Ponedeljak, 01.03.2021.

11:00

Šest razloga zbog kojih biste vozili električni automobil

Izvor: B92

Šest razloga zbog kojih biste vozili elektrièni automobil IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Nauta

pre 3 godine

Jao opet ista prica. Nikako da shvate da narod NECE da kupuje elektro automobile, posto nije lud. Ko uvede proizvodnju iskljucivo EV, procice kao SMART !

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Samo opušteno, uživajte u tesli. Ja ću ipak automobilom koji mi omogućava da stanem tamo gde ja to želim, ne tamo gde želi automobil. Od Beča do Salcburga ograničenje je 140 i ja tamo sigurno neće voziti sporije. Na istraživanja još treba dodati i uticaj vožnje uz brdo kada je potrošnja veća, tako da na pr iz Teksasa nije moguće EV stići u Denver upravo zbog nadmorske visine i manjeg broja punjača.
Jedina dobra stvar sa EV što će limuzine zbog nižeg otpora vazduha postati popularnije jer će domet biti drastično veći.

EZeljko

pre 3 godine

@Milan
290Milja na autoputu pri konstatnoj brzini od 70Milja, Tesla model 3, 2 motora. Imate brdo nezavisnih testova na Youtube. Da prevedem jos jednom, ne zbog vas vec zbog ostalih kojima je stalo do stvarnih podataka: 460km pri brzini od 112km/h konstantnoj na auto putu koji je bio prazan zbog Korone. Pri brzini od 130km/h je oko 300km a zimi kod ukljucenog grejanja je oko 211km. Dakle izvinjavam se, recimo da je tih 243km donja autonomija pri konstatnoj brzini od 130km/h. Vi u EU ste brzi od nas u Severnoj americi ali stoji da 130/km konstatnte brzine nije realno u realnim uslovima saobracaja na bilo kom autoputu u Srbiji leti kad se ide na godisnji. Dakle samo malo laksa noga na gasu i 300km+ je zagarantovana. Da ovo su podaci za stari model 3, Novi za 2021 ima ugradjenu Grejnu Pumpu i zimska autonomija je veca. Da zakljucimo: Realno je ocekivati da se na svakih 300km stane i dopuni baterija na superpunjacu. Sta tu ima lose. Opusteno i uzivanje u voznji.

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Po testu revije SAT autonomija Tesle modela 3 pri 130km/h je 243km. Tačka
To i jeste problem EV, sa porastom brzine otpor raste na kvadrat a time i potrošnja energije. Nemojte meni da pričate šta je prosek na autoputu, život sam proveo na istom.

EZeljko

pre 3 godine

@Milan
Gospodine Milane. Autonomija Tesle na autoputu pri 70Milja brzini a to je 112km prosecno je 290Milja ili ti 460km. Znate li vi sta je 112 prosek? U severnoj Americi opste ogranicenje je 110km a u Americi mozda 70ili mozda i 90Milja u nekim drzavama. Po EU nema sanse da se prekoracuje ogranicenje jer u vecini zemalja postoje kamere za to. Cak i u Srbiji racunaju prosek na to malo autoputeva koje imate i nesme se zuriti kaznjivo je. Ja vas samo pitam? Jel ste vi neki trkac? Ko vozi vise od 130 na auto putu je jednom nogom u zatvoru. Pored toga i ako idete na duzi put cak i da mozete voziti stalno 130 i vise umara duplo. Moje iskustvo mi kaE da kod realnog koriscenja auta jednom godisnje kad se ide na put prosecne brzine su od 70-90km ako ne i sporije. Ako je put prazan kao u Srbiji jer se malo koristi pa cak i da juriye 160km duzina auto puta je tolika da vam je dovoljno jedno zaustavljanje. Sve u svemu pogresne posatke iznosite.

Yaro

pre 3 godine

Juce izasla nova studija o emitovanju stetnih gasova i potrosnji sirovina za proizvodnju EV i SUS.
Po toj studiji, tokom zivotnog ciklusa, SUS potrosi oko 15 tona goriva! EV ne potrosi nista.
(Juce, 2. mart 2021 13:29)

EV ne potroši ništa? Još ćemo se načekati dok ne smisle auto koji ne troši ništa :-) Troši struju, naravno. Ajmo ovako: Odakle nam dodatna stuja? Da pravimo nove hidroelektrane? Pa i to za zapadu ne smatraju ekološki, uništava reke, biljni i životinjski svet. Hoćemo nuklearku? OK, praviće nam je oni koji nam ovo i diktiraju. Ali da li je ona ekološki prihvatljiva? Enegrija sunca, vetra, to sjajno izgleda u nekom katalogu. Ali procenat energije koja dolazi iz toga je jako mali, čak i u svetu. A cena jednog kW iz toga uopšte nije tako bajkovita. Proizvodnja opreme za to nije jeftina, a ni ekološka, koristi se puno plastike i sl. Energija iz jeftinog ruskog gasa? Taj film nećemo skoro gledati. Ko prati vesti o Severnom Toku 2, zna o čemu pričam. Gas iz škriljaca, može? Samo, to tek nije ekološki. Tako da nam ostaje samo da povećamo proizvodnju energije iz uglja. I sledeći put kad kažemo da EV ne troši i ne zagađuje ništa, ipak treba malo širu sliku da sagledamo :-)

Juce

pre 3 godine

Juce izasla nova studija o emitovanju stetnih gasova i potrosnji sirovina za proizvodnju EV i SUS.
Po toj studiji, tokom zivotnog ciklusa, SUS potrosi oko 15 tona goriva! EV ne potrosi nista.
A kad smo kod reciklaze baterija, od cele baterije za EV (tezine od 300-900 kg) trenutno ostaje otpad od samo 30 kila materijala! To su dve lubenice! I ta kolicina se smanjuje svake godine novim tehnologijama reciklaze.
Znaci SUS spali 15 tona goriva, EV napravi 30 kila otpada!

A sto se tice emitovanja stetnih gasova za proizvodnju struje, izvestaj iz Poljske (najgore drzave EU po pitanju lroizvodnje struje, skoro sva struja dolazi iz uglja), EV u voznji "emituju" 20% manje emisija za predjen 1 km od SUS, i ta brojka ce samo da raste polaganim gasenjem struje iz uglja i zamenom na struju iz gasa ili vetra i sunca

jo

pre 3 godine

@'nestrucnjaci'-Tacno, kao vrhunski poznavalac biram stari auto na TNG ili CNG, tako maksimalno vodim racuna o zivotnoj sredini, i to je moj doprinos, sa uzvicnicima ili bez - sve ostalo su hipsterske fore i bajke za malu decu...a EV treba da ostano ono sto jeste, proizvod elektronske industrije i roba siroke potrosnje (kao frizider) sto ce kinezi uskoro i pokazati(vec je cena za pristojan gradski e-auto oko 4000$) a ne Rimci, Tesle i ostali prodavci magle...

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Samo stavite ispravne podatke: šta kažete da na svakih 1h i 45 minuta ( toliko je domet tesle pri 130km/h) napravite pauzu od 1h i 30 minuta? Ako vi tako želite nemam protiv, samo uživajte
EV su koncipirana kao za penzionere, da nikad nigde ne žurite i uvek imate dovoljno vremena za punjenje.

par reci

pre 3 godine

Električni automobili imaju prosečnu potrošnju energije oko 20 kW/100 km. Cene ovih automobila su visoke zbog cena baterija. Kada se promeni tehnologija izrade baterija, i cene će biti znatno niže. El. auto nema 5 000 delova, već mnogo manje, a samim tim je šansa da se pokvari izuzetno mala. Održavanje je svedeno na minimum utroška novca.

Mislim da taj auto premalo daje u odnosu na cenu.Posle 10 godina ako vredi pola placenog,koliko je vlasnik na gubitku?Auto industrija je ogroman lanac raznih proizvodjaca,prodavnica,prodaja i proizvodnja rezervnih delova,servisa.Da li uopste neko moze da zamisli koliko je sve to povezano?I sada sve to stane,nema potrebe za tim.Pricamo o milionimma ljudi,o masinama o mnogo toga.Sta ce i gde ce oni da rade?
U tekstu je covek napisao cenu placanja punjenja za Nemacku,a neko odmah pise kako puni besplatno kod kuce i kaze mu da gresi u racunici?
Ako se omasove elktro automobili,da li mislite da ce moci da se besplatno pune ili ce se naplacivati za struju?Da li ce biti dovoljno struje za sve te automobile i jos besplatno?Mislim da nece,cak sta vise bice skuplje nego gorivo.Zasto bi vam neko besplatno dao struju,ne postoji nista besplatno.

Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!! (jo, 1. mart 2021 23:46)

pre 3 godine

Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!!
(jo, 1. mart 2021 23:46)

a ti kao vrhunski znalac autoindustrije i ekologije zato biraš: 15 god star fosilni motor i dizlo koje vuče 5 metara dima? zbog ekologije i čiste planete? sve sa 3 uzvičnika?

EZeljko

pre 3 godine

Ne postoji niti jedana karakteristika motora sa unuttasnjim sagorevanjem koja bi im dala prednost nad elektricnim sa baterijama. Razmislite. Voznja i odrzavanje su daleko bolji kod elektricnih. Tisina. Uzivanje u muzici. Potpuna autonomija koja je pred vratima. Nekoliko puta jeftniji za voznju. Cena im sada vec prilazi na isti nivo ali naravno morate uzeri u obzir da to sto vise platite kod nabavke ako je to uopste tako nadiknadute kasnije u koriscenju. E sad dolazi ono za sta se svi grcevito hvataju a to je vreme punjena baterije. To je ono cuveno. Da ali ja napunim rezervoar za 2-3 min a za punjenje Tesle mi treba cela noc. E tu je totalno pogresan ugao gledanja a u slucaju putovanja i nasa tvrdoglavost da se malo prilagodimo. Objasnicu:
U prvom slucaju punjena u svakodnevnom zivotu, ogromna vecina puni rezervoar recimo jednom nedeljno. A za sve to vreme auto sedi u mestu i nista ne radi u 90% vremena svaki dan. Izracunajte. Pa kad vec stoji toliko zasto ne bi svaki dan bio na punjacu 2-3 sata posto ionako stoji. Jel tako. A da ne pominjem da novu stoji bar 8 sati.
E sad kazete putovanja. Pa sta fali da na svakih 4 sata napravimo pauzu od 1sat ili 1.30min? Sigurnije je i opustenije. A brzi punjac uradi svoje. Ne moramo manijakalno voziti u cugu 1,000km i vise. To je suludo i ne bezbedno. Mada vec ove ili sledece godine dolaze baterije sa kojima ce se voziti i do 1,000km. Dakle i to pada u vodu. Zakljucak. MUS nema sanse.

dule

pre 3 godine

7. Vozačima benzinaca ćemo posle 10 godina, a dizelaša posle 5 godina da uzmemo levi bubreg?

Nijedan objektivan razlog, nego sve birokratska pravila koja na veštački način, subvencijama, pokušavaju da nadomeste mane EV. Pa reko da probamo sa bubrezima, da ne okolišamo.

jo

pre 3 godine

Ako vam je kao krajnjem korisniku bitno da vas auto ' ne zagadjuje' onda je izbor elektricni auto- mada po meni treba sacekati masovnu proizvodnju uz solidan kvalitet i pristupacnu cenu koji ce doneti kinezi. i njihova autoindustrija.
Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!!

Gremlin

pre 3 godine

Sve je to o.k. kao nema održavanja itd. ali šta nakon max. 10 godina koliko je uglavnom vek baterija i to ako ih pazite i ne punite stalno na super brzom punjaču jer će im to bitno skratiti životni vek. Znači zamena baterija uveliko prelazi vrednost auta ako vam izdrže 10 god. Zašto bi ga neko uopšte kupio polovnog ?

Đansr

pre 3 godine

Neverovatno da niko nije pomenuo to što se ti električni motori čuju kao igračkice na baterije, iako stvarno moćno ubrzavaju (što je korisno za duža putovanja po magistralama punim kamiona) - čak i u najslabijim modelima. Meni bi bilo potpuno neprijatno i čudno da vozim mašinu od 250 konja ili više koja ne urliče dok ubrzava ali se nadam da će se uskoro dosetiti da u te električne autiće ugrađuju neke sisteme sa zvučnicima. Ubeđen sam da bi im to podiglo prodaju i atraktivnost kod potencijalnih mušterija.

Milan

pre 3 godine

@Stampar
I te kako postoje Audi, Mercedes, Jaguar kao električni automobili, i jednako su luksuzni kao i SUS. Problem EV je upotrebljivost za duža putovanja, kao gradska vozila su sasvim OK. Kao što je perica napisao, čim budu cenovno konkurentni mogu da budu drugi auto u familiji.

Guliver

pre 3 godine

Ako drzava nesto gura to znaci da koristi ima samo za prijatelje rezima. A mase se pale na gluposti. Mase se pale i na nosenje maski pa vidite i sami koliko dobra je to donelo.

Boban

pre 3 godine

Svi ovi razlozi ZA nisu nikakvr prednosti samog automobila vec diskriminacije svih ostalih vozila i cim br EV predje neki odredjeni broj nwce vise imati te povlastice. . Takodje svidjaju mi se EV ali iskljucivo kao gradski auto i ako zivim u kuci zbog punjenja, ali ogroman problem je pocetna cena jer jedino nov dolazi u obzir pri kupovini a za to nemam para a ni ogroman broj gradjana, ako uzmes polovan odma racunas da ces menjati bateriju ili motor uskoro a onda ti se vise isplati na otpad da ga teras. Kod nas se naj vise prodaju automobili do 5000 (polovni naravno) ne zato sto volimo krseve vec zato sto se za drugo nema... A sto se zagadjenja tice treba racunati da ta struja bar kod nas dolazi iz termo elektrana koje rade na ugalj, tako da ce se time smanjiti potrosnja benzina/dizela ali zato povecati potrosnja uglja.

Toyota ili Tesla

pre 3 godine

Pri kupovini novog definitivno ima racunice, pogotovo sa subvencijama. Ali polovni, sigurno se ne isplati sa onim cenama zamene baterije..
(boka, 01. mart 2021 14:13)

Nije tako.
Baterija traje koliko i vozilo, a to je 20 god. Ukoliko se radi o T ili T.

negativni rast

pre 3 godine

Aha, znaci isplati se voziti EV zato sto vlasti u mnogim zemljama diksriminisu ljude sa normalnim autima? Dovoljno je ziveti u zgradi, i imati EV se ne isplati, bar ne u ovom trenutku. Da ja obilazim kojekakve punionice po gradu nakon sto sam rintao 8 sati kao konj? Ko ima garazu u kojoj ce da puni EV, njemu se mozda i isplati, i to samo za voznju po gradu naravno..
(grobar, 01. mart 2021 16:11)

J***ga, nisu ga planirali za novobeogradski socrealizam. Mada, šta vam teško da bacite kabl sa 17 sprata, kao što bacate i kese sa djubretom.

Vozim Konu EV

pre 3 godine

Uzeo prosle godine Hyundai Konu EV, nov u salonu u NS. Cena bez subvencije 42.000 EUR, dobio 5000 evra nazad pa me izasao 37.000. Prodao sam stari auto za 8000 tako da me Kona izasla 29.000 evra
Prednosti - 1. Baterija je SKI tako da se ne sekiram da ce se zapaliti kao LG
2. Domet i vise nego dovoljan za grad i uz grad. Po gradu sa punom baterijom preko 600 km, ali zato autoput leti 350 km zimi 250
3. Servis ne postoji
4. Startnost i tisina

Mane-i dalje preskup i nedostatak javnih punjaca!!!
U NS ima DVA koja rade od kojih je jeda u Promenadi i kosta 700 dinara na sat a ne mogu da "povucem" preko 7kWh sto je lose

I to je to! Samo da ima 50-ak punjaca po gradu bilo bi vrh

Inace punim u svojoj garazi, dovukao struju sa svoj ormarica ali i to JEDVA

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Navedoše ljudi 6 razloga za EV...Ja mogu da navedem samo jedan protiv: Ne sviđa mi se ! Pogotovu ceo taj hype stvoren od strane...pa manje- više svih.Moraću da napravim jedan među korak sa nekim hibridom pre nego pređem na EV.Čisto da se naviknem na ideju.

grobar

pre 3 godine

Aha, znaci isplati se voziti EV zato sto vlasti u mnogim zemljama diksriminisu ljude sa normalnim autima? Dovoljno je ziveti u zgradi, i imati EV se ne isplati, bar ne u ovom trenutku. Da ja obilazim kojekakve punionice po gradu nakon sto sam rintao 8 sati kao konj? Ko ima garazu u kojoj ce da puni EV, njemu se mozda i isplati, i to samo za voznju po gradu naravno..

Stampar

pre 3 godine

1€ na 100km? Gledao sam cene punjenja na javnim punjačima u Nemačkoj, punjenje baterije na plug in hibridu (11kWh) košta oko 10€ i sa tim može da se pređe 40-tak kilometara, što mu izađe 25€ na 100km. Da li ja nešto pogrešno računam?
(Miroljub, 01. mart 2021 13:11)

Pogresno racunas, da li bi neko zaista kupio EL automobil i da placa 25€ struje za 100 km koliko god da su ekoloski osvesceni, u Srbiji Renault Zoe punim u garazi u kucnim uslovima, dnevno prelazim 50km struja na mesecnom nivou izadje oko 9-11€, to znaci da za 100 km u Srbiji struja izadje ispod 100 dinara negde izmedju 80-90 dinara je 100km u Srbiji trenutno sa ovim cenama struje

Splavar

pre 3 godine

Ok ko zivi npr. na Ledinama ili Surcinu pa garazira ili parkira u avliji. Problem je sto je mnogo vise ljudi na susednom Nbg, gde oni to da pune. Navedena situacija vazi za sve velike gradove po celom svetu, uvazavajuci cinjenicu da na zapadu srednja klasa tezi prigradskim naseljima, ali poenta je ista. Za 90% vozaca to je neprakticno, kraj price. Evo ja cak i imam numerisano parking mesto iza zgrade, ali ne mogu tek tako izvlaciti struju, ostali vlasnici mi ne bi dozvolili jer prostor izmedju mog stana i parking mesta nije moje vlasnistvo. Da nije subvencija, nigde se to ne bi prodavalo. Neko ovde rece zivot je kratak da bih negde cekao da mi se tolika baterija napuni, absolutno covek u pravu

Stampar

pre 3 godine

Jeftin merketing u koji više niko ne veruje.

A sve i da jeste, da li mi pričamo o tome da se EV koristi samo u (nekoliko) evropskih gradova?

Šta sa ostalim gradovima, gradićima...? Šta sa (iole) masovnijim korišćenjem?

EV, koja su grubo i nezakonski teško subvencionisana novcem svih nas (o čemu će pre ili kasnije reč dati neki sud), nemaju ama baš nijednu prednost u odnosu na sus, gledajući iz ugla korisnika. Niti jednu jedinu, uljučiv laž o "1 euro za 100 km". A i da jeste, u startu su značajno skuplja (čak i sa subvencijama), tako da razlika u ceni vožnje ne znači ama baš ništa. Ovde bih podsetio na članak sa ovog sajta o opel korsi na struju i dizel, dakle laž da je jeftinije.

Jedino što manje zagađuju. U vožnji, da budem precizan, jer u proizvodnji zagađuju izvesno i više.

Liberalna laž, hipsterski san.
(Čiča, 01. mart 2021 12:54)

Moras posedovati nesto, probati ili znati nekog pouzdanog ko ima tako nesto pa da ti prenese iskustva. 100km u Srbiji na struju je oko 80-90 dinara trenutno, polovan Renault Zoe mozes kupiti u EU ispod 10000€ znam da nije Audi A6 ali sta da se radi, auto nema nikakvo odrzavanje motora, najveca stavka za odrzavanje su gume cak i kocnice se trose tri puta manje nego na redovnom autu, slazem se da je problem ako se zivi u gradu pa punjenje ali za nas koji zivimo u kucama idealna stvar, od 10 ljudi koji se provozaju u EL autu izadje 9 njih odusevljeno karakteristikama auta, nazalost jos uvek je dosta skup i problem je punjenje, ali ko ne pati da mu auto bude Audi ili BMW sa 170000 km a ima neku mogucnost punjenja toplo preporucujem.

elektro djus

pre 3 godine

Električni automobili imaju prosečnu potrošnju energije oko 20 kW/100 km. Cene ovih automobila su visoke zbog cena baterija. Kada se promeni tehnologija izrade baterija, i cene će biti znatno niže. El. auto nema 5 000 delova, već mnogo manje, a samim tim je šansa da se pokvari izuzetno mala. Održavanje je svedeno na minimum utroška novca.

Teško je reći da li se "isplati" kupiti ga, ali je sigurno da:
- auto ne oseća šasiju i ide kao sportski automobil od 250 konja
- prijatniji je za vožnju
- sistem redukcije magnetima čini da se ne mora stiskati pedala kočnice često tokom vožnje već auto usporava kad se oduzme "gas" i puni baterije
- po snegu el. autom možeš ići 15 km/h nizbrdo i time smanjiti šansu za proklizavanje na 10%
- greje skoro trenutno po hladnom vremenu
- svako ko prelazi manje od 150 km dnevno je kandidat da poseduje el. auto.

Cene postepeno padaju. Danas se može pazariti nov MG sa kapacitetom baterija od 260 km za oko 24 000 evra. Garancija 8 godina. Posle 8 godina se sigurno može prodati za 8-10 000 evra. Dakle za 14 000 evra se vozi auto gde je mesečna potrožnja za auto jednaka 25-30 evra (struja za mesec dana punjenja).

Vladimir

pre 3 godine

Jedan razlog zasto jos necemo uzimati elektricne automobile, da bi kuci napunio baterije takvog automobila potrebno je mnogo vremena a i izmena instalacija. Sve dok punjenje od 0 do 100 posto ne bude ispod deset minuta elektricni automobili nece biti konkurencija, pa zamislite avanturu da krenete za put sa takvim automobilom, nemoguca misija.

boka

pre 3 godine

Pri kupovini novog definitivno ima racunice, pogotovo sa subvencijama. Ali polovni, sigurno se ne isplati sa onim cenama zamene baterije..

Rodion Gataulin

pre 3 godine

@...9. Smanjena mogućnost kvarova i manji troškovi i vreme za održavanje. Električni motor je uvek nov, koliko god da je prešao kilometara ili godina.
(Gane, 1. mart 2021 12:20)

Naravno, pošto je samospaljivanje do neprepoznatljivosti, tipično za EV, samo manja nelagodnost za njegovog hipsterskog vlasnika, uostalom požar se sam ugasi posle samo 5-6 dana... Što se tiče smanjenih troškova održavanja, tu svakako imamo u vidu sitnicu od cene za zamensku bateriju koja će ti pre ili kasnije zatrebati a koja košta kao pola električnog "automobila", tako da jeste kako da ne... Daleko vam bre lepa kuća, kako ne shvatate da je ekonomija današnjice u krizi i treba "neko" da plati iz svog džepa trošak oporavka, zato se veštački kao "spas" nameće jedna ekološki i finansijski ubitačna tehnologija umesto proverenih SUS mašina, kad prođe medeni mesec subvencija i povlastica i svi budu primorani da pređu na EV (ne daj Bože), ODRAĆE NAM KOŽU S LEĐA, a životna sredina biće još zagađenija, jedino što će bogati biti još bogatiji... Ali to onaj sa smetnjama u razvoju ne može nikako da ukapira...

perica

pre 3 godine

Tri godine vozim struju u BG.Skupo za kupovinu ali vredi svaki dinar.Imam i brzi punjac tako da se retko kad zakacim na neki drugi punjac.200 km je sasvim dovoljno za grad ,pa se u firmi dopunim 30-60 minuta zavisi koliko se vozikalo.Idealno za grad.Za voznju van grada ozbiljan dizel i to je to.Zalosno je sto Srbi ne mogu da priuste dva auta , ali za to smo sami krivi.Preporuka za struju.

Филипинац

pre 3 godine

Одличан чланак, свих шест разлога ми пуно значе у Србији, чак и у Хрватској. Ако може исти аутор да напише и о булимији у Африци. Може и у ауто рубрици када већ чланак нема везе са реалношћу ни рубрика није битна.

Miroljub

pre 3 godine

1€ na 100km? Gledao sam cene punjenja na javnim punjačima u Nemačkoj, punjenje baterije na plug in hibridu (11kWh) košta oko 10€ i sa tim može da se pređe 40-tak kilometara, što mu izađe 25€ na 100km. Da li ja nešto pogrešno računam?

Miki

pre 3 godine

Dok se ne budu na pumpama punili 80% za 10min I cena ne padne na nivo klasičnih auta, ništa od masovnosti, barem u Srbiji... Pa više od 70% ljudi nema gde kod kuće da ih puni jer žive u zgradama bez garaže sa strujom. A o ceni auta i vrednosti istog kao polovnjaka isto je važno razmisliti pri kupovini...

Igor78

pre 3 godine

Tri razloga "PROTIV" zbog kojih svi razlozi tipa "ZA" postaju nebitni:
1. Kratak domet sa jednim punjenjem u realnim uslovima, naročito zimi
2. Gubljenje vremena za "točenje goriva", tj. dopunu energije kada ste na putu
3. Cena automobila

jeste da

pre 3 godine

EV su OK ali ih kara infrastruktura - br. i raspored punjača. Kada se to sredi, EV će za to vreme i da pojeftine, pa će biti jeftiniji od SUSV iste klase.
U međuvremenu, bolja varijanta su PHEV. ''Natočiš'' strujom iz svoje el. instalcije preko noći, kada je cena 4x nižaod dnevne cene, i prelaziš 50-tak km samo na struju. A ako ti iskoči potreba za dužim putem, pun rezervoar benzina ima doseg 800 km, pa izvoli, vozi.
A da je zadovoljstvo voziti se na struju, bešumno, čisto, sa moćnim ubrzanjima... jeste da.

Jarić T Živadin®

pre 3 godine

Većina ovih razloga, će vremenom postati veoma upitna,zbog omasovljenja.
Danas, je jedino pravo pitanje, da li mi treba elektro auto, kao glavni auto, za grad i dalja putovanja, ili kao drugi auto.

Čiča

pre 3 godine

Bio sam jedan od onih tipicnih muskaraca koji govore 'ma dok ja ne cujem V8 zvun nije to auto' sve dok nisam kupio Teslu model x. nikad srecniji i rastereceniji nisam bio. Moj dzep najvise oseca to rasterecenje. Jer zaista kosta 1€ na nekih 100km/h
(Sheldor, 1. mart 2021 11:10)

Tako sam se i ja osećao kada sam prvi put turistički sleteo na Mesec, svega nedelju dana po povratku sa poslovnog puta na Mars. Sjajan osećaj, i isto mi je jeftino bilo.I jako sam se rasteretio.

Gane

pre 3 godine

7. Tišina. Ne mogu i nikada neću moći da kupim Rols-Rojs ili slično čiji se motor ne čuje. Sa električnim motorom je to moguće i sa mnogo jeftinijim automobilom.
8. Ubrzanje. Isto kao pod 7. Ima benzinskih koji imaju takvo ubrzanje, ali su to superautomobili koji su onda i neverovatno bučni. I opet preskupi.
9. Smanjena mogućnost kvarova i manji troškovi i vreme za održavanje. Električni motor je uvek nov, koliko god da je prešao kilometara ili godina.

šišmiš

pre 3 godine

Električni automobil je za grad , to podržavam i ko ima finansije da sebi priuštiti tako nešto , bilo Tesla , Mercedes, Audi ili neka četvrta firma , super.Za putovanja duža od 150 km u jednom pravcu , isključivo još uvek klasičan automobil.Osim ako imate vremena u nedogled za gubljenje.

Yaro

pre 3 godine

Baš ništa od nabrojanog nema veze sa samim autom i ne daje niti jednu tehničku prednost. Uglavnom su nabrojane subvencije, parking mesta, vožnja u žutim trakama sl., tj. administrativne (čitaj politički) motivisane olakšice.
Ako poredite cenu korišćenja električnog automobila, molim kompletnu sliku, na neki period, npr 10 godina i 300.000 km. Nabavna cena takvog auta, u odnosu na sličan auto sa SUS motorom. Zatim, planirana ulaganja u održavanje. Zatim dalja prodaja, tj. gubitak početne vrednosti. I na kraju, potrošnja. Ovo zadnje je svakako na strani električnog auta. :-)

Čiča

pre 3 godine

Jeftin merketing u koji više niko ne veruje.

A sve i da jeste, da li mi pričamo o tome da se EV koristi samo u (nekoliko) evropskih gradova?

Šta sa ostalim gradovima, gradićima...? Šta sa (iole) masovnijim korišćenjem?

EV, koja su grubo i nezakonski teško subvencionisana novcem svih nas (o čemu će pre ili kasnije reč dati neki sud), nemaju ama baš nijednu prednost u odnosu na sus, gledajući iz ugla korisnika. Niti jednu jedinu, uljučiv laž o "1 euro za 100 km". A i da jeste, u startu su značajno skuplja (čak i sa subvencijama), tako da razlika u ceni vožnje ne znači ama baš ništa. Ovde bih podsetio na članak sa ovog sajta o opel korsi na struju i dizel, dakle laž da je jeftinije.

Jedino što manje zagađuju. U vožnji, da budem precizan, jer u proizvodnji zagađuju izvesno i više.

Liberalna laž, hipsterski san.

dex

pre 3 godine

mislim da je problem sto sve ove prednosti nestaju sa povecavanjem broja el. automobila...u svakom slucaju infrastruktura mora biti na deleko boljem nivou da bi koriscenje istih bilo mnogo vece. Vidim sve vecu prednost hibridnih automobila ( bar za neko vreme), a interesantno je pitanje sta ce biti sa vodonikom, mislim da ponovo dolazi u razmatranje

Dragan EV

pre 3 godine

Nije u pitanju cena za 100 pređenih kilometara, već udobnost, tišina, ubrzanje, nepostojanje održavanja ...

Sve vlasnike električnih automobila koje poznajem (a znam ih desetak) su oduševljeni svojim električnim automobilima.

Vozim već preko 4 godine električne automobile i nikada se više neću vratiti na automobile sa klasičnim motorima.

Damir

pre 3 godine

Ali u Srbiji imamo akcize i na struju. Da podsetim gradjane da su akcize dodatna mera oporezivanja luksuza. Tako da zaboravite na sve ovo navedeno sto pise besplatno.

Sheldor

pre 3 godine

Bio sam jedan od onih tipicnih muskaraca koji govore 'ma dok ja ne cujem V8 zvun nije to auto' sve dok nisam kupio Teslu model x. nikad srecniji i rastereceniji nisam bio. Moj dzep najvise oseca to rasterecenje. Jer zaista kosta 1€ na nekih 100km/h

samo kažem

pre 3 godine

Meni je najbolji razlog što bih mogao da ga punim kući u garaži. Svako jutro uvek pun auto. Nema više odlaska na benzinsku stanicu.
Drugi razlog je što ne bih morao tako često da radim servis. Zbogom zameni ulja i sličnim glupostima.
90% vožnje mi je u lokalu. 9% je međugradski do 100 km, a onih 1% kada idem na duži put bih sačekao da se napuni na punjaču.
Trenutno je problem samo cena automobila. Potreban mi je porodični, a ne mali gradski automobil. Da uložim svu ušteđevinu i dignem kredit nemam za više od 20.000€. A ne vidim da do te cene ima nekog izbora.

Te gluposti oko parkinga i upotreba dodatne trake možda važe u nekom normalnom svetu. Koliko vidim kod nas se uredno koriste invalidska mesta za parking.

Milojko

pre 3 godine

@Sheldor
I ja isto tako komentarisao "auto sluzi da vas preveze od tacke A do tacke B" i sl. dok nisam kupio Bugati Supersport. Od tad sam skroz promenio misljenje.

Екологија да, економија...

pre 3 godine

@Sheldor
Купите ауто са почетном ценом од 95900 евра да бисте штедели на гориву?

Екологија да, економија...

pre 3 godine

@Sheldor
Купите ауто са почетном ценом од 95900 евра да бисте штедели на гориву?

Čiča

pre 3 godine

Bio sam jedan od onih tipicnih muskaraca koji govore 'ma dok ja ne cujem V8 zvun nije to auto' sve dok nisam kupio Teslu model x. nikad srecniji i rastereceniji nisam bio. Moj dzep najvise oseca to rasterecenje. Jer zaista kosta 1€ na nekih 100km/h
(Sheldor, 1. mart 2021 11:10)

Tako sam se i ja osećao kada sam prvi put turistički sleteo na Mesec, svega nedelju dana po povratku sa poslovnog puta na Mars. Sjajan osećaj, i isto mi je jeftino bilo.I jako sam se rasteretio.

Igor78

pre 3 godine

Tri razloga "PROTIV" zbog kojih svi razlozi tipa "ZA" postaju nebitni:
1. Kratak domet sa jednim punjenjem u realnim uslovima, naročito zimi
2. Gubljenje vremena za "točenje goriva", tj. dopunu energije kada ste na putu
3. Cena automobila

Miroljub

pre 3 godine

1€ na 100km? Gledao sam cene punjenja na javnim punjačima u Nemačkoj, punjenje baterije na plug in hibridu (11kWh) košta oko 10€ i sa tim može da se pređe 40-tak kilometara, što mu izađe 25€ na 100km. Da li ja nešto pogrešno računam?

Sheldor

pre 3 godine

Bio sam jedan od onih tipicnih muskaraca koji govore 'ma dok ja ne cujem V8 zvun nije to auto' sve dok nisam kupio Teslu model x. nikad srecniji i rastereceniji nisam bio. Moj dzep najvise oseca to rasterecenje. Jer zaista kosta 1€ na nekih 100km/h

samo kažem

pre 3 godine

Meni je najbolji razlog što bih mogao da ga punim kući u garaži. Svako jutro uvek pun auto. Nema više odlaska na benzinsku stanicu.
Drugi razlog je što ne bih morao tako često da radim servis. Zbogom zameni ulja i sličnim glupostima.
90% vožnje mi je u lokalu. 9% je međugradski do 100 km, a onih 1% kada idem na duži put bih sačekao da se napuni na punjaču.
Trenutno je problem samo cena automobila. Potreban mi je porodični, a ne mali gradski automobil. Da uložim svu ušteđevinu i dignem kredit nemam za više od 20.000€. A ne vidim da do te cene ima nekog izbora.

Te gluposti oko parkinga i upotreba dodatne trake možda važe u nekom normalnom svetu. Koliko vidim kod nas se uredno koriste invalidska mesta za parking.

Филипинац

pre 3 godine

Одличан чланак, свих шест разлога ми пуно значе у Србији, чак и у Хрватској. Ако може исти аутор да напише и о булимији у Африци. Може и у ауто рубрици када већ чланак нема везе са реалношћу ни рубрика није битна.

Yaro

pre 3 godine

Baš ništa od nabrojanog nema veze sa samim autom i ne daje niti jednu tehničku prednost. Uglavnom su nabrojane subvencije, parking mesta, vožnja u žutim trakama sl., tj. administrativne (čitaj politički) motivisane olakšice.
Ako poredite cenu korišćenja električnog automobila, molim kompletnu sliku, na neki period, npr 10 godina i 300.000 km. Nabavna cena takvog auta, u odnosu na sličan auto sa SUS motorom. Zatim, planirana ulaganja u održavanje. Zatim dalja prodaja, tj. gubitak početne vrednosti. I na kraju, potrošnja. Ovo zadnje je svakako na strani električnog auta. :-)

Čiča

pre 3 godine

Jeftin merketing u koji više niko ne veruje.

A sve i da jeste, da li mi pričamo o tome da se EV koristi samo u (nekoliko) evropskih gradova?

Šta sa ostalim gradovima, gradićima...? Šta sa (iole) masovnijim korišćenjem?

EV, koja su grubo i nezakonski teško subvencionisana novcem svih nas (o čemu će pre ili kasnije reč dati neki sud), nemaju ama baš nijednu prednost u odnosu na sus, gledajući iz ugla korisnika. Niti jednu jedinu, uljučiv laž o "1 euro za 100 km". A i da jeste, u startu su značajno skuplja (čak i sa subvencijama), tako da razlika u ceni vožnje ne znači ama baš ništa. Ovde bih podsetio na članak sa ovog sajta o opel korsi na struju i dizel, dakle laž da je jeftinije.

Jedino što manje zagađuju. U vožnji, da budem precizan, jer u proizvodnji zagađuju izvesno i više.

Liberalna laž, hipsterski san.

šišmiš

pre 3 godine

Električni automobil je za grad , to podržavam i ko ima finansije da sebi priuštiti tako nešto , bilo Tesla , Mercedes, Audi ili neka četvrta firma , super.Za putovanja duža od 150 km u jednom pravcu , isključivo još uvek klasičan automobil.Osim ako imate vremena u nedogled za gubljenje.

Damir

pre 3 godine

Ali u Srbiji imamo akcize i na struju. Da podsetim gradjane da su akcize dodatna mera oporezivanja luksuza. Tako da zaboravite na sve ovo navedeno sto pise besplatno.

Milojko

pre 3 godine

@Sheldor
I ja isto tako komentarisao "auto sluzi da vas preveze od tacke A do tacke B" i sl. dok nisam kupio Bugati Supersport. Od tad sam skroz promenio misljenje.

Miki

pre 3 godine

Dok se ne budu na pumpama punili 80% za 10min I cena ne padne na nivo klasičnih auta, ništa od masovnosti, barem u Srbiji... Pa više od 70% ljudi nema gde kod kuće da ih puni jer žive u zgradama bez garaže sa strujom. A o ceni auta i vrednosti istog kao polovnjaka isto je važno razmisliti pri kupovini...

Jarić T Živadin®

pre 3 godine

Većina ovih razloga, će vremenom postati veoma upitna,zbog omasovljenja.
Danas, je jedino pravo pitanje, da li mi treba elektro auto, kao glavni auto, za grad i dalja putovanja, ili kao drugi auto.

Stampar

pre 3 godine

Jeftin merketing u koji više niko ne veruje.

A sve i da jeste, da li mi pričamo o tome da se EV koristi samo u (nekoliko) evropskih gradova?

Šta sa ostalim gradovima, gradićima...? Šta sa (iole) masovnijim korišćenjem?

EV, koja su grubo i nezakonski teško subvencionisana novcem svih nas (o čemu će pre ili kasnije reč dati neki sud), nemaju ama baš nijednu prednost u odnosu na sus, gledajući iz ugla korisnika. Niti jednu jedinu, uljučiv laž o "1 euro za 100 km". A i da jeste, u startu su značajno skuplja (čak i sa subvencijama), tako da razlika u ceni vožnje ne znači ama baš ništa. Ovde bih podsetio na članak sa ovog sajta o opel korsi na struju i dizel, dakle laž da je jeftinije.

Jedino što manje zagađuju. U vožnji, da budem precizan, jer u proizvodnji zagađuju izvesno i više.

Liberalna laž, hipsterski san.
(Čiča, 01. mart 2021 12:54)

Moras posedovati nesto, probati ili znati nekog pouzdanog ko ima tako nesto pa da ti prenese iskustva. 100km u Srbiji na struju je oko 80-90 dinara trenutno, polovan Renault Zoe mozes kupiti u EU ispod 10000€ znam da nije Audi A6 ali sta da se radi, auto nema nikakvo odrzavanje motora, najveca stavka za odrzavanje su gume cak i kocnice se trose tri puta manje nego na redovnom autu, slazem se da je problem ako se zivi u gradu pa punjenje ali za nas koji zivimo u kucama idealna stvar, od 10 ljudi koji se provozaju u EL autu izadje 9 njih odusevljeno karakteristikama auta, nazalost jos uvek je dosta skup i problem je punjenje, ali ko ne pati da mu auto bude Audi ili BMW sa 170000 km a ima neku mogucnost punjenja toplo preporucujem.

jeste da

pre 3 godine

EV su OK ali ih kara infrastruktura - br. i raspored punjača. Kada se to sredi, EV će za to vreme i da pojeftine, pa će biti jeftiniji od SUSV iste klase.
U međuvremenu, bolja varijanta su PHEV. ''Natočiš'' strujom iz svoje el. instalcije preko noći, kada je cena 4x nižaod dnevne cene, i prelaziš 50-tak km samo na struju. A ako ti iskoči potreba za dužim putem, pun rezervoar benzina ima doseg 800 km, pa izvoli, vozi.
A da je zadovoljstvo voziti se na struju, bešumno, čisto, sa moćnim ubrzanjima... jeste da.

Rodion Gataulin

pre 3 godine

@...9. Smanjena mogućnost kvarova i manji troškovi i vreme za održavanje. Električni motor je uvek nov, koliko god da je prešao kilometara ili godina.
(Gane, 1. mart 2021 12:20)

Naravno, pošto je samospaljivanje do neprepoznatljivosti, tipično za EV, samo manja nelagodnost za njegovog hipsterskog vlasnika, uostalom požar se sam ugasi posle samo 5-6 dana... Što se tiče smanjenih troškova održavanja, tu svakako imamo u vidu sitnicu od cene za zamensku bateriju koja će ti pre ili kasnije zatrebati a koja košta kao pola električnog "automobila", tako da jeste kako da ne... Daleko vam bre lepa kuća, kako ne shvatate da je ekonomija današnjice u krizi i treba "neko" da plati iz svog džepa trošak oporavka, zato se veštački kao "spas" nameće jedna ekološki i finansijski ubitačna tehnologija umesto proverenih SUS mašina, kad prođe medeni mesec subvencija i povlastica i svi budu primorani da pređu na EV (ne daj Bože), ODRAĆE NAM KOŽU S LEĐA, a životna sredina biće još zagađenija, jedino što će bogati biti još bogatiji... Ali to onaj sa smetnjama u razvoju ne može nikako da ukapira...

dex

pre 3 godine

mislim da je problem sto sve ove prednosti nestaju sa povecavanjem broja el. automobila...u svakom slucaju infrastruktura mora biti na deleko boljem nivou da bi koriscenje istih bilo mnogo vece. Vidim sve vecu prednost hibridnih automobila ( bar za neko vreme), a interesantno je pitanje sta ce biti sa vodonikom, mislim da ponovo dolazi u razmatranje

Splavar

pre 3 godine

Ok ko zivi npr. na Ledinama ili Surcinu pa garazira ili parkira u avliji. Problem je sto je mnogo vise ljudi na susednom Nbg, gde oni to da pune. Navedena situacija vazi za sve velike gradove po celom svetu, uvazavajuci cinjenicu da na zapadu srednja klasa tezi prigradskim naseljima, ali poenta je ista. Za 90% vozaca to je neprakticno, kraj price. Evo ja cak i imam numerisano parking mesto iza zgrade, ali ne mogu tek tako izvlaciti struju, ostali vlasnici mi ne bi dozvolili jer prostor izmedju mog stana i parking mesta nije moje vlasnistvo. Da nije subvencija, nigde se to ne bi prodavalo. Neko ovde rece zivot je kratak da bih negde cekao da mi se tolika baterija napuni, absolutno covek u pravu

Stampar

pre 3 godine

1€ na 100km? Gledao sam cene punjenja na javnim punjačima u Nemačkoj, punjenje baterije na plug in hibridu (11kWh) košta oko 10€ i sa tim može da se pređe 40-tak kilometara, što mu izađe 25€ na 100km. Da li ja nešto pogrešno računam?
(Miroljub, 01. mart 2021 13:11)

Pogresno racunas, da li bi neko zaista kupio EL automobil i da placa 25€ struje za 100 km koliko god da su ekoloski osvesceni, u Srbiji Renault Zoe punim u garazi u kucnim uslovima, dnevno prelazim 50km struja na mesecnom nivou izadje oko 9-11€, to znaci da za 100 km u Srbiji struja izadje ispod 100 dinara negde izmedju 80-90 dinara je 100km u Srbiji trenutno sa ovim cenama struje

elektro djus

pre 3 godine

Električni automobili imaju prosečnu potrošnju energije oko 20 kW/100 km. Cene ovih automobila su visoke zbog cena baterija. Kada se promeni tehnologija izrade baterija, i cene će biti znatno niže. El. auto nema 5 000 delova, već mnogo manje, a samim tim je šansa da se pokvari izuzetno mala. Održavanje je svedeno na minimum utroška novca.

Teško je reći da li se "isplati" kupiti ga, ali je sigurno da:
- auto ne oseća šasiju i ide kao sportski automobil od 250 konja
- prijatniji je za vožnju
- sistem redukcije magnetima čini da se ne mora stiskati pedala kočnice često tokom vožnje već auto usporava kad se oduzme "gas" i puni baterije
- po snegu el. autom možeš ići 15 km/h nizbrdo i time smanjiti šansu za proklizavanje na 10%
- greje skoro trenutno po hladnom vremenu
- svako ko prelazi manje od 150 km dnevno je kandidat da poseduje el. auto.

Cene postepeno padaju. Danas se može pazariti nov MG sa kapacitetom baterija od 260 km za oko 24 000 evra. Garancija 8 godina. Posle 8 godina se sigurno može prodati za 8-10 000 evra. Dakle za 14 000 evra se vozi auto gde je mesečna potrožnja za auto jednaka 25-30 evra (struja za mesec dana punjenja).

grobar

pre 3 godine

Aha, znaci isplati se voziti EV zato sto vlasti u mnogim zemljama diksriminisu ljude sa normalnim autima? Dovoljno je ziveti u zgradi, i imati EV se ne isplati, bar ne u ovom trenutku. Da ja obilazim kojekakve punionice po gradu nakon sto sam rintao 8 sati kao konj? Ko ima garazu u kojoj ce da puni EV, njemu se mozda i isplati, i to samo za voznju po gradu naravno..

perica

pre 3 godine

Tri godine vozim struju u BG.Skupo za kupovinu ali vredi svaki dinar.Imam i brzi punjac tako da se retko kad zakacim na neki drugi punjac.200 km je sasvim dovoljno za grad ,pa se u firmi dopunim 30-60 minuta zavisi koliko se vozikalo.Idealno za grad.Za voznju van grada ozbiljan dizel i to je to.Zalosno je sto Srbi ne mogu da priuste dva auta , ali za to smo sami krivi.Preporuka za struju.

Dragan EV

pre 3 godine

Nije u pitanju cena za 100 pređenih kilometara, već udobnost, tišina, ubrzanje, nepostojanje održavanja ...

Sve vlasnike električnih automobila koje poznajem (a znam ih desetak) su oduševljeni svojim električnim automobilima.

Vozim već preko 4 godine električne automobile i nikada se više neću vratiti na automobile sa klasičnim motorima.

Vozim Konu EV

pre 3 godine

Uzeo prosle godine Hyundai Konu EV, nov u salonu u NS. Cena bez subvencije 42.000 EUR, dobio 5000 evra nazad pa me izasao 37.000. Prodao sam stari auto za 8000 tako da me Kona izasla 29.000 evra
Prednosti - 1. Baterija je SKI tako da se ne sekiram da ce se zapaliti kao LG
2. Domet i vise nego dovoljan za grad i uz grad. Po gradu sa punom baterijom preko 600 km, ali zato autoput leti 350 km zimi 250
3. Servis ne postoji
4. Startnost i tisina

Mane-i dalje preskup i nedostatak javnih punjaca!!!
U NS ima DVA koja rade od kojih je jeda u Promenadi i kosta 700 dinara na sat a ne mogu da "povucem" preko 7kWh sto je lose

I to je to! Samo da ima 50-ak punjaca po gradu bilo bi vrh

Inace punim u svojoj garazi, dovukao struju sa svoj ormarica ali i to JEDVA

negativni rast

pre 3 godine

Aha, znaci isplati se voziti EV zato sto vlasti u mnogim zemljama diksriminisu ljude sa normalnim autima? Dovoljno je ziveti u zgradi, i imati EV se ne isplati, bar ne u ovom trenutku. Da ja obilazim kojekakve punionice po gradu nakon sto sam rintao 8 sati kao konj? Ko ima garazu u kojoj ce da puni EV, njemu se mozda i isplati, i to samo za voznju po gradu naravno..
(grobar, 01. mart 2021 16:11)

J***ga, nisu ga planirali za novobeogradski socrealizam. Mada, šta vam teško da bacite kabl sa 17 sprata, kao što bacate i kese sa djubretom.

Gane

pre 3 godine

7. Tišina. Ne mogu i nikada neću moći da kupim Rols-Rojs ili slično čiji se motor ne čuje. Sa električnim motorom je to moguće i sa mnogo jeftinijim automobilom.
8. Ubrzanje. Isto kao pod 7. Ima benzinskih koji imaju takvo ubrzanje, ali su to superautomobili koji su onda i neverovatno bučni. I opet preskupi.
9. Smanjena mogućnost kvarova i manji troškovi i vreme za održavanje. Električni motor je uvek nov, koliko god da je prešao kilometara ili godina.

Vladimir

pre 3 godine

Jedan razlog zasto jos necemo uzimati elektricne automobile, da bi kuci napunio baterije takvog automobila potrebno je mnogo vremena a i izmena instalacija. Sve dok punjenje od 0 do 100 posto ne bude ispod deset minuta elektricni automobili nece biti konkurencija, pa zamislite avanturu da krenete za put sa takvim automobilom, nemoguca misija.

Gremlin

pre 3 godine

Sve je to o.k. kao nema održavanja itd. ali šta nakon max. 10 godina koliko je uglavnom vek baterija i to ako ih pazite i ne punite stalno na super brzom punjaču jer će im to bitno skratiti životni vek. Znači zamena baterija uveliko prelazi vrednost auta ako vam izdrže 10 god. Zašto bi ga neko uopšte kupio polovnog ?

Toyota ili Tesla

pre 3 godine

Pri kupovini novog definitivno ima racunice, pogotovo sa subvencijama. Ali polovni, sigurno se ne isplati sa onim cenama zamene baterije..
(boka, 01. mart 2021 14:13)

Nije tako.
Baterija traje koliko i vozilo, a to je 20 god. Ukoliko se radi o T ili T.

Boban

pre 3 godine

Svi ovi razlozi ZA nisu nikakvr prednosti samog automobila vec diskriminacije svih ostalih vozila i cim br EV predje neki odredjeni broj nwce vise imati te povlastice. . Takodje svidjaju mi se EV ali iskljucivo kao gradski auto i ako zivim u kuci zbog punjenja, ali ogroman problem je pocetna cena jer jedino nov dolazi u obzir pri kupovini a za to nemam para a ni ogroman broj gradjana, ako uzmes polovan odma racunas da ces menjati bateriju ili motor uskoro a onda ti se vise isplati na otpad da ga teras. Kod nas se naj vise prodaju automobili do 5000 (polovni naravno) ne zato sto volimo krseve vec zato sto se za drugo nema... A sto se zagadjenja tice treba racunati da ta struja bar kod nas dolazi iz termo elektrana koje rade na ugalj, tako da ce se time smanjiti potrosnja benzina/dizela ali zato povecati potrosnja uglja.

jo

pre 3 godine

Ako vam je kao krajnjem korisniku bitno da vas auto ' ne zagadjuje' onda je izbor elektricni auto- mada po meni treba sacekati masovnu proizvodnju uz solidan kvalitet i pristupacnu cenu koji ce doneti kinezi. i njihova autoindustrija.
Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!!

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Navedoše ljudi 6 razloga za EV...Ja mogu da navedem samo jedan protiv: Ne sviđa mi se ! Pogotovu ceo taj hype stvoren od strane...pa manje- više svih.Moraću da napravim jedan među korak sa nekim hibridom pre nego pređem na EV.Čisto da se naviknem na ideju.

Yaro

pre 3 godine

Juce izasla nova studija o emitovanju stetnih gasova i potrosnji sirovina za proizvodnju EV i SUS.
Po toj studiji, tokom zivotnog ciklusa, SUS potrosi oko 15 tona goriva! EV ne potrosi nista.
(Juce, 2. mart 2021 13:29)

EV ne potroši ništa? Još ćemo se načekati dok ne smisle auto koji ne troši ništa :-) Troši struju, naravno. Ajmo ovako: Odakle nam dodatna stuja? Da pravimo nove hidroelektrane? Pa i to za zapadu ne smatraju ekološki, uništava reke, biljni i životinjski svet. Hoćemo nuklearku? OK, praviće nam je oni koji nam ovo i diktiraju. Ali da li je ona ekološki prihvatljiva? Enegrija sunca, vetra, to sjajno izgleda u nekom katalogu. Ali procenat energije koja dolazi iz toga je jako mali, čak i u svetu. A cena jednog kW iz toga uopšte nije tako bajkovita. Proizvodnja opreme za to nije jeftina, a ni ekološka, koristi se puno plastike i sl. Energija iz jeftinog ruskog gasa? Taj film nećemo skoro gledati. Ko prati vesti o Severnom Toku 2, zna o čemu pričam. Gas iz škriljaca, može? Samo, to tek nije ekološki. Tako da nam ostaje samo da povećamo proizvodnju energije iz uglja. I sledeći put kad kažemo da EV ne troši i ne zagađuje ništa, ipak treba malo širu sliku da sagledamo :-)

EZeljko

pre 3 godine

Ne postoji niti jedana karakteristika motora sa unuttasnjim sagorevanjem koja bi im dala prednost nad elektricnim sa baterijama. Razmislite. Voznja i odrzavanje su daleko bolji kod elektricnih. Tisina. Uzivanje u muzici. Potpuna autonomija koja je pred vratima. Nekoliko puta jeftniji za voznju. Cena im sada vec prilazi na isti nivo ali naravno morate uzeri u obzir da to sto vise platite kod nabavke ako je to uopste tako nadiknadute kasnije u koriscenju. E sad dolazi ono za sta se svi grcevito hvataju a to je vreme punjena baterije. To je ono cuveno. Da ali ja napunim rezervoar za 2-3 min a za punjenje Tesle mi treba cela noc. E tu je totalno pogresan ugao gledanja a u slucaju putovanja i nasa tvrdoglavost da se malo prilagodimo. Objasnicu:
U prvom slucaju punjena u svakodnevnom zivotu, ogromna vecina puni rezervoar recimo jednom nedeljno. A za sve to vreme auto sedi u mestu i nista ne radi u 90% vremena svaki dan. Izracunajte. Pa kad vec stoji toliko zasto ne bi svaki dan bio na punjacu 2-3 sata posto ionako stoji. Jel tako. A da ne pominjem da novu stoji bar 8 sati.
E sad kazete putovanja. Pa sta fali da na svakih 4 sata napravimo pauzu od 1sat ili 1.30min? Sigurnije je i opustenije. A brzi punjac uradi svoje. Ne moramo manijakalno voziti u cugu 1,000km i vise. To je suludo i ne bezbedno. Mada vec ove ili sledece godine dolaze baterije sa kojima ce se voziti i do 1,000km. Dakle i to pada u vodu. Zakljucak. MUS nema sanse.

dule

pre 3 godine

7. Vozačima benzinaca ćemo posle 10 godina, a dizelaša posle 5 godina da uzmemo levi bubreg?

Nijedan objektivan razlog, nego sve birokratska pravila koja na veštački način, subvencijama, pokušavaju da nadomeste mane EV. Pa reko da probamo sa bubrezima, da ne okolišamo.

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Samo stavite ispravne podatke: šta kažete da na svakih 1h i 45 minuta ( toliko je domet tesle pri 130km/h) napravite pauzu od 1h i 30 minuta? Ako vi tako želite nemam protiv, samo uživajte
EV su koncipirana kao za penzionere, da nikad nigde ne žurite i uvek imate dovoljno vremena za punjenje.

jo

pre 3 godine

@'nestrucnjaci'-Tacno, kao vrhunski poznavalac biram stari auto na TNG ili CNG, tako maksimalno vodim racuna o zivotnoj sredini, i to je moj doprinos, sa uzvicnicima ili bez - sve ostalo su hipsterske fore i bajke za malu decu...a EV treba da ostano ono sto jeste, proizvod elektronske industrije i roba siroke potrosnje (kao frizider) sto ce kinezi uskoro i pokazati(vec je cena za pristojan gradski e-auto oko 4000$) a ne Rimci, Tesle i ostali prodavci magle...

Guliver

pre 3 godine

Ako drzava nesto gura to znaci da koristi ima samo za prijatelje rezima. A mase se pale na gluposti. Mase se pale i na nosenje maski pa vidite i sami koliko dobra je to donelo.

boka

pre 3 godine

Pri kupovini novog definitivno ima racunice, pogotovo sa subvencijama. Ali polovni, sigurno se ne isplati sa onim cenama zamene baterije..

Milan

pre 3 godine

@Stampar
I te kako postoje Audi, Mercedes, Jaguar kao električni automobili, i jednako su luksuzni kao i SUS. Problem EV je upotrebljivost za duža putovanja, kao gradska vozila su sasvim OK. Kao što je perica napisao, čim budu cenovno konkurentni mogu da budu drugi auto u familiji.

Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!! (jo, 1. mart 2021 23:46)

pre 3 godine

Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!!
(jo, 1. mart 2021 23:46)

a ti kao vrhunski znalac autoindustrije i ekologije zato biraš: 15 god star fosilni motor i dizlo koje vuče 5 metara dima? zbog ekologije i čiste planete? sve sa 3 uzvičnika?

par reci

pre 3 godine

Električni automobili imaju prosečnu potrošnju energije oko 20 kW/100 km. Cene ovih automobila su visoke zbog cena baterija. Kada se promeni tehnologija izrade baterija, i cene će biti znatno niže. El. auto nema 5 000 delova, već mnogo manje, a samim tim je šansa da se pokvari izuzetno mala. Održavanje je svedeno na minimum utroška novca.

Mislim da taj auto premalo daje u odnosu na cenu.Posle 10 godina ako vredi pola placenog,koliko je vlasnik na gubitku?Auto industrija je ogroman lanac raznih proizvodjaca,prodavnica,prodaja i proizvodnja rezervnih delova,servisa.Da li uopste neko moze da zamisli koliko je sve to povezano?I sada sve to stane,nema potrebe za tim.Pricamo o milionimma ljudi,o masinama o mnogo toga.Sta ce i gde ce oni da rade?
U tekstu je covek napisao cenu placanja punjenja za Nemacku,a neko odmah pise kako puni besplatno kod kuce i kaze mu da gresi u racunici?
Ako se omasove elktro automobili,da li mislite da ce moci da se besplatno pune ili ce se naplacivati za struju?Da li ce biti dovoljno struje za sve te automobile i jos besplatno?Mislim da nece,cak sta vise bice skuplje nego gorivo.Zasto bi vam neko besplatno dao struju,ne postoji nista besplatno.

EZeljko

pre 3 godine

@Milan
Gospodine Milane. Autonomija Tesle na autoputu pri 70Milja brzini a to je 112km prosecno je 290Milja ili ti 460km. Znate li vi sta je 112 prosek? U severnoj Americi opste ogranicenje je 110km a u Americi mozda 70ili mozda i 90Milja u nekim drzavama. Po EU nema sanse da se prekoracuje ogranicenje jer u vecini zemalja postoje kamere za to. Cak i u Srbiji racunaju prosek na to malo autoputeva koje imate i nesme se zuriti kaznjivo je. Ja vas samo pitam? Jel ste vi neki trkac? Ko vozi vise od 130 na auto putu je jednom nogom u zatvoru. Pored toga i ako idete na duzi put cak i da mozete voziti stalno 130 i vise umara duplo. Moje iskustvo mi kaE da kod realnog koriscenja auta jednom godisnje kad se ide na put prosecne brzine su od 70-90km ako ne i sporije. Ako je put prazan kao u Srbiji jer se malo koristi pa cak i da juriye 160km duzina auto puta je tolika da vam je dovoljno jedno zaustavljanje. Sve u svemu pogresne posatke iznosite.

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Po testu revije SAT autonomija Tesle modela 3 pri 130km/h je 243km. Tačka
To i jeste problem EV, sa porastom brzine otpor raste na kvadrat a time i potrošnja energije. Nemojte meni da pričate šta je prosek na autoputu, život sam proveo na istom.

Đansr

pre 3 godine

Neverovatno da niko nije pomenuo to što se ti električni motori čuju kao igračkice na baterije, iako stvarno moćno ubrzavaju (što je korisno za duža putovanja po magistralama punim kamiona) - čak i u najslabijim modelima. Meni bi bilo potpuno neprijatno i čudno da vozim mašinu od 250 konja ili više koja ne urliče dok ubrzava ali se nadam da će se uskoro dosetiti da u te električne autiće ugrađuju neke sisteme sa zvučnicima. Ubeđen sam da bi im to podiglo prodaju i atraktivnost kod potencijalnih mušterija.

Juce

pre 3 godine

Juce izasla nova studija o emitovanju stetnih gasova i potrosnji sirovina za proizvodnju EV i SUS.
Po toj studiji, tokom zivotnog ciklusa, SUS potrosi oko 15 tona goriva! EV ne potrosi nista.
A kad smo kod reciklaze baterija, od cele baterije za EV (tezine od 300-900 kg) trenutno ostaje otpad od samo 30 kila materijala! To su dve lubenice! I ta kolicina se smanjuje svake godine novim tehnologijama reciklaze.
Znaci SUS spali 15 tona goriva, EV napravi 30 kila otpada!

A sto se tice emitovanja stetnih gasova za proizvodnju struje, izvestaj iz Poljske (najgore drzave EU po pitanju lroizvodnje struje, skoro sva struja dolazi iz uglja), EV u voznji "emituju" 20% manje emisija za predjen 1 km od SUS, i ta brojka ce samo da raste polaganim gasenjem struje iz uglja i zamenom na struju iz gasa ili vetra i sunca

EZeljko

pre 3 godine

@Milan
290Milja na autoputu pri konstatnoj brzini od 70Milja, Tesla model 3, 2 motora. Imate brdo nezavisnih testova na Youtube. Da prevedem jos jednom, ne zbog vas vec zbog ostalih kojima je stalo do stvarnih podataka: 460km pri brzini od 112km/h konstantnoj na auto putu koji je bio prazan zbog Korone. Pri brzini od 130km/h je oko 300km a zimi kod ukljucenog grejanja je oko 211km. Dakle izvinjavam se, recimo da je tih 243km donja autonomija pri konstatnoj brzini od 130km/h. Vi u EU ste brzi od nas u Severnoj americi ali stoji da 130/km konstatnte brzine nije realno u realnim uslovima saobracaja na bilo kom autoputu u Srbiji leti kad se ide na godisnji. Dakle samo malo laksa noga na gasu i 300km+ je zagarantovana. Da ovo su podaci za stari model 3, Novi za 2021 ima ugradjenu Grejnu Pumpu i zimska autonomija je veca. Da zakljucimo: Realno je ocekivati da se na svakih 300km stane i dopuni baterija na superpunjacu. Sta tu ima lose. Opusteno i uzivanje u voznji.

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Samo opušteno, uživajte u tesli. Ja ću ipak automobilom koji mi omogućava da stanem tamo gde ja to želim, ne tamo gde želi automobil. Od Beča do Salcburga ograničenje je 140 i ja tamo sigurno neće voziti sporije. Na istraživanja još treba dodati i uticaj vožnje uz brdo kada je potrošnja veća, tako da na pr iz Teksasa nije moguće EV stići u Denver upravo zbog nadmorske visine i manjeg broja punjača.
Jedina dobra stvar sa EV što će limuzine zbog nižeg otpora vazduha postati popularnije jer će domet biti drastično veći.

Nauta

pre 3 godine

Jao opet ista prica. Nikako da shvate da narod NECE da kupuje elektro automobile, posto nije lud. Ko uvede proizvodnju iskljucivo EV, procice kao SMART !

Sheldor

pre 3 godine

Bio sam jedan od onih tipicnih muskaraca koji govore 'ma dok ja ne cujem V8 zvun nije to auto' sve dok nisam kupio Teslu model x. nikad srecniji i rastereceniji nisam bio. Moj dzep najvise oseca to rasterecenje. Jer zaista kosta 1€ na nekih 100km/h

Miroljub

pre 3 godine

1€ na 100km? Gledao sam cene punjenja na javnim punjačima u Nemačkoj, punjenje baterije na plug in hibridu (11kWh) košta oko 10€ i sa tim može da se pređe 40-tak kilometara, što mu izađe 25€ na 100km. Da li ja nešto pogrešno računam?

Čiča

pre 3 godine

Bio sam jedan od onih tipicnih muskaraca koji govore 'ma dok ja ne cujem V8 zvun nije to auto' sve dok nisam kupio Teslu model x. nikad srecniji i rastereceniji nisam bio. Moj dzep najvise oseca to rasterecenje. Jer zaista kosta 1€ na nekih 100km/h
(Sheldor, 1. mart 2021 11:10)

Tako sam se i ja osećao kada sam prvi put turistički sleteo na Mesec, svega nedelju dana po povratku sa poslovnog puta na Mars. Sjajan osećaj, i isto mi je jeftino bilo.I jako sam se rasteretio.

perica

pre 3 godine

Tri godine vozim struju u BG.Skupo za kupovinu ali vredi svaki dinar.Imam i brzi punjac tako da se retko kad zakacim na neki drugi punjac.200 km je sasvim dovoljno za grad ,pa se u firmi dopunim 30-60 minuta zavisi koliko se vozikalo.Idealno za grad.Za voznju van grada ozbiljan dizel i to je to.Zalosno je sto Srbi ne mogu da priuste dva auta , ali za to smo sami krivi.Preporuka za struju.

Gane

pre 3 godine

7. Tišina. Ne mogu i nikada neću moći da kupim Rols-Rojs ili slično čiji se motor ne čuje. Sa električnim motorom je to moguće i sa mnogo jeftinijim automobilom.
8. Ubrzanje. Isto kao pod 7. Ima benzinskih koji imaju takvo ubrzanje, ali su to superautomobili koji su onda i neverovatno bučni. I opet preskupi.
9. Smanjena mogućnost kvarova i manji troškovi i vreme za održavanje. Električni motor je uvek nov, koliko god da je prešao kilometara ili godina.

Čiča

pre 3 godine

Jeftin merketing u koji više niko ne veruje.

A sve i da jeste, da li mi pričamo o tome da se EV koristi samo u (nekoliko) evropskih gradova?

Šta sa ostalim gradovima, gradićima...? Šta sa (iole) masovnijim korišćenjem?

EV, koja su grubo i nezakonski teško subvencionisana novcem svih nas (o čemu će pre ili kasnije reč dati neki sud), nemaju ama baš nijednu prednost u odnosu na sus, gledajući iz ugla korisnika. Niti jednu jedinu, uljučiv laž o "1 euro za 100 km". A i da jeste, u startu su značajno skuplja (čak i sa subvencijama), tako da razlika u ceni vožnje ne znači ama baš ništa. Ovde bih podsetio na članak sa ovog sajta o opel korsi na struju i dizel, dakle laž da je jeftinije.

Jedino što manje zagađuju. U vožnji, da budem precizan, jer u proizvodnji zagađuju izvesno i više.

Liberalna laž, hipsterski san.

Dragan EV

pre 3 godine

Nije u pitanju cena za 100 pređenih kilometara, već udobnost, tišina, ubrzanje, nepostojanje održavanja ...

Sve vlasnike električnih automobila koje poznajem (a znam ih desetak) su oduševljeni svojim električnim automobilima.

Vozim već preko 4 godine električne automobile i nikada se više neću vratiti na automobile sa klasičnim motorima.

Igor78

pre 3 godine

Tri razloga "PROTIV" zbog kojih svi razlozi tipa "ZA" postaju nebitni:
1. Kratak domet sa jednim punjenjem u realnim uslovima, naročito zimi
2. Gubljenje vremena za "točenje goriva", tj. dopunu energije kada ste na putu
3. Cena automobila

Rodion Gataulin

pre 3 godine

@...9. Smanjena mogućnost kvarova i manji troškovi i vreme za održavanje. Električni motor je uvek nov, koliko god da je prešao kilometara ili godina.
(Gane, 1. mart 2021 12:20)

Naravno, pošto je samospaljivanje do neprepoznatljivosti, tipično za EV, samo manja nelagodnost za njegovog hipsterskog vlasnika, uostalom požar se sam ugasi posle samo 5-6 dana... Što se tiče smanjenih troškova održavanja, tu svakako imamo u vidu sitnicu od cene za zamensku bateriju koja će ti pre ili kasnije zatrebati a koja košta kao pola električnog "automobila", tako da jeste kako da ne... Daleko vam bre lepa kuća, kako ne shvatate da je ekonomija današnjice u krizi i treba "neko" da plati iz svog džepa trošak oporavka, zato se veštački kao "spas" nameće jedna ekološki i finansijski ubitačna tehnologija umesto proverenih SUS mašina, kad prođe medeni mesec subvencija i povlastica i svi budu primorani da pređu na EV (ne daj Bože), ODRAĆE NAM KOŽU S LEĐA, a životna sredina biće još zagađenija, jedino što će bogati biti još bogatiji... Ali to onaj sa smetnjama u razvoju ne može nikako da ukapira...

Stampar

pre 3 godine

Jeftin merketing u koji više niko ne veruje.

A sve i da jeste, da li mi pričamo o tome da se EV koristi samo u (nekoliko) evropskih gradova?

Šta sa ostalim gradovima, gradićima...? Šta sa (iole) masovnijim korišćenjem?

EV, koja su grubo i nezakonski teško subvencionisana novcem svih nas (o čemu će pre ili kasnije reč dati neki sud), nemaju ama baš nijednu prednost u odnosu na sus, gledajući iz ugla korisnika. Niti jednu jedinu, uljučiv laž o "1 euro za 100 km". A i da jeste, u startu su značajno skuplja (čak i sa subvencijama), tako da razlika u ceni vožnje ne znači ama baš ništa. Ovde bih podsetio na članak sa ovog sajta o opel korsi na struju i dizel, dakle laž da je jeftinije.

Jedino što manje zagađuju. U vožnji, da budem precizan, jer u proizvodnji zagađuju izvesno i više.

Liberalna laž, hipsterski san.
(Čiča, 01. mart 2021 12:54)

Moras posedovati nesto, probati ili znati nekog pouzdanog ko ima tako nesto pa da ti prenese iskustva. 100km u Srbiji na struju je oko 80-90 dinara trenutno, polovan Renault Zoe mozes kupiti u EU ispod 10000€ znam da nije Audi A6 ali sta da se radi, auto nema nikakvo odrzavanje motora, najveca stavka za odrzavanje su gume cak i kocnice se trose tri puta manje nego na redovnom autu, slazem se da je problem ako se zivi u gradu pa punjenje ali za nas koji zivimo u kucama idealna stvar, od 10 ljudi koji se provozaju u EL autu izadje 9 njih odusevljeno karakteristikama auta, nazalost jos uvek je dosta skup i problem je punjenje, ali ko ne pati da mu auto bude Audi ili BMW sa 170000 km a ima neku mogucnost punjenja toplo preporucujem.

jeste da

pre 3 godine

EV su OK ali ih kara infrastruktura - br. i raspored punjača. Kada se to sredi, EV će za to vreme i da pojeftine, pa će biti jeftiniji od SUSV iste klase.
U međuvremenu, bolja varijanta su PHEV. ''Natočiš'' strujom iz svoje el. instalcije preko noći, kada je cena 4x nižaod dnevne cene, i prelaziš 50-tak km samo na struju. A ako ti iskoči potreba za dužim putem, pun rezervoar benzina ima doseg 800 km, pa izvoli, vozi.
A da je zadovoljstvo voziti se na struju, bešumno, čisto, sa moćnim ubrzanjima... jeste da.

šišmiš

pre 3 godine

Električni automobil je za grad , to podržavam i ko ima finansije da sebi priuštiti tako nešto , bilo Tesla , Mercedes, Audi ili neka četvrta firma , super.Za putovanja duža od 150 km u jednom pravcu , isključivo još uvek klasičan automobil.Osim ako imate vremena u nedogled za gubljenje.

elektro djus

pre 3 godine

Električni automobili imaju prosečnu potrošnju energije oko 20 kW/100 km. Cene ovih automobila su visoke zbog cena baterija. Kada se promeni tehnologija izrade baterija, i cene će biti znatno niže. El. auto nema 5 000 delova, već mnogo manje, a samim tim je šansa da se pokvari izuzetno mala. Održavanje je svedeno na minimum utroška novca.

Teško je reći da li se "isplati" kupiti ga, ali je sigurno da:
- auto ne oseća šasiju i ide kao sportski automobil od 250 konja
- prijatniji je za vožnju
- sistem redukcije magnetima čini da se ne mora stiskati pedala kočnice često tokom vožnje već auto usporava kad se oduzme "gas" i puni baterije
- po snegu el. autom možeš ići 15 km/h nizbrdo i time smanjiti šansu za proklizavanje na 10%
- greje skoro trenutno po hladnom vremenu
- svako ko prelazi manje od 150 km dnevno je kandidat da poseduje el. auto.

Cene postepeno padaju. Danas se može pazariti nov MG sa kapacitetom baterija od 260 km za oko 24 000 evra. Garancija 8 godina. Posle 8 godina se sigurno može prodati za 8-10 000 evra. Dakle za 14 000 evra se vozi auto gde je mesečna potrožnja za auto jednaka 25-30 evra (struja za mesec dana punjenja).

Vladimir

pre 3 godine

Jedan razlog zasto jos necemo uzimati elektricne automobile, da bi kuci napunio baterije takvog automobila potrebno je mnogo vremena a i izmena instalacija. Sve dok punjenje od 0 do 100 posto ne bude ispod deset minuta elektricni automobili nece biti konkurencija, pa zamislite avanturu da krenete za put sa takvim automobilom, nemoguca misija.

Stampar

pre 3 godine

1€ na 100km? Gledao sam cene punjenja na javnim punjačima u Nemačkoj, punjenje baterije na plug in hibridu (11kWh) košta oko 10€ i sa tim može da se pređe 40-tak kilometara, što mu izađe 25€ na 100km. Da li ja nešto pogrešno računam?
(Miroljub, 01. mart 2021 13:11)

Pogresno racunas, da li bi neko zaista kupio EL automobil i da placa 25€ struje za 100 km koliko god da su ekoloski osvesceni, u Srbiji Renault Zoe punim u garazi u kucnim uslovima, dnevno prelazim 50km struja na mesecnom nivou izadje oko 9-11€, to znaci da za 100 km u Srbiji struja izadje ispod 100 dinara negde izmedju 80-90 dinara je 100km u Srbiji trenutno sa ovim cenama struje

Đansr

pre 3 godine

Neverovatno da niko nije pomenuo to što se ti električni motori čuju kao igračkice na baterije, iako stvarno moćno ubrzavaju (što je korisno za duža putovanja po magistralama punim kamiona) - čak i u najslabijim modelima. Meni bi bilo potpuno neprijatno i čudno da vozim mašinu od 250 konja ili više koja ne urliče dok ubrzava ali se nadam da će se uskoro dosetiti da u te električne autiće ugrađuju neke sisteme sa zvučnicima. Ubeđen sam da bi im to podiglo prodaju i atraktivnost kod potencijalnih mušterija.

grobar

pre 3 godine

Aha, znaci isplati se voziti EV zato sto vlasti u mnogim zemljama diksriminisu ljude sa normalnim autima? Dovoljno je ziveti u zgradi, i imati EV se ne isplati, bar ne u ovom trenutku. Da ja obilazim kojekakve punionice po gradu nakon sto sam rintao 8 sati kao konj? Ko ima garazu u kojoj ce da puni EV, njemu se mozda i isplati, i to samo za voznju po gradu naravno..

EZeljko

pre 3 godine

Ne postoji niti jedana karakteristika motora sa unuttasnjim sagorevanjem koja bi im dala prednost nad elektricnim sa baterijama. Razmislite. Voznja i odrzavanje su daleko bolji kod elektricnih. Tisina. Uzivanje u muzici. Potpuna autonomija koja je pred vratima. Nekoliko puta jeftniji za voznju. Cena im sada vec prilazi na isti nivo ali naravno morate uzeri u obzir da to sto vise platite kod nabavke ako je to uopste tako nadiknadute kasnije u koriscenju. E sad dolazi ono za sta se svi grcevito hvataju a to je vreme punjena baterije. To je ono cuveno. Da ali ja napunim rezervoar za 2-3 min a za punjenje Tesle mi treba cela noc. E tu je totalno pogresan ugao gledanja a u slucaju putovanja i nasa tvrdoglavost da se malo prilagodimo. Objasnicu:
U prvom slucaju punjena u svakodnevnom zivotu, ogromna vecina puni rezervoar recimo jednom nedeljno. A za sve to vreme auto sedi u mestu i nista ne radi u 90% vremena svaki dan. Izracunajte. Pa kad vec stoji toliko zasto ne bi svaki dan bio na punjacu 2-3 sata posto ionako stoji. Jel tako. A da ne pominjem da novu stoji bar 8 sati.
E sad kazete putovanja. Pa sta fali da na svakih 4 sata napravimo pauzu od 1sat ili 1.30min? Sigurnije je i opustenije. A brzi punjac uradi svoje. Ne moramo manijakalno voziti u cugu 1,000km i vise. To je suludo i ne bezbedno. Mada vec ove ili sledece godine dolaze baterije sa kojima ce se voziti i do 1,000km. Dakle i to pada u vodu. Zakljucak. MUS nema sanse.

Екологија да, економија...

pre 3 godine

@Sheldor
Купите ауто са почетном ценом од 95900 евра да бисте штедели на гориву?

Guliver

pre 3 godine

Ako drzava nesto gura to znaci da koristi ima samo za prijatelje rezima. A mase se pale na gluposti. Mase se pale i na nosenje maski pa vidite i sami koliko dobra je to donelo.

Gremlin

pre 3 godine

Sve je to o.k. kao nema održavanja itd. ali šta nakon max. 10 godina koliko je uglavnom vek baterija i to ako ih pazite i ne punite stalno na super brzom punjaču jer će im to bitno skratiti životni vek. Znači zamena baterija uveliko prelazi vrednost auta ako vam izdrže 10 god. Zašto bi ga neko uopšte kupio polovnog ?

jo

pre 3 godine

Ako vam je kao krajnjem korisniku bitno da vas auto ' ne zagadjuje' onda je izbor elektricni auto- mada po meni treba sacekati masovnu proizvodnju uz solidan kvalitet i pristupacnu cenu koji ce doneti kinezi. i njihova autoindustrija.
Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!!

Milojko

pre 3 godine

@Sheldor
I ja isto tako komentarisao "auto sluzi da vas preveze od tacke A do tacke B" i sl. dok nisam kupio Bugati Supersport. Od tad sam skroz promenio misljenje.

Splavar

pre 3 godine

Ok ko zivi npr. na Ledinama ili Surcinu pa garazira ili parkira u avliji. Problem je sto je mnogo vise ljudi na susednom Nbg, gde oni to da pune. Navedena situacija vazi za sve velike gradove po celom svetu, uvazavajuci cinjenicu da na zapadu srednja klasa tezi prigradskim naseljima, ali poenta je ista. Za 90% vozaca to je neprakticno, kraj price. Evo ja cak i imam numerisano parking mesto iza zgrade, ali ne mogu tek tako izvlaciti struju, ostali vlasnici mi ne bi dozvolili jer prostor izmedju mog stana i parking mesta nije moje vlasnistvo. Da nije subvencija, nigde se to ne bi prodavalo. Neko ovde rece zivot je kratak da bih negde cekao da mi se tolika baterija napuni, absolutno covek u pravu

negativni rast

pre 3 godine

Aha, znaci isplati se voziti EV zato sto vlasti u mnogim zemljama diksriminisu ljude sa normalnim autima? Dovoljno je ziveti u zgradi, i imati EV se ne isplati, bar ne u ovom trenutku. Da ja obilazim kojekakve punionice po gradu nakon sto sam rintao 8 sati kao konj? Ko ima garazu u kojoj ce da puni EV, njemu se mozda i isplati, i to samo za voznju po gradu naravno..
(grobar, 01. mart 2021 16:11)

J***ga, nisu ga planirali za novobeogradski socrealizam. Mada, šta vam teško da bacite kabl sa 17 sprata, kao što bacate i kese sa djubretom.

Boban

pre 3 godine

Svi ovi razlozi ZA nisu nikakvr prednosti samog automobila vec diskriminacije svih ostalih vozila i cim br EV predje neki odredjeni broj nwce vise imati te povlastice. . Takodje svidjaju mi se EV ali iskljucivo kao gradski auto i ako zivim u kuci zbog punjenja, ali ogroman problem je pocetna cena jer jedino nov dolazi u obzir pri kupovini a za to nemam para a ni ogroman broj gradjana, ako uzmes polovan odma racunas da ces menjati bateriju ili motor uskoro a onda ti se vise isplati na otpad da ga teras. Kod nas se naj vise prodaju automobili do 5000 (polovni naravno) ne zato sto volimo krseve vec zato sto se za drugo nema... A sto se zagadjenja tice treba racunati da ta struja bar kod nas dolazi iz termo elektrana koje rade na ugalj, tako da ce se time smanjiti potrosnja benzina/dizela ali zato povecati potrosnja uglja.

par reci

pre 3 godine

Električni automobili imaju prosečnu potrošnju energije oko 20 kW/100 km. Cene ovih automobila su visoke zbog cena baterija. Kada se promeni tehnologija izrade baterija, i cene će biti znatno niže. El. auto nema 5 000 delova, već mnogo manje, a samim tim je šansa da se pokvari izuzetno mala. Održavanje je svedeno na minimum utroška novca.

Mislim da taj auto premalo daje u odnosu na cenu.Posle 10 godina ako vredi pola placenog,koliko je vlasnik na gubitku?Auto industrija je ogroman lanac raznih proizvodjaca,prodavnica,prodaja i proizvodnja rezervnih delova,servisa.Da li uopste neko moze da zamisli koliko je sve to povezano?I sada sve to stane,nema potrebe za tim.Pricamo o milionimma ljudi,o masinama o mnogo toga.Sta ce i gde ce oni da rade?
U tekstu je covek napisao cenu placanja punjenja za Nemacku,a neko odmah pise kako puni besplatno kod kuce i kaze mu da gresi u racunici?
Ako se omasove elktro automobili,da li mislite da ce moci da se besplatno pune ili ce se naplacivati za struju?Da li ce biti dovoljno struje za sve te automobile i jos besplatno?Mislim da nece,cak sta vise bice skuplje nego gorivo.Zasto bi vam neko besplatno dao struju,ne postoji nista besplatno.

EZeljko

pre 3 godine

@Milan
Gospodine Milane. Autonomija Tesle na autoputu pri 70Milja brzini a to je 112km prosecno je 290Milja ili ti 460km. Znate li vi sta je 112 prosek? U severnoj Americi opste ogranicenje je 110km a u Americi mozda 70ili mozda i 90Milja u nekim drzavama. Po EU nema sanse da se prekoracuje ogranicenje jer u vecini zemalja postoje kamere za to. Cak i u Srbiji racunaju prosek na to malo autoputeva koje imate i nesme se zuriti kaznjivo je. Ja vas samo pitam? Jel ste vi neki trkac? Ko vozi vise od 130 na auto putu je jednom nogom u zatvoru. Pored toga i ako idete na duzi put cak i da mozete voziti stalno 130 i vise umara duplo. Moje iskustvo mi kaE da kod realnog koriscenja auta jednom godisnje kad se ide na put prosecne brzine su od 70-90km ako ne i sporije. Ako je put prazan kao u Srbiji jer se malo koristi pa cak i da juriye 160km duzina auto puta je tolika da vam je dovoljno jedno zaustavljanje. Sve u svemu pogresne posatke iznosite.

samo kažem

pre 3 godine

Meni je najbolji razlog što bih mogao da ga punim kući u garaži. Svako jutro uvek pun auto. Nema više odlaska na benzinsku stanicu.
Drugi razlog je što ne bih morao tako često da radim servis. Zbogom zameni ulja i sličnim glupostima.
90% vožnje mi je u lokalu. 9% je međugradski do 100 km, a onih 1% kada idem na duži put bih sačekao da se napuni na punjaču.
Trenutno je problem samo cena automobila. Potreban mi je porodični, a ne mali gradski automobil. Da uložim svu ušteđevinu i dignem kredit nemam za više od 20.000€. A ne vidim da do te cene ima nekog izbora.

Te gluposti oko parkinga i upotreba dodatne trake možda važe u nekom normalnom svetu. Koliko vidim kod nas se uredno koriste invalidska mesta za parking.

Филипинац

pre 3 godine

Одличан чланак, свих шест разлога ми пуно значе у Србији, чак и у Хрватској. Ако може исти аутор да напише и о булимији у Африци. Може и у ауто рубрици када већ чланак нема везе са реалношћу ни рубрика није битна.

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Navedoše ljudi 6 razloga za EV...Ja mogu da navedem samo jedan protiv: Ne sviđa mi se ! Pogotovu ceo taj hype stvoren od strane...pa manje- više svih.Moraću da napravim jedan među korak sa nekim hibridom pre nego pređem na EV.Čisto da se naviknem na ideju.

Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!! (jo, 1. mart 2021 23:46)

pre 3 godine

Ako imalo znate o proizvodnji bilo cega, automobila, baterija, el. energije- onda necete voziti EV!!!!
(jo, 1. mart 2021 23:46)

a ti kao vrhunski znalac autoindustrije i ekologije zato biraš: 15 god star fosilni motor i dizlo koje vuče 5 metara dima? zbog ekologije i čiste planete? sve sa 3 uzvičnika?

Juce

pre 3 godine

Juce izasla nova studija o emitovanju stetnih gasova i potrosnji sirovina za proizvodnju EV i SUS.
Po toj studiji, tokom zivotnog ciklusa, SUS potrosi oko 15 tona goriva! EV ne potrosi nista.
A kad smo kod reciklaze baterija, od cele baterije za EV (tezine od 300-900 kg) trenutno ostaje otpad od samo 30 kila materijala! To su dve lubenice! I ta kolicina se smanjuje svake godine novim tehnologijama reciklaze.
Znaci SUS spali 15 tona goriva, EV napravi 30 kila otpada!

A sto se tice emitovanja stetnih gasova za proizvodnju struje, izvestaj iz Poljske (najgore drzave EU po pitanju lroizvodnje struje, skoro sva struja dolazi iz uglja), EV u voznji "emituju" 20% manje emisija za predjen 1 km od SUS, i ta brojka ce samo da raste polaganim gasenjem struje iz uglja i zamenom na struju iz gasa ili vetra i sunca

Damir

pre 3 godine

Ali u Srbiji imamo akcize i na struju. Da podsetim gradjane da su akcize dodatna mera oporezivanja luksuza. Tako da zaboravite na sve ovo navedeno sto pise besplatno.

boka

pre 3 godine

Pri kupovini novog definitivno ima racunice, pogotovo sa subvencijama. Ali polovni, sigurno se ne isplati sa onim cenama zamene baterije..

Toyota ili Tesla

pre 3 godine

Pri kupovini novog definitivno ima racunice, pogotovo sa subvencijama. Ali polovni, sigurno se ne isplati sa onim cenama zamene baterije..
(boka, 01. mart 2021 14:13)

Nije tako.
Baterija traje koliko i vozilo, a to je 20 god. Ukoliko se radi o T ili T.

Vozim Konu EV

pre 3 godine

Uzeo prosle godine Hyundai Konu EV, nov u salonu u NS. Cena bez subvencije 42.000 EUR, dobio 5000 evra nazad pa me izasao 37.000. Prodao sam stari auto za 8000 tako da me Kona izasla 29.000 evra
Prednosti - 1. Baterija je SKI tako da se ne sekiram da ce se zapaliti kao LG
2. Domet i vise nego dovoljan za grad i uz grad. Po gradu sa punom baterijom preko 600 km, ali zato autoput leti 350 km zimi 250
3. Servis ne postoji
4. Startnost i tisina

Mane-i dalje preskup i nedostatak javnih punjaca!!!
U NS ima DVA koja rade od kojih je jeda u Promenadi i kosta 700 dinara na sat a ne mogu da "povucem" preko 7kWh sto je lose

I to je to! Samo da ima 50-ak punjaca po gradu bilo bi vrh

Inace punim u svojoj garazi, dovukao struju sa svoj ormarica ali i to JEDVA

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Samo stavite ispravne podatke: šta kažete da na svakih 1h i 45 minuta ( toliko je domet tesle pri 130km/h) napravite pauzu od 1h i 30 minuta? Ako vi tako želite nemam protiv, samo uživajte
EV su koncipirana kao za penzionere, da nikad nigde ne žurite i uvek imate dovoljno vremena za punjenje.

EZeljko

pre 3 godine

@Milan
290Milja na autoputu pri konstatnoj brzini od 70Milja, Tesla model 3, 2 motora. Imate brdo nezavisnih testova na Youtube. Da prevedem jos jednom, ne zbog vas vec zbog ostalih kojima je stalo do stvarnih podataka: 460km pri brzini od 112km/h konstantnoj na auto putu koji je bio prazan zbog Korone. Pri brzini od 130km/h je oko 300km a zimi kod ukljucenog grejanja je oko 211km. Dakle izvinjavam se, recimo da je tih 243km donja autonomija pri konstatnoj brzini od 130km/h. Vi u EU ste brzi od nas u Severnoj americi ali stoji da 130/km konstatnte brzine nije realno u realnim uslovima saobracaja na bilo kom autoputu u Srbiji leti kad se ide na godisnji. Dakle samo malo laksa noga na gasu i 300km+ je zagarantovana. Da ovo su podaci za stari model 3, Novi za 2021 ima ugradjenu Grejnu Pumpu i zimska autonomija je veca. Da zakljucimo: Realno je ocekivati da se na svakih 300km stane i dopuni baterija na superpunjacu. Sta tu ima lose. Opusteno i uzivanje u voznji.

dex

pre 3 godine

mislim da je problem sto sve ove prednosti nestaju sa povecavanjem broja el. automobila...u svakom slucaju infrastruktura mora biti na deleko boljem nivou da bi koriscenje istih bilo mnogo vece. Vidim sve vecu prednost hibridnih automobila ( bar za neko vreme), a interesantno je pitanje sta ce biti sa vodonikom, mislim da ponovo dolazi u razmatranje

Yaro

pre 3 godine

Baš ništa od nabrojanog nema veze sa samim autom i ne daje niti jednu tehničku prednost. Uglavnom su nabrojane subvencije, parking mesta, vožnja u žutim trakama sl., tj. administrativne (čitaj politički) motivisane olakšice.
Ako poredite cenu korišćenja električnog automobila, molim kompletnu sliku, na neki period, npr 10 godina i 300.000 km. Nabavna cena takvog auta, u odnosu na sličan auto sa SUS motorom. Zatim, planirana ulaganja u održavanje. Zatim dalja prodaja, tj. gubitak početne vrednosti. I na kraju, potrošnja. Ovo zadnje je svakako na strani električnog auta. :-)

Miki

pre 3 godine

Dok se ne budu na pumpama punili 80% za 10min I cena ne padne na nivo klasičnih auta, ništa od masovnosti, barem u Srbiji... Pa više od 70% ljudi nema gde kod kuće da ih puni jer žive u zgradama bez garaže sa strujom. A o ceni auta i vrednosti istog kao polovnjaka isto je važno razmisliti pri kupovini...

dule

pre 3 godine

7. Vozačima benzinaca ćemo posle 10 godina, a dizelaša posle 5 godina da uzmemo levi bubreg?

Nijedan objektivan razlog, nego sve birokratska pravila koja na veštački način, subvencijama, pokušavaju da nadomeste mane EV. Pa reko da probamo sa bubrezima, da ne okolišamo.

Yaro

pre 3 godine

Juce izasla nova studija o emitovanju stetnih gasova i potrosnji sirovina za proizvodnju EV i SUS.
Po toj studiji, tokom zivotnog ciklusa, SUS potrosi oko 15 tona goriva! EV ne potrosi nista.
(Juce, 2. mart 2021 13:29)

EV ne potroši ništa? Još ćemo se načekati dok ne smisle auto koji ne troši ništa :-) Troši struju, naravno. Ajmo ovako: Odakle nam dodatna stuja? Da pravimo nove hidroelektrane? Pa i to za zapadu ne smatraju ekološki, uništava reke, biljni i životinjski svet. Hoćemo nuklearku? OK, praviće nam je oni koji nam ovo i diktiraju. Ali da li je ona ekološki prihvatljiva? Enegrija sunca, vetra, to sjajno izgleda u nekom katalogu. Ali procenat energije koja dolazi iz toga je jako mali, čak i u svetu. A cena jednog kW iz toga uopšte nije tako bajkovita. Proizvodnja opreme za to nije jeftina, a ni ekološka, koristi se puno plastike i sl. Energija iz jeftinog ruskog gasa? Taj film nećemo skoro gledati. Ko prati vesti o Severnom Toku 2, zna o čemu pričam. Gas iz škriljaca, može? Samo, to tek nije ekološki. Tako da nam ostaje samo da povećamo proizvodnju energije iz uglja. I sledeći put kad kažemo da EV ne troši i ne zagađuje ništa, ipak treba malo širu sliku da sagledamo :-)

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Po testu revije SAT autonomija Tesle modela 3 pri 130km/h je 243km. Tačka
To i jeste problem EV, sa porastom brzine otpor raste na kvadrat a time i potrošnja energije. Nemojte meni da pričate šta je prosek na autoputu, život sam proveo na istom.

Jarić T Živadin®

pre 3 godine

Većina ovih razloga, će vremenom postati veoma upitna,zbog omasovljenja.
Danas, je jedino pravo pitanje, da li mi treba elektro auto, kao glavni auto, za grad i dalja putovanja, ili kao drugi auto.

Milan

pre 3 godine

@Stampar
I te kako postoje Audi, Mercedes, Jaguar kao električni automobili, i jednako su luksuzni kao i SUS. Problem EV je upotrebljivost za duža putovanja, kao gradska vozila su sasvim OK. Kao što je perica napisao, čim budu cenovno konkurentni mogu da budu drugi auto u familiji.

Nauta

pre 3 godine

Jao opet ista prica. Nikako da shvate da narod NECE da kupuje elektro automobile, posto nije lud. Ko uvede proizvodnju iskljucivo EV, procice kao SMART !

Milan

pre 3 godine

@EZeljko
Samo opušteno, uživajte u tesli. Ja ću ipak automobilom koji mi omogućava da stanem tamo gde ja to želim, ne tamo gde želi automobil. Od Beča do Salcburga ograničenje je 140 i ja tamo sigurno neće voziti sporije. Na istraživanja još treba dodati i uticaj vožnje uz brdo kada je potrošnja veća, tako da na pr iz Teksasa nije moguće EV stići u Denver upravo zbog nadmorske visine i manjeg broja punjača.
Jedina dobra stvar sa EV što će limuzine zbog nižeg otpora vazduha postati popularnije jer će domet biti drastično veći.

jo

pre 3 godine

@'nestrucnjaci'-Tacno, kao vrhunski poznavalac biram stari auto na TNG ili CNG, tako maksimalno vodim racuna o zivotnoj sredini, i to je moj doprinos, sa uzvicnicima ili bez - sve ostalo su hipsterske fore i bajke za malu decu...a EV treba da ostano ono sto jeste, proizvod elektronske industrije i roba siroke potrosnje (kao frizider) sto ce kinezi uskoro i pokazati(vec je cena za pristojan gradski e-auto oko 4000$) a ne Rimci, Tesle i ostali prodavci magle...