Subota, 27.02.2021.

10:57

"Dok sam živ neću da prihvatim da nedelja bude neradna"

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ponovo se osvrnuo na pitanje neradne nedelje.

Izvor: B92, TV Prva

"Dok sam živ neæu da prihvatim da nedelja bude neradna" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

112 Komentari

Sortiraj po:

obi van

pre 3 godine

Neradna nedelja je relikt iz prošlih vremena i najviše je postojala zbog potrebe crkve da sakupi "stado" na molitvu.
Danas je najvažnije da ljudi ne prekorače maksimalan broj radnih sati u nedelji i da su svi prekovremeni sati plaćeni.

Tomo

pre 3 godine

Ovoj generaciji se zalomilo da radi više nego što Biblija kaže...ne osuđujem predhodne generacije,al imaju veliki udeo o tome što sad moramo radom obezbediti sledećim generacijama taj odmor vikendom.

za dobru svinju nema loših pomija

pre 3 godine

1.Vreme provedeno u odmoru i sa porodicom je dragoceno i bitno je da bi ljudi mogli da budu produktivniji tokom radne nedelje.
2.Poslodavci već imaju stotine načina da radnike nateraju da rade više, a da ga plate manje.Ukidanje radne nedelje će smanjiti te mogućnosti, Teže će moći da plate radnika 30000 rsd za radnu nedelju od 40 sati, a da ovaj odradi 60.
3.Istina je GDP raste, sli je takodje realno da taj rast ne dovodi do rasta standarda običnog gradjanina, jer taj rast potiče od multinacinalnih kompanija u RS koje plaćaju fiksne zarade i oslobodjene su poreza ili ga plaćaju minimalno.
4.Ne znam šta AV ima da ne da, kad to nije u njegovoj nadležnosti, nego u nadležnosti vlade, njegovo je da deli ordenje, postrojava vojsku i sl., ako ne zna, nek baci pogled unazad, kada je Toma bio predsednik.
5.Neradna nedelja će najviše pomoći slaboplaćenim nkv radnicima. Oni koji imaju freelance ugovore sa berićetnim prihodom će raditi bez da ih neko tera ili ne.

Krugodvojkas

pre 3 godine

Sve privatizujte, da nema vise nista drzavno, pa onda neka svaki privatnik odredi koliko ce radnici da mu rade, a ne ovako... radite 7/7, a u drzavnim firmama ladovina

Makica

pre 3 godine

Nije u redu to sto prica, moze i da se razboli la da li bi onda tako pricao, treba afirmisati rad ali svakiborganizam ima limite, vovek se osnazi vremenom, treba imati vise neradnih dana praznika malo i uzivati u ovom zivotu.

466453

pre 3 godine

Nije to problem na zapadu, druga je garnitura razvija koji rade subotom i nedeljom, rade po 8 sati dva dana ali umesto za 16 budu plaćeni 32. Dve takve vikend garniture drže subotu i nedelju kao radne dane.
A u Srbiji da se ti desi je nemoguća misija.

Dusan

pre 3 godine

Moze evo predlog-Ko radi nedelju da ne radi petak i subotu,ko radi subotu da ne radi nedelju i ponedeljak,moze?Zar nisam fer?!

Druga zamerka je sto se plate u drzavnoj sluzbi obracunavaju u napred tj. na osnovnu zaradu se dodaju dezurstva,praznici,prekovremeni...a kod privatnika unazad tj. plata ti je 30000 pa privatnik u taj iznos ukalkulise i prekovremeni i praznike i bonuse i vikende pa ti plata obrni okreni uvek bude 30hiljada jel to fer?!
Objavite moj interesantan komentar!

Fizikalac

pre 3 godine

Radio bih i ja i subotom i nedeljom do 75 godine da sam ministar poslanik predsednik clan nadzornog odbora savetnik ajde da vidim predsednika da malo zasuce rukave koliko bi izdrzao u rudniku, fabrici, magacinu ili gradjevini e tu je i subota previse

Mlekara

pre 3 godine

I ja sam za to da se nedeljom radi, ali i da se plati. Samo se pitam a sta je sa radnicima koji vikende i trece smene rade preko nekih agencija za minimalnu satnicu bez ikakvih uvecanja. Bez prava na naknadu za topli obrok i prevoz...Znam ja sta je po zakonu ali kako da se borim protiv mnogih koji zakon krse?

majstor

pre 3 godine

Ja sam vozač u gradskoj upravi i kada idem na put subotom o nedeljom, to mi plate dnevnicom od 150 dinara. I to je to. Vrati ti nama dnevnice prijatelju koje si ukinuo 2014 pa ću da radim sa apetitom i subotu i nedelju. Novac je ipak najbolji motiv.

komentari

pre 3 godine

Ima mnogo dobrih komentara ovde,izgleda da je najvažnija produktivnost,nije bitno da li je to baš nedeljom.Čovek mora da ima odmor jer ima i druge potrebe sem da radi.Kad postoji ravnoteža izmedju odmora i poslovnog dela života,produktivnost je veća,bolovanja su manja,radnik zadovoljan.Izgleda da je gazdama uvek najvažniji profit,a trebali bi kad god su u mogućnosti da ljudima koji rade za njih učine život malo lepšim,bilo finansijski,bilo davanjem slobodnih sati.Sreća je usrećiti i druge ne samo sebe.

Tomo

pre 3 godine

Nikakav problem, ali se onda mora odrediti dan u nedelji koji će biti neradan. Na primer četvrtak. Jednostavno, moraš imati slobodan dan za sebe i porodicu. Proputovao sam skoro celu Evropu, vikend je skoro svuda neradan. Švedjani i Finci uskoro skraćuju radno vreme na šest sati bez rada vikendom. Vikend je neradan. Ako žele poslodavci da plaćaju radnike 150 posto tih dana eto im mogućnost.

Vlado.debe

pre 3 godine

Zivim u berlinu i bavim se gradjevinom.moja radna nedelja je 40 sati koje ispucam za 5 dana tako da je vikend slobodan.desi se al zbilja mozda jedan dva puta godisnje da radim i subotu.

krle

pre 3 godine

A gradski prevoz zašto ne vozi vikendom kao da je radni dan ? Subotom radim do 13h a radnim danom do 16h,tako da bi odgovaralo da gradska i državna administracija radi vikendom, i ja nekad imam šta da završava kod njih. Državni praznici onda neka se slave radno takođe.Pozdrav za sve "velike" radnike koji već petkom u dvanaest sati završavaju sa radnim vremenom ali im treba i subota i nedelja da idu u trgovine ! Skidam kapu i poštovanje zdravstvu,policiji,vojsci !

milos

pre 3 godine

Zasto da se ne radi nedeljom, plus u svemu, povecava se produktivnost cele nase ekonomije, vece plate ce biti, veca cirkulacija novca, brze ce nam se povecavati i BDP, samim tim cemo jacati kao zemlja.

DžejAr65

pre 3 godine

Sporno je što ste zakonom o radu omogućili da poslodavac rad noću i vikendom plaća samo 26% više nego običnim danom u na ionako mali minimalac

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

po zakonu o radu rad vikendom, praznicima, kao i rad nocu placa se vise od regularnog rada, takodje je i definisana radna nedelja od 40 sati gde se prekovremono placa vise i maksimalno moze da bude 40 sati prekovremenog mesecno... ako je zakon ispostovan ne postoji niti jedan razlog da se nekom mesas u njegovo poslovanje, tj. ako nedeljom ima veci promet zasto bi ga ogranicavao??? e sad ne znam da li predsednik smatra da i zakon treba da bude ispostovan kad se zalaze za rad nedeljom ili smatra da je gazda vlasnik svog zaposlenog i da moze da ga iscimiva kad god hoce za minimalac

Darko

pre 3 godine

Da li to znači da će državne institucije početi da rade i vikendom? Pošto, ko radi kod privatnika, jedino tada može da pozavršava sve poslove.

NotSmell

pre 3 godine

Moze lolo,radicemo svaki dan. Ali plati kako valja,a ne da je prosecna plata 1000e a vise od 65% stanovnistva radi za 300e. Pominje najrazvijenije zemlje,pa u tim zemljama se zna kako se i koliko placa.

Domeniko

pre 3 godine

Nedelja znači da se taj dan ne radi, da ne prevodim sada. Možda "nedelja" znači ustvari u srpskom prevodu da njih 2 000 000 radnika radi nedeljom, da bi ostalih 7 000 moglo da ide na Kopaonik. Hoće i ovih 2 000 000 na Kopaonik, ili možda u mojoj zemlji manjina vlada i cedi većinu.

realno

pre 3 godine

Ako znate ljude koji rade vikendom onda znate i koliko pate.Smenski rad slicno.
Nije to za svakoga i treba zakonski da se plati vise pa kome se isplati da drzi otvoreno samo napred.

Nbbm

pre 3 godine

Ma može bukvalno sve da radi 0/24... Al u šest smena po 4 sata, što da ne? Više zaposlenih, ko hoće napuni svojih ljudskim pravima garantovinih 40 sati nedeljno za pristojan život... Ah, da, ljudska prava, pristojan život.

Vukota

pre 3 godine

Rad nedeljom se podrazumeva,po uobičajenoj ceni rada.Ja bih to Zakonom o obaveznoj radnoj nedelji uveo kao nešto normalno.Jer kako da stignemo razvijene zemlje,ako ne radom?
Razmisliti o radu u smenama:
rad 7-22h(prva smena 7-12,druga 12-17h,treća 17-22h)
5×30=150 sati mesečno.
Japanci,čuvajte se,eto nas!

Lijepa Kanada

pre 3 godine

Vikend je dobrovoljan, subota 1.5 put se placa vise, nedjelja duplo. Uz to da se odradilo od ponedjeljka do petka, ako nije, onda se subota smatra regularnim danom i nema 1.5 vise

Marko Marković

pre 3 godine

Molim da država kao poslodavac primeni zahtev dotičnog gospodina i javna preduzeća kao i drzavne sluzbe počnu da rade nedeljom :)
Pa onda će biti moguće registrovati auto nedeljom, otići u elektrodistribuciju nedeljom podneti žalbu ili molbu, sudovi počnu da zakazuju ročišta nedeljom.... bilo bi veselo!!!

Ahaaa, pricaj ti to nekom drugom

pre 3 godine

U Srbiji dok sam radio glavna fora je da udjes u firmu u 8 ujutru i izadjes u 4 popodne. Sto se kaze, da upises "osmicu". Plus svaka druga subota radna. Sta si i koliko radio na poslu manje bitno. Sad sam u Kanadi gde dobijem radni zadatak i dobijem rok za zavrsetak. Dodjem u firmu kad ja hocu i izadjem takodje kad hocu. Radim koliko hocu. Ali ako sam se lose organizovao i preracunao, e onda trpim sankcije. Srecom, jos mi se to nije dogodilo. Kad dodjem u Srbiju, pitaju me kolika mi je plata, ja im kazem. Gledaju me, pa kazu, "da, ali ti tamo gazda dusu na nos natera za te pare". Ja im kazem "ne, radim znatno manje i prilicno sam opusteniji nego u Srbiji."

ахахаха

pre 3 godine

U redu, mora da se radi nedeljom. A zašto onda državna uprava ne radi nedeljom? Zašto lokalna javna preduzeća ne rade nedeljom? Zašto Vučiću? Evo ja baš hoću nedeljom po podne da izvadim ličnu kartu, hoću da platim račune, hoću nedeljom da odem u opštinu, katastar, pio fond, poštu, banku......al ne može! Kako neki moraju da rade, a neki ne moraju? Ili sve rade ili ništa ne radi. Odluči se predsedniče.

Milan

pre 3 godine

Dragi predsednice ... moj radni fond sati mesecno ako ne izostanem sa posla je 250 sati u zavisnosti od meseca a u ugovoru mi pise 40 sati nedeljno sto izadje oko 176 sati mesecno a ja radim 250 ... ja za 12 meseci odradim necijih 17 meseci u drzavnoj sluzbi... Vi treba da radite i praznicima jer te plate koje vi pominjete su samo slovo na papiru i 70% gradjana jos uvek radi za 300 do 350 eura a cene skacu svakodnevno i te vase price pricajte deci mozda vam poveruju ...

Andy

pre 3 godine

Nedelja bi trebalo po zakonu da bude neradna, a ako neko zeli da radi i to odgovara poslodavcu trebalo bi po zakonu da mu se obezbedi veca dnevnica ili ako je placen isto onda neki drugi neradni dan tokom nedelje. Npr. u Nemackoj dosta restorana radi nedeljom, ali zato ne rade ponedeljkom. Taj jedan dan odmora tokom nedelje je neophodan za radnike. Povecava se produktivnost tokom ostalih radnih dana jer radnici nisu ubijeni i prenatrpani pa da se vuku smoreno u firmama nego da rade. Drugo, taj jedan slobodan dan utice da radnici uzimaju manje bolovanja jer kada rade mnogo i poslodavac ih forsira cesce ce da budu bolesni... Ima jos razloga zasto je neophodan jedan neradni dan, ali ajde sigurno su u pravu ovi kojima "nece bre niko da govori", bez obzira sto nemaju nikakve argumente...

Nikola

pre 3 godine

Neka se radi nedeljom ali neka rade svi. Kako god neko zeli da ide u shoping nedeljom i ja tako zelim nedeljom da idem u banku ili postu i placam racune. Takodjer i u opstinu da izvadim neke potvrde i uvjerenja nedeljom ili subotom. Zasto bih to morao samo od ponedeljka do petka.

Jole

pre 3 godine

Ne postoji ništa preče od zdravlja, treba se na svaki način izboriti da bar jedan dan za vikend budeš u kući sa svojom porodicom, prijateljima ili otići i uživati u prirodi. Nema tog posla, bar za radnike, kojim će zaraditi toliko para da kažu da je dosta, novac uvek vuče ka još, još, dok ne zaglaviš u krevetu bolestan.

Boris Banović

pre 3 godine

Odlično, predsedniče, moja podrška ! Taman da nedeljom pozavršavam obaveze u Opštini, pošti , banci, domu zdravlja i raznim sekretatarijatima za urbanizam, ozakonjenje , katastru , distribuciji, infostanu itd, itd ! Svaka čast, ako istraješ u ovom naumu, glasaćemo za tebe i ja moja cela familija i uža i šira !

mare

pre 3 godine

pre par godina sam nedeljom u Becu trazio prodavnicu i nasao sam je. mislim da se zvala Bila i bila je jedina koja je radila. Ni pandorf nije radio u nedelju, pa nesto nisam video da Austrija propada

pantelejac

pre 3 godine

Ja kad radim nedeljom, a vozač sam u lokalnoj samoupravi dobijem za to 150 dinara dnevnicu. Taj dan se ne plaća jer imaš dnevnicu. Neverovatnih 150 dinara. Tako da baš imam motivaciju da radim nedeljom.

Nikad nikome izvini

pre 3 godine

Zašto nedeljom ne krpe rupe na putevima i ne rade signlizaciju i farbanje? Nego rade radnim danom pre podne kad su najveće gužve u saobraćaju...

Bob

pre 3 godine

Dobro, a zasto onda ne naredis inspekcijama da obidju firme, i nateraju velikim kaznama, jer drugacije ne moze, gazde da placaju rad nedeljom, da placaju rad za praznik, da placaju prekovremeni rad, kao i nocni rad. A uz to bi dodao da vecina firmi u Srbiji ne placaju ni putne troskove.

posmatracica sa strane

pre 3 godine

Predlazem da poreska radi vikendom. Kao i druge drzavne sluzbe do kojih je nemoguce doci ako ne uzmes slobodan dan od posla.

odgovornost

pre 3 godine

Većina uz državnih službi imaju komentare u prodavnicama tipa "šta nećete raditi za Božić?! Strašno".
Pa i tim radnicima je Božić ili Uskrs ili nedelja praznik. Kupi sestro leba u subotu.!

onako

pre 3 godine

lose se osecam zbog privilegije sto smem da radim vikendima i to u smenama. u jednom drustvu ne bi smelo biti prilegovanih. to izaziva nezadovoljstvo onih koji nemaju taj uzitak da rade vikendom. predsednik bi eto trebao da se potrudi i ispravi tu gresku i da dozvoli da javni sektor isto tako radi vikendom. izdavanje lk, pasosa, registracija vozila, izdavanje gradjevinskih dozvola, sudovi, uplata poreza, izdavanje zdravstvenih knjizica itd.
bilo prakticno u nedelju posle posla u 15 h da svratim u sup da produzim pasos ili nesto drugo da obavim.

dule konjoslav prvi

pre 3 godine

E, pa batice onda i državne službe da rade i nedeljom, i ne samo nedeljom nego svaki dan od 8h do 20h. Recimo da ja lepo u nedelju kući ručam i onda oko 19h da mogu da idem da izvadim izvod iz mk, da registruje auto ili da u pošti u nedelju u 19.30 platim struju, ili u poreskoj da uzmem rešenje u 19.45. Može tako?! Ajd izađi i nama ostalima u susret.

bole

pre 3 godine

Druže ja 6 dana provedem u firmi, nedeljom kući jedem supu nedeljnu i sve uz nju, poradim oko kuće i sve što mogu a popodne odmaram, šta tu nije u redu?

posmatracica sa strane

pre 3 godine

Slazem se da je glupo zabraniti ljudima da rade nedeljom, nekima se to verovatno i vise isplati nego da rade na primer ponedeljkom. Ono sto je neophodno to je da se zaista postuje Zakon o radu i da prekovremeni rad bude placen u skladu s tim.

vuk

pre 3 godine

Radio sam u Svajcarskoj, nedelja je neradna.Evo me u Spaniji, isto tako. Kukao sam i ja par nedelja kako cu da kupujem kad radim, ali sa malo planiranja nije komplikovano.da ne pominjem onlajn kupovinu koja radi non stop.

ostrijanac

pre 3 godine

Ja volim da radim nedeljom. Ali zato sto dobijam za taj dan +50% plate. U mojoj firmi se radi ponedeljak-petak. Vikendom se moze javiti dobrovoljno, niko ne mora da radi. Ah da....radim u Austriji.

buducnost

pre 3 godine

Nista novo...sta drugo i ocekivati tajkuni ne placaju prekovremeni rad jel im se moze imaju vetar u ledja od drzave.Famozna preraspodela radnog vremena sve im je to omogucila drzava...koga briga za raju dobri za rad i rat,svaka rec tri slova....RAT i RAD...

zivorad

pre 3 godine

Rad noću, vikendom i praznikom je nešto najgore što postoji! Ne postoji novac koji to može da plati. Za nas koji radimo u zdravstvu, to je normalna stvar, ali onaj ko ne mora ne treba da radi.

Pozdrav iz dijaspore

pre 3 godine

Ovaj čovek daje vetar u leđa privatnicima koji već maltretiraju, iskorištavaju i bedno plaćaju naše radnike, sada imaju i podršku države da to rade. Ako već ne možete da promuljite glavu negde van Srbije, onda izguglajte da li igde u svetu postoji da je nedelja radni dan.

Mr_Melbourne

pre 3 godine

A Australiji sve radi subotom i nedeljom ali ti je satnica dupla od obicne..I to je posteno, ko hoce nek izvoli.Ali te oni pitaju da li zelis da radis.

Petra

pre 3 godine

Ko nece neka napusti zemlju jel moguce da to izjavi predsednik,pa nije problem ko hoce neka radi ali za to ima da mu se plati sto je nedelja ili subota vise nego za radni dan,za koga da radi za bahatog poslodavca...ovo izgleda kao gonjenje robova jesmo se mi vratili u robovlasnicki sistem,pitakte koliko ste ljudi zaposlili u lokalnim administracijama koji ne radi ni radnim danima kako valja...svi treba da odemo bukvalno nas terate

Bojan

pre 3 godine

I ja kažem pustite sve nas koji hoćemo da radimo ako posla ima.
Radnicima van radnih dana mora da se propisima i njihovom striktnom primenom i kontrolom bitno poveća naknada za taj rad. To bi bio i dobar motiv, ali prepreka izrabljivanju u pojedinim delatnostima. Tu treba stalno vršiti pritisak na Državu.
A ovi što smatraju da ne sme niko da radi vikendom, želim da ne rade uopšte. Tako mogu da se posvete sebi u potpunosti. Ionako samo u sebe gledaju.

ankh

pre 3 godine

vreme provedeno sa porodicom/prijateljima/dragim osobama, ne moze da se plati. ne moze da se nadoknadi! Predsednice, ako se vama radi, vi radite, nemojte ici kuci, radite 20 sati na dan! ali isto tako postujte one koje ne zele da rade nedeljom! mozda je to vama nepoznat pojam, ali ljudi hoce malo odmora, fizickog i psihickog. ljudi nisu masine!!! sve i da jesu, i masine imaju neku vrstu "odmora" i zamora materijala!
(nebojsa, 27. februar 2021 11:44

pa neka daju otkaz.

Mariborcan1970

pre 3 godine

Nedelja bi svakako trebala da bude neradni dan (osim nužnih službi). Uopšte nije isto ako radnik ima slobodan dan sredinom sedmice ili nedeljom. Nedelja bi morala da bude dan za porodicu (da cijela porodica može da bude na okupu) i fizički i psihički odmor od trčanja za novcem. To podrazumjeva i da su sve trgovine (osim manjih sa životnim namirnicama) nedeljom zatvorene (nema nikakve potrebe da se npr. cipele ili odjeća kupuju baš nedeljom iako su ostalim danima trgovine otvorene do kasno uveče). Svaki posao može da se uradi u preostalih 6 dana u sedmici, inače je problem u organizaciji i produktivnosti.

Nenad

pre 3 godine

Ne daj bože da kod nas bide kao u Nemačkoj ili zapadnoj evropi.
Radnim danima posle 7 uveče nigde žive duše, o nedelji da ne pričamo. Ne daj Bože da ikada doživimo tu neradnu nedelju.

bezite deco

pre 3 godine

Vidim ovde neki govore da poslovdaci placaju vise nedelju da ali obicno se radi o poslovima sa niskim zaradama.
Tako da moj kum umesto 34 hiljade primi kad radi dva vikenda oko 37. Super raditi 7 dana brz pauze za 1500 dinara vise po nedelji. U madjarsko ne radi nista nedeljo osim tc u vecim gradovima, takodje uvece i super marketima tipa Tesko posle 22h imate samo automatske kase i dva zaposela koji se bave sortiranjem robe. npr na Balatonu koje im je glavna turisticka regija subotom posle 14 h ne radi ni turisticki biro.?

Natko penal tatko

pre 3 godine

Može ajde ovako 40 sati imaš nedeljno znači sve ostalo slobodno ako hoće neko da mu radiš u nedelju 150% plačen radni dan sve se može samo ako se plati( i ko hoće)

Pera

pre 3 godine

Kakva zamena teza. Niko nikada nije ni trazio da se zabrani rad nedeljom, nego da se zabrani to da poslodavac tera zaposlenog da radi nedeljom ako ovaj to nece. Ako hoce, neka ga.

Гиле

pre 3 godine

nemoj braniti rad nedeljom, samo digni poreze na rad i stanice ljudima za neradne dane, praznike i prekovremeno pa kome se isplati, neka radi i za Smak sveta, slobodno.. a ne da se neko izrabljuje zarad punjena budžeta i bogaćenja feudalaca! mali čovek uvek ispašta!
(vlade, 27. februar 2021 11:19)
Рад недељом се плаћа више, а колико зависи од послодавца. Има и оних који не плаћају. Али порез да се плаћа више за рад недељом је сулудо. И овако су за многе фирме обрачуни компликовани с тиме више нико неби могао ништа да исконтролише.

NekiLIk

pre 3 godine

Nikakav problem da se radi i nedeljom ali naterajte poslodavce da isti taj rad PLATE, a ne da ulazi u osnovicu ako se rad vikendom zasebno placa onda ne moze vasa plata da bude minimalac il tek iznad minimalca a znam gomilu ljudi sa takvim primanjima

Закржљала расо

pre 3 godine

Није проблем радити недељом али је проблем радити пет радних дана, па суботом и недељом, и водити то као 40 радних сати недељно! Шта ти ради инспекција рада???

Djura

pre 3 godine

Uvedi i da drzavne i gradske sluzbe rade nedeljom i da im se placa kao svaki drugi dan pa onda pričaj. Niko se ne buni za rad nedeljom ako je placen po zakonu.

vlade

pre 3 godine

nemoj braniti rad nedeljom, samo digni poreze na rad i stanice ljudima za neradne dane, praznike i prekovremeno pa kome se isplati, neka radi i za Smak sveta, slobodno.. a ne da se neko izrabljuje zarad punjena budžeta i bogaćenja feudalaca! mali čovek uvek ispašta!

666

pre 3 godine

Osnovno ljudsko pravo je pravo na rad. Ukoliko je nesposobna da mu omogući posao, država je dužna da mu obezbedi materijalnu pomoć za pristojan život. Kada se to bude dešavalo u Srbiji, tada možemo da razgovaramo.

peradetlić

pre 3 godine

Сине, нећу ни суботом да радим. А ти слободно. Што би мој бивши шеф рекао "Викенди и прековремено су за оне који нису способни да заврше посао на време.".

Бабинџем

pre 3 godine

Некуктурно, безобразно и бахато. Шокиран сам. Очигледно није битна срећа и ментално и физичко здравље људи. За ово нам треба референдум.

nebojsa

pre 3 godine

vreme provedeno sa porodicom/prijateljima/dragim osobama, ne moze da se plati. ne moze da se nadoknadi! Predsednice, ako se vama radi, vi radite, nemojte ici kuci, radite 20 sati na dan! ali isto tako postujte one koje ne zele da rade nedeljom! mozda je to vama nepoznat pojam, ali ljudi hoce malo odmora, fizickog i psihickog. ljudi nisu masine!!! sve i da jesu, i masine imaju neku vrstu "odmora" i zamora materijala!

Јабучило

pre 3 godine

"Ne može neradna nedelja. Ne dam."

И ја сматрам нерадну недељу непотребном. Треба само спроводити закон о раду који је у том погледу прилично коректан и строго кажњавати послодавце који га се не придржавају.

Али шта побогу значи да "ОН не да"?

Бабинџем

pre 3 godine

Некуктурно, безобразно и бахато. Шокиран сам. Очигледно није битна срећа и ментално и физичко здравље људи. За ово нам треба референдум.

nebojsa

pre 3 godine

vreme provedeno sa porodicom/prijateljima/dragim osobama, ne moze da se plati. ne moze da se nadoknadi! Predsednice, ako se vama radi, vi radite, nemojte ici kuci, radite 20 sati na dan! ali isto tako postujte one koje ne zele da rade nedeljom! mozda je to vama nepoznat pojam, ali ljudi hoce malo odmora, fizickog i psihickog. ljudi nisu masine!!! sve i da jesu, i masine imaju neku vrstu "odmora" i zamora materijala!

Djura

pre 3 godine

Uvedi i da drzavne i gradske sluzbe rade nedeljom i da im se placa kao svaki drugi dan pa onda pričaj. Niko se ne buni za rad nedeljom ako je placen po zakonu.

peradetlić

pre 3 godine

Сине, нећу ни суботом да радим. А ти слободно. Што би мој бивши шеф рекао "Викенди и прековремено су за оне који нису способни да заврше посао на време.".

milos

pre 3 godine

Zasto da se ne radi nedeljom, plus u svemu, povecava se produktivnost cele nase ekonomije, vece plate ce biti, veca cirkulacija novca, brze ce nam se povecavati i BDP, samim tim cemo jacati kao zemlja.

Јабучило

pre 3 godine

"Ne može neradna nedelja. Ne dam."

И ја сматрам нерадну недељу непотребном. Треба само спроводити закон о раду који је у том погледу прилично коректан и строго кажњавати послодавце који га се не придржавају.

Али шта побогу значи да "ОН не да"?

ostrijanac

pre 3 godine

Ja volim da radim nedeljom. Ali zato sto dobijam za taj dan +50% plate. U mojoj firmi se radi ponedeljak-petak. Vikendom se moze javiti dobrovoljno, niko ne mora da radi. Ah da....radim u Austriji.

Pozdrav iz dijaspore

pre 3 godine

Ovaj čovek daje vetar u leđa privatnicima koji već maltretiraju, iskorištavaju i bedno plaćaju naše radnike, sada imaju i podršku države da to rade. Ako već ne možete da promuljite glavu negde van Srbije, onda izguglajte da li igde u svetu postoji da je nedelja radni dan.

Mr_Melbourne

pre 3 godine

A Australiji sve radi subotom i nedeljom ali ti je satnica dupla od obicne..I to je posteno, ko hoce nek izvoli.Ali te oni pitaju da li zelis da radis.

Pera

pre 3 godine

Kakva zamena teza. Niko nikada nije ni trazio da se zabrani rad nedeljom, nego da se zabrani to da poslodavac tera zaposlenog da radi nedeljom ako ovaj to nece. Ako hoce, neka ga.

Закржљала расо

pre 3 godine

Није проблем радити недељом али је проблем радити пет радних дана, па суботом и недељом, и водити то као 40 радних сати недељно! Шта ти ради инспекција рада???

NekiLIk

pre 3 godine

Nikakav problem da se radi i nedeljom ali naterajte poslodavce da isti taj rad PLATE, a ne da ulazi u osnovicu ako se rad vikendom zasebno placa onda ne moze vasa plata da bude minimalac il tek iznad minimalca a znam gomilu ljudi sa takvim primanjima

zivorad

pre 3 godine

Rad noću, vikendom i praznikom je nešto najgore što postoji! Ne postoji novac koji to može da plati. Za nas koji radimo u zdravstvu, to je normalna stvar, ali onaj ko ne mora ne treba da radi.

Petra

pre 3 godine

Ko nece neka napusti zemlju jel moguce da to izjavi predsednik,pa nije problem ko hoce neka radi ali za to ima da mu se plati sto je nedelja ili subota vise nego za radni dan,za koga da radi za bahatog poslodavca...ovo izgleda kao gonjenje robova jesmo se mi vratili u robovlasnicki sistem,pitakte koliko ste ljudi zaposlili u lokalnim administracijama koji ne radi ni radnim danima kako valja...svi treba da odemo bukvalno nas terate

666

pre 3 godine

Osnovno ljudsko pravo je pravo na rad. Ukoliko je nesposobna da mu omogući posao, država je dužna da mu obezbedi materijalnu pomoć za pristojan život. Kada se to bude dešavalo u Srbiji, tada možemo da razgovaramo.

Mariborcan1970

pre 3 godine

Nedelja bi svakako trebala da bude neradni dan (osim nužnih službi). Uopšte nije isto ako radnik ima slobodan dan sredinom sedmice ili nedeljom. Nedelja bi morala da bude dan za porodicu (da cijela porodica može da bude na okupu) i fizički i psihički odmor od trčanja za novcem. To podrazumjeva i da su sve trgovine (osim manjih sa životnim namirnicama) nedeljom zatvorene (nema nikakve potrebe da se npr. cipele ili odjeća kupuju baš nedeljom iako su ostalim danima trgovine otvorene do kasno uveče). Svaki posao može da se uradi u preostalih 6 dana u sedmici, inače je problem u organizaciji i produktivnosti.

Natko penal tatko

pre 3 godine

Može ajde ovako 40 sati imaš nedeljno znači sve ostalo slobodno ako hoće neko da mu radiš u nedelju 150% plačen radni dan sve se može samo ako se plati( i ko hoće)

buducnost

pre 3 godine

Nista novo...sta drugo i ocekivati tajkuni ne placaju prekovremeni rad jel im se moze imaju vetar u ledja od drzave.Famozna preraspodela radnog vremena sve im je to omogucila drzava...koga briga za raju dobri za rad i rat,svaka rec tri slova....RAT i RAD...

vlade

pre 3 godine

nemoj braniti rad nedeljom, samo digni poreze na rad i stanice ljudima za neradne dane, praznike i prekovremeno pa kome se isplati, neka radi i za Smak sveta, slobodno.. a ne da se neko izrabljuje zarad punjena budžeta i bogaćenja feudalaca! mali čovek uvek ispašta!

bezite deco

pre 3 godine

Vidim ovde neki govore da poslovdaci placaju vise nedelju da ali obicno se radi o poslovima sa niskim zaradama.
Tako da moj kum umesto 34 hiljade primi kad radi dva vikenda oko 37. Super raditi 7 dana brz pauze za 1500 dinara vise po nedelji. U madjarsko ne radi nista nedeljo osim tc u vecim gradovima, takodje uvece i super marketima tipa Tesko posle 22h imate samo automatske kase i dva zaposela koji se bave sortiranjem robe. npr na Balatonu koje im je glavna turisticka regija subotom posle 14 h ne radi ni turisticki biro.?

ахахаха

pre 3 godine

U redu, mora da se radi nedeljom. A zašto onda državna uprava ne radi nedeljom? Zašto lokalna javna preduzeća ne rade nedeljom? Zašto Vučiću? Evo ja baš hoću nedeljom po podne da izvadim ličnu kartu, hoću da platim račune, hoću nedeljom da odem u opštinu, katastar, pio fond, poštu, banku......al ne može! Kako neki moraju da rade, a neki ne moraju? Ili sve rade ili ništa ne radi. Odluči se predsedniče.

Fizikalac

pre 3 godine

Radio bih i ja i subotom i nedeljom do 75 godine da sam ministar poslanik predsednik clan nadzornog odbora savetnik ajde da vidim predsednika da malo zasuce rukave koliko bi izdrzao u rudniku, fabrici, magacinu ili gradjevini e tu je i subota previse

Nenad

pre 3 godine

Ne daj bože da kod nas bide kao u Nemačkoj ili zapadnoj evropi.
Radnim danima posle 7 uveče nigde žive duše, o nedelji da ne pričamo. Ne daj Bože da ikada doživimo tu neradnu nedelju.

Vlado.debe

pre 3 godine

Zivim u berlinu i bavim se gradjevinom.moja radna nedelja je 40 sati koje ispucam za 5 dana tako da je vikend slobodan.desi se al zbilja mozda jedan dva puta godisnje da radim i subotu.

Ahaaa, pricaj ti to nekom drugom

pre 3 godine

U Srbiji dok sam radio glavna fora je da udjes u firmu u 8 ujutru i izadjes u 4 popodne. Sto se kaze, da upises "osmicu". Plus svaka druga subota radna. Sta si i koliko radio na poslu manje bitno. Sad sam u Kanadi gde dobijem radni zadatak i dobijem rok za zavrsetak. Dodjem u firmu kad ja hocu i izadjem takodje kad hocu. Radim koliko hocu. Ali ako sam se lose organizovao i preracunao, e onda trpim sankcije. Srecom, jos mi se to nije dogodilo. Kad dodjem u Srbiju, pitaju me kolika mi je plata, ja im kazem. Gledaju me, pa kazu, "da, ali ti tamo gazda dusu na nos natera za te pare". Ja im kazem "ne, radim znatno manje i prilicno sam opusteniji nego u Srbiji."

Marko Marković

pre 3 godine

Molim da država kao poslodavac primeni zahtev dotičnog gospodina i javna preduzeća kao i drzavne sluzbe počnu da rade nedeljom :)
Pa onda će biti moguće registrovati auto nedeljom, otići u elektrodistribuciju nedeljom podneti žalbu ili molbu, sudovi počnu da zakazuju ročišta nedeljom.... bilo bi veselo!!!

posmatracica sa strane

pre 3 godine

Predlazem da poreska radi vikendom. Kao i druge drzavne sluzbe do kojih je nemoguce doci ako ne uzmes slobodan dan od posla.

Milan

pre 3 godine

Dragi predsednice ... moj radni fond sati mesecno ako ne izostanem sa posla je 250 sati u zavisnosti od meseca a u ugovoru mi pise 40 sati nedeljno sto izadje oko 176 sati mesecno a ja radim 250 ... ja za 12 meseci odradim necijih 17 meseci u drzavnoj sluzbi... Vi treba da radite i praznicima jer te plate koje vi pominjete su samo slovo na papiru i 70% gradjana jos uvek radi za 300 do 350 eura a cene skacu svakodnevno i te vase price pricajte deci mozda vam poveruju ...

Jole

pre 3 godine

Ne postoji ništa preče od zdravlja, treba se na svaki način izboriti da bar jedan dan za vikend budeš u kući sa svojom porodicom, prijateljima ili otići i uživati u prirodi. Nema tog posla, bar za radnike, kojim će zaraditi toliko para da kažu da je dosta, novac uvek vuče ka još, još, dok ne zaglaviš u krevetu bolestan.

majstor

pre 3 godine

Ja sam vozač u gradskoj upravi i kada idem na put subotom o nedeljom, to mi plate dnevnicom od 150 dinara. I to je to. Vrati ti nama dnevnice prijatelju koje si ukinuo 2014 pa ću da radim sa apetitom i subotu i nedelju. Novac je ipak najbolji motiv.

Domeniko

pre 3 godine

Nedelja znači da se taj dan ne radi, da ne prevodim sada. Možda "nedelja" znači ustvari u srpskom prevodu da njih 2 000 000 radnika radi nedeljom, da bi ostalih 7 000 moglo da ide na Kopaonik. Hoće i ovih 2 000 000 na Kopaonik, ili možda u mojoj zemlji manjina vlada i cedi većinu.

Tomo

pre 3 godine

Nikakav problem, ali se onda mora odrediti dan u nedelji koji će biti neradan. Na primer četvrtak. Jednostavno, moraš imati slobodan dan za sebe i porodicu. Proputovao sam skoro celu Evropu, vikend je skoro svuda neradan. Švedjani i Finci uskoro skraćuju radno vreme na šest sati bez rada vikendom. Vikend je neradan. Ako žele poslodavci da plaćaju radnike 150 posto tih dana eto im mogućnost.

komentari

pre 3 godine

Ima mnogo dobrih komentara ovde,izgleda da je najvažnija produktivnost,nije bitno da li je to baš nedeljom.Čovek mora da ima odmor jer ima i druge potrebe sem da radi.Kad postoji ravnoteža izmedju odmora i poslovnog dela života,produktivnost je veća,bolovanja su manja,radnik zadovoljan.Izgleda da je gazdama uvek najvažniji profit,a trebali bi kad god su u mogućnosti da ljudima koji rade za njih učine život malo lepšim,bilo finansijski,bilo davanjem slobodnih sati.Sreća je usrećiti i druge ne samo sebe.

za dobru svinju nema loših pomija

pre 3 godine

1.Vreme provedeno u odmoru i sa porodicom je dragoceno i bitno je da bi ljudi mogli da budu produktivniji tokom radne nedelje.
2.Poslodavci već imaju stotine načina da radnike nateraju da rade više, a da ga plate manje.Ukidanje radne nedelje će smanjiti te mogućnosti, Teže će moći da plate radnika 30000 rsd za radnu nedelju od 40 sati, a da ovaj odradi 60.
3.Istina je GDP raste, sli je takodje realno da taj rast ne dovodi do rasta standarda običnog gradjanina, jer taj rast potiče od multinacinalnih kompanija u RS koje plaćaju fiksne zarade i oslobodjene su poreza ili ga plaćaju minimalno.
4.Ne znam šta AV ima da ne da, kad to nije u njegovoj nadležnosti, nego u nadležnosti vlade, njegovo je da deli ordenje, postrojava vojsku i sl., ako ne zna, nek baci pogled unazad, kada je Toma bio predsednik.
5.Neradna nedelja će najviše pomoći slaboplaćenim nkv radnicima. Oni koji imaju freelance ugovore sa berićetnim prihodom će raditi bez da ih neko tera ili ne.

NotSmell

pre 3 godine

Moze lolo,radicemo svaki dan. Ali plati kako valja,a ne da je prosecna plata 1000e a vise od 65% stanovnistva radi za 300e. Pominje najrazvijenije zemlje,pa u tim zemljama se zna kako se i koliko placa.

Darko

pre 3 godine

Da li to znači da će državne institucije početi da rade i vikendom? Pošto, ko radi kod privatnika, jedino tada može da pozavršava sve poslove.

DžejAr65

pre 3 godine

Sporno je što ste zakonom o radu omogućili da poslodavac rad noću i vikendom plaća samo 26% više nego običnim danom u na ionako mali minimalac

dule konjoslav prvi

pre 3 godine

E, pa batice onda i državne službe da rade i nedeljom, i ne samo nedeljom nego svaki dan od 8h do 20h. Recimo da ja lepo u nedelju kući ručam i onda oko 19h da mogu da idem da izvadim izvod iz mk, da registruje auto ili da u pošti u nedelju u 19.30 platim struju, ili u poreskoj da uzmem rešenje u 19.45. Može tako?! Ajd izađi i nama ostalima u susret.

krle

pre 3 godine

A gradski prevoz zašto ne vozi vikendom kao da je radni dan ? Subotom radim do 13h a radnim danom do 16h,tako da bi odgovaralo da gradska i državna administracija radi vikendom, i ja nekad imam šta da završava kod njih. Državni praznici onda neka se slave radno takođe.Pozdrav za sve "velike" radnike koji već petkom u dvanaest sati završavaju sa radnim vremenom ali im treba i subota i nedelja da idu u trgovine ! Skidam kapu i poštovanje zdravstvu,policiji,vojsci !

realno

pre 3 godine

Ako znate ljude koji rade vikendom onda znate i koliko pate.Smenski rad slicno.
Nije to za svakoga i treba zakonski da se plati vise pa kome se isplati da drzi otvoreno samo napred.

Boris Banović

pre 3 godine

Odlično, predsedniče, moja podrška ! Taman da nedeljom pozavršavam obaveze u Opštini, pošti , banci, domu zdravlja i raznim sekretatarijatima za urbanizam, ozakonjenje , katastru , distribuciji, infostanu itd, itd ! Svaka čast, ako istraješ u ovom naumu, glasaćemo za tebe i ja moja cela familija i uža i šira !

Tomo

pre 3 godine

Ovoj generaciji se zalomilo da radi više nego što Biblija kaže...ne osuđujem predhodne generacije,al imaju veliki udeo o tome što sad moramo radom obezbediti sledećim generacijama taj odmor vikendom.

bole

pre 3 godine

Druže ja 6 dana provedem u firmi, nedeljom kući jedem supu nedeljnu i sve uz nju, poradim oko kuće i sve što mogu a popodne odmaram, šta tu nije u redu?

ankh

pre 3 godine

vreme provedeno sa porodicom/prijateljima/dragim osobama, ne moze da se plati. ne moze da se nadoknadi! Predsednice, ako se vama radi, vi radite, nemojte ici kuci, radite 20 sati na dan! ali isto tako postujte one koje ne zele da rade nedeljom! mozda je to vama nepoznat pojam, ali ljudi hoce malo odmora, fizickog i psihickog. ljudi nisu masine!!! sve i da jesu, i masine imaju neku vrstu "odmora" i zamora materijala!
(nebojsa, 27. februar 2021 11:44

pa neka daju otkaz.

Nbbm

pre 3 godine

Ma može bukvalno sve da radi 0/24... Al u šest smena po 4 sata, što da ne? Više zaposlenih, ko hoće napuni svojih ljudskim pravima garantovinih 40 sati nedeljno za pristojan život... Ah, da, ljudska prava, pristojan život.

mare

pre 3 godine

pre par godina sam nedeljom u Becu trazio prodavnicu i nasao sam je. mislim da se zvala Bila i bila je jedina koja je radila. Ni pandorf nije radio u nedelju, pa nesto nisam video da Austrija propada

odgovornost

pre 3 godine

Većina uz državnih službi imaju komentare u prodavnicama tipa "šta nećete raditi za Božić?! Strašno".
Pa i tim radnicima je Božić ili Uskrs ili nedelja praznik. Kupi sestro leba u subotu.!

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

po zakonu o radu rad vikendom, praznicima, kao i rad nocu placa se vise od regularnog rada, takodje je i definisana radna nedelja od 40 sati gde se prekovremono placa vise i maksimalno moze da bude 40 sati prekovremenog mesecno... ako je zakon ispostovan ne postoji niti jedan razlog da se nekom mesas u njegovo poslovanje, tj. ako nedeljom ima veci promet zasto bi ga ogranicavao??? e sad ne znam da li predsednik smatra da i zakon treba da bude ispostovan kad se zalaze za rad nedeljom ili smatra da je gazda vlasnik svog zaposlenog i da moze da ga iscimiva kad god hoce za minimalac

Dusan

pre 3 godine

Moze evo predlog-Ko radi nedelju da ne radi petak i subotu,ko radi subotu da ne radi nedelju i ponedeljak,moze?Zar nisam fer?!

Druga zamerka je sto se plate u drzavnoj sluzbi obracunavaju u napred tj. na osnovnu zaradu se dodaju dezurstva,praznici,prekovremeni...a kod privatnika unazad tj. plata ti je 30000 pa privatnik u taj iznos ukalkulise i prekovremeni i praznike i bonuse i vikende pa ti plata obrni okreni uvek bude 30hiljada jel to fer?!
Objavite moj interesantan komentar!

posmatracica sa strane

pre 3 godine

Slazem se da je glupo zabraniti ljudima da rade nedeljom, nekima se to verovatno i vise isplati nego da rade na primer ponedeljkom. Ono sto je neophodno to je da se zaista postuje Zakon o radu i da prekovremeni rad bude placen u skladu s tim.

Mlekara

pre 3 godine

I ja sam za to da se nedeljom radi, ali i da se plati. Samo se pitam a sta je sa radnicima koji vikende i trece smene rade preko nekih agencija za minimalnu satnicu bez ikakvih uvecanja. Bez prava na naknadu za topli obrok i prevoz...Znam ja sta je po zakonu ali kako da se borim protiv mnogih koji zakon krse?

Lijepa Kanada

pre 3 godine

Vikend je dobrovoljan, subota 1.5 put se placa vise, nedjelja duplo. Uz to da se odradilo od ponedjeljka do petka, ako nije, onda se subota smatra regularnim danom i nema 1.5 vise

Andy

pre 3 godine

Nedelja bi trebalo po zakonu da bude neradna, a ako neko zeli da radi i to odgovara poslodavcu trebalo bi po zakonu da mu se obezbedi veca dnevnica ili ako je placen isto onda neki drugi neradni dan tokom nedelje. Npr. u Nemackoj dosta restorana radi nedeljom, ali zato ne rade ponedeljkom. Taj jedan dan odmora tokom nedelje je neophodan za radnike. Povecava se produktivnost tokom ostalih radnih dana jer radnici nisu ubijeni i prenatrpani pa da se vuku smoreno u firmama nego da rade. Drugo, taj jedan slobodan dan utice da radnici uzimaju manje bolovanja jer kada rade mnogo i poslodavac ih forsira cesce ce da budu bolesni... Ima jos razloga zasto je neophodan jedan neradni dan, ali ajde sigurno su u pravu ovi kojima "nece bre niko da govori", bez obzira sto nemaju nikakve argumente...

onako

pre 3 godine

lose se osecam zbog privilegije sto smem da radim vikendima i to u smenama. u jednom drustvu ne bi smelo biti prilegovanih. to izaziva nezadovoljstvo onih koji nemaju taj uzitak da rade vikendom. predsednik bi eto trebao da se potrudi i ispravi tu gresku i da dozvoli da javni sektor isto tako radi vikendom. izdavanje lk, pasosa, registracija vozila, izdavanje gradjevinskih dozvola, sudovi, uplata poreza, izdavanje zdravstvenih knjizica itd.
bilo prakticno u nedelju posle posla u 15 h da svratim u sup da produzim pasos ili nesto drugo da obavim.

Nikad nikome izvini

pre 3 godine

Zašto nedeljom ne krpe rupe na putevima i ne rade signlizaciju i farbanje? Nego rade radnim danom pre podne kad su najveće gužve u saobraćaju...

pantelejac

pre 3 godine

Ja kad radim nedeljom, a vozač sam u lokalnoj samoupravi dobijem za to 150 dinara dnevnicu. Taj dan se ne plaća jer imaš dnevnicu. Neverovatnih 150 dinara. Tako da baš imam motivaciju da radim nedeljom.

Krugodvojkas

pre 3 godine

Sve privatizujte, da nema vise nista drzavno, pa onda neka svaki privatnik odredi koliko ce radnici da mu rade, a ne ovako... radite 7/7, a u drzavnim firmama ladovina

vuk

pre 3 godine

Radio sam u Svajcarskoj, nedelja je neradna.Evo me u Spaniji, isto tako. Kukao sam i ja par nedelja kako cu da kupujem kad radim, ali sa malo planiranja nije komplikovano.da ne pominjem onlajn kupovinu koja radi non stop.

Makica

pre 3 godine

Nije u redu to sto prica, moze i da se razboli la da li bi onda tako pricao, treba afirmisati rad ali svakiborganizam ima limite, vovek se osnazi vremenom, treba imati vise neradnih dana praznika malo i uzivati u ovom zivotu.

Bob

pre 3 godine

Dobro, a zasto onda ne naredis inspekcijama da obidju firme, i nateraju velikim kaznama, jer drugacije ne moze, gazde da placaju rad nedeljom, da placaju rad za praznik, da placaju prekovremeni rad, kao i nocni rad. A uz to bi dodao da vecina firmi u Srbiji ne placaju ni putne troskove.

Nikola

pre 3 godine

Neka se radi nedeljom ali neka rade svi. Kako god neko zeli da ide u shoping nedeljom i ja tako zelim nedeljom da idem u banku ili postu i placam racune. Takodjer i u opstinu da izvadim neke potvrde i uvjerenja nedeljom ili subotom. Zasto bih to morao samo od ponedeljka do petka.

466453

pre 3 godine

Nije to problem na zapadu, druga je garnitura razvija koji rade subotom i nedeljom, rade po 8 sati dva dana ali umesto za 16 budu plaćeni 32. Dve takve vikend garniture drže subotu i nedelju kao radne dane.
A u Srbiji da se ti desi je nemoguća misija.

Гиле

pre 3 godine

nemoj braniti rad nedeljom, samo digni poreze na rad i stanice ljudima za neradne dane, praznike i prekovremeno pa kome se isplati, neka radi i za Smak sveta, slobodno.. a ne da se neko izrabljuje zarad punjena budžeta i bogaćenja feudalaca! mali čovek uvek ispašta!
(vlade, 27. februar 2021 11:19)
Рад недељом се плаћа више, а колико зависи од послодавца. Има и оних који не плаћају. Али порез да се плаћа више за рад недељом је сулудо. И овако су за многе фирме обрачуни компликовани с тиме више нико неби могао ништа да исконтролише.

Vukota

pre 3 godine

Rad nedeljom se podrazumeva,po uobičajenoj ceni rada.Ja bih to Zakonom o obaveznoj radnoj nedelji uveo kao nešto normalno.Jer kako da stignemo razvijene zemlje,ako ne radom?
Razmisliti o radu u smenama:
rad 7-22h(prva smena 7-12,druga 12-17h,treća 17-22h)
5×30=150 sati mesečno.
Japanci,čuvajte se,eto nas!

Bojan

pre 3 godine

I ja kažem pustite sve nas koji hoćemo da radimo ako posla ima.
Radnicima van radnih dana mora da se propisima i njihovom striktnom primenom i kontrolom bitno poveća naknada za taj rad. To bi bio i dobar motiv, ali prepreka izrabljivanju u pojedinim delatnostima. Tu treba stalno vršiti pritisak na Državu.
A ovi što smatraju da ne sme niko da radi vikendom, želim da ne rade uopšte. Tako mogu da se posvete sebi u potpunosti. Ionako samo u sebe gledaju.

obi van

pre 3 godine

Neradna nedelja je relikt iz prošlih vremena i najviše je postojala zbog potrebe crkve da sakupi "stado" na molitvu.
Danas je najvažnije da ljudi ne prekorače maksimalan broj radnih sati u nedelji i da su svi prekovremeni sati plaćeni.

Бабинџем

pre 3 godine

Некуктурно, безобразно и бахато. Шокиран сам. Очигледно није битна срећа и ментално и физичко здравље људи. За ово нам треба референдум.

nebojsa

pre 3 godine

vreme provedeno sa porodicom/prijateljima/dragim osobama, ne moze da se plati. ne moze da se nadoknadi! Predsednice, ako se vama radi, vi radite, nemojte ici kuci, radite 20 sati na dan! ali isto tako postujte one koje ne zele da rade nedeljom! mozda je to vama nepoznat pojam, ali ljudi hoce malo odmora, fizickog i psihickog. ljudi nisu masine!!! sve i da jesu, i masine imaju neku vrstu "odmora" i zamora materijala!

Djura

pre 3 godine

Uvedi i da drzavne i gradske sluzbe rade nedeljom i da im se placa kao svaki drugi dan pa onda pričaj. Niko se ne buni za rad nedeljom ako je placen po zakonu.

Јабучило

pre 3 godine

"Ne može neradna nedelja. Ne dam."

И ја сматрам нерадну недељу непотребном. Треба само спроводити закон о раду који је у том погледу прилично коректан и строго кажњавати послодавце који га се не придржавају.

Али шта побогу значи да "ОН не да"?

peradetlić

pre 3 godine

Сине, нећу ни суботом да радим. А ти слободно. Што би мој бивши шеф рекао "Викенди и прековремено су за оне који нису способни да заврше посао на време.".

ostrijanac

pre 3 godine

Ja volim da radim nedeljom. Ali zato sto dobijam za taj dan +50% plate. U mojoj firmi se radi ponedeljak-petak. Vikendom se moze javiti dobrovoljno, niko ne mora da radi. Ah da....radim u Austriji.

Pera

pre 3 godine

Kakva zamena teza. Niko nikada nije ni trazio da se zabrani rad nedeljom, nego da se zabrani to da poslodavac tera zaposlenog da radi nedeljom ako ovaj to nece. Ako hoce, neka ga.

Pozdrav iz dijaspore

pre 3 godine

Ovaj čovek daje vetar u leđa privatnicima koji već maltretiraju, iskorištavaju i bedno plaćaju naše radnike, sada imaju i podršku države da to rade. Ako već ne možete da promuljite glavu negde van Srbije, onda izguglajte da li igde u svetu postoji da je nedelja radni dan.

zivorad

pre 3 godine

Rad noću, vikendom i praznikom je nešto najgore što postoji! Ne postoji novac koji to može da plati. Za nas koji radimo u zdravstvu, to je normalna stvar, ali onaj ko ne mora ne treba da radi.

Закржљала расо

pre 3 godine

Није проблем радити недељом али је проблем радити пет радних дана, па суботом и недељом, и водити то као 40 радних сати недељно! Шта ти ради инспекција рада???

NekiLIk

pre 3 godine

Nikakav problem da se radi i nedeljom ali naterajte poslodavce da isti taj rad PLATE, a ne da ulazi u osnovicu ako se rad vikendom zasebno placa onda ne moze vasa plata da bude minimalac il tek iznad minimalca a znam gomilu ljudi sa takvim primanjima

Petra

pre 3 godine

Ko nece neka napusti zemlju jel moguce da to izjavi predsednik,pa nije problem ko hoce neka radi ali za to ima da mu se plati sto je nedelja ili subota vise nego za radni dan,za koga da radi za bahatog poslodavca...ovo izgleda kao gonjenje robova jesmo se mi vratili u robovlasnicki sistem,pitakte koliko ste ljudi zaposlili u lokalnim administracijama koji ne radi ni radnim danima kako valja...svi treba da odemo bukvalno nas terate

666

pre 3 godine

Osnovno ljudsko pravo je pravo na rad. Ukoliko je nesposobna da mu omogući posao, država je dužna da mu obezbedi materijalnu pomoć za pristojan život. Kada se to bude dešavalo u Srbiji, tada možemo da razgovaramo.

Mariborcan1970

pre 3 godine

Nedelja bi svakako trebala da bude neradni dan (osim nužnih službi). Uopšte nije isto ako radnik ima slobodan dan sredinom sedmice ili nedeljom. Nedelja bi morala da bude dan za porodicu (da cijela porodica može da bude na okupu) i fizički i psihički odmor od trčanja za novcem. To podrazumjeva i da su sve trgovine (osim manjih sa životnim namirnicama) nedeljom zatvorene (nema nikakve potrebe da se npr. cipele ili odjeća kupuju baš nedeljom iako su ostalim danima trgovine otvorene do kasno uveče). Svaki posao može da se uradi u preostalih 6 dana u sedmici, inače je problem u organizaciji i produktivnosti.

Natko penal tatko

pre 3 godine

Može ajde ovako 40 sati imaš nedeljno znači sve ostalo slobodno ako hoće neko da mu radiš u nedelju 150% plačen radni dan sve se može samo ako se plati( i ko hoće)

buducnost

pre 3 godine

Nista novo...sta drugo i ocekivati tajkuni ne placaju prekovremeni rad jel im se moze imaju vetar u ledja od drzave.Famozna preraspodela radnog vremena sve im je to omogucila drzava...koga briga za raju dobri za rad i rat,svaka rec tri slova....RAT i RAD...

vlade

pre 3 godine

nemoj braniti rad nedeljom, samo digni poreze na rad i stanice ljudima za neradne dane, praznike i prekovremeno pa kome se isplati, neka radi i za Smak sveta, slobodno.. a ne da se neko izrabljuje zarad punjena budžeta i bogaćenja feudalaca! mali čovek uvek ispašta!

bezite deco

pre 3 godine

Vidim ovde neki govore da poslovdaci placaju vise nedelju da ali obicno se radi o poslovima sa niskim zaradama.
Tako da moj kum umesto 34 hiljade primi kad radi dva vikenda oko 37. Super raditi 7 dana brz pauze za 1500 dinara vise po nedelji. U madjarsko ne radi nista nedeljo osim tc u vecim gradovima, takodje uvece i super marketima tipa Tesko posle 22h imate samo automatske kase i dva zaposela koji se bave sortiranjem robe. npr na Balatonu koje im je glavna turisticka regija subotom posle 14 h ne radi ni turisticki biro.?

Ahaaa, pricaj ti to nekom drugom

pre 3 godine

U Srbiji dok sam radio glavna fora je da udjes u firmu u 8 ujutru i izadjes u 4 popodne. Sto se kaze, da upises "osmicu". Plus svaka druga subota radna. Sta si i koliko radio na poslu manje bitno. Sad sam u Kanadi gde dobijem radni zadatak i dobijem rok za zavrsetak. Dodjem u firmu kad ja hocu i izadjem takodje kad hocu. Radim koliko hocu. Ali ako sam se lose organizovao i preracunao, e onda trpim sankcije. Srecom, jos mi se to nije dogodilo. Kad dodjem u Srbiju, pitaju me kolika mi je plata, ja im kazem. Gledaju me, pa kazu, "da, ali ti tamo gazda dusu na nos natera za te pare". Ja im kazem "ne, radim znatno manje i prilicno sam opusteniji nego u Srbiji."

Marko Marković

pre 3 godine

Molim da država kao poslodavac primeni zahtev dotičnog gospodina i javna preduzeća kao i drzavne sluzbe počnu da rade nedeljom :)
Pa onda će biti moguće registrovati auto nedeljom, otići u elektrodistribuciju nedeljom podneti žalbu ili molbu, sudovi počnu da zakazuju ročišta nedeljom.... bilo bi veselo!!!

ахахаха

pre 3 godine

U redu, mora da se radi nedeljom. A zašto onda državna uprava ne radi nedeljom? Zašto lokalna javna preduzeća ne rade nedeljom? Zašto Vučiću? Evo ja baš hoću nedeljom po podne da izvadim ličnu kartu, hoću da platim račune, hoću nedeljom da odem u opštinu, katastar, pio fond, poštu, banku......al ne može! Kako neki moraju da rade, a neki ne moraju? Ili sve rade ili ništa ne radi. Odluči se predsedniče.

Vlado.debe

pre 3 godine

Zivim u berlinu i bavim se gradjevinom.moja radna nedelja je 40 sati koje ispucam za 5 dana tako da je vikend slobodan.desi se al zbilja mozda jedan dva puta godisnje da radim i subotu.

Fizikalac

pre 3 godine

Radio bih i ja i subotom i nedeljom do 75 godine da sam ministar poslanik predsednik clan nadzornog odbora savetnik ajde da vidim predsednika da malo zasuce rukave koliko bi izdrzao u rudniku, fabrici, magacinu ili gradjevini e tu je i subota previse

Domeniko

pre 3 godine

Nedelja znači da se taj dan ne radi, da ne prevodim sada. Možda "nedelja" znači ustvari u srpskom prevodu da njih 2 000 000 radnika radi nedeljom, da bi ostalih 7 000 moglo da ide na Kopaonik. Hoće i ovih 2 000 000 na Kopaonik, ili možda u mojoj zemlji manjina vlada i cedi većinu.

majstor

pre 3 godine

Ja sam vozač u gradskoj upravi i kada idem na put subotom o nedeljom, to mi plate dnevnicom od 150 dinara. I to je to. Vrati ti nama dnevnice prijatelju koje si ukinuo 2014 pa ću da radim sa apetitom i subotu i nedelju. Novac je ipak najbolji motiv.

Milan

pre 3 godine

Dragi predsednice ... moj radni fond sati mesecno ako ne izostanem sa posla je 250 sati u zavisnosti od meseca a u ugovoru mi pise 40 sati nedeljno sto izadje oko 176 sati mesecno a ja radim 250 ... ja za 12 meseci odradim necijih 17 meseci u drzavnoj sluzbi... Vi treba da radite i praznicima jer te plate koje vi pominjete su samo slovo na papiru i 70% gradjana jos uvek radi za 300 do 350 eura a cene skacu svakodnevno i te vase price pricajte deci mozda vam poveruju ...

ankh

pre 3 godine

vreme provedeno sa porodicom/prijateljima/dragim osobama, ne moze da se plati. ne moze da se nadoknadi! Predsednice, ako se vama radi, vi radite, nemojte ici kuci, radite 20 sati na dan! ali isto tako postujte one koje ne zele da rade nedeljom! mozda je to vama nepoznat pojam, ali ljudi hoce malo odmora, fizickog i psihickog. ljudi nisu masine!!! sve i da jesu, i masine imaju neku vrstu "odmora" i zamora materijala!
(nebojsa, 27. februar 2021 11:44

pa neka daju otkaz.

DžejAr65

pre 3 godine

Sporno je što ste zakonom o radu omogućili da poslodavac rad noću i vikendom plaća samo 26% više nego običnim danom u na ionako mali minimalac

krle

pre 3 godine

A gradski prevoz zašto ne vozi vikendom kao da je radni dan ? Subotom radim do 13h a radnim danom do 16h,tako da bi odgovaralo da gradska i državna administracija radi vikendom, i ja nekad imam šta da završava kod njih. Državni praznici onda neka se slave radno takođe.Pozdrav za sve "velike" radnike koji već petkom u dvanaest sati završavaju sa radnim vremenom ali im treba i subota i nedelja da idu u trgovine ! Skidam kapu i poštovanje zdravstvu,policiji,vojsci !

Tomo

pre 3 godine

Nikakav problem, ali se onda mora odrediti dan u nedelji koji će biti neradan. Na primer četvrtak. Jednostavno, moraš imati slobodan dan za sebe i porodicu. Proputovao sam skoro celu Evropu, vikend je skoro svuda neradan. Švedjani i Finci uskoro skraćuju radno vreme na šest sati bez rada vikendom. Vikend je neradan. Ako žele poslodavci da plaćaju radnike 150 posto tih dana eto im mogućnost.

realno

pre 3 godine

Ako znate ljude koji rade vikendom onda znate i koliko pate.Smenski rad slicno.
Nije to za svakoga i treba zakonski da se plati vise pa kome se isplati da drzi otvoreno samo napred.

NotSmell

pre 3 godine

Moze lolo,radicemo svaki dan. Ali plati kako valja,a ne da je prosecna plata 1000e a vise od 65% stanovnistva radi za 300e. Pominje najrazvijenije zemlje,pa u tim zemljama se zna kako se i koliko placa.

bole

pre 3 godine

Druže ja 6 dana provedem u firmi, nedeljom kući jedem supu nedeljnu i sve uz nju, poradim oko kuće i sve što mogu a popodne odmaram, šta tu nije u redu?

milos

pre 3 godine

Zasto da se ne radi nedeljom, plus u svemu, povecava se produktivnost cele nase ekonomije, vece plate ce biti, veca cirkulacija novca, brze ce nam se povecavati i BDP, samim tim cemo jacati kao zemlja.

za dobru svinju nema loših pomija

pre 3 godine

1.Vreme provedeno u odmoru i sa porodicom je dragoceno i bitno je da bi ljudi mogli da budu produktivniji tokom radne nedelje.
2.Poslodavci već imaju stotine načina da radnike nateraju da rade više, a da ga plate manje.Ukidanje radne nedelje će smanjiti te mogućnosti, Teže će moći da plate radnika 30000 rsd za radnu nedelju od 40 sati, a da ovaj odradi 60.
3.Istina je GDP raste, sli je takodje realno da taj rast ne dovodi do rasta standarda običnog gradjanina, jer taj rast potiče od multinacinalnih kompanija u RS koje plaćaju fiksne zarade i oslobodjene su poreza ili ga plaćaju minimalno.
4.Ne znam šta AV ima da ne da, kad to nije u njegovoj nadležnosti, nego u nadležnosti vlade, njegovo je da deli ordenje, postrojava vojsku i sl., ako ne zna, nek baci pogled unazad, kada je Toma bio predsednik.
5.Neradna nedelja će najviše pomoći slaboplaćenim nkv radnicima. Oni koji imaju freelance ugovore sa berićetnim prihodom će raditi bez da ih neko tera ili ne.

dule konjoslav prvi

pre 3 godine

E, pa batice onda i državne službe da rade i nedeljom, i ne samo nedeljom nego svaki dan od 8h do 20h. Recimo da ja lepo u nedelju kući ručam i onda oko 19h da mogu da idem da izvadim izvod iz mk, da registruje auto ili da u pošti u nedelju u 19.30 platim struju, ili u poreskoj da uzmem rešenje u 19.45. Može tako?! Ajd izađi i nama ostalima u susret.

marica, kriv, razumevanje...

pre 3 godine

po zakonu o radu rad vikendom, praznicima, kao i rad nocu placa se vise od regularnog rada, takodje je i definisana radna nedelja od 40 sati gde se prekovremono placa vise i maksimalno moze da bude 40 sati prekovremenog mesecno... ako je zakon ispostovan ne postoji niti jedan razlog da se nekom mesas u njegovo poslovanje, tj. ako nedeljom ima veci promet zasto bi ga ogranicavao??? e sad ne znam da li predsednik smatra da i zakon treba da bude ispostovan kad se zalaze za rad nedeljom ili smatra da je gazda vlasnik svog zaposlenog i da moze da ga iscimiva kad god hoce za minimalac

Makica

pre 3 godine

Nije u redu to sto prica, moze i da se razboli la da li bi onda tako pricao, treba afirmisati rad ali svakiborganizam ima limite, vovek se osnazi vremenom, treba imati vise neradnih dana praznika malo i uzivati u ovom zivotu.

Darko

pre 3 godine

Da li to znači da će državne institucije početi da rade i vikendom? Pošto, ko radi kod privatnika, jedino tada može da pozavršava sve poslove.

Boris Banović

pre 3 godine

Odlično, predsedniče, moja podrška ! Taman da nedeljom pozavršavam obaveze u Opštini, pošti , banci, domu zdravlja i raznim sekretatarijatima za urbanizam, ozakonjenje , katastru , distribuciji, infostanu itd, itd ! Svaka čast, ako istraješ u ovom naumu, glasaćemo za tebe i ja moja cela familija i uža i šira !

Гиле

pre 3 godine

nemoj braniti rad nedeljom, samo digni poreze na rad i stanice ljudima za neradne dane, praznike i prekovremeno pa kome se isplati, neka radi i za Smak sveta, slobodno.. a ne da se neko izrabljuje zarad punjena budžeta i bogaćenja feudalaca! mali čovek uvek ispašta!
(vlade, 27. februar 2021 11:19)
Рад недељом се плаћа више, а колико зависи од послодавца. Има и оних који не плаћају. Али порез да се плаћа више за рад недељом је сулудо. И овако су за многе фирме обрачуни компликовани с тиме више нико неби могао ништа да исконтролише.

mare

pre 3 godine

pre par godina sam nedeljom u Becu trazio prodavnicu i nasao sam je. mislim da se zvala Bila i bila je jedina koja je radila. Ni pandorf nije radio u nedelju, pa nesto nisam video da Austrija propada

Nbbm

pre 3 godine

Ma može bukvalno sve da radi 0/24... Al u šest smena po 4 sata, što da ne? Više zaposlenih, ko hoće napuni svojih ljudskim pravima garantovinih 40 sati nedeljno za pristojan život... Ah, da, ljudska prava, pristojan život.

odgovornost

pre 3 godine

Većina uz državnih službi imaju komentare u prodavnicama tipa "šta nećete raditi za Božić?! Strašno".
Pa i tim radnicima je Božić ili Uskrs ili nedelja praznik. Kupi sestro leba u subotu.!

Mlekara

pre 3 godine

I ja sam za to da se nedeljom radi, ali i da se plati. Samo se pitam a sta je sa radnicima koji vikende i trece smene rade preko nekih agencija za minimalnu satnicu bez ikakvih uvecanja. Bez prava na naknadu za topli obrok i prevoz...Znam ja sta je po zakonu ali kako da se borim protiv mnogih koji zakon krse?

Vukota

pre 3 godine

Rad nedeljom se podrazumeva,po uobičajenoj ceni rada.Ja bih to Zakonom o obaveznoj radnoj nedelji uveo kao nešto normalno.Jer kako da stignemo razvijene zemlje,ako ne radom?
Razmisliti o radu u smenama:
rad 7-22h(prva smena 7-12,druga 12-17h,treća 17-22h)
5×30=150 sati mesečno.
Japanci,čuvajte se,eto nas!

Nikad nikome izvini

pre 3 godine

Zašto nedeljom ne krpe rupe na putevima i ne rade signlizaciju i farbanje? Nego rade radnim danom pre podne kad su najveće gužve u saobraćaju...

vuk

pre 3 godine

Radio sam u Svajcarskoj, nedelja je neradna.Evo me u Spaniji, isto tako. Kukao sam i ja par nedelja kako cu da kupujem kad radim, ali sa malo planiranja nije komplikovano.da ne pominjem onlajn kupovinu koja radi non stop.

Dusan

pre 3 godine

Moze evo predlog-Ko radi nedelju da ne radi petak i subotu,ko radi subotu da ne radi nedelju i ponedeljak,moze?Zar nisam fer?!

Druga zamerka je sto se plate u drzavnoj sluzbi obracunavaju u napred tj. na osnovnu zaradu se dodaju dezurstva,praznici,prekovremeni...a kod privatnika unazad tj. plata ti je 30000 pa privatnik u taj iznos ukalkulise i prekovremeni i praznike i bonuse i vikende pa ti plata obrni okreni uvek bude 30hiljada jel to fer?!
Objavite moj interesantan komentar!

onako

pre 3 godine

lose se osecam zbog privilegije sto smem da radim vikendima i to u smenama. u jednom drustvu ne bi smelo biti prilegovanih. to izaziva nezadovoljstvo onih koji nemaju taj uzitak da rade vikendom. predsednik bi eto trebao da se potrudi i ispravi tu gresku i da dozvoli da javni sektor isto tako radi vikendom. izdavanje lk, pasosa, registracija vozila, izdavanje gradjevinskih dozvola, sudovi, uplata poreza, izdavanje zdravstvenih knjizica itd.
bilo prakticno u nedelju posle posla u 15 h da svratim u sup da produzim pasos ili nesto drugo da obavim.

pantelejac

pre 3 godine

Ja kad radim nedeljom, a vozač sam u lokalnoj samoupravi dobijem za to 150 dinara dnevnicu. Taj dan se ne plaća jer imaš dnevnicu. Neverovatnih 150 dinara. Tako da baš imam motivaciju da radim nedeljom.

Bob

pre 3 godine

Dobro, a zasto onda ne naredis inspekcijama da obidju firme, i nateraju velikim kaznama, jer drugacije ne moze, gazde da placaju rad nedeljom, da placaju rad za praznik, da placaju prekovremeni rad, kao i nocni rad. A uz to bi dodao da vecina firmi u Srbiji ne placaju ni putne troskove.

Nikola

pre 3 godine

Neka se radi nedeljom ali neka rade svi. Kako god neko zeli da ide u shoping nedeljom i ja tako zelim nedeljom da idem u banku ili postu i placam racune. Takodjer i u opstinu da izvadim neke potvrde i uvjerenja nedeljom ili subotom. Zasto bih to morao samo od ponedeljka do petka.

Krugodvojkas

pre 3 godine

Sve privatizujte, da nema vise nista drzavno, pa onda neka svaki privatnik odredi koliko ce radnici da mu rade, a ne ovako... radite 7/7, a u drzavnim firmama ladovina

Bojan

pre 3 godine

I ja kažem pustite sve nas koji hoćemo da radimo ako posla ima.
Radnicima van radnih dana mora da se propisima i njihovom striktnom primenom i kontrolom bitno poveća naknada za taj rad. To bi bio i dobar motiv, ali prepreka izrabljivanju u pojedinim delatnostima. Tu treba stalno vršiti pritisak na Državu.
A ovi što smatraju da ne sme niko da radi vikendom, želim da ne rade uopšte. Tako mogu da se posvete sebi u potpunosti. Ionako samo u sebe gledaju.

466453

pre 3 godine

Nije to problem na zapadu, druga je garnitura razvija koji rade subotom i nedeljom, rade po 8 sati dva dana ali umesto za 16 budu plaćeni 32. Dve takve vikend garniture drže subotu i nedelju kao radne dane.
A u Srbiji da se ti desi je nemoguća misija.

Nenad

pre 3 godine

Ne daj bože da kod nas bide kao u Nemačkoj ili zapadnoj evropi.
Radnim danima posle 7 uveče nigde žive duše, o nedelji da ne pričamo. Ne daj Bože da ikada doživimo tu neradnu nedelju.

Lijepa Kanada

pre 3 godine

Vikend je dobrovoljan, subota 1.5 put se placa vise, nedjelja duplo. Uz to da se odradilo od ponedjeljka do petka, ako nije, onda se subota smatra regularnim danom i nema 1.5 vise

obi van

pre 3 godine

Neradna nedelja je relikt iz prošlih vremena i najviše je postojala zbog potrebe crkve da sakupi "stado" na molitvu.
Danas je najvažnije da ljudi ne prekorače maksimalan broj radnih sati u nedelji i da su svi prekovremeni sati plaćeni.

Tomo

pre 3 godine

Ovoj generaciji se zalomilo da radi više nego što Biblija kaže...ne osuđujem predhodne generacije,al imaju veliki udeo o tome što sad moramo radom obezbediti sledećim generacijama taj odmor vikendom.

Mr_Melbourne

pre 3 godine

A Australiji sve radi subotom i nedeljom ali ti je satnica dupla od obicne..I to je posteno, ko hoce nek izvoli.Ali te oni pitaju da li zelis da radis.

posmatracica sa strane

pre 3 godine

Slazem se da je glupo zabraniti ljudima da rade nedeljom, nekima se to verovatno i vise isplati nego da rade na primer ponedeljkom. Ono sto je neophodno to je da se zaista postuje Zakon o radu i da prekovremeni rad bude placen u skladu s tim.

komentari

pre 3 godine

Ima mnogo dobrih komentara ovde,izgleda da je najvažnija produktivnost,nije bitno da li je to baš nedeljom.Čovek mora da ima odmor jer ima i druge potrebe sem da radi.Kad postoji ravnoteža izmedju odmora i poslovnog dela života,produktivnost je veća,bolovanja su manja,radnik zadovoljan.Izgleda da je gazdama uvek najvažniji profit,a trebali bi kad god su u mogućnosti da ljudima koji rade za njih učine život malo lepšim,bilo finansijski,bilo davanjem slobodnih sati.Sreća je usrećiti i druge ne samo sebe.

Andy

pre 3 godine

Nedelja bi trebalo po zakonu da bude neradna, a ako neko zeli da radi i to odgovara poslodavcu trebalo bi po zakonu da mu se obezbedi veca dnevnica ili ako je placen isto onda neki drugi neradni dan tokom nedelje. Npr. u Nemackoj dosta restorana radi nedeljom, ali zato ne rade ponedeljkom. Taj jedan dan odmora tokom nedelje je neophodan za radnike. Povecava se produktivnost tokom ostalih radnih dana jer radnici nisu ubijeni i prenatrpani pa da se vuku smoreno u firmama nego da rade. Drugo, taj jedan slobodan dan utice da radnici uzimaju manje bolovanja jer kada rade mnogo i poslodavac ih forsira cesce ce da budu bolesni... Ima jos razloga zasto je neophodan jedan neradni dan, ali ajde sigurno su u pravu ovi kojima "nece bre niko da govori", bez obzira sto nemaju nikakve argumente...

posmatracica sa strane

pre 3 godine

Predlazem da poreska radi vikendom. Kao i druge drzavne sluzbe do kojih je nemoguce doci ako ne uzmes slobodan dan od posla.

Jole

pre 3 godine

Ne postoji ništa preče od zdravlja, treba se na svaki način izboriti da bar jedan dan za vikend budeš u kući sa svojom porodicom, prijateljima ili otići i uživati u prirodi. Nema tog posla, bar za radnike, kojim će zaraditi toliko para da kažu da je dosta, novac uvek vuče ka još, još, dok ne zaglaviš u krevetu bolestan.