Četvrtak, 26.11.2020.

09:20

Deset saveta za bezbednu vožnju po magli

Izvor: Izvor: RTS

Deset saveta za bezbednu vožnju po magli IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

Slucaj

pre 3 godine

@w, slazem se. Posebno kada se vozi u koloni, smanjenom brzinom, zadnja svetla za maglu bodu oci. Tada bih radije da se magla zgusne.

milan

pre 3 godine

@dzox,
pridružujem se Vama i apelujem na nadležne da propišu da sva vozila s ugrađenim dnevnim svetlima moraju imati i senzor koji neće dozvoliti slobodnu procenu pri uključivanju zadnjih pozicija .
Prevelik je broj onih koji voze s dnevnim svetlima pri lošoj vidljivosti.

n6

pre 3 godine

Зашто нема неких светлећих стубића са продуженим светлом који би се палили на пролазак претходног возила и гасили после 10секунди ,бар на аутопуту ?
(Суперхик, 26. novembar 2020 13:54

zato sto bi ti putarina nis-beograd bila 5000din a ne sadasnjih 800din

Transcanada

pre 3 godine

Uh, što ja volim kada mi se prilepi neko pozadi noću po magli pa još uključi sva moguća svetla koja ima. Retrovizori ko dva sunca direkt u oči.

dobra stvar

pre 3 godine

Imam i prednja svetla za maglu i zadnje. Ovo zadnje je odlično.Neverovatno je koliko je auto koji ima zadnje svetlo za maglu uočljiviji u odnosu na auto koji to nema. Ja sam jednom po gustoj magli,kao pešak posmatrao vozila.Nisam mogao da verujem koliko znači zadnje svetlo za maglu,auto se znatno ranije uoči.

Dusan Valjevo

pre 3 godine

Zamolio bih sve koji ovo citaju da provere ispravost svih svetala na automobilu jer ima dosta sa neispravnim oborenim, stop i zadnjim pozicionim svetlima. Nije mi jasno kako ljudi udju u zimu sa takvim automobilima. Najgori su modeli pezoa 206 207 307 jer njihove sijalice najbrze stradaju. U Valjevu nema navedenih Pezoa sa svim ispravnim sijalicama

priprema za radio®

pre 3 godine

Kamion sestoton, 26. novembar 2020 13:14)

da, tačno je da vidiš lošije, ali bolje "razgrćeš" ispred sebe i sporije kočiš, tako da ima neke logike što je čovek napisao. moj problem je što mrzim voziti iza nekog od koga ne vidim ništa.
(jaretina, zimi više magle, 26. novembar 2020 14:52)

Zaboravio si onu ne tako davnu tešku nesreću na auto putu kod nas u uslovima magle, sa, na žalost, i dosta mrtvih glava, u kojoj nezgodi su učestvovali i kamioni (a medju poginulima su bili i vozači kamiona)?

jaretina, zimi više magle

pre 3 godine

(Kamion sestoton, 26. novembar 2020 13:14)

da, tačno je da vidiš lošije, ali bolje "razgrćeš" ispred sebe i sporije kočiš, tako da ima neke logike što je čovek napisao. moj problem je što mrzim voziti iza nekog od koga ne vidim ništa.

Coyote

pre 3 godine

Skoro sve potpuni promasaj. Nikako nemojte da stajete sa upaljena četiri migavca jer vas ljudi vide prekasno. Pregazice vas neki kamion kao žabu. Možete stati jedino ako imate mogućnost da potpuno sidjete sa puta. Svako stajanje u magli na kolovozu je preopasno.

Kamion sestoton

pre 3 godine

"Pusti neki kamion ili autobus ispred sebe, em on ima bolju preglednost, em njega svi vide, a i tebi je lakse da pratis njegova svetla"
Sve je tacno osim da on ima bolju preglednost.
To ti tvrdim kao neko ko vozi kamion.
Uostalom razmisli.
U kolima sedis, glava ti je na jedno 1.2 metra iznad asfalta i jedva vidis traku na kolovozu 10 metara ispred sebe.
Sta mislis kako je videti tu traku iz kabine kamiona, glava ti je na visini 3 metra od kolovoza? Mnogo teze.

Суперхик

pre 3 godine

Зашто нема неких светлећих стубића са продуженим светлом који би се палили на пролазак претходног возила и гасили после 10секунди ,бар на аутопуту ?

priprema za radio®

pre 3 godine

Ili jednostavno uključute aktivni tempomat i postavite ga na najveću udaljenost.
(Goran, 26. novembar 2020 09:55)

Tempomat nikako, ali pamet svakako.
(Realno, 26. novembar 2020 11:11)

Goran je napisao "aktivni tempomat", misleći na adaptivni/radarski tempomat. I potpuno je u pravu (ako je u pitanju auto put ili neki drugi put gde to uslovi dozvoljavaju), jer "kroz maglu" ipak "bolje vidi" radar od čoveka (pa i brže reaguje).
Naravno, sa ili bez uključenog adaptivnog tempomata, uvek imate rizik da u magli neko na vas naleti sa ledja. Jer uvek postoje "letači" koji "na slepo" kroz maglu jure kao kamikaze.
Pa je u tim uslovima, ako je moguće, najbezbednije ne voziti uopšte.

dzox

pre 3 godine

Jedan jedini savet je da vozači koji imaju dnevna svetla, neka uključe kratka. Sa dnevnim svetlima uglavnom zadnja poziciona ne rade, i gadno je kad vas neko stigne u magli.

Jim Beam

pre 3 godine

Sećam se kada je ćale vozio po nekom kijametu, što je po vidljivosti ekvivalentno gustoj magli. Mučenje prvih sat vremena niz Kopaonik, a onda je snimio neki šleper i lagano iza njega do Beograda, bez stresa. Iz današnje perspektive i 15 godina vožnje, to je najbolje savet za vožnju prilikom slabije vidljivosti. Pusti neki kamion ili autobus ispred sebe, em on ima bolju preglednost, em njega svi vide, a i tebi je lakse da pratis njegova svetla nego svetla malih kola...

First

pre 3 godine

Dobri saveti sem taj da ako je magla pregusta da se stane uz 4 zmigavci na put. To nikada nikome ne bi preporucio jer drugi nece stati i mnogo verojatno da ce vas udariti. Znaci stajanja na put nikako. U takvu situaciju ukljucenje 4 zmigavca , smanjivanje brzina na min i voznja do prvi parking ili benziska pumpa gde ete stati ali i maknuti se sputa. Jer ima dosta nesovesnih vozaca koji i po magli voze brzo.

Kvarežma

pre 3 godine

Ne voziti. Magla će proći, sa groblja se niko ne vraća.

Idioti ne znaju da poštuju ograničenja brzine inače bi bilo moguće ostati bezbedan i voziti polako.

nikola

pre 3 godine

Najveci problem kod magle, poledice i drugih nepogoda su nervozni vozaci
Prosle godine, kad je bilo ono po beogradu da se ne vidi prst pred okom, morao sam da odem do rume. Magla, smog, sta li je... ne vidis auto bukvalno na dva metra od sebe. Vozimo nas nekoliko jedan za drugim, 30 na sat. U jednom trenutku, ja stajem sa desne strane(bio sam prvi u koloni) d ame obidju, misleci da mozda ja vozim presporo, lakse mi da ja njih pratim. Uglavnom, oni su me obisli, nastavili lagano, isto 30 na sat. Jedva se ukljucio da ih stignem, bukvalno na 2 metra gubis ga iz vida.
I pored takve magle, na putu do rume, bila su tri automobila koja su zurila i obisla kolonu.
Nije problem meni da vozim po magli, problem je ako iz suprotnog pravca naidje budala....

učenik x

pre 3 godine

Dobri saveti. Dodao bi i upotrebu naočara za noćnu vožnju. Odlično skidaju "oreole" oko izvora svetlosti i izoštravaju sliku. U slučaju nailaska na zastoj na putu ukoliko nije moguće skloniti auto isti napustiti i kretati se napred jer uvek može da naleti neko na vas. I ono što važi uvek a slabo se poštuje, u slučaju zaustavljanja u koloni zbog udesa, ostavite prostor da hitne službe mogu prići mestu nesreće.

First

pre 3 godine

Dobri saveti sem taj da ako je magla pregusta da se stane uz 4 zmigavci na put. To nikada nikome ne bi preporucio jer drugi nece stati i mnogo verojatno da ce vas udariti. Znaci stajanja na put nikako. U takvu situaciju ukljucenje 4 zmigavca , smanjivanje brzina na min i voznja do prvi parking ili benziska pumpa gde ete stati ali i maknuti se sputa. Jer ima dosta nesovesnih vozaca koji i po magli voze brzo.

nikola

pre 3 godine

Najveci problem kod magle, poledice i drugih nepogoda su nervozni vozaci
Prosle godine, kad je bilo ono po beogradu da se ne vidi prst pred okom, morao sam da odem do rume. Magla, smog, sta li je... ne vidis auto bukvalno na dva metra od sebe. Vozimo nas nekoliko jedan za drugim, 30 na sat. U jednom trenutku, ja stajem sa desne strane(bio sam prvi u koloni) d ame obidju, misleci da mozda ja vozim presporo, lakse mi da ja njih pratim. Uglavnom, oni su me obisli, nastavili lagano, isto 30 na sat. Jedva se ukljucio da ih stignem, bukvalno na 2 metra gubis ga iz vida.
I pored takve magle, na putu do rume, bila su tri automobila koja su zurila i obisla kolonu.
Nije problem meni da vozim po magli, problem je ako iz suprotnog pravca naidje budala....

Kvarežma

pre 3 godine

Ne voziti. Magla će proći, sa groblja se niko ne vraća.

Idioti ne znaju da poštuju ograničenja brzine inače bi bilo moguće ostati bezbedan i voziti polako.

priprema za radio®

pre 3 godine

Ili jednostavno uključute aktivni tempomat i postavite ga na najveću udaljenost.
(Goran, 26. novembar 2020 09:55)

Tempomat nikako, ali pamet svakako.
(Realno, 26. novembar 2020 11:11)

Goran je napisao "aktivni tempomat", misleći na adaptivni/radarski tempomat. I potpuno je u pravu (ako je u pitanju auto put ili neki drugi put gde to uslovi dozvoljavaju), jer "kroz maglu" ipak "bolje vidi" radar od čoveka (pa i brže reaguje).
Naravno, sa ili bez uključenog adaptivnog tempomata, uvek imate rizik da u magli neko na vas naleti sa ledja. Jer uvek postoje "letači" koji "na slepo" kroz maglu jure kao kamikaze.
Pa je u tim uslovima, ako je moguće, najbezbednije ne voziti uopšte.

Jim Beam

pre 3 godine

Sećam se kada je ćale vozio po nekom kijametu, što je po vidljivosti ekvivalentno gustoj magli. Mučenje prvih sat vremena niz Kopaonik, a onda je snimio neki šleper i lagano iza njega do Beograda, bez stresa. Iz današnje perspektive i 15 godina vožnje, to je najbolje savet za vožnju prilikom slabije vidljivosti. Pusti neki kamion ili autobus ispred sebe, em on ima bolju preglednost, em njega svi vide, a i tebi je lakse da pratis njegova svetla nego svetla malih kola...

dobra stvar

pre 3 godine

Imam i prednja svetla za maglu i zadnje. Ovo zadnje je odlično.Neverovatno je koliko je auto koji ima zadnje svetlo za maglu uočljiviji u odnosu na auto koji to nema. Ja sam jednom po gustoj magli,kao pešak posmatrao vozila.Nisam mogao da verujem koliko znači zadnje svetlo za maglu,auto se znatno ranije uoči.

učenik x

pre 3 godine

Dobri saveti. Dodao bi i upotrebu naočara za noćnu vožnju. Odlično skidaju "oreole" oko izvora svetlosti i izoštravaju sliku. U slučaju nailaska na zastoj na putu ukoliko nije moguće skloniti auto isti napustiti i kretati se napred jer uvek može da naleti neko na vas. I ono što važi uvek a slabo se poštuje, u slučaju zaustavljanja u koloni zbog udesa, ostavite prostor da hitne službe mogu prići mestu nesreće.

dzox

pre 3 godine

Jedan jedini savet je da vozači koji imaju dnevna svetla, neka uključe kratka. Sa dnevnim svetlima uglavnom zadnja poziciona ne rade, i gadno je kad vas neko stigne u magli.

Coyote

pre 3 godine

Skoro sve potpuni promasaj. Nikako nemojte da stajete sa upaljena četiri migavca jer vas ljudi vide prekasno. Pregazice vas neki kamion kao žabu. Možete stati jedino ako imate mogućnost da potpuno sidjete sa puta. Svako stajanje u magli na kolovozu je preopasno.

Kamion sestoton

pre 3 godine

"Pusti neki kamion ili autobus ispred sebe, em on ima bolju preglednost, em njega svi vide, a i tebi je lakse da pratis njegova svetla"
Sve je tacno osim da on ima bolju preglednost.
To ti tvrdim kao neko ko vozi kamion.
Uostalom razmisli.
U kolima sedis, glava ti je na jedno 1.2 metra iznad asfalta i jedva vidis traku na kolovozu 10 metara ispred sebe.
Sta mislis kako je videti tu traku iz kabine kamiona, glava ti je na visini 3 metra od kolovoza? Mnogo teze.

Transcanada

pre 3 godine

Uh, što ja volim kada mi se prilepi neko pozadi noću po magli pa još uključi sva moguća svetla koja ima. Retrovizori ko dva sunca direkt u oči.

Dusan Valjevo

pre 3 godine

Zamolio bih sve koji ovo citaju da provere ispravost svih svetala na automobilu jer ima dosta sa neispravnim oborenim, stop i zadnjim pozicionim svetlima. Nije mi jasno kako ljudi udju u zimu sa takvim automobilima. Najgori su modeli pezoa 206 207 307 jer njihove sijalice najbrze stradaju. U Valjevu nema navedenih Pezoa sa svim ispravnim sijalicama

priprema za radio®

pre 3 godine

Kamion sestoton, 26. novembar 2020 13:14)

da, tačno je da vidiš lošije, ali bolje "razgrćeš" ispred sebe i sporije kočiš, tako da ima neke logike što je čovek napisao. moj problem je što mrzim voziti iza nekog od koga ne vidim ništa.
(jaretina, zimi više magle, 26. novembar 2020 14:52)

Zaboravio si onu ne tako davnu tešku nesreću na auto putu kod nas u uslovima magle, sa, na žalost, i dosta mrtvih glava, u kojoj nezgodi su učestvovali i kamioni (a medju poginulima su bili i vozači kamiona)?

n6

pre 3 godine

Зашто нема неких светлећих стубића са продуженим светлом који би се палили на пролазак претходног возила и гасили после 10секунди ,бар на аутопуту ?
(Суперхик, 26. novembar 2020 13:54

zato sto bi ti putarina nis-beograd bila 5000din a ne sadasnjih 800din

Суперхик

pre 3 godine

Зашто нема неких светлећих стубића са продуженим светлом који би се палили на пролазак претходног возила и гасили после 10секунди ,бар на аутопуту ?

jaretina, zimi više magle

pre 3 godine

(Kamion sestoton, 26. novembar 2020 13:14)

da, tačno je da vidiš lošije, ali bolje "razgrćeš" ispred sebe i sporije kočiš, tako da ima neke logike što je čovek napisao. moj problem je što mrzim voziti iza nekog od koga ne vidim ništa.

milan

pre 3 godine

@dzox,
pridružujem se Vama i apelujem na nadležne da propišu da sva vozila s ugrađenim dnevnim svetlima moraju imati i senzor koji neće dozvoliti slobodnu procenu pri uključivanju zadnjih pozicija .
Prevelik je broj onih koji voze s dnevnim svetlima pri lošoj vidljivosti.

Slucaj

pre 3 godine

@w, slazem se. Posebno kada se vozi u koloni, smanjenom brzinom, zadnja svetla za maglu bodu oci. Tada bih radije da se magla zgusne.

Суперхик

pre 3 godine

Зашто нема неких светлећих стубића са продуженим светлом који би се палили на пролазак претходног возила и гасили после 10секунди ,бар на аутопуту ?

jaretina, zimi više magle

pre 3 godine

(Kamion sestoton, 26. novembar 2020 13:14)

da, tačno je da vidiš lošije, ali bolje "razgrćeš" ispred sebe i sporije kočiš, tako da ima neke logike što je čovek napisao. moj problem je što mrzim voziti iza nekog od koga ne vidim ništa.

Jim Beam

pre 3 godine

Sećam se kada je ćale vozio po nekom kijametu, što je po vidljivosti ekvivalentno gustoj magli. Mučenje prvih sat vremena niz Kopaonik, a onda je snimio neki šleper i lagano iza njega do Beograda, bez stresa. Iz današnje perspektive i 15 godina vožnje, to je najbolje savet za vožnju prilikom slabije vidljivosti. Pusti neki kamion ili autobus ispred sebe, em on ima bolju preglednost, em njega svi vide, a i tebi je lakse da pratis njegova svetla nego svetla malih kola...

Kamion sestoton

pre 3 godine

"Pusti neki kamion ili autobus ispred sebe, em on ima bolju preglednost, em njega svi vide, a i tebi je lakse da pratis njegova svetla"
Sve je tacno osim da on ima bolju preglednost.
To ti tvrdim kao neko ko vozi kamion.
Uostalom razmisli.
U kolima sedis, glava ti je na jedno 1.2 metra iznad asfalta i jedva vidis traku na kolovozu 10 metara ispred sebe.
Sta mislis kako je videti tu traku iz kabine kamiona, glava ti je na visini 3 metra od kolovoza? Mnogo teze.

nikola

pre 3 godine

Najveci problem kod magle, poledice i drugih nepogoda su nervozni vozaci
Prosle godine, kad je bilo ono po beogradu da se ne vidi prst pred okom, morao sam da odem do rume. Magla, smog, sta li je... ne vidis auto bukvalno na dva metra od sebe. Vozimo nas nekoliko jedan za drugim, 30 na sat. U jednom trenutku, ja stajem sa desne strane(bio sam prvi u koloni) d ame obidju, misleci da mozda ja vozim presporo, lakse mi da ja njih pratim. Uglavnom, oni su me obisli, nastavili lagano, isto 30 na sat. Jedva se ukljucio da ih stignem, bukvalno na 2 metra gubis ga iz vida.
I pored takve magle, na putu do rume, bila su tri automobila koja su zurila i obisla kolonu.
Nije problem meni da vozim po magli, problem je ako iz suprotnog pravca naidje budala....

Kvarežma

pre 3 godine

Ne voziti. Magla će proći, sa groblja se niko ne vraća.

Idioti ne znaju da poštuju ograničenja brzine inače bi bilo moguće ostati bezbedan i voziti polako.

Dusan Valjevo

pre 3 godine

Zamolio bih sve koji ovo citaju da provere ispravost svih svetala na automobilu jer ima dosta sa neispravnim oborenim, stop i zadnjim pozicionim svetlima. Nije mi jasno kako ljudi udju u zimu sa takvim automobilima. Najgori su modeli pezoa 206 207 307 jer njihove sijalice najbrze stradaju. U Valjevu nema navedenih Pezoa sa svim ispravnim sijalicama

Transcanada

pre 3 godine

Uh, što ja volim kada mi se prilepi neko pozadi noću po magli pa još uključi sva moguća svetla koja ima. Retrovizori ko dva sunca direkt u oči.

milan

pre 3 godine

@dzox,
pridružujem se Vama i apelujem na nadležne da propišu da sva vozila s ugrađenim dnevnim svetlima moraju imati i senzor koji neće dozvoliti slobodnu procenu pri uključivanju zadnjih pozicija .
Prevelik je broj onih koji voze s dnevnim svetlima pri lošoj vidljivosti.

First

pre 3 godine

Dobri saveti sem taj da ako je magla pregusta da se stane uz 4 zmigavci na put. To nikada nikome ne bi preporucio jer drugi nece stati i mnogo verojatno da ce vas udariti. Znaci stajanja na put nikako. U takvu situaciju ukljucenje 4 zmigavca , smanjivanje brzina na min i voznja do prvi parking ili benziska pumpa gde ete stati ali i maknuti se sputa. Jer ima dosta nesovesnih vozaca koji i po magli voze brzo.

priprema za radio®

pre 3 godine

Ili jednostavno uključute aktivni tempomat i postavite ga na najveću udaljenost.
(Goran, 26. novembar 2020 09:55)

Tempomat nikako, ali pamet svakako.
(Realno, 26. novembar 2020 11:11)

Goran je napisao "aktivni tempomat", misleći na adaptivni/radarski tempomat. I potpuno je u pravu (ako je u pitanju auto put ili neki drugi put gde to uslovi dozvoljavaju), jer "kroz maglu" ipak "bolje vidi" radar od čoveka (pa i brže reaguje).
Naravno, sa ili bez uključenog adaptivnog tempomata, uvek imate rizik da u magli neko na vas naleti sa ledja. Jer uvek postoje "letači" koji "na slepo" kroz maglu jure kao kamikaze.
Pa je u tim uslovima, ako je moguće, najbezbednije ne voziti uopšte.

n6

pre 3 godine

Зашто нема неких светлећих стубића са продуженим светлом који би се палили на пролазак претходног возила и гасили после 10секунди ,бар на аутопуту ?
(Суперхик, 26. novembar 2020 13:54

zato sto bi ti putarina nis-beograd bila 5000din a ne sadasnjih 800din

priprema za radio®

pre 3 godine

Kamion sestoton, 26. novembar 2020 13:14)

da, tačno je da vidiš lošije, ali bolje "razgrćeš" ispred sebe i sporije kočiš, tako da ima neke logike što je čovek napisao. moj problem je što mrzim voziti iza nekog od koga ne vidim ništa.
(jaretina, zimi više magle, 26. novembar 2020 14:52)

Zaboravio si onu ne tako davnu tešku nesreću na auto putu kod nas u uslovima magle, sa, na žalost, i dosta mrtvih glava, u kojoj nezgodi su učestvovali i kamioni (a medju poginulima su bili i vozači kamiona)?

Slucaj

pre 3 godine

@w, slazem se. Posebno kada se vozi u koloni, smanjenom brzinom, zadnja svetla za maglu bodu oci. Tada bih radije da se magla zgusne.

učenik x

pre 3 godine

Dobri saveti. Dodao bi i upotrebu naočara za noćnu vožnju. Odlično skidaju "oreole" oko izvora svetlosti i izoštravaju sliku. U slučaju nailaska na zastoj na putu ukoliko nije moguće skloniti auto isti napustiti i kretati se napred jer uvek može da naleti neko na vas. I ono što važi uvek a slabo se poštuje, u slučaju zaustavljanja u koloni zbog udesa, ostavite prostor da hitne službe mogu prići mestu nesreće.

dzox

pre 3 godine

Jedan jedini savet je da vozači koji imaju dnevna svetla, neka uključe kratka. Sa dnevnim svetlima uglavnom zadnja poziciona ne rade, i gadno je kad vas neko stigne u magli.

Coyote

pre 3 godine

Skoro sve potpuni promasaj. Nikako nemojte da stajete sa upaljena četiri migavca jer vas ljudi vide prekasno. Pregazice vas neki kamion kao žabu. Možete stati jedino ako imate mogućnost da potpuno sidjete sa puta. Svako stajanje u magli na kolovozu je preopasno.

dobra stvar

pre 3 godine

Imam i prednja svetla za maglu i zadnje. Ovo zadnje je odlično.Neverovatno je koliko je auto koji ima zadnje svetlo za maglu uočljiviji u odnosu na auto koji to nema. Ja sam jednom po gustoj magli,kao pešak posmatrao vozila.Nisam mogao da verujem koliko znači zadnje svetlo za maglu,auto se znatno ranije uoči.