MARIJA
pre 3 godine
Ovaj čovek je sve Srbe ujedinio u jednu državu,prvi put posle cara Dušana.Šta ako je rodjen na Cetinju?!Zašto bi mi bio bolji neko ko je rodjen u sred Srbije i želi da nas svede na krošnju šljive?!
Četvrtak, 08.10.2020.
16:09
IMAGE SOURCE
pre 3 godine
Ovaj čovek je sve Srbe ujedinio u jednu državu,prvi put posle cara Dušana.Šta ako je rodjen na Cetinju?!Zašto bi mi bio bolji neko ko je rodjen u sred Srbije i želi da nas svede na krošnju šljive?!
pre 5 godina
Koji je ovo srpski? Ja nista slicno u zivotu nisam cuo. Ovo DEFINITIVNO nije ni srpski, ni zetski, ni raski, ni leskovacki, ni rudnicki, ni gornje-mezijski. Ovo je, u najboljem slucaju kraljevinskosrskohrvatskoslovenacki jezik sa primesama makedonskog i diplomatskog.
Sinkope u enuncijaciji su me nacisto bacile u stanje teske depresije. Ili je kralj imao neki malo jaci neuroloski poremecaj, ili se osecao nedovoljno sigurnim u svom sopstvenom jeziku.
U svakom slucaju, za Nj. Kr. V., Gospodin Tito je bio Dositej Obradovic.
Smatrajte me bolno i tragicno neimpresioniranim.
pre 5 godina
Ako se prebroje svi komentari koji se odnose na izgovor, vidi se tuzna istina da se skrece paznja za cinjenice sta je uradio Srbima. Mogao je da prica i marsovski ali da nije cinio zlo "svome" narodu. Ali jeste. To je jedino bitno.
pre 5 godina
@Monarhista
Тито није имао проблема са падежима за разлику од доброг дела Срба.
pre 5 godina
Лупате глупости и не постојеће дијалекте. Краљ Александар је говорио зетско-рашким, ијекавско-екавским дијалектом српског језика.
pre 5 godina
Ka' da je sa Cetinja!
pre 5 godina
Cekajte ljudi, Aleksandar nas ocrnio stvaranjem Jugoslavije, Car Dusan nije stvaranjem carstva?
(car, 9. oktobar 2020 16:25)
Apsolutno razlicita vremena, drugo, Dusan je osvojio i pokorio, a Aleksandar je pokusao da asimiluje sve narode u neku novu nakaradnu drzavu, da poduci sve sa balkana da su Jugosloveni a ne ono sto im srce kaze.
Dusan je osvajao, ali se zemlja i dalje zvala Srbija ;)
Nije pokorio i rekao, e sada cemo da nazovemo nasu lepu novu familiju (drzavu) "BalkanoTopija" i zivecemo svi srecni i zadovoljni, mislim da ti je sada jasna razlika !
pre 5 godina
Srusio je grad Zrnov koji ni Turci nisu srusili da bi podigao masonski spomenik na Avali.
pre 5 godina
Ni ovaj ne zna srpski.
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Rodjen je na Cetinju, gde je ziveo prvih 6-7 godina zivota..do polaska u skolu.
pre 5 godina
tomo, 09. oktobar 2020 10:05)
Tomo burazery tvoje ime spada u stara srpska srednjovekovna imena kao i Caslav,Pribislav,Mutimir,Branimir,Cvjetin,Hranislav idr.
pre 5 godina
Govori cetinjsko-ekavskim.
pre 5 godina
Pa sa ako je rodjen na Cetinju,tada su se gradjani Cene Gore svi iznjasnjavali kao Srbi u sam kralj Nikola,a Cetinje je bilo daleko srpskije neho tadasnji Beograd sto ma zalost nije tako danas!!!
pre 5 godina
nisam neki govornik..
pre 5 godina
"Porodica Aleksandra Karađorđevića se enormno obogatila baš u periodu između dva svetska rata".
A srpski vojnici i invalidi rata su prosili po ulicama. Fuj bre...
pre 5 godina
Zvuci kao Francuz koji je naucio srpski.
pre 5 godina
Cekajte ljudi, Aleksandar nas ocrnio stvaranjem Jugoslavije, Car Dusan nije stvaranjem carstva?
pre 5 godina
dakle on je u svakom smislu nakaradan
pre 5 godina
A smejali ste se ćopavom Zagorcu i prestolonasledniku.
Makron je na Kališu pričao bolje srpski nego Kralj Aleksandar "Ujedinitelj".
pre 5 godina
(Filistejac, 9. oktobar 2020 13:47)
To nije bilo ogovaranje, sam je sebe smatrao Crnogorcem. (ali, svakako, ne u smislu u kom Milo i njegovi sebe smatraju Crnogorcima...)
Navodno, došla mu je delegacija iz Crne Gore i žalili su mu se kako nema mnogo Crnogoraca ministara i na visokim položajima. A on im odgovorio "Jeste, ali zato imate kralja"
pre 5 godina
Rođen u Crnoj Gori
Odrastao u Švajcarskoj (Ženeva), gde je govorio francuski
Školovao se u Rusiji
Nerealno je očekivati da govori srpski kao neko ko je ceo život proveo na Dorćolu...
(John, 9. oktobar 2020 10:13)
I ne samo to.
Uporedite Masarikov češki sa savremenim.
I tehnologija,koja je napredovala čini svoje.
Ali sovjetofili znaju sve ,bolje pričaju srpski,veci su Srbi od kralja itd.
Titov naglasak im nije smetao ,a i Staljina bi slušali rado da se nisu podžapali izmedju sebe.
Ko ih ne zna...
pre 5 godina
(Laza, 9. oktobar 2020 10:10)
Neće biti da je do jedanaeste. Kada su se preselili u Ženevu ni Đorđe nije bio školskog uzrasta, pa ni Aleksandar kao mlađi. Ne sećam se da li Đorđe u svojim memoarima navodi tačnu godinu, ali su obojica u školu pošli tamo. E, sad, sa koliko godina se tada u Švajcarskoj kretalo u školu, stvarno ne znam...
pre 5 godina
Govorio je tečno srpski jezik kak da mu je maternji...čekaj bre?! Meni zvuči kao pokojni Radomir Antić...
pre 5 godina
Zasto ljudi misle da je cudno. Tada niko nije pricao danasnjim beogradskim naglaskom koji dosta iritira, kao npr. Ivan Ivanovic
pre 5 godina
Na, tim našim prostorima ne može više ni vremenska prognoza da se napiše bez mržnje i animoziteta. Nikada naš narod neće shvatiti da je politika mešavina interesa vladajuće kaste, stranih uticaja i delom "demokratije", jer na kraju svaki vladar vlada voljom naroda ili ne-voljom da mu se odupru. Mi smo ostali memtalno ne u 19tom nego u srednjem veku i kako sada stvari stoje nema nam spasa.
pre 5 godina
Što se čudite govoru svoga kralja? Da jedan Srbin otprije 100 god čuje sadašnjeg Beograđanina, ništa ga ne bi razumio. Svi ti gradski govori su zapali u takvu afektaciju da je to grozno za slušati.
pre 5 godina
Zvuci kao Makron kada prica srpski.
pre 5 godina
Koliko su neki ljudi neobavesteni da je to strasno.
Kralj je rodjen u Crnoj Gori u egzilu, kako god to zvucalo, i onda kao dete od 4-5 godina odlazi u Svajcarsku.Kad se jednom akcenat primi, tesko se to ispravlja, kasnije je ziveo i Francuskoj, Rusiji..i onda se neki pitao kakav je to akcenat?
(Neko, 9. oktobar 2020 09:54)
Prvih 11 godina je neprekidno ziveo na Cetinju. Tek onda je otisao u Svajcarsku. Na Cetinju je naucio jezik, pa mu odatle i cetinjski naglasak. Sve vreme je proveo sa majkom Zorkom, kcerkom kralja Nikole. Koji je drugi akcenat mogao da ima? Inace ovo je bilo poznato za njegovog zivota, da prica crnogorskim akcentom.
pre 5 godina
@tomo
Пре формирања заједничке државе са Хрватима у Србији се нико није звао Томислав. Да ли мисилш да ако Срби почну да дају својој деци име Домагој да ће онда 68 година касније неко са тим именом рећи "први пут чујем да је то хрватско име"? Само да додам да је за мене и Николина хрватско име. До деведесетих се тако нико није звао у Србији.
pre 5 godina
ljudi ne shvataju da on (Kralj Aleksandar) nije bio taj koji je odlucivao da li ce biti Jugoslavije ili ne, vec Narodna skupstina je donela odluku o ujedinjenju jugoslovenskih nacija. Inicijativa je poticala od strane brojnih politicara, predstavnika nacija i intelektualca koji su inicirali njen nastanak. On je bio tu da aminuje njihovu odluku i ucini sve sto je u njegovoj moci da takva zajednica opstane. Takodje Veliku Srbiju niko ne bi podrzao, buduci da je i Jugoslavija nailazila na malu podrsku, a formiranje jedne takve drzave u to vreme je bila nuznost. Politicari su pouceni iskustvom shvatili da jedna mala Srbija nema sta da trazi na politickoj sceni kada je nastupio jedan novi svetski poredak.
pre 5 godina
Naravno svi znamo da je uobičajeno da se tih godina prave tonski zapisi, kao jedan uobičajen proces, koji se može čuti na velikom broju ploča iz tih godina, i svi začudo zvuče kao tv voditelji danas. Ili ne. Posebno snimci kada se priča strancu koji govori sličan jezik. Možda da pokušate pronaći i druge snimke. A o krivici kralja, siguran sam da svako od vas zna situaciju u tadašnjoj Evropi i na Balkanu, težnje naroda, svest o Srbiji i Srbima van nje. Onih koji su prethodno živeli u Srbiji iz koje su prebegli pred Turcima. I onda sve to stavite u kontekst današnjeg vremena, posle svih dešavanja za koje bi kralj valjda trebao da zna da će slediti jer je imao natprirodne moći. Ili ne.
pre 5 godina
Kada bi ga Nikola Pasic ogovarao iza ledja, obicno bi prvo kazao :"Ah, taj Crnogorac..."
Realno, previse je vremena proveo u Cetinju i u Francuskoj, tako da je to evidentno u njegovom akcentu.
pre 5 godina
Sve se vidi po komentarima o mnogima vama. Zbog "cudnog" naglaska kritikujete coveka? Sto je odrastao negde, gde se srbski prica drukcije, on je neki tudjin? Samo jedan od 100 razloga, zasto necete nikad biri ujedninjeni, jer nikog, ko je drukciji, ne postujete. Ovaj covek nam je svima dao samostalnost i mogucnost, da budemo neko i nesto. Slovenija je cela plakala, kad je ubijen. Malo postovanja, molim.
pre 5 godina
Prvo u vezi jezika ,obzirom da mnogima (kojima nije smetao Titin naglasak) to smeta.
Čovek je rodjen van Srbije ,odtastao je na Cetinju i pohadjao strane škole...
Sticajem okolnosti govorim češki ali i oni koji ne govore mogu da poslušaju neki govor nekog našeg savremenika iz Češke i da uporede sa Masarikovim.
I jezik se menjao (neznatno) ali i tehnologija se usavrsavala.
Sada mozda nesto bitnije - od nastanka kraljevine SHS sile gubitnice,revizionisti ili antiversajske snage su targetirale NJKV Aleksandra,Karasjordjevice uopste,Srpski narod koji je bio vezivno tkivo "versajske rvorevine" i samu NAŠU Kraljevinu kao neprijatelje.
Naš najveci neprijatelj je bio SSSR i njegovi aktivisti ,sovjetofili i austeofili .
Veliki broj ovih kritika koje čitate u komentarima su zapravo nekritičko preuzimaje sovjetofilsko- austrofilskog narativa,koji je ostavio dubok trag u nasem društvu.
Ljudi oslobodili Kosovo,oslobodili Srbe,u njihovo vreme Crkvi Carigradska Patrijarsija i sve Crkve priznale kontinuitet ,i celom sslobodnom svetu si sa ponosom mogao da kažeš da si Srbin.
Al' eto ,ne valjaju.Oni koji danas,posle 100 godina ne mogu da provale narativ Kominterne zameraju Kralju što je napravio neku grešku,pogresnu procenu.
Tobožnje oplakivanje Obrenovica je prikrivena bol za drugom Staljinom (i sveCkom revolucijom).To su isti oni koji seku vene za Madurom i jedva čekaju prilimu da zakriju spomenik zahvalnosti Francuskoj...
pre 5 godina
Crnogorski naglasak.
pre 5 godina
Пажљиво сам преслушао говор краља и његовог госта. Граматички исправно готово без грешке, што се свакако не може рећи за Броза кога су присилно доведени београђани међу којима и мој деда и отац, слушали 1945. на Тргу републике. Отац ми је причао да су пред запањеним народом слушали мешавину руског, словеначког и кајкавског. Половину оног што је говорио нису разумели.
Краљ Александар у акценту има мешавину црногорског и француског, не знам одакле појединцима у коментарима било какава веза са албанским језиком!?
Био сам на Косову и Метохији као војник скоро годину дана за време мартовске побуне Албанаца 1989. године и тамо има Срба који су говорили, поготово млађи у Приштини, као у Београду, док у унутрашњости (Гњилане, Ђаковица, Бучитрн и др.) Срби говоре као Албанци када причају српским језиком.
pre 5 godina
Ja se zovem Tomislav i srbin sam kao potomak mojih čukunčukunđedova. Evo sad prvi put u svojoj 68. godini pročitah da je to hrvatsko ime, valjda po nekom samozvanom kralju na jednom delu sadašnje Hrvatske. Ako hrvati svojataju Teslu zato što je rođen u selu koje sada pripada njima onda po istom rezonu bi mi mogli reći da je rimski car Konstantin srbin jer je rođen u Nišu.
(tomo, 9. oktobar 2020 10:05)
Tomislav je hrvaatsko ime taman toliko koliko je to i grob tog kralja Tomislava kojeg niko nikad i nigde nije ni video.
pre 5 godina
Ovaj natuca srpski, Tito ga je jedva pricao. Jel bio neko ko je mogao tecno da prica srpski u to vreme. Gde su nasli te likove koji se bore sa meterinjim jezikom (mislim nasim materinjim, a za njih ko zna kojim)
pre 5 godina
Nekad se ovako govorilo što se moglo čuti na svakom zvučnom zapisu pre drugog svetskog rata. Moj pradeda je imao sličan naglasak a današnji su doneli komusti iz svojih sela kad su "oslobodili" Beograd i Srbiju
pre 5 godina
Govor Cetinja gde je rođen, pomešan sa francuskim akcentom iz Ženeve gde se školovao kao dete, a u kombinaciji sa ekavicom Beograda gde je kasnije živeo.
pre 5 godina
(tomo, 9. oktobar 2020 10:05)
Pozdrav od Srbina poreklom iz Hr,
Verujte da je za mene i većinu Srba poreklom sa prostora današnje Hr bilo veliko iznenađenje kada čujemo da je neko sa imenom Tomislav ili Ivan Srbin. U našim krajevim to su isključivo imena koja su sebi davali Hrvati. Za Tomislava, po njihovom mitskom kralju. Verovatno, zato smo ga i izbegavali.Tek kada sam došao na prostore današnje Srbije susreo sam solidan broj ljudi sa ovim imenom. Mada sam prvo pomislio da su Hrvati. :-) da bi kasnio shvatio
Uglavnom, na ovim prostorima ličimo jedni drugima kao jaje jajetu i povezaniji smo nego što svi mi mislimo.
pre 5 godina
Lik je odrastao u francuskoj sta se cudite za izgovor. Inace je bio mason i on je najvise kriv za svu nedacu koja nas je snasla. Nije hteo da ustupi deo makedonije bugarima da udju u rat na nasoj strani, nije dao misicu da izmarsira na sofiju kad je probijen solunski front, isto tako nije slusao generale koji su mu savetovali da se ne povlace preko prokletija vec da na kosovu naprave odbranu, nije poslusao sve one oficire sa cera i prezivele iz macve da se sa hrvatima ne treba graditi drzava itd. itd. Isto tako on je direktni krivac za ceo drugi svetski rat, oteo je italijanima obecane teritorije (hr i slo) sto je dovelo do pojave fasizma u vidu musolinija na koga se kasnije ugledao hitler i uradio istu stvar. A italijani su inace strasno izginuli kao i mi, zbog obecane zemlje koju su im obecali francuzi i englezi a eto mi im oteli. Nismo hteli da nam braca hrvati robuju. Zato su nam sve lepo vratili 41-45.
pre 5 godina
Iz ovih komentara, najbolje se vidi koliko mi, kao narod, nismo ni posle 100 godina odmakli u razumevanju globalnih političkih procesa i istorijskih kretanja. I ne samo mi, nego svi balkanski narodi - isti smo šljam i glupaci. Jugoslavija je bila naša jedina šansa da se izdignemo iz ovog blata i prevaziđemo vekovne plemenske pljačke i sukobe i postanemo nacija i država sposobna da upravlja sama sobom i da bude neki faktor na globalnoj sceni. Nešto što su Nemci, Italijani, Kinezi i mnogi drugi uspeli, jer su uspevali da (mnogo veće) međusobne razlike da ostave po strani i založe ih radi bolje budućnosti. Jugoslavija je mogla da bude, ne od Vardara do Triglava, već od Triglava do Istanbula, Soluna i Sarande, jer svi narodi koji žive na tom prostoru imaju mnogo veće bliskosti, nego npr. Bavarac i Prus. Sad je kasno, jer su plemena postala nacije i etnogeneza je otišla na tu stranu da nas naše sličnosti (jezik, istorija, kultura, tradicija, pa čak i vera u nekim situacijama), paradoksalno, više dele nego što nas približavaju. Postojali su ljudi koji su to razumeli (knez Mihailo, kralj Aleksandar, Stambolijski, Esad-Paša Toptani, Dvorniković,...) i koji su pokušali na jedini način koji su to mogli (silom) da nas ubede da budemo pametniji, ali su potcenili glupost i tvrdoglavost, koje su jedine karakterne osobine koje nas sve zajedno krase. Sve smo ih ili ubili, ili diskreditovali do te mere da ih sadašnji njihovi narodi smatraju najobičnijim izdajnicima...
pre 5 godina
Govori srpski malo bolje od Tita.
pre 5 godina
Ujedinjitelj!? Kako da ne! Taj nam je svima zapržio čorbu. Zbog njega se Srbi i Hrvati ne vole!
pre 5 godina
Za oktavu nize od Tita ali akcenat i intonacija neverovatno slicni.
pre 5 godina
Karađorđevići nemaju talenta za jezike.Vidite kako govori srpski NJKV.
pre 5 godina
Ujedinio nas sa laznom bracom hrvatima i slovencima, od cega se nikad nismo oporavili, em dobili i Jasenovac. A treba reci da je regent Aleksandar bio siromasan kao crkveni mis kad je stupio na presto kraljevine SHS, da bi samo nekoliko godina kasnije, po bogatstvu bio 3 u Evropi, posle britanske kraljice i belgijskog kralja. Pa vi vidite kakva je on stetocina bio.
pre 5 godina
Tako je zvucao cetinjski govor 1920 tih godina. Jezik se menja, ali nije imao problema sa padezima kao Zagorac Tito.
pre 5 godina
Био је то моћан човек, паметан и није се бојао ничега. Ипак, оцрнио је нас Србе за много, много времена. Верујем не из зле намере, као што неко рече.
pre 5 godina
Montaža ljudi, kao i sve ostale stvari danas.
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Odakle si ovo izvukao? Aleksandar je rodjen i odrastao na Cetinju. Do dvanaeste godine života je živeo na Cetinju a detinjstvo proveo uz svoju majku Zorku, kćerku kralja Nikole. Naglasak mu je klasičan crnogorski. Molim da objavite zbog istorijske tačnosti, jer vidim da ovaj dobija gomilu pluseva na svoj komentar i ljudi koji mu daju pluseve otići će u ubedjenju da je Aleksandar stvarno rodjen i odrastao u Francuskoj. Rodjen je na Cetinju 16. Decembra 1888. godine.
pre 5 godina
Српски је звучао другачије пре...Послушајте Говор Недића или суђење Михаиловићу, или онај предратни филм...сви звуче тако некако...
pre 5 godina
Jugoslavenstvo je hrvatska i dijelom slovenacka ideja! Umjesto da se konacno Istra, gdje su hrvati cinili iznadpolovicnu vecinu, prikljuci novoj drzavi, odrice se i prepusta talijanima sjev dalmacija i otoci, sve do Splita (dobro je i on ostao ).Ukida hrvatski sabor koji je postojao stptonama godina pod austrougarima! Prosvjedi i nemiri u Zagrebu i diljem hrvatske guse se u krvi. Ubija se Stjepan Radic a njegov ubica simbolicnu kaznu "izdrzava "u luksuznoj kuci upravitelja zatvora u Pozarevcu. Uzimanje Boke hrvatima itd...
pre 5 godina
ludi karađorđevići nam zlo napraviše.da miloš nije ubio karađorđa ko zna kad bi se turaka oslobodili.
pre 5 godina
Ovi familijarno, svi posle Karađorđa, imaju izgleda neki problem sa srpskim jezikom.
Nije se ovako govorilo u Srbiji, između dva rata, imate i druge fonografske snimke, ovo je neka čudna i nakaradna mešavina svega i svačega.
pre 5 godina
Da je zapevao, garantujem vam da bi imao isti glas kao onaj pevač u Maratoncima: "Majn gra, majn gra, majn gramofon, najveći senzacion - to je moj gramofon".
pre 5 godina
Осећа се у нагласку одрастање на двору Петровића. Лепо им је захвалио...
pre 5 godina
(Ziki, 9. oktobar 2020 09:24)
Rođen u Crnoj Gori
Odrastao u Švajcarskoj (Ženeva), gde je govorio francuski
Školovao se u Rusiji
Nerealno je očekivati da govori srpski kao neko ko je ceo život proveo na Dorćolu...
pre 5 godina
Александар је остао регент ,никад није крунисан !
pre 5 godina
Ljudi, ovo nije kralj Aleksandar, ovo je Josip Broz Tito :)
pre 5 godina
Cetinjsko dijete, nazalost.
pre 5 godina
@coach
Rodio se i odrastao na Cetinju, ne u Francuskoj.
pre 5 godina
Srbi...Evo ga onaj lik što vas spojio sa komšijskim narodima, a vi napadate njegovog naslednika na čelu države Broza Tita.
pre 5 godina
На данашњи дан, у Марсеју, убијен је витешки краљ Александар Карађорђевић, нека му је вечни помен и слава. С ВЕРОМ У БОГА ЗА КРАЉА И ОТАЏБИНУ. Доле република.
pre 5 godina
dobro smo mi i prošli ko nas je vodio
pre 5 godina
Ono mekano "L" u govoru podsjetilo me na Tita. :P
pre 5 godina
Upropastio(nas) buduce generacije...presudio sam sebi sa svojom megalomanskom zeljom da bude kralj od Vardara do Triglava...
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Aleksanadar je rodjen i do 11. godine neprekidno ziveo na Cetinju. Nije jezik ucio po ambasadama. “Njegov izgovor fraze “ovom prilikom” je tipicni crnogoraki naglasak.
pre 5 godina
Jasno je da svi problemi srba pocinju i zavrsavaju u Crnoj Gori. Tako je i Aleksandar krenuo sa Cetinja, zato ovako govori (a uzgred, ekavica se u Srbiji govori od 1895 - do tad je bila ijekavica). Mozda bi trebali malo razmisliti na ovu temu i napraviti jedann kvalitetan zid na granici CG.
pre 5 godina
Naglasak i govor kao neki strani ambasador koji je naucio srpski za par godina. Nisam se ovome nadao da cu da vidim. A potomci mogu da uče od stranih ambasadora srpski ?
(Boris, 09. oktobar 2020 09:00)
Majka mu je ćerka kralja Nikole. A i praktično je odrastao na Cetinju. Njegov naglasak je crnogorski, samo na ekavici.
pre 5 godina
Ekavica sa Cetinjskim akcentom
pre 5 godina
Zvučao je dosta čudno, ponašanje mu je bilo puno suludih, šizoidnih ispada (u najmanju ruku) a način razmišljanja blago rečeno idiotski.
U svakom slučaju, bio je jedan od najznačajnijih izdanaka plemena Klimenti/Keljmendi.
pre 5 godina
Pa zar ni ovaj nije znao srpski jezik!??? Ti Karadjordjevici bas imaju problem sa nasim jezikom!
pre 5 godina
Ima isti naglasak kao ja danas. ( mozda je bio Albanas)
pre 5 godina
Ovi sto kritikuju akcenat su isti oni sto hvale Tita i njegov savrsen izgovor.
pre 5 godina
Ne verujem (ali ne tvrdim da nije) da je ovo originalan ton, pa on je odrastao na Cetinju i u Rijeci Crnojevića, nema šanse da zvuči kao Slovenac koji natuca srpski ili kao stranac koji ga je skoro naučio.
pre 5 godina
Cetinjski naglasak. Rodjeni je cetinjanin.
pre 5 godina
Imam utisak da ovde samo ovaj cekoslovak govori maternjim jezikom
pre 5 godina
Ja se zovem Tomislav i srbin sam kao potomak mojih čukunčukunđedova. Evo sad prvi put u svojoj 68. godini pročitah da je to hrvatsko ime, valjda po nekom samozvanom kralju na jednom delu sadašnje Hrvatske. Ako hrvati svojataju Teslu zato što je rođen u selu koje sada pripada njima onda po istom rezonu bi mi mogli reći da je rimski car Konstantin srbin jer je rođen u Nišu.
pre 5 godina
Snimak je iz Vile Bled koja sa ostrvom u sredini Blejskog jezera nema ali bas nikakve veze. Na ostrvu nalazila se (i nalazi se jos danas) samo crkva.
Hotel Vila Bled nalazi se na obali Blejskog jezera.
pre 5 godina
Закопао нас, из најбоље намере верујем.
(дорћол, 9. oktobar 2020 08:45)
Da,sa ocem oslobodio Kosovo.
Ujedinio sve Srbe u jednu državu.
Crkvi ptiznat kontinuitet od Carigradske Patrijarsije i svih pomesnih Crkava i overen Tomosom...
Al' pričao kao Slivenac...stranac...
Za razliku od Tita .
Ili Staljin mozda bio bolji?
Upropastili nesto pa kriv onaj koji je stvarao?
Može li na kraju jos malo kukakanja za Aleksandrom Obrenovicem?
Od kako su sovjetofili i austrofili 1919 poceli da ruse drzavu mnogo ljidi je prihvatilo taj njihov narativ...
I pitamo se zasto smo ovde gde jesmo.
pre 5 godina
Ne razumem sta ovi ljudi komentarisu? Divno prica!!! Imajte na umu ondasnju tehnologiju.I juce je, recimo na RTS-u, bilo problema u tonu kada su prenosili uzivo iz Palate pravde konf.za stampu.
maunt5
pre 5 godina
Nama ne valjaju monarhisti, komunisti, socijalisti, socijaldemokrate, kapitalisti...
pre 5 godina
Kao Žika Obretković.
pre 5 godina
Zaista kao da je negde iz Crne Gore.
pre 5 godina
Cetinjanin
pre 5 godina
Kraljevina SHS... Za čije babe zdravlje?
pre 5 godina
Začudo nije zvučao kao Kiza, Komina, Toma Grobar i ostali nazalni novosrbi, kao i različiti voditelji i komentatori sa modernih tv programa u Srbiji.
Više je zvučao, moglo bi se reći čak i zagrebački sa tim mekim č.
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
pre 5 godina
Zaista kao da je negde iz Crne Gore.
pre 5 godina
(Boris, 09. oktobar 2020 09:00)
Borise, to što su pokondireni doseljenici prestonice pokvarili srpski jezik misleći da razvlačenjem reči, i akcentovanjem na prvom slogu, pravilno govore srpski jezik, ne znači da je to pravilno. Upravo je pravilno, kako je i vekovima bilo, upravo ovakvo akcentovanje i izgovaranje reči, kako je na snimku izgovarao kralj Aleksandar.
pre 5 godina
Onaj Broz je spram "srpskog kralja" govorio sumadinskim akcentom i to po Vuku.
Ovo je zaista interesantno.
Izgleda da je tacno posle Obrenovica Srbe vode stranci, strane sluzbe i ostali sljam.
pre 5 godina
sto se cidite, proveo je citavo detinjstvo na cetinju. ovo je cetinjski naglasak. kasnije je babu i djeda prognao da se vise nikad ne vrate u cg. umrli u izganištvu.
pre 5 godina
'...Za jugoslovenske sokolove i vojnike...'
Jel to znaci da je bilo razlike izmedju jugoslovenskih sokolova i vojnika?
Ocigledno je da ni tada Karadjordjevici nisu znali srpski a Obrenovici su iznedrili Vuka Karadzica!
pre 5 godina
Bas je imao lep glas...
pre 5 godina
al parla svaka mu cast.
pre 5 godina
Veleizdajnik!!!
pre 5 godina
Covjek prica razgovjetno srpski, tonski zapis je los. Takvog kvaliteta tad, a i u pitanju je stariji zapis. Tako da je to sto se ovde utrkuju i pricaju gluposti cisti bulsit. 😄
pre 5 godina
Naglasak iz Cetine
pre 5 godina
Koliko su neki ljudi neobavesteni da je to strasno.
Kralj je rodjen u Crnoj Gori u egzilu, kako god to zvucalo, i onda kao dete od 4-5 godina odlazi u Svajcarsku.Kad se jednom akcenat primi, tesko se to ispravlja, kasnije je ziveo i Francuskoj, Rusiji..i onda se neki pitao kakav je to akcenat?
pre 5 godina
Naglasak i govor kao neki strani ambasador koji je naucio srpski za par godina. Nisam se ovome nadao da cu da vidim. A potomci mogu da uče od stranih ambasadora srpski ?
pre 5 godina
Srpski jezik se menja i svakako da nije isti kao pre 100 godina iako se radi o naglasku u ovom slučaju
Ali svakako nije ono što bi beograđani očekivali
pre 5 godina
Detinjstvo je proveo na cetinju, pa je to imalo dosta uticaja
pre 5 godina
Kralj priča ekavicom sa jakim crnogorskim naglaskom.
pre 5 godina
Cetinjski naglasak, uostalom on je odrastao tamo
pre 5 godina
"a jednim je lakše ranio francuskog ministra inostranih poslova Luja Bartua"
Nije. Bartu je pogođen metkom kalibra 8mm, koji je tada koristila francuska policija. Ovaj je imao 2 pištolja, jedan kalibra 7,63mm (Mauzer), drugi 7,65mm (Valter). Dokumeni o tome su objavljeni tek 40 godina kasnije. Što je, istina, i razumljivo. Nije da sliži na čast policiji to što su zalutalim metkom ubili sopstvenog ministra spoljnih poslova...
"Međutim, ove priče nikada nisu zvanično potvrđene"
Priča o vanbračnoj ćerki, bogami, jeste. Evo je ovde na slici sa princom Tomislavom: https://www.novosti.rs/upload/images/2017a//11/25/novine/23-Tomislav-sa-sestrom.jpg Tomislav je pisao o njoj u svojim memoarima.
pre 5 godina
Imao je viziju.Milan Obrenovic je ubijen bas zbog te ideje o stvaranju velike i mocne drzave na jugu Evrope.Ubili su ga isti oni kao i Aleksandra.
Cionisti Vatikan Englezi Germani svi su nasi veliki neprijatelji od kad postoje isti.
Smenjivali su se carstva rimsko tursko austrijsko nemacko natovsko ali cilj isti unistiti sve pravoslavce.Slavene katolike iskoristiti za to a onda ih porobiti.
Plan im je uspio ali Rusija i Srbija jos postoje.
Aleksandar je gledao u buducnost.Hteo je kao Nemci da ujedini isti narod u mocnu drzavu.
Sa takvom idejom je bio osuđen na smrt.
Na zalost ostala sitna nasa tzv braca prodali su viziju za saku maraka i dolara.
Danas umesto da rade kuci i jacaju drzavu ti Hrvati Slovenci Makedonci Bosanci su po nemackoj austriji kelneri,cistaci,baustelci a drzave im kao nezavisne.
One su bile nezavisne samo u periodu od 1918 do 1941.
SFRJ je trajala onoliko koliko su zlotvori navedeni sa zapada istu trebali.
Kralj Aleksandar bez obzira na sve minuse imao je viziju
pre 5 godina
Aca Cetinjanin.
pre 5 godina
Kralj priča baš kako treba, nema beogradskog naglaska, ali je tada je velika većina stanovništva pričala ovako, pošto je stanovništvo bili mahom seosko. Jezik je živa stvar i menja se.
Ako zadjete južno od bgda, slično ćete čuti. Neke reči čak zvuče kao crnogorski akcenat bez jekavice. Pozz
pre 5 godina
Pricao je crnogorskim akcentom, ali ekavski, kao Crnogorxi koji dugo zive u Srbiji, na primer. O tome je pisao i Milan Stojadinovic, predsednik tadasnje vlade i ministar finansija pre toga, koji se sa kraljem privatno druzio, igrao karte. Uostalom rodjen je na Cetinju i tamo je proveo detinjstvo. Milan Stojadinovic u svojoj knjizi opisuje i jedan dogadjaj kada je kralju prisao stari Crnogorac i pitao ga zasto u vladi nema nijedan ministar Crnogorac, nasta mu je Aleksandar odgovorio: “Sta ce vam ministri kada imate kralja?”
pre 5 godina
Malo bolje govori od trenutnog prestolonaslednika.. Ovo nisam očekivao.
pre 5 godina
Razočaran sam totalno,kao da se šlihtao hrvatima.
pre 5 godina
Lele pa sta je ovo? Jeli on ovo prica Srpski uopste, onako iskreno? Ruku na srce on prica kao kad neki Albanac nauci Srpski i jos na to se doda malo Crnogorskog dialekta, sta je ovo ovako? Ako je ovo bio Srpski pre 100 godina onda sam ja totalno zbunjen. Ovo me je stvarno sokiralo danas.
pre 5 godina
Oni ni pre 100 god nisu govorili srpski kako treba...
pre 5 godina
bolje da ga nisam cuo
pre 5 godina
Jako cudan naglasak i izgovor.
Ko da je slovenac.
pre 5 godina
"Za vreme kralja Aleksandra počela je industrijalizacija zemlje. Nisu kažnjeni ratni profiteri iz Velikog rata, a tadašnji bogataši su, za šaku brašna dnevno, eksploatisali običnog radnika. Ulice su bile pune prosjaka, ratnih invalida, koji su se tokom balkanskih ratova i Prvog svetskog rata borili za oslobođenje, da bi potom umirali od gladi i u bede."
Za vreme posle Petooktobarskih promena počela je tranzicija zemlje. Nisu kažnjeni ratni profiteri iz ratova devedesetih, a tadašnji bogataši su, za plate od 150 Evra, eksploatisali običnog radnika. Ulice su bile pune prosjaka, ratnih invalida, koji su se tokom ratova devedeset i Nato agresije borili za odbranu zemlje i naroda, da bi potom umirali od gladi i u bede.
Jednom nenaučena istorija se ponavlja.
pre 5 godina
Закопао нас, из најбоље намере верујем.
pre 5 godina
Kao Peđa Mijatović.
pre 5 godina
Oni ni pre 100 god nisu govorili srpski kako treba...
pre 5 godina
Kao Peđa Mijatović.
pre 5 godina
Naglasak i govor kao neki strani ambasador koji je naucio srpski za par godina. Nisam se ovome nadao da cu da vidim. A potomci mogu da uče od stranih ambasadora srpski ?
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
pre 5 godina
Srpski jezik se menja i svakako da nije isti kao pre 100 godina iako se radi o naglasku u ovom slučaju
Ali svakako nije ono što bi beograđani očekivali
pre 5 godina
bolje da ga nisam cuo
pre 5 godina
Upropastio(nas) buduce generacije...presudio sam sebi sa svojom megalomanskom zeljom da bude kralj od Vardara do Triglava...
pre 5 godina
Malo bolje govori od trenutnog prestolonaslednika.. Ovo nisam očekivao.
pre 5 godina
Закопао нас, из најбоље намере верујем.
pre 5 godina
Detinjstvo je proveo na cetinju, pa je to imalo dosta uticaja
pre 5 godina
Kraljevina SHS... Za čije babe zdravlje?
pre 5 godina
Cetinjanin
pre 5 godina
Jako cudan naglasak i izgovor.
Ko da je slovenac.
pre 5 godina
Začudo nije zvučao kao Kiza, Komina, Toma Grobar i ostali nazalni novosrbi, kao i različiti voditelji i komentatori sa modernih tv programa u Srbiji.
Više je zvučao, moglo bi se reći čak i zagrebački sa tim mekim č.
pre 5 godina
Lele pa sta je ovo? Jeli on ovo prica Srpski uopste, onako iskreno? Ruku na srce on prica kao kad neki Albanac nauci Srpski i jos na to se doda malo Crnogorskog dialekta, sta je ovo ovako? Ako je ovo bio Srpski pre 100 godina onda sam ja totalno zbunjen. Ovo me je stvarno sokiralo danas.
pre 5 godina
Srbi...Evo ga onaj lik što vas spojio sa komšijskim narodima, a vi napadate njegovog naslednika na čelu države Broza Tita.
pre 5 godina
Što se čudite govoru svoga kralja? Da jedan Srbin otprije 100 god čuje sadašnjeg Beograđanina, ništa ga ne bi razumio. Svi ti gradski govori su zapali u takvu afektaciju da je to grozno za slušati.
pre 5 godina
Ne razumem sta ovi ljudi komentarisu? Divno prica!!! Imajte na umu ondasnju tehnologiju.I juce je, recimo na RTS-u, bilo problema u tonu kada su prenosili uzivo iz Palate pravde konf.za stampu.
maunt5
pre 5 godina
Ja se zovem Tomislav i srbin sam kao potomak mojih čukunčukunđedova. Evo sad prvi put u svojoj 68. godini pročitah da je to hrvatsko ime, valjda po nekom samozvanom kralju na jednom delu sadašnje Hrvatske. Ako hrvati svojataju Teslu zato što je rođen u selu koje sada pripada njima onda po istom rezonu bi mi mogli reći da je rimski car Konstantin srbin jer je rođen u Nišu.
pre 5 godina
Govor Cetinja gde je rođen, pomešan sa francuskim akcentom iz Ženeve gde se školovao kao dete, a u kombinaciji sa ekavicom Beograda gde je kasnije živeo.
pre 5 godina
Cetinjsko dijete, nazalost.
pre 5 godina
Ne verujem (ali ne tvrdim da nije) da je ovo originalan ton, pa on je odrastao na Cetinju i u Rijeci Crnojevića, nema šanse da zvuči kao Slovenac koji natuca srpski ili kao stranac koji ga je skoro naučio.
pre 5 godina
al parla svaka mu cast.
pre 5 godina
Ima isti naglasak kao ja danas. ( mozda je bio Albanas)
pre 5 godina
Koliko su neki ljudi neobavesteni da je to strasno.
Kralj je rodjen u Crnoj Gori u egzilu, kako god to zvucalo, i onda kao dete od 4-5 godina odlazi u Svajcarsku.Kad se jednom akcenat primi, tesko se to ispravlja, kasnije je ziveo i Francuskoj, Rusiji..i onda se neki pitao kakav je to akcenat?
pre 5 godina
Zvučao je dosta čudno, ponašanje mu je bilo puno suludih, šizoidnih ispada (u najmanju ruku) a način razmišljanja blago rečeno idiotski.
U svakom slučaju, bio je jedan od najznačajnijih izdanaka plemena Klimenti/Keljmendi.
pre 5 godina
Kada bi ga Nikola Pasic ogovarao iza ledja, obicno bi prvo kazao :"Ah, taj Crnogorac..."
Realno, previse je vremena proveo u Cetinju i u Francuskoj, tako da je to evidentno u njegovom akcentu.
pre 5 godina
(Filistejac, 9. oktobar 2020 13:47)
To nije bilo ogovaranje, sam je sebe smatrao Crnogorcem. (ali, svakako, ne u smislu u kom Milo i njegovi sebe smatraju Crnogorcima...)
Navodno, došla mu je delegacija iz Crne Gore i žalili su mu se kako nema mnogo Crnogoraca ministara i na visokim položajima. A on im odgovorio "Jeste, ali zato imate kralja"
pre 5 godina
Kralj priča ekavicom sa jakim crnogorskim naglaskom.
pre 5 godina
Ovi sto kritikuju akcenat su isti oni sto hvale Tita i njegov savrsen izgovor.
pre 5 godina
Ovi familijarno, svi posle Karađorđa, imaju izgleda neki problem sa srpskim jezikom.
Nije se ovako govorilo u Srbiji, između dva rata, imate i druge fonografske snimke, ovo je neka čudna i nakaradna mešavina svega i svačega.
pre 5 godina
Zvuci kao Makron kada prica srpski.
pre 5 godina
Aca Cetinjanin.
pre 5 godina
Bas je imao lep glas...
pre 5 godina
Crnogorski naglasak.
pre 5 godina
Veleizdajnik!!!
pre 5 godina
A smejali ste se ćopavom Zagorcu i prestolonasledniku.
Makron je na Kališu pričao bolje srpski nego Kralj Aleksandar "Ujedinitelj".
pre 5 godina
Zvuci kao Francuz koji je naucio srpski.
pre 5 godina
"Porodica Aleksandra Karađorđevića se enormno obogatila baš u periodu između dva svetska rata".
A srpski vojnici i invalidi rata su prosili po ulicama. Fuj bre...
pre 5 godina
Nama ne valjaju monarhisti, komunisti, socijalisti, socijaldemokrate, kapitalisti...
pre 5 godina
Српски је звучао другачије пре...Послушајте Говор Недића или суђење Михаиловићу, или онај предратни филм...сви звуче тако некако...
pre 5 godina
Осећа се у нагласку одрастање на двору Петровића. Лепо им је захвалио...
pre 5 godina
Pa zar ni ovaj nije znao srpski jezik!??? Ti Karadjordjevici bas imaju problem sa nasim jezikom!
pre 5 godina
Covjek prica razgovjetno srpski, tonski zapis je los. Takvog kvaliteta tad, a i u pitanju je stariji zapis. Tako da je to sto se ovde utrkuju i pricaju gluposti cisti bulsit. 😄
pre 5 godina
(tomo, 9. oktobar 2020 10:05)
Pozdrav od Srbina poreklom iz Hr,
Verujte da je za mene i većinu Srba poreklom sa prostora današnje Hr bilo veliko iznenađenje kada čujemo da je neko sa imenom Tomislav ili Ivan Srbin. U našim krajevim to su isključivo imena koja su sebi davali Hrvati. Za Tomislava, po njihovom mitskom kralju. Verovatno, zato smo ga i izbegavali.Tek kada sam došao na prostore današnje Srbije susreo sam solidan broj ljudi sa ovim imenom. Mada sam prvo pomislio da su Hrvati. :-) da bi kasnio shvatio
Uglavnom, na ovim prostorima ličimo jedni drugima kao jaje jajetu i povezaniji smo nego što svi mi mislimo.
pre 5 godina
Cetinjski naglasak. Rodjeni je cetinjanin.
pre 5 godina
Био је то моћан човек, паметан и није се бојао ничега. Ипак, оцрнио је нас Србе за много, много времена. Верујем не из зле намере, као што неко рече.
pre 5 godina
На данашњи дан, у Марсеју, убијен је витешки краљ Александар Карађорђевић, нека му је вечни помен и слава. С ВЕРОМ У БОГА ЗА КРАЉА И ОТАЏБИНУ. Доле република.
pre 5 godina
Da je zapevao, garantujem vam da bi imao isti glas kao onaj pevač u Maratoncima: "Majn gra, majn gra, majn gramofon, najveći senzacion - to je moj gramofon".
pre 5 godina
Tako je zvucao cetinjski govor 1920 tih godina. Jezik se menja, ali nije imao problema sa padezima kao Zagorac Tito.
pre 5 godina
Govori srpski malo bolje od Tita.
pre 5 godina
@tomo
Пре формирања заједничке државе са Хрватима у Србији се нико није звао Томислав. Да ли мисилш да ако Срби почну да дају својој деци име Домагој да ће онда 68 година касније неко са тим именом рећи "први пут чујем да је то хрватско име"? Само да додам да је за мене и Николина хрватско име. До деведесетих се тако нико није звао у Србији.
pre 5 godina
(Ziki, 9. oktobar 2020 09:24)
Rođen u Crnoj Gori
Odrastao u Švajcarskoj (Ženeva), gde je govorio francuski
Školovao se u Rusiji
Nerealno je očekivati da govori srpski kao neko ko je ceo život proveo na Dorćolu...
pre 5 godina
dobro smo mi i prošli ko nas je vodio
pre 5 godina
Pa sa ako je rodjen na Cetinju,tada su se gradjani Cene Gore svi iznjasnjavali kao Srbi u sam kralj Nikola,a Cetinje je bilo daleko srpskije neho tadasnji Beograd sto ma zalost nije tako danas!!!
pre 5 godina
Snimak je iz Vile Bled koja sa ostrvom u sredini Blejskog jezera nema ali bas nikakve veze. Na ostrvu nalazila se (i nalazi se jos danas) samo crkva.
Hotel Vila Bled nalazi se na obali Blejskog jezera.
pre 5 godina
Cekajte ljudi, Aleksandar nas ocrnio stvaranjem Jugoslavije, Car Dusan nije stvaranjem carstva?
pre 5 godina
Nekad se ovako govorilo što se moglo čuti na svakom zvučnom zapisu pre drugog svetskog rata. Moj pradeda je imao sličan naglasak a današnji su doneli komusti iz svojih sela kad su "oslobodili" Beograd i Srbiju
pre 5 godina
Ekavica sa Cetinjskim akcentom
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Aleksanadar je rodjen i do 11. godine neprekidno ziveo na Cetinju. Nije jezik ucio po ambasadama. “Njegov izgovor fraze “ovom prilikom” je tipicni crnogoraki naglasak.
pre 5 godina
Ono mekano "L" u govoru podsjetilo me na Tita. :P
pre 5 godina
Zasto ljudi misle da je cudno. Tada niko nije pricao danasnjim beogradskim naglaskom koji dosta iritira, kao npr. Ivan Ivanovic
pre 5 godina
Iz ovih komentara, najbolje se vidi koliko mi, kao narod, nismo ni posle 100 godina odmakli u razumevanju globalnih političkih procesa i istorijskih kretanja. I ne samo mi, nego svi balkanski narodi - isti smo šljam i glupaci. Jugoslavija je bila naša jedina šansa da se izdignemo iz ovog blata i prevaziđemo vekovne plemenske pljačke i sukobe i postanemo nacija i država sposobna da upravlja sama sobom i da bude neki faktor na globalnoj sceni. Nešto što su Nemci, Italijani, Kinezi i mnogi drugi uspeli, jer su uspevali da (mnogo veće) međusobne razlike da ostave po strani i založe ih radi bolje budućnosti. Jugoslavija je mogla da bude, ne od Vardara do Triglava, već od Triglava do Istanbula, Soluna i Sarande, jer svi narodi koji žive na tom prostoru imaju mnogo veće bliskosti, nego npr. Bavarac i Prus. Sad je kasno, jer su plemena postala nacije i etnogeneza je otišla na tu stranu da nas naše sličnosti (jezik, istorija, kultura, tradicija, pa čak i vera u nekim situacijama), paradoksalno, više dele nego što nas približavaju. Postojali su ljudi koji su to razumeli (knez Mihailo, kralj Aleksandar, Stambolijski, Esad-Paša Toptani, Dvorniković,...) i koji su pokušali na jedini način koji su to mogli (silom) da nas ubede da budemo pametniji, ali su potcenili glupost i tvrdoglavost, koje su jedine karakterne osobine koje nas sve zajedno krase. Sve smo ih ili ubili, ili diskreditovali do te mere da ih sadašnji njihovi narodi smatraju najobičnijim izdajnicima...
pre 5 godina
@coach
Rodio se i odrastao na Cetinju, ne u Francuskoj.
pre 5 godina
Srusio je grad Zrnov koji ni Turci nisu srusili da bi podigao masonski spomenik na Avali.
pre 5 godina
'...Za jugoslovenske sokolove i vojnike...'
Jel to znaci da je bilo razlike izmedju jugoslovenskih sokolova i vojnika?
Ocigledno je da ni tada Karadjordjevici nisu znali srpski a Obrenovici su iznedrili Vuka Karadzica!
pre 5 godina
Sve se vidi po komentarima o mnogima vama. Zbog "cudnog" naglaska kritikujete coveka? Sto je odrastao negde, gde se srbski prica drukcije, on je neki tudjin? Samo jedan od 100 razloga, zasto necete nikad biri ujedninjeni, jer nikog, ko je drukciji, ne postujete. Ovaj covek nam je svima dao samostalnost i mogucnost, da budemo neko i nesto. Slovenija je cela plakala, kad je ubijen. Malo postovanja, molim.
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Rodjen je na Cetinju, gde je ziveo prvih 6-7 godina zivota..do polaska u skolu.
pre 5 godina
dakle on je u svakom smislu nakaradan
pre 5 godina
Ni ovaj ne zna srpski.
pre 5 godina
Cekajte ljudi, Aleksandar nas ocrnio stvaranjem Jugoslavije, Car Dusan nije stvaranjem carstva?
(car, 9. oktobar 2020 16:25)
Apsolutno razlicita vremena, drugo, Dusan je osvojio i pokorio, a Aleksandar je pokusao da asimiluje sve narode u neku novu nakaradnu drzavu, da poduci sve sa balkana da su Jugosloveni a ne ono sto im srce kaze.
Dusan je osvajao, ali se zemlja i dalje zvala Srbija ;)
Nije pokorio i rekao, e sada cemo da nazovemo nasu lepu novu familiju (drzavu) "BalkanoTopija" i zivecemo svi srecni i zadovoljni, mislim da ti je sada jasna razlika !
pre 5 godina
Govori cetinjsko-ekavskim.
pre 5 godina
tomo, 09. oktobar 2020 10:05)
Tomo burazery tvoje ime spada u stara srpska srednjovekovna imena kao i Caslav,Pribislav,Mutimir,Branimir,Cvjetin,Hranislav idr.
pre 5 godina
Ljudi, ovo nije kralj Aleksandar, ovo je Josip Broz Tito :)
pre 5 godina
Imam utisak da ovde samo ovaj cekoslovak govori maternjim jezikom
pre 5 godina
Ja se zovem Tomislav i srbin sam kao potomak mojih čukunčukunđedova. Evo sad prvi put u svojoj 68. godini pročitah da je to hrvatsko ime, valjda po nekom samozvanom kralju na jednom delu sadašnje Hrvatske. Ako hrvati svojataju Teslu zato što je rođen u selu koje sada pripada njima onda po istom rezonu bi mi mogli reći da je rimski car Konstantin srbin jer je rođen u Nišu.
(tomo, 9. oktobar 2020 10:05)
Tomislav je hrvaatsko ime taman toliko koliko je to i grob tog kralja Tomislava kojeg niko nikad i nigde nije ni video.
pre 5 godina
Ka' da je sa Cetinja!
pre 5 godina
Лупате глупости и не постојеће дијалекте. Краљ Александар је говорио зетско-рашким, ијекавско-екавским дијалектом српског језика.
pre 5 godina
"Za vreme kralja Aleksandra počela je industrijalizacija zemlje. Nisu kažnjeni ratni profiteri iz Velikog rata, a tadašnji bogataši su, za šaku brašna dnevno, eksploatisali običnog radnika. Ulice su bile pune prosjaka, ratnih invalida, koji su se tokom balkanskih ratova i Prvog svetskog rata borili za oslobođenje, da bi potom umirali od gladi i u bede."
Za vreme posle Petooktobarskih promena počela je tranzicija zemlje. Nisu kažnjeni ratni profiteri iz ratova devedesetih, a tadašnji bogataši su, za plate od 150 Evra, eksploatisali običnog radnika. Ulice su bile pune prosjaka, ratnih invalida, koji su se tokom ratova devedeset i Nato agresije borili za odbranu zemlje i naroda, da bi potom umirali od gladi i u bede.
Jednom nenaučena istorija se ponavlja.
pre 5 godina
Ujedinio nas sa laznom bracom hrvatima i slovencima, od cega se nikad nismo oporavili, em dobili i Jasenovac. A treba reci da je regent Aleksandar bio siromasan kao crkveni mis kad je stupio na presto kraljevine SHS, da bi samo nekoliko godina kasnije, po bogatstvu bio 3 u Evropi, posle britanske kraljice i belgijskog kralja. Pa vi vidite kakva je on stetocina bio.
pre 5 godina
Zaista kao da je negde iz Crne Gore.
pre 5 godina
Пажљиво сам преслушао говор краља и његовог госта. Граматички исправно готово без грешке, што се свакако не може рећи за Броза кога су присилно доведени београђани међу којима и мој деда и отац, слушали 1945. на Тргу републике. Отац ми је причао да су пред запањеним народом слушали мешавину руског, словеначког и кајкавског. Половину оног што је говорио нису разумели.
Краљ Александар у акценту има мешавину црногорског и француског, не знам одакле појединцима у коментарима било какава веза са албанским језиком!?
Био сам на Косову и Метохији као војник скоро годину дана за време мартовске побуне Албанаца 1989. године и тамо има Срба који су говорили, поготово млађи у Приштини, као у Београду, док у унутрашњости (Гњилане, Ђаковица, Бучитрн и др.) Срби говоре као Албанци када причају српским језиком.
pre 5 godina
Na, tim našim prostorima ne može više ni vremenska prognoza da se napiše bez mržnje i animoziteta. Nikada naš narod neće shvatiti da je politika mešavina interesa vladajuće kaste, stranih uticaja i delom "demokratije", jer na kraju svaki vladar vlada voljom naroda ili ne-voljom da mu se odupru. Mi smo ostali memtalno ne u 19tom nego u srednjem veku i kako sada stvari stoje nema nam spasa.
pre 5 godina
Lik je odrastao u francuskoj sta se cudite za izgovor. Inace je bio mason i on je najvise kriv za svu nedacu koja nas je snasla. Nije hteo da ustupi deo makedonije bugarima da udju u rat na nasoj strani, nije dao misicu da izmarsira na sofiju kad je probijen solunski front, isto tako nije slusao generale koji su mu savetovali da se ne povlace preko prokletija vec da na kosovu naprave odbranu, nije poslusao sve one oficire sa cera i prezivele iz macve da se sa hrvatima ne treba graditi drzava itd. itd. Isto tako on je direktni krivac za ceo drugi svetski rat, oteo je italijanima obecane teritorije (hr i slo) sto je dovelo do pojave fasizma u vidu musolinija na koga se kasnije ugledao hitler i uradio istu stvar. A italijani su inace strasno izginuli kao i mi, zbog obecane zemlje koju su im obecali francuzi i englezi a eto mi im oteli. Nismo hteli da nam braca hrvati robuju. Zato su nam sve lepo vratili 41-45.
pre 5 godina
Koliko su neki ljudi neobavesteni da je to strasno.
Kralj je rodjen u Crnoj Gori u egzilu, kako god to zvucalo, i onda kao dete od 4-5 godina odlazi u Svajcarsku.Kad se jednom akcenat primi, tesko se to ispravlja, kasnije je ziveo i Francuskoj, Rusiji..i onda se neki pitao kakav je to akcenat?
(Neko, 9. oktobar 2020 09:54)
Prvih 11 godina je neprekidno ziveo na Cetinju. Tek onda je otisao u Svajcarsku. Na Cetinju je naucio jezik, pa mu odatle i cetinjski naglasak. Sve vreme je proveo sa majkom Zorkom, kcerkom kralja Nikole. Koji je drugi akcenat mogao da ima? Inace ovo je bilo poznato za njegovog zivota, da prica crnogorskim akcentom.
pre 5 godina
Rođen u Crnoj Gori
Odrastao u Švajcarskoj (Ženeva), gde je govorio francuski
Školovao se u Rusiji
Nerealno je očekivati da govori srpski kao neko ko je ceo život proveo na Dorćolu...
(John, 9. oktobar 2020 10:13)
I ne samo to.
Uporedite Masarikov češki sa savremenim.
I tehnologija,koja je napredovala čini svoje.
Ali sovjetofili znaju sve ,bolje pričaju srpski,veci su Srbi od kralja itd.
Titov naglasak im nije smetao ,a i Staljina bi slušali rado da se nisu podžapali izmedju sebe.
Ko ih ne zna...
pre 5 godina
Ujedinjitelj!? Kako da ne! Taj nam je svima zapržio čorbu. Zbog njega se Srbi i Hrvati ne vole!
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Odakle si ovo izvukao? Aleksandar je rodjen i odrastao na Cetinju. Do dvanaeste godine života je živeo na Cetinju a detinjstvo proveo uz svoju majku Zorku, kćerku kralja Nikole. Naglasak mu je klasičan crnogorski. Molim da objavite zbog istorijske tačnosti, jer vidim da ovaj dobija gomilu pluseva na svoj komentar i ljudi koji mu daju pluseve otići će u ubedjenju da je Aleksandar stvarno rodjen i odrastao u Francuskoj. Rodjen je na Cetinju 16. Decembra 1888. godine.
pre 5 godina
Naravno svi znamo da je uobičajeno da se tih godina prave tonski zapisi, kao jedan uobičajen proces, koji se može čuti na velikom broju ploča iz tih godina, i svi začudo zvuče kao tv voditelji danas. Ili ne. Posebno snimci kada se priča strancu koji govori sličan jezik. Možda da pokušate pronaći i druge snimke. A o krivici kralja, siguran sam da svako od vas zna situaciju u tadašnjoj Evropi i na Balkanu, težnje naroda, svest o Srbiji i Srbima van nje. Onih koji su prethodno živeli u Srbiji iz koje su prebegli pred Turcima. I onda sve to stavite u kontekst današnjeg vremena, posle svih dešavanja za koje bi kralj valjda trebao da zna da će slediti jer je imao natprirodne moći. Ili ne.
pre 5 godina
ljudi ne shvataju da on (Kralj Aleksandar) nije bio taj koji je odlucivao da li ce biti Jugoslavije ili ne, vec Narodna skupstina je donela odluku o ujedinjenju jugoslovenskih nacija. Inicijativa je poticala od strane brojnih politicara, predstavnika nacija i intelektualca koji su inicirali njen nastanak. On je bio tu da aminuje njihovu odluku i ucini sve sto je u njegovoj moci da takva zajednica opstane. Takodje Veliku Srbiju niko ne bi podrzao, buduci da je i Jugoslavija nailazila na malu podrsku, a formiranje jedne takve drzave u to vreme je bila nuznost. Politicari su pouceni iskustvom shvatili da jedna mala Srbija nema sta da trazi na politickoj sceni kada je nastupio jedan novi svetski poredak.
pre 5 godina
@Monarhista
Тито није имао проблема са падежима за разлику од доброг дела Срба.
pre 5 godina
Imao je viziju.Milan Obrenovic je ubijen bas zbog te ideje o stvaranju velike i mocne drzave na jugu Evrope.Ubili su ga isti oni kao i Aleksandra.
Cionisti Vatikan Englezi Germani svi su nasi veliki neprijatelji od kad postoje isti.
Smenjivali su se carstva rimsko tursko austrijsko nemacko natovsko ali cilj isti unistiti sve pravoslavce.Slavene katolike iskoristiti za to a onda ih porobiti.
Plan im je uspio ali Rusija i Srbija jos postoje.
Aleksandar je gledao u buducnost.Hteo je kao Nemci da ujedini isti narod u mocnu drzavu.
Sa takvom idejom je bio osuđen na smrt.
Na zalost ostala sitna nasa tzv braca prodali su viziju za saku maraka i dolara.
Danas umesto da rade kuci i jacaju drzavu ti Hrvati Slovenci Makedonci Bosanci su po nemackoj austriji kelneri,cistaci,baustelci a drzave im kao nezavisne.
One su bile nezavisne samo u periodu od 1918 do 1941.
SFRJ je trajala onoliko koliko su zlotvori navedeni sa zapada istu trebali.
Kralj Aleksandar bez obzira na sve minuse imao je viziju
pre 5 godina
Kralj priča baš kako treba, nema beogradskog naglaska, ali je tada je velika većina stanovništva pričala ovako, pošto je stanovništvo bili mahom seosko. Jezik je živa stvar i menja se.
Ako zadjete južno od bgda, slično ćete čuti. Neke reči čak zvuče kao crnogorski akcenat bez jekavice. Pozz
pre 5 godina
Naglasak i govor kao neki strani ambasador koji je naucio srpski za par godina. Nisam se ovome nadao da cu da vidim. A potomci mogu da uče od stranih ambasadora srpski ?
(Boris, 09. oktobar 2020 09:00)
Majka mu je ćerka kralja Nikole. A i praktično je odrastao na Cetinju. Njegov naglasak je crnogorski, samo na ekavici.
pre 5 godina
Montaža ljudi, kao i sve ostale stvari danas.
pre 5 godina
Prvo u vezi jezika ,obzirom da mnogima (kojima nije smetao Titin naglasak) to smeta.
Čovek je rodjen van Srbije ,odtastao je na Cetinju i pohadjao strane škole...
Sticajem okolnosti govorim češki ali i oni koji ne govore mogu da poslušaju neki govor nekog našeg savremenika iz Češke i da uporede sa Masarikovim.
I jezik se menjao (neznatno) ali i tehnologija se usavrsavala.
Sada mozda nesto bitnije - od nastanka kraljevine SHS sile gubitnice,revizionisti ili antiversajske snage su targetirale NJKV Aleksandra,Karasjordjevice uopste,Srpski narod koji je bio vezivno tkivo "versajske rvorevine" i samu NAŠU Kraljevinu kao neprijatelje.
Naš najveci neprijatelj je bio SSSR i njegovi aktivisti ,sovjetofili i austeofili .
Veliki broj ovih kritika koje čitate u komentarima su zapravo nekritičko preuzimaje sovjetofilsko- austrofilskog narativa,koji je ostavio dubok trag u nasem društvu.
Ljudi oslobodili Kosovo,oslobodili Srbe,u njihovo vreme Crkvi Carigradska Patrijarsija i sve Crkve priznale kontinuitet ,i celom sslobodnom svetu si sa ponosom mogao da kažeš da si Srbin.
Al' eto ,ne valjaju.Oni koji danas,posle 100 godina ne mogu da provale narativ Kominterne zameraju Kralju što je napravio neku grešku,pogresnu procenu.
Tobožnje oplakivanje Obrenovica je prikrivena bol za drugom Staljinom (i sveCkom revolucijom).To su isti oni koji seku vene za Madurom i jedva čekaju prilimu da zakriju spomenik zahvalnosti Francuskoj...
pre 5 godina
Cetinjski naglasak, uostalom on je odrastao tamo
pre 5 godina
Pricao je crnogorskim akcentom, ali ekavski, kao Crnogorxi koji dugo zive u Srbiji, na primer. O tome je pisao i Milan Stojadinovic, predsednik tadasnje vlade i ministar finansija pre toga, koji se sa kraljem privatno druzio, igrao karte. Uostalom rodjen je na Cetinju i tamo je proveo detinjstvo. Milan Stojadinovic u svojoj knjizi opisuje i jedan dogadjaj kada je kralju prisao stari Crnogorac i pitao ga zasto u vladi nema nijedan ministar Crnogorac, nasta mu je Aleksandar odgovorio: “Sta ce vam ministri kada imate kralja?”
pre 5 godina
Jugoslavenstvo je hrvatska i dijelom slovenacka ideja! Umjesto da se konacno Istra, gdje su hrvati cinili iznadpolovicnu vecinu, prikljuci novoj drzavi, odrice se i prepusta talijanima sjev dalmacija i otoci, sve do Splita (dobro je i on ostao ).Ukida hrvatski sabor koji je postojao stptonama godina pod austrougarima! Prosvjedi i nemiri u Zagrebu i diljem hrvatske guse se u krvi. Ubija se Stjepan Radic a njegov ubica simbolicnu kaznu "izdrzava "u luksuznoj kuci upravitelja zatvora u Pozarevcu. Uzimanje Boke hrvatima itd...
pre 5 godina
Закопао нас, из најбоље намере верујем.
(дорћол, 9. oktobar 2020 08:45)
Da,sa ocem oslobodio Kosovo.
Ujedinio sve Srbe u jednu državu.
Crkvi ptiznat kontinuitet od Carigradske Patrijarsije i svih pomesnih Crkava i overen Tomosom...
Al' pričao kao Slivenac...stranac...
Za razliku od Tita .
Ili Staljin mozda bio bolji?
Upropastili nesto pa kriv onaj koji je stvarao?
Može li na kraju jos malo kukakanja za Aleksandrom Obrenovicem?
Od kako su sovjetofili i austrofili 1919 poceli da ruse drzavu mnogo ljidi je prihvatilo taj njihov narativ...
I pitamo se zasto smo ovde gde jesmo.
pre 5 godina
Ovaj natuca srpski, Tito ga je jedva pricao. Jel bio neko ko je mogao tecno da prica srpski u to vreme. Gde su nasli te likove koji se bore sa meterinjim jezikom (mislim nasim materinjim, a za njih ko zna kojim)
pre 5 godina
Koji je ovo srpski? Ja nista slicno u zivotu nisam cuo. Ovo DEFINITIVNO nije ni srpski, ni zetski, ni raski, ni leskovacki, ni rudnicki, ni gornje-mezijski. Ovo je, u najboljem slucaju kraljevinskosrskohrvatskoslovenacki jezik sa primesama makedonskog i diplomatskog.
Sinkope u enuncijaciji su me nacisto bacile u stanje teske depresije. Ili je kralj imao neki malo jaci neuroloski poremecaj, ili se osecao nedovoljno sigurnim u svom sopstvenom jeziku.
U svakom slucaju, za Nj. Kr. V., Gospodin Tito je bio Dositej Obradovic.
Smatrajte me bolno i tragicno neimpresioniranim.
pre 5 godina
"a jednim je lakše ranio francuskog ministra inostranih poslova Luja Bartua"
Nije. Bartu je pogođen metkom kalibra 8mm, koji je tada koristila francuska policija. Ovaj je imao 2 pištolja, jedan kalibra 7,63mm (Mauzer), drugi 7,65mm (Valter). Dokumeni o tome su objavljeni tek 40 godina kasnije. Što je, istina, i razumljivo. Nije da sliži na čast policiji to što su zalutalim metkom ubili sopstvenog ministra spoljnih poslova...
"Međutim, ove priče nikada nisu zvanično potvrđene"
Priča o vanbračnoj ćerki, bogami, jeste. Evo je ovde na slici sa princom Tomislavom: https://www.novosti.rs/upload/images/2017a//11/25/novine/23-Tomislav-sa-sestrom.jpg Tomislav je pisao o njoj u svojim memoarima.
pre 5 godina
Razočaran sam totalno,kao da se šlihtao hrvatima.
pre 5 godina
(Boris, 09. oktobar 2020 09:00)
Borise, to što su pokondireni doseljenici prestonice pokvarili srpski jezik misleći da razvlačenjem reči, i akcentovanjem na prvom slogu, pravilno govore srpski jezik, ne znači da je to pravilno. Upravo je pravilno, kako je i vekovima bilo, upravo ovakvo akcentovanje i izgovaranje reči, kako je na snimku izgovarao kralj Aleksandar.
pre 5 godina
Jasno je da svi problemi srba pocinju i zavrsavaju u Crnoj Gori. Tako je i Aleksandar krenuo sa Cetinja, zato ovako govori (a uzgred, ekavica se u Srbiji govori od 1895 - do tad je bila ijekavica). Mozda bi trebali malo razmisliti na ovu temu i napraviti jedann kvalitetan zid na granici CG.
pre 5 godina
Za oktavu nize od Tita ali akcenat i intonacija neverovatno slicni.
pre 5 godina
Govorio je tečno srpski jezik kak da mu je maternji...čekaj bre?! Meni zvuči kao pokojni Radomir Antić...
pre 5 godina
Onaj Broz je spram "srpskog kralja" govorio sumadinskim akcentom i to po Vuku.
Ovo je zaista interesantno.
Izgleda da je tacno posle Obrenovica Srbe vode stranci, strane sluzbe i ostali sljam.
pre 5 godina
Kao Žika Obretković.
pre 5 godina
sto se cidite, proveo je citavo detinjstvo na cetinju. ovo je cetinjski naglasak. kasnije je babu i djeda prognao da se vise nikad ne vrate u cg. umrli u izganištvu.
pre 5 godina
Александар је остао регент ,никад није крунисан !
pre 5 godina
Karađorđevići nemaju talenta za jezike.Vidite kako govori srpski NJKV.
pre 5 godina
Ako se prebroje svi komentari koji se odnose na izgovor, vidi se tuzna istina da se skrece paznja za cinjenice sta je uradio Srbima. Mogao je da prica i marsovski ali da nije cinio zlo "svome" narodu. Ali jeste. To je jedino bitno.
pre 5 godina
ludi karađorđevići nam zlo napraviše.da miloš nije ubio karađorđa ko zna kad bi se turaka oslobodili.
pre 5 godina
(Laza, 9. oktobar 2020 10:10)
Neće biti da je do jedanaeste. Kada su se preselili u Ženevu ni Đorđe nije bio školskog uzrasta, pa ni Aleksandar kao mlađi. Ne sećam se da li Đorđe u svojim memoarima navodi tačnu godinu, ali su obojica u školu pošli tamo. E, sad, sa koliko godina se tada u Švajcarskoj kretalo u školu, stvarno ne znam...
pre 5 godina
Naglasak iz Cetine
pre 5 godina
nisam neki govornik..
pre 3 godine
Ovaj čovek je sve Srbe ujedinio u jednu državu,prvi put posle cara Dušana.Šta ako je rodjen na Cetinju?!Zašto bi mi bio bolji neko ko je rodjen u sred Srbije i želi da nas svede na krošnju šljive?!
pre 5 godina
Zaista kao da je negde iz Crne Gore.
pre 5 godina
Zvučao je dosta čudno, ponašanje mu je bilo puno suludih, šizoidnih ispada (u najmanju ruku) a način razmišljanja blago rečeno idiotski.
U svakom slučaju, bio je jedan od najznačajnijih izdanaka plemena Klimenti/Keljmendi.
pre 5 godina
Lele pa sta je ovo? Jeli on ovo prica Srpski uopste, onako iskreno? Ruku na srce on prica kao kad neki Albanac nauci Srpski i jos na to se doda malo Crnogorskog dialekta, sta je ovo ovako? Ako je ovo bio Srpski pre 100 godina onda sam ja totalno zbunjen. Ovo me je stvarno sokiralo danas.
pre 5 godina
Ima isti naglasak kao ja danas. ( mozda je bio Albanas)
pre 5 godina
Oni ni pre 100 god nisu govorili srpski kako treba...
pre 5 godina
bolje da ga nisam cuo
pre 5 godina
Upropastio(nas) buduce generacije...presudio sam sebi sa svojom megalomanskom zeljom da bude kralj od Vardara do Triglava...
pre 5 godina
На данашњи дан, у Марсеју, убијен је витешки краљ Александар Карађорђевић, нека му је вечни помен и слава. С ВЕРОМ У БОГА ЗА КРАЉА И ОТАЏБИНУ. Доле република.
pre 5 godina
Naglasak i govor kao neki strani ambasador koji je naucio srpski za par godina. Nisam se ovome nadao da cu da vidim. A potomci mogu da uče od stranih ambasadora srpski ?
pre 5 godina
Ne razumem sta ovi ljudi komentarisu? Divno prica!!! Imajte na umu ondasnju tehnologiju.I juce je, recimo na RTS-u, bilo problema u tonu kada su prenosili uzivo iz Palate pravde konf.za stampu.
maunt5
pre 5 godina
Montaža ljudi, kao i sve ostale stvari danas.
pre 5 godina
Srbi...Evo ga onaj lik što vas spojio sa komšijskim narodima, a vi napadate njegovog naslednika na čelu države Broza Tita.
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
pre 5 godina
A smejali ste se ćopavom Zagorcu i prestolonasledniku.
Makron je na Kališu pričao bolje srpski nego Kralj Aleksandar "Ujedinitelj".
pre 5 godina
Malo bolje govori od trenutnog prestolonaslednika.. Ovo nisam očekivao.
pre 5 godina
Veleizdajnik!!!
pre 5 godina
'...Za jugoslovenske sokolove i vojnike...'
Jel to znaci da je bilo razlike izmedju jugoslovenskih sokolova i vojnika?
Ocigledno je da ni tada Karadjordjevici nisu znali srpski a Obrenovici su iznedrili Vuka Karadzica!
pre 5 godina
Bas je imao lep glas...
pre 5 godina
Ja se zovem Tomislav i srbin sam kao potomak mojih čukunčukunđedova. Evo sad prvi put u svojoj 68. godini pročitah da je to hrvatsko ime, valjda po nekom samozvanom kralju na jednom delu sadašnje Hrvatske. Ako hrvati svojataju Teslu zato što je rođen u selu koje sada pripada njima onda po istom rezonu bi mi mogli reći da je rimski car Konstantin srbin jer je rođen u Nišu.
pre 5 godina
Cetinjsko dijete, nazalost.
pre 5 godina
Закопао нас, из најбоље намере верујем.
pre 5 godina
Kraljevina SHS... Za čije babe zdravlje?
pre 5 godina
Ne verujem (ali ne tvrdim da nije) da je ovo originalan ton, pa on je odrastao na Cetinju i u Rijeci Crnojevića, nema šanse da zvuči kao Slovenac koji natuca srpski ili kao stranac koji ga je skoro naučio.
pre 5 godina
Srpski jezik se menja i svakako da nije isti kao pre 100 godina iako se radi o naglasku u ovom slučaju
Ali svakako nije ono što bi beograđani očekivali
pre 5 godina
Jako cudan naglasak i izgovor.
Ko da je slovenac.
pre 5 godina
dakle on je u svakom smislu nakaradan
pre 5 godina
Kao Peđa Mijatović.
pre 5 godina
Pa zar ni ovaj nije znao srpski jezik!??? Ti Karadjordjevici bas imaju problem sa nasim jezikom!
pre 5 godina
Cekajte ljudi, Aleksandar nas ocrnio stvaranjem Jugoslavije, Car Dusan nije stvaranjem carstva?
pre 5 godina
Začudo nije zvučao kao Kiza, Komina, Toma Grobar i ostali nazalni novosrbi, kao i različiti voditelji i komentatori sa modernih tv programa u Srbiji.
Više je zvučao, moglo bi se reći čak i zagrebački sa tim mekim č.
pre 5 godina
Nekad se ovako govorilo što se moglo čuti na svakom zvučnom zapisu pre drugog svetskog rata. Moj pradeda je imao sličan naglasak a današnji su doneli komusti iz svojih sela kad su "oslobodili" Beograd i Srbiju
pre 5 godina
@tomo
Пре формирања заједничке државе са Хрватима у Србији се нико није звао Томислав. Да ли мисилш да ако Срби почну да дају својој деци име Домагој да ће онда 68 година касније неко са тим именом рећи "први пут чујем да је то хрватско име"? Само да додам да је за мене и Николина хрватско име. До деведесетих се тако нико није звао у Србији.
pre 5 godina
Covjek prica razgovjetno srpski, tonski zapis je los. Takvog kvaliteta tad, a i u pitanju je stariji zapis. Tako da je to sto se ovde utrkuju i pricaju gluposti cisti bulsit. 😄
pre 5 godina
Jugoslavenstvo je hrvatska i dijelom slovenacka ideja! Umjesto da se konacno Istra, gdje su hrvati cinili iznadpolovicnu vecinu, prikljuci novoj drzavi, odrice se i prepusta talijanima sjev dalmacija i otoci, sve do Splita (dobro je i on ostao ).Ukida hrvatski sabor koji je postojao stptonama godina pod austrougarima! Prosvjedi i nemiri u Zagrebu i diljem hrvatske guse se u krvi. Ubija se Stjepan Radic a njegov ubica simbolicnu kaznu "izdrzava "u luksuznoj kuci upravitelja zatvora u Pozarevcu. Uzimanje Boke hrvatima itd...
pre 5 godina
Ovi familijarno, svi posle Karađorđa, imaju izgleda neki problem sa srpskim jezikom.
Nije se ovako govorilo u Srbiji, između dva rata, imate i druge fonografske snimke, ovo je neka čudna i nakaradna mešavina svega i svačega.
pre 5 godina
Ovi sto kritikuju akcenat su isti oni sto hvale Tita i njegov savrsen izgovor.
pre 5 godina
dobro smo mi i prošli ko nas je vodio
pre 5 godina
Detinjstvo je proveo na cetinju, pa je to imalo dosta uticaja
pre 5 godina
Био је то моћан човек, паметан и није се бојао ничега. Ипак, оцрнио је нас Србе за много, много времена. Верујем не из зле намере, као што неко рече.
pre 5 godina
@Monarhista
Тито није имао проблема са падежима за разлику од доброг дела Срба.
pre 5 godina
Cetinjanin
pre 5 godina
Koji je ovo srpski? Ja nista slicno u zivotu nisam cuo. Ovo DEFINITIVNO nije ni srpski, ni zetski, ni raski, ni leskovacki, ni rudnicki, ni gornje-mezijski. Ovo je, u najboljem slucaju kraljevinskosrskohrvatskoslovenacki jezik sa primesama makedonskog i diplomatskog.
Sinkope u enuncijaciji su me nacisto bacile u stanje teske depresije. Ili je kralj imao neki malo jaci neuroloski poremecaj, ili se osecao nedovoljno sigurnim u svom sopstvenom jeziku.
U svakom slucaju, za Nj. Kr. V., Gospodin Tito je bio Dositej Obradovic.
Smatrajte me bolno i tragicno neimpresioniranim.
pre 5 godina
al parla svaka mu cast.
pre 5 godina
Nama ne valjaju monarhisti, komunisti, socijalisti, socijaldemokrate, kapitalisti...
pre 5 godina
Ljudi, ovo nije kralj Aleksandar, ovo je Josip Broz Tito :)
pre 5 godina
Осећа се у нагласку одрастање на двору Петровића. Лепо им је захвалио...
pre 5 godina
"Porodica Aleksandra Karađorđevića se enormno obogatila baš u periodu između dva svetska rata".
A srpski vojnici i invalidi rata su prosili po ulicama. Fuj bre...
pre 5 godina
Ni ovaj ne zna srpski.
pre 5 godina
tomo, 09. oktobar 2020 10:05)
Tomo burazery tvoje ime spada u stara srpska srednjovekovna imena kao i Caslav,Pribislav,Mutimir,Branimir,Cvjetin,Hranislav idr.
pre 5 godina
Tako je zvucao cetinjski govor 1920 tih godina. Jezik se menja, ali nije imao problema sa padezima kao Zagorac Tito.
pre 5 godina
Zvuci kao Makron kada prica srpski.
pre 5 godina
Što se čudite govoru svoga kralja? Da jedan Srbin otprije 100 god čuje sadašnjeg Beograđanina, ništa ga ne bi razumio. Svi ti gradski govori su zapali u takvu afektaciju da je to grozno za slušati.
pre 5 godina
Cekajte ljudi, Aleksandar nas ocrnio stvaranjem Jugoslavije, Car Dusan nije stvaranjem carstva?
(car, 9. oktobar 2020 16:25)
Apsolutno razlicita vremena, drugo, Dusan je osvojio i pokorio, a Aleksandar je pokusao da asimiluje sve narode u neku novu nakaradnu drzavu, da poduci sve sa balkana da su Jugosloveni a ne ono sto im srce kaze.
Dusan je osvajao, ali se zemlja i dalje zvala Srbija ;)
Nije pokorio i rekao, e sada cemo da nazovemo nasu lepu novu familiju (drzavu) "BalkanoTopija" i zivecemo svi srecni i zadovoljni, mislim da ti je sada jasna razlika !
pre 5 godina
Imao je viziju.Milan Obrenovic je ubijen bas zbog te ideje o stvaranju velike i mocne drzave na jugu Evrope.Ubili su ga isti oni kao i Aleksandra.
Cionisti Vatikan Englezi Germani svi su nasi veliki neprijatelji od kad postoje isti.
Smenjivali su se carstva rimsko tursko austrijsko nemacko natovsko ali cilj isti unistiti sve pravoslavce.Slavene katolike iskoristiti za to a onda ih porobiti.
Plan im je uspio ali Rusija i Srbija jos postoje.
Aleksandar je gledao u buducnost.Hteo je kao Nemci da ujedini isti narod u mocnu drzavu.
Sa takvom idejom je bio osuđen na smrt.
Na zalost ostala sitna nasa tzv braca prodali su viziju za saku maraka i dolara.
Danas umesto da rade kuci i jacaju drzavu ti Hrvati Slovenci Makedonci Bosanci su po nemackoj austriji kelneri,cistaci,baustelci a drzave im kao nezavisne.
One su bile nezavisne samo u periodu od 1918 do 1941.
SFRJ je trajala onoliko koliko su zlotvori navedeni sa zapada istu trebali.
Kralj Aleksandar bez obzira na sve minuse imao je viziju
pre 5 godina
(tomo, 9. oktobar 2020 10:05)
Pozdrav od Srbina poreklom iz Hr,
Verujte da je za mene i većinu Srba poreklom sa prostora današnje Hr bilo veliko iznenađenje kada čujemo da je neko sa imenom Tomislav ili Ivan Srbin. U našim krajevim to su isključivo imena koja su sebi davali Hrvati. Za Tomislava, po njihovom mitskom kralju. Verovatno, zato smo ga i izbegavali.Tek kada sam došao na prostore današnje Srbije susreo sam solidan broj ljudi sa ovim imenom. Mada sam prvo pomislio da su Hrvati. :-) da bi kasnio shvatio
Uglavnom, na ovim prostorima ličimo jedni drugima kao jaje jajetu i povezaniji smo nego što svi mi mislimo.
pre 5 godina
Pa sa ako je rodjen na Cetinju,tada su se gradjani Cene Gore svi iznjasnjavali kao Srbi u sam kralj Nikola,a Cetinje je bilo daleko srpskije neho tadasnji Beograd sto ma zalost nije tako danas!!!
pre 5 godina
Koliko su neki ljudi neobavesteni da je to strasno.
Kralj je rodjen u Crnoj Gori u egzilu, kako god to zvucalo, i onda kao dete od 4-5 godina odlazi u Svajcarsku.Kad se jednom akcenat primi, tesko se to ispravlja, kasnije je ziveo i Francuskoj, Rusiji..i onda se neki pitao kakav je to akcenat?
pre 5 godina
Govori srpski malo bolje od Tita.
pre 5 godina
Ja se zovem Tomislav i srbin sam kao potomak mojih čukunčukunđedova. Evo sad prvi put u svojoj 68. godini pročitah da je to hrvatsko ime, valjda po nekom samozvanom kralju na jednom delu sadašnje Hrvatske. Ako hrvati svojataju Teslu zato što je rođen u selu koje sada pripada njima onda po istom rezonu bi mi mogli reći da je rimski car Konstantin srbin jer je rođen u Nišu.
(tomo, 9. oktobar 2020 10:05)
Tomislav je hrvaatsko ime taman toliko koliko je to i grob tog kralja Tomislava kojeg niko nikad i nigde nije ni video.
pre 5 godina
Zvuci kao Francuz koji je naucio srpski.
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Aleksanadar je rodjen i do 11. godine neprekidno ziveo na Cetinju. Nije jezik ucio po ambasadama. “Njegov izgovor fraze “ovom prilikom” je tipicni crnogoraki naglasak.
pre 5 godina
Imam utisak da ovde samo ovaj cekoslovak govori maternjim jezikom
pre 5 godina
Ono mekano "L" u govoru podsjetilo me na Tita. :P
pre 5 godina
Da je zapevao, garantujem vam da bi imao isti glas kao onaj pevač u Maratoncima: "Majn gra, majn gra, majn gramofon, najveći senzacion - to je moj gramofon".
pre 5 godina
Lik je odrastao u francuskoj sta se cudite za izgovor. Inace je bio mason i on je najvise kriv za svu nedacu koja nas je snasla. Nije hteo da ustupi deo makedonije bugarima da udju u rat na nasoj strani, nije dao misicu da izmarsira na sofiju kad je probijen solunski front, isto tako nije slusao generale koji su mu savetovali da se ne povlace preko prokletija vec da na kosovu naprave odbranu, nije poslusao sve one oficire sa cera i prezivele iz macve da se sa hrvatima ne treba graditi drzava itd. itd. Isto tako on je direktni krivac za ceo drugi svetski rat, oteo je italijanima obecane teritorije (hr i slo) sto je dovelo do pojave fasizma u vidu musolinija na koga se kasnije ugledao hitler i uradio istu stvar. A italijani su inace strasno izginuli kao i mi, zbog obecane zemlje koju su im obecali francuzi i englezi a eto mi im oteli. Nismo hteli da nam braca hrvati robuju. Zato su nam sve lepo vratili 41-45.
pre 5 godina
ljudi ne shvataju da on (Kralj Aleksandar) nije bio taj koji je odlucivao da li ce biti Jugoslavije ili ne, vec Narodna skupstina je donela odluku o ujedinjenju jugoslovenskih nacija. Inicijativa je poticala od strane brojnih politicara, predstavnika nacija i intelektualca koji su inicirali njen nastanak. On je bio tu da aminuje njihovu odluku i ucini sve sto je u njegovoj moci da takva zajednica opstane. Takodje Veliku Srbiju niko ne bi podrzao, buduci da je i Jugoslavija nailazila na malu podrsku, a formiranje jedne takve drzave u to vreme je bila nuznost. Politicari su pouceni iskustvom shvatili da jedna mala Srbija nema sta da trazi na politickoj sceni kada je nastupio jedan novi svetski poredak.
pre 5 godina
Kralj priča ekavicom sa jakim crnogorskim naglaskom.
pre 5 godina
Српски је звучао другачије пре...Послушајте Говор Недића или суђење Михаиловићу, или онај предратни филм...сви звуче тако некако...
pre 5 godina
Prvo u vezi jezika ,obzirom da mnogima (kojima nije smetao Titin naglasak) to smeta.
Čovek je rodjen van Srbije ,odtastao je na Cetinju i pohadjao strane škole...
Sticajem okolnosti govorim češki ali i oni koji ne govore mogu da poslušaju neki govor nekog našeg savremenika iz Češke i da uporede sa Masarikovim.
I jezik se menjao (neznatno) ali i tehnologija se usavrsavala.
Sada mozda nesto bitnije - od nastanka kraljevine SHS sile gubitnice,revizionisti ili antiversajske snage su targetirale NJKV Aleksandra,Karasjordjevice uopste,Srpski narod koji je bio vezivno tkivo "versajske rvorevine" i samu NAŠU Kraljevinu kao neprijatelje.
Naš najveci neprijatelj je bio SSSR i njegovi aktivisti ,sovjetofili i austeofili .
Veliki broj ovih kritika koje čitate u komentarima su zapravo nekritičko preuzimaje sovjetofilsko- austrofilskog narativa,koji je ostavio dubok trag u nasem društvu.
Ljudi oslobodili Kosovo,oslobodili Srbe,u njihovo vreme Crkvi Carigradska Patrijarsija i sve Crkve priznale kontinuitet ,i celom sslobodnom svetu si sa ponosom mogao da kažeš da si Srbin.
Al' eto ,ne valjaju.Oni koji danas,posle 100 godina ne mogu da provale narativ Kominterne zameraju Kralju što je napravio neku grešku,pogresnu procenu.
Tobožnje oplakivanje Obrenovica je prikrivena bol za drugom Staljinom (i sveCkom revolucijom).To su isti oni koji seku vene za Madurom i jedva čekaju prilimu da zakriju spomenik zahvalnosti Francuskoj...
pre 5 godina
Закопао нас, из најбоље намере верујем.
(дорћол, 9. oktobar 2020 08:45)
Da,sa ocem oslobodio Kosovo.
Ujedinio sve Srbe u jednu državu.
Crkvi ptiznat kontinuitet od Carigradske Patrijarsije i svih pomesnih Crkava i overen Tomosom...
Al' pričao kao Slivenac...stranac...
Za razliku od Tita .
Ili Staljin mozda bio bolji?
Upropastili nesto pa kriv onaj koji je stvarao?
Može li na kraju jos malo kukakanja za Aleksandrom Obrenovicem?
Od kako su sovjetofili i austrofili 1919 poceli da ruse drzavu mnogo ljidi je prihvatilo taj njihov narativ...
I pitamo se zasto smo ovde gde jesmo.
pre 5 godina
Sve se vidi po komentarima o mnogima vama. Zbog "cudnog" naglaska kritikujete coveka? Sto je odrastao negde, gde se srbski prica drukcije, on je neki tudjin? Samo jedan od 100 razloga, zasto necete nikad biri ujedninjeni, jer nikog, ko je drukciji, ne postujete. Ovaj covek nam je svima dao samostalnost i mogucnost, da budemo neko i nesto. Slovenija je cela plakala, kad je ubijen. Malo postovanja, molim.
pre 5 godina
Kada bi ga Nikola Pasic ogovarao iza ledja, obicno bi prvo kazao :"Ah, taj Crnogorac..."
Realno, previse je vremena proveo u Cetinju i u Francuskoj, tako da je to evidentno u njegovom akcentu.
pre 5 godina
Govorio je tečno srpski jezik kak da mu je maternji...čekaj bre?! Meni zvuči kao pokojni Radomir Antić...
pre 5 godina
Srusio je grad Zrnov koji ni Turci nisu srusili da bi podigao masonski spomenik na Avali.
pre 5 godina
Onaj Broz je spram "srpskog kralja" govorio sumadinskim akcentom i to po Vuku.
Ovo je zaista interesantno.
Izgleda da je tacno posle Obrenovica Srbe vode stranci, strane sluzbe i ostali sljam.
pre 5 godina
@coach
Rodio se i odrastao na Cetinju, ne u Francuskoj.
pre 5 godina
Za oktavu nize od Tita ali akcenat i intonacija neverovatno slicni.
pre 5 godina
Ovaj natuca srpski, Tito ga je jedva pricao. Jel bio neko ko je mogao tecno da prica srpski u to vreme. Gde su nasli te likove koji se bore sa meterinjim jezikom (mislim nasim materinjim, a za njih ko zna kojim)
pre 5 godina
Пажљиво сам преслушао говор краља и његовог госта. Граматички исправно готово без грешке, што се свакако не може рећи за Броза кога су присилно доведени београђани међу којима и мој деда и отац, слушали 1945. на Тргу републике. Отац ми је причао да су пред запањеним народом слушали мешавину руског, словеначког и кајкавског. Половину оног што је говорио нису разумели.
Краљ Александар у акценту има мешавину црногорског и француског, не знам одакле појединцима у коментарима било какава веза са албанским језиком!?
Био сам на Косову и Метохији као војник скоро годину дана за време мартовске побуне Албанаца 1989. године и тамо има Срба који су говорили, поготово млађи у Приштини, као у Београду, док у унутрашњости (Гњилане, Ђаковица, Бучитрн и др.) Срби говоре као Албанци када причају српским језиком.
pre 5 godina
Zasto ljudi misle da je cudno. Tada niko nije pricao danasnjim beogradskim naglaskom koji dosta iritira, kao npr. Ivan Ivanovic
pre 5 godina
nisam neki govornik..
pre 5 godina
Лупате глупости и не постојеће дијалекте. Краљ Александар је говорио зетско-рашким, ијекавско-екавским дијалектом српског језика.
pre 5 godina
Razočaran sam totalno,kao da se šlihtao hrvatima.
pre 5 godina
(Boris, 09. oktobar 2020 09:00)
Borise, to što su pokondireni doseljenici prestonice pokvarili srpski jezik misleći da razvlačenjem reči, i akcentovanjem na prvom slogu, pravilno govore srpski jezik, ne znači da je to pravilno. Upravo je pravilno, kako je i vekovima bilo, upravo ovakvo akcentovanje i izgovaranje reči, kako je na snimku izgovarao kralj Aleksandar.
pre 5 godina
Aca Cetinjanin.
pre 5 godina
(Ziki, 9. oktobar 2020 09:24)
Rođen u Crnoj Gori
Odrastao u Švajcarskoj (Ženeva), gde je govorio francuski
Školovao se u Rusiji
Nerealno je očekivati da govori srpski kao neko ko je ceo život proveo na Dorćolu...
pre 5 godina
ludi karađorđevići nam zlo napraviše.da miloš nije ubio karađorđa ko zna kad bi se turaka oslobodili.
pre 5 godina
Ujedinjitelj!? Kako da ne! Taj nam je svima zapržio čorbu. Zbog njega se Srbi i Hrvati ne vole!
pre 5 godina
Ujedinio nas sa laznom bracom hrvatima i slovencima, od cega se nikad nismo oporavili, em dobili i Jasenovac. A treba reci da je regent Aleksandar bio siromasan kao crkveni mis kad je stupio na presto kraljevine SHS, da bi samo nekoliko godina kasnije, po bogatstvu bio 3 u Evropi, posle britanske kraljice i belgijskog kralja. Pa vi vidite kakva je on stetocina bio.
pre 5 godina
Iz ovih komentara, najbolje se vidi koliko mi, kao narod, nismo ni posle 100 godina odmakli u razumevanju globalnih političkih procesa i istorijskih kretanja. I ne samo mi, nego svi balkanski narodi - isti smo šljam i glupaci. Jugoslavija je bila naša jedina šansa da se izdignemo iz ovog blata i prevaziđemo vekovne plemenske pljačke i sukobe i postanemo nacija i država sposobna da upravlja sama sobom i da bude neki faktor na globalnoj sceni. Nešto što su Nemci, Italijani, Kinezi i mnogi drugi uspeli, jer su uspevali da (mnogo veće) međusobne razlike da ostave po strani i založe ih radi bolje budućnosti. Jugoslavija je mogla da bude, ne od Vardara do Triglava, već od Triglava do Istanbula, Soluna i Sarande, jer svi narodi koji žive na tom prostoru imaju mnogo veće bliskosti, nego npr. Bavarac i Prus. Sad je kasno, jer su plemena postala nacije i etnogeneza je otišla na tu stranu da nas naše sličnosti (jezik, istorija, kultura, tradicija, pa čak i vera u nekim situacijama), paradoksalno, više dele nego što nas približavaju. Postojali su ljudi koji su to razumeli (knez Mihailo, kralj Aleksandar, Stambolijski, Esad-Paša Toptani, Dvorniković,...) i koji su pokušali na jedini način koji su to mogli (silom) da nas ubede da budemo pametniji, ali su potcenili glupost i tvrdoglavost, koje su jedine karakterne osobine koje nas sve zajedno krase. Sve smo ih ili ubili, ili diskreditovali do te mere da ih sadašnji njihovi narodi smatraju najobičnijim izdajnicima...
pre 5 godina
Naravno svi znamo da je uobičajeno da se tih godina prave tonski zapisi, kao jedan uobičajen proces, koji se može čuti na velikom broju ploča iz tih godina, i svi začudo zvuče kao tv voditelji danas. Ili ne. Posebno snimci kada se priča strancu koji govori sličan jezik. Možda da pokušate pronaći i druge snimke. A o krivici kralja, siguran sam da svako od vas zna situaciju u tadašnjoj Evropi i na Balkanu, težnje naroda, svest o Srbiji i Srbima van nje. Onih koji su prethodno živeli u Srbiji iz koje su prebegli pred Turcima. I onda sve to stavite u kontekst današnjeg vremena, posle svih dešavanja za koje bi kralj valjda trebao da zna da će slediti jer je imao natprirodne moći. Ili ne.
pre 5 godina
Rođen u Crnoj Gori
Odrastao u Švajcarskoj (Ženeva), gde je govorio francuski
Školovao se u Rusiji
Nerealno je očekivati da govori srpski kao neko ko je ceo život proveo na Dorćolu...
(John, 9. oktobar 2020 10:13)
I ne samo to.
Uporedite Masarikov češki sa savremenim.
I tehnologija,koja je napredovala čini svoje.
Ali sovjetofili znaju sve ,bolje pričaju srpski,veci su Srbi od kralja itd.
Titov naglasak im nije smetao ,a i Staljina bi slušali rado da se nisu podžapali izmedju sebe.
Ko ih ne zna...
pre 5 godina
Govori cetinjsko-ekavskim.
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Rodjen je na Cetinju, gde je ziveo prvih 6-7 godina zivota..do polaska u skolu.
pre 5 godina
Ako se prebroje svi komentari koji se odnose na izgovor, vidi se tuzna istina da se skrece paznja za cinjenice sta je uradio Srbima. Mogao je da prica i marsovski ali da nije cinio zlo "svome" narodu. Ali jeste. To je jedino bitno.
pre 5 godina
Kao Žika Obretković.
pre 5 godina
Jasno je da svi problemi srba pocinju i zavrsavaju u Crnoj Gori. Tako je i Aleksandar krenuo sa Cetinja, zato ovako govori (a uzgred, ekavica se u Srbiji govori od 1895 - do tad je bila ijekavica). Mozda bi trebali malo razmisliti na ovu temu i napraviti jedann kvalitetan zid na granici CG.
pre 5 godina
Александар је остао регент ,никад није крунисан !
pre 5 godina
Karađorđevići nemaju talenta za jezike.Vidite kako govori srpski NJKV.
pre 5 godina
Crnogorski naglasak.
pre 5 godina
"Za vreme kralja Aleksandra počela je industrijalizacija zemlje. Nisu kažnjeni ratni profiteri iz Velikog rata, a tadašnji bogataši su, za šaku brašna dnevno, eksploatisali običnog radnika. Ulice su bile pune prosjaka, ratnih invalida, koji su se tokom balkanskih ratova i Prvog svetskog rata borili za oslobođenje, da bi potom umirali od gladi i u bede."
Za vreme posle Petooktobarskih promena počela je tranzicija zemlje. Nisu kažnjeni ratni profiteri iz ratova devedesetih, a tadašnji bogataši su, za plate od 150 Evra, eksploatisali običnog radnika. Ulice su bile pune prosjaka, ratnih invalida, koji su se tokom ratova devedeset i Nato agresije borili za odbranu zemlje i naroda, da bi potom umirali od gladi i u bede.
Jednom nenaučena istorija se ponavlja.
pre 5 godina
"a jednim je lakše ranio francuskog ministra inostranih poslova Luja Bartua"
Nije. Bartu je pogođen metkom kalibra 8mm, koji je tada koristila francuska policija. Ovaj je imao 2 pištolja, jedan kalibra 7,63mm (Mauzer), drugi 7,65mm (Valter). Dokumeni o tome su objavljeni tek 40 godina kasnije. Što je, istina, i razumljivo. Nije da sliži na čast policiji to što su zalutalim metkom ubili sopstvenog ministra spoljnih poslova...
"Međutim, ove priče nikada nisu zvanično potvrđene"
Priča o vanbračnoj ćerki, bogami, jeste. Evo je ovde na slici sa princom Tomislavom: https://www.novosti.rs/upload/images/2017a//11/25/novine/23-Tomislav-sa-sestrom.jpg Tomislav je pisao o njoj u svojim memoarima.
pre 5 godina
Naglasak iz Cetine
pre 5 godina
Cetinjski naglasak, uostalom on je odrastao tamo
pre 5 godina
Kralj priča baš kako treba, nema beogradskog naglaska, ali je tada je velika većina stanovništva pričala ovako, pošto je stanovništvo bili mahom seosko. Jezik je živa stvar i menja se.
Ako zadjete južno od bgda, slično ćete čuti. Neke reči čak zvuče kao crnogorski akcenat bez jekavice. Pozz
pre 5 godina
sto se cidite, proveo je citavo detinjstvo na cetinju. ovo je cetinjski naglasak. kasnije je babu i djeda prognao da se vise nikad ne vrate u cg. umrli u izganištvu.
pre 5 godina
Pricao je crnogorskim akcentom, ali ekavski, kao Crnogorxi koji dugo zive u Srbiji, na primer. O tome je pisao i Milan Stojadinovic, predsednik tadasnje vlade i ministar finansija pre toga, koji se sa kraljem privatno druzio, igrao karte. Uostalom rodjen je na Cetinju i tamo je proveo detinjstvo. Milan Stojadinovic u svojoj knjizi opisuje i jedan dogadjaj kada je kralju prisao stari Crnogorac i pitao ga zasto u vladi nema nijedan ministar Crnogorac, nasta mu je Aleksandar odgovorio: “Sta ce vam ministri kada imate kralja?”
pre 5 godina
Zaista kao da je negde iz Crne Gore.
pre 5 godina
Zaista kao da je negde iz Crne Gore.
pre 5 godina
Ekavica sa Cetinjskim akcentom
pre 5 godina
Snimak je iz Vile Bled koja sa ostrvom u sredini Blejskog jezera nema ali bas nikakve veze. Na ostrvu nalazila se (i nalazi se jos danas) samo crkva.
Hotel Vila Bled nalazi se na obali Blejskog jezera.
pre 5 godina
Cetinjski naglasak. Rodjeni je cetinjanin.
pre 5 godina
Naglasak i govor kao neki strani ambasador koji je naucio srpski za par godina. Nisam se ovome nadao da cu da vidim. A potomci mogu da uče od stranih ambasadora srpski ?
(Boris, 09. oktobar 2020 09:00)
Majka mu je ćerka kralja Nikole. A i praktično je odrastao na Cetinju. Njegov naglasak je crnogorski, samo na ekavici.
pre 5 godina
Pa ne govori srpski cisto zato sto se rodio i odrastao u francuskoj. Jednostavno kad kao dete usvojis neki akcenat tesko je izmeniti posle. Ako se ne secate Karadjordjevici su dosli na vlast posle majskog prevrata a Alekandar je tad imao oko 15 godina...
(coach, 9. oktobar 2020 09:23)
Odakle si ovo izvukao? Aleksandar je rodjen i odrastao na Cetinju. Do dvanaeste godine života je živeo na Cetinju a detinjstvo proveo uz svoju majku Zorku, kćerku kralja Nikole. Naglasak mu je klasičan crnogorski. Molim da objavite zbog istorijske tačnosti, jer vidim da ovaj dobija gomilu pluseva na svoj komentar i ljudi koji mu daju pluseve otići će u ubedjenju da je Aleksandar stvarno rodjen i odrastao u Francuskoj. Rodjen je na Cetinju 16. Decembra 1888. godine.
pre 5 godina
Govor Cetinja gde je rođen, pomešan sa francuskim akcentom iz Ženeve gde se školovao kao dete, a u kombinaciji sa ekavicom Beograda gde je kasnije živeo.
pre 5 godina
Koliko su neki ljudi neobavesteni da je to strasno.
Kralj je rodjen u Crnoj Gori u egzilu, kako god to zvucalo, i onda kao dete od 4-5 godina odlazi u Svajcarsku.Kad se jednom akcenat primi, tesko se to ispravlja, kasnije je ziveo i Francuskoj, Rusiji..i onda se neki pitao kakav je to akcenat?
(Neko, 9. oktobar 2020 09:54)
Prvih 11 godina je neprekidno ziveo na Cetinju. Tek onda je otisao u Svajcarsku. Na Cetinju je naucio jezik, pa mu odatle i cetinjski naglasak. Sve vreme je proveo sa majkom Zorkom, kcerkom kralja Nikole. Koji je drugi akcenat mogao da ima? Inace ovo je bilo poznato za njegovog zivota, da prica crnogorskim akcentom.
pre 5 godina
Na, tim našim prostorima ne može više ni vremenska prognoza da se napiše bez mržnje i animoziteta. Nikada naš narod neće shvatiti da je politika mešavina interesa vladajuće kaste, stranih uticaja i delom "demokratije", jer na kraju svaki vladar vlada voljom naroda ili ne-voljom da mu se odupru. Mi smo ostali memtalno ne u 19tom nego u srednjem veku i kako sada stvari stoje nema nam spasa.
pre 5 godina
(Filistejac, 9. oktobar 2020 13:47)
To nije bilo ogovaranje, sam je sebe smatrao Crnogorcem. (ali, svakako, ne u smislu u kom Milo i njegovi sebe smatraju Crnogorcima...)
Navodno, došla mu je delegacija iz Crne Gore i žalili su mu se kako nema mnogo Crnogoraca ministara i na visokim položajima. A on im odgovorio "Jeste, ali zato imate kralja"
pre 5 godina
(Laza, 9. oktobar 2020 10:10)
Neće biti da je do jedanaeste. Kada su se preselili u Ženevu ni Đorđe nije bio školskog uzrasta, pa ni Aleksandar kao mlađi. Ne sećam se da li Đorđe u svojim memoarima navodi tačnu godinu, ali su obojica u školu pošli tamo. E, sad, sa koliko godina se tada u Švajcarskoj kretalo u školu, stvarno ne znam...
pre 5 godina
Ka' da je sa Cetinja!
pre 3 godine
Ovaj čovek je sve Srbe ujedinio u jednu državu,prvi put posle cara Dušana.Šta ako je rodjen na Cetinju?!Zašto bi mi bio bolji neko ko je rodjen u sred Srbije i želi da nas svede na krošnju šljive?!
120 Komentari
Sortiraj po: