Četvrtak, 03.09.2020.

16:55

Rusija objavila snimak "Cara", najveće nuklearne bombe ikad testirane VIDEO

Izvor: B92

Rusija objavila snimak "Cara", najveæe nuklearne bombe ikad testirane VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

markus1975

pre 5 godina

Pa nije taj bombarder morao da leti iz Amerike do Moskve vec je mogao poleteti negde u zapadnoj Nemackoj recimo. B-29 je bez problema leteo 5.000 km izmedju punjenja tako da to nikakav problem ne bi bio (barem kad se gleda po pitanju dostupnih aviona za posao).
(The Unforgiven, 4. septembar 2020 02:25)

Nije bio problem dolet B-29 koji je inače u optimalnim uslovima bio oko 9000km, već njegova (ne)sposobnost preživljavanja jake lovačke odbrane bez dodatne zaštite koja u to vreme, dok Sovjeti još nisu imali bombu, nije bila praktično izvodljiva u dubini teritorije SSSR-a. Recimo automatski top sa radarskim nišanjenjem na B-52 je znatno pojačao šanse protiv lovaca (dokazano u Vijetnamu), ali onda se pojavila i raketna PVO ... i tako dalje i tako redom sve do danas.

aleks

pre 5 godina

Divite se necemo sto bi nas pobilo sve za sekund. Bravo svim budalama. Strasno za celo covecanstvo....kad sad vidim ko sve posedjuje takvu vrstu bombe!!!!! A da se upitas zasto stvoriti decu....jednu rec STRASNO!!!!

Sutira spajalice

pre 5 godina

Razlog zasto je SSSR razvio ovu bombu je to sto nisu tad imali precizne balisticke rakete kao SAD, zato je trebalo oruzje koje kad eksplodira raznese sve, i sto treba i sto ne treba, za razliku od SAD kojima nije trebala velika snaga jer su imali preciznost.
(Ridix, 03. septembar 2020 23:01)
Vecita bajka o “americkoj preciznosti” dok ne pogode svoj brod, kinesku ambasadu ili svadbu u Jemenu. Nisu imali snagu, to je sve. Koje precizne balisticke rakete 61?!??? Ako poleti-uspeh je.

Sir Fred

pre 5 godina

@Mikica
Ako je 'imperija zla' bacila nuklearnu bombu na severni pol, kako se onda zove imperija koja je pre toga bacila nuklearnu bombu na ljude i pobila njih stotine hiljada?

Radijator

pre 5 godina

Da nam je jedna nuklearna glava, nikad nam Kosovo ne bi uzeli.
(Srbin, 03. septembar 2020 21:21)

Uzeli bi nam i tu nuklearnu glavu, a ne Kosovo.

Pero

pre 5 godina

@ Milan

Ako se nevaram, ti "prakticni" razlozi su bili sve sem naivni. Da je bomba bila 100 megatona, bombarder ne bi stigao da "pobegne". A jos jedan veliki problem, sto je mozda i doveo do toga da se vise takve bombe vise i nisu proizvodile, je taj sto ogromna snaga koju bomba ima ide u visinu, a ne toliko u sirinu. A ono sto je mozda najzanimljivije je zapravo dizajn bombe. Radio je na, lajicki receno, principu rekurzije i na taj nacin se zapravo mogla proizvesti bomba skoro pa proizvoljne jacine.

shone

pre 5 godina

Ako se dobro secam price profe sa faksa bomba je imala predvidjenu snagu 125-150 megatona ali su izracunali da pri takvoj eksploziji postoji 3% sanse da se izazove lancana reakcija sagorevanja atmosfere i onda su smanjili jacinu bombe. Zamislite to cudoviste koje je u stanju da zapali citavu planetu.

ja

pre 5 godina

Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.
(Los Angeles, 03. septembar 2020 20:13)

Lupas kao otvoren prozor. Trebalo bi da znas da amerikanci kupuju ruske raketne motore RS-10 , da lete na ruskim raketama do MKS, prvi imali kosmicku stanicu u svemiru....sto je neko vec rekao, dasku pod ruke i surfaj covece.

Црни Оскар

pre 5 godina

A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)
Ха, ха ... 1. маја 1960. амерички шпијунски авион У 2 снимао је са велике висине параду у Москви јер су Американци мислили да СССР нема радар којим га могу опазити на тој висини, али Руси не само да су имали радар којим су га открили него и ракету која га је из прве оборила. Пилот преживео и заробљен.

zok1

pre 5 godina

Činjenica je da je strah od totalnog međusobnog uništenja sačuvao ovu planetu od novog svetskog rata. Na kraju je SSSR izgubio hladni rat, a izgubio ga je na ekonomskom polju, jer je bio uvučen u trku u naoružavanju. Onoga trenutka kada je Regan najavio tzv. "rat zvezda", program odbrane od balističkih raketa, SSSR je već bio na kolenima, nije mogao da nastavi trku. Skidam kapu sovjetskim stručnjacima koji su se četrdeset godina kako-tako nosili sa najvećom ekonomskom silom u svetu, radeći u daleko skromnijim uslovima. Inače, internet je nastao da bi se informacionom sistemu omogućilo preživljavanje nuklearnog rata.

The Unforgiven

pre 5 godina

Nisi u pravu. USAF tada nije imao bombarder koji bi to mogao da izvede. Jedno je baciti bombu na grad na obali Japana, a nešto sasvim drugo uraditi to hiljadu kilometara duboko u teritoriju SSSR-a. Kada su za to sposobni B-36 i B-52 konačno postali operativni Sovjeti su već imali svoje bombe, mrežu radara, mlazne lovce i organizovani PVO.
(markus1975, 3. septembar 2020 21:41)
-------------------

Pa nije taj bombarder morao da leti iz Amerike do Moskve vec je mogao poleteti negde u zapadnoj Nemackoj recimo. B-29 je bez problema leteo 5.000 km izmedju punjenja tako da to nikakav problem ne bi bio (barem kad se gleda po pitanju dostupnih aviona za posao).

xzy

pre 5 godina

fisiona bomba/termonuklearna (hidrogen, ne uranijum) neuporedivo manje prljava bomba. detonirana je u vazduhu, nema vidljivih tragova na zemlji.
(milivoj jugin, 3. septembar 2020 20:52) # Link komentara

Nije fisija nego je fuzija i nije manje prljava jer gotovo sve termonuklernae bombe koriste atomsku (fisijsku) bombu kako bi pokrenula termonuklernu reakciju.

Ložana eee

pre 5 godina

SpaceX je danas lanisrao jos jednu raketu Falcon, sa naravno busterom koji je ranije koriscen vec nekoliko puta, i koji se naravno ponovo bezbedno vratio nazad na zemlju da bude ponovo iskoriscen. SpaceX je danas takodje uspesno izvrsio jos jedan "hop" (skok) test 150m SN6 prototipa rakete Starship koja ce biti najveca raketa ikada napravljena. Sa sve najnovijim motorom Raptor na metan, koji niko jos ne koristi koliko znam. To su teme o kojima trebate da pisete jer to menja svet u narednim decenijama, kao sto su ga promenili Apple, PayPal, Amazon, Google, Tesla, SpaceX. A ove vesti o destruktivnoj moci Rusije samo nabijaju tenziju narodu, najbolje sad da ce svet izgori u nuklearnom ratu jer se Rusija oseca podredjeno u odnosu na najrazvijenije zemlje zapada. Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:13)
Svestan si da je vlasnik Space X u Moskvi barem dvaput mesecno, cak i u doba korone? Da ima u hangaru preko 40 ruskih raketnih motora i na tone sovjetskih arhiva? Da mu ruska RKK Energija proizvodi preko 200 komponenti za rakete? Da planira prvi veliki Hyperloop upravo u St Peterburgu? Da ima preko 100 Rusa (Rusa, ne Amerikanaca sa ruskim poreklom) u firmi??? MIsliš da on tvituje na ruskom zato što je balvan ko ti, koji ne zna koja je sila Rusija u kosmickim istrazivanjima?

Zoran

pre 5 godina

"@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao."
***…**
I tako mali Djokica zamislja nuklaerni rat - pa dobro da li ti mislis da su Aemeri u cugu mogli da proizvedu toliko bombi da bas sravne i Rusiju i Kinu? Mogli us jos par komada i to je to...a kako bi je dopremili do Rusije, to je bilo pitanje, jer tada nije bilo raketa koje bi je ponele, vec veliki avion koji je moguce i oboriti i presresti, a put do Moskve je dug...
(Milos, 3. septembar 2020 21:34)

Zato su i bacili ogromne pare za projekte aviona koji bi to mogli da izvedu. Medju njima je i XB70. Ali su na kraju ukapirali da su pare najjace oruzje.

Strato

pre 5 godina

pogledao dokumentarac. oko 30. minuta, helihopter slece u epicentar malo posle explozije i kazu radijacija neznacajna. zao mi tog coveka
(rex, 3. septembar 2020 20:19)

Radijacija je beznačajna jer je bačena bomba bila hidrogenska (ili termonuklearna), kod koje se proces oslobađanja energije odvija kroz fuziju čiji produkti nisu radioaktivni.

Doduše, kao upaljač termonuklearnih bombi se u to vreme (nisam siguran da li je to i danas praksa) zapravo koristila fisiona (klasična atomska) bomba, nalik onoj bačenoj na Hirošimu i Nagasaki, samo dosta manje snage. Ovo je bilo neophodno, jer je za pokretanje procesa fuzije bilo potrebno obezbediti enormno visoke temperature (i pritiske), i to je bilo moguće postići jedino aktiviranjem fisione bombe. Ta bomba-upaljač je bila manje snage, samim tim je korišćeno i manje radioaktivnih materijala. Radioaktivni produkti su razneti na tako veliku površinu (zapreminu), da je njihova koncentracija, a samim tim i štetno dejstvo gotovo zanemarivo.

Ridix

pre 5 godina

Razlog zasto je SSSR razvio ovu bombu je to sto nisu tad imali precizne balisticke rakete kao SAD, zato je trebalo oruzje koje kad eksplodira raznese sve, i sto treba i sto ne treba, za razliku od SAD kojima nije trebala velika snaga jer su imali preciznost.

magla svuda oko nas

pre 5 godina

neko strucan da objasni razliku izmedju ove termohidrogenske ili kako se vec zove i Atomske bombe, koja je razlika u radijaciji, snazi i svemu ostalom?

cento

pre 5 godina

rusofili se upiškili od zadovoljstva, pa budale, to može da padne bilo gde!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (autošovinista, 3. septembar 2020 20:15)

To je već palo,još 1961 tako da,samo opušteno.

артиљерац

pre 5 godina

@ Los Angeles САД су ХТЕЛЕ да баце А бомбу на СССР.КОмандант бомбардерске
авијације Ле Меј је то тражио од Трумана.To burn the bastards.Он гa је питао:
КАКО?Па с В-29.А колико има од најближег аеродрома у З.Немачкој до Москве?2000 км.А јел имају Руси ловачку авијацију(Јапанци августа 1945 више нису имали авијацију)Па имају.СССР је имао Ла-7 и Ла-9,брзине преко 750 км/ч с плафоном лета 13 000 м.А хоће оборити они В-29?Вероватно.Па што да се качимо безвезе.
Чак је и В-36 Peacemaker био спор за руске елисне ловце,макс.брзина 690 км/ч

aleksa

pre 5 godina

Sjajno, kao i ameri, kao i mnogi drugi koji su testirali bez razmisljanja kuda idu te radioaktivne cestice. A onda je krenula ofanziva na pusace zbog raka pluca. Medjutim cinjenica je da od danas vise niko i nikad ne zapali cigaretu, rak pluca nece isceznuti, sta vise bice i dalje u porastu broj obolelih od istog.

Exe

pre 5 godina

Bomba je dizajnirana za 100 megatona i tu se ništa nije promenilo, tj. ispunjena je želja Hruščova (ako je zaista bila njegova).
(Milan, 3. septembar 2020 21:56)

Verovatno nije, Hruscov je bio suvise neobrazovan za tako nesto.
Npr. tvrdio je da, ako se poseje kukuruz sa jednog kraja SSSr-a do drugog, da automatski ulaze u savrseni komunizam. Bio je opsednut kukuruzom.

Bex

pre 5 godina

@Lox Angeles - Ni SpaceX ni Tesla nisu promenili svet u meri u kojoj mnogi veruju. SpaceX je privatna kompanija koja je uspela da iskoristi vakum koji je nastao u NASA-i usled propasti space shuttle programa. Imaju uspeha to je neminovno - pnovno koriscenje raketnog hardvera je novina ali ne i tolika prednost ko sto su sami ocekivali. Za povratak bustera uvek mora da se nosi visak goriva mereno u tonama za sletanje a lansiranje jednog kg u svemir se meri hiljadama $. Takodje, kerozin drasticno osteti raketu pri sletanju zbog silne cadji koja se nakupi jer raketa kvalno buulece u izduvne gasove. Zato su presli na metan u novijim raketnim dizajnima, jer on sagoreva mnogo cistije, pored toga sto se moze proizvesti na Marsu. Ponovno koriscenje ne znaci automatsko lansiranje vec se buster vraca na preradu, motor se rasklapa, pojedinacni delovi testiraju, po potrebi menjaju, ponovo sklapaju i testiraju pre ponovnog lansiranja. Usteda svakako postoji ali nije revolucionarna. Ono u cemu je SpaceX efikasniji jeste u eliminaciji silne birokratije jer su po pravilu privatne firme mnogo efikasnije u tom pogledu. Ipak SpaceX ima velike ambicije, cak i kolonizaciju Marsa, tek ove godine su uspeli prvi put da posalju astronaute na ISS a to najavljuju od 2011 godine. Tesla ima jos manje uspeha na globalnom nivou i sigurno se ne moze smatrati da menja svet. Iako najprodavaniji elektricni automobil udeo u prodaji koji Tesla ostvaruje je manji od 1% u odnosu na sve proizvedene automobile.

drejk

pre 5 godina

To mesto se zove "zemlja Franje Josifa".
Sovjeti su ovim samo dokazali tezu "imperija zla"
(Mikica, 3. septembar 2020 20:34)

malo dete za Britansku imperiju.

igor

pre 5 godina

Pogledajte i film trinity and beyond, jako je dobar. Gledam castle bravo i tzar i bukvalno se sav najezim i pretrnem. Imamo nešto nezamislivo u rukama, bukvalno možemo da se uništimo u sekundi. Takođe, kažu da je tzar trebalo da bude 100 mt, ali da su proracunali da bi pomerila zemlju iz orbite.
Užasno i fascinantno.
P. S ameri su u bikini atolu detonirali castle bravo koja je imala 14 umesto 5 Mt. Pobili su hiljade ljudi i razneli ostrvo. Ne daj boze da su rusi sa tzarom pogresili

Smuleco

pre 5 godina

Pre 60 godina ovladati ovakvom tehnologijom...Fascinantno!
(Sloba, 03. septembar 2020 21:24)

Da, slažem se sa tobom. Iako im oprema i elektronika u to vreme nisu bili baš na visokom nivou, i zaostajali su u tom pogledu za SAD, ipak se vidi da su postojeća mehanika i elektonika bilu prilično sofisticirani, a umovi koji rade na projektu brilijantni.

toba

pre 5 godina

A zamisli da nije bilo tog ulaganja u vojsku. Ne bismo imali mobilne telefone, satelite i još štošta. U nekom krajnjem slučaju, pristao bih na to da vidim kako je. A sve pod pretpostavkom da zivimo u apsolutnom miru gde sve nacije saradjuju i ulazu u otklanjanju globalnih planetarnih, zdravstvenih i ostalih problema. Svetski mir, ali bez dobrog dela savremene tehnologije. Utopija jbg
(Šta god, 3. septembar 2020 21:00)

Sva ta tehnologija koju si nabrojao je bila osmisljena daleko pre nego je do nje i doslo. Nego su velesile uvek zelele da tehnologiju prvo upotrebe u vojne svrhe zarad dominacije. Te su selektivno izvlacili ideje i patente kako im sta zatreba. Tako je oduvek bilo i tako ce i biti.
Zamisli da se ne ulaze u vojske i naoruzanje, a da se sva ta sredstva pak uloze u nauku. E to je utopija.

Šta god

pre 5 godina

@nedostizni

A zamisli da nije bilo tog ulaganja u vojsku. Ne bismo imali mobilne telefone, satelite i još štošta. U nekom krajnjem slučaju, pristao bih na to da vidim kako je. A sve pod pretpostavkom da zivimo u apsolutnom miru gde sve nacije saradjuju i ulazu u otklanjanju globalnih planetarnih, zdravstvenih i ostalih problema. Svetski mir, ali bez dobrog dela savremene tehnologije. Utopija jbg

Milos

pre 5 godina

"@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao."
***************************************************************
I tako mali Djokica zamislja nuklaerni rat - pa dobro da li ti mislis da su Aemeri u cugu mogli da proizvedu toliko bombi da bas sravne i Rusiju i Kinu? Mogli us jos par komada i to je to...a kako bi je dopremili do Rusije, to je bilo pitanje, jer tada nije bilo raketa koje bi je ponele, vec veliki avion koji je moguce i oboriti i presresti, a put do Moskve je dug...

markus1975

pre 5 godina

A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)

Nisi u pravu. USAF tada nije imao bombarder koji bi to mogao da izvede. Jedno je baciti bombu na grad na obali Japana, a nešto sasvim drugo uraditi to hiljadu kilometara duboko u teritoriju SSSR-a. Kada su za to sposobni B-36 i B-52 konačno postali operativni Sovjeti su već imali svoje bombe, mrežu radara, mlazne lovce i organizovani PVO.

Dex

pre 5 godina

Ljudi nisu ni svesni da je ovim poduhvatom eliminisan svaki plan SAD-a da napadne Sovjetski Savez.
(strucnjak, 3. septembar 2020 19:49)

Meni se cini da je hladni rat trajao do ranih devedesetih, a da je Sovjetski Savez u potpunosti demontiran (i to ne slucajno, vec planski i uz otvorenu "saradnju" sa SAD koje su fakticki instalirale i buducu vlast u Rusiji i manje-vise svim ostalim republikama). To ti se zove prilagodljiva strategija, koja je za cilj imala da SAD ne trpe nikakve posledice, a "neprijatelj" je na kraju nestao s lica zemlje.

kili

pre 5 godina

@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)

covece, uzmi dasku pa na surfanje, radi nesto pametno.

Milan

pre 5 godina

Bomba je dizajnirana za 100 megatona i tu se ništa nije promenilo, tj. ispunjena je želja Hruščova (ako je zaista bila njegova). Snaga je smanjena na 50 megatona za potrebe testiranja iz praktičnih i bezbednosnih razloga.

djoka

pre 5 godina

(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:13)
destruktivna moc rusije? ko je bacio atomsku bombu na zivi narod? ko terorise ceo svet prethodnih pola veka i vise? ko je klao domoroce u 15,16,17,18,19 veku i to slavio onda? ko je drzao 80% sveta kao roblje? ko je imao robove? ko je istrebio vise drevnih civilizacija? ko je zasluzan sto i dan danas 50 i vise posto svetske populacije zivi na rubu apsolutnog siromastva? mora da su zli rusi krivi

Milk

pre 5 godina

Ludilo! Da su se ulaganja u vojnu tehnologiju preusmerila u civilne svrhe danas bi smo imali mnogobrojne svetske probleme iskorenjene, ljude na Marsu a možda i van Sunčevog sistema. Žalosno.

nedostizni

pre 5 godina

Ludilo! Da su se ulaganja u vojnu tehnologiju preusmerila u civilne svrhe danas bi smo imali mnogobrojne svetske probleme iskorenjene, ljude na Marsu a možda i van Sunčevog sistema. Žalosno.
(Milk, 03. septembar 2020 20:03)

Sve što imamo danas proisteklo je iz vojske, počevši od telefona kojim pišemo ove komentare.

Oliver

pre 5 godina

Ljudskoj gluposti nikad kraja!
@ (karamba&karambita

Naprotiv,ovo je dokaz ljudske pameti. Prvo,taj nuklearni fizicar koji je napravio bombu je genije. Drugo,kao sto je rekla Margaret Tacer,atomsko oruzje je najbolja stvar koja se desila covecanstvu,jer je zahvaljujuci njemu odrzavana ravnoteza straha 45 godina i nismo imali rat izmedju SSSR i SAD. Da nije bilo atomskog oruzja,oni bi sto posto ratovali i to na tlu Evrope,sa milionima mrtvih.

Los Angeles

pre 5 godina

@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.

lol

pre 5 godina

I koliko su životinja pobili sa tom bombom, i koliko drveća i biljaka uništili?
(charlie, 3. septembar 2020 19:58)

ha? ovom bombom spasli svet od treceg svetskog rata, kakve crne zivotinje i biljke!??!

Srbija do Kabula

pre 5 godina

(Jarić T Živadin, 3. septembar 2020 19:13)

Jel ti znaš kako se pravi uspešan biznis?

Ne uništavaš konkurentsku firmu, nego je kupiš.

A onda još marketing i rivalitet zaoštriš i napraviš "rat"...

I što kažu "A onda masa počne i da se pali i da se žari."

Samo Mile Kitić i ekipa "iz te čaše svi su pili"... ako nema crnog, ni belo se ne traži na estradi.

Ali ti umzež i držiš i crno, i belo, i žuto... i čašpri čupri kako jedno valja, sotalo ne, i tako za svaku ide priča. I ONDA SVI KUPUJU!

Džabe Rusima "Car" kad su Afganistanu veslali na suvom, džabe NATO-u nueklarni arsenal kada su 1999. bili vidljivi, a u očaju svoje "siline" morali da gađaju infrastrukturu, civilne objekte, civile... a, i oni evo u Afgaistanu veslaju na suvom... jer vojsku nisu mogli uslovno rečeno da taknu, ni nama ni njima! A vojno rečeno nama BUKVALNO nisu takli s obzirom na snagu!

Još se obrukali i povukli stelt tehnologiju iz uporabe!

артиљерац

pre 5 godina

@ Milan Изнад Нове Земље,сецерно од Архангелска,Сецерни Ледени океан,близу Арктика.Тако да није било унишрења флоре и фауне,јер тамо ионако ништа не расте и живи јако мало животињског света.

milivoj jugin

pre 5 godina

fisiona bomba/termonuklearna (hidrogen, ne uranijum) neuporedivo manje prljava bomba. detonirana je u vazduhu, nema vidljivih tragova na zemlji.

Los Angeles

pre 5 godina

SpaceX je danas lanisrao jos jednu raketu Falcon, sa naravno busterom koji je ranije koriscen vec nekoliko puta, i koji se naravno ponovo bezbedno vratio nazad na zemlju da bude ponovo iskoriscen. SpaceX je danas takodje uspesno izvrsio jos jedan "hop" (skok) test 150m SN6 prototipa rakete Starship koja ce biti najveca raketa ikada napravljena. Sa sve najnovijim motorom Raptor na metan, koji niko jos ne koristi koliko znam. To su teme o kojima trebate da pisete jer to menja svet u narednim decenijama, kao sto su ga promenili Apple, PayPal, Amazon, Google, Tesla, SpaceX. A ove vesti o destruktivnoj moci Rusije samo nabijaju tenziju narodu, najbolje sad da ce svet izgori u nuklearnom ratu jer se Rusija oseca podredjeno u odnosu na najrazvijenije zemlje zapada. Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.

Torrente

pre 5 godina

koliko drveća i biljaka uništili?
(charlie, 3. septembar 2020 19:58)

Bačena je na arhipelag Nova zemlja u polarnom krugu. Nisu uništili ni jedno drvo, ali je činjenica da su vazdušne struje proizvedene eksplozijom obišle planetu dva i po puta.
I to samo po sebi zvuči jezivo.

Hando

pre 5 godina

Ljudi nisu ni svesni da je ovim poduhvatom eliminisan svaki plan SAD-a da napadne Sovjetski Savez.
(strucnjak, 3. septembar 2020 19:49)

I to za zilet je izbegnut nuklearni rat 1962. u nekoliko navrata.

Ni Hruscov ni Kenedi nisu hteli rat. Sreca da Staljin nije poziveo.

Oliver

pre 5 godina

Ljudskoj gluposti nikad kraja!
@ (karamba&karambita

Naprotiv,ovo je dokaz ljudske pameti. Prvo,taj nuklearni fizicar koji je napravio bombu je genije. Drugo,kao sto je rekla Margaret Tacer,atomsko oruzje je najbolja stvar koja se desila covecanstvu,jer je zahvaljujuci njemu odrzavana ravnoteza straha 45 godina i nismo imali rat izmedju SSSR i SAD. Da nije bilo atomskog oruzja,oni bi sto posto ratovali i to na tlu Evrope,sa milionima mrtvih.

Torrente

pre 5 godina

koliko drveća i biljaka uništili?
(charlie, 3. septembar 2020 19:58)

Bačena je na arhipelag Nova zemlja u polarnom krugu. Nisu uništili ni jedno drvo, ali je činjenica da su vazdušne struje proizvedene eksplozijom obišle planetu dva i po puta.
I to samo po sebi zvuči jezivo.

kili

pre 5 godina

@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)

covece, uzmi dasku pa na surfanje, radi nesto pametno.

djoka

pre 5 godina

(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:13)
destruktivna moc rusije? ko je bacio atomsku bombu na zivi narod? ko terorise ceo svet prethodnih pola veka i vise? ko je klao domoroce u 15,16,17,18,19 veku i to slavio onda? ko je drzao 80% sveta kao roblje? ko je imao robove? ko je istrebio vise drevnih civilizacija? ko je zasluzan sto i dan danas 50 i vise posto svetske populacije zivi na rubu apsolutnog siromastva? mora da su zli rusi krivi

markus1975

pre 5 godina

A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)

Nisi u pravu. USAF tada nije imao bombarder koji bi to mogao da izvede. Jedno je baciti bombu na grad na obali Japana, a nešto sasvim drugo uraditi to hiljadu kilometara duboko u teritoriju SSSR-a. Kada su za to sposobni B-36 i B-52 konačno postali operativni Sovjeti su već imali svoje bombe, mrežu radara, mlazne lovce i organizovani PVO.

nedostizni

pre 5 godina

Ludilo! Da su se ulaganja u vojnu tehnologiju preusmerila u civilne svrhe danas bi smo imali mnogobrojne svetske probleme iskorenjene, ljude na Marsu a možda i van Sunčevog sistema. Žalosno.
(Milk, 03. septembar 2020 20:03)

Sve što imamo danas proisteklo je iz vojske, počevši od telefona kojim pišemo ove komentare.

Milos

pre 5 godina

"@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao."
***************************************************************
I tako mali Djokica zamislja nuklaerni rat - pa dobro da li ti mislis da su Aemeri u cugu mogli da proizvedu toliko bombi da bas sravne i Rusiju i Kinu? Mogli us jos par komada i to je to...a kako bi je dopremili do Rusije, to je bilo pitanje, jer tada nije bilo raketa koje bi je ponele, vec veliki avion koji je moguce i oboriti i presresti, a put do Moskve je dug...

Hando

pre 5 godina

Ljudi nisu ni svesni da je ovim poduhvatom eliminisan svaki plan SAD-a da napadne Sovjetski Savez.
(strucnjak, 3. septembar 2020 19:49)

I to za zilet je izbegnut nuklearni rat 1962. u nekoliko navrata.

Ni Hruscov ni Kenedi nisu hteli rat. Sreca da Staljin nije poziveo.

Milan

pre 5 godina

Bomba je dizajnirana za 100 megatona i tu se ništa nije promenilo, tj. ispunjena je želja Hruščova (ako je zaista bila njegova). Snaga je smanjena na 50 megatona za potrebe testiranja iz praktičnih i bezbednosnih razloga.

Los Angeles

pre 5 godina

SpaceX je danas lanisrao jos jednu raketu Falcon, sa naravno busterom koji je ranije koriscen vec nekoliko puta, i koji se naravno ponovo bezbedno vratio nazad na zemlju da bude ponovo iskoriscen. SpaceX je danas takodje uspesno izvrsio jos jedan "hop" (skok) test 150m SN6 prototipa rakete Starship koja ce biti najveca raketa ikada napravljena. Sa sve najnovijim motorom Raptor na metan, koji niko jos ne koristi koliko znam. To su teme o kojima trebate da pisete jer to menja svet u narednim decenijama, kao sto su ga promenili Apple, PayPal, Amazon, Google, Tesla, SpaceX. A ove vesti o destruktivnoj moci Rusije samo nabijaju tenziju narodu, najbolje sad da ce svet izgori u nuklearnom ratu jer se Rusija oseca podredjeno u odnosu na najrazvijenije zemlje zapada. Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.

lol

pre 5 godina

I koliko su životinja pobili sa tom bombom, i koliko drveća i biljaka uništili?
(charlie, 3. septembar 2020 19:58)

ha? ovom bombom spasli svet od treceg svetskog rata, kakve crne zivotinje i biljke!??!

артиљерац

pre 5 godina

@ Milan Изнад Нове Земље,сецерно од Архангелска,Сецерни Ледени океан,близу Арктика.Тако да није било унишрења флоре и фауне,јер тамо ионако ништа не расте и живи јако мало животињског света.

Milk

pre 5 godina

Ludilo! Da su se ulaganja u vojnu tehnologiju preusmerila u civilne svrhe danas bi smo imali mnogobrojne svetske probleme iskorenjene, ljude na Marsu a možda i van Sunčevog sistema. Žalosno.

Dex

pre 5 godina

Ljudi nisu ni svesni da je ovim poduhvatom eliminisan svaki plan SAD-a da napadne Sovjetski Savez.
(strucnjak, 3. septembar 2020 19:49)

Meni se cini da je hladni rat trajao do ranih devedesetih, a da je Sovjetski Savez u potpunosti demontiran (i to ne slucajno, vec planski i uz otvorenu "saradnju" sa SAD koje su fakticki instalirale i buducu vlast u Rusiji i manje-vise svim ostalim republikama). To ti se zove prilagodljiva strategija, koja je za cilj imala da SAD ne trpe nikakve posledice, a "neprijatelj" je na kraju nestao s lica zemlje.

Srbija do Kabula

pre 5 godina

(Jarić T Živadin, 3. septembar 2020 19:13)

Jel ti znaš kako se pravi uspešan biznis?

Ne uništavaš konkurentsku firmu, nego je kupiš.

A onda još marketing i rivalitet zaoštriš i napraviš "rat"...

I što kažu "A onda masa počne i da se pali i da se žari."

Samo Mile Kitić i ekipa "iz te čaše svi su pili"... ako nema crnog, ni belo se ne traži na estradi.

Ali ti umzež i držiš i crno, i belo, i žuto... i čašpri čupri kako jedno valja, sotalo ne, i tako za svaku ide priča. I ONDA SVI KUPUJU!

Džabe Rusima "Car" kad su Afganistanu veslali na suvom, džabe NATO-u nueklarni arsenal kada su 1999. bili vidljivi, a u očaju svoje "siline" morali da gađaju infrastrukturu, civilne objekte, civile... a, i oni evo u Afgaistanu veslaju na suvom... jer vojsku nisu mogli uslovno rečeno da taknu, ni nama ni njima! A vojno rečeno nama BUKVALNO nisu takli s obzirom na snagu!

Još se obrukali i povukli stelt tehnologiju iz uporabe!

Los Angeles

pre 5 godina

@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.

Šta god

pre 5 godina

@nedostizni

A zamisli da nije bilo tog ulaganja u vojsku. Ne bismo imali mobilne telefone, satelite i još štošta. U nekom krajnjem slučaju, pristao bih na to da vidim kako je. A sve pod pretpostavkom da zivimo u apsolutnom miru gde sve nacije saradjuju i ulazu u otklanjanju globalnih planetarnih, zdravstvenih i ostalih problema. Svetski mir, ali bez dobrog dela savremene tehnologije. Utopija jbg

milivoj jugin

pre 5 godina

fisiona bomba/termonuklearna (hidrogen, ne uranijum) neuporedivo manje prljava bomba. detonirana je u vazduhu, nema vidljivih tragova na zemlji.

Strato

pre 5 godina

pogledao dokumentarac. oko 30. minuta, helihopter slece u epicentar malo posle explozije i kazu radijacija neznacajna. zao mi tog coveka
(rex, 3. septembar 2020 20:19)

Radijacija je beznačajna jer je bačena bomba bila hidrogenska (ili termonuklearna), kod koje se proces oslobađanja energije odvija kroz fuziju čiji produkti nisu radioaktivni.

Doduše, kao upaljač termonuklearnih bombi se u to vreme (nisam siguran da li je to i danas praksa) zapravo koristila fisiona (klasična atomska) bomba, nalik onoj bačenoj na Hirošimu i Nagasaki, samo dosta manje snage. Ovo je bilo neophodno, jer je za pokretanje procesa fuzije bilo potrebno obezbediti enormno visoke temperature (i pritiske), i to je bilo moguće postići jedino aktiviranjem fisione bombe. Ta bomba-upaljač je bila manje snage, samim tim je korišćeno i manje radioaktivnih materijala. Radioaktivni produkti su razneti na tako veliku površinu (zapreminu), da je njihova koncentracija, a samim tim i štetno dejstvo gotovo zanemarivo.

Ložana eee

pre 5 godina

SpaceX je danas lanisrao jos jednu raketu Falcon, sa naravno busterom koji je ranije koriscen vec nekoliko puta, i koji se naravno ponovo bezbedno vratio nazad na zemlju da bude ponovo iskoriscen. SpaceX je danas takodje uspesno izvrsio jos jedan "hop" (skok) test 150m SN6 prototipa rakete Starship koja ce biti najveca raketa ikada napravljena. Sa sve najnovijim motorom Raptor na metan, koji niko jos ne koristi koliko znam. To su teme o kojima trebate da pisete jer to menja svet u narednim decenijama, kao sto su ga promenili Apple, PayPal, Amazon, Google, Tesla, SpaceX. A ove vesti o destruktivnoj moci Rusije samo nabijaju tenziju narodu, najbolje sad da ce svet izgori u nuklearnom ratu jer se Rusija oseca podredjeno u odnosu na najrazvijenije zemlje zapada. Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:13)
Svestan si da je vlasnik Space X u Moskvi barem dvaput mesecno, cak i u doba korone? Da ima u hangaru preko 40 ruskih raketnih motora i na tone sovjetskih arhiva? Da mu ruska RKK Energija proizvodi preko 200 komponenti za rakete? Da planira prvi veliki Hyperloop upravo u St Peterburgu? Da ima preko 100 Rusa (Rusa, ne Amerikanaca sa ruskim poreklom) u firmi??? MIsliš da on tvituje na ruskom zato što je balvan ko ti, koji ne zna koja je sila Rusija u kosmickim istrazivanjima?

Sutira spajalice

pre 5 godina

Razlog zasto je SSSR razvio ovu bombu je to sto nisu tad imali precizne balisticke rakete kao SAD, zato je trebalo oruzje koje kad eksplodira raznese sve, i sto treba i sto ne treba, za razliku od SAD kojima nije trebala velika snaga jer su imali preciznost.
(Ridix, 03. septembar 2020 23:01)
Vecita bajka o “americkoj preciznosti” dok ne pogode svoj brod, kinesku ambasadu ili svadbu u Jemenu. Nisu imali snagu, to je sve. Koje precizne balisticke rakete 61?!??? Ako poleti-uspeh je.

артиљерац

pre 5 godina

@ Los Angeles САД су ХТЕЛЕ да баце А бомбу на СССР.КОмандант бомбардерске
авијације Ле Меј је то тражио од Трумана.To burn the bastards.Он гa је питао:
КАКО?Па с В-29.А колико има од најближег аеродрома у З.Немачкој до Москве?2000 км.А јел имају Руси ловачку авијацију(Јапанци августа 1945 више нису имали авијацију)Па имају.СССР је имао Ла-7 и Ла-9,брзине преко 750 км/ч с плафоном лета 13 000 м.А хоће оборити они В-29?Вероватно.Па што да се качимо безвезе.
Чак је и В-36 Peacemaker био спор за руске елисне ловце,макс.брзина 690 км/ч

cento

pre 5 godina

rusofili se upiškili od zadovoljstva, pa budale, to može da padne bilo gde!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (autošovinista, 3. septembar 2020 20:15)

To je već palo,još 1961 tako da,samo opušteno.

Sir Fred

pre 5 godina

@Mikica
Ako je 'imperija zla' bacila nuklearnu bombu na severni pol, kako se onda zove imperija koja je pre toga bacila nuklearnu bombu na ljude i pobila njih stotine hiljada?

Црни Оскар

pre 5 godina

A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)
Ха, ха ... 1. маја 1960. амерички шпијунски авион У 2 снимао је са велике висине параду у Москви јер су Американци мислили да СССР нема радар којим га могу опазити на тој висини, али Руси не само да су имали радар којим су га открили него и ракету која га је из прве оборила. Пилот преживео и заробљен.

xzy

pre 5 godina

fisiona bomba/termonuklearna (hidrogen, ne uranijum) neuporedivo manje prljava bomba. detonirana je u vazduhu, nema vidljivih tragova na zemlji.
(milivoj jugin, 3. septembar 2020 20:52) # Link komentara

Nije fisija nego je fuzija i nije manje prljava jer gotovo sve termonuklernae bombe koriste atomsku (fisijsku) bombu kako bi pokrenula termonuklernu reakciju.

zok1

pre 5 godina

Činjenica je da je strah od totalnog međusobnog uništenja sačuvao ovu planetu od novog svetskog rata. Na kraju je SSSR izgubio hladni rat, a izgubio ga je na ekonomskom polju, jer je bio uvučen u trku u naoružavanju. Onoga trenutka kada je Regan najavio tzv. "rat zvezda", program odbrane od balističkih raketa, SSSR je već bio na kolenima, nije mogao da nastavi trku. Skidam kapu sovjetskim stručnjacima koji su se četrdeset godina kako-tako nosili sa najvećom ekonomskom silom u svetu, radeći u daleko skromnijim uslovima. Inače, internet je nastao da bi se informacionom sistemu omogućilo preživljavanje nuklearnog rata.

ja

pre 5 godina

Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.
(Los Angeles, 03. septembar 2020 20:13)

Lupas kao otvoren prozor. Trebalo bi da znas da amerikanci kupuju ruske raketne motore RS-10 , da lete na ruskim raketama do MKS, prvi imali kosmicku stanicu u svemiru....sto je neko vec rekao, dasku pod ruke i surfaj covece.

aleks

pre 5 godina

Divite se necemo sto bi nas pobilo sve za sekund. Bravo svim budalama. Strasno za celo covecanstvo....kad sad vidim ko sve posedjuje takvu vrstu bombe!!!!! A da se upitas zasto stvoriti decu....jednu rec STRASNO!!!!

Radijator

pre 5 godina

Da nam je jedna nuklearna glava, nikad nam Kosovo ne bi uzeli.
(Srbin, 03. septembar 2020 21:21)

Uzeli bi nam i tu nuklearnu glavu, a ne Kosovo.

Pero

pre 5 godina

@ Milan

Ako se nevaram, ti "prakticni" razlozi su bili sve sem naivni. Da je bomba bila 100 megatona, bombarder ne bi stigao da "pobegne". A jos jedan veliki problem, sto je mozda i doveo do toga da se vise takve bombe vise i nisu proizvodile, je taj sto ogromna snaga koju bomba ima ide u visinu, a ne toliko u sirinu. A ono sto je mozda najzanimljivije je zapravo dizajn bombe. Radio je na, lajicki receno, principu rekurzije i na taj nacin se zapravo mogla proizvesti bomba skoro pa proizvoljne jacine.

Ridix

pre 5 godina

Razlog zasto je SSSR razvio ovu bombu je to sto nisu tad imali precizne balisticke rakete kao SAD, zato je trebalo oruzje koje kad eksplodira raznese sve, i sto treba i sto ne treba, za razliku od SAD kojima nije trebala velika snaga jer su imali preciznost.

magla svuda oko nas

pre 5 godina

neko strucan da objasni razliku izmedju ove termohidrogenske ili kako se vec zove i Atomske bombe, koja je razlika u radijaciji, snazi i svemu ostalom?

shone

pre 5 godina

Ako se dobro secam price profe sa faksa bomba je imala predvidjenu snagu 125-150 megatona ali su izracunali da pri takvoj eksploziji postoji 3% sanse da se izazove lancana reakcija sagorevanja atmosfere i onda su smanjili jacinu bombe. Zamislite to cudoviste koje je u stanju da zapali citavu planetu.

Bex

pre 5 godina

@Lox Angeles - Ni SpaceX ni Tesla nisu promenili svet u meri u kojoj mnogi veruju. SpaceX je privatna kompanija koja je uspela da iskoristi vakum koji je nastao u NASA-i usled propasti space shuttle programa. Imaju uspeha to je neminovno - pnovno koriscenje raketnog hardvera je novina ali ne i tolika prednost ko sto su sami ocekivali. Za povratak bustera uvek mora da se nosi visak goriva mereno u tonama za sletanje a lansiranje jednog kg u svemir se meri hiljadama $. Takodje, kerozin drasticno osteti raketu pri sletanju zbog silne cadji koja se nakupi jer raketa kvalno buulece u izduvne gasove. Zato su presli na metan u novijim raketnim dizajnima, jer on sagoreva mnogo cistije, pored toga sto se moze proizvesti na Marsu. Ponovno koriscenje ne znaci automatsko lansiranje vec se buster vraca na preradu, motor se rasklapa, pojedinacni delovi testiraju, po potrebi menjaju, ponovo sklapaju i testiraju pre ponovnog lansiranja. Usteda svakako postoji ali nije revolucionarna. Ono u cemu je SpaceX efikasniji jeste u eliminaciji silne birokratije jer su po pravilu privatne firme mnogo efikasnije u tom pogledu. Ipak SpaceX ima velike ambicije, cak i kolonizaciju Marsa, tek ove godine su uspeli prvi put da posalju astronaute na ISS a to najavljuju od 2011 godine. Tesla ima jos manje uspeha na globalnom nivou i sigurno se ne moze smatrati da menja svet. Iako najprodavaniji elektricni automobil udeo u prodaji koji Tesla ostvaruje je manji od 1% u odnosu na sve proizvedene automobile.

Zoran

pre 5 godina

"@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao."
***…**
I tako mali Djokica zamislja nuklaerni rat - pa dobro da li ti mislis da su Aemeri u cugu mogli da proizvedu toliko bombi da bas sravne i Rusiju i Kinu? Mogli us jos par komada i to je to...a kako bi je dopremili do Rusije, to je bilo pitanje, jer tada nije bilo raketa koje bi je ponele, vec veliki avion koji je moguce i oboriti i presresti, a put do Moskve je dug...
(Milos, 3. septembar 2020 21:34)

Zato su i bacili ogromne pare za projekte aviona koji bi to mogli da izvedu. Medju njima je i XB70. Ali su na kraju ukapirali da su pare najjace oruzje.

Exe

pre 5 godina

Bomba je dizajnirana za 100 megatona i tu se ništa nije promenilo, tj. ispunjena je želja Hruščova (ako je zaista bila njegova).
(Milan, 3. septembar 2020 21:56)

Verovatno nije, Hruscov je bio suvise neobrazovan za tako nesto.
Npr. tvrdio je da, ako se poseje kukuruz sa jednog kraja SSSr-a do drugog, da automatski ulaze u savrseni komunizam. Bio je opsednut kukuruzom.

aleksa

pre 5 godina

Sjajno, kao i ameri, kao i mnogi drugi koji su testirali bez razmisljanja kuda idu te radioaktivne cestice. A onda je krenula ofanziva na pusace zbog raka pluca. Medjutim cinjenica je da od danas vise niko i nikad ne zapali cigaretu, rak pluca nece isceznuti, sta vise bice i dalje u porastu broj obolelih od istog.

Smuleco

pre 5 godina

Pre 60 godina ovladati ovakvom tehnologijom...Fascinantno!
(Sloba, 03. septembar 2020 21:24)

Da, slažem se sa tobom. Iako im oprema i elektronika u to vreme nisu bili baš na visokom nivou, i zaostajali su u tom pogledu za SAD, ipak se vidi da su postojeća mehanika i elektonika bilu prilično sofisticirani, a umovi koji rade na projektu brilijantni.

drejk

pre 5 godina

To mesto se zove "zemlja Franje Josifa".
Sovjeti su ovim samo dokazali tezu "imperija zla"
(Mikica, 3. septembar 2020 20:34)

malo dete za Britansku imperiju.

igor

pre 5 godina

Pogledajte i film trinity and beyond, jako je dobar. Gledam castle bravo i tzar i bukvalno se sav najezim i pretrnem. Imamo nešto nezamislivo u rukama, bukvalno možemo da se uništimo u sekundi. Takođe, kažu da je tzar trebalo da bude 100 mt, ali da su proracunali da bi pomerila zemlju iz orbite.
Užasno i fascinantno.
P. S ameri su u bikini atolu detonirali castle bravo koja je imala 14 umesto 5 Mt. Pobili su hiljade ljudi i razneli ostrvo. Ne daj boze da su rusi sa tzarom pogresili

The Unforgiven

pre 5 godina

Nisi u pravu. USAF tada nije imao bombarder koji bi to mogao da izvede. Jedno je baciti bombu na grad na obali Japana, a nešto sasvim drugo uraditi to hiljadu kilometara duboko u teritoriju SSSR-a. Kada su za to sposobni B-36 i B-52 konačno postali operativni Sovjeti su već imali svoje bombe, mrežu radara, mlazne lovce i organizovani PVO.
(markus1975, 3. septembar 2020 21:41)
-------------------

Pa nije taj bombarder morao da leti iz Amerike do Moskve vec je mogao poleteti negde u zapadnoj Nemackoj recimo. B-29 je bez problema leteo 5.000 km izmedju punjenja tako da to nikakav problem ne bi bio (barem kad se gleda po pitanju dostupnih aviona za posao).

toba

pre 5 godina

A zamisli da nije bilo tog ulaganja u vojsku. Ne bismo imali mobilne telefone, satelite i još štošta. U nekom krajnjem slučaju, pristao bih na to da vidim kako je. A sve pod pretpostavkom da zivimo u apsolutnom miru gde sve nacije saradjuju i ulazu u otklanjanju globalnih planetarnih, zdravstvenih i ostalih problema. Svetski mir, ali bez dobrog dela savremene tehnologije. Utopija jbg
(Šta god, 3. septembar 2020 21:00)

Sva ta tehnologija koju si nabrojao je bila osmisljena daleko pre nego je do nje i doslo. Nego su velesile uvek zelele da tehnologiju prvo upotrebe u vojne svrhe zarad dominacije. Te su selektivno izvlacili ideje i patente kako im sta zatreba. Tako je oduvek bilo i tako ce i biti.
Zamisli da se ne ulaze u vojske i naoruzanje, a da se sva ta sredstva pak uloze u nauku. E to je utopija.

markus1975

pre 5 godina

Pa nije taj bombarder morao da leti iz Amerike do Moskve vec je mogao poleteti negde u zapadnoj Nemackoj recimo. B-29 je bez problema leteo 5.000 km izmedju punjenja tako da to nikakav problem ne bi bio (barem kad se gleda po pitanju dostupnih aviona za posao).
(The Unforgiven, 4. septembar 2020 02:25)

Nije bio problem dolet B-29 koji je inače u optimalnim uslovima bio oko 9000km, već njegova (ne)sposobnost preživljavanja jake lovačke odbrane bez dodatne zaštite koja u to vreme, dok Sovjeti još nisu imali bombu, nije bila praktično izvodljiva u dubini teritorije SSSR-a. Recimo automatski top sa radarskim nišanjenjem na B-52 je znatno pojačao šanse protiv lovaca (dokazano u Vijetnamu), ali onda se pojavila i raketna PVO ... i tako dalje i tako redom sve do danas.

Los Angeles

pre 5 godina

@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.

Los Angeles

pre 5 godina

SpaceX je danas lanisrao jos jednu raketu Falcon, sa naravno busterom koji je ranije koriscen vec nekoliko puta, i koji se naravno ponovo bezbedno vratio nazad na zemlju da bude ponovo iskoriscen. SpaceX je danas takodje uspesno izvrsio jos jedan "hop" (skok) test 150m SN6 prototipa rakete Starship koja ce biti najveca raketa ikada napravljena. Sa sve najnovijim motorom Raptor na metan, koji niko jos ne koristi koliko znam. To su teme o kojima trebate da pisete jer to menja svet u narednim decenijama, kao sto su ga promenili Apple, PayPal, Amazon, Google, Tesla, SpaceX. A ove vesti o destruktivnoj moci Rusije samo nabijaju tenziju narodu, najbolje sad da ce svet izgori u nuklearnom ratu jer se Rusija oseca podredjeno u odnosu na najrazvijenije zemlje zapada. Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.

Srbija do Kabula

pre 5 godina

(Jarić T Živadin, 3. septembar 2020 19:13)

Jel ti znaš kako se pravi uspešan biznis?

Ne uništavaš konkurentsku firmu, nego je kupiš.

A onda još marketing i rivalitet zaoštriš i napraviš "rat"...

I što kažu "A onda masa počne i da se pali i da se žari."

Samo Mile Kitić i ekipa "iz te čaše svi su pili"... ako nema crnog, ni belo se ne traži na estradi.

Ali ti umzež i držiš i crno, i belo, i žuto... i čašpri čupri kako jedno valja, sotalo ne, i tako za svaku ide priča. I ONDA SVI KUPUJU!

Džabe Rusima "Car" kad su Afganistanu veslali na suvom, džabe NATO-u nueklarni arsenal kada su 1999. bili vidljivi, a u očaju svoje "siline" morali da gađaju infrastrukturu, civilne objekte, civile... a, i oni evo u Afgaistanu veslaju na suvom... jer vojsku nisu mogli uslovno rečeno da taknu, ni nama ni njima! A vojno rečeno nama BUKVALNO nisu takli s obzirom na snagu!

Još se obrukali i povukli stelt tehnologiju iz uporabe!

Milk

pre 5 godina

Ludilo! Da su se ulaganja u vojnu tehnologiju preusmerila u civilne svrhe danas bi smo imali mnogobrojne svetske probleme iskorenjene, ljude na Marsu a možda i van Sunčevog sistema. Žalosno.

kili

pre 5 godina

@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)

covece, uzmi dasku pa na surfanje, radi nesto pametno.

Oliver

pre 5 godina

Ljudskoj gluposti nikad kraja!
@ (karamba&karambita

Naprotiv,ovo je dokaz ljudske pameti. Prvo,taj nuklearni fizicar koji je napravio bombu je genije. Drugo,kao sto je rekla Margaret Tacer,atomsko oruzje je najbolja stvar koja se desila covecanstvu,jer je zahvaljujuci njemu odrzavana ravnoteza straha 45 godina i nismo imali rat izmedju SSSR i SAD. Da nije bilo atomskog oruzja,oni bi sto posto ratovali i to na tlu Evrope,sa milionima mrtvih.

nedostizni

pre 5 godina

Ludilo! Da su se ulaganja u vojnu tehnologiju preusmerila u civilne svrhe danas bi smo imali mnogobrojne svetske probleme iskorenjene, ljude na Marsu a možda i van Sunčevog sistema. Žalosno.
(Milk, 03. septembar 2020 20:03)

Sve što imamo danas proisteklo je iz vojske, počevši od telefona kojim pišemo ove komentare.

lol

pre 5 godina

I koliko su životinja pobili sa tom bombom, i koliko drveća i biljaka uništili?
(charlie, 3. septembar 2020 19:58)

ha? ovom bombom spasli svet od treceg svetskog rata, kakve crne zivotinje i biljke!??!

djoka

pre 5 godina

(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:13)
destruktivna moc rusije? ko je bacio atomsku bombu na zivi narod? ko terorise ceo svet prethodnih pola veka i vise? ko je klao domoroce u 15,16,17,18,19 veku i to slavio onda? ko je drzao 80% sveta kao roblje? ko je imao robove? ko je istrebio vise drevnih civilizacija? ko je zasluzan sto i dan danas 50 i vise posto svetske populacije zivi na rubu apsolutnog siromastva? mora da su zli rusi krivi

артиљерац

pre 5 godina

@ Milan Изнад Нове Земље,сецерно од Архангелска,Сецерни Ледени океан,близу Арктика.Тако да није било унишрења флоре и фауне,јер тамо ионако ништа не расте и живи јако мало животињског света.

markus1975

pre 5 godina

A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)

Nisi u pravu. USAF tada nije imao bombarder koji bi to mogao da izvede. Jedno je baciti bombu na grad na obali Japana, a nešto sasvim drugo uraditi to hiljadu kilometara duboko u teritoriju SSSR-a. Kada su za to sposobni B-36 i B-52 konačno postali operativni Sovjeti su već imali svoje bombe, mrežu radara, mlazne lovce i organizovani PVO.

Milos

pre 5 godina

"@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao."
***************************************************************
I tako mali Djokica zamislja nuklaerni rat - pa dobro da li ti mislis da su Aemeri u cugu mogli da proizvedu toliko bombi da bas sravne i Rusiju i Kinu? Mogli us jos par komada i to je to...a kako bi je dopremili do Rusije, to je bilo pitanje, jer tada nije bilo raketa koje bi je ponele, vec veliki avion koji je moguce i oboriti i presresti, a put do Moskve je dug...

Dex

pre 5 godina

Ljudi nisu ni svesni da je ovim poduhvatom eliminisan svaki plan SAD-a da napadne Sovjetski Savez.
(strucnjak, 3. septembar 2020 19:49)

Meni se cini da je hladni rat trajao do ranih devedesetih, a da je Sovjetski Savez u potpunosti demontiran (i to ne slucajno, vec planski i uz otvorenu "saradnju" sa SAD koje su fakticki instalirale i buducu vlast u Rusiji i manje-vise svim ostalim republikama). To ti se zove prilagodljiva strategija, koja je za cilj imala da SAD ne trpe nikakve posledice, a "neprijatelj" je na kraju nestao s lica zemlje.

milivoj jugin

pre 5 godina

fisiona bomba/termonuklearna (hidrogen, ne uranijum) neuporedivo manje prljava bomba. detonirana je u vazduhu, nema vidljivih tragova na zemlji.

Hando

pre 5 godina

Ljudi nisu ni svesni da je ovim poduhvatom eliminisan svaki plan SAD-a da napadne Sovjetski Savez.
(strucnjak, 3. septembar 2020 19:49)

I to za zilet je izbegnut nuklearni rat 1962. u nekoliko navrata.

Ni Hruscov ni Kenedi nisu hteli rat. Sreca da Staljin nije poziveo.

Ridix

pre 5 godina

Razlog zasto je SSSR razvio ovu bombu je to sto nisu tad imali precizne balisticke rakete kao SAD, zato je trebalo oruzje koje kad eksplodira raznese sve, i sto treba i sto ne treba, za razliku od SAD kojima nije trebala velika snaga jer su imali preciznost.

Ložana eee

pre 5 godina

SpaceX je danas lanisrao jos jednu raketu Falcon, sa naravno busterom koji je ranije koriscen vec nekoliko puta, i koji se naravno ponovo bezbedno vratio nazad na zemlju da bude ponovo iskoriscen. SpaceX je danas takodje uspesno izvrsio jos jedan "hop" (skok) test 150m SN6 prototipa rakete Starship koja ce biti najveca raketa ikada napravljena. Sa sve najnovijim motorom Raptor na metan, koji niko jos ne koristi koliko znam. To su teme o kojima trebate da pisete jer to menja svet u narednim decenijama, kao sto su ga promenili Apple, PayPal, Amazon, Google, Tesla, SpaceX. A ove vesti o destruktivnoj moci Rusije samo nabijaju tenziju narodu, najbolje sad da ce svet izgori u nuklearnom ratu jer se Rusija oseca podredjeno u odnosu na najrazvijenije zemlje zapada. Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:13)
Svestan si da je vlasnik Space X u Moskvi barem dvaput mesecno, cak i u doba korone? Da ima u hangaru preko 40 ruskih raketnih motora i na tone sovjetskih arhiva? Da mu ruska RKK Energija proizvodi preko 200 komponenti za rakete? Da planira prvi veliki Hyperloop upravo u St Peterburgu? Da ima preko 100 Rusa (Rusa, ne Amerikanaca sa ruskim poreklom) u firmi??? MIsliš da on tvituje na ruskom zato što je balvan ko ti, koji ne zna koja je sila Rusija u kosmickim istrazivanjima?

Šta god

pre 5 godina

@nedostizni

A zamisli da nije bilo tog ulaganja u vojsku. Ne bismo imali mobilne telefone, satelite i još štošta. U nekom krajnjem slučaju, pristao bih na to da vidim kako je. A sve pod pretpostavkom da zivimo u apsolutnom miru gde sve nacije saradjuju i ulazu u otklanjanju globalnih planetarnih, zdravstvenih i ostalih problema. Svetski mir, ali bez dobrog dela savremene tehnologije. Utopija jbg

Milan

pre 5 godina

Bomba je dizajnirana za 100 megatona i tu se ništa nije promenilo, tj. ispunjena je želja Hruščova (ako je zaista bila njegova). Snaga je smanjena na 50 megatona za potrebe testiranja iz praktičnih i bezbednosnih razloga.

Torrente

pre 5 godina

koliko drveća i biljaka uništili?
(charlie, 3. septembar 2020 19:58)

Bačena je na arhipelag Nova zemlja u polarnom krugu. Nisu uništili ni jedno drvo, ali je činjenica da su vazdušne struje proizvedene eksplozijom obišle planetu dva i po puta.
I to samo po sebi zvuči jezivo.

Sutira spajalice

pre 5 godina

Razlog zasto je SSSR razvio ovu bombu je to sto nisu tad imali precizne balisticke rakete kao SAD, zato je trebalo oruzje koje kad eksplodira raznese sve, i sto treba i sto ne treba, za razliku od SAD kojima nije trebala velika snaga jer su imali preciznost.
(Ridix, 03. septembar 2020 23:01)
Vecita bajka o “americkoj preciznosti” dok ne pogode svoj brod, kinesku ambasadu ili svadbu u Jemenu. Nisu imali snagu, to je sve. Koje precizne balisticke rakete 61?!??? Ako poleti-uspeh je.

Sir Fred

pre 5 godina

@Mikica
Ako je 'imperija zla' bacila nuklearnu bombu na severni pol, kako se onda zove imperija koja je pre toga bacila nuklearnu bombu na ljude i pobila njih stotine hiljada?

артиљерац

pre 5 godina

@ Los Angeles САД су ХТЕЛЕ да баце А бомбу на СССР.КОмандант бомбардерске
авијације Ле Меј је то тражио од Трумана.To burn the bastards.Он гa је питао:
КАКО?Па с В-29.А колико има од најближег аеродрома у З.Немачкој до Москве?2000 км.А јел имају Руси ловачку авијацију(Јапанци августа 1945 више нису имали авијацију)Па имају.СССР је имао Ла-7 и Ла-9,брзине преко 750 км/ч с плафоном лета 13 000 м.А хоће оборити они В-29?Вероватно.Па што да се качимо безвезе.
Чак је и В-36 Peacemaker био спор за руске елисне ловце,макс.брзина 690 км/ч

Црни Оскар

pre 5 godina

A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao.
(Los Angeles, 3. septembar 2020 20:30)
Ха, ха ... 1. маја 1960. амерички шпијунски авион У 2 снимао је са велике висине параду у Москви јер су Американци мислили да СССР нема радар којим га могу опазити на тој висини, али Руси не само да су имали радар којим су га открили него и ракету која га је из прве оборила. Пилот преживео и заробљен.

ja

pre 5 godina

Pozdrav za nadmenog Rogozina, neka stan u red pre SpaceX za put na mesec.
(Los Angeles, 03. septembar 2020 20:13)

Lupas kao otvoren prozor. Trebalo bi da znas da amerikanci kupuju ruske raketne motore RS-10 , da lete na ruskim raketama do MKS, prvi imali kosmicku stanicu u svemiru....sto je neko vec rekao, dasku pod ruke i surfaj covece.

shone

pre 5 godina

Ako se dobro secam price profe sa faksa bomba je imala predvidjenu snagu 125-150 megatona ali su izracunali da pri takvoj eksploziji postoji 3% sanse da se izazove lancana reakcija sagorevanja atmosfere i onda su smanjili jacinu bombe. Zamislite to cudoviste koje je u stanju da zapali citavu planetu.

The Unforgiven

pre 5 godina

Nisi u pravu. USAF tada nije imao bombarder koji bi to mogao da izvede. Jedno je baciti bombu na grad na obali Japana, a nešto sasvim drugo uraditi to hiljadu kilometara duboko u teritoriju SSSR-a. Kada su za to sposobni B-36 i B-52 konačno postali operativni Sovjeti su već imali svoje bombe, mrežu radara, mlazne lovce i organizovani PVO.
(markus1975, 3. septembar 2020 21:41)
-------------------

Pa nije taj bombarder morao da leti iz Amerike do Moskve vec je mogao poleteti negde u zapadnoj Nemackoj recimo. B-29 je bez problema leteo 5.000 km izmedju punjenja tako da to nikakav problem ne bi bio (barem kad se gleda po pitanju dostupnih aviona za posao).

Radijator

pre 5 godina

Da nam je jedna nuklearna glava, nikad nam Kosovo ne bi uzeli.
(Srbin, 03. septembar 2020 21:21)

Uzeli bi nam i tu nuklearnu glavu, a ne Kosovo.

xzy

pre 5 godina

fisiona bomba/termonuklearna (hidrogen, ne uranijum) neuporedivo manje prljava bomba. detonirana je u vazduhu, nema vidljivih tragova na zemlji.
(milivoj jugin, 3. septembar 2020 20:52) # Link komentara

Nije fisija nego je fuzija i nije manje prljava jer gotovo sve termonuklernae bombe koriste atomsku (fisijsku) bombu kako bi pokrenula termonuklernu reakciju.

Strato

pre 5 godina

pogledao dokumentarac. oko 30. minuta, helihopter slece u epicentar malo posle explozije i kazu radijacija neznacajna. zao mi tog coveka
(rex, 3. septembar 2020 20:19)

Radijacija je beznačajna jer je bačena bomba bila hidrogenska (ili termonuklearna), kod koje se proces oslobađanja energije odvija kroz fuziju čiji produkti nisu radioaktivni.

Doduše, kao upaljač termonuklearnih bombi se u to vreme (nisam siguran da li je to i danas praksa) zapravo koristila fisiona (klasična atomska) bomba, nalik onoj bačenoj na Hirošimu i Nagasaki, samo dosta manje snage. Ovo je bilo neophodno, jer je za pokretanje procesa fuzije bilo potrebno obezbediti enormno visoke temperature (i pritiske), i to je bilo moguće postići jedino aktiviranjem fisione bombe. Ta bomba-upaljač je bila manje snage, samim tim je korišćeno i manje radioaktivnih materijala. Radioaktivni produkti su razneti na tako veliku površinu (zapreminu), da je njihova koncentracija, a samim tim i štetno dejstvo gotovo zanemarivo.

aleks

pre 5 godina

Divite se necemo sto bi nas pobilo sve za sekund. Bravo svim budalama. Strasno za celo covecanstvo....kad sad vidim ko sve posedjuje takvu vrstu bombe!!!!! A da se upitas zasto stvoriti decu....jednu rec STRASNO!!!!

aleksa

pre 5 godina

Sjajno, kao i ameri, kao i mnogi drugi koji su testirali bez razmisljanja kuda idu te radioaktivne cestice. A onda je krenula ofanziva na pusace zbog raka pluca. Medjutim cinjenica je da od danas vise niko i nikad ne zapali cigaretu, rak pluca nece isceznuti, sta vise bice i dalje u porastu broj obolelih od istog.

cento

pre 5 godina

rusofili se upiškili od zadovoljstva, pa budale, to može da padne bilo gde!!!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (autošovinista, 3. septembar 2020 20:15)

To je već palo,još 1961 tako da,samo opušteno.

toba

pre 5 godina

A zamisli da nije bilo tog ulaganja u vojsku. Ne bismo imali mobilne telefone, satelite i još štošta. U nekom krajnjem slučaju, pristao bih na to da vidim kako je. A sve pod pretpostavkom da zivimo u apsolutnom miru gde sve nacije saradjuju i ulazu u otklanjanju globalnih planetarnih, zdravstvenih i ostalih problema. Svetski mir, ali bez dobrog dela savremene tehnologije. Utopija jbg
(Šta god, 3. septembar 2020 21:00)

Sva ta tehnologija koju si nabrojao je bila osmisljena daleko pre nego je do nje i doslo. Nego su velesile uvek zelele da tehnologiju prvo upotrebe u vojne svrhe zarad dominacije. Te su selektivno izvlacili ideje i patente kako im sta zatreba. Tako je oduvek bilo i tako ce i biti.
Zamisli da se ne ulaze u vojske i naoruzanje, a da se sva ta sredstva pak uloze u nauku. E to je utopija.

Bex

pre 5 godina

@Lox Angeles - Ni SpaceX ni Tesla nisu promenili svet u meri u kojoj mnogi veruju. SpaceX je privatna kompanija koja je uspela da iskoristi vakum koji je nastao u NASA-i usled propasti space shuttle programa. Imaju uspeha to je neminovno - pnovno koriscenje raketnog hardvera je novina ali ne i tolika prednost ko sto su sami ocekivali. Za povratak bustera uvek mora da se nosi visak goriva mereno u tonama za sletanje a lansiranje jednog kg u svemir se meri hiljadama $. Takodje, kerozin drasticno osteti raketu pri sletanju zbog silne cadji koja se nakupi jer raketa kvalno buulece u izduvne gasove. Zato su presli na metan u novijim raketnim dizajnima, jer on sagoreva mnogo cistije, pored toga sto se moze proizvesti na Marsu. Ponovno koriscenje ne znaci automatsko lansiranje vec se buster vraca na preradu, motor se rasklapa, pojedinacni delovi testiraju, po potrebi menjaju, ponovo sklapaju i testiraju pre ponovnog lansiranja. Usteda svakako postoji ali nije revolucionarna. Ono u cemu je SpaceX efikasniji jeste u eliminaciji silne birokratije jer su po pravilu privatne firme mnogo efikasnije u tom pogledu. Ipak SpaceX ima velike ambicije, cak i kolonizaciju Marsa, tek ove godine su uspeli prvi put da posalju astronaute na ISS a to najavljuju od 2011 godine. Tesla ima jos manje uspeha na globalnom nivou i sigurno se ne moze smatrati da menja svet. Iako najprodavaniji elektricni automobil udeo u prodaji koji Tesla ostvaruje je manji od 1% u odnosu na sve proizvedene automobile.

Smuleco

pre 5 godina

Pre 60 godina ovladati ovakvom tehnologijom...Fascinantno!
(Sloba, 03. septembar 2020 21:24)

Da, slažem se sa tobom. Iako im oprema i elektronika u to vreme nisu bili baš na visokom nivou, i zaostajali su u tom pogledu za SAD, ipak se vidi da su postojeća mehanika i elektonika bilu prilično sofisticirani, a umovi koji rade na projektu brilijantni.

drejk

pre 5 godina

To mesto se zove "zemlja Franje Josifa".
Sovjeti su ovim samo dokazali tezu "imperija zla"
(Mikica, 3. septembar 2020 20:34)

malo dete za Britansku imperiju.

magla svuda oko nas

pre 5 godina

neko strucan da objasni razliku izmedju ove termohidrogenske ili kako se vec zove i Atomske bombe, koja je razlika u radijaciji, snazi i svemu ostalom?

zok1

pre 5 godina

Činjenica je da je strah od totalnog međusobnog uništenja sačuvao ovu planetu od novog svetskog rata. Na kraju je SSSR izgubio hladni rat, a izgubio ga je na ekonomskom polju, jer je bio uvučen u trku u naoružavanju. Onoga trenutka kada je Regan najavio tzv. "rat zvezda", program odbrane od balističkih raketa, SSSR je već bio na kolenima, nije mogao da nastavi trku. Skidam kapu sovjetskim stručnjacima koji su se četrdeset godina kako-tako nosili sa najvećom ekonomskom silom u svetu, radeći u daleko skromnijim uslovima. Inače, internet je nastao da bi se informacionom sistemu omogućilo preživljavanje nuklearnog rata.

Pero

pre 5 godina

@ Milan

Ako se nevaram, ti "prakticni" razlozi su bili sve sem naivni. Da je bomba bila 100 megatona, bombarder ne bi stigao da "pobegne". A jos jedan veliki problem, sto je mozda i doveo do toga da se vise takve bombe vise i nisu proizvodile, je taj sto ogromna snaga koju bomba ima ide u visinu, a ne toliko u sirinu. A ono sto je mozda najzanimljivije je zapravo dizajn bombe. Radio je na, lajicki receno, principu rekurzije i na taj nacin se zapravo mogla proizvesti bomba skoro pa proizvoljne jacine.

Zoran

pre 5 godina

"@stručnjak: SSSR se raspao i bez da su ga je iko napao. A USA je imala bombu godinama pre SSSR, i da je htela mogla je da sravni sa zemljom i Moskvu i Peking. Da je bila obrnuta situacija, siguran sam da Staljin ne bi oklevao."
***…**
I tako mali Djokica zamislja nuklaerni rat - pa dobro da li ti mislis da su Aemeri u cugu mogli da proizvedu toliko bombi da bas sravne i Rusiju i Kinu? Mogli us jos par komada i to je to...a kako bi je dopremili do Rusije, to je bilo pitanje, jer tada nije bilo raketa koje bi je ponele, vec veliki avion koji je moguce i oboriti i presresti, a put do Moskve je dug...
(Milos, 3. septembar 2020 21:34)

Zato su i bacili ogromne pare za projekte aviona koji bi to mogli da izvedu. Medju njima je i XB70. Ali su na kraju ukapirali da su pare najjace oruzje.

igor

pre 5 godina

Pogledajte i film trinity and beyond, jako je dobar. Gledam castle bravo i tzar i bukvalno se sav najezim i pretrnem. Imamo nešto nezamislivo u rukama, bukvalno možemo da se uništimo u sekundi. Takođe, kažu da je tzar trebalo da bude 100 mt, ali da su proracunali da bi pomerila zemlju iz orbite.
Užasno i fascinantno.
P. S ameri su u bikini atolu detonirali castle bravo koja je imala 14 umesto 5 Mt. Pobili su hiljade ljudi i razneli ostrvo. Ne daj boze da su rusi sa tzarom pogresili

Exe

pre 5 godina

Bomba je dizajnirana za 100 megatona i tu se ništa nije promenilo, tj. ispunjena je želja Hruščova (ako je zaista bila njegova).
(Milan, 3. septembar 2020 21:56)

Verovatno nije, Hruscov je bio suvise neobrazovan za tako nesto.
Npr. tvrdio je da, ako se poseje kukuruz sa jednog kraja SSSr-a do drugog, da automatski ulaze u savrseni komunizam. Bio je opsednut kukuruzom.

markus1975

pre 5 godina

Pa nije taj bombarder morao da leti iz Amerike do Moskve vec je mogao poleteti negde u zapadnoj Nemackoj recimo. B-29 je bez problema leteo 5.000 km izmedju punjenja tako da to nikakav problem ne bi bio (barem kad se gleda po pitanju dostupnih aviona za posao).
(The Unforgiven, 4. septembar 2020 02:25)

Nije bio problem dolet B-29 koji je inače u optimalnim uslovima bio oko 9000km, već njegova (ne)sposobnost preživljavanja jake lovačke odbrane bez dodatne zaštite koja u to vreme, dok Sovjeti još nisu imali bombu, nije bila praktično izvodljiva u dubini teritorije SSSR-a. Recimo automatski top sa radarskim nišanjenjem na B-52 je znatno pojačao šanse protiv lovaca (dokazano u Vijetnamu), ali onda se pojavila i raketna PVO ... i tako dalje i tako redom sve do danas.