Utorak, 01.09.2020.

12:00

Najveće greške koje vozači čine sa ručnim menjačem – da li ih i vi pravite? VIDEO

Izvor: B92

Najveæe greške koje vozaèi èine sa ruènim menjaèem – da li ih i vi pravite? VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

86 Komentari

Sortiraj po:

Lancia Delta

pre 3 godine

@witcher, da, ljudi generalno nisu svesni da moderni turbo benzinci imaju jako slicnu mehanicku karakteristiku kao turbo dizeli. Moment na niskim obrtajima ima skoro pa dizelsku vrednost, stoga je plivajuci zamajac neophodan da bi umanjio vibracije, jer, jelte, niko ne zeli da mu auto trese dok vozi. Naravno, kao sto si rekao, te vibracije su kod dizela veceg intenziteta, pa je zamajac optereceniji, i cesce strada kod vozaca koji pritiskaju gas do kraja iz niskih obrtaja. Takodje, ni maksimalni obrtaji kod turbo benzinca nisu nesto epohalni, ne vrte se oni tako rado kao atomosferci. Sem kod vrhunskih motora, tipa Ferrari, maksimalnu snagu tb postize na 5 do 5.5 hiljada rpm, sto je slicno dizelu. Mana tb, sa druge strane, je veca temperatura izduvnih gasova, koji vise naprezu turbinu, pa je opasno snazno opterecivati hladan motor, jer turbina moze bukvalno da pukne. Tako da je to problem koji se javlja kod neiskusnih vozaca turbo benzinaca. Prosto, svaki tip motora i menjaca ima mane, poenta je samo znati ih, da bi se izbegle nezeljene posledice

Witcher

pre 3 godine

@Lancia Delta

Da vidiš iznenađenje kod nekih "poznavalaca" kad sam im objašnjavao da i jači benzinci imaju plivajući i da to nije ništa novo. Samo kod njih ređe crkava jer se snaga isporučuje ravnomernije nego kod dizela. A kad još u dizela sedne nabeđeni vozač, eto crklog zamajca. :)

Lancia Delta

pre 3 godine

@hvala, Boga mi, svi do jednog sa iole vecim momentom imaju. Mozda ovi mali turbaci od litar nemaju, jer im je moment relativno nizak, kao i kod nekih manjih dizela. Inace svaki jaci turbo benzinac ima dvomaseni zamajac, nego se takvi motori cesce uparuju sa automatskim menjacem, pa se manje primecuje

Hvala

pre 3 godine

@(Lancia Delta, 2. septembar 2020 09:50)

Nemaju svi novi turbo benzinci plivajuci. Sto se tice drzanja ruke na menjacu, redovno drzim, nikada nisam imao problema sa menjacem, kvacila mi traju preko 200k km, ali ja ruku samo drzim tu, ne pritiskam menjac, ne naslanjam se na njega itd.

DonJuan

pre 3 godine

Imala sam odličnog instruktora, njegove reči mi u nekim situacijama i dan-danas odzvanjaju u glavi dok vozim, a odlično vozim.
(Vagica, 01. septembar 2020 14:41)

Naravno, psovke i uvrede dugo znaju da odzvanjaju u glavi, a sigurno ih manje cujes od besnih vozaca koji ti sad sviraju nego kad je instruktor vikao na uvo, pa otud i utisak da si dobar vozac hahahahahahahha

n6

pre 3 godine

pod 1. je totalna ali totalna glupost. da su ovi sto su pisali tekst nekad skinuli onu zastitnu kožu oko ručice menjača videli bi kako sve to funkcioniše.... nema blage veze sa vezom.
slobodno odmarajte ruku na ručici menjača

trn u oku

pre 3 godine

zašto bi iko radio ovo pod 3?
što se tiče tačke 5: ponekad rutinski stisnem kvačilo kad opadnu obrtaji u drugoj ili trećoj iako nije izvesno da ću vratiti u stepen niže (npr jer je kratka uzbrdica) pa tako premostim čisto da se ne ugasi. Ne znam koliko je to opasno po menjač al opet ni auto mi nije baš u cvetu mladosti.

crni dan

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 01. septembar 2020 12:41)

gde jel u Vranju?Tamo ni instruktori me znaju da voze...
(prezimenaić aparedajemgrcima, 01. septembar 2020 13:41)


Mozda si polagao kod prijatelja ili mozda nisi ni isao u auto skolu nego si kupio dozvolu. Da si bio na casovima voznje znao bi.

Papageno

pre 3 godine

Priznajem krivicu za pod 1. (kad vozim po Beogradu) mada to ne radim da bih "odmarao ruku" nego samo zbog loše navike koju sam stekao zato što vozim praktično 95% vremena po Beogradu.

Ali objektivno gledano, kad vozi po Beogradu čovek nema baš ni mnogo prilike da vrati obe ruke na volan jer mu je desna ruka stalno zauzeta šaltovanjem.

Pošto se Beograd sigurno neće promeniti, a još maje uslovi vožnje po Beogradu (naprotiv, može se očekivati samo još gore), moj sledeći auto će sigurno biti automatik. Ili električni, ako budžet dozvoli.

milan

pre 3 godine

1, 2 i 5 su gluposti, urbane legende. S druge strane, 3 i 4 su glavni razlog zašto toliko plivajućih zamajaca strada u Srbiji - niko neće da prebaci u niži stepen, svako hoće trećom da mili preko ležećih i onda da potopi gas do daske.

bg

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (crni dan, 1. septembar 2020 12:41)
Ukoliko je to tačno, onda su oni idioti, kojim treba oduzeti sve instruktorske dozvole.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Ma tako se možda radi na onom trotinetu što si ga jahao 3000km, kod automobila se to radi malo drugačije.
(Silvester, 1. septembar 2020 21:40)

srbine, EV nemaju kvačilo, to moraš naučiti.
ali dobro je što zapisuješ šta ja pišem.
zapiši i ovo što sam sad rekao, pa da te propitam posle.

biciklista

pre 3 godine

Svaki mladji vozač bi trebalo da pogleda ovaj video par puta - kako ne bi uništavao vozilo.
Imam u kući mladog vozača (vozi tek godinu i po dana), koji nesporno vozi sve bolje i bolje, ali i dalje pravi neke "zločine" prema vozilu od kojih mi se diže kosa na glavi.
Jedna podrgrupa tih "zločina" se tiče rukovanja sa menjačem u smislu:
- izbora adekvatnog stepena prenosa (teško je "detetu" objasniti zašto je "zdravije" za kola na početku uzbrdice prebaciti menjač jedan ili dva stepena niže ili zašto je bolje nizbrdo kočiti "mašinski", a ne držati stisnutu kočnicu),
- samog načina šaltanja (npr. da to mora biti "nežno, ali, odlučno" i "brzo" ručicom iz stepena prenosa u ler, a sporije obrnuto ),
- itd.
Prosto, to njega ne interesuje, to, kako tehnika funkcioniše i za njega su kola u rangu mobilnog telefona (kad ga "sjebeš", roditelji kupe drugi i sve ok).
Mada znam da je i dalje povremeno "drvoseča" prema vozilu, nekako mi je nekada lakše da nisam u kolima.
A da bih znao kako je vozio upitam gde je išao i pogledam stanje na bordu (odnos prosčne brzine i potrošnje), količinu kočione prašine od kočnica na prednjim felnama ...

realno

pre 3 godine

@ex yu
Ne samo da zene nisu bolj, nego su mnoooogo losiji vozaci od muskaraca. Pored onoga sto je vec naveo gospodin koji vozi taksi, treba dodati da im je svest o saobracaju daleko losija i da nikad ne prate brzinu kretanja ostalih vozila. Dodati i da se veci deo obavezno “dosminkava” na semaforu.
A za ova pravila oko menjaca. Manje-vise, sve tacno.

Lancia Delta

pre 3 godine

Au, koliko nepoznavanja konstrukcije menjaca, a koliko samouverenosti. Lik koji je napravio klip je masinski inzenjer koji se citavog zivota bavi automobilima na profesionalnom nivou, a ovde se nalaze neki da pametuju. Pritisak na rucicu manuelnog menjaca moze da osteti lezajeve, tako da to definitivno treba izbegavati. Potisni lezaj nije predvidjen da bude u stalnom kontaktu sa korpom, tako da ce se i njegovo habanje povecati ako se stalno drzi noga na kvacilu. To dalje povlaci ubrzano habanje lamele. I da, izbacivanje iz brzine je dozvoljeno, cak i pozeljno, na polaganju vozackog ispita. Nije dozvoljeno kretanje u leru, ni pola metra, ali kada je auto zaustavljen, moze se izbaciti iz brzine. Drzanje auta na uzbrdici na kvacilu (nekad i sa malim gasom, ako je motor slab), je nista drugo nego bespotrebno spaljivanje lamele. Ubrzavanje sa niskih obrtaja pod jakim gasom u visokom stepenu prenosa steti najvise zamajcu, jer on upija sve snazne vibracije koje motor proizvodi u takvom rezimu. I da, i novi turbo benzinci imaju plivajuci zamajac. Dok se auto krece, nema apsolutno nikakve potrebe da se drzi kvacilo, niti izbacuje u ler. Na nizbrdici je najbolje drzati u nekoj brzini, pri cemu se ubrzanje regulise stepenom prenosa: najjace je u najvecoj brzini, a najmanje u prvoj. Naravno, nista od ovoga nije obavezno nauciti da bi se vozilo i 40 godina, ali nemojte pricati da su gluposti. To sto vi ne znate ove najjednostavnije tehnike voznje, je druga stvar.

ime

pre 3 godine

Vozio sam 20 gpdina razne manuelne, poslednje 2-3 godine samo automatik. Za gradsku guzvu milina, na autoputu mi je svejedno. I ovaj moj ima komande na volanu ako bas neko voli sam da salta, ali iskreno ne pamtim kad sam to uradio. Na semaforu se ne prebacuje u N samo stisnes jace kocnicu, on je u hold poziciji i ne moras drzati ni kocnicu, kad stisnes gas auto krece normalno.

Dušan

pre 3 godine

aman ljudi, ovaj JaJaretina je trol... nemoguće da je neko toliko ograničen. Ili pije vinjak na ovu vrućinu. Samo ga ignorišimo kao svakog trola i ludilo će prestati.

Silvester

pre 3 godine

naravno da ćeš pre pritisnuti kvačilo jer ti je leva noga već (ovlaš) na njemu ili jako blizu kvačila.
sa druge strane, treba otpustiti gas i prebaciti na kočnicu što traje duže nego što ćeš pritisnuti kvačilo.
22 godine to savršeno funkcioniše bez da sam nekoga dotakao.
(jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi, 01. septembar 2020 14:00)

Ma tako se možda radi na onom trotinetu što si ga jahao 3000km, kod automobila se to radi malo drugačije.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Kocenje motorom nije debilno kocenje, i osim stednje kocnica, smanjuje i potrosnju auta
(error404, 01. septembar 2020 19:39)

ah POTROŠNJA.
gora kletva od promaje.
zbog 20 grama goriva ovde se izvode neopisive gluposti.
znojite se se u kolima samo da manje troši.

zex

pre 3 godine

?brume, meni je ovo nesto najludje sto sam procitao o voznji, tj stajanju. ko bre sve sad obucava buduce vozace... Na pesackom stajes na pola metra od pesackog, a automobili i na manje jedni od drugih ,kakvih 5metara? Gde si to procitao?? Ako je auto na uzbrdici ili nizbrdici vecoj/manjoj povuces rucnu, izbacis pa pustis kvacilo i oprezno kocnicu ako je veca nagnutost, jer mozda rucna nije u punoj snazi, ako osetis da auto krece u tom slucaju pritisni i radnu kocnicu. Zamisli pukne ti sajla, crevo ili ti omakne noga sa kvacila i auto krene i svesnom coveku tih pola metra /metar a na pola metra od tebe zena sa bebom u kolicima. Verovatno da ce bar iskusniji obuzdati auto na vreme ali ta zena ce se preseći... Tako je meni pricao moj instruktor, a bio pijandura teska... sta li koriste ovi sada...

a živiš u iluziji

pre 3 godine

a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?
(jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi, 01. septembar 2020 19:18)

Tvoji komentari odavno nemaju veze ni sa mozgom ni sa kućnim vaspitanjem.

Милош

pre 3 godine

Код електричних аутомобила нема квачела и мењача, па самим тим ни бриге о овоме, али то се сада наравно не помиње. Кад је вест о електричним аутима 300 вас се јави и паметује о батеријама и пуњењу истих, па ето сад мало и ја да мудрујем. :D

Stari čačanin

pre 3 godine

Zene su daleko bolji i sigurniji vozaci od muskaraca!Tesko je to muskom svetu da prizna ali tako jeste i tako je dokazano.Zene voze sporije iz razloga sto au pazljivije nekoliko puta vise od muskaraca.
(ex ju, 01. septembar 2020 14:55)

Ja kao taksista koji je skoro svaki dan u gradskom saobraćaju po deset sati, mogu ti reći iz ličnog iskustva da si napisao totalnu glupost. Žene voze sporije jer su nekoliko puta nesigurnije od muškaraca, a i procena veličine vozila im nije baš jača strana, pogotovo onim kojima su muževi kupili ogromne džipove za odlazak do frizera ili omiljenog butika.

šuvaklija

pre 3 godine

Au sad sam sve cuo ... konacno neko da objavi pravi razlog za guzve po gradu i sto svega 5 auta moze da prodje na zeleno ... samo vi drzite u leru ... ako je to sve ispravno kao sto ste napisali zasto onda automatski menjac nije u leru nego u prvoj brzini na raskrnici

petrolboi

pre 3 godine

Video je zapravo odličan i nudi vrlo korisne savete, ali sad, teško je nekog ko ceo život nešto radi na jedan način ubetidi da greši. Ja sam manje više radio sve ovo ali sam vremenom prestao.

1. Bolje je ne držati ruku na menjaču, iako u gradu ponekad to umem da uradim. Problem nije habanje koliko bezbednost. UVEK je bolje držati obe ruke na volanu (3 i 9 sati). Ko god misli da to rade samo žene i početnici verovatno nikada nije proklizao u kolima ili morao nešto da izbegava. Jednostavno, mnogo je lakše napraviti korekcije i znati šta vam rade prenji točkovi, pogotovo ako vozite na niskoprofilnim gumama.

2. Logično, mada nikako sa automatskim menjačem. Inače ovo radim ako znam da semafor dugo drži.

3. Ne razumem zašto ne koristiti ručnu. Meni je na oštrijim uzbrdicama oduvek bilo lakše da krenem uz nju. Na blagom usponu mislim da nije problem držati klackalicu

4. Mislim da je isto potpuno logično, ali zavisi od automobila i načina na koji se ubrzava.

5. Sem ako niste u trci pametnije je, a bogami i udobnije da držite levu nogu sa strane.

Mislim da je mnogo veća greška ubacivanje u ler dok se auto još kreće ili je daleko od raskrsnice. To nema nikakvog smilsla, naročito ako ste na nizbrdici.
Ako vam se baš ne šalta kroz svaku brzinu pri zaustavljanju samo dignite nogu sa gasa i pustite da auto sam dođe do semafora. Vožnjom u leru gubite mnogo kontrole. Auto nije toliko upravljiv, nemate gas i samo bespotrebno trošite kočnice i gorivo.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Znači ako sam bio u 4. brzini šaltam do 2. i kada auto skoro stane, izbacim u ler i stanem. U najgorem slučaju barem prebacim u 3. i stanem, ako već nisam imao vremena da prebacim u 2.
(Tadija, 01. septembar 2020 14:00)

a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?

error404

pre 3 godine

"a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?" Kocenje motorom nije debilno kocenje, i osim stednje kocnica, smanjuje i potrosnju auta, pogotovo ako se koci stalno sa izbacenom brzinom.

Kursula

pre 3 godine

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.


I to vise ne vazi.
Kad stanem i drzim kocnicu, nakon par sekundi se iskljuci pumpa menjaca, sto je isto kao da sam prebacio u N. Smanjuje potrosnju, cuva menjac. I nije bas novotarija, 13 godina star auto.
(NeshaBg, 1. septembar 2020 14:20)

Kakva pumpa menjaca?
Automatski menjaci sa torque converterom - pogonska osovina iz motora se i dalje okrece ali zbog niskog broja obrtaja obrtni moment se nedovojno jako prenosi preko fluida u konverteru prema menjacu i dalje niz prenos. Lagano pritisnuta kocnica drzi automobil u mestu. Kada se kocnica opusti vozilo pocinje da se sporo krece bez potrebe za dodavanje gasa. Ovo je idealno za kreni stani scenario. Ovaj mehanizam isto tako dozvoljava da vozilo bude staticno na blagoj uzbrdici. Novija vozila zadrzavaju kocnice angazovane za period 1-2 sekunde posle optustanja pedale kocnice i drze vozilo u mestu na vecoj uzbrdici.

DCT/DSG rade drugacije, kod njih lamela radi na istom principu kao kod manuelnih menjaca samo vozac nema kontorlu nad kvacilom putem pedale. U ovom slucaju kreni stani scenario utice na skracenje zivotnog veka kvacila zato sto se lamele brze trose.

CVT ima kvacilo u menjacu koje prekida vezu izmedju motora i pogona kada je automobil zaustavljen.

Pravi Valter

pre 3 godine

Em pola nasih vozaca pored loseg vaspitanja NEMA POJMA O VOZNJI, em ih vi jos zaludjujete ovakvim idijotskim tekstovima na nivou atut rubrike Telegrafa, SRAMOTA!

brum

pre 3 godine

"U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?"

da ovo je obavezno!
Razlog: prilikom onesvescivanja vozaca (ili gubljenja kontrole nad vozilom u bilom kom smislu), vozilo koje je u brzini ne moze da predje put veci od 1-1.5m - zaustavice ga menjac koji je u 1.stepenu prenosa i "zakociti" Automobil ce se automatski ugasiti (trzaj, ili kako se kaze zargonski "poskociti".)

Na ovaj nacin, automobil koji nije pod kontrolom vozaca, nece ugroziti nikoga u saobracaju (ako se pridrzavate zakona i razmak izmedju vozila veci od 2m (idealno 5m)).
ukoliko je vozilo u leru i zadrzavate ga samo preko nozne kocnice, a vozac nije u mogucnosti da upravlja vozilom, na blagim nizbrdicama/uzbrdicama (kod vecih nagima jos gore) automobil ce krenuti , a zaustavice se tek kad udari u nesto i time dovede i ostale ucesnike u saobracaju u opasnost (pa cak i pesake na trotoaru).

licno sam gledao kako se automobil zakucava u kucu na Karaburmi brzinom od oko 40-50km/h, jer je vozac zaboravio da povuce rucnu. Nije stigao da reaguje nakon izlaska - sreca preletio je preko dvosmerne ulice i ludim cudom izbegao sudar sa autima na putu. Sreca niko osim auta i malog ostecenja kuce nije stradao. --- isto ovo se desava kad vozac nije u mogucnosti da upravlja vozilom

pitacete me koje su to sad mogucnosti neupravljanja vozilom : nesvestica, ugriz pcele ili drugog insekta ( ko je alergican), srcani/mozdani udar, iznenadna smrt i sl.situacije gde nemate kontrolu nad vozilom.

T

pre 3 godine

Mene su u autoskoli na Novom Beogradu 2005. ucili ovako: ako zelim da odmaram nogu, da mogu da izbacim iz brzine i da otpustim kvacilo. Ali cim se ugasi zeleno za pesake, da moram da vratim u brzinu.

Medicinski pobratim.

pre 3 godine

nema nista lepse nego drzati auto na uzbrdici polu kvacilom i gasom, rucna je za amatere
(sluzbeni, 01. septembar 2020 14:38)
Jeste kada je automobil onakav kakvo je tvoje ime,jer u tom slucaju lamelu ne placas ti.

Džoni

pre 3 godine

Otiđite u NAVAK na trening vožnje i mnoge stvari ćete moći da proverite u realnim uslovima. Iako sam iskusan vozač sa popriličnim vozačkim stažom tamo sam dosta toga mogao da naučim i isprobam iako sam pre odlaska bio skeptik i u fazonu, šta to oni mene još mogu da nauče? Veoma pozitivno iskustvo. Svi koji su bili samnom u grupi složili su se sa tim.

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

 Ipak kada je motor u brzini, pumpa za vodu ce raditi brze pa je i hladjenje motora bolje nego na leru na nizbrdici, a posto se se prethodno verovatno penjali na brdo sa kojeg silazite motor je leeepo zagrejan. Ponekad i previse.
(juhu, 01. septembar 2020 13:30)

A ne postoji mogucnost da zivite na brdu i da vam prvo ide nizbrdica i da je motor hladan, ili ne daj boze da ima ispravno hladjenje motora pa da ne brine o glupostima???

sibke

pre 3 godine

Vi što vozite automatike trebalo bi da bildujete jer kad vam se isprazni akumulator moraćete da ga nosite na ramenu...
(kucač poruku, 01. septembar 2020 16:18)

Ja kupim nov akumukator kad se stari isprazni, kod vas u selu to ne rade?

Driver

pre 3 godine

Ja na semaforu cekam sa muzikom do daske i sa pritisnutim kvacilom i pod jakim gasom, pa sekundu pre zutog pritisnem gas do kraja, a skroz pustim kvacilo i upalim gume da sve ribe gledaju i mene i moj Audio.

yuslaven

pre 3 godine

 Još gori su mi oni koji još dok je auto ide reletivno brzo, izbace u ler i koče do stajanja. 
(Tadija, 01. septembar 2020 14:00)

Ne znam šta ti znači to ,,relativno brzo" ali ja kad prilazim semaforu retko kad idem kao june pa ga samo izbacim iz brzine i ostavim ga na leru dok čekam.
Ako sam baš blizu semafora čim se promeni crveno za pešake ubacujem u prvu i spreman sam da krenem.

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Nista od ovoga ne radim, zdrav razum mi to nalaze... Jedino sto kad stanem na semaforu ili slicno ubacim u ler i dignem rucnu umesto da drzim stopalo na kocnici. I da, volan ne drzim stalno sa dve ruke. To rade bakice, dekice i zene za volanom. Uhvatim volan sa obe ruke samo pri vecim brzinama, od 160 km/h pa na vise.

P-76ers

pre 3 godine

А мој инструктор је говорио да будем у првој брзини на семафору "да будем спреман за покрет"... Наравно да сам касније схватио да то није ни добро ни комфорно.
(Sempervivum, 01. septembar 2020 13:13)

To je nekad bilo društveno prihvatljivo, a sad je došlo na crnu listu. Ne daj Bože da priznaš da si spreman u prvoj na semaforu, ovi sa start stop će te živog pojesti...

brm

pre 3 godine

Jedino ovo da mi je noga na kvaličilu duže nego što treba. Tako sam navikao, jer imam veću kontrolu nad automobilom. Valjad ću to da promenim.

dacha Zvezda

pre 3 godine

Mom ortaku menjac bas smetao na početku. Trebalo mu dva tri meseca da ga razradi od prve do pete brzine... Posle je "bilo ok"...
Jes da je provalio posle da je to bio automatik, al sad nema veze :))

expert

pre 3 godine

LFC zauvek: Evo, mene je instruktor naučio da obavezno izbacujem iz brzine na semaforu. Tako sam i položio ispit. Pazi da zakon ne reguliše hoćeš li držati auto u leru ili drukčije.

Witcher

pre 3 godine

@Cinique

Kod nas je mnogo veći problem što se kucaju poruke pa se ne kreće na vreme. Meni treba pola sekunde da ubacim u prvu, što radim kad se upali žuto (ili ranije ako je semafor s tajmerom), a na zeleno sam već krenuo. Šta rade ovi iza mene me nije briga.

Frank Vercauteren

pre 3 godine

@Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.
(Sima, 1. septembar 2020 13:16)

Na (Vašu) žalost, gospodine Simo, upravo je obratno, stalno prebacivanje u N (neutral) automatskog menjača pri zautavljanju na semaforu je smrt za automatic. Ne morate uopšte da mi verujete, nastavite da radite to što radite i vrlo brzo ćete videti da sam u pravu. Srećno.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Све лепо објашњено ! Потврђујем, при наглом заустављању возила, НИКАКО не притискати квачило пре кочнице, као што уче у неким ауто школама, па Бога ми и у неким ауто часописима ! Може да буде погубно. Не брините, мотор се неће угасити. Проверите тврдњу на безбедном месту и одагнајте сумњу.
(Никола, 01. septembar 2020 13:36)

naravno da ćeš pre pritisnuti kvačilo jer ti je leva noga već (ovlaš) na njemu ili jako blizu kvačila.
sa druge strane, treba otpustiti gas i prebaciti na kočnicu što traje duže nego što ćeš pritisnuti kvačilo.
22 godine to savršeno funkcioniše bez da sam nekoga dotakao.

Tadija

pre 3 godine

Ono što sam ja primetio kod dosta vozača je da kada usporavaju npr. da bi stali na semaforu ne prebacuju u niži stepen prenosa, nego samo kočnica i neposredno pre zaustavljanja samo izbace u ler. Još gori su mi oni koji još dok je auto ide reletivno brzo, izbace u ler i koče do stajanja. Ja lično šaltam u niže stepene prenosa maksimalno koliko imam prostora za to. Znači ako sam bio u 4. brzini šaltam do 2. i kada auto skoro stane, izbacim u ler i stanem. U najgorem slučaju barem prebacim u 3. i stanem, ako već nisam imao vremena da prebacim u 2.

ex ju

pre 3 godine

Zene su daleko bolji i sigurniji vozaci od muskaraca!Tesko je to muskom svetu da prizna ali tako jeste i tako je dokazano.Zene voze sporije iz razloga sto au pazljivije nekoliko puta vise od muskaraca.

NeshaBg

pre 3 godine

Vozite automatik i bacite ovaj tekst u smece.. Nikad vise manuelni
(banbadava, 1. septembar 2020 12:39)

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.


I to vise ne vazi.
Kad stanem i drzim kocnicu, nakon par sekundi se iskljuci pumpa menjaca, sto je isto kao da sam prebacio u N. Smanjuje potrosnju, cuva menjac. I nije bas novotarija, 13 godina star auto.

juhu

pre 3 godine

5. Noga na kvacilu na nizbrdici se drzi da bi ste brze odreagovali ukoliko morate da kocite. Pustanjem kvacila prvo kocite motorom, a onda "dodajete" kocnicu kojiko je neophodno. Samo kocenje kocnicom, a da vam je motor "van brzine" vodi ka pregrevanju kocnica i njihovoj slaboj efikasnosti, mada "dranje" motora u brzini na nizbrdici ume da iritira. Ipak kada je motor u brzini, pumpa za vodu ce raditi brze pa je i hladjenje motora bolje nego na leru na nizbrdici, a posto se se prethodno verovatno penjali na brdo sa kojeg silazite motor je leeepo zagrejan. Ponekad i previse.

Sima

pre 3 godine

Vozite automatik i bacite ovaj tekst u smece.. Nikad vise manuelni
(banbadava, 1. septembar 2020 12:39)

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.

Cinique

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 1. septembar 2020 12:41)
Uče ih pametno, ali šta vredi kad se glupost mnogo lakše zapati. Zato kod nas po pravilu vozači kad se upali zeleno tek ubacuju u brzinu i tek kad krene onaj ispred njega... i tako na semaforu prođe duplo manje vozila nego što bi bilo moguće. U Italiji recimo i onaj peti pred semaforom kreće kad i prvi, zapravo svi u koloni kreću čim se upali zeleno svetlo. Ali Srbi uvek sve znaju bolje.

juhu

pre 3 godine

2. Drzanje pritisnutog kvacila je posledica nestrpljivih vozaca iza vas, a ne vas hir. I da, opterecuje delove kvacila, ali na nacin kako je to i predvidjeno. Vama je sve jedno, drzacete pritisnutu ili kocnicu ili kvacilo. Jedini "spas" vam je automatski menjac.

juhu

pre 3 godine

3. Ovo rade samo vlasnici losijih automobila, jer se plase da im se motor ne ugasi kada konacno treba da krenu na uzbrdici. Lamela (a mozda i korpa lamele) ce vam trajati nesto krace. Od kako postoji elektro rucna kocnica i pocetnicima je kretanje iz mesta uzbrdo igranje video igrice.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

koliko su ovi saveti važni govori činjenica da na lešu od 1m km verovatno jedina stvar koja i dalje radi je - (manuelni) menjač

Rodoljub

pre 3 godine

Од ових 5 набројаних ставки једино ставк под бројем 4 није штетна по ваше возило, остале мање или више оштећују систем преноса.

juhu

pre 3 godine

4. U kom stepenu prenosa koja brzina zavisi samo od obrtnog momenta motora. Sa dizelom cesto mozete u 5 brzinu vec sa 60 na sat, jer dizel motor ima veliki obrtni momenat i na malom broju obrtaja motora. Sa malim gasom motor se "gusi" pa nema snage kao i sa velikim gasom kada se vise povecava buka nego brzina. Benzinac je uvek raspolozen da se "vrti" pa mu veci gas "prija" vise nego da ga "gusite". Veci gas, ne veliki!

prezimenaić aparedajemgrcima

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 01. septembar 2020 12:41)

gde jel u Vranju?Tamo ni instruktori me znaju da voze...

Никола

pre 3 godine

Све лепо објашњено ! Потврђујем, при наглом заустављању возила, НИКАКО не притискати квачило пре кочнице, као што уче у неким ауто школама, па Бога ми и у неким ауто часописима ! Може да буде погубно. Не брините, мотор се неће угасити. Проверите тврдњу на безбедном месту и одагнајте сумњу.

Sempervivum

pre 3 godine

А мој инструктор је говорио да будем у првој брзини на семафору "да будем спреман за покрет"... Наравно да сам касније схватио да то није ни добро ни комфорно.

juhu

pre 3 godine

1. prekomerno drzanje ruke na rucici menjaca ne utice na rad menjaca. na nizoj klasi automobila moze napraviti luft u plasticnom povezivanju rucice i samog menjaca zbog losih materijala, ali to se nije javilo kao serijski problem ni na autu starijem od 10 godina. Volan sa dve ruke - da zbog bezbednosti, ali i to je diskutabilno kada imate dobar servo kojim vrtite volan jednim prstom. Nije to konj koji se rita kao na staroj Ladi da se otimas sa volanom, a veca je verovatnoca, pogotovo kod pocetnika, da ce ti se ruke "uplesti" prilikom motanja.

LFC zauvek

pre 3 godine

Divni saveti
Stavka 1 je totalna glupost, ali apsolutna. Menjac je ili dovoljno nisko da ruka vec visi iz ramena i ne oslanjas nista vise od dela tezine shake na isti ili ako je vishe ima naslon za ruku. Moguce da postoji nekoliko osoba na svetu koje sede u toliko nemogucem polozaju da zapravo prebacuju tezinu na menjac ali to mora da je izuzetno ekstreman primer. Tako da je ovo pravilo totalna nebuloza.
Stavka 2. Bas ste pametni ali to je suprotno zakonu. Nijedan instruktor ne sme to da vam pokaze jer ako to uradite na polaganju automatski ste pali. Zakon Srbije ne poznaje "ler".
Stavka 3. Ovde ce vas smatrati pocetnikom koji jos uvek ne ume da vozi ako krecete pod rucnom jer to "znaci" da ne umete da nadjete vagu.

Aleksa78

pre 3 godine

jedino ne valja držati stisnutno kvacilo na semaforu, ostalo ok. Takozvano polu kvacilo je ponekad potrebno u gradskoj voznji, čak i neke auto škole vas uče tome. Držanje ruke na ručicu menjaca, ništa. Baš ništa ne smeta iako nije baš po ps. Sve u svemu glupost.

jox

pre 3 godine

nekad su ove greške radile žene vozači iz neznanja. I zato mi je pri kupovini polovnjaka bila mana kad kažu da je vozač žena, a ne prednost. Međutim, sa novim generacijama ni muškarci većinom nemaju pojma o mehanici automobila sa SUS motorima. Srećom za 20 godina većinom ćemo voziti EV, pa ništa od ovoga neće biti problem.

Frank Vercauteren

pre 3 godine

@Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.
(Sima, 1. septembar 2020 13:16)

Na (Vašu) žalost, gospodine Simo, upravo je obratno, stalno prebacivanje u N (neutral) automatskog menjača pri zautavljanju na semaforu je smrt za automatic. Ne morate uopšte da mi verujete, nastavite da radite to što radite i vrlo brzo ćete videti da sam u pravu. Srećno.

NeshaBg

pre 3 godine

Vozite automatik i bacite ovaj tekst u smece.. Nikad vise manuelni
(banbadava, 1. septembar 2020 12:39)

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.


I to vise ne vazi.
Kad stanem i drzim kocnicu, nakon par sekundi se iskljuci pumpa menjaca, sto je isto kao da sam prebacio u N. Smanjuje potrosnju, cuva menjac. I nije bas novotarija, 13 godina star auto.

prezimenaić aparedajemgrcima

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 01. septembar 2020 12:41)

gde jel u Vranju?Tamo ni instruktori me znaju da voze...

Sempervivum

pre 3 godine

А мој инструктор је говорио да будем у првој брзини на семафору "да будем спреман за покрет"... Наравно да сам касније схватио да то није ни добро ни комфорно.

Driver

pre 3 godine

Ja na semaforu cekam sa muzikom do daske i sa pritisnutim kvacilom i pod jakim gasom, pa sekundu pre zutog pritisnem gas do kraja, a skroz pustim kvacilo i upalim gume da sve ribe gledaju i mene i moj Audio.

Никола

pre 3 godine

Све лепо објашњено ! Потврђујем, при наглом заустављању возила, НИКАКО не притискати квачило пре кочнице, као што уче у неким ауто школама, па Бога ми и у неким ауто часописима ! Може да буде погубно. Не брините, мотор се неће угасити. Проверите тврдњу на безбедном месту и одагнајте сумњу.

jox

pre 3 godine

nekad su ove greške radile žene vozači iz neznanja. I zato mi je pri kupovini polovnjaka bila mana kad kažu da je vozač žena, a ne prednost. Međutim, sa novim generacijama ni muškarci većinom nemaju pojma o mehanici automobila sa SUS motorima. Srećom za 20 godina većinom ćemo voziti EV, pa ništa od ovoga neće biti problem.

Witcher

pre 3 godine

@Cinique

Kod nas je mnogo veći problem što se kucaju poruke pa se ne kreće na vreme. Meni treba pola sekunde da ubacim u prvu, što radim kad se upali žuto (ili ranije ako je semafor s tajmerom), a na zeleno sam već krenuo. Šta rade ovi iza mene me nije briga.

Stari čačanin

pre 3 godine

Zene su daleko bolji i sigurniji vozaci od muskaraca!Tesko je to muskom svetu da prizna ali tako jeste i tako je dokazano.Zene voze sporije iz razloga sto au pazljivije nekoliko puta vise od muskaraca.
(ex ju, 01. septembar 2020 14:55)

Ja kao taksista koji je skoro svaki dan u gradskom saobraćaju po deset sati, mogu ti reći iz ličnog iskustva da si napisao totalnu glupost. Žene voze sporije jer su nekoliko puta nesigurnije od muškaraca, a i procena veličine vozila im nije baš jača strana, pogotovo onim kojima su muževi kupili ogromne džipove za odlazak do frizera ili omiljenog butika.

a živiš u iluziji

pre 3 godine

a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?
(jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi, 01. septembar 2020 19:18)

Tvoji komentari odavno nemaju veze ni sa mozgom ni sa kućnim vaspitanjem.

Aleksa78

pre 3 godine

jedino ne valja držati stisnutno kvacilo na semaforu, ostalo ok. Takozvano polu kvacilo je ponekad potrebno u gradskoj voznji, čak i neke auto škole vas uče tome. Držanje ruke na ručicu menjaca, ništa. Baš ništa ne smeta iako nije baš po ps. Sve u svemu glupost.

Tadija

pre 3 godine

Ono što sam ja primetio kod dosta vozača je da kada usporavaju npr. da bi stali na semaforu ne prebacuju u niži stepen prenosa, nego samo kočnica i neposredno pre zaustavljanja samo izbace u ler. Još gori su mi oni koji još dok je auto ide reletivno brzo, izbace u ler i koče do stajanja. Ja lično šaltam u niže stepene prenosa maksimalno koliko imam prostora za to. Znači ako sam bio u 4. brzini šaltam do 2. i kada auto skoro stane, izbacim u ler i stanem. U najgorem slučaju barem prebacim u 3. i stanem, ako već nisam imao vremena da prebacim u 2.

Medicinski pobratim.

pre 3 godine

nema nista lepse nego drzati auto na uzbrdici polu kvacilom i gasom, rucna je za amatere
(sluzbeni, 01. septembar 2020 14:38)
Jeste kada je automobil onakav kakvo je tvoje ime,jer u tom slucaju lamelu ne placas ti.

Džoni

pre 3 godine

Otiđite u NAVAK na trening vožnje i mnoge stvari ćete moći da proverite u realnim uslovima. Iako sam iskusan vozač sa popriličnim vozačkim stažom tamo sam dosta toga mogao da naučim i isprobam iako sam pre odlaska bio skeptik i u fazonu, šta to oni mene još mogu da nauče? Veoma pozitivno iskustvo. Svi koji su bili samnom u grupi složili su se sa tim.

Cinique

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 1. septembar 2020 12:41)
Uče ih pametno, ali šta vredi kad se glupost mnogo lakše zapati. Zato kod nas po pravilu vozači kad se upali zeleno tek ubacuju u brzinu i tek kad krene onaj ispred njega... i tako na semaforu prođe duplo manje vozila nego što bi bilo moguće. U Italiji recimo i onaj peti pred semaforom kreće kad i prvi, zapravo svi u koloni kreću čim se upali zeleno svetlo. Ali Srbi uvek sve znaju bolje.

juhu

pre 3 godine

4. U kom stepenu prenosa koja brzina zavisi samo od obrtnog momenta motora. Sa dizelom cesto mozete u 5 brzinu vec sa 60 na sat, jer dizel motor ima veliki obrtni momenat i na malom broju obrtaja motora. Sa malim gasom motor se "gusi" pa nema snage kao i sa velikim gasom kada se vise povecava buka nego brzina. Benzinac je uvek raspolozen da se "vrti" pa mu veci gas "prija" vise nego da ga "gusite". Veci gas, ne veliki!

Dušan

pre 3 godine

aman ljudi, ovaj JaJaretina je trol... nemoguće da je neko toliko ograničen. Ili pije vinjak na ovu vrućinu. Samo ga ignorišimo kao svakog trola i ludilo će prestati.

LFC zauvek

pre 3 godine

Divni saveti
Stavka 1 je totalna glupost, ali apsolutna. Menjac je ili dovoljno nisko da ruka vec visi iz ramena i ne oslanjas nista vise od dela tezine shake na isti ili ako je vishe ima naslon za ruku. Moguce da postoji nekoliko osoba na svetu koje sede u toliko nemogucem polozaju da zapravo prebacuju tezinu na menjac ali to mora da je izuzetno ekstreman primer. Tako da je ovo pravilo totalna nebuloza.
Stavka 2. Bas ste pametni ali to je suprotno zakonu. Nijedan instruktor ne sme to da vam pokaze jer ako to uradite na polaganju automatski ste pali. Zakon Srbije ne poznaje "ler".
Stavka 3. Ovde ce vas smatrati pocetnikom koji jos uvek ne ume da vozi ako krecete pod rucnom jer to "znaci" da ne umete da nadjete vagu.

sibke

pre 3 godine

Vi što vozite automatike trebalo bi da bildujete jer kad vam se isprazni akumulator moraćete da ga nosite na ramenu...
(kucač poruku, 01. septembar 2020 16:18)

Ja kupim nov akumukator kad se stari isprazni, kod vas u selu to ne rade?

juhu

pre 3 godine

1. prekomerno drzanje ruke na rucici menjaca ne utice na rad menjaca. na nizoj klasi automobila moze napraviti luft u plasticnom povezivanju rucice i samog menjaca zbog losih materijala, ali to se nije javilo kao serijski problem ni na autu starijem od 10 godina. Volan sa dve ruke - da zbog bezbednosti, ali i to je diskutabilno kada imate dobar servo kojim vrtite volan jednim prstom. Nije to konj koji se rita kao na staroj Ladi da se otimas sa volanom, a veca je verovatnoca, pogotovo kod pocetnika, da ce ti se ruke "uplesti" prilikom motanja.

Lancia Delta

pre 3 godine

Au, koliko nepoznavanja konstrukcije menjaca, a koliko samouverenosti. Lik koji je napravio klip je masinski inzenjer koji se citavog zivota bavi automobilima na profesionalnom nivou, a ovde se nalaze neki da pametuju. Pritisak na rucicu manuelnog menjaca moze da osteti lezajeve, tako da to definitivno treba izbegavati. Potisni lezaj nije predvidjen da bude u stalnom kontaktu sa korpom, tako da ce se i njegovo habanje povecati ako se stalno drzi noga na kvacilu. To dalje povlaci ubrzano habanje lamele. I da, izbacivanje iz brzine je dozvoljeno, cak i pozeljno, na polaganju vozackog ispita. Nije dozvoljeno kretanje u leru, ni pola metra, ali kada je auto zaustavljen, moze se izbaciti iz brzine. Drzanje auta na uzbrdici na kvacilu (nekad i sa malim gasom, ako je motor slab), je nista drugo nego bespotrebno spaljivanje lamele. Ubrzavanje sa niskih obrtaja pod jakim gasom u visokom stepenu prenosa steti najvise zamajcu, jer on upija sve snazne vibracije koje motor proizvodi u takvom rezimu. I da, i novi turbo benzinci imaju plivajuci zamajac. Dok se auto krece, nema apsolutno nikakve potrebe da se drzi kvacilo, niti izbacuje u ler. Na nizbrdici je najbolje drzati u nekoj brzini, pri cemu se ubrzanje regulise stepenom prenosa: najjace je u najvecoj brzini, a najmanje u prvoj. Naravno, nista od ovoga nije obavezno nauciti da bi se vozilo i 40 godina, ali nemojte pricati da su gluposti. To sto vi ne znate ove najjednostavnije tehnike voznje, je druga stvar.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

koliko su ovi saveti važni govori činjenica da na lešu od 1m km verovatno jedina stvar koja i dalje radi je - (manuelni) menjač

P-76ers

pre 3 godine

А мој инструктор је говорио да будем у првој брзини на семафору "да будем спреман за покрет"... Наравно да сам касније схватио да то није ни добро ни комфорно.
(Sempervivum, 01. septembar 2020 13:13)

To je nekad bilo društveno prihvatljivo, a sad je došlo na crnu listu. Ne daj Bože da priznaš da si spreman u prvoj na semaforu, ovi sa start stop će te živog pojesti...

ime

pre 3 godine

Vozio sam 20 gpdina razne manuelne, poslednje 2-3 godine samo automatik. Za gradsku guzvu milina, na autoputu mi je svejedno. I ovaj moj ima komande na volanu ako bas neko voli sam da salta, ali iskreno ne pamtim kad sam to uradio. Na semaforu se ne prebacuje u N samo stisnes jace kocnicu, on je u hold poziciji i ne moras drzati ni kocnicu, kad stisnes gas auto krece normalno.

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

 Ipak kada je motor u brzini, pumpa za vodu ce raditi brze pa je i hladjenje motora bolje nego na leru na nizbrdici, a posto se se prethodno verovatno penjali na brdo sa kojeg silazite motor je leeepo zagrejan. Ponekad i previse.
(juhu, 01. septembar 2020 13:30)

A ne postoji mogucnost da zivite na brdu i da vam prvo ide nizbrdica i da je motor hladan, ili ne daj boze da ima ispravno hladjenje motora pa da ne brine o glupostima???

dacha Zvezda

pre 3 godine

Mom ortaku menjac bas smetao na početku. Trebalo mu dva tri meseca da ga razradi od prve do pete brzine... Posle je "bilo ok"...
Jes da je provalio posle da je to bio automatik, al sad nema veze :))

Silvester

pre 3 godine

naravno da ćeš pre pritisnuti kvačilo jer ti je leva noga već (ovlaš) na njemu ili jako blizu kvačila.
sa druge strane, treba otpustiti gas i prebaciti na kočnicu što traje duže nego što ćeš pritisnuti kvačilo.
22 godine to savršeno funkcioniše bez da sam nekoga dotakao.
(jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi, 01. septembar 2020 14:00)

Ma tako se možda radi na onom trotinetu što si ga jahao 3000km, kod automobila se to radi malo drugačije.

T

pre 3 godine

Mene su u autoskoli na Novom Beogradu 2005. ucili ovako: ako zelim da odmaram nogu, da mogu da izbacim iz brzine i da otpustim kvacilo. Ali cim se ugasi zeleno za pesake, da moram da vratim u brzinu.

juhu

pre 3 godine

3. Ovo rade samo vlasnici losijih automobila, jer se plase da im se motor ne ugasi kada konacno treba da krenu na uzbrdici. Lamela (a mozda i korpa lamele) ce vam trajati nesto krace. Od kako postoji elektro rucna kocnica i pocetnicima je kretanje iz mesta uzbrdo igranje video igrice.

error404

pre 3 godine

"a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?" Kocenje motorom nije debilno kocenje, i osim stednje kocnica, smanjuje i potrosnju auta, pogotovo ako se koci stalno sa izbacenom brzinom.

zex

pre 3 godine

?brume, meni je ovo nesto najludje sto sam procitao o voznji, tj stajanju. ko bre sve sad obucava buduce vozace... Na pesackom stajes na pola metra od pesackog, a automobili i na manje jedni od drugih ,kakvih 5metara? Gde si to procitao?? Ako je auto na uzbrdici ili nizbrdici vecoj/manjoj povuces rucnu, izbacis pa pustis kvacilo i oprezno kocnicu ako je veca nagnutost, jer mozda rucna nije u punoj snazi, ako osetis da auto krece u tom slucaju pritisni i radnu kocnicu. Zamisli pukne ti sajla, crevo ili ti omakne noga sa kvacila i auto krene i svesnom coveku tih pola metra /metar a na pola metra od tebe zena sa bebom u kolicima. Verovatno da ce bar iskusniji obuzdati auto na vreme ali ta zena ce se preseći... Tako je meni pricao moj instruktor, a bio pijandura teska... sta li koriste ovi sada...

expert

pre 3 godine

LFC zauvek: Evo, mene je instruktor naučio da obavezno izbacujem iz brzine na semaforu. Tako sam i položio ispit. Pazi da zakon ne reguliše hoćeš li držati auto u leru ili drukčije.

biciklista

pre 3 godine

Svaki mladji vozač bi trebalo da pogleda ovaj video par puta - kako ne bi uništavao vozilo.
Imam u kući mladog vozača (vozi tek godinu i po dana), koji nesporno vozi sve bolje i bolje, ali i dalje pravi neke "zločine" prema vozilu od kojih mi se diže kosa na glavi.
Jedna podrgrupa tih "zločina" se tiče rukovanja sa menjačem u smislu:
- izbora adekvatnog stepena prenosa (teško je "detetu" objasniti zašto je "zdravije" za kola na početku uzbrdice prebaciti menjač jedan ili dva stepena niže ili zašto je bolje nizbrdo kočiti "mašinski", a ne držati stisnutu kočnicu),
- samog načina šaltanja (npr. da to mora biti "nežno, ali, odlučno" i "brzo" ručicom iz stepena prenosa u ler, a sporije obrnuto ),
- itd.
Prosto, to njega ne interesuje, to, kako tehnika funkcioniše i za njega su kola u rangu mobilnog telefona (kad ga "sjebeš", roditelji kupe drugi i sve ok).
Mada znam da je i dalje povremeno "drvoseča" prema vozilu, nekako mi je nekada lakše da nisam u kolima.
A da bih znao kako je vozio upitam gde je išao i pogledam stanje na bordu (odnos prosčne brzine i potrošnje), količinu kočione prašine od kočnica na prednjim felnama ...

Pravi Valter

pre 3 godine

Em pola nasih vozaca pored loseg vaspitanja NEMA POJMA O VOZNJI, em ih vi jos zaludjujete ovakvim idijotskim tekstovima na nivou atut rubrike Telegrafa, SRAMOTA!

Kursula

pre 3 godine

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.


I to vise ne vazi.
Kad stanem i drzim kocnicu, nakon par sekundi se iskljuci pumpa menjaca, sto je isto kao da sam prebacio u N. Smanjuje potrosnju, cuva menjac. I nije bas novotarija, 13 godina star auto.
(NeshaBg, 1. septembar 2020 14:20)

Kakva pumpa menjaca?
Automatski menjaci sa torque converterom - pogonska osovina iz motora se i dalje okrece ali zbog niskog broja obrtaja obrtni moment se nedovojno jako prenosi preko fluida u konverteru prema menjacu i dalje niz prenos. Lagano pritisnuta kocnica drzi automobil u mestu. Kada se kocnica opusti vozilo pocinje da se sporo krece bez potrebe za dodavanje gasa. Ovo je idealno za kreni stani scenario. Ovaj mehanizam isto tako dozvoljava da vozilo bude staticno na blagoj uzbrdici. Novija vozila zadrzavaju kocnice angazovane za period 1-2 sekunde posle optustanja pedale kocnice i drze vozilo u mestu na vecoj uzbrdici.

DCT/DSG rade drugacije, kod njih lamela radi na istom principu kao kod manuelnih menjaca samo vozac nema kontorlu nad kvacilom putem pedale. U ovom slucaju kreni stani scenario utice na skracenje zivotnog veka kvacila zato sto se lamele brze trose.

CVT ima kvacilo u menjacu koje prekida vezu izmedju motora i pogona kada je automobil zaustavljen.

juhu

pre 3 godine

5. Noga na kvacilu na nizbrdici se drzi da bi ste brze odreagovali ukoliko morate da kocite. Pustanjem kvacila prvo kocite motorom, a onda "dodajete" kocnicu kojiko je neophodno. Samo kocenje kocnicom, a da vam je motor "van brzine" vodi ka pregrevanju kocnica i njihovoj slaboj efikasnosti, mada "dranje" motora u brzini na nizbrdici ume da iritira. Ipak kada je motor u brzini, pumpa za vodu ce raditi brze pa je i hladjenje motora bolje nego na leru na nizbrdici, a posto se se prethodno verovatno penjali na brdo sa kojeg silazite motor je leeepo zagrejan. Ponekad i previse.

realno

pre 3 godine

@ex yu
Ne samo da zene nisu bolj, nego su mnoooogo losiji vozaci od muskaraca. Pored onoga sto je vec naveo gospodin koji vozi taksi, treba dodati da im je svest o saobracaju daleko losija i da nikad ne prate brzinu kretanja ostalih vozila. Dodati i da se veci deo obavezno “dosminkava” na semaforu.
A za ova pravila oko menjaca. Manje-vise, sve tacno.

juhu

pre 3 godine

2. Drzanje pritisnutog kvacila je posledica nestrpljivih vozaca iza vas, a ne vas hir. I da, opterecuje delove kvacila, ali na nacin kako je to i predvidjeno. Vama je sve jedno, drzacete pritisnutu ili kocnicu ili kvacilo. Jedini "spas" vam je automatski menjac.

brum

pre 3 godine

"U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?"

da ovo je obavezno!
Razlog: prilikom onesvescivanja vozaca (ili gubljenja kontrole nad vozilom u bilom kom smislu), vozilo koje je u brzini ne moze da predje put veci od 1-1.5m - zaustavice ga menjac koji je u 1.stepenu prenosa i "zakociti" Automobil ce se automatski ugasiti (trzaj, ili kako se kaze zargonski "poskociti".)

Na ovaj nacin, automobil koji nije pod kontrolom vozaca, nece ugroziti nikoga u saobracaju (ako se pridrzavate zakona i razmak izmedju vozila veci od 2m (idealno 5m)).
ukoliko je vozilo u leru i zadrzavate ga samo preko nozne kocnice, a vozac nije u mogucnosti da upravlja vozilom, na blagim nizbrdicama/uzbrdicama (kod vecih nagima jos gore) automobil ce krenuti , a zaustavice se tek kad udari u nesto i time dovede i ostale ucesnike u saobracaju u opasnost (pa cak i pesake na trotoaru).

licno sam gledao kako se automobil zakucava u kucu na Karaburmi brzinom od oko 40-50km/h, jer je vozac zaboravio da povuce rucnu. Nije stigao da reaguje nakon izlaska - sreca preletio je preko dvosmerne ulice i ludim cudom izbegao sudar sa autima na putu. Sreca niko osim auta i malog ostecenja kuce nije stradao. --- isto ovo se desava kad vozac nije u mogucnosti da upravlja vozilom

pitacete me koje su to sad mogucnosti neupravljanja vozilom : nesvestica, ugriz pcele ili drugog insekta ( ko je alergican), srcani/mozdani udar, iznenadna smrt i sl.situacije gde nemate kontrolu nad vozilom.

Милош

pre 3 godine

Код електричних аутомобила нема квачела и мењача, па самим тим ни бриге о овоме, али то се сада наравно не помиње. Кад је вест о електричним аутима 300 вас се јави и паметује о батеријама и пуњењу истих, па ето сад мало и ја да мудрујем. :D

Sima

pre 3 godine

Vozite automatik i bacite ovaj tekst u smece.. Nikad vise manuelni
(banbadava, 1. septembar 2020 12:39)

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Nista od ovoga ne radim, zdrav razum mi to nalaze... Jedino sto kad stanem na semaforu ili slicno ubacim u ler i dignem rucnu umesto da drzim stopalo na kocnici. I da, volan ne drzim stalno sa dve ruke. To rade bakice, dekice i zene za volanom. Uhvatim volan sa obe ruke samo pri vecim brzinama, od 160 km/h pa na vise.

petrolboi

pre 3 godine

Video je zapravo odličan i nudi vrlo korisne savete, ali sad, teško je nekog ko ceo život nešto radi na jedan način ubetidi da greši. Ja sam manje više radio sve ovo ali sam vremenom prestao.

1. Bolje je ne držati ruku na menjaču, iako u gradu ponekad to umem da uradim. Problem nije habanje koliko bezbednost. UVEK je bolje držati obe ruke na volanu (3 i 9 sati). Ko god misli da to rade samo žene i početnici verovatno nikada nije proklizao u kolima ili morao nešto da izbegava. Jednostavno, mnogo je lakše napraviti korekcije i znati šta vam rade prenji točkovi, pogotovo ako vozite na niskoprofilnim gumama.

2. Logično, mada nikako sa automatskim menjačem. Inače ovo radim ako znam da semafor dugo drži.

3. Ne razumem zašto ne koristiti ručnu. Meni je na oštrijim uzbrdicama oduvek bilo lakše da krenem uz nju. Na blagom usponu mislim da nije problem držati klackalicu

4. Mislim da je isto potpuno logično, ali zavisi od automobila i načina na koji se ubrzava.

5. Sem ako niste u trci pametnije je, a bogami i udobnije da držite levu nogu sa strane.

Mislim da je mnogo veća greška ubacivanje u ler dok se auto još kreće ili je daleko od raskrsnice. To nema nikakvog smilsla, naročito ako ste na nizbrdici.
Ako vam se baš ne šalta kroz svaku brzinu pri zaustavljanju samo dignite nogu sa gasa i pustite da auto sam dođe do semafora. Vožnjom u leru gubite mnogo kontrole. Auto nije toliko upravljiv, nemate gas i samo bespotrebno trošite kočnice i gorivo.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Све лепо објашњено ! Потврђујем, при наглом заустављању возила, НИКАКО не притискати квачило пре кочнице, као што уче у неким ауто школама, па Бога ми и у неким ауто часописима ! Може да буде погубно. Не брините, мотор се неће угасити. Проверите тврдњу на безбедном месту и одагнајте сумњу.
(Никола, 01. septembar 2020 13:36)

naravno da ćeš pre pritisnuti kvačilo jer ti je leva noga već (ovlaš) na njemu ili jako blizu kvačila.
sa druge strane, treba otpustiti gas i prebaciti na kočnicu što traje duže nego što ćeš pritisnuti kvačilo.
22 godine to savršeno funkcioniše bez da sam nekoga dotakao.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Kocenje motorom nije debilno kocenje, i osim stednje kocnica, smanjuje i potrosnju auta
(error404, 01. septembar 2020 19:39)

ah POTROŠNJA.
gora kletva od promaje.
zbog 20 grama goriva ovde se izvode neopisive gluposti.
znojite se se u kolima samo da manje troši.

Papageno

pre 3 godine

Priznajem krivicu za pod 1. (kad vozim po Beogradu) mada to ne radim da bih "odmarao ruku" nego samo zbog loše navike koju sam stekao zato što vozim praktično 95% vremena po Beogradu.

Ali objektivno gledano, kad vozi po Beogradu čovek nema baš ni mnogo prilike da vrati obe ruke na volan jer mu je desna ruka stalno zauzeta šaltovanjem.

Pošto se Beograd sigurno neće promeniti, a još maje uslovi vožnje po Beogradu (naprotiv, može se očekivati samo još gore), moj sledeći auto će sigurno biti automatik. Ili električni, ako budžet dozvoli.

yuslaven

pre 3 godine

 Još gori su mi oni koji još dok je auto ide reletivno brzo, izbace u ler i koče do stajanja. 
(Tadija, 01. septembar 2020 14:00)

Ne znam šta ti znači to ,,relativno brzo" ali ja kad prilazim semaforu retko kad idem kao june pa ga samo izbacim iz brzine i ostavim ga na leru dok čekam.
Ako sam baš blizu semafora čim se promeni crveno za pešake ubacujem u prvu i spreman sam da krenem.

milan

pre 3 godine

1, 2 i 5 su gluposti, urbane legende. S druge strane, 3 i 4 su glavni razlog zašto toliko plivajućih zamajaca strada u Srbiji - niko neće da prebaci u niži stepen, svako hoće trećom da mili preko ležećih i onda da potopi gas do daske.

Lancia Delta

pre 3 godine

@witcher, da, ljudi generalno nisu svesni da moderni turbo benzinci imaju jako slicnu mehanicku karakteristiku kao turbo dizeli. Moment na niskim obrtajima ima skoro pa dizelsku vrednost, stoga je plivajuci zamajac neophodan da bi umanjio vibracije, jer, jelte, niko ne zeli da mu auto trese dok vozi. Naravno, kao sto si rekao, te vibracije su kod dizela veceg intenziteta, pa je zamajac optereceniji, i cesce strada kod vozaca koji pritiskaju gas do kraja iz niskih obrtaja. Takodje, ni maksimalni obrtaji kod turbo benzinca nisu nesto epohalni, ne vrte se oni tako rado kao atomosferci. Sem kod vrhunskih motora, tipa Ferrari, maksimalnu snagu tb postize na 5 do 5.5 hiljada rpm, sto je slicno dizelu. Mana tb, sa druge strane, je veca temperatura izduvnih gasova, koji vise naprezu turbinu, pa je opasno snazno opterecivati hladan motor, jer turbina moze bukvalno da pukne. Tako da je to problem koji se javlja kod neiskusnih vozaca turbo benzinaca. Prosto, svaki tip motora i menjaca ima mane, poenta je samo znati ih, da bi se izbegle nezeljene posledice

ex ju

pre 3 godine

Zene su daleko bolji i sigurniji vozaci od muskaraca!Tesko je to muskom svetu da prizna ali tako jeste i tako je dokazano.Zene voze sporije iz razloga sto au pazljivije nekoliko puta vise od muskaraca.

Witcher

pre 3 godine

@Lancia Delta

Da vidiš iznenađenje kod nekih "poznavalaca" kad sam im objašnjavao da i jači benzinci imaju plivajući i da to nije ništa novo. Samo kod njih ređe crkava jer se snaga isporučuje ravnomernije nego kod dizela. A kad još u dizela sedne nabeđeni vozač, eto crklog zamajca. :)

n6

pre 3 godine

pod 1. je totalna ali totalna glupost. da su ovi sto su pisali tekst nekad skinuli onu zastitnu kožu oko ručice menjača videli bi kako sve to funkcioniše.... nema blage veze sa vezom.
slobodno odmarajte ruku na ručici menjača

Rodoljub

pre 3 godine

Од ових 5 набројаних ставки једино ставк под бројем 4 није штетна по ваше возило, остале мање или више оштећују систем преноса.

bg

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (crni dan, 1. septembar 2020 12:41)
Ukoliko je to tačno, onda su oni idioti, kojim treba oduzeti sve instruktorske dozvole.

DonJuan

pre 3 godine

Imala sam odličnog instruktora, njegove reči mi u nekim situacijama i dan-danas odzvanjaju u glavi dok vozim, a odlično vozim.
(Vagica, 01. septembar 2020 14:41)

Naravno, psovke i uvrede dugo znaju da odzvanjaju u glavi, a sigurno ih manje cujes od besnih vozaca koji ti sad sviraju nego kad je instruktor vikao na uvo, pa otud i utisak da si dobar vozac hahahahahahahha

brm

pre 3 godine

Jedino ovo da mi je noga na kvaličilu duže nego što treba. Tako sam navikao, jer imam veću kontrolu nad automobilom. Valjad ću to da promenim.

Hvala

pre 3 godine

@(Lancia Delta, 2. septembar 2020 09:50)

Nemaju svi novi turbo benzinci plivajuci. Sto se tice drzanja ruke na menjacu, redovno drzim, nikada nisam imao problema sa menjacem, kvacila mi traju preko 200k km, ali ja ruku samo drzim tu, ne pritiskam menjac, ne naslanjam se na njega itd.

Lancia Delta

pre 3 godine

@hvala, Boga mi, svi do jednog sa iole vecim momentom imaju. Mozda ovi mali turbaci od litar nemaju, jer im je moment relativno nizak, kao i kod nekih manjih dizela. Inace svaki jaci turbo benzinac ima dvomaseni zamajac, nego se takvi motori cesce uparuju sa automatskim menjacem, pa se manje primecuje

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Ma tako se možda radi na onom trotinetu što si ga jahao 3000km, kod automobila se to radi malo drugačije.
(Silvester, 1. septembar 2020 21:40)

srbine, EV nemaju kvačilo, to moraš naučiti.
ali dobro je što zapisuješ šta ja pišem.
zapiši i ovo što sam sad rekao, pa da te propitam posle.

trn u oku

pre 3 godine

zašto bi iko radio ovo pod 3?
što se tiče tačke 5: ponekad rutinski stisnem kvačilo kad opadnu obrtaji u drugoj ili trećoj iako nije izvesno da ću vratiti u stepen niže (npr jer je kratka uzbrdica) pa tako premostim čisto da se ne ugasi. Ne znam koliko je to opasno po menjač al opet ni auto mi nije baš u cvetu mladosti.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Znači ako sam bio u 4. brzini šaltam do 2. i kada auto skoro stane, izbacim u ler i stanem. U najgorem slučaju barem prebacim u 3. i stanem, ako već nisam imao vremena da prebacim u 2.
(Tadija, 01. septembar 2020 14:00)

a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?

crni dan

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 01. septembar 2020 12:41)

gde jel u Vranju?Tamo ni instruktori me znaju da voze...
(prezimenaić aparedajemgrcima, 01. septembar 2020 13:41)


Mozda si polagao kod prijatelja ili mozda nisi ni isao u auto skolu nego si kupio dozvolu. Da si bio na casovima voznje znao bi.

šuvaklija

pre 3 godine

Au sad sam sve cuo ... konacno neko da objavi pravi razlog za guzve po gradu i sto svega 5 auta moze da prodje na zeleno ... samo vi drzite u leru ... ako je to sve ispravno kao sto ste napisali zasto onda automatski menjac nije u leru nego u prvoj brzini na raskrnici

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Све лепо објашњено ! Потврђујем, при наглом заустављању возила, НИКАКО не притискати квачило пре кочнице, као што уче у неким ауто школама, па Бога ми и у неким ауто часописима ! Може да буде погубно. Не брините, мотор се неће угасити. Проверите тврдњу на безбедном месту и одагнајте сумњу.
(Никола, 01. septembar 2020 13:36)

naravno da ćeš pre pritisnuti kvačilo jer ti je leva noga već (ovlaš) na njemu ili jako blizu kvačila.
sa druge strane, treba otpustiti gas i prebaciti na kočnicu što traje duže nego što ćeš pritisnuti kvačilo.
22 godine to savršeno funkcioniše bez da sam nekoga dotakao.

Cinique

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 1. septembar 2020 12:41)
Uče ih pametno, ali šta vredi kad se glupost mnogo lakše zapati. Zato kod nas po pravilu vozači kad se upali zeleno tek ubacuju u brzinu i tek kad krene onaj ispred njega... i tako na semaforu prođe duplo manje vozila nego što bi bilo moguće. U Italiji recimo i onaj peti pred semaforom kreće kad i prvi, zapravo svi u koloni kreću čim se upali zeleno svetlo. Ali Srbi uvek sve znaju bolje.

Tadija

pre 3 godine

Ono što sam ja primetio kod dosta vozača je da kada usporavaju npr. da bi stali na semaforu ne prebacuju u niži stepen prenosa, nego samo kočnica i neposredno pre zaustavljanja samo izbace u ler. Još gori su mi oni koji još dok je auto ide reletivno brzo, izbace u ler i koče do stajanja. Ja lično šaltam u niže stepene prenosa maksimalno koliko imam prostora za to. Znači ako sam bio u 4. brzini šaltam do 2. i kada auto skoro stane, izbacim u ler i stanem. U najgorem slučaju barem prebacim u 3. i stanem, ako već nisam imao vremena da prebacim u 2.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Znači ako sam bio u 4. brzini šaltam do 2. i kada auto skoro stane, izbacim u ler i stanem. U najgorem slučaju barem prebacim u 3. i stanem, ako već nisam imao vremena da prebacim u 2.
(Tadija, 01. septembar 2020 14:00)

a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?

Aleksa78

pre 3 godine

jedino ne valja držati stisnutno kvacilo na semaforu, ostalo ok. Takozvano polu kvacilo je ponekad potrebno u gradskoj voznji, čak i neke auto škole vas uče tome. Držanje ruke na ručicu menjaca, ništa. Baš ništa ne smeta iako nije baš po ps. Sve u svemu glupost.

ex ju

pre 3 godine

Zene su daleko bolji i sigurniji vozaci od muskaraca!Tesko je to muskom svetu da prizna ali tako jeste i tako je dokazano.Zene voze sporije iz razloga sto au pazljivije nekoliko puta vise od muskaraca.

Sima

pre 3 godine

Vozite automatik i bacite ovaj tekst u smece.. Nikad vise manuelni
(banbadava, 1. septembar 2020 12:39)

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.

prezimenaić aparedajemgrcima

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 01. septembar 2020 12:41)

gde jel u Vranju?Tamo ni instruktori me znaju da voze...

jox

pre 3 godine

nekad su ove greške radile žene vozači iz neznanja. I zato mi je pri kupovini polovnjaka bila mana kad kažu da je vozač žena, a ne prednost. Međutim, sa novim generacijama ni muškarci većinom nemaju pojma o mehanici automobila sa SUS motorima. Srećom za 20 godina većinom ćemo voziti EV, pa ništa od ovoga neće biti problem.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Kocenje motorom nije debilno kocenje, i osim stednje kocnica, smanjuje i potrosnju auta
(error404, 01. septembar 2020 19:39)

ah POTROŠNJA.
gora kletva od promaje.
zbog 20 grama goriva ovde se izvode neopisive gluposti.
znojite se se u kolima samo da manje troši.

Mazda 6 Driver

pre 3 godine

Nista od ovoga ne radim, zdrav razum mi to nalaze... Jedino sto kad stanem na semaforu ili slicno ubacim u ler i dignem rucnu umesto da drzim stopalo na kocnici. I da, volan ne drzim stalno sa dve ruke. To rade bakice, dekice i zene za volanom. Uhvatim volan sa obe ruke samo pri vecim brzinama, od 160 km/h pa na vise.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

koliko su ovi saveti važni govori činjenica da na lešu od 1m km verovatno jedina stvar koja i dalje radi je - (manuelni) menjač

juhu

pre 3 godine

5. Noga na kvacilu na nizbrdici se drzi da bi ste brze odreagovali ukoliko morate da kocite. Pustanjem kvacila prvo kocite motorom, a onda "dodajete" kocnicu kojiko je neophodno. Samo kocenje kocnicom, a da vam je motor "van brzine" vodi ka pregrevanju kocnica i njihovoj slaboj efikasnosti, mada "dranje" motora u brzini na nizbrdici ume da iritira. Ipak kada je motor u brzini, pumpa za vodu ce raditi brze pa je i hladjenje motora bolje nego na leru na nizbrdici, a posto se se prethodno verovatno penjali na brdo sa kojeg silazite motor je leeepo zagrejan. Ponekad i previse.

brum

pre 3 godine

"U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?"

da ovo je obavezno!
Razlog: prilikom onesvescivanja vozaca (ili gubljenja kontrole nad vozilom u bilom kom smislu), vozilo koje je u brzini ne moze da predje put veci od 1-1.5m - zaustavice ga menjac koji je u 1.stepenu prenosa i "zakociti" Automobil ce se automatski ugasiti (trzaj, ili kako se kaze zargonski "poskociti".)

Na ovaj nacin, automobil koji nije pod kontrolom vozaca, nece ugroziti nikoga u saobracaju (ako se pridrzavate zakona i razmak izmedju vozila veci od 2m (idealno 5m)).
ukoliko je vozilo u leru i zadrzavate ga samo preko nozne kocnice, a vozac nije u mogucnosti da upravlja vozilom, na blagim nizbrdicama/uzbrdicama (kod vecih nagima jos gore) automobil ce krenuti , a zaustavice se tek kad udari u nesto i time dovede i ostale ucesnike u saobracaju u opasnost (pa cak i pesake na trotoaru).

licno sam gledao kako se automobil zakucava u kucu na Karaburmi brzinom od oko 40-50km/h, jer je vozac zaboravio da povuce rucnu. Nije stigao da reaguje nakon izlaska - sreca preletio je preko dvosmerne ulice i ludim cudom izbegao sudar sa autima na putu. Sreca niko osim auta i malog ostecenja kuce nije stradao. --- isto ovo se desava kad vozac nije u mogucnosti da upravlja vozilom

pitacete me koje su to sad mogucnosti neupravljanja vozilom : nesvestica, ugriz pcele ili drugog insekta ( ko je alergican), srcani/mozdani udar, iznenadna smrt i sl.situacije gde nemate kontrolu nad vozilom.

šuvaklija

pre 3 godine

Au sad sam sve cuo ... konacno neko da objavi pravi razlog za guzve po gradu i sto svega 5 auta moze da prodje na zeleno ... samo vi drzite u leru ... ako je to sve ispravno kao sto ste napisali zasto onda automatski menjac nije u leru nego u prvoj brzini na raskrnici

LFC zauvek

pre 3 godine

Divni saveti
Stavka 1 je totalna glupost, ali apsolutna. Menjac je ili dovoljno nisko da ruka vec visi iz ramena i ne oslanjas nista vise od dela tezine shake na isti ili ako je vishe ima naslon za ruku. Moguce da postoji nekoliko osoba na svetu koje sede u toliko nemogucem polozaju da zapravo prebacuju tezinu na menjac ali to mora da je izuzetno ekstreman primer. Tako da je ovo pravilo totalna nebuloza.
Stavka 2. Bas ste pametni ali to je suprotno zakonu. Nijedan instruktor ne sme to da vam pokaze jer ako to uradite na polaganju automatski ste pali. Zakon Srbije ne poznaje "ler".
Stavka 3. Ovde ce vas smatrati pocetnikom koji jos uvek ne ume da vozi ako krecete pod rucnom jer to "znaci" da ne umete da nadjete vagu.

sibke

pre 3 godine

Vi što vozite automatike trebalo bi da bildujete jer kad vam se isprazni akumulator moraćete da ga nosite na ramenu...
(kucač poruku, 01. septembar 2020 16:18)

Ja kupim nov akumukator kad se stari isprazni, kod vas u selu to ne rade?

Милош

pre 3 godine

Код електричних аутомобила нема квачела и мењача, па самим тим ни бриге о овоме, али то се сада наравно не помиње. Кад је вест о електричним аутима 300 вас се јави и паметује о батеријама и пуњењу истих, па ето сад мало и ја да мудрујем. :D

Rodoljub

pre 3 godine

Од ових 5 набројаних ставки једино ставк под бројем 4 није штетна по ваше возило, остале мање или више оштећују систем преноса.

Driver

pre 3 godine

Ja na semaforu cekam sa muzikom do daske i sa pritisnutim kvacilom i pod jakim gasom, pa sekundu pre zutog pritisnem gas do kraja, a skroz pustim kvacilo i upalim gume da sve ribe gledaju i mene i moj Audio.

juhu

pre 3 godine

1. prekomerno drzanje ruke na rucici menjaca ne utice na rad menjaca. na nizoj klasi automobila moze napraviti luft u plasticnom povezivanju rucice i samog menjaca zbog losih materijala, ali to se nije javilo kao serijski problem ni na autu starijem od 10 godina. Volan sa dve ruke - da zbog bezbednosti, ali i to je diskutabilno kada imate dobar servo kojim vrtite volan jednim prstom. Nije to konj koji se rita kao na staroj Ladi da se otimas sa volanom, a veca je verovatnoca, pogotovo kod pocetnika, da ce ti se ruke "uplesti" prilikom motanja.

Никола

pre 3 godine

Све лепо објашњено ! Потврђујем, при наглом заустављању возила, НИКАКО не притискати квачило пре кочнице, као што уче у неким ауто школама, па Бога ми и у неким ауто часописима ! Може да буде погубно. Не брините, мотор се неће угасити. Проверите тврдњу на безбедном месту и одагнајте сумњу.

jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi

pre 3 godine

Ma tako se možda radi na onom trotinetu što si ga jahao 3000km, kod automobila se to radi malo drugačije.
(Silvester, 1. septembar 2020 21:40)

srbine, EV nemaju kvačilo, to moraš naučiti.
ali dobro je što zapisuješ šta ja pišem.
zapiši i ovo što sam sad rekao, pa da te propitam posle.

juhu

pre 3 godine

2. Drzanje pritisnutog kvacila je posledica nestrpljivih vozaca iza vas, a ne vas hir. I da, opterecuje delove kvacila, ali na nacin kako je to i predvidjeno. Vama je sve jedno, drzacete pritisnutu ili kocnicu ili kvacilo. Jedini "spas" vam je automatski menjac.

juhu

pre 3 godine

4. U kom stepenu prenosa koja brzina zavisi samo od obrtnog momenta motora. Sa dizelom cesto mozete u 5 brzinu vec sa 60 na sat, jer dizel motor ima veliki obrtni momenat i na malom broju obrtaja motora. Sa malim gasom motor se "gusi" pa nema snage kao i sa velikim gasom kada se vise povecava buka nego brzina. Benzinac je uvek raspolozen da se "vrti" pa mu veci gas "prija" vise nego da ga "gusite". Veci gas, ne veliki!

DonJuan

pre 3 godine

Imala sam odličnog instruktora, njegove reči mi u nekim situacijama i dan-danas odzvanjaju u glavi dok vozim, a odlično vozim.
(Vagica, 01. septembar 2020 14:41)

Naravno, psovke i uvrede dugo znaju da odzvanjaju u glavi, a sigurno ih manje cujes od besnih vozaca koji ti sad sviraju nego kad je instruktor vikao na uvo, pa otud i utisak da si dobar vozac hahahahahahahha

Sempervivum

pre 3 godine

А мој инструктор је говорио да будем у првој брзини на семафору "да будем спреман за покрет"... Наравно да сам касније схватио да то није ни добро ни комфорно.

Frank Vercauteren

pre 3 godine

@Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.
(Sima, 1. septembar 2020 13:16)

Na (Vašu) žalost, gospodine Simo, upravo je obratno, stalno prebacivanje u N (neutral) automatskog menjača pri zautavljanju na semaforu je smrt za automatic. Ne morate uopšte da mi verujete, nastavite da radite to što radite i vrlo brzo ćete videti da sam u pravu. Srećno.

Džoni

pre 3 godine

Otiđite u NAVAK na trening vožnje i mnoge stvari ćete moći da proverite u realnim uslovima. Iako sam iskusan vozač sa popriličnim vozačkim stažom tamo sam dosta toga mogao da naučim i isprobam iako sam pre odlaska bio skeptik i u fazonu, šta to oni mene još mogu da nauče? Veoma pozitivno iskustvo. Svi koji su bili samnom u grupi složili su se sa tim.

juhu

pre 3 godine

3. Ovo rade samo vlasnici losijih automobila, jer se plase da im se motor ne ugasi kada konacno treba da krenu na uzbrdici. Lamela (a mozda i korpa lamele) ce vam trajati nesto krace. Od kako postoji elektro rucna kocnica i pocetnicima je kretanje iz mesta uzbrdo igranje video igrice.

crni dan

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
(crni dan, 01. septembar 2020 12:41)

gde jel u Vranju?Tamo ni instruktori me znaju da voze...
(prezimenaić aparedajemgrcima, 01. septembar 2020 13:41)


Mozda si polagao kod prijatelja ili mozda nisi ni isao u auto skolu nego si kupio dozvolu. Da si bio na casovima voznje znao bi.

dacha Zvezda

pre 3 godine

Mom ortaku menjac bas smetao na početku. Trebalo mu dva tri meseca da ga razradi od prve do pete brzine... Posle je "bilo ok"...
Jes da je provalio posle da je to bio automatik, al sad nema veze :))

petrolboi

pre 3 godine

Video je zapravo odličan i nudi vrlo korisne savete, ali sad, teško je nekog ko ceo život nešto radi na jedan način ubetidi da greši. Ja sam manje više radio sve ovo ali sam vremenom prestao.

1. Bolje je ne držati ruku na menjaču, iako u gradu ponekad to umem da uradim. Problem nije habanje koliko bezbednost. UVEK je bolje držati obe ruke na volanu (3 i 9 sati). Ko god misli da to rade samo žene i početnici verovatno nikada nije proklizao u kolima ili morao nešto da izbegava. Jednostavno, mnogo je lakše napraviti korekcije i znati šta vam rade prenji točkovi, pogotovo ako vozite na niskoprofilnim gumama.

2. Logično, mada nikako sa automatskim menjačem. Inače ovo radim ako znam da semafor dugo drži.

3. Ne razumem zašto ne koristiti ručnu. Meni je na oštrijim uzbrdicama oduvek bilo lakše da krenem uz nju. Na blagom usponu mislim da nije problem držati klackalicu

4. Mislim da je isto potpuno logično, ali zavisi od automobila i načina na koji se ubrzava.

5. Sem ako niste u trci pametnije je, a bogami i udobnije da držite levu nogu sa strane.

Mislim da je mnogo veća greška ubacivanje u ler dok se auto još kreće ili je daleko od raskrsnice. To nema nikakvog smilsla, naročito ako ste na nizbrdici.
Ako vam se baš ne šalta kroz svaku brzinu pri zaustavljanju samo dignite nogu sa gasa i pustite da auto sam dođe do semafora. Vožnjom u leru gubite mnogo kontrole. Auto nije toliko upravljiv, nemate gas i samo bespotrebno trošite kočnice i gorivo.

error404

pre 3 godine

"a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?" Kocenje motorom nije debilno kocenje, i osim stednje kocnica, smanjuje i potrosnju auta, pogotovo ako se koci stalno sa izbacenom brzinom.

P-76ers

pre 3 godine

А мој инструктор је говорио да будем у првој брзини на семафору "да будем спреман за покрет"... Наравно да сам касније схватио да то није ни добро ни комфорно.
(Sempervivum, 01. septembar 2020 13:13)

To je nekad bilo društveno prihvatljivo, a sad je došlo na crnu listu. Ne daj Bože da priznaš da si spreman u prvoj na semaforu, ovi sa start stop će te živog pojesti...

yuslaven

pre 3 godine

 Još gori su mi oni koji još dok je auto ide reletivno brzo, izbace u ler i koče do stajanja. 
(Tadija, 01. septembar 2020 14:00)

Ne znam šta ti znači to ,,relativno brzo" ali ja kad prilazim semaforu retko kad idem kao june pa ga samo izbacim iz brzine i ostavim ga na leru dok čekam.
Ako sam baš blizu semafora čim se promeni crveno za pešake ubacujem u prvu i spreman sam da krenem.

brm

pre 3 godine

Jedino ovo da mi je noga na kvaličilu duže nego što treba. Tako sam navikao, jer imam veću kontrolu nad automobilom. Valjad ću to da promenim.

Stari čačanin

pre 3 godine

Zene su daleko bolji i sigurniji vozaci od muskaraca!Tesko je to muskom svetu da prizna ali tako jeste i tako je dokazano.Zene voze sporije iz razloga sto au pazljivije nekoliko puta vise od muskaraca.
(ex ju, 01. septembar 2020 14:55)

Ja kao taksista koji je skoro svaki dan u gradskom saobraćaju po deset sati, mogu ti reći iz ličnog iskustva da si napisao totalnu glupost. Žene voze sporije jer su nekoliko puta nesigurnije od muškaraca, a i procena veličine vozila im nije baš jača strana, pogotovo onim kojima su muževi kupili ogromne džipove za odlazak do frizera ili omiljenog butika.

Pravi Valter

pre 3 godine

Em pola nasih vozaca pored loseg vaspitanja NEMA POJMA O VOZNJI, em ih vi jos zaludjujete ovakvim idijotskim tekstovima na nivou atut rubrike Telegrafa, SRAMOTA!

zivot je ringispil i kola na sudaranje...

pre 3 godine

 Ipak kada je motor u brzini, pumpa za vodu ce raditi brze pa je i hladjenje motora bolje nego na leru na nizbrdici, a posto se se prethodno verovatno penjali na brdo sa kojeg silazite motor je leeepo zagrejan. Ponekad i previse.
(juhu, 01. septembar 2020 13:30)

A ne postoji mogucnost da zivite na brdu i da vam prvo ide nizbrdica i da je motor hladan, ili ne daj boze da ima ispravno hladjenje motora pa da ne brine o glupostima???

biciklista

pre 3 godine

Svaki mladji vozač bi trebalo da pogleda ovaj video par puta - kako ne bi uništavao vozilo.
Imam u kući mladog vozača (vozi tek godinu i po dana), koji nesporno vozi sve bolje i bolje, ali i dalje pravi neke "zločine" prema vozilu od kojih mi se diže kosa na glavi.
Jedna podrgrupa tih "zločina" se tiče rukovanja sa menjačem u smislu:
- izbora adekvatnog stepena prenosa (teško je "detetu" objasniti zašto je "zdravije" za kola na početku uzbrdice prebaciti menjač jedan ili dva stepena niže ili zašto je bolje nizbrdo kočiti "mašinski", a ne držati stisnutu kočnicu),
- samog načina šaltanja (npr. da to mora biti "nežno, ali, odlučno" i "brzo" ručicom iz stepena prenosa u ler, a sporije obrnuto ),
- itd.
Prosto, to njega ne interesuje, to, kako tehnika funkcioniše i za njega su kola u rangu mobilnog telefona (kad ga "sjebeš", roditelji kupe drugi i sve ok).
Mada znam da je i dalje povremeno "drvoseča" prema vozilu, nekako mi je nekada lakše da nisam u kolima.
A da bih znao kako je vozio upitam gde je išao i pogledam stanje na bordu (odnos prosčne brzine i potrošnje), količinu kočione prašine od kočnica na prednjim felnama ...

milan

pre 3 godine

1, 2 i 5 su gluposti, urbane legende. S druge strane, 3 i 4 su glavni razlog zašto toliko plivajućih zamajaca strada u Srbiji - niko neće da prebaci u niži stepen, svako hoće trećom da mili preko ležećih i onda da potopi gas do daske.

NeshaBg

pre 3 godine

Vozite automatik i bacite ovaj tekst u smece.. Nikad vise manuelni
(banbadava, 1. septembar 2020 12:39)

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.


I to vise ne vazi.
Kad stanem i drzim kocnicu, nakon par sekundi se iskljuci pumpa menjaca, sto je isto kao da sam prebacio u N. Smanjuje potrosnju, cuva menjac. I nije bas novotarija, 13 godina star auto.

T

pre 3 godine

Mene su u autoskoli na Novom Beogradu 2005. ucili ovako: ako zelim da odmaram nogu, da mogu da izbacim iz brzine i da otpustim kvacilo. Ali cim se ugasi zeleno za pesake, da moram da vratim u brzinu.

a živiš u iluziji

pre 3 godine

a šta je poenta debilnog kočenja motorom? da štediš disk/pločice?
(jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi, 01. septembar 2020 19:18)

Tvoji komentari odavno nemaju veze ni sa mozgom ni sa kućnim vaspitanjem.

zex

pre 3 godine

?brume, meni je ovo nesto najludje sto sam procitao o voznji, tj stajanju. ko bre sve sad obucava buduce vozace... Na pesackom stajes na pola metra od pesackog, a automobili i na manje jedni od drugih ,kakvih 5metara? Gde si to procitao?? Ako je auto na uzbrdici ili nizbrdici vecoj/manjoj povuces rucnu, izbacis pa pustis kvacilo i oprezno kocnicu ako je veca nagnutost, jer mozda rucna nije u punoj snazi, ako osetis da auto krece u tom slucaju pritisni i radnu kocnicu. Zamisli pukne ti sajla, crevo ili ti omakne noga sa kvacila i auto krene i svesnom coveku tih pola metra /metar a na pola metra od tebe zena sa bebom u kolicima. Verovatno da ce bar iskusniji obuzdati auto na vreme ali ta zena ce se preseći... Tako je meni pricao moj instruktor, a bio pijandura teska... sta li koriste ovi sada...

Lancia Delta

pre 3 godine

Au, koliko nepoznavanja konstrukcije menjaca, a koliko samouverenosti. Lik koji je napravio klip je masinski inzenjer koji se citavog zivota bavi automobilima na profesionalnom nivou, a ovde se nalaze neki da pametuju. Pritisak na rucicu manuelnog menjaca moze da osteti lezajeve, tako da to definitivno treba izbegavati. Potisni lezaj nije predvidjen da bude u stalnom kontaktu sa korpom, tako da ce se i njegovo habanje povecati ako se stalno drzi noga na kvacilu. To dalje povlaci ubrzano habanje lamele. I da, izbacivanje iz brzine je dozvoljeno, cak i pozeljno, na polaganju vozackog ispita. Nije dozvoljeno kretanje u leru, ni pola metra, ali kada je auto zaustavljen, moze se izbaciti iz brzine. Drzanje auta na uzbrdici na kvacilu (nekad i sa malim gasom, ako je motor slab), je nista drugo nego bespotrebno spaljivanje lamele. Ubrzavanje sa niskih obrtaja pod jakim gasom u visokom stepenu prenosa steti najvise zamajcu, jer on upija sve snazne vibracije koje motor proizvodi u takvom rezimu. I da, i novi turbo benzinci imaju plivajuci zamajac. Dok se auto krece, nema apsolutno nikakve potrebe da se drzi kvacilo, niti izbacuje u ler. Na nizbrdici je najbolje drzati u nekoj brzini, pri cemu se ubrzanje regulise stepenom prenosa: najjace je u najvecoj brzini, a najmanje u prvoj. Naravno, nista od ovoga nije obavezno nauciti da bi se vozilo i 40 godina, ali nemojte pricati da su gluposti. To sto vi ne znate ove najjednostavnije tehnike voznje, je druga stvar.

bg

pre 3 godine

U auto skolama i prilikom obuke zahtevaju da automobil na semaforu stoji u brzini sa pritisnutim kvacilom. Go figure?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (crni dan, 1. septembar 2020 12:41)
Ukoliko je to tačno, onda su oni idioti, kojim treba oduzeti sve instruktorske dozvole.

Witcher

pre 3 godine

@Cinique

Kod nas je mnogo veći problem što se kucaju poruke pa se ne kreće na vreme. Meni treba pola sekunde da ubacim u prvu, što radim kad se upali žuto (ili ranije ako je semafor s tajmerom), a na zeleno sam već krenuo. Šta rade ovi iza mene me nije briga.

Dušan

pre 3 godine

aman ljudi, ovaj JaJaretina je trol... nemoguće da je neko toliko ograničen. Ili pije vinjak na ovu vrućinu. Samo ga ignorišimo kao svakog trola i ludilo će prestati.

ime

pre 3 godine

Vozio sam 20 gpdina razne manuelne, poslednje 2-3 godine samo automatik. Za gradsku guzvu milina, na autoputu mi je svejedno. I ovaj moj ima komande na volanu ako bas neko voli sam da salta, ali iskreno ne pamtim kad sam to uradio. Na semaforu se ne prebacuje u N samo stisnes jace kocnicu, on je u hold poziciji i ne moras drzati ni kocnicu, kad stisnes gas auto krece normalno.

realno

pre 3 godine

@ex yu
Ne samo da zene nisu bolj, nego su mnoooogo losiji vozaci od muskaraca. Pored onoga sto je vec naveo gospodin koji vozi taksi, treba dodati da im je svest o saobracaju daleko losija i da nikad ne prate brzinu kretanja ostalih vozila. Dodati i da se veci deo obavezno “dosminkava” na semaforu.
A za ova pravila oko menjaca. Manje-vise, sve tacno.

Medicinski pobratim.

pre 3 godine

nema nista lepse nego drzati auto na uzbrdici polu kvacilom i gasom, rucna je za amatere
(sluzbeni, 01. septembar 2020 14:38)
Jeste kada je automobil onakav kakvo je tvoje ime,jer u tom slucaju lamelu ne placas ti.

Kursula

pre 3 godine

Vozim automatik, pravilo broj 2. vazi i za automatik, na semaforu bi trebalo prebaciti u N (neutralno) iz brzine, sto i radim.


I to vise ne vazi.
Kad stanem i drzim kocnicu, nakon par sekundi se iskljuci pumpa menjaca, sto je isto kao da sam prebacio u N. Smanjuje potrosnju, cuva menjac. I nije bas novotarija, 13 godina star auto.
(NeshaBg, 1. septembar 2020 14:20)

Kakva pumpa menjaca?
Automatski menjaci sa torque converterom - pogonska osovina iz motora se i dalje okrece ali zbog niskog broja obrtaja obrtni moment se nedovojno jako prenosi preko fluida u konverteru prema menjacu i dalje niz prenos. Lagano pritisnuta kocnica drzi automobil u mestu. Kada se kocnica opusti vozilo pocinje da se sporo krece bez potrebe za dodavanje gasa. Ovo je idealno za kreni stani scenario. Ovaj mehanizam isto tako dozvoljava da vozilo bude staticno na blagoj uzbrdici. Novija vozila zadrzavaju kocnice angazovane za period 1-2 sekunde posle optustanja pedale kocnice i drze vozilo u mestu na vecoj uzbrdici.

DCT/DSG rade drugacije, kod njih lamela radi na istom principu kao kod manuelnih menjaca samo vozac nema kontorlu nad kvacilom putem pedale. U ovom slucaju kreni stani scenario utice na skracenje zivotnog veka kvacila zato sto se lamele brze trose.

CVT ima kvacilo u menjacu koje prekida vezu izmedju motora i pogona kada je automobil zaustavljen.

trn u oku

pre 3 godine

zašto bi iko radio ovo pod 3?
što se tiče tačke 5: ponekad rutinski stisnem kvačilo kad opadnu obrtaji u drugoj ili trećoj iako nije izvesno da ću vratiti u stepen niže (npr jer je kratka uzbrdica) pa tako premostim čisto da se ne ugasi. Ne znam koliko je to opasno po menjač al opet ni auto mi nije baš u cvetu mladosti.

n6

pre 3 godine

pod 1. je totalna ali totalna glupost. da su ovi sto su pisali tekst nekad skinuli onu zastitnu kožu oko ručice menjača videli bi kako sve to funkcioniše.... nema blage veze sa vezom.
slobodno odmarajte ruku na ručici menjača

Hvala

pre 3 godine

@(Lancia Delta, 2. septembar 2020 09:50)

Nemaju svi novi turbo benzinci plivajuci. Sto se tice drzanja ruke na menjacu, redovno drzim, nikada nisam imao problema sa menjacem, kvacila mi traju preko 200k km, ali ja ruku samo drzim tu, ne pritiskam menjac, ne naslanjam se na njega itd.

Lancia Delta

pre 3 godine

@witcher, da, ljudi generalno nisu svesni da moderni turbo benzinci imaju jako slicnu mehanicku karakteristiku kao turbo dizeli. Moment na niskim obrtajima ima skoro pa dizelsku vrednost, stoga je plivajuci zamajac neophodan da bi umanjio vibracije, jer, jelte, niko ne zeli da mu auto trese dok vozi. Naravno, kao sto si rekao, te vibracije su kod dizela veceg intenziteta, pa je zamajac optereceniji, i cesce strada kod vozaca koji pritiskaju gas do kraja iz niskih obrtaja. Takodje, ni maksimalni obrtaji kod turbo benzinca nisu nesto epohalni, ne vrte se oni tako rado kao atomosferci. Sem kod vrhunskih motora, tipa Ferrari, maksimalnu snagu tb postize na 5 do 5.5 hiljada rpm, sto je slicno dizelu. Mana tb, sa druge strane, je veca temperatura izduvnih gasova, koji vise naprezu turbinu, pa je opasno snazno opterecivati hladan motor, jer turbina moze bukvalno da pukne. Tako da je to problem koji se javlja kod neiskusnih vozaca turbo benzinaca. Prosto, svaki tip motora i menjaca ima mane, poenta je samo znati ih, da bi se izbegle nezeljene posledice

expert

pre 3 godine

LFC zauvek: Evo, mene je instruktor naučio da obavezno izbacujem iz brzine na semaforu. Tako sam i položio ispit. Pazi da zakon ne reguliše hoćeš li držati auto u leru ili drukčije.

Silvester

pre 3 godine

naravno da ćeš pre pritisnuti kvačilo jer ti je leva noga već (ovlaš) na njemu ili jako blizu kvačila.
sa druge strane, treba otpustiti gas i prebaciti na kočnicu što traje duže nego što ćeš pritisnuti kvačilo.
22 godine to savršeno funkcioniše bez da sam nekoga dotakao.
(jaretina, zečetina, vruće prasence. goveđi pršut, dimljena adidaska, pastrmka na žaru. šopska salata, pohovani vrganj, pekarski krompir i bog da te vidi, 01. septembar 2020 14:00)

Ma tako se možda radi na onom trotinetu što si ga jahao 3000km, kod automobila se to radi malo drugačije.

Papageno

pre 3 godine

Priznajem krivicu za pod 1. (kad vozim po Beogradu) mada to ne radim da bih "odmarao ruku" nego samo zbog loše navike koju sam stekao zato što vozim praktično 95% vremena po Beogradu.

Ali objektivno gledano, kad vozi po Beogradu čovek nema baš ni mnogo prilike da vrati obe ruke na volan jer mu je desna ruka stalno zauzeta šaltovanjem.

Pošto se Beograd sigurno neće promeniti, a još maje uslovi vožnje po Beogradu (naprotiv, može se očekivati samo još gore), moj sledeći auto će sigurno biti automatik. Ili električni, ako budžet dozvoli.

Lancia Delta

pre 3 godine

@hvala, Boga mi, svi do jednog sa iole vecim momentom imaju. Mozda ovi mali turbaci od litar nemaju, jer im je moment relativno nizak, kao i kod nekih manjih dizela. Inace svaki jaci turbo benzinac ima dvomaseni zamajac, nego se takvi motori cesce uparuju sa automatskim menjacem, pa se manje primecuje

Witcher

pre 3 godine

@Lancia Delta

Da vidiš iznenađenje kod nekih "poznavalaca" kad sam im objašnjavao da i jači benzinci imaju plivajući i da to nije ništa novo. Samo kod njih ređe crkava jer se snaga isporučuje ravnomernije nego kod dizela. A kad još u dizela sedne nabeđeni vozač, eto crklog zamajca. :)