Nedelja, 10.05.2020.

13:47

Hirurg napustio operaciju zbog privatne klinike, pacijent umro

Izvor: Tanjug

Hirurg napustio operaciju zbog privatne klinike, pacijent umro IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

107 Komentari

Sortiraj po:

C i n i k

pre 4 godine

I Austrija i Nemacka ne terete lekare za greske, gotovo nemoguce je na sudu dokazati, nije to Amerika
(Pop Cira, 10. maj 2020 20:21)


100% si siguran u to?
Ja ovde citam da se pokrece istraga..

CATAPA

pre 4 godine

Ako je čovek umro zato što je ovaj otišao, onda u zatvor treba i ovoga koji je nastavio operaciju za koju nije kvalifikovan. Pacijent je pristao na operaciju jer mu je rečeno da će ga operisati prvi, a ne drugi.
Ako bi se dogovorili, moglo bi da prođe samo sa odgovornošću pomoćnika, priznanjem da je grubo zabrljao u nastavku operacije koju može da završi i taj pomoćnik uz nadzor glavnog hirurga. Nadzor je danas i pogotovo rastegljiv pojam, uputstva je moguće dati i telefonom.

Najverovatniji ishod je kao i milion puta pre za tu kastu, da zatrpaju preminulog i piči dalje.

Јабучило

pre 4 godine

Zanimljiva je veza između imena "hipokrit" i reči "hipokrizija"...
(Žika elektrika, 10. maj 2020 23:55)

Зато што хипокрит и значи лицемер.

А лекар је био Хипократ.

Srpski tajkun

pre 4 godine

Pa koga briga kad je bio siromah. Kod nas ga gospodin doktor ne bi ni primio na razgovor, a kamo li poceo da ga operise.
U savremeno doba se sirotinja mnogo nesto primila na pricu da je nesto jednaka i da ima nekakva prava, treba to malo dovesti opet u red da se zna kome je gde mesto. Sta bi taj hteo, neko njemu da spasava zivot dok gospodin koji je dobro platio ceka na

Nisam elektricar, bankar

pre 4 godine

Cuj ovog dr a,
sta mislis da ti dodje elektricar da odradi nesto u kuci i trazi ti 500e za banalnu uslugu, ti kazes skupo, a on kaze, izvoli pa cackaj sam,
ili recimo u banci ti uzimaju proviziju za slanje novca npr 30%, ti se pobunis oni ti kazu otvori sebi banku.
Bahat si i bezobrazan, nisi jedini ti studirao, postoje fakulteti podjednako teski kao vas.
Alavost vas prigrlila.

Ocekivani scenario

pre 4 godine

Kao sto je bilo i ocekivano, smirila se korona, nastavilo se pljuvanje lekara.
Cinjenica je da ima raznih ljudi i uopste ne zelim da pravim alibi nekome, ali postoji vrlo jednostavno pitanje pre nego nekog lekara optuzite za gresku ili nemar: Da li bi (neki) pacijent preziveo da mu nije uradjena operacija od koje je (preminuo)?

Nova Sreća

pre 4 godine

Ja radim 15 god. kao lekar i ne znam gde to lekar početnik ima 100000 din, možda u Kuvajtu, 100000 kuvajtskih dinara...
Šalu na stranu, neki su izrekli neistine u svojim komentarima. Plata lekara početnika u domu zdravlja je oko 65000- 70000 nakon povećanja... ako ovako nastavimo da nipodaštavamo lekare desiće se kao u Rumuniji koja je za jedna mesec morala trajno da duplira plate lekarima kako bi sprečila odliv...

e

pre 4 godine

Hirurzi se kažu zahvaljuju od posla. Nikako onda nemogu da sračunam kako to kada od kada od očnog lekara dobijem uput za operaciju katarakte budem upućen u bolnicu za pregled treba 1,5 mesec, kada u bolnici izvršim taj pregled i moram čekati 6 meseci za operaciju koja pod lokalnom anestezijom traje 10 minuta? Svi ti lekari rade i u privatnim klinikama a tamo ako se plati bude završen za oko 10 dana. Država je napravila dil sa nekim privatnim klinikama i tu se posao završava za 1-1,5 mesec??? Zašto se na državnim toliko dugo čeka, a na privatnim razumno??

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 4 godine

Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot
Srbijo lecice te gatare i kleopatre, i to ne zbog para i losih uslova, a niste bolje ni zasluzila
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dr, 10. maj 2020 17:44)

Vi to sve znate i pre početka studiranja, i kolika će vam biti plata i koliko ćete raditi i kakvo je stanje u zdravstvu. Sada ste imali prilike da promenite neke stvari na bolje ali niste, umesto toga ste bili u stavu mirno dok vam dr. Žex objašnjava kako da koristite naočare, rukavice i vizir. Svako dobro i da se opametite a ne da ispraćate kolege u beli svet.

Boky

pre 4 godine

Okreni obrni nije etički i profesionalno a pogotovo što je bio težak slučaj.Da je bilo nešto rutinski pa ajde jer se onda nebi tragično završilo ali ovako je ipak veliki problem.Halapljivost je pobedila zakletvu i profesionalnost.

EU Citizen

pre 4 godine

Da li je drugi hirurg imao školu ili,. ako se. tamo. zahteva,. posebmu licencu ili dovoljnu praksu da obavlja taj posao? Ako jeste, onda je ovo samo klasična levičarska populistička kampanja blaćenja protiv privatnog zdravstva, i ništa drugo. Nema ničeg neprofesionalnog u tome da se, ako imaš drugu zakazanu obavezu posao prepusti drugom kvalifikovanom kolegi, to je sve što je ovaj čovek uradio.

bajker

pre 4 godine

Među onima koji završe neki drugi fakultet uvek ima dobrih stručnjaka i onih manje dobrih. Oni što završe medicinski faks, svi su odlični. Svi znaju sve. Naravno da se vredi mučiti 6+ godina, jer si posle car, nezavisno od znanja. Znanje se stiče vremenom, uvek ima onih na kojima se može učiti. Ovi što kukaju da im je mala plata, jeste stvarno je mala plata, ali naspram toga odgovornost na poslu je nula. Ako dođe do "problema" nikom ništa, greške su prekrivene zemljom.
Težak je to posao, i svakako bi trebalo napraviti razliku između onih kojima je lečenje samo biznis bez odgovornosti, i onih koji stvarno žele, znaju i hoće da leče.

bionick

pre 4 godine

covek je imao 77 godina. otisao je na najlepsi nacin, nije osetio nista i nije ni bio svestan trenutka odlaska. mozemo samo da mu zavidimo

bole

pre 4 godine

Lekar pocetnik, ima platu 100000 plus dezurstva. Specijalista od 150000 pa navise, plus staz, plus dezurstva, plus procenat od prepisanih lekova, plus novac koji iznudjuju pacijentima, a to nazivaju dozvoljenim poklonom a ne mitom. Prestanite da kukate. 150000 je malo ali nije 600 evra, vec vise nego duplo. Nemacka trazi lekare, pakujte kofere. Samo tamo necete od plate moci da vozite automobile od 50000 evra. Za mito se tamo ide u zatvor. A i za nesavesno lecenje. Uciti i nauciti su dve razlicite stvari.
(Milutin, 10. maj 2020 18:53)
Postovani Milutine,ako nadjete lekara pocetnika sa 100.000 dinara plate plus dezurstva u Srbiji,onda ste carobnjak.Isto vazi i za lekara specijalistu,nemaju platu 150.000 din ni sa dezurstvima. Sto se tice konstatacije o tome da u Nemackoj doktori ne voze skupe automobile od plate,mogu Vam reci da ste lose informisani...Sacekajte jos godinu ili dve,vecina strucnjaka ce preci u privatnike,gde ce imati platu kao u Nemackoj,ali je pitanje da li ce vecina moci da ih priusti...

kako da ne

pre 4 godine

@mile
O cemu pricas? U Svajcarskoj da ostave bilo koga da menja obloge pod temperaturom? Hahaha, pa nije to
Afrika. Ja verujem da ne volite zapadne zemlje, ali sa nekim pricama preterujete. U Svajcarskoj svako punoletan placa zdravstveno osiguranje minimum 250 pa do 550 franaka. Zavisi od dosta toga...Iz tog razloga su osiguranja veoma jaka i veoma utiču na drzavu da sve bude po propisu jer zele da imaju sto manje troskove. Vi u Svajcarskoj uopste ne morate da se lecite kod drzavnog, mozete i kod privatnog. Osiguranje vam pokriva sve to...Povezani su jedni i drugi i privatni pišu npr recepte za lekove. Svajcarska ima 30.000 zarazenih od korone ni u jednom momentu nisu imali problem sa smestajem pacijenata, niti su gradili bolnice od sajmova itd. Imaju velike kapacitete, imaju vrhunsko zdravstvo. Neke od najjacih klinika na svetu za mnoge bolesti su bas tamo... Vi kada bi usli u neku vecu njihovu drzavnu bolnicu ili klinicki centar kao u Bg ne bi ste verovali kako sve to izgleda, kako je cisto, kakve su im prostorije, sobe, sale itd. Pogledajte na youtube Svajcarci imaju najbolje uslove za medicinske radnike u celoj Evropi. Za svet ne znam jer nema poredjenja sa svetom. Dok medicinski radnik u Nemackoj vodi brigu o 10 pacijenata i vise, Svajcarski radi po propisu sa najvise 5 u smeni, garderobu za posao bira tako sto stisne taster i bira velicinu ( u slucaju da se ugoji ili smrsa kroz neko vreme), sve oprani, sredjeno, pauze sat vremena za rucak itd, itd. To sto Srpski mediji pisu ne znam kakve price da pravdaju svoje dvoriste je sramota jer ta Svajcarska svake godine ulije silne milione kao drzava Srbiji za pomoc. Pa poklanjali tramvaje, pomagali kada bile poplave, evo dok je korona dali su 500.000 franaka, nije neka cifra ali svake godine daju vise miliona pomoci.

Against modern football

pre 4 godine

Procitavsi naslov, bio sam 90% siguran da se slucaj desio u Indiji..a ono u Evropi..
(stoliv, 10. maj 2020 14:18) A ja ubedjen da je rec o Srbiji.

Zoki

pre 4 godine

Operacije tokom kojih jedan hirurg prepusti drugome da završi nisu retke, postoje stotine legitimnih razloga za to, uključujući i situacije da u susednoj sali čeka drugi pacijent. Odlazak na privatnu kliniku nije među njima. Možda je rešenje u tome da se lekarima državnih bolnica zabrani da rade i na privatnim klinikama? Ne znam, samo znam da su se neke stvari u medicini okrenule naopako. Jedan od problema sa COVID-19 u Italiji je bio da su bolnice i lekari bili fokusirani na ono što je profitabilno, npr. plastičnu hirurgiju. Niko ih nije spremao za epidemije. Neka američka istraživanja su pokazala da previše pacijenata umire radi greške lekara. Neke greške se moraju oprostiti, ko radi taj i greši. Problem je što se prelazi i preko grubih propusta. Nadam se da ćemo iz ove pandemije izvući neke pouke.

duki

pre 4 godine

Nisu problem plate u zdravstvu. Problem su plate svuda. Mala je razlika u visini zarade izmedju pocetnika i nekog ko radi kao 20 godina i dokazan je u tom poslu.

Darko

pre 4 godine

(dr, 10. maj 2020 17:44)

druze svaka tebi cast jer verujem da si jedan od vrednih i dobrih ALI 80% lekara kod nas su deca lekara koja su laganica dosli do diplome, posla, jednog, drugog a onda na kraju za svoj nehat i nemar uopste ne odgovaraju. Pa cak i da ubiju nekog. Imao sam licno iskustva sa nasim vajnim lekarima koji su me od zdravog doveli do srcanog i nervnog bolesnika za godinu dana. Sreca pa sam prestao da slusam njihove pogresne savete i vratio sam se na 99% normale. Jer puna je Srbija skolovanih ljudi i ne veruju bas svi u lekarsku nepogresivost. Al mi i dalje fali tih 1% zdravlja i nikad necu biti isti. E a za to oni nikada nece odgovarati, ni zatvorom, ni novcano ni ukorom. Da ne pricam o tudjim primerima iz blize okoline. U mom licnom slucaju nemar i neznanje su u pitanju 100% i imam dokaze. Al mi dzaba, kome da ih tuzim?

N.

pre 4 godine

Dok postoji privatno zdravstvo postojaće i ovakve stvari. Zdravstvo mora biti državno i dostupno svima, to je osnovno lhudsko pravo, degradirano, kao i sve od društvenog značaja od kada je kapital postao jači od država. Ovo kažem kao lekar, nikada, nikada neću prihvatiti da radim privatno, osim možda besplatno za one kojima treba. Alavost na novac je to najgora stvar, neću dopustiti da me to vodi u bilo kom poslu, a naročito važi za zdravstvene radnike.

Gale

pre 4 godine

Citam komentare kako su nasi lekari najbolji,pa zasto onda kada doju u Nemacku moraju sve skoro iznova da polazu,znam njih par koji su dosli svi su mi rekli da se ovde u Nemackoj bolje radi nego na Bakanu.I da vise nauce.

Dylan Dog

pre 4 godine

@Dr Nemacka
Ovo nije tacno. Covek je sa ogromnim bolovima prebacen helikopterom pa jos mu neko dao neki dokument da on bude upoznat sa rizicima?!
Ako postoji krivica lekara (mada moje misljenje je da nema) ne postoji nijadan potpisani dokument koji ce ga spasiti.

eva

pre 4 godine

Pa vi privatizujte zdravstvo!!!
Onda ce uslugu dobiti ko moze da plati, a ovde bi to za vecinu bilo niko.

Inace, najnormalnije je da se hirurzi smenjuju na operacijama. Nemojte pricati ono sto ne znate, a pogotovo osudjivati nekoga na osnovu svog neznanja i neinformisanosti.

Milutin

pre 4 godine

@dr
Lekar pocetnik, ima platu 100000 plus dezurstva. Specijalista od 150000 pa navise, plus staz, plus dezurstva, plus procenat od prepisanih lekova, plus novac koji iznudjuju pacijentima, a to nazivaju dozvoljenim poklonom a ne mitom. Prestanite da kukate. 150000 je malo ali nije 600 evra, vec vise nego duplo. Nemacka trazi lekare, pakujte kofere. Samo tamo necete od plate moci da vozite automobile od 50000 evra. Za mito se tamo ide u zatvor. A i za nesavesno lecenje. Uciti i nauciti su dve razlicite stvari.

Veliki brat

pre 4 godine

A zašto ne radi samo u privatnoj klinici?
(sličan se sličnom raduje, 10. maj 2020 15:40)

A, pa onda možda gubi neke druge beneficije, tipa besplatna specijalizacija (možda mu je državna klinika finansirala specijalizaciju pa ne može tek tako da je napusti), drugo možda ima operaciju par puta mesečno u toj državnoj klinici, a puna plata...

To je kao da pitaš ove naše u Srbiji zašto rade i na klinici i na Medicinskom fakultetu, na oba mesta puna plata - samo ne znam kako su izveli za radnu knjižicu na 2 mesta, jer ne možeš ni u jednoj drugoj delatnosti da imaš dva puta po 100% plate u državnom sektoru.

Dark

pre 4 godine

Procitavsi naslov, bio sam 90% siguran da se slucaj desio u Indiji..a ono u Evropi..
(stoliv, 10. maj 2020
Iz razloga što se Evropa idealizuje. Gledam,npr.,onaj ID američki kanal i zaključio sam,na osnovu nekih slučajeva povezanih sa funkcionisanjem sistema ,da je itekako korumpiran. Odrape oni ubicama,silovateljima doživotne,ali daleko je to od dobrog.

Hhg

pre 4 godine

Ljudima je jako teško da se pomire sa tim da medicina nije svemoguća, da su operacije opasne i da je sasvim prirodno i normalno nekad umreti.

Sa druge strane, naravno, ima tu i tamo i jezivo loših lekara.

ProkopijeElGrande

pre 4 godine

Apsolutno svuda u svetu se kolege hirurzi smenjuju u toku operacije (uz to da je nikada ni ne radi jedan hirurg, vec minimum dva hirurga istovremeno). Tako da ovde njegove krivice nema. E sad ako je isao u privatnu kliniku u toku radnog vremena drzavne, za to moze da dobije otkaz u državnoj i to je to.
(DrSofronijeTheGreat, 10. maj 2020 17:20)

To je tacno, ali se smenjuju po striktno odredjenim protokolima i fazama. Ne moze da ode "kad mu se cefne" i prepusti ostatak operacije kolegi. Istraga treba da utvrdi kad i pod kojim okolnostima je napustio salu. Ako je sve u po PS-u, nece snositi nikakve posledice, ako nije sve po PS-u...

veki

pre 4 godine

zavisi o kom se delu aorte radi ako je u pitanju torakalna svakako je smrtnost ogromna i kada je operacija "uspesna" sa tehnicke strane. nazalost takce op predugo traju na ekstrakorporalnoj cirkulaciji i tada sto duze op traje svi organi stradaju jetra bubrezi, mozak i kad se srce opet pokrene cesto pac bude u vegetativnom stanju. a cesto se desi i da se opet ne uspostavi srcana radnja. o predavanju op asistentu i komplikacijama vec ne ulazim glavni deo op mora da bude u prisustvu operatora sve ostalo moze i bez njega.

Електричар

pre 4 godine

Ајде оладите са осуђивањем доктора, има и међу њима кукоља, али генерално црнче и раде ко робови, посебно хирурзи. Са друге стране да ли је ко питао на коју је операцију отишао, можда је на приватној клиници оперисао дете које тек треба да живи живот пуним плућима, па је оставио другом хирургу пацијената од 77 година? И ако тај други доктор није забрљао, ни овај што је отишао не би му помогао. Хирурзи се разваљују од посла свуда и не треба их осуђивати вез икаквих аргуменената.

Dule

pre 4 godine

Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot[..]
(dr, 10. maj 2020 17:44)

Pa nije da mu je ovaj iz clanka bas spasavao zivot... vise je bio zabrinut za pare u privatnoj klinici. Ja sam programer, spreman sam da placam veci porez da bi tebi plata bila veca, 600 evra je smejurija, ma 1000 evra je smesno za lekara, ali takodje znam i ako dam vece pare za porez da one nece ici lekarima i sestrama i nastavnicima u skoli, vec sendvic-botovima, huliganima za baklje i na novogodisnku rasvetu.

Ali, i bez toga, skroz bi bio za to da se zemlja zaduzi da bi mogla da zadrzi lekare, kao sto je Rumunija uradila.

A to da svi znaju tvoj posao bolje od tebe, i da ces imati brdo nasilnih budala - od toga neces pobeci nigde, ne znam zasto si birao tu profesiju ako ti to toliko smeta.

mile

pre 4 godine

Ako su u Svajcarskoj clana naseg diplomatskog osoblja ostavili u hodniku sa lavorom vode i krpom da sam sebi menja obloge, a on zarazen virusom korone i pod ogromnom temperaturom,sta je ovo cudno? Na stranu sto na nas na zapadu gledaju kako gledaju, u Svajcarskoj je to narocito izrazeno, mogu misliti kuknjavu medija i nvo ovde da je obrnuta situacija. Kakva crna Hipokratova zakletva, to na zapadu odavno ne postoji

Sloba

pre 4 godine

Nema humanog zdravstvenog sistema osim besplatnog za sve. Naravno da se naplaćuje od poreza. U protivnom profit i zdravstvo jednostavno me idu zajedno. Čim tretman zavisi od vrste polise to nije human.

Nenad

pre 4 godine

Naravno da nema lekarske greske. Nikad je i nema! Dok postoji izbor i mogucnost da se radi i u Drzavnoj i u privatnoj praksi, bice ovako!
(Sasa, 10. maj 2020 14:15)
Pa to je sad pitanje.. Recimo čovek je vrhunski hirurg, dobio ponudu od privatne bolnice 3x veću i otišao. Državna bolnica ga zamoli da ostane još, da obučava mlade kolege. On pristane i volontira npr 2x nedeljno, potpuno besplatno, ima zakazanu operaciju na privatnoj klinici, koja uzgred košta preko 100 hiljada €. U to vreme ovaj hitan slučaj, što je jasno jer ga je helikopter dovezao, odradio veći deo, otišao na posao, kolega nastavio i na žalost pacijent je preminuo... 3 doktora sam upoznao za 5 godina u nemačkoj I svi imaju privatnu praksu i po par puta mesečno volontiraju u bolnici.

DrSofronijeTheGreat

pre 4 godine

Apsolutno svuda u svetu se kolege hirurzi smenjuju u toku operacije (uz to da je nikada ni ne radi jedan hirurg, vec minimum dva hirurga istovremeno). Tako da ovde njegove krivice nema. E sad ako je isao u privatnu kliniku u toku radnog vremena drzavne, za to moze da dobije otkaz u državnoj i to je to.

adje

pre 4 godine

hahha i covek da veruje u coronavirus i lazi koje nam plasiraju o coroni...suspendovali ga,bas ga briga im privatnu kliniku..bsvu se coronom a u zadnja 2 meseca je predozirnjem narkotika,alkohola,igara,side,ubistava,samoubistava najmanje 2 miliona ljudi u svetu umrlo a oni digli paniku za 150 hiljada....

ANALiticar

pre 4 godine

A sta ako svi gresite? Sta ako je operacija bila laka, ostavio je kolegi da zavrsi lagano, a kolega posto ga ovaj uvek nervirao posto radi i privatno i glavni je doktor, kolega malo secne dedu i ubije ga, nije neka steta deda 70god, a onda ovog tuzi i uzme mu poziciju i unisti mu zivot i karijeru? Sta ako je ovo scenario?

dr

pre 4 godine

Sve im je dozvoljeno. Pozdravili se sa moralom. Izigravaju bogove. Prst na celo pre nego sto nekom poverite svoje zdravlje i zivot. Danas svako moze da nisi beli mantil.
(Ljudmila, 10. maj 2020 14:55)
Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot
Srbijo lecice te gatare i kleopatre, i to ne zbog para i losih uslova, a niste bolje ni zasluzila

Марко

pre 4 godine

Хипократова заклетва и капитализам не могу заједно. У капитализму је профит важнији од људског живота.

Јабучило

pre 4 godine

Hahaha Linc u Nemackoj ??? U Austriji je.
Pre nego komentarises nauci nesto...
(Vlada, 10. maj 2020 14:43)

А као је нека велика разлика?

Dr Nemacka

pre 4 godine

Nece se desiti NISTA jer i nema nikakvog krivicnog dela. Pacijent je pre operacije bio informisan o rizicima (pa i smrtnim) i potpisao je saglasnost, inace operacija ne bi ni pocela. Dalje, operatori se na takvim operacijama koje traju i po 7-8 sati smenjuju, prvi asistent je takodje hirurg i pravila nisu ni na koji nacin prekrsena. Dakle, ne treba nasedati na senzacionalisticko pisanje austrijskih bulevarskih listova i njihovo takodje senzacionalisticko prenosenje od strane srpske stampe - sracunato samo na to da se lekarima "seku glave" ako slucajno ne funkcionisu onako kako to neko zamislja da treba.

XXL

pre 4 godine

Dakle koliko se da zaključiti nema stručne, a samim tim i zakonske greške sve u skladu sa procedurom, profesijom i zakpnom - operacija uspela pacijent umro.

sailor

pre 4 godine

Mislite li da ce sistem da mu oprosti?.Ne,neće ode doca pod led..javnost trazi zrtvu i odgovorne!Nece mu pomoci ni Sebastian lično..U Državnoj službi je zavrsio kao profesionalac,ostaje da vidimo kaznu od kolega iz komore.

Oliver

pre 4 godine

@Срђан Јовановић,

Upravo tako. Mi imamo vrhunske lekare kao sto su akademik Marko Bumbasirevic,mikrohirurg,akademik Zoran Krivokapic,koloproktolog,akademik Vlada Kostic,neurolog,profesori Lazar Davidovic,vaskularni hirurg,Dana Grujicic,neurohirurg,Branimir Nestorovic,pulmolog,Slobodan Marinkovic Moca,neuroanatom..to su sve vrhunski lekari koji su svi mogli da odu u inostranstvo,imali su milion ponuda,ali su ostali u Srbiji.

Djoksa

pre 4 godine

77 godina..? Neće od toga ništa biti. To je ionako bio visoko rizičan pacijent. Žao mi bi bilo nekog da je mlađi od 60 godina. Sve do 60-65god koristan si i društvu i osećaš se i sam korisnim. Posle toga si teret i sebi i porodici i društvu. I što je najgore, ostaje ti pravo da glasaš, pa glasaš za autokrate jer u tim godinama čovek podetinji i postane podložan autoritetima (prestaje kritički da razmišlja) kao kad je bio mali. Ja ne bih da živim više od 65god, pa da gutam pilule kao bombone i da mi doktori i medicinske sestre budu najbolji prijatelji.

koronarius

pre 4 godine

Sasvim uobicajena stvar u Zapadnoj Evropi. Kolega nastavio operaciju. Verovatno je imao zakazanu drugu operaciju u privatnoj klinici, tako da je u obavezi da se pojavi tamo, u suprotnom sledi tuzba!

NorN

pre 4 godine

Prošao sam puno u svetu i bio u kontaktu sa raznim doktorima ali po stručnosti su svi oni mala deca i amateri za naše ljude i stručnjake ma koliko se kod nas kukalo!

Steva

pre 4 godine

Samo u Nemačkoj ovako nešto može da se desi.
(Bya-Bya,)

Kao prvo Linz nije u Nemačkoj nego u Austiji i ovo nije karakteristično za Nemce ili Austrijance nego je u pitanju ljudska pohlepa jer je on tamo sigurno imao dobru platu sa kojom je bio nezadovoljan i to je često uzrok ljudskih nesreća i patnji.

Kostadin

pre 4 godine

Tako i treba. Neka bolesnike leče fudbaleri i treneri. Kod nas od socijalizma do sada nemi majstorčina glavni a doktor golja. Kod mojeg dede apotekara, pre rata, svi koji su prolazili pored apoteke morali su da kupuju po jedan lek. Oni zdravi su kupovali neki lek i posle ga bacali. Znalo se ko je ko i ko je majstor i proleter a ko magistar farmacije.

kardiohirurg

pre 4 godine

Nevedene operacije mogu da traju i po 16h. Isteklo radno vreme, u cemu je problem? Nije ga ostavio da umre u sali, vec je preuzeo kolega koji je sasvim sigurno licenciran za izvodjenje navedene operacije. Inace smrtnost kod 77 godisnjaka u slucaju navedene bolesti je daleko iznad 20%.

Луле

pre 4 godine

Код нас су лекари толико велике патриоте, да једва чекамо неку вест из иностранства да се спрдамо са њима. Док у овој земљи тече мед и млеко.

kafu

pre 4 godine

U zatvor do kraja života i licenca u vatru, kao i mnogi koji se igraju tudjom nesrećom!
(NorNo, 10. maj 2020 14:20)

Hoće, mili. Evo saće. Kao što te tvoje norveške samoljubive lekare teraju u ćorku kad odrade operaciju kolena, pa pacijent od aktivnog čoveka završi u kolicima do kraja života.

Bogoje Panajotović

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.
(parx, 10. maj 2020 14:29)

Što je započeo operaciju ako je slabo plaćen ? Nije mislio da će nešto loše da se desi ?! Koga briga šta je on mislio? Osuđuju ga zbog lošeg delovanja, a ne zbog razmišljanja.

sličan se sličnom raduje

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.
(parx, 10. maj 2020 14:29)

A zašto ne radi samo u privatnoj klinici?

Oliver

pre 4 godine

Glavni problem je sto je u Evropi dozvoljeno da lekar istovremeno radi u drzavnoj i privatnoj praksi,sto je cist sukob interesa,a ponekad dovodi do komicnih situacija kao u ovom slucaju gde je covek imao 2 angazmana bukvalno u isto vreme. Ko nije zadovoljan drzavnom platom ili uslovima,neka ide 100% u privatnu praksu. Ne mogu i jare i pare. U Srbiji jos mogu i da razumem zbog male plate u drzavnoj praksi,ali u Austriji ili Nemackoj? To je van pameti.

Mr Majestyk

pre 4 godine

1. Срамота
2. Где су сада аутошовинисти да кажу да је код нас најгоре?
(Срђан Јовановић, 10. maj 2020 14:53)

Kod nas ovo niko ne bi ni objavio.

Срђан Јовановић

pre 4 godine

1. Срамота
2. Где су сада аутошовинисти да кажу да је код нас најгоре?
3. И даље тврдим да су најбољи српски лекари остали у Србији. И као стручњаци, и као људи.

А. Петров

pre 4 godine

Овако нешто код нас не би било објављено. Никад. А прво што би директор клинике урадио, је да каже како је све рађено у складу са прописима и да су то гнусне инсинуације.

Ljudmila

pre 4 godine

Sve im je dozvoljeno. Pozdravili se sa moralom. Izigravaju bogove. Prst na celo pre nego sto nekom poverite svoje zdravlje i zivot. Danas svako moze da nisi beli mantil.

parx

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.

parx

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.

dr

pre 4 godine

Sve im je dozvoljeno. Pozdravili se sa moralom. Izigravaju bogove. Prst na celo pre nego sto nekom poverite svoje zdravlje i zivot. Danas svako moze da nisi beli mantil.
(Ljudmila, 10. maj 2020 14:55)
Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot
Srbijo lecice te gatare i kleopatre, i to ne zbog para i losih uslova, a niste bolje ni zasluzila

Ljudmila

pre 4 godine

Sve im je dozvoljeno. Pozdravili se sa moralom. Izigravaju bogove. Prst na celo pre nego sto nekom poverite svoje zdravlje i zivot. Danas svako moze da nisi beli mantil.

kardiohirurg

pre 4 godine

Nevedene operacije mogu da traju i po 16h. Isteklo radno vreme, u cemu je problem? Nije ga ostavio da umre u sali, vec je preuzeo kolega koji je sasvim sigurno licenciran za izvodjenje navedene operacije. Inace smrtnost kod 77 godisnjaka u slucaju navedene bolesti je daleko iznad 20%.

sličan se sličnom raduje

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.
(parx, 10. maj 2020 14:29)

A zašto ne radi samo u privatnoj klinici?

Dr Nemacka

pre 4 godine

Nece se desiti NISTA jer i nema nikakvog krivicnog dela. Pacijent je pre operacije bio informisan o rizicima (pa i smrtnim) i potpisao je saglasnost, inace operacija ne bi ni pocela. Dalje, operatori se na takvim operacijama koje traju i po 7-8 sati smenjuju, prvi asistent je takodje hirurg i pravila nisu ni na koji nacin prekrsena. Dakle, ne treba nasedati na senzacionalisticko pisanje austrijskih bulevarskih listova i njihovo takodje senzacionalisticko prenosenje od strane srpske stampe - sracunato samo na to da se lekarima "seku glave" ako slucajno ne funkcionisu onako kako to neko zamislja da treba.

koronarius

pre 4 godine

Sasvim uobicajena stvar u Zapadnoj Evropi. Kolega nastavio operaciju. Verovatno je imao zakazanu drugu operaciju u privatnoj klinici, tako da je u obavezi da se pojavi tamo, u suprotnom sledi tuzba!

sailor

pre 4 godine

Mislite li da ce sistem da mu oprosti?.Ne,neće ode doca pod led..javnost trazi zrtvu i odgovorne!Nece mu pomoci ni Sebastian lično..U Državnoj službi je zavrsio kao profesionalac,ostaje da vidimo kaznu od kolega iz komore.

Срђан Јовановић

pre 4 godine

1. Срамота
2. Где су сада аутошовинисти да кажу да је код нас најгоре?
3. И даље тврдим да су најбољи српски лекари остали у Србији. И као стручњаци, и као људи.

DrSofronijeTheGreat

pre 4 godine

Apsolutno svuda u svetu se kolege hirurzi smenjuju u toku operacije (uz to da je nikada ni ne radi jedan hirurg, vec minimum dva hirurga istovremeno). Tako da ovde njegove krivice nema. E sad ako je isao u privatnu kliniku u toku radnog vremena drzavne, za to moze da dobije otkaz u državnoj i to je to.

bole

pre 4 godine

Lekar pocetnik, ima platu 100000 plus dezurstva. Specijalista od 150000 pa navise, plus staz, plus dezurstva, plus procenat od prepisanih lekova, plus novac koji iznudjuju pacijentima, a to nazivaju dozvoljenim poklonom a ne mitom. Prestanite da kukate. 150000 je malo ali nije 600 evra, vec vise nego duplo. Nemacka trazi lekare, pakujte kofere. Samo tamo necete od plate moci da vozite automobile od 50000 evra. Za mito se tamo ide u zatvor. A i za nesavesno lecenje. Uciti i nauciti su dve razlicite stvari.
(Milutin, 10. maj 2020 18:53)
Postovani Milutine,ako nadjete lekara pocetnika sa 100.000 dinara plate plus dezurstva u Srbiji,onda ste carobnjak.Isto vazi i za lekara specijalistu,nemaju platu 150.000 din ni sa dezurstvima. Sto se tice konstatacije o tome da u Nemackoj doktori ne voze skupe automobile od plate,mogu Vam reci da ste lose informisani...Sacekajte jos godinu ili dve,vecina strucnjaka ce preci u privatnike,gde ce imati platu kao u Nemackoj,ali je pitanje da li ce vecina moci da ih priusti...

Nenad

pre 4 godine

Naravno da nema lekarske greske. Nikad je i nema! Dok postoji izbor i mogucnost da se radi i u Drzavnoj i u privatnoj praksi, bice ovako!
(Sasa, 10. maj 2020 14:15)
Pa to je sad pitanje.. Recimo čovek je vrhunski hirurg, dobio ponudu od privatne bolnice 3x veću i otišao. Državna bolnica ga zamoli da ostane još, da obučava mlade kolege. On pristane i volontira npr 2x nedeljno, potpuno besplatno, ima zakazanu operaciju na privatnoj klinici, koja uzgred košta preko 100 hiljada €. U to vreme ovaj hitan slučaj, što je jasno jer ga je helikopter dovezao, odradio veći deo, otišao na posao, kolega nastavio i na žalost pacijent je preminuo... 3 doktora sam upoznao za 5 godina u nemačkoj I svi imaju privatnu praksu i po par puta mesečno volontiraju u bolnici.

NorN

pre 4 godine

Prošao sam puno u svetu i bio u kontaktu sa raznim doktorima ali po stručnosti su svi oni mala deca i amateri za naše ljude i stručnjake ma koliko se kod nas kukalo!

Darko

pre 4 godine

(dr, 10. maj 2020 17:44)

druze svaka tebi cast jer verujem da si jedan od vrednih i dobrih ALI 80% lekara kod nas su deca lekara koja su laganica dosli do diplome, posla, jednog, drugog a onda na kraju za svoj nehat i nemar uopste ne odgovaraju. Pa cak i da ubiju nekog. Imao sam licno iskustva sa nasim vajnim lekarima koji su me od zdravog doveli do srcanog i nervnog bolesnika za godinu dana. Sreca pa sam prestao da slusam njihove pogresne savete i vratio sam se na 99% normale. Jer puna je Srbija skolovanih ljudi i ne veruju bas svi u lekarsku nepogresivost. Al mi i dalje fali tih 1% zdravlja i nikad necu biti isti. E a za to oni nikada nece odgovarati, ni zatvorom, ni novcano ni ukorom. Da ne pricam o tudjim primerima iz blize okoline. U mom licnom slucaju nemar i neznanje su u pitanju 100% i imam dokaze. Al mi dzaba, kome da ih tuzim?

Steva

pre 4 godine

Samo u Nemačkoj ovako nešto može da se desi.
(Bya-Bya,)

Kao prvo Linz nije u Nemačkoj nego u Austiji i ovo nije karakteristično za Nemce ili Austrijance nego je u pitanju ljudska pohlepa jer je on tamo sigurno imao dobru platu sa kojom je bio nezadovoljan i to je često uzrok ljudskih nesreća i patnji.

kako da ne

pre 4 godine

@mile
O cemu pricas? U Svajcarskoj da ostave bilo koga da menja obloge pod temperaturom? Hahaha, pa nije to
Afrika. Ja verujem da ne volite zapadne zemlje, ali sa nekim pricama preterujete. U Svajcarskoj svako punoletan placa zdravstveno osiguranje minimum 250 pa do 550 franaka. Zavisi od dosta toga...Iz tog razloga su osiguranja veoma jaka i veoma utiču na drzavu da sve bude po propisu jer zele da imaju sto manje troskove. Vi u Svajcarskoj uopste ne morate da se lecite kod drzavnog, mozete i kod privatnog. Osiguranje vam pokriva sve to...Povezani su jedni i drugi i privatni pišu npr recepte za lekove. Svajcarska ima 30.000 zarazenih od korone ni u jednom momentu nisu imali problem sa smestajem pacijenata, niti su gradili bolnice od sajmova itd. Imaju velike kapacitete, imaju vrhunsko zdravstvo. Neke od najjacih klinika na svetu za mnoge bolesti su bas tamo... Vi kada bi usli u neku vecu njihovu drzavnu bolnicu ili klinicki centar kao u Bg ne bi ste verovali kako sve to izgleda, kako je cisto, kakve su im prostorije, sobe, sale itd. Pogledajte na youtube Svajcarci imaju najbolje uslove za medicinske radnike u celoj Evropi. Za svet ne znam jer nema poredjenja sa svetom. Dok medicinski radnik u Nemackoj vodi brigu o 10 pacijenata i vise, Svajcarski radi po propisu sa najvise 5 u smeni, garderobu za posao bira tako sto stisne taster i bira velicinu ( u slucaju da se ugoji ili smrsa kroz neko vreme), sve oprani, sredjeno, pauze sat vremena za rucak itd, itd. To sto Srpski mediji pisu ne znam kakve price da pravdaju svoje dvoriste je sramota jer ta Svajcarska svake godine ulije silne milione kao drzava Srbiji za pomoc. Pa poklanjali tramvaje, pomagali kada bile poplave, evo dok je korona dali su 500.000 franaka, nije neka cifra ali svake godine daju vise miliona pomoci.

kafu

pre 4 godine

U zatvor do kraja života i licenca u vatru, kao i mnogi koji se igraju tudjom nesrećom!
(NorNo, 10. maj 2020 14:20)

Hoće, mili. Evo saće. Kao što te tvoje norveške samoljubive lekare teraju u ćorku kad odrade operaciju kolena, pa pacijent od aktivnog čoveka završi u kolicima do kraja života.

Sloba

pre 4 godine

Nema humanog zdravstvenog sistema osim besplatnog za sve. Naravno da se naplaćuje od poreza. U protivnom profit i zdravstvo jednostavno me idu zajedno. Čim tretman zavisi od vrste polise to nije human.

Електричар

pre 4 godine

Ајде оладите са осуђивањем доктора, има и међу њима кукоља, али генерално црнче и раде ко робови, посебно хирурзи. Са друге стране да ли је ко питао на коју је операцију отишао, можда је на приватној клиници оперисао дете које тек треба да живи живот пуним плућима, па је оставио другом хирургу пацијената од 77 година? И ако тај други доктор није забрљао, ни овај што је отишао не би му помогао. Хирурзи се разваљују од посла свуда и не треба их осуђивати вез икаквих аргуменената.

N.

pre 4 godine

Dok postoji privatno zdravstvo postojaće i ovakve stvari. Zdravstvo mora biti državno i dostupno svima, to je osnovno lhudsko pravo, degradirano, kao i sve od društvenog značaja od kada je kapital postao jači od država. Ovo kažem kao lekar, nikada, nikada neću prihvatiti da radim privatno, osim možda besplatno za one kojima treba. Alavost na novac je to najgora stvar, neću dopustiti da me to vodi u bilo kom poslu, a naročito važi za zdravstvene radnike.

Against modern football

pre 4 godine

Procitavsi naslov, bio sam 90% siguran da se slucaj desio u Indiji..a ono u Evropi..
(stoliv, 10. maj 2020 14:18) A ja ubedjen da je rec o Srbiji.

А. Петров

pre 4 godine

Овако нешто код нас не би било објављено. Никад. А прво што би директор клинике урадио, је да каже како је све рађено у складу са прописима и да су то гнусне инсинуације.

Zoki

pre 4 godine

Operacije tokom kojih jedan hirurg prepusti drugome da završi nisu retke, postoje stotine legitimnih razloga za to, uključujući i situacije da u susednoj sali čeka drugi pacijent. Odlazak na privatnu kliniku nije među njima. Možda je rešenje u tome da se lekarima državnih bolnica zabrani da rade i na privatnim klinikama? Ne znam, samo znam da su se neke stvari u medicini okrenule naopako. Jedan od problema sa COVID-19 u Italiji je bio da su bolnice i lekari bili fokusirani na ono što je profitabilno, npr. plastičnu hirurgiju. Niko ih nije spremao za epidemije. Neka američka istraživanja su pokazala da previše pacijenata umire radi greške lekara. Neke greške se moraju oprostiti, ko radi taj i greši. Problem je što se prelazi i preko grubih propusta. Nadam se da ćemo iz ove pandemije izvući neke pouke.

Dule

pre 4 godine

Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot[..]
(dr, 10. maj 2020 17:44)

Pa nije da mu je ovaj iz clanka bas spasavao zivot... vise je bio zabrinut za pare u privatnoj klinici. Ja sam programer, spreman sam da placam veci porez da bi tebi plata bila veca, 600 evra je smejurija, ma 1000 evra je smesno za lekara, ali takodje znam i ako dam vece pare za porez da one nece ici lekarima i sestrama i nastavnicima u skoli, vec sendvic-botovima, huliganima za baklje i na novogodisnku rasvetu.

Ali, i bez toga, skroz bi bio za to da se zemlja zaduzi da bi mogla da zadrzi lekare, kao sto je Rumunija uradila.

A to da svi znaju tvoj posao bolje od tebe, i da ces imati brdo nasilnih budala - od toga neces pobeci nigde, ne znam zasto si birao tu profesiju ako ti to toliko smeta.

Mr Majestyk

pre 4 godine

1. Срамота
2. Где су сада аутошовинисти да кажу да је код нас најгоре?
(Срђан Јовановић, 10. maj 2020 14:53)

Kod nas ovo niko ne bi ni objavio.

Hhg

pre 4 godine

Ljudima je jako teško da se pomire sa tim da medicina nije svemoguća, da su operacije opasne i da je sasvim prirodno i normalno nekad umreti.

Sa druge strane, naravno, ima tu i tamo i jezivo loših lekara.

Марко

pre 4 godine

Хипократова заклетва и капитализам не могу заједно. У капитализму је профит важнији од људског живота.

ProkopijeElGrande

pre 4 godine

Apsolutno svuda u svetu se kolege hirurzi smenjuju u toku operacije (uz to da je nikada ni ne radi jedan hirurg, vec minimum dva hirurga istovremeno). Tako da ovde njegove krivice nema. E sad ako je isao u privatnu kliniku u toku radnog vremena drzavne, za to moze da dobije otkaz u državnoj i to je to.
(DrSofronijeTheGreat, 10. maj 2020 17:20)

To je tacno, ali se smenjuju po striktno odredjenim protokolima i fazama. Ne moze da ode "kad mu se cefne" i prepusti ostatak operacije kolegi. Istraga treba da utvrdi kad i pod kojim okolnostima je napustio salu. Ako je sve u po PS-u, nece snositi nikakve posledice, ako nije sve po PS-u...

Oliver

pre 4 godine

Glavni problem je sto je u Evropi dozvoljeno da lekar istovremeno radi u drzavnoj i privatnoj praksi,sto je cist sukob interesa,a ponekad dovodi do komicnih situacija kao u ovom slucaju gde je covek imao 2 angazmana bukvalno u isto vreme. Ko nije zadovoljan drzavnom platom ili uslovima,neka ide 100% u privatnu praksu. Ne mogu i jare i pare. U Srbiji jos mogu i da razumem zbog male plate u drzavnoj praksi,ali u Austriji ili Nemackoj? To je van pameti.

eva

pre 4 godine

Pa vi privatizujte zdravstvo!!!
Onda ce uslugu dobiti ko moze da plati, a ovde bi to za vecinu bilo niko.

Inace, najnormalnije je da se hirurzi smenjuju na operacijama. Nemojte pricati ono sto ne znate, a pogotovo osudjivati nekoga na osnovu svog neznanja i neinformisanosti.

Gale

pre 4 godine

Citam komentare kako su nasi lekari najbolji,pa zasto onda kada doju u Nemacku moraju sve skoro iznova da polazu,znam njih par koji su dosli svi su mi rekli da se ovde u Nemackoj bolje radi nego na Bakanu.I da vise nauce.

duki

pre 4 godine

Nisu problem plate u zdravstvu. Problem su plate svuda. Mala je razlika u visini zarade izmedju pocetnika i nekog ko radi kao 20 godina i dokazan je u tom poslu.

Milutin

pre 4 godine

@dr
Lekar pocetnik, ima platu 100000 plus dezurstva. Specijalista od 150000 pa navise, plus staz, plus dezurstva, plus procenat od prepisanih lekova, plus novac koji iznudjuju pacijentima, a to nazivaju dozvoljenim poklonom a ne mitom. Prestanite da kukate. 150000 je malo ali nije 600 evra, vec vise nego duplo. Nemacka trazi lekare, pakujte kofere. Samo tamo necete od plate moci da vozite automobile od 50000 evra. Za mito se tamo ide u zatvor. A i za nesavesno lecenje. Uciti i nauciti su dve razlicite stvari.

Oliver

pre 4 godine

@Срђан Јовановић,

Upravo tako. Mi imamo vrhunske lekare kao sto su akademik Marko Bumbasirevic,mikrohirurg,akademik Zoran Krivokapic,koloproktolog,akademik Vlada Kostic,neurolog,profesori Lazar Davidovic,vaskularni hirurg,Dana Grujicic,neurohirurg,Branimir Nestorovic,pulmolog,Slobodan Marinkovic Moca,neuroanatom..to su sve vrhunski lekari koji su svi mogli da odu u inostranstvo,imali su milion ponuda,ali su ostali u Srbiji.

Јабучило

pre 4 godine

Hahaha Linc u Nemackoj ??? U Austriji je.
Pre nego komentarises nauci nesto...
(Vlada, 10. maj 2020 14:43)

А као је нека велика разлика?

Veliki brat

pre 4 godine

A zašto ne radi samo u privatnoj klinici?
(sličan se sličnom raduje, 10. maj 2020 15:40)

A, pa onda možda gubi neke druge beneficije, tipa besplatna specijalizacija (možda mu je državna klinika finansirala specijalizaciju pa ne može tek tako da je napusti), drugo možda ima operaciju par puta mesečno u toj državnoj klinici, a puna plata...

To je kao da pitaš ove naše u Srbiji zašto rade i na klinici i na Medicinskom fakultetu, na oba mesta puna plata - samo ne znam kako su izveli za radnu knjižicu na 2 mesta, jer ne možeš ni u jednoj drugoj delatnosti da imaš dva puta po 100% plate u državnom sektoru.

Dylan Dog

pre 4 godine

@Dr Nemacka
Ovo nije tacno. Covek je sa ogromnim bolovima prebacen helikopterom pa jos mu neko dao neki dokument da on bude upoznat sa rizicima?!
Ako postoji krivica lekara (mada moje misljenje je da nema) ne postoji nijadan potpisani dokument koji ce ga spasiti.

XXL

pre 4 godine

Dakle koliko se da zaključiti nema stručne, a samim tim i zakonske greške sve u skladu sa procedurom, profesijom i zakpnom - operacija uspela pacijent umro.

Dark

pre 4 godine

Procitavsi naslov, bio sam 90% siguran da se slucaj desio u Indiji..a ono u Evropi..
(stoliv, 10. maj 2020
Iz razloga što se Evropa idealizuje. Gledam,npr.,onaj ID američki kanal i zaključio sam,na osnovu nekih slučajeva povezanih sa funkcionisanjem sistema ,da je itekako korumpiran. Odrape oni ubicama,silovateljima doživotne,ali daleko je to od dobrog.

mile

pre 4 godine

Ako su u Svajcarskoj clana naseg diplomatskog osoblja ostavili u hodniku sa lavorom vode i krpom da sam sebi menja obloge, a on zarazen virusom korone i pod ogromnom temperaturom,sta je ovo cudno? Na stranu sto na nas na zapadu gledaju kako gledaju, u Svajcarskoj je to narocito izrazeno, mogu misliti kuknjavu medija i nvo ovde da je obrnuta situacija. Kakva crna Hipokratova zakletva, to na zapadu odavno ne postoji

veki

pre 4 godine

zavisi o kom se delu aorte radi ako je u pitanju torakalna svakako je smrtnost ogromna i kada je operacija "uspesna" sa tehnicke strane. nazalost takce op predugo traju na ekstrakorporalnoj cirkulaciji i tada sto duze op traje svi organi stradaju jetra bubrezi, mozak i kad se srce opet pokrene cesto pac bude u vegetativnom stanju. a cesto se desi i da se opet ne uspostavi srcana radnja. o predavanju op asistentu i komplikacijama vec ne ulazim glavni deo op mora da bude u prisustvu operatora sve ostalo moze i bez njega.

Луле

pre 4 godine

Код нас су лекари толико велике патриоте, да једва чекамо неку вест из иностранства да се спрдамо са њима. Док у овој земљи тече мед и млеко.

Kostadin

pre 4 godine

Tako i treba. Neka bolesnike leče fudbaleri i treneri. Kod nas od socijalizma do sada nemi majstorčina glavni a doktor golja. Kod mojeg dede apotekara, pre rata, svi koji su prolazili pored apoteke morali su da kupuju po jedan lek. Oni zdravi su kupovali neki lek i posle ga bacali. Znalo se ko je ko i ko je majstor i proleter a ko magistar farmacije.

bionick

pre 4 godine

covek je imao 77 godina. otisao je na najlepsi nacin, nije osetio nista i nije ni bio svestan trenutka odlaska. mozemo samo da mu zavidimo

Bogoje Panajotović

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.
(parx, 10. maj 2020 14:29)

Što je započeo operaciju ako je slabo plaćen ? Nije mislio da će nešto loše da se desi ?! Koga briga šta je on mislio? Osuđuju ga zbog lošeg delovanja, a ne zbog razmišljanja.

Djoksa

pre 4 godine

77 godina..? Neće od toga ništa biti. To je ionako bio visoko rizičan pacijent. Žao mi bi bilo nekog da je mlađi od 60 godina. Sve do 60-65god koristan si i društvu i osećaš se i sam korisnim. Posle toga si teret i sebi i porodici i društvu. I što je najgore, ostaje ti pravo da glasaš, pa glasaš za autokrate jer u tim godinama čovek podetinji i postane podložan autoritetima (prestaje kritički da razmišlja) kao kad je bio mali. Ja ne bih da živim više od 65god, pa da gutam pilule kao bombone i da mi doktori i medicinske sestre budu najbolji prijatelji.

adje

pre 4 godine

hahha i covek da veruje u coronavirus i lazi koje nam plasiraju o coroni...suspendovali ga,bas ga briga im privatnu kliniku..bsvu se coronom a u zadnja 2 meseca je predozirnjem narkotika,alkohola,igara,side,ubistava,samoubistava najmanje 2 miliona ljudi u svetu umrlo a oni digli paniku za 150 hiljada....

ANALiticar

pre 4 godine

A sta ako svi gresite? Sta ako je operacija bila laka, ostavio je kolegi da zavrsi lagano, a kolega posto ga ovaj uvek nervirao posto radi i privatno i glavni je doktor, kolega malo secne dedu i ubije ga, nije neka steta deda 70god, a onda ovog tuzi i uzme mu poziciju i unisti mu zivot i karijeru? Sta ako je ovo scenario?

Srpski tajkun

pre 4 godine

Pa koga briga kad je bio siromah. Kod nas ga gospodin doktor ne bi ni primio na razgovor, a kamo li poceo da ga operise.
U savremeno doba se sirotinja mnogo nesto primila na pricu da je nesto jednaka i da ima nekakva prava, treba to malo dovesti opet u red da se zna kome je gde mesto. Sta bi taj hteo, neko njemu da spasava zivot dok gospodin koji je dobro platio ceka na

Јабучило

pre 4 godine

Zanimljiva je veza između imena "hipokrit" i reči "hipokrizija"...
(Žika elektrika, 10. maj 2020 23:55)

Зато што хипокрит и значи лицемер.

А лекар је био Хипократ.

bajker

pre 4 godine

Među onima koji završe neki drugi fakultet uvek ima dobrih stručnjaka i onih manje dobrih. Oni što završe medicinski faks, svi su odlični. Svi znaju sve. Naravno da se vredi mučiti 6+ godina, jer si posle car, nezavisno od znanja. Znanje se stiče vremenom, uvek ima onih na kojima se može učiti. Ovi što kukaju da im je mala plata, jeste stvarno je mala plata, ali naspram toga odgovornost na poslu je nula. Ako dođe do "problema" nikom ništa, greške su prekrivene zemljom.
Težak je to posao, i svakako bi trebalo napraviti razliku između onih kojima je lečenje samo biznis bez odgovornosti, i onih koji stvarno žele, znaju i hoće da leče.

Nova Sreća

pre 4 godine

Ja radim 15 god. kao lekar i ne znam gde to lekar početnik ima 100000 din, možda u Kuvajtu, 100000 kuvajtskih dinara...
Šalu na stranu, neki su izrekli neistine u svojim komentarima. Plata lekara početnika u domu zdravlja je oko 65000- 70000 nakon povećanja... ako ovako nastavimo da nipodaštavamo lekare desiće se kao u Rumuniji koja je za jedna mesec morala trajno da duplira plate lekarima kako bi sprečila odliv...

Nisam elektricar, bankar

pre 4 godine

Cuj ovog dr a,
sta mislis da ti dodje elektricar da odradi nesto u kuci i trazi ti 500e za banalnu uslugu, ti kazes skupo, a on kaze, izvoli pa cackaj sam,
ili recimo u banci ti uzimaju proviziju za slanje novca npr 30%, ti se pobunis oni ti kazu otvori sebi banku.
Bahat si i bezobrazan, nisi jedini ti studirao, postoje fakulteti podjednako teski kao vas.
Alavost vas prigrlila.

EU Citizen

pre 4 godine

Da li je drugi hirurg imao školu ili,. ako se. tamo. zahteva,. posebmu licencu ili dovoljnu praksu da obavlja taj posao? Ako jeste, onda je ovo samo klasična levičarska populistička kampanja blaćenja protiv privatnog zdravstva, i ništa drugo. Nema ničeg neprofesionalnog u tome da se, ako imaš drugu zakazanu obavezu posao prepusti drugom kvalifikovanom kolegi, to je sve što je ovaj čovek uradio.

Ocekivani scenario

pre 4 godine

Kao sto je bilo i ocekivano, smirila se korona, nastavilo se pljuvanje lekara.
Cinjenica je da ima raznih ljudi i uopste ne zelim da pravim alibi nekome, ali postoji vrlo jednostavno pitanje pre nego nekog lekara optuzite za gresku ili nemar: Da li bi (neki) pacijent preziveo da mu nije uradjena operacija od koje je (preminuo)?

e

pre 4 godine

Hirurzi se kažu zahvaljuju od posla. Nikako onda nemogu da sračunam kako to kada od kada od očnog lekara dobijem uput za operaciju katarakte budem upućen u bolnicu za pregled treba 1,5 mesec, kada u bolnici izvršim taj pregled i moram čekati 6 meseci za operaciju koja pod lokalnom anestezijom traje 10 minuta? Svi ti lekari rade i u privatnim klinikama a tamo ako se plati bude završen za oko 10 dana. Država je napravila dil sa nekim privatnim klinikama i tu se posao završava za 1-1,5 mesec??? Zašto se na državnim toliko dugo čeka, a na privatnim razumno??

CATAPA

pre 4 godine

Ako je čovek umro zato što je ovaj otišao, onda u zatvor treba i ovoga koji je nastavio operaciju za koju nije kvalifikovan. Pacijent je pristao na operaciju jer mu je rečeno da će ga operisati prvi, a ne drugi.
Ako bi se dogovorili, moglo bi da prođe samo sa odgovornošću pomoćnika, priznanjem da je grubo zabrljao u nastavku operacije koju može da završi i taj pomoćnik uz nadzor glavnog hirurga. Nadzor je danas i pogotovo rastegljiv pojam, uputstva je moguće dati i telefonom.

Najverovatniji ishod je kao i milion puta pre za tu kastu, da zatrpaju preminulog i piči dalje.

Boky

pre 4 godine

Okreni obrni nije etički i profesionalno a pogotovo što je bio težak slučaj.Da je bilo nešto rutinski pa ajde jer se onda nebi tragično završilo ali ovako je ipak veliki problem.Halapljivost je pobedila zakletvu i profesionalnost.

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 4 godine

Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot
Srbijo lecice te gatare i kleopatre, i to ne zbog para i losih uslova, a niste bolje ni zasluzila
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dr, 10. maj 2020 17:44)

Vi to sve znate i pre početka studiranja, i kolika će vam biti plata i koliko ćete raditi i kakvo je stanje u zdravstvu. Sada ste imali prilike da promenite neke stvari na bolje ali niste, umesto toga ste bili u stavu mirno dok vam dr. Žex objašnjava kako da koristite naočare, rukavice i vizir. Svako dobro i da se opametite a ne da ispraćate kolege u beli svet.

C i n i k

pre 4 godine

I Austrija i Nemacka ne terete lekare za greske, gotovo nemoguce je na sudu dokazati, nije to Amerika
(Pop Cira, 10. maj 2020 20:21)


100% si siguran u to?
Ja ovde citam da se pokrece istraga..

Срђан Јовановић

pre 4 godine

1. Срамота
2. Где су сада аутошовинисти да кажу да је код нас најгоре?
3. И даље тврдим да су најбољи српски лекари остали у Србији. И као стручњаци, и као људи.

parx

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.

dr

pre 4 godine

Sve im je dozvoljeno. Pozdravili se sa moralom. Izigravaju bogove. Prst na celo pre nego sto nekom poverite svoje zdravlje i zivot. Danas svako moze da nisi beli mantil.
(Ljudmila, 10. maj 2020 14:55)
Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot
Srbijo lecice te gatare i kleopatre, i to ne zbog para i losih uslova, a niste bolje ni zasluzila

NorN

pre 4 godine

Prošao sam puno u svetu i bio u kontaktu sa raznim doktorima ali po stručnosti su svi oni mala deca i amateri za naše ljude i stručnjake ma koliko se kod nas kukalo!

Ljudmila

pre 4 godine

Sve im je dozvoljeno. Pozdravili se sa moralom. Izigravaju bogove. Prst na celo pre nego sto nekom poverite svoje zdravlje i zivot. Danas svako moze da nisi beli mantil.

kardiohirurg

pre 4 godine

Nevedene operacije mogu da traju i po 16h. Isteklo radno vreme, u cemu je problem? Nije ga ostavio da umre u sali, vec je preuzeo kolega koji je sasvim sigurno licenciran za izvodjenje navedene operacije. Inace smrtnost kod 77 godisnjaka u slucaju navedene bolesti je daleko iznad 20%.

Djoksa

pre 4 godine

77 godina..? Neće od toga ništa biti. To je ionako bio visoko rizičan pacijent. Žao mi bi bilo nekog da je mlađi od 60 godina. Sve do 60-65god koristan si i društvu i osećaš se i sam korisnim. Posle toga si teret i sebi i porodici i društvu. I što je najgore, ostaje ti pravo da glasaš, pa glasaš za autokrate jer u tim godinama čovek podetinji i postane podložan autoritetima (prestaje kritički da razmišlja) kao kad je bio mali. Ja ne bih da živim više od 65god, pa da gutam pilule kao bombone i da mi doktori i medicinske sestre budu najbolji prijatelji.

Milutin

pre 4 godine

@dr
Lekar pocetnik, ima platu 100000 plus dezurstva. Specijalista od 150000 pa navise, plus staz, plus dezurstva, plus procenat od prepisanih lekova, plus novac koji iznudjuju pacijentima, a to nazivaju dozvoljenim poklonom a ne mitom. Prestanite da kukate. 150000 je malo ali nije 600 evra, vec vise nego duplo. Nemacka trazi lekare, pakujte kofere. Samo tamo necete od plate moci da vozite automobile od 50000 evra. Za mito se tamo ide u zatvor. A i za nesavesno lecenje. Uciti i nauciti su dve razlicite stvari.

bionick

pre 4 godine

covek je imao 77 godina. otisao je na najlepsi nacin, nije osetio nista i nije ni bio svestan trenutka odlaska. mozemo samo da mu zavidimo

sailor

pre 4 godine

Mislite li da ce sistem da mu oprosti?.Ne,neće ode doca pod led..javnost trazi zrtvu i odgovorne!Nece mu pomoci ni Sebastian lično..U Državnoj službi je zavrsio kao profesionalac,ostaje da vidimo kaznu od kolega iz komore.

Kostadin

pre 4 godine

Tako i treba. Neka bolesnike leče fudbaleri i treneri. Kod nas od socijalizma do sada nemi majstorčina glavni a doktor golja. Kod mojeg dede apotekara, pre rata, svi koji su prolazili pored apoteke morali su da kupuju po jedan lek. Oni zdravi su kupovali neki lek i posle ga bacali. Znalo se ko je ko i ko je majstor i proleter a ko magistar farmacije.

sličan se sličnom raduje

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.
(parx, 10. maj 2020 14:29)

A zašto ne radi samo u privatnoj klinici?

Bogoje Panajotović

pre 4 godine

Jbg ako bez njega ne moze nista, onda sto ga vise ne placaju da ne mora da ide na privatnu kliniku ??? On sigurno nije mislio da ce nesto lose da se desi. Nije ga ostavio domaru, nego drugim doktorima.
(parx, 10. maj 2020 14:29)

Što je započeo operaciju ako je slabo plaćen ? Nije mislio da će nešto loše da se desi ?! Koga briga šta je on mislio? Osuđuju ga zbog lošeg delovanja, a ne zbog razmišljanja.

Јабучило

pre 4 godine

Hahaha Linc u Nemackoj ??? U Austriji je.
Pre nego komentarises nauci nesto...
(Vlada, 10. maj 2020 14:43)

А као је нека велика разлика?

ANALiticar

pre 4 godine

A sta ako svi gresite? Sta ako je operacija bila laka, ostavio je kolegi da zavrsi lagano, a kolega posto ga ovaj uvek nervirao posto radi i privatno i glavni je doktor, kolega malo secne dedu i ubije ga, nije neka steta deda 70god, a onda ovog tuzi i uzme mu poziciju i unisti mu zivot i karijeru? Sta ako je ovo scenario?

Oliver

pre 4 godine

@Срђан Јовановић,

Upravo tako. Mi imamo vrhunske lekare kao sto su akademik Marko Bumbasirevic,mikrohirurg,akademik Zoran Krivokapic,koloproktolog,akademik Vlada Kostic,neurolog,profesori Lazar Davidovic,vaskularni hirurg,Dana Grujicic,neurohirurg,Branimir Nestorovic,pulmolog,Slobodan Marinkovic Moca,neuroanatom..to su sve vrhunski lekari koji su svi mogli da odu u inostranstvo,imali su milion ponuda,ali su ostali u Srbiji.

Марко

pre 4 godine

Хипократова заклетва и капитализам не могу заједно. У капитализму је профит важнији од људског живота.

bole

pre 4 godine

Lekar pocetnik, ima platu 100000 plus dezurstva. Specijalista od 150000 pa navise, plus staz, plus dezurstva, plus procenat od prepisanih lekova, plus novac koji iznudjuju pacijentima, a to nazivaju dozvoljenim poklonom a ne mitom. Prestanite da kukate. 150000 je malo ali nije 600 evra, vec vise nego duplo. Nemacka trazi lekare, pakujte kofere. Samo tamo necete od plate moci da vozite automobile od 50000 evra. Za mito se tamo ide u zatvor. A i za nesavesno lecenje. Uciti i nauciti su dve razlicite stvari.
(Milutin, 10. maj 2020 18:53)
Postovani Milutine,ako nadjete lekara pocetnika sa 100.000 dinara plate plus dezurstva u Srbiji,onda ste carobnjak.Isto vazi i za lekara specijalistu,nemaju platu 150.000 din ni sa dezurstvima. Sto se tice konstatacije o tome da u Nemackoj doktori ne voze skupe automobile od plate,mogu Vam reci da ste lose informisani...Sacekajte jos godinu ili dve,vecina strucnjaka ce preci u privatnike,gde ce imati platu kao u Nemackoj,ali je pitanje da li ce vecina moci da ih priusti...

Gale

pre 4 godine

Citam komentare kako su nasi lekari najbolji,pa zasto onda kada doju u Nemacku moraju sve skoro iznova da polazu,znam njih par koji su dosli svi su mi rekli da se ovde u Nemackoj bolje radi nego na Bakanu.I da vise nauce.

Steva

pre 4 godine

Samo u Nemačkoj ovako nešto može da se desi.
(Bya-Bya,)

Kao prvo Linz nije u Nemačkoj nego u Austiji i ovo nije karakteristično za Nemce ili Austrijance nego je u pitanju ljudska pohlepa jer je on tamo sigurno imao dobru platu sa kojom je bio nezadovoljan i to je često uzrok ljudskih nesreća i patnji.

Dr Nemacka

pre 4 godine

Nece se desiti NISTA jer i nema nikakvog krivicnog dela. Pacijent je pre operacije bio informisan o rizicima (pa i smrtnim) i potpisao je saglasnost, inace operacija ne bi ni pocela. Dalje, operatori se na takvim operacijama koje traju i po 7-8 sati smenjuju, prvi asistent je takodje hirurg i pravila nisu ni na koji nacin prekrsena. Dakle, ne treba nasedati na senzacionalisticko pisanje austrijskih bulevarskih listova i njihovo takodje senzacionalisticko prenosenje od strane srpske stampe - sracunato samo na to da se lekarima "seku glave" ako slucajno ne funkcionisu onako kako to neko zamislja da treba.

koronarius

pre 4 godine

Sasvim uobicajena stvar u Zapadnoj Evropi. Kolega nastavio operaciju. Verovatno je imao zakazanu drugu operaciju u privatnoj klinici, tako da je u obavezi da se pojavi tamo, u suprotnom sledi tuzba!

Nenad

pre 4 godine

Naravno da nema lekarske greske. Nikad je i nema! Dok postoji izbor i mogucnost da se radi i u Drzavnoj i u privatnoj praksi, bice ovako!
(Sasa, 10. maj 2020 14:15)
Pa to je sad pitanje.. Recimo čovek je vrhunski hirurg, dobio ponudu od privatne bolnice 3x veću i otišao. Državna bolnica ga zamoli da ostane još, da obučava mlade kolege. On pristane i volontira npr 2x nedeljno, potpuno besplatno, ima zakazanu operaciju na privatnoj klinici, koja uzgred košta preko 100 hiljada €. U to vreme ovaj hitan slučaj, što je jasno jer ga je helikopter dovezao, odradio veći deo, otišao na posao, kolega nastavio i na žalost pacijent je preminuo... 3 doktora sam upoznao za 5 godina u nemačkoj I svi imaju privatnu praksu i po par puta mesečno volontiraju u bolnici.

Against modern football

pre 4 godine

Procitavsi naslov, bio sam 90% siguran da se slucaj desio u Indiji..a ono u Evropi..
(stoliv, 10. maj 2020 14:18) A ja ubedjen da je rec o Srbiji.

Darko

pre 4 godine

(dr, 10. maj 2020 17:44)

druze svaka tebi cast jer verujem da si jedan od vrednih i dobrih ALI 80% lekara kod nas su deca lekara koja su laganica dosli do diplome, posla, jednog, drugog a onda na kraju za svoj nehat i nemar uopste ne odgovaraju. Pa cak i da ubiju nekog. Imao sam licno iskustva sa nasim vajnim lekarima koji su me od zdravog doveli do srcanog i nervnog bolesnika za godinu dana. Sreca pa sam prestao da slusam njihove pogresne savete i vratio sam se na 99% normale. Jer puna je Srbija skolovanih ljudi i ne veruju bas svi u lekarsku nepogresivost. Al mi i dalje fali tih 1% zdravlja i nikad necu biti isti. E a za to oni nikada nece odgovarati, ni zatvorom, ni novcano ni ukorom. Da ne pricam o tudjim primerima iz blize okoline. U mom licnom slucaju nemar i neznanje su u pitanju 100% i imam dokaze. Al mi dzaba, kome da ih tuzim?

adje

pre 4 godine

hahha i covek da veruje u coronavirus i lazi koje nam plasiraju o coroni...suspendovali ga,bas ga briga im privatnu kliniku..bsvu se coronom a u zadnja 2 meseca je predozirnjem narkotika,alkohola,igara,side,ubistava,samoubistava najmanje 2 miliona ljudi u svetu umrlo a oni digli paniku za 150 hiljada....

kako da ne

pre 4 godine

@mile
O cemu pricas? U Svajcarskoj da ostave bilo koga da menja obloge pod temperaturom? Hahaha, pa nije to
Afrika. Ja verujem da ne volite zapadne zemlje, ali sa nekim pricama preterujete. U Svajcarskoj svako punoletan placa zdravstveno osiguranje minimum 250 pa do 550 franaka. Zavisi od dosta toga...Iz tog razloga su osiguranja veoma jaka i veoma utiču na drzavu da sve bude po propisu jer zele da imaju sto manje troskove. Vi u Svajcarskoj uopste ne morate da se lecite kod drzavnog, mozete i kod privatnog. Osiguranje vam pokriva sve to...Povezani su jedni i drugi i privatni pišu npr recepte za lekove. Svajcarska ima 30.000 zarazenih od korone ni u jednom momentu nisu imali problem sa smestajem pacijenata, niti su gradili bolnice od sajmova itd. Imaju velike kapacitete, imaju vrhunsko zdravstvo. Neke od najjacih klinika na svetu za mnoge bolesti su bas tamo... Vi kada bi usli u neku vecu njihovu drzavnu bolnicu ili klinicki centar kao u Bg ne bi ste verovali kako sve to izgleda, kako je cisto, kakve su im prostorije, sobe, sale itd. Pogledajte na youtube Svajcarci imaju najbolje uslove za medicinske radnike u celoj Evropi. Za svet ne znam jer nema poredjenja sa svetom. Dok medicinski radnik u Nemackoj vodi brigu o 10 pacijenata i vise, Svajcarski radi po propisu sa najvise 5 u smeni, garderobu za posao bira tako sto stisne taster i bira velicinu ( u slucaju da se ugoji ili smrsa kroz neko vreme), sve oprani, sredjeno, pauze sat vremena za rucak itd, itd. To sto Srpski mediji pisu ne znam kakve price da pravdaju svoje dvoriste je sramota jer ta Svajcarska svake godine ulije silne milione kao drzava Srbiji za pomoc. Pa poklanjali tramvaje, pomagali kada bile poplave, evo dok je korona dali su 500.000 franaka, nije neka cifra ali svake godine daju vise miliona pomoci.

Mr Majestyk

pre 4 godine

1. Срамота
2. Где су сада аутошовинисти да кажу да је код нас најгоре?
(Срђан Јовановић, 10. maj 2020 14:53)

Kod nas ovo niko ne bi ni objavio.

DrSofronijeTheGreat

pre 4 godine

Apsolutno svuda u svetu se kolege hirurzi smenjuju u toku operacije (uz to da je nikada ni ne radi jedan hirurg, vec minimum dva hirurga istovremeno). Tako da ovde njegove krivice nema. E sad ako je isao u privatnu kliniku u toku radnog vremena drzavne, za to moze da dobije otkaz u državnoj i to je to.

Sloba

pre 4 godine

Nema humanog zdravstvenog sistema osim besplatnog za sve. Naravno da se naplaćuje od poreza. U protivnom profit i zdravstvo jednostavno me idu zajedno. Čim tretman zavisi od vrste polise to nije human.

N.

pre 4 godine

Dok postoji privatno zdravstvo postojaće i ovakve stvari. Zdravstvo mora biti državno i dostupno svima, to je osnovno lhudsko pravo, degradirano, kao i sve od društvenog značaja od kada je kapital postao jači od država. Ovo kažem kao lekar, nikada, nikada neću prihvatiti da radim privatno, osim možda besplatno za one kojima treba. Alavost na novac je to najgora stvar, neću dopustiti da me to vodi u bilo kom poslu, a naročito važi za zdravstvene radnike.

Oliver

pre 4 godine

Glavni problem je sto je u Evropi dozvoljeno da lekar istovremeno radi u drzavnoj i privatnoj praksi,sto je cist sukob interesa,a ponekad dovodi do komicnih situacija kao u ovom slucaju gde je covek imao 2 angazmana bukvalno u isto vreme. Ko nije zadovoljan drzavnom platom ili uslovima,neka ide 100% u privatnu praksu. Ne mogu i jare i pare. U Srbiji jos mogu i da razumem zbog male plate u drzavnoj praksi,ali u Austriji ili Nemackoj? To je van pameti.

kafu

pre 4 godine

U zatvor do kraja života i licenca u vatru, kao i mnogi koji se igraju tudjom nesrećom!
(NorNo, 10. maj 2020 14:20)

Hoće, mili. Evo saće. Kao što te tvoje norveške samoljubive lekare teraju u ćorku kad odrade operaciju kolena, pa pacijent od aktivnog čoveka završi u kolicima do kraja života.

mile

pre 4 godine

Ako su u Svajcarskoj clana naseg diplomatskog osoblja ostavili u hodniku sa lavorom vode i krpom da sam sebi menja obloge, a on zarazen virusom korone i pod ogromnom temperaturom,sta je ovo cudno? Na stranu sto na nas na zapadu gledaju kako gledaju, u Svajcarskoj je to narocito izrazeno, mogu misliti kuknjavu medija i nvo ovde da je obrnuta situacija. Kakva crna Hipokratova zakletva, to na zapadu odavno ne postoji

Dule

pre 4 godine

Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot[..]
(dr, 10. maj 2020 17:44)

Pa nije da mu je ovaj iz clanka bas spasavao zivot... vise je bio zabrinut za pare u privatnoj klinici. Ja sam programer, spreman sam da placam veci porez da bi tebi plata bila veca, 600 evra je smejurija, ma 1000 evra je smesno za lekara, ali takodje znam i ako dam vece pare za porez da one nece ici lekarima i sestrama i nastavnicima u skoli, vec sendvic-botovima, huliganima za baklje i na novogodisnku rasvetu.

Ali, i bez toga, skroz bi bio za to da se zemlja zaduzi da bi mogla da zadrzi lekare, kao sto je Rumunija uradila.

A to da svi znaju tvoj posao bolje od tebe, i da ces imati brdo nasilnih budala - od toga neces pobeci nigde, ne znam zasto si birao tu profesiju ako ti to toliko smeta.

eva

pre 4 godine

Pa vi privatizujte zdravstvo!!!
Onda ce uslugu dobiti ko moze da plati, a ovde bi to za vecinu bilo niko.

Inace, najnormalnije je da se hirurzi smenjuju na operacijama. Nemojte pricati ono sto ne znate, a pogotovo osudjivati nekoga na osnovu svog neznanja i neinformisanosti.

Електричар

pre 4 godine

Ајде оладите са осуђивањем доктора, има и међу њима кукоља, али генерално црнче и раде ко робови, посебно хирурзи. Са друге стране да ли је ко питао на коју је операцију отишао, можда је на приватној клиници оперисао дете које тек треба да живи живот пуним плућима, па је оставио другом хирургу пацијената од 77 година? И ако тај други доктор није забрљао, ни овај што је отишао не би му помогао. Хирурзи се разваљују од посла свуда и не треба их осуђивати вез икаквих аргуменената.

А. Петров

pre 4 godine

Овако нешто код нас не би било објављено. Никад. А прво што би директор клинике урадио, је да каже како је све рађено у складу са прописима и да су то гнусне инсинуације.

Zoki

pre 4 godine

Operacije tokom kojih jedan hirurg prepusti drugome da završi nisu retke, postoje stotine legitimnih razloga za to, uključujući i situacije da u susednoj sali čeka drugi pacijent. Odlazak na privatnu kliniku nije među njima. Možda je rešenje u tome da se lekarima državnih bolnica zabrani da rade i na privatnim klinikama? Ne znam, samo znam da su se neke stvari u medicini okrenule naopako. Jedan od problema sa COVID-19 u Italiji je bio da su bolnice i lekari bili fokusirani na ono što je profitabilno, npr. plastičnu hirurgiju. Niko ih nije spremao za epidemije. Neka američka istraživanja su pokazala da previše pacijenata umire radi greške lekara. Neke greške se moraju oprostiti, ko radi taj i greši. Problem je što se prelazi i preko grubih propusta. Nadam se da ćemo iz ove pandemije izvući neke pouke.

Veliki brat

pre 4 godine

A zašto ne radi samo u privatnoj klinici?
(sličan se sličnom raduje, 10. maj 2020 15:40)

A, pa onda možda gubi neke druge beneficije, tipa besplatna specijalizacija (možda mu je državna klinika finansirala specijalizaciju pa ne može tek tako da je napusti), drugo možda ima operaciju par puta mesečno u toj državnoj klinici, a puna plata...

To je kao da pitaš ove naše u Srbiji zašto rade i na klinici i na Medicinskom fakultetu, na oba mesta puna plata - samo ne znam kako su izveli za radnu knjižicu na 2 mesta, jer ne možeš ni u jednoj drugoj delatnosti da imaš dva puta po 100% plate u državnom sektoru.

Луле

pre 4 godine

Код нас су лекари толико велике патриоте, да једва чекамо неку вест из иностранства да се спрдамо са њима. Док у овој земљи тече мед и млеко.

veki

pre 4 godine

zavisi o kom se delu aorte radi ako je u pitanju torakalna svakako je smrtnost ogromna i kada je operacija "uspesna" sa tehnicke strane. nazalost takce op predugo traju na ekstrakorporalnoj cirkulaciji i tada sto duze op traje svi organi stradaju jetra bubrezi, mozak i kad se srce opet pokrene cesto pac bude u vegetativnom stanju. a cesto se desi i da se opet ne uspostavi srcana radnja. o predavanju op asistentu i komplikacijama vec ne ulazim glavni deo op mora da bude u prisustvu operatora sve ostalo moze i bez njega.

Dylan Dog

pre 4 godine

@Dr Nemacka
Ovo nije tacno. Covek je sa ogromnim bolovima prebacen helikopterom pa jos mu neko dao neki dokument da on bude upoznat sa rizicima?!
Ako postoji krivica lekara (mada moje misljenje je da nema) ne postoji nijadan potpisani dokument koji ce ga spasiti.

duki

pre 4 godine

Nisu problem plate u zdravstvu. Problem su plate svuda. Mala je razlika u visini zarade izmedju pocetnika i nekog ko radi kao 20 godina i dokazan je u tom poslu.

XXL

pre 4 godine

Dakle koliko se da zaključiti nema stručne, a samim tim i zakonske greške sve u skladu sa procedurom, profesijom i zakpnom - operacija uspela pacijent umro.

Dark

pre 4 godine

Procitavsi naslov, bio sam 90% siguran da se slucaj desio u Indiji..a ono u Evropi..
(stoliv, 10. maj 2020
Iz razloga što se Evropa idealizuje. Gledam,npr.,onaj ID američki kanal i zaključio sam,na osnovu nekih slučajeva povezanih sa funkcionisanjem sistema ,da je itekako korumpiran. Odrape oni ubicama,silovateljima doživotne,ali daleko je to od dobrog.

Nisam elektricar, bankar

pre 4 godine

Cuj ovog dr a,
sta mislis da ti dodje elektricar da odradi nesto u kuci i trazi ti 500e za banalnu uslugu, ti kazes skupo, a on kaze, izvoli pa cackaj sam,
ili recimo u banci ti uzimaju proviziju za slanje novca npr 30%, ti se pobunis oni ti kazu otvori sebi banku.
Bahat si i bezobrazan, nisi jedini ti studirao, postoje fakulteti podjednako teski kao vas.
Alavost vas prigrlila.

ProkopijeElGrande

pre 4 godine

Apsolutno svuda u svetu se kolege hirurzi smenjuju u toku operacije (uz to da je nikada ni ne radi jedan hirurg, vec minimum dva hirurga istovremeno). Tako da ovde njegove krivice nema. E sad ako je isao u privatnu kliniku u toku radnog vremena drzavne, za to moze da dobije otkaz u državnoj i to je to.
(DrSofronijeTheGreat, 10. maj 2020 17:20)

To je tacno, ali se smenjuju po striktno odredjenim protokolima i fazama. Ne moze da ode "kad mu se cefne" i prepusti ostatak operacije kolegi. Istraga treba da utvrdi kad i pod kojim okolnostima je napustio salu. Ako je sve u po PS-u, nece snositi nikakve posledice, ako nije sve po PS-u...

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 4 godine

Naravno, samo treba da zavrsis šest godona studija, da volontiras 3 godine i da specijaliziras jos 5 godina i da na kraju budes spreman da za 600e mesecno moze svaka neobrazovana budala da te psuje,pljuje i osporava dok mu ti spasavas zivot
Srbijo lecice te gatare i kleopatre, i to ne zbog para i losih uslova, a niste bolje ni zasluzila
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dr, 10. maj 2020 17:44)

Vi to sve znate i pre početka studiranja, i kolika će vam biti plata i koliko ćete raditi i kakvo je stanje u zdravstvu. Sada ste imali prilike da promenite neke stvari na bolje ali niste, umesto toga ste bili u stavu mirno dok vam dr. Žex objašnjava kako da koristite naočare, rukavice i vizir. Svako dobro i da se opametite a ne da ispraćate kolege u beli svet.

CATAPA

pre 4 godine

Ako je čovek umro zato što je ovaj otišao, onda u zatvor treba i ovoga koji je nastavio operaciju za koju nije kvalifikovan. Pacijent je pristao na operaciju jer mu je rečeno da će ga operisati prvi, a ne drugi.
Ako bi se dogovorili, moglo bi da prođe samo sa odgovornošću pomoćnika, priznanjem da je grubo zabrljao u nastavku operacije koju može da završi i taj pomoćnik uz nadzor glavnog hirurga. Nadzor je danas i pogotovo rastegljiv pojam, uputstva je moguće dati i telefonom.

Najverovatniji ishod je kao i milion puta pre za tu kastu, da zatrpaju preminulog i piči dalje.

C i n i k

pre 4 godine

I Austrija i Nemacka ne terete lekare za greske, gotovo nemoguce je na sudu dokazati, nije to Amerika
(Pop Cira, 10. maj 2020 20:21)


100% si siguran u to?
Ja ovde citam da se pokrece istraga..

Hhg

pre 4 godine

Ljudima je jako teško da se pomire sa tim da medicina nije svemoguća, da su operacije opasne i da je sasvim prirodno i normalno nekad umreti.

Sa druge strane, naravno, ima tu i tamo i jezivo loših lekara.

bajker

pre 4 godine

Među onima koji završe neki drugi fakultet uvek ima dobrih stručnjaka i onih manje dobrih. Oni što završe medicinski faks, svi su odlični. Svi znaju sve. Naravno da se vredi mučiti 6+ godina, jer si posle car, nezavisno od znanja. Znanje se stiče vremenom, uvek ima onih na kojima se može učiti. Ovi što kukaju da im je mala plata, jeste stvarno je mala plata, ali naspram toga odgovornost na poslu je nula. Ako dođe do "problema" nikom ništa, greške su prekrivene zemljom.
Težak je to posao, i svakako bi trebalo napraviti razliku između onih kojima je lečenje samo biznis bez odgovornosti, i onih koji stvarno žele, znaju i hoće da leče.

Boky

pre 4 godine

Okreni obrni nije etički i profesionalno a pogotovo što je bio težak slučaj.Da je bilo nešto rutinski pa ajde jer se onda nebi tragično završilo ali ovako je ipak veliki problem.Halapljivost je pobedila zakletvu i profesionalnost.

e

pre 4 godine

Hirurzi se kažu zahvaljuju od posla. Nikako onda nemogu da sračunam kako to kada od kada od očnog lekara dobijem uput za operaciju katarakte budem upućen u bolnicu za pregled treba 1,5 mesec, kada u bolnici izvršim taj pregled i moram čekati 6 meseci za operaciju koja pod lokalnom anestezijom traje 10 minuta? Svi ti lekari rade i u privatnim klinikama a tamo ako se plati bude završen za oko 10 dana. Država je napravila dil sa nekim privatnim klinikama i tu se posao završava za 1-1,5 mesec??? Zašto se na državnim toliko dugo čeka, a na privatnim razumno??

Srpski tajkun

pre 4 godine

Pa koga briga kad je bio siromah. Kod nas ga gospodin doktor ne bi ni primio na razgovor, a kamo li poceo da ga operise.
U savremeno doba se sirotinja mnogo nesto primila na pricu da je nesto jednaka i da ima nekakva prava, treba to malo dovesti opet u red da se zna kome je gde mesto. Sta bi taj hteo, neko njemu da spasava zivot dok gospodin koji je dobro platio ceka na

Ocekivani scenario

pre 4 godine

Kao sto je bilo i ocekivano, smirila se korona, nastavilo se pljuvanje lekara.
Cinjenica je da ima raznih ljudi i uopste ne zelim da pravim alibi nekome, ali postoji vrlo jednostavno pitanje pre nego nekog lekara optuzite za gresku ili nemar: Da li bi (neki) pacijent preziveo da mu nije uradjena operacija od koje je (preminuo)?

EU Citizen

pre 4 godine

Da li je drugi hirurg imao školu ili,. ako se. tamo. zahteva,. posebmu licencu ili dovoljnu praksu da obavlja taj posao? Ako jeste, onda je ovo samo klasična levičarska populistička kampanja blaćenja protiv privatnog zdravstva, i ništa drugo. Nema ničeg neprofesionalnog u tome da se, ako imaš drugu zakazanu obavezu posao prepusti drugom kvalifikovanom kolegi, to je sve što je ovaj čovek uradio.

Nova Sreća

pre 4 godine

Ja radim 15 god. kao lekar i ne znam gde to lekar početnik ima 100000 din, možda u Kuvajtu, 100000 kuvajtskih dinara...
Šalu na stranu, neki su izrekli neistine u svojim komentarima. Plata lekara početnika u domu zdravlja je oko 65000- 70000 nakon povećanja... ako ovako nastavimo da nipodaštavamo lekare desiće se kao u Rumuniji koja je za jedna mesec morala trajno da duplira plate lekarima kako bi sprečila odliv...

Јабучило

pre 4 godine

Zanimljiva je veza između imena "hipokrit" i reči "hipokrizija"...
(Žika elektrika, 10. maj 2020 23:55)

Зато што хипокрит и значи лицемер.

А лекар је био Хипократ.