Petak, 01.05.2020.

11:45

B92 ANKETA: Koje je najbolje jelo na Balkanu?

Izvor: B92

B92 ANKETA: Koje je najbolje jelo na Balkanu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

152 Komentari

Sortiraj po:

Sta reci

pre 3 godine

Ko moze sebi da dozvoli luksuz da odluci koje je jelo najbolje. To je prvensveno stvar ukusa. Zatim ako sam nesto jeo kod nekog ko pojma nema o kuvanju, ili u nekom losem restoranu steci cu pogresan utisak. Prema tome, ja jela delim na ona koja sam jeo i svidjaju mi se i ona koja mi se u datom trenutku nisu dopala.

Garfild

pre 4 godine

Červiš ili ajmokac. Mmmmmm njam njam!
Teleća čorba
Begova čorba
Jagnjeća čorba
Jagnjeća čorba ljuta crvena iz Bačke
Riblja čorba
Fiš paprikaš
Jagnjeća kapama. Mmmm!
Jagnjeća sarmica. Njamm!
Jagnjetina u mleku. Voda na usta.
Teleća glava u škembetu
Kiseli kupus sa dimljenom kolenicom iz zemljanog lonca
Ovčja stelja
Bećar paprikaš
Kiselo mleko iz grneta
Duvan čvarci, prevreli dir i kkajmak i vruće lepinje.
Cicvara, kačamak, heljdopita
Suvo meso dimljeno svih sorti počev od pršuta
Sremačka slanina i jaja, švapski sir ajvar i pogača
Smuđ, pijani šaran, pastrmka s roštilja na kajmaku
Kuvana jaretina, jaretina u blatu
Sve ispod sača
Pihtije i turšija u kafani i kilo belog kilo sifon sode i muzika na suvo za kariranim astalom.
Dodajte oduzmite promenite redosled kudite hvalite....prepirite se naše je nije naše...dok ja uživam
Eh da... princes krofne, gomboce i šne nokle i kafa turska

Ljubitelj zena i lepih žena

pre 4 godine

za ove sto pisu o sarmi! sarma je jelo uvezeno, bas kao i sva ostala sa liste... nista tu nije nase balkansko
(trebinje_torcida, 2. maj 2020 10:08)
Nađi mi sarmu identičnu kao što se kod nas pravi tamo, odakle je uvezena, kako tvrdiš, i častim te kao što sam već rekao - 5k evra. Ex-Yu i Rumunija se ne računsju. Ajde da vidim. Nećeš je naći naravno jer nije uvezena. Nastala je na ovim prostorima. Pod uticajima naravno i u tome je lepota. Svaka kuhinja na svetu(sem retkih recimo, Eskimska zbog izolovanosti i klime) je nastala pod uticajima ili susednih kuhinja, kulturno istorijskog nasledja, trgovinskih puteva i snabdevanja, osvajanja i sl. Turska kuhinja je bogata jer je nasledje Otomanske kuhinje gde su sastojci dolazili iz svih krajeva carevine. Sultan je na dvoru dnevno imao od 500 do hiljadu kuvara iz raznih naroda. Kao što neko ovde već reče sarma je spoj istorijskih uticaja starog Rima, mediterana, slovenske-naše, germanske, srednjeevropske i madjarske, otomanske kuhinje u smislu sastojaka, naziva, načina pripreme, ali je naša, jer je sa takvim ukusom koji poznajemo, nastala na našim prostorima. Tvrdnja da ništa nije naše već uvezeno je odraz patološkog odsustva samopoštovanja. Namćorska zatvorenost prema sebi i drugima i te osobe niti znaju da cene svoje, niti raznovrsost kulturnih tekovina pa i gastronomije drugih naroda. U Luizijani vam niko neće reći da je Jambalaya uvezena, ili red beans'n'rice, iako podsećaju na hispano jela. Pozdrav iz Čikaga.

Androphagi

pre 4 godine

Jagnjetina kuvana u mleku je interesantno jelo. Nađeni su ostatci da su to tako kuvali Skiti još pre više od dve hiljade godina. U evropi ne verujem da se to igde više pravi, sem kod nas na balkanu, prevashodno Bosna ja mislim.
Sarma da je uvrštena u anketu pobedila bi. Inače od ponuđenog, glasao sam za tavče na gravče.

Vlada

pre 4 godine

Leskovacki rostilj je unisten sojom, sve je teze naci rostilj u Leskovcu gdje ne stavljaju soju. Kao bosanac leskovacih korjena mogu reci da su tuzlanski cevapi ipak na kraju najbolji, mada sam glasao za gravce na tavce

Keyboard Warrior Destroyer

pre 4 godine

(Pera, 01. maj 2020 22:09)

Sama rec kajmak je arapskog porekla, a nacin na koji ga mi spremamo (skupljamo) je identican kao i u Turskoj.

A za one koji pominju karadjordjevu sniclu kao autenticno jelo - karadjordjeva je relativno moderan recept (nastao 50-ih godina proslog veka ako se ne varam) i predstavlja verziju Kijevskog kotleta. Razlika je sto se umesto putera koristi kajmak, koji je u sustini jedna od varijacija putera.

Sale

pre 4 godine

Mene jednom Šveđani odveli na njihovo tradicionalno jelo- kad ono sarma- doduše malo poveća - I kažem ja njima - e baš mi je drago da sarma u Srbiju nije došla iz Turske nego iz Švedske :).Sarma je najkomplikovnije i najbolje jelo Balkana.

NS oldtajmer

pre 4 godine

A kako da se odlucim !?... krenes sa banicom i prsutom, nastavis sa leskovackim vozom i sarajevskim cevapom, malo odmoris uz gravce na tavce i djuvec..... za desert giros !.... pa ti odluci.... ako se ne slogiras ?

J.

pre 4 godine

"najukusniji hleb"
ulidza
Najgori hleb u svetu se jede u Srbiji.
"ај немој причати глупости, молим те. Кажеш само га словаци правили пре 50 година...Кулен"
сремац
Ja lepo napisah, hrvatski, slavonski...
Agresivni ljudi koji znaju slova (razumeti pročitano je ipak nešto drugo), eto, to smo mi.

Јабучило

pre 4 godine

@ ispod saća

Храна се спрема испод сача (први падеж: сач), а саће праве пчеле од воска. Из неког разлога људи често бркају те две ствари.

Bucko Chicago

pre 4 godine

Riblja čorba iz Vojvodine
Džiger sarma iz Homoljskih planina
Zapečena boranija
Zemljani lonac Hmmmm :
-pasulj
-kiseli kupus i slatki i kiseli

Miloš Radunović

pre 4 godine

Nije možda, ili nije sigurno, najbolje, odnosno naj ukusnije jelo, ali je naj rasprostranjenije, najobičniji pasulj. Veoma jeftin, može da bude veoma ukusan, i pritom zdrav, mnogo više od bureka i ćevapa.

ulidza

pre 4 godine

Sarma naravno! Burek sa surim, izgleda najbolji u Nis, mada sam divan burek, sa sirom, jeo pre 30+ godina u kiosku ipted Zagrebacke zeleznicke stanice. A gde je kavurma, pihtije, svadnarski kupus, 20 vrsta pasulja, kajmak ( ako je to jelo? Ili je namirnica ). Mnogo me to nervira - sac, u Sumadiji se kaze “ ISPOD CREPULJE “, najukusniji hleb i 100 vrsta mesa, kombinacija i dr. A naravno u Srbiji je pecenje zakon, i uvek ga biram pre nego rostilj, mada je najbolji LESKOVACKI VOZ, oni sarajevski, banjalucki, zlatarki i pazarski su anemicni, suvi i mali, pa na primer opet u Nis imaju SVAJSOVANE CEVAPE. Srbiha je ludilo za klopu, kako od malo sastojaka napravis remek delo. Za kraj da podsetim na KACAMAK i PROJU! Ne sumnjam da svaki kraj gde Srbi zive ima divni klopu, na primer u Novom Pazaru MANTIJE.

Komša

pre 4 godine

@Ljubitelj zena i lepih žena, 1. maj 2020 22:24) 
Veoma je prosto.
Pratiš sastojke.
Kupus su koristili Sloveni (teritorije koje su danas naseljene tzv istocnim slovenima) a jos u antičkij Grckoj je pocelo kultivisanje .Rimljani su ga obozavali.Katon je iza sebe ostavio preko 100 recepata za spremanje kupusa.A Dioklecijan je "penzionerske" dane provodio uzivajuci u gajenju kupusa.
Ovdasnji Sloveni su patentirali način da se kupus ukiseli - ostao je nepromenjen i danas.To se prenelo na centralnoevropske Slovene i Germane ,koji su ziveli jedni do drugih (Laba je granica bila - limes sorabicus 800 godine).
Mi i Nemci imamo sličan ukus kada je svinjsko i kupus u pitanju.
Ječam je stigao nepromenjen iz istocnoslovenskih krajeva.
Turci nisu znali sta je kiseli kupus dok nisu došli ovde.
Volim istoriju a i kuhinju.
Imam zemljani lonac i pravim originalnu sarmu (sa geršlom umesto pirinča).Fantazija.Druga dimenzija.

Golubci,koje sam pomenuo a koji su bili sarma pre sarme su sjajno jelo.
Od svezeg kupusa se pravi a ostalo je isto kao kod sarme.
Moze da bude i lagano kao sarmica od zelja. I krace se kuva. Lakse je kada 1 minut potopus listove u ključalu vodu.Lakse se uvija.
Kao neka lajt sarmica.

True story

pre 4 godine

Dođu meni neki estonci kući pre x godina, keva spremi sarmu, oni se ra-stu-re. Dođu ponovo u sličnom sastavu par godina kasnije i pita me lik - jel može tvoja mama da spremi opet ono što je onda? Trebalo nam malo da skontamo na šta misle i razvališe se ponovo.

Inače, pitali me tad da ih vodim negde da uberu neko voće s drveta i jedu odmah, kažu to su videli samo na tv-u, kod njih toga nema.

shanker

pre 4 godine

bimer i sarajevski i banjalucki i pazarski cevap je cevap sa govedinom pa i normalno da je isto...probaj ti pravi leskovacki pa ces videti ili pledzu kod bude pekara

Stefan Simonovic

pre 4 godine

Po meni mi imamo najlepši roštilj, ali roštilj nije Balkanski nego se sprema svuda u svetu. Ja lično volim pitu sa kupusom, ajvar i domaći sir (probao sam dosta sireva po zapadnoj Evropi, I naš mi je najbolji, pogotovu kravlji mladi sir) punjene paprike, sarma, tavce na gravce... Mozda nasa hrana nije najbolja, al znam da je bolja od Nemacke, i Skandinavske.

Zoki

pre 4 godine

Glasao sam za bugarsku banicu, jer nije bilo gibanice (ali sa pečenim korama). Na temu sarme, u svakom ukrajinskom restoranu možete pojesti cabbage rolls (holubtsi), koja se od naše sarme razlikuje po tome što nema pirinča. Kupus je kiseli. Slično jelo postoji i kod Poljaka i Rusa, prema tome nema veze sa Turcima. Mi smo počeli da dodajemo pirinač pod grčkim uticajem (one sarmice u vinovoj lozi su grčke, a ne turske). Što se tiče bureka, hoće li neko Bosancima objasniti da je najstariji dokument o bureku u Nišu stariji nego grad Sarajevo. Turci su prvo jeli burek u Nišu pa nakon toga osvojili Bosnu :) Zagorje i Slovenija geografski nisu na Balkanu, inače bi ćurka sa mlincima zaslužila da se nađe na listi. Isto se odnosi i na Slavoniju i Vojvodinu, gde zaista može dobro da se jede. Što se tiče balkanskog roštilja, to su zaista varijacije na istu temu. Iskreno, japanski i američki roštilj su bolji (ne govorim o mlevenom mesu) jer koriste kvalitetnije meso. Od bosanskih pita bih izdvojio krompirušu ispod saća, ali sa seckanim krompirom. Ne znam zašto na listi nema morske hrane.

Pera

pre 4 godine

Taj miks svega ovde, to je najbolja hrana na balkanu. A ne znam ništa što je baš autentično za balkan, a da ga nema u nekoj verziji ili u madjarskoj, ili u siriji, turskoj, austriji itd. Možda kajmak, ovakav kakav se pravi na ovim prostorima?

Ljubitelj zena i lepih žena

pre 4 godine

@Komša bravo majstore za SARMU! Ceo život se prepirem sa autošovinistima (mislim svih ex-Yu etnickih grupa) koji navalili tursko pa tursko jelo. U sarmi je od Turaka stigao samo pirinač/riža kao i naziv (od persijskog) koji se u otomanskom turskom jeziku koristio za smotuljak ili nesto uvijeno. Postoje slična jela koje oni zovu dolma, prave sa zeljem ili sa listom vinove loze-jarpak. Nek mi neko nadje pet tradicionalno turskih restorana, u Istambulu, Bursi, Izmiru... gde služe sarmu identičnu našoj-masnu, dugo krčkanu, sa kiselim kupusom, sa suvim mesom i da na meniju piše Sarma- turski specijalitet, dajem 5000 evra. Uslov dakle da nisu etnički restorani- bosanski npr. ili u delovima gde žive Turci- Bošnjačkog porekla. Evo izazivam na opkladu sve što kažu da tipična naša sarma (sa ili bez svinjeti e) na ex Yu prostorima, pa i Rumuniji (sarmale), nije naša nego tursko jelo. Putujem poslovno i privatno i bio sam u skoro svakom delu zemaljske kugle, hranio se po restoranima vise nego kod kuce, Tursku znam uzduž i popreko. Ajde da vas vidim. 5 soma evra nije malo. Ko je spreman da prihvati opkladu nek se javi za kontakt. Pravila-mene i jos dva nezavisna člana žirija odvešće u te restorane u Turskoj i platiti obrok-sarmu. Ako pobedi, dodaću sve troškove na tih 5k evra.

bimmer

pre 4 godine

bimmer..., burek je jedan.., a sve ostalo su pite. .., Sarajevski ćevap je univerzalan..
(aa, 01. maj 2020 20:52)
Znam da si bosanac i da teško kapiraš ali burek je u osnovi sa sirom, svi ostali nadevi su varijacija na temu, ali su isto burek. Kao što je i pica i sa salamom i sa povrćem i sa pečurkama uvek pica.
Sarajevski, banjalučki ili novopazarski ćevap meni sve to isto, stvar ukusa verovatno ali mi je pravi leskovački od čistog svinjakog mesa neuporedivo bolji.

Boba ns

pre 4 godine

Zašto nema ribe. Skoro cela Jadranska obala je ma Balkanu, Bugarska obala a o Grčkoj da ne pričamo. A reke i jezera. Ih. Znaci riba. Čorba , paprikaš, gradele

Komša

pre 4 godine

Nemci kazu za Pasulj" Serbische Bohne Supe" srpska supa od od pasulja. Znaci Pasulj je nas breee:)
 (Scott, 1. maj 2020 16:06) 
Nemam ništa protiv pasulja (volem) i jeste naš (usvojili smo ga) ali naše originalno jelo je SOČIVO.
Ukusnije (cak i hranljivije) je od pasulja ali ga je pasulj potisnuo jer ga je lakse uzgajati (veci prinos).

Mik

pre 4 godine

Pitanje je šta je "naše", šta "njihovo". Sve je izmešano. Sarma je zakon. Od Grka bih uzeo musaku, ćevapi su sjajni i leskovački i pazarski... idite na Palic i pojedite dobar perkelt. Dalmatinski je pršut sjajan, jer se suši na slanijem vazduhu... Pa onda po vino u Negotino, Župu ili Istru. Ne postoji najbolje, jer ima toliko toga!

ima nas

pre 4 godine

jagnjetina ispod saca, Dzoko Javor, Mrzenci, Makedonija ! Ko je prob’o zaboravio nije i zaobisao posle toga nije. Sa svim sto ide, krompir, pecena crvena i Skopsko ledeno. Ovo, kao neko iz Srbije govorim, ne prema pripadnosti nego prema meraku.

Zoki kaze

pre 4 godine

Moj spisak:
-Drniški pršut i sir iz mješine
-Užička komplet lepinja sa zlatiborskom pršutom
-Dalmatinska sušena pečenica pržena u tiganju sa jajima
-Vojnički pasulj sa domaćim suvim rebarcima (gusto kuvan)
-burek sa sirom i jogurt
-sad sam gladan u tri lepe kad me terate da mislim o hrani, a nista od gore navedenog ni u najavi nemam!!!

belgrado

pre 4 godine

Burek je sa mesom!!!
Sve ostalo su pite.




ovo je u federaciji,ili kako se vec zove.
ovde je bureka sa sirom,mesom,spanacem...
kapiram da si iz bosne i da se teze kapira.

bosanac

pre 4 godine

Ćevapi ali leskovački, burek ali niški sa sirom naravno
(bimmer, 1. maj 2020 15:19)

Burek je sa mesom!!!
Sve ostalo su pite.

A najbolje pre neki dan žena gleda na TV Praktičnu ženu, neka "gošća" uključena preko videa od svoje kuće pravi "burek", stavi 2-3 kore, pa nalije nekim sirupom, pa onda natrpa nagužvanih kora u obliku loptica, pa opet nalije sirupom, pa onda stavi neke šampinjone preko, pa kore... i to peče, i dobije "burek".

Šta sve ljudi danas zovu burekom... kao kad bi svaku zapečenu tortilju nazvali picom.

Will Mosley

pre 4 godine

kao prvo banjalucki je bolji od sarajveskog.kao drugpo morske hrane nema a nema ni slavonskih prsuta i kuelna koji su delko bolji od navedenog takod a glas ne dam nikome.
(ja, 01. maj 2020 17:32)

Nije bolji, isti ukus imaju.

Komša

pre 4 godine

"Pa kiseli kupus je orginalnije jelo.Nikad u zivotu nisam zvucao kao autosovinista ali sada hocu.Nemamo mi niakvu posebno dobru kuhinju,to smo samo umislili"

Kiseli kupus su patentirali balkanski Sloveni.Rimljani pokušali pre njih - stavljsli u cup ,solili i prelivali sircetom.Nije islo.
SARMA je nastala na području danasnje Ukrajine - spoj je tradicionalne slovenske kuhinje (dominira povrce i zitarice) i kuhinje nomadskih plemena (sitnjeno meso uvijeno u nesto) ,najverovatnije persijskog porekla.
I sanas postoji "proto SARMA" i to jelo se zove GOLUBCI i pravi se u Ukrajini,Rusiji,Belorusiji i Poljskoj (pravio,odlično je,lagano).Ono se pravi sa svezim kupusom.
Sadašnja SARMA je najverovatnije pri nastanku izgledala kao danasnji ARAMBAŠICI (zapadna Hercegovina ) i pravila se od sitnjenog mesa (kockice) ,ječma (geršla) i kiselog kupusa.
Tek u 14/15 veku počinjemo da koristimo pirinač,koji dolazi s Turcima.
Često mislimo da je SARMA tursko jelo a Turci nisu postojali kada je nastala.Zbunjuje persijski naziv i činjenica da smo deo persijskih reci uzeli direktno a deo nam je stigao preko Turdka.
SARMA - kraljica jela.
Čitao sam komentare kada su pojedine zemlje u pitanju .Npr.Bosna.I nigde Bosanskog lonca.
A izuva koliko je dobro jelo.
Tako da - ima povrca u balkanskoj originalnoj kuhinji nego smo vremenom pojačali "doze" mesa.
Siroftnji i oči gladne ,pa kada se dokopala ...

сремац

pre 4 godine

@(J., 1. maj 2020 17:17)
ај немој причати глупости, молим те. Кажеш само га словаци правили пре 50 година...Кулен, само Кулен је настао у Срему, па се одавде проширио и шире. Ми га сремци зовемо Кулен, док га остали зову са префиксом словачки/петровачки кулен и шта ти знам. Он је српски, али га имају и други, који су га присвојили...само ни један не може по укусу да му приће под прозор, анравно мислим на Кулен направљен по традиционалној рецептури а не у овим данашњим фабрикама по сличној рецептрури......
Дођу браћала у Kузмин и пробај Кулен, па ћеш видети шта је то КУЛЕН...

Кулен је сремски понос када су прерађевине у питању, као и наша кобасица...

Ај узрдавље и поздрав од Сремца

Will Mosley

pre 4 godine

Cekajte, na listi nema karadjordjeve??????????????????????????? Aloooooooo
(Karadjordje, 01. maj 2020 17:58)

Lepo pise najbolje jelo na Balkanu, sta je nejasno?

sava

pre 4 godine

Svadbarski kupus kuvan min 12h, to je jelo ..:)
Ljudi koji preferiraju samo roštilj i nisu za mene baš kompetentni i neki gurmani..( moje mišljenje - inače jedem i obožavam ribu, slaninu ...)

JankoRS

pre 4 godine

Zivim u BiH i cesto sam zbog posla u Sarajevu. Odgovorno tvrdim da gorih cevapa nema nigdje. Jeo i kod i Zelje i kod Mrkve i u manje poznatim lokalima. Jednostavno losi.

Balkan boy

pre 4 godine

Prvo i osnovno, granica balkanskog poluostrva ide tokom reke Save, bar su nas tako učili u školi. Znači ako ćemo tako, slavonski/vojvođanski specijaliteti ne učestvuju. S druge strane bilo je dosta komentara zašto nema morske hrane, s pravom, pa nije Balkan samo kontinentalan. Sve i da jeste, koliko samo ima ukusne hrane od rečne ribe...

Meni je recimo ajvar nešto tipično balkanski, da ne kažem srpsko-makedonski specijalitet, jednostavan i originalan i obožavam ga.

BosanskiNoviNikadNoviGrad

pre 4 godine

Prvo,ovom hejteru sto kaze da su sarajevski cevapi losi,samo bih rekao da je CNN prije nekoliko godina proglasio sarajevske cevape u top 10.ulicnih jela na svijetu,Drugo,ovom sto kaze da se banjalucki cevapi bolji od sarajevskih da kazem da procita sta sam napisao iznad i da ga obavijestim da je i BL cevap najbolji u cevabdzinici -Kod Muje.To kazu,na ja,vec Banjalucani.

Djoksa

pre 4 godine

Nikad u životu čuo za leskovački voz. Mora da je neki roštilj. Ajde, budimo realni, koliko roštilj može da se proglasi regularnim jelom..? To je jelo koje se jede s nogu. I kad smo već kod toga koliko puta nedeljno kući jedete roštilj..? Pa čak i mesečno... Kuvana jela nemaju alternativu. Sve ostalo su predjela ili dodaci kuvanom jelu.

sava

pre 4 godine

Zivim u BiH i cesto sam zbog posla u Sarajevu. Odgovorno tvrdim da gorih cevapa nema nigdje. Jeo i kod i Zelje i kod Mrkve i u manje poznatim lokalima. Jednostavno losi.
(JankoRS, 01. maj 2020 18:10)

Slažem se!! Ukoliko hoćete vrhunski kvalitet Ilidža- restoran Brajlović !!!

J.

pre 4 godine

"Zlatar ski sir, pršut i kulen"
(NikolaBg, 
Kulen je hrvatski, slavonski. Pre 50 godina u Srbiji niko nije ni znao za kulen.
Sulić Igor, zaboravio si baranjski fiš.
Kapama, musaka od tikvica, đuveč, od srpskih.
Giouvetsi s jagnjetinom, stifado sa zelenom, od grčkih.
Zapečene štrukle sa sirom (slane i slatke), baranjski Fiš, čobanac, od hrvatskih.

Superoperater

pre 4 godine

Za ovog što traži jela bez mesa, pasulj, boranija, grašak, bećar paprikaš ako znaš šta je to, gibanica, pite, najbolje se putuje kada putuješ sam!

ja

pre 4 godine

kao prvo banjalucki je bolji od sarajveskog.kao drugpo morske hrane nema a nema ni slavonskih prsuta i kuelna koji su delko bolji od navedenog takod a glas ne dam nikome.

čitalac

pre 4 godine

Raznovrsno, kažete... A ima li nešto bez gadnog mesa?
(M, 1. maj 2020 15:55)

Pečeno povrće, salate od voća i povrća, pecivo slatko i slano, sa sirom :-)

Vase ime

pre 4 godine

Ako ćemo bez mesa gdje je srbija top br 1, meni su zagorske štrukle od sira super. Nemam pojma kako se pravi ali slično je piti od sira samo je tijesto nešto kao kuhano a gore je kao zapečeno

Medicinski pobratim.

pre 4 godine

Leskovicaki voz i sarjavski cevap nisu neka jala.Meso obradjano na vatri.Ljudi od kada su pronosli nacin da kontrolisu vatru pekli su meso na njoj.Sve kulture imaju rostilj.Pa kiseli kupus je orginalnije jelo.Nikad u zivotu nisam zvucao kao autosovinista ali sada hocu.Nemamo mi niakvu posebno dobru kuhinju,to smo samo umislili.

kralj

pre 4 godine

M@
Ima ukusnih I bez mesa,na jugu se kaze ,,przenija"(paprika,paradajz,jaja),ja licno volim samo przenu papriku i jaja ili samo paradajz I jaja ali I ovako pomesano je ukusno,(deca se ne bi slozila samnom).

fenomen

pre 4 godine

Sve zavisi od doba dana. Za dorucak izmadju 8 i 9h mi prija przena sunka ili slanina sa jajima. Pa cvarci malo slaniji i svez hleb ili kifle. Za rucak kako kad uglavnom svaki dan nesto drugo. Pasulj sa suvim rebrima, musaka, gulas, przeni krompirici, piletina, rostilj, karadjordjeva i sezonske salate. Vecera, raznovrsno. Plazma sa mlekom, palacinke sa nutelom.

stanko

pre 4 godine

Kako bilo sta sa rostilja moze biti najbolje Balkansko jelo kad je rostilj sam po sebi najjednostavniji nacin pripreme mesa,star koliko i covecanstvo. Rostilj se jede od Čilea do Japana i od Aljaske do Novog Zelanda. Parce mesa i vatra...bukvalno su Australopitekusi pekli meso ovako a mi prodajemo pricu kako je rostilj nas izum. Bukvalno svaki narod ima rostilj.

Sulic igor

pre 4 godine

Sto se tice hrvatske -Kontinent -Purica s mlincima, strukle s sirom, buncek (dimljena svinjska koljenica s zacinima ) s kiselim zeljem, slavonski kulen, krvavice, cesnjovke, janjetina ispod peke s lickim krumpirom, sinjski arambasici, licki sir skripavac, sir i vrhnje, fileki, grah s suhim rebrima, juha bucnica, orahnjaca, makovnjaca, licke palacinke itd! !More -Fuzi s tartufima, dalmatinski prsut, pasticada s njokima, hobotnica 3ispod peke, crni rizot od sipe, dagnje na buzaru bijelu i crvenu, orada brancin skarpina s verdurom, paska janjetina i sir, tvrdi sir u maslinovom ulju, stonske kamenice, rozata, arancini. ..Uf, ogladnih. .

Moca

pre 4 godine

Moj glas ide girosu. Šteta je što većina nas poznaje giros samo kao fast food, jer ima stvarno mnogo dobrih jela sa njim - zapečen u rerni, sa raznim prelivima, sosevima i začinima, sa kačkavaljem i sl.

roki

pre 4 godine

Nisam u zivotu jeo leskovacki voz niti sam ikad cuo da je neko spomenuo ovo jelo u kontekstu najboljeg naseg jela. Kako uopste moze da se prica o najboljem jelu, kojim lenjirom se meri da je jelo A bolje od jela B. Evo puno njih kaze da su sarajevski cevap i giros najbolji sto je uvreda za 100 ozbiljnijih jela na Balkanu koja nisu ni bila na listi ovde. Mozemo da pricamo samo o manje i vise znacajnim jelima. Pozdrav iz Vojvodine.

bimmer

pre 4 godine

Ćevapi ali leskovački, burek ali niški sa sirom naravno, jagnje svrljško, peglana kobasica pirotska... jug Srbije najbolja hrana, uz svo poštovanje i prema kamaku sa Zlatibora i kulenu iz Srema i ostalim specijalitetima iz raznih krajeva.

Lala iz Banata

pre 4 godine

Niste trebali staviti ovu fotografiju, ručah pre pola sata ali bih sad opet mogao! Doduše, ručao sam makarone sa sirom, utanjio kućni budžet, pa se meso na tanjiru malko proredilo :)) Volim ove vaše ankete, u mašti živopisno zamišljam rapsodiju ukusa i mirisa!

Boro

pre 4 godine

Neka mi neko objasni kako je to leskovacki voz jelo? Mislim da nije pogodno da se tako kategorise jer tu ide dosta toga. Da je samo receno leskovacka muckalica pa da bude ok.

Ostajte kod kuće

pre 4 godine

Ako se pod raznovrsnom podrazumeva po sto načina za pripremu teletine, svinjetine, jagnjetine i piletine onda se i može tako nazvati.
Ono što našoj kuhinj "samo još" nedostaje je hiljadu jela od raznoraznog povrća, koje se kod nas smatra nužnim smetalom pored mesa i krompira.

Ali Baba

pre 4 godine

Nijedno od navedenih. Gde su corbasti pasulj, podvarak, sarma i skembici u saftu? Pola predlozene liste spada u brzu hranu i mesne nareske, cuj cevap i prsuta, girosi...

stanko

pre 4 godine

Kako bilo sta sa rostilja moze biti najbolje Balkansko jelo kad je rostilj sam po sebi najjednostavniji nacin pripreme mesa,star koliko i covecanstvo. Rostilj se jede od Čilea do Japana i od Aljaske do Novog Zelanda. Parce mesa i vatra...bukvalno su Australopitekusi pekli meso ovako a mi prodajemo pricu kako je rostilj nas izum. Bukvalno svaki narod ima rostilj.

Ostajte kod kuće

pre 4 godine

Ako se pod raznovrsnom podrazumeva po sto načina za pripremu teletine, svinjetine, jagnjetine i piletine onda se i može tako nazvati.
Ono što našoj kuhinj "samo još" nedostaje je hiljadu jela od raznoraznog povrća, koje se kod nas smatra nužnim smetalom pored mesa i krompira.

Medicinski pobratim.

pre 4 godine

Leskovicaki voz i sarjavski cevap nisu neka jala.Meso obradjano na vatri.Ljudi od kada su pronosli nacin da kontrolisu vatru pekli su meso na njoj.Sve kulture imaju rostilj.Pa kiseli kupus je orginalnije jelo.Nikad u zivotu nisam zvucao kao autosovinista ali sada hocu.Nemamo mi niakvu posebno dobru kuhinju,to smo samo umislili.

Sulic igor

pre 4 godine

Sto se tice hrvatske -Kontinent -Purica s mlincima, strukle s sirom, buncek (dimljena svinjska koljenica s zacinima ) s kiselim zeljem, slavonski kulen, krvavice, cesnjovke, janjetina ispod peke s lickim krumpirom, sinjski arambasici, licki sir skripavac, sir i vrhnje, fileki, grah s suhim rebrima, juha bucnica, orahnjaca, makovnjaca, licke palacinke itd! !More -Fuzi s tartufima, dalmatinski prsut, pasticada s njokima, hobotnica 3ispod peke, crni rizot od sipe, dagnje na buzaru bijelu i crvenu, orada brancin skarpina s verdurom, paska janjetina i sir, tvrdi sir u maslinovom ulju, stonske kamenice, rozata, arancini. ..Uf, ogladnih. .

Superoperater

pre 4 godine

Za ovog što traži jela bez mesa, pasulj, boranija, grašak, bećar paprikaš ako znaš šta je to, gibanica, pite, najbolje se putuje kada putuješ sam!

belgrado

pre 4 godine

Burek je sa mesom!!!
Sve ostalo su pite.




ovo je u federaciji,ili kako se vec zove.
ovde je bureka sa sirom,mesom,spanacem...
kapiram da si iz bosne i da se teze kapira.

Zoki

pre 4 godine

Glasao sam za bugarsku banicu, jer nije bilo gibanice (ali sa pečenim korama). Na temu sarme, u svakom ukrajinskom restoranu možete pojesti cabbage rolls (holubtsi), koja se od naše sarme razlikuje po tome što nema pirinča. Kupus je kiseli. Slično jelo postoji i kod Poljaka i Rusa, prema tome nema veze sa Turcima. Mi smo počeli da dodajemo pirinač pod grčkim uticajem (one sarmice u vinovoj lozi su grčke, a ne turske). Što se tiče bureka, hoće li neko Bosancima objasniti da je najstariji dokument o bureku u Nišu stariji nego grad Sarajevo. Turci su prvo jeli burek u Nišu pa nakon toga osvojili Bosnu :) Zagorje i Slovenija geografski nisu na Balkanu, inače bi ćurka sa mlincima zaslužila da se nađe na listi. Isto se odnosi i na Slavoniju i Vojvodinu, gde zaista može dobro da se jede. Što se tiče balkanskog roštilja, to su zaista varijacije na istu temu. Iskreno, japanski i američki roštilj su bolji (ne govorim o mlevenom mesu) jer koriste kvalitetnije meso. Od bosanskih pita bih izdvojio krompirušu ispod saća, ali sa seckanim krompirom. Ne znam zašto na listi nema morske hrane.

Komša

pre 4 godine

"Pa kiseli kupus je orginalnije jelo.Nikad u zivotu nisam zvucao kao autosovinista ali sada hocu.Nemamo mi niakvu posebno dobru kuhinju,to smo samo umislili"

Kiseli kupus su patentirali balkanski Sloveni.Rimljani pokušali pre njih - stavljsli u cup ,solili i prelivali sircetom.Nije islo.
SARMA je nastala na području danasnje Ukrajine - spoj je tradicionalne slovenske kuhinje (dominira povrce i zitarice) i kuhinje nomadskih plemena (sitnjeno meso uvijeno u nesto) ,najverovatnije persijskog porekla.
I sanas postoji "proto SARMA" i to jelo se zove GOLUBCI i pravi se u Ukrajini,Rusiji,Belorusiji i Poljskoj (pravio,odlično je,lagano).Ono se pravi sa svezim kupusom.
Sadašnja SARMA je najverovatnije pri nastanku izgledala kao danasnji ARAMBAŠICI (zapadna Hercegovina ) i pravila se od sitnjenog mesa (kockice) ,ječma (geršla) i kiselog kupusa.
Tek u 14/15 veku počinjemo da koristimo pirinač,koji dolazi s Turcima.
Često mislimo da je SARMA tursko jelo a Turci nisu postojali kada je nastala.Zbunjuje persijski naziv i činjenica da smo deo persijskih reci uzeli direktno a deo nam je stigao preko Turdka.
SARMA - kraljica jela.
Čitao sam komentare kada su pojedine zemlje u pitanju .Npr.Bosna.I nigde Bosanskog lonca.
A izuva koliko je dobro jelo.
Tako da - ima povrca u balkanskoj originalnoj kuhinji nego smo vremenom pojačali "doze" mesa.
Siroftnji i oči gladne ,pa kada se dokopala ...

True story

pre 4 godine

Dođu meni neki estonci kući pre x godina, keva spremi sarmu, oni se ra-stu-re. Dođu ponovo u sličnom sastavu par godina kasnije i pita me lik - jel može tvoja mama da spremi opet ono što je onda? Trebalo nam malo da skontamo na šta misle i razvališe se ponovo.

Inače, pitali me tad da ih vodim negde da uberu neko voće s drveta i jedu odmah, kažu to su videli samo na tv-u, kod njih toga nema.

roki

pre 4 godine

Nisam u zivotu jeo leskovacki voz niti sam ikad cuo da je neko spomenuo ovo jelo u kontekstu najboljeg naseg jela. Kako uopste moze da se prica o najboljem jelu, kojim lenjirom se meri da je jelo A bolje od jela B. Evo puno njih kaze da su sarajevski cevap i giros najbolji sto je uvreda za 100 ozbiljnijih jela na Balkanu koja nisu ni bila na listi ovde. Mozemo da pricamo samo o manje i vise znacajnim jelima. Pozdrav iz Vojvodine.

Ali Baba

pre 4 godine

Nijedno od navedenih. Gde su corbasti pasulj, podvarak, sarma i skembici u saftu? Pola predlozene liste spada u brzu hranu i mesne nareske, cuj cevap i prsuta, girosi...

сремац

pre 4 godine

@(J., 1. maj 2020 17:17)
ај немој причати глупости, молим те. Кажеш само га словаци правили пре 50 година...Кулен, само Кулен је настао у Срему, па се одавде проширио и шире. Ми га сремци зовемо Кулен, док га остали зову са префиксом словачки/петровачки кулен и шта ти знам. Он је српски, али га имају и други, који су га присвојили...само ни један не може по укусу да му приће под прозор, анравно мислим на Кулен направљен по традиционалној рецептури а не у овим данашњим фабрикама по сличној рецептрури......
Дођу браћала у Kузмин и пробај Кулен, па ћеш видети шта је то КУЛЕН...

Кулен је сремски понос када су прерађевине у питању, као и наша кобасица...

Ај узрдавље и поздрав од Сремца

Zoki kaze

pre 4 godine

Moj spisak:
-Drniški pršut i sir iz mješine
-Užička komplet lepinja sa zlatiborskom pršutom
-Dalmatinska sušena pečenica pržena u tiganju sa jajima
-Vojnički pasulj sa domaćim suvim rebarcima (gusto kuvan)
-burek sa sirom i jogurt
-sad sam gladan u tri lepe kad me terate da mislim o hrani, a nista od gore navedenog ni u najavi nemam!!!

fenomen

pre 4 godine

Sve zavisi od doba dana. Za dorucak izmadju 8 i 9h mi prija przena sunka ili slanina sa jajima. Pa cvarci malo slaniji i svez hleb ili kifle. Za rucak kako kad uglavnom svaki dan nesto drugo. Pasulj sa suvim rebrima, musaka, gulas, przeni krompirici, piletina, rostilj, karadjordjeva i sezonske salate. Vecera, raznovrsno. Plazma sa mlekom, palacinke sa nutelom.

JankoRS

pre 4 godine

Zivim u BiH i cesto sam zbog posla u Sarajevu. Odgovorno tvrdim da gorih cevapa nema nigdje. Jeo i kod i Zelje i kod Mrkve i u manje poznatim lokalima. Jednostavno losi.

kralj

pre 4 godine

M@
Ima ukusnih I bez mesa,na jugu se kaze ,,przenija"(paprika,paradajz,jaja),ja licno volim samo przenu papriku i jaja ili samo paradajz I jaja ali I ovako pomesano je ukusno,(deca se ne bi slozila samnom).

ja

pre 4 godine

kao prvo banjalucki je bolji od sarajveskog.kao drugpo morske hrane nema a nema ni slavonskih prsuta i kuelna koji su delko bolji od navedenog takod a glas ne dam nikome.

Ljubitelj zena i lepih žena

pre 4 godine

@Komša bravo majstore za SARMU! Ceo život se prepirem sa autošovinistima (mislim svih ex-Yu etnickih grupa) koji navalili tursko pa tursko jelo. U sarmi je od Turaka stigao samo pirinač/riža kao i naziv (od persijskog) koji se u otomanskom turskom jeziku koristio za smotuljak ili nesto uvijeno. Postoje slična jela koje oni zovu dolma, prave sa zeljem ili sa listom vinove loze-jarpak. Nek mi neko nadje pet tradicionalno turskih restorana, u Istambulu, Bursi, Izmiru... gde služe sarmu identičnu našoj-masnu, dugo krčkanu, sa kiselim kupusom, sa suvim mesom i da na meniju piše Sarma- turski specijalitet, dajem 5000 evra. Uslov dakle da nisu etnički restorani- bosanski npr. ili u delovima gde žive Turci- Bošnjačkog porekla. Evo izazivam na opkladu sve što kažu da tipična naša sarma (sa ili bez svinjeti e) na ex Yu prostorima, pa i Rumuniji (sarmale), nije naša nego tursko jelo. Putujem poslovno i privatno i bio sam u skoro svakom delu zemaljske kugle, hranio se po restoranima vise nego kod kuce, Tursku znam uzduž i popreko. Ajde da vas vidim. 5 soma evra nije malo. Ko je spreman da prihvati opkladu nek se javi za kontakt. Pravila-mene i jos dva nezavisna člana žirija odvešće u te restorane u Turskoj i platiti obrok-sarmu. Ako pobedi, dodaću sve troškove na tih 5k evra.

Balkan boy

pre 4 godine

Prvo i osnovno, granica balkanskog poluostrva ide tokom reke Save, bar su nas tako učili u školi. Znači ako ćemo tako, slavonski/vojvođanski specijaliteti ne učestvuju. S druge strane bilo je dosta komentara zašto nema morske hrane, s pravom, pa nije Balkan samo kontinentalan. Sve i da jeste, koliko samo ima ukusne hrane od rečne ribe...

Meni je recimo ajvar nešto tipično balkanski, da ne kažem srpsko-makedonski specijalitet, jednostavan i originalan i obožavam ga.

Boba ns

pre 4 godine

Zašto nema ribe. Skoro cela Jadranska obala je ma Balkanu, Bugarska obala a o Grčkoj da ne pričamo. A reke i jezera. Ih. Znaci riba. Čorba , paprikaš, gradele

sava

pre 4 godine

Svadbarski kupus kuvan min 12h, to je jelo ..:)
Ljudi koji preferiraju samo roštilj i nisu za mene baš kompetentni i neki gurmani..( moje mišljenje - inače jedem i obožavam ribu, slaninu ...)

Vase ime

pre 4 godine

Ako ćemo bez mesa gdje je srbija top br 1, meni su zagorske štrukle od sira super. Nemam pojma kako se pravi ali slično je piti od sira samo je tijesto nešto kao kuhano a gore je kao zapečeno

J.

pre 4 godine

"Zlatar ski sir, pršut i kulen"
(NikolaBg, 
Kulen je hrvatski, slavonski. Pre 50 godina u Srbiji niko nije ni znao za kulen.
Sulić Igor, zaboravio si baranjski fiš.
Kapama, musaka od tikvica, đuveč, od srpskih.
Giouvetsi s jagnjetinom, stifado sa zelenom, od grčkih.
Zapečene štrukle sa sirom (slane i slatke), baranjski Fiš, čobanac, od hrvatskih.

Djoksa

pre 4 godine

Nikad u životu čuo za leskovački voz. Mora da je neki roštilj. Ajde, budimo realni, koliko roštilj može da se proglasi regularnim jelom..? To je jelo koje se jede s nogu. I kad smo već kod toga koliko puta nedeljno kući jedete roštilj..? Pa čak i mesečno... Kuvana jela nemaju alternativu. Sve ostalo su predjela ili dodaci kuvanom jelu.

bimmer

pre 4 godine

Ćevapi ali leskovački, burek ali niški sa sirom naravno, jagnje svrljško, peglana kobasica pirotska... jug Srbije najbolja hrana, uz svo poštovanje i prema kamaku sa Zlatibora i kulenu iz Srema i ostalim specijalitetima iz raznih krajeva.

Komša

pre 4 godine

@Ljubitelj zena i lepih žena, 1. maj 2020 22:24) 
Veoma je prosto.
Pratiš sastojke.
Kupus su koristili Sloveni (teritorije koje su danas naseljene tzv istocnim slovenima) a jos u antičkij Grckoj je pocelo kultivisanje .Rimljani su ga obozavali.Katon je iza sebe ostavio preko 100 recepata za spremanje kupusa.A Dioklecijan je "penzionerske" dane provodio uzivajuci u gajenju kupusa.
Ovdasnji Sloveni su patentirali način da se kupus ukiseli - ostao je nepromenjen i danas.To se prenelo na centralnoevropske Slovene i Germane ,koji su ziveli jedni do drugih (Laba je granica bila - limes sorabicus 800 godine).
Mi i Nemci imamo sličan ukus kada je svinjsko i kupus u pitanju.
Ječam je stigao nepromenjen iz istocnoslovenskih krajeva.
Turci nisu znali sta je kiseli kupus dok nisu došli ovde.
Volim istoriju a i kuhinju.
Imam zemljani lonac i pravim originalnu sarmu (sa geršlom umesto pirinča).Fantazija.Druga dimenzija.

Golubci,koje sam pomenuo a koji su bili sarma pre sarme su sjajno jelo.
Od svezeg kupusa se pravi a ostalo je isto kao kod sarme.
Moze da bude i lagano kao sarmica od zelja. I krace se kuva. Lakse je kada 1 minut potopus listove u ključalu vodu.Lakse se uvija.
Kao neka lajt sarmica.

bosanac

pre 4 godine

Ćevapi ali leskovački, burek ali niški sa sirom naravno
(bimmer, 1. maj 2020 15:19)

Burek je sa mesom!!!
Sve ostalo su pite.

A najbolje pre neki dan žena gleda na TV Praktičnu ženu, neka "gošća" uključena preko videa od svoje kuće pravi "burek", stavi 2-3 kore, pa nalije nekim sirupom, pa onda natrpa nagužvanih kora u obliku loptica, pa opet nalije sirupom, pa onda stavi neke šampinjone preko, pa kore... i to peče, i dobije "burek".

Šta sve ljudi danas zovu burekom... kao kad bi svaku zapečenu tortilju nazvali picom.

sava

pre 4 godine

Zivim u BiH i cesto sam zbog posla u Sarajevu. Odgovorno tvrdim da gorih cevapa nema nigdje. Jeo i kod i Zelje i kod Mrkve i u manje poznatim lokalima. Jednostavno losi.
(JankoRS, 01. maj 2020 18:10)

Slažem se!! Ukoliko hoćete vrhunski kvalitet Ilidža- restoran Brajlović !!!

Mik

pre 4 godine

Pitanje je šta je "naše", šta "njihovo". Sve je izmešano. Sarma je zakon. Od Grka bih uzeo musaku, ćevapi su sjajni i leskovački i pazarski... idite na Palic i pojedite dobar perkelt. Dalmatinski je pršut sjajan, jer se suši na slanijem vazduhu... Pa onda po vino u Negotino, Župu ili Istru. Ne postoji najbolje, jer ima toliko toga!

ulidza

pre 4 godine

Sarma naravno! Burek sa surim, izgleda najbolji u Nis, mada sam divan burek, sa sirom, jeo pre 30+ godina u kiosku ipted Zagrebacke zeleznicke stanice. A gde je kavurma, pihtije, svadnarski kupus, 20 vrsta pasulja, kajmak ( ako je to jelo? Ili je namirnica ). Mnogo me to nervira - sac, u Sumadiji se kaze “ ISPOD CREPULJE “, najukusniji hleb i 100 vrsta mesa, kombinacija i dr. A naravno u Srbiji je pecenje zakon, i uvek ga biram pre nego rostilj, mada je najbolji LESKOVACKI VOZ, oni sarajevski, banjalucki, zlatarki i pazarski su anemicni, suvi i mali, pa na primer opet u Nis imaju SVAJSOVANE CEVAPE. Srbiha je ludilo za klopu, kako od malo sastojaka napravis remek delo. Za kraj da podsetim na KACAMAK i PROJU! Ne sumnjam da svaki kraj gde Srbi zive ima divni klopu, na primer u Novom Pazaru MANTIJE.

bimmer

pre 4 godine

bimmer..., burek je jedan.., a sve ostalo su pite. .., Sarajevski ćevap je univerzalan..
(aa, 01. maj 2020 20:52)
Znam da si bosanac i da teško kapiraš ali burek je u osnovi sa sirom, svi ostali nadevi su varijacija na temu, ali su isto burek. Kao što je i pica i sa salamom i sa povrćem i sa pečurkama uvek pica.
Sarajevski, banjalučki ili novopazarski ćevap meni sve to isto, stvar ukusa verovatno ali mi je pravi leskovački od čistog svinjakog mesa neuporedivo bolji.

ima nas

pre 4 godine

jagnjetina ispod saca, Dzoko Javor, Mrzenci, Makedonija ! Ko je prob’o zaboravio nije i zaobisao posle toga nije. Sa svim sto ide, krompir, pecena crvena i Skopsko ledeno. Ovo, kao neko iz Srbije govorim, ne prema pripadnosti nego prema meraku.

Stefan Simonovic

pre 4 godine

Po meni mi imamo najlepši roštilj, ali roštilj nije Balkanski nego se sprema svuda u svetu. Ja lično volim pitu sa kupusom, ajvar i domaći sir (probao sam dosta sireva po zapadnoj Evropi, I naš mi je najbolji, pogotovu kravlji mladi sir) punjene paprike, sarma, tavce na gravce... Mozda nasa hrana nije najbolja, al znam da je bolja od Nemacke, i Skandinavske.

Lala iz Banata

pre 4 godine

Niste trebali staviti ovu fotografiju, ručah pre pola sata ali bih sad opet mogao! Doduše, ručao sam makarone sa sirom, utanjio kućni budžet, pa se meso na tanjiru malko proredilo :)) Volim ove vaše ankete, u mašti živopisno zamišljam rapsodiju ukusa i mirisa!

Vlada

pre 4 godine

Leskovacki rostilj je unisten sojom, sve je teze naci rostilj u Leskovcu gdje ne stavljaju soju. Kao bosanac leskovacih korjena mogu reci da su tuzlanski cevapi ipak na kraju najbolji, mada sam glasao za gravce na tavce

Boro

pre 4 godine

Neka mi neko objasni kako je to leskovacki voz jelo? Mislim da nije pogodno da se tako kategorise jer tu ide dosta toga. Da je samo receno leskovacka muckalica pa da bude ok.

čitalac

pre 4 godine

Raznovrsno, kažete... A ima li nešto bez gadnog mesa?
(M, 1. maj 2020 15:55)

Pečeno povrće, salate od voća i povrća, pecivo slatko i slano, sa sirom :-)

Komša

pre 4 godine

Nemci kazu za Pasulj" Serbische Bohne Supe" srpska supa od od pasulja. Znaci Pasulj je nas breee:)
 (Scott, 1. maj 2020 16:06) 
Nemam ništa protiv pasulja (volem) i jeste naš (usvojili smo ga) ali naše originalno jelo je SOČIVO.
Ukusnije (cak i hranljivije) je od pasulja ali ga je pasulj potisnuo jer ga je lakse uzgajati (veci prinos).

Keyboard Warrior Destroyer

pre 4 godine

(Pera, 01. maj 2020 22:09)

Sama rec kajmak je arapskog porekla, a nacin na koji ga mi spremamo (skupljamo) je identican kao i u Turskoj.

A za one koji pominju karadjordjevu sniclu kao autenticno jelo - karadjordjeva je relativno moderan recept (nastao 50-ih godina proslog veka ako se ne varam) i predstavlja verziju Kijevskog kotleta. Razlika je sto se umesto putera koristi kajmak, koji je u sustini jedna od varijacija putera.

BosanskiNoviNikadNoviGrad

pre 4 godine

Prvo,ovom hejteru sto kaze da su sarajevski cevapi losi,samo bih rekao da je CNN prije nekoliko godina proglasio sarajevske cevape u top 10.ulicnih jela na svijetu,Drugo,ovom sto kaze da se banjalucki cevapi bolji od sarajevskih da kazem da procita sta sam napisao iznad i da ga obavijestim da je i BL cevap najbolji u cevabdzinici -Kod Muje.To kazu,na ja,vec Banjalucani.

Ljubitelj zena i lepih žena

pre 4 godine

za ove sto pisu o sarmi! sarma je jelo uvezeno, bas kao i sva ostala sa liste... nista tu nije nase balkansko
(trebinje_torcida, 2. maj 2020 10:08)
Nađi mi sarmu identičnu kao što se kod nas pravi tamo, odakle je uvezena, kako tvrdiš, i častim te kao što sam već rekao - 5k evra. Ex-Yu i Rumunija se ne računsju. Ajde da vidim. Nećeš je naći naravno jer nije uvezena. Nastala je na ovim prostorima. Pod uticajima naravno i u tome je lepota. Svaka kuhinja na svetu(sem retkih recimo, Eskimska zbog izolovanosti i klime) je nastala pod uticajima ili susednih kuhinja, kulturno istorijskog nasledja, trgovinskih puteva i snabdevanja, osvajanja i sl. Turska kuhinja je bogata jer je nasledje Otomanske kuhinje gde su sastojci dolazili iz svih krajeva carevine. Sultan je na dvoru dnevno imao od 500 do hiljadu kuvara iz raznih naroda. Kao što neko ovde već reče sarma je spoj istorijskih uticaja starog Rima, mediterana, slovenske-naše, germanske, srednjeevropske i madjarske, otomanske kuhinje u smislu sastojaka, naziva, načina pripreme, ali je naša, jer je sa takvim ukusom koji poznajemo, nastala na našim prostorima. Tvrdnja da ništa nije naše već uvezeno je odraz patološkog odsustva samopoštovanja. Namćorska zatvorenost prema sebi i drugima i te osobe niti znaju da cene svoje, niti raznovrsost kulturnih tekovina pa i gastronomije drugih naroda. U Luizijani vam niko neće reći da je Jambalaya uvezena, ili red beans'n'rice, iako podsećaju na hispano jela. Pozdrav iz Čikaga.

Will Mosley

pre 4 godine

kao prvo banjalucki je bolji od sarajveskog.kao drugpo morske hrane nema a nema ni slavonskih prsuta i kuelna koji su delko bolji od navedenog takod a glas ne dam nikome.
(ja, 01. maj 2020 17:32)

Nije bolji, isti ukus imaju.

Pera

pre 4 godine

Taj miks svega ovde, to je najbolja hrana na balkanu. A ne znam ništa što je baš autentično za balkan, a da ga nema u nekoj verziji ili u madjarskoj, ili u siriji, turskoj, austriji itd. Možda kajmak, ovakav kakav se pravi na ovim prostorima?

shanker

pre 4 godine

bimer i sarajevski i banjalucki i pazarski cevap je cevap sa govedinom pa i normalno da je isto...probaj ti pravi leskovacki pa ces videti ili pledzu kod bude pekara

Will Mosley

pre 4 godine

Cekajte, na listi nema karadjordjeve??????????????????????????? Aloooooooo
(Karadjordje, 01. maj 2020 17:58)

Lepo pise najbolje jelo na Balkanu, sta je nejasno?

Androphagi

pre 4 godine

Jagnjetina kuvana u mleku je interesantno jelo. Nađeni su ostatci da su to tako kuvali Skiti još pre više od dve hiljade godina. U evropi ne verujem da se to igde više pravi, sem kod nas na balkanu, prevashodno Bosna ja mislim.
Sarma da je uvrštena u anketu pobedila bi. Inače od ponuđenog, glasao sam za tavče na gravče.

Јабучило

pre 4 godine

@ ispod saća

Храна се спрема испод сача (први падеж: сач), а саће праве пчеле од воска. Из неког разлога људи често бркају те две ствари.

Moca

pre 4 godine

Moj glas ide girosu. Šteta je što većina nas poznaje giros samo kao fast food, jer ima stvarno mnogo dobrih jela sa njim - zapečen u rerni, sa raznim prelivima, sosevima i začinima, sa kačkavaljem i sl.

Garfild

pre 4 godine

Červiš ili ajmokac. Mmmmmm njam njam!
Teleća čorba
Begova čorba
Jagnjeća čorba
Jagnjeća čorba ljuta crvena iz Bačke
Riblja čorba
Fiš paprikaš
Jagnjeća kapama. Mmmm!
Jagnjeća sarmica. Njamm!
Jagnjetina u mleku. Voda na usta.
Teleća glava u škembetu
Kiseli kupus sa dimljenom kolenicom iz zemljanog lonca
Ovčja stelja
Bećar paprikaš
Kiselo mleko iz grneta
Duvan čvarci, prevreli dir i kkajmak i vruće lepinje.
Cicvara, kačamak, heljdopita
Suvo meso dimljeno svih sorti počev od pršuta
Sremačka slanina i jaja, švapski sir ajvar i pogača
Smuđ, pijani šaran, pastrmka s roštilja na kajmaku
Kuvana jaretina, jaretina u blatu
Sve ispod sača
Pihtije i turšija u kafani i kilo belog kilo sifon sode i muzika na suvo za kariranim astalom.
Dodajte oduzmite promenite redosled kudite hvalite....prepirite se naše je nije naše...dok ja uživam
Eh da... princes krofne, gomboce i šne nokle i kafa turska

Bucko Chicago

pre 4 godine

Riblja čorba iz Vojvodine
Džiger sarma iz Homoljskih planina
Zapečena boranija
Zemljani lonac Hmmmm :
-pasulj
-kiseli kupus i slatki i kiseli

Sale

pre 4 godine

Mene jednom Šveđani odveli na njihovo tradicionalno jelo- kad ono sarma- doduše malo poveća - I kažem ja njima - e baš mi je drago da sarma u Srbiju nije došla iz Turske nego iz Švedske :).Sarma je najkomplikovnije i najbolje jelo Balkana.

NS oldtajmer

pre 4 godine

A kako da se odlucim !?... krenes sa banicom i prsutom, nastavis sa leskovackim vozom i sarajevskim cevapom, malo odmoris uz gravce na tavce i djuvec..... za desert giros !.... pa ti odluci.... ako se ne slogiras ?

Miloš Radunović

pre 4 godine

Nije možda, ili nije sigurno, najbolje, odnosno naj ukusnije jelo, ali je naj rasprostranjenije, najobičniji pasulj. Veoma jeftin, može da bude veoma ukusan, i pritom zdrav, mnogo više od bureka i ćevapa.

J.

pre 4 godine

"najukusniji hleb"
ulidza
Najgori hleb u svetu se jede u Srbiji.
"ај немој причати глупости, молим те. Кажеш само га словаци правили пре 50 година...Кулен"
сремац
Ja lepo napisah, hrvatski, slavonski...
Agresivni ljudi koji znaju slova (razumeti pročitano je ipak nešto drugo), eto, to smo mi.

Sta reci

pre 3 godine

Ko moze sebi da dozvoli luksuz da odluci koje je jelo najbolje. To je prvensveno stvar ukusa. Zatim ako sam nesto jeo kod nekog ko pojma nema o kuvanju, ili u nekom losem restoranu steci cu pogresan utisak. Prema tome, ja jela delim na ona koja sam jeo i svidjaju mi se i ona koja mi se u datom trenutku nisu dopala.

J.

pre 4 godine

"Zlatar ski sir, pršut i kulen"
(NikolaBg, 
Kulen je hrvatski, slavonski. Pre 50 godina u Srbiji niko nije ni znao za kulen.
Sulić Igor, zaboravio si baranjski fiš.
Kapama, musaka od tikvica, đuveč, od srpskih.
Giouvetsi s jagnjetinom, stifado sa zelenom, od grčkih.
Zapečene štrukle sa sirom (slane i slatke), baranjski Fiš, čobanac, od hrvatskih.

BosanskiNoviNikadNoviGrad

pre 4 godine

Prvo,ovom hejteru sto kaze da su sarajevski cevapi losi,samo bih rekao da je CNN prije nekoliko godina proglasio sarajevske cevape u top 10.ulicnih jela na svijetu,Drugo,ovom sto kaze da se banjalucki cevapi bolji od sarajevskih da kazem da procita sta sam napisao iznad i da ga obavijestim da je i BL cevap najbolji u cevabdzinici -Kod Muje.To kazu,na ja,vec Banjalucani.

bosanac

pre 4 godine

Ćevapi ali leskovački, burek ali niški sa sirom naravno
(bimmer, 1. maj 2020 15:19)

Burek je sa mesom!!!
Sve ostalo su pite.

A najbolje pre neki dan žena gleda na TV Praktičnu ženu, neka "gošća" uključena preko videa od svoje kuće pravi "burek", stavi 2-3 kore, pa nalije nekim sirupom, pa onda natrpa nagužvanih kora u obliku loptica, pa opet nalije sirupom, pa onda stavi neke šampinjone preko, pa kore... i to peče, i dobije "burek".

Šta sve ljudi danas zovu burekom... kao kad bi svaku zapečenu tortilju nazvali picom.

Medicinski pobratim.

pre 4 godine

Leskovicaki voz i sarjavski cevap nisu neka jala.Meso obradjano na vatri.Ljudi od kada su pronosli nacin da kontrolisu vatru pekli su meso na njoj.Sve kulture imaju rostilj.Pa kiseli kupus je orginalnije jelo.Nikad u zivotu nisam zvucao kao autosovinista ali sada hocu.Nemamo mi niakvu posebno dobru kuhinju,to smo samo umislili.

Sulic igor

pre 4 godine

Sto se tice hrvatske -Kontinent -Purica s mlincima, strukle s sirom, buncek (dimljena svinjska koljenica s zacinima ) s kiselim zeljem, slavonski kulen, krvavice, cesnjovke, janjetina ispod peke s lickim krumpirom, sinjski arambasici, licki sir skripavac, sir i vrhnje, fileki, grah s suhim rebrima, juha bucnica, orahnjaca, makovnjaca, licke palacinke itd! !More -Fuzi s tartufima, dalmatinski prsut, pasticada s njokima, hobotnica 3ispod peke, crni rizot od sipe, dagnje na buzaru bijelu i crvenu, orada brancin skarpina s verdurom, paska janjetina i sir, tvrdi sir u maslinovom ulju, stonske kamenice, rozata, arancini. ..Uf, ogladnih. .

ja

pre 4 godine

kao prvo banjalucki je bolji od sarajveskog.kao drugpo morske hrane nema a nema ni slavonskih prsuta i kuelna koji su delko bolji od navedenog takod a glas ne dam nikome.

Ostajte kod kuće

pre 4 godine

Ako se pod raznovrsnom podrazumeva po sto načina za pripremu teletine, svinjetine, jagnjetine i piletine onda se i može tako nazvati.
Ono što našoj kuhinj "samo još" nedostaje je hiljadu jela od raznoraznog povrća, koje se kod nas smatra nužnim smetalom pored mesa i krompira.

JankoRS

pre 4 godine

Zivim u BiH i cesto sam zbog posla u Sarajevu. Odgovorno tvrdim da gorih cevapa nema nigdje. Jeo i kod i Zelje i kod Mrkve i u manje poznatim lokalima. Jednostavno losi.

Moca

pre 4 godine

Moj glas ide girosu. Šteta je što većina nas poznaje giros samo kao fast food, jer ima stvarno mnogo dobrih jela sa njim - zapečen u rerni, sa raznim prelivima, sosevima i začinima, sa kačkavaljem i sl.

bimmer

pre 4 godine

bimmer..., burek je jedan.., a sve ostalo su pite. .., Sarajevski ćevap je univerzalan..
(aa, 01. maj 2020 20:52)
Znam da si bosanac i da teško kapiraš ali burek je u osnovi sa sirom, svi ostali nadevi su varijacija na temu, ali su isto burek. Kao što je i pica i sa salamom i sa povrćem i sa pečurkama uvek pica.
Sarajevski, banjalučki ili novopazarski ćevap meni sve to isto, stvar ukusa verovatno ali mi je pravi leskovački od čistog svinjakog mesa neuporedivo bolji.

Ljubitelj zena i lepih žena

pre 4 godine

@Komša bravo majstore za SARMU! Ceo život se prepirem sa autošovinistima (mislim svih ex-Yu etnickih grupa) koji navalili tursko pa tursko jelo. U sarmi je od Turaka stigao samo pirinač/riža kao i naziv (od persijskog) koji se u otomanskom turskom jeziku koristio za smotuljak ili nesto uvijeno. Postoje slična jela koje oni zovu dolma, prave sa zeljem ili sa listom vinove loze-jarpak. Nek mi neko nadje pet tradicionalno turskih restorana, u Istambulu, Bursi, Izmiru... gde služe sarmu identičnu našoj-masnu, dugo krčkanu, sa kiselim kupusom, sa suvim mesom i da na meniju piše Sarma- turski specijalitet, dajem 5000 evra. Uslov dakle da nisu etnički restorani- bosanski npr. ili u delovima gde žive Turci- Bošnjačkog porekla. Evo izazivam na opkladu sve što kažu da tipična naša sarma (sa ili bez svinjeti e) na ex Yu prostorima, pa i Rumuniji (sarmale), nije naša nego tursko jelo. Putujem poslovno i privatno i bio sam u skoro svakom delu zemaljske kugle, hranio se po restoranima vise nego kod kuce, Tursku znam uzduž i popreko. Ajde da vas vidim. 5 soma evra nije malo. Ko je spreman da prihvati opkladu nek se javi za kontakt. Pravila-mene i jos dva nezavisna člana žirija odvešće u te restorane u Turskoj i platiti obrok-sarmu. Ako pobedi, dodaću sve troškove na tih 5k evra.

stanko

pre 4 godine

Kako bilo sta sa rostilja moze biti najbolje Balkansko jelo kad je rostilj sam po sebi najjednostavniji nacin pripreme mesa,star koliko i covecanstvo. Rostilj se jede od Čilea do Japana i od Aljaske do Novog Zelanda. Parce mesa i vatra...bukvalno su Australopitekusi pekli meso ovako a mi prodajemo pricu kako je rostilj nas izum. Bukvalno svaki narod ima rostilj.

fenomen

pre 4 godine

Sve zavisi od doba dana. Za dorucak izmadju 8 i 9h mi prija przena sunka ili slanina sa jajima. Pa cvarci malo slaniji i svez hleb ili kifle. Za rucak kako kad uglavnom svaki dan nesto drugo. Pasulj sa suvim rebrima, musaka, gulas, przeni krompirici, piletina, rostilj, karadjordjeva i sezonske salate. Vecera, raznovrsno. Plazma sa mlekom, palacinke sa nutelom.

сремац

pre 4 godine

@(J., 1. maj 2020 17:17)
ај немој причати глупости, молим те. Кажеш само га словаци правили пре 50 година...Кулен, само Кулен је настао у Срему, па се одавде проширио и шире. Ми га сремци зовемо Кулен, док га остали зову са префиксом словачки/петровачки кулен и шта ти знам. Он је српски, али га имају и други, који су га присвојили...само ни један не може по укусу да му приће под прозор, анравно мислим на Кулен направљен по традиционалној рецептури а не у овим данашњим фабрикама по сличној рецептрури......
Дођу браћала у Kузмин и пробај Кулен, па ћеш видети шта је то КУЛЕН...

Кулен је сремски понос када су прерађевине у питању, као и наша кобасица...

Ај узрдавље и поздрав од Сремца

bimmer

pre 4 godine

Ćevapi ali leskovački, burek ali niški sa sirom naravno, jagnje svrljško, peglana kobasica pirotska... jug Srbije najbolja hrana, uz svo poštovanje i prema kamaku sa Zlatibora i kulenu iz Srema i ostalim specijalitetima iz raznih krajeva.

Will Mosley

pre 4 godine

Cekajte, na listi nema karadjordjeve??????????????????????????? Aloooooooo
(Karadjordje, 01. maj 2020 17:58)

Lepo pise najbolje jelo na Balkanu, sta je nejasno?

belgrado

pre 4 godine

Burek je sa mesom!!!
Sve ostalo su pite.




ovo je u federaciji,ili kako se vec zove.
ovde je bureka sa sirom,mesom,spanacem...
kapiram da si iz bosne i da se teze kapira.

Zoki

pre 4 godine

Glasao sam za bugarsku banicu, jer nije bilo gibanice (ali sa pečenim korama). Na temu sarme, u svakom ukrajinskom restoranu možete pojesti cabbage rolls (holubtsi), koja se od naše sarme razlikuje po tome što nema pirinča. Kupus je kiseli. Slično jelo postoji i kod Poljaka i Rusa, prema tome nema veze sa Turcima. Mi smo počeli da dodajemo pirinač pod grčkim uticajem (one sarmice u vinovoj lozi su grčke, a ne turske). Što se tiče bureka, hoće li neko Bosancima objasniti da je najstariji dokument o bureku u Nišu stariji nego grad Sarajevo. Turci su prvo jeli burek u Nišu pa nakon toga osvojili Bosnu :) Zagorje i Slovenija geografski nisu na Balkanu, inače bi ćurka sa mlincima zaslužila da se nađe na listi. Isto se odnosi i na Slavoniju i Vojvodinu, gde zaista može dobro da se jede. Što se tiče balkanskog roštilja, to su zaista varijacije na istu temu. Iskreno, japanski i američki roštilj su bolji (ne govorim o mlevenom mesu) jer koriste kvalitetnije meso. Od bosanskih pita bih izdvojio krompirušu ispod saća, ali sa seckanim krompirom. Ne znam zašto na listi nema morske hrane.

ulidza

pre 4 godine

Sarma naravno! Burek sa surim, izgleda najbolji u Nis, mada sam divan burek, sa sirom, jeo pre 30+ godina u kiosku ipted Zagrebacke zeleznicke stanice. A gde je kavurma, pihtije, svadnarski kupus, 20 vrsta pasulja, kajmak ( ako je to jelo? Ili je namirnica ). Mnogo me to nervira - sac, u Sumadiji se kaze “ ISPOD CREPULJE “, najukusniji hleb i 100 vrsta mesa, kombinacija i dr. A naravno u Srbiji je pecenje zakon, i uvek ga biram pre nego rostilj, mada je najbolji LESKOVACKI VOZ, oni sarajevski, banjalucki, zlatarki i pazarski su anemicni, suvi i mali, pa na primer opet u Nis imaju SVAJSOVANE CEVAPE. Srbiha je ludilo za klopu, kako od malo sastojaka napravis remek delo. Za kraj da podsetim na KACAMAK i PROJU! Ne sumnjam da svaki kraj gde Srbi zive ima divni klopu, na primer u Novom Pazaru MANTIJE.

roki

pre 4 godine

Nisam u zivotu jeo leskovacki voz niti sam ikad cuo da je neko spomenuo ovo jelo u kontekstu najboljeg naseg jela. Kako uopste moze da se prica o najboljem jelu, kojim lenjirom se meri da je jelo A bolje od jela B. Evo puno njih kaze da su sarajevski cevap i giros najbolji sto je uvreda za 100 ozbiljnijih jela na Balkanu koja nisu ni bila na listi ovde. Mozemo da pricamo samo o manje i vise znacajnim jelima. Pozdrav iz Vojvodine.

čitalac

pre 4 godine

Raznovrsno, kažete... A ima li nešto bez gadnog mesa?
(M, 1. maj 2020 15:55)

Pečeno povrće, salate od voća i povrća, pecivo slatko i slano, sa sirom :-)

sava

pre 4 godine

Zivim u BiH i cesto sam zbog posla u Sarajevu. Odgovorno tvrdim da gorih cevapa nema nigdje. Jeo i kod i Zelje i kod Mrkve i u manje poznatim lokalima. Jednostavno losi.
(JankoRS, 01. maj 2020 18:10)

Slažem se!! Ukoliko hoćete vrhunski kvalitet Ilidža- restoran Brajlović !!!

shanker

pre 4 godine

bimer i sarajevski i banjalucki i pazarski cevap je cevap sa govedinom pa i normalno da je isto...probaj ti pravi leskovacki pa ces videti ili pledzu kod bude pekara

Vase ime

pre 4 godine

Ako ćemo bez mesa gdje je srbija top br 1, meni su zagorske štrukle od sira super. Nemam pojma kako se pravi ali slično je piti od sira samo je tijesto nešto kao kuhano a gore je kao zapečeno

Stefan Simonovic

pre 4 godine

Po meni mi imamo najlepši roštilj, ali roštilj nije Balkanski nego se sprema svuda u svetu. Ja lično volim pitu sa kupusom, ajvar i domaći sir (probao sam dosta sireva po zapadnoj Evropi, I naš mi je najbolji, pogotovu kravlji mladi sir) punjene paprike, sarma, tavce na gravce... Mozda nasa hrana nije najbolja, al znam da je bolja od Nemacke, i Skandinavske.

True story

pre 4 godine

Dođu meni neki estonci kući pre x godina, keva spremi sarmu, oni se ra-stu-re. Dođu ponovo u sličnom sastavu par godina kasnije i pita me lik - jel može tvoja mama da spremi opet ono što je onda? Trebalo nam malo da skontamo na šta misle i razvališe se ponovo.

Inače, pitali me tad da ih vodim negde da uberu neko voće s drveta i jedu odmah, kažu to su videli samo na tv-u, kod njih toga nema.

Ali Baba

pre 4 godine

Nijedno od navedenih. Gde su corbasti pasulj, podvarak, sarma i skembici u saftu? Pola predlozene liste spada u brzu hranu i mesne nareske, cuj cevap i prsuta, girosi...

Superoperater

pre 4 godine

Za ovog što traži jela bez mesa, pasulj, boranija, grašak, bećar paprikaš ako znaš šta je to, gibanica, pite, najbolje se putuje kada putuješ sam!

Djoksa

pre 4 godine

Nikad u životu čuo za leskovački voz. Mora da je neki roštilj. Ajde, budimo realni, koliko roštilj može da se proglasi regularnim jelom..? To je jelo koje se jede s nogu. I kad smo već kod toga koliko puta nedeljno kući jedete roštilj..? Pa čak i mesečno... Kuvana jela nemaju alternativu. Sve ostalo su predjela ili dodaci kuvanom jelu.

Komša

pre 4 godine

"Pa kiseli kupus je orginalnije jelo.Nikad u zivotu nisam zvucao kao autosovinista ali sada hocu.Nemamo mi niakvu posebno dobru kuhinju,to smo samo umislili"

Kiseli kupus su patentirali balkanski Sloveni.Rimljani pokušali pre njih - stavljsli u cup ,solili i prelivali sircetom.Nije islo.
SARMA je nastala na području danasnje Ukrajine - spoj je tradicionalne slovenske kuhinje (dominira povrce i zitarice) i kuhinje nomadskih plemena (sitnjeno meso uvijeno u nesto) ,najverovatnije persijskog porekla.
I sanas postoji "proto SARMA" i to jelo se zove GOLUBCI i pravi se u Ukrajini,Rusiji,Belorusiji i Poljskoj (pravio,odlično je,lagano).Ono se pravi sa svezim kupusom.
Sadašnja SARMA je najverovatnije pri nastanku izgledala kao danasnji ARAMBAŠICI (zapadna Hercegovina ) i pravila se od sitnjenog mesa (kockice) ,ječma (geršla) i kiselog kupusa.
Tek u 14/15 veku počinjemo da koristimo pirinač,koji dolazi s Turcima.
Često mislimo da je SARMA tursko jelo a Turci nisu postojali kada je nastala.Zbunjuje persijski naziv i činjenica da smo deo persijskih reci uzeli direktno a deo nam je stigao preko Turdka.
SARMA - kraljica jela.
Čitao sam komentare kada su pojedine zemlje u pitanju .Npr.Bosna.I nigde Bosanskog lonca.
A izuva koliko je dobro jelo.
Tako da - ima povrca u balkanskoj originalnoj kuhinji nego smo vremenom pojačali "doze" mesa.
Siroftnji i oči gladne ,pa kada se dokopala ...

Will Mosley

pre 4 godine

kao prvo banjalucki je bolji od sarajveskog.kao drugpo morske hrane nema a nema ni slavonskih prsuta i kuelna koji su delko bolji od navedenog takod a glas ne dam nikome.
(ja, 01. maj 2020 17:32)

Nije bolji, isti ukus imaju.

Zoki kaze

pre 4 godine

Moj spisak:
-Drniški pršut i sir iz mješine
-Užička komplet lepinja sa zlatiborskom pršutom
-Dalmatinska sušena pečenica pržena u tiganju sa jajima
-Vojnički pasulj sa domaćim suvim rebarcima (gusto kuvan)
-burek sa sirom i jogurt
-sad sam gladan u tri lepe kad me terate da mislim o hrani, a nista od gore navedenog ni u najavi nemam!!!

Balkan boy

pre 4 godine

Prvo i osnovno, granica balkanskog poluostrva ide tokom reke Save, bar su nas tako učili u školi. Znači ako ćemo tako, slavonski/vojvođanski specijaliteti ne učestvuju. S druge strane bilo je dosta komentara zašto nema morske hrane, s pravom, pa nije Balkan samo kontinentalan. Sve i da jeste, koliko samo ima ukusne hrane od rečne ribe...

Meni je recimo ajvar nešto tipično balkanski, da ne kažem srpsko-makedonski specijalitet, jednostavan i originalan i obožavam ga.

Komša

pre 4 godine

Nemci kazu za Pasulj" Serbische Bohne Supe" srpska supa od od pasulja. Znaci Pasulj je nas breee:)
 (Scott, 1. maj 2020 16:06) 
Nemam ništa protiv pasulja (volem) i jeste naš (usvojili smo ga) ali naše originalno jelo je SOČIVO.
Ukusnije (cak i hranljivije) je od pasulja ali ga je pasulj potisnuo jer ga je lakse uzgajati (veci prinos).

Vlada

pre 4 godine

Leskovacki rostilj je unisten sojom, sve je teze naci rostilj u Leskovcu gdje ne stavljaju soju. Kao bosanac leskovacih korjena mogu reci da su tuzlanski cevapi ipak na kraju najbolji, mada sam glasao za gravce na tavce

Boba ns

pre 4 godine

Zašto nema ribe. Skoro cela Jadranska obala je ma Balkanu, Bugarska obala a o Grčkoj da ne pričamo. A reke i jezera. Ih. Znaci riba. Čorba , paprikaš, gradele

Keyboard Warrior Destroyer

pre 4 godine

(Pera, 01. maj 2020 22:09)

Sama rec kajmak je arapskog porekla, a nacin na koji ga mi spremamo (skupljamo) je identican kao i u Turskoj.

A za one koji pominju karadjordjevu sniclu kao autenticno jelo - karadjordjeva je relativno moderan recept (nastao 50-ih godina proslog veka ako se ne varam) i predstavlja verziju Kijevskog kotleta. Razlika je sto se umesto putera koristi kajmak, koji je u sustini jedna od varijacija putera.

sava

pre 4 godine

Svadbarski kupus kuvan min 12h, to je jelo ..:)
Ljudi koji preferiraju samo roštilj i nisu za mene baš kompetentni i neki gurmani..( moje mišljenje - inače jedem i obožavam ribu, slaninu ...)

Pera

pre 4 godine

Taj miks svega ovde, to je najbolja hrana na balkanu. A ne znam ništa što je baš autentično za balkan, a da ga nema u nekoj verziji ili u madjarskoj, ili u siriji, turskoj, austriji itd. Možda kajmak, ovakav kakav se pravi na ovim prostorima?

Boro

pre 4 godine

Neka mi neko objasni kako je to leskovacki voz jelo? Mislim da nije pogodno da se tako kategorise jer tu ide dosta toga. Da je samo receno leskovacka muckalica pa da bude ok.

ima nas

pre 4 godine

jagnjetina ispod saca, Dzoko Javor, Mrzenci, Makedonija ! Ko je prob’o zaboravio nije i zaobisao posle toga nije. Sa svim sto ide, krompir, pecena crvena i Skopsko ledeno. Ovo, kao neko iz Srbije govorim, ne prema pripadnosti nego prema meraku.

Mik

pre 4 godine

Pitanje je šta je "naše", šta "njihovo". Sve je izmešano. Sarma je zakon. Od Grka bih uzeo musaku, ćevapi su sjajni i leskovački i pazarski... idite na Palic i pojedite dobar perkelt. Dalmatinski je pršut sjajan, jer se suši na slanijem vazduhu... Pa onda po vino u Negotino, Župu ili Istru. Ne postoji najbolje, jer ima toliko toga!

kralj

pre 4 godine

M@
Ima ukusnih I bez mesa,na jugu se kaze ,,przenija"(paprika,paradajz,jaja),ja licno volim samo przenu papriku i jaja ili samo paradajz I jaja ali I ovako pomesano je ukusno,(deca se ne bi slozila samnom).

Komša

pre 4 godine

@Ljubitelj zena i lepih žena, 1. maj 2020 22:24) 
Veoma je prosto.
Pratiš sastojke.
Kupus su koristili Sloveni (teritorije koje su danas naseljene tzv istocnim slovenima) a jos u antičkij Grckoj je pocelo kultivisanje .Rimljani su ga obozavali.Katon je iza sebe ostavio preko 100 recepata za spremanje kupusa.A Dioklecijan je "penzionerske" dane provodio uzivajuci u gajenju kupusa.
Ovdasnji Sloveni su patentirali način da se kupus ukiseli - ostao je nepromenjen i danas.To se prenelo na centralnoevropske Slovene i Germane ,koji su ziveli jedni do drugih (Laba je granica bila - limes sorabicus 800 godine).
Mi i Nemci imamo sličan ukus kada je svinjsko i kupus u pitanju.
Ječam je stigao nepromenjen iz istocnoslovenskih krajeva.
Turci nisu znali sta je kiseli kupus dok nisu došli ovde.
Volim istoriju a i kuhinju.
Imam zemljani lonac i pravim originalnu sarmu (sa geršlom umesto pirinča).Fantazija.Druga dimenzija.

Golubci,koje sam pomenuo a koji su bili sarma pre sarme su sjajno jelo.
Od svezeg kupusa se pravi a ostalo je isto kao kod sarme.
Moze da bude i lagano kao sarmica od zelja. I krace se kuva. Lakse je kada 1 minut potopus listove u ključalu vodu.Lakse se uvija.
Kao neka lajt sarmica.

Bucko Chicago

pre 4 godine

Riblja čorba iz Vojvodine
Džiger sarma iz Homoljskih planina
Zapečena boranija
Zemljani lonac Hmmmm :
-pasulj
-kiseli kupus i slatki i kiseli

Miloš Radunović

pre 4 godine

Nije možda, ili nije sigurno, najbolje, odnosno naj ukusnije jelo, ali je naj rasprostranjenije, najobičniji pasulj. Veoma jeftin, može da bude veoma ukusan, i pritom zdrav, mnogo više od bureka i ćevapa.

J.

pre 4 godine

"najukusniji hleb"
ulidza
Najgori hleb u svetu se jede u Srbiji.
"ај немој причати глупости, молим те. Кажеш само га словаци правили пре 50 година...Кулен"
сремац
Ja lepo napisah, hrvatski, slavonski...
Agresivni ljudi koji znaju slova (razumeti pročitano je ipak nešto drugo), eto, to smo mi.

NS oldtajmer

pre 4 godine

A kako da se odlucim !?... krenes sa banicom i prsutom, nastavis sa leskovackim vozom i sarajevskim cevapom, malo odmoris uz gravce na tavce i djuvec..... za desert giros !.... pa ti odluci.... ako se ne slogiras ?

Garfild

pre 4 godine

Červiš ili ajmokac. Mmmmmm njam njam!
Teleća čorba
Begova čorba
Jagnjeća čorba
Jagnjeća čorba ljuta crvena iz Bačke
Riblja čorba
Fiš paprikaš
Jagnjeća kapama. Mmmm!
Jagnjeća sarmica. Njamm!
Jagnjetina u mleku. Voda na usta.
Teleća glava u škembetu
Kiseli kupus sa dimljenom kolenicom iz zemljanog lonca
Ovčja stelja
Bećar paprikaš
Kiselo mleko iz grneta
Duvan čvarci, prevreli dir i kkajmak i vruće lepinje.
Cicvara, kačamak, heljdopita
Suvo meso dimljeno svih sorti počev od pršuta
Sremačka slanina i jaja, švapski sir ajvar i pogača
Smuđ, pijani šaran, pastrmka s roštilja na kajmaku
Kuvana jaretina, jaretina u blatu
Sve ispod sača
Pihtije i turšija u kafani i kilo belog kilo sifon sode i muzika na suvo za kariranim astalom.
Dodajte oduzmite promenite redosled kudite hvalite....prepirite se naše je nije naše...dok ja uživam
Eh da... princes krofne, gomboce i šne nokle i kafa turska

Lala iz Banata

pre 4 godine

Niste trebali staviti ovu fotografiju, ručah pre pola sata ali bih sad opet mogao! Doduše, ručao sam makarone sa sirom, utanjio kućni budžet, pa se meso na tanjiru malko proredilo :)) Volim ove vaše ankete, u mašti živopisno zamišljam rapsodiju ukusa i mirisa!

Sale

pre 4 godine

Mene jednom Šveđani odveli na njihovo tradicionalno jelo- kad ono sarma- doduše malo poveća - I kažem ja njima - e baš mi je drago da sarma u Srbiju nije došla iz Turske nego iz Švedske :).Sarma je najkomplikovnije i najbolje jelo Balkana.

Androphagi

pre 4 godine

Jagnjetina kuvana u mleku je interesantno jelo. Nađeni su ostatci da su to tako kuvali Skiti još pre više od dve hiljade godina. U evropi ne verujem da se to igde više pravi, sem kod nas na balkanu, prevashodno Bosna ja mislim.
Sarma da je uvrštena u anketu pobedila bi. Inače od ponuđenog, glasao sam za tavče na gravče.

Ljubitelj zena i lepih žena

pre 4 godine

za ove sto pisu o sarmi! sarma je jelo uvezeno, bas kao i sva ostala sa liste... nista tu nije nase balkansko
(trebinje_torcida, 2. maj 2020 10:08)
Nađi mi sarmu identičnu kao što se kod nas pravi tamo, odakle je uvezena, kako tvrdiš, i častim te kao što sam već rekao - 5k evra. Ex-Yu i Rumunija se ne računsju. Ajde da vidim. Nećeš je naći naravno jer nije uvezena. Nastala je na ovim prostorima. Pod uticajima naravno i u tome je lepota. Svaka kuhinja na svetu(sem retkih recimo, Eskimska zbog izolovanosti i klime) je nastala pod uticajima ili susednih kuhinja, kulturno istorijskog nasledja, trgovinskih puteva i snabdevanja, osvajanja i sl. Turska kuhinja je bogata jer je nasledje Otomanske kuhinje gde su sastojci dolazili iz svih krajeva carevine. Sultan je na dvoru dnevno imao od 500 do hiljadu kuvara iz raznih naroda. Kao što neko ovde već reče sarma je spoj istorijskih uticaja starog Rima, mediterana, slovenske-naše, germanske, srednjeevropske i madjarske, otomanske kuhinje u smislu sastojaka, naziva, načina pripreme, ali je naša, jer je sa takvim ukusom koji poznajemo, nastala na našim prostorima. Tvrdnja da ništa nije naše već uvezeno je odraz patološkog odsustva samopoštovanja. Namćorska zatvorenost prema sebi i drugima i te osobe niti znaju da cene svoje, niti raznovrsost kulturnih tekovina pa i gastronomije drugih naroda. U Luizijani vam niko neće reći da je Jambalaya uvezena, ili red beans'n'rice, iako podsećaju na hispano jela. Pozdrav iz Čikaga.

Sta reci

pre 3 godine

Ko moze sebi da dozvoli luksuz da odluci koje je jelo najbolje. To je prvensveno stvar ukusa. Zatim ako sam nesto jeo kod nekog ko pojma nema o kuvanju, ili u nekom losem restoranu steci cu pogresan utisak. Prema tome, ja jela delim na ona koja sam jeo i svidjaju mi se i ona koja mi se u datom trenutku nisu dopala.

Јабучило

pre 4 godine

@ ispod saća

Храна се спрема испод сача (први падеж: сач), а саће праве пчеле од воска. Из неког разлога људи често бркају те две ствари.