88 Komentari

Sortiraj po:

Maja, Zadar

pre 5 godina

Ne znam za Hrvate, ali za Srbe znam sigurno da nisu ni mali ni jadni. Evo samo nekih dokaza:

(...)

3. Jedini juznoslovenski Nobelovac pripada srpskoj knjizevnosti.

(...)

(ketiS, 2. maj 2020 00:44)

Ivo Andrić pripada jugoslavenskoj književnosti, ni hrvatskoj, ni bosanskohercegovačkoj ni srpskoj,
jugoslavenskoj.
Njegov književni rad započinje u hrvatskoj književnosti, kasnije se nastavlja u srpskoj, a teme su mu 90% bosanskohercegovačke.
Nadam se da vidite poantu.
Hrvatska ima dva Nobelovca (+Andrić kao zajednička književna baština jednih, drugih i trećih):
Lavoslav Ružička (kemija) i Vladimir Prelog (isto kemija).
Koliko ste vi Nobelovaca dali,
ili Bugarska?
Jedna, za Vas, minorna Hrvatska, bez identiteta, kulture i povijesti (tako nas doživljavate),
ima tri Nobelovca.

Douchebag

pre 5 godina

2020 godina, Srbi i Hrvati još uvek zarobljeni u pričama o ustašama i četnicima, Jugoslaviji kao tamnici naroda, prvom, drugom i domovinskom ratu, u obostranoj mržnji... a život samo jedan i brzo prolazi. Osvestite se rođaci.

cobo

pre 5 godina

Dugo godina pratim zbivanja ova posle rata i mrznju koja ne prolazi ali ne mogu se otrgnuti utisku da ovi ljudi kojima niko nije stradao mrze one druge iz dna duse a oni koji su izgubili nekoga bliskog roda cute, pate i opraštaju,cute jadni i cute,njih niko nista ne pita :(

Milica

pre 5 godina

Jao, jedva cekam da se ovo ludilo s koronom zavrsi pa da mozemo da se vratimo na omiljene nam cetnike, ustase, i partizane. Bas mi svi nedostaju. Vidite li vi koliko nas je ta korona omela u nasem beskonacnom laprdanju. Ali ne brinite, sve cemo mi to da nadoknadimo. Hrvati i Srbi, iskoristite ovaj visak vremena koji smo dobili da skupimo sto vise artikala, dokaza, i tema iz drugog svetskog rata, pa cim nas elite puste iz zatvora da mozemo slobodno i u miru da se svađamo do beskraja.

Јабучило

pre 5 godina

Mene srbi i hrvati podsjećaju na hute i tutsije iz ruande... najprije su oni nas pa smo mi njih pa su oni nas pa sad mi čekamo da opet mi njih... aj lipo pivajte i jedni i drugi
(kapelica, 02. maj 2020 14:20)

Мање релативизовања, више историјске истине. Нисмо у СФРЈ.

милинко

pre 5 godina

Ovo nema veze sa životom. Opet mit. Pesma je romska i nema veze sa Srbima i danasnjom pesmom Djurdjevdan.
(Darko, 01. maj 2020 22:34)
Ако је ромска песма што не постоји код мађарских, румунских, бугарских и других Рома?

kapelica

pre 5 godina

Mene srbi i hrvati podsjećaju na hute i tutsije iz ruande... najprije su oni nas pa smo mi njih pa su oni nas pa sad mi čekamo da opet mi njih... aj lipo pivajte i jedni i drugi

Komandant 1001

pre 5 godina

Neki od korisnika znaju da je to romska pesma...ali ne znaju da su i Oni Srbi i slave Pravoslavnu veliku Slavu...pa nisu je pevali Romi Mađarske, Hrvatske ili Rumunije, nego baš u Srbiji na Slavu"Đurđev Dana"

miro split

pre 5 godina

@ da se zna
Misli ti šta god oćeš o svom narodu. To je tvoje pravo.
Činjenica je da su Srbi i Hrvati bili objekt svjetske politike.
Činjenica da su rjetki znanstvenici i umjetnici koji su ostavili neki trag.
Ti budi dio nebeskog naroda, a ja odbijam bit predziđa kršćanstva.
Ti stari drži demonstracije za posrnulu britansku imeriju kojoj priti Hitler, a ja bogami neću više pod Staljingrad.
@ Goran Loznica
Ne tražim ja od tebe da me voliš. Ja te molim da ne mrziš. Mržnja te ždere, a ona je onaj koraćić koja od žrtve radi krvnika.

Šta se tiče ove pisme i svjedočenja ovog čovika.
Nemoguće je da je toga dana bija u vlaku za Jasenovac.
Jasenovac 1941g u svibnju ili maju kako god oćete još nije postoja.
Inače o Bregoviću ka grobaru urbane glazbe u Jugi mislim sve najgore.

I hope....

pre 5 godina

@miro split

Svi dobri i mudri ljudi ce se sloziti sa vama, bez obzira kojoj naciji pripadaju!!!
Veliki pozdrav vama i Splitu iz Beograda!!!!

istina i objektivnost bez obzira na nacionalnost

pre 5 godina

Ne mogu da volim najgori soj ljudi na svetu.90% vas je još pod tim uticajem.Znaš li Miro da su te iste ustaše ubile oko 4000 žena i dece i u mom kraju.I to pod Nemačkom čizmom. To je mučki.Jedno je ratovati protiv vojnika a drugo je ubijati nečiju nejač(žene i decu)...Jovan Dučić je u 4 min.opisao čitavu tisućljetnu kulturu...
(Goran Loznica, 1. maj 2020 23:30) # Link komentara

Gorane Loznica
da li si ikad čuo za pobijene Ivezić?
To je bilo mislim u 7. m. 1941., a pobijeno je sve od 3 godine na dalje.

djuro

pre 5 godina

Nervira i NVO, kao i ovakvi tekstovi “ustaških nestašluka”, kako ih oni pokušavaju prikazati..
Srbi su sigurno sami sjedali u te vozove.. Da im nije bilo lijepo, ne bi ni pjevali.. Radovali se ustasama, ka iIndijanci englezima...

redline

pre 5 godina

Ne mogu da prestanem da se gnušam na umove ljudi, koji pored suštine stradanja ljudi u Jasenovcu komentaišu da li je pesma bila tada napisana, da li je romska, da li ju je Bregović obradio... Isto tako i za pesmu "Pukni zoro"
Pa bitna je simbolika... Zar je moguće da pored reči Jasenovac, bilo ko moze nesto da komentarise i negira pa makar bila i pesma?
Mesto na kome je poklano i najsvirepije pobijeno izmedju 500.000 i 700.000 duša...koliko samo dece...Vama je bitno da li se baš ta pesma pevala? Vi, bestidnici baš znate sta se tada pevalo?
Banalizujete pesmu "Pukni zoro" koja na neobjašnjivo divan i emotivan način opisuje srpskog vojnika koji se vraća iz rata kao pobednik... Zar je bitno da li se tada pevala? Ako nije ta, pevala se neka druga... Ali te generacije dale su MILION zivota za slobodu!
Ali Vama to nije bitno... Ovde neka Milica napisa "dosta laži" Sram te bilo!!! Milice, zamisli i neka ti se ureze u mozgu " Čiko, molim te nemoj me klati... Ne brini, čika ce te klati polako"
Da li su ove reči izmišljene ili stvarne? Da li je bitno?
A gledao sam zenu na TV, koja je prezivela pokolj od strane ustaša u svome selu i rekla da je ovo izgovorio njen mali trogodišnji brat...

VUK

pre 5 godina

@Miro Split... dobar si čovek , a znaj da nas ima Srba koji smo se restovali i volimo Hrvatsku,Dalmaciju i Split. Ja letujem godinama u Splitskoj na Braču. I uživam s meštanima.Pozdrav.

a

pre 5 godina

Koliko Srbi nisu poznavali hrvate pokazuju ustaše.Da bi ih bolje
upoznali pročitajte malo Štrosmajera (19. vek) i Stepinca (1930-te)
i sve je jasno.Ujediniti sve južne slovene,da im upravljaju iz
Zagreba.A o tog gradića napraviti novi Beč ili Budimpeštu.Cena.Dru-
gi će da plate(Srbi).

upisite nesto

pre 5 godina

Jeste istina da su Ustase bili Hrvati, da su vrsili zlodela, pravili koncetracionalne logore, pa cak i logor za decu, ali nisu svi Hrvati ustase bili. Iskulirajte malo u komentarima.

Inace, jednog 6 maja na Djurdjevdan se odigrao 100 derbi na stadionu Marakana, Zvezda je pobedila Partizan. Normalno

Udbasi Krcunovci Golootocani, sprdam se sa vama

pre 5 godina

Ko su bile ustase? Mislim ko ih je osnovao? Gde su nastali? Cisto da se zna ko je ko. Mi smo mi, a oni su to.

76er

pre 5 godina

Odlično poznajem istoriju i ne podnosim gluposti koje se stalno ljudima serviraju.
Tu veziju sa Srbima koji pevaju pesmu u vozu koji ih vozi u Jasenovac sam prvi put pročitao u Večernjim Novostima pre 3 godine. Sada su već dodali i ime svedoka koji je to čuo. Na srpskom je pesmu prepevao Goran Bregović krajem 80-tih, jer je izvorna pesma na romskom.
Zašto ljudi izmišljaju ovakve gluposti? Ne podnosim patetiku i nacionalne mitove koji počivaju na lažima.
(Boris, 01. maj 2020 23:58)

Evo ja verujem da sam od ljudi koji sigurno, ali sigurno poznaju istoriju bolje od tebe (doktorat na Sorboni) cuo da ovo nije izmisljotina. Cekaj, zasto bi neko izmislio da su pevali "Djurdjevdan" u vozu za smrt? Pa da su izmisljali, verovatno bi rekli da su pevali neku pesmu koja ocekuje nadolazecu smrt i da to bude onako bas elegicno, kao u epskim pesmama.
Uostalom previse ti je agresivan komentar, iako ne mozes 100% tvrditi da si u pravu, sto ocigledno nisi.

John

pre 5 godina

(Boris, 1. maj 2020 23:58)

Čak i nema nikakve veze sa Srbijom. Bregović i Laza Ristovski (Laza, ne Lazar) su snimali neke Cigane u selu u Rumuniji, pokupili od njih (tipično za Bregu... al' kad on prepisuje to ispadne kako valja, a ne k'o neki...) preradili i obradili i dobio se "Đurđevdan"

Dejan

pre 5 godina

Nećemo mi praviti zločinačke i kukavičke osvete nad ničijom nejači, mi nećemo kao oni pod firmom Hrista i Hrišćanstva da prljamo naše čiste i nevine ruke u krvi njihove dece, devojaka, žena i staraca. Mi nećemo da se služimo srestvima njihovim jer bi smo bili kao oni. Mi ćemo im se osvetiti ali ovako, podignućemo jeda hram širok u širinu i visok do neba ozidaćemo ga tamo daleko od Drine, tamo gde su najviše zlodela činili. Ogradićemo ga ogromnim zidom pa ćemo onda sa sve četri strane velikim slovima ćirilicom ispisati ovako, Ovaj hram podižu Srbi u spomen naj novijih Srpskih mučenika nejake dece, nevinih devica, ne zaštićenih majki i sestara i oronulih staraca koji na nečuven način u mukama umoriše katolici Hrvati, samo zato što behu Srbi i Pravoslavni.Taj hram biće najveća osveta Hrvatima, jer će njih i njihove naslednike večito opominjati i gristi savest za nečuvene zločine koje počiniše nad ne zaštićenim robljemSrpskim.

NikolaBg

pre 5 godina

Niko mi nikada nije ispričao ovo, nisam znao, nismo učili, čak ni moja majka nije znala za ovo, sve do pre par dana kad smo se šokirali. Toliko puta sam pevao ovu pesmu, a da pozadinu svega nisam ni znao. Verujem da mnogi nisu znali takođe, jer mi smo tako čudan narod, sami sebi najveći zlikovci, jer naša stradanja kroz istoriju i naše pretke... zaboravljamo.

svjedok 90tih potomak svjedoka 40tih

pre 5 godina

Meni je kod Jasenovca fenomen da je on praktično dokrajčen od strane Partizana. Danas tamo postoji jedan mali spomen kompleks i vozić sa 4 vagončića. Logor, zidine i bilo šta od te fabrike smrti ne možete vidjeti.
E moji Srbi kakve ste budale ispali zbog bratstva i jedinstva koje je takva prevara da su 90tih svi okrenuli leđa...

Miroslav

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.
(Spale, 1. maj 2020 22:19) # Link komentara

Da, u pravu si, ima i par svetlih primera, podigao je spomenik na Gazimestanu, kompletno obnovio manastir Manasiju...

ketiS

pre 5 godina

@miro split ...."Srbi i Hrvati su dva mala i jadna evropska naroda...."

Ne znam za Hrvate, ali za Srbe znam sigurno da nisu ni mali ni jadni. Evo samo nekih dokaza:

1.Kulturno nasledje srednjovekovne SRbije.

2. "Miroslavljevo Jevandjelje" i narodna knjizevnost u rangu skandinavskih saga i keltskih narodnih epova.

3. Jedini juznoslovenski Nobelovac pripada srpskoj knjizevnosti.

4. Amerikancima smo dali Teslu i Pupina, dok je Milutina Milankovica americka "NASA" uvrstila u "Top Ten" najznacajnijih naucnika koji su se bavili temama od interesa pomenute organizacije.

5. SVe u svemu uz Bugarsku najznacajnija juznoslovenska drzava i kultura, sasvim dovoljno prepoznatljiva u Evropi pre svega, pa onda i u svetu.

6. Ne pravimo se vecima no sto jesmo, ali necemo da izigravamo ni laznu skromnost zarad nacela "politicke ispravnosti".

Muharem

pre 5 godina

Bravo pošto je pesma na romskom toliko dobra, stara i popularna pa gde vam je i jedan pomen o toj pesmi? Ko ju je i kada ispevao ajmo poznavaoci i poštovaoci romske muzike. Zar je moguće da se niko nije prihvatio te pesme do Gorana Bregovića? Niko nije hteo da je komponuje i otpeva i da zaradi novac. I meni je baka pričala razne bajke kada sam bio mali ali sam i tad znao da su to bile bajke.

Solomon

pre 5 godina

Šomster, prijatelju kada postoji imenom i prezimenom živi svedok događaja profesor Žarko Vidović koji je tvrdio da se pevala pesma. Ko onda ovde ne govori istinu ili pokušava da je prikrije?
Znači Vidović je preživeo put do Jasenovca, i sam Jasenovac da bi lagao o nekoj pesmi i o mladiću koji je počeo da je peva.
Budimo ljudi iako smo Srbi.

Zoki

pre 5 godina

Prof. dr Žarko Vidović je bio u tom vozu u kome se pevao "Đurđevdan", on je i ispričao ovu priču.
Inače, sama pesma je romska ("Elderlezi") koja je kasnije prepevana na razne balkanske jezike. Sigurno je da svi Hrvati nisu podržavali ustaška zverstva, nažalost komunističke vlasti su neke stvari zataškavale i mnogi nikada nisu ni saznali razmere zločina koji su počinjeni u njihovo ime.

John

pre 5 godina

Inače, postoji i jedna druga priča. Da je pesma nastala kada su Romi odvođeni na Staro Sajmište, a da je svemu tome svedok bio Carevac (Da, Vlastimir Pavlović Carevac).
Šta ćemo s tim?

Pshiopatolog

pre 5 godina

Ma obavezno su pevali, kad te vode u logor samo na pevanje misliš. Samo me zanima koju je verziju pesme pevao ovaj profesor jer osim ako ne zna romski ova srpska verzija nije ni postojala u to vreme, osim ako Bregović nije otputovao u prošlost.
Mada kada pola Srbije i dalje veruje da je "Pukni Zoro" nastala u vreme Prvog Svetskog Rata što i da ne poveruju i u ovu bajku.
(Djoka iz NY)

Da si malo vise obrazovan znao bi da mnostvo istorijskih izvora, pre svega svedocenja logorasa - jevrerskih, srpskih, ruskih i ostalih, jasno ukazuju da se pesmom borilo protiv ocajanja i panicnog straha u logorima smrti. To sto se podsmevas coveku koji je preziveo uzase Jasenovca jasno ukazuje na nesposobnost za empatiju na sociopatskom nivou. Iskreno savetujem da potrazis strucnu pomoc.

Boris

pre 5 godina

Odlično poznajem istoriju i ne podnosim gluposti koje se stalno ljudima serviraju.
Tu veziju sa Srbima koji pevaju pesmu u vozu koji ih vozi u Jasenovac sam prvi put pročitao u Večernjim Novostima pre 3 godine. Sada su već dodali i ime svedoka koji je to čuo. Na srpskom je pesmu prepevao Goran Bregović krajem 80-tih, jer je izvorna pesma na romskom.
Zašto ljudi izmišljaju ovakve gluposti? Ne podnosim patetiku i nacionalne mitove koji počivaju na lažima.

Miroslav

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.
(Spale, 1. maj 2020 22:19) # Link komentara

Da, u pravu si, ima i par svetlih primera, podigao je spomenik na Gazimestanu, kompletno obnovio manastir Manasiju...

Goran Loznica

pre 5 godina

O Srbima i Hrvatima najbolje je reka veliki mislioc i vodeći intelektualac dvadesetog i dvadeset prvog stoljeća miro split odnosno ja. Citirat ću sam sebe:
Srbi i Hrvati su dva mala jadna naroda koja u povjesti nisu ostavili nikakav značajni trag, osim šta je Gavrilo Princip zapalija fitilj prvog svjetskog rata.
Dokle ćemo se Gorane iscrpljivati na mržnji?
Sinko božji i ja plačem kad vidim slike ove dice i ovog naroda koje su Ustaše poklale.
Kojeg normalnog čovika ovo ne pogađa, pa makar bija Hrvat ka i ja.
(miro split, 01. maj 2020 21:02)
Ne mogu da volim najgori soj ljudi na svetu.90% vas je još pod tim uticajem.Znaš li Miro da su te iste ustaše ubile oko 4000 žena i dece i u mom kraju.I to pod Nemačkom čizmom. To je mučki.Jedno je ratovati protiv vojnika a drugo je ubijati nečiju nejač(žene i decu)...Jovan Dučić je u 4 min.opisao čitavu tisućljetnu kulturu...

Јабучило

pre 5 godina

Jeste, kao što onomad otkriše da ona Pukni zoro pevana na raznim frontovima pre sto godina, ali problem pesma nastala pre nekoliko godina. Dostra bre više laži.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Milica, 01. maj 2020 21:12)

По самој песми се видело да то није тачно. Мелодија, форма стиха, просто није изворно народно. А убрзо је и демантовано. Ђурђевдан јесте изворна народна песма (свакако није Бреговићева обрада певана у возу за стратиште) и за то постоје сведоци. Касније је дорађивана и обрађивана и данас се везује за наше суграђане Цигане (не замерите што не кажем Роми, нисам навикао, а нису ни моји исписници тог порекла).
Елем, Милице, само смирено :)

Goran Bregović

pre 5 godina

Косјане..теби и осталима гробари су први певали Ђурђевдан.
Нађи снимак Партизан-Вива канту из 1989...и на 16 мин и на 1.21,00 ..чућеш где певају Ђурђевдан..
Ви сте је преузели 90’.
(kiza D, 01. maj 2020 21:01)

Ja sam prvi pevao Đurđevdan, pogledaj Dom za vešanje iz 1988.

šomster

pre 5 godina

(Solomon, 01. maj 2020 21:13)
Druže, moje dedove i pradedove su ustaše poklale na Ognjenu Mariju '41
u Livnu, Nemci bombardovali Beograd na uskrs, 06.04.1941. Boj na kosovu na vidovdan itd. verujem i da je taj voz išao u jasenovac na đurđevdan. uvek su se naše najveće nesreće dešavale na velike praznike! Ali kako ne shvataš? Nisu pevali Đurđevdan !!! Pesma nije postojala!!!

da se zna

pre 5 godina

@mirosplit

Uz dužno poštovanje,
Srbi nisu mali i jadan narod, već naprotiv, narod velike i teške istorije.
Tvrdoglav i prečesto naivan.
Zbog te naivnosti olako smo prešli preko svega što se desilo u 2SR,
da bi vaše bratstvo sa nama uslovljavali zaboravom svega navedenog,
i tako nas držali između čekića i nakovnja.
Za Hrvate ne znam, niti me zanima.

manko

pre 5 godina

moja slava... deo moje porodice je ostao u tom jasenovcu. uf...
ljudi ovde ne znaju koliko su Srbi preko drine stradali tamo. u Potkozarju posle 2sv rata po srpskim selima nije bilo skola jer nije bilo dece, ubijena su u Jasenovcu.

Ko ne slusa pesmu slusace oluju

pre 5 godina

Prvo Srbi su uvek ginuli i pevali jer su Srbi narod ratnika i pesnika. Nato nas je bombardovao a mi smo pravili koncerte to je skoro bilo, ko to ne zna ili nije Srbin ili ima zlu nameru. Inače pronađite ko je bio Vukašin Mandrapa pa će te videti šta znači srpsko, hrišćansko srce.

Spale

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.

Los Angeles

pre 5 godina

Eto ti psihologije u srba. Pobiše vam pola miliona ljudi, a vi se ponosite time što “ih je pesma baš nervirala”? Pa još napravili državu sa njima. Umesto da ste im vratili milo za drago, da se zna kroz istoriju da će srpski narod uvek naplatiti svaku nesreću. Sad im gledajte decu kako vas maltretiraju na granicama i smeju vam se u lice unuci tih istih koljača.

kiza D

pre 5 godina

Косјане..теби и осталима гробари су први певали Ђурђевдан.
Нађи снимак Партизан-Вива канту из 1989...и на 16 мин и на 1.21,00 ..чућеш где певају Ђурђевдан..
Ви сте је преузели 90’.

Јабучило

pre 5 godina

Zato grobare toliko nervira ta pesma.
(Kosjan, 01. maj 2020 20:07)

Ниси ни знао да је песма српска, мислио си да "пролече на моје раме слече".

Јабучило

pre 5 godina

Još jedna za zbirku srpskih bajki. Kom je tada bilo do pevanja.
(Savmala, 01. maj 2020 20:42)

Зачудио би се колико песма ободри човека.

Solomon

pre 5 godina

Šornster, znači imamo živog svedoka profesora Žarka Vidojevića koji je bio u vagonu za Jasenovac, i video kada je prvi sa pesmom počeo mladić član KUD-a Sloga iz Sarajeva, ipak ne nama to nije dovoljno, nije dovoljno što je taj dan bio Đurđevdan i što su ih ustaše vodile na "Đurđevdanski uranak" sve to nije dovoljno da kažemo da je to srpska pesms u kojoj su Srbi pevali o Đurđevdanu, zašto pa verovatno zato što je dosta njih tog dana slavilo Đurđevdan, i gle čuda na srpskom pevali. A gde se u toj pesmi spominje jagnje, bogataši i sve ostalo što ste nabrojati?

John

pre 5 godina

Brega je rekao ovo: "Pesma Đurđevdan je pravljena za film Emira Kusturice Dom za vešanje, onda sam ja pravio prepev za ploču Bijelog dugmeta, kao jednu malu ljubavnu pesmu… Zapravo kao jedan mali hommage Đorđu Balaševiću, koji nažalost nikad nisam napisao na ploči, ali ta pesma je mali hommage… Jer je prvobitni stih za tu pesmu zapravo Balaševićev stih ‘Kad ja nisam s onom koju volim"

Milica

pre 5 godina

Jeste, kao što onomad otkriše da ona Pukni zoro pevana na raznim frontovima pre sto godina, ali problem pesma nastala pre nekoliko godina. Dostra bre više laži.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

holivudski frizer

pre 5 godina

Izvinte ali Cim popusti korona vracamo se na cetnike ustase partizane jasenovac kosovo i nepobedivost srpske vojske ! Nabijamo evo i djurdjevdan na jasenovac i hrvate i ustase itako dalje. Mozemo li recimo da sanjamo da svako selo ima asfaltirani put, da svako dete ima ajped da iz njega uci, da nam udje makar 4 ge na planinske lance da budemo fini kulturni pismeni da nam dolaze ljudi a i mi da idemo njima onako normalno.

miro split

pre 5 godina

@ Goran Loznica
O Srbima i Hrvatima najbolje je reka veliki mislioc i vodeći intelektualac dvadesetog i dvadeset prvog stoljeća miro split odnosno ja. Citirat ću sam sebe:
Srbi i Hrvati su dva mala jadna naroda koja u povjesti nisu ostavili nikakav značajni trag, osim šta je Gavrilo Princip zapalija fitilj prvog svjetskog rata.
Dokle ćemo se Gorane iscrpljivati na mržnji?
Sinko božji i ja plačem kad vidim slike ove dice i ovog naroda koje su Ustaše poklale.
Kojeg normalnog čovika ovo ne pogađa, pa makar bija Hrvat ka i ja.

Biba

pre 5 godina

Prva Jugoslavija je stvorena i u njoj otvorenih ruku primljeni Hrvati koji su se citavo vreme u kraljevini borili za nekakvu autonomiju, nezavisnost, prevlast itd. A onda su uz cvece docekali naciste i osnovali NDH u kojoj su vrsili teror. Nasa greska je sto smo ih drugi put ponovo kao pobednicka strana primili u zajednicku drzavu a stvar se ponovila devedesetih. Srbi su narod koji ne uci na greskama a one nazalost nisu jeftine. Kostale su nas i zivota i teritorija. I opet i danas ima nekih koji bi s njima ponovo usli u zajednicku drzavu iz koje bismo opet izasli krvavi i manji. Dok Hrvati i dan danas slave svoja zlodela kao pobedu i uspeh a onda kad im to odgovara glume fine komsije koje nas zovu da dodjemo na more i salju svoje pevace i glumce da malo zarade i na nasoj publici. Nikada se necemo opametiti.

Pinokio

pre 5 godina

Šornster da u vozu gde je bilo 80% Srba koji nisu znali romski, svi su pevali erdelezi na romskom umesto Đurđevdan, naročito mladić koji je počeo, član KUD-a Sloga iz Sarajeva a ne kafanski pevač kako vi pretpostavljate. Na kraju srpska istorija je toliko bogata da gde god začeprkate ispliva neka poema.

Djoka iz NY

pre 5 godina

Ma obavezno su pevali, kad te vode u logor samo na pevanje misliš. Samo me zanima koju je verziju pesme pevao ovaj profesor jer osim ako ne zna romski ova srpska verzija nije ni postojala u to vreme, osim ako Bregović nije otputovao u prošlost.
Mada kada pola Srbije i dalje veruje da je "Pukni Zoro" nastala u vreme Prvog Svetskog Rata što i da ne poveruju i u ovu bajku.

buntovnik sa razlogom

pre 5 godina

Nema pesme koju Brega nije pozajmio
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Neplivač, 1. maj 2020 21:03)

pa i na omotu je navedeno da nije on autor.dodao je samo stih Balasevica "a ja nisam sa onom koju volim" i to je otpevano na melodiji tradicionalne Romske pesme "Ederlezi".

mustafic ortodoxni

pre 5 godina

@Zato grobare toliko nervira ta pesma.
(Kosjan, 01. maj 2020 20:07)

Nije tacno.
Grobar sam i uopste mi ne smeta, niti nervira ova lepa pesma. Sitna duso.

Goran Loznica

pre 5 godina

Rekli su za Srbe...
-Srpski vojnik je nepobediv.Ne možemo ništa protiv Srba.Srpski seljak je bez poroka,nežan i velikodušan.Srpski vojnik stalno odnosi pobedu zato što je finiji,inteligentniji,disciplinovan i visokog morala...
-Džavid paša,turski zapovednik-
-Gospodo,ne zavaravajte se!Srbi ne ljube one koji ih drže pod jarmom.Nemam poverenja u Srbe i njihove vođe,čak i kad mi ovde u Beču,ljube skute.Nemam vere u njih,ali su mi potrebni.
-Marija Terezija-
O Hrvatima...
-Hrvati nikada u svojoj istoriji nisu imali vladara koji je govorio njihovim jezikom...
-Austrougarski car Franz Joseph-
-Mi smo malo latini,malo Nemci,malo Talijani,malo Mađari i malo Sloveni,a ukupno(iskreno govoreći)nismo baš ništa!
-Ivan Kukuljević Sakcinsi-

Goran Loznica

pre 5 godina

Бранио си земљу од нејачи наше,
Из колевке пио крв невине деце,
Под знамење срама уз име усташе,
Ставио си Христа, Слободу и Свеце.

У безумљу гледаш ко ће нове каме,
Оштрије и љуће опет да ти скује,
Чију ли ћеш пушку обесит’ о раме,
Ко најбоље уме да ти командује.
-Jovan Dučić-

šomster

pre 5 godina

U original romskoj verziji pesma govori o siromašnoj osobi koja zavidi bogatim romima koji kolju jagnje za đurđevdan, a ona nema para za isto. Goran Bregović je Samo kao i obično ukrao muziku i napisao tekst 1988 god.
Možda je pevana pesma u vozu ali original ederlezi, nikako đurđevdan jer se Bregović tada nije ni rodio. I to mogu biti samo Romi.

koki

pre 5 godina

ovo treba da uđe u obavezno štivo za učenje u udžbenicima, a kao obavezno ispitno pitanje na svim malim i velikim maturama. Da se uči svali darum svaki broj, da se gledaju slike i video zapisi, da se NIKAD ne zaboravi. Slava svima junacima, mucki pobijenim

Goran Loznica

pre 5 godina

Бранио си земљу од нејачи наше,
Из колевке пио крв невине деце,
Под знамење срама уз име усташе,
Ставио си Христа, Слободу и Свеце.

У безумљу гледаш ко ће нове каме,
Оштрије и љуће опет да ти скује,
Чију ли ћеш пушку обесит’ о раме,
Ко најбоље уме да ти командује.
-Jovan Dučić-

miro split

pre 5 godina

@ Goran Loznica
O Srbima i Hrvatima najbolje je reka veliki mislioc i vodeći intelektualac dvadesetog i dvadeset prvog stoljeća miro split odnosno ja. Citirat ću sam sebe:
Srbi i Hrvati su dva mala jadna naroda koja u povjesti nisu ostavili nikakav značajni trag, osim šta je Gavrilo Princip zapalija fitilj prvog svjetskog rata.
Dokle ćemo se Gorane iscrpljivati na mržnji?
Sinko božji i ja plačem kad vidim slike ove dice i ovog naroda koje su Ustaše poklale.
Kojeg normalnog čovika ovo ne pogađa, pa makar bija Hrvat ka i ja.

Boris

pre 5 godina

Odlično poznajem istoriju i ne podnosim gluposti koje se stalno ljudima serviraju.
Tu veziju sa Srbima koji pevaju pesmu u vozu koji ih vozi u Jasenovac sam prvi put pročitao u Večernjim Novostima pre 3 godine. Sada su već dodali i ime svedoka koji je to čuo. Na srpskom je pesmu prepevao Goran Bregović krajem 80-tih, jer je izvorna pesma na romskom.
Zašto ljudi izmišljaju ovakve gluposti? Ne podnosim patetiku i nacionalne mitove koji počivaju na lažima.

Goran Loznica

pre 5 godina

Rekli su za Srbe...
-Srpski vojnik je nepobediv.Ne možemo ništa protiv Srba.Srpski seljak je bez poroka,nežan i velikodušan.Srpski vojnik stalno odnosi pobedu zato što je finiji,inteligentniji,disciplinovan i visokog morala...
-Džavid paša,turski zapovednik-
-Gospodo,ne zavaravajte se!Srbi ne ljube one koji ih drže pod jarmom.Nemam poverenja u Srbe i njihove vođe,čak i kad mi ovde u Beču,ljube skute.Nemam vere u njih,ali su mi potrebni.
-Marija Terezija-
O Hrvatima...
-Hrvati nikada u svojoj istoriji nisu imali vladara koji je govorio njihovim jezikom...
-Austrougarski car Franz Joseph-
-Mi smo malo latini,malo Nemci,malo Talijani,malo Mađari i malo Sloveni,a ukupno(iskreno govoreći)nismo baš ništa!
-Ivan Kukuljević Sakcinsi-

šomster

pre 5 godina

U original romskoj verziji pesma govori o siromašnoj osobi koja zavidi bogatim romima koji kolju jagnje za đurđevdan, a ona nema para za isto. Goran Bregović je Samo kao i obično ukrao muziku i napisao tekst 1988 god.
Možda je pevana pesma u vozu ali original ederlezi, nikako đurđevdan jer se Bregović tada nije ni rodio. I to mogu biti samo Romi.

Biba

pre 5 godina

Prva Jugoslavija je stvorena i u njoj otvorenih ruku primljeni Hrvati koji su se citavo vreme u kraljevini borili za nekakvu autonomiju, nezavisnost, prevlast itd. A onda su uz cvece docekali naciste i osnovali NDH u kojoj su vrsili teror. Nasa greska je sto smo ih drugi put ponovo kao pobednicka strana primili u zajednicku drzavu a stvar se ponovila devedesetih. Srbi su narod koji ne uci na greskama a one nazalost nisu jeftine. Kostale su nas i zivota i teritorija. I opet i danas ima nekih koji bi s njima ponovo usli u zajednicku drzavu iz koje bismo opet izasli krvavi i manji. Dok Hrvati i dan danas slave svoja zlodela kao pobedu i uspeh a onda kad im to odgovara glume fine komsije koje nas zovu da dodjemo na more i salju svoje pevace i glumce da malo zarade i na nasoj publici. Nikada se necemo opametiti.

Djoka iz NY

pre 5 godina

Ma obavezno su pevali, kad te vode u logor samo na pevanje misliš. Samo me zanima koju je verziju pesme pevao ovaj profesor jer osim ako ne zna romski ova srpska verzija nije ni postojala u to vreme, osim ako Bregović nije otputovao u prošlost.
Mada kada pola Srbije i dalje veruje da je "Pukni Zoro" nastala u vreme Prvog Svetskog Rata što i da ne poveruju i u ovu bajku.

da se zna

pre 5 godina

@mirosplit

Uz dužno poštovanje,
Srbi nisu mali i jadan narod, već naprotiv, narod velike i teške istorije.
Tvrdoglav i prečesto naivan.
Zbog te naivnosti olako smo prešli preko svega što se desilo u 2SR,
da bi vaše bratstvo sa nama uslovljavali zaboravom svega navedenog,
i tako nas držali između čekića i nakovnja.
Za Hrvate ne znam, niti me zanima.

Los Angeles

pre 5 godina

Eto ti psihologije u srba. Pobiše vam pola miliona ljudi, a vi se ponosite time što “ih je pesma baš nervirala”? Pa još napravili državu sa njima. Umesto da ste im vratili milo za drago, da se zna kroz istoriju da će srpski narod uvek naplatiti svaku nesreću. Sad im gledajte decu kako vas maltretiraju na granicama i smeju vam se u lice unuci tih istih koljača.

manko

pre 5 godina

moja slava... deo moje porodice je ostao u tom jasenovcu. uf...
ljudi ovde ne znaju koliko su Srbi preko drine stradali tamo. u Potkozarju posle 2sv rata po srpskim selima nije bilo skola jer nije bilo dece, ubijena su u Jasenovcu.

Pshiopatolog

pre 5 godina

Ma obavezno su pevali, kad te vode u logor samo na pevanje misliš. Samo me zanima koju je verziju pesme pevao ovaj profesor jer osim ako ne zna romski ova srpska verzija nije ni postojala u to vreme, osim ako Bregović nije otputovao u prošlost.
Mada kada pola Srbije i dalje veruje da je "Pukni Zoro" nastala u vreme Prvog Svetskog Rata što i da ne poveruju i u ovu bajku.
(Djoka iz NY)

Da si malo vise obrazovan znao bi da mnostvo istorijskih izvora, pre svega svedocenja logorasa - jevrerskih, srpskih, ruskih i ostalih, jasno ukazuju da se pesmom borilo protiv ocajanja i panicnog straha u logorima smrti. To sto se podsmevas coveku koji je preziveo uzase Jasenovca jasno ukazuje na nesposobnost za empatiju na sociopatskom nivou. Iskreno savetujem da potrazis strucnu pomoc.

Goran Loznica

pre 5 godina

O Srbima i Hrvatima najbolje je reka veliki mislioc i vodeći intelektualac dvadesetog i dvadeset prvog stoljeća miro split odnosno ja. Citirat ću sam sebe:
Srbi i Hrvati su dva mala jadna naroda koja u povjesti nisu ostavili nikakav značajni trag, osim šta je Gavrilo Princip zapalija fitilj prvog svjetskog rata.
Dokle ćemo se Gorane iscrpljivati na mržnji?
Sinko božji i ja plačem kad vidim slike ove dice i ovog naroda koje su Ustaše poklale.
Kojeg normalnog čovika ovo ne pogađa, pa makar bija Hrvat ka i ja.
(miro split, 01. maj 2020 21:02)
Ne mogu da volim najgori soj ljudi na svetu.90% vas je još pod tim uticajem.Znaš li Miro da su te iste ustaše ubile oko 4000 žena i dece i u mom kraju.I to pod Nemačkom čizmom. To je mučki.Jedno je ratovati protiv vojnika a drugo je ubijati nečiju nejač(žene i decu)...Jovan Dučić je u 4 min.opisao čitavu tisućljetnu kulturu...

Spale

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.

koki

pre 5 godina

ovo treba da uđe u obavezno štivo za učenje u udžbenicima, a kao obavezno ispitno pitanje na svim malim i velikim maturama. Da se uči svali darum svaki broj, da se gledaju slike i video zapisi, da se NIKAD ne zaboravi. Slava svima junacima, mucki pobijenim

šomster

pre 5 godina

(Solomon, 01. maj 2020 21:13)
Druže, moje dedove i pradedove su ustaše poklale na Ognjenu Mariju '41
u Livnu, Nemci bombardovali Beograd na uskrs, 06.04.1941. Boj na kosovu na vidovdan itd. verujem i da je taj voz išao u jasenovac na đurđevdan. uvek su se naše najveće nesreće dešavale na velike praznike! Ali kako ne shvataš? Nisu pevali Đurđevdan !!! Pesma nije postojala!!!

Јабучило

pre 5 godina

Jeste, kao što onomad otkriše da ona Pukni zoro pevana na raznim frontovima pre sto godina, ali problem pesma nastala pre nekoliko godina. Dostra bre više laži.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Milica, 01. maj 2020 21:12)

По самој песми се видело да то није тачно. Мелодија, форма стиха, просто није изворно народно. А убрзо је и демантовано. Ђурђевдан јесте изворна народна песма (свакако није Бреговићева обрада певана у возу за стратиште) и за то постоје сведоци. Касније је дорађивана и обрађивана и данас се везује за наше суграђане Цигане (не замерите што не кажем Роми, нисам навикао, а нису ни моји исписници тог порекла).
Елем, Милице, само смирено :)

holivudski frizer

pre 5 godina

Izvinte ali Cim popusti korona vracamo se na cetnike ustase partizane jasenovac kosovo i nepobedivost srpske vojske ! Nabijamo evo i djurdjevdan na jasenovac i hrvate i ustase itako dalje. Mozemo li recimo da sanjamo da svako selo ima asfaltirani put, da svako dete ima ajped da iz njega uci, da nam udje makar 4 ge na planinske lance da budemo fini kulturni pismeni da nam dolaze ljudi a i mi da idemo njima onako normalno.

mustafic ortodoxni

pre 5 godina

@Zato grobare toliko nervira ta pesma.
(Kosjan, 01. maj 2020 20:07)

Nije tacno.
Grobar sam i uopste mi ne smeta, niti nervira ova lepa pesma. Sitna duso.

Ko ne slusa pesmu slusace oluju

pre 5 godina

Prvo Srbi su uvek ginuli i pevali jer su Srbi narod ratnika i pesnika. Nato nas je bombardovao a mi smo pravili koncerte to je skoro bilo, ko to ne zna ili nije Srbin ili ima zlu nameru. Inače pronađite ko je bio Vukašin Mandrapa pa će te videti šta znači srpsko, hrišćansko srce.

Solomon

pre 5 godina

Šornster, znači imamo živog svedoka profesora Žarka Vidojevića koji je bio u vagonu za Jasenovac, i video kada je prvi sa pesmom počeo mladić član KUD-a Sloga iz Sarajeva, ipak ne nama to nije dovoljno, nije dovoljno što je taj dan bio Đurđevdan i što su ih ustaše vodile na "Đurđevdanski uranak" sve to nije dovoljno da kažemo da je to srpska pesms u kojoj su Srbi pevali o Đurđevdanu, zašto pa verovatno zato što je dosta njih tog dana slavilo Đurđevdan, i gle čuda na srpskom pevali. A gde se u toj pesmi spominje jagnje, bogataši i sve ostalo što ste nabrojati?

Milica

pre 5 godina

Jeste, kao što onomad otkriše da ona Pukni zoro pevana na raznim frontovima pre sto godina, ali problem pesma nastala pre nekoliko godina. Dostra bre više laži.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pinokio

pre 5 godina

Šornster da u vozu gde je bilo 80% Srba koji nisu znali romski, svi su pevali erdelezi na romskom umesto Đurđevdan, naročito mladić koji je počeo, član KUD-a Sloga iz Sarajeva a ne kafanski pevač kako vi pretpostavljate. Na kraju srpska istorija je toliko bogata da gde god začeprkate ispliva neka poema.

Јабучило

pre 5 godina

Još jedna za zbirku srpskih bajki. Kom je tada bilo do pevanja.
(Savmala, 01. maj 2020 20:42)

Зачудио би се колико песма ободри човека.

buntovnik sa razlogom

pre 5 godina

Nema pesme koju Brega nije pozajmio
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Neplivač, 1. maj 2020 21:03)

pa i na omotu je navedeno da nije on autor.dodao je samo stih Balasevica "a ja nisam sa onom koju volim" i to je otpevano na melodiji tradicionalne Romske pesme "Ederlezi".

Miroslav

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.
(Spale, 1. maj 2020 22:19) # Link komentara

Da, u pravu si, ima i par svetlih primera, podigao je spomenik na Gazimestanu, kompletno obnovio manastir Manasiju...

Goran Bregović

pre 5 godina

Косјане..теби и осталима гробари су први певали Ђурђевдан.
Нађи снимак Партизан-Вива канту из 1989...и на 16 мин и на 1.21,00 ..чућеш где певају Ђурђевдан..
Ви сте је преузели 90’.
(kiza D, 01. maj 2020 21:01)

Ja sam prvi pevao Đurđevdan, pogledaj Dom za vešanje iz 1988.

John

pre 5 godina

Brega je rekao ovo: "Pesma Đurđevdan je pravljena za film Emira Kusturice Dom za vešanje, onda sam ja pravio prepev za ploču Bijelog dugmeta, kao jednu malu ljubavnu pesmu… Zapravo kao jedan mali hommage Đorđu Balaševiću, koji nažalost nikad nisam napisao na ploči, ali ta pesma je mali hommage… Jer je prvobitni stih za tu pesmu zapravo Balaševićev stih ‘Kad ja nisam s onom koju volim"

kiza D

pre 5 godina

Косјане..теби и осталима гробари су први певали Ђурђевдан.
Нађи снимак Партизан-Вива канту из 1989...и на 16 мин и на 1.21,00 ..чућеш где певају Ђурђевдан..
Ви сте је преузели 90’.

Јабучило

pre 5 godina

Zato grobare toliko nervira ta pesma.
(Kosjan, 01. maj 2020 20:07)

Ниси ни знао да је песма српска, мислио си да "пролече на моје раме слече".

djuro

pre 5 godina

Nervira i NVO, kao i ovakvi tekstovi “ustaških nestašluka”, kako ih oni pokušavaju prikazati..
Srbi su sigurno sami sjedali u te vozove.. Da im nije bilo lijepo, ne bi ni pjevali.. Radovali se ustasama, ka iIndijanci englezima...

istina i objektivnost bez obzira na nacionalnost

pre 5 godina

Ne mogu da volim najgori soj ljudi na svetu.90% vas je još pod tim uticajem.Znaš li Miro da su te iste ustaše ubile oko 4000 žena i dece i u mom kraju.I to pod Nemačkom čizmom. To je mučki.Jedno je ratovati protiv vojnika a drugo je ubijati nečiju nejač(žene i decu)...Jovan Dučić je u 4 min.opisao čitavu tisućljetnu kulturu...
(Goran Loznica, 1. maj 2020 23:30) # Link komentara

Gorane Loznica
da li si ikad čuo za pobijene Ivezić?
To je bilo mislim u 7. m. 1941., a pobijeno je sve od 3 godine na dalje.

miro split

pre 5 godina

@ da se zna
Misli ti šta god oćeš o svom narodu. To je tvoje pravo.
Činjenica je da su Srbi i Hrvati bili objekt svjetske politike.
Činjenica da su rjetki znanstvenici i umjetnici koji su ostavili neki trag.
Ti budi dio nebeskog naroda, a ja odbijam bit predziđa kršćanstva.
Ti stari drži demonstracije za posrnulu britansku imeriju kojoj priti Hitler, a ja bogami neću više pod Staljingrad.
@ Goran Loznica
Ne tražim ja od tebe da me voliš. Ja te molim da ne mrziš. Mržnja te ždere, a ona je onaj koraćić koja od žrtve radi krvnika.

Šta se tiče ove pisme i svjedočenja ovog čovika.
Nemoguće je da je toga dana bija u vlaku za Jasenovac.
Jasenovac 1941g u svibnju ili maju kako god oćete još nije postoja.
Inače o Bregoviću ka grobaru urbane glazbe u Jugi mislim sve najgore.

kapelica

pre 5 godina

Mene srbi i hrvati podsjećaju na hute i tutsije iz ruande... najprije su oni nas pa smo mi njih pa su oni nas pa sad mi čekamo da opet mi njih... aj lipo pivajte i jedni i drugi

милинко

pre 5 godina

Ovo nema veze sa životom. Opet mit. Pesma je romska i nema veze sa Srbima i danasnjom pesmom Djurdjevdan.
(Darko, 01. maj 2020 22:34)
Ако је ромска песма што не постоји код мађарских, румунских, бугарских и других Рома?

Komandant 1001

pre 5 godina

Neki od korisnika znaju da je to romska pesma...ali ne znaju da su i Oni Srbi i slave Pravoslavnu veliku Slavu...pa nisu je pevali Romi Mađarske, Hrvatske ili Rumunije, nego baš u Srbiji na Slavu"Đurđev Dana"

Douchebag

pre 5 godina

2020 godina, Srbi i Hrvati još uvek zarobljeni u pričama o ustašama i četnicima, Jugoslaviji kao tamnici naroda, prvom, drugom i domovinskom ratu, u obostranoj mržnji... a život samo jedan i brzo prolazi. Osvestite se rođaci.

redline

pre 5 godina

Ne mogu da prestanem da se gnušam na umove ljudi, koji pored suštine stradanja ljudi u Jasenovcu komentaišu da li je pesma bila tada napisana, da li je romska, da li ju je Bregović obradio... Isto tako i za pesmu "Pukni zoro"
Pa bitna je simbolika... Zar je moguće da pored reči Jasenovac, bilo ko moze nesto da komentarise i negira pa makar bila i pesma?
Mesto na kome je poklano i najsvirepije pobijeno izmedju 500.000 i 700.000 duša...koliko samo dece...Vama je bitno da li se baš ta pesma pevala? Vi, bestidnici baš znate sta se tada pevalo?
Banalizujete pesmu "Pukni zoro" koja na neobjašnjivo divan i emotivan način opisuje srpskog vojnika koji se vraća iz rata kao pobednik... Zar je bitno da li se tada pevala? Ako nije ta, pevala se neka druga... Ali te generacije dale su MILION zivota za slobodu!
Ali Vama to nije bitno... Ovde neka Milica napisa "dosta laži" Sram te bilo!!! Milice, zamisli i neka ti se ureze u mozgu " Čiko, molim te nemoj me klati... Ne brini, čika ce te klati polako"
Da li su ove reči izmišljene ili stvarne? Da li je bitno?
A gledao sam zenu na TV, koja je prezivela pokolj od strane ustaša u svome selu i rekla da je ovo izgovorio njen mali trogodišnji brat...

Milica

pre 5 godina

Jao, jedva cekam da se ovo ludilo s koronom zavrsi pa da mozemo da se vratimo na omiljene nam cetnike, ustase, i partizane. Bas mi svi nedostaju. Vidite li vi koliko nas je ta korona omela u nasem beskonacnom laprdanju. Ali ne brinite, sve cemo mi to da nadoknadimo. Hrvati i Srbi, iskoristite ovaj visak vremena koji smo dobili da skupimo sto vise artikala, dokaza, i tema iz drugog svetskog rata, pa cim nas elite puste iz zatvora da mozemo slobodno i u miru da se svađamo do beskraja.

ketiS

pre 5 godina

@miro split ...."Srbi i Hrvati su dva mala i jadna evropska naroda...."

Ne znam za Hrvate, ali za Srbe znam sigurno da nisu ni mali ni jadni. Evo samo nekih dokaza:

1.Kulturno nasledje srednjovekovne SRbije.

2. "Miroslavljevo Jevandjelje" i narodna knjizevnost u rangu skandinavskih saga i keltskih narodnih epova.

3. Jedini juznoslovenski Nobelovac pripada srpskoj knjizevnosti.

4. Amerikancima smo dali Teslu i Pupina, dok je Milutina Milankovica americka "NASA" uvrstila u "Top Ten" najznacajnijih naucnika koji su se bavili temama od interesa pomenute organizacije.

5. SVe u svemu uz Bugarsku najznacajnija juznoslovenska drzava i kultura, sasvim dovoljno prepoznatljiva u Evropi pre svega, pa onda i u svetu.

6. Ne pravimo se vecima no sto jesmo, ali necemo da izigravamo ni laznu skromnost zarad nacela "politicke ispravnosti".

a

pre 5 godina

Koliko Srbi nisu poznavali hrvate pokazuju ustaše.Da bi ih bolje
upoznali pročitajte malo Štrosmajera (19. vek) i Stepinca (1930-te)
i sve je jasno.Ujediniti sve južne slovene,da im upravljaju iz
Zagreba.A o tog gradića napraviti novi Beč ili Budimpeštu.Cena.Dru-
gi će da plate(Srbi).

Јабучило

pre 5 godina

Mene srbi i hrvati podsjećaju na hute i tutsije iz ruande... najprije su oni nas pa smo mi njih pa su oni nas pa sad mi čekamo da opet mi njih... aj lipo pivajte i jedni i drugi
(kapelica, 02. maj 2020 14:20)

Мање релативизовања, више историјске истине. Нисмо у СФРЈ.

cobo

pre 5 godina

Dugo godina pratim zbivanja ova posle rata i mrznju koja ne prolazi ali ne mogu se otrgnuti utisku da ovi ljudi kojima niko nije stradao mrze one druge iz dna duse a oni koji su izgubili nekoga bliskog roda cute, pate i opraštaju,cute jadni i cute,njih niko nista ne pita :(

svjedok 90tih potomak svjedoka 40tih

pre 5 godina

Meni je kod Jasenovca fenomen da je on praktično dokrajčen od strane Partizana. Danas tamo postoji jedan mali spomen kompleks i vozić sa 4 vagončića. Logor, zidine i bilo šta od te fabrike smrti ne možete vidjeti.
E moji Srbi kakve ste budale ispali zbog bratstva i jedinstva koje je takva prevara da su 90tih svi okrenuli leđa...

Dejan

pre 5 godina

Nećemo mi praviti zločinačke i kukavičke osvete nad ničijom nejači, mi nećemo kao oni pod firmom Hrista i Hrišćanstva da prljamo naše čiste i nevine ruke u krvi njihove dece, devojaka, žena i staraca. Mi nećemo da se služimo srestvima njihovim jer bi smo bili kao oni. Mi ćemo im se osvetiti ali ovako, podignućemo jeda hram širok u širinu i visok do neba ozidaćemo ga tamo daleko od Drine, tamo gde su najviše zlodela činili. Ogradićemo ga ogromnim zidom pa ćemo onda sa sve četri strane velikim slovima ćirilicom ispisati ovako, Ovaj hram podižu Srbi u spomen naj novijih Srpskih mučenika nejake dece, nevinih devica, ne zaštićenih majki i sestara i oronulih staraca koji na nečuven način u mukama umoriše katolici Hrvati, samo zato što behu Srbi i Pravoslavni.Taj hram biće najveća osveta Hrvatima, jer će njih i njihove naslednike večito opominjati i gristi savest za nečuvene zločine koje počiniše nad ne zaštićenim robljemSrpskim.

VUK

pre 5 godina

@Miro Split... dobar si čovek , a znaj da nas ima Srba koji smo se restovali i volimo Hrvatsku,Dalmaciju i Split. Ja letujem godinama u Splitskoj na Braču. I uživam s meštanima.Pozdrav.

Solomon

pre 5 godina

Šomster, prijatelju kada postoji imenom i prezimenom živi svedok događaja profesor Žarko Vidović koji je tvrdio da se pevala pesma. Ko onda ovde ne govori istinu ili pokušava da je prikrije?
Znači Vidović je preživeo put do Jasenovca, i sam Jasenovac da bi lagao o nekoj pesmi i o mladiću koji je počeo da je peva.
Budimo ljudi iako smo Srbi.

76er

pre 5 godina

Odlično poznajem istoriju i ne podnosim gluposti koje se stalno ljudima serviraju.
Tu veziju sa Srbima koji pevaju pesmu u vozu koji ih vozi u Jasenovac sam prvi put pročitao u Večernjim Novostima pre 3 godine. Sada su već dodali i ime svedoka koji je to čuo. Na srpskom je pesmu prepevao Goran Bregović krajem 80-tih, jer je izvorna pesma na romskom.
Zašto ljudi izmišljaju ovakve gluposti? Ne podnosim patetiku i nacionalne mitove koji počivaju na lažima.
(Boris, 01. maj 2020 23:58)

Evo ja verujem da sam od ljudi koji sigurno, ali sigurno poznaju istoriju bolje od tebe (doktorat na Sorboni) cuo da ovo nije izmisljotina. Cekaj, zasto bi neko izmislio da su pevali "Djurdjevdan" u vozu za smrt? Pa da su izmisljali, verovatno bi rekli da su pevali neku pesmu koja ocekuje nadolazecu smrt i da to bude onako bas elegicno, kao u epskim pesmama.
Uostalom previse ti je agresivan komentar, iako ne mozes 100% tvrditi da si u pravu, sto ocigledno nisi.

Udbasi Krcunovci Golootocani, sprdam se sa vama

pre 5 godina

Ko su bile ustase? Mislim ko ih je osnovao? Gde su nastali? Cisto da se zna ko je ko. Mi smo mi, a oni su to.

I hope....

pre 5 godina

@miro split

Svi dobri i mudri ljudi ce se sloziti sa vama, bez obzira kojoj naciji pripadaju!!!
Veliki pozdrav vama i Splitu iz Beograda!!!!

NikolaBg

pre 5 godina

Niko mi nikada nije ispričao ovo, nisam znao, nismo učili, čak ni moja majka nije znala za ovo, sve do pre par dana kad smo se šokirali. Toliko puta sam pevao ovu pesmu, a da pozadinu svega nisam ni znao. Verujem da mnogi nisu znali takođe, jer mi smo tako čudan narod, sami sebi najveći zlikovci, jer naša stradanja kroz istoriju i naše pretke... zaboravljamo.

Zoki

pre 5 godina

Prof. dr Žarko Vidović je bio u tom vozu u kome se pevao "Đurđevdan", on je i ispričao ovu priču.
Inače, sama pesma je romska ("Elderlezi") koja je kasnije prepevana na razne balkanske jezike. Sigurno je da svi Hrvati nisu podržavali ustaška zverstva, nažalost komunističke vlasti su neke stvari zataškavale i mnogi nikada nisu ni saznali razmere zločina koji su počinjeni u njihovo ime.

John

pre 5 godina

Inače, postoji i jedna druga priča. Da je pesma nastala kada su Romi odvođeni na Staro Sajmište, a da je svemu tome svedok bio Carevac (Da, Vlastimir Pavlović Carevac).
Šta ćemo s tim?

John

pre 5 godina

(Boris, 1. maj 2020 23:58)

Čak i nema nikakve veze sa Srbijom. Bregović i Laza Ristovski (Laza, ne Lazar) su snimali neke Cigane u selu u Rumuniji, pokupili od njih (tipično za Bregu... al' kad on prepisuje to ispadne kako valja, a ne k'o neki...) preradili i obradili i dobio se "Đurđevdan"

upisite nesto

pre 5 godina

Jeste istina da su Ustase bili Hrvati, da su vrsili zlodela, pravili koncetracionalne logore, pa cak i logor za decu, ali nisu svi Hrvati ustase bili. Iskulirajte malo u komentarima.

Inace, jednog 6 maja na Djurdjevdan se odigrao 100 derbi na stadionu Marakana, Zvezda je pobedila Partizan. Normalno

Maja, Zadar

pre 5 godina

Ne znam za Hrvate, ali za Srbe znam sigurno da nisu ni mali ni jadni. Evo samo nekih dokaza:

(...)

3. Jedini juznoslovenski Nobelovac pripada srpskoj knjizevnosti.

(...)

(ketiS, 2. maj 2020 00:44)

Ivo Andrić pripada jugoslavenskoj književnosti, ni hrvatskoj, ni bosanskohercegovačkoj ni srpskoj,
jugoslavenskoj.
Njegov književni rad započinje u hrvatskoj književnosti, kasnije se nastavlja u srpskoj, a teme su mu 90% bosanskohercegovačke.
Nadam se da vidite poantu.
Hrvatska ima dva Nobelovca (+Andrić kao zajednička književna baština jednih, drugih i trećih):
Lavoslav Ružička (kemija) i Vladimir Prelog (isto kemija).
Koliko ste vi Nobelovaca dali,
ili Bugarska?
Jedna, za Vas, minorna Hrvatska, bez identiteta, kulture i povijesti (tako nas doživljavate),
ima tri Nobelovca.

Miroslav

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.
(Spale, 1. maj 2020 22:19) # Link komentara

Da, u pravu si, ima i par svetlih primera, podigao je spomenik na Gazimestanu, kompletno obnovio manastir Manasiju...

Muharem

pre 5 godina

Bravo pošto je pesma na romskom toliko dobra, stara i popularna pa gde vam je i jedan pomen o toj pesmi? Ko ju je i kada ispevao ajmo poznavaoci i poštovaoci romske muzike. Zar je moguće da se niko nije prihvatio te pesme do Gorana Bregovića? Niko nije hteo da je komponuje i otpeva i da zaradi novac. I meni je baka pričala razne bajke kada sam bio mali ali sam i tad znao da su to bile bajke.

Djoka iz NY

pre 5 godina

Ma obavezno su pevali, kad te vode u logor samo na pevanje misliš. Samo me zanima koju je verziju pesme pevao ovaj profesor jer osim ako ne zna romski ova srpska verzija nije ni postojala u to vreme, osim ako Bregović nije otputovao u prošlost.
Mada kada pola Srbije i dalje veruje da je "Pukni Zoro" nastala u vreme Prvog Svetskog Rata što i da ne poveruju i u ovu bajku.

Boris

pre 5 godina

Odlično poznajem istoriju i ne podnosim gluposti koje se stalno ljudima serviraju.
Tu veziju sa Srbima koji pevaju pesmu u vozu koji ih vozi u Jasenovac sam prvi put pročitao u Večernjim Novostima pre 3 godine. Sada su već dodali i ime svedoka koji je to čuo. Na srpskom je pesmu prepevao Goran Bregović krajem 80-tih, jer je izvorna pesma na romskom.
Zašto ljudi izmišljaju ovakve gluposti? Ne podnosim patetiku i nacionalne mitove koji počivaju na lažima.

Pshiopatolog

pre 5 godina

Ma obavezno su pevali, kad te vode u logor samo na pevanje misliš. Samo me zanima koju je verziju pesme pevao ovaj profesor jer osim ako ne zna romski ova srpska verzija nije ni postojala u to vreme, osim ako Bregović nije otputovao u prošlost.
Mada kada pola Srbije i dalje veruje da je "Pukni Zoro" nastala u vreme Prvog Svetskog Rata što i da ne poveruju i u ovu bajku.
(Djoka iz NY)

Da si malo vise obrazovan znao bi da mnostvo istorijskih izvora, pre svega svedocenja logorasa - jevrerskih, srpskih, ruskih i ostalih, jasno ukazuju da se pesmom borilo protiv ocajanja i panicnog straha u logorima smrti. To sto se podsmevas coveku koji je preziveo uzase Jasenovca jasno ukazuje na nesposobnost za empatiju na sociopatskom nivou. Iskreno savetujem da potrazis strucnu pomoc.

miro split

pre 5 godina

@ Goran Loznica
O Srbima i Hrvatima najbolje je reka veliki mislioc i vodeći intelektualac dvadesetog i dvadeset prvog stoljeća miro split odnosno ja. Citirat ću sam sebe:
Srbi i Hrvati su dva mala jadna naroda koja u povjesti nisu ostavili nikakav značajni trag, osim šta je Gavrilo Princip zapalija fitilj prvog svjetskog rata.
Dokle ćemo se Gorane iscrpljivati na mržnji?
Sinko božji i ja plačem kad vidim slike ove dice i ovog naroda koje su Ustaše poklale.
Kojeg normalnog čovika ovo ne pogađa, pa makar bija Hrvat ka i ja.

Goran Loznica

pre 5 godina

Rekli su za Srbe...
-Srpski vojnik je nepobediv.Ne možemo ništa protiv Srba.Srpski seljak je bez poroka,nežan i velikodušan.Srpski vojnik stalno odnosi pobedu zato što je finiji,inteligentniji,disciplinovan i visokog morala...
-Džavid paša,turski zapovednik-
-Gospodo,ne zavaravajte se!Srbi ne ljube one koji ih drže pod jarmom.Nemam poverenja u Srbe i njihove vođe,čak i kad mi ovde u Beču,ljube skute.Nemam vere u njih,ali su mi potrebni.
-Marija Terezija-
O Hrvatima...
-Hrvati nikada u svojoj istoriji nisu imali vladara koji je govorio njihovim jezikom...
-Austrougarski car Franz Joseph-
-Mi smo malo latini,malo Nemci,malo Talijani,malo Mađari i malo Sloveni,a ukupno(iskreno govoreći)nismo baš ništa!
-Ivan Kukuljević Sakcinsi-

koki

pre 5 godina

ovo treba da uđe u obavezno štivo za učenje u udžbenicima, a kao obavezno ispitno pitanje na svim malim i velikim maturama. Da se uči svali darum svaki broj, da se gledaju slike i video zapisi, da se NIKAD ne zaboravi. Slava svima junacima, mucki pobijenim

Goran Loznica

pre 5 godina

O Srbima i Hrvatima najbolje je reka veliki mislioc i vodeći intelektualac dvadesetog i dvadeset prvog stoljeća miro split odnosno ja. Citirat ću sam sebe:
Srbi i Hrvati su dva mala jadna naroda koja u povjesti nisu ostavili nikakav značajni trag, osim šta je Gavrilo Princip zapalija fitilj prvog svjetskog rata.
Dokle ćemo se Gorane iscrpljivati na mržnji?
Sinko božji i ja plačem kad vidim slike ove dice i ovog naroda koje su Ustaše poklale.
Kojeg normalnog čovika ovo ne pogađa, pa makar bija Hrvat ka i ja.
(miro split, 01. maj 2020 21:02)
Ne mogu da volim najgori soj ljudi na svetu.90% vas je još pod tim uticajem.Znaš li Miro da su te iste ustaše ubile oko 4000 žena i dece i u mom kraju.I to pod Nemačkom čizmom. To je mučki.Jedno je ratovati protiv vojnika a drugo je ubijati nečiju nejač(žene i decu)...Jovan Dučić je u 4 min.opisao čitavu tisućljetnu kulturu...

Ko ne slusa pesmu slusace oluju

pre 5 godina

Prvo Srbi su uvek ginuli i pevali jer su Srbi narod ratnika i pesnika. Nato nas je bombardovao a mi smo pravili koncerte to je skoro bilo, ko to ne zna ili nije Srbin ili ima zlu nameru. Inače pronađite ko je bio Vukašin Mandrapa pa će te videti šta znači srpsko, hrišćansko srce.

šomster

pre 5 godina

U original romskoj verziji pesma govori o siromašnoj osobi koja zavidi bogatim romima koji kolju jagnje za đurđevdan, a ona nema para za isto. Goran Bregović je Samo kao i obično ukrao muziku i napisao tekst 1988 god.
Možda je pevana pesma u vozu ali original ederlezi, nikako đurđevdan jer se Bregović tada nije ni rodio. I to mogu biti samo Romi.

Los Angeles

pre 5 godina

Eto ti psihologije u srba. Pobiše vam pola miliona ljudi, a vi se ponosite time što “ih je pesma baš nervirala”? Pa još napravili državu sa njima. Umesto da ste im vratili milo za drago, da se zna kroz istoriju da će srpski narod uvek naplatiti svaku nesreću. Sad im gledajte decu kako vas maltretiraju na granicama i smeju vam se u lice unuci tih istih koljača.

Biba

pre 5 godina

Prva Jugoslavija je stvorena i u njoj otvorenih ruku primljeni Hrvati koji su se citavo vreme u kraljevini borili za nekakvu autonomiju, nezavisnost, prevlast itd. A onda su uz cvece docekali naciste i osnovali NDH u kojoj su vrsili teror. Nasa greska je sto smo ih drugi put ponovo kao pobednicka strana primili u zajednicku drzavu a stvar se ponovila devedesetih. Srbi su narod koji ne uci na greskama a one nazalost nisu jeftine. Kostale su nas i zivota i teritorija. I opet i danas ima nekih koji bi s njima ponovo usli u zajednicku drzavu iz koje bismo opet izasli krvavi i manji. Dok Hrvati i dan danas slave svoja zlodela kao pobedu i uspeh a onda kad im to odgovara glume fine komsije koje nas zovu da dodjemo na more i salju svoje pevace i glumce da malo zarade i na nasoj publici. Nikada se necemo opametiti.

da se zna

pre 5 godina

@mirosplit

Uz dužno poštovanje,
Srbi nisu mali i jadan narod, već naprotiv, narod velike i teške istorije.
Tvrdoglav i prečesto naivan.
Zbog te naivnosti olako smo prešli preko svega što se desilo u 2SR,
da bi vaše bratstvo sa nama uslovljavali zaboravom svega navedenog,
i tako nas držali između čekića i nakovnja.
Za Hrvate ne znam, niti me zanima.

Spale

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.

Goran Loznica

pre 5 godina

Бранио си земљу од нејачи наше,
Из колевке пио крв невине деце,
Под знамење срама уз име усташе,
Ставио си Христа, Слободу и Свеце.

У безумљу гледаш ко ће нове каме,
Оштрије и љуће опет да ти скује,
Чију ли ћеш пушку обесит’ о раме,
Ко најбоље уме да ти командује.
-Jovan Dučić-

Milica

pre 5 godina

Jeste, kao što onomad otkriše da ona Pukni zoro pevana na raznim frontovima pre sto godina, ali problem pesma nastala pre nekoliko godina. Dostra bre više laži.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

holivudski frizer

pre 5 godina

Izvinte ali Cim popusti korona vracamo se na cetnike ustase partizane jasenovac kosovo i nepobedivost srpske vojske ! Nabijamo evo i djurdjevdan na jasenovac i hrvate i ustase itako dalje. Mozemo li recimo da sanjamo da svako selo ima asfaltirani put, da svako dete ima ajped da iz njega uci, da nam udje makar 4 ge na planinske lance da budemo fini kulturni pismeni da nam dolaze ljudi a i mi da idemo njima onako normalno.

manko

pre 5 godina

moja slava... deo moje porodice je ostao u tom jasenovcu. uf...
ljudi ovde ne znaju koliko su Srbi preko drine stradali tamo. u Potkozarju posle 2sv rata po srpskim selima nije bilo skola jer nije bilo dece, ubijena su u Jasenovcu.

Јабучило

pre 5 godina

Jeste, kao što onomad otkriše da ona Pukni zoro pevana na raznim frontovima pre sto godina, ali problem pesma nastala pre nekoliko godina. Dostra bre više laži.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Milica, 01. maj 2020 21:12)

По самој песми се видело да то није тачно. Мелодија, форма стиха, просто није изворно народно. А убрзо је и демантовано. Ђурђевдан јесте изворна народна песма (свакако није Бреговићева обрада певана у возу за стратиште) и за то постоје сведоци. Касније је дорађивана и обрађивана и данас се везује за наше суграђане Цигане (не замерите што не кажем Роми, нисам навикао, а нису ни моји исписници тог порекла).
Елем, Милице, само смирено :)

Miroslav

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.
(Spale, 1. maj 2020 22:19) # Link komentara

Da, u pravu si, ima i par svetlih primera, podigao je spomenik na Gazimestanu, kompletno obnovio manastir Manasiju...

Solomon

pre 5 godina

Šornster, znači imamo živog svedoka profesora Žarka Vidojevića koji je bio u vagonu za Jasenovac, i video kada je prvi sa pesmom počeo mladić član KUD-a Sloga iz Sarajeva, ipak ne nama to nije dovoljno, nije dovoljno što je taj dan bio Đurđevdan i što su ih ustaše vodile na "Đurđevdanski uranak" sve to nije dovoljno da kažemo da je to srpska pesms u kojoj su Srbi pevali o Đurđevdanu, zašto pa verovatno zato što je dosta njih tog dana slavilo Đurđevdan, i gle čuda na srpskom pevali. A gde se u toj pesmi spominje jagnje, bogataši i sve ostalo što ste nabrojati?

šomster

pre 5 godina

(Solomon, 01. maj 2020 21:13)
Druže, moje dedove i pradedove su ustaše poklale na Ognjenu Mariju '41
u Livnu, Nemci bombardovali Beograd na uskrs, 06.04.1941. Boj na kosovu na vidovdan itd. verujem i da je taj voz išao u jasenovac na đurđevdan. uvek su se naše najveće nesreće dešavale na velike praznike! Ali kako ne shvataš? Nisu pevali Đurđevdan !!! Pesma nije postojala!!!

Pinokio

pre 5 godina

Šornster da u vozu gde je bilo 80% Srba koji nisu znali romski, svi su pevali erdelezi na romskom umesto Đurđevdan, naročito mladić koji je počeo, član KUD-a Sloga iz Sarajeva a ne kafanski pevač kako vi pretpostavljate. Na kraju srpska istorija je toliko bogata da gde god začeprkate ispliva neka poema.

Јабучило

pre 5 godina

Još jedna za zbirku srpskih bajki. Kom je tada bilo do pevanja.
(Savmala, 01. maj 2020 20:42)

Зачудио би се колико песма ободри човека.

kiza D

pre 5 godina

Косјане..теби и осталима гробари су први певали Ђурђевдан.
Нађи снимак Партизан-Вива канту из 1989...и на 16 мин и на 1.21,00 ..чућеш где певају Ђурђевдан..
Ви сте је преузели 90’.

kapelica

pre 5 godina

Mene srbi i hrvati podsjećaju na hute i tutsije iz ruande... najprije su oni nas pa smo mi njih pa su oni nas pa sad mi čekamo da opet mi njih... aj lipo pivajte i jedni i drugi

Goran Bregović

pre 5 godina

Косјане..теби и осталима гробари су први певали Ђурђевдан.
Нађи снимак Партизан-Вива канту из 1989...и на 16 мин и на 1.21,00 ..чућеш где певају Ђурђевдан..
Ви сте је преузели 90’.
(kiza D, 01. maj 2020 21:01)

Ja sam prvi pevao Đurđevdan, pogledaj Dom za vešanje iz 1988.

miro split

pre 5 godina

@ da se zna
Misli ti šta god oćeš o svom narodu. To je tvoje pravo.
Činjenica je da su Srbi i Hrvati bili objekt svjetske politike.
Činjenica da su rjetki znanstvenici i umjetnici koji su ostavili neki trag.
Ti budi dio nebeskog naroda, a ja odbijam bit predziđa kršćanstva.
Ti stari drži demonstracije za posrnulu britansku imeriju kojoj priti Hitler, a ja bogami neću više pod Staljingrad.
@ Goran Loznica
Ne tražim ja od tebe da me voliš. Ja te molim da ne mrziš. Mržnja te ždere, a ona je onaj koraćić koja od žrtve radi krvnika.

Šta se tiče ove pisme i svjedočenja ovog čovika.
Nemoguće je da je toga dana bija u vlaku za Jasenovac.
Jasenovac 1941g u svibnju ili maju kako god oćete još nije postoja.
Inače o Bregoviću ka grobaru urbane glazbe u Jugi mislim sve najgore.

Douchebag

pre 5 godina

2020 godina, Srbi i Hrvati još uvek zarobljeni u pričama o ustašama i četnicima, Jugoslaviji kao tamnici naroda, prvom, drugom i domovinskom ratu, u obostranoj mržnji... a život samo jedan i brzo prolazi. Osvestite se rođaci.

John

pre 5 godina

Brega je rekao ovo: "Pesma Đurđevdan je pravljena za film Emira Kusturice Dom za vešanje, onda sam ja pravio prepev za ploču Bijelog dugmeta, kao jednu malu ljubavnu pesmu… Zapravo kao jedan mali hommage Đorđu Balaševiću, koji nažalost nikad nisam napisao na ploči, ali ta pesma je mali hommage… Jer je prvobitni stih za tu pesmu zapravo Balaševićev stih ‘Kad ja nisam s onom koju volim"

buntovnik sa razlogom

pre 5 godina

Nema pesme koju Brega nije pozajmio
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Neplivač, 1. maj 2020 21:03)

pa i na omotu je navedeno da nije on autor.dodao je samo stih Balasevica "a ja nisam sa onom koju volim" i to je otpevano na melodiji tradicionalne Romske pesme "Ederlezi".

ketiS

pre 5 godina

@miro split ...."Srbi i Hrvati su dva mala i jadna evropska naroda...."

Ne znam za Hrvate, ali za Srbe znam sigurno da nisu ni mali ni jadni. Evo samo nekih dokaza:

1.Kulturno nasledje srednjovekovne SRbije.

2. "Miroslavljevo Jevandjelje" i narodna knjizevnost u rangu skandinavskih saga i keltskih narodnih epova.

3. Jedini juznoslovenski Nobelovac pripada srpskoj knjizevnosti.

4. Amerikancima smo dali Teslu i Pupina, dok je Milutina Milankovica americka "NASA" uvrstila u "Top Ten" najznacajnijih naucnika koji su se bavili temama od interesa pomenute organizacije.

5. SVe u svemu uz Bugarsku najznacajnija juznoslovenska drzava i kultura, sasvim dovoljno prepoznatljiva u Evropi pre svega, pa onda i u svetu.

6. Ne pravimo se vecima no sto jesmo, ali necemo da izigravamo ni laznu skromnost zarad nacela "politicke ispravnosti".

mustafic ortodoxni

pre 5 godina

@Zato grobare toliko nervira ta pesma.
(Kosjan, 01. maj 2020 20:07)

Nije tacno.
Grobar sam i uopste mi ne smeta, niti nervira ova lepa pesma. Sitna duso.

VUK

pre 5 godina

@Miro Split... dobar si čovek , a znaj da nas ima Srba koji smo se restovali i volimo Hrvatsku,Dalmaciju i Split. Ja letujem godinama u Splitskoj na Braču. I uživam s meštanima.Pozdrav.

istina i objektivnost bez obzira na nacionalnost

pre 5 godina

Ne mogu da volim najgori soj ljudi na svetu.90% vas je još pod tim uticajem.Znaš li Miro da su te iste ustaše ubile oko 4000 žena i dece i u mom kraju.I to pod Nemačkom čizmom. To je mučki.Jedno je ratovati protiv vojnika a drugo je ubijati nečiju nejač(žene i decu)...Jovan Dučić je u 4 min.opisao čitavu tisućljetnu kulturu...
(Goran Loznica, 1. maj 2020 23:30) # Link komentara

Gorane Loznica
da li si ikad čuo za pobijene Ivezić?
To je bilo mislim u 7. m. 1941., a pobijeno je sve od 3 godine na dalje.

Јабучило

pre 5 godina

Zato grobare toliko nervira ta pesma.
(Kosjan, 01. maj 2020 20:07)

Ниси ни знао да је песма српска, мислио си да "пролече на моје раме слече".

Komandant 1001

pre 5 godina

Neki od korisnika znaju da je to romska pesma...ali ne znaju da su i Oni Srbi i slave Pravoslavnu veliku Slavu...pa nisu je pevali Romi Mađarske, Hrvatske ili Rumunije, nego baš u Srbiji na Slavu"Đurđev Dana"

Јабучило

pre 5 godina

Mene srbi i hrvati podsjećaju na hute i tutsije iz ruande... najprije su oni nas pa smo mi njih pa su oni nas pa sad mi čekamo da opet mi njih... aj lipo pivajte i jedni i drugi
(kapelica, 02. maj 2020 14:20)

Мање релативизовања, више историјске истине. Нисмо у СФРЈ.

Milica

pre 5 godina

Jao, jedva cekam da se ovo ludilo s koronom zavrsi pa da mozemo da se vratimo na omiljene nam cetnike, ustase, i partizane. Bas mi svi nedostaju. Vidite li vi koliko nas je ta korona omela u nasem beskonacnom laprdanju. Ali ne brinite, sve cemo mi to da nadoknadimo. Hrvati i Srbi, iskoristite ovaj visak vremena koji smo dobili da skupimo sto vise artikala, dokaza, i tema iz drugog svetskog rata, pa cim nas elite puste iz zatvora da mozemo slobodno i u miru da se svađamo do beskraja.

djuro

pre 5 godina

Nervira i NVO, kao i ovakvi tekstovi “ustaških nestašluka”, kako ih oni pokušavaju prikazati..
Srbi su sigurno sami sjedali u te vozove.. Da im nije bilo lijepo, ne bi ni pjevali.. Radovali se ustasama, ka iIndijanci englezima...

I hope....

pre 5 godina

@miro split

Svi dobri i mudri ljudi ce se sloziti sa vama, bez obzira kojoj naciji pripadaju!!!
Veliki pozdrav vama i Splitu iz Beograda!!!!

cobo

pre 5 godina

Dugo godina pratim zbivanja ova posle rata i mrznju koja ne prolazi ali ne mogu se otrgnuti utisku da ovi ljudi kojima niko nije stradao mrze one druge iz dna duse a oni koji su izgubili nekoga bliskog roda cute, pate i opraštaju,cute jadni i cute,njih niko nista ne pita :(

Muharem

pre 5 godina

Bravo pošto je pesma na romskom toliko dobra, stara i popularna pa gde vam je i jedan pomen o toj pesmi? Ko ju je i kada ispevao ajmo poznavaoci i poštovaoci romske muzike. Zar je moguće da se niko nije prihvatio te pesme do Gorana Bregovića? Niko nije hteo da je komponuje i otpeva i da zaradi novac. I meni je baka pričala razne bajke kada sam bio mali ali sam i tad znao da su to bile bajke.

John

pre 5 godina

(Boris, 1. maj 2020 23:58)

Čak i nema nikakve veze sa Srbijom. Bregović i Laza Ristovski (Laza, ne Lazar) su snimali neke Cigane u selu u Rumuniji, pokupili od njih (tipično za Bregu... al' kad on prepisuje to ispadne kako valja, a ne k'o neki...) preradili i obradili i dobio se "Đurđevdan"

upisite nesto

pre 5 godina

Jeste istina da su Ustase bili Hrvati, da su vrsili zlodela, pravili koncetracionalne logore, pa cak i logor za decu, ali nisu svi Hrvati ustase bili. Iskulirajte malo u komentarima.

Inace, jednog 6 maja na Djurdjevdan se odigrao 100 derbi na stadionu Marakana, Zvezda je pobedila Partizan. Normalno

76er

pre 5 godina

Odlično poznajem istoriju i ne podnosim gluposti koje se stalno ljudima serviraju.
Tu veziju sa Srbima koji pevaju pesmu u vozu koji ih vozi u Jasenovac sam prvi put pročitao u Večernjim Novostima pre 3 godine. Sada su već dodali i ime svedoka koji je to čuo. Na srpskom je pesmu prepevao Goran Bregović krajem 80-tih, jer je izvorna pesma na romskom.
Zašto ljudi izmišljaju ovakve gluposti? Ne podnosim patetiku i nacionalne mitove koji počivaju na lažima.
(Boris, 01. maj 2020 23:58)

Evo ja verujem da sam od ljudi koji sigurno, ali sigurno poznaju istoriju bolje od tebe (doktorat na Sorboni) cuo da ovo nije izmisljotina. Cekaj, zasto bi neko izmislio da su pevali "Djurdjevdan" u vozu za smrt? Pa da su izmisljali, verovatno bi rekli da su pevali neku pesmu koja ocekuje nadolazecu smrt i da to bude onako bas elegicno, kao u epskim pesmama.
Uostalom previse ti je agresivan komentar, iako ne mozes 100% tvrditi da si u pravu, sto ocigledno nisi.

милинко

pre 5 godina

Ovo nema veze sa životom. Opet mit. Pesma je romska i nema veze sa Srbima i danasnjom pesmom Djurdjevdan.
(Darko, 01. maj 2020 22:34)
Ако је ромска песма што не постоји код мађарских, румунских, бугарских и других Рома?

Maja, Zadar

pre 5 godina

Ne znam za Hrvate, ali za Srbe znam sigurno da nisu ni mali ni jadni. Evo samo nekih dokaza:

(...)

3. Jedini juznoslovenski Nobelovac pripada srpskoj knjizevnosti.

(...)

(ketiS, 2. maj 2020 00:44)

Ivo Andrić pripada jugoslavenskoj književnosti, ni hrvatskoj, ni bosanskohercegovačkoj ni srpskoj,
jugoslavenskoj.
Njegov književni rad započinje u hrvatskoj književnosti, kasnije se nastavlja u srpskoj, a teme su mu 90% bosanskohercegovačke.
Nadam se da vidite poantu.
Hrvatska ima dva Nobelovca (+Andrić kao zajednička književna baština jednih, drugih i trećih):
Lavoslav Ružička (kemija) i Vladimir Prelog (isto kemija).
Koliko ste vi Nobelovaca dali,
ili Bugarska?
Jedna, za Vas, minorna Hrvatska, bez identiteta, kulture i povijesti (tako nas doživljavate),
ima tri Nobelovca.

Zoki

pre 5 godina

Prof. dr Žarko Vidović je bio u tom vozu u kome se pevao "Đurđevdan", on je i ispričao ovu priču.
Inače, sama pesma je romska ("Elderlezi") koja je kasnije prepevana na razne balkanske jezike. Sigurno je da svi Hrvati nisu podržavali ustaška zverstva, nažalost komunističke vlasti su neke stvari zataškavale i mnogi nikada nisu ni saznali razmere zločina koji su počinjeni u njihovo ime.

John

pre 5 godina

Inače, postoji i jedna druga priča. Da je pesma nastala kada su Romi odvođeni na Staro Sajmište, a da je svemu tome svedok bio Carevac (Da, Vlastimir Pavlović Carevac).
Šta ćemo s tim?

Dejan

pre 5 godina

Nećemo mi praviti zločinačke i kukavičke osvete nad ničijom nejači, mi nećemo kao oni pod firmom Hrista i Hrišćanstva da prljamo naše čiste i nevine ruke u krvi njihove dece, devojaka, žena i staraca. Mi nećemo da se služimo srestvima njihovim jer bi smo bili kao oni. Mi ćemo im se osvetiti ali ovako, podignućemo jeda hram širok u širinu i visok do neba ozidaćemo ga tamo daleko od Drine, tamo gde su najviše zlodela činili. Ogradićemo ga ogromnim zidom pa ćemo onda sa sve četri strane velikim slovima ćirilicom ispisati ovako, Ovaj hram podižu Srbi u spomen naj novijih Srpskih mučenika nejake dece, nevinih devica, ne zaštićenih majki i sestara i oronulih staraca koji na nečuven način u mukama umoriše katolici Hrvati, samo zato što behu Srbi i Pravoslavni.Taj hram biće najveća osveta Hrvatima, jer će njih i njihove naslednike večito opominjati i gristi savest za nečuvene zločine koje počiniše nad ne zaštićenim robljemSrpskim.

a

pre 5 godina

Koliko Srbi nisu poznavali hrvate pokazuju ustaše.Da bi ih bolje
upoznali pročitajte malo Štrosmajera (19. vek) i Stepinca (1930-te)
i sve je jasno.Ujediniti sve južne slovene,da im upravljaju iz
Zagreba.A o tog gradića napraviti novi Beč ili Budimpeštu.Cena.Dru-
gi će da plate(Srbi).

Solomon

pre 5 godina

Šomster, prijatelju kada postoji imenom i prezimenom živi svedok događaja profesor Žarko Vidović koji je tvrdio da se pevala pesma. Ko onda ovde ne govori istinu ili pokušava da je prikrije?
Znači Vidović je preživeo put do Jasenovca, i sam Jasenovac da bi lagao o nekoj pesmi i o mladiću koji je počeo da je peva.
Budimo ljudi iako smo Srbi.

redline

pre 5 godina

Ne mogu da prestanem da se gnušam na umove ljudi, koji pored suštine stradanja ljudi u Jasenovcu komentaišu da li je pesma bila tada napisana, da li je romska, da li ju je Bregović obradio... Isto tako i za pesmu "Pukni zoro"
Pa bitna je simbolika... Zar je moguće da pored reči Jasenovac, bilo ko moze nesto da komentarise i negira pa makar bila i pesma?
Mesto na kome je poklano i najsvirepije pobijeno izmedju 500.000 i 700.000 duša...koliko samo dece...Vama je bitno da li se baš ta pesma pevala? Vi, bestidnici baš znate sta se tada pevalo?
Banalizujete pesmu "Pukni zoro" koja na neobjašnjivo divan i emotivan način opisuje srpskog vojnika koji se vraća iz rata kao pobednik... Zar je bitno da li se tada pevala? Ako nije ta, pevala se neka druga... Ali te generacije dale su MILION zivota za slobodu!
Ali Vama to nije bitno... Ovde neka Milica napisa "dosta laži" Sram te bilo!!! Milice, zamisli i neka ti se ureze u mozgu " Čiko, molim te nemoj me klati... Ne brini, čika ce te klati polako"
Da li su ove reči izmišljene ili stvarne? Da li je bitno?
A gledao sam zenu na TV, koja je prezivela pokolj od strane ustaša u svome selu i rekla da je ovo izgovorio njen mali trogodišnji brat...

svjedok 90tih potomak svjedoka 40tih

pre 5 godina

Meni je kod Jasenovca fenomen da je on praktično dokrajčen od strane Partizana. Danas tamo postoji jedan mali spomen kompleks i vozić sa 4 vagončića. Logor, zidine i bilo šta od te fabrike smrti ne možete vidjeti.
E moji Srbi kakve ste budale ispali zbog bratstva i jedinstva koje je takva prevara da su 90tih svi okrenuli leđa...

Miroslav

pre 5 godina

Kamo sreće da se Srbi vrate djurdjevdanskom uranku kao nekad, koji je Tito zamenio za prvomajski uranak. Sve što je bilo vezano za Srbe i što je bilo srpsko je ukinuo.
(Spale, 1. maj 2020 22:19) # Link komentara

Da, u pravu si, ima i par svetlih primera, podigao je spomenik na Gazimestanu, kompletno obnovio manastir Manasiju...

NikolaBg

pre 5 godina

Niko mi nikada nije ispričao ovo, nisam znao, nismo učili, čak ni moja majka nije znala za ovo, sve do pre par dana kad smo se šokirali. Toliko puta sam pevao ovu pesmu, a da pozadinu svega nisam ni znao. Verujem da mnogi nisu znali takođe, jer mi smo tako čudan narod, sami sebi najveći zlikovci, jer naša stradanja kroz istoriju i naše pretke... zaboravljamo.

Udbasi Krcunovci Golootocani, sprdam se sa vama

pre 5 godina

Ko su bile ustase? Mislim ko ih je osnovao? Gde su nastali? Cisto da se zna ko je ko. Mi smo mi, a oni su to.