Koze brste travu
pre 5 godina
Zasto na vasem portalu ovoliko komentara od ovih poreklom iz susjednih zemalja koji se jos i lazno predstavljaju kao Srbi
Sreda, 22.04.2020.
17:24
IMAGE SOURCE
pre 5 godina
Zasto na vasem portalu ovoliko komentara od ovih poreklom iz susjednih zemalja koji se jos i lazno predstavljaju kao Srbi
pre 5 godina
Najjaci su ovi koji citiraju Porfirogenita, a prave se da ne znaju da je njegov rukopis falsifikat. Naime zapis je napisan na novogrckom a ne na starogrckom, koji se govorio u desetom veku. Nemci su priznali svoje ucenje o 19.veku kao pogresno jos 90ih. Francuzi, Spanci i Holandjani su izbacili iz skolskih knjiga ucenje o seobama slovena. Cesi i Poljaci u skolama uce o njihovoj prapostojbini na Balkanu i drze se svojih najstarijih nadjenih zapisa(Dalimilova i Nestorova hronika). Pozdrav
pre 5 godina
Ne znam zašto toliko busanje u prsa. Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta.
(Dijasporac, 23. april 2020 19:09)
Nisi ti sigurno SRBIN odavno cim tako pricas!!!Uzeo si ti odavno tudje drzavljanstvo a ovamo slavis slavu, 1 godisnje kad se vratis u selo iz kog si poso odes do crkve da se prekstis i zapalis svecu!Dao si deci imana po Marku,Nikoli,Lazaru a oni sigurno ni ne pricaju maternji jezik...
Takvi Srbi su ono sto spomenu onaj poturcen Srbin iz "Boja Na Kosovu"..."Ako je Turcin krvav do lakta poturica mora biti do ramena"
Bolji opis tebe nemam,BRE!!
pre 5 godina
"Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta."
Nikoga od nas ne odredjuje narodnost kojom pripada a i sama pripadnost nije obavezna. Nemate se cega stideti ni ponositi. Zivimo u 21. veku, svako moze da odabere gde ce da zivi na ovoj planeti i da nauci bilo kojo jezik. Problem nastane kad u nedostatku ambicije, truda i odgovornosti za svoj zivot neko krivi naciju ili drzavu u kojoj je rodjen za sopstveno nezadovoljstvo a takvih danas ima mnogo. Dobrim delom zbog takvih ljudi i jesmo ovakvi. Posto mrznja prema svojoj zemlji ne moze ni zemlji ni sunarodnicima i sugradjajima doneti nista dobro a ni samoj osobi. Zelim vam svako dobro.
pre 5 godina
@Bole
Pocelo se za vreme vladavine Karla Velikog oko 800 N.E.
pre 5 godina
@ pazarac
Ovo je prelepo. Hvala od srca.
pre 5 godina
Ne znam zašto toliko busanje u prsa. Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta.
pre 5 godina
Za ove koji navode slovo ljubve, koje jeste starije, neka obnove gradivo iz istorije kada pocinje srednji vek. Lepo pise u naslovu, najstarija sacuvana pesma iz srednjeg veka! Sto ne znaci da ih nije bilo ranije i da nisu sacuvane, ali pripadaju starom veku. To su osnove! Periodi istorije koji se granice odredjenim dogadjajima. Namerno necu napisati kojim jer to oni koji su bezali sa casova i istoriju uce s jutjuba ne samo da ne znaju, vec ih to i ne zanima.
pre 5 godina
Mracni Srednji vek u kome narodi nisu ni postojali,Tek tamo posle Francuske ravolucije.
pre 5 godina
@nebeski narod
Песма је записана код српских избеглица које су напустиле Србију после пада Смедерева и скрасили се на Апенинском полуострву. Никакве теорије завере нису у питању, само просто знање.
Највероватније је у питању "Јанко Сибњанин" јер као што знамо исти је након његовог пораза на Косову у повратку за Мађарску био заробљен од стране деспота Ђурђа Бранковића и држан док није плаћен откуп.
pre 5 godina
Janjos Hunjadi, zarobljen i bacen u tamnicu u Srbiji jer je ratovao protiv Osmanlija, bio na celu krstaske vojske u pokusajima da otera Turke s Balkana.
Jedina hriscanska drzava koja je izdala hriscane bila je naravno Srbija. I to vec treci put. Cuveni srpski vernici branili Islam.
pre 5 godina
Znaci, kraj 15 veka i prva zapisana "srpska pesma".
Ocigledno su se Srbi doselili kasnije u odnosu na ostale.
pre 5 godina
da vam verujem ? kao sto je PUKNI ZORO stara srpska pesma iz prvog svetskig rata.... povraca mi se od istorije i onoga sta je bilo . ajmo napred ljudi i gledajte gde i kako ce deca da nam rastu a ne sta su nam dede pevale i rucale....
pre 5 godina
@Zanima me srbijanska knjizevnost srednjeg vijeka.
Koja su to djela i koji pisci?
Slovljubve (Stefan Lazarević), Pohvala Knezu Lazaru (Jefimija, svetovno Jelena Mrnjavčević), Žitije Sefana Dečanskog ( Grigorije Camblak), Žitije Despota Stefana ( Konstantin Filozof, i mnogo druga njegova sačuvana dela), Miroslavljevo Jevandjelje (brata Stefana Nemanje), Žitije Sv Simeona (kralj Stefan prvovenčani), celokupni predkosovski ciklus, celokupna dubrovačka književnost i mnoga druga dela, teško ih sve nabrojati, a na nesreću zbog ratova, bežanija, paljevina, sve do paljevine Narodne Biblioteke 1941, 99% toga uništeno
pre 5 godina
Rimljani ne spominju nikakve slovene u svojoj pokrajni Meziji. Naravno da je bilo naseljavanja. Problem je sto svaka strana moze da prica sta hoce, nema dokumenata. Kao poruceno za slatke mitove nacionalista, ili onih koji zele da ponize neku naciju.
(Gligor, 23. april 2020 11:12)
Vizantijski izvori ne pominju Crnogorce? Odakle su se oni pojavili po tvojoj logici? Jel su s Marsa pali ili se kasnije u 15 veku odnekud doselili. Ajd objasni.
pre 5 godina
Pa kad je cuveni junak bio Janos madjarski, zasto tako i ne piše u pesmi već Janko. Uzeli su nam Skenderbega, uzeli Janka, uzeli nam Šope, uzeli nam Tvrtka, sad prisvajaju kraljevića Marka i Dušana silnog. A mi ćutimo...
pre 5 godina
@pazarac 1250 godine vreme se nije računalo tako. Tako da na originalnu teško može da stoji ta godina. Ne bih da lupim jer ne znam baš tačno ali vreme pre i posle Hrista se računa tek negde od 14-15 veka. Možda i kasnije.
pre 5 godina
Ovo je pesma koja se pevala i u tom smislu je najstarija koja je zabeležena. Moguće je da su je izvodili putujući svirači i tako je stigla do Italije.
pre 5 godina
Sad ce pronaci pisane tragove da smo prihvatili vakcinu protiv pandemije u sestom veku.
pre 5 godina
Samo u Srbiji imate nekoliko otkrivenih i dokumentovanih starih kultura i civilizacija koje su ostavile konkretne tragove - Vinca, Lepenski Vir, Starcevo... e sad ocigledno je to pogresno i za neke opasno prihvatiti te kulture kao deo svog bica i identiteta ali zato Grci imaju pravo da bastine staru Helensku kulturu, Italijani Rimsko carstvo, Turci Troju, Makedonci Aleksandra itd. Uzgred neko rece kako Srbi nemaju nikakvo pisano delo iz srednjeg veka, sta je sa Mirislavljevim jevandjeljem? Puni su muzeji starih knjiga samo su ljudi izgleda lenji da ih posecuju.
pre 5 godina
"..Reč je o najstarijoj zapisanoj srpskoj narodnoj pesmi. Zapisao ju je Rođeri de Pačijenca u gradiću Đoja del Kole, koji se nalazi između Barija i Taranta, 1. juna 1492. godine... a da Srbi ne dođoše iz Italije? ovaj Rooođooo izgleda isto iz neke staaare srpske familije. Me'ščini da su italijani poreklom Srbi?!?"
Komedijaš, posle pada primorskih Srpskih zemalja ( Herceg Novi je zadnji pao 1499), bilo je puno izbeglica Srba u tom delu Italije. Pročitaj malo više, autor je je zapisao pesmu od nekih Srba izbeglica.
Južna Italija primila je takodje dosta i izbeglica iz Albanija, čija sela i dalje postoje. Nešto severnije, takodje hrvatska izbeglička sela, koja kao u Austriji, govore hrvatskim jezikom ( čakavicom)
pre 5 godina
A po Bosni i Sandzaku imaju bogumilski nadgrobni spomenici tkz. stecci. Na nekim od njih imaju napisane pesme na stsroslovenskom jeziku, kao i tacano vreme rodjenje i smrti umrlog. Uglavnom su oko 1100-1200.
(Pazarac, 23. april 2020 12:52)
Bogumili nisu nacija nego jeres u Hriscanstvu, Bogumila je bilo i u Bugarskoj i svuda u regionu. Skoro svaka nacija u regionu je imala Bogumile pa tako i srpska nacija. Bogumili u Bosni i Srbiji su bili Srbi.
pre 5 godina
Ja imam teoriju: mi smo ovde i starosedeoci i dosljaci. Naime, kad je Rim osvojio Balkan, sigurno je postojece stanovnistvo dobrim delom pobeglo. Jedini slobodan pravac je bio na istok, preko Karpata u danasnju Ukrajinu. Upravo tamo gde se smatra da je postojbina Slovena. Tamo se izmesali sa lokalcima pa se posle par vekova u velikoj seobi vratili na Balkan. Otuda imamo ilirske, slovenske i keltske gene. Ne znam, ali ova mi teorija zvuci sasvim realno. Ako ima neko ko je vise proucavao istoriju, molio bih da napise zvuci li ovo moguce?
pre 5 godina
srdjane - ajde objasni kojem narodu, ili grupi naroda, pripadaju englezi : po poreklu, genima i jeziku?
pre 5 godina
Prelepa pesmica, mislim da je treba učiti napamet u osnovnoj školi.
pre 5 godina
"Smatra se da je Janko vojvoda koji se pominje u pesmi zapravo Janoš Hunjadi, čuveni mađarski vojskovođa, kapetan Beograda sredinom 15. veka...". Kako moze da bude najstarija zapisana srpska pesma, kada govori o coveku iz 15. veka? Ili pre toga nisu postojale pesme i niko nista nije zapisivao? Zar pre Kosovskog Boja nisu postojale pesme? Ili su to neki slovenski samani u transu videli buduceg vojvodu, koji je inace jos Madjar?
pre 5 godina
Zar jos ovde ima sveta koji brka savremene i stare toponime, ne razume koncept kulturnih uticaja, zajednicke indoevropske jezicke baze, preuzimanja tekstova, motiva? Mozda vi mislite da to sto majanski i sumerski mitovi pominju poplave svakako govori da su jedni culi to direktno od drugih?
Nije ni cudo sto je Deretic ovde toliko popularan.
Doduse, od vincanskog pisma dodjosmo do vincnanske deponije, pa se ja ne bih mnogo hvalio tim 'narod najstariji'. Mada je i logicno. Stanovnistvo nam staro, automobili nam stari, cevi nam stare...uklapa se.
pre 5 godina
Od poezije, najstarije koje je sačuvano je Slovo Ljubve. Napisao ju je despot Stefan Lazarević, 1409. godine. Nije deseterac, i nije epska poezija ali jeste ostavljena u nasleđe ovom narodu, koji izgleda ne zna dve nacrtane ovce na papiru da sačuva, a kamoli samog sebe...
pre 5 godina
Pesma stara 500 godina a razum svaku rec?
Pre ce biti da je ovo neka modifikovana verzija.
Procitas "Nacertanije" Garasanina staro 150 godina pa neces razumeti 10-15% reci.
pre 5 godina
Falsifikat.
pre 5 godina
Sloveni nisu naseljavani nego su ih krimski tatari hvatali i prodavali kao robove,prvo Grcima pa posle Rimljanima dok se Sr(o)blje nije diglo na noge :(
pre 5 godina
Grad Smederevo treba da stavi pesmu u svoju baštinu i da može da se pohvali da je to najstarija Srpska pesma.
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
(Sasa, 23. april 2020 09:58)
Soveni i jesu bili sila. Najveću teritoriju na svetu drže Sloveni. I u čemu je problem što su sa područja današnje Ukrajine i okoline u sedmom/osmom veku došli na Balkan??
Da su bili starosedeoci na Ballkanu onda bi ih ovde na Balkanu bilo 300 miliona, a Rusiji, Poljskoj, Ukrajini, itd po 10. Ipak je obrnuto.
pre 5 godina
Evo jedan prelepi zapis sa bogumilskog nadgrobnog spomenika
А се лежи Љубљен у Врхбосни рожден в Врхбосни закпан на својини на
племенитој.
Ја бјех онај ткоји цијел живот на раскрсницам стајах, размишљах, оклијевах. Бјех онај ткоји се питах как то да небо не стари а из њег се стално раджају нова и нова годишња доба. И у соби гдје бјех бјеше прозор, а иза прозора бескрај. Ал ја упорно гледах у под. И мишљах мојом смерти све тће то конечно стати. Ал није и моја смерт све старша и све тјешња је. Кам ми усјече Дражета а запис уписа Хусан не да покажу да бјех ветћ да ме више неима.
Љета господњег 1258
pre 5 godina
Да ли је могуће да се и даље говори о наводном насељавању Словена на Балкан? (...)
(Куп је битан, 23. april 2020 09:53)
Da li je moguce da i dalje postoji klub Srbi narod najstariji?
pre 5 godina
ja sam U5 halogrupa ili potičem od ljudi koji su pre 40.000 godina naselili Evropu, odbijam da me neko zove došljakom posebno od strane E3b1 i J2 halogrupa koje su posle Srpske I1b halogrupe zakasnili 20.000 godina
pre 5 godina
naselhavanje Slovena je mozda bilo u mal9m orocentu mi Vincani najstariji narod na ovim prostorima.Ta komunisticka propaganda sluzi kao 8 uvek za minimiziranje nas Srba i nase istorije.Ako ne veruje te citajte to su rekli mnogi svecki antropolozi a ne Srpski nacionalisti.
pre 5 godina
@tihi i baba
Janoš Hunjadi je kod Srba u pesmama upravo Sibinjanin Janko.
pre 5 godina
A po Bosni i Sandzaku imaju bogumilski nadgrobni spomenici tkz. stecci. Na nekim od njih imaju napisane pesme na stsroslovenskom jeziku, kao i tacano vreme rodjenje i smrti umrlog. Uglavnom su oko 1100-1200.
pre 5 godina
Obidjite Viminacijum. 8000 godina su stari nasi koreni na ovim prostorima, a zacetnici smo citave evropske civilizacije. To odlicno znaju veliki igraci, pa nam tako vesto i podmuklo namecu falsifikate, jer bi svi morali da promene pricu o Srbima-hiperborejcima kao o svojim praocima. Nije Sveti Sava otisao u Trnovo, u tudju zemlju da umre, nego je umro u svojoj zemlji. Svi okolni narodi lazu i izmisljaju neku fantasticnu povest jacajuci svoje nacionalno bice, samo mi bezimo od istine i cinjenica i prihvatamo istoriju koju nam namecu nasi dokazani dusmani, Nemci i Englezi.
pre 5 godina
A izdavač? Diskos ili Jugoton?
pre 5 godina
"Сеоба таквих размера је трауматичан догађај који у колективном народном памћењу оставља трагове.
(Куп је битан)"
Nije traumaticna ako se desava postepeno. I ako se narod siri, a ne kolektivno seli. Kelti su ziveli na teritoriji Srbije pa Irci i Skoti nesto ne pevaju o tome.
pre 5 godina
O doseljavanju Slovena je sigurno 15-20 pisaca ostavilo svedočanstva što detaljno što u fragmentima. Počev od Prokopija iz Cezareje, Pseudo-Mavrakije... Porfirogenit je značajan zato što se tu prvi put pominje i objašnjava istorija Srba, Hrvata i ostalih naroda koji su susedi sa Vizantijskim carstvom. Upadi i naseljavanje Slovena (Sklavina) su počeli od sredine šestog veka i trjalali su narednih 200 godina. Najsmešnije je ovde što je doseljavanje Slovena jedna od bolje dokumetovanih u istoriji i opet neko kaže da nema dokaza. Poricanje istorije i verovanja u laži nikad nije posledica nedostatak navodnih dokaza već psihološke prirode.
pre 5 godina
Joj, kako ovo da smo oduvek ovde godi Velikosrbima. Devedesetih smo se borili za ono što je oduvek bilo naše što neobavešteni Sloba nije pomenuo...
pre 5 godina
Madjarski kralj Korvin? Otac prvog vampira i vukodlaka?
pre 5 godina
...Reč je o najstarijoj zapisanoj srpskoj narodnoj pesmi. Zapisao ju je Rođeri de Pačijenca u gradiću Đoja del Kole, koji se nalazi između Barija i Taranta, 1. juna 1492. godine... a da Srbi ne dođoše iz Italije? ovaj Rooođooo izgleda isto iz neke staaare srpske familije. Me'ščini da su italijani poreklom Srbi?!?
pre 5 godina
Izgleda da je "Mađar" Janoš Hunjadi (Sibinjanin Janko) zborio Srpski?
pre 5 godina
Toliko decenija smo uceni u skolama da smo dosli na ove prostore u nekakvoj seobi da ce takvo misljenje u nasem narodu ostati jos dugo dugo prisutno iako su nam danas sve dostupnije informacije da to nije bio slucaj. S druge strane imamo Albance koji po istorijskim izvorima i lingivstickim vrlo verovatno nisu bili na Balkanu do pre 10 vekova ali u skoli uce verziju da su Iliri i da su svi drugi na ove prostore naknadno dosli da im otmu zemlju i slicno. Mi smo sami sebi najveci neprijatelji. Ne poznajem narod koji je vise samog sebe zakopao od nas. Vecito u nekoj inferiornosti prema svima drugima.
pre 5 godina
Sasa i Slucaj z
Iznikli smo iz korena?Posto vidim od pamtiveka smo bili ovde,nismo dosli na ove prostore
pre 5 godina
Osim što je ova pjesma zapisana nekoliko vijekova kasnije nego najranija djela većine evropskih naroda, Srbi, kao ni ostali južni Sloveni, nemaju svoj nacionalni ep. Ono što je Beovulf Englezima ili Nibelunzi Nijemcima ili Slovo o pohodu Igorovom Rusim ili, šta znam, Pjesma o Sidu Špancima. Srbi to nemaju i to je nesumnjiv dokaz naše kulturne inferiornosti.
Naravno, nismo mi za to krivi, niti je to neki grijeh samo po sebi. Grijeh je ne biti svjestan svoje istorije i realnog značaja u opštoj slici evropske i svjetske istorije.
pre 5 godina
I opet nama draže nešto što je napisao stranac, a "Slovo ljubve" koje je pedesetak godina ranije napisano najbolje da pocepamo.
pre 5 godina
Srbi, ako mislite da ste stariji i civilizovaniji narod nego što jeste, gde su vam pisani tragovi? Recimo neko književno delo ili slično? Kako ga imaju stari Rimljani, Grci, itd. a vi nemate?
pre 5 godina
Ајде молим вас престаните да верујете у теорије завере! Када се ради и о ковид-19 вирусу и о историји видим по коментарима овде да има доста људи који верују непоузданим лажима са фејса и Јутуба! Да, Словени су се населили на Балкан. Извори нису са Берлинског конгреса већ из Византијских извора који су оригинал! Где се прво смомињу Склавени као први који су дошли заједно са Аварима! Неможемо против 100% чињеница у то време су коњаници са Азијских степа били страх и трепет у Европи. Тј. Авари и Хуни после су дошли и Мађари у 10 веку. Престаните да верујете Глобал Србији, Трибалима и осталима. То је као ја кад сретнем сада неког Албанца па ми он показује на јутубу "као" доказе да су Албанци најстарији и најјачи народ! Да ми потичемо од њих и да Енглези и да су чак Грци постали од њих. Верујте 100% тачним изворима који су проверени!
pre 5 godina
Rimljani ne spominju nikakve slovene u svojoj pokrajni Meziji. Naravno da je bilo naseljavanja. Problem je sto svaka strana moze da prica sta hoce, nema dokumenata. Kao poruceno za slatke mitove nacionalista, ili onih koji zele da ponize neku naciju.
pre 5 godina
@Naseljavanje Slovena? To se još uči u školama?
Ne, nego su pali s Marsa? 50% Srba živi u uverenju da postoji neka svetska zavera protiv Srba.
pre 5 godina
Au kakvi komentari... Al se ovde bežalo sa časova istorije. Knjige braćo, knjige, a ne youtube teorije zavere...
pre 5 godina
Da, doselili smo se ovamo u srednjem veku. Kao Sloveni. Pre nego što smo postali Srbi.
Zahvaljujući genetičkoj genealogiji ta tema može jednom za svagda da se smatra zaključenom.
Pitanje za autohtoniste je - šta uopšte znači biti najstariji i šta i da jesmo najstariji?
pre 5 godina
Nije bilo “naseljavanja” Slovena, mi smo ovde domaci, oduvek smo ziveli na Helmskom poluostrvu! Dokle vise germanska istorija?!?
pre 5 godina
Srbi su Sloveni samo 15%, Hrvati su Sloveni 30%, Rusi 60%, Ukrajinci 65%, Poljaci 70%.
pre 5 godina
Janoš Hunjadi je ipak najverovatnije bio Srbin:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 23. april 2020 09:32)
Vidi se po imenu i prezimenu
pre 5 godina
Srbi su došli u šestom veku. O tome svedoče i brojni grčki i rimski spisi. Nema potrebe izmišljati neki paralelnu istoriju. Ova koju imamo je već dovoljno bogata. Te izmišljene “treće oko” i “zona sumraka” istorije ostavimo ovima što nemaju pravu istoriju.
pre 5 godina
Па и насељавали су се наши преци на ове просторе у 7, 8,9 веку, шта није јасно? Шта мислите одакле језичке сличности и обичаји са Русима, Украјинцима, Пољацима, Чесима... До душе мешали су се са овдашњим становништвом па се сада све то изгубило, али свакако носимо већи део гена са осталим словенима највише од свих Словена Срби, Бугари, Хрвати, Босанци, Македонци су се мешали са локалним становништвом него Руси, Украјинци, Пољаци... Није требало неко колективно сећање на неко дешавање или да било шта тако нешто постоји да би била велика миграција, то се дешавало неприметно и полако временом...
pre 5 godina
Čas istorije za ove "Ljubiće" . Srbi i Hrvati se pre mogu svrstati u zapadne Slovene , jer su na Balkan došli iz područja današnje istočne Nemačke, najverovatnije sredinom sedmog veka . Na tom prostoru se i dalje nalaze malobrojni Lužički Srbi, a većina gradova ima i svoja slovenska imena, na primer : Brandenburg- Branibor, Lajpcig- Lipnica, Cvikau- Svarožić, Drezden- Dreždani... Na Balkanu smo se u većoj ili manjoj meri izmešali sa romanizovanim starosedelačkim stanovništvom, najviše Ilirima, delom i Keltima i Tračanima , tako da je tačno da je i vreme starog veka na Balkanu deo naše istorije , ali smo ipak pretežno Sloveni .
pre 5 godina
I pisac i glavni junak zvuče totalno srpski..
pre 5 godina
@rambo Amadeus, 23. april 2020 09:29
Pa Madjari su potomci Huna, koji su isto tako turkmensko pleme kao i Osmanlije. Ako pogledamo genetiku danasnjih Madjara videcemo da mnogi poticu od "Slovena" najverovatnije Slovaka i Srba koje su pokorili kada su dosli u Evropu. Njihove elite su bile hunske, odnosno ugarske, dok je narod ostao slovenski kojem su ovi nametnuli jezik...
pre 5 godina
Zanima me srbijanska knjizevnost srednjeg vijeka.
Koja su to djela i koji pisci?
pre 5 godina
Ма не, Хеј Словени је старија.100%
pre 5 godina
lol, kako su se svi primili na deretićevu priču o autohtonosti srba. stvarno vas je lako prevariti. ili prije će biti da želite da vas neko prevari
pre 5 godina
pazi, veliki potop ostao zabeležen u pesmama a mnogo skorašnja 'seoba' nije nigde zapisana...
pre 5 godina
Интересантно је да је песма записана у јужној Италији,и то од Срба који су тамо живели. Е сад, интересантно је да су ти Срби временом прешли у католичанство, а да се данас говори о њима као "Хрватима" из јужне Италије!!!
pre 5 godina
Pozdravlja vas Krepimir Oštrivojević! Srpski car koji je vladao teritorijom većom od Dušanovog carstva... Negde u IV veku, mnogo pre Nemanjića, rođaci...
pre 5 godina
Ovde smo od uvek i to je dokazano, dosta vise o tom laznom naseljavanju Slovena koje je izmislila nemacka sluzba u 19 veku.
(Slucaj z, 23. april 2020 09:25)
Da, dokazano pismenim dokumentima, spomenicima, pa i genetikom. Nigde veze s vezom. A toliko smo izmesane krvi da nam je poreklo sa svih strana. Neki preci su nam dosli odavde, neki odande, tako da niko od nas ne potice samo s jednog mesta, a i to je uvek pitanje hronologije (jer neko ko se naselio iz jednog mesta i dalje ima pretke koji su se pa tamo naselili iz nekog drugog, treceg mesta itd.).
pre 5 godina
A ko je dokazao da nije bilo doseljavanja? Deretić i slični. Damjanović?
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena? To se još uči u školama?
pre 5 godina
Pa vidiš da su vas i madjari okupirali a ću samo na turke ;)
pre 5 godina
Zar nije starija pesma Slovoljubije koju je napisao sam despot Stefan Lazarevic? Smatra se jedinim od prvih srpskih dela nastalih pod uticajem renesanse. Taj zametak renesanse zauvek je ugasen njegovom smrcu i padom srpske despotovine...
pre 5 godina
Да ли је могуће да се и даље говори о наводном насељавању Словена на Балкан? За то постоји само један извор, фалсификовани Порфирогенитов спис. А када смо код старих српских песама, како то да нема ниједне о нашој наводној прапостојбини у некаквим мочварама тамо "иза Карпата"? Сеоба таквих размера је трауматичан догађај који у колективном народном памћењу оставља трагове. А ми о томе немамо никакво народно предање. Али зато имамо песме и приче у којима се спомињу "проклета Инђија" и римски цареви Трајан (Тројан) и Диоклецијан.
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
pre 5 godina
Pa i taj Janjoš Hunjadi, to jest Sibinjanin(Srbinjanin) Janko je bio Srbin, bar po očinskoj strani, a i majka muje bila sa prostora nekadašnje kneževine Vlaške, tako da je sasvim moguće da je i ona bila Srpkinja,inače ovo ne spore ni sami Mađari; Janko je dakle po narodnosti bio Srbin, ali mađarski kralj, a u suštini Janko je pre svega bio hrišćanin i veliki borac protiv islamskih okupatora koji su nadirali iz Azije i sa severa Afrike šireći pritom islam na najbrutalniji mogući način uz pomoć ognja i mača.
pre 5 godina
Ovde smo od uvek i to je dokazano, dosta vise o tom laznom naseljavanju Slovena koje je izmislila nemacka sluzba u 19 veku.
pre 5 godina
Sumanja se da je u pitanju Sibinjanin Janko...
pre 5 godina
Janoš Hunjadi je ipak najverovatnije bio Srbin:)
pre 5 godina
Да ли је могуће да се и даље говори о наводном насељавању Словена на Балкан? За то постоји само један извор, фалсификовани Порфирогенитов спис. А када смо код старих српских песама, како то да нема ниједне о нашој наводној прапостојбини у некаквим мочварама тамо "иза Карпата"? Сеоба таквих размера је трауматичан догађај који у колективном народном памћењу оставља трагове. А ми о томе немамо никакво народно предање. Али зато имамо песме и приче у којима се спомињу "проклета Инђија" и римски цареви Трајан (Тројан) и Диоклецијан.
pre 5 godina
Ovde smo od uvek i to je dokazano, dosta vise o tom laznom naseljavanju Slovena koje je izmislila nemacka sluzba u 19 veku.
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena? To se još uči u školama?
pre 5 godina
Zar nije starija pesma Slovoljubije koju je napisao sam despot Stefan Lazarevic? Smatra se jedinim od prvih srpskih dela nastalih pod uticajem renesanse. Taj zametak renesanse zauvek je ugasen njegovom smrcu i padom srpske despotovine...
pre 5 godina
Janoš Hunjadi je ipak najverovatnije bio Srbin:)
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
pre 5 godina
Sumanja se da je u pitanju Sibinjanin Janko...
pre 5 godina
Evo jedan prelepi zapis sa bogumilskog nadgrobnog spomenika
А се лежи Љубљен у Врхбосни рожден в Врхбосни закпан на својини на
племенитој.
Ја бјех онај ткоји цијел живот на раскрсницам стајах, размишљах, оклијевах. Бјех онај ткоји се питах как то да небо не стари а из њег се стално раджају нова и нова годишња доба. И у соби гдје бјех бјеше прозор, а иза прозора бескрај. Ал ја упорно гледах у под. И мишљах мојом смерти све тће то конечно стати. Ал није и моја смерт све старша и све тјешња је. Кам ми усјече Дражета а запис уписа Хусан не да покажу да бјех ветћ да ме више неима.
Љета господњег 1258
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
pre 5 godina
@tihi i baba
Janoš Hunjadi je kod Srba u pesmama upravo Sibinjanin Janko.
pre 5 godina
A po Bosni i Sandzaku imaju bogumilski nadgrobni spomenici tkz. stecci. Na nekim od njih imaju napisane pesme na stsroslovenskom jeziku, kao i tacano vreme rodjenje i smrti umrlog. Uglavnom su oko 1100-1200.
pre 5 godina
O doseljavanju Slovena je sigurno 15-20 pisaca ostavilo svedočanstva što detaljno što u fragmentima. Počev od Prokopija iz Cezareje, Pseudo-Mavrakije... Porfirogenit je značajan zato što se tu prvi put pominje i objašnjava istorija Srba, Hrvata i ostalih naroda koji su susedi sa Vizantijskim carstvom. Upadi i naseljavanje Slovena (Sklavina) su počeli od sredine šestog veka i trjalali su narednih 200 godina. Najsmešnije je ovde što je doseljavanje Slovena jedna od bolje dokumetovanih u istoriji i opet neko kaže da nema dokaza. Poricanje istorije i verovanja u laži nikad nije posledica nedostatak navodnih dokaza već psihološke prirode.
pre 5 godina
Obidjite Viminacijum. 8000 godina su stari nasi koreni na ovim prostorima, a zacetnici smo citave evropske civilizacije. To odlicno znaju veliki igraci, pa nam tako vesto i podmuklo namecu falsifikate, jer bi svi morali da promene pricu o Srbima-hiperborejcima kao o svojim praocima. Nije Sveti Sava otisao u Trnovo, u tudju zemlju da umre, nego je umro u svojoj zemlji. Svi okolni narodi lazu i izmisljaju neku fantasticnu povest jacajuci svoje nacionalno bice, samo mi bezimo od istine i cinjenica i prihvatamo istoriju koju nam namecu nasi dokazani dusmani, Nemci i Englezi.
pre 5 godina
Au kakvi komentari... Al se ovde bežalo sa časova istorije. Knjige braćo, knjige, a ne youtube teorije zavere...
pre 5 godina
Да ли је могуће да се и даље говори о наводном насељавању Словена на Балкан? (...)
(Куп је битан, 23. april 2020 09:53)
Da li je moguce da i dalje postoji klub Srbi narod najstariji?
pre 5 godina
@Naseljavanje Slovena? To se još uči u školama?
Ne, nego su pali s Marsa? 50% Srba živi u uverenju da postoji neka svetska zavera protiv Srba.
pre 5 godina
Toliko decenija smo uceni u skolama da smo dosli na ove prostore u nekakvoj seobi da ce takvo misljenje u nasem narodu ostati jos dugo dugo prisutno iako su nam danas sve dostupnije informacije da to nije bio slucaj. S druge strane imamo Albance koji po istorijskim izvorima i lingivstickim vrlo verovatno nisu bili na Balkanu do pre 10 vekova ali u skoli uce verziju da su Iliri i da su svi drugi na ove prostore naknadno dosli da im otmu zemlju i slicno. Mi smo sami sebi najveci neprijatelji. Ne poznajem narod koji je vise samog sebe zakopao od nas. Vecito u nekoj inferiornosti prema svima drugima.
pre 5 godina
ja sam U5 halogrupa ili potičem od ljudi koji su pre 40.000 godina naselili Evropu, odbijam da me neko zove došljakom posebno od strane E3b1 i J2 halogrupa koje su posle Srpske I1b halogrupe zakasnili 20.000 godina
pre 5 godina
I opet nama draže nešto što je napisao stranac, a "Slovo ljubve" koje je pedesetak godina ranije napisano najbolje da pocepamo.
pre 5 godina
Srbi, ako mislite da ste stariji i civilizovaniji narod nego što jeste, gde su vam pisani tragovi? Recimo neko književno delo ili slično? Kako ga imaju stari Rimljani, Grci, itd. a vi nemate?
pre 5 godina
Čas istorije za ove "Ljubiće" . Srbi i Hrvati se pre mogu svrstati u zapadne Slovene , jer su na Balkan došli iz područja današnje istočne Nemačke, najverovatnije sredinom sedmog veka . Na tom prostoru se i dalje nalaze malobrojni Lužički Srbi, a većina gradova ima i svoja slovenska imena, na primer : Brandenburg- Branibor, Lajpcig- Lipnica, Cvikau- Svarožić, Drezden- Dreždani... Na Balkanu smo se u većoj ili manjoj meri izmešali sa romanizovanim starosedelačkim stanovništvom, najviše Ilirima, delom i Keltima i Tračanima , tako da je tačno da je i vreme starog veka na Balkanu deo naše istorije , ali smo ipak pretežno Sloveni .
pre 5 godina
@rambo Amadeus, 23. april 2020 09:29
Pa Madjari su potomci Huna, koji su isto tako turkmensko pleme kao i Osmanlije. Ako pogledamo genetiku danasnjih Madjara videcemo da mnogi poticu od "Slovena" najverovatnije Slovaka i Srba koje su pokorili kada su dosli u Evropu. Njihove elite su bile hunske, odnosno ugarske, dok je narod ostao slovenski kojem su ovi nametnuli jezik...
pre 5 godina
Pa vidiš da su vas i madjari okupirali a ću samo na turke ;)
pre 5 godina
"Сеоба таквих размера је трауматичан догађај који у колективном народном памћењу оставља трагове.
(Куп је битан)"
Nije traumaticna ako se desava postepeno. I ako se narod siri, a ne kolektivno seli. Kelti su ziveli na teritoriji Srbije pa Irci i Skoti nesto ne pevaju o tome.
pre 5 godina
Srbi su došli u šestom veku. O tome svedoče i brojni grčki i rimski spisi. Nema potrebe izmišljati neki paralelnu istoriju. Ova koju imamo je već dovoljno bogata. Te izmišljene “treće oko” i “zona sumraka” istorije ostavimo ovima što nemaju pravu istoriju.
pre 5 godina
Osim što je ova pjesma zapisana nekoliko vijekova kasnije nego najranija djela većine evropskih naroda, Srbi, kao ni ostali južni Sloveni, nemaju svoj nacionalni ep. Ono što je Beovulf Englezima ili Nibelunzi Nijemcima ili Slovo o pohodu Igorovom Rusim ili, šta znam, Pjesma o Sidu Špancima. Srbi to nemaju i to je nesumnjiv dokaz naše kulturne inferiornosti.
Naravno, nismo mi za to krivi, niti je to neki grijeh samo po sebi. Grijeh je ne biti svjestan svoje istorije i realnog značaja u opštoj slici evropske i svjetske istorije.
pre 5 godina
Ајде молим вас престаните да верујете у теорије завере! Када се ради и о ковид-19 вирусу и о историји видим по коментарима овде да има доста људи који верују непоузданим лажима са фејса и Јутуба! Да, Словени су се населили на Балкан. Извори нису са Берлинског конгреса већ из Византијских извора који су оригинал! Где се прво смомињу Склавени као први који су дошли заједно са Аварима! Неможемо против 100% чињеница у то време су коњаници са Азијских степа били страх и трепет у Европи. Тј. Авари и Хуни после су дошли и Мађари у 10 веку. Престаните да верујете Глобал Србији, Трибалима и осталима. То је као ја кад сретнем сада неког Албанца па ми он показује на јутубу "као" доказе да су Албанци најстарији и најјачи народ! Да ми потичемо од њих и да Енглези и да су чак Грци постали од њих. Верујте 100% тачним изворима који су проверени!
pre 5 godina
Nije bilo “naseljavanja” Slovena, mi smo ovde domaci, oduvek smo ziveli na Helmskom poluostrvu! Dokle vise germanska istorija?!?
pre 5 godina
Pozdravlja vas Krepimir Oštrivojević! Srpski car koji je vladao teritorijom većom od Dušanovog carstva... Negde u IV veku, mnogo pre Nemanjića, rođaci...
pre 5 godina
Janoš Hunjadi je ipak najverovatnije bio Srbin:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 23. april 2020 09:32)
Vidi se po imenu i prezimenu
pre 5 godina
A ko je dokazao da nije bilo doseljavanja? Deretić i slični. Damjanović?
pre 5 godina
Da, doselili smo se ovamo u srednjem veku. Kao Sloveni. Pre nego što smo postali Srbi.
Zahvaljujući genetičkoj genealogiji ta tema može jednom za svagda da se smatra zaključenom.
Pitanje za autohtoniste je - šta uopšte znači biti najstariji i šta i da jesmo najstariji?
pre 5 godina
Интересантно је да је песма записана у јужној Италији,и то од Срба који су тамо живели. Е сад, интересантно је да су ти Срби временом прешли у католичанство, а да се данас говори о њима као "Хрватима" из јужне Италије!!!
pre 5 godina
Pa kad je cuveni junak bio Janos madjarski, zasto tako i ne piše u pesmi već Janko. Uzeli su nam Skenderbega, uzeli Janka, uzeli nam Šope, uzeli nam Tvrtka, sad prisvajaju kraljevića Marka i Dušana silnog. A mi ćutimo...
pre 5 godina
...Reč je o najstarijoj zapisanoj srpskoj narodnoj pesmi. Zapisao ju je Rođeri de Pačijenca u gradiću Đoja del Kole, koji se nalazi između Barija i Taranta, 1. juna 1492. godine... a da Srbi ne dođoše iz Italije? ovaj Rooođooo izgleda isto iz neke staaare srpske familije. Me'ščini da su italijani poreklom Srbi?!?
pre 5 godina
Pa i taj Janjoš Hunjadi, to jest Sibinjanin(Srbinjanin) Janko je bio Srbin, bar po očinskoj strani, a i majka muje bila sa prostora nekadašnje kneževine Vlaške, tako da je sasvim moguće da je i ona bila Srpkinja,inače ovo ne spore ni sami Mađari; Janko je dakle po narodnosti bio Srbin, ali mađarski kralj, a u suštini Janko je pre svega bio hrišćanin i veliki borac protiv islamskih okupatora koji su nadirali iz Azije i sa severa Afrike šireći pritom islam na najbrutalniji mogući način uz pomoć ognja i mača.
pre 5 godina
A izdavač? Diskos ili Jugoton?
pre 5 godina
pazi, veliki potop ostao zabeležen u pesmama a mnogo skorašnja 'seoba' nije nigde zapisana...
pre 5 godina
Rimljani ne spominju nikakve slovene u svojoj pokrajni Meziji. Naravno da je bilo naseljavanja. Problem je sto svaka strana moze da prica sta hoce, nema dokumenata. Kao poruceno za slatke mitove nacionalista, ili onih koji zele da ponize neku naciju.
pre 5 godina
lol, kako su se svi primili na deretićevu priču o autohtonosti srba. stvarno vas je lako prevariti. ili prije će biti da želite da vas neko prevari
pre 5 godina
Srbi su Sloveni samo 15%, Hrvati su Sloveni 30%, Rusi 60%, Ukrajinci 65%, Poljaci 70%.
pre 5 godina
Zanima me srbijanska knjizevnost srednjeg vijeka.
Koja su to djela i koji pisci?
pre 5 godina
naselhavanje Slovena je mozda bilo u mal9m orocentu mi Vincani najstariji narod na ovim prostorima.Ta komunisticka propaganda sluzi kao 8 uvek za minimiziranje nas Srba i nase istorije.Ako ne veruje te citajte to su rekli mnogi svecki antropolozi a ne Srpski nacionalisti.
pre 5 godina
@Zanima me srbijanska knjizevnost srednjeg vijeka.
Koja su to djela i koji pisci?
Slovljubve (Stefan Lazarević), Pohvala Knezu Lazaru (Jefimija, svetovno Jelena Mrnjavčević), Žitije Sefana Dečanskog ( Grigorije Camblak), Žitije Despota Stefana ( Konstantin Filozof, i mnogo druga njegova sačuvana dela), Miroslavljevo Jevandjelje (brata Stefana Nemanje), Žitije Sv Simeona (kralj Stefan prvovenčani), celokupni predkosovski ciklus, celokupna dubrovačka književnost i mnoga druga dela, teško ih sve nabrojati, a na nesreću zbog ratova, bežanija, paljevina, sve do paljevine Narodne Biblioteke 1941, 99% toga uništeno
pre 5 godina
Ovde smo od uvek i to je dokazano, dosta vise o tom laznom naseljavanju Slovena koje je izmislila nemacka sluzba u 19 veku.
(Slucaj z, 23. april 2020 09:25)
Da, dokazano pismenim dokumentima, spomenicima, pa i genetikom. Nigde veze s vezom. A toliko smo izmesane krvi da nam je poreklo sa svih strana. Neki preci su nam dosli odavde, neki odande, tako da niko od nas ne potice samo s jednog mesta, a i to je uvek pitanje hronologije (jer neko ko se naselio iz jednog mesta i dalje ima pretke koji su se pa tamo naselili iz nekog drugog, treceg mesta itd.).
pre 5 godina
Izgleda da je "Mađar" Janoš Hunjadi (Sibinjanin Janko) zborio Srpski?
pre 5 godina
Па и насељавали су се наши преци на ове просторе у 7, 8,9 веку, шта није јасно? Шта мислите одакле језичке сличности и обичаји са Русима, Украјинцима, Пољацима, Чесима... До душе мешали су се са овдашњим становништвом па се сада све то изгубило, али свакако носимо већи део гена са осталим словенима највише од свих Словена Срби, Бугари, Хрвати, Босанци, Македонци су се мешали са локалним становништвом него Руси, Украјинци, Пољаци... Није требало неко колективно сећање на неко дешавање или да било шта тако нешто постоји да би била велика миграција, то се дешавало неприметно и полако временом...
pre 5 godina
Sasa i Slucaj z
Iznikli smo iz korena?Posto vidim od pamtiveka smo bili ovde,nismo dosli na ove prostore
pre 5 godina
@pazarac 1250 godine vreme se nije računalo tako. Tako da na originalnu teško može da stoji ta godina. Ne bih da lupim jer ne znam baš tačno ali vreme pre i posle Hrista se računa tek negde od 14-15 veka. Možda i kasnije.
pre 5 godina
Ма не, Хеј Словени је старија.100%
pre 5 godina
I pisac i glavni junak zvuče totalno srpski..
pre 5 godina
@nebeski narod
Песма је записана код српских избеглица које су напустиле Србију после пада Смедерева и скрасили се на Апенинском полуострву. Никакве теорије завере нису у питању, само просто знање.
Највероватније је у питању "Јанко Сибњанин" јер као што знамо исти је након његовог пораза на Косову у повратку за Мађарску био заробљен од стране деспота Ђурђа Бранковића и држан док није плаћен откуп.
pre 5 godina
Ne znam zašto toliko busanje u prsa. Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta.
pre 5 godina
Ovo je pesma koja se pevala i u tom smislu je najstarija koja je zabeležena. Moguće je da su je izvodili putujući svirači i tako je stigla do Italije.
pre 5 godina
Rimljani ne spominju nikakve slovene u svojoj pokrajni Meziji. Naravno da je bilo naseljavanja. Problem je sto svaka strana moze da prica sta hoce, nema dokumenata. Kao poruceno za slatke mitove nacionalista, ili onih koji zele da ponize neku naciju.
(Gligor, 23. april 2020 11:12)
Vizantijski izvori ne pominju Crnogorce? Odakle su se oni pojavili po tvojoj logici? Jel su s Marsa pali ili se kasnije u 15 veku odnekud doselili. Ajd objasni.
pre 5 godina
Madjarski kralj Korvin? Otac prvog vampira i vukodlaka?
pre 5 godina
A po Bosni i Sandzaku imaju bogumilski nadgrobni spomenici tkz. stecci. Na nekim od njih imaju napisane pesme na stsroslovenskom jeziku, kao i tacano vreme rodjenje i smrti umrlog. Uglavnom su oko 1100-1200.
(Pazarac, 23. april 2020 12:52)
Bogumili nisu nacija nego jeres u Hriscanstvu, Bogumila je bilo i u Bugarskoj i svuda u regionu. Skoro svaka nacija u regionu je imala Bogumile pa tako i srpska nacija. Bogumili u Bosni i Srbiji su bili Srbi.
pre 5 godina
Joj, kako ovo da smo oduvek ovde godi Velikosrbima. Devedesetih smo se borili za ono što je oduvek bilo naše što neobavešteni Sloba nije pomenuo...
pre 5 godina
"..Reč je o najstarijoj zapisanoj srpskoj narodnoj pesmi. Zapisao ju je Rođeri de Pačijenca u gradiću Đoja del Kole, koji se nalazi između Barija i Taranta, 1. juna 1492. godine... a da Srbi ne dođoše iz Italije? ovaj Rooođooo izgleda isto iz neke staaare srpske familije. Me'ščini da su italijani poreklom Srbi?!?"
Komedijaš, posle pada primorskih Srpskih zemalja ( Herceg Novi je zadnji pao 1499), bilo je puno izbeglica Srba u tom delu Italije. Pročitaj malo više, autor je je zapisao pesmu od nekih Srba izbeglica.
Južna Italija primila je takodje dosta i izbeglica iz Albanija, čija sela i dalje postoje. Nešto severnije, takodje hrvatska izbeglička sela, koja kao u Austriji, govore hrvatskim jezikom ( čakavicom)
pre 5 godina
Ne znam zašto toliko busanje u prsa. Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta.
(Dijasporac, 23. april 2020 19:09)
Nisi ti sigurno SRBIN odavno cim tako pricas!!!Uzeo si ti odavno tudje drzavljanstvo a ovamo slavis slavu, 1 godisnje kad se vratis u selo iz kog si poso odes do crkve da se prekstis i zapalis svecu!Dao si deci imana po Marku,Nikoli,Lazaru a oni sigurno ni ne pricaju maternji jezik...
Takvi Srbi su ono sto spomenu onaj poturcen Srbin iz "Boja Na Kosovu"..."Ako je Turcin krvav do lakta poturica mora biti do ramena"
Bolji opis tebe nemam,BRE!!
pre 5 godina
Zar jos ovde ima sveta koji brka savremene i stare toponime, ne razume koncept kulturnih uticaja, zajednicke indoevropske jezicke baze, preuzimanja tekstova, motiva? Mozda vi mislite da to sto majanski i sumerski mitovi pominju poplave svakako govori da su jedni culi to direktno od drugih?
Nije ni cudo sto je Deretic ovde toliko popularan.
Doduse, od vincanskog pisma dodjosmo do vincnanske deponije, pa se ja ne bih mnogo hvalio tim 'narod najstariji'. Mada je i logicno. Stanovnistvo nam staro, automobili nam stari, cevi nam stare...uklapa se.
pre 5 godina
da vam verujem ? kao sto je PUKNI ZORO stara srpska pesma iz prvog svetskig rata.... povraca mi se od istorije i onoga sta je bilo . ajmo napred ljudi i gledajte gde i kako ce deca da nam rastu a ne sta su nam dede pevale i rucale....
pre 5 godina
Janjos Hunjadi, zarobljen i bacen u tamnicu u Srbiji jer je ratovao protiv Osmanlija, bio na celu krstaske vojske u pokusajima da otera Turke s Balkana.
Jedina hriscanska drzava koja je izdala hriscane bila je naravno Srbija. I to vec treci put. Cuveni srpski vernici branili Islam.
pre 5 godina
Pesma stara 500 godina a razum svaku rec?
Pre ce biti da je ovo neka modifikovana verzija.
Procitas "Nacertanije" Garasanina staro 150 godina pa neces razumeti 10-15% reci.
pre 5 godina
"Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta."
Nikoga od nas ne odredjuje narodnost kojom pripada a i sama pripadnost nije obavezna. Nemate se cega stideti ni ponositi. Zivimo u 21. veku, svako moze da odabere gde ce da zivi na ovoj planeti i da nauci bilo kojo jezik. Problem nastane kad u nedostatku ambicije, truda i odgovornosti za svoj zivot neko krivi naciju ili drzavu u kojoj je rodjen za sopstveno nezadovoljstvo a takvih danas ima mnogo. Dobrim delom zbog takvih ljudi i jesmo ovakvi. Posto mrznja prema svojoj zemlji ne moze ni zemlji ni sunarodnicima i sugradjajima doneti nista dobro a ni samoj osobi. Zelim vam svako dobro.
pre 5 godina
@ pazarac
Ovo je prelepo. Hvala od srca.
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
(Sasa, 23. april 2020 09:58)
Soveni i jesu bili sila. Najveću teritoriju na svetu drže Sloveni. I u čemu je problem što su sa područja današnje Ukrajine i okoline u sedmom/osmom veku došli na Balkan??
Da su bili starosedeoci na Ballkanu onda bi ih ovde na Balkanu bilo 300 miliona, a Rusiji, Poljskoj, Ukrajini, itd po 10. Ipak je obrnuto.
pre 5 godina
Samo u Srbiji imate nekoliko otkrivenih i dokumentovanih starih kultura i civilizacija koje su ostavile konkretne tragove - Vinca, Lepenski Vir, Starcevo... e sad ocigledno je to pogresno i za neke opasno prihvatiti te kulture kao deo svog bica i identiteta ali zato Grci imaju pravo da bastine staru Helensku kulturu, Italijani Rimsko carstvo, Turci Troju, Makedonci Aleksandra itd. Uzgred neko rece kako Srbi nemaju nikakvo pisano delo iz srednjeg veka, sta je sa Mirislavljevim jevandjeljem? Puni su muzeji starih knjiga samo su ljudi izgleda lenji da ih posecuju.
pre 5 godina
Mracni Srednji vek u kome narodi nisu ni postojali,Tek tamo posle Francuske ravolucije.
pre 5 godina
Sad ce pronaci pisane tragove da smo prihvatili vakcinu protiv pandemije u sestom veku.
pre 5 godina
Znaci, kraj 15 veka i prva zapisana "srpska pesma".
Ocigledno su se Srbi doselili kasnije u odnosu na ostale.
pre 5 godina
Zasto na vasem portalu ovoliko komentara od ovih poreklom iz susjednih zemalja koji se jos i lazno predstavljaju kao Srbi
pre 5 godina
Sloveni nisu naseljavani nego su ih krimski tatari hvatali i prodavali kao robove,prvo Grcima pa posle Rimljanima dok se Sr(o)blje nije diglo na noge :(
pre 5 godina
Od poezije, najstarije koje je sačuvano je Slovo Ljubve. Napisao ju je despot Stefan Lazarević, 1409. godine. Nije deseterac, i nije epska poezija ali jeste ostavljena u nasleđe ovom narodu, koji izgleda ne zna dve nacrtane ovce na papiru da sačuva, a kamoli samog sebe...
pre 5 godina
Ja imam teoriju: mi smo ovde i starosedeoci i dosljaci. Naime, kad je Rim osvojio Balkan, sigurno je postojece stanovnistvo dobrim delom pobeglo. Jedini slobodan pravac je bio na istok, preko Karpata u danasnju Ukrajinu. Upravo tamo gde se smatra da je postojbina Slovena. Tamo se izmesali sa lokalcima pa se posle par vekova u velikoj seobi vratili na Balkan. Otuda imamo ilirske, slovenske i keltske gene. Ne znam, ali ova mi teorija zvuci sasvim realno. Ako ima neko ko je vise proucavao istoriju, molio bih da napise zvuci li ovo moguce?
pre 5 godina
Grad Smederevo treba da stavi pesmu u svoju baštinu i da može da se pohvali da je to najstarija Srpska pesma.
pre 5 godina
"Smatra se da je Janko vojvoda koji se pominje u pesmi zapravo Janoš Hunjadi, čuveni mađarski vojskovođa, kapetan Beograda sredinom 15. veka...". Kako moze da bude najstarija zapisana srpska pesma, kada govori o coveku iz 15. veka? Ili pre toga nisu postojale pesme i niko nista nije zapisivao? Zar pre Kosovskog Boja nisu postojale pesme? Ili su to neki slovenski samani u transu videli buduceg vojvodu, koji je inace jos Madjar?
pre 5 godina
@Bole
Pocelo se za vreme vladavine Karla Velikog oko 800 N.E.
pre 5 godina
Falsifikat.
pre 5 godina
Prelepa pesmica, mislim da je treba učiti napamet u osnovnoj školi.
pre 5 godina
Najjaci su ovi koji citiraju Porfirogenita, a prave se da ne znaju da je njegov rukopis falsifikat. Naime zapis je napisan na novogrckom a ne na starogrckom, koji se govorio u desetom veku. Nemci su priznali svoje ucenje o 19.veku kao pogresno jos 90ih. Francuzi, Spanci i Holandjani su izbacili iz skolskih knjiga ucenje o seobama slovena. Cesi i Poljaci u skolama uce o njihovoj prapostojbini na Balkanu i drze se svojih najstarijih nadjenih zapisa(Dalimilova i Nestorova hronika). Pozdrav
pre 5 godina
srdjane - ajde objasni kojem narodu, ili grupi naroda, pripadaju englezi : po poreklu, genima i jeziku?
pre 5 godina
Za ove koji navode slovo ljubve, koje jeste starije, neka obnove gradivo iz istorije kada pocinje srednji vek. Lepo pise u naslovu, najstarija sacuvana pesma iz srednjeg veka! Sto ne znaci da ih nije bilo ranije i da nisu sacuvane, ali pripadaju starom veku. To su osnove! Periodi istorije koji se granice odredjenim dogadjajima. Namerno necu napisati kojim jer to oni koji su bezali sa casova i istoriju uce s jutjuba ne samo da ne znaju, vec ih to i ne zanima.
pre 5 godina
Ovde smo od uvek i to je dokazano, dosta vise o tom laznom naseljavanju Slovena koje je izmislila nemacka sluzba u 19 veku.
pre 5 godina
Pa vidiš da su vas i madjari okupirali a ću samo na turke ;)
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena? To se još uči u školama?
pre 5 godina
Да ли је могуће да се и даље говори о наводном насељавању Словена на Балкан? За то постоји само један извор, фалсификовани Порфирогенитов спис. А када смо код старих српских песама, како то да нема ниједне о нашој наводној прапостојбини у некаквим мочварама тамо "иза Карпата"? Сеоба таквих размера је трауматичан догађај који у колективном народном памћењу оставља трагове. А ми о томе немамо никакво народно предање. Али зато имамо песме и приче у којима се спомињу "проклета Инђија" и римски цареви Трајан (Тројан) и Диоклецијан.
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
pre 5 godina
Obidjite Viminacijum. 8000 godina su stari nasi koreni na ovim prostorima, a zacetnici smo citave evropske civilizacije. To odlicno znaju veliki igraci, pa nam tako vesto i podmuklo namecu falsifikate, jer bi svi morali da promene pricu o Srbima-hiperborejcima kao o svojim praocima. Nije Sveti Sava otisao u Trnovo, u tudju zemlju da umre, nego je umro u svojoj zemlji. Svi okolni narodi lazu i izmisljaju neku fantasticnu povest jacajuci svoje nacionalno bice, samo mi bezimo od istine i cinjenica i prihvatamo istoriju koju nam namecu nasi dokazani dusmani, Nemci i Englezi.
pre 5 godina
Janoš Hunjadi je ipak najverovatnije bio Srbin:)
pre 5 godina
Osim što je ova pjesma zapisana nekoliko vijekova kasnije nego najranija djela većine evropskih naroda, Srbi, kao ni ostali južni Sloveni, nemaju svoj nacionalni ep. Ono što je Beovulf Englezima ili Nibelunzi Nijemcima ili Slovo o pohodu Igorovom Rusim ili, šta znam, Pjesma o Sidu Špancima. Srbi to nemaju i to je nesumnjiv dokaz naše kulturne inferiornosti.
Naravno, nismo mi za to krivi, niti je to neki grijeh samo po sebi. Grijeh je ne biti svjestan svoje istorije i realnog značaja u opštoj slici evropske i svjetske istorije.
pre 5 godina
Да ли је могуће да се и даље говори о наводном насељавању Словена на Балкан? (...)
(Куп је битан, 23. april 2020 09:53)
Da li je moguce da i dalje postoji klub Srbi narod najstariji?
pre 5 godina
...Reč je o najstarijoj zapisanoj srpskoj narodnoj pesmi. Zapisao ju je Rođeri de Pačijenca u gradiću Đoja del Kole, koji se nalazi između Barija i Taranta, 1. juna 1492. godine... a da Srbi ne dođoše iz Italije? ovaj Rooođooo izgleda isto iz neke staaare srpske familije. Me'ščini da su italijani poreklom Srbi?!?
pre 5 godina
Srbi, ako mislite da ste stariji i civilizovaniji narod nego što jeste, gde su vam pisani tragovi? Recimo neko književno delo ili slično? Kako ga imaju stari Rimljani, Grci, itd. a vi nemate?
pre 5 godina
Nije bilo “naseljavanja” Slovena, mi smo ovde domaci, oduvek smo ziveli na Helmskom poluostrvu! Dokle vise germanska istorija?!?
pre 5 godina
Zanima me srbijanska knjizevnost srednjeg vijeka.
Koja su to djela i koji pisci?
pre 5 godina
naselhavanje Slovena je mozda bilo u mal9m orocentu mi Vincani najstariji narod na ovim prostorima.Ta komunisticka propaganda sluzi kao 8 uvek za minimiziranje nas Srba i nase istorije.Ako ne veruje te citajte to su rekli mnogi svecki antropolozi a ne Srpski nacionalisti.
pre 5 godina
O doseljavanju Slovena je sigurno 15-20 pisaca ostavilo svedočanstva što detaljno što u fragmentima. Počev od Prokopija iz Cezareje, Pseudo-Mavrakije... Porfirogenit je značajan zato što se tu prvi put pominje i objašnjava istorija Srba, Hrvata i ostalih naroda koji su susedi sa Vizantijskim carstvom. Upadi i naseljavanje Slovena (Sklavina) su počeli od sredine šestog veka i trjalali su narednih 200 godina. Najsmešnije je ovde što je doseljavanje Slovena jedna od bolje dokumetovanih u istoriji i opet neko kaže da nema dokaza. Poricanje istorije i verovanja u laži nikad nije posledica nedostatak navodnih dokaza već psihološke prirode.
pre 5 godina
Ne znam zašto toliko busanje u prsa. Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta.
pre 5 godina
Toliko decenija smo uceni u skolama da smo dosli na ove prostore u nekakvoj seobi da ce takvo misljenje u nasem narodu ostati jos dugo dugo prisutno iako su nam danas sve dostupnije informacije da to nije bio slucaj. S druge strane imamo Albance koji po istorijskim izvorima i lingivstickim vrlo verovatno nisu bili na Balkanu do pre 10 vekova ali u skoli uce verziju da su Iliri i da su svi drugi na ove prostore naknadno dosli da im otmu zemlju i slicno. Mi smo sami sebi najveci neprijatelji. Ne poznajem narod koji je vise samog sebe zakopao od nas. Vecito u nekoj inferiornosti prema svima drugima.
pre 5 godina
ja sam U5 halogrupa ili potičem od ljudi koji su pre 40.000 godina naselili Evropu, odbijam da me neko zove došljakom posebno od strane E3b1 i J2 halogrupa koje su posle Srpske I1b halogrupe zakasnili 20.000 godina
pre 5 godina
Pozdravlja vas Krepimir Oštrivojević! Srpski car koji je vladao teritorijom većom od Dušanovog carstva... Negde u IV veku, mnogo pre Nemanjića, rođaci...
pre 5 godina
Srbi su Sloveni samo 15%, Hrvati su Sloveni 30%, Rusi 60%, Ukrajinci 65%, Poljaci 70%.
pre 5 godina
Ајде молим вас престаните да верујете у теорије завере! Када се ради и о ковид-19 вирусу и о историји видим по коментарима овде да има доста људи који верују непоузданим лажима са фејса и Јутуба! Да, Словени су се населили на Балкан. Извори нису са Берлинског конгреса већ из Византијских извора који су оригинал! Где се прво смомињу Склавени као први који су дошли заједно са Аварима! Неможемо против 100% чињеница у то време су коњаници са Азијских степа били страх и трепет у Европи. Тј. Авари и Хуни после су дошли и Мађари у 10 веку. Престаните да верујете Глобал Србији, Трибалима и осталима. То је као ја кад сретнем сада неког Албанца па ми он показује на јутубу "као" доказе да су Албанци најстарији и најјачи народ! Да ми потичемо од њих и да Енглези и да су чак Грци постали од њих. Верујте 100% тачним изворима који су проверени!
pre 5 godina
Joj, kako ovo da smo oduvek ovde godi Velikosrbima. Devedesetih smo se borili za ono što je oduvek bilo naše što neobavešteni Sloba nije pomenuo...
pre 5 godina
lol, kako su se svi primili na deretićevu priču o autohtonosti srba. stvarno vas je lako prevariti. ili prije će biti da želite da vas neko prevari
pre 5 godina
Zar nije starija pesma Slovoljubije koju je napisao sam despot Stefan Lazarevic? Smatra se jedinim od prvih srpskih dela nastalih pod uticajem renesanse. Taj zametak renesanse zauvek je ugasen njegovom smrcu i padom srpske despotovine...
pre 5 godina
Srbi su došli u šestom veku. O tome svedoče i brojni grčki i rimski spisi. Nema potrebe izmišljati neki paralelnu istoriju. Ova koju imamo je već dovoljno bogata. Te izmišljene “treće oko” i “zona sumraka” istorije ostavimo ovima što nemaju pravu istoriju.
pre 5 godina
Da, doselili smo se ovamo u srednjem veku. Kao Sloveni. Pre nego što smo postali Srbi.
Zahvaljujući genetičkoj genealogiji ta tema može jednom za svagda da se smatra zaključenom.
Pitanje za autohtoniste je - šta uopšte znači biti najstariji i šta i da jesmo najstariji?
pre 5 godina
Au kakvi komentari... Al se ovde bežalo sa časova istorije. Knjige braćo, knjige, a ne youtube teorije zavere...
pre 5 godina
@Naseljavanje Slovena? To se još uči u školama?
Ne, nego su pali s Marsa? 50% Srba živi u uverenju da postoji neka svetska zavera protiv Srba.
pre 5 godina
Sumanja se da je u pitanju Sibinjanin Janko...
pre 5 godina
A izdavač? Diskos ili Jugoton?
pre 5 godina
A ko je dokazao da nije bilo doseljavanja? Deretić i slični. Damjanović?
pre 5 godina
Интересантно је да је песма записана у јужној Италији,и то од Срба који су тамо живели. Е сад, интересантно је да су ти Срби временом прешли у католичанство, а да се данас говори о њима као "Хрватима" из јужне Италије!!!
pre 5 godina
pazi, veliki potop ostao zabeležen u pesmama a mnogo skorašnja 'seoba' nije nigde zapisana...
pre 5 godina
Pa kad je cuveni junak bio Janos madjarski, zasto tako i ne piše u pesmi već Janko. Uzeli su nam Skenderbega, uzeli Janka, uzeli nam Šope, uzeli nam Tvrtka, sad prisvajaju kraljevića Marka i Dušana silnog. A mi ćutimo...
pre 5 godina
Čas istorije za ove "Ljubiće" . Srbi i Hrvati se pre mogu svrstati u zapadne Slovene , jer su na Balkan došli iz područja današnje istočne Nemačke, najverovatnije sredinom sedmog veka . Na tom prostoru se i dalje nalaze malobrojni Lužički Srbi, a većina gradova ima i svoja slovenska imena, na primer : Brandenburg- Branibor, Lajpcig- Lipnica, Cvikau- Svarožić, Drezden- Dreždani... Na Balkanu smo se u većoj ili manjoj meri izmešali sa romanizovanim starosedelačkim stanovništvom, najviše Ilirima, delom i Keltima i Tračanima , tako da je tačno da je i vreme starog veka na Balkanu deo naše istorije , ali smo ipak pretežno Sloveni .
pre 5 godina
Madjarski kralj Korvin? Otac prvog vampira i vukodlaka?
pre 5 godina
Janjos Hunjadi, zarobljen i bacen u tamnicu u Srbiji jer je ratovao protiv Osmanlija, bio na celu krstaske vojske u pokusajima da otera Turke s Balkana.
Jedina hriscanska drzava koja je izdala hriscane bila je naravno Srbija. I to vec treci put. Cuveni srpski vernici branili Islam.
pre 5 godina
Па и насељавали су се наши преци на ове просторе у 7, 8,9 веку, шта није јасно? Шта мислите одакле језичке сличности и обичаји са Русима, Украјинцима, Пољацима, Чесима... До душе мешали су се са овдашњим становништвом па се сада све то изгубило, али свакако носимо већи део гена са осталим словенима највише од свих Словена Срби, Бугари, Хрвати, Босанци, Македонци су се мешали са локалним становништвом него Руси, Украјинци, Пољаци... Није требало неко колективно сећање на неко дешавање или да било шта тако нешто постоји да би била велика миграција, то се дешавало неприметно и полако временом...
pre 5 godina
Rimljani ne spominju nikakve slovene u svojoj pokrajni Meziji. Naravno da je bilo naseljavanja. Problem je sto svaka strana moze da prica sta hoce, nema dokumenata. Kao poruceno za slatke mitove nacionalista, ili onih koji zele da ponize neku naciju.
pre 5 godina
Izgleda da je "Mađar" Janoš Hunjadi (Sibinjanin Janko) zborio Srpski?
pre 5 godina
Pa i taj Janjoš Hunjadi, to jest Sibinjanin(Srbinjanin) Janko je bio Srbin, bar po očinskoj strani, a i majka muje bila sa prostora nekadašnje kneževine Vlaške, tako da je sasvim moguće da je i ona bila Srpkinja,inače ovo ne spore ni sami Mađari; Janko je dakle po narodnosti bio Srbin, ali mađarski kralj, a u suštini Janko je pre svega bio hrišćanin i veliki borac protiv islamskih okupatora koji su nadirali iz Azije i sa severa Afrike šireći pritom islam na najbrutalniji mogući način uz pomoć ognja i mača.
pre 5 godina
Ovde smo od uvek i to je dokazano, dosta vise o tom laznom naseljavanju Slovena koje je izmislila nemacka sluzba u 19 veku.
(Slucaj z, 23. april 2020 09:25)
Da, dokazano pismenim dokumentima, spomenicima, pa i genetikom. Nigde veze s vezom. A toliko smo izmesane krvi da nam je poreklo sa svih strana. Neki preci su nam dosli odavde, neki odande, tako da niko od nas ne potice samo s jednog mesta, a i to je uvek pitanje hronologije (jer neko ko se naselio iz jednog mesta i dalje ima pretke koji su se pa tamo naselili iz nekog drugog, treceg mesta itd.).
pre 5 godina
Janoš Hunjadi je ipak najverovatnije bio Srbin:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 23. april 2020 09:32)
Vidi se po imenu i prezimenu
pre 5 godina
Rimljani ne spominju nikakve slovene u svojoj pokrajni Meziji. Naravno da je bilo naseljavanja. Problem je sto svaka strana moze da prica sta hoce, nema dokumenata. Kao poruceno za slatke mitove nacionalista, ili onih koji zele da ponize neku naciju.
(Gligor, 23. april 2020 11:12)
Vizantijski izvori ne pominju Crnogorce? Odakle su se oni pojavili po tvojoj logici? Jel su s Marsa pali ili se kasnije u 15 veku odnekud doselili. Ajd objasni.
pre 5 godina
Znaci, kraj 15 veka i prva zapisana "srpska pesma".
Ocigledno su se Srbi doselili kasnije u odnosu na ostale.
pre 5 godina
da vam verujem ? kao sto je PUKNI ZORO stara srpska pesma iz prvog svetskig rata.... povraca mi se od istorije i onoga sta je bilo . ajmo napred ljudi i gledajte gde i kako ce deca da nam rastu a ne sta su nam dede pevale i rucale....
pre 5 godina
Evo jedan prelepi zapis sa bogumilskog nadgrobnog spomenika
А се лежи Љубљен у Врхбосни рожден в Врхбосни закпан на својини на
племенитој.
Ја бјех онај ткоји цијел живот на раскрсницам стајах, размишљах, оклијевах. Бјех онај ткоји се питах как то да небо не стари а из њег се стално раджају нова и нова годишња доба. И у соби гдје бјех бјеше прозор, а иза прозора бескрај. Ал ја упорно гледах у под. И мишљах мојом смерти све тће то конечно стати. Ал није и моја смерт све старша и све тјешња је. Кам ми усјече Дражета а запис уписа Хусан не да покажу да бјех ветћ да ме више неима.
Љета господњег 1258
pre 5 godina
"Сеоба таквих размера је трауматичан догађај који у колективном народном памћењу оставља трагове.
(Куп је битан)"
Nije traumaticna ako se desava postepeno. I ako se narod siri, a ne kolektivno seli. Kelti su ziveli na teritoriji Srbije pa Irci i Skoti nesto ne pevaju o tome.
pre 5 godina
@rambo Amadeus, 23. april 2020 09:29
Pa Madjari su potomci Huna, koji su isto tako turkmensko pleme kao i Osmanlije. Ako pogledamo genetiku danasnjih Madjara videcemo da mnogi poticu od "Slovena" najverovatnije Slovaka i Srba koje su pokorili kada su dosli u Evropu. Njihove elite su bile hunske, odnosno ugarske, dok je narod ostao slovenski kojem su ovi nametnuli jezik...
pre 5 godina
A po Bosni i Sandzaku imaju bogumilski nadgrobni spomenici tkz. stecci. Na nekim od njih imaju napisane pesme na stsroslovenskom jeziku, kao i tacano vreme rodjenje i smrti umrlog. Uglavnom su oko 1100-1200.
pre 5 godina
I pisac i glavni junak zvuče totalno srpski..
pre 5 godina
Mracni Srednji vek u kome narodi nisu ni postojali,Tek tamo posle Francuske ravolucije.
pre 5 godina
Za ove koji navode slovo ljubve, koje jeste starije, neka obnove gradivo iz istorije kada pocinje srednji vek. Lepo pise u naslovu, najstarija sacuvana pesma iz srednjeg veka! Sto ne znaci da ih nije bilo ranije i da nisu sacuvane, ali pripadaju starom veku. To su osnove! Periodi istorije koji se granice odredjenim dogadjajima. Namerno necu napisati kojim jer to oni koji su bezali sa casova i istoriju uce s jutjuba ne samo da ne znaju, vec ih to i ne zanima.
pre 5 godina
Najjaci su ovi koji citiraju Porfirogenita, a prave se da ne znaju da je njegov rukopis falsifikat. Naime zapis je napisan na novogrckom a ne na starogrckom, koji se govorio u desetom veku. Nemci su priznali svoje ucenje o 19.veku kao pogresno jos 90ih. Francuzi, Spanci i Holandjani su izbacili iz skolskih knjiga ucenje o seobama slovena. Cesi i Poljaci u skolama uce o njihovoj prapostojbini na Balkanu i drze se svojih najstarijih nadjenih zapisa(Dalimilova i Nestorova hronika). Pozdrav
pre 5 godina
Ма не, Хеј Словени је старија.100%
pre 5 godina
I opet nama draže nešto što je napisao stranac, a "Slovo ljubve" koje je pedesetak godina ranije napisano najbolje da pocepamo.
pre 5 godina
Sasa i Slucaj z
Iznikli smo iz korena?Posto vidim od pamtiveka smo bili ovde,nismo dosli na ove prostore
pre 5 godina
@pazarac 1250 godine vreme se nije računalo tako. Tako da na originalnu teško može da stoji ta godina. Ne bih da lupim jer ne znam baš tačno ali vreme pre i posle Hrista se računa tek negde od 14-15 veka. Možda i kasnije.
pre 5 godina
Samo u Srbiji imate nekoliko otkrivenih i dokumentovanih starih kultura i civilizacija koje su ostavile konkretne tragove - Vinca, Lepenski Vir, Starcevo... e sad ocigledno je to pogresno i za neke opasno prihvatiti te kulture kao deo svog bica i identiteta ali zato Grci imaju pravo da bastine staru Helensku kulturu, Italijani Rimsko carstvo, Turci Troju, Makedonci Aleksandra itd. Uzgred neko rece kako Srbi nemaju nikakvo pisano delo iz srednjeg veka, sta je sa Mirislavljevim jevandjeljem? Puni su muzeji starih knjiga samo su ljudi izgleda lenji da ih posecuju.
pre 5 godina
A po Bosni i Sandzaku imaju bogumilski nadgrobni spomenici tkz. stecci. Na nekim od njih imaju napisane pesme na stsroslovenskom jeziku, kao i tacano vreme rodjenje i smrti umrlog. Uglavnom su oko 1100-1200.
(Pazarac, 23. april 2020 12:52)
Bogumili nisu nacija nego jeres u Hriscanstvu, Bogumila je bilo i u Bugarskoj i svuda u regionu. Skoro svaka nacija u regionu je imala Bogumile pa tako i srpska nacija. Bogumili u Bosni i Srbiji su bili Srbi.
pre 5 godina
Ovo je pesma koja se pevala i u tom smislu je najstarija koja je zabeležena. Moguće je da su je izvodili putujući svirači i tako je stigla do Italije.
pre 5 godina
Ne znam zašto toliko busanje u prsa. Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta.
(Dijasporac, 23. april 2020 19:09)
Nisi ti sigurno SRBIN odavno cim tako pricas!!!Uzeo si ti odavno tudje drzavljanstvo a ovamo slavis slavu, 1 godisnje kad se vratis u selo iz kog si poso odes do crkve da se prekstis i zapalis svecu!Dao si deci imana po Marku,Nikoli,Lazaru a oni sigurno ni ne pricaju maternji jezik...
Takvi Srbi su ono sto spomenu onaj poturcen Srbin iz "Boja Na Kosovu"..."Ako je Turcin krvav do lakta poturica mora biti do ramena"
Bolji opis tebe nemam,BRE!!
pre 5 godina
Falsifikat.
pre 5 godina
Pesma stara 500 godina a razum svaku rec?
Pre ce biti da je ovo neka modifikovana verzija.
Procitas "Nacertanije" Garasanina staro 150 godina pa neces razumeti 10-15% reci.
pre 5 godina
"Smatra se da je Janko vojvoda koji se pominje u pesmi zapravo Janoš Hunjadi, čuveni mađarski vojskovođa, kapetan Beograda sredinom 15. veka...". Kako moze da bude najstarija zapisana srpska pesma, kada govori o coveku iz 15. veka? Ili pre toga nisu postojale pesme i niko nista nije zapisivao? Zar pre Kosovskog Boja nisu postojale pesme? Ili su to neki slovenski samani u transu videli buduceg vojvodu, koji je inace jos Madjar?
pre 5 godina
Ja imam teoriju: mi smo ovde i starosedeoci i dosljaci. Naime, kad je Rim osvojio Balkan, sigurno je postojece stanovnistvo dobrim delom pobeglo. Jedini slobodan pravac je bio na istok, preko Karpata u danasnju Ukrajinu. Upravo tamo gde se smatra da je postojbina Slovena. Tamo se izmesali sa lokalcima pa se posle par vekova u velikoj seobi vratili na Balkan. Otuda imamo ilirske, slovenske i keltske gene. Ne znam, ali ova mi teorija zvuci sasvim realno. Ako ima neko ko je vise proucavao istoriju, molio bih da napise zvuci li ovo moguce?
pre 5 godina
@Zanima me srbijanska knjizevnost srednjeg vijeka.
Koja su to djela i koji pisci?
Slovljubve (Stefan Lazarević), Pohvala Knezu Lazaru (Jefimija, svetovno Jelena Mrnjavčević), Žitije Sefana Dečanskog ( Grigorije Camblak), Žitije Despota Stefana ( Konstantin Filozof, i mnogo druga njegova sačuvana dela), Miroslavljevo Jevandjelje (brata Stefana Nemanje), Žitije Sv Simeona (kralj Stefan prvovenčani), celokupni predkosovski ciklus, celokupna dubrovačka književnost i mnoga druga dela, teško ih sve nabrojati, a na nesreću zbog ratova, bežanija, paljevina, sve do paljevine Narodne Biblioteke 1941, 99% toga uništeno
pre 5 godina
@tihi i baba
Janoš Hunjadi je kod Srba u pesmama upravo Sibinjanin Janko.
pre 5 godina
Sloveni nisu naseljavani nego su ih krimski tatari hvatali i prodavali kao robove,prvo Grcima pa posle Rimljanima dok se Sr(o)blje nije diglo na noge :(
pre 5 godina
Od poezije, najstarije koje je sačuvano je Slovo Ljubve. Napisao ju je despot Stefan Lazarević, 1409. godine. Nije deseterac, i nije epska poezija ali jeste ostavljena u nasleđe ovom narodu, koji izgleda ne zna dve nacrtane ovce na papiru da sačuva, a kamoli samog sebe...
pre 5 godina
Prelepa pesmica, mislim da je treba učiti napamet u osnovnoj školi.
pre 5 godina
srdjane - ajde objasni kojem narodu, ili grupi naroda, pripadaju englezi : po poreklu, genima i jeziku?
pre 5 godina
Sad ce pronaci pisane tragove da smo prihvatili vakcinu protiv pandemije u sestom veku.
pre 5 godina
@nebeski narod
Песма је записана код српских избеглица које су напустиле Србију после пада Смедерева и скрасили се на Апенинском полуострву. Никакве теорије завере нису у питању, само просто знање.
Највероватније је у питању "Јанко Сибњанин" јер као што знамо исти је након његовог пораза на Косову у повратку за Мађарску био заробљен од стране деспота Ђурђа Бранковића и држан док није плаћен откуп.
pre 5 godina
@ pazarac
Ovo je prelepo. Hvala od srca.
pre 5 godina
"Ako mi nešto smeta to je što sam Srbin. Ne vidim niti jedan kvalitet u nama kao narodu, našoj kulturi i običajima. Zato i blenemo u Zapad jer srpsko nije ni za šta."
Nikoga od nas ne odredjuje narodnost kojom pripada a i sama pripadnost nije obavezna. Nemate se cega stideti ni ponositi. Zivimo u 21. veku, svako moze da odabere gde ce da zivi na ovoj planeti i da nauci bilo kojo jezik. Problem nastane kad u nedostatku ambicije, truda i odgovornosti za svoj zivot neko krivi naciju ili drzavu u kojoj je rodjen za sopstveno nezadovoljstvo a takvih danas ima mnogo. Dobrim delom zbog takvih ljudi i jesmo ovakvi. Posto mrznja prema svojoj zemlji ne moze ni zemlji ni sunarodnicima i sugradjajima doneti nista dobro a ni samoj osobi. Zelim vam svako dobro.
pre 5 godina
Naseljavanje Slovena na ove prostore... hahaha. Pa da Sloveni bili najjaca imperija u to vreme pa pokorili silne narode usput do ovih prostora. A tek ovde sto smo pokorili sve narode da bi zauzeli ovolike prostore. Stvarno smo bili sila!?
(Sasa, 23. april 2020 09:58)
Soveni i jesu bili sila. Najveću teritoriju na svetu drže Sloveni. I u čemu je problem što su sa područja današnje Ukrajine i okoline u sedmom/osmom veku došli na Balkan??
Da su bili starosedeoci na Ballkanu onda bi ih ovde na Balkanu bilo 300 miliona, a Rusiji, Poljskoj, Ukrajini, itd po 10. Ipak je obrnuto.
pre 5 godina
Grad Smederevo treba da stavi pesmu u svoju baštinu i da može da se pohvali da je to najstarija Srpska pesma.
pre 5 godina
"..Reč je o najstarijoj zapisanoj srpskoj narodnoj pesmi. Zapisao ju je Rođeri de Pačijenca u gradiću Đoja del Kole, koji se nalazi između Barija i Taranta, 1. juna 1492. godine... a da Srbi ne dođoše iz Italije? ovaj Rooođooo izgleda isto iz neke staaare srpske familije. Me'ščini da su italijani poreklom Srbi?!?"
Komedijaš, posle pada primorskih Srpskih zemalja ( Herceg Novi je zadnji pao 1499), bilo je puno izbeglica Srba u tom delu Italije. Pročitaj malo više, autor je je zapisao pesmu od nekih Srba izbeglica.
Južna Italija primila je takodje dosta i izbeglica iz Albanija, čija sela i dalje postoje. Nešto severnije, takodje hrvatska izbeglička sela, koja kao u Austriji, govore hrvatskim jezikom ( čakavicom)
pre 5 godina
@Bole
Pocelo se za vreme vladavine Karla Velikog oko 800 N.E.
pre 5 godina
Zar jos ovde ima sveta koji brka savremene i stare toponime, ne razume koncept kulturnih uticaja, zajednicke indoevropske jezicke baze, preuzimanja tekstova, motiva? Mozda vi mislite da to sto majanski i sumerski mitovi pominju poplave svakako govori da su jedni culi to direktno od drugih?
Nije ni cudo sto je Deretic ovde toliko popularan.
Doduse, od vincanskog pisma dodjosmo do vincnanske deponije, pa se ja ne bih mnogo hvalio tim 'narod najstariji'. Mada je i logicno. Stanovnistvo nam staro, automobili nam stari, cevi nam stare...uklapa se.
pre 5 godina
Zasto na vasem portalu ovoliko komentara od ovih poreklom iz susjednih zemalja koji se jos i lazno predstavljaju kao Srbi
83 Komentari
Sortiraj po: