Petak, 07.02.2020.

08:31

Topi se glečer "sudnjeg dana", mogle bi da nestanu države

Izvor: B92

Topi se gleèer "sudnjeg dana", mogle bi da nestanu države IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

Dragan

pre 4 godine

Kakvi komentari. Temperatura na kojoj se ledi slana voda je ispod nule. Što je salinitet vode veći niža je tačka mržnjenja vode.

Glečer ima niži salinitet od vode ispod njega.

Dakle, to što je voda ispod glečera iznad nule znači da se glečer topi.

Kako ljudi povrsno razmisljaju...

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)

A pametnjakovicu kada bi stavio jos par kocki leda na ivicu case i kada bi se sav taj led otopio u casu jel bi se podigao onda nivo vode? Sta mislis gde ide sva ta voda kada krene da se otapa sneg i led sa planina? Otkuda poplave? Gleceri su samo najocigledniji primeri na osnovu kojih mogu da se prate promene.

Locutus

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
(Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)

Glečeri se uglavnom nalaze na planinama, a ne plivaju u vodi. Kada se otope ta voda se slije u okean.

chemical engineer

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
(Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)
Stavi veci komad leda (veci/visi od case) u casu pa okolo naspi vodu do ivice. Pa javi sta se desilo kad se led otopi.

(Davor, 7. februar 2020 10:09)
Brate mili, pa u Jadranu imas podvodne izvore slatke vode, ne moras ici do okeana i polova...

Marko

pre 4 godine

Da je bio potop u davnoj proslosti u to nema sumnje.E sad da li je bas cela zemlja bila pod vodom.....to bas i ne verujem.Ali potop se definitivno desio.U vecini starih kultura postoje zapisi (mitovi,legende) o strasnoj poplavi,a imajuci u vidu da su sve civilizacije i nastale blizu vode...
U svakom slucaju klima zemlje se menja.Da li je to ljudski faktor ne znam,moguce je.Ali kad uporedim proslo leto i ovu zimu sa prethodnim godinama vidim to i sam.Zime sa malo ili nikako snega u nizim krajevima,ceste poplave,leta koja su nenormalno topla.

Trovach

pre 4 godine

@Davor...Voda u glecerima potice od snega koji posle duzeg vremena i sve veceg pritiska postaje led. Kako "Veliki Potop" objanjava postojanje kengura u Australiji? Da li su plivali od Ararata?

what???

pre 4 godine

@CR-07, 7. februar 2020 09:38

Meni se cini da bi ti trebao da se vratis u skolu. Ispod je definicija glecera gde se vidi da se gleceri konkretno nalaze na kopnu.

Glacier definition is - a large body of ice moving slowly down a slope or valley or spreading outward on a land surface.

Gavra

pre 4 godine

"Davor, 7. februar 2020 10:09"
Ne znam da li ja nisam dobro razumeo tvoj komentar ili ti povezujes ono sto se povezati ne moze.Noa i potop su se desili,prema podacima koje sam nasao,pre 4350 godina.Ne znam da li je ovaj podatak tačan ali jasno je da se radi o hiljadama godina,ne vise.Prvi moderan čovek se pojavio pre 200-300 hiljada godina.Megakontinent,Pangea je počela da se deli na danasnje kontinente pre 175 miliona godina i poslednja treća faza se desila pre oko 60 miliona godina.Ni traga ljudskom rodu a kamoli Noinom potopu.
Tako da mi nije bas jasno kako ti dogadjaji,jedni sa drugim nespojivi,imaju veze sa otapanjem glečera.

Ђенерал

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.

bgd011

pre 4 godine

kako da ne...uporedite najstarije slike sa današnjim i videćete da nivo mora nije porastao ni 1cm.
(Taxation is teft, 7. februar 2020 10:45)
Slazem se. Grcka, Crna Gora... gde god da smo isli na more kao deca i sad kada imamo vise od 40 godina, ne vidimo da je more ista pojelo od obala.
Cak mi se cini da se i povuklo jedno 10-15 cm.

kali yuga

pre 4 godine

Naravno da je temperatura vode neposredno ispod glecera visa od nile!!! Da je niza bila bi led!!!
(Bojan, 7. februar 2020 08:55)

Ne. Morska voda zbog soli ledi na -2°C. Najhladnija zabeležena temperatura vode u tečnom stanju je -2,6°C baš ispod glečera na Antarktiku.

marica, kriv, razumevanje...

pre 4 godine

@davor

jedna samo ispravka u Noino doba zemlja je bila ravna ploca pa posto je nivo vode svuda bio isti a dole bilo hladno tamo je ta voda smrzla i ostala do dana danasnjeg

Over and above

pre 4 godine

kako da ne...uporedite najstarije slike sa današnjim i videćete da nivo mora nije porastao ni 1cm.
(Taxation is teft, 7. februar 2020 10:45)

2 dana skole i 3 youtube videa ...

c i t i z e n

pre 4 godine

Зар температура воде није увек изнад нуле у дубини? Лед се увек топи “одоздо”; пре би могло да се ради о томе да је замрзавање изнад воде спорије од топљења испод.

Davor

pre 4 godine

Pa logično je da led u nekom dijelu pluta na vodi,a budući da je voda još u tekućem stanju ,znači da nije prešla u kruto stanje,tj led. Zato je taj dio ispod leda nešto iznad nule. Logično! Širenje panike,zbog viših ciljeva,kao što je Svjetska Vlada pri UN,jer za opravdanost postojanja globalne vlade treba gomilati globalne probleme.... Kod nas u Dalmaciji more stoji gdje i prije 50 godina. Podigne se za visokih plima,ali to su rijetki trenuci....bolje neka razmišljamo o plastici koje je more prepuno,kad jedemo ribu,školjke jedemo mikroplastiku...prije će nam glave doći plastika i karcinomi,nego led s Antarktike...

Davor

pre 4 godine

Ali još jedna stvar da bude jasnije,taj led na polovima uopće nije nastao od slane vode,već od slatke vode. I sad pitajte znanstvenike ,zašto je tolika količina slatke vode na polovima zaleđena i otkuda potječe??? Odgovor je: To su potopne vode(Noino doba) koje su na polovima ostale zarobljene u ledu.U ona vremena Zemlja nije izgledala ovako,bilo je jedan megakontinent čije uzvišice su bile relativno niske,brežuljkaste. Tekuće vode su se sručile u ponore pri pucanju kontinentalne ploče i nastali su današnji oceani i morski ponori.A kopno se uzdiglo u današnje planinske masive. U vodonepropusnim područjima voda je ostala zarobljena i čini današnja jezera,glečere...Voda na polovima zbog hladnoće se zaledila i ostala do danas.

CR-07

pre 4 godine

Glečeri koji su u vodi ne predstavljaju nikakvu opasnost.Mogu svi da se otope i ništa se neće desiti.
Dotične naučnike bih zamolio da se vrate u 7. razred osnovne škole i ponove Arhimedov zakon.
Sve je ovo u službi širenja panike kao globalno otopljavanje koje uopšte ne postoji već na ove klimatske promene utiče promena pravca Golfske struje koja kontroliše klimu na planeti.
Uzrok promene pravca Golfske struje je promena polova,severni lagano postaje južni i obrnuto.

cacanin

pre 4 godine

Borci protiv klimatskih promena ili ne znaju ili ne žele da znaju da je ovo nezaustavljiv proces. Jednostavno planeta Zemlja ima neke svoje planove gde se ljudi ne pitaju gotovo ništa. Zna se da je u ne tako dalekoj prošlosti bilo katastrofalnih promena kada je broj ljudi na planeti bio na nivou statističke greške, tako da sva ta borba i kojekakvi međudržavni sporazumi na žalost nemaju nekog značaja. A mora i da se prizna jedna stvar a to je da je populacija ljudi već prešla granicu izdržljivosti planete sa resursima. Sve u svemu za 50 godina će ovo biti mnogo drugačiji svet nego što ga mi danas poznajemo...

Aco

pre 4 godine

Glupost, pogledajte satelitske snimke iz 1960tih Arktika pa onda 80tih... bice vam jasno da ne uticemo na klimu. Hocu da kazem da je u zimu 1960tih arktik izgledao ka ping-pong loptica, a 80tih kao gumena lopta za plazu

Davor

pre 4 godine

Pa logično je da led u nekom dijelu pluta na vodi,a budući da je voda još u tekućem stanju ,znači da nije prešla u kruto stanje,tj led. Zato je taj dio ispod leda nešto iznad nule. Logično! Širenje panike,zbog viših ciljeva,kao što je Svjetska Vlada pri UN,jer za opravdanost postojanja globalne vlade treba gomilati globalne probleme.... Kod nas u Dalmaciji more stoji gdje i prije 50 godina. Podigne se za visokih plima,ali to su rijetki trenuci....bolje neka razmišljamo o plastici koje je more prepuno,kad jedemo ribu,školjke jedemo mikroplastiku...prije će nam glave doći plastika i karcinomi,nego led s Antarktike...

CR-07

pre 4 godine

Glečeri koji su u vodi ne predstavljaju nikakvu opasnost.Mogu svi da se otope i ništa se neće desiti.
Dotične naučnike bih zamolio da se vrate u 7. razred osnovne škole i ponove Arhimedov zakon.
Sve je ovo u službi širenja panike kao globalno otopljavanje koje uopšte ne postoji već na ove klimatske promene utiče promena pravca Golfske struje koja kontroliše klimu na planeti.
Uzrok promene pravca Golfske struje je promena polova,severni lagano postaje južni i obrnuto.

cacanin

pre 4 godine

Borci protiv klimatskih promena ili ne znaju ili ne žele da znaju da je ovo nezaustavljiv proces. Jednostavno planeta Zemlja ima neke svoje planove gde se ljudi ne pitaju gotovo ništa. Zna se da je u ne tako dalekoj prošlosti bilo katastrofalnih promena kada je broj ljudi na planeti bio na nivou statističke greške, tako da sva ta borba i kojekakvi međudržavni sporazumi na žalost nemaju nekog značaja. A mora i da se prizna jedna stvar a to je da je populacija ljudi već prešla granicu izdržljivosti planete sa resursima. Sve u svemu za 50 godina će ovo biti mnogo drugačiji svet nego što ga mi danas poznajemo...

c i t i z e n

pre 4 godine

Зар температура воде није увек изнад нуле у дубини? Лед се увек топи “одоздо”; пре би могло да се ради о томе да је замрзавање изнад воде спорије од топљења испод.

kali yuga

pre 4 godine

Naravno da je temperatura vode neposredno ispod glecera visa od nile!!! Da je niza bila bi led!!!
(Bojan, 7. februar 2020 08:55)

Ne. Morska voda zbog soli ledi na -2°C. Najhladnija zabeležena temperatura vode u tečnom stanju je -2,6°C baš ispod glečera na Antarktiku.

Over and above

pre 4 godine

kako da ne...uporedite najstarije slike sa današnjim i videćete da nivo mora nije porastao ni 1cm.
(Taxation is teft, 7. februar 2020 10:45)

2 dana skole i 3 youtube videa ...

bgd011

pre 4 godine

kako da ne...uporedite najstarije slike sa današnjim i videćete da nivo mora nije porastao ni 1cm.
(Taxation is teft, 7. februar 2020 10:45)
Slazem se. Grcka, Crna Gora... gde god da smo isli na more kao deca i sad kada imamo vise od 40 godina, ne vidimo da je more ista pojelo od obala.
Cak mi se cini da se i povuklo jedno 10-15 cm.

Gavra

pre 4 godine

"Davor, 7. februar 2020 10:09"
Ne znam da li ja nisam dobro razumeo tvoj komentar ili ti povezujes ono sto se povezati ne moze.Noa i potop su se desili,prema podacima koje sam nasao,pre 4350 godina.Ne znam da li je ovaj podatak tačan ali jasno je da se radi o hiljadama godina,ne vise.Prvi moderan čovek se pojavio pre 200-300 hiljada godina.Megakontinent,Pangea je počela da se deli na danasnje kontinente pre 175 miliona godina i poslednja treća faza se desila pre oko 60 miliona godina.Ni traga ljudskom rodu a kamoli Noinom potopu.
Tako da mi nije bas jasno kako ti dogadjaji,jedni sa drugim nespojivi,imaju veze sa otapanjem glečera.

Locutus

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
(Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)

Glečeri se uglavnom nalaze na planinama, a ne plivaju u vodi. Kada se otope ta voda se slije u okean.

Ђенерал

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.

Marko

pre 4 godine

Da je bio potop u davnoj proslosti u to nema sumnje.E sad da li je bas cela zemlja bila pod vodom.....to bas i ne verujem.Ali potop se definitivno desio.U vecini starih kultura postoje zapisi (mitovi,legende) o strasnoj poplavi,a imajuci u vidu da su sve civilizacije i nastale blizu vode...
U svakom slucaju klima zemlje se menja.Da li je to ljudski faktor ne znam,moguce je.Ali kad uporedim proslo leto i ovu zimu sa prethodnim godinama vidim to i sam.Zime sa malo ili nikako snega u nizim krajevima,ceste poplave,leta koja su nenormalno topla.

Aco

pre 4 godine

Glupost, pogledajte satelitske snimke iz 1960tih Arktika pa onda 80tih... bice vam jasno da ne uticemo na klimu. Hocu da kazem da je u zimu 1960tih arktik izgledao ka ping-pong loptica, a 80tih kao gumena lopta za plazu

what???

pre 4 godine

@CR-07, 7. februar 2020 09:38

Meni se cini da bi ti trebao da se vratis u skolu. Ispod je definicija glecera gde se vidi da se gleceri konkretno nalaze na kopnu.

Glacier definition is - a large body of ice moving slowly down a slope or valley or spreading outward on a land surface.

Trovach

pre 4 godine

@Davor...Voda u glecerima potice od snega koji posle duzeg vremena i sve veceg pritiska postaje led. Kako "Veliki Potop" objanjava postojanje kengura u Australiji? Da li su plivali od Ararata?

marica, kriv, razumevanje...

pre 4 godine

@davor

jedna samo ispravka u Noino doba zemlja je bila ravna ploca pa posto je nivo vode svuda bio isti a dole bilo hladno tamo je ta voda smrzla i ostala do dana danasnjeg

Kako ljudi povrsno razmisljaju...

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)

A pametnjakovicu kada bi stavio jos par kocki leda na ivicu case i kada bi se sav taj led otopio u casu jel bi se podigao onda nivo vode? Sta mislis gde ide sva ta voda kada krene da se otapa sneg i led sa planina? Otkuda poplave? Gleceri su samo najocigledniji primeri na osnovu kojih mogu da se prate promene.

Davor

pre 4 godine

Ali još jedna stvar da bude jasnije,taj led na polovima uopće nije nastao od slane vode,već od slatke vode. I sad pitajte znanstvenike ,zašto je tolika količina slatke vode na polovima zaleđena i otkuda potječe??? Odgovor je: To su potopne vode(Noino doba) koje su na polovima ostale zarobljene u ledu.U ona vremena Zemlja nije izgledala ovako,bilo je jedan megakontinent čije uzvišice su bile relativno niske,brežuljkaste. Tekuće vode su se sručile u ponore pri pucanju kontinentalne ploče i nastali su današnji oceani i morski ponori.A kopno se uzdiglo u današnje planinske masive. U vodonepropusnim područjima voda je ostala zarobljena i čini današnja jezera,glečere...Voda na polovima zbog hladnoće se zaledila i ostala do danas.

chemical engineer

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
(Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)
Stavi veci komad leda (veci/visi od case) u casu pa okolo naspi vodu do ivice. Pa javi sta se desilo kad se led otopi.

(Davor, 7. februar 2020 10:09)
Brate mili, pa u Jadranu imas podvodne izvore slatke vode, ne moras ici do okeana i polova...

Dragan

pre 4 godine

Kakvi komentari. Temperatura na kojoj se ledi slana voda je ispod nule. Što je salinitet vode veći niža je tačka mržnjenja vode.

Glečer ima niži salinitet od vode ispod njega.

Dakle, to što je voda ispod glečera iznad nule znači da se glečer topi.

Davor

pre 4 godine

Ali još jedna stvar da bude jasnije,taj led na polovima uopće nije nastao od slane vode,već od slatke vode. I sad pitajte znanstvenike ,zašto je tolika količina slatke vode na polovima zaleđena i otkuda potječe??? Odgovor je: To su potopne vode(Noino doba) koje su na polovima ostale zarobljene u ledu.U ona vremena Zemlja nije izgledala ovako,bilo je jedan megakontinent čije uzvišice su bile relativno niske,brežuljkaste. Tekuće vode su se sručile u ponore pri pucanju kontinentalne ploče i nastali su današnji oceani i morski ponori.A kopno se uzdiglo u današnje planinske masive. U vodonepropusnim područjima voda je ostala zarobljena i čini današnja jezera,glečere...Voda na polovima zbog hladnoće se zaledila i ostala do danas.

Aco

pre 4 godine

Glupost, pogledajte satelitske snimke iz 1960tih Arktika pa onda 80tih... bice vam jasno da ne uticemo na klimu. Hocu da kazem da je u zimu 1960tih arktik izgledao ka ping-pong loptica, a 80tih kao gumena lopta za plazu

CR-07

pre 4 godine

Glečeri koji su u vodi ne predstavljaju nikakvu opasnost.Mogu svi da se otope i ništa se neće desiti.
Dotične naučnike bih zamolio da se vrate u 7. razred osnovne škole i ponove Arhimedov zakon.
Sve je ovo u službi širenja panike kao globalno otopljavanje koje uopšte ne postoji već na ove klimatske promene utiče promena pravca Golfske struje koja kontroliše klimu na planeti.
Uzrok promene pravca Golfske struje je promena polova,severni lagano postaje južni i obrnuto.

Ђенерал

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.

cacanin

pre 4 godine

Borci protiv klimatskih promena ili ne znaju ili ne žele da znaju da je ovo nezaustavljiv proces. Jednostavno planeta Zemlja ima neke svoje planove gde se ljudi ne pitaju gotovo ništa. Zna se da je u ne tako dalekoj prošlosti bilo katastrofalnih promena kada je broj ljudi na planeti bio na nivou statističke greške, tako da sva ta borba i kojekakvi međudržavni sporazumi na žalost nemaju nekog značaja. A mora i da se prizna jedna stvar a to je da je populacija ljudi već prešla granicu izdržljivosti planete sa resursima. Sve u svemu za 50 godina će ovo biti mnogo drugačiji svet nego što ga mi danas poznajemo...

Davor

pre 4 godine

Pa logično je da led u nekom dijelu pluta na vodi,a budući da je voda još u tekućem stanju ,znači da nije prešla u kruto stanje,tj led. Zato je taj dio ispod leda nešto iznad nule. Logično! Širenje panike,zbog viših ciljeva,kao što je Svjetska Vlada pri UN,jer za opravdanost postojanja globalne vlade treba gomilati globalne probleme.... Kod nas u Dalmaciji more stoji gdje i prije 50 godina. Podigne se za visokih plima,ali to su rijetki trenuci....bolje neka razmišljamo o plastici koje je more prepuno,kad jedemo ribu,školjke jedemo mikroplastiku...prije će nam glave doći plastika i karcinomi,nego led s Antarktike...

Over and above

pre 4 godine

kako da ne...uporedite najstarije slike sa današnjim i videćete da nivo mora nije porastao ni 1cm.
(Taxation is teft, 7. februar 2020 10:45)

2 dana skole i 3 youtube videa ...

bgd011

pre 4 godine

kako da ne...uporedite najstarije slike sa današnjim i videćete da nivo mora nije porastao ni 1cm.
(Taxation is teft, 7. februar 2020 10:45)
Slazem se. Grcka, Crna Gora... gde god da smo isli na more kao deca i sad kada imamo vise od 40 godina, ne vidimo da je more ista pojelo od obala.
Cak mi se cini da se i povuklo jedno 10-15 cm.

marica, kriv, razumevanje...

pre 4 godine

@davor

jedna samo ispravka u Noino doba zemlja je bila ravna ploca pa posto je nivo vode svuda bio isti a dole bilo hladno tamo je ta voda smrzla i ostala do dana danasnjeg

c i t i z e n

pre 4 godine

Зар температура воде није увек изнад нуле у дубини? Лед се увек топи “одоздо”; пре би могло да се ради о томе да је замрзавање изнад воде спорије од топљења испод.

Trovach

pre 4 godine

@Davor...Voda u glecerima potice od snega koji posle duzeg vremena i sve veceg pritiska postaje led. Kako "Veliki Potop" objanjava postojanje kengura u Australiji? Da li su plivali od Ararata?

Gavra

pre 4 godine

"Davor, 7. februar 2020 10:09"
Ne znam da li ja nisam dobro razumeo tvoj komentar ili ti povezujes ono sto se povezati ne moze.Noa i potop su se desili,prema podacima koje sam nasao,pre 4350 godina.Ne znam da li je ovaj podatak tačan ali jasno je da se radi o hiljadama godina,ne vise.Prvi moderan čovek se pojavio pre 200-300 hiljada godina.Megakontinent,Pangea je počela da se deli na danasnje kontinente pre 175 miliona godina i poslednja treća faza se desila pre oko 60 miliona godina.Ni traga ljudskom rodu a kamoli Noinom potopu.
Tako da mi nije bas jasno kako ti dogadjaji,jedni sa drugim nespojivi,imaju veze sa otapanjem glečera.

what???

pre 4 godine

@CR-07, 7. februar 2020 09:38

Meni se cini da bi ti trebao da se vratis u skolu. Ispod je definicija glecera gde se vidi da se gleceri konkretno nalaze na kopnu.

Glacier definition is - a large body of ice moving slowly down a slope or valley or spreading outward on a land surface.

Marko

pre 4 godine

Da je bio potop u davnoj proslosti u to nema sumnje.E sad da li je bas cela zemlja bila pod vodom.....to bas i ne verujem.Ali potop se definitivno desio.U vecini starih kultura postoje zapisi (mitovi,legende) o strasnoj poplavi,a imajuci u vidu da su sve civilizacije i nastale blizu vode...
U svakom slucaju klima zemlje se menja.Da li je to ljudski faktor ne znam,moguce je.Ali kad uporedim proslo leto i ovu zimu sa prethodnim godinama vidim to i sam.Zime sa malo ili nikako snega u nizim krajevima,ceste poplave,leta koja su nenormalno topla.

kali yuga

pre 4 godine

Naravno da je temperatura vode neposredno ispod glecera visa od nile!!! Da je niza bila bi led!!!
(Bojan, 7. februar 2020 08:55)

Ne. Morska voda zbog soli ledi na -2°C. Najhladnija zabeležena temperatura vode u tečnom stanju je -2,6°C baš ispod glečera na Antarktiku.

Locutus

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
(Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)

Glečeri se uglavnom nalaze na planinama, a ne plivaju u vodi. Kada se otope ta voda se slije u okean.

Kako ljudi povrsno razmisljaju...

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)

A pametnjakovicu kada bi stavio jos par kocki leda na ivicu case i kada bi se sav taj led otopio u casu jel bi se podigao onda nivo vode? Sta mislis gde ide sva ta voda kada krene da se otapa sneg i led sa planina? Otkuda poplave? Gleceri su samo najocigledniji primeri na osnovu kojih mogu da se prate promene.

chemical engineer

pre 4 godine

Када напуните чашу воде ледом и када се лед у чаши истопи, да ли се чаша прелије? Одговор је не.
(Ђенерал, 7. februar 2020 14:01)
Stavi veci komad leda (veci/visi od case) u casu pa okolo naspi vodu do ivice. Pa javi sta se desilo kad se led otopi.

(Davor, 7. februar 2020 10:09)
Brate mili, pa u Jadranu imas podvodne izvore slatke vode, ne moras ici do okeana i polova...

Dragan

pre 4 godine

Kakvi komentari. Temperatura na kojoj se ledi slana voda je ispod nule. Što je salinitet vode veći niža je tačka mržnjenja vode.

Glečer ima niži salinitet od vode ispod njega.

Dakle, to što je voda ispod glečera iznad nule znači da se glečer topi.