Subota, 01.02.2020.

14:08

Dostigli više od milijardu korisnika: Najviše korišćen operativni sistem na svetu

Izvor: B92

Dostigli više od milijardu korisnika: Najviše korišæen operativni sistem na svetu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

onaj mali sto se razume u racunare

pre 4 godine

Najpozdaniji OS, koristim ga od pocetka. Instalirao tetkama, strinama, komsijama itd. i nikad mi se niko nije javio za problem. To nije bio slucaj sa ranijim windowsima, XP se recimo kvario mesecno, sedmica izdrazvala i do 6 meseci, onda ti kuvaju kafu i zovu da popravljas. Ali 10-ka traje zauvek, samo je vazno da naucis tetku kada se azurira sistem da ne sme da gasi lap top vec da ga pusti da zavrsi do 100% jer jedino tada moze da se obori sistem kada zabrlja instalaciju apdejta. Takodje da ne instalira nista po netu da ne nakupi adware. Sto se tice antivirusa Windows defender je sasvim dovoljan i neprimetan. Cak i kada se desi nesto postoji opcija (kao na Androidu) da se windows 10 vrati na pocetak, tako da ne treba da instaliras ponovo sistem. Ali to sam svega radio jednom na jednom od mozda desetina racunara na kojeg sam ga instalirao.

Halle-On

pre 4 godine

Ne razumem zasto ovde gomila ljudi se predstavljaju kao linux korisnici kada ocigledno to nisu. Jedan kaze, teska instalacija software-a. Sta je tesko, kliknuti jednom na install u prodavnici? Ili je tesko kliknuti dva puta na .deb fajl? Ili je tesko napisati sudo install "ime programa" u terminalu?

Drugi kaze problem su drajveri. Svi drajveri su automatski instalirani tokom instalacije, i ako kliknete install third party software tokom instalacije instalirace vam sve potrebne kodeke i third party, proprietary drajver za graficku, ili isto mozete uraditi kasnije jednim klikom iz podesavanja, i pritom cete imati mogucnost da izaberete jedan od nekoliko ponudjenih drajvera.

Sto se tice zastarelog hardware, da, moderan linux naravno ne podrzava sav hardware star 15-20 godina out of box, ali podrzava vise nego recimo windows 10. Uz malo muke ipak je moguce pokrenuti i takav hardware na modernim linux sistemima dok to ne vazi za moderne microsoft sisteme. A da ne pricamo o MacOS koji nikada nije podrzavao gomilu uredjaja vec ste morali da kupujete podrzani hardware.

Sto se tice prosecnog korisnika, vecina linux distribucija je spremna za upotrebu out of box, i vecina korisnika ionako nece imati potrebu ijedan program da instalira, zato ne vidim potrebu iznosenja laznih cinjenica koje jesu nekada bile tacne, ali vise nisu.

Cak sta vise, na modernim racunarima, vise cete problema imati sa drajverima na windows 10 za razlicite build-ove nego na recimo Ubuntu.

Darth Šone

pre 4 godine

Windows 10 valja? Windows 10 ne valja? Pitanje je koji Windows 10, a na to ni jedan od komentatora koji ga hvale, ili koji ga kude nije odgovorio.

Naime, Windows 10 je porodica OS-ova, a ne jedan jedini OS. Različite verzije su u pitanju, pa tako jedna verzija radi dobro, dok druge prave i te kakve probleme. Šta mislite koje vam verzije proizvođači hardvera (laptopova) preinstaliraju? Upravo one koje će nakon apdejta možda napraviti haos. Koje verzije vi instalirate sami? Iste jer se ne informišete pre nego krenete u instalaciju, iako da se ne lažemo, najveći broj instaliranih Win10 na domaćim računarima potiče sa khm, khm, "nelegalnih" servera. Pa kada je već tako, ko vas tera da skidate enterprise, pro, home, sa svim njihovim dvaput godišnje "feature updateovima" i problemima koje sa sobom nose? Ne možete da živite bez MS Storea? Zašto ne instalirate jedinu verziju Win10 koja radi kako treba (čak slično nikada prežaljenom XP), zašto ne instalirati LTSC, koji dobija isključivo potrebne apdejtove i koja ne pravi nikakve probleme nakon apdejta? Nedostupna je legalnim kanalima? Pa, u redu onda, budite legalni, ali se posle ne žalite na Windows.

EU Citizen

pre 4 godine

Meni ni na jednu mašinu neće ući. Nije poenta u vezi Win 10 to što je loš sistem, iako i to jeste, koliko čujem od ljudi koji koriste neki alat nedostupan na Linuxu, pa su na svoju žalost morali da ga instaliraju, već zato što kupca, dakle legalnog korisnika plaćenog sistema tretira kao roba, nameće mu aktualizacije bez mogućnosti izbora i normalnog isključivanja, deaktivira mu programe koje neki korporatni pacov iz Redmonda smatra za "rizik", špijunira mu mašinu, odnosno, izvlači veliku količinu informacija bez mogućnosti legalnog i lakog opt-outa. Nikad nisam bio neki programski i ideološki mrzitelj Windowsa, i zaključno sa sedmicom su mi savršeno odgovarali ali zbog svega toga ga više neću koristiti ni kod kuće ni u svojoj firmi (hvala bogu te sam "normalan" pribatni i biznis korisnik, za koga su bezbedne, lake i Windowsu vrlo slične distribucije Linuxa poput Minta i Ubuntua savršene, samo što su ljudi lenji da učine i najmanji napor i radije će da budu robovi i još to hvale nego da probaju nešto novo, :) da se bavim dizajnom ili nečim sličnim za šta su potrebni softveri koji se mogu naći samo na Windowsu ili Meku, ubio bih se od poniženja i nemoćnog besa :) ). Dakle, to što je Win 10 krš je manji problem, daleko veći problem je što gomila ljudi pristaje da ih megakorporacije poput Microsofta zezaju u mozak i maltretiraju za vlastite pare. I sad će sigurno da se nađe neki neomarksistički crony - korporatni "ekspert', odnosno, plaćenik, da kaže kako to nije baš tako i kako je to sve "za naše dobro" i radi "bezbednosti" (koja je na Linuxu nekako ipak mnogo veća :) ), svaka sličnost rečnika megakorporatnih lopova i njihovih privezaka sa rečnikom političkih lopova je naravno potpuno slučajna, bože me te sačuvaj da Big IT duva u iste diple sa državnim levičarskim kriminalcima i zarađuje neazaslužene bilione preko naše grbače :))

Dragan

pre 4 godine

Zar toliko budala ima na svetu. Evo i ja sam se u poslednjih nekoliko dana pridruzio njima iz ciste radoznalosti. Windows 10 ne bi vise instalirao ni da me licno placa Bil Gejts. Od silnih update-ova, bezbednosnih mera, upozorenja i brojnih drugih stvari, nista ne moze ozbiljno da se radi.
Bavim se muzickom produkcijom, i pola muzickih programa nisam mogao da instaliram, a one druge uz veliku muku. Cak mi externi disk mnogo sporije radi na 10 nego na 7. Za neki dan na zalost vracam se sedmici, jer je to jos uvek najbolji windows program.

Ignjat

pre 4 godine

Ne razumem ovu konstantnu prepirku oko toga koji OS je "bolji". Godinama koristim i WIndows i Linux, nešto malo više Linux (zbog poslova sa serverima). Windows 10 koristim od njegovog početka i nikada nisam imao problema. Radi sasvim korektno, solidno izgleda, mislim da je sve bolji i bolji...

Nikola

pre 4 godine

@mile Nije baš tako sa XP-a se prelazilo na Vistu koja je bila haos i naopako (kao i sadašnja 10tka) a onda je došla 7ca koja je bila pandan po kvalitetu Windows - u XP. Windows 7 je imao samo dva servisna paketa a za 10-ku možeš pogledati na oficijalnom sajtu, bar 10 verzija zakrpa (posle svake druge nešto nije radilo). Mnogo je "majstora" bez škole ovde kao i u drugim delatnostima koji se u sve razumeju... Za tvoju informaciju Windows XP se i dalje sasvim lepo koristi tamo gde nije potrebno da računar ima izlaz na internet (kao što je na primer upravljanje CNC mašinama).. 98ica je stvarno istorija za današnje vreme ali svojevremeno operativni sistem koji se masovno koristio iako je aktuelan bio 2000 i Windows Milenium do pojave XPa...

sidon

pre 4 godine

Ipak je Linux najvise koriscen OS, daleko vise o Win.
Svako ko je na internetu, ili ima Android, koristi Linux.
I ovi "profesionalci" na WIN10 koriste Linux, bar na kucnim ruterima preko kojih izlaze na net.
Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!
(kosmos, 01. februar 2020 21:17)

I naravno Srbin nije pročitao tekst kao što obično biva. U njemu piše da je Windows 10 najkorišćeniji desktop OS, ali Srbin priča o telefonima i ruterima... Ja sam profesionalac i računar mi je svakodnevno prekopotreban. Oko 90% softvera koji koristim ne postoji na Linux-u, a o gejmingu neću ni da počinjem. Od 2017. koristim Windows 10, redovno apdejtovan i nisam imao ni jedan problem. Kako objasniti to - magija? Ako vam treba PC samo da surfujete, da, možda je Linux i dobro rešenje, za ostalo, zna se...

Veliki brat

pre 4 godine

@(Kentaur, 1. februar 2020 21:55)

I kakve veze imaju server i kućni PC, osim što možda u nekim situacijama imaju slično kućište, mada su server češći u rack varijanti?

Stalno poređenje baba i žaba...

To što bi većini kužnih korisnika i Linux završavao posao je jedna priča, ali kad već moraju na poslu da koriste Windows, deca u školi uče Windows, onda je logičnije da i kod kuće koriste Windows.

Problem je navika korisnika koji su uglavnom inertni da bilo šta promene, pa kako se zapatio MS Office i drugi alati koji uglavnom postoje samo za Windows OS na PC računarima, tako retko ko i razmatra prelazak na drugi OS.
Otprilike slično kao što ljudi koriste Photoshop za doterivanje fotki jureći krekove i rizikujući da zakače neki malware, a besplatni Gimp bi im za to jednostavno doterivanje fotki isto završavao posao.

To je boljka običnog čoveka, hoće da koristi alat koji koriste profesionalci po svaku cenu, kako drugačije objasniti da obični ljudi kupe iPhone ili MacBook, iako im realno nije potreban, posebno ako nemaju sve od Apple-a (telefon, računar, tablet) gde njihov ekosistem dolazi do izražaja, ali uz dosta veću cenu nego sistem baziran na Linux platformi podešen da slično funkcioniše.

Brdo

pre 4 godine

@Goran

Slažem se sa tim što si napisao ali ovde to nije slučaj. Na svetskom nivou kad se gleda, win10 nam je uvaljen, preko isforsiranih updatova, obaveznih licenci koje su firmama nuđene i ,naravno, nekad je bilo normalno da se kupi laptop ili desktop bez OS, a danas 90% njih dolaze preinstalirani sa win10, koji je, naravno, uključen u cenu.

eto

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vlad, 1. februar 2020 21:56)
Ti si tu u pravu,samo kakve veze ima server sistem sa kucnim racunarima,laptorpovima?
Server verzije su posebne verzije operativnog sistema i nikakve veze nemaju sa verzijama koju ljudi koriste na racunarima.

oni van.

pre 4 godine

@"Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!
(kosmos, 01. februar 2020 21:17"

Radim u kompaniji sa 49 000 zaposlenih koja je u roku od 8 mjeseci izvela migraciju na WIN10. Nikakav veći problem se nije pojavio, čak i virtualna desktop verzija radi fantastično. Moja kompanija mi sad dozvoljava da koristim moj privatni ili bilo koji uređaj koji podržava virtualizaciju ako to želim. To je velika prednost WIN10 u odnosu na Win7.

БГ

pre 4 godine

Зашто би прелазио на тај ОС?
Једно је кад купујте нов рачунар, а друго је кад имате машину која задовољава све ваше потребе.
Чиме то МС гарантује да ће све то радити како треба.

brm

pre 4 godine

Evo, ja koristim Linux, ali sa stanovišta personalnih računara, Linux je loše rešenje za prosečnog korisnika. Jednostavno, ili nije dizajniran za prosečnu domaćicu, ili se nije uspelo u tome. Da sam neko kome tehnologija nije strast, posao i hobi, ne bih nikada koristio Linux. Windows i iOS može da koristi i dete od 5 godina. Čak i da date prosečnom korisniku Ubuntu, morao bi da se iscima i gugla kako da instalira običan program. Prosečan korisnik to želi da završi sa par klikova.
Sa server stanovišta, Linux je uspeh, ali to koriste profesionalci.

oni van.

pre 4 godine

Veliki je problem za svaku softver kompaniju pružati podršku za više proizvoda pogotovo ako jedan proizvod više ne donosi profit. Armija ljudi koja je radila na tom win7 sada može da se preusmjeri na smislenije zadatke. Inače apdejt na WIN10 je zaista dobro odrađen i ne bi ste trebali imati nikakvih problema. Ako je win7 bio legalan, licenca će da vrijedi. Pitajte malo kako je to ide kod Apple pa ćete više cijeniti Microsoft. Takođe po zadnjim testovima, za normalne korisnike nije više ni potreban antivirus, što povoljno utiče na performanse.
Ovi što pričaju o Linuxu, ko vam brani da to instalirate? Postoje dobri razlozi zašto se on nije raširio na desktop već samo u server tržištu a to su drajveri tj nedostatak istih.

Marko

pre 4 godine

Vidim da se svi pokolju kada je rec o OS-evima. Evo da iznesem i ja neko avoje misljenje kao neko ko koristi Mac OS, linux, Win10:

- MAC OS iskljucivo za posao, aplikacije rade stabilno i mozda mi se jednom u godinu dana desi da neka pukne
- Windows 10 ume dosta da zeza oko drajvera, pa se desava da mi zbog losih drajvera koje mi sam Win instalira ne radi webcam, disk je uvek na 100%(cak i u SSD varijanti). Na nekim kompovima sam morao da se vratim na win 8.1 jer je uredjaj postao neupotrebljiv. Što se tiče igrica Windows 10 je moj prvi izbor zbog izbora broja igara i performansi samog windows-a u ovom polju.
- Linux fenomenalan za servere, u tom polju je stabilan, pouzdan i ima gomilu alata. Sto se tice Desktop varijante pokazao mi se kao jako nestabilan(probao sam vise distribucija), o drajverima za grafiku da ne pricamo makar za stare mašine koje planirate da "ozivite" linux-om. Ako bas zelite linux, onda je najbolje da se prvo odradite analizu podrzanog hardvera pa tek onda instalirate linux.

Programator

pre 4 godine

(Larry, 01. februar 2020 19:00)

90% servera nije na linuksu. Govori ti neko ko ima pristup SAP-ovoj cloud infrastrukturi, sa hiljadama servera. Na oko 70% mašina trči windows.

rebro

pre 4 godine

@vlad, ti znaš samo za Lunux, a velike banke koriste Unix. Svetske berze koriste OpenVMS. Taj sistem je stariji i od Uniksa, ali ti znaš samo za Linux koji kao desktop rešenje je nepouzdan. Office za Linux je tragedija. Programi za project management ne postoje. CAD i slično je misaona imenica.
Ja živim u Pragu i firme u kojima sam radiio (IBM, Acision, T-Mobile) koriste Windows. Kupiš i ne misliš.

Miloš

pre 4 godine

Koristim Win 10 od samog pocetka i kuci (na vise racunara) i na poslu. Nikada nisam imao probleme (sta vise...). A sto se tice servera, koliko kucnih korisnika ima pktrebe za serverom? Internet, muzika, filmovi.. win 10 odradjuje perfektno, a onima koji koriste 7-icu... pa i volovi su nekada vukli kola, danas to ide malo drugacije. Pozdrav, i srecno sa 7-icom, bice zabelezena u istoriji.
(Kentaur, 01. februar 2020 21:55)

svi kućni korisnici imaju potrebe za serverom, prvi sajt kada otvoriš povlačiš podatke sa nekog servera

hm

pre 4 godine

zanimljivo. kad u sportu ekipa dobija (os radi dobro i zadovoljava potrebe korisnika ) trener ekipu ne menja (a os morate da menjate sto za sobom vuce i kupovinu novih kompjutera).... za neke potrebe dobar je i komp sa xp-om. meni nije potrebna pisaca masina sa win 10!!! (za druge stvari imam lap top.) gde je ovde prica o.odrzivom razvoju ako.me para nezasita globalna industrija reketira i ucenjuje da kupujem nesto sto mi apsolutno ne treba i od cega cu.koristiti 10 posto a platiti 100.

Omega

pre 4 godine

Windows protiv Linuksa isto je poređenja radi ko trotinet prema autobusu . Naravno da će klinci reći da je trotinet bolji za prevoz . Još kad divljaš putevima strahovitim brzinama trotineta ... Wauuuu
Mislim šta reći !?
Zapravo Linuksaši su krivi od samog početka . Ali stvarno . Znate zašto ? Da smo vam od trenutka kada ste prvi put seli za računar ubacili Linuks umesto Windowsa vi bi danas bežali od Windowsa ko đavo od krsta. Ali neeee , ajde da se deca ne muče ipak je neki tamo (obično linuksaš) gek sa timom , odradeo kvalitetno neko parče softvera i uzeo kintu , pa sad neka ga gazda i zatvori kodom . Pa nije to GNU čoveče, gazda dao kintu za EULU koja ga pokriva.
Šta deca znaju šta je EULA ? Ko bre to da čita ? Samo cepaj nekst, nekst, nekst ...
Pa nije to piso onaj Stalman bre...
A tek onaj Linus Torvarlds što napravio onaj kernel početkom 90-tih sa koja danas radi 90% svih svetskih uređaja (počev od android telefona , televizora ,modema i kojih ne sve čuda ) i na njegovom kernelu stabilno se održava gotovo cela internet mreža ?
Ma daj...
Sada da pitaš ovu decu , ma Bil Gejts je super lik koji nam omogućio Windows 10 a onaj Linus Torvarlds samo još neki tamo prolazni Finac u nizu u silicijumskoj dolini , koji eto tamo smislio nešto .

Kad čitam komentare , mene zaista sramota što nisam nekad , makar mladjim korisnicima objašnjavao bolje šta je Linuks i pravio dual boot, i tu mislim da zapravo i leži greška nas starijih .

Niste vi krivi deco , mi smo , ali pokušajte makar malo da zavirite u današnji svet Linuksa , da vidite koliko je lak i koliko smo ga okrenuli prijateljski korisniku .
Pokušajte, ne košta vas ništa !

Dejan

pre 4 godine

Najjaci su mi ovi profesionalci koji iskljucivo koriste Linux... U cemu ste vi profesionalci? Sta, setovanje servera, programiranje???
Kao prvo, profesionalni korisnik OSa moze biti bilo ko, ko nekakvu delatnost od koje zivi obavlja na tom OSu. Recimo, audio i video monteri sigurno ne koroste Linux, animatori takodje. Masinski i gradjevinski inzenjeri verovali ili ne, ne koriste Linux... Ja se mucim da vidim upotrebu Linuxa osim u okviru male nise korisnika kojima su potrebne te napredne funkcije Linuxa vezane za konektovanje i upravljanje mrezom kao i za komunikacione protokole. Windows 10, okej, solidan sistem. Meni kao inzenjeru zadaje problem jer softveri kojenkoristim nisu jos napravljeni za windows 10... Cak sta vise, softveri od nekih starijih masina jos uvek rade na winXP.... I sta ja da radim? Da podizem virtuelnu masinu? Nemam ja vremena za te zezancije...

Dualboot

pre 4 godine

Gledaj prepiranja...
Koristim ono što mi odradi posao u datom trenutku ako hoću adobe XD normalno da neću sledećih dva sata podešavati ga na Ubuntu. Ako hoću privatnost i zaštitu od virusa te programirati da mi steam i ostale igre ne odvraćaju pažnju normalno Ubuntu. Naveo sam Ubuntu i relativno Mint za obične korisnike ostalo je forsiranje sebe i gubljenje vremena ako vas to ne zanima.

pete

pre 4 godine

Nemam zelju da menjam. Jednosatanvo, to je kao stari automobil i raspored komnadi na koje ste navikli a neko vas tera u nesto "novo" sto vama ne treba. Nemam realnu potrebu i komforno se osecam u okruzneju. Pri tome sa tog kompjuter ana kome znam sve gde mi je zaradjujem i pod 4 ili 5 K USD mesecno dakle nisam pomodar ili laik. Ne volim kad me neko nesto tera,preti i uslovaljava jer sam razumno i svesno bice i mogu da odlucim sta mi je potrebno ili sta mi nije potrebno.

ja

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.
(vlad, 01. februar 2020 21:56)

Ja tebi želim da se ne svadjas sam sa sobom i ne boriš protiv vetrenjača.

Bili

pre 4 godine

Koristio sam jako dugo windows, kleo se u njega i nisam mogao zamisliti rad na bilo kom drugom sistemu. Kada sam preso na linux pa i osx, uvideo sam da je sve stvar navike i da se ne treba ogranicavati ni sa jednim, svaki ima svoje prednosti i mane, zavisno od namene.
Windows 10 mi je sasvim ok na tabletu i laptopu sa ekranom osetljivim na dodir, dok za desktop mi jednostavno nije legao, jedino za gaming kome je bitan.
Samo da je ispeglan i prilagodjen u smislu verzije za desktop racunare bilo bi sasvim ok, ovako mislim da mi ne treba i Settings i Control panel, odlucite se za jedno.
Mislim da ce naredna verzija konacno raskrstiti, ovakav proizvod je nesto kao Vista, koje imao prilike da iskusi taj savrseni sistem zna na sta mislim.

Raiden

pre 4 godine

Ja se javljam da kazem da je Windows 10 smece.Nikad gori OS od Mikrosofta i zaglavljeni smo sa njim zauvek kao da je World of Warcraft a ne ozbiljan softver.
(Drax, 01. februar 2020 18:52)

Ja ne razumem vas likove kojima je nesto unapredjeno gore od starog. To samo govori da ste dundjeri koji farmerke nose po 10 godina jer ne zele da ih menjaju.. iako su postale providne...

Pero

pre 4 godine

Reći za Windows 10 da ne valja je, u najmanju ruku, neozbiljno. To je najsavršeniji sistem koji je ikada ugledao svetlost dana. Naravno, ne za šklopocije stare deset i više godina.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

Коришћење шпијунског система је зло, коришћење неподржаних верзија је још веће зло, а коришћење пиратске верзије је највеће зло.

Много милиона људи не може без виндовса, али онда нека то буде легална и подржана верзија.

Dragan

pre 4 godine

Koristim Win10 i nemam mnogo ni da ga hvalim ni kudim. Za ono za šta mi treba, vrši posao (kao što su mi nekad radili 98, XP, Win7). Za one što kažu da je Win7 bolji: to je kao da kažete da je bolji model automobila, televizora, mobilnog telefona,... od pre 10 godina nego sadašnji model. Jedino što me nervira je što ne mogu da očistim sve one njegove, meni nepotrebne, aplikacije. Pustim skript koji to poskida, ali to važi do prvog ažuriranja. Drugi problem je što mi ažuriranja poskidaju neke meni potrebne softvere. Win 10 ih smatra nebezbednim. Ja sam svestan da su nebezbedni, ali mi trebaju za posao, svesno ulazim u rizik i proveravam posledice toga. Ne mora Win10 da izigrava mog anđela čuvara.

amater ladan kao spricer

pre 4 godine

@murtek

Drago mi je da si sada dodatno objasnio i demistifikovao to sto si trebao u prvom komentaru da kazes jer si naveo da si profesionalac zbog cega imas dodatnu obavezu da budes jasan i tacan. Takodje, tvoj prvi komentar aludira da je windows bolji kada ga procita obican citalac. To je kao da neki "kazanova" kaze da su nize crnke sa vecim poprsjem najbolje. Njemu su brate sve zene odlicne.

mile

pre 4 godine

jednostavno se moram ukljuciti.
kao neko ko radi u it secam se prelaska sa xp na w7. ista prica kao i sad, 7 je kanta, xp je zakon.
to je odavno izucena boljka coveka, strah od promene.
pogledajte malo oko sebe pa cete videti o cemu pricam. krenite od komsije koji kuka kako mu je mala plata ali ne menja posao jer se boji proemene. primera ima mali milion i sve se svodi na isto, strah od promene.

Kentaur

pre 4 godine

Koristim Win 10 od samog pocetka i kuci (na vise racunara) i na poslu. Nikada nisam imao probleme (sta vise...). A sto se tice servera, koliko kucnih korisnika ima pktrebe za serverom? Internet, muzika, filmovi.. win 10 odradjuje perfektno, a onima koji koriste 7-icu... pa i volovi su nekada vukli kola, danas to ide malo drugacije. Pozdrav, i srecno sa 7-icom, bice zabelezena u istoriji.

zoki

pre 4 godine

Imam windows 10.Slučno radi kao i windows 7.Komande iste,ikone iste.Naravno ja koristim bez one slike prozora na tamnoj površini.Već istu početnu sliku kao i na windows 7.Jedino što mi se čini da je malo sporiji naročito kod surfanja.Njen pretraživač eksplorer i Edge ne koristim.Kiristim google canary koji nije podrazumevan.Kupite kola danas,volan dobijate kriz nekoliko meseci,točkove,isto,motor kroz koju gidinu.Smešno je da ne završeni sistem se nađe na tržištu.

vlad

pre 4 godine

Win 10 je vrlo problematični OS, pogotovo za prenosne računare.
Nedavno je jedna bezbednosna zakrpa napravila velike probleme na 60% računara koji na svojim HD-ima imaju instaliran Win 10.
Onaj koji tvrdi da je Win bolji od Linux OS, u najmanju ruku ne zna šta govori.
Nego, kada Microsoft prelazi na Linux jezgro? Objavili su pre par meseci da će da se prebace na Linux jezgro...

Murtek

pre 4 godine

@danijel Kada sam rekao da mi je lakse, mislio sam na to da mi je putty gotivniji Minicom.

@Amater Ne bavim se instaliranjem na windows masine. To radi tech support. I oladi. To sam naveo kao glup primer.

Napisao sam da sam profesionalac, zato sto sam odgovarao na postavljeno pitanje "sada ce profesionalci da kazu". Za dev workstation je win10 bombonica. Normalno da mi se sve vrti na linuxu, i da ga gotivim vise od win. Ali za dev je komotniji rad na win nego na linux/mac os

kosmos

pre 4 godine

Ipak je Linux najvise koriscen OS, daleko vise o Win.
Svako ko je na internetu, ili ima Android, koristi Linux.
I ovi "profesionalci" na WIN10 koriste Linux, bar na kucnim ruterima preko kojih izlaze na net.
Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!

Vojkan

pre 4 godine

U zemlji gde je Golf III najbolji automobil operativni sistem se ne kupuje već se instalira piratska verzija. Windows 7 je bio poslednji os za koji nije bio potreban nalog i aktivacija već su se ukucavali čisti brojevi. Licenca za win 7 košta manje od deset evra (sa nekog polovnog računara) i sa njom može da se instalira legalna verzija W10. Probajte bar jednom čistu verziju, ne hakovanu...

Goran

pre 4 godine

Normalno kad su većinu korisnika puškom naterali da pređu na Windows 10...
(Admiral, 01. februar 2020 16:58)

Ja stvarno ne vidim sta je tu loše ako OS radi dobro? Ali ne, to smo mi, prosečne srbende, žalimo se kako je desetka UŽAS, a teramo ga na kompu od pre 10 godina na 4 gb rama kada je i sedmica štucala... Ne, najbolje je da se svi vratimo na xp, nokie, gorenje, sms poruke, Sony 1,cd-ove, golfa 2 i automobile sa 300000km... Zato i kaskamo za svetom jedno 50 godina.

vlad

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.

free world

pre 4 godine

Normalno kad su većinu korisnika puškom naterali da pređu na Windows 10...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Admiral, 1. februar 2020 16:58)

Upravo tako, kao i vecinu drugih BITNIH stvari na svetu po istom kalupu.

Slobodan svet? Hahaha

Hajde da bar funkcionise kako treba, ali mnogo ljudi ima probleme sa istim pa ovaj podatak potvrdjuje to sto si napisao sa puskom.

Danijel

pre 4 godine

(Murtek, 01. februar 2020 19:01)

Lakse se ulogovati iz windiwsa na serisku konzolu za razliku od linux-a? Mora da de salis :) linux je i dobio puni korisnika zbog alata koje nosi u sebi. Da nije tako windows ga nebi gurao kao pod sistem. Mozda jesi profesionalac (ako tako kazes) za cisco, za os definitivno nisi :)

amater

pre 4 godine

@mr.wolf
Zapravo ne. Ja Sam profesionalac I uglavnom koristim win10.
Odlican je operativni system. Tecno I pouzdano radi. Linux imam virtualku, samo za terminale. Recimo na cisco router se lakse logujete iz win nego da linuksa
(Murtek, 01. februar 2020 19:01)
Ako si "profesionalac" koji radi na win10 onda sigurno jako puno stvari instaliras i deinstaliras, menjas podesavanja, testiras, menjas registre... kako ti onda on radi stabilno? Normalno je da profesionalcima windows ne radi stabilno ali posto si "profesionalac" mozes relativno brzo da resis problem koji si napravio ili u najgorem slucaju da uradis restore ili reinistalaciju OS-a. Dalje, na cisco rutere se logujes preko browsera ili terminala (SSH konekcija). Ako mislis na arhitekturu recimo softver paket trejser ili recimo upravljacki interfejs DNA opet je nebitno koji je OS na racunaru. Dosta ljudi cita komentare i informise se preko istih i nije u redu da ih obmanjujemo i dovodimo u zabludu.

DaLanik

pre 4 godine

naslov je malo pogrešan. volim win 10 osim aktualizacija koje nerviraju, ali najkorisceniji je linuks. win je samo na desktop i noutbuk računarima. Svi serveri koriste linuks i sve pametne stvari koriste linuks....

Mello

pre 4 godine

I to baš sadd informacija kada se podrška za win 7 gasi :)
Popularnost Win 10 je samo u tome što novopečeni stručnjaci u servisima i podrškama prodaje mrzi ih da se zezaju sa drajverima pa sistem ima gomilu univerzalnih koji rade kao sačuvaj Bože a drugo sami proizvođači prave hardver koji ima samo za to podršku jer kako bi nas naterali da kupujemo novo.

Posle Vise Win8, tj njegove verzije 8.1 i 10 su najgori mogući sistemi, a Srbi naročito ih vole jer su pravljeni za debilne generecije.

Cinjenice i to ne može se izmeniti a vi "stručnjaci" tvrdite suprotno koliko hoćete.

Peja

pre 4 godine

a što volim ove što ga pljuju ...
Ljudi, imate alternative pa instališite drugi OS pa uživajte.
Kao pro user mogu da kažem da je ok. Mnoge stvari imaju smisla i dosta vode računa o običnom korisniku. Za ove kao što sam ja je ionako svejedno - mi se uvek snađemo, ali običan korisnik, kao npr. moja 80 godišnja mama , je realno u prednosti sa ovakvim os-om.
Nisam ni pokušao da joj dam nešto na Linux-u recimo, jer bi to tek bila žešća konfuzija.

Larry

pre 4 godine

Sada ce da se jave likovi koji koriste, linikse, osx i da nam objasne kako je windows 10 smece,a oni su profesionalci koji rade mnogo ozbiljne stvari.
Inace ima mnogo vise od milijardu win10 kada bi se u obzir uzeele i piratske verzije.
(mr.wolf, 01. februar 2020 17:11)

Linux nije uspeo da se probije na Desktop racunarima, sam Torvalds je to priznao jednom prilikom. Ali u celokupnoj industriji, Linux je daleko ispred Windowsa (~90% servera je npr baziran na linuxu). Ako imas iole ozbiljniji router kuci, on koristi OS baziran na Linuxu.

Murtek

pre 4 godine

@mr.wolf
Zapravo ne. Ja Sam profesionalac I uglavnom koristim win10.
Odlican je operativni system. Tecno I pouzdano radi. Linux imam virtualku, samo za terminale. Recimo na cisco router se lakse logujete iz win nego da linuksa

Drax

pre 4 godine

Ja se javljam da kazem da je Windows 10 smece.Nikad gori OS od Mikrosofta i zaglavljeni smo sa njim zauvek kao da je World of Warcraft a ne ozbiljan softver.

mr.wolf

pre 4 godine

Sada ce da se jave likovi koji koriste, linikse, osx i da nam objasne kako je windows 10 smece,a oni su profesionalci koji rade mnogo ozbiljne stvari.
Inace ima mnogo vise od milijardu win10 kada bi se u obzir uzeele i piratske verzije.

mr.wolf

pre 4 godine

Sada ce da se jave likovi koji koriste, linikse, osx i da nam objasne kako je windows 10 smece,a oni su profesionalci koji rade mnogo ozbiljne stvari.
Inace ima mnogo vise od milijardu win10 kada bi se u obzir uzeele i piratske verzije.

Larry

pre 4 godine

Sada ce da se jave likovi koji koriste, linikse, osx i da nam objasne kako je windows 10 smece,a oni su profesionalci koji rade mnogo ozbiljne stvari.
Inace ima mnogo vise od milijardu win10 kada bi se u obzir uzeele i piratske verzije.
(mr.wolf, 01. februar 2020 17:11)

Linux nije uspeo da se probije na Desktop racunarima, sam Torvalds je to priznao jednom prilikom. Ali u celokupnoj industriji, Linux je daleko ispred Windowsa (~90% servera je npr baziran na linuxu). Ako imas iole ozbiljniji router kuci, on koristi OS baziran na Linuxu.

mile

pre 4 godine

jednostavno se moram ukljuciti.
kao neko ko radi u it secam se prelaska sa xp na w7. ista prica kao i sad, 7 je kanta, xp je zakon.
to je odavno izucena boljka coveka, strah od promene.
pogledajte malo oko sebe pa cete videti o cemu pricam. krenite od komsije koji kuka kako mu je mala plata ali ne menja posao jer se boji proemene. primera ima mali milion i sve se svodi na isto, strah od promene.

vlad

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.

Murtek

pre 4 godine

@mr.wolf
Zapravo ne. Ja Sam profesionalac I uglavnom koristim win10.
Odlican je operativni system. Tecno I pouzdano radi. Linux imam virtualku, samo za terminale. Recimo na cisco router se lakse logujete iz win nego da linuksa

Dragan

pre 4 godine

Koristim Win10 i nemam mnogo ni da ga hvalim ni kudim. Za ono za šta mi treba, vrši posao (kao što su mi nekad radili 98, XP, Win7). Za one što kažu da je Win7 bolji: to je kao da kažete da je bolji model automobila, televizora, mobilnog telefona,... od pre 10 godina nego sadašnji model. Jedino što me nervira je što ne mogu da očistim sve one njegove, meni nepotrebne, aplikacije. Pustim skript koji to poskida, ali to važi do prvog ažuriranja. Drugi problem je što mi ažuriranja poskidaju neke meni potrebne softvere. Win 10 ih smatra nebezbednim. Ja sam svestan da su nebezbedni, ali mi trebaju za posao, svesno ulazim u rizik i proveravam posledice toga. Ne mora Win10 da izigrava mog anđela čuvara.

Goran

pre 4 godine

Normalno kad su većinu korisnika puškom naterali da pređu na Windows 10...
(Admiral, 01. februar 2020 16:58)

Ja stvarno ne vidim sta je tu loše ako OS radi dobro? Ali ne, to smo mi, prosečne srbende, žalimo se kako je desetka UŽAS, a teramo ga na kompu od pre 10 godina na 4 gb rama kada je i sedmica štucala... Ne, najbolje je da se svi vratimo na xp, nokie, gorenje, sms poruke, Sony 1,cd-ove, golfa 2 i automobile sa 300000km... Zato i kaskamo za svetom jedno 50 godina.

Drax

pre 4 godine

Ja se javljam da kazem da je Windows 10 smece.Nikad gori OS od Mikrosofta i zaglavljeni smo sa njim zauvek kao da je World of Warcraft a ne ozbiljan softver.

amater

pre 4 godine

@mr.wolf
Zapravo ne. Ja Sam profesionalac I uglavnom koristim win10.
Odlican je operativni system. Tecno I pouzdano radi. Linux imam virtualku, samo za terminale. Recimo na cisco router se lakse logujete iz win nego da linuksa
(Murtek, 01. februar 2020 19:01)
Ako si "profesionalac" koji radi na win10 onda sigurno jako puno stvari instaliras i deinstaliras, menjas podesavanja, testiras, menjas registre... kako ti onda on radi stabilno? Normalno je da profesionalcima windows ne radi stabilno ali posto si "profesionalac" mozes relativno brzo da resis problem koji si napravio ili u najgorem slucaju da uradis restore ili reinistalaciju OS-a. Dalje, na cisco rutere se logujes preko browsera ili terminala (SSH konekcija). Ako mislis na arhitekturu recimo softver paket trejser ili recimo upravljacki interfejs DNA opet je nebitno koji je OS na racunaru. Dosta ljudi cita komentare i informise se preko istih i nije u redu da ih obmanjujemo i dovodimo u zabludu.

Peja

pre 4 godine

a što volim ove što ga pljuju ...
Ljudi, imate alternative pa instališite drugi OS pa uživajte.
Kao pro user mogu da kažem da je ok. Mnoge stvari imaju smisla i dosta vode računa o običnom korisniku. Za ove kao što sam ja je ionako svejedno - mi se uvek snađemo, ali običan korisnik, kao npr. moja 80 godišnja mama , je realno u prednosti sa ovakvim os-om.
Nisam ni pokušao da joj dam nešto na Linux-u recimo, jer bi to tek bila žešća konfuzija.

Vojkan

pre 4 godine

U zemlji gde je Golf III najbolji automobil operativni sistem se ne kupuje već se instalira piratska verzija. Windows 7 je bio poslednji os za koji nije bio potreban nalog i aktivacija već su se ukucavali čisti brojevi. Licenca za win 7 košta manje od deset evra (sa nekog polovnog računara) i sa njom može da se instalira legalna verzija W10. Probajte bar jednom čistu verziju, ne hakovanu...

free world

pre 4 godine

Normalno kad su većinu korisnika puškom naterali da pređu na Windows 10...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Admiral, 1. februar 2020 16:58)

Upravo tako, kao i vecinu drugih BITNIH stvari na svetu po istom kalupu.

Slobodan svet? Hahaha

Hajde da bar funkcionise kako treba, ali mnogo ljudi ima probleme sa istim pa ovaj podatak potvrdjuje to sto si napisao sa puskom.

kosmos

pre 4 godine

Ipak je Linux najvise koriscen OS, daleko vise o Win.
Svako ko je na internetu, ili ima Android, koristi Linux.
I ovi "profesionalci" na WIN10 koriste Linux, bar na kucnim ruterima preko kojih izlaze na net.
Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!

DaLanik

pre 4 godine

naslov je malo pogrešan. volim win 10 osim aktualizacija koje nerviraju, ali najkorisceniji je linuks. win je samo na desktop i noutbuk računarima. Svi serveri koriste linuks i sve pametne stvari koriste linuks....

Kentaur

pre 4 godine

Koristim Win 10 od samog pocetka i kuci (na vise racunara) i na poslu. Nikada nisam imao probleme (sta vise...). A sto se tice servera, koliko kucnih korisnika ima pktrebe za serverom? Internet, muzika, filmovi.. win 10 odradjuje perfektno, a onima koji koriste 7-icu... pa i volovi su nekada vukli kola, danas to ide malo drugacije. Pozdrav, i srecno sa 7-icom, bice zabelezena u istoriji.

vlad

pre 4 godine

Win 10 je vrlo problematični OS, pogotovo za prenosne računare.
Nedavno je jedna bezbednosna zakrpa napravila velike probleme na 60% računara koji na svojim HD-ima imaju instaliran Win 10.
Onaj koji tvrdi da je Win bolji od Linux OS, u najmanju ruku ne zna šta govori.
Nego, kada Microsoft prelazi na Linux jezgro? Objavili su pre par meseci da će da se prebace na Linux jezgro...

zoki

pre 4 godine

Imam windows 10.Slučno radi kao i windows 7.Komande iste,ikone iste.Naravno ja koristim bez one slike prozora na tamnoj površini.Već istu početnu sliku kao i na windows 7.Jedino što mi se čini da je malo sporiji naročito kod surfanja.Njen pretraživač eksplorer i Edge ne koristim.Kiristim google canary koji nije podrazumevan.Kupite kola danas,volan dobijate kriz nekoliko meseci,točkove,isto,motor kroz koju gidinu.Smešno je da ne završeni sistem se nađe na tržištu.

Murtek

pre 4 godine

@danijel Kada sam rekao da mi je lakse, mislio sam na to da mi je putty gotivniji Minicom.

@Amater Ne bavim se instaliranjem na windows masine. To radi tech support. I oladi. To sam naveo kao glup primer.

Napisao sam da sam profesionalac, zato sto sam odgovarao na postavljeno pitanje "sada ce profesionalci da kazu". Za dev workstation je win10 bombonica. Normalno da mi se sve vrti na linuxu, i da ga gotivim vise od win. Ali za dev je komotniji rad na win nego na linux/mac os

Danijel

pre 4 godine

(Murtek, 01. februar 2020 19:01)

Lakse se ulogovati iz windiwsa na serisku konzolu za razliku od linux-a? Mora da de salis :) linux je i dobio puni korisnika zbog alata koje nosi u sebi. Da nije tako windows ga nebi gurao kao pod sistem. Mozda jesi profesionalac (ako tako kazes) za cisco, za os definitivno nisi :)

Mello

pre 4 godine

I to baš sadd informacija kada se podrška za win 7 gasi :)
Popularnost Win 10 je samo u tome što novopečeni stručnjaci u servisima i podrškama prodaje mrzi ih da se zezaju sa drajverima pa sistem ima gomilu univerzalnih koji rade kao sačuvaj Bože a drugo sami proizvođači prave hardver koji ima samo za to podršku jer kako bi nas naterali da kupujemo novo.

Posle Vise Win8, tj njegove verzije 8.1 i 10 su najgori mogući sistemi, a Srbi naročito ih vole jer su pravljeni za debilne generecije.

Cinjenice i to ne može se izmeniti a vi "stručnjaci" tvrdite suprotno koliko hoćete.

amater ladan kao spricer

pre 4 godine

@murtek

Drago mi je da si sada dodatno objasnio i demistifikovao to sto si trebao u prvom komentaru da kazes jer si naveo da si profesionalac zbog cega imas dodatnu obavezu da budes jasan i tacan. Takodje, tvoj prvi komentar aludira da je windows bolji kada ga procita obican citalac. To je kao da neki "kazanova" kaze da su nize crnke sa vecim poprsjem najbolje. Njemu su brate sve zene odlicne.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

Коришћење шпијунског система је зло, коришћење неподржаних верзија је још веће зло, а коришћење пиратске верзије је највеће зло.

Много милиона људи не може без виндовса, али онда нека то буде легална и подржана верзија.

Ignjat

pre 4 godine

Ne razumem ovu konstantnu prepirku oko toga koji OS je "bolji". Godinama koristim i WIndows i Linux, nešto malo više Linux (zbog poslova sa serverima). Windows 10 koristim od njegovog početka i nikada nisam imao problema. Radi sasvim korektno, solidno izgleda, mislim da je sve bolji i bolji...

Dragan

pre 4 godine

Zar toliko budala ima na svetu. Evo i ja sam se u poslednjih nekoliko dana pridruzio njima iz ciste radoznalosti. Windows 10 ne bi vise instalirao ni da me licno placa Bil Gejts. Od silnih update-ova, bezbednosnih mera, upozorenja i brojnih drugih stvari, nista ne moze ozbiljno da se radi.
Bavim se muzickom produkcijom, i pola muzickih programa nisam mogao da instaliram, a one druge uz veliku muku. Cak mi externi disk mnogo sporije radi na 10 nego na 7. Za neki dan na zalost vracam se sedmici, jer je to jos uvek najbolji windows program.

sidon

pre 4 godine

Ipak je Linux najvise koriscen OS, daleko vise o Win.
Svako ko je na internetu, ili ima Android, koristi Linux.
I ovi "profesionalci" na WIN10 koriste Linux, bar na kucnim ruterima preko kojih izlaze na net.
Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!
(kosmos, 01. februar 2020 21:17)

I naravno Srbin nije pročitao tekst kao što obično biva. U njemu piše da je Windows 10 najkorišćeniji desktop OS, ali Srbin priča o telefonima i ruterima... Ja sam profesionalac i računar mi je svakodnevno prekopotreban. Oko 90% softvera koji koristim ne postoji na Linux-u, a o gejmingu neću ni da počinjem. Od 2017. koristim Windows 10, redovno apdejtovan i nisam imao ni jedan problem. Kako objasniti to - magija? Ako vam treba PC samo da surfujete, da, možda je Linux i dobro rešenje, za ostalo, zna se...

Omega

pre 4 godine

Windows protiv Linuksa isto je poređenja radi ko trotinet prema autobusu . Naravno da će klinci reći da je trotinet bolji za prevoz . Još kad divljaš putevima strahovitim brzinama trotineta ... Wauuuu
Mislim šta reći !?
Zapravo Linuksaši su krivi od samog početka . Ali stvarno . Znate zašto ? Da smo vam od trenutka kada ste prvi put seli za računar ubacili Linuks umesto Windowsa vi bi danas bežali od Windowsa ko đavo od krsta. Ali neeee , ajde da se deca ne muče ipak je neki tamo (obično linuksaš) gek sa timom , odradeo kvalitetno neko parče softvera i uzeo kintu , pa sad neka ga gazda i zatvori kodom . Pa nije to GNU čoveče, gazda dao kintu za EULU koja ga pokriva.
Šta deca znaju šta je EULA ? Ko bre to da čita ? Samo cepaj nekst, nekst, nekst ...
Pa nije to piso onaj Stalman bre...
A tek onaj Linus Torvarlds što napravio onaj kernel početkom 90-tih sa koja danas radi 90% svih svetskih uređaja (počev od android telefona , televizora ,modema i kojih ne sve čuda ) i na njegovom kernelu stabilno se održava gotovo cela internet mreža ?
Ma daj...
Sada da pitaš ovu decu , ma Bil Gejts je super lik koji nam omogućio Windows 10 a onaj Linus Torvarlds samo još neki tamo prolazni Finac u nizu u silicijumskoj dolini , koji eto tamo smislio nešto .

Kad čitam komentare , mene zaista sramota što nisam nekad , makar mladjim korisnicima objašnjavao bolje šta je Linuks i pravio dual boot, i tu mislim da zapravo i leži greška nas starijih .

Niste vi krivi deco , mi smo , ali pokušajte makar malo da zavirite u današnji svet Linuksa , da vidite koliko je lak i koliko smo ga okrenuli prijateljski korisniku .
Pokušajte, ne košta vas ništa !

Marko

pre 4 godine

Vidim da se svi pokolju kada je rec o OS-evima. Evo da iznesem i ja neko avoje misljenje kao neko ko koristi Mac OS, linux, Win10:

- MAC OS iskljucivo za posao, aplikacije rade stabilno i mozda mi se jednom u godinu dana desi da neka pukne
- Windows 10 ume dosta da zeza oko drajvera, pa se desava da mi zbog losih drajvera koje mi sam Win instalira ne radi webcam, disk je uvek na 100%(cak i u SSD varijanti). Na nekim kompovima sam morao da se vratim na win 8.1 jer je uredjaj postao neupotrebljiv. Što se tiče igrica Windows 10 je moj prvi izbor zbog izbora broja igara i performansi samog windows-a u ovom polju.
- Linux fenomenalan za servere, u tom polju je stabilan, pouzdan i ima gomilu alata. Sto se tice Desktop varijante pokazao mi se kao jako nestabilan(probao sam vise distribucija), o drajverima za grafiku da ne pricamo makar za stare mašine koje planirate da "ozivite" linux-om. Ako bas zelite linux, onda je najbolje da se prvo odradite analizu podrzanog hardvera pa tek onda instalirate linux.

Nikola

pre 4 godine

@mile Nije baš tako sa XP-a se prelazilo na Vistu koja je bila haos i naopako (kao i sadašnja 10tka) a onda je došla 7ca koja je bila pandan po kvalitetu Windows - u XP. Windows 7 je imao samo dva servisna paketa a za 10-ku možeš pogledati na oficijalnom sajtu, bar 10 verzija zakrpa (posle svake druge nešto nije radilo). Mnogo je "majstora" bez škole ovde kao i u drugim delatnostima koji se u sve razumeju... Za tvoju informaciju Windows XP se i dalje sasvim lepo koristi tamo gde nije potrebno da računar ima izlaz na internet (kao što je na primer upravljanje CNC mašinama).. 98ica je stvarno istorija za današnje vreme ali svojevremeno operativni sistem koji se masovno koristio iako je aktuelan bio 2000 i Windows Milenium do pojave XPa...

Veliki brat

pre 4 godine

@(Kentaur, 1. februar 2020 21:55)

I kakve veze imaju server i kućni PC, osim što možda u nekim situacijama imaju slično kućište, mada su server češći u rack varijanti?

Stalno poređenje baba i žaba...

To što bi većini kužnih korisnika i Linux završavao posao je jedna priča, ali kad već moraju na poslu da koriste Windows, deca u školi uče Windows, onda je logičnije da i kod kuće koriste Windows.

Problem je navika korisnika koji su uglavnom inertni da bilo šta promene, pa kako se zapatio MS Office i drugi alati koji uglavnom postoje samo za Windows OS na PC računarima, tako retko ko i razmatra prelazak na drugi OS.
Otprilike slično kao što ljudi koriste Photoshop za doterivanje fotki jureći krekove i rizikujući da zakače neki malware, a besplatni Gimp bi im za to jednostavno doterivanje fotki isto završavao posao.

To je boljka običnog čoveka, hoće da koristi alat koji koriste profesionalci po svaku cenu, kako drugačije objasniti da obični ljudi kupe iPhone ili MacBook, iako im realno nije potreban, posebno ako nemaju sve od Apple-a (telefon, računar, tablet) gde njihov ekosistem dolazi do izražaja, ali uz dosta veću cenu nego sistem baziran na Linux platformi podešen da slično funkcioniše.

Brdo

pre 4 godine

@Goran

Slažem se sa tim što si napisao ali ovde to nije slučaj. Na svetskom nivou kad se gleda, win10 nam je uvaljen, preko isforsiranih updatova, obaveznih licenci koje su firmama nuđene i ,naravno, nekad je bilo normalno da se kupi laptop ili desktop bez OS, a danas 90% njih dolaze preinstalirani sa win10, koji je, naravno, uključen u cenu.

brm

pre 4 godine

Evo, ja koristim Linux, ali sa stanovišta personalnih računara, Linux je loše rešenje za prosečnog korisnika. Jednostavno, ili nije dizajniran za prosečnu domaćicu, ili se nije uspelo u tome. Da sam neko kome tehnologija nije strast, posao i hobi, ne bih nikada koristio Linux. Windows i iOS može da koristi i dete od 5 godina. Čak i da date prosečnom korisniku Ubuntu, morao bi da se iscima i gugla kako da instalira običan program. Prosečan korisnik to želi da završi sa par klikova.
Sa server stanovišta, Linux je uspeh, ali to koriste profesionalci.

Dejan

pre 4 godine

Najjaci su mi ovi profesionalci koji iskljucivo koriste Linux... U cemu ste vi profesionalci? Sta, setovanje servera, programiranje???
Kao prvo, profesionalni korisnik OSa moze biti bilo ko, ko nekakvu delatnost od koje zivi obavlja na tom OSu. Recimo, audio i video monteri sigurno ne koroste Linux, animatori takodje. Masinski i gradjevinski inzenjeri verovali ili ne, ne koriste Linux... Ja se mucim da vidim upotrebu Linuxa osim u okviru male nise korisnika kojima su potrebne te napredne funkcije Linuxa vezane za konektovanje i upravljanje mrezom kao i za komunikacione protokole. Windows 10, okej, solidan sistem. Meni kao inzenjeru zadaje problem jer softveri kojenkoristim nisu jos napravljeni za windows 10... Cak sta vise, softveri od nekih starijih masina jos uvek rade na winXP.... I sta ja da radim? Da podizem virtuelnu masinu? Nemam ja vremena za te zezancije...

rebro

pre 4 godine

@vlad, ti znaš samo za Lunux, a velike banke koriste Unix. Svetske berze koriste OpenVMS. Taj sistem je stariji i od Uniksa, ali ti znaš samo za Linux koji kao desktop rešenje je nepouzdan. Office za Linux je tragedija. Programi za project management ne postoje. CAD i slično je misaona imenica.
Ja živim u Pragu i firme u kojima sam radiio (IBM, Acision, T-Mobile) koriste Windows. Kupiš i ne misliš.

hm

pre 4 godine

zanimljivo. kad u sportu ekipa dobija (os radi dobro i zadovoljava potrebe korisnika ) trener ekipu ne menja (a os morate da menjate sto za sobom vuce i kupovinu novih kompjutera).... za neke potrebe dobar je i komp sa xp-om. meni nije potrebna pisaca masina sa win 10!!! (za druge stvari imam lap top.) gde je ovde prica o.odrzivom razvoju ako.me para nezasita globalna industrija reketira i ucenjuje da kupujem nesto sto mi apsolutno ne treba i od cega cu.koristiti 10 posto a platiti 100.

oni van.

pre 4 godine

@"Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!
(kosmos, 01. februar 2020 21:17"

Radim u kompaniji sa 49 000 zaposlenih koja je u roku od 8 mjeseci izvela migraciju na WIN10. Nikakav veći problem se nije pojavio, čak i virtualna desktop verzija radi fantastično. Moja kompanija mi sad dozvoljava da koristim moj privatni ili bilo koji uređaj koji podržava virtualizaciju ako to želim. To je velika prednost WIN10 u odnosu na Win7.

eto

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vlad, 1. februar 2020 21:56)
Ti si tu u pravu,samo kakve veze ima server sistem sa kucnim racunarima,laptorpovima?
Server verzije su posebne verzije operativnog sistema i nikakve veze nemaju sa verzijama koju ljudi koriste na racunarima.

БГ

pre 4 godine

Зашто би прелазио на тај ОС?
Једно је кад купујте нов рачунар, а друго је кад имате машину која задовољава све ваше потребе.
Чиме то МС гарантује да ће све то радити како треба.

onaj mali sto se razume u racunare

pre 4 godine

Najpozdaniji OS, koristim ga od pocetka. Instalirao tetkama, strinama, komsijama itd. i nikad mi se niko nije javio za problem. To nije bio slucaj sa ranijim windowsima, XP se recimo kvario mesecno, sedmica izdrazvala i do 6 meseci, onda ti kuvaju kafu i zovu da popravljas. Ali 10-ka traje zauvek, samo je vazno da naucis tetku kada se azurira sistem da ne sme da gasi lap top vec da ga pusti da zavrsi do 100% jer jedino tada moze da se obori sistem kada zabrlja instalaciju apdejta. Takodje da ne instalira nista po netu da ne nakupi adware. Sto se tice antivirusa Windows defender je sasvim dovoljan i neprimetan. Cak i kada se desi nesto postoji opcija (kao na Androidu) da se windows 10 vrati na pocetak, tako da ne treba da instaliras ponovo sistem. Ali to sam svega radio jednom na jednom od mozda desetina racunara na kojeg sam ga instalirao.

Pero

pre 4 godine

Reći za Windows 10 da ne valja je, u najmanju ruku, neozbiljno. To je najsavršeniji sistem koji je ikada ugledao svetlost dana. Naravno, ne za šklopocije stare deset i više godina.

ja

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.
(vlad, 01. februar 2020 21:56)

Ja tebi želim da se ne svadjas sam sa sobom i ne boriš protiv vetrenjača.

pete

pre 4 godine

Nemam zelju da menjam. Jednosatanvo, to je kao stari automobil i raspored komnadi na koje ste navikli a neko vas tera u nesto "novo" sto vama ne treba. Nemam realnu potrebu i komforno se osecam u okruzneju. Pri tome sa tog kompjuter ana kome znam sve gde mi je zaradjujem i pod 4 ili 5 K USD mesecno dakle nisam pomodar ili laik. Ne volim kad me neko nesto tera,preti i uslovaljava jer sam razumno i svesno bice i mogu da odlucim sta mi je potrebno ili sta mi nije potrebno.

EU Citizen

pre 4 godine

Meni ni na jednu mašinu neće ući. Nije poenta u vezi Win 10 to što je loš sistem, iako i to jeste, koliko čujem od ljudi koji koriste neki alat nedostupan na Linuxu, pa su na svoju žalost morali da ga instaliraju, već zato što kupca, dakle legalnog korisnika plaćenog sistema tretira kao roba, nameće mu aktualizacije bez mogućnosti izbora i normalnog isključivanja, deaktivira mu programe koje neki korporatni pacov iz Redmonda smatra za "rizik", špijunira mu mašinu, odnosno, izvlači veliku količinu informacija bez mogućnosti legalnog i lakog opt-outa. Nikad nisam bio neki programski i ideološki mrzitelj Windowsa, i zaključno sa sedmicom su mi savršeno odgovarali ali zbog svega toga ga više neću koristiti ni kod kuće ni u svojoj firmi (hvala bogu te sam "normalan" pribatni i biznis korisnik, za koga su bezbedne, lake i Windowsu vrlo slične distribucije Linuxa poput Minta i Ubuntua savršene, samo što su ljudi lenji da učine i najmanji napor i radije će da budu robovi i još to hvale nego da probaju nešto novo, :) da se bavim dizajnom ili nečim sličnim za šta su potrebni softveri koji se mogu naći samo na Windowsu ili Meku, ubio bih se od poniženja i nemoćnog besa :) ). Dakle, to što je Win 10 krš je manji problem, daleko veći problem je što gomila ljudi pristaje da ih megakorporacije poput Microsofta zezaju u mozak i maltretiraju za vlastite pare. I sad će sigurno da se nađe neki neomarksistički crony - korporatni "ekspert', odnosno, plaćenik, da kaže kako to nije baš tako i kako je to sve "za naše dobro" i radi "bezbednosti" (koja je na Linuxu nekako ipak mnogo veća :) ), svaka sličnost rečnika megakorporatnih lopova i njihovih privezaka sa rečnikom političkih lopova je naravno potpuno slučajna, bože me te sačuvaj da Big IT duva u iste diple sa državnim levičarskim kriminalcima i zarađuje neazaslužene bilione preko naše grbače :))

Halle-On

pre 4 godine

Ne razumem zasto ovde gomila ljudi se predstavljaju kao linux korisnici kada ocigledno to nisu. Jedan kaze, teska instalacija software-a. Sta je tesko, kliknuti jednom na install u prodavnici? Ili je tesko kliknuti dva puta na .deb fajl? Ili je tesko napisati sudo install "ime programa" u terminalu?

Drugi kaze problem su drajveri. Svi drajveri su automatski instalirani tokom instalacije, i ako kliknete install third party software tokom instalacije instalirace vam sve potrebne kodeke i third party, proprietary drajver za graficku, ili isto mozete uraditi kasnije jednim klikom iz podesavanja, i pritom cete imati mogucnost da izaberete jedan od nekoliko ponudjenih drajvera.

Sto se tice zastarelog hardware, da, moderan linux naravno ne podrzava sav hardware star 15-20 godina out of box, ali podrzava vise nego recimo windows 10. Uz malo muke ipak je moguce pokrenuti i takav hardware na modernim linux sistemima dok to ne vazi za moderne microsoft sisteme. A da ne pricamo o MacOS koji nikada nije podrzavao gomilu uredjaja vec ste morali da kupujete podrzani hardware.

Sto se tice prosecnog korisnika, vecina linux distribucija je spremna za upotrebu out of box, i vecina korisnika ionako nece imati potrebu ijedan program da instalira, zato ne vidim potrebu iznosenja laznih cinjenica koje jesu nekada bile tacne, ali vise nisu.

Cak sta vise, na modernim racunarima, vise cete problema imati sa drajverima na windows 10 za razlicite build-ove nego na recimo Ubuntu.

Raiden

pre 4 godine

Ja se javljam da kazem da je Windows 10 smece.Nikad gori OS od Mikrosofta i zaglavljeni smo sa njim zauvek kao da je World of Warcraft a ne ozbiljan softver.
(Drax, 01. februar 2020 18:52)

Ja ne razumem vas likove kojima je nesto unapredjeno gore od starog. To samo govori da ste dundjeri koji farmerke nose po 10 godina jer ne zele da ih menjaju.. iako su postale providne...

Bili

pre 4 godine

Koristio sam jako dugo windows, kleo se u njega i nisam mogao zamisliti rad na bilo kom drugom sistemu. Kada sam preso na linux pa i osx, uvideo sam da je sve stvar navike i da se ne treba ogranicavati ni sa jednim, svaki ima svoje prednosti i mane, zavisno od namene.
Windows 10 mi je sasvim ok na tabletu i laptopu sa ekranom osetljivim na dodir, dok za desktop mi jednostavno nije legao, jedino za gaming kome je bitan.
Samo da je ispeglan i prilagodjen u smislu verzije za desktop racunare bilo bi sasvim ok, ovako mislim da mi ne treba i Settings i Control panel, odlucite se za jedno.
Mislim da ce naredna verzija konacno raskrstiti, ovakav proizvod je nesto kao Vista, koje imao prilike da iskusi taj savrseni sistem zna na sta mislim.

Programator

pre 4 godine

(Larry, 01. februar 2020 19:00)

90% servera nije na linuksu. Govori ti neko ko ima pristup SAP-ovoj cloud infrastrukturi, sa hiljadama servera. Na oko 70% mašina trči windows.

Dualboot

pre 4 godine

Gledaj prepiranja...
Koristim ono što mi odradi posao u datom trenutku ako hoću adobe XD normalno da neću sledećih dva sata podešavati ga na Ubuntu. Ako hoću privatnost i zaštitu od virusa te programirati da mi steam i ostale igre ne odvraćaju pažnju normalno Ubuntu. Naveo sam Ubuntu i relativno Mint za obične korisnike ostalo je forsiranje sebe i gubljenje vremena ako vas to ne zanima.

Miloš

pre 4 godine

Koristim Win 10 od samog pocetka i kuci (na vise racunara) i na poslu. Nikada nisam imao probleme (sta vise...). A sto se tice servera, koliko kucnih korisnika ima pktrebe za serverom? Internet, muzika, filmovi.. win 10 odradjuje perfektno, a onima koji koriste 7-icu... pa i volovi su nekada vukli kola, danas to ide malo drugacije. Pozdrav, i srecno sa 7-icom, bice zabelezena u istoriji.
(Kentaur, 01. februar 2020 21:55)

svi kućni korisnici imaju potrebe za serverom, prvi sajt kada otvoriš povlačiš podatke sa nekog servera

oni van.

pre 4 godine

Veliki je problem za svaku softver kompaniju pružati podršku za više proizvoda pogotovo ako jedan proizvod više ne donosi profit. Armija ljudi koja je radila na tom win7 sada može da se preusmjeri na smislenije zadatke. Inače apdejt na WIN10 je zaista dobro odrađen i ne bi ste trebali imati nikakvih problema. Ako je win7 bio legalan, licenca će da vrijedi. Pitajte malo kako je to ide kod Apple pa ćete više cijeniti Microsoft. Takođe po zadnjim testovima, za normalne korisnike nije više ni potreban antivirus, što povoljno utiče na performanse.
Ovi što pričaju o Linuxu, ko vam brani da to instalirate? Postoje dobri razlozi zašto se on nije raširio na desktop već samo u server tržištu a to su drajveri tj nedostatak istih.

Darth Šone

pre 4 godine

Windows 10 valja? Windows 10 ne valja? Pitanje je koji Windows 10, a na to ni jedan od komentatora koji ga hvale, ili koji ga kude nije odgovorio.

Naime, Windows 10 je porodica OS-ova, a ne jedan jedini OS. Različite verzije su u pitanju, pa tako jedna verzija radi dobro, dok druge prave i te kakve probleme. Šta mislite koje vam verzije proizvođači hardvera (laptopova) preinstaliraju? Upravo one koje će nakon apdejta možda napraviti haos. Koje verzije vi instalirate sami? Iste jer se ne informišete pre nego krenete u instalaciju, iako da se ne lažemo, najveći broj instaliranih Win10 na domaćim računarima potiče sa khm, khm, "nelegalnih" servera. Pa kada je već tako, ko vas tera da skidate enterprise, pro, home, sa svim njihovim dvaput godišnje "feature updateovima" i problemima koje sa sobom nose? Ne možete da živite bez MS Storea? Zašto ne instalirate jedinu verziju Win10 koja radi kako treba (čak slično nikada prežaljenom XP), zašto ne instalirati LTSC, koji dobija isključivo potrebne apdejtove i koja ne pravi nikakve probleme nakon apdejta? Nedostupna je legalnim kanalima? Pa, u redu onda, budite legalni, ali se posle ne žalite na Windows.

mr.wolf

pre 4 godine

Sada ce da se jave likovi koji koriste, linikse, osx i da nam objasne kako je windows 10 smece,a oni su profesionalci koji rade mnogo ozbiljne stvari.
Inace ima mnogo vise od milijardu win10 kada bi se u obzir uzeele i piratske verzije.

Drax

pre 4 godine

Ja se javljam da kazem da je Windows 10 smece.Nikad gori OS od Mikrosofta i zaglavljeni smo sa njim zauvek kao da je World of Warcraft a ne ozbiljan softver.

Недељко Стефановић

pre 4 godine

Коришћење шпијунског система је зло, коришћење неподржаних верзија је још веће зло, а коришћење пиратске верзије је највеће зло.

Много милиона људи не може без виндовса, али онда нека то буде легална и подржана верзија.

Goran

pre 4 godine

Normalno kad su većinu korisnika puškom naterali da pređu na Windows 10...
(Admiral, 01. februar 2020 16:58)

Ja stvarno ne vidim sta je tu loše ako OS radi dobro? Ali ne, to smo mi, prosečne srbende, žalimo se kako je desetka UŽAS, a teramo ga na kompu od pre 10 godina na 4 gb rama kada je i sedmica štucala... Ne, najbolje je da se svi vratimo na xp, nokie, gorenje, sms poruke, Sony 1,cd-ove, golfa 2 i automobile sa 300000km... Zato i kaskamo za svetom jedno 50 godina.

Mello

pre 4 godine

I to baš sadd informacija kada se podrška za win 7 gasi :)
Popularnost Win 10 je samo u tome što novopečeni stručnjaci u servisima i podrškama prodaje mrzi ih da se zezaju sa drajverima pa sistem ima gomilu univerzalnih koji rade kao sačuvaj Bože a drugo sami proizvođači prave hardver koji ima samo za to podršku jer kako bi nas naterali da kupujemo novo.

Posle Vise Win8, tj njegove verzije 8.1 i 10 su najgori mogući sistemi, a Srbi naročito ih vole jer su pravljeni za debilne generecije.

Cinjenice i to ne može se izmeniti a vi "stručnjaci" tvrdite suprotno koliko hoćete.

Murtek

pre 4 godine

@mr.wolf
Zapravo ne. Ja Sam profesionalac I uglavnom koristim win10.
Odlican je operativni system. Tecno I pouzdano radi. Linux imam virtualku, samo za terminale. Recimo na cisco router se lakse logujete iz win nego da linuksa

Kentaur

pre 4 godine

Koristim Win 10 od samog pocetka i kuci (na vise racunara) i na poslu. Nikada nisam imao probleme (sta vise...). A sto se tice servera, koliko kucnih korisnika ima pktrebe za serverom? Internet, muzika, filmovi.. win 10 odradjuje perfektno, a onima koji koriste 7-icu... pa i volovi su nekada vukli kola, danas to ide malo drugacije. Pozdrav, i srecno sa 7-icom, bice zabelezena u istoriji.

vlad

pre 4 godine

Win 10 je vrlo problematični OS, pogotovo za prenosne računare.
Nedavno je jedna bezbednosna zakrpa napravila velike probleme na 60% računara koji na svojim HD-ima imaju instaliran Win 10.
Onaj koji tvrdi da je Win bolji od Linux OS, u najmanju ruku ne zna šta govori.
Nego, kada Microsoft prelazi na Linux jezgro? Objavili su pre par meseci da će da se prebace na Linux jezgro...

mile

pre 4 godine

jednostavno se moram ukljuciti.
kao neko ko radi u it secam se prelaska sa xp na w7. ista prica kao i sad, 7 je kanta, xp je zakon.
to je odavno izucena boljka coveka, strah od promene.
pogledajte malo oko sebe pa cete videti o cemu pricam. krenite od komsije koji kuka kako mu je mala plata ali ne menja posao jer se boji proemene. primera ima mali milion i sve se svodi na isto, strah od promene.

kosmos

pre 4 godine

Ipak je Linux najvise koriscen OS, daleko vise o Win.
Svako ko je na internetu, ili ima Android, koristi Linux.
I ovi "profesionalci" na WIN10 koriste Linux, bar na kucnim ruterima preko kojih izlaze na net.
Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!

amater

pre 4 godine

@mr.wolf
Zapravo ne. Ja Sam profesionalac I uglavnom koristim win10.
Odlican je operativni system. Tecno I pouzdano radi. Linux imam virtualku, samo za terminale. Recimo na cisco router se lakse logujete iz win nego da linuksa
(Murtek, 01. februar 2020 19:01)
Ako si "profesionalac" koji radi na win10 onda sigurno jako puno stvari instaliras i deinstaliras, menjas podesavanja, testiras, menjas registre... kako ti onda on radi stabilno? Normalno je da profesionalcima windows ne radi stabilno ali posto si "profesionalac" mozes relativno brzo da resis problem koji si napravio ili u najgorem slucaju da uradis restore ili reinistalaciju OS-a. Dalje, na cisco rutere se logujes preko browsera ili terminala (SSH konekcija). Ako mislis na arhitekturu recimo softver paket trejser ili recimo upravljacki interfejs DNA opet je nebitno koji je OS na racunaru. Dosta ljudi cita komentare i informise se preko istih i nije u redu da ih obmanjujemo i dovodimo u zabludu.

vlad

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.

Murtek

pre 4 godine

@danijel Kada sam rekao da mi je lakse, mislio sam na to da mi je putty gotivniji Minicom.

@Amater Ne bavim se instaliranjem na windows masine. To radi tech support. I oladi. To sam naveo kao glup primer.

Napisao sam da sam profesionalac, zato sto sam odgovarao na postavljeno pitanje "sada ce profesionalci da kazu". Za dev workstation je win10 bombonica. Normalno da mi se sve vrti na linuxu, i da ga gotivim vise od win. Ali za dev je komotniji rad na win nego na linux/mac os

Vojkan

pre 4 godine

U zemlji gde je Golf III najbolji automobil operativni sistem se ne kupuje već se instalira piratska verzija. Windows 7 je bio poslednji os za koji nije bio potreban nalog i aktivacija već su se ukucavali čisti brojevi. Licenca za win 7 košta manje od deset evra (sa nekog polovnog računara) i sa njom može da se instalira legalna verzija W10. Probajte bar jednom čistu verziju, ne hakovanu...

Larry

pre 4 godine

Sada ce da se jave likovi koji koriste, linikse, osx i da nam objasne kako je windows 10 smece,a oni su profesionalci koji rade mnogo ozbiljne stvari.
Inace ima mnogo vise od milijardu win10 kada bi se u obzir uzeele i piratske verzije.
(mr.wolf, 01. februar 2020 17:11)

Linux nije uspeo da se probije na Desktop racunarima, sam Torvalds je to priznao jednom prilikom. Ali u celokupnoj industriji, Linux je daleko ispred Windowsa (~90% servera je npr baziran na linuxu). Ako imas iole ozbiljniji router kuci, on koristi OS baziran na Linuxu.

Peja

pre 4 godine

a što volim ove što ga pljuju ...
Ljudi, imate alternative pa instališite drugi OS pa uživajte.
Kao pro user mogu da kažem da je ok. Mnoge stvari imaju smisla i dosta vode računa o običnom korisniku. Za ove kao što sam ja je ionako svejedno - mi se uvek snađemo, ali običan korisnik, kao npr. moja 80 godišnja mama , je realno u prednosti sa ovakvim os-om.
Nisam ni pokušao da joj dam nešto na Linux-u recimo, jer bi to tek bila žešća konfuzija.

Dragan

pre 4 godine

Koristim Win10 i nemam mnogo ni da ga hvalim ni kudim. Za ono za šta mi treba, vrši posao (kao što su mi nekad radili 98, XP, Win7). Za one što kažu da je Win7 bolji: to je kao da kažete da je bolji model automobila, televizora, mobilnog telefona,... od pre 10 godina nego sadašnji model. Jedino što me nervira je što ne mogu da očistim sve one njegove, meni nepotrebne, aplikacije. Pustim skript koji to poskida, ali to važi do prvog ažuriranja. Drugi problem je što mi ažuriranja poskidaju neke meni potrebne softvere. Win 10 ih smatra nebezbednim. Ja sam svestan da su nebezbedni, ali mi trebaju za posao, svesno ulazim u rizik i proveravam posledice toga. Ne mora Win10 da izigrava mog anđela čuvara.

Danijel

pre 4 godine

(Murtek, 01. februar 2020 19:01)

Lakse se ulogovati iz windiwsa na serisku konzolu za razliku od linux-a? Mora da de salis :) linux je i dobio puni korisnika zbog alata koje nosi u sebi. Da nije tako windows ga nebi gurao kao pod sistem. Mozda jesi profesionalac (ako tako kazes) za cisco, za os definitivno nisi :)

Dragan

pre 4 godine

Zar toliko budala ima na svetu. Evo i ja sam se u poslednjih nekoliko dana pridruzio njima iz ciste radoznalosti. Windows 10 ne bi vise instalirao ni da me licno placa Bil Gejts. Od silnih update-ova, bezbednosnih mera, upozorenja i brojnih drugih stvari, nista ne moze ozbiljno da se radi.
Bavim se muzickom produkcijom, i pola muzickih programa nisam mogao da instaliram, a one druge uz veliku muku. Cak mi externi disk mnogo sporije radi na 10 nego na 7. Za neki dan na zalost vracam se sedmici, jer je to jos uvek najbolji windows program.

zoki

pre 4 godine

Imam windows 10.Slučno radi kao i windows 7.Komande iste,ikone iste.Naravno ja koristim bez one slike prozora na tamnoj površini.Već istu početnu sliku kao i na windows 7.Jedino što mi se čini da je malo sporiji naročito kod surfanja.Njen pretraživač eksplorer i Edge ne koristim.Kiristim google canary koji nije podrazumevan.Kupite kola danas,volan dobijate kriz nekoliko meseci,točkove,isto,motor kroz koju gidinu.Smešno je da ne završeni sistem se nađe na tržištu.

free world

pre 4 godine

Normalno kad su većinu korisnika puškom naterali da pređu na Windows 10...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Admiral, 1. februar 2020 16:58)

Upravo tako, kao i vecinu drugih BITNIH stvari na svetu po istom kalupu.

Slobodan svet? Hahaha

Hajde da bar funkcionise kako treba, ali mnogo ljudi ima probleme sa istim pa ovaj podatak potvrdjuje to sto si napisao sa puskom.

DaLanik

pre 4 godine

naslov je malo pogrešan. volim win 10 osim aktualizacija koje nerviraju, ali najkorisceniji je linuks. win je samo na desktop i noutbuk računarima. Svi serveri koriste linuks i sve pametne stvari koriste linuks....

sidon

pre 4 godine

Ipak je Linux najvise koriscen OS, daleko vise o Win.
Svako ko je na internetu, ili ima Android, koristi Linux.
I ovi "profesionalci" na WIN10 koriste Linux, bar na kucnim ruterima preko kojih izlaze na net.
Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!
(kosmos, 01. februar 2020 21:17)

I naravno Srbin nije pročitao tekst kao što obično biva. U njemu piše da je Windows 10 najkorišćeniji desktop OS, ali Srbin priča o telefonima i ruterima... Ja sam profesionalac i računar mi je svakodnevno prekopotreban. Oko 90% softvera koji koristim ne postoji na Linux-u, a o gejmingu neću ni da počinjem. Od 2017. koristim Windows 10, redovno apdejtovan i nisam imao ni jedan problem. Kako objasniti to - magija? Ako vam treba PC samo da surfujete, da, možda je Linux i dobro rešenje, za ostalo, zna se...

onaj mali sto se razume u racunare

pre 4 godine

Najpozdaniji OS, koristim ga od pocetka. Instalirao tetkama, strinama, komsijama itd. i nikad mi se niko nije javio za problem. To nije bio slucaj sa ranijim windowsima, XP se recimo kvario mesecno, sedmica izdrazvala i do 6 meseci, onda ti kuvaju kafu i zovu da popravljas. Ali 10-ka traje zauvek, samo je vazno da naucis tetku kada se azurira sistem da ne sme da gasi lap top vec da ga pusti da zavrsi do 100% jer jedino tada moze da se obori sistem kada zabrlja instalaciju apdejta. Takodje da ne instalira nista po netu da ne nakupi adware. Sto se tice antivirusa Windows defender je sasvim dovoljan i neprimetan. Cak i kada se desi nesto postoji opcija (kao na Androidu) da se windows 10 vrati na pocetak, tako da ne treba da instaliras ponovo sistem. Ali to sam svega radio jednom na jednom od mozda desetina racunara na kojeg sam ga instalirao.

Pero

pre 4 godine

Reći za Windows 10 da ne valja je, u najmanju ruku, neozbiljno. To je najsavršeniji sistem koji je ikada ugledao svetlost dana. Naravno, ne za šklopocije stare deset i više godina.

oni van.

pre 4 godine

Veliki je problem za svaku softver kompaniju pružati podršku za više proizvoda pogotovo ako jedan proizvod više ne donosi profit. Armija ljudi koja je radila na tom win7 sada može da se preusmjeri na smislenije zadatke. Inače apdejt na WIN10 je zaista dobro odrađen i ne bi ste trebali imati nikakvih problema. Ako je win7 bio legalan, licenca će da vrijedi. Pitajte malo kako je to ide kod Apple pa ćete više cijeniti Microsoft. Takođe po zadnjim testovima, za normalne korisnike nije više ni potreban antivirus, što povoljno utiče na performanse.
Ovi što pričaju o Linuxu, ko vam brani da to instalirate? Postoje dobri razlozi zašto se on nije raširio na desktop već samo u server tržištu a to su drajveri tj nedostatak istih.

amater ladan kao spricer

pre 4 godine

@murtek

Drago mi je da si sada dodatno objasnio i demistifikovao to sto si trebao u prvom komentaru da kazes jer si naveo da si profesionalac zbog cega imas dodatnu obavezu da budes jasan i tacan. Takodje, tvoj prvi komentar aludira da je windows bolji kada ga procita obican citalac. To je kao da neki "kazanova" kaze da su nize crnke sa vecim poprsjem najbolje. Njemu su brate sve zene odlicne.

Programator

pre 4 godine

(Larry, 01. februar 2020 19:00)

90% servera nije na linuksu. Govori ti neko ko ima pristup SAP-ovoj cloud infrastrukturi, sa hiljadama servera. Na oko 70% mašina trči windows.

Omega

pre 4 godine

Windows protiv Linuksa isto je poređenja radi ko trotinet prema autobusu . Naravno da će klinci reći da je trotinet bolji za prevoz . Još kad divljaš putevima strahovitim brzinama trotineta ... Wauuuu
Mislim šta reći !?
Zapravo Linuksaši su krivi od samog početka . Ali stvarno . Znate zašto ? Da smo vam od trenutka kada ste prvi put seli za računar ubacili Linuks umesto Windowsa vi bi danas bežali od Windowsa ko đavo od krsta. Ali neeee , ajde da se deca ne muče ipak je neki tamo (obično linuksaš) gek sa timom , odradeo kvalitetno neko parče softvera i uzeo kintu , pa sad neka ga gazda i zatvori kodom . Pa nije to GNU čoveče, gazda dao kintu za EULU koja ga pokriva.
Šta deca znaju šta je EULA ? Ko bre to da čita ? Samo cepaj nekst, nekst, nekst ...
Pa nije to piso onaj Stalman bre...
A tek onaj Linus Torvarlds što napravio onaj kernel početkom 90-tih sa koja danas radi 90% svih svetskih uređaja (počev od android telefona , televizora ,modema i kojih ne sve čuda ) i na njegovom kernelu stabilno se održava gotovo cela internet mreža ?
Ma daj...
Sada da pitaš ovu decu , ma Bil Gejts je super lik koji nam omogućio Windows 10 a onaj Linus Torvarlds samo još neki tamo prolazni Finac u nizu u silicijumskoj dolini , koji eto tamo smislio nešto .

Kad čitam komentare , mene zaista sramota što nisam nekad , makar mladjim korisnicima objašnjavao bolje šta je Linuks i pravio dual boot, i tu mislim da zapravo i leži greška nas starijih .

Niste vi krivi deco , mi smo , ali pokušajte makar malo da zavirite u današnji svet Linuksa , da vidite koliko je lak i koliko smo ga okrenuli prijateljski korisniku .
Pokušajte, ne košta vas ništa !

Raiden

pre 4 godine

Ja se javljam da kazem da je Windows 10 smece.Nikad gori OS od Mikrosofta i zaglavljeni smo sa njim zauvek kao da je World of Warcraft a ne ozbiljan softver.
(Drax, 01. februar 2020 18:52)

Ja ne razumem vas likove kojima je nesto unapredjeno gore od starog. To samo govori da ste dundjeri koji farmerke nose po 10 godina jer ne zele da ih menjaju.. iako su postale providne...

rebro

pre 4 godine

@vlad, ti znaš samo za Lunux, a velike banke koriste Unix. Svetske berze koriste OpenVMS. Taj sistem je stariji i od Uniksa, ali ti znaš samo za Linux koji kao desktop rešenje je nepouzdan. Office za Linux je tragedija. Programi za project management ne postoje. CAD i slično je misaona imenica.
Ja živim u Pragu i firme u kojima sam radiio (IBM, Acision, T-Mobile) koriste Windows. Kupiš i ne misliš.

brm

pre 4 godine

Evo, ja koristim Linux, ali sa stanovišta personalnih računara, Linux je loše rešenje za prosečnog korisnika. Jednostavno, ili nije dizajniran za prosečnu domaćicu, ili se nije uspelo u tome. Da sam neko kome tehnologija nije strast, posao i hobi, ne bih nikada koristio Linux. Windows i iOS može da koristi i dete od 5 godina. Čak i da date prosečnom korisniku Ubuntu, morao bi da se iscima i gugla kako da instalira običan program. Prosečan korisnik to želi da završi sa par klikova.
Sa server stanovišta, Linux je uspeh, ali to koriste profesionalci.

oni van.

pre 4 godine

@"Inace za ozbiljan rad i upotrebu Win10 je NEUPOTREBLJIV. Strepite posle svakog apdejta da li ce uopste da radi!
(kosmos, 01. februar 2020 21:17"

Radim u kompaniji sa 49 000 zaposlenih koja je u roku od 8 mjeseci izvela migraciju na WIN10. Nikakav veći problem se nije pojavio, čak i virtualna desktop verzija radi fantastično. Moja kompanija mi sad dozvoljava da koristim moj privatni ili bilo koji uređaj koji podržava virtualizaciju ako to želim. To je velika prednost WIN10 u odnosu na Win7.

Ignjat

pre 4 godine

Ne razumem ovu konstantnu prepirku oko toga koji OS je "bolji". Godinama koristim i WIndows i Linux, nešto malo više Linux (zbog poslova sa serverima). Windows 10 koristim od njegovog početka i nikada nisam imao problema. Radi sasvim korektno, solidno izgleda, mislim da je sve bolji i bolji...

Dejan

pre 4 godine

Najjaci su mi ovi profesionalci koji iskljucivo koriste Linux... U cemu ste vi profesionalci? Sta, setovanje servera, programiranje???
Kao prvo, profesionalni korisnik OSa moze biti bilo ko, ko nekakvu delatnost od koje zivi obavlja na tom OSu. Recimo, audio i video monteri sigurno ne koroste Linux, animatori takodje. Masinski i gradjevinski inzenjeri verovali ili ne, ne koriste Linux... Ja se mucim da vidim upotrebu Linuxa osim u okviru male nise korisnika kojima su potrebne te napredne funkcije Linuxa vezane za konektovanje i upravljanje mrezom kao i za komunikacione protokole. Windows 10, okej, solidan sistem. Meni kao inzenjeru zadaje problem jer softveri kojenkoristim nisu jos napravljeni za windows 10... Cak sta vise, softveri od nekih starijih masina jos uvek rade na winXP.... I sta ja da radim? Da podizem virtuelnu masinu? Nemam ja vremena za te zezancije...

EU Citizen

pre 4 godine

Meni ni na jednu mašinu neće ući. Nije poenta u vezi Win 10 to što je loš sistem, iako i to jeste, koliko čujem od ljudi koji koriste neki alat nedostupan na Linuxu, pa su na svoju žalost morali da ga instaliraju, već zato što kupca, dakle legalnog korisnika plaćenog sistema tretira kao roba, nameće mu aktualizacije bez mogućnosti izbora i normalnog isključivanja, deaktivira mu programe koje neki korporatni pacov iz Redmonda smatra za "rizik", špijunira mu mašinu, odnosno, izvlači veliku količinu informacija bez mogućnosti legalnog i lakog opt-outa. Nikad nisam bio neki programski i ideološki mrzitelj Windowsa, i zaključno sa sedmicom su mi savršeno odgovarali ali zbog svega toga ga više neću koristiti ni kod kuće ni u svojoj firmi (hvala bogu te sam "normalan" pribatni i biznis korisnik, za koga su bezbedne, lake i Windowsu vrlo slične distribucije Linuxa poput Minta i Ubuntua savršene, samo što su ljudi lenji da učine i najmanji napor i radije će da budu robovi i još to hvale nego da probaju nešto novo, :) da se bavim dizajnom ili nečim sličnim za šta su potrebni softveri koji se mogu naći samo na Windowsu ili Meku, ubio bih se od poniženja i nemoćnog besa :) ). Dakle, to što je Win 10 krš je manji problem, daleko veći problem je što gomila ljudi pristaje da ih megakorporacije poput Microsofta zezaju u mozak i maltretiraju za vlastite pare. I sad će sigurno da se nađe neki neomarksistički crony - korporatni "ekspert', odnosno, plaćenik, da kaže kako to nije baš tako i kako je to sve "za naše dobro" i radi "bezbednosti" (koja je na Linuxu nekako ipak mnogo veća :) ), svaka sličnost rečnika megakorporatnih lopova i njihovih privezaka sa rečnikom političkih lopova je naravno potpuno slučajna, bože me te sačuvaj da Big IT duva u iste diple sa državnim levičarskim kriminalcima i zarađuje neazaslužene bilione preko naše grbače :))

Marko

pre 4 godine

Vidim da se svi pokolju kada je rec o OS-evima. Evo da iznesem i ja neko avoje misljenje kao neko ko koristi Mac OS, linux, Win10:

- MAC OS iskljucivo za posao, aplikacije rade stabilno i mozda mi se jednom u godinu dana desi da neka pukne
- Windows 10 ume dosta da zeza oko drajvera, pa se desava da mi zbog losih drajvera koje mi sam Win instalira ne radi webcam, disk je uvek na 100%(cak i u SSD varijanti). Na nekim kompovima sam morao da se vratim na win 8.1 jer je uredjaj postao neupotrebljiv. Što se tiče igrica Windows 10 je moj prvi izbor zbog izbora broja igara i performansi samog windows-a u ovom polju.
- Linux fenomenalan za servere, u tom polju je stabilan, pouzdan i ima gomilu alata. Sto se tice Desktop varijante pokazao mi se kao jako nestabilan(probao sam vise distribucija), o drajverima za grafiku da ne pricamo makar za stare mašine koje planirate da "ozivite" linux-om. Ako bas zelite linux, onda je najbolje da se prvo odradite analizu podrzanog hardvera pa tek onda instalirate linux.

eto

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vlad, 1. februar 2020 21:56)
Ti si tu u pravu,samo kakve veze ima server sistem sa kucnim racunarima,laptorpovima?
Server verzije su posebne verzije operativnog sistema i nikakve veze nemaju sa verzijama koju ljudi koriste na racunarima.

Darth Šone

pre 4 godine

Windows 10 valja? Windows 10 ne valja? Pitanje je koji Windows 10, a na to ni jedan od komentatora koji ga hvale, ili koji ga kude nije odgovorio.

Naime, Windows 10 je porodica OS-ova, a ne jedan jedini OS. Različite verzije su u pitanju, pa tako jedna verzija radi dobro, dok druge prave i te kakve probleme. Šta mislite koje vam verzije proizvođači hardvera (laptopova) preinstaliraju? Upravo one koje će nakon apdejta možda napraviti haos. Koje verzije vi instalirate sami? Iste jer se ne informišete pre nego krenete u instalaciju, iako da se ne lažemo, najveći broj instaliranih Win10 na domaćim računarima potiče sa khm, khm, "nelegalnih" servera. Pa kada je već tako, ko vas tera da skidate enterprise, pro, home, sa svim njihovim dvaput godišnje "feature updateovima" i problemima koje sa sobom nose? Ne možete da živite bez MS Storea? Zašto ne instalirate jedinu verziju Win10 koja radi kako treba (čak slično nikada prežaljenom XP), zašto ne instalirati LTSC, koji dobija isključivo potrebne apdejtove i koja ne pravi nikakve probleme nakon apdejta? Nedostupna je legalnim kanalima? Pa, u redu onda, budite legalni, ali se posle ne žalite na Windows.

pete

pre 4 godine

Nemam zelju da menjam. Jednosatanvo, to je kao stari automobil i raspored komnadi na koje ste navikli a neko vas tera u nesto "novo" sto vama ne treba. Nemam realnu potrebu i komforno se osecam u okruzneju. Pri tome sa tog kompjuter ana kome znam sve gde mi je zaradjujem i pod 4 ili 5 K USD mesecno dakle nisam pomodar ili laik. Ne volim kad me neko nesto tera,preti i uslovaljava jer sam razumno i svesno bice i mogu da odlucim sta mi je potrebno ili sta mi nije potrebno.

ja

pre 4 godine

Želim da zaljubljenicima u Win 10, a mrziteljima Linux-a, skrenem pažnju da 95% servera u svetu radi na Linux. Onih 5% se zeznulo, pa narednu kupovinu uslovljava Linux-om.
Uz to, Android je vrsta Linux-a, a i gomila malih aparata radi sa tim OS-om. Naprimer, box-ovi za IPTV su pokretani Linux-om.
(vlad, 01. februar 2020 21:56)

Ja tebi želim da se ne svadjas sam sa sobom i ne boriš protiv vetrenjača.

БГ

pre 4 godine

Зашто би прелазио на тај ОС?
Једно је кад купујте нов рачунар, а друго је кад имате машину која задовољава све ваше потребе.
Чиме то МС гарантује да ће све то радити како треба.

Halle-On

pre 4 godine

Ne razumem zasto ovde gomila ljudi se predstavljaju kao linux korisnici kada ocigledno to nisu. Jedan kaze, teska instalacija software-a. Sta je tesko, kliknuti jednom na install u prodavnici? Ili je tesko kliknuti dva puta na .deb fajl? Ili je tesko napisati sudo install "ime programa" u terminalu?

Drugi kaze problem su drajveri. Svi drajveri su automatski instalirani tokom instalacije, i ako kliknete install third party software tokom instalacije instalirace vam sve potrebne kodeke i third party, proprietary drajver za graficku, ili isto mozete uraditi kasnije jednim klikom iz podesavanja, i pritom cete imati mogucnost da izaberete jedan od nekoliko ponudjenih drajvera.

Sto se tice zastarelog hardware, da, moderan linux naravno ne podrzava sav hardware star 15-20 godina out of box, ali podrzava vise nego recimo windows 10. Uz malo muke ipak je moguce pokrenuti i takav hardware na modernim linux sistemima dok to ne vazi za moderne microsoft sisteme. A da ne pricamo o MacOS koji nikada nije podrzavao gomilu uredjaja vec ste morali da kupujete podrzani hardware.

Sto se tice prosecnog korisnika, vecina linux distribucija je spremna za upotrebu out of box, i vecina korisnika ionako nece imati potrebu ijedan program da instalira, zato ne vidim potrebu iznosenja laznih cinjenica koje jesu nekada bile tacne, ali vise nisu.

Cak sta vise, na modernim racunarima, vise cete problema imati sa drajverima na windows 10 za razlicite build-ove nego na recimo Ubuntu.

Bili

pre 4 godine

Koristio sam jako dugo windows, kleo se u njega i nisam mogao zamisliti rad na bilo kom drugom sistemu. Kada sam preso na linux pa i osx, uvideo sam da je sve stvar navike i da se ne treba ogranicavati ni sa jednim, svaki ima svoje prednosti i mane, zavisno od namene.
Windows 10 mi je sasvim ok na tabletu i laptopu sa ekranom osetljivim na dodir, dok za desktop mi jednostavno nije legao, jedino za gaming kome je bitan.
Samo da je ispeglan i prilagodjen u smislu verzije za desktop racunare bilo bi sasvim ok, ovako mislim da mi ne treba i Settings i Control panel, odlucite se za jedno.
Mislim da ce naredna verzija konacno raskrstiti, ovakav proizvod je nesto kao Vista, koje imao prilike da iskusi taj savrseni sistem zna na sta mislim.

Dualboot

pre 4 godine

Gledaj prepiranja...
Koristim ono što mi odradi posao u datom trenutku ako hoću adobe XD normalno da neću sledećih dva sata podešavati ga na Ubuntu. Ako hoću privatnost i zaštitu od virusa te programirati da mi steam i ostale igre ne odvraćaju pažnju normalno Ubuntu. Naveo sam Ubuntu i relativno Mint za obične korisnike ostalo je forsiranje sebe i gubljenje vremena ako vas to ne zanima.

Miloš

pre 4 godine

Koristim Win 10 od samog pocetka i kuci (na vise racunara) i na poslu. Nikada nisam imao probleme (sta vise...). A sto se tice servera, koliko kucnih korisnika ima pktrebe za serverom? Internet, muzika, filmovi.. win 10 odradjuje perfektno, a onima koji koriste 7-icu... pa i volovi su nekada vukli kola, danas to ide malo drugacije. Pozdrav, i srecno sa 7-icom, bice zabelezena u istoriji.
(Kentaur, 01. februar 2020 21:55)

svi kućni korisnici imaju potrebe za serverom, prvi sajt kada otvoriš povlačiš podatke sa nekog servera

Nikola

pre 4 godine

@mile Nije baš tako sa XP-a se prelazilo na Vistu koja je bila haos i naopako (kao i sadašnja 10tka) a onda je došla 7ca koja je bila pandan po kvalitetu Windows - u XP. Windows 7 je imao samo dva servisna paketa a za 10-ku možeš pogledati na oficijalnom sajtu, bar 10 verzija zakrpa (posle svake druge nešto nije radilo). Mnogo je "majstora" bez škole ovde kao i u drugim delatnostima koji se u sve razumeju... Za tvoju informaciju Windows XP se i dalje sasvim lepo koristi tamo gde nije potrebno da računar ima izlaz na internet (kao što je na primer upravljanje CNC mašinama).. 98ica je stvarno istorija za današnje vreme ali svojevremeno operativni sistem koji se masovno koristio iako je aktuelan bio 2000 i Windows Milenium do pojave XPa...

hm

pre 4 godine

zanimljivo. kad u sportu ekipa dobija (os radi dobro i zadovoljava potrebe korisnika ) trener ekipu ne menja (a os morate da menjate sto za sobom vuce i kupovinu novih kompjutera).... za neke potrebe dobar je i komp sa xp-om. meni nije potrebna pisaca masina sa win 10!!! (za druge stvari imam lap top.) gde je ovde prica o.odrzivom razvoju ako.me para nezasita globalna industrija reketira i ucenjuje da kupujem nesto sto mi apsolutno ne treba i od cega cu.koristiti 10 posto a platiti 100.

Veliki brat

pre 4 godine

@(Kentaur, 1. februar 2020 21:55)

I kakve veze imaju server i kućni PC, osim što možda u nekim situacijama imaju slično kućište, mada su server češći u rack varijanti?

Stalno poređenje baba i žaba...

To što bi većini kužnih korisnika i Linux završavao posao je jedna priča, ali kad već moraju na poslu da koriste Windows, deca u školi uče Windows, onda je logičnije da i kod kuće koriste Windows.

Problem je navika korisnika koji su uglavnom inertni da bilo šta promene, pa kako se zapatio MS Office i drugi alati koji uglavnom postoje samo za Windows OS na PC računarima, tako retko ko i razmatra prelazak na drugi OS.
Otprilike slično kao što ljudi koriste Photoshop za doterivanje fotki jureći krekove i rizikujući da zakače neki malware, a besplatni Gimp bi im za to jednostavno doterivanje fotki isto završavao posao.

To je boljka običnog čoveka, hoće da koristi alat koji koriste profesionalci po svaku cenu, kako drugačije objasniti da obični ljudi kupe iPhone ili MacBook, iako im realno nije potreban, posebno ako nemaju sve od Apple-a (telefon, računar, tablet) gde njihov ekosistem dolazi do izražaja, ali uz dosta veću cenu nego sistem baziran na Linux platformi podešen da slično funkcioniše.

Brdo

pre 4 godine

@Goran

Slažem se sa tim što si napisao ali ovde to nije slučaj. Na svetskom nivou kad se gleda, win10 nam je uvaljen, preko isforsiranih updatova, obaveznih licenci koje su firmama nuđene i ,naravno, nekad je bilo normalno da se kupi laptop ili desktop bez OS, a danas 90% njih dolaze preinstalirani sa win10, koji je, naravno, uključen u cenu.