Subota, 11.01.2020.

09:44

Ovo je najbolji električni automobil na svetu

Autor: SN

Ovo je najbolji elektrièni automobil na svetu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

Jamie Vardy

pre 5 godina

nikada nece biti sva vozila električna
jer zamislite koliko bi onda bilo elektrana
auto kompanije se nadaju da ce stici do 25% do 2030 ili 2050 pre bih rekao 2030

Sasa NS

pre 5 godina

Kada bude 90% EV na ulicama pricacemo koji je najbolji iz licnog iskustva, a do tada sipamo i vozimo, sve ostalo je mlacenje prazne slame...

mraketing

pre 5 godina

@(Coyote, 12. januar 2020 15:37)

Taycan 7:42
Models S 7:29

https://www.extremetech.com/extreme/298587-did-tesla-just-set-an-electric-car-speed-record-at-the-nurburgring

Ima i racing taycan koji nece moci da se registruje za ulicu, on je mnogo brzi i mnogo modifikovan, a domet taman da obrne krug ili dva.

Eldorado

pre 5 godina

Uzmite sa rezervom Britanske tekstove o automobilima. Već godinama unazad su na platnom spisku VWa i BMWa. Vagu je to odličan marketing za Evropu, znaju da većina stanovnika van Nemačke zbog jezika upravo prati njihove medije.
Skoro je u TG bio gaf gde je Taycan "dobio" Model S, samo su zaboravili da uklone kadar gde se jasno vidi u kom modu je bio Tesla... Onoliki hype sa novim Audi modelima nisu ni sami nemci napravili. Samo je britanskim medijima Audi bolji auto od Mercedesa.

Sub-Zero

pre 5 godina

kao vlasnik EV, moj glas (nisam vozio niti jednu teslu a ni tajkana) o najboljem EV bi išao tesli, ipak mislim da je SW na tesli neprikosnoven...

sasho

pre 5 godina

Pošto vidim da sve znate pitam vas: "Da li biste vozili pre Poršea ili Teslu?
Ja bih Poršea za iste pare,kvalitet kao staro vino.

Gradimir

pre 5 godina

Ako ste čitali tekst, mogli ste da vidite da je izbor, u stvari, lični stav jedne osobe o Taycanu S koji tek treba da počne da se prodaje. Pisac teksta je sedeo u Taycanu Turbo i zaključio da će 50000 funti jeftiniji S biti najbolji na svetu. Nije baš profesionalan pristup.

goran

pre 5 godina

Sa ogromnom baterijom od 95 KWH on prelazi samo oko 320 km, i to je neverovatno loše u odnosu na sve druge.
(Saša, 12. januar 2020 05:44)
to je taj čuveni nemačko hrvatski software. kada banana programeri uzmu da rade.

Reziel

pre 5 godina

Taycan je top automobil, ali The Sun nikako ne može biti merilo kvaliteta bilo čega osim senzacionalizma i najgoreg treš novinarstva koje je svet ikada video.

021

pre 5 godina

Evropski proizvodjaci su stare babetine i sada kada postaje frka na trzistu zbog Tesle svi su u redu u onoj Prodavnici u Zagrebu “Kod Rimca “
El koplja se lome izmedju TESLE i Japanske auto industrije

Saša

pre 5 godina

Čudno, jer po mnogim sajtovima ovo je najgori električni automobil na osnovu testova. Verovatno zavisi ko na šta obrati pažnju, upravljivost je možda najbolja, ali efikasnost je najgora. Sa ogromnom baterijom od 95 KWH on prelazi samo oko 320 km, i to je neverovatno loše u odnosu na sve druge. Evo jednog linka: https://insideevs.com/news/387298/2020-porsche-taycan-turbo-epa-range/?fbclid=IwAR0XOqnc4Tmm5OrtumC_aT2cuGUHYA7NUw0yNF16UJseOr5Plh9tOsXyMso

vladimirnbgd

pre 5 godina

bavio sam se opremom u kojoj je sadrzana najvise moguca tehnologija i imao prilike da uporedim USA i GERMANY tehnologiju razlika je velika. Uporedjivati bilo koju firmu u svetu sa firmama kao sto su GENERAL ELECTRIC ili GENERAL DYNAMIC je iluzurno!!!U elektronici su amerikanci ispred svih!!!

мики

pre 5 godina

Pa zašto je Tesla u prednosti? Toyota ih pravi već skoro 20 god., i trenutno su lideri u svim kategorijama što elektro, što hibrid i plug in vozila...
(Nenad, 11. januar 2020 15:17)

најпродаванији електрични аутомобил је Нисан, али ће то овде године Тесла да среди, пошто је почела да ради фабрика у Кини. успели су да дођу до даха, и постоји шанса да постану доминантан произвођач аутомобила. што се Јапанаца и Немаца тиче, требали би да буду у смртном страху од Кинеза.

Coyote

pre 5 godina

Taycan nije bolji od Tesle jer ima bolje plastike u enterijeru. Taycan je bolji jer se vozi kao sportski automobil za razliku od bilo koje Tesle. Tesla ima fenomenalno ubrzanje to nije tajna ali je Teslu nemoguce postaviti u krivinu kočenjem.

мики

pre 5 godina

Kaze "The Sun"? Onda dobro, vodeci strucni casopis za oblast auto industrije.
(Ok, 11. januar 2020 14:23)

сутра ће најбољи бити беемве, само ако се договоре за цифру.

Inntal

pre 5 godina

Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci ...
(kakone, 11. januar 2020 14:19)

nije.
baterije može praviti svaka budala.
razlika je u softveru.
a nemci su tu nula, sem ako treba varati.
(jaretina, 11. januar 2020 14:53)


pa znaci da nisu nula...kad su sa softwerom zeznuli cijeli svijet,i slucajno su Ameri otkrili....

Radovan

pre 5 godina

Firma GENERAL ELECTRIC izvršila je elektrifikaciju:
-Amerike
-SSSR
-Nemaćke

Firme FORD i GM izvršile su motorizaciju:
-Amerike
-SSSR
-Nemačke

Robert H. Goddard napravio je raketni program USA, isto kao što je Tesla osmislio novi sistem snabdevanja el. energijom, u skoro isto vreme.

Elektrifikaciju e-auta izvršio je američki vojni kosmički program snabdevanja električnom energijom u kosmosu.

Istorijat postojećih patenata nemože se zaobići, oni su svi već materijalizovani kroz vojne programe.
Na primer TDI snabdevanje dizel gorivom putem COMMON RAIL tokom 1922. u Americi. Tada je do kraja završeno i turbo puhalo benzinskih motora za avione američke ratne avijacije.

A onda je WALL STREET to sve dao Evropskoj Uniji.
I mrmot je onda zavio čokoladicu koju je prodavao EU.

Milan

pre 5 godina

@analiticar amater
Ne, kupci zatvaraju krug! Trenutno kupci ne nasedaju dovoljno na marketing pa ih " puškama" ( subvencijama) teraju u krug

Inntal

pre 5 godina

@saša
Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)
daj bre kakav Rimac, kakvi bakrači, taj samo pravi prototipe i makete...
(Gagi, 11. januar 2020 15:27)

Taj radi tehnologije,koje se koriste u Jaguaru,Porscheu,uskoro u Hyundaiu,Pinifarini,Koeniggsegu i slicno....
stvarno tko je on....?
Rimac radi i prodaje Tehnologije....on radi aute da lakse proda Tehnologiju ali ne da se bavi proizvodnjom auta...

achitwn

pre 5 godina

Porsche sigurno ima zavrsnu obtadu i nivo luksuza veci. Sto i ocekivati od kompanije koja se bqvi prozvodnjom automobila 90godona.
Ali ako se analiziraju detaji vezani za tehnologiju baterija, nivo zrelosti sofware, tehnologija koristena i efikasnost elektricnih motora, Tesla je tu bolji. To i brojevi pokazuju kada je upotanju range itd. Nema ni logike da Tesla kompanija od deset godina ima nivo luksuza i zacrsnu obradu Porsche. Misli da poredjenji u toj kategoriji nije fer za Teslu.

SDADS

pre 5 godina

@(Milos, 11. januar 2020 17:28)

VW je ulozio u Rimca, isto kao i Hyundai. Zauzvrat ce dobiti nesto od njega. Da li ovaj auto ima veze sa Rimcevim resenjem za el. automobile ostaje da vidimo.

SkyactiveX

pre 5 godina

porsche se ne stidi da uzme ono sto je najbolje, a to je Rimac.
(sasa, 11. januar 2020 19:21)

Porsche ima viska novca godinama unazad i investira na sve strane kako bi imao kontrolu (po principu bolje mi da imamo udeo nego konkurencija). Nista specijalno Rimac nije napravio ali svakako da je poceo u pravom trenutku da se bavi EV. Sto bi rekao tehnolog iz Zagreba koga poznajem - imao je osecaj za trenutak i sredstva da to ucini, nikakav tehnoloski genije.

laki

pre 5 godina

super sad je mnogo lakse cileancima koji pocrkase od litijuma i njihovoj oboleloj deci..
sa jedne strane se sve zeleni a na drugoj crno da ne moz' crnje
ali reklamna masina radi ..

jaretina

pre 5 godina

pregori osigurač na tabli da ne dođe do požara i explozije baterije (mrzi me da Googleam)?
(XXL, 11. januar 2020 15:16)

ne, samo tvoji brisači kljoknu od kiše, izbacio osigurač. ostala kola rade.

Mare

pre 5 godina

Sva vozila na električni pogon imaju jednu manu. U slučaju saobraćajke velike šanse da vozilo kompletno izgori. Ima šanse i da baterija eksplodira... Inače što se tiče auta bilo bi sramota da vozilo od 200,000 ima lošiju izradu u odnosu na vozila od 50 do 80,000.
(Mk., 11. januar 2020 13:43)
Ne brini druže, stižu LTO baterije...slažem se da je svaka litijum jon baterija opasna, pregrevanje- zapaliće se, udarac- zapaliće se sa ogromnom energijom gorenja ( pogledajte na yt kako gori rimac )...sve to će biti mnogo bezbednije uz litijum titanijum...samo još da proizvodjači kupe licence. Pozz

raks

pre 5 godina

Cela prica oko ovih vozila je toliko komplikovana da i zvanicnici svih proizvodjaca pricaju razlicito. Jedni ulazu u benzince(sky active mazda), toyota u plug in hibride, tesla samo u cistu elektoroniku, treci pricaju da dizeli vise ne postoje, cetvtri se kunu u dizele,5ti smatraju da je elektrika cisto zlo... i niko nije siguran sta ce se desavati u buducnosti, sto pokazuje da je pravac u kom ide auto industrija jakoo slozen. Sto se mene tice, a ja sam nebitan, ima poente praviti male i lake eletricne aute kao sto je smart, a veci auti mogu biti po meni plugin hibridi, al da ti isti imaju vecu bateriju, a manji sus motor, a ne ko toyota rav4 sa motorom od 2.5l i 250 konja + 40km na struju. Na kraju, tu je u metan, trenutno najjeftinija i najvostija varijanta.

Gradimir

pre 5 godina

Ovaj auto još nije u prodaji. Ta činjenica, kao i da je procenu napravio tabloid, su dovoljni pokazatelji realnosti iste. Inače, dole po komentarima mnogo minusa dobijaju čitaoci koji su koliko-toliko u toku sa razvojem i trenutnim stanjem EV. Pre nego što napljujete nečije mišljenje, istražite malo po netu. Ne služi on samo za pornhub, teorije zavere i jeftinu kavurmu.

Milos

pre 5 godina

Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)

Da, tamo u Porseu treba Rimac da im napravi auto. Nemaju oni inzenjere, taman posla, ipak oni od skoro prave automobile. Zato su mu dali skoro da proba malo auto, zato sto ga je on pravio, logicno...
Tako ste pricali da je Rimac patentirao i detekciju mrtvog ugla a ono Volvo patentirao dok je Rimac ucio trigonometriju u skoli.
Ne kujte coveka u zvezde, smesno je...

analiticar amater

pre 5 godina

U pravu su oni koji misle da je tesla u prednosti, i to dosta vise od nekoliko godina.
Buducnost automobila za prosecnog kupca nije vise u snqzi, jer ce auto sam ograniciti brzinu na dozvoljenu, vec u softveru za sto vecu automatizaciju inteligentne voznje i jntegraciji sa pametnom kucom, mobilnim,itd......

Tu Tesla ima mnogo vise iskustva i prikupljenih podataka za AI, nemacka trojka to jos nema, niti razvija.
BMWov vrhunac je drzanje u traci, ili adaptivni tempomat, naravno uz doplatu. Kamera za voznju unazad ima kvalifet webcama iz proslog veka.

Mehanika se lako iskopira, moze Tesla da napravi i ovakvo i onakvo vesanje imsedista, ali da nekomiskopira njihov softver, skoro pa nemoguce.
Za razliku od nemacke trojke, Tesla ima svoju fabriku baterija, a i gradi fabriku u njihovom dvoristu.

Bice vrlo malo toga, ako icega, sto ce nemci moci da ponude, a da Tesla to vec nema.

Softver, baterije i proizvodni kapaciteti zatvaraju krug, Tesla to ima, nemci nemaju.

Leopold

pre 5 godina

Manite se Engleza. Top Gear je snimio trku ova dva automobila ( https://youtu.be/F28i1D1OJ5o)gde je pobednik bio Nemac, ali je sve na kraju osporeno zbog brojnih nelogičnosti i propusta (namernih?) pa je i sam Top Gear priznao da je zamenio postignuta vremena Tesle, da zapravo Tesla nije bio u ludicrous modu pri startu, da model nije bio poslednji aktuelni Raven i još niz drugih stvari. Da podsetim da je Top Gear slagao i za Tesla Roudstera kako ga je izdala baterija pa su se itvinjavali Ilonu. Sve u svemu, oprezno za ovim izborom.

pufika

pre 5 godina

realno..ko ima para za elektricni auto. svi su skupi..ovaj pogotovo..a kad se baterija istrosi sta mozes sa njim
(joel, 11. januar 2020 12:28)
Isto kao i sa telefonom. Kad ti se isprazni baterija ti ga bacis, jer nemas vise sta sa njim da radis. Odes i kupis drugi

je-bote

pre 5 godina

Zelena mu bas lepo stoji. Sad su ga potrefili "ono pravo", na pravu pravcatu žabu iz bare liči.
Ilon Mask i njegov Space X salje rakete u svemir koje koriste svi, a u Tesli zaposleni sve sami sakupljaci sekundarnih sirovina, ma 'ajte molim vas.
I Verner fon Braun je bio Nemac, pa zavrsio u NASA-i.
Rols Rojs po tradiciji nije bas bio nemacki... ili jeste???

EZeljko

pre 5 godina

Nisam verivao da jedan covek svojom vizijom moze da promeni svet, mobilise istomidljenike i napravi skoro nemoguce. Musk ce biti zapamcen kao taj. Ali ne treba ni zanemarito G. Rimca. On je jedan od najzasluznijih za projekat Porshe/VW i njihov ulazak u E segment. Posle Muska Rimac je drugi covek sigurno. Zasto je drugi a ne provi mala je razlika. Ipak je sve krenulo od Ilona. Srbijo spremi se Tesla dolazi ove godine u Srbiju. Sve najbolje. Za nas obicne smrrnike polivni Zoe je odlicno resenje a i Dacia najavljuje svoj e auto tako da ce biri nesto. Sto se Porsea tice jeste trenutno u vrhu dok Tesla ne izbaci Rodster.

za velikog brata

pre 5 godina

@veliki brat - malo mesta za punjenje? Objasni ti to Holandjanima (ili Nizozemcima???) koji su samo u decembru kupili 13.000 Tesla modela 3.
Okej, oni su to uradili da bi dobili subvencije koje vaze jos samo u 2019 godini, ali svejedno, malo mesta za punjenje? Mozda u Srbistanu
U Evropi ih ima i vise nego dovoljno za sadasnju "penetraciju" trzista od 3-10%.

XXL

pre 5 godina

Sve će to jednog dana kao polovnjaci sa baterijama na izdisaju da završi kod naših dilera. Tako da srbadija ne treba da se uzbuđava, a do tada će razvući kablove za punjenje istrošenih baterija. U najavi deponija II.

Галатасарајево

pre 5 godina

А зашто се мора нагласити оно "премијум"? Ако се некоме допада, погледаће цифру колико кошта и остаће само - узети или не. Не знам зашто толика драма око наглашавања произвођача.. Шта су сад Дачија или Лада, "смеће" произвођачи?

T-ZeX

pre 5 godina

Nece biti tesko prestici americki auto sto se tice trapova , kvaliteta izrade , finalne dorade. Ali , na kraju , pocetak elektro automobila je oznacio Tesla auto na struju . I to ce ostati u istoriji . Kad omasove elekro automobile , bice punjenje baterija skupo kao i rezervoar benzina. Zivi bili pa videli. Samo se pralazi na nove tehnologije , a niko se kajmaka odreci nece.

Gagi

pre 5 godina

@saša
Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)
daj bre kakav Rimac, kakvi bakrači, taj samo pravi prototipe i makete...

Nenad

pre 5 godina

Lokomotiva se lagano zahuktava, Tesla je trenutno u prednosti nad ostalim proizvođačima ali ni to nece trajati vecno,za 4-5 godina ce je sustici svi nemacki proizvodjaci a onda realno nema sta da trazi u toj trci.Verovatno ce zavrsiti kao i gomila ostalih pod kapom nekog premiuma iz Nemacke.Uzgred Tycan je brutalan auto i Tesla vec sada u toj klasi nema sta da trazi.
(Long live and David Coverdale, 11. januar 2020 13:58)

Pa zašto je Tesla u prednosti? Toyota ih pravi već skoro 20 god., i trenutno su lideri u svim kategorijama što elektro, što hibrid i plug in vozila...

XXL

pre 5 godina

Nego ukoliko dođe do saobraćajke je l' kod tih automobila izbaci sklopka ili pregori osigurač na tabli da ne dođe do požara i explozije baterije (mrzi me da Googleam)?

kakone

pre 5 godina

Svaka cast nemackim inzenjerima, ali Tesla ipak ima desetak godina iskustva, bazu podataka o svakom vozilu - time i razvoj softvera, baterija im iznenadjujuce cak i za njih, ima manji gubitak efekta nego sto su prognozirali. Za jedno 5-6 godina moguce da ce nemci, Porsche, BMW, Mercedes sustici Teslu u "normalnoj"kategoriji elektro automobila. Za sada mogu samo da pokusavaju, mozda uspeju bolje npraviti u premium kategoriji.
(komenti, 11. januar 2020 13:36)

Iskustvo od 10 godina? A ovi prave auta preko 60-70 godina. Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci imaju u svim ostalim segmentima vise iskustva. I spremali su se oni odavno za ovo, a sto ne znaju , kupice.

jaretina

pre 5 godina

Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci ...
(kakone, 11. januar 2020 14:19)

nije.
baterije može praviti svaka budala.
razlika je u softveru.
a nemci su tu nula, sem ako treba varati.

Veliki brat

pre 5 godina

Po ceni je Tesli bliža Panamera Hybrid, sad nije baš ista kategorija, ali po gradu može da se vozi na struju pošto je dome 30-45km, a na dužim relacijama na benzin i kombinovano (za kretanje iz mesta i ubrzanja). Cena osnovnog modela je pre nekoliko meseci bila nešto više od 80.000€.

Tesla jeste budućnost, ali ne trenutnozbog malog broja mesta za punjenje i vremena punjenja.

jaretina

pre 5 godina

a kad se baterija istrosi sta mozes sa njim
(joel, 11. januar 2020 12:28)

kad se motor istroši i počne da dimi, šta možeš sa njim?
presa ili full generalna od minimum 2.000 €?
kada dođe mali ili veliki servis, šta sa tim?
presa ili stotine evra?
kada dizlo rezervoar potrošiš, šta onda?
70€ za pun ili puniš noćnom strujom za 50 din?

šta sa rakom pluća?

Mk.

pre 5 godina

Sva vozila na električni pogon imaju jednu manu. U slučaju saobraćajke velike šanse da vozilo kompletno izgori. Ima šanse i da baterija eksplodira... Inače što se tiče auta bilo bi sramota da vozilo od 200,000 ima lošiju izradu u odnosu na vozila od 50 do 80,000.

komenti

pre 5 godina

Svaka cast nemackim inzenjerima, ali Tesla ipak ima desetak godina iskustva, bazu podataka o svakom vozilu - time i razvoj softvera, baterija im iznenadjujuce cak i za njih, ima manji gubitak efekta nego sto su prognozirali. Za jedno 5-6 godina moguce da ce nemci, Porsche, BMW, Mercedes sustici Teslu u "normalnoj"kategoriji elektro automobila. Za sada mogu samo da pokusavaju, mozda uspeju bolje npraviti u premium kategoriji.

Long live and David Coverdale

pre 5 godina

Lokomotiva se lagano zahuktava, Tesla je trenutno u prednosti nad ostalim proizvođačima ali ni to nece trajati vecno,za 4-5 godina ce je sustici svi nemacki proizvodjaci a onda realno nema sta da trazi u toj trci.Verovatno ce zavrsiti kao i gomila ostalih pod kapom nekog premiuma iz Nemacke.Uzgred Tycan je brutalan auto i Tesla vec sada u toj klasi nema sta da trazi.

posmatrac

pre 5 godina

zavisi u kom smislu. skuplji je od tesle, sporiji od tesle, ima manji domet od tesle i manje stanica od tesle.
ali je premijum proizvod, sto tesla nije.

Kobaja Grande

pre 5 godina

Tesla ima zavrsnu obradu i kvalitet materijala u rangu vozila koja proizvodi GeneralMotors.
Porsche Taycan je pravi premijum-auto, sve je vrhunski uklopljeno i materijali su vrhunski.

stranac

pre 5 godina

Rimac tehnologija, pogledajte ko je najveći investitor i suvlasnik Rimac automobili tako da je jasno zašto ovaj električni auto ima vrhunske performanse

bane

pre 5 godina

Tesla ima zavrsnu obradu i kvalitet materijala u rangu vozila koja proizvodi GeneralMotors.
Porsche Taycan je pravi premijum-auto, sve je vrhunski uklopljeno i materijali su vrhunski.
(Kobaja Grande, 11. januar 2020 12:20)
kaze vozac tesle i taycan-a. sve vozio, nema sta ne zna.

only fools and horses

pre 5 godina

Ne znam da li je najbolji, ali najlepši jeste svakako.
Doduše nadam se da električni automobili neće zaživeti i preuzeti primat. Da će čovečanstvo smisliti, izmisliti nešto bolje, nešto što bi predstavljalo pravi napredak. Da se ne predstavlja kao epohalni napredak nešto što je izmišljeno pre 130 godina a sad se samo usavršava.
To je kao prelazak sa konja na magarca uz obrazloženje da magarci manje jedu i da su mnogo ekonomičniji.

bane

pre 5 godina

Tesla ima zavrsnu obradu i kvalitet materijala u rangu vozila koja proizvodi GeneralMotors.
Porsche Taycan je pravi premijum-auto, sve je vrhunski uklopljeno i materijali su vrhunski.
(Kobaja Grande, 11. januar 2020 12:20)
kaze vozac tesle i taycan-a. sve vozio, nema sta ne zna.

jaretina

pre 5 godina

a kad se baterija istrosi sta mozes sa njim
(joel, 11. januar 2020 12:28)

kad se motor istroši i počne da dimi, šta možeš sa njim?
presa ili full generalna od minimum 2.000 €?
kada dođe mali ili veliki servis, šta sa tim?
presa ili stotine evra?
kada dizlo rezervoar potrošiš, šta onda?
70€ za pun ili puniš noćnom strujom za 50 din?

šta sa rakom pluća?

posmatrac

pre 5 godina

zavisi u kom smislu. skuplji je od tesle, sporiji od tesle, ima manji domet od tesle i manje stanica od tesle.
ali je premijum proizvod, sto tesla nije.

kakone

pre 5 godina

Svaka cast nemackim inzenjerima, ali Tesla ipak ima desetak godina iskustva, bazu podataka o svakom vozilu - time i razvoj softvera, baterija im iznenadjujuce cak i za njih, ima manji gubitak efekta nego sto su prognozirali. Za jedno 5-6 godina moguce da ce nemci, Porsche, BMW, Mercedes sustici Teslu u "normalnoj"kategoriji elektro automobila. Za sada mogu samo da pokusavaju, mozda uspeju bolje npraviti u premium kategoriji.
(komenti, 11. januar 2020 13:36)

Iskustvo od 10 godina? A ovi prave auta preko 60-70 godina. Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci imaju u svim ostalim segmentima vise iskustva. I spremali su se oni odavno za ovo, a sto ne znaju , kupice.

Kobaja Grande

pre 5 godina

Tesla ima zavrsnu obradu i kvalitet materijala u rangu vozila koja proizvodi GeneralMotors.
Porsche Taycan je pravi premijum-auto, sve je vrhunski uklopljeno i materijali su vrhunski.

only fools and horses

pre 5 godina

Ne znam da li je najbolji, ali najlepši jeste svakako.
Doduše nadam se da električni automobili neće zaživeti i preuzeti primat. Da će čovečanstvo smisliti, izmisliti nešto bolje, nešto što bi predstavljalo pravi napredak. Da se ne predstavlja kao epohalni napredak nešto što je izmišljeno pre 130 godina a sad se samo usavršava.
To je kao prelazak sa konja na magarca uz obrazloženje da magarci manje jedu i da su mnogo ekonomičniji.

stranac

pre 5 godina

Rimac tehnologija, pogledajte ko je najveći investitor i suvlasnik Rimac automobili tako da je jasno zašto ovaj električni auto ima vrhunske performanse

Inntal

pre 5 godina

@saša
Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)
daj bre kakav Rimac, kakvi bakrači, taj samo pravi prototipe i makete...
(Gagi, 11. januar 2020 15:27)

Taj radi tehnologije,koje se koriste u Jaguaru,Porscheu,uskoro u Hyundaiu,Pinifarini,Koeniggsegu i slicno....
stvarno tko je on....?
Rimac radi i prodaje Tehnologije....on radi aute da lakse proda Tehnologiju ali ne da se bavi proizvodnjom auta...

Leopold

pre 5 godina

Manite se Engleza. Top Gear je snimio trku ova dva automobila ( https://youtu.be/F28i1D1OJ5o)gde je pobednik bio Nemac, ali je sve na kraju osporeno zbog brojnih nelogičnosti i propusta (namernih?) pa je i sam Top Gear priznao da je zamenio postignuta vremena Tesle, da zapravo Tesla nije bio u ludicrous modu pri startu, da model nije bio poslednji aktuelni Raven i još niz drugih stvari. Da podsetim da je Top Gear slagao i za Tesla Roudstera kako ga je izdala baterija pa su se itvinjavali Ilonu. Sve u svemu, oprezno za ovim izborom.

pufika

pre 5 godina

realno..ko ima para za elektricni auto. svi su skupi..ovaj pogotovo..a kad se baterija istrosi sta mozes sa njim
(joel, 11. januar 2020 12:28)
Isto kao i sa telefonom. Kad ti se isprazni baterija ti ga bacis, jer nemas vise sta sa njim da radis. Odes i kupis drugi

Mk.

pre 5 godina

Sva vozila na električni pogon imaju jednu manu. U slučaju saobraćajke velike šanse da vozilo kompletno izgori. Ima šanse i da baterija eksplodira... Inače što se tiče auta bilo bi sramota da vozilo od 200,000 ima lošiju izradu u odnosu na vozila od 50 do 80,000.

analiticar amater

pre 5 godina

U pravu su oni koji misle da je tesla u prednosti, i to dosta vise od nekoliko godina.
Buducnost automobila za prosecnog kupca nije vise u snqzi, jer ce auto sam ograniciti brzinu na dozvoljenu, vec u softveru za sto vecu automatizaciju inteligentne voznje i jntegraciji sa pametnom kucom, mobilnim,itd......

Tu Tesla ima mnogo vise iskustva i prikupljenih podataka za AI, nemacka trojka to jos nema, niti razvija.
BMWov vrhunac je drzanje u traci, ili adaptivni tempomat, naravno uz doplatu. Kamera za voznju unazad ima kvalifet webcama iz proslog veka.

Mehanika se lako iskopira, moze Tesla da napravi i ovakvo i onakvo vesanje imsedista, ali da nekomiskopira njihov softver, skoro pa nemoguce.
Za razliku od nemacke trojke, Tesla ima svoju fabriku baterija, a i gradi fabriku u njihovom dvoristu.

Bice vrlo malo toga, ako icega, sto ce nemci moci da ponude, a da Tesla to vec nema.

Softver, baterije i proizvodni kapaciteti zatvaraju krug, Tesla to ima, nemci nemaju.

Milos

pre 5 godina

Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)

Da, tamo u Porseu treba Rimac da im napravi auto. Nemaju oni inzenjere, taman posla, ipak oni od skoro prave automobile. Zato su mu dali skoro da proba malo auto, zato sto ga je on pravio, logicno...
Tako ste pricali da je Rimac patentirao i detekciju mrtvog ugla a ono Volvo patentirao dok je Rimac ucio trigonometriju u skoli.
Ne kujte coveka u zvezde, smesno je...

Long live and David Coverdale

pre 5 godina

Lokomotiva se lagano zahuktava, Tesla je trenutno u prednosti nad ostalim proizvođačima ali ni to nece trajati vecno,za 4-5 godina ce je sustici svi nemacki proizvodjaci a onda realno nema sta da trazi u toj trci.Verovatno ce zavrsiti kao i gomila ostalih pod kapom nekog premiuma iz Nemacke.Uzgred Tycan je brutalan auto i Tesla vec sada u toj klasi nema sta da trazi.

T-ZeX

pre 5 godina

Nece biti tesko prestici americki auto sto se tice trapova , kvaliteta izrade , finalne dorade. Ali , na kraju , pocetak elektro automobila je oznacio Tesla auto na struju . I to ce ostati u istoriji . Kad omasove elekro automobile , bice punjenje baterija skupo kao i rezervoar benzina. Zivi bili pa videli. Samo se pralazi na nove tehnologije , a niko se kajmaka odreci nece.

komenti

pre 5 godina

Svaka cast nemackim inzenjerima, ali Tesla ipak ima desetak godina iskustva, bazu podataka o svakom vozilu - time i razvoj softvera, baterija im iznenadjujuce cak i za njih, ima manji gubitak efekta nego sto su prognozirali. Za jedno 5-6 godina moguce da ce nemci, Porsche, BMW, Mercedes sustici Teslu u "normalnoj"kategoriji elektro automobila. Za sada mogu samo da pokusavaju, mozda uspeju bolje npraviti u premium kategoriji.

Gradimir

pre 5 godina

Ovaj auto još nije u prodaji. Ta činjenica, kao i da je procenu napravio tabloid, su dovoljni pokazatelji realnosti iste. Inače, dole po komentarima mnogo minusa dobijaju čitaoci koji su koliko-toliko u toku sa razvojem i trenutnim stanjem EV. Pre nego što napljujete nečije mišljenje, istražite malo po netu. Ne služi on samo za pornhub, teorije zavere i jeftinu kavurmu.

raks

pre 5 godina

Cela prica oko ovih vozila je toliko komplikovana da i zvanicnici svih proizvodjaca pricaju razlicito. Jedni ulazu u benzince(sky active mazda), toyota u plug in hibride, tesla samo u cistu elektoroniku, treci pricaju da dizeli vise ne postoje, cetvtri se kunu u dizele,5ti smatraju da je elektrika cisto zlo... i niko nije siguran sta ce se desavati u buducnosti, sto pokazuje da je pravac u kom ide auto industrija jakoo slozen. Sto se mene tice, a ja sam nebitan, ima poente praviti male i lake eletricne aute kao sto je smart, a veci auti mogu biti po meni plugin hibridi, al da ti isti imaju vecu bateriju, a manji sus motor, a ne ko toyota rav4 sa motorom od 2.5l i 250 konja + 40km na struju. Na kraju, tu je u metan, trenutno najjeftinija i najvostija varijanta.

Inntal

pre 5 godina

Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci ...
(kakone, 11. januar 2020 14:19)

nije.
baterije može praviti svaka budala.
razlika je u softveru.
a nemci su tu nula, sem ako treba varati.
(jaretina, 11. januar 2020 14:53)


pa znaci da nisu nula...kad su sa softwerom zeznuli cijeli svijet,i slucajno su Ameri otkrili....

laki

pre 5 godina

super sad je mnogo lakse cileancima koji pocrkase od litijuma i njihovoj oboleloj deci..
sa jedne strane se sve zeleni a na drugoj crno da ne moz' crnje
ali reklamna masina radi ..

jaretina

pre 5 godina

Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci ...
(kakone, 11. januar 2020 14:19)

nije.
baterije može praviti svaka budala.
razlika je u softveru.
a nemci su tu nula, sem ako treba varati.

achitwn

pre 5 godina

Porsche sigurno ima zavrsnu obtadu i nivo luksuza veci. Sto i ocekivati od kompanije koja se bqvi prozvodnjom automobila 90godona.
Ali ako se analiziraju detaji vezani za tehnologiju baterija, nivo zrelosti sofware, tehnologija koristena i efikasnost elektricnih motora, Tesla je tu bolji. To i brojevi pokazuju kada je upotanju range itd. Nema ni logike da Tesla kompanija od deset godina ima nivo luksuza i zacrsnu obradu Porsche. Misli da poredjenji u toj kategoriji nije fer za Teslu.

Reziel

pre 5 godina

Taycan je top automobil, ali The Sun nikako ne može biti merilo kvaliteta bilo čega osim senzacionalizma i najgoreg treš novinarstva koje je svet ikada video.

Mare

pre 5 godina

Sva vozila na električni pogon imaju jednu manu. U slučaju saobraćajke velike šanse da vozilo kompletno izgori. Ima šanse i da baterija eksplodira... Inače što se tiče auta bilo bi sramota da vozilo od 200,000 ima lošiju izradu u odnosu na vozila od 50 do 80,000.
(Mk., 11. januar 2020 13:43)
Ne brini druže, stižu LTO baterije...slažem se da je svaka litijum jon baterija opasna, pregrevanje- zapaliće se, udarac- zapaliće se sa ogromnom energijom gorenja ( pogledajte na yt kako gori rimac )...sve to će biti mnogo bezbednije uz litijum titanijum...samo još da proizvodjači kupe licence. Pozz

za velikog brata

pre 5 godina

@veliki brat - malo mesta za punjenje? Objasni ti to Holandjanima (ili Nizozemcima???) koji su samo u decembru kupili 13.000 Tesla modela 3.
Okej, oni su to uradili da bi dobili subvencije koje vaze jos samo u 2019 godini, ali svejedno, malo mesta za punjenje? Mozda u Srbistanu
U Evropi ih ima i vise nego dovoljno za sadasnju "penetraciju" trzista od 3-10%.

EZeljko

pre 5 godina

Nisam verivao da jedan covek svojom vizijom moze da promeni svet, mobilise istomidljenike i napravi skoro nemoguce. Musk ce biti zapamcen kao taj. Ali ne treba ni zanemarito G. Rimca. On je jedan od najzasluznijih za projekat Porshe/VW i njihov ulazak u E segment. Posle Muska Rimac je drugi covek sigurno. Zasto je drugi a ne provi mala je razlika. Ipak je sve krenulo od Ilona. Srbijo spremi se Tesla dolazi ove godine u Srbiju. Sve najbolje. Za nas obicne smrrnike polivni Zoe je odlicno resenje a i Dacia najavljuje svoj e auto tako da ce biri nesto. Sto se Porsea tice jeste trenutno u vrhu dok Tesla ne izbaci Rodster.

jaretina

pre 5 godina

pregori osigurač na tabli da ne dođe do požara i explozije baterije (mrzi me da Googleam)?
(XXL, 11. januar 2020 15:16)

ne, samo tvoji brisači kljoknu od kiše, izbacio osigurač. ostala kola rade.

мики

pre 5 godina

Kaze "The Sun"? Onda dobro, vodeci strucni casopis za oblast auto industrije.
(Ok, 11. januar 2020 14:23)

сутра ће најбољи бити беемве, само ако се договоре за цифру.

Saša

pre 5 godina

Čudno, jer po mnogim sajtovima ovo je najgori električni automobil na osnovu testova. Verovatno zavisi ko na šta obrati pažnju, upravljivost je možda najbolja, ali efikasnost je najgora. Sa ogromnom baterijom od 95 KWH on prelazi samo oko 320 km, i to je neverovatno loše u odnosu na sve druge. Evo jednog linka: https://insideevs.com/news/387298/2020-porsche-taycan-turbo-epa-range/?fbclid=IwAR0XOqnc4Tmm5OrtumC_aT2cuGUHYA7NUw0yNF16UJseOr5Plh9tOsXyMso

Gradimir

pre 5 godina

Ako ste čitali tekst, mogli ste da vidite da je izbor, u stvari, lični stav jedne osobe o Taycanu S koji tek treba da počne da se prodaje. Pisac teksta je sedeo u Taycanu Turbo i zaključio da će 50000 funti jeftiniji S biti najbolji na svetu. Nije baš profesionalan pristup.

Gagi

pre 5 godina

@saša
Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)
daj bre kakav Rimac, kakvi bakrači, taj samo pravi prototipe i makete...

Галатасарајево

pre 5 godina

А зашто се мора нагласити оно "премијум"? Ако се некоме допада, погледаће цифру колико кошта и остаће само - узети или не. Не знам зашто толика драма око наглашавања произвођача.. Шта су сад Дачија или Лада, "смеће" произвођачи?

Radovan

pre 5 godina

Firma GENERAL ELECTRIC izvršila je elektrifikaciju:
-Amerike
-SSSR
-Nemaćke

Firme FORD i GM izvršile su motorizaciju:
-Amerike
-SSSR
-Nemačke

Robert H. Goddard napravio je raketni program USA, isto kao što je Tesla osmislio novi sistem snabdevanja el. energijom, u skoro isto vreme.

Elektrifikaciju e-auta izvršio je američki vojni kosmički program snabdevanja električnom energijom u kosmosu.

Istorijat postojećih patenata nemože se zaobići, oni su svi već materijalizovani kroz vojne programe.
Na primer TDI snabdevanje dizel gorivom putem COMMON RAIL tokom 1922. u Americi. Tada je do kraja završeno i turbo puhalo benzinskih motora za avione američke ratne avijacije.

A onda je WALL STREET to sve dao Evropskoj Uniji.
I mrmot je onda zavio čokoladicu koju je prodavao EU.

SDADS

pre 5 godina

@(Milos, 11. januar 2020 17:28)

VW je ulozio u Rimca, isto kao i Hyundai. Zauzvrat ce dobiti nesto od njega. Da li ovaj auto ima veze sa Rimcevim resenjem za el. automobile ostaje da vidimo.

je-bote

pre 5 godina

Zelena mu bas lepo stoji. Sad su ga potrefili "ono pravo", na pravu pravcatu žabu iz bare liči.
Ilon Mask i njegov Space X salje rakete u svemir koje koriste svi, a u Tesli zaposleni sve sami sakupljaci sekundarnih sirovina, ma 'ajte molim vas.
I Verner fon Braun je bio Nemac, pa zavrsio u NASA-i.
Rols Rojs po tradiciji nije bas bio nemacki... ili jeste???

SkyactiveX

pre 5 godina

porsche se ne stidi da uzme ono sto je najbolje, a to je Rimac.
(sasa, 11. januar 2020 19:21)

Porsche ima viska novca godinama unazad i investira na sve strane kako bi imao kontrolu (po principu bolje mi da imamo udeo nego konkurencija). Nista specijalno Rimac nije napravio ali svakako da je poceo u pravom trenutku da se bavi EV. Sto bi rekao tehnolog iz Zagreba koga poznajem - imao je osecaj za trenutak i sredstva da to ucini, nikakav tehnoloski genije.

XXL

pre 5 godina

Nego ukoliko dođe do saobraćajke je l' kod tih automobila izbaci sklopka ili pregori osigurač na tabli da ne dođe do požara i explozije baterije (mrzi me da Googleam)?

Nenad

pre 5 godina

Lokomotiva se lagano zahuktava, Tesla je trenutno u prednosti nad ostalim proizvođačima ali ni to nece trajati vecno,za 4-5 godina ce je sustici svi nemacki proizvodjaci a onda realno nema sta da trazi u toj trci.Verovatno ce zavrsiti kao i gomila ostalih pod kapom nekog premiuma iz Nemacke.Uzgred Tycan je brutalan auto i Tesla vec sada u toj klasi nema sta da trazi.
(Long live and David Coverdale, 11. januar 2020 13:58)

Pa zašto je Tesla u prednosti? Toyota ih pravi već skoro 20 god., i trenutno su lideri u svim kategorijama što elektro, što hibrid i plug in vozila...

Milan

pre 5 godina

@analiticar amater
Ne, kupci zatvaraju krug! Trenutno kupci ne nasedaju dovoljno na marketing pa ih " puškama" ( subvencijama) teraju u krug

XXL

pre 5 godina

Sve će to jednog dana kao polovnjaci sa baterijama na izdisaju da završi kod naših dilera. Tako da srbadija ne treba da se uzbuđava, a do tada će razvući kablove za punjenje istrošenih baterija. U najavi deponija II.

vladimirnbgd

pre 5 godina

bavio sam se opremom u kojoj je sadrzana najvise moguca tehnologija i imao prilike da uporedim USA i GERMANY tehnologiju razlika je velika. Uporedjivati bilo koju firmu u svetu sa firmama kao sto su GENERAL ELECTRIC ili GENERAL DYNAMIC je iluzurno!!!U elektronici su amerikanci ispred svih!!!

Veliki brat

pre 5 godina

Po ceni je Tesli bliža Panamera Hybrid, sad nije baš ista kategorija, ali po gradu može da se vozi na struju pošto je dome 30-45km, a na dužim relacijama na benzin i kombinovano (za kretanje iz mesta i ubrzanja). Cena osnovnog modela je pre nekoliko meseci bila nešto više od 80.000€.

Tesla jeste budućnost, ali ne trenutnozbog malog broja mesta za punjenje i vremena punjenja.

goran

pre 5 godina

Sa ogromnom baterijom od 95 KWH on prelazi samo oko 320 km, i to je neverovatno loše u odnosu na sve druge.
(Saša, 12. januar 2020 05:44)
to je taj čuveni nemačko hrvatski software. kada banana programeri uzmu da rade.

мики

pre 5 godina

Pa zašto je Tesla u prednosti? Toyota ih pravi već skoro 20 god., i trenutno su lideri u svim kategorijama što elektro, što hibrid i plug in vozila...
(Nenad, 11. januar 2020 15:17)

најпродаванији електрични аутомобил је Нисан, али ће то овде године Тесла да среди, пошто је почела да ради фабрика у Кини. успели су да дођу до даха, и постоји шанса да постану доминантан произвођач аутомобила. што се Јапанаца и Немаца тиче, требали би да буду у смртном страху од Кинеза.

021

pre 5 godina

Evropski proizvodjaci su stare babetine i sada kada postaje frka na trzistu zbog Tesle svi su u redu u onoj Prodavnici u Zagrebu “Kod Rimca “
El koplja se lome izmedju TESLE i Japanske auto industrije

mraketing

pre 5 godina

@(Coyote, 12. januar 2020 15:37)

Taycan 7:42
Models S 7:29

https://www.extremetech.com/extreme/298587-did-tesla-just-set-an-electric-car-speed-record-at-the-nurburgring

Ima i racing taycan koji nece moci da se registruje za ulicu, on je mnogo brzi i mnogo modifikovan, a domet taman da obrne krug ili dva.

Sasa NS

pre 5 godina

Kada bude 90% EV na ulicama pricacemo koji je najbolji iz licnog iskustva, a do tada sipamo i vozimo, sve ostalo je mlacenje prazne slame...

Eldorado

pre 5 godina

Uzmite sa rezervom Britanske tekstove o automobilima. Već godinama unazad su na platnom spisku VWa i BMWa. Vagu je to odličan marketing za Evropu, znaju da većina stanovnika van Nemačke zbog jezika upravo prati njihove medije.
Skoro je u TG bio gaf gde je Taycan "dobio" Model S, samo su zaboravili da uklone kadar gde se jasno vidi u kom modu je bio Tesla... Onoliki hype sa novim Audi modelima nisu ni sami nemci napravili. Samo je britanskim medijima Audi bolji auto od Mercedesa.

Sub-Zero

pre 5 godina

kao vlasnik EV, moj glas (nisam vozio niti jednu teslu a ni tajkana) o najboljem EV bi išao tesli, ipak mislim da je SW na tesli neprikosnoven...

sasho

pre 5 godina

Pošto vidim da sve znate pitam vas: "Da li biste vozili pre Poršea ili Teslu?
Ja bih Poršea za iste pare,kvalitet kao staro vino.

Coyote

pre 5 godina

Taycan nije bolji od Tesle jer ima bolje plastike u enterijeru. Taycan je bolji jer se vozi kao sportski automobil za razliku od bilo koje Tesle. Tesla ima fenomenalno ubrzanje to nije tajna ali je Teslu nemoguce postaviti u krivinu kočenjem.

Jamie Vardy

pre 5 godina

nikada nece biti sva vozila električna
jer zamislite koliko bi onda bilo elektrana
auto kompanije se nadaju da ce stici do 25% do 2030 ili 2050 pre bih rekao 2030

only fools and horses

pre 5 godina

Ne znam da li je najbolji, ali najlepši jeste svakako.
Doduše nadam se da električni automobili neće zaživeti i preuzeti primat. Da će čovečanstvo smisliti, izmisliti nešto bolje, nešto što bi predstavljalo pravi napredak. Da se ne predstavlja kao epohalni napredak nešto što je izmišljeno pre 130 godina a sad se samo usavršava.
To je kao prelazak sa konja na magarca uz obrazloženje da magarci manje jedu i da su mnogo ekonomičniji.

Long live and David Coverdale

pre 5 godina

Lokomotiva se lagano zahuktava, Tesla je trenutno u prednosti nad ostalim proizvođačima ali ni to nece trajati vecno,za 4-5 godina ce je sustici svi nemacki proizvodjaci a onda realno nema sta da trazi u toj trci.Verovatno ce zavrsiti kao i gomila ostalih pod kapom nekog premiuma iz Nemacke.Uzgred Tycan je brutalan auto i Tesla vec sada u toj klasi nema sta da trazi.

kakone

pre 5 godina

Svaka cast nemackim inzenjerima, ali Tesla ipak ima desetak godina iskustva, bazu podataka o svakom vozilu - time i razvoj softvera, baterija im iznenadjujuce cak i za njih, ima manji gubitak efekta nego sto su prognozirali. Za jedno 5-6 godina moguce da ce nemci, Porsche, BMW, Mercedes sustici Teslu u "normalnoj"kategoriji elektro automobila. Za sada mogu samo da pokusavaju, mozda uspeju bolje npraviti u premium kategoriji.
(komenti, 11. januar 2020 13:36)

Iskustvo od 10 godina? A ovi prave auta preko 60-70 godina. Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci imaju u svim ostalim segmentima vise iskustva. I spremali su se oni odavno za ovo, a sto ne znaju , kupice.

jaretina

pre 5 godina

a kad se baterija istrosi sta mozes sa njim
(joel, 11. januar 2020 12:28)

kad se motor istroši i počne da dimi, šta možeš sa njim?
presa ili full generalna od minimum 2.000 €?
kada dođe mali ili veliki servis, šta sa tim?
presa ili stotine evra?
kada dizlo rezervoar potrošiš, šta onda?
70€ za pun ili puniš noćnom strujom za 50 din?

šta sa rakom pluća?

bane

pre 5 godina

Tesla ima zavrsnu obradu i kvalitet materijala u rangu vozila koja proizvodi GeneralMotors.
Porsche Taycan je pravi premijum-auto, sve je vrhunski uklopljeno i materijali su vrhunski.
(Kobaja Grande, 11. januar 2020 12:20)
kaze vozac tesle i taycan-a. sve vozio, nema sta ne zna.

Kobaja Grande

pre 5 godina

Tesla ima zavrsnu obradu i kvalitet materijala u rangu vozila koja proizvodi GeneralMotors.
Porsche Taycan je pravi premijum-auto, sve je vrhunski uklopljeno i materijali su vrhunski.

Milos

pre 5 godina

Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)

Da, tamo u Porseu treba Rimac da im napravi auto. Nemaju oni inzenjere, taman posla, ipak oni od skoro prave automobile. Zato su mu dali skoro da proba malo auto, zato sto ga je on pravio, logicno...
Tako ste pricali da je Rimac patentirao i detekciju mrtvog ugla a ono Volvo patentirao dok je Rimac ucio trigonometriju u skoli.
Ne kujte coveka u zvezde, smesno je...

Mk.

pre 5 godina

Sva vozila na električni pogon imaju jednu manu. U slučaju saobraćajke velike šanse da vozilo kompletno izgori. Ima šanse i da baterija eksplodira... Inače što se tiče auta bilo bi sramota da vozilo od 200,000 ima lošiju izradu u odnosu na vozila od 50 do 80,000.

komenti

pre 5 godina

Svaka cast nemackim inzenjerima, ali Tesla ipak ima desetak godina iskustva, bazu podataka o svakom vozilu - time i razvoj softvera, baterija im iznenadjujuce cak i za njih, ima manji gubitak efekta nego sto su prognozirali. Za jedno 5-6 godina moguce da ce nemci, Porsche, BMW, Mercedes sustici Teslu u "normalnoj"kategoriji elektro automobila. Za sada mogu samo da pokusavaju, mozda uspeju bolje npraviti u premium kategoriji.

Gagi

pre 5 godina

@saša
Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)
daj bre kakav Rimac, kakvi bakrači, taj samo pravi prototipe i makete...

analiticar amater

pre 5 godina

U pravu su oni koji misle da je tesla u prednosti, i to dosta vise od nekoliko godina.
Buducnost automobila za prosecnog kupca nije vise u snqzi, jer ce auto sam ograniciti brzinu na dozvoljenu, vec u softveru za sto vecu automatizaciju inteligentne voznje i jntegraciji sa pametnom kucom, mobilnim,itd......

Tu Tesla ima mnogo vise iskustva i prikupljenih podataka za AI, nemacka trojka to jos nema, niti razvija.
BMWov vrhunac je drzanje u traci, ili adaptivni tempomat, naravno uz doplatu. Kamera za voznju unazad ima kvalifet webcama iz proslog veka.

Mehanika se lako iskopira, moze Tesla da napravi i ovakvo i onakvo vesanje imsedista, ali da nekomiskopira njihov softver, skoro pa nemoguce.
Za razliku od nemacke trojke, Tesla ima svoju fabriku baterija, a i gradi fabriku u njihovom dvoristu.

Bice vrlo malo toga, ako icega, sto ce nemci moci da ponude, a da Tesla to vec nema.

Softver, baterije i proizvodni kapaciteti zatvaraju krug, Tesla to ima, nemci nemaju.

stranac

pre 5 godina

Rimac tehnologija, pogledajte ko je najveći investitor i suvlasnik Rimac automobili tako da je jasno zašto ovaj električni auto ima vrhunske performanse

Veliki brat

pre 5 godina

Po ceni je Tesli bliža Panamera Hybrid, sad nije baš ista kategorija, ali po gradu može da se vozi na struju pošto je dome 30-45km, a na dužim relacijama na benzin i kombinovano (za kretanje iz mesta i ubrzanja). Cena osnovnog modela je pre nekoliko meseci bila nešto više od 80.000€.

Tesla jeste budućnost, ali ne trenutnozbog malog broja mesta za punjenje i vremena punjenja.

SkyactiveX

pre 5 godina

porsche se ne stidi da uzme ono sto je najbolje, a to je Rimac.
(sasa, 11. januar 2020 19:21)

Porsche ima viska novca godinama unazad i investira na sve strane kako bi imao kontrolu (po principu bolje mi da imamo udeo nego konkurencija). Nista specijalno Rimac nije napravio ali svakako da je poceo u pravom trenutku da se bavi EV. Sto bi rekao tehnolog iz Zagreba koga poznajem - imao je osecaj za trenutak i sredstva da to ucini, nikakav tehnoloski genije.

Radovan

pre 5 godina

Firma GENERAL ELECTRIC izvršila je elektrifikaciju:
-Amerike
-SSSR
-Nemaćke

Firme FORD i GM izvršile su motorizaciju:
-Amerike
-SSSR
-Nemačke

Robert H. Goddard napravio je raketni program USA, isto kao što je Tesla osmislio novi sistem snabdevanja el. energijom, u skoro isto vreme.

Elektrifikaciju e-auta izvršio je američki vojni kosmički program snabdevanja električnom energijom u kosmosu.

Istorijat postojećih patenata nemože se zaobići, oni su svi već materijalizovani kroz vojne programe.
Na primer TDI snabdevanje dizel gorivom putem COMMON RAIL tokom 1922. u Americi. Tada je do kraja završeno i turbo puhalo benzinskih motora za avione američke ratne avijacije.

A onda je WALL STREET to sve dao Evropskoj Uniji.
I mrmot je onda zavio čokoladicu koju je prodavao EU.

posmatrac

pre 5 godina

zavisi u kom smislu. skuplji je od tesle, sporiji od tesle, ima manji domet od tesle i manje stanica od tesle.
ali je premijum proizvod, sto tesla nije.

jaretina

pre 5 godina

Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci ...
(kakone, 11. januar 2020 14:19)

nije.
baterije može praviti svaka budala.
razlika je u softveru.
a nemci su tu nula, sem ako treba varati.

Nenad

pre 5 godina

Lokomotiva se lagano zahuktava, Tesla je trenutno u prednosti nad ostalim proizvođačima ali ni to nece trajati vecno,za 4-5 godina ce je sustici svi nemacki proizvodjaci a onda realno nema sta da trazi u toj trci.Verovatno ce zavrsiti kao i gomila ostalih pod kapom nekog premiuma iz Nemacke.Uzgred Tycan je brutalan auto i Tesla vec sada u toj klasi nema sta da trazi.
(Long live and David Coverdale, 11. januar 2020 13:58)

Pa zašto je Tesla u prednosti? Toyota ih pravi već skoro 20 god., i trenutno su lideri u svim kategorijama što elektro, što hibrid i plug in vozila...

EZeljko

pre 5 godina

Nisam verivao da jedan covek svojom vizijom moze da promeni svet, mobilise istomidljenike i napravi skoro nemoguce. Musk ce biti zapamcen kao taj. Ali ne treba ni zanemarito G. Rimca. On je jedan od najzasluznijih za projekat Porshe/VW i njihov ulazak u E segment. Posle Muska Rimac je drugi covek sigurno. Zasto je drugi a ne provi mala je razlika. Ipak je sve krenulo od Ilona. Srbijo spremi se Tesla dolazi ove godine u Srbiju. Sve najbolje. Za nas obicne smrrnike polivni Zoe je odlicno resenje a i Dacia najavljuje svoj e auto tako da ce biri nesto. Sto se Porsea tice jeste trenutno u vrhu dok Tesla ne izbaci Rodster.

Leopold

pre 5 godina

Manite se Engleza. Top Gear je snimio trku ova dva automobila ( https://youtu.be/F28i1D1OJ5o)gde je pobednik bio Nemac, ali je sve na kraju osporeno zbog brojnih nelogičnosti i propusta (namernih?) pa je i sam Top Gear priznao da je zamenio postignuta vremena Tesle, da zapravo Tesla nije bio u ludicrous modu pri startu, da model nije bio poslednji aktuelni Raven i još niz drugih stvari. Da podsetim da je Top Gear slagao i za Tesla Roudstera kako ga je izdala baterija pa su se itvinjavali Ilonu. Sve u svemu, oprezno za ovim izborom.

achitwn

pre 5 godina

Porsche sigurno ima zavrsnu obtadu i nivo luksuza veci. Sto i ocekivati od kompanije koja se bqvi prozvodnjom automobila 90godona.
Ali ako se analiziraju detaji vezani za tehnologiju baterija, nivo zrelosti sofware, tehnologija koristena i efikasnost elektricnih motora, Tesla je tu bolji. To i brojevi pokazuju kada je upotanju range itd. Nema ni logike da Tesla kompanija od deset godina ima nivo luksuza i zacrsnu obradu Porsche. Misli da poredjenji u toj kategoriji nije fer za Teslu.

Mare

pre 5 godina

Sva vozila na električni pogon imaju jednu manu. U slučaju saobraćajke velike šanse da vozilo kompletno izgori. Ima šanse i da baterija eksplodira... Inače što se tiče auta bilo bi sramota da vozilo od 200,000 ima lošiju izradu u odnosu na vozila od 50 do 80,000.
(Mk., 11. januar 2020 13:43)
Ne brini druže, stižu LTO baterije...slažem se da je svaka litijum jon baterija opasna, pregrevanje- zapaliće se, udarac- zapaliće se sa ogromnom energijom gorenja ( pogledajte na yt kako gori rimac )...sve to će biti mnogo bezbednije uz litijum titanijum...samo još da proizvodjači kupe licence. Pozz

Gradimir

pre 5 godina

Ovaj auto još nije u prodaji. Ta činjenica, kao i da je procenu napravio tabloid, su dovoljni pokazatelji realnosti iste. Inače, dole po komentarima mnogo minusa dobijaju čitaoci koji su koliko-toliko u toku sa razvojem i trenutnim stanjem EV. Pre nego što napljujete nečije mišljenje, istražite malo po netu. Ne služi on samo za pornhub, teorije zavere i jeftinu kavurmu.

Inntal

pre 5 godina

@saša
Da, Rimac je uspeo da porseu napravi dobar auto...Mislim da u porseu to ne kriju.
(sasa, 11. januar 2020 11:53)
daj bre kakav Rimac, kakvi bakrači, taj samo pravi prototipe i makete...
(Gagi, 11. januar 2020 15:27)

Taj radi tehnologije,koje se koriste u Jaguaru,Porscheu,uskoro u Hyundaiu,Pinifarini,Koeniggsegu i slicno....
stvarno tko je on....?
Rimac radi i prodaje Tehnologije....on radi aute da lakse proda Tehnologiju ali ne da se bavi proizvodnjom auta...

T-ZeX

pre 5 godina

Nece biti tesko prestici americki auto sto se tice trapova , kvaliteta izrade , finalne dorade. Ali , na kraju , pocetak elektro automobila je oznacio Tesla auto na struju . I to ce ostati u istoriji . Kad omasove elekro automobile , bice punjenje baterija skupo kao i rezervoar benzina. Zivi bili pa videli. Samo se pralazi na nove tehnologije , a niko se kajmaka odreci nece.

jaretina

pre 5 godina

pregori osigurač na tabli da ne dođe do požara i explozije baterije (mrzi me da Googleam)?
(XXL, 11. januar 2020 15:16)

ne, samo tvoji brisači kljoknu od kiše, izbacio osigurač. ostala kola rade.

Inntal

pre 5 godina

Nije sve u bateriji i pustis ga da ide, Njemci ...
(kakone, 11. januar 2020 14:19)

nije.
baterije može praviti svaka budala.
razlika je u softveru.
a nemci su tu nula, sem ako treba varati.
(jaretina, 11. januar 2020 14:53)


pa znaci da nisu nula...kad su sa softwerom zeznuli cijeli svijet,i slucajno su Ameri otkrili....

Галатасарајево

pre 5 godina

А зашто се мора нагласити оно "премијум"? Ако се некоме допада, погледаће цифру колико кошта и остаће само - узети или не. Не знам зашто толика драма око наглашавања произвођача.. Шта су сад Дачија или Лада, "смеће" произвођачи?

je-bote

pre 5 godina

Zelena mu bas lepo stoji. Sad su ga potrefili "ono pravo", na pravu pravcatu žabu iz bare liči.
Ilon Mask i njegov Space X salje rakete u svemir koje koriste svi, a u Tesli zaposleni sve sami sakupljaci sekundarnih sirovina, ma 'ajte molim vas.
I Verner fon Braun je bio Nemac, pa zavrsio u NASA-i.
Rols Rojs po tradiciji nije bas bio nemacki... ili jeste???

Coyote

pre 5 godina

Taycan nije bolji od Tesle jer ima bolje plastike u enterijeru. Taycan je bolji jer se vozi kao sportski automobil za razliku od bilo koje Tesle. Tesla ima fenomenalno ubrzanje to nije tajna ali je Teslu nemoguce postaviti u krivinu kočenjem.

XXL

pre 5 godina

Nego ukoliko dođe do saobraćajke je l' kod tih automobila izbaci sklopka ili pregori osigurač na tabli da ne dođe do požara i explozije baterije (mrzi me da Googleam)?

Milan

pre 5 godina

@analiticar amater
Ne, kupci zatvaraju krug! Trenutno kupci ne nasedaju dovoljno na marketing pa ih " puškama" ( subvencijama) teraju u krug

vladimirnbgd

pre 5 godina

bavio sam se opremom u kojoj je sadrzana najvise moguca tehnologija i imao prilike da uporedim USA i GERMANY tehnologiju razlika je velika. Uporedjivati bilo koju firmu u svetu sa firmama kao sto su GENERAL ELECTRIC ili GENERAL DYNAMIC je iluzurno!!!U elektronici su amerikanci ispred svih!!!

sasho

pre 5 godina

Pošto vidim da sve znate pitam vas: "Da li biste vozili pre Poršea ili Teslu?
Ja bih Poršea za iste pare,kvalitet kao staro vino.

za velikog brata

pre 5 godina

@veliki brat - malo mesta za punjenje? Objasni ti to Holandjanima (ili Nizozemcima???) koji su samo u decembru kupili 13.000 Tesla modela 3.
Okej, oni su to uradili da bi dobili subvencije koje vaze jos samo u 2019 godini, ali svejedno, malo mesta za punjenje? Mozda u Srbistanu
U Evropi ih ima i vise nego dovoljno za sadasnju "penetraciju" trzista od 3-10%.

raks

pre 5 godina

Cela prica oko ovih vozila je toliko komplikovana da i zvanicnici svih proizvodjaca pricaju razlicito. Jedni ulazu u benzince(sky active mazda), toyota u plug in hibride, tesla samo u cistu elektoroniku, treci pricaju da dizeli vise ne postoje, cetvtri se kunu u dizele,5ti smatraju da je elektrika cisto zlo... i niko nije siguran sta ce se desavati u buducnosti, sto pokazuje da je pravac u kom ide auto industrija jakoo slozen. Sto se mene tice, a ja sam nebitan, ima poente praviti male i lake eletricne aute kao sto je smart, a veci auti mogu biti po meni plugin hibridi, al da ti isti imaju vecu bateriju, a manji sus motor, a ne ko toyota rav4 sa motorom od 2.5l i 250 konja + 40km na struju. Na kraju, tu je u metan, trenutno najjeftinija i najvostija varijanta.

pufika

pre 5 godina

realno..ko ima para za elektricni auto. svi su skupi..ovaj pogotovo..a kad se baterija istrosi sta mozes sa njim
(joel, 11. januar 2020 12:28)
Isto kao i sa telefonom. Kad ti se isprazni baterija ti ga bacis, jer nemas vise sta sa njim da radis. Odes i kupis drugi

laki

pre 5 godina

super sad je mnogo lakse cileancima koji pocrkase od litijuma i njihovoj oboleloj deci..
sa jedne strane se sve zeleni a na drugoj crno da ne moz' crnje
ali reklamna masina radi ..

SDADS

pre 5 godina

@(Milos, 11. januar 2020 17:28)

VW je ulozio u Rimca, isto kao i Hyundai. Zauzvrat ce dobiti nesto od njega. Da li ovaj auto ima veze sa Rimcevim resenjem za el. automobile ostaje da vidimo.

021

pre 5 godina

Evropski proizvodjaci su stare babetine i sada kada postaje frka na trzistu zbog Tesle svi su u redu u onoj Prodavnici u Zagrebu “Kod Rimca “
El koplja se lome izmedju TESLE i Japanske auto industrije

goran

pre 5 godina

Sa ogromnom baterijom od 95 KWH on prelazi samo oko 320 km, i to je neverovatno loše u odnosu na sve druge.
(Saša, 12. januar 2020 05:44)
to je taj čuveni nemačko hrvatski software. kada banana programeri uzmu da rade.

Saša

pre 5 godina

Čudno, jer po mnogim sajtovima ovo je najgori električni automobil na osnovu testova. Verovatno zavisi ko na šta obrati pažnju, upravljivost je možda najbolja, ali efikasnost je najgora. Sa ogromnom baterijom od 95 KWH on prelazi samo oko 320 km, i to je neverovatno loše u odnosu na sve druge. Evo jednog linka: https://insideevs.com/news/387298/2020-porsche-taycan-turbo-epa-range/?fbclid=IwAR0XOqnc4Tmm5OrtumC_aT2cuGUHYA7NUw0yNF16UJseOr5Plh9tOsXyMso

Eldorado

pre 5 godina

Uzmite sa rezervom Britanske tekstove o automobilima. Već godinama unazad su na platnom spisku VWa i BMWa. Vagu je to odličan marketing za Evropu, znaju da većina stanovnika van Nemačke zbog jezika upravo prati njihove medije.
Skoro je u TG bio gaf gde je Taycan "dobio" Model S, samo su zaboravili da uklone kadar gde se jasno vidi u kom modu je bio Tesla... Onoliki hype sa novim Audi modelima nisu ni sami nemci napravili. Samo je britanskim medijima Audi bolji auto od Mercedesa.

Jamie Vardy

pre 5 godina

nikada nece biti sva vozila električna
jer zamislite koliko bi onda bilo elektrana
auto kompanije se nadaju da ce stici do 25% do 2030 ili 2050 pre bih rekao 2030

XXL

pre 5 godina

Sve će to jednog dana kao polovnjaci sa baterijama na izdisaju da završi kod naših dilera. Tako da srbadija ne treba da se uzbuđava, a do tada će razvući kablove za punjenje istrošenih baterija. U najavi deponija II.

мики

pre 5 godina

Pa zašto je Tesla u prednosti? Toyota ih pravi već skoro 20 god., i trenutno su lideri u svim kategorijama što elektro, što hibrid i plug in vozila...
(Nenad, 11. januar 2020 15:17)

најпродаванији електрични аутомобил је Нисан, али ће то овде године Тесла да среди, пошто је почела да ради фабрика у Кини. успели су да дођу до даха, и постоји шанса да постану доминантан произвођач аутомобила. што се Јапанаца и Немаца тиче, требали би да буду у смртном страху од Кинеза.

Sub-Zero

pre 5 godina

kao vlasnik EV, moj glas (nisam vozio niti jednu teslu a ni tajkana) o najboljem EV bi išao tesli, ipak mislim da je SW na tesli neprikosnoven...

Reziel

pre 5 godina

Taycan je top automobil, ali The Sun nikako ne može biti merilo kvaliteta bilo čega osim senzacionalizma i najgoreg treš novinarstva koje je svet ikada video.

Gradimir

pre 5 godina

Ako ste čitali tekst, mogli ste da vidite da je izbor, u stvari, lični stav jedne osobe o Taycanu S koji tek treba da počne da se prodaje. Pisac teksta je sedeo u Taycanu Turbo i zaključio da će 50000 funti jeftiniji S biti najbolji na svetu. Nije baš profesionalan pristup.

Sasa NS

pre 5 godina

Kada bude 90% EV na ulicama pricacemo koji je najbolji iz licnog iskustva, a do tada sipamo i vozimo, sve ostalo je mlacenje prazne slame...

мики

pre 5 godina

Kaze "The Sun"? Onda dobro, vodeci strucni casopis za oblast auto industrije.
(Ok, 11. januar 2020 14:23)

сутра ће најбољи бити беемве, само ако се договоре за цифру.

mraketing

pre 5 godina

@(Coyote, 12. januar 2020 15:37)

Taycan 7:42
Models S 7:29

https://www.extremetech.com/extreme/298587-did-tesla-just-set-an-electric-car-speed-record-at-the-nurburgring

Ima i racing taycan koji nece moci da se registruje za ulicu, on je mnogo brzi i mnogo modifikovan, a domet taman da obrne krug ili dva.