Ponedeljak, 06.01.2020.

10:17

Zbog Srbina je promenila veru: Lepotica iz ukrštenih reči, koju je zatvora spasao Ivo Andrić

Izvor: Istorijski zabavnik

Zbog Srbina je promenila veru: Lepotica iz ukrštenih reèi, koju je zatvora spasao Ivo Andriæ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

AtamanCG

pre 6 godina

@Obmane i @Travnik,
Mada mislim da se radi o istoj osobi.
Nema pravoslavne crkve u Travniku, kao sto vise nema pravoslavnih ni na Komaru, ni na Golesu, da ne nabrajam dalje, a takvi kao ti ce za tridesetak godina tvrditi da ih nikada nije ni bilo tamo, zar ne ?
Samo na Komaru imao si prezime Listes, pravoslavno bez ic u zadnjih 10 -tak generacija, starosjedilaca...
To sto si procitao sve od Andrica, ili si lose procitao ili nisi razumio. Nemas ti veze sa Travnikom i travnicanima. Ti si kao Hrvat, najblize iz Doca, ako si musliman, onda si iz Turbeta, da si Srbin bio bi sa Golesa, a ako i zivis u Travniku trebace barem jos tri generacije tvojih potomaka da mozete da kazete da ste zaista iz Travnika i da ne budete sumnjivi.
Pozdrav iz Crne Gore svim ljudima dobre volje.

Beobrad

pre 6 godina

Pretesko je Hrvatima da priznaju da su Srbi najdominantniji narod na ovim prostorima!
I tek bi bili kada bi se dublje i objektivnije zaceprkalo po istoriji.
Ivo Andric je bio pre svega veliki covek i pisac, i nas je. Svih nas, sa ovih prostora.

c i t i z e n

pre 6 godina

Истине ради, поменути земљотрес се догодио 15. априла 1979, а не у мају те године. Тамара Ђорђевић јесте умрла у Будви, 10. маја исте године од последица астматичног напада (status asthmaticus).

Demar Derosan

pre 6 godina

@cobo
Ne pisite nesto sto ne znate. Otac Ive Andrica je Jermenin po rodjenju. Sta se posle desavalo je balkanska prokleta avlija.

cobo

pre 6 godina

Ivo Andric je bio vanbracno dete od majke bosanske katolkinje i oca bosanskog bega,muslimana,u krvi Jugosloven,Srbin,veliki pisac i diplomata,ni sam nije znao sta je pa eto gde ga drugi svrstaju :(

Obmane

pre 6 godina

Ivo Antun iz Travnika u kojoj nikad a ni sad nije postojala pravoslavna crkva. Ujac fratar Hrvat koji ga je odgojio. U rodnom listu pise Hrvat. Kad je krsten krsnim imenom Antun upisan je u crkvi kao Hrvat koja je u centru grada kao sta sam i ja krsten u istoj crkvi pod istim krsnim imenom. Odlaskom u skolovanje u Zg sam ispunjava prijavnicu i pod narodnost pise Hrvat. Isto radi kad odlazi u inozemstvo na daljnnje skolovanje. I tako se izjasnjavao dok nije otisao u Beograd. Ulaskom u politiku mijenja iz Hrvat u Srbin i postaje veleposlanik Jugoslavije. Kao travnicanin obozavam njegova djela koja sam sva procitao ali itekako je on imao koristi izjasnjavajici se kao Srbin. Pitanje je bil bio veleposlanik kao Hrvat u onoj Jugoslaviji. Sta je neko ovde napisao on je prvo bio Jugoslaven. Ali on se tako izjasnio i ko sam ja da to opovrgavam ali nije istina da je bio Srbin iz Bosne kad je bio Hrvat. I Mesut Ozil je Njemac el tako. Uostalom sad smo odvojene drzave pa vise nece bit novih Andrica, Tesli itd. Naravno nema vijesti na kojoj vi nekom ne brojite krvna zrnca pa sad po novom ko je god ic je Srbin. Vjerovatno i dobar dio poljaka, rusa, njemaca i slavena kojima zavrsava na ich su Srbi. Najzastupljenije prezime u svih Slavena je Horvat. Bojim se pomislit sta bi bilo da je Serbin, Serb, Serbo ili neka takva inacica. Ko bi od vas zivio::))

Nergal

pre 6 godina

U normalnom svetu bi se pisali komentari o Iti Rini. Na Balkanu se u vesti o njoj komentariše o Ivi Andriću i o tome da li je bio Srbin, Hrvat, katolik, pravoslavac,... Balkan, prokleto mesto gde će mržnja i idiotizam trajati dok se svi međusobno ne pobiju.

Hr

pre 6 godina

novikorisnik, 7. januar 2020 10:33) # Link komentara

Mi svojatamo???haha smjesan si.
Spominjes da su svi na ić srbijnaci,a mi kao svojatamo.
Znaci li to da oni koji nisu na ić nisu srbijanci?
Znaci li to da su Ukrajinci,Bjelorusi,Rusi sa ić isto srbijanci?
Ne da mi se s takvima raspravljat,jer da..takvi su za vrijeme Osmanlija uzimali pravoslavlje za vjeru zarad povlastica koje ste imali kao vazali turski.
Zato i je pola Bosne pravoslavno i pola Vojvodine.

Travnik

pre 6 godina

Ivo Andric iz istog grada kao i ja koji je poznat da su u njemu zivili Hrvati, muslimani i poneki Srbin. Ti Srbi su vecinom dosli iz Srbije unazad 50ak godina na mjesta profesora, oficira, direktora itd. Ivo i ja smo krsteni u istoj katolickoj crkvi i moji koji su kao i ja veliki obozavatelji Andricevih djela dali su mi isto krsno ime kao i njemu, Antun. Jos u ovim svojim godinama nisam upoznao ni jednog srbina koji se zove Ivo Antun. Uostalom u rodnom listu i kad se krstio pise narodnost Hrvat. Dok se skolovao se isto izjasnjavao kao Hrvat i ima sve zapisano. Odlaskom u Beograd i ulaskom u politiku se pocinje izjasnjavat kao Srbin. Dali mu je tako bilo lakse ili se stvarno poceo tako osjecat u svojim kasnim godinama je njegova stvar. Sta se tice ptezimena ic onda je vjerovatno dobar dio poljaka, rusa i ostalih Slavena kojima prezime zavrsava na ich su isto Srbi. Cak i jedan dio njemaca. El tako isprani mozgovi. Znaci onda je Tesla nas jer se ne zavrsava na ic. Pozdrav od travnicanina i Hrvata kao sta je bio Ivo Antun. Pravo srpsko ime. Pozdrav

Boske

pre 6 godina

Da, da, Ivo Andrić je bio Hrvat, pisao na hrvatskom, latinicom, doktorirao na tezi "Razvoj duhovne svijesti Hrvata pod vladavinom Austrijanaca i Ugara", živio u Zagrebu i bio istaknuti član Mladoustaša i Saveza domobrana Hrvatske.

Hehe, pusti tisućljetni snovi.

Dule

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr)

Tačno. Međutim, njegovo je srce kucalo za Srbiju. Živeo je, umro i sahranjen u Beogradu, bio oženjen Srpkinjom. Na kraju njegovog možda najčuvenijeg romana, Na Drini ćuprija, dolazi pobednička srpska vojska i donosi slobodu posle vekova otomanskog mraka (možeš misliti o ovome šta hoćeš, ali Ivo i mnogi drugi su to tada tako videli). Mi ovde nemamo problem da kažemo da je Ivo bio Hrvat, da li vi imate problem da kažete da je Nikola Tesla bio Srbin?

dete

pre 6 godina

Za vrijeme boravka u Splitu u julu 1914. godine, hapsi ga policija i zatvara u tamnicu, najprije u Šibeniku, a zatim u Mariboru, gdje ostaje sve do marta 1915. godine. Nakon izlazka iz tamnice, policija ga interira u Ovčarevo i Zenicu, gde ostaje sve do 1917. godine. Zbog bolesti pluća, odlazi na liječenje u Zagreb u Bolnicu Milosrdnih sestara.

Da, sigurno je Srbin!

mungos

pre 6 godina

Valjda mislis Srbin a ne Srbijanac... To znaci da su Hrvati, Hrvacani,!??? Ocete li se vi Hr nauciti kako se pravilno kaze za Srbe. Srbin! Kakvu vi gramatiku koristite.... Svarno ste...

AtamanCG

pre 6 godina

@Luftinspektor i @Hr,
Izjasnjavao se kao Srbin i tacka. Pise mu i u licnoj karti.
Muhamed Mehmedbasic se takodje izjasnjavao kao Srbin muhamedanske vjere.
Cinjenice, pa kome se svidja - svidja, kome se ne svidja - neka je ziv i zdrav.
Mir Bozji, Hristos se rodi, braco draga.

Psel

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18)

Šta je on bio rodom nije bitno. Andrić kao i Selimović su se izjašnjavali kao Srbi i svoju književnost nazivali srpskom po identitetu i jeziku a bosanskom po zavičaju. Sve to imaš napismeno.

Inače, većina intelektualaca su se izjašnjavali kao Jugosloveni do Drugog svetskog rata. Nakon ratnih užasa kojim su posvedočili, osećaju se iznevereno od strane bivše braće, prestaje njihova opčinjenost jugoslovenstvom i odlaze za Beograd raskidajući sve veze sa učmalim, zaostalim i fašističkim duhom Hrvatske i Bosne.

Over&Out

pre 6 godina

Evo vec se javljaju usijane i ostrascene glave iz zapadnog komsiluka, bez da su tekst uopste procitali. Ivo Andric, kao i Skender Kulenovic, a bogami i jos neki izjasnili su se Srbima nakon WW2 upravo iz razloga ogorcenja zbog ogromnih pocinjenih zlocina nad Srbima na podrucju onomad omrazene NDH, saosjecanja i solidarnosti sa srpskim narodom. Postoje faksimili njihovih licnih dokumenata iza WW2 koji potvrdjuju njihove upise o narodnosti.

сад се врнем

pre 6 godina

Андрић је почео да се самоидентификује као Србин након што се преселио у Београд. Он је знао шта је за разлику од данашњих Хрвата.
Србин католик .

novikorisnik

pre 6 godina

@Hr
Stalno nešto svojatate, a ljudi se za života sami opredeljivali za Srbiju...zašto vam to smeta...sa druge strane prezime mu se završava na ić što znači da su mu koreni srpski bez obzira što je katolik....ako nisi znao Srba ima i katolika...za vreme Austro Ugara braća su se delila jedni su uzimali katoličku veru kako bi zadržali imanja i imetak dok su drugi zadržavali pravoslavlje, isto je bilo i za vreme Turaka...e sad neki su to zaboravili pa se stide i mrze Srbe i sve što ima veze sa Srbima i uradili bi sve samo da im se napakosti i zatre bilo kakav trag, neki su normalni i prihvataju tu činjenicu, a neki se prekrste i vrate pravoslavlju...ali ne brini nisi usamljen, isti problem imaju i muslimani kao i crnogorci....

Miodrag

pre 6 godina

Čitate li tekst vi što komentarišete Andrića?
Nebitan za ovu priču. Novinarski prevejano pomenute reči Srbin i Andrić u naslovu da bi podsvesno bile stavljene u isti kontekst. Možda da samo podignu težinu naslova.

only fools and horses

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr, 07. januar 2020 09:49)

Ne, nije bio ni "srbijanac" ni "hrvatijanac" već Srbin rođen kao katolik u Bosni.

petar markovic

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18)

ma da. ono sto je cirilicom sam napisao u licnoj karti (tad si sam upisivao) da je srbin je slucajno

laert

pre 6 godina

@HR

Apsolutno ste u pravu. Video sam matični list gde ćirilicom piše da je Hrvat. To nije sporno kao što nije sporno da je za vreme II sv. rata živeo u Prizrenskoj br. 7 i da želeo mogao ja da pređe savski most i da se prikloni NDH. On to nije uradio već se svojevoljno ponudio da bude deo srpske književnosti.Vidi Mihizovu "Autobiografiju o drugima" . Inače nagradu je poklonio za pomoć bibliotekama u BiH.

Jovan

pre 6 godina

@Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 7. januar 2020 09:18)

Naprotiv, bio je Srbin jer se tako izjasnio posto je shvatio da su ga pogresno registrovali kao Hrvata na rodjenju. To sto je bio katolik, ne znaci da je promenio svoje srpsko poreklo. Identifikovao se sa velikom srpskom nacijom, kako i treba. Odvojio se od lazi o drugom poreklu.

Sloba

pre 6 godina

Hr
Eto do kakvog zaključka dodješ parcijalnim čitanjem istorije. Uoči drugog svetskog rata, kada to nije bilo povoljno po njega, izjasnio se kao Srbin. Ali ćeš ti sada to preinačiti?

Amila_

pre 6 godina

Presavsi na pravoslavlje, ona se odlucila na neki drugaciji put u svome vjerovanju. Niti za ukor, niti za pohvalu.
Njen zivot, njena dusa - njeno pravo.
Kako ona na pravoslavlje, tako neko drugi na islam, neko treci na katolicanstvo, neko cetvrti na hinduizam.
I svima potaman.
Zar ne?

my way

pre 6 godina

Каква жена, каква храброст, какве вредности! Немам ја шта да коментаришем, све је у чланку речено! Свака част!

Pise u licnoj karti da je Srbin

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr, 7. januar 2020 09:49)

- U ličnoj karti izdatoj 15. juna 1951. godine u Beogradu, u rubriku „narodnost“ književni velikan je upisao „srpska“.
- Mesec dana kasnije, 19. jula, u vojnoj knjižici za „narodnost“ uneo je - „Srbin“.
- Nešto kasnije, godine 1955, što je već poznato, prilikom ulaska u Komunističku partiju, u evidentni list Andrić je svojom rukom na mesto za nacionalnost napisao „srpska“.
- Isto stoji i u venčanom listu iz septembra 1958. kada se u opštini Stari grad venčao sa Milicom Babić.

roki

pre 6 godina

"Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik."


Ako je po vama Tesla "Vaš" i pored toga što je bio pravoslavac i sto mu je otac bio sveštenik u SPC a Hrvat je samo zato što je rođen na teritoriji današnje Hrvatske onda Andrić ne zadovoljava prvi uslov da bude Hrvat. Andrić je Bosanac a Jelačić Srbin onda i kraj priče.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18) U ličnoj karti izdatoj 15. juna 1951. godine u Beogradu, u rubriku „narodnost“ književni velikan je upisao „srpska“. Mesec dana kasnije, 19. jula, u vojnoj knjižici za „narodnost“ uneo je - „Srbin“. Nešto docnije, godine 1955, što je već poznato, prilikom ulaska u Komunističku partiju, u evidentni list Andrić je svojom rukom na mesto za nacionalnost napisao „srpska“. Isto stoji i u venčanom listu iz septembra 1958. kada se u opštini Stari grad venčao sa Milicom Babić, slikarkom i pozorišnom kostimografkinjom, koja je bila njegova dugogodišnja postojana i nežna ljubav.

Luftinspektor

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 6 godina

Svaka čast ovoj ženi.Mogli su je ubiti a ne u zatvor smestiti zbog obične uvrede za Jugoslaviju.Očigledno da je bila hrabra i ponosna žena...

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 6 godina

Svaka čast ovoj ženi.Mogli su je ubiti a ne u zatvor smestiti zbog obične uvrede za Jugoslaviju.Očigledno da je bila hrabra i ponosna žena...

only fools and horses

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr, 07. januar 2020 09:49)

Ne, nije bio ni "srbijanac" ni "hrvatijanac" već Srbin rođen kao katolik u Bosni.

сад се врнем

pre 6 godina

Андрић је почео да се самоидентификује као Србин након што се преселио у Београд. Он је знао шта је за разлику од данашњих Хрвата.
Србин католик .

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18) U ličnoj karti izdatoj 15. juna 1951. godine u Beogradu, u rubriku „narodnost“ književni velikan je upisao „srpska“. Mesec dana kasnije, 19. jula, u vojnoj knjižici za „narodnost“ uneo je - „Srbin“. Nešto docnije, godine 1955, što je već poznato, prilikom ulaska u Komunističku partiju, u evidentni list Andrić je svojom rukom na mesto za nacionalnost napisao „srpska“. Isto stoji i u venčanom listu iz septembra 1958. kada se u opštini Stari grad venčao sa Milicom Babić, slikarkom i pozorišnom kostimografkinjom, koja je bila njegova dugogodišnja postojana i nežna ljubav.

petar markovic

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18)

ma da. ono sto je cirilicom sam napisao u licnoj karti (tad si sam upisivao) da je srbin je slucajno

novikorisnik

pre 6 godina

@Hr
Stalno nešto svojatate, a ljudi se za života sami opredeljivali za Srbiju...zašto vam to smeta...sa druge strane prezime mu se završava na ić što znači da su mu koreni srpski bez obzira što je katolik....ako nisi znao Srba ima i katolika...za vreme Austro Ugara braća su se delila jedni su uzimali katoličku veru kako bi zadržali imanja i imetak dok su drugi zadržavali pravoslavlje, isto je bilo i za vreme Turaka...e sad neki su to zaboravili pa se stide i mrze Srbe i sve što ima veze sa Srbima i uradili bi sve samo da im se napakosti i zatre bilo kakav trag, neki su normalni i prihvataju tu činjenicu, a neki se prekrste i vrate pravoslavlju...ali ne brini nisi usamljen, isti problem imaju i muslimani kao i crnogorci....

Pise u licnoj karti da je Srbin

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr, 7. januar 2020 09:49)

- U ličnoj karti izdatoj 15. juna 1951. godine u Beogradu, u rubriku „narodnost“ književni velikan je upisao „srpska“.
- Mesec dana kasnije, 19. jula, u vojnoj knjižici za „narodnost“ uneo je - „Srbin“.
- Nešto kasnije, godine 1955, što je već poznato, prilikom ulaska u Komunističku partiju, u evidentni list Andrić je svojom rukom na mesto za nacionalnost napisao „srpska“.
- Isto stoji i u venčanom listu iz septembra 1958. kada se u opštini Stari grad venčao sa Milicom Babić.

roki

pre 6 godina

"Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik."


Ako je po vama Tesla "Vaš" i pored toga što je bio pravoslavac i sto mu je otac bio sveštenik u SPC a Hrvat je samo zato što je rođen na teritoriji današnje Hrvatske onda Andrić ne zadovoljava prvi uslov da bude Hrvat. Andrić je Bosanac a Jelačić Srbin onda i kraj priče.

Jovan

pre 6 godina

@Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 7. januar 2020 09:18)

Naprotiv, bio je Srbin jer se tako izjasnio posto je shvatio da su ga pogresno registrovali kao Hrvata na rodjenju. To sto je bio katolik, ne znaci da je promenio svoje srpsko poreklo. Identifikovao se sa velikom srpskom nacijom, kako i treba. Odvojio se od lazi o drugom poreklu.

Sloba

pre 6 godina

Hr
Eto do kakvog zaključka dodješ parcijalnim čitanjem istorije. Uoči drugog svetskog rata, kada to nije bilo povoljno po njega, izjasnio se kao Srbin. Ali ćeš ti sada to preinačiti?

Amila_

pre 6 godina

Presavsi na pravoslavlje, ona se odlucila na neki drugaciji put u svome vjerovanju. Niti za ukor, niti za pohvalu.
Njen zivot, njena dusa - njeno pravo.
Kako ona na pravoslavlje, tako neko drugi na islam, neko treci na katolicanstvo, neko cetvrti na hinduizam.
I svima potaman.
Zar ne?

laert

pre 6 godina

@HR

Apsolutno ste u pravu. Video sam matični list gde ćirilicom piše da je Hrvat. To nije sporno kao što nije sporno da je za vreme II sv. rata živeo u Prizrenskoj br. 7 i da želeo mogao ja da pređe savski most i da se prikloni NDH. On to nije uradio već se svojevoljno ponudio da bude deo srpske književnosti.Vidi Mihizovu "Autobiografiju o drugima" . Inače nagradu je poklonio za pomoć bibliotekama u BiH.

Nergal

pre 6 godina

U normalnom svetu bi se pisali komentari o Iti Rini. Na Balkanu se u vesti o njoj komentariše o Ivi Andriću i o tome da li je bio Srbin, Hrvat, katolik, pravoslavac,... Balkan, prokleto mesto gde će mržnja i idiotizam trajati dok se svi međusobno ne pobiju.

Luftinspektor

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!

Miodrag

pre 6 godina

Čitate li tekst vi što komentarišete Andrića?
Nebitan za ovu priču. Novinarski prevejano pomenute reči Srbin i Andrić u naslovu da bi podsvesno bile stavljene u isti kontekst. Možda da samo podignu težinu naslova.

Psel

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18)

Šta je on bio rodom nije bitno. Andrić kao i Selimović su se izjašnjavali kao Srbi i svoju književnost nazivali srpskom po identitetu i jeziku a bosanskom po zavičaju. Sve to imaš napismeno.

Inače, većina intelektualaca su se izjašnjavali kao Jugosloveni do Drugog svetskog rata. Nakon ratnih užasa kojim su posvedočili, osećaju se iznevereno od strane bivše braće, prestaje njihova opčinjenost jugoslovenstvom i odlaze za Beograd raskidajući sve veze sa učmalim, zaostalim i fašističkim duhom Hrvatske i Bosne.

Boske

pre 6 godina

Da, da, Ivo Andrić je bio Hrvat, pisao na hrvatskom, latinicom, doktorirao na tezi "Razvoj duhovne svijesti Hrvata pod vladavinom Austrijanaca i Ugara", živio u Zagrebu i bio istaknuti član Mladoustaša i Saveza domobrana Hrvatske.

Hehe, pusti tisućljetni snovi.

AtamanCG

pre 6 godina

@Luftinspektor i @Hr,
Izjasnjavao se kao Srbin i tacka. Pise mu i u licnoj karti.
Muhamed Mehmedbasic se takodje izjasnjavao kao Srbin muhamedanske vjere.
Cinjenice, pa kome se svidja - svidja, kome se ne svidja - neka je ziv i zdrav.
Mir Bozji, Hristos se rodi, braco draga.

c i t i z e n

pre 6 godina

Истине ради, поменути земљотрес се догодио 15. априла 1979, а не у мају те године. Тамара Ђорђевић јесте умрла у Будви, 10. маја исте године од последица астматичног напада (status asthmaticus).

Dule

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr)

Tačno. Međutim, njegovo je srce kucalo za Srbiju. Živeo je, umro i sahranjen u Beogradu, bio oženjen Srpkinjom. Na kraju njegovog možda najčuvenijeg romana, Na Drini ćuprija, dolazi pobednička srpska vojska i donosi slobodu posle vekova otomanskog mraka (možeš misliti o ovome šta hoćeš, ali Ivo i mnogi drugi su to tada tako videli). Mi ovde nemamo problem da kažemo da je Ivo bio Hrvat, da li vi imate problem da kažete da je Nikola Tesla bio Srbin?

Obmane

pre 6 godina

Ivo Antun iz Travnika u kojoj nikad a ni sad nije postojala pravoslavna crkva. Ujac fratar Hrvat koji ga je odgojio. U rodnom listu pise Hrvat. Kad je krsten krsnim imenom Antun upisan je u crkvi kao Hrvat koja je u centru grada kao sta sam i ja krsten u istoj crkvi pod istim krsnim imenom. Odlaskom u skolovanje u Zg sam ispunjava prijavnicu i pod narodnost pise Hrvat. Isto radi kad odlazi u inozemstvo na daljnnje skolovanje. I tako se izjasnjavao dok nije otisao u Beograd. Ulaskom u politiku mijenja iz Hrvat u Srbin i postaje veleposlanik Jugoslavije. Kao travnicanin obozavam njegova djela koja sam sva procitao ali itekako je on imao koristi izjasnjavajici se kao Srbin. Pitanje je bil bio veleposlanik kao Hrvat u onoj Jugoslaviji. Sta je neko ovde napisao on je prvo bio Jugoslaven. Ali on se tako izjasnio i ko sam ja da to opovrgavam ali nije istina da je bio Srbin iz Bosne kad je bio Hrvat. I Mesut Ozil je Njemac el tako. Uostalom sad smo odvojene drzave pa vise nece bit novih Andrica, Tesli itd. Naravno nema vijesti na kojoj vi nekom ne brojite krvna zrnca pa sad po novom ko je god ic je Srbin. Vjerovatno i dobar dio poljaka, rusa, njemaca i slavena kojima zavrsava na ich su Srbi. Najzastupljenije prezime u svih Slavena je Horvat. Bojim se pomislit sta bi bilo da je Serbin, Serb, Serbo ili neka takva inacica. Ko bi od vas zivio::))

Over&Out

pre 6 godina

Evo vec se javljaju usijane i ostrascene glave iz zapadnog komsiluka, bez da su tekst uopste procitali. Ivo Andric, kao i Skender Kulenovic, a bogami i jos neki izjasnili su se Srbima nakon WW2 upravo iz razloga ogorcenja zbog ogromnih pocinjenih zlocina nad Srbima na podrucju onomad omrazene NDH, saosjecanja i solidarnosti sa srpskim narodom. Postoje faksimili njihovih licnih dokumenata iza WW2 koji potvrdjuju njihove upise o narodnosti.

my way

pre 6 godina

Каква жена, каква храброст, какве вредности! Немам ја шта да коментаришем, све је у чланку речено! Свака част!

mungos

pre 6 godina

Valjda mislis Srbin a ne Srbijanac... To znaci da su Hrvati, Hrvacani,!??? Ocete li se vi Hr nauciti kako se pravilno kaze za Srbe. Srbin! Kakvu vi gramatiku koristite.... Svarno ste...

Travnik

pre 6 godina

Ivo Andric iz istog grada kao i ja koji je poznat da su u njemu zivili Hrvati, muslimani i poneki Srbin. Ti Srbi su vecinom dosli iz Srbije unazad 50ak godina na mjesta profesora, oficira, direktora itd. Ivo i ja smo krsteni u istoj katolickoj crkvi i moji koji su kao i ja veliki obozavatelji Andricevih djela dali su mi isto krsno ime kao i njemu, Antun. Jos u ovim svojim godinama nisam upoznao ni jednog srbina koji se zove Ivo Antun. Uostalom u rodnom listu i kad se krstio pise narodnost Hrvat. Dok se skolovao se isto izjasnjavao kao Hrvat i ima sve zapisano. Odlaskom u Beograd i ulaskom u politiku se pocinje izjasnjavat kao Srbin. Dali mu je tako bilo lakse ili se stvarno poceo tako osjecat u svojim kasnim godinama je njegova stvar. Sta se tice ptezimena ic onda je vjerovatno dobar dio poljaka, rusa i ostalih Slavena kojima prezime zavrsava na ich su isto Srbi. Cak i jedan dio njemaca. El tako isprani mozgovi. Znaci onda je Tesla nas jer se ne zavrsava na ic. Pozdrav od travnicanina i Hrvata kao sta je bio Ivo Antun. Pravo srpsko ime. Pozdrav

cobo

pre 6 godina

Ivo Andric je bio vanbracno dete od majke bosanske katolkinje i oca bosanskog bega,muslimana,u krvi Jugosloven,Srbin,veliki pisac i diplomata,ni sam nije znao sta je pa eto gde ga drugi svrstaju :(

Hr

pre 6 godina

novikorisnik, 7. januar 2020 10:33) # Link komentara

Mi svojatamo???haha smjesan si.
Spominjes da su svi na ić srbijnaci,a mi kao svojatamo.
Znaci li to da oni koji nisu na ić nisu srbijanci?
Znaci li to da su Ukrajinci,Bjelorusi,Rusi sa ić isto srbijanci?
Ne da mi se s takvima raspravljat,jer da..takvi su za vrijeme Osmanlija uzimali pravoslavlje za vjeru zarad povlastica koje ste imali kao vazali turski.
Zato i je pola Bosne pravoslavno i pola Vojvodine.

Beobrad

pre 6 godina

Pretesko je Hrvatima da priznaju da su Srbi najdominantniji narod na ovim prostorima!
I tek bi bili kada bi se dublje i objektivnije zaceprkalo po istoriji.
Ivo Andric je bio pre svega veliki covek i pisac, i nas je. Svih nas, sa ovih prostora.

dete

pre 6 godina

Za vrijeme boravka u Splitu u julu 1914. godine, hapsi ga policija i zatvara u tamnicu, najprije u Šibeniku, a zatim u Mariboru, gdje ostaje sve do marta 1915. godine. Nakon izlazka iz tamnice, policija ga interira u Ovčarevo i Zenicu, gde ostaje sve do 1917. godine. Zbog bolesti pluća, odlazi na liječenje u Zagreb u Bolnicu Milosrdnih sestara.

Da, sigurno je Srbin!

Demar Derosan

pre 6 godina

@cobo
Ne pisite nesto sto ne znate. Otac Ive Andrica je Jermenin po rodjenju. Sta se posle desavalo je balkanska prokleta avlija.

AtamanCG

pre 6 godina

@Obmane i @Travnik,
Mada mislim da se radi o istoj osobi.
Nema pravoslavne crkve u Travniku, kao sto vise nema pravoslavnih ni na Komaru, ni na Golesu, da ne nabrajam dalje, a takvi kao ti ce za tridesetak godina tvrditi da ih nikada nije ni bilo tamo, zar ne ?
Samo na Komaru imao si prezime Listes, pravoslavno bez ic u zadnjih 10 -tak generacija, starosjedilaca...
To sto si procitao sve od Andrica, ili si lose procitao ili nisi razumio. Nemas ti veze sa Travnikom i travnicanima. Ti si kao Hrvat, najblize iz Doca, ako si musliman, onda si iz Turbeta, da si Srbin bio bi sa Golesa, a ako i zivis u Travniku trebace barem jos tri generacije tvojih potomaka da mozete da kazete da ste zaista iz Travnika i da ne budete sumnjivi.
Pozdrav iz Crne Gore svim ljudima dobre volje.

Luftinspektor

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!

Obmane

pre 6 godina

Ivo Antun iz Travnika u kojoj nikad a ni sad nije postojala pravoslavna crkva. Ujac fratar Hrvat koji ga je odgojio. U rodnom listu pise Hrvat. Kad je krsten krsnim imenom Antun upisan je u crkvi kao Hrvat koja je u centru grada kao sta sam i ja krsten u istoj crkvi pod istim krsnim imenom. Odlaskom u skolovanje u Zg sam ispunjava prijavnicu i pod narodnost pise Hrvat. Isto radi kad odlazi u inozemstvo na daljnnje skolovanje. I tako se izjasnjavao dok nije otisao u Beograd. Ulaskom u politiku mijenja iz Hrvat u Srbin i postaje veleposlanik Jugoslavije. Kao travnicanin obozavam njegova djela koja sam sva procitao ali itekako je on imao koristi izjasnjavajici se kao Srbin. Pitanje je bil bio veleposlanik kao Hrvat u onoj Jugoslaviji. Sta je neko ovde napisao on je prvo bio Jugoslaven. Ali on se tako izjasnio i ko sam ja da to opovrgavam ali nije istina da je bio Srbin iz Bosne kad je bio Hrvat. I Mesut Ozil je Njemac el tako. Uostalom sad smo odvojene drzave pa vise nece bit novih Andrica, Tesli itd. Naravno nema vijesti na kojoj vi nekom ne brojite krvna zrnca pa sad po novom ko je god ic je Srbin. Vjerovatno i dobar dio poljaka, rusa, njemaca i slavena kojima zavrsava na ich su Srbi. Najzastupljenije prezime u svih Slavena je Horvat. Bojim se pomislit sta bi bilo da je Serbin, Serb, Serbo ili neka takva inacica. Ko bi od vas zivio::))

Hr

pre 6 godina

novikorisnik, 7. januar 2020 10:33) # Link komentara

Mi svojatamo???haha smjesan si.
Spominjes da su svi na ić srbijnaci,a mi kao svojatamo.
Znaci li to da oni koji nisu na ić nisu srbijanci?
Znaci li to da su Ukrajinci,Bjelorusi,Rusi sa ić isto srbijanci?
Ne da mi se s takvima raspravljat,jer da..takvi su za vrijeme Osmanlija uzimali pravoslavlje za vjeru zarad povlastica koje ste imali kao vazali turski.
Zato i je pola Bosne pravoslavno i pola Vojvodine.

Travnik

pre 6 godina

Ivo Andric iz istog grada kao i ja koji je poznat da su u njemu zivili Hrvati, muslimani i poneki Srbin. Ti Srbi su vecinom dosli iz Srbije unazad 50ak godina na mjesta profesora, oficira, direktora itd. Ivo i ja smo krsteni u istoj katolickoj crkvi i moji koji su kao i ja veliki obozavatelji Andricevih djela dali su mi isto krsno ime kao i njemu, Antun. Jos u ovim svojim godinama nisam upoznao ni jednog srbina koji se zove Ivo Antun. Uostalom u rodnom listu i kad se krstio pise narodnost Hrvat. Dok se skolovao se isto izjasnjavao kao Hrvat i ima sve zapisano. Odlaskom u Beograd i ulaskom u politiku se pocinje izjasnjavat kao Srbin. Dali mu je tako bilo lakse ili se stvarno poceo tako osjecat u svojim kasnim godinama je njegova stvar. Sta se tice ptezimena ic onda je vjerovatno dobar dio poljaka, rusa i ostalih Slavena kojima prezime zavrsava na ich su isto Srbi. Cak i jedan dio njemaca. El tako isprani mozgovi. Znaci onda je Tesla nas jer se ne zavrsava na ic. Pozdrav od travnicanina i Hrvata kao sta je bio Ivo Antun. Pravo srpsko ime. Pozdrav

dete

pre 6 godina

Za vrijeme boravka u Splitu u julu 1914. godine, hapsi ga policija i zatvara u tamnicu, najprije u Šibeniku, a zatim u Mariboru, gdje ostaje sve do marta 1915. godine. Nakon izlazka iz tamnice, policija ga interira u Ovčarevo i Zenicu, gde ostaje sve do 1917. godine. Zbog bolesti pluća, odlazi na liječenje u Zagreb u Bolnicu Milosrdnih sestara.

Da, sigurno je Srbin!

cobo

pre 6 godina

Ivo Andric je bio vanbracno dete od majke bosanske katolkinje i oca bosanskog bega,muslimana,u krvi Jugosloven,Srbin,veliki pisac i diplomata,ni sam nije znao sta je pa eto gde ga drugi svrstaju :(

only fools and horses

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr, 07. januar 2020 09:49)

Ne, nije bio ni "srbijanac" ni "hrvatijanac" već Srbin rođen kao katolik u Bosni.

novikorisnik

pre 6 godina

@Hr
Stalno nešto svojatate, a ljudi se za života sami opredeljivali za Srbiju...zašto vam to smeta...sa druge strane prezime mu se završava na ić što znači da su mu koreni srpski bez obzira što je katolik....ako nisi znao Srba ima i katolika...za vreme Austro Ugara braća su se delila jedni su uzimali katoličku veru kako bi zadržali imanja i imetak dok su drugi zadržavali pravoslavlje, isto je bilo i za vreme Turaka...e sad neki su to zaboravili pa se stide i mrze Srbe i sve što ima veze sa Srbima i uradili bi sve samo da im se napakosti i zatre bilo kakav trag, neki su normalni i prihvataju tu činjenicu, a neki se prekrste i vrate pravoslavlju...ali ne brini nisi usamljen, isti problem imaju i muslimani kao i crnogorci....

petar markovic

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18)

ma da. ono sto je cirilicom sam napisao u licnoj karti (tad si sam upisivao) da je srbin je slucajno

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 6 godina

Svaka čast ovoj ženi.Mogli su je ubiti a ne u zatvor smestiti zbog obične uvrede za Jugoslaviju.Očigledno da je bila hrabra i ponosna žena...

Demar Derosan

pre 6 godina

@cobo
Ne pisite nesto sto ne znate. Otac Ive Andrica je Jermenin po rodjenju. Sta se posle desavalo je balkanska prokleta avlija.

Amila_

pre 6 godina

Presavsi na pravoslavlje, ona se odlucila na neki drugaciji put u svome vjerovanju. Niti za ukor, niti za pohvalu.
Njen zivot, njena dusa - njeno pravo.
Kako ona na pravoslavlje, tako neko drugi na islam, neko treci na katolicanstvo, neko cetvrti na hinduizam.
I svima potaman.
Zar ne?

сад се врнем

pre 6 godina

Андрић је почео да се самоидентификује као Србин након што се преселио у Београд. Он је знао шта је за разлику од данашњих Хрвата.
Србин католик .

Boske

pre 6 godina

Da, da, Ivo Andrić je bio Hrvat, pisao na hrvatskom, latinicom, doktorirao na tezi "Razvoj duhovne svijesti Hrvata pod vladavinom Austrijanaca i Ugara", živio u Zagrebu i bio istaknuti član Mladoustaša i Saveza domobrana Hrvatske.

Hehe, pusti tisućljetni snovi.

Jovan

pre 6 godina

@Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 7. januar 2020 09:18)

Naprotiv, bio je Srbin jer se tako izjasnio posto je shvatio da su ga pogresno registrovali kao Hrvata na rodjenju. To sto je bio katolik, ne znaci da je promenio svoje srpsko poreklo. Identifikovao se sa velikom srpskom nacijom, kako i treba. Odvojio se od lazi o drugom poreklu.

dnevna doza prosecnog Srbende

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18) U ličnoj karti izdatoj 15. juna 1951. godine u Beogradu, u rubriku „narodnost“ književni velikan je upisao „srpska“. Mesec dana kasnije, 19. jula, u vojnoj knjižici za „narodnost“ uneo je - „Srbin“. Nešto docnije, godine 1955, što je već poznato, prilikom ulaska u Komunističku partiju, u evidentni list Andrić je svojom rukom na mesto za nacionalnost napisao „srpska“. Isto stoji i u venčanom listu iz septembra 1958. kada se u opštini Stari grad venčao sa Milicom Babić, slikarkom i pozorišnom kostimografkinjom, koja je bila njegova dugogodišnja postojana i nežna ljubav.

Sloba

pre 6 godina

Hr
Eto do kakvog zaključka dodješ parcijalnim čitanjem istorije. Uoči drugog svetskog rata, kada to nije bilo povoljno po njega, izjasnio se kao Srbin. Ali ćeš ti sada to preinačiti?

mungos

pre 6 godina

Valjda mislis Srbin a ne Srbijanac... To znaci da su Hrvati, Hrvacani,!??? Ocete li se vi Hr nauciti kako se pravilno kaze za Srbe. Srbin! Kakvu vi gramatiku koristite.... Svarno ste...

AtamanCG

pre 6 godina

@Luftinspektor i @Hr,
Izjasnjavao se kao Srbin i tacka. Pise mu i u licnoj karti.
Muhamed Mehmedbasic se takodje izjasnjavao kao Srbin muhamedanske vjere.
Cinjenice, pa kome se svidja - svidja, kome se ne svidja - neka je ziv i zdrav.
Mir Bozji, Hristos se rodi, braco draga.

laert

pre 6 godina

@HR

Apsolutno ste u pravu. Video sam matični list gde ćirilicom piše da je Hrvat. To nije sporno kao što nije sporno da je za vreme II sv. rata živeo u Prizrenskoj br. 7 i da želeo mogao ja da pređe savski most i da se prikloni NDH. On to nije uradio već se svojevoljno ponudio da bude deo srpske književnosti.Vidi Mihizovu "Autobiografiju o drugima" . Inače nagradu je poklonio za pomoć bibliotekama u BiH.

Nergal

pre 6 godina

U normalnom svetu bi se pisali komentari o Iti Rini. Na Balkanu se u vesti o njoj komentariše o Ivi Andriću i o tome da li je bio Srbin, Hrvat, katolik, pravoslavac,... Balkan, prokleto mesto gde će mržnja i idiotizam trajati dok se svi međusobno ne pobiju.

Pise u licnoj karti da je Srbin

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr, 7. januar 2020 09:49)

- U ličnoj karti izdatoj 15. juna 1951. godine u Beogradu, u rubriku „narodnost“ književni velikan je upisao „srpska“.
- Mesec dana kasnije, 19. jula, u vojnoj knjižici za „narodnost“ uneo je - „Srbin“.
- Nešto kasnije, godine 1955, što je već poznato, prilikom ulaska u Komunističku partiju, u evidentni list Andrić je svojom rukom na mesto za nacionalnost napisao „srpska“.
- Isto stoji i u venčanom listu iz septembra 1958. kada se u opštini Stari grad venčao sa Milicom Babić.

Dule

pre 6 godina

Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik.
(Hr)

Tačno. Međutim, njegovo je srce kucalo za Srbiju. Živeo je, umro i sahranjen u Beogradu, bio oženjen Srpkinjom. Na kraju njegovog možda najčuvenijeg romana, Na Drini ćuprija, dolazi pobednička srpska vojska i donosi slobodu posle vekova otomanskog mraka (možeš misliti o ovome šta hoćeš, ali Ivo i mnogi drugi su to tada tako videli). Mi ovde nemamo problem da kažemo da je Ivo bio Hrvat, da li vi imate problem da kažete da je Nikola Tesla bio Srbin?

Over&Out

pre 6 godina

Evo vec se javljaju usijane i ostrascene glave iz zapadnog komsiluka, bez da su tekst uopste procitali. Ivo Andric, kao i Skender Kulenovic, a bogami i jos neki izjasnili su se Srbima nakon WW2 upravo iz razloga ogorcenja zbog ogromnih pocinjenih zlocina nad Srbima na podrucju onomad omrazene NDH, saosjecanja i solidarnosti sa srpskim narodom. Postoje faksimili njihovih licnih dokumenata iza WW2 koji potvrdjuju njihove upise o narodnosti.

Psel

pre 6 godina

Ivo Andrić nije bio Srbin, niti se ikad izjasnio kao Srbin.
Bio je rodom bosanski Hrvat i teški lokal patriota, pare od Nobelove nagrade je donirao u Bosni, a čitav život do smrti je bio deklarirani turbo Jugosloven na kvadrat, nikada Srbin!
(Luftinspektor, 07. januar 2020 09:18)

Šta je on bio rodom nije bitno. Andrić kao i Selimović su se izjašnjavali kao Srbi i svoju književnost nazivali srpskom po identitetu i jeziku a bosanskom po zavičaju. Sve to imaš napismeno.

Inače, većina intelektualaca su se izjašnjavali kao Jugosloveni do Drugog svetskog rata. Nakon ratnih užasa kojim su posvedočili, osećaju se iznevereno od strane bivše braće, prestaje njihova opčinjenost jugoslovenstvom i odlaze za Beograd raskidajući sve veze sa učmalim, zaostalim i fašističkim duhom Hrvatske i Bosne.

Beobrad

pre 6 godina

Pretesko je Hrvatima da priznaju da su Srbi najdominantniji narod na ovim prostorima!
I tek bi bili kada bi se dublje i objektivnije zaceprkalo po istoriji.
Ivo Andric je bio pre svega veliki covek i pisac, i nas je. Svih nas, sa ovih prostora.

roki

pre 6 godina

"Ivo Andrić nije srbijanac vec Hrvat katolik."


Ako je po vama Tesla "Vaš" i pored toga što je bio pravoslavac i sto mu je otac bio sveštenik u SPC a Hrvat je samo zato što je rođen na teritoriji današnje Hrvatske onda Andrić ne zadovoljava prvi uslov da bude Hrvat. Andrić je Bosanac a Jelačić Srbin onda i kraj priče.

Miodrag

pre 6 godina

Čitate li tekst vi što komentarišete Andrića?
Nebitan za ovu priču. Novinarski prevejano pomenute reči Srbin i Andrić u naslovu da bi podsvesno bile stavljene u isti kontekst. Možda da samo podignu težinu naslova.

c i t i z e n

pre 6 godina

Истине ради, поменути земљотрес се догодио 15. априла 1979, а не у мају те године. Тамара Ђорђевић јесте умрла у Будви, 10. маја исте године од последица астматичног напада (status asthmaticus).

my way

pre 6 godina

Каква жена, каква храброст, какве вредности! Немам ја шта да коментаришем, све је у чланку речено! Свака част!

AtamanCG

pre 6 godina

@Obmane i @Travnik,
Mada mislim da se radi o istoj osobi.
Nema pravoslavne crkve u Travniku, kao sto vise nema pravoslavnih ni na Komaru, ni na Golesu, da ne nabrajam dalje, a takvi kao ti ce za tridesetak godina tvrditi da ih nikada nije ni bilo tamo, zar ne ?
Samo na Komaru imao si prezime Listes, pravoslavno bez ic u zadnjih 10 -tak generacija, starosjedilaca...
To sto si procitao sve od Andrica, ili si lose procitao ili nisi razumio. Nemas ti veze sa Travnikom i travnicanima. Ti si kao Hrvat, najblize iz Doca, ako si musliman, onda si iz Turbeta, da si Srbin bio bi sa Golesa, a ako i zivis u Travniku trebace barem jos tri generacije tvojih potomaka da mozete da kazete da ste zaista iz Travnika i da ne budete sumnjivi.
Pozdrav iz Crne Gore svim ljudima dobre volje.