Petak, 03.01.2020.

11:44

Prešao 277.000 km, a još nije menjao kočnice

Prešao 277.000 km, a još nije menjao koènice IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Matori Kesa

pre 6 godina

Pre 6 dana sam prosao tehnicki - mislim da je veci uspeh mojih 126 000 km. sa Corsom B ! Stari sam vozac i vozim u skladu sa propisima i stanju na drumu - kocnice koristim kad nema drugog izbora !

Прцош Бријић

pre 6 godina

У земљама где је возни парк подоста електрификован је сад један занимљив феномен почео да се виђа, наиме, одређен број релативно нових електричних аутомобила је на првом прегледу због гаранције, дакле после две године, морало да мења комплет кочнице јер су зарђале. Кривица је пребачена наравно на возаче, који су се и жалили новинама, да им нико није објаснио да треба да коче чешће и понекад да нагло закоче да би "одржавали" кочнице. Ово важи та девер, где се доста соле путеви, не знам како је код Швабе овог, којег овим путем поздрављам.

vladimirnbgd

pre 6 godina

Mi i ostali svet kao nebo i zemlja!!!

moj primer Smart forfour prvi vlasnik za 12 g. 104000km kocnice imaju original plocice!!!
drugo uvezao sa focusa automatik 2015 sa 164000km koje je presao za 2 godine u italiji i od 2015 do danas presao 20000km kod nas!!!
o kakvim poredjenjima mi pricamo!!

MMS auto

pre 6 godina

Bolje da se ovakve vesti ne objavljuju, ljudi misle da mogu da voze sa starim kočnicama, retko ih proveravaju, novine ih pumpaju ovakvim vestoma gde može da se vozi sa kočnicama skoro većno i na kraju bude prekasno.
KOčnice treba da se proveravaju barem jednom godišnje, psoebno ukoliko se radi o starom automobilu, a kod ans je većina takva

genijalac

pre 6 godina

@Android Robot by Google, CC BY 3.0

u 4g 130000 km ti je kvar. vozilo na liz za firmu na kome se svi izivljavaju pa ga vrate i onda ti dodjes i kupis ga a oni uzmu novi.

Vozač

pre 6 godina

Ako hoćete da vam duže traju kočnice, proverite cenu pločica i diskova unapred. Postupak produžava trajanje pločica bar za 50%.

botovi stop

pre 6 godina

zato sto imas moc sagledavanja situacije minus beskonacno. svaki dan vas vidjam, pun gas a ispred vas na 100m crveno svetlo i onda lezanje na kocnicu. nije mi jasno gde gledate i sta li mislite, zaista.

Drnch

pre 6 godina

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa.
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada.
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kosta, 3. januar 2020 19:02)

Kosta druze, gde ce ti dusa? Izopsten si iz kluba obozavalaca "svetog trojstva" sve do pokajanja.

Da

pre 6 godina

Imao sam priliku da vozim i3 2 dana, po mom ukusu automobili na baterije za mene nije buducnost kakvu zelim u kolima. Razlog sto kocnice toliko traju je taj sto cim se popusti gas auto toliko snazno koci motorom da je malo reci da je iritantno. Cim pustite gas auto koci kao da stiskate kocnicu sa 50% snage, mozda cak i jace.

Flying Dutchman

pre 6 godina

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa. 
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada. 
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.
 (kosta, 3. januar 2020 19:02)

Sigurno su sva tri BMW-a bila od babe koja je samo nedeljom vozila do crkve i to samo ako je lepo vreme.
Na mom BMW-u nikakvi troškovi sem servisa. Prvi sam vlasnik. E da je od babe...

Zemljoradnik

pre 6 godina

@(Ivan, 03. januar 2020 22:00)
- Da, u pravu ste. Tesla je za njihove prve automobile davao doživotnu garanciju na bateriju, da eliminiše taj faktor kod ljudi koji su zbog toga imali rezerve u početku. Naravno, to je bio dobar marketinški potez koji su brzo promenili kad su ljudi krenuli sa masovnijom kupovinom njihovih automobila. Završio sam elektrotehniku, jake struje, i radim već dugo godina na projektima sa trafo stanicama. U novije vreme koristimo i litijumske baterije kao deo UPS sistema u tim trafo stanicama (ranije su uglavnom bile NiCd baterije i VRLA, a zadnjih možda 5-6 godina krenulo se i sa litijumskim). Proizvodjač baterije će vam reći da baterija traje 20 ili 30 godina, ali to u praksi nikad nije slučaj. Kad se radi projekat, baterija je jedna od zadnjih komponenti koja se donosi na sajt, sva ostala oprema se skladišti na sajtu i onda ugradjuje, ali ne i baterija, jer čak i kad se ne koristi, ona degradira, zbog visoke temperature, prirode hemijskog procesa u bateriji i slično. Kaže se da baterija ima “shelf life” (ili život na polici) kao kvarljiva roba. Da, naravno, ciklus punjenja i pražnjenja je bitan, i baterija koja se manje koristi duže traje, ali govorimo o nekoj normalnoj upotrebi. U tekstu se govori o vozilu proizvedenom 2013-te, za litijumske baterije pravljene tada, životni vek uz normalnu upotrebu je 7-10 godina. Tehnologija napreduje, današnje litijumske baterije su izdržljivije.

rani

pre 6 godina

Sto se tice te potrosnje, ne poredite cenu struje u Nemackoj i kod nas, gde je dosta jeftinija! Drugo, opste je poznato da nama automobili jedva da prelaze 3,2 l dizela a stari po 20 godina, a sada vidim ni plocice se ne trose po pola miliona!?

drvobradi

pre 6 godina

@Todor
Moj ćale je jedan od tih likova. Živi blizu izlaza na autoput, sve vožnje su mu odlazak na put od 100-200km, na toj relaciji zakoči bukvalno 10x do cilja. U centar ako ide, ide taksijem. Za razliku od njega, ja menjam paknove na 30k a diskove na 70k km, koliko god pazio, 85% kilometraze je voznja u gradu.

Ivan

pre 6 godina

@zemljoradnik...baterija je pod garancijom 10godina a radni vek baterije je proporcionalan ciklusima punjeja. Neko ima vise ciklusa punjenja a neko manje od toga najvise zavisi radni vek baterije.

jaka struja

pre 6 godina

Peugeot 206 hdi, 300kkm, fabričke pakne i doboši nazad. Set kvačila izdržao 215kkm. Samo vožnja bez puno trzanja.
Svi iole obaviješteni znaju da električni automobili koče mehaničkim putem samo kod snažnog kočenja i prilikom zaustavljanja pri malim brzinama. Tada se kočnice ne pregrijavaju i veoma malo se troše.
Nije ovo nikakvo čudo.
Osnovna prednost električnih automobila je potpuno odsustvo buke i vibracija. Nevjerovatno opuštena vožnja. Probajte, pa onda kritikujte mali domet i sl. Svakako većina vozača ne pređe više od 100km po gradu sedmično. Znači jedno punjenje za vikend i nova sedmica uživanja u tišini u autu.

Edhem

pre 6 godina

BMW već dugo nije sininim za kvalitet kao preostala nemačka auto industrija od 2000 godine dalje. BMW je na prvom mestu neslavne liste vozila sa najviše samozapaljenja.

kraft

pre 6 godina

Ide kao sumanut. U Srbiji je problem nedostatak punjača. Gotovo pa da ih nema. Nismo se pripremili za budućnost. Ne samo u ovome.....

taur

pre 6 godina

Kako voze ti ljudi kad im paknovi traju 100.000km? Vikendom i samo uzbrdo...? Pa u Beogradu samo zbog ovih koji skreću ispred tebe a ne daju migavac, moraš naglo da kočić na svakoj raskrsnici...
(Todor, 03. januar 2020 15:08)

Reč je o elek. vozilu koje ima
X - puta veću silu kočenja motorom od automobila sa sus motorima.
Tako da kočnicu u gradskoj vožnji gotovo da i ne pipa.

Možda nisam upravu,nisam vozio ali odgledao bezbroj klipova i test vožnji Tesle i upravo su govorili o tome da se kočnica retko koristi.

kosta

pre 6 godina

BMW je sinonim za kvalitet.
Zato dosta kosta ali je i zato veoma kvalitetan auto.
Msm i da ce ti novi EV Bmw biti pojam kvaliteta.
(C i n i k, 03. januar 2020 17:24)

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa.
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada.
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.

G

pre 6 godina

VW Jeta 2011 prednji disk prviput na 237000 km druga diskplocica sada 250000 zadnjidisk jos nije menjan.Potisna,lamela,lezaj,zamajac na 200100 km.Bitan je i kvalitet ali bitno je i kako kocis i gde vozis vise otvoreno ili grad.

Zemljoradnik

pre 6 godina

I elektro automobili i automobili sa SUS motorom imaju pozitivnih i negativnih strana. Ni jedno rešenje nije savršeno. Lično, potpuno podržavam prelazak na električne automobile i na novu tehnologiju, ali treba biti realan. Ovaj auto proizveden 2013 još nije došao na zamenu kočnica, ali kočnice su zanemarljiv trošak kad se gleda ukupna cena održavanja. Baterija je glavna stavka kod električnih automobila. U tekstu kaže da je već zamenio bateriju. Koliko je ta zamena koštala? Da, kaže u tekstu i to da je zamenio bateriju ne zato što se pokvarila nego da bi ugradio novu većeg kapaciteta, ali i da nije to uradio, ta originalna baterija bi do sad bila pri kraju živornog veka, koji je oko 7 do 10 godina. Zamena baterije je izuzetno skupa. Pustite kočnice i taj potrošni materijal. Fokus su krupne stavke.

Pop

pre 6 godina

Poenta je SMANJENJE ZAGAĐENJA, pa
zamislimo samo, kakav bi bio vazduh, da svi voze nešto kao ovaj I3... pa, bar 50-60% čistiji, MALO li je?!?

Vazduh u Beogradu je katastrofa, a i u drugim gradovima nije mnogo bolje...

Za ovo ostalo je bitno da je funkcionalno i estetski, u pristojnim okvirima, više manje...

liu kang

pre 6 godina

2014.godiste i 277000km, a ovde se prodaju automobili 2001.god sa cuvenih 180.000km i ljudi veruju, a ako ima preko 200 kazu mnogo presao.

Todor

pre 6 godina

Kako voze ti ljudi kad im paknovi traju 100.000km? Vikendom i samo uzbrdo...? Pa u Beogradu samo zbog ovih koji skreću ispred tebe a ne daju migavac, moraš naglo da kočić na svakoj raskrsnici...

Goran

pre 6 godina

Na osnovu ovih komentara može se lako zaključiti koliko smo mi problematična nacija što se vožnje tiče. Jedni teraju auto po 10 godina i ne menjaju kočione pločice, a drugi se hvale da ih troše na 20.000 bez problema. A najgore od svega, ni jedni ni drugi ne kapiraju u čemu je problem.

ja

pre 6 godina

E automobili retko koče, uključi se punjač baterije koji punjenjem usporava vozilo, kao KERS sistem kod formule 1,kočnice se aktiviraju samo kod snažnog kočenja. U teoriji kočnice mogu da im traju zauvek

Amfilohije

pre 6 godina

13kWh po cijeni od 13pfeninga po kWh u Banjojluci, RS, iznosi manje od 1 evra na sto kilometara.. 13×0.13=1.69 KM=0.85 eurocenti

cixxx

pre 6 godina

Pitajte vlasnike hibrida Toyota, na koliko menjaju diskove i pločice. Ništa čudno. Meni su prednji još uvek fabrički, 150k na satu recimo...

nePanda

pre 6 godina

znaci oko 3.5 l na 100 km. Pa i nije neka usteda ...
(botovi stop, 03. januar 2020 12:00)

da.. jedino resenje, punjenje na komsijinu struju!

pedalaš

pre 6 godina

Ih, pa, čudna mi čuda. Pa, eto, ja sam na mom vozilu zadnje disk pločice prvi put zamenio na 165 kkm, a pri tome im je "meso predvidjeno za trošenje" (a ne "celokupno meso" ) bilo istrošeno sa možda jednom polovinom. Zamenio sam ih "iz dokolice". Tako da sam naslov uopšte nije dovoljan argument da bi me neko ubedio kako mi je isplativije uzeti EV.

Jvn

pre 6 godina

Kao da je ne znam koje dostignuce. U Nemackoj ima dosta njih koji prelaze izmedju 50 i 100000 km godisnje na otvorenom putu, sigurno je bar neko dostigao isto sa "obicnim" automobilom.

liu kang

pre 6 godina

2014.godiste i 277000km, a ovde se prodaju automobili 2001.god sa cuvenih 180.000km i ljudi veruju, a ako ima preko 200 kazu mnogo presao.

nePanda

pre 6 godina

znaci oko 3.5 l na 100 km. Pa i nije neka usteda ...
(botovi stop, 03. januar 2020 12:00)

da.. jedino resenje, punjenje na komsijinu struju!

Goran

pre 6 godina

Na osnovu ovih komentara može se lako zaključiti koliko smo mi problematična nacija što se vožnje tiče. Jedni teraju auto po 10 godina i ne menjaju kočione pločice, a drugi se hvale da ih troše na 20.000 bez problema. A najgore od svega, ni jedni ni drugi ne kapiraju u čemu je problem.

Jvn

pre 6 godina

Kao da je ne znam koje dostignuce. U Nemackoj ima dosta njih koji prelaze izmedju 50 i 100000 km godisnje na otvorenom putu, sigurno je bar neko dostigao isto sa "obicnim" automobilom.

Zemljoradnik

pre 6 godina

I elektro automobili i automobili sa SUS motorom imaju pozitivnih i negativnih strana. Ni jedno rešenje nije savršeno. Lično, potpuno podržavam prelazak na električne automobile i na novu tehnologiju, ali treba biti realan. Ovaj auto proizveden 2013 još nije došao na zamenu kočnica, ali kočnice su zanemarljiv trošak kad se gleda ukupna cena održavanja. Baterija je glavna stavka kod električnih automobila. U tekstu kaže da je već zamenio bateriju. Koliko je ta zamena koštala? Da, kaže u tekstu i to da je zamenio bateriju ne zato što se pokvarila nego da bi ugradio novu većeg kapaciteta, ali i da nije to uradio, ta originalna baterija bi do sad bila pri kraju živornog veka, koji je oko 7 do 10 godina. Zamena baterije je izuzetno skupa. Pustite kočnice i taj potrošni materijal. Fokus su krupne stavke.

kosta

pre 6 godina

BMW je sinonim za kvalitet.
Zato dosta kosta ali je i zato veoma kvalitetan auto.
Msm i da ce ti novi EV Bmw biti pojam kvaliteta.
(C i n i k, 03. januar 2020 17:24)

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa.
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada.
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.

kraft

pre 6 godina

Ide kao sumanut. U Srbiji je problem nedostatak punjača. Gotovo pa da ih nema. Nismo se pripremili za budućnost. Ne samo u ovome.....

taur

pre 6 godina

Kako voze ti ljudi kad im paknovi traju 100.000km? Vikendom i samo uzbrdo...? Pa u Beogradu samo zbog ovih koji skreću ispred tebe a ne daju migavac, moraš naglo da kočić na svakoj raskrsnici...
(Todor, 03. januar 2020 15:08)

Reč je o elek. vozilu koje ima
X - puta veću silu kočenja motorom od automobila sa sus motorima.
Tako da kočnicu u gradskoj vožnji gotovo da i ne pipa.

Možda nisam upravu,nisam vozio ali odgledao bezbroj klipova i test vožnji Tesle i upravo su govorili o tome da se kočnica retko koristi.

ja

pre 6 godina

E automobili retko koče, uključi se punjač baterije koji punjenjem usporava vozilo, kao KERS sistem kod formule 1,kočnice se aktiviraju samo kod snažnog kočenja. U teoriji kočnice mogu da im traju zauvek

pedalaš

pre 6 godina

Ih, pa, čudna mi čuda. Pa, eto, ja sam na mom vozilu zadnje disk pločice prvi put zamenio na 165 kkm, a pri tome im je "meso predvidjeno za trošenje" (a ne "celokupno meso" ) bilo istrošeno sa možda jednom polovinom. Zamenio sam ih "iz dokolice". Tako da sam naslov uopšte nije dovoljan argument da bi me neko ubedio kako mi je isplativije uzeti EV.

rani

pre 6 godina

Sto se tice te potrosnje, ne poredite cenu struje u Nemackoj i kod nas, gde je dosta jeftinija! Drugo, opste je poznato da nama automobili jedva da prelaze 3,2 l dizela a stari po 20 godina, a sada vidim ni plocice se ne trose po pola miliona!?

cixxx

pre 6 godina

Pitajte vlasnike hibrida Toyota, na koliko menjaju diskove i pločice. Ništa čudno. Meni su prednji još uvek fabrički, 150k na satu recimo...

Todor

pre 6 godina

Kako voze ti ljudi kad im paknovi traju 100.000km? Vikendom i samo uzbrdo...? Pa u Beogradu samo zbog ovih koji skreću ispred tebe a ne daju migavac, moraš naglo da kočić na svakoj raskrsnici...

botovi stop

pre 6 godina

zato sto imas moc sagledavanja situacije minus beskonacno. svaki dan vas vidjam, pun gas a ispred vas na 100m crveno svetlo i onda lezanje na kocnicu. nije mi jasno gde gledate i sta li mislite, zaista.

Amfilohije

pre 6 godina

13kWh po cijeni od 13pfeninga po kWh u Banjojluci, RS, iznosi manje od 1 evra na sto kilometara.. 13×0.13=1.69 KM=0.85 eurocenti

Drnch

pre 6 godina

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa.
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada.
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kosta, 3. januar 2020 19:02)

Kosta druze, gde ce ti dusa? Izopsten si iz kluba obozavalaca "svetog trojstva" sve do pokajanja.

Pop

pre 6 godina

Poenta je SMANJENJE ZAGAĐENJA, pa
zamislimo samo, kakav bi bio vazduh, da svi voze nešto kao ovaj I3... pa, bar 50-60% čistiji, MALO li je?!?

Vazduh u Beogradu je katastrofa, a i u drugim gradovima nije mnogo bolje...

Za ovo ostalo je bitno da je funkcionalno i estetski, u pristojnim okvirima, više manje...

Zemljoradnik

pre 6 godina

@(Ivan, 03. januar 2020 22:00)
- Da, u pravu ste. Tesla je za njihove prve automobile davao doživotnu garanciju na bateriju, da eliminiše taj faktor kod ljudi koji su zbog toga imali rezerve u početku. Naravno, to je bio dobar marketinški potez koji su brzo promenili kad su ljudi krenuli sa masovnijom kupovinom njihovih automobila. Završio sam elektrotehniku, jake struje, i radim već dugo godina na projektima sa trafo stanicama. U novije vreme koristimo i litijumske baterije kao deo UPS sistema u tim trafo stanicama (ranije su uglavnom bile NiCd baterije i VRLA, a zadnjih možda 5-6 godina krenulo se i sa litijumskim). Proizvodjač baterije će vam reći da baterija traje 20 ili 30 godina, ali to u praksi nikad nije slučaj. Kad se radi projekat, baterija je jedna od zadnjih komponenti koja se donosi na sajt, sva ostala oprema se skladišti na sajtu i onda ugradjuje, ali ne i baterija, jer čak i kad se ne koristi, ona degradira, zbog visoke temperature, prirode hemijskog procesa u bateriji i slično. Kaže se da baterija ima “shelf life” (ili život na polici) kao kvarljiva roba. Da, naravno, ciklus punjenja i pražnjenja je bitan, i baterija koja se manje koristi duže traje, ali govorimo o nekoj normalnoj upotrebi. U tekstu se govori o vozilu proizvedenom 2013-te, za litijumske baterije pravljene tada, životni vek uz normalnu upotrebu je 7-10 godina. Tehnologija napreduje, današnje litijumske baterije su izdržljivije.

G

pre 6 godina

VW Jeta 2011 prednji disk prviput na 237000 km druga diskplocica sada 250000 zadnjidisk jos nije menjan.Potisna,lamela,lezaj,zamajac na 200100 km.Bitan je i kvalitet ali bitno je i kako kocis i gde vozis vise otvoreno ili grad.

Edhem

pre 6 godina

BMW već dugo nije sininim za kvalitet kao preostala nemačka auto industrija od 2000 godine dalje. BMW je na prvom mestu neslavne liste vozila sa najviše samozapaljenja.

jaka struja

pre 6 godina

Peugeot 206 hdi, 300kkm, fabričke pakne i doboši nazad. Set kvačila izdržao 215kkm. Samo vožnja bez puno trzanja.
Svi iole obaviješteni znaju da električni automobili koče mehaničkim putem samo kod snažnog kočenja i prilikom zaustavljanja pri malim brzinama. Tada se kočnice ne pregrijavaju i veoma malo se troše.
Nije ovo nikakvo čudo.
Osnovna prednost električnih automobila je potpuno odsustvo buke i vibracija. Nevjerovatno opuštena vožnja. Probajte, pa onda kritikujte mali domet i sl. Svakako većina vozača ne pređe više od 100km po gradu sedmično. Znači jedno punjenje za vikend i nova sedmica uživanja u tišini u autu.

drvobradi

pre 6 godina

@Todor
Moj ćale je jedan od tih likova. Živi blizu izlaza na autoput, sve vožnje su mu odlazak na put od 100-200km, na toj relaciji zakoči bukvalno 10x do cilja. U centar ako ide, ide taksijem. Za razliku od njega, ja menjam paknove na 30k a diskove na 70k km, koliko god pazio, 85% kilometraze je voznja u gradu.

Vozač

pre 6 godina

Ako hoćete da vam duže traju kočnice, proverite cenu pločica i diskova unapred. Postupak produžava trajanje pločica bar za 50%.

Ivan

pre 6 godina

@zemljoradnik...baterija je pod garancijom 10godina a radni vek baterije je proporcionalan ciklusima punjeja. Neko ima vise ciklusa punjenja a neko manje od toga najvise zavisi radni vek baterije.

Flying Dutchman

pre 6 godina

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa. 
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada. 
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.
 (kosta, 3. januar 2020 19:02)

Sigurno su sva tri BMW-a bila od babe koja je samo nedeljom vozila do crkve i to samo ako je lepo vreme.
Na mom BMW-u nikakvi troškovi sem servisa. Prvi sam vlasnik. E da je od babe...

MMS auto

pre 6 godina

Bolje da se ovakve vesti ne objavljuju, ljudi misle da mogu da voze sa starim kočnicama, retko ih proveravaju, novine ih pumpaju ovakvim vestoma gde može da se vozi sa kočnicama skoro većno i na kraju bude prekasno.
KOčnice treba da se proveravaju barem jednom godišnje, psoebno ukoliko se radi o starom automobilu, a kod ans je većina takva

Da

pre 6 godina

Imao sam priliku da vozim i3 2 dana, po mom ukusu automobili na baterije za mene nije buducnost kakvu zelim u kolima. Razlog sto kocnice toliko traju je taj sto cim se popusti gas auto toliko snazno koci motorom da je malo reci da je iritantno. Cim pustite gas auto koci kao da stiskate kocnicu sa 50% snage, mozda cak i jace.

genijalac

pre 6 godina

@Android Robot by Google, CC BY 3.0

u 4g 130000 km ti je kvar. vozilo na liz za firmu na kome se svi izivljavaju pa ga vrate i onda ti dodjes i kupis ga a oni uzmu novi.

Matori Kesa

pre 6 godina

Pre 6 dana sam prosao tehnicki - mislim da je veci uspeh mojih 126 000 km. sa Corsom B ! Stari sam vozac i vozim u skladu sa propisima i stanju na drumu - kocnice koristim kad nema drugog izbora !

vladimirnbgd

pre 6 godina

Mi i ostali svet kao nebo i zemlja!!!

moj primer Smart forfour prvi vlasnik za 12 g. 104000km kocnice imaju original plocice!!!
drugo uvezao sa focusa automatik 2015 sa 164000km koje je presao za 2 godine u italiji i od 2015 do danas presao 20000km kod nas!!!
o kakvim poredjenjima mi pricamo!!

Прцош Бријић

pre 6 godina

У земљама где је возни парк подоста електрификован је сад један занимљив феномен почео да се виђа, наиме, одређен број релативно нових електричних аутомобила је на првом прегледу због гаранције, дакле после две године, морало да мења комплет кочнице јер су зарђале. Кривица је пребачена наравно на возаче, који су се и жалили новинама, да им нико није објаснио да треба да коче чешће и понекад да нагло закоче да би "одржавали" кочнице. Ово важи та девер, где се доста соле путеви, не знам како је код Швабе овог, којег овим путем поздрављам.

pedalaš

pre 6 godina

Ih, pa, čudna mi čuda. Pa, eto, ja sam na mom vozilu zadnje disk pločice prvi put zamenio na 165 kkm, a pri tome im je "meso predvidjeno za trošenje" (a ne "celokupno meso" ) bilo istrošeno sa možda jednom polovinom. Zamenio sam ih "iz dokolice". Tako da sam naslov uopšte nije dovoljan argument da bi me neko ubedio kako mi je isplativije uzeti EV.

Flying Dutchman

pre 6 godina

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa. 
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada. 
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.
 (kosta, 3. januar 2020 19:02)

Sigurno su sva tri BMW-a bila od babe koja je samo nedeljom vozila do crkve i to samo ako je lepo vreme.
Na mom BMW-u nikakvi troškovi sem servisa. Prvi sam vlasnik. E da je od babe...

Jvn

pre 6 godina

Kao da je ne znam koje dostignuce. U Nemackoj ima dosta njih koji prelaze izmedju 50 i 100000 km godisnje na otvorenom putu, sigurno je bar neko dostigao isto sa "obicnim" automobilom.

Da

pre 6 godina

Imao sam priliku da vozim i3 2 dana, po mom ukusu automobili na baterije za mene nije buducnost kakvu zelim u kolima. Razlog sto kocnice toliko traju je taj sto cim se popusti gas auto toliko snazno koci motorom da je malo reci da je iritantno. Cim pustite gas auto koci kao da stiskate kocnicu sa 50% snage, mozda cak i jace.

Zemljoradnik

pre 6 godina

I elektro automobili i automobili sa SUS motorom imaju pozitivnih i negativnih strana. Ni jedno rešenje nije savršeno. Lično, potpuno podržavam prelazak na električne automobile i na novu tehnologiju, ali treba biti realan. Ovaj auto proizveden 2013 još nije došao na zamenu kočnica, ali kočnice su zanemarljiv trošak kad se gleda ukupna cena održavanja. Baterija je glavna stavka kod električnih automobila. U tekstu kaže da je već zamenio bateriju. Koliko je ta zamena koštala? Da, kaže u tekstu i to da je zamenio bateriju ne zato što se pokvarila nego da bi ugradio novu većeg kapaciteta, ali i da nije to uradio, ta originalna baterija bi do sad bila pri kraju živornog veka, koji je oko 7 do 10 godina. Zamena baterije je izuzetno skupa. Pustite kočnice i taj potrošni materijal. Fokus su krupne stavke.

jaka struja

pre 6 godina

Peugeot 206 hdi, 300kkm, fabričke pakne i doboši nazad. Set kvačila izdržao 215kkm. Samo vožnja bez puno trzanja.
Svi iole obaviješteni znaju da električni automobili koče mehaničkim putem samo kod snažnog kočenja i prilikom zaustavljanja pri malim brzinama. Tada se kočnice ne pregrijavaju i veoma malo se troše.
Nije ovo nikakvo čudo.
Osnovna prednost električnih automobila je potpuno odsustvo buke i vibracija. Nevjerovatno opuštena vožnja. Probajte, pa onda kritikujte mali domet i sl. Svakako većina vozača ne pređe više od 100km po gradu sedmično. Znači jedno punjenje za vikend i nova sedmica uživanja u tišini u autu.

Todor

pre 6 godina

Kako voze ti ljudi kad im paknovi traju 100.000km? Vikendom i samo uzbrdo...? Pa u Beogradu samo zbog ovih koji skreću ispred tebe a ne daju migavac, moraš naglo da kočić na svakoj raskrsnici...

nePanda

pre 6 godina

znaci oko 3.5 l na 100 km. Pa i nije neka usteda ...
(botovi stop, 03. januar 2020 12:00)

da.. jedino resenje, punjenje na komsijinu struju!

Pop

pre 6 godina

Poenta je SMANJENJE ZAGAĐENJA, pa
zamislimo samo, kakav bi bio vazduh, da svi voze nešto kao ovaj I3... pa, bar 50-60% čistiji, MALO li je?!?

Vazduh u Beogradu je katastrofa, a i u drugim gradovima nije mnogo bolje...

Za ovo ostalo je bitno da je funkcionalno i estetski, u pristojnim okvirima, više manje...

Edhem

pre 6 godina

BMW već dugo nije sininim za kvalitet kao preostala nemačka auto industrija od 2000 godine dalje. BMW je na prvom mestu neslavne liste vozila sa najviše samozapaljenja.

kosta

pre 6 godina

BMW je sinonim za kvalitet.
Zato dosta kosta ali je i zato veoma kvalitetan auto.
Msm i da ce ti novi EV Bmw biti pojam kvaliteta.
(C i n i k, 03. januar 2020 17:24)

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa.
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada.
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.

G

pre 6 godina

VW Jeta 2011 prednji disk prviput na 237000 km druga diskplocica sada 250000 zadnjidisk jos nije menjan.Potisna,lamela,lezaj,zamajac na 200100 km.Bitan je i kvalitet ali bitno je i kako kocis i gde vozis vise otvoreno ili grad.

Amfilohije

pre 6 godina

13kWh po cijeni od 13pfeninga po kWh u Banjojluci, RS, iznosi manje od 1 evra na sto kilometara.. 13×0.13=1.69 KM=0.85 eurocenti

Ivan

pre 6 godina

@zemljoradnik...baterija je pod garancijom 10godina a radni vek baterije je proporcionalan ciklusima punjeja. Neko ima vise ciklusa punjenja a neko manje od toga najvise zavisi radni vek baterije.

MMS auto

pre 6 godina

Bolje da se ovakve vesti ne objavljuju, ljudi misle da mogu da voze sa starim kočnicama, retko ih proveravaju, novine ih pumpaju ovakvim vestoma gde može da se vozi sa kočnicama skoro većno i na kraju bude prekasno.
KOčnice treba da se proveravaju barem jednom godišnje, psoebno ukoliko se radi o starom automobilu, a kod ans je većina takva

Goran

pre 6 godina

Na osnovu ovih komentara može se lako zaključiti koliko smo mi problematična nacija što se vožnje tiče. Jedni teraju auto po 10 godina i ne menjaju kočione pločice, a drugi se hvale da ih troše na 20.000 bez problema. A najgore od svega, ni jedni ni drugi ne kapiraju u čemu je problem.

kraft

pre 6 godina

Ide kao sumanut. U Srbiji je problem nedostatak punjača. Gotovo pa da ih nema. Nismo se pripremili za budućnost. Ne samo u ovome.....

taur

pre 6 godina

Kako voze ti ljudi kad im paknovi traju 100.000km? Vikendom i samo uzbrdo...? Pa u Beogradu samo zbog ovih koji skreću ispred tebe a ne daju migavac, moraš naglo da kočić na svakoj raskrsnici...
(Todor, 03. januar 2020 15:08)

Reč je o elek. vozilu koje ima
X - puta veću silu kočenja motorom od automobila sa sus motorima.
Tako da kočnicu u gradskoj vožnji gotovo da i ne pipa.

Možda nisam upravu,nisam vozio ali odgledao bezbroj klipova i test vožnji Tesle i upravo su govorili o tome da se kočnica retko koristi.

Drnch

pre 6 godina

E vala imao sam ih tri komada do sada i svaki mi je zbog kvarova izbio lepe pare iz džepa.
Volim BMW i uvek sam ga kupovao srcem a ne razumom ali neću više nikada.
Na žalost nisu bili novi ali sva tri puta do 4 godine starosti i oko 130 000 km pored bezbroj sitnih kvarova naveo bi i one kruone na jednom izgoreo klip na drugom menjač,zatim letva volana.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kosta, 3. januar 2020 19:02)

Kosta druze, gde ce ti dusa? Izopsten si iz kluba obozavalaca "svetog trojstva" sve do pokajanja.

genijalac

pre 6 godina

@Android Robot by Google, CC BY 3.0

u 4g 130000 km ti je kvar. vozilo na liz za firmu na kome se svi izivljavaju pa ga vrate i onda ti dodjes i kupis ga a oni uzmu novi.

cixxx

pre 6 godina

Pitajte vlasnike hibrida Toyota, na koliko menjaju diskove i pločice. Ništa čudno. Meni su prednji još uvek fabrički, 150k na satu recimo...

liu kang

pre 6 godina

2014.godiste i 277000km, a ovde se prodaju automobili 2001.god sa cuvenih 180.000km i ljudi veruju, a ako ima preko 200 kazu mnogo presao.

rani

pre 6 godina

Sto se tice te potrosnje, ne poredite cenu struje u Nemackoj i kod nas, gde je dosta jeftinija! Drugo, opste je poznato da nama automobili jedva da prelaze 3,2 l dizela a stari po 20 godina, a sada vidim ni plocice se ne trose po pola miliona!?

drvobradi

pre 6 godina

@Todor
Moj ćale je jedan od tih likova. Živi blizu izlaza na autoput, sve vožnje su mu odlazak na put od 100-200km, na toj relaciji zakoči bukvalno 10x do cilja. U centar ako ide, ide taksijem. Za razliku od njega, ja menjam paknove na 30k a diskove na 70k km, koliko god pazio, 85% kilometraze je voznja u gradu.

Vozač

pre 6 godina

Ako hoćete da vam duže traju kočnice, proverite cenu pločica i diskova unapred. Postupak produžava trajanje pločica bar za 50%.

vladimirnbgd

pre 6 godina

Mi i ostali svet kao nebo i zemlja!!!

moj primer Smart forfour prvi vlasnik za 12 g. 104000km kocnice imaju original plocice!!!
drugo uvezao sa focusa automatik 2015 sa 164000km koje je presao za 2 godine u italiji i od 2015 do danas presao 20000km kod nas!!!
o kakvim poredjenjima mi pricamo!!

ja

pre 6 godina

E automobili retko koče, uključi se punjač baterije koji punjenjem usporava vozilo, kao KERS sistem kod formule 1,kočnice se aktiviraju samo kod snažnog kočenja. U teoriji kočnice mogu da im traju zauvek

botovi stop

pre 6 godina

zato sto imas moc sagledavanja situacije minus beskonacno. svaki dan vas vidjam, pun gas a ispred vas na 100m crveno svetlo i onda lezanje na kocnicu. nije mi jasno gde gledate i sta li mislite, zaista.

Matori Kesa

pre 6 godina

Pre 6 dana sam prosao tehnicki - mislim da je veci uspeh mojih 126 000 km. sa Corsom B ! Stari sam vozac i vozim u skladu sa propisima i stanju na drumu - kocnice koristim kad nema drugog izbora !

Zemljoradnik

pre 6 godina

@(Ivan, 03. januar 2020 22:00)
- Da, u pravu ste. Tesla je za njihove prve automobile davao doživotnu garanciju na bateriju, da eliminiše taj faktor kod ljudi koji su zbog toga imali rezerve u početku. Naravno, to je bio dobar marketinški potez koji su brzo promenili kad su ljudi krenuli sa masovnijom kupovinom njihovih automobila. Završio sam elektrotehniku, jake struje, i radim već dugo godina na projektima sa trafo stanicama. U novije vreme koristimo i litijumske baterije kao deo UPS sistema u tim trafo stanicama (ranije su uglavnom bile NiCd baterije i VRLA, a zadnjih možda 5-6 godina krenulo se i sa litijumskim). Proizvodjač baterije će vam reći da baterija traje 20 ili 30 godina, ali to u praksi nikad nije slučaj. Kad se radi projekat, baterija je jedna od zadnjih komponenti koja se donosi na sajt, sva ostala oprema se skladišti na sajtu i onda ugradjuje, ali ne i baterija, jer čak i kad se ne koristi, ona degradira, zbog visoke temperature, prirode hemijskog procesa u bateriji i slično. Kaže se da baterija ima “shelf life” (ili život na polici) kao kvarljiva roba. Da, naravno, ciklus punjenja i pražnjenja je bitan, i baterija koja se manje koristi duže traje, ali govorimo o nekoj normalnoj upotrebi. U tekstu se govori o vozilu proizvedenom 2013-te, za litijumske baterije pravljene tada, životni vek uz normalnu upotrebu je 7-10 godina. Tehnologija napreduje, današnje litijumske baterije su izdržljivije.

Прцош Бријић

pre 6 godina

У земљама где је возни парк подоста електрификован је сад један занимљив феномен почео да се виђа, наиме, одређен број релативно нових електричних аутомобила је на првом прегледу због гаранције, дакле после две године, морало да мења комплет кочнице јер су зарђале. Кривица је пребачена наравно на возаче, који су се и жалили новинама, да им нико није објаснио да треба да коче чешће и понекад да нагло закоче да би "одржавали" кочнице. Ово важи та девер, где се доста соле путеви, не знам како је код Швабе овог, којег овим путем поздрављам.