Dzoni
pre 6 godina
"...Kad auto stoji, motor ne treba da radi - baš zato svi uvode start-stop sistem..."
Ja
I 'start-stop' vozila se ne gase prije nego postignu radnu temperaturu.
Ponedeljak, 21.10.2019.
10:15
IMAGE SOURCE
pre 6 godina
"...Kad auto stoji, motor ne treba da radi - baš zato svi uvode start-stop sistem..."
Ja
I 'start-stop' vozila se ne gase prije nego postignu radnu temperaturu.
pre 6 godina
-Ovo zagrijavanje u mjestu nema smisla, osim kod moje Alfe(boxer motor) koji diže temperaturu u mjestu, što je dobro i za TNG zimi(brže prebaca na plin)!
-Odmaranje ruke na mjenjaču NE MOŽE da ošteti nikakav mrhanizam.
-Ostalo, manje više.
(Dark, 21. oktobar 2019 11:11)
To "zagrevanje" nema veze sa temperaturom vec uljem koje jos nije zaslo dovoljno u sve delove motora koje treba da podmazuje i hladi pogotovo kad je ulju smanjena viskoznost zbog hladnoce.
Ja sacekam da na boardu smanji potrosnju u leru sa 1.2 na 0.8l po satu sto je mozda minut.
pre 6 godina
BMW je lepo objasnio, na primeru.
M5 ima dinamički limiter obrtaja u zavisnosti od temperature motora.
pre 6 godina
Sve profesionalci. Vozio sam ko zna koliko auta, nebitno da li je auto sa V8 motorom ili neki dizel 1.6, ili benzinac manji od 2.0, kada je preko noći bilo 2-3 stepena ili manje koji god auto da upalite mozete da cujete motor kako bruji i čuje se jače nego kad ima radnu temperaturu. Uvek, ali uvek sam sacekao da smiri zvuk, tj rad. Pola minuta do minut maksimum. Ne morate samo da vozite, nego pratite vas auto. Slusajte motor, sto bi rekli ‘spojite se’ sa autom. Da li vi kada se probudite ujutru skačete odmah? Pa ne. Najjaci su mi ljudi koji su u fazonu ‘ne treba cekati nista’ pa je izbijaju iz servisa, jos ga nabijaju u obrtaje cim krenu. I onda posle ‘pa pokvaren’, cudo? Au cudo.
pre 6 godina
Minut-dva zagrevanja bez turaze je sasvim ok, sve preko toga je previse sa aspekta zagadjivanja.
pre 6 godina
SMOKI
"NE ZNANJE" pravopisa SVOG jezika je gore nego nepoznavanje auta. Govori o bežanju sa časova još u osnovnoj školi.
pre 6 godina
To sa zagrevanjem motora je najobičnija fama. Gledao sam glavne inženjere u Volksvagenu i, mislim, Mazdi na Diskaveriju, u emisiji Megafabrike. Baš su im postavili to pitanje i, i jedan i drugi, su rekli istovetne stvari - krenite odmah, postepeno zagrevanje motora vam neće napraviti apsolutno nikakvu razliku, a potrošnja goriva za vreme rada u mestu svakako negativno utiče na životnu sredinu. Kad auto stoji, motor ne treba da radi - baš zato svi uvode start-stop sistem. Inače, retko ko u Srbiji kupuje nov auto, pa nema prilike da vidi kako izgleda korisničko uputstvo koje se tad dobije, ali je sve to dostupno na internetu - skinite nekoliko različitih uputstava razlicitih proizvođača i modela automobila. Bukvalno U SVAKOM ćete pročitati isti savet - nakon startovanja motora, krenite ODMAH.
pre 6 godina
Осим сталног држања руке на мењачи,остало је безначајно. Бесомучна кочења су одраз лошег контролисања возила тј. НЕ ЗНАЊА. ЗА то су криви инструктори и они који су дали дозволу возачу.Млади возачи у 90 посто не умеју да користе ни светла ноћу а камо ли да коче мотором.Уздају се у рефлексе што је велика грешка.Не заборавимо да машина не зна за ЈАОЈЈЈ.
pre 6 godina
Vidim da neko tvrdi da treba zagrejati motor, neko kaze da ne treba, ukljucujuci i proizvodjace! Ono sto para usi je tvrdnja da rad motora u leru pojacava habanje! Sto je notorna glupost. I to nema veze sa tim kako kazu “danasnji motori” su drugaciji zbog ovog ili onog! Ne nisu!!! Sus motor je sus motor! Potrebno je malo vremena da se iz mirovanja motor podmaze i to je to! Ne treba ga grejati u leru sat vremena ali svakako sacekajte pola minuta, pogotovo u debelim minusima.
pre 6 godina
@(Nix, 21. oktobar 2019 16:03)
Ah, ti si jedaan od onih koji bolje voze u alkoholisanom stanju nego trezni.
Vezano za tekst, ne brinite previše o grejanju motora, menjaču, lameli itd. jer teško da možete da uradite nešto vašem novom autu što mu nisu već uradili predhodni vlasnici gazeći ga 350k km.
pre 6 godina
Ja nemam razvijenu naviku da kocim motorom ali popravljam se.
Sto se tice medjusobnog odstojanja, to sto neko moze da 'uleti' ispred, uopste nije losa stvar. Ako idemo i 10km/s i ispred mene na svaki minut udje po jedno vozilo, umesto 10km, za sat vremena cu preci 9.7km (60 vozila po 5 metara). Ali je zato 60 vozila bez zastoja promenilo traku. Bez zastoja = veci protok.
Kada bi svi drzali odstojanje tako da svako moze slobodno da skrece iz trake u traku, guzve na autoputu bi bile mnogo redje. Zagusenja upravo i nastaju zbog kocenja ljudi koji ne mogu da se prestroje ili onih koji koce da bi propustili ove prve i posledicne lancane reakcije.
pre 6 godina
Zlo i naopako da pri brzini vecoj od 30 pocnes da "motas sa obe". Dve ruke su samo bitne pri isparkiravanju i slicno kada je teze okretati volan...
(Nix, 21. oktobar 2019 16:03)
E moj Nix, profesionalno se bavim voznjom u specijalnim jedinicama, na poslovima zastite VIP. Zavrsio sam najbolje obuke u escort driving koje trenutno postoje na svetu.
To sto tvrdis je toliko pogresno...obe ruke se uvek drze na upravljacu. Kad dodje do gubitka kontrole nad vozilom i dve su ti premalo. Ako ti desna ruka nije odmah na upravljacu kad dodje do proklizavanja, zavrsio si karijeru.
pre 6 godina
treba kočiti "motorom" koliko god je moguće.
(Aleksandar, 21. oktobar 2019 21:13)
evo nikada nisam nikoga pitao, ali tebe moram.
koji auto voziš?
pre 6 godina
Oko zagrevanja:
Viskozitet (tečljivost) ulja veoma zavisi od temperature. Npr. na -10C ono je kao med, dok je pri 100C ono slično mleku. Zazori između dodirnih površina projektuju se da budu optimalni samo pri radnoj temperaturi. Hladan motor se haba neuporedivo jače od toplog. Tada ga treba sačuvati. I zato je VRLO BLAGOTVORNO zagrejati ga pre nego što mu namećemo opterećivanje. A to što proizvođači vozila pišu u svojim uputstvima upali i odmah vozi, to je zato da ne bi u mestu maltretirali okolinu bukom i zagušenjima. To je ovde lepo objasnio @ (zahlen bitte, 21. oktobar 2019 11:55).
pre 6 godina
Gospode... kako ružne cipele!
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
(Dragon, 21. oktobar 2019 18:40)
Au covece , nije ni cudo odakle toliko ljubitelja automatskog menjaca, totalna amerikanicazija i odsudstvo vozacke sposobnosti. Sustina je da ljudi voze glupo i agresivno,bez mozga, razuma ,anticipacije desavanja sto rezultuje greskama,potrosnjom i habanjem. Svaki dan vozim po BG i nejasno mi je odakle toliko nasilnih ljudi koji arce vozila bez razuma.
Ovo oko kocenja je samo jedan primer, npr ja vidim da se pali crveno, a neko nabioja gascinu a vidi isto sto i ja a onda nepotrebno koci auto koji je upravo potrosio dodatno energiju da stigne na crveno.Vidi se po stop svetlima koliko i kada koci. Em sto je nepotrebno, em se auto skoro skroz da zaustaviti motornim kocenjem. Na 100K predjenih km, to su drasticne razlike, pogotovo ko vozi po gradu. Zato mi nikada nece biti jasno opsednutost godistem automobila, meni je bitnije kakav mentlani sklop ga je vozio i koliko postuje masinu i zna da vozi. Kocnicu po gradu jako retko koristim i sve je stvar pracenja saobracaja. Slicno je i kod potrosnje goriva.
pre 6 godina
Ovo za zagrevanje motora je diskutabilno. Mnogi stručnjaci savetuju da se odmah krene sa vožnjom i da nije baš dobro držati auto u leru dok se ne zagreje. Za preteranu upotrebu kočnice se slažem, treba kočiti "motorom" koliko god je moguće.
pre 6 godina
Strucnjaci iz Toyote su rekli da ce motor, koji se upali i greje 1 minut pre nego se auto pokrene iz mesta, trajati 100.000km duze od onog, koji se upali i odmah krene.
Radi se o tome da posle duzeg stajanja ulju treba vreme da procirkulise kroz ceo motor i dodje do svakog dela. To vreme zavisi dosta od gradacije ulja i temperature. Ako mu na 20 stepeni treba 10 sekundi, na -20 ce mu trebati 45 sekundi.
Kad je svaki deo namazan uljem, krece se lagano (sto neko rece do 2000-2500 obrtaja) i vozi lagano do punog zagrevanja - otprilike 15 minuta voznje. U toj laganoj voznji se zagreva menjac i njegovo ulje (kojem ne steti onaj prvi minut u mestu).
Smatram da je pored broja obrtaja bitno i to kojom brzinom postizete tih 2000-2500 obrtaja, odnosno da li prilikom prebacivanja u visu stiskate papucicu do patosa, pa na 2000-2500 prebacujete u sledecu ili lagano ubrzavate do 2000-2500 obrtaja. Ne valja naprezati delove, koji nemaju propisane tolerancije, jer nisu na radnoj temperaturi.
pre 6 godina
Nijedan motor se nece zagrejati za 2-3 minuta, tako da odmah znate da je mit. Rad hladnog motora na leru jeste stetan, treba nastojati sto pre krenuti kako bi se sto pre zagrejao, pri tome sto vise voziti izmedju 1700 i 2300 obrtaja. Ono sto jeste bitno je da se, pri apsolutno svakom paljenju (ne vezano da li je motor hladan, ili topao/vruc), saceka 15-20 sekundi pre kretanja (to vazi za auta sa racunarom), dok racunar podesi sve parametre na optimalni nivo (sve pritiske, ventile, senzore, ...).
pre 6 godina
Imam utisak da ovo pišu neki samo da otaljaju posao. Držanje ručice menjača uopšte nije škodljivo.
(ITD, 21. oktobar 2019 17:16)
nisi u pravu a pokusavas da se pravis pametan :)
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
(Dragon, 21. oktobar 2019 18:40)
Stvar je u tome što na dugim i većim nizbrdicama ljudi ne prešaltaju na nižu brzinu da bi smanjili brzinu kretanja - kočili motorom nego drže pritisnutu papučicu kočnice po 1-2 minuta bez prestanka što može dovesti do pregrevanja pakni i blokiranja točkova...
pre 6 godina
Ako pogledate uputstvo za bilo koji auto, noviji naravno,videcete da lepo pise da motor ne treba grejati uu mestu nego odmah krenuti sa parkinga/garaze.
(C i n i k, 21. oktobar 2019 17:12)
Piše zato što su dužni to da napišu, da njihov auto ne bi bio uzrok jutarnje buke, i da ih neko ne može za to okriviti. A da je zagrevanje blagotvorno, nesporno je. Par min (2 min) je dovoljno u mestu, ali je i potom bitno kako se vozi. Bez velikih potraživanja, to je generalno najvažnije.
pre 6 godina
Pravilno se vozi: Gas patos, kočnica, pa ponovo gas, obrtaji uvek na 5000/6000o/min desna ruka mobilni, na menjaču, često i na ručnoj za polukružno. Leva ruka, cigareta, dlan na volan i siena.
pre 6 godina
To "zagrevanje motora" neki fetiš? Neki će vidim naći način i da greju električni u leru. Nešto kao ono "formiranje baterija", obavezni ritual debila kad kupe novi telefon. Ono "rekao mi trgovac da treba".
pre 6 godina
(ja, 21. oktobar 2019 15:32
Od spore vožnje opasnija je samo brza vožnja.
pre 6 godina
Zagrevanje motora je mit, i to već dokazano nema veze sa radnim vekom motora ili sa bilo čim. Najveći problem je vožnja na kratkim relacijama gde motor ne stigne da se zagreje, tada se može pojaviti kondenzacija u zimskom periodu. i to je ono što najviše šteti samom motoru. A da li je zagrejan ili ne, svakako će se zagrejati u vožnji.
(Marko Kraljević - Musina noćna mora, 21. oktobar 2019 11:12)
Naprotiv!
3/4 svog životnog veka motor potroši u periodima zagrevanja, a u celokupnom potonjem radu, kao zagrejan, haba se svega 25 %. Taksistima motori traju dugo i lepo pošto sa jednim hladnim startom oni pređu dnevno i po 500 km, dok ostali tu pređenu kilometražu popune sa 20-tak hladnih startova.
pre 6 godina
Glavni sam mehaničar u jednom ovlašćenom servisu jednog velikog brenda.Optimalno vreme zagrevanja motora kako zimi na debelom minusu ,tako i leti je 10 sekundi od starta motora u mestu.Nakon toga laganim voznjom se zagreje ulje menjaca i to je sasvim dovoljno.Sve preko toga previse haba motor i menjač.Na semaforu izbacis iz brzine kad si u mestu.Tako ustedis kvacilo za dobar procenat.Klimu ugasiš 2 do 3 minuta od destinacije panpustis ventilator na najace .To da nema da se sakuplja vlaga u sistemu i da smrdi....itd
pre 6 godina
Pusti ti mene sto drzim ruku na menjacu, upravo sam zavrsio posao i zaticem odvaljen retrovizor na parkingu. Naravno da frajer/riba nije ostavio kontakt telefon. Drugi put ove godine ista scena. Sta cemo sa tom bagrom?
Uvesti zakon za "hit and run" da vlasnik ima pravo da ti ljuljne jednu roditeljsku naravno nakon sto mu platis stetu i kaznu policiji. Jer sve je to posledica ne udaranja samara na vreme.
pre 6 godina
Za moj auto u uputstvu za Nacin Voznje -Pokretanje pise:Nemojte da zagrevate motor tako sto,dok vozilo stoji,pustite da radi u leru ili na vecem broju obrtaja:u tim uslovima zagrevanje motora je mnogo sporije,povecava se potrosnja goriva i emisija stetnih gasova.Zato je bolje da odmah polako krenete,izbegavajuci vece brojeve obrataja motora.Na ovaj nacin,motor ce se brze ugrejati.
To je sto se tice tog dela.
Za menjac pise:Nemojte da vozite tako da vam se ruka odmara na rucici menjaca jer bi takvo opterecenje,ma kako lagano bilo,s vremenom moglo dovesti do prevremenog trosenja unutrasnjih elemenata menjaca.
Uputstvo ima 182 stranice,ima vrlo zanimljiv stvari i saveta.
Pa ko kako voli.
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
pre 6 godina
Kriv sam jedino za držanje ruke na menjaču tokom vožnje. Ali tu (priznajem, lošu) naviku stiče svako ko 90% kilometraže pravi po zakrčenim beogradskim ulicama i vozi auto s manuelnim menjačem. Tu čovek nema ni vremena da posle promene brzine vrati ruku na volan jer već treba da ponovo menja brzinu, naviše ili naniže!
Ako budem pri parama, moj sledeći auto će obavezno biti automatik jer mi se baš smučilo ono, pritisni kvačilo, promena brzine, otpusti kvačilo, pa sve ispočetka u sledećih 10-15 sekundi!
pre 6 godina
Tekst je apsolutno neekološki i antiplanetarni jer zagovara grejanje 2 miliona motora po 5 minuta svakoga dana samo u Srbiji.
pre 6 godina
Ako pogledate uputstvo za bilo koji auto, noviji naravno,videcete da lepo pise da motor ne treba grejati uu mestu nego odmah krenuti sa parkinga/garaze.
pre 6 godina
Otvorim vrata, uđem sednem, startujem motor. Kažem “ ha zmaju” i gas patos
pre 6 godina
Ne bih da zvučim kao šovinista, ali u velikoj većini slučajeva ako ispred mene auto "koči" tj. drži nogu blago na kočnici a zapravo ne koči, u pitanju je žena. Takođe slično je ako na semaforu napravi rastojanje od 5m, slobodno neko može da se prestroji ispred.
pre 6 godina
Jel može da prokomentariše neki mašinac u vezi zagrevanja auta? I neka se potpiše tako jer sve ostale komentare uzimam sa rezervom!
pre 6 godina
Imam utisak da ovo pišu neki samo da otaljaju posao. Držanje ručice menjača uopšte nije škodljivo. A npr. držanje vozila u mestu na uzbrdici tako što se kvačilo pritiska i popušta, neuporedivo je štetnije jer ljušti lamelu. Prečesto kočenje je najbolji način za rasipanje goriva. 30% više troši takav vozač. Pa je još ovde trebalo da nađe mesto i neprekidno i dugotrajno pritiskivanje pedale kočnice umesto da se upotrebi ručna kočnica. I još i ovo: ko koči jako i često, pa usijava diskove, ukoliko prođe kroz neki sloj vode / barice, disk se naglo ohladi i iskrivi.
pre 6 godina
Zimi- leti meni zagrevanje ne treba . Imam podrum i svaki dan ga parkiram u podrumu .
pre 6 godina
Da da, zagrevajte motor u leru, pogotovu zimi... i onda menjajte akumulator na mesec dana, ili ostanite negde na putu u sred zime.
Auto se greje 30-ak sekundi do minut. Nekada mora da stoji duze da bih odmaglio stakla, ali sto se pre krene, to bolje.
Ruka mora da bude pri menjacu, jer je kontrola obrtaja kljucna u bilo kojoj kriznoj situaciji. Ne mozes mahnito da okreces volan svakako u visem stepenu prenosa, i pri velikoj brzini jer se prevrces, tako da ne znam cemu dve ruke. Zlo i naopako da pri brzini vecoj od 30 pocnes da "motas sa obe". Dve ruke su samo bitne pri isparkiravanju i slicno kada je teze okretati volan jer auto gotovo stoji i pri mimoilazenju na uskom prostoru zbog preciznosti.
Noga za kvacilo se uvek odmara, jer se kvacilo koristi samo kod promene brzine i neposredno pred stajanje. Ovo je izuzetno bitno pogotovu na duzem putovanju, kada udovi hoce da utrnu, a i ne znas, i onda imas smanjenu moc reakcije. Sve sto mozes, odmaras sto vise.
Zaboravite na glupo trucanje o alkoholu, stres, umor i smanjena koncentracija su ubice broj jedan.
I kada se prica o losim putevima, losoj signalizaciji, nije tu presudno da ces ti naleteti na rupu i sleteti sa puta, to se zaista retko desava. Presudno je sto rasipas paznju na gomile tih sitnih "ometalica", i opet se umaras, dizes stres i smanjujes koncentraciju.
pre 6 godina
@Polidor A ti se inače brineš za pojedince... Bolje si kupi kola!
pre 6 godina
Najbolji??? Dizel benzinac ??? ELEKTRICNI!!!!!!!
pre 6 godina
Па друже, како те отац, кад је већ сексиста, не научи да не држиш ногу на квачилу ко каква женетина?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Херцеговац, 21. oktobar 2019 13:18)
.....................
Učili me i ćale i instruktor, ali eto noga sama ostaje na kvačilu. I znaš koliko me briga?? E baš me briga!
pre 6 godina
Tekst za ove što vozaju po Ugrinovcima. Pa danas sam tri semafora sačekala na jednom malom skretanju. Koči stani koči stani
pre 6 godina
@(Duca, 21. oktobar 2019 13:31)
ala si se nalupao. Imaš li predstavu koliki je proces napraviti elipsu i koja vrsta obrade i mašina se koristi za to?!
Svi se obrađuju na strugu ,a ja u .... poljubim onog ko na strugu napravi elipsu.
pre 6 godina
@panke
vozi ga na nizim obrtajima i zagrejace se
pre 6 godina
Očigledno nisam. To, zavisnik. Osim zagrevanja u mestu koje je diskutabilno. Što bih pravio buku i zagađivao vazduh kod svoje kuće kad legalno smem ispred tuđe kuće?
pre 6 godina
Da li je pomenuto negde kao losa navika,nedavanja migavca prilikom promene pravca kretanja. Mislim da treba posebna obuka za vozace o postojanju i funkciji migavca na kolima.
pre 6 godina
Ako je napolju 30 stepeni motor je automatski zagrejan,manje trosi
Vozac ako nije u miru,balansu,cool,dzaba sve posle,na drugom mestu inteligencija,trecem moral,odgovornost,obuka u voznji,konstantno usavrsavanje teoretsko i prakticno
pre 6 godina
Ajde sta se lozite, moraju nesto da pisu...
pre 6 godina
a lakat leve ruke kroz prozor i 'dziberska' poza desna ruka skroz ispruzena ka volanu pri tome kriveci glavu na levo ka prozoru? a da, nisu bili po nasim drumovima ...
pre 6 godina
Najlosija navika je spora voznja, bolje uzmite bicikl ide istom brzinom, nego sto konstantno kocite saobracaj. Spori vozaci su opasniji od ruke na menjacu.
pre 6 godina
citat: "Drzanje odstojanja je manir."
Pre svega je praktičan razlog... Ko to radi ugrožava i sebe i druge jer je glup pre svega... nakon toga dolazi "manir" i "bonton" jer em si glup što ugrožavaš druge em navlačiš nervozu onom ispred koji je pod tenzijom...
Nekoliko puta da mi nije bilo žao svog auta, poželeo sam da naglo zakočim, čisto da glupak iza em oseti čelom koje marke tvrdoće mu je volan em da oseti i kaznu jer bih zvao policiju što sam udaren od pozadi...
pre 6 godina
kaže postoje stručnjaci koji tvrde da je rad motora u leru štetan...dobro,kako da ga onda zagrejem a koje u brzini ili da drzim nogu na kvacilu pet minuta dok se ne zagreje i onda ode kvačilo posle deset zagrevanja.pametnjakovići!!!
pre 6 godina
"Iako su savremeni motori mnogo praktičniji kada je u pitanju ovaj element, i njima prija zagrevanje 2-3 minuta. "
Kad upalim auto i ne krenem u roku od 10s izlazi mi obavestenje da ne zagrevam auto dok stoji (2013 Golf)
pre 6 godina
Pa vozim automatika pa ne vidim kako moze ruka smetati zaista (a ni da je manuelni), auto takodje kada krecete vozite na malim obrtajima i brzinama dok se ne zagreje, to stajanje u mestu 20minuta je bukvalno balkanski mit. Kvacilo ne valja da se haba konstantim gazenjem ali u normalnoj meri nije to nesto strasno. Jedino sto je lose je lepljenje za branik, to treba izbegavati, nekada kada hocu da poteram malo nekog ko se vuce kao manijak upalim duga i zakacim mu se nazad ali i to retko. Sada ce ljudi da daju minuse ali nisu svesni ni da kretenski spora voznja remeti saobracaj, svi se krecu nekim brzinama i neko vozi duplo sporije, covek prati tok voznje i iznenadi ga neka budala sa 5 na sat u nekom delu puta.
pre 6 godina
Zimi kad he zestok minus, nikad ne bih krenuo iste sekunde, uvek pustim 2-3 minuta da radi.
pre 6 godina
Od svega pomenutog i nepomenutog 'samo' drzim nogu na kvacilu. Znam da je lose, ali gradska voznja zahteva cesto menjanje brzine pa se noga ulenji i odomaci na kvacilu. Inace otac mi je blagi seksista pa me je ucio da ne moram uvek da drzim volan sa obe ruke ("kao zene koje su tek sele za volan") nego da odmaram ruku na menjacu. Posle godina iskustva nekako mi je prakticnije da mi ruka bude pri menjacu u gradskoj voznji.
(Iks, 21. oktobar 2019 11:17)
Па друже, како те отац, кад је већ сексиста, не научи да не држиш ногу на квачилу ко каква женетина?
pre 6 godina
Dizel nije za česte i kratke relacije, kao što je slučaj u nekim malim mestima, zato što ne stiže da se zagreje na optimalnu temperaturu, a vožnja pothlađenog motora nije preporučljiva iz mnogo razloga. Za tu namenu su bolji benzinci! Sa druge strane, dizeli su mrcine kada se lepo zagreju. Možeš preći preko hiljadu kilometara bez pauze.
pre 6 godina
Za pametne tvrdnje o tome da ne treba zagrejati motor: klip hladnog motora nije krug, već elipsa. To je zato što je većina materijala u klipu koncentrisana na mestina gde se oslanja bolcn, zbog čega se širi neproporcionalno. Elipsa je tako sračunata, da kada se zagreje, postaje krug i tada je optimalan za rad. Znaši kraće zagrevanje u mestu koristi motoru, a zimi treba da je nešto duže. Naravno da ga ne treba grejati 10 minuta. Tvrdnja da kretanje sa potpuno hladnim motorom ne šteti služi za smanjenje potrošnje goriva, ali se pri tome smanjuje i radni vek klipova. Inače karike se uvek okrugle,što povećava habanje hladnih klipova. Dodajte tome da je tvrdoće materijala cilindara (kružnog preseka) nekoliko puta veća od tvrdoće materijala klipa, pa zaključak izvedite sami. A davati konstatacije smeta - ne smeta bez ikakvog tehničkog objašnjenja je na nivou političata, a ne ozbiljnih ljudi.
pre 6 godina
Naravno da motor treba da se zagreje pre povecanja broja obrtaja koje je neophodno da bi se automobil pomerio. Bez obzira na tip motora, ulje mora da se zagreje i temperature unutar motora moraju da se uravnoteze kako bi se postigao optimalan rad. Pilot aviona, bez obzira da li u pitanju cessna ili airbus, nece povecati broj obrtaja pre nego sto motor postigne radnu temperaturu jer zna da remont motora na cesni kosta 15-20 hiljada dolara, a na airbusu ko zna koliko. Samo se vozaci automobila prave pametni, jer znaju da ce taj auto uvaliti nekome.
Isto vazi i za zaustavljanje motora, pogotovo posle voznje na visokim obrtajima, treba sacekati minut-dva da se temperature ujednace.
pre 6 godina
Najgora navika je sto pojedinci ne izlaze iz kola. 500 metara je mnogo za njihove cenjene noge da prepesace.
pre 6 godina
Ima da radim kako ja hocu!
Moje pare moj zivot! Cao
pre 6 godina
Pa nije mi ruka teska 85kg pa da steti ako stoji na menjacu, istina moze biti nebezbedno ali stetno ne znam kako.
pre 6 godina
Ovo "nabijanje" na branik, sviranje, blicanje, uletanje u prazan prostor je nevaspitanje i bahatost. Mrzim to da vidim!
pre 6 godina
Upalis auto i krenes i dok se ne zagreje voziti drugom ili trecom i ne preko 2 000 obrtaja.
pre 6 godina
Iz iskustva. Zagreje se makar malo dok zatvaras garazu a ako je na parkingu prvi kilometar lagani gas. Drzanje ruke na menjacu stvara kostantan lagani pritisak na viljusku u menjacu koja je u fazi mirovanja ali se naslanja na zupcanik koji se okrece sto dovodi do trenja i vremenom se viljuska istrosi a malo i zupcanik pa posle ili ne primi lepo brzinu ili primi pa izbaci. Noga na kvacilu, trosi se potisni lezaj, druk lager, pipci na korpi kvacila a ako je pritisk noge veci na pedali brze se potrosi lamela. Kod kocenja nikako istovremeno obe pedale. Pedalu kvacila pred samo zaustavljanje. Pritiskanjem obe pedale vozilo se teze zaustavlja i to sam primetio kod nekih mladjih vozaca a imali istog instruktora. Koriscenje rucne obavezno i na ravnom jer tako mehanizam ostaje funkcionalan a ne samo na tehnickom. Kocnicu, (noznu), nekada i na parkingu treba stisnuti do kraja pogotovu ako je auto opterecen. Tada kocioni klipovi maksimalno izlaze i nece biti blokiranja na tehnickom. Zagrejan motor nekada treba i u nizoj brzini isforsirati, pun gas, kako bi se izbacila voda koja se kondezuje u zadnjem loncu (ako nema fabricki ovtor da iscuri), Kod jakog mraza izbegavati startovanje na kratko (benzinci), pomerane i gasenje. Hoce svecice da stradaju, ostaviti par minuta da radi. Itd.
pre 6 godina
Da li auto grejati ili ne pise u knjizi koju dobijete uz vozilo.
Kod mene jasno pise da se NE ceka vec odmah krene laganim gasom jer ce na taj nacin ulje sa dna biti podignuto brze i mltlr ce poceti brze da se optimalno podmazuje.
pre 6 godina
Ne cekas da se zagrije motor nego sacekas tih 2y3 min da se ulje razlije po motoru tako da nema trenja. Sto se mjenjaca tice zbog konstantnog pritiska izlize ae granicnik rikverc prva pa se mijesaju brzine.
pre 6 godina
Za zagrevanje je glupost. Upalis motor, vezes se, pogledas retrovizore, namestis radio i ventilaciju i kreces. Mnogo korisniji savet je da se prvih 4-5 minuta ne prelazi 3000 obrtaja.
(ucha, 21. oktobar 2019 10:39)
Ne tri nego ne prelaziti 2000 obrtaja.Tri su vec ozbiljno cepanje automobila,jaci automobili idu 200 km/h na tri hiljade obrtaja.
pre 6 godina
Odmaranje ruke na menjacu jeste stetno za menjac. O tome imate bezbroj tekstova i videa na internetu a naglaseno je i skoro u svakom uputstvu za upotrebu automobila.
pre 6 godina
Ova sa slike iz manuelnog presla na automatik pa levom refleksno nagazila na "kvacilo" kad ono kocnica i zabola u mesto, naravno.
pre 6 godina
Od svega pomenutog i nepomenutog 'samo' drzim nogu na kvacilu. Znam da je lose, ali gradska voznja zahteva cesto menjanje brzine pa se noga ulenji i odomaci na kvacilu. Inace otac mi je blagi seksista pa me je ucio da ne moram uvek da drzim volan sa obe ruke ("kao zene koje su tek sele za volan") nego da odmaram ruku na menjacu. Posle godina iskustva nekako mi je prakticnije da mi ruka bude pri menjacu u gradskoj voznji.
pre 6 godina
Privezak na ključu automobila šteti bravi, naravno dok se ključ nalazi u bravi.
Ali ne zbog toga što je privezak težak, nego zbog toga što se privezak konstantni ljulja tokom vožnje, a konstantno ljuljanje labavi bravu i izaziva kvarove.
pre 6 godina
-Ovo zagrijavanje u mjestu nema smisla, osim kod moje Alfe(boxer motor) koji diže temperaturu u mjestu, što je dobro i za TNG zimi(brže prebaca na plin)!
-Odmaranje ruke na mjenjaču NE MOŽE da ošteti nikakav mrhanizam.
-Ostalo, manje više.
pre 6 godina
Jel ovo na slici panda?
pre 6 godina
Moj auto zimi ne moze da se zagreje za tih 3-4 minuta, tako da mi je isto vozio odmah ili cekao. Plus, nije dokazano da drzanje ruke steti menjacu, neki cak pricaju da to ne pravi nikakvu razliku ili je ona minorna.
Ivan, 21. oktobar 2019 11:14)
ne samo sto ne moze da se zagreje na debelom minusu u kratko vreme, ajde ga u svici ostavi da se malo zagreje pa da vidis policije iz vedra neba;)
pre 6 godina
Ne znam gde ste nasli podatak da motor treba da se zagreje.
Cak sta vise, u uputstvima za koriscenje automobila pise da se krene odmah, sa manjim brojem obrtaja i da se motor zagreva tokom voznje.
Jedini izuzetak su temperature ispod nule, kada neki proizvodjaci preporucuju minimalno zagrevanje u mestu.
Inace, zagrevanje motora u leru nije bas efikasno, je rmotor radi na prazno, bez opteredcenja, pa i ne generise mnogo toplote.
Takodje, i transmisija trazi zagrevanje, i zato je najbolej da se ceo automobil zagreva tokom neznije voznje u prvih nekoliko kilometara.
U mnogim zemljama zapadne Evrope je zakonom zabranjeno zagrevanje u mestu zbog uticaja na zivotnu okolinu.
O ostalim losim navikama je bespredmetno raspravljati, kvalitet voznje drasticno opada jer je populacija ili opsednuta samo sobom i svojim potrebama, ili nisu shvatili potrebu postovanja saobracajnih propisa.
pre 6 godina
Moj auto zimi ne moze da se zagreje za tih 3-4 minuta, tako da mi je isto vozio odmah ili cekao. Plus, nije dokazano da drzanje ruke steti menjacu, neki cak pricaju da to ne pravi nikakvu razliku ili je ona minorna.
pre 6 godina
Drugar otkinuo naslon sa sedišta, kaže smeta mu. Sad drži ruku na menjaču.
pre 6 godina
Drzanje odstojanja je manir.
pre 6 godina
Zagrevanje motora pre pokretanja vozila nema pojma sa mehanikom i elektronikom, i to je stvar lose navike.
pre 6 godina
Vožnja automobila je loša navika.
Ako već morate da vozite idote negde van grada. Vazduh smrdi!
pre 6 godina
Zagrevanje motora je mit, i to već dokazano nema veze sa radnim vekom motora ili sa bilo čim. Najveći problem je vožnja na kratkim relacijama gde motor ne stigne da se zagreje, tada se može pojaviti kondenzacija u zimskom periodu. i to je ono što najviše šteti samom motoru. A da li je zagrejan ili ne, svakako će se zagrejati u vožnji.
pre 6 godina
Jedna od vecih urbanih legendi, drzanje ruke na menjacu mu steti...
pre 6 godina
Za zagrevanje je glupost. Upalis motor, vezes se, pogledas retrovizore, namestis radio i ventilaciju i kreces. Mnogo korisniji savet je da se prvih 4-5 minuta ne prelazi 3000 obrtaja.
pre 6 godina
trojica na braniku iza hitne pomoći.
pre 6 godina
Za zagrevanje je glupost. Upalis motor, vezes se, pogledas retrovizore, namestis radio i ventilaciju i kreces. Mnogo korisniji savet je da se prvih 4-5 minuta ne prelazi 3000 obrtaja.
pre 6 godina
Jedna od vecih urbanih legendi, drzanje ruke na menjacu mu steti...
pre 6 godina
Zagrevanje motora je mit, i to već dokazano nema veze sa radnim vekom motora ili sa bilo čim. Najveći problem je vožnja na kratkim relacijama gde motor ne stigne da se zagreje, tada se može pojaviti kondenzacija u zimskom periodu. i to je ono što najviše šteti samom motoru. A da li je zagrejan ili ne, svakako će se zagrejati u vožnji.
pre 6 godina
trojica na braniku iza hitne pomoći.
pre 6 godina
Zagrevanje motora pre pokretanja vozila nema pojma sa mehanikom i elektronikom, i to je stvar lose navike.
pre 6 godina
Moj auto zimi ne moze da se zagreje za tih 3-4 minuta, tako da mi je isto vozio odmah ili cekao. Plus, nije dokazano da drzanje ruke steti menjacu, neki cak pricaju da to ne pravi nikakvu razliku ili je ona minorna.
pre 6 godina
-Ovo zagrijavanje u mjestu nema smisla, osim kod moje Alfe(boxer motor) koji diže temperaturu u mjestu, što je dobro i za TNG zimi(brže prebaca na plin)!
-Odmaranje ruke na mjenjaču NE MOŽE da ošteti nikakav mrhanizam.
-Ostalo, manje više.
pre 6 godina
Od svega pomenutog i nepomenutog 'samo' drzim nogu na kvacilu. Znam da je lose, ali gradska voznja zahteva cesto menjanje brzine pa se noga ulenji i odomaci na kvacilu. Inace otac mi je blagi seksista pa me je ucio da ne moram uvek da drzim volan sa obe ruke ("kao zene koje su tek sele za volan") nego da odmaram ruku na menjacu. Posle godina iskustva nekako mi je prakticnije da mi ruka bude pri menjacu u gradskoj voznji.
(Iks, 21. oktobar 2019 11:17)
Па друже, како те отац, кад је већ сексиста, не научи да не држиш ногу на квачилу ко каква женетина?
pre 6 godina
Ovo "nabijanje" na branik, sviranje, blicanje, uletanje u prazan prostor je nevaspitanje i bahatost. Mrzim to da vidim!
pre 6 godina
Iz iskustva. Zagreje se makar malo dok zatvaras garazu a ako je na parkingu prvi kilometar lagani gas. Drzanje ruke na menjacu stvara kostantan lagani pritisak na viljusku u menjacu koja je u fazi mirovanja ali se naslanja na zupcanik koji se okrece sto dovodi do trenja i vremenom se viljuska istrosi a malo i zupcanik pa posle ili ne primi lepo brzinu ili primi pa izbaci. Noga na kvacilu, trosi se potisni lezaj, druk lager, pipci na korpi kvacila a ako je pritisk noge veci na pedali brze se potrosi lamela. Kod kocenja nikako istovremeno obe pedale. Pedalu kvacila pred samo zaustavljanje. Pritiskanjem obe pedale vozilo se teze zaustavlja i to sam primetio kod nekih mladjih vozaca a imali istog instruktora. Koriscenje rucne obavezno i na ravnom jer tako mehanizam ostaje funkcionalan a ne samo na tehnickom. Kocnicu, (noznu), nekada i na parkingu treba stisnuti do kraja pogotovu ako je auto opterecen. Tada kocioni klipovi maksimalno izlaze i nece biti blokiranja na tehnickom. Zagrejan motor nekada treba i u nizoj brzini isforsirati, pun gas, kako bi se izbacila voda koja se kondezuje u zadnjem loncu (ako nema fabricki ovtor da iscuri), Kod jakog mraza izbegavati startovanje na kratko (benzinci), pomerane i gasenje. Hoce svecice da stradaju, ostaviti par minuta da radi. Itd.
pre 6 godina
"Iako su savremeni motori mnogo praktičniji kada je u pitanju ovaj element, i njima prija zagrevanje 2-3 minuta. "
Kad upalim auto i ne krenem u roku od 10s izlazi mi obavestenje da ne zagrevam auto dok stoji (2013 Golf)
pre 6 godina
Najgora navika je sto pojedinci ne izlaze iz kola. 500 metara je mnogo za njihove cenjene noge da prepesace.
pre 6 godina
Da li je pomenuto negde kao losa navika,nedavanja migavca prilikom promene pravca kretanja. Mislim da treba posebna obuka za vozace o postojanju i funkciji migavca na kolima.
pre 6 godina
Pravilno se vozi: Gas patos, kočnica, pa ponovo gas, obrtaji uvek na 5000/6000o/min desna ruka mobilni, na menjaču, često i na ručnoj za polukružno. Leva ruka, cigareta, dlan na volan i siena.
pre 6 godina
Glavni sam mehaničar u jednom ovlašćenom servisu jednog velikog brenda.Optimalno vreme zagrevanja motora kako zimi na debelom minusu ,tako i leti je 10 sekundi od starta motora u mestu.Nakon toga laganim voznjom se zagreje ulje menjaca i to je sasvim dovoljno.Sve preko toga previse haba motor i menjač.Na semaforu izbacis iz brzine kad si u mestu.Tako ustedis kvacilo za dobar procenat.Klimu ugasiš 2 do 3 minuta od destinacije panpustis ventilator na najace .To da nema da se sakuplja vlaga u sistemu i da smrdi....itd
pre 6 godina
Ima da radim kako ja hocu!
Moje pare moj zivot! Cao
pre 6 godina
Od svega pomenutog i nepomenutog 'samo' drzim nogu na kvacilu. Znam da je lose, ali gradska voznja zahteva cesto menjanje brzine pa se noga ulenji i odomaci na kvacilu. Inace otac mi je blagi seksista pa me je ucio da ne moram uvek da drzim volan sa obe ruke ("kao zene koje su tek sele za volan") nego da odmaram ruku na menjacu. Posle godina iskustva nekako mi je prakticnije da mi ruka bude pri menjacu u gradskoj voznji.
pre 6 godina
Pusti ti mene sto drzim ruku na menjacu, upravo sam zavrsio posao i zaticem odvaljen retrovizor na parkingu. Naravno da frajer/riba nije ostavio kontakt telefon. Drugi put ove godine ista scena. Sta cemo sa tom bagrom?
Uvesti zakon za "hit and run" da vlasnik ima pravo da ti ljuljne jednu roditeljsku naravno nakon sto mu platis stetu i kaznu policiji. Jer sve je to posledica ne udaranja samara na vreme.
pre 6 godina
Za zagrevanje je glupost. Upalis motor, vezes se, pogledas retrovizore, namestis radio i ventilaciju i kreces. Mnogo korisniji savet je da se prvih 4-5 minuta ne prelazi 3000 obrtaja.
(ucha, 21. oktobar 2019 10:39)
Ne tri nego ne prelaziti 2000 obrtaja.Tri su vec ozbiljno cepanje automobila,jaci automobili idu 200 km/h na tri hiljade obrtaja.
pre 6 godina
Upalis auto i krenes i dok se ne zagreje voziti drugom ili trecom i ne preko 2 000 obrtaja.
pre 6 godina
Dizel nije za česte i kratke relacije, kao što je slučaj u nekim malim mestima, zato što ne stiže da se zagreje na optimalnu temperaturu, a vožnja pothlađenog motora nije preporučljiva iz mnogo razloga. Za tu namenu su bolji benzinci! Sa druge strane, dizeli su mrcine kada se lepo zagreju. Možeš preći preko hiljadu kilometara bez pauze.
pre 6 godina
Otvorim vrata, uđem sednem, startujem motor. Kažem “ ha zmaju” i gas patos
pre 6 godina
Zlo i naopako da pri brzini vecoj od 30 pocnes da "motas sa obe". Dve ruke su samo bitne pri isparkiravanju i slicno kada je teze okretati volan...
(Nix, 21. oktobar 2019 16:03)
E moj Nix, profesionalno se bavim voznjom u specijalnim jedinicama, na poslovima zastite VIP. Zavrsio sam najbolje obuke u escort driving koje trenutno postoje na svetu.
To sto tvrdis je toliko pogresno...obe ruke se uvek drze na upravljacu. Kad dodje do gubitka kontrole nad vozilom i dve su ti premalo. Ako ti desna ruka nije odmah na upravljacu kad dodje do proklizavanja, zavrsio si karijeru.
pre 6 godina
Drzanje odstojanja je manir.
pre 6 godina
kaže postoje stručnjaci koji tvrde da je rad motora u leru štetan...dobro,kako da ga onda zagrejem a koje u brzini ili da drzim nogu na kvacilu pet minuta dok se ne zagreje i onda ode kvačilo posle deset zagrevanja.pametnjakovići!!!
pre 6 godina
Kriv sam jedino za držanje ruke na menjaču tokom vožnje. Ali tu (priznajem, lošu) naviku stiče svako ko 90% kilometraže pravi po zakrčenim beogradskim ulicama i vozi auto s manuelnim menjačem. Tu čovek nema ni vremena da posle promene brzine vrati ruku na volan jer već treba da ponovo menja brzinu, naviše ili naniže!
Ako budem pri parama, moj sledeći auto će obavezno biti automatik jer mi se baš smučilo ono, pritisni kvačilo, promena brzine, otpusti kvačilo, pa sve ispočetka u sledećih 10-15 sekundi!
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
(Dragon, 21. oktobar 2019 18:40)
Au covece , nije ni cudo odakle toliko ljubitelja automatskog menjaca, totalna amerikanicazija i odsudstvo vozacke sposobnosti. Sustina je da ljudi voze glupo i agresivno,bez mozga, razuma ,anticipacije desavanja sto rezultuje greskama,potrosnjom i habanjem. Svaki dan vozim po BG i nejasno mi je odakle toliko nasilnih ljudi koji arce vozila bez razuma.
Ovo oko kocenja je samo jedan primer, npr ja vidim da se pali crveno, a neko nabioja gascinu a vidi isto sto i ja a onda nepotrebno koci auto koji je upravo potrosio dodatno energiju da stigne na crveno.Vidi se po stop svetlima koliko i kada koci. Em sto je nepotrebno, em se auto skoro skroz da zaustaviti motornim kocenjem. Na 100K predjenih km, to su drasticne razlike, pogotovo ko vozi po gradu. Zato mi nikada nece biti jasno opsednutost godistem automobila, meni je bitnije kakav mentlani sklop ga je vozio i koliko postuje masinu i zna da vozi. Kocnicu po gradu jako retko koristim i sve je stvar pracenja saobracaja. Slicno je i kod potrosnje goriva.
pre 6 godina
citat: "Drzanje odstojanja je manir."
Pre svega je praktičan razlog... Ko to radi ugrožava i sebe i druge jer je glup pre svega... nakon toga dolazi "manir" i "bonton" jer em si glup što ugrožavaš druge em navlačiš nervozu onom ispred koji je pod tenzijom...
Nekoliko puta da mi nije bilo žao svog auta, poželeo sam da naglo zakočim, čisto da glupak iza em oseti čelom koje marke tvrdoće mu je volan em da oseti i kaznu jer bih zvao policiju što sam udaren od pozadi...
pre 6 godina
Pa vozim automatika pa ne vidim kako moze ruka smetati zaista (a ni da je manuelni), auto takodje kada krecete vozite na malim obrtajima i brzinama dok se ne zagreje, to stajanje u mestu 20minuta je bukvalno balkanski mit. Kvacilo ne valja da se haba konstantim gazenjem ali u normalnoj meri nije to nesto strasno. Jedino sto je lose je lepljenje za branik, to treba izbegavati, nekada kada hocu da poteram malo nekog ko se vuce kao manijak upalim duga i zakacim mu se nazad ali i to retko. Sada ce ljudi da daju minuse ali nisu svesni ni da kretenski spora voznja remeti saobracaj, svi se krecu nekim brzinama i neko vozi duplo sporije, covek prati tok voznje i iznenadi ga neka budala sa 5 na sat u nekom delu puta.
pre 6 godina
Za pametne tvrdnje o tome da ne treba zagrejati motor: klip hladnog motora nije krug, već elipsa. To je zato što je većina materijala u klipu koncentrisana na mestina gde se oslanja bolcn, zbog čega se širi neproporcionalno. Elipsa je tako sračunata, da kada se zagreje, postaje krug i tada je optimalan za rad. Znaši kraće zagrevanje u mestu koristi motoru, a zimi treba da je nešto duže. Naravno da ga ne treba grejati 10 minuta. Tvrdnja da kretanje sa potpuno hladnim motorom ne šteti služi za smanjenje potrošnje goriva, ali se pri tome smanjuje i radni vek klipova. Inače karike se uvek okrugle,što povećava habanje hladnih klipova. Dodajte tome da je tvrdoće materijala cilindara (kružnog preseka) nekoliko puta veća od tvrdoće materijala klipa, pa zaključak izvedite sami. A davati konstatacije smeta - ne smeta bez ikakvog tehničkog objašnjenja je na nivou političata, a ne ozbiljnih ljudi.
pre 6 godina
Privezak na ključu automobila šteti bravi, naravno dok se ključ nalazi u bravi.
Ali ne zbog toga što je privezak težak, nego zbog toga što se privezak konstantni ljulja tokom vožnje, a konstantno ljuljanje labavi bravu i izaziva kvarove.
pre 6 godina
Strucnjaci iz Toyote su rekli da ce motor, koji se upali i greje 1 minut pre nego se auto pokrene iz mesta, trajati 100.000km duze od onog, koji se upali i odmah krene.
Radi se o tome da posle duzeg stajanja ulju treba vreme da procirkulise kroz ceo motor i dodje do svakog dela. To vreme zavisi dosta od gradacije ulja i temperature. Ako mu na 20 stepeni treba 10 sekundi, na -20 ce mu trebati 45 sekundi.
Kad je svaki deo namazan uljem, krece se lagano (sto neko rece do 2000-2500 obrtaja) i vozi lagano do punog zagrevanja - otprilike 15 minuta voznje. U toj laganoj voznji se zagreva menjac i njegovo ulje (kojem ne steti onaj prvi minut u mestu).
Smatram da je pored broja obrtaja bitno i to kojom brzinom postizete tih 2000-2500 obrtaja, odnosno da li prilikom prebacivanja u visu stiskate papucicu do patosa, pa na 2000-2500 prebacujete u sledecu ili lagano ubrzavate do 2000-2500 obrtaja. Ne valja naprezati delove, koji nemaju propisane tolerancije, jer nisu na radnoj temperaturi.
pre 6 godina
Vožnja automobila je loša navika.
Ako već morate da vozite idote negde van grada. Vazduh smrdi!
pre 6 godina
Zimi kad he zestok minus, nikad ne bih krenuo iste sekunde, uvek pustim 2-3 minuta da radi.
pre 6 godina
To "zagrevanje motora" neki fetiš? Neki će vidim naći način i da greju električni u leru. Nešto kao ono "formiranje baterija", obavezni ritual debila kad kupe novi telefon. Ono "rekao mi trgovac da treba".
pre 6 godina
Ne znam gde ste nasli podatak da motor treba da se zagreje.
Cak sta vise, u uputstvima za koriscenje automobila pise da se krene odmah, sa manjim brojem obrtaja i da se motor zagreva tokom voznje.
Jedini izuzetak su temperature ispod nule, kada neki proizvodjaci preporucuju minimalno zagrevanje u mestu.
Inace, zagrevanje motora u leru nije bas efikasno, je rmotor radi na prazno, bez opteredcenja, pa i ne generise mnogo toplote.
Takodje, i transmisija trazi zagrevanje, i zato je najbolej da se ceo automobil zagreva tokom neznije voznje u prvih nekoliko kilometara.
U mnogim zemljama zapadne Evrope je zakonom zabranjeno zagrevanje u mestu zbog uticaja na zivotnu okolinu.
O ostalim losim navikama je bespredmetno raspravljati, kvalitet voznje drasticno opada jer je populacija ili opsednuta samo sobom i svojim potrebama, ili nisu shvatili potrebu postovanja saobracajnih propisa.
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
(Dragon, 21. oktobar 2019 18:40)
Stvar je u tome što na dugim i većim nizbrdicama ljudi ne prešaltaju na nižu brzinu da bi smanjili brzinu kretanja - kočili motorom nego drže pritisnutu papučicu kočnice po 1-2 minuta bez prestanka što može dovesti do pregrevanja pakni i blokiranja točkova...
pre 6 godina
a lakat leve ruke kroz prozor i 'dziberska' poza desna ruka skroz ispruzena ka volanu pri tome kriveci glavu na levo ka prozoru? a da, nisu bili po nasim drumovima ...
pre 6 godina
Za moj auto u uputstvu za Nacin Voznje -Pokretanje pise:Nemojte da zagrevate motor tako sto,dok vozilo stoji,pustite da radi u leru ili na vecem broju obrtaja:u tim uslovima zagrevanje motora je mnogo sporije,povecava se potrosnja goriva i emisija stetnih gasova.Zato je bolje da odmah polako krenete,izbegavajuci vece brojeve obrataja motora.Na ovaj nacin,motor ce se brze ugrejati.
To je sto se tice tog dela.
Za menjac pise:Nemojte da vozite tako da vam se ruka odmara na rucici menjaca jer bi takvo opterecenje,ma kako lagano bilo,s vremenom moglo dovesti do prevremenog trosenja unutrasnjih elemenata menjaca.
Uputstvo ima 182 stranice,ima vrlo zanimljiv stvari i saveta.
Pa ko kako voli.
pre 6 godina
Tekst je apsolutno neekološki i antiplanetarni jer zagovara grejanje 2 miliona motora po 5 minuta svakoga dana samo u Srbiji.
pre 6 godina
@(Nix, 21. oktobar 2019 16:03)
Ah, ti si jedaan od onih koji bolje voze u alkoholisanom stanju nego trezni.
Vezano za tekst, ne brinite previše o grejanju motora, menjaču, lameli itd. jer teško da možete da uradite nešto vašem novom autu što mu nisu već uradili predhodni vlasnici gazeći ga 350k km.
pre 6 godina
Ako pogledate uputstvo za bilo koji auto, noviji naravno,videcete da lepo pise da motor ne treba grejati uu mestu nego odmah krenuti sa parkinga/garaze.
pre 6 godina
Ja nemam razvijenu naviku da kocim motorom ali popravljam se.
Sto se tice medjusobnog odstojanja, to sto neko moze da 'uleti' ispred, uopste nije losa stvar. Ako idemo i 10km/s i ispred mene na svaki minut udje po jedno vozilo, umesto 10km, za sat vremena cu preci 9.7km (60 vozila po 5 metara). Ali je zato 60 vozila bez zastoja promenilo traku. Bez zastoja = veci protok.
Kada bi svi drzali odstojanje tako da svako moze slobodno da skrece iz trake u traku, guzve na autoputu bi bile mnogo redje. Zagusenja upravo i nastaju zbog kocenja ljudi koji ne mogu da se prestroje ili onih koji koce da bi propustili ove prve i posledicne lancane reakcije.
pre 6 godina
Najlosija navika je spora voznja, bolje uzmite bicikl ide istom brzinom, nego sto konstantno kocite saobracaj. Spori vozaci su opasniji od ruke na menjacu.
pre 6 godina
Ne bih da zvučim kao šovinista, ali u velikoj većini slučajeva ako ispred mene auto "koči" tj. drži nogu blago na kočnici a zapravo ne koči, u pitanju je žena. Takođe slično je ako na semaforu napravi rastojanje od 5m, slobodno neko može da se prestroji ispred.
pre 6 godina
Moj auto zimi ne moze da se zagreje za tih 3-4 minuta, tako da mi je isto vozio odmah ili cekao. Plus, nije dokazano da drzanje ruke steti menjacu, neki cak pricaju da to ne pravi nikakvu razliku ili je ona minorna.
Ivan, 21. oktobar 2019 11:14)
ne samo sto ne moze da se zagreje na debelom minusu u kratko vreme, ajde ga u svici ostavi da se malo zagreje pa da vidis policije iz vedra neba;)
pre 6 godina
Da li auto grejati ili ne pise u knjizi koju dobijete uz vozilo.
Kod mene jasno pise da se NE ceka vec odmah krene laganim gasom jer ce na taj nacin ulje sa dna biti podignuto brze i mltlr ce poceti brze da se optimalno podmazuje.
pre 6 godina
Oko zagrevanja:
Viskozitet (tečljivost) ulja veoma zavisi od temperature. Npr. na -10C ono je kao med, dok je pri 100C ono slično mleku. Zazori između dodirnih površina projektuju se da budu optimalni samo pri radnoj temperaturi. Hladan motor se haba neuporedivo jače od toplog. Tada ga treba sačuvati. I zato je VRLO BLAGOTVORNO zagrejati ga pre nego što mu namećemo opterećivanje. A to što proizvođači vozila pišu u svojim uputstvima upali i odmah vozi, to je zato da ne bi u mestu maltretirali okolinu bukom i zagušenjima. To je ovde lepo objasnio @ (zahlen bitte, 21. oktobar 2019 11:55).
pre 6 godina
Sve profesionalci. Vozio sam ko zna koliko auta, nebitno da li je auto sa V8 motorom ili neki dizel 1.6, ili benzinac manji od 2.0, kada je preko noći bilo 2-3 stepena ili manje koji god auto da upalite mozete da cujete motor kako bruji i čuje se jače nego kad ima radnu temperaturu. Uvek, ali uvek sam sacekao da smiri zvuk, tj rad. Pola minuta do minut maksimum. Ne morate samo da vozite, nego pratite vas auto. Slusajte motor, sto bi rekli ‘spojite se’ sa autom. Da li vi kada se probudite ujutru skačete odmah? Pa ne. Najjaci su mi ljudi koji su u fazonu ‘ne treba cekati nista’ pa je izbijaju iz servisa, jos ga nabijaju u obrtaje cim krenu. I onda posle ‘pa pokvaren’, cudo? Au cudo.
pre 6 godina
Jel može da prokomentariše neki mašinac u vezi zagrevanja auta? I neka se potpiše tako jer sve ostale komentare uzimam sa rezervom!
pre 6 godina
Ova sa slike iz manuelnog presla na automatik pa levom refleksno nagazila na "kvacilo" kad ono kocnica i zabola u mesto, naravno.
pre 6 godina
Naravno da motor treba da se zagreje pre povecanja broja obrtaja koje je neophodno da bi se automobil pomerio. Bez obzira na tip motora, ulje mora da se zagreje i temperature unutar motora moraju da se uravnoteze kako bi se postigao optimalan rad. Pilot aviona, bez obzira da li u pitanju cessna ili airbus, nece povecati broj obrtaja pre nego sto motor postigne radnu temperaturu jer zna da remont motora na cesni kosta 15-20 hiljada dolara, a na airbusu ko zna koliko. Samo se vozaci automobila prave pametni, jer znaju da ce taj auto uvaliti nekome.
Isto vazi i za zaustavljanje motora, pogotovo posle voznje na visokim obrtajima, treba sacekati minut-dva da se temperature ujednace.
pre 6 godina
Ajde sta se lozite, moraju nesto da pisu...
pre 6 godina
@(Duca, 21. oktobar 2019 13:31)
ala si se nalupao. Imaš li predstavu koliki je proces napraviti elipsu i koja vrsta obrade i mašina se koristi za to?!
Svi se obrađuju na strugu ,a ja u .... poljubim onog ko na strugu napravi elipsu.
pre 6 godina
Zagrevanje motora je mit, i to već dokazano nema veze sa radnim vekom motora ili sa bilo čim. Najveći problem je vožnja na kratkim relacijama gde motor ne stigne da se zagreje, tada se može pojaviti kondenzacija u zimskom periodu. i to je ono što najviše šteti samom motoru. A da li je zagrejan ili ne, svakako će se zagrejati u vožnji.
(Marko Kraljević - Musina noćna mora, 21. oktobar 2019 11:12)
Naprotiv!
3/4 svog životnog veka motor potroši u periodima zagrevanja, a u celokupnom potonjem radu, kao zagrejan, haba se svega 25 %. Taksistima motori traju dugo i lepo pošto sa jednim hladnim startom oni pređu dnevno i po 500 km, dok ostali tu pređenu kilometražu popune sa 20-tak hladnih startova.
pre 6 godina
Vidim da neko tvrdi da treba zagrejati motor, neko kaze da ne treba, ukljucujuci i proizvodjace! Ono sto para usi je tvrdnja da rad motora u leru pojacava habanje! Sto je notorna glupost. I to nema veze sa tim kako kazu “danasnji motori” su drugaciji zbog ovog ili onog! Ne nisu!!! Sus motor je sus motor! Potrebno je malo vremena da se iz mirovanja motor podmaze i to je to! Ne treba ga grejati u leru sat vremena ali svakako sacekajte pola minuta, pogotovo u debelim minusima.
pre 6 godina
(ja, 21. oktobar 2019 15:32
Od spore vožnje opasnija je samo brza vožnja.
pre 6 godina
Gospode... kako ružne cipele!
pre 6 godina
Pa nije mi ruka teska 85kg pa da steti ako stoji na menjacu, istina moze biti nebezbedno ali stetno ne znam kako.
pre 6 godina
Da da, zagrevajte motor u leru, pogotovu zimi... i onda menjajte akumulator na mesec dana, ili ostanite negde na putu u sred zime.
Auto se greje 30-ak sekundi do minut. Nekada mora da stoji duze da bih odmaglio stakla, ali sto se pre krene, to bolje.
Ruka mora da bude pri menjacu, jer je kontrola obrtaja kljucna u bilo kojoj kriznoj situaciji. Ne mozes mahnito da okreces volan svakako u visem stepenu prenosa, i pri velikoj brzini jer se prevrces, tako da ne znam cemu dve ruke. Zlo i naopako da pri brzini vecoj od 30 pocnes da "motas sa obe". Dve ruke su samo bitne pri isparkiravanju i slicno kada je teze okretati volan jer auto gotovo stoji i pri mimoilazenju na uskom prostoru zbog preciznosti.
Noga za kvacilo se uvek odmara, jer se kvacilo koristi samo kod promene brzine i neposredno pred stajanje. Ovo je izuzetno bitno pogotovu na duzem putovanju, kada udovi hoce da utrnu, a i ne znas, i onda imas smanjenu moc reakcije. Sve sto mozes, odmaras sto vise.
Zaboravite na glupo trucanje o alkoholu, stres, umor i smanjena koncentracija su ubice broj jedan.
I kada se prica o losim putevima, losoj signalizaciji, nije tu presudno da ces ti naleteti na rupu i sleteti sa puta, to se zaista retko desava. Presudno je sto rasipas paznju na gomile tih sitnih "ometalica", i opet se umaras, dizes stres i smanjujes koncentraciju.
pre 6 godina
To sa zagrevanjem motora je najobičnija fama. Gledao sam glavne inženjere u Volksvagenu i, mislim, Mazdi na Diskaveriju, u emisiji Megafabrike. Baš su im postavili to pitanje i, i jedan i drugi, su rekli istovetne stvari - krenite odmah, postepeno zagrevanje motora vam neće napraviti apsolutno nikakvu razliku, a potrošnja goriva za vreme rada u mestu svakako negativno utiče na životnu sredinu. Kad auto stoji, motor ne treba da radi - baš zato svi uvode start-stop sistem. Inače, retko ko u Srbiji kupuje nov auto, pa nema prilike da vidi kako izgleda korisničko uputstvo koje se tad dobije, ali je sve to dostupno na internetu - skinite nekoliko različitih uputstava razlicitih proizvođača i modela automobila. Bukvalno U SVAKOM ćete pročitati isti savet - nakon startovanja motora, krenite ODMAH.
pre 6 godina
Drugar otkinuo naslon sa sedišta, kaže smeta mu. Sad drži ruku na menjaču.
pre 6 godina
Imam utisak da ovo pišu neki samo da otaljaju posao. Držanje ručice menjača uopšte nije škodljivo. A npr. držanje vozila u mestu na uzbrdici tako što se kvačilo pritiska i popušta, neuporedivo je štetnije jer ljušti lamelu. Prečesto kočenje je najbolji način za rasipanje goriva. 30% više troši takav vozač. Pa je još ovde trebalo da nađe mesto i neprekidno i dugotrajno pritiskivanje pedale kočnice umesto da se upotrebi ručna kočnica. I još i ovo: ko koči jako i često, pa usijava diskove, ukoliko prođe kroz neki sloj vode / barice, disk se naglo ohladi i iskrivi.
pre 6 godina
Ako je napolju 30 stepeni motor je automatski zagrejan,manje trosi
Vozac ako nije u miru,balansu,cool,dzaba sve posle,na drugom mestu inteligencija,trecem moral,odgovornost,obuka u voznji,konstantno usavrsavanje teoretsko i prakticno
pre 6 godina
Imam utisak da ovo pišu neki samo da otaljaju posao. Držanje ručice menjača uopšte nije škodljivo.
(ITD, 21. oktobar 2019 17:16)
nisi u pravu a pokusavas da se pravis pametan :)
pre 6 godina
SMOKI
"NE ZNANJE" pravopisa SVOG jezika je gore nego nepoznavanje auta. Govori o bežanju sa časova još u osnovnoj školi.
pre 6 godina
Odmaranje ruke na menjacu jeste stetno za menjac. O tome imate bezbroj tekstova i videa na internetu a naglaseno je i skoro u svakom uputstvu za upotrebu automobila.
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
pre 6 godina
Minut-dva zagrevanja bez turaze je sasvim ok, sve preko toga je previse sa aspekta zagadjivanja.
pre 6 godina
Jel ovo na slici panda?
pre 6 godina
Ako pogledate uputstvo za bilo koji auto, noviji naravno,videcete da lepo pise da motor ne treba grejati uu mestu nego odmah krenuti sa parkinga/garaze.
(C i n i k, 21. oktobar 2019 17:12)
Piše zato što su dužni to da napišu, da njihov auto ne bi bio uzrok jutarnje buke, i da ih neko ne može za to okriviti. A da je zagrevanje blagotvorno, nesporno je. Par min (2 min) je dovoljno u mestu, ali je i potom bitno kako se vozi. Bez velikih potraživanja, to je generalno najvažnije.
pre 6 godina
Zimi- leti meni zagrevanje ne treba . Imam podrum i svaki dan ga parkiram u podrumu .
pre 6 godina
Tekst za ove što vozaju po Ugrinovcima. Pa danas sam tri semafora sačekala na jednom malom skretanju. Koči stani koči stani
pre 6 godina
Nijedan motor se nece zagrejati za 2-3 minuta, tako da odmah znate da je mit. Rad hladnog motora na leru jeste stetan, treba nastojati sto pre krenuti kako bi se sto pre zagrejao, pri tome sto vise voziti izmedju 1700 i 2300 obrtaja. Ono sto jeste bitno je da se, pri apsolutno svakom paljenju (ne vezano da li je motor hladan, ili topao/vruc), saceka 15-20 sekundi pre kretanja (to vazi za auta sa racunarom), dok racunar podesi sve parametre na optimalni nivo (sve pritiske, ventile, senzore, ...).
pre 6 godina
BMW je lepo objasnio, na primeru.
M5 ima dinamički limiter obrtaja u zavisnosti od temperature motora.
pre 6 godina
@panke
vozi ga na nizim obrtajima i zagrejace se
pre 6 godina
Najbolji??? Dizel benzinac ??? ELEKTRICNI!!!!!!!
pre 6 godina
Осим сталног држања руке на мењачи,остало је безначајно. Бесомучна кочења су одраз лошег контролисања возила тј. НЕ ЗНАЊА. ЗА то су криви инструктори и они који су дали дозволу возачу.Млади возачи у 90 посто не умеју да користе ни светла ноћу а камо ли да коче мотором.Уздају се у рефлексе што је велика грешка.Не заборавимо да машина не зна за ЈАОЈЈЈ.
pre 6 godina
treba kočiti "motorom" koliko god je moguće.
(Aleksandar, 21. oktobar 2019 21:13)
evo nikada nisam nikoga pitao, ali tebe moram.
koji auto voziš?
pre 6 godina
"...Kad auto stoji, motor ne treba da radi - baš zato svi uvode start-stop sistem..."
Ja
I 'start-stop' vozila se ne gase prije nego postignu radnu temperaturu.
pre 6 godina
Očigledno nisam. To, zavisnik. Osim zagrevanja u mestu koje je diskutabilno. Što bih pravio buku i zagađivao vazduh kod svoje kuće kad legalno smem ispred tuđe kuće?
pre 6 godina
Ovo za zagrevanje motora je diskutabilno. Mnogi stručnjaci savetuju da se odmah krene sa vožnjom i da nije baš dobro držati auto u leru dok se ne zagreje. Za preteranu upotrebu kočnice se slažem, treba kočiti "motorom" koliko god je moguće.
pre 6 godina
Па друже, како те отац, кад је већ сексиста, не научи да не држиш ногу на квачилу ко каква женетина?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Херцеговац, 21. oktobar 2019 13:18)
.....................
Učili me i ćale i instruktor, ali eto noga sama ostaje na kvačilu. I znaš koliko me briga?? E baš me briga!
pre 6 godina
-Ovo zagrijavanje u mjestu nema smisla, osim kod moje Alfe(boxer motor) koji diže temperaturu u mjestu, što je dobro i za TNG zimi(brže prebaca na plin)!
-Odmaranje ruke na mjenjaču NE MOŽE da ošteti nikakav mrhanizam.
-Ostalo, manje više.
(Dark, 21. oktobar 2019 11:11)
To "zagrevanje" nema veze sa temperaturom vec uljem koje jos nije zaslo dovoljno u sve delove motora koje treba da podmazuje i hladi pogotovo kad je ulju smanjena viskoznost zbog hladnoce.
Ja sacekam da na boardu smanji potrosnju u leru sa 1.2 na 0.8l po satu sto je mozda minut.
pre 6 godina
Ne cekas da se zagrije motor nego sacekas tih 2y3 min da se ulje razlije po motoru tako da nema trenja. Sto se mjenjaca tice zbog konstantnog pritiska izlize ae granicnik rikverc prva pa se mijesaju brzine.
pre 6 godina
@Polidor A ti se inače brineš za pojedince... Bolje si kupi kola!
pre 6 godina
Od svega pomenutog i nepomenutog 'samo' drzim nogu na kvacilu. Znam da je lose, ali gradska voznja zahteva cesto menjanje brzine pa se noga ulenji i odomaci na kvacilu. Inace otac mi je blagi seksista pa me je ucio da ne moram uvek da drzim volan sa obe ruke ("kao zene koje su tek sele za volan") nego da odmaram ruku na menjacu. Posle godina iskustva nekako mi je prakticnije da mi ruka bude pri menjacu u gradskoj voznji.
pre 6 godina
Pa vozim automatika pa ne vidim kako moze ruka smetati zaista (a ni da je manuelni), auto takodje kada krecete vozite na malim obrtajima i brzinama dok se ne zagreje, to stajanje u mestu 20minuta je bukvalno balkanski mit. Kvacilo ne valja da se haba konstantim gazenjem ali u normalnoj meri nije to nesto strasno. Jedino sto je lose je lepljenje za branik, to treba izbegavati, nekada kada hocu da poteram malo nekog ko se vuce kao manijak upalim duga i zakacim mu se nazad ali i to retko. Sada ce ljudi da daju minuse ali nisu svesni ni da kretenski spora voznja remeti saobracaj, svi se krecu nekim brzinama i neko vozi duplo sporije, covek prati tok voznje i iznenadi ga neka budala sa 5 na sat u nekom delu puta.
pre 6 godina
Jedna od vecih urbanih legendi, drzanje ruke na menjacu mu steti...
pre 6 godina
Da da, zagrevajte motor u leru, pogotovu zimi... i onda menjajte akumulator na mesec dana, ili ostanite negde na putu u sred zime.
Auto se greje 30-ak sekundi do minut. Nekada mora da stoji duze da bih odmaglio stakla, ali sto se pre krene, to bolje.
Ruka mora da bude pri menjacu, jer je kontrola obrtaja kljucna u bilo kojoj kriznoj situaciji. Ne mozes mahnito da okreces volan svakako u visem stepenu prenosa, i pri velikoj brzini jer se prevrces, tako da ne znam cemu dve ruke. Zlo i naopako da pri brzini vecoj od 30 pocnes da "motas sa obe". Dve ruke su samo bitne pri isparkiravanju i slicno kada je teze okretati volan jer auto gotovo stoji i pri mimoilazenju na uskom prostoru zbog preciznosti.
Noga za kvacilo se uvek odmara, jer se kvacilo koristi samo kod promene brzine i neposredno pred stajanje. Ovo je izuzetno bitno pogotovu na duzem putovanju, kada udovi hoce da utrnu, a i ne znas, i onda imas smanjenu moc reakcije. Sve sto mozes, odmaras sto vise.
Zaboravite na glupo trucanje o alkoholu, stres, umor i smanjena koncentracija su ubice broj jedan.
I kada se prica o losim putevima, losoj signalizaciji, nije tu presudno da ces ti naleteti na rupu i sleteti sa puta, to se zaista retko desava. Presudno je sto rasipas paznju na gomile tih sitnih "ometalica", i opet se umaras, dizes stres i smanjujes koncentraciju.
pre 6 godina
Najlosija navika je spora voznja, bolje uzmite bicikl ide istom brzinom, nego sto konstantno kocite saobracaj. Spori vozaci su opasniji od ruke na menjacu.
pre 6 godina
Za pametne tvrdnje o tome da ne treba zagrejati motor: klip hladnog motora nije krug, već elipsa. To je zato što je većina materijala u klipu koncentrisana na mestina gde se oslanja bolcn, zbog čega se širi neproporcionalno. Elipsa je tako sračunata, da kada se zagreje, postaje krug i tada je optimalan za rad. Znaši kraće zagrevanje u mestu koristi motoru, a zimi treba da je nešto duže. Naravno da ga ne treba grejati 10 minuta. Tvrdnja da kretanje sa potpuno hladnim motorom ne šteti služi za smanjenje potrošnje goriva, ali se pri tome smanjuje i radni vek klipova. Inače karike se uvek okrugle,što povećava habanje hladnih klipova. Dodajte tome da je tvrdoće materijala cilindara (kružnog preseka) nekoliko puta veća od tvrdoće materijala klipa, pa zaključak izvedite sami. A davati konstatacije smeta - ne smeta bez ikakvog tehničkog objašnjenja je na nivou političata, a ne ozbiljnih ljudi.
pre 6 godina
Naravno da motor treba da se zagreje pre povecanja broja obrtaja koje je neophodno da bi se automobil pomerio. Bez obzira na tip motora, ulje mora da se zagreje i temperature unutar motora moraju da se uravnoteze kako bi se postigao optimalan rad. Pilot aviona, bez obzira da li u pitanju cessna ili airbus, nece povecati broj obrtaja pre nego sto motor postigne radnu temperaturu jer zna da remont motora na cesni kosta 15-20 hiljada dolara, a na airbusu ko zna koliko. Samo se vozaci automobila prave pametni, jer znaju da ce taj auto uvaliti nekome.
Isto vazi i za zaustavljanje motora, pogotovo posle voznje na visokim obrtajima, treba sacekati minut-dva da se temperature ujednace.
pre 6 godina
Па друже, како те отац, кад је већ сексиста, не научи да не држиш ногу на квачилу ко каква женетина?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Херцеговац, 21. oktobar 2019 13:18)
.....................
Učili me i ćale i instruktor, ali eto noga sama ostaje na kvačilu. I znaš koliko me briga?? E baš me briga!
pre 6 godina
Vožnja automobila je loša navika.
Ako već morate da vozite idote negde van grada. Vazduh smrdi!
pre 6 godina
-Ovo zagrijavanje u mjestu nema smisla, osim kod moje Alfe(boxer motor) koji diže temperaturu u mjestu, što je dobro i za TNG zimi(brže prebaca na plin)!
-Odmaranje ruke na mjenjaču NE MOŽE da ošteti nikakav mrhanizam.
-Ostalo, manje više.
pre 6 godina
Moj auto zimi ne moze da se zagreje za tih 3-4 minuta, tako da mi je isto vozio odmah ili cekao. Plus, nije dokazano da drzanje ruke steti menjacu, neki cak pricaju da to ne pravi nikakvu razliku ili je ona minorna.
pre 6 godina
Zagrevanje motora pre pokretanja vozila nema pojma sa mehanikom i elektronikom, i to je stvar lose navike.
pre 6 godina
Najbolji??? Dizel benzinac ??? ELEKTRICNI!!!!!!!
pre 6 godina
Ne bih da zvučim kao šovinista, ali u velikoj većini slučajeva ako ispred mene auto "koči" tj. drži nogu blago na kočnici a zapravo ne koči, u pitanju je žena. Takođe slično je ako na semaforu napravi rastojanje od 5m, slobodno neko može da se prestroji ispred.
pre 6 godina
treba kočiti "motorom" koliko god je moguće.
(Aleksandar, 21. oktobar 2019 21:13)
evo nikada nisam nikoga pitao, ali tebe moram.
koji auto voziš?
pre 6 godina
Ne cekas da se zagrije motor nego sacekas tih 2y3 min da se ulje razlije po motoru tako da nema trenja. Sto se mjenjaca tice zbog konstantnog pritiska izlize ae granicnik rikverc prva pa se mijesaju brzine.
pre 6 godina
Pa nije mi ruka teska 85kg pa da steti ako stoji na menjacu, istina moze biti nebezbedno ali stetno ne znam kako.
pre 6 godina
Ima da radim kako ja hocu!
Moje pare moj zivot! Cao
pre 6 godina
Za zagrevanje je glupost. Upalis motor, vezes se, pogledas retrovizore, namestis radio i ventilaciju i kreces. Mnogo korisniji savet je da se prvih 4-5 minuta ne prelazi 3000 obrtaja.
pre 6 godina
Zagrevanje motora je mit, i to već dokazano nema veze sa radnim vekom motora ili sa bilo čim. Najveći problem je vožnja na kratkim relacijama gde motor ne stigne da se zagreje, tada se može pojaviti kondenzacija u zimskom periodu. i to je ono što najviše šteti samom motoru. A da li je zagrejan ili ne, svakako će se zagrejati u vožnji.
pre 6 godina
Zimi- leti meni zagrevanje ne treba . Imam podrum i svaki dan ga parkiram u podrumu .
pre 6 godina
Otvorim vrata, uđem sednem, startujem motor. Kažem “ ha zmaju” i gas patos
pre 6 godina
Ako pogledate uputstvo za bilo koji auto, noviji naravno,videcete da lepo pise da motor ne treba grejati uu mestu nego odmah krenuti sa parkinga/garaze.
(C i n i k, 21. oktobar 2019 17:12)
Piše zato što su dužni to da napišu, da njihov auto ne bi bio uzrok jutarnje buke, i da ih neko ne može za to okriviti. A da je zagrevanje blagotvorno, nesporno je. Par min (2 min) je dovoljno u mestu, ali je i potom bitno kako se vozi. Bez velikih potraživanja, to je generalno najvažnije.
pre 6 godina
Odmaranje ruke na menjacu jeste stetno za menjac. O tome imate bezbroj tekstova i videa na internetu a naglaseno je i skoro u svakom uputstvu za upotrebu automobila.
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
pre 6 godina
Za zagrevanje je glupost. Upalis motor, vezes se, pogledas retrovizore, namestis radio i ventilaciju i kreces. Mnogo korisniji savet je da se prvih 4-5 minuta ne prelazi 3000 obrtaja.
(ucha, 21. oktobar 2019 10:39)
Ne tri nego ne prelaziti 2000 obrtaja.Tri su vec ozbiljno cepanje automobila,jaci automobili idu 200 km/h na tri hiljade obrtaja.
pre 6 godina
To "zagrevanje motora" neki fetiš? Neki će vidim naći način i da greju električni u leru. Nešto kao ono "formiranje baterija", obavezni ritual debila kad kupe novi telefon. Ono "rekao mi trgovac da treba".
pre 6 godina
Privezak na ključu automobila šteti bravi, naravno dok se ključ nalazi u bravi.
Ali ne zbog toga što je privezak težak, nego zbog toga što se privezak konstantni ljulja tokom vožnje, a konstantno ljuljanje labavi bravu i izaziva kvarove.
pre 6 godina
kaže postoje stručnjaci koji tvrde da je rad motora u leru štetan...dobro,kako da ga onda zagrejem a koje u brzini ili da drzim nogu na kvacilu pet minuta dok se ne zagreje i onda ode kvačilo posle deset zagrevanja.pametnjakovići!!!
pre 6 godina
Tekst je apsolutno neekološki i antiplanetarni jer zagovara grejanje 2 miliona motora po 5 minuta svakoga dana samo u Srbiji.
pre 6 godina
Od svega pomenutog i nepomenutog 'samo' drzim nogu na kvacilu. Znam da je lose, ali gradska voznja zahteva cesto menjanje brzine pa se noga ulenji i odomaci na kvacilu. Inace otac mi je blagi seksista pa me je ucio da ne moram uvek da drzim volan sa obe ruke ("kao zene koje su tek sele za volan") nego da odmaram ruku na menjacu. Posle godina iskustva nekako mi je prakticnije da mi ruka bude pri menjacu u gradskoj voznji.
(Iks, 21. oktobar 2019 11:17)
Па друже, како те отац, кад је већ сексиста, не научи да не држиш ногу на квачилу ко каква женетина?
pre 6 godina
Zimi kad he zestok minus, nikad ne bih krenuo iste sekunde, uvek pustim 2-3 minuta da radi.
pre 6 godina
To sa zagrevanjem motora je najobičnija fama. Gledao sam glavne inženjere u Volksvagenu i, mislim, Mazdi na Diskaveriju, u emisiji Megafabrike. Baš su im postavili to pitanje i, i jedan i drugi, su rekli istovetne stvari - krenite odmah, postepeno zagrevanje motora vam neće napraviti apsolutno nikakvu razliku, a potrošnja goriva za vreme rada u mestu svakako negativno utiče na životnu sredinu. Kad auto stoji, motor ne treba da radi - baš zato svi uvode start-stop sistem. Inače, retko ko u Srbiji kupuje nov auto, pa nema prilike da vidi kako izgleda korisničko uputstvo koje se tad dobije, ali je sve to dostupno na internetu - skinite nekoliko različitih uputstava razlicitih proizvođača i modela automobila. Bukvalno U SVAKOM ćete pročitati isti savet - nakon startovanja motora, krenite ODMAH.
pre 6 godina
Imam utisak da ovo pišu neki samo da otaljaju posao. Držanje ručice menjača uopšte nije škodljivo.
(ITD, 21. oktobar 2019 17:16)
nisi u pravu a pokusavas da se pravis pametan :)
pre 6 godina
Ovo za zagrevanje motora je diskutabilno. Mnogi stručnjaci savetuju da se odmah krene sa vožnjom i da nije baš dobro držati auto u leru dok se ne zagreje. Za preteranu upotrebu kočnice se slažem, treba kočiti "motorom" koliko god je moguće.
pre 6 godina
Moj auto zimi ne moze da se zagreje za tih 3-4 minuta, tako da mi je isto vozio odmah ili cekao. Plus, nije dokazano da drzanje ruke steti menjacu, neki cak pricaju da to ne pravi nikakvu razliku ili je ona minorna.
Ivan, 21. oktobar 2019 11:14)
ne samo sto ne moze da se zagreje na debelom minusu u kratko vreme, ajde ga u svici ostavi da se malo zagreje pa da vidis policije iz vedra neba;)
pre 6 godina
Iz iskustva. Zagreje se makar malo dok zatvaras garazu a ako je na parkingu prvi kilometar lagani gas. Drzanje ruke na menjacu stvara kostantan lagani pritisak na viljusku u menjacu koja je u fazi mirovanja ali se naslanja na zupcanik koji se okrece sto dovodi do trenja i vremenom se viljuska istrosi a malo i zupcanik pa posle ili ne primi lepo brzinu ili primi pa izbaci. Noga na kvacilu, trosi se potisni lezaj, druk lager, pipci na korpi kvacila a ako je pritisk noge veci na pedali brze se potrosi lamela. Kod kocenja nikako istovremeno obe pedale. Pedalu kvacila pred samo zaustavljanje. Pritiskanjem obe pedale vozilo se teze zaustavlja i to sam primetio kod nekih mladjih vozaca a imali istog instruktora. Koriscenje rucne obavezno i na ravnom jer tako mehanizam ostaje funkcionalan a ne samo na tehnickom. Kocnicu, (noznu), nekada i na parkingu treba stisnuti do kraja pogotovu ako je auto opterecen. Tada kocioni klipovi maksimalno izlaze i nece biti blokiranja na tehnickom. Zagrejan motor nekada treba i u nizoj brzini isforsirati, pun gas, kako bi se izbacila voda koja se kondezuje u zadnjem loncu (ako nema fabricki ovtor da iscuri), Kod jakog mraza izbegavati startovanje na kratko (benzinci), pomerane i gasenje. Hoce svecice da stradaju, ostaviti par minuta da radi. Itd.
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
(Dragon, 21. oktobar 2019 18:40)
Au covece , nije ni cudo odakle toliko ljubitelja automatskog menjaca, totalna amerikanicazija i odsudstvo vozacke sposobnosti. Sustina je da ljudi voze glupo i agresivno,bez mozga, razuma ,anticipacije desavanja sto rezultuje greskama,potrosnjom i habanjem. Svaki dan vozim po BG i nejasno mi je odakle toliko nasilnih ljudi koji arce vozila bez razuma.
Ovo oko kocenja je samo jedan primer, npr ja vidim da se pali crveno, a neko nabioja gascinu a vidi isto sto i ja a onda nepotrebno koci auto koji je upravo potrosio dodatno energiju da stigne na crveno.Vidi se po stop svetlima koliko i kada koci. Em sto je nepotrebno, em se auto skoro skroz da zaustaviti motornim kocenjem. Na 100K predjenih km, to su drasticne razlike, pogotovo ko vozi po gradu. Zato mi nikada nece biti jasno opsednutost godistem automobila, meni je bitnije kakav mentlani sklop ga je vozio i koliko postuje masinu i zna da vozi. Kocnicu po gradu jako retko koristim i sve je stvar pracenja saobracaja. Slicno je i kod potrosnje goriva.
pre 6 godina
Осим сталног држања руке на мењачи,остало је безначајно. Бесомучна кочења су одраз лошег контролисања возила тј. НЕ ЗНАЊА. ЗА то су криви инструктори и они који су дали дозволу возачу.Млади возачи у 90 посто не умеју да користе ни светла ноћу а камо ли да коче мотором.Уздају се у рефлексе што је велика грешка.Не заборавимо да машина не зна за ЈАОЈЈЈ.
pre 6 godina
Oko zagrevanja:
Viskozitet (tečljivost) ulja veoma zavisi od temperature. Npr. na -10C ono je kao med, dok je pri 100C ono slično mleku. Zazori između dodirnih površina projektuju se da budu optimalni samo pri radnoj temperaturi. Hladan motor se haba neuporedivo jače od toplog. Tada ga treba sačuvati. I zato je VRLO BLAGOTVORNO zagrejati ga pre nego što mu namećemo opterećivanje. A to što proizvođači vozila pišu u svojim uputstvima upali i odmah vozi, to je zato da ne bi u mestu maltretirali okolinu bukom i zagušenjima. To je ovde lepo objasnio @ (zahlen bitte, 21. oktobar 2019 11:55).
pre 6 godina
Ja nemam razvijenu naviku da kocim motorom ali popravljam se.
Sto se tice medjusobnog odstojanja, to sto neko moze da 'uleti' ispred, uopste nije losa stvar. Ako idemo i 10km/s i ispred mene na svaki minut udje po jedno vozilo, umesto 10km, za sat vremena cu preci 9.7km (60 vozila po 5 metara). Ali je zato 60 vozila bez zastoja promenilo traku. Bez zastoja = veci protok.
Kada bi svi drzali odstojanje tako da svako moze slobodno da skrece iz trake u traku, guzve na autoputu bi bile mnogo redje. Zagusenja upravo i nastaju zbog kocenja ljudi koji ne mogu da se prestroje ili onih koji koce da bi propustili ove prve i posledicne lancane reakcije.
pre 6 godina
Najgora navika je sto pojedinci ne izlaze iz kola. 500 metara je mnogo za njihove cenjene noge da prepesace.
pre 6 godina
Glavni sam mehaničar u jednom ovlašćenom servisu jednog velikog brenda.Optimalno vreme zagrevanja motora kako zimi na debelom minusu ,tako i leti je 10 sekundi od starta motora u mestu.Nakon toga laganim voznjom se zagreje ulje menjaca i to je sasvim dovoljno.Sve preko toga previse haba motor i menjač.Na semaforu izbacis iz brzine kad si u mestu.Tako ustedis kvacilo za dobar procenat.Klimu ugasiš 2 do 3 minuta od destinacije panpustis ventilator na najace .To da nema da se sakuplja vlaga u sistemu i da smrdi....itd
pre 6 godina
Pravilno se vozi: Gas patos, kočnica, pa ponovo gas, obrtaji uvek na 5000/6000o/min desna ruka mobilni, na menjaču, često i na ručnoj za polukružno. Leva ruka, cigareta, dlan na volan i siena.
pre 6 godina
Gospode... kako ružne cipele!
pre 6 godina
SMOKI
"NE ZNANJE" pravopisa SVOG jezika je gore nego nepoznavanje auta. Govori o bežanju sa časova još u osnovnoj školi.
pre 6 godina
Zagrevanje motora je mit, i to već dokazano nema veze sa radnim vekom motora ili sa bilo čim. Najveći problem je vožnja na kratkim relacijama gde motor ne stigne da se zagreje, tada se može pojaviti kondenzacija u zimskom periodu. i to je ono što najviše šteti samom motoru. A da li je zagrejan ili ne, svakako će se zagrejati u vožnji.
(Marko Kraljević - Musina noćna mora, 21. oktobar 2019 11:12)
Naprotiv!
3/4 svog životnog veka motor potroši u periodima zagrevanja, a u celokupnom potonjem radu, kao zagrejan, haba se svega 25 %. Taksistima motori traju dugo i lepo pošto sa jednim hladnim startom oni pređu dnevno i po 500 km, dok ostali tu pređenu kilometražu popune sa 20-tak hladnih startova.
pre 6 godina
Nijedan motor se nece zagrejati za 2-3 minuta, tako da odmah znate da je mit. Rad hladnog motora na leru jeste stetan, treba nastojati sto pre krenuti kako bi se sto pre zagrejao, pri tome sto vise voziti izmedju 1700 i 2300 obrtaja. Ono sto jeste bitno je da se, pri apsolutno svakom paljenju (ne vezano da li je motor hladan, ili topao/vruc), saceka 15-20 sekundi pre kretanja (to vazi za auta sa racunarom), dok racunar podesi sve parametre na optimalni nivo (sve pritiske, ventile, senzore, ...).
pre 6 godina
Zlo i naopako da pri brzini vecoj od 30 pocnes da "motas sa obe". Dve ruke su samo bitne pri isparkiravanju i slicno kada je teze okretati volan...
(Nix, 21. oktobar 2019 16:03)
E moj Nix, profesionalno se bavim voznjom u specijalnim jedinicama, na poslovima zastite VIP. Zavrsio sam najbolje obuke u escort driving koje trenutno postoje na svetu.
To sto tvrdis je toliko pogresno...obe ruke se uvek drze na upravljacu. Kad dodje do gubitka kontrole nad vozilom i dve su ti premalo. Ako ti desna ruka nije odmah na upravljacu kad dodje do proklizavanja, zavrsio si karijeru.
pre 6 godina
Da li auto grejati ili ne pise u knjizi koju dobijete uz vozilo.
Kod mene jasno pise da se NE ceka vec odmah krene laganim gasom jer ce na taj nacin ulje sa dna biti podignuto brze i mltlr ce poceti brze da se optimalno podmazuje.
pre 6 godina
Upalis auto i krenes i dok se ne zagreje voziti drugom ili trecom i ne preko 2 000 obrtaja.
pre 6 godina
citat: "Drzanje odstojanja je manir."
Pre svega je praktičan razlog... Ko to radi ugrožava i sebe i druge jer je glup pre svega... nakon toga dolazi "manir" i "bonton" jer em si glup što ugrožavaš druge em navlačiš nervozu onom ispred koji je pod tenzijom...
Nekoliko puta da mi nije bilo žao svog auta, poželeo sam da naglo zakočim, čisto da glupak iza em oseti čelom koje marke tvrdoće mu je volan em da oseti i kaznu jer bih zvao policiju što sam udaren od pozadi...
pre 6 godina
Pusti ti mene sto drzim ruku na menjacu, upravo sam zavrsio posao i zaticem odvaljen retrovizor na parkingu. Naravno da frajer/riba nije ostavio kontakt telefon. Drugi put ove godine ista scena. Sta cemo sa tom bagrom?
Uvesti zakon za "hit and run" da vlasnik ima pravo da ti ljuljne jednu roditeljsku naravno nakon sto mu platis stetu i kaznu policiji. Jer sve je to posledica ne udaranja samara na vreme.
pre 6 godina
Strucnjaci iz Toyote su rekli da ce motor, koji se upali i greje 1 minut pre nego se auto pokrene iz mesta, trajati 100.000km duze od onog, koji se upali i odmah krene.
Radi se o tome da posle duzeg stajanja ulju treba vreme da procirkulise kroz ceo motor i dodje do svakog dela. To vreme zavisi dosta od gradacije ulja i temperature. Ako mu na 20 stepeni treba 10 sekundi, na -20 ce mu trebati 45 sekundi.
Kad je svaki deo namazan uljem, krece se lagano (sto neko rece do 2000-2500 obrtaja) i vozi lagano do punog zagrevanja - otprilike 15 minuta voznje. U toj laganoj voznji se zagreva menjac i njegovo ulje (kojem ne steti onaj prvi minut u mestu).
Smatram da je pored broja obrtaja bitno i to kojom brzinom postizete tih 2000-2500 obrtaja, odnosno da li prilikom prebacivanja u visu stiskate papucicu do patosa, pa na 2000-2500 prebacujete u sledecu ili lagano ubrzavate do 2000-2500 obrtaja. Ne valja naprezati delove, koji nemaju propisane tolerancije, jer nisu na radnoj temperaturi.
pre 6 godina
"Iako su savremeni motori mnogo praktičniji kada je u pitanju ovaj element, i njima prija zagrevanje 2-3 minuta. "
Kad upalim auto i ne krenem u roku od 10s izlazi mi obavestenje da ne zagrevam auto dok stoji (2013 Golf)
pre 6 godina
Ako pogledate uputstvo za bilo koji auto, noviji naravno,videcete da lepo pise da motor ne treba grejati uu mestu nego odmah krenuti sa parkinga/garaze.
pre 6 godina
Imam utisak da ovo pišu neki samo da otaljaju posao. Držanje ručice menjača uopšte nije škodljivo. A npr. držanje vozila u mestu na uzbrdici tako što se kvačilo pritiska i popušta, neuporedivo je štetnije jer ljušti lamelu. Prečesto kočenje je najbolji način za rasipanje goriva. 30% više troši takav vozač. Pa je još ovde trebalo da nađe mesto i neprekidno i dugotrajno pritiskivanje pedale kočnice umesto da se upotrebi ručna kočnica. I još i ovo: ko koči jako i često, pa usijava diskove, ukoliko prođe kroz neki sloj vode / barice, disk se naglo ohladi i iskrivi.
pre 6 godina
Kriv sam jedino za držanje ruke na menjaču tokom vožnje. Ali tu (priznajem, lošu) naviku stiče svako ko 90% kilometraže pravi po zakrčenim beogradskim ulicama i vozi auto s manuelnim menjačem. Tu čovek nema ni vremena da posle promene brzine vrati ruku na volan jer već treba da ponovo menja brzinu, naviše ili naniže!
Ako budem pri parama, moj sledeći auto će obavezno biti automatik jer mi se baš smučilo ono, pritisni kvačilo, promena brzine, otpusti kvačilo, pa sve ispočetka u sledećih 10-15 sekundi!
pre 6 godina
trojica na braniku iza hitne pomoći.
pre 6 godina
Ne znam gde ste nasli podatak da motor treba da se zagreje.
Cak sta vise, u uputstvima za koriscenje automobila pise da se krene odmah, sa manjim brojem obrtaja i da se motor zagreva tokom voznje.
Jedini izuzetak su temperature ispod nule, kada neki proizvodjaci preporucuju minimalno zagrevanje u mestu.
Inace, zagrevanje motora u leru nije bas efikasno, je rmotor radi na prazno, bez opteredcenja, pa i ne generise mnogo toplote.
Takodje, i transmisija trazi zagrevanje, i zato je najbolej da se ceo automobil zagreva tokom neznije voznje u prvih nekoliko kilometara.
U mnogim zemljama zapadne Evrope je zakonom zabranjeno zagrevanje u mestu zbog uticaja na zivotnu okolinu.
O ostalim losim navikama je bespredmetno raspravljati, kvalitet voznje drasticno opada jer je populacija ili opsednuta samo sobom i svojim potrebama, ili nisu shvatili potrebu postovanja saobracajnih propisa.
pre 6 godina
Drugar otkinuo naslon sa sedišta, kaže smeta mu. Sad drži ruku na menjaču.
pre 6 godina
Očigledno nisam. To, zavisnik. Osim zagrevanja u mestu koje je diskutabilno. Što bih pravio buku i zagađivao vazduh kod svoje kuće kad legalno smem ispred tuđe kuće?
pre 6 godina
@(Duca, 21. oktobar 2019 13:31)
ala si se nalupao. Imaš li predstavu koliki je proces napraviti elipsu i koja vrsta obrade i mašina se koristi za to?!
Svi se obrađuju na strugu ,a ja u .... poljubim onog ko na strugu napravi elipsu.
pre 6 godina
Za moj auto u uputstvu za Nacin Voznje -Pokretanje pise:Nemojte da zagrevate motor tako sto,dok vozilo stoji,pustite da radi u leru ili na vecem broju obrtaja:u tim uslovima zagrevanje motora je mnogo sporije,povecava se potrosnja goriva i emisija stetnih gasova.Zato je bolje da odmah polako krenete,izbegavajuci vece brojeve obrataja motora.Na ovaj nacin,motor ce se brze ugrejati.
To je sto se tice tog dela.
Za menjac pise:Nemojte da vozite tako da vam se ruka odmara na rucici menjaca jer bi takvo opterecenje,ma kako lagano bilo,s vremenom moglo dovesti do prevremenog trosenja unutrasnjih elemenata menjaca.
Uputstvo ima 182 stranice,ima vrlo zanimljiv stvari i saveta.
Pa ko kako voli.
pre 6 godina
(ja, 21. oktobar 2019 15:32
Od spore vožnje opasnija je samo brza vožnja.
pre 6 godina
Minut-dva zagrevanja bez turaze je sasvim ok, sve preko toga je previse sa aspekta zagadjivanja.
pre 6 godina
Ova sa slike iz manuelnog presla na automatik pa levom refleksno nagazila na "kvacilo" kad ono kocnica i zabola u mesto, naravno.
pre 6 godina
Drzanje odstojanja je manir.
pre 6 godina
Jel može da prokomentariše neki mašinac u vezi zagrevanja auta? I neka se potpiše tako jer sve ostale komentare uzimam sa rezervom!
pre 6 godina
Vidim da neko tvrdi da treba zagrejati motor, neko kaze da ne treba, ukljucujuci i proizvodjace! Ono sto para usi je tvrdnja da rad motora u leru pojacava habanje! Sto je notorna glupost. I to nema veze sa tim kako kazu “danasnji motori” su drugaciji zbog ovog ili onog! Ne nisu!!! Sus motor je sus motor! Potrebno je malo vremena da se iz mirovanja motor podmaze i to je to! Ne treba ga grejati u leru sat vremena ali svakako sacekajte pola minuta, pogotovo u debelim minusima.
pre 6 godina
Jel ovo na slici panda?
pre 6 godina
Ovo "nabijanje" na branik, sviranje, blicanje, uletanje u prazan prostor je nevaspitanje i bahatost. Mrzim to da vidim!
pre 6 godina
Dizel nije za česte i kratke relacije, kao što je slučaj u nekim malim mestima, zato što ne stiže da se zagreje na optimalnu temperaturu, a vožnja pothlađenog motora nije preporučljiva iz mnogo razloga. Za tu namenu su bolji benzinci! Sa druge strane, dizeli su mrcine kada se lepo zagreju. Možeš preći preko hiljadu kilometara bez pauze.
pre 6 godina
a lakat leve ruke kroz prozor i 'dziberska' poza desna ruka skroz ispruzena ka volanu pri tome kriveci glavu na levo ka prozoru? a da, nisu bili po nasim drumovima ...
pre 6 godina
@Polidor A ti se inače brineš za pojedince... Bolje si kupi kola!
pre 6 godina
Ako je napolju 30 stepeni motor je automatski zagrejan,manje trosi
Vozac ako nije u miru,balansu,cool,dzaba sve posle,na drugom mestu inteligencija,trecem moral,odgovornost,obuka u voznji,konstantno usavrsavanje teoretsko i prakticno
pre 6 godina
Sve profesionalci. Vozio sam ko zna koliko auta, nebitno da li je auto sa V8 motorom ili neki dizel 1.6, ili benzinac manji od 2.0, kada je preko noći bilo 2-3 stepena ili manje koji god auto da upalite mozete da cujete motor kako bruji i čuje se jače nego kad ima radnu temperaturu. Uvek, ali uvek sam sacekao da smiri zvuk, tj rad. Pola minuta do minut maksimum. Ne morate samo da vozite, nego pratite vas auto. Slusajte motor, sto bi rekli ‘spojite se’ sa autom. Da li vi kada se probudite ujutru skačete odmah? Pa ne. Najjaci su mi ljudi koji su u fazonu ‘ne treba cekati nista’ pa je izbijaju iz servisa, jos ga nabijaju u obrtaje cim krenu. I onda posle ‘pa pokvaren’, cudo? Au cudo.
pre 6 godina
-Ovo zagrijavanje u mjestu nema smisla, osim kod moje Alfe(boxer motor) koji diže temperaturu u mjestu, što je dobro i za TNG zimi(brže prebaca na plin)!
-Odmaranje ruke na mjenjaču NE MOŽE da ošteti nikakav mrhanizam.
-Ostalo, manje više.
(Dark, 21. oktobar 2019 11:11)
To "zagrevanje" nema veze sa temperaturom vec uljem koje jos nije zaslo dovoljno u sve delove motora koje treba da podmazuje i hladi pogotovo kad je ulju smanjena viskoznost zbog hladnoce.
Ja sacekam da na boardu smanji potrosnju u leru sa 1.2 na 0.8l po satu sto je mozda minut.
pre 6 godina
@panke
vozi ga na nizim obrtajima i zagrejace se
pre 6 godina
Ajde sta se lozite, moraju nesto da pisu...
pre 6 godina
"Navika predugog i čestog kočenja" (???) Ne kontam ovo... Kakve ovo veze ima s navikom? Valjda je potreba za tim, a ne navika! Koja budala koči jer je, eto, navikao?
Posle ovoga svega ne preostaje ništa drugo nego da okačim ključ o klin!
(Dragon, 21. oktobar 2019 18:40)
Stvar je u tome što na dugim i većim nizbrdicama ljudi ne prešaltaju na nižu brzinu da bi smanjili brzinu kretanja - kočili motorom nego drže pritisnutu papučicu kočnice po 1-2 minuta bez prestanka što može dovesti do pregrevanja pakni i blokiranja točkova...
pre 6 godina
"...Kad auto stoji, motor ne treba da radi - baš zato svi uvode start-stop sistem..."
Ja
I 'start-stop' vozila se ne gase prije nego postignu radnu temperaturu.
pre 6 godina
Da li je pomenuto negde kao losa navika,nedavanja migavca prilikom promene pravca kretanja. Mislim da treba posebna obuka za vozace o postojanju i funkciji migavca na kolima.
pre 6 godina
Tekst za ove što vozaju po Ugrinovcima. Pa danas sam tri semafora sačekala na jednom malom skretanju. Koči stani koči stani
pre 6 godina
@(Nix, 21. oktobar 2019 16:03)
Ah, ti si jedaan od onih koji bolje voze u alkoholisanom stanju nego trezni.
Vezano za tekst, ne brinite previše o grejanju motora, menjaču, lameli itd. jer teško da možete da uradite nešto vašem novom autu što mu nisu već uradili predhodni vlasnici gazeći ga 350k km.
pre 6 godina
BMW je lepo objasnio, na primeru.
M5 ima dinamički limiter obrtaja u zavisnosti od temperature motora.
86 Komentari
Sortiraj po: