Sreda, 07.08.2019.

09:00

Gde je sve po zakonu dozvoljeno, a gde zabranjeno parkiranje

Izvor: B92

Gde je sve po zakonu dozvoljeno, a gde zabranjeno parkiranje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

86 Komentari

Sortiraj po:

CJC

pre 4 godine

Priča mi ujak (iz pravno uređene države, znači ne Srbije) kako kod njih rešavaju fenomen zvan "4 migavca"...prvi put kad nije mogao da nadje parking, upalio sva 4 da dostavi robu, u roku od minut dolazi policija i on im pošteno kaže da nije mogao da nadje parking i da je zato ukljucio sva 4...kazna za nepoznavanje propisa i izazivanje potencijalne opasnosti u visini prosečne srpske plate.
Drugi put kad je to uradio, u roku od minut opet panduri...ovaj put je slagao da mu nesto nije uredu sa kamionom...u roku od par minuta dolazi šlep služba da ga nosi...cena usluge - prosečna srpska plata.

Od tada kruži po sat vremena ako treba. Ovaj bahati narod razume samo kad ga odereš, 50 evra da mu uzmeš 2 puta, nikad više mu neće na pamet pasti. A ne da u NS po bulevarima kao zmijicu da igram kad vozim. Neverovatno nekulturni, bahati i nepismeni "vozači".

Hehe

pre 4 godine

@(the land of the dead!, 7. avgust 2019 21:52)

Ne nisam nikad stao na minut sa sva 4 samo da odem da kupim nesto, ako se i zaustavim negde sa sva cetiri, to je da izbacim putnike i odmah nastavim dalje, ali uvek gledam da stanem tako da ne smetam onima iza mene. Ako sam solo, parkiram se na predvidjeno parking mesto, pustim sms za parking ukoliko sam u zoni i zavrsim posao, pa makar sve trajalo minut, bez obzira sto znam da za minut necu dobiti kaznu. Po meni je to normalno ponasanje, a primitivizam koji se svaki dan vidja kod nas, a mnogi komentari to i potvrdjuju se resava kao u Nemackoj, a to se ovde nece nikada desiti.

Aleksandar

pre 4 godine

Svi se zale kako nema parkinga, a nikom ne pada na pamet da se parkira na vise od 10m dalje od svoje destinacije, i svi bi svuda kolima... Ako nema ispred baste kafica direktno onda je to skandal. Mozda fali metro, al ni vecinski mentalni sklop ne pomaze.

marko

pre 4 godine

U Nisu, svakog jutra gospodjica kod glavne autobuske stanice ostavi auto na sred trake bez ikakvog signala i predje preko u agenciju gde radi, vozac kamiona firme Matijevic svakog ponedeljka po izvrsenom istovaru robe izadje iz jednosmerne ulice direktno na semafor, jer je tako krace, sve u svemu Texas.

Key

pre 4 godine

Molim čitaoce ovog člakna, da li postoji znak zabranjeno parkiranje u Srbiji, kod nas je svuda i uvek zabranjeno parkiranje i zaustavljanje.
Nemoguće da nigne u Srbiji nije dozvoljeno zaustavljanje vozila.
Ovo je samo jedan od probelma projektovanja saobraćajne signalizacije, a imate koliko hoćete, nelogična ograničenja brzine, naseljena mesta bez prekida, nedostata znakova za prestanak zabrana....
Posle se svi čudiom zašto se ne poštuju saobračajni znaci.

Lex malo manje specialis

pre 4 godine

Zakoni su relevantni ako vaze za sve, svaki zakon koji ne vazi za Ziku i Peru ali vazi za sitnu boraniju treba bojkotovati. Poceti od poreza i kazni pa kad vladajucoj klasi presusi budjelar mozda se nesto i promeni.

Boki Bgd.

pre 4 godine

@loki
Očigledno da nisi vozač već samo pešak i razumem tvoje mišljenje do nekle.U Japanu vozač nema pravo da kupi automobil dok ne obezbedi parking za isto i priloži potvrdu za to.To košta ali tamo u uređenom svetu država je obezbedila parkinge i garaže i ima izbora a ovde kod nas je suprotno,sve više vozila a malo novih garaža i parkinga.Na Konjarniku posle 40 godina napravljen parking i umesto 80 novih mesta(pisalo na tabli tokom gradnje) dobismo 57 mesta i parče livade koja zvrji
prazna.Država debelo profitira od auto industrije,porezi,registracije,,osiguranja,delovi,gorivo...a ne prati adekvatno potrebe saobraćaja i vozača.Sasvim drugo pitanje je bahato parkiranje.

ikodije

pre 4 godine

pauka ima gde ne treba a nema ga gde treba... obidjite institut za majku i dete i svako jutro, trotoar na potezu od ulaza do ulice sa benziskom stanicom je nakrkan automobilima... shvatam da nema mesta za parkiranje tamo ali treba videti kako se ljudi sa decom lomataju delom puta za automobile... kolica...

Coyote

pre 4 godine

Problem sa parkiranjem, nedostatkom parking mesta i bahatim parkiranjem se resava na samo jedan način. Emigrirate u neku uredjenu zemlju i to je to.

xD

pre 4 godine

Jel se seca neko onog mission impossible filma, bese u indiji....? Onaj auto parking sto AI kompjuterski sam pomera spratove parking mesta. To ima I u Japanu. E posto smo mi 100 godina iza njih, razumem da ne mora tkao nesto ali stvarno mislim da smo u mogucnosti da se masovno ili pod zemljom parkinzi svuda prave ili na sprat normalno.... Cist beton... I to sve moze da se uradi od naseg poreza koji placamo...ali ne, bolje je da se Taj isti porez ukrade....

Sinke_

pre 4 godine

Ovako uveli nam zonu genijalci.
Prosirili ceo Vracar da bude.
I tako nasu ulicu pretvorili u jednosmernu i uredno nacrtali parking mesta sa jedne strane ulice suprotne mojoj garazi.
Po zakonu tu ne bi ni smeli da budu parking mesta. Cela ulica je uzana i trotoari isto tako.
Definitivno slobodnog prostora (od ivice parking mesta iscrtanog do trotoara sa druge strane) za prolaz vozila nema 3m. Mozda max 2,5.
Ja iz moje garaze ne mogu da izadjem i udjem kada neko uredno stane na obelezeno parking mesto.
Stavili su parking mesta tik ispred hidranta bukvalno se blokira hidrant.
Par komsija se bunilo isti problem kao mi su imali pisali zahteve i odobrili su im uklanjanje parking mesta.
Ukratko strucnjaci su izasli na teren sa skicom parcela samo (bez obelezenih garaza icega) i crtali majstori onako proizvoljno kako oni misle da treba bez ikakvog strucnog misljenja.
Sad nama ostaje da se pojedinacno borimo ili jos bolje kad bi mogli celu ulicu da nam uklone parking mesta. U ulici koja je od ivicnjaka do ivicnjaka siroka 4m jednostavno nema zakonski mesta da nam iscrtaju zonu.
Ali eto zona nam je tu od 8 jula.
Hvala im!

midolare

pre 4 godine

Sto se tice Loznice sve tacke zakona saobracaja o parkiranju vozila se krse na svaka 2 metra osim one sa tunelom, zato sto ga nema....

Made in Serbia

pre 4 godine

Napisite pravila voznje u kruznom toku da nemoze ovaj iz unutrasnje prema ostrvu trake mene u spoljnoj traci da presece kad se njemu izlazi napolje. Neznam kako je u ostalim mestima ali ovo govorim iz iskustva u NS. Trebali bi nasi ljudi da posete jos jednom auto skole a onima sto kace na net snimke“dinamicne voznje“ oduzeti im dozvole dozivotno!
(molim vas b92, 07. avgust 2019 13:00)

Nisi rekao gde se uključio vozač u unutrašnjosti ostrva? On se vozi unu. trakom sigurno trećinom toka već, pa si u obavezi da ćutiš i knjigu saob. pravila ponovo u šake.

1) ako izlaziš na prvi, drugi izlaz iz KT - spoljnom se vozi.... treći, četvrti - unutrašnjom i UVEK gledaj da voziš polako i UVEK gledaj iza da li ima neki moron koji ne zna ovo

2) ne menjaj trake u KT

toma neimar

pre 4 godine

Komšija, nisu samo ta dva kafića sporna. Ceo Neimar i Čuburu, rezidencijalni deo grada koji je bio miran i porodičan, su pretvorili u mesto kafića i restorana. "Vronski" na uglu Inter brigada i Braničevske ima živu muziku leti do 2, 3 sata iza ponoći. Iz restorana se širi miris ribe, roštilja i pomfrija, turiraju se motori, ženke ciče i vrište, alfa mužjaci riču, dok u kolima trešti treš muzika sa Teheranskim ritmom i zavijanjem. Hram Svetog Save su opkolili kafićima, uskoro od zgrada koje su nikle i koje niču neće mi da se vidi. I sve te kreature dolaze kolima. Strašno.
(Čubura je Raj, 07. avgust 2019 21:20)
na žalost , komsija od reči do reči si u pravu ....

trajce

pre 4 godine

Bio skoro prijatelj koji živi u Švajcarskoj kod nas. Izađemo jedno veče do grada (Kragujevac), da malo prošetamo. Kod Velikog parka, parkiramo automobile pored kasarne. Ne plaća se, ima mesta jer je dugačak pravac.
On parkira, preparkirava, ponovo pokušava... pitam ga šta radi?
Kaže: "Ma nagazio sam malo liniju točkom, pa da ga preparkiram!"

Ja, i ako znam da je u pravu... frapiran!? Ma niko to ne gleda ovde, ali opet... prođu mi kroz glavu svi oni džipovi koje redovno viđam po parking mestima za invalide... Biće da je njima najteže izgleda? Ili onima koji da bi došli do bankomata, oba ezno parkiraju na ista tako obeležena mesta.
Naš mentalitet je čudo. Ja recimo predlažem kazne kao što ih ima u Skandinavskim zemljama - kazna iznosi određeni procenat od vrednosti auta. 1% recimo... ili 3%. Tako će svaki vozač i te kako biti pogođen kaznom. Pa neka izvole.

erazmo beogradski

pre 4 godine

Od kad je 5m granica? Probajte da bezbedno obidjete vozilo koje parkirano u traci na 5m od raskrsnice/krivine...Pišu kazne za parkiranje u obodnim opštinama - a u krugu dvojke ne smeju nos da promole...Baš da vidim pauka i komunalce oko Kalenića, u centru grada ili ispod Studentskog trga...Bahatih kolko hoćeš - i to onih koji ozbiljno ugrožavaju živote ostalih učesnika u saobraćaju...Sede po kafićima opušteno jer ZNAJU DA NEMA KO da ih uhapsi/kazni...:(

Svrha

pre 4 godine

Da li neko moze da objasni primenu stavke pod 8) "na putu na kome su kolovozne trake fizički odvojene, osim ako je to dozvoljeno saobraćajnim znakom", u ulici koja ima po 3 trake u jednom smeru?

A da se Bg lepo osamostali i odvoji od Srbije ?

pre 4 godine

Bas me briga za Beograd, Beogradjani s navikli da dahcu jedan drugom u vrat, problem je to sto Beograd, beogradski zakoni, beogradski mentalitet metastaziraju i u druge sredine gde to ne bi moralo. Parking mesta, placanje parkinga, komunalna policija, upravnici zgrada, zgrade umesto kuca, sve same beogradske bolesti koje se prelivaj i u sredine koje su bile drugacije. Beogradjani kao beze iz Beograda ali ga nose sa sobom !

rebro

pre 4 godine

@no name, možda ima nešto što ti ne znaš. Recimo u Pragu gde ja živim je moguće da se plati godišnja renta za parkiranje ispred zgarde u oblastima gde je plava zona iscrtana na kolovozu, a ona se koristi da se spreči da došljaci zauzimaju parking umesto da parkiraju po garažama. Ko parkira u plavoj zoni, a nema nalepnicu da mu je tu odobren parking moraće da plati 20.000 kruna (oko 800 evra) da mu vrate vozilo. Tako da to možda postoji i u Beogradu.

Ћезо рца

pre 4 godine

На пешачком прелазу код Макензијеве 31, испред улаза у седиште ,,Комуналне милиције'', на пример... Проверено више пута.

no name

pre 4 godine

video resenje u novobeogradskim blokovima tacnije blok 70,vrhunski bezobrazluk stanara. naime lancima ogradjuju javna parking mesta plus dodaju table na saobracajne znake "samo za stanare zgrade". gospodo niste vlasnici parking mesta oko zgrade,sram da vas bude a jos vise lokalnu vlast koja se pravi luda. to sto nema dovoljno parking mesta ne daje nikom za pravo da prisvaja javna parking mesta.sta to znaci,kome se cefne uzme lanac i sebi ogradi parking???

the land of the dead!

pre 4 godine

smarate vise sa parkingom, pa sta ako je neko stao na minut nesto da kupi ako nema nigde drugde mesto da stane? kao vi to nikada nista uradili, ukljucili poziciju i izleteli na par minuta kada vam nesto gori da uzmete, ne daj boze lekove? pa sta covek treba da radi?? ne razumem? parking je najgluplja stvar ikada, smanjite saobracaj, uvedite par- Nepar i videcete kako nece biti guzvi, kako ce odmah da bude mesta za parkiranje! i ovo vazi za Beograd samo, ostali gradovi su jos uvek iole funkcionalni po tom pitanju!

Mustafa Aga

pre 4 godine

Ja otishao sa mojom Fatom da posetimo Shedd Aquarium u Chikago...Ovo je bilo pre jedno 6-7 godina...Parkirao ja auto u jednoj ulici...Lepo je svako parkirno mesto obelezeno i ispred mene ima jedno najmanje 50 i vishe automobila...Zavrshili mi sa akvariumom posle 4-5 sati i kad dodjemo gde smo parkirali auto...Kad tamo nema nijedan auto pa ni nasheg...Na samom pochetku tog parkinga ima znak koji pokazuje da je tu dozvoljeno parkiranje do odredjeno vreme samo...Ja taj znak nisam mogao ni videti jer sam bio predaleko a ostali koji su iz Chikaga to verovatno znaju...Moje vozilo je odneo pauk...Ja chak ni svoju auto tablicu ne znam...Onda mi neki ljudi rekli gde da zovem da pitam za svoj auto i oni mi kazu da imaju tamo moj auto...Onda uzmem taksi pa ajde tamo...Platim oko 120 dolara da mi daju nazad auto i posle nedelju dana dodje na kuchnu adresu i kazna policije za nepropisno parkiranje...Shto je josh oko 100 dolara...Od tada strogo vodim rachuna gde se parkiram...

Čubura je Raj

pre 4 godine

@toma neimar, 07. avgust 2019 19:02
Komšija, nisu samo ta dva kafića sporna. Ceo Neimar i Čuburu, rezidencijalni deo grada koji je bio miran i porodičan, su pretvorili u mesto kafića i restorana. "Vronski" na uglu Inter brigada i Braničevske ima živu muziku leti do 2, 3 sata iza ponoći. Iz restorana se širi miris ribe, roštilja i pomfrija, turiraju se motori, ženke ciče i vrište, alfa mužjaci riču, dok u kolima trešti treš muzika sa Teheranskim ritmom i zavijanjem. Hram Svetog Save su opkolili kafićima, uskoro od zgrada koje su nikle i koje niču neće mi da se vidi. I sve te kreature dolaze kolima. Strašno.

v

pre 4 godine

Prodjite Ljuskom uli om na Banovom brdu. Preko puta policijske stanice, na trotoaru uredno parkirani automobili. Naravno njihovi. Pesaci moraju da izadju na ulicu kako bi mogli da prodju dalje. I nikom nista.
I nije drzava kriva nego oni koji su na vlasti. I oduvek je tako

Saul Goodman

pre 4 godine

Prosto kao pasulj. Parkiranje je dozvoljeno samo na mestima gde postoji znak da je dozvoljeno. Na svim ostalim mestima je zabranjeno... Ko to me zna neka ponovo ide u auto školu...

koki

pre 4 godine

Papir trpi sve.Sve je to lepo ali malo ima npr. trotoara gde može vozilo da se parkira a da ostane 1,6 m slobodnog prostora.Pogledajte ulicu Vojvode Stepe gde ima delova gde je trotoar pola metra a vršena rekonstrukcija ulice.90% Konjarnika,Medaka i ostalih naselja parkira na trotoarima jer nema izbora.U praksi je sve drugačije nego u nekom rashlađenom kabinetu gde se donose ponekad apsurdni zakoni.Drugo su bahata parkiranja ispred kafića i drugim nedozvoljenim mestima.Automobili i vozači debelo pune budžet pa bi nadležni trebali da im olakšaju muke a ne samo da kažnjavaju.
(Analitičar amater, 7. avgust 2019 13:18)

Sta tu nije jasno sem sto policija ne naplacuje kazne dovoljno i ne odnosi vozila. Evo pominjes Konjarnik i parkiranje, u Vojislava Ilica parkiraju tako da nema ni 30 cm, a ne 1,6 m. I svi kao nema veze, ko sisa pesake, nek idu po zemlji i blatu.
A onda jedan dan se vracam iz Lidla, lije kisa kao iz kabla, a devojka u kolicima invalidskim gura tockove rukama uzbrdo kroz blato jer nema mesta na trotoaru od bahatih vozaca.
Pa treba kazna da bude milion dinara, da placa do kraja zivota ko parkira tako da ne ostavi 1,6 m. A dodatna kazna da ga stave u kolica i da gura uzbrdo po blatu, kad ga tata i mama nisu vaspitali kad je trebalo.

toma neimar

pre 4 godine

problem u kraju je sledeci ....kafici vule vu i lamartin ulice djordja vajferta uvek ali uvek 10h do 24 h stoje po 10,20 parkiranih po sred skvera po sred ulice jedva prolaze automobili izmedju njih i pauk pored njih prodje i utovari nekog 100 m iznad koji nikome ne smeta , ili parking servis pise kazne ljudima koji 5 min propisno parkirani u zoni !
da kazem tacno sta sam mislio reći : komunalna policija i parking servis sa saobracajcem u njima PRIMAJU MITO u vidu redovnog sledovanja ....

Francis

pre 4 godine

A jel mogu ja svoje garazno mesto da ponesem sa sobom kad treba da se PREVEZEM NEGDE??? Ja imam mesto kod kuce.... i nigde drugde! Pa ne sluzi auto da mi stoji ispred zgrade! Odes u centar, garaza puna, nigde parking mesta, cak ni da se plati! Odes kod nekoga u goste, nemas gde da stanes. Odes do prodavnice, ako nije mega market ili trzni centar opet nema parking! Ljudi, kako ja da dodjem sa zvezdare na novi beograd ako ne zelim da smrdim na stalu svaki dan jer su autobusi kao stale! Kada bih imao nacin da se prevezem u JEDNOM GLAVNOM GRADU a da nije autom, ne bih auto ni imao! Zato, ko ode poslednji, nek ugasi svetlo, zatvori prozore i zakljuca dvaput. Ovde zivota vise nema.

tamo daleko

pre 4 godine

A ko je dozvolio da se grade stambene zgrade po Beogradu bez garaznih mesta, pa se stanari parkiraju po i onako uskim ulicama, i blokiraju ne samo trotoare vec i normalan saobracaj. Zakoni i propisi se ne mogu donositi i sprovoditi polovicno i kako kome odgovara. Planiranje je misaona imenica za nase politicare vec generacijama.

Pazovcan

pre 4 godine

U St Pazovi ispred poste kod semafora stalno parkiraju, iako postoji znak za zabranjeno zaustavljanje, policija slika svaki drugi dan. Ali ne vredi. Narod valjda ima para za kazne.

deda

pre 4 godine

Internacionalnih brigada u Beogradu, jednosmerna od Maksima Gorkog do Nebojšine.
U ulici 2 osnovne škole, vrtić, crkva i stambeni objekti.
Parking servis obeležio trotoar sa obe strane za naplatu, a svi se kreću ulicom pošto je čak i sklanjanje između kola nemoguće.
Pitanje je dana kada će neki vozač i Strahinjića bana da projuri i pokupi neko dete.
Znači PROTIVZAKONITO obeležen parking. Gde je tu grad, država, institucije. To je samo jedna ulica, a mogao bi 1000 da navedem kao primer.

ИБАРСКА ЛАСИЦА

pre 4 godine

Требало би направити апликацију коју могу користити савесни грађани и сликати и пријављивати где се непрописно паркира.....

Zile

pre 4 godine

Čuo sam da u Tokiju ne možeš da kupiš i da registruješ auto ako pre toga ne dostaviš dokaz da za njega imaš obezbeđen parking.Eto ideje.

pps

pre 4 godine

Na jedinom bulevaru u Loznici, decenijama je desna traka služila kao parking. Isti je sada rekonstruisan, a policija se samo voza i slika parkirana vozila. U roku od 7 dana od početka sankcionisanja nema ni jednog jedinog parkiranog vozila. Dakle problem se lako reši, samo ako se hoće.

kako da ne

pre 4 godine

4 migavaca stavljaju u autu jer se oni koriste u slucaju opasnosti, kvar na autu, guzva na putu. Samo kod Srbina ne, kod njega taman super sto ima da ih ukljuci dok skokne da kupi nesto do prodavnice u fazonu ‘necu dugo, pola sata’. Zar nije logicno da je parkoranje dozvoljeno samo gde je parking mesto nacrtano? U Švajcarskoj se zna, ako je nacrtano ti mozes da se parkiran, ako nije onda znaci da tu i ne mozes da parkiras, a kazne variraju u zavisnosti šta i koga si blokirao.

Rekt

pre 4 godine

U Novom Sadu a i Zrenjaninu u svim ulicama/bulevarima sa dve trake ona desna sluzi za zaustavljanje i parkiranje. Verujem da je u celoj banana drzavi tako.

molim vas b92

pre 4 godine

Napisite pravila voznje u kruznom toku da nemoze ovaj iz unutrasnje prema ostrvu trake mene u spoljnoj traci da presece kad se njemu izlazi napolje. Neznam kako je u ostalim mestima ali ovo govorim iz iskustva u NS. Trebali bi nasi ljudi da posete jos jednom auto skole a onima sto kace na net snimke“dinamicne voznje“ oduzeti im dozvole dozivotno!

Analitičar amater

pre 4 godine

Papir trpi sve.Sve je to lepo ali malo ima npr. trotoara gde može vozilo da se parkira a da ostane 1,6 m slobodnog prostora.Pogledajte ulicu Vojvode Stepe gde ima delova gde je trotoar pola metra a vršena rekonstrukcija ulice.90% Konjarnika,Medaka i ostalih naselja parkira na trotoarima jer nema izbora.U praksi je sve drugačije nego u nekom rashlađenom kabinetu gde se donose ponekad apsurdni zakoni.Drugo su bahata parkiranja ispred kafića i drugim nedozvoljenim mestima.Automobili i vozači debelo pune budžet pa bi nadležni trebali da im olakšaju muke a ne samo da kažnjavaju.

rebro

pre 4 godine

@Smuleco, hajde u Pragu probaj da parkiraš gde ti volja. Na stranu to što je zakon takav da ako nije izričito dozvoljeno parkiranje onda je u svakom drugom slučaju zabranjeno. A posebna priča je plava zona po kolovozu gde smeju da parkiraju samo oni kojo tu žive i vlasnici električnih automobila. Živo me zanima gde bi parkirao u centru, osim u garažu gde se naplaćuje 2 evra na sat.

saobeacajni inzenjer

pre 4 godine

BG js saobracajno neresen, P mesta nema dovoljno, a urbanost konfuzna jer ima dosts bespravnih objekata. Zato se i sudaraju i prave prekrsaji.

Lider regiona

pre 4 godine

A zasto nikad ne bude tekst “Kako gradovi resavaju problem parkiranja i kako mogu da uticu na smanjenje guzvi”?
(Francis, 7. avgust 2019 09:51)

U Zagrebu su napravili dosta podzemnih garaža, tu kod mene ih u blizini ima 3, ja sam u proj zoni pa kao stanar kupim jeftino naljepnicu1500 dinara mjesečno da se neograničeno po čitavom gradu vani mogu parkirati ali inače je u prvoj zoni ograničeno na sat vremena, a u garaži nema ograničenja i jeftinija je.

Ja, Trol

pre 4 godine

Vesti iz paralelnog univerzuma. Izgradi se nova zgrada i par posto stanara kupi garazna mesta, ostali rokaju gde stignu, posto su cene od 7 do 20 soma. I onda kao, zakon propisuje...koji zakon u drzavi Srbiji, bezakonje i divlji zapad.

DEX

pre 4 godine

Meni u Leskovcu pauk podigo auto sa trotoara gde nema znaka za zabranjeno parkiranje i gde ima vise od 1,6m prostora za pesake. Kad sam pitao na osnovu cega mi podizu auto, rekli su mi na osnovu opstinske uredbe ali nisu znali da mi kazu koje pa su mi vratili auto. Zalio sam se Ministarstvu a oni su mi kratko i jasno odgovorili: " Parkiranje je zabranjeno svuda gde izricito znakom nije dozvoljeno". Onda sam se setio da zivim u Srbiji.

Ivan

pre 4 godine

A je l dozvoljeno praviti parkinge (namenjene gostima odredjene kafane) u ulici koja je zabranjena za saobracaj? Apsurd sveprisutan u Zemunu od Sarana, pa uzvodno...

miša

pre 4 godine

Drugim rečima, ne možete da parkirate NIGDE!!!
Tako je to predvideo, vrli srbistanski zakonodavac.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 7. avgust 2019 09:25)

Umesto da može da se parkira svuda, kao što je predvideo burmanski ili bangladešanski zakonodavac.
Baš smo zaostali, zamisli ne može da se parkira na pešačkom, na kolovozu, na trotoaru... Pa to je represija neviđenih razmera.

Ogorčeni

pre 4 godine

Sve lepo napisano ali postoje dva problema:
1. Zakon se ne primenjuje, odnosno primenjuje se selektivno. Prođite raznim naseljima (od Kraburme, Vračara, Dorćola, Zvezdare itd.), pešaci, a da ne pominjem roditelje s decom u kolicima, nemaju kuda da prođu. A komunalne, saobraćajne policije i saobraćajne insoekcije nigde.
2. Lokalna samouprava i država se ne bavi pitanjem poboljšanja protočnosti saobraćaja i parkiranja. Prave se pešačke zone, a saobraćajnice se ne proširuju. Nema novih parkinga. Investitori grade, a lokalne samouprave ne zahtevaju dovolno parking mesta. Ja bih stavio moratorijum na stambenu izgradnju dok se ne izgrade garaže.

Ivan

pre 4 godine

Kako to funkcionise u manjim ulicama? Gde nema mesta za parkiranje, sem na trotoaru, a nema obelezenih parking mesta? Da se parkiramo 3km dalje od kuce?
Inace, zanimljiva je ova prica o zelenim povrsinama. Ona vazi uvek, sem kad je rec o utakmicama Zvezde i Partizana. Tada je izgleda dozvoljeno parkirati se na travi izmedju traka u Bulevaru Oslobodjenja, cak policija i inicira to ponasanje.

zmau

pre 4 godine

Dobar tekst.
Voleo bih da vidim i jedan na temu "Zašto ne postoji tržište parkinga, i zašto svi očekuju da im država poklanja prostor za parkiranje".

sempervivum

pre 4 godine

Трудим се да се паркирам по прописима, а и по логици - да ником не сметам. Једном сам се паркирао испод надвожњака поред Бувљака (Нови Београд) и кад сам се вратио чекао ме папир са казном због паркирања "на јавној зеленој површини". Тамо нити има зелене површине, нити ју је могуће направити.
Комуналци наплаћују тамо где могу највише да накупе казни, а не тамо где то стварно смета. Исто тако и полицајци.

Posteno!

pre 4 godine

Onda se dobija suprotnost, da se parkira ko gde hoće i kako hoće, kao u Kandaharu ili Mumbaju...
(Over And Out, 7. avgust 2019 09:54)

U Mumbaju je jedino problem sto cesto policajci nose bambusovace pa ako ti nesto nije jasno potegnu teze argumente. :)

Biciklista

pre 4 godine

Koliko znakova "dozvoljeno parkiranje-i na trotoaru" postoji u Beogradu? Dva? Pet? Dakle ne sme nigde da se parkira osim u parking servis poljima?

Nikola

pre 4 godine

Ukratko, sve je to samo po zaknu. Nije mi jasno zasto se ne promeni zakon tako da moze da se parkira bilo gde, sem na sred ulice, na autoputu, u crkvi i u reketu kosarkaskog terena. I onda da se taj zakon primenjuje za sve. Glupo je, besmisleno i neposteno tolerisati nekome, a nekoga kaznjavati za isti prekrsaj. U BG hronici je pricao policajac i kaze da nema dovoljno parking mesta i da saobracajna policija uglavnom tolerise, sem po prijavi, kada mora da izadje na teren. Pa evo ja da pitam, gde se izdaju parking kartice tolerancije, pa da mogu da parkiram bahato, a da mi se tolerise.
Gledam jedno jutro kako pauk nosi vozila parkirana na trotoar (vekovima parkirana tu) i stanari se uzjogunili i pitaju policajce:
- "gde cemo mi da parkiramo sad, ovde zivimo"
- a policajac im kaze "parkirajte u ulicu pored"
- "pa i tamo je zabranjeno"
- "jeste, ali tamo nemamo nalog da nosimo"
Zamislite da neko pljacka banku i naidje policajac i kaze, nemoj tu, opljackaj onu drugu.

Ifinus

pre 4 godine

Kao što je Francis lepo napisao niko ne pominje parking mesta. Postoje standardi koliko parking mesta bi trebalo da bude prema broju stanova, koliko je rastojanje između zgrada, koliko igrališta na broj stanova itd. Naravno, u srpskim gradovima to ne važi. Verujem da bi u srpskim gradovima trebalo da bude 2, 3 možda i 5 puta manje zgrada na tolikim površinama, kad bi se poštovali ti standardi. Ali, to nije bitno. Bitno je kazniti vozača i napuniti budžet.

Лука Лабан

pre 4 godine

Може ли ми неко објаснити како места која су иначе забрањена за паркинг(зелена површина) постају паркиралишта за време сајма, концерта, утакмице..... и још се наплаћује!

mika - zoy boy

pre 4 godine

MOže i objašnjenje ko treba da sprovodi ove propise, da kažnjava i reguliše? U manjim mestima to NIKO ne radi jer navodno nema komunalne policije (komunalnu oliciju može d aima samo naselje sa statusom grada)

mladi vozac u Beogradu

pre 4 godine

Juce pokusavam da udjem u Svetogorsku iz jedne sporedne ulice, gospodin se zaustavlja preko celog pesackog i sedi u kolima, posle mozda 30ak sekundi ja mu trubim jer zelim da se ukljucim u ulicu i on nista, posle oko 2 minute ponovo pocnem da trubim besprekidno i covek me napao, uspeo sam da se okrenem i pobegnem velikom brzinom.... Sta raditi ako stigne kazna za brzu voznju i sta raditi generalno u takvim slucajevima?

miša

pre 4 godine

....Ja bih najvise voleo da mogu auto u dzep da spakujem, ili u stan da ga ponesem. Ljudi treba da shvate da u ovoj zemlji, pogotovo u Beogradu auto nije luksuz vec potreba.
(Francis, 7. avgust 2019 09:51)

I pošto ne možeš da ga spakuješ u džep, onda ga ostaviš tako da blokiraš raskrsnicu, onemogućiš pešake, vatrogasna/vozila hitne pomoći...
Naravno, zato što ti imaš potrebu za autom. I država mora da omogući da tu potrebu ostvariš, i to na način da sve ostale potrebe drugih učesnika u saobraćaju i životu grada stavi u stranu. Jer ti imaš potrebu.
Nadalje, šta god radili u građevinarstvu, a rade mnogo toga, jedno je fakat: 95% novoizgrađenih zgrada ima parking mesta u podzemnim garažama jednak broju stanova. Tvrdim, znam. Potpuno je druga stvar što ljudi neće (ili jednostavno nemaju) da kupe parking mesto. A mnogo je onih koji NEĆE da plate cca 150 evra za prenos auta i uredno kupe kartu u svojoj zoni, nego svoje SM, PO, ZR i ostale tablice parkiraju na pešačkim i gde sve ne.

Naravno da država može mnogo da uradi. I treba. Ali ne može sve. Ne može da stvori prostor tamo gde ga nema, a naročito ne može da spreči nekoga da kupi auto, lepo kažeš da je potreba.
Ono što može je da ljudi aktiviraju promil ljudskog u sebi, osećaj da i drugi treba da žive.

da

pre 4 godine

To je kad se zakoni samo prepisuju i nemaju veze sa realnim stanjem na terenu.
Apsolutno se slazem da sve ove sa slika treba da odnese pauk jer je to bahato parkiranje, a onda meni dodje pauk da nosi auto sa trotoara gde za pesake ima vise od 3 metra sirine da se prolazi, a u tom delu grada nema nigde obelezen parking (okolne ulice male, svi parkirani po trotoarima, ljudi idu po ulici). Niko se ne bavi problemom sto zgrade samo nicu, a parking ne prati broj stanova.

Francis

pre 4 godine

A zasto nikad ne bude tekst “Kako gradovi resavaju problem parkiranja i kako mogu da uticu na smanjenje guzvi”? Slazem se da ne sme da se ostavlja auto gde god, ali u Srbiji samo nicu 10spratnice a parking se pravi za 10-20 vozila. Ja bih najvise voleo da mogu auto u dzep da spakujem, ili u stan da ga ponesem. Ljudi treba da shvate da u ovoj zemlji, pogotovo u Beogradu auto nije luksuz vec potreba.

србин

pre 4 godine

Не смете да се паркирате на тротоар осим ако је то дозвољено знаком и мора да има 1.6м да има за пешаке. Ок.
ДА НИЈЕ СМЕШНО БИЛО БИ ТУЖНО, ПА ПОЛА БЕОГРАДА ПАРКИРА НА УЛИЦАМА И ТРОТОАРИМА И ПЕШАЦИ КАО И ЖЕНЕ СА ДЕЦОМ МОРАЈУ ЛИЦОМ ДА СЕ КРЕЋУ, ДОК БАХАТИ БИЗНИСМЕНИ, МАФИЈАШИ ГРАДЕ КУЋЕ И ЗГРАДЕ БЕЗ ПАРКИНГА И ДРЖАВА ТО НАРАНО ДОЗВОЉАВА!!!!!! Б Р А В О!!!

Stanoje

pre 4 godine

Sve je to lepo. Ali gde su kazne?
Dovoljno je da se prodje Karaburmom i napunio bi se gradski budzet. Da ne spominjemo ostale ulice po BGu, tipa Strahinjica Bana i slicne...
Uvek se trudim da se parkiram po propisima, ali vam nekad pukne film jer vi ispadnete jedina b*dala koja postuje zakon i kruzi po gradu 45min da nadje propisno parking mesto.
Najvise volim one sto se parkiraju u Bulevaru, Ustanickoj ili Dimitrija Tucovica u desnoj traci. Za njih bi trebalo da postoji poseban krug pakla s obzirom koliku guzvu izazivaju.

Over And Out

pre 4 godine

Sve lepo piše, sve je definisano. Zakon je dobar i jasan. Medjutim dolazimo do onoga što je rak rana u ovoj državi: Zakon(e) nema ko da sprovodi. U tom slučaju, dobar Zakon pada u vodu, a država u očima njenih gradjana se deklariše kao nesposobna. Onda se dobija suprotnost, da se parkira ko gde hoće i kako hoće, kao u Kandaharu ili Mumbaju...

србин

pre 4 godine

Не смете да се паркирате на тротоар осим ако је то дозвољено знаком и мора да има 1.6м да има за пешаке. Ок.
ДА НИЈЕ СМЕШНО БИЛО БИ ТУЖНО, ПА ПОЛА БЕОГРАДА ПАРКИРА НА УЛИЦАМА И ТРОТОАРИМА И ПЕШАЦИ КАО И ЖЕНЕ СА ДЕЦОМ МОРАЈУ ЛИЦОМ ДА СЕ КРЕЋУ, ДОК БАХАТИ БИЗНИСМЕНИ, МАФИЈАШИ ГРАДЕ КУЋЕ И ЗГРАДЕ БЕЗ ПАРКИНГА И ДРЖАВА ТО НАРАНО ДОЗВОЉАВА!!!!!! Б Р А В О!!!

Francis

pre 4 godine

A zasto nikad ne bude tekst “Kako gradovi resavaju problem parkiranja i kako mogu da uticu na smanjenje guzvi”? Slazem se da ne sme da se ostavlja auto gde god, ali u Srbiji samo nicu 10spratnice a parking se pravi za 10-20 vozila. Ja bih najvise voleo da mogu auto u dzep da spakujem, ili u stan da ga ponesem. Ljudi treba da shvate da u ovoj zemlji, pogotovo u Beogradu auto nije luksuz vec potreba.

Stanoje

pre 4 godine

Sve je to lepo. Ali gde su kazne?
Dovoljno je da se prodje Karaburmom i napunio bi se gradski budzet. Da ne spominjemo ostale ulice po BGu, tipa Strahinjica Bana i slicne...
Uvek se trudim da se parkiram po propisima, ali vam nekad pukne film jer vi ispadnete jedina b*dala koja postuje zakon i kruzi po gradu 45min da nadje propisno parking mesto.
Najvise volim one sto se parkiraju u Bulevaru, Ustanickoj ili Dimitrija Tucovica u desnoj traci. Za njih bi trebalo da postoji poseban krug pakla s obzirom koliku guzvu izazivaju.

Over And Out

pre 4 godine

Sve lepo piše, sve je definisano. Zakon je dobar i jasan. Medjutim dolazimo do onoga što je rak rana u ovoj državi: Zakon(e) nema ko da sprovodi. U tom slučaju, dobar Zakon pada u vodu, a država u očima njenih gradjana se deklariše kao nesposobna. Onda se dobija suprotnost, da se parkira ko gde hoće i kako hoće, kao u Kandaharu ili Mumbaju...

Nikola

pre 4 godine

Ukratko, sve je to samo po zaknu. Nije mi jasno zasto se ne promeni zakon tako da moze da se parkira bilo gde, sem na sred ulice, na autoputu, u crkvi i u reketu kosarkaskog terena. I onda da se taj zakon primenjuje za sve. Glupo je, besmisleno i neposteno tolerisati nekome, a nekoga kaznjavati za isti prekrsaj. U BG hronici je pricao policajac i kaze da nema dovoljno parking mesta i da saobracajna policija uglavnom tolerise, sem po prijavi, kada mora da izadje na teren. Pa evo ja da pitam, gde se izdaju parking kartice tolerancije, pa da mogu da parkiram bahato, a da mi se tolerise.
Gledam jedno jutro kako pauk nosi vozila parkirana na trotoar (vekovima parkirana tu) i stanari se uzjogunili i pitaju policajce:
- "gde cemo mi da parkiramo sad, ovde zivimo"
- a policajac im kaze "parkirajte u ulicu pored"
- "pa i tamo je zabranjeno"
- "jeste, ali tamo nemamo nalog da nosimo"
Zamislite da neko pljacka banku i naidje policajac i kaze, nemoj tu, opljackaj onu drugu.

Rekt

pre 4 godine

U Novom Sadu a i Zrenjaninu u svim ulicama/bulevarima sa dve trake ona desna sluzi za zaustavljanje i parkiranje. Verujem da je u celoj banana drzavi tako.

tamo daleko

pre 4 godine

A ko je dozvolio da se grade stambene zgrade po Beogradu bez garaznih mesta, pa se stanari parkiraju po i onako uskim ulicama, i blokiraju ne samo trotoare vec i normalan saobracaj. Zakoni i propisi se ne mogu donositi i sprovoditi polovicno i kako kome odgovara. Planiranje je misaona imenica za nase politicare vec generacijama.

Ja, Trol

pre 4 godine

Vesti iz paralelnog univerzuma. Izgradi se nova zgrada i par posto stanara kupi garazna mesta, ostali rokaju gde stignu, posto su cene od 7 do 20 soma. I onda kao, zakon propisuje...koji zakon u drzavi Srbiji, bezakonje i divlji zapad.

sempervivum

pre 4 godine

Трудим се да се паркирам по прописима, а и по логици - да ником не сметам. Једном сам се паркирао испод надвожњака поред Бувљака (Нови Београд) и кад сам се вратио чекао ме папир са казном због паркирања "на јавној зеленој површини". Тамо нити има зелене површине, нити ју је могуће направити.
Комуналци наплаћују тамо где могу највише да накупе казни, а не тамо где то стварно смета. Исто тако и полицајци.

deda

pre 4 godine

Internacionalnih brigada u Beogradu, jednosmerna od Maksima Gorkog do Nebojšine.
U ulici 2 osnovne škole, vrtić, crkva i stambeni objekti.
Parking servis obeležio trotoar sa obe strane za naplatu, a svi se kreću ulicom pošto je čak i sklanjanje između kola nemoguće.
Pitanje je dana kada će neki vozač i Strahinjića bana da projuri i pokupi neko dete.
Znači PROTIVZAKONITO obeležen parking. Gde je tu grad, država, institucije. To je samo jedna ulica, a mogao bi 1000 da navedem kao primer.

toma neimar

pre 4 godine

problem u kraju je sledeci ....kafici vule vu i lamartin ulice djordja vajferta uvek ali uvek 10h do 24 h stoje po 10,20 parkiranih po sred skvera po sred ulice jedva prolaze automobili izmedju njih i pauk pored njih prodje i utovari nekog 100 m iznad koji nikome ne smeta , ili parking servis pise kazne ljudima koji 5 min propisno parkirani u zoni !
da kazem tacno sta sam mislio reći : komunalna policija i parking servis sa saobracajcem u njima PRIMAJU MITO u vidu redovnog sledovanja ....

DEX

pre 4 godine

Meni u Leskovcu pauk podigo auto sa trotoara gde nema znaka za zabranjeno parkiranje i gde ima vise od 1,6m prostora za pesake. Kad sam pitao na osnovu cega mi podizu auto, rekli su mi na osnovu opstinske uredbe ali nisu znali da mi kazu koje pa su mi vratili auto. Zalio sam se Ministarstvu a oni su mi kratko i jasno odgovorili: " Parkiranje je zabranjeno svuda gde izricito znakom nije dozvoljeno". Onda sam se setio da zivim u Srbiji.

Ifinus

pre 4 godine

Kao što je Francis lepo napisao niko ne pominje parking mesta. Postoje standardi koliko parking mesta bi trebalo da bude prema broju stanova, koliko je rastojanje između zgrada, koliko igrališta na broj stanova itd. Naravno, u srpskim gradovima to ne važi. Verujem da bi u srpskim gradovima trebalo da bude 2, 3 možda i 5 puta manje zgrada na tolikim površinama, kad bi se poštovali ti standardi. Ali, to nije bitno. Bitno je kazniti vozača i napuniti budžet.

Francis

pre 4 godine

A jel mogu ja svoje garazno mesto da ponesem sa sobom kad treba da se PREVEZEM NEGDE??? Ja imam mesto kod kuce.... i nigde drugde! Pa ne sluzi auto da mi stoji ispred zgrade! Odes u centar, garaza puna, nigde parking mesta, cak ni da se plati! Odes kod nekoga u goste, nemas gde da stanes. Odes do prodavnice, ako nije mega market ili trzni centar opet nema parking! Ljudi, kako ja da dodjem sa zvezdare na novi beograd ako ne zelim da smrdim na stalu svaki dan jer su autobusi kao stale! Kada bih imao nacin da se prevezem u JEDNOM GLAVNOM GRADU a da nije autom, ne bih auto ni imao! Zato, ko ode poslednji, nek ugasi svetlo, zatvori prozore i zakljuca dvaput. Ovde zivota vise nema.

no name

pre 4 godine

video resenje u novobeogradskim blokovima tacnije blok 70,vrhunski bezobrazluk stanara. naime lancima ogradjuju javna parking mesta plus dodaju table na saobracajne znake "samo za stanare zgrade". gospodo niste vlasnici parking mesta oko zgrade,sram da vas bude a jos vise lokalnu vlast koja se pravi luda. to sto nema dovoljno parking mesta ne daje nikom za pravo da prisvaja javna parking mesta.sta to znaci,kome se cefne uzme lanac i sebi ogradi parking???

pps

pre 4 godine

Na jedinom bulevaru u Loznici, decenijama je desna traka služila kao parking. Isti je sada rekonstruisan, a policija se samo voza i slika parkirana vozila. U roku od 7 dana od početka sankcionisanja nema ni jednog jedinog parkiranog vozila. Dakle problem se lako reši, samo ako se hoće.

Лука Лабан

pre 4 godine

Може ли ми неко објаснити како места која су иначе забрањена за паркинг(зелена површина) постају паркиралишта за време сајма, концерта, утакмице..... и још се наплаћује!

koki

pre 4 godine

Papir trpi sve.Sve je to lepo ali malo ima npr. trotoara gde može vozilo da se parkira a da ostane 1,6 m slobodnog prostora.Pogledajte ulicu Vojvode Stepe gde ima delova gde je trotoar pola metra a vršena rekonstrukcija ulice.90% Konjarnika,Medaka i ostalih naselja parkira na trotoarima jer nema izbora.U praksi je sve drugačije nego u nekom rashlađenom kabinetu gde se donose ponekad apsurdni zakoni.Drugo su bahata parkiranja ispred kafića i drugim nedozvoljenim mestima.Automobili i vozači debelo pune budžet pa bi nadležni trebali da im olakšaju muke a ne samo da kažnjavaju.
(Analitičar amater, 7. avgust 2019 13:18)

Sta tu nije jasno sem sto policija ne naplacuje kazne dovoljno i ne odnosi vozila. Evo pominjes Konjarnik i parkiranje, u Vojislava Ilica parkiraju tako da nema ni 30 cm, a ne 1,6 m. I svi kao nema veze, ko sisa pesake, nek idu po zemlji i blatu.
A onda jedan dan se vracam iz Lidla, lije kisa kao iz kabla, a devojka u kolicima invalidskim gura tockove rukama uzbrdo kroz blato jer nema mesta na trotoaru od bahatih vozaca.
Pa treba kazna da bude milion dinara, da placa do kraja zivota ko parkira tako da ne ostavi 1,6 m. A dodatna kazna da ga stave u kolica i da gura uzbrdo po blatu, kad ga tata i mama nisu vaspitali kad je trebalo.

miša

pre 4 godine

Drugim rečima, ne možete da parkirate NIGDE!!!
Tako je to predvideo, vrli srbistanski zakonodavac.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 7. avgust 2019 09:25)

Umesto da može da se parkira svuda, kao što je predvideo burmanski ili bangladešanski zakonodavac.
Baš smo zaostali, zamisli ne može da se parkira na pešačkom, na kolovozu, na trotoaru... Pa to je represija neviđenih razmera.

toma neimar

pre 4 godine

Komšija, nisu samo ta dva kafića sporna. Ceo Neimar i Čuburu, rezidencijalni deo grada koji je bio miran i porodičan, su pretvorili u mesto kafića i restorana. "Vronski" na uglu Inter brigada i Braničevske ima živu muziku leti do 2, 3 sata iza ponoći. Iz restorana se širi miris ribe, roštilja i pomfrija, turiraju se motori, ženke ciče i vrište, alfa mužjaci riču, dok u kolima trešti treš muzika sa Teheranskim ritmom i zavijanjem. Hram Svetog Save su opkolili kafićima, uskoro od zgrada koje su nikle i koje niču neće mi da se vidi. I sve te kreature dolaze kolima. Strašno.
(Čubura je Raj, 07. avgust 2019 21:20)
na žalost , komsija od reči do reči si u pravu ....

midolare

pre 4 godine

Sto se tice Loznice sve tacke zakona saobracaja o parkiranju vozila se krse na svaka 2 metra osim one sa tunelom, zato sto ga nema....

Zile

pre 4 godine

Čuo sam da u Tokiju ne možeš da kupiš i da registruješ auto ako pre toga ne dostaviš dokaz da za njega imaš obezbeđen parking.Eto ideje.

Ogorčeni

pre 4 godine

Sve lepo napisano ali postoje dva problema:
1. Zakon se ne primenjuje, odnosno primenjuje se selektivno. Prođite raznim naseljima (od Kraburme, Vračara, Dorćola, Zvezdare itd.), pešaci, a da ne pominjem roditelje s decom u kolicima, nemaju kuda da prođu. A komunalne, saobraćajne policije i saobraćajne insoekcije nigde.
2. Lokalna samouprava i država se ne bavi pitanjem poboljšanja protočnosti saobraćaja i parkiranja. Prave se pešačke zone, a saobraćajnice se ne proširuju. Nema novih parkinga. Investitori grade, a lokalne samouprave ne zahtevaju dovolno parking mesta. Ja bih stavio moratorijum na stambenu izgradnju dok se ne izgrade garaže.

mladi vozac u Beogradu

pre 4 godine

Juce pokusavam da udjem u Svetogorsku iz jedne sporedne ulice, gospodin se zaustavlja preko celog pesackog i sedi u kolima, posle mozda 30ak sekundi ja mu trubim jer zelim da se ukljucim u ulicu i on nista, posle oko 2 minute ponovo pocnem da trubim besprekidno i covek me napao, uspeo sam da se okrenem i pobegnem velikom brzinom.... Sta raditi ako stigne kazna za brzu voznju i sta raditi generalno u takvim slucajevima?

Ivan

pre 4 godine

Kako to funkcionise u manjim ulicama? Gde nema mesta za parkiranje, sem na trotoaru, a nema obelezenih parking mesta? Da se parkiramo 3km dalje od kuce?
Inace, zanimljiva je ova prica o zelenim povrsinama. Ona vazi uvek, sem kad je rec o utakmicama Zvezde i Partizana. Tada je izgleda dozvoljeno parkirati se na travi izmedju traka u Bulevaru Oslobodjenja, cak policija i inicira to ponasanje.

Biciklista

pre 4 godine

Koliko znakova "dozvoljeno parkiranje-i na trotoaru" postoji u Beogradu? Dva? Pet? Dakle ne sme nigde da se parkira osim u parking servis poljima?

kako da ne

pre 4 godine

4 migavaca stavljaju u autu jer se oni koriste u slucaju opasnosti, kvar na autu, guzva na putu. Samo kod Srbina ne, kod njega taman super sto ima da ih ukljuci dok skokne da kupi nesto do prodavnice u fazonu ‘necu dugo, pola sata’. Zar nije logicno da je parkoranje dozvoljeno samo gde je parking mesto nacrtano? U Švajcarskoj se zna, ako je nacrtano ti mozes da se parkiran, ako nije onda znaci da tu i ne mozes da parkiras, a kazne variraju u zavisnosti šta i koga si blokirao.

Čubura je Raj

pre 4 godine

@toma neimar, 07. avgust 2019 19:02
Komšija, nisu samo ta dva kafića sporna. Ceo Neimar i Čuburu, rezidencijalni deo grada koji je bio miran i porodičan, su pretvorili u mesto kafića i restorana. "Vronski" na uglu Inter brigada i Braničevske ima živu muziku leti do 2, 3 sata iza ponoći. Iz restorana se širi miris ribe, roštilja i pomfrija, turiraju se motori, ženke ciče i vrište, alfa mužjaci riču, dok u kolima trešti treš muzika sa Teheranskim ritmom i zavijanjem. Hram Svetog Save su opkolili kafićima, uskoro od zgrada koje su nikle i koje niču neće mi da se vidi. I sve te kreature dolaze kolima. Strašno.

A da se Bg lepo osamostali i odvoji od Srbije ?

pre 4 godine

Bas me briga za Beograd, Beogradjani s navikli da dahcu jedan drugom u vrat, problem je to sto Beograd, beogradski zakoni, beogradski mentalitet metastaziraju i u druge sredine gde to ne bi moralo. Parking mesta, placanje parkinga, komunalna policija, upravnici zgrada, zgrade umesto kuca, sve same beogradske bolesti koje se prelivaj i u sredine koje su bile drugacije. Beogradjani kao beze iz Beograda ali ga nose sa sobom !

Lider regiona

pre 4 godine

A zasto nikad ne bude tekst “Kako gradovi resavaju problem parkiranja i kako mogu da uticu na smanjenje guzvi”?
(Francis, 7. avgust 2019 09:51)

U Zagrebu su napravili dosta podzemnih garaža, tu kod mene ih u blizini ima 3, ja sam u proj zoni pa kao stanar kupim jeftino naljepnicu1500 dinara mjesečno da se neograničeno po čitavom gradu vani mogu parkirati ali inače je u prvoj zoni ograničeno na sat vremena, a u garaži nema ograničenja i jeftinija je.

Posteno!

pre 4 godine

Onda se dobija suprotnost, da se parkira ko gde hoće i kako hoće, kao u Kandaharu ili Mumbaju...
(Over And Out, 7. avgust 2019 09:54)

U Mumbaju je jedino problem sto cesto policajci nose bambusovace pa ako ti nesto nije jasno potegnu teze argumente. :)

ИБАРСКА ЛАСИЦА

pre 4 godine

Требало би направити апликацију коју могу користити савесни грађани и сликати и пријављивати где се непрописно паркира.....

Ivan

pre 4 godine

A je l dozvoljeno praviti parkinge (namenjene gostima odredjene kafane) u ulici koja je zabranjena za saobracaj? Apsurd sveprisutan u Zemunu od Sarana, pa uzvodno...

Analitičar amater

pre 4 godine

Papir trpi sve.Sve je to lepo ali malo ima npr. trotoara gde može vozilo da se parkira a da ostane 1,6 m slobodnog prostora.Pogledajte ulicu Vojvode Stepe gde ima delova gde je trotoar pola metra a vršena rekonstrukcija ulice.90% Konjarnika,Medaka i ostalih naselja parkira na trotoarima jer nema izbora.U praksi je sve drugačije nego u nekom rashlađenom kabinetu gde se donose ponekad apsurdni zakoni.Drugo su bahata parkiranja ispred kafića i drugim nedozvoljenim mestima.Automobili i vozači debelo pune budžet pa bi nadležni trebali da im olakšaju muke a ne samo da kažnjavaju.

rebro

pre 4 godine

@Smuleco, hajde u Pragu probaj da parkiraš gde ti volja. Na stranu to što je zakon takav da ako nije izričito dozvoljeno parkiranje onda je u svakom drugom slučaju zabranjeno. A posebna priča je plava zona po kolovozu gde smeju da parkiraju samo oni kojo tu žive i vlasnici električnih automobila. Živo me zanima gde bi parkirao u centru, osim u garažu gde se naplaćuje 2 evra na sat.

saobeacajni inzenjer

pre 4 godine

BG js saobracajno neresen, P mesta nema dovoljno, a urbanost konfuzna jer ima dosts bespravnih objekata. Zato se i sudaraju i prave prekrsaji.

molim vas b92

pre 4 godine

Napisite pravila voznje u kruznom toku da nemoze ovaj iz unutrasnje prema ostrvu trake mene u spoljnoj traci da presece kad se njemu izlazi napolje. Neznam kako je u ostalim mestima ali ovo govorim iz iskustva u NS. Trebali bi nasi ljudi da posete jos jednom auto skole a onima sto kace na net snimke“dinamicne voznje“ oduzeti im dozvole dozivotno!

v

pre 4 godine

Prodjite Ljuskom uli om na Banovom brdu. Preko puta policijske stanice, na trotoaru uredno parkirani automobili. Naravno njihovi. Pesaci moraju da izadju na ulicu kako bi mogli da prodju dalje. I nikom nista.
I nije drzava kriva nego oni koji su na vlasti. I oduvek je tako

trajce

pre 4 godine

Bio skoro prijatelj koji živi u Švajcarskoj kod nas. Izađemo jedno veče do grada (Kragujevac), da malo prošetamo. Kod Velikog parka, parkiramo automobile pored kasarne. Ne plaća se, ima mesta jer je dugačak pravac.
On parkira, preparkirava, ponovo pokušava... pitam ga šta radi?
Kaže: "Ma nagazio sam malo liniju točkom, pa da ga preparkiram!"

Ja, i ako znam da je u pravu... frapiran!? Ma niko to ne gleda ovde, ali opet... prođu mi kroz glavu svi oni džipovi koje redovno viđam po parking mestima za invalide... Biće da je njima najteže izgleda? Ili onima koji da bi došli do bankomata, oba ezno parkiraju na ista tako obeležena mesta.
Naš mentalitet je čudo. Ja recimo predlažem kazne kao što ih ima u Skandinavskim zemljama - kazna iznosi određeni procenat od vrednosti auta. 1% recimo... ili 3%. Tako će svaki vozač i te kako biti pogođen kaznom. Pa neka izvole.

da

pre 4 godine

To je kad se zakoni samo prepisuju i nemaju veze sa realnim stanjem na terenu.
Apsolutno se slazem da sve ove sa slika treba da odnese pauk jer je to bahato parkiranje, a onda meni dodje pauk da nosi auto sa trotoara gde za pesake ima vise od 3 metra sirine da se prolazi, a u tom delu grada nema nigde obelezen parking (okolne ulice male, svi parkirani po trotoarima, ljudi idu po ulici). Niko se ne bavi problemom sto zgrade samo nicu, a parking ne prati broj stanova.

Mustafa Aga

pre 4 godine

Ja otishao sa mojom Fatom da posetimo Shedd Aquarium u Chikago...Ovo je bilo pre jedno 6-7 godina...Parkirao ja auto u jednoj ulici...Lepo je svako parkirno mesto obelezeno i ispred mene ima jedno najmanje 50 i vishe automobila...Zavrshili mi sa akvariumom posle 4-5 sati i kad dodjemo gde smo parkirali auto...Kad tamo nema nijedan auto pa ni nasheg...Na samom pochetku tog parkinga ima znak koji pokazuje da je tu dozvoljeno parkiranje do odredjeno vreme samo...Ja taj znak nisam mogao ni videti jer sam bio predaleko a ostali koji su iz Chikaga to verovatno znaju...Moje vozilo je odneo pauk...Ja chak ni svoju auto tablicu ne znam...Onda mi neki ljudi rekli gde da zovem da pitam za svoj auto i oni mi kazu da imaju tamo moj auto...Onda uzmem taksi pa ajde tamo...Platim oko 120 dolara da mi daju nazad auto i posle nedelju dana dodje na kuchnu adresu i kazna policije za nepropisno parkiranje...Shto je josh oko 100 dolara...Od tada strogo vodim rachuna gde se parkiram...

erazmo beogradski

pre 4 godine

Od kad je 5m granica? Probajte da bezbedno obidjete vozilo koje parkirano u traci na 5m od raskrsnice/krivine...Pišu kazne za parkiranje u obodnim opštinama - a u krugu dvojke ne smeju nos da promole...Baš da vidim pauka i komunalce oko Kalenića, u centru grada ili ispod Studentskog trga...Bahatih kolko hoćeš - i to onih koji ozbiljno ugrožavaju živote ostalih učesnika u saobraćaju...Sede po kafićima opušteno jer ZNAJU DA NEMA KO da ih uhapsi/kazni...:(

miša

pre 4 godine

....Ja bih najvise voleo da mogu auto u dzep da spakujem, ili u stan da ga ponesem. Ljudi treba da shvate da u ovoj zemlji, pogotovo u Beogradu auto nije luksuz vec potreba.
(Francis, 7. avgust 2019 09:51)

I pošto ne možeš da ga spakuješ u džep, onda ga ostaviš tako da blokiraš raskrsnicu, onemogućiš pešake, vatrogasna/vozila hitne pomoći...
Naravno, zato što ti imaš potrebu za autom. I država mora da omogući da tu potrebu ostvariš, i to na način da sve ostale potrebe drugih učesnika u saobraćaju i životu grada stavi u stranu. Jer ti imaš potrebu.
Nadalje, šta god radili u građevinarstvu, a rade mnogo toga, jedno je fakat: 95% novoizgrađenih zgrada ima parking mesta u podzemnim garažama jednak broju stanova. Tvrdim, znam. Potpuno je druga stvar što ljudi neće (ili jednostavno nemaju) da kupe parking mesto. A mnogo je onih koji NEĆE da plate cca 150 evra za prenos auta i uredno kupe kartu u svojoj zoni, nego svoje SM, PO, ZR i ostale tablice parkiraju na pešačkim i gde sve ne.

Naravno da država može mnogo da uradi. I treba. Ali ne može sve. Ne može da stvori prostor tamo gde ga nema, a naročito ne može da spreči nekoga da kupi auto, lepo kažeš da je potreba.
Ono što može je da ljudi aktiviraju promil ljudskog u sebi, osećaj da i drugi treba da žive.

Ћезо рца

pre 4 godine

На пешачком прелазу код Макензијеве 31, испред улаза у седиште ,,Комуналне милиције'', на пример... Проверено више пута.

zmau

pre 4 godine

Dobar tekst.
Voleo bih da vidim i jedan na temu "Zašto ne postoji tržište parkinga, i zašto svi očekuju da im država poklanja prostor za parkiranje".

Pazovcan

pre 4 godine

U St Pazovi ispred poste kod semafora stalno parkiraju, iako postoji znak za zabranjeno zaustavljanje, policija slika svaki drugi dan. Ali ne vredi. Narod valjda ima para za kazne.

mika - zoy boy

pre 4 godine

MOže i objašnjenje ko treba da sprovodi ove propise, da kažnjava i reguliše? U manjim mestima to NIKO ne radi jer navodno nema komunalne policije (komunalnu oliciju može d aima samo naselje sa statusom grada)

rebro

pre 4 godine

@no name, možda ima nešto što ti ne znaš. Recimo u Pragu gde ja živim je moguće da se plati godišnja renta za parkiranje ispred zgarde u oblastima gde je plava zona iscrtana na kolovozu, a ona se koristi da se spreči da došljaci zauzimaju parking umesto da parkiraju po garažama. Ko parkira u plavoj zoni, a nema nalepnicu da mu je tu odobren parking moraće da plati 20.000 kruna (oko 800 evra) da mu vrate vozilo. Tako da to možda postoji i u Beogradu.

Made in Serbia

pre 4 godine

Napisite pravila voznje u kruznom toku da nemoze ovaj iz unutrasnje prema ostrvu trake mene u spoljnoj traci da presece kad se njemu izlazi napolje. Neznam kako je u ostalim mestima ali ovo govorim iz iskustva u NS. Trebali bi nasi ljudi da posete jos jednom auto skole a onima sto kace na net snimke“dinamicne voznje“ oduzeti im dozvole dozivotno!
(molim vas b92, 07. avgust 2019 13:00)

Nisi rekao gde se uključio vozač u unutrašnjosti ostrva? On se vozi unu. trakom sigurno trećinom toka već, pa si u obavezi da ćutiš i knjigu saob. pravila ponovo u šake.

1) ako izlaziš na prvi, drugi izlaz iz KT - spoljnom se vozi.... treći, četvrti - unutrašnjom i UVEK gledaj da voziš polako i UVEK gledaj iza da li ima neki moron koji ne zna ovo

2) ne menjaj trake u KT

Boki Bgd.

pre 4 godine

@loki
Očigledno da nisi vozač već samo pešak i razumem tvoje mišljenje do nekle.U Japanu vozač nema pravo da kupi automobil dok ne obezbedi parking za isto i priloži potvrdu za to.To košta ali tamo u uređenom svetu država je obezbedila parkinge i garaže i ima izbora a ovde kod nas je suprotno,sve više vozila a malo novih garaža i parkinga.Na Konjarniku posle 40 godina napravljen parking i umesto 80 novih mesta(pisalo na tabli tokom gradnje) dobismo 57 mesta i parče livade koja zvrji
prazna.Država debelo profitira od auto industrije,porezi,registracije,,osiguranja,delovi,gorivo...a ne prati adekvatno potrebe saobraćaja i vozača.Sasvim drugo pitanje je bahato parkiranje.

Saul Goodman

pre 4 godine

Prosto kao pasulj. Parkiranje je dozvoljeno samo na mestima gde postoji znak da je dozvoljeno. Na svim ostalim mestima je zabranjeno... Ko to me zna neka ponovo ide u auto školu...

marko

pre 4 godine

U Nisu, svakog jutra gospodjica kod glavne autobuske stanice ostavi auto na sred trake bez ikakvog signala i predje preko u agenciju gde radi, vozac kamiona firme Matijevic svakog ponedeljka po izvrsenom istovaru robe izadje iz jednosmerne ulice direktno na semafor, jer je tako krace, sve u svemu Texas.

Coyote

pre 4 godine

Problem sa parkiranjem, nedostatkom parking mesta i bahatim parkiranjem se resava na samo jedan način. Emigrirate u neku uredjenu zemlju i to je to.

Key

pre 4 godine

Molim čitaoce ovog člakna, da li postoji znak zabranjeno parkiranje u Srbiji, kod nas je svuda i uvek zabranjeno parkiranje i zaustavljanje.
Nemoguće da nigne u Srbiji nije dozvoljeno zaustavljanje vozila.
Ovo je samo jedan od probelma projektovanja saobraćajne signalizacije, a imate koliko hoćete, nelogična ograničenja brzine, naseljena mesta bez prekida, nedostata znakova za prestanak zabrana....
Posle se svi čudiom zašto se ne poštuju saobračajni znaci.

Sinke_

pre 4 godine

Ovako uveli nam zonu genijalci.
Prosirili ceo Vracar da bude.
I tako nasu ulicu pretvorili u jednosmernu i uredno nacrtali parking mesta sa jedne strane ulice suprotne mojoj garazi.
Po zakonu tu ne bi ni smeli da budu parking mesta. Cela ulica je uzana i trotoari isto tako.
Definitivno slobodnog prostora (od ivice parking mesta iscrtanog do trotoara sa druge strane) za prolaz vozila nema 3m. Mozda max 2,5.
Ja iz moje garaze ne mogu da izadjem i udjem kada neko uredno stane na obelezeno parking mesto.
Stavili su parking mesta tik ispred hidranta bukvalno se blokira hidrant.
Par komsija se bunilo isti problem kao mi su imali pisali zahteve i odobrili su im uklanjanje parking mesta.
Ukratko strucnjaci su izasli na teren sa skicom parcela samo (bez obelezenih garaza icega) i crtali majstori onako proizvoljno kako oni misle da treba bez ikakvog strucnog misljenja.
Sad nama ostaje da se pojedinacno borimo ili jos bolje kad bi mogli celu ulicu da nam uklone parking mesta. U ulici koja je od ivicnjaka do ivicnjaka siroka 4m jednostavno nema zakonski mesta da nam iscrtaju zonu.
Ali eto zona nam je tu od 8 jula.
Hvala im!

Aleksandar

pre 4 godine

Svi se zale kako nema parkinga, a nikom ne pada na pamet da se parkira na vise od 10m dalje od svoje destinacije, i svi bi svuda kolima... Ako nema ispred baste kafica direktno onda je to skandal. Mozda fali metro, al ni vecinski mentalni sklop ne pomaze.

Svrha

pre 4 godine

Da li neko moze da objasni primenu stavke pod 8) "na putu na kome su kolovozne trake fizički odvojene, osim ako je to dozvoljeno saobraćajnim znakom", u ulici koja ima po 3 trake u jednom smeru?

Lex malo manje specialis

pre 4 godine

Zakoni su relevantni ako vaze za sve, svaki zakon koji ne vazi za Ziku i Peru ali vazi za sitnu boraniju treba bojkotovati. Poceti od poreza i kazni pa kad vladajucoj klasi presusi budjelar mozda se nesto i promeni.

the land of the dead!

pre 4 godine

smarate vise sa parkingom, pa sta ako je neko stao na minut nesto da kupi ako nema nigde drugde mesto da stane? kao vi to nikada nista uradili, ukljucili poziciju i izleteli na par minuta kada vam nesto gori da uzmete, ne daj boze lekove? pa sta covek treba da radi?? ne razumem? parking je najgluplja stvar ikada, smanjite saobracaj, uvedite par- Nepar i videcete kako nece biti guzvi, kako ce odmah da bude mesta za parkiranje! i ovo vazi za Beograd samo, ostali gradovi su jos uvek iole funkcionalni po tom pitanju!

xD

pre 4 godine

Jel se seca neko onog mission impossible filma, bese u indiji....? Onaj auto parking sto AI kompjuterski sam pomera spratove parking mesta. To ima I u Japanu. E posto smo mi 100 godina iza njih, razumem da ne mora tkao nesto ali stvarno mislim da smo u mogucnosti da se masovno ili pod zemljom parkinzi svuda prave ili na sprat normalno.... Cist beton... I to sve moze da se uradi od naseg poreza koji placamo...ali ne, bolje je da se Taj isti porez ukrade....

ikodije

pre 4 godine

pauka ima gde ne treba a nema ga gde treba... obidjite institut za majku i dete i svako jutro, trotoar na potezu od ulaza do ulice sa benziskom stanicom je nakrkan automobilima... shvatam da nema mesta za parkiranje tamo ali treba videti kako se ljudi sa decom lomataju delom puta za automobile... kolica...

CJC

pre 4 godine

Priča mi ujak (iz pravno uređene države, znači ne Srbije) kako kod njih rešavaju fenomen zvan "4 migavca"...prvi put kad nije mogao da nadje parking, upalio sva 4 da dostavi robu, u roku od minut dolazi policija i on im pošteno kaže da nije mogao da nadje parking i da je zato ukljucio sva 4...kazna za nepoznavanje propisa i izazivanje potencijalne opasnosti u visini prosečne srpske plate.
Drugi put kad je to uradio, u roku od minut opet panduri...ovaj put je slagao da mu nesto nije uredu sa kamionom...u roku od par minuta dolazi šlep služba da ga nosi...cena usluge - prosečna srpska plata.

Od tada kruži po sat vremena ako treba. Ovaj bahati narod razume samo kad ga odereš, 50 evra da mu uzmeš 2 puta, nikad više mu neće na pamet pasti. A ne da u NS po bulevarima kao zmijicu da igram kad vozim. Neverovatno nekulturni, bahati i nepismeni "vozači".

Hehe

pre 4 godine

@(the land of the dead!, 7. avgust 2019 21:52)

Ne nisam nikad stao na minut sa sva 4 samo da odem da kupim nesto, ako se i zaustavim negde sa sva cetiri, to je da izbacim putnike i odmah nastavim dalje, ali uvek gledam da stanem tako da ne smetam onima iza mene. Ako sam solo, parkiram se na predvidjeno parking mesto, pustim sms za parking ukoliko sam u zoni i zavrsim posao, pa makar sve trajalo minut, bez obzira sto znam da za minut necu dobiti kaznu. Po meni je to normalno ponasanje, a primitivizam koji se svaki dan vidja kod nas, a mnogi komentari to i potvrdjuju se resava kao u Nemackoj, a to se ovde nece nikada desiti.

the land of the dead!

pre 4 godine

smarate vise sa parkingom, pa sta ako je neko stao na minut nesto da kupi ako nema nigde drugde mesto da stane? kao vi to nikada nista uradili, ukljucili poziciju i izleteli na par minuta kada vam nesto gori da uzmete, ne daj boze lekove? pa sta covek treba da radi?? ne razumem? parking je najgluplja stvar ikada, smanjite saobracaj, uvedite par- Nepar i videcete kako nece biti guzvi, kako ce odmah da bude mesta za parkiranje! i ovo vazi za Beograd samo, ostali gradovi su jos uvek iole funkcionalni po tom pitanju!

Saul Goodman

pre 4 godine

Prosto kao pasulj. Parkiranje je dozvoljeno samo na mestima gde postoji znak da je dozvoljeno. Na svim ostalim mestima je zabranjeno... Ko to me zna neka ponovo ide u auto školu...

Francis

pre 4 godine

A zasto nikad ne bude tekst “Kako gradovi resavaju problem parkiranja i kako mogu da uticu na smanjenje guzvi”? Slazem se da ne sme da se ostavlja auto gde god, ali u Srbiji samo nicu 10spratnice a parking se pravi za 10-20 vozila. Ja bih najvise voleo da mogu auto u dzep da spakujem, ili u stan da ga ponesem. Ljudi treba da shvate da u ovoj zemlji, pogotovo u Beogradu auto nije luksuz vec potreba.

miša

pre 4 godine

....Ja bih najvise voleo da mogu auto u dzep da spakujem, ili u stan da ga ponesem. Ljudi treba da shvate da u ovoj zemlji, pogotovo u Beogradu auto nije luksuz vec potreba.
(Francis, 7. avgust 2019 09:51)

I pošto ne možeš da ga spakuješ u džep, onda ga ostaviš tako da blokiraš raskrsnicu, onemogućiš pešake, vatrogasna/vozila hitne pomoći...
Naravno, zato što ti imaš potrebu za autom. I država mora da omogući da tu potrebu ostvariš, i to na način da sve ostale potrebe drugih učesnika u saobraćaju i životu grada stavi u stranu. Jer ti imaš potrebu.
Nadalje, šta god radili u građevinarstvu, a rade mnogo toga, jedno je fakat: 95% novoizgrađenih zgrada ima parking mesta u podzemnim garažama jednak broju stanova. Tvrdim, znam. Potpuno je druga stvar što ljudi neće (ili jednostavno nemaju) da kupe parking mesto. A mnogo je onih koji NEĆE da plate cca 150 evra za prenos auta i uredno kupe kartu u svojoj zoni, nego svoje SM, PO, ZR i ostale tablice parkiraju na pešačkim i gde sve ne.

Naravno da država može mnogo da uradi. I treba. Ali ne može sve. Ne može da stvori prostor tamo gde ga nema, a naročito ne može da spreči nekoga da kupi auto, lepo kažeš da je potreba.
Ono što može je da ljudi aktiviraju promil ljudskog u sebi, osećaj da i drugi treba da žive.

A da se Bg lepo osamostali i odvoji od Srbije ?

pre 4 godine

Bas me briga za Beograd, Beogradjani s navikli da dahcu jedan drugom u vrat, problem je to sto Beograd, beogradski zakoni, beogradski mentalitet metastaziraju i u druge sredine gde to ne bi moralo. Parking mesta, placanje parkinga, komunalna policija, upravnici zgrada, zgrade umesto kuca, sve same beogradske bolesti koje se prelivaj i u sredine koje su bile drugacije. Beogradjani kao beze iz Beograda ali ga nose sa sobom !

miša

pre 4 godine

Drugim rečima, ne možete da parkirate NIGDE!!!
Tako je to predvideo, vrli srbistanski zakonodavac.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Smuleco, 7. avgust 2019 09:25)

Umesto da može da se parkira svuda, kao što je predvideo burmanski ili bangladešanski zakonodavac.
Baš smo zaostali, zamisli ne može da se parkira na pešačkom, na kolovozu, na trotoaru... Pa to je represija neviđenih razmera.

molim vas b92

pre 4 godine

Napisite pravila voznje u kruznom toku da nemoze ovaj iz unutrasnje prema ostrvu trake mene u spoljnoj traci da presece kad se njemu izlazi napolje. Neznam kako je u ostalim mestima ali ovo govorim iz iskustva u NS. Trebali bi nasi ljudi da posete jos jednom auto skole a onima sto kace na net snimke“dinamicne voznje“ oduzeti im dozvole dozivotno!

Francis

pre 4 godine

A jel mogu ja svoje garazno mesto da ponesem sa sobom kad treba da se PREVEZEM NEGDE??? Ja imam mesto kod kuce.... i nigde drugde! Pa ne sluzi auto da mi stoji ispred zgrade! Odes u centar, garaza puna, nigde parking mesta, cak ni da se plati! Odes kod nekoga u goste, nemas gde da stanes. Odes do prodavnice, ako nije mega market ili trzni centar opet nema parking! Ljudi, kako ja da dodjem sa zvezdare na novi beograd ako ne zelim da smrdim na stalu svaki dan jer su autobusi kao stale! Kada bih imao nacin da se prevezem u JEDNOM GLAVNOM GRADU a da nije autom, ne bih auto ni imao! Zato, ko ode poslednji, nek ugasi svetlo, zatvori prozore i zakljuca dvaput. Ovde zivota vise nema.

Made in Serbia

pre 4 godine

Napisite pravila voznje u kruznom toku da nemoze ovaj iz unutrasnje prema ostrvu trake mene u spoljnoj traci da presece kad se njemu izlazi napolje. Neznam kako je u ostalim mestima ali ovo govorim iz iskustva u NS. Trebali bi nasi ljudi da posete jos jednom auto skole a onima sto kace na net snimke“dinamicne voznje“ oduzeti im dozvole dozivotno!
(molim vas b92, 07. avgust 2019 13:00)

Nisi rekao gde se uključio vozač u unutrašnjosti ostrva? On se vozi unu. trakom sigurno trećinom toka već, pa si u obavezi da ćutiš i knjigu saob. pravila ponovo u šake.

1) ako izlaziš na prvi, drugi izlaz iz KT - spoljnom se vozi.... treći, četvrti - unutrašnjom i UVEK gledaj da voziš polako i UVEK gledaj iza da li ima neki moron koji ne zna ovo

2) ne menjaj trake u KT

Over And Out

pre 4 godine

Sve lepo piše, sve je definisano. Zakon je dobar i jasan. Medjutim dolazimo do onoga što je rak rana u ovoj državi: Zakon(e) nema ko da sprovodi. U tom slučaju, dobar Zakon pada u vodu, a država u očima njenih gradjana se deklariše kao nesposobna. Onda se dobija suprotnost, da se parkira ko gde hoće i kako hoće, kao u Kandaharu ili Mumbaju...

zmau

pre 4 godine

Dobar tekst.
Voleo bih da vidim i jedan na temu "Zašto ne postoji tržište parkinga, i zašto svi očekuju da im država poklanja prostor za parkiranje".

Analitičar amater

pre 4 godine

Papir trpi sve.Sve je to lepo ali malo ima npr. trotoara gde može vozilo da se parkira a da ostane 1,6 m slobodnog prostora.Pogledajte ulicu Vojvode Stepe gde ima delova gde je trotoar pola metra a vršena rekonstrukcija ulice.90% Konjarnika,Medaka i ostalih naselja parkira na trotoarima jer nema izbora.U praksi je sve drugačije nego u nekom rashlađenom kabinetu gde se donose ponekad apsurdni zakoni.Drugo su bahata parkiranja ispred kafića i drugim nedozvoljenim mestima.Automobili i vozači debelo pune budžet pa bi nadležni trebali da im olakšaju muke a ne samo da kažnjavaju.

no name

pre 4 godine

video resenje u novobeogradskim blokovima tacnije blok 70,vrhunski bezobrazluk stanara. naime lancima ogradjuju javna parking mesta plus dodaju table na saobracajne znake "samo za stanare zgrade". gospodo niste vlasnici parking mesta oko zgrade,sram da vas bude a jos vise lokalnu vlast koja se pravi luda. to sto nema dovoljno parking mesta ne daje nikom za pravo da prisvaja javna parking mesta.sta to znaci,kome se cefne uzme lanac i sebi ogradi parking???

Stanoje

pre 4 godine

Sve je to lepo. Ali gde su kazne?
Dovoljno je da se prodje Karaburmom i napunio bi se gradski budzet. Da ne spominjemo ostale ulice po BGu, tipa Strahinjica Bana i slicne...
Uvek se trudim da se parkiram po propisima, ali vam nekad pukne film jer vi ispadnete jedina b*dala koja postuje zakon i kruzi po gradu 45min da nadje propisno parking mesto.
Najvise volim one sto se parkiraju u Bulevaru, Ustanickoj ili Dimitrija Tucovica u desnoj traci. Za njih bi trebalo da postoji poseban krug pakla s obzirom koliku guzvu izazivaju.

Mustafa Aga

pre 4 godine

Ja otishao sa mojom Fatom da posetimo Shedd Aquarium u Chikago...Ovo je bilo pre jedno 6-7 godina...Parkirao ja auto u jednoj ulici...Lepo je svako parkirno mesto obelezeno i ispred mene ima jedno najmanje 50 i vishe automobila...Zavrshili mi sa akvariumom posle 4-5 sati i kad dodjemo gde smo parkirali auto...Kad tamo nema nijedan auto pa ni nasheg...Na samom pochetku tog parkinga ima znak koji pokazuje da je tu dozvoljeno parkiranje do odredjeno vreme samo...Ja taj znak nisam mogao ni videti jer sam bio predaleko a ostali koji su iz Chikaga to verovatno znaju...Moje vozilo je odneo pauk...Ja chak ni svoju auto tablicu ne znam...Onda mi neki ljudi rekli gde da zovem da pitam za svoj auto i oni mi kazu da imaju tamo moj auto...Onda uzmem taksi pa ajde tamo...Platim oko 120 dolara da mi daju nazad auto i posle nedelju dana dodje na kuchnu adresu i kazna policije za nepropisno parkiranje...Shto je josh oko 100 dolara...Od tada strogo vodim rachuna gde se parkiram...

србин

pre 4 godine

Не смете да се паркирате на тротоар осим ако је то дозвољено знаком и мора да има 1.6м да има за пешаке. Ок.
ДА НИЈЕ СМЕШНО БИЛО БИ ТУЖНО, ПА ПОЛА БЕОГРАДА ПАРКИРА НА УЛИЦАМА И ТРОТОАРИМА И ПЕШАЦИ КАО И ЖЕНЕ СА ДЕЦОМ МОРАЈУ ЛИЦОМ ДА СЕ КРЕЋУ, ДОК БАХАТИ БИЗНИСМЕНИ, МАФИЈАШИ ГРАДЕ КУЋЕ И ЗГРАДЕ БЕЗ ПАРКИНГА И ДРЖАВА ТО НАРАНО ДОЗВОЉАВА!!!!!! Б Р А В О!!!

ИБАРСКА ЛАСИЦА

pre 4 godine

Требало би направити апликацију коју могу користити савесни грађани и сликати и пријављивати где се непрописно паркира.....

DEX

pre 4 godine

Meni u Leskovcu pauk podigo auto sa trotoara gde nema znaka za zabranjeno parkiranje i gde ima vise od 1,6m prostora za pesake. Kad sam pitao na osnovu cega mi podizu auto, rekli su mi na osnovu opstinske uredbe ali nisu znali da mi kazu koje pa su mi vratili auto. Zalio sam se Ministarstvu a oni su mi kratko i jasno odgovorili: " Parkiranje je zabranjeno svuda gde izricito znakom nije dozvoljeno". Onda sam se setio da zivim u Srbiji.

koki

pre 4 godine

Papir trpi sve.Sve je to lepo ali malo ima npr. trotoara gde može vozilo da se parkira a da ostane 1,6 m slobodnog prostora.Pogledajte ulicu Vojvode Stepe gde ima delova gde je trotoar pola metra a vršena rekonstrukcija ulice.90% Konjarnika,Medaka i ostalih naselja parkira na trotoarima jer nema izbora.U praksi je sve drugačije nego u nekom rashlađenom kabinetu gde se donose ponekad apsurdni zakoni.Drugo su bahata parkiranja ispred kafića i drugim nedozvoljenim mestima.Automobili i vozači debelo pune budžet pa bi nadležni trebali da im olakšaju muke a ne samo da kažnjavaju.
(Analitičar amater, 7. avgust 2019 13:18)

Sta tu nije jasno sem sto policija ne naplacuje kazne dovoljno i ne odnosi vozila. Evo pominjes Konjarnik i parkiranje, u Vojislava Ilica parkiraju tako da nema ni 30 cm, a ne 1,6 m. I svi kao nema veze, ko sisa pesake, nek idu po zemlji i blatu.
A onda jedan dan se vracam iz Lidla, lije kisa kao iz kabla, a devojka u kolicima invalidskim gura tockove rukama uzbrdo kroz blato jer nema mesta na trotoaru od bahatih vozaca.
Pa treba kazna da bude milion dinara, da placa do kraja zivota ko parkira tako da ne ostavi 1,6 m. A dodatna kazna da ga stave u kolica i da gura uzbrdo po blatu, kad ga tata i mama nisu vaspitali kad je trebalo.

Aleksandar

pre 4 godine

Svi se zale kako nema parkinga, a nikom ne pada na pamet da se parkira na vise od 10m dalje od svoje destinacije, i svi bi svuda kolima... Ako nema ispred baste kafica direktno onda je to skandal. Mozda fali metro, al ni vecinski mentalni sklop ne pomaze.

pps

pre 4 godine

Na jedinom bulevaru u Loznici, decenijama je desna traka služila kao parking. Isti je sada rekonstruisan, a policija se samo voza i slika parkirana vozila. U roku od 7 dana od početka sankcionisanja nema ni jednog jedinog parkiranog vozila. Dakle problem se lako reši, samo ako se hoće.

sempervivum

pre 4 godine

Трудим се да се паркирам по прописима, а и по логици - да ником не сметам. Једном сам се паркирао испод надвожњака поред Бувљака (Нови Београд) и кад сам се вратио чекао ме папир са казном због паркирања "на јавној зеленој површини". Тамо нити има зелене површине, нити ју је могуће направити.
Комуналци наплаћују тамо где могу највише да накупе казни, а не тамо где то стварно смета. Исто тако и полицајци.

erazmo beogradski

pre 4 godine

Od kad je 5m granica? Probajte da bezbedno obidjete vozilo koje parkirano u traci na 5m od raskrsnice/krivine...Pišu kazne za parkiranje u obodnim opštinama - a u krugu dvojke ne smeju nos da promole...Baš da vidim pauka i komunalce oko Kalenića, u centru grada ili ispod Studentskog trga...Bahatih kolko hoćeš - i to onih koji ozbiljno ugrožavaju živote ostalih učesnika u saobraćaju...Sede po kafićima opušteno jer ZNAJU DA NEMA KO da ih uhapsi/kazni...:(

rebro

pre 4 godine

@no name, možda ima nešto što ti ne znaš. Recimo u Pragu gde ja živim je moguće da se plati godišnja renta za parkiranje ispred zgarde u oblastima gde je plava zona iscrtana na kolovozu, a ona se koristi da se spreči da došljaci zauzimaju parking umesto da parkiraju po garažama. Ko parkira u plavoj zoni, a nema nalepnicu da mu je tu odobren parking moraće da plati 20.000 kruna (oko 800 evra) da mu vrate vozilo. Tako da to možda postoji i u Beogradu.

Key

pre 4 godine

Molim čitaoce ovog člakna, da li postoji znak zabranjeno parkiranje u Srbiji, kod nas je svuda i uvek zabranjeno parkiranje i zaustavljanje.
Nemoguće da nigne u Srbiji nije dozvoljeno zaustavljanje vozila.
Ovo je samo jedan od probelma projektovanja saobraćajne signalizacije, a imate koliko hoćete, nelogična ograničenja brzine, naseljena mesta bez prekida, nedostata znakova za prestanak zabrana....
Posle se svi čudiom zašto se ne poštuju saobračajni znaci.

mladi vozac u Beogradu

pre 4 godine

Juce pokusavam da udjem u Svetogorsku iz jedne sporedne ulice, gospodin se zaustavlja preko celog pesackog i sedi u kolima, posle mozda 30ak sekundi ja mu trubim jer zelim da se ukljucim u ulicu i on nista, posle oko 2 minute ponovo pocnem da trubim besprekidno i covek me napao, uspeo sam da se okrenem i pobegnem velikom brzinom.... Sta raditi ako stigne kazna za brzu voznju i sta raditi generalno u takvim slucajevima?

kako da ne

pre 4 godine

4 migavaca stavljaju u autu jer se oni koriste u slucaju opasnosti, kvar na autu, guzva na putu. Samo kod Srbina ne, kod njega taman super sto ima da ih ukljuci dok skokne da kupi nesto do prodavnice u fazonu ‘necu dugo, pola sata’. Zar nije logicno da je parkoranje dozvoljeno samo gde je parking mesto nacrtano? U Švajcarskoj se zna, ako je nacrtano ti mozes da se parkiran, ako nije onda znaci da tu i ne mozes da parkiras, a kazne variraju u zavisnosti šta i koga si blokirao.

Zile

pre 4 godine

Čuo sam da u Tokiju ne možeš da kupiš i da registruješ auto ako pre toga ne dostaviš dokaz da za njega imaš obezbeđen parking.Eto ideje.

Лука Лабан

pre 4 godine

Може ли ми неко објаснити како места која су иначе забрањена за паркинг(зелена површина) постају паркиралишта за време сајма, концерта, утакмице..... и још се наплаћује!

Nikola

pre 4 godine

Ukratko, sve je to samo po zaknu. Nije mi jasno zasto se ne promeni zakon tako da moze da se parkira bilo gde, sem na sred ulice, na autoputu, u crkvi i u reketu kosarkaskog terena. I onda da se taj zakon primenjuje za sve. Glupo je, besmisleno i neposteno tolerisati nekome, a nekoga kaznjavati za isti prekrsaj. U BG hronici je pricao policajac i kaze da nema dovoljno parking mesta i da saobracajna policija uglavnom tolerise, sem po prijavi, kada mora da izadje na teren. Pa evo ja da pitam, gde se izdaju parking kartice tolerancije, pa da mogu da parkiram bahato, a da mi se tolerise.
Gledam jedno jutro kako pauk nosi vozila parkirana na trotoar (vekovima parkirana tu) i stanari se uzjogunili i pitaju policajce:
- "gde cemo mi da parkiramo sad, ovde zivimo"
- a policajac im kaze "parkirajte u ulicu pored"
- "pa i tamo je zabranjeno"
- "jeste, ali tamo nemamo nalog da nosimo"
Zamislite da neko pljacka banku i naidje policajac i kaze, nemoj tu, opljackaj onu drugu.

Ivan

pre 4 godine

Kako to funkcionise u manjim ulicama? Gde nema mesta za parkiranje, sem na trotoaru, a nema obelezenih parking mesta? Da se parkiramo 3km dalje od kuce?
Inace, zanimljiva je ova prica o zelenim povrsinama. Ona vazi uvek, sem kad je rec o utakmicama Zvezde i Partizana. Tada je izgleda dozvoljeno parkirati se na travi izmedju traka u Bulevaru Oslobodjenja, cak policija i inicira to ponasanje.

Rekt

pre 4 godine

U Novom Sadu a i Zrenjaninu u svim ulicama/bulevarima sa dve trake ona desna sluzi za zaustavljanje i parkiranje. Verujem da je u celoj banana drzavi tako.

trajce

pre 4 godine

Bio skoro prijatelj koji živi u Švajcarskoj kod nas. Izađemo jedno veče do grada (Kragujevac), da malo prošetamo. Kod Velikog parka, parkiramo automobile pored kasarne. Ne plaća se, ima mesta jer je dugačak pravac.
On parkira, preparkirava, ponovo pokušava... pitam ga šta radi?
Kaže: "Ma nagazio sam malo liniju točkom, pa da ga preparkiram!"

Ja, i ako znam da je u pravu... frapiran!? Ma niko to ne gleda ovde, ali opet... prođu mi kroz glavu svi oni džipovi koje redovno viđam po parking mestima za invalide... Biće da je njima najteže izgleda? Ili onima koji da bi došli do bankomata, oba ezno parkiraju na ista tako obeležena mesta.
Naš mentalitet je čudo. Ja recimo predlažem kazne kao što ih ima u Skandinavskim zemljama - kazna iznosi određeni procenat od vrednosti auta. 1% recimo... ili 3%. Tako će svaki vozač i te kako biti pogođen kaznom. Pa neka izvole.

toma neimar

pre 4 godine

Komšija, nisu samo ta dva kafića sporna. Ceo Neimar i Čuburu, rezidencijalni deo grada koji je bio miran i porodičan, su pretvorili u mesto kafića i restorana. "Vronski" na uglu Inter brigada i Braničevske ima živu muziku leti do 2, 3 sata iza ponoći. Iz restorana se širi miris ribe, roštilja i pomfrija, turiraju se motori, ženke ciče i vrište, alfa mužjaci riču, dok u kolima trešti treš muzika sa Teheranskim ritmom i zavijanjem. Hram Svetog Save su opkolili kafićima, uskoro od zgrada koje su nikle i koje niču neće mi da se vidi. I sve te kreature dolaze kolima. Strašno.
(Čubura je Raj, 07. avgust 2019 21:20)
na žalost , komsija od reči do reči si u pravu ....

CJC

pre 4 godine

Priča mi ujak (iz pravno uređene države, znači ne Srbije) kako kod njih rešavaju fenomen zvan "4 migavca"...prvi put kad nije mogao da nadje parking, upalio sva 4 da dostavi robu, u roku od minut dolazi policija i on im pošteno kaže da nije mogao da nadje parking i da je zato ukljucio sva 4...kazna za nepoznavanje propisa i izazivanje potencijalne opasnosti u visini prosečne srpske plate.
Drugi put kad je to uradio, u roku od minut opet panduri...ovaj put je slagao da mu nesto nije uredu sa kamionom...u roku od par minuta dolazi šlep služba da ga nosi...cena usluge - prosečna srpska plata.

Od tada kruži po sat vremena ako treba. Ovaj bahati narod razume samo kad ga odereš, 50 evra da mu uzmeš 2 puta, nikad više mu neće na pamet pasti. A ne da u NS po bulevarima kao zmijicu da igram kad vozim. Neverovatno nekulturni, bahati i nepismeni "vozači".

Ivan

pre 4 godine

A je l dozvoljeno praviti parkinge (namenjene gostima odredjene kafane) u ulici koja je zabranjena za saobracaj? Apsurd sveprisutan u Zemunu od Sarana, pa uzvodno...

Posteno!

pre 4 godine

Onda se dobija suprotnost, da se parkira ko gde hoće i kako hoće, kao u Kandaharu ili Mumbaju...
(Over And Out, 7. avgust 2019 09:54)

U Mumbaju je jedino problem sto cesto policajci nose bambusovace pa ako ti nesto nije jasno potegnu teze argumente. :)

Ogorčeni

pre 4 godine

Sve lepo napisano ali postoje dva problema:
1. Zakon se ne primenjuje, odnosno primenjuje se selektivno. Prođite raznim naseljima (od Kraburme, Vračara, Dorćola, Zvezdare itd.), pešaci, a da ne pominjem roditelje s decom u kolicima, nemaju kuda da prođu. A komunalne, saobraćajne policije i saobraćajne insoekcije nigde.
2. Lokalna samouprava i država se ne bavi pitanjem poboljšanja protočnosti saobraćaja i parkiranja. Prave se pešačke zone, a saobraćajnice se ne proširuju. Nema novih parkinga. Investitori grade, a lokalne samouprave ne zahtevaju dovolno parking mesta. Ja bih stavio moratorijum na stambenu izgradnju dok se ne izgrade garaže.

saobeacajni inzenjer

pre 4 godine

BG js saobracajno neresen, P mesta nema dovoljno, a urbanost konfuzna jer ima dosts bespravnih objekata. Zato se i sudaraju i prave prekrsaji.

Lider regiona

pre 4 godine

A zasto nikad ne bude tekst “Kako gradovi resavaju problem parkiranja i kako mogu da uticu na smanjenje guzvi”?
(Francis, 7. avgust 2019 09:51)

U Zagrebu su napravili dosta podzemnih garaža, tu kod mene ih u blizini ima 3, ja sam u proj zoni pa kao stanar kupim jeftino naljepnicu1500 dinara mjesečno da se neograničeno po čitavom gradu vani mogu parkirati ali inače je u prvoj zoni ograničeno na sat vremena, a u garaži nema ograničenja i jeftinija je.

tamo daleko

pre 4 godine

A ko je dozvolio da se grade stambene zgrade po Beogradu bez garaznih mesta, pa se stanari parkiraju po i onako uskim ulicama, i blokiraju ne samo trotoare vec i normalan saobracaj. Zakoni i propisi se ne mogu donositi i sprovoditi polovicno i kako kome odgovara. Planiranje je misaona imenica za nase politicare vec generacijama.

Svrha

pre 4 godine

Da li neko moze da objasni primenu stavke pod 8) "na putu na kome su kolovozne trake fizički odvojene, osim ako je to dozvoljeno saobraćajnim znakom", u ulici koja ima po 3 trake u jednom smeru?

Coyote

pre 4 godine

Problem sa parkiranjem, nedostatkom parking mesta i bahatim parkiranjem se resava na samo jedan način. Emigrirate u neku uredjenu zemlju i to je to.

Boki Bgd.

pre 4 godine

@loki
Očigledno da nisi vozač već samo pešak i razumem tvoje mišljenje do nekle.U Japanu vozač nema pravo da kupi automobil dok ne obezbedi parking za isto i priloži potvrdu za to.To košta ali tamo u uređenom svetu država je obezbedila parkinge i garaže i ima izbora a ovde kod nas je suprotno,sve više vozila a malo novih garaža i parkinga.Na Konjarniku posle 40 godina napravljen parking i umesto 80 novih mesta(pisalo na tabli tokom gradnje) dobismo 57 mesta i parče livade koja zvrji
prazna.Država debelo profitira od auto industrije,porezi,registracije,,osiguranja,delovi,gorivo...a ne prati adekvatno potrebe saobraćaja i vozača.Sasvim drugo pitanje je bahato parkiranje.

Hehe

pre 4 godine

@(the land of the dead!, 7. avgust 2019 21:52)

Ne nisam nikad stao na minut sa sva 4 samo da odem da kupim nesto, ako se i zaustavim negde sa sva cetiri, to je da izbacim putnike i odmah nastavim dalje, ali uvek gledam da stanem tako da ne smetam onima iza mene. Ako sam solo, parkiram se na predvidjeno parking mesto, pustim sms za parking ukoliko sam u zoni i zavrsim posao, pa makar sve trajalo minut, bez obzira sto znam da za minut necu dobiti kaznu. Po meni je to normalno ponasanje, a primitivizam koji se svaki dan vidja kod nas, a mnogi komentari to i potvrdjuju se resava kao u Nemackoj, a to se ovde nece nikada desiti.

da

pre 4 godine

To je kad se zakoni samo prepisuju i nemaju veze sa realnim stanjem na terenu.
Apsolutno se slazem da sve ove sa slika treba da odnese pauk jer je to bahato parkiranje, a onda meni dodje pauk da nosi auto sa trotoara gde za pesake ima vise od 3 metra sirine da se prolazi, a u tom delu grada nema nigde obelezen parking (okolne ulice male, svi parkirani po trotoarima, ljudi idu po ulici). Niko se ne bavi problemom sto zgrade samo nicu, a parking ne prati broj stanova.

mika - zoy boy

pre 4 godine

MOže i objašnjenje ko treba da sprovodi ove propise, da kažnjava i reguliše? U manjim mestima to NIKO ne radi jer navodno nema komunalne policije (komunalnu oliciju može d aima samo naselje sa statusom grada)

Ifinus

pre 4 godine

Kao što je Francis lepo napisao niko ne pominje parking mesta. Postoje standardi koliko parking mesta bi trebalo da bude prema broju stanova, koliko je rastojanje između zgrada, koliko igrališta na broj stanova itd. Naravno, u srpskim gradovima to ne važi. Verujem da bi u srpskim gradovima trebalo da bude 2, 3 možda i 5 puta manje zgrada na tolikim površinama, kad bi se poštovali ti standardi. Ali, to nije bitno. Bitno je kazniti vozača i napuniti budžet.

Ja, Trol

pre 4 godine

Vesti iz paralelnog univerzuma. Izgradi se nova zgrada i par posto stanara kupi garazna mesta, ostali rokaju gde stignu, posto su cene od 7 do 20 soma. I onda kao, zakon propisuje...koji zakon u drzavi Srbiji, bezakonje i divlji zapad.

rebro

pre 4 godine

@Smuleco, hajde u Pragu probaj da parkiraš gde ti volja. Na stranu to što je zakon takav da ako nije izričito dozvoljeno parkiranje onda je u svakom drugom slučaju zabranjeno. A posebna priča je plava zona po kolovozu gde smeju da parkiraju samo oni kojo tu žive i vlasnici električnih automobila. Živo me zanima gde bi parkirao u centru, osim u garažu gde se naplaćuje 2 evra na sat.

deda

pre 4 godine

Internacionalnih brigada u Beogradu, jednosmerna od Maksima Gorkog do Nebojšine.
U ulici 2 osnovne škole, vrtić, crkva i stambeni objekti.
Parking servis obeležio trotoar sa obe strane za naplatu, a svi se kreću ulicom pošto je čak i sklanjanje između kola nemoguće.
Pitanje je dana kada će neki vozač i Strahinjića bana da projuri i pokupi neko dete.
Znači PROTIVZAKONITO obeležen parking. Gde je tu grad, država, institucije. To je samo jedna ulica, a mogao bi 1000 da navedem kao primer.

toma neimar

pre 4 godine

problem u kraju je sledeci ....kafici vule vu i lamartin ulice djordja vajferta uvek ali uvek 10h do 24 h stoje po 10,20 parkiranih po sred skvera po sred ulice jedva prolaze automobili izmedju njih i pauk pored njih prodje i utovari nekog 100 m iznad koji nikome ne smeta , ili parking servis pise kazne ljudima koji 5 min propisno parkirani u zoni !
da kazem tacno sta sam mislio reći : komunalna policija i parking servis sa saobracajcem u njima PRIMAJU MITO u vidu redovnog sledovanja ....

Ћезо рца

pre 4 godine

На пешачком прелазу код Макензијеве 31, испред улаза у седиште ,,Комуналне милиције'', на пример... Проверено више пута.

midolare

pre 4 godine

Sto se tice Loznice sve tacke zakona saobracaja o parkiranju vozila se krse na svaka 2 metra osim one sa tunelom, zato sto ga nema....

xD

pre 4 godine

Jel se seca neko onog mission impossible filma, bese u indiji....? Onaj auto parking sto AI kompjuterski sam pomera spratove parking mesta. To ima I u Japanu. E posto smo mi 100 godina iza njih, razumem da ne mora tkao nesto ali stvarno mislim da smo u mogucnosti da se masovno ili pod zemljom parkinzi svuda prave ili na sprat normalno.... Cist beton... I to sve moze da se uradi od naseg poreza koji placamo...ali ne, bolje je da se Taj isti porez ukrade....

ikodije

pre 4 godine

pauka ima gde ne treba a nema ga gde treba... obidjite institut za majku i dete i svako jutro, trotoar na potezu od ulaza do ulice sa benziskom stanicom je nakrkan automobilima... shvatam da nema mesta za parkiranje tamo ali treba videti kako se ljudi sa decom lomataju delom puta za automobile... kolica...

Lex malo manje specialis

pre 4 godine

Zakoni su relevantni ako vaze za sve, svaki zakon koji ne vazi za Ziku i Peru ali vazi za sitnu boraniju treba bojkotovati. Poceti od poreza i kazni pa kad vladajucoj klasi presusi budjelar mozda se nesto i promeni.

marko

pre 4 godine

U Nisu, svakog jutra gospodjica kod glavne autobuske stanice ostavi auto na sred trake bez ikakvog signala i predje preko u agenciju gde radi, vozac kamiona firme Matijevic svakog ponedeljka po izvrsenom istovaru robe izadje iz jednosmerne ulice direktno na semafor, jer je tako krace, sve u svemu Texas.

Biciklista

pre 4 godine

Koliko znakova "dozvoljeno parkiranje-i na trotoaru" postoji u Beogradu? Dva? Pet? Dakle ne sme nigde da se parkira osim u parking servis poljima?

Pazovcan

pre 4 godine

U St Pazovi ispred poste kod semafora stalno parkiraju, iako postoji znak za zabranjeno zaustavljanje, policija slika svaki drugi dan. Ali ne vredi. Narod valjda ima para za kazne.

v

pre 4 godine

Prodjite Ljuskom uli om na Banovom brdu. Preko puta policijske stanice, na trotoaru uredno parkirani automobili. Naravno njihovi. Pesaci moraju da izadju na ulicu kako bi mogli da prodju dalje. I nikom nista.
I nije drzava kriva nego oni koji su na vlasti. I oduvek je tako

Čubura je Raj

pre 4 godine

@toma neimar, 07. avgust 2019 19:02
Komšija, nisu samo ta dva kafića sporna. Ceo Neimar i Čuburu, rezidencijalni deo grada koji je bio miran i porodičan, su pretvorili u mesto kafića i restorana. "Vronski" na uglu Inter brigada i Braničevske ima živu muziku leti do 2, 3 sata iza ponoći. Iz restorana se širi miris ribe, roštilja i pomfrija, turiraju se motori, ženke ciče i vrište, alfa mužjaci riču, dok u kolima trešti treš muzika sa Teheranskim ritmom i zavijanjem. Hram Svetog Save su opkolili kafićima, uskoro od zgrada koje su nikle i koje niču neće mi da se vidi. I sve te kreature dolaze kolima. Strašno.

Sinke_

pre 4 godine

Ovako uveli nam zonu genijalci.
Prosirili ceo Vracar da bude.
I tako nasu ulicu pretvorili u jednosmernu i uredno nacrtali parking mesta sa jedne strane ulice suprotne mojoj garazi.
Po zakonu tu ne bi ni smeli da budu parking mesta. Cela ulica je uzana i trotoari isto tako.
Definitivno slobodnog prostora (od ivice parking mesta iscrtanog do trotoara sa druge strane) za prolaz vozila nema 3m. Mozda max 2,5.
Ja iz moje garaze ne mogu da izadjem i udjem kada neko uredno stane na obelezeno parking mesto.
Stavili su parking mesta tik ispred hidranta bukvalno se blokira hidrant.
Par komsija se bunilo isti problem kao mi su imali pisali zahteve i odobrili su im uklanjanje parking mesta.
Ukratko strucnjaci su izasli na teren sa skicom parcela samo (bez obelezenih garaza icega) i crtali majstori onako proizvoljno kako oni misle da treba bez ikakvog strucnog misljenja.
Sad nama ostaje da se pojedinacno borimo ili jos bolje kad bi mogli celu ulicu da nam uklone parking mesta. U ulici koja je od ivicnjaka do ivicnjaka siroka 4m jednostavno nema zakonski mesta da nam iscrtaju zonu.
Ali eto zona nam je tu od 8 jula.
Hvala im!