Subota, 11.05.2019.

11:00

Najbrži produkcijski karavan pravi se u Bavarskoj VIDEO

Izvor: B92

Najbrži produkcijski karavan pravi se u Bavarskoj VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Panta

pre 4 godine

(Gross, 13. maj 2019 16:10)
Da, "svakom svoje". Činjenica je da pada potražnja za sedanima ( juče čitam da se mečka C klase više neće proizvoditi u USA ).
Ja ga jesam ima0 ( do pre oko 25 godina ), ali, ne vidim način da se vratim toj formi.

TNT

pre 4 godine

@Gross - još ako ti kažem da je to tako obično četiri-pet puta godišnje, da često idem i u krajeve gde nema signala mobilnog i molim se svevišnjem da auto sve izdrži, da znam da po putovanju pređem za desetak dana i po 2-3 hiljade kilometara i promenim nekoliko destinacija, pomislićeš da sam lud...

TNT

pre 4 godine

@Gross - to za ranija putovanja, kada smo mi bili mali je tačno i stalno spominjem celoj porodici prilikom pakovanja, ali džaba. Danas se sve promenilo, ne samo kod mene; svi nekako nosimo po "pola kuće" sa sobom. Ja obično pakujem dva velika i dva manja kofera, nekoliko manjih sportskih torbi i par rančeva, hranu, par rekvizita za sportske aktivnosti... Još kada na putovanju odemo negde u kupovinu, a to uvek uradimo, bez problema trenutno napunim prtljažnik na X3 skoro "do plafona". Naravno, napunim i pregrade u vratima, bude i između dece - uglavnom hrana i igračke za uz put, a bogami ponekad, u ekstremnim slučajevima, i ispod nogu kod dece na zadnjoj klupi... Na skijanje čak idemo sa onom torbom koja mi dođe skoro do menjača. Da ne spominjem periode kada sam nosio dečiji krevetac, muzičku nošu i kolica - to nema šasni da se utovari u limuzinu, a čak i da uspeš potrebna je ozbiljna gimnastika i savijanje kičme da sve to utovariš i istovariš. Meni automobil bez ravnog poda prtljažnika, visoke utovarne površine i gepeka "do krova" nema mnogo smisla, odnosno sigurno bih isti odmah otpisao na račun nekog drugog. Ako ti nemaš takve potrebe, potpuno razumem da ti moja priča nema smisla, ali zato je za tebe tu limuzina, a za mene SUV. Svakome ono što mu treba i odgovara.

betmen

pre 4 godine

@asd

gepek jeste istih dimenzija u teoriji ali ne i u praksi. Kod karavana se ne racuna prostor iznad "zavesice", a to nije za bacanje. Recimo 4 nas ide na zimovanje, savrseno mesto za odlaganje svega sto treba u toku voznje, a ne zelis da ti je na sedistu pored, u krilu itd.
Ili kad treba da prenesem kancelarijsku stolicu, manji sto nezgodnih dimenzija, kosacicu na vikendicu. Ili kad odem u Ikeu, a ne zelim da porucim pa da cekam isporuku, nego uzmem i nosim.
Jednostavno, ta prakticnost mi je bitnija od malo boljeg izgleda. A i to je upitno jer vozim karavan koji je po meni atraktivniji od sedana. Ali opet, to je licno vidjenje.

+ karavan sam mogao da izaberem sa panoramom, dok su sedani imali samo siber :)

Milan

pre 4 godine

5 vrata hetch ili ti fastbek kako ga danas zovu jos i nekako. Znaci kao Superb ili a5. Klasicnu limuzinu sam jednom imao, i posle 10 dana otkrio da je spustanje zadnjeg sedista dodatna oprema, koju moj naravno nema. E pa hteo sam da se ubijem. Posle se ispostavilo da ne mogu decija kolica sklopljena da proguram kroz otvor. Moras da demontiras tockove....i to nije bio mali auto, da ne reklamiram marku. Karavan malkice ruzniji ali odlicno radi posao, ostalo sve kozmetika, da te gledaju curice po gradu i slicne radnje. Mozes samo pederusu da poneses. Kao onaj passat cc, koja glupost od auta. PS gledam pre neki dan komsiju kako pokusava da ubaci kosilicu u Insigniju limuzinu, pa dobrih 10 minuta je izucavao sta i kako i na kraju otisao sa otvorenim gepekom, e zato karavan. A zene se nazalost privlace autom ALI zadrzavaju sa drugim vrlinama tako da....

Milan

pre 4 godine

Ocigledno se ljudi dele na one koji bi kupili samo limuzinu i one koji bi uzeli samo karavan. Tako je i najbolje. Zamisli kako bi tuzno bilo kad bi svi imali isti ukus. Svaki auto na ulici bi bio isti.

asd

pre 4 godine

Ja iskreno ne razumem potrebu za karavanom. Gepek je identicnih dimenzija, osim po pitanju visine, pa me zanima koje su to stvari koje ne staju u gepek limuzine ? Imam primer mog caleta koji je u karavan tovario kosnicu sa pcelama, i zaista nije mogla da stane u limuzinu, ali da li svi zaista imaju potrebu da tovare nesto ovako visoko ?

Gross

pre 4 godine

Ja ne znam kolika su vaša deca i koliko to prtljaga imate. Mene i brata su kao decu roditelji vodili na more Zastavom 101 pa je sve stalo. Čak smo par puta i kampovali. Za mene ne postoji opravdanje da se kupi karavan osim ako to posao ne zahteva. Ja stvarno hocu, ali ne mogu da shvatim sta toliko nosite kada putujete da vam BMW Serije 5 sedan nije dovoljan. Kako uopste vozite toliki put sa tolikom težinom?

kopitar

pre 4 godine

(Radijator, 12. maj 2019 17:35)
Naravno da karavan nije jedina praktična forma. Svaka "kocka" je (u smislu ponude prostora) praktičnija od sedana (koji nesporno ima bolji Cw).
Kada se "penzionišem" (budem obilazio samo banje) i/ili kada me "napuste deca", MOŽDA ću (ali, samo MOŽDA), razmišljati o sedanu. U ovoj fazi života, izvesno "želim prostor". Mnogo prostora. I nekako mi deluje najlogičnije da karavan zamenim za "kratki" Berlingo (ili klonove), jer je neverovatno šta ta kola nude u samo 4,4 metra. Naravno, ne bih imao ništa protiv ni BMW-a 2 Grand Tourer, S-maksa ... Od sedana zaista ne znam šta bih, jer sa njim ne bih mogao ni da u slobodno vreme vodim porodično aktivan život na način kako ga sada vodim(o). Navikao sam da na krovu povezem jedrilicu (do Palića, Golupca, D. Milanovca, Crne Gore, Slovenije)... ili na krovu i na gepeku Thule krovnu kutiju i još 4-5 MTB-a, u gepeku pravu gomilu sportske i druge opreme ... Ja sam (sportski) "nomad".

Marko

pre 4 godine

@radijator, slazem se potpuno i naravno da je sedan lepsi. Veoma retko je karavan verzija lepsa od limuzine. Medjutim ja moram da imam koristan, praktican auto, a opet hocu i da uzivam u voznji tako da je karavan 100% po mojoj meri. Svako po svom.

Radijator

pre 4 godine

@MT, Papkat..i slicni ljubitelji karavana..
Postoji valjda i estetika u svemu tome?
I kako je to karavan pakticniji od bilo kod MPV ili minivena...a tek od obicnog kombija?
Vidite kuda vodi takva logika.
Svaki sedan je lepsi od karavanske verzije istog modela. Nekome je ipak malo stalo i do stila...a ne samo do prostora i kubnih metara.

DC

pre 4 godine

Karavan potpuno nepotreban?! Jedna od žešćih gluposti! Ako hoćemo pravo limuzine su potpuno nepotrebne jer kod karavana dobijete veću praktičnost a bez ijednog kompromisa. Pogledajte na recimo Švajcarskim oglasima polovnih i novih vozila koliko je istog modela bilo kog auta u karavanskoj u odn na sedan verziju. Zašto? Zato što ne morate da sklapate mozaik kada trebate da ubacite kofere, zato što možete da vozite psa, zato što možete da skoknete do Ikee ili da kupite veću saksiju sa cvećem a da ne morate da svaki put razmišljate kako da prevezete. Za svakog ko imalo razmišlja o praktičnosti, karavan je no-brainer.

papkar

pre 4 godine

Bravo za Alpinu za doradu i bravo za BMW za osnovu.
Za mene je dobar karavan forma bez adekvatne alternative. A BMW karavan je dobar karavan. Sa dobrim gepekom.

TNT

pre 4 godine

Potrebe i stavovi se razlikuju - zato se pojedini modeli prave u više karoserijskih varijanti, pa svako bira šta želi. Recimo, meni je limuzina potpuno besmisleno vozilo - vozim sanduk iza sebe koji je nepraktičan kako za utovar tako i za istovar, a uz to i ništa visoko kao na primer uspravljene kofere, ne mogu da prevezem. Karavan nije samo za majstore, naprotiv. Moj sadašnji izbor su redom SUV, minivan, pa karavan, a za manji automobil hečbek. Limuzinu ne znam zbog čega bih kupio. Vozne karakteristike za identičan model jesu bolje kod limuzine ali zanemarljivo, a razlika postaje značajna u korist karavana ako se na limuzinu stavlja krovni kofer. E sad, možda će se to verovatno preokrenuti kada deca odrastu i budem kupovao automobil samo za sebe ili za sebe i ženu.

deki

pre 4 godine

Ja imam dvoje dece i psa, vozim f11, znaci 5cu karavan, pa mi u limuzini nemamo sta da trazimo, jedva stanemo i u karavan kad idemo na put, JEDVA. A imali smo i kaskaja sa 7 sedista i to nam je bilo knap. Zapravo BMW nije nista manji.
(Marko, 12. maj 2019 09:35)
Tako sam i ja imao isti problem sa istim autom pa sam uzeo range rover sport. eto resenja...veci auto stvarno, ne vezano za ovu temu ali ajde. Inace sta reci na ovu alpinu. nemam reci...nije stvar u svrsi takvog auta nego u tome sta mogu da urade. Kad bi gledali svrhu pola automobila se ne bih proizvodilo. medjutim sve dok ima kupaca proizvodice se...

Marko

pre 4 godine

@Gross, kako mislis nepotrebni?
Ja imam dvoje dece i psa, vozim f11, znaci 5cu karavan, pa mi u limuzini nemamo sta da trazimo, jedva stanemo i u karavan kad idemo na put, JEDVA. A imali smo i kaskaja sa 7 sedista i to nam je bilo knap. Zapravo BMW nije nista manji.

Ronimo

pre 4 godine

Ali, ovde to nije poenta. Poenta je u demonstraciji tehnickih mogucnosti ...
(Gross, 12. maj 2019 01:03
Dakle slažeš se da su u ovom slučaju napravili besmisleno vozilo ali mu se diviš kao tehničkoj vežbi? Pa zašto onda ne naprave neko smisleno vozilo pa se njemu divite a ne ovoj gluposti? Ili ako takvo postoji što ne kazete za ono svaka čast a ovo je besmislica?

Gross

pre 4 godine

@Ronimo osim za majstore karavani su potpuno nepotrebna vozila ako cemo posteno. Ali, ovde to nije poenta. Poenta je u demonstraciji tehnickih mogucnosti Alpine. Inace, Alpina vazi za najstabilnije vozilo na velikim brzinama. Mogućnost da homologiras automobil na 300 i kusur, uz to karavan koji ima aerodinamičkih problema na tim brzinama, govori o kako se sposobnom vozilu radi. Sigurnost na nižim brzinama (držanje puta, udobnost, kocenje, vožnja, upravljanje) je neprepričava.

gtr

pre 4 godine

Stari B5 je bio brži za 1 kmh, znači unazadili su ga... Šalu na stranu, mislio sam da je Panamera brza ali ona ide samo do 310 kmh. U tom slučaju kapa dole za Alpinu.

Ronimo

pre 4 godine

Ne znam čemu se vi divote, veću glupost odavno nisam video. Sad ce baja da vozi porodicu 320km/h ili sa decom pozadi da leti tri sekunde do 100? Ili ce da ostavi decu kući pa da sa karavanom ide na trkačku stazu?

rog

pre 4 godine

to nije bmw vec alpina imto stoji kao proizvodjac i knjigi imao sam b 7 turbo s e28 karoserija
(robertnbg, 11. maj 2019 14:02)

"Da li citate knjige?"
"Knjigu? Ne znam nikakvog knjigu."

D

pre 4 godine

A gdje bi inače,u Mladoj Boleslav možda?Znaju ljudi šta rade,ostali mogu da prate i da se zamajavaju sa deset ekrana namijenjenih vozaču.

rog

pre 4 godine

Vozio sam jednom Alpinu bi turbo... Ajoj. 
Samo to mogu da kažem AJOJ. 
Kakav automobil... 
Iskreno nakon što sam ga vozio poželeo sam jedan takav ali nažalost živim u Srbiji gde nemam mogućnost da zaradim toliki novac.
(ko je ovde lud, 11. maj 2019 11:54)

Da te utesim, ne bi ni u Nemackoj imao toliki novac.

ko je ovde lud

pre 4 godine

Vozio sam jednom Alpinu bi turbo... Ajoj.
Samo to mogu da kažem AJOJ.
Kakav automobil...
Iskreno nakon što sam ga vozio poželeo sam jedan takav ali nažalost živim u Srbiji gde nemam mogućnost da zaradim toliki novac.

rog

pre 4 godine

Vozio sam jednom Alpinu bi turbo... Ajoj. 
Samo to mogu da kažem AJOJ. 
Kakav automobil... 
Iskreno nakon što sam ga vozio poželeo sam jedan takav ali nažalost živim u Srbiji gde nemam mogućnost da zaradim toliki novac.
(ko je ovde lud, 11. maj 2019 11:54)

Da te utesim, ne bi ni u Nemackoj imao toliki novac.

ko je ovde lud

pre 4 godine

Vozio sam jednom Alpinu bi turbo... Ajoj.
Samo to mogu da kažem AJOJ.
Kakav automobil...
Iskreno nakon što sam ga vozio poželeo sam jedan takav ali nažalost živim u Srbiji gde nemam mogućnost da zaradim toliki novac.

DC

pre 4 godine

Karavan potpuno nepotreban?! Jedna od žešćih gluposti! Ako hoćemo pravo limuzine su potpuno nepotrebne jer kod karavana dobijete veću praktičnost a bez ijednog kompromisa. Pogledajte na recimo Švajcarskim oglasima polovnih i novih vozila koliko je istog modela bilo kog auta u karavanskoj u odn na sedan verziju. Zašto? Zato što ne morate da sklapate mozaik kada trebate da ubacite kofere, zato što možete da vozite psa, zato što možete da skoknete do Ikee ili da kupite veću saksiju sa cvećem a da ne morate da svaki put razmišljate kako da prevezete. Za svakog ko imalo razmišlja o praktičnosti, karavan je no-brainer.

rog

pre 4 godine

to nije bmw vec alpina imto stoji kao proizvodjac i knjigi imao sam b 7 turbo s e28 karoserija
(robertnbg, 11. maj 2019 14:02)

"Da li citate knjige?"
"Knjigu? Ne znam nikakvog knjigu."

D

pre 4 godine

A gdje bi inače,u Mladoj Boleslav možda?Znaju ljudi šta rade,ostali mogu da prate i da se zamajavaju sa deset ekrana namijenjenih vozaču.

gtr

pre 4 godine

Stari B5 je bio brži za 1 kmh, znači unazadili su ga... Šalu na stranu, mislio sam da je Panamera brza ali ona ide samo do 310 kmh. U tom slučaju kapa dole za Alpinu.

Ronimo

pre 4 godine

Ne znam čemu se vi divote, veću glupost odavno nisam video. Sad ce baja da vozi porodicu 320km/h ili sa decom pozadi da leti tri sekunde do 100? Ili ce da ostavi decu kući pa da sa karavanom ide na trkačku stazu?

papkar

pre 4 godine

Bravo za Alpinu za doradu i bravo za BMW za osnovu.
Za mene je dobar karavan forma bez adekvatne alternative. A BMW karavan je dobar karavan. Sa dobrim gepekom.

deki

pre 4 godine

Ja imam dvoje dece i psa, vozim f11, znaci 5cu karavan, pa mi u limuzini nemamo sta da trazimo, jedva stanemo i u karavan kad idemo na put, JEDVA. A imali smo i kaskaja sa 7 sedista i to nam je bilo knap. Zapravo BMW nije nista manji.
(Marko, 12. maj 2019 09:35)
Tako sam i ja imao isti problem sa istim autom pa sam uzeo range rover sport. eto resenja...veci auto stvarno, ne vezano za ovu temu ali ajde. Inace sta reci na ovu alpinu. nemam reci...nije stvar u svrsi takvog auta nego u tome sta mogu da urade. Kad bi gledali svrhu pola automobila se ne bih proizvodilo. medjutim sve dok ima kupaca proizvodice se...

Marko

pre 4 godine

@Gross, kako mislis nepotrebni?
Ja imam dvoje dece i psa, vozim f11, znaci 5cu karavan, pa mi u limuzini nemamo sta da trazimo, jedva stanemo i u karavan kad idemo na put, JEDVA. A imali smo i kaskaja sa 7 sedista i to nam je bilo knap. Zapravo BMW nije nista manji.

TNT

pre 4 godine

Potrebe i stavovi se razlikuju - zato se pojedini modeli prave u više karoserijskih varijanti, pa svako bira šta želi. Recimo, meni je limuzina potpuno besmisleno vozilo - vozim sanduk iza sebe koji je nepraktičan kako za utovar tako i za istovar, a uz to i ništa visoko kao na primer uspravljene kofere, ne mogu da prevezem. Karavan nije samo za majstore, naprotiv. Moj sadašnji izbor su redom SUV, minivan, pa karavan, a za manji automobil hečbek. Limuzinu ne znam zbog čega bih kupio. Vozne karakteristike za identičan model jesu bolje kod limuzine ali zanemarljivo, a razlika postaje značajna u korist karavana ako se na limuzinu stavlja krovni kofer. E sad, možda će se to verovatno preokrenuti kada deca odrastu i budem kupovao automobil samo za sebe ili za sebe i ženu.

Gross

pre 4 godine

@Ronimo osim za majstore karavani su potpuno nepotrebna vozila ako cemo posteno. Ali, ovde to nije poenta. Poenta je u demonstraciji tehnickih mogucnosti Alpine. Inace, Alpina vazi za najstabilnije vozilo na velikim brzinama. Mogućnost da homologiras automobil na 300 i kusur, uz to karavan koji ima aerodinamičkih problema na tim brzinama, govori o kako se sposobnom vozilu radi. Sigurnost na nižim brzinama (držanje puta, udobnost, kocenje, vožnja, upravljanje) je neprepričava.

Marko

pre 4 godine

@radijator, slazem se potpuno i naravno da je sedan lepsi. Veoma retko je karavan verzija lepsa od limuzine. Medjutim ja moram da imam koristan, praktican auto, a opet hocu i da uzivam u voznji tako da je karavan 100% po mojoj meri. Svako po svom.

kopitar

pre 4 godine

(Radijator, 12. maj 2019 17:35)
Naravno da karavan nije jedina praktična forma. Svaka "kocka" je (u smislu ponude prostora) praktičnija od sedana (koji nesporno ima bolji Cw).
Kada se "penzionišem" (budem obilazio samo banje) i/ili kada me "napuste deca", MOŽDA ću (ali, samo MOŽDA), razmišljati o sedanu. U ovoj fazi života, izvesno "želim prostor". Mnogo prostora. I nekako mi deluje najlogičnije da karavan zamenim za "kratki" Berlingo (ili klonove), jer je neverovatno šta ta kola nude u samo 4,4 metra. Naravno, ne bih imao ništa protiv ni BMW-a 2 Grand Tourer, S-maksa ... Od sedana zaista ne znam šta bih, jer sa njim ne bih mogao ni da u slobodno vreme vodim porodično aktivan život na način kako ga sada vodim(o). Navikao sam da na krovu povezem jedrilicu (do Palića, Golupca, D. Milanovca, Crne Gore, Slovenije)... ili na krovu i na gepeku Thule krovnu kutiju i još 4-5 MTB-a, u gepeku pravu gomilu sportske i druge opreme ... Ja sam (sportski) "nomad".

Milan

pre 4 godine

Ocigledno se ljudi dele na one koji bi kupili samo limuzinu i one koji bi uzeli samo karavan. Tako je i najbolje. Zamisli kako bi tuzno bilo kad bi svi imali isti ukus. Svaki auto na ulici bi bio isti.

TNT

pre 4 godine

@Gross - to za ranija putovanja, kada smo mi bili mali je tačno i stalno spominjem celoj porodici prilikom pakovanja, ali džaba. Danas se sve promenilo, ne samo kod mene; svi nekako nosimo po "pola kuće" sa sobom. Ja obično pakujem dva velika i dva manja kofera, nekoliko manjih sportskih torbi i par rančeva, hranu, par rekvizita za sportske aktivnosti... Još kada na putovanju odemo negde u kupovinu, a to uvek uradimo, bez problema trenutno napunim prtljažnik na X3 skoro "do plafona". Naravno, napunim i pregrade u vratima, bude i između dece - uglavnom hrana i igračke za uz put, a bogami ponekad, u ekstremnim slučajevima, i ispod nogu kod dece na zadnjoj klupi... Na skijanje čak idemo sa onom torbom koja mi dođe skoro do menjača. Da ne spominjem periode kada sam nosio dečiji krevetac, muzičku nošu i kolica - to nema šasni da se utovari u limuzinu, a čak i da uspeš potrebna je ozbiljna gimnastika i savijanje kičme da sve to utovariš i istovariš. Meni automobil bez ravnog poda prtljažnika, visoke utovarne površine i gepeka "do krova" nema mnogo smisla, odnosno sigurno bih isti odmah otpisao na račun nekog drugog. Ako ti nemaš takve potrebe, potpuno razumem da ti moja priča nema smisla, ali zato je za tebe tu limuzina, a za mene SUV. Svakome ono što mu treba i odgovara.

Radijator

pre 4 godine

@MT, Papkat..i slicni ljubitelji karavana..
Postoji valjda i estetika u svemu tome?
I kako je to karavan pakticniji od bilo kod MPV ili minivena...a tek od obicnog kombija?
Vidite kuda vodi takva logika.
Svaki sedan je lepsi od karavanske verzije istog modela. Nekome je ipak malo stalo i do stila...a ne samo do prostora i kubnih metara.

Ronimo

pre 4 godine

Ali, ovde to nije poenta. Poenta je u demonstraciji tehnickih mogucnosti ...
(Gross, 12. maj 2019 01:03
Dakle slažeš se da su u ovom slučaju napravili besmisleno vozilo ali mu se diviš kao tehničkoj vežbi? Pa zašto onda ne naprave neko smisleno vozilo pa se njemu divite a ne ovoj gluposti? Ili ako takvo postoji što ne kazete za ono svaka čast a ovo je besmislica?

Milan

pre 4 godine

5 vrata hetch ili ti fastbek kako ga danas zovu jos i nekako. Znaci kao Superb ili a5. Klasicnu limuzinu sam jednom imao, i posle 10 dana otkrio da je spustanje zadnjeg sedista dodatna oprema, koju moj naravno nema. E pa hteo sam da se ubijem. Posle se ispostavilo da ne mogu decija kolica sklopljena da proguram kroz otvor. Moras da demontiras tockove....i to nije bio mali auto, da ne reklamiram marku. Karavan malkice ruzniji ali odlicno radi posao, ostalo sve kozmetika, da te gledaju curice po gradu i slicne radnje. Mozes samo pederusu da poneses. Kao onaj passat cc, koja glupost od auta. PS gledam pre neki dan komsiju kako pokusava da ubaci kosilicu u Insigniju limuzinu, pa dobrih 10 minuta je izucavao sta i kako i na kraju otisao sa otvorenim gepekom, e zato karavan. A zene se nazalost privlace autom ALI zadrzavaju sa drugim vrlinama tako da....

Gross

pre 4 godine

Ja ne znam kolika su vaša deca i koliko to prtljaga imate. Mene i brata su kao decu roditelji vodili na more Zastavom 101 pa je sve stalo. Čak smo par puta i kampovali. Za mene ne postoji opravdanje da se kupi karavan osim ako to posao ne zahteva. Ja stvarno hocu, ali ne mogu da shvatim sta toliko nosite kada putujete da vam BMW Serije 5 sedan nije dovoljan. Kako uopste vozite toliki put sa tolikom težinom?

betmen

pre 4 godine

@asd

gepek jeste istih dimenzija u teoriji ali ne i u praksi. Kod karavana se ne racuna prostor iznad "zavesice", a to nije za bacanje. Recimo 4 nas ide na zimovanje, savrseno mesto za odlaganje svega sto treba u toku voznje, a ne zelis da ti je na sedistu pored, u krilu itd.
Ili kad treba da prenesem kancelarijsku stolicu, manji sto nezgodnih dimenzija, kosacicu na vikendicu. Ili kad odem u Ikeu, a ne zelim da porucim pa da cekam isporuku, nego uzmem i nosim.
Jednostavno, ta prakticnost mi je bitnija od malo boljeg izgleda. A i to je upitno jer vozim karavan koji je po meni atraktivniji od sedana. Ali opet, to je licno vidjenje.

+ karavan sam mogao da izaberem sa panoramom, dok su sedani imali samo siber :)

TNT

pre 4 godine

@Gross - još ako ti kažem da je to tako obično četiri-pet puta godišnje, da često idem i u krajeve gde nema signala mobilnog i molim se svevišnjem da auto sve izdrži, da znam da po putovanju pređem za desetak dana i po 2-3 hiljade kilometara i promenim nekoliko destinacija, pomislićeš da sam lud...

asd

pre 4 godine

Ja iskreno ne razumem potrebu za karavanom. Gepek je identicnih dimenzija, osim po pitanju visine, pa me zanima koje su to stvari koje ne staju u gepek limuzine ? Imam primer mog caleta koji je u karavan tovario kosnicu sa pcelama, i zaista nije mogla da stane u limuzinu, ali da li svi zaista imaju potrebu da tovare nesto ovako visoko ?

Panta

pre 4 godine

(Gross, 13. maj 2019 16:10)
Da, "svakom svoje". Činjenica je da pada potražnja za sedanima ( juče čitam da se mečka C klase više neće proizvoditi u USA ).
Ja ga jesam ima0 ( do pre oko 25 godina ), ali, ne vidim način da se vratim toj formi.

Ronimo

pre 4 godine

Ne znam čemu se vi divote, veću glupost odavno nisam video. Sad ce baja da vozi porodicu 320km/h ili sa decom pozadi da leti tri sekunde do 100? Ili ce da ostavi decu kući pa da sa karavanom ide na trkačku stazu?

Radijator

pre 4 godine

@MT, Papkat..i slicni ljubitelji karavana..
Postoji valjda i estetika u svemu tome?
I kako je to karavan pakticniji od bilo kod MPV ili minivena...a tek od obicnog kombija?
Vidite kuda vodi takva logika.
Svaki sedan je lepsi od karavanske verzije istog modela. Nekome je ipak malo stalo i do stila...a ne samo do prostora i kubnih metara.

Ronimo

pre 4 godine

Ali, ovde to nije poenta. Poenta je u demonstraciji tehnickih mogucnosti ...
(Gross, 12. maj 2019 01:03
Dakle slažeš se da su u ovom slučaju napravili besmisleno vozilo ali mu se diviš kao tehničkoj vežbi? Pa zašto onda ne naprave neko smisleno vozilo pa se njemu divite a ne ovoj gluposti? Ili ako takvo postoji što ne kazete za ono svaka čast a ovo je besmislica?

ko je ovde lud

pre 4 godine

Vozio sam jednom Alpinu bi turbo... Ajoj.
Samo to mogu da kažem AJOJ.
Kakav automobil...
Iskreno nakon što sam ga vozio poželeo sam jedan takav ali nažalost živim u Srbiji gde nemam mogućnost da zaradim toliki novac.

Gross

pre 4 godine

@Ronimo osim za majstore karavani su potpuno nepotrebna vozila ako cemo posteno. Ali, ovde to nije poenta. Poenta je u demonstraciji tehnickih mogucnosti Alpine. Inace, Alpina vazi za najstabilnije vozilo na velikim brzinama. Mogućnost da homologiras automobil na 300 i kusur, uz to karavan koji ima aerodinamičkih problema na tim brzinama, govori o kako se sposobnom vozilu radi. Sigurnost na nižim brzinama (držanje puta, udobnost, kocenje, vožnja, upravljanje) je neprepričava.

asd

pre 4 godine

Ja iskreno ne razumem potrebu za karavanom. Gepek je identicnih dimenzija, osim po pitanju visine, pa me zanima koje su to stvari koje ne staju u gepek limuzine ? Imam primer mog caleta koji je u karavan tovario kosnicu sa pcelama, i zaista nije mogla da stane u limuzinu, ali da li svi zaista imaju potrebu da tovare nesto ovako visoko ?

D

pre 4 godine

A gdje bi inače,u Mladoj Boleslav možda?Znaju ljudi šta rade,ostali mogu da prate i da se zamajavaju sa deset ekrana namijenjenih vozaču.

Gross

pre 4 godine

Ja ne znam kolika su vaša deca i koliko to prtljaga imate. Mene i brata su kao decu roditelji vodili na more Zastavom 101 pa je sve stalo. Čak smo par puta i kampovali. Za mene ne postoji opravdanje da se kupi karavan osim ako to posao ne zahteva. Ja stvarno hocu, ali ne mogu da shvatim sta toliko nosite kada putujete da vam BMW Serije 5 sedan nije dovoljan. Kako uopste vozite toliki put sa tolikom težinom?

TNT

pre 4 godine

Potrebe i stavovi se razlikuju - zato se pojedini modeli prave u više karoserijskih varijanti, pa svako bira šta želi. Recimo, meni je limuzina potpuno besmisleno vozilo - vozim sanduk iza sebe koji je nepraktičan kako za utovar tako i za istovar, a uz to i ništa visoko kao na primer uspravljene kofere, ne mogu da prevezem. Karavan nije samo za majstore, naprotiv. Moj sadašnji izbor su redom SUV, minivan, pa karavan, a za manji automobil hečbek. Limuzinu ne znam zbog čega bih kupio. Vozne karakteristike za identičan model jesu bolje kod limuzine ali zanemarljivo, a razlika postaje značajna u korist karavana ako se na limuzinu stavlja krovni kofer. E sad, možda će se to verovatno preokrenuti kada deca odrastu i budem kupovao automobil samo za sebe ili za sebe i ženu.

rog

pre 4 godine

to nije bmw vec alpina imto stoji kao proizvodjac i knjigi imao sam b 7 turbo s e28 karoserija
(robertnbg, 11. maj 2019 14:02)

"Da li citate knjige?"
"Knjigu? Ne znam nikakvog knjigu."

DC

pre 4 godine

Karavan potpuno nepotreban?! Jedna od žešćih gluposti! Ako hoćemo pravo limuzine su potpuno nepotrebne jer kod karavana dobijete veću praktičnost a bez ijednog kompromisa. Pogledajte na recimo Švajcarskim oglasima polovnih i novih vozila koliko je istog modela bilo kog auta u karavanskoj u odn na sedan verziju. Zašto? Zato što ne morate da sklapate mozaik kada trebate da ubacite kofere, zato što možete da vozite psa, zato što možete da skoknete do Ikee ili da kupite veću saksiju sa cvećem a da ne morate da svaki put razmišljate kako da prevezete. Za svakog ko imalo razmišlja o praktičnosti, karavan je no-brainer.

rog

pre 4 godine

Vozio sam jednom Alpinu bi turbo... Ajoj. 
Samo to mogu da kažem AJOJ. 
Kakav automobil... 
Iskreno nakon što sam ga vozio poželeo sam jedan takav ali nažalost živim u Srbiji gde nemam mogućnost da zaradim toliki novac.
(ko je ovde lud, 11. maj 2019 11:54)

Da te utesim, ne bi ni u Nemackoj imao toliki novac.

kopitar

pre 4 godine

(Radijator, 12. maj 2019 17:35)
Naravno da karavan nije jedina praktična forma. Svaka "kocka" je (u smislu ponude prostora) praktičnija od sedana (koji nesporno ima bolji Cw).
Kada se "penzionišem" (budem obilazio samo banje) i/ili kada me "napuste deca", MOŽDA ću (ali, samo MOŽDA), razmišljati o sedanu. U ovoj fazi života, izvesno "želim prostor". Mnogo prostora. I nekako mi deluje najlogičnije da karavan zamenim za "kratki" Berlingo (ili klonove), jer je neverovatno šta ta kola nude u samo 4,4 metra. Naravno, ne bih imao ništa protiv ni BMW-a 2 Grand Tourer, S-maksa ... Od sedana zaista ne znam šta bih, jer sa njim ne bih mogao ni da u slobodno vreme vodim porodično aktivan život na način kako ga sada vodim(o). Navikao sam da na krovu povezem jedrilicu (do Palića, Golupca, D. Milanovca, Crne Gore, Slovenije)... ili na krovu i na gepeku Thule krovnu kutiju i još 4-5 MTB-a, u gepeku pravu gomilu sportske i druge opreme ... Ja sam (sportski) "nomad".

gtr

pre 4 godine

Stari B5 je bio brži za 1 kmh, znači unazadili su ga... Šalu na stranu, mislio sam da je Panamera brza ali ona ide samo do 310 kmh. U tom slučaju kapa dole za Alpinu.

Marko

pre 4 godine

@Gross, kako mislis nepotrebni?
Ja imam dvoje dece i psa, vozim f11, znaci 5cu karavan, pa mi u limuzini nemamo sta da trazimo, jedva stanemo i u karavan kad idemo na put, JEDVA. A imali smo i kaskaja sa 7 sedista i to nam je bilo knap. Zapravo BMW nije nista manji.

deki

pre 4 godine

Ja imam dvoje dece i psa, vozim f11, znaci 5cu karavan, pa mi u limuzini nemamo sta da trazimo, jedva stanemo i u karavan kad idemo na put, JEDVA. A imali smo i kaskaja sa 7 sedista i to nam je bilo knap. Zapravo BMW nije nista manji.
(Marko, 12. maj 2019 09:35)
Tako sam i ja imao isti problem sa istim autom pa sam uzeo range rover sport. eto resenja...veci auto stvarno, ne vezano za ovu temu ali ajde. Inace sta reci na ovu alpinu. nemam reci...nije stvar u svrsi takvog auta nego u tome sta mogu da urade. Kad bi gledali svrhu pola automobila se ne bih proizvodilo. medjutim sve dok ima kupaca proizvodice se...

Marko

pre 4 godine

@radijator, slazem se potpuno i naravno da je sedan lepsi. Veoma retko je karavan verzija lepsa od limuzine. Medjutim ja moram da imam koristan, praktican auto, a opet hocu i da uzivam u voznji tako da je karavan 100% po mojoj meri. Svako po svom.

papkar

pre 4 godine

Bravo za Alpinu za doradu i bravo za BMW za osnovu.
Za mene je dobar karavan forma bez adekvatne alternative. A BMW karavan je dobar karavan. Sa dobrim gepekom.

Milan

pre 4 godine

5 vrata hetch ili ti fastbek kako ga danas zovu jos i nekako. Znaci kao Superb ili a5. Klasicnu limuzinu sam jednom imao, i posle 10 dana otkrio da je spustanje zadnjeg sedista dodatna oprema, koju moj naravno nema. E pa hteo sam da se ubijem. Posle se ispostavilo da ne mogu decija kolica sklopljena da proguram kroz otvor. Moras da demontiras tockove....i to nije bio mali auto, da ne reklamiram marku. Karavan malkice ruzniji ali odlicno radi posao, ostalo sve kozmetika, da te gledaju curice po gradu i slicne radnje. Mozes samo pederusu da poneses. Kao onaj passat cc, koja glupost od auta. PS gledam pre neki dan komsiju kako pokusava da ubaci kosilicu u Insigniju limuzinu, pa dobrih 10 minuta je izucavao sta i kako i na kraju otisao sa otvorenim gepekom, e zato karavan. A zene se nazalost privlace autom ALI zadrzavaju sa drugim vrlinama tako da....

TNT

pre 4 godine

@Gross - to za ranija putovanja, kada smo mi bili mali je tačno i stalno spominjem celoj porodici prilikom pakovanja, ali džaba. Danas se sve promenilo, ne samo kod mene; svi nekako nosimo po "pola kuće" sa sobom. Ja obično pakujem dva velika i dva manja kofera, nekoliko manjih sportskih torbi i par rančeva, hranu, par rekvizita za sportske aktivnosti... Još kada na putovanju odemo negde u kupovinu, a to uvek uradimo, bez problema trenutno napunim prtljažnik na X3 skoro "do plafona". Naravno, napunim i pregrade u vratima, bude i između dece - uglavnom hrana i igračke za uz put, a bogami ponekad, u ekstremnim slučajevima, i ispod nogu kod dece na zadnjoj klupi... Na skijanje čak idemo sa onom torbom koja mi dođe skoro do menjača. Da ne spominjem periode kada sam nosio dečiji krevetac, muzičku nošu i kolica - to nema šasni da se utovari u limuzinu, a čak i da uspeš potrebna je ozbiljna gimnastika i savijanje kičme da sve to utovariš i istovariš. Meni automobil bez ravnog poda prtljažnika, visoke utovarne površine i gepeka "do krova" nema mnogo smisla, odnosno sigurno bih isti odmah otpisao na račun nekog drugog. Ako ti nemaš takve potrebe, potpuno razumem da ti moja priča nema smisla, ali zato je za tebe tu limuzina, a za mene SUV. Svakome ono što mu treba i odgovara.

Panta

pre 4 godine

(Gross, 13. maj 2019 16:10)
Da, "svakom svoje". Činjenica je da pada potražnja za sedanima ( juče čitam da se mečka C klase više neće proizvoditi u USA ).
Ja ga jesam ima0 ( do pre oko 25 godina ), ali, ne vidim način da se vratim toj formi.

Milan

pre 4 godine

Ocigledno se ljudi dele na one koji bi kupili samo limuzinu i one koji bi uzeli samo karavan. Tako je i najbolje. Zamisli kako bi tuzno bilo kad bi svi imali isti ukus. Svaki auto na ulici bi bio isti.

TNT

pre 4 godine

@Gross - još ako ti kažem da je to tako obično četiri-pet puta godišnje, da često idem i u krajeve gde nema signala mobilnog i molim se svevišnjem da auto sve izdrži, da znam da po putovanju pređem za desetak dana i po 2-3 hiljade kilometara i promenim nekoliko destinacija, pomislićeš da sam lud...

betmen

pre 4 godine

@asd

gepek jeste istih dimenzija u teoriji ali ne i u praksi. Kod karavana se ne racuna prostor iznad "zavesice", a to nije za bacanje. Recimo 4 nas ide na zimovanje, savrseno mesto za odlaganje svega sto treba u toku voznje, a ne zelis da ti je na sedistu pored, u krilu itd.
Ili kad treba da prenesem kancelarijsku stolicu, manji sto nezgodnih dimenzija, kosacicu na vikendicu. Ili kad odem u Ikeu, a ne zelim da porucim pa da cekam isporuku, nego uzmem i nosim.
Jednostavno, ta prakticnost mi je bitnija od malo boljeg izgleda. A i to je upitno jer vozim karavan koji je po meni atraktivniji od sedana. Ali opet, to je licno vidjenje.

+ karavan sam mogao da izaberem sa panoramom, dok su sedani imali samo siber :)