Subota, 09.03.2019.

13:00

AlphaZero - Potpuna revolucija u mašinskom učenju

Izvor: The New York Times International Report, Nedeljnik

AlphaZero - Potpuna revolucija u mašinskom uèenju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

25 Komentari

Sortiraj po:

Неко123

pre 5 godina

Nije mi jasno, taj celi koncept oko veštačke inteligencije. Ako mašina može da vidi (preračuna) sve potencijalne ishode koje će povući protivnik u šahu i ona odabere najbolji da ne bi izgubila, to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima. 
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.
(student, 09. mart 2019 16:44)

Поента и јесте да је може. У шаху је то дискутабилно јер је у суштини на сличан начин радио DeepBlue, али AlphaZero је победио и у игри Go где је број комбинација једноставно превелик. Традиционални програми који су само вршили претрагу што је могуће више комбинација + хеуристике си били очајни, на нивоу аматера. AlphaGo / AlphaZero су победили светског шампиона.

Darko

pre 5 godina

@ student

Pa i ne zove se veštački (samosveni) identitet, već veštačka inteligencija - ima sposobnost rešavanja problema na višem nivou od klasičnog brute-force "programiranja".

CATAPA

pre 5 godina

to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima.
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.
(student, 9. mart 2019 16:44)
Tomejto-tomato. To kako ćeš validaciju ishoda zvati ne menja ono šta je. Moral je apstraktan pojam, odluke uvek donosimo zavisno od projektovanog cilja, ili što bi Makijaveli rekao "Cilj određuje sredstvo". Čovek je društveno biće (životinja čopora) pa tako i imaš "moral" kao promenljivu odrednicu kolektivnog cilja. Moral je uvek kolektivna kategorija; nekakav "individualni moral" je zapravo oksimoron, a u praktičnoj manifestaciji i socijalna patologija.
Naravno, imaš pun privid "individualnog morala" jer ipak nismo mravi iako živimo u čoporu. Jer, zašto bi inače imao potrebu da nekome saopštavaš svoje mišljenje i stav? Na primer i o ovome sada? Shvataš?

Glavni problem (osim komunikacije) sa AI je upravo definicija nekakvog zajedničkog cilja i pitanje da li je takav moguć. Ja mislim da itekako jeste i da je zapravo životno pitanje opstanka i ljudske i veštačke inteligencije. Uopšte inteligencije i razuma. Pojednostavljeno, potpuno isto koliko nama treba AI, toliko će i njima trebati naša vrsta razuma. AI ne može da bude "veštački ljudski mozak" čak i kad bismo želeli da ga takvim napravimo.

ferdinand

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!
(Don Kihot, 09. mart 2019 14:44)

Ako ti ne vidiš kroz nekoliko poteza zašto se žrtvuje figura, onda si zaista "dugo u ozbiljnom šahu". Nekoliko poteza unapred vidi prosečno dobar igrač.

ion

pre 5 godina

Sustinski, AlphaZero je kreator svoje igre postao i da bi ljudi shvatili koji algoritam ubacuje u shah, moraju razumeti srz vestacke inteligencije. To je jako tesko objasniti obicnom coveku, ali nije nemoguce! Probacu da pojasnim... To vam je kao kad ljudsko oko vidi sve moguce situacije u saobracajnoj guzvi (i signalizira mozgu na uvid) i odluci da putem proracuna nadvlada moguce posledice sudara ili havarije i cisto matematicki razmislja o: inteligenciji vozaca oko sebe, iskustvu vozaca oko sebe, htenju (jako bitna stavka) vozaca oko sebe i oko logike kretanja. AI proracunava (Zasad) logicke apsekte problema i nema dushu koju ce covek uvek imati, ali ima dodatni algoritam da tu istu dushu ljudsku izrachunava i opet je pretvora u novi algoritam koji pamti i opet procesuira. I na kraju, koji nikad nije kraj, (AI) razvija sve mogucnosti delanja ljudi u obicnoj saobracajnoj guzvi na drumu! Ti algoritmi ce se neprestano razvijati u AI i "obicnom" binarnom tehnolgijom dovesti do SKORO savrsenstva u svim sferama rada. Ako me neko ne razume, nek procita dvaput ili deset puta. Sve je to jos nerazumno za obicne ljude i ne trebaju da se osecaju glupim! Masine su tu da uce od nas i to jeste buducnost, kako AlphaZero (koji je izasao iz okvira ljudskog kapaciteta), tako i novih AI gedzeta koji ce pomagati ljudima. IOT je tu, AI je tu, blockchain je tu! Hvala Kasparovu za pobedu iz 1997. nad Deep Blue!

dzigi

pre 5 godina

@student: AZ uopšte ne dela po principu koji si postavio. Tako su radile šahovske mašine do sada, AZ je nešto potpuno drugačije. Pročitaj ponovo tekst, ume da bude previše fascinantno za samo jedno čitanje.

Don Kihot

pre 5 godina

Da, vidi se da si dugo u sahu ...
(Bolje da cutim, 09. mart 2019 15:54)
Uopšte ne razumem poentu tvog komentara. U šahu sam skoro 20 godine, posedujem titulu IM. Član sam prvoligaškog kluba. Ti mora da si teški pacer, čim omaložavaš dobronameran komentar.

Zvezda

pre 5 godina

I ja isto sam gledao kako Alfazero daje 4 pešaka džabe ali menja 2 konja za 2 lovca i ima lovački par protiv 4 pešaka i dva konja, zato posle 20 poteza ga poziciono potpuno ubija

Don Kihot

pre 5 godina

Ko želi, može da odmeri snage sa LCZero na Kontrachess sajtu. LCZero ili ti Leela MAX na njihovoj strani ima ELO 3000.
(vlada, 09. mart 2019 14:19)
Taj rejting je previše jak za ljude. Alfa Zero ima izračunatu snagu od čak ELO 3700!! Razlika od 100 poena je velika, ali od 700 poena je nezamisliva

student

pre 5 godina

Nije mi jasno, taj celi koncept oko veštačke inteligencije. Ako mašina može da vidi (preračuna) sve potencijalne ishode koje će povući protivnik u šahu i ona odabere najbolji da ne bi izgubila, to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima.
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.

Bolje da cutim

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Don Kihot, 9. mart 2019 14:44)

Da, vidi se da si dugo u sahu ...

kentaur

pre 5 godina

Gledao sam dosta partija AlphaZero, lakoca sa kojom igra, elegancija, nepredvidivost poteza je nesto prelepo i zastrasujuce u isto vreme. Revolucija u AI, to je sigurno.

T1000

pre 5 godina

Odlicne i ohrabrujuce vesti, sto pre ga i sto bolje istrenirajte pa da konacno preuzme kontrolu nad tenkovima, avionima i naravno nuklearnim raketama pa da vec jednom odemo svi u p***u lepu m******u...

Don Kihot

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!

CATAPA

pre 5 godina

"Nije nam loše išlo bez ikakvog uvida prvih 300.000 godina našeg postojanja kao Homo sapiensa."

Pa evo, ovo je tipična ljudska konstatacija koju veštačka inteligencija ne može da apsorbuje niti kvantifikuje. A mi je prihvatamo gotovo kao činjenicu. Ne, mi nemamo pojma da li nam je išlo loše ili dobro jer "loše" i "dobro" su privremene "činjenice" (kao ona kraljica u ćošku).
Da, bićemo veoma iznenađeni da neke stvari koje podrazumevamo kao "dobro" veštaćka inteligencija protumači kao katastrofalno "loše", čak i po nas same.

Don Kihot

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!

CATAPA

pre 5 godina

"Nije nam loše išlo bez ikakvog uvida prvih 300.000 godina našeg postojanja kao Homo sapiensa."

Pa evo, ovo je tipična ljudska konstatacija koju veštačka inteligencija ne može da apsorbuje niti kvantifikuje. A mi je prihvatamo gotovo kao činjenicu. Ne, mi nemamo pojma da li nam je išlo loše ili dobro jer "loše" i "dobro" su privremene "činjenice" (kao ona kraljica u ćošku).
Da, bićemo veoma iznenađeni da neke stvari koje podrazumevamo kao "dobro" veštaćka inteligencija protumači kao katastrofalno "loše", čak i po nas same.

kentaur

pre 5 godina

Gledao sam dosta partija AlphaZero, lakoca sa kojom igra, elegancija, nepredvidivost poteza je nesto prelepo i zastrasujuce u isto vreme. Revolucija u AI, to je sigurno.

T1000

pre 5 godina

Odlicne i ohrabrujuce vesti, sto pre ga i sto bolje istrenirajte pa da konacno preuzme kontrolu nad tenkovima, avionima i naravno nuklearnim raketama pa da vec jednom odemo svi u p***u lepu m******u...

Don Kihot

pre 5 godina

Ko želi, može da odmeri snage sa LCZero na Kontrachess sajtu. LCZero ili ti Leela MAX na njihovoj strani ima ELO 3000.
(vlada, 09. mart 2019 14:19)
Taj rejting je previše jak za ljude. Alfa Zero ima izračunatu snagu od čak ELO 3700!! Razlika od 100 poena je velika, ali od 700 poena je nezamisliva

Zvezda

pre 5 godina

I ja isto sam gledao kako Alfazero daje 4 pešaka džabe ali menja 2 konja za 2 lovca i ima lovački par protiv 4 pešaka i dva konja, zato posle 20 poteza ga poziciono potpuno ubija

Don Kihot

pre 5 godina

Da, vidi se da si dugo u sahu ...
(Bolje da cutim, 09. mart 2019 15:54)
Uopšte ne razumem poentu tvog komentara. U šahu sam skoro 20 godine, posedujem titulu IM. Član sam prvoligaškog kluba. Ti mora da si teški pacer, čim omaložavaš dobronameran komentar.

student

pre 5 godina

Nije mi jasno, taj celi koncept oko veštačke inteligencije. Ako mašina može da vidi (preračuna) sve potencijalne ishode koje će povući protivnik u šahu i ona odabere najbolji da ne bi izgubila, to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima.
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.

Неко123

pre 5 godina

Nije mi jasno, taj celi koncept oko veštačke inteligencije. Ako mašina može da vidi (preračuna) sve potencijalne ishode koje će povući protivnik u šahu i ona odabere najbolji da ne bi izgubila, to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima. 
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.
(student, 09. mart 2019 16:44)

Поента и јесте да је може. У шаху је то дискутабилно јер је у суштини на сличан начин радио DeepBlue, али AlphaZero је победио и у игри Go где је број комбинација једноставно превелик. Традиционални програми који су само вршили претрагу што је могуће више комбинација + хеуристике си били очајни, на нивоу аматера. AlphaGo / AlphaZero су победили светског шампиона.

Darko

pre 5 godina

@ student

Pa i ne zove se veštački (samosveni) identitet, već veštačka inteligencija - ima sposobnost rešavanja problema na višem nivou od klasičnog brute-force "programiranja".

CATAPA

pre 5 godina

to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima.
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.
(student, 9. mart 2019 16:44)
Tomejto-tomato. To kako ćeš validaciju ishoda zvati ne menja ono šta je. Moral je apstraktan pojam, odluke uvek donosimo zavisno od projektovanog cilja, ili što bi Makijaveli rekao "Cilj određuje sredstvo". Čovek je društveno biće (životinja čopora) pa tako i imaš "moral" kao promenljivu odrednicu kolektivnog cilja. Moral je uvek kolektivna kategorija; nekakav "individualni moral" je zapravo oksimoron, a u praktičnoj manifestaciji i socijalna patologija.
Naravno, imaš pun privid "individualnog morala" jer ipak nismo mravi iako živimo u čoporu. Jer, zašto bi inače imao potrebu da nekome saopštavaš svoje mišljenje i stav? Na primer i o ovome sada? Shvataš?

Glavni problem (osim komunikacije) sa AI je upravo definicija nekakvog zajedničkog cilja i pitanje da li je takav moguć. Ja mislim da itekako jeste i da je zapravo životno pitanje opstanka i ljudske i veštačke inteligencije. Uopšte inteligencije i razuma. Pojednostavljeno, potpuno isto koliko nama treba AI, toliko će i njima trebati naša vrsta razuma. AI ne može da bude "veštački ljudski mozak" čak i kad bismo želeli da ga takvim napravimo.

dzigi

pre 5 godina

@student: AZ uopšte ne dela po principu koji si postavio. Tako su radile šahovske mašine do sada, AZ je nešto potpuno drugačije. Pročitaj ponovo tekst, ume da bude previše fascinantno za samo jedno čitanje.

ion

pre 5 godina

Sustinski, AlphaZero je kreator svoje igre postao i da bi ljudi shvatili koji algoritam ubacuje u shah, moraju razumeti srz vestacke inteligencije. To je jako tesko objasniti obicnom coveku, ali nije nemoguce! Probacu da pojasnim... To vam je kao kad ljudsko oko vidi sve moguce situacije u saobracajnoj guzvi (i signalizira mozgu na uvid) i odluci da putem proracuna nadvlada moguce posledice sudara ili havarije i cisto matematicki razmislja o: inteligenciji vozaca oko sebe, iskustvu vozaca oko sebe, htenju (jako bitna stavka) vozaca oko sebe i oko logike kretanja. AI proracunava (Zasad) logicke apsekte problema i nema dushu koju ce covek uvek imati, ali ima dodatni algoritam da tu istu dushu ljudsku izrachunava i opet je pretvora u novi algoritam koji pamti i opet procesuira. I na kraju, koji nikad nije kraj, (AI) razvija sve mogucnosti delanja ljudi u obicnoj saobracajnoj guzvi na drumu! Ti algoritmi ce se neprestano razvijati u AI i "obicnom" binarnom tehnolgijom dovesti do SKORO savrsenstva u svim sferama rada. Ako me neko ne razume, nek procita dvaput ili deset puta. Sve je to jos nerazumno za obicne ljude i ne trebaju da se osecaju glupim! Masine su tu da uce od nas i to jeste buducnost, kako AlphaZero (koji je izasao iz okvira ljudskog kapaciteta), tako i novih AI gedzeta koji ce pomagati ljudima. IOT je tu, AI je tu, blockchain je tu! Hvala Kasparovu za pobedu iz 1997. nad Deep Blue!

Bolje da cutim

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Don Kihot, 9. mart 2019 14:44)

Da, vidi se da si dugo u sahu ...

ferdinand

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!
(Don Kihot, 09. mart 2019 14:44)

Ako ti ne vidiš kroz nekoliko poteza zašto se žrtvuje figura, onda si zaista "dugo u ozbiljnom šahu". Nekoliko poteza unapred vidi prosečno dobar igrač.

Bolje da cutim

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Don Kihot, 9. mart 2019 14:44)

Da, vidi se da si dugo u sahu ...

ferdinand

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!
(Don Kihot, 09. mart 2019 14:44)

Ako ti ne vidiš kroz nekoliko poteza zašto se žrtvuje figura, onda si zaista "dugo u ozbiljnom šahu". Nekoliko poteza unapred vidi prosečno dobar igrač.

student

pre 5 godina

Nije mi jasno, taj celi koncept oko veštačke inteligencije. Ako mašina može da vidi (preračuna) sve potencijalne ishode koje će povući protivnik u šahu i ona odabere najbolji da ne bi izgubila, to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima.
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.

Don Kihot

pre 5 godina

S obzirom da sam duže vreme ozbiljno u šahu, pratio sam igru Alfa Zero. Vuče takve briljantne poteze koje ni Kasparovu ne bi palo na pamet! Daje figuru iz čista mira, ali nakon nekoliko poteza se vidi poenta žrtvovanja. Fascinantno i genijalno!

T1000

pre 5 godina

Odlicne i ohrabrujuce vesti, sto pre ga i sto bolje istrenirajte pa da konacno preuzme kontrolu nad tenkovima, avionima i naravno nuklearnim raketama pa da vec jednom odemo svi u p***u lepu m******u...

CATAPA

pre 5 godina

"Nije nam loše išlo bez ikakvog uvida prvih 300.000 godina našeg postojanja kao Homo sapiensa."

Pa evo, ovo je tipična ljudska konstatacija koju veštačka inteligencija ne može da apsorbuje niti kvantifikuje. A mi je prihvatamo gotovo kao činjenicu. Ne, mi nemamo pojma da li nam je išlo loše ili dobro jer "loše" i "dobro" su privremene "činjenice" (kao ona kraljica u ćošku).
Da, bićemo veoma iznenađeni da neke stvari koje podrazumevamo kao "dobro" veštaćka inteligencija protumači kao katastrofalno "loše", čak i po nas same.

ion

pre 5 godina

Sustinski, AlphaZero je kreator svoje igre postao i da bi ljudi shvatili koji algoritam ubacuje u shah, moraju razumeti srz vestacke inteligencije. To je jako tesko objasniti obicnom coveku, ali nije nemoguce! Probacu da pojasnim... To vam je kao kad ljudsko oko vidi sve moguce situacije u saobracajnoj guzvi (i signalizira mozgu na uvid) i odluci da putem proracuna nadvlada moguce posledice sudara ili havarije i cisto matematicki razmislja o: inteligenciji vozaca oko sebe, iskustvu vozaca oko sebe, htenju (jako bitna stavka) vozaca oko sebe i oko logike kretanja. AI proracunava (Zasad) logicke apsekte problema i nema dushu koju ce covek uvek imati, ali ima dodatni algoritam da tu istu dushu ljudsku izrachunava i opet je pretvora u novi algoritam koji pamti i opet procesuira. I na kraju, koji nikad nije kraj, (AI) razvija sve mogucnosti delanja ljudi u obicnoj saobracajnoj guzvi na drumu! Ti algoritmi ce se neprestano razvijati u AI i "obicnom" binarnom tehnolgijom dovesti do SKORO savrsenstva u svim sferama rada. Ako me neko ne razume, nek procita dvaput ili deset puta. Sve je to jos nerazumno za obicne ljude i ne trebaju da se osecaju glupim! Masine su tu da uce od nas i to jeste buducnost, kako AlphaZero (koji je izasao iz okvira ljudskog kapaciteta), tako i novih AI gedzeta koji ce pomagati ljudima. IOT je tu, AI je tu, blockchain je tu! Hvala Kasparovu za pobedu iz 1997. nad Deep Blue!

kentaur

pre 5 godina

Gledao sam dosta partija AlphaZero, lakoca sa kojom igra, elegancija, nepredvidivost poteza je nesto prelepo i zastrasujuce u isto vreme. Revolucija u AI, to je sigurno.

Don Kihot

pre 5 godina

Ko želi, može da odmeri snage sa LCZero na Kontrachess sajtu. LCZero ili ti Leela MAX na njihovoj strani ima ELO 3000.
(vlada, 09. mart 2019 14:19)
Taj rejting je previše jak za ljude. Alfa Zero ima izračunatu snagu od čak ELO 3700!! Razlika od 100 poena je velika, ali od 700 poena je nezamisliva

Zvezda

pre 5 godina

I ja isto sam gledao kako Alfazero daje 4 pešaka džabe ali menja 2 konja za 2 lovca i ima lovački par protiv 4 pešaka i dva konja, zato posle 20 poteza ga poziciono potpuno ubija

dzigi

pre 5 godina

@student: AZ uopšte ne dela po principu koji si postavio. Tako su radile šahovske mašine do sada, AZ je nešto potpuno drugačije. Pročitaj ponovo tekst, ume da bude previše fascinantno za samo jedno čitanje.

CATAPA

pre 5 godina

to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima.
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.
(student, 9. mart 2019 16:44)
Tomejto-tomato. To kako ćeš validaciju ishoda zvati ne menja ono šta je. Moral je apstraktan pojam, odluke uvek donosimo zavisno od projektovanog cilja, ili što bi Makijaveli rekao "Cilj određuje sredstvo". Čovek je društveno biće (životinja čopora) pa tako i imaš "moral" kao promenljivu odrednicu kolektivnog cilja. Moral je uvek kolektivna kategorija; nekakav "individualni moral" je zapravo oksimoron, a u praktičnoj manifestaciji i socijalna patologija.
Naravno, imaš pun privid "individualnog morala" jer ipak nismo mravi iako živimo u čoporu. Jer, zašto bi inače imao potrebu da nekome saopštavaš svoje mišljenje i stav? Na primer i o ovome sada? Shvataš?

Glavni problem (osim komunikacije) sa AI je upravo definicija nekakvog zajedničkog cilja i pitanje da li je takav moguć. Ja mislim da itekako jeste i da je zapravo životno pitanje opstanka i ljudske i veštačke inteligencije. Uopšte inteligencije i razuma. Pojednostavljeno, potpuno isto koliko nama treba AI, toliko će i njima trebati naša vrsta razuma. AI ne može da bude "veštački ljudski mozak" čak i kad bismo želeli da ga takvim napravimo.

Darko

pre 5 godina

@ student

Pa i ne zove se veštački (samosveni) identitet, već veštačka inteligencija - ima sposobnost rešavanja problema na višem nivou od klasičnog brute-force "programiranja".

Don Kihot

pre 5 godina

Da, vidi se da si dugo u sahu ...
(Bolje da cutim, 09. mart 2019 15:54)
Uopšte ne razumem poentu tvog komentara. U šahu sam skoro 20 godine, posedujem titulu IM. Član sam prvoligaškog kluba. Ti mora da si teški pacer, čim omaložavaš dobronameran komentar.

Неко123

pre 5 godina

Nije mi jasno, taj celi koncept oko veštačke inteligencije. Ako mašina može da vidi (preračuna) sve potencijalne ishode koje će povući protivnik u šahu i ona odabere najbolji da ne bi izgubila, to ne predstavlja njenu kognitivnu sposobnost da donosi odluke bazirane na npr moralnim vrednostima. 
Mislim, ona ima uvid u sve potencijalne ishode, ali to ne predstavlja samosvest, ono što mozak predstavlja.
(student, 09. mart 2019 16:44)

Поента и јесте да је може. У шаху је то дискутабилно јер је у суштини на сличан начин радио DeepBlue, али AlphaZero је победио и у игри Go где је број комбинација једноставно превелик. Традиционални програми који су само вршили претрагу што је могуће више комбинација + хеуристике си били очајни, на нивоу аматера. AlphaGo / AlphaZero су победили светског шампиона.