Petak, 08.03.2019.

13:00

Sin čuvenog "Agenta 007" otkrio sve o svom ocu Srbinu

Autor: Vladimir Sudar  |  Izvor: Sputnik

Sin èuvenog "Agenta 007" otkrio sve o svom ocu Srbinu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

hmmm

pre 6 godina

@Svaka mu cast, inače
Hahahaha, ma boli te uvo, sada nema tog kolege, nema engleskih spijuna, a nema ni Srba na Kosovu, u Krajini, Hrvatskoj generalno... a dok je kolega spijun bio ja vlasti, bili tamo.
Sada smo makar nezavisni i ne uticu na nas sa strane. Inace, puno pozdrava od gospodina savetnika, Tonija Blera :)

hmmm

pre 6 godina

@Roque Santa Cruz
I eto, nisi cekao susede, sam si izneo tu tvrdnju. Inace, izuzetno je lepo za tebe kada si ponosan na nekog engleskog spijuna koji je inace, kako njegov sin prica, informacije o tadasnjoj drzavi svog naroda, prenosio Englezima. Za ponos, spijunira svoju drzavu i svoj narod. Heroj!

hmmm

pre 6 godina

@Pera realno
Mustafa Golubic nije bio nikakav patriota nego tip koji je hteo Staljinov model vlasti u Jugoslaviji po kojem bi Jugoslavija bila izolovana kao Albanija Enver Hodze. Tipicni izdajnik i strani placenik. Za razliku od njega, Tito je Staljina poslao u tri lepe a od Jugoslavije stvorio postovanu i razvijenu drzavu. Kasnije potomci Hitlerovih slugu to unistili pa danas imamo to sto imamo.

Pera realno

pre 6 godina

Popov je možda najpoznatiji engleski šijun sa ovih prostora. Nemojte zaboraviti ruske visokopozicionirane agente. Broz Josip, od Kominterne postavljen za šefa ovog sektora, po napadu Nemačke na SSSR organizovao oružani ustanak na području okupirane Srbije, a potom i ostalih krajeva Jugoslavije. Mustafa Golubić, Mladobosanac, Crnorukac, Četnik, patriota, agent Kominterne. Čovek koji je eliminisao Trockog u Mexico sitiju, i važio za najvažnijeg Staljinovog likvidatora. Početkom rata organizovao dizanje u vazduh ratnog materijala u Smederevskoj tvrđavi. Čovek koji je Brozu bio kontrolor i koga je Broz potkazao Nemcima. Valjda je ovaj balkanski mix dobar za obaveštajne delatnosti

dragan

pre 6 godina

Još jedan prearant.Čekamo Srbina ujaka Isusa,sestre Alaha,brta Mikija,sestre Paje.To kod nebrazovanog,krezubog naoda pali.Moža je i Adolf Srbin ?

Radovan

pre 6 godina

Sidni Rajli, as špijuna, koji je 8. marta 1917. po novom kalendaru, rasturio Carsku Rusiju, je bio uzor Flemingu za literarnog junaka James Bond. Fleming je izjavio da mu se divio.
Kakav Duško Popov, to je Milomir Marić, mitoman, izmislio.

Никола87

pre 6 godina

@Bane

Шта би било лоше у томе да се имају гени Турака или Немаца? Частан ратнички народ, творци империја које су држале по пола света под чизмом. Или мислиш да би Амери оформили најјачу економску и војну силу у историји све и да њихови преци нису били Енглези, Французи, Холанђани и Немци?

vlajko

pre 6 godina

ovi sto kazu nije uzor flemingu neka pogledaju dokumentarno igrani film Mašana Lekića sa Prve TV (davao se pre par godina ima na YouTube).
Covek je isao tragom Flemingovih intervjua posle rata i dokazao:
- Lisabonsku vezu Fleming Popov (Casino Royal)
- brok beogradskog telefona Popovljevog strica na koji se poziva Fleming u jednom intervjuu. Naime u teskim ratnim momentima iz raznih krajeva sveta zvao ke strica. Fleming nije naveo broj. Lekić je u arhivu Beograda našao predratni telefonski imenik i pokazao ga pred kamerama: ’21-007'(prve dve cifre mozda i drugačije al nebitno).
Tako da autosovinisti...sacekajte neku novu priliku

Amerikanac

pre 6 godina

Bonde Srbine! Meni su Kanadjani objasnili ko je bio Dusko Popov. Do tada nisam znao nista o tome. Sramota je nas kao naroda da malo znamo o tom coveku. Mogli bi da iskoristimo tu cinjenicu u popravljanju imidza naseg naroda u odnosu sa Zapadom. Dusko Popov je legenda, rame uz rame sa Teslom, Novakom... Zanimljiv je nadimak koji je imao. Zvali su ga “tricycle”, iz filmova o Dzejms Bondu jasno se vidi zasto. ?
(stranger, 09. mart 2019 11:07)

Jeste Kanadjani ti objasnili, hahahahaha. Au srbende vi i vaše kafanske priče.

Playboy-Hase

pre 6 godina

(tanganjika, 9. mart 2019 12:06)

Odakle ti da nije bilo Tesle ne bi bilo struje, Tesla nije izumio struju, nikakvu struju, ni istosmjernu ni izmjeničnu, izmjenična struja je bila poznata dok je Tesla bio mala beba.
A što se mobilnih telefona, bluetooth tehnologije i svega toga glavni izum je napravila austrijsko-američka glumica Heddy Lamarr tamo 40 ili 50 i neke, no to nisu znali kako da primijene i šta da rade s tim i njen izum se počeo pravo primijenjivati tek krajem 20. stoljeća.
Tesla je nesumnjivo bio jedan od najvećih genijalaca svih vremena ali prije njega bilo je i većih, na nije bilo Galavnija i Volte, pa onda Amperea, Faradaya, Ohma i još nekih onda Tesla ne bi imao na šta da se nadograđuje, ni on ni Pupin, Faraday je izumio elektromotor dok se Tesla još nije ni rodio.

vladimir

pre 6 godina

Mislim da Duško jeste bio inspiracija za Bonda. Istina jeste da je Fleming koristio doživljaje i avanture mnogih tadašnjih i bivših agenata ali na tome je bazirao svoje priče. Ali sam karakter Bonda koji je zavodnik i mačo tip je isključivo uzeo od Duška. Ni jedan agent tokom Drugog svetskog rata nije imao takvu petlju kao Duško. Sa druge strane Bondove priče su se menjale u filmovima, ali njegov karakter i simbolika nikada.

Pako Alkaser

pre 6 godina

Nije Vikipedija sjajan izvor, ali slažem se sa njima i sa tobom ovog puta.

Hronologija je ovakva:
- 1953. prva knjiga Fleminga o Bondu.
- 1962. prvi film o Bondu.
- 1975. Duško Popov izdao knjigu i tad je tek porodica saznala da je bio agent.
- 2001. otvorene arhive FBI.
- 2003. otvorene arhive MI-5.

#(bolje patka na ražnju, 9. mart 2019 14:44)


To ne menja činjenicu da je Duško Popov bio još jedan u nizu znamenitih Srba koji su uticali na poraz nacista u drugom svetskom ratu i na te da se taj rat okonča što pre i uz što manje ljudske žrtve čime je on sam lično kao Srbin postigao nemerljiv uspeh za čitavo civilizovano čovečanstvo. Ajde sada i ovo da demantuješ.

Frere Jacques

pre 6 godina

...drugi je osnovao čuvenu NASA instituciju...
(tanganjika, 9. mart 2019 12:06)

NASA-u je osnovao Eisenhower a (doživotni) direktor je bio Wernher von Braun, koji od njih dvojice je Srbin?!

Optereceni ste

pre 6 godina

Eto, i onda su hrvati 'iskompleksirani' a nitko uopce nije niti dosao od hrvatskih komentatora i rekao bilo sta, nego se jednom liku prividjaju jer unaprijed 'zna' da ce osporiti duska kao bonda, a drugi bunca o tome da ljudi ne znaju korijene.
Evo, cisti sam hrvat, kako ne bih znao tko sam i sta sam te tko su mi preci? :D
James bond je fiktivni lik nastao na samom flemingu, popovu i fitzroy macleanu koji je bio dio britanske misije u ww2 kod tita.
Mislim da je dobio hr drzavljanstvo, imao je kucu na visu i mesic mu je posthumno dao neko odlikovanje.
I maclean i fleming su porijeklom skoti, bas kao i james bond.
Dakle, uopce ne vidim sta je sporno, fleming je na vise stvarnih ljudi bazirao bonda. Jedam od njih bio je popov i svaka cast.

bolje patka na ražnju

pre 6 godina

(laki, 09. mart 2019 09:24)

Nije Vikipedija sjajan izvor, ali slažem se sa njima i sa tobom ovog puta.

Hronologija je ovakva:
- 1953. prva knjiga Fleminga o Bondu.
- 1962. prvi film o Bondu.
- 1975. Duško Popov izdao knjigu i tad je tek porodica saznala da je bio agent.
- 2001. otvorene arhive FBI.
- 2003. otvorene arhive MI-5.

Dvostruki standardi

pre 6 godina

Kada su Britanci prevaranti u belim rukavicama (na primer dvostruki spijuni) onda su licemerni, lukavi, pokvareni. Kada se jedan Srbin "popne" na njihov nivo - onda je on ponos, car, ljudina...

Baticca

pre 6 godina

@leandro

i ja sam cuo tu verziju izmedju ostalog. Generaj Ficroj Meklejn. Skotski vojnik, drzavnik i politicar. Po njegovom izvestaju sa terena je i Čerčil svoje poverenje ukazao Titu umesto Drazi iz razloga masovnijeg i mnogo organizovanijeg pokreta partizana od četnika. Taj covek je vedrio i oblacio na ovim prostorima tokom 2 s.r. Nedavno je bila emisija o tome dal rts dal neki strani edukativni kanal. Verujem da je 007 ipak mix svakakvih licnosti iz tog spijunsko politickog sveta.

baja

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 9. mart 2019 09:41)

A ja očekujem tekst o Srbinu koji je poslužio kao inspiracija za Supermena i Betmena..

ides

pre 6 godina

Fascinantni Popov.Lično sam ga viđao 1973.godine na ostrvu Daksa pored Dubrovnika.Neverovatan prizor ,stariji čovek dolazi jahtom sa mladom albinsko plavom ženom i decom.Znali su "domaći" i tada da je to čuveni špijun , a mi smo ih netremice gledali otvorenih usta.
(Mil, 9. mart 2019 10:54)

A u pozadini se čula Tina Turner kako pjeva Goldeneye..

Krojač

pre 6 godina

Dušan Popov je bio sin bogatog Srpskog industrijalca. Bio je dvostruki špijun. A Fleming je bio Engleski špiun kome je zadatak bio, da prati Popova. Tako da je Fleming pisao Bonda po liku Dušana Popova. Koga ovo iteresuje ima mnogo dobar dokumentarni film na You Tube.

Meroni

pre 6 godina

Obavezno procitati njegovu autobiografiju,kod nas izdatu pod imenom "Rat spijuna".Inace,ne radi se o tome da Huver nije hteo da mu poveruje za Perl Harbor,vec da je znao,a da nije uradio nista.

tanganjika

pre 6 godina

(Istina, 9. mart 2019 10:47)
Naravno da se cijeli svijet vrti oko Srb(in)a. Da ti nije bilo jednog Srbina ne bi moga ni poslati tu poruku. Ne bi bilo struje, ne bi mogao napuniti mobilni telefon, laptop Itd. Ne bi mogao ni upaliti svijetlo. Srbi kao mal narod dali su svijetu jednog Teslu, Pupina, Milankovića, Popova Itd. Za jedan malen narod to je stvarno dobro. Jedan Srbin je izmislio naizmjeničnu struju, drugi je osnovao čuvenu NASA instituciju, treći je bio najpoznatiji tajni agent a četvrti je najpoznatiji klimatolog i astronom. Dali smo svijetu kao mali narod dosta naučnika i istraživača i ponosni smo na njih i na činjenicu da su bili dio našeg naroda.

Bane

pre 6 godina

(Djuro, 9. mart 2019 10:32)

Postoji jako velika šansa da je tebi neki askurđel turčin ili german tako da ti to nije neki argument. A što se tiče religije i slava to postoji dokumentovano kako su koji južnis sloveni prelazili iz paganije u hrišćanstvo i to nema veze sa plemenima Srbi i Hrvati. Ako si iz pogranickog dela tipa danasnja BiH postoji sansa da su tvoji bili prvo katolici

Ahtung

pre 6 godina

Kažu bio veliki zavodnik... Pitam se, da li je ostavio neki savet, neku foru za brzo otkrivanje G tačke i tako to!? Ili je, možda, i to cenzurisano!?

Zagor

pre 6 godina

@Roque Santa Cruz: Pa evo dole je komentator "Laki" iz "susedstva" vec pokrenuo debatu kako je lik James Bonda verovatno sastavljen od raznih realnih osoba. Sto je mozda, pa i verovatno, tacno. Ali povod komentara je naravno malo peckanje na komsijski nacin. Pitam se da li lik Dr. No (znaci Bondov protivnik) nije inspirasan nekim hrvatskim herojom. Jedan je dovoljan. Iako je bilo mnogo "heroja" 1941 do 1945.

united, united, united!!

pre 6 godina

Na eng. Wikipediji o Popovu piše da je najvjerovatnije bio JEDNA od mnogobrojnih inspiracija Flemingu za lik o James Bondu. Fleming koji je i sam bio agent britanske obavještajne službe je stvorio fikcionalni lik dodajući mu osobine koje bi privukle čitatelje njegovih knjiga. Dakle kao inspiracija mu je moglo poslužiti desetak drugih ljudi što je i bio najvjerovatniji slučaj. Nema nikakvih informacija da je čitav lik 007 baziran na Popovu.
(laki, 09. mart 2019 09:24)

tacno tako ali znas i sam kako to ide kod srbalja.

Leandro

pre 6 godina

Bi neki Englez inspiracija koliko se ja secam, negde 16/17/18 vek, imate gugl pa vidite.
(Bole, 09. mart 2019 10:42)

Nije bio samo jedan čovek inspiracija za Bonda, već više njih. Duško je bio jedan od njih. Takodje i onaj, zaboravih mu ime, Englez, koga je Čerčil poslao kod Tita u štab za vreme rata.

KKK

pre 6 godina

Ian Fleming je stvorio Jamesa Bonda prema samom sebi, osim što je u stvarnom životu bio špijun bio je teški hedonista, bonvivan i ženskaroš, baš kao i James Bond.

stranger

pre 6 godina

Bonde Srbine! Meni su Kanadjani objasnili ko je bio Dusko Popov. Do tada nisam znao nista o tome. Sramota je nas kao naroda da malo znamo o tom coveku. Mogli bi da iskoristimo tu cinjenicu u popravljanju imidza naseg naroda u odnosu sa Zapadom. Dusko Popov je legenda, rame uz rame sa Teslom, Novakom... Zanimljiv je nadimak koji je imao. Zvali su ga “tricycle”, iz filmova o Dzejms Bondu jasno se vidi zasto. 😀

Никола87

pre 6 godina

Лик Џејмса Бонда је можда представљао парадигму свих, или већине, британских обавештајаца, чији су маркантност и несвакидашња животна прича послужили Флемингу као модел. Нпр. отац британског глумца Питера Јустинова, Џона фон Јустинов, радио је за MI5 и од 1935. до Хитлеровог напада на Британију помно је подносио извештаје о напредовању нациста ка истоку Европе, а иначе се, као и Попов и Бонд, одликовао истим тим "бондовским" карактеристикама (авантуриста, женскарош, високошколован, дендистичког одела и понашања...). То је вероватно неки принцип за тајне агенте. Истовремено неупадљив, али и "допадљив" (ради што лакшег приступа непријатељу и његовим информацијама).

Djuro

pre 6 godina

@ Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 09. mart 2019 09:41)






Ali najbolje je to sto kad pričaju o svemu , nikad ne dotaknu ko im je bio prađed.... odakle su im korijeni!? Odakle im je prezime, koja im je bila slava?? nekako se to uvijek zaobilazi!? Zašto???

Mil

pre 6 godina

Fascinantni Popov.Lično sam ga viđao 1973.godine na ostrvu Daksa pored Dubrovnika.Neverovatan prizor ,stariji čovek dolazi jahtom sa mladom albinsko plavom ženom i decom.Znali su "domaći" i tada da je to čuveni špijun , a mi smo ih netremice gledali otvorenih usta.

Frere Jacques

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 9. mart 2019 09:41)

Ma da, Ian Fleming nije pisao špijunske romane o Jamesu Bondu jer je on sam bio špijun u Drugom svjetskom ratu nego se ugledao na Duška Popova, on mu je bio glavna inspiracija!

kozar

pre 6 godina

Duško Popov rodom je iz Titela, isto kao Mileva Marić Ajnštajn.
Ima u Titelu i drugih lepih i dobrih mesta i atrakcija, Titelski breg,
Tisa, a tu je i riblja čorba u kafanama pored Tise.

Neko

pre 6 godina

Procitao sam sifru tricikl jos u nekim mladjim danima. Bio sam fasciniran dogadjajima koje je Dusko Popov doziveo. Koliko je to vreme bilo neverovatno i kako jedan momak uspeo da sakrije strah nekoliko puta kada su nemci pomisljali da radi za engleze. Najfacinantnije njegovo otrkice za vreme rata su bile sifrovane poruke sakrivene u pismima. Nalazile su se samo u jednoj tacki. Sve je to nosio u fbi ali je huver bio preveliki dr...jia. Nakon rata mu je popov ocitao bukvicu gde se i sam huver postideo.

Marko (Dorcol)

pre 6 godina

Viasat history je relativno skoro pustao dokumentarac o Dusku Popovu, u kome je govorio i njegov sin Marko. Neverovatna zivotna prica i neverovatna hrabrost da budes dvostruki agent, kada se glava gubila za sitnicu. Inace u filmu se navodi da je Popov naglasio Huveru da ce SAD biti napadnute sa nosaca aviona, na sta se Huver nije obazirao jer je mrzeo Popova, smatrajuci ga plejbojem i bonvivanom. Sramota je da se ni jedna ulica u Srbiji ne zove po ovom coveku imajuci u vidu njegovu ulogu u II svetskom ratu (izmedju ostalog, fabrikovanim izvestajima je direktno uticao da Nemci do kraja poveruju da ce se iskrcavanje dogoditi u Kaleu, a ne u Normandiji). Koliko je samo zivota na ovaj nacin spasao.

Uvek omalozavanje

pre 6 godina

Jeste posluzio kao inspiracija.
Pa sigurno nije bio jedini agent.
Svaki agent zna za sifre, kako postaviti zamke, provaliti dal te prate. Ali nacin zivota:

I sam je poticao iz bogate porodice tako da se prema novcu ophodio "bice ga uvek". Visoki ulozi na ruletu itd...
Saletale su ga zene na svakom cosku.

E to nisu bas osobine svakog agenta.

Procitajte knjigu "Estoril".

laki

pre 6 godina

Na eng. Wikipediji o Popovu piše da je najvjerovatnije bio JEDNA od mnogobrojnih inspiracija Flemingu za lik o James Bondu. Fleming koji je i sam bio agent britanske obavještajne službe je stvorio fikcionalni lik dodajući mu osobine koje bi privukle čitatelje njegovih knjiga. Dakle kao inspiracija mu je moglo poslužiti desetak drugih ljudi što je i bio najvjerovatniji slučaj. Nema nikakvih informacija da je čitav lik 007 baziran na Popovu.

Roque Santa Cruz

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.

Marko (Dorcol)

pre 6 godina

Viasat history je relativno skoro pustao dokumentarac o Dusku Popovu, u kome je govorio i njegov sin Marko. Neverovatna zivotna prica i neverovatna hrabrost da budes dvostruki agent, kada se glava gubila za sitnicu. Inace u filmu se navodi da je Popov naglasio Huveru da ce SAD biti napadnute sa nosaca aviona, na sta se Huver nije obazirao jer je mrzeo Popova, smatrajuci ga plejbojem i bonvivanom. Sramota je da se ni jedna ulica u Srbiji ne zove po ovom coveku imajuci u vidu njegovu ulogu u II svetskom ratu (izmedju ostalog, fabrikovanim izvestajima je direktno uticao da Nemci do kraja poveruju da ce se iskrcavanje dogoditi u Kaleu, a ne u Normandiji). Koliko je samo zivota na ovaj nacin spasao.

laki

pre 6 godina

Na eng. Wikipediji o Popovu piše da je najvjerovatnije bio JEDNA od mnogobrojnih inspiracija Flemingu za lik o James Bondu. Fleming koji je i sam bio agent britanske obavještajne službe je stvorio fikcionalni lik dodajući mu osobine koje bi privukle čitatelje njegovih knjiga. Dakle kao inspiracija mu je moglo poslužiti desetak drugih ljudi što je i bio najvjerovatniji slučaj. Nema nikakvih informacija da je čitav lik 007 baziran na Popovu.

Roque Santa Cruz

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.

Mil

pre 6 godina

Fascinantni Popov.Lično sam ga viđao 1973.godine na ostrvu Daksa pored Dubrovnika.Neverovatan prizor ,stariji čovek dolazi jahtom sa mladom albinsko plavom ženom i decom.Znali su "domaći" i tada da je to čuveni špijun , a mi smo ih netremice gledali otvorenih usta.

kozar

pre 6 godina

Duško Popov rodom je iz Titela, isto kao Mileva Marić Ajnštajn.
Ima u Titelu i drugih lepih i dobrih mesta i atrakcija, Titelski breg,
Tisa, a tu je i riblja čorba u kafanama pored Tise.

Uvek omalozavanje

pre 6 godina

Jeste posluzio kao inspiracija.
Pa sigurno nije bio jedini agent.
Svaki agent zna za sifre, kako postaviti zamke, provaliti dal te prate. Ali nacin zivota:

I sam je poticao iz bogate porodice tako da se prema novcu ophodio "bice ga uvek". Visoki ulozi na ruletu itd...
Saletale su ga zene na svakom cosku.

E to nisu bas osobine svakog agenta.

Procitajte knjigu "Estoril".

Djuro

pre 6 godina

@ Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 09. mart 2019 09:41)






Ali najbolje je to sto kad pričaju o svemu , nikad ne dotaknu ko im je bio prađed.... odakle su im korijeni!? Odakle im je prezime, koja im je bila slava?? nekako se to uvijek zaobilazi!? Zašto???

tanganjika

pre 6 godina

(Istina, 9. mart 2019 10:47)
Naravno da se cijeli svijet vrti oko Srb(in)a. Da ti nije bilo jednog Srbina ne bi moga ni poslati tu poruku. Ne bi bilo struje, ne bi mogao napuniti mobilni telefon, laptop Itd. Ne bi mogao ni upaliti svijetlo. Srbi kao mal narod dali su svijetu jednog Teslu, Pupina, Milankovića, Popova Itd. Za jedan malen narod to je stvarno dobro. Jedan Srbin je izmislio naizmjeničnu struju, drugi je osnovao čuvenu NASA instituciju, treći je bio najpoznatiji tajni agent a četvrti je najpoznatiji klimatolog i astronom. Dali smo svijetu kao mali narod dosta naučnika i istraživača i ponosni smo na njih i na činjenicu da su bili dio našeg naroda.

ides

pre 6 godina

Fascinantni Popov.Lično sam ga viđao 1973.godine na ostrvu Daksa pored Dubrovnika.Neverovatan prizor ,stariji čovek dolazi jahtom sa mladom albinsko plavom ženom i decom.Znali su "domaći" i tada da je to čuveni špijun , a mi smo ih netremice gledali otvorenih usta.
(Mil, 9. mart 2019 10:54)

A u pozadini se čula Tina Turner kako pjeva Goldeneye..

Meroni

pre 6 godina

Obavezno procitati njegovu autobiografiju,kod nas izdatu pod imenom "Rat spijuna".Inace,ne radi se o tome da Huver nije hteo da mu poveruje za Perl Harbor,vec da je znao,a da nije uradio nista.

Krojač

pre 6 godina

Dušan Popov je bio sin bogatog Srpskog industrijalca. Bio je dvostruki špijun. A Fleming je bio Engleski špiun kome je zadatak bio, da prati Popova. Tako da je Fleming pisao Bonda po liku Dušana Popova. Koga ovo iteresuje ima mnogo dobar dokumentarni film na You Tube.

Neko

pre 6 godina

Procitao sam sifru tricikl jos u nekim mladjim danima. Bio sam fasciniran dogadjajima koje je Dusko Popov doziveo. Koliko je to vreme bilo neverovatno i kako jedan momak uspeo da sakrije strah nekoliko puta kada su nemci pomisljali da radi za engleze. Najfacinantnije njegovo otrkice za vreme rata su bile sifrovane poruke sakrivene u pismima. Nalazile su se samo u jednoj tacki. Sve je to nosio u fbi ali je huver bio preveliki dr...jia. Nakon rata mu je popov ocitao bukvicu gde se i sam huver postideo.

united, united, united!!

pre 6 godina

Na eng. Wikipediji o Popovu piše da je najvjerovatnije bio JEDNA od mnogobrojnih inspiracija Flemingu za lik o James Bondu. Fleming koji je i sam bio agent britanske obavještajne službe je stvorio fikcionalni lik dodajući mu osobine koje bi privukle čitatelje njegovih knjiga. Dakle kao inspiracija mu je moglo poslužiti desetak drugih ljudi što je i bio najvjerovatniji slučaj. Nema nikakvih informacija da je čitav lik 007 baziran na Popovu.
(laki, 09. mart 2019 09:24)

tacno tako ali znas i sam kako to ide kod srbalja.

baja

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 9. mart 2019 09:41)

A ja očekujem tekst o Srbinu koji je poslužio kao inspiracija za Supermena i Betmena..

Optereceni ste

pre 6 godina

Eto, i onda su hrvati 'iskompleksirani' a nitko uopce nije niti dosao od hrvatskih komentatora i rekao bilo sta, nego se jednom liku prividjaju jer unaprijed 'zna' da ce osporiti duska kao bonda, a drugi bunca o tome da ljudi ne znaju korijene.
Evo, cisti sam hrvat, kako ne bih znao tko sam i sta sam te tko su mi preci? :D
James bond je fiktivni lik nastao na samom flemingu, popovu i fitzroy macleanu koji je bio dio britanske misije u ww2 kod tita.
Mislim da je dobio hr drzavljanstvo, imao je kucu na visu i mesic mu je posthumno dao neko odlikovanje.
I maclean i fleming su porijeklom skoti, bas kao i james bond.
Dakle, uopce ne vidim sta je sporno, fleming je na vise stvarnih ljudi bazirao bonda. Jedam od njih bio je popov i svaka cast.

Ahtung

pre 6 godina

Kažu bio veliki zavodnik... Pitam se, da li je ostavio neki savet, neku foru za brzo otkrivanje G tačke i tako to!? Ili je, možda, i to cenzurisano!?

stranger

pre 6 godina

Bonde Srbine! Meni su Kanadjani objasnili ko je bio Dusko Popov. Do tada nisam znao nista o tome. Sramota je nas kao naroda da malo znamo o tom coveku. Mogli bi da iskoristimo tu cinjenicu u popravljanju imidza naseg naroda u odnosu sa Zapadom. Dusko Popov je legenda, rame uz rame sa Teslom, Novakom... Zanimljiv je nadimak koji je imao. Zvali su ga “tricycle”, iz filmova o Dzejms Bondu jasno se vidi zasto. 😀

Zagor

pre 6 godina

@Roque Santa Cruz: Pa evo dole je komentator "Laki" iz "susedstva" vec pokrenuo debatu kako je lik James Bonda verovatno sastavljen od raznih realnih osoba. Sto je mozda, pa i verovatno, tacno. Ali povod komentara je naravno malo peckanje na komsijski nacin. Pitam se da li lik Dr. No (znaci Bondov protivnik) nije inspirasan nekim hrvatskim herojom. Jedan je dovoljan. Iako je bilo mnogo "heroja" 1941 do 1945.

Dvostruki standardi

pre 6 godina

Kada su Britanci prevaranti u belim rukavicama (na primer dvostruki spijuni) onda su licemerni, lukavi, pokvareni. Kada se jedan Srbin "popne" na njihov nivo - onda je on ponos, car, ljudina...

Никола87

pre 6 godina

Лик Џејмса Бонда је можда представљао парадигму свих, или већине, британских обавештајаца, чији су маркантност и несвакидашња животна прича послужили Флемингу као модел. Нпр. отац британског глумца Питера Јустинова, Џона фон Јустинов, радио је за MI5 и од 1935. до Хитлеровог напада на Британију помно је подносио извештаје о напредовању нациста ка истоку Европе, а иначе се, као и Попов и Бонд, одликовао истим тим "бондовским" карактеристикама (авантуриста, женскарош, високошколован, дендистичког одела и понашања...). То је вероватно неки принцип за тајне агенте. Истовремено неупадљив, али и "допадљив" (ради што лакшег приступа непријатељу и његовим информацијама).

vlajko

pre 6 godina

ovi sto kazu nije uzor flemingu neka pogledaju dokumentarno igrani film Mašana Lekića sa Prve TV (davao se pre par godina ima na YouTube).
Covek je isao tragom Flemingovih intervjua posle rata i dokazao:
- Lisabonsku vezu Fleming Popov (Casino Royal)
- brok beogradskog telefona Popovljevog strica na koji se poziva Fleming u jednom intervjuu. Naime u teskim ratnim momentima iz raznih krajeva sveta zvao ke strica. Fleming nije naveo broj. Lekić je u arhivu Beograda našao predratni telefonski imenik i pokazao ga pred kamerama: ’21-007'(prve dve cifre mozda i drugačije al nebitno).
Tako da autosovinisti...sacekajte neku novu priliku

Leandro

pre 6 godina

Bi neki Englez inspiracija koliko se ja secam, negde 16/17/18 vek, imate gugl pa vidite.
(Bole, 09. mart 2019 10:42)

Nije bio samo jedan čovek inspiracija za Bonda, već više njih. Duško je bio jedan od njih. Takodje i onaj, zaboravih mu ime, Englez, koga je Čerčil poslao kod Tita u štab za vreme rata.

KKK

pre 6 godina

Ian Fleming je stvorio Jamesa Bonda prema samom sebi, osim što je u stvarnom životu bio špijun bio je teški hedonista, bonvivan i ženskaroš, baš kao i James Bond.

Bane

pre 6 godina

(Djuro, 9. mart 2019 10:32)

Postoji jako velika šansa da je tebi neki askurđel turčin ili german tako da ti to nije neki argument. A što se tiče religije i slava to postoji dokumentovano kako su koji južnis sloveni prelazili iz paganije u hrišćanstvo i to nema veze sa plemenima Srbi i Hrvati. Ako si iz pogranickog dela tipa danasnja BiH postoji sansa da su tvoji bili prvo katolici

Amerikanac

pre 6 godina

Bonde Srbine! Meni su Kanadjani objasnili ko je bio Dusko Popov. Do tada nisam znao nista o tome. Sramota je nas kao naroda da malo znamo o tom coveku. Mogli bi da iskoristimo tu cinjenicu u popravljanju imidza naseg naroda u odnosu sa Zapadom. Dusko Popov je legenda, rame uz rame sa Teslom, Novakom... Zanimljiv je nadimak koji je imao. Zvali su ga “tricycle”, iz filmova o Dzejms Bondu jasno se vidi zasto. ?
(stranger, 09. mart 2019 11:07)

Jeste Kanadjani ti objasnili, hahahahaha. Au srbende vi i vaše kafanske priče.

vladimir

pre 6 godina

Mislim da Duško jeste bio inspiracija za Bonda. Istina jeste da je Fleming koristio doživljaje i avanture mnogih tadašnjih i bivših agenata ali na tome je bazirao svoje priče. Ali sam karakter Bonda koji je zavodnik i mačo tip je isključivo uzeo od Duška. Ni jedan agent tokom Drugog svetskog rata nije imao takvu petlju kao Duško. Sa druge strane Bondove priče su se menjale u filmovima, ali njegov karakter i simbolika nikada.

Baticca

pre 6 godina

@leandro

i ja sam cuo tu verziju izmedju ostalog. Generaj Ficroj Meklejn. Skotski vojnik, drzavnik i politicar. Po njegovom izvestaju sa terena je i Čerčil svoje poverenje ukazao Titu umesto Drazi iz razloga masovnijeg i mnogo organizovanijeg pokreta partizana od četnika. Taj covek je vedrio i oblacio na ovim prostorima tokom 2 s.r. Nedavno je bila emisija o tome dal rts dal neki strani edukativni kanal. Verujem da je 007 ipak mix svakakvih licnosti iz tog spijunsko politickog sveta.

bolje patka na ražnju

pre 6 godina

(laki, 09. mart 2019 09:24)

Nije Vikipedija sjajan izvor, ali slažem se sa njima i sa tobom ovog puta.

Hronologija je ovakva:
- 1953. prva knjiga Fleminga o Bondu.
- 1962. prvi film o Bondu.
- 1975. Duško Popov izdao knjigu i tad je tek porodica saznala da je bio agent.
- 2001. otvorene arhive FBI.
- 2003. otvorene arhive MI-5.

Frere Jacques

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 9. mart 2019 09:41)

Ma da, Ian Fleming nije pisao špijunske romane o Jamesu Bondu jer je on sam bio špijun u Drugom svjetskom ratu nego se ugledao na Duška Popova, on mu je bio glavna inspiracija!

Frere Jacques

pre 6 godina

...drugi je osnovao čuvenu NASA instituciju...
(tanganjika, 9. mart 2019 12:06)

NASA-u je osnovao Eisenhower a (doživotni) direktor je bio Wernher von Braun, koji od njih dvojice je Srbin?!

Pako Alkaser

pre 6 godina

Nije Vikipedija sjajan izvor, ali slažem se sa njima i sa tobom ovog puta.

Hronologija je ovakva:
- 1953. prva knjiga Fleminga o Bondu.
- 1962. prvi film o Bondu.
- 1975. Duško Popov izdao knjigu i tad je tek porodica saznala da je bio agent.
- 2001. otvorene arhive FBI.
- 2003. otvorene arhive MI-5.

#(bolje patka na ražnju, 9. mart 2019 14:44)


To ne menja činjenicu da je Duško Popov bio još jedan u nizu znamenitih Srba koji su uticali na poraz nacista u drugom svetskom ratu i na te da se taj rat okonča što pre i uz što manje ljudske žrtve čime je on sam lično kao Srbin postigao nemerljiv uspeh za čitavo civilizovano čovečanstvo. Ajde sada i ovo da demantuješ.

Playboy-Hase

pre 6 godina

(tanganjika, 9. mart 2019 12:06)

Odakle ti da nije bilo Tesle ne bi bilo struje, Tesla nije izumio struju, nikakvu struju, ni istosmjernu ni izmjeničnu, izmjenična struja je bila poznata dok je Tesla bio mala beba.
A što se mobilnih telefona, bluetooth tehnologije i svega toga glavni izum je napravila austrijsko-američka glumica Heddy Lamarr tamo 40 ili 50 i neke, no to nisu znali kako da primijene i šta da rade s tim i njen izum se počeo pravo primijenjivati tek krajem 20. stoljeća.
Tesla je nesumnjivo bio jedan od najvećih genijalaca svih vremena ali prije njega bilo je i većih, na nije bilo Galavnija i Volte, pa onda Amperea, Faradaya, Ohma i još nekih onda Tesla ne bi imao na šta da se nadograđuje, ni on ni Pupin, Faraday je izumio elektromotor dok se Tesla još nije ni rodio.

Никола87

pre 6 godina

@Bane

Шта би било лоше у томе да се имају гени Турака или Немаца? Частан ратнички народ, творци империја које су држале по пола света под чизмом. Или мислиш да би Амери оформили најјачу економску и војну силу у историји све и да њихови преци нису били Енглези, Французи, Холанђани и Немци?

Pera realno

pre 6 godina

Popov je možda najpoznatiji engleski šijun sa ovih prostora. Nemojte zaboraviti ruske visokopozicionirane agente. Broz Josip, od Kominterne postavljen za šefa ovog sektora, po napadu Nemačke na SSSR organizovao oružani ustanak na području okupirane Srbije, a potom i ostalih krajeva Jugoslavije. Mustafa Golubić, Mladobosanac, Crnorukac, Četnik, patriota, agent Kominterne. Čovek koji je eliminisao Trockog u Mexico sitiju, i važio za najvažnijeg Staljinovog likvidatora. Početkom rata organizovao dizanje u vazduh ratnog materijala u Smederevskoj tvrđavi. Čovek koji je Brozu bio kontrolor i koga je Broz potkazao Nemcima. Valjda je ovaj balkanski mix dobar za obaveštajne delatnosti

dragan

pre 6 godina

Još jedan prearant.Čekamo Srbina ujaka Isusa,sestre Alaha,brta Mikija,sestre Paje.To kod nebrazovanog,krezubog naoda pali.Moža je i Adolf Srbin ?

Radovan

pre 6 godina

Sidni Rajli, as špijuna, koji je 8. marta 1917. po novom kalendaru, rasturio Carsku Rusiju, je bio uzor Flemingu za literarnog junaka James Bond. Fleming je izjavio da mu se divio.
Kakav Duško Popov, to je Milomir Marić, mitoman, izmislio.

hmmm

pre 6 godina

@Pera realno
Mustafa Golubic nije bio nikakav patriota nego tip koji je hteo Staljinov model vlasti u Jugoslaviji po kojem bi Jugoslavija bila izolovana kao Albanija Enver Hodze. Tipicni izdajnik i strani placenik. Za razliku od njega, Tito je Staljina poslao u tri lepe a od Jugoslavije stvorio postovanu i razvijenu drzavu. Kasnije potomci Hitlerovih slugu to unistili pa danas imamo to sto imamo.

hmmm

pre 6 godina

@Svaka mu cast, inače
Hahahaha, ma boli te uvo, sada nema tog kolege, nema engleskih spijuna, a nema ni Srba na Kosovu, u Krajini, Hrvatskoj generalno... a dok je kolega spijun bio ja vlasti, bili tamo.
Sada smo makar nezavisni i ne uticu na nas sa strane. Inace, puno pozdrava od gospodina savetnika, Tonija Blera :)

hmmm

pre 6 godina

@Roque Santa Cruz
I eto, nisi cekao susede, sam si izneo tu tvrdnju. Inace, izuzetno je lepo za tebe kada si ponosan na nekog engleskog spijuna koji je inace, kako njegov sin prica, informacije o tadasnjoj drzavi svog naroda, prenosio Englezima. Za ponos, spijunira svoju drzavu i svoj narod. Heroj!

laki

pre 6 godina

Na eng. Wikipediji o Popovu piše da je najvjerovatnije bio JEDNA od mnogobrojnih inspiracija Flemingu za lik o James Bondu. Fleming koji je i sam bio agent britanske obavještajne službe je stvorio fikcionalni lik dodajući mu osobine koje bi privukle čitatelje njegovih knjiga. Dakle kao inspiracija mu je moglo poslužiti desetak drugih ljudi što je i bio najvjerovatniji slučaj. Nema nikakvih informacija da je čitav lik 007 baziran na Popovu.

united, united, united!!

pre 6 godina

Na eng. Wikipediji o Popovu piše da je najvjerovatnije bio JEDNA od mnogobrojnih inspiracija Flemingu za lik o James Bondu. Fleming koji je i sam bio agent britanske obavještajne službe je stvorio fikcionalni lik dodajući mu osobine koje bi privukle čitatelje njegovih knjiga. Dakle kao inspiracija mu je moglo poslužiti desetak drugih ljudi što je i bio najvjerovatniji slučaj. Nema nikakvih informacija da je čitav lik 007 baziran na Popovu.
(laki, 09. mart 2019 09:24)

tacno tako ali znas i sam kako to ide kod srbalja.

Roque Santa Cruz

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.

Djuro

pre 6 godina

@ Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 09. mart 2019 09:41)






Ali najbolje je to sto kad pričaju o svemu , nikad ne dotaknu ko im je bio prađed.... odakle su im korijeni!? Odakle im je prezime, koja im je bila slava?? nekako se to uvijek zaobilazi!? Zašto???

tanganjika

pre 6 godina

(Istina, 9. mart 2019 10:47)
Naravno da se cijeli svijet vrti oko Srb(in)a. Da ti nije bilo jednog Srbina ne bi moga ni poslati tu poruku. Ne bi bilo struje, ne bi mogao napuniti mobilni telefon, laptop Itd. Ne bi mogao ni upaliti svijetlo. Srbi kao mal narod dali su svijetu jednog Teslu, Pupina, Milankovića, Popova Itd. Za jedan malen narod to je stvarno dobro. Jedan Srbin je izmislio naizmjeničnu struju, drugi je osnovao čuvenu NASA instituciju, treći je bio najpoznatiji tajni agent a četvrti je najpoznatiji klimatolog i astronom. Dali smo svijetu kao mali narod dosta naučnika i istraživača i ponosni smo na njih i na činjenicu da su bili dio našeg naroda.

Bane

pre 6 godina

(Djuro, 9. mart 2019 10:32)

Postoji jako velika šansa da je tebi neki askurđel turčin ili german tako da ti to nije neki argument. A što se tiče religije i slava to postoji dokumentovano kako su koji južnis sloveni prelazili iz paganije u hrišćanstvo i to nema veze sa plemenima Srbi i Hrvati. Ako si iz pogranickog dela tipa danasnja BiH postoji sansa da su tvoji bili prvo katolici

baja

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 9. mart 2019 09:41)

A ja očekujem tekst o Srbinu koji je poslužio kao inspiracija za Supermena i Betmena..

Frere Jacques

pre 6 godina

Očekujem demante iz naših "susjedstava" kako Duško Popov nije Srbin ili kako nije istina da je bio bilo kakva inspiracija za bilo šta, pa ni za Džejmsa Bonda, ipak oni svi sve znaju kada treba naružiti bilo šta što je afirmativno za Srbe i Srbiju, pošto jednostavno bez toga ne bi ni sami za sebe znali da postoje.
(Roque Santa Cruz, 9. mart 2019 09:41)

Ma da, Ian Fleming nije pisao špijunske romane o Jamesu Bondu jer je on sam bio špijun u Drugom svjetskom ratu nego se ugledao na Duška Popova, on mu je bio glavna inspiracija!

Marko (Dorcol)

pre 6 godina

Viasat history je relativno skoro pustao dokumentarac o Dusku Popovu, u kome je govorio i njegov sin Marko. Neverovatna zivotna prica i neverovatna hrabrost da budes dvostruki agent, kada se glava gubila za sitnicu. Inace u filmu se navodi da je Popov naglasio Huveru da ce SAD biti napadnute sa nosaca aviona, na sta se Huver nije obazirao jer je mrzeo Popova, smatrajuci ga plejbojem i bonvivanom. Sramota je da se ni jedna ulica u Srbiji ne zove po ovom coveku imajuci u vidu njegovu ulogu u II svetskom ratu (izmedju ostalog, fabrikovanim izvestajima je direktno uticao da Nemci do kraja poveruju da ce se iskrcavanje dogoditi u Kaleu, a ne u Normandiji). Koliko je samo zivota na ovaj nacin spasao.

KKK

pre 6 godina

Ian Fleming je stvorio Jamesa Bonda prema samom sebi, osim što je u stvarnom životu bio špijun bio je teški hedonista, bonvivan i ženskaroš, baš kao i James Bond.

Dvostruki standardi

pre 6 godina

Kada su Britanci prevaranti u belim rukavicama (na primer dvostruki spijuni) onda su licemerni, lukavi, pokvareni. Kada se jedan Srbin "popne" na njihov nivo - onda je on ponos, car, ljudina...

Amerikanac

pre 6 godina

Bonde Srbine! Meni su Kanadjani objasnili ko je bio Dusko Popov. Do tada nisam znao nista o tome. Sramota je nas kao naroda da malo znamo o tom coveku. Mogli bi da iskoristimo tu cinjenicu u popravljanju imidza naseg naroda u odnosu sa Zapadom. Dusko Popov je legenda, rame uz rame sa Teslom, Novakom... Zanimljiv je nadimak koji je imao. Zvali su ga “tricycle”, iz filmova o Dzejms Bondu jasno se vidi zasto. ?
(stranger, 09. mart 2019 11:07)

Jeste Kanadjani ti objasnili, hahahahaha. Au srbende vi i vaše kafanske priče.

stranger

pre 6 godina

Bonde Srbine! Meni su Kanadjani objasnili ko je bio Dusko Popov. Do tada nisam znao nista o tome. Sramota je nas kao naroda da malo znamo o tom coveku. Mogli bi da iskoristimo tu cinjenicu u popravljanju imidza naseg naroda u odnosu sa Zapadom. Dusko Popov je legenda, rame uz rame sa Teslom, Novakom... Zanimljiv je nadimak koji je imao. Zvali su ga “tricycle”, iz filmova o Dzejms Bondu jasno se vidi zasto. 😀

Ahtung

pre 6 godina

Kažu bio veliki zavodnik... Pitam se, da li je ostavio neki savet, neku foru za brzo otkrivanje G tačke i tako to!? Ili je, možda, i to cenzurisano!?

Optereceni ste

pre 6 godina

Eto, i onda su hrvati 'iskompleksirani' a nitko uopce nije niti dosao od hrvatskih komentatora i rekao bilo sta, nego se jednom liku prividjaju jer unaprijed 'zna' da ce osporiti duska kao bonda, a drugi bunca o tome da ljudi ne znaju korijene.
Evo, cisti sam hrvat, kako ne bih znao tko sam i sta sam te tko su mi preci? :D
James bond je fiktivni lik nastao na samom flemingu, popovu i fitzroy macleanu koji je bio dio britanske misije u ww2 kod tita.
Mislim da je dobio hr drzavljanstvo, imao je kucu na visu i mesic mu je posthumno dao neko odlikovanje.
I maclean i fleming su porijeklom skoti, bas kao i james bond.
Dakle, uopce ne vidim sta je sporno, fleming je na vise stvarnih ljudi bazirao bonda. Jedam od njih bio je popov i svaka cast.

Krojač

pre 6 godina

Dušan Popov je bio sin bogatog Srpskog industrijalca. Bio je dvostruki špijun. A Fleming je bio Engleski špiun kome je zadatak bio, da prati Popova. Tako da je Fleming pisao Bonda po liku Dušana Popova. Koga ovo iteresuje ima mnogo dobar dokumentarni film na You Tube.

ides

pre 6 godina

Fascinantni Popov.Lično sam ga viđao 1973.godine na ostrvu Daksa pored Dubrovnika.Neverovatan prizor ,stariji čovek dolazi jahtom sa mladom albinsko plavom ženom i decom.Znali su "domaći" i tada da je to čuveni špijun , a mi smo ih netremice gledali otvorenih usta.
(Mil, 9. mart 2019 10:54)

A u pozadini se čula Tina Turner kako pjeva Goldeneye..

Mil

pre 6 godina

Fascinantni Popov.Lično sam ga viđao 1973.godine na ostrvu Daksa pored Dubrovnika.Neverovatan prizor ,stariji čovek dolazi jahtom sa mladom albinsko plavom ženom i decom.Znali su "domaći" i tada da je to čuveni špijun , a mi smo ih netremice gledali otvorenih usta.

Playboy-Hase

pre 6 godina

(tanganjika, 9. mart 2019 12:06)

Odakle ti da nije bilo Tesle ne bi bilo struje, Tesla nije izumio struju, nikakvu struju, ni istosmjernu ni izmjeničnu, izmjenična struja je bila poznata dok je Tesla bio mala beba.
A što se mobilnih telefona, bluetooth tehnologije i svega toga glavni izum je napravila austrijsko-američka glumica Heddy Lamarr tamo 40 ili 50 i neke, no to nisu znali kako da primijene i šta da rade s tim i njen izum se počeo pravo primijenjivati tek krajem 20. stoljeća.
Tesla je nesumnjivo bio jedan od najvećih genijalaca svih vremena ali prije njega bilo je i većih, na nije bilo Galavnija i Volte, pa onda Amperea, Faradaya, Ohma i još nekih onda Tesla ne bi imao na šta da se nadograđuje, ni on ni Pupin, Faraday je izumio elektromotor dok se Tesla još nije ni rodio.

kozar

pre 6 godina

Duško Popov rodom je iz Titela, isto kao Mileva Marić Ajnštajn.
Ima u Titelu i drugih lepih i dobrih mesta i atrakcija, Titelski breg,
Tisa, a tu je i riblja čorba u kafanama pored Tise.

Baticca

pre 6 godina

@leandro

i ja sam cuo tu verziju izmedju ostalog. Generaj Ficroj Meklejn. Skotski vojnik, drzavnik i politicar. Po njegovom izvestaju sa terena je i Čerčil svoje poverenje ukazao Titu umesto Drazi iz razloga masovnijeg i mnogo organizovanijeg pokreta partizana od četnika. Taj covek je vedrio i oblacio na ovim prostorima tokom 2 s.r. Nedavno je bila emisija o tome dal rts dal neki strani edukativni kanal. Verujem da je 007 ipak mix svakakvih licnosti iz tog spijunsko politickog sveta.

vlajko

pre 6 godina

ovi sto kazu nije uzor flemingu neka pogledaju dokumentarno igrani film Mašana Lekića sa Prve TV (davao se pre par godina ima na YouTube).
Covek je isao tragom Flemingovih intervjua posle rata i dokazao:
- Lisabonsku vezu Fleming Popov (Casino Royal)
- brok beogradskog telefona Popovljevog strica na koji se poziva Fleming u jednom intervjuu. Naime u teskim ratnim momentima iz raznih krajeva sveta zvao ke strica. Fleming nije naveo broj. Lekić je u arhivu Beograda našao predratni telefonski imenik i pokazao ga pred kamerama: ’21-007'(prve dve cifre mozda i drugačije al nebitno).
Tako da autosovinisti...sacekajte neku novu priliku

Meroni

pre 6 godina

Obavezno procitati njegovu autobiografiju,kod nas izdatu pod imenom "Rat spijuna".Inace,ne radi se o tome da Huver nije hteo da mu poveruje za Perl Harbor,vec da je znao,a da nije uradio nista.

Uvek omalozavanje

pre 6 godina

Jeste posluzio kao inspiracija.
Pa sigurno nije bio jedini agent.
Svaki agent zna za sifre, kako postaviti zamke, provaliti dal te prate. Ali nacin zivota:

I sam je poticao iz bogate porodice tako da se prema novcu ophodio "bice ga uvek". Visoki ulozi na ruletu itd...
Saletale su ga zene na svakom cosku.

E to nisu bas osobine svakog agenta.

Procitajte knjigu "Estoril".

Zagor

pre 6 godina

@Roque Santa Cruz: Pa evo dole je komentator "Laki" iz "susedstva" vec pokrenuo debatu kako je lik James Bonda verovatno sastavljen od raznih realnih osoba. Sto je mozda, pa i verovatno, tacno. Ali povod komentara je naravno malo peckanje na komsijski nacin. Pitam se da li lik Dr. No (znaci Bondov protivnik) nije inspirasan nekim hrvatskim herojom. Jedan je dovoljan. Iako je bilo mnogo "heroja" 1941 do 1945.

Leandro

pre 6 godina

Bi neki Englez inspiracija koliko se ja secam, negde 16/17/18 vek, imate gugl pa vidite.
(Bole, 09. mart 2019 10:42)

Nije bio samo jedan čovek inspiracija za Bonda, već više njih. Duško je bio jedan od njih. Takodje i onaj, zaboravih mu ime, Englez, koga je Čerčil poslao kod Tita u štab za vreme rata.

Никола87

pre 6 godina

Лик Џејмса Бонда је можда представљао парадигму свих, или већине, британских обавештајаца, чији су маркантност и несвакидашња животна прича послужили Флемингу као модел. Нпр. отац британског глумца Питера Јустинова, Џона фон Јустинов, радио је за MI5 и од 1935. до Хитлеровог напада на Британију помно је подносио извештаје о напредовању нациста ка истоку Европе, а иначе се, као и Попов и Бонд, одликовао истим тим "бондовским" карактеристикама (авантуриста, женскарош, високошколован, дендистичког одела и понашања...). То је вероватно неки принцип за тајне агенте. Истовремено неупадљив, али и "допадљив" (ради што лакшег приступа непријатељу и његовим информацијама).

vladimir

pre 6 godina

Mislim da Duško jeste bio inspiracija za Bonda. Istina jeste da je Fleming koristio doživljaje i avanture mnogih tadašnjih i bivših agenata ali na tome je bazirao svoje priče. Ali sam karakter Bonda koji je zavodnik i mačo tip je isključivo uzeo od Duška. Ni jedan agent tokom Drugog svetskog rata nije imao takvu petlju kao Duško. Sa druge strane Bondove priče su se menjale u filmovima, ali njegov karakter i simbolika nikada.

Pako Alkaser

pre 6 godina

Nije Vikipedija sjajan izvor, ali slažem se sa njima i sa tobom ovog puta.

Hronologija je ovakva:
- 1953. prva knjiga Fleminga o Bondu.
- 1962. prvi film o Bondu.
- 1975. Duško Popov izdao knjigu i tad je tek porodica saznala da je bio agent.
- 2001. otvorene arhive FBI.
- 2003. otvorene arhive MI-5.

#(bolje patka na ražnju, 9. mart 2019 14:44)


To ne menja činjenicu da je Duško Popov bio još jedan u nizu znamenitih Srba koji su uticali na poraz nacista u drugom svetskom ratu i na te da se taj rat okonča što pre i uz što manje ljudske žrtve čime je on sam lično kao Srbin postigao nemerljiv uspeh za čitavo civilizovano čovečanstvo. Ajde sada i ovo da demantuješ.

Никола87

pre 6 godina

@Bane

Шта би било лоше у томе да се имају гени Турака или Немаца? Частан ратнички народ, творци империја које су држале по пола света под чизмом. Или мислиш да би Амери оформили најјачу економску и војну силу у историји све и да њихови преци нису били Енглези, Французи, Холанђани и Немци?

Neko

pre 6 godina

Procitao sam sifru tricikl jos u nekim mladjim danima. Bio sam fasciniran dogadjajima koje je Dusko Popov doziveo. Koliko je to vreme bilo neverovatno i kako jedan momak uspeo da sakrije strah nekoliko puta kada su nemci pomisljali da radi za engleze. Najfacinantnije njegovo otrkice za vreme rata su bile sifrovane poruke sakrivene u pismima. Nalazile su se samo u jednoj tacki. Sve je to nosio u fbi ali je huver bio preveliki dr...jia. Nakon rata mu je popov ocitao bukvicu gde se i sam huver postideo.

Frere Jacques

pre 6 godina

...drugi je osnovao čuvenu NASA instituciju...
(tanganjika, 9. mart 2019 12:06)

NASA-u je osnovao Eisenhower a (doživotni) direktor je bio Wernher von Braun, koji od njih dvojice je Srbin?!

Radovan

pre 6 godina

Sidni Rajli, as špijuna, koji je 8. marta 1917. po novom kalendaru, rasturio Carsku Rusiju, je bio uzor Flemingu za literarnog junaka James Bond. Fleming je izjavio da mu se divio.
Kakav Duško Popov, to je Milomir Marić, mitoman, izmislio.

bolje patka na ražnju

pre 6 godina

(laki, 09. mart 2019 09:24)

Nije Vikipedija sjajan izvor, ali slažem se sa njima i sa tobom ovog puta.

Hronologija je ovakva:
- 1953. prva knjiga Fleminga o Bondu.
- 1962. prvi film o Bondu.
- 1975. Duško Popov izdao knjigu i tad je tek porodica saznala da je bio agent.
- 2001. otvorene arhive FBI.
- 2003. otvorene arhive MI-5.

dragan

pre 6 godina

Još jedan prearant.Čekamo Srbina ujaka Isusa,sestre Alaha,brta Mikija,sestre Paje.To kod nebrazovanog,krezubog naoda pali.Moža je i Adolf Srbin ?

hmmm

pre 6 godina

@Pera realno
Mustafa Golubic nije bio nikakav patriota nego tip koji je hteo Staljinov model vlasti u Jugoslaviji po kojem bi Jugoslavija bila izolovana kao Albanija Enver Hodze. Tipicni izdajnik i strani placenik. Za razliku od njega, Tito je Staljina poslao u tri lepe a od Jugoslavije stvorio postovanu i razvijenu drzavu. Kasnije potomci Hitlerovih slugu to unistili pa danas imamo to sto imamo.

Pera realno

pre 6 godina

Popov je možda najpoznatiji engleski šijun sa ovih prostora. Nemojte zaboraviti ruske visokopozicionirane agente. Broz Josip, od Kominterne postavljen za šefa ovog sektora, po napadu Nemačke na SSSR organizovao oružani ustanak na području okupirane Srbije, a potom i ostalih krajeva Jugoslavije. Mustafa Golubić, Mladobosanac, Crnorukac, Četnik, patriota, agent Kominterne. Čovek koji je eliminisao Trockog u Mexico sitiju, i važio za najvažnijeg Staljinovog likvidatora. Početkom rata organizovao dizanje u vazduh ratnog materijala u Smederevskoj tvrđavi. Čovek koji je Brozu bio kontrolor i koga je Broz potkazao Nemcima. Valjda je ovaj balkanski mix dobar za obaveštajne delatnosti

hmmm

pre 6 godina

@Svaka mu cast, inače
Hahahaha, ma boli te uvo, sada nema tog kolege, nema engleskih spijuna, a nema ni Srba na Kosovu, u Krajini, Hrvatskoj generalno... a dok je kolega spijun bio ja vlasti, bili tamo.
Sada smo makar nezavisni i ne uticu na nas sa strane. Inace, puno pozdrava od gospodina savetnika, Tonija Blera :)

hmmm

pre 6 godina

@Roque Santa Cruz
I eto, nisi cekao susede, sam si izneo tu tvrdnju. Inace, izuzetno je lepo za tebe kada si ponosan na nekog engleskog spijuna koji je inace, kako njegov sin prica, informacije o tadasnjoj drzavi svog naroda, prenosio Englezima. Za ponos, spijunira svoju drzavu i svoj narod. Heroj!