Utorak, 19.02.2019.

10:15

Mazda otkrila adute nove "trojke" u Evropi VIDEO

Izvor: B92

Mazda otkrila adute nove "trojke" u Evropi VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Smuleco

pre 5 godina

Na slici deluje kao da je udaren prednji levi deo branika na sivom sedanu.
(Dr.Bre, 19. februar 2019 12:28)

Dobro, i? U čemu je problem? Pa, upravo je u tome i genijalnost dizajnera, da mesta na vozilu koja su najsklonija oštećenjima (branici), dizajnira tako, da se kada bude stvarno čuknut, to skoro i ne primeti.

Ivan ZG

pre 5 godina

Dizajn je po meni odličan, ali ljepota je ionako u oku promatrača.

Ono što mene intrigira je ovaj motor. Prvi na svijetu. Mnogi su najavljivali ovakav motor. I GM i SAAB i još neki. Nikada nije dogurao do serijske izvedbe što znači da neke bitne stvari nisu uspjeli riješiti.
Test vozač je vozio predserijski model prije pola godine. Kaže da ide auto izvrsno i da se ne osjeti prijelaz između dva načina rada. motor se vrtio preko 7.000 okretaja i razvijao oko 190 KS. Pretpostavljam da će ta verzija stići sa redizajnom za 2 godine. Sada su ga malo "uškopili" tj. stavili mu blokadu na 300-400 okretaja manje.
Ono najbitnije je da je izrazito elastičan i vozač kaže da se lijepo vozi već od 1.000 okretaja i da se ne buni ni u najvećoj brzini. Ultra štedljiva vožnja je do nekih 3.000 okretaja, a onda bi morao ići već 140 km/h.
Jedva čekam pravi test sa mjerenjem potrošnje.
Ja povećanje zapremine dizel motora sa 1.5 na 1.8 vidim kao želju za dobivanjem velikog okretnog momenta na jako niskim okretajima. Takav auto se najljepše vozi. Nije tu poanta u broju konja nego u elastičnosti i potrošnji kao i lakoći vožnje. Najgore je kada morate "gađati" onih 1500-2000 okretaja u kojima dobro ide. Nema tu zadovoljstva vožnje ni relaksiranosti.

Dikh tu kava

pre 5 godina

Imao sam 6 godina to "japansko s.anje" novokupljeno, sad vozim neko "švapsko go.no". Pri čemu je "japansko s.anje" imalo serijski (iako ćopavi, ali ipak) rezervni, a ovo "švapsko go.no" ga (neverovatno) nema. Da ima razlike, ima. Međutim, oba su mi turbo potpomognuti dizeli, pa "u konačnici" ni jedan ni drugi ne odnose neku značajniju prevagu. Istina je da je "švapsko go.no" prostranije, istina je da je "japansko s.anje" oku lepše. I u jednom i u drugom mogu da vozim 5 ljudi, a nikad ne vozim toliko. I jedan i drugi služe svrsi. Pri čemu je ovaj potonji za oko 69 l izdašniji po pitanju prtljaga. I mesta za putnike pozadi. Da mene neko pita, kao što ne pita, više sam se "našao" u "japanskom s.anju", i kudikamo mi estetski više prija. Na kraju dana, izbor zavisi od toga od čega je čovek "sazdan". Ako ga pre svega čini praktičnost, bitno mu je da ima sva 4 automatska podizača i sl., onda "švapsko go.no". Ako ga uglavnom čini estetika, dobro se oseća svaki put kad se približava kolima, i (ako ga je uzeo na kredit) nije mu žao svaki put kad dođe vreme za ratu, onda dileme nema. Ma koliko ja smatrao motorno vozilo sredstvom za od A do B, što ono u suštini i jeste, nikako ne bih mogao da se zamislim u "švapsko go.netu" na duži vremenski period. I na kraju, subjektivno (a kako drugačije..), nova 3 HB je dizajnerski baš solidno razočaranje, za razliku od limuzine, koja me inače ne zanima, tako da bih ovu "iteraciju" preskočio..

J4ZZ3R

pre 5 godina

Vozim Hondu Civica (pre nje Jazz), ali i VW up tako da imam i japosa i svabu... E sad, ne znam sto se ljudi toliko uzbudjujete i svrstavate u klanove... Jedni napadaju suprotni klan bez obzira, drugi brane i kad niko ne napada???

Rezervni tocak 550 eur nije atak na Mazdu nego na uvoznika i zasto to ne istaci 100 puta...konstantnom pricom o tome MOZDA nego tamo uklkuce sive vijuge i promeni odluku kako bi izbegao negativni marketing tog tipa.

Sto se mene tice, prelepa Mazda, ali minus mi je ukidanje multilinka, velicina prtljaznika i cena odrzavanja u odnosu na recimo Hondu i Toyotu (pricam o lokalnim desvanjima kod nas u Srbiji, ne globalno)

Sto se tice Honde, ne kvari se i Delta ima zaista pristupacno redovno održavanje (hvala bogu za 9 godina Jazza i godunu Civica nisam imao vanredno)... Sto se tice UPa, za 7 godina 1000 eur vanrednih troskova, ali opet korektan odnos lokalnog dilera i opet pristupacno odrzavanje za 1.0 up..

Tako da nije sve crno belo, uglavnom su nijanse sive... Zato pricajmo, razmenjujmo iskustva i ne uzbudjujmo se previse... Na kraju... Each to his own

Lazar Bojanic

pre 5 godina

@moron ,

dobro se sećaš , ovo mi je treća Mazda i da dobro se sećaš imaju mana ...

Ja u svom prvom postu nisam hvalio Mazdu da je bezgrešna ... ali moje vraćanje na Mazdu govori o tome da je kao balans svih osobina odlična !
I ne samo Mazda kao brend nego i taj uvoznik koga ti konstantno pljuješ zbog tog rezervnog točka ...

Mojei skustvo sa GrandM u NS je odlično, od vrata salona do izlaska iz servisa ... ja stvarno ne znam šta ljudi očekuju od tog odnosa, ali posle mog ličnog iskustva sa većim brojem brendova u SRB , D i USA , mogu slobodno reći da je sve OK. Cene su takve kakve su , problem su naša primanja ...

I u pravu si za dizelke ...velike 2.2 nisu za grad , nemojte ih kupovati pa onda voziti na relacijama od 3Km . To će im štetiti kao i svim dizelašima ovog sveta , ali @MORON , ti si to shvatio kao manu ???

Skyactive benzinac G120 jeste dobar motor za grad ali nije ultimativni sportista ... dakle ako želite sa njim da vozite oštro , moraćete raditi menjačem malo više i opet , @MORON to nije mana , to je realnost atmo benzinca ma ko da ga pravi.

Dakle @MORON, dobro ti pamtiš ali kontekst cele priče nije takav kako ga ti predstavljaš ...

henk.mudi

pre 5 godina

Moldere bolje neki people carrier od omiljenog ti Found On Road Dead-a, jel da? Ovo i ruzno, i slabo, i sigurno bez razloga podobijalo nagrade za novi benzinac, ma i ova crvena boja bez veze, enterijer sigurno jeftin iako ne deluje na slikama, i sigurno se bez veze i vozi, novinari placeni da kazu da se sve mazde lepo voze, objasni ti lepo kako je to glupost jer si jednom sedeo u Toyoti auris i shvatio da su svi japanci nikakvi.
Ili nemoj da se blamiras prosipanjem neznanja, nismo svi operisani od ukusa i nije svima cilj samo da stignu od a do b.

moron

pre 5 godina

(Lazar Bojanic, 19. februar 2019 18:16)

Ja ne prigovaram mazdi kao brendu, nisam reč rekao da je današnja mazda eventualno "loša" po bilo čemu. Prigovaram uvozniku. Cena opcionog ćopavca je teški bezobrazluk. Bezobrazluk koji je u Srbiji prisutan već duže vreme (otprilike, koliko i ovaj uvoznik).
Ne "prigovaram" ni Tebi što voziš treću mazdu, zašto bih (ali se i sećam i kritika koje si u više navrata iznosio (ne samo na B92) na račun mazda 2,2 dizela zbog problema koje si imao npr. sa regeneracijama, kao što si iznosio i zamerke na račun prethodne trojke G120 (neke stvari "pamtim kao slon")). Lepo je da čovek bude zadovoljan. A Ti deluješ zadovoljno mazdom. I bio si civicom. I ostalim kolima koje si pominjao da si imao. I to je ok. Čovek "treba" svaki put sa osmehom da sedne u ono što vozi (tj. lepo je ako ga taj osećaj nosi). Sitne stvari život znače.
Ali, molim Te, ne brani uvoznika mazde za potcenivanje zdravoga razuma (a da li je to glup element opreme, sam si naveo sve što je potrebno).
Mada, znam, uvoznik mazde će sada reći da njemu mazda naplaćuje taj isti ćopavac dosta skupo i da on jadan nema kuda, nego da to sa 300% prevali na dugouhog kupca ...
Ne shvati pogrešno.

dejan

pre 5 godina

Da li ovde mozda neko zna zbog cega su polovne mazde jeftinije od toyote?Gledao sam cene na mobile.de avensisa i mazde 6,2010-2011 god kao i rav4 i cx5,2013-2014.Izvinjavam se,znam da nije tema ali me bas interesuje zasto je to tako..

Totalnodrukcijiodsvih

pre 5 godina

Evo da kazem i ja nesto za vesti. Davno sam vozio “japansko sr.nje” a sad vozim “svapsko go.no” veoma rado bih vozio ovu Mazdu od 1.8dizel i to ako moze limuzina. Nemam problem sa brendom vozila vec sa cenom ulozeno dobijeno. Na osnovu svog iskustva za sad me Opel najeftinije izasao od nemackih automobila, Toyota od japanskih. Radeci kao vozac u firmama koje kupuju nova kola, prodaju ih posle cetiri godine ovo je rezultat. Sto se tice francuskih i italijanskih tu su dostavna vozila nenadmasna. Koreance nisam vozio. Sto se tice nemacke trojke Audi, BMW i Mercedes glupo je da komentarisem nisam ih vozio privatno i bar neko duze vreme. Sto se tice Dacie i Skode koji su najbolje ulozeno dobijeno po cenovniku jesu po principu od tacke A do tacke B, inace nisu. Moje neko misljenje nemci su tvrdi dobro rade posao, italijani furaju neki svoj stil, francuzi su extra udobni a japanci pouzdani. Koreance da hvalim ili da kritikujem necu, nisam se susretao sa njima.

Fica

pre 5 godina

@moron, molder i ostali, ljudi ostavite nas koji volimo mazdu i japance na miru, cemu potreba da na svaku objavu o nekom japancu se pojavi sjaset vas da svima kaze kako su japanci losi i konstantno pominjete iste stvari kao pokvarena ploca. Pustite ljude da kupe pa da se opeku ako je istina. Jel se neko od vas pitao zasto na svaku objavu o tojoti bude min 50 komentara, a npr o audiju dvadesetak ili manje. Zato sto vi nemate u zivotu pametnija posla nego da leciti neke vase bolesti pisajuci komentare kako su japanci losi. Ovaj molder decko ne moze da ukapira da je type r najbrzi hatch na svetu bez obzira na pogon da li je na dva ili cetiri tocka i uvek kaze isto i uvek ga demantuju stavljanjem linkova da taj kavez nije bio pricvrscen na karoseriju i da nije bilo modifikacija automobila. Samo bih voleo da mi neko od vas objasni potrebu i razlog cemu toliko tenzije i lazi, sta postizete ovim?

Lazar Bojanic

pre 5 godina

@ moron,

Smorio si više sa tim rezervnim točkom :-) , menjaj ploču ili pesmu ...

Mazda nije racionalan izbor i nepotrebno je da potenciraš takve mane koje omađijani kupci ni ne primećuju ... ti beše ceniš Renault / Dacia alijansu ali brate redovan si na Mazda vestima . Evo ja nisam neki ljubitelj Dačije ali se ne pojavljuem redovno tamo da pljujem, a našlo bi se šta za negativno komentarisanje.

Istini za volju ovo mi je treća Mazda (znači dijagnoza!) a rezervni točak nisam nikada ni trebao ... a zato sam sa Civic-om u USA promenuo 3 gume i ćopavac se izlizao od upotrebe ! Puno se zida tamo a ekser je gradivni element broj 1!

Moram da primetim veliki napredak u dizajnu enterijera ... ni sada nije loše ali ovo je veliki korak napred.

Takođe moram da primetim možda neočekivano mali napredak na polju motorizacije ...ili smo očekivali više ili su najave bile preterane :-)

Mom oku eksterijer kod sedana je znatno bolji. Heč mi je nedorađen i zaista podseća na neke Seate od pre 10 godina .

neko

pre 5 godina

@dragan trojka je u pitanju. sedi pozadi, otvori gepek. sve je skuceno. to sto je hauba dugacka pa time i auto ne znaci da ima dosta prostora.

Iggy

pre 5 godina

pecifikacije dizelasa pokazuju da Mazda polako dize ruke od njih. Treba ocekivati prosirenje palete Skyactiv-X motora, osim ako se ne pokazu kao promasaj (kao recimo Wankel agregati).

tramvajmajstor

pre 5 godina

Godinama sam vozio Mazdu 6, dizel, prethodni model. Išla je ko besna ali je bio 2.2 pa me je nervirala cifra za registraciju (75k). Posle sam kupio novi model 2.0 benzin 145ks i hteo sam da plačem jer ide kao moja baba. Istina, trošila je 7,5l i to je stvarno neverovatno za toliki auto, ali su ubrzanja tragična. Auto mi je i dalje prelep, ali sam je prodao jer sam strašno bio frustriran nemogućnostima zglavnog preticanja. Sad vozima Pasata 2.0tdi, koji je sterilnog dizajna i neviđeno dosadnog izgleda ali ima tri slonovska koraka ispred Mazde: prvi, ergonomija (sedišta su mnogo udobnija, a centrani greben uži pa mi desna noga ne udara u njega). Drugi je završna obrada koja je 10 godina ispred Mazde, a treći su performanse jer ubrzava kao zmaj. Potrošnja Pasata je veća od Mazde dizel ali ne žalim jer puno bolje ide. A dizajn sam nekako svario jer je sve ostalo bolje. E sad, svako ima svoje prioritete...

Nemanja

pre 5 godina

@ Kako je 222nM za 30% više od 213nM?
(Smajli, 19. februar 2019 13:37)

Mozda razvija 30% vise obrtnog momenta na nizim obrtajima, sto je glavna boljka atmosferskih benzinaca.

Bane

pre 5 godina

Iskoristio bi ovu priliku da uputim apel vlastima da ukinu (ili bar drasticno smanje) carine na automobile proizvedene u Japanu (namerno necu reci na Japanske automobile jer ima takvih koji se sa Francuskim delovima sklapaju u Engleskoj).

Molder

pre 5 godina

@Fica
A izvini zbog cega bi neko kupio ovu mazdu kad ne postoji ni jedan parametar po kojim ona uopste moze da pridje(prismrdi) nekom evropskom vozilu u toj klasi!?Neverovatno precenjen auto,redizajn redizajna po zna koji put...A da ne pominjem kako su se kleli da im ne treba nikad turbo,pa evo ga...A ovaj dizelas?No comment,za 90-e je u vrhu konkurencije...

NIKOLA

pre 5 godina

Super izgleda, jedino su mogli malo lepše zadnji deo al ajde stvar ukusa.Samo dve stvari kako se ponaša taj x agregat i kako su rešili komfor kabine obzirom da tu kaskaju čak i kod 6 i CX5,naprave vrhunski udobna i duboka sedišta ali prostor za noge zakinu a ipak ova trojka je jedan od najdužih hečeva.

@Fica

pre 5 godina

@Fica,

Ti takodje nisi bez svojih tegoba. Pricas o Mazdi kao o nekoj religiji, zbog cega je ona pojam kvaliteta? Gde su te 20 i 30 godina stare mazde na putu koje potvrdjuju tvoje tvrdnje? Ja sam licno imao 6cu 1.8 benz, kupio novu u Mazdi profil 2004te i trunula je od dole, za 6 godina na nasim putevima, u garazi stajala, mogao si da uguras srafciger u srednji most ili kako ga zovu. To smo zamenili i onda sam je prodao. Daleko od toga da je bila los auto, bila je prosek proseka.

brzi gonzales

pre 5 godina

ja sam se uzivotu vise nagledao trulih opela( astre od najnovijih do najtarijih kao vectra) ,golfova i mercedes-e sam vidjao sa trulezima. nemacki kvalitet u koji se srbi kunu

dragance

pre 5 godina

@Neko
Misliš li na Mazda2 ili Mazda3? Jer Trojka je jedan od najdužih automobila u klasi zbog onog atmosferskog motora sa visokom kompresijom. Tačno je da Trojka ima malo mesta pozadi, bez obzira na dužinu.

Dax

pre 5 godina

Mislim da je dizajnerski mazda ostala medju najlepsima u klasi, iako je najnovija trojka dizajnerski korak nazad u odnosu na prethodnu . Toyota je sa novom Corollom 2019 (za sada se jos uvek ne prodaje u Srbiji) napravila veliki iskorak i ovaj puta nadmasila mazdu.

Bob

pre 5 godina

(Ognjen, 19. februar 2019 12:21)

Druze, otkud toliko agresije oko price o automobilima? Rubrika o automobilima je za uzivanje, na ozbiljnijim temama se valjde trose zivci...

moron

pre 5 godina

„Moronu ... Selektivno iznosis stvari i krivis istinu pa i sve da su tvoji imali te mazde.“
(Fica, 19. februar 2019 13:48)

Naravno, sve sam ja slagao. Malo sam „proguglao“ kroz istoriju mazde i „složio priču“ za malu decu... Šta da ti kažem - moron, pa to ti je ( „Eh, da je bolest, svaka bolest ima leka ...“ ). Da nisam moron, ne bih pogrešno napisao da danas ćopavi rezervni točak košta „500-500 eura“. Živ čovek pogreši. Treba „500-550“. A ono u nastavku („Teški bezobrazluk!“) ostaje.
A novoj trojci svaka čast. Mazda je uvek bila i ostala „Lepotica Dalekoga Istoka“. Ako je, naravno, svima dizajn najbitniji ...

Neko

pre 5 godina

Mazda 3 je mali gradski auto, sa naglaskom na mali. Skoro dodje kao dvosed. Ortak ima 1.5 novu kupljenu na vidikovcu. Da je vrh tehnologije - nije, da je lep - jeste. Praktican mnogo nije. Generalno nije bio skup. Ne ide toliko dobro kako mazdasi kazu. Unutra kvalitetan i sveden, to mi se svidja.

Fica

pre 5 godina

Moronu, tebi zameristi ista je greh. Mene su roditelji ucili kada vidim nekog “takvog” da mu ne stajem na muku. Tako na svaku vest jedva cekam da vidim tvoje skromno misljenje i iskusto bas sa tim automobilom. Ti si sve video sve si cuo sve znas, najbolji si poznavalac automobila. Sigurno radis za par proizvodjaca, predpostavljam da si neki visoki savetnik ili tako nesto. Pricas o automobilu iz sedamdesetih kao da od tada nije proslo 50 godina. Samo si zaboravio da dodas da su tada svi imali problem sa rdjom jer su farbe i lakovi bili dosta losijeg kvaliteta pa su neki automobili morali i na farbanje posle nekoliko godina. Ali sto bi pominjao da je tada i pezo, alfa, opel, audi... isto imao problem sa rdjom, to si zaboravio. Dodaj da su tada automobili tesko prelazili 100 hiljada bez otvaranja motora (generalka kako su je zvali), da su se svecice menjale na malom servisu i da ne nabrajam. Selektivno iznosis stvari i krivis istinu pa i sve da su tvoji imali te mazde. Ali ako to radis da bi bio srecan, evo ja cu zbog toga da ti dam plus. Bravo :)

yugosvaba

pre 5 godina

Predizajnirano. I zanima me da li išta vidi kroz zadnje staklo
(Janbolin, 19. februar 2019 12:08)
kad si unutra i ubacis u "rikverc" ukljuci ti se kamera pa vidis sve... a da li izvana sta vidis kroz zadnje staklo to ne znam

Igor

pre 5 godina

Mazda, 3 mesta prazno pa svi ostali proizvodjaci automobila. Automobili sa dusom.

@(Milan, 19. februar 2019 10:29)
U danasnje vreme je vrlo lako napucati sve te parametre i time se bave svi ostali proizvodjaci. Napucaju KS, Nm a potrosnja? Mazda je proizvodjac kod koga je odstupanje realne potrosnje od fabricke ubedljivo najmanje. A reci da je smesno 220Nm a trebalo je 240 je urnebesno.

moron

pre 5 godina

"Zamolio bih srpske trkace da nam daju svoje skromno misljenje o performansama i njihovom iskustvu i ako nikada nisu imali mazdu i naravno o rdji koja pojeda auto za 6 meseci zime... ajmo botovi rafalno izmisljanje koje cega :D"
(Fica, 19. februar 2019 10:29)

Moj pok. ćale je imao dva komada, za koje vervatno nisi ni čuo. Najpre "mala mazda" - 1200 De Luxe i posle 1800 De Luke (ova druga je poznata i kao "Luce"). U toj 1800 sam odrastao. Trulila je (bukvalno) brzinom svetlosti (rupa do rupe). Išla je (sa svojih 100 ks i veoma lagana ) "brzinom svetlosti", i bila "na drumu" u klasi tadašnjeg BMW-a 1802 i 2002 (a jedan BMW 2800 nam je razbio mazdu u sastavne deliće). Imali smo paralelno još jedno vozilo sa 100 ks, ali, "brzinski", to je bio "traktor" u odnosu na mazdu (no je bio pocinkovanog donjeg dela i trajao je u neizemenjenom obliku oko 22 godine,tad sam to naše vozilo ja poslednji put video).
Posle 8 godina motor mazde je "zaribao" (i nismo je revitalizovali, jer je cena sanacije bila astronomska). "Bacili je". Svaka opravka i održavanje je u ono vreme značila put u Austriju. Cena svega - bubrege da prodaš. Pa, ipak, veoma se rado sećam te mazde. "Lepotica Dalekog Istoka". Tako su je (tada) zvali.
A, za razliku od današnjih mazdi, imala je serijski (i) rezervni točak. Jbg, danas bez 500-500 eura ti ne daju ni "ćopavac". Teški bezorazluk ...
Zadovoljan "pljuvanjem"?

Janbolin

pre 5 godina

Nisam baš siguran za zadnji deo.
Predizajnirano. I zanima me da li išta vidi kroz zadnje staklo. Za prošlom generacijom sam se redovno okretao.
Mislim da ima boljih opcija u klasi

AV

pre 5 godina

@Fica
Problem je što ovde samo takve stručnjake i imaš. Od onih koji nevole do onih koji vole, a sličnost je što ni jedni ni drugi nisu vozili niti će vozit!

Ognjen

pre 5 godina

Vagen botovi su kao bubasvabe sto ih vise ljudi istrebljuju oni su sve vise uporni u svom ludilu. Ko ce da vozi dizela kada benzinac trosi 6 litara goriva i pritom je mnogo jeftiniji za odrzavanje. Kada je audi sa 2.0 tdi i 120 konja bio na testu tada vam 120 konja nije bilo malo a sada jeste?!?! Uostalom sta vas zanima mazda i japanci vi vozite nemce, cemu potreba da vecito dolazite na ovakve vesti i da pisete gluposti. Suguran sam da od vas trkaca niko nema jaci auto od 150 konja ali ajde nema veze. Japanci su za penzionere vi smekeri vozite nemce i mirna backa, nema potrebe da svaki dan svoj fanatizam delite sa sirokim auditorijumom i da gnjavite narod svojim praznim pricama u koje jedni drugima ne verujete. Mi smo svi ljubomorni i zavidni i perfidni i licemerni i da ne nabrajam dalje a vi ste super trendi i strava

maestro i mandolina

pre 5 godina

Ajde da probamo i taj fancy novi motor. Ovi atmosferci svi redom nemaju daha ni dovoljno snage često sam ih vozio i dobri su za izbegavanje.

misterx

pre 5 godina

Sta da se kaze ? Odlican dizajn pouzdan auto lep iznutra. Sad svi smanjuju farove i povecavaju prednju masku ... valjda je to sada neka fora kod svih novijih kola.

NemanjaBB

pre 5 godina

Pored ovog 2.0 benzinca ne bih pogledao dizelasa. A nova trojka je prava lepotica, bravo za Mazdu. Stvarno odskacu od konkurencije :)

Milan

pre 5 godina

Za danasnje standarde iz 1.8 dizelasa je smesno ponuditi samo 116ks, ovo ne bi smelo ici spod 140 konja minimum. Obecavali su da uz malu revoluciju 2.0 atmo motora da ce ponuditi obrtni moment do 240Nm, kad ono nista, jedva 220Nm, jedino su digli konjazu sa 165 na 180 konja.
Da se razumemo, volim Mazdu i mastam o novoj 6-ici za 2019 godinu sa 2.5 benzincem.

Fica

pre 5 godina

Mazda objasnila kako se prave automobili u svakom smislu te reci. Mazda 3 je najatraktivniji automobil u segmentu, sto se tice dizajna trenutno nema dalje! U odnosu na prethodnu generaciju otisli su mnogo dalje po pitanju luksuza i izgleda. O kvalitetu madzi glupo je trositi reci. Zamolio bih srpske trkace da nam daju svoje skromno misljenje o performansama i njihovom iskustvu i ako nikada nisu imali mazdu i naravno o rdji koja pojeda auto za 6 meseci zime... ajmo botovi rafalno izmisljanje koje cega :D

NemanjaBB

pre 5 godina

Pored ovog 2.0 benzinca ne bih pogledao dizelasa. A nova trojka je prava lepotica, bravo za Mazdu. Stvarno odskacu od konkurencije :)

Fica

pre 5 godina

Moronu, tebi zameristi ista je greh. Mene su roditelji ucili kada vidim nekog “takvog” da mu ne stajem na muku. Tako na svaku vest jedva cekam da vidim tvoje skromno misljenje i iskusto bas sa tim automobilom. Ti si sve video sve si cuo sve znas, najbolji si poznavalac automobila. Sigurno radis za par proizvodjaca, predpostavljam da si neki visoki savetnik ili tako nesto. Pricas o automobilu iz sedamdesetih kao da od tada nije proslo 50 godina. Samo si zaboravio da dodas da su tada svi imali problem sa rdjom jer su farbe i lakovi bili dosta losijeg kvaliteta pa su neki automobili morali i na farbanje posle nekoliko godina. Ali sto bi pominjao da je tada i pezo, alfa, opel, audi... isto imao problem sa rdjom, to si zaboravio. Dodaj da su tada automobili tesko prelazili 100 hiljada bez otvaranja motora (generalka kako su je zvali), da su se svecice menjale na malom servisu i da ne nabrajam. Selektivno iznosis stvari i krivis istinu pa i sve da su tvoji imali te mazde. Ali ako to radis da bi bio srecan, evo ja cu zbog toga da ti dam plus. Bravo :)

Ognjen

pre 5 godina

Vagen botovi su kao bubasvabe sto ih vise ljudi istrebljuju oni su sve vise uporni u svom ludilu. Ko ce da vozi dizela kada benzinac trosi 6 litara goriva i pritom je mnogo jeftiniji za odrzavanje. Kada je audi sa 2.0 tdi i 120 konja bio na testu tada vam 120 konja nije bilo malo a sada jeste?!?! Uostalom sta vas zanima mazda i japanci vi vozite nemce, cemu potreba da vecito dolazite na ovakve vesti i da pisete gluposti. Suguran sam da od vas trkaca niko nema jaci auto od 150 konja ali ajde nema veze. Japanci su za penzionere vi smekeri vozite nemce i mirna backa, nema potrebe da svaki dan svoj fanatizam delite sa sirokim auditorijumom i da gnjavite narod svojim praznim pricama u koje jedni drugima ne verujete. Mi smo svi ljubomorni i zavidni i perfidni i licemerni i da ne nabrajam dalje a vi ste super trendi i strava

Fica

pre 5 godina

Mazda objasnila kako se prave automobili u svakom smislu te reci. Mazda 3 je najatraktivniji automobil u segmentu, sto se tice dizajna trenutno nema dalje! U odnosu na prethodnu generaciju otisli su mnogo dalje po pitanju luksuza i izgleda. O kvalitetu madzi glupo je trositi reci. Zamolio bih srpske trkace da nam daju svoje skromno misljenje o performansama i njihovom iskustvu i ako nikada nisu imali mazdu i naravno o rdji koja pojeda auto za 6 meseci zime... ajmo botovi rafalno izmisljanje koje cega :D

yugosvaba

pre 5 godina

Predizajnirano. I zanima me da li išta vidi kroz zadnje staklo
(Janbolin, 19. februar 2019 12:08)
kad si unutra i ubacis u "rikverc" ukljuci ti se kamera pa vidis sve... a da li izvana sta vidis kroz zadnje staklo to ne znam

brzi gonzales

pre 5 godina

ja sam se uzivotu vise nagledao trulih opela( astre od najnovijih do najtarijih kao vectra) ,golfova i mercedes-e sam vidjao sa trulezima. nemacki kvalitet u koji se srbi kunu

Milan

pre 5 godina

Za danasnje standarde iz 1.8 dizelasa je smesno ponuditi samo 116ks, ovo ne bi smelo ici spod 140 konja minimum. Obecavali su da uz malu revoluciju 2.0 atmo motora da ce ponuditi obrtni moment do 240Nm, kad ono nista, jedva 220Nm, jedino su digli konjazu sa 165 na 180 konja.
Da se razumemo, volim Mazdu i mastam o novoj 6-ici za 2019 godinu sa 2.5 benzincem.

moron

pre 5 godina

"Zamolio bih srpske trkace da nam daju svoje skromno misljenje o performansama i njihovom iskustvu i ako nikada nisu imali mazdu i naravno o rdji koja pojeda auto za 6 meseci zime... ajmo botovi rafalno izmisljanje koje cega :D"
(Fica, 19. februar 2019 10:29)

Moj pok. ćale je imao dva komada, za koje vervatno nisi ni čuo. Najpre "mala mazda" - 1200 De Luxe i posle 1800 De Luke (ova druga je poznata i kao "Luce"). U toj 1800 sam odrastao. Trulila je (bukvalno) brzinom svetlosti (rupa do rupe). Išla je (sa svojih 100 ks i veoma lagana ) "brzinom svetlosti", i bila "na drumu" u klasi tadašnjeg BMW-a 1802 i 2002 (a jedan BMW 2800 nam je razbio mazdu u sastavne deliće). Imali smo paralelno još jedno vozilo sa 100 ks, ali, "brzinski", to je bio "traktor" u odnosu na mazdu (no je bio pocinkovanog donjeg dela i trajao je u neizemenjenom obliku oko 22 godine,tad sam to naše vozilo ja poslednji put video).
Posle 8 godina motor mazde je "zaribao" (i nismo je revitalizovali, jer je cena sanacije bila astronomska). "Bacili je". Svaka opravka i održavanje je u ono vreme značila put u Austriju. Cena svega - bubrege da prodaš. Pa, ipak, veoma se rado sećam te mazde. "Lepotica Dalekog Istoka". Tako su je (tada) zvali.
A, za razliku od današnjih mazdi, imala je serijski (i) rezervni točak. Jbg, danas bez 500-500 eura ti ne daju ni "ćopavac". Teški bezorazluk ...
Zadovoljan "pljuvanjem"?

Igor

pre 5 godina

Mazda, 3 mesta prazno pa svi ostali proizvodjaci automobila. Automobili sa dusom.

@(Milan, 19. februar 2019 10:29)
U danasnje vreme je vrlo lako napucati sve te parametre i time se bave svi ostali proizvodjaci. Napucaju KS, Nm a potrosnja? Mazda je proizvodjac kod koga je odstupanje realne potrosnje od fabricke ubedljivo najmanje. A reci da je smesno 220Nm a trebalo je 240 je urnebesno.

misterx

pre 5 godina

Sta da se kaze ? Odlican dizajn pouzdan auto lep iznutra. Sad svi smanjuju farove i povecavaju prednju masku ... valjda je to sada neka fora kod svih novijih kola.

Fica

pre 5 godina

@moron, molder i ostali, ljudi ostavite nas koji volimo mazdu i japance na miru, cemu potreba da na svaku objavu o nekom japancu se pojavi sjaset vas da svima kaze kako su japanci losi i konstantno pominjete iste stvari kao pokvarena ploca. Pustite ljude da kupe pa da se opeku ako je istina. Jel se neko od vas pitao zasto na svaku objavu o tojoti bude min 50 komentara, a npr o audiju dvadesetak ili manje. Zato sto vi nemate u zivotu pametnija posla nego da leciti neke vase bolesti pisajuci komentare kako su japanci losi. Ovaj molder decko ne moze da ukapira da je type r najbrzi hatch na svetu bez obzira na pogon da li je na dva ili cetiri tocka i uvek kaze isto i uvek ga demantuju stavljanjem linkova da taj kavez nije bio pricvrscen na karoseriju i da nije bilo modifikacija automobila. Samo bih voleo da mi neko od vas objasni potrebu i razlog cemu toliko tenzije i lazi, sta postizete ovim?

henk.mudi

pre 5 godina

Moldere bolje neki people carrier od omiljenog ti Found On Road Dead-a, jel da? Ovo i ruzno, i slabo, i sigurno bez razloga podobijalo nagrade za novi benzinac, ma i ova crvena boja bez veze, enterijer sigurno jeftin iako ne deluje na slikama, i sigurno se bez veze i vozi, novinari placeni da kazu da se sve mazde lepo voze, objasni ti lepo kako je to glupost jer si jednom sedeo u Toyoti auris i shvatio da su svi japanci nikakvi.
Ili nemoj da se blamiras prosipanjem neznanja, nismo svi operisani od ukusa i nije svima cilj samo da stignu od a do b.

Neko

pre 5 godina

Mazda 3 je mali gradski auto, sa naglaskom na mali. Skoro dodje kao dvosed. Ortak ima 1.5 novu kupljenu na vidikovcu. Da je vrh tehnologije - nije, da je lep - jeste. Praktican mnogo nije. Generalno nije bio skup. Ne ide toliko dobro kako mazdasi kazu. Unutra kvalitetan i sveden, to mi se svidja.

Bob

pre 5 godina

(Ognjen, 19. februar 2019 12:21)

Druze, otkud toliko agresije oko price o automobilima? Rubrika o automobilima je za uzivanje, na ozbiljnijim temama se valjde trose zivci...

moron

pre 5 godina

(Lazar Bojanic, 19. februar 2019 18:16)

Ja ne prigovaram mazdi kao brendu, nisam reč rekao da je današnja mazda eventualno "loša" po bilo čemu. Prigovaram uvozniku. Cena opcionog ćopavca je teški bezobrazluk. Bezobrazluk koji je u Srbiji prisutan već duže vreme (otprilike, koliko i ovaj uvoznik).
Ne "prigovaram" ni Tebi što voziš treću mazdu, zašto bih (ali se i sećam i kritika koje si u više navrata iznosio (ne samo na B92) na račun mazda 2,2 dizela zbog problema koje si imao npr. sa regeneracijama, kao što si iznosio i zamerke na račun prethodne trojke G120 (neke stvari "pamtim kao slon")). Lepo je da čovek bude zadovoljan. A Ti deluješ zadovoljno mazdom. I bio si civicom. I ostalim kolima koje si pominjao da si imao. I to je ok. Čovek "treba" svaki put sa osmehom da sedne u ono što vozi (tj. lepo je ako ga taj osećaj nosi). Sitne stvari život znače.
Ali, molim Te, ne brani uvoznika mazde za potcenivanje zdravoga razuma (a da li je to glup element opreme, sam si naveo sve što je potrebno).
Mada, znam, uvoznik mazde će sada reći da njemu mazda naplaćuje taj isti ćopavac dosta skupo i da on jadan nema kuda, nego da to sa 300% prevali na dugouhog kupca ...
Ne shvati pogrešno.

AV

pre 5 godina

@Fica
Problem je što ovde samo takve stručnjake i imaš. Od onih koji nevole do onih koji vole, a sličnost je što ni jedni ni drugi nisu vozili niti će vozit!

Lazar Bojanic

pre 5 godina

@ moron,

Smorio si više sa tim rezervnim točkom :-) , menjaj ploču ili pesmu ...

Mazda nije racionalan izbor i nepotrebno je da potenciraš takve mane koje omađijani kupci ni ne primećuju ... ti beše ceniš Renault / Dacia alijansu ali brate redovan si na Mazda vestima . Evo ja nisam neki ljubitelj Dačije ali se ne pojavljuem redovno tamo da pljujem, a našlo bi se šta za negativno komentarisanje.

Istini za volju ovo mi je treća Mazda (znači dijagnoza!) a rezervni točak nisam nikada ni trebao ... a zato sam sa Civic-om u USA promenuo 3 gume i ćopavac se izlizao od upotrebe ! Puno se zida tamo a ekser je gradivni element broj 1!

Moram da primetim veliki napredak u dizajnu enterijera ... ni sada nije loše ali ovo je veliki korak napred.

Takođe moram da primetim možda neočekivano mali napredak na polju motorizacije ...ili smo očekivali više ili su najave bile preterane :-)

Mom oku eksterijer kod sedana je znatno bolji. Heč mi je nedorađen i zaista podseća na neke Seate od pre 10 godina .

dejan

pre 5 godina

Da li ovde mozda neko zna zbog cega su polovne mazde jeftinije od toyote?Gledao sam cene na mobile.de avensisa i mazde 6,2010-2011 god kao i rav4 i cx5,2013-2014.Izvinjavam se,znam da nije tema ali me bas interesuje zasto je to tako..

Totalnodrukcijiodsvih

pre 5 godina

Evo da kazem i ja nesto za vesti. Davno sam vozio “japansko sr.nje” a sad vozim “svapsko go.no” veoma rado bih vozio ovu Mazdu od 1.8dizel i to ako moze limuzina. Nemam problem sa brendom vozila vec sa cenom ulozeno dobijeno. Na osnovu svog iskustva za sad me Opel najeftinije izasao od nemackih automobila, Toyota od japanskih. Radeci kao vozac u firmama koje kupuju nova kola, prodaju ih posle cetiri godine ovo je rezultat. Sto se tice francuskih i italijanskih tu su dostavna vozila nenadmasna. Koreance nisam vozio. Sto se tice nemacke trojke Audi, BMW i Mercedes glupo je da komentarisem nisam ih vozio privatno i bar neko duze vreme. Sto se tice Dacie i Skode koji su najbolje ulozeno dobijeno po cenovniku jesu po principu od tacke A do tacke B, inace nisu. Moje neko misljenje nemci su tvrdi dobro rade posao, italijani furaju neki svoj stil, francuzi su extra udobni a japanci pouzdani. Koreance da hvalim ili da kritikujem necu, nisam se susretao sa njima.

Nemanja

pre 5 godina

@ Kako je 222nM za 30% više od 213nM?
(Smajli, 19. februar 2019 13:37)

Mozda razvija 30% vise obrtnog momenta na nizim obrtajima, sto je glavna boljka atmosferskih benzinaca.

tramvajmajstor

pre 5 godina

Godinama sam vozio Mazdu 6, dizel, prethodni model. Išla je ko besna ali je bio 2.2 pa me je nervirala cifra za registraciju (75k). Posle sam kupio novi model 2.0 benzin 145ks i hteo sam da plačem jer ide kao moja baba. Istina, trošila je 7,5l i to je stvarno neverovatno za toliki auto, ali su ubrzanja tragična. Auto mi je i dalje prelep, ali sam je prodao jer sam strašno bio frustriran nemogućnostima zglavnog preticanja. Sad vozima Pasata 2.0tdi, koji je sterilnog dizajna i neviđeno dosadnog izgleda ali ima tri slonovska koraka ispred Mazde: prvi, ergonomija (sedišta su mnogo udobnija, a centrani greben uži pa mi desna noga ne udara u njega). Drugi je završna obrada koja je 10 godina ispred Mazde, a treći su performanse jer ubrzava kao zmaj. Potrošnja Pasata je veća od Mazde dizel ali ne žalim jer puno bolje ide. A dizajn sam nekako svario jer je sve ostalo bolje. E sad, svako ima svoje prioritete...

dragance

pre 5 godina

@Neko
Misliš li na Mazda2 ili Mazda3? Jer Trojka je jedan od najdužih automobila u klasi zbog onog atmosferskog motora sa visokom kompresijom. Tačno je da Trojka ima malo mesta pozadi, bez obzira na dužinu.

Dax

pre 5 godina

Mislim da je dizajnerski mazda ostala medju najlepsima u klasi, iako je najnovija trojka dizajnerski korak nazad u odnosu na prethodnu . Toyota je sa novom Corollom 2019 (za sada se jos uvek ne prodaje u Srbiji) napravila veliki iskorak i ovaj puta nadmasila mazdu.

Bane

pre 5 godina

Iskoristio bi ovu priliku da uputim apel vlastima da ukinu (ili bar drasticno smanje) carine na automobile proizvedene u Japanu (namerno necu reci na Japanske automobile jer ima takvih koji se sa Francuskim delovima sklapaju u Engleskoj).

Lazar Bojanic

pre 5 godina

@moron ,

dobro se sećaš , ovo mi je treća Mazda i da dobro se sećaš imaju mana ...

Ja u svom prvom postu nisam hvalio Mazdu da je bezgrešna ... ali moje vraćanje na Mazdu govori o tome da je kao balans svih osobina odlična !
I ne samo Mazda kao brend nego i taj uvoznik koga ti konstantno pljuješ zbog tog rezervnog točka ...

Mojei skustvo sa GrandM u NS je odlično, od vrata salona do izlaska iz servisa ... ja stvarno ne znam šta ljudi očekuju od tog odnosa, ali posle mog ličnog iskustva sa većim brojem brendova u SRB , D i USA , mogu slobodno reći da je sve OK. Cene su takve kakve su , problem su naša primanja ...

I u pravu si za dizelke ...velike 2.2 nisu za grad , nemojte ih kupovati pa onda voziti na relacijama od 3Km . To će im štetiti kao i svim dizelašima ovog sveta , ali @MORON , ti si to shvatio kao manu ???

Skyactive benzinac G120 jeste dobar motor za grad ali nije ultimativni sportista ... dakle ako želite sa njim da vozite oštro , moraćete raditi menjačem malo više i opet , @MORON to nije mana , to je realnost atmo benzinca ma ko da ga pravi.

Dakle @MORON, dobro ti pamtiš ali kontekst cele priče nije takav kako ga ti predstavljaš ...

Janbolin

pre 5 godina

Nisam baš siguran za zadnji deo.
Predizajnirano. I zanima me da li išta vidi kroz zadnje staklo. Za prošlom generacijom sam se redovno okretao.
Mislim da ima boljih opcija u klasi

@Fica

pre 5 godina

@Fica,

Ti takodje nisi bez svojih tegoba. Pricas o Mazdi kao o nekoj religiji, zbog cega je ona pojam kvaliteta? Gde su te 20 i 30 godina stare mazde na putu koje potvrdjuju tvoje tvrdnje? Ja sam licno imao 6cu 1.8 benz, kupio novu u Mazdi profil 2004te i trunula je od dole, za 6 godina na nasim putevima, u garazi stajala, mogao si da uguras srafciger u srednji most ili kako ga zovu. To smo zamenili i onda sam je prodao. Daleko od toga da je bila los auto, bila je prosek proseka.

J4ZZ3R

pre 5 godina

Vozim Hondu Civica (pre nje Jazz), ali i VW up tako da imam i japosa i svabu... E sad, ne znam sto se ljudi toliko uzbudjujete i svrstavate u klanove... Jedni napadaju suprotni klan bez obzira, drugi brane i kad niko ne napada???

Rezervni tocak 550 eur nije atak na Mazdu nego na uvoznika i zasto to ne istaci 100 puta...konstantnom pricom o tome MOZDA nego tamo uklkuce sive vijuge i promeni odluku kako bi izbegao negativni marketing tog tipa.

Sto se mene tice, prelepa Mazda, ali minus mi je ukidanje multilinka, velicina prtljaznika i cena odrzavanja u odnosu na recimo Hondu i Toyotu (pricam o lokalnim desvanjima kod nas u Srbiji, ne globalno)

Sto se tice Honde, ne kvari se i Delta ima zaista pristupacno redovno održavanje (hvala bogu za 9 godina Jazza i godunu Civica nisam imao vanredno)... Sto se tice UPa, za 7 godina 1000 eur vanrednih troskova, ali opet korektan odnos lokalnog dilera i opet pristupacno odrzavanje za 1.0 up..

Tako da nije sve crno belo, uglavnom su nijanse sive... Zato pricajmo, razmenjujmo iskustva i ne uzbudjujmo se previse... Na kraju... Each to his own

maestro i mandolina

pre 5 godina

Ajde da probamo i taj fancy novi motor. Ovi atmosferci svi redom nemaju daha ni dovoljno snage često sam ih vozio i dobri su za izbegavanje.

moron

pre 5 godina

„Moronu ... Selektivno iznosis stvari i krivis istinu pa i sve da su tvoji imali te mazde.“
(Fica, 19. februar 2019 13:48)

Naravno, sve sam ja slagao. Malo sam „proguglao“ kroz istoriju mazde i „složio priču“ za malu decu... Šta da ti kažem - moron, pa to ti je ( „Eh, da je bolest, svaka bolest ima leka ...“ ). Da nisam moron, ne bih pogrešno napisao da danas ćopavi rezervni točak košta „500-500 eura“. Živ čovek pogreši. Treba „500-550“. A ono u nastavku („Teški bezobrazluk!“) ostaje.
A novoj trojci svaka čast. Mazda je uvek bila i ostala „Lepotica Dalekoga Istoka“. Ako je, naravno, svima dizajn najbitniji ...

Iggy

pre 5 godina

pecifikacije dizelasa pokazuju da Mazda polako dize ruke od njih. Treba ocekivati prosirenje palete Skyactiv-X motora, osim ako se ne pokazu kao promasaj (kao recimo Wankel agregati).

neko

pre 5 godina

@dragan trojka je u pitanju. sedi pozadi, otvori gepek. sve je skuceno. to sto je hauba dugacka pa time i auto ne znaci da ima dosta prostora.

Molder

pre 5 godina

@Fica
A izvini zbog cega bi neko kupio ovu mazdu kad ne postoji ni jedan parametar po kojim ona uopste moze da pridje(prismrdi) nekom evropskom vozilu u toj klasi!?Neverovatno precenjen auto,redizajn redizajna po zna koji put...A da ne pominjem kako su se kleli da im ne treba nikad turbo,pa evo ga...A ovaj dizelas?No comment,za 90-e je u vrhu konkurencije...

Ivan ZG

pre 5 godina

Dizajn je po meni odličan, ali ljepota je ionako u oku promatrača.

Ono što mene intrigira je ovaj motor. Prvi na svijetu. Mnogi su najavljivali ovakav motor. I GM i SAAB i još neki. Nikada nije dogurao do serijske izvedbe što znači da neke bitne stvari nisu uspjeli riješiti.
Test vozač je vozio predserijski model prije pola godine. Kaže da ide auto izvrsno i da se ne osjeti prijelaz između dva načina rada. motor se vrtio preko 7.000 okretaja i razvijao oko 190 KS. Pretpostavljam da će ta verzija stići sa redizajnom za 2 godine. Sada su ga malo "uškopili" tj. stavili mu blokadu na 300-400 okretaja manje.
Ono najbitnije je da je izrazito elastičan i vozač kaže da se lijepo vozi već od 1.000 okretaja i da se ne buni ni u najvećoj brzini. Ultra štedljiva vožnja je do nekih 3.000 okretaja, a onda bi morao ići već 140 km/h.
Jedva čekam pravi test sa mjerenjem potrošnje.
Ja povećanje zapremine dizel motora sa 1.5 na 1.8 vidim kao želju za dobivanjem velikog okretnog momenta na jako niskim okretajima. Takav auto se najljepše vozi. Nije tu poanta u broju konja nego u elastičnosti i potrošnji kao i lakoći vožnje. Najgore je kada morate "gađati" onih 1500-2000 okretaja u kojima dobro ide. Nema tu zadovoljstva vožnje ni relaksiranosti.

Dikh tu kava

pre 5 godina

Imao sam 6 godina to "japansko s.anje" novokupljeno, sad vozim neko "švapsko go.no". Pri čemu je "japansko s.anje" imalo serijski (iako ćopavi, ali ipak) rezervni, a ovo "švapsko go.no" ga (neverovatno) nema. Da ima razlike, ima. Međutim, oba su mi turbo potpomognuti dizeli, pa "u konačnici" ni jedan ni drugi ne odnose neku značajniju prevagu. Istina je da je "švapsko go.no" prostranije, istina je da je "japansko s.anje" oku lepše. I u jednom i u drugom mogu da vozim 5 ljudi, a nikad ne vozim toliko. I jedan i drugi služe svrsi. Pri čemu je ovaj potonji za oko 69 l izdašniji po pitanju prtljaga. I mesta za putnike pozadi. Da mene neko pita, kao što ne pita, više sam se "našao" u "japanskom s.anju", i kudikamo mi estetski više prija. Na kraju dana, izbor zavisi od toga od čega je čovek "sazdan". Ako ga pre svega čini praktičnost, bitno mu je da ima sva 4 automatska podizača i sl., onda "švapsko go.no". Ako ga uglavnom čini estetika, dobro se oseća svaki put kad se približava kolima, i (ako ga je uzeo na kredit) nije mu žao svaki put kad dođe vreme za ratu, onda dileme nema. Ma koliko ja smatrao motorno vozilo sredstvom za od A do B, što ono u suštini i jeste, nikako ne bih mogao da se zamislim u "švapsko go.netu" na duži vremenski period. I na kraju, subjektivno (a kako drugačije..), nova 3 HB je dizajnerski baš solidno razočaranje, za razliku od limuzine, koja me inače ne zanima, tako da bih ovu "iteraciju" preskočio..

NIKOLA

pre 5 godina

Super izgleda, jedino su mogli malo lepše zadnji deo al ajde stvar ukusa.Samo dve stvari kako se ponaša taj x agregat i kako su rešili komfor kabine obzirom da tu kaskaju čak i kod 6 i CX5,naprave vrhunski udobna i duboka sedišta ali prostor za noge zakinu a ipak ova trojka je jedan od najdužih hečeva.

Smuleco

pre 5 godina

Na slici deluje kao da je udaren prednji levi deo branika na sivom sedanu.
(Dr.Bre, 19. februar 2019 12:28)

Dobro, i? U čemu je problem? Pa, upravo je u tome i genijalnost dizajnera, da mesta na vozilu koja su najsklonija oštećenjima (branici), dizajnira tako, da se kada bude stvarno čuknut, to skoro i ne primeti.

Molder

pre 5 godina

@Fica
A izvini zbog cega bi neko kupio ovu mazdu kad ne postoji ni jedan parametar po kojim ona uopste moze da pridje(prismrdi) nekom evropskom vozilu u toj klasi!?Neverovatno precenjen auto,redizajn redizajna po zna koji put...A da ne pominjem kako su se kleli da im ne treba nikad turbo,pa evo ga...A ovaj dizelas?No comment,za 90-e je u vrhu konkurencije...

moron

pre 5 godina

"Zamolio bih srpske trkace da nam daju svoje skromno misljenje o performansama i njihovom iskustvu i ako nikada nisu imali mazdu i naravno o rdji koja pojeda auto za 6 meseci zime... ajmo botovi rafalno izmisljanje koje cega :D"
(Fica, 19. februar 2019 10:29)

Moj pok. ćale je imao dva komada, za koje vervatno nisi ni čuo. Najpre "mala mazda" - 1200 De Luxe i posle 1800 De Luke (ova druga je poznata i kao "Luce"). U toj 1800 sam odrastao. Trulila je (bukvalno) brzinom svetlosti (rupa do rupe). Išla je (sa svojih 100 ks i veoma lagana ) "brzinom svetlosti", i bila "na drumu" u klasi tadašnjeg BMW-a 1802 i 2002 (a jedan BMW 2800 nam je razbio mazdu u sastavne deliće). Imali smo paralelno još jedno vozilo sa 100 ks, ali, "brzinski", to je bio "traktor" u odnosu na mazdu (no je bio pocinkovanog donjeg dela i trajao je u neizemenjenom obliku oko 22 godine,tad sam to naše vozilo ja poslednji put video).
Posle 8 godina motor mazde je "zaribao" (i nismo je revitalizovali, jer je cena sanacije bila astronomska). "Bacili je". Svaka opravka i održavanje je u ono vreme značila put u Austriju. Cena svega - bubrege da prodaš. Pa, ipak, veoma se rado sećam te mazde. "Lepotica Dalekog Istoka". Tako su je (tada) zvali.
A, za razliku od današnjih mazdi, imala je serijski (i) rezervni točak. Jbg, danas bez 500-500 eura ti ne daju ni "ćopavac". Teški bezorazluk ...
Zadovoljan "pljuvanjem"?

Fica

pre 5 godina

Mazda objasnila kako se prave automobili u svakom smislu te reci. Mazda 3 je najatraktivniji automobil u segmentu, sto se tice dizajna trenutno nema dalje! U odnosu na prethodnu generaciju otisli su mnogo dalje po pitanju luksuza i izgleda. O kvalitetu madzi glupo je trositi reci. Zamolio bih srpske trkace da nam daju svoje skromno misljenje o performansama i njihovom iskustvu i ako nikada nisu imali mazdu i naravno o rdji koja pojeda auto za 6 meseci zime... ajmo botovi rafalno izmisljanje koje cega :D

maestro i mandolina

pre 5 godina

Ajde da probamo i taj fancy novi motor. Ovi atmosferci svi redom nemaju daha ni dovoljno snage često sam ih vozio i dobri su za izbegavanje.

Milan

pre 5 godina

Za danasnje standarde iz 1.8 dizelasa je smesno ponuditi samo 116ks, ovo ne bi smelo ici spod 140 konja minimum. Obecavali su da uz malu revoluciju 2.0 atmo motora da ce ponuditi obrtni moment do 240Nm, kad ono nista, jedva 220Nm, jedino su digli konjazu sa 165 na 180 konja.
Da se razumemo, volim Mazdu i mastam o novoj 6-ici za 2019 godinu sa 2.5 benzincem.

Neko

pre 5 godina

Mazda 3 je mali gradski auto, sa naglaskom na mali. Skoro dodje kao dvosed. Ortak ima 1.5 novu kupljenu na vidikovcu. Da je vrh tehnologije - nije, da je lep - jeste. Praktican mnogo nije. Generalno nije bio skup. Ne ide toliko dobro kako mazdasi kazu. Unutra kvalitetan i sveden, to mi se svidja.

Ognjen

pre 5 godina

Vagen botovi su kao bubasvabe sto ih vise ljudi istrebljuju oni su sve vise uporni u svom ludilu. Ko ce da vozi dizela kada benzinac trosi 6 litara goriva i pritom je mnogo jeftiniji za odrzavanje. Kada je audi sa 2.0 tdi i 120 konja bio na testu tada vam 120 konja nije bilo malo a sada jeste?!?! Uostalom sta vas zanima mazda i japanci vi vozite nemce, cemu potreba da vecito dolazite na ovakve vesti i da pisete gluposti. Suguran sam da od vas trkaca niko nema jaci auto od 150 konja ali ajde nema veze. Japanci su za penzionere vi smekeri vozite nemce i mirna backa, nema potrebe da svaki dan svoj fanatizam delite sa sirokim auditorijumom i da gnjavite narod svojim praznim pricama u koje jedni drugima ne verujete. Mi smo svi ljubomorni i zavidni i perfidni i licemerni i da ne nabrajam dalje a vi ste super trendi i strava

Janbolin

pre 5 godina

Nisam baš siguran za zadnji deo.
Predizajnirano. I zanima me da li išta vidi kroz zadnje staklo. Za prošlom generacijom sam se redovno okretao.
Mislim da ima boljih opcija u klasi

Dax

pre 5 godina

Mislim da je dizajnerski mazda ostala medju najlepsima u klasi, iako je najnovija trojka dizajnerski korak nazad u odnosu na prethodnu . Toyota je sa novom Corollom 2019 (za sada se jos uvek ne prodaje u Srbiji) napravila veliki iskorak i ovaj puta nadmasila mazdu.

NemanjaBB

pre 5 godina

Pored ovog 2.0 benzinca ne bih pogledao dizelasa. A nova trojka je prava lepotica, bravo za Mazdu. Stvarno odskacu od konkurencije :)

brzi gonzales

pre 5 godina

ja sam se uzivotu vise nagledao trulih opela( astre od najnovijih do najtarijih kao vectra) ,golfova i mercedes-e sam vidjao sa trulezima. nemacki kvalitet u koji se srbi kunu

tramvajmajstor

pre 5 godina

Godinama sam vozio Mazdu 6, dizel, prethodni model. Išla je ko besna ali je bio 2.2 pa me je nervirala cifra za registraciju (75k). Posle sam kupio novi model 2.0 benzin 145ks i hteo sam da plačem jer ide kao moja baba. Istina, trošila je 7,5l i to je stvarno neverovatno za toliki auto, ali su ubrzanja tragična. Auto mi je i dalje prelep, ali sam je prodao jer sam strašno bio frustriran nemogućnostima zglavnog preticanja. Sad vozima Pasata 2.0tdi, koji je sterilnog dizajna i neviđeno dosadnog izgleda ali ima tri slonovska koraka ispred Mazde: prvi, ergonomija (sedišta su mnogo udobnija, a centrani greben uži pa mi desna noga ne udara u njega). Drugi je završna obrada koja je 10 godina ispred Mazde, a treći su performanse jer ubrzava kao zmaj. Potrošnja Pasata je veća od Mazde dizel ali ne žalim jer puno bolje ide. A dizajn sam nekako svario jer je sve ostalo bolje. E sad, svako ima svoje prioritete...

@Fica

pre 5 godina

@Fica,

Ti takodje nisi bez svojih tegoba. Pricas o Mazdi kao o nekoj religiji, zbog cega je ona pojam kvaliteta? Gde su te 20 i 30 godina stare mazde na putu koje potvrdjuju tvoje tvrdnje? Ja sam licno imao 6cu 1.8 benz, kupio novu u Mazdi profil 2004te i trunula je od dole, za 6 godina na nasim putevima, u garazi stajala, mogao si da uguras srafciger u srednji most ili kako ga zovu. To smo zamenili i onda sam je prodao. Daleko od toga da je bila los auto, bila je prosek proseka.

Igor

pre 5 godina

Mazda, 3 mesta prazno pa svi ostali proizvodjaci automobila. Automobili sa dusom.

@(Milan, 19. februar 2019 10:29)
U danasnje vreme je vrlo lako napucati sve te parametre i time se bave svi ostali proizvodjaci. Napucaju KS, Nm a potrosnja? Mazda je proizvodjac kod koga je odstupanje realne potrosnje od fabricke ubedljivo najmanje. A reci da je smesno 220Nm a trebalo je 240 je urnebesno.

moron

pre 5 godina

(Lazar Bojanic, 19. februar 2019 18:16)

Ja ne prigovaram mazdi kao brendu, nisam reč rekao da je današnja mazda eventualno "loša" po bilo čemu. Prigovaram uvozniku. Cena opcionog ćopavca je teški bezobrazluk. Bezobrazluk koji je u Srbiji prisutan već duže vreme (otprilike, koliko i ovaj uvoznik).
Ne "prigovaram" ni Tebi što voziš treću mazdu, zašto bih (ali se i sećam i kritika koje si u više navrata iznosio (ne samo na B92) na račun mazda 2,2 dizela zbog problema koje si imao npr. sa regeneracijama, kao što si iznosio i zamerke na račun prethodne trojke G120 (neke stvari "pamtim kao slon")). Lepo je da čovek bude zadovoljan. A Ti deluješ zadovoljno mazdom. I bio si civicom. I ostalim kolima koje si pominjao da si imao. I to je ok. Čovek "treba" svaki put sa osmehom da sedne u ono što vozi (tj. lepo je ako ga taj osećaj nosi). Sitne stvari život znače.
Ali, molim Te, ne brani uvoznika mazde za potcenivanje zdravoga razuma (a da li je to glup element opreme, sam si naveo sve što je potrebno).
Mada, znam, uvoznik mazde će sada reći da njemu mazda naplaćuje taj isti ćopavac dosta skupo i da on jadan nema kuda, nego da to sa 300% prevali na dugouhog kupca ...
Ne shvati pogrešno.

AV

pre 5 godina

@Fica
Problem je što ovde samo takve stručnjake i imaš. Od onih koji nevole do onih koji vole, a sličnost je što ni jedni ni drugi nisu vozili niti će vozit!

yugosvaba

pre 5 godina

Predizajnirano. I zanima me da li išta vidi kroz zadnje staklo
(Janbolin, 19. februar 2019 12:08)
kad si unutra i ubacis u "rikverc" ukljuci ti se kamera pa vidis sve... a da li izvana sta vidis kroz zadnje staklo to ne znam

moron

pre 5 godina

„Moronu ... Selektivno iznosis stvari i krivis istinu pa i sve da su tvoji imali te mazde.“
(Fica, 19. februar 2019 13:48)

Naravno, sve sam ja slagao. Malo sam „proguglao“ kroz istoriju mazde i „složio priču“ za malu decu... Šta da ti kažem - moron, pa to ti je ( „Eh, da je bolest, svaka bolest ima leka ...“ ). Da nisam moron, ne bih pogrešno napisao da danas ćopavi rezervni točak košta „500-500 eura“. Živ čovek pogreši. Treba „500-550“. A ono u nastavku („Teški bezobrazluk!“) ostaje.
A novoj trojci svaka čast. Mazda je uvek bila i ostala „Lepotica Dalekoga Istoka“. Ako je, naravno, svima dizajn najbitniji ...

henk.mudi

pre 5 godina

Moldere bolje neki people carrier od omiljenog ti Found On Road Dead-a, jel da? Ovo i ruzno, i slabo, i sigurno bez razloga podobijalo nagrade za novi benzinac, ma i ova crvena boja bez veze, enterijer sigurno jeftin iako ne deluje na slikama, i sigurno se bez veze i vozi, novinari placeni da kazu da se sve mazde lepo voze, objasni ti lepo kako je to glupost jer si jednom sedeo u Toyoti auris i shvatio da su svi japanci nikakvi.
Ili nemoj da se blamiras prosipanjem neznanja, nismo svi operisani od ukusa i nije svima cilj samo da stignu od a do b.

Fica

pre 5 godina

@moron, molder i ostali, ljudi ostavite nas koji volimo mazdu i japance na miru, cemu potreba da na svaku objavu o nekom japancu se pojavi sjaset vas da svima kaze kako su japanci losi i konstantno pominjete iste stvari kao pokvarena ploca. Pustite ljude da kupe pa da se opeku ako je istina. Jel se neko od vas pitao zasto na svaku objavu o tojoti bude min 50 komentara, a npr o audiju dvadesetak ili manje. Zato sto vi nemate u zivotu pametnija posla nego da leciti neke vase bolesti pisajuci komentare kako su japanci losi. Ovaj molder decko ne moze da ukapira da je type r najbrzi hatch na svetu bez obzira na pogon da li je na dva ili cetiri tocka i uvek kaze isto i uvek ga demantuju stavljanjem linkova da taj kavez nije bio pricvrscen na karoseriju i da nije bilo modifikacija automobila. Samo bih voleo da mi neko od vas objasni potrebu i razlog cemu toliko tenzije i lazi, sta postizete ovim?

misterx

pre 5 godina

Sta da se kaze ? Odlican dizajn pouzdan auto lep iznutra. Sad svi smanjuju farove i povecavaju prednju masku ... valjda je to sada neka fora kod svih novijih kola.

Fica

pre 5 godina

Moronu, tebi zameristi ista je greh. Mene su roditelji ucili kada vidim nekog “takvog” da mu ne stajem na muku. Tako na svaku vest jedva cekam da vidim tvoje skromno misljenje i iskusto bas sa tim automobilom. Ti si sve video sve si cuo sve znas, najbolji si poznavalac automobila. Sigurno radis za par proizvodjaca, predpostavljam da si neki visoki savetnik ili tako nesto. Pricas o automobilu iz sedamdesetih kao da od tada nije proslo 50 godina. Samo si zaboravio da dodas da su tada svi imali problem sa rdjom jer su farbe i lakovi bili dosta losijeg kvaliteta pa su neki automobili morali i na farbanje posle nekoliko godina. Ali sto bi pominjao da je tada i pezo, alfa, opel, audi... isto imao problem sa rdjom, to si zaboravio. Dodaj da su tada automobili tesko prelazili 100 hiljada bez otvaranja motora (generalka kako su je zvali), da su se svecice menjale na malom servisu i da ne nabrajam. Selektivno iznosis stvari i krivis istinu pa i sve da su tvoji imali te mazde. Ali ako to radis da bi bio srecan, evo ja cu zbog toga da ti dam plus. Bravo :)

Lazar Bojanic

pre 5 godina

@ moron,

Smorio si više sa tim rezervnim točkom :-) , menjaj ploču ili pesmu ...

Mazda nije racionalan izbor i nepotrebno je da potenciraš takve mane koje omađijani kupci ni ne primećuju ... ti beše ceniš Renault / Dacia alijansu ali brate redovan si na Mazda vestima . Evo ja nisam neki ljubitelj Dačije ali se ne pojavljuem redovno tamo da pljujem, a našlo bi se šta za negativno komentarisanje.

Istini za volju ovo mi je treća Mazda (znači dijagnoza!) a rezervni točak nisam nikada ni trebao ... a zato sam sa Civic-om u USA promenuo 3 gume i ćopavac se izlizao od upotrebe ! Puno se zida tamo a ekser je gradivni element broj 1!

Moram da primetim veliki napredak u dizajnu enterijera ... ni sada nije loše ali ovo je veliki korak napred.

Takođe moram da primetim možda neočekivano mali napredak na polju motorizacije ...ili smo očekivali više ili su najave bile preterane :-)

Mom oku eksterijer kod sedana je znatno bolji. Heč mi je nedorađen i zaista podseća na neke Seate od pre 10 godina .

dejan

pre 5 godina

Da li ovde mozda neko zna zbog cega su polovne mazde jeftinije od toyote?Gledao sam cene na mobile.de avensisa i mazde 6,2010-2011 god kao i rav4 i cx5,2013-2014.Izvinjavam se,znam da nije tema ali me bas interesuje zasto je to tako..

Totalnodrukcijiodsvih

pre 5 godina

Evo da kazem i ja nesto za vesti. Davno sam vozio “japansko sr.nje” a sad vozim “svapsko go.no” veoma rado bih vozio ovu Mazdu od 1.8dizel i to ako moze limuzina. Nemam problem sa brendom vozila vec sa cenom ulozeno dobijeno. Na osnovu svog iskustva za sad me Opel najeftinije izasao od nemackih automobila, Toyota od japanskih. Radeci kao vozac u firmama koje kupuju nova kola, prodaju ih posle cetiri godine ovo je rezultat. Sto se tice francuskih i italijanskih tu su dostavna vozila nenadmasna. Koreance nisam vozio. Sto se tice nemacke trojke Audi, BMW i Mercedes glupo je da komentarisem nisam ih vozio privatno i bar neko duze vreme. Sto se tice Dacie i Skode koji su najbolje ulozeno dobijeno po cenovniku jesu po principu od tacke A do tacke B, inace nisu. Moje neko misljenje nemci su tvrdi dobro rade posao, italijani furaju neki svoj stil, francuzi su extra udobni a japanci pouzdani. Koreance da hvalim ili da kritikujem necu, nisam se susretao sa njima.

Dikh tu kava

pre 5 godina

Imao sam 6 godina to "japansko s.anje" novokupljeno, sad vozim neko "švapsko go.no". Pri čemu je "japansko s.anje" imalo serijski (iako ćopavi, ali ipak) rezervni, a ovo "švapsko go.no" ga (neverovatno) nema. Da ima razlike, ima. Međutim, oba su mi turbo potpomognuti dizeli, pa "u konačnici" ni jedan ni drugi ne odnose neku značajniju prevagu. Istina je da je "švapsko go.no" prostranije, istina je da je "japansko s.anje" oku lepše. I u jednom i u drugom mogu da vozim 5 ljudi, a nikad ne vozim toliko. I jedan i drugi služe svrsi. Pri čemu je ovaj potonji za oko 69 l izdašniji po pitanju prtljaga. I mesta za putnike pozadi. Da mene neko pita, kao što ne pita, više sam se "našao" u "japanskom s.anju", i kudikamo mi estetski više prija. Na kraju dana, izbor zavisi od toga od čega je čovek "sazdan". Ako ga pre svega čini praktičnost, bitno mu je da ima sva 4 automatska podizača i sl., onda "švapsko go.no". Ako ga uglavnom čini estetika, dobro se oseća svaki put kad se približava kolima, i (ako ga je uzeo na kredit) nije mu žao svaki put kad dođe vreme za ratu, onda dileme nema. Ma koliko ja smatrao motorno vozilo sredstvom za od A do B, što ono u suštini i jeste, nikako ne bih mogao da se zamislim u "švapsko go.netu" na duži vremenski period. I na kraju, subjektivno (a kako drugačije..), nova 3 HB je dizajnerski baš solidno razočaranje, za razliku od limuzine, koja me inače ne zanima, tako da bih ovu "iteraciju" preskočio..

Smuleco

pre 5 godina

Na slici deluje kao da je udaren prednji levi deo branika na sivom sedanu.
(Dr.Bre, 19. februar 2019 12:28)

Dobro, i? U čemu je problem? Pa, upravo je u tome i genijalnost dizajnera, da mesta na vozilu koja su najsklonija oštećenjima (branici), dizajnira tako, da se kada bude stvarno čuknut, to skoro i ne primeti.

NIKOLA

pre 5 godina

Super izgleda, jedino su mogli malo lepše zadnji deo al ajde stvar ukusa.Samo dve stvari kako se ponaša taj x agregat i kako su rešili komfor kabine obzirom da tu kaskaju čak i kod 6 i CX5,naprave vrhunski udobna i duboka sedišta ali prostor za noge zakinu a ipak ova trojka je jedan od najdužih hečeva.

neko

pre 5 godina

@dragan trojka je u pitanju. sedi pozadi, otvori gepek. sve je skuceno. to sto je hauba dugacka pa time i auto ne znaci da ima dosta prostora.

Lazar Bojanic

pre 5 godina

@moron ,

dobro se sećaš , ovo mi je treća Mazda i da dobro se sećaš imaju mana ...

Ja u svom prvom postu nisam hvalio Mazdu da je bezgrešna ... ali moje vraćanje na Mazdu govori o tome da je kao balans svih osobina odlična !
I ne samo Mazda kao brend nego i taj uvoznik koga ti konstantno pljuješ zbog tog rezervnog točka ...

Mojei skustvo sa GrandM u NS je odlično, od vrata salona do izlaska iz servisa ... ja stvarno ne znam šta ljudi očekuju od tog odnosa, ali posle mog ličnog iskustva sa većim brojem brendova u SRB , D i USA , mogu slobodno reći da je sve OK. Cene su takve kakve su , problem su naša primanja ...

I u pravu si za dizelke ...velike 2.2 nisu za grad , nemojte ih kupovati pa onda voziti na relacijama od 3Km . To će im štetiti kao i svim dizelašima ovog sveta , ali @MORON , ti si to shvatio kao manu ???

Skyactive benzinac G120 jeste dobar motor za grad ali nije ultimativni sportista ... dakle ako želite sa njim da vozite oštro , moraćete raditi menjačem malo više i opet , @MORON to nije mana , to je realnost atmo benzinca ma ko da ga pravi.

Dakle @MORON, dobro ti pamtiš ali kontekst cele priče nije takav kako ga ti predstavljaš ...

dragance

pre 5 godina

@Neko
Misliš li na Mazda2 ili Mazda3? Jer Trojka je jedan od najdužih automobila u klasi zbog onog atmosferskog motora sa visokom kompresijom. Tačno je da Trojka ima malo mesta pozadi, bez obzira na dužinu.

Bob

pre 5 godina

(Ognjen, 19. februar 2019 12:21)

Druze, otkud toliko agresije oko price o automobilima? Rubrika o automobilima je za uzivanje, na ozbiljnijim temama se valjde trose zivci...

Bane

pre 5 godina

Iskoristio bi ovu priliku da uputim apel vlastima da ukinu (ili bar drasticno smanje) carine na automobile proizvedene u Japanu (namerno necu reci na Japanske automobile jer ima takvih koji se sa Francuskim delovima sklapaju u Engleskoj).

Nemanja

pre 5 godina

@ Kako je 222nM za 30% više od 213nM?
(Smajli, 19. februar 2019 13:37)

Mozda razvija 30% vise obrtnog momenta na nizim obrtajima, sto je glavna boljka atmosferskih benzinaca.

J4ZZ3R

pre 5 godina

Vozim Hondu Civica (pre nje Jazz), ali i VW up tako da imam i japosa i svabu... E sad, ne znam sto se ljudi toliko uzbudjujete i svrstavate u klanove... Jedni napadaju suprotni klan bez obzira, drugi brane i kad niko ne napada???

Rezervni tocak 550 eur nije atak na Mazdu nego na uvoznika i zasto to ne istaci 100 puta...konstantnom pricom o tome MOZDA nego tamo uklkuce sive vijuge i promeni odluku kako bi izbegao negativni marketing tog tipa.

Sto se mene tice, prelepa Mazda, ali minus mi je ukidanje multilinka, velicina prtljaznika i cena odrzavanja u odnosu na recimo Hondu i Toyotu (pricam o lokalnim desvanjima kod nas u Srbiji, ne globalno)

Sto se tice Honde, ne kvari se i Delta ima zaista pristupacno redovno održavanje (hvala bogu za 9 godina Jazza i godunu Civica nisam imao vanredno)... Sto se tice UPa, za 7 godina 1000 eur vanrednih troskova, ali opet korektan odnos lokalnog dilera i opet pristupacno odrzavanje za 1.0 up..

Tako da nije sve crno belo, uglavnom su nijanse sive... Zato pricajmo, razmenjujmo iskustva i ne uzbudjujmo se previse... Na kraju... Each to his own

Ivan ZG

pre 5 godina

Dizajn je po meni odličan, ali ljepota je ionako u oku promatrača.

Ono što mene intrigira je ovaj motor. Prvi na svijetu. Mnogi su najavljivali ovakav motor. I GM i SAAB i još neki. Nikada nije dogurao do serijske izvedbe što znači da neke bitne stvari nisu uspjeli riješiti.
Test vozač je vozio predserijski model prije pola godine. Kaže da ide auto izvrsno i da se ne osjeti prijelaz između dva načina rada. motor se vrtio preko 7.000 okretaja i razvijao oko 190 KS. Pretpostavljam da će ta verzija stići sa redizajnom za 2 godine. Sada su ga malo "uškopili" tj. stavili mu blokadu na 300-400 okretaja manje.
Ono najbitnije je da je izrazito elastičan i vozač kaže da se lijepo vozi već od 1.000 okretaja i da se ne buni ni u najvećoj brzini. Ultra štedljiva vožnja je do nekih 3.000 okretaja, a onda bi morao ići već 140 km/h.
Jedva čekam pravi test sa mjerenjem potrošnje.
Ja povećanje zapremine dizel motora sa 1.5 na 1.8 vidim kao želju za dobivanjem velikog okretnog momenta na jako niskim okretajima. Takav auto se najljepše vozi. Nije tu poanta u broju konja nego u elastičnosti i potrošnji kao i lakoći vožnje. Najgore je kada morate "gađati" onih 1500-2000 okretaja u kojima dobro ide. Nema tu zadovoljstva vožnje ni relaksiranosti.

Iggy

pre 5 godina

pecifikacije dizelasa pokazuju da Mazda polako dize ruke od njih. Treba ocekivati prosirenje palete Skyactiv-X motora, osim ako se ne pokazu kao promasaj (kao recimo Wankel agregati).