Četvrtak, 03.01.2019.

10:44

Da li znate šta znače najpoznatija srpska imena?

Izvor: prva.rs

Da li znate šta znaèe najpoznatija srpska imena? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

125 Komentari

Sortiraj po:

Pako Alkaser

pre 5 godina

A postoji i Ranka Kuić Velšanka koja navodi 20.000 reči u srpskom sa keltskim korenima.
A pored toga i genetska istrazivanja pokazuju oko deset procenata tipično keltskih haplogrupa medju Srbima u Srbiji, mnogo više nego što je to u Bosni ili Hrvatskoj.
Zna se da su davno pre Slovena i Rimljana ove krajeve nastanjivali Kelti, pa skoro i celu Evropu. Nemoguće bi bilo da su potpuno iščezli.
Ne kazem da su imena dokaz, ali nisu slučajnost.

#(tocka, 4. januar 2019 10:19)



hahahahaha, Ranka Kuić pa Velšanka, nema šta baš originalno keltsko i ime i prezime hahahahaha. Nego znaš kako, koliko je ona Velšanka toliko su i te reči keltskog porekla, a ne srpskog hahahahaha.
Vama pojedinima iz "susjedstva" Srbije je važno samo da nešto ne bude srpsko, nema veze da li je to tačno ili nije, ali istine radi prva evropska civilizacija je nastala ovde u Srbiji, tako da sviđalo se to vama ili ne, ali te reči su SRPSKE, a ne KELTSKE!

Viktor

pre 5 godina

@tocka, 4. januar 2019 10:19

Za svaku preporuku je knjiga profesorke Kuic "Crveno i belo", a o keltskim vezama nam govore i dosta georgrafskih toponoma koje su ostavili i koji i dalje postoje u nasem jeziku, kao sto su imena reka npr. Drina ili Tara (reka i planina)

tocka

pre 5 godina

irska imena su homonimi, slucajno su ista ali nemaju isto znacenje.

...

kapiras?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (key and peele, 3. januar 2019 13:32)

A postoji i Ranka Kuić Velšanka koja navodi 20.000 reči u srpskom sa keltskim korenima.
A pored toga i genetska istrazivanja pokazuju oko deset procenata tipično keltskih haplogrupa medju Srbima u Srbiji, mnogo više nego što je to u Bosni ili Hrvatskoj.
Zna se da su davno pre Slovena i Rimljana ove krajeve nastanjivali Kelti, pa skoro i celu Evropu. Nemoguće bi bilo da su potpuno iščezli.
Ne kazem da su imena dokaz, ali nisu slučajnost.

fkcz

pre 5 godina

Luka izvedeno iz Luks ili Nikola izvedeno iz Nike?!? Mislim da je vreme da počnemo da izučavamo našu prošlost a da se manemo nametnute istorije!

Milosav

pre 5 godina

Citam komentare pa neko pomenu ime Zivojin. Proslavljena kanadska rock grupa Rush ima gitaristu cije je ime Alex Lifeson. Medjutim njegovo pravo ime je Aleksandar Zivojinovic pa je izabrao ovu englesku verziju da bi bilo lakse za izgovor. Ne znam koliko ljudi ovo zna.

Milosav

pre 5 godina

Ime Dalibor je opsteslovenska prevedenica starogrckog imena Telemakhos ('onaj koji se bori iz daljine' = vest strelac, kopljanik), inace ime Odisejevog sina, zabelezeno vec u 8 v. pne.
(radojko arheolog, 3. januar 2019 15:45

Setih se mog naljboljeg i nikad zaboravljenog druga iz JNA, Dalibora Mesica iz Nove Gradiske, ako ga neko zna neka mu prenese pozdrav od mene.

only fools and horses

pre 5 godina

Jelena 
Andjelija 

Dva najlepsa srpska imena :) 
(Dusan Savic, 3. januar 2019 13:31) 

Држи се ти фудбала. Ни једно ни друго нису српска имена већа страна имена транскрибована на српски.
(Крле, 03. januar 2019 14:02)

Jelen je izvedeno iz staroslovenske reči za tu životinju i koriste je svi Sloveni danas. I teško da je reč uzeta iz grčkog jezika jer je to životinja koju su Sloveni sretali od svog postanka. Mada se ženka naziva košutom a ne jelenom, meni je ime Jelena uvek asocijacija na životinju. A postojalo je i ime Srna, iako prelepo danas se retko sreće.
I Anđela je srpsko ime bez sumnje, ima svoje značenje u našem jeziku. Jeste reč Anđeo izvedena iz drugih jezika (nije slovenska) ali ime Anđela je naše, nastalo od hrišćanskog naziva za ova natprirodna bića, nije samo transkribovano iz nekog drugog jezika.

Oskar

pre 5 godina

Ispada da Hrvati imaju veoma više svojih domaćih imena od nas: Branimir, Vlastimir, Držislav, Zvonimir, Trpimir. Sve u svemu veoma zanimljivo.
(Stojadin, 3. januar 2019 13:10)
To su slovenska imena, ne nužno hrvatska. Btw, Hrvati su očuvali i slovenska imena za mesece u kojima nema one julijansko-avgustovske anomalije po kojoj je SEPTembar deveti mesec, OKTObar deseti, NOVEmbar jedanaesti a DECEmbar dvanaesti.

Milica

pre 5 godina

Uroš (i varijacije na ime) je prilično rasprostranjeno ime, i na vašu žalost nije slovensko. Potiče od latinske reči Ursus, što znači medved. Postoji i ženska verzija imena - Urša, Urška, Uršula, itd. Imate takođe i svetiteljku - sv. Uršula, pa i ženski monaški red - uršulinke.

Roko Badžim

pre 5 godina

Titula "UR" je izvedenica od starosrpske ili staroslovenske rečice kojom se označavalo poreklo za više generacija unazad ili što bismo mi danas rekli za više različitih "KOLENA" naših predaka, a ta rečica glasi "KUR" i sadržana je u većini muških kolena srpskog rodoslova koja glase ovako:
#(Hammer, 3. januar 2019 15:22)


Dobro, i kakve sad veze imaju "KUR" i tamo neki vladar Ur???

Ante

pre 5 godina

Sin Lovre
Ja, Ante
Otac Pavle
Dida Milutin
Pradida Roko
Prapradida Lovre
Pppdida Duje

Dalje neznam.. Ali treba održavati svoja tradicionalna imena i u porodičnom stablu pronaći koje ti se najviše sviđa i ostaviti potomstvu.

ja

pre 5 godina

@ (Siniša, 03. januar 2019 11:58)

Augmentativ od sin (muško čeljade). Davali su ga ponosni očevi kada su uspevali da, posle duže vremena, "ubodu" muško. Ili, ukoliko bi se rodilo izuzetno krupno muško dete - sinčina. Negde sam pročitao i da je to ime nastalo od titule - senešal, pa je prilagođeno srpskom jeziku. Ne bi bilo čudno, jer ima sličnih primera (npr. Despot), ali mi je prvo objašnjenje logičnije.

brat 48

pre 5 godina

1. otac 
2. deda 
3. pradeda 
4. čukundeda 
5 navrdeda 
6. K(UR)đel 
7. lasK(UR)đel 
8. K(UR)đup 
9. K(UR)lebako 
10. suK(UR)dov 
11. surdepač 
12. parđupan 
13. omžiK(UR) 
14. K(UR)ajber 
15. sajkatab i 
16. BELI ORAO (rodonačelnik)
(Hammer, 03. januar 2019 15:22)

Kurajber je 14. u nizu??

moderni hipster

pre 5 godina

U današnje vreme dominiraju kratka ženska imena Jana, Lea, Iva itd muška Luka, Uroš a potpuno smo zaboravili na Biljanu , Dragicu, Milenu,Nebojšu, Nenada, Radovana ili Predraga.
(Imena luda nalaze se svuda, 3. januar 2019 12:30)
Nismo zaboravili,samo ona sad spadaju pod RETRO pa su ffuujj,pomodarstvo.

Indijanka

pre 5 godina

Moj pokojni tata nosio je ime Janaćko, a deda mi se zove Stavra. Nisam nikada gledala šta ta nesvskidašnja imena znače. Jedino sam ih ponekad okretala u grčku verziju-Janakis i Stavros.

ja

pre 5 godina

@ (c i t i z e n, 03. januar 2019 11:58)

Imena Đorđe i Goran nemaju nikakve veze jedno s drugim. Đorđe potiče od grčkog jorgos, što znači zemljoradnik, ratar. Iz njega su izvedeni Georgije, Đurađ, Đura,... Goran ima čisto slovensku osnovu - gora, tj. planina.

Da vidim ko je izdominirao?!

pre 5 godina

@
Деда - Миодраг 
Отац - Драган 
Муж - Милан
(Издоминирали смо!, 03. januar 2019 14:38)

Deda - Milorad
Otac - Miloje
Muž - Radoslava

Ognjrn

pre 5 godina

Ognjen... Vatreni ili ognjeviti. Kada su me stranci pitali za znacenje mog imena, govorio sam da znaci :the one who was forge by fire". Cool, zar ne?

mzg

pre 5 godina

A šta znači moje ime Siniša ?
(Siniša, 3. januar 2019 11:58)

Tvoje ime je izmislila Marija Jurić Zagorka. Tako se zove lik u njenom romanu Grička vještica. Nakon izlaska romana ime je postalo jako popularno u Zg. Prije toga je nepoznato postojanje tog imena.

Igor

pre 5 godina

Zastava 101 je dobila ime Stojadin jer je zadavala sto jada vlasnicima,ne izokrecite!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (neko drugi, 3. januar 2019 13:36)
Mislim da je ipak u pitanju nešto drugo, naime Pežo je "rezervisao" imena modela automobila sa trocifrenim brojevima sa nulom u sredini, pa je Zastava morala da smisli nešto drugo.

radojko arheolog

pre 5 godina

@ Zna li neko znacenje Imena DALIBOR,svugde sam trazio ali...nema objasnjenja osim da je Cesko,staro,da znaci nesto tipa "daleka borba" ali mi to bas i nije neko objasnjenje..
(DALIBOR, 3. januar 2019 11:15)

Ime Dalibor je opsteslovenska prevedenica starogrckog imena Telemakhos ('onaj koji se bori iz daljine' = vest strelac, kopljanik), inace ime Odisejevog sina, zabelezeno vec u 8 v. pne.

Hammer

pre 5 godina

@hammer


haha, kako si sam ponistio svoju nakaznu etimologiju.

ur je madjarska rec i oznacava covrka od moci i polozaja, velikasa.

put madjarskih predaka koji su turkomanskog porekla, isao je preko danasnje rusije, kao sto je to bio i put huna, avara, bugara, i bas otuda naziv ural. nisu ga rusi ostavili, no turkomani srednjoazijskih stepa. neki od njih su, poput povolskih bugara, hazara, zlatne horde, kazanjskog kaganata, vladali regionom pokraj urala vekovima.

al ko ce to objasniti srBinu poput tebe.

@(key and peele, 3. januar 2019 13:28)


Titula "UR" je izvedenica od starosrpske ili staroslovenske rečice kojom se označavalo poreklo za više generacija unazad ili što bismo mi danas rekli za više različitih "KOLENA" naših predaka, a ta rečica glasi "KUR" i sadržana je u većini muških kolena srpskog rodoslova koja glase ovako:

1. otac
2. deda
3. pradeda
4. čukundeda
5 navrdeda
6. K(UR)đel
7. lasK(UR)đel
8. K(UR)đup
9. K(UR)lebako
10. suK(UR)dov
11. surdepač
12. parđupan
13. omžiK(UR)
14. K(UR)ajber
15. sajkatab i
16. BELI ORAO (rodonačelnik)

Hammer

pre 5 godina

Imam komsiju koji se zove Gordon. Stariji covek,sad mu celu familiju zovu Gordonovi
(maki1982, 3. januar 2019 13:36)


GORD je starija varijanta za današnju srpsku reč PONOS. Rusi reč GORD i danas koriste, a da im nije promenila to svoje sraro značenje.
Vizantijski car Konstantin II je u 7.-om veku preselio nekoliko desetina hiljada lokalnih Slovena sa područja reke Vardar i naselio ih u današnju malu Aziju (danas je to u Turskoj). Ti Sloveni su tamo bili prevedeni na hrišćanstvo i tamo su dobili svoju prvu i prvu slovensku episkopiju. Ti Slovenu su grad u kome su naseljeni nazvali po sebi, a grad se inače zvao GORDoserbon. Ps. svaka navodna sličnost sa Srbima je "slučajna".

Dobro Informisan

pre 5 godina

A Prosigoj? Predivno srpsko ime. Kao i Jakoje i Malac i Radonja i Ćurko. Obični ljudi, obični Srbi. Al ne svi uzeli deci da daju Uroša, Nemanju i Stefana i ostala vladarska imena, one što su jahali obične mučenike i naterali ih da se prihvate strane vere koja veze s vezom nema.

Крле

pre 5 godina

Jelena
Andjelija

Dva najlepsa srpska imena :)
(Dusan Savic, 3. januar 2019 13:31)

Држи се ти фудбала. Ни једно ни друго нису српска имена већа страна имена транскрибована на српски.

lola

pre 5 godina

"...rajan i brajan nisu keltska imena no srpska i ima ih posvedocenih u popisu kmetskih naseobina manastira decana, zatim u banjskoj hrisovulji takodje. 

brajan je miloste od brata, braje, a rajan slican derivat radog coveka, radisava..."

@key and peele

Vidis, meni je je Andjelija, moja prof istorije, pricala o tim imenima kao keltskim, zaostalim iz vremena krstaskih ratova, kada su nasa sela ti krstasi palili u odlasku, a u povratku zastajali da se okrepe, a mnogi se zenili i ostajali zauvek.

ŠoNe

pre 5 godina

Srbislav? Izvedeno od 'srbi' i 'slave' samo se ne zna više šta slave aktuelnu vlast i vođu ili krsnu slavu? Koga više?
(XXL, 03. januar 2019 13 A ti su bre đilasovac baš bolestan čim nađe "vođu" u ovom tekstu.

3OPAH 51 Pirot

pre 5 godina

Posle smrti dva sina kao bebe,moja majka,koja je htela sina po svaku cenu,
dobi mene i resi,mada je to smeo samo kum tada,da mi da ime 3OPAH.Kaze,
kada sam se rodio kao da je sunce ogrejalo,jadna nije znala kojg kretena je rodila i koliko ce joj problema to "sunce"zadati.Stidim se sada svega...

zi

pre 5 godina

Staro srpsko" ime Uroš je u stvari mađarsko i znači gospodar, vladar, znači isto što i srpsko Vlado.
(..., 03. januar 2019 11:38)

Alo prijatelju, nemoj da lupas madjari su dosli poslednji na ove prostore.

MarcoPolo

pre 5 godina

Bato, izvini što sam te uznemirio, nisam imao tu nameru.. Vidim da si se strašno potresao što sam najnormalnije pitao zašto su zapostavljena ženska imena, ne pravim se uopšte pametan kao ti da mi brže bolje mrzovoljno odbrusiš. Inače, nemaju baš sva imena konotaciju u oba roda. Samo nemoj da te srčka strefi od nerviranja molim te,pa da budem kriv što sam to izazvao...

key and peele

pre 5 godina

@aleksa

vladimir jovanovic nije sinu dao ime pravda,

vec je tako nazvao svoju CERKU.

ne budi poluintelektualac, o kojima je vladimirov sin pisao.

Lavrentije Junior

pre 5 godina

a Stefan di je Stefan?
(Stefko, 3. januar 2019 12:45)

Kod Nemanje, ljušte pivo i raspravljaju ko je jači, Rusi ili Amerikanci.

O.T.A.N.

pre 5 godina

Kakav rascep ličnosti?! Čovek odgovara sam sebi.
(ferdinand, 3. januar 2019 12:53)

Ne, nisam on/ona. A kada smo već kod ličnosti, pogledaj šta ti radiš već četvrtu godinu:

https://www.b92.net/zdravlje/komentari.php?nav_id=985098#k16140907
https://www.b92.net/sport/wimbledon2018/komentari.php?nav_id=1419645#k27680719

Skoro četiri godine pričaš o nikovima...

DaSa

pre 5 godina

Dobar tekst, ima tu jos dosta imena koja nisu pomenuta i razjasnjena.
A jel mozemo dobiti i neki tekst sa srarobosnjackim imenima kao sto su muharem, zejnil, hasan, bajro... ili pitajte bosnjacku akademiju znanosti od kada su se ova imena pojavila na ovim prostorima.
Samo sam radoznao.

milan

pre 5 godina

Recimo dosta roma se zovu tarzan I slicno, makar se takva imena cuju na zelenoj pijaci.

za tarzana su makar svi culi, veoma popularnk ima.

key and peele

pre 5 godina

@malon

rajan i brajan nisu keltska imena no srpska i ima ih posvedocenih u popisu kmetskih naseobina manastira decana, zatim u banjskoj hrisovulji takodje.

brajan je miloste od brata, braje, a rajan slican derivat radog coveka, radisava.

irska imena su homonimi, slucajno su ista ali nemaju isto znacenje.

poput srpskih homonima luk (povrce) i luk (oruzje), te engleskog luk (pogledaj, izgled).

roma (rim) i roma (cigani), turkije (zemlja turaka), turki (curka na engleskom).

kapiras?

Maslačak

pre 5 godina

Super tekst, samo Zastava 101 se od milja zvala Stojadin jer je imala puno kvarova tj jada. Stojadin= sto jada. Barem je tako bilo u mom kraju.
(kele®, 3. januar 2019 10:51)

Ne, taj naziv je dobio zato što su oznaku modela 101 (sto jedan) ljudi odmah prekrstili u "stojadin", mada bi tačnje bilo "stojadan". (Zanimljivo, kasnije je postao "sto kec", da bi na kraju završilo samo kao "kec").

Isto se desilo i onom malom poljskom Fiatu, model PGL je kod nas odmah postao "peglica".

Kao što je Škoda 1000 MB postala "hiljadu mojih briga".

A da je bilo jadova sa svim tim socijalističkim autokrševima, bilo je. Ponekad i više od sto jednog!

key and peele

pre 5 godina

@hammer


haha, kako si sam ponistio svoju nakaznu etimologiju.

ur je madjarska rec i oznacava covrka od moci i polozaja, velikasa.

put madjarskih predaka koji su turkomanskog porekla, isao je preko danasnje rusije, kao sto je to bio i put huna, avara, bugara, i bas otuda naziv ural. nisu ga rusi ostavili, no turkomani srednjoazijskih stepa. neki od njih su, poput povolskih bugara, hazara, zlatne horde, kazanjskog kaganata, vladali regionom pokraj urala vekovima.

al ko ce to objasniti srBinu poput tebe.

Uroš

pre 5 godina

Uroš je svakako mađarskog porekla jer "Ur" znači "gospodin" ali i Bog Gospodin i zato postoji u Budimpešti Uri ut, kao gospodski put ili Uri utca kao gospodska ulica. Od "Ur" nastao je i "Uros" u doba borbi Ugara sa Srbima u 13. veku. Srbija nije imala nikakve kulturne ni druge veze sa Rusima sve do početka 19. veka. Tako da rusko objašnjenje "ne drži vodu"!

bata

pre 5 godina

@Marco Polo ...pa i sa zenskim imenima ti je isto, razlika je u jednom slovu, znacenje imena se ne menja bez obzira koji je rod u pitanju. Ali volim takve pametnjakovice kao ti...sve "znate" samo nista ne znate.

Stojadin

pre 5 godina

prva 3-4 imena na lestvici su grčkog porekla, gde je tu nešta "srpsko"? I osim toga sta ne kažete da je Marko ili Ivan "došao" preko latinskog? Ispada da Hrvati imaju veoma više svojih domaćih imena od nas: Branimir, Vlastimir, Držislav, Zvonimir, Trpimir. Sve u svemu veoma zanimljivo.

Hammer

pre 5 godina

Dejan je keltsko ime i nastalo je od Dean. J slovo je dodato kasnije uticajem slovenskog tj srpskog jezika radi lakšeg izgovaranja. Dean je ostalo kod Iraca ali oni izgovaraju Din. Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.

@(Malon, 3. januar 2019 11:42)


APSOLUTNO NETAČNO! "Dejan" je srpsko ili bolje rečeno staroslovensko ime
od glagola "dejanije" ili delati, što bi danas otprilike značilo "činiti, raditi" tako da bi ime Dejan značilo nešto poput današnjih imena Rade ili Radiša.

RUSI i danas imaju jednu sličnu reč i piše se ovako:
"ДЕЯНИЕ" (čita se "DEJAN-ije"), a znači akcija, delovanje i danas se koristi u pravnoj terminologiji u Rusiji za neku obavljenu ili svršenu radnju.

KO NE VERUJE NEKA KOPIRA OVU RUSKU REČ PA NEK PROVERI NA Google-u.

Hammer

pre 5 godina

Zašto nema Miloša na listi?

@(pampur, 3. januar 2019 11:16)


Miloš je autentično staro srpsko ime, koristili su ga još samo Česi i označava nekog ko bi trebao biti mio, mili ili drag (milo-MILOŠ),
varijanta tog imena je i ime "Milo" a ime "Nemanja" bi trebalo da
označava nekog ko NEMA maNA - NEMANA to jest NEMANjA.

Hammer

pre 5 godina

"Staro srpsko" ime Uroš je u stvari mađarsko i znači gospodar, vladar, znači isto što i srpsko Vlado.

@(..., 3. januar 2019 11:38)


APSOLUTNO NETAČNO! Ime "Uroš" je srpskog ili bolje rečeno staroslovenskog porekla od reči "Ur" što je označavalo nekog ko je na visokoj poziciji u društvu, poput vladara ili vlastelina, to je dakle bilo nešto kao čin ili titula, od tog "UR" Rusima je ostao poklič "УРА" kojim se otpozdravljao
velikaš sa tom titulom, ali i naziv za najznačajniji i najvišlji planinski masiv u Rusiji "УРАЛ". Centralnoazijski narodi poput Kazastanaca i drugih i dan danas Ruse ponekad zovu URIMA.

BODIBOND

pre 5 godina

Zar nije stojadin lose interpretirano 101? Kao "bacila je svemir zeku" za "bacila je sve niz reku" I slicno?
(devojce, 03. januar 2019 11:41)

Ili ono "vitamina nije htela sinjorina" za "litar vina mija bela sinjorina" a i "djeram moja lutka sanja" za "cije rame moja lutka sanja". Kad sam bio mali (mozda 7-8 godina) ja sam tako pevao tu pesmu od Kneza, u stvari dok nisam saznao da postoji lyrics. :)

ferdinand

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak. 
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59) 

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...
(BODIBOND, 03. januar 2019 11:29)

Kakav rascep ličnosti?! Čovek odgovara sam sebi.

btw

pre 5 godina

 Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.
(Malon, 03. januar 2019 11:42)

Ne samo u Cg, vec i u Srbiji, i ne samo Brajan, vec i Rajan (moj pradeda se tako zvao).

Imena luda nalaze se svuda

pre 5 godina

Sva nabrojana imena su internacionalna i nisu izvorno Srpska!. Ako pogledate dalje čućete za Djuradja, Joakima, Časlava, Rastka, Manojla, Lukijana, Isidora, Zaharija, Bogdana. Ako idete još dalje čućete za aristokratska koje nije smeo običan narod da daje poput Milutina, Uroša, Lazara. Običan narod se zvao Agapije, Kojadin, Jakoje, Tvrdan, Hrana, Šakoje itd. Poznato je da su Srbi kao i ostali narodi davali imena deci ne bi li ih zaštitila od bolest pa su mnogi dobili prelepa imena poput Vuk, Strahinja, Stribor itd. Mešanje naroda i kultura je učinilo svoje. U današnje vreme dominiraju kratka ženska imena Jana, Lea, Iva itd muška Luka, Uroš a potpuno smo zaboravili na Biljanu , Dragicu, Milenu,Nebojšu, Nenada, Radovana ili Predraga.

Džoni

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak. 
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59) 

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...
(BODIBOND, 03. januar 2019 11:29)

Tačno sam znao po tvojim nezrelim komentarima na ovom portalu da još ideš u osnovnu školu!

Bobi

pre 5 godina

Luka nije grčko ime već latinsko. Skraćeno od imena Lukanius ili Lucilius. Grčka reč za svetlost je FOS a genitiv je FOTOS. Dakle i ime apostola je latinizirano te verovatno nije originalno ime. Savet uredništvu: proverite navode u tekstu pre objavljivanja! Ima medju čitaocima i pismenih i obrazovanih!

pokipsi

pre 5 godina

Zanimljiva cinjenica je da je pomenuti Vladimir Jovanovic dao drugom sinu ime Pravda
(Aleksa, 03. januar 2019 11:33)

Pa nije bas bio dosledan, ako je prvi Slobodan, onda bi pomenuti trebalo da bude Pravedan :)

ko je ovde lud

pre 5 godina

@bubica
Oni nisu rekli nigde da nije tačno to što su napisali na sajtu B92, već je moguće da oba budu tačna. Kako? Nisu na tom sajtu napisali odakle ima koren grčko ime, koje vrv vuče od naziva za svetlost. Tako da oba mogu biti tačna.

BODIBOND

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak.
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59)

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...

Kec

pre 5 godina

Sta lupate za Zastavu 101, Stojadin jer je to prva najslicnija rec (a uz to i ime) reci stojedan. Toliko ocigledno da ne moze biti ociglednije.

preferisco dirti addio

pre 5 godina

Samo mali edit za Stojadina i Zastavu 101.. Kec je imao taj nadimak StoJadin zato sto te ubijalo sto jada od njega, a ne zbog kvaliteta..

DALIBOR

pre 5 godina

Zna li neko znacenje Imena DALIBOR,svugde sam trazio ali...nema objasnjenja osim da je Cesko,staro,da znaci nesto tipa "daleka borba" ali mi to bas i nije neko objasnjenje..

O.T.A.N.

pre 5 godina

Moraću ime onoga (ne želim ni da ga izgovorim po drugi put) da potražim na portalima u regionu. Verovatno je na listi gde su Josip, Ante, Franja, Dario, Stipe 😉

c i t i z e n

pre 5 godina

Göran јесте популарно у Шведској, чита се отприлике “Јеран” али не значи фармер него Ђорђе, а то указује на могућност да и наш Горан потиче од Георгије. Дакле: Ђорђе, ?ор?и, ?ор?ија, Георги, ???????, George, Göran, Горан имају исти корен.

Malon

pre 5 godina

Dejan je keltsko ime i nastalo je od Dean. J slovo je dodato kasnije uticajem slovenskog tj srpskog jezika radi lakšeg izgovaranja. Dean je ostalo kod Iraca ali oni izgovaraju Din. Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.

Bruder Jakob

pre 5 godina

Luka dolazi od LATINSKOG lux šta znači svjetlo, ne grčkog.
Na grčkom svjetlost se kaže photos ili tako nekako, otuda dolazi prefiks foto, npr. fotografija, fotosinteza, itd.

bubica

pre 5 godina

Behind The Name, sajt koji objasnjava poreklo naveceg broja imena, za ime Luka :

Meaning & Histor
Form of the Greek name ?????? (Loukas) which meant "from Lucania", Lucania being a region in southern Italy (of uncertain meaning). Luke was a doctor who travelled in the company of the apostle Paul. According to tradition, he was the author of the third gospel and Acts in the New Testament. He was probably of Greek ethnicity. He is considered a saint by many Christian denominations.

Due to his renown, the name became common in the Christian world (in various spellings). As an English name, Luke has been in use since the 12th century alongside the Latin form Lucas. A famous fictional bearer was the hero Luke Skywalker from the 'Star Wars' movies, beginning in 1977.

kele®

pre 5 godina

Super tekst, samo Zastava 101 se od milja zvala Stojadin jer je imala puno kvarova tj jada. Stojadin= sto jada. Barem je tako bilo u mom kraju.

room 1408

pre 5 godina

Znaci nastalo od šume...Milo mi je da je moje ime popularno...Bar nisu kumovi pogresili hahahh...Jedan komsija iz mog kraja se zove Selimir...Stalno se smejem kada ga pozdravim hahahah....

kele®

pre 5 godina

Super tekst, samo Zastava 101 se od milja zvala Stojadin jer je imala puno kvarova tj jada. Stojadin= sto jada. Barem je tako bilo u mom kraju.

ferdinand

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak. 
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59) 

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...
(BODIBOND, 03. januar 2019 11:29)

Kakav rascep ličnosti?! Čovek odgovara sam sebi.

Bruder Jakob

pre 5 godina

Luka dolazi od LATINSKOG lux šta znači svjetlo, ne grčkog.
Na grčkom svjetlost se kaže photos ili tako nekako, otuda dolazi prefiks foto, npr. fotografija, fotosinteza, itd.

Imena luda nalaze se svuda

pre 5 godina

Sva nabrojana imena su internacionalna i nisu izvorno Srpska!. Ako pogledate dalje čućete za Djuradja, Joakima, Časlava, Rastka, Manojla, Lukijana, Isidora, Zaharija, Bogdana. Ako idete još dalje čućete za aristokratska koje nije smeo običan narod da daje poput Milutina, Uroša, Lazara. Običan narod se zvao Agapije, Kojadin, Jakoje, Tvrdan, Hrana, Šakoje itd. Poznato je da su Srbi kao i ostali narodi davali imena deci ne bi li ih zaštitila od bolest pa su mnogi dobili prelepa imena poput Vuk, Strahinja, Stribor itd. Mešanje naroda i kultura je učinilo svoje. U današnje vreme dominiraju kratka ženska imena Jana, Lea, Iva itd muška Luka, Uroš a potpuno smo zaboravili na Biljanu , Dragicu, Milenu,Nebojšu, Nenada, Radovana ili Predraga.

Džoni

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak. 
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59) 

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...
(BODIBOND, 03. januar 2019 11:29)

Tačno sam znao po tvojim nezrelim komentarima na ovom portalu da još ideš u osnovnu školu!

Bobi

pre 5 godina

Luka nije grčko ime već latinsko. Skraćeno od imena Lukanius ili Lucilius. Grčka reč za svetlost je FOS a genitiv je FOTOS. Dakle i ime apostola je latinizirano te verovatno nije originalno ime. Savet uredništvu: proverite navode u tekstu pre objavljivanja! Ima medju čitaocima i pismenih i obrazovanih!

Maslačak

pre 5 godina

Super tekst, samo Zastava 101 se od milja zvala Stojadin jer je imala puno kvarova tj jada. Stojadin= sto jada. Barem je tako bilo u mom kraju.
(kele®, 3. januar 2019 10:51)

Ne, taj naziv je dobio zato što su oznaku modela 101 (sto jedan) ljudi odmah prekrstili u "stojadin", mada bi tačnje bilo "stojadan". (Zanimljivo, kasnije je postao "sto kec", da bi na kraju završilo samo kao "kec").

Isto se desilo i onom malom poljskom Fiatu, model PGL je kod nas odmah postao "peglica".

Kao što je Škoda 1000 MB postala "hiljadu mojih briga".

A da je bilo jadova sa svim tim socijalističkim autokrševima, bilo je. Ponekad i više od sto jednog!

Lavrentije Junior

pre 5 godina

a Stefan di je Stefan?
(Stefko, 3. januar 2019 12:45)

Kod Nemanje, ljušte pivo i raspravljaju ko je jači, Rusi ili Amerikanci.

Malon

pre 5 godina

Dejan je keltsko ime i nastalo je od Dean. J slovo je dodato kasnije uticajem slovenskog tj srpskog jezika radi lakšeg izgovaranja. Dean je ostalo kod Iraca ali oni izgovaraju Din. Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.

Kec

pre 5 godina

Sta lupate za Zastavu 101, Stojadin jer je to prva najslicnija rec (a uz to i ime) reci stojedan. Toliko ocigledno da ne moze biti ociglednije.

btw

pre 5 godina

 Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.
(Malon, 03. januar 2019 11:42)

Ne samo u Cg, vec i u Srbiji, i ne samo Brajan, vec i Rajan (moj pradeda se tako zvao).

3OPAH 51 Pirot

pre 5 godina

Posle smrti dva sina kao bebe,moja majka,koja je htela sina po svaku cenu,
dobi mene i resi,mada je to smeo samo kum tada,da mi da ime 3OPAH.Kaze,
kada sam se rodio kao da je sunce ogrejalo,jadna nije znala kojg kretena je rodila i koliko ce joj problema to "sunce"zadati.Stidim se sada svega...

DaSa

pre 5 godina

Dobar tekst, ima tu jos dosta imena koja nisu pomenuta i razjasnjena.
A jel mozemo dobiti i neki tekst sa srarobosnjackim imenima kao sto su muharem, zejnil, hasan, bajro... ili pitajte bosnjacku akademiju znanosti od kada su se ova imena pojavila na ovim prostorima.
Samo sam radoznao.

preferisco dirti addio

pre 5 godina

Samo mali edit za Stojadina i Zastavu 101.. Kec je imao taj nadimak StoJadin zato sto te ubijalo sto jada od njega, a ne zbog kvaliteta..

key and peele

pre 5 godina

@malon

rajan i brajan nisu keltska imena no srpska i ima ih posvedocenih u popisu kmetskih naseobina manastira decana, zatim u banjskoj hrisovulji takodje.

brajan je miloste od brata, braje, a rajan slican derivat radog coveka, radisava.

irska imena su homonimi, slucajno su ista ali nemaju isto znacenje.

poput srpskih homonima luk (povrce) i luk (oruzje), te engleskog luk (pogledaj, izgled).

roma (rim) i roma (cigani), turkije (zemlja turaka), turki (curka na engleskom).

kapiras?

key and peele

pre 5 godina

@aleksa

vladimir jovanovic nije sinu dao ime pravda,

vec je tako nazvao svoju CERKU.

ne budi poluintelektualac, o kojima je vladimirov sin pisao.

room 1408

pre 5 godina

Znaci nastalo od šume...Milo mi je da je moje ime popularno...Bar nisu kumovi pogresili hahahh...Jedan komsija iz mog kraja se zove Selimir...Stalno se smejem kada ga pozdravim hahahah....

Hammer

pre 5 godina

Zašto nema Miloša na listi?

@(pampur, 3. januar 2019 11:16)


Miloš je autentično staro srpsko ime, koristili su ga još samo Česi i označava nekog ko bi trebao biti mio, mili ili drag (milo-MILOŠ),
varijanta tog imena je i ime "Milo" a ime "Nemanja" bi trebalo da
označava nekog ko NEMA maNA - NEMANA to jest NEMANjA.

Ognjrn

pre 5 godina

Ognjen... Vatreni ili ognjeviti. Kada su me stranci pitali za znacenje mog imena, govorio sam da znaci :the one who was forge by fire". Cool, zar ne?

Ante

pre 5 godina

Sin Lovre
Ja, Ante
Otac Pavle
Dida Milutin
Pradida Roko
Prapradida Lovre
Pppdida Duje

Dalje neznam.. Ali treba održavati svoja tradicionalna imena i u porodičnom stablu pronaći koje ti se najviše sviđa i ostaviti potomstvu.

Hammer

pre 5 godina

"Staro srpsko" ime Uroš je u stvari mađarsko i znači gospodar, vladar, znači isto što i srpsko Vlado.

@(..., 3. januar 2019 11:38)


APSOLUTNO NETAČNO! Ime "Uroš" je srpskog ili bolje rečeno staroslovenskog porekla od reči "Ur" što je označavalo nekog ko je na visokoj poziciji u društvu, poput vladara ili vlastelina, to je dakle bilo nešto kao čin ili titula, od tog "UR" Rusima je ostao poklič "УРА" kojim se otpozdravljao
velikaš sa tom titulom, ali i naziv za najznačajniji i najvišlji planinski masiv u Rusiji "УРАЛ". Centralnoazijski narodi poput Kazastanaca i drugih i dan danas Ruse ponekad zovu URIMA.

ja

pre 5 godina

@ (c i t i z e n, 03. januar 2019 11:58)

Imena Đorđe i Goran nemaju nikakve veze jedno s drugim. Đorđe potiče od grčkog jorgos, što znači zemljoradnik, ratar. Iz njega su izvedeni Georgije, Đurađ, Đura,... Goran ima čisto slovensku osnovu - gora, tj. planina.

Indijanka

pre 5 godina

Moj pokojni tata nosio je ime Janaćko, a deda mi se zove Stavra. Nisam nikada gledala šta ta nesvskidašnja imena znače. Jedino sam ih ponekad okretala u grčku verziju-Janakis i Stavros.

moderni hipster

pre 5 godina

U današnje vreme dominiraju kratka ženska imena Jana, Lea, Iva itd muška Luka, Uroš a potpuno smo zaboravili na Biljanu , Dragicu, Milenu,Nebojšu, Nenada, Radovana ili Predraga.
(Imena luda nalaze se svuda, 3. januar 2019 12:30)
Nismo zaboravili,samo ona sad spadaju pod RETRO pa su ffuujj,pomodarstvo.

BODIBOND

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak.
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59)

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...

Крле

pre 5 godina

Jelena
Andjelija

Dva najlepsa srpska imena :)
(Dusan Savic, 3. januar 2019 13:31)

Држи се ти фудбала. Ни једно ни друго нису српска имена већа страна имена транскрибована на српски.

Hammer

pre 5 godina

Dejan je keltsko ime i nastalo je od Dean. J slovo je dodato kasnije uticajem slovenskog tj srpskog jezika radi lakšeg izgovaranja. Dean je ostalo kod Iraca ali oni izgovaraju Din. Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.

@(Malon, 3. januar 2019 11:42)


APSOLUTNO NETAČNO! "Dejan" je srpsko ili bolje rečeno staroslovensko ime
od glagola "dejanije" ili delati, što bi danas otprilike značilo "činiti, raditi" tako da bi ime Dejan značilo nešto poput današnjih imena Rade ili Radiša.

RUSI i danas imaju jednu sličnu reč i piše se ovako:
"ДЕЯНИЕ" (čita se "DEJAN-ije"), a znači akcija, delovanje i danas se koristi u pravnoj terminologiji u Rusiji za neku obavljenu ili svršenu radnju.

KO NE VERUJE NEKA KOPIRA OVU RUSKU REČ PA NEK PROVERI NA Google-u.

Uroš

pre 5 godina

Uroš je svakako mađarskog porekla jer "Ur" znači "gospodin" ali i Bog Gospodin i zato postoji u Budimpešti Uri ut, kao gospodski put ili Uri utca kao gospodska ulica. Od "Ur" nastao je i "Uros" u doba borbi Ugara sa Srbima u 13. veku. Srbija nije imala nikakve kulturne ni druge veze sa Rusima sve do početka 19. veka. Tako da rusko objašnjenje "ne drži vodu"!

milan

pre 5 godina

Recimo dosta roma se zovu tarzan I slicno, makar se takva imena cuju na zelenoj pijaci.

za tarzana su makar svi culi, veoma popularnk ima.

Stojadin

pre 5 godina

prva 3-4 imena na lestvici su grčkog porekla, gde je tu nešta "srpsko"? I osim toga sta ne kažete da je Marko ili Ivan "došao" preko latinskog? Ispada da Hrvati imaju veoma više svojih domaćih imena od nas: Branimir, Vlastimir, Držislav, Zvonimir, Trpimir. Sve u svemu veoma zanimljivo.

Dobro Informisan

pre 5 godina

A Prosigoj? Predivno srpsko ime. Kao i Jakoje i Malac i Radonja i Ćurko. Obični ljudi, obični Srbi. Al ne svi uzeli deci da daju Uroša, Nemanju i Stefana i ostala vladarska imena, one što su jahali obične mučenike i naterali ih da se prihvate strane vere koja veze s vezom nema.

brat 48

pre 5 godina

1. otac 
2. deda 
3. pradeda 
4. čukundeda 
5 navrdeda 
6. K(UR)đel 
7. lasK(UR)đel 
8. K(UR)đup 
9. K(UR)lebako 
10. suK(UR)dov 
11. surdepač 
12. parđupan 
13. omžiK(UR) 
14. K(UR)ajber 
15. sajkatab i 
16. BELI ORAO (rodonačelnik)
(Hammer, 03. januar 2019 15:22)

Kurajber je 14. u nizu??

Da vidim ko je izdominirao?!

pre 5 godina

@
Деда - Миодраг 
Отац - Драган 
Муж - Милан
(Издоминирали смо!, 03. januar 2019 14:38)

Deda - Milorad
Otac - Miloje
Muž - Radoslava

key and peele

pre 5 godina

@hammer


haha, kako si sam ponistio svoju nakaznu etimologiju.

ur je madjarska rec i oznacava covrka od moci i polozaja, velikasa.

put madjarskih predaka koji su turkomanskog porekla, isao je preko danasnje rusije, kao sto je to bio i put huna, avara, bugara, i bas otuda naziv ural. nisu ga rusi ostavili, no turkomani srednjoazijskih stepa. neki od njih su, poput povolskih bugara, hazara, zlatne horde, kazanjskog kaganata, vladali regionom pokraj urala vekovima.

al ko ce to objasniti srBinu poput tebe.

zi

pre 5 godina

Staro srpsko" ime Uroš je u stvari mađarsko i znači gospodar, vladar, znači isto što i srpsko Vlado.
(..., 03. januar 2019 11:38)

Alo prijatelju, nemoj da lupas madjari su dosli poslednji na ove prostore.

radojko arheolog

pre 5 godina

@ Zna li neko znacenje Imena DALIBOR,svugde sam trazio ali...nema objasnjenja osim da je Cesko,staro,da znaci nesto tipa "daleka borba" ali mi to bas i nije neko objasnjenje..
(DALIBOR, 3. januar 2019 11:15)

Ime Dalibor je opsteslovenska prevedenica starogrckog imena Telemakhos ('onaj koji se bori iz daljine' = vest strelac, kopljanik), inace ime Odisejevog sina, zabelezeno vec u 8 v. pne.

Hammer

pre 5 godina

Imam komsiju koji se zove Gordon. Stariji covek,sad mu celu familiju zovu Gordonovi
(maki1982, 3. januar 2019 13:36)


GORD je starija varijanta za današnju srpsku reč PONOS. Rusi reč GORD i danas koriste, a da im nije promenila to svoje sraro značenje.
Vizantijski car Konstantin II je u 7.-om veku preselio nekoliko desetina hiljada lokalnih Slovena sa područja reke Vardar i naselio ih u današnju malu Aziju (danas je to u Turskoj). Ti Sloveni su tamo bili prevedeni na hrišćanstvo i tamo su dobili svoju prvu i prvu slovensku episkopiju. Ti Slovenu su grad u kome su naseljeni nazvali po sebi, a grad se inače zvao GORDoserbon. Ps. svaka navodna sličnost sa Srbima je "slučajna".

bata

pre 5 godina

@Marco Polo ...pa i sa zenskim imenima ti je isto, razlika je u jednom slovu, znacenje imena se ne menja bez obzira koji je rod u pitanju. Ali volim takve pametnjakovice kao ti...sve "znate" samo nista ne znate.

Oskar

pre 5 godina

Ispada da Hrvati imaju veoma više svojih domaćih imena od nas: Branimir, Vlastimir, Držislav, Zvonimir, Trpimir. Sve u svemu veoma zanimljivo.
(Stojadin, 3. januar 2019 13:10)
To su slovenska imena, ne nužno hrvatska. Btw, Hrvati su očuvali i slovenska imena za mesece u kojima nema one julijansko-avgustovske anomalije po kojoj je SEPTembar deveti mesec, OKTObar deseti, NOVEmbar jedanaesti a DECEmbar dvanaesti.

mzg

pre 5 godina

A šta znači moje ime Siniša ?
(Siniša, 3. januar 2019 11:58)

Tvoje ime je izmislila Marija Jurić Zagorka. Tako se zove lik u njenom romanu Grička vještica. Nakon izlaska romana ime je postalo jako popularno u Zg. Prije toga je nepoznato postojanje tog imena.

Milosav

pre 5 godina

Citam komentare pa neko pomenu ime Zivojin. Proslavljena kanadska rock grupa Rush ima gitaristu cije je ime Alex Lifeson. Medjutim njegovo pravo ime je Aleksandar Zivojinovic pa je izabrao ovu englesku verziju da bi bilo lakse za izgovor. Ne znam koliko ljudi ovo zna.

DALIBOR

pre 5 godina

Zna li neko znacenje Imena DALIBOR,svugde sam trazio ali...nema objasnjenja osim da je Cesko,staro,da znaci nesto tipa "daleka borba" ali mi to bas i nije neko objasnjenje..

MarcoPolo

pre 5 godina

Bato, izvini što sam te uznemirio, nisam imao tu nameru.. Vidim da si se strašno potresao što sam najnormalnije pitao zašto su zapostavljena ženska imena, ne pravim se uopšte pametan kao ti da mi brže bolje mrzovoljno odbrusiš. Inače, nemaju baš sva imena konotaciju u oba roda. Samo nemoj da te srčka strefi od nerviranja molim te,pa da budem kriv što sam to izazvao...

c i t i z e n

pre 5 godina

Göran јесте популарно у Шведској, чита се отприлике “Јеран” али не значи фармер него Ђорђе, а то указује на могућност да и наш Горан потиче од Георгије. Дакле: Ђорђе, ?ор?и, ?ор?ија, Георги, ???????, George, Göran, Горан имају исти корен.

Milica

pre 5 godina

Uroš (i varijacije na ime) je prilično rasprostranjeno ime, i na vašu žalost nije slovensko. Potiče od latinske reči Ursus, što znači medved. Postoji i ženska verzija imena - Urša, Urška, Uršula, itd. Imate takođe i svetiteljku - sv. Uršula, pa i ženski monaški red - uršulinke.

Milosav

pre 5 godina

Ime Dalibor je opsteslovenska prevedenica starogrckog imena Telemakhos ('onaj koji se bori iz daljine' = vest strelac, kopljanik), inace ime Odisejevog sina, zabelezeno vec u 8 v. pne.
(radojko arheolog, 3. januar 2019 15:45

Setih se mog naljboljeg i nikad zaboravljenog druga iz JNA, Dalibora Mesica iz Nove Gradiske, ako ga neko zna neka mu prenese pozdrav od mene.

ŠoNe

pre 5 godina

Srbislav? Izvedeno od 'srbi' i 'slave' samo se ne zna više šta slave aktuelnu vlast i vođu ili krsnu slavu? Koga više?
(XXL, 03. januar 2019 13 A ti su bre đilasovac baš bolestan čim nađe "vođu" u ovom tekstu.

ja

pre 5 godina

@ (Siniša, 03. januar 2019 11:58)

Augmentativ od sin (muško čeljade). Davali su ga ponosni očevi kada su uspevali da, posle duže vremena, "ubodu" muško. Ili, ukoliko bi se rodilo izuzetno krupno muško dete - sinčina. Negde sam pročitao i da je to ime nastalo od titule - senešal, pa je prilagođeno srpskom jeziku. Ne bi bilo čudno, jer ima sličnih primera (npr. Despot), ali mi je prvo objašnjenje logičnije.

pokipsi

pre 5 godina

Zanimljiva cinjenica je da je pomenuti Vladimir Jovanovic dao drugom sinu ime Pravda
(Aleksa, 03. januar 2019 11:33)

Pa nije bas bio dosledan, ako je prvi Slobodan, onda bi pomenuti trebalo da bude Pravedan :)

BODIBOND

pre 5 godina

Zar nije stojadin lose interpretirano 101? Kao "bacila je svemir zeku" za "bacila je sve niz reku" I slicno?
(devojce, 03. januar 2019 11:41)

Ili ono "vitamina nije htela sinjorina" za "litar vina mija bela sinjorina" a i "djeram moja lutka sanja" za "cije rame moja lutka sanja". Kad sam bio mali (mozda 7-8 godina) ja sam tako pevao tu pesmu od Kneza, u stvari dok nisam saznao da postoji lyrics. :)

lola

pre 5 godina

"...rajan i brajan nisu keltska imena no srpska i ima ih posvedocenih u popisu kmetskih naseobina manastira decana, zatim u banjskoj hrisovulji takodje. 

brajan je miloste od brata, braje, a rajan slican derivat radog coveka, radisava..."

@key and peele

Vidis, meni je je Andjelija, moja prof istorije, pricala o tim imenima kao keltskim, zaostalim iz vremena krstaskih ratova, kada su nasa sela ti krstasi palili u odlasku, a u povratku zastajali da se okrepe, a mnogi se zenili i ostajali zauvek.

Hammer

pre 5 godina

@hammer


haha, kako si sam ponistio svoju nakaznu etimologiju.

ur je madjarska rec i oznacava covrka od moci i polozaja, velikasa.

put madjarskih predaka koji su turkomanskog porekla, isao je preko danasnje rusije, kao sto je to bio i put huna, avara, bugara, i bas otuda naziv ural. nisu ga rusi ostavili, no turkomani srednjoazijskih stepa. neki od njih su, poput povolskih bugara, hazara, zlatne horde, kazanjskog kaganata, vladali regionom pokraj urala vekovima.

al ko ce to objasniti srBinu poput tebe.

@(key and peele, 3. januar 2019 13:28)


Titula "UR" je izvedenica od starosrpske ili staroslovenske rečice kojom se označavalo poreklo za više generacija unazad ili što bismo mi danas rekli za više različitih "KOLENA" naših predaka, a ta rečica glasi "KUR" i sadržana je u većini muških kolena srpskog rodoslova koja glase ovako:

1. otac
2. deda
3. pradeda
4. čukundeda
5 navrdeda
6. K(UR)đel
7. lasK(UR)đel
8. K(UR)đup
9. K(UR)lebako
10. suK(UR)dov
11. surdepač
12. parđupan
13. omžiK(UR)
14. K(UR)ajber
15. sajkatab i
16. BELI ORAO (rodonačelnik)

Roko Badžim

pre 5 godina

Titula "UR" je izvedenica od starosrpske ili staroslovenske rečice kojom se označavalo poreklo za više generacija unazad ili što bismo mi danas rekli za više različitih "KOLENA" naših predaka, a ta rečica glasi "KUR" i sadržana je u većini muških kolena srpskog rodoslova koja glase ovako:
#(Hammer, 3. januar 2019 15:22)


Dobro, i kakve sad veze imaju "KUR" i tamo neki vladar Ur???

bubica

pre 5 godina

Behind The Name, sajt koji objasnjava poreklo naveceg broja imena, za ime Luka :

Meaning & Histor
Form of the Greek name ?????? (Loukas) which meant "from Lucania", Lucania being a region in southern Italy (of uncertain meaning). Luke was a doctor who travelled in the company of the apostle Paul. According to tradition, he was the author of the third gospel and Acts in the New Testament. He was probably of Greek ethnicity. He is considered a saint by many Christian denominations.

Due to his renown, the name became common in the Christian world (in various spellings). As an English name, Luke has been in use since the 12th century alongside the Latin form Lucas. A famous fictional bearer was the hero Luke Skywalker from the 'Star Wars' movies, beginning in 1977.

O.T.A.N.

pre 5 godina

Kakav rascep ličnosti?! Čovek odgovara sam sebi.
(ferdinand, 3. januar 2019 12:53)

Ne, nisam on/ona. A kada smo već kod ličnosti, pogledaj šta ti radiš već četvrtu godinu:

https://www.b92.net/zdravlje/komentari.php?nav_id=985098#k16140907
https://www.b92.net/sport/wimbledon2018/komentari.php?nav_id=1419645#k27680719

Skoro četiri godine pričaš o nikovima...

fkcz

pre 5 godina

Luka izvedeno iz Luks ili Nikola izvedeno iz Nike?!? Mislim da je vreme da počnemo da izučavamo našu prošlost a da se manemo nametnute istorije!

tocka

pre 5 godina

irska imena su homonimi, slucajno su ista ali nemaju isto znacenje.

...

kapiras?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (key and peele, 3. januar 2019 13:32)

A postoji i Ranka Kuić Velšanka koja navodi 20.000 reči u srpskom sa keltskim korenima.
A pored toga i genetska istrazivanja pokazuju oko deset procenata tipično keltskih haplogrupa medju Srbima u Srbiji, mnogo više nego što je to u Bosni ili Hrvatskoj.
Zna se da su davno pre Slovena i Rimljana ove krajeve nastanjivali Kelti, pa skoro i celu Evropu. Nemoguće bi bilo da su potpuno iščezli.
Ne kazem da su imena dokaz, ali nisu slučajnost.

Igor

pre 5 godina

Zastava 101 je dobila ime Stojadin jer je zadavala sto jada vlasnicima,ne izokrecite!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (neko drugi, 3. januar 2019 13:36)
Mislim da je ipak u pitanju nešto drugo, naime Pežo je "rezervisao" imena modela automobila sa trocifrenim brojevima sa nulom u sredini, pa je Zastava morala da smisli nešto drugo.

O.T.A.N.

pre 5 godina

Moraću ime onoga (ne želim ni da ga izgovorim po drugi put) da potražim na portalima u regionu. Verovatno je na listi gde su Josip, Ante, Franja, Dario, Stipe 😉

only fools and horses

pre 5 godina

Jelena 
Andjelija 

Dva najlepsa srpska imena :) 
(Dusan Savic, 3. januar 2019 13:31) 

Држи се ти фудбала. Ни једно ни друго нису српска имена већа страна имена транскрибована на српски.
(Крле, 03. januar 2019 14:02)

Jelen je izvedeno iz staroslovenske reči za tu životinju i koriste je svi Sloveni danas. I teško da je reč uzeta iz grčkog jezika jer je to životinja koju su Sloveni sretali od svog postanka. Mada se ženka naziva košutom a ne jelenom, meni je ime Jelena uvek asocijacija na životinju. A postojalo je i ime Srna, iako prelepo danas se retko sreće.
I Anđela je srpsko ime bez sumnje, ima svoje značenje u našem jeziku. Jeste reč Anđeo izvedena iz drugih jezika (nije slovenska) ali ime Anđela je naše, nastalo od hrišćanskog naziva za ova natprirodna bića, nije samo transkribovano iz nekog drugog jezika.

Pako Alkaser

pre 5 godina

A postoji i Ranka Kuić Velšanka koja navodi 20.000 reči u srpskom sa keltskim korenima.
A pored toga i genetska istrazivanja pokazuju oko deset procenata tipično keltskih haplogrupa medju Srbima u Srbiji, mnogo više nego što je to u Bosni ili Hrvatskoj.
Zna se da su davno pre Slovena i Rimljana ove krajeve nastanjivali Kelti, pa skoro i celu Evropu. Nemoguće bi bilo da su potpuno iščezli.
Ne kazem da su imena dokaz, ali nisu slučajnost.

#(tocka, 4. januar 2019 10:19)



hahahahaha, Ranka Kuić pa Velšanka, nema šta baš originalno keltsko i ime i prezime hahahahaha. Nego znaš kako, koliko je ona Velšanka toliko su i te reči keltskog porekla, a ne srpskog hahahahaha.
Vama pojedinima iz "susjedstva" Srbije je važno samo da nešto ne bude srpsko, nema veze da li je to tačno ili nije, ali istine radi prva evropska civilizacija je nastala ovde u Srbiji, tako da sviđalo se to vama ili ne, ali te reči su SRPSKE, a ne KELTSKE!

Viktor

pre 5 godina

@tocka, 4. januar 2019 10:19

Za svaku preporuku je knjiga profesorke Kuic "Crveno i belo", a o keltskim vezama nam govore i dosta georgrafskih toponoma koje su ostavili i koji i dalje postoje u nasem jeziku, kao sto su imena reka npr. Drina ili Tara (reka i planina)

ko je ovde lud

pre 5 godina

@bubica
Oni nisu rekli nigde da nije tačno to što su napisali na sajtu B92, već je moguće da oba budu tačna. Kako? Nisu na tom sajtu napisali odakle ima koren grčko ime, koje vrv vuče od naziva za svetlost. Tako da oba mogu biti tačna.

BODIBOND

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak.
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59)

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...

Malon

pre 5 godina

Dejan je keltsko ime i nastalo je od Dean. J slovo je dodato kasnije uticajem slovenskog tj srpskog jezika radi lakšeg izgovaranja. Dean je ostalo kod Iraca ali oni izgovaraju Din. Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.

Hammer

pre 5 godina

"Staro srpsko" ime Uroš je u stvari mađarsko i znači gospodar, vladar, znači isto što i srpsko Vlado.

@(..., 3. januar 2019 11:38)


APSOLUTNO NETAČNO! Ime "Uroš" je srpskog ili bolje rečeno staroslovenskog porekla od reči "Ur" što je označavalo nekog ko je na visokoj poziciji u društvu, poput vladara ili vlastelina, to je dakle bilo nešto kao čin ili titula, od tog "UR" Rusima je ostao poklič "УРА" kojim se otpozdravljao
velikaš sa tom titulom, ali i naziv za najznačajniji i najvišlji planinski masiv u Rusiji "УРАЛ". Centralnoazijski narodi poput Kazastanaca i drugih i dan danas Ruse ponekad zovu URIMA.

room 1408

pre 5 godina

Znaci nastalo od šume...Milo mi je da je moje ime popularno...Bar nisu kumovi pogresili hahahh...Jedan komsija iz mog kraja se zove Selimir...Stalno se smejem kada ga pozdravim hahahah....

Uroš

pre 5 godina

Uroš je svakako mađarskog porekla jer "Ur" znači "gospodin" ali i Bog Gospodin i zato postoji u Budimpešti Uri ut, kao gospodski put ili Uri utca kao gospodska ulica. Od "Ur" nastao je i "Uros" u doba borbi Ugara sa Srbima u 13. veku. Srbija nije imala nikakve kulturne ni druge veze sa Rusima sve do početka 19. veka. Tako da rusko objašnjenje "ne drži vodu"!

bubica

pre 5 godina

Behind The Name, sajt koji objasnjava poreklo naveceg broja imena, za ime Luka :

Meaning & Histor
Form of the Greek name ?????? (Loukas) which meant "from Lucania", Lucania being a region in southern Italy (of uncertain meaning). Luke was a doctor who travelled in the company of the apostle Paul. According to tradition, he was the author of the third gospel and Acts in the New Testament. He was probably of Greek ethnicity. He is considered a saint by many Christian denominations.

Due to his renown, the name became common in the Christian world (in various spellings). As an English name, Luke has been in use since the 12th century alongside the Latin form Lucas. A famous fictional bearer was the hero Luke Skywalker from the 'Star Wars' movies, beginning in 1977.

Dobro Informisan

pre 5 godina

A Prosigoj? Predivno srpsko ime. Kao i Jakoje i Malac i Radonja i Ćurko. Obični ljudi, obični Srbi. Al ne svi uzeli deci da daju Uroša, Nemanju i Stefana i ostala vladarska imena, one što su jahali obične mučenike i naterali ih da se prihvate strane vere koja veze s vezom nema.

O.T.A.N.

pre 5 godina

Moraću ime onoga (ne želim ni da ga izgovorim po drugi put) da potražim na portalima u regionu. Verovatno je na listi gde su Josip, Ante, Franja, Dario, Stipe 😉

key and peele

pre 5 godina

@hammer


haha, kako si sam ponistio svoju nakaznu etimologiju.

ur je madjarska rec i oznacava covrka od moci i polozaja, velikasa.

put madjarskih predaka koji su turkomanskog porekla, isao je preko danasnje rusije, kao sto je to bio i put huna, avara, bugara, i bas otuda naziv ural. nisu ga rusi ostavili, no turkomani srednjoazijskih stepa. neki od njih su, poput povolskih bugara, hazara, zlatne horde, kazanjskog kaganata, vladali regionom pokraj urala vekovima.

al ko ce to objasniti srBinu poput tebe.

ŠoNe

pre 5 godina

Srbislav? Izvedeno od 'srbi' i 'slave' samo se ne zna više šta slave aktuelnu vlast i vođu ili krsnu slavu? Koga više?
(XXL, 03. januar 2019 13 A ti su bre đilasovac baš bolestan čim nađe "vođu" u ovom tekstu.

BODIBOND

pre 5 godina

Zar nije stojadin lose interpretirano 101? Kao "bacila je svemir zeku" za "bacila je sve niz reku" I slicno?
(devojce, 03. januar 2019 11:41)

Ili ono "vitamina nije htela sinjorina" za "litar vina mija bela sinjorina" a i "djeram moja lutka sanja" za "cije rame moja lutka sanja". Kad sam bio mali (mozda 7-8 godina) ja sam tako pevao tu pesmu od Kneza, u stvari dok nisam saznao da postoji lyrics. :)

mzg

pre 5 godina

A šta znači moje ime Siniša ?
(Siniša, 3. januar 2019 11:58)

Tvoje ime je izmislila Marija Jurić Zagorka. Tako se zove lik u njenom romanu Grička vještica. Nakon izlaska romana ime je postalo jako popularno u Zg. Prije toga je nepoznato postojanje tog imena.

only fools and horses

pre 5 godina

Jelena 
Andjelija 

Dva najlepsa srpska imena :) 
(Dusan Savic, 3. januar 2019 13:31) 

Држи се ти фудбала. Ни једно ни друго нису српска имена већа страна имена транскрибована на српски.
(Крле, 03. januar 2019 14:02)

Jelen je izvedeno iz staroslovenske reči za tu životinju i koriste je svi Sloveni danas. I teško da je reč uzeta iz grčkog jezika jer je to životinja koju su Sloveni sretali od svog postanka. Mada se ženka naziva košutom a ne jelenom, meni je ime Jelena uvek asocijacija na životinju. A postojalo je i ime Srna, iako prelepo danas se retko sreće.
I Anđela je srpsko ime bez sumnje, ima svoje značenje u našem jeziku. Jeste reč Anđeo izvedena iz drugih jezika (nije slovenska) ali ime Anđela je naše, nastalo od hrišćanskog naziva za ova natprirodna bića, nije samo transkribovano iz nekog drugog jezika.

kele®

pre 5 godina

Super tekst, samo Zastava 101 se od milja zvala Stojadin jer je imala puno kvarova tj jada. Stojadin= sto jada. Barem je tako bilo u mom kraju.

preferisco dirti addio

pre 5 godina

Samo mali edit za Stojadina i Zastavu 101.. Kec je imao taj nadimak StoJadin zato sto te ubijalo sto jada od njega, a ne zbog kvaliteta..

O.T.A.N.

pre 5 godina

Kakav rascep ličnosti?! Čovek odgovara sam sebi.
(ferdinand, 3. januar 2019 12:53)

Ne, nisam on/ona. A kada smo već kod ličnosti, pogledaj šta ti radiš već četvrtu godinu:

https://www.b92.net/zdravlje/komentari.php?nav_id=985098#k16140907
https://www.b92.net/sport/wimbledon2018/komentari.php?nav_id=1419645#k27680719

Skoro četiri godine pričaš o nikovima...

zi

pre 5 godina

Staro srpsko" ime Uroš je u stvari mađarsko i znači gospodar, vladar, znači isto što i srpsko Vlado.
(..., 03. januar 2019 11:38)

Alo prijatelju, nemoj da lupas madjari su dosli poslednji na ove prostore.

Milica

pre 5 godina

Uroš (i varijacije na ime) je prilično rasprostranjeno ime, i na vašu žalost nije slovensko. Potiče od latinske reči Ursus, što znači medved. Postoji i ženska verzija imena - Urša, Urška, Uršula, itd. Imate takođe i svetiteljku - sv. Uršula, pa i ženski monaški red - uršulinke.

ferdinand

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak. 
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59) 

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...
(BODIBOND, 03. januar 2019 11:29)

Kakav rascep ličnosti?! Čovek odgovara sam sebi.

Ante

pre 5 godina

Sin Lovre
Ja, Ante
Otac Pavle
Dida Milutin
Pradida Roko
Prapradida Lovre
Pppdida Duje

Dalje neznam.. Ali treba održavati svoja tradicionalna imena i u porodičnom stablu pronaći koje ti se najviše sviđa i ostaviti potomstvu.

Stojadin

pre 5 godina

prva 3-4 imena na lestvici su grčkog porekla, gde je tu nešta "srpsko"? I osim toga sta ne kažete da je Marko ili Ivan "došao" preko latinskog? Ispada da Hrvati imaju veoma više svojih domaćih imena od nas: Branimir, Vlastimir, Držislav, Zvonimir, Trpimir. Sve u svemu veoma zanimljivo.

key and peele

pre 5 godina

@malon

rajan i brajan nisu keltska imena no srpska i ima ih posvedocenih u popisu kmetskih naseobina manastira decana, zatim u banjskoj hrisovulji takodje.

brajan je miloste od brata, braje, a rajan slican derivat radog coveka, radisava.

irska imena su homonimi, slucajno su ista ali nemaju isto znacenje.

poput srpskih homonima luk (povrce) i luk (oruzje), te engleskog luk (pogledaj, izgled).

roma (rim) i roma (cigani), turkije (zemlja turaka), turki (curka na engleskom).

kapiras?

lola

pre 5 godina

"...rajan i brajan nisu keltska imena no srpska i ima ih posvedocenih u popisu kmetskih naseobina manastira decana, zatim u banjskoj hrisovulji takodje. 

brajan je miloste od brata, braje, a rajan slican derivat radog coveka, radisava..."

@key and peele

Vidis, meni je je Andjelija, moja prof istorije, pricala o tim imenima kao keltskim, zaostalim iz vremena krstaskih ratova, kada su nasa sela ti krstasi palili u odlasku, a u povratku zastajali da se okrepe, a mnogi se zenili i ostajali zauvek.

Hammer

pre 5 godina

@hammer


haha, kako si sam ponistio svoju nakaznu etimologiju.

ur je madjarska rec i oznacava covrka od moci i polozaja, velikasa.

put madjarskih predaka koji su turkomanskog porekla, isao je preko danasnje rusije, kao sto je to bio i put huna, avara, bugara, i bas otuda naziv ural. nisu ga rusi ostavili, no turkomani srednjoazijskih stepa. neki od njih su, poput povolskih bugara, hazara, zlatne horde, kazanjskog kaganata, vladali regionom pokraj urala vekovima.

al ko ce to objasniti srBinu poput tebe.

@(key and peele, 3. januar 2019 13:28)


Titula "UR" je izvedenica od starosrpske ili staroslovenske rečice kojom se označavalo poreklo za više generacija unazad ili što bismo mi danas rekli za više različitih "KOLENA" naših predaka, a ta rečica glasi "KUR" i sadržana je u većini muških kolena srpskog rodoslova koja glase ovako:

1. otac
2. deda
3. pradeda
4. čukundeda
5 navrdeda
6. K(UR)đel
7. lasK(UR)đel
8. K(UR)đup
9. K(UR)lebako
10. suK(UR)dov
11. surdepač
12. parđupan
13. omžiK(UR)
14. K(UR)ajber
15. sajkatab i
16. BELI ORAO (rodonačelnik)

fkcz

pre 5 godina

Luka izvedeno iz Luks ili Nikola izvedeno iz Nike?!? Mislim da je vreme da počnemo da izučavamo našu prošlost a da se manemo nametnute istorije!

Hammer

pre 5 godina

Zašto nema Miloša na listi?

@(pampur, 3. januar 2019 11:16)


Miloš je autentično staro srpsko ime, koristili su ga još samo Česi i označava nekog ko bi trebao biti mio, mili ili drag (milo-MILOŠ),
varijanta tog imena je i ime "Milo" a ime "Nemanja" bi trebalo da
označava nekog ko NEMA maNA - NEMANA to jest NEMANjA.

Pako Alkaser

pre 5 godina

A postoji i Ranka Kuić Velšanka koja navodi 20.000 reči u srpskom sa keltskim korenima.
A pored toga i genetska istrazivanja pokazuju oko deset procenata tipično keltskih haplogrupa medju Srbima u Srbiji, mnogo više nego što je to u Bosni ili Hrvatskoj.
Zna se da su davno pre Slovena i Rimljana ove krajeve nastanjivali Kelti, pa skoro i celu Evropu. Nemoguće bi bilo da su potpuno iščezli.
Ne kazem da su imena dokaz, ali nisu slučajnost.

#(tocka, 4. januar 2019 10:19)



hahahahaha, Ranka Kuić pa Velšanka, nema šta baš originalno keltsko i ime i prezime hahahahaha. Nego znaš kako, koliko je ona Velšanka toliko su i te reči keltskog porekla, a ne srpskog hahahahaha.
Vama pojedinima iz "susjedstva" Srbije je važno samo da nešto ne bude srpsko, nema veze da li je to tačno ili nije, ali istine radi prva evropska civilizacija je nastala ovde u Srbiji, tako da sviđalo se to vama ili ne, ali te reči su SRPSKE, a ne KELTSKE!

DALIBOR

pre 5 godina

Zna li neko znacenje Imena DALIBOR,svugde sam trazio ali...nema objasnjenja osim da je Cesko,staro,da znaci nesto tipa "daleka borba" ali mi to bas i nije neko objasnjenje..

DaSa

pre 5 godina

Dobar tekst, ima tu jos dosta imena koja nisu pomenuta i razjasnjena.
A jel mozemo dobiti i neki tekst sa srarobosnjackim imenima kao sto su muharem, zejnil, hasan, bajro... ili pitajte bosnjacku akademiju znanosti od kada su se ova imena pojavila na ovim prostorima.
Samo sam radoznao.

c i t i z e n

pre 5 godina

Göran јесте популарно у Шведској, чита се отприлике “Јеран” али не значи фармер него Ђорђе, а то указује на могућност да и наш Горан потиче од Георгије. Дакле: Ђорђе, ?ор?и, ?ор?ија, Георги, ???????, George, Göran, Горан имају исти корен.

Крле

pre 5 godina

Jelena
Andjelija

Dva najlepsa srpska imena :)
(Dusan Savic, 3. januar 2019 13:31)

Држи се ти фудбала. Ни једно ни друго нису српска имена већа страна имена транскрибована на српски.

Bruder Jakob

pre 5 godina

Luka dolazi od LATINSKOG lux šta znači svjetlo, ne grčkog.
Na grčkom svjetlost se kaže photos ili tako nekako, otuda dolazi prefiks foto, npr. fotografija, fotosinteza, itd.

brat 48

pre 5 godina

1. otac 
2. deda 
3. pradeda 
4. čukundeda 
5 navrdeda 
6. K(UR)đel 
7. lasK(UR)đel 
8. K(UR)đup 
9. K(UR)lebako 
10. suK(UR)dov 
11. surdepač 
12. parđupan 
13. omžiK(UR) 
14. K(UR)ajber 
15. sajkatab i 
16. BELI ORAO (rodonačelnik)
(Hammer, 03. januar 2019 15:22)

Kurajber je 14. u nizu??

Hammer

pre 5 godina

Dejan je keltsko ime i nastalo je od Dean. J slovo je dodato kasnije uticajem slovenskog tj srpskog jezika radi lakšeg izgovaranja. Dean je ostalo kod Iraca ali oni izgovaraju Din. Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.

@(Malon, 3. januar 2019 11:42)


APSOLUTNO NETAČNO! "Dejan" je srpsko ili bolje rečeno staroslovensko ime
od glagola "dejanije" ili delati, što bi danas otprilike značilo "činiti, raditi" tako da bi ime Dejan značilo nešto poput današnjih imena Rade ili Radiša.

RUSI i danas imaju jednu sličnu reč i piše se ovako:
"ДЕЯНИЕ" (čita se "DEJAN-ije"), a znači akcija, delovanje i danas se koristi u pravnoj terminologiji u Rusiji za neku obavljenu ili svršenu radnju.

KO NE VERUJE NEKA KOPIRA OVU RUSKU REČ PA NEK PROVERI NA Google-u.

Džoni

pre 5 godina

Auuuu nema na listi imena Novak. 
(O.T.A.N., 03. januar 2019 10:59) 

Cudno da se tako "lepo" i "popularno" ime ne nadje na spisku. Moj sin ce se zvati Rodzer, to je jako lepo ime i mocno zvuci. To ime nose sampioni, Rodzer Milla, Rodzer Federer...
(BODIBOND, 03. januar 2019 11:29)

Tačno sam znao po tvojim nezrelim komentarima na ovom portalu da još ideš u osnovnu školu!

Hammer

pre 5 godina

Imam komsiju koji se zove Gordon. Stariji covek,sad mu celu familiju zovu Gordonovi
(maki1982, 3. januar 2019 13:36)


GORD je starija varijanta za današnju srpsku reč PONOS. Rusi reč GORD i danas koriste, a da im nije promenila to svoje sraro značenje.
Vizantijski car Konstantin II je u 7.-om veku preselio nekoliko desetina hiljada lokalnih Slovena sa područja reke Vardar i naselio ih u današnju malu Aziju (danas je to u Turskoj). Ti Sloveni su tamo bili prevedeni na hrišćanstvo i tamo su dobili svoju prvu i prvu slovensku episkopiju. Ti Slovenu su grad u kome su naseljeni nazvali po sebi, a grad se inače zvao GORDoserbon. Ps. svaka navodna sličnost sa Srbima je "slučajna".

bata

pre 5 godina

@Marco Polo ...pa i sa zenskim imenima ti je isto, razlika je u jednom slovu, znacenje imena se ne menja bez obzira koji je rod u pitanju. Ali volim takve pametnjakovice kao ti...sve "znate" samo nista ne znate.

Bobi

pre 5 godina

Luka nije grčko ime već latinsko. Skraćeno od imena Lukanius ili Lucilius. Grčka reč za svetlost je FOS a genitiv je FOTOS. Dakle i ime apostola je latinizirano te verovatno nije originalno ime. Savet uredništvu: proverite navode u tekstu pre objavljivanja! Ima medju čitaocima i pismenih i obrazovanih!

Imena luda nalaze se svuda

pre 5 godina

Sva nabrojana imena su internacionalna i nisu izvorno Srpska!. Ako pogledate dalje čućete za Djuradja, Joakima, Časlava, Rastka, Manojla, Lukijana, Isidora, Zaharija, Bogdana. Ako idete još dalje čućete za aristokratska koje nije smeo običan narod da daje poput Milutina, Uroša, Lazara. Običan narod se zvao Agapije, Kojadin, Jakoje, Tvrdan, Hrana, Šakoje itd. Poznato je da su Srbi kao i ostali narodi davali imena deci ne bi li ih zaštitila od bolest pa su mnogi dobili prelepa imena poput Vuk, Strahinja, Stribor itd. Mešanje naroda i kultura je učinilo svoje. U današnje vreme dominiraju kratka ženska imena Jana, Lea, Iva itd muška Luka, Uroš a potpuno smo zaboravili na Biljanu , Dragicu, Milenu,Nebojšu, Nenada, Radovana ili Predraga.

Maslačak

pre 5 godina

Super tekst, samo Zastava 101 se od milja zvala Stojadin jer je imala puno kvarova tj jada. Stojadin= sto jada. Barem je tako bilo u mom kraju.
(kele®, 3. januar 2019 10:51)

Ne, taj naziv je dobio zato što su oznaku modela 101 (sto jedan) ljudi odmah prekrstili u "stojadin", mada bi tačnje bilo "stojadan". (Zanimljivo, kasnije je postao "sto kec", da bi na kraju završilo samo kao "kec").

Isto se desilo i onom malom poljskom Fiatu, model PGL je kod nas odmah postao "peglica".

Kao što je Škoda 1000 MB postala "hiljadu mojih briga".

A da je bilo jadova sa svim tim socijalističkim autokrševima, bilo je. Ponekad i više od sto jednog!

pokipsi

pre 5 godina

Zanimljiva cinjenica je da je pomenuti Vladimir Jovanovic dao drugom sinu ime Pravda
(Aleksa, 03. januar 2019 11:33)

Pa nije bas bio dosledan, ako je prvi Slobodan, onda bi pomenuti trebalo da bude Pravedan :)

btw

pre 5 godina

 Isto tako keltska imena su kod nas i Divna,Itana,Tijana a u CG do skora je poneki deda bio i Brajan ali to ime je polako izčezlo.
(Malon, 03. januar 2019 11:42)

Ne samo u Cg, vec i u Srbiji, i ne samo Brajan, vec i Rajan (moj pradeda se tako zvao).

Lavrentije Junior

pre 5 godina

a Stefan di je Stefan?
(Stefko, 3. januar 2019 12:45)

Kod Nemanje, ljušte pivo i raspravljaju ko je jači, Rusi ili Amerikanci.

Ognjrn

pre 5 godina

Ognjen... Vatreni ili ognjeviti. Kada su me stranci pitali za znacenje mog imena, govorio sam da znaci :the one who was forge by fire". Cool, zar ne?

tocka

pre 5 godina

irska imena su homonimi, slucajno su ista ali nemaju isto znacenje.

...

kapiras?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (key and peele, 3. januar 2019 13:32)

A postoji i Ranka Kuić Velšanka koja navodi 20.000 reči u srpskom sa keltskim korenima.
A pored toga i genetska istrazivanja pokazuju oko deset procenata tipično keltskih haplogrupa medju Srbima u Srbiji, mnogo više nego što je to u Bosni ili Hrvatskoj.
Zna se da su davno pre Slovena i Rimljana ove krajeve nastanjivali Kelti, pa skoro i celu Evropu. Nemoguće bi bilo da su potpuno iščezli.
Ne kazem da su imena dokaz, ali nisu slučajnost.

Kec

pre 5 godina

Sta lupate za Zastavu 101, Stojadin jer je to prva najslicnija rec (a uz to i ime) reci stojedan. Toliko ocigledno da ne moze biti ociglednije.

milan

pre 5 godina

Recimo dosta roma se zovu tarzan I slicno, makar se takva imena cuju na zelenoj pijaci.

za tarzana su makar svi culi, veoma popularnk ima.

3OPAH 51 Pirot

pre 5 godina

Posle smrti dva sina kao bebe,moja majka,koja je htela sina po svaku cenu,
dobi mene i resi,mada je to smeo samo kum tada,da mi da ime 3OPAH.Kaze,
kada sam se rodio kao da je sunce ogrejalo,jadna nije znala kojg kretena je rodila i koliko ce joj problema to "sunce"zadati.Stidim se sada svega...

Igor

pre 5 godina

Zastava 101 je dobila ime Stojadin jer je zadavala sto jada vlasnicima,ne izokrecite!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (neko drugi, 3. januar 2019 13:36)
Mislim da je ipak u pitanju nešto drugo, naime Pežo je "rezervisao" imena modela automobila sa trocifrenim brojevima sa nulom u sredini, pa je Zastava morala da smisli nešto drugo.

MarcoPolo

pre 5 godina

Bato, izvini što sam te uznemirio, nisam imao tu nameru.. Vidim da si se strašno potresao što sam najnormalnije pitao zašto su zapostavljena ženska imena, ne pravim se uopšte pametan kao ti da mi brže bolje mrzovoljno odbrusiš. Inače, nemaju baš sva imena konotaciju u oba roda. Samo nemoj da te srčka strefi od nerviranja molim te,pa da budem kriv što sam to izazvao...

Da vidim ko je izdominirao?!

pre 5 godina

@
Деда - Миодраг 
Отац - Драган 
Муж - Милан
(Издоминирали смо!, 03. januar 2019 14:38)

Deda - Milorad
Otac - Miloje
Muž - Radoslava

ko je ovde lud

pre 5 godina

@bubica
Oni nisu rekli nigde da nije tačno to što su napisali na sajtu B92, već je moguće da oba budu tačna. Kako? Nisu na tom sajtu napisali odakle ima koren grčko ime, koje vrv vuče od naziva za svetlost. Tako da oba mogu biti tačna.

key and peele

pre 5 godina

@aleksa

vladimir jovanovic nije sinu dao ime pravda,

vec je tako nazvao svoju CERKU.

ne budi poluintelektualac, o kojima je vladimirov sin pisao.

radojko arheolog

pre 5 godina

@ Zna li neko znacenje Imena DALIBOR,svugde sam trazio ali...nema objasnjenja osim da je Cesko,staro,da znaci nesto tipa "daleka borba" ali mi to bas i nije neko objasnjenje..
(DALIBOR, 3. januar 2019 11:15)

Ime Dalibor je opsteslovenska prevedenica starogrckog imena Telemakhos ('onaj koji se bori iz daljine' = vest strelac, kopljanik), inace ime Odisejevog sina, zabelezeno vec u 8 v. pne.

Oskar

pre 5 godina

Ispada da Hrvati imaju veoma više svojih domaćih imena od nas: Branimir, Vlastimir, Držislav, Zvonimir, Trpimir. Sve u svemu veoma zanimljivo.
(Stojadin, 3. januar 2019 13:10)
To su slovenska imena, ne nužno hrvatska. Btw, Hrvati su očuvali i slovenska imena za mesece u kojima nema one julijansko-avgustovske anomalije po kojoj je SEPTembar deveti mesec, OKTObar deseti, NOVEmbar jedanaesti a DECEmbar dvanaesti.

Roko Badžim

pre 5 godina

Titula "UR" je izvedenica od starosrpske ili staroslovenske rečice kojom se označavalo poreklo za više generacija unazad ili što bismo mi danas rekli za više različitih "KOLENA" naših predaka, a ta rečica glasi "KUR" i sadržana je u većini muških kolena srpskog rodoslova koja glase ovako:
#(Hammer, 3. januar 2019 15:22)


Dobro, i kakve sad veze imaju "KUR" i tamo neki vladar Ur???

Milosav

pre 5 godina

Citam komentare pa neko pomenu ime Zivojin. Proslavljena kanadska rock grupa Rush ima gitaristu cije je ime Alex Lifeson. Medjutim njegovo pravo ime je Aleksandar Zivojinovic pa je izabrao ovu englesku verziju da bi bilo lakse za izgovor. Ne znam koliko ljudi ovo zna.

moderni hipster

pre 5 godina

U današnje vreme dominiraju kratka ženska imena Jana, Lea, Iva itd muška Luka, Uroš a potpuno smo zaboravili na Biljanu , Dragicu, Milenu,Nebojšu, Nenada, Radovana ili Predraga.
(Imena luda nalaze se svuda, 3. januar 2019 12:30)
Nismo zaboravili,samo ona sad spadaju pod RETRO pa su ffuujj,pomodarstvo.

ja

pre 5 godina

@ (Siniša, 03. januar 2019 11:58)

Augmentativ od sin (muško čeljade). Davali su ga ponosni očevi kada su uspevali da, posle duže vremena, "ubodu" muško. Ili, ukoliko bi se rodilo izuzetno krupno muško dete - sinčina. Negde sam pročitao i da je to ime nastalo od titule - senešal, pa je prilagođeno srpskom jeziku. Ne bi bilo čudno, jer ima sličnih primera (npr. Despot), ali mi je prvo objašnjenje logičnije.

Indijanka

pre 5 godina

Moj pokojni tata nosio je ime Janaćko, a deda mi se zove Stavra. Nisam nikada gledala šta ta nesvskidašnja imena znače. Jedino sam ih ponekad okretala u grčku verziju-Janakis i Stavros.

Milosav

pre 5 godina

Ime Dalibor je opsteslovenska prevedenica starogrckog imena Telemakhos ('onaj koji se bori iz daljine' = vest strelac, kopljanik), inace ime Odisejevog sina, zabelezeno vec u 8 v. pne.
(radojko arheolog, 3. januar 2019 15:45

Setih se mog naljboljeg i nikad zaboravljenog druga iz JNA, Dalibora Mesica iz Nove Gradiske, ako ga neko zna neka mu prenese pozdrav od mene.

Viktor

pre 5 godina

@tocka, 4. januar 2019 10:19

Za svaku preporuku je knjiga profesorke Kuic "Crveno i belo", a o keltskim vezama nam govore i dosta georgrafskih toponoma koje su ostavili i koji i dalje postoje u nasem jeziku, kao sto su imena reka npr. Drina ili Tara (reka i planina)

ja

pre 5 godina

@ (c i t i z e n, 03. januar 2019 11:58)

Imena Đorđe i Goran nemaju nikakve veze jedno s drugim. Đorđe potiče od grčkog jorgos, što znači zemljoradnik, ratar. Iz njega su izvedeni Georgije, Đurađ, Đura,... Goran ima čisto slovensku osnovu - gora, tj. planina.