Subota, 01.12.2018.

09:00

Nissan spasava legendu – pravi nove delove za R33 i R34 Skyline GT-R

Nissan spasava legendu – pravi nove delove za R33 i R34 Skyline GT-R IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

Beogradjanin

pre 7 godina

@ (Molder, 2. decembar 2018 13:50)

Za početak, pogon na četiri točka nije isto što i upravljanje na 4 točka. Pročitaj o tom sistemu na internetu pa ćeš saznati. Nissan je jedan od prvih proizvođača koji je taj sistem imao još 60 ih godina, dok ga danas koriste BMW, Porsche, Audi, Renault i mnogi drugi.
Drugo, koji je to serijski automobil na vodonik Mercedesov i BMW-ov, koga si mogao da kupiš standardno (bez ikakvih posebnih uslova), sa pravom autonomijom (400 km)? Upravo to što je Toyota uspela da reši sve probleme tog tipa pogona (veliki broj patenata) i da omoguće sve to po prihvatljivoj ceni jeste veliki uspeh. Koji su to serijski hibridni automobili koga su nudili evropski proizvođači?
Taj čuveni Audi quattro je osvojio samo 2 titule u WRC-u npr dok Subaru Impreza ima 3 titule, Mitsubishi Lancer EVO - 4, Toyota Celica 3. Ali naravno, ti to prećutiš ili pojma nemaš. To uopšte ne znači da Audi quattro nije legendaran, nego da ni japanci nisu krševi ili interesantni pokušaji, kako ih ti nazivaš.
Ja uopšte ne pokušavam da kašem da su japanci bolji od evropljana generalno, bio bih lud kad bi to rekao. Da li su neki japanski modeli bolji od konkurentskih evropskih? Svakako! Da li ima boljih evropskih? Naravno! Vozim i evropski i japanski automobil i svaki ima svoje prednosti i mane. Ništa se ne može generalizovati već se mora porediti model sa modelom, odnos cena/kvalitet, cena/performanse itd. Ti samo imaš patološku mržnju prema japancima i uopšte nisi objektivan.

Draško Maksimović

pre 7 godina

@Molder

Upravljanje na sva četiri točka nema veze za pogonom na sva četiri točka. Jasno je da smo mi ovde dosta izopšteni od ostatka sveta, jer iako je ukus evropskih kupaca je dobar, samo tržište je prilično zatvoreno.

Uros

pre 7 godina

Imam 17 godina i moj san je da imam ovakvu neku prelepu japansku mašinu Nissan Skyline GTR R32 ili legendarnu Toyotu Sprinter Trueno GT Apex (AE86) koju je vozio čuveni kralj drifta, Keiichi Tsuchiya.

rog

pre 7 godina

Prvo Zastava nikad nije proizvela "svoje" vozilo vec je kupila licencu za proizvodnju verzije fiata 600. 
A porediti radionice kao Zastava sa gigantima u auto industriji je bezvezno,nekulturno... 
To su mozda za tebe "stigli i prestigli" evropske proizvodjace,i par njihovih dilera ovde,za nekog ko poznaje stvari na to ce se samo grohotom nasmejati...Jednu stvar da su inovirali u auto industriji,jedan auto da je bolji od evropskih u klasi navedi,ako uspes da ubedis nekog jos osim sebe,probaj...
(Molder, 01. decembar 2018 21:06)

Toyota je izmislila sistem industrijske proizvodnje koju danas skoro svi proizvodjaci u automobilskoj industriji koriste. Sistem JIT (Just in time) i Kanban su toliko popularni da ga danas vecina kompanija koristi za razvoj softvera, ne (samo) za automobile vec generalno softver za racunare. Pitaj bilo koga ko radi u IT-u sta je Kanban i znace.
To da li je neki Evropski automobil bolji od Japanskog u klasi je nemoguce lako kvantifikovati pa je podlozan teren za decije prepirke.

Ali ako pogledas iz ugla prosecnog kupca, Japanske marke itekako imaju sta da ponude za novce sto prodaja i u Evropi dokazuje. Meni je samo zao sto Lexus i slicne premium marke nisu bas zastupljene u Evropi i sto je uvozna taksa previsoka da bi bili konkurentni.

Molder

pre 7 godina

@Beogradjanin
E prijatelju,automobile na struju i vodonik imali su i Mercedes i Bmw jos 70-ih godina proslog veka,jednostavno im nije bilo isplativo da ih komercijalno prodaju,zar stvarno mislis da je Tojota to prva napravila!?Hela,Filips,Osram nisu imali to sto pricas!?A tek pogon na sva 4 tocka,pa jesi li cuo za Audi kvatro koji je bio cudo svog vremena kada se pojavio!Nisan nema niti je imao ni dostavno vozilo za reli.Amg i Alpine su izmislili tjuning za budzene japanske aute,a tek terenci protiv legendarnog Defendera,Jeep-a,G klase...Do sutra da nabrajam,japanske pokusaje treba ponekad gledati sa simpatijom i nista vise...

Beogradjanin

pre 7 godina

@ (Molder, 2. decembar 2018 09:54)

Prvi serisjki auto na hibridni pogon (Honda, Toyota Prius 90 ih godina), tehnologija koju sada svi kopiraju? Prvi serisjki auto na vodonik (Toyota Mirai) gde su uspeli da reše mnogobrojne probleme koje su svi imali (ogorman broj patenata koje su omogućili svima da ih besplatno koriste)?
Da ne pričamo o sitnicama kao što su npr. debitovanje LED farova kod Lexusa LS, automatskog menjača sa 10 stepeni prenosa (takođe kod Lexusa itd.).
Niko i ne kaže da su oni najstariji već koliko su napredovali. Što reče Džeremi Klarkson, Britanci su mislili da je normalno da se kola kvare jer bar 1 od preko 1000 delova mora da se pokvari, dok nisu došla japanska vozila. Ako bi gledali po starosti, retko ko bi mogao da nadmaši Peugeot a ovde u Srbiji ga svi pljuju.
Pogledajmo recimo ovaj Nissan. Još tada upravljanje na sva 4 točka! U serijskom automobilu! Twin turbo sa skoro 300 ks serisjki (što neko reče, ovi motori kao i Suprini se bez ikakvih problema i većih kvarova modifikuju i na preko 600 ks što svi širom sveta znaju). Mitsubishi Lancer (čiji je recimo EVO X bio jedan od, ako ne i prvi koji je imao 2.0 motor sa preko 400 ks, daleko pre A klase AMG za koju mnogi misle da je ona prva), Subaru Impreze, Honde, Toyota Supra itd. Ima ih još gomilu da ih ne nabrajamo. Terenci koji prolaze svuda a ne kvare se (zbog čega se i prodaju najviše u zemljama sa najsurovijim uslovima) itd. Nije znanje samo napraviti nešto već da to nešto radi u svim uslovima.

Molder

pre 7 godina

@low key
Miata?Pa to je engleski fazon koji su oni patentirali 60-ih godina proslog veka sa svojim trijumfima,morisima,morganima,lotusima i sl,opet ukradena ideja...Rx-8!?Tezak promasaj,generalka svakih 50000 km,mizerna prodaja i pozicija,ne postoji nesto sto su sami prvi napravili i odredili...

upoznat s problemom

pre 7 godina

Ovde u Sidneju svaki 5ti auto je Skyline ili GTR... Pa Subaru, Infiniti itd... Uglavnom ih voze muškarci do 35 godina jer za te pare nema boljeg i zabavnijeg sportskog auta a npr Skyline je moguće modifikovati do 1000 konja s delovima s oglasa i malo znanja. Upravo to je razlog što je zabranjen u USA i par drugih zemalja. Običan Skyline je ok ali zabava i pojačanje performansi koje dobijete običnom zamenom delova je priceless... Zato ih toliko vole u Australiji. Nemce kupuju babe i dede i oni koji misle da je to neki status simbol. Ja lično vozim V8 Ford i Holden jer su domaći i jeftini i imaju V8 radost i 350 konja. Za re pare mogu uzmem pola Golfa. Ranije sam vozio STI I Nissan 180sx jer su odnos snage i cene sjajni ovde pa onda retki biser kao ovi gore kojih nema kod nas nažalost... Mitsubishi 380...300 konja prednja vuca... Kad prokliza uvek se zapitam kako je to legalan putnički auto. I onda Nissan Silvia... Auto za drift, bolest na točkovima.... I sve su to kola rođaci od oko 300 konja i koštaju kao Fiat stilo... Žalosno je šta se prodaje kod nas i za koje pare. Ovde sam pogledao što se tiče automobila. Da sumiram... Ovo sto je Nissan uradio je pravi potez jer samo ovde u AU će im se isplatiti jer je fan klub tih kola neiscrpan.
Seljadin.

Dule

pre 7 godina

Auu da mi je znati kakve ce cjene biti. Prije 8 godina u Sidneji drug imao R34 GTR V Spec i neko ga udari od pozadi na semaforu, manji udarac.
Original zadnji diffuser u Nisanu $12,000.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

@Molder, 1. decembar 2018 21:06
Hm, da vidimo...
Mazda MX-5 Miata (evidentan uticaj Lotus Elana doduše, ali hej), zatim RX-8 istog proizvođača, Honda Clarity (koja je BTW znatno bolje rešenje i od onih izvikanih električnih automobila marke koja deli ime podjednako izvikanog američkog inovatora podrijetlom iz Like), čitav niz automobila kompanije nekada znane i kao Fuji Heavy Industries, od kojih je većini ljudi svakako najpoznatiji model po imenu Impreza...
Ima toga još.

Hehe

pre 7 godina

Bio je u centru BG-a jedan R33 cini mi se, parking unutar zgrade, sakriven ispod cirade. A ja bih jedan fabricki R34, nista vise od toga, samo volan sa leve strane.

Molder

pre 7 godina

@Strawdog
Prvo Zastava nikad nije proizvela "svoje" vozilo vec je kupila licencu za proizvodnju verzije fiata 600.
A porediti radionice kao Zastava sa gigantima u auto industriji je bezvezno,nekulturno...
To su mozda za tebe "stigli i prestigli" evropske proizvodjace,i par njihovih dilera ovde,za nekog ko poznaje stvari na to ce se samo grohotom nasmejati...Jednu stvar da su inovirali u auto industriji,jedan auto da je bolji od evropskih u klasi navedi,ako uspes da ubedis nekog jos osim sebe,probaj...

Strawdog

pre 7 godina

Znate šta je fascinantno što se tiče Japanske auto - industrije? Podatak da je "Zastava" iz Kragujevca iste godine, par meseci ranije pre kompletne Japanske auto - industrije, proizvela svoje prvo vozilo. E, sada, ako ćemo da sledimo logiku pojedinih komentatora vezano za ovu vest, onda je "Zastava" inovativnija, starija i temeljnija od cele Japanske auto - industrije. Japanci nemaju tradiciju kao Ford, Alfa, Lancia, Auto - Union, VW, Mercedes....ali su zato u nepunih 70. godina svog trajanja stigli i prestigli većinu marki automobila koje su postavile temelje auto industrije.

Papageno

pre 7 godina

@ papageno
Ako je u auto ugradjen klip, ventil ili blatobran proizveden u maticnoj fabrici, dodji ti pa dokazi da nije originalni. Nije ovo Bugati iz 1932 pa da se ide dotle, (cena im ide od 20-50.000 evra).
(kole, 1. decembar 2018 13:54)

Slažem se, ali vidi, u svetu pravih kolekcionara i ljubitelja postoji nešto što se zove "poštenje". U tom svetu ljudi čuvaju svu orginalnu dokumentaciju, za svaki makar i najmanji ugrađeni deo jer je čak i dokumentacija deo auta jer priča njegovu priču.

Kad takvi ljudi međusobno kupuju/prodaju, niko ništa ne krije, niko ne želi da prevari nikoga, niti da od kolege kolekcionara neopravdano zaradi više novca nego što nešto objektivno vredi. Ionako niko nije u tome zbog novca. Zato kad kolekcionar kupi nešto od kolekcionara, posle transakcije to često više nisu samo kolekcionari nego prijatelji.

Znam da su ovakve stvari mnogima u Srbiji potpuno nerazumljive jer pojam "poštenje" u Srbiji je nešto s jedne strane veoma maglovito i neodređeno, a s druge strane, i veoma rastegljivo i prilagodljivo situaciji.

kole

pre 7 godina

@ papageno
Ako je u auto ugradjen klip, ventil ili blatobran proizveden u maticnoj fabrici, dodji ti pa dokazi da nije originalni. Nije ovo Bugati iz 1932 pa da se ide dotle, (cena im ide od 20-50.000 evra). Inace ovi Nisanovi modeli se nikad nisu izvozili van Japana, a u Evropu su ih samostalno uvozili Britanci jer im odgovara zbog volana na desnoj strani i velikih mogucnosti za tjuniranje. Njihovi motori sa lakocom podnose snagu od preko 600 ks sto vecina evropskih proizvodjaca nikad nije umela da proizvede, osim u specijalnim edicijama; AMG, Alpina, M, ili kod Audija S odeljenje...

YIFY

pre 7 godina

Skyline je legenda koju je svako ko je volio sportsku voznju sanjao da jednom posjeduje, a ja ga jos na zalost moju nisam ni uzivo vidio. :-(

Molder

pre 7 godina

@velislav glavas
Na svaku vest o nemcima jave se likovi poput tebe koji velicaju japansku copy paste auto industriju,tvrdnjom kako je ucenik nadmasio ucitelja...U kojim to crtanim filmovima su ti tvoji japanski modeli najprodavaniji u klasama zivota ti,u evropi ih ima smesnim procentima ali zato u Dzibutiju i slicnim drzavama razbijaju...Sine,pogledaj ko su 10 najstarijih proizvodjaca automobila u istoriji,koji su sve i napravili i osmislili, zapanjices se da nema nijednog japanca,sve sto znaju uzeli su od evropljana i trude se svojim glupim specificnostima da ih prevazidju...I ja sam nekad trenirao fudbal,ali nisam nikad bio Bekenbauer...

mrsivoje

pre 7 godina

@Velislav glavaš
To Velisave moze da boli samo proizvođača,svaki vlasnik koji prodajne rezultate auto marke koju vozi smatra licnim uspehom ili neuspehom treba da ide na posmatranje jer je idiot ! Druga stvar ti tvoji prodajni rezultati su za svet van Evrope,ovde su samo statističke greške sto naravno isto moze lako da se proveri !

zz

pre 7 godina

japanac je pravio,pravi,pravice i dalje najbolje sportske automobile na svetu...Nisan samo nastavlja tu tradiciju sa novim GTR-om...

ko se seca Lancera EVO,Impreze....zna o cemu pricam...

a tu je i Honda sa type R,Acurom...

pa toyota Supra...

japanci su doktori i svi jos moraju mnogo da uce kako napraviti sportski auto PERORMANCE PERR DOLLAR!i kako napraviti ulicnog trkaca...kraj svake price!

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

To! Ali bi daleko bbolje bilo da ponovo pokrenu proizvodnju ovog modela. Iskreno, Skyline i R32 GT-R i R33 GT-R (modeli proizvedeni do 1996.) i dan-danas em izgledaju sjajnu, em su mehanički više nego dobri. Trebalo bi samo tweakovati motore tako da budu kompatibilni s najnovijim propisima o zaštiti životne sredine, možda malo modifikovati menajče, ECU i slično. Ali to bi, bar za njih, trebao biti lak posao.

pijani jazavac

pre 7 godina

dobro to radi nissan,secam se,sad vec ima i godina kad su otkupili i kompletno restaurirali jedno 200 komada 240Z uglavnom za usa trziste

Papageno

pre 7 godina

Ovo malo ko radi i vrlo je fer od Nissana, ali verujem da će za koju godinu pokrenuti debatu među kolekcionarima: da li se ovakav deo može smatrati originalnim delom i da li je vozilo u koje su ugrađeni ovakvi delovi i dalje originalno vozilo?

Neki će reći to nije originalan deo jer je napravljen znatno posle prestanka izrade modela. Ali drugi će reći jeste originalan jer ga je napravio originalni proizvođač.

To će verovatno zavisiti od toga zašto neko sada kupuje jedan do ovih modela. Ako ga ja kupuje za kolekciju, onda sve moralo biti 100% originalno i iz svog vremena. Ali ako ga kupuje isključivo za vožnju i uživanje, onda bi mu najvažnije bilo da sve radi kako treba i sasvim je svejedno od kad su delovi.

Fert 14

pre 7 godina

Nisan skroz dobro odradio i aktuelni GTR. Nisu mi jasni ovi drugi Japanci što uzimaju motor od nemaca, i to ne za bilo koji auto. Što je u koroli bio BMW dizel nekako i da svarim ali za Supru uzimati nešto van ostrva mi je jeres. Da se razumemo na egzotičnim modelima i nije neka zarada, nego se prave zbog tradicije i dizanja ugleda brenda. I onda se pokakis na tradiciju.

EU Citizen

pre 7 godina

To bi trebalo da rade svi ozbiljni proizvođači, ima sve više ljudi koji skupljaju stare legendarne modele automobila i žele da ih ponekad voze i kojima ni nešto viša cena kakvu će sigurno ti delovi iz malih serija imati, ne bi smetala. Ja se, recimo, sve češće razmišljam da negde nađem par omiljenih modela koje sam vozio u prošlosti, dok još ima očuvanih, lepo ih sredim i držim negde da se ponekad provozam, nisam još podlegao tom iskušenju, to je jedna od onih stvari koje zahtevaju vreme, ali nije nemoguće da podlegnem :) Uostalom, danas i nije big deal da se preprogramira par robota da urade par manjih serija :)

velislav glavas

pre 7 godina

Ako nema moldera, tu je islander ili se pojavi neki novi pseudonim boki da kaze jer on jelte zna. Meni je zao ovakvih ljudi, nemate pametnija posla nego da izmisljate gluposti. Pisu kako prius trosi 7.5 litara, toliko trosi rav4 hibrid sa 2.5 motorom od 200 konja, prius tesko ume preko 4. Kako tojotin sense sistem ne radi jer je zaprljana soferka. Na svaku vest o japancima se pojavi lik koji o objektivnim prednistima u odnosu na ostatak sveta pise kao o manama, jer jelte on vozi taj auto pa zna. Nije to slucaj samo za japance, vec za sve sto nije nemacko. Na vestima o nemcima se uvek pojavi neki batica koji tvrdi da je sa oni 1.2 iz fabije presao 800.000 km... tuga i plac! Ljudi po svim svetskim standardima su japanci po kvalitetu i inovativnosti ispred svih, nisu nasminkani i ne izgledaju mozda tako lepo kao nemci ali su u svim kategorijama kvalitetniji. Ne drze za dzabe prodajne rekorde u skoro svim kategorijama. Najprodavaniji terenac lendkruzer, najprodavaniji suv crv, najprodavaniji krosover hrv, najprodavanija kompaktna limuzina korola, najprodavaniji hecbek sivik i tako dalje i tako dalje. Nemaca nema ni na mapi, pa izgleda da to boli...

Brdjanin

pre 7 godina

Dva puta sam uspeo da vidim R34 uzivo i to oba puta kada je Gumball 3000 prolazio kroz Beograd.
VUDIVO od mašine...lopatice turbine od titanijuma, pogon i skretanje na sva cetiri tocka.
I sto je neko dole napisao, Japanci su kidali 90 tih i pocetkom milenijuma sa sportskim modelima.
A gledaj ih sad 😭

Nemanja

pre 7 godina

I onda se javi Molder na komentarima da prica kako japanci ne znaju da naprave turbo motor, kako ne znaju da naprave dobar automobil vec komfekciju sa zastarelom tehnologijom... A oni pre 30 godina imali twin-turbo modele, turbo Vankel itd. Ovaj Nissan, Toyota Supra, Mazda Rx 7, Subaruovi WRX modeli, Mitsubishi itd.
To se desi kad nemas pojma o necemu sto komentarises.

Nemanja

pre 7 godina

I onda se javi Molder na komentarima da prica kako japanci ne znaju da naprave turbo motor, kako ne znaju da naprave dobar automobil vec komfekciju sa zastarelom tehnologijom... A oni pre 30 godina imali twin-turbo modele, turbo Vankel itd. Ovaj Nissan, Toyota Supra, Mazda Rx 7, Subaruovi WRX modeli, Mitsubishi itd.
To se desi kad nemas pojma o necemu sto komentarises.

Brdjanin

pre 7 godina

Dva puta sam uspeo da vidim R34 uzivo i to oba puta kada je Gumball 3000 prolazio kroz Beograd.
VUDIVO od mašine...lopatice turbine od titanijuma, pogon i skretanje na sva cetiri tocka.
I sto je neko dole napisao, Japanci su kidali 90 tih i pocetkom milenijuma sa sportskim modelima.
A gledaj ih sad 😭

velislav glavas

pre 7 godina

Ako nema moldera, tu je islander ili se pojavi neki novi pseudonim boki da kaze jer on jelte zna. Meni je zao ovakvih ljudi, nemate pametnija posla nego da izmisljate gluposti. Pisu kako prius trosi 7.5 litara, toliko trosi rav4 hibrid sa 2.5 motorom od 200 konja, prius tesko ume preko 4. Kako tojotin sense sistem ne radi jer je zaprljana soferka. Na svaku vest o japancima se pojavi lik koji o objektivnim prednistima u odnosu na ostatak sveta pise kao o manama, jer jelte on vozi taj auto pa zna. Nije to slucaj samo za japance, vec za sve sto nije nemacko. Na vestima o nemcima se uvek pojavi neki batica koji tvrdi da je sa oni 1.2 iz fabije presao 800.000 km... tuga i plac! Ljudi po svim svetskim standardima su japanci po kvalitetu i inovativnosti ispred svih, nisu nasminkani i ne izgledaju mozda tako lepo kao nemci ali su u svim kategorijama kvalitetniji. Ne drze za dzabe prodajne rekorde u skoro svim kategorijama. Najprodavaniji terenac lendkruzer, najprodavaniji suv crv, najprodavaniji krosover hrv, najprodavanija kompaktna limuzina korola, najprodavaniji hecbek sivik i tako dalje i tako dalje. Nemaca nema ni na mapi, pa izgleda da to boli...

Fert 14

pre 7 godina

Nisan skroz dobro odradio i aktuelni GTR. Nisu mi jasni ovi drugi Japanci što uzimaju motor od nemaca, i to ne za bilo koji auto. Što je u koroli bio BMW dizel nekako i da svarim ali za Supru uzimati nešto van ostrva mi je jeres. Da se razumemo na egzotičnim modelima i nije neka zarada, nego se prave zbog tradicije i dizanja ugleda brenda. I onda se pokakis na tradiciju.

YIFY

pre 7 godina

Skyline je legenda koju je svako ko je volio sportsku voznju sanjao da jednom posjeduje, a ja ga jos na zalost moju nisam ni uzivo vidio. :-(

zz

pre 7 godina

japanac je pravio,pravi,pravice i dalje najbolje sportske automobile na svetu...Nisan samo nastavlja tu tradiciju sa novim GTR-om...

ko se seca Lancera EVO,Impreze....zna o cemu pricam...

a tu je i Honda sa type R,Acurom...

pa toyota Supra...

japanci su doktori i svi jos moraju mnogo da uce kako napraviti sportski auto PERORMANCE PERR DOLLAR!i kako napraviti ulicnog trkaca...kraj svake price!

kole

pre 7 godina

@ papageno
Ako je u auto ugradjen klip, ventil ili blatobran proizveden u maticnoj fabrici, dodji ti pa dokazi da nije originalni. Nije ovo Bugati iz 1932 pa da se ide dotle, (cena im ide od 20-50.000 evra). Inace ovi Nisanovi modeli se nikad nisu izvozili van Japana, a u Evropu su ih samostalno uvozili Britanci jer im odgovara zbog volana na desnoj strani i velikih mogucnosti za tjuniranje. Njihovi motori sa lakocom podnose snagu od preko 600 ks sto vecina evropskih proizvodjaca nikad nije umela da proizvede, osim u specijalnim edicijama; AMG, Alpina, M, ili kod Audija S odeljenje...

upoznat s problemom

pre 7 godina

Ovde u Sidneju svaki 5ti auto je Skyline ili GTR... Pa Subaru, Infiniti itd... Uglavnom ih voze muškarci do 35 godina jer za te pare nema boljeg i zabavnijeg sportskog auta a npr Skyline je moguće modifikovati do 1000 konja s delovima s oglasa i malo znanja. Upravo to je razlog što je zabranjen u USA i par drugih zemalja. Običan Skyline je ok ali zabava i pojačanje performansi koje dobijete običnom zamenom delova je priceless... Zato ih toliko vole u Australiji. Nemce kupuju babe i dede i oni koji misle da je to neki status simbol. Ja lično vozim V8 Ford i Holden jer su domaći i jeftini i imaju V8 radost i 350 konja. Za re pare mogu uzmem pola Golfa. Ranije sam vozio STI I Nissan 180sx jer su odnos snage i cene sjajni ovde pa onda retki biser kao ovi gore kojih nema kod nas nažalost... Mitsubishi 380...300 konja prednja vuca... Kad prokliza uvek se zapitam kako je to legalan putnički auto. I onda Nissan Silvia... Auto za drift, bolest na točkovima.... I sve su to kola rođaci od oko 300 konja i koštaju kao Fiat stilo... Žalosno je šta se prodaje kod nas i za koje pare. Ovde sam pogledao što se tiče automobila. Da sumiram... Ovo sto je Nissan uradio je pravi potez jer samo ovde u AU će im se isplatiti jer je fan klub tih kola neiscrpan.
Seljadin.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

To! Ali bi daleko bbolje bilo da ponovo pokrenu proizvodnju ovog modela. Iskreno, Skyline i R32 GT-R i R33 GT-R (modeli proizvedeni do 1996.) i dan-danas em izgledaju sjajnu, em su mehanički više nego dobri. Trebalo bi samo tweakovati motore tako da budu kompatibilni s najnovijim propisima o zaštiti životne sredine, možda malo modifikovati menajče, ECU i slično. Ali to bi, bar za njih, trebao biti lak posao.

Strawdog

pre 7 godina

Znate šta je fascinantno što se tiče Japanske auto - industrije? Podatak da je "Zastava" iz Kragujevca iste godine, par meseci ranije pre kompletne Japanske auto - industrije, proizvela svoje prvo vozilo. E, sada, ako ćemo da sledimo logiku pojedinih komentatora vezano za ovu vest, onda je "Zastava" inovativnija, starija i temeljnija od cele Japanske auto - industrije. Japanci nemaju tradiciju kao Ford, Alfa, Lancia, Auto - Union, VW, Mercedes....ali su zato u nepunih 70. godina svog trajanja stigli i prestigli većinu marki automobila koje su postavile temelje auto industrije.

Papageno

pre 7 godina

@ papageno
Ako je u auto ugradjen klip, ventil ili blatobran proizveden u maticnoj fabrici, dodji ti pa dokazi da nije originalni. Nije ovo Bugati iz 1932 pa da se ide dotle, (cena im ide od 20-50.000 evra).
(kole, 1. decembar 2018 13:54)

Slažem se, ali vidi, u svetu pravih kolekcionara i ljubitelja postoji nešto što se zove "poštenje". U tom svetu ljudi čuvaju svu orginalnu dokumentaciju, za svaki makar i najmanji ugrađeni deo jer je čak i dokumentacija deo auta jer priča njegovu priču.

Kad takvi ljudi međusobno kupuju/prodaju, niko ništa ne krije, niko ne želi da prevari nikoga, niti da od kolege kolekcionara neopravdano zaradi više novca nego što nešto objektivno vredi. Ionako niko nije u tome zbog novca. Zato kad kolekcionar kupi nešto od kolekcionara, posle transakcije to često više nisu samo kolekcionari nego prijatelji.

Znam da su ovakve stvari mnogima u Srbiji potpuno nerazumljive jer pojam "poštenje" u Srbiji je nešto s jedne strane veoma maglovito i neodređeno, a s druge strane, i veoma rastegljivo i prilagodljivo situaciji.

Hehe

pre 7 godina

Bio je u centru BG-a jedan R33 cini mi se, parking unutar zgrade, sakriven ispod cirade. A ja bih jedan fabricki R34, nista vise od toga, samo volan sa leve strane.

Papageno

pre 7 godina

Ovo malo ko radi i vrlo je fer od Nissana, ali verujem da će za koju godinu pokrenuti debatu među kolekcionarima: da li se ovakav deo može smatrati originalnim delom i da li je vozilo u koje su ugrađeni ovakvi delovi i dalje originalno vozilo?

Neki će reći to nije originalan deo jer je napravljen znatno posle prestanka izrade modela. Ali drugi će reći jeste originalan jer ga je napravio originalni proizvođač.

To će verovatno zavisiti od toga zašto neko sada kupuje jedan do ovih modela. Ako ga ja kupuje za kolekciju, onda sve moralo biti 100% originalno i iz svog vremena. Ali ako ga kupuje isključivo za vožnju i uživanje, onda bi mu najvažnije bilo da sve radi kako treba i sasvim je svejedno od kad su delovi.

EU Citizen

pre 7 godina

To bi trebalo da rade svi ozbiljni proizvođači, ima sve više ljudi koji skupljaju stare legendarne modele automobila i žele da ih ponekad voze i kojima ni nešto viša cena kakvu će sigurno ti delovi iz malih serija imati, ne bi smetala. Ja se, recimo, sve češće razmišljam da negde nađem par omiljenih modela koje sam vozio u prošlosti, dok još ima očuvanih, lepo ih sredim i držim negde da se ponekad provozam, nisam još podlegao tom iskušenju, to je jedna od onih stvari koje zahtevaju vreme, ali nije nemoguće da podlegnem :) Uostalom, danas i nije big deal da se preprogramira par robota da urade par manjih serija :)

Molder

pre 7 godina

@velislav glavas
Na svaku vest o nemcima jave se likovi poput tebe koji velicaju japansku copy paste auto industriju,tvrdnjom kako je ucenik nadmasio ucitelja...U kojim to crtanim filmovima su ti tvoji japanski modeli najprodavaniji u klasama zivota ti,u evropi ih ima smesnim procentima ali zato u Dzibutiju i slicnim drzavama razbijaju...Sine,pogledaj ko su 10 najstarijih proizvodjaca automobila u istoriji,koji su sve i napravili i osmislili, zapanjices se da nema nijednog japanca,sve sto znaju uzeli su od evropljana i trude se svojim glupim specificnostima da ih prevazidju...I ja sam nekad trenirao fudbal,ali nisam nikad bio Bekenbauer...

pijani jazavac

pre 7 godina

dobro to radi nissan,secam se,sad vec ima i godina kad su otkupili i kompletno restaurirali jedno 200 komada 240Z uglavnom za usa trziste

mrsivoje

pre 7 godina

@Velislav glavaš
To Velisave moze da boli samo proizvođača,svaki vlasnik koji prodajne rezultate auto marke koju vozi smatra licnim uspehom ili neuspehom treba da ide na posmatranje jer je idiot ! Druga stvar ti tvoji prodajni rezultati su za svet van Evrope,ovde su samo statističke greške sto naravno isto moze lako da se proveri !

Beogradjanin

pre 7 godina

@ (Molder, 2. decembar 2018 13:50)

Za početak, pogon na četiri točka nije isto što i upravljanje na 4 točka. Pročitaj o tom sistemu na internetu pa ćeš saznati. Nissan je jedan od prvih proizvođača koji je taj sistem imao još 60 ih godina, dok ga danas koriste BMW, Porsche, Audi, Renault i mnogi drugi.
Drugo, koji je to serijski automobil na vodonik Mercedesov i BMW-ov, koga si mogao da kupiš standardno (bez ikakvih posebnih uslova), sa pravom autonomijom (400 km)? Upravo to što je Toyota uspela da reši sve probleme tog tipa pogona (veliki broj patenata) i da omoguće sve to po prihvatljivoj ceni jeste veliki uspeh. Koji su to serijski hibridni automobili koga su nudili evropski proizvođači?
Taj čuveni Audi quattro je osvojio samo 2 titule u WRC-u npr dok Subaru Impreza ima 3 titule, Mitsubishi Lancer EVO - 4, Toyota Celica 3. Ali naravno, ti to prećutiš ili pojma nemaš. To uopšte ne znači da Audi quattro nije legendaran, nego da ni japanci nisu krševi ili interesantni pokušaji, kako ih ti nazivaš.
Ja uopšte ne pokušavam da kašem da su japanci bolji od evropljana generalno, bio bih lud kad bi to rekao. Da li su neki japanski modeli bolji od konkurentskih evropskih? Svakako! Da li ima boljih evropskih? Naravno! Vozim i evropski i japanski automobil i svaki ima svoje prednosti i mane. Ništa se ne može generalizovati već se mora porediti model sa modelom, odnos cena/kvalitet, cena/performanse itd. Ti samo imaš patološku mržnju prema japancima i uopšte nisi objektivan.

Beogradjanin

pre 7 godina

@ (Molder, 2. decembar 2018 09:54)

Prvi serisjki auto na hibridni pogon (Honda, Toyota Prius 90 ih godina), tehnologija koju sada svi kopiraju? Prvi serisjki auto na vodonik (Toyota Mirai) gde su uspeli da reše mnogobrojne probleme koje su svi imali (ogorman broj patenata koje su omogućili svima da ih besplatno koriste)?
Da ne pričamo o sitnicama kao što su npr. debitovanje LED farova kod Lexusa LS, automatskog menjača sa 10 stepeni prenosa (takođe kod Lexusa itd.).
Niko i ne kaže da su oni najstariji već koliko su napredovali. Što reče Džeremi Klarkson, Britanci su mislili da je normalno da se kola kvare jer bar 1 od preko 1000 delova mora da se pokvari, dok nisu došla japanska vozila. Ako bi gledali po starosti, retko ko bi mogao da nadmaši Peugeot a ovde u Srbiji ga svi pljuju.
Pogledajmo recimo ovaj Nissan. Još tada upravljanje na sva 4 točka! U serijskom automobilu! Twin turbo sa skoro 300 ks serisjki (što neko reče, ovi motori kao i Suprini se bez ikakvih problema i većih kvarova modifikuju i na preko 600 ks što svi širom sveta znaju). Mitsubishi Lancer (čiji je recimo EVO X bio jedan od, ako ne i prvi koji je imao 2.0 motor sa preko 400 ks, daleko pre A klase AMG za koju mnogi misle da je ona prva), Subaru Impreze, Honde, Toyota Supra itd. Ima ih još gomilu da ih ne nabrajamo. Terenci koji prolaze svuda a ne kvare se (zbog čega se i prodaju najviše u zemljama sa najsurovijim uslovima) itd. Nije znanje samo napraviti nešto već da to nešto radi u svim uslovima.

Uros

pre 7 godina

Imam 17 godina i moj san je da imam ovakvu neku prelepu japansku mašinu Nissan Skyline GTR R32 ili legendarnu Toyotu Sprinter Trueno GT Apex (AE86) koju je vozio čuveni kralj drifta, Keiichi Tsuchiya.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

@Molder, 1. decembar 2018 21:06
Hm, da vidimo...
Mazda MX-5 Miata (evidentan uticaj Lotus Elana doduše, ali hej), zatim RX-8 istog proizvođača, Honda Clarity (koja je BTW znatno bolje rešenje i od onih izvikanih električnih automobila marke koja deli ime podjednako izvikanog američkog inovatora podrijetlom iz Like), čitav niz automobila kompanije nekada znane i kao Fuji Heavy Industries, od kojih je većini ljudi svakako najpoznatiji model po imenu Impreza...
Ima toga još.

Molder

pre 7 godina

@Strawdog
Prvo Zastava nikad nije proizvela "svoje" vozilo vec je kupila licencu za proizvodnju verzije fiata 600.
A porediti radionice kao Zastava sa gigantima u auto industriji je bezvezno,nekulturno...
To su mozda za tebe "stigli i prestigli" evropske proizvodjace,i par njihovih dilera ovde,za nekog ko poznaje stvari na to ce se samo grohotom nasmejati...Jednu stvar da su inovirali u auto industriji,jedan auto da je bolji od evropskih u klasi navedi,ako uspes da ubedis nekog jos osim sebe,probaj...

Dule

pre 7 godina

Auu da mi je znati kakve ce cjene biti. Prije 8 godina u Sidneji drug imao R34 GTR V Spec i neko ga udari od pozadi na semaforu, manji udarac.
Original zadnji diffuser u Nisanu $12,000.

rog

pre 7 godina

Prvo Zastava nikad nije proizvela "svoje" vozilo vec je kupila licencu za proizvodnju verzije fiata 600. 
A porediti radionice kao Zastava sa gigantima u auto industriji je bezvezno,nekulturno... 
To su mozda za tebe "stigli i prestigli" evropske proizvodjace,i par njihovih dilera ovde,za nekog ko poznaje stvari na to ce se samo grohotom nasmejati...Jednu stvar da su inovirali u auto industriji,jedan auto da je bolji od evropskih u klasi navedi,ako uspes da ubedis nekog jos osim sebe,probaj...
(Molder, 01. decembar 2018 21:06)

Toyota je izmislila sistem industrijske proizvodnje koju danas skoro svi proizvodjaci u automobilskoj industriji koriste. Sistem JIT (Just in time) i Kanban su toliko popularni da ga danas vecina kompanija koristi za razvoj softvera, ne (samo) za automobile vec generalno softver za racunare. Pitaj bilo koga ko radi u IT-u sta je Kanban i znace.
To da li je neki Evropski automobil bolji od Japanskog u klasi je nemoguce lako kvantifikovati pa je podlozan teren za decije prepirke.

Ali ako pogledas iz ugla prosecnog kupca, Japanske marke itekako imaju sta da ponude za novce sto prodaja i u Evropi dokazuje. Meni je samo zao sto Lexus i slicne premium marke nisu bas zastupljene u Evropi i sto je uvozna taksa previsoka da bi bili konkurentni.

Draško Maksimović

pre 7 godina

@Molder

Upravljanje na sva četiri točka nema veze za pogonom na sva četiri točka. Jasno je da smo mi ovde dosta izopšteni od ostatka sveta, jer iako je ukus evropskih kupaca je dobar, samo tržište je prilično zatvoreno.

Molder

pre 7 godina

@Beogradjanin
E prijatelju,automobile na struju i vodonik imali su i Mercedes i Bmw jos 70-ih godina proslog veka,jednostavno im nije bilo isplativo da ih komercijalno prodaju,zar stvarno mislis da je Tojota to prva napravila!?Hela,Filips,Osram nisu imali to sto pricas!?A tek pogon na sva 4 tocka,pa jesi li cuo za Audi kvatro koji je bio cudo svog vremena kada se pojavio!Nisan nema niti je imao ni dostavno vozilo za reli.Amg i Alpine su izmislili tjuning za budzene japanske aute,a tek terenci protiv legendarnog Defendera,Jeep-a,G klase...Do sutra da nabrajam,japanske pokusaje treba ponekad gledati sa simpatijom i nista vise...

Molder

pre 7 godina

@low key
Miata?Pa to je engleski fazon koji su oni patentirali 60-ih godina proslog veka sa svojim trijumfima,morisima,morganima,lotusima i sl,opet ukradena ideja...Rx-8!?Tezak promasaj,generalka svakih 50000 km,mizerna prodaja i pozicija,ne postoji nesto sto su sami prvi napravili i odredili...

Molder

pre 7 godina

@velislav glavas
Na svaku vest o nemcima jave se likovi poput tebe koji velicaju japansku copy paste auto industriju,tvrdnjom kako je ucenik nadmasio ucitelja...U kojim to crtanim filmovima su ti tvoji japanski modeli najprodavaniji u klasama zivota ti,u evropi ih ima smesnim procentima ali zato u Dzibutiju i slicnim drzavama razbijaju...Sine,pogledaj ko su 10 najstarijih proizvodjaca automobila u istoriji,koji su sve i napravili i osmislili, zapanjices se da nema nijednog japanca,sve sto znaju uzeli su od evropljana i trude se svojim glupim specificnostima da ih prevazidju...I ja sam nekad trenirao fudbal,ali nisam nikad bio Bekenbauer...

velislav glavas

pre 7 godina

Ako nema moldera, tu je islander ili se pojavi neki novi pseudonim boki da kaze jer on jelte zna. Meni je zao ovakvih ljudi, nemate pametnija posla nego da izmisljate gluposti. Pisu kako prius trosi 7.5 litara, toliko trosi rav4 hibrid sa 2.5 motorom od 200 konja, prius tesko ume preko 4. Kako tojotin sense sistem ne radi jer je zaprljana soferka. Na svaku vest o japancima se pojavi lik koji o objektivnim prednistima u odnosu na ostatak sveta pise kao o manama, jer jelte on vozi taj auto pa zna. Nije to slucaj samo za japance, vec za sve sto nije nemacko. Na vestima o nemcima se uvek pojavi neki batica koji tvrdi da je sa oni 1.2 iz fabije presao 800.000 km... tuga i plac! Ljudi po svim svetskim standardima su japanci po kvalitetu i inovativnosti ispred svih, nisu nasminkani i ne izgledaju mozda tako lepo kao nemci ali su u svim kategorijama kvalitetniji. Ne drze za dzabe prodajne rekorde u skoro svim kategorijama. Najprodavaniji terenac lendkruzer, najprodavaniji suv crv, najprodavaniji krosover hrv, najprodavanija kompaktna limuzina korola, najprodavaniji hecbek sivik i tako dalje i tako dalje. Nemaca nema ni na mapi, pa izgleda da to boli...

Molder

pre 7 godina

@Beogradjanin
E prijatelju,automobile na struju i vodonik imali su i Mercedes i Bmw jos 70-ih godina proslog veka,jednostavno im nije bilo isplativo da ih komercijalno prodaju,zar stvarno mislis da je Tojota to prva napravila!?Hela,Filips,Osram nisu imali to sto pricas!?A tek pogon na sva 4 tocka,pa jesi li cuo za Audi kvatro koji je bio cudo svog vremena kada se pojavio!Nisan nema niti je imao ni dostavno vozilo za reli.Amg i Alpine su izmislili tjuning za budzene japanske aute,a tek terenci protiv legendarnog Defendera,Jeep-a,G klase...Do sutra da nabrajam,japanske pokusaje treba ponekad gledati sa simpatijom i nista vise...

Molder

pre 7 godina

@Strawdog
Prvo Zastava nikad nije proizvela "svoje" vozilo vec je kupila licencu za proizvodnju verzije fiata 600.
A porediti radionice kao Zastava sa gigantima u auto industriji je bezvezno,nekulturno...
To su mozda za tebe "stigli i prestigli" evropske proizvodjace,i par njihovih dilera ovde,za nekog ko poznaje stvari na to ce se samo grohotom nasmejati...Jednu stvar da su inovirali u auto industriji,jedan auto da je bolji od evropskih u klasi navedi,ako uspes da ubedis nekog jos osim sebe,probaj...

Molder

pre 7 godina

@low key
Miata?Pa to je engleski fazon koji su oni patentirali 60-ih godina proslog veka sa svojim trijumfima,morisima,morganima,lotusima i sl,opet ukradena ideja...Rx-8!?Tezak promasaj,generalka svakih 50000 km,mizerna prodaja i pozicija,ne postoji nesto sto su sami prvi napravili i odredili...

Papageno

pre 7 godina

Ovo malo ko radi i vrlo je fer od Nissana, ali verujem da će za koju godinu pokrenuti debatu među kolekcionarima: da li se ovakav deo može smatrati originalnim delom i da li je vozilo u koje su ugrađeni ovakvi delovi i dalje originalno vozilo?

Neki će reći to nije originalan deo jer je napravljen znatno posle prestanka izrade modela. Ali drugi će reći jeste originalan jer ga je napravio originalni proizvođač.

To će verovatno zavisiti od toga zašto neko sada kupuje jedan do ovih modela. Ako ga ja kupuje za kolekciju, onda sve moralo biti 100% originalno i iz svog vremena. Ali ako ga kupuje isključivo za vožnju i uživanje, onda bi mu najvažnije bilo da sve radi kako treba i sasvim je svejedno od kad su delovi.

EU Citizen

pre 7 godina

To bi trebalo da rade svi ozbiljni proizvođači, ima sve više ljudi koji skupljaju stare legendarne modele automobila i žele da ih ponekad voze i kojima ni nešto viša cena kakvu će sigurno ti delovi iz malih serija imati, ne bi smetala. Ja se, recimo, sve češće razmišljam da negde nađem par omiljenih modela koje sam vozio u prošlosti, dok još ima očuvanih, lepo ih sredim i držim negde da se ponekad provozam, nisam još podlegao tom iskušenju, to je jedna od onih stvari koje zahtevaju vreme, ali nije nemoguće da podlegnem :) Uostalom, danas i nije big deal da se preprogramira par robota da urade par manjih serija :)

mrsivoje

pre 7 godina

@Velislav glavaš
To Velisave moze da boli samo proizvođača,svaki vlasnik koji prodajne rezultate auto marke koju vozi smatra licnim uspehom ili neuspehom treba da ide na posmatranje jer je idiot ! Druga stvar ti tvoji prodajni rezultati su za svet van Evrope,ovde su samo statističke greške sto naravno isto moze lako da se proveri !

zz

pre 7 godina

japanac je pravio,pravi,pravice i dalje najbolje sportske automobile na svetu...Nisan samo nastavlja tu tradiciju sa novim GTR-om...

ko se seca Lancera EVO,Impreze....zna o cemu pricam...

a tu je i Honda sa type R,Acurom...

pa toyota Supra...

japanci su doktori i svi jos moraju mnogo da uce kako napraviti sportski auto PERORMANCE PERR DOLLAR!i kako napraviti ulicnog trkaca...kraj svake price!

kole

pre 7 godina

@ papageno
Ako je u auto ugradjen klip, ventil ili blatobran proizveden u maticnoj fabrici, dodji ti pa dokazi da nije originalni. Nije ovo Bugati iz 1932 pa da se ide dotle, (cena im ide od 20-50.000 evra). Inace ovi Nisanovi modeli se nikad nisu izvozili van Japana, a u Evropu su ih samostalno uvozili Britanci jer im odgovara zbog volana na desnoj strani i velikih mogucnosti za tjuniranje. Njihovi motori sa lakocom podnose snagu od preko 600 ks sto vecina evropskih proizvodjaca nikad nije umela da proizvede, osim u specijalnim edicijama; AMG, Alpina, M, ili kod Audija S odeljenje...

Strawdog

pre 7 godina

Znate šta je fascinantno što se tiče Japanske auto - industrije? Podatak da je "Zastava" iz Kragujevca iste godine, par meseci ranije pre kompletne Japanske auto - industrije, proizvela svoje prvo vozilo. E, sada, ako ćemo da sledimo logiku pojedinih komentatora vezano za ovu vest, onda je "Zastava" inovativnija, starija i temeljnija od cele Japanske auto - industrije. Japanci nemaju tradiciju kao Ford, Alfa, Lancia, Auto - Union, VW, Mercedes....ali su zato u nepunih 70. godina svog trajanja stigli i prestigli većinu marki automobila koje su postavile temelje auto industrije.

Nemanja

pre 7 godina

I onda se javi Molder na komentarima da prica kako japanci ne znaju da naprave turbo motor, kako ne znaju da naprave dobar automobil vec komfekciju sa zastarelom tehnologijom... A oni pre 30 godina imali twin-turbo modele, turbo Vankel itd. Ovaj Nissan, Toyota Supra, Mazda Rx 7, Subaruovi WRX modeli, Mitsubishi itd.
To se desi kad nemas pojma o necemu sto komentarises.

Fert 14

pre 7 godina

Nisan skroz dobro odradio i aktuelni GTR. Nisu mi jasni ovi drugi Japanci što uzimaju motor od nemaca, i to ne za bilo koji auto. Što je u koroli bio BMW dizel nekako i da svarim ali za Supru uzimati nešto van ostrva mi je jeres. Da se razumemo na egzotičnim modelima i nije neka zarada, nego se prave zbog tradicije i dizanja ugleda brenda. I onda se pokakis na tradiciju.

Brdjanin

pre 7 godina

Dva puta sam uspeo da vidim R34 uzivo i to oba puta kada je Gumball 3000 prolazio kroz Beograd.
VUDIVO od mašine...lopatice turbine od titanijuma, pogon i skretanje na sva cetiri tocka.
I sto je neko dole napisao, Japanci su kidali 90 tih i pocetkom milenijuma sa sportskim modelima.
A gledaj ih sad 😭

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

@Molder, 1. decembar 2018 21:06
Hm, da vidimo...
Mazda MX-5 Miata (evidentan uticaj Lotus Elana doduše, ali hej), zatim RX-8 istog proizvođača, Honda Clarity (koja je BTW znatno bolje rešenje i od onih izvikanih električnih automobila marke koja deli ime podjednako izvikanog američkog inovatora podrijetlom iz Like), čitav niz automobila kompanije nekada znane i kao Fuji Heavy Industries, od kojih je većini ljudi svakako najpoznatiji model po imenu Impreza...
Ima toga još.

Low Key Lyesmith

pre 7 godina

To! Ali bi daleko bbolje bilo da ponovo pokrenu proizvodnju ovog modela. Iskreno, Skyline i R32 GT-R i R33 GT-R (modeli proizvedeni do 1996.) i dan-danas em izgledaju sjajnu, em su mehanički više nego dobri. Trebalo bi samo tweakovati motore tako da budu kompatibilni s najnovijim propisima o zaštiti životne sredine, možda malo modifikovati menajče, ECU i slično. Ali to bi, bar za njih, trebao biti lak posao.

Dule

pre 7 godina

Auu da mi je znati kakve ce cjene biti. Prije 8 godina u Sidneji drug imao R34 GTR V Spec i neko ga udari od pozadi na semaforu, manji udarac.
Original zadnji diffuser u Nisanu $12,000.

Beogradjanin

pre 7 godina

@ (Molder, 2. decembar 2018 09:54)

Prvi serisjki auto na hibridni pogon (Honda, Toyota Prius 90 ih godina), tehnologija koju sada svi kopiraju? Prvi serisjki auto na vodonik (Toyota Mirai) gde su uspeli da reše mnogobrojne probleme koje su svi imali (ogorman broj patenata koje su omogućili svima da ih besplatno koriste)?
Da ne pričamo o sitnicama kao što su npr. debitovanje LED farova kod Lexusa LS, automatskog menjača sa 10 stepeni prenosa (takođe kod Lexusa itd.).
Niko i ne kaže da su oni najstariji već koliko su napredovali. Što reče Džeremi Klarkson, Britanci su mislili da je normalno da se kola kvare jer bar 1 od preko 1000 delova mora da se pokvari, dok nisu došla japanska vozila. Ako bi gledali po starosti, retko ko bi mogao da nadmaši Peugeot a ovde u Srbiji ga svi pljuju.
Pogledajmo recimo ovaj Nissan. Još tada upravljanje na sva 4 točka! U serijskom automobilu! Twin turbo sa skoro 300 ks serisjki (što neko reče, ovi motori kao i Suprini se bez ikakvih problema i većih kvarova modifikuju i na preko 600 ks što svi širom sveta znaju). Mitsubishi Lancer (čiji je recimo EVO X bio jedan od, ako ne i prvi koji je imao 2.0 motor sa preko 400 ks, daleko pre A klase AMG za koju mnogi misle da je ona prva), Subaru Impreze, Honde, Toyota Supra itd. Ima ih još gomilu da ih ne nabrajamo. Terenci koji prolaze svuda a ne kvare se (zbog čega se i prodaju najviše u zemljama sa najsurovijim uslovima) itd. Nije znanje samo napraviti nešto već da to nešto radi u svim uslovima.

rog

pre 7 godina

Prvo Zastava nikad nije proizvela "svoje" vozilo vec je kupila licencu za proizvodnju verzije fiata 600. 
A porediti radionice kao Zastava sa gigantima u auto industriji je bezvezno,nekulturno... 
To su mozda za tebe "stigli i prestigli" evropske proizvodjace,i par njihovih dilera ovde,za nekog ko poznaje stvari na to ce se samo grohotom nasmejati...Jednu stvar da su inovirali u auto industriji,jedan auto da je bolji od evropskih u klasi navedi,ako uspes da ubedis nekog jos osim sebe,probaj...
(Molder, 01. decembar 2018 21:06)

Toyota je izmislila sistem industrijske proizvodnje koju danas skoro svi proizvodjaci u automobilskoj industriji koriste. Sistem JIT (Just in time) i Kanban su toliko popularni da ga danas vecina kompanija koristi za razvoj softvera, ne (samo) za automobile vec generalno softver za racunare. Pitaj bilo koga ko radi u IT-u sta je Kanban i znace.
To da li je neki Evropski automobil bolji od Japanskog u klasi je nemoguce lako kvantifikovati pa je podlozan teren za decije prepirke.

Ali ako pogledas iz ugla prosecnog kupca, Japanske marke itekako imaju sta da ponude za novce sto prodaja i u Evropi dokazuje. Meni je samo zao sto Lexus i slicne premium marke nisu bas zastupljene u Evropi i sto je uvozna taksa previsoka da bi bili konkurentni.

YIFY

pre 7 godina

Skyline je legenda koju je svako ko je volio sportsku voznju sanjao da jednom posjeduje, a ja ga jos na zalost moju nisam ni uzivo vidio. :-(

Papageno

pre 7 godina

@ papageno
Ako je u auto ugradjen klip, ventil ili blatobran proizveden u maticnoj fabrici, dodji ti pa dokazi da nije originalni. Nije ovo Bugati iz 1932 pa da se ide dotle, (cena im ide od 20-50.000 evra).
(kole, 1. decembar 2018 13:54)

Slažem se, ali vidi, u svetu pravih kolekcionara i ljubitelja postoji nešto što se zove "poštenje". U tom svetu ljudi čuvaju svu orginalnu dokumentaciju, za svaki makar i najmanji ugrađeni deo jer je čak i dokumentacija deo auta jer priča njegovu priču.

Kad takvi ljudi međusobno kupuju/prodaju, niko ništa ne krije, niko ne želi da prevari nikoga, niti da od kolege kolekcionara neopravdano zaradi više novca nego što nešto objektivno vredi. Ionako niko nije u tome zbog novca. Zato kad kolekcionar kupi nešto od kolekcionara, posle transakcije to često više nisu samo kolekcionari nego prijatelji.

Znam da su ovakve stvari mnogima u Srbiji potpuno nerazumljive jer pojam "poštenje" u Srbiji je nešto s jedne strane veoma maglovito i neodređeno, a s druge strane, i veoma rastegljivo i prilagodljivo situaciji.

Beogradjanin

pre 7 godina

@ (Molder, 2. decembar 2018 13:50)

Za početak, pogon na četiri točka nije isto što i upravljanje na 4 točka. Pročitaj o tom sistemu na internetu pa ćeš saznati. Nissan je jedan od prvih proizvođača koji je taj sistem imao još 60 ih godina, dok ga danas koriste BMW, Porsche, Audi, Renault i mnogi drugi.
Drugo, koji je to serijski automobil na vodonik Mercedesov i BMW-ov, koga si mogao da kupiš standardno (bez ikakvih posebnih uslova), sa pravom autonomijom (400 km)? Upravo to što je Toyota uspela da reši sve probleme tog tipa pogona (veliki broj patenata) i da omoguće sve to po prihvatljivoj ceni jeste veliki uspeh. Koji su to serijski hibridni automobili koga su nudili evropski proizvođači?
Taj čuveni Audi quattro je osvojio samo 2 titule u WRC-u npr dok Subaru Impreza ima 3 titule, Mitsubishi Lancer EVO - 4, Toyota Celica 3. Ali naravno, ti to prećutiš ili pojma nemaš. To uopšte ne znači da Audi quattro nije legendaran, nego da ni japanci nisu krševi ili interesantni pokušaji, kako ih ti nazivaš.
Ja uopšte ne pokušavam da kašem da su japanci bolji od evropljana generalno, bio bih lud kad bi to rekao. Da li su neki japanski modeli bolji od konkurentskih evropskih? Svakako! Da li ima boljih evropskih? Naravno! Vozim i evropski i japanski automobil i svaki ima svoje prednosti i mane. Ništa se ne može generalizovati već se mora porediti model sa modelom, odnos cena/kvalitet, cena/performanse itd. Ti samo imaš patološku mržnju prema japancima i uopšte nisi objektivan.

pijani jazavac

pre 7 godina

dobro to radi nissan,secam se,sad vec ima i godina kad su otkupili i kompletno restaurirali jedno 200 komada 240Z uglavnom za usa trziste

Uros

pre 7 godina

Imam 17 godina i moj san je da imam ovakvu neku prelepu japansku mašinu Nissan Skyline GTR R32 ili legendarnu Toyotu Sprinter Trueno GT Apex (AE86) koju je vozio čuveni kralj drifta, Keiichi Tsuchiya.

Draško Maksimović

pre 7 godina

@Molder

Upravljanje na sva četiri točka nema veze za pogonom na sva četiri točka. Jasno je da smo mi ovde dosta izopšteni od ostatka sveta, jer iako je ukus evropskih kupaca je dobar, samo tržište je prilično zatvoreno.

Hehe

pre 7 godina

Bio je u centru BG-a jedan R33 cini mi se, parking unutar zgrade, sakriven ispod cirade. A ja bih jedan fabricki R34, nista vise od toga, samo volan sa leve strane.

upoznat s problemom

pre 7 godina

Ovde u Sidneju svaki 5ti auto je Skyline ili GTR... Pa Subaru, Infiniti itd... Uglavnom ih voze muškarci do 35 godina jer za te pare nema boljeg i zabavnijeg sportskog auta a npr Skyline je moguće modifikovati do 1000 konja s delovima s oglasa i malo znanja. Upravo to je razlog što je zabranjen u USA i par drugih zemalja. Običan Skyline je ok ali zabava i pojačanje performansi koje dobijete običnom zamenom delova je priceless... Zato ih toliko vole u Australiji. Nemce kupuju babe i dede i oni koji misle da je to neki status simbol. Ja lično vozim V8 Ford i Holden jer su domaći i jeftini i imaju V8 radost i 350 konja. Za re pare mogu uzmem pola Golfa. Ranije sam vozio STI I Nissan 180sx jer su odnos snage i cene sjajni ovde pa onda retki biser kao ovi gore kojih nema kod nas nažalost... Mitsubishi 380...300 konja prednja vuca... Kad prokliza uvek se zapitam kako je to legalan putnički auto. I onda Nissan Silvia... Auto za drift, bolest na točkovima.... I sve su to kola rođaci od oko 300 konja i koštaju kao Fiat stilo... Žalosno je šta se prodaje kod nas i za koje pare. Ovde sam pogledao što se tiče automobila. Da sumiram... Ovo sto je Nissan uradio je pravi potez jer samo ovde u AU će im se isplatiti jer je fan klub tih kola neiscrpan.
Seljadin.