Ponedeljak, 29.10.2018.

07:05

Srušio se avion sa 189 putnika i članova posade VIDEO

Avion kompanije Lajon er iz Indonezije sa 189 putnika i članova posade srušio se pošto je prethodno poleteo iz Džakarte, prenose svetski mediji.

Izvor: B92

Srušio se avion sa 189 putnika i èlanova posade VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Milosav

pre 5 godina

Velika tragedija, nov avion, iskusni piloti, sta moze da bude?
Prvi put sam seo u avion davne 1986. u JAT-ov DC10 na putu do Toronta.
Uopste me nije bilo strah, od tada letim barem desetak puta godisnje nekada i mnogo vise vecinom u Severnoj Americi i dva puta preko okeana do BG. Nekoliko sam puta imao osobe pored sebe koje su pocele da panice tokom turbulencije pa sam mora da ih smirujem kao nije to nista, proci ce brzo i tako to. Neki ljudi jednostavno imaju strah ili tremu ok letenja, pre dve nedelje na letu do Ciriha sa Air Canadom sedela je pored mene devojka koja je putovala za Indiju. Bila je toliko nervozna i popila je cetir piva pa najzad zaspala i smirila se spavala je do Ciriha. Kaze ovako moram inace nema sanse da ne panicim. Inace u Cirihu magla kao testo gusta zemlju smo videli kada je dotakao pistu, neverovatno.

Don Giovanni

pre 5 godina

@nocountryforoldman

Ako si stvarno profesionalni vozač na moto-trkama, onda tvoj strah od aviona nekome sa strane izgleda potpuno iracionalan. Jer sa ili bez statistika, ti neuporedivo više rizikuješ život na trkačkoj stazi, nego u avionu!

Pretpostavljam da tebi izgleda suprotno zato što na motoru imaš osećaj da je sve 100% pod tvojom kontrolom i da ako nešto krene naopako, ti ćeš intervenisati i rešiti problem, dok u avionu imaš osećaj da si samo deo tereta koji avion prevozi i nemaš baš nikakvog uticaja na dešavanja. Verovatno otud iracionalan strah na koji naravno, imaš puno pravo. Ali nemoj taj svoj subjektivni osećaj tretirati kao objektvnu činjenicu!

Koliko je sve to iracionalno, vidim i po sebi. Ja obožavam da letim avionom, nikad me nije strah i jedna od trajnih žalosti mog života ostaće to što nisam bio u prilici da steknem pilotsku dozvolu za male avione.

Ali s druge strane, ja imam strah od visine! Recimo, izbegavam one staklene panoramske liftove na visokim zgradama, a kad ponekad moram da odem na neki 10-i ili viši sprat, ako sam pored prozora, treba mi prilično vremena da suzbijem taj osećaj nelagodnosti i utisak da dubina hoće da me usisa!

Ništa od toga ne osećam u avionu, bez obzira na visinu. U avionu se osećam opušteno i slobodno, čak i kad prolazi kroz turbulencije i sve se trese. Imam puno poverenje i u veštinu pilota i u kvalitet aviona!

miki

pre 5 godina

Da aviona ima kolko i automobila, boga pitaj kolko bi bilo mrtvih. Tako da je najsigurniji nacin prevoza stoji ali kod mene ne pije vodu! Tragedija je svakako ogromna..
(Milanezzi.., 29. oktobar 2018 11:

Kad bi znao koliko letova ima dnevno bio bi sokiran koliko je aviosaobracaj bezbedan, danas svako vozi kola ali avion ne moze svako da vozi, milione ljudi godisnje pogine u automobilskom saobracaju, a u avio ni blizu 1000 nekad ni 500 ljudi ne nastrada ,osililara iz godine u godinu ali to je ta cifra, u svakom slucaju da nema aviona godisnje bi po nekim procjenama u drumskom saobracaju ginulo na desetine milona ljudi to ti je kao svake godine da je svetsko rat pa ti vidi, hvala bogu na avionima!!!!

ATVD

pre 5 godina

@nocountryforoldman potpuno se slažem sa tvojom izjavom da se danas masovno koristi statistika da bi se ljudima nametnulo mišljenje (primer današnji političari) jer statistikom je moguće manipulisati, ali činjenica je da je avio prevoz najbezbedniji. Nije bila namera nekog da uvredim, već samo da ukažem na pogrešno razmišljanje sa obzirom na činjenice, mada istina je to da strahove i strasti izlaze iz okvira "pogrešnog".

NK

pre 5 godina

avio saobracaj je najbezbedniji, samo je dovoljno reci da u drumskom saobracaju godisnje strada 1,5 milion ljudi, a u avio saobracaju primjera radi u 2016 je poginulo 350 ljudi ili 2017 godine 200 ljudi, ove godine 850 sto jeste veliki broj ,ali ove godine je vec preko milion ljudi izgubilo zivot u drumskom saobracaju, samo je u Srbiji 2016 poginulo 607 ljudi u drumskom saobracaju sto je vise nego u citavom avio saobracaju za 16 i 17 godinu na svetskom nivou!!! Pametnom dosta , inace mjesecno putujem barem 5 puta avionom zbog posla i uzivam ,dok mi duzi drumski put padne uvijek tesko!!!

Realista

pre 5 godina

Nikola,


Mozda ste do Minhena stigli avionom iz Beograda ako ste leteli ukinutim Konkrodom ili Tupoljevim 144. Pa do Splita , Dubrovnika se leti iz Beograda 40 tak i vise minuta. Do Ljubljane treba sat vremena.

Neko123

pre 5 godina

tačno je da manji broj ljudi gine u saobraćajnim nesrećama, ali ja ne mislim da je avion kao mašina mnogo otpornija na kvarove od automobila. Aviona ima mnogo manje nego automobila i 1% kola/autobusa koje dožive kvar je mnogo više nego 1% aviona. Zato manje ljudi i izgine.
(bgd, 29. oktobar 2018 10:26)

Ne, avion je bezbedniji uzimajući i sve to u račun. Naravno da ja sada proizvedem novi vid transporta koji niko ne koristi, ne bih mogao da kažem da je najbezbedniji na svetu baš zbog toga. Znači - po satu prevoza, ili po kilometru pređenom - avion je ubedljivo najbezbedniji. Isto ne mora da znači da su manje kvarljivi of kola (mada verovatno jesu, trebalo bi da mogu da lete i bez jednog motora itd, a ako je može bez motora, točka, ..) već i da se mnogo rigoroznije proveravaju pre svakog leta.. zamisli da se pre svakog puta kolima ili autobusom oni detaljno pregledaju! I uz sve to, ne zavisi od ostalih idiota u saobraćaju koji voze opasno, pijano, ne vide, prolaze kroz crveno itd.

nocountryforoldman

pre 5 godina

@Nikola, avionom je divno leteti. Kažeš letiš avionom samo kad moraš, pogrešan ti je pristup. Mnogo je bezbednije leteti avionom nego ići kolima ili autobusom/vozom... Avion je najbezbednije prevozno sredstvo. Govorim o komercijalnim putničkim avionima, isključujem male trenažere. Pokušaj da promeniš pristup jer ovo je istina da je avion najbezbednije prevozno sredstvo. Više hiljada puta su veće šanse da se nešto desi u kolima nego u avionu. Ko mi ne veruje dovoljno je da uporedi koliko ljudi izgine na godišnjem nivou u kolima, autobusu, vozu, brodu, avionu..., pa će videti da to što se desi par nesreća u toku godine je mizeran broj u odnosu na broj izginulih u drumskom saobraćaju svakog dana. Pozdrav

Sve je to lepo sto si ti na pricao ali ja se slazem sa Nikolom. Danas je trend da ako hoces da nekom nametnes misljenje samo mu gurnes neku statistiku sa papira i kao evo ti dolazi. Upravo zato sto se ljudi vise ne gledaju pod pretpostavkom da smo svi razliciti. Isto zivim u Minhenu i profesionalno se bavim voznjom motora (na trkackim stazama) i mogu ti reci da ne letim avionom sem kad ne moram (takodje kao Nikola). I tako dje ti mogu reci da sam spreman (psihicki) da mi se nesto dogodi u toku voznje motora ili nekog brzog automobila jer znam da cu u srcu imati strast da sam u zivotu radio nesto sto me je ispunjavalo. U avionu ne zelim da zavrsim. Mani se statistike. Sve najbolje i pls gledaj ljude kao individue ne kao materijal za statistiku. Svet ce biti lepsi :)

ing

pre 5 godina

Načelno je uzletanje "test" za avion, a sletanje za pilota.Ali su za nesreću potrebna, najčešće, oba faktora. U ovom slučaju je tehnički problem i najverovatnije neodgovarajuća reakcija pilota.

Milanezzi..

pre 5 godina

Da aviona ima kolko i automobila, boga pitaj kolko bi bilo mrtvih. Tako da je najsigurniji nacin prevoza stoji ali kod mene ne pije vodu! Tragedija je svakako ogromna..

proracun obima lopte

pre 5 godina

@ATdv, nisam siguran da bi taj podatak bio relevantan, ako se uzme koliko putnika putuje drumskim , a koliko vazdusnim u citavom svetu u jedinici vremena. Ako se ta proporcija pokaze da je manje procentualno nesreca u Avio, onda imas pravo. Inace, kao neko ko je pogledao sve dokumentarce i istrage avionskih nesreca, uzimam ne tako retko i s rezervom njihove izvestaje i zakljucke, jer sam dobrim delom uocio neke nelogicnosti, ali nemam pravo da tvrdim ni jedno ni drugo jer i da posedujem sve informacije, opet istina moze biti negde 'tamo'. Skoro je bila istraga o padu aviona gde su po meni softverski inzinjeri Air basa A300, debelo omanuli sa sistemom goo around, ali su tu gresku u eksplotaciji uocili i poslali dopis avio kompanijama, i pogadjajte, uglavnom se Azijske oglusuju da to u svojim flotama izvrse promenu. Uz to dodajmo neadekvatnu obuku pilota i verovatnoca za nesrecu se eksponencijalno uveca.

Vuk

pre 5 godina

Ponovo Lion air polupao nov avion. Ko se seca, 2013. su polupali potpuno nov Boeing 737-800 na sletanju. Tada su srecom svi preziveli.

Jos je rano da se bilo sta kaze, ali meni ovo deluje kao miks tehnickog i ljudskog faktora. Navodno je avion imao problem i na prethodnom letu sa merenjem/pokazivanjem visine i brzine pa je moguce da se na ovom letu odmah posle poletanja javio isti problem.

Dobro

pre 5 godina

Ne da cesto letim, nego prakticno ZIVIM u avionu i zbog posla i privatno.
Vise ni ne mislim i ne razmisljam, nego udjem i izadjem kao u autobus ili voz. Misli su mi vec odavno negde drugde. Ako se desi, desi se.
Zivot mi je prekratak da bih se uzbudjivao zbog toga.
A leteo sam i skalamerijama, pogotovo u Centralnoj/Juznoj Americi i Aziji.
Saucesce porodicama.

Iz zemlje lala, uvek vas,

Nebitno

pre 5 godina

Velika tragedija. Ovde su moguće svi uzroci. I ljudski faktor jer je poznato koliko su loše obučeni piloti iz tog regiona Jugoistočne Azije, druga mogućnost je fabrička greška na avionu, jer je Lion Air sa Malinda Airwaysom prvi kupac ovog tipa aviona, prvi let u svetu je Max 8 imao u maju prošle godine sa upravo ovom avio kompanijom. A treća mogućnost što nije za utehu je nesreća, ali stvarno velika nesreća. Air Serbia je naručila Airbus A320neo što se sada čini kao odlično jer će se po meni verovatno Max 8 vratiti u fabrike na dodatna testiranja.

bgd

pre 5 godina

tačno je da manji broj ljudi gine u saobraćajnim nesrećama, ali ja ne mislim da je avion kao mašina mnogo otpornija na kvarove od automobila. Aviona ima mnogo manje nego automobila i 1% kola/autobusa koje dožive kvar je mnogo više nego 1% aviona. Zato manje ljudi i izgine.

Radoje

pre 5 godina

Bice ovo ljudska greska?A zasto, avion je nov?Pa da bi se zastitila Americka kompanija koja ce umesati svoje prste u istragu
(anonimus, 29. oktobar 2018 08:18)

Nemas pojma koliko je glupo ovo sto si napisao.

Vasojevic - Frankfurt

pre 5 godina

Shvatam Nikolu potpuno, mnogo sam letio u zivotu i kako sam stariji sve se vise plasim.Nikada na tim letovima nisam imao nijedan incident, osim jednom zbog jakog vjetra pri slijetanju i umjesto da sam opusteniji meni je sve teze.
Ne plasim se smrti kao same, ali takvog umiranja definitvo da!

Nikola

pre 5 godina

Za 45 minuta nisi mogao iz Minhena da stignes....
(Oslo, 29. oktobar 2018 09:00)

Imam nekako u glavi da je bilo 45'? Mozda je bilo i nesto duze...sat, sat i po, svejedno...bilo je brzo.

arriba

pre 5 godina

(Nikola, 29. oktobar 2018 08:42)

Daleko rizicniji nacin putovanja sa znatno vecim brojem nesreca u odnosu na broj putnika je putovanje automobilom.

Oslo

pre 5 godina

Lepo je to leteti avionom. Za par sati stignes sa jednog kraja sveta na drugi. Leteo sam 2002 sa Lufthanzom na relaciji Minhen-Beograd. Za 45' smo stigli. S autom se na toj relaciji mrcvarim 10-12 sati, a kad stignem, osecam se k'o prebijen ker. Kazem, lepo je leteti sve dok se nesto ne desi. Kad se desi, onda si mrtav, i to na vrlo dramatican nacin. Kad pomislim da su se ovi ljudi svi od reda podavili u avionu jeza me hvata. Zato letim samo kad moram. 2002 sam morao. Smrtni slucaj u porodici sam imao.
(Nikola, 29. oktobar 2018 08:42)

Za 45 minuta nisi mogao iz Minhena da stignes....

Vasojevic-Frankfurt

pre 5 godina

Shvatam Nikolu potpuno, mnogo sam letio u zivotu i kako sam stariji sve se vise plasim.Nikada na tim letovima nisam imao nijedan incident, osim jednom zbog jakog vjetra pri slijetanju i umjesto da sam opusteniji meni je sve teze.
Ne plasim se smrti kao same, ali takvog umiranja definitvo da!

ATVD

pre 5 godina

@Nikola, avionom je divno leteti. Kažeš letiš avionom samo kad moraš, pogrešan ti je pristup. Mnogo je bezbednije leteti avionom nego ići kolima ili autobusom/vozom... Avion je najbezbednije prevozno sredstvo. Govorim o komercijalnim putničkim avionima, isključujem male trenažere. Pokušaj da promeniš pristup jer ovo je istina da je avion najbezbednije prevozno sredstvo. Više hiljada puta su veće šanse da se nešto desi u kolima nego u avionu. Ko mi ne veruje dovoljno je da uporedi koliko ljudi izgine na godišnjem nivou u kolima, autobusu, vozu, brodu, avionu..., pa će videti da to što se desi par nesreća u toku godine je mizeran broj u odnosu na broj izginulih u drumskom saobraćaju svakog dana. Pozdrav

Lion

pre 5 godina

Leteo sam u Indoneziji ove godine airasia-om jer sam odustao od kupovine karata za Lion air posle uzasnih recenzija na internetu i saveta drugih ljudi da su neorganizovani, bahati, katastrofalni u svakom pogledu tako da je ocigledno neki kvar tehnicke prirode tj. neodrzavanja ili neobucenosti pilota da upravlja avionom.. Ako neko ide na Bali, neka izbegava ovu kompaniju u sitokom luku, jedino Airasia dolazi u obzir.

Gojko

pre 5 godina

@Nikola

Prvo, šanse da pogineš u autu su mnogo veće nego u avionu. Drugo, ljudi se nisu podavili, jer kad letelica teška 80 tona tresne u vodu sa par kilometara visine, smrt je trenutna. Treće i najvažnije, ceo tvoj komentar je potpuno suvišan na vesti koja govori o masovnoj ljudskoj tragediji.

Aleksandar

pre 5 godina

@(anonimus, 29. oktobar 2018 08:18)

Boing se nikada nije libio da prizna greške i uloži poprilične resurse da ih ispravi, nekad su čak i prihvatali da je nešto greška i ako to nije tehnički jer je bilo konfuzno ljudima. Da se razumemo, to ne rade iz dobrote srca svoga već zato što imaju reputaciju koju žele da zadrže, a reputacija je sve u avio biznisu. Zato mogu da se kladim da ako je reč o tehničkom problemu Boing će prvi izaći i reći šta je i odmah izdati servisno uputstvo za sve ostale prodate modele ovog aviona.

E sad, to što je Srbima izgleda nedokučivo da se u profesionalnom svetu zaista priznaju greške jer živi ljudi greše - važno je samo kako se reaguje na greške - to je priča za sebe. Mnogo puta sam čuo ismevanje, recimo, Tojote što izda povlačenje stotina hiljada vozila zbog naknadno utvrđene greške i da to znači da je Tojota nepouzdana jer, zaboga, kako mogu tako da pogreše?! Dočim Zastava to nikada nije uradila, valjda zato što je "Stojadin" bio savršenstvo na četiri točka. Al', ne lezi vraže, ljudi danas mnogo više veruju Tojoti i ako je grešila dok bezgrešne Zastave nigde nema...

Nikola

pre 5 godina

Lepo je to leteti avionom. Za par sati stignes sa jednog kraja sveta na drugi. Leteo sam 2002 sa Lufthanzom na relaciji Minhen-Beograd. Za 45' smo stigli. S autom se na toj relaciji mrcvarim 10-12 sati, a kad stignem, osecam se k'o prebijen ker. Kazem, lepo je leteti sve dok se nesto ne desi. Kad se desi, onda si mrtav, i to na vrlo dramatican nacin. Kad pomislim da su se ovi ljudi svi od reda podavili u avionu jeza me hvata. Zato letim samo kad moram. 2002 sam morao. Smrtni slucaj u porodici sam imao.

vivijen....

pre 5 godina

@Aleksandar 29.10.2018. 07:36
Bomba

Pre nego sto su izgubili kontakt, avion je zatrazio hitno sletanje....

Znaci, nije bomba, neki tehnicki problem je u pitanju....

Mehaničar

pre 5 godina

Nov avion nije isto sto i nov auto. Koliko god je avion nov ima čitav niz procedura koje se poštuju od prvog dana kako bi avion uvek bio 100% ispravan. Dovoljno je propustiti samo jednu proceduru ili imati mehaničara koji ne poznaje do kraja tip letelice i napravi na oko sitnu grešku pa učini avion neispravnim. Ova kompanija nema pravo da leti u EU zbog neverovatnog niza propusta koji su do sada pronadjeni i potpunog necinjenja da se isti isprave. Kompanija je procenila da im je skuplje uvesti regularne procedure nego nastaviti dalji razvoj na azijskom tržištu pre svega. Priča o tome kako će Boeing nešto sakriti je glupost, ali ako se pokaže bilo kakav nedostatak aviona ide prizemljavanje svih postojećih i to je nešto sto se već dešavalo mnogo puta.

Ono

pre 5 godina

Potpuno nov avion. Ako je pilot zatrazio prinudno sletanje znaci da je bio svestan situacije sto navodi na neki ozbiljan kvar na samoj letelici i dobrim delom iskljucuje ljudsku grešku makar na samom letu. Postoje ozbiljni razlozi zašto ova kompanija nema dozvolu da leti u Evropi, a tiče se loše dokumentacije za održavanje, više propusta kod obuke i slični ozbiljni propusti koji ovu kompaniju ne cine bezbednom.

Skodar

pre 5 godina

I opet Indonezija. i posle se pitamo sto je EU zabranila letove njihovih kompanija na teritoriju EU.

Ko gleda Air crash investigatiom na National Geographic, zna da je maltene svaka druga epizoda neki avion iz Indonezije.

Jezivo. Saucesce porodicama.

Aleksandar

pre 5 godina

Užas, teško da će tu biti preživelih. :(

Vrlo je moguće da je reč o nekom tehničkom problemu jer je avion jako mlad (postoji tek nešto više od godinu dana) pa još nisu otklonjene sve bubice, mada je to ujedno i jedan od najduže testiranih aviona pre nego što je ušao u upotrebu tako da...

Skodar

pre 5 godina

I opet Indonezija. i posle se pitamo sto je EU zabranila letove njihovih kompanija na teritoriju EU.

Ko gleda Air crash investigatiom na National Geographic, zna da je maltene svaka druga epizoda neki avion iz Indonezije.

Jezivo. Saucesce porodicama.

Ono

pre 5 godina

Potpuno nov avion. Ako je pilot zatrazio prinudno sletanje znaci da je bio svestan situacije sto navodi na neki ozbiljan kvar na samoj letelici i dobrim delom iskljucuje ljudsku grešku makar na samom letu. Postoje ozbiljni razlozi zašto ova kompanija nema dozvolu da leti u Evropi, a tiče se loše dokumentacije za održavanje, više propusta kod obuke i slični ozbiljni propusti koji ovu kompaniju ne cine bezbednom.

Aleksandar

pre 5 godina

@(anonimus, 29. oktobar 2018 08:18)

Boing se nikada nije libio da prizna greške i uloži poprilične resurse da ih ispravi, nekad su čak i prihvatali da je nešto greška i ako to nije tehnički jer je bilo konfuzno ljudima. Da se razumemo, to ne rade iz dobrote srca svoga već zato što imaju reputaciju koju žele da zadrže, a reputacija je sve u avio biznisu. Zato mogu da se kladim da ako je reč o tehničkom problemu Boing će prvi izaći i reći šta je i odmah izdati servisno uputstvo za sve ostale prodate modele ovog aviona.

E sad, to što je Srbima izgleda nedokučivo da se u profesionalnom svetu zaista priznaju greške jer živi ljudi greše - važno je samo kako se reaguje na greške - to je priča za sebe. Mnogo puta sam čuo ismevanje, recimo, Tojote što izda povlačenje stotina hiljada vozila zbog naknadno utvrđene greške i da to znači da je Tojota nepouzdana jer, zaboga, kako mogu tako da pogreše?! Dočim Zastava to nikada nije uradila, valjda zato što je "Stojadin" bio savršenstvo na četiri točka. Al', ne lezi vraže, ljudi danas mnogo više veruju Tojoti i ako je grešila dok bezgrešne Zastave nigde nema...

Gojko

pre 5 godina

@Nikola

Prvo, šanse da pogineš u autu su mnogo veće nego u avionu. Drugo, ljudi se nisu podavili, jer kad letelica teška 80 tona tresne u vodu sa par kilometara visine, smrt je trenutna. Treće i najvažnije, ceo tvoj komentar je potpuno suvišan na vesti koja govori o masovnoj ljudskoj tragediji.

Aleksandar

pre 5 godina

Užas, teško da će tu biti preživelih. :(

Vrlo je moguće da je reč o nekom tehničkom problemu jer je avion jako mlad (postoji tek nešto više od godinu dana) pa još nisu otklonjene sve bubice, mada je to ujedno i jedan od najduže testiranih aviona pre nego što je ušao u upotrebu tako da...

vivijen....

pre 5 godina

@Aleksandar 29.10.2018. 07:36
Bomba

Pre nego sto su izgubili kontakt, avion je zatrazio hitno sletanje....

Znaci, nije bomba, neki tehnicki problem je u pitanju....

Oslo

pre 5 godina

Lepo je to leteti avionom. Za par sati stignes sa jednog kraja sveta na drugi. Leteo sam 2002 sa Lufthanzom na relaciji Minhen-Beograd. Za 45' smo stigli. S autom se na toj relaciji mrcvarim 10-12 sati, a kad stignem, osecam se k'o prebijen ker. Kazem, lepo je leteti sve dok se nesto ne desi. Kad se desi, onda si mrtav, i to na vrlo dramatican nacin. Kad pomislim da su se ovi ljudi svi od reda podavili u avionu jeza me hvata. Zato letim samo kad moram. 2002 sam morao. Smrtni slucaj u porodici sam imao.
(Nikola, 29. oktobar 2018 08:42)

Za 45 minuta nisi mogao iz Minhena da stignes....

Mehaničar

pre 5 godina

Nov avion nije isto sto i nov auto. Koliko god je avion nov ima čitav niz procedura koje se poštuju od prvog dana kako bi avion uvek bio 100% ispravan. Dovoljno je propustiti samo jednu proceduru ili imati mehaničara koji ne poznaje do kraja tip letelice i napravi na oko sitnu grešku pa učini avion neispravnim. Ova kompanija nema pravo da leti u EU zbog neverovatnog niza propusta koji su do sada pronadjeni i potpunog necinjenja da se isti isprave. Kompanija je procenila da im je skuplje uvesti regularne procedure nego nastaviti dalji razvoj na azijskom tržištu pre svega. Priča o tome kako će Boeing nešto sakriti je glupost, ali ako se pokaže bilo kakav nedostatak aviona ide prizemljavanje svih postojećih i to je nešto sto se već dešavalo mnogo puta.

Lion

pre 5 godina

Leteo sam u Indoneziji ove godine airasia-om jer sam odustao od kupovine karata za Lion air posle uzasnih recenzija na internetu i saveta drugih ljudi da su neorganizovani, bahati, katastrofalni u svakom pogledu tako da je ocigledno neki kvar tehnicke prirode tj. neodrzavanja ili neobucenosti pilota da upravlja avionom.. Ako neko ide na Bali, neka izbegava ovu kompaniju u sitokom luku, jedino Airasia dolazi u obzir.

arriba

pre 5 godina

(Nikola, 29. oktobar 2018 08:42)

Daleko rizicniji nacin putovanja sa znatno vecim brojem nesreca u odnosu na broj putnika je putovanje automobilom.

ATVD

pre 5 godina

@Nikola, avionom je divno leteti. Kažeš letiš avionom samo kad moraš, pogrešan ti je pristup. Mnogo je bezbednije leteti avionom nego ići kolima ili autobusom/vozom... Avion je najbezbednije prevozno sredstvo. Govorim o komercijalnim putničkim avionima, isključujem male trenažere. Pokušaj da promeniš pristup jer ovo je istina da je avion najbezbednije prevozno sredstvo. Više hiljada puta su veće šanse da se nešto desi u kolima nego u avionu. Ko mi ne veruje dovoljno je da uporedi koliko ljudi izgine na godišnjem nivou u kolima, autobusu, vozu, brodu, avionu..., pa će videti da to što se desi par nesreća u toku godine je mizeran broj u odnosu na broj izginulih u drumskom saobraćaju svakog dana. Pozdrav

Radoje

pre 5 godina

Bice ovo ljudska greska?A zasto, avion je nov?Pa da bi se zastitila Americka kompanija koja ce umesati svoje prste u istragu
(anonimus, 29. oktobar 2018 08:18)

Nemas pojma koliko je glupo ovo sto si napisao.

Vasojevic-Frankfurt

pre 5 godina

Shvatam Nikolu potpuno, mnogo sam letio u zivotu i kako sam stariji sve se vise plasim.Nikada na tim letovima nisam imao nijedan incident, osim jednom zbog jakog vjetra pri slijetanju i umjesto da sam opusteniji meni je sve teze.
Ne plasim se smrti kao same, ali takvog umiranja definitvo da!

Nikola

pre 5 godina

Lepo je to leteti avionom. Za par sati stignes sa jednog kraja sveta na drugi. Leteo sam 2002 sa Lufthanzom na relaciji Minhen-Beograd. Za 45' smo stigli. S autom se na toj relaciji mrcvarim 10-12 sati, a kad stignem, osecam se k'o prebijen ker. Kazem, lepo je leteti sve dok se nesto ne desi. Kad se desi, onda si mrtav, i to na vrlo dramatican nacin. Kad pomislim da su se ovi ljudi svi od reda podavili u avionu jeza me hvata. Zato letim samo kad moram. 2002 sam morao. Smrtni slucaj u porodici sam imao.

Dobro

pre 5 godina

Ne da cesto letim, nego prakticno ZIVIM u avionu i zbog posla i privatno.
Vise ni ne mislim i ne razmisljam, nego udjem i izadjem kao u autobus ili voz. Misli su mi vec odavno negde drugde. Ako se desi, desi se.
Zivot mi je prekratak da bih se uzbudjivao zbog toga.
A leteo sam i skalamerijama, pogotovo u Centralnoj/Juznoj Americi i Aziji.
Saucesce porodicama.

Iz zemlje lala, uvek vas,

Nikola

pre 5 godina

Za 45 minuta nisi mogao iz Minhena da stignes....
(Oslo, 29. oktobar 2018 09:00)

Imam nekako u glavi da je bilo 45'? Mozda je bilo i nesto duze...sat, sat i po, svejedno...bilo je brzo.

bgd

pre 5 godina

tačno je da manji broj ljudi gine u saobraćajnim nesrećama, ali ja ne mislim da je avion kao mašina mnogo otpornija na kvarove od automobila. Aviona ima mnogo manje nego automobila i 1% kola/autobusa koje dožive kvar je mnogo više nego 1% aviona. Zato manje ljudi i izgine.

Vuk

pre 5 godina

Ponovo Lion air polupao nov avion. Ko se seca, 2013. su polupali potpuno nov Boeing 737-800 na sletanju. Tada su srecom svi preziveli.

Jos je rano da se bilo sta kaze, ali meni ovo deluje kao miks tehnickog i ljudskog faktora. Navodno je avion imao problem i na prethodnom letu sa merenjem/pokazivanjem visine i brzine pa je moguce da se na ovom letu odmah posle poletanja javio isti problem.

Neko123

pre 5 godina

tačno je da manji broj ljudi gine u saobraćajnim nesrećama, ali ja ne mislim da je avion kao mašina mnogo otpornija na kvarove od automobila. Aviona ima mnogo manje nego automobila i 1% kola/autobusa koje dožive kvar je mnogo više nego 1% aviona. Zato manje ljudi i izgine.
(bgd, 29. oktobar 2018 10:26)

Ne, avion je bezbedniji uzimajući i sve to u račun. Naravno da ja sada proizvedem novi vid transporta koji niko ne koristi, ne bih mogao da kažem da je najbezbedniji na svetu baš zbog toga. Znači - po satu prevoza, ili po kilometru pređenom - avion je ubedljivo najbezbedniji. Isto ne mora da znači da su manje kvarljivi of kola (mada verovatno jesu, trebalo bi da mogu da lete i bez jednog motora itd, a ako je može bez motora, točka, ..) već i da se mnogo rigoroznije proveravaju pre svakog leta.. zamisli da se pre svakog puta kolima ili autobusom oni detaljno pregledaju! I uz sve to, ne zavisi od ostalih idiota u saobraćaju koji voze opasno, pijano, ne vide, prolaze kroz crveno itd.

Nebitno

pre 5 godina

Velika tragedija. Ovde su moguće svi uzroci. I ljudski faktor jer je poznato koliko su loše obučeni piloti iz tog regiona Jugoistočne Azije, druga mogućnost je fabrička greška na avionu, jer je Lion Air sa Malinda Airwaysom prvi kupac ovog tipa aviona, prvi let u svetu je Max 8 imao u maju prošle godine sa upravo ovom avio kompanijom. A treća mogućnost što nije za utehu je nesreća, ali stvarno velika nesreća. Air Serbia je naručila Airbus A320neo što se sada čini kao odlično jer će se po meni verovatno Max 8 vratiti u fabrike na dodatna testiranja.

Realista

pre 5 godina

Nikola,


Mozda ste do Minhena stigli avionom iz Beograda ako ste leteli ukinutim Konkrodom ili Tupoljevim 144. Pa do Splita , Dubrovnika se leti iz Beograda 40 tak i vise minuta. Do Ljubljane treba sat vremena.

Vasojevic - Frankfurt

pre 5 godina

Shvatam Nikolu potpuno, mnogo sam letio u zivotu i kako sam stariji sve se vise plasim.Nikada na tim letovima nisam imao nijedan incident, osim jednom zbog jakog vjetra pri slijetanju i umjesto da sam opusteniji meni je sve teze.
Ne plasim se smrti kao same, ali takvog umiranja definitvo da!

nocountryforoldman

pre 5 godina

@Nikola, avionom je divno leteti. Kažeš letiš avionom samo kad moraš, pogrešan ti je pristup. Mnogo je bezbednije leteti avionom nego ići kolima ili autobusom/vozom... Avion je najbezbednije prevozno sredstvo. Govorim o komercijalnim putničkim avionima, isključujem male trenažere. Pokušaj da promeniš pristup jer ovo je istina da je avion najbezbednije prevozno sredstvo. Više hiljada puta su veće šanse da se nešto desi u kolima nego u avionu. Ko mi ne veruje dovoljno je da uporedi koliko ljudi izgine na godišnjem nivou u kolima, autobusu, vozu, brodu, avionu..., pa će videti da to što se desi par nesreća u toku godine je mizeran broj u odnosu na broj izginulih u drumskom saobraćaju svakog dana. Pozdrav

Sve je to lepo sto si ti na pricao ali ja se slazem sa Nikolom. Danas je trend da ako hoces da nekom nametnes misljenje samo mu gurnes neku statistiku sa papira i kao evo ti dolazi. Upravo zato sto se ljudi vise ne gledaju pod pretpostavkom da smo svi razliciti. Isto zivim u Minhenu i profesionalno se bavim voznjom motora (na trkackim stazama) i mogu ti reci da ne letim avionom sem kad ne moram (takodje kao Nikola). I tako dje ti mogu reci da sam spreman (psihicki) da mi se nesto dogodi u toku voznje motora ili nekog brzog automobila jer znam da cu u srcu imati strast da sam u zivotu radio nesto sto me je ispunjavalo. U avionu ne zelim da zavrsim. Mani se statistike. Sve najbolje i pls gledaj ljude kao individue ne kao materijal za statistiku. Svet ce biti lepsi :)

Milosav

pre 5 godina

Velika tragedija, nov avion, iskusni piloti, sta moze da bude?
Prvi put sam seo u avion davne 1986. u JAT-ov DC10 na putu do Toronta.
Uopste me nije bilo strah, od tada letim barem desetak puta godisnje nekada i mnogo vise vecinom u Severnoj Americi i dva puta preko okeana do BG. Nekoliko sam puta imao osobe pored sebe koje su pocele da panice tokom turbulencije pa sam mora da ih smirujem kao nije to nista, proci ce brzo i tako to. Neki ljudi jednostavno imaju strah ili tremu ok letenja, pre dve nedelje na letu do Ciriha sa Air Canadom sedela je pored mene devojka koja je putovala za Indiju. Bila je toliko nervozna i popila je cetir piva pa najzad zaspala i smirila se spavala je do Ciriha. Kaze ovako moram inace nema sanse da ne panicim. Inace u Cirihu magla kao testo gusta zemlju smo videli kada je dotakao pistu, neverovatno.

ing

pre 5 godina

Načelno je uzletanje "test" za avion, a sletanje za pilota.Ali su za nesreću potrebna, najčešće, oba faktora. U ovom slučaju je tehnički problem i najverovatnije neodgovarajuća reakcija pilota.

ATVD

pre 5 godina

@nocountryforoldman potpuno se slažem sa tvojom izjavom da se danas masovno koristi statistika da bi se ljudima nametnulo mišljenje (primer današnji političari) jer statistikom je moguće manipulisati, ali činjenica je da je avio prevoz najbezbedniji. Nije bila namera nekog da uvredim, već samo da ukažem na pogrešno razmišljanje sa obzirom na činjenice, mada istina je to da strahove i strasti izlaze iz okvira "pogrešnog".

NK

pre 5 godina

avio saobracaj je najbezbedniji, samo je dovoljno reci da u drumskom saobracaju godisnje strada 1,5 milion ljudi, a u avio saobracaju primjera radi u 2016 je poginulo 350 ljudi ili 2017 godine 200 ljudi, ove godine 850 sto jeste veliki broj ,ali ove godine je vec preko milion ljudi izgubilo zivot u drumskom saobracaju, samo je u Srbiji 2016 poginulo 607 ljudi u drumskom saobracaju sto je vise nego u citavom avio saobracaju za 16 i 17 godinu na svetskom nivou!!! Pametnom dosta , inace mjesecno putujem barem 5 puta avionom zbog posla i uzivam ,dok mi duzi drumski put padne uvijek tesko!!!

proracun obima lopte

pre 5 godina

@ATdv, nisam siguran da bi taj podatak bio relevantan, ako se uzme koliko putnika putuje drumskim , a koliko vazdusnim u citavom svetu u jedinici vremena. Ako se ta proporcija pokaze da je manje procentualno nesreca u Avio, onda imas pravo. Inace, kao neko ko je pogledao sve dokumentarce i istrage avionskih nesreca, uzimam ne tako retko i s rezervom njihove izvestaje i zakljucke, jer sam dobrim delom uocio neke nelogicnosti, ali nemam pravo da tvrdim ni jedno ni drugo jer i da posedujem sve informacije, opet istina moze biti negde 'tamo'. Skoro je bila istraga o padu aviona gde su po meni softverski inzinjeri Air basa A300, debelo omanuli sa sistemom goo around, ali su tu gresku u eksplotaciji uocili i poslali dopis avio kompanijama, i pogadjajte, uglavnom se Azijske oglusuju da to u svojim flotama izvrse promenu. Uz to dodajmo neadekvatnu obuku pilota i verovatnoca za nesrecu se eksponencijalno uveca.

miki

pre 5 godina

Da aviona ima kolko i automobila, boga pitaj kolko bi bilo mrtvih. Tako da je najsigurniji nacin prevoza stoji ali kod mene ne pije vodu! Tragedija je svakako ogromna..
(Milanezzi.., 29. oktobar 2018 11:

Kad bi znao koliko letova ima dnevno bio bi sokiran koliko je aviosaobracaj bezbedan, danas svako vozi kola ali avion ne moze svako da vozi, milione ljudi godisnje pogine u automobilskom saobracaju, a u avio ni blizu 1000 nekad ni 500 ljudi ne nastrada ,osililara iz godine u godinu ali to je ta cifra, u svakom slucaju da nema aviona godisnje bi po nekim procjenama u drumskom saobracaju ginulo na desetine milona ljudi to ti je kao svake godine da je svetsko rat pa ti vidi, hvala bogu na avionima!!!!

Don Giovanni

pre 5 godina

@nocountryforoldman

Ako si stvarno profesionalni vozač na moto-trkama, onda tvoj strah od aviona nekome sa strane izgleda potpuno iracionalan. Jer sa ili bez statistika, ti neuporedivo više rizikuješ život na trkačkoj stazi, nego u avionu!

Pretpostavljam da tebi izgleda suprotno zato što na motoru imaš osećaj da je sve 100% pod tvojom kontrolom i da ako nešto krene naopako, ti ćeš intervenisati i rešiti problem, dok u avionu imaš osećaj da si samo deo tereta koji avion prevozi i nemaš baš nikakvog uticaja na dešavanja. Verovatno otud iracionalan strah na koji naravno, imaš puno pravo. Ali nemoj taj svoj subjektivni osećaj tretirati kao objektvnu činjenicu!

Koliko je sve to iracionalno, vidim i po sebi. Ja obožavam da letim avionom, nikad me nije strah i jedna od trajnih žalosti mog života ostaće to što nisam bio u prilici da steknem pilotsku dozvolu za male avione.

Ali s druge strane, ja imam strah od visine! Recimo, izbegavam one staklene panoramske liftove na visokim zgradama, a kad ponekad moram da odem na neki 10-i ili viši sprat, ako sam pored prozora, treba mi prilično vremena da suzbijem taj osećaj nelagodnosti i utisak da dubina hoće da me usisa!

Ništa od toga ne osećam u avionu, bez obzira na visinu. U avionu se osećam opušteno i slobodno, čak i kad prolazi kroz turbulencije i sve se trese. Imam puno poverenje i u veštinu pilota i u kvalitet aviona!

Milanezzi..

pre 5 godina

Da aviona ima kolko i automobila, boga pitaj kolko bi bilo mrtvih. Tako da je najsigurniji nacin prevoza stoji ali kod mene ne pije vodu! Tragedija je svakako ogromna..

Nikola

pre 5 godina

Lepo je to leteti avionom. Za par sati stignes sa jednog kraja sveta na drugi. Leteo sam 2002 sa Lufthanzom na relaciji Minhen-Beograd. Za 45' smo stigli. S autom se na toj relaciji mrcvarim 10-12 sati, a kad stignem, osecam se k'o prebijen ker. Kazem, lepo je leteti sve dok se nesto ne desi. Kad se desi, onda si mrtav, i to na vrlo dramatican nacin. Kad pomislim da su se ovi ljudi svi od reda podavili u avionu jeza me hvata. Zato letim samo kad moram. 2002 sam morao. Smrtni slucaj u porodici sam imao.

Oslo

pre 5 godina

Lepo je to leteti avionom. Za par sati stignes sa jednog kraja sveta na drugi. Leteo sam 2002 sa Lufthanzom na relaciji Minhen-Beograd. Za 45' smo stigli. S autom se na toj relaciji mrcvarim 10-12 sati, a kad stignem, osecam se k'o prebijen ker. Kazem, lepo je leteti sve dok se nesto ne desi. Kad se desi, onda si mrtav, i to na vrlo dramatican nacin. Kad pomislim da su se ovi ljudi svi od reda podavili u avionu jeza me hvata. Zato letim samo kad moram. 2002 sam morao. Smrtni slucaj u porodici sam imao.
(Nikola, 29. oktobar 2018 08:42)

Za 45 minuta nisi mogao iz Minhena da stignes....

nocountryforoldman

pre 5 godina

@Nikola, avionom je divno leteti. Kažeš letiš avionom samo kad moraš, pogrešan ti je pristup. Mnogo je bezbednije leteti avionom nego ići kolima ili autobusom/vozom... Avion je najbezbednije prevozno sredstvo. Govorim o komercijalnim putničkim avionima, isključujem male trenažere. Pokušaj da promeniš pristup jer ovo je istina da je avion najbezbednije prevozno sredstvo. Više hiljada puta su veće šanse da se nešto desi u kolima nego u avionu. Ko mi ne veruje dovoljno je da uporedi koliko ljudi izgine na godišnjem nivou u kolima, autobusu, vozu, brodu, avionu..., pa će videti da to što se desi par nesreća u toku godine je mizeran broj u odnosu na broj izginulih u drumskom saobraćaju svakog dana. Pozdrav

Sve je to lepo sto si ti na pricao ali ja se slazem sa Nikolom. Danas je trend da ako hoces da nekom nametnes misljenje samo mu gurnes neku statistiku sa papira i kao evo ti dolazi. Upravo zato sto se ljudi vise ne gledaju pod pretpostavkom da smo svi razliciti. Isto zivim u Minhenu i profesionalno se bavim voznjom motora (na trkackim stazama) i mogu ti reci da ne letim avionom sem kad ne moram (takodje kao Nikola). I tako dje ti mogu reci da sam spreman (psihicki) da mi se nesto dogodi u toku voznje motora ili nekog brzog automobila jer znam da cu u srcu imati strast da sam u zivotu radio nesto sto me je ispunjavalo. U avionu ne zelim da zavrsim. Mani se statistike. Sve najbolje i pls gledaj ljude kao individue ne kao materijal za statistiku. Svet ce biti lepsi :)

Gojko

pre 5 godina

@Nikola

Prvo, šanse da pogineš u autu su mnogo veće nego u avionu. Drugo, ljudi se nisu podavili, jer kad letelica teška 80 tona tresne u vodu sa par kilometara visine, smrt je trenutna. Treće i najvažnije, ceo tvoj komentar je potpuno suvišan na vesti koja govori o masovnoj ljudskoj tragediji.

bgd

pre 5 godina

tačno je da manji broj ljudi gine u saobraćajnim nesrećama, ali ja ne mislim da je avion kao mašina mnogo otpornija na kvarove od automobila. Aviona ima mnogo manje nego automobila i 1% kola/autobusa koje dožive kvar je mnogo više nego 1% aviona. Zato manje ljudi i izgine.

ATVD

pre 5 godina

@Nikola, avionom je divno leteti. Kažeš letiš avionom samo kad moraš, pogrešan ti je pristup. Mnogo je bezbednije leteti avionom nego ići kolima ili autobusom/vozom... Avion je najbezbednije prevozno sredstvo. Govorim o komercijalnim putničkim avionima, isključujem male trenažere. Pokušaj da promeniš pristup jer ovo je istina da je avion najbezbednije prevozno sredstvo. Više hiljada puta su veće šanse da se nešto desi u kolima nego u avionu. Ko mi ne veruje dovoljno je da uporedi koliko ljudi izgine na godišnjem nivou u kolima, autobusu, vozu, brodu, avionu..., pa će videti da to što se desi par nesreća u toku godine je mizeran broj u odnosu na broj izginulih u drumskom saobraćaju svakog dana. Pozdrav

arriba

pre 5 godina

(Nikola, 29. oktobar 2018 08:42)

Daleko rizicniji nacin putovanja sa znatno vecim brojem nesreca u odnosu na broj putnika je putovanje automobilom.

Milanezzi..

pre 5 godina

Da aviona ima kolko i automobila, boga pitaj kolko bi bilo mrtvih. Tako da je najsigurniji nacin prevoza stoji ali kod mene ne pije vodu! Tragedija je svakako ogromna..

Aleksandar

pre 5 godina

Užas, teško da će tu biti preživelih. :(

Vrlo je moguće da je reč o nekom tehničkom problemu jer je avion jako mlad (postoji tek nešto više od godinu dana) pa još nisu otklonjene sve bubice, mada je to ujedno i jedan od najduže testiranih aviona pre nego što je ušao u upotrebu tako da...

Skodar

pre 5 godina

I opet Indonezija. i posle se pitamo sto je EU zabranila letove njihovih kompanija na teritoriju EU.

Ko gleda Air crash investigatiom na National Geographic, zna da je maltene svaka druga epizoda neki avion iz Indonezije.

Jezivo. Saucesce porodicama.

Aleksandar

pre 5 godina

@(anonimus, 29. oktobar 2018 08:18)

Boing se nikada nije libio da prizna greške i uloži poprilične resurse da ih ispravi, nekad su čak i prihvatali da je nešto greška i ako to nije tehnički jer je bilo konfuzno ljudima. Da se razumemo, to ne rade iz dobrote srca svoga već zato što imaju reputaciju koju žele da zadrže, a reputacija je sve u avio biznisu. Zato mogu da se kladim da ako je reč o tehničkom problemu Boing će prvi izaći i reći šta je i odmah izdati servisno uputstvo za sve ostale prodate modele ovog aviona.

E sad, to što je Srbima izgleda nedokučivo da se u profesionalnom svetu zaista priznaju greške jer živi ljudi greše - važno je samo kako se reaguje na greške - to je priča za sebe. Mnogo puta sam čuo ismevanje, recimo, Tojote što izda povlačenje stotina hiljada vozila zbog naknadno utvrđene greške i da to znači da je Tojota nepouzdana jer, zaboga, kako mogu tako da pogreše?! Dočim Zastava to nikada nije uradila, valjda zato što je "Stojadin" bio savršenstvo na četiri točka. Al', ne lezi vraže, ljudi danas mnogo više veruju Tojoti i ako je grešila dok bezgrešne Zastave nigde nema...

Radoje

pre 5 godina

Bice ovo ljudska greska?A zasto, avion je nov?Pa da bi se zastitila Americka kompanija koja ce umesati svoje prste u istragu
(anonimus, 29. oktobar 2018 08:18)

Nemas pojma koliko je glupo ovo sto si napisao.

Nebitno

pre 5 godina

Velika tragedija. Ovde su moguće svi uzroci. I ljudski faktor jer je poznato koliko su loše obučeni piloti iz tog regiona Jugoistočne Azije, druga mogućnost je fabrička greška na avionu, jer je Lion Air sa Malinda Airwaysom prvi kupac ovog tipa aviona, prvi let u svetu je Max 8 imao u maju prošle godine sa upravo ovom avio kompanijom. A treća mogućnost što nije za utehu je nesreća, ali stvarno velika nesreća. Air Serbia je naručila Airbus A320neo što se sada čini kao odlično jer će se po meni verovatno Max 8 vratiti u fabrike na dodatna testiranja.

Vasojevic-Frankfurt

pre 5 godina

Shvatam Nikolu potpuno, mnogo sam letio u zivotu i kako sam stariji sve se vise plasim.Nikada na tim letovima nisam imao nijedan incident, osim jednom zbog jakog vjetra pri slijetanju i umjesto da sam opusteniji meni je sve teze.
Ne plasim se smrti kao same, ali takvog umiranja definitvo da!

Ono

pre 5 godina

Potpuno nov avion. Ako je pilot zatrazio prinudno sletanje znaci da je bio svestan situacije sto navodi na neki ozbiljan kvar na samoj letelici i dobrim delom iskljucuje ljudsku grešku makar na samom letu. Postoje ozbiljni razlozi zašto ova kompanija nema dozvolu da leti u Evropi, a tiče se loše dokumentacije za održavanje, više propusta kod obuke i slični ozbiljni propusti koji ovu kompaniju ne cine bezbednom.

proracun obima lopte

pre 5 godina

@ATdv, nisam siguran da bi taj podatak bio relevantan, ako se uzme koliko putnika putuje drumskim , a koliko vazdusnim u citavom svetu u jedinici vremena. Ako se ta proporcija pokaze da je manje procentualno nesreca u Avio, onda imas pravo. Inace, kao neko ko je pogledao sve dokumentarce i istrage avionskih nesreca, uzimam ne tako retko i s rezervom njihove izvestaje i zakljucke, jer sam dobrim delom uocio neke nelogicnosti, ali nemam pravo da tvrdim ni jedno ni drugo jer i da posedujem sve informacije, opet istina moze biti negde 'tamo'. Skoro je bila istraga o padu aviona gde su po meni softverski inzinjeri Air basa A300, debelo omanuli sa sistemom goo around, ali su tu gresku u eksplotaciji uocili i poslali dopis avio kompanijama, i pogadjajte, uglavnom se Azijske oglusuju da to u svojim flotama izvrse promenu. Uz to dodajmo neadekvatnu obuku pilota i verovatnoca za nesrecu se eksponencijalno uveca.

Realista

pre 5 godina

Nikola,


Mozda ste do Minhena stigli avionom iz Beograda ako ste leteli ukinutim Konkrodom ili Tupoljevim 144. Pa do Splita , Dubrovnika se leti iz Beograda 40 tak i vise minuta. Do Ljubljane treba sat vremena.

vivijen....

pre 5 godina

@Aleksandar 29.10.2018. 07:36
Bomba

Pre nego sto su izgubili kontakt, avion je zatrazio hitno sletanje....

Znaci, nije bomba, neki tehnicki problem je u pitanju....

Lion

pre 5 godina

Leteo sam u Indoneziji ove godine airasia-om jer sam odustao od kupovine karata za Lion air posle uzasnih recenzija na internetu i saveta drugih ljudi da su neorganizovani, bahati, katastrofalni u svakom pogledu tako da je ocigledno neki kvar tehnicke prirode tj. neodrzavanja ili neobucenosti pilota da upravlja avionom.. Ako neko ide na Bali, neka izbegava ovu kompaniju u sitokom luku, jedino Airasia dolazi u obzir.

Nikola

pre 5 godina

Za 45 minuta nisi mogao iz Minhena da stignes....
(Oslo, 29. oktobar 2018 09:00)

Imam nekako u glavi da je bilo 45'? Mozda je bilo i nesto duze...sat, sat i po, svejedno...bilo je brzo.

Dobro

pre 5 godina

Ne da cesto letim, nego prakticno ZIVIM u avionu i zbog posla i privatno.
Vise ni ne mislim i ne razmisljam, nego udjem i izadjem kao u autobus ili voz. Misli su mi vec odavno negde drugde. Ako se desi, desi se.
Zivot mi je prekratak da bih se uzbudjivao zbog toga.
A leteo sam i skalamerijama, pogotovo u Centralnoj/Juznoj Americi i Aziji.
Saucesce porodicama.

Iz zemlje lala, uvek vas,

Vasojevic - Frankfurt

pre 5 godina

Shvatam Nikolu potpuno, mnogo sam letio u zivotu i kako sam stariji sve se vise plasim.Nikada na tim letovima nisam imao nijedan incident, osim jednom zbog jakog vjetra pri slijetanju i umjesto da sam opusteniji meni je sve teze.
Ne plasim se smrti kao same, ali takvog umiranja definitvo da!

ATVD

pre 5 godina

@nocountryforoldman potpuno se slažem sa tvojom izjavom da se danas masovno koristi statistika da bi se ljudima nametnulo mišljenje (primer današnji političari) jer statistikom je moguće manipulisati, ali činjenica je da je avio prevoz najbezbedniji. Nije bila namera nekog da uvredim, već samo da ukažem na pogrešno razmišljanje sa obzirom na činjenice, mada istina je to da strahove i strasti izlaze iz okvira "pogrešnog".

ing

pre 5 godina

Načelno je uzletanje "test" za avion, a sletanje za pilota.Ali su za nesreću potrebna, najčešće, oba faktora. U ovom slučaju je tehnički problem i najverovatnije neodgovarajuća reakcija pilota.

Neko123

pre 5 godina

tačno je da manji broj ljudi gine u saobraćajnim nesrećama, ali ja ne mislim da je avion kao mašina mnogo otpornija na kvarove od automobila. Aviona ima mnogo manje nego automobila i 1% kola/autobusa koje dožive kvar je mnogo više nego 1% aviona. Zato manje ljudi i izgine.
(bgd, 29. oktobar 2018 10:26)

Ne, avion je bezbedniji uzimajući i sve to u račun. Naravno da ja sada proizvedem novi vid transporta koji niko ne koristi, ne bih mogao da kažem da je najbezbedniji na svetu baš zbog toga. Znači - po satu prevoza, ili po kilometru pređenom - avion je ubedljivo najbezbedniji. Isto ne mora da znači da su manje kvarljivi of kola (mada verovatno jesu, trebalo bi da mogu da lete i bez jednog motora itd, a ako je može bez motora, točka, ..) već i da se mnogo rigoroznije proveravaju pre svakog leta.. zamisli da se pre svakog puta kolima ili autobusom oni detaljno pregledaju! I uz sve to, ne zavisi od ostalih idiota u saobraćaju koji voze opasno, pijano, ne vide, prolaze kroz crveno itd.

miki

pre 5 godina

Da aviona ima kolko i automobila, boga pitaj kolko bi bilo mrtvih. Tako da je najsigurniji nacin prevoza stoji ali kod mene ne pije vodu! Tragedija je svakako ogromna..
(Milanezzi.., 29. oktobar 2018 11:

Kad bi znao koliko letova ima dnevno bio bi sokiran koliko je aviosaobracaj bezbedan, danas svako vozi kola ali avion ne moze svako da vozi, milione ljudi godisnje pogine u automobilskom saobracaju, a u avio ni blizu 1000 nekad ni 500 ljudi ne nastrada ,osililara iz godine u godinu ali to je ta cifra, u svakom slucaju da nema aviona godisnje bi po nekim procjenama u drumskom saobracaju ginulo na desetine milona ljudi to ti je kao svake godine da je svetsko rat pa ti vidi, hvala bogu na avionima!!!!

Don Giovanni

pre 5 godina

@nocountryforoldman

Ako si stvarno profesionalni vozač na moto-trkama, onda tvoj strah od aviona nekome sa strane izgleda potpuno iracionalan. Jer sa ili bez statistika, ti neuporedivo više rizikuješ život na trkačkoj stazi, nego u avionu!

Pretpostavljam da tebi izgleda suprotno zato što na motoru imaš osećaj da je sve 100% pod tvojom kontrolom i da ako nešto krene naopako, ti ćeš intervenisati i rešiti problem, dok u avionu imaš osećaj da si samo deo tereta koji avion prevozi i nemaš baš nikakvog uticaja na dešavanja. Verovatno otud iracionalan strah na koji naravno, imaš puno pravo. Ali nemoj taj svoj subjektivni osećaj tretirati kao objektvnu činjenicu!

Koliko je sve to iracionalno, vidim i po sebi. Ja obožavam da letim avionom, nikad me nije strah i jedna od trajnih žalosti mog života ostaće to što nisam bio u prilici da steknem pilotsku dozvolu za male avione.

Ali s druge strane, ja imam strah od visine! Recimo, izbegavam one staklene panoramske liftove na visokim zgradama, a kad ponekad moram da odem na neki 10-i ili viši sprat, ako sam pored prozora, treba mi prilično vremena da suzbijem taj osećaj nelagodnosti i utisak da dubina hoće da me usisa!

Ništa od toga ne osećam u avionu, bez obzira na visinu. U avionu se osećam opušteno i slobodno, čak i kad prolazi kroz turbulencije i sve se trese. Imam puno poverenje i u veštinu pilota i u kvalitet aviona!

Mehaničar

pre 5 godina

Nov avion nije isto sto i nov auto. Koliko god je avion nov ima čitav niz procedura koje se poštuju od prvog dana kako bi avion uvek bio 100% ispravan. Dovoljno je propustiti samo jednu proceduru ili imati mehaničara koji ne poznaje do kraja tip letelice i napravi na oko sitnu grešku pa učini avion neispravnim. Ova kompanija nema pravo da leti u EU zbog neverovatnog niza propusta koji su do sada pronadjeni i potpunog necinjenja da se isti isprave. Kompanija je procenila da im je skuplje uvesti regularne procedure nego nastaviti dalji razvoj na azijskom tržištu pre svega. Priča o tome kako će Boeing nešto sakriti je glupost, ali ako se pokaže bilo kakav nedostatak aviona ide prizemljavanje svih postojećih i to je nešto sto se već dešavalo mnogo puta.

Vuk

pre 5 godina

Ponovo Lion air polupao nov avion. Ko se seca, 2013. su polupali potpuno nov Boeing 737-800 na sletanju. Tada su srecom svi preziveli.

Jos je rano da se bilo sta kaze, ali meni ovo deluje kao miks tehnickog i ljudskog faktora. Navodno je avion imao problem i na prethodnom letu sa merenjem/pokazivanjem visine i brzine pa je moguce da se na ovom letu odmah posle poletanja javio isti problem.

NK

pre 5 godina

avio saobracaj je najbezbedniji, samo je dovoljno reci da u drumskom saobracaju godisnje strada 1,5 milion ljudi, a u avio saobracaju primjera radi u 2016 je poginulo 350 ljudi ili 2017 godine 200 ljudi, ove godine 850 sto jeste veliki broj ,ali ove godine je vec preko milion ljudi izgubilo zivot u drumskom saobracaju, samo je u Srbiji 2016 poginulo 607 ljudi u drumskom saobracaju sto je vise nego u citavom avio saobracaju za 16 i 17 godinu na svetskom nivou!!! Pametnom dosta , inace mjesecno putujem barem 5 puta avionom zbog posla i uzivam ,dok mi duzi drumski put padne uvijek tesko!!!

Milosav

pre 5 godina

Velika tragedija, nov avion, iskusni piloti, sta moze da bude?
Prvi put sam seo u avion davne 1986. u JAT-ov DC10 na putu do Toronta.
Uopste me nije bilo strah, od tada letim barem desetak puta godisnje nekada i mnogo vise vecinom u Severnoj Americi i dva puta preko okeana do BG. Nekoliko sam puta imao osobe pored sebe koje su pocele da panice tokom turbulencije pa sam mora da ih smirujem kao nije to nista, proci ce brzo i tako to. Neki ljudi jednostavno imaju strah ili tremu ok letenja, pre dve nedelje na letu do Ciriha sa Air Canadom sedela je pored mene devojka koja je putovala za Indiju. Bila je toliko nervozna i popila je cetir piva pa najzad zaspala i smirila se spavala je do Ciriha. Kaze ovako moram inace nema sanse da ne panicim. Inace u Cirihu magla kao testo gusta zemlju smo videli kada je dotakao pistu, neverovatno.