Nedelja, 01.07.2018.

08:10

BG: Glavna železnička stanica otišla u istoriju

Glavna železnička stanica u Beogradu otišla je u istoriju.

Izvor: Tanjug

BG: Glavna železnièka stanica otišla u istoriju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

129 Komentari

Sortiraj po:

Jesam li vam rekao

pre 7 godina

Sa ovima na čelu ima da se sećamo sa nostalgijom kako je to biti civilozovan: bilo je pravde,svi smo odlazili kod lekara kao kod prijatelja, znalo se sta je red i rad, a najvaznije je bilo postenje..a sada..tuga

Drzava privatizovana od strane kriminalaca

pre 7 godina

Kakve veze imaju setaliste pored Save i stara zeleznicka stanica ? Koliko siroko treba da bude to setaliste da mu zeleznica smeta ? 100 metara sirine ? A da bi buka vozova smetala spavacima u stanovima koje Vucic vallja to jeste istina !

Jelena

pre 7 godina

Zimus sam putovala iz Ns za Bg, stanica Prokop, sa muzem i malim detetom. Nisam verovala kako to izgleda, gomila stepenica dok se ne uspentras do gore, nigde zive duse, samo putnici iz voza. Jos da je bilo prtljaga... A kad se popenjes, isto nigde nista, ni levo ni desno. Pesacili smo dosta do nekog autobuskog stajalista. Ok da po neki voz bude tu usmeren, ali celokupna stanica da se izmesti, to je strasno! A stara stanica toliko puna istorije i duha!...Gde ce im dusa?!

Jabilondo

pre 7 godina

(30 godina zivota u Minhenu, 1. jul 2018 13:56)

U Nemackoj, Italiji, Francuskoj, Svajcarskoj... svaka je stanica takva, nebitno da li ima 4 perona ili 20, da li je milionski grad ili par stotina hiljada stanovnika. Ako se u jednu zeleznicku stanicu ne ulaze, naravno da ce postati rugoba. Ako se 9 sati putuje da bi se preslo 400km (i to su najbrze linije), onda malo njih putuje vozom, time manje njih i dolazi na stanicu, time i manja potreba da se u istu ulozi. Zato svaka stanica u Srbiji lici na kokosinjac.
I jedna jako bitna stvar. Koliko god bilo neka stanica izgledala kao rugoba ili imala kafica, prodavnica, sve glavne zeleznicke stanice u pobrojanim drzavama, u bilo kom gradu, imaju jednu karakteristiku: sve su u strogom centru grada, povezanim centralnim gradskim linijama i obicno i cvoriste linija metroa.
A ljudi neka veruju ovde u bajke.

Ana

pre 7 godina

Vršac je imao odličnu vezu sa Beogradom preko Stanice Dunav koja je takodje u centru Beograda..Ne razumem ovo izmeštanje voza ka Vojvodini-čak na Prokop..aman ljudi da li ste vi pri sebi?!? Voz ka Zrenjaninu i dalje polazi sa stanice Dunav što je logično

MiloS

pre 7 godina

Juče na protestu bilo nas 15.. Sugrađani i gosti gledaju, čitaju transparent protiv gasenja stanice, poneki komentar .. I prolaze. Nije im važno. Ni medijima nije bilo važno. E pa zato ovako i prolazimo. Jer vam/ nam ništa nije važno. I na kraju se jednog dana probudiš i shvatiš da si bez ičega..


Ovo je ukidanje železnice, saobraćaja, tradicije, ali i zdravog razuma u Beogradu. Grad bez železničke stanice je palanka..


Sramota je šta je Beograd sebi dozvolio , posle 134 godine. Zbog čega ? Zbog nemoći da se odupre korumpiranim ljudima koji nemaju nikakvu viziju razvoja grada.

Vladan

pre 7 godina

Svima koji pricaju da je gradnja Prokopa krenula jos za vreme Tita.
Jeste, tacno je.
Tacno je, medjutim, da su tada planirane i dve linije metroa, i jos mnogo toga, stanicna zgrada svakako.
Prokop je danas gotovo isti kao i tada, malo je samo okrecen.
Svima koji sede tamo na Starom Sajmistu i lupaju minuse na svaki smislen komentar zelim samo da uzmu par kofera i sa decom krenu gradskim prevozom do Prokopa. Pa neka nam opisu to sjajno iskustvo.

Tasa Cukarica

pre 7 godina

Od kako je pocelo ovo sa izmestanjem i reda voznje od glavne Zeleznicke stanice u Beogradu pre godinu dana a sada i kompletnim izmestanjem zeleznicke stanice prinudjen sam da putujem iskljucivo sa zelenicki stanice Novi Beograd tik iznad buvljaka.

Sta je problem sa ovim?Kada je kisa ili sunce nemam gde sesti imaju samo jednu jedinu klupu za putnike gde mogu sesti samo 3-4 ljudi obicno to budu stariji putnici ili mame sa malom decom za opstinu od 400 hiljada stanovnika sa one strane gde prolaze i staju vozovi iz Prokopa za Novi Sad,Suboticu i Budimpestu.

Stranci i turisti koji dolaze i putuju prema Novom Sadu i Budimpesti dalje preskacu zeleznicke sine gde malo hvali da se zakacis i da se dobro razbijes i smeju se umiru od smeha preskacuci dotrajale sine ne mogu da shvate da grad od 2 miliona stanovnika ima jednu jedinu klupu na udarnoj i jednoj od prometnih zeleznickih stanica.Da bi dosao do perona stanice Novi Beograd moram da predjem tri sprata bez lifta pesaka preko izmeta,mokrace,klosara koji tu spavaju i pacova.

Grad od 30 hiljada stanovnika u bilo kom gradu Evrope ima bolju zeleznicku stanicu od bilo kojih centralnih Beogradskih stanica.

O urednosti i higijeni stanica da ne govorim dalje nema ni potrebe.

Sale

pre 7 godina

Ja ću da pokušam da objasnim (?). Beograd je grad od milion ipo stanovnika, izgradnja infrastrukture je prioritet, ne šetalište i luksuzni apartmani na Savi. Porediti Budimpeštu i Beograd i železnički saobraćaj u Mađarskoj i Srbiji kao i uređenje obala u centru grada je glupost. Budimpešta ima 4 glavne železničke stanice od kojih je i najmanja od tih, na Kelenfeldu, veća od sad već bivše BG stanice, tj ima više koloseka. Zločin nad narodom je premeštanje ono malo železničkog saobraćaja u građevinsku zonu (Prokop) ili obskurne istorijske stanice kao što je Topčider. Umesto da radi na razvoju železničke infrastrukture od koje prosperira cela Srbija, Vučićeva ekipa sređuje placeve za prodaju.

gologuzov

pre 7 godina

Mislim, a to šta ja mislim svakako nije bitno,
zgradu sada već bivše glavne stanice trebalo zadržati i na onih 7-8 koloseka iza osnovati željeznički muzej ( normalno natkriven) za decu i za odrasle za nostalgiju, kao što sve normalne zemlje i imaju.

Srbija

pre 7 godina

Gasimo stanicu u centru (sa odličnom konekcijom na sve strane: tramvaji, autobusi, taksi...) da bi je premestili na stanicu koja nije ni pola završena, gde nema ni prilaza sa autoputa. Njihovo opravdanje bi imalo više smisla da su to uradili nakon što je prokop kompletno završen, ovako je ovo debakl, zarad stanova gase stanicu. U celoj priči oko projekta Bg na vodi, ovo je ono što mi najviše smeta.

slobinator

pre 7 godina

(?, 1. jul 2018 13:48)
teško da se ono ruglo koje niče kao kancer u srcu grada i koji zaklanja pogled na kalemegdan može nazvati lepim.od savske obale se međutim moglo napraviti šetalište slično central parku u njujorku,a ovako je taj deo beograda otišao u strano vlasništvo pod sumnjivim okolnostima

Sone

pre 7 godina

Bravo za Prokop. Ako je neko i isao vozom, sada vise sigurno nece. Ma sta ce nam vozovi. Kada stigne metro, svi cemo da zaboravimo voz. Idemo napred, napredno i sarkasticno.

bane

pre 7 godina

Ljudi pa kada bi se isekle dijagonale kroz Beograd,to bi bilo na Prokopu.Samo ga malo bolje povezati pristupnim putevima i to je to.Vec sada sa autoputa kod Hitne pomoci,iskjucenje,to si tamo,bez da ulazis u centar.

Grr

pre 7 godina

Glavna žel. stanica i most preko Save napravljeni su samo za 6 godina,, pošto je na Berlinskom kongresu 1878, doneta odluka o izgradnji. Gradnja je zahtevala da se isuši i Ciganska bara, posle poznata kao Bara Venecija. Sve urađeno za 6 godina, a sada 40 godina ne može da se napravi normalna stanica.

Lorimer

pre 7 godina

“Kao neko ko zaista ne podrzava Vucica i ekipu moze li neko da mi da racionalan spisak razloga zasto je ovo los potez?” Evo ti racionalan spisak razloga - Prokop još uvek nije osposobljen za upotrebu, a kamoli da preuzme ulogu glavne železničke stanice. Drugim rečima, zamisli da si se iselio iz stare kuće, a novu još nisi završio. Jel ti zvuči kao dovoljno racionalan razlog?

konfjužn

pre 7 godina

Znači ako putujem za Bar čekam voz u Zemunu, ako idem za Novi Sad čekam u Prokopu a ako idem za Niš čekam u Topčideru, a ako idem na autovoz onda čekam... gde beše ono?

Ranac i peske

pre 7 godina

Sad korisna informacija za zeleznicke putnike namernike: do Prokopa vozi jedan autobus br. 36. Ide na 20 minuta. Vikendom ide na 40 minuta. Verovatno moze da pokupi pola jednog vagona iz jednog voza. Kruzi po tom delu grada i ide do Slavije. Ima i neki minibus sa Miljakovca. Moze i trolama 40 i 41, ali ima da se ide. Sa Novog Beograda i iz Zemuna nema nista, jer sa te strane grada se ne ocekuje da iko putuje. Njima je lakse da stignu do Hong Konga sa Surcina. Mozda su nasi preci mislili da treba da imamo zeleznicu, ali potomci su dokazali suprotno.

30 godina zivota u Minhenu

pre 7 godina

Neko spomenu zeleznicku stanicu u Minhenu. Na zeleznickoj stanici u Minhenu mozete provesti jako prijatno pre ili posle podne...ili ceo dan. Svega ima: od simpaticnih kafica, restorana, poslasticarnica, knjizara, kioska sa stampom iz celog sveta, imbisa, pa sve do banki, poste, turistickih agencija, apoteka, butika...nema cega nema. I sad neko apeluje da se ova BG rugoba sacuva samo zato jer se nalazi u centru Beograda, ko vele, i minhenska se nalazi u sred grada. Minhenska zeleznicka stanica je turisticka atrakcija u odnosu na beogradsku.

johnny

pre 7 godina

Meni pruza satisfakciju to kad skontam koliko ce se SNS glasaca koji “su slavili Beograd na vodi” pogubiti na Prokopu il nece umeti da dodju do njega

vozovodja

pre 7 godina

Srpske zeleznice su ionako jad i čemer, pogledajte samo malo pazljivije prugu i skretnicu na toj fotki uz vest. Skroz deformisana, dobro da ti vozovi jos uvek tuda mogu da idu! Te pruge su stare barem 100 godina, ne odrzavaju se, na mnogim slepim kolosecima stoje zardjali vagoni koji ne sluze nicemu ... Sto je najgore, Prokop jeste centar grada. Pogledajte malo mapu - od Hrama do GZS i od Hrama do Prokopa je isto rastojanje - 1.5 km, pesice ga predjes za 15 minuta. Takodje je i mesto dobro, tik uz Mostarsku petlju, lepo proracunato. Problem je, medjutim, sto okolina Prokopa nije sredjena, sto ne postoje cestiti prilazni putevi, nema kraka do Mostara, nema vise autobuskih linija, nema uredjene taksi stanice, nema tramvaja ... a ne postoji cak ni neka šatl-metro linija koja bi recimo povezivala samo Pancevacki most i Prokop, sa stajanjem kod Karadjordjevog parka i Vuka, koja bi mogla da se uradi po postojecoj pruzi. Nesto poput londonske Waterloo & City linije koja povezuje samo Waterloo stanicu i metro stanicu Bank. Medjutim, verovatno se investitorima iz Dubaija zurilo da se Beograd na vodi sredi, pa su im smetali vozovi ... Ovo je uradjeno preuranjeno i time ce samo pokopati ionako mrtve srpske zeleznice.

Mile

pre 7 godina

Jadno zeleznica je dočekala kraj a putnici su izgubljeni jedino oni koji su ovo organizovali putuju službenim automobilima i nas ubeđuju kako nam je sad bolje da putujemo sa 5 stanica imamo veći izbor bedno jadno i veoma tužno a ko želi da koristi železnicu veoma naporno i zamršeno pozzzz.

Marko

pre 7 godina

Nisam simpatizer vladajuce vrhuske ali stvarno komentar da oni ovo unistavaju je bzv. u glup.Pa znate li kada je ovo planirano,znate li kada je zapocet I koliko godina se vec gradi Prokop.Jesu krivi za dobar deo stvari ali za ovo nisu.
(Zoki, 01. jul 2018 10:10)

Nikada nije planirano da se sve preseli.
Plan je bio da deo putnickog ostane.

?

pre 7 godina

Kao neko ko zaista ne podrzava Vucica i ekipu moze li neko da mi da racionalan spisak razloga zasto je ovo los potez?

Prokop je projekat star 40 godina i nije ga Vucic smislio. Premestanje stanice je izuzetna ideja da se oslobodi prostor uz reku koji moze da se iskoristi za setaliste, park ili u ovom slucaju Beograd na vodi.

Najlepsi grad na Dunavu je Budimpesta i svaki evropski grad se trudio da iskoristi svoje reke dok kod nas to nije slucaj, prosto volimo da zivimo u djubretu i neuredjenosti i cekamo da neko drugi resi problem.

Beograd lezi na dve reke i uopste se nije iskoristio taj prostor da ulepsa objektivno ruzan grad (cim zadjete malo iz centra, udare vas zgrade u svim bojama duge i ulice u poluraspadu).
Istorijski nije bilo uslova za tako nesto jer je reka bila granica, i drugu stranu smo dobili tek rata. Novi Beograd je bio odlican projekat, ali turisticko ulepsavanje grada ora nikome nije palo napamet.

Pre Beograda na vodi, setaliste uz Savu je obilovalo djubretom, zardjalim splavovima i ko je peske isao do Ade imao je utisak da hoda kroz deponiju. Koliko god da je oprano para u ovom projektu i koliko god je savamala divljacki razrusena, ne moze se poricati da ce grad efektivno biti lepsi.

Amerika je rasla na kriminalcima i lesinarima, ali 100 godina kasnije niko se njih ne seca, tako da ja nemam prigovora na ovaj projekat, jer ce nam od sveg ovog ispiranja mozga bar ostati nesto lepo.

Dipl.ing.gradjevine

pre 7 godina

Vucic arhitekta i vizionar koji na tom mestu gradi novu spavaonicu sa teznim centrom.Prolazeci tamo svaki dan vidim da se grade soliteri koji nemaju nikakvu arhitektonsku vrednost. I pitam se ko je autor tih dela.Glavne zeleznicke stanice po evropskim metropolama sagradjene pre vise od vek ipo nalaze se u strogom cetru tih gradova.Negde se u njih ulazi ppodzemnim tunelima negde vijaduktom.Branko Pesic je imao ideju da glavna zeleznicka stanica bude i cvoriste buduceg metroa A da Prokop bude spoljni zelesnicki prsten.Grad Bec ima juznu, zapadnu i severnu zeleznicku stanicu koje su u centru Beca pivezane odlicnim tramvajskim linijama i metro stanicama

Samo kazem

pre 7 godina

Tužan dan... onaj prokop je obična rupa, loše povezana sa ostatkom grada. Kažu gradiće se u prokopu stanična zgrada, pa zašto? Već imamo staničnu zgradu, u Savskoj! Još kad sam čuo da će u buduće vozovi za Bar polaziti iz Zemuna??? Znači neko iz Mirijeva ili sa Karaburme će morati da ode u Zemun da bi uhvatio voz za Bar?! Suludo!!
(brzi voz, 1. jul 2018 09:34)

Ta stanica u Zemunu bice za potrebe auto-voza.Mocice i tamo da se kupi karta i bice polazna stanica ali ako vam nije u blizini nema svrhe da idete do tamo kad cete moci da se ukrcate na stanici Prokop.Trenutno je polazna stanica za BG-Bar Topcider,ali samo dokse ne renovira i prilagodi ta u Zemunu.Jer arhitekte kad su projektovali Prokop nije im palo na pamet da postoji nesto sto se zove auto-voz...

Jaooo

pre 7 godina

@agramer Beograd je takođe jedna od malobrojnih prestonica koja nema metro. prebacivanje glavne železnice dodatno ide u prilog da je Beograd jedinstven ?
(Lee Kas, 1. jul 2018 11:10)

Ne pominji mu metro, on je iz Zagreba a ni oni nemaju metro. Naljutice ti se prijatelj, mislice da ga namerno zezas...

dragan

pre 7 godina

Minhen, onoliki grad, glavna zeleznicka u centru centra, 5 minuta setnje od trga.

Turista koji dodje vozom u Beograd, izadje na Prokopu, moze da prvo gleda gde ima neko drvo da ode u toalet.

Pa onda da izvadi kompas i krene lagano peske u pravcu severa, jer prevoz docekati nece, imace utisak da je izasao u nekom rudniku u Rumuniji.

Odlican potez grada koji se busa u prsa kao velika turisticka atrakcija.

Sta ce biti atraktivno ovde, ne znam.

Pesaka ima tri kilometra ili nekih 45 minuta jaceg hoda. Pritom se usput ne moze videti nista sem ruina. Turista ce se na pola puta okrenuti i pobeci glavom bez obzira.

krambambuli pabč

pre 7 godina

Rođen u Zagrebu (dete vojnog lica) u koji nisam kročio poslednjih 30 godina. Sticajem okolnosti, nedavno sam boravio tamo 2 dana. Nema mnogo razlike u odnosu na BG. Nakaradnih građevina i loših arhitektonskih rešenja ima po celom gradu. Interesantno je da su, manje-više, sve "ikone" i prepoznatljiva mesta grada, u istom stanju kao i pre. Glavni kolodvor je i dalje na svom mestu, sve "kavane", trgovi "plac",. . . Grad se proširio ali u širinu. Ne sabija se u centar, bar ne u tolikoj meri kao BG ili NS ( za Niš ne znam). Zagreb ostavlja utisak prestonice. Beograd ostavlja utisak . . . . . . . mučnine. Ovo je jedno subjektivno viđenje nekoga ko ima 50+ godina, i voleo je 2 grada.

Mare

pre 7 godina

Ljudi ne rusi se zgrada nego se izmesta stanica, plan za izmestanje donesen je za vreme Tita, stanica Prokop je krenula da se gradi pre vise od 40 godina.

Mr. M

pre 7 godina

@moje mišljenje
nisam primetio da su japanci premestili Tokyo station. Verovatno su potrebe u 21 veku drugacije nego na pocetku 20og ali oni je nisu srusili nego su napravili su citav grad oko nje, ali ona i dalje stoji medju svi tim visokim staklaneim poslovnim zgradama. Cak su je npravili otpornu na zemljotrese (podigli su celu zgradu oko 50cm zbog ugradnje sistema protiv zemljotresa) i to su radili tako da stanica nikad nije prestajala sa radom, a onda su je vratili u originalno stanje pre drugog svetskog rata tako sto su dozidali jos jedan sprat koji je srusen tokom bombardovanja u WWII.

s.

pre 7 godina

Botovi, mrzitelji Beograda, džabe lupate minuse, od početka naprednjačke vlasti grad se sistematski uništava, neće ostati ni kamen na kamenu.
Istorija će sve reći o vama i vašoj vlasti.

Hygge

pre 7 godina

Sad sam stvarno zabrinut za mentalno zdravlje naroda koji većinski glasa za vlast koja nas ovliko uništava. Kako one koji glasaju, tako i one koji ne izlaze na izbore i time ih posredno podržavaju.
(Kole, 1. jul 2018 09:56)

Ne glasa. Polovina ne izađe na izbore, a 1,1 milion glasača NE POSTOJI! Veliki bazen iz koga vadiš koliko ti treba. Kad uzmeš u obzir botove po javnim preduzećima, kapilarne glasove, jupovinu za jednu ili dve crvene, 5 litara ulja i 10 kg brašna...onda dobiješ to što imaš.

SNS ne samo da je nelegitimno na vlasti već i nelegalno.

Dejan

pre 7 godina

Ja ne znam da li su gradjani Beograda, Srbije svesni, da su vam svima, upravo u centru vase drzave, nelegalno rusili privatne objekete, i sada bezocno oteli javni medjunarodni i medjugradski prevoz, zarad svojih megalomanskih, privatnih, sujetnih, a prevashodno poslovnih "podviga"? Da li vidite despotizam sa kojim se vlada? Da li shvatate da to sto nazivate i dozivljavate kao javno, ili kao svoje, privatno, vise ne postoji? Sutra ce vam oduzeti i odecu sa vaseg tela! Ne shvatate, ne vidite? I dalje mi niste jasni. Moje resenje je bilo tupavo, mislio sam da se borim, ali naisao sam samo na uplasene i zastrasene ljude. Druga ideja, da se svi iselimo je podjednako bila naiva, ali sam makar sebe izvukao, a i svoje cu izvuci sutra, ako Bog da. Vi vidite kako cete dalje...

да да

pre 7 godina

Инза ове сте гласали Београђани ! Нису они криви због свог незнања и стручности већ ви који сте им то омогућили, срам вас било !!!!!!!

Pablito

pre 7 godina

Problem je sto ce sada zeleznicka i autobuska biti dosta daleko jedna od druge...
i sto pored stare zeleznicke prolazi par tramvajskih i jos toliko autobuskih linija, a pored prokopa mozda jedan autobus, ne zna se koji.

Gari

pre 7 godina

Tuga. Upravo pogledah kako izgleda Prokop stanica. Tako izgledaju stanice na aerodromima, sterilno, ogromno i nigde veze sa gradom. Naokolo svuda pesacis dobrih 5 minuta minimum do prvog saobracaja. Znam da se jos gradi, ali zasto nisu sacekali da sve zavrsi na prokopu, pre nego sto zatvore staru. Jel im se zuri zbog Beograda na vodi? Nema logike! U sred leta, kad turisti najvise dolaze. Vecina za Exit ce ici direktno za Novi Sad od aerodroma, ali oni sto hoce juznije, npr na Kopaonik ili Gucu, moraju kroz Beograd. Doci ce u beton. Prokop stanica nimalo ne odise nekom dobrodoslicom. Steta za Beograd, steta za Srbiju.

vladek

pre 7 godina

Velika podrska.Sve treba izmestiti iz centra BG,sva ministarstva,zgradu vlade,premestiti na NBG u zgradu SIV-a.Napraviti oazu u sirem centru BGD,pocevsi od Kalmengdana,preko Nemanjine,Slavije,pa sve do Crvenog krsta.Siroki bulevari,parkovi za decu,biciklisticke staze,to je vizija mog Beograda.Posebna ekoloska taksa bi mi se placala za ulazak automobilom u uzi centar Beograda,napraviti velike garaze na prilazima BGD,gde bi ljudi iz predgradja ostavljali kola,a dalje nastavljali biciklom

Strucnjak

pre 7 godina

Tuzno je i totalno nejasno kako smeta zeleznicka stanica na toj lokaciji koja svima odgovara, ali nisu ovi mnogo krivi, to je projekat iz sedamdesetih kada je pocelo planiranje Prokopa. Ovi su "samo" uzurpatori gradjevinskog zemljista koje se oslobodilo i investitori sa ko zna cijim novcem (arapski sigurno nije, to je valjda i deci jasno)

Lee Kas

pre 7 godina

@agramer Beograd je takođe jedna od malobrojnih prestonica koja nema metro. prebacivanje glavne železnice dodatno ide u prilog da je Beograd jedinstven ?

Zoki

pre 7 godina

Nisam simpatizer vladajuce vrhuske ali stvarno komentar da oni ovo unistavaju je bzv. u glup.Pa znate li kada je ovo planirano,znate li kada je zapocet I koliko godina se vec gradi Prokop.Jesu krivi za dobar deo stvari ali za ovo nisu.

Prokopije

pre 7 godina

Prijatelj i ja smo imali akciju “Lepota Prokopa” pre godinu dana. Zivimo u Beogradu preko 40 godina, ali pojma nismo imali gde je, pa smo isli da ga nadjemo. Ne znam sta bih vam rekao, sem da ponesete pare za taksi. Zabaceno i izolovano mesto.

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

Sreca pa je "samo" linija Beograd-Bar izuzetak, jer nam inace najmanje znaci i uopste je ne koristimo. Ugavnom direktno putujemo za Rusiju vozom.

mile

pre 7 godina

Sta se bunite vise? Pa ovo je napredna zemlja. Uskoro se krece sa izgradnjom kosmodroma na avali i sistema teleportacije na prokopu. Sta ce vam vise prevoz i zeleznica u centru? Do prokopa pa teleport gde zelis.

eightysixer

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!
Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 1. jul 2018 08:33)

A od stare do nove zeleznicke celih 2 kilometra. Slazem se da nije bilo potrebe menjati lokaciju ali kako ce nekima biti sada komplikovanije da dodju tako ce nekima biti lakse. Sve se svede na isto tako da ne vidim zasto bi sada galamili oko toga. Sto je najgore, verujem da ti nikada i ne ides vozom a bunis se.

Mitte

pre 7 godina

Imace sta ponosno deci i unucima da pricaju... ." Moja vlast je zatvorila staaaru zel.stanic, mada novu nismo ni napravili".
Sta li njima znaci rec "drskost"?

Dušan

pre 7 godina

Glavna železnička stanica treba da postane Železničku muzej jer to logika nalaže. Šteta je da izuzetni eksponati iz 19. veka stoje u Požegi, i samo mali broj ljudi ih vidi. Na Topčideru je Plavi voz, julturno dobro od izuzetnog značaja, jer su lokomotive jedinstvene na svetu, lokomotiva "Kostolac", sa Mažino linije, koju francuzi traže za obeležavanje završetka Velikog rata, jer svoju nemaju. I tako može do sutra da se nabraja, čega sve ima Železnički muzej. Ali neko to vidi drugalije, pa će tako i biti.

brzi voz

pre 7 godina

Tužan dan... onaj prokop je obična rupa, loše povezana sa ostatkom grada. Kažu gradiće se u prokopu stanična zgrada, pa zašto? Već imamo staničnu zgradu, u Savskoj! Još kad sam čuo da će u buduće vozovi za Bar polaziti iz Zemuna??? Znači neko iz Mirijeva ili sa Karaburme će morati da ode u Zemun da bi uhvatio voz za Bar?! Suludo!!

moi

pre 7 godina

Na izborima ste glasali za dokazano baate, kompromitovane, korumpirane i iskompleksirane sitne duse, sada oni samouvereno galopiraju ka horizontu van svih granica razuma, a mi i dalje ne verujemo sta se desva, gundjamo povremeno i to je sve. Kada ce da klikne u nasim glavama da treba da kazemo da je dosta? Sta treba jos da urade da bi se normalni ljudi pokrenuli i najzad odreagovali?

veljko

pre 7 godina

Sramota jedna velika niko da se pobuni!! U svim većim metropolama žl stanice su u centru... Šta rade ovi... Raskućiše sve što se decenijama stvaralo!!! Biće zatvori puni kad ovi siđu s vlasti....

iz susjedovog kuta

pre 7 godina

Au, mislio sam ako me put slučajno ponovo dovede u Bg. prvo otići do željezničke stanice. Da vratim film na vojničke dane s početka osamdesetih kada sam tamo mlad kao rosa satima čekao vlak za Zg., ili došao iz Zg. da nastavim dalje prema odredištu. Ovo mi nije drago, ali tko pita mene. Uspomena manje.

Vera

pre 7 godina

Ako su to vec uradili, onda je trebalo potpuno zavrsiti Prokop i infrastrukturno ga povezati sa svim delovima grada. Koliko ja znam, na Prokopu nema stanicne zgrade. Gde ce se kupovati karte, u nekom kiosku tamo? Opste ne znam kako bih strancu, koji me recimo u Knez Mihajlovoj pita gde je zeleznicka stanica, to objasnila. A bice veselo, ako neki stranac pozeli da iz Beograda ode vozom u Bar. Topcider lici na jednu seosku zeleznicku stanicu.

Kole

pre 7 godina

Sad sam stvarno zabrinut za mentalno zdravlje naroda koji većinski glasa za vlast koja nas ovliko uništava. Kako one koji glasaju, tako i one koji ne izlaze na izbore i time ih posredno podržavaju.

Kosta

pre 7 godina

Nisam iz Beograda, i za mene i meni sličnim nestao je jedan od glavnih obeležja ovog grada. Zamislite da u New York-u ugase Grand Central!? Umesto da vodimo brigu o svom istorijskom nasleđu mi stano rušimo i krećemo iz početka. Zato i jesmo zemlja bez istorije a samim tim i zemlja bez budućnosti.

zoran

pre 7 godina

Tužno je da ne poštujemo svoju istoriju, ne čuvamo svoje spomenike kulture i ne cenimo sami sebe. Sada SNS i ekipa, pre toga “žuti”, svako je radio zarad kratkoročnih interesa (čitaj: koji je moj deo) ne gledajući u budućnost. To što nas “veliki” jašu iživljavaju se, je tragedija i zločin, ali budimo iskreni, dovoljni smo i sami sebi.

Aleksa

pre 7 godina

@ R:Cela ova zemlja će otići u .........
(Aleksandar, 01. jul 2018 08:35)
.....slobodno dodaj u prokop. Baš nam je simbolično ime. A u srpskom da se ime fontana zameni rečju poplava.

lovoribac

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 01. jul 2018 08:33)

Eeeee al vi nemate Wolfica...... na vašu sreću!

neobavezno

pre 7 godina

Kada se vlast promeni, kad tad, vratice se i zeleznicka stanica tamo gde je bila i gde joj je mesto, kao u svim evropskim gradovima. Vraticemo patinu nasem glavnom gradu, ono sto su neobrazovani i nevaspitani uveli kao simbol svoje bahatosti! Ispratio je Beograd mnoge pa ce i njih!

izhlapjeli starac

pre 7 godina

Sad je na redu Kalemegdan! Preseliti ga u Barajevo a prosiriti Beograd na vodi. Podici velike trzne centre, zaposliti stotine ljudi, osim toga vidik iz novih zgrada sa Kalemegdana bi bio neverovaran a cena kvadrata adekvatna.

Mirni !

pre 7 godina

Želim da verujem da će moj komentar biti objavljen !

Bilo bi zanimljivo da se objavi cena svega što se događalo oko ove stanice.
Naime.

Raseljavanje stanovnika "Prokopa" je počelo 1966-8 godine ?

Zašto "struka" ćuti i ne reaguje ? Zašto se boje napisati, ili izreći, svoje mišljenje ? Pa i njih je ovaj narod školovao da daju najbolje u svojim znanjima !

Jeli ovo rezultat ?

cica

pre 7 godina

Nicija do zore nije gorela.U prvom pokusaju da nas uniste 1991-2000, nisu uspeli. A blizu su bili, nece ni sada.Vraticemo sve kako je bilo i kako je normalno.Sreca te nece od metroa nista nece biti, da nemamo trosak zatrpavanja par tunela.

dragan

pre 7 godina

Isto tako ce i autobuska.

Postavice neke privremen kontejnere tamo kod buvljaka, ovo ce da sruse koliko sledeceg proleca.

Rekose onda da su bageri stigli i da se krece sa gradjom nove autobuske, kamen nisu pomerili od tada.

Naravno , zato sto para nema. Bajke o jarbolima od 400 miliona dinara mogu da slusaju samo izlapeli penzioneri.

Kalimero

pre 7 godina

Tragedija, a gde je tradicija. Srušen je legendarni restoran "Mihajlovac" da bi ministar dobio lokaciju za izgradnju višespratnice koja se već uveliko zida. Sada i železnička stanica!!!

johnny

pre 7 godina

Nazalost, dokrajcice zeleznicu u narednih nekoliko meseci, jer se ne zna ni kako ni s cim do tog Prokopa il Topcidera a bome ni snalazenje na Prokopu nece ici lako

ostavite nam stanicu

pre 7 godina

Železnička stanica je neophodna gradu i građanima, tako da ona nije muzej nego neophodan javni sardžaj. Vozovi moraju odatle da polaze, posebno međunarodni. Hvala kralju Milanu na stanici, drugu Titu i radnicima na pruzi, čak su i nacisti imali obzira. U 21. veku smo dočekali feudalizam i vraćanje u srednji vek.

moje mišljenje

pre 7 godina

Zgrada Železničke stanice u Beogradu, izgrađena 1884. godine, treba da postane Istorijski muzej Srbije.



Treba da bude muzej, ali je treba skloniti odatle.

Još krajem 70-tih (ili početkom 80-tih) godina, kada je iz Skupštine Grada zatraženo mišljenje Američkih stručnjaka za saobraćaj (tada smo imali odlične međusobne odnose) u pogledu rešenja gradskog saobraćaja u Beogradu,

na opšte zaprepaščenje naših ljudi, dobijen vrlo jednostavan odgovor:


Železničku stanicu treba izmestiti,
Nemanjinu ulicu produžiti pravo, novim mostom preko Save omogićiti saobraćaj ka Novom Beogradu.

Jednostavna rešenja su često najbolja,
međutim, mi smo robovi sujeta, nekompetentnosti i lažnih vrednosti.

Ta zgrada, kao i zgrada "Pošta 6", nisu ništa posebno u arhitektonskom smislu, imaju izvesnu istorijsku vrednost, ali to nije dovoljan razlog da ostanu tu gde jesu.

Ako je mogla Terazijska česma da se seli nekoliko puta, može i zgrada Železničke stanice.

boban

pre 7 godina

zar nas narod svuda mora da kuka? zgrada ostaje i bice sdedena. a stanica je mala i nema kapaciteta. pogotovo kad se zel. mreza zavrsi i kad stignemo u EU bice mnogo vise putnika. skoro svaka metropola u EU je izgradila novu stanicu

građevinac

pre 7 godina

Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 1. jul 2018 08:33)

To samo govori koliko je loše odabrana lokacija za Železničku stanicu 1884. godine u Beogradu.

Sama lokacija nije sporna, ali šine u Bul. Vojvode Mišića, pa šine ispod Kalemegdana, pa šine pored Miloševog Konaka u Topčideru,...

... Sa ove vremenske distance to možda može i da se shvati, nije bilo vizije razvoja grada, niti se očekivalo da se toliko ljudi sjati u Beograd,

ali danas to podržavati je totalni idiotizam.

Wooooooow

pre 7 godina

Šteta. Moj klinac je voleo da ga vodim tamo da gleda kako vozovi kreću ili dolaze. Železnica je odavno propala u Srbiji i ovo je samo zakucavanje eksera u kovčeg. Voz do Niša putuje 5 - 6 sati... Mislim, svašta. Valjda će da naprave tamo gde je bila stanica nešto zanimljivo bar deca da vide gde je bila stanixa nekad.

irelandcalling

pre 7 godina

Vreme se menja, gradovi, ljudi... postoje i tzv Zeleznicki muzeji... Mene ne smeta toliko sto se "stanica seli"... koliko sto je Nova toliko nepovezana sa gradom, tako haoticna, ruzna i nezavrsena... RIP Glavna Zeleznicka Stanice...

Agramer

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!
Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.

Agramer

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!
Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.

?

pre 7 godina

Kao neko ko zaista ne podrzava Vucica i ekipu moze li neko da mi da racionalan spisak razloga zasto je ovo los potez?

Prokop je projekat star 40 godina i nije ga Vucic smislio. Premestanje stanice je izuzetna ideja da se oslobodi prostor uz reku koji moze da se iskoristi za setaliste, park ili u ovom slucaju Beograd na vodi.

Najlepsi grad na Dunavu je Budimpesta i svaki evropski grad se trudio da iskoristi svoje reke dok kod nas to nije slucaj, prosto volimo da zivimo u djubretu i neuredjenosti i cekamo da neko drugi resi problem.

Beograd lezi na dve reke i uopste se nije iskoristio taj prostor da ulepsa objektivno ruzan grad (cim zadjete malo iz centra, udare vas zgrade u svim bojama duge i ulice u poluraspadu).
Istorijski nije bilo uslova za tako nesto jer je reka bila granica, i drugu stranu smo dobili tek rata. Novi Beograd je bio odlican projekat, ali turisticko ulepsavanje grada ora nikome nije palo napamet.

Pre Beograda na vodi, setaliste uz Savu je obilovalo djubretom, zardjalim splavovima i ko je peske isao do Ade imao je utisak da hoda kroz deponiju. Koliko god da je oprano para u ovom projektu i koliko god je savamala divljacki razrusena, ne moze se poricati da ce grad efektivno biti lepsi.

Amerika je rasla na kriminalcima i lesinarima, ali 100 godina kasnije niko se njih ne seca, tako da ja nemam prigovora na ovaj projekat, jer ce nam od sveg ovog ispiranja mozga bar ostati nesto lepo.

bane

pre 7 godina

Ljudi pa kada bi se isekle dijagonale kroz Beograd,to bi bilo na Prokopu.Samo ga malo bolje povezati pristupnim putevima i to je to.Vec sada sa autoputa kod Hitne pomoci,iskjucenje,to si tamo,bez da ulazis u centar.

Zoki

pre 7 godina

Nisam simpatizer vladajuce vrhuske ali stvarno komentar da oni ovo unistavaju je bzv. u glup.Pa znate li kada je ovo planirano,znate li kada je zapocet I koliko godina se vec gradi Prokop.Jesu krivi za dobar deo stvari ali za ovo nisu.

30 godina zivota u Minhenu

pre 7 godina

Neko spomenu zeleznicku stanicu u Minhenu. Na zeleznickoj stanici u Minhenu mozete provesti jako prijatno pre ili posle podne...ili ceo dan. Svega ima: od simpaticnih kafica, restorana, poslasticarnica, knjizara, kioska sa stampom iz celog sveta, imbisa, pa sve do banki, poste, turistickih agencija, apoteka, butika...nema cega nema. I sad neko apeluje da se ova BG rugoba sacuva samo zato jer se nalazi u centru Beograda, ko vele, i minhenska se nalazi u sred grada. Minhenska zeleznicka stanica je turisticka atrakcija u odnosu na beogradsku.

eightysixer

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!
Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 1. jul 2018 08:33)

A od stare do nove zeleznicke celih 2 kilometra. Slazem se da nije bilo potrebe menjati lokaciju ali kako ce nekima biti sada komplikovanije da dodju tako ce nekima biti lakse. Sve se svede na isto tako da ne vidim zasto bi sada galamili oko toga. Sto je najgore, verujem da ti nikada i ne ides vozom a bunis se.

Mare

pre 7 godina

Ljudi ne rusi se zgrada nego se izmesta stanica, plan za izmestanje donesen je za vreme Tita, stanica Prokop je krenula da se gradi pre vise od 40 godina.

boban

pre 7 godina

zar nas narod svuda mora da kuka? zgrada ostaje i bice sdedena. a stanica je mala i nema kapaciteta. pogotovo kad se zel. mreza zavrsi i kad stignemo u EU bice mnogo vise putnika. skoro svaka metropola u EU je izgradila novu stanicu

johnny

pre 7 godina

Meni pruza satisfakciju to kad skontam koliko ce se SNS glasaca koji “su slavili Beograd na vodi” pogubiti na Prokopu il nece umeti da dodju do njega

moje mišljenje

pre 7 godina

Zgrada Železničke stanice u Beogradu, izgrađena 1884. godine, treba da postane Istorijski muzej Srbije.



Treba da bude muzej, ali je treba skloniti odatle.

Još krajem 70-tih (ili početkom 80-tih) godina, kada je iz Skupštine Grada zatraženo mišljenje Američkih stručnjaka za saobraćaj (tada smo imali odlične međusobne odnose) u pogledu rešenja gradskog saobraćaja u Beogradu,

na opšte zaprepaščenje naših ljudi, dobijen vrlo jednostavan odgovor:


Železničku stanicu treba izmestiti,
Nemanjinu ulicu produžiti pravo, novim mostom preko Save omogićiti saobraćaj ka Novom Beogradu.

Jednostavna rešenja su često najbolja,
međutim, mi smo robovi sujeta, nekompetentnosti i lažnih vrednosti.

Ta zgrada, kao i zgrada "Pošta 6", nisu ništa posebno u arhitektonskom smislu, imaju izvesnu istorijsku vrednost, ali to nije dovoljan razlog da ostanu tu gde jesu.

Ako je mogla Terazijska česma da se seli nekoliko puta, može i zgrada Železničke stanice.

krambambuli pabč

pre 7 godina

Rođen u Zagrebu (dete vojnog lica) u koji nisam kročio poslednjih 30 godina. Sticajem okolnosti, nedavno sam boravio tamo 2 dana. Nema mnogo razlike u odnosu na BG. Nakaradnih građevina i loših arhitektonskih rešenja ima po celom gradu. Interesantno je da su, manje-više, sve "ikone" i prepoznatljiva mesta grada, u istom stanju kao i pre. Glavni kolodvor je i dalje na svom mestu, sve "kavane", trgovi "plac",. . . Grad se proširio ali u širinu. Ne sabija se u centar, bar ne u tolikoj meri kao BG ili NS ( za Niš ne znam). Zagreb ostavlja utisak prestonice. Beograd ostavlja utisak . . . . . . . mučnine. Ovo je jedno subjektivno viđenje nekoga ko ima 50+ godina, i voleo je 2 grada.

Srbija

pre 7 godina

Gasimo stanicu u centru (sa odličnom konekcijom na sve strane: tramvaji, autobusi, taksi...) da bi je premestili na stanicu koja nije ni pola završena, gde nema ni prilaza sa autoputa. Njihovo opravdanje bi imalo više smisla da su to uradili nakon što je prokop kompletno završen, ovako je ovo debakl, zarad stanova gase stanicu. U celoj priči oko projekta Bg na vodi, ovo je ono što mi najviše smeta.

Sale

pre 7 godina

Ja ću da pokušam da objasnim (?). Beograd je grad od milion ipo stanovnika, izgradnja infrastrukture je prioritet, ne šetalište i luksuzni apartmani na Savi. Porediti Budimpeštu i Beograd i železnički saobraćaj u Mađarskoj i Srbiji kao i uređenje obala u centru grada je glupost. Budimpešta ima 4 glavne železničke stanice od kojih je i najmanja od tih, na Kelenfeldu, veća od sad već bivše BG stanice, tj ima više koloseka. Zločin nad narodom je premeštanje ono malo železničkog saobraćaja u građevinsku zonu (Prokop) ili obskurne istorijske stanice kao što je Topčider. Umesto da radi na razvoju železničke infrastrukture od koje prosperira cela Srbija, Vučićeva ekipa sređuje placeve za prodaju.

Ranac i peske

pre 7 godina

Sad korisna informacija za zeleznicke putnike namernike: do Prokopa vozi jedan autobus br. 36. Ide na 20 minuta. Vikendom ide na 40 minuta. Verovatno moze da pokupi pola jednog vagona iz jednog voza. Kruzi po tom delu grada i ide do Slavije. Ima i neki minibus sa Miljakovca. Moze i trolama 40 i 41, ali ima da se ide. Sa Novog Beograda i iz Zemuna nema nista, jer sa te strane grada se ne ocekuje da iko putuje. Njima je lakse da stignu do Hong Konga sa Surcina. Mozda su nasi preci mislili da treba da imamo zeleznicu, ali potomci su dokazali suprotno.

Dušan

pre 7 godina

Glavna železnička stanica treba da postane Železničku muzej jer to logika nalaže. Šteta je da izuzetni eksponati iz 19. veka stoje u Požegi, i samo mali broj ljudi ih vidi. Na Topčideru je Plavi voz, julturno dobro od izuzetnog značaja, jer su lokomotive jedinstvene na svetu, lokomotiva "Kostolac", sa Mažino linije, koju francuzi traže za obeležavanje završetka Velikog rata, jer svoju nemaju. I tako može do sutra da se nabraja, čega sve ima Železnički muzej. Ali neko to vidi drugalije, pa će tako i biti.

Jabilondo

pre 7 godina

(30 godina zivota u Minhenu, 1. jul 2018 13:56)

U Nemackoj, Italiji, Francuskoj, Svajcarskoj... svaka je stanica takva, nebitno da li ima 4 perona ili 20, da li je milionski grad ili par stotina hiljada stanovnika. Ako se u jednu zeleznicku stanicu ne ulaze, naravno da ce postati rugoba. Ako se 9 sati putuje da bi se preslo 400km (i to su najbrze linije), onda malo njih putuje vozom, time manje njih i dolazi na stanicu, time i manja potreba da se u istu ulozi. Zato svaka stanica u Srbiji lici na kokosinjac.
I jedna jako bitna stvar. Koliko god bilo neka stanica izgledala kao rugoba ili imala kafica, prodavnica, sve glavne zeleznicke stanice u pobrojanim drzavama, u bilo kom gradu, imaju jednu karakteristiku: sve su u strogom centru grada, povezanim centralnim gradskim linijama i obicno i cvoriste linija metroa.
A ljudi neka veruju ovde u bajke.

s.

pre 7 godina

Botovi, mrzitelji Beograda, džabe lupate minuse, od početka naprednjačke vlasti grad se sistematski uništava, neće ostati ni kamen na kamenu.
Istorija će sve reći o vama i vašoj vlasti.

Dejan

pre 7 godina

Ja ne znam da li su gradjani Beograda, Srbije svesni, da su vam svima, upravo u centru vase drzave, nelegalno rusili privatne objekete, i sada bezocno oteli javni medjunarodni i medjugradski prevoz, zarad svojih megalomanskih, privatnih, sujetnih, a prevashodno poslovnih "podviga"? Da li vidite despotizam sa kojim se vlada? Da li shvatate da to sto nazivate i dozivljavate kao javno, ili kao svoje, privatno, vise ne postoji? Sutra ce vam oduzeti i odecu sa vaseg tela! Ne shvatate, ne vidite? I dalje mi niste jasni. Moje resenje je bilo tupavo, mislio sam da se borim, ali naisao sam samo na uplasene i zastrasene ljude. Druga ideja, da se svi iselimo je podjednako bila naiva, ali sam makar sebe izvukao, a i svoje cu izvuci sutra, ako Bog da. Vi vidite kako cete dalje...

MiloS

pre 7 godina

Juče na protestu bilo nas 15.. Sugrađani i gosti gledaju, čitaju transparent protiv gasenja stanice, poneki komentar .. I prolaze. Nije im važno. Ni medijima nije bilo važno. E pa zato ovako i prolazimo. Jer vam/ nam ništa nije važno. I na kraju se jednog dana probudiš i shvatiš da si bez ičega..


Ovo je ukidanje železnice, saobraćaja, tradicije, ali i zdravog razuma u Beogradu. Grad bez železničke stanice je palanka..


Sramota je šta je Beograd sebi dozvolio , posle 134 godine. Zbog čega ? Zbog nemoći da se odupre korumpiranim ljudima koji nemaju nikakvu viziju razvoja grada.

Prokopije

pre 7 godina

Prijatelj i ja smo imali akciju “Lepota Prokopa” pre godinu dana. Zivimo u Beogradu preko 40 godina, ali pojma nismo imali gde je, pa smo isli da ga nadjemo. Ne znam sta bih vam rekao, sem da ponesete pare za taksi. Zabaceno i izolovano mesto.

Lorimer

pre 7 godina

“Kao neko ko zaista ne podrzava Vucica i ekipu moze li neko da mi da racionalan spisak razloga zasto je ovo los potez?” Evo ti racionalan spisak razloga - Prokop još uvek nije osposobljen za upotrebu, a kamoli da preuzme ulogu glavne železničke stanice. Drugim rečima, zamisli da si se iselio iz stare kuće, a novu još nisi završio. Jel ti zvuči kao dovoljno racionalan razlog?

Vladan

pre 7 godina

Svima koji pricaju da je gradnja Prokopa krenula jos za vreme Tita.
Jeste, tacno je.
Tacno je, medjutim, da su tada planirane i dve linije metroa, i jos mnogo toga, stanicna zgrada svakako.
Prokop je danas gotovo isti kao i tada, malo je samo okrecen.
Svima koji sede tamo na Starom Sajmistu i lupaju minuse na svaki smislen komentar zelim samo da uzmu par kofera i sa decom krenu gradskim prevozom do Prokopa. Pa neka nam opisu to sjajno iskustvo.

dragan

pre 7 godina

Minhen, onoliki grad, glavna zeleznicka u centru centra, 5 minuta setnje od trga.

Turista koji dodje vozom u Beograd, izadje na Prokopu, moze da prvo gleda gde ima neko drvo da ode u toalet.

Pa onda da izvadi kompas i krene lagano peske u pravcu severa, jer prevoz docekati nece, imace utisak da je izasao u nekom rudniku u Rumuniji.

Odlican potez grada koji se busa u prsa kao velika turisticka atrakcija.

Sta ce biti atraktivno ovde, ne znam.

Pesaka ima tri kilometra ili nekih 45 minuta jaceg hoda. Pritom se usput ne moze videti nista sem ruina. Turista ce se na pola puta okrenuti i pobeci glavom bez obzira.

izhlapjeli starac

pre 7 godina

Sad je na redu Kalemegdan! Preseliti ga u Barajevo a prosiriti Beograd na vodi. Podici velike trzne centre, zaposliti stotine ljudi, osim toga vidik iz novih zgrada sa Kalemegdana bi bio neverovaran a cena kvadrata adekvatna.

slobinator

pre 7 godina

(?, 1. jul 2018 13:48)
teško da se ono ruglo koje niče kao kancer u srcu grada i koji zaklanja pogled na kalemegdan može nazvati lepim.od savske obale se međutim moglo napraviti šetalište slično central parku u njujorku,a ovako je taj deo beograda otišao u strano vlasništvo pod sumnjivim okolnostima

Hygge

pre 7 godina

Sad sam stvarno zabrinut za mentalno zdravlje naroda koji većinski glasa za vlast koja nas ovliko uništava. Kako one koji glasaju, tako i one koji ne izlaze na izbore i time ih posredno podržavaju.
(Kole, 1. jul 2018 09:56)

Ne glasa. Polovina ne izađe na izbore, a 1,1 milion glasača NE POSTOJI! Veliki bazen iz koga vadiš koliko ti treba. Kad uzmeš u obzir botove po javnim preduzećima, kapilarne glasove, jupovinu za jednu ili dve crvene, 5 litara ulja i 10 kg brašna...onda dobiješ to što imaš.

SNS ne samo da je nelegitimno na vlasti već i nelegalno.

Grr

pre 7 godina

Glavna žel. stanica i most preko Save napravljeni su samo za 6 godina,, pošto je na Berlinskom kongresu 1878, doneta odluka o izgradnji. Gradnja je zahtevala da se isuši i Ciganska bara, posle poznata kao Bara Venecija. Sve urađeno za 6 godina, a sada 40 godina ne može da se napravi normalna stanica.

konfjužn

pre 7 godina

Znači ako putujem za Bar čekam voz u Zemunu, ako idem za Novi Sad čekam u Prokopu a ako idem za Niš čekam u Topčideru, a ako idem na autovoz onda čekam... gde beše ono?

Gari

pre 7 godina

Tuga. Upravo pogledah kako izgleda Prokop stanica. Tako izgledaju stanice na aerodromima, sterilno, ogromno i nigde veze sa gradom. Naokolo svuda pesacis dobrih 5 minuta minimum do prvog saobracaja. Znam da se jos gradi, ali zasto nisu sacekali da sve zavrsi na prokopu, pre nego sto zatvore staru. Jel im se zuri zbog Beograda na vodi? Nema logike! U sred leta, kad turisti najvise dolaze. Vecina za Exit ce ici direktno za Novi Sad od aerodroma, ali oni sto hoce juznije, npr na Kopaonik ili Gucu, moraju kroz Beograd. Doci ce u beton. Prokop stanica nimalo ne odise nekom dobrodoslicom. Steta za Beograd, steta za Srbiju.

Kole

pre 7 godina

Sad sam stvarno zabrinut za mentalno zdravlje naroda koji većinski glasa za vlast koja nas ovliko uništava. Kako one koji glasaju, tako i one koji ne izlaze na izbore i time ih posredno podržavaju.

Dipl.ing.gradjevine

pre 7 godina

Vucic arhitekta i vizionar koji na tom mestu gradi novu spavaonicu sa teznim centrom.Prolazeci tamo svaki dan vidim da se grade soliteri koji nemaju nikakvu arhitektonsku vrednost. I pitam se ko je autor tih dela.Glavne zeleznicke stanice po evropskim metropolama sagradjene pre vise od vek ipo nalaze se u strogom cetru tih gradova.Negde se u njih ulazi ppodzemnim tunelima negde vijaduktom.Branko Pesic je imao ideju da glavna zeleznicka stanica bude i cvoriste buduceg metroa A da Prokop bude spoljni zelesnicki prsten.Grad Bec ima juznu, zapadnu i severnu zeleznicku stanicu koje su u centru Beca pivezane odlicnim tramvajskim linijama i metro stanicama

Tasa Cukarica

pre 7 godina

Od kako je pocelo ovo sa izmestanjem i reda voznje od glavne Zeleznicke stanice u Beogradu pre godinu dana a sada i kompletnim izmestanjem zeleznicke stanice prinudjen sam da putujem iskljucivo sa zelenicki stanice Novi Beograd tik iznad buvljaka.

Sta je problem sa ovim?Kada je kisa ili sunce nemam gde sesti imaju samo jednu jedinu klupu za putnike gde mogu sesti samo 3-4 ljudi obicno to budu stariji putnici ili mame sa malom decom za opstinu od 400 hiljada stanovnika sa one strane gde prolaze i staju vozovi iz Prokopa za Novi Sad,Suboticu i Budimpestu.

Stranci i turisti koji dolaze i putuju prema Novom Sadu i Budimpesti dalje preskacu zeleznicke sine gde malo hvali da se zakacis i da se dobro razbijes i smeju se umiru od smeha preskacuci dotrajale sine ne mogu da shvate da grad od 2 miliona stanovnika ima jednu jedinu klupu na udarnoj i jednoj od prometnih zeleznickih stanica.Da bi dosao do perona stanice Novi Beograd moram da predjem tri sprata bez lifta pesaka preko izmeta,mokrace,klosara koji tu spavaju i pacova.

Grad od 30 hiljada stanovnika u bilo kom gradu Evrope ima bolju zeleznicku stanicu od bilo kojih centralnih Beogradskih stanica.

O urednosti i higijeni stanica da ne govorim dalje nema ni potrebe.

neobavezno

pre 7 godina

Kada se vlast promeni, kad tad, vratice se i zeleznicka stanica tamo gde je bila i gde joj je mesto, kao u svim evropskim gradovima. Vraticemo patinu nasem glavnom gradu, ono sto su neobrazovani i nevaspitani uveli kao simbol svoje bahatosti! Ispratio je Beograd mnoge pa ce i njih!

dragan

pre 7 godina

Isto tako ce i autobuska.

Postavice neke privremen kontejnere tamo kod buvljaka, ovo ce da sruse koliko sledeceg proleca.

Rekose onda da su bageri stigli i da se krece sa gradjom nove autobuske, kamen nisu pomerili od tada.

Naravno , zato sto para nema. Bajke o jarbolima od 400 miliona dinara mogu da slusaju samo izlapeli penzioneri.

Kosta

pre 7 godina

Nisam iz Beograda, i za mene i meni sličnim nestao je jedan od glavnih obeležja ovog grada. Zamislite da u New York-u ugase Grand Central!? Umesto da vodimo brigu o svom istorijskom nasleđu mi stano rušimo i krećemo iz početka. Zato i jesmo zemlja bez istorije a samim tim i zemlja bez budućnosti.

Sone

pre 7 godina

Bravo za Prokop. Ako je neko i isao vozom, sada vise sigurno nece. Ma sta ce nam vozovi. Kada stigne metro, svi cemo da zaboravimo voz. Idemo napred, napredno i sarkasticno.

Mr. M

pre 7 godina

@moje mišljenje
nisam primetio da su japanci premestili Tokyo station. Verovatno su potrebe u 21 veku drugacije nego na pocetku 20og ali oni je nisu srusili nego su napravili su citav grad oko nje, ali ona i dalje stoji medju svi tim visokim staklaneim poslovnim zgradama. Cak su je npravili otpornu na zemljotrese (podigli su celu zgradu oko 50cm zbog ugradnje sistema protiv zemljotresa) i to su radili tako da stanica nikad nije prestajala sa radom, a onda su je vratili u originalno stanje pre drugog svetskog rata tako sto su dozidali jos jedan sprat koji je srusen tokom bombardovanja u WWII.

Pablito

pre 7 godina

Problem je sto ce sada zeleznicka i autobuska biti dosta daleko jedna od druge...
i sto pored stare zeleznicke prolazi par tramvajskih i jos toliko autobuskih linija, a pored prokopa mozda jedan autobus, ne zna se koji.

vozovodja

pre 7 godina

Srpske zeleznice su ionako jad i čemer, pogledajte samo malo pazljivije prugu i skretnicu na toj fotki uz vest. Skroz deformisana, dobro da ti vozovi jos uvek tuda mogu da idu! Te pruge su stare barem 100 godina, ne odrzavaju se, na mnogim slepim kolosecima stoje zardjali vagoni koji ne sluze nicemu ... Sto je najgore, Prokop jeste centar grada. Pogledajte malo mapu - od Hrama do GZS i od Hrama do Prokopa je isto rastojanje - 1.5 km, pesice ga predjes za 15 minuta. Takodje je i mesto dobro, tik uz Mostarsku petlju, lepo proracunato. Problem je, medjutim, sto okolina Prokopa nije sredjena, sto ne postoje cestiti prilazni putevi, nema kraka do Mostara, nema vise autobuskih linija, nema uredjene taksi stanice, nema tramvaja ... a ne postoji cak ni neka šatl-metro linija koja bi recimo povezivala samo Pancevacki most i Prokop, sa stajanjem kod Karadjordjevog parka i Vuka, koja bi mogla da se uradi po postojecoj pruzi. Nesto poput londonske Waterloo & City linije koja povezuje samo Waterloo stanicu i metro stanicu Bank. Medjutim, verovatno se investitorima iz Dubaija zurilo da se Beograd na vodi sredi, pa su im smetali vozovi ... Ovo je uradjeno preuranjeno i time ce samo pokopati ionako mrtve srpske zeleznice.

Kalimero

pre 7 godina

Tragedija, a gde je tradicija. Srušen je legendarni restoran "Mihajlovac" da bi ministar dobio lokaciju za izgradnju višespratnice koja se već uveliko zida. Sada i železnička stanica!!!

ostavite nam stanicu

pre 7 godina

Železnička stanica je neophodna gradu i građanima, tako da ona nije muzej nego neophodan javni sardžaj. Vozovi moraju odatle da polaze, posebno međunarodni. Hvala kralju Milanu na stanici, drugu Titu i radnicima na pruzi, čak su i nacisti imali obzira. U 21. veku smo dočekali feudalizam i vraćanje u srednji vek.

mile

pre 7 godina

Sta se bunite vise? Pa ovo je napredna zemlja. Uskoro se krece sa izgradnjom kosmodroma na avali i sistema teleportacije na prokopu. Sta ce vam vise prevoz i zeleznica u centru? Do prokopa pa teleport gde zelis.

Strucnjak

pre 7 godina

Tuzno je i totalno nejasno kako smeta zeleznicka stanica na toj lokaciji koja svima odgovara, ali nisu ovi mnogo krivi, to je projekat iz sedamdesetih kada je pocelo planiranje Prokopa. Ovi su "samo" uzurpatori gradjevinskog zemljista koje se oslobodilo i investitori sa ko zna cijim novcem (arapski sigurno nije, to je valjda i deci jasno)

Jelena

pre 7 godina

Zimus sam putovala iz Ns za Bg, stanica Prokop, sa muzem i malim detetom. Nisam verovala kako to izgleda, gomila stepenica dok se ne uspentras do gore, nigde zive duse, samo putnici iz voza. Jos da je bilo prtljaga... A kad se popenjes, isto nigde nista, ni levo ni desno. Pesacili smo dosta do nekog autobuskog stajalista. Ok da po neki voz bude tu usmeren, ali celokupna stanica da se izmesti, to je strasno! A stara stanica toliko puna istorije i duha!...Gde ce im dusa?!

cica

pre 7 godina

Nicija do zore nije gorela.U prvom pokusaju da nas uniste 1991-2000, nisu uspeli. A blizu su bili, nece ni sada.Vraticemo sve kako je bilo i kako je normalno.Sreca te nece od metroa nista nece biti, da nemamo trosak zatrpavanja par tunela.

Mitte

pre 7 godina

Imace sta ponosno deci i unucima da pricaju... ." Moja vlast je zatvorila staaaru zel.stanic, mada novu nismo ni napravili".
Sta li njima znaci rec "drskost"?

Vera

pre 7 godina

Ako su to vec uradili, onda je trebalo potpuno zavrsiti Prokop i infrastrukturno ga povezati sa svim delovima grada. Koliko ja znam, na Prokopu nema stanicne zgrade. Gde ce se kupovati karte, u nekom kiosku tamo? Opste ne znam kako bih strancu, koji me recimo u Knez Mihajlovoj pita gde je zeleznicka stanica, to objasnila. A bice veselo, ako neki stranac pozeli da iz Beograda ode vozom u Bar. Topcider lici na jednu seosku zeleznicku stanicu.

lovoribac

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 01. jul 2018 08:33)

Eeeee al vi nemate Wolfica...... na vašu sreću!

Mile

pre 7 godina

Jadno zeleznica je dočekala kraj a putnici su izgubljeni jedino oni koji su ovo organizovali putuju službenim automobilima i nas ubeđuju kako nam je sad bolje da putujemo sa 5 stanica imamo veći izbor bedno jadno i veoma tužno a ko želi da koristi železnicu veoma naporno i zamršeno pozzzz.

moi

pre 7 godina

Na izborima ste glasali za dokazano baate, kompromitovane, korumpirane i iskompleksirane sitne duse, sada oni samouvereno galopiraju ka horizontu van svih granica razuma, a mi i dalje ne verujemo sta se desva, gundjamo povremeno i to je sve. Kada ce da klikne u nasim glavama da treba da kazemo da je dosta? Sta treba jos da urade da bi se normalni ljudi pokrenuli i najzad odreagovali?

zoran

pre 7 godina

Tužno je da ne poštujemo svoju istoriju, ne čuvamo svoje spomenike kulture i ne cenimo sami sebe. Sada SNS i ekipa, pre toga “žuti”, svako je radio zarad kratkoročnih interesa (čitaj: koji je moj deo) ne gledajući u budućnost. To što nas “veliki” jašu iživljavaju se, je tragedija i zločin, ali budimo iskreni, dovoljni smo i sami sebi.

iz susjedovog kuta

pre 7 godina

Au, mislio sam ako me put slučajno ponovo dovede u Bg. prvo otići do željezničke stanice. Da vratim film na vojničke dane s početka osamdesetih kada sam tamo mlad kao rosa satima čekao vlak za Zg., ili došao iz Zg. da nastavim dalje prema odredištu. Ovo mi nije drago, ali tko pita mene. Uspomena manje.

brzi voz

pre 7 godina

Tužan dan... onaj prokop je obična rupa, loše povezana sa ostatkom grada. Kažu gradiće se u prokopu stanična zgrada, pa zašto? Već imamo staničnu zgradu, u Savskoj! Još kad sam čuo da će u buduće vozovi za Bar polaziti iz Zemuna??? Znači neko iz Mirijeva ili sa Karaburme će morati da ode u Zemun da bi uhvatio voz za Bar?! Suludo!!

veljko

pre 7 godina

Sramota jedna velika niko da se pobuni!! U svim većim metropolama žl stanice su u centru... Šta rade ovi... Raskućiše sve što se decenijama stvaralo!!! Biće zatvori puni kad ovi siđu s vlasti....

johnny

pre 7 godina

Nazalost, dokrajcice zeleznicu u narednih nekoliko meseci, jer se ne zna ni kako ni s cim do tog Prokopa il Topcidera a bome ni snalazenje na Prokopu nece ici lako

Marko

pre 7 godina

Nisam simpatizer vladajuce vrhuske ali stvarno komentar da oni ovo unistavaju je bzv. u glup.Pa znate li kada je ovo planirano,znate li kada je zapocet I koliko godina se vec gradi Prokop.Jesu krivi za dobar deo stvari ali za ovo nisu.
(Zoki, 01. jul 2018 10:10)

Nikada nije planirano da se sve preseli.
Plan je bio da deo putnickog ostane.

да да

pre 7 godina

Инза ове сте гласали Београђани ! Нису они криви због свог незнања и стручности већ ви који сте им то омогућили, срам вас било !!!!!!!

irelandcalling

pre 7 godina

Vreme se menja, gradovi, ljudi... postoje i tzv Zeleznicki muzeji... Mene ne smeta toliko sto se "stanica seli"... koliko sto je Nova toliko nepovezana sa gradom, tako haoticna, ruzna i nezavrsena... RIP Glavna Zeleznicka Stanice...

Aleksa

pre 7 godina

@ R:Cela ova zemlja će otići u .........
(Aleksandar, 01. jul 2018 08:35)
.....slobodno dodaj u prokop. Baš nam je simbolično ime. A u srpskom da se ime fontana zameni rečju poplava.

Ana

pre 7 godina

Vršac je imao odličnu vezu sa Beogradom preko Stanice Dunav koja je takodje u centru Beograda..Ne razumem ovo izmeštanje voza ka Vojvodini-čak na Prokop..aman ljudi da li ste vi pri sebi?!? Voz ka Zrenjaninu i dalje polazi sa stanice Dunav što je logično

Wooooooow

pre 7 godina

Šteta. Moj klinac je voleo da ga vodim tamo da gleda kako vozovi kreću ili dolaze. Železnica je odavno propala u Srbiji i ovo je samo zakucavanje eksera u kovčeg. Voz do Niša putuje 5 - 6 sati... Mislim, svašta. Valjda će da naprave tamo gde je bila stanica nešto zanimljivo bar deca da vide gde je bila stanixa nekad.

Lee Kas

pre 7 godina

@agramer Beograd je takođe jedna od malobrojnih prestonica koja nema metro. prebacivanje glavne železnice dodatno ide u prilog da je Beograd jedinstven ?

Mirni !

pre 7 godina

Želim da verujem da će moj komentar biti objavljen !

Bilo bi zanimljivo da se objavi cena svega što se događalo oko ove stanice.
Naime.

Raseljavanje stanovnika "Prokopa" je počelo 1966-8 godine ?

Zašto "struka" ćuti i ne reaguje ? Zašto se boje napisati, ili izreći, svoje mišljenje ? Pa i njih je ovaj narod školovao da daju najbolje u svojim znanjima !

Jeli ovo rezultat ?

vladek

pre 7 godina

Velika podrska.Sve treba izmestiti iz centra BG,sva ministarstva,zgradu vlade,premestiti na NBG u zgradu SIV-a.Napraviti oazu u sirem centru BGD,pocevsi od Kalmengdana,preko Nemanjine,Slavije,pa sve do Crvenog krsta.Siroki bulevari,parkovi za decu,biciklisticke staze,to je vizija mog Beograda.Posebna ekoloska taksa bi mi se placala za ulazak automobilom u uzi centar Beograda,napraviti velike garaze na prilazima BGD,gde bi ljudi iz predgradja ostavljali kola,a dalje nastavljali biciklom

Samo kazem

pre 7 godina

Tužan dan... onaj prokop je obična rupa, loše povezana sa ostatkom grada. Kažu gradiće se u prokopu stanična zgrada, pa zašto? Već imamo staničnu zgradu, u Savskoj! Još kad sam čuo da će u buduće vozovi za Bar polaziti iz Zemuna??? Znači neko iz Mirijeva ili sa Karaburme će morati da ode u Zemun da bi uhvatio voz za Bar?! Suludo!!
(brzi voz, 1. jul 2018 09:34)

Ta stanica u Zemunu bice za potrebe auto-voza.Mocice i tamo da se kupi karta i bice polazna stanica ali ako vam nije u blizini nema svrhe da idete do tamo kad cete moci da se ukrcate na stanici Prokop.Trenutno je polazna stanica za BG-Bar Topcider,ali samo dokse ne renovira i prilagodi ta u Zemunu.Jer arhitekte kad su projektovali Prokop nije im palo na pamet da postoji nesto sto se zove auto-voz...

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

Sreca pa je "samo" linija Beograd-Bar izuzetak, jer nam inace najmanje znaci i uopste je ne koristimo. Ugavnom direktno putujemo za Rusiju vozom.

gologuzov

pre 7 godina

Mislim, a to šta ja mislim svakako nije bitno,
zgradu sada već bivše glavne stanice trebalo zadržati i na onih 7-8 koloseka iza osnovati željeznički muzej ( normalno natkriven) za decu i za odrasle za nostalgiju, kao što sve normalne zemlje i imaju.

Jaooo

pre 7 godina

@agramer Beograd je takođe jedna od malobrojnih prestonica koja nema metro. prebacivanje glavne železnice dodatno ide u prilog da je Beograd jedinstven ?
(Lee Kas, 1. jul 2018 11:10)

Ne pominji mu metro, on je iz Zagreba a ni oni nemaju metro. Naljutice ti se prijatelj, mislice da ga namerno zezas...

građevinac

pre 7 godina

Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 1. jul 2018 08:33)

To samo govori koliko je loše odabrana lokacija za Železničku stanicu 1884. godine u Beogradu.

Sama lokacija nije sporna, ali šine u Bul. Vojvode Mišića, pa šine ispod Kalemegdana, pa šine pored Miloševog Konaka u Topčideru,...

... Sa ove vremenske distance to možda može i da se shvati, nije bilo vizije razvoja grada, niti se očekivalo da se toliko ljudi sjati u Beograd,

ali danas to podržavati je totalni idiotizam.

Drzava privatizovana od strane kriminalaca

pre 7 godina

Kakve veze imaju setaliste pored Save i stara zeleznicka stanica ? Koliko siroko treba da bude to setaliste da mu zeleznica smeta ? 100 metara sirine ? A da bi buka vozova smetala spavacima u stanovima koje Vucic vallja to jeste istina !

Jesam li vam rekao

pre 7 godina

Sa ovima na čelu ima da se sećamo sa nostalgijom kako je to biti civilozovan: bilo je pravde,svi smo odlazili kod lekara kao kod prijatelja, znalo se sta je red i rad, a najvaznije je bilo postenje..a sada..tuga

Agramer

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!
Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.

johnny

pre 7 godina

Meni pruza satisfakciju to kad skontam koliko ce se SNS glasaca koji “su slavili Beograd na vodi” pogubiti na Prokopu il nece umeti da dodju do njega

Sale

pre 7 godina

Ja ću da pokušam da objasnim (?). Beograd je grad od milion ipo stanovnika, izgradnja infrastrukture je prioritet, ne šetalište i luksuzni apartmani na Savi. Porediti Budimpeštu i Beograd i železnički saobraćaj u Mađarskoj i Srbiji kao i uređenje obala u centru grada je glupost. Budimpešta ima 4 glavne železničke stanice od kojih je i najmanja od tih, na Kelenfeldu, veća od sad već bivše BG stanice, tj ima više koloseka. Zločin nad narodom je premeštanje ono malo železničkog saobraćaja u građevinsku zonu (Prokop) ili obskurne istorijske stanice kao što je Topčider. Umesto da radi na razvoju železničke infrastrukture od koje prosperira cela Srbija, Vučićeva ekipa sređuje placeve za prodaju.

Srbija

pre 7 godina

Gasimo stanicu u centru (sa odličnom konekcijom na sve strane: tramvaji, autobusi, taksi...) da bi je premestili na stanicu koja nije ni pola završena, gde nema ni prilaza sa autoputa. Njihovo opravdanje bi imalo više smisla da su to uradili nakon što je prokop kompletno završen, ovako je ovo debakl, zarad stanova gase stanicu. U celoj priči oko projekta Bg na vodi, ovo je ono što mi najviše smeta.

krambambuli pabč

pre 7 godina

Rođen u Zagrebu (dete vojnog lica) u koji nisam kročio poslednjih 30 godina. Sticajem okolnosti, nedavno sam boravio tamo 2 dana. Nema mnogo razlike u odnosu na BG. Nakaradnih građevina i loših arhitektonskih rešenja ima po celom gradu. Interesantno je da su, manje-više, sve "ikone" i prepoznatljiva mesta grada, u istom stanju kao i pre. Glavni kolodvor je i dalje na svom mestu, sve "kavane", trgovi "plac",. . . Grad se proširio ali u širinu. Ne sabija se u centar, bar ne u tolikoj meri kao BG ili NS ( za Niš ne znam). Zagreb ostavlja utisak prestonice. Beograd ostavlja utisak . . . . . . . mučnine. Ovo je jedno subjektivno viđenje nekoga ko ima 50+ godina, i voleo je 2 grada.

s.

pre 7 godina

Botovi, mrzitelji Beograda, džabe lupate minuse, od početka naprednjačke vlasti grad se sistematski uništava, neće ostati ni kamen na kamenu.
Istorija će sve reći o vama i vašoj vlasti.

Sone

pre 7 godina

Bravo za Prokop. Ako je neko i isao vozom, sada vise sigurno nece. Ma sta ce nam vozovi. Kada stigne metro, svi cemo da zaboravimo voz. Idemo napred, napredno i sarkasticno.

Vera

pre 7 godina

Ako su to vec uradili, onda je trebalo potpuno zavrsiti Prokop i infrastrukturno ga povezati sa svim delovima grada. Koliko ja znam, na Prokopu nema stanicne zgrade. Gde ce se kupovati karte, u nekom kiosku tamo? Opste ne znam kako bih strancu, koji me recimo u Knez Mihajlovoj pita gde je zeleznicka stanica, to objasnila. A bice veselo, ako neki stranac pozeli da iz Beograda ode vozom u Bar. Topcider lici na jednu seosku zeleznicku stanicu.

Strucnjak

pre 7 godina

Tuzno je i totalno nejasno kako smeta zeleznicka stanica na toj lokaciji koja svima odgovara, ali nisu ovi mnogo krivi, to je projekat iz sedamdesetih kada je pocelo planiranje Prokopa. Ovi su "samo" uzurpatori gradjevinskog zemljista koje se oslobodilo i investitori sa ko zna cijim novcem (arapski sigurno nije, to je valjda i deci jasno)

dragan

pre 7 godina

Minhen, onoliki grad, glavna zeleznicka u centru centra, 5 minuta setnje od trga.

Turista koji dodje vozom u Beograd, izadje na Prokopu, moze da prvo gleda gde ima neko drvo da ode u toalet.

Pa onda da izvadi kompas i krene lagano peske u pravcu severa, jer prevoz docekati nece, imace utisak da je izasao u nekom rudniku u Rumuniji.

Odlican potez grada koji se busa u prsa kao velika turisticka atrakcija.

Sta ce biti atraktivno ovde, ne znam.

Pesaka ima tri kilometra ili nekih 45 minuta jaceg hoda. Pritom se usput ne moze videti nista sem ruina. Turista ce se na pola puta okrenuti i pobeci glavom bez obzira.

Gari

pre 7 godina

Tuga. Upravo pogledah kako izgleda Prokop stanica. Tako izgledaju stanice na aerodromima, sterilno, ogromno i nigde veze sa gradom. Naokolo svuda pesacis dobrih 5 minuta minimum do prvog saobracaja. Znam da se jos gradi, ali zasto nisu sacekali da sve zavrsi na prokopu, pre nego sto zatvore staru. Jel im se zuri zbog Beograda na vodi? Nema logike! U sred leta, kad turisti najvise dolaze. Vecina za Exit ce ici direktno za Novi Sad od aerodroma, ali oni sto hoce juznije, npr na Kopaonik ili Gucu, moraju kroz Beograd. Doci ce u beton. Prokop stanica nimalo ne odise nekom dobrodoslicom. Steta za Beograd, steta za Srbiju.

Ranac i peske

pre 7 godina

Sad korisna informacija za zeleznicke putnike namernike: do Prokopa vozi jedan autobus br. 36. Ide na 20 minuta. Vikendom ide na 40 minuta. Verovatno moze da pokupi pola jednog vagona iz jednog voza. Kruzi po tom delu grada i ide do Slavije. Ima i neki minibus sa Miljakovca. Moze i trolama 40 i 41, ali ima da se ide. Sa Novog Beograda i iz Zemuna nema nista, jer sa te strane grada se ne ocekuje da iko putuje. Njima je lakse da stignu do Hong Konga sa Surcina. Mozda su nasi preci mislili da treba da imamo zeleznicu, ali potomci su dokazali suprotno.

konfjužn

pre 7 godina

Znači ako putujem za Bar čekam voz u Zemunu, ako idem za Novi Sad čekam u Prokopu a ako idem za Niš čekam u Topčideru, a ako idem na autovoz onda čekam... gde beše ono?

Dejan

pre 7 godina

Ja ne znam da li su gradjani Beograda, Srbije svesni, da su vam svima, upravo u centru vase drzave, nelegalno rusili privatne objekete, i sada bezocno oteli javni medjunarodni i medjugradski prevoz, zarad svojih megalomanskih, privatnih, sujetnih, a prevashodno poslovnih "podviga"? Da li vidite despotizam sa kojim se vlada? Da li shvatate da to sto nazivate i dozivljavate kao javno, ili kao svoje, privatno, vise ne postoji? Sutra ce vam oduzeti i odecu sa vaseg tela! Ne shvatate, ne vidite? I dalje mi niste jasni. Moje resenje je bilo tupavo, mislio sam da se borim, ali naisao sam samo na uplasene i zastrasene ljude. Druga ideja, da se svi iselimo je podjednako bila naiva, ali sam makar sebe izvukao, a i svoje cu izvuci sutra, ako Bog da. Vi vidite kako cete dalje...

Jabilondo

pre 7 godina

(30 godina zivota u Minhenu, 1. jul 2018 13:56)

U Nemackoj, Italiji, Francuskoj, Svajcarskoj... svaka je stanica takva, nebitno da li ima 4 perona ili 20, da li je milionski grad ili par stotina hiljada stanovnika. Ako se u jednu zeleznicku stanicu ne ulaze, naravno da ce postati rugoba. Ako se 9 sati putuje da bi se preslo 400km (i to su najbrze linije), onda malo njih putuje vozom, time manje njih i dolazi na stanicu, time i manja potreba da se u istu ulozi. Zato svaka stanica u Srbiji lici na kokosinjac.
I jedna jako bitna stvar. Koliko god bilo neka stanica izgledala kao rugoba ili imala kafica, prodavnica, sve glavne zeleznicke stanice u pobrojanim drzavama, u bilo kom gradu, imaju jednu karakteristiku: sve su u strogom centru grada, povezanim centralnim gradskim linijama i obicno i cvoriste linija metroa.
A ljudi neka veruju ovde u bajke.

Prokopije

pre 7 godina

Prijatelj i ja smo imali akciju “Lepota Prokopa” pre godinu dana. Zivimo u Beogradu preko 40 godina, ali pojma nismo imali gde je, pa smo isli da ga nadjemo. Ne znam sta bih vam rekao, sem da ponesete pare za taksi. Zabaceno i izolovano mesto.

Lorimer

pre 7 godina

“Kao neko ko zaista ne podrzava Vucica i ekipu moze li neko da mi da racionalan spisak razloga zasto je ovo los potez?” Evo ti racionalan spisak razloga - Prokop još uvek nije osposobljen za upotrebu, a kamoli da preuzme ulogu glavne železničke stanice. Drugim rečima, zamisli da si se iselio iz stare kuće, a novu još nisi završio. Jel ti zvuči kao dovoljno racionalan razlog?

izhlapjeli starac

pre 7 godina

Sad je na redu Kalemegdan! Preseliti ga u Barajevo a prosiriti Beograd na vodi. Podici velike trzne centre, zaposliti stotine ljudi, osim toga vidik iz novih zgrada sa Kalemegdana bi bio neverovaran a cena kvadrata adekvatna.

MiloS

pre 7 godina

Juče na protestu bilo nas 15.. Sugrađani i gosti gledaju, čitaju transparent protiv gasenja stanice, poneki komentar .. I prolaze. Nije im važno. Ni medijima nije bilo važno. E pa zato ovako i prolazimo. Jer vam/ nam ništa nije važno. I na kraju se jednog dana probudiš i shvatiš da si bez ičega..


Ovo je ukidanje železnice, saobraćaja, tradicije, ali i zdravog razuma u Beogradu. Grad bez železničke stanice je palanka..


Sramota je šta je Beograd sebi dozvolio , posle 134 godine. Zbog čega ? Zbog nemoći da se odupre korumpiranim ljudima koji nemaju nikakvu viziju razvoja grada.

Jelena

pre 7 godina

Zimus sam putovala iz Ns za Bg, stanica Prokop, sa muzem i malim detetom. Nisam verovala kako to izgleda, gomila stepenica dok se ne uspentras do gore, nigde zive duse, samo putnici iz voza. Jos da je bilo prtljaga... A kad se popenjes, isto nigde nista, ni levo ni desno. Pesacili smo dosta do nekog autobuskog stajalista. Ok da po neki voz bude tu usmeren, ali celokupna stanica da se izmesti, to je strasno! A stara stanica toliko puna istorije i duha!...Gde ce im dusa?!

Hygge

pre 7 godina

Sad sam stvarno zabrinut za mentalno zdravlje naroda koji većinski glasa za vlast koja nas ovliko uništava. Kako one koji glasaju, tako i one koji ne izlaze na izbore i time ih posredno podržavaju.
(Kole, 1. jul 2018 09:56)

Ne glasa. Polovina ne izađe na izbore, a 1,1 milion glasača NE POSTOJI! Veliki bazen iz koga vadiš koliko ti treba. Kad uzmeš u obzir botove po javnim preduzećima, kapilarne glasove, jupovinu za jednu ili dve crvene, 5 litara ulja i 10 kg brašna...onda dobiješ to što imaš.

SNS ne samo da je nelegitimno na vlasti već i nelegalno.

slobinator

pre 7 godina

(?, 1. jul 2018 13:48)
teško da se ono ruglo koje niče kao kancer u srcu grada i koji zaklanja pogled na kalemegdan može nazvati lepim.od savske obale se međutim moglo napraviti šetalište slično central parku u njujorku,a ovako je taj deo beograda otišao u strano vlasništvo pod sumnjivim okolnostima

neobavezno

pre 7 godina

Kada se vlast promeni, kad tad, vratice se i zeleznicka stanica tamo gde je bila i gde joj je mesto, kao u svim evropskim gradovima. Vraticemo patinu nasem glavnom gradu, ono sto su neobrazovani i nevaspitani uveli kao simbol svoje bahatosti! Ispratio je Beograd mnoge pa ce i njih!

vozovodja

pre 7 godina

Srpske zeleznice su ionako jad i čemer, pogledajte samo malo pazljivije prugu i skretnicu na toj fotki uz vest. Skroz deformisana, dobro da ti vozovi jos uvek tuda mogu da idu! Te pruge su stare barem 100 godina, ne odrzavaju se, na mnogim slepim kolosecima stoje zardjali vagoni koji ne sluze nicemu ... Sto je najgore, Prokop jeste centar grada. Pogledajte malo mapu - od Hrama do GZS i od Hrama do Prokopa je isto rastojanje - 1.5 km, pesice ga predjes za 15 minuta. Takodje je i mesto dobro, tik uz Mostarsku petlju, lepo proracunato. Problem je, medjutim, sto okolina Prokopa nije sredjena, sto ne postoje cestiti prilazni putevi, nema kraka do Mostara, nema vise autobuskih linija, nema uredjene taksi stanice, nema tramvaja ... a ne postoji cak ni neka šatl-metro linija koja bi recimo povezivala samo Pancevacki most i Prokop, sa stajanjem kod Karadjordjevog parka i Vuka, koja bi mogla da se uradi po postojecoj pruzi. Nesto poput londonske Waterloo & City linije koja povezuje samo Waterloo stanicu i metro stanicu Bank. Medjutim, verovatno se investitorima iz Dubaija zurilo da se Beograd na vodi sredi, pa su im smetali vozovi ... Ovo je uradjeno preuranjeno i time ce samo pokopati ionako mrtve srpske zeleznice.

Pablito

pre 7 godina

Problem je sto ce sada zeleznicka i autobuska biti dosta daleko jedna od druge...
i sto pored stare zeleznicke prolazi par tramvajskih i jos toliko autobuskih linija, a pored prokopa mozda jedan autobus, ne zna se koji.

Mile

pre 7 godina

Jadno zeleznica je dočekala kraj a putnici su izgubljeni jedino oni koji su ovo organizovali putuju službenim automobilima i nas ubeđuju kako nam je sad bolje da putujemo sa 5 stanica imamo veći izbor bedno jadno i veoma tužno a ko želi da koristi železnicu veoma naporno i zamršeno pozzzz.

Vladan

pre 7 godina

Svima koji pricaju da je gradnja Prokopa krenula jos za vreme Tita.
Jeste, tacno je.
Tacno je, medjutim, da su tada planirane i dve linije metroa, i jos mnogo toga, stanicna zgrada svakako.
Prokop je danas gotovo isti kao i tada, malo je samo okrecen.
Svima koji sede tamo na Starom Sajmistu i lupaju minuse na svaki smislen komentar zelim samo da uzmu par kofera i sa decom krenu gradskim prevozom do Prokopa. Pa neka nam opisu to sjajno iskustvo.

Mitte

pre 7 godina

Imace sta ponosno deci i unucima da pricaju... ." Moja vlast je zatvorila staaaru zel.stanic, mada novu nismo ni napravili".
Sta li njima znaci rec "drskost"?

Dipl.ing.gradjevine

pre 7 godina

Vucic arhitekta i vizionar koji na tom mestu gradi novu spavaonicu sa teznim centrom.Prolazeci tamo svaki dan vidim da se grade soliteri koji nemaju nikakvu arhitektonsku vrednost. I pitam se ko je autor tih dela.Glavne zeleznicke stanice po evropskim metropolama sagradjene pre vise od vek ipo nalaze se u strogom cetru tih gradova.Negde se u njih ulazi ppodzemnim tunelima negde vijaduktom.Branko Pesic je imao ideju da glavna zeleznicka stanica bude i cvoriste buduceg metroa A da Prokop bude spoljni zelesnicki prsten.Grad Bec ima juznu, zapadnu i severnu zeleznicku stanicu koje su u centru Beca pivezane odlicnim tramvajskim linijama i metro stanicama

ostavite nam stanicu

pre 7 godina

Železnička stanica je neophodna gradu i građanima, tako da ona nije muzej nego neophodan javni sardžaj. Vozovi moraju odatle da polaze, posebno međunarodni. Hvala kralju Milanu na stanici, drugu Titu i radnicima na pruzi, čak su i nacisti imali obzira. U 21. veku smo dočekali feudalizam i vraćanje u srednji vek.

Grr

pre 7 godina

Glavna žel. stanica i most preko Save napravljeni su samo za 6 godina,, pošto je na Berlinskom kongresu 1878, doneta odluka o izgradnji. Gradnja je zahtevala da se isuši i Ciganska bara, posle poznata kao Bara Venecija. Sve urađeno za 6 godina, a sada 40 godina ne može da se napravi normalna stanica.

lovoribac

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 01. jul 2018 08:33)

Eeeee al vi nemate Wolfica...... na vašu sreću!

veljko

pre 7 godina

Sramota jedna velika niko da se pobuni!! U svim većim metropolama žl stanice su u centru... Šta rade ovi... Raskućiše sve što se decenijama stvaralo!!! Biće zatvori puni kad ovi siđu s vlasti....

Kole

pre 7 godina

Sad sam stvarno zabrinut za mentalno zdravlje naroda koji većinski glasa za vlast koja nas ovliko uništava. Kako one koji glasaju, tako i one koji ne izlaze na izbore i time ih posredno podržavaju.

да да

pre 7 godina

Инза ове сте гласали Београђани ! Нису они криви због свог незнања и стручности већ ви који сте им то омогућили, срам вас било !!!!!!!

dragan

pre 7 godina

Isto tako ce i autobuska.

Postavice neke privremen kontejnere tamo kod buvljaka, ovo ce da sruse koliko sledeceg proleca.

Rekose onda da su bageri stigli i da se krece sa gradjom nove autobuske, kamen nisu pomerili od tada.

Naravno , zato sto para nema. Bajke o jarbolima od 400 miliona dinara mogu da slusaju samo izlapeli penzioneri.

iz susjedovog kuta

pre 7 godina

Au, mislio sam ako me put slučajno ponovo dovede u Bg. prvo otići do željezničke stanice. Da vratim film na vojničke dane s početka osamdesetih kada sam tamo mlad kao rosa satima čekao vlak za Zg., ili došao iz Zg. da nastavim dalje prema odredištu. Ovo mi nije drago, ali tko pita mene. Uspomena manje.

Aleksa

pre 7 godina

@ R:Cela ova zemlja će otići u .........
(Aleksandar, 01. jul 2018 08:35)
.....slobodno dodaj u prokop. Baš nam je simbolično ime. A u srpskom da se ime fontana zameni rečju poplava.

mile

pre 7 godina

Sta se bunite vise? Pa ovo je napredna zemlja. Uskoro se krece sa izgradnjom kosmodroma na avali i sistema teleportacije na prokopu. Sta ce vam vise prevoz i zeleznica u centru? Do prokopa pa teleport gde zelis.

Tasa Cukarica

pre 7 godina

Od kako je pocelo ovo sa izmestanjem i reda voznje od glavne Zeleznicke stanice u Beogradu pre godinu dana a sada i kompletnim izmestanjem zeleznicke stanice prinudjen sam da putujem iskljucivo sa zelenicki stanice Novi Beograd tik iznad buvljaka.

Sta je problem sa ovim?Kada je kisa ili sunce nemam gde sesti imaju samo jednu jedinu klupu za putnike gde mogu sesti samo 3-4 ljudi obicno to budu stariji putnici ili mame sa malom decom za opstinu od 400 hiljada stanovnika sa one strane gde prolaze i staju vozovi iz Prokopa za Novi Sad,Suboticu i Budimpestu.

Stranci i turisti koji dolaze i putuju prema Novom Sadu i Budimpesti dalje preskacu zeleznicke sine gde malo hvali da se zakacis i da se dobro razbijes i smeju se umiru od smeha preskacuci dotrajale sine ne mogu da shvate da grad od 2 miliona stanovnika ima jednu jedinu klupu na udarnoj i jednoj od prometnih zeleznickih stanica.Da bi dosao do perona stanice Novi Beograd moram da predjem tri sprata bez lifta pesaka preko izmeta,mokrace,klosara koji tu spavaju i pacova.

Grad od 30 hiljada stanovnika u bilo kom gradu Evrope ima bolju zeleznicku stanicu od bilo kojih centralnih Beogradskih stanica.

O urednosti i higijeni stanica da ne govorim dalje nema ni potrebe.

Lee Kas

pre 7 godina

@agramer Beograd je takođe jedna od malobrojnih prestonica koja nema metro. prebacivanje glavne železnice dodatno ide u prilog da je Beograd jedinstven ?

Kalimero

pre 7 godina

Tragedija, a gde je tradicija. Srušen je legendarni restoran "Mihajlovac" da bi ministar dobio lokaciju za izgradnju višespratnice koja se već uveliko zida. Sada i železnička stanica!!!

Kosta

pre 7 godina

Nisam iz Beograda, i za mene i meni sličnim nestao je jedan od glavnih obeležja ovog grada. Zamislite da u New York-u ugase Grand Central!? Umesto da vodimo brigu o svom istorijskom nasleđu mi stano rušimo i krećemo iz početka. Zato i jesmo zemlja bez istorije a samim tim i zemlja bez budućnosti.

građevinac

pre 7 godina

Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 1. jul 2018 08:33)

To samo govori koliko je loše odabrana lokacija za Železničku stanicu 1884. godine u Beogradu.

Sama lokacija nije sporna, ali šine u Bul. Vojvode Mišića, pa šine ispod Kalemegdana, pa šine pored Miloševog Konaka u Topčideru,...

... Sa ove vremenske distance to možda može i da se shvati, nije bilo vizije razvoja grada, niti se očekivalo da se toliko ljudi sjati u Beograd,

ali danas to podržavati je totalni idiotizam.

moi

pre 7 godina

Na izborima ste glasali za dokazano baate, kompromitovane, korumpirane i iskompleksirane sitne duse, sada oni samouvereno galopiraju ka horizontu van svih granica razuma, a mi i dalje ne verujemo sta se desva, gundjamo povremeno i to je sve. Kada ce da klikne u nasim glavama da treba da kazemo da je dosta? Sta treba jos da urade da bi se normalni ljudi pokrenuli i najzad odreagovali?

brzi voz

pre 7 godina

Tužan dan... onaj prokop je obična rupa, loše povezana sa ostatkom grada. Kažu gradiće se u prokopu stanična zgrada, pa zašto? Već imamo staničnu zgradu, u Savskoj! Još kad sam čuo da će u buduće vozovi za Bar polaziti iz Zemuna??? Znači neko iz Mirijeva ili sa Karaburme će morati da ode u Zemun da bi uhvatio voz za Bar?! Suludo!!

Mr. M

pre 7 godina

@moje mišljenje
nisam primetio da su japanci premestili Tokyo station. Verovatno su potrebe u 21 veku drugacije nego na pocetku 20og ali oni je nisu srusili nego su napravili su citav grad oko nje, ali ona i dalje stoji medju svi tim visokim staklaneim poslovnim zgradama. Cak su je npravili otpornu na zemljotrese (podigli su celu zgradu oko 50cm zbog ugradnje sistema protiv zemljotresa) i to su radili tako da stanica nikad nije prestajala sa radom, a onda su je vratili u originalno stanje pre drugog svetskog rata tako sto su dozidali jos jedan sprat koji je srusen tokom bombardovanja u WWII.

cica

pre 7 godina

Nicija do zore nije gorela.U prvom pokusaju da nas uniste 1991-2000, nisu uspeli. A blizu su bili, nece ni sada.Vraticemo sve kako je bilo i kako je normalno.Sreca te nece od metroa nista nece biti, da nemamo trosak zatrpavanja par tunela.

zoran

pre 7 godina

Tužno je da ne poštujemo svoju istoriju, ne čuvamo svoje spomenike kulture i ne cenimo sami sebe. Sada SNS i ekipa, pre toga “žuti”, svako je radio zarad kratkoročnih interesa (čitaj: koji je moj deo) ne gledajući u budućnost. To što nas “veliki” jašu iživljavaju se, je tragedija i zločin, ali budimo iskreni, dovoljni smo i sami sebi.

?

pre 7 godina

Kao neko ko zaista ne podrzava Vucica i ekipu moze li neko da mi da racionalan spisak razloga zasto je ovo los potez?

Prokop je projekat star 40 godina i nije ga Vucic smislio. Premestanje stanice je izuzetna ideja da se oslobodi prostor uz reku koji moze da se iskoristi za setaliste, park ili u ovom slucaju Beograd na vodi.

Najlepsi grad na Dunavu je Budimpesta i svaki evropski grad se trudio da iskoristi svoje reke dok kod nas to nije slucaj, prosto volimo da zivimo u djubretu i neuredjenosti i cekamo da neko drugi resi problem.

Beograd lezi na dve reke i uopste se nije iskoristio taj prostor da ulepsa objektivno ruzan grad (cim zadjete malo iz centra, udare vas zgrade u svim bojama duge i ulice u poluraspadu).
Istorijski nije bilo uslova za tako nesto jer je reka bila granica, i drugu stranu smo dobili tek rata. Novi Beograd je bio odlican projekat, ali turisticko ulepsavanje grada ora nikome nije palo napamet.

Pre Beograda na vodi, setaliste uz Savu je obilovalo djubretom, zardjalim splavovima i ko je peske isao do Ade imao je utisak da hoda kroz deponiju. Koliko god da je oprano para u ovom projektu i koliko god je savamala divljacki razrusena, ne moze se poricati da ce grad efektivno biti lepsi.

Amerika je rasla na kriminalcima i lesinarima, ali 100 godina kasnije niko se njih ne seca, tako da ja nemam prigovora na ovaj projekat, jer ce nam od sveg ovog ispiranja mozga bar ostati nesto lepo.

irelandcalling

pre 7 godina

Vreme se menja, gradovi, ljudi... postoje i tzv Zeleznicki muzeji... Mene ne smeta toliko sto se "stanica seli"... koliko sto je Nova toliko nepovezana sa gradom, tako haoticna, ruzna i nezavrsena... RIP Glavna Zeleznicka Stanice...

johnny

pre 7 godina

Nazalost, dokrajcice zeleznicu u narednih nekoliko meseci, jer se ne zna ni kako ni s cim do tog Prokopa il Topcidera a bome ni snalazenje na Prokopu nece ici lako

Marko

pre 7 godina

Nisam simpatizer vladajuce vrhuske ali stvarno komentar da oni ovo unistavaju je bzv. u glup.Pa znate li kada je ovo planirano,znate li kada je zapocet I koliko godina se vec gradi Prokop.Jesu krivi za dobar deo stvari ali za ovo nisu.
(Zoki, 01. jul 2018 10:10)

Nikada nije planirano da se sve preseli.
Plan je bio da deo putnickog ostane.

Wooooooow

pre 7 godina

Šteta. Moj klinac je voleo da ga vodim tamo da gleda kako vozovi kreću ili dolaze. Železnica je odavno propala u Srbiji i ovo je samo zakucavanje eksera u kovčeg. Voz do Niša putuje 5 - 6 sati... Mislim, svašta. Valjda će da naprave tamo gde je bila stanica nešto zanimljivo bar deca da vide gde je bila stanixa nekad.

Ana

pre 7 godina

Vršac je imao odličnu vezu sa Beogradom preko Stanice Dunav koja je takodje u centru Beograda..Ne razumem ovo izmeštanje voza ka Vojvodini-čak na Prokop..aman ljudi da li ste vi pri sebi?!? Voz ka Zrenjaninu i dalje polazi sa stanice Dunav što je logično

Mirni !

pre 7 godina

Želim da verujem da će moj komentar biti objavljen !

Bilo bi zanimljivo da se objavi cena svega što se događalo oko ove stanice.
Naime.

Raseljavanje stanovnika "Prokopa" je počelo 1966-8 godine ?

Zašto "struka" ćuti i ne reaguje ? Zašto se boje napisati, ili izreći, svoje mišljenje ? Pa i njih je ovaj narod školovao da daju najbolje u svojim znanjima !

Jeli ovo rezultat ?

vladek

pre 7 godina

Velika podrska.Sve treba izmestiti iz centra BG,sva ministarstva,zgradu vlade,premestiti na NBG u zgradu SIV-a.Napraviti oazu u sirem centru BGD,pocevsi od Kalmengdana,preko Nemanjine,Slavije,pa sve do Crvenog krsta.Siroki bulevari,parkovi za decu,biciklisticke staze,to je vizija mog Beograda.Posebna ekoloska taksa bi mi se placala za ulazak automobilom u uzi centar Beograda,napraviti velike garaze na prilazima BGD,gde bi ljudi iz predgradja ostavljali kola,a dalje nastavljali biciklom

Mare

pre 7 godina

Ljudi ne rusi se zgrada nego se izmesta stanica, plan za izmestanje donesen je za vreme Tita, stanica Prokop je krenula da se gradi pre vise od 40 godina.

Pukovnik Vranic

pre 7 godina

Sreca pa je "samo" linija Beograd-Bar izuzetak, jer nam inace najmanje znaci i uopste je ne koristimo. Ugavnom direktno putujemo za Rusiju vozom.

Zoki

pre 7 godina

Nisam simpatizer vladajuce vrhuske ali stvarno komentar da oni ovo unistavaju je bzv. u glup.Pa znate li kada je ovo planirano,znate li kada je zapocet I koliko godina se vec gradi Prokop.Jesu krivi za dobar deo stvari ali za ovo nisu.

boban

pre 7 godina

zar nas narod svuda mora da kuka? zgrada ostaje i bice sdedena. a stanica je mala i nema kapaciteta. pogotovo kad se zel. mreza zavrsi i kad stignemo u EU bice mnogo vise putnika. skoro svaka metropola u EU je izgradila novu stanicu

eightysixer

pre 7 godina

Ovo je ludilo, nema nigdje da Glavnu željezničku stanicu u jednom velegradu iz centra presele na bauštelu bez dobre saobraćajne povezanosti, a tamo rade nekakav muzej!
Svuda je glavna željeznička stanica u centru, u Zagrebu evo već nekih 130 godina je na istom mjestu i nikom ne pada na pamet da je nekamo seli, 2 tramvajske stanice od glavnog trga.
(Agramer, 1. jul 2018 08:33)

A od stare do nove zeleznicke celih 2 kilometra. Slazem se da nije bilo potrebe menjati lokaciju ali kako ce nekima biti sada komplikovanije da dodju tako ce nekima biti lakse. Sve se svede na isto tako da ne vidim zasto bi sada galamili oko toga. Sto je najgore, verujem da ti nikada i ne ides vozom a bunis se.

Jaooo

pre 7 godina

@agramer Beograd je takođe jedna od malobrojnih prestonica koja nema metro. prebacivanje glavne železnice dodatno ide u prilog da je Beograd jedinstven ?
(Lee Kas, 1. jul 2018 11:10)

Ne pominji mu metro, on je iz Zagreba a ni oni nemaju metro. Naljutice ti se prijatelj, mislice da ga namerno zezas...

Samo kazem

pre 7 godina

Tužan dan... onaj prokop je obična rupa, loše povezana sa ostatkom grada. Kažu gradiće se u prokopu stanična zgrada, pa zašto? Već imamo staničnu zgradu, u Savskoj! Još kad sam čuo da će u buduće vozovi za Bar polaziti iz Zemuna??? Znači neko iz Mirijeva ili sa Karaburme će morati da ode u Zemun da bi uhvatio voz za Bar?! Suludo!!
(brzi voz, 1. jul 2018 09:34)

Ta stanica u Zemunu bice za potrebe auto-voza.Mocice i tamo da se kupi karta i bice polazna stanica ali ako vam nije u blizini nema svrhe da idete do tamo kad cete moci da se ukrcate na stanici Prokop.Trenutno je polazna stanica za BG-Bar Topcider,ali samo dokse ne renovira i prilagodi ta u Zemunu.Jer arhitekte kad su projektovali Prokop nije im palo na pamet da postoji nesto sto se zove auto-voz...

moje mišljenje

pre 7 godina

Zgrada Železničke stanice u Beogradu, izgrađena 1884. godine, treba da postane Istorijski muzej Srbije.



Treba da bude muzej, ali je treba skloniti odatle.

Još krajem 70-tih (ili početkom 80-tih) godina, kada je iz Skupštine Grada zatraženo mišljenje Američkih stručnjaka za saobraćaj (tada smo imali odlične međusobne odnose) u pogledu rešenja gradskog saobraćaja u Beogradu,

na opšte zaprepaščenje naših ljudi, dobijen vrlo jednostavan odgovor:


Železničku stanicu treba izmestiti,
Nemanjinu ulicu produžiti pravo, novim mostom preko Save omogićiti saobraćaj ka Novom Beogradu.

Jednostavna rešenja su često najbolja,
međutim, mi smo robovi sujeta, nekompetentnosti i lažnih vrednosti.

Ta zgrada, kao i zgrada "Pošta 6", nisu ništa posebno u arhitektonskom smislu, imaju izvesnu istorijsku vrednost, ali to nije dovoljan razlog da ostanu tu gde jesu.

Ako je mogla Terazijska česma da se seli nekoliko puta, može i zgrada Železničke stanice.

30 godina zivota u Minhenu

pre 7 godina

Neko spomenu zeleznicku stanicu u Minhenu. Na zeleznickoj stanici u Minhenu mozete provesti jako prijatno pre ili posle podne...ili ceo dan. Svega ima: od simpaticnih kafica, restorana, poslasticarnica, knjizara, kioska sa stampom iz celog sveta, imbisa, pa sve do banki, poste, turistickih agencija, apoteka, butika...nema cega nema. I sad neko apeluje da se ova BG rugoba sacuva samo zato jer se nalazi u centru Beograda, ko vele, i minhenska se nalazi u sred grada. Minhenska zeleznicka stanica je turisticka atrakcija u odnosu na beogradsku.

bane

pre 7 godina

Ljudi pa kada bi se isekle dijagonale kroz Beograd,to bi bilo na Prokopu.Samo ga malo bolje povezati pristupnim putevima i to je to.Vec sada sa autoputa kod Hitne pomoci,iskjucenje,to si tamo,bez da ulazis u centar.

Drzava privatizovana od strane kriminalaca

pre 7 godina

Kakve veze imaju setaliste pored Save i stara zeleznicka stanica ? Koliko siroko treba da bude to setaliste da mu zeleznica smeta ? 100 metara sirine ? A da bi buka vozova smetala spavacima u stanovima koje Vucic vallja to jeste istina !

Dušan

pre 7 godina

Glavna železnička stanica treba da postane Železničku muzej jer to logika nalaže. Šteta je da izuzetni eksponati iz 19. veka stoje u Požegi, i samo mali broj ljudi ih vidi. Na Topčideru je Plavi voz, julturno dobro od izuzetnog značaja, jer su lokomotive jedinstvene na svetu, lokomotiva "Kostolac", sa Mažino linije, koju francuzi traže za obeležavanje završetka Velikog rata, jer svoju nemaju. I tako može do sutra da se nabraja, čega sve ima Železnički muzej. Ali neko to vidi drugalije, pa će tako i biti.

gologuzov

pre 7 godina

Mislim, a to šta ja mislim svakako nije bitno,
zgradu sada već bivše glavne stanice trebalo zadržati i na onih 7-8 koloseka iza osnovati željeznički muzej ( normalno natkriven) za decu i za odrasle za nostalgiju, kao što sve normalne zemlje i imaju.

Jesam li vam rekao

pre 7 godina

Sa ovima na čelu ima da se sećamo sa nostalgijom kako je to biti civilozovan: bilo je pravde,svi smo odlazili kod lekara kao kod prijatelja, znalo se sta je red i rad, a najvaznije je bilo postenje..a sada..tuga