Subota, 12.05.2018.

10:56

Blajburg: Alkohol samo krišom, kobasice i "smrt fašizmu"

Centralnom komemoracijom u Blajburgu u Austriji obeležena je 73. godišnjica pogibije ustaških vojnika na kraju Drugog svetskog rata na Blajburškom polju.

Izvor: B92

Blajburg: Alkohol samo krišom, kobasice i "smrt fašizmu" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Дејан наставак 2

pre 7 godina

Британски историчар Кристофер Букер наводи да је 31. маја 1945 командант војног кампа у Виктригу, поручник Амес, обавестио да је примио наредбу да 2.700 цивила избеглица из мајора Баре кампа одведе у Розенбах и Блајбург да би их предао Титовим партизанима.
Кристофер Брукер је објавио детаљну анализу блајбуршке контроверзе у својој књизи A Looking Glass Tragedy. The Controversy Over The Repatriations From Austria In 1945.
Његово истраживање је у целини сумирано у глави 12 — Блајбург, масакр који се никад није десио.Главни закључци његовог истраживања су:
а) постоји само девет докумената у архивима британске армије из Другог светског рата у вези са Блајбургом од маја 1945. године. У њима нема никаквих трагова да је у Блајбургу или у његовој околини, чак дубоко на југословенској територији, почињен икакав масакр, и
б) Толстојеви „непристрасни“ докази да се масакр догодио долазе од три „очевица“ које он цитира у детаље — интервјуисана у детаље када је он писао своју књигу 40 година касније. Све чињенице у Толстојевој књизи долазе од препричавања оних који тврде да су сведоци догађаја.

Дејан наставак 1

pre 7 godina

@Gojko 12
Заборавили сте на чињеницу да од новембра 1944 када је извршена реорганизација снага НДХ више није било поделе на домобране и усташе већ је то била војска (постројбе)НДХ организоване у 18 дивизија од којих 13 пешадијских, 2 брдско-планинске,2 нападачке и једна у резерви. Свака је имала сопствену артиљерију и остале јединице подршке, а поједине су имале и оклопне снаге. Ове јединице су са немачким одржавале линију јужног фронта. Распадом фронта и њиховим повлачењем у Аустрију због продора 3ће армије у Подравину тотални слом је наступио када су се делови 3ће армије цпојили са деловима 4те у Карантанији. Дакле квислиншке снаге су биле у тоталном обручу снага НОВЈ и НИСУ се предавале Енглезима већ снагама НОВЈ. Доласком тенкова ген. Скота је само заустављен сукоб који је трајао 14 и 15.05.45. где су квислиншке снаге имале око 300 погинулих и рањених а снаге НОВЈ око 100. Предају је са стране снага НОВЈ водио потпуковник Милан Даста политком 51 војвођанске бригаде и пуковник Иван Ковачић.
Оно што је интересантно да је Серћко Пшеничник (Павелићев зет) на комеморацији 1990 говорио о 10.000 жртаваЖерјавић сматра да је број жртва укупно око 50.000. По њему је на Блајбургу побијено 36.000 Хрвата, Словенаца 8.000—10.000, Муслимана 5.000, те четника 2.000. Та процена је извршена 1990. године. Годинама се апроксимативно повећавао број блајбуршких и смањивао број јасеновачких жртава. Највећу бројку је дала саборска комисија-600.000 жртава.

Saša

pre 7 godina

@gojko @leptirica
Vidite grešite, to nisu bili ratni zarobljenici.
Obzirom da su sa borbom protiv partizanskih snaga nastavili I nakon kapitulacije Nemačke I nacističkih jedinica Britanci su ih tretirali kao naoružanu bandu.
Brojnu, ali naoružanu bandu, i nisu hteli da prihvate njihovu predaju jer je vreme za predaju prošlo. Pa su ih prosledili partizanima.

Marijan

pre 7 godina

Komunisti su po zavrsetku rata u cijeloj Jugoslaviji bez sudjenja vrsili masovne egzekucije porazenih vojski. U Zagrebu su se odvodile imucne obitelji iz centra grada kako bi se novopecene elite uselile u njihove kuce. Nije to imalo puno veze s ustasama, cetnicima i partizanima vec se radilo iskljucivo o pljackanju tudje imovine. Posijali su sjeme zla koje su samo zalili pocetkom devedesetih kako bi se pod krinkom nacionalizma sirotinja borila a oni isti koji su 45. na silu upadali u tudje domove jos vise obogatili na novom ratu.

Mateo

pre 7 godina

Evo jedna zanimljivost. Znate koja je najveca novcana kazna izrecena u Engleskoj?
Kazna od MILION I POL funti, izrecena piscu Nikolaju Tolstoju, zbog knjige o Blajburgu i ulozi engleskih casnika u tom zlocinu.
Knjiga je ekspresno zabranjena, povucena iz prodaje, a pisac kaznjen i dalje najvecom novcanom kaznom u povijesti Engleske.
To me jako iznenadjuje, i budi razne sumnje u sve "sluzbene" verzije, sa svih strana.
Kad se takvom represijom nesto zabranjuje, onda mora biti razlog.

Goran

pre 7 godina

Koliko bi tek Nemci mogli da organizuju misa za milione svojih vojnika. Da ne govorimo sto su i Nemacki gradovi stravicno bombardovani sa stotinama hiljada ubijenih civila. Ali oni to ne organizuju iz pijeteta prema zrtvama tih istih vojnika.

eh

pre 7 godina

(Magistra vitae, 12. maj 2018 13:10)
Naravno, regularna Hrvatska vojska, i nije mi jasno zasto se pise o zlocinima ustasa a ne Hrvata. Meni se cini da se to radi kako Hrvatskoj odgovara, nekada zlocinci, ustase, a nekada hrvatska vojska.

gojko 12

pre 7 godina

@gojko 12 

A sta su bile one stotine hiljada ljudi u Jasenovcu i drugim logorima, sa kojima su postupali ovi "ratni zarobljenici" ? Trazite pravdu za dzelate ljudi. Jesu li mozda oni imali milosti i postedeli nekoga? Ne bih rekao.
(Ljubisa livac, 12. maj 2018 13:02)

Ne mešaj žrtve u Jasenovcu sa ovim.U Jasenovcu su pobijeni civili apsolutno svi nevini i monstruozno poubijani.
Ali zar to opravdava ubistvo drugih nevinih civila.
Većina apsolutna većina gotovo 95% pobijenih na Blajburgu nema nikakve veze sa Jasenovcem.
Pa Rafael Boban i kompletna Crna Legija je propuštena kroz obruč saveznika da se izvuče sa Blajburga.

Ako je iko od hiljada i hiljada ubijenih na Blajburgu učestvovao u zločinima u Jasenovcu meni bi bilo drago da ga je stigla kazna ali takvih je mali broj većinom su pobijeni civili i domobrani (domobranima nije pripisan ni jedan jedini zločin nad civilima tokom celog rata).

zg232

pre 7 godina

Na Bleiburgu su pogubljeni pripadnici vise kvislinskih formacija. Ustaše su znale sto ih ceka te se vecina izvukla prema Italiji. Na Bleiburgu je poginuo manji broj zarobljene vojske dok je vecina pogubljena na kriznom putu po cijeloj Jugoslaviji.
(Marijan, 12. maj 2018 11:17)

To je iskrivljavanje povijesti. Na Bleiburgu nitko nije ubijen, već je to mjesto gdje su Englezi predali gubitničku vojsku (ustaše i četnike) koju je pratilo mnoštvo civila, žena i djece vojsci Jugoslavije te kozake ruskoj vojsci. Jugoslavenska vojska je počela s egzekucijama čim su prešli u Sloveniju. Budući da Slovenija ne dozvoljava takve komemoracije, ova se održava u Bleiburgu, na privatnom zemljištu.

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

Ne bih o ovim likovima na misi i kasnijem divljanju, kao ni o vojnicima i oficirima VS na Dražinom grobu.
(poznavalac, 12. maj 2018 11:39)

Ni ja ne bih o ovoj temi uopste, jer me stvarno ne interesuju ustase i cetnici u 21.veku. Sto bi Kesic rekao: "Budale". Nego vidim da si ti neki stvarno zesci poznavalac. Znas i gde je Drazin grob? Koliko ja znam to su znali Tito, Krcun i jos jedan, ne secam se vise ko. I ti, naravno. I oficiri VS, kako si naveo...A, gde si ti to video te oficire VS na istom, daj neki link, stvarno bih voleo da procitam.

Magistra vitae

pre 7 godina

četnici su bili redovna vojska , tako da je sramota da ih gurate u isti koš sa ustašama.
(generacija bez budućnosti, 12. maj 2018 12:49)

Pa i ustaše su bili redovna vojska, i zajednički su se borili za naciste, redovno!

Max

pre 7 godina

@ Only fools and horses
Da bi pisao nesto o ubijenim cetnicima u Jasenovcu trebas znati da je sve pocelo na Lijevce polju. 17000 crnogorskih cetnika pod vodstvom Pavla Djurisica sukobilo se sa ustasama. Oko 7000 ih je poginulo u borbi. Od 10000 zarobljenih njih 1500 (i Djurisic medju njima) je ubijeno u Jasenovcu. Jos 3500 je ubijeno na drugim lokacijama. 5000 cetnika nije bilo zatvoreno.Vraceno im je kompletno naoruzanje i oni (pod vodstvom Sekule Drljevica) su se zajedno sa ustasama kretali prema Austriji. U Sloveniji dolazi do previranja medju cetnicima. Drljevic biva ubijen a cetnici se odvajaju od ustasa i mjenjaju pravac kretanja. Najvjerovatnije su krenuli prema Italiji. Partizani su ih zarobili i pobili.Na samom Blajburgu nije ubijeno puno ljudi. To je odradjeno po Sloveniji,Hrvatskoj,BiH i Srbiji tijekom tzv. Kriznih puteva. Po engleskim izvorima na Blajburskom polju se nalazilo vise od 200 k vojnika svih porazenih vojski. Najvise domobrana,nizerangiranih ustasa,cetnika,muslimana( i ustasa i cetnika),belogardejaca,ljoticevaca,nedicevaca. Uz svu tu vojsku kretao se dvostruko veci broj civila svih nacionalnosti(Hrvati,Srbi,Slovenci,Muslimani,Crnogorci,Njemci..). Ajde sto su pobili vojsku bez sudjenja ali sta su im civili skrivili? 99% onih koji dodju na Blajburg dodju na misu i da zapale svijecu na mjestu sa kojeg su njihovi pretci odvodjeni u smrt. A onih 1% pijanih balavaca i provokatora treba zatvoriti jer velicanjem zlocinacke ideologije sramote hrvatski narod.

cukce

pre 7 godina

Ne samo ustaše i četnici, nego i Ljotićevci, i slovenački belogardejci (Rupnikovci), i Nedićevci. 
Nego, zanimljivo kako se nigde ne osuđuju, ne kritikuju, ne pljuju Britanci koji su sve prisutne predali Partizanima... Nisu se oni predali Partizanima, već Britancima. Al' ih Britanac o'ladio rekavši da je rat završen 9. maja i da oni više nisu naoružana vojska već naoružana banda i da on može samo da prihvati predaju vojske, a ne raznih bandita s koca i konopca, te da je za bandu nadležna jugoslovenska armija. 
Osim toga, na isti način su se partizani dočepali generala Lera - zbrisao Britancima nakon 9. maja, a ovi ga predali kome treba.
(John, 12. maj 2018 12:31)

Njima je i bio cilj da se predaju Britancima, to su i uspeli, međutim Britanci iako su bili sila nisu hteli ili moze se reci smeli da se suprostave Partizanima (tad vec formiranoj narodnok armiji) i na zahtev Partizana predali sve zarobljenike!

Aleks

pre 7 godina

četnici su bili redovna vojska , tako da je sramota da ih gurate u isti koš sa ustašama.
(generacija bez budućnosti, 12. maj 2018 12:49)

Kolaboranti su oduvek bili u istom košu. Moje lično mišljenje je da nema razlike između vojnog odavanja počasti Draži i ovog u Blajburgu.

Ljubisa livac

pre 7 godina

@gojko 12

A sta su bile one stotine hiljada ljudi u Jasenovcu i drugim logorima, sa kojima su postupali ovi "ratni zarobljenici" ? Trazite pravdu za dzelate ljudi. Jesu li mozda oni imali milosti i postedeli nekoga? Ne bih rekao.

Doktor drmr

pre 7 godina

Svaki dan otvorim vesti ono neka tematika iz drugog svetskog rata ili kosovskog boja.. prošlo je više od 70 god od kraja pa dokle više?

Aleks

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Постоји граница, не постоји гранични прелаз.
(Херцеговина_РС, 12. maj 2018 12:08)

Postoji i granica i granični prelazi. Jedino ne postoji stalna kontrola na svim prelazima. Ne mešajte ganicu, prelaze.... sa Šengenom.

gfdgf

pre 7 godina

dokazano je da je pobijena gomila civila...
(..., 12. maj 2018 12:48)

Goldštajn tvrdi da su civili i domobrani pušteni. Ko je "dokazao" pogibiju civila? Neo ustaška propaganda koja sa ovim mestom predaje kvislinga od kojih su većina ratni zločinci manipuliše već par decenija.

ofaj

pre 7 godina

Uvijek treba gledati siru sliku, jer nikad nista nije crno-bijelo. Bleiburg je samo simbol stradanja, jer su od tuda krenule kolone smrti nazad u YU. Generaliziranje da su pobijeni samo ustase i da se njima odaje pocast ne pije vodu vec duze vrijeme u HR i to je jasno dokazano. NDH jeste bila kvinsliska, zlocinacka tvorevina i to nitko normalan nece sporiti, kao i da su odgovorni za brojne masakre trebali odgovarati, no ne na ovakav nacin, da ih se pobije i pobaca po jamama, zajedno sa mnogim drugim zrtvama, koje su bile i pripadnici drugih kvinsliskih formacija, kao i mnogobrojnih civila.. partizani su iskoristili taj trenutak da se rijese svih KLASNIH neprijatelja u Yugoslaviji, bez obzira na nacionalnost, kako bi svoju revoluciju sproveli do kraja, umjesto da su sve odgovorne doveli pred nadlezne sudove, i makar potrajala ta sudjenja samo jedan dan, pa onda da presude svakom po zasluzi i masovno i javno pogube one koji to i jesu zasluzili, da svi javno vide i znaju zasto su pobijeni, kao sto su saveznici javno vjesali naciste odgovorne za masovna ubojstva, i to samo one odgovorne, jer nisu svi nacisti bili koljaci i ubojice.. ovako, sve su pomijesali i danas kad se daje komemoracija pobijenim LJUDIMA, svi vide samo ustase-koljace, kojih je istini za volju najmanje tu pobijeno, jer su prvi pobjegli, znajuci sto ih ceka.

Дејан

pre 7 godina

Блајбуршкој "трагедији" је предходила битка на Пољани (близу Преваља-Словенија) у којој су учествовале јединице 3ће армије НОВЈ те квинслишких снага коју су чиниле огромном већином јединице НДХ те Црногорска народна армија Секуле Дрљевића, те Рупникове словеначке страже и нешто немаца који се нису предали са Леро 9 маја а у укупном броју од око 30.000 људи. 14 маја 1945 квислиншке снаге су у зони места Шурник захтевале од снага НОВЈ пролаз на запад. Захтев им је одбијен. Уследила је интензивна размена ватре у којој су квислиншке снаге имале и артиљеријску подршку снага НДХ. битка је са јачањем интензитета трајала до 15 маја ујутро и доласка 20 британских текова генерала Скота (команданта 38 бригаде у Корушкој) у зону дејства. Преговори о предаји су трајали до 16 часова када су квислиншке снаге поставиле белу заставу. Британци су им јасно ставили на знање да сагласно Техеранском споразуму све квислиншке снаге ће бити предате земљама у којима су злочине и починиле. Предају су од стране издајничких снага потписали НДХ генерали Славко Штанцер и Владимир Метикош. Много заробљених је после предаје побијено на Кочевском рогу, Камничкој Бистрици, за шта је директно одговорно словеначко руководство КПЈ пре свих Милка Планинц и Митја Рибичич који су лично учествовали у погубљењима. а огроман број је завршио на ткз кружним путевима.

Влада

pre 7 godina

За све оне који изједначавају четнике и усташе имам једно питање. Молим вас реците где су то били организовани четнички логори, где су били организовани четнички логори за децу (познато је да су једине такве логоре нацистичкој Европи онога времена имали само хрвати за српску децу). Такође молим вас дајте податак колико је хрвата страдало у тим логорима, деце, жене, стараца, итд? Хвала.

Radoznao

pre 7 godina

Ako se već organizatori tog skupa pozivaju na stradanje ratnih zarobljenika i civila, oni su trebali prvo zabraniti nacistička obeležja. Obeležava se godišnjica stradalih nemačkih vojnika u Drugom svetskom ratu, ali se to odnosi na vojnike Wermacht-a, i to na one koje nisu osuđeni kao ratni zločinci. Ajd da vidimo da se na tim skupovima pojavi neko u uniformi Waffen SS-a, pa organizatori će biti prvi koji će ih udariti. Isto je i za druge zemlje poražene u Drugom Svetskom Ratu. Obeležava se stradanje svojih civila i regularne vojske, ali ne i nacističkih partijskih vojnika. Nisam neki poznavalac hrvatske vojne istorije, ali njihova redovna vojska su bili domobrani, dok su ustaše bile nešto poput SS-a ( partijska vojska nacionalsocijalističke partije).

Slavko

pre 7 godina

Nisu sve ustaše bile zločinci i ubice, tako da ne treba oko ovoga dizati preveliku buku. I mi ovde u Srbiji držimo parastose četnicima i Nedićevcima, pa ne gledamo da li će to nekog uvrediti.

John

pre 7 godina

(poznavalac, 12. maj 2018 11:39)

Ne samo ustaše i četnici, nego i Ljotićevci, i slovenački belogardejci (Rupnikovci), i Nedićevci.
Nego, zanimljivo kako se nigde ne osuđuju, ne kritikuju, ne pljuju Britanci koji su sve prisutne predali Partizanima... Nisu se oni predali Partizanima, već Britancima. Al' ih Britanac o'ladio rekavši da je rat završen 9. maja i da oni više nisu naoružana vojska već naoružana banda i da on može samo da prihvati predaju vojske, a ne raznih bandita s koca i konopca, te da je za bandu nadležna jugoslovenska armija.
Osim toga, na isti način su se partizani dočepali generala Lera - zbrisao Britancima nakon 9. maja, a ovi ga predali kome treba.

BgHQ

pre 7 godina

@gojko
potpuno bih se slozio sa tobom ali uzaludno je ukazivanje na priblematiku kad imamo ostrasceno drustvo koje su politicari zadojili slepom mrznjom.To najbolje mozemo videti citajucu komentare ljudi koji ne zele da vide siru sliku tj. od drveta ne vide sumu.

leptirica

pre 7 godina

Nije tačno. 

Onoga trenutka kada su kada su se predali i položili oružje oni prestaju biti ustaški vojnici ili četnički a bilo je i njih i postaju Ratni zarobljenici. 
Tamo su pobijene hiljade ratnih zarobljenika i civila. 

Isto smo učinili i na Ovčari gde smo streljali 250 ratnih zarobljenika i to većinu ranjenika. 
Isto smo učinili i u Srebrenici gde smo rakođe streljali ratne zarobljenike i civile. 

To što je neko činio zločine ne daje nam za pravo da iste ponovimo a posebno ne da ih ponovimo 50 godina posle Drugog Sv. rata. 

Ako je na Blajburgu pobijeno hiljade ratnih zarobljenika i hiljade civila a dokazano je da su pobijeni naravno da im se treba održati parastos i podići spomenik.Trebalo bi i podići spomenik srbima pobijenim na Blajburgu a pobijeno ih je na hiljade.
(gojko 12, 12. maj 2018 12:14)

Istina. Većina njih su bili seljaci koji su regrutirani i nisu imali nikakvu ideologiju osim sačuvati živu glavu. I kancelarka Merkel redovito polaže vijenac na spomenik poginulim Njemačkim vojnicima iz drugog svjetskog rata. Zločinci su i tako prvi pobjegli, Pavelić je umro u Španjolskoj, brdo nacističkih oficira u Argentini. Istina je i da su ovi na Bleiburgu ustaše i Četnici prošli bolje od onih koji su kasnije ulovljeni i natjerani na tzv križni put gdi su mučeni i pogubljivani. Shvatite ovdje nisu ubijeni oficiri i vrh NDH.

leptirica

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Od početka migrantske krize Austrija je uvela suspenziju Schengena.

gojko 12

pre 7 godina

Evropa obelezava "stradanje" ustaskih vojnika ??? 

I mi tome tezimo ? Hvala , NE !
(lobotomija, 12. maj 2018 11:46)

Nije tačno.

Onoga trenutka kada su kada su se predali i položili oružje oni prestaju biti ustaški vojnici ili četnički a bilo je i njih i postaju Ratni zarobljenici.
Tamo su pobijene hiljade ratnih zarobljenika i civila.

Isto smo učinili i na Ovčari gde smo streljali 250 ratnih zarobljenika i to većinu ranjenika.
Isto smo učinili i u Srebrenici gde smo rakođe streljali ratne zarobljenike i civile.

To što je neko činio zločine ne daje nam za pravo da iste ponovimo a posebno ne da ih ponovimo 50 godina posle Drugog Sv. rata.

Ako je na Blajburgu pobijeno hiljade ratnih zarobljenika i hiljade civila a dokazano je da su pobijeni naravno da im se treba održati parastos i podići spomenik.Trebalo bi i podići spomenik srbima pobijenim na Blajburgu a pobijeno ih je na hiljade.

Херцеговина_РС

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Постоји граница, не постоји гранични прелаз.

only fools and horses

pre 7 godina

@poznavalac

Klasičan titoističko-komunistički stav i razmišljanje. Pokušaj izjednačavanja i relativizacija kako bi svi bili ravnopravni u zločinu. Kao jeste to negativno ali je isto tako i kod nas. Koji Dražin grob, to ne postoji, i koji su to oficiri naše vojske bili na tom nepostojećem grobu? Sa druge strane izjednačavati u zločinu Dražu i Pavelića je sramota. Možda da pokušate kod amerikanaca i francuza da osporite, da se oduzmu najviša odlikovanja koja je od njih dobio (samo da bude jasno, iz partizanske porodice potičem, u tom duhu sam vaspitan i ne može mi se pripisati četništvo).
I treće, nisu četnici i ustaše bežali zajedno, koliko je samo četnika pobijeno u Jasenovcu prilikom pokušaja prebega na zapad, tako da se ni tu ne može povlačiti paralela.

...

pre 7 godina

dokazano je da je pobijena gomila civila, a čak da su u pitanju samo zarobljene ustaše oni su opet bili ratni zarobljenici. kako nije problem što jedna njemačka redovito daje velik novac za uređenje svih stratišta njemačkih vojnika iz WWII, i ratni veterani redovito posjećuju ta mjesta i ostavljaju vijence? i na zagrebačkom Mirogoju su svake godine grupe njemačkih veterana, pod blagoslovom njemačke vlade i ostave vijenac na njemačkom dijelu groblja, kao i na partizanskom, domobranskom ali i ustaškom...

Marijan

pre 7 godina

Na Bleiburgu su pogubljeni pripadnici vise kvislinskih formacija. Ustaše su znale sto ih ceka te se vecina izvukla prema Italiji. Na Bleiburgu je poginuo manji broj zarobljene vojske dok je vecina pogubljena na kriznom putu po cijeloj Jugoslaviji.

Radilica

pre 7 godina

Zašto bi se deset hiljada civila predavalo nekome nakon završetka rata? Hrvatska nikako ne želi da se suoči sa svojom prošlošću i verno nastavlja da veliča ustaštvo, a moderna Evropa joj to dozvoljava.

poznavalac

pre 7 godina

Ne bih o ovim likovima na misi i kasnijem divljanju, kao ni o vojnicima i oficirima VS na Dražinom grobu. Za one koji ne poznaju istoriju i kojim ne žele preterano da je nauče: Zajedno sa Ustašama je bilo nekoliko hiljada Četnika. Ako su bili toliki neprijatelji, kako tvrde ljubitelji istih u Srbiji, zašto su bežali zajedno? Ja BiH sa pomenem i ime mesta: Loibacherfeld (piše se zajedno!)= Lonjsko polje. Ma koliko vama to čudno zvučalo, to je deo Koruške koji je nekada većinski bio naseljen Sloven(c)ima. I sada ih ima tamo, iako su dosta odnarođeni. Nije mi jasno kako to da su u Srbiji preuzeta nemačka imena mesta, iako postoje slovenska korišćena i u srpskom jeziku.

Зоран

pre 7 godina

Комеморација већим злочинцима него што су били нацисти, Европо срам те било.

бандит

pre 7 godina

Имајте на уму да ово није нека шака јада, већ скуп од 15.000 људи, a још у министри Владе присуствују. Толико о некој перспективи нормалних односа са Хрватском. Не, хвала.

Goran

pre 7 godina

Koliko bi tek Nemci mogli da organizuju misa za milione svojih vojnika. Da ne govorimo sto su i Nemacki gradovi stravicno bombardovani sa stotinama hiljada ubijenih civila. Ali oni to ne organizuju iz pijeteta prema zrtvama tih istih vojnika.

бандит

pre 7 godina

Имајте на уму да ово није нека шака јада, већ скуп од 15.000 људи, a још у министри Владе присуствују. Толико о некој перспективи нормалних односа са Хрватском. Не, хвала.

gojko 12

pre 7 godina

@gojko 12 

A sta su bile one stotine hiljada ljudi u Jasenovcu i drugim logorima, sa kojima su postupali ovi "ratni zarobljenici" ? Trazite pravdu za dzelate ljudi. Jesu li mozda oni imali milosti i postedeli nekoga? Ne bih rekao.
(Ljubisa livac, 12. maj 2018 13:02)

Ne mešaj žrtve u Jasenovcu sa ovim.U Jasenovcu su pobijeni civili apsolutno svi nevini i monstruozno poubijani.
Ali zar to opravdava ubistvo drugih nevinih civila.
Većina apsolutna većina gotovo 95% pobijenih na Blajburgu nema nikakve veze sa Jasenovcem.
Pa Rafael Boban i kompletna Crna Legija je propuštena kroz obruč saveznika da se izvuče sa Blajburga.

Ako je iko od hiljada i hiljada ubijenih na Blajburgu učestvovao u zločinima u Jasenovcu meni bi bilo drago da ga je stigla kazna ali takvih je mali broj većinom su pobijeni civili i domobrani (domobranima nije pripisan ni jedan jedini zločin nad civilima tokom celog rata).

Дејан наставак 1

pre 7 godina

@Gojko 12
Заборавили сте на чињеницу да од новембра 1944 када је извршена реорганизација снага НДХ више није било поделе на домобране и усташе већ је то била војска (постројбе)НДХ организоване у 18 дивизија од којих 13 пешадијских, 2 брдско-планинске,2 нападачке и једна у резерви. Свака је имала сопствену артиљерију и остале јединице подршке, а поједине су имале и оклопне снаге. Ове јединице су са немачким одржавале линију јужног фронта. Распадом фронта и њиховим повлачењем у Аустрију због продора 3ће армије у Подравину тотални слом је наступио када су се делови 3ће армије цпојили са деловима 4те у Карантанији. Дакле квислиншке снаге су биле у тоталном обручу снага НОВЈ и НИСУ се предавале Енглезима већ снагама НОВЈ. Доласком тенкова ген. Скота је само заустављен сукоб који је трајао 14 и 15.05.45. где су квислиншке снаге имале око 300 погинулих и рањених а снаге НОВЈ око 100. Предају је са стране снага НОВЈ водио потпуковник Милан Даста политком 51 војвођанске бригаде и пуковник Иван Ковачић.
Оно што је интересантно да је Серћко Пшеничник (Павелићев зет) на комеморацији 1990 говорио о 10.000 жртаваЖерјавић сматра да је број жртва укупно око 50.000. По њему је на Блајбургу побијено 36.000 Хрвата, Словенаца 8.000—10.000, Муслимана 5.000, те четника 2.000. Та процена је извршена 1990. године. Годинама се апроксимативно повећавао број блајбуршких и смањивао број јасеновачких жртава. Највећу бројку је дала саборска комисија-600.000 жртава.

Marijan

pre 7 godina

Komunisti su po zavrsetku rata u cijeloj Jugoslaviji bez sudjenja vrsili masovne egzekucije porazenih vojski. U Zagrebu su se odvodile imucne obitelji iz centra grada kako bi se novopecene elite uselile u njihove kuce. Nije to imalo puno veze s ustasama, cetnicima i partizanima vec se radilo iskljucivo o pljackanju tudje imovine. Posijali su sjeme zla koje su samo zalili pocetkom devedesetih kako bi se pod krinkom nacionalizma sirotinja borila a oni isti koji su 45. na silu upadali u tudje domove jos vise obogatili na novom ratu.

Зоран

pre 7 godina

Комеморација већим злочинцима него што су били нацисти, Европо срам те било.

Radilica

pre 7 godina

Zašto bi se deset hiljada civila predavalo nekome nakon završetka rata? Hrvatska nikako ne želi da se suoči sa svojom prošlošću i verno nastavlja da veliča ustaštvo, a moderna Evropa joj to dozvoljava.

Mateo

pre 7 godina

Evo jedna zanimljivost. Znate koja je najveca novcana kazna izrecena u Engleskoj?
Kazna od MILION I POL funti, izrecena piscu Nikolaju Tolstoju, zbog knjige o Blajburgu i ulozi engleskih casnika u tom zlocinu.
Knjiga je ekspresno zabranjena, povucena iz prodaje, a pisac kaznjen i dalje najvecom novcanom kaznom u povijesti Engleske.
To me jako iznenadjuje, i budi razne sumnje u sve "sluzbene" verzije, sa svih strana.
Kad se takvom represijom nesto zabranjuje, onda mora biti razlog.

Дејан наставак 2

pre 7 godina

Британски историчар Кристофер Букер наводи да је 31. маја 1945 командант војног кампа у Виктригу, поручник Амес, обавестио да је примио наредбу да 2.700 цивила избеглица из мајора Баре кампа одведе у Розенбах и Блајбург да би их предао Титовим партизанима.
Кристофер Брукер је објавио детаљну анализу блајбуршке контроверзе у својој књизи A Looking Glass Tragedy. The Controversy Over The Repatriations From Austria In 1945.
Његово истраживање је у целини сумирано у глави 12 — Блајбург, масакр који се никад није десио.Главни закључци његовог истраживања су:
а) постоји само девет докумената у архивима британске армије из Другог светског рата у вези са Блајбургом од маја 1945. године. У њима нема никаквих трагова да је у Блајбургу или у његовој околини, чак дубоко на југословенској територији, почињен икакав масакр, и
б) Толстојеви „непристрасни“ докази да се масакр догодио долазе од три „очевица“ које он цитира у детаље — интервјуисана у детаље када је он писао своју књигу 40 година касније. Све чињенице у Толстојевој књизи долазе од препричавања оних који тврде да су сведоци догађаја.

only fools and horses

pre 7 godina

@poznavalac

Klasičan titoističko-komunistički stav i razmišljanje. Pokušaj izjednačavanja i relativizacija kako bi svi bili ravnopravni u zločinu. Kao jeste to negativno ali je isto tako i kod nas. Koji Dražin grob, to ne postoji, i koji su to oficiri naše vojske bili na tom nepostojećem grobu? Sa druge strane izjednačavati u zločinu Dražu i Pavelića je sramota. Možda da pokušate kod amerikanaca i francuza da osporite, da se oduzmu najviša odlikovanja koja je od njih dobio (samo da bude jasno, iz partizanske porodice potičem, u tom duhu sam vaspitan i ne može mi se pripisati četništvo).
I treće, nisu četnici i ustaše bežali zajedno, koliko je samo četnika pobijeno u Jasenovcu prilikom pokušaja prebega na zapad, tako da se ni tu ne može povlačiti paralela.

Влада

pre 7 godina

За све оне који изједначавају четнике и усташе имам једно питање. Молим вас реците где су то били организовани четнички логори, где су били организовани четнички логори за децу (познато је да су једине такве логоре нацистичкој Европи онога времена имали само хрвати за српску децу). Такође молим вас дајте податак колико је хрвата страдало у тим логорима, деце, жене, стараца, итд? Хвала.

eh

pre 7 godina

(Magistra vitae, 12. maj 2018 13:10)
Naravno, regularna Hrvatska vojska, i nije mi jasno zasto se pise o zlocinima ustasa a ne Hrvata. Meni se cini da se to radi kako Hrvatskoj odgovara, nekada zlocinci, ustase, a nekada hrvatska vojska.

Marijan

pre 7 godina

Na Bleiburgu su pogubljeni pripadnici vise kvislinskih formacija. Ustaše su znale sto ih ceka te se vecina izvukla prema Italiji. Na Bleiburgu je poginuo manji broj zarobljene vojske dok je vecina pogubljena na kriznom putu po cijeloj Jugoslaviji.

Ljubisa livac

pre 7 godina

@gojko 12

A sta su bile one stotine hiljada ljudi u Jasenovcu i drugim logorima, sa kojima su postupali ovi "ratni zarobljenici" ? Trazite pravdu za dzelate ljudi. Jesu li mozda oni imali milosti i postedeli nekoga? Ne bih rekao.

gfdgf

pre 7 godina

dokazano je da je pobijena gomila civila...
(..., 12. maj 2018 12:48)

Goldštajn tvrdi da su civili i domobrani pušteni. Ko je "dokazao" pogibiju civila? Neo ustaška propaganda koja sa ovim mestom predaje kvislinga od kojih su većina ratni zločinci manipuliše već par decenija.

Radoznao

pre 7 godina

Ako se već organizatori tog skupa pozivaju na stradanje ratnih zarobljenika i civila, oni su trebali prvo zabraniti nacistička obeležja. Obeležava se godišnjica stradalih nemačkih vojnika u Drugom svetskom ratu, ali se to odnosi na vojnike Wermacht-a, i to na one koje nisu osuđeni kao ratni zločinci. Ajd da vidimo da se na tim skupovima pojavi neko u uniformi Waffen SS-a, pa organizatori će biti prvi koji će ih udariti. Isto je i za druge zemlje poražene u Drugom Svetskom Ratu. Obeležava se stradanje svojih civila i regularne vojske, ali ne i nacističkih partijskih vojnika. Nisam neki poznavalac hrvatske vojne istorije, ali njihova redovna vojska su bili domobrani, dok su ustaše bile nešto poput SS-a ( partijska vojska nacionalsocijalističke partije).

John

pre 7 godina

(poznavalac, 12. maj 2018 11:39)

Ne samo ustaše i četnici, nego i Ljotićevci, i slovenački belogardejci (Rupnikovci), i Nedićevci.
Nego, zanimljivo kako se nigde ne osuđuju, ne kritikuju, ne pljuju Britanci koji su sve prisutne predali Partizanima... Nisu se oni predali Partizanima, već Britancima. Al' ih Britanac o'ladio rekavši da je rat završen 9. maja i da oni više nisu naoružana vojska već naoružana banda i da on može samo da prihvati predaju vojske, a ne raznih bandita s koca i konopca, te da je za bandu nadležna jugoslovenska armija.
Osim toga, na isti način su se partizani dočepali generala Lera - zbrisao Britancima nakon 9. maja, a ovi ga predali kome treba.

gojko 12

pre 7 godina

Evropa obelezava "stradanje" ustaskih vojnika ??? 

I mi tome tezimo ? Hvala , NE !
(lobotomija, 12. maj 2018 11:46)

Nije tačno.

Onoga trenutka kada su kada su se predali i položili oružje oni prestaju biti ustaški vojnici ili četnički a bilo je i njih i postaju Ratni zarobljenici.
Tamo su pobijene hiljade ratnih zarobljenika i civila.

Isto smo učinili i na Ovčari gde smo streljali 250 ratnih zarobljenika i to većinu ranjenika.
Isto smo učinili i u Srebrenici gde smo rakođe streljali ratne zarobljenike i civile.

To što je neko činio zločine ne daje nam za pravo da iste ponovimo a posebno ne da ih ponovimo 50 godina posle Drugog Sv. rata.

Ako je na Blajburgu pobijeno hiljade ratnih zarobljenika i hiljade civila a dokazano je da su pobijeni naravno da im se treba održati parastos i podići spomenik.Trebalo bi i podići spomenik srbima pobijenim na Blajburgu a pobijeno ih je na hiljade.

leptirica

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Od početka migrantske krize Austrija je uvela suspenziju Schengena.

Херцеговина_РС

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Постоји граница, не постоји гранични прелаз.

Slavko

pre 7 godina

Nisu sve ustaše bile zločinci i ubice, tako da ne treba oko ovoga dizati preveliku buku. I mi ovde u Srbiji držimo parastose četnicima i Nedićevcima, pa ne gledamo da li će to nekog uvrediti.

poznavalac

pre 7 godina

Ne bih o ovim likovima na misi i kasnijem divljanju, kao ni o vojnicima i oficirima VS na Dražinom grobu. Za one koji ne poznaju istoriju i kojim ne žele preterano da je nauče: Zajedno sa Ustašama je bilo nekoliko hiljada Četnika. Ako su bili toliki neprijatelji, kako tvrde ljubitelji istih u Srbiji, zašto su bežali zajedno? Ja BiH sa pomenem i ime mesta: Loibacherfeld (piše se zajedno!)= Lonjsko polje. Ma koliko vama to čudno zvučalo, to je deo Koruške koji je nekada većinski bio naseljen Sloven(c)ima. I sada ih ima tamo, iako su dosta odnarođeni. Nije mi jasno kako to da su u Srbiji preuzeta nemačka imena mesta, iako postoje slovenska korišćena i u srpskom jeziku.

leptirica

pre 7 godina

Nije tačno. 

Onoga trenutka kada su kada su se predali i položili oružje oni prestaju biti ustaški vojnici ili četnički a bilo je i njih i postaju Ratni zarobljenici. 
Tamo su pobijene hiljade ratnih zarobljenika i civila. 

Isto smo učinili i na Ovčari gde smo streljali 250 ratnih zarobljenika i to većinu ranjenika. 
Isto smo učinili i u Srebrenici gde smo rakođe streljali ratne zarobljenike i civile. 

To što je neko činio zločine ne daje nam za pravo da iste ponovimo a posebno ne da ih ponovimo 50 godina posle Drugog Sv. rata. 

Ako je na Blajburgu pobijeno hiljade ratnih zarobljenika i hiljade civila a dokazano je da su pobijeni naravno da im se treba održati parastos i podići spomenik.Trebalo bi i podići spomenik srbima pobijenim na Blajburgu a pobijeno ih je na hiljade.
(gojko 12, 12. maj 2018 12:14)

Istina. Većina njih su bili seljaci koji su regrutirani i nisu imali nikakvu ideologiju osim sačuvati živu glavu. I kancelarka Merkel redovito polaže vijenac na spomenik poginulim Njemačkim vojnicima iz drugog svjetskog rata. Zločinci su i tako prvi pobjegli, Pavelić je umro u Španjolskoj, brdo nacističkih oficira u Argentini. Istina je i da su ovi na Bleiburgu ustaše i Četnici prošli bolje od onih koji su kasnije ulovljeni i natjerani na tzv križni put gdi su mučeni i pogubljivani. Shvatite ovdje nisu ubijeni oficiri i vrh NDH.

Aleks

pre 7 godina

četnici su bili redovna vojska , tako da je sramota da ih gurate u isti koš sa ustašama.
(generacija bez budućnosti, 12. maj 2018 12:49)

Kolaboranti su oduvek bili u istom košu. Moje lično mišljenje je da nema razlike između vojnog odavanja počasti Draži i ovog u Blajburgu.

Дејан

pre 7 godina

Блајбуршкој "трагедији" је предходила битка на Пољани (близу Преваља-Словенија) у којој су учествовале јединице 3ће армије НОВЈ те квинслишких снага коју су чиниле огромном већином јединице НДХ те Црногорска народна армија Секуле Дрљевића, те Рупникове словеначке страже и нешто немаца који се нису предали са Леро 9 маја а у укупном броју од око 30.000 људи. 14 маја 1945 квислиншке снаге су у зони места Шурник захтевале од снага НОВЈ пролаз на запад. Захтев им је одбијен. Уследила је интензивна размена ватре у којој су квислиншке снаге имале и артиљеријску подршку снага НДХ. битка је са јачањем интензитета трајала до 15 маја ујутро и доласка 20 британских текова генерала Скота (команданта 38 бригаде у Корушкој) у зону дејства. Преговори о предаји су трајали до 16 часова када су квислиншке снаге поставиле белу заставу. Британци су им јасно ставили на знање да сагласно Техеранском споразуму све квислиншке снаге ће бити предате земљама у којима су злочине и починиле. Предају су од стране издајничких снага потписали НДХ генерали Славко Штанцер и Владимир Метикош. Много заробљених је после предаје побијено на Кочевском рогу, Камничкој Бистрици, за шта је директно одговорно словеначко руководство КПЈ пре свих Милка Планинц и Митја Рибичич који су лично учествовали у погубљењима. а огроман број је завршио на ткз кружним путевима.

Max

pre 7 godina

@ Only fools and horses
Da bi pisao nesto o ubijenim cetnicima u Jasenovcu trebas znati da je sve pocelo na Lijevce polju. 17000 crnogorskih cetnika pod vodstvom Pavla Djurisica sukobilo se sa ustasama. Oko 7000 ih je poginulo u borbi. Od 10000 zarobljenih njih 1500 (i Djurisic medju njima) je ubijeno u Jasenovcu. Jos 3500 je ubijeno na drugim lokacijama. 5000 cetnika nije bilo zatvoreno.Vraceno im je kompletno naoruzanje i oni (pod vodstvom Sekule Drljevica) su se zajedno sa ustasama kretali prema Austriji. U Sloveniji dolazi do previranja medju cetnicima. Drljevic biva ubijen a cetnici se odvajaju od ustasa i mjenjaju pravac kretanja. Najvjerovatnije su krenuli prema Italiji. Partizani su ih zarobili i pobili.Na samom Blajburgu nije ubijeno puno ljudi. To je odradjeno po Sloveniji,Hrvatskoj,BiH i Srbiji tijekom tzv. Kriznih puteva. Po engleskim izvorima na Blajburskom polju se nalazilo vise od 200 k vojnika svih porazenih vojski. Najvise domobrana,nizerangiranih ustasa,cetnika,muslimana( i ustasa i cetnika),belogardejaca,ljoticevaca,nedicevaca. Uz svu tu vojsku kretao se dvostruko veci broj civila svih nacionalnosti(Hrvati,Srbi,Slovenci,Muslimani,Crnogorci,Njemci..). Ajde sto su pobili vojsku bez sudjenja ali sta su im civili skrivili? 99% onih koji dodju na Blajburg dodju na misu i da zapale svijecu na mjestu sa kojeg su njihovi pretci odvodjeni u smrt. A onih 1% pijanih balavaca i provokatora treba zatvoriti jer velicanjem zlocinacke ideologije sramote hrvatski narod.

Magistra vitae

pre 7 godina

četnici su bili redovna vojska , tako da je sramota da ih gurate u isti koš sa ustašama.
(generacija bez budućnosti, 12. maj 2018 12:49)

Pa i ustaše su bili redovna vojska, i zajednički su se borili za naciste, redovno!

ofaj

pre 7 godina

Uvijek treba gledati siru sliku, jer nikad nista nije crno-bijelo. Bleiburg je samo simbol stradanja, jer su od tuda krenule kolone smrti nazad u YU. Generaliziranje da su pobijeni samo ustase i da se njima odaje pocast ne pije vodu vec duze vrijeme u HR i to je jasno dokazano. NDH jeste bila kvinsliska, zlocinacka tvorevina i to nitko normalan nece sporiti, kao i da su odgovorni za brojne masakre trebali odgovarati, no ne na ovakav nacin, da ih se pobije i pobaca po jamama, zajedno sa mnogim drugim zrtvama, koje su bile i pripadnici drugih kvinsliskih formacija, kao i mnogobrojnih civila.. partizani su iskoristili taj trenutak da se rijese svih KLASNIH neprijatelja u Yugoslaviji, bez obzira na nacionalnost, kako bi svoju revoluciju sproveli do kraja, umjesto da su sve odgovorne doveli pred nadlezne sudove, i makar potrajala ta sudjenja samo jedan dan, pa onda da presude svakom po zasluzi i masovno i javno pogube one koji to i jesu zasluzili, da svi javno vide i znaju zasto su pobijeni, kao sto su saveznici javno vjesali naciste odgovorne za masovna ubojstva, i to samo one odgovorne, jer nisu svi nacisti bili koljaci i ubojice.. ovako, sve su pomijesali i danas kad se daje komemoracija pobijenim LJUDIMA, svi vide samo ustase-koljace, kojih je istini za volju najmanje tu pobijeno, jer su prvi pobjegli, znajuci sto ih ceka.

...

pre 7 godina

dokazano je da je pobijena gomila civila, a čak da su u pitanju samo zarobljene ustaše oni su opet bili ratni zarobljenici. kako nije problem što jedna njemačka redovito daje velik novac za uređenje svih stratišta njemačkih vojnika iz WWII, i ratni veterani redovito posjećuju ta mjesta i ostavljaju vijence? i na zagrebačkom Mirogoju su svake godine grupe njemačkih veterana, pod blagoslovom njemačke vlade i ostave vijenac na njemačkom dijelu groblja, kao i na partizanskom, domobranskom ali i ustaškom...

zg232

pre 7 godina

Na Bleiburgu su pogubljeni pripadnici vise kvislinskih formacija. Ustaše su znale sto ih ceka te se vecina izvukla prema Italiji. Na Bleiburgu je poginuo manji broj zarobljene vojske dok je vecina pogubljena na kriznom putu po cijeloj Jugoslaviji.
(Marijan, 12. maj 2018 11:17)

To je iskrivljavanje povijesti. Na Bleiburgu nitko nije ubijen, već je to mjesto gdje su Englezi predali gubitničku vojsku (ustaše i četnike) koju je pratilo mnoštvo civila, žena i djece vojsci Jugoslavije te kozake ruskoj vojsci. Jugoslavenska vojska je počela s egzekucijama čim su prešli u Sloveniju. Budući da Slovenija ne dozvoljava takve komemoracije, ova se održava u Bleiburgu, na privatnom zemljištu.

BgHQ

pre 7 godina

@gojko
potpuno bih se slozio sa tobom ali uzaludno je ukazivanje na priblematiku kad imamo ostrasceno drustvo koje su politicari zadojili slepom mrznjom.To najbolje mozemo videti citajucu komentare ljudi koji ne zele da vide siru sliku tj. od drveta ne vide sumu.

Aleks

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Постоји граница, не постоји гранични прелаз.
(Херцеговина_РС, 12. maj 2018 12:08)

Postoji i granica i granični prelazi. Jedino ne postoji stalna kontrola na svim prelazima. Ne mešajte ganicu, prelaze.... sa Šengenom.

Doktor drmr

pre 7 godina

Svaki dan otvorim vesti ono neka tematika iz drugog svetskog rata ili kosovskog boja.. prošlo je više od 70 god od kraja pa dokle više?

Saša

pre 7 godina

@gojko @leptirica
Vidite grešite, to nisu bili ratni zarobljenici.
Obzirom da su sa borbom protiv partizanskih snaga nastavili I nakon kapitulacije Nemačke I nacističkih jedinica Britanci su ih tretirali kao naoružanu bandu.
Brojnu, ali naoružanu bandu, i nisu hteli da prihvate njihovu predaju jer je vreme za predaju prošlo. Pa su ih prosledili partizanima.

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

Ne bih o ovim likovima na misi i kasnijem divljanju, kao ni o vojnicima i oficirima VS na Dražinom grobu.
(poznavalac, 12. maj 2018 11:39)

Ni ja ne bih o ovoj temi uopste, jer me stvarno ne interesuju ustase i cetnici u 21.veku. Sto bi Kesic rekao: "Budale". Nego vidim da si ti neki stvarno zesci poznavalac. Znas i gde je Drazin grob? Koliko ja znam to su znali Tito, Krcun i jos jedan, ne secam se vise ko. I ti, naravno. I oficiri VS, kako si naveo...A, gde si ti to video te oficire VS na istom, daj neki link, stvarno bih voleo da procitam.

cukce

pre 7 godina

Ne samo ustaše i četnici, nego i Ljotićevci, i slovenački belogardejci (Rupnikovci), i Nedićevci. 
Nego, zanimljivo kako se nigde ne osuđuju, ne kritikuju, ne pljuju Britanci koji su sve prisutne predali Partizanima... Nisu se oni predali Partizanima, već Britancima. Al' ih Britanac o'ladio rekavši da je rat završen 9. maja i da oni više nisu naoružana vojska već naoružana banda i da on može samo da prihvati predaju vojske, a ne raznih bandita s koca i konopca, te da je za bandu nadležna jugoslovenska armija. 
Osim toga, na isti način su se partizani dočepali generala Lera - zbrisao Britancima nakon 9. maja, a ovi ga predali kome treba.
(John, 12. maj 2018 12:31)

Njima je i bio cilj da se predaju Britancima, to su i uspeli, međutim Britanci iako su bili sila nisu hteli ili moze se reci smeli da se suprostave Partizanima (tad vec formiranoj narodnok armiji) i na zahtev Partizana predali sve zarobljenike!

gojko 12

pre 7 godina

Evropa obelezava "stradanje" ustaskih vojnika ??? 

I mi tome tezimo ? Hvala , NE !
(lobotomija, 12. maj 2018 11:46)

Nije tačno.

Onoga trenutka kada su kada su se predali i položili oružje oni prestaju biti ustaški vojnici ili četnički a bilo je i njih i postaju Ratni zarobljenici.
Tamo su pobijene hiljade ratnih zarobljenika i civila.

Isto smo učinili i na Ovčari gde smo streljali 250 ratnih zarobljenika i to većinu ranjenika.
Isto smo učinili i u Srebrenici gde smo rakođe streljali ratne zarobljenike i civile.

To što je neko činio zločine ne daje nam za pravo da iste ponovimo a posebno ne da ih ponovimo 50 godina posle Drugog Sv. rata.

Ako je na Blajburgu pobijeno hiljade ratnih zarobljenika i hiljade civila a dokazano je da su pobijeni naravno da im se treba održati parastos i podići spomenik.Trebalo bi i podići spomenik srbima pobijenim na Blajburgu a pobijeno ih je na hiljade.

zg232

pre 7 godina

Na Bleiburgu su pogubljeni pripadnici vise kvislinskih formacija. Ustaše su znale sto ih ceka te se vecina izvukla prema Italiji. Na Bleiburgu je poginuo manji broj zarobljene vojske dok je vecina pogubljena na kriznom putu po cijeloj Jugoslaviji.
(Marijan, 12. maj 2018 11:17)

To je iskrivljavanje povijesti. Na Bleiburgu nitko nije ubijen, već je to mjesto gdje su Englezi predali gubitničku vojsku (ustaše i četnike) koju je pratilo mnoštvo civila, žena i djece vojsci Jugoslavije te kozake ruskoj vojsci. Jugoslavenska vojska je počela s egzekucijama čim su prešli u Sloveniju. Budući da Slovenija ne dozvoljava takve komemoracije, ova se održava u Bleiburgu, na privatnom zemljištu.

Slavko

pre 7 godina

Nisu sve ustaše bile zločinci i ubice, tako da ne treba oko ovoga dizati preveliku buku. I mi ovde u Srbiji držimo parastose četnicima i Nedićevcima, pa ne gledamo da li će to nekog uvrediti.

poznavalac

pre 7 godina

Ne bih o ovim likovima na misi i kasnijem divljanju, kao ni o vojnicima i oficirima VS na Dražinom grobu. Za one koji ne poznaju istoriju i kojim ne žele preterano da je nauče: Zajedno sa Ustašama je bilo nekoliko hiljada Četnika. Ako su bili toliki neprijatelji, kako tvrde ljubitelji istih u Srbiji, zašto su bežali zajedno? Ja BiH sa pomenem i ime mesta: Loibacherfeld (piše se zajedno!)= Lonjsko polje. Ma koliko vama to čudno zvučalo, to je deo Koruške koji je nekada većinski bio naseljen Sloven(c)ima. I sada ih ima tamo, iako su dosta odnarođeni. Nije mi jasno kako to da su u Srbiji preuzeta nemačka imena mesta, iako postoje slovenska korišćena i u srpskom jeziku.

...

pre 7 godina

dokazano je da je pobijena gomila civila, a čak da su u pitanju samo zarobljene ustaše oni su opet bili ratni zarobljenici. kako nije problem što jedna njemačka redovito daje velik novac za uređenje svih stratišta njemačkih vojnika iz WWII, i ratni veterani redovito posjećuju ta mjesta i ostavljaju vijence? i na zagrebačkom Mirogoju su svake godine grupe njemačkih veterana, pod blagoslovom njemačke vlade i ostave vijenac na njemačkom dijelu groblja, kao i na partizanskom, domobranskom ali i ustaškom...

Magistra vitae

pre 7 godina

četnici su bili redovna vojska , tako da je sramota da ih gurate u isti koš sa ustašama.
(generacija bez budućnosti, 12. maj 2018 12:49)

Pa i ustaše su bili redovna vojska, i zajednički su se borili za naciste, redovno!

leptirica

pre 7 godina

Nije tačno. 

Onoga trenutka kada su kada su se predali i položili oružje oni prestaju biti ustaški vojnici ili četnički a bilo je i njih i postaju Ratni zarobljenici. 
Tamo su pobijene hiljade ratnih zarobljenika i civila. 

Isto smo učinili i na Ovčari gde smo streljali 250 ratnih zarobljenika i to većinu ranjenika. 
Isto smo učinili i u Srebrenici gde smo rakođe streljali ratne zarobljenike i civile. 

To što je neko činio zločine ne daje nam za pravo da iste ponovimo a posebno ne da ih ponovimo 50 godina posle Drugog Sv. rata. 

Ako je na Blajburgu pobijeno hiljade ratnih zarobljenika i hiljade civila a dokazano je da su pobijeni naravno da im se treba održati parastos i podići spomenik.Trebalo bi i podići spomenik srbima pobijenim na Blajburgu a pobijeno ih je na hiljade.
(gojko 12, 12. maj 2018 12:14)

Istina. Većina njih su bili seljaci koji su regrutirani i nisu imali nikakvu ideologiju osim sačuvati živu glavu. I kancelarka Merkel redovito polaže vijenac na spomenik poginulim Njemačkim vojnicima iz drugog svjetskog rata. Zločinci su i tako prvi pobjegli, Pavelić je umro u Španjolskoj, brdo nacističkih oficira u Argentini. Istina je i da su ovi na Bleiburgu ustaše i Četnici prošli bolje od onih koji su kasnije ulovljeni i natjerani na tzv križni put gdi su mučeni i pogubljivani. Shvatite ovdje nisu ubijeni oficiri i vrh NDH.

Max

pre 7 godina

@ Only fools and horses
Da bi pisao nesto o ubijenim cetnicima u Jasenovcu trebas znati da je sve pocelo na Lijevce polju. 17000 crnogorskih cetnika pod vodstvom Pavla Djurisica sukobilo se sa ustasama. Oko 7000 ih je poginulo u borbi. Od 10000 zarobljenih njih 1500 (i Djurisic medju njima) je ubijeno u Jasenovcu. Jos 3500 je ubijeno na drugim lokacijama. 5000 cetnika nije bilo zatvoreno.Vraceno im je kompletno naoruzanje i oni (pod vodstvom Sekule Drljevica) su se zajedno sa ustasama kretali prema Austriji. U Sloveniji dolazi do previranja medju cetnicima. Drljevic biva ubijen a cetnici se odvajaju od ustasa i mjenjaju pravac kretanja. Najvjerovatnije su krenuli prema Italiji. Partizani su ih zarobili i pobili.Na samom Blajburgu nije ubijeno puno ljudi. To je odradjeno po Sloveniji,Hrvatskoj,BiH i Srbiji tijekom tzv. Kriznih puteva. Po engleskim izvorima na Blajburskom polju se nalazilo vise od 200 k vojnika svih porazenih vojski. Najvise domobrana,nizerangiranih ustasa,cetnika,muslimana( i ustasa i cetnika),belogardejaca,ljoticevaca,nedicevaca. Uz svu tu vojsku kretao se dvostruko veci broj civila svih nacionalnosti(Hrvati,Srbi,Slovenci,Muslimani,Crnogorci,Njemci..). Ajde sto su pobili vojsku bez sudjenja ali sta su im civili skrivili? 99% onih koji dodju na Blajburg dodju na misu i da zapale svijecu na mjestu sa kojeg su njihovi pretci odvodjeni u smrt. A onih 1% pijanih balavaca i provokatora treba zatvoriti jer velicanjem zlocinacke ideologije sramote hrvatski narod.

Aleks

pre 7 godina

četnici su bili redovna vojska , tako da je sramota da ih gurate u isti koš sa ustašama.
(generacija bez budućnosti, 12. maj 2018 12:49)

Kolaboranti su oduvek bili u istom košu. Moje lično mišljenje je da nema razlike između vojnog odavanja počasti Draži i ovog u Blajburgu.

ofaj

pre 7 godina

Uvijek treba gledati siru sliku, jer nikad nista nije crno-bijelo. Bleiburg je samo simbol stradanja, jer su od tuda krenule kolone smrti nazad u YU. Generaliziranje da su pobijeni samo ustase i da se njima odaje pocast ne pije vodu vec duze vrijeme u HR i to je jasno dokazano. NDH jeste bila kvinsliska, zlocinacka tvorevina i to nitko normalan nece sporiti, kao i da su odgovorni za brojne masakre trebali odgovarati, no ne na ovakav nacin, da ih se pobije i pobaca po jamama, zajedno sa mnogim drugim zrtvama, koje su bile i pripadnici drugih kvinsliskih formacija, kao i mnogobrojnih civila.. partizani su iskoristili taj trenutak da se rijese svih KLASNIH neprijatelja u Yugoslaviji, bez obzira na nacionalnost, kako bi svoju revoluciju sproveli do kraja, umjesto da su sve odgovorne doveli pred nadlezne sudove, i makar potrajala ta sudjenja samo jedan dan, pa onda da presude svakom po zasluzi i masovno i javno pogube one koji to i jesu zasluzili, da svi javno vide i znaju zasto su pobijeni, kao sto su saveznici javno vjesali naciste odgovorne za masovna ubojstva, i to samo one odgovorne, jer nisu svi nacisti bili koljaci i ubojice.. ovako, sve su pomijesali i danas kad se daje komemoracija pobijenim LJUDIMA, svi vide samo ustase-koljace, kojih je istini za volju najmanje tu pobijeno, jer su prvi pobjegli, znajuci sto ih ceka.

Дејан

pre 7 godina

Блајбуршкој "трагедији" је предходила битка на Пољани (близу Преваља-Словенија) у којој су учествовале јединице 3ће армије НОВЈ те квинслишких снага коју су чиниле огромном већином јединице НДХ те Црногорска народна армија Секуле Дрљевића, те Рупникове словеначке страже и нешто немаца који се нису предали са Леро 9 маја а у укупном броју од око 30.000 људи. 14 маја 1945 квислиншке снаге су у зони места Шурник захтевале од снага НОВЈ пролаз на запад. Захтев им је одбијен. Уследила је интензивна размена ватре у којој су квислиншке снаге имале и артиљеријску подршку снага НДХ. битка је са јачањем интензитета трајала до 15 маја ујутро и доласка 20 британских текова генерала Скота (команданта 38 бригаде у Корушкој) у зону дејства. Преговори о предаји су трајали до 16 часова када су квислиншке снаге поставиле белу заставу. Британци су им јасно ставили на знање да сагласно Техеранском споразуму све квислиншке снаге ће бити предате земљама у којима су злочине и починиле. Предају су од стране издајничких снага потписали НДХ генерали Славко Штанцер и Владимир Метикош. Много заробљених је после предаје побијено на Кочевском рогу, Камничкој Бистрици, за шта је директно одговорно словеначко руководство КПЈ пре свих Милка Планинц и Митја Рибичич који су лично учествовали у погубљењима. а огроман број је завршио на ткз кружним путевима.

BgHQ

pre 7 godina

@gojko
potpuno bih se slozio sa tobom ali uzaludno je ukazivanje na priblematiku kad imamo ostrasceno drustvo koje su politicari zadojili slepom mrznjom.To najbolje mozemo videti citajucu komentare ljudi koji ne zele da vide siru sliku tj. od drveta ne vide sumu.

only fools and horses

pre 7 godina

@poznavalac

Klasičan titoističko-komunistički stav i razmišljanje. Pokušaj izjednačavanja i relativizacija kako bi svi bili ravnopravni u zločinu. Kao jeste to negativno ali je isto tako i kod nas. Koji Dražin grob, to ne postoji, i koji su to oficiri naše vojske bili na tom nepostojećem grobu? Sa druge strane izjednačavati u zločinu Dražu i Pavelića je sramota. Možda da pokušate kod amerikanaca i francuza da osporite, da se oduzmu najviša odlikovanja koja je od njih dobio (samo da bude jasno, iz partizanske porodice potičem, u tom duhu sam vaspitan i ne može mi se pripisati četništvo).
I treće, nisu četnici i ustaše bežali zajedno, koliko je samo četnika pobijeno u Jasenovcu prilikom pokušaja prebega na zapad, tako da se ni tu ne može povlačiti paralela.

Radilica

pre 7 godina

Zašto bi se deset hiljada civila predavalo nekome nakon završetka rata? Hrvatska nikako ne želi da se suoči sa svojom prošlošću i verno nastavlja da veliča ustaštvo, a moderna Evropa joj to dozvoljava.

бандит

pre 7 godina

Имајте на уму да ово није нека шака јада, већ скуп од 15.000 људи, a још у министри Владе присуствују. Толико о некој перспективи нормалних односа са Хрватском. Не, хвала.

Зоран

pre 7 godina

Комеморација већим злочинцима него што су били нацисти, Европо срам те било.

gojko 12

pre 7 godina

@gojko 12 

A sta su bile one stotine hiljada ljudi u Jasenovcu i drugim logorima, sa kojima su postupali ovi "ratni zarobljenici" ? Trazite pravdu za dzelate ljudi. Jesu li mozda oni imali milosti i postedeli nekoga? Ne bih rekao.
(Ljubisa livac, 12. maj 2018 13:02)

Ne mešaj žrtve u Jasenovcu sa ovim.U Jasenovcu su pobijeni civili apsolutno svi nevini i monstruozno poubijani.
Ali zar to opravdava ubistvo drugih nevinih civila.
Većina apsolutna većina gotovo 95% pobijenih na Blajburgu nema nikakve veze sa Jasenovcem.
Pa Rafael Boban i kompletna Crna Legija je propuštena kroz obruč saveznika da se izvuče sa Blajburga.

Ako je iko od hiljada i hiljada ubijenih na Blajburgu učestvovao u zločinima u Jasenovcu meni bi bilo drago da ga je stigla kazna ali takvih je mali broj većinom su pobijeni civili i domobrani (domobranima nije pripisan ni jedan jedini zločin nad civilima tokom celog rata).

Saša

pre 7 godina

@gojko @leptirica
Vidite grešite, to nisu bili ratni zarobljenici.
Obzirom da su sa borbom protiv partizanskih snaga nastavili I nakon kapitulacije Nemačke I nacističkih jedinica Britanci su ih tretirali kao naoružanu bandu.
Brojnu, ali naoružanu bandu, i nisu hteli da prihvate njihovu predaju jer je vreme za predaju prošlo. Pa su ih prosledili partizanima.

gfdgf

pre 7 godina

dokazano je da je pobijena gomila civila...
(..., 12. maj 2018 12:48)

Goldštajn tvrdi da su civili i domobrani pušteni. Ko je "dokazao" pogibiju civila? Neo ustaška propaganda koja sa ovim mestom predaje kvislinga od kojih su većina ratni zločinci manipuliše već par decenija.

eh

pre 7 godina

(Magistra vitae, 12. maj 2018 13:10)
Naravno, regularna Hrvatska vojska, i nije mi jasno zasto se pise o zlocinima ustasa a ne Hrvata. Meni se cini da se to radi kako Hrvatskoj odgovara, nekada zlocinci, ustase, a nekada hrvatska vojska.

Ljubisa livac

pre 7 godina

@gojko 12

A sta su bile one stotine hiljada ljudi u Jasenovcu i drugim logorima, sa kojima su postupali ovi "ratni zarobljenici" ? Trazite pravdu za dzelate ljudi. Jesu li mozda oni imali milosti i postedeli nekoga? Ne bih rekao.

Mateo

pre 7 godina

Evo jedna zanimljivost. Znate koja je najveca novcana kazna izrecena u Engleskoj?
Kazna od MILION I POL funti, izrecena piscu Nikolaju Tolstoju, zbog knjige o Blajburgu i ulozi engleskih casnika u tom zlocinu.
Knjiga je ekspresno zabranjena, povucena iz prodaje, a pisac kaznjen i dalje najvecom novcanom kaznom u povijesti Engleske.
To me jako iznenadjuje, i budi razne sumnje u sve "sluzbene" verzije, sa svih strana.
Kad se takvom represijom nesto zabranjuje, onda mora biti razlog.

Marijan

pre 7 godina

Na Bleiburgu su pogubljeni pripadnici vise kvislinskih formacija. Ustaše su znale sto ih ceka te se vecina izvukla prema Italiji. Na Bleiburgu je poginuo manji broj zarobljene vojske dok je vecina pogubljena na kriznom putu po cijeloj Jugoslaviji.

Влада

pre 7 godina

За све оне који изједначавају четнике и усташе имам једно питање. Молим вас реците где су то били организовани четнички логори, где су били организовани четнички логори за децу (познато је да су једине такве логоре нацистичкој Европи онога времена имали само хрвати за српску децу). Такође молим вас дајте податак колико је хрвата страдало у тим логорима, деце, жене, стараца, итд? Хвала.

John

pre 7 godina

(poznavalac, 12. maj 2018 11:39)

Ne samo ustaše i četnici, nego i Ljotićevci, i slovenački belogardejci (Rupnikovci), i Nedićevci.
Nego, zanimljivo kako se nigde ne osuđuju, ne kritikuju, ne pljuju Britanci koji su sve prisutne predali Partizanima... Nisu se oni predali Partizanima, već Britancima. Al' ih Britanac o'ladio rekavši da je rat završen 9. maja i da oni više nisu naoružana vojska već naoružana banda i da on može samo da prihvati predaju vojske, a ne raznih bandita s koca i konopca, te da je za bandu nadležna jugoslovenska armija.
Osim toga, na isti način su se partizani dočepali generala Lera - zbrisao Britancima nakon 9. maja, a ovi ga predali kome treba.

Pera Magic Mitic

pre 7 godina

Ne bih o ovim likovima na misi i kasnijem divljanju, kao ni o vojnicima i oficirima VS na Dražinom grobu.
(poznavalac, 12. maj 2018 11:39)

Ni ja ne bih o ovoj temi uopste, jer me stvarno ne interesuju ustase i cetnici u 21.veku. Sto bi Kesic rekao: "Budale". Nego vidim da si ti neki stvarno zesci poznavalac. Znas i gde je Drazin grob? Koliko ja znam to su znali Tito, Krcun i jos jedan, ne secam se vise ko. I ti, naravno. I oficiri VS, kako si naveo...A, gde si ti to video te oficire VS na istom, daj neki link, stvarno bih voleo da procitam.

cukce

pre 7 godina

Ne samo ustaše i četnici, nego i Ljotićevci, i slovenački belogardejci (Rupnikovci), i Nedićevci. 
Nego, zanimljivo kako se nigde ne osuđuju, ne kritikuju, ne pljuju Britanci koji su sve prisutne predali Partizanima... Nisu se oni predali Partizanima, već Britancima. Al' ih Britanac o'ladio rekavši da je rat završen 9. maja i da oni više nisu naoružana vojska već naoružana banda i da on može samo da prihvati predaju vojske, a ne raznih bandita s koca i konopca, te da je za bandu nadležna jugoslovenska armija. 
Osim toga, na isti način su se partizani dočepali generala Lera - zbrisao Britancima nakon 9. maja, a ovi ga predali kome treba.
(John, 12. maj 2018 12:31)

Njima je i bio cilj da se predaju Britancima, to su i uspeli, međutim Britanci iako su bili sila nisu hteli ili moze se reci smeli da se suprostave Partizanima (tad vec formiranoj narodnok armiji) i na zahtev Partizana predali sve zarobljenike!

Goran

pre 7 godina

Koliko bi tek Nemci mogli da organizuju misa za milione svojih vojnika. Da ne govorimo sto su i Nemacki gradovi stravicno bombardovani sa stotinama hiljada ubijenih civila. Ali oni to ne organizuju iz pijeteta prema zrtvama tih istih vojnika.

Marijan

pre 7 godina

Komunisti su po zavrsetku rata u cijeloj Jugoslaviji bez sudjenja vrsili masovne egzekucije porazenih vojski. U Zagrebu su se odvodile imucne obitelji iz centra grada kako bi se novopecene elite uselile u njihove kuce. Nije to imalo puno veze s ustasama, cetnicima i partizanima vec se radilo iskljucivo o pljackanju tudje imovine. Posijali su sjeme zla koje su samo zalili pocetkom devedesetih kako bi se pod krinkom nacionalizma sirotinja borila a oni isti koji su 45. na silu upadali u tudje domove jos vise obogatili na novom ratu.

Doktor drmr

pre 7 godina

Svaki dan otvorim vesti ono neka tematika iz drugog svetskog rata ili kosovskog boja.. prošlo je više od 70 god od kraja pa dokle više?

Херцеговина_РС

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Постоји граница, не постоји гранични прелаз.

Radoznao

pre 7 godina

Ako se već organizatori tog skupa pozivaju na stradanje ratnih zarobljenika i civila, oni su trebali prvo zabraniti nacistička obeležja. Obeležava se godišnjica stradalih nemačkih vojnika u Drugom svetskom ratu, ali se to odnosi na vojnike Wermacht-a, i to na one koje nisu osuđeni kao ratni zločinci. Ajd da vidimo da se na tim skupovima pojavi neko u uniformi Waffen SS-a, pa organizatori će biti prvi koji će ih udariti. Isto je i za druge zemlje poražene u Drugom Svetskom Ratu. Obeležava se stradanje svojih civila i regularne vojske, ali ne i nacističkih partijskih vojnika. Nisam neki poznavalac hrvatske vojne istorije, ali njihova redovna vojska su bili domobrani, dok su ustaše bile nešto poput SS-a ( partijska vojska nacionalsocijalističke partije).

Aleks

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Постоји граница, не постоји гранични прелаз.
(Херцеговина_РС, 12. maj 2018 12:08)

Postoji i granica i granični prelazi. Jedino ne postoji stalna kontrola na svim prelazima. Ne mešajte ganicu, prelaze.... sa Šengenom.

leptirica

pre 7 godina

Ja koliko se sećam, granica između A i SLO ne postoji..
(Vlada Dablin, 12. maj 2018 11:47)

Od početka migrantske krize Austrija je uvela suspenziju Schengena.

Дејан наставак 1

pre 7 godina

@Gojko 12
Заборавили сте на чињеницу да од новембра 1944 када је извршена реорганизација снага НДХ више није било поделе на домобране и усташе већ је то била војска (постројбе)НДХ организоване у 18 дивизија од којих 13 пешадијских, 2 брдско-планинске,2 нападачке и једна у резерви. Свака је имала сопствену артиљерију и остале јединице подршке, а поједине су имале и оклопне снаге. Ове јединице су са немачким одржавале линију јужног фронта. Распадом фронта и њиховим повлачењем у Аустрију због продора 3ће армије у Подравину тотални слом је наступио када су се делови 3ће армије цпојили са деловима 4те у Карантанији. Дакле квислиншке снаге су биле у тоталном обручу снага НОВЈ и НИСУ се предавале Енглезима већ снагама НОВЈ. Доласком тенкова ген. Скота је само заустављен сукоб који је трајао 14 и 15.05.45. где су квислиншке снаге имале око 300 погинулих и рањених а снаге НОВЈ око 100. Предају је са стране снага НОВЈ водио потпуковник Милан Даста политком 51 војвођанске бригаде и пуковник Иван Ковачић.
Оно што је интересантно да је Серћко Пшеничник (Павелићев зет) на комеморацији 1990 говорио о 10.000 жртаваЖерјавић сматра да је број жртва укупно око 50.000. По њему је на Блајбургу побијено 36.000 Хрвата, Словенаца 8.000—10.000, Муслимана 5.000, те четника 2.000. Та процена је извршена 1990. године. Годинама се апроксимативно повећавао број блајбуршких и смањивао број јасеновачких жртава. Највећу бројку је дала саборска комисија-600.000 жртава.

Дејан наставак 2

pre 7 godina

Британски историчар Кристофер Букер наводи да је 31. маја 1945 командант војног кампа у Виктригу, поручник Амес, обавестио да је примио наредбу да 2.700 цивила избеглица из мајора Баре кампа одведе у Розенбах и Блајбург да би их предао Титовим партизанима.
Кристофер Брукер је објавио детаљну анализу блајбуршке контроверзе у својој књизи A Looking Glass Tragedy. The Controversy Over The Repatriations From Austria In 1945.
Његово истраживање је у целини сумирано у глави 12 — Блајбург, масакр који се никад није десио.Главни закључци његовог истраживања су:
а) постоји само девет докумената у архивима британске армије из Другог светског рата у вези са Блајбургом од маја 1945. године. У њима нема никаквих трагова да је у Блајбургу или у његовој околини, чак дубоко на југословенској територији, почињен икакав масакр, и
б) Толстојеви „непристрасни“ докази да се масакр догодио долазе од три „очевица“ које он цитира у детаље — интервјуисана у детаље када је он писао своју књигу 40 година касније. Све чињенице у Толстојевој књизи долазе од препричавања оних који тврде да су сведоци догађаја.