SRBIN
pre 7 godina
Turci imaju mnigo neprijatelja, tako da bi bilo jako tesko ako bi poceli rat..
Sreda, 04.04.2018.
17:55
Grčki ministar odbrane opisao je Tursku kao "neprijatelja koji nas i dalje provocira".
IMAGE SOURCE
pre 7 godina
Turci imaju mnigo neprijatelja, tako da bi bilo jako tesko ako bi poceli rat..
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta
sve si to fino napisao i izgleda da bi turska dobila ALI sto neko rece ovdje sami pokusaj da krene u napad na Grcku bi za Tursku znacio kraj. Prvi koji bi stali na stranu Grcke bi bila citava Evropa. Mislim da bi se Rusija drzala po strani ali ako bi krenuli na Grcku Turska bi zavrsila kao zemlja.Izbombardovali bi je vise nego sto je bombardovana Srbija i Crna Gora/
pre 7 godina
PAOK@ sa gerilom se teško izlazi na kraj.
pre 7 godina
Kako je lepo videti da se vekovna neprijateljstva i dalje održavaju i da nema naznaka da će se ista promeniti
pre 7 godina
U sudaru 1:1 Turci bi ih poderali kao toalet papir. Ovaj put bi im naplatili za 1921. Te dve zemlje se ne mogu ni porediti. No nema ništa od toga. Sve je to klincenje. Neki spominju probleme u Siriji. Tih problema ima samo u njihovim glavama. TR tamo ne vodi totalni rat nego rat za srca lokalnog stanovnistva. U operacijama su izbjegavali upotrebu preterane sile i smanjili gubitke civilnog stanovništva. Udarna snaga nije bila vojska nego policija i žandarmerija te snage FSA.
pre 7 godina
Zaboravljate da je onaj ko se brani uvek u prednosti, moralnoj i taktickoj. Za siguran uspeh u napadu, napadac mora posedovati 2,5 puta jacu silu, osim ako napadne munjevito i iznenada.
Grci se medjutim drze oprezno dan noc. A i ovo bi bio test za Eu, SAD, Nato i Rusiju, pa cak i Kinu.
pre 7 godina
Turska ima brojeve i pobedila bi u otvorenom ratu. Ali to bi bio odbrambeni rat za Grcku i u skucenom prostoru gde je tesko ostvariti brojnu prednost. Medjutim ako bi se Turci ogranicili na brzi rat samo da osvoje koje ostrvo i zamrznu sukob, Grcka ne bi mogla da to povrati. Ta ostrva su nadomak turske obale i daleko od grckog kopna. Dovodjenje pojacanja i snabdevanje bi bili prakticno nemoguci za Grke.
Nije taj sukob verovatan, da Turci hoce rat, napali bi Kipar.
pre 7 godina
Ma jok bre, kakav rat...
Putin ne bi dozvolio da se to dogodi. A kačili su se oni mnogo poslednjih par decenija pa ništa...
pre 7 godina
Rđavom kupcu i dlaka smeta, 04. april 2018 22:53)
Sve si to lepo stavio ali zaboraviobsi da od tih 80 miliona ima 30 m Kurda...Turska je realno na ivici gradjanskog rata, Ameri su vec pokusali drzavni udar na Erdogana. Da li si mozda razmisljao da ameri ne spremaju ovu igru gde sve lako moze da se okrene a Turska lako i pocepa na nekolilo delova. Bas to je i veliki problem kad drzava nema spoljni fug ili ga brzo otacuje...
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta
Nije bitno šta Turska ima ili Grčka imaju. Bitno je ko je pametniji. Odgovor se nekako nameće
pre 7 godina
Hipotetički, zato što od rata nema ništa: Grčka i Turska imaju veoma malu kopnenu granicu, tako da na tako uskom frontu brojčana nadmoć ne donosi toliko veliku prednost. Bitno je ko bi ostvario premoć na moru i u vazduhu. Turci bi na vratu imali Evropsku Uniju, morske granice Grčke su granice EU.
pre 7 godina
Turska armija je jedna od najjacih na svetu (setite se Galipolja) i nebi bilo dobro po Grke da dodje do sukoba. Da imaju snage za rat sa Turcima, Grci bi odavno ujedinili Kipar. Da Turska nije u NATO, i da ih taj savez ne kontrolise, mogli bi da krenu preko Balkana i za mesec dana bi bili u Nisu. Nisu mi simpaticni, ali tako stoje stvari.
pre 7 godina
to bi grckoj bio zadnji rat na ovom svetu
pre 7 godina
Ne daj Boze da dodje do tog rata. Ali ako dodje, neka oproste braca Grci, jer pricaju gluposti, ne bi oni sami dobili Tursku, jer bi im ja licno dobrovoljno dosao u pomoc, koliko god da me to kostalo.
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta, 4. april 2018 22:53
Da, ali Turska ima problem sa Kurdima, Sirijom, Jermenijom... tako da nemojte da sirite polu informacije!
pre 7 godina
Ko god razume ove dve nacije zna cinjenice koje su poznate i vladama ovih zemalja i sire. Turska je velesila i tu nema dalje. Grcka je sitna vojna sila, mizerna za svet. Tu nema lozenja. patriotizma i saosecanja, cinjenice su tu. Turska je ozbiljna sila i tu nema dalje, Grci se kriju pod NATO kapom, inace 5 minuta i nema ih, Turci bi ih progutali. Da ne govorimo o karakteru, sposobnostima, vrlinama. Mnogi sumnjaju u oficirski kadar Turske ali se postavlja pitanje, da li je to jedini adut Grcke?
pre 7 godina
Grci su 1922 u Grcko-Turskom ratu izgubili 2 miliona stanovnika i celo priobalje na kom su ziveli 2000 godina(Izmir i ostala popularna letovalista) Da ne spominjem Istambul, u kom su imali 50% stanovniatva. Toliko o njihovoj moci, a imali su te 1922 pomoc od francuza, engleza i italijana i duplo jacu vojsku. Rezultat svega toga? Turaka je danas 10x vise nego grka i grka vise nema preko egeja, to je grcima bila veca nacionalna katastrofa nego nama kosovo.
pre 7 godina
Gde će na Turke, ima ih mnogo bre.
pre 7 godina
Ma dal ste normalni? Nema ništa od toga....
Turska, na papiru, ozbiljna sila, medjutim pojedini izleti u Siriji su pokazali odredjene slabosti... Grcka, takodje na papiru - prilično respektabilna, ali sve to nema nikakve veze jer do sukoba neće doći...
pre 7 godina
U slucaju nekog sukoba braci grcima pruziti logisticku podrsku. Dosta stvari proizvodimo sami.
pre 7 godina
Turska ne moze da obuzda sukobe unutar svojih granica a kamoli da ulazi u rat. A ako bi i bilo rata red je da pomognemo Grckoj.
pre 7 godina
Zaratile Grčka i Turska, a Srbima će biti glavno pitanje gde će sada na letovanje?
pre 7 godina
I Grcka i Turska su NATO clanice. Da nisu, vec odavno bi se vodio rat izmedju njih.
pre 7 godina
Erdogan se igra vatrom.Nadam se samo da ce bit pameti medu onim narodima koje turci stoljecima teroriziraju.Dakle Grci ,niste sami ako je pameti u Armenaca,Kurda i svih ostalih koji bi mogli doci na red ako im se suprostave jedan po jedan.
pre 7 godina
Tolko o NATO, sistem osmišljen za USA prodaju oružja ništa više.
pre 7 godina
Primetio sam brojne dezinformacije u komentarima, pa sam rešio da predstavim realne brojke. Pa da počnemo. Turska ima 80 miliona stanovika, što je 8 puta više nego Grčka. Za slučaj krajnje potrebe, može regrutovati preko 35 miliona ljudi, dok Grčka može jedva 4 miliona. Turska ima dvostruko veći broj profesionalnih vojnika od Grka, 800.000 prema 400.000, da budem precizniji. Zatim, Turska poseduje vojnu eskadrilu koja broji preko 1000 letelica raznih tipova, Grčka ima oko 600. Turska poseduje 2500 tenkova, Grčka oko 1400, duplo više oklopnih vozila, više artiljerijskog oružja, kao i jaču mornaricu. Ono što je jako bitno, Turska ima radnu snagu koja broji više od 30 miliona ljudi, čak 6 puta više od Grčke. Proizvodnja nafte u slučaju Turske iznosi 50.000 barela nafte dnevno, što je 50 puta više od Grčke, a po pitanju naftnih rezervi to iznosi 300 miliona barela sa turske, i jedva 10 miliona sa grčke strane. Da ne pričam tek o ekomomskom aspektu, spoljašnji dug Turske iznosi 410 milijardi dolara sa tendencijom pada, dok je grčki čak 510 milijardi, sa tendencijom rasta. Kupovna moć Turske je 1.7 triliona dolara, dok je kod Grčke to manje od 300 milijardi. Rezerve Turske iznose 120 milijardi dolara, dok su Grčkoj 6 milijardi. I za kraj, vojni budžet Turske iznosi više od 8 milijardi dolara, dok grči iznosi oko 6 milijardi. Sami procenite na osnovu ovih podataka ko bi u mogućem sukobu izvojevao pobedu...
pre 7 godina
Aj ne palite se..Prvo,obe armije su jake iako Turci imaju vise ljudi itd. ali Grci su strahovito naoruzani i fanaticni za taj broj stanovnika.Drugo,ekonomski,politicki,vojno,kako god niko ne bi sa strane gledao i cutao.Ni NATO,ni Rusi a ni Kinezi koji imaju mnogo kapitala u Grckoj..a ni Balkan..Provociraju se,ali nece da izbije rat.Gledajte malo sire!
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
Druze nije ti ovo utakmica. U ratu ljudi ginu.
pre 7 godina
Ona zadnja recenica u tekstu mi deluje previse ambiciozna. :)))
pre 7 godina
Obe su drzave u Nato tako da nema opasnosti od bilo kakvog sukoba.
pre 7 godina
Ovo se otkačuje načisto. Da mu kupujemo šta fali, jer bolje je da ga ima, a da ga zato ne upotrebimo, nego da ga nema, pa da nam zafali. Inače svi koji su računali snage Grka i Turaka. Turska je NATO sila broj 2, odmah posle SAD (ima 20 mesta prazno, ali posle SAD).
pre 7 godina
Uz malo pretrage na Guglu lako mozete da saznate da Turci imaju 380,000 aktivnih vojnika i 360,000 rezervista. Grci imaju oko 160,000 aktivnih vojnika i 250,000 rezervista. To su procene. A sto neki ovde vec rekose, Grci su mnogo borbeniji od Turaka! Pricajuci s nekolicinom Grka u vise navrata smo pominjali temu vojske, ratovanja itd. Ni ja ni ti Grci nismo tada ziveli u svojim otadzbinama, ali Grci su svi odreda uvek govorili da kada bi sutra izbio rat spakovali bi stvari smesta i otisli da brane Grcku i da je svakom Grku cast da pogine za svoju zemlju. Grci u dijaspori su uredno sluzili vojsku. Dok su Turci u dijaspori masovno otkupljivali svoj vojni rok i izbegavali ga kako su mogli. O nama bolje i da ne pricam, sve znate ...
pre 7 godina
Turska je velesila u svakom pogledu, bogata zemlja sa preko 80 miliona stanovnika a ne duguju nikom ni cent, sa takvom drzavom se ne igra
pre 7 godina
Zar nisu oni ratovali pre 40 godina, i zasto Grci nisu naucili lekciju tada? Turska je za sve nas Balkance nazalost bila i ostala vojna sila. Ni dan danas mi nije jasno kako bi se oslobodili Osmanlija da se nisu mesale Austrija i Rusija...
pre 7 godina
Ma šta se ložite nema od toga ništa dve nato države da zarate jedna protiv druge
pre 7 godina
Kako mislite može Turska da napadne? Pa dobila bi takav udarac u pozadini od Grčke da bi se pušila samo tako.
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
@paranoja
Turci imaju daleko daleko jaču avijaciju, o čemu Vi pričate??
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
Grčka, koliko sam čuo, ima oko 300 F16, dok ih Turska proizvodi po licenci... tako da... ne može nažalost Grčka da se meri sa Turskom. Bio bi to težak rat, ali bi Turci pobedili zbog brojčane nadmoći.
pre 7 godina
Grci bi mogli da budu kolateralna šteta u obračunu Turska:NATO!
pre 7 godina
Turci pod vodstvom Erdogana su najveca opasnost za mir, ne samo na bliskom istoku, nego i za Evropu.
Ataturkova Turska, sekularna drzava, to ocito vise ne postoji. Ruralna Turska je preuzela Tursku, i sad gledamo to sto gledamo. Ja se samo nadam da ce sto prije otici iz NATOa, jer im ionako vise nitko ne vjeruje nista. Ovo je saveznik samo na papiru, i Grci to jako dobro znaju. Treba ih izolirati, ukinuti sve povlastice, ekonomske i vojne, i nek idu svojim putem. Kad im opet zagusti, onda ce opet postati "sekularni". Zaboravljaju na ciji racun su se ekonomski uzdigli i kako.
pre 7 godina
na rubu smo rata.. a gde i ko s kim pa to cemo videti... ali rat ja neizbezan?
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
pre 7 godina
Nema tu sukoba dok je Turska dobra sa Rusijom. Zveckanje oružjem iz nekih razloga (obično to budu ekonomski razlozi)
pre 7 godina
Грчка има невероватно наоружање. Многе то изненађује. Војно су јачи од свих скандинавских држава заједно плус цео Балкан. Турци су такође војно доста моћни и бројачано велики. НАТО губи смисао у оваквој форми. Русија и Турска су савезници, а Турска је чланица НАТО-а.
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
(billy_the_cat, 04. april 2018 18:42)
Ne potcenjuj Grčku Vojsku i Grčki narod.
Turska zbog brojnosti armije svakako ima prednost ali cena tog rata bi bila prevelika čak i za moćnu Tursku....Grčka nije jača i nije u prilici da preti ali je dovoljno jaka da Turskoj takav jedan rat ne padne na pamet.
pre 7 godina
@messs
Ajde ne lupetaj, ni Kina nema 10 miliona vojnika a kamoli Turska.
pre 7 godina
Ja se nadam da se nikad neće pokačiti, Grci su nam istorijski prijatelji, ali Turci više ulažu u Srbiju a ima i dosta normalnih Turaka, njihovim sukobom svi bi bili na gubitku
pre 7 godina
Ne potcjenjujte Grke, dobijali su kroz istoriju mnogo jace protivnike.
pre 7 godina
@messs
To nije tacno. Po tebi ispade da je svaki 4ti muskarac Turske vojnik. Sve i da je tacno da mozda imaju toliko rezervista ili tako nesto, onda bi oni bili glineni golubovi. Nemoguce je obezbijediti opremu i obuku za toli br vojnika. to cak ni kina ne moze
pre 7 godina
E, prošlo bi kao na Kipru. Turaka ima x 6!
pre 7 godina
Grčka ima medju najvećich vojske u Evropi sa 600 borbeni aviona i 3500 tenkova, i sigurno najmoćniju vojsku na Balkanu. Takođe se ne plaši Turske, Nemojte zaboraviti da je Grka dva puta pobedila Tursku (u 1821 i 1913).
Takođe Grčka je pobedila u prošlosti veće i jače zemlje od Turske jer u grčkim venama i dalje postoje DNK Leonidasa i 300 Spartana..
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (billy_the_cat, 4. april 2018 18:42)
Pa tako su i Persijanci mislili pa su prosli kako su prosli.Oni ne mogu 40 godina da uniste PKK a za sedam dana ce da uniste Grcku?
pre 7 godina
Не би Турска могла да прегази Грчку, ма колико била бројчано надмоћна, из неколико разлога. Прво, Грци су фанатични борци, а ипак имају модерну војску. Друго, грчка је симбол европске цивилизације. Дигла би се цела Европа, на ноге, а вероватно и на оружје. Иако су обе чланице НАТО, сами је Грчка чланица Европске уније, а Лисабонски споразум садржи (по први пут) две нове клаузуле: о заједничкој одбрани и узајамној солидарности. Балкански народи не би седели мирно. Срби, Грци, Бугари, Румуни, па чак и Мађари, јако добро знају из историје ко следећи долази на ред ако Турска освоји Грчку. Они овога пута не би чекали окупатора код своје куће. Десетине хиљада добровољаца похрлиле би ка Грчкој. А тада више ни Русија не би бранила Ердогана, јер јој се не би исплатило да због њега против себе окрене све православне народе Балкана. И шта мислите, да би Путин пустио да Турци освоје и опљачкају Свету Гору (са руским манастиром светог Пантелејмона старим преко 800 година, у ком се замонашио још свети Сава)?
pre 7 godina
Ne bojte se za Grke oni imaju 2 S-300;4 patriota i preko 100 aviona F-16. Vojni rok je obaveza i traje skoro 2 godine
pre 7 godina
Zakuvalo se ovih dana ozbiljno.
Malo toga može da se čuje u medijima.
Nadam se da se ništa loše neće dogoditi, ali čini se da Erdogan i kompanija nemaju nameru da zakoče. Situacija je vrlo napeta.
pre 7 godina
Napred Grcka!!
pre 7 godina
kako sa strahom gledam na ovaj problem koji imaju grci..Turska ima vojnika (10 miliona) koliko Grčka ima stanovnika..nadam se da Grčka ipak ima jače saveznike.
pre 7 godina
Sta je ovo ljudi moji???
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
pre 7 godina
Kamenos je stari desničar koji svako malo ima ovakve izjave. Ušao je u Ciprasovu Vladu kao kompromis. Grčka oduvek ima problema sa Turskom (zbog toga se još davno i raspala Balkanska antanta čiji smo član bili i mi), zato što u Turskoj sedi na vlasti moderni kalifa koji bi da ratuje sa celim svetom i sa gradjanima svoje zemlje.
pre 7 godina
Napred Grcka!!
pre 7 godina
kako sa strahom gledam na ovaj problem koji imaju grci..Turska ima vojnika (10 miliona) koliko Grčka ima stanovnika..nadam se da Grčka ipak ima jače saveznike.
pre 7 godina
Kamenos je stari desničar koji svako malo ima ovakve izjave. Ušao je u Ciprasovu Vladu kao kompromis. Grčka oduvek ima problema sa Turskom (zbog toga se još davno i raspala Balkanska antanta čiji smo član bili i mi), zato što u Turskoj sedi na vlasti moderni kalifa koji bi da ratuje sa celim svetom i sa gradjanima svoje zemlje.
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
(billy_the_cat, 04. april 2018 18:42)
Ne potcenjuj Grčku Vojsku i Grčki narod.
Turska zbog brojnosti armije svakako ima prednost ali cena tog rata bi bila prevelika čak i za moćnu Tursku....Grčka nije jača i nije u prilici da preti ali je dovoljno jaka da Turskoj takav jedan rat ne padne na pamet.
pre 7 godina
Zakuvalo se ovih dana ozbiljno.
Malo toga može da se čuje u medijima.
Nadam se da se ništa loše neće dogoditi, ali čini se da Erdogan i kompanija nemaju nameru da zakoče. Situacija je vrlo napeta.
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
pre 7 godina
Не би Турска могла да прегази Грчку, ма колико била бројчано надмоћна, из неколико разлога. Прво, Грци су фанатични борци, а ипак имају модерну војску. Друго, грчка је симбол европске цивилизације. Дигла би се цела Европа, на ноге, а вероватно и на оружје. Иако су обе чланице НАТО, сами је Грчка чланица Европске уније, а Лисабонски споразум садржи (по први пут) две нове клаузуле: о заједничкој одбрани и узајамној солидарности. Балкански народи не би седели мирно. Срби, Грци, Бугари, Румуни, па чак и Мађари, јако добро знају из историје ко следећи долази на ред ако Турска освоји Грчку. Они овога пута не би чекали окупатора код своје куће. Десетине хиљада добровољаца похрлиле би ка Грчкој. А тада више ни Русија не би бранила Ердогана, јер јој се не би исплатило да због њега против себе окрене све православне народе Балкана. И шта мислите, да би Путин пустио да Турци освоје и опљачкају Свету Гору (са руским манастиром светог Пантелејмона старим преко 800 година, у ком се замонашио још свети Сава)?
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (billy_the_cat, 4. april 2018 18:42)
Pa tako su i Persijanci mislili pa su prosli kako su prosli.Oni ne mogu 40 godina da uniste PKK a za sedam dana ce da uniste Grcku?
pre 7 godina
Sta je ovo ljudi moji???
pre 7 godina
Ne bojte se za Grke oni imaju 2 S-300;4 patriota i preko 100 aviona F-16. Vojni rok je obaveza i traje skoro 2 godine
pre 7 godina
@messs
Ajde ne lupetaj, ni Kina nema 10 miliona vojnika a kamoli Turska.
pre 7 godina
Grčka ima medju najvećich vojske u Evropi sa 600 borbeni aviona i 3500 tenkova, i sigurno najmoćniju vojsku na Balkanu. Takođe se ne plaši Turske, Nemojte zaboraviti da je Grka dva puta pobedila Tursku (u 1821 i 1913).
Takođe Grčka je pobedila u prošlosti veće i jače zemlje od Turske jer u grčkim venama i dalje postoje DNK Leonidasa i 300 Spartana..
pre 7 godina
Turci pod vodstvom Erdogana su najveca opasnost za mir, ne samo na bliskom istoku, nego i za Evropu.
Ataturkova Turska, sekularna drzava, to ocito vise ne postoji. Ruralna Turska je preuzela Tursku, i sad gledamo to sto gledamo. Ja se samo nadam da ce sto prije otici iz NATOa, jer im ionako vise nitko ne vjeruje nista. Ovo je saveznik samo na papiru, i Grci to jako dobro znaju. Treba ih izolirati, ukinuti sve povlastice, ekonomske i vojne, i nek idu svojim putem. Kad im opet zagusti, onda ce opet postati "sekularni". Zaboravljaju na ciji racun su se ekonomski uzdigli i kako.
pre 7 godina
Ne potcjenjujte Grke, dobijali su kroz istoriju mnogo jace protivnike.
pre 7 godina
Грчка има невероватно наоружање. Многе то изненађује. Војно су јачи од свих скандинавских држава заједно плус цео Балкан. Турци су такође војно доста моћни и бројачано велики. НАТО губи смисао у оваквој форми. Русија и Турска су савезници, а Турска је чланица НАТО-а.
pre 7 godina
@messs
To nije tacno. Po tebi ispade da je svaki 4ti muskarac Turske vojnik. Sve i da je tacno da mozda imaju toliko rezervista ili tako nesto, onda bi oni bili glineni golubovi. Nemoguce je obezbijediti opremu i obuku za toli br vojnika. to cak ni kina ne moze
pre 7 godina
Uz malo pretrage na Guglu lako mozete da saznate da Turci imaju 380,000 aktivnih vojnika i 360,000 rezervista. Grci imaju oko 160,000 aktivnih vojnika i 250,000 rezervista. To su procene. A sto neki ovde vec rekose, Grci su mnogo borbeniji od Turaka! Pricajuci s nekolicinom Grka u vise navrata smo pominjali temu vojske, ratovanja itd. Ni ja ni ti Grci nismo tada ziveli u svojim otadzbinama, ali Grci su svi odreda uvek govorili da kada bi sutra izbio rat spakovali bi stvari smesta i otisli da brane Grcku i da je svakom Grku cast da pogine za svoju zemlju. Grci u dijaspori su uredno sluzili vojsku. Dok su Turci u dijaspori masovno otkupljivali svoj vojni rok i izbegavali ga kako su mogli. O nama bolje i da ne pricam, sve znate ...
pre 7 godina
Nema tu sukoba dok je Turska dobra sa Rusijom. Zveckanje oružjem iz nekih razloga (obično to budu ekonomski razlozi)
pre 7 godina
Ja se nadam da se nikad neće pokačiti, Grci su nam istorijski prijatelji, ali Turci više ulažu u Srbiju a ima i dosta normalnih Turaka, njihovim sukobom svi bi bili na gubitku
pre 7 godina
na rubu smo rata.. a gde i ko s kim pa to cemo videti... ali rat ja neizbezan?
pre 7 godina
Primetio sam brojne dezinformacije u komentarima, pa sam rešio da predstavim realne brojke. Pa da počnemo. Turska ima 80 miliona stanovika, što je 8 puta više nego Grčka. Za slučaj krajnje potrebe, može regrutovati preko 35 miliona ljudi, dok Grčka može jedva 4 miliona. Turska ima dvostruko veći broj profesionalnih vojnika od Grka, 800.000 prema 400.000, da budem precizniji. Zatim, Turska poseduje vojnu eskadrilu koja broji preko 1000 letelica raznih tipova, Grčka ima oko 600. Turska poseduje 2500 tenkova, Grčka oko 1400, duplo više oklopnih vozila, više artiljerijskog oružja, kao i jaču mornaricu. Ono što je jako bitno, Turska ima radnu snagu koja broji više od 30 miliona ljudi, čak 6 puta više od Grčke. Proizvodnja nafte u slučaju Turske iznosi 50.000 barela nafte dnevno, što je 50 puta više od Grčke, a po pitanju naftnih rezervi to iznosi 300 miliona barela sa turske, i jedva 10 miliona sa grčke strane. Da ne pričam tek o ekomomskom aspektu, spoljašnji dug Turske iznosi 410 milijardi dolara sa tendencijom pada, dok je grčki čak 510 milijardi, sa tendencijom rasta. Kupovna moć Turske je 1.7 triliona dolara, dok je kod Grčke to manje od 300 milijardi. Rezerve Turske iznose 120 milijardi dolara, dok su Grčkoj 6 milijardi. I za kraj, vojni budžet Turske iznosi više od 8 milijardi dolara, dok grči iznosi oko 6 milijardi. Sami procenite na osnovu ovih podataka ko bi u mogućem sukobu izvojevao pobedu...
pre 7 godina
Grci bi mogli da budu kolateralna šteta u obračunu Turska:NATO!
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
Druze nije ti ovo utakmica. U ratu ljudi ginu.
pre 7 godina
Ma dal ste normalni? Nema ništa od toga....
Turska, na papiru, ozbiljna sila, medjutim pojedini izleti u Siriji su pokazali odredjene slabosti... Grcka, takodje na papiru - prilično respektabilna, ali sve to nema nikakve veze jer do sukoba neće doći...
pre 7 godina
E, prošlo bi kao na Kipru. Turaka ima x 6!
pre 7 godina
Zaratile Grčka i Turska, a Srbima će biti glavno pitanje gde će sada na letovanje?
pre 7 godina
U slucaju nekog sukoba braci grcima pruziti logisticku podrsku. Dosta stvari proizvodimo sami.
pre 7 godina
Aj ne palite se..Prvo,obe armije su jake iako Turci imaju vise ljudi itd. ali Grci su strahovito naoruzani i fanaticni za taj broj stanovnika.Drugo,ekonomski,politicki,vojno,kako god niko ne bi sa strane gledao i cutao.Ni NATO,ni Rusi a ni Kinezi koji imaju mnogo kapitala u Grckoj..a ni Balkan..Provociraju se,ali nece da izbije rat.Gledajte malo sire!
pre 7 godina
Zar nisu oni ratovali pre 40 godina, i zasto Grci nisu naucili lekciju tada? Turska je za sve nas Balkance nazalost bila i ostala vojna sila. Ni dan danas mi nije jasno kako bi se oslobodili Osmanlija da se nisu mesale Austrija i Rusija...
pre 7 godina
Turska je velesila u svakom pogledu, bogata zemlja sa preko 80 miliona stanovnika a ne duguju nikom ni cent, sa takvom drzavom se ne igra
pre 7 godina
Gde će na Turke, ima ih mnogo bre.
pre 7 godina
Turska ne moze da obuzda sukobe unutar svojih granica a kamoli da ulazi u rat. A ako bi i bilo rata red je da pomognemo Grckoj.
pre 7 godina
I Grcka i Turska su NATO clanice. Da nisu, vec odavno bi se vodio rat izmedju njih.
pre 7 godina
Tolko o NATO, sistem osmišljen za USA prodaju oružja ništa više.
pre 7 godina
Obe su drzave u Nato tako da nema opasnosti od bilo kakvog sukoba.
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
@paranoja
Turci imaju daleko daleko jaču avijaciju, o čemu Vi pričate??
pre 7 godina
Kako mislite može Turska da napadne? Pa dobila bi takav udarac u pozadini od Grčke da bi se pušila samo tako.
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
Grčka, koliko sam čuo, ima oko 300 F16, dok ih Turska proizvodi po licenci... tako da... ne može nažalost Grčka da se meri sa Turskom. Bio bi to težak rat, ali bi Turci pobedili zbog brojčane nadmoći.
pre 7 godina
Erdogan se igra vatrom.Nadam se samo da ce bit pameti medu onim narodima koje turci stoljecima teroriziraju.Dakle Grci ,niste sami ako je pameti u Armenaca,Kurda i svih ostalih koji bi mogli doci na red ako im se suprostave jedan po jedan.
pre 7 godina
Ona zadnja recenica u tekstu mi deluje previse ambiciozna. :)))
pre 7 godina
Ma šta se ložite nema od toga ništa dve nato države da zarate jedna protiv druge
pre 7 godina
Ovo se otkačuje načisto. Da mu kupujemo šta fali, jer bolje je da ga ima, a da ga zato ne upotrebimo, nego da ga nema, pa da nam zafali. Inače svi koji su računali snage Grka i Turaka. Turska je NATO sila broj 2, odmah posle SAD (ima 20 mesta prazno, ali posle SAD).
pre 7 godina
Grci su 1922 u Grcko-Turskom ratu izgubili 2 miliona stanovnika i celo priobalje na kom su ziveli 2000 godina(Izmir i ostala popularna letovalista) Da ne spominjem Istambul, u kom su imali 50% stanovniatva. Toliko o njihovoj moci, a imali su te 1922 pomoc od francuza, engleza i italijana i duplo jacu vojsku. Rezultat svega toga? Turaka je danas 10x vise nego grka i grka vise nema preko egeja, to je grcima bila veca nacionalna katastrofa nego nama kosovo.
pre 7 godina
Kako je lepo videti da se vekovna neprijateljstva i dalje održavaju i da nema naznaka da će se ista promeniti
pre 7 godina
Turska armija je jedna od najjacih na svetu (setite se Galipolja) i nebi bilo dobro po Grke da dodje do sukoba. Da imaju snage za rat sa Turcima, Grci bi odavno ujedinili Kipar. Da Turska nije u NATO, i da ih taj savez ne kontrolise, mogli bi da krenu preko Balkana i za mesec dana bi bili u Nisu. Nisu mi simpaticni, ali tako stoje stvari.
pre 7 godina
to bi grckoj bio zadnji rat na ovom svetu
pre 7 godina
Rđavom kupcu i dlaka smeta, 04. april 2018 22:53)
Sve si to lepo stavio ali zaboraviobsi da od tih 80 miliona ima 30 m Kurda...Turska je realno na ivici gradjanskog rata, Ameri su vec pokusali drzavni udar na Erdogana. Da li si mozda razmisljao da ameri ne spremaju ovu igru gde sve lako moze da se okrene a Turska lako i pocepa na nekolilo delova. Bas to je i veliki problem kad drzava nema spoljni fug ili ga brzo otacuje...
pre 7 godina
U sudaru 1:1 Turci bi ih poderali kao toalet papir. Ovaj put bi im naplatili za 1921. Te dve zemlje se ne mogu ni porediti. No nema ništa od toga. Sve je to klincenje. Neki spominju probleme u Siriji. Tih problema ima samo u njihovim glavama. TR tamo ne vodi totalni rat nego rat za srca lokalnog stanovnistva. U operacijama su izbjegavali upotrebu preterane sile i smanjili gubitke civilnog stanovništva. Udarna snaga nije bila vojska nego policija i žandarmerija te snage FSA.
pre 7 godina
Ko god razume ove dve nacije zna cinjenice koje su poznate i vladama ovih zemalja i sire. Turska je velesila i tu nema dalje. Grcka je sitna vojna sila, mizerna za svet. Tu nema lozenja. patriotizma i saosecanja, cinjenice su tu. Turska je ozbiljna sila i tu nema dalje, Grci se kriju pod NATO kapom, inace 5 minuta i nema ih, Turci bi ih progutali. Da ne govorimo o karakteru, sposobnostima, vrlinama. Mnogi sumnjaju u oficirski kadar Turske ali se postavlja pitanje, da li je to jedini adut Grcke?
pre 7 godina
Turci imaju mnigo neprijatelja, tako da bi bilo jako tesko ako bi poceli rat..
pre 7 godina
Turska ima brojeve i pobedila bi u otvorenom ratu. Ali to bi bio odbrambeni rat za Grcku i u skucenom prostoru gde je tesko ostvariti brojnu prednost. Medjutim ako bi se Turci ogranicili na brzi rat samo da osvoje koje ostrvo i zamrznu sukob, Grcka ne bi mogla da to povrati. Ta ostrva su nadomak turske obale i daleko od grckog kopna. Dovodjenje pojacanja i snabdevanje bi bili prakticno nemoguci za Grke.
Nije taj sukob verovatan, da Turci hoce rat, napali bi Kipar.
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta
sve si to fino napisao i izgleda da bi turska dobila ALI sto neko rece ovdje sami pokusaj da krene u napad na Grcku bi za Tursku znacio kraj. Prvi koji bi stali na stranu Grcke bi bila citava Evropa. Mislim da bi se Rusija drzala po strani ali ako bi krenuli na Grcku Turska bi zavrsila kao zemlja.Izbombardovali bi je vise nego sto je bombardovana Srbija i Crna Gora/
pre 7 godina
Zaboravljate da je onaj ko se brani uvek u prednosti, moralnoj i taktickoj. Za siguran uspeh u napadu, napadac mora posedovati 2,5 puta jacu silu, osim ako napadne munjevito i iznenada.
Grci se medjutim drze oprezno dan noc. A i ovo bi bio test za Eu, SAD, Nato i Rusiju, pa cak i Kinu.
pre 7 godina
Ne daj Boze da dodje do tog rata. Ali ako dodje, neka oproste braca Grci, jer pricaju gluposti, ne bi oni sami dobili Tursku, jer bi im ja licno dobrovoljno dosao u pomoc, koliko god da me to kostalo.
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta, 4. april 2018 22:53
Da, ali Turska ima problem sa Kurdima, Sirijom, Jermenijom... tako da nemojte da sirite polu informacije!
pre 7 godina
Hipotetički, zato što od rata nema ništa: Grčka i Turska imaju veoma malu kopnenu granicu, tako da na tako uskom frontu brojčana nadmoć ne donosi toliko veliku prednost. Bitno je ko bi ostvario premoć na moru i u vazduhu. Turci bi na vratu imali Evropsku Uniju, morske granice Grčke su granice EU.
pre 7 godina
Ma jok bre, kakav rat...
Putin ne bi dozvolio da se to dogodi. A kačili su se oni mnogo poslednjih par decenija pa ništa...
pre 7 godina
PAOK@ sa gerilom se teško izlazi na kraj.
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta
Nije bitno šta Turska ima ili Grčka imaju. Bitno je ko je pametniji. Odgovor se nekako nameće
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
pre 7 godina
kako sa strahom gledam na ovaj problem koji imaju grci..Turska ima vojnika (10 miliona) koliko Grčka ima stanovnika..nadam se da Grčka ipak ima jače saveznike.
pre 7 godina
Grčka ima medju najvećich vojske u Evropi sa 600 borbeni aviona i 3500 tenkova, i sigurno najmoćniju vojsku na Balkanu. Takođe se ne plaši Turske, Nemojte zaboraviti da je Grka dva puta pobedila Tursku (u 1821 i 1913).
Takođe Grčka je pobedila u prošlosti veće i jače zemlje od Turske jer u grčkim venama i dalje postoje DNK Leonidasa i 300 Spartana..
pre 7 godina
Ja se nadam da se nikad neće pokačiti, Grci su nam istorijski prijatelji, ali Turci više ulažu u Srbiju a ima i dosta normalnih Turaka, njihovim sukobom svi bi bili na gubitku
pre 7 godina
Napred Grcka!!
pre 7 godina
E, prošlo bi kao na Kipru. Turaka ima x 6!
pre 7 godina
Не би Турска могла да прегази Грчку, ма колико била бројчано надмоћна, из неколико разлога. Прво, Грци су фанатични борци, а ипак имају модерну војску. Друго, грчка је симбол европске цивилизације. Дигла би се цела Европа, на ноге, а вероватно и на оружје. Иако су обе чланице НАТО, сами је Грчка чланица Европске уније, а Лисабонски споразум садржи (по први пут) две нове клаузуле: о заједничкој одбрани и узајамној солидарности. Балкански народи не би седели мирно. Срби, Грци, Бугари, Румуни, па чак и Мађари, јако добро знају из историје ко следећи долази на ред ако Турска освоји Грчку. Они овога пута не би чекали окупатора код своје куће. Десетине хиљада добровољаца похрлиле би ка Грчкој. А тада више ни Русија не би бранила Ердогана, јер јој се не би исплатило да због њега против себе окрене све православне народе Балкана. И шта мислите, да би Путин пустио да Турци освоје и опљачкају Свету Гору (са руским манастиром светог Пантелејмона старим преко 800 година, у ком се замонашио још свети Сава)?
pre 7 godina
Primetio sam brojne dezinformacije u komentarima, pa sam rešio da predstavim realne brojke. Pa da počnemo. Turska ima 80 miliona stanovika, što je 8 puta više nego Grčka. Za slučaj krajnje potrebe, može regrutovati preko 35 miliona ljudi, dok Grčka može jedva 4 miliona. Turska ima dvostruko veći broj profesionalnih vojnika od Grka, 800.000 prema 400.000, da budem precizniji. Zatim, Turska poseduje vojnu eskadrilu koja broji preko 1000 letelica raznih tipova, Grčka ima oko 600. Turska poseduje 2500 tenkova, Grčka oko 1400, duplo više oklopnih vozila, više artiljerijskog oružja, kao i jaču mornaricu. Ono što je jako bitno, Turska ima radnu snagu koja broji više od 30 miliona ljudi, čak 6 puta više od Grčke. Proizvodnja nafte u slučaju Turske iznosi 50.000 barela nafte dnevno, što je 50 puta više od Grčke, a po pitanju naftnih rezervi to iznosi 300 miliona barela sa turske, i jedva 10 miliona sa grčke strane. Da ne pričam tek o ekomomskom aspektu, spoljašnji dug Turske iznosi 410 milijardi dolara sa tendencijom pada, dok je grčki čak 510 milijardi, sa tendencijom rasta. Kupovna moć Turske je 1.7 triliona dolara, dok je kod Grčke to manje od 300 milijardi. Rezerve Turske iznose 120 milijardi dolara, dok su Grčkoj 6 milijardi. I za kraj, vojni budžet Turske iznosi više od 8 milijardi dolara, dok grči iznosi oko 6 milijardi. Sami procenite na osnovu ovih podataka ko bi u mogućem sukobu izvojevao pobedu...
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
pre 7 godina
Kamenos je stari desničar koji svako malo ima ovakve izjave. Ušao je u Ciprasovu Vladu kao kompromis. Grčka oduvek ima problema sa Turskom (zbog toga se još davno i raspala Balkanska antanta čiji smo član bili i mi), zato što u Turskoj sedi na vlasti moderni kalifa koji bi da ratuje sa celim svetom i sa gradjanima svoje zemlje.
pre 7 godina
Turci pod vodstvom Erdogana su najveca opasnost za mir, ne samo na bliskom istoku, nego i za Evropu.
Ataturkova Turska, sekularna drzava, to ocito vise ne postoji. Ruralna Turska je preuzela Tursku, i sad gledamo to sto gledamo. Ja se samo nadam da ce sto prije otici iz NATOa, jer im ionako vise nitko ne vjeruje nista. Ovo je saveznik samo na papiru, i Grci to jako dobro znaju. Treba ih izolirati, ukinuti sve povlastice, ekonomske i vojne, i nek idu svojim putem. Kad im opet zagusti, onda ce opet postati "sekularni". Zaboravljaju na ciji racun su se ekonomski uzdigli i kako.
pre 7 godina
Grci bi mogli da budu kolateralna šteta u obračunu Turska:NATO!
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
(billy_the_cat, 04. april 2018 18:42)
Ne potcenjuj Grčku Vojsku i Grčki narod.
Turska zbog brojnosti armije svakako ima prednost ali cena tog rata bi bila prevelika čak i za moćnu Tursku....Grčka nije jača i nije u prilici da preti ali je dovoljno jaka da Turskoj takav jedan rat ne padne na pamet.
pre 7 godina
Pregazili bi vas turci ko plitak potok za cca 7, max 14 dana.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (billy_the_cat, 4. april 2018 18:42)
Pa tako su i Persijanci mislili pa su prosli kako su prosli.Oni ne mogu 40 godina da uniste PKK a za sedam dana ce da uniste Grcku?
pre 7 godina
Ne potcjenjujte Grke, dobijali su kroz istoriju mnogo jace protivnike.
pre 7 godina
U slucaju nekog sukoba braci grcima pruziti logisticku podrsku. Dosta stvari proizvodimo sami.
pre 7 godina
@messs
Ajde ne lupetaj, ni Kina nema 10 miliona vojnika a kamoli Turska.
pre 7 godina
Kako mislite može Turska da napadne? Pa dobila bi takav udarac u pozadini od Grčke da bi se pušila samo tako.
pre 7 godina
Uz malo pretrage na Guglu lako mozete da saznate da Turci imaju 380,000 aktivnih vojnika i 360,000 rezervista. Grci imaju oko 160,000 aktivnih vojnika i 250,000 rezervista. To su procene. A sto neki ovde vec rekose, Grci su mnogo borbeniji od Turaka! Pricajuci s nekolicinom Grka u vise navrata smo pominjali temu vojske, ratovanja itd. Ni ja ni ti Grci nismo tada ziveli u svojim otadzbinama, ali Grci su svi odreda uvek govorili da kada bi sutra izbio rat spakovali bi stvari smesta i otisli da brane Grcku i da je svakom Grku cast da pogine za svoju zemlju. Grci u dijaspori su uredno sluzili vojsku. Dok su Turci u dijaspori masovno otkupljivali svoj vojni rok i izbegavali ga kako su mogli. O nama bolje i da ne pricam, sve znate ...
pre 7 godina
Zar nisu oni ratovali pre 40 godina, i zasto Grci nisu naucili lekciju tada? Turska je za sve nas Balkance nazalost bila i ostala vojna sila. Ni dan danas mi nije jasno kako bi se oslobodili Osmanlija da se nisu mesale Austrija i Rusija...
pre 7 godina
na rubu smo rata.. a gde i ko s kim pa to cemo videti... ali rat ja neizbezan?
pre 7 godina
Gde će na Turke, ima ih mnogo bre.
pre 7 godina
Sta je ovo ljudi moji???
pre 7 godina
Turska je velesila u svakom pogledu, bogata zemlja sa preko 80 miliona stanovnika a ne duguju nikom ni cent, sa takvom drzavom se ne igra
pre 7 godina
Ne bojte se za Grke oni imaju 2 S-300;4 patriota i preko 100 aviona F-16. Vojni rok je obaveza i traje skoro 2 godine
pre 7 godina
Zakuvalo se ovih dana ozbiljno.
Malo toga može da se čuje u medijima.
Nadam se da se ništa loše neće dogoditi, ali čini se da Erdogan i kompanija nemaju nameru da zakoče. Situacija je vrlo napeta.
pre 7 godina
Turska ne moze da obuzda sukobe unutar svojih granica a kamoli da ulazi u rat. A ako bi i bilo rata red je da pomognemo Grckoj.
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
Grčka, koliko sam čuo, ima oko 300 F16, dok ih Turska proizvodi po licenci... tako da... ne može nažalost Grčka da se meri sa Turskom. Bio bi to težak rat, ali bi Turci pobedili zbog brojčane nadmoći.
pre 7 godina
@messs
To nije tacno. Po tebi ispade da je svaki 4ti muskarac Turske vojnik. Sve i da je tacno da mozda imaju toliko rezervista ili tako nesto, onda bi oni bili glineni golubovi. Nemoguce je obezbijediti opremu i obuku za toli br vojnika. to cak ni kina ne moze
pre 7 godina
Obe su drzave u Nato tako da nema opasnosti od bilo kakvog sukoba.
pre 7 godina
Грчка има невероватно наоружање. Многе то изненађује. Војно су јачи од свих скандинавских држава заједно плус цео Балкан. Турци су такође војно доста моћни и бројачано велики. НАТО губи смисао у оваквој форми. Русија и Турска су савезници, а Турска је чланица НАТО-а.
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
Druze nije ti ovo utakmica. U ratu ljudi ginu.
pre 7 godina
Grčka ima daleko superiorniju avijaciju i specijalne jedinice ali Turska sve ostalo u svakom slučaju uvek uz braću Grke.
(paranoja na delu, 04. april 2018 20:40)
@paranoja
Turci imaju daleko daleko jaču avijaciju, o čemu Vi pričate??
pre 7 godina
Ovo se otkačuje načisto. Da mu kupujemo šta fali, jer bolje je da ga ima, a da ga zato ne upotrebimo, nego da ga nema, pa da nam zafali. Inače svi koji su računali snage Grka i Turaka. Turska je NATO sila broj 2, odmah posle SAD (ima 20 mesta prazno, ali posle SAD).
pre 7 godina
Erdogan se igra vatrom.Nadam se samo da ce bit pameti medu onim narodima koje turci stoljecima teroriziraju.Dakle Grci ,niste sami ako je pameti u Armenaca,Kurda i svih ostalih koji bi mogli doci na red ako im se suprostave jedan po jedan.
pre 7 godina
Tolko o NATO, sistem osmišljen za USA prodaju oružja ništa više.
pre 7 godina
Ma šta se ložite nema od toga ništa dve nato države da zarate jedna protiv druge
pre 7 godina
Aj ne palite se..Prvo,obe armije su jake iako Turci imaju vise ljudi itd. ali Grci su strahovito naoruzani i fanaticni za taj broj stanovnika.Drugo,ekonomski,politicki,vojno,kako god niko ne bi sa strane gledao i cutao.Ni NATO,ni Rusi a ni Kinezi koji imaju mnogo kapitala u Grckoj..a ni Balkan..Provociraju se,ali nece da izbije rat.Gledajte malo sire!
pre 7 godina
Zaratile Grčka i Turska, a Srbima će biti glavno pitanje gde će sada na letovanje?
pre 7 godina
Ma dal ste normalni? Nema ništa od toga....
Turska, na papiru, ozbiljna sila, medjutim pojedini izleti u Siriji su pokazali odredjene slabosti... Grcka, takodje na papiru - prilično respektabilna, ali sve to nema nikakve veze jer do sukoba neće doći...
pre 7 godina
Nema tu sukoba dok je Turska dobra sa Rusijom. Zveckanje oružjem iz nekih razloga (obično to budu ekonomski razlozi)
pre 7 godina
to bi grckoj bio zadnji rat na ovom svetu
pre 7 godina
Turci imaju mnigo neprijatelja, tako da bi bilo jako tesko ako bi poceli rat..
pre 7 godina
Turska armija je jedna od najjacih na svetu (setite se Galipolja) i nebi bilo dobro po Grke da dodje do sukoba. Da imaju snage za rat sa Turcima, Grci bi odavno ujedinili Kipar. Da Turska nije u NATO, i da ih taj savez ne kontrolise, mogli bi da krenu preko Balkana i za mesec dana bi bili u Nisu. Nisu mi simpaticni, ali tako stoje stvari.
pre 7 godina
I Grcka i Turska su NATO clanice. Da nisu, vec odavno bi se vodio rat izmedju njih.
pre 7 godina
Ne daj Boze da dodje do tog rata. Ali ako dodje, neka oproste braca Grci, jer pricaju gluposti, ne bi oni sami dobili Tursku, jer bi im ja licno dobrovoljno dosao u pomoc, koliko god da me to kostalo.
pre 7 godina
U sudaru 1:1 Turci bi ih poderali kao toalet papir. Ovaj put bi im naplatili za 1921. Te dve zemlje se ne mogu ni porediti. No nema ništa od toga. Sve je to klincenje. Neki spominju probleme u Siriji. Tih problema ima samo u njihovim glavama. TR tamo ne vodi totalni rat nego rat za srca lokalnog stanovnistva. U operacijama su izbjegavali upotrebu preterane sile i smanjili gubitke civilnog stanovništva. Udarna snaga nije bila vojska nego policija i žandarmerija te snage FSA.
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta
sve si to fino napisao i izgleda da bi turska dobila ALI sto neko rece ovdje sami pokusaj da krene u napad na Grcku bi za Tursku znacio kraj. Prvi koji bi stali na stranu Grcke bi bila citava Evropa. Mislim da bi se Rusija drzala po strani ali ako bi krenuli na Grcku Turska bi zavrsila kao zemlja.Izbombardovali bi je vise nego sto je bombardovana Srbija i Crna Gora/
pre 7 godina
Ko god razume ove dve nacije zna cinjenice koje su poznate i vladama ovih zemalja i sire. Turska je velesila i tu nema dalje. Grcka je sitna vojna sila, mizerna za svet. Tu nema lozenja. patriotizma i saosecanja, cinjenice su tu. Turska je ozbiljna sila i tu nema dalje, Grci se kriju pod NATO kapom, inace 5 minuta i nema ih, Turci bi ih progutali. Da ne govorimo o karakteru, sposobnostima, vrlinama. Mnogi sumnjaju u oficirski kadar Turske ali se postavlja pitanje, da li je to jedini adut Grcke?
pre 7 godina
Hipotetički, zato što od rata nema ništa: Grčka i Turska imaju veoma malu kopnenu granicu, tako da na tako uskom frontu brojčana nadmoć ne donosi toliko veliku prednost. Bitno je ko bi ostvario premoć na moru i u vazduhu. Turci bi na vratu imali Evropsku Uniju, morske granice Grčke su granice EU.
pre 7 godina
Grci su 1922 u Grcko-Turskom ratu izgubili 2 miliona stanovnika i celo priobalje na kom su ziveli 2000 godina(Izmir i ostala popularna letovalista) Da ne spominjem Istambul, u kom su imali 50% stanovniatva. Toliko o njihovoj moci, a imali su te 1922 pomoc od francuza, engleza i italijana i duplo jacu vojsku. Rezultat svega toga? Turaka je danas 10x vise nego grka i grka vise nema preko egeja, to je grcima bila veca nacionalna katastrofa nego nama kosovo.
pre 7 godina
Turska ima brojeve i pobedila bi u otvorenom ratu. Ali to bi bio odbrambeni rat za Grcku i u skucenom prostoru gde je tesko ostvariti brojnu prednost. Medjutim ako bi se Turci ogranicili na brzi rat samo da osvoje koje ostrvo i zamrznu sukob, Grcka ne bi mogla da to povrati. Ta ostrva su nadomak turske obale i daleko od grckog kopna. Dovodjenje pojacanja i snabdevanje bi bili prakticno nemoguci za Grke.
Nije taj sukob verovatan, da Turci hoce rat, napali bi Kipar.
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta, 4. april 2018 22:53
Da, ali Turska ima problem sa Kurdima, Sirijom, Jermenijom... tako da nemojte da sirite polu informacije!
pre 7 godina
@Rđavom kupcu i dlaka smeta
Nije bitno šta Turska ima ili Grčka imaju. Bitno je ko je pametniji. Odgovor se nekako nameće
pre 7 godina
Ma jok bre, kakav rat...
Putin ne bi dozvolio da se to dogodi. A kačili su se oni mnogo poslednjih par decenija pa ništa...
pre 7 godina
Rđavom kupcu i dlaka smeta, 04. april 2018 22:53)
Sve si to lepo stavio ali zaboraviobsi da od tih 80 miliona ima 30 m Kurda...Turska je realno na ivici gradjanskog rata, Ameri su vec pokusali drzavni udar na Erdogana. Da li si mozda razmisljao da ameri ne spremaju ovu igru gde sve lako moze da se okrene a Turska lako i pocepa na nekolilo delova. Bas to je i veliki problem kad drzava nema spoljni fug ili ga brzo otacuje...
pre 7 godina
Zaboravljate da je onaj ko se brani uvek u prednosti, moralnoj i taktickoj. Za siguran uspeh u napadu, napadac mora posedovati 2,5 puta jacu silu, osim ako napadne munjevito i iznenada.
Grci se medjutim drze oprezno dan noc. A i ovo bi bio test za Eu, SAD, Nato i Rusiju, pa cak i Kinu.
pre 7 godina
Ona zadnja recenica u tekstu mi deluje previse ambiciozna. :)))
pre 7 godina
PAOK@ sa gerilom se teško izlazi na kraj.
pre 7 godina
Kako je lepo videti da se vekovna neprijateljstva i dalje održavaju i da nema naznaka da će se ista promeniti
60 Komentari
Sortiraj po: