Utorak, 09.01.2018.

15:45

Mediji: Dogovor Skoplja i Atine, našli ime za Makedoniju

Vlade u Atini i Skoplju dogovorile su se da Makedonija ime promeni u "Republika Nova Makedonija", pišu grčki mediji, pozivajući se na albanske.

Izvor: B92

Mediji: Dogovor Skoplja i Atine, našli ime za Makedoniju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

104 Komentari

Sortiraj po:

C i n i k

pre 6 godina

Pametno.FYRM su izgubili dragoceno vreme, vise od 10 godina, danas je trebalo vec da su u Nato i Eu ali glupom i nacionalistickom politikom sebe su doveli u polozaj kakav mi vec imamo decenijama. Kako ce se zvati zemlja nije vise vazno, ovo je 21.vek i samo je vazno kako narod zivi u toj zemlji.Siguran sam da ako dogovor uspe, da ce nas komsija veoma brzo u Nato i Eu.Time ce i standard da se popravi, imamo primer CG, 2006 su oni imali za 20 e nize plate od Srbije a danas imaju za 200 e vise i na pragu su EU.

srbin

pre 6 godina

Pravi i logicni naziv ove drzave bi bio Stara Srbija e sad sto to nekom smeta to je nesto drugo.Jos jedan eksperiment koji je nastao u Komunizmu pored BiH, AP Vojvodine i AP KiM a sve na stetu Srba ali cudno mi bili najveci komunisti i najlojalniji Jugi pa ako nam se sve ovo desava.

Dusan

pre 6 godina

Zvanicno su na televiziji Sitel a i u ostalim medijima u Mk dali objasnjenje da se Albanci iz Skopja protive i ne dozvoljavaju ime "Slavomakedonija"!! I kad se resi pitanje oko imena i spora sa Grckom, ne bi me iznenadilo da Bugari stave neki veto, iako su prodali Ohridsku patrijarsiju, dajuci Bugarskoj crkvi ulogu majke . . .

Chad

pre 6 godina

Pravo ime je Petrova Makedonija. Granice u kojima je sada BJRM, tačnije južnu, zapadnu i istočnu, nacrtao je i sa srpskom vojskom zaposeo Kralj Petar I Karađorđević, u ratu protiv Turaka i Bugara. Pošto im je severnu granicu olovkom nacrtao Tito, jedina alternativa bi moglo biti još i ime Titova Makedonija. Nijedno drugo ime nema nikakvo istorijsko utemeljenje (osim naravno imena Stara Srbija o kome je u ovom momentu izlišno govoriti.)

JA

pre 6 godina

Znaci Srbija je od pocetka okrenula ledja Grckoj i podrzala Makedoniju oko imena, iako nam je ta Makedonija priznala Kosovo kao drzavu, a sad ce jos ta ista Makedonija sama sebi da promeni ime zbog Grcke. Izdali smo Grke zbog Makedonaca koji su nas spalili. Kakva je nasa politika to je boze sacuvaj, zato nam i jeste ovako.
(Petar, 9. januar 2018 22:21)

Srbija se nikada nije bavila imenom Makedonije

Somborac

pre 6 godina

Vidim mi opet imamo misljenje o stvarima koje se nas ne ticu.To je kao kada bi oni smatrali da bi nama adekvatniji naziv bio Zatucana Srbija. Mi svasta sebi dozvoljavamo i to smatramo normalnim.
(ja Srbijanac, 9. januar 2018 18:37)


Komentari na ovu vest su dozvoljeni i ne vidim u čemu je tvoj problem, i zašto niko ne bi trebao da iznese svoje mišljenje, iako mi nemamo direktne veze sa dotičnom temom...
Ovde je barem polovina komentatora iz susednih zemalja koji komentarišu unutrašnja pitanja Srbije, što se njima ne obratiš?!
Što se tiče same vesti, ako je ovo istina, čestitam i drago mi je da su nama dve prijateljske zemlje, Grčka i Makedonija, konačno našle kompromis!

Miki kontiki

pre 6 godina

Ime "nova makedinija", za makedonce zapravo znaci da su i oni kao nacija novi, odnosno da nemaju nikakve veze sa onime na cemu oni insistiraju. Ne mogu da verujem da makedonci na ovaj nacin, bez obzira ko sta mislijo o njima, sebe prosto "izbrisu"!

Aleksa

pre 6 godina

Ценим да је ово новинарска фантазија, развијена на основу једне реченице изречене негде у пролазу. Све звучи разумно и прихватљиво, али се губе у делу са црквом, нема потребе да грци прихватају име непостојеће секте која се назива црквом, док та секта не добије аутокефалност и званично име од стране СПЦ. Та творевина комуниста, фиром црква, није православна нити је црква, него невладина/владина организација која је узурпирала храмове СПЦ. Њено име као НВО није од значаја за државу Грчку. Ако и кад СПЦ дозволи аутокефалност некој епископији у тој држави, СПЦ ће јој доделити име, а остале Православне цркве ће то име усвојити. СПЦ им им неће доделити без договора са грчким и васељенским патријархом, а држава Грчка се ту формално неће мешати...

Petar

pre 6 godina

Znaci Srbija je od pocetka okrenula ledja Grckoj i podrzala Makedoniju oko imena, iako nam je ta Makedonija priznala Kosovo kao drzavu, a sad ce jos ta ista Makedonija sama sebi da promeni ime zbog Grcke. Izdali smo Grke zbog Makedonaca koji su nas spalili. Kakva je nasa politika to je boze sacuvaj, zato nam i jeste ovako.

matorko

pre 6 godina

Sjajno, velika sansa da se Makedonija izvuce i prikljuci velikoj zajednici evropskih naroda .Bice tesko ali dugorocno gledano, ne treba ziveti u proslosti, vec gledati u buducnost.Svaka cast Grckoj i Novoj Makedoniji, tako se resavaju nesporazumi.

chupavi

pre 6 godina

Kada je nesto novo, onda to nema veze sa starim. Odnosno jednim potegom Makedonci se odricu onoga za sta se zalagala vlada Gruevskog, lazna istorija i pregrst spomenika od kojih nema nikakve koristi. Da je pametan Zaev bi poklonio i onaj spomenik Aleksandru Grcima kao znak dobre volje, a mozda i hoce... Ipak ovo je pitanje koje ce se resavati na referendumu i sve ce biti poznato tek nakon oficijalnog predloga i izjasnjavanja naroda.

Rhynchinoi

pre 6 godina

@ istorija Pitam se pitam da li znaš uopšte koje godine pripadaju 7. veku?
Opsada Soluna krajem sredinom 500te i početkom 600te, pa onda opet sredinom 600te od strane Slovena. Kada su prešli Dunav onda i sjurili se kroz Vizantiju ispred vrata Konstantinopolja? A Vizantinci nemo gledali i prihvatili imigrante na krilima demokratije... Mnogo ti šuplja ta istorija...Ili pak glava

vlada

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 9. januar 2018 16:32)

I time se dobija budućnost. Ne razumem kako to neko ne konta.
(123, 9. januar 2018 16:52)

Prosto neverovatno da jos uvek postoje ljudi koji veruju da ako se odrekenem svog identiteta zarad mira i ljubavi da ce drugi to znati da cene.. Jadni mi Srbi zbog takvog stava smo dovde i dosli...

Teorija i praksa

pre 6 godina

Da je bilo pameti u Makedoniji 90ih i da je Republika Makedonija ostala sa Srbijom u sastavu (jer njima to odgovaralo zbog grka/bugara/albanaca nama je bolje sto manje problema a ne da slusaju druge) trebalo je sesti za sto i dogovoriti neku konfederaciju SRB/CG/MAK koja bi se i dalje zvala Jugoslavija cija bi samo spoljna politika/odbrana/novac bili zajednicki jer smo slicnog ekonomskog stanja, iste vere i pisma. BiH da su pustili samostalno bez rata (jer 2 od tri faktora su htela van YU) je mogla biti Švajcarska Balkana. Ostao bi samo problem Albanaca ali i to bi se moglo resiti uz posredovanje.

Sebastijan - Gadžin Han

pre 6 godina

Meni je iskreno zao zbog ovoga. Izgleda da nisu imali vise snage da se bore i istraju. Neka im je sa srecom novo ime, ali problem je sto tu niceg "novog" nema, ime je posve pogresno.

Mishko

pre 6 godina

@(istorija, 09. januar 2018 18:17)

Sva istorija naše teritorije pre doseljavanja Slovena je i naša istorija. Sloveni nisu istrebili starosedeoce, nego su im doneli jezik i običaje, zbog brojnosti i stopili se međusobno. Veliki broj Srba ima tamne oči i kosu, ne zbog Turaka (što je hrvatska i nemačka izmišljotina), nego zbog Ilira i Tračana, koji su nam takođe preci, kao što su to i Rimljani ili Grci koji su živeli na našim prostorima i stopili se sa Slovenima. To svakako ne znači da smo mi Iliri ili Rimljani, ali ne treba da se odričemo nijednog dela svoje istorije.

istorija

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije. 
(Jovica, 9. januar 2018 16:32) 

Misliš Grčke istorije? Po tom makednskom modelu mi bi mogli da promenimo ima u Novo Rimsko carstvo ili možda Vizantija. Konstantin Veliki i još dvadesetak rimskih vladara je rođeno na tlu današnje Srbije ali to ne znači da su oni Srbi ili da smo mi Rimljani. Sloveni dolaze u 7 veku na Balkan, pre toga nije naša istorija

Makedonac

pre 6 godina

Ovo su samo pretpostavke nekog albanskog sajta.O imenu se pregovara,to je tacno ali ime "Nova"je zadnja opcija.Najozbiljniji predlozi su,ovim redom...Gorna Makedonija pa Severna Makedonija i Vardarska Makedonija.Nama ova imena ne smetaju,nisu uvredljiva.Problem je samo ko ce da nas zove tako.Jer su sve drzave sveta,osim EU vec priznale oficijalno ime R.Makedonija.146 na broju,medju njima SAD,Rusija Kina,Kanada BrazIl,Indija...da ne nabrajam.

ja Srbijanac

pre 6 godina

Vidim mi opet imamo misljenje o stvarima koje se nas ne ticu.
To je kao kada bi oni smatrali da bi nama adekvatniji naziv bio Zatucana Srbija. Mi svasta sebi dozvoljavamo i to smatramo normalnim.

Zeka

pre 6 godina

Očekivao sam ime Severna Makedonija koje mi nekako logičnije zvuči, ali dobro, u poredjenju sa antičkom grčkom Makedonijom ova jeste nova tvorevina. Bitno je da komšije već jednom reše taj spor i nastave sa integracijom u EU i NATO. Predugo su bili u klinču sa Grcima.

Goran

pre 6 godina

Meni se svidja ime "Nova Makedonija", jer to i jeste prakticno nova drzava i nema veze sa onom antickom Makedonijom, osim sto se nalazi na delu prostora na kome je bila i anticka drzava. Ovi sto komentarisu tipa "ta drzava postoji tu 1000 godina", neka malo uzmu citanke i procitaju istorijske podatke. Savremena drzava Makedonija postoji od 1993. godine, i naziv "Nova" je sasvim primeren. Posle anticke Makedonije, nijedna druga drzava sa nazivom Makedonija nije postojala na tim prostorima.

Skopjanac

pre 6 godina

Inace, cisto da znate, mi smo jos 1993 nudili Slovenska Makedonija ili Juznoslovenska Makedonija ali ovi grci nisu hteli da cuju nista sem R. Skopje. Sada mole Boga da prihvatimo bilo sta jer im USA debelo PRETI. Zbog Rusije naravno.

zoran987

pre 6 godina

Ma trebalo bi da se zove Super Nova Makedonija ono baš Nova totalno nova Makedonija ni nalik onoj prošloj Makedoniji. Skraćeno i od milja bi je zvali SNMOBTNMNNOPM. Šta narodi sebi dozvole to nije normalno. Tu se naravno i mi ubrajamo.

Predlog

pre 6 godina

Meni je malo čudno to “novo ime”. Kako može biti NOVA
MAKEDONIJA, kad je to stara država.
Već davno sam predlagao, a mislim da bi to obe države
prihvatile da su Republiku Makedoniju jednostavno nazvali
REPUBLIKA VARDAR, s obzirom na reku koja prolazi
kroz celu državu. Kratko i lako izgovorljivo ime!

zgadjen

pre 6 godina

Ova diskusija oko imena me podseca na onu izreku: Daj slepcu kobasicu, on kaze: Kriva je. Ne kazem da ime nema znacaja, ali mnogo vaznije je to sto ce drzava moci da se brze razvija i ukljuci u medjunarodnu zajednicu. Srecno, Makedonci!

Mirotvorac

pre 6 godina

Čestitam Grcima i Makedoncima na dogovoru.Makedoniji čestitam i na skorom ulasku u NATO,a i u EU će zajedno sa CG.Čestitam i Amerima na obavljenom poslu Crna Gora riješeno,Makedonija riješeno, a Hoyt Yi umjesto u Skoplje dolazi u Sarajevo znači radi se,radi.

444

pre 6 godina

Ma trebalo bi da se zove Super Nova Makedonija ono baš Nova totalno nova Makedonija ni nalik onoj prošloj Makedoniji. Skraćeno i od milja bi je zvali SNMOBTNMNNOPM. Šta narodi sebi dozvole to nije normalno. Tu se naravno i mi ubrajamo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zoran987, 9. januar 2018 17:32)

Nova Makedonija zato sto Makedonija vec postoji iz antickog doba.

Cxe

pre 6 godina

Ovo mi je bas cudno, jer Grci nisu toliko glupi da im dozvole da daju ispred imena rec Nova, sto bi znacilo kao da je to novija verzija stare Makedonije. Glupost.

bb

pre 6 godina

Konacno malo pameti i zdravog razuma a ne teranja inata (kojim se samo mi ponosimo). Da podsetiom da je Grcka kocial Makedonija na putu ka EU, NATO vise od 2 decenije i da je Makedonija npr pre Hrvatske dobila SSP sa EU a dosli su do toga da ih na putu ka EU prestigne mezimica Nemacke Hrvatska a da je prestignu cak i Crna Gora, Srbija.
Evo Makedonije u NATO do 2019 il 2020 , a mozda u paketu u EU sa Crno Gorom 2025 godine.

Bojan

pre 6 godina

Lepa a nadam se i korisna vest za nasu bracu Makedonce. Sad ce im biti odskrinuta vrata za Nato i EU, kako ce uspeti i na koji nacin to da iskoriste videcemo u narednom periodu. Ali sa ovim NOVA desava se jedna druga stvar. Prestaje im sam o antickoj Makedoniji, Aleksandru Velikom, Aristotelu, Filipu 2..... Ostaju samo Sloveni sto u stvari i jesu. Sve je ovo trebalo ranije da se uradi, da ne trose tolike pare na silne spomenike antickih junaka, slavoluke, zgrade, vec da te milione usnere na nesto pametnije.

rr

pre 6 godina

Bolje je bilo ''Severna Makedonija '' koje nisu prihvatili Makedonci . ''Nova Makedonija '' nekako nema smisla , kao sad su je otkrili ili nesto slicno.........ali ajde nek se i to jednom resi. Jer su Grci mnogo nazadovali Makedonce zbog ovog ...

Cxevu

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 09. januar 2018 16:32)

Da, da. Odrekose se tako lako Aleksandra Makedonskog. Haha.

M.Popović

pre 6 godina

Naravno da su Grci legli na rudu da isplate što pre autoput od turske granice do Soluna.Naime, to je krak kojim Turski kamioni radije idu. Ekonomija nas spaja.

Jarilo

pre 6 godina

Čestitke Zoranu Zaevu. Njegov pragmatizam će se isplatiti državi. Posle Crne Gore ,definitivan ruski poraz i u Makedoniji , koja takođe ulazi u NATO i osigurava svoje granice.

Mozak Mars

pre 6 godina

Taj region gde se inace nalazi danasnja ex YU republika Makedonija se zove Vardarska Makedonija. Oblast Makedonija se sastoji od nekoliko manjih oblasti medju kojima je i Vardarska Makedonija. Cudi me da jos 1991 godine nisu uveli taj naziv za svoju drzavu. Inace Jugoslovenska Makedonija u svojim danasnjim granicama je nastala nesto posle II Svetskog rata. Sve u svemu, ako pronadju resenje pruhvatljivo za sve, svaka čast! Samo napred!

zivko

pre 6 godina

Zanimljivo je da su još u staroj, Titovoj Jugoslaviji, postojale dnevne novine "Nova Makedonija". Nisam siguran da li i danas izlaze, ali ništa ne bi bilo čudno da su se makedonci odavno navikli na to ime. Uzimajući u obzir da je Tito imao problema s Grcima zbog Makedonije i da je štitio celovitost prvo FNRJ a potom SFRJ, nije isključenio da je naziv Nova Makedonija usvojen kao nazviv za dnevne novine prosto samo zbog nove Republike Makedonije u okviru nove, Titove države, ali ako su tada makedonci mogli da se naviknu na ovakav naziv onda im je valjda to još lakše danas, kada su samostalni, i kada zaista imaju pravu Novu Makedoniju. Ako je to tako, ja im želim svako dobro i napredak.

radetoronto

pre 6 godina

Rodjen sam u Makedoniji, i moji preci su bili rodjeni u Makedoniji, ali identifikujem se kao Srbin jer imam krsnu slavu - Sveti Vraci (a i moji preci su imali tu slavi vekovima).

Ako je ova vest tacna, onda mislim da je to sve u redu i jedan solidan kompromis. Mada, ipak sumnjam da se nesto stvarno resilo jer neverujem da je bila sta potpisano. Videcemo.

Anton

pre 6 godina

@D1V1
Ne moze Severna MKD, Grci nikad ne bi prihvatili, jer bi to zvucalo kao da je sva teritorija trebala da pripadne Makedoncima, kao sto ima u Gruziji Juzna Osetija a u Rusiji severna pa su 2008 okupirali J. Osetiju da bi "kompletirali" ono sto je njihovo. Postoje 3 regiona koji se zovu Makedonija, Vardarska (ovo sto je danas drzava), Egejska (dakle grcki deo), i Pirinska (bugarski deo). Tako da je ovaj naziv sasvim OK po meni. Definitivno je u pitanju kompromis ali ne gubi se kontekst ni za jedne ni druge, ja bih rekao

123

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 9. januar 2018 16:32)

I time se dobija budućnost. Ne razumem kako to neko ne konta.

SeijoOju

pre 6 godina

Zašto se ime navodi i na Albanskom jeziku?
(koji jezik, 9. januar 2018 16:11)

Zato sto su Albanci konstitutivan narod u Novoj Makedoniji. I albanski je sluzbeni jezik Republike Nove Makedonije, jednako kao i slavomakedonski.

mamlaz

pre 6 godina

Bolje bi im čučnula Slavomakedonija kad je već u ostalim slučajevima upotrebljavaju.
Ovo "nova" ima neki loš prizvuk. Nekako: nova... Ne ide brate!

Vlada M

pre 6 godina

Sve na Balkanu je nenormalno. Bolje valjda Vardarska Makedonija, Severna Makedonija, Slovenska Makedonija nego Nova. Šta je tu novo taj narod tu sedi hiljadu godina. Novo se davalo kad na kraju sveta nađu nešto što liči na original, kao novi Jork, Novi Južni Vels, Nova Gvineja. Blesavo, balkanski, ponižavajuće. Verovatno namerno glup grčki predlog, a ovi prihvatili da to konačno preseku.

Meni oni nikad neće biti novomakedonci nego stari drugari Makedonci.

Komša

pre 6 godina

Prvo su bili bivši a sada novi.
Ovo je pobeda Grka jer obesmošljava ime Makedonije kao države - kao da su se odselili u Australiju i osnovali grad Nova Makedonija.

nesss

pre 6 godina

ja živim u zemlji koja je 4 puta menjala medjunarodno priznato ime a da me niti jednom nije pitala...živeo u SFRJ, SRJ, Srbija i Crna gora i Srbija...pogledajte kolike promene pa smo živi...makedonci samo dodaju jednu reč Nova...za 50 god izbaciće i to Nova...i tol'ko...

muddy

pre 6 godina

Neka bude kako je moralo biti.Mislim da je severna,slovenska ili vardarska Makedinija bilo bolje rešenje.U svakom slučaju Srbija je priznala pod imenom Republika Makedonija,tako da sad mora da promeni priznanje.

SeijoOju

pre 6 godina

Zašto se ime navodi i na Albanskom jeziku?
(koji jezik, 9. januar 2018 16:11)

Zato sto su Albanci konstitutivan narod u Novoj Makedoniji. I albanski je sluzbeni jezik Republike Nove Makedonije, jednako kao i slavomakedonski.

nesss

pre 6 godina

ja živim u zemlji koja je 4 puta menjala medjunarodno priznato ime a da me niti jednom nije pitala...živeo u SFRJ, SRJ, Srbija i Crna gora i Srbija...pogledajte kolike promene pa smo živi...makedonci samo dodaju jednu reč Nova...za 50 god izbaciće i to Nova...i tol'ko...

123

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 9. januar 2018 16:32)

I time se dobija budućnost. Ne razumem kako to neko ne konta.

mamlaz

pre 6 godina

Bolje bi im čučnula Slavomakedonija kad je već u ostalim slučajevima upotrebljavaju.
Ovo "nova" ima neki loš prizvuk. Nekako: nova... Ne ide brate!

Komša

pre 6 godina

Prvo su bili bivši a sada novi.
Ovo je pobeda Grka jer obesmošljava ime Makedonije kao države - kao da su se odselili u Australiju i osnovali grad Nova Makedonija.

istorija

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije. 
(Jovica, 9. januar 2018 16:32) 

Misliš Grčke istorije? Po tom makednskom modelu mi bi mogli da promenimo ima u Novo Rimsko carstvo ili možda Vizantija. Konstantin Veliki i još dvadesetak rimskih vladara je rođeno na tlu današnje Srbije ali to ne znači da su oni Srbi ili da smo mi Rimljani. Sloveni dolaze u 7 veku na Balkan, pre toga nije naša istorija

Mishko

pre 6 godina

@(istorija, 09. januar 2018 18:17)

Sva istorija naše teritorije pre doseljavanja Slovena je i naša istorija. Sloveni nisu istrebili starosedeoce, nego su im doneli jezik i običaje, zbog brojnosti i stopili se međusobno. Veliki broj Srba ima tamne oči i kosu, ne zbog Turaka (što je hrvatska i nemačka izmišljotina), nego zbog Ilira i Tračana, koji su nam takođe preci, kao što su to i Rimljani ili Grci koji su živeli na našim prostorima i stopili se sa Slovenima. To svakako ne znači da smo mi Iliri ili Rimljani, ali ne treba da se odričemo nijednog dela svoje istorije.

Cxevu

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 09. januar 2018 16:32)

Da, da. Odrekose se tako lako Aleksandra Makedonskog. Haha.

ja Srbijanac

pre 6 godina

Vidim mi opet imamo misljenje o stvarima koje se nas ne ticu.
To je kao kada bi oni smatrali da bi nama adekvatniji naziv bio Zatucana Srbija. Mi svasta sebi dozvoljavamo i to smatramo normalnim.

Bojan

pre 6 godina

Lepa a nadam se i korisna vest za nasu bracu Makedonce. Sad ce im biti odskrinuta vrata za Nato i EU, kako ce uspeti i na koji nacin to da iskoriste videcemo u narednom periodu. Ali sa ovim NOVA desava se jedna druga stvar. Prestaje im sam o antickoj Makedoniji, Aleksandru Velikom, Aristotelu, Filipu 2..... Ostaju samo Sloveni sto u stvari i jesu. Sve je ovo trebalo ranije da se uradi, da ne trose tolike pare na silne spomenike antickih junaka, slavoluke, zgrade, vec da te milione usnere na nesto pametnije.

Jarilo

pre 6 godina

Čestitke Zoranu Zaevu. Njegov pragmatizam će se isplatiti državi. Posle Crne Gore ,definitivan ruski poraz i u Makedoniji , koja takođe ulazi u NATO i osigurava svoje granice.

Mirotvorac

pre 6 godina

Čestitam Grcima i Makedoncima na dogovoru.Makedoniji čestitam i na skorom ulasku u NATO,a i u EU će zajedno sa CG.Čestitam i Amerima na obavljenom poslu Crna Gora riješeno,Makedonija riješeno, a Hoyt Yi umjesto u Skoplje dolazi u Sarajevo znači radi se,radi.

Goran

pre 6 godina

Meni se svidja ime "Nova Makedonija", jer to i jeste prakticno nova drzava i nema veze sa onom antickom Makedonijom, osim sto se nalazi na delu prostora na kome je bila i anticka drzava. Ovi sto komentarisu tipa "ta drzava postoji tu 1000 godina", neka malo uzmu citanke i procitaju istorijske podatke. Savremena drzava Makedonija postoji od 1993. godine, i naziv "Nova" je sasvim primeren. Posle anticke Makedonije, nijedna druga drzava sa nazivom Makedonija nije postojala na tim prostorima.

radetoronto

pre 6 godina

Rodjen sam u Makedoniji, i moji preci su bili rodjeni u Makedoniji, ali identifikujem se kao Srbin jer imam krsnu slavu - Sveti Vraci (a i moji preci su imali tu slavi vekovima).

Ako je ova vest tacna, onda mislim da je to sve u redu i jedan solidan kompromis. Mada, ipak sumnjam da se nesto stvarno resilo jer neverujem da je bila sta potpisano. Videcemo.

Zeka

pre 6 godina

Očekivao sam ime Severna Makedonija koje mi nekako logičnije zvuči, ali dobro, u poredjenju sa antičkom grčkom Makedonijom ova jeste nova tvorevina. Bitno je da komšije već jednom reše taj spor i nastave sa integracijom u EU i NATO. Predugo su bili u klinču sa Grcima.

muddy

pre 6 godina

Neka bude kako je moralo biti.Mislim da je severna,slovenska ili vardarska Makedinija bilo bolje rešenje.U svakom slučaju Srbija je priznala pod imenom Republika Makedonija,tako da sad mora da promeni priznanje.

Vlada M

pre 6 godina

Sve na Balkanu je nenormalno. Bolje valjda Vardarska Makedonija, Severna Makedonija, Slovenska Makedonija nego Nova. Šta je tu novo taj narod tu sedi hiljadu godina. Novo se davalo kad na kraju sveta nađu nešto što liči na original, kao novi Jork, Novi Južni Vels, Nova Gvineja. Blesavo, balkanski, ponižavajuće. Verovatno namerno glup grčki predlog, a ovi prihvatili da to konačno preseku.

Meni oni nikad neće biti novomakedonci nego stari drugari Makedonci.

bb

pre 6 godina

Konacno malo pameti i zdravog razuma a ne teranja inata (kojim se samo mi ponosimo). Da podsetiom da je Grcka kocial Makedonija na putu ka EU, NATO vise od 2 decenije i da je Makedonija npr pre Hrvatske dobila SSP sa EU a dosli su do toga da ih na putu ka EU prestigne mezimica Nemacke Hrvatska a da je prestignu cak i Crna Gora, Srbija.
Evo Makedonije u NATO do 2019 il 2020 , a mozda u paketu u EU sa Crno Gorom 2025 godine.

Skopjanac

pre 6 godina

Inace, cisto da znate, mi smo jos 1993 nudili Slovenska Makedonija ili Juznoslovenska Makedonija ali ovi grci nisu hteli da cuju nista sem R. Skopje. Sada mole Boga da prihvatimo bilo sta jer im USA debelo PRETI. Zbog Rusije naravno.

Mozak Mars

pre 6 godina

Taj region gde se inace nalazi danasnja ex YU republika Makedonija se zove Vardarska Makedonija. Oblast Makedonija se sastoji od nekoliko manjih oblasti medju kojima je i Vardarska Makedonija. Cudi me da jos 1991 godine nisu uveli taj naziv za svoju drzavu. Inace Jugoslovenska Makedonija u svojim danasnjim granicama je nastala nesto posle II Svetskog rata. Sve u svemu, ako pronadju resenje pruhvatljivo za sve, svaka čast! Samo napred!

Teorija i praksa

pre 6 godina

Da je bilo pameti u Makedoniji 90ih i da je Republika Makedonija ostala sa Srbijom u sastavu (jer njima to odgovaralo zbog grka/bugara/albanaca nama je bolje sto manje problema a ne da slusaju druge) trebalo je sesti za sto i dogovoriti neku konfederaciju SRB/CG/MAK koja bi se i dalje zvala Jugoslavija cija bi samo spoljna politika/odbrana/novac bili zajednicki jer smo slicnog ekonomskog stanja, iste vere i pisma. BiH da su pustili samostalno bez rata (jer 2 od tri faktora su htela van YU) je mogla biti Švajcarska Balkana. Ostao bi samo problem Albanaca ali i to bi se moglo resiti uz posredovanje.

Sebastijan - Gadžin Han

pre 6 godina

Meni je iskreno zao zbog ovoga. Izgleda da nisu imali vise snage da se bore i istraju. Neka im je sa srecom novo ime, ali problem je sto tu niceg "novog" nema, ime je posve pogresno.

Chad

pre 6 godina

Pravo ime je Petrova Makedonija. Granice u kojima je sada BJRM, tačnije južnu, zapadnu i istočnu, nacrtao je i sa srpskom vojskom zaposeo Kralj Petar I Karađorđević, u ratu protiv Turaka i Bugara. Pošto im je severnu granicu olovkom nacrtao Tito, jedina alternativa bi moglo biti još i ime Titova Makedonija. Nijedno drugo ime nema nikakvo istorijsko utemeljenje (osim naravno imena Stara Srbija o kome je u ovom momentu izlišno govoriti.)

zoran987

pre 6 godina

Ma trebalo bi da se zove Super Nova Makedonija ono baš Nova totalno nova Makedonija ni nalik onoj prošloj Makedoniji. Skraćeno i od milja bi je zvali SNMOBTNMNNOPM. Šta narodi sebi dozvole to nije normalno. Tu se naravno i mi ubrajamo.

Makedonac

pre 6 godina

Ovo su samo pretpostavke nekog albanskog sajta.O imenu se pregovara,to je tacno ali ime "Nova"je zadnja opcija.Najozbiljniji predlozi su,ovim redom...Gorna Makedonija pa Severna Makedonija i Vardarska Makedonija.Nama ova imena ne smetaju,nisu uvredljiva.Problem je samo ko ce da nas zove tako.Jer su sve drzave sveta,osim EU vec priznale oficijalno ime R.Makedonija.146 na broju,medju njima SAD,Rusija Kina,Kanada BrazIl,Indija...da ne nabrajam.

zgadjen

pre 6 godina

Ova diskusija oko imena me podseca na onu izreku: Daj slepcu kobasicu, on kaze: Kriva je. Ne kazem da ime nema znacaja, ali mnogo vaznije je to sto ce drzava moci da se brze razvija i ukljuci u medjunarodnu zajednicu. Srecno, Makedonci!

rr

pre 6 godina

Bolje je bilo ''Severna Makedonija '' koje nisu prihvatili Makedonci . ''Nova Makedonija '' nekako nema smisla , kao sad su je otkrili ili nesto slicno.........ali ajde nek se i to jednom resi. Jer su Grci mnogo nazadovali Makedonce zbog ovog ...

zivko

pre 6 godina

Zanimljivo je da su još u staroj, Titovoj Jugoslaviji, postojale dnevne novine "Nova Makedonija". Nisam siguran da li i danas izlaze, ali ništa ne bi bilo čudno da su se makedonci odavno navikli na to ime. Uzimajući u obzir da je Tito imao problema s Grcima zbog Makedonije i da je štitio celovitost prvo FNRJ a potom SFRJ, nije isključenio da je naziv Nova Makedonija usvojen kao nazviv za dnevne novine prosto samo zbog nove Republike Makedonije u okviru nove, Titove države, ali ako su tada makedonci mogli da se naviknu na ovakav naziv onda im je valjda to još lakše danas, kada su samostalni, i kada zaista imaju pravu Novu Makedoniju. Ako je to tako, ja im želim svako dobro i napredak.

Anton

pre 6 godina

@D1V1
Ne moze Severna MKD, Grci nikad ne bi prihvatili, jer bi to zvucalo kao da je sva teritorija trebala da pripadne Makedoncima, kao sto ima u Gruziji Juzna Osetija a u Rusiji severna pa su 2008 okupirali J. Osetiju da bi "kompletirali" ono sto je njihovo. Postoje 3 regiona koji se zovu Makedonija, Vardarska (ovo sto je danas drzava), Egejska (dakle grcki deo), i Pirinska (bugarski deo). Tako da je ovaj naziv sasvim OK po meni. Definitivno je u pitanju kompromis ali ne gubi se kontekst ni za jedne ni druge, ja bih rekao

vlada

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 9. januar 2018 16:32)

I time se dobija budućnost. Ne razumem kako to neko ne konta.
(123, 9. januar 2018 16:52)

Prosto neverovatno da jos uvek postoje ljudi koji veruju da ako se odrekenem svog identiteta zarad mira i ljubavi da ce drugi to znati da cene.. Jadni mi Srbi zbog takvog stava smo dovde i dosli...

JA

pre 6 godina

Znaci Srbija je od pocetka okrenula ledja Grckoj i podrzala Makedoniju oko imena, iako nam je ta Makedonija priznala Kosovo kao drzavu, a sad ce jos ta ista Makedonija sama sebi da promeni ime zbog Grcke. Izdali smo Grke zbog Makedonaca koji su nas spalili. Kakva je nasa politika to je boze sacuvaj, zato nam i jeste ovako.
(Petar, 9. januar 2018 22:21)

Srbija se nikada nije bavila imenom Makedonije

Petar

pre 6 godina

Znaci Srbija je od pocetka okrenula ledja Grckoj i podrzala Makedoniju oko imena, iako nam je ta Makedonija priznala Kosovo kao drzavu, a sad ce jos ta ista Makedonija sama sebi da promeni ime zbog Grcke. Izdali smo Grke zbog Makedonaca koji su nas spalili. Kakva je nasa politika to je boze sacuvaj, zato nam i jeste ovako.

M.Popović

pre 6 godina

Naravno da su Grci legli na rudu da isplate što pre autoput od turske granice do Soluna.Naime, to je krak kojim Turski kamioni radije idu. Ekonomija nas spaja.

Cxe

pre 6 godina

Ovo mi je bas cudno, jer Grci nisu toliko glupi da im dozvole da daju ispred imena rec Nova, sto bi znacilo kao da je to novija verzija stare Makedonije. Glupost.

Somborac

pre 6 godina

Vidim mi opet imamo misljenje o stvarima koje se nas ne ticu.To je kao kada bi oni smatrali da bi nama adekvatniji naziv bio Zatucana Srbija. Mi svasta sebi dozvoljavamo i to smatramo normalnim.
(ja Srbijanac, 9. januar 2018 18:37)


Komentari na ovu vest su dozvoljeni i ne vidim u čemu je tvoj problem, i zašto niko ne bi trebao da iznese svoje mišljenje, iako mi nemamo direktne veze sa dotičnom temom...
Ovde je barem polovina komentatora iz susednih zemalja koji komentarišu unutrašnja pitanja Srbije, što se njima ne obratiš?!
Što se tiče same vesti, ako je ovo istina, čestitam i drago mi je da su nama dve prijateljske zemlje, Grčka i Makedonija, konačno našle kompromis!

Predlog

pre 6 godina

Meni je malo čudno to “novo ime”. Kako može biti NOVA
MAKEDONIJA, kad je to stara država.
Već davno sam predlagao, a mislim da bi to obe države
prihvatile da su Republiku Makedoniju jednostavno nazvali
REPUBLIKA VARDAR, s obzirom na reku koja prolazi
kroz celu državu. Kratko i lako izgovorljivo ime!

444

pre 6 godina

Ma trebalo bi da se zove Super Nova Makedonija ono baš Nova totalno nova Makedonija ni nalik onoj prošloj Makedoniji. Skraćeno i od milja bi je zvali SNMOBTNMNNOPM. Šta narodi sebi dozvole to nije normalno. Tu se naravno i mi ubrajamo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zoran987, 9. januar 2018 17:32)

Nova Makedonija zato sto Makedonija vec postoji iz antickog doba.

matorko

pre 6 godina

Sjajno, velika sansa da se Makedonija izvuce i prikljuci velikoj zajednici evropskih naroda .Bice tesko ali dugorocno gledano, ne treba ziveti u proslosti, vec gledati u buducnost.Svaka cast Grckoj i Novoj Makedoniji, tako se resavaju nesporazumi.

Aleksa

pre 6 godina

Ценим да је ово новинарска фантазија, развијена на основу једне реченице изречене негде у пролазу. Све звучи разумно и прихватљиво, али се губе у делу са црквом, нема потребе да грци прихватају име непостојеће секте која се назива црквом, док та секта не добије аутокефалност и званично име од стране СПЦ. Та творевина комуниста, фиром црква, није православна нити је црква, него невладина/владина организација која је узурпирала храмове СПЦ. Њено име као НВО није од значаја за државу Грчку. Ако и кад СПЦ дозволи аутокефалност некој епископији у тој држави, СПЦ ће јој доделити име, а остале Православне цркве ће то име усвојити. СПЦ им им неће доделити без договора са грчким и васељенским патријархом, а држава Грчка се ту формално неће мешати...

Miki kontiki

pre 6 godina

Ime "nova makedinija", za makedonce zapravo znaci da su i oni kao nacija novi, odnosno da nemaju nikakve veze sa onime na cemu oni insistiraju. Ne mogu da verujem da makedonci na ovaj nacin, bez obzira ko sta mislijo o njima, sebe prosto "izbrisu"!

chupavi

pre 6 godina

Kada je nesto novo, onda to nema veze sa starim. Odnosno jednim potegom Makedonci se odricu onoga za sta se zalagala vlada Gruevskog, lazna istorija i pregrst spomenika od kojih nema nikakve koristi. Da je pametan Zaev bi poklonio i onaj spomenik Aleksandru Grcima kao znak dobre volje, a mozda i hoce... Ipak ovo je pitanje koje ce se resavati na referendumu i sve ce biti poznato tek nakon oficijalnog predloga i izjasnjavanja naroda.

C i n i k

pre 6 godina

Pametno.FYRM su izgubili dragoceno vreme, vise od 10 godina, danas je trebalo vec da su u Nato i Eu ali glupom i nacionalistickom politikom sebe su doveli u polozaj kakav mi vec imamo decenijama. Kako ce se zvati zemlja nije vise vazno, ovo je 21.vek i samo je vazno kako narod zivi u toj zemlji.Siguran sam da ako dogovor uspe, da ce nas komsija veoma brzo u Nato i Eu.Time ce i standard da se popravi, imamo primer CG, 2006 su oni imali za 20 e nize plate od Srbije a danas imaju za 200 e vise i na pragu su EU.

Rhynchinoi

pre 6 godina

@ istorija Pitam se pitam da li znaš uopšte koje godine pripadaju 7. veku?
Opsada Soluna krajem sredinom 500te i početkom 600te, pa onda opet sredinom 600te od strane Slovena. Kada su prešli Dunav onda i sjurili se kroz Vizantiju ispred vrata Konstantinopolja? A Vizantinci nemo gledali i prihvatili imigrante na krilima demokratije... Mnogo ti šuplja ta istorija...Ili pak glava

srbin

pre 6 godina

Pravi i logicni naziv ove drzave bi bio Stara Srbija e sad sto to nekom smeta to je nesto drugo.Jos jedan eksperiment koji je nastao u Komunizmu pored BiH, AP Vojvodine i AP KiM a sve na stetu Srba ali cudno mi bili najveci komunisti i najlojalniji Jugi pa ako nam se sve ovo desava.

Dusan

pre 6 godina

Zvanicno su na televiziji Sitel a i u ostalim medijima u Mk dali objasnjenje da se Albanci iz Skopja protive i ne dozvoljavaju ime "Slavomakedonija"!! I kad se resi pitanje oko imena i spora sa Grckom, ne bi me iznenadilo da Bugari stave neki veto, iako su prodali Ohridsku patrijarsiju, dajuci Bugarskoj crkvi ulogu majke . . .

Teorija i praksa

pre 6 godina

Da je bilo pameti u Makedoniji 90ih i da je Republika Makedonija ostala sa Srbijom u sastavu (jer njima to odgovaralo zbog grka/bugara/albanaca nama je bolje sto manje problema a ne da slusaju druge) trebalo je sesti za sto i dogovoriti neku konfederaciju SRB/CG/MAK koja bi se i dalje zvala Jugoslavija cija bi samo spoljna politika/odbrana/novac bili zajednicki jer smo slicnog ekonomskog stanja, iste vere i pisma. BiH da su pustili samostalno bez rata (jer 2 od tri faktora su htela van YU) je mogla biti Švajcarska Balkana. Ostao bi samo problem Albanaca ali i to bi se moglo resiti uz posredovanje.

Jarilo

pre 6 godina

Čestitke Zoranu Zaevu. Njegov pragmatizam će se isplatiti državi. Posle Crne Gore ,definitivan ruski poraz i u Makedoniji , koja takođe ulazi u NATO i osigurava svoje granice.

Predlog

pre 6 godina

Meni je malo čudno to “novo ime”. Kako može biti NOVA
MAKEDONIJA, kad je to stara država.
Već davno sam predlagao, a mislim da bi to obe države
prihvatile da su Republiku Makedoniju jednostavno nazvali
REPUBLIKA VARDAR, s obzirom na reku koja prolazi
kroz celu državu. Kratko i lako izgovorljivo ime!

Mirotvorac

pre 6 godina

Čestitam Grcima i Makedoncima na dogovoru.Makedoniji čestitam i na skorom ulasku u NATO,a i u EU će zajedno sa CG.Čestitam i Amerima na obavljenom poslu Crna Gora riješeno,Makedonija riješeno, a Hoyt Yi umjesto u Skoplje dolazi u Sarajevo znači radi se,radi.

ja Srbijanac

pre 6 godina

Vidim mi opet imamo misljenje o stvarima koje se nas ne ticu.
To je kao kada bi oni smatrali da bi nama adekvatniji naziv bio Zatucana Srbija. Mi svasta sebi dozvoljavamo i to smatramo normalnim.

SeijoOju

pre 6 godina

Zašto se ime navodi i na Albanskom jeziku?
(koji jezik, 9. januar 2018 16:11)

Zato sto su Albanci konstitutivan narod u Novoj Makedoniji. I albanski je sluzbeni jezik Republike Nove Makedonije, jednako kao i slavomakedonski.

Vlada M

pre 6 godina

Sve na Balkanu je nenormalno. Bolje valjda Vardarska Makedonija, Severna Makedonija, Slovenska Makedonija nego Nova. Šta je tu novo taj narod tu sedi hiljadu godina. Novo se davalo kad na kraju sveta nađu nešto što liči na original, kao novi Jork, Novi Južni Vels, Nova Gvineja. Blesavo, balkanski, ponižavajuće. Verovatno namerno glup grčki predlog, a ovi prihvatili da to konačno preseku.

Meni oni nikad neće biti novomakedonci nego stari drugari Makedonci.

istorija

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije. 
(Jovica, 9. januar 2018 16:32) 

Misliš Grčke istorije? Po tom makednskom modelu mi bi mogli da promenimo ima u Novo Rimsko carstvo ili možda Vizantija. Konstantin Veliki i još dvadesetak rimskih vladara je rođeno na tlu današnje Srbije ali to ne znači da su oni Srbi ili da smo mi Rimljani. Sloveni dolaze u 7 veku na Balkan, pre toga nije naša istorija

123

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 9. januar 2018 16:32)

I time se dobija budućnost. Ne razumem kako to neko ne konta.

Cxe

pre 6 godina

Ovo mi je bas cudno, jer Grci nisu toliko glupi da im dozvole da daju ispred imena rec Nova, sto bi znacilo kao da je to novija verzija stare Makedonije. Glupost.

Skopjanac

pre 6 godina

Inace, cisto da znate, mi smo jos 1993 nudili Slovenska Makedonija ili Juznoslovenska Makedonija ali ovi grci nisu hteli da cuju nista sem R. Skopje. Sada mole Boga da prihvatimo bilo sta jer im USA debelo PRETI. Zbog Rusije naravno.

Sebastijan - Gadžin Han

pre 6 godina

Meni je iskreno zao zbog ovoga. Izgleda da nisu imali vise snage da se bore i istraju. Neka im je sa srecom novo ime, ali problem je sto tu niceg "novog" nema, ime je posve pogresno.

mamlaz

pre 6 godina

Bolje bi im čučnula Slavomakedonija kad je već u ostalim slučajevima upotrebljavaju.
Ovo "nova" ima neki loš prizvuk. Nekako: nova... Ne ide brate!

Makedonac

pre 6 godina

Ovo su samo pretpostavke nekog albanskog sajta.O imenu se pregovara,to je tacno ali ime "Nova"je zadnja opcija.Najozbiljniji predlozi su,ovim redom...Gorna Makedonija pa Severna Makedonija i Vardarska Makedonija.Nama ova imena ne smetaju,nisu uvredljiva.Problem je samo ko ce da nas zove tako.Jer su sve drzave sveta,osim EU vec priznale oficijalno ime R.Makedonija.146 na broju,medju njima SAD,Rusija Kina,Kanada BrazIl,Indija...da ne nabrajam.

nesss

pre 6 godina

ja živim u zemlji koja je 4 puta menjala medjunarodno priznato ime a da me niti jednom nije pitala...živeo u SFRJ, SRJ, Srbija i Crna gora i Srbija...pogledajte kolike promene pa smo živi...makedonci samo dodaju jednu reč Nova...za 50 god izbaciće i to Nova...i tol'ko...

Chad

pre 6 godina

Pravo ime je Petrova Makedonija. Granice u kojima je sada BJRM, tačnije južnu, zapadnu i istočnu, nacrtao je i sa srpskom vojskom zaposeo Kralj Petar I Karađorđević, u ratu protiv Turaka i Bugara. Pošto im je severnu granicu olovkom nacrtao Tito, jedina alternativa bi moglo biti još i ime Titova Makedonija. Nijedno drugo ime nema nikakvo istorijsko utemeljenje (osim naravno imena Stara Srbija o kome je u ovom momentu izlišno govoriti.)

bb

pre 6 godina

Konacno malo pameti i zdravog razuma a ne teranja inata (kojim se samo mi ponosimo). Da podsetiom da je Grcka kocial Makedonija na putu ka EU, NATO vise od 2 decenije i da je Makedonija npr pre Hrvatske dobila SSP sa EU a dosli su do toga da ih na putu ka EU prestigne mezimica Nemacke Hrvatska a da je prestignu cak i Crna Gora, Srbija.
Evo Makedonije u NATO do 2019 il 2020 , a mozda u paketu u EU sa Crno Gorom 2025 godine.

Komša

pre 6 godina

Prvo su bili bivši a sada novi.
Ovo je pobeda Grka jer obesmošljava ime Makedonije kao države - kao da su se odselili u Australiju i osnovali grad Nova Makedonija.

zoran987

pre 6 godina

Ma trebalo bi da se zove Super Nova Makedonija ono baš Nova totalno nova Makedonija ni nalik onoj prošloj Makedoniji. Skraćeno i od milja bi je zvali SNMOBTNMNNOPM. Šta narodi sebi dozvole to nije normalno. Tu se naravno i mi ubrajamo.

Mishko

pre 6 godina

@(istorija, 09. januar 2018 18:17)

Sva istorija naše teritorije pre doseljavanja Slovena je i naša istorija. Sloveni nisu istrebili starosedeoce, nego su im doneli jezik i običaje, zbog brojnosti i stopili se međusobno. Veliki broj Srba ima tamne oči i kosu, ne zbog Turaka (što je hrvatska i nemačka izmišljotina), nego zbog Ilira i Tračana, koji su nam takođe preci, kao što su to i Rimljani ili Grci koji su živeli na našim prostorima i stopili se sa Slovenima. To svakako ne znači da smo mi Iliri ili Rimljani, ali ne treba da se odričemo nijednog dela svoje istorije.

Bojan

pre 6 godina

Lepa a nadam se i korisna vest za nasu bracu Makedonce. Sad ce im biti odskrinuta vrata za Nato i EU, kako ce uspeti i na koji nacin to da iskoriste videcemo u narednom periodu. Ali sa ovim NOVA desava se jedna druga stvar. Prestaje im sam o antickoj Makedoniji, Aleksandru Velikom, Aristotelu, Filipu 2..... Ostaju samo Sloveni sto u stvari i jesu. Sve je ovo trebalo ranije da se uradi, da ne trose tolike pare na silne spomenike antickih junaka, slavoluke, zgrade, vec da te milione usnere na nesto pametnije.

Aleksa

pre 6 godina

Ценим да је ово новинарска фантазија, развијена на основу једне реченице изречене негде у пролазу. Све звучи разумно и прихватљиво, али се губе у делу са црквом, нема потребе да грци прихватају име непостојеће секте која се назива црквом, док та секта не добије аутокефалност и званично име од стране СПЦ. Та творевина комуниста, фиром црква, није православна нити је црква, него невладина/владина организација која је узурпирала храмове СПЦ. Њено име као НВО није од значаја за државу Грчку. Ако и кад СПЦ дозволи аутокефалност некој епископији у тој држави, СПЦ ће јој доделити име, а остале Православне цркве ће то име усвојити. СПЦ им им неће доделити без договора са грчким и васељенским патријархом, а држава Грчка се ту формално неће мешати...

rr

pre 6 godina

Bolje je bilo ''Severna Makedonija '' koje nisu prihvatili Makedonci . ''Nova Makedonija '' nekako nema smisla , kao sad su je otkrili ili nesto slicno.........ali ajde nek se i to jednom resi. Jer su Grci mnogo nazadovali Makedonce zbog ovog ...

Goran

pre 6 godina

Meni se svidja ime "Nova Makedonija", jer to i jeste prakticno nova drzava i nema veze sa onom antickom Makedonijom, osim sto se nalazi na delu prostora na kome je bila i anticka drzava. Ovi sto komentarisu tipa "ta drzava postoji tu 1000 godina", neka malo uzmu citanke i procitaju istorijske podatke. Savremena drzava Makedonija postoji od 1993. godine, i naziv "Nova" je sasvim primeren. Posle anticke Makedonije, nijedna druga drzava sa nazivom Makedonija nije postojala na tim prostorima.

zivko

pre 6 godina

Zanimljivo je da su još u staroj, Titovoj Jugoslaviji, postojale dnevne novine "Nova Makedonija". Nisam siguran da li i danas izlaze, ali ništa ne bi bilo čudno da su se makedonci odavno navikli na to ime. Uzimajući u obzir da je Tito imao problema s Grcima zbog Makedonije i da je štitio celovitost prvo FNRJ a potom SFRJ, nije isključenio da je naziv Nova Makedonija usvojen kao nazviv za dnevne novine prosto samo zbog nove Republike Makedonije u okviru nove, Titove države, ali ako su tada makedonci mogli da se naviknu na ovakav naziv onda im je valjda to još lakše danas, kada su samostalni, i kada zaista imaju pravu Novu Makedoniju. Ako je to tako, ja im želim svako dobro i napredak.

Petar

pre 6 godina

Znaci Srbija je od pocetka okrenula ledja Grckoj i podrzala Makedoniju oko imena, iako nam je ta Makedonija priznala Kosovo kao drzavu, a sad ce jos ta ista Makedonija sama sebi da promeni ime zbog Grcke. Izdali smo Grke zbog Makedonaca koji su nas spalili. Kakva je nasa politika to je boze sacuvaj, zato nam i jeste ovako.

vlada

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 9. januar 2018 16:32)

I time se dobija budućnost. Ne razumem kako to neko ne konta.
(123, 9. januar 2018 16:52)

Prosto neverovatno da jos uvek postoje ljudi koji veruju da ako se odrekenem svog identiteta zarad mira i ljubavi da ce drugi to znati da cene.. Jadni mi Srbi zbog takvog stava smo dovde i dosli...

Miki kontiki

pre 6 godina

Ime "nova makedinija", za makedonce zapravo znaci da su i oni kao nacija novi, odnosno da nemaju nikakve veze sa onime na cemu oni insistiraju. Ne mogu da verujem da makedonci na ovaj nacin, bez obzira ko sta mislijo o njima, sebe prosto "izbrisu"!

radetoronto

pre 6 godina

Rodjen sam u Makedoniji, i moji preci su bili rodjeni u Makedoniji, ali identifikujem se kao Srbin jer imam krsnu slavu - Sveti Vraci (a i moji preci su imali tu slavi vekovima).

Ako je ova vest tacna, onda mislim da je to sve u redu i jedan solidan kompromis. Mada, ipak sumnjam da se nesto stvarno resilo jer neverujem da je bila sta potpisano. Videcemo.

Cxevu

pre 6 godina

Na ovaj nacin se makedonija odrice velikog dela svoje istorije.
(Jovica, 09. januar 2018 16:32)

Da, da. Odrekose se tako lako Aleksandra Makedonskog. Haha.

JA

pre 6 godina

Znaci Srbija je od pocetka okrenula ledja Grckoj i podrzala Makedoniju oko imena, iako nam je ta Makedonija priznala Kosovo kao drzavu, a sad ce jos ta ista Makedonija sama sebi da promeni ime zbog Grcke. Izdali smo Grke zbog Makedonaca koji su nas spalili. Kakva je nasa politika to je boze sacuvaj, zato nam i jeste ovako.
(Petar, 9. januar 2018 22:21)

Srbija se nikada nije bavila imenom Makedonije

444

pre 6 godina

Ma trebalo bi da se zove Super Nova Makedonija ono baš Nova totalno nova Makedonija ni nalik onoj prošloj Makedoniji. Skraćeno i od milja bi je zvali SNMOBTNMNNOPM. Šta narodi sebi dozvole to nije normalno. Tu se naravno i mi ubrajamo.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (zoran987, 9. januar 2018 17:32)

Nova Makedonija zato sto Makedonija vec postoji iz antickog doba.

Zeka

pre 6 godina

Očekivao sam ime Severna Makedonija koje mi nekako logičnije zvuči, ali dobro, u poredjenju sa antičkom grčkom Makedonijom ova jeste nova tvorevina. Bitno je da komšije već jednom reše taj spor i nastave sa integracijom u EU i NATO. Predugo su bili u klinču sa Grcima.

srbin

pre 6 godina

Pravi i logicni naziv ove drzave bi bio Stara Srbija e sad sto to nekom smeta to je nesto drugo.Jos jedan eksperiment koji je nastao u Komunizmu pored BiH, AP Vojvodine i AP KiM a sve na stetu Srba ali cudno mi bili najveci komunisti i najlojalniji Jugi pa ako nam se sve ovo desava.

Somborac

pre 6 godina

Vidim mi opet imamo misljenje o stvarima koje se nas ne ticu.To je kao kada bi oni smatrali da bi nama adekvatniji naziv bio Zatucana Srbija. Mi svasta sebi dozvoljavamo i to smatramo normalnim.
(ja Srbijanac, 9. januar 2018 18:37)


Komentari na ovu vest su dozvoljeni i ne vidim u čemu je tvoj problem, i zašto niko ne bi trebao da iznese svoje mišljenje, iako mi nemamo direktne veze sa dotičnom temom...
Ovde je barem polovina komentatora iz susednih zemalja koji komentarišu unutrašnja pitanja Srbije, što se njima ne obratiš?!
Što se tiče same vesti, ako je ovo istina, čestitam i drago mi je da su nama dve prijateljske zemlje, Grčka i Makedonija, konačno našle kompromis!

M.Popović

pre 6 godina

Naravno da su Grci legli na rudu da isplate što pre autoput od turske granice do Soluna.Naime, to je krak kojim Turski kamioni radije idu. Ekonomija nas spaja.

muddy

pre 6 godina

Neka bude kako je moralo biti.Mislim da je severna,slovenska ili vardarska Makedinija bilo bolje rešenje.U svakom slučaju Srbija je priznala pod imenom Republika Makedonija,tako da sad mora da promeni priznanje.

Anton

pre 6 godina

@D1V1
Ne moze Severna MKD, Grci nikad ne bi prihvatili, jer bi to zvucalo kao da je sva teritorija trebala da pripadne Makedoncima, kao sto ima u Gruziji Juzna Osetija a u Rusiji severna pa su 2008 okupirali J. Osetiju da bi "kompletirali" ono sto je njihovo. Postoje 3 regiona koji se zovu Makedonija, Vardarska (ovo sto je danas drzava), Egejska (dakle grcki deo), i Pirinska (bugarski deo). Tako da je ovaj naziv sasvim OK po meni. Definitivno je u pitanju kompromis ali ne gubi se kontekst ni za jedne ni druge, ja bih rekao

Mozak Mars

pre 6 godina

Taj region gde se inace nalazi danasnja ex YU republika Makedonija se zove Vardarska Makedonija. Oblast Makedonija se sastoji od nekoliko manjih oblasti medju kojima je i Vardarska Makedonija. Cudi me da jos 1991 godine nisu uveli taj naziv za svoju drzavu. Inace Jugoslovenska Makedonija u svojim danasnjim granicama je nastala nesto posle II Svetskog rata. Sve u svemu, ako pronadju resenje pruhvatljivo za sve, svaka čast! Samo napred!

matorko

pre 6 godina

Sjajno, velika sansa da se Makedonija izvuce i prikljuci velikoj zajednici evropskih naroda .Bice tesko ali dugorocno gledano, ne treba ziveti u proslosti, vec gledati u buducnost.Svaka cast Grckoj i Novoj Makedoniji, tako se resavaju nesporazumi.

zgadjen

pre 6 godina

Ova diskusija oko imena me podseca na onu izreku: Daj slepcu kobasicu, on kaze: Kriva je. Ne kazem da ime nema znacaja, ali mnogo vaznije je to sto ce drzava moci da se brze razvija i ukljuci u medjunarodnu zajednicu. Srecno, Makedonci!

chupavi

pre 6 godina

Kada je nesto novo, onda to nema veze sa starim. Odnosno jednim potegom Makedonci se odricu onoga za sta se zalagala vlada Gruevskog, lazna istorija i pregrst spomenika od kojih nema nikakve koristi. Da je pametan Zaev bi poklonio i onaj spomenik Aleksandru Grcima kao znak dobre volje, a mozda i hoce... Ipak ovo je pitanje koje ce se resavati na referendumu i sve ce biti poznato tek nakon oficijalnog predloga i izjasnjavanja naroda.

C i n i k

pre 6 godina

Pametno.FYRM su izgubili dragoceno vreme, vise od 10 godina, danas je trebalo vec da su u Nato i Eu ali glupom i nacionalistickom politikom sebe su doveli u polozaj kakav mi vec imamo decenijama. Kako ce se zvati zemlja nije vise vazno, ovo je 21.vek i samo je vazno kako narod zivi u toj zemlji.Siguran sam da ako dogovor uspe, da ce nas komsija veoma brzo u Nato i Eu.Time ce i standard da se popravi, imamo primer CG, 2006 su oni imali za 20 e nize plate od Srbije a danas imaju za 200 e vise i na pragu su EU.

Rhynchinoi

pre 6 godina

@ istorija Pitam se pitam da li znaš uopšte koje godine pripadaju 7. veku?
Opsada Soluna krajem sredinom 500te i početkom 600te, pa onda opet sredinom 600te od strane Slovena. Kada su prešli Dunav onda i sjurili se kroz Vizantiju ispred vrata Konstantinopolja? A Vizantinci nemo gledali i prihvatili imigrante na krilima demokratije... Mnogo ti šuplja ta istorija...Ili pak glava

Dusan

pre 6 godina

Zvanicno su na televiziji Sitel a i u ostalim medijima u Mk dali objasnjenje da se Albanci iz Skopja protive i ne dozvoljavaju ime "Slavomakedonija"!! I kad se resi pitanje oko imena i spora sa Grckom, ne bi me iznenadilo da Bugari stave neki veto, iako su prodali Ohridsku patrijarsiju, dajuci Bugarskoj crkvi ulogu majke . . .