Subota, 09.12.2017.

09:06

Najpotresniji prizor rasplakao biologa: Progoniće me dok sam živ

Izvor: B92

Najpotresniji prizor rasplakao biologa: Progoniæe me dok sam živ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

116 Komentari

Sortiraj po:

Iz price

pre 6 godina

Isti, kancerogini komentari, kao i na vecini ovakvih objava. Ljudi imaju svoj posao, ako je fotograf, to je njegov posao, kraj price. Nije volonter i pripadnik organizacije za zastitu zivotinja. On je fotograf i uradio je svoj posao. Preneo je pricu i to je sve. Mislite da fotografska ekipa nosi nekoliko stotina kilograma mesa za ovakve slucajeve? Ne nose. Atrofija misica ne moze da se resi za nekoliko sati ili manje, koliko ekipa provede na odredjenom mestu na terenu. Pored toga, sve danasnje ekipe uglavnom rade sa vrlo ogranicenim budzetom i isplaniranom pratnjom. Neretko se desi da ne mogu da nose svu zeljenu opremu. Trebalo bi uzeti u obzir i vremensko ogranicenje koje odredjena ekipa ima da obavi zadatak i vrati se nazad u redakciju, radi objave. Neverovatno koliko uskoumog razmisljanja u komentarima. Zbog ovakvih stvari se 1994. godine ubio fotograf Kevin Karter, kada je napadnut zbog toga sto nije pomogao izgladneloj devojcici sa slike, koja je nagradjena Pulicerovom nagradom. Niko tada nije uzeo u obzir da je imao striktna naredjenja kako da se odnosi prema izgladnelim osobama, koje neretko nose i zarazne bolesti. Jednostavno, pravila pise osoba koja je odgovorna za vasu bezbednost na terenu i protiv toga se ne moze. Ili vas salju kuci. Onda nema ni price, a bez price ide otkaz.

Nikola

pre 6 godina

Jako potresno . :(

Ali jos veca katastrofa za Covecanstvo jeste Sazaljevanje , snimatelja koji su to gledali ,a navodno nisu Pomogli ili se nisu potrudili da Pomognu I spasu Medveda .
Vec su nam Pokazali koliki su U stvari Neljudi . I po Zakonima o Medvedima . A i po samim postupcima isto pitanje bi se Postavili , sta ako je Covek u Pitanju . Da li bi mu taj snimatelj i Ekipa pritrcali u Pomoc .??? Hhhmm . Tesko . Po Zapadnjackom zakonu . Nesmete pomagati Zivim Bicima . Pustite ga da Izgladni pa Da Ga Sazaljevamo . Sram vas Bilo .
Zelim vam Istu sudbinu kao Sto je Medved Imao .

Kvante

pre 6 godina

Kapitalizam je doveo do unistenja bioloske raznovrstosti i to i dalje traje, kao, preduzima se nesto ali to je zamazivanje ociju javnosti da ne bi doslo do pobune.

NeverSayNeverAgain

pre 6 godina

@Trovach, slazem se sa delom tvog komentara. Dok sa druge strane nema potrebe da se traga za potvrdom presudnog uticaja od strane ljudi na klimatske promene - ljudi jesu u najvecoj meri odgovorni za to. A onaj ko je najvise odgovoran, potrebno je da snosi posledice i duzan je da pomogne drugima sa ciljem opstanka svake vrste, ukljucujuci i bele medvede. Sto ljudi svakako cine. Za revolt postoji razlog, s obzirom na cinjenicu koliko je gladnih ljudi na svetu, o drugim bicima da ne pisem. Sa ovakvim postupcima je cilj probuditi empatiju u ljudima i podstaci odgovornost, ali isto tako moze biti kontraproduktivno i produbiti apatiju. Nije svet crno-beo.

srpski seljak

pre 6 godina

Hehe, al' je ovaj biolog meka srca. Sta bi tek bilo da prodje kroz Podgorinu u vreme svinjokolja? Verovatno bi ostatak zivota proveo u sanatorijumu. ;)

Trovach

pre 6 godina

Ovi sto bi nahranili medveda jednostavno mase poentu. Beli medved je izuzetno sposoban predator, ali u odredjenim uslovima. Ti uslovi se sada drasticno menjaju (ljudskom krivicom, ili ne) i hranjenje belih medveda dok milioni gladuju izaziva opravdani revolt mnogih. Ako utvrdimo da smo bez sumnje mi odgovorni za klimatske promene, ima smisla da mnoge vrste vestacki odrzavamo u zivotu dok ne popravimo ono sto smo zabrljali (da ne koristim mnogo podesniju rec). Ako je ovo nesumnjivo prirodan proces, onda mi nismo odgovorni, a te vrste jednostavno nisu imale srece, pa im preostaje da se prilagode, ili izumru. Zvuci surovo, ali tako je to u prirodi.

stop

pre 6 godina

@ Za ove koji osudjuju novinara koji je uslikao lesinara i dete
Lesinara je oterao, a dete je prezivelo.
Ne osudjujte ljude, niti znate celu pricu, niti znate da kako biste vi sutra postupili u teskoj situaciji.
Umesto toga, pokusajte za pocetak barem da oraspolozite tuznog bracnog partnera ili kolegu na poslu, nasmesite se umornoj gospodji na kasi u prodavnici i kupite nesto od bakice koja se smrzava na pijaci. Nesrecni ljudi/zivotinje su svuda oko nas.

istoricar

pre 6 godina

Najgore je sto on (medved) nije kriv za to sto mu se desava. Niti je mogao bilo sta da uradi da bi se to promenilo, jer nije ni svestan sta se desava.

Che

pre 6 godina

Dete lezi u nekakvom neprirodnom položaju za telo...Noge su u čučnju, telo oslonjeno na podlaktice izmedju kojih se nalazi dečakova glava koja samo što čelom nije dotakla suvu Afričku prašinu. U pozadini je lešinar. Čeka. Da dete umre. A on da se nahrani. Dete umire od gladi. Lašinar čeka svoj obrok. Sve ovo je snimio čovek, novinar koji je otišaou Afriku, "na lice mesta" da izveštava humanu Zapadnu civilizaciju o smrti koja je prouzrokovana gladju i nemaštinom...Klik! Napravio je sliku, lešinara nije oterao od deteta, dete nije nahranio, dete nije, čak, ni poveo do prve bolnice kako bi mu bila pružena pomoć...Samo, tupo KLIK u tišini Afričke pustinje, u sred Luciferovog samrtnog pira...Novinar je za ovu sliku dobio sve moguće nagrade... 
Hoću da kažem sledeće:nije medjedu bilo pomoći, jer ljudi ne pomažu ni ljudima. Ne žalite ljudi medveda. U mnogo većem smo problemu...
(Sto mu gromova, 09. decembar 2017 11:22)


Fotograf je Kevin Karter.Slika je iz Sudana.Medjutim kad znas za sliku onda si mogao malo i da se potrudis pa da procitas da je nakon fotografisanja oterao lesinara.Inace upravo zbog njegovog rada kao i rada Sebastiaoa Salgada podignuta je svest o gladi u Africi i pokrenute su kampanje.

Ovi fotografi su ziveli u kampovima zajedno sa lekarima bez granica i samim stanovnistvom afrike, negde i po godinu dve..uslikali su i mnogo mucnije momente od te slike gore, ali su zato i svojim slikama pomogli da se neko smiluje da organizuje humanitarne akcije i donira novac.

Nije sve samo dodji tamo, klikni par puta i hajmo nazad u topli porodicni dom.Kevin Karter mozda jeste dobio pulicera,ali je zato i sebi prekratio zivot jer nije vise mogao da izdrzi posle svega sto je video i doziveo.

Ovakve scene poput umiruceg medveda smo gledali i u Opstancima i BBC emisijama zive legende Dejvida Atemboroua.

Zola

pre 6 godina

Neće ni to dugo trajati. I ljudi će uskoro izumeti, nažalost do tog momenta mnoge će vrste nestati, ali život nekako uvek sebi da nađe put. Paradoksalno je da znamo šta se nalazi svetlosnim godinama od nas, a da još uvek proizvodimo većinu energije od ostataka davno izumrlih organizama. Možda ćemo i mi nekom u budućnosti biti nafta.

Mika

pre 6 godina

Каква људска глупост. Па што му нису бацили нешто резерви хране које су имали а имали су сигурно много са њима. Још се праве и да им је било тужно и жалосно.

ja

pre 6 godina

Ja bih nahranio medveda, ali ne bih pricao o tome, rekao bih da je uginuo od gladi. Zasto? Zato sto ova vest treba da bude strasna, da bi ljudi reagovali, da bi doslo do nekih promena.

bobo

pre 6 godina

Koliko licemerja na jednom mestu. Gde ste bili da podrzite zastitu zivotne sredine u vestima o ruskim istrazivanjima nafte na Severnom polu? Tamo sam iscitala samo hvalospeve, niko se nije setio da pomene koliko ce to nepovratno devastirati taj osetljivi eko sistem. Nikoga nije briga.

Phoenix

pre 6 godina

Davno sam gledao jedan dokumentarac koji prati takodje potragu belog medveda za hranom. Na pocetku ide ledom, pa led postaje redji, preskace sa jednog na drugi, pliva izmedju ledenih santi i sl. Poslednji kadar, medved pliva, kamera se odaljuje sve vise i onda shvatate da ispred njega nigde nema leda. Pliva u smrt.
Na mene je to imalo ogroman uticaj i mislim da nikada tu scenu necu zaboraviti.
Nahraniti jednog izgladnelog medveda nece promeniti nista. On ce umreti sutra zato sto takodje nece imati sta da jede. Promeniti svest ljudi. Samo to moze biti spas za zivotinje.

AMINNNNNNN

pre 6 godina

medved jede foku zbog gladi, da bi preziveo, foka iz istog razloga jede ribu. Tako i kopnene zivotinje love iz istog razloga, da ne nabrajam pojedinacno. Sve to zbog prezivljavanja. A covek, ubija i unistava zbog trofeja i zabave i tako dalje. I sta nam sve to govori... gori smo od zivotinja. I onda kao nesto placemo i osecajni smo kad vidimo kako se zivotinje muce i nestaju zbog nas.... zbog naseg bahatog ponasanja zarad luksuza i ne znam ni ja cega. Jednom recju stoka. I to se nazalost ne moze ispraviti. Jer 90 % ljudi boli uvo....bitni su telefoni i auta i luksuz.

susam

pre 6 godina

Pa i čovek lovi i gaji da bi jeo i koristio kožu i vunu (posebno u prošlosti kada sintetički materijali nisu bili toliko dostupni), ne samo radi trofeja.
Naravno, akcenat je na umerenosti (nepreterivanju) i savesnom postupanju prema životinjama.

UltraCzBg

pre 6 godina

Čist primer one čuvene ,,Ma, gledam svoja posla i baš me briga''. E, pa neću da gledam svoja posla, niti da poštujem ovakav zakon, jer on je propisan iz drugih razloga. A spasiti bilo čiji život je iznad svakog zakona i pravila. Siguran sam da ovo biće nije uginulo uzalud, nego da je delovalo na mnoge širom sveta da u ovim situacijama postupe drugačije. Ja svakako hoću.

Nikad kao Bane. . .

pre 6 godina

Mozda su mogli da kontaktiraju nadlezne da spasu ovog jednog, ali je pitanje da li bi to uspelo, procedura, vreme, itd. Vece putanje je zasto se to sistemski ne resi. Ako tu vise ne mogu da prezive, uspavati ih i transportovati negde gde mogu. Ako ovaj prilog pomogne da se napravi neka takva akcija, onda su spasili mnogo medveda. Isto vazi i za slike izgladnele dece u Africi. I taj sto je slikao dete verovatno je ostavio i neku hranu, ali je slika mnogo vise pomogla od jednog obroka. Ako je dobio nagradu, pa i treba ljudi da se motivisu da rade to. Bolje imati 100 ljudi koji su placeni za humane poslove nego jednog volontera entuzijastu.

sremčica511512

pre 6 godina

mene bi bilo sramota da snimim ovo a tek bi me bilo sramota da kazem da mi je bilo tesko dok je umirao od gladi...verujem da nije postojao nacin da se zivotinji doturi bilo kakva hrana, jer ipak jako je komplikovano proci nekim vozilom i baciti koji kg mesa...

Nikola

pre 6 godina

Upućeno onima koji kažu da mu ta jedna pomoć ne bi ništa značila.
Obolele od neizlečivih i smrtonosnih bolesti kao što je kancer npr. lečimo iako znamo da im je kraj izvestan. Zašto to radimo? Zbog humanosti? Zbog toga što se radi o ljudima a ne životinjama?
Pomoći nekom da preživi još jedan dan koji možda bude onaj u kome se desi da budu spaseni, to je moje viđenje pomoći. Dati medvedu da jede taj jedan obrok možda znači da smo mu produžili život za samo jedan dan, dan kada uspe da se sam izbori i nastavi dalje da živi. A možda i ne, to ne znamo.
Ono na šta želim da se osvrnem jeste da ako smo već svesni otopljavanja i svega onoga što to donosi, kako svi ti naučnici koji znaju šta će se desiti, kako sve te Ujedinjene nacije i ostala udruženja nisu već odavno napravile strategiju kako pomoći životinjama koje će biti ugrožene? Kako već odavno nemamo strategiju "šta kada se desi"? Kako je moguće da više od 30 godina kako se sve ovo dešava sve te velike institucije koje služe takvim pitanjima nemaju nikakav plan?
Ne bih da dajem moguće odgovore jer ih nemam. Imam samo pretpostavke zašto nam nedostaju najvažnije strategije, a ne bih da se vodim njima.
U svetu bez planova koji su tako bitni za čovečanstvo, mislim da nema baš lepih vesti kad je budućnost u pitanju.

brblja

pre 6 godina

mogli su da mu bace hranu sa odredjene i sigurne distance,verovatno bi preziveo,pustili su jadnu zivotinju da se muci umesto da su pomogli,kuda ide ovaj svet?sta je bitnije od jednog zivota?snimak?zakon?

Saša

pre 6 godina

Bar da je meda skončao u nekom snegu, ili na ledu, gde mu je priroda odredila stanište a ne ovako, na ledini pored čovekove kante za smeće i pred kamerama. Tužno!

Nobious

pre 6 godina

Svi smo krivi zbog ovoga... ne brinite....i ja. Samo pognemo glavu i živimo svoj život ignorisući stvarnost iza podignutih pet krugova zaštite.
Samo čekamo da neko viši od nas već jednom promeni stvari.
Mi bi trebalo da smo najpametnija životinja na Zemlji!

Shame on us!!!!

Moca

pre 6 godina

Ovo je užasan prizor, najblaže rečeno. Oni koji bi ipak prišli medvedu da ga nahrane, da imaju u vidu da je u pitanju najveći kopneni mesojed (proverite na guglu) i veoma opasan, čak i ovako oslabljen. Niko ne može da pretpostavi reakciju izgladnele divlje životinje, naročito one koja je na vrhu lanca ishrane u svom ekosistemu.

Litrijan Flasic

pre 6 godina

To sto ste izjavili , gospodo draga, da ste svi kukali dok je Meco skapavao od gladi u mojim usima ima zvuci ovako: "G-g-gledajte nas dokumentarac, b-bas je srceparajuci i k-kul." Mislim nije kao da mi nije zao Medjeda, ali mi je mnogo bedno kad "ljubitelji prirode" rade takve gluposti. Razumem ja da su snimali sve to radi nauke, ali radi gledanosti, lajkova i klikova...

Ps. Da ne ulazim u celu dublju pricu koliko dece na svetu gine i umire od gladi, a da vas i vase everidz gledaoce za to bas briga dok cekaju redu za pomfrit u Meku.

Lesa

pre 6 godina

Jel razmislja neko da taj isti medved mora da ubije da bi jeo? Ovo je(ste) tuzan prizor ali ovi sto pricaju da bi ga nahranili, i sta s tim? Nahranili i ostavili tu opet gde bi mu se isto desilo kroz pet, deset ili mesec dana? Bas ste humani. Ako bi vec zeleli da mu pomognete, jedina prava stvar nije bila da ga u tom trenutku samo nahranite, nego da mu se pored toga nadje novo staniste gde bi mogao da se izbori za opstanak. Onda sledi pitanje, da li su ovi ljudi imali mogucnosti da to urade, cak i da su imali tu zelju i ideju? Lako je osudjivati i reci ja bih mu dao da jede, super, i time mu produzio agoniju, kako je to humano. Mozda bih i ja u tom trenutku isto to pozeleo, mozda i uradio ali to bi bila greska, osim ako odma zatim ne bih mogao da mu obezbedim drugo staniste. I da ga pritom nahranim jos mnogo puta dok ne dobije snagu ponovo da sam lovi. Tek bi tada sve imalo smisla i bila prava pomoc.

AMINNNNNNN

pre 6 godina

Vratice nama priroda sve sto smo zasluzili jednog dana. I treba da nam vrati. Sve smo zasluzili i to sa debelom kamatom. Ljudi su najveca stoka....

Mlata zamlata

pre 6 godina

Kakvi ljudi u komentarima nije ni cudo sto nam je ovako. Pa da ga je nahranio samo bi mu odlozio smrt za 2 dana. Knjige braco, a ne zvona i praporci, onda biste znali vise i manje lupali.

Aleksandar

pre 6 godina

Neko kaze da se odeca odgovornim,i da se stidi..ozvini ja se ne stidim niti se osecam pdgovornim,nek se stide kanadjani zasto od toliko jake ekonomije i dobro i stabilog zivota, zivotinje po zabacenim ostrvima zbog promena klime izumiru..imaju love za ratove U Libiji,Siriji,bliskom istoku..nemaji za pomoc zivotinjam na njihovoj teritoriji! Ja se stidim zbog druge stvari,zbog nasih nesavesnih gradjana koji napustaju stenada na ulicama Beograda,ili lose veterinaske sluzbe u ostatku srbine gde seljaci nemaju uvek adekvatan pristup veterinarima(nemaju ni pristup zdravstvu,a kamo li vet.) I brdo sramnih postupaka nasih gradjana prema zivotinjama,e za to se stidim,a kanadjane kogu samo da kritikujem zbog ovoga!! Ako sam dobro procitao da je u Kanadi!?..jel tesko da ga uspavaju,prenesu ugoje i puste tamon gde ima uslova!!

absolutezero

pre 6 godina

Kada idem na Frušku Goru, nosim barem semenke za ptičice, kada bih išao među medvede nosio bih meso.
(Samo konstatujem, 09. decembar 2017 11:35)

Sreca tvoja pa na Fruskoj gori nema medveda. Sta mislis, da bi ti jeo iz ruke?

Dokonjak

pre 6 godina

Da je nahranio medveda, produžio bi mu život dan-dva, ne bi suštinski rešili problem, samo bi agonija duže trajala.
A da ste pročitali tekst, videli bi i njegov komentar da nije baš da nose 200kg mesa sa sobom.

Runzo Objektivni

pre 6 godina

Oooo glupavih komentara! Pa čime da ga nahrane, rol-viršlom? Kroasanom? Taj medved za jedan obrok pojede koliko cela ta ekipa za nedelju dana... ništa ne bi rešio taj "zalogajčić". I kakve to veze ima sa "trulim Zapadom"? Gladnih životinja, gladnih ljudi, ima svuda. A možda, samo MOŽDA, neko ko može nešto da uradi vidi ovaj video i gane ga. Ako se to desi, smrt ove životinje nije bila uzaludna - i TO je poruka ovog videa.

Sandra

pre 6 godina

... ali zasto je hranjenje STROGO ZABRANJENO- to znaci da su pusteni da nestanu, pa svugde postoje rezervati i briga da se odrze ugrozene vrste zivotinja i biljaka.

urosh.bg

pre 6 godina

@Sto mu gromova

On je bar otisao u Afriku i slikao i preneo informaciju. Koliko si ti (i mi sa tobom) lesinara oterao od africke dece i koliko gladnih medveda nahranio? Stvarno smo postali neverovatni, iz fotelje uz kaficu se drugima spocitava sto ne resavaju probleme celog sveta.

Milan

pre 6 godina

Svi zale medveda, a ja se radujem jer su mnoga mladuncad foke prezivela. Da li je iko od vas gledao scene kada beli medved uhvati foku? Samo ukratko -ima mnogo krvi po snegu!

Robo

pre 6 godina

@KoleCZ
Nedavno je ovde bio članak o ženi od stotinu godina i njenom sinu od sedamdeset godina, kod Kuršumlije, žive u bedi. Sin ivalid, izgubio ruku, ali pošto imaju zemlju, pomoći niotkuda. Sumnjam da si tamo ostavio komentar ili se bar raspitao kako možeš pomoći. Toliko o tvom istoku.

korvin

pre 6 godina

Koliko glupavih komentara, zašto ga nisu nahranili. A da su otišli i ubili par foka da ga nahrane, ti isti dušebrižnici bi urlali zašto su ubili foke.

jejo

pre 6 godina

Procitao sam samo naslov, snimak nemam snage da gledam, ali me zanima jos jenda stvar:

Koliko se dusebriznika javilo da kaze koliko dece umire od gladi dnevno?

To je naravno strasno, ali mi je cudno zasto se u tolikoj meri na tekstovima o zivotinjama/ljubimcima vecito javljaju dezurni dusebrzinici koji odmah porede to sa decom? Ovo je rubrika koja se time ne bavi, stoga nije relevantno trpati decu u temu koja rubrikom nije predivdjena...

ikarbus je simbol oporavka srpske industrije

pre 6 godina

Da znate zašto je zabranjeno redovno emitovanje dokumentaraca o umiranju dece od gladi, klanju životinja i informisanje o tome koliko su i kako živele pre ubijanja? Zato što bi mnogima proradila savest prilikom kupovine hrane ili iPhone i slično. A gospodari biznisa to ne smeju da dozvole. Zato smo svi toga svesni ali nikom nije dozvoljeno da sprovodi tv kampanju u vidu dokumentaraca.

Sto mu gromova

pre 6 godina

Dete lezi u nekakvom neprirodnom položaju za telo...Noge su u čučnju, telo oslonjeno na podlaktice izmedju kojih se nalazi dečakova glava koja samo što čelom nije dotakla suvu Afričku prašinu. U pozadini je lešinar. Čeka. Da dete umre. A on da se nahrani. Dete umire od gladi. Lašinar čeka svoj obrok. Sve ovo je snimio čovek, novinar koji je otišaou Afriku, "na lice mesta" da izveštava humanu Zapadnu civilizaciju o smrti koja je prouzrokovana gladju i nemaštinom...Klik! Napravio je sliku, lešinara nije oterao od deteta, dete nije nahranio, dete nije, čak, ni poveo do prve bolnice kako bi mu bila pružena pomoć...Samo, tupo KLIK u tišini Afričke pustinje, u sred Luciferovog samrtnog pira...Novinar je za ovu sliku dobio sve moguće nagrade...
Hoću da kažem sledeće:nije medjedu bilo pomoći, jer ljudi ne pomažu ni ljudima. Ne žalite ljudi medveda. U mnogo većem smo problemu...

risus sardonicus

pre 6 godina

lzgladnele zivotinje koje nisu dugo unosile hranu je izuzetno opasno hraniti jer mogu lako da umru od prejedanja, i jako male kolicine hrane mogu da dovedu do toga. Isto vazi i za ljude, kada su oslobadjali konc logore vojnici su cesto davali izgladnelima hranu, pa su logorasi umirali od prejedanja, isto je bilo i sa nasim vojnicima koji su presli Albaniju.

Moo

pre 6 godina

Cemu takvi komentari. Pol je jedan od najpoznatijih biologa sveta. Snima za Nacionalnu Geografiju. Nije on clan Orke pa da unaokolo spasava vec je nemi posmatrac zivota kakav jeste. Surov i strasan. A svi istrazivaci danas rade po recima indijskog poglavice Sijetla, koje se citiraju u gotovo svakoj istrazivackoj organizaciji "take nothing but memories, leave nothing but footprints".

Trovach

pre 6 godina

@cobo...Nece biti, jer se sada nalazimo na kraju interglacijala i treba da nastupi novo zahladjenje, ali je moguce da, zbog ljudskog uticaja, do toga nece doci.

Glas razuma

pre 6 godina

Novinar se ubio. Novinarov posao nije bio da nahrani to dete, jer novinar nije znao kako se osobe u tom stanju mogu hraniti, a ne mogu čokoladicom iz džepa. Šta pričate vi. Baš je mogao da otera lešinara, pa lešinari su najkrupnije ptice. Pustite ljude da beleže to što beleže i osvešćuju, ako ima ikakvog efekta, one koji bi trebalo da brinu o tome da do toga ne dolazi.

U oba slučaja pojedinac nije mogao bez sistemske podrške, volje i želje da uradi bilo šta. Nekad može. Da pruži dom i ljubav detetu iz doma za nezbrinutu decu ili ponese neku macu ili kucu sa ulice. Nekada ne može. U ovim slučajevima nije mogao.

Saša

pre 6 godina

Novinar što je slikao dete i lešinara je dobio pulicerovu nagradu, a uslov za nagradu je da se ne meša u ono što je slikao. Par meseci kasnije je izvršio samoubistvo.

Zapadna "civilizacija" je zlo koje uništava planetu i sve na njoj...

Papageno

pre 6 godina

Teško je i mučno gledati kako se gasi jedan život, ali to je zakon prirode. Šta mislite kako završavaju lavovi, tigrovi, medvedi ili drugi veliki predatori u divljini? Ništa drugačije, ni bolje.

Umiru od gladi i iznemoglosti, jer ostare toliko da više nisu u stanju da ulove svoju hranu. Neretko se i teško razbole, isto kao i stari ljudi. Tada jednostavno legnu i polako i bolno umiru od gladi i žeđi. Može se reći da imaju sreće ako ih pre toga brzo dokrajče neki manji predatori. Ružno je i tužno, ali tako je u prirodi, koja je veoma surova prema svima koji su ispali iz trke. Isto kao ljudi.

Ali ne treba ići daleko, slične stvari se mogu vdeti i po našim gradovima. Imate ostarele ničije pse i mačke, čija smrt nije ništa lepša. A imate i stare ljude koji nisu ničiji i nikome ne trebaju, sa sličnom sudbinom i krajem...

SAlle

pre 6 godina

Ja baš i nisam toliko hrabar kao neki ovde pa da hranim divljeg izgladnelog belog medveda. A i čovek je sam rekao "nije baš da se šetamo sa 2kg mesa u džepovima i puškom za uspavljivanje". Potresno ali to je zakon prirode.Tako je bilo i pre dominacije čoveka, the weak are meat, and the strong do eat

Zlatoje

pre 6 godina

Evolucija. Na Zemlji postoje ovakve scene sa ljudima koji nisu bela rasa. Sve se okreće, i bela rasa će jednog dana na isti načun da plati svoja zlodela prema prirodi i planeti Zemlji.

Damir

pre 6 godina

Vidim dosta komentara tipa "zašto ga nije nahranio?" i osuđivanje zbog toga. Ljudi, to je medved a ne pas. Ne možeš da ga nahraniš sa onim što imaš u džepu, trebaju ti kilogrami mesa. Drugo, medvedi su jako opasni čak i u ovakvom stanju, jako opasno bi bilo prići mu. Lepo je objasnio, nemam 200kg mesa i pištolj za uspavljivanje, a i da mu dam ono što imam samo bi mu produžio muke. Svi smo mi krivi zbog ovoga. A ako nastavimo da uništavamo eko sistem i mi ćemo doći do ovde tačke kad tad.

cobo

pre 6 godina

poslednji samuraj @
Covek doveo do otapanja leda?!
Svakih dvadeset hiljada godina ponavlja se ciklus ledenih doba i sada se nalazimo pri kraju ledenog doba.To se desavalo i pre coveka!

coki

pre 6 godina

milos...ovo je jedan medved,problem je u tome sto ih umire od gladi stotine jer se njihovo staniste menja,to je polenta.Naravno,ti si verovatno "divan" covek pa ne utices na klimatske promene?ne vozis kola?ne koristis dezodoranse?Ne grejes se na drva,ugalj?

bw

pre 6 godina

Priroda je prelepa, blaga i darezljiva. A s druge strane ostra, surova i neumoljiva u sprovodjenju svojih zakona. Moze se reci da je ujedno i majka i maceha. I da su ga sad nahranili samo bi produzili njegove muke, medved je izgubio svu masu koja ga je odrzavala u zivotu i jedan obrok nista ne bi promenio. Jedino sto su mozda mogli da urade je da ga transportuju na neku drugu lokaciju gde mozda ima vise hrane, ali opet je pitanje dal bi on imao snage da lovi. Sve u svemu najbolje je ne mesati se i ostaviti da sve ide svojim tokom. Priroda se uvek za sve pobrine.

making

pre 6 godina

Ovaj covek kaže da je video stotine medveda. Pa zbog takvih kao sto je on medvedi i umiru. Koliko je meni poznato na Baffin ostrvo je morao da dođe brodom. Možda ti silni brodovi plaše foke i ostale životinje kojima se medvedi hrane. Moguće je takođe da se medved razboleo od raznih ljudskih virusa ili otrova. Muka mi je od svih takozvanih kvazi prirodnjaka. Ostavite životinje na miru!!!

Zoran

pre 6 godina

To je taj civikizovani zapad, gleda te kako umires, crkavas, srce ih boli ali ti nece pomoci(KoleCZ, 9. decembar 2017 09:53)
To je taj Istok koji bi da se u sve meša pa i tamo gde ne treba.

Sube

pre 6 godina

Jeste li vi citali tekst ili ne, sta ste zapeli sa tim hranjenjem i trulim zapadom? Sta mislite vi da jede medved Snickrs iz dzepa? Odakle snimateljkoskoj ekipi 100 kila mesa, foka, tsa god jede beli medved? I da imaju jednu sta je to resilo konkretno?

jelena

pre 6 godina

Komentatorima sa "civilizovanog Istoka": trebalo je da ga nahrani? Jel bi mu to spasilo život? A sutra? Možda je trebalo da ostane da se brine o njemu?

Vračarac

pre 6 godina

@KoleCZ, @Old boy Jeste realni vas dvojica? Ovaj još našao povod da napada Zapad... svašta s ljudima. Jeste pročitali tekst možda? Jel razumete da jedno hranjenje skoro da nije moguće, drugo ne rešava ništa, tj nije dugoročno rešenje? Stanište im je ugroženo i ovo će postati permanentni problem. Ako vam je toliko stalo da pomažete, puna Srbija napuštenih, gladnih pasa, pansiona bez sredstava... izvolite gospodo, sa reči na dela.

Toni

pre 6 godina

Ovako neuhranjenu životinju nema efekta hraniti, samo bi joj produžili agoniju. U ovom slučaju je potreban ozbiljan i dug medicindki tretman.

Cvele

pre 6 godina

Ovaj covek kaže da je video stotine medveda. Pa zbog takvih kao sto je on medvedi i umiru. Koliko je meni poznato na Baffin ostrvo je morao da dođe brodom. Možda ti silni brodovi plaše foke i ostale životinje kojima se medvedi hrane. Moguće je takođe da se medved razboleo od raznih ljudskih virusa ili otrova. Muka mi je od svih takozvanih kvazi prirodnjaka. Ostavite životinje na miru!!!
(making, 09. decembar 2017 10:06)
Belim medvedima je potreban led da bi preživeli, nije problem da li je neko uplašio foke. Beli medved je specijalizovan lovac koji ima primarno lovi foke na ledu iz zasede, na goloj obali i otvorenom moru može samo da ih gleda iz daljine...

urke

pre 6 godina

@komentari da su ljudi krivi za sve A kako smo ti i ja dragi citaoce krivi, mogu biti krive korporacije željne moci i kapitala, ovo nametanje krivice gde ja trebam da se osecam lose kao pojedinac su potpuno suludo, sem toga blago rečeno je upitan doprinos coveka dešavanjima na planeti, da li su tečnosti koje kopamo uopšte fosilna goriva i uticemo li na klimu, naravno da je težak život u prenaseljenim zajednicama ali to su samo tacke, tacke koje ne pružaju normalne uslove za zdrav život.

Labelo

pre 6 godina

Polarni medved je ugrozena vrsta. Zasto ga nisu spasili i odveli u rezervat, ne bi bilo sigurno lose delo u ovoj situaciji. S druge strane mogu da snimaju i da postavljaju snimke, tuzno.

Smuleco

pre 6 godina

A zašto mu ne pomoći??
Zašto? Kada smo već u prilici, da pomognemo jadnoj životinji, zašto to da ne učinimo? Voajerizam nad umirućim? Beleženje, "tupo" evidentiranje smrti, kamerom? Ok, prirodna selekcija, jači opstaju, ali ovaj medved nije uginuo zato što je "priroda" to "htela", nego zbog nas, zbog našeg pogubnog uticaja na klimu!! I da je ovaj medved jedini, koga smo ubili, svakodnevno ubijamo, stotine hiljada bića. Zlo zvano, Homo Sapiens:((

Polaroid idiot

pre 6 godina

Cesto gledam smesne video klipove na jutjubu. Jos cesce ljudi kace video snimke na kojima se neko polomi, povredi, zagine. Prvi komentar snimatelja je: "I got it on camera!" (Uhvatio sam kamerom). Nesrecnik je snimio. To posle objavi. On u trenutku ne oseca patnju drugog coveka vec ushicenje jer je patnju snimio. Kakve veze ima moj komentar sa ovom vescu? Nikakve. Nisam snimio nista potresno, pa nema svrhe da dalje komentarisem.

????

pre 6 godina

To je taj civikizovani zapad, gleda te kako umires, crkavas, srce ih boli ali ti nece pomoci
(KoleCZ, 09. decembar 2017 09:53)
A kako bi mu ti pomogao i šta si inače uradio za bele medvede?

filip

pre 6 godina

sramota, kriti se iza ovog propisa o zabrani hranjenja divljih životinja, zna se zašto postoji taj zakon, da ne bi ljudi neprekidno bacali hranu i tako navikli medvede da silaze u grad medju ljude, ali u ovom slučaju čisto da spasiš život, da mu daš dovoljno snage da predje preko sledećeg brda, možda bi tamo bila koja foka ili srna.

Halle-ON

pre 6 godina

Nahraniti jednog medveda na samrti je isto sto izleciti jedno dete SMS porukama. Ne menja nista, i dalje stotine medveda kao i dece ce umirati svakog dana.

Nahraniti medveda je isto kao i nabaviti jednu tabletu, i jedno i drugo ne sprecava krajni ishod.

Kada ljudi shvate da slanje jedne poruke moze samo da pomogne posiljaocu da umiri svoju savest, a sustinski ne menja nista, i kada shvate da je neophodno promeniti sistem, mozda i bude nekog napretka...

Trovach

pre 6 godina

Tuzno je, ali mozda je medved jednostavno bio star i nesposoban da nesto ulovi. To ne znaci da zbog globalnog zagrevanja beli medvedi nisu ugrozeni.

milos

pre 6 godina

Vazno da ste snimili sa kamerama. A da "zabranjeno" je hraniti divlje životinje. Pa da onda nista niste krivi, bolje posmatrajte kako polako umire.

Divni ljudi.

zakonodavac

pre 6 godina

Pa sto mu nije daonesto da jede covece.Glupost je govoriti da covek ne treba da se mesa u prirodu.Mozemo da ih ubijamo,ali ne mozemo sa im pomognemo.

duca

pre 6 godina

Ne znam sta da se desava ne bih migao da sedim sa strane, gledam i slikam kako neko umire, pa makar to bio polarni medved, ovo nisu ljudi, ovo su monstrumi

milos

pre 6 godina

Vazno da ste snimili sa kamerama. A da "zabranjeno" je hraniti divlje životinje. Pa da onda nista niste krivi, bolje posmatrajte kako polako umire.

Divni ljudi.

zakonodavac

pre 6 godina

Pa sto mu nije daonesto da jede covece.Glupost je govoriti da covek ne treba da se mesa u prirodu.Mozemo da ih ubijamo,ali ne mozemo sa im pomognemo.

duca

pre 6 godina

Ne znam sta da se desava ne bih migao da sedim sa strane, gledam i slikam kako neko umire, pa makar to bio polarni medved, ovo nisu ljudi, ovo su monstrumi

Vračarac

pre 6 godina

@KoleCZ, @Old boy Jeste realni vas dvojica? Ovaj još našao povod da napada Zapad... svašta s ljudima. Jeste pročitali tekst možda? Jel razumete da jedno hranjenje skoro da nije moguće, drugo ne rešava ništa, tj nije dugoročno rešenje? Stanište im je ugroženo i ovo će postati permanentni problem. Ako vam je toliko stalo da pomažete, puna Srbija napuštenih, gladnih pasa, pansiona bez sredstava... izvolite gospodo, sa reči na dela.

Phoenix

pre 6 godina

Davno sam gledao jedan dokumentarac koji prati takodje potragu belog medveda za hranom. Na pocetku ide ledom, pa led postaje redji, preskace sa jednog na drugi, pliva izmedju ledenih santi i sl. Poslednji kadar, medved pliva, kamera se odaljuje sve vise i onda shvatate da ispred njega nigde nema leda. Pliva u smrt.
Na mene je to imalo ogroman uticaj i mislim da nikada tu scenu necu zaboraviti.
Nahraniti jednog izgladnelog medveda nece promeniti nista. On ce umreti sutra zato sto takodje nece imati sta da jede. Promeniti svest ljudi. Samo to moze biti spas za zivotinje.

stop

pre 6 godina

@ Za ove koji osudjuju novinara koji je uslikao lesinara i dete
Lesinara je oterao, a dete je prezivelo.
Ne osudjujte ljude, niti znate celu pricu, niti znate da kako biste vi sutra postupili u teskoj situaciji.
Umesto toga, pokusajte za pocetak barem da oraspolozite tuznog bracnog partnera ili kolegu na poslu, nasmesite se umornoj gospodji na kasi u prodavnici i kupite nesto od bakice koja se smrzava na pijaci. Nesrecni ljudi/zivotinje su svuda oko nas.

coki

pre 6 godina

milos...ovo je jedan medved,problem je u tome sto ih umire od gladi stotine jer se njihovo staniste menja,to je polenta.Naravno,ti si verovatno "divan" covek pa ne utices na klimatske promene?ne vozis kola?ne koristis dezodoranse?Ne grejes se na drva,ugalj?

Damir

pre 6 godina

Vidim dosta komentara tipa "zašto ga nije nahranio?" i osuđivanje zbog toga. Ljudi, to je medved a ne pas. Ne možeš da ga nahraniš sa onim što imaš u džepu, trebaju ti kilogrami mesa. Drugo, medvedi su jako opasni čak i u ovakvom stanju, jako opasno bi bilo prići mu. Lepo je objasnio, nemam 200kg mesa i pištolj za uspavljivanje, a i da mu dam ono što imam samo bi mu produžio muke. Svi smo mi krivi zbog ovoga. A ako nastavimo da uništavamo eko sistem i mi ćemo doći do ovde tačke kad tad.

????

pre 6 godina

To je taj civikizovani zapad, gleda te kako umires, crkavas, srce ih boli ali ti nece pomoci
(KoleCZ, 09. decembar 2017 09:53)
A kako bi mu ti pomogao i šta si inače uradio za bele medvede?

absolutezero

pre 6 godina

Kada idem na Frušku Goru, nosim barem semenke za ptičice, kada bih išao među medvede nosio bih meso.
(Samo konstatujem, 09. decembar 2017 11:35)

Sreca tvoja pa na Fruskoj gori nema medveda. Sta mislis, da bi ti jeo iz ruke?

AMINNNNNNN

pre 6 godina

medved jede foku zbog gladi, da bi preziveo, foka iz istog razloga jede ribu. Tako i kopnene zivotinje love iz istog razloga, da ne nabrajam pojedinacno. Sve to zbog prezivljavanja. A covek, ubija i unistava zbog trofeja i zabave i tako dalje. I sta nam sve to govori... gori smo od zivotinja. I onda kao nesto placemo i osecajni smo kad vidimo kako se zivotinje muce i nestaju zbog nas.... zbog naseg bahatog ponasanja zarad luksuza i ne znam ni ja cega. Jednom recju stoka. I to se nazalost ne moze ispraviti. Jer 90 % ljudi boli uvo....bitni su telefoni i auta i luksuz.

Aleksandar

pre 6 godina

Neko kaze da se odeca odgovornim,i da se stidi..ozvini ja se ne stidim niti se osecam pdgovornim,nek se stide kanadjani zasto od toliko jake ekonomije i dobro i stabilog zivota, zivotinje po zabacenim ostrvima zbog promena klime izumiru..imaju love za ratove U Libiji,Siriji,bliskom istoku..nemaji za pomoc zivotinjam na njihovoj teritoriji! Ja se stidim zbog druge stvari,zbog nasih nesavesnih gradjana koji napustaju stenada na ulicama Beograda,ili lose veterinaske sluzbe u ostatku srbine gde seljaci nemaju uvek adekvatan pristup veterinarima(nemaju ni pristup zdravstvu,a kamo li vet.) I brdo sramnih postupaka nasih gradjana prema zivotinjama,e za to se stidim,a kanadjane kogu samo da kritikujem zbog ovoga!! Ako sam dobro procitao da je u Kanadi!?..jel tesko da ga uspavaju,prenesu ugoje i puste tamon gde ima uslova!!

Trovach

pre 6 godina

Ovi sto bi nahranili medveda jednostavno mase poentu. Beli medved je izuzetno sposoban predator, ali u odredjenim uslovima. Ti uslovi se sada drasticno menjaju (ljudskom krivicom, ili ne) i hranjenje belih medveda dok milioni gladuju izaziva opravdani revolt mnogih. Ako utvrdimo da smo bez sumnje mi odgovorni za klimatske promene, ima smisla da mnoge vrste vestacki odrzavamo u zivotu dok ne popravimo ono sto smo zabrljali (da ne koristim mnogo podesniju rec). Ako je ovo nesumnjivo prirodan proces, onda mi nismo odgovorni, a te vrste jednostavno nisu imale srece, pa im preostaje da se prilagode, ili izumru. Zvuci surovo, ali tako je to u prirodi.

Che

pre 6 godina

Dete lezi u nekakvom neprirodnom položaju za telo...Noge su u čučnju, telo oslonjeno na podlaktice izmedju kojih se nalazi dečakova glava koja samo što čelom nije dotakla suvu Afričku prašinu. U pozadini je lešinar. Čeka. Da dete umre. A on da se nahrani. Dete umire od gladi. Lašinar čeka svoj obrok. Sve ovo je snimio čovek, novinar koji je otišaou Afriku, "na lice mesta" da izveštava humanu Zapadnu civilizaciju o smrti koja je prouzrokovana gladju i nemaštinom...Klik! Napravio je sliku, lešinara nije oterao od deteta, dete nije nahranio, dete nije, čak, ni poveo do prve bolnice kako bi mu bila pružena pomoć...Samo, tupo KLIK u tišini Afričke pustinje, u sred Luciferovog samrtnog pira...Novinar je za ovu sliku dobio sve moguće nagrade... 
Hoću da kažem sledeće:nije medjedu bilo pomoći, jer ljudi ne pomažu ni ljudima. Ne žalite ljudi medveda. U mnogo većem smo problemu...
(Sto mu gromova, 09. decembar 2017 11:22)


Fotograf je Kevin Karter.Slika je iz Sudana.Medjutim kad znas za sliku onda si mogao malo i da se potrudis pa da procitas da je nakon fotografisanja oterao lesinara.Inace upravo zbog njegovog rada kao i rada Sebastiaoa Salgada podignuta je svest o gladi u Africi i pokrenute su kampanje.

Ovi fotografi su ziveli u kampovima zajedno sa lekarima bez granica i samim stanovnistvom afrike, negde i po godinu dve..uslikali su i mnogo mucnije momente od te slike gore, ali su zato i svojim slikama pomogli da se neko smiluje da organizuje humanitarne akcije i donira novac.

Nije sve samo dodji tamo, klikni par puta i hajmo nazad u topli porodicni dom.Kevin Karter mozda jeste dobio pulicera,ali je zato i sebi prekratio zivot jer nije vise mogao da izdrzi posle svega sto je video i doziveo.

Ovakve scene poput umiruceg medveda smo gledali i u Opstancima i BBC emisijama zive legende Dejvida Atemboroua.

Smuleco

pre 6 godina

A zašto mu ne pomoći??
Zašto? Kada smo već u prilici, da pomognemo jadnoj životinji, zašto to da ne učinimo? Voajerizam nad umirućim? Beleženje, "tupo" evidentiranje smrti, kamerom? Ok, prirodna selekcija, jači opstaju, ali ovaj medved nije uginuo zato što je "priroda" to "htela", nego zbog nas, zbog našeg pogubnog uticaja na klimu!! I da je ovaj medved jedini, koga smo ubili, svakodnevno ubijamo, stotine hiljada bića. Zlo zvano, Homo Sapiens:((

Labelo

pre 6 godina

Polarni medved je ugrozena vrsta. Zasto ga nisu spasili i odveli u rezervat, ne bi bilo sigurno lose delo u ovoj situaciji. S druge strane mogu da snimaju i da postavljaju snimke, tuzno.

Runzo Objektivni

pre 6 godina

Oooo glupavih komentara! Pa čime da ga nahrane, rol-viršlom? Kroasanom? Taj medved za jedan obrok pojede koliko cela ta ekipa za nedelju dana... ništa ne bi rešio taj "zalogajčić". I kakve to veze ima sa "trulim Zapadom"? Gladnih životinja, gladnih ljudi, ima svuda. A možda, samo MOŽDA, neko ko može nešto da uradi vidi ovaj video i gane ga. Ako se to desi, smrt ove životinje nije bila uzaludna - i TO je poruka ovog videa.

Zola

pre 6 godina

Neće ni to dugo trajati. I ljudi će uskoro izumeti, nažalost do tog momenta mnoge će vrste nestati, ali život nekako uvek sebi da nađe put. Paradoksalno je da znamo šta se nalazi svetlosnim godinama od nas, a da još uvek proizvodimo većinu energije od ostataka davno izumrlih organizama. Možda ćemo i mi nekom u budućnosti biti nafta.

Cvele

pre 6 godina

Ovaj covek kaže da je video stotine medveda. Pa zbog takvih kao sto je on medvedi i umiru. Koliko je meni poznato na Baffin ostrvo je morao da dođe brodom. Možda ti silni brodovi plaše foke i ostale životinje kojima se medvedi hrane. Moguće je takođe da se medved razboleo od raznih ljudskih virusa ili otrova. Muka mi je od svih takozvanih kvazi prirodnjaka. Ostavite životinje na miru!!!
(making, 09. decembar 2017 10:06)
Belim medvedima je potreban led da bi preživeli, nije problem da li je neko uplašio foke. Beli medved je specijalizovan lovac koji ima primarno lovi foke na ledu iz zasede, na goloj obali i otvorenom moru može samo da ih gleda iz daljine...

Halle-ON

pre 6 godina

Nahraniti jednog medveda na samrti je isto sto izleciti jedno dete SMS porukama. Ne menja nista, i dalje stotine medveda kao i dece ce umirati svakog dana.

Nahraniti medveda je isto kao i nabaviti jednu tabletu, i jedno i drugo ne sprecava krajni ishod.

Kada ljudi shvate da slanje jedne poruke moze samo da pomogne posiljaocu da umiri svoju savest, a sustinski ne menja nista, i kada shvate da je neophodno promeniti sistem, mozda i bude nekog napretka...

Saša

pre 6 godina

Bar da je meda skončao u nekom snegu, ili na ledu, gde mu je priroda odredila stanište a ne ovako, na ledini pored čovekove kante za smeće i pred kamerama. Tužno!

Papageno

pre 6 godina

Teško je i mučno gledati kako se gasi jedan život, ali to je zakon prirode. Šta mislite kako završavaju lavovi, tigrovi, medvedi ili drugi veliki predatori u divljini? Ništa drugačije, ni bolje.

Umiru od gladi i iznemoglosti, jer ostare toliko da više nisu u stanju da ulove svoju hranu. Neretko se i teško razbole, isto kao i stari ljudi. Tada jednostavno legnu i polako i bolno umiru od gladi i žeđi. Može se reći da imaju sreće ako ih pre toga brzo dokrajče neki manji predatori. Ružno je i tužno, ali tako je u prirodi, koja je veoma surova prema svima koji su ispali iz trke. Isto kao ljudi.

Ali ne treba ići daleko, slične stvari se mogu vdeti i po našim gradovima. Imate ostarele ničije pse i mačke, čija smrt nije ništa lepša. A imate i stare ljude koji nisu ničiji i nikome ne trebaju, sa sličnom sudbinom i krajem...

Zoran

pre 6 godina

To je taj civikizovani zapad, gleda te kako umires, crkavas, srce ih boli ali ti nece pomoci(KoleCZ, 9. decembar 2017 09:53)
To je taj Istok koji bi da se u sve meša pa i tamo gde ne treba.

Sube

pre 6 godina

Jeste li vi citali tekst ili ne, sta ste zapeli sa tim hranjenjem i trulim zapadom? Sta mislite vi da jede medved Snickrs iz dzepa? Odakle snimateljkoskoj ekipi 100 kila mesa, foka, tsa god jede beli medved? I da imaju jednu sta je to resilo konkretno?

Mlata zamlata

pre 6 godina

Kakvi ljudi u komentarima nije ni cudo sto nam je ovako. Pa da ga je nahranio samo bi mu odlozio smrt za 2 dana. Knjige braco, a ne zvona i praporci, onda biste znali vise i manje lupali.

Moca

pre 6 godina

Ovo je užasan prizor, najblaže rečeno. Oni koji bi ipak prišli medvedu da ga nahrane, da imaju u vidu da je u pitanju najveći kopneni mesojed (proverite na guglu) i veoma opasan, čak i ovako oslabljen. Niko ne može da pretpostavi reakciju izgladnele divlje životinje, naročito one koja je na vrhu lanca ishrane u svom ekosistemu.

Nikola

pre 6 godina

Upućeno onima koji kažu da mu ta jedna pomoć ne bi ništa značila.
Obolele od neizlečivih i smrtonosnih bolesti kao što je kancer npr. lečimo iako znamo da im je kraj izvestan. Zašto to radimo? Zbog humanosti? Zbog toga što se radi o ljudima a ne životinjama?
Pomoći nekom da preživi još jedan dan koji možda bude onaj u kome se desi da budu spaseni, to je moje viđenje pomoći. Dati medvedu da jede taj jedan obrok možda znači da smo mu produžili život za samo jedan dan, dan kada uspe da se sam izbori i nastavi dalje da živi. A možda i ne, to ne znamo.
Ono na šta želim da se osvrnem jeste da ako smo već svesni otopljavanja i svega onoga što to donosi, kako svi ti naučnici koji znaju šta će se desiti, kako sve te Ujedinjene nacije i ostala udruženja nisu već odavno napravile strategiju kako pomoći životinjama koje će biti ugrožene? Kako već odavno nemamo strategiju "šta kada se desi"? Kako je moguće da više od 30 godina kako se sve ovo dešava sve te velike institucije koje služe takvim pitanjima nemaju nikakav plan?
Ne bih da dajem moguće odgovore jer ih nemam. Imam samo pretpostavke zašto nam nedostaju najvažnije strategije, a ne bih da se vodim njima.
U svetu bez planova koji su tako bitni za čovečanstvo, mislim da nema baš lepih vesti kad je budućnost u pitanju.

korvin

pre 6 godina

Koliko glupavih komentara, zašto ga nisu nahranili. A da su otišli i ubili par foka da ga nahrane, ti isti dušebrižnici bi urlali zašto su ubili foke.

AMINNNNNNN

pre 6 godina

Vratice nama priroda sve sto smo zasluzili jednog dana. I treba da nam vrati. Sve smo zasluzili i to sa debelom kamatom. Ljudi su najveca stoka....

Lesa

pre 6 godina

Jel razmislja neko da taj isti medved mora da ubije da bi jeo? Ovo je(ste) tuzan prizor ali ovi sto pricaju da bi ga nahranili, i sta s tim? Nahranili i ostavili tu opet gde bi mu se isto desilo kroz pet, deset ili mesec dana? Bas ste humani. Ako bi vec zeleli da mu pomognete, jedina prava stvar nije bila da ga u tom trenutku samo nahranite, nego da mu se pored toga nadje novo staniste gde bi mogao da se izbori za opstanak. Onda sledi pitanje, da li su ovi ljudi imali mogucnosti da to urade, cak i da su imali tu zelju i ideju? Lako je osudjivati i reci ja bih mu dao da jede, super, i time mu produzio agoniju, kako je to humano. Mozda bih i ja u tom trenutku isto to pozeleo, mozda i uradio ali to bi bila greska, osim ako odma zatim ne bih mogao da mu obezbedim drugo staniste. I da ga pritom nahranim jos mnogo puta dok ne dobije snagu ponovo da sam lovi. Tek bi tada sve imalo smisla i bila prava pomoc.

Toni

pre 6 godina

Ovako neuhranjenu životinju nema efekta hraniti, samo bi joj produžili agoniju. U ovom slučaju je potreban ozbiljan i dug medicindki tretman.

Nobious

pre 6 godina

Svi smo krivi zbog ovoga... ne brinite....i ja. Samo pognemo glavu i živimo svoj život ignorisući stvarnost iza podignutih pet krugova zaštite.
Samo čekamo da neko viši od nas već jednom promeni stvari.
Mi bi trebalo da smo najpametnija životinja na Zemlji!

Shame on us!!!!

urosh.bg

pre 6 godina

@Sto mu gromova

On je bar otisao u Afriku i slikao i preneo informaciju. Koliko si ti (i mi sa tobom) lesinara oterao od africke dece i koliko gladnih medveda nahranio? Stvarno smo postali neverovatni, iz fotelje uz kaficu se drugima spocitava sto ne resavaju probleme celog sveta.

jelena

pre 6 godina

Komentatorima sa "civilizovanog Istoka": trebalo je da ga nahrani? Jel bi mu to spasilo život? A sutra? Možda je trebalo da ostane da se brine o njemu?

bobo

pre 6 godina

Koliko licemerja na jednom mestu. Gde ste bili da podrzite zastitu zivotne sredine u vestima o ruskim istrazivanjima nafte na Severnom polu? Tamo sam iscitala samo hvalospeve, niko se nije setio da pomene koliko ce to nepovratno devastirati taj osetljivi eko sistem. Nikoga nije briga.

SAlle

pre 6 godina

Ja baš i nisam toliko hrabar kao neki ovde pa da hranim divljeg izgladnelog belog medveda. A i čovek je sam rekao "nije baš da se šetamo sa 2kg mesa u džepovima i puškom za uspavljivanje". Potresno ali to je zakon prirode.Tako je bilo i pre dominacije čoveka, the weak are meat, and the strong do eat

Sto mu gromova

pre 6 godina

Dete lezi u nekakvom neprirodnom položaju za telo...Noge su u čučnju, telo oslonjeno na podlaktice izmedju kojih se nalazi dečakova glava koja samo što čelom nije dotakla suvu Afričku prašinu. U pozadini je lešinar. Čeka. Da dete umre. A on da se nahrani. Dete umire od gladi. Lašinar čeka svoj obrok. Sve ovo je snimio čovek, novinar koji je otišaou Afriku, "na lice mesta" da izveštava humanu Zapadnu civilizaciju o smrti koja je prouzrokovana gladju i nemaštinom...Klik! Napravio je sliku, lešinara nije oterao od deteta, dete nije nahranio, dete nije, čak, ni poveo do prve bolnice kako bi mu bila pružena pomoć...Samo, tupo KLIK u tišini Afričke pustinje, u sred Luciferovog samrtnog pira...Novinar je za ovu sliku dobio sve moguće nagrade...
Hoću da kažem sledeće:nije medjedu bilo pomoći, jer ljudi ne pomažu ni ljudima. Ne žalite ljudi medveda. U mnogo većem smo problemu...

Moo

pre 6 godina

Cemu takvi komentari. Pol je jedan od najpoznatijih biologa sveta. Snima za Nacionalnu Geografiju. Nije on clan Orke pa da unaokolo spasava vec je nemi posmatrac zivota kakav jeste. Surov i strasan. A svi istrazivaci danas rade po recima indijskog poglavice Sijetla, koje se citiraju u gotovo svakoj istrazivackoj organizaciji "take nothing but memories, leave nothing but footprints".

making

pre 6 godina

Ovaj covek kaže da je video stotine medveda. Pa zbog takvih kao sto je on medvedi i umiru. Koliko je meni poznato na Baffin ostrvo je morao da dođe brodom. Možda ti silni brodovi plaše foke i ostale životinje kojima se medvedi hrane. Moguće je takođe da se medved razboleo od raznih ljudskih virusa ili otrova. Muka mi je od svih takozvanih kvazi prirodnjaka. Ostavite životinje na miru!!!

risus sardonicus

pre 6 godina

lzgladnele zivotinje koje nisu dugo unosile hranu je izuzetno opasno hraniti jer mogu lako da umru od prejedanja, i jako male kolicine hrane mogu da dovedu do toga. Isto vazi i za ljude, kada su oslobadjali konc logore vojnici su cesto davali izgladnelima hranu, pa su logorasi umirali od prejedanja, isto je bilo i sa nasim vojnicima koji su presli Albaniju.

filip

pre 6 godina

sramota, kriti se iza ovog propisa o zabrani hranjenja divljih životinja, zna se zašto postoji taj zakon, da ne bi ljudi neprekidno bacali hranu i tako navikli medvede da silaze u grad medju ljude, ali u ovom slučaju čisto da spasiš život, da mu daš dovoljno snage da predje preko sledećeg brda, možda bi tamo bila koja foka ili srna.

Robo

pre 6 godina

@KoleCZ
Nedavno je ovde bio članak o ženi od stotinu godina i njenom sinu od sedamdeset godina, kod Kuršumlije, žive u bedi. Sin ivalid, izgubio ruku, ali pošto imaju zemlju, pomoći niotkuda. Sumnjam da si tamo ostavio komentar ili se bar raspitao kako možeš pomoći. Toliko o tvom istoku.

brblja

pre 6 godina

mogli su da mu bace hranu sa odredjene i sigurne distance,verovatno bi preziveo,pustili su jadnu zivotinju da se muci umesto da su pomogli,kuda ide ovaj svet?sta je bitnije od jednog zivota?snimak?zakon?

sremčica511512

pre 6 godina

mene bi bilo sramota da snimim ovo a tek bi me bilo sramota da kazem da mi je bilo tesko dok je umirao od gladi...verujem da nije postojao nacin da se zivotinji doturi bilo kakva hrana, jer ipak jako je komplikovano proci nekim vozilom i baciti koji kg mesa...

istoricar

pre 6 godina

Najgore je sto on (medved) nije kriv za to sto mu se desava. Niti je mogao bilo sta da uradi da bi se to promenilo, jer nije ni svestan sta se desava.

Trovach

pre 6 godina

Tuzno je, ali mozda je medved jednostavno bio star i nesposoban da nesto ulovi. To ne znaci da zbog globalnog zagrevanja beli medvedi nisu ugrozeni.

jejo

pre 6 godina

Procitao sam samo naslov, snimak nemam snage da gledam, ali me zanima jos jenda stvar:

Koliko se dusebriznika javilo da kaze koliko dece umire od gladi dnevno?

To je naravno strasno, ali mi je cudno zasto se u tolikoj meri na tekstovima o zivotinjama/ljubimcima vecito javljaju dezurni dusebrzinici koji odmah porede to sa decom? Ovo je rubrika koja se time ne bavi, stoga nije relevantno trpati decu u temu koja rubrikom nije predivdjena...

ikarbus je simbol oporavka srpske industrije

pre 6 godina

Da znate zašto je zabranjeno redovno emitovanje dokumentaraca o umiranju dece od gladi, klanju životinja i informisanje o tome koliko su i kako živele pre ubijanja? Zato što bi mnogima proradila savest prilikom kupovine hrane ili iPhone i slično. A gospodari biznisa to ne smeju da dozvole. Zato smo svi toga svesni ali nikom nije dozvoljeno da sprovodi tv kampanju u vidu dokumentaraca.

bw

pre 6 godina

Priroda je prelepa, blaga i darezljiva. A s druge strane ostra, surova i neumoljiva u sprovodjenju svojih zakona. Moze se reci da je ujedno i majka i maceha. I da su ga sad nahranili samo bi produzili njegove muke, medved je izgubio svu masu koja ga je odrzavala u zivotu i jedan obrok nista ne bi promenio. Jedino sto su mozda mogli da urade je da ga transportuju na neku drugu lokaciju gde mozda ima vise hrane, ali opet je pitanje dal bi on imao snage da lovi. Sve u svemu najbolje je ne mesati se i ostaviti da sve ide svojim tokom. Priroda se uvek za sve pobrine.

UltraCzBg

pre 6 godina

Čist primer one čuvene ,,Ma, gledam svoja posla i baš me briga''. E, pa neću da gledam svoja posla, niti da poštujem ovakav zakon, jer on je propisan iz drugih razloga. A spasiti bilo čiji život je iznad svakog zakona i pravila. Siguran sam da ovo biće nije uginulo uzalud, nego da je delovalo na mnoge širom sveta da u ovim situacijama postupe drugačije. Ja svakako hoću.

Zlatoje

pre 6 godina

Evolucija. Na Zemlji postoje ovakve scene sa ljudima koji nisu bela rasa. Sve se okreće, i bela rasa će jednog dana na isti načun da plati svoja zlodela prema prirodi i planeti Zemlji.

Polaroid idiot

pre 6 godina

Cesto gledam smesne video klipove na jutjubu. Jos cesce ljudi kace video snimke na kojima se neko polomi, povredi, zagine. Prvi komentar snimatelja je: "I got it on camera!" (Uhvatio sam kamerom). Nesrecnik je snimio. To posle objavi. On u trenutku ne oseca patnju drugog coveka vec ushicenje jer je patnju snimio. Kakve veze ima moj komentar sa ovom vescu? Nikakve. Nisam snimio nista potresno, pa nema svrhe da dalje komentarisem.

Litrijan Flasic

pre 6 godina

To sto ste izjavili , gospodo draga, da ste svi kukali dok je Meco skapavao od gladi u mojim usima ima zvuci ovako: "G-g-gledajte nas dokumentarac, b-bas je srceparajuci i k-kul." Mislim nije kao da mi nije zao Medjeda, ali mi je mnogo bedno kad "ljubitelji prirode" rade takve gluposti. Razumem ja da su snimali sve to radi nauke, ali radi gledanosti, lajkova i klikova...

Ps. Da ne ulazim u celu dublju pricu koliko dece na svetu gine i umire od gladi, a da vas i vase everidz gledaoce za to bas briga dok cekaju redu za pomfrit u Meku.

Dokonjak

pre 6 godina

Da je nahranio medveda, produžio bi mu život dan-dva, ne bi suštinski rešili problem, samo bi agonija duže trajala.
A da ste pročitali tekst, videli bi i njegov komentar da nije baš da nose 200kg mesa sa sobom.

cobo

pre 6 godina

poslednji samuraj @
Covek doveo do otapanja leda?!
Svakih dvadeset hiljada godina ponavlja se ciklus ledenih doba i sada se nalazimo pri kraju ledenog doba.To se desavalo i pre coveka!

Saša

pre 6 godina

Novinar što je slikao dete i lešinara je dobio pulicerovu nagradu, a uslov za nagradu je da se ne meša u ono što je slikao. Par meseci kasnije je izvršio samoubistvo.

Zapadna "civilizacija" je zlo koje uništava planetu i sve na njoj...

ja

pre 6 godina

Ja bih nahranio medveda, ali ne bih pricao o tome, rekao bih da je uginuo od gladi. Zasto? Zato sto ova vest treba da bude strasna, da bi ljudi reagovali, da bi doslo do nekih promena.

Glas razuma

pre 6 godina

Novinar se ubio. Novinarov posao nije bio da nahrani to dete, jer novinar nije znao kako se osobe u tom stanju mogu hraniti, a ne mogu čokoladicom iz džepa. Šta pričate vi. Baš je mogao da otera lešinara, pa lešinari su najkrupnije ptice. Pustite ljude da beleže to što beleže i osvešćuju, ako ima ikakvog efekta, one koji bi trebalo da brinu o tome da do toga ne dolazi.

U oba slučaja pojedinac nije mogao bez sistemske podrške, volje i želje da uradi bilo šta. Nekad može. Da pruži dom i ljubav detetu iz doma za nezbrinutu decu ili ponese neku macu ili kucu sa ulice. Nekada ne može. U ovim slučajevima nije mogao.

urke

pre 6 godina

@komentari da su ljudi krivi za sve A kako smo ti i ja dragi citaoce krivi, mogu biti krive korporacije željne moci i kapitala, ovo nametanje krivice gde ja trebam da se osecam lose kao pojedinac su potpuno suludo, sem toga blago rečeno je upitan doprinos coveka dešavanjima na planeti, da li su tečnosti koje kopamo uopšte fosilna goriva i uticemo li na klimu, naravno da je težak život u prenaseljenim zajednicama ali to su samo tacke, tacke koje ne pružaju normalne uslove za zdrav život.

Nikad kao Bane. . .

pre 6 godina

Mozda su mogli da kontaktiraju nadlezne da spasu ovog jednog, ali je pitanje da li bi to uspelo, procedura, vreme, itd. Vece putanje je zasto se to sistemski ne resi. Ako tu vise ne mogu da prezive, uspavati ih i transportovati negde gde mogu. Ako ovaj prilog pomogne da se napravi neka takva akcija, onda su spasili mnogo medveda. Isto vazi i za slike izgladnele dece u Africi. I taj sto je slikao dete verovatno je ostavio i neku hranu, ali je slika mnogo vise pomogla od jednog obroka. Ako je dobio nagradu, pa i treba ljudi da se motivisu da rade to. Bolje imati 100 ljudi koji su placeni za humane poslove nego jednog volontera entuzijastu.

Mika

pre 6 godina

Каква људска глупост. Па што му нису бацили нешто резерви хране које су имали а имали су сигурно много са њима. Још се праве и да им је било тужно и жалосно.

Trovach

pre 6 godina

@cobo...Nece biti, jer se sada nalazimo na kraju interglacijala i treba da nastupi novo zahladjenje, ali je moguce da, zbog ljudskog uticaja, do toga nece doci.

Sandra

pre 6 godina

... ali zasto je hranjenje STROGO ZABRANJENO- to znaci da su pusteni da nestanu, pa svugde postoje rezervati i briga da se odrze ugrozene vrste zivotinja i biljaka.

Milan

pre 6 godina

Svi zale medveda, a ja se radujem jer su mnoga mladuncad foke prezivela. Da li je iko od vas gledao scene kada beli medved uhvati foku? Samo ukratko -ima mnogo krvi po snegu!

srpski seljak

pre 6 godina

Hehe, al' je ovaj biolog meka srca. Sta bi tek bilo da prodje kroz Podgorinu u vreme svinjokolja? Verovatno bi ostatak zivota proveo u sanatorijumu. ;)

susam

pre 6 godina

Pa i čovek lovi i gaji da bi jeo i koristio kožu i vunu (posebno u prošlosti kada sintetički materijali nisu bili toliko dostupni), ne samo radi trofeja.
Naravno, akcenat je na umerenosti (nepreterivanju) i savesnom postupanju prema životinjama.

Iz price

pre 6 godina

Isti, kancerogini komentari, kao i na vecini ovakvih objava. Ljudi imaju svoj posao, ako je fotograf, to je njegov posao, kraj price. Nije volonter i pripadnik organizacije za zastitu zivotinja. On je fotograf i uradio je svoj posao. Preneo je pricu i to je sve. Mislite da fotografska ekipa nosi nekoliko stotina kilograma mesa za ovakve slucajeve? Ne nose. Atrofija misica ne moze da se resi za nekoliko sati ili manje, koliko ekipa provede na odredjenom mestu na terenu. Pored toga, sve danasnje ekipe uglavnom rade sa vrlo ogranicenim budzetom i isplaniranom pratnjom. Neretko se desi da ne mogu da nose svu zeljenu opremu. Trebalo bi uzeti u obzir i vremensko ogranicenje koje odredjena ekipa ima da obavi zadatak i vrati se nazad u redakciju, radi objave. Neverovatno koliko uskoumog razmisljanja u komentarima. Zbog ovakvih stvari se 1994. godine ubio fotograf Kevin Karter, kada je napadnut zbog toga sto nije pomogao izgladneloj devojcici sa slike, koja je nagradjena Pulicerovom nagradom. Niko tada nije uzeo u obzir da je imao striktna naredjenja kako da se odnosi prema izgladnelim osobama, koje neretko nose i zarazne bolesti. Jednostavno, pravila pise osoba koja je odgovorna za vasu bezbednost na terenu i protiv toga se ne moze. Ili vas salju kuci. Onda nema ni price, a bez price ide otkaz.

Nikola

pre 6 godina

Jako potresno . :(

Ali jos veca katastrofa za Covecanstvo jeste Sazaljevanje , snimatelja koji su to gledali ,a navodno nisu Pomogli ili se nisu potrudili da Pomognu I spasu Medveda .
Vec su nam Pokazali koliki su U stvari Neljudi . I po Zakonima o Medvedima . A i po samim postupcima isto pitanje bi se Postavili , sta ako je Covek u Pitanju . Da li bi mu taj snimatelj i Ekipa pritrcali u Pomoc .??? Hhhmm . Tesko . Po Zapadnjackom zakonu . Nesmete pomagati Zivim Bicima . Pustite ga da Izgladni pa Da Ga Sazaljevamo . Sram vas Bilo .
Zelim vam Istu sudbinu kao Sto je Medved Imao .

Kvante

pre 6 godina

Kapitalizam je doveo do unistenja bioloske raznovrstosti i to i dalje traje, kao, preduzima se nesto ali to je zamazivanje ociju javnosti da ne bi doslo do pobune.

NeverSayNeverAgain

pre 6 godina

@Trovach, slazem se sa delom tvog komentara. Dok sa druge strane nema potrebe da se traga za potvrdom presudnog uticaja od strane ljudi na klimatske promene - ljudi jesu u najvecoj meri odgovorni za to. A onaj ko je najvise odgovoran, potrebno je da snosi posledice i duzan je da pomogne drugima sa ciljem opstanka svake vrste, ukljucujuci i bele medvede. Sto ljudi svakako cine. Za revolt postoji razlog, s obzirom na cinjenicu koliko je gladnih ljudi na svetu, o drugim bicima da ne pisem. Sa ovakvim postupcima je cilj probuditi empatiju u ljudima i podstaci odgovornost, ali isto tako moze biti kontraproduktivno i produbiti apatiju. Nije svet crno-beo.

sremčica511512

pre 6 godina

mene bi bilo sramota da snimim ovo a tek bi me bilo sramota da kazem da mi je bilo tesko dok je umirao od gladi...verujem da nije postojao nacin da se zivotinji doturi bilo kakva hrana, jer ipak jako je komplikovano proci nekim vozilom i baciti koji kg mesa...

milos

pre 6 godina

Vazno da ste snimili sa kamerama. A da "zabranjeno" je hraniti divlje životinje. Pa da onda nista niste krivi, bolje posmatrajte kako polako umire.

Divni ljudi.

Trovach

pre 6 godina

Tuzno je, ali mozda je medved jednostavno bio star i nesposoban da nesto ulovi. To ne znaci da zbog globalnog zagrevanja beli medvedi nisu ugrozeni.

duca

pre 6 godina

Ne znam sta da se desava ne bih migao da sedim sa strane, gledam i slikam kako neko umire, pa makar to bio polarni medved, ovo nisu ljudi, ovo su monstrumi

making

pre 6 godina

Ovaj covek kaže da je video stotine medveda. Pa zbog takvih kao sto je on medvedi i umiru. Koliko je meni poznato na Baffin ostrvo je morao da dođe brodom. Možda ti silni brodovi plaše foke i ostale životinje kojima se medvedi hrane. Moguće je takođe da se medved razboleo od raznih ljudskih virusa ili otrova. Muka mi je od svih takozvanih kvazi prirodnjaka. Ostavite životinje na miru!!!

zakonodavac

pre 6 godina

Pa sto mu nije daonesto da jede covece.Glupost je govoriti da covek ne treba da se mesa u prirodu.Mozemo da ih ubijamo,ali ne mozemo sa im pomognemo.

Milan

pre 6 godina

Svi zale medveda, a ja se radujem jer su mnoga mladuncad foke prezivela. Da li je iko od vas gledao scene kada beli medved uhvati foku? Samo ukratko -ima mnogo krvi po snegu!

brblja

pre 6 godina

mogli su da mu bace hranu sa odredjene i sigurne distance,verovatno bi preziveo,pustili su jadnu zivotinju da se muci umesto da su pomogli,kuda ide ovaj svet?sta je bitnije od jednog zivota?snimak?zakon?

Smuleco

pre 6 godina

A zašto mu ne pomoći??
Zašto? Kada smo već u prilici, da pomognemo jadnoj životinji, zašto to da ne učinimo? Voajerizam nad umirućim? Beleženje, "tupo" evidentiranje smrti, kamerom? Ok, prirodna selekcija, jači opstaju, ali ovaj medved nije uginuo zato što je "priroda" to "htela", nego zbog nas, zbog našeg pogubnog uticaja na klimu!! I da je ovaj medved jedini, koga smo ubili, svakodnevno ubijamo, stotine hiljada bića. Zlo zvano, Homo Sapiens:((

Vračarac

pre 6 godina

@KoleCZ, @Old boy Jeste realni vas dvojica? Ovaj još našao povod da napada Zapad... svašta s ljudima. Jeste pročitali tekst možda? Jel razumete da jedno hranjenje skoro da nije moguće, drugo ne rešava ništa, tj nije dugoročno rešenje? Stanište im je ugroženo i ovo će postati permanentni problem. Ako vam je toliko stalo da pomažete, puna Srbija napuštenih, gladnih pasa, pansiona bez sredstava... izvolite gospodo, sa reči na dela.

Sto mu gromova

pre 6 godina

Dete lezi u nekakvom neprirodnom položaju za telo...Noge su u čučnju, telo oslonjeno na podlaktice izmedju kojih se nalazi dečakova glava koja samo što čelom nije dotakla suvu Afričku prašinu. U pozadini je lešinar. Čeka. Da dete umre. A on da se nahrani. Dete umire od gladi. Lašinar čeka svoj obrok. Sve ovo je snimio čovek, novinar koji je otišaou Afriku, "na lice mesta" da izveštava humanu Zapadnu civilizaciju o smrti koja je prouzrokovana gladju i nemaštinom...Klik! Napravio je sliku, lešinara nije oterao od deteta, dete nije nahranio, dete nije, čak, ni poveo do prve bolnice kako bi mu bila pružena pomoć...Samo, tupo KLIK u tišini Afričke pustinje, u sred Luciferovog samrtnog pira...Novinar je za ovu sliku dobio sve moguće nagrade...
Hoću da kažem sledeće:nije medjedu bilo pomoći, jer ljudi ne pomažu ni ljudima. Ne žalite ljudi medveda. U mnogo većem smo problemu...

Labelo

pre 6 godina

Polarni medved je ugrozena vrsta. Zasto ga nisu spasili i odveli u rezervat, ne bi bilo sigurno lose delo u ovoj situaciji. S druge strane mogu da snimaju i da postavljaju snimke, tuzno.

filip

pre 6 godina

sramota, kriti se iza ovog propisa o zabrani hranjenja divljih životinja, zna se zašto postoji taj zakon, da ne bi ljudi neprekidno bacali hranu i tako navikli medvede da silaze u grad medju ljude, ali u ovom slučaju čisto da spasiš život, da mu daš dovoljno snage da predje preko sledećeg brda, možda bi tamo bila koja foka ili srna.

Litrijan Flasic

pre 6 godina

To sto ste izjavili , gospodo draga, da ste svi kukali dok je Meco skapavao od gladi u mojim usima ima zvuci ovako: "G-g-gledajte nas dokumentarac, b-bas je srceparajuci i k-kul." Mislim nije kao da mi nije zao Medjeda, ali mi je mnogo bedno kad "ljubitelji prirode" rade takve gluposti. Razumem ja da su snimali sve to radi nauke, ali radi gledanosti, lajkova i klikova...

Ps. Da ne ulazim u celu dublju pricu koliko dece na svetu gine i umire od gladi, a da vas i vase everidz gledaoce za to bas briga dok cekaju redu za pomfrit u Meku.

Mika

pre 6 godina

Каква људска глупост. Па што му нису бацили нешто резерви хране које су имали а имали су сигурно много са њима. Још се праве и да им је било тужно и жалосно.

Zoran

pre 6 godina

To je taj civikizovani zapad, gleda te kako umires, crkavas, srce ih boli ali ti nece pomoci(KoleCZ, 9. decembar 2017 09:53)
To je taj Istok koji bi da se u sve meša pa i tamo gde ne treba.

Saša

pre 6 godina

Novinar što je slikao dete i lešinara je dobio pulicerovu nagradu, a uslov za nagradu je da se ne meša u ono što je slikao. Par meseci kasnije je izvršio samoubistvo.

Zapadna "civilizacija" je zlo koje uništava planetu i sve na njoj...

Sandra

pre 6 godina

... ali zasto je hranjenje STROGO ZABRANJENO- to znaci da su pusteni da nestanu, pa svugde postoje rezervati i briga da se odrze ugrozene vrste zivotinja i biljaka.

Trovach

pre 6 godina

Ovi sto bi nahranili medveda jednostavno mase poentu. Beli medved je izuzetno sposoban predator, ali u odredjenim uslovima. Ti uslovi se sada drasticno menjaju (ljudskom krivicom, ili ne) i hranjenje belih medveda dok milioni gladuju izaziva opravdani revolt mnogih. Ako utvrdimo da smo bez sumnje mi odgovorni za klimatske promene, ima smisla da mnoge vrste vestacki odrzavamo u zivotu dok ne popravimo ono sto smo zabrljali (da ne koristim mnogo podesniju rec). Ako je ovo nesumnjivo prirodan proces, onda mi nismo odgovorni, a te vrste jednostavno nisu imale srece, pa im preostaje da se prilagode, ili izumru. Zvuci surovo, ali tako je to u prirodi.

Zlatoje

pre 6 godina

Evolucija. Na Zemlji postoje ovakve scene sa ljudima koji nisu bela rasa. Sve se okreće, i bela rasa će jednog dana na isti načun da plati svoja zlodela prema prirodi i planeti Zemlji.

????

pre 6 godina

To je taj civikizovani zapad, gleda te kako umires, crkavas, srce ih boli ali ti nece pomoci
(KoleCZ, 09. decembar 2017 09:53)
A kako bi mu ti pomogao i šta si inače uradio za bele medvede?

Aleksandar

pre 6 godina

Neko kaze da se odeca odgovornim,i da se stidi..ozvini ja se ne stidim niti se osecam pdgovornim,nek se stide kanadjani zasto od toliko jake ekonomije i dobro i stabilog zivota, zivotinje po zabacenim ostrvima zbog promena klime izumiru..imaju love za ratove U Libiji,Siriji,bliskom istoku..nemaji za pomoc zivotinjam na njihovoj teritoriji! Ja se stidim zbog druge stvari,zbog nasih nesavesnih gradjana koji napustaju stenada na ulicama Beograda,ili lose veterinaske sluzbe u ostatku srbine gde seljaci nemaju uvek adekvatan pristup veterinarima(nemaju ni pristup zdravstvu,a kamo li vet.) I brdo sramnih postupaka nasih gradjana prema zivotinjama,e za to se stidim,a kanadjane kogu samo da kritikujem zbog ovoga!! Ako sam dobro procitao da je u Kanadi!?..jel tesko da ga uspavaju,prenesu ugoje i puste tamon gde ima uslova!!

Mlata zamlata

pre 6 godina

Kakvi ljudi u komentarima nije ni cudo sto nam je ovako. Pa da ga je nahranio samo bi mu odlozio smrt za 2 dana. Knjige braco, a ne zvona i praporci, onda biste znali vise i manje lupali.

cobo

pre 6 godina

poslednji samuraj @
Covek doveo do otapanja leda?!
Svakih dvadeset hiljada godina ponavlja se ciklus ledenih doba i sada se nalazimo pri kraju ledenog doba.To se desavalo i pre coveka!

jelena

pre 6 godina

Komentatorima sa "civilizovanog Istoka": trebalo je da ga nahrani? Jel bi mu to spasilo život? A sutra? Možda je trebalo da ostane da se brine o njemu?

Polaroid idiot

pre 6 godina

Cesto gledam smesne video klipove na jutjubu. Jos cesce ljudi kace video snimke na kojima se neko polomi, povredi, zagine. Prvi komentar snimatelja je: "I got it on camera!" (Uhvatio sam kamerom). Nesrecnik je snimio. To posle objavi. On u trenutku ne oseca patnju drugog coveka vec ushicenje jer je patnju snimio. Kakve veze ima moj komentar sa ovom vescu? Nikakve. Nisam snimio nista potresno, pa nema svrhe da dalje komentarisem.

coki

pre 6 godina

milos...ovo je jedan medved,problem je u tome sto ih umire od gladi stotine jer se njihovo staniste menja,to je polenta.Naravno,ti si verovatno "divan" covek pa ne utices na klimatske promene?ne vozis kola?ne koristis dezodoranse?Ne grejes se na drva,ugalj?

urke

pre 6 godina

@komentari da su ljudi krivi za sve A kako smo ti i ja dragi citaoce krivi, mogu biti krive korporacije željne moci i kapitala, ovo nametanje krivice gde ja trebam da se osecam lose kao pojedinac su potpuno suludo, sem toga blago rečeno je upitan doprinos coveka dešavanjima na planeti, da li su tečnosti koje kopamo uopšte fosilna goriva i uticemo li na klimu, naravno da je težak život u prenaseljenim zajednicama ali to su samo tacke, tacke koje ne pružaju normalne uslove za zdrav život.

Moca

pre 6 godina

Ovo je užasan prizor, najblaže rečeno. Oni koji bi ipak prišli medvedu da ga nahrane, da imaju u vidu da je u pitanju najveći kopneni mesojed (proverite na guglu) i veoma opasan, čak i ovako oslabljen. Niko ne može da pretpostavi reakciju izgladnele divlje životinje, naročito one koja je na vrhu lanca ishrane u svom ekosistemu.

susam

pre 6 godina

Pa i čovek lovi i gaji da bi jeo i koristio kožu i vunu (posebno u prošlosti kada sintetički materijali nisu bili toliko dostupni), ne samo radi trofeja.
Naravno, akcenat je na umerenosti (nepreterivanju) i savesnom postupanju prema životinjama.

UltraCzBg

pre 6 godina

Čist primer one čuvene ,,Ma, gledam svoja posla i baš me briga''. E, pa neću da gledam svoja posla, niti da poštujem ovakav zakon, jer on je propisan iz drugih razloga. A spasiti bilo čiji život je iznad svakog zakona i pravila. Siguran sam da ovo biće nije uginulo uzalud, nego da je delovalo na mnoge širom sveta da u ovim situacijama postupe drugačije. Ja svakako hoću.

Nikola

pre 6 godina

Upućeno onima koji kažu da mu ta jedna pomoć ne bi ništa značila.
Obolele od neizlečivih i smrtonosnih bolesti kao što je kancer npr. lečimo iako znamo da im je kraj izvestan. Zašto to radimo? Zbog humanosti? Zbog toga što se radi o ljudima a ne životinjama?
Pomoći nekom da preživi još jedan dan koji možda bude onaj u kome se desi da budu spaseni, to je moje viđenje pomoći. Dati medvedu da jede taj jedan obrok možda znači da smo mu produžili život za samo jedan dan, dan kada uspe da se sam izbori i nastavi dalje da živi. A možda i ne, to ne znamo.
Ono na šta želim da se osvrnem jeste da ako smo već svesni otopljavanja i svega onoga što to donosi, kako svi ti naučnici koji znaju šta će se desiti, kako sve te Ujedinjene nacije i ostala udruženja nisu već odavno napravile strategiju kako pomoći životinjama koje će biti ugrožene? Kako već odavno nemamo strategiju "šta kada se desi"? Kako je moguće da više od 30 godina kako se sve ovo dešava sve te velike institucije koje služe takvim pitanjima nemaju nikakav plan?
Ne bih da dajem moguće odgovore jer ih nemam. Imam samo pretpostavke zašto nam nedostaju najvažnije strategije, a ne bih da se vodim njima.
U svetu bez planova koji su tako bitni za čovečanstvo, mislim da nema baš lepih vesti kad je budućnost u pitanju.

SAlle

pre 6 godina

Ja baš i nisam toliko hrabar kao neki ovde pa da hranim divljeg izgladnelog belog medveda. A i čovek je sam rekao "nije baš da se šetamo sa 2kg mesa u džepovima i puškom za uspavljivanje". Potresno ali to je zakon prirode.Tako je bilo i pre dominacije čoveka, the weak are meat, and the strong do eat

jejo

pre 6 godina

Procitao sam samo naslov, snimak nemam snage da gledam, ali me zanima jos jenda stvar:

Koliko se dusebriznika javilo da kaze koliko dece umire od gladi dnevno?

To je naravno strasno, ali mi je cudno zasto se u tolikoj meri na tekstovima o zivotinjama/ljubimcima vecito javljaju dezurni dusebrzinici koji odmah porede to sa decom? Ovo je rubrika koja se time ne bavi, stoga nije relevantno trpati decu u temu koja rubrikom nije predivdjena...

Damir

pre 6 godina

Vidim dosta komentara tipa "zašto ga nije nahranio?" i osuđivanje zbog toga. Ljudi, to je medved a ne pas. Ne možeš da ga nahraniš sa onim što imaš u džepu, trebaju ti kilogrami mesa. Drugo, medvedi su jako opasni čak i u ovakvom stanju, jako opasno bi bilo prići mu. Lepo je objasnio, nemam 200kg mesa i pištolj za uspavljivanje, a i da mu dam ono što imam samo bi mu produžio muke. Svi smo mi krivi zbog ovoga. A ako nastavimo da uništavamo eko sistem i mi ćemo doći do ovde tačke kad tad.

Runzo Objektivni

pre 6 godina

Oooo glupavih komentara! Pa čime da ga nahrane, rol-viršlom? Kroasanom? Taj medved za jedan obrok pojede koliko cela ta ekipa za nedelju dana... ništa ne bi rešio taj "zalogajčić". I kakve to veze ima sa "trulim Zapadom"? Gladnih životinja, gladnih ljudi, ima svuda. A možda, samo MOŽDA, neko ko može nešto da uradi vidi ovaj video i gane ga. Ako se to desi, smrt ove životinje nije bila uzaludna - i TO je poruka ovog videa.

Glas razuma

pre 6 godina

Novinar se ubio. Novinarov posao nije bio da nahrani to dete, jer novinar nije znao kako se osobe u tom stanju mogu hraniti, a ne mogu čokoladicom iz džepa. Šta pričate vi. Baš je mogao da otera lešinara, pa lešinari su najkrupnije ptice. Pustite ljude da beleže to što beleže i osvešćuju, ako ima ikakvog efekta, one koji bi trebalo da brinu o tome da do toga ne dolazi.

U oba slučaja pojedinac nije mogao bez sistemske podrške, volje i želje da uradi bilo šta. Nekad može. Da pruži dom i ljubav detetu iz doma za nezbrinutu decu ili ponese neku macu ili kucu sa ulice. Nekada ne može. U ovim slučajevima nije mogao.

absolutezero

pre 6 godina

Kada idem na Frušku Goru, nosim barem semenke za ptičice, kada bih išao među medvede nosio bih meso.
(Samo konstatujem, 09. decembar 2017 11:35)

Sreca tvoja pa na Fruskoj gori nema medveda. Sta mislis, da bi ti jeo iz ruke?

urosh.bg

pre 6 godina

@Sto mu gromova

On je bar otisao u Afriku i slikao i preneo informaciju. Koliko si ti (i mi sa tobom) lesinara oterao od africke dece i koliko gladnih medveda nahranio? Stvarno smo postali neverovatni, iz fotelje uz kaficu se drugima spocitava sto ne resavaju probleme celog sveta.

ja

pre 6 godina

Ja bih nahranio medveda, ali ne bih pricao o tome, rekao bih da je uginuo od gladi. Zasto? Zato sto ova vest treba da bude strasna, da bi ljudi reagovali, da bi doslo do nekih promena.

ikarbus je simbol oporavka srpske industrije

pre 6 godina

Da znate zašto je zabranjeno redovno emitovanje dokumentaraca o umiranju dece od gladi, klanju životinja i informisanje o tome koliko su i kako živele pre ubijanja? Zato što bi mnogima proradila savest prilikom kupovine hrane ili iPhone i slično. A gospodari biznisa to ne smeju da dozvole. Zato smo svi toga svesni ali nikom nije dozvoljeno da sprovodi tv kampanju u vidu dokumentaraca.

AMINNNNNNN

pre 6 godina

medved jede foku zbog gladi, da bi preziveo, foka iz istog razloga jede ribu. Tako i kopnene zivotinje love iz istog razloga, da ne nabrajam pojedinacno. Sve to zbog prezivljavanja. A covek, ubija i unistava zbog trofeja i zabave i tako dalje. I sta nam sve to govori... gori smo od zivotinja. I onda kao nesto placemo i osecajni smo kad vidimo kako se zivotinje muce i nestaju zbog nas.... zbog naseg bahatog ponasanja zarad luksuza i ne znam ni ja cega. Jednom recju stoka. I to se nazalost ne moze ispraviti. Jer 90 % ljudi boli uvo....bitni su telefoni i auta i luksuz.

srpski seljak

pre 6 godina

Hehe, al' je ovaj biolog meka srca. Sta bi tek bilo da prodje kroz Podgorinu u vreme svinjokolja? Verovatno bi ostatak zivota proveo u sanatorijumu. ;)

Toni

pre 6 godina

Ovako neuhranjenu životinju nema efekta hraniti, samo bi joj produžili agoniju. U ovom slučaju je potreban ozbiljan i dug medicindki tretman.

Phoenix

pre 6 godina

Davno sam gledao jedan dokumentarac koji prati takodje potragu belog medveda za hranom. Na pocetku ide ledom, pa led postaje redji, preskace sa jednog na drugi, pliva izmedju ledenih santi i sl. Poslednji kadar, medved pliva, kamera se odaljuje sve vise i onda shvatate da ispred njega nigde nema leda. Pliva u smrt.
Na mene je to imalo ogroman uticaj i mislim da nikada tu scenu necu zaboraviti.
Nahraniti jednog izgladnelog medveda nece promeniti nista. On ce umreti sutra zato sto takodje nece imati sta da jede. Promeniti svest ljudi. Samo to moze biti spas za zivotinje.

Robo

pre 6 godina

@KoleCZ
Nedavno je ovde bio članak o ženi od stotinu godina i njenom sinu od sedamdeset godina, kod Kuršumlije, žive u bedi. Sin ivalid, izgubio ruku, ali pošto imaju zemlju, pomoći niotkuda. Sumnjam da si tamo ostavio komentar ili se bar raspitao kako možeš pomoći. Toliko o tvom istoku.

Lesa

pre 6 godina

Jel razmislja neko da taj isti medved mora da ubije da bi jeo? Ovo je(ste) tuzan prizor ali ovi sto pricaju da bi ga nahranili, i sta s tim? Nahranili i ostavili tu opet gde bi mu se isto desilo kroz pet, deset ili mesec dana? Bas ste humani. Ako bi vec zeleli da mu pomognete, jedina prava stvar nije bila da ga u tom trenutku samo nahranite, nego da mu se pored toga nadje novo staniste gde bi mogao da se izbori za opstanak. Onda sledi pitanje, da li su ovi ljudi imali mogucnosti da to urade, cak i da su imali tu zelju i ideju? Lako je osudjivati i reci ja bih mu dao da jede, super, i time mu produzio agoniju, kako je to humano. Mozda bih i ja u tom trenutku isto to pozeleo, mozda i uradio ali to bi bila greska, osim ako odma zatim ne bih mogao da mu obezbedim drugo staniste. I da ga pritom nahranim jos mnogo puta dok ne dobije snagu ponovo da sam lovi. Tek bi tada sve imalo smisla i bila prava pomoc.

bobo

pre 6 godina

Koliko licemerja na jednom mestu. Gde ste bili da podrzite zastitu zivotne sredine u vestima o ruskim istrazivanjima nafte na Severnom polu? Tamo sam iscitala samo hvalospeve, niko se nije setio da pomene koliko ce to nepovratno devastirati taj osetljivi eko sistem. Nikoga nije briga.

Cvele

pre 6 godina

Ovaj covek kaže da je video stotine medveda. Pa zbog takvih kao sto je on medvedi i umiru. Koliko je meni poznato na Baffin ostrvo je morao da dođe brodom. Možda ti silni brodovi plaše foke i ostale životinje kojima se medvedi hrane. Moguće je takođe da se medved razboleo od raznih ljudskih virusa ili otrova. Muka mi je od svih takozvanih kvazi prirodnjaka. Ostavite životinje na miru!!!
(making, 09. decembar 2017 10:06)
Belim medvedima je potreban led da bi preživeli, nije problem da li je neko uplašio foke. Beli medved je specijalizovan lovac koji ima primarno lovi foke na ledu iz zasede, na goloj obali i otvorenom moru može samo da ih gleda iz daljine...

Sube

pre 6 godina

Jeste li vi citali tekst ili ne, sta ste zapeli sa tim hranjenjem i trulim zapadom? Sta mislite vi da jede medved Snickrs iz dzepa? Odakle snimateljkoskoj ekipi 100 kila mesa, foka, tsa god jede beli medved? I da imaju jednu sta je to resilo konkretno?

bw

pre 6 godina

Priroda je prelepa, blaga i darezljiva. A s druge strane ostra, surova i neumoljiva u sprovodjenju svojih zakona. Moze se reci da je ujedno i majka i maceha. I da su ga sad nahranili samo bi produzili njegove muke, medved je izgubio svu masu koja ga je odrzavala u zivotu i jedan obrok nista ne bi promenio. Jedino sto su mozda mogli da urade je da ga transportuju na neku drugu lokaciju gde mozda ima vise hrane, ali opet je pitanje dal bi on imao snage da lovi. Sve u svemu najbolje je ne mesati se i ostaviti da sve ide svojim tokom. Priroda se uvek za sve pobrine.

Zola

pre 6 godina

Neće ni to dugo trajati. I ljudi će uskoro izumeti, nažalost do tog momenta mnoge će vrste nestati, ali život nekako uvek sebi da nađe put. Paradoksalno je da znamo šta se nalazi svetlosnim godinama od nas, a da još uvek proizvodimo većinu energije od ostataka davno izumrlih organizama. Možda ćemo i mi nekom u budućnosti biti nafta.

Halle-ON

pre 6 godina

Nahraniti jednog medveda na samrti je isto sto izleciti jedno dete SMS porukama. Ne menja nista, i dalje stotine medveda kao i dece ce umirati svakog dana.

Nahraniti medveda je isto kao i nabaviti jednu tabletu, i jedno i drugo ne sprecava krajni ishod.

Kada ljudi shvate da slanje jedne poruke moze samo da pomogne posiljaocu da umiri svoju savest, a sustinski ne menja nista, i kada shvate da je neophodno promeniti sistem, mozda i bude nekog napretka...

korvin

pre 6 godina

Koliko glupavih komentara, zašto ga nisu nahranili. A da su otišli i ubili par foka da ga nahrane, ti isti dušebrižnici bi urlali zašto su ubili foke.

AMINNNNNNN

pre 6 godina

Vratice nama priroda sve sto smo zasluzili jednog dana. I treba da nam vrati. Sve smo zasluzili i to sa debelom kamatom. Ljudi su najveca stoka....

Nobious

pre 6 godina

Svi smo krivi zbog ovoga... ne brinite....i ja. Samo pognemo glavu i živimo svoj život ignorisući stvarnost iza podignutih pet krugova zaštite.
Samo čekamo da neko viši od nas već jednom promeni stvari.
Mi bi trebalo da smo najpametnija životinja na Zemlji!

Shame on us!!!!

Che

pre 6 godina

Dete lezi u nekakvom neprirodnom položaju za telo...Noge su u čučnju, telo oslonjeno na podlaktice izmedju kojih se nalazi dečakova glava koja samo što čelom nije dotakla suvu Afričku prašinu. U pozadini je lešinar. Čeka. Da dete umre. A on da se nahrani. Dete umire od gladi. Lašinar čeka svoj obrok. Sve ovo je snimio čovek, novinar koji je otišaou Afriku, "na lice mesta" da izveštava humanu Zapadnu civilizaciju o smrti koja je prouzrokovana gladju i nemaštinom...Klik! Napravio je sliku, lešinara nije oterao od deteta, dete nije nahranio, dete nije, čak, ni poveo do prve bolnice kako bi mu bila pružena pomoć...Samo, tupo KLIK u tišini Afričke pustinje, u sred Luciferovog samrtnog pira...Novinar je za ovu sliku dobio sve moguće nagrade... 
Hoću da kažem sledeće:nije medjedu bilo pomoći, jer ljudi ne pomažu ni ljudima. Ne žalite ljudi medveda. U mnogo većem smo problemu...
(Sto mu gromova, 09. decembar 2017 11:22)


Fotograf je Kevin Karter.Slika je iz Sudana.Medjutim kad znas za sliku onda si mogao malo i da se potrudis pa da procitas da je nakon fotografisanja oterao lesinara.Inace upravo zbog njegovog rada kao i rada Sebastiaoa Salgada podignuta je svest o gladi u Africi i pokrenute su kampanje.

Ovi fotografi su ziveli u kampovima zajedno sa lekarima bez granica i samim stanovnistvom afrike, negde i po godinu dve..uslikali su i mnogo mucnije momente od te slike gore, ali su zato i svojim slikama pomogli da se neko smiluje da organizuje humanitarne akcije i donira novac.

Nije sve samo dodji tamo, klikni par puta i hajmo nazad u topli porodicni dom.Kevin Karter mozda jeste dobio pulicera,ali je zato i sebi prekratio zivot jer nije vise mogao da izdrzi posle svega sto je video i doziveo.

Ovakve scene poput umiruceg medveda smo gledali i u Opstancima i BBC emisijama zive legende Dejvida Atemboroua.

Moo

pre 6 godina

Cemu takvi komentari. Pol je jedan od najpoznatijih biologa sveta. Snima za Nacionalnu Geografiju. Nije on clan Orke pa da unaokolo spasava vec je nemi posmatrac zivota kakav jeste. Surov i strasan. A svi istrazivaci danas rade po recima indijskog poglavice Sijetla, koje se citiraju u gotovo svakoj istrazivackoj organizaciji "take nothing but memories, leave nothing but footprints".

stop

pre 6 godina

@ Za ove koji osudjuju novinara koji je uslikao lesinara i dete
Lesinara je oterao, a dete je prezivelo.
Ne osudjujte ljude, niti znate celu pricu, niti znate da kako biste vi sutra postupili u teskoj situaciji.
Umesto toga, pokusajte za pocetak barem da oraspolozite tuznog bracnog partnera ili kolegu na poslu, nasmesite se umornoj gospodji na kasi u prodavnici i kupite nesto od bakice koja se smrzava na pijaci. Nesrecni ljudi/zivotinje su svuda oko nas.

Nikola

pre 6 godina

Jako potresno . :(

Ali jos veca katastrofa za Covecanstvo jeste Sazaljevanje , snimatelja koji su to gledali ,a navodno nisu Pomogli ili se nisu potrudili da Pomognu I spasu Medveda .
Vec su nam Pokazali koliki su U stvari Neljudi . I po Zakonima o Medvedima . A i po samim postupcima isto pitanje bi se Postavili , sta ako je Covek u Pitanju . Da li bi mu taj snimatelj i Ekipa pritrcali u Pomoc .??? Hhhmm . Tesko . Po Zapadnjackom zakonu . Nesmete pomagati Zivim Bicima . Pustite ga da Izgladni pa Da Ga Sazaljevamo . Sram vas Bilo .
Zelim vam Istu sudbinu kao Sto je Medved Imao .

risus sardonicus

pre 6 godina

lzgladnele zivotinje koje nisu dugo unosile hranu je izuzetno opasno hraniti jer mogu lako da umru od prejedanja, i jako male kolicine hrane mogu da dovedu do toga. Isto vazi i za ljude, kada su oslobadjali konc logore vojnici su cesto davali izgladnelima hranu, pa su logorasi umirali od prejedanja, isto je bilo i sa nasim vojnicima koji su presli Albaniju.

Nikad kao Bane. . .

pre 6 godina

Mozda su mogli da kontaktiraju nadlezne da spasu ovog jednog, ali je pitanje da li bi to uspelo, procedura, vreme, itd. Vece putanje je zasto se to sistemski ne resi. Ako tu vise ne mogu da prezive, uspavati ih i transportovati negde gde mogu. Ako ovaj prilog pomogne da se napravi neka takva akcija, onda su spasili mnogo medveda. Isto vazi i za slike izgladnele dece u Africi. I taj sto je slikao dete verovatno je ostavio i neku hranu, ali je slika mnogo vise pomogla od jednog obroka. Ako je dobio nagradu, pa i treba ljudi da se motivisu da rade to. Bolje imati 100 ljudi koji su placeni za humane poslove nego jednog volontera entuzijastu.

Dokonjak

pre 6 godina

Da je nahranio medveda, produžio bi mu život dan-dva, ne bi suštinski rešili problem, samo bi agonija duže trajala.
A da ste pročitali tekst, videli bi i njegov komentar da nije baš da nose 200kg mesa sa sobom.

Saša

pre 6 godina

Bar da je meda skončao u nekom snegu, ili na ledu, gde mu je priroda odredila stanište a ne ovako, na ledini pored čovekove kante za smeće i pred kamerama. Tužno!

Trovach

pre 6 godina

@cobo...Nece biti, jer se sada nalazimo na kraju interglacijala i treba da nastupi novo zahladjenje, ali je moguce da, zbog ljudskog uticaja, do toga nece doci.

Papageno

pre 6 godina

Teško je i mučno gledati kako se gasi jedan život, ali to je zakon prirode. Šta mislite kako završavaju lavovi, tigrovi, medvedi ili drugi veliki predatori u divljini? Ništa drugačije, ni bolje.

Umiru od gladi i iznemoglosti, jer ostare toliko da više nisu u stanju da ulove svoju hranu. Neretko se i teško razbole, isto kao i stari ljudi. Tada jednostavno legnu i polako i bolno umiru od gladi i žeđi. Može se reći da imaju sreće ako ih pre toga brzo dokrajče neki manji predatori. Ružno je i tužno, ali tako je u prirodi, koja je veoma surova prema svima koji su ispali iz trke. Isto kao ljudi.

Ali ne treba ići daleko, slične stvari se mogu vdeti i po našim gradovima. Imate ostarele ničije pse i mačke, čija smrt nije ništa lepša. A imate i stare ljude koji nisu ničiji i nikome ne trebaju, sa sličnom sudbinom i krajem...

istoricar

pre 6 godina

Najgore je sto on (medved) nije kriv za to sto mu se desava. Niti je mogao bilo sta da uradi da bi se to promenilo, jer nije ni svestan sta se desava.

Kvante

pre 6 godina

Kapitalizam je doveo do unistenja bioloske raznovrstosti i to i dalje traje, kao, preduzima se nesto ali to je zamazivanje ociju javnosti da ne bi doslo do pobune.

NeverSayNeverAgain

pre 6 godina

@Trovach, slazem se sa delom tvog komentara. Dok sa druge strane nema potrebe da se traga za potvrdom presudnog uticaja od strane ljudi na klimatske promene - ljudi jesu u najvecoj meri odgovorni za to. A onaj ko je najvise odgovoran, potrebno je da snosi posledice i duzan je da pomogne drugima sa ciljem opstanka svake vrste, ukljucujuci i bele medvede. Sto ljudi svakako cine. Za revolt postoji razlog, s obzirom na cinjenicu koliko je gladnih ljudi na svetu, o drugim bicima da ne pisem. Sa ovakvim postupcima je cilj probuditi empatiju u ljudima i podstaci odgovornost, ali isto tako moze biti kontraproduktivno i produbiti apatiju. Nije svet crno-beo.

Iz price

pre 6 godina

Isti, kancerogini komentari, kao i na vecini ovakvih objava. Ljudi imaju svoj posao, ako je fotograf, to je njegov posao, kraj price. Nije volonter i pripadnik organizacije za zastitu zivotinja. On je fotograf i uradio je svoj posao. Preneo je pricu i to je sve. Mislite da fotografska ekipa nosi nekoliko stotina kilograma mesa za ovakve slucajeve? Ne nose. Atrofija misica ne moze da se resi za nekoliko sati ili manje, koliko ekipa provede na odredjenom mestu na terenu. Pored toga, sve danasnje ekipe uglavnom rade sa vrlo ogranicenim budzetom i isplaniranom pratnjom. Neretko se desi da ne mogu da nose svu zeljenu opremu. Trebalo bi uzeti u obzir i vremensko ogranicenje koje odredjena ekipa ima da obavi zadatak i vrati se nazad u redakciju, radi objave. Neverovatno koliko uskoumog razmisljanja u komentarima. Zbog ovakvih stvari se 1994. godine ubio fotograf Kevin Karter, kada je napadnut zbog toga sto nije pomogao izgladneloj devojcici sa slike, koja je nagradjena Pulicerovom nagradom. Niko tada nije uzeo u obzir da je imao striktna naredjenja kako da se odnosi prema izgladnelim osobama, koje neretko nose i zarazne bolesti. Jednostavno, pravila pise osoba koja je odgovorna za vasu bezbednost na terenu i protiv toga se ne moze. Ili vas salju kuci. Onda nema ni price, a bez price ide otkaz.