Subota, 08.07.2017.

17:15

Ni kilogram više nije što je bio - promeniće njegovu težinu

Izvor: 24sata.hr

Ni kilogram više nije što je bio - promeniæe njegovu težinu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

milletrans

pre 8 godina

Težinu kilogramu ne može niko da promeni iz prostog razloga što ista ne postoji. Kilogram je mera za masu (skalarnu veličinu), a jedinica za težinu (vektor) je njutn. Da ne ulazimo sad u to šta bi se desilo da odnesemo naš etalon na Mesec ili Jupiter i tamo ga stavimo na vagu...

kitić^2

pre 8 godina

Kilogram je težina jednog litra vode n 4 stepena celzijusa... Metar je definisan brzinom svetlosti, decimetar je deseti deo metra, a decimetar kubni vode pri temperaturi od 4 stepena je teška tačno 1kg...bolje da redefinišu svoj zabagreli imperijalni sistem gde se dužina meri stopalima, a težina kamenjem
(kitić, 08. jul 2017 17:37)

Naravno, jer u to vreme kad su izmislili metar vec su mogli da izmere brzinu svetlosti.

Dux

pre 8 godina

Sve anglosaksonke merne jedinice su definisane na osnovu metrickih,sto znaci da Amerikanci tehnicki koriste metricki sistem,a da nisu toga svesni (stopa i jard se definisu kao metar puta odredjeni koeficijent,a ne jedno u odnosu na drugo).
Problem je u tome sto Ameri ne zele da priznaju da su Francuzi smislili bolji sistem od njih.
C'est la vie...

pobesneli Milutin

pre 8 godina

Zašto imam utisak da će nas zakinuti na vagi sa ovim?
(Zoran, 8. jul 2017 18:09)

Mozda zato jer si nepopravljivi pesimista:)

T

pre 8 godina

Amerikanci naravno koriste SI sistem, i to ne samo naucnici, vec svi, jer se preko SI sistema definisu njihove tzv. tradicionalne mere (pogresan je naziv "imperijalne mere", to je naziv za britanske jedinice). Kada bi poseban etalon postojao za kilogram, a poseban za funtu, tada bi tek nastao kompletan haos.

realno

pre 8 godina

Aaaaaa, sad mi je sve jasnije sa ovom formulom, mera Plankove konstante je 6.626069934 x 10^−34 kg∙m2/s, čime se menja stara mera od 6.62607004 x 10^−34 kg.m2/s.
:))
Šta Ameri hoće, njihova mera nije kilogram.
I moja nije, odavno je 100 i nešto kg. :)

Neverovatno

pre 8 godina

Samo 45 mikrograma??? U Srbiji je kilogram odavno težak 900-950gr, 1,5 l se pretvorilo u 1450 ml ili 1.5 kg (npr pakovanja jogurta), 500 gr je jednog jutra osvanulo kao 400 gr (testenine) a 450 gr smrzuto povrće, kiselo mleko umesto 200ml sad je 180 ml, čokolade sa 100gr spale na 90 i 80 gr .... Kod nas etaloni odavno nisu zvanična mera ni za šta. Kod nas se odavno kao zvanična mera koristi profit proizvođača jer pakovanja se smanjuju a cene ostaju iste.

blinkikoala

pre 8 godina

A sta je sa merom za duzinu,metrom jel i tu postoji neki stap koji je pramera pa se od vremenskih uslova skupio za 0,00001 mm. Cisto pitam,nije ironicno

GoranS

pre 8 godina

Amerikanci u nauci koriste SI sistem, a i njihov meroslovni institut NIST koristi iste. Američke imperijalne mere su definisane SI sistemom tako da je jard 0,9 i nešto metara, funta toliko i toliko kilograma... Prešli su oni na metrički sistem već odavno, samo raja nije.

dovla

pre 8 godina

Trgovci,tojest proizvodjachi namirnica(majonezi,kechapi,pavlake,sladoledi,smrznuto,chokolade,eurokremovi,dzemovi,konditori,keksi,itd....) -VECC ODAVNO JESU!!!(po marketima)...

komentari se ne moraju koristiti samo za iskazivanje gluposti i kompleksa

pre 8 godina

Američki naučnici koriste SI jedinice! Kao i svi naučnici u svetu. Ali objasni ti to društvu ispred prodavnice koje "zna da to ne valja, čim to rade Ameri".

Uros

pre 8 godina

Zapravo, Ameri koriste kilogram kao referenu jedinicu za merenja. Samo sto posle konvertuju u svoje zastarele jedinice. Jeste naopako, ali tako rade. Jedan od dva cilindra platine iz teksta je upravo u USA a drugi u Evropi. Jednom godisnje se sastaju da uporede tezine i otkrili su da se mase neznatno razlikuju. Zato su i inicirali promene.

Ince Kanadski sistem je jos gori. Oni su zvanicno usvojili metricki sistem, ali svi koriste imperijalni. Tako da u kolima na tabli vam pise koliko ste kilometara presli i koliko brzo vozite, a kad pitaju za visinu zbune se ako im kazete u centimetrima.

Mere

pre 8 godina

Problem je u etalonu originalnom koji je izgubio na masi. Promene koje su se desile sigurno imaju vezu sa materijalom i njegovim "trošenjem" vremenom. Nije ideja promeniti masu već ustanoviti precizniji način odredjivanja mase od jednog kilograma kako bi se ubuduce izbegli mogući problemi. Ti problemi su za čoveka mizerni, ali za naučnike su veoma bitni. Inače Srbija je jedna od osam zemalja koja je usvojila SI mere. Jedna od osam zemalja u kojima postoje prvi etaloni izradjeni na osnovu originala. I dan danas ih imamo, a u prvom svetskom ratu su etaloni poput najvećeg blaga sakriveni i nakon oslobodjenja Beograda vraćeni u institut. Nažalost nas institut propada već decenijama sto je velika tuga.

Nash

pre 8 godina

Upucen sam u metrologiju u Srbiji i mogu reci da se svi tegovi mase uporedjuju sa tim tegom u Parizu stim da recimo nasa drzava uporedjuje i ima neko odstupanje +/- pa se ti tegovi uporedjuju sa servisnim tegovima i na kraju sa tegovima na pijacama. Svuda ima odstupanja koja su dozvoljena tako da se ovo ne moze odraziti na teg na pijaci (odstupanja ce ih progutati).

Jovancha

pre 8 godina

Ova vest ce izazvati revoluciju na pijacama. Sad ce preprodavci na kantaru da zakidaju uz komentar: e pa gospodjo, ni kg vise nije ono sto je nekad bio, izracunajte sami uz pomoc plankove konstante!!

Dex

pre 8 godina

Dakle, naravno da nece "promeniti tezinu" kilograma; sto i sam tekst saopstava. U pitanju je referentni objekat cija se tezina promenila...

Miki

pre 8 godina

Hoce Ameri da menjaju nesto sto ne koriste.Eto,s' obzirom da oni koriste stope,hocu da im se sve duzine,koje se mere u stopama,zasnivaju na velicini mog stopala,odnosno 10 i po inca iliti,gledajuci po patici,broj 43.

Теча

pre 8 godina

'начиии, бићу тежи за 100 трепавица... Ал' коса ми опада па сам опет свој на своме! Тја...

Dehon

pre 8 godina

Kilogramu ne možete promenitu težinu već jedino masu. Masa je mera za inerciju tela (gram) a težina je sila (Njutn) kojom telo pritiska podlogu ili vuče nit za koju je obešeno.

Dux

pre 8 godina

Nekoliko pogresno protumacenih stvari:
-ovo nije zelja americkih naucnika,vec promena koju inicira Medjunarodni komitet za tegove i mere
-teg koji se nalazi u Parizu nije tezak jedan kilogram,vec predstavlja prameru jednog kilograma,sto i jeste problem jer nije stabilna merna jedinica - kako se menja ovaj predmet,tako se menja i jedinica kilograma
-45 mikrograma odstupa jedna od 2 americke kopije Pariskog tega (ima ih oko 40 u svetu) u odnosu na Pariski teg - posto je ovaj pramera,sva precizna merenja u Americi se moraju prekalkulisati (mada u istinu moze biti da se americka kopija nije promenila,a da pramera oscilira)

Poenta price je da ce se pomocu Plankove konstante dobiti ne samo stalna vrednost kilograma,vec i efikasan nacin da se u manjim laboratorijama omoguci precizno merenje mase.

Momtschilo

pre 8 godina

Treba drzati korak sa vremenom i primenjivati najbolja resenja ali to znaci i uvodjenje metrickog sistema u SAD umesto zastarelog imperijalnog.

Pljeskavice spremite se za susret

pre 8 godina

Svi će morati vage na remont, da se updejtuje težina... ko otvori ovaj servis na vreme imaće posla. Dobra stvar u ovome je da ću po novom sistemu upasti u onu dozvoljenu granicu gojaznih...

kitić

pre 8 godina

Kilogram je težina jednog litra vode n 4 stepena celzijusa... Metar je definisan brzinom svetlosti, decimetar je deseti deo metra, a decimetar kubni vode pri temperaturi od 4 stepena je teška tačno 1kg...bolje da redefinišu svoj zabagreli imperijalni sistem gde se dužina meri stopalima, a težina kamenjem

Jovancha

pre 8 godina

Ova vest ce izazvati revoluciju na pijacama. Sad ce preprodavci na kantaru da zakidaju uz komentar: e pa gospodjo, ni kg vise nije ono sto je nekad bio, izracunajte sami uz pomoc plankove konstante!!

Momtschilo

pre 8 godina

Treba drzati korak sa vremenom i primenjivati najbolja resenja ali to znaci i uvodjenje metrickog sistema u SAD umesto zastarelog imperijalnog.

Dux

pre 8 godina

Nekoliko pogresno protumacenih stvari:
-ovo nije zelja americkih naucnika,vec promena koju inicira Medjunarodni komitet za tegove i mere
-teg koji se nalazi u Parizu nije tezak jedan kilogram,vec predstavlja prameru jednog kilograma,sto i jeste problem jer nije stabilna merna jedinica - kako se menja ovaj predmet,tako se menja i jedinica kilograma
-45 mikrograma odstupa jedna od 2 americke kopije Pariskog tega (ima ih oko 40 u svetu) u odnosu na Pariski teg - posto je ovaj pramera,sva precizna merenja u Americi se moraju prekalkulisati (mada u istinu moze biti da se americka kopija nije promenila,a da pramera oscilira)

Poenta price je da ce se pomocu Plankove konstante dobiti ne samo stalna vrednost kilograma,vec i efikasan nacin da se u manjim laboratorijama omoguci precizno merenje mase.

kitić

pre 8 godina

Kilogram je težina jednog litra vode n 4 stepena celzijusa... Metar je definisan brzinom svetlosti, decimetar je deseti deo metra, a decimetar kubni vode pri temperaturi od 4 stepena je teška tačno 1kg...bolje da redefinišu svoj zabagreli imperijalni sistem gde se dužina meri stopalima, a težina kamenjem

Dehon

pre 8 godina

Kilogramu ne možete promenitu težinu već jedino masu. Masa je mera za inerciju tela (gram) a težina je sila (Njutn) kojom telo pritiska podlogu ili vuče nit za koju je obešeno.

komentari se ne moraju koristiti samo za iskazivanje gluposti i kompleksa

pre 8 godina

Američki naučnici koriste SI jedinice! Kao i svi naučnici u svetu. Ali objasni ti to društvu ispred prodavnice koje "zna da to ne valja, čim to rade Ameri".

Dex

pre 8 godina

Dakle, naravno da nece "promeniti tezinu" kilograma; sto i sam tekst saopstava. U pitanju je referentni objekat cija se tezina promenila...

Теча

pre 8 godina

'начиии, бићу тежи за 100 трепавица... Ал' коса ми опада па сам опет свој на своме! Тја...

Nash

pre 8 godina

Upucen sam u metrologiju u Srbiji i mogu reci da se svi tegovi mase uporedjuju sa tim tegom u Parizu stim da recimo nasa drzava uporedjuje i ima neko odstupanje +/- pa se ti tegovi uporedjuju sa servisnim tegovima i na kraju sa tegovima na pijacama. Svuda ima odstupanja koja su dozvoljena tako da se ovo ne moze odraziti na teg na pijaci (odstupanja ce ih progutati).

Miki

pre 8 godina

Hoce Ameri da menjaju nesto sto ne koriste.Eto,s' obzirom da oni koriste stope,hocu da im se sve duzine,koje se mere u stopama,zasnivaju na velicini mog stopala,odnosno 10 i po inca iliti,gledajuci po patici,broj 43.

Pljeskavice spremite se za susret

pre 8 godina

Svi će morati vage na remont, da se updejtuje težina... ko otvori ovaj servis na vreme imaće posla. Dobra stvar u ovome je da ću po novom sistemu upasti u onu dozvoljenu granicu gojaznih...

Neverovatno

pre 8 godina

Samo 45 mikrograma??? U Srbiji je kilogram odavno težak 900-950gr, 1,5 l se pretvorilo u 1450 ml ili 1.5 kg (npr pakovanja jogurta), 500 gr je jednog jutra osvanulo kao 400 gr (testenine) a 450 gr smrzuto povrće, kiselo mleko umesto 200ml sad je 180 ml, čokolade sa 100gr spale na 90 i 80 gr .... Kod nas etaloni odavno nisu zvanična mera ni za šta. Kod nas se odavno kao zvanična mera koristi profit proizvođača jer pakovanja se smanjuju a cene ostaju iste.

Dux

pre 8 godina

Sve anglosaksonke merne jedinice su definisane na osnovu metrickih,sto znaci da Amerikanci tehnicki koriste metricki sistem,a da nisu toga svesni (stopa i jard se definisu kao metar puta odredjeni koeficijent,a ne jedno u odnosu na drugo).
Problem je u tome sto Ameri ne zele da priznaju da su Francuzi smislili bolji sistem od njih.
C'est la vie...

Mere

pre 8 godina

Problem je u etalonu originalnom koji je izgubio na masi. Promene koje su se desile sigurno imaju vezu sa materijalom i njegovim "trošenjem" vremenom. Nije ideja promeniti masu već ustanoviti precizniji način odredjivanja mase od jednog kilograma kako bi se ubuduce izbegli mogući problemi. Ti problemi su za čoveka mizerni, ali za naučnike su veoma bitni. Inače Srbija je jedna od osam zemalja koja je usvojila SI mere. Jedna od osam zemalja u kojima postoje prvi etaloni izradjeni na osnovu originala. I dan danas ih imamo, a u prvom svetskom ratu su etaloni poput najvećeg blaga sakriveni i nakon oslobodjenja Beograda vraćeni u institut. Nažalost nas institut propada već decenijama sto je velika tuga.

pobesneli Milutin

pre 8 godina

Zašto imam utisak da će nas zakinuti na vagi sa ovim?
(Zoran, 8. jul 2017 18:09)

Mozda zato jer si nepopravljivi pesimista:)

GoranS

pre 8 godina

Amerikanci u nauci koriste SI sistem, a i njihov meroslovni institut NIST koristi iste. Američke imperijalne mere su definisane SI sistemom tako da je jard 0,9 i nešto metara, funta toliko i toliko kilograma... Prešli su oni na metrički sistem već odavno, samo raja nije.

blinkikoala

pre 8 godina

A sta je sa merom za duzinu,metrom jel i tu postoji neki stap koji je pramera pa se od vremenskih uslova skupio za 0,00001 mm. Cisto pitam,nije ironicno

realno

pre 8 godina

Aaaaaa, sad mi je sve jasnije sa ovom formulom, mera Plankove konstante je 6.626069934 x 10^−34 kg∙m2/s, čime se menja stara mera od 6.62607004 x 10^−34 kg.m2/s.
:))
Šta Ameri hoće, njihova mera nije kilogram.
I moja nije, odavno je 100 i nešto kg. :)

kitić^2

pre 8 godina

Kilogram je težina jednog litra vode n 4 stepena celzijusa... Metar je definisan brzinom svetlosti, decimetar je deseti deo metra, a decimetar kubni vode pri temperaturi od 4 stepena je teška tačno 1kg...bolje da redefinišu svoj zabagreli imperijalni sistem gde se dužina meri stopalima, a težina kamenjem
(kitić, 08. jul 2017 17:37)

Naravno, jer u to vreme kad su izmislili metar vec su mogli da izmere brzinu svetlosti.

T

pre 8 godina

Amerikanci naravno koriste SI sistem, i to ne samo naucnici, vec svi, jer se preko SI sistema definisu njihove tzv. tradicionalne mere (pogresan je naziv "imperijalne mere", to je naziv za britanske jedinice). Kada bi poseban etalon postojao za kilogram, a poseban za funtu, tada bi tek nastao kompletan haos.

milletrans

pre 8 godina

Težinu kilogramu ne može niko da promeni iz prostog razloga što ista ne postoji. Kilogram je mera za masu (skalarnu veličinu), a jedinica za težinu (vektor) je njutn. Da ne ulazimo sad u to šta bi se desilo da odnesemo naš etalon na Mesec ili Jupiter i tamo ga stavimo na vagu...

dovla

pre 8 godina

Trgovci,tojest proizvodjachi namirnica(majonezi,kechapi,pavlake,sladoledi,smrznuto,chokolade,eurokremovi,dzemovi,konditori,keksi,itd....) -VECC ODAVNO JESU!!!(po marketima)...

Uros

pre 8 godina

Zapravo, Ameri koriste kilogram kao referenu jedinicu za merenja. Samo sto posle konvertuju u svoje zastarele jedinice. Jeste naopako, ali tako rade. Jedan od dva cilindra platine iz teksta je upravo u USA a drugi u Evropi. Jednom godisnje se sastaju da uporede tezine i otkrili su da se mase neznatno razlikuju. Zato su i inicirali promene.

Ince Kanadski sistem je jos gori. Oni su zvanicno usvojili metricki sistem, ali svi koriste imperijalni. Tako da u kolima na tabli vam pise koliko ste kilometara presli i koliko brzo vozite, a kad pitaju za visinu zbune se ako im kazete u centimetrima.

kitić

pre 8 godina

Kilogram je težina jednog litra vode n 4 stepena celzijusa... Metar je definisan brzinom svetlosti, decimetar je deseti deo metra, a decimetar kubni vode pri temperaturi od 4 stepena je teška tačno 1kg...bolje da redefinišu svoj zabagreli imperijalni sistem gde se dužina meri stopalima, a težina kamenjem

Miki

pre 8 godina

Hoce Ameri da menjaju nesto sto ne koriste.Eto,s' obzirom da oni koriste stope,hocu da im se sve duzine,koje se mere u stopama,zasnivaju na velicini mog stopala,odnosno 10 i po inca iliti,gledajuci po patici,broj 43.

komentari se ne moraju koristiti samo za iskazivanje gluposti i kompleksa

pre 8 godina

Američki naučnici koriste SI jedinice! Kao i svi naučnici u svetu. Ali objasni ti to društvu ispred prodavnice koje "zna da to ne valja, čim to rade Ameri".

Jovancha

pre 8 godina

Ova vest ce izazvati revoluciju na pijacama. Sad ce preprodavci na kantaru da zakidaju uz komentar: e pa gospodjo, ni kg vise nije ono sto je nekad bio, izracunajte sami uz pomoc plankove konstante!!

Momtschilo

pre 8 godina

Treba drzati korak sa vremenom i primenjivati najbolja resenja ali to znaci i uvodjenje metrickog sistema u SAD umesto zastarelog imperijalnog.

Pljeskavice spremite se za susret

pre 8 godina

Svi će morati vage na remont, da se updejtuje težina... ko otvori ovaj servis na vreme imaće posla. Dobra stvar u ovome je da ću po novom sistemu upasti u onu dozvoljenu granicu gojaznih...

Теча

pre 8 godina

'начиии, бићу тежи за 100 трепавица... Ал' коса ми опада па сам опет свој на своме! Тја...

Dehon

pre 8 godina

Kilogramu ne možete promenitu težinu već jedino masu. Masa je mera za inerciju tela (gram) a težina je sila (Njutn) kojom telo pritiska podlogu ili vuče nit za koju je obešeno.

Dux

pre 8 godina

Nekoliko pogresno protumacenih stvari:
-ovo nije zelja americkih naucnika,vec promena koju inicira Medjunarodni komitet za tegove i mere
-teg koji se nalazi u Parizu nije tezak jedan kilogram,vec predstavlja prameru jednog kilograma,sto i jeste problem jer nije stabilna merna jedinica - kako se menja ovaj predmet,tako se menja i jedinica kilograma
-45 mikrograma odstupa jedna od 2 americke kopije Pariskog tega (ima ih oko 40 u svetu) u odnosu na Pariski teg - posto je ovaj pramera,sva precizna merenja u Americi se moraju prekalkulisati (mada u istinu moze biti da se americka kopija nije promenila,a da pramera oscilira)

Poenta price je da ce se pomocu Plankove konstante dobiti ne samo stalna vrednost kilograma,vec i efikasan nacin da se u manjim laboratorijama omoguci precizno merenje mase.

Nash

pre 8 godina

Upucen sam u metrologiju u Srbiji i mogu reci da se svi tegovi mase uporedjuju sa tim tegom u Parizu stim da recimo nasa drzava uporedjuje i ima neko odstupanje +/- pa se ti tegovi uporedjuju sa servisnim tegovima i na kraju sa tegovima na pijacama. Svuda ima odstupanja koja su dozvoljena tako da se ovo ne moze odraziti na teg na pijaci (odstupanja ce ih progutati).

Dex

pre 8 godina

Dakle, naravno da nece "promeniti tezinu" kilograma; sto i sam tekst saopstava. U pitanju je referentni objekat cija se tezina promenila...

blinkikoala

pre 8 godina

A sta je sa merom za duzinu,metrom jel i tu postoji neki stap koji je pramera pa se od vremenskih uslova skupio za 0,00001 mm. Cisto pitam,nije ironicno

Dux

pre 8 godina

Sve anglosaksonke merne jedinice su definisane na osnovu metrickih,sto znaci da Amerikanci tehnicki koriste metricki sistem,a da nisu toga svesni (stopa i jard se definisu kao metar puta odredjeni koeficijent,a ne jedno u odnosu na drugo).
Problem je u tome sto Ameri ne zele da priznaju da su Francuzi smislili bolji sistem od njih.
C'est la vie...

milletrans

pre 8 godina

Težinu kilogramu ne može niko da promeni iz prostog razloga što ista ne postoji. Kilogram je mera za masu (skalarnu veličinu), a jedinica za težinu (vektor) je njutn. Da ne ulazimo sad u to šta bi se desilo da odnesemo naš etalon na Mesec ili Jupiter i tamo ga stavimo na vagu...

dovla

pre 8 godina

Trgovci,tojest proizvodjachi namirnica(majonezi,kechapi,pavlake,sladoledi,smrznuto,chokolade,eurokremovi,dzemovi,konditori,keksi,itd....) -VECC ODAVNO JESU!!!(po marketima)...

Neverovatno

pre 8 godina

Samo 45 mikrograma??? U Srbiji je kilogram odavno težak 900-950gr, 1,5 l se pretvorilo u 1450 ml ili 1.5 kg (npr pakovanja jogurta), 500 gr je jednog jutra osvanulo kao 400 gr (testenine) a 450 gr smrzuto povrće, kiselo mleko umesto 200ml sad je 180 ml, čokolade sa 100gr spale na 90 i 80 gr .... Kod nas etaloni odavno nisu zvanična mera ni za šta. Kod nas se odavno kao zvanična mera koristi profit proizvođača jer pakovanja se smanjuju a cene ostaju iste.

realno

pre 8 godina

Aaaaaa, sad mi je sve jasnije sa ovom formulom, mera Plankove konstante je 6.626069934 x 10^−34 kg∙m2/s, čime se menja stara mera od 6.62607004 x 10^−34 kg.m2/s.
:))
Šta Ameri hoće, njihova mera nije kilogram.
I moja nije, odavno je 100 i nešto kg. :)

pobesneli Milutin

pre 8 godina

Zašto imam utisak da će nas zakinuti na vagi sa ovim?
(Zoran, 8. jul 2017 18:09)

Mozda zato jer si nepopravljivi pesimista:)

GoranS

pre 8 godina

Amerikanci u nauci koriste SI sistem, a i njihov meroslovni institut NIST koristi iste. Američke imperijalne mere su definisane SI sistemom tako da je jard 0,9 i nešto metara, funta toliko i toliko kilograma... Prešli su oni na metrički sistem već odavno, samo raja nije.

Mere

pre 8 godina

Problem je u etalonu originalnom koji je izgubio na masi. Promene koje su se desile sigurno imaju vezu sa materijalom i njegovim "trošenjem" vremenom. Nije ideja promeniti masu već ustanoviti precizniji način odredjivanja mase od jednog kilograma kako bi se ubuduce izbegli mogući problemi. Ti problemi su za čoveka mizerni, ali za naučnike su veoma bitni. Inače Srbija je jedna od osam zemalja koja je usvojila SI mere. Jedna od osam zemalja u kojima postoje prvi etaloni izradjeni na osnovu originala. I dan danas ih imamo, a u prvom svetskom ratu su etaloni poput najvećeg blaga sakriveni i nakon oslobodjenja Beograda vraćeni u institut. Nažalost nas institut propada već decenijama sto je velika tuga.

Uros

pre 8 godina

Zapravo, Ameri koriste kilogram kao referenu jedinicu za merenja. Samo sto posle konvertuju u svoje zastarele jedinice. Jeste naopako, ali tako rade. Jedan od dva cilindra platine iz teksta je upravo u USA a drugi u Evropi. Jednom godisnje se sastaju da uporede tezine i otkrili su da se mase neznatno razlikuju. Zato su i inicirali promene.

Ince Kanadski sistem je jos gori. Oni su zvanicno usvojili metricki sistem, ali svi koriste imperijalni. Tako da u kolima na tabli vam pise koliko ste kilometara presli i koliko brzo vozite, a kad pitaju za visinu zbune se ako im kazete u centimetrima.

T

pre 8 godina

Amerikanci naravno koriste SI sistem, i to ne samo naucnici, vec svi, jer se preko SI sistema definisu njihove tzv. tradicionalne mere (pogresan je naziv "imperijalne mere", to je naziv za britanske jedinice). Kada bi poseban etalon postojao za kilogram, a poseban za funtu, tada bi tek nastao kompletan haos.

kitić^2

pre 8 godina

Kilogram je težina jednog litra vode n 4 stepena celzijusa... Metar je definisan brzinom svetlosti, decimetar je deseti deo metra, a decimetar kubni vode pri temperaturi od 4 stepena je teška tačno 1kg...bolje da redefinišu svoj zabagreli imperijalni sistem gde se dužina meri stopalima, a težina kamenjem
(kitić, 08. jul 2017 17:37)

Naravno, jer u to vreme kad su izmislili metar vec su mogli da izmere brzinu svetlosti.