Ponedeljak, 23.01.2017.

08:11

Agenciji pola kirije, novi zakon ih diže?

Iznajmljivanje željene stambene nekretnine može se pretvoriti u pravu noćnu moru ukoliko ne pokucate na prava vrata.

Izvor: Večernje novosti

Agenciji pola kirije, novi zakon ih diže? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

navijac

pre 8 godina

@Mojo porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara!
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba!
Kako će zakon ovo da vidi?!
(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Tako što će poreski inspektor da proceni koliko košta na toj lokaciji iznajmljivanje i onda da na osnovu te cifre obračuna porez.
(ClarensClemon, 23. januar 2017 16:19)

Glupost, ja u moju kucu/stan mogu da pustim da zivi koga god hocu bez naknade i nema potrebe da se pravi nikakav ugovor zbog toga.

Branko

pre 8 godina

@oblak jedan- Moja sestra kupila stan u ulici Visokog Stevana na Dorcolu 1998.g. Bivsi vlasnik se iselio na vreme,sestra se uknjizila na tom stanu i u njemu zivi do sada. Bivsi vlasnik se do danasnjeg dana nije odjavio iz tog stana. Dolazila je cesto u 5 sati ujutro policijs da trazi tog bivseg vlasnika,sestra im pokaze ugovor o kupovini stana, oni kazu izvinite ali mi imamo da je on jos uvek tu prijavljen i ode policija. Vise su ga puta tako trazili. Posle su pocela na njegovo ime da stizu dopisi i upozorenja raznih banaka da mora da vrati kredit koji je uzeo. Pre godinu i po dana moja sestra se pismeno obrati policijskoj upravi Stari Grad u Majke Jevrosime sa zahtevom da ga odjave sa te adrese.Postupajuci po tom njenom zahtevu PU Stari Grad posalje dva inspektora kod nje u stan da oni utvrde ko zaista stanuje u tom stanu. I kad su dosli sestra im pokaze ugovor, resenje o uknjizbi, priznanice infostana,za struju,telefon i dr. Oni su tu posedeli kod nje u stanu, videli da ona tu zivi sa suprugom i dve odrasle cerke, ona im pokazala i sve te dopise i upozorenja banaka o njegovim dugovanjima. Ta dva inspektora sacine tu zapisnik, sve tu konstatuju, i znate li sta je dalje bilo? Bilo je to da joj je Policijska uprava Stari Grad posle dva meseca poslala pismeno obavestenje da ne mogu da ga odjave sa te adrese jer da bi mogli da ga odjave moraju da ga prvo pronadju i da on licno podnese zahtev da bude prijavljen na drugoj adresi. Evo ko ne veruje neka potrazi u PU Stari Grad taj predmet iz 2015.g. a radi se o stanu na adresi Visokog Stevana 10.

Super

pre 8 godina

Otvara vrata nenormalnim zloupotrebama. Kada prijavite coveka na svoju adresu ne mozete ga odjaviti sve dok to sam ne uradi. A do tog trenutka sve sto napravi ide na vas teret. Pre toga mora da se promeni zakon da policija traga za pojedincem a ne za mestom stanovanja. Ja dok sam ziveo privatno svaki treci dan je dolazila policija da kuca na vrata pored jer je neki covek dao laznu adresu. Njima je bitna samo adresa. Drugo u sta nisam bas siguran da moze ali je moguce uz jos jedan papir koji bi on vama dao da potpisete da dajete saglasnost da na ime vase nekretnine podigne kredit. Dosta zakona treba pretresti pre ovoga. A da ne pricamo da moze da se zatvori i da ne zeli da izadje jer i na to ima pravo. Pogotovo u zimskom periodu. Kada mu dodje policija objasnice im lepo da je on tu prijavljen i da ne zeli vise da placa kiriju. Izaci ce ali kada prodje sneg. Sve su to neke moje teorije. Pitanje sta je od toga sve ostvarivo a sta tek nisam ni pokrio

Predlog za kirajdzije

pre 8 godina

A sta cemo sa onim npr stanar i onaj koji iznajmljuje se dogovore pare za kiriju na ruke a u sudu overe npr ugovor da ovaj zivi besplatno kod njega uz obavezu da placa racune . Jel ce onda privatnih upravitelj zgrade ili predsednik skupstine stanara ili poreska uprava da zovu vlasnika i tog sa kim je sklopio ugovor na detektor lazi.

Oblak jedan

pre 8 godina

Zakon traži da vlasnik stana prijavi zakupca u svoj stan a da li znate da taj može ceo zivot da ostane prijavljen u vašem stanu i da vi nikad nećete moći da ga odjavite ako on lično ne ode u stanicu policije i tamo se ne prijavi na drugoj adresi. Otići će od vas, vi nećete više o njemu ništa znati ni gde zivi a njegova dugovanja koja on bude napravio kod banaka ili kod privatnih reketaša dolaziće na vašu adresu a vi ništa nećete moći da uradite. Mozda vam zbog njegovih dugovanja i izvršioci zakucaju na vrata.
(zoran, 23. januar 2017 14:59)

Istina je da Vi licno ne mozete nikog da odjavite, ali nije istina da osoba ne moze biti odjavljena sa adrese na kojoj vise ne zivi.

Ukoliko stanodavac ima ovakav problem, trebalo bi da ode u policiju. Kad se na licu mesta uvere da doticna osoba tu vise ne zivi, sami ga odjavljuju i dodatno pisu prekrsajnu prijavu.

ClarensClemon

pre 8 godina

@Mojo porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara! 
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba! 
Kako će zakon ovo da vidi?!
(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Tako što će poreski inspektor da proceni koliko košta na toj lokaciji iznajmljivanje i onda da na osnovu te cifre obračuna porez.

Tamara

pre 8 godina

Razumem zasto se stanodavci odlucuju za agencije, verovatno zbog manjka vremena da svima objasnjavaju sve uslove i karakteristike njihovog stana.
Ali bih samo volela da skrenem paznju agencijama i njihovim agentima da ako vec zele da uzimaju novac od stanodavca i podstanara, neka se makar potrude da imaju informacije koje su potrebne za to. Moje iskustvo je takvo da je jedna agentica uzela dva puta pare za stan kada sam ja ulazila u njega i kasnije od novih stanara kada sam izlazila, a da pritom nije imala pojma o stanu. Prvog puta mi je gazda sam sve rekao a drugog puta sam ja uputila sledece stanare. I onda se u tim situacijama osecam prevareno jer dajem pare nekom a ne znam za sta. Gazdi dajem novac za stan, a zasto sam njoj dala zaista nisam imala ideju.

KV-KM dva puta dnevno od 2006-te

pre 8 godina

@zoran. Da dodam i da stanodavci MORAJU prijaviti stanara i placati porez,tek tada sticu pravo na zastitu drzave u slucaju da stanar nece da izadje iz stana ili nece da plati u suprotnom drzava(policija)nece prstom maci.

Cica

pre 8 godina

@sd

Za sve vase istomisljenike dajem savet:
gde god da uocite nepravilnosti u poslovanju vi prijavite nadleznim sluzbama.


Nemojte davati populisticke odgovore.

zoran

pre 8 godina

Prvo u civilizovanog zemljama EU kojima mi težimo najzastićeniji u tom odnosu su stanodavci . Pitate se zašto. Pa zato što oni u taj odnos ulazu pedesetostruko veću vrednost nego zakupac. Stanodavac daje na korišćenje stan čija je vrednost od 50-100 hiljada evra plus nameštaj u stanu. Stanari tu ulažu prvu svoju kiriju plus depozit od jedne ili dve kirije. Svaka agencija za nekretnine je u tim državama dužna da pribavi sve bitne podatke o zakupcu, da li je zaposlen, gde je zaposlen, kolika su mu primanja, da li se nalazi na nekoj evidenciji da nesto duguje državi, bivšem stanodavcu , banki i sl. I naravno agencijsku proviziju uvek placa zakupac. A kod nas kad vidiš da neko izdaje stan hoćeš da ga pojedeš. Zakon traži da vlasnik stana prijavi zakupca u svoj stan a da li znate da taj može ceo zivot da ostane prijavljen u vašem stanu i da vi nikad nećete moći da ga odjavite ako on lično ne ode u stanicu policije i tamo se ne prijavi na drugoj adresi. Otići će od vas, vi nećete više o njemu ništa znati ni gde zivi a njegova dugovanja koja on bude napravio kod banaka ili kod privatnih reketaša dolaziće na vašu adresu a vi ništa nećete moći da uradite. Mozda vam zbog njegovih dugovanja i izvršioci zakucaju na vrata.

LJuba

pre 8 godina

Država je i do sada imala dobru bazu podataka o nekretninama koje se mogu izdavati jer svako ko ne živi u nekoj nekretnini plaća 50% veći porez. Ne vidim zašto su za pribavljanje tih podataka potrebni upravnici zgrada kad Poreska uprava može lako da proveri koji se stanovi izdaju i da naplati porez na dohodak. Valjda je to njen posao.

Realista

pre 8 godina

Ja sam 11 godina ziveo u Beogradu kao podstanar, i imao sam razlicita iskustva sa stanodavcima. A imao sam ih prilicno. Nikad nisam koristio uslugu agencije, vec sam uvek isao na sopstveni instinkt. Sad mogu da kazem da sam imao samo tri negativna iskustva, i to upravo sa ljudima koji su finasijski prilicno dobro situirani, dakle, nisu ziveli od te kirije. Ironicno, bas jedan od njih je najvise kukao za taj novac kao ranjen, a imao je impozantan vozni park, jos neku nekretninu, a kasnije sam iz novina saznao, i dobru stranacku funkciju. Inace, to je bio mozda najmanji stan ali najskuplji koji sam placao. I jedini za koji mi nikada nije vracen depozit. Interesantno je da su mi najkorektniji stanodavci bili upravo ljudi koji su najvise i zavisili od tog iznosa kirije. Cesto su bili fleksibilni i vise nego sto je trebalo, valjda jer su i sami imali razumevanja. Uglavnom, znam samo da nikad i nikome nisam ostao duzan. Kako god okrenete prica ima dva ugla. Po meni, da nije podstanara, dobar deo Beogradjana bi bio u problemu, jer mnogi bas od te rente zavise. Dakle, nema tu mesta bogacenju, niti nekom ekstra profitu. Daleko od toga da nema i takvih slucajeva, ali procentualno, dosta ih je manje.

Dikh tu kava

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine [link]

Drago mi je da se borite za svoja agentska prava i u komentarima. Vaš odgovor je delimično netačan, jer ima logičku grešku, pod uslovom da nije spin: to što su agencije u obavezi da izdaju fiskalni račun ni po kojoj zamislivoj logici ne znači da ga i zaista izdaju. Samo toliko. Potkrepljeno mnogobrojnim primerima. A onda kad budete prestali da špekulišete bazama stanova, kad svoje zaposlene budete tretirali kao zaposlene, ne kao stoku, i kad na portfolio-ju stanova ponekad i kropujete Trijumfalnu kapiju koja se vidi u pozadini stana u Parizu koji oglašavate da je naravno u Beogradu, i kad dođe klijent, a vi ga "eto baš upravo izdali, ali zato imate drugi još bolji, predivan pogled.." (= potkrovlje), onda bi celo ovo vaše pisanje moglo da bude opterećeno smislom. Ovako..

P.S. Da, svima nam je jasno da vaša agencija uopšte nije takva, i da ovo gore rade samo neke "nemarne" agencije. Hvala bogu da postoje i odgovorni ljudi u "branši"..

Zec

pre 8 godina

a da li onda taj porez koji ce se placati na iznajmljivanje stana se racuna u penzioni fond kao doprinos, zdravstveno...kao I od svake zarade sto ide.

Cica

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine www.mtt.gov.rs

sd

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine

Kako ko! Kao i svi ostali! To što je neko po zakonu obavezan da ima fiskalnu kasu i izdaje fiskalne račune, ne znači da to stvarno i radi! Sa druge strane, svi koji nemaju obavezu izdavanja fisaklnih računa, imaju obavezu izdavanja običnih računa (pa i advokati, taksisti i ostali koji se često prozivaju zbog fislanih kasa), uplate pazara na račun u banci i evidentiranja prihoda u poslovne knjige (dakle, bez obzira što nemaju fiskalne kase). Dakle, izdavanje računa ne zavisi od toga da li ste obavezni da imate fiskalnu kasu ili ne, već jednostavno od toga kako koji poreski obveznik izvršava svoju dužnost izdavanja računa (fiskalnih ili običnih). Dakle, to što neko mora da ima fiskalnu kasu ne znači da on u praksi zaista i izdaje račune, i obrnuto. Sa druge strane, agencije za promet nepokretnosti su kao i sve ostalo u našem društvu: U većini slučajeva rad im je ispod svakog normalnog nivoa, ali ima i onih koji stručno i pošteno rade svoj posao! Ništa ne može da se generalizuje.

Cica

pre 8 godina

Naš narod nikada neće napredovati dok postoje ljudi koji za svoja ljubomorno pakosna komentarisanja jedne PROFESIJE dobijaju pluseve. Mene je sramota što dišem vazduh sa takvim ljudima u Srbiji.

Liga šampiona

pre 8 godina

Ženi sa dvoje malo dece izdao sam dvosoban stan po ceni od 50 e mesečno, kako da tražim više kada znam da joj je plata 30 000 dinara a i tih 50 e neću uzimati sebi nego su na kraju godine skupiti 600 e i na tom istom stanu za te novce zameniti recimo jedan ili dva prozora pošto je stan u lošem stanju.Treba li toj ženi da podignem kiriju da bih namirio državu i njen stranački aparat.
Napraviću ugovor sa njom da u stanu živi besplatno ( što nije daleko od istine) i ako treba sa tim ugovorom i na sud pa neka me država osudi.
(gojko, 23. januar 2017 10:28)

Dirnuo me ovaj komentar, ovde imamo primer iskrene želje da se pomogne drugoj osobi. Kada bi i političari ovako razmišljali svima bi bilo bolje. Bravo Gojko!

Darko

pre 8 godina

Treba naplacivati porez na imovinu. Ono sto imas od nekretnina i novca u bankama. Tako je u svim normalnim drzavama.

Tako da ako imas 7 stanova moraces i da imas pare za poreze a ne ko ovde imas desetine stanova i ne placas maltene nista a jos ako imas vezu u poreskom ili si politicar i tajkun prakticno ne placas nista vec samo nekom tapnes ispos ruke.

To svi znaju i svi rade da se ne lazemo.

Ako nije tako zasto onda svi veliki privrednici i tajkuni prijavljuju smesne profite a imaju ogromne promete i to se sve vidi u APRu ali nikada ni jedan nista ne plac vec sve iznosi iz Srbije preko offshore kompanija koje su u njihovom vlasnistvu a ujedno u i suvlasnice firmi koje poseduje.

Tako se od strane drzave legalizuje masovna pljacka onih koji imaju a pokusava da utera svaki dinar poreza postenim gradjanima.

Ako tako nastavite doci ce do masovnog bojkota gradjana pa nece vise ni oni placati porez.

Vreme je da svako placa porez prema onome sto zaradi. Ili da ga ne placa niko. Odlucite sami imate jos jako malo vremena da to resite.

tony

pre 8 godina

...život u Srbiji pod ovom banditskom SNS vlašću postaje nepodnošljiv, svake godine 50000 gradjana Srbije se iseli jer više ne mogu da trpe zulum vlasti, porezi, nameti, akcize se uvode na sve i svašta samo da bi SNS mogao da finansira armiju botova koji ne rade ništa ali predstavljaju siguran glas na izborima, zbog takvih parazita mi obični pošteni gradjani koji plaćamo porez državi se osećamo kao krave muzare koje svako muze, ali doći će i tome kraj, samo me zanima koga će tada da muzu kad svi koji nešto znaju i koji rade pobegnu iz Srbije

mup

pre 8 godina

Izdajem garsonjeru za 100€ a cena se godinama spušta. Taj novac dajem roditeljima koji žive od jedne smanjene penzije i bez te kirije bi bili gladni. Sad država hoće i od te bede da im otme 20%. U našim glavama još provejava komunizam u kome su ljudi koji imaju nešto proglašavani kulacima i narodnim neprijateljima. Oni koji dolaze u Bgd i traže stanove nisu došli iz pećina, već neretko poseduju značajnu imovinu u svojim mestima. Uvek ih pitam, dali bi oni besplatno primili u kuću nekoga ko iznajmljuje njihovu kuću. Još im nije jasno kako plaćaju i kiriju i komunalije. Kirija se plaća kao protiv vrednost nekretnine, a komunalije će plaćati i u svom stanu kad ga kupe. Stanari su sve gori i veoma je teško naći nekoga ko vas neće uvući u velike dugove za račune. Ja više ne izdajem đacima i studentima, kao ni muškim samcima. Samo sredovečne žene koje imaju platu preko 50.000. Ako imaju manje, 99% će kasniti sa plaćanjem struje i računa. Ja sam već odlučio da prodam taj stan, jer porez neću da plaćam na tako bedan iznos. Neću biti jedini, pa će i cene stanova dodatno pasti. Ali aždaja MMF mora da se nahrani po cenu naše propasti.

RASPUCIN

pre 8 godina

Drzava ne dobija bazu podataka o stanovima koji se izdaju. Postoje tri verzije upravnika. Prvi je upravnik i bira se izmedju stanara same zgrade gde isti stanuje, on ima spisak stanara za sebe i nije u nikakvoj obavezi prema drzavi ili lokalnoj samoupravi, jedino ako nije cinkaros. Profesionalni upravnik je iz neke firme koja se bavi tom vrstom poslova, i ona ima spiskove stanova i stanara za svoje potrebe i nema nikakvu obavezu prema drzavi i lokalnoj samoupravi. Upravnik i profesionalni upravnik kod lokalne samouprave samo vrse registraciju za svaku zgradu. Prinudni upravnik, posto ga postavlja drzava i lokalna samouprava da vrsi prinudu-teror ce moci da dojavljuje podatke o podstanarima, jer njega moze na to da prinudi onaj ko ga je i postavio, drzava-prinudjivac.

gojko

pre 8 godina

@gojko

Ajde... 50€, što im nisi naplatio 10€ stanarinu? Pusti te priče za malu decu. Ako ne možete da izvučete od podstanara par stotina € da preživite mesec gledajući TV i ništa ne radeći, pre ćete ostaviti stan prazan.
(Bivši podstanar, 23. januar 2017 11:09)

Ako hoćeš veruj ako ne veruješ troši svoje bezvredno vreme da me demantuješ.
Nisam iz Bg i u mom gradu se takav namešten stan jedva izdaje za 90-100 e a puni su oglasi i jeftinijih.Da izdao sam ga za samo 50 e a da ga ostavim prazan svakog meseca bih imao 100 e troškova jer samo grejanje je 7 500 dinara mesečno.
Ne dam državi a ti zbog toga pukni od muke.....tih 50 e mi ništa ne znači, bogu hvala imam više nego dovoljno.

mama

pre 8 godina

znate..agencije za nekretnine su cist bezobrazluk i parazitizam...neko rece naplacuju usluge, ha..kakve?
(bukica, 23. januar 2017 11:32)

Mozda ce ti ovako biti jasnije.
Pre par godina trebalo je da iznajmim stan. Krenula sam po oglasima bez agencia. U oglasima pise mnogo sto sta, ali kad vidite stan to ili ne odgovara istini, ili postoji i nesto lose o cemu nisu pisali.
I tako sam gledala 1,2,3...18 stanova dok nisam pronasla sta mi odgovara, potrosila dve nedelje gledajuci stanove svakog dana gubila po sat vremena.
A moje vreme je meni dragoceno, nemam ga za bacanje.
Prosle godine sam trazila veci stan, pozvala agenciju, nasla se s agentom i detaljno objasnila sta hocu, a sta ne i rekla da ne zelim da me vodi da gledam sve i svasta.
Agent je nasao 4 stana, zaista su bili odgovarajuci, pogledali smo ih u dva dana. Nije mi zao sto sam mu platila. Moje vreme je mnogo skuplje od toga.

Miki

pre 8 godina

@bukica
ne mozes sam da se raspitas kod vlasnika jer nemas njegov broj telefona, niti znas adresu. stanodavac koji ide preko agencije to radi izmedju ostalog zbog toga sto nece ili nema vremena da se javlja na desetine poziva dnevno i da ide da pokazuje stan. sve ide preko agenta.

Kako će neki upravnik zgrade da traži sve te podatke

pre 8 godina

Ko će da plaća porez na iznajmljivanje stana kad se za sve tereti vlasnik stana a pogodtov za neplaćene režije.

Prvo porez na imovinu je neustavan jer je to porez na osnovicu. Zašto se u banci ne plaća porez na osnovicu nego na dobit kad oročite sredstva.
1. Neko višak novca stavi u banku neko kupi stan.
2. Neko podigne kredit i taj kredit utroši za putovanja i druge užitke, neko kupi stan. Pri tome banka pla porez državi od prihoda na kamatu.

U voj državi neko plaća harač samo zato što ima dve ili više nekretnina. To država smatra normalnim jer se jao tako bori protiv nepravde i kriminala. Da li je to normalno. Da ponovim ne postoji porez na luksuz nego samo porez na promet i prihode. Sve ostalo je izmišljotina i lopovluk. Zašto se onda oročena sredsta u na računima više banaka ne naplaćuje uvećani porez?

Šta će mo sa vlsnicima slika i skupih satova pojedine te stvari vrede više od stana. Zašto bi bio povlaćšen neko od poreza ko kupuje neke druge vrednosti od onog nesrećnika koji želi da se skući.

Neko se kućio i nigde nije išao štedeo da skući porodicu i decu i sad treba da plaća onaj harač od 100% na imovinu.

Nisu svi lopovi, Tajkuni i dileri droge. Država ne želi da se obračuna sa njima nego sa grđanima.

P.S Porez na imovinu je uveo Sloba. DS i Drgutinovićka su dali drugu dimenziju, a ovi batinaši su sad spremni da krenu da otimaju po tom zakonu.

Bivši podstanar

pre 8 godina

@gojko

Ajde... 50€, što im nisi naplatio 10€ stanarinu? Pusti te priče za malu decu. Ako ne možete da izvučete od podstanara par stotina € da preživite mesec gledajući TV i ništa ne radeći, pre ćete ostaviti stan prazan.

Cica

pre 8 godina

@Agent iz BG-a
Tako je! Naplacujemo uslugu koju smo posteno odradili. Niko ne shvata da od procenta koji agencija uzima MORA da se plate FIKSNI troskovi na mesecnom nivou koje ima ta agenciha npr. zakup kancelarije, infostan tj. narodski komunalije, telefonski racuni za fiksne tel kao i za mobilne koji su agencijski, sekretarice, OGLASAVANJE VASIH NEKRETNINA DRAGA GOSPODO, advokat pa da jos ne nabrajam sve na kraju je isplacuje AGENT koji RADI za DEO te AGENCIJSKE PROVIZIJE. On ima PORODICU koju hrani kao i ostatak nezadovoljnih gradjana, placa porez i sve ostalo. DAKLE AGENCIJE NE UZIMAJU PROVIZIJU VEC NAPLACUJU SVOJE USLUGE!

Milos

pre 8 godina

Najveci prevaranti su agenti za nekretnine. Postave oglas i traze 50% od prve kirije. Npr kirija 200e a oni ti za to uzmu 100e. Ali ne samo tebi koji hoces da iznajmis, nego i onom koji ti izdaje. Opa bato...

I sta oni tu rade? Pa evo, okace oglas na internet i daju ti ugovor koji mozes na istom tom internetu da nadjes. Udje u stan sa tobom i prica ti o stanu? A vlasnik ne tu i on cuti, dok ti agent prica o stanu? Pazi koje ludilo?

U svetu se to ne radi tako. Nego agencija iznajmi stan pa ga onda re-izdaje, nemas nikakav posao sa vlasnikom... Ovde kod nas, kad ti uzmu pare, cao decko...

bukica

pre 8 godina

znate..agencije za nekretnine su cist bezobrazluk i parazitizam...neko rece naplacuju usluge, ha..kakve? mozemo mi sami da odemo kod vlasnika stana i pitamo sve sto nas zanima, pri tom niko nece pokusati da me ubedjuje kako je stan lepsi nego sto vidimo i sl. i mozemo sami da potpisemo ugovor o zakupu i da predamo sve potrebne papire koje vlasnik stana trazi i da nam sa racuna skida kiriju, uzme depozit u visini tri mesecne kirije i da ga glava ne boli, a mi necemo jos na sve to da bacimo pare agentu na nos, jer i zasto bi? to su nase pare i mi radimo sa njima sta hocemo..i ne zelim da ga dajem agentu, jer nikakve koristi od tih parazita nema.. naprotiv.
pozdrav iz Nemacke

Искуство

pre 8 godina

Какве агенције, у данашње време када свако има камеру на телефону и може да услика стан, постави одлас на бесплатан сајт.
А типски уговор може да се нађе на интернету станодавац и станар сами заврше посао.
Савет: купите при пејд број само за ову намену, кад издате стан, искључите га. Ако имате добру некретнину, на доброј локацији, агенције ће на вас навалити као осице. И пошто издате стан имаће тај број у бази и повремено ће вас звати да питају да ли је слободан.

Gari

pre 8 godina

(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Ma videces, nece obracunati procenat od toga, neko ce sarlatanski naplatiti neku "simbolicnu uslugu" i slicne kicoske fore. To su ti bre drumski razbojnici, kao kad ti saobracajac naplati "prljave tablice", da ne rovari ceo auto.

Gari

pre 8 godina

Svakom ko mi podigne kiriju da bi dao lopovima cu ponuditi sam da dam pola njemu, samo da im ne da ni dinara. Stimulisacu borbu protiv lopova koji sebe zovu agencijama. Jeste, iz inata. Radije bi bio muljator iz inata nego budala. Da oni otimaju od najsiromasnijih da bi time placao ulazne serife i svojoj deci putovanja, nece da moze. Te price kako je to novac za "razvitak drzave i da svima bude bolje" pricajte deci pred spavanje. I oni ce vam reci "jel moze jos jedna bajka"?

genije

pre 8 godina

Da se malo bolje uredi izdavanje zakonom (prava i stanodavca i zakupca) i da su sudovi azurniji svi bi prijavili izdavanje... Ovako em vas oljuste za porez a kad "zaskripi" (dugovi koje stanar napravi, raskid i izlazak iz stana) ostavljeni ste sami sebi i "misicavim poznanicima" jer od suda vajde nema...

Prle

pre 8 godina

Neka mi neko objasni kako (na koji način, pred kojom "institucijom",...) ugovor između bilo koje dve strane U SRBIJI garantuje ugovornim stranama BILO ŠTA.

Ja kao stanodavac NIKADA ne bih potpisao ugovor o izdavanju stana, jer bi po tada stanar mogao da prestane da plaća SVE (i kiriju i komunalije), a ja bih samo mogao da ga tužim, i proces bi trajao godinama - naravno, stanar bi sve vreme bio u stanu, a meni bi izvršitelji uzimali za sve troškove javnim preduzećima. Ovo je zemlja gde jači dobija sve, a slabiji NIŠTA. Srbija!

gojko

pre 8 godina

Ženi sa dvoje malo dece izdao sam dvosoban stan po ceni od 50 e mesečno, kako da tražim više kada znam da joj je plata 30 000 dinara a i tih 50 e neću uzimati sebi nego su na kraju godine skupiti 600 e i na tom istom stanu za te novce zameniti recimo jedan ili dva prozora pošto je stan u lošem stanju.Treba li toj ženi da podignem kiriju da bih namirio državu i njen stranački aparat.
Napraviću ugovor sa njom da u stanu živi besplatno ( što nije daleko od istine) i ako treba sa tim ugovorom i na sud pa neka me država osudi.

Agent iz BG-a

pre 8 godina

Kao prvo agencije ne uzimaju nego NAPLACUJU proviziju, kada zavrse posao tj. nadju odgovarajuceg zakupca/zakupodavca i sastave ugovor o zakupu koji kasnije potpisuju dve strane tj. zakupac i zakupodavac.
Druga stvar smesno je da drzava UZIMA porez od zakupodavca a pritom im nista ne pruza i ne daje im nikakvu sigurnost.
Dno dna od ove banane.

Zoran

pre 8 godina

Država ne zna koje nekretnine sama poseduje, koje izdaje i za koliko. A sada će napraviti "bazu podataka" stanova koji se izdaju. Poreze treba platiti ali postoji više uslova koje treba ispuniti da bi se zarađivalo na izdavanju i zakupu stanova.

Nikola

pre 8 godina

Srce mi se cepa svakog dana kad gledam ovu nasu napacenu drzavu i osiromasene politicare. Toliko mi je tesko da bih platio porez 50% ako moze.

Tišina tamo

pre 8 godina

Šta državu briga koliko ko stanova izdaje dokle god redovno plaća porez.A i ove koji komentarišu suprotno.Ljubomorni ste i zlobni.Kamo sreće da svako ima par stanova za izdavanje.Prijatan dan svima.

Alek

pre 8 godina

Mojoj porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara!
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba!
Kako će zakon ovo da vidi?!

manje prenošenja, više novinarstva

pre 8 godina

Još jedan članak prepun netačnosti.

Po novom zakonu o stanovanju, nije upravitelj dužan da traži informacije od stanodavaca, već su po zakonu oni u obavezi sami to da prijave.

Nije tačno da se prva kirija 'malo podiže' i da agencije naplaćuju proviziju od ukupno pola kirije - 99.9% njih naplaćuje po pola kirije i od zakupodavca i od zakupca.

Nije tačno da je za ugovor o zakupu neophodno prisustvo i potpisivanje dva svedoka, dovoljni su potpisi ugovarača...

Petar

pre 8 godina

"...to znači da bi država svakog meseca mogla da profitira četiri miliona evra". Država da profitira? Ko je "država"? Država neprekidno profitira smenjenjem plata, akcizama, povećanjima poreza na nekretnine...ne možeš tako reći žutu banku da zaradiš, a da "država" ne uštine. Po čemu mi vidimo poslednjih fgodina da je država pametno iskoristila naš novac, od kojeg je profitirala? Dakle, država - to su ljudi koji upravljaju i imaju konkretna imena i prezimena. E, vidite, nije to "država", nego "zločinačka organizacija koja pljačka svoje građane"...i to već stvarno traje predugo.

Dragan

pre 8 godina

Zasto se drzava ne bavi utvrdjivanjem porekla imovine politicara, tamo bi ubrala najvise prihoda a ne opet sve na grbacu obicnih gradjana, a posebno podstanara koji su ionako najvise pogodjeni. Sramotna je ova vlast.

muamua

pre 8 godina

sta lupate ,ja sam rentirao pre neki dan stan 200 eur 100eur ja agenciji dajem 100 eur daje stanodavac...plus ja dajem depozit i prvu ratu za stan

Naprednjak na budžetu

pre 8 godina

Bravo! Da se najzad doskoči tim imućnim ljudima koji decenijama izbegavaju plaćanje poreza na prihod od izdavanja. Znam čoveka koji ima 7 stanova koje izdaje još od 1997 znači skoro 20 godina. Nikad dinara nije dao državi.

Petar

pre 8 godina

"...to znači da bi država svakog meseca mogla da profitira četiri miliona evra". Država da profitira? Ko je "država"? Država neprekidno profitira smenjenjem plata, akcizama, povećanjima poreza na nekretnine...ne možeš tako reći žutu banku da zaradiš, a da "država" ne uštine. Po čemu mi vidimo poslednjih fgodina da je država pametno iskoristila naš novac, od kojeg je profitirala? Dakle, država - to su ljudi koji upravljaju i imaju konkretna imena i prezimena. E, vidite, nije to "država", nego "zločinačka organizacija koja pljačka svoje građane"...i to već stvarno traje predugo.

Dragan

pre 8 godina

Zasto se drzava ne bavi utvrdjivanjem porekla imovine politicara, tamo bi ubrala najvise prihoda a ne opet sve na grbacu obicnih gradjana, a posebno podstanara koji su ionako najvise pogodjeni. Sramotna je ova vlast.

Alek

pre 8 godina

Mojoj porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara!
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba!
Kako će zakon ovo da vidi?!

gojko

pre 8 godina

Ženi sa dvoje malo dece izdao sam dvosoban stan po ceni od 50 e mesečno, kako da tražim više kada znam da joj je plata 30 000 dinara a i tih 50 e neću uzimati sebi nego su na kraju godine skupiti 600 e i na tom istom stanu za te novce zameniti recimo jedan ili dva prozora pošto je stan u lošem stanju.Treba li toj ženi da podignem kiriju da bih namirio državu i njen stranački aparat.
Napraviću ugovor sa njom da u stanu živi besplatno ( što nije daleko od istine) i ako treba sa tim ugovorom i na sud pa neka me država osudi.

Prle

pre 8 godina

Neka mi neko objasni kako (na koji način, pred kojom "institucijom",...) ugovor između bilo koje dve strane U SRBIJI garantuje ugovornim stranama BILO ŠTA.

Ja kao stanodavac NIKADA ne bih potpisao ugovor o izdavanju stana, jer bi po tada stanar mogao da prestane da plaća SVE (i kiriju i komunalije), a ja bih samo mogao da ga tužim, i proces bi trajao godinama - naravno, stanar bi sve vreme bio u stanu, a meni bi izvršitelji uzimali za sve troškove javnim preduzećima. Ovo je zemlja gde jači dobija sve, a slabiji NIŠTA. Srbija!

manje prenošenja, više novinarstva

pre 8 godina

Još jedan članak prepun netačnosti.

Po novom zakonu o stanovanju, nije upravitelj dužan da traži informacije od stanodavaca, već su po zakonu oni u obavezi sami to da prijave.

Nije tačno da se prva kirija 'malo podiže' i da agencije naplaćuju proviziju od ukupno pola kirije - 99.9% njih naplaćuje po pola kirije i od zakupodavca i od zakupca.

Nije tačno da je za ugovor o zakupu neophodno prisustvo i potpisivanje dva svedoka, dovoljni su potpisi ugovarača...

muamua

pre 8 godina

sta lupate ,ja sam rentirao pre neki dan stan 200 eur 100eur ja agenciji dajem 100 eur daje stanodavac...plus ja dajem depozit i prvu ratu za stan

Agent iz BG-a

pre 8 godina

Kao prvo agencije ne uzimaju nego NAPLACUJU proviziju, kada zavrse posao tj. nadju odgovarajuceg zakupca/zakupodavca i sastave ugovor o zakupu koji kasnije potpisuju dve strane tj. zakupac i zakupodavac.
Druga stvar smesno je da drzava UZIMA porez od zakupodavca a pritom im nista ne pruza i ne daje im nikakvu sigurnost.
Dno dna od ove banane.

Nikola

pre 8 godina

Srce mi se cepa svakog dana kad gledam ovu nasu napacenu drzavu i osiromasene politicare. Toliko mi je tesko da bih platio porez 50% ako moze.

genije

pre 8 godina

Da se malo bolje uredi izdavanje zakonom (prava i stanodavca i zakupca) i da su sudovi azurniji svi bi prijavili izdavanje... Ovako em vas oljuste za porez a kad "zaskripi" (dugovi koje stanar napravi, raskid i izlazak iz stana) ostavljeni ste sami sebi i "misicavim poznanicima" jer od suda vajde nema...

Zoran

pre 8 godina

Država ne zna koje nekretnine sama poseduje, koje izdaje i za koliko. A sada će napraviti "bazu podataka" stanova koji se izdaju. Poreze treba platiti ali postoji više uslova koje treba ispuniti da bi se zarađivalo na izdavanju i zakupu stanova.

Tišina tamo

pre 8 godina

Šta državu briga koliko ko stanova izdaje dokle god redovno plaća porez.A i ove koji komentarišu suprotno.Ljubomorni ste i zlobni.Kamo sreće da svako ima par stanova za izdavanje.Prijatan dan svima.

Kako će neki upravnik zgrade da traži sve te podatke

pre 8 godina

Ko će da plaća porez na iznajmljivanje stana kad se za sve tereti vlasnik stana a pogodtov za neplaćene režije.

Prvo porez na imovinu je neustavan jer je to porez na osnovicu. Zašto se u banci ne plaća porez na osnovicu nego na dobit kad oročite sredstva.
1. Neko višak novca stavi u banku neko kupi stan.
2. Neko podigne kredit i taj kredit utroši za putovanja i druge užitke, neko kupi stan. Pri tome banka pla porez državi od prihoda na kamatu.

U voj državi neko plaća harač samo zato što ima dve ili više nekretnina. To država smatra normalnim jer se jao tako bori protiv nepravde i kriminala. Da li je to normalno. Da ponovim ne postoji porez na luksuz nego samo porez na promet i prihode. Sve ostalo je izmišljotina i lopovluk. Zašto se onda oročena sredsta u na računima više banaka ne naplaćuje uvećani porez?

Šta će mo sa vlsnicima slika i skupih satova pojedine te stvari vrede više od stana. Zašto bi bio povlaćšen neko od poreza ko kupuje neke druge vrednosti od onog nesrećnika koji želi da se skući.

Neko se kućio i nigde nije išao štedeo da skući porodicu i decu i sad treba da plaća onaj harač od 100% na imovinu.

Nisu svi lopovi, Tajkuni i dileri droge. Država ne želi da se obračuna sa njima nego sa grđanima.

P.S Porez na imovinu je uveo Sloba. DS i Drgutinovićka su dali drugu dimenziju, a ovi batinaši su sad spremni da krenu da otimaju po tom zakonu.

Gari

pre 8 godina

Svakom ko mi podigne kiriju da bi dao lopovima cu ponuditi sam da dam pola njemu, samo da im ne da ni dinara. Stimulisacu borbu protiv lopova koji sebe zovu agencijama. Jeste, iz inata. Radije bi bio muljator iz inata nego budala. Da oni otimaju od najsiromasnijih da bi time placao ulazne serife i svojoj deci putovanja, nece da moze. Te price kako je to novac za "razvitak drzave i da svima bude bolje" pricajte deci pred spavanje. I oni ce vam reci "jel moze jos jedna bajka"?

Realista

pre 8 godina

Ja sam 11 godina ziveo u Beogradu kao podstanar, i imao sam razlicita iskustva sa stanodavcima. A imao sam ih prilicno. Nikad nisam koristio uslugu agencije, vec sam uvek isao na sopstveni instinkt. Sad mogu da kazem da sam imao samo tri negativna iskustva, i to upravo sa ljudima koji su finasijski prilicno dobro situirani, dakle, nisu ziveli od te kirije. Ironicno, bas jedan od njih je najvise kukao za taj novac kao ranjen, a imao je impozantan vozni park, jos neku nekretninu, a kasnije sam iz novina saznao, i dobru stranacku funkciju. Inace, to je bio mozda najmanji stan ali najskuplji koji sam placao. I jedini za koji mi nikada nije vracen depozit. Interesantno je da su mi najkorektniji stanodavci bili upravo ljudi koji su najvise i zavisili od tog iznosa kirije. Cesto su bili fleksibilni i vise nego sto je trebalo, valjda jer su i sami imali razumevanja. Uglavnom, znam samo da nikad i nikome nisam ostao duzan. Kako god okrenete prica ima dva ugla. Po meni, da nije podstanara, dobar deo Beogradjana bi bio u problemu, jer mnogi bas od te rente zavise. Dakle, nema tu mesta bogacenju, niti nekom ekstra profitu. Daleko od toga da nema i takvih slucajeva, ali procentualno, dosta ih je manje.

Milos

pre 8 godina

Najveci prevaranti su agenti za nekretnine. Postave oglas i traze 50% od prve kirije. Npr kirija 200e a oni ti za to uzmu 100e. Ali ne samo tebi koji hoces da iznajmis, nego i onom koji ti izdaje. Opa bato...

I sta oni tu rade? Pa evo, okace oglas na internet i daju ti ugovor koji mozes na istom tom internetu da nadjes. Udje u stan sa tobom i prica ti o stanu? A vlasnik ne tu i on cuti, dok ti agent prica o stanu? Pazi koje ludilo?

U svetu se to ne radi tako. Nego agencija iznajmi stan pa ga onda re-izdaje, nemas nikakav posao sa vlasnikom... Ovde kod nas, kad ti uzmu pare, cao decko...

tony

pre 8 godina

...život u Srbiji pod ovom banditskom SNS vlašću postaje nepodnošljiv, svake godine 50000 gradjana Srbije se iseli jer više ne mogu da trpe zulum vlasti, porezi, nameti, akcize se uvode na sve i svašta samo da bi SNS mogao da finansira armiju botova koji ne rade ništa ali predstavljaju siguran glas na izborima, zbog takvih parazita mi obični pošteni gradjani koji plaćamo porez državi se osećamo kao krave muzare koje svako muze, ali doći će i tome kraj, samo me zanima koga će tada da muzu kad svi koji nešto znaju i koji rade pobegnu iz Srbije

Liga šampiona

pre 8 godina

Ženi sa dvoje malo dece izdao sam dvosoban stan po ceni od 50 e mesečno, kako da tražim više kada znam da joj je plata 30 000 dinara a i tih 50 e neću uzimati sebi nego su na kraju godine skupiti 600 e i na tom istom stanu za te novce zameniti recimo jedan ili dva prozora pošto je stan u lošem stanju.Treba li toj ženi da podignem kiriju da bih namirio državu i njen stranački aparat.
Napraviću ugovor sa njom da u stanu živi besplatno ( što nije daleko od istine) i ako treba sa tim ugovorom i na sud pa neka me država osudi.
(gojko, 23. januar 2017 10:28)

Dirnuo me ovaj komentar, ovde imamo primer iskrene želje da se pomogne drugoj osobi. Kada bi i političari ovako razmišljali svima bi bilo bolje. Bravo Gojko!

mup

pre 8 godina

Izdajem garsonjeru za 100€ a cena se godinama spušta. Taj novac dajem roditeljima koji žive od jedne smanjene penzije i bez te kirije bi bili gladni. Sad država hoće i od te bede da im otme 20%. U našim glavama još provejava komunizam u kome su ljudi koji imaju nešto proglašavani kulacima i narodnim neprijateljima. Oni koji dolaze u Bgd i traže stanove nisu došli iz pećina, već neretko poseduju značajnu imovinu u svojim mestima. Uvek ih pitam, dali bi oni besplatno primili u kuću nekoga ko iznajmljuje njihovu kuću. Još im nije jasno kako plaćaju i kiriju i komunalije. Kirija se plaća kao protiv vrednost nekretnine, a komunalije će plaćati i u svom stanu kad ga kupe. Stanari su sve gori i veoma je teško naći nekoga ko vas neće uvući u velike dugove za račune. Ja više ne izdajem đacima i studentima, kao ni muškim samcima. Samo sredovečne žene koje imaju platu preko 50.000. Ako imaju manje, 99% će kasniti sa plaćanjem struje i računa. Ja sam već odlučio da prodam taj stan, jer porez neću da plaćam na tako bedan iznos. Neću biti jedini, pa će i cene stanova dodatno pasti. Ali aždaja MMF mora da se nahrani po cenu naše propasti.

gojko

pre 8 godina

@gojko

Ajde... 50€, što im nisi naplatio 10€ stanarinu? Pusti te priče za malu decu. Ako ne možete da izvučete od podstanara par stotina € da preživite mesec gledajući TV i ništa ne radeći, pre ćete ostaviti stan prazan.
(Bivši podstanar, 23. januar 2017 11:09)

Ako hoćeš veruj ako ne veruješ troši svoje bezvredno vreme da me demantuješ.
Nisam iz Bg i u mom gradu se takav namešten stan jedva izdaje za 90-100 e a puni su oglasi i jeftinijih.Da izdao sam ga za samo 50 e a da ga ostavim prazan svakog meseca bih imao 100 e troškova jer samo grejanje je 7 500 dinara mesečno.
Ne dam državi a ti zbog toga pukni od muke.....tih 50 e mi ništa ne znači, bogu hvala imam više nego dovoljno.

zoran

pre 8 godina

Prvo u civilizovanog zemljama EU kojima mi težimo najzastićeniji u tom odnosu su stanodavci . Pitate se zašto. Pa zato što oni u taj odnos ulazu pedesetostruko veću vrednost nego zakupac. Stanodavac daje na korišćenje stan čija je vrednost od 50-100 hiljada evra plus nameštaj u stanu. Stanari tu ulažu prvu svoju kiriju plus depozit od jedne ili dve kirije. Svaka agencija za nekretnine je u tim državama dužna da pribavi sve bitne podatke o zakupcu, da li je zaposlen, gde je zaposlen, kolika su mu primanja, da li se nalazi na nekoj evidenciji da nesto duguje državi, bivšem stanodavcu , banki i sl. I naravno agencijsku proviziju uvek placa zakupac. A kod nas kad vidiš da neko izdaje stan hoćeš da ga pojedeš. Zakon traži da vlasnik stana prijavi zakupca u svoj stan a da li znate da taj može ceo zivot da ostane prijavljen u vašem stanu i da vi nikad nećete moći da ga odjavite ako on lično ne ode u stanicu policije i tamo se ne prijavi na drugoj adresi. Otići će od vas, vi nećete više o njemu ništa znati ni gde zivi a njegova dugovanja koja on bude napravio kod banaka ili kod privatnih reketaša dolaziće na vašu adresu a vi ništa nećete moći da uradite. Mozda vam zbog njegovih dugovanja i izvršioci zakucaju na vrata.

Искуство

pre 8 godina

Какве агенције, у данашње време када свако има камеру на телефону и може да услика стан, постави одлас на бесплатан сајт.
А типски уговор може да се нађе на интернету станодавац и станар сами заврше посао.
Савет: купите при пејд број само за ову намену, кад издате стан, искључите га. Ако имате добру некретнину, на доброј локацији, агенције ће на вас навалити као осице. И пошто издате стан имаће тај број у бази и повремено ће вас звати да питају да ли је слободан.

bukica

pre 8 godina

znate..agencije za nekretnine su cist bezobrazluk i parazitizam...neko rece naplacuju usluge, ha..kakve? mozemo mi sami da odemo kod vlasnika stana i pitamo sve sto nas zanima, pri tom niko nece pokusati da me ubedjuje kako je stan lepsi nego sto vidimo i sl. i mozemo sami da potpisemo ugovor o zakupu i da predamo sve potrebne papire koje vlasnik stana trazi i da nam sa racuna skida kiriju, uzme depozit u visini tri mesecne kirije i da ga glava ne boli, a mi necemo jos na sve to da bacimo pare agentu na nos, jer i zasto bi? to su nase pare i mi radimo sa njima sta hocemo..i ne zelim da ga dajem agentu, jer nikakve koristi od tih parazita nema.. naprotiv.
pozdrav iz Nemacke

mama

pre 8 godina

znate..agencije za nekretnine su cist bezobrazluk i parazitizam...neko rece naplacuju usluge, ha..kakve?
(bukica, 23. januar 2017 11:32)

Mozda ce ti ovako biti jasnije.
Pre par godina trebalo je da iznajmim stan. Krenula sam po oglasima bez agencia. U oglasima pise mnogo sto sta, ali kad vidite stan to ili ne odgovara istini, ili postoji i nesto lose o cemu nisu pisali.
I tako sam gledala 1,2,3...18 stanova dok nisam pronasla sta mi odgovara, potrosila dve nedelje gledajuci stanove svakog dana gubila po sat vremena.
A moje vreme je meni dragoceno, nemam ga za bacanje.
Prosle godine sam trazila veci stan, pozvala agenciju, nasla se s agentom i detaljno objasnila sta hocu, a sta ne i rekla da ne zelim da me vodi da gledam sve i svasta.
Agent je nasao 4 stana, zaista su bili odgovarajuci, pogledali smo ih u dva dana. Nije mi zao sto sam mu platila. Moje vreme je mnogo skuplje od toga.

Gari

pre 8 godina

(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Ma videces, nece obracunati procenat od toga, neko ce sarlatanski naplatiti neku "simbolicnu uslugu" i slicne kicoske fore. To su ti bre drumski razbojnici, kao kad ti saobracajac naplati "prljave tablice", da ne rovari ceo auto.

Branko

pre 8 godina

@oblak jedan- Moja sestra kupila stan u ulici Visokog Stevana na Dorcolu 1998.g. Bivsi vlasnik se iselio na vreme,sestra se uknjizila na tom stanu i u njemu zivi do sada. Bivsi vlasnik se do danasnjeg dana nije odjavio iz tog stana. Dolazila je cesto u 5 sati ujutro policijs da trazi tog bivseg vlasnika,sestra im pokaze ugovor o kupovini stana, oni kazu izvinite ali mi imamo da je on jos uvek tu prijavljen i ode policija. Vise su ga puta tako trazili. Posle su pocela na njegovo ime da stizu dopisi i upozorenja raznih banaka da mora da vrati kredit koji je uzeo. Pre godinu i po dana moja sestra se pismeno obrati policijskoj upravi Stari Grad u Majke Jevrosime sa zahtevom da ga odjave sa te adrese.Postupajuci po tom njenom zahtevu PU Stari Grad posalje dva inspektora kod nje u stan da oni utvrde ko zaista stanuje u tom stanu. I kad su dosli sestra im pokaze ugovor, resenje o uknjizbi, priznanice infostana,za struju,telefon i dr. Oni su tu posedeli kod nje u stanu, videli da ona tu zivi sa suprugom i dve odrasle cerke, ona im pokazala i sve te dopise i upozorenja banaka o njegovim dugovanjima. Ta dva inspektora sacine tu zapisnik, sve tu konstatuju, i znate li sta je dalje bilo? Bilo je to da joj je Policijska uprava Stari Grad posle dva meseca poslala pismeno obavestenje da ne mogu da ga odjave sa te adrese jer da bi mogli da ga odjave moraju da ga prvo pronadju i da on licno podnese zahtev da bude prijavljen na drugoj adresi. Evo ko ne veruje neka potrazi u PU Stari Grad taj predmet iz 2015.g. a radi se o stanu na adresi Visokog Stevana 10.

RASPUCIN

pre 8 godina

Drzava ne dobija bazu podataka o stanovima koji se izdaju. Postoje tri verzije upravnika. Prvi je upravnik i bira se izmedju stanara same zgrade gde isti stanuje, on ima spisak stanara za sebe i nije u nikakvoj obavezi prema drzavi ili lokalnoj samoupravi, jedino ako nije cinkaros. Profesionalni upravnik je iz neke firme koja se bavi tom vrstom poslova, i ona ima spiskove stanova i stanara za svoje potrebe i nema nikakvu obavezu prema drzavi i lokalnoj samoupravi. Upravnik i profesionalni upravnik kod lokalne samouprave samo vrse registraciju za svaku zgradu. Prinudni upravnik, posto ga postavlja drzava i lokalna samouprava da vrsi prinudu-teror ce moci da dojavljuje podatke o podstanarima, jer njega moze na to da prinudi onaj ko ga je i postavio, drzava-prinudjivac.

Naprednjak na budžetu

pre 8 godina

Bravo! Da se najzad doskoči tim imućnim ljudima koji decenijama izbegavaju plaćanje poreza na prihod od izdavanja. Znam čoveka koji ima 7 stanova koje izdaje još od 1997 znači skoro 20 godina. Nikad dinara nije dao državi.

Cica

pre 8 godina

@Agent iz BG-a
Tako je! Naplacujemo uslugu koju smo posteno odradili. Niko ne shvata da od procenta koji agencija uzima MORA da se plate FIKSNI troskovi na mesecnom nivou koje ima ta agenciha npr. zakup kancelarije, infostan tj. narodski komunalije, telefonski racuni za fiksne tel kao i za mobilne koji su agencijski, sekretarice, OGLASAVANJE VASIH NEKRETNINA DRAGA GOSPODO, advokat pa da jos ne nabrajam sve na kraju je isplacuje AGENT koji RADI za DEO te AGENCIJSKE PROVIZIJE. On ima PORODICU koju hrani kao i ostatak nezadovoljnih gradjana, placa porez i sve ostalo. DAKLE AGENCIJE NE UZIMAJU PROVIZIJU VEC NAPLACUJU SVOJE USLUGE!

Super

pre 8 godina

Otvara vrata nenormalnim zloupotrebama. Kada prijavite coveka na svoju adresu ne mozete ga odjaviti sve dok to sam ne uradi. A do tog trenutka sve sto napravi ide na vas teret. Pre toga mora da se promeni zakon da policija traga za pojedincem a ne za mestom stanovanja. Ja dok sam ziveo privatno svaki treci dan je dolazila policija da kuca na vrata pored jer je neki covek dao laznu adresu. Njima je bitna samo adresa. Drugo u sta nisam bas siguran da moze ali je moguce uz jos jedan papir koji bi on vama dao da potpisete da dajete saglasnost da na ime vase nekretnine podigne kredit. Dosta zakona treba pretresti pre ovoga. A da ne pricamo da moze da se zatvori i da ne zeli da izadje jer i na to ima pravo. Pogotovo u zimskom periodu. Kada mu dodje policija objasnice im lepo da je on tu prijavljen i da ne zeli vise da placa kiriju. Izaci ce ali kada prodje sneg. Sve su to neke moje teorije. Pitanje sta je od toga sve ostvarivo a sta tek nisam ni pokrio

navijac

pre 8 godina

@Mojo porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara!
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba!
Kako će zakon ovo da vidi?!
(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Tako što će poreski inspektor da proceni koliko košta na toj lokaciji iznajmljivanje i onda da na osnovu te cifre obračuna porez.
(ClarensClemon, 23. januar 2017 16:19)

Glupost, ja u moju kucu/stan mogu da pustim da zivi koga god hocu bez naknade i nema potrebe da se pravi nikakav ugovor zbog toga.

Miki

pre 8 godina

@bukica
ne mozes sam da se raspitas kod vlasnika jer nemas njegov broj telefona, niti znas adresu. stanodavac koji ide preko agencije to radi izmedju ostalog zbog toga sto nece ili nema vremena da se javlja na desetine poziva dnevno i da ide da pokazuje stan. sve ide preko agenta.

Predlog za kirajdzije

pre 8 godina

A sta cemo sa onim npr stanar i onaj koji iznajmljuje se dogovore pare za kiriju na ruke a u sudu overe npr ugovor da ovaj zivi besplatno kod njega uz obavezu da placa racune . Jel ce onda privatnih upravitelj zgrade ili predsednik skupstine stanara ili poreska uprava da zovu vlasnika i tog sa kim je sklopio ugovor na detektor lazi.

Zec

pre 8 godina

a da li onda taj porez koji ce se placati na iznajmljivanje stana se racuna u penzioni fond kao doprinos, zdravstveno...kao I od svake zarade sto ide.

Darko

pre 8 godina

Treba naplacivati porez na imovinu. Ono sto imas od nekretnina i novca u bankama. Tako je u svim normalnim drzavama.

Tako da ako imas 7 stanova moraces i da imas pare za poreze a ne ko ovde imas desetine stanova i ne placas maltene nista a jos ako imas vezu u poreskom ili si politicar i tajkun prakticno ne placas nista vec samo nekom tapnes ispos ruke.

To svi znaju i svi rade da se ne lazemo.

Ako nije tako zasto onda svi veliki privrednici i tajkuni prijavljuju smesne profite a imaju ogromne promete i to se sve vidi u APRu ali nikada ni jedan nista ne plac vec sve iznosi iz Srbije preko offshore kompanija koje su u njihovom vlasnistvu a ujedno u i suvlasnice firmi koje poseduje.

Tako se od strane drzave legalizuje masovna pljacka onih koji imaju a pokusava da utera svaki dinar poreza postenim gradjanima.

Ako tako nastavite doci ce do masovnog bojkota gradjana pa nece vise ni oni placati porez.

Vreme je da svako placa porez prema onome sto zaradi. Ili da ga ne placa niko. Odlucite sami imate jos jako malo vremena da to resite.

LJuba

pre 8 godina

Država je i do sada imala dobru bazu podataka o nekretninama koje se mogu izdavati jer svako ko ne živi u nekoj nekretnini plaća 50% veći porez. Ne vidim zašto su za pribavljanje tih podataka potrebni upravnici zgrada kad Poreska uprava može lako da proveri koji se stanovi izdaju i da naplati porez na dohodak. Valjda je to njen posao.

Dikh tu kava

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine [link]

Drago mi je da se borite za svoja agentska prava i u komentarima. Vaš odgovor je delimično netačan, jer ima logičku grešku, pod uslovom da nije spin: to što su agencije u obavezi da izdaju fiskalni račun ni po kojoj zamislivoj logici ne znači da ga i zaista izdaju. Samo toliko. Potkrepljeno mnogobrojnim primerima. A onda kad budete prestali da špekulišete bazama stanova, kad svoje zaposlene budete tretirali kao zaposlene, ne kao stoku, i kad na portfolio-ju stanova ponekad i kropujete Trijumfalnu kapiju koja se vidi u pozadini stana u Parizu koji oglašavate da je naravno u Beogradu, i kad dođe klijent, a vi ga "eto baš upravo izdali, ali zato imate drugi još bolji, predivan pogled.." (= potkrovlje), onda bi celo ovo vaše pisanje moglo da bude opterećeno smislom. Ovako..

P.S. Da, svima nam je jasno da vaša agencija uopšte nije takva, i da ovo gore rade samo neke "nemarne" agencije. Hvala bogu da postoje i odgovorni ljudi u "branši"..

Tamara

pre 8 godina

Razumem zasto se stanodavci odlucuju za agencije, verovatno zbog manjka vremena da svima objasnjavaju sve uslove i karakteristike njihovog stana.
Ali bih samo volela da skrenem paznju agencijama i njihovim agentima da ako vec zele da uzimaju novac od stanodavca i podstanara, neka se makar potrude da imaju informacije koje su potrebne za to. Moje iskustvo je takvo da je jedna agentica uzela dva puta pare za stan kada sam ja ulazila u njega i kasnije od novih stanara kada sam izlazila, a da pritom nije imala pojma o stanu. Prvog puta mi je gazda sam sve rekao a drugog puta sam ja uputila sledece stanare. I onda se u tim situacijama osecam prevareno jer dajem pare nekom a ne znam za sta. Gazdi dajem novac za stan, a zasto sam njoj dala zaista nisam imala ideju.

Bivši podstanar

pre 8 godina

@gojko

Ajde... 50€, što im nisi naplatio 10€ stanarinu? Pusti te priče za malu decu. Ako ne možete da izvučete od podstanara par stotina € da preživite mesec gledajući TV i ništa ne radeći, pre ćete ostaviti stan prazan.

Cica

pre 8 godina

Naš narod nikada neće napredovati dok postoje ljudi koji za svoja ljubomorno pakosna komentarisanja jedne PROFESIJE dobijaju pluseve. Mene je sramota što dišem vazduh sa takvim ljudima u Srbiji.

Cica

pre 8 godina

@sd

Za sve vase istomisljenike dajem savet:
gde god da uocite nepravilnosti u poslovanju vi prijavite nadleznim sluzbama.


Nemojte davati populisticke odgovore.

ClarensClemon

pre 8 godina

@Mojo porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara! 
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba! 
Kako će zakon ovo da vidi?!
(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Tako što će poreski inspektor da proceni koliko košta na toj lokaciji iznajmljivanje i onda da na osnovu te cifre obračuna porez.

sd

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine

Kako ko! Kao i svi ostali! To što je neko po zakonu obavezan da ima fiskalnu kasu i izdaje fiskalne račune, ne znači da to stvarno i radi! Sa druge strane, svi koji nemaju obavezu izdavanja fisaklnih računa, imaju obavezu izdavanja običnih računa (pa i advokati, taksisti i ostali koji se često prozivaju zbog fislanih kasa), uplate pazara na račun u banci i evidentiranja prihoda u poslovne knjige (dakle, bez obzira što nemaju fiskalne kase). Dakle, izdavanje računa ne zavisi od toga da li ste obavezni da imate fiskalnu kasu ili ne, već jednostavno od toga kako koji poreski obveznik izvršava svoju dužnost izdavanja računa (fiskalnih ili običnih). Dakle, to što neko mora da ima fiskalnu kasu ne znači da on u praksi zaista i izdaje račune, i obrnuto. Sa druge strane, agencije za promet nepokretnosti su kao i sve ostalo u našem društvu: U većini slučajeva rad im je ispod svakog normalnog nivoa, ali ima i onih koji stručno i pošteno rade svoj posao! Ništa ne može da se generalizuje.

Cica

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine www.mtt.gov.rs

Oblak jedan

pre 8 godina

Zakon traži da vlasnik stana prijavi zakupca u svoj stan a da li znate da taj može ceo zivot da ostane prijavljen u vašem stanu i da vi nikad nećete moći da ga odjavite ako on lično ne ode u stanicu policije i tamo se ne prijavi na drugoj adresi. Otići će od vas, vi nećete više o njemu ništa znati ni gde zivi a njegova dugovanja koja on bude napravio kod banaka ili kod privatnih reketaša dolaziće na vašu adresu a vi ništa nećete moći da uradite. Mozda vam zbog njegovih dugovanja i izvršioci zakucaju na vrata.
(zoran, 23. januar 2017 14:59)

Istina je da Vi licno ne mozete nikog da odjavite, ali nije istina da osoba ne moze biti odjavljena sa adrese na kojoj vise ne zivi.

Ukoliko stanodavac ima ovakav problem, trebalo bi da ode u policiju. Kad se na licu mesta uvere da doticna osoba tu vise ne zivi, sami ga odjavljuju i dodatno pisu prekrsajnu prijavu.

KV-KM dva puta dnevno od 2006-te

pre 8 godina

@zoran. Da dodam i da stanodavci MORAJU prijaviti stanara i placati porez,tek tada sticu pravo na zastitu drzave u slucaju da stanar nece da izadje iz stana ili nece da plati u suprotnom drzava(policija)nece prstom maci.

Naprednjak na budžetu

pre 8 godina

Bravo! Da se najzad doskoči tim imućnim ljudima koji decenijama izbegavaju plaćanje poreza na prihod od izdavanja. Znam čoveka koji ima 7 stanova koje izdaje još od 1997 znači skoro 20 godina. Nikad dinara nije dao državi.

Cica

pre 8 godina

@Agent iz BG-a
Tako je! Naplacujemo uslugu koju smo posteno odradili. Niko ne shvata da od procenta koji agencija uzima MORA da se plate FIKSNI troskovi na mesecnom nivou koje ima ta agenciha npr. zakup kancelarije, infostan tj. narodski komunalije, telefonski racuni za fiksne tel kao i za mobilne koji su agencijski, sekretarice, OGLASAVANJE VASIH NEKRETNINA DRAGA GOSPODO, advokat pa da jos ne nabrajam sve na kraju je isplacuje AGENT koji RADI za DEO te AGENCIJSKE PROVIZIJE. On ima PORODICU koju hrani kao i ostatak nezadovoljnih gradjana, placa porez i sve ostalo. DAKLE AGENCIJE NE UZIMAJU PROVIZIJU VEC NAPLACUJU SVOJE USLUGE!

Bivši podstanar

pre 8 godina

@gojko

Ajde... 50€, što im nisi naplatio 10€ stanarinu? Pusti te priče za malu decu. Ako ne možete da izvučete od podstanara par stotina € da preživite mesec gledajući TV i ništa ne radeći, pre ćete ostaviti stan prazan.

Darko

pre 8 godina

Treba naplacivati porez na imovinu. Ono sto imas od nekretnina i novca u bankama. Tako je u svim normalnim drzavama.

Tako da ako imas 7 stanova moraces i da imas pare za poreze a ne ko ovde imas desetine stanova i ne placas maltene nista a jos ako imas vezu u poreskom ili si politicar i tajkun prakticno ne placas nista vec samo nekom tapnes ispos ruke.

To svi znaju i svi rade da se ne lazemo.

Ako nije tako zasto onda svi veliki privrednici i tajkuni prijavljuju smesne profite a imaju ogromne promete i to se sve vidi u APRu ali nikada ni jedan nista ne plac vec sve iznosi iz Srbije preko offshore kompanija koje su u njihovom vlasnistvu a ujedno u i suvlasnice firmi koje poseduje.

Tako se od strane drzave legalizuje masovna pljacka onih koji imaju a pokusava da utera svaki dinar poreza postenim gradjanima.

Ako tako nastavite doci ce do masovnog bojkota gradjana pa nece vise ni oni placati porez.

Vreme je da svako placa porez prema onome sto zaradi. Ili da ga ne placa niko. Odlucite sami imate jos jako malo vremena da to resite.

Cica

pre 8 godina

Naš narod nikada neće napredovati dok postoje ljudi koji za svoja ljubomorno pakosna komentarisanja jedne PROFESIJE dobijaju pluseve. Mene je sramota što dišem vazduh sa takvim ljudima u Srbiji.

KV-KM dva puta dnevno od 2006-te

pre 8 godina

@zoran. Da dodam i da stanodavci MORAJU prijaviti stanara i placati porez,tek tada sticu pravo na zastitu drzave u slucaju da stanar nece da izadje iz stana ili nece da plati u suprotnom drzava(policija)nece prstom maci.

mama

pre 8 godina

znate..agencije za nekretnine su cist bezobrazluk i parazitizam...neko rece naplacuju usluge, ha..kakve?
(bukica, 23. januar 2017 11:32)

Mozda ce ti ovako biti jasnije.
Pre par godina trebalo je da iznajmim stan. Krenula sam po oglasima bez agencia. U oglasima pise mnogo sto sta, ali kad vidite stan to ili ne odgovara istini, ili postoji i nesto lose o cemu nisu pisali.
I tako sam gledala 1,2,3...18 stanova dok nisam pronasla sta mi odgovara, potrosila dve nedelje gledajuci stanove svakog dana gubila po sat vremena.
A moje vreme je meni dragoceno, nemam ga za bacanje.
Prosle godine sam trazila veci stan, pozvala agenciju, nasla se s agentom i detaljno objasnila sta hocu, a sta ne i rekla da ne zelim da me vodi da gledam sve i svasta.
Agent je nasao 4 stana, zaista su bili odgovarajuci, pogledali smo ih u dva dana. Nije mi zao sto sam mu platila. Moje vreme je mnogo skuplje od toga.

bukica

pre 8 godina

znate..agencije za nekretnine su cist bezobrazluk i parazitizam...neko rece naplacuju usluge, ha..kakve? mozemo mi sami da odemo kod vlasnika stana i pitamo sve sto nas zanima, pri tom niko nece pokusati da me ubedjuje kako je stan lepsi nego sto vidimo i sl. i mozemo sami da potpisemo ugovor o zakupu i da predamo sve potrebne papire koje vlasnik stana trazi i da nam sa racuna skida kiriju, uzme depozit u visini tri mesecne kirije i da ga glava ne boli, a mi necemo jos na sve to da bacimo pare agentu na nos, jer i zasto bi? to su nase pare i mi radimo sa njima sta hocemo..i ne zelim da ga dajem agentu, jer nikakve koristi od tih parazita nema.. naprotiv.
pozdrav iz Nemacke

Cica

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine www.mtt.gov.rs

Tišina tamo

pre 8 godina

Šta državu briga koliko ko stanova izdaje dokle god redovno plaća porez.A i ove koji komentarišu suprotno.Ljubomorni ste i zlobni.Kamo sreće da svako ima par stanova za izdavanje.Prijatan dan svima.

Oblak jedan

pre 8 godina

Zakon traži da vlasnik stana prijavi zakupca u svoj stan a da li znate da taj može ceo zivot da ostane prijavljen u vašem stanu i da vi nikad nećete moći da ga odjavite ako on lično ne ode u stanicu policije i tamo se ne prijavi na drugoj adresi. Otići će od vas, vi nećete više o njemu ništa znati ni gde zivi a njegova dugovanja koja on bude napravio kod banaka ili kod privatnih reketaša dolaziće na vašu adresu a vi ništa nećete moći da uradite. Mozda vam zbog njegovih dugovanja i izvršioci zakucaju na vrata.
(zoran, 23. januar 2017 14:59)

Istina je da Vi licno ne mozete nikog da odjavite, ali nije istina da osoba ne moze biti odjavljena sa adrese na kojoj vise ne zivi.

Ukoliko stanodavac ima ovakav problem, trebalo bi da ode u policiju. Kad se na licu mesta uvere da doticna osoba tu vise ne zivi, sami ga odjavljuju i dodatno pisu prekrsajnu prijavu.

Milos

pre 8 godina

Najveci prevaranti su agenti za nekretnine. Postave oglas i traze 50% od prve kirije. Npr kirija 200e a oni ti za to uzmu 100e. Ali ne samo tebi koji hoces da iznajmis, nego i onom koji ti izdaje. Opa bato...

I sta oni tu rade? Pa evo, okace oglas na internet i daju ti ugovor koji mozes na istom tom internetu da nadjes. Udje u stan sa tobom i prica ti o stanu? A vlasnik ne tu i on cuti, dok ti agent prica o stanu? Pazi koje ludilo?

U svetu se to ne radi tako. Nego agencija iznajmi stan pa ga onda re-izdaje, nemas nikakav posao sa vlasnikom... Ovde kod nas, kad ti uzmu pare, cao decko...

ClarensClemon

pre 8 godina

@Mojo porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara! 
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba! 
Kako će zakon ovo da vidi?!
(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Tako što će poreski inspektor da proceni koliko košta na toj lokaciji iznajmljivanje i onda da na osnovu te cifre obračuna porez.

Искуство

pre 8 godina

Какве агенције, у данашње време када свако има камеру на телефону и може да услика стан, постави одлас на бесплатан сајт.
А типски уговор може да се нађе на интернету станодавац и станар сами заврше посао.
Савет: купите при пејд број само за ову намену, кад издате стан, искључите га. Ако имате добру некретнину, на доброј локацији, агенције ће на вас навалити као осице. И пошто издате стан имаће тај број у бази и повремено ће вас звати да питају да ли је слободан.

Alek

pre 8 godina

Mojoj porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara!
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba!
Kako će zakon ovo da vidi?!

muamua

pre 8 godina

sta lupate ,ja sam rentirao pre neki dan stan 200 eur 100eur ja agenciji dajem 100 eur daje stanodavac...plus ja dajem depozit i prvu ratu za stan

Prle

pre 8 godina

Neka mi neko objasni kako (na koji način, pred kojom "institucijom",...) ugovor između bilo koje dve strane U SRBIJI garantuje ugovornim stranama BILO ŠTA.

Ja kao stanodavac NIKADA ne bih potpisao ugovor o izdavanju stana, jer bi po tada stanar mogao da prestane da plaća SVE (i kiriju i komunalije), a ja bih samo mogao da ga tužim, i proces bi trajao godinama - naravno, stanar bi sve vreme bio u stanu, a meni bi izvršitelji uzimali za sve troškove javnim preduzećima. Ovo je zemlja gde jači dobija sve, a slabiji NIŠTA. Srbija!

mup

pre 8 godina

Izdajem garsonjeru za 100€ a cena se godinama spušta. Taj novac dajem roditeljima koji žive od jedne smanjene penzije i bez te kirije bi bili gladni. Sad država hoće i od te bede da im otme 20%. U našim glavama još provejava komunizam u kome su ljudi koji imaju nešto proglašavani kulacima i narodnim neprijateljima. Oni koji dolaze u Bgd i traže stanove nisu došli iz pećina, već neretko poseduju značajnu imovinu u svojim mestima. Uvek ih pitam, dali bi oni besplatno primili u kuću nekoga ko iznajmljuje njihovu kuću. Još im nije jasno kako plaćaju i kiriju i komunalije. Kirija se plaća kao protiv vrednost nekretnine, a komunalije će plaćati i u svom stanu kad ga kupe. Stanari su sve gori i veoma je teško naći nekoga ko vas neće uvući u velike dugove za račune. Ja više ne izdajem đacima i studentima, kao ni muškim samcima. Samo sredovečne žene koje imaju platu preko 50.000. Ako imaju manje, 99% će kasniti sa plaćanjem struje i računa. Ja sam već odlučio da prodam taj stan, jer porez neću da plaćam na tako bedan iznos. Neću biti jedini, pa će i cene stanova dodatno pasti. Ali aždaja MMF mora da se nahrani po cenu naše propasti.

LJuba

pre 8 godina

Država je i do sada imala dobru bazu podataka o nekretninama koje se mogu izdavati jer svako ko ne živi u nekoj nekretnini plaća 50% veći porez. Ne vidim zašto su za pribavljanje tih podataka potrebni upravnici zgrada kad Poreska uprava može lako da proveri koji se stanovi izdaju i da naplati porez na dohodak. Valjda je to njen posao.

Petar

pre 8 godina

"...to znači da bi država svakog meseca mogla da profitira četiri miliona evra". Država da profitira? Ko je "država"? Država neprekidno profitira smenjenjem plata, akcizama, povećanjima poreza na nekretnine...ne možeš tako reći žutu banku da zaradiš, a da "država" ne uštine. Po čemu mi vidimo poslednjih fgodina da je država pametno iskoristila naš novac, od kojeg je profitirala? Dakle, država - to su ljudi koji upravljaju i imaju konkretna imena i prezimena. E, vidite, nije to "država", nego "zločinačka organizacija koja pljačka svoje građane"...i to već stvarno traje predugo.

zoran

pre 8 godina

Prvo u civilizovanog zemljama EU kojima mi težimo najzastićeniji u tom odnosu su stanodavci . Pitate se zašto. Pa zato što oni u taj odnos ulazu pedesetostruko veću vrednost nego zakupac. Stanodavac daje na korišćenje stan čija je vrednost od 50-100 hiljada evra plus nameštaj u stanu. Stanari tu ulažu prvu svoju kiriju plus depozit od jedne ili dve kirije. Svaka agencija za nekretnine je u tim državama dužna da pribavi sve bitne podatke o zakupcu, da li je zaposlen, gde je zaposlen, kolika su mu primanja, da li se nalazi na nekoj evidenciji da nesto duguje državi, bivšem stanodavcu , banki i sl. I naravno agencijsku proviziju uvek placa zakupac. A kod nas kad vidiš da neko izdaje stan hoćeš da ga pojedeš. Zakon traži da vlasnik stana prijavi zakupca u svoj stan a da li znate da taj može ceo zivot da ostane prijavljen u vašem stanu i da vi nikad nećete moći da ga odjavite ako on lično ne ode u stanicu policije i tamo se ne prijavi na drugoj adresi. Otići će od vas, vi nećete više o njemu ništa znati ni gde zivi a njegova dugovanja koja on bude napravio kod banaka ili kod privatnih reketaša dolaziće na vašu adresu a vi ništa nećete moći da uradite. Mozda vam zbog njegovih dugovanja i izvršioci zakucaju na vrata.

Gari

pre 8 godina

Svakom ko mi podigne kiriju da bi dao lopovima cu ponuditi sam da dam pola njemu, samo da im ne da ni dinara. Stimulisacu borbu protiv lopova koji sebe zovu agencijama. Jeste, iz inata. Radije bi bio muljator iz inata nego budala. Da oni otimaju od najsiromasnijih da bi time placao ulazne serife i svojoj deci putovanja, nece da moze. Te price kako je to novac za "razvitak drzave i da svima bude bolje" pricajte deci pred spavanje. I oni ce vam reci "jel moze jos jedna bajka"?

Cica

pre 8 godina

@sd

Za sve vase istomisljenike dajem savet:
gde god da uocite nepravilnosti u poslovanju vi prijavite nadleznim sluzbama.


Nemojte davati populisticke odgovore.

Agent iz BG-a

pre 8 godina

Kao prvo agencije ne uzimaju nego NAPLACUJU proviziju, kada zavrse posao tj. nadju odgovarajuceg zakupca/zakupodavca i sastave ugovor o zakupu koji kasnije potpisuju dve strane tj. zakupac i zakupodavac.
Druga stvar smesno je da drzava UZIMA porez od zakupodavca a pritom im nista ne pruza i ne daje im nikakvu sigurnost.
Dno dna od ove banane.

Zec

pre 8 godina

a da li onda taj porez koji ce se placati na iznajmljivanje stana se racuna u penzioni fond kao doprinos, zdravstveno...kao I od svake zarade sto ide.

sd

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine

Kako ko! Kao i svi ostali! To što je neko po zakonu obavezan da ima fiskalnu kasu i izdaje fiskalne račune, ne znači da to stvarno i radi! Sa druge strane, svi koji nemaju obavezu izdavanja fisaklnih računa, imaju obavezu izdavanja običnih računa (pa i advokati, taksisti i ostali koji se često prozivaju zbog fislanih kasa), uplate pazara na račun u banci i evidentiranja prihoda u poslovne knjige (dakle, bez obzira što nemaju fiskalne kase). Dakle, izdavanje računa ne zavisi od toga da li ste obavezni da imate fiskalnu kasu ili ne, već jednostavno od toga kako koji poreski obveznik izvršava svoju dužnost izdavanja računa (fiskalnih ili običnih). Dakle, to što neko mora da ima fiskalnu kasu ne znači da on u praksi zaista i izdaje račune, i obrnuto. Sa druge strane, agencije za promet nepokretnosti su kao i sve ostalo u našem društvu: U većini slučajeva rad im je ispod svakog normalnog nivoa, ali ima i onih koji stručno i pošteno rade svoj posao! Ništa ne može da se generalizuje.

Dragan

pre 8 godina

Zasto se drzava ne bavi utvrdjivanjem porekla imovine politicara, tamo bi ubrala najvise prihoda a ne opet sve na grbacu obicnih gradjana, a posebno podstanara koji su ionako najvise pogodjeni. Sramotna je ova vlast.

manje prenošenja, više novinarstva

pre 8 godina

Još jedan članak prepun netačnosti.

Po novom zakonu o stanovanju, nije upravitelj dužan da traži informacije od stanodavaca, već su po zakonu oni u obavezi sami to da prijave.

Nije tačno da se prva kirija 'malo podiže' i da agencije naplaćuju proviziju od ukupno pola kirije - 99.9% njih naplaćuje po pola kirije i od zakupodavca i od zakupca.

Nije tačno da je za ugovor o zakupu neophodno prisustvo i potpisivanje dva svedoka, dovoljni su potpisi ugovarača...

gojko

pre 8 godina

Ženi sa dvoje malo dece izdao sam dvosoban stan po ceni od 50 e mesečno, kako da tražim više kada znam da joj je plata 30 000 dinara a i tih 50 e neću uzimati sebi nego su na kraju godine skupiti 600 e i na tom istom stanu za te novce zameniti recimo jedan ili dva prozora pošto je stan u lošem stanju.Treba li toj ženi da podignem kiriju da bih namirio državu i njen stranački aparat.
Napraviću ugovor sa njom da u stanu živi besplatno ( što nije daleko od istine) i ako treba sa tim ugovorom i na sud pa neka me država osudi.

Nikola

pre 8 godina

Srce mi se cepa svakog dana kad gledam ovu nasu napacenu drzavu i osiromasene politicare. Toliko mi je tesko da bih platio porez 50% ako moze.

Kako će neki upravnik zgrade da traži sve te podatke

pre 8 godina

Ko će da plaća porez na iznajmljivanje stana kad se za sve tereti vlasnik stana a pogodtov za neplaćene režije.

Prvo porez na imovinu je neustavan jer je to porez na osnovicu. Zašto se u banci ne plaća porez na osnovicu nego na dobit kad oročite sredstva.
1. Neko višak novca stavi u banku neko kupi stan.
2. Neko podigne kredit i taj kredit utroši za putovanja i druge užitke, neko kupi stan. Pri tome banka pla porez državi od prihoda na kamatu.

U voj državi neko plaća harač samo zato što ima dve ili više nekretnina. To država smatra normalnim jer se jao tako bori protiv nepravde i kriminala. Da li je to normalno. Da ponovim ne postoji porez na luksuz nego samo porez na promet i prihode. Sve ostalo je izmišljotina i lopovluk. Zašto se onda oročena sredsta u na računima više banaka ne naplaćuje uvećani porez?

Šta će mo sa vlsnicima slika i skupih satova pojedine te stvari vrede više od stana. Zašto bi bio povlaćšen neko od poreza ko kupuje neke druge vrednosti od onog nesrećnika koji želi da se skući.

Neko se kućio i nigde nije išao štedeo da skući porodicu i decu i sad treba da plaća onaj harač od 100% na imovinu.

Nisu svi lopovi, Tajkuni i dileri droge. Država ne želi da se obračuna sa njima nego sa grđanima.

P.S Porez na imovinu je uveo Sloba. DS i Drgutinovićka su dali drugu dimenziju, a ovi batinaši su sad spremni da krenu da otimaju po tom zakonu.

Dikh tu kava

pre 8 godina

da li agencije izdaju racun za svoje usluge.A sta cemo sa Tim porezom koji se utaji?
(liba, 23. januar 2017 12:45)

Da.Izdaju. Svaka agencija po zakonu je obavezna da ima FISKALNU KASU I IZDA FISKALNI RACUN ZA SVOJE USLUGE. Takodje je obavezna po zakonu da bude UPISANA U REGISTAR POSREDNIKA koji se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine [link]

Drago mi je da se borite za svoja agentska prava i u komentarima. Vaš odgovor je delimično netačan, jer ima logičku grešku, pod uslovom da nije spin: to što su agencije u obavezi da izdaju fiskalni račun ni po kojoj zamislivoj logici ne znači da ga i zaista izdaju. Samo toliko. Potkrepljeno mnogobrojnim primerima. A onda kad budete prestali da špekulišete bazama stanova, kad svoje zaposlene budete tretirali kao zaposlene, ne kao stoku, i kad na portfolio-ju stanova ponekad i kropujete Trijumfalnu kapiju koja se vidi u pozadini stana u Parizu koji oglašavate da je naravno u Beogradu, i kad dođe klijent, a vi ga "eto baš upravo izdali, ali zato imate drugi još bolji, predivan pogled.." (= potkrovlje), onda bi celo ovo vaše pisanje moglo da bude opterećeno smislom. Ovako..

P.S. Da, svima nam je jasno da vaša agencija uopšte nije takva, i da ovo gore rade samo neke "nemarne" agencije. Hvala bogu da postoje i odgovorni ljudi u "branši"..

gojko

pre 8 godina

@gojko

Ajde... 50€, što im nisi naplatio 10€ stanarinu? Pusti te priče za malu decu. Ako ne možete da izvučete od podstanara par stotina € da preživite mesec gledajući TV i ništa ne radeći, pre ćete ostaviti stan prazan.
(Bivši podstanar, 23. januar 2017 11:09)

Ako hoćeš veruj ako ne veruješ troši svoje bezvredno vreme da me demantuješ.
Nisam iz Bg i u mom gradu se takav namešten stan jedva izdaje za 90-100 e a puni su oglasi i jeftinijih.Da izdao sam ga za samo 50 e a da ga ostavim prazan svakog meseca bih imao 100 e troškova jer samo grejanje je 7 500 dinara mesečno.
Ne dam državi a ti zbog toga pukni od muke.....tih 50 e mi ništa ne znači, bogu hvala imam više nego dovoljno.

RASPUCIN

pre 8 godina

Drzava ne dobija bazu podataka o stanovima koji se izdaju. Postoje tri verzije upravnika. Prvi je upravnik i bira se izmedju stanara same zgrade gde isti stanuje, on ima spisak stanara za sebe i nije u nikakvoj obavezi prema drzavi ili lokalnoj samoupravi, jedino ako nije cinkaros. Profesionalni upravnik je iz neke firme koja se bavi tom vrstom poslova, i ona ima spiskove stanova i stanara za svoje potrebe i nema nikakvu obavezu prema drzavi i lokalnoj samoupravi. Upravnik i profesionalni upravnik kod lokalne samouprave samo vrse registraciju za svaku zgradu. Prinudni upravnik, posto ga postavlja drzava i lokalna samouprava da vrsi prinudu-teror ce moci da dojavljuje podatke o podstanarima, jer njega moze na to da prinudi onaj ko ga je i postavio, drzava-prinudjivac.

tony

pre 8 godina

...život u Srbiji pod ovom banditskom SNS vlašću postaje nepodnošljiv, svake godine 50000 gradjana Srbije se iseli jer više ne mogu da trpe zulum vlasti, porezi, nameti, akcize se uvode na sve i svašta samo da bi SNS mogao da finansira armiju botova koji ne rade ništa ali predstavljaju siguran glas na izborima, zbog takvih parazita mi obični pošteni gradjani koji plaćamo porez državi se osećamo kao krave muzare koje svako muze, ali doći će i tome kraj, samo me zanima koga će tada da muzu kad svi koji nešto znaju i koji rade pobegnu iz Srbije

Realista

pre 8 godina

Ja sam 11 godina ziveo u Beogradu kao podstanar, i imao sam razlicita iskustva sa stanodavcima. A imao sam ih prilicno. Nikad nisam koristio uslugu agencije, vec sam uvek isao na sopstveni instinkt. Sad mogu da kazem da sam imao samo tri negativna iskustva, i to upravo sa ljudima koji su finasijski prilicno dobro situirani, dakle, nisu ziveli od te kirije. Ironicno, bas jedan od njih je najvise kukao za taj novac kao ranjen, a imao je impozantan vozni park, jos neku nekretninu, a kasnije sam iz novina saznao, i dobru stranacku funkciju. Inace, to je bio mozda najmanji stan ali najskuplji koji sam placao. I jedini za koji mi nikada nije vracen depozit. Interesantno je da su mi najkorektniji stanodavci bili upravo ljudi koji su najvise i zavisili od tog iznosa kirije. Cesto su bili fleksibilni i vise nego sto je trebalo, valjda jer su i sami imali razumevanja. Uglavnom, znam samo da nikad i nikome nisam ostao duzan. Kako god okrenete prica ima dva ugla. Po meni, da nije podstanara, dobar deo Beogradjana bi bio u problemu, jer mnogi bas od te rente zavise. Dakle, nema tu mesta bogacenju, niti nekom ekstra profitu. Daleko od toga da nema i takvih slucajeva, ali procentualno, dosta ih je manje.

Tamara

pre 8 godina

Razumem zasto se stanodavci odlucuju za agencije, verovatno zbog manjka vremena da svima objasnjavaju sve uslove i karakteristike njihovog stana.
Ali bih samo volela da skrenem paznju agencijama i njihovim agentima da ako vec zele da uzimaju novac od stanodavca i podstanara, neka se makar potrude da imaju informacije koje su potrebne za to. Moje iskustvo je takvo da je jedna agentica uzela dva puta pare za stan kada sam ja ulazila u njega i kasnije od novih stanara kada sam izlazila, a da pritom nije imala pojma o stanu. Prvog puta mi je gazda sam sve rekao a drugog puta sam ja uputila sledece stanare. I onda se u tim situacijama osecam prevareno jer dajem pare nekom a ne znam za sta. Gazdi dajem novac za stan, a zasto sam njoj dala zaista nisam imala ideju.

Miki

pre 8 godina

@bukica
ne mozes sam da se raspitas kod vlasnika jer nemas njegov broj telefona, niti znas adresu. stanodavac koji ide preko agencije to radi izmedju ostalog zbog toga sto nece ili nema vremena da se javlja na desetine poziva dnevno i da ide da pokazuje stan. sve ide preko agenta.

Liga šampiona

pre 8 godina

Ženi sa dvoje malo dece izdao sam dvosoban stan po ceni od 50 e mesečno, kako da tražim više kada znam da joj je plata 30 000 dinara a i tih 50 e neću uzimati sebi nego su na kraju godine skupiti 600 e i na tom istom stanu za te novce zameniti recimo jedan ili dva prozora pošto je stan u lošem stanju.Treba li toj ženi da podignem kiriju da bih namirio državu i njen stranački aparat.
Napraviću ugovor sa njom da u stanu živi besplatno ( što nije daleko od istine) i ako treba sa tim ugovorom i na sud pa neka me država osudi.
(gojko, 23. januar 2017 10:28)

Dirnuo me ovaj komentar, ovde imamo primer iskrene želje da se pomogne drugoj osobi. Kada bi i političari ovako razmišljali svima bi bilo bolje. Bravo Gojko!

genije

pre 8 godina

Da se malo bolje uredi izdavanje zakonom (prava i stanodavca i zakupca) i da su sudovi azurniji svi bi prijavili izdavanje... Ovako em vas oljuste za porez a kad "zaskripi" (dugovi koje stanar napravi, raskid i izlazak iz stana) ostavljeni ste sami sebi i "misicavim poznanicima" jer od suda vajde nema...

Gari

pre 8 godina

(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Ma videces, nece obracunati procenat od toga, neko ce sarlatanski naplatiti neku "simbolicnu uslugu" i slicne kicoske fore. To su ti bre drumski razbojnici, kao kad ti saobracajac naplati "prljave tablice", da ne rovari ceo auto.

Predlog za kirajdzije

pre 8 godina

A sta cemo sa onim npr stanar i onaj koji iznajmljuje se dogovore pare za kiriju na ruke a u sudu overe npr ugovor da ovaj zivi besplatno kod njega uz obavezu da placa racune . Jel ce onda privatnih upravitelj zgrade ili predsednik skupstine stanara ili poreska uprava da zovu vlasnika i tog sa kim je sklopio ugovor na detektor lazi.

Super

pre 8 godina

Otvara vrata nenormalnim zloupotrebama. Kada prijavite coveka na svoju adresu ne mozete ga odjaviti sve dok to sam ne uradi. A do tog trenutka sve sto napravi ide na vas teret. Pre toga mora da se promeni zakon da policija traga za pojedincem a ne za mestom stanovanja. Ja dok sam ziveo privatno svaki treci dan je dolazila policija da kuca na vrata pored jer je neki covek dao laznu adresu. Njima je bitna samo adresa. Drugo u sta nisam bas siguran da moze ali je moguce uz jos jedan papir koji bi on vama dao da potpisete da dajete saglasnost da na ime vase nekretnine podigne kredit. Dosta zakona treba pretresti pre ovoga. A da ne pricamo da moze da se zatvori i da ne zeli da izadje jer i na to ima pravo. Pogotovo u zimskom periodu. Kada mu dodje policija objasnice im lepo da je on tu prijavljen i da ne zeli vise da placa kiriju. Izaci ce ali kada prodje sneg. Sve su to neke moje teorije. Pitanje sta je od toga sve ostvarivo a sta tek nisam ni pokrio

Branko

pre 8 godina

@oblak jedan- Moja sestra kupila stan u ulici Visokog Stevana na Dorcolu 1998.g. Bivsi vlasnik se iselio na vreme,sestra se uknjizila na tom stanu i u njemu zivi do sada. Bivsi vlasnik se do danasnjeg dana nije odjavio iz tog stana. Dolazila je cesto u 5 sati ujutro policijs da trazi tog bivseg vlasnika,sestra im pokaze ugovor o kupovini stana, oni kazu izvinite ali mi imamo da je on jos uvek tu prijavljen i ode policija. Vise su ga puta tako trazili. Posle su pocela na njegovo ime da stizu dopisi i upozorenja raznih banaka da mora da vrati kredit koji je uzeo. Pre godinu i po dana moja sestra se pismeno obrati policijskoj upravi Stari Grad u Majke Jevrosime sa zahtevom da ga odjave sa te adrese.Postupajuci po tom njenom zahtevu PU Stari Grad posalje dva inspektora kod nje u stan da oni utvrde ko zaista stanuje u tom stanu. I kad su dosli sestra im pokaze ugovor, resenje o uknjizbi, priznanice infostana,za struju,telefon i dr. Oni su tu posedeli kod nje u stanu, videli da ona tu zivi sa suprugom i dve odrasle cerke, ona im pokazala i sve te dopise i upozorenja banaka o njegovim dugovanjima. Ta dva inspektora sacine tu zapisnik, sve tu konstatuju, i znate li sta je dalje bilo? Bilo je to da joj je Policijska uprava Stari Grad posle dva meseca poslala pismeno obavestenje da ne mogu da ga odjave sa te adrese jer da bi mogli da ga odjave moraju da ga prvo pronadju i da on licno podnese zahtev da bude prijavljen na drugoj adresi. Evo ko ne veruje neka potrazi u PU Stari Grad taj predmet iz 2015.g. a radi se o stanu na adresi Visokog Stevana 10.

Zoran

pre 8 godina

Država ne zna koje nekretnine sama poseduje, koje izdaje i za koliko. A sada će napraviti "bazu podataka" stanova koji se izdaju. Poreze treba platiti ali postoji više uslova koje treba ispuniti da bi se zarađivalo na izdavanju i zakupu stanova.

navijac

pre 8 godina

@Mojo porodici je stan "iznajmio" očev prijatelj za 0 dinara!
Čovek ne želi novac sve dok ne "stanemo" na noge! I tako već 2 godine. Kaže - i doživorno - ako treba!
Kako će zakon ovo da vidi?!
(Alek, 23. januar 2017 09:40)

Tako što će poreski inspektor da proceni koliko košta na toj lokaciji iznajmljivanje i onda da na osnovu te cifre obračuna porez.
(ClarensClemon, 23. januar 2017 16:19)

Glupost, ja u moju kucu/stan mogu da pustim da zivi koga god hocu bez naknade i nema potrebe da se pravi nikakav ugovor zbog toga.