Petak, 16.12.2016.

08:40

Šta kaže zakon o držanju "opasnih pasa"?

Izvor: zivotinje.rs

Šta kaže zakon o držanju "opasnih pasa"? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Neshabre

pre 8 godina

EDUKACIJA!
Jos od predskolskog uzrasta bih uveo "Svet oko nas" i poseban deo o zivotinjskom svetu koji nam je najblizi (macka, pas, hrcak) kako se ophoditi prema zivotinjama, koja je kakva itd... I to da predavanja drze strucna lica koja znaju o cemu pricaju a ne uciteljica koja je pristrasna i ili voli ili mrzi zivotinje.
Porez ima samo da dovede do toga da ih imaju samo oni koji dobro zaradjuju od njih.. kriminalci koji zaradjuju na borbama...
Ako ne mogu ljudi da imaju staforda onda ce da cuvaju rotove, pa ce za nekoliko godina kad vise ne bude opasnih staforda rotovi da budu krvolocni pa posle njih idu dobermani i tako u nedogled dok ne postanu pudlice opasne....
Sto se mene tice kao vlasnika staforda takvo obelezavanje nikakvo dobro ne moze da donese, ali moze edukacija i kontrola, jer ja znam kako cuvam mog psa a znam i kako neki drugi cuvaju svoje pse i upravo zbog tih drugih neodgovornih ispastaju svi .. i oni koji vole i oni koji ne vole...

Neshabre

pre 8 godina

Prvo moram da naglasim da ama bas ni malo ne postujem niti uzimam u obzir komentare ljudi koji nisu bili u kontaktu sa stafordima... Ljudi, ne kudite konja koga niste jahali. Strah i opreznost je jedna stvar i to postujem maksimalno ali osuda i pozivanje na linc je druga stvar i to ne postujem. Moj pas je iz loze izlozbenih sampiona sa obe strane i nikada nije osetio krv drugog psa, macke juri po dvoristu ali nikad ni jednu nije uhvatio.. Pre dve godine je zena koja ima fobiju od pasa i padala je u nesvest zbog maltezera dosla u kontakt sa mojim psom i posle toga je bila uporna da joj obezbedim stene, ali sam joj preporucio labradora jer staford nije za svakoga. U zakonu su posebno navedeni stafordi i pitovi kao opasni a u stvari SVAKI pas koji je preko 10kg moze ozbiljno da povredi coveka... Korpa? Naravno, ali tek kad se uklone sve lutalice sa ulica. Desilo mi se da sam morao da vezem svog psa za neki stub da bih ja morao da se izborim sa 3 lutalice da ne bi on... osetio krv. Socijalizovan je toliko da ljude i ne primecuje na ulici a ni oni njega... Do 6-7 meseci se svaki dan po nekoliko sati igrao sa decom na igralistu i to na inicijativu majki te dece ne moju. Sad vise ne jer ima 40kg i moze nenamerno da povredi neko dete.
Od 7-8 meseci nije pusten sa povoca sve dok ima ljudi ili slabijih pasa u vidokrugu ili ako nije ogradjen prostor. Dosta sam u drustvu ljudi koji imaju velike pse i do sada sam jedino imao problema sa dva zlatna retrivera i jednim mastifom... a retriveri nisu opasni psi!? Nemacki ovcari? Rotvajleri??
Moja filozofija je da mozes i tigra da cuvas sve dok to radis odgovorno prema okolini i prema zivotinji a pre svega prema ljudima. I nikada nisam uporan da ljude, koji se plase mog psa, ubedjujem da nije opasan vec ga samo udaljim na sigurnu udaljenost, ali i ne dozvoljavam da mi drze predavanje, kako ja njega ne bi trebao da setam ili cak posedujem, oni koji nikada nisu dosli u kontakt sa psima jer nemaju pojma o cemu pricaju.

"Ne kudi konja koga nisi jahao"

mimi

pre 8 godina

Stafordi su dobri psi, samo je pitanje sta ko podrazumeva pod tim i sta ko ocekuje od svog psa. Ako zelite smirenog i pouzdanog psa, odanog vlasniku i porodici on je taj..ali...mora od malena da se vaspitava, mora prema njemu da se ima jasan stav. Da zna da mora da postuje vlasnika jer u protivnom postaje nocna mora kako za vlasnika tako i za druge pse .Oni su napravljeni ukrstanjem pasa sa agresivnim osobinama.Snaga i upornost buldoga a startnost ,okretnost i agresivnost terijera. Ko zeli takvog psa a nema predstavu sta dobija u velikom je problemu. Treba birati leglo..da znate da nisu selekcionisani zbog borbi vec zbog drugih osobina..da su roditelji mirni , dobri..pa cak i prilikom idabira stena, i iz dobrog legla , birati miroljubivije ili povesti sa sobom nekog iskusnog..nije sve jedno.To je moj savet. I ako sve uradite kako treba opet morate dugo da pazite sa kim se igra i druzi dok se ne formira i stabilizuje jer kad se jednom probudi uspavani kapacitet za agresivnost vise nikad necete biti sigurni kako ce reagivati na rezanje ili napad drugog psa. Sa ljudima su o.k. Napraviti od njih socijaluzovanog psa koji nece lako uci u konflikt sa drugim psom zahteva umece trenera. Srecno.

ШумадинацСД

pre 8 godina

Ja posedujem pit-bula i bul-staforda koji se neverovatno BEZOPASNI. Pored njih u dvorištu imam bobtejla, labradora i dodža. Od sva pet kera, bulovi su najbezopasniji i najbeskorisniji kao čuvari. Pored njih bilo ko može da uđe u dvorište osim ako ih mišićavo telo i glava veličine teleće uplaše. Od ta pet kera, bobtejl jedini vredi kao čuvar i verujem da će dodž koji je još uvek štene postati. Inače moji bulovi nisu agresivni prema drugim psima osim ako ne krenu drugi psi da reže na njih nakon čega napadaju usključivo da pokažu ko je glavni ne ranjavajući ili nedaj bože ubijajući druge kerove. Napominjem da se ovo dešava samo ukoliko neka skitara uđe u dvorište. S mačkama je druga priča, ali su previše glupi da uhvate mačku, tako da ni na tom polju nije došlo do nekog većeg incidenta. Pit bulovi i slične rase fizički jesu ekstremno opasni, ali da li će zapravo biti opasni zavisi od uticaja vlasnika i sredine. Prema tome moja konstatacija je da su uredbe o opasnim rasama besmislica, te da svaki pas i vlasnik trebaju da budu pojednako tretirani od strane države da bi se incidenti sveli na minimum. Premda se čopori lutalica daleko opasniji po opštu bezbednost tako da država treba to da reši pre nego što krene u bilo kakav lov na veštice. Čak su i opasne rase koje su izvedene u šetnju u opasnosti od lutalica, pogotovo ako imaju brnjice što im minimilizuje mogućnost da se brane.

Đole

pre 9 godina

Imao sam vuka, kakva je on dobrica bio! Nikoga ni popreko pogledao. Maza neviđena.
Samo kad je pun mesec dođu mu neke lutke, pa nije preporučljivo...

ggliga022

pre 9 godina

sve je nas zakon lepo smislio,sem nekih bitnih stvari. ako TVOJ pas u TVOM dvoristu ujede LOPOVA ti ces biti kriv. ako tvoj pas tebe odbrani od napadaca opet ces ti biti kriv. ako tvoj pas spase tvoj zivot naravno da ces ti biti kriv. na zalost,ovde si uvek ti kriv. ovakve zakone obicno pisu dokoni ljudi bez brige i ikakvih dodira sa psima. ali oni su oni

staford

pre 9 godina

Ljudi sude po naslovima u novinama! Sto ne pricaju o zabrani rotvajea, cane corso, mastifa, dobermana, vučjaka i sličnih rasa koji su i jači od staforda, I daleko opasniji za ljude ako nisu vaspitani?Svako ko sumlja u ovu rasu preporučujem da odgleda čopor Cezara Milana, verovatno najpoznatijeg stručnjaka za ponašanje pasa na svetu! Skoro svi njegovi psi koji služe za edukaciju i smirivanje drugih pasa su stafordi!

Dr flok

pre 9 godina

američki stafordski terijer, ima sve od dodatne opreme i nije dobro socijalizovan, šetaju ga tri čovjeka od min 100 kg ima ko da ga zadrži. problem se javlja što nema trika da mu stavim brnjicu dok god je ne stave svi. kako će da se brani kad se nekom klincu otrgne pas i zaleti se na njega. a da kažem da je maza i dobrica ne vrijedi jer vidim kako ljudi mijenjaju stranu ulice kad ga vide ;) i slazem se da su opasni jer je to 40 kg misica i sile sa velikim ustima i jakom vilicom. kao osoba kojoj su dva puta odbijali kucu i sve odnijeli zadovoljstvo je samo moje kad neko nece da udje u dvoriste ;)

znam nesto

pre 9 godina

@ Lenny
u prvom pubertetu se te osobine jos ne pokazuju,u drugom se vec dobro uocava buduci karakter psa kao i propousti socijalizacije,to je definitivno krajnje vreme za korekciju istih..

Lenny

pre 9 godina

Odgovorno tvrdim da teorija ,,kakav vlasnik,takav pas,, ne mora da bude tacna. Kao odgajivacu pasa, desi mi se da, iako su 2 psa na isti/slican nacin socijalizovani, u pubertetu se veoma razlicito ponasaju. Jos se ta opozitnost povecava ako su u pitanju muzjak i
zenka.

duki

pre 9 godina

Koliko tih opasnih ja znam. Odrastao sa njima, sa pojedinima isao u osnovnu skolu i na kraju diluju na sitno i setaju staforde i pitove. Uglavnom nemaju ni 50kg a ti kerovi su hodajuci misici, cista mehanika. Ako se otrgne nema sanse da ga zadrzi.

uskee1512

pre 9 godina

Закон постоји и нико га не поштује!Навалица стафорда по градовима а шетају их клинци!Пси немају заштитну маску а ако би их нахватало лудило пси би били без икакве контроле!
Људи и нису свесни опасности које неке расе паса носе са собом па се теше како су опасни пси само аКо су везани и лоше чувани што апсолутно није тачно!Опасне расе су опасне расе!Ни пиштољ није опасан док му не повучеш ороз

Sandra

pre 9 godina

@Anonimus - Ne leci svoje komplekse i strahove na detetu. Slazem se da pit bulove i sl. ne treba pustati sa povodca u parkovima i blizu dece. Ali cinjenica je da sudeci prema tvom komentaru, ti svakog psa smatras za opasnost, a to je prosto pogresno i samo ces mu napraviti fobiju. Druzenje sa psima dosta znaci za emotivni razvoj deteta i ne bi trebalo mu to uskratis.

Jovica

pre 9 godina

Koliko vidim Niko ne seta pitbul terijera sa brnjicom. Nedavno Sam video da tinejdzer ulazi u pun trolejbus na Medakovicu sa pitbulom bez brnjice.

Srbin

pre 9 godina

Ne postoje opasni psi već opasni vlasnici.
Mene zanima koliko je ljudi uhapšeno što organizuju ili drže pse za borbe ?
E to vam je prava slika takozvane brige nadležnih organa.
Nije uhapšen nijedan. niti će biti uhapšen.
Bili su uveli porez na tzv opasne rase, u Beogradu samo, 30 hiljada din godišnje.
Onda su naravno ukinuli jer niko nije plaćao, naravno.
Idemo dalje, šta se radi povodom neodgovrnog vlasništva ?
Ništa.
Razni neljudi mogu psa da izbace na ulicu, on postaje lutalica, kako će se "snaći" i šta će biti, Boga pitaj.
Sve dok se ne uvedu rigorozne kazne za napuštanje, maltretiranje, zlostavljanje pasa, suvišno je pričati na bilo koju drugu temu.
Nažalost kod nas propise donose neuki ili slabo upućeni ljudi.
Primat im je samo kako uzeti pare.
Zato su zakoni takvi kakvi su.
A ovo gore naravno da niko neće poštovati, kad nema veze s mozgom.
Ljudi treba da se edukuju, treba srušiti negativne mitove o "opasnim" psima.
Zašto malo ne pišete o šaptaču psima, Cezaru Milanu.
Njegov pas je pitbul.
On sa svojim psom socijalizuje druge pse.
Ali to ne odgovara negativnoj propagandi...
Pozdrav svim upućenima i vlasnicima pitova.
Naravno normalnim vlasnicima.
Oni koji zlostavljaju te pse, teraju ih u borbe i sl, njima želim sve najgore.

kzen

pre 9 godina

@Wumbo, 16. decembar 2016 09:19
Svako sa malo zdravog razuma takodje zna da su razlike u posledicama napada Pit Bula i spanijela u vlasnistvu neodgovornih vlasnika ogromne i to je ono sto cini neke rase pasa veoma opasnim kao sto je vec vidjeno monogo puta do sada. Neodgovornih vlasnika je uvek bilo i bice i zato je neophodna zakonska regulativa kojom ce biti regulisano posedovanje pasa koji mogu da nanesu teske telesne poverede ili cak usmrte nekoga.

scooby

pre 9 godina

Slazem se s ovim zakonom, s tim sto bi trebalo uzeti u obzir i masu psa kao glavnu meru koliko je opasan po ljude. Sto se tice ovih opasnih rasa, mogu da kazem da stafordi, pitbulovi izgledaju daleko opasnije nego sto to zaista jesu, utisak je da su poprilicno nezainteresovani za ljude, uopste ne konstatuju prolaznike, dok su ubedljivo najopasniji rotvajleri, asocijalne introvertne siledzije, ne trpe nikog, pustis ih negde par puta i odmah misle da je to njihova teritorija, u ovom mom gradu od 100k ljudi najgori napadi su bili od ove rase, mozda jesu dobri za cuvanje imovine ali nisu za setnju po gradu, nisu za parkove! Jedino za njih mogu da kazem da su zaista pretnja po zivote ljudi, pogotovo dece i zato ih treba ZABRANITI u gradovima, ili izdavati posebne dozvole za njih..

nastavi niz

pre 9 godina

Tačno se vidi ko su vlasnici opasnih pasa iz teksta koji komentarišu. To je onaj tip ljudi koji pusti svog pit bula bez povodca i kada se takav pas zaleti on viče neće neće. Ne interesuje me da li hoće ili neće i da li je vlasnik odgovoran ili ne. Neka je on najmiliji svom iskompleksiranom vlasniku koji ga ima, ali ima da nosi korpu i bude na povodcu.
Da li se plašim? Ne ali imam maloletno dete i neću da mi šetnja bude stres.

bios

pre 9 godina

@bla

odgovori na tvoja pitanja su vrlo prosti - retriveri su najzastupljenija vrsta pasa svuda u svetu pa tako su i po broju ujeda na prvom mestu. argentinski pas i kane korso nisu toliko rasprostranjeni pa samim tim nisu na listi. dal je pas retriver ili pit bul nema nikakve veze sa time dal će biti agresivan, to uglavnom zavisi od vlasnika. međutim meni nije isto dal će mi psa napasti pit koji kad jednom stegne vilicu vise nema otvaranja sem da ga usmrtiš, ili neka druga vrsta psa koja nema tu karakteristiku.

Pemzija

pre 9 godina

Kao i vecina zakona ,ovaj se NE PRIMENJUJE.
U mom komsiluku,mladju covek koji je bio osudjuvan u slucaju Taton,po izlasku iz kratkog zatvora,odmah je nabavio Staforda.Seta ga ili ona kada se ne krije od policije ili njegov otac koji je inace i zsluzan za ludovanje. sina u vidu ultraNavijaca Partizana i za sinovljevo Rusofilstvo koje oboje iskazuju na portalu SrbinInfo ,pisuci pesme. Podrsci Rusiji u okupaciji Ukraine.
Ovo sexsve desava u sirem centru Beograda,psa drze na terasi,kako bi bio besnji.

Sl88

pre 9 godina

Ne postoji opasan pas? Evolucija je jasno nametnula odredjenim vrstama specificna obelezja, snaznu vilicu, zasticena potencijalna mesta od ujeda, veliku misicnu masu i moc ugriza.
Ovi psi su stvoreni sa jasnim ciljem, da brzo dejstvuju i ubiju, a stvorio ih je covek za svoje potrebe.Neka vlasnici uzivaju u drustvu sa istima u svojim domovina ali ne zelim svaki put da razmilljam o opasnosti kad trcim jer se zivotinji, pazite zivotinji u mom prirodnom stanistu ne svidja moja aktivnost.Maksimalno pojacati kazne a eventualne napade sankcionisati strogo.

ИБАРСКА ЗУМЗАРА

pre 9 godina

Мртво слово на папиру........уместо да комунална полиција кажњава власнике опасних паса , због нестављања корпе на њушку ........они демостративно иду кроз центар краљева

doberman

pre 9 godina

covek koji nema vremena za psa, ne treba ni da ga ima, cuvanje u svinjcu ili lancu ga samo dodatno frustrira. drugo, 95% vlasnika nema iskustvo u dresuri ili za prvog psa uzima psa koji trazi rad i sluzbu, pas nije modni detalj, a i korpa kosta 500rsd i tu nema opravdanja, pas samo jednom gresi i zbogom.

Anonimus

pre 9 godina

Korpu ne stavlja niko i niko ih ne kaznjava a meni i mom detetu su prava uskracena jer sam sav napet i u pripravnosti konstantno na keju i drugim setalistima gde brizni vlasnici bilo koje rase bez ikakvog postovanja prema drugima a kamoli zakona setaju pse od 1kg do 50kg. Samo da znate da sam spreman da odbranim dete a nakon toga vas nece spasiti ni copor vasih kucnih ljubimaca.... Uzas ste, uzas drzava....Dok opet neko detence ne ostane bez lica niko nece prstom mrdnuti.

protheus

pre 9 godina

Nema tu mnogo razmisljanja .Ove pse dokazano cuvaju ljudi koji su kompleksasi i to imaju kompleks nize vrednosti .Ja im samo zelim da se njihova deca susretnu oci u oci sa tim tudjim prekrasnim bezopasnim psima .

neko tamo

pre 9 godina

mi smo pre 5 godina našli stene na ulici i Udomili ga,tj nju. i....ispade neki mešanaca pita, liči po boji i stavu. ona je najumiljatija dosada, njena sreća zavisi isključivo od toga koliko smo je mazili i koliko smo joj tepali. jeste teritorijalna, ali ne agresivna. nikada je ne bih stavila na lanac ili zakljucala u box. pa nije zločinac. nosi brnjicu, smeta joj i ne voli je, ali nosi

bahati biciklista

pre 9 godina

stvar nije u tome da su ti psi po prirodi opasni već ukoliko vlasnik to želi da napravi od njih to može lako i da ostvari. a pošto 90% vlasnika tih pasa baš opasne rase i uzima jer žele oni sami da budu ili deluju opasni ispaštaju životinje. dakle nije opasan karakter pasa problem već karakter vlasnika da ne kažem kompleksi.

Pera

pre 9 godina

Kod mene u Palisadskoj na Belim Vodama, postoji čopor pasa lutalica koji napada već mesecima decu iz obližnje škole kao i prolaznike, naročito starije. Ovo naravno niko ne rešava, nego su se uhvatili staforda i bulova kao pijan plota.

Dzo

pre 9 godina

"Vlasnik" sam rotvajlera blentavog,a u komsiluku imam belgijskog ovcara, srce lepo najpametnije, sar peja koji ne zna da l' je dos'o il' je pos'o, dve pudle, jedna mala smedja gospodjica prgava i crna pudla koja je svog vlasnika ujela za saku tako da je covek morao na operaciju. Moj sin je odrastao sa rotvajlerima koji su mu bili dadilje a kada je imao 6 god za nogu ga je ujeo pekinezer. Srecom tada nije bio u drustvu svoje dadilje jer bi slatki mali bezopasni pekinezer bio zrtva a rotvajler velika opasna zver koja je udavila malog pekinezera.

Sa

pre 9 godina

nikada se nisam plašila pasa ni dan danas nemam problem da prodjem pored iako bi možda trebalo. I tako sam ja jednom (uzgred da napomenem dva dana pre porodjaja)potpuno opušteno šetala kada me je staford napao. I nije me samo napao nego mi je skočio na stomak i kidao jaknu. Verujte da nije bilo te ,,jorgan'' jakne, moje sada trogodišnje devojčice ne bi bilo. Da li su mu smetali hormoni ne znam šta se desilo ali on se istrgao vlasnici iz ruku. Da je imao brnjicu, ne bi bilo nikakvog problema. I zaista ove rase pasa su opasne ne samo zato što imaju takve vlasnike nego što su to jake životinje sa jakim ugrizom.

Nemanja

pre 9 godina

Za sve vas "statisticare" sto se razbacujete brojkama o ujedima zlatnih retrivera i slicnih rasa. Jedini razlog sto su njihovi "napadi" najbrojniji, je taj sto su oni najpopularniji porpdicni psi i njih ima u mnogo vecem broju od doga, terijera i slicnih. Kada bi ovih takozvanih "opasnih pasa" bilo u tom broju, bila bi to druga prica.

yoyo

pre 9 godina

Moj burazer je prije 2 godine dobio na poklon stene pit bula od 3 mjeseca. Iskreno mi nije bilo svejedno iako bas volim zivotinje (sve moguce).
Kako je rastao tako se polako pokazivala njegova priroda,koja je jednom reci-DIVNA! Da vam samo mogu pokazati kakva je to maza,i koliko voli ljude ali i druge pse, refleks mu je da se igra kada sretne drugog psa,bilo zenku ili muzjaka. Da li je to zato sto u nasoj familiji stvarno volimo zivotinje i mazen je i socijalan od malena,ili nesto drugo, stvarno ne znam. Znam samo da iako nisam bio odusevljen on me potpuno razuverio,dokazao da ne znam nista o njima (tim "opsanim rasama").
Stvarno mislim da nije do rase,vec samo do vlasnika. Poz

Nikola

pre 9 godina

Grad i selo su dve potpuno ratličite priče. Grad je napravio čovek i tu definitivno ima prednost nad psima i jednostavno diktira pravila. Problem našeg čoveka je što ne želi da poštuje ista. Isitna je da pravilnik može da se dopuni npr sa kilažom psa u gradu i sl. No nabavka opasnog psa je odluka koja se donosi olako i vrlo često usled ličnih frustracija, kompleksa i neviđene sebičnosti pojedinaca. Slično kao kad neko stane na sred jednosmerne ulice upali sva 4 svetla i ode na kafu.

Pedja

pre 9 godina

Pa pogledajte fotografiju ovog divnog, nasmejanog psa koju su objavili uz tekst. Pa kako moze takav pas da bude opasan? Moze, ako se trenira za borbe, u suprotnom su stafordi najumiljatija bica na planeti, najlepsi psi, najbezbedniji za decu.... sve naj za ove rase. A nadam se da ste svesni cinjenice da su najmanji psi i najagresivniji. Pozdrav

drakce

pre 9 godina

da, mere su neophodne. potrebna je daleko striktnija primena donetih propisa. potrebno je kaznjavanje lica koja su odgovorna za primenu i kontrolu donetih mera. nikad nisam cuo da je kaznjen neko iz inspekcija ukoliko se dogodi prijava povrede ovih mera, a ne odreaguje se.

Alex

pre 9 godina

Imao sam staforda 3 godine... na žalost ukraden je. Ali ako bi neko rekao za tog psa da je opasan, jaooo... to je takva jedna blenta od psa bila, u stanju da se igra po čitav dan, nisam nikada video da je ušao u bilo kakav konflikt sa drugim psima, znao je samo da laje na potencijalno opasne goste i ništa više, samo je hteo da se igra po ceo dan, laje na česmu kada se pusti voda, najagresivniji je bio prema vrapcima koji bi sletali u dvorište. Nikako mu nije išao pridev "opasan". Svakako, poštovao sam norme, brnjica, povodac uz telo, niko ga nije šetao sem mene, a nisam znao da sam morao da ga upišem u taj registar...
Jednostavno je nestao jednog dana iz dvorišta, jer je previše verovao ljudima... :( Nadam se da je dobro, ko god da ga je ukrao.

Petar

pre 9 godina

To je poptpuno irelevantna stvar sa stanovista napadnute osobe. Ono sto je bitno jeste da ovakva zivotinja moze da napravi stetu i redvono i citmao takve vesti Izgovori su nebitni. Izgovor nalazi i roditelj za svoje dete kada upuca nekoga na ulici ili ga povredi.

bla

pre 9 godina

(Petar, 16. decembar 2016 14:06)

Iz napisanog je jasno da radim dva posla i ne stižem da volontiram?

Po Vašoj logici-pas ne može nogom ili rogom da ubije čoveka na mestu, zašto krava pase nevezana na livadi? "Može", mali pas MOŽE da vam zakači arteriju, veliki pas MOŽE da vam otkine ruku, komšija MOŽE da vas pregazi kolima. Možda da ne izlazimo iz kuće uopšte?

Nebojša Radmilac

pre 9 godina

Preispitajmo sebe i ljude oko nas. Mnogo veća opasnost nam preti od ljudi nego od pasa pa im ne stavljamo brnjice i povodnike, ne smemo da ih etiketiramo.. A iskreno mislim da bi trebalo. I ti psi koji urade nešto strašno su u vlasništvu loših ljudi u 99% slucajeva!

Petar

pre 9 godina

Za mene ce najopasniji pas uvek biti pekinezer.
Radila sam u azilu godinama
(bla, 16. decembar 2016 11:40)
Iz napisanog je jasno zasto vise tamo ne radite. Percepcija realnosti je ocigledno razlicita za sve, od deteta do mentlanog bolensika,ali jedna stvar je neosporna. A to je da pekinezer ne moze da vam otkine deo tela, skrcka kost ili pokida arteriju. Ali dobro,ovo i jeste balkan i zato i jesmo tu gde jesmo. Sto se mene tice, svako ko ima zelju za ovakkvim zivotinjama je pritajeni sadista i trebalo bi ga preventivno odrati sa nekoliko hiljda eura mesecno kao preduslov da ga uopste ima a onda sve ostalo sto je navedeno.Nasilje radja nasilje,a ovi psi su otelotvorenje toga. Ovo iziskuje da ja na ulicu krenem naoruzan sa svojim detetom jer drzava ne moze da me zastiti. To je onda divlji zapat i leglo mnogo vecih problem koje sumnjam da razumete.

Joc@

pre 9 godina

Mere su normalne, nisu rigorozne. Koja će trauma opasnom psu da se desi ako mora da ima korpu na njušci kada se nalazi u javnom prostoru gde ima i dece i nemoćnih i plašljivih ljudi, i ostalih pasa? Jeste tačno da i najopasniji pas zadobija pitomi karakter lepim ophođenjem vlasnika, ali je tačno i da su oni svesni snage svojih zuba, i da im nije nemoguće (i da se to neretko i dešava) da svoju moć sasvim neočekivano iskažu kada ih nešto iznenada isprovocira. Bilo je slučajeva napada na bebe usled ljubomore. Ili, usled ozlojeđenosti tretmanom. Te prefinjene ''kereće'' psihološke detalje zakon i kada bi podvodio pod specijalne stručne ekspertize, samo da bi umanjio rizik, za razliku od pitomih pasmina kod kojih je rizik po prirodi već minimalan.

Dzigi Bau

pre 9 godina

Ko zaista voli svog psa poštovaće zakon i paziti na psa. Jer svaki incident može značiti smrt za psa. On nije za pokazivanje moći i plašenje ljudi , to vlasnici najpre moraju da shvate. U gradu pas je kao član porodice, pogotovu za decu, ili starije ljude!

nikola

pre 9 godina

Zakon treba da se odnosi na ljude, odnosno vlasnike! Korpa je ok, ali psa nikad u životu ne bi mučio dužim zatvaranjem u boks! Za ponašanje psa je odgovoran isključivo njegom vlasnik! A ovaj zakon je i preteran u tome da ti "opasni psi" ne mogu da po ovome posećuju parkove za pse, pošto mora da je na povodcu. Svaki pas je opasan ako se loše dresira i vaspita! Ovaj zakon je diskriminišući za određene vrste pasa i treba ga menjati!

saramakas

pre 9 godina

Ovo "bez povoda" je prilično jednostrana a pride i netačna konstatacija. To što mi ne vidimo taj povod, ne znači da ga nema. Pas ima drugaciji pogled na svet oko njega i zato može da vidi povod za reakciju i tamo gde ga mi ne vidimo.

bla

pre 9 godina

Za mene ce najopasniji pas uvek biti pekinezer. U SAD je jedne godine najvise ujeda zabelezeno od svima divnog andjela, zlatkog retrivera, druge od strane nemackog ovcara. Nijedne godine "opasne rase" nisu bile na prvom mestu. Slatki pufnasti cau cau je nenormalno nepredvidiv i po prirodi agresivniji pas prema nepoznatim ljudima.
Ja ako sam idiot, ja cu da napravim opasnog psa od maltezera, da ide i ujeda redom, zezala bi ga samo velicina. Zasto dogo argentino i kane korsa nisu na listi opasnih pasa, posto su vec poredjani po fizickoj slicnosti?
Radila sam u azilu godinama, sa napustenim, maltretiranim psima-4 pit bula i jedan rotvajler su bili najveci zastitnici slabijih. Kad svi krenu da napadnu nekog novog psa-jedan od njih stane u odbranu. Nenormalno umiljati. Najkrvolocniji pas u azilu-jedan pufnasti mesanac od 20cm.

2086

pre 9 godina

Dobar tekst, slazem se u potpunosti da ovakve pse treba drzati zatvorene. Kod nas je situacija da zivimo u maloj sredini a da ljudi pse poput pit bula, staforda, dobermana i slicnih drze po ulici uz obrazlozenje kako nece oni da ujedaju, a ako im se skrene paznja da to nije u redu odmah nastane svadja..dosli smo do toga da ne mozemo prosetati sa malom decom zato sto ne znamo koji pas vreba iza ugla!

Mimi

pre 9 godina

Psi su divna bića ma koje rase. Što ne važi i za sve vlasnike. Slažem se da labilne ličnosti kao ni lica sa kriminalnim dosijeima kao ni oni koji ne mogu obezbediti odgovarajuće uslove ne bi smeli biti vlasnici ni jednog živog bića. Opet nam ide priča u lošem pravcu. Nema loših i opasnih pasa nego isključivo vlasnika/ljudi. A država se brine tako što će isti ti ljudi imati iste te pse samo će platiti godišnji porez. Briga o ljudima je jedno a život na račun poreza je nešto drugo.

vlasnik

pre 9 godina

kao vlasnik se slazem sa time. ali ako bi po zakonu krenuli u kontrolu vlasnika takvih pasa vise od 50% vlasnika ne bi proslo gore navedene kriterijume. stavise, cak i dresiraju pse da budu jos krvolocniji i opasniji. a kad vidim klinca od 15god kako pas njega vodi (cima i drmusa samo sto se ne otme) smrznem se...

očigledno

pre 9 godina

Sad ce neko reci:"Ne, ne pitbul nije opasan pas", i mozda bi bili u pravu, da vecina vlasnika pitbulova ne trenira svoje pse da postanu bas to-opasni psi...

dusan

pre 9 godina

Da smatram da su mere propisane zakonom u redu , ali nije u redu da ih vlasnici tih opasnih rasa ne poštuju i time ugrožavaju živote drugih , manjih rasa pasa . O ljudima ovoga puta nrću .

kg

pre 9 godina

Najvise neizazvanih napada i ujeda ima od takozvanih pasa za razonodu (civave,pekinezeri,pudle,pincevi itd) ali nikada nisu upisani kao agresivni psi.Ali na zalost kod nas zakone donose lica koja nemaju nikakv prakticna znanja iz oblasti koju uredjuju dali zakonima ili pidzakonskim aktima

Wumbo

pre 9 godina

Svako sa malo zdravog razuma zna da pse treba deliti na one sa neodgovornim (opasnim) vlasnicima i one sa odgovornim. Ne postoje "opasne" rase pasa...

vukasin

pre 9 godina

naravno da su sve propisane mere neophodne iako ih se verovatno 1% vlasnika pridrzava. Samo jos staviti rigorozne kazne sa ukljucenom robijom i mozda ce nesto i nauciti.

Marija

pre 9 godina

Da, neophodne su. I neophodna je redovna kontrola svih domacinstava koja poseduju "opasne pse" i redovno sankcionisanje ukoliko se ne prodrzavaju zakonskih normi

vlasnik

pre 9 godina

kao vlasnik se slazem sa time. ali ako bi po zakonu krenuli u kontrolu vlasnika takvih pasa vise od 50% vlasnika ne bi proslo gore navedene kriterijume. stavise, cak i dresiraju pse da budu jos krvolocniji i opasniji. a kad vidim klinca od 15god kako pas njega vodi (cima i drmusa samo sto se ne otme) smrznem se...

očigledno

pre 9 godina

Sad ce neko reci:"Ne, ne pitbul nije opasan pas", i mozda bi bili u pravu, da vecina vlasnika pitbulova ne trenira svoje pse da postanu bas to-opasni psi...

Wumbo

pre 9 godina

Svako sa malo zdravog razuma zna da pse treba deliti na one sa neodgovornim (opasnim) vlasnicima i one sa odgovornim. Ne postoje "opasne" rase pasa...

yoyo

pre 9 godina

Moj burazer je prije 2 godine dobio na poklon stene pit bula od 3 mjeseca. Iskreno mi nije bilo svejedno iako bas volim zivotinje (sve moguce).
Kako je rastao tako se polako pokazivala njegova priroda,koja je jednom reci-DIVNA! Da vam samo mogu pokazati kakva je to maza,i koliko voli ljude ali i druge pse, refleks mu je da se igra kada sretne drugog psa,bilo zenku ili muzjaka. Da li je to zato sto u nasoj familiji stvarno volimo zivotinje i mazen je i socijalan od malena,ili nesto drugo, stvarno ne znam. Znam samo da iako nisam bio odusevljen on me potpuno razuverio,dokazao da ne znam nista o njima (tim "opsanim rasama").
Stvarno mislim da nije do rase,vec samo do vlasnika. Poz

Dzigi Bau

pre 9 godina

Ko zaista voli svog psa poštovaće zakon i paziti na psa. Jer svaki incident može značiti smrt za psa. On nije za pokazivanje moći i plašenje ljudi , to vlasnici najpre moraju da shvate. U gradu pas je kao član porodice, pogotovu za decu, ili starije ljude!

Marija

pre 9 godina

Da, neophodne su. I neophodna je redovna kontrola svih domacinstava koja poseduju "opasne pse" i redovno sankcionisanje ukoliko se ne prodrzavaju zakonskih normi

saramakas

pre 9 godina

Ovo "bez povoda" je prilično jednostrana a pride i netačna konstatacija. To što mi ne vidimo taj povod, ne znači da ga nema. Pas ima drugaciji pogled na svet oko njega i zato može da vidi povod za reakciju i tamo gde ga mi ne vidimo.

2086

pre 9 godina

Dobar tekst, slazem se u potpunosti da ovakve pse treba drzati zatvorene. Kod nas je situacija da zivimo u maloj sredini a da ljudi pse poput pit bula, staforda, dobermana i slicnih drze po ulici uz obrazlozenje kako nece oni da ujedaju, a ako im se skrene paznja da to nije u redu odmah nastane svadja..dosli smo do toga da ne mozemo prosetati sa malom decom zato sto ne znamo koji pas vreba iza ugla!

Joc@

pre 9 godina

Mere su normalne, nisu rigorozne. Koja će trauma opasnom psu da se desi ako mora da ima korpu na njušci kada se nalazi u javnom prostoru gde ima i dece i nemoćnih i plašljivih ljudi, i ostalih pasa? Jeste tačno da i najopasniji pas zadobija pitomi karakter lepim ophođenjem vlasnika, ali je tačno i da su oni svesni snage svojih zuba, i da im nije nemoguće (i da se to neretko i dešava) da svoju moć sasvim neočekivano iskažu kada ih nešto iznenada isprovocira. Bilo je slučajeva napada na bebe usled ljubomore. Ili, usled ozlojeđenosti tretmanom. Te prefinjene ''kereće'' psihološke detalje zakon i kada bi podvodio pod specijalne stručne ekspertize, samo da bi umanjio rizik, za razliku od pitomih pasmina kod kojih je rizik po prirodi već minimalan.

Mimi

pre 9 godina

Psi su divna bića ma koje rase. Što ne važi i za sve vlasnike. Slažem se da labilne ličnosti kao ni lica sa kriminalnim dosijeima kao ni oni koji ne mogu obezbediti odgovarajuće uslove ne bi smeli biti vlasnici ni jednog živog bića. Opet nam ide priča u lošem pravcu. Nema loših i opasnih pasa nego isključivo vlasnika/ljudi. A država se brine tako što će isti ti ljudi imati iste te pse samo će platiti godišnji porez. Briga o ljudima je jedno a život na račun poreza je nešto drugo.

vukasin

pre 9 godina

naravno da su sve propisane mere neophodne iako ih se verovatno 1% vlasnika pridrzava. Samo jos staviti rigorozne kazne sa ukljucenom robijom i mozda ce nesto i nauciti.

Alex

pre 9 godina

Imao sam staforda 3 godine... na žalost ukraden je. Ali ako bi neko rekao za tog psa da je opasan, jaooo... to je takva jedna blenta od psa bila, u stanju da se igra po čitav dan, nisam nikada video da je ušao u bilo kakav konflikt sa drugim psima, znao je samo da laje na potencijalno opasne goste i ništa više, samo je hteo da se igra po ceo dan, laje na česmu kada se pusti voda, najagresivniji je bio prema vrapcima koji bi sletali u dvorište. Nikako mu nije išao pridev "opasan". Svakako, poštovao sam norme, brnjica, povodac uz telo, niko ga nije šetao sem mene, a nisam znao da sam morao da ga upišem u taj registar...
Jednostavno je nestao jednog dana iz dvorišta, jer je previše verovao ljudima... :( Nadam se da je dobro, ko god da ga je ukrao.

Nebojša Radmilac

pre 9 godina

Preispitajmo sebe i ljude oko nas. Mnogo veća opasnost nam preti od ljudi nego od pasa pa im ne stavljamo brnjice i povodnike, ne smemo da ih etiketiramo.. A iskreno mislim da bi trebalo. I ti psi koji urade nešto strašno su u vlasništvu loših ljudi u 99% slucajeva!

Petar

pre 9 godina

Za mene ce najopasniji pas uvek biti pekinezer.
Radila sam u azilu godinama
(bla, 16. decembar 2016 11:40)
Iz napisanog je jasno zasto vise tamo ne radite. Percepcija realnosti je ocigledno razlicita za sve, od deteta do mentlanog bolensika,ali jedna stvar je neosporna. A to je da pekinezer ne moze da vam otkine deo tela, skrcka kost ili pokida arteriju. Ali dobro,ovo i jeste balkan i zato i jesmo tu gde jesmo. Sto se mene tice, svako ko ima zelju za ovakkvim zivotinjama je pritajeni sadista i trebalo bi ga preventivno odrati sa nekoliko hiljda eura mesecno kao preduslov da ga uopste ima a onda sve ostalo sto je navedeno.Nasilje radja nasilje,a ovi psi su otelotvorenje toga. Ovo iziskuje da ja na ulicu krenem naoruzan sa svojim detetom jer drzava ne moze da me zastiti. To je onda divlji zapat i leglo mnogo vecih problem koje sumnjam da razumete.

dusan

pre 9 godina

Da smatram da su mere propisane zakonom u redu , ali nije u redu da ih vlasnici tih opasnih rasa ne poštuju i time ugrožavaju živote drugih , manjih rasa pasa . O ljudima ovoga puta nrću .

Nikola

pre 9 godina

Grad i selo su dve potpuno ratličite priče. Grad je napravio čovek i tu definitivno ima prednost nad psima i jednostavno diktira pravila. Problem našeg čoveka je što ne želi da poštuje ista. Isitna je da pravilnik može da se dopuni npr sa kilažom psa u gradu i sl. No nabavka opasnog psa je odluka koja se donosi olako i vrlo često usled ličnih frustracija, kompleksa i neviđene sebičnosti pojedinaca. Slično kao kad neko stane na sred jednosmerne ulice upali sva 4 svetla i ode na kafu.

bla

pre 9 godina

Za mene ce najopasniji pas uvek biti pekinezer. U SAD je jedne godine najvise ujeda zabelezeno od svima divnog andjela, zlatkog retrivera, druge od strane nemackog ovcara. Nijedne godine "opasne rase" nisu bile na prvom mestu. Slatki pufnasti cau cau je nenormalno nepredvidiv i po prirodi agresivniji pas prema nepoznatim ljudima.
Ja ako sam idiot, ja cu da napravim opasnog psa od maltezera, da ide i ujeda redom, zezala bi ga samo velicina. Zasto dogo argentino i kane korsa nisu na listi opasnih pasa, posto su vec poredjani po fizickoj slicnosti?
Radila sam u azilu godinama, sa napustenim, maltretiranim psima-4 pit bula i jedan rotvajler su bili najveci zastitnici slabijih. Kad svi krenu da napadnu nekog novog psa-jedan od njih stane u odbranu. Nenormalno umiljati. Najkrvolocniji pas u azilu-jedan pufnasti mesanac od 20cm.

Petar

pre 9 godina

To je poptpuno irelevantna stvar sa stanovista napadnute osobe. Ono sto je bitno jeste da ovakva zivotinja moze da napravi stetu i redvono i citmao takve vesti Izgovori su nebitni. Izgovor nalazi i roditelj za svoje dete kada upuca nekoga na ulici ili ga povredi.

drakce

pre 9 godina

da, mere su neophodne. potrebna je daleko striktnija primena donetih propisa. potrebno je kaznjavanje lica koja su odgovorna za primenu i kontrolu donetih mera. nikad nisam cuo da je kaznjen neko iz inspekcija ukoliko se dogodi prijava povrede ovih mera, a ne odreaguje se.

Pedja

pre 9 godina

Pa pogledajte fotografiju ovog divnog, nasmejanog psa koju su objavili uz tekst. Pa kako moze takav pas da bude opasan? Moze, ako se trenira za borbe, u suprotnom su stafordi najumiljatija bica na planeti, najlepsi psi, najbezbedniji za decu.... sve naj za ove rase. A nadam se da ste svesni cinjenice da su najmanji psi i najagresivniji. Pozdrav

Sa

pre 9 godina

nikada se nisam plašila pasa ni dan danas nemam problem da prodjem pored iako bi možda trebalo. I tako sam ja jednom (uzgred da napomenem dva dana pre porodjaja)potpuno opušteno šetala kada me je staford napao. I nije me samo napao nego mi je skočio na stomak i kidao jaknu. Verujte da nije bilo te ,,jorgan'' jakne, moje sada trogodišnje devojčice ne bi bilo. Da li su mu smetali hormoni ne znam šta se desilo ali on se istrgao vlasnici iz ruku. Da je imao brnjicu, ne bi bilo nikakvog problema. I zaista ove rase pasa su opasne ne samo zato što imaju takve vlasnike nego što su to jake životinje sa jakim ugrizom.

Anonimus

pre 9 godina

Korpu ne stavlja niko i niko ih ne kaznjava a meni i mom detetu su prava uskracena jer sam sav napet i u pripravnosti konstantno na keju i drugim setalistima gde brizni vlasnici bilo koje rase bez ikakvog postovanja prema drugima a kamoli zakona setaju pse od 1kg do 50kg. Samo da znate da sam spreman da odbranim dete a nakon toga vas nece spasiti ni copor vasih kucnih ljubimaca.... Uzas ste, uzas drzava....Dok opet neko detence ne ostane bez lica niko nece prstom mrdnuti.

kg

pre 9 godina

Najvise neizazvanih napada i ujeda ima od takozvanih pasa za razonodu (civave,pekinezeri,pudle,pincevi itd) ali nikada nisu upisani kao agresivni psi.Ali na zalost kod nas zakone donose lica koja nemaju nikakv prakticna znanja iz oblasti koju uredjuju dali zakonima ili pidzakonskim aktima

doberman

pre 9 godina

covek koji nema vremena za psa, ne treba ni da ga ima, cuvanje u svinjcu ili lancu ga samo dodatno frustrira. drugo, 95% vlasnika nema iskustvo u dresuri ili za prvog psa uzima psa koji trazi rad i sluzbu, pas nije modni detalj, a i korpa kosta 500rsd i tu nema opravdanja, pas samo jednom gresi i zbogom.

bla

pre 9 godina

(Petar, 16. decembar 2016 14:06)

Iz napisanog je jasno da radim dva posla i ne stižem da volontiram?

Po Vašoj logici-pas ne može nogom ili rogom da ubije čoveka na mestu, zašto krava pase nevezana na livadi? "Može", mali pas MOŽE da vam zakači arteriju, veliki pas MOŽE da vam otkine ruku, komšija MOŽE da vas pregazi kolima. Možda da ne izlazimo iz kuće uopšte?

Lenny

pre 9 godina

Odgovorno tvrdim da teorija ,,kakav vlasnik,takav pas,, ne mora da bude tacna. Kao odgajivacu pasa, desi mi se da, iako su 2 psa na isti/slican nacin socijalizovani, u pubertetu se veoma razlicito ponasaju. Jos se ta opozitnost povecava ako su u pitanju muzjak i
zenka.

Sl88

pre 9 godina

Ne postoji opasan pas? Evolucija je jasno nametnula odredjenim vrstama specificna obelezja, snaznu vilicu, zasticena potencijalna mesta od ujeda, veliku misicnu masu i moc ugriza.
Ovi psi su stvoreni sa jasnim ciljem, da brzo dejstvuju i ubiju, a stvorio ih je covek za svoje potrebe.Neka vlasnici uzivaju u drustvu sa istima u svojim domovina ali ne zelim svaki put da razmilljam o opasnosti kad trcim jer se zivotinji, pazite zivotinji u mom prirodnom stanistu ne svidja moja aktivnost.Maksimalno pojacati kazne a eventualne napade sankcionisati strogo.

neko tamo

pre 9 godina

mi smo pre 5 godina našli stene na ulici i Udomili ga,tj nju. i....ispade neki mešanaca pita, liči po boji i stavu. ona je najumiljatija dosada, njena sreća zavisi isključivo od toga koliko smo je mazili i koliko smo joj tepali. jeste teritorijalna, ali ne agresivna. nikada je ne bih stavila na lanac ili zakljucala u box. pa nije zločinac. nosi brnjicu, smeta joj i ne voli je, ali nosi

nastavi niz

pre 9 godina

Tačno se vidi ko su vlasnici opasnih pasa iz teksta koji komentarišu. To je onaj tip ljudi koji pusti svog pit bula bez povodca i kada se takav pas zaleti on viče neće neće. Ne interesuje me da li hoće ili neće i da li je vlasnik odgovoran ili ne. Neka je on najmiliji svom iskompleksiranom vlasniku koji ga ima, ali ima da nosi korpu i bude na povodcu.
Da li se plašim? Ne ali imam maloletno dete i neću da mi šetnja bude stres.

nikola

pre 9 godina

Zakon treba da se odnosi na ljude, odnosno vlasnike! Korpa je ok, ali psa nikad u životu ne bi mučio dužim zatvaranjem u boks! Za ponašanje psa je odgovoran isključivo njegom vlasnik! A ovaj zakon je i preteran u tome da ti "opasni psi" ne mogu da po ovome posećuju parkove za pse, pošto mora da je na povodcu. Svaki pas je opasan ako se loše dresira i vaspita! Ovaj zakon je diskriminišući za određene vrste pasa i treba ga menjati!

uskee1512

pre 9 godina

Закон постоји и нико га не поштује!Навалица стафорда по градовима а шетају их клинци!Пси немају заштитну маску а ако би их нахватало лудило пси би били без икакве контроле!
Људи и нису свесни опасности које неке расе паса носе са собом па се теше како су опасни пси само аКо су везани и лоше чувани што апсолутно није тачно!Опасне расе су опасне расе!Ни пиштољ није опасан док му не повучеш ороз

duki

pre 9 godina

Koliko tih opasnih ja znam. Odrastao sa njima, sa pojedinima isao u osnovnu skolu i na kraju diluju na sitno i setaju staforde i pitove. Uglavnom nemaju ni 50kg a ti kerovi su hodajuci misici, cista mehanika. Ako se otrgne nema sanse da ga zadrzi.

Sandra

pre 9 godina

@Anonimus - Ne leci svoje komplekse i strahove na detetu. Slazem se da pit bulove i sl. ne treba pustati sa povodca u parkovima i blizu dece. Ali cinjenica je da sudeci prema tvom komentaru, ti svakog psa smatras za opasnost, a to je prosto pogresno i samo ces mu napraviti fobiju. Druzenje sa psima dosta znaci za emotivni razvoj deteta i ne bi trebalo mu to uskratis.

Srbin

pre 9 godina

Ne postoje opasni psi već opasni vlasnici.
Mene zanima koliko je ljudi uhapšeno što organizuju ili drže pse za borbe ?
E to vam je prava slika takozvane brige nadležnih organa.
Nije uhapšen nijedan. niti će biti uhapšen.
Bili su uveli porez na tzv opasne rase, u Beogradu samo, 30 hiljada din godišnje.
Onda su naravno ukinuli jer niko nije plaćao, naravno.
Idemo dalje, šta se radi povodom neodgovrnog vlasništva ?
Ništa.
Razni neljudi mogu psa da izbace na ulicu, on postaje lutalica, kako će se "snaći" i šta će biti, Boga pitaj.
Sve dok se ne uvedu rigorozne kazne za napuštanje, maltretiranje, zlostavljanje pasa, suvišno je pričati na bilo koju drugu temu.
Nažalost kod nas propise donose neuki ili slabo upućeni ljudi.
Primat im je samo kako uzeti pare.
Zato su zakoni takvi kakvi su.
A ovo gore naravno da niko neće poštovati, kad nema veze s mozgom.
Ljudi treba da se edukuju, treba srušiti negativne mitove o "opasnim" psima.
Zašto malo ne pišete o šaptaču psima, Cezaru Milanu.
Njegov pas je pitbul.
On sa svojim psom socijalizuje druge pse.
Ali to ne odgovara negativnoj propagandi...
Pozdrav svim upućenima i vlasnicima pitova.
Naravno normalnim vlasnicima.
Oni koji zlostavljaju te pse, teraju ih u borbe i sl, njima želim sve najgore.

Pera

pre 9 godina

Kod mene u Palisadskoj na Belim Vodama, postoji čopor pasa lutalica koji napada već mesecima decu iz obližnje škole kao i prolaznike, naročito starije. Ovo naravno niko ne rešava, nego su se uhvatili staforda i bulova kao pijan plota.

protheus

pre 9 godina

Nema tu mnogo razmisljanja .Ove pse dokazano cuvaju ljudi koji su kompleksasi i to imaju kompleks nize vrednosti .Ja im samo zelim da se njihova deca susretnu oci u oci sa tim tudjim prekrasnim bezopasnim psima .

ggliga022

pre 9 godina

sve je nas zakon lepo smislio,sem nekih bitnih stvari. ako TVOJ pas u TVOM dvoristu ujede LOPOVA ti ces biti kriv. ako tvoj pas tebe odbrani od napadaca opet ces ti biti kriv. ako tvoj pas spase tvoj zivot naravno da ces ti biti kriv. na zalost,ovde si uvek ti kriv. ovakve zakone obicno pisu dokoni ljudi bez brige i ikakvih dodira sa psima. ali oni su oni

ИБАРСКА ЗУМЗАРА

pre 9 godina

Мртво слово на папиру........уместо да комунална полиција кажњава власнике опасних паса , због нестављања корпе на њушку ........они демостративно иду кроз центар краљева

Dzo

pre 9 godina

"Vlasnik" sam rotvajlera blentavog,a u komsiluku imam belgijskog ovcara, srce lepo najpametnije, sar peja koji ne zna da l' je dos'o il' je pos'o, dve pudle, jedna mala smedja gospodjica prgava i crna pudla koja je svog vlasnika ujela za saku tako da je covek morao na operaciju. Moj sin je odrastao sa rotvajlerima koji su mu bili dadilje a kada je imao 6 god za nogu ga je ujeo pekinezer. Srecom tada nije bio u drustvu svoje dadilje jer bi slatki mali bezopasni pekinezer bio zrtva a rotvajler velika opasna zver koja je udavila malog pekinezera.

Jovica

pre 9 godina

Koliko vidim Niko ne seta pitbul terijera sa brnjicom. Nedavno Sam video da tinejdzer ulazi u pun trolejbus na Medakovicu sa pitbulom bez brnjice.

Nemanja

pre 9 godina

Za sve vas "statisticare" sto se razbacujete brojkama o ujedima zlatnih retrivera i slicnih rasa. Jedini razlog sto su njihovi "napadi" najbrojniji, je taj sto su oni najpopularniji porpdicni psi i njih ima u mnogo vecem broju od doga, terijera i slicnih. Kada bi ovih takozvanih "opasnih pasa" bilo u tom broju, bila bi to druga prica.

kzen

pre 9 godina

@Wumbo, 16. decembar 2016 09:19
Svako sa malo zdravog razuma takodje zna da su razlike u posledicama napada Pit Bula i spanijela u vlasnistvu neodgovornih vlasnika ogromne i to je ono sto cini neke rase pasa veoma opasnim kao sto je vec vidjeno monogo puta do sada. Neodgovornih vlasnika je uvek bilo i bice i zato je neophodna zakonska regulativa kojom ce biti regulisano posedovanje pasa koji mogu da nanesu teske telesne poverede ili cak usmrte nekoga.

bahati biciklista

pre 9 godina

stvar nije u tome da su ti psi po prirodi opasni već ukoliko vlasnik to želi da napravi od njih to može lako i da ostvari. a pošto 90% vlasnika tih pasa baš opasne rase i uzima jer žele oni sami da budu ili deluju opasni ispaštaju životinje. dakle nije opasan karakter pasa problem već karakter vlasnika da ne kažem kompleksi.

Pemzija

pre 9 godina

Kao i vecina zakona ,ovaj se NE PRIMENJUJE.
U mom komsiluku,mladju covek koji je bio osudjuvan u slucaju Taton,po izlasku iz kratkog zatvora,odmah je nabavio Staforda.Seta ga ili ona kada se ne krije od policije ili njegov otac koji je inace i zsluzan za ludovanje. sina u vidu ultraNavijaca Partizana i za sinovljevo Rusofilstvo koje oboje iskazuju na portalu SrbinInfo ,pisuci pesme. Podrsci Rusiji u okupaciji Ukraine.
Ovo sexsve desava u sirem centru Beograda,psa drze na terasi,kako bi bio besnji.

scooby

pre 9 godina

Slazem se s ovim zakonom, s tim sto bi trebalo uzeti u obzir i masu psa kao glavnu meru koliko je opasan po ljude. Sto se tice ovih opasnih rasa, mogu da kazem da stafordi, pitbulovi izgledaju daleko opasnije nego sto to zaista jesu, utisak je da su poprilicno nezainteresovani za ljude, uopste ne konstatuju prolaznike, dok su ubedljivo najopasniji rotvajleri, asocijalne introvertne siledzije, ne trpe nikog, pustis ih negde par puta i odmah misle da je to njihova teritorija, u ovom mom gradu od 100k ljudi najgori napadi su bili od ove rase, mozda jesu dobri za cuvanje imovine ali nisu za setnju po gradu, nisu za parkove! Jedino za njih mogu da kazem da su zaista pretnja po zivote ljudi, pogotovo dece i zato ih treba ZABRANITI u gradovima, ili izdavati posebne dozvole za njih..

bios

pre 9 godina

@bla

odgovori na tvoja pitanja su vrlo prosti - retriveri su najzastupljenija vrsta pasa svuda u svetu pa tako su i po broju ujeda na prvom mestu. argentinski pas i kane korso nisu toliko rasprostranjeni pa samim tim nisu na listi. dal je pas retriver ili pit bul nema nikakve veze sa time dal će biti agresivan, to uglavnom zavisi od vlasnika. međutim meni nije isto dal će mi psa napasti pit koji kad jednom stegne vilicu vise nema otvaranja sem da ga usmrtiš, ili neka druga vrsta psa koja nema tu karakteristiku.

ШумадинацСД

pre 8 godina

Ja posedujem pit-bula i bul-staforda koji se neverovatno BEZOPASNI. Pored njih u dvorištu imam bobtejla, labradora i dodža. Od sva pet kera, bulovi su najbezopasniji i najbeskorisniji kao čuvari. Pored njih bilo ko može da uđe u dvorište osim ako ih mišićavo telo i glava veličine teleće uplaše. Od ta pet kera, bobtejl jedini vredi kao čuvar i verujem da će dodž koji je još uvek štene postati. Inače moji bulovi nisu agresivni prema drugim psima osim ako ne krenu drugi psi da reže na njih nakon čega napadaju usključivo da pokažu ko je glavni ne ranjavajući ili nedaj bože ubijajući druge kerove. Napominjem da se ovo dešava samo ukoliko neka skitara uđe u dvorište. S mačkama je druga priča, ali su previše glupi da uhvate mačku, tako da ni na tom polju nije došlo do nekog većeg incidenta. Pit bulovi i slične rase fizički jesu ekstremno opasni, ali da li će zapravo biti opasni zavisi od uticaja vlasnika i sredine. Prema tome moja konstatacija je da su uredbe o opasnim rasama besmislica, te da svaki pas i vlasnik trebaju da budu pojednako tretirani od strane države da bi se incidenti sveli na minimum. Premda se čopori lutalica daleko opasniji po opštu bezbednost tako da država treba to da reši pre nego što krene u bilo kakav lov na veštice. Čak su i opasne rase koje su izvedene u šetnju u opasnosti od lutalica, pogotovo ako imaju brnjice što im minimilizuje mogućnost da se brane.

Đole

pre 9 godina

Imao sam vuka, kakva je on dobrica bio! Nikoga ni popreko pogledao. Maza neviđena.
Samo kad je pun mesec dođu mu neke lutke, pa nije preporučljivo...

znam nesto

pre 9 godina

@ Lenny
u prvom pubertetu se te osobine jos ne pokazuju,u drugom se vec dobro uocava buduci karakter psa kao i propousti socijalizacije,to je definitivno krajnje vreme za korekciju istih..

Dr flok

pre 9 godina

američki stafordski terijer, ima sve od dodatne opreme i nije dobro socijalizovan, šetaju ga tri čovjeka od min 100 kg ima ko da ga zadrži. problem se javlja što nema trika da mu stavim brnjicu dok god je ne stave svi. kako će da se brani kad se nekom klincu otrgne pas i zaleti se na njega. a da kažem da je maza i dobrica ne vrijedi jer vidim kako ljudi mijenjaju stranu ulice kad ga vide ;) i slazem se da su opasni jer je to 40 kg misica i sile sa velikim ustima i jakom vilicom. kao osoba kojoj su dva puta odbijali kucu i sve odnijeli zadovoljstvo je samo moje kad neko nece da udje u dvoriste ;)

staford

pre 9 godina

Ljudi sude po naslovima u novinama! Sto ne pricaju o zabrani rotvajea, cane corso, mastifa, dobermana, vučjaka i sličnih rasa koji su i jači od staforda, I daleko opasniji za ljude ako nisu vaspitani?Svako ko sumlja u ovu rasu preporučujem da odgleda čopor Cezara Milana, verovatno najpoznatijeg stručnjaka za ponašanje pasa na svetu! Skoro svi njegovi psi koji služe za edukaciju i smirivanje drugih pasa su stafordi!

Neshabre

pre 8 godina

Prvo moram da naglasim da ama bas ni malo ne postujem niti uzimam u obzir komentare ljudi koji nisu bili u kontaktu sa stafordima... Ljudi, ne kudite konja koga niste jahali. Strah i opreznost je jedna stvar i to postujem maksimalno ali osuda i pozivanje na linc je druga stvar i to ne postujem. Moj pas je iz loze izlozbenih sampiona sa obe strane i nikada nije osetio krv drugog psa, macke juri po dvoristu ali nikad ni jednu nije uhvatio.. Pre dve godine je zena koja ima fobiju od pasa i padala je u nesvest zbog maltezera dosla u kontakt sa mojim psom i posle toga je bila uporna da joj obezbedim stene, ali sam joj preporucio labradora jer staford nije za svakoga. U zakonu su posebno navedeni stafordi i pitovi kao opasni a u stvari SVAKI pas koji je preko 10kg moze ozbiljno da povredi coveka... Korpa? Naravno, ali tek kad se uklone sve lutalice sa ulica. Desilo mi se da sam morao da vezem svog psa za neki stub da bih ja morao da se izborim sa 3 lutalice da ne bi on... osetio krv. Socijalizovan je toliko da ljude i ne primecuje na ulici a ni oni njega... Do 6-7 meseci se svaki dan po nekoliko sati igrao sa decom na igralistu i to na inicijativu majki te dece ne moju. Sad vise ne jer ima 40kg i moze nenamerno da povredi neko dete.
Od 7-8 meseci nije pusten sa povoca sve dok ima ljudi ili slabijih pasa u vidokrugu ili ako nije ogradjen prostor. Dosta sam u drustvu ljudi koji imaju velike pse i do sada sam jedino imao problema sa dva zlatna retrivera i jednim mastifom... a retriveri nisu opasni psi!? Nemacki ovcari? Rotvajleri??
Moja filozofija je da mozes i tigra da cuvas sve dok to radis odgovorno prema okolini i prema zivotinji a pre svega prema ljudima. I nikada nisam uporan da ljude, koji se plase mog psa, ubedjujem da nije opasan vec ga samo udaljim na sigurnu udaljenost, ali i ne dozvoljavam da mi drze predavanje, kako ja njega ne bi trebao da setam ili cak posedujem, oni koji nikada nisu dosli u kontakt sa psima jer nemaju pojma o cemu pricaju.

"Ne kudi konja koga nisi jahao"

Neshabre

pre 8 godina

EDUKACIJA!
Jos od predskolskog uzrasta bih uveo "Svet oko nas" i poseban deo o zivotinjskom svetu koji nam je najblizi (macka, pas, hrcak) kako se ophoditi prema zivotinjama, koja je kakva itd... I to da predavanja drze strucna lica koja znaju o cemu pricaju a ne uciteljica koja je pristrasna i ili voli ili mrzi zivotinje.
Porez ima samo da dovede do toga da ih imaju samo oni koji dobro zaradjuju od njih.. kriminalci koji zaradjuju na borbama...
Ako ne mogu ljudi da imaju staforda onda ce da cuvaju rotove, pa ce za nekoliko godina kad vise ne bude opasnih staforda rotovi da budu krvolocni pa posle njih idu dobermani i tako u nedogled dok ne postanu pudlice opasne....
Sto se mene tice kao vlasnika staforda takvo obelezavanje nikakvo dobro ne moze da donese, ali moze edukacija i kontrola, jer ja znam kako cuvam mog psa a znam i kako neki drugi cuvaju svoje pse i upravo zbog tih drugih neodgovornih ispastaju svi .. i oni koji vole i oni koji ne vole...

mimi

pre 8 godina

Stafordi su dobri psi, samo je pitanje sta ko podrazumeva pod tim i sta ko ocekuje od svog psa. Ako zelite smirenog i pouzdanog psa, odanog vlasniku i porodici on je taj..ali...mora od malena da se vaspitava, mora prema njemu da se ima jasan stav. Da zna da mora da postuje vlasnika jer u protivnom postaje nocna mora kako za vlasnika tako i za druge pse .Oni su napravljeni ukrstanjem pasa sa agresivnim osobinama.Snaga i upornost buldoga a startnost ,okretnost i agresivnost terijera. Ko zeli takvog psa a nema predstavu sta dobija u velikom je problemu. Treba birati leglo..da znate da nisu selekcionisani zbog borbi vec zbog drugih osobina..da su roditelji mirni , dobri..pa cak i prilikom idabira stena, i iz dobrog legla , birati miroljubivije ili povesti sa sobom nekog iskusnog..nije sve jedno.To je moj savet. I ako sve uradite kako treba opet morate dugo da pazite sa kim se igra i druzi dok se ne formira i stabilizuje jer kad se jednom probudi uspavani kapacitet za agresivnost vise nikad necete biti sigurni kako ce reagivati na rezanje ili napad drugog psa. Sa ljudima su o.k. Napraviti od njih socijaluzovanog psa koji nece lako uci u konflikt sa drugim psom zahteva umece trenera. Srecno.

kg

pre 9 godina

Najvise neizazvanih napada i ujeda ima od takozvanih pasa za razonodu (civave,pekinezeri,pudle,pincevi itd) ali nikada nisu upisani kao agresivni psi.Ali na zalost kod nas zakone donose lica koja nemaju nikakv prakticna znanja iz oblasti koju uredjuju dali zakonima ili pidzakonskim aktima

Pedja

pre 9 godina

Pa pogledajte fotografiju ovog divnog, nasmejanog psa koju su objavili uz tekst. Pa kako moze takav pas da bude opasan? Moze, ako se trenira za borbe, u suprotnom su stafordi najumiljatija bica na planeti, najlepsi psi, najbezbedniji za decu.... sve naj za ove rase. A nadam se da ste svesni cinjenice da su najmanji psi i najagresivniji. Pozdrav

Wumbo

pre 9 godina

Svako sa malo zdravog razuma zna da pse treba deliti na one sa neodgovornim (opasnim) vlasnicima i one sa odgovornim. Ne postoje "opasne" rase pasa...

Petar

pre 9 godina

Za mene ce najopasniji pas uvek biti pekinezer.
Radila sam u azilu godinama
(bla, 16. decembar 2016 11:40)
Iz napisanog je jasno zasto vise tamo ne radite. Percepcija realnosti je ocigledno razlicita za sve, od deteta do mentlanog bolensika,ali jedna stvar je neosporna. A to je da pekinezer ne moze da vam otkine deo tela, skrcka kost ili pokida arteriju. Ali dobro,ovo i jeste balkan i zato i jesmo tu gde jesmo. Sto se mene tice, svako ko ima zelju za ovakkvim zivotinjama je pritajeni sadista i trebalo bi ga preventivno odrati sa nekoliko hiljda eura mesecno kao preduslov da ga uopste ima a onda sve ostalo sto je navedeno.Nasilje radja nasilje,a ovi psi su otelotvorenje toga. Ovo iziskuje da ja na ulicu krenem naoruzan sa svojim detetom jer drzava ne moze da me zastiti. To je onda divlji zapat i leglo mnogo vecih problem koje sumnjam da razumete.

bla

pre 9 godina

(Petar, 16. decembar 2016 14:06)

Iz napisanog je jasno da radim dva posla i ne stižem da volontiram?

Po Vašoj logici-pas ne može nogom ili rogom da ubije čoveka na mestu, zašto krava pase nevezana na livadi? "Može", mali pas MOŽE da vam zakači arteriju, veliki pas MOŽE da vam otkine ruku, komšija MOŽE da vas pregazi kolima. Možda da ne izlazimo iz kuće uopšte?

bla

pre 9 godina

Za mene ce najopasniji pas uvek biti pekinezer. U SAD je jedne godine najvise ujeda zabelezeno od svima divnog andjela, zlatkog retrivera, druge od strane nemackog ovcara. Nijedne godine "opasne rase" nisu bile na prvom mestu. Slatki pufnasti cau cau je nenormalno nepredvidiv i po prirodi agresivniji pas prema nepoznatim ljudima.
Ja ako sam idiot, ja cu da napravim opasnog psa od maltezera, da ide i ujeda redom, zezala bi ga samo velicina. Zasto dogo argentino i kane korsa nisu na listi opasnih pasa, posto su vec poredjani po fizickoj slicnosti?
Radila sam u azilu godinama, sa napustenim, maltretiranim psima-4 pit bula i jedan rotvajler su bili najveci zastitnici slabijih. Kad svi krenu da napadnu nekog novog psa-jedan od njih stane u odbranu. Nenormalno umiljati. Najkrvolocniji pas u azilu-jedan pufnasti mesanac od 20cm.

nikola

pre 9 godina

Zakon treba da se odnosi na ljude, odnosno vlasnike! Korpa je ok, ali psa nikad u životu ne bi mučio dužim zatvaranjem u boks! Za ponašanje psa je odgovoran isključivo njegom vlasnik! A ovaj zakon je i preteran u tome da ti "opasni psi" ne mogu da po ovome posećuju parkove za pse, pošto mora da je na povodcu. Svaki pas je opasan ako se loše dresira i vaspita! Ovaj zakon je diskriminišući za određene vrste pasa i treba ga menjati!

yoyo

pre 9 godina

Moj burazer je prije 2 godine dobio na poklon stene pit bula od 3 mjeseca. Iskreno mi nije bilo svejedno iako bas volim zivotinje (sve moguce).
Kako je rastao tako se polako pokazivala njegova priroda,koja je jednom reci-DIVNA! Da vam samo mogu pokazati kakva je to maza,i koliko voli ljude ali i druge pse, refleks mu je da se igra kada sretne drugog psa,bilo zenku ili muzjaka. Da li je to zato sto u nasoj familiji stvarno volimo zivotinje i mazen je i socijalan od malena,ili nesto drugo, stvarno ne znam. Znam samo da iako nisam bio odusevljen on me potpuno razuverio,dokazao da ne znam nista o njima (tim "opsanim rasama").
Stvarno mislim da nije do rase,vec samo do vlasnika. Poz

2086

pre 9 godina

Dobar tekst, slazem se u potpunosti da ovakve pse treba drzati zatvorene. Kod nas je situacija da zivimo u maloj sredini a da ljudi pse poput pit bula, staforda, dobermana i slicnih drze po ulici uz obrazlozenje kako nece oni da ujedaju, a ako im se skrene paznja da to nije u redu odmah nastane svadja..dosli smo do toga da ne mozemo prosetati sa malom decom zato sto ne znamo koji pas vreba iza ugla!

saramakas

pre 9 godina

Ovo "bez povoda" je prilično jednostrana a pride i netačna konstatacija. To što mi ne vidimo taj povod, ne znači da ga nema. Pas ima drugaciji pogled na svet oko njega i zato može da vidi povod za reakciju i tamo gde ga mi ne vidimo.

Dzo

pre 9 godina

"Vlasnik" sam rotvajlera blentavog,a u komsiluku imam belgijskog ovcara, srce lepo najpametnije, sar peja koji ne zna da l' je dos'o il' je pos'o, dve pudle, jedna mala smedja gospodjica prgava i crna pudla koja je svog vlasnika ujela za saku tako da je covek morao na operaciju. Moj sin je odrastao sa rotvajlerima koji su mu bili dadilje a kada je imao 6 god za nogu ga je ujeo pekinezer. Srecom tada nije bio u drustvu svoje dadilje jer bi slatki mali bezopasni pekinezer bio zrtva a rotvajler velika opasna zver koja je udavila malog pekinezera.

Nebojša Radmilac

pre 9 godina

Preispitajmo sebe i ljude oko nas. Mnogo veća opasnost nam preti od ljudi nego od pasa pa im ne stavljamo brnjice i povodnike, ne smemo da ih etiketiramo.. A iskreno mislim da bi trebalo. I ti psi koji urade nešto strašno su u vlasništvu loših ljudi u 99% slucajeva!

protheus

pre 9 godina

Nema tu mnogo razmisljanja .Ove pse dokazano cuvaju ljudi koji su kompleksasi i to imaju kompleks nize vrednosti .Ja im samo zelim da se njihova deca susretnu oci u oci sa tim tudjim prekrasnim bezopasnim psima .

Marija

pre 9 godina

Da, neophodne su. I neophodna je redovna kontrola svih domacinstava koja poseduju "opasne pse" i redovno sankcionisanje ukoliko se ne prodrzavaju zakonskih normi

Anonimus

pre 9 godina

Korpu ne stavlja niko i niko ih ne kaznjava a meni i mom detetu su prava uskracena jer sam sav napet i u pripravnosti konstantno na keju i drugim setalistima gde brizni vlasnici bilo koje rase bez ikakvog postovanja prema drugima a kamoli zakona setaju pse od 1kg do 50kg. Samo da znate da sam spreman da odbranim dete a nakon toga vas nece spasiti ni copor vasih kucnih ljubimaca.... Uzas ste, uzas drzava....Dok opet neko detence ne ostane bez lica niko nece prstom mrdnuti.

Alex

pre 9 godina

Imao sam staforda 3 godine... na žalost ukraden je. Ali ako bi neko rekao za tog psa da je opasan, jaooo... to je takva jedna blenta od psa bila, u stanju da se igra po čitav dan, nisam nikada video da je ušao u bilo kakav konflikt sa drugim psima, znao je samo da laje na potencijalno opasne goste i ništa više, samo je hteo da se igra po ceo dan, laje na česmu kada se pusti voda, najagresivniji je bio prema vrapcima koji bi sletali u dvorište. Nikako mu nije išao pridev "opasan". Svakako, poštovao sam norme, brnjica, povodac uz telo, niko ga nije šetao sem mene, a nisam znao da sam morao da ga upišem u taj registar...
Jednostavno je nestao jednog dana iz dvorišta, jer je previše verovao ljudima... :( Nadam se da je dobro, ko god da ga je ukrao.

Mimi

pre 9 godina

Psi su divna bića ma koje rase. Što ne važi i za sve vlasnike. Slažem se da labilne ličnosti kao ni lica sa kriminalnim dosijeima kao ni oni koji ne mogu obezbediti odgovarajuće uslove ne bi smeli biti vlasnici ni jednog živog bića. Opet nam ide priča u lošem pravcu. Nema loših i opasnih pasa nego isključivo vlasnika/ljudi. A država se brine tako što će isti ti ljudi imati iste te pse samo će platiti godišnji porez. Briga o ljudima je jedno a život na račun poreza je nešto drugo.

dusan

pre 9 godina

Da smatram da su mere propisane zakonom u redu , ali nije u redu da ih vlasnici tih opasnih rasa ne poštuju i time ugrožavaju živote drugih , manjih rasa pasa . O ljudima ovoga puta nrću .

uskee1512

pre 9 godina

Закон постоји и нико га не поштује!Навалица стафорда по градовима а шетају их клинци!Пси немају заштитну маску а ако би их нахватало лудило пси би били без икакве контроле!
Људи и нису свесни опасности које неке расе паса носе са собом па се теше како су опасни пси само аКо су везани и лоше чувани што апсолутно није тачно!Опасне расе су опасне расе!Ни пиштољ није опасан док му не повучеш ороз

Srbin

pre 9 godina

Ne postoje opasni psi već opasni vlasnici.
Mene zanima koliko je ljudi uhapšeno što organizuju ili drže pse za borbe ?
E to vam je prava slika takozvane brige nadležnih organa.
Nije uhapšen nijedan. niti će biti uhapšen.
Bili su uveli porez na tzv opasne rase, u Beogradu samo, 30 hiljada din godišnje.
Onda su naravno ukinuli jer niko nije plaćao, naravno.
Idemo dalje, šta se radi povodom neodgovrnog vlasništva ?
Ništa.
Razni neljudi mogu psa da izbace na ulicu, on postaje lutalica, kako će se "snaći" i šta će biti, Boga pitaj.
Sve dok se ne uvedu rigorozne kazne za napuštanje, maltretiranje, zlostavljanje pasa, suvišno je pričati na bilo koju drugu temu.
Nažalost kod nas propise donose neuki ili slabo upućeni ljudi.
Primat im je samo kako uzeti pare.
Zato su zakoni takvi kakvi su.
A ovo gore naravno da niko neće poštovati, kad nema veze s mozgom.
Ljudi treba da se edukuju, treba srušiti negativne mitove o "opasnim" psima.
Zašto malo ne pišete o šaptaču psima, Cezaru Milanu.
Njegov pas je pitbul.
On sa svojim psom socijalizuje druge pse.
Ali to ne odgovara negativnoj propagandi...
Pozdrav svim upućenima i vlasnicima pitova.
Naravno normalnim vlasnicima.
Oni koji zlostavljaju te pse, teraju ih u borbe i sl, njima želim sve najgore.

nastavi niz

pre 9 godina

Tačno se vidi ko su vlasnici opasnih pasa iz teksta koji komentarišu. To je onaj tip ljudi koji pusti svog pit bula bez povodca i kada se takav pas zaleti on viče neće neće. Ne interesuje me da li hoće ili neće i da li je vlasnik odgovoran ili ne. Neka je on najmiliji svom iskompleksiranom vlasniku koji ga ima, ali ima da nosi korpu i bude na povodcu.
Da li se plašim? Ne ali imam maloletno dete i neću da mi šetnja bude stres.

vukasin

pre 9 godina

naravno da su sve propisane mere neophodne iako ih se verovatno 1% vlasnika pridrzava. Samo jos staviti rigorozne kazne sa ukljucenom robijom i mozda ce nesto i nauciti.

Joc@

pre 9 godina

Mere su normalne, nisu rigorozne. Koja će trauma opasnom psu da se desi ako mora da ima korpu na njušci kada se nalazi u javnom prostoru gde ima i dece i nemoćnih i plašljivih ljudi, i ostalih pasa? Jeste tačno da i najopasniji pas zadobija pitomi karakter lepim ophođenjem vlasnika, ali je tačno i da su oni svesni snage svojih zuba, i da im nije nemoguće (i da se to neretko i dešava) da svoju moć sasvim neočekivano iskažu kada ih nešto iznenada isprovocira. Bilo je slučajeva napada na bebe usled ljubomore. Ili, usled ozlojeđenosti tretmanom. Te prefinjene ''kereće'' psihološke detalje zakon i kada bi podvodio pod specijalne stručne ekspertize, samo da bi umanjio rizik, za razliku od pitomih pasmina kod kojih je rizik po prirodi već minimalan.

Sl88

pre 9 godina

Ne postoji opasan pas? Evolucija je jasno nametnula odredjenim vrstama specificna obelezja, snaznu vilicu, zasticena potencijalna mesta od ujeda, veliku misicnu masu i moc ugriza.
Ovi psi su stvoreni sa jasnim ciljem, da brzo dejstvuju i ubiju, a stvorio ih je covek za svoje potrebe.Neka vlasnici uzivaju u drustvu sa istima u svojim domovina ali ne zelim svaki put da razmilljam o opasnosti kad trcim jer se zivotinji, pazite zivotinji u mom prirodnom stanistu ne svidja moja aktivnost.Maksimalno pojacati kazne a eventualne napade sankcionisati strogo.

bios

pre 9 godina

@bla

odgovori na tvoja pitanja su vrlo prosti - retriveri su najzastupljenija vrsta pasa svuda u svetu pa tako su i po broju ujeda na prvom mestu. argentinski pas i kane korso nisu toliko rasprostranjeni pa samim tim nisu na listi. dal je pas retriver ili pit bul nema nikakve veze sa time dal će biti agresivan, to uglavnom zavisi od vlasnika. međutim meni nije isto dal će mi psa napasti pit koji kad jednom stegne vilicu vise nema otvaranja sem da ga usmrtiš, ili neka druga vrsta psa koja nema tu karakteristiku.

očigledno

pre 9 godina

Sad ce neko reci:"Ne, ne pitbul nije opasan pas", i mozda bi bili u pravu, da vecina vlasnika pitbulova ne trenira svoje pse da postanu bas to-opasni psi...

staford

pre 9 godina

Ljudi sude po naslovima u novinama! Sto ne pricaju o zabrani rotvajea, cane corso, mastifa, dobermana, vučjaka i sličnih rasa koji su i jači od staforda, I daleko opasniji za ljude ako nisu vaspitani?Svako ko sumlja u ovu rasu preporučujem da odgleda čopor Cezara Milana, verovatno najpoznatijeg stručnjaka za ponašanje pasa na svetu! Skoro svi njegovi psi koji služe za edukaciju i smirivanje drugih pasa su stafordi!

Nikola

pre 9 godina

Grad i selo su dve potpuno ratličite priče. Grad je napravio čovek i tu definitivno ima prednost nad psima i jednostavno diktira pravila. Problem našeg čoveka je što ne želi da poštuje ista. Isitna je da pravilnik može da se dopuni npr sa kilažom psa u gradu i sl. No nabavka opasnog psa je odluka koja se donosi olako i vrlo često usled ličnih frustracija, kompleksa i neviđene sebičnosti pojedinaca. Slično kao kad neko stane na sred jednosmerne ulice upali sva 4 svetla i ode na kafu.

ИБАРСКА ЗУМЗАРА

pre 9 godina

Мртво слово на папиру........уместо да комунална полиција кажњава власнике опасних паса , због нестављања корпе на њушку ........они демостративно иду кроз центар краљева

Dr flok

pre 9 godina

američki stafordski terijer, ima sve od dodatne opreme i nije dobro socijalizovan, šetaju ga tri čovjeka od min 100 kg ima ko da ga zadrži. problem se javlja što nema trika da mu stavim brnjicu dok god je ne stave svi. kako će da se brani kad se nekom klincu otrgne pas i zaleti se na njega. a da kažem da je maza i dobrica ne vrijedi jer vidim kako ljudi mijenjaju stranu ulice kad ga vide ;) i slazem se da su opasni jer je to 40 kg misica i sile sa velikim ustima i jakom vilicom. kao osoba kojoj su dva puta odbijali kucu i sve odnijeli zadovoljstvo je samo moje kad neko nece da udje u dvoriste ;)

vlasnik

pre 9 godina

kao vlasnik se slazem sa time. ali ako bi po zakonu krenuli u kontrolu vlasnika takvih pasa vise od 50% vlasnika ne bi proslo gore navedene kriterijume. stavise, cak i dresiraju pse da budu jos krvolocniji i opasniji. a kad vidim klinca od 15god kako pas njega vodi (cima i drmusa samo sto se ne otme) smrznem se...

Nemanja

pre 9 godina

Za sve vas "statisticare" sto se razbacujete brojkama o ujedima zlatnih retrivera i slicnih rasa. Jedini razlog sto su njihovi "napadi" najbrojniji, je taj sto su oni najpopularniji porpdicni psi i njih ima u mnogo vecem broju od doga, terijera i slicnih. Kada bi ovih takozvanih "opasnih pasa" bilo u tom broju, bila bi to druga prica.

scooby

pre 9 godina

Slazem se s ovim zakonom, s tim sto bi trebalo uzeti u obzir i masu psa kao glavnu meru koliko je opasan po ljude. Sto se tice ovih opasnih rasa, mogu da kazem da stafordi, pitbulovi izgledaju daleko opasnije nego sto to zaista jesu, utisak je da su poprilicno nezainteresovani za ljude, uopste ne konstatuju prolaznike, dok su ubedljivo najopasniji rotvajleri, asocijalne introvertne siledzije, ne trpe nikog, pustis ih negde par puta i odmah misle da je to njihova teritorija, u ovom mom gradu od 100k ljudi najgori napadi su bili od ove rase, mozda jesu dobri za cuvanje imovine ali nisu za setnju po gradu, nisu za parkove! Jedino za njih mogu da kazem da su zaista pretnja po zivote ljudi, pogotovo dece i zato ih treba ZABRANITI u gradovima, ili izdavati posebne dozvole za njih..

Sandra

pre 9 godina

@Anonimus - Ne leci svoje komplekse i strahove na detetu. Slazem se da pit bulove i sl. ne treba pustati sa povodca u parkovima i blizu dece. Ali cinjenica je da sudeci prema tvom komentaru, ti svakog psa smatras za opasnost, a to je prosto pogresno i samo ces mu napraviti fobiju. Druzenje sa psima dosta znaci za emotivni razvoj deteta i ne bi trebalo mu to uskratis.

duki

pre 9 godina

Koliko tih opasnih ja znam. Odrastao sa njima, sa pojedinima isao u osnovnu skolu i na kraju diluju na sitno i setaju staforde i pitove. Uglavnom nemaju ni 50kg a ti kerovi su hodajuci misici, cista mehanika. Ako se otrgne nema sanse da ga zadrzi.

Petar

pre 9 godina

To je poptpuno irelevantna stvar sa stanovista napadnute osobe. Ono sto je bitno jeste da ovakva zivotinja moze da napravi stetu i redvono i citmao takve vesti Izgovori su nebitni. Izgovor nalazi i roditelj za svoje dete kada upuca nekoga na ulici ili ga povredi.

Pemzija

pre 9 godina

Kao i vecina zakona ,ovaj se NE PRIMENJUJE.
U mom komsiluku,mladju covek koji je bio osudjuvan u slucaju Taton,po izlasku iz kratkog zatvora,odmah je nabavio Staforda.Seta ga ili ona kada se ne krije od policije ili njegov otac koji je inace i zsluzan za ludovanje. sina u vidu ultraNavijaca Partizana i za sinovljevo Rusofilstvo koje oboje iskazuju na portalu SrbinInfo ,pisuci pesme. Podrsci Rusiji u okupaciji Ukraine.
Ovo sexsve desava u sirem centru Beograda,psa drze na terasi,kako bi bio besnji.

Pera

pre 9 godina

Kod mene u Palisadskoj na Belim Vodama, postoji čopor pasa lutalica koji napada već mesecima decu iz obližnje škole kao i prolaznike, naročito starije. Ovo naravno niko ne rešava, nego su se uhvatili staforda i bulova kao pijan plota.

bahati biciklista

pre 9 godina

stvar nije u tome da su ti psi po prirodi opasni već ukoliko vlasnik to želi da napravi od njih to može lako i da ostvari. a pošto 90% vlasnika tih pasa baš opasne rase i uzima jer žele oni sami da budu ili deluju opasni ispaštaju životinje. dakle nije opasan karakter pasa problem već karakter vlasnika da ne kažem kompleksi.

Lenny

pre 9 godina

Odgovorno tvrdim da teorija ,,kakav vlasnik,takav pas,, ne mora da bude tacna. Kao odgajivacu pasa, desi mi se da, iako su 2 psa na isti/slican nacin socijalizovani, u pubertetu se veoma razlicito ponasaju. Jos se ta opozitnost povecava ako su u pitanju muzjak i
zenka.

Jovica

pre 9 godina

Koliko vidim Niko ne seta pitbul terijera sa brnjicom. Nedavno Sam video da tinejdzer ulazi u pun trolejbus na Medakovicu sa pitbulom bez brnjice.

ggliga022

pre 9 godina

sve je nas zakon lepo smislio,sem nekih bitnih stvari. ako TVOJ pas u TVOM dvoristu ujede LOPOVA ti ces biti kriv. ako tvoj pas tebe odbrani od napadaca opet ces ti biti kriv. ako tvoj pas spase tvoj zivot naravno da ces ti biti kriv. na zalost,ovde si uvek ti kriv. ovakve zakone obicno pisu dokoni ljudi bez brige i ikakvih dodira sa psima. ali oni su oni

Sa

pre 9 godina

nikada se nisam plašila pasa ni dan danas nemam problem da prodjem pored iako bi možda trebalo. I tako sam ja jednom (uzgred da napomenem dva dana pre porodjaja)potpuno opušteno šetala kada me je staford napao. I nije me samo napao nego mi je skočio na stomak i kidao jaknu. Verujte da nije bilo te ,,jorgan'' jakne, moje sada trogodišnje devojčice ne bi bilo. Da li su mu smetali hormoni ne znam šta se desilo ali on se istrgao vlasnici iz ruku. Da je imao brnjicu, ne bi bilo nikakvog problema. I zaista ove rase pasa su opasne ne samo zato što imaju takve vlasnike nego što su to jake životinje sa jakim ugrizom.

neko tamo

pre 9 godina

mi smo pre 5 godina našli stene na ulici i Udomili ga,tj nju. i....ispade neki mešanaca pita, liči po boji i stavu. ona je najumiljatija dosada, njena sreća zavisi isključivo od toga koliko smo je mazili i koliko smo joj tepali. jeste teritorijalna, ali ne agresivna. nikada je ne bih stavila na lanac ili zakljucala u box. pa nije zločinac. nosi brnjicu, smeta joj i ne voli je, ali nosi

Đole

pre 9 godina

Imao sam vuka, kakva je on dobrica bio! Nikoga ni popreko pogledao. Maza neviđena.
Samo kad je pun mesec dođu mu neke lutke, pa nije preporučljivo...

ШумадинацСД

pre 8 godina

Ja posedujem pit-bula i bul-staforda koji se neverovatno BEZOPASNI. Pored njih u dvorištu imam bobtejla, labradora i dodža. Od sva pet kera, bulovi su najbezopasniji i najbeskorisniji kao čuvari. Pored njih bilo ko može da uđe u dvorište osim ako ih mišićavo telo i glava veličine teleće uplaše. Od ta pet kera, bobtejl jedini vredi kao čuvar i verujem da će dodž koji je još uvek štene postati. Inače moji bulovi nisu agresivni prema drugim psima osim ako ne krenu drugi psi da reže na njih nakon čega napadaju usključivo da pokažu ko je glavni ne ranjavajući ili nedaj bože ubijajući druge kerove. Napominjem da se ovo dešava samo ukoliko neka skitara uđe u dvorište. S mačkama je druga priča, ali su previše glupi da uhvate mačku, tako da ni na tom polju nije došlo do nekog većeg incidenta. Pit bulovi i slične rase fizički jesu ekstremno opasni, ali da li će zapravo biti opasni zavisi od uticaja vlasnika i sredine. Prema tome moja konstatacija je da su uredbe o opasnim rasama besmislica, te da svaki pas i vlasnik trebaju da budu pojednako tretirani od strane države da bi se incidenti sveli na minimum. Premda se čopori lutalica daleko opasniji po opštu bezbednost tako da država treba to da reši pre nego što krene u bilo kakav lov na veštice. Čak su i opasne rase koje su izvedene u šetnju u opasnosti od lutalica, pogotovo ako imaju brnjice što im minimilizuje mogućnost da se brane.

Dzigi Bau

pre 9 godina

Ko zaista voli svog psa poštovaće zakon i paziti na psa. Jer svaki incident može značiti smrt za psa. On nije za pokazivanje moći i plašenje ljudi , to vlasnici najpre moraju da shvate. U gradu pas je kao član porodice, pogotovu za decu, ili starije ljude!

drakce

pre 9 godina

da, mere su neophodne. potrebna je daleko striktnija primena donetih propisa. potrebno je kaznjavanje lica koja su odgovorna za primenu i kontrolu donetih mera. nikad nisam cuo da je kaznjen neko iz inspekcija ukoliko se dogodi prijava povrede ovih mera, a ne odreaguje se.

doberman

pre 9 godina

covek koji nema vremena za psa, ne treba ni da ga ima, cuvanje u svinjcu ili lancu ga samo dodatno frustrira. drugo, 95% vlasnika nema iskustvo u dresuri ili za prvog psa uzima psa koji trazi rad i sluzbu, pas nije modni detalj, a i korpa kosta 500rsd i tu nema opravdanja, pas samo jednom gresi i zbogom.

znam nesto

pre 9 godina

@ Lenny
u prvom pubertetu se te osobine jos ne pokazuju,u drugom se vec dobro uocava buduci karakter psa kao i propousti socijalizacije,to je definitivno krajnje vreme za korekciju istih..

kzen

pre 9 godina

@Wumbo, 16. decembar 2016 09:19
Svako sa malo zdravog razuma takodje zna da su razlike u posledicama napada Pit Bula i spanijela u vlasnistvu neodgovornih vlasnika ogromne i to je ono sto cini neke rase pasa veoma opasnim kao sto je vec vidjeno monogo puta do sada. Neodgovornih vlasnika je uvek bilo i bice i zato je neophodna zakonska regulativa kojom ce biti regulisano posedovanje pasa koji mogu da nanesu teske telesne poverede ili cak usmrte nekoga.

mimi

pre 8 godina

Stafordi su dobri psi, samo je pitanje sta ko podrazumeva pod tim i sta ko ocekuje od svog psa. Ako zelite smirenog i pouzdanog psa, odanog vlasniku i porodici on je taj..ali...mora od malena da se vaspitava, mora prema njemu da se ima jasan stav. Da zna da mora da postuje vlasnika jer u protivnom postaje nocna mora kako za vlasnika tako i za druge pse .Oni su napravljeni ukrstanjem pasa sa agresivnim osobinama.Snaga i upornost buldoga a startnost ,okretnost i agresivnost terijera. Ko zeli takvog psa a nema predstavu sta dobija u velikom je problemu. Treba birati leglo..da znate da nisu selekcionisani zbog borbi vec zbog drugih osobina..da su roditelji mirni , dobri..pa cak i prilikom idabira stena, i iz dobrog legla , birati miroljubivije ili povesti sa sobom nekog iskusnog..nije sve jedno.To je moj savet. I ako sve uradite kako treba opet morate dugo da pazite sa kim se igra i druzi dok se ne formira i stabilizuje jer kad se jednom probudi uspavani kapacitet za agresivnost vise nikad necete biti sigurni kako ce reagivati na rezanje ili napad drugog psa. Sa ljudima su o.k. Napraviti od njih socijaluzovanog psa koji nece lako uci u konflikt sa drugim psom zahteva umece trenera. Srecno.

Neshabre

pre 8 godina

Prvo moram da naglasim da ama bas ni malo ne postujem niti uzimam u obzir komentare ljudi koji nisu bili u kontaktu sa stafordima... Ljudi, ne kudite konja koga niste jahali. Strah i opreznost je jedna stvar i to postujem maksimalno ali osuda i pozivanje na linc je druga stvar i to ne postujem. Moj pas je iz loze izlozbenih sampiona sa obe strane i nikada nije osetio krv drugog psa, macke juri po dvoristu ali nikad ni jednu nije uhvatio.. Pre dve godine je zena koja ima fobiju od pasa i padala je u nesvest zbog maltezera dosla u kontakt sa mojim psom i posle toga je bila uporna da joj obezbedim stene, ali sam joj preporucio labradora jer staford nije za svakoga. U zakonu su posebno navedeni stafordi i pitovi kao opasni a u stvari SVAKI pas koji je preko 10kg moze ozbiljno da povredi coveka... Korpa? Naravno, ali tek kad se uklone sve lutalice sa ulica. Desilo mi se da sam morao da vezem svog psa za neki stub da bih ja morao da se izborim sa 3 lutalice da ne bi on... osetio krv. Socijalizovan je toliko da ljude i ne primecuje na ulici a ni oni njega... Do 6-7 meseci se svaki dan po nekoliko sati igrao sa decom na igralistu i to na inicijativu majki te dece ne moju. Sad vise ne jer ima 40kg i moze nenamerno da povredi neko dete.
Od 7-8 meseci nije pusten sa povoca sve dok ima ljudi ili slabijih pasa u vidokrugu ili ako nije ogradjen prostor. Dosta sam u drustvu ljudi koji imaju velike pse i do sada sam jedino imao problema sa dva zlatna retrivera i jednim mastifom... a retriveri nisu opasni psi!? Nemacki ovcari? Rotvajleri??
Moja filozofija je da mozes i tigra da cuvas sve dok to radis odgovorno prema okolini i prema zivotinji a pre svega prema ljudima. I nikada nisam uporan da ljude, koji se plase mog psa, ubedjujem da nije opasan vec ga samo udaljim na sigurnu udaljenost, ali i ne dozvoljavam da mi drze predavanje, kako ja njega ne bi trebao da setam ili cak posedujem, oni koji nikada nisu dosli u kontakt sa psima jer nemaju pojma o cemu pricaju.

"Ne kudi konja koga nisi jahao"

Neshabre

pre 8 godina

EDUKACIJA!
Jos od predskolskog uzrasta bih uveo "Svet oko nas" i poseban deo o zivotinjskom svetu koji nam je najblizi (macka, pas, hrcak) kako se ophoditi prema zivotinjama, koja je kakva itd... I to da predavanja drze strucna lica koja znaju o cemu pricaju a ne uciteljica koja je pristrasna i ili voli ili mrzi zivotinje.
Porez ima samo da dovede do toga da ih imaju samo oni koji dobro zaradjuju od njih.. kriminalci koji zaradjuju na borbama...
Ako ne mogu ljudi da imaju staforda onda ce da cuvaju rotove, pa ce za nekoliko godina kad vise ne bude opasnih staforda rotovi da budu krvolocni pa posle njih idu dobermani i tako u nedogled dok ne postanu pudlice opasne....
Sto se mene tice kao vlasnika staforda takvo obelezavanje nikakvo dobro ne moze da donese, ali moze edukacija i kontrola, jer ja znam kako cuvam mog psa a znam i kako neki drugi cuvaju svoje pse i upravo zbog tih drugih neodgovornih ispastaju svi .. i oni koji vole i oni koji ne vole...