Utorak, 01.11.2016.

07:47

"Rat u BiH je počeo ubistvom srpskog svata"

U javnosti je postojala verzija da je Ramiz Delalić Ćelo od SDA tražio milion maraka, jer je po njenom nalogu ubio srpskog svata u Sarajevu.

Izvor: Večernje novosti

"Rat u BiH je poèeo ubistvom srpskog svata" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

nehuman tip

pre 9 godina

@Newyorker
Uglavnom je tačno to što tvrdite. Ubistvo nije bilo razlog, ali jeste povod. Obzirom na dešavanja u Hrvatskoj, kao i istoriju iz 2. WW, sasvim je bilo za očekivati da se sve strane spremaju, a i takođe da JNA stane na stranu onih koji nisu hteli razbijanje Jugoslavije, što joj je i bio mandat.
Ja danas jesam za podelu BiH, ali isključivo uz konsenzus sva 3 naroda, nezavisno od trenutne volje svetskih moćnika.
Iskreno žalim za svu patnju i stradanja koja ste doživeli.

gringo

pre 9 godina

SANU je '86.imao memorandum,RSK osnovana u avgustu '90.,"naša"JNA u decembru 91.prešla iz HR u BiH i naoružavala stanovništvo,RS osnovana 9.januara '92.i sada prića da je ovo povod rata...opet neke bajke...

sempervivum

pre 9 godina

Možda je rat u Bosni počeo tim činom, ali to nije bio uzrok.
Pravi uzrok su nacionalizmi (sa svih strana) plus strani interesi (rasformirati veliku državu i napraviti male zavisne kolonije).

Drugo, da su se tadašnji Muslimani izjasnili da ostaju u Jugoslaviji, siguran sam da u Bosni ne bi ni bilo rata. Ali su se oni polakomili, videvši da se Slovenci i Hrvati otcepljuju, pa ajde i oni. Sad ne vredi pričati o tome da je BiH bila "Jugoslavija u malom" "multinacionalna" i sl, Bosna više nikad ne može biti ono što je bila pre.

Treće, Srbi nisu hteli da budu razdvojene manjine u pet država, zato je Jugoslavija Srbima odgovarala, ali drugima nije. Po logici stvari, Jugoslavija je bila dobro rešenje i za Muslimane/Bošnjake, ali su oni odlučili drugačije...

Cena imperije

pre 9 godina

Nisam iskusio rat ali sam bio tada tamo kad aje pocinjao...
Srbe su vec tri godine pre 1992 plasili Jasenovcem, ponovnim punjejnjem hercegovackih jama kao i 1941 ....
Nije ih bilo tesko uplasiti pogotovo kada se uzme u obzir kako su prosli Srbi u zap.Slavoniji i koliko ih je ubijeno te 1991 po hrvatskim gradovima, samo zato sto su Srbi. Da, da, o tome niko ni rec, sve ove godine.
E onda je nared dosla Bosna da se izazove rat, pa su krenuli da ga na silu silu izazovu. Trebalo je objasniti Srbima zasto Muslimani i Hrvati ne moraju sa njima a Srbi moraju sa ovima, kako su Srbi od naroda postali manjina i kako su ih jedn. preglasali... Cjelovita BH moze al Juga ne moze. Eto, to je vidjenje moje i dobrog dela Srba. Naravno, Milosevic je to dobro iskoristio. U sustini, sve je bolje od rata, kamo lepe srece da ga nikad ne bese. U ovom ratu Srbi su oljagani za sva vremena,iygubili su medijski rat jer su ih vodili diletanti a Hrvati su postigli ono sto ni Pavelic nije uspeo. Muslimani, imaju cjelovitu BiH. Srba nema u Hrvatskoj, skoro, u BiH ih je manje ya pola miliona i nemamo ni Kosovo. Plus sto smo ekonomski unisteni za narednih 50 godina.

realno

pre 9 godina

Ubistvo ''srpskog svata'' (Nikole Gardovića) 1. Mart 1992.g.
Sela ''Ravno'' i ''Hrasno'' u Hercegovini kod Trebinja nastanjena Hrvatima uništena i popaljena još 1. Oktobra 1991.g. u operacijama napada na Dubrovnik.
Toliko o tome kad, kako i kojim događajem je počeo rat u BiH!

Drug Stari

pre 9 godina

Svi ratovi 90. bi se trebali zvati ratom za Jugoslovensko nasljeđe ! U interesu je bio samo ljudima koji su u magli rata pokrali i prisvojili drustvenu i drzavnu svojinu na svim stranama. Moje je misljenje da su republicke udbe zapocele rat uz blagoslov stranih sluzbi. A obican narod je bio rukovodjen pricama o naplati dugova iz 2WW i o nepravdi komunista prema njihovim pravima i teritorijama ( to svi mantraju). Oni su svoju misiju savrseno dobro izveli a mi smo savrseno neupuceni i glupi i dalje ostali, plemenski zavadjeni.

Doktor

pre 9 godina

Odgovoran je miloševič i udba iako mi to nećemo da priznamo da ne bi plaćali ratne odštete ostalim republikama. Plašio je narod po hrvatskoj od ustaša, slao dobrovoljce čitaj bande da se bore, bombardovao Vukovar, Sarajevo, postavljao marionete za predsednika Crne Gore i Kosova da bi imao većinu, ima sve lepo objašnjeno u BBC dokumentarcu

bosko

pre 9 godina

@Darko, slazem se da rat pocinje uvek najjaca strana, a to je ona koja ima najjace saveznike, nije slucajno da su po Tudjmanovim recima Hrvati zeleli rat, i prvi napali Srbe, takodje po recima ministra Boljkovca.

Znaci prica je od pocetka ista, sto bi rekao moj poznanik Albanac nama su obecali, vi zapocnite a mi cemo dovrsiti.

Isto je bilo u Hrvatskoj, NATO je dovrsio Srbe pritiskom na Srbiju, razdvojivsi Srbiju od RSK vojnim pritiskom, sama RSK se nije mogla braniti od vojske koja je imala skoro koliko i cela RSK.
Ne zaboravite i NATO bombardovanje 1995te, ili odbacivanje od strane Alije Zoze Kutiljere - prvi mirovni ugovor, odmah posle sastanka sa Warrenom Zimmermannom.

trile

pre 9 godina

prilucno jadan pokusaj da se ova tragedija predstavi kao pocetak rata i cela krivica svali na drugu stranu. a topovi i rakerni bacaci kao slucajno bas u tom trenutku bili poredjani u obrucu oko sarajeva, pa se onda moglo tri i po godine tuci po gradu i ubiti 11.000 civila, od toga 1.600 dece. pa da, sta smo mi pametniji od Nemaca..i njima je trebalo dva puta da lupe glavom o zid, sto bi smo mi skapirali odmah...samo njih je na desetine miliona. pa su to pucanje glave pregurali, a mi smo mali i pitanje je da li cemo preteci...
(dusan, 1. novembar 2016 09:53)

Prilično jadana pokušaj!? Za koga!? Radončića niko nije terao da priča bilo šta! Čovek je sam rekao, niko ga nije uvrtao za ruku. A ako te neko pita zašto je vojska napustila kasarne koje su u centrima gradova, moram te podsetiti na ratu Sloveniji kad su vojsci isključili vodu i struju i JNA ostala paralisana. Pre toga je Varaždinski korpus go i bos napustio Varaždin a svo oružje ostalo Hrvatskoj. Razoružana kolona JNA je napadnuta i pobijena u Tuzli i pored dogovora. Oba puta nije ubijen nijedan srbin. Major Milan Tepić to nije dozvolio-digao je u vazduh kasarnu u Bjelovaru a vojnike spasao. JNA vise nije dozvoljavala da bude glineni golub.

trile

pre 9 godina

Cak ni ubistvo Franca Ferdinanda od strane Gavrila Principa nije razlog nego povod za 1 sv. rat. Eto ubistvo nekog nesretnog svata koji je mahao srpskom zastavom po Sarajevu u vrijeme zategnutih tenzija i koji je bio totalno marginalan lik je izazavalo rat. Dajte ljudi vise. Jeste doprinijelo produbljivanju tenzija, ali navesti to kao razlog da je poceo rat je smijesno. Probudite se, 90te su prosle. Ne branim SDA, naprotiv, znam kakva je bagra u pitanju.
(bosnjak, 1. novembar 2016 13:19)

Baš to je razlog prijatelju! Jedna varnica je dovoljna da otpočne rat. Treba li napomenuti da je Delalić kasnije bio general Armije BiH? Ali ti si potpuno promašio poentu. Nije ovde pitanje da li je ovaj događaj bio nepoksredni uzro za rat (a jeste) već namera SDA da izazove takav događaj-rat. Da nije ovde uspeo, uspeo bi negde drugde. Kao što je bio organizovan napad na kolonu JNA u Tuzli koja se povlačila dogovorno razoružana. Nije ubijen nijedan srbin. To je poenta.

Newyorker

pre 9 godina

Nisam siguran da ce te objaviti moj komentar ali vrjedi pokusati istine radi.Svaki zlocin ma ko ga poconio treba i mora da bude da bude precesuiran,to nema dileme,pa tako i ovaj gnusni zlocin Mafijoze Delalica.Postavlja se pitanje kako to da prije ovog zlocina na godinu dana SDS je vec podjelio oruzije srbima,prije toga na godinu dana vec su se iskopali rovovi,vec su proglasene SAO ,vec su uveliko dobrovoljci slali na Hrvatsko ratiste i tako dolazeci sa ratista izazivali strah i trepet svima onim koji nisu Srbi,i kazati da je rat poceo ubistvom ,,srpskoga svata,, je stvarno bezobrazno,toliko od mene koji sam bio u logoru i Kotorskom i gdje sam morao napustiti svoju kucu i sve sto mi je moj babo ostavio i zaputiti se preko bare u New York,a da za ubijenu rodbinu i ne pricam,pozdrav svim ljudima dobr volje

Евроталибан

pre 9 godina

Србија почела рат због Велике Србије, а после рата се и даље звала Југославија, логично.

dragan

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)
Pa ko je snimljen kako kamionima do vozi kalasnjikove preko madjarske granice? Ko je ukinuo Srbima status konstitutivnog naroda? Ko je odvodio Srbe nocima iz njihovih kuca po hrvatskoj? Koji je tikandidatnna poslednjim izborima hrvatskoj slobodan covek kako je osudjen jer su svedoci izjavljivali kako je Srbe terao da piju kiselinu iz akumulatora? Ko je odvodio porodicu Zec iz njihovih strana u centru Zagreba pucaju i oci,majci i detetu od desetak godina u glavu dok su im ruke vezane zicom? Ko ni sam danas nije odgovara za to kako su uhapseni priznali zlocin? Ko je nastavio zverstva utkana u nacionalnu svest hrvatskoj jos od 2. svetskog rata,odnosno prvog kada su klali po Macvi? I na kraju jos pametuje ovde apsolutno dokazujuci reci Jovana Ducica da se nicega ne stidite

D.P.

pre 9 godina

Nisam Sebin Ali Sam ID-korten 100%.
Medju svim narodnostima je došlo do nekog ludila i pojave nenormalnih ideja.
Svi su hteli rat i dobili ga. Ne optužuje te srpski narod za rat. Srbi nemaju pojma o tom ratu kao ni ostali. To su stvorile nacionalne elite a narodi su bili ovce. Da je vojska valjala uradila bi vojni udar, pohapsila 1000 ljudi i tada bi bio mir!
Teško svima nama sa našim političkim ološem!

bosnjak

pre 9 godina

Cak ni ubistvo Franca Ferdinanda od strane Gavrila Principa nije razlog nego povod za 1 sv. rat. Eto ubistvo nekog nesretnog svata koji je mahao srpskom zastavom po Sarajevu u vrijeme zategnutih tenzija i koji je bio totalno marginalan lik je izazavalo rat. Dajte ljudi vise. Jeste doprinijelo produbljivanju tenzija, ali navesti to kao razlog da je poceo rat je smijesno. Probudite se, 90te su prosle. Ne branim SDA, naprotiv, znam kakva je bagra u pitanju.

Darko

pre 9 godina

zove Jure i Bobana (googlemaps), spomenik ustašama u Zloselima, itd. Ko je počeo rat!?
*******************

Kao i nebrojano puta u istoriji - počela ga je ona strana koja je bila (ili mislila da je) najjača. Ona strana koja je mislila da silom može da dobije više nego bilo kakvim pregovorima i kompromisima. Ljudi mogu da navode ovaj ili onaj incident, obično po nacionalnim linijama, i da misle kako je baš to bio "pravi" povod, ali temeljne istine se ne mogu promeniti.

Sila ili osećaj sile su uvek bili i biće razlog za rat.

pavo

pre 9 godina

@dragan
Zbog mitomanije, prekopavanja jama i preuveličavanja žrtava je počeo rat. Ne možete reći da je počeo rat zbog ubojstva obitelji Zec a oni ubijeni u 11 mjesecu 91. kad je Hrvatska krvarila.

cvetkovic mirjana

pre 9 godina

Rat je poceo zbog nacionalne mrznje koje se decenijama sakrivalo, tu je jedini Srbin ispao glup i ponizen, ali biti nacionalno glup ili biti zao inteligentno nacionalno djubre koje kuje decenijama svoj interes je isto, oba drze oruzje u rukama i stavljaju decu pod zemljom

ilija

pre 9 godina

Budale i idioti su počeli i oni u stvari nemaju nacionalnost. Mogu da je imaju samo kao dijagnozu, previše je to opterećujući koncept za njih pa im udara u glavu. Tako da nacionalost ima njih.

srđanBL

pre 9 godina

i sad muslimani u bih prodaju priču kako hoće cjelovitu i suverenu državu u kojoj će svi zajedno živjeti???? mislim....pa imali smo to u jugi pa vam nije odgovaralo da budemo zajedno već ste se uhvatili puške! I tad se glasalo ko je za ostanak a ko za otcjepljenje...i kažu da su imali svo pravo za to? E pa ima ga R.Srpska!

već vidjeno

pre 9 godina

@Nikolai Ili recimo ako se podsetiš 2. svetskog rata, i tada su svi okolo bili nevini, samo su Srbi bili na "pogrešnoj" strani.
(Kid, 1. novembar 2016 12:27)
Izgleda da jesu jer su svi ti koji su bili uz fašiste i ubice kasnije profitirali i obezvredili žrtve pale za slobodu da bi na kraju žrtvu proglasili za zločinca...uz pomoć ovakvih koji su ili kratke pameti ili su se dobro unovčili....

Radule Šćepanović

pre 9 godina

TvBiH je u ljeto 1992 emitovala emisiju u kojoj se Ćelo hvalio kako je usmrtio Gardovića. Voditelj ga je tretirao kao božanstvo prema tome nije ovdje Radončić ništa novo rekao. Radio sam na tvsa i vidjeo sam video snimak ubistva koji su donijela dva inspektora. Znalo se da je Ćelo ubica i prošlo je još mjesec dana do početka rata on nije bio uhapšen.Alija je prosto obožavao da ima kriminalce da ga služe Ćelo Delalić Ćelo Bajramović Juka Prazina Caco. Bajku je prekinuo zlotvor Caco koji je umislio da može biti iznad Alije. Kad je ubio tri mlada inspektora od kojih je jedan bio sin nekadašnjeg prvog čovjeka Bih mup Avde Hebiba. Avdini ljudi su ga uhapsili a Avdo ga je streljao u parku ispred Alijine zgrade. Pred građanstvom.

mile

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)

Makedonci nisu počeli pucati iako su se otcepili, Mađari, Rumuni, Bugari, Slovaci, Rusini nisu počeli pucati, nisu se ni otcepljivali...ajd sad ti napiši, i potkrepi dokazima, zašto su Slovenci, Hrvati, Muslimani i Albanci bili "ugroženi" od Srbije i Srba? zbog čega, znaš li? Hrvati npr. su pričali o "tisućljećnom snu", tako da to ima malo veze sa Srbima....početkom 70tih su Hrvati imali "hrvatsko proljeće"...Albanci su tražili Republiku, kao prvi korak ka otcepljenju još krajem 70tih, i Diktator Hrvat Tito je još bio živ...

HM

pre 9 godina

dusan, 01. novembar 2016 09:53) Koje ti nebuloze napisa dragi Dušane. Strašno! Evo ti par činjenica. Nikola Gardović je ubijen na svadbi svoga sina 1.marta 1992. Ubijen je jer je "provocirao osjećanja muslimana" (danas Bošnjaka)mašući zastavom Srpske pravoslavne crkve??!Čija osjećanja su toliko "istančana" da ih jedna zastava (koju su oni prepoznali kao zastavu Srbije) može toliko povrijediti da ubiju čovjeka? U Sijekovcu 26. I 27. marta 1992 godine je ubijeno između 40 i 60 stanovnika srpske nacionalnosti. Rat u BIH je zvanično počeo 6- aprila 1992. a prve granate na Sarajevo su pale u maju i to nakon pogroma Srba iz sarajevskog naselja Pofalići. Sad vidi ko je unaprijed bio spreman za rat, i ko se uveliko pripremao za njega. Nemoj da ostavljaš komentare na temu o kojoj nemaš pojma jer ispadaš glup "k'o noć".

Nikolai

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.

e

pre 9 godina

Po ko zna koji put vraćati ono očigledno što i vrapci znaju znase da su muslimani i Hrvati glasali za izlazak iz Juge, a Srbi nisu ni učestvovali. Eto sada oni koji su glasali zato i maju federaciju. Srbi bi MORALI održati referendum o samostalnoj državi republici srpskoj.Ako su ono dvoje izglasali izlazak iz Juge, red je da i Srpska izglasa izlazak iz BiH.Time bi priče i razvlačenja žvaki bile završene. Potom naravno sve najbolje susedima i komšijama.

Sarajevo

pre 9 godina

Vidim neko napisa da su prve granate u Sarajevu pale u maju 92.Ja sam iz Sarajeva i Sarajevo je gorilo u aprilu mjesecu a svi smo cijeli april bili u podrumima

U istinu vjerujem, u istinu se uzdam

pre 9 godina

Već viđeno u Srbiji. Istina naglavce. Šta normalna, zdrava i poštena Srbija može očekivati uz takve "patriote"? Hoće li Srbija uz takve ikad doživjet katarzu i krenut normalnim putem? Srbijanski problemi imaju izvor u samoj Srbiji. Toga su mnogi svjesni ali iz nekog nepoznatog razloga i dalje odbijaju to priznati i primijeniti. Nema zdrave nacije bez istine i istinite povijesti. Laž je opasna rabota, a opasna je prije svega za onog koji se njome služi i u nju se pouzdaje. Volim poštene i istinoljubive ljude bez obzira na njihovu etničku pripadnost i bez obzira na eventualne suprotstavljene interese. Istina je kozmička veličina i princip i ona mora biti iznad interesa.

Mr. Spock

pre 9 godina

Rat u BiH je počeo 2./3. aprila 1991, napadom HVO i HV na Kupres. Srbi su ubijani na kućnim pragovima. Naziv hrvatske jedinice - Kupreška bojna, isto kao i ustaška jedinica iz II sv. rata. Danas, jedna od kupreških ulica se zove Jure i Bobana (googlemaps), spomenik ustašama u Zloselima, itd. Ko je počeo rat!?

Tex

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)
Uf ajde ti odrasti. Izetbegovic, Tudjman i mnogi albanski politicari su lezali u zatvoru zbog sepracijskih tenzija jos u SFRJ dok Milosevic nije bio ni blizu politicke scene Srbije, vec je bio bankar u USA. Ta prica o nebeskom narodu i jos dodas onu o Cosicu i mitomaniji, ne prestajete o tome vec 20 godina zato jer 2 argumenta nemata. Srbima se stosta moze zameriti za vreme tog rata ali da su oni rasturili Yugu i poceli sve nikako! Zna se ko je nabavljao oruzje i ko je odlucio da se otcepi po bilo koju cenu i bez bilokakvih zakonskih osnova.

MGM

pre 9 godina

Smije li Srbin danas na Baščaršiji da se oženi?
Situacija je puno gora nego tad...
Bakiru (Bošnjacima) treba BiH bez Srba - sve ostalo su laži i osmanlijsko mudrijašenje...

Milan

pre 9 godina

Franjo Tudjman : "Rata ne bi ni bilo da ga Hrvatska nije zeljela"
Boljkovac Josip : "Prvi su napadnuti Srbi i Jugoslavija a ne Hrvatska"
(seljadin, 1. novembar 2016 09:39) # Link komentara
*********************
S. Milošević (1989) - "oružane bitke nisu isključene" (dok se rulja dere "hoćemo oružje!!"
S. MiloševićČ "ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo"
R. Karadžić: "muslimanski narod ide u nestanak"
V. Šešelj: "Albanaca na Kosovu neće biti"

Sve se može dokazati, zavisi koju izjavu uzmeš i koliko si spreman da je čupaš iz konteksta.

mile

pre 9 godina

Ko je iskopao rovove za tenkove iznad Sarajeva .
Jel i to srpski svat iskopao?
(iskreno, 1. novembar 2016 09:40)

ne mogu se porediti kopanje rovova i ubistvo. rovovi za tenkove se kopaju svako malo, to nije "ratno dejstvo", niti zločin, dok je ubistvo svata zločin i neprijateljski oružani čin...muslimani su započeli rat, tj. pokrenuli su oružanu secesiju, njima je za razbijanje SFRJ trebao rat, nama za očuvanje SFRJ nije trebao rat. vrlo prosta logika, ko je hteo da se otcepi, morao je da "digne ustanak", tj. da započne borbu protiv vlasti države od koje žele da se odvoji, jer nije bilo moguće postići dogovorno odvajanje, jer su oni koji su se otcepljivali hteli da odnesu i ono što nije njihovo, već im je poklonjeno od strane diktatorskog režima Hrvata Tita.

Djenka

pre 9 godina

Jedan narod, tri vere. Na zalost dva dela tog naroda misle da su bolji od onog treceg koji im je doneo slobodu i nezavinost. Dva dela koja hrle u ruke svojim tlaciteljima vec vekovima, koji masu zastavama svih osvajaca koji se ovuda naume. A onaj treci deo naroda, tupav i glupav, cim se neka od tih vojski nameri preko njegove zemlje, uzme pusku pa pogubi citavu mladost zarad slobode celog Balkana. E moj narode, dok se drugi razmnozavaju kao zecevi nas ce uskoro svecom traziti po arhivama velikih sila koje ionako nikada istinu o Slovenima reci nece. Kojekakvi azijski narodi postase starosedeoci balkana, a od nas ce ostati samo dugmici.

smack

pre 9 godina

insajder na b92 fino opisuje kako je JSO u Hrvatskoj i BIH djelovao, Scjedoci iz tih dogadaja svedeco o tome, Pametnom dosta, i sve je to bilo prije svata,

Darko

pre 9 godina

Možda je rat zaista počeo ubistvom tog svata, ali čovek se ne može oteti utisku da je jedna od strana (srpska) bila neobično dobro pripremljena za taj događaj. Domogla se praktično celog JNA oružja i naizgled samo čekala povoljnu priliku. U narednih nekoliko meseci te tragične 92-ge goloruki Srbi će da pregaze i etnički očiste lavovski deo Bosne. Baš kao sa Francom i Gavrilom, jedno je povod a stvarni uzroci su nešto sasvim drugo.

Jedna strana je znala da je mnogo jača i zašto bi čekala, pregovarala ili pravila bilo kakve ustupke?

Hammer

pre 9 godina

Rat u hrvatskoj je poceo ubistvom srpske porodice Zec, a rat u Bosni ubistvom tog jadnog coveka na srpskoj svadbi, sporadicni napadi na Srbe su se nastavili, a pravo Srpskog naroda na konstitutivnost i u hrvatskoj i u bosni je brutalno i grubo pogazeno jednostranim aktima hrvatskih i muslimanskih politicara, KO JE MOGAO DA IM VERUJE, nije to bio nikakav rat za veliku Srbiju, vec borba za goli zivot jednog naroda koji je vekovima ziveo na tim prostorima, a koji je bukvalno preko noci ostao bez bilo kakvih prava.

ISTINA KAD TAD

pre 9 godina

to svi znaju. kao sto su i u hr rat otpoceli hrvati. najtuznije je sto je vecina otpada i dalje na vlasti. tudjman je ostao nekaznjen, kao i alija izetbegovic. dva zla.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milos, 1. novembar 2016 08:39)

O pocetku rata u Hrvatskoj govorio je jos Josip Boljkovac, ministar unutrasnjih poslova u vreme Tudjmana , pa su ga zatvorili i bio je najstariji pritvorenik u Hrvatskoj sa 95 godina (umro je pre 2,3 godine)
Rat u Hrvtaskoj je poceo napadom Hrvata na Srbe u Hrvatskoj i od samog pocetka je vodjen sa ciljem njihovog unistenja i proterivanja. Nesposobne komunisticke vlasti u Srbiji morale su mnogo odlucnije braniti srpski narod i sa mnogo vise pameti i politike. Oni su gledali kako samo da sto vise napune svoje dzepove. Milosevic je direktni saradnik Franje Tudkmana

toza

pre 9 godina

Fino se živilo dok nisu srušili Jugoslaviju.Prvo Slovenci i Hrvati,a onda i Muslimani.Hteli svoje države,i eto šta se dogodilo.Krvavi rat i kolonizovane državice.

Јабучило

pre 9 godina

rat u bih je počeo jer postoje tri naroda balkanske kulture, dakle nekulture, čije svetovne vodje su bile idioti a velika količina ljudi ih je podržavala, a sve su plaćale strane sile, jer na kraju, sve je ipak samo tržište... 
pametni su pobegli iz te nedodjije zauvek !
(lovac botova, 01. novembar 2016 08:34)

Заморне су флоскуле, општа места и уравниловке о томе како су сви криви. И чувено "паметни су побегли". Дакле, у Србији је остало седам милиона будала? Корени рата су много дубљи и последица су неразјашњених нерашчишћених историјских, политичких и међунационалних односа и заташкаваних проблема. Заташкаваних на начин на који их и ти сада суштински заташкаваш.
Одговорно тврдим да кривица за грађански рат није на Србији.

dalibor

pre 9 godina

Puska u Srba jos nije bila opalila a desila se Dobrovoljacka i pokolj vojnika.Da li se secamo davljenja onog vojnika u Splitu koji je bio u tenku?Tuzlanska kolona i spaljivanje opet vojnika.Dakle sve napadi na golobrade decake.

dusan

pre 9 godina

prilucno jadan pokusaj da se ova tragedija predstavi kao pocetak rata i cela krivica svali na drugu stranu. a topovi i rakerni bacaci kao slucajno bas u tom trenutku bili poredjani u obrucu oko sarajeva, pa se onda moglo tri i po godine tuci po gradu i ubiti 11.000 civila, od toga 1.600 dece. pa da, sta smo mi pametniji od Nemaca..i njima je trebalo dva puta da lupe glavom o zid, sto bi smo mi skapirali odmah...samo njih je na desetine miliona. pa su to pucanje glave pregurali, a mi smo mali i pitanje je da li cemo preteci...

Milos

pre 9 godina

to svi znaju. kao sto su i u hr rat otpoceli hrvati. najtuznije je sto je vecina otpada i dalje na vlasti. tudjman je ostao nekaznjen, kao i alija izetbegovic. dva zla.

lovac botova

pre 9 godina

rat u bih je počeo jer postoje tri naroda balkanske kulture, dakle nekulture, čije svetovne vodje su bile idioti a velika količina ljudi ih je podržavala, a sve su plaćale strane sile, jer na kraju, sve je ipak samo tržište...
pametni su pobegli iz te nedodjije zauvek !

Dex

pre 9 godina

A po Bakiru se Gardovic sam ubio a Delalic je bio uzoran gradjanin. Mnogo je tu odgovornosti SDA i Izetbegovica samo naravno da je sve to lakse prebaciti na Milosevica i nekakvu "velikosrpsku agresiju".

Milos

pre 9 godina

to svi znaju. kao sto su i u hr rat otpoceli hrvati. najtuznije je sto je vecina otpada i dalje na vlasti. tudjman je ostao nekaznjen, kao i alija izetbegovic. dva zla.

Dex

pre 9 godina

A po Bakiru se Gardovic sam ubio a Delalic je bio uzoran gradjanin. Mnogo je tu odgovornosti SDA i Izetbegovica samo naravno da je sve to lakse prebaciti na Milosevica i nekakvu "velikosrpsku agresiju".

lovac botova

pre 9 godina

rat u bih je počeo jer postoje tri naroda balkanske kulture, dakle nekulture, čije svetovne vodje su bile idioti a velika količina ljudi ih je podržavala, a sve su plaćale strane sile, jer na kraju, sve je ipak samo tržište...
pametni su pobegli iz te nedodjije zauvek !

ISTINA KAD TAD

pre 9 godina

to svi znaju. kao sto su i u hr rat otpoceli hrvati. najtuznije je sto je vecina otpada i dalje na vlasti. tudjman je ostao nekaznjen, kao i alija izetbegovic. dva zla.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milos, 1. novembar 2016 08:39)

O pocetku rata u Hrvatskoj govorio je jos Josip Boljkovac, ministar unutrasnjih poslova u vreme Tudjmana , pa su ga zatvorili i bio je najstariji pritvorenik u Hrvatskoj sa 95 godina (umro je pre 2,3 godine)
Rat u Hrvtaskoj je poceo napadom Hrvata na Srbe u Hrvatskoj i od samog pocetka je vodjen sa ciljem njihovog unistenja i proterivanja. Nesposobne komunisticke vlasti u Srbiji morale su mnogo odlucnije braniti srpski narod i sa mnogo vise pameti i politike. Oni su gledali kako samo da sto vise napune svoje dzepove. Milosevic je direktni saradnik Franje Tudkmana

dalibor

pre 9 godina

Puska u Srba jos nije bila opalila a desila se Dobrovoljacka i pokolj vojnika.Da li se secamo davljenja onog vojnika u Splitu koji je bio u tenku?Tuzlanska kolona i spaljivanje opet vojnika.Dakle sve napadi na golobrade decake.

Hammer

pre 9 godina

Rat u hrvatskoj je poceo ubistvom srpske porodice Zec, a rat u Bosni ubistvom tog jadnog coveka na srpskoj svadbi, sporadicni napadi na Srbe su se nastavili, a pravo Srpskog naroda na konstitutivnost i u hrvatskoj i u bosni je brutalno i grubo pogazeno jednostranim aktima hrvatskih i muslimanskih politicara, KO JE MOGAO DA IM VERUJE, nije to bio nikakav rat za veliku Srbiju, vec borba za goli zivot jednog naroda koji je vekovima ziveo na tim prostorima, a koji je bukvalno preko noci ostao bez bilo kakvih prava.

Djenka

pre 9 godina

Jedan narod, tri vere. Na zalost dva dela tog naroda misle da su bolji od onog treceg koji im je doneo slobodu i nezavinost. Dva dela koja hrle u ruke svojim tlaciteljima vec vekovima, koji masu zastavama svih osvajaca koji se ovuda naume. A onaj treci deo naroda, tupav i glupav, cim se neka od tih vojski nameri preko njegove zemlje, uzme pusku pa pogubi citavu mladost zarad slobode celog Balkana. E moj narode, dok se drugi razmnozavaju kao zecevi nas ce uskoro svecom traziti po arhivama velikih sila koje ionako nikada istinu o Slovenima reci nece. Kojekakvi azijski narodi postase starosedeoci balkana, a od nas ce ostati samo dugmici.

MGM

pre 9 godina

Smije li Srbin danas na Baščaršiji da se oženi?
Situacija je puno gora nego tad...
Bakiru (Bošnjacima) treba BiH bez Srba - sve ostalo su laži i osmanlijsko mudrijašenje...

Јабучило

pre 9 godina

rat u bih je počeo jer postoje tri naroda balkanske kulture, dakle nekulture, čije svetovne vodje su bile idioti a velika količina ljudi ih je podržavala, a sve su plaćale strane sile, jer na kraju, sve je ipak samo tržište... 
pametni su pobegli iz te nedodjije zauvek !
(lovac botova, 01. novembar 2016 08:34)

Заморне су флоскуле, општа места и уравниловке о томе како су сви криви. И чувено "паметни су побегли". Дакле, у Србији је остало седам милиона будала? Корени рата су много дубљи и последица су неразјашњених нерашчишћених историјских, политичких и међунационалних односа и заташкаваних проблема. Заташкаваних на начин на који их и ти сада суштински заташкаваш.
Одговорно тврдим да кривица за грађански рат није на Србији.

srđanBL

pre 9 godina

i sad muslimani u bih prodaju priču kako hoće cjelovitu i suverenu državu u kojoj će svi zajedno živjeti???? mislim....pa imali smo to u jugi pa vam nije odgovaralo da budemo zajedno već ste se uhvatili puške! I tad se glasalo ko je za ostanak a ko za otcjepljenje...i kažu da su imali svo pravo za to? E pa ima ga R.Srpska!

Radule Šćepanović

pre 9 godina

TvBiH je u ljeto 1992 emitovala emisiju u kojoj se Ćelo hvalio kako je usmrtio Gardovića. Voditelj ga je tretirao kao božanstvo prema tome nije ovdje Radončić ništa novo rekao. Radio sam na tvsa i vidjeo sam video snimak ubistva koji su donijela dva inspektora. Znalo se da je Ćelo ubica i prošlo je još mjesec dana do početka rata on nije bio uhapšen.Alija je prosto obožavao da ima kriminalce da ga služe Ćelo Delalić Ćelo Bajramović Juka Prazina Caco. Bajku je prekinuo zlotvor Caco koji je umislio da može biti iznad Alije. Kad je ubio tri mlada inspektora od kojih je jedan bio sin nekadašnjeg prvog čovjeka Bih mup Avde Hebiba. Avdini ljudi su ga uhapsili a Avdo ga je streljao u parku ispred Alijine zgrade. Pred građanstvom.

HM

pre 9 godina

dusan, 01. novembar 2016 09:53) Koje ti nebuloze napisa dragi Dušane. Strašno! Evo ti par činjenica. Nikola Gardović je ubijen na svadbi svoga sina 1.marta 1992. Ubijen je jer je "provocirao osjećanja muslimana" (danas Bošnjaka)mašući zastavom Srpske pravoslavne crkve??!Čija osjećanja su toliko "istančana" da ih jedna zastava (koju su oni prepoznali kao zastavu Srbije) može toliko povrijediti da ubiju čovjeka? U Sijekovcu 26. I 27. marta 1992 godine je ubijeno između 40 i 60 stanovnika srpske nacionalnosti. Rat u BIH je zvanično počeo 6- aprila 1992. a prve granate na Sarajevo su pale u maju i to nakon pogroma Srba iz sarajevskog naselja Pofalići. Sad vidi ko je unaprijed bio spreman za rat, i ko se uveliko pripremao za njega. Nemoj da ostavljaš komentare na temu o kojoj nemaš pojma jer ispadaš glup "k'o noć".

Mr. Spock

pre 9 godina

Rat u BiH je počeo 2./3. aprila 1991, napadom HVO i HV na Kupres. Srbi su ubijani na kućnim pragovima. Naziv hrvatske jedinice - Kupreška bojna, isto kao i ustaška jedinica iz II sv. rata. Danas, jedna od kupreških ulica se zove Jure i Bobana (googlemaps), spomenik ustašama u Zloselima, itd. Ko je počeo rat!?

dragan

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)
Pa ko je snimljen kako kamionima do vozi kalasnjikove preko madjarske granice? Ko je ukinuo Srbima status konstitutivnog naroda? Ko je odvodio Srbe nocima iz njihovih kuca po hrvatskoj? Koji je tikandidatnna poslednjim izborima hrvatskoj slobodan covek kako je osudjen jer su svedoci izjavljivali kako je Srbe terao da piju kiselinu iz akumulatora? Ko je odvodio porodicu Zec iz njihovih strana u centru Zagreba pucaju i oci,majci i detetu od desetak godina u glavu dok su im ruke vezane zicom? Ko ni sam danas nije odgovara za to kako su uhapseni priznali zlocin? Ko je nastavio zverstva utkana u nacionalnu svest hrvatskoj jos od 2. svetskog rata,odnosno prvog kada su klali po Macvi? I na kraju jos pametuje ovde apsolutno dokazujuci reci Jovana Ducica da se nicega ne stidite

toza

pre 9 godina

Fino se živilo dok nisu srušili Jugoslaviju.Prvo Slovenci i Hrvati,a onda i Muslimani.Hteli svoje države,i eto šta se dogodilo.Krvavi rat i kolonizovane državice.

mile

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)

Makedonci nisu počeli pucati iako su se otcepili, Mađari, Rumuni, Bugari, Slovaci, Rusini nisu počeli pucati, nisu se ni otcepljivali...ajd sad ti napiši, i potkrepi dokazima, zašto su Slovenci, Hrvati, Muslimani i Albanci bili "ugroženi" od Srbije i Srba? zbog čega, znaš li? Hrvati npr. su pričali o "tisućljećnom snu", tako da to ima malo veze sa Srbima....početkom 70tih su Hrvati imali "hrvatsko proljeće"...Albanci su tražili Republiku, kao prvi korak ka otcepljenju još krajem 70tih, i Diktator Hrvat Tito je još bio živ...

mile

pre 9 godina

Ko je iskopao rovove za tenkove iznad Sarajeva .
Jel i to srpski svat iskopao?
(iskreno, 1. novembar 2016 09:40)

ne mogu se porediti kopanje rovova i ubistvo. rovovi za tenkove se kopaju svako malo, to nije "ratno dejstvo", niti zločin, dok je ubistvo svata zločin i neprijateljski oružani čin...muslimani su započeli rat, tj. pokrenuli su oružanu secesiju, njima je za razbijanje SFRJ trebao rat, nama za očuvanje SFRJ nije trebao rat. vrlo prosta logika, ko je hteo da se otcepi, morao je da "digne ustanak", tj. da započne borbu protiv vlasti države od koje žele da se odvoji, jer nije bilo moguće postići dogovorno odvajanje, jer su oni koji su se otcepljivali hteli da odnesu i ono što nije njihovo, već im je poklonjeno od strane diktatorskog režima Hrvata Tita.

Milan

pre 9 godina

Franjo Tudjman : "Rata ne bi ni bilo da ga Hrvatska nije zeljela"
Boljkovac Josip : "Prvi su napadnuti Srbi i Jugoslavija a ne Hrvatska"
(seljadin, 1. novembar 2016 09:39) # Link komentara
*********************
S. Milošević (1989) - "oružane bitke nisu isključene" (dok se rulja dere "hoćemo oružje!!"
S. MiloševićČ "ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo"
R. Karadžić: "muslimanski narod ide u nestanak"
V. Šešelj: "Albanaca na Kosovu neće biti"

Sve se može dokazati, zavisi koju izjavu uzmeš i koliko si spreman da je čupaš iz konteksta.

Tex

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)
Uf ajde ti odrasti. Izetbegovic, Tudjman i mnogi albanski politicari su lezali u zatvoru zbog sepracijskih tenzija jos u SFRJ dok Milosevic nije bio ni blizu politicke scene Srbije, vec je bio bankar u USA. Ta prica o nebeskom narodu i jos dodas onu o Cosicu i mitomaniji, ne prestajete o tome vec 20 godina zato jer 2 argumenta nemata. Srbima se stosta moze zameriti za vreme tog rata ali da su oni rasturili Yugu i poceli sve nikako! Zna se ko je nabavljao oruzje i ko je odlucio da se otcepi po bilo koju cenu i bez bilokakvih zakonskih osnova.

e

pre 9 godina

Po ko zna koji put vraćati ono očigledno što i vrapci znaju znase da su muslimani i Hrvati glasali za izlazak iz Juge, a Srbi nisu ni učestvovali. Eto sada oni koji su glasali zato i maju federaciju. Srbi bi MORALI održati referendum o samostalnoj državi republici srpskoj.Ako su ono dvoje izglasali izlazak iz Juge, red je da i Srpska izglasa izlazak iz BiH.Time bi priče i razvlačenja žvaki bile završene. Potom naravno sve najbolje susedima i komšijama.

Newyorker

pre 9 godina

Nisam siguran da ce te objaviti moj komentar ali vrjedi pokusati istine radi.Svaki zlocin ma ko ga poconio treba i mora da bude da bude precesuiran,to nema dileme,pa tako i ovaj gnusni zlocin Mafijoze Delalica.Postavlja se pitanje kako to da prije ovog zlocina na godinu dana SDS je vec podjelio oruzije srbima,prije toga na godinu dana vec su se iskopali rovovi,vec su proglasene SAO ,vec su uveliko dobrovoljci slali na Hrvatsko ratiste i tako dolazeci sa ratista izazivali strah i trepet svima onim koji nisu Srbi,i kazati da je rat poceo ubistvom ,,srpskoga svata,, je stvarno bezobrazno,toliko od mene koji sam bio u logoru i Kotorskom i gdje sam morao napustiti svoju kucu i sve sto mi je moj babo ostavio i zaputiti se preko bare u New York,a da za ubijenu rodbinu i ne pricam,pozdrav svim ljudima dobr volje

dusan

pre 9 godina

prilucno jadan pokusaj da se ova tragedija predstavi kao pocetak rata i cela krivica svali na drugu stranu. a topovi i rakerni bacaci kao slucajno bas u tom trenutku bili poredjani u obrucu oko sarajeva, pa se onda moglo tri i po godine tuci po gradu i ubiti 11.000 civila, od toga 1.600 dece. pa da, sta smo mi pametniji od Nemaca..i njima je trebalo dva puta da lupe glavom o zid, sto bi smo mi skapirali odmah...samo njih je na desetine miliona. pa su to pucanje glave pregurali, a mi smo mali i pitanje je da li cemo preteci...

Nikolai

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.

Darko

pre 9 godina

Možda je rat zaista počeo ubistvom tog svata, ali čovek se ne može oteti utisku da je jedna od strana (srpska) bila neobično dobro pripremljena za taj događaj. Domogla se praktično celog JNA oružja i naizgled samo čekala povoljnu priliku. U narednih nekoliko meseci te tragične 92-ge goloruki Srbi će da pregaze i etnički očiste lavovski deo Bosne. Baš kao sa Francom i Gavrilom, jedno je povod a stvarni uzroci su nešto sasvim drugo.

Jedna strana je znala da je mnogo jača i zašto bi čekala, pregovarala ili pravila bilo kakve ustupke?

D.P.

pre 9 godina

Nisam Sebin Ali Sam ID-korten 100%.
Medju svim narodnostima je došlo do nekog ludila i pojave nenormalnih ideja.
Svi su hteli rat i dobili ga. Ne optužuje te srpski narod za rat. Srbi nemaju pojma o tom ratu kao ni ostali. To su stvorile nacionalne elite a narodi su bili ovce. Da je vojska valjala uradila bi vojni udar, pohapsila 1000 ljudi i tada bi bio mir!
Teško svima nama sa našim političkim ološem!

trile

pre 9 godina

prilucno jadan pokusaj da se ova tragedija predstavi kao pocetak rata i cela krivica svali na drugu stranu. a topovi i rakerni bacaci kao slucajno bas u tom trenutku bili poredjani u obrucu oko sarajeva, pa se onda moglo tri i po godine tuci po gradu i ubiti 11.000 civila, od toga 1.600 dece. pa da, sta smo mi pametniji od Nemaca..i njima je trebalo dva puta da lupe glavom o zid, sto bi smo mi skapirali odmah...samo njih je na desetine miliona. pa su to pucanje glave pregurali, a mi smo mali i pitanje je da li cemo preteci...
(dusan, 1. novembar 2016 09:53)

Prilično jadana pokušaj!? Za koga!? Radončića niko nije terao da priča bilo šta! Čovek je sam rekao, niko ga nije uvrtao za ruku. A ako te neko pita zašto je vojska napustila kasarne koje su u centrima gradova, moram te podsetiti na ratu Sloveniji kad su vojsci isključili vodu i struju i JNA ostala paralisana. Pre toga je Varaždinski korpus go i bos napustio Varaždin a svo oružje ostalo Hrvatskoj. Razoružana kolona JNA je napadnuta i pobijena u Tuzli i pored dogovora. Oba puta nije ubijen nijedan srbin. Major Milan Tepić to nije dozvolio-digao je u vazduh kasarnu u Bjelovaru a vojnike spasao. JNA vise nije dozvoljavala da bude glineni golub.

Doktor

pre 9 godina

Odgovoran je miloševič i udba iako mi to nećemo da priznamo da ne bi plaćali ratne odštete ostalim republikama. Plašio je narod po hrvatskoj od ustaša, slao dobrovoljce čitaj bande da se bore, bombardovao Vukovar, Sarajevo, postavljao marionete za predsednika Crne Gore i Kosova da bi imao većinu, ima sve lepo objašnjeno u BBC dokumentarcu

već vidjeno

pre 9 godina

@Nikolai Ili recimo ako se podsetiš 2. svetskog rata, i tada su svi okolo bili nevini, samo su Srbi bili na "pogrešnoj" strani.
(Kid, 1. novembar 2016 12:27)
Izgleda da jesu jer su svi ti koji su bili uz fašiste i ubice kasnije profitirali i obezvredili žrtve pale za slobodu da bi na kraju žrtvu proglasili za zločinca...uz pomoć ovakvih koji su ili kratke pameti ili su se dobro unovčili....

smack

pre 9 godina

insajder na b92 fino opisuje kako je JSO u Hrvatskoj i BIH djelovao, Scjedoci iz tih dogadaja svedeco o tome, Pametnom dosta, i sve je to bilo prije svata,

bosko

pre 9 godina

@Darko, slazem se da rat pocinje uvek najjaca strana, a to je ona koja ima najjace saveznike, nije slucajno da su po Tudjmanovim recima Hrvati zeleli rat, i prvi napali Srbe, takodje po recima ministra Boljkovca.

Znaci prica je od pocetka ista, sto bi rekao moj poznanik Albanac nama su obecali, vi zapocnite a mi cemo dovrsiti.

Isto je bilo u Hrvatskoj, NATO je dovrsio Srbe pritiskom na Srbiju, razdvojivsi Srbiju od RSK vojnim pritiskom, sama RSK se nije mogla braniti od vojske koja je imala skoro koliko i cela RSK.
Ne zaboravite i NATO bombardovanje 1995te, ili odbacivanje od strane Alije Zoze Kutiljere - prvi mirovni ugovor, odmah posle sastanka sa Warrenom Zimmermannom.

Евроталибан

pre 9 godina

Србија почела рат због Велике Србије, а после рата се и даље звала Југославија, логично.

trile

pre 9 godina

Cak ni ubistvo Franca Ferdinanda od strane Gavrila Principa nije razlog nego povod za 1 sv. rat. Eto ubistvo nekog nesretnog svata koji je mahao srpskom zastavom po Sarajevu u vrijeme zategnutih tenzija i koji je bio totalno marginalan lik je izazavalo rat. Dajte ljudi vise. Jeste doprinijelo produbljivanju tenzija, ali navesti to kao razlog da je poceo rat je smijesno. Probudite se, 90te su prosle. Ne branim SDA, naprotiv, znam kakva je bagra u pitanju.
(bosnjak, 1. novembar 2016 13:19)

Baš to je razlog prijatelju! Jedna varnica je dovoljna da otpočne rat. Treba li napomenuti da je Delalić kasnije bio general Armije BiH? Ali ti si potpuno promašio poentu. Nije ovde pitanje da li je ovaj događaj bio nepoksredni uzro za rat (a jeste) već namera SDA da izazove takav događaj-rat. Da nije ovde uspeo, uspeo bi negde drugde. Kao što je bio organizovan napad na kolonu JNA u Tuzli koja se povlačila dogovorno razoružana. Nije ubijen nijedan srbin. To je poenta.

U istinu vjerujem, u istinu se uzdam

pre 9 godina

Već viđeno u Srbiji. Istina naglavce. Šta normalna, zdrava i poštena Srbija može očekivati uz takve "patriote"? Hoće li Srbija uz takve ikad doživjet katarzu i krenut normalnim putem? Srbijanski problemi imaju izvor u samoj Srbiji. Toga su mnogi svjesni ali iz nekog nepoznatog razloga i dalje odbijaju to priznati i primijeniti. Nema zdrave nacije bez istine i istinite povijesti. Laž je opasna rabota, a opasna je prije svega za onog koji se njome služi i u nju se pouzdaje. Volim poštene i istinoljubive ljude bez obzira na njihovu etničku pripadnost i bez obzira na eventualne suprotstavljene interese. Istina je kozmička veličina i princip i ona mora biti iznad interesa.

bosnjak

pre 9 godina

Cak ni ubistvo Franca Ferdinanda od strane Gavrila Principa nije razlog nego povod za 1 sv. rat. Eto ubistvo nekog nesretnog svata koji je mahao srpskom zastavom po Sarajevu u vrijeme zategnutih tenzija i koji je bio totalno marginalan lik je izazavalo rat. Dajte ljudi vise. Jeste doprinijelo produbljivanju tenzija, ali navesti to kao razlog da je poceo rat je smijesno. Probudite se, 90te su prosle. Ne branim SDA, naprotiv, znam kakva je bagra u pitanju.

Sarajevo

pre 9 godina

Vidim neko napisa da su prve granate u Sarajevu pale u maju 92.Ja sam iz Sarajeva i Sarajevo je gorilo u aprilu mjesecu a svi smo cijeli april bili u podrumima

Darko

pre 9 godina

zove Jure i Bobana (googlemaps), spomenik ustašama u Zloselima, itd. Ko je počeo rat!?
*******************

Kao i nebrojano puta u istoriji - počela ga je ona strana koja je bila (ili mislila da je) najjača. Ona strana koja je mislila da silom može da dobije više nego bilo kakvim pregovorima i kompromisima. Ljudi mogu da navode ovaj ili onaj incident, obično po nacionalnim linijama, i da misle kako je baš to bio "pravi" povod, ali temeljne istine se ne mogu promeniti.

Sila ili osećaj sile su uvek bili i biće razlog za rat.

Cena imperije

pre 9 godina

Nisam iskusio rat ali sam bio tada tamo kad aje pocinjao...
Srbe su vec tri godine pre 1992 plasili Jasenovcem, ponovnim punjejnjem hercegovackih jama kao i 1941 ....
Nije ih bilo tesko uplasiti pogotovo kada se uzme u obzir kako su prosli Srbi u zap.Slavoniji i koliko ih je ubijeno te 1991 po hrvatskim gradovima, samo zato sto su Srbi. Da, da, o tome niko ni rec, sve ove godine.
E onda je nared dosla Bosna da se izazove rat, pa su krenuli da ga na silu silu izazovu. Trebalo je objasniti Srbima zasto Muslimani i Hrvati ne moraju sa njima a Srbi moraju sa ovima, kako su Srbi od naroda postali manjina i kako su ih jedn. preglasali... Cjelovita BH moze al Juga ne moze. Eto, to je vidjenje moje i dobrog dela Srba. Naravno, Milosevic je to dobro iskoristio. U sustini, sve je bolje od rata, kamo lepe srece da ga nikad ne bese. U ovom ratu Srbi su oljagani za sva vremena,iygubili su medijski rat jer su ih vodili diletanti a Hrvati su postigli ono sto ni Pavelic nije uspeo. Muslimani, imaju cjelovitu BiH. Srba nema u Hrvatskoj, skoro, u BiH ih je manje ya pola miliona i nemamo ni Kosovo. Plus sto smo ekonomski unisteni za narednih 50 godina.

realno

pre 9 godina

Ubistvo ''srpskog svata'' (Nikole Gardovića) 1. Mart 1992.g.
Sela ''Ravno'' i ''Hrasno'' u Hercegovini kod Trebinja nastanjena Hrvatima uništena i popaljena još 1. Oktobra 1991.g. u operacijama napada na Dubrovnik.
Toliko o tome kad, kako i kojim događajem je počeo rat u BiH!

Drug Stari

pre 9 godina

Svi ratovi 90. bi se trebali zvati ratom za Jugoslovensko nasljeđe ! U interesu je bio samo ljudima koji su u magli rata pokrali i prisvojili drustvenu i drzavnu svojinu na svim stranama. Moje je misljenje da su republicke udbe zapocele rat uz blagoslov stranih sluzbi. A obican narod je bio rukovodjen pricama o naplati dugova iz 2WW i o nepravdi komunista prema njihovim pravima i teritorijama ( to svi mantraju). Oni su svoju misiju savrseno dobro izveli a mi smo savrseno neupuceni i glupi i dalje ostali, plemenski zavadjeni.

cvetkovic mirjana

pre 9 godina

Rat je poceo zbog nacionalne mrznje koje se decenijama sakrivalo, tu je jedini Srbin ispao glup i ponizen, ali biti nacionalno glup ili biti zao inteligentno nacionalno djubre koje kuje decenijama svoj interes je isto, oba drze oruzje u rukama i stavljaju decu pod zemljom

pavo

pre 9 godina

@dragan
Zbog mitomanije, prekopavanja jama i preuveličavanja žrtava je počeo rat. Ne možete reći da je počeo rat zbog ubojstva obitelji Zec a oni ubijeni u 11 mjesecu 91. kad je Hrvatska krvarila.

sempervivum

pre 9 godina

Možda je rat u Bosni počeo tim činom, ali to nije bio uzrok.
Pravi uzrok su nacionalizmi (sa svih strana) plus strani interesi (rasformirati veliku državu i napraviti male zavisne kolonije).

Drugo, da su se tadašnji Muslimani izjasnili da ostaju u Jugoslaviji, siguran sam da u Bosni ne bi ni bilo rata. Ali su se oni polakomili, videvši da se Slovenci i Hrvati otcepljuju, pa ajde i oni. Sad ne vredi pričati o tome da je BiH bila "Jugoslavija u malom" "multinacionalna" i sl, Bosna više nikad ne može biti ono što je bila pre.

Treće, Srbi nisu hteli da budu razdvojene manjine u pet država, zato je Jugoslavija Srbima odgovarala, ali drugima nije. Po logici stvari, Jugoslavija je bila dobro rešenje i za Muslimane/Bošnjake, ali su oni odlučili drugačije...

ilija

pre 9 godina

Budale i idioti su počeli i oni u stvari nemaju nacionalnost. Mogu da je imaju samo kao dijagnozu, previše je to opterećujući koncept za njih pa im udara u glavu. Tako da nacionalost ima njih.

gringo

pre 9 godina

SANU je '86.imao memorandum,RSK osnovana u avgustu '90.,"naša"JNA u decembru 91.prešla iz HR u BiH i naoružavala stanovništvo,RS osnovana 9.januara '92.i sada prića da je ovo povod rata...opet neke bajke...

nehuman tip

pre 9 godina

@Newyorker
Uglavnom je tačno to što tvrdite. Ubistvo nije bilo razlog, ali jeste povod. Obzirom na dešavanja u Hrvatskoj, kao i istoriju iz 2. WW, sasvim je bilo za očekivati da se sve strane spremaju, a i takođe da JNA stane na stranu onih koji nisu hteli razbijanje Jugoslavije, što joj je i bio mandat.
Ja danas jesam za podelu BiH, ali isključivo uz konsenzus sva 3 naroda, nezavisno od trenutne volje svetskih moćnika.
Iskreno žalim za svu patnju i stradanja koja ste doživeli.

dusan

pre 9 godina

prilucno jadan pokusaj da se ova tragedija predstavi kao pocetak rata i cela krivica svali na drugu stranu. a topovi i rakerni bacaci kao slucajno bas u tom trenutku bili poredjani u obrucu oko sarajeva, pa se onda moglo tri i po godine tuci po gradu i ubiti 11.000 civila, od toga 1.600 dece. pa da, sta smo mi pametniji od Nemaca..i njima je trebalo dva puta da lupe glavom o zid, sto bi smo mi skapirali odmah...samo njih je na desetine miliona. pa su to pucanje glave pregurali, a mi smo mali i pitanje je da li cemo preteci...

smack

pre 9 godina

insajder na b92 fino opisuje kako je JSO u Hrvatskoj i BIH djelovao, Scjedoci iz tih dogadaja svedeco o tome, Pametnom dosta, i sve je to bilo prije svata,

Nikolai

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.

Milos

pre 9 godina

to svi znaju. kao sto su i u hr rat otpoceli hrvati. najtuznije je sto je vecina otpada i dalje na vlasti. tudjman je ostao nekaznjen, kao i alija izetbegovic. dva zla.

lovac botova

pre 9 godina

rat u bih je počeo jer postoje tri naroda balkanske kulture, dakle nekulture, čije svetovne vodje su bile idioti a velika količina ljudi ih je podržavala, a sve su plaćale strane sile, jer na kraju, sve je ipak samo tržište...
pametni su pobegli iz te nedodjije zauvek !

Doktor

pre 9 godina

Odgovoran je miloševič i udba iako mi to nećemo da priznamo da ne bi plaćali ratne odštete ostalim republikama. Plašio je narod po hrvatskoj od ustaša, slao dobrovoljce čitaj bande da se bore, bombardovao Vukovar, Sarajevo, postavljao marionete za predsednika Crne Gore i Kosova da bi imao većinu, ima sve lepo objašnjeno u BBC dokumentarcu

U istinu vjerujem, u istinu se uzdam

pre 9 godina

Već viđeno u Srbiji. Istina naglavce. Šta normalna, zdrava i poštena Srbija može očekivati uz takve "patriote"? Hoće li Srbija uz takve ikad doživjet katarzu i krenut normalnim putem? Srbijanski problemi imaju izvor u samoj Srbiji. Toga su mnogi svjesni ali iz nekog nepoznatog razloga i dalje odbijaju to priznati i primijeniti. Nema zdrave nacije bez istine i istinite povijesti. Laž je opasna rabota, a opasna je prije svega za onog koji se njome služi i u nju se pouzdaje. Volim poštene i istinoljubive ljude bez obzira na njihovu etničku pripadnost i bez obzira na eventualne suprotstavljene interese. Istina je kozmička veličina i princip i ona mora biti iznad interesa.

Darko

pre 9 godina

Možda je rat zaista počeo ubistvom tog svata, ali čovek se ne može oteti utisku da je jedna od strana (srpska) bila neobično dobro pripremljena za taj događaj. Domogla se praktično celog JNA oružja i naizgled samo čekala povoljnu priliku. U narednih nekoliko meseci te tragične 92-ge goloruki Srbi će da pregaze i etnički očiste lavovski deo Bosne. Baš kao sa Francom i Gavrilom, jedno je povod a stvarni uzroci su nešto sasvim drugo.

Jedna strana je znala da je mnogo jača i zašto bi čekala, pregovarala ili pravila bilo kakve ustupke?

Евроталибан

pre 9 godina

Србија почела рат због Велике Србије, а после рата се и даље звала Југославија, логично.

Newyorker

pre 9 godina

Nisam siguran da ce te objaviti moj komentar ali vrjedi pokusati istine radi.Svaki zlocin ma ko ga poconio treba i mora da bude da bude precesuiran,to nema dileme,pa tako i ovaj gnusni zlocin Mafijoze Delalica.Postavlja se pitanje kako to da prije ovog zlocina na godinu dana SDS je vec podjelio oruzije srbima,prije toga na godinu dana vec su se iskopali rovovi,vec su proglasene SAO ,vec su uveliko dobrovoljci slali na Hrvatsko ratiste i tako dolazeci sa ratista izazivali strah i trepet svima onim koji nisu Srbi,i kazati da je rat poceo ubistvom ,,srpskoga svata,, je stvarno bezobrazno,toliko od mene koji sam bio u logoru i Kotorskom i gdje sam morao napustiti svoju kucu i sve sto mi je moj babo ostavio i zaputiti se preko bare u New York,a da za ubijenu rodbinu i ne pricam,pozdrav svim ljudima dobr volje

Dex

pre 9 godina

A po Bakiru se Gardovic sam ubio a Delalic je bio uzoran gradjanin. Mnogo je tu odgovornosti SDA i Izetbegovica samo naravno da je sve to lakse prebaciti na Milosevica i nekakvu "velikosrpsku agresiju".

Milan

pre 9 godina

Franjo Tudjman : "Rata ne bi ni bilo da ga Hrvatska nije zeljela"
Boljkovac Josip : "Prvi su napadnuti Srbi i Jugoslavija a ne Hrvatska"
(seljadin, 1. novembar 2016 09:39) # Link komentara
*********************
S. Milošević (1989) - "oružane bitke nisu isključene" (dok se rulja dere "hoćemo oružje!!"
S. MiloševićČ "ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo"
R. Karadžić: "muslimanski narod ide u nestanak"
V. Šešelj: "Albanaca na Kosovu neće biti"

Sve se može dokazati, zavisi koju izjavu uzmeš i koliko si spreman da je čupaš iz konteksta.

mile

pre 9 godina

Ko je iskopao rovove za tenkove iznad Sarajeva .
Jel i to srpski svat iskopao?
(iskreno, 1. novembar 2016 09:40)

ne mogu se porediti kopanje rovova i ubistvo. rovovi za tenkove se kopaju svako malo, to nije "ratno dejstvo", niti zločin, dok je ubistvo svata zločin i neprijateljski oružani čin...muslimani su započeli rat, tj. pokrenuli su oružanu secesiju, njima je za razbijanje SFRJ trebao rat, nama za očuvanje SFRJ nije trebao rat. vrlo prosta logika, ko je hteo da se otcepi, morao je da "digne ustanak", tj. da započne borbu protiv vlasti države od koje žele da se odvoji, jer nije bilo moguće postići dogovorno odvajanje, jer su oni koji su se otcepljivali hteli da odnesu i ono što nije njihovo, već im je poklonjeno od strane diktatorskog režima Hrvata Tita.

pavo

pre 9 godina

@dragan
Zbog mitomanije, prekopavanja jama i preuveličavanja žrtava je počeo rat. Ne možete reći da je počeo rat zbog ubojstva obitelji Zec a oni ubijeni u 11 mjesecu 91. kad je Hrvatska krvarila.

realno

pre 9 godina

Ubistvo ''srpskog svata'' (Nikole Gardovića) 1. Mart 1992.g.
Sela ''Ravno'' i ''Hrasno'' u Hercegovini kod Trebinja nastanjena Hrvatima uništena i popaljena još 1. Oktobra 1991.g. u operacijama napada na Dubrovnik.
Toliko o tome kad, kako i kojim događajem je počeo rat u BiH!

bosnjak

pre 9 godina

Cak ni ubistvo Franca Ferdinanda od strane Gavrila Principa nije razlog nego povod za 1 sv. rat. Eto ubistvo nekog nesretnog svata koji je mahao srpskom zastavom po Sarajevu u vrijeme zategnutih tenzija i koji je bio totalno marginalan lik je izazavalo rat. Dajte ljudi vise. Jeste doprinijelo produbljivanju tenzija, ali navesti to kao razlog da je poceo rat je smijesno. Probudite se, 90te su prosle. Ne branim SDA, naprotiv, znam kakva je bagra u pitanju.

Hammer

pre 9 godina

Rat u hrvatskoj je poceo ubistvom srpske porodice Zec, a rat u Bosni ubistvom tog jadnog coveka na srpskoj svadbi, sporadicni napadi na Srbe su se nastavili, a pravo Srpskog naroda na konstitutivnost i u hrvatskoj i u bosni je brutalno i grubo pogazeno jednostranim aktima hrvatskih i muslimanskih politicara, KO JE MOGAO DA IM VERUJE, nije to bio nikakav rat za veliku Srbiju, vec borba za goli zivot jednog naroda koji je vekovima ziveo na tim prostorima, a koji je bukvalno preko noci ostao bez bilo kakvih prava.

Darko

pre 9 godina

zove Jure i Bobana (googlemaps), spomenik ustašama u Zloselima, itd. Ko je počeo rat!?
*******************

Kao i nebrojano puta u istoriji - počela ga je ona strana koja je bila (ili mislila da je) najjača. Ona strana koja je mislila da silom može da dobije više nego bilo kakvim pregovorima i kompromisima. Ljudi mogu da navode ovaj ili onaj incident, obično po nacionalnim linijama, i da misle kako je baš to bio "pravi" povod, ali temeljne istine se ne mogu promeniti.

Sila ili osećaj sile su uvek bili i biće razlog za rat.

dalibor

pre 9 godina

Puska u Srba jos nije bila opalila a desila se Dobrovoljacka i pokolj vojnika.Da li se secamo davljenja onog vojnika u Splitu koji je bio u tenku?Tuzlanska kolona i spaljivanje opet vojnika.Dakle sve napadi na golobrade decake.

ISTINA KAD TAD

pre 9 godina

to svi znaju. kao sto su i u hr rat otpoceli hrvati. najtuznije je sto je vecina otpada i dalje na vlasti. tudjman je ostao nekaznjen, kao i alija izetbegovic. dva zla.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milos, 1. novembar 2016 08:39)

O pocetku rata u Hrvatskoj govorio je jos Josip Boljkovac, ministar unutrasnjih poslova u vreme Tudjmana , pa su ga zatvorili i bio je najstariji pritvorenik u Hrvatskoj sa 95 godina (umro je pre 2,3 godine)
Rat u Hrvtaskoj je poceo napadom Hrvata na Srbe u Hrvatskoj i od samog pocetka je vodjen sa ciljem njihovog unistenja i proterivanja. Nesposobne komunisticke vlasti u Srbiji morale su mnogo odlucnije braniti srpski narod i sa mnogo vise pameti i politike. Oni su gledali kako samo da sto vise napune svoje dzepove. Milosevic je direktni saradnik Franje Tudkmana

dragan

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)
Pa ko je snimljen kako kamionima do vozi kalasnjikove preko madjarske granice? Ko je ukinuo Srbima status konstitutivnog naroda? Ko je odvodio Srbe nocima iz njihovih kuca po hrvatskoj? Koji je tikandidatnna poslednjim izborima hrvatskoj slobodan covek kako je osudjen jer su svedoci izjavljivali kako je Srbe terao da piju kiselinu iz akumulatora? Ko je odvodio porodicu Zec iz njihovih strana u centru Zagreba pucaju i oci,majci i detetu od desetak godina u glavu dok su im ruke vezane zicom? Ko ni sam danas nije odgovara za to kako su uhapseni priznali zlocin? Ko je nastavio zverstva utkana u nacionalnu svest hrvatskoj jos od 2. svetskog rata,odnosno prvog kada su klali po Macvi? I na kraju jos pametuje ovde apsolutno dokazujuci reci Jovana Ducica da se nicega ne stidite

HM

pre 9 godina

dusan, 01. novembar 2016 09:53) Koje ti nebuloze napisa dragi Dušane. Strašno! Evo ti par činjenica. Nikola Gardović je ubijen na svadbi svoga sina 1.marta 1992. Ubijen je jer je "provocirao osjećanja muslimana" (danas Bošnjaka)mašući zastavom Srpske pravoslavne crkve??!Čija osjećanja su toliko "istančana" da ih jedna zastava (koju su oni prepoznali kao zastavu Srbije) može toliko povrijediti da ubiju čovjeka? U Sijekovcu 26. I 27. marta 1992 godine je ubijeno između 40 i 60 stanovnika srpske nacionalnosti. Rat u BIH je zvanično počeo 6- aprila 1992. a prve granate na Sarajevo su pale u maju i to nakon pogroma Srba iz sarajevskog naselja Pofalići. Sad vidi ko je unaprijed bio spreman za rat, i ko se uveliko pripremao za njega. Nemoj da ostavljaš komentare na temu o kojoj nemaš pojma jer ispadaš glup "k'o noć".

Djenka

pre 9 godina

Jedan narod, tri vere. Na zalost dva dela tog naroda misle da su bolji od onog treceg koji im je doneo slobodu i nezavinost. Dva dela koja hrle u ruke svojim tlaciteljima vec vekovima, koji masu zastavama svih osvajaca koji se ovuda naume. A onaj treci deo naroda, tupav i glupav, cim se neka od tih vojski nameri preko njegove zemlje, uzme pusku pa pogubi citavu mladost zarad slobode celog Balkana. E moj narode, dok se drugi razmnozavaju kao zecevi nas ce uskoro svecom traziti po arhivama velikih sila koje ionako nikada istinu o Slovenima reci nece. Kojekakvi azijski narodi postase starosedeoci balkana, a od nas ce ostati samo dugmici.

srđanBL

pre 9 godina

i sad muslimani u bih prodaju priču kako hoće cjelovitu i suverenu državu u kojoj će svi zajedno živjeti???? mislim....pa imali smo to u jugi pa vam nije odgovaralo da budemo zajedno već ste se uhvatili puške! I tad se glasalo ko je za ostanak a ko za otcjepljenje...i kažu da su imali svo pravo za to? E pa ima ga R.Srpska!

e

pre 9 godina

Po ko zna koji put vraćati ono očigledno što i vrapci znaju znase da su muslimani i Hrvati glasali za izlazak iz Juge, a Srbi nisu ni učestvovali. Eto sada oni koji su glasali zato i maju federaciju. Srbi bi MORALI održati referendum o samostalnoj državi republici srpskoj.Ako su ono dvoje izglasali izlazak iz Juge, red je da i Srpska izglasa izlazak iz BiH.Time bi priče i razvlačenja žvaki bile završene. Potom naravno sve najbolje susedima i komšijama.

mile

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)

Makedonci nisu počeli pucati iako su se otcepili, Mađari, Rumuni, Bugari, Slovaci, Rusini nisu počeli pucati, nisu se ni otcepljivali...ajd sad ti napiši, i potkrepi dokazima, zašto su Slovenci, Hrvati, Muslimani i Albanci bili "ugroženi" od Srbije i Srba? zbog čega, znaš li? Hrvati npr. su pričali o "tisućljećnom snu", tako da to ima malo veze sa Srbima....početkom 70tih su Hrvati imali "hrvatsko proljeće"...Albanci su tražili Republiku, kao prvi korak ka otcepljenju još krajem 70tih, i Diktator Hrvat Tito je još bio živ...

Јабучило

pre 9 godina

rat u bih je počeo jer postoje tri naroda balkanske kulture, dakle nekulture, čije svetovne vodje su bile idioti a velika količina ljudi ih je podržavala, a sve su plaćale strane sile, jer na kraju, sve je ipak samo tržište... 
pametni su pobegli iz te nedodjije zauvek !
(lovac botova, 01. novembar 2016 08:34)

Заморне су флоскуле, општа места и уравниловке о томе како су сви криви. И чувено "паметни су побегли". Дакле, у Србији је остало седам милиона будала? Корени рата су много дубљи и последица су неразјашњених нерашчишћених историјских, политичких и међунационалних односа и заташкаваних проблема. Заташкаваних на начин на који их и ти сада суштински заташкаваш.
Одговорно тврдим да кривица за грађански рат није на Србији.

MGM

pre 9 godina

Smije li Srbin danas na Baščaršiji da se oženi?
Situacija je puno gora nego tad...
Bakiru (Bošnjacima) treba BiH bez Srba - sve ostalo su laži i osmanlijsko mudrijašenje...

Sarajevo

pre 9 godina

Vidim neko napisa da su prve granate u Sarajevu pale u maju 92.Ja sam iz Sarajeva i Sarajevo je gorilo u aprilu mjesecu a svi smo cijeli april bili u podrumima

Tex

pre 9 godina

Hrvati krivi, Slovenci krivi, Bosanci krivi, Albanci krivi.. oni su poceli pucat, oni su se htjeli otcjepit.. a ne vidim da itko pita, pa zasto? Zasto su se na 14om sazivu saveza komunista ustali Slovenci pa ih popratili Hrvati i Makedonci? Iz ljubavi? Svaki rat pocne puno prije ispaljenog metka gospodo. Ne perem ja ruke nikome, ali necete ni vi. Srba je 9 milijuna, a nas ostalih 14 milijuna smo svi bili nenormalni i iracionalni? Svi se okomili na nebeski narod? Jer mi nismo vidjeli manipulaciju republickim glasovima i ono sto je Milosevic radio? Odrastite.
(Nikolai, 1. novembar 2016 12:14)
Uf ajde ti odrasti. Izetbegovic, Tudjman i mnogi albanski politicari su lezali u zatvoru zbog sepracijskih tenzija jos u SFRJ dok Milosevic nije bio ni blizu politicke scene Srbije, vec je bio bankar u USA. Ta prica o nebeskom narodu i jos dodas onu o Cosicu i mitomaniji, ne prestajete o tome vec 20 godina zato jer 2 argumenta nemata. Srbima se stosta moze zameriti za vreme tog rata ali da su oni rasturili Yugu i poceli sve nikako! Zna se ko je nabavljao oruzje i ko je odlucio da se otcepi po bilo koju cenu i bez bilokakvih zakonskih osnova.

toza

pre 9 godina

Fino se živilo dok nisu srušili Jugoslaviju.Prvo Slovenci i Hrvati,a onda i Muslimani.Hteli svoje države,i eto šta se dogodilo.Krvavi rat i kolonizovane državice.

Mr. Spock

pre 9 godina

Rat u BiH je počeo 2./3. aprila 1991, napadom HVO i HV na Kupres. Srbi su ubijani na kućnim pragovima. Naziv hrvatske jedinice - Kupreška bojna, isto kao i ustaška jedinica iz II sv. rata. Danas, jedna od kupreških ulica se zove Jure i Bobana (googlemaps), spomenik ustašama u Zloselima, itd. Ko je počeo rat!?

gringo

pre 9 godina

SANU je '86.imao memorandum,RSK osnovana u avgustu '90.,"naša"JNA u decembru 91.prešla iz HR u BiH i naoružavala stanovništvo,RS osnovana 9.januara '92.i sada prića da je ovo povod rata...opet neke bajke...

trile

pre 9 godina

prilucno jadan pokusaj da se ova tragedija predstavi kao pocetak rata i cela krivica svali na drugu stranu. a topovi i rakerni bacaci kao slucajno bas u tom trenutku bili poredjani u obrucu oko sarajeva, pa se onda moglo tri i po godine tuci po gradu i ubiti 11.000 civila, od toga 1.600 dece. pa da, sta smo mi pametniji od Nemaca..i njima je trebalo dva puta da lupe glavom o zid, sto bi smo mi skapirali odmah...samo njih je na desetine miliona. pa su to pucanje glave pregurali, a mi smo mali i pitanje je da li cemo preteci...
(dusan, 1. novembar 2016 09:53)

Prilično jadana pokušaj!? Za koga!? Radončića niko nije terao da priča bilo šta! Čovek je sam rekao, niko ga nije uvrtao za ruku. A ako te neko pita zašto je vojska napustila kasarne koje su u centrima gradova, moram te podsetiti na ratu Sloveniji kad su vojsci isključili vodu i struju i JNA ostala paralisana. Pre toga je Varaždinski korpus go i bos napustio Varaždin a svo oružje ostalo Hrvatskoj. Razoružana kolona JNA je napadnuta i pobijena u Tuzli i pored dogovora. Oba puta nije ubijen nijedan srbin. Major Milan Tepić to nije dozvolio-digao je u vazduh kasarnu u Bjelovaru a vojnike spasao. JNA vise nije dozvoljavala da bude glineni golub.

trile

pre 9 godina

Cak ni ubistvo Franca Ferdinanda od strane Gavrila Principa nije razlog nego povod za 1 sv. rat. Eto ubistvo nekog nesretnog svata koji je mahao srpskom zastavom po Sarajevu u vrijeme zategnutih tenzija i koji je bio totalno marginalan lik je izazavalo rat. Dajte ljudi vise. Jeste doprinijelo produbljivanju tenzija, ali navesti to kao razlog da je poceo rat je smijesno. Probudite se, 90te su prosle. Ne branim SDA, naprotiv, znam kakva je bagra u pitanju.
(bosnjak, 1. novembar 2016 13:19)

Baš to je razlog prijatelju! Jedna varnica je dovoljna da otpočne rat. Treba li napomenuti da je Delalić kasnije bio general Armije BiH? Ali ti si potpuno promašio poentu. Nije ovde pitanje da li je ovaj događaj bio nepoksredni uzro za rat (a jeste) već namera SDA da izazove takav događaj-rat. Da nije ovde uspeo, uspeo bi negde drugde. Kao što je bio organizovan napad na kolonu JNA u Tuzli koja se povlačila dogovorno razoružana. Nije ubijen nijedan srbin. To je poenta.

bosko

pre 9 godina

@Darko, slazem se da rat pocinje uvek najjaca strana, a to je ona koja ima najjace saveznike, nije slucajno da su po Tudjmanovim recima Hrvati zeleli rat, i prvi napali Srbe, takodje po recima ministra Boljkovca.

Znaci prica je od pocetka ista, sto bi rekao moj poznanik Albanac nama su obecali, vi zapocnite a mi cemo dovrsiti.

Isto je bilo u Hrvatskoj, NATO je dovrsio Srbe pritiskom na Srbiju, razdvojivsi Srbiju od RSK vojnim pritiskom, sama RSK se nije mogla braniti od vojske koja je imala skoro koliko i cela RSK.
Ne zaboravite i NATO bombardovanje 1995te, ili odbacivanje od strane Alije Zoze Kutiljere - prvi mirovni ugovor, odmah posle sastanka sa Warrenom Zimmermannom.

već vidjeno

pre 9 godina

@Nikolai Ili recimo ako se podsetiš 2. svetskog rata, i tada su svi okolo bili nevini, samo su Srbi bili na "pogrešnoj" strani.
(Kid, 1. novembar 2016 12:27)
Izgleda da jesu jer su svi ti koji su bili uz fašiste i ubice kasnije profitirali i obezvredili žrtve pale za slobodu da bi na kraju žrtvu proglasili za zločinca...uz pomoć ovakvih koji su ili kratke pameti ili su se dobro unovčili....

Radule Šćepanović

pre 9 godina

TvBiH je u ljeto 1992 emitovala emisiju u kojoj se Ćelo hvalio kako je usmrtio Gardovića. Voditelj ga je tretirao kao božanstvo prema tome nije ovdje Radončić ništa novo rekao. Radio sam na tvsa i vidjeo sam video snimak ubistva koji su donijela dva inspektora. Znalo se da je Ćelo ubica i prošlo je još mjesec dana do početka rata on nije bio uhapšen.Alija je prosto obožavao da ima kriminalce da ga služe Ćelo Delalić Ćelo Bajramović Juka Prazina Caco. Bajku je prekinuo zlotvor Caco koji je umislio da može biti iznad Alije. Kad je ubio tri mlada inspektora od kojih je jedan bio sin nekadašnjeg prvog čovjeka Bih mup Avde Hebiba. Avdini ljudi su ga uhapsili a Avdo ga je streljao u parku ispred Alijine zgrade. Pred građanstvom.

cvetkovic mirjana

pre 9 godina

Rat je poceo zbog nacionalne mrznje koje se decenijama sakrivalo, tu je jedini Srbin ispao glup i ponizen, ali biti nacionalno glup ili biti zao inteligentno nacionalno djubre koje kuje decenijama svoj interes je isto, oba drze oruzje u rukama i stavljaju decu pod zemljom

D.P.

pre 9 godina

Nisam Sebin Ali Sam ID-korten 100%.
Medju svim narodnostima je došlo do nekog ludila i pojave nenormalnih ideja.
Svi su hteli rat i dobili ga. Ne optužuje te srpski narod za rat. Srbi nemaju pojma o tom ratu kao ni ostali. To su stvorile nacionalne elite a narodi su bili ovce. Da je vojska valjala uradila bi vojni udar, pohapsila 1000 ljudi i tada bi bio mir!
Teško svima nama sa našim političkim ološem!

Cena imperije

pre 9 godina

Nisam iskusio rat ali sam bio tada tamo kad aje pocinjao...
Srbe su vec tri godine pre 1992 plasili Jasenovcem, ponovnim punjejnjem hercegovackih jama kao i 1941 ....
Nije ih bilo tesko uplasiti pogotovo kada se uzme u obzir kako su prosli Srbi u zap.Slavoniji i koliko ih je ubijeno te 1991 po hrvatskim gradovima, samo zato sto su Srbi. Da, da, o tome niko ni rec, sve ove godine.
E onda je nared dosla Bosna da se izazove rat, pa su krenuli da ga na silu silu izazovu. Trebalo je objasniti Srbima zasto Muslimani i Hrvati ne moraju sa njima a Srbi moraju sa ovima, kako su Srbi od naroda postali manjina i kako su ih jedn. preglasali... Cjelovita BH moze al Juga ne moze. Eto, to je vidjenje moje i dobrog dela Srba. Naravno, Milosevic je to dobro iskoristio. U sustini, sve je bolje od rata, kamo lepe srece da ga nikad ne bese. U ovom ratu Srbi su oljagani za sva vremena,iygubili su medijski rat jer su ih vodili diletanti a Hrvati su postigli ono sto ni Pavelic nije uspeo. Muslimani, imaju cjelovitu BiH. Srba nema u Hrvatskoj, skoro, u BiH ih je manje ya pola miliona i nemamo ni Kosovo. Plus sto smo ekonomski unisteni za narednih 50 godina.

ilija

pre 9 godina

Budale i idioti su počeli i oni u stvari nemaju nacionalnost. Mogu da je imaju samo kao dijagnozu, previše je to opterećujući koncept za njih pa im udara u glavu. Tako da nacionalost ima njih.

sempervivum

pre 9 godina

Možda je rat u Bosni počeo tim činom, ali to nije bio uzrok.
Pravi uzrok su nacionalizmi (sa svih strana) plus strani interesi (rasformirati veliku državu i napraviti male zavisne kolonije).

Drugo, da su se tadašnji Muslimani izjasnili da ostaju u Jugoslaviji, siguran sam da u Bosni ne bi ni bilo rata. Ali su se oni polakomili, videvši da se Slovenci i Hrvati otcepljuju, pa ajde i oni. Sad ne vredi pričati o tome da je BiH bila "Jugoslavija u malom" "multinacionalna" i sl, Bosna više nikad ne može biti ono što je bila pre.

Treće, Srbi nisu hteli da budu razdvojene manjine u pet država, zato je Jugoslavija Srbima odgovarala, ali drugima nije. Po logici stvari, Jugoslavija je bila dobro rešenje i za Muslimane/Bošnjake, ali su oni odlučili drugačije...

nehuman tip

pre 9 godina

@Newyorker
Uglavnom je tačno to što tvrdite. Ubistvo nije bilo razlog, ali jeste povod. Obzirom na dešavanja u Hrvatskoj, kao i istoriju iz 2. WW, sasvim je bilo za očekivati da se sve strane spremaju, a i takođe da JNA stane na stranu onih koji nisu hteli razbijanje Jugoslavije, što joj je i bio mandat.
Ja danas jesam za podelu BiH, ali isključivo uz konsenzus sva 3 naroda, nezavisno od trenutne volje svetskih moćnika.
Iskreno žalim za svu patnju i stradanja koja ste doživeli.

Drug Stari

pre 9 godina

Svi ratovi 90. bi se trebali zvati ratom za Jugoslovensko nasljeđe ! U interesu je bio samo ljudima koji su u magli rata pokrali i prisvojili drustvenu i drzavnu svojinu na svim stranama. Moje je misljenje da su republicke udbe zapocele rat uz blagoslov stranih sluzbi. A obican narod je bio rukovodjen pricama o naplati dugova iz 2WW i o nepravdi komunista prema njihovim pravima i teritorijama ( to svi mantraju). Oni su svoju misiju savrseno dobro izveli a mi smo savrseno neupuceni i glupi i dalje ostali, plemenski zavadjeni.