Utorak, 04.10.2016.

10:59

Fizičar tvrdi da je otkrio smisao života

Autor: Dnevnik.hr

Fizièar tvrdi da je otkrio smisao života IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

145 Komentari

Sortiraj po:

Smuleco

pre 9 godina

Pehad: Entropija..u smislu entropije, zumbule, a ne "apsolutne nule"..edukuj se malo...Svi spontani procesi, odigravaju se u smeru porasta, a ne smanjenja entropije.

MonteDushano

pre 9 godina

"Mene zanima kako je nastalo prvo nešto?"
- Iako nije dokazano, zbog kružnog kretanja i ponavljanja Svemir nije nastao pa neće ni nestati i jedina je postojbina koja nema Alfe i Omege. Ka tome, Veliki prasak se nije dogodio uopšte. Onakav je kakvog vidimo - ne možemo reći "stalno" i "oduvek" jer imaju veze sa vremenom, a Svemir prirodno zanemaruje te reči jer je bez granica, mnogo više nego golem.

DarkoWW

pre 9 godina

I na kraju naučnik nije ništa objasnio osim da se energija može presipati iz šupljeg u prazno i da je ona nakon presipanja tu negde. A šta je sa smislom života? A, pa to ti je život i takav je on. Mislim da bi Ivica Dačić sklopio bolji odgovor.

Joc@

pre 9 godina

...Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo...
@ (M, 4. oktobar 2016 19:24)

Upravo je aktuelno pismo jedne naše profesorke na temu: ''zašto su nam deca otupela i gde je tu uticaj školstva'', pa si me, draga M, inspirisala da ga još jednom pročitam.

ко је читао...

pre 9 godina

Старац Кавсокаливита је давно нашао повезаност закона термодинамике и смисла живота. И то детаљно. Да не кажем стручније од овог стручњака.

northman

pre 9 godina

Smisao života je da mi svojim postojanjem i delovanjem proizvodimo energiju, kojom se,verovatno, hrane bića iz više dimenzije (transcendentalne ravni)...to mi je najlogicniji razlog

Pehad

pre 9 godina

Smuleco, treci zakon termodinamike porice zivot.

Sta? Ovo je bolje od toga da je DNK samo skup aminokiselina.
The entropy of a perfect crystal at absolute zero is exactly equal to zero.
Kakve veze ima ponasanje na 0 K, -270 i nesto C sa zivotom?

Mozda drugi...

The second law of thermodynamics states that the total entropy of an isolated system always increases over time, or remains constant in ideal cases where the system is in a steady state or undergoing a reversible process.

Ovo ljudi vole da citiraju, samo... Zaboravljaju detalj... Vazi za Zatvoren sistem. Zemlja nije zatvoren sistem. Kraj objasnjenja.

peramikalazazika

pre 9 godina

Nego otkud svemira i tih principa u kome će život nastati po već spontanom stanju stvari? (Nenad, 4. oktobar 2016 12:13)
U ovom svemiru u kome se (mozda slucajno) nalazimo, ovo su principi. U nekom drugom mozda su neki potpuno drugaciji? Bez izotropnosti i homogenosti, mozda i bez uzrocno-posledicne veze ili zakona termodinamike? Ne vidim zasto bi ovaj svemir bio jedini, misliti tako je slicna greska kao i stavljati sebe u centar sveta.

verba volant

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.
@(verba volant, 4. oktobar 2016 12:51)

''Slozena pitanja imaju jasne, jednostavne i netacne odgovore.''
@(1 od Marfijevih zakona, 4. oktobar 2016 19:49)

A Marfi mu tu dodje kao neki autoritet. To su najobičnije zezalice kojima se mi inženjeri zabavljamo kad nešto ne ide.
Najbolja rešenja svih projektnih zadataka , koje sam do sada imala priliku da rešavam, ma koliko komplikovanih, su bila najjednostavnija( po pravilu prvo koje sagledam, mada je to već stvar iskustva ).

protivotrov

pre 9 godina

Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo...
(M, 4. oktobar 2016 19:24)
wow... wow... wow... ovako nešto čak ni @spike ne bi smeo da objavi
prvi put da mi je žao komentatora sa suprotne strane, ali zaista... ovakav komentar!? draga gospodjo, ali zašto?

popeye

pre 9 godina

На друго читање, ово је толико површно, нелогично и контрадикторно, да тешко да је изјава било ког физичара, а не престижног универзитета.
Дакле, овако, помиње законе термодинамике, одакле онда идеја да ће окружење дозволити (и одакле) неограничено узимање његове енергије за неког другог? Даље, помиње шољицу кафе (нежива, сигурно), која се хлади, чиме енергију емитује у окружење, иако је наведена као илустрација његовог открића (дакле, супротан пример изјави). Треће, ово би можда било објашњење функционисања али свакако не смисла живота.

vasilje knezevic

pre 9 godina

Govoriti o smislu zivota znaci integrisati sve religiozne forme,koje su,na kraju.
potekle od istog tog covjeka o kome je rijec.Zivot nema smisla.On dolazi sa
promjenama koje su vrlo slicne od najrostijih do najslozenijih bica.Smisao
zivota potice od intelektualnosti koja kao da na svom kraju vidi neki pocetak.
"Zivota nije a smrti nema,nema ni dobra,jedino casa otrovna meda."
vasilije knezevic 04 okt. 2016

DEDA CVETKO

pre 9 godina

"Šta je zajedničko za sve materije? Sve apsorbuju i emituju energiju. Dok kamen apsorbuje malu količinu energije, pre nego što ostatak rasprši nazad u svemir, život upija više energije i otpušta manje"

Da sam juce umro ne bih znao da je moja dzezva za kafu zivi organizam.

Hez

pre 9 godina

Jos jednom, svima zaslepljenim od egoizma, da pojasnim:

ne misli se na smisao vasih ljudskih zivota, nego zivota kao pojma samoreprodukujece materije. Zasto svemir dozvoljava bilo kakav zivot, bakterijski, virunsi, biljni, bilo koji? Ali hvala vam puno sto ste nam potpuno nepotrebno ispricali smisao vasih zivota.

Pehad

pre 9 godina

Dobro me nasmeja strucnjak:

DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Ajmo ponovo:
DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Znas, aminokiseline su onih 20, imaju neko slovo N u formuli, C, O...
A DNK se sastoji od onih 4, nukleotida. ATG i C bese valjda. Nadje se i neko slovo P kod DNK.

uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog.

Obicno ljudi pricaju o tome da je prvo nastao RNA, ribozim, ne ribozom, nego ribozim...
A inace aminokiseline mozes da nadjes na kometi, tako da je stvaranje iste djavolski laka rabota.

I ajmo jos jednom za kraj:
DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Majko mila, gde nam ode skolstvo...

M

pre 9 godina

"Дотични је иначе направио живо из неживог? Кад то?"

Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo, a zivim se smatra sve sto ima sposobnost samoreplikacije.

boki

pre 9 godina

Razgovaraju Dalaj Lama i Bosanac.
Kaze Dalaj Lama : zivot je more, zivot je mir, zivot je tisina, zivot je nebo.
Kaze bosnac ma jok, zivot je alkohol, zivot su zene, zivot je kafana to je zivot.
Kaze Dalaj Lama : je stvarno, pa ja to nisam znao ja mislio ovo moje....

1 od Marfijevih zakona

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.
@(verba volant, 4. oktobar 2016 12:51)

''Slozena pitanja imaju jasne, jednostavne i netacne odgovore.''

termos

pre 9 godina

Bitno je da je on naucnik i da je njegova teorija logicna. To sto nema veze sa zdravim razumom nije bitno. Ionako je ovaj svet poodavno vec zreo za jedan hard reset.
(qq, 4. oktobar 2016 14:09)

Lakse malo sa tim armagedonom. Neznanje stvara strah, a u ovom slucaju i senzacionalisiticki naslov koji nema veze sa tekstom. Svima vama koji niste shvatili sta je "pisac hteo da kaze" preporucujem listanje strogo naucne literature, na prvom mestu termodinamike. Pa kada skapirate sta je entropija i entalpija i jos neke "sitnice" onda necete ostavljati ovako gorljive komentare.

Dejan Djuric

pre 9 godina

Zanimljivo ali postavite sami sebi pitanje kako je sve sto vidimo ili nevidimo a tu je nastalo.Po religiji da uzmemo primer svi ce reci bog je stvorio i to je to , a da li se neko zapitao kako je bog nastao i sta je bilo pre njega.
Ako je bilo nista sta je to nista vako mozemo do beskonacnosti sustina je da nijedna nauka niti religija nemoze da nam da prave odgovore , a ko zna mozda na nekom drugom svetu ako ga ima nesto i zaznamo o ovom u kom trenutno zivimo.

M

pre 9 godina

"Zašto ja starim kad najstarija ćelija u mom telu ima 7 godina?
(kvisko, 4. oktobar 2016 16:56)"

Pre svega, najstarija celija u tvom telu nema 7 godina vec onoliko koliko ti imas. Neuronske celije se ne dele.
A staris jer pri svakoj deobi dolazi do blage degeneracije celija, svaka nova generacija celija je malo "losija" od prethodne.

M

pre 9 godina

"Zašto neko očekuje da njegov život ima ikakav smisao na globalnom nivou. Smisao s globalnog stanovišta ne može nikako postojati ali to ne znači da lični život nema smisla. Ličnom životu smisao daju svi lepi trenuci koje čovek proživi. Zašto bi i trebao da postoji već i smisao. Lično život doživljavam kao neverovatan dar koji želim iskoristiti na najlepši mogući način, da živim u skladu s moralnim normama koje nam je nametnula evolucija, da pridonesem okruženju koliko god umem i znam, da doživim lepe trenutke s ljudima koje volim i da svega toga bude što više. pričati o globalnom smislu je bespredmetno. Univerzum je star 13.7 milijardi godina a mi za sebe znamo jedva 10 hiljada godina. Ispada da pre toga univerzum nije imao smisao i da tek s pojavom čoveka se taj smisao pojavljuje. Nešto tu ne štima. Zato se lepo zadovoljite sa ovim parčetom vremena u kosmičkoj priči i ne pametujte mnogo. Sve je to mnogo veće od nas.
(Goran, 4. oktobar 2016 16:02)"

Bravo za komentar!

dragan

pre 9 godina

nisam ni sumnjao da fizicar nema pojma o smislu zivota. Smisao je gledanje novaka djokovica i radovati se njegovom uspehu kao svom licnom. Zao mi je svih ljudi na svetu jer osim srba niko nema smisao u zivotu. Tacka. Ocu nobela

Del Boj

pre 9 godina

Ne znam zasto mu je trebalo toliko dugo i zasto je morao svima da objavi. Kada sam ja shvatio sta je smisao mog zivota, nisam zvao novine. Prigrlio sam moju decicu i od tad sve za njih.

Sirena

pre 9 godina

Hm, a šta je smisao boljeg iskorišćavanja energije? Kome je stalo do toga da se energija bolje iskorisit? Zašto ne - lošije iskorišćavanje energije? Odakle ovaj kriterijum i zar je materija sama donela odluke o boljem / lošijem? Kako zna šta je šta od ta dva?

Sly

pre 9 godina

Prije otvaranja stranice sa komentarima u sebi sam pomisliAjd da se kladimo, bar 10% komentara ce biti : 42" , kad ono- ni jednom do sad.

Goran

pre 9 godina

Zašto neko očekuje da njegov život ima ikakav smisao na globalnom nivou. Smisao s globalnog stanovišta ne može nikako postojati ali to ne znači da lični život nema smisla. Ličnom životu smisao daju svi lepi trenuci koje čovek proživi. Zašto bi i trebao da postoji već i smisao. Lično život doživljavam kao neverovatan dar koji želim iskoristiti na najlepši mogući način, da živim u skladu s moralnim normama koje nam je nametnula evolucija, da pridonesem okruženju koliko god umem i znam, da doživim lepe trenutke s ljudima koje volim i da svega toga bude što više. pričati o globalnom smislu je bespredmetno. Univerzum je star 13.7 milijardi godina a mi za sebe znamo jedva 10 hiljada godina. Ispada da pre toga univerzum nije imao smisao i da tek s pojavom čoveka se taj smisao pojavljuje. Nešto tu ne štima. Zato se lepo zadovoljite sa ovim parčetom vremena u kosmičkoj priči i ne pametujte mnogo. Sve je to mnogo veće od nas.

barba

pre 9 godina

Da li je to kolega fizicar spomenuo "topli praiskonski okean" i objasnjavao da je ziva materija jednostavnija (manje slozena) od nezive? Ili je greska u prevodu? I, kakve to veze ima sa smislom zivota? Da li ste sigurni da se radi o profesoru fizike sa MITa? Meni ovo lici na laznjak.

Xepoj

pre 9 godina

Zivot nastao iz nezive materije ??? Auhh da zaboravio sam ,eksplodiralo je nistavilo i od nista je nastao svemir a potom i zivot.Hahahahhahaa ovo nije ni na nivou Tinkija i Vinkija !

Dragan Stajic

pre 9 godina

"Дотични је иначе направио живо из неживог? Кад то?"

A, doticni zna da je to nemoguce? A, od cega je onda religijski lik zvani Bog nacinio zivo?

...

pre 9 godina

...čekaj, čekaj, ...jel sam se ja zato oženio?, išao u školu, strepeo za ocene, rintao kod ujkice u radionici, čitao knjige :). sve zbog razmene energije!
(Zoran Stojkov, 04. oktobar 2016 12:30)

Ne, nego zato sto su tako tvoji mama i tata, pa si i ti. Sve na ovom svetu je nametnuto, slobodna volja je iluzija.

zalojin

pre 9 godina

Ovo jeste sve tacno ali nema nikakve veze sa smislom zivota, vec moze da objasni energiju i njeno kretanje. Sva energija koja postoji na nasoj planeti krece od sunca. Onda se ona siri, deli, prebacuje na razne nacine i razne strane. Da nestane sunca, nestao bi i zivi svet na planeti jako brzo.

суверени посматрач

pre 9 godina

Писац: Мојсије
Назив књиге: У почетку
Место писања: Пустиња
Писање завршено: око 1513. пре н. е.
Обухвата време: Од Стварања до око 1657. пре н. е.
Глава 2, стих 15. Господ Бог је узео човека и сместио га
у еденски врт да га обрађује и да се брине о
њему.
Дакле , смисао човека а тиме и смисао живота на земљи за човека је да обрађује земљу и да се брине о земљи ЈЕР Бог тако жели,воли.
Смисао успешног живота је да ви ВОЛИТЕ Бога зато што вам је омогућио ову улогу.
Крај приче

Milan

pre 9 godina

Nije morao da se muci toliko, objasnio bi mu ja dzaba.

Smisao ti je da smuvas neku dobru ribu, pojedes neku finu klopu, ne smetas nikome i posle sebe ostavis bolje nego sto si zatekao.

A za te energije nisam strucan.

Nestasko

pre 9 godina

zivo od nezivog je stvoreno u laboratoriskim uslovima.Aminokiseline koje imate cak i na meteorima koji stizu iz svemira,kljucava voda,ugljenik itd... i vidi cuda mi vodu aminokiseline i ugljenik koristimo non stop i bez toga ne mozemo da zivimo.Eto kako je nastao zivot.Jednostavno od nezivih stvari koje su se povezale.Kao kad spojite motor i gorivo i auto se pokrene.Motor kao motor sam ne bi mogao da pomeri auto kao ni gorivo.Ali zajedno pri odredjenim uslovima i sa toplotom to mogu.Sve sto je zivo mora imati neku optimalnu temperaturu .Ni previse toplo ni previse hladno.

Pehad

pre 9 godina

Pa nije ga bas tako objasnio, ali ajde. Ko voli, evo mu link do originala: http://www.englandlab.com/publications.html

Neko pita koji je smisao zivota ako se na kraju umre. Joj rodjace, pa sta planiras da radis u vecnosti, ako ne mozes da pronadjes smisao u ovih 50 godina aktovnog zivota? To mi zvuci kao veliko tracenje vecnosti.

Za redovnog komentatora koji voli da pise o nauci a ne zna, baktarija je stvorena vec. Samo to nije uradio ovaj covek, nego Venter jos pre 6 godina.
A uradjene su i druge sjajne stvari, stvoreni su organizmi bez junk DNA, lepo zive, stvoreni su neki koji drugacije kodiraju proteine, pa i proteine od drugih AK. A bogme je stvoreno i nesto sto ima funkciju DNA - samo sto nije DNA...

Ukucajte Xeno nucleic acid ili Peptide nucleic acid, jako zanimljive stvari.

Tako da kada kazete da covek ne stvara zivot - grdno gresite ili prosto ne pratite nauku.

Goran

pre 9 godina

"Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla.
(., 4. oktobar 2016 12:29)"

Pa i nema, ako čekaš smrt da bi video smisao, onda bolje da nisi ni živeo. Ali ako se potrudiš pa nešto i uradiš u međuvremenu, možeš svom životu da daš neki smisao, inače si džabe trošio energiju :)

mozda nisam naucnik ali sam zato ruzan

pre 9 godina

Naucno je izracunato da ako bi cela povrsina Zemlje bila prekrivena slojem slojem tzv "premordijalne supe" uz sva bombardovanja gromovima neophodnim za sintezu, da i se stvorio samo JEDAN organski molekul bilo bi potrebno 4 milijarde godina.Takodje su me ucili da je solarni sistem toliko star. A sta cemo sa evolucijom od JEDNOG organskog molekula do najjednostavnijeg organizma, da za sada zaboravimo homo sapiensa,koliko bi bilijardi godina trebalo,a za sada se tvrdi da je univerzum star 13+ milijardi godina.Na stranu sto se svaki dan sve vise potkrepljuju teorije o multiuniverzumima. Pa sta to bi BIG BANG ili prskalica sa jelke?

emill

pre 9 godina

@4. oktobar

Onda upravo zivot ima puno vise smisla, jer "kratkotrajno"vreme koje provedemo ziveci postaje puno dragocenije i vrednije.Kad bi covek samo shvatio da od milijardi zvezda i jos vise planeta u bezgranicnom svemiru na jednoj maloj planeti koja ce da postoji "kratko" vreme, od milijuna spermatozoida koji nisu uspeli,rodjen si samo jedan TI.Treba da je cast i ponos svakog onog ko je rodjen,da shvati dragocenost ono malo vremena sto mu je dato da postoji i da napravi od zivota najbolje sto moze jer vise nikada nece ponovo da se rodi.

ja

pre 9 godina

Ako nisi vernik onda zivot i nema smisao, osim uzivanja u istom dok traje, ali znamo svi da za ogromnu vecinu ljudi na planeti zivot je daleko od uzivanja. Covek dok ostari stekne neku zivotnu mudrost i onda umre. Cemu onda sluzi ta mudrost?

qq

pre 9 godina

E moji poznavaoci fizike, fizicari, doktori fizike i profesori... Vidi se ste strucni koliko i doticni tvorac teorije o (be)smislu. Znate li vi sta bi bio rezultat manifestacije ove teorije? Pa sve sto postoji bi bilo sfericnog oblika iz razloga sto je sfera energetski najefikasniji geometrijski oblik odrzanja energije. Teorija nije tacna iz razloga: #1 postoji vise nacina kako se energija prenosi a ne jedan dok njegova teorija kaze da bi (soljica kafe i soba) sva energija u jednom trenutku prestala da protice - a to se nece dogoditi; #2 niti jedan oblik zivota nije sfera u materijalnom obliku; #3 zasto toliko razlicitosti u oblicima zivota? flora i fauna npr. imaju na desetine hiljada predstavnika koji su slicni a opet medjusbno razliciti; i jos mnogo, mnogo drugih, otkuda oci zivotinjama i coveku i sl. Bitno je da je on naucnik i da je njegova teorija logicna. To sto nema veze sa zdravim razumom nije bitno. Ionako je ovaj svet poodavno vec zreo za jedan hard reset.

samo toliko

pre 9 godina

Znate kako, vidim da mnogi imaju zelju za raskrinkavanjem doticnog naucnika, dovodeci u pitanje njegovo znanje i strucnost.
Zanimljivo je i to sto takvi ljudi sve to cine putem komentara na onine sajtu.
Dragi moji, ako ste toliko pametni, a doticni toliko glup, batalite komentarisanje i napisite knjigu u kojoj pobijate sve njegove teze, a pritom argumentovano postavite neke svoje, zasto da ne?
Za pocetak, pokusajte da bar shvatite da njegova teorija o smislu zivota se ne odnosi bas na odlaske u skolu, posao, smrt i sta god.
Nije poenta teksta u duhovnom, vec je u pitanju cista biologija i fizika.
Pozdrav

kvazi naucnik

pre 9 godina

parafraziram .... X hromozomi imaju manja ogranicenja nego Y...
U tom slucaju na Zemlji bi postojao samo jedan pol.Ako Zivot,Priroda,Univerzum tezi najboljem i najjednostavnijem resenju, zasto bi se energija rasipala na Y hromozom.Medjutim suprotno, moguce je pratiti poreklo bilo kog coveka iskljucivo preko Y hromozoma.
E moj naucnice ima tu jos necega..

lun

pre 9 godina

Ne mogu nikako u sebi da prihvatim da je zivot nastao iz nezivog.Ne slazem se ni sa Darvinovom teorijom evolucije jer tu mnoge stvari skripe i ne slazu se sa onim sto mi zovemo zdravim razumom a ni verovanje u Boga na nacin na koji to religije propagiraju isto ne prihvatam.Znam samo da smo ovde i da smo nekako nastali, kako i zasto-ne znam! Sta je ovaj naucnik hteo da kaze ni delic nisam ukapirao za mene obicno trucanje, mi smo blabla pa je truc muc a onda kafa bez secera bla bila topla pa se ohladila truc!!!!!!

aha

pre 9 godina

Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla.
(., 4. oktobar 2016 12:29)

U strogo bioloskom smislu ima. Ako imas potomke. Tvoj genetski materijal nastavlja da zivi. Zivot posle smrti...'em sto je kontradiktorno to je i apsurdno u isto vreme. Jer ako bi bilo moguce onda smrt zapravo i ne postoji. Pa se vracamo na pocetak - koja je poenta razmnozavanja i umiranja jedinki ako smrti nema? E sad, dusa, to je vec domen metafizike i spekulacija sta bi bilo kad bi bilo.

Dunavski bik

pre 9 godina

Ovo objašnjenje i pojedini netrivijalni komentari posmatraju svet mehanički. Ovo možemo uporediti sa računarima: Postoje software i hardware. Hardware je mehanički (da ne ulazimo sada u detalje da li je čisto mehanički, elektro-magnetski i sl.) deo u kome se izvršavaju programi koji daju smisao računaru. Da li je moguće, samo posmatranjem hardware-a, zaključiti šta software radi? U načelu, odgovor je ne (može se ovde malo prodiskutovati o kontekstu ovog ne ali malo je 1500 karaktera). Drugim rečima to kako svemir funkcioniše daje mehanički odgovor ali ne i suštinski. Da, možemo dosta toga pretpostaviti o tom mehanizmu ali šta mu je stvarna namena ... Možda u nekom drugom svemiru :).

Distanciranost od Vrhovnog Principa je iluzija uma!

pre 9 godina

(Nenad, 4. oktobar 2016 12:13)

Ne znam zašto uporno pokušavaš da živ princip, koji ti je kao naučniku još bliži, da objasniš, i još što je gore svodiš ga na fiziku i panteizam?

Priroda je niži oblik sređenosti, a istovremeno je u "haosu", principi su viši oblik sređenosti koji utiču na ovaj niži svet, i isto su u "haosu"... a sam Svesadržaoc svih principa je recimo tako - ŽIVI VRHOVNI PRINCIP!

I on nema početak ni kraj, On je igra, ples, živa svest, živi princip, nešto nedokučivo, nesaznajno i nepojmljivo... samo ga možeš upiti ili glupo "obigravati" oko njega. On je prosto On, i ti kao niže biće, ne samo da nemaš prava(iako imaš slobodu) da zahtevaš znanja o višim principima, a ponajmanje o Vrhovnom, nego samo možeš da ih slediš. To se zove harmonija, to je smisao. Da On bude On, ti da budeš Ti, i da svako sledi zadate zakone. Ljubav kao prvi i osnovni!

I dar čoveku je da to može da radi svesno i svojevoljno. Zašto smo dobili taj dar? Pa šta te briga! Zamisli da ti upadne 10 prelepih žena u sobu i pruže ti svu ljubav, ne seks puki mehnički, nego svu ljubav, pa zar bi pokretao taj svoj jadni i krhki um da pitaš "što me ovo snađe"?

Samo uživaš! Tako je i sa Bogom. Samo što je On stvraniji od pomenutih 10 žena i što daje bezuslovniju i veću i trajniju ljubav. To što se mi plašimo da u to zaronimo... tu te fizika neće spasiti niti ograditi!

Jer mi nismo "van" Boga, van Okena, mi smo u Bogu mi smo kap Okena. Sve što radimo deo je Njega, pa i fizika ;)!

esma

pre 9 godina

Cesto se podrugljivo govori o "popunjavanja praznina Bogom "pa bih uvek volela da upitam te koji lako potiru vekove kako bi uverio ,npr,mnoga africka plemena da je njihova vera popunjavanje praznina ili vernike koji odlaze u Meku I Medinu sa silnim ushicenjima ili monahe na Hilandaru .Da li su mnoga impresivna svetovna mesta koja su nesto najvelicanstvenije dokaz praznine ili ljudske moci i ljubavi.

Komi

pre 9 godina

@Svako danas objavljuje naucne radove.
(Sale, 04. oktobar 2016 11:36)

Cekamo tvoj koji je verovatno najbolji, najtacniji i jedini pravi...Svako danas objavljuje komentare...

Ća je život vengo fantažija

pre 9 godina

Baš sam ovih dana planirao da se samoubijem jer mi je izgledalo da život nema smisla, ali pošto mi je ovaj sad sve lepo objasnio odustajem.
Hvala ti dobri naučniče što si me spasao, imaš pivo od mene.

P.S.
Da podsetim fizičare da je svaki oblik života, a naročito inteligentni, u potpunoj suprotnosti sa drugim zakonom termodinamike, koji kaže da entropija može samo da raste.

sveznalica

pre 9 godina

Teško da je objasnio smisao života! Posebno inteligentnih vrsta. Iz ovog što ste objavili, reklo bi se da se više bavio okolnostima njegovog nastanka i funkcionisanjem na fizičko-hemijskom nivou.

esma

pre 9 godina

Nauka ,u okviru koje postoji i bitise teologija sa filozofijom ne moze dati nikada odgovor na pitanje sta je smisao zivota na planeti ,moze samo zivot obogacivati saznanjima ,otkrivati neke istine ukoliko odgovaraju datom trenutku a ljudi govore sta je smisao ,:Ljubav prema zivotu-zivljenju,prema prirodi prema ljudima ,zivotinjama to je jedini istinski smisao zivota koji je ujedno i podstrek opstem unapredjenju zivota kroz razne oblike stvaranja i produzetka kako materijalnih neophodnih za lagodniji zivot coveka tako i duhovnih kroz umetnost filma ,knjige pesme, za dusu,Sve ostale teorije ,kao i ova ,za mene su samo nadogradnja ljudskoj ljubopitljivosti ili radoznalosti ili kako nekima vise odgovara opstoj kulturi a nikako pitanje za zivot i smisao vazno ili vazno.

Joc@

pre 9 godina

Retko ''telegentan'' ovaj Džeremija. Proniknuo je u smisao, i sad će, evo samo što nije, da okupi ekipu i opremi je mašinama, instrumentima i računarima, i: da dizajnira NOVI ŽIVOT. Jedno umiljato kučence sa šarenim ušima, npr., ili, ipak kao skromniji zadatak, jednu radoznalu bakteriju. Na taj način će i očigledno da nam pokaže kakav je smisao života otkrio.

Nenad

pre 9 godina

Studirao sam fiziku. Verovali ili ne, isto sam ovako razmišljao. Ne zato što sam genije već zato što se to nekako vrlo prirodno nameće kada posmatrate ovaj problem kroz fiziku. Tada sam bio religiozan ali nikada nisam bio ni kreacionosta ni vernik "boga koji popunjava praznine", tj koji popunjava mesta koje se ne mogu objasniti (u datom istorijskom trenutku). I tada i danas verujem da će se i pojava života i pojava svesti objasniti naturalistički. Ali me je uvek, i uvek će me, zamisliti činjenica - da su i prirodna selekcija, i drugi zakon termodinamike, i ostali fiziko-hemijski zakoni, "motori" koji svemir teraju od ničega, ka ovako složenoj fizičkoj realnosti danas. Potpuno spektakularni mehanizam koji kao da ima nezadrživu potrebu da od neuređenog stvara uređeno. Ne interesuju me zakoni, ni principi evolucionističkog "lifta" napretka života - mislim da je to poligon za večno usko polemisanje. A koji su naravno svi tačni i ispravni i spektakularni. Interesuje me - zašto i kako je ovaj princip (koren svih tih principa) ugrađen u prirodu. Ne kako je nastao život na zemlji. Nego otkud svemira i tih principa u kome će život nastati po već spontanom stanju stvari. Možda će objašnjenje biti u zakonima multiverzuma, a možda i u nezadrživoj iskri "života" koja je darovana ovom kosmosu, a koja je samo - iskonski fizikohemijski princip razmene energije, ali koji je onda čudesniji od svega čemu se čudimo. Dakle - pitanje ZAŠTO, ali ne sa jeftinim pravljenjem prostora za priču o bogu (hrišćanski, islamski itd) kakav se danas spominje, jer ti su davno diskvalifikovani. Već o nekom nad-okviru. Možda nekom davaocu principa koga već 25 milijardi godina nije moguće "kontaktirati". Ili samo još jednoj novoj teoriji. Kako god. Ali sve teorije danas moraće kad tad da započnu odgovor na ovo pitanje.

2+2=5

pre 9 godina

to je materijalna strana zivota a postoji i duhovna koja je snaznija od materijalne i koja je pokrece.
smisao zivota nije stvaranje energije vec je to posledica.
nauka je jos bazirana na posledice na zalost.
energija o kojoj je tesla govorio van gog je naslikao.

Zoran Stojkov

pre 9 godina

Objašnjenje sasvim "drži vodu". Apsorbovanje i emitovanje energije kao univerzalni zakon. ...čekaj, čekaj, ...jel sam se ja zato oženio?, išao u školu, strepeo za ocene, rintao kod ujkice u radionici, čitao knjige :). sve zbog razmene energije!

nex

pre 9 godina

Ne znam sto naucnici lupaju glavu kad je bog sve stvorio. Sedam dana,baja,se naradio i eto. Danas covek,sutra zena,sreda sume i planine,cetvrtak more,reke i jezera,i td.

verba volant

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.

petar

pre 9 godina

Smisao života je nemoguće pronaći bez vere u Boga. Ali ne samo vere, već i življenja po toj veri. Naša vera pravoslavna nam daje odgovor na to. Pravoslavlje nije neka filozofija, nije skup nekih moralnih načela, nije čak ni religija. Pravoslavlje je način života. Život u punoći. Ko krene da izučava veru našu pravoslavnu i da živi njome, otkriće mu se odgovori na sva životna pitanja, drugim rečima, otkriće mu se smisao ovog prolaznog života

Vladа M

pre 9 godina

@"Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla"

Nisi u pravu, život ima smisla kao deo veće celine kojoj možeš doprineti a koja nije nužno smrtna. Porodica, firma, država, čovečanstvo, nauka... biraj. Danas dominira individualistička filozofija života pa ljudima ne pada na pamet da razmišljaju na taj način, da nije početak i kraj samo sa njima.

Hez

pre 9 godina

Antropicki princip (ne mesati sa entropijom) kaze da sama cinjenica da postoji svest koja proucava univerzum znaci da je univerzum predodredjen da bude svestan, tj posmatra sam sebe. Mi smo i nastali od Sunca i zvezdane prasine. I sad proucavao sami sebe. Ali ljudi su toliko egoisticni da misle da su jedini, unikatni, najbolji, odvojeni od svega, otudjeni od prirode i drugih ljudi... A to je velika laz. Ti si deo velikog sistema konzervacije energije, koji se uspostavio mnogo pre nego sto su ljudi nastali. Sve je po planu i mi ljudi i ne mozemo biti nista drugo, i raditi nista drugo, do onog sto nam je Univerzum namenio. Neko kaze Priroda, neko Univerzum, neko Tvorac, sve je tacno.

Predrag

pre 9 godina

Logicna razmisljanja. Zapravo sustina postojanja i odrzavanja covecanstva je u sto boljem iskoriscenju energije bilo koje vrste. Danas u bilo kojoj energetskoj sveri imamo velike gubitke. Povecati stepen iskoriscenja u svakoj energetskoj oblasti je primarni zadatak koji nije ni malo lak.

Ps

pre 9 godina

Ovaj nije ni shvatio pitanje smisla života, a najmanje je dao odgovor na to.
On polemiše o nastanku nečega iz ničega.
Međutim zašto se desio život, zašto je nastao, zašto postoji, i koji su razlozi svemu tome, šta je cilj života?
Pitanje smisla života je teško razumeti i kao pitanje, a još da neko umišlja kako zna odgovor ili je blizu odgovora je presmešno.
Kao kad kažu ljubav je smisao života?
Ma ljubav je milijarditi deo života, emocija, jedna od mnogih, jedan deo života, dakle kako može jedan mali delić neke celine da bude njegov glavni unikatni i jedini smisao? Šta je onda smisao ljubavi i td...
Ako smo dovoljno inteligentni da postavimo neko pitanje, ne mora da znači da smo dovoljno inteligentni da saznamo ili razumemo odgovor.

U svakom slučaju očekujem neke vernike da nam dosole pamet i odgovore šta je smisao života.

Zoran Stojkov

pre 9 godina

Objašnjenje sasvim "drži vodu". Apsorbovanje i emitovanje energije kao univerzalni zakon. ...čekaj, čekaj, ...jel sam se ja zato oženio?, išao u školu, strepeo za ocene, rintao kod ujkice u radionici, čitao knjige :). sve zbog razmene energije!

Nenad

pre 9 godina

Studirao sam fiziku. Verovali ili ne, isto sam ovako razmišljao. Ne zato što sam genije već zato što se to nekako vrlo prirodno nameće kada posmatrate ovaj problem kroz fiziku. Tada sam bio religiozan ali nikada nisam bio ni kreacionosta ni vernik "boga koji popunjava praznine", tj koji popunjava mesta koje se ne mogu objasniti (u datom istorijskom trenutku). I tada i danas verujem da će se i pojava života i pojava svesti objasniti naturalistički. Ali me je uvek, i uvek će me, zamisliti činjenica - da su i prirodna selekcija, i drugi zakon termodinamike, i ostali fiziko-hemijski zakoni, "motori" koji svemir teraju od ničega, ka ovako složenoj fizičkoj realnosti danas. Potpuno spektakularni mehanizam koji kao da ima nezadrživu potrebu da od neuređenog stvara uređeno. Ne interesuju me zakoni, ni principi evolucionističkog "lifta" napretka života - mislim da je to poligon za večno usko polemisanje. A koji su naravno svi tačni i ispravni i spektakularni. Interesuje me - zašto i kako je ovaj princip (koren svih tih principa) ugrađen u prirodu. Ne kako je nastao život na zemlji. Nego otkud svemira i tih principa u kome će život nastati po već spontanom stanju stvari. Možda će objašnjenje biti u zakonima multiverzuma, a možda i u nezadrživoj iskri "života" koja je darovana ovom kosmosu, a koja je samo - iskonski fizikohemijski princip razmene energije, ali koji je onda čudesniji od svega čemu se čudimo. Dakle - pitanje ZAŠTO, ali ne sa jeftinim pravljenjem prostora za priču o bogu (hrišćanski, islamski itd) kakav se danas spominje, jer ti su davno diskvalifikovani. Već o nekom nad-okviru. Možda nekom davaocu principa koga već 25 milijardi godina nije moguće "kontaktirati". Ili samo još jednoj novoj teoriji. Kako god. Ali sve teorije danas moraće kad tad da započnu odgovor na ovo pitanje.

Hez

pre 9 godina

Antropicki princip (ne mesati sa entropijom) kaze da sama cinjenica da postoji svest koja proucava univerzum znaci da je univerzum predodredjen da bude svestan, tj posmatra sam sebe. Mi smo i nastali od Sunca i zvezdane prasine. I sad proucavao sami sebe. Ali ljudi su toliko egoisticni da misle da su jedini, unikatni, najbolji, odvojeni od svega, otudjeni od prirode i drugih ljudi... A to je velika laz. Ti si deo velikog sistema konzervacije energije, koji se uspostavio mnogo pre nego sto su ljudi nastali. Sve je po planu i mi ljudi i ne mozemo biti nista drugo, i raditi nista drugo, do onog sto nam je Univerzum namenio. Neko kaze Priroda, neko Univerzum, neko Tvorac, sve je tacno.

2+2=5

pre 9 godina

to je materijalna strana zivota a postoji i duhovna koja je snaznija od materijalne i koja je pokrece.
smisao zivota nije stvaranje energije vec je to posledica.
nauka je jos bazirana na posledice na zalost.
energija o kojoj je tesla govorio van gog je naslikao.

nex

pre 9 godina

Ne znam sto naucnici lupaju glavu kad je bog sve stvorio. Sedam dana,baja,se naradio i eto. Danas covek,sutra zena,sreda sume i planine,cetvrtak more,reke i jezera,i td.

Ps

pre 9 godina

Ovaj nije ni shvatio pitanje smisla života, a najmanje je dao odgovor na to.
On polemiše o nastanku nečega iz ničega.
Međutim zašto se desio život, zašto je nastao, zašto postoji, i koji su razlozi svemu tome, šta je cilj života?
Pitanje smisla života je teško razumeti i kao pitanje, a još da neko umišlja kako zna odgovor ili je blizu odgovora je presmešno.
Kao kad kažu ljubav je smisao života?
Ma ljubav je milijarditi deo života, emocija, jedna od mnogih, jedan deo života, dakle kako može jedan mali delić neke celine da bude njegov glavni unikatni i jedini smisao? Šta je onda smisao ljubavi i td...
Ako smo dovoljno inteligentni da postavimo neko pitanje, ne mora da znači da smo dovoljno inteligentni da saznamo ili razumemo odgovor.

U svakom slučaju očekujem neke vernike da nam dosole pamet i odgovore šta je smisao života.

Joc@

pre 9 godina

Retko ''telegentan'' ovaj Džeremija. Proniknuo je u smisao, i sad će, evo samo što nije, da okupi ekipu i opremi je mašinama, instrumentima i računarima, i: da dizajnira NOVI ŽIVOT. Jedno umiljato kučence sa šarenim ušima, npr., ili, ipak kao skromniji zadatak, jednu radoznalu bakteriju. Na taj način će i očigledno da nam pokaže kakav je smisao života otkrio.

Goran

pre 9 godina

Zašto neko očekuje da njegov život ima ikakav smisao na globalnom nivou. Smisao s globalnog stanovišta ne može nikako postojati ali to ne znači da lični život nema smisla. Ličnom životu smisao daju svi lepi trenuci koje čovek proživi. Zašto bi i trebao da postoji već i smisao. Lično život doživljavam kao neverovatan dar koji želim iskoristiti na najlepši mogući način, da živim u skladu s moralnim normama koje nam je nametnula evolucija, da pridonesem okruženju koliko god umem i znam, da doživim lepe trenutke s ljudima koje volim i da svega toga bude što više. pričati o globalnom smislu je bespredmetno. Univerzum je star 13.7 milijardi godina a mi za sebe znamo jedva 10 hiljada godina. Ispada da pre toga univerzum nije imao smisao i da tek s pojavom čoveka se taj smisao pojavljuje. Nešto tu ne štima. Zato se lepo zadovoljite sa ovim parčetom vremena u kosmičkoj priči i ne pametujte mnogo. Sve je to mnogo veće od nas.

Hez

pre 9 godina

Jos jednom, svima zaslepljenim od egoizma, da pojasnim:

ne misli se na smisao vasih ljudskih zivota, nego zivota kao pojma samoreprodukujece materije. Zasto svemir dozvoljava bilo kakav zivot, bakterijski, virunsi, biljni, bilo koji? Ali hvala vam puno sto ste nam potpuno nepotrebno ispricali smisao vasih zivota.

Predrag

pre 9 godina

Logicna razmisljanja. Zapravo sustina postojanja i odrzavanja covecanstva je u sto boljem iskoriscenju energije bilo koje vrste. Danas u bilo kojoj energetskoj sveri imamo velike gubitke. Povecati stepen iskoriscenja u svakoj energetskoj oblasti je primarni zadatak koji nije ni malo lak.

Del Boj

pre 9 godina

Ne znam zasto mu je trebalo toliko dugo i zasto je morao svima da objavi. Kada sam ja shvatio sta je smisao mog zivota, nisam zvao novine. Prigrlio sam moju decicu i od tad sve za njih.

Xepoj

pre 9 godina

Zivot nastao iz nezive materije ??? Auhh da zaboravio sam ,eksplodiralo je nistavilo i od nista je nastao svemir a potom i zivot.Hahahahhahaa ovo nije ni na nivou Tinkija i Vinkija !

...

pre 9 godina

...čekaj, čekaj, ...jel sam se ja zato oženio?, išao u školu, strepeo za ocene, rintao kod ujkice u radionici, čitao knjige :). sve zbog razmene energije!
(Zoran Stojkov, 04. oktobar 2016 12:30)

Ne, nego zato sto su tako tvoji mama i tata, pa si i ti. Sve na ovom svetu je nametnuto, slobodna volja je iluzija.

popeye

pre 9 godina

На друго читање, ово је толико површно, нелогично и контрадикторно, да тешко да је изјава било ког физичара, а не престижног универзитета.
Дакле, овако, помиње законе термодинамике, одакле онда идеја да ће окружење дозволити (и одакле) неограничено узимање његове енергије за неког другог? Даље, помиње шољицу кафе (нежива, сигурно), која се хлади, чиме енергију емитује у окружење, иако је наведена као илустрација његовог открића (дакле, супротан пример изјави). Треће, ово би можда било објашњење функционисања али свакако не смисла живота.

samo toliko

pre 9 godina

Znate kako, vidim da mnogi imaju zelju za raskrinkavanjem doticnog naucnika, dovodeci u pitanje njegovo znanje i strucnost.
Zanimljivo je i to sto takvi ljudi sve to cine putem komentara na onine sajtu.
Dragi moji, ako ste toliko pametni, a doticni toliko glup, batalite komentarisanje i napisite knjigu u kojoj pobijate sve njegove teze, a pritom argumentovano postavite neke svoje, zasto da ne?
Za pocetak, pokusajte da bar shvatite da njegova teorija o smislu zivota se ne odnosi bas na odlaske u skolu, posao, smrt i sta god.
Nije poenta teksta u duhovnom, vec je u pitanju cista biologija i fizika.
Pozdrav

boki

pre 9 godina

Razgovaraju Dalaj Lama i Bosanac.
Kaze Dalaj Lama : zivot je more, zivot je mir, zivot je tisina, zivot je nebo.
Kaze bosnac ma jok, zivot je alkohol, zivot su zene, zivot je kafana to je zivot.
Kaze Dalaj Lama : je stvarno, pa ja to nisam znao ja mislio ovo moje....

M

pre 9 godina

"Zašto neko očekuje da njegov život ima ikakav smisao na globalnom nivou. Smisao s globalnog stanovišta ne može nikako postojati ali to ne znači da lični život nema smisla. Ličnom životu smisao daju svi lepi trenuci koje čovek proživi. Zašto bi i trebao da postoji već i smisao. Lično život doživljavam kao neverovatan dar koji želim iskoristiti na najlepši mogući način, da živim u skladu s moralnim normama koje nam je nametnula evolucija, da pridonesem okruženju koliko god umem i znam, da doživim lepe trenutke s ljudima koje volim i da svega toga bude što više. pričati o globalnom smislu je bespredmetno. Univerzum je star 13.7 milijardi godina a mi za sebe znamo jedva 10 hiljada godina. Ispada da pre toga univerzum nije imao smisao i da tek s pojavom čoveka se taj smisao pojavljuje. Nešto tu ne štima. Zato se lepo zadovoljite sa ovim parčetom vremena u kosmičkoj priči i ne pametujte mnogo. Sve je to mnogo veće od nas.
(Goran, 4. oktobar 2016 16:02)"

Bravo za komentar!

Goran

pre 9 godina

"Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla.
(., 4. oktobar 2016 12:29)"

Pa i nema, ako čekaš smrt da bi video smisao, onda bolje da nisi ni živeo. Ali ako se potrudiš pa nešto i uradiš u međuvremenu, možeš svom životu da daš neki smisao, inače si džabe trošio energiju :)

Pehad

pre 9 godina

Pa nije ga bas tako objasnio, ali ajde. Ko voli, evo mu link do originala: http://www.englandlab.com/publications.html

Neko pita koji je smisao zivota ako se na kraju umre. Joj rodjace, pa sta planiras da radis u vecnosti, ako ne mozes da pronadjes smisao u ovih 50 godina aktovnog zivota? To mi zvuci kao veliko tracenje vecnosti.

Za redovnog komentatora koji voli da pise o nauci a ne zna, baktarija je stvorena vec. Samo to nije uradio ovaj covek, nego Venter jos pre 6 godina.
A uradjene su i druge sjajne stvari, stvoreni su organizmi bez junk DNA, lepo zive, stvoreni su neki koji drugacije kodiraju proteine, pa i proteine od drugih AK. A bogme je stvoreno i nesto sto ima funkciju DNA - samo sto nije DNA...

Ukucajte Xeno nucleic acid ili Peptide nucleic acid, jako zanimljive stvari.

Tako da kada kazete da covek ne stvara zivot - grdno gresite ili prosto ne pratite nauku.

Sirena

pre 9 godina

Hm, a šta je smisao boljeg iskorišćavanja energije? Kome je stalo do toga da se energija bolje iskorisit? Zašto ne - lošije iskorišćavanje energije? Odakle ovaj kriterijum i zar je materija sama donela odluke o boljem / lošijem? Kako zna šta je šta od ta dva?

M

pre 9 godina

"Zašto ja starim kad najstarija ćelija u mom telu ima 7 godina?
(kvisko, 4. oktobar 2016 16:56)"

Pre svega, najstarija celija u tvom telu nema 7 godina vec onoliko koliko ti imas. Neuronske celije se ne dele.
A staris jer pri svakoj deobi dolazi do blage degeneracije celija, svaka nova generacija celija je malo "losija" od prethodne.

Milan

pre 9 godina

Nije morao da se muci toliko, objasnio bi mu ja dzaba.

Smisao ti je da smuvas neku dobru ribu, pojedes neku finu klopu, ne smetas nikome i posle sebe ostavis bolje nego sto si zatekao.

A za te energije nisam strucan.

суверени посматрач

pre 9 godina

Писац: Мојсије
Назив књиге: У почетку
Место писања: Пустиња
Писање завршено: око 1513. пре н. е.
Обухвата време: Од Стварања до око 1657. пре н. е.
Глава 2, стих 15. Господ Бог је узео човека и сместио га
у еденски врт да га обрађује и да се брине о
њему.
Дакле , смисао човека а тиме и смисао живота на земљи за човека је да обрађује земљу и да се брине о земљи ЈЕР Бог тако жели,воли.
Смисао успешног живота је да ви ВОЛИТЕ Бога зато што вам је омогућио ову улогу.
Крај приче

Dragan Stajic

pre 9 godina

"Дотични је иначе направио живо из неживог? Кад то?"

A, doticni zna da je to nemoguce? A, od cega je onda religijski lik zvani Bog nacinio zivo?

termos

pre 9 godina

Bitno je da je on naucnik i da je njegova teorija logicna. To sto nema veze sa zdravim razumom nije bitno. Ionako je ovaj svet poodavno vec zreo za jedan hard reset.
(qq, 4. oktobar 2016 14:09)

Lakse malo sa tim armagedonom. Neznanje stvara strah, a u ovom slucaju i senzacionalisiticki naslov koji nema veze sa tekstom. Svima vama koji niste shvatili sta je "pisac hteo da kaze" preporucujem listanje strogo naucne literature, na prvom mestu termodinamike. Pa kada skapirate sta je entropija i entalpija i jos neke "sitnice" onda necete ostavljati ovako gorljive komentare.

DarkoWW

pre 9 godina

I na kraju naučnik nije ništa objasnio osim da se energija može presipati iz šupljeg u prazno i da je ona nakon presipanja tu negde. A šta je sa smislom života? A, pa to ti je život i takav je on. Mislim da bi Ivica Dačić sklopio bolji odgovor.

barba

pre 9 godina

Da li je to kolega fizicar spomenuo "topli praiskonski okean" i objasnjavao da je ziva materija jednostavnija (manje slozena) od nezive? Ili je greska u prevodu? I, kakve to veze ima sa smislom zivota? Da li ste sigurni da se radi o profesoru fizike sa MITa? Meni ovo lici na laznjak.

protivotrov

pre 9 godina

Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo...
(M, 4. oktobar 2016 19:24)
wow... wow... wow... ovako nešto čak ni @spike ne bi smeo da objavi
prvi put da mi je žao komentatora sa suprotne strane, ali zaista... ovakav komentar!? draga gospodjo, ali zašto?

Distanciranost od Vrhovnog Principa je iluzija uma!

pre 9 godina

(Nenad, 4. oktobar 2016 12:13)

Ne znam zašto uporno pokušavaš da živ princip, koji ti je kao naučniku još bliži, da objasniš, i još što je gore svodiš ga na fiziku i panteizam?

Priroda je niži oblik sređenosti, a istovremeno je u "haosu", principi su viši oblik sređenosti koji utiču na ovaj niži svet, i isto su u "haosu"... a sam Svesadržaoc svih principa je recimo tako - ŽIVI VRHOVNI PRINCIP!

I on nema početak ni kraj, On je igra, ples, živa svest, živi princip, nešto nedokučivo, nesaznajno i nepojmljivo... samo ga možeš upiti ili glupo "obigravati" oko njega. On je prosto On, i ti kao niže biće, ne samo da nemaš prava(iako imaš slobodu) da zahtevaš znanja o višim principima, a ponajmanje o Vrhovnom, nego samo možeš da ih slediš. To se zove harmonija, to je smisao. Da On bude On, ti da budeš Ti, i da svako sledi zadate zakone. Ljubav kao prvi i osnovni!

I dar čoveku je da to može da radi svesno i svojevoljno. Zašto smo dobili taj dar? Pa šta te briga! Zamisli da ti upadne 10 prelepih žena u sobu i pruže ti svu ljubav, ne seks puki mehnički, nego svu ljubav, pa zar bi pokretao taj svoj jadni i krhki um da pitaš "što me ovo snađe"?

Samo uživaš! Tako je i sa Bogom. Samo što je On stvraniji od pomenutih 10 žena i što daje bezuslovniju i veću i trajniju ljubav. To što se mi plašimo da u to zaronimo... tu te fizika neće spasiti niti ograditi!

Jer mi nismo "van" Boga, van Okena, mi smo u Bogu mi smo kap Okena. Sve što radimo deo je Njega, pa i fizika ;)!

1 od Marfijevih zakona

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.
@(verba volant, 4. oktobar 2016 12:51)

''Slozena pitanja imaju jasne, jednostavne i netacne odgovore.''

Pehad

pre 9 godina

Dobro me nasmeja strucnjak:

DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Ajmo ponovo:
DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Znas, aminokiseline su onih 20, imaju neko slovo N u formuli, C, O...
A DNK se sastoji od onih 4, nukleotida. ATG i C bese valjda. Nadje se i neko slovo P kod DNK.

uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog.

Obicno ljudi pricaju o tome da je prvo nastao RNA, ribozim, ne ribozom, nego ribozim...
A inace aminokiseline mozes da nadjes na kometi, tako da je stvaranje iste djavolski laka rabota.

I ajmo jos jednom za kraj:
DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Majko mila, gde nam ode skolstvo...

emill

pre 9 godina

@4. oktobar

Onda upravo zivot ima puno vise smisla, jer "kratkotrajno"vreme koje provedemo ziveci postaje puno dragocenije i vrednije.Kad bi covek samo shvatio da od milijardi zvezda i jos vise planeta u bezgranicnom svemiru na jednoj maloj planeti koja ce da postoji "kratko" vreme, od milijuna spermatozoida koji nisu uspeli,rodjen si samo jedan TI.Treba da je cast i ponos svakog onog ko je rodjen,da shvati dragocenost ono malo vremena sto mu je dato da postoji i da napravi od zivota najbolje sto moze jer vise nikada nece ponovo da se rodi.

DEDA CVETKO

pre 9 godina

"Šta je zajedničko za sve materije? Sve apsorbuju i emituju energiju. Dok kamen apsorbuje malu količinu energije, pre nego što ostatak rasprši nazad u svemir, život upija više energije i otpušta manje"

Da sam juce umro ne bih znao da je moja dzezva za kafu zivi organizam.

aha

pre 9 godina

Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla.
(., 4. oktobar 2016 12:29)

U strogo bioloskom smislu ima. Ako imas potomke. Tvoj genetski materijal nastavlja da zivi. Zivot posle smrti...'em sto je kontradiktorno to je i apsurdno u isto vreme. Jer ako bi bilo moguce onda smrt zapravo i ne postoji. Pa se vracamo na pocetak - koja je poenta razmnozavanja i umiranja jedinki ako smrti nema? E sad, dusa, to je vec domen metafizike i spekulacija sta bi bilo kad bi bilo.

Nestasko

pre 9 godina

zivo od nezivog je stvoreno u laboratoriskim uslovima.Aminokiseline koje imate cak i na meteorima koji stizu iz svemira,kljucava voda,ugljenik itd... i vidi cuda mi vodu aminokiseline i ugljenik koristimo non stop i bez toga ne mozemo da zivimo.Eto kako je nastao zivot.Jednostavno od nezivih stvari koje su se povezale.Kao kad spojite motor i gorivo i auto se pokrene.Motor kao motor sam ne bi mogao da pomeri auto kao ni gorivo.Ali zajedno pri odredjenim uslovima i sa toplotom to mogu.Sve sto je zivo mora imati neku optimalnu temperaturu .Ni previse toplo ni previse hladno.

Sly

pre 9 godina

Prije otvaranja stranice sa komentarima u sebi sam pomisliAjd da se kladimo, bar 10% komentara ce biti : 42" , kad ono- ni jednom do sad.

Dunavski bik

pre 9 godina

Ovo objašnjenje i pojedini netrivijalni komentari posmatraju svet mehanički. Ovo možemo uporediti sa računarima: Postoje software i hardware. Hardware je mehanički (da ne ulazimo sada u detalje da li je čisto mehanički, elektro-magnetski i sl.) deo u kome se izvršavaju programi koji daju smisao računaru. Da li je moguće, samo posmatranjem hardware-a, zaključiti šta software radi? U načelu, odgovor je ne (može se ovde malo prodiskutovati o kontekstu ovog ne ali malo je 1500 karaktera). Drugim rečima to kako svemir funkcioniše daje mehanički odgovor ali ne i suštinski. Da, možemo dosta toga pretpostaviti o tom mehanizmu ali šta mu je stvarna namena ... Možda u nekom drugom svemiru :).

Komi

pre 9 godina

@Svako danas objavljuje naucne radove.
(Sale, 04. oktobar 2016 11:36)

Cekamo tvoj koji je verovatno najbolji, najtacniji i jedini pravi...Svako danas objavljuje komentare...

Joc@

pre 9 godina

...Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo...
@ (M, 4. oktobar 2016 19:24)

Upravo je aktuelno pismo jedne naše profesorke na temu: ''zašto su nam deca otupela i gde je tu uticaj školstva'', pa si me, draga M, inspirisala da ga još jednom pročitam.

petar

pre 9 godina

Smisao života je nemoguće pronaći bez vere u Boga. Ali ne samo vere, već i življenja po toj veri. Naša vera pravoslavna nam daje odgovor na to. Pravoslavlje nije neka filozofija, nije skup nekih moralnih načela, nije čak ni religija. Pravoslavlje je način života. Život u punoći. Ko krene da izučava veru našu pravoslavnu i da živi njome, otkriće mu se odgovori na sva životna pitanja, drugim rečima, otkriće mu se smisao ovog prolaznog života

kvazi naucnik

pre 9 godina

parafraziram .... X hromozomi imaju manja ogranicenja nego Y...
U tom slucaju na Zemlji bi postojao samo jedan pol.Ako Zivot,Priroda,Univerzum tezi najboljem i najjednostavnijem resenju, zasto bi se energija rasipala na Y hromozom.Medjutim suprotno, moguce je pratiti poreklo bilo kog coveka iskljucivo preko Y hromozoma.
E moj naucnice ima tu jos necega..

ко је читао...

pre 9 godina

Старац Кавсокаливита је давно нашао повезаност закона термодинамике и смисла живота. И то детаљно. Да не кажем стручније од овог стручњака.

Smuleco

pre 9 godina

Pehad: Entropija..u smislu entropije, zumbule, a ne "apsolutne nule"..edukuj se malo...Svi spontani procesi, odigravaju se u smeru porasta, a ne smanjenja entropije.

sveznalica

pre 9 godina

Teško da je objasnio smisao života! Posebno inteligentnih vrsta. Iz ovog što ste objavili, reklo bi se da se više bavio okolnostima njegovog nastanka i funkcionisanjem na fizičko-hemijskom nivou.

ja

pre 9 godina

Ako nisi vernik onda zivot i nema smisao, osim uzivanja u istom dok traje, ali znamo svi da za ogromnu vecinu ljudi na planeti zivot je daleko od uzivanja. Covek dok ostari stekne neku zivotnu mudrost i onda umre. Cemu onda sluzi ta mudrost?

Vladа M

pre 9 godina

@"Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla"

Nisi u pravu, život ima smisla kao deo veće celine kojoj možeš doprineti a koja nije nužno smrtna. Porodica, firma, država, čovečanstvo, nauka... biraj. Danas dominira individualistička filozofija života pa ljudima ne pada na pamet da razmišljaju na taj način, da nije početak i kraj samo sa njima.

qq

pre 9 godina

E moji poznavaoci fizike, fizicari, doktori fizike i profesori... Vidi se ste strucni koliko i doticni tvorac teorije o (be)smislu. Znate li vi sta bi bio rezultat manifestacije ove teorije? Pa sve sto postoji bi bilo sfericnog oblika iz razloga sto je sfera energetski najefikasniji geometrijski oblik odrzanja energije. Teorija nije tacna iz razloga: #1 postoji vise nacina kako se energija prenosi a ne jedan dok njegova teorija kaze da bi (soljica kafe i soba) sva energija u jednom trenutku prestala da protice - a to se nece dogoditi; #2 niti jedan oblik zivota nije sfera u materijalnom obliku; #3 zasto toliko razlicitosti u oblicima zivota? flora i fauna npr. imaju na desetine hiljada predstavnika koji su slicni a opet medjusbno razliciti; i jos mnogo, mnogo drugih, otkuda oci zivotinjama i coveku i sl. Bitno je da je on naucnik i da je njegova teorija logicna. To sto nema veze sa zdravim razumom nije bitno. Ionako je ovaj svet poodavno vec zreo za jedan hard reset.

northman

pre 9 godina

Smisao života je da mi svojim postojanjem i delovanjem proizvodimo energiju, kojom se,verovatno, hrane bića iz više dimenzije (transcendentalne ravni)...to mi je najlogicniji razlog

verba volant

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.

lun

pre 9 godina

Ne mogu nikako u sebi da prihvatim da je zivot nastao iz nezivog.Ne slazem se ni sa Darvinovom teorijom evolucije jer tu mnoge stvari skripe i ne slazu se sa onim sto mi zovemo zdravim razumom a ni verovanje u Boga na nacin na koji to religije propagiraju isto ne prihvatam.Znam samo da smo ovde i da smo nekako nastali, kako i zasto-ne znam! Sta je ovaj naucnik hteo da kaze ni delic nisam ukapirao za mene obicno trucanje, mi smo blabla pa je truc muc a onda kafa bez secera bla bila topla pa se ohladila truc!!!!!!

mozda nisam naucnik ali sam zato ruzan

pre 9 godina

Naucno je izracunato da ako bi cela povrsina Zemlje bila prekrivena slojem slojem tzv "premordijalne supe" uz sva bombardovanja gromovima neophodnim za sintezu, da i se stvorio samo JEDAN organski molekul bilo bi potrebno 4 milijarde godina.Takodje su me ucili da je solarni sistem toliko star. A sta cemo sa evolucijom od JEDNOG organskog molekula do najjednostavnijeg organizma, da za sada zaboravimo homo sapiensa,koliko bi bilijardi godina trebalo,a za sada se tvrdi da je univerzum star 13+ milijardi godina.Na stranu sto se svaki dan sve vise potkrepljuju teorije o multiuniverzumima. Pa sta to bi BIG BANG ili prskalica sa jelke?

esma

pre 9 godina

Cesto se podrugljivo govori o "popunjavanja praznina Bogom "pa bih uvek volela da upitam te koji lako potiru vekove kako bi uverio ,npr,mnoga africka plemena da je njihova vera popunjavanje praznina ili vernike koji odlaze u Meku I Medinu sa silnim ushicenjima ili monahe na Hilandaru .Da li su mnoga impresivna svetovna mesta koja su nesto najvelicanstvenije dokaz praznine ili ljudske moci i ljubavi.

Ća je život vengo fantažija

pre 9 godina

Baš sam ovih dana planirao da se samoubijem jer mi je izgledalo da život nema smisla, ali pošto mi je ovaj sad sve lepo objasnio odustajem.
Hvala ti dobri naučniče što si me spasao, imaš pivo od mene.

P.S.
Da podsetim fizičare da je svaki oblik života, a naročito inteligentni, u potpunoj suprotnosti sa drugim zakonom termodinamike, koji kaže da entropija može samo da raste.

M

pre 9 godina

"Дотични је иначе направио живо из неживог? Кад то?"

Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo, a zivim se smatra sve sto ima sposobnost samoreplikacije.

verba volant

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.
@(verba volant, 4. oktobar 2016 12:51)

''Slozena pitanja imaju jasne, jednostavne i netacne odgovore.''
@(1 od Marfijevih zakona, 4. oktobar 2016 19:49)

A Marfi mu tu dodje kao neki autoritet. To su najobičnije zezalice kojima se mi inženjeri zabavljamo kad nešto ne ide.
Najbolja rešenja svih projektnih zadataka , koje sam do sada imala priliku da rešavam, ma koliko komplikovanih, su bila najjednostavnija( po pravilu prvo koje sagledam, mada je to već stvar iskustva ).

dragan

pre 9 godina

nisam ni sumnjao da fizicar nema pojma o smislu zivota. Smisao je gledanje novaka djokovica i radovati se njegovom uspehu kao svom licnom. Zao mi je svih ljudi na svetu jer osim srba niko nema smisao u zivotu. Tacka. Ocu nobela

esma

pre 9 godina

Nauka ,u okviru koje postoji i bitise teologija sa filozofijom ne moze dati nikada odgovor na pitanje sta je smisao zivota na planeti ,moze samo zivot obogacivati saznanjima ,otkrivati neke istine ukoliko odgovaraju datom trenutku a ljudi govore sta je smisao ,:Ljubav prema zivotu-zivljenju,prema prirodi prema ljudima ,zivotinjama to je jedini istinski smisao zivota koji je ujedno i podstrek opstem unapredjenju zivota kroz razne oblike stvaranja i produzetka kako materijalnih neophodnih za lagodniji zivot coveka tako i duhovnih kroz umetnost filma ,knjige pesme, za dusu,Sve ostale teorije ,kao i ova ,za mene su samo nadogradnja ljudskoj ljubopitljivosti ili radoznalosti ili kako nekima vise odgovara opstoj kulturi a nikako pitanje za zivot i smisao vazno ili vazno.

zalojin

pre 9 godina

Ovo jeste sve tacno ali nema nikakve veze sa smislom zivota, vec moze da objasni energiju i njeno kretanje. Sva energija koja postoji na nasoj planeti krece od sunca. Onda se ona siri, deli, prebacuje na razne nacine i razne strane. Da nestane sunca, nestao bi i zivi svet na planeti jako brzo.

Dejan Djuric

pre 9 godina

Zanimljivo ali postavite sami sebi pitanje kako je sve sto vidimo ili nevidimo a tu je nastalo.Po religiji da uzmemo primer svi ce reci bog je stvorio i to je to , a da li se neko zapitao kako je bog nastao i sta je bilo pre njega.
Ako je bilo nista sta je to nista vako mozemo do beskonacnosti sustina je da nijedna nauka niti religija nemoze da nam da prave odgovore , a ko zna mozda na nekom drugom svetu ako ga ima nesto i zaznamo o ovom u kom trenutno zivimo.

Pehad

pre 9 godina

Smuleco, treci zakon termodinamike porice zivot.

Sta? Ovo je bolje od toga da je DNK samo skup aminokiselina.
The entropy of a perfect crystal at absolute zero is exactly equal to zero.
Kakve veze ima ponasanje na 0 K, -270 i nesto C sa zivotom?

Mozda drugi...

The second law of thermodynamics states that the total entropy of an isolated system always increases over time, or remains constant in ideal cases where the system is in a steady state or undergoing a reversible process.

Ovo ljudi vole da citiraju, samo... Zaboravljaju detalj... Vazi za Zatvoren sistem. Zemlja nije zatvoren sistem. Kraj objasnjenja.

peramikalazazika

pre 9 godina

Nego otkud svemira i tih principa u kome će život nastati po već spontanom stanju stvari? (Nenad, 4. oktobar 2016 12:13)
U ovom svemiru u kome se (mozda slucajno) nalazimo, ovo su principi. U nekom drugom mozda su neki potpuno drugaciji? Bez izotropnosti i homogenosti, mozda i bez uzrocno-posledicne veze ili zakona termodinamike? Ne vidim zasto bi ovaj svemir bio jedini, misliti tako je slicna greska kao i stavljati sebe u centar sveta.

vasilje knezevic

pre 9 godina

Govoriti o smislu zivota znaci integrisati sve religiozne forme,koje su,na kraju.
potekle od istog tog covjeka o kome je rijec.Zivot nema smisla.On dolazi sa
promjenama koje su vrlo slicne od najrostijih do najslozenijih bica.Smisao
zivota potice od intelektualnosti koja kao da na svom kraju vidi neki pocetak.
"Zivota nije a smrti nema,nema ni dobra,jedino casa otrovna meda."
vasilije knezevic 04 okt. 2016

MonteDushano

pre 9 godina

"Mene zanima kako je nastalo prvo nešto?"
- Iako nije dokazano, zbog kružnog kretanja i ponavljanja Svemir nije nastao pa neće ni nestati i jedina je postojbina koja nema Alfe i Omege. Ka tome, Veliki prasak se nije dogodio uopšte. Onakav je kakvog vidimo - ne možemo reći "stalno" i "oduvek" jer imaju veze sa vremenom, a Svemir prirodno zanemaruje te reči jer je bez granica, mnogo više nego golem.

Joc@

pre 9 godina

Retko ''telegentan'' ovaj Džeremija. Proniknuo je u smisao, i sad će, evo samo što nije, da okupi ekipu i opremi je mašinama, instrumentima i računarima, i: da dizajnira NOVI ŽIVOT. Jedno umiljato kučence sa šarenim ušima, npr., ili, ipak kao skromniji zadatak, jednu radoznalu bakteriju. Na taj način će i očigledno da nam pokaže kakav je smisao života otkrio.

Nenad

pre 9 godina

Studirao sam fiziku. Verovali ili ne, isto sam ovako razmišljao. Ne zato što sam genije već zato što se to nekako vrlo prirodno nameće kada posmatrate ovaj problem kroz fiziku. Tada sam bio religiozan ali nikada nisam bio ni kreacionosta ni vernik "boga koji popunjava praznine", tj koji popunjava mesta koje se ne mogu objasniti (u datom istorijskom trenutku). I tada i danas verujem da će se i pojava života i pojava svesti objasniti naturalistički. Ali me je uvek, i uvek će me, zamisliti činjenica - da su i prirodna selekcija, i drugi zakon termodinamike, i ostali fiziko-hemijski zakoni, "motori" koji svemir teraju od ničega, ka ovako složenoj fizičkoj realnosti danas. Potpuno spektakularni mehanizam koji kao da ima nezadrživu potrebu da od neuređenog stvara uređeno. Ne interesuju me zakoni, ni principi evolucionističkog "lifta" napretka života - mislim da je to poligon za večno usko polemisanje. A koji su naravno svi tačni i ispravni i spektakularni. Interesuje me - zašto i kako je ovaj princip (koren svih tih principa) ugrađen u prirodu. Ne kako je nastao život na zemlji. Nego otkud svemira i tih principa u kome će život nastati po već spontanom stanju stvari. Možda će objašnjenje biti u zakonima multiverzuma, a možda i u nezadrživoj iskri "života" koja je darovana ovom kosmosu, a koja je samo - iskonski fizikohemijski princip razmene energije, ali koji je onda čudesniji od svega čemu se čudimo. Dakle - pitanje ZAŠTO, ali ne sa jeftinim pravljenjem prostora za priču o bogu (hrišćanski, islamski itd) kakav se danas spominje, jer ti su davno diskvalifikovani. Već o nekom nad-okviru. Možda nekom davaocu principa koga već 25 milijardi godina nije moguće "kontaktirati". Ili samo još jednoj novoj teoriji. Kako god. Ali sve teorije danas moraće kad tad da započnu odgovor na ovo pitanje.

Ps

pre 9 godina

Ovaj nije ni shvatio pitanje smisla života, a najmanje je dao odgovor na to.
On polemiše o nastanku nečega iz ničega.
Međutim zašto se desio život, zašto je nastao, zašto postoji, i koji su razlozi svemu tome, šta je cilj života?
Pitanje smisla života je teško razumeti i kao pitanje, a još da neko umišlja kako zna odgovor ili je blizu odgovora je presmešno.
Kao kad kažu ljubav je smisao života?
Ma ljubav je milijarditi deo života, emocija, jedna od mnogih, jedan deo života, dakle kako može jedan mali delić neke celine da bude njegov glavni unikatni i jedini smisao? Šta je onda smisao ljubavi i td...
Ako smo dovoljno inteligentni da postavimo neko pitanje, ne mora da znači da smo dovoljno inteligentni da saznamo ili razumemo odgovor.

U svakom slučaju očekujem neke vernike da nam dosole pamet i odgovore šta je smisao života.

nex

pre 9 godina

Ne znam sto naucnici lupaju glavu kad je bog sve stvorio. Sedam dana,baja,se naradio i eto. Danas covek,sutra zena,sreda sume i planine,cetvrtak more,reke i jezera,i td.

2+2=5

pre 9 godina

to je materijalna strana zivota a postoji i duhovna koja je snaznija od materijalne i koja je pokrece.
smisao zivota nije stvaranje energije vec je to posledica.
nauka je jos bazirana na posledice na zalost.
energija o kojoj je tesla govorio van gog je naslikao.

Xepoj

pre 9 godina

Zivot nastao iz nezive materije ??? Auhh da zaboravio sam ,eksplodiralo je nistavilo i od nista je nastao svemir a potom i zivot.Hahahahhahaa ovo nije ni na nivou Tinkija i Vinkija !

суверени посматрач

pre 9 godina

Писац: Мојсије
Назив књиге: У почетку
Место писања: Пустиња
Писање завршено: око 1513. пре н. е.
Обухвата време: Од Стварања до око 1657. пре н. е.
Глава 2, стих 15. Господ Бог је узео човека и сместио га
у еденски врт да га обрађује и да се брине о
њему.
Дакле , смисао човека а тиме и смисао живота на земљи за човека је да обрађује земљу и да се брине о земљи ЈЕР Бог тако жели,воли.
Смисао успешног живота је да ви ВОЛИТЕ Бога зато што вам је омогућио ову улогу.
Крај приче

M

pre 9 godina

"Дотични је иначе направио живо из неживог? Кад то?"

Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo, a zivim se smatra sve sto ima sposobnost samoreplikacije.

Zoran Stojkov

pre 9 godina

Objašnjenje sasvim "drži vodu". Apsorbovanje i emitovanje energije kao univerzalni zakon. ...čekaj, čekaj, ...jel sam se ja zato oženio?, išao u školu, strepeo za ocene, rintao kod ujkice u radionici, čitao knjige :). sve zbog razmene energije!

Predrag

pre 9 godina

Logicna razmisljanja. Zapravo sustina postojanja i odrzavanja covecanstva je u sto boljem iskoriscenju energije bilo koje vrste. Danas u bilo kojoj energetskoj sveri imamo velike gubitke. Povecati stepen iskoriscenja u svakoj energetskoj oblasti je primarni zadatak koji nije ni malo lak.

Dragan Stajic

pre 9 godina

"Дотични је иначе направио живо из неживог? Кад то?"

A, doticni zna da je to nemoguce? A, od cega je onda religijski lik zvani Bog nacinio zivo?

petar

pre 9 godina

Smisao života je nemoguće pronaći bez vere u Boga. Ali ne samo vere, već i življenja po toj veri. Naša vera pravoslavna nam daje odgovor na to. Pravoslavlje nije neka filozofija, nije skup nekih moralnih načela, nije čak ni religija. Pravoslavlje je način života. Život u punoći. Ko krene da izučava veru našu pravoslavnu i da živi njome, otkriće mu se odgovori na sva životna pitanja, drugim rečima, otkriće mu se smisao ovog prolaznog života

dragan

pre 9 godina

nisam ni sumnjao da fizicar nema pojma o smislu zivota. Smisao je gledanje novaka djokovica i radovati se njegovom uspehu kao svom licnom. Zao mi je svih ljudi na svetu jer osim srba niko nema smisao u zivotu. Tacka. Ocu nobela

DEDA CVETKO

pre 9 godina

"Šta je zajedničko za sve materije? Sve apsorbuju i emituju energiju. Dok kamen apsorbuje malu količinu energije, pre nego što ostatak rasprši nazad u svemir, život upija više energije i otpušta manje"

Da sam juce umro ne bih znao da je moja dzezva za kafu zivi organizam.

Nestasko

pre 9 godina

zivo od nezivog je stvoreno u laboratoriskim uslovima.Aminokiseline koje imate cak i na meteorima koji stizu iz svemira,kljucava voda,ugljenik itd... i vidi cuda mi vodu aminokiseline i ugljenik koristimo non stop i bez toga ne mozemo da zivimo.Eto kako je nastao zivot.Jednostavno od nezivih stvari koje su se povezale.Kao kad spojite motor i gorivo i auto se pokrene.Motor kao motor sam ne bi mogao da pomeri auto kao ni gorivo.Ali zajedno pri odredjenim uslovima i sa toplotom to mogu.Sve sto je zivo mora imati neku optimalnu temperaturu .Ni previse toplo ni previse hladno.

Hez

pre 9 godina

Antropicki princip (ne mesati sa entropijom) kaze da sama cinjenica da postoji svest koja proucava univerzum znaci da je univerzum predodredjen da bude svestan, tj posmatra sam sebe. Mi smo i nastali od Sunca i zvezdane prasine. I sad proucavao sami sebe. Ali ljudi su toliko egoisticni da misle da su jedini, unikatni, najbolji, odvojeni od svega, otudjeni od prirode i drugih ljudi... A to je velika laz. Ti si deo velikog sistema konzervacije energije, koji se uspostavio mnogo pre nego sto su ljudi nastali. Sve je po planu i mi ljudi i ne mozemo biti nista drugo, i raditi nista drugo, do onog sto nam je Univerzum namenio. Neko kaze Priroda, neko Univerzum, neko Tvorac, sve je tacno.

vasilje knezevic

pre 9 godina

Govoriti o smislu zivota znaci integrisati sve religiozne forme,koje su,na kraju.
potekle od istog tog covjeka o kome je rijec.Zivot nema smisla.On dolazi sa
promjenama koje su vrlo slicne od najrostijih do najslozenijih bica.Smisao
zivota potice od intelektualnosti koja kao da na svom kraju vidi neki pocetak.
"Zivota nije a smrti nema,nema ni dobra,jedino casa otrovna meda."
vasilije knezevic 04 okt. 2016

qq

pre 9 godina

E moji poznavaoci fizike, fizicari, doktori fizike i profesori... Vidi se ste strucni koliko i doticni tvorac teorije o (be)smislu. Znate li vi sta bi bio rezultat manifestacije ove teorije? Pa sve sto postoji bi bilo sfericnog oblika iz razloga sto je sfera energetski najefikasniji geometrijski oblik odrzanja energije. Teorija nije tacna iz razloga: #1 postoji vise nacina kako se energija prenosi a ne jedan dok njegova teorija kaze da bi (soljica kafe i soba) sva energija u jednom trenutku prestala da protice - a to se nece dogoditi; #2 niti jedan oblik zivota nije sfera u materijalnom obliku; #3 zasto toliko razlicitosti u oblicima zivota? flora i fauna npr. imaju na desetine hiljada predstavnika koji su slicni a opet medjusbno razliciti; i jos mnogo, mnogo drugih, otkuda oci zivotinjama i coveku i sl. Bitno je da je on naucnik i da je njegova teorija logicna. To sto nema veze sa zdravim razumom nije bitno. Ionako je ovaj svet poodavno vec zreo za jedan hard reset.

protivotrov

pre 9 godina

Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo...
(M, 4. oktobar 2016 19:24)
wow... wow... wow... ovako nešto čak ni @spike ne bi smeo da objavi
prvi put da mi je žao komentatora sa suprotne strane, ali zaista... ovakav komentar!? draga gospodjo, ali zašto?

Distanciranost od Vrhovnog Principa je iluzija uma!

pre 9 godina

(Nenad, 4. oktobar 2016 12:13)

Ne znam zašto uporno pokušavaš da živ princip, koji ti je kao naučniku još bliži, da objasniš, i još što je gore svodiš ga na fiziku i panteizam?

Priroda je niži oblik sređenosti, a istovremeno je u "haosu", principi su viši oblik sređenosti koji utiču na ovaj niži svet, i isto su u "haosu"... a sam Svesadržaoc svih principa je recimo tako - ŽIVI VRHOVNI PRINCIP!

I on nema početak ni kraj, On je igra, ples, živa svest, živi princip, nešto nedokučivo, nesaznajno i nepojmljivo... samo ga možeš upiti ili glupo "obigravati" oko njega. On je prosto On, i ti kao niže biće, ne samo da nemaš prava(iako imaš slobodu) da zahtevaš znanja o višim principima, a ponajmanje o Vrhovnom, nego samo možeš da ih slediš. To se zove harmonija, to je smisao. Da On bude On, ti da budeš Ti, i da svako sledi zadate zakone. Ljubav kao prvi i osnovni!

I dar čoveku je da to može da radi svesno i svojevoljno. Zašto smo dobili taj dar? Pa šta te briga! Zamisli da ti upadne 10 prelepih žena u sobu i pruže ti svu ljubav, ne seks puki mehnički, nego svu ljubav, pa zar bi pokretao taj svoj jadni i krhki um da pitaš "što me ovo snađe"?

Samo uživaš! Tako je i sa Bogom. Samo što je On stvraniji od pomenutih 10 žena i što daje bezuslovniju i veću i trajniju ljubav. To što se mi plašimo da u to zaronimo... tu te fizika neće spasiti niti ograditi!

Jer mi nismo "van" Boga, van Okena, mi smo u Bogu mi smo kap Okena. Sve što radimo deo je Njega, pa i fizika ;)!

esma

pre 9 godina

Cesto se podrugljivo govori o "popunjavanja praznina Bogom "pa bih uvek volela da upitam te koji lako potiru vekove kako bi uverio ,npr,mnoga africka plemena da je njihova vera popunjavanje praznina ili vernike koji odlaze u Meku I Medinu sa silnim ushicenjima ili monahe na Hilandaru .Da li su mnoga impresivna svetovna mesta koja su nesto najvelicanstvenije dokaz praznine ili ljudske moci i ljubavi.

mozda nisam naucnik ali sam zato ruzan

pre 9 godina

Naucno je izracunato da ako bi cela povrsina Zemlje bila prekrivena slojem slojem tzv "premordijalne supe" uz sva bombardovanja gromovima neophodnim za sintezu, da i se stvorio samo JEDAN organski molekul bilo bi potrebno 4 milijarde godina.Takodje su me ucili da je solarni sistem toliko star. A sta cemo sa evolucijom od JEDNOG organskog molekula do najjednostavnijeg organizma, da za sada zaboravimo homo sapiensa,koliko bi bilijardi godina trebalo,a za sada se tvrdi da je univerzum star 13+ milijardi godina.Na stranu sto se svaki dan sve vise potkrepljuju teorije o multiuniverzumima. Pa sta to bi BIG BANG ili prskalica sa jelke?

lun

pre 9 godina

Ne mogu nikako u sebi da prihvatim da je zivot nastao iz nezivog.Ne slazem se ni sa Darvinovom teorijom evolucije jer tu mnoge stvari skripe i ne slazu se sa onim sto mi zovemo zdravim razumom a ni verovanje u Boga na nacin na koji to religije propagiraju isto ne prihvatam.Znam samo da smo ovde i da smo nekako nastali, kako i zasto-ne znam! Sta je ovaj naucnik hteo da kaze ni delic nisam ukapirao za mene obicno trucanje, mi smo blabla pa je truc muc a onda kafa bez secera bla bila topla pa se ohladila truc!!!!!!

northman

pre 9 godina

Smisao života je da mi svojim postojanjem i delovanjem proizvodimo energiju, kojom se,verovatno, hrane bića iz više dimenzije (transcendentalne ravni)...to mi je najlogicniji razlog

Hez

pre 9 godina

Jos jednom, svima zaslepljenim od egoizma, da pojasnim:

ne misli se na smisao vasih ljudskih zivota, nego zivota kao pojma samoreprodukujece materije. Zasto svemir dozvoljava bilo kakav zivot, bakterijski, virunsi, biljni, bilo koji? Ali hvala vam puno sto ste nam potpuno nepotrebno ispricali smisao vasih zivota.

popeye

pre 9 godina

На друго читање, ово је толико површно, нелогично и контрадикторно, да тешко да је изјава било ког физичара, а не престижног универзитета.
Дакле, овако, помиње законе термодинамике, одакле онда идеја да ће окружење дозволити (и одакле) неограничено узимање његове енергије за неког другог? Даље, помиње шољицу кафе (нежива, сигурно), која се хлади, чиме енергију емитује у окружење, иако је наведена као илустрација његовог открића (дакле, супротан пример изјави). Треће, ово би можда било објашњење функционисања али свакако не смисла живота.

termos

pre 9 godina

Bitno je da je on naucnik i da je njegova teorija logicna. To sto nema veze sa zdravim razumom nije bitno. Ionako je ovaj svet poodavno vec zreo za jedan hard reset.
(qq, 4. oktobar 2016 14:09)

Lakse malo sa tim armagedonom. Neznanje stvara strah, a u ovom slucaju i senzacionalisiticki naslov koji nema veze sa tekstom. Svima vama koji niste shvatili sta je "pisac hteo da kaze" preporucujem listanje strogo naucne literature, na prvom mestu termodinamike. Pa kada skapirate sta je entropija i entalpija i jos neke "sitnice" onda necete ostavljati ovako gorljive komentare.

verba volant

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.

ко је читао...

pre 9 godina

Старац Кавсокаливита је давно нашао повезаност закона термодинамике и смисла живота. И то детаљно. Да не кажем стручније од овог стручњака.

Goran

pre 9 godina

Zašto neko očekuje da njegov život ima ikakav smisao na globalnom nivou. Smisao s globalnog stanovišta ne može nikako postojati ali to ne znači da lični život nema smisla. Ličnom životu smisao daju svi lepi trenuci koje čovek proživi. Zašto bi i trebao da postoji već i smisao. Lično život doživljavam kao neverovatan dar koji želim iskoristiti na najlepši mogući način, da živim u skladu s moralnim normama koje nam je nametnula evolucija, da pridonesem okruženju koliko god umem i znam, da doživim lepe trenutke s ljudima koje volim i da svega toga bude što više. pričati o globalnom smislu je bespredmetno. Univerzum je star 13.7 milijardi godina a mi za sebe znamo jedva 10 hiljada godina. Ispada da pre toga univerzum nije imao smisao i da tek s pojavom čoveka se taj smisao pojavljuje. Nešto tu ne štima. Zato se lepo zadovoljite sa ovim parčetom vremena u kosmičkoj priči i ne pametujte mnogo. Sve je to mnogo veće od nas.

boki

pre 9 godina

Razgovaraju Dalaj Lama i Bosanac.
Kaze Dalaj Lama : zivot je more, zivot je mir, zivot je tisina, zivot je nebo.
Kaze bosnac ma jok, zivot je alkohol, zivot su zene, zivot je kafana to je zivot.
Kaze Dalaj Lama : je stvarno, pa ja to nisam znao ja mislio ovo moje....

DarkoWW

pre 9 godina

I na kraju naučnik nije ništa objasnio osim da se energija može presipati iz šupljeg u prazno i da je ona nakon presipanja tu negde. A šta je sa smislom života? A, pa to ti je život i takav je on. Mislim da bi Ivica Dačić sklopio bolji odgovor.

Sirena

pre 9 godina

Hm, a šta je smisao boljeg iskorišćavanja energije? Kome je stalo do toga da se energija bolje iskorisit? Zašto ne - lošije iskorišćavanje energije? Odakle ovaj kriterijum i zar je materija sama donela odluke o boljem / lošijem? Kako zna šta je šta od ta dva?

verba volant

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.
@(verba volant, 4. oktobar 2016 12:51)

''Slozena pitanja imaju jasne, jednostavne i netacne odgovore.''
@(1 od Marfijevih zakona, 4. oktobar 2016 19:49)

A Marfi mu tu dodje kao neki autoritet. To su najobičnije zezalice kojima se mi inženjeri zabavljamo kad nešto ne ide.
Najbolja rešenja svih projektnih zadataka , koje sam do sada imala priliku da rešavam, ma koliko komplikovanih, su bila najjednostavnija( po pravilu prvo koje sagledam, mada je to već stvar iskustva ).

Pehad

pre 9 godina

Smuleco, treci zakon termodinamike porice zivot.

Sta? Ovo je bolje od toga da je DNK samo skup aminokiselina.
The entropy of a perfect crystal at absolute zero is exactly equal to zero.
Kakve veze ima ponasanje na 0 K, -270 i nesto C sa zivotom?

Mozda drugi...

The second law of thermodynamics states that the total entropy of an isolated system always increases over time, or remains constant in ideal cases where the system is in a steady state or undergoing a reversible process.

Ovo ljudi vole da citiraju, samo... Zaboravljaju detalj... Vazi za Zatvoren sistem. Zemlja nije zatvoren sistem. Kraj objasnjenja.

Joc@

pre 9 godina

...Napravili su jos pre 6 godina. DNK je samo uredjeni skup aminokiselina. Odgovarajuci uslovi, vreme...i eto ti zivo iz nezivog. Komplikovanije je i dugotrajnije uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog, nego od toga stvoriti nesto zivo...
@ (M, 4. oktobar 2016 19:24)

Upravo je aktuelno pismo jedne naše profesorke na temu: ''zašto su nam deca otupela i gde je tu uticaj školstva'', pa si me, draga M, inspirisala da ga još jednom pročitam.

kvazi naucnik

pre 9 godina

parafraziram .... X hromozomi imaju manja ogranicenja nego Y...
U tom slucaju na Zemlji bi postojao samo jedan pol.Ako Zivot,Priroda,Univerzum tezi najboljem i najjednostavnijem resenju, zasto bi se energija rasipala na Y hromozom.Medjutim suprotno, moguce je pratiti poreklo bilo kog coveka iskljucivo preko Y hromozoma.
E moj naucnice ima tu jos necega..

emill

pre 9 godina

@4. oktobar

Onda upravo zivot ima puno vise smisla, jer "kratkotrajno"vreme koje provedemo ziveci postaje puno dragocenije i vrednije.Kad bi covek samo shvatio da od milijardi zvezda i jos vise planeta u bezgranicnom svemiru na jednoj maloj planeti koja ce da postoji "kratko" vreme, od milijuna spermatozoida koji nisu uspeli,rodjen si samo jedan TI.Treba da je cast i ponos svakog onog ko je rodjen,da shvati dragocenost ono malo vremena sto mu je dato da postoji i da napravi od zivota najbolje sto moze jer vise nikada nece ponovo da se rodi.

ja

pre 9 godina

Ako nisi vernik onda zivot i nema smisao, osim uzivanja u istom dok traje, ali znamo svi da za ogromnu vecinu ljudi na planeti zivot je daleko od uzivanja. Covek dok ostari stekne neku zivotnu mudrost i onda umre. Cemu onda sluzi ta mudrost?

Goran

pre 9 godina

"Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla.
(., 4. oktobar 2016 12:29)"

Pa i nema, ako čekaš smrt da bi video smisao, onda bolje da nisi ni živeo. Ali ako se potrudiš pa nešto i uradiš u međuvremenu, možeš svom životu da daš neki smisao, inače si džabe trošio energiju :)

Milan

pre 9 godina

Nije morao da se muci toliko, objasnio bi mu ja dzaba.

Smisao ti je da smuvas neku dobru ribu, pojedes neku finu klopu, ne smetas nikome i posle sebe ostavis bolje nego sto si zatekao.

A za te energije nisam strucan.

Pehad

pre 9 godina

Pa nije ga bas tako objasnio, ali ajde. Ko voli, evo mu link do originala: http://www.englandlab.com/publications.html

Neko pita koji je smisao zivota ako se na kraju umre. Joj rodjace, pa sta planiras da radis u vecnosti, ako ne mozes da pronadjes smisao u ovih 50 godina aktovnog zivota? To mi zvuci kao veliko tracenje vecnosti.

Za redovnog komentatora koji voli da pise o nauci a ne zna, baktarija je stvorena vec. Samo to nije uradio ovaj covek, nego Venter jos pre 6 godina.
A uradjene su i druge sjajne stvari, stvoreni su organizmi bez junk DNA, lepo zive, stvoreni su neki koji drugacije kodiraju proteine, pa i proteine od drugih AK. A bogme je stvoreno i nesto sto ima funkciju DNA - samo sto nije DNA...

Ukucajte Xeno nucleic acid ili Peptide nucleic acid, jako zanimljive stvari.

Tako da kada kazete da covek ne stvara zivot - grdno gresite ili prosto ne pratite nauku.

Del Boj

pre 9 godina

Ne znam zasto mu je trebalo toliko dugo i zasto je morao svima da objavi. Kada sam ja shvatio sta je smisao mog zivota, nisam zvao novine. Prigrlio sam moju decicu i od tad sve za njih.

Dejan Djuric

pre 9 godina

Zanimljivo ali postavite sami sebi pitanje kako je sve sto vidimo ili nevidimo a tu je nastalo.Po religiji da uzmemo primer svi ce reci bog je stvorio i to je to , a da li se neko zapitao kako je bog nastao i sta je bilo pre njega.
Ako je bilo nista sta je to nista vako mozemo do beskonacnosti sustina je da nijedna nauka niti religija nemoze da nam da prave odgovore , a ko zna mozda na nekom drugom svetu ako ga ima nesto i zaznamo o ovom u kom trenutno zivimo.

Pehad

pre 9 godina

Dobro me nasmeja strucnjak:

DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Ajmo ponovo:
DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Znas, aminokiseline su onih 20, imaju neko slovo N u formuli, C, O...
A DNK se sastoji od onih 4, nukleotida. ATG i C bese valjda. Nadje se i neko slovo P kod DNK.

uredjivanje elemenata potrebnih za formiranje aminokiseline, tj. nastanak neceg nezivog.

Obicno ljudi pricaju o tome da je prvo nastao RNA, ribozim, ne ribozom, nego ribozim...
A inace aminokiseline mozes da nadjes na kometi, tako da je stvaranje iste djavolski laka rabota.

I ajmo jos jednom za kraj:
DNK je samo uredjeni skup aminokiselina

Majko mila, gde nam ode skolstvo...

MonteDushano

pre 9 godina

"Mene zanima kako je nastalo prvo nešto?"
- Iako nije dokazano, zbog kružnog kretanja i ponavljanja Svemir nije nastao pa neće ni nestati i jedina je postojbina koja nema Alfe i Omege. Ka tome, Veliki prasak se nije dogodio uopšte. Onakav je kakvog vidimo - ne možemo reći "stalno" i "oduvek" jer imaju veze sa vremenom, a Svemir prirodno zanemaruje te reči jer je bez granica, mnogo više nego golem.

Vladа M

pre 9 godina

@"Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla"

Nisi u pravu, život ima smisla kao deo veće celine kojoj možeš doprineti a koja nije nužno smrtna. Porodica, firma, država, čovečanstvo, nauka... biraj. Danas dominira individualistička filozofija života pa ljudima ne pada na pamet da razmišljaju na taj način, da nije početak i kraj samo sa njima.

Ća je život vengo fantažija

pre 9 godina

Baš sam ovih dana planirao da se samoubijem jer mi je izgledalo da život nema smisla, ali pošto mi je ovaj sad sve lepo objasnio odustajem.
Hvala ti dobri naučniče što si me spasao, imaš pivo od mene.

P.S.
Da podsetim fizičare da je svaki oblik života, a naročito inteligentni, u potpunoj suprotnosti sa drugim zakonom termodinamike, koji kaže da entropija može samo da raste.

...

pre 9 godina

...čekaj, čekaj, ...jel sam se ja zato oženio?, išao u školu, strepeo za ocene, rintao kod ujkice u radionici, čitao knjige :). sve zbog razmene energije!
(Zoran Stojkov, 04. oktobar 2016 12:30)

Ne, nego zato sto su tako tvoji mama i tata, pa si i ti. Sve na ovom svetu je nametnuto, slobodna volja je iluzija.

M

pre 9 godina

"Zašto ja starim kad najstarija ćelija u mom telu ima 7 godina?
(kvisko, 4. oktobar 2016 16:56)"

Pre svega, najstarija celija u tvom telu nema 7 godina vec onoliko koliko ti imas. Neuronske celije se ne dele.
A staris jer pri svakoj deobi dolazi do blage degeneracije celija, svaka nova generacija celija je malo "losija" od prethodne.

Komi

pre 9 godina

@Svako danas objavljuje naucne radove.
(Sale, 04. oktobar 2016 11:36)

Cekamo tvoj koji je verovatno najbolji, najtacniji i jedini pravi...Svako danas objavljuje komentare...

esma

pre 9 godina

Nauka ,u okviru koje postoji i bitise teologija sa filozofijom ne moze dati nikada odgovor na pitanje sta je smisao zivota na planeti ,moze samo zivot obogacivati saznanjima ,otkrivati neke istine ukoliko odgovaraju datom trenutku a ljudi govore sta je smisao ,:Ljubav prema zivotu-zivljenju,prema prirodi prema ljudima ,zivotinjama to je jedini istinski smisao zivota koji je ujedno i podstrek opstem unapredjenju zivota kroz razne oblike stvaranja i produzetka kako materijalnih neophodnih za lagodniji zivot coveka tako i duhovnih kroz umetnost filma ,knjige pesme, za dusu,Sve ostale teorije ,kao i ova ,za mene su samo nadogradnja ljudskoj ljubopitljivosti ili radoznalosti ili kako nekima vise odgovara opstoj kulturi a nikako pitanje za zivot i smisao vazno ili vazno.

zalojin

pre 9 godina

Ovo jeste sve tacno ali nema nikakve veze sa smislom zivota, vec moze da objasni energiju i njeno kretanje. Sva energija koja postoji na nasoj planeti krece od sunca. Onda se ona siri, deli, prebacuje na razne nacine i razne strane. Da nestane sunca, nestao bi i zivi svet na planeti jako brzo.

barba

pre 9 godina

Da li je to kolega fizicar spomenuo "topli praiskonski okean" i objasnjavao da je ziva materija jednostavnija (manje slozena) od nezive? Ili je greska u prevodu? I, kakve to veze ima sa smislom zivota? Da li ste sigurni da se radi o profesoru fizike sa MITa? Meni ovo lici na laznjak.

Sly

pre 9 godina

Prije otvaranja stranice sa komentarima u sebi sam pomisliAjd da se kladimo, bar 10% komentara ce biti : 42" , kad ono- ni jednom do sad.

M

pre 9 godina

"Zašto neko očekuje da njegov život ima ikakav smisao na globalnom nivou. Smisao s globalnog stanovišta ne može nikako postojati ali to ne znači da lični život nema smisla. Ličnom životu smisao daju svi lepi trenuci koje čovek proživi. Zašto bi i trebao da postoji već i smisao. Lično život doživljavam kao neverovatan dar koji želim iskoristiti na najlepši mogući način, da živim u skladu s moralnim normama koje nam je nametnula evolucija, da pridonesem okruženju koliko god umem i znam, da doživim lepe trenutke s ljudima koje volim i da svega toga bude što više. pričati o globalnom smislu je bespredmetno. Univerzum je star 13.7 milijardi godina a mi za sebe znamo jedva 10 hiljada godina. Ispada da pre toga univerzum nije imao smisao i da tek s pojavom čoveka se taj smisao pojavljuje. Nešto tu ne štima. Zato se lepo zadovoljite sa ovim parčetom vremena u kosmičkoj priči i ne pametujte mnogo. Sve je to mnogo veće od nas.
(Goran, 4. oktobar 2016 16:02)"

Bravo za komentar!

1 od Marfijevih zakona

pre 9 godina

Meni se hipoteza dopada. Jasna je, jednostavna i elegantna. Iskustvo me uči da sve komplikovane stvari, u suštini imaju jednostavna rešenja.
@(verba volant, 4. oktobar 2016 12:51)

''Slozena pitanja imaju jasne, jednostavne i netacne odgovore.''

peramikalazazika

pre 9 godina

Nego otkud svemira i tih principa u kome će život nastati po već spontanom stanju stvari? (Nenad, 4. oktobar 2016 12:13)
U ovom svemiru u kome se (mozda slucajno) nalazimo, ovo su principi. U nekom drugom mozda su neki potpuno drugaciji? Bez izotropnosti i homogenosti, mozda i bez uzrocno-posledicne veze ili zakona termodinamike? Ne vidim zasto bi ovaj svemir bio jedini, misliti tako je slicna greska kao i stavljati sebe u centar sveta.

aha

pre 9 godina

Ako nema zivota posle smrti i ako je smrt kraj svega onda zivot nema smisla.
(., 4. oktobar 2016 12:29)

U strogo bioloskom smislu ima. Ako imas potomke. Tvoj genetski materijal nastavlja da zivi. Zivot posle smrti...'em sto je kontradiktorno to je i apsurdno u isto vreme. Jer ako bi bilo moguce onda smrt zapravo i ne postoji. Pa se vracamo na pocetak - koja je poenta razmnozavanja i umiranja jedinki ako smrti nema? E sad, dusa, to je vec domen metafizike i spekulacija sta bi bilo kad bi bilo.

samo toliko

pre 9 godina

Znate kako, vidim da mnogi imaju zelju za raskrinkavanjem doticnog naucnika, dovodeci u pitanje njegovo znanje i strucnost.
Zanimljivo je i to sto takvi ljudi sve to cine putem komentara na onine sajtu.
Dragi moji, ako ste toliko pametni, a doticni toliko glup, batalite komentarisanje i napisite knjigu u kojoj pobijate sve njegove teze, a pritom argumentovano postavite neke svoje, zasto da ne?
Za pocetak, pokusajte da bar shvatite da njegova teorija o smislu zivota se ne odnosi bas na odlaske u skolu, posao, smrt i sta god.
Nije poenta teksta u duhovnom, vec je u pitanju cista biologija i fizika.
Pozdrav

sveznalica

pre 9 godina

Teško da je objasnio smisao života! Posebno inteligentnih vrsta. Iz ovog što ste objavili, reklo bi se da se više bavio okolnostima njegovog nastanka i funkcionisanjem na fizičko-hemijskom nivou.

Dunavski bik

pre 9 godina

Ovo objašnjenje i pojedini netrivijalni komentari posmatraju svet mehanički. Ovo možemo uporediti sa računarima: Postoje software i hardware. Hardware je mehanički (da ne ulazimo sada u detalje da li je čisto mehanički, elektro-magnetski i sl.) deo u kome se izvršavaju programi koji daju smisao računaru. Da li je moguće, samo posmatranjem hardware-a, zaključiti šta software radi? U načelu, odgovor je ne (može se ovde malo prodiskutovati o kontekstu ovog ne ali malo je 1500 karaktera). Drugim rečima to kako svemir funkcioniše daje mehanički odgovor ali ne i suštinski. Da, možemo dosta toga pretpostaviti o tom mehanizmu ali šta mu je stvarna namena ... Možda u nekom drugom svemiru :).

Smuleco

pre 9 godina

Pehad: Entropija..u smislu entropije, zumbule, a ne "apsolutne nule"..edukuj se malo...Svi spontani procesi, odigravaju se u smeru porasta, a ne smanjenja entropije.