Četvrtak, 16.06.2016.

16:39

Šta traži jedna sila u maloj zemlji na Balkanu?

Nakon razgovora koje je u Pekingu imao s nemačkom kancelarkom Angelom Merkel, kineski predsednik Si Đinping stiže u trodnevnu posetu – Srbiji.

Izvor: Deutsche Welle

Šta traži jedna sila u maloj zemlji na Balkanu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Zemljoradnik

pre 9 godina

Ako vidite svetsku mapu tu se na vaznim strateskim tackama pozicioniraju velike sile. Mi mozemo biti trojanski konj i zato smo u ovom trenutku važni.
(Mxyed, 16. jun 2016 19:09)
- Namigujemo Rusima i Kinezima i nadamo se ulozi trojanskog konja u srcu Evrope, potpuno okruženi NATO. Upravo zbog toga nas u zadnjih 25 godina i rasparčavaju sa svih strana. Ostale zemlje oko nas odavno su shvatile gde se nalaze. Ne moraju mnogo ni da se trude. Sede mirno, posmatraju naše genijalne geo-strateške poteze i čekaju šta će još od nas dobiti na tacni. Nestaćemo kako smo krenuli.

prijatelji, pa šta?

pre 9 godina

A ne pada nikome na pamet da i Kinezi imaju svoje favorite i da im je možda Srbija baš simpatična? Mi smo ljudi koji lako sklapaju neformalna prijateljstva i većinom se trudimo da izbacimo iz glave predrasude o dalekim narodima. Mi (prosečan građanin, ne komentatori ovde) smo jedni od retkih u svetu koji se Kineza ne plaše niti ih gledaju sa nekakve izmišljene visine, nego sa simpatijama i pozitivnom zavišću ("kad bi samo mi mogli tako!") gledamo na strahovito ubrzan razvoj kineskog društva u svega nekoliko decenija i pozitivan uticaj Kine u trećem svetu (investiranje u infrastrukturu za razvoj).

U tom slučaju, ova poseta ima više smisla na kineskom unutrašnjepolitičkom planu, jer povećava omiljenost njihovog vođe u narodu i pomaže da se osete povezanijim sa svetom, da projektuju sliku sveta koji nije samo blok "prvog sveta" sa kojim su odnosi često zategnuti.

wiener

pre 9 godina

(trojanski konjusar, 16. jun 2016 22:17)

kina postoji vec milenijumima. nije bitno iz koje je etnicke grupe dolazila vladajuca klasa, kineska kultura i kineski jezik su simboli civilizacije u istocnoj aziji sce to vreme.

bice bolje

pre 9 godina

Moramo da prestanemo da razmisljamo hladnoratovski, ako neko bude tako vodio drzavu ponovice se 99ta. Sama pomisao da neka zemlja iz azije postavi vojnu bazu u srcu NATO teritorije bi znacilo uvodjenje sankcija i otvoreni sukob sa EU, sam dolazak je povezan za neke infrastrukturne poslove, o kojima cemo cuti, mozda i cuveni kanal mada ne verujem, ali ima dosta ovde stvari koje treba obnoviti.

Milanče

pre 9 godina

Œta traži?
Mislim da je čak i vrapcima na grani jasno da je ekonomski interes Kine krenuo joœ devedesetih godina u vreme sankcija, kada je Mira Marković (ne Sloba) pristala da uz dva tankera nafte "primi na konak" nekoliko desetina hiljada Kineza...
Drugo, jedan od stubova spoljne politike Kine je definitivno i œirenje njihove kulture i jezika, pa imamo situaciju da deca u œkolama već od II ili III razreda uče kineski jezik sa "originalnom" nastavnicom iz provincije Đangsi...

Brutus

pre 9 godina

Odavno bih ja otvorio vrata i kinezima i rusima, dosta mi je američkih ucena i politike štapa i šargarepe od strane eu, samo nedovoljno pametan čovek može da pomisli da imamo šanse da uđemo skoro u eu, a siromašna zemlja kao što je naša nema sta da traži ako nije integrisana u neki ekonomski blok.

oxen

pre 9 godina

Tipicno. Neumerena ocekivanja, planovi, a posle nista. Svet je postao selo, a Srbija udzerica i Titovi nesvrstani vam se nece vratiti. Niti ce vam iko dati ista samo zato sto ste tu gde ste.

Дража

pre 9 godina

Boško Jakšić je kod mene izgubio autoritet kada je uoči američkih predsedničkih izbora 2008. izjavio na televiziji (mislim STB) da Obama nema šanse da pobedi. Toliko o njegovim "procenama".
Što se tiče posete kineskog predsednika, on po svom protokolu želi da razgovara sa svojim srpskim pandanom, Tomom, ali izgleda da nije upućen u to ko ovde drži vlast, i da Toma služi samo za ukras. S tim u vezi, ako bude posvetio gro svog vremena u dogovaranje s Tomom, to je izgubljeno vreme i za njega i za nas - nema Toma šta da dogovara. Makar to Vučiću odgovara, da u očima zapada on ispada nevin - kao nema on veze sa Si Đinpingom, pitajte Tomu šta su se dogovarali, a da iza scene on ustvari bude glavni "pregovarač". Možda je to i dogovoreno s Kinezima. Verovatno nisu tolko naivni da misle da je Toma ovde isto što i Si Đinping u Kini - neprikosnoveni vladar.

dani

pre 9 godina

Mislim da se vracaju vremena kada su se otimali oko nas, grubo receno, istok i zapad.... Tada su nam pare pljustale, i zasluzene i nezasluzene. Sada cemo te pare krvavo da zaradimo. To otimanje je i tada i sada izraz iskljucivo njihovih geostrateskih i u manjoj meri, ekonomskih interesa.

..

pre 9 godina

Treba biti pametan pa iskoristiti.. EU ima carine od 10% prema Kini, takođe daljina Kine a i sad kinezi u fabrikama imaju duplo veće plate od plata u fabrikama u srbiji...kinezi ne traže nikakve subvencije.. Samo sigurnost investicije.. Da im nećemo zatvarati fabriku u srbijj zbog nekog činovnika u Vašingtonu kome se ne svidja.
Mozda neko ne zna ali Kina je ubedljivo najveći proizvođač automobila na svetu.. Proizvede više i od EU i Amerike zajedno.. I naravno žele da prodaju i na tržištu evrope što do sad nisu mogli sem posredno (tipa kupovina volvoa).. Ako dozvolimo da umesto nas odu u mađarsku ispacemo glupi po 1000 put.

trojanski konjusar

pre 9 godina

Kinezi imaju više od 3.000 godina svoju državu. (limited edition, 16. jun 2016 17:58)

Ne, Kinezi nemaju vise od 3.000 godina svoju drzavu (to je opsena na koju Evropljani po pravilu nasedaju), nego su tamo gde se nalazi ono sto danas nazivano Kinom vise od 3.000 godina postojale drzave. Uostalom, Kinezima (Han) su do pre 100 godina vladali Mandzurci, a do pre nekoliko stotina godina - Mongoli. E, sad... za razliku od Evropljana (a narocito Srba), Kinezi sve te drzave, gde god da su nastale i ko god da ih je formirao, (pametno) smatraju svojim nasledjem, pa u evropskoj percepciji ispadaju jos lepsi i jos stariji od njih samih. A nisu. Samo su, mozda, pametniji.

Milutin

pre 9 godina

Mene Kinezi u Srbiji fasciniraju lakocom kojom uce srpski. Mislim, verovatno to zapravo ni njima nije lako jer isto je Kinezima da nauce srpski kao i nama kineski. Ali komuniciraju sasvim dobro, naravno prvo nauce brojeve a onda i mnogo toga o robi koju prodaju a toga je mnogo, uzivam da popricam sa njima i stalno zamisljam sebe u svojoj radnji negde u Kini, na sta li bi to licilo pitam se :).

YSeksistoY

pre 9 godina

VB ostaje u EU, 100 posto, negde oko 62 procenta naspram 38, zivi bili pa videli, globalizacija nikad nece ici u kontra smeru zapamtite to.

džabe izbori

pre 9 godina

Prosto kao pasulj.Jeftina radna snaga.
(zic, 16. jun 2016 20:18)
Ne znaš ti druže šta je jeftina radna snaga. Sva roba iz naših nakaradno nazvanih šoping molova je proizvedena za platu radnika ne više od 40 američkih dolara, znači oko 4.500 dinara za ceo mesec.

sasa jokic

pre 9 godina

Ako Kina dobije od nas ono sto joj treba, zastitice nas. U svakom slucaju bolji je izbor i od zapada i od Rusije. I jedni i drugi su samo obecavali i zavrtali nam ruke.
Kina je odlican saveznik i moze da nas zastiri i od jednih i od drugih. Zato im treba otvoriti sva vrata i prozore.
A kada uloze ovde, nece niko smeti da nas pipne. Ovako sami smo idealno tlo za "izivljavanje" i ucenjivanje.
Dosta vise, treba gledati sopstveni interes, to do sada nije bilo moguce, ali ako sa KineIma napravimo dobar dil, moci cemo da balansiramo.

Pera

pre 9 godina

Saradjivati sa svima , ali samo ako nam je ta saradnja korisna. Ne treba nam ni EU ni Rusija ni Kina ako nas teraju da radimo na svoju stetu. PS Amerika je van svake kategorije.

kos

pre 9 godina

kina je pre nekoliko godina u ukrajini kupila puno poljoprivrednog zemljista, ne znam sta se sada desava od kako je kriza. ali mislim da ih najvise u srbiji i madjarskoj interesuju oranice. verovatno da posto ih ima 1.3 mlrdi zele hranu.

Samo primecujem

pre 9 godina

Kako su prije Amerika i zapadne zemlje po Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indiji svojevremeno masovno ovtarali tzv. SWEATSHOP ili znojnionice gdje su ljudi za siću radili od jutra do sutra, tako će Kina sad takve pogone otvarati u Srbiji!
(unlimited, 16. jun 2016 17:06)

A gle cuda danas Kina najveca svetska sila, Indija sedma sila u svetu - sleteli na Mars, Vijetnam izvozi robe u vrednosti od 160 milijardi dolara godisnje, Bangladesu GDP 600 milijardi dolara. A ti im se podsmevas.
Pametno, pametno. U stvari nije..

Mxyed

pre 9 godina

(....., 16. jun 2016 17:51)

Mi smo zapravo najvažnija zemlja u evropi što se tiče Rusije i Kine koje nemaju saveznika u evropi. Mi smo jedina šansa gde mogu staviti svoje baze, raketne sisteme i tako dalje. Ako vidite svetsku mapu tu se na vaznim strateskim tackama pozicioniraju velike sile. Mi mozemo biti trojanski konj i zato smo u ovom trenutku važni.

Gille

pre 9 godina

Citat:
"Evropskoj uniji i Sjedinjenim Državama, prema tim tumačenjima, ne odgovara ovakvo pozicioniranje Srbije na kineskom "putu svile“
Zavrsen citat

...ali EU i SAD odgovara da budu na pocetku puta svile kada ulazu lovu u Kinu i na kraju puta, kada broje lovu. Hronicni licemeri.

Boban Filipović

pre 9 godina

Srbija nije u stanju da diktira Kini, EU, SAD i Rusiji gde će oni da investiraju svoj novac. Ali ako su oni (uključujući Kinu) voljni da investiraju kod nas, zašto da to ne prihvatimo? Oni kojima to smeta u EU i drugde je zato što bi oni radije da Kina investira kod njih, a ne kod nas. S druge strane, ulazak Srbije u EU nije garantovan i treba da prođe barem nekoliko godina da do toga dođe. U slučaju da Engleska izađe iz EU, onda će Srbija možda morati još duže da čeka na ulaz u EU. A od čega će Srbija da živi u međuvremenu, dok se EU ne smiluje da nas prihvati? Ne lipši magarče do zelene trave! Zato samo napred Srbijo. Trguj sa Kinom i svim drugima koji su to voljni, a EU nek izvoli ako hoće i kad hoće.

Pera

pre 9 godina

Kina:Dobar dan, mi smo Kina, mi smo Vaši prijatelji, hoćemo da Vam pomognemo. Kupicemo sve Vaše proizvode.
Naši političari: sjajno, bravo ,hvala Vama žuti ljudi. Ali mi se ne bavimo proizvodnjom. Jel imate nešto da nam date, a mi ćemo to Vama prodati? Ok?

bb

pre 9 godina

EU se već raspada. Englezi hoće napolje, druge članice razmatraju izlazak ako englezi izađu iz EU, švajcarski parlament je izglasao poništavanje njihove "trajne kandidature" stare već deceniju i po. Francuska i Nemačka pokazuju svakog dana da im je suverenitet s druge strane Atlantika, i ne mogu tome da se otrgnu, a u obe zemlje su protesti na ulicama zbog reformi zakona o radu, zbog TTIP, zbog izbeglica. Da ne pričamo o tome da TTIP nije nikakav ugovor o trgovini, već pravno izuzeće američke robe od bilo kakvih EU propisa.

Uz sve to, mi se još uvek hoćemo tamo?

Koliko vidim, ceo "zapadni svet" je u takvoj "tranziciji" u kakvoj je bio još pred Drugi svetski rat. Za nas ne vidim niti jasan "put u EU", niti bilo kakav konkretan izbor.

U se i u svoje kljuse

pre 9 godina

@..... Moguce je da ste u pravu, ali zasto onda dolaze (I predsednik Kine i premijer I predsednik Rusije i dost njih znacajnih iz EU, pa cak i SAD)?

Achitwn

pre 9 godina

Uvek, ali uvek je u pitanju interes i ništa drugo . Kakva braća i kakvi prijatelji. Ja barem nisam video a nisam ni čuo da se neko u kineskoj radnji sa Kinezom izljubio kao sa bratom. Mogu političari da nas ubedjuju koliko hoće da smo braća sa ovima ili sa onima i da nas ne vole ovi ili oni , sve je to zamajavanje " naivnog naroda".
(vasdorteo, 16. jun 2016 17:53)

Utkud vama uopste ideja da zemlje trbaju da nama "pomazu" na konto prijateljstva, bratsva iste vere itd. Svaka zemlja gleda svoje interese i profit i tu se prica zavrsava. Mi zivimo u oblacima izgleda.

uf

pre 9 godina

Usrecice srpskog seljaka ovolika saradnja sa Kinom I Rusijom. Dooobro se zamisli pa ISKRENO recite kad su nam pomogle, bez koristoljublja. Pa svoj narod tlace a ne tudji, DA TUDJI ( koliko god bilo bolno rusofilima). Jedini izlaz je SRPSKI SELJAK pa ostlo ( obrazovanje, mikro-porodicne firme....). Hvala.

unlimited

pre 9 godina

Kako su prije Amerika i zapadne zemlje po Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indiji svojevremeno masovno ovtarali tzv. SWEATSHOP ili znojnionice gdje su ljudi za siću radili od jutra do sutra, tako će Kina sad takve pogone otvarati u Srbiji!

Milan

pre 9 godina

Kimpanija ima tri velika klijenta i gomilu malih. Najveci vuce 65%, dok svi ostali zajedno 35%.
Pametan biznismen ce probati da taj odnos nivelise, i da ima sto vise klijenata koji podjednako vuku, a ne da se oslanja na jednog i gura sve u njega.
Lakom biznismen ce baciti sve karte na najveceg i zapostaviti ostale, po sistemu udri dok mozes.
Kada se ovaj od 65% izmakne, pasces na ledja iz sve snage. To onda nije biznis, to je lutrija.

limited edition

pre 9 godina

@unlimited
Vidim po tekstu da nisi iz Srbije pa tvoj bes razumem. Kinezi imaju više od 3.000 godina svoju državu i zato kad nešto rade to rade dugoroćno i gledaju 100 godina unapred. Sigurno neće otvarati, što ti reče, ''Sweatshops'' jer to mogu i kod kuće a plus u Srbiji to jednostavno ne mogu jer hrane ima previše a ona je glavni mamac za ljude u jugoistočnoj Aziji da prihvate ''sweatshops''.

.....

pre 9 godina

Ma mi smo toliko nebitni na svetskoj karti da je to smesno. Amerika je svoj cilj postigla a to je sirenje NATOa i EU do granica Rusije. Mi sto smo bili glupi pa terali inat videli smo kako nam se to vratilo i kako nam se i dalje vraca. Mi nemamo sta da ponudimo svetu pa da se otimaju za nas Nemamo proizvodnju nemamo ni industruju nemamo apsolutno nikakve koristi za bilo koga

vasdorteo

pre 9 godina

Uvek, ali uvek je u pitanju interes i ništa drugo . Kakva braća i kakvi prijatelji.
Ja barem nisam video a nisam ni čuo da se neko u kineskoj radnji sa Kinezom izljubio kao sa bratom.
Mogu političari da nas ubedjuju koliko hoće da smo braća sa ovima ili sa onima i da nas ne vole ovi ili oni , sve je to zamajavanje " naivnog naroda".

unlimited

pre 9 godina

Kako su prije Amerika i zapadne zemlje po Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indiji svojevremeno masovno ovtarali tzv. SWEATSHOP ili znojnionice gdje su ljudi za siću radili od jutra do sutra, tako će Kina sad takve pogone otvarati u Srbiji!

.....

pre 9 godina

Ma mi smo toliko nebitni na svetskoj karti da je to smesno. Amerika je svoj cilj postigla a to je sirenje NATOa i EU do granica Rusije. Mi sto smo bili glupi pa terali inat videli smo kako nam se to vratilo i kako nam se i dalje vraca. Mi nemamo sta da ponudimo svetu pa da se otimaju za nas Nemamo proizvodnju nemamo ni industruju nemamo apsolutno nikakve koristi za bilo koga

vasdorteo

pre 9 godina

Uvek, ali uvek je u pitanju interes i ništa drugo . Kakva braća i kakvi prijatelji.
Ja barem nisam video a nisam ni čuo da se neko u kineskoj radnji sa Kinezom izljubio kao sa bratom.
Mogu političari da nas ubedjuju koliko hoće da smo braća sa ovima ili sa onima i da nas ne vole ovi ili oni , sve je to zamajavanje " naivnog naroda".

Achitwn

pre 9 godina

Uvek, ali uvek je u pitanju interes i ništa drugo . Kakva braća i kakvi prijatelji. Ja barem nisam video a nisam ni čuo da se neko u kineskoj radnji sa Kinezom izljubio kao sa bratom. Mogu političari da nas ubedjuju koliko hoće da smo braća sa ovima ili sa onima i da nas ne vole ovi ili oni , sve je to zamajavanje " naivnog naroda".
(vasdorteo, 16. jun 2016 17:53)

Utkud vama uopste ideja da zemlje trbaju da nama "pomazu" na konto prijateljstva, bratsva iste vere itd. Svaka zemlja gleda svoje interese i profit i tu se prica zavrsava. Mi zivimo u oblacima izgleda.

Pera

pre 9 godina

Kina:Dobar dan, mi smo Kina, mi smo Vaši prijatelji, hoćemo da Vam pomognemo. Kupicemo sve Vaše proizvode.
Naši političari: sjajno, bravo ,hvala Vama žuti ljudi. Ali mi se ne bavimo proizvodnjom. Jel imate nešto da nam date, a mi ćemo to Vama prodati? Ok?

Samo primecujem

pre 9 godina

Kako su prije Amerika i zapadne zemlje po Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indiji svojevremeno masovno ovtarali tzv. SWEATSHOP ili znojnionice gdje su ljudi za siću radili od jutra do sutra, tako će Kina sad takve pogone otvarati u Srbiji!
(unlimited, 16. jun 2016 17:06)

A gle cuda danas Kina najveca svetska sila, Indija sedma sila u svetu - sleteli na Mars, Vijetnam izvozi robe u vrednosti od 160 milijardi dolara godisnje, Bangladesu GDP 600 milijardi dolara. A ti im se podsmevas.
Pametno, pametno. U stvari nije..

bb

pre 9 godina

EU se već raspada. Englezi hoće napolje, druge članice razmatraju izlazak ako englezi izađu iz EU, švajcarski parlament je izglasao poništavanje njihove "trajne kandidature" stare već deceniju i po. Francuska i Nemačka pokazuju svakog dana da im je suverenitet s druge strane Atlantika, i ne mogu tome da se otrgnu, a u obe zemlje su protesti na ulicama zbog reformi zakona o radu, zbog TTIP, zbog izbeglica. Da ne pričamo o tome da TTIP nije nikakav ugovor o trgovini, već pravno izuzeće američke robe od bilo kakvih EU propisa.

Uz sve to, mi se još uvek hoćemo tamo?

Koliko vidim, ceo "zapadni svet" je u takvoj "tranziciji" u kakvoj je bio još pred Drugi svetski rat. Za nas ne vidim niti jasan "put u EU", niti bilo kakav konkretan izbor.

Milan

pre 9 godina

Kimpanija ima tri velika klijenta i gomilu malih. Najveci vuce 65%, dok svi ostali zajedno 35%.
Pametan biznismen ce probati da taj odnos nivelise, i da ima sto vise klijenata koji podjednako vuku, a ne da se oslanja na jednog i gura sve u njega.
Lakom biznismen ce baciti sve karte na najveceg i zapostaviti ostale, po sistemu udri dok mozes.
Kada se ovaj od 65% izmakne, pasces na ledja iz sve snage. To onda nije biznis, to je lutrija.

Gille

pre 9 godina

Citat:
"Evropskoj uniji i Sjedinjenim Državama, prema tim tumačenjima, ne odgovara ovakvo pozicioniranje Srbije na kineskom "putu svile“
Zavrsen citat

...ali EU i SAD odgovara da budu na pocetku puta svile kada ulazu lovu u Kinu i na kraju puta, kada broje lovu. Hronicni licemeri.

Milutin

pre 9 godina

Mene Kinezi u Srbiji fasciniraju lakocom kojom uce srpski. Mislim, verovatno to zapravo ni njima nije lako jer isto je Kinezima da nauce srpski kao i nama kineski. Ali komuniciraju sasvim dobro, naravno prvo nauce brojeve a onda i mnogo toga o robi koju prodaju a toga je mnogo, uzivam da popricam sa njima i stalno zamisljam sebe u svojoj radnji negde u Kini, na sta li bi to licilo pitam se :).

limited edition

pre 9 godina

@unlimited
Vidim po tekstu da nisi iz Srbije pa tvoj bes razumem. Kinezi imaju više od 3.000 godina svoju državu i zato kad nešto rade to rade dugoroćno i gledaju 100 godina unapred. Sigurno neće otvarati, što ti reče, ''Sweatshops'' jer to mogu i kod kuće a plus u Srbiji to jednostavno ne mogu jer hrane ima previše a ona je glavni mamac za ljude u jugoistočnoj Aziji da prihvate ''sweatshops''.

sasa jokic

pre 9 godina

Ako Kina dobije od nas ono sto joj treba, zastitice nas. U svakom slucaju bolji je izbor i od zapada i od Rusije. I jedni i drugi su samo obecavali i zavrtali nam ruke.
Kina je odlican saveznik i moze da nas zastiri i od jednih i od drugih. Zato im treba otvoriti sva vrata i prozore.
A kada uloze ovde, nece niko smeti da nas pipne. Ovako sami smo idealno tlo za "izivljavanje" i ucenjivanje.
Dosta vise, treba gledati sopstveni interes, to do sada nije bilo moguce, ali ako sa KineIma napravimo dobar dil, moci cemo da balansiramo.

Boban Filipović

pre 9 godina

Srbija nije u stanju da diktira Kini, EU, SAD i Rusiji gde će oni da investiraju svoj novac. Ali ako su oni (uključujući Kinu) voljni da investiraju kod nas, zašto da to ne prihvatimo? Oni kojima to smeta u EU i drugde je zato što bi oni radije da Kina investira kod njih, a ne kod nas. S druge strane, ulazak Srbije u EU nije garantovan i treba da prođe barem nekoliko godina da do toga dođe. U slučaju da Engleska izađe iz EU, onda će Srbija možda morati još duže da čeka na ulaz u EU. A od čega će Srbija da živi u međuvremenu, dok se EU ne smiluje da nas prihvati? Ne lipši magarče do zelene trave! Zato samo napred Srbijo. Trguj sa Kinom i svim drugima koji su to voljni, a EU nek izvoli ako hoće i kad hoće.

..

pre 9 godina

Treba biti pametan pa iskoristiti.. EU ima carine od 10% prema Kini, takođe daljina Kine a i sad kinezi u fabrikama imaju duplo veće plate od plata u fabrikama u srbiji...kinezi ne traže nikakve subvencije.. Samo sigurnost investicije.. Da im nećemo zatvarati fabriku u srbijj zbog nekog činovnika u Vašingtonu kome se ne svidja.
Mozda neko ne zna ali Kina je ubedljivo najveći proizvođač automobila na svetu.. Proizvede više i od EU i Amerike zajedno.. I naravno žele da prodaju i na tržištu evrope što do sad nisu mogli sem posredno (tipa kupovina volvoa).. Ako dozvolimo da umesto nas odu u mađarsku ispacemo glupi po 1000 put.

trojanski konjusar

pre 9 godina

Kinezi imaju više od 3.000 godina svoju državu. (limited edition, 16. jun 2016 17:58)

Ne, Kinezi nemaju vise od 3.000 godina svoju drzavu (to je opsena na koju Evropljani po pravilu nasedaju), nego su tamo gde se nalazi ono sto danas nazivano Kinom vise od 3.000 godina postojale drzave. Uostalom, Kinezima (Han) su do pre 100 godina vladali Mandzurci, a do pre nekoliko stotina godina - Mongoli. E, sad... za razliku od Evropljana (a narocito Srba), Kinezi sve te drzave, gde god da su nastale i ko god da ih je formirao, (pametno) smatraju svojim nasledjem, pa u evropskoj percepciji ispadaju jos lepsi i jos stariji od njih samih. A nisu. Samo su, mozda, pametniji.

džabe izbori

pre 9 godina

Prosto kao pasulj.Jeftina radna snaga.
(zic, 16. jun 2016 20:18)
Ne znaš ti druže šta je jeftina radna snaga. Sva roba iz naših nakaradno nazvanih šoping molova je proizvedena za platu radnika ne više od 40 američkih dolara, znači oko 4.500 dinara za ceo mesec.

uf

pre 9 godina

Usrecice srpskog seljaka ovolika saradnja sa Kinom I Rusijom. Dooobro se zamisli pa ISKRENO recite kad su nam pomogle, bez koristoljublja. Pa svoj narod tlace a ne tudji, DA TUDJI ( koliko god bilo bolno rusofilima). Jedini izlaz je SRPSKI SELJAK pa ostlo ( obrazovanje, mikro-porodicne firme....). Hvala.

kos

pre 9 godina

kina je pre nekoliko godina u ukrajini kupila puno poljoprivrednog zemljista, ne znam sta se sada desava od kako je kriza. ali mislim da ih najvise u srbiji i madjarskoj interesuju oranice. verovatno da posto ih ima 1.3 mlrdi zele hranu.

Mxyed

pre 9 godina

(....., 16. jun 2016 17:51)

Mi smo zapravo najvažnija zemlja u evropi što se tiče Rusije i Kine koje nemaju saveznika u evropi. Mi smo jedina šansa gde mogu staviti svoje baze, raketne sisteme i tako dalje. Ako vidite svetsku mapu tu se na vaznim strateskim tackama pozicioniraju velike sile. Mi mozemo biti trojanski konj i zato smo u ovom trenutku važni.

Pera

pre 9 godina

Saradjivati sa svima , ali samo ako nam je ta saradnja korisna. Ne treba nam ni EU ni Rusija ni Kina ako nas teraju da radimo na svoju stetu. PS Amerika je van svake kategorije.

dani

pre 9 godina

Mislim da se vracaju vremena kada su se otimali oko nas, grubo receno, istok i zapad.... Tada su nam pare pljustale, i zasluzene i nezasluzene. Sada cemo te pare krvavo da zaradimo. To otimanje je i tada i sada izraz iskljucivo njihovih geostrateskih i u manjoj meri, ekonomskih interesa.

YSeksistoY

pre 9 godina

VB ostaje u EU, 100 posto, negde oko 62 procenta naspram 38, zivi bili pa videli, globalizacija nikad nece ici u kontra smeru zapamtite to.

U se i u svoje kljuse

pre 9 godina

@..... Moguce je da ste u pravu, ali zasto onda dolaze (I predsednik Kine i premijer I predsednik Rusije i dost njih znacajnih iz EU, pa cak i SAD)?

Brutus

pre 9 godina

Odavno bih ja otvorio vrata i kinezima i rusima, dosta mi je američkih ucena i politike štapa i šargarepe od strane eu, samo nedovoljno pametan čovek može da pomisli da imamo šanse da uđemo skoro u eu, a siromašna zemlja kao što je naša nema sta da traži ako nije integrisana u neki ekonomski blok.

wiener

pre 9 godina

(trojanski konjusar, 16. jun 2016 22:17)

kina postoji vec milenijumima. nije bitno iz koje je etnicke grupe dolazila vladajuca klasa, kineska kultura i kineski jezik su simboli civilizacije u istocnoj aziji sce to vreme.

oxen

pre 9 godina

Tipicno. Neumerena ocekivanja, planovi, a posle nista. Svet je postao selo, a Srbija udzerica i Titovi nesvrstani vam se nece vratiti. Niti ce vam iko dati ista samo zato sto ste tu gde ste.

prijatelji, pa šta?

pre 9 godina

A ne pada nikome na pamet da i Kinezi imaju svoje favorite i da im je možda Srbija baš simpatična? Mi smo ljudi koji lako sklapaju neformalna prijateljstva i većinom se trudimo da izbacimo iz glave predrasude o dalekim narodima. Mi (prosečan građanin, ne komentatori ovde) smo jedni od retkih u svetu koji se Kineza ne plaše niti ih gledaju sa nekakve izmišljene visine, nego sa simpatijama i pozitivnom zavišću ("kad bi samo mi mogli tako!") gledamo na strahovito ubrzan razvoj kineskog društva u svega nekoliko decenija i pozitivan uticaj Kine u trećem svetu (investiranje u infrastrukturu za razvoj).

U tom slučaju, ova poseta ima više smisla na kineskom unutrašnjepolitičkom planu, jer povećava omiljenost njihovog vođe u narodu i pomaže da se osete povezanijim sa svetom, da projektuju sliku sveta koji nije samo blok "prvog sveta" sa kojim su odnosi često zategnuti.

Дража

pre 9 godina

Boško Jakšić je kod mene izgubio autoritet kada je uoči američkih predsedničkih izbora 2008. izjavio na televiziji (mislim STB) da Obama nema šanse da pobedi. Toliko o njegovim "procenama".
Što se tiče posete kineskog predsednika, on po svom protokolu želi da razgovara sa svojim srpskim pandanom, Tomom, ali izgleda da nije upućen u to ko ovde drži vlast, i da Toma služi samo za ukras. S tim u vezi, ako bude posvetio gro svog vremena u dogovaranje s Tomom, to je izgubljeno vreme i za njega i za nas - nema Toma šta da dogovara. Makar to Vučiću odgovara, da u očima zapada on ispada nevin - kao nema on veze sa Si Đinpingom, pitajte Tomu šta su se dogovarali, a da iza scene on ustvari bude glavni "pregovarač". Možda je to i dogovoreno s Kinezima. Verovatno nisu tolko naivni da misle da je Toma ovde isto što i Si Đinping u Kini - neprikosnoveni vladar.

Milanče

pre 9 godina

Œta traži?
Mislim da je čak i vrapcima na grani jasno da je ekonomski interes Kine krenuo joœ devedesetih godina u vreme sankcija, kada je Mira Marković (ne Sloba) pristala da uz dva tankera nafte "primi na konak" nekoliko desetina hiljada Kineza...
Drugo, jedan od stubova spoljne politike Kine je definitivno i œirenje njihove kulture i jezika, pa imamo situaciju da deca u œkolama već od II ili III razreda uče kineski jezik sa "originalnom" nastavnicom iz provincije Đangsi...

bice bolje

pre 9 godina

Moramo da prestanemo da razmisljamo hladnoratovski, ako neko bude tako vodio drzavu ponovice se 99ta. Sama pomisao da neka zemlja iz azije postavi vojnu bazu u srcu NATO teritorije bi znacilo uvodjenje sankcija i otvoreni sukob sa EU, sam dolazak je povezan za neke infrastrukturne poslove, o kojima cemo cuti, mozda i cuveni kanal mada ne verujem, ali ima dosta ovde stvari koje treba obnoviti.

Zemljoradnik

pre 9 godina

Ako vidite svetsku mapu tu se na vaznim strateskim tackama pozicioniraju velike sile. Mi mozemo biti trojanski konj i zato smo u ovom trenutku važni.
(Mxyed, 16. jun 2016 19:09)
- Namigujemo Rusima i Kinezima i nadamo se ulozi trojanskog konja u srcu Evrope, potpuno okruženi NATO. Upravo zbog toga nas u zadnjih 25 godina i rasparčavaju sa svih strana. Ostale zemlje oko nas odavno su shvatile gde se nalaze. Ne moraju mnogo ni da se trude. Sede mirno, posmatraju naše genijalne geo-strateške poteze i čekaju šta će još od nas dobiti na tacni. Nestaćemo kako smo krenuli.

unlimited

pre 9 godina

Kako su prije Amerika i zapadne zemlje po Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indiji svojevremeno masovno ovtarali tzv. SWEATSHOP ili znojnionice gdje su ljudi za siću radili od jutra do sutra, tako će Kina sad takve pogone otvarati u Srbiji!

.....

pre 9 godina

Ma mi smo toliko nebitni na svetskoj karti da je to smesno. Amerika je svoj cilj postigla a to je sirenje NATOa i EU do granica Rusije. Mi sto smo bili glupi pa terali inat videli smo kako nam se to vratilo i kako nam se i dalje vraca. Mi nemamo sta da ponudimo svetu pa da se otimaju za nas Nemamo proizvodnju nemamo ni industruju nemamo apsolutno nikakve koristi za bilo koga

uf

pre 9 godina

Usrecice srpskog seljaka ovolika saradnja sa Kinom I Rusijom. Dooobro se zamisli pa ISKRENO recite kad su nam pomogle, bez koristoljublja. Pa svoj narod tlace a ne tudji, DA TUDJI ( koliko god bilo bolno rusofilima). Jedini izlaz je SRPSKI SELJAK pa ostlo ( obrazovanje, mikro-porodicne firme....). Hvala.

bb

pre 9 godina

EU se već raspada. Englezi hoće napolje, druge članice razmatraju izlazak ako englezi izađu iz EU, švajcarski parlament je izglasao poništavanje njihove "trajne kandidature" stare već deceniju i po. Francuska i Nemačka pokazuju svakog dana da im je suverenitet s druge strane Atlantika, i ne mogu tome da se otrgnu, a u obe zemlje su protesti na ulicama zbog reformi zakona o radu, zbog TTIP, zbog izbeglica. Da ne pričamo o tome da TTIP nije nikakav ugovor o trgovini, već pravno izuzeće američke robe od bilo kakvih EU propisa.

Uz sve to, mi se još uvek hoćemo tamo?

Koliko vidim, ceo "zapadni svet" je u takvoj "tranziciji" u kakvoj je bio još pred Drugi svetski rat. Za nas ne vidim niti jasan "put u EU", niti bilo kakav konkretan izbor.

Mxyed

pre 9 godina

(....., 16. jun 2016 17:51)

Mi smo zapravo najvažnija zemlja u evropi što se tiče Rusije i Kine koje nemaju saveznika u evropi. Mi smo jedina šansa gde mogu staviti svoje baze, raketne sisteme i tako dalje. Ako vidite svetsku mapu tu se na vaznim strateskim tackama pozicioniraju velike sile. Mi mozemo biti trojanski konj i zato smo u ovom trenutku važni.

Samo primecujem

pre 9 godina

Kako su prije Amerika i zapadne zemlje po Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indiji svojevremeno masovno ovtarali tzv. SWEATSHOP ili znojnionice gdje su ljudi za siću radili od jutra do sutra, tako će Kina sad takve pogone otvarati u Srbiji!
(unlimited, 16. jun 2016 17:06)

A gle cuda danas Kina najveca svetska sila, Indija sedma sila u svetu - sleteli na Mars, Vijetnam izvozi robe u vrednosti od 160 milijardi dolara godisnje, Bangladesu GDP 600 milijardi dolara. A ti im se podsmevas.
Pametno, pametno. U stvari nije..

sasa jokic

pre 9 godina

Ako Kina dobije od nas ono sto joj treba, zastitice nas. U svakom slucaju bolji je izbor i od zapada i od Rusije. I jedni i drugi su samo obecavali i zavrtali nam ruke.
Kina je odlican saveznik i moze da nas zastiri i od jednih i od drugih. Zato im treba otvoriti sva vrata i prozore.
A kada uloze ovde, nece niko smeti da nas pipne. Ovako sami smo idealno tlo za "izivljavanje" i ucenjivanje.
Dosta vise, treba gledati sopstveni interes, to do sada nije bilo moguce, ali ako sa KineIma napravimo dobar dil, moci cemo da balansiramo.

YSeksistoY

pre 9 godina

VB ostaje u EU, 100 posto, negde oko 62 procenta naspram 38, zivi bili pa videli, globalizacija nikad nece ici u kontra smeru zapamtite to.

vasdorteo

pre 9 godina

Uvek, ali uvek je u pitanju interes i ništa drugo . Kakva braća i kakvi prijatelji.
Ja barem nisam video a nisam ni čuo da se neko u kineskoj radnji sa Kinezom izljubio kao sa bratom.
Mogu političari da nas ubedjuju koliko hoće da smo braća sa ovima ili sa onima i da nas ne vole ovi ili oni , sve je to zamajavanje " naivnog naroda".

limited edition

pre 9 godina

@unlimited
Vidim po tekstu da nisi iz Srbije pa tvoj bes razumem. Kinezi imaju više od 3.000 godina svoju državu i zato kad nešto rade to rade dugoroćno i gledaju 100 godina unapred. Sigurno neće otvarati, što ti reče, ''Sweatshops'' jer to mogu i kod kuće a plus u Srbiji to jednostavno ne mogu jer hrane ima previše a ona je glavni mamac za ljude u jugoistočnoj Aziji da prihvate ''sweatshops''.

trojanski konjusar

pre 9 godina

Kinezi imaju više od 3.000 godina svoju državu. (limited edition, 16. jun 2016 17:58)

Ne, Kinezi nemaju vise od 3.000 godina svoju drzavu (to je opsena na koju Evropljani po pravilu nasedaju), nego su tamo gde se nalazi ono sto danas nazivano Kinom vise od 3.000 godina postojale drzave. Uostalom, Kinezima (Han) su do pre 100 godina vladali Mandzurci, a do pre nekoliko stotina godina - Mongoli. E, sad... za razliku od Evropljana (a narocito Srba), Kinezi sve te drzave, gde god da su nastale i ko god da ih je formirao, (pametno) smatraju svojim nasledjem, pa u evropskoj percepciji ispadaju jos lepsi i jos stariji od njih samih. A nisu. Samo su, mozda, pametniji.

dani

pre 9 godina

Mislim da se vracaju vremena kada su se otimali oko nas, grubo receno, istok i zapad.... Tada su nam pare pljustale, i zasluzene i nezasluzene. Sada cemo te pare krvavo da zaradimo. To otimanje je i tada i sada izraz iskljucivo njihovih geostrateskih i u manjoj meri, ekonomskih interesa.

Gille

pre 9 godina

Citat:
"Evropskoj uniji i Sjedinjenim Državama, prema tim tumačenjima, ne odgovara ovakvo pozicioniranje Srbije na kineskom "putu svile“
Zavrsen citat

...ali EU i SAD odgovara da budu na pocetku puta svile kada ulazu lovu u Kinu i na kraju puta, kada broje lovu. Hronicni licemeri.

Boban Filipović

pre 9 godina

Srbija nije u stanju da diktira Kini, EU, SAD i Rusiji gde će oni da investiraju svoj novac. Ali ako su oni (uključujući Kinu) voljni da investiraju kod nas, zašto da to ne prihvatimo? Oni kojima to smeta u EU i drugde je zato što bi oni radije da Kina investira kod njih, a ne kod nas. S druge strane, ulazak Srbije u EU nije garantovan i treba da prođe barem nekoliko godina da do toga dođe. U slučaju da Engleska izađe iz EU, onda će Srbija možda morati još duže da čeka na ulaz u EU. A od čega će Srbija da živi u međuvremenu, dok se EU ne smiluje da nas prihvati? Ne lipši magarče do zelene trave! Zato samo napred Srbijo. Trguj sa Kinom i svim drugima koji su to voljni, a EU nek izvoli ako hoće i kad hoće.

džabe izbori

pre 9 godina

Prosto kao pasulj.Jeftina radna snaga.
(zic, 16. jun 2016 20:18)
Ne znaš ti druže šta je jeftina radna snaga. Sva roba iz naših nakaradno nazvanih šoping molova je proizvedena za platu radnika ne više od 40 američkih dolara, znači oko 4.500 dinara za ceo mesec.

Pera

pre 9 godina

Saradjivati sa svima , ali samo ako nam je ta saradnja korisna. Ne treba nam ni EU ni Rusija ni Kina ako nas teraju da radimo na svoju stetu. PS Amerika je van svake kategorije.

..

pre 9 godina

Treba biti pametan pa iskoristiti.. EU ima carine od 10% prema Kini, takođe daljina Kine a i sad kinezi u fabrikama imaju duplo veće plate od plata u fabrikama u srbiji...kinezi ne traže nikakve subvencije.. Samo sigurnost investicije.. Da im nećemo zatvarati fabriku u srbijj zbog nekog činovnika u Vašingtonu kome se ne svidja.
Mozda neko ne zna ali Kina je ubedljivo najveći proizvođač automobila na svetu.. Proizvede više i od EU i Amerike zajedno.. I naravno žele da prodaju i na tržištu evrope što do sad nisu mogli sem posredno (tipa kupovina volvoa).. Ako dozvolimo da umesto nas odu u mađarsku ispacemo glupi po 1000 put.

Milan

pre 9 godina

Kimpanija ima tri velika klijenta i gomilu malih. Najveci vuce 65%, dok svi ostali zajedno 35%.
Pametan biznismen ce probati da taj odnos nivelise, i da ima sto vise klijenata koji podjednako vuku, a ne da se oslanja na jednog i gura sve u njega.
Lakom biznismen ce baciti sve karte na najveceg i zapostaviti ostale, po sistemu udri dok mozes.
Kada se ovaj od 65% izmakne, pasces na ledja iz sve snage. To onda nije biznis, to je lutrija.

U se i u svoje kljuse

pre 9 godina

@..... Moguce je da ste u pravu, ali zasto onda dolaze (I predsednik Kine i premijer I predsednik Rusije i dost njih znacajnih iz EU, pa cak i SAD)?

Brutus

pre 9 godina

Odavno bih ja otvorio vrata i kinezima i rusima, dosta mi je američkih ucena i politike štapa i šargarepe od strane eu, samo nedovoljno pametan čovek može da pomisli da imamo šanse da uđemo skoro u eu, a siromašna zemlja kao što je naša nema sta da traži ako nije integrisana u neki ekonomski blok.

kos

pre 9 godina

kina je pre nekoliko godina u ukrajini kupila puno poljoprivrednog zemljista, ne znam sta se sada desava od kako je kriza. ali mislim da ih najvise u srbiji i madjarskoj interesuju oranice. verovatno da posto ih ima 1.3 mlrdi zele hranu.

Achitwn

pre 9 godina

Uvek, ali uvek je u pitanju interes i ništa drugo . Kakva braća i kakvi prijatelji. Ja barem nisam video a nisam ni čuo da se neko u kineskoj radnji sa Kinezom izljubio kao sa bratom. Mogu političari da nas ubedjuju koliko hoće da smo braća sa ovima ili sa onima i da nas ne vole ovi ili oni , sve je to zamajavanje " naivnog naroda".
(vasdorteo, 16. jun 2016 17:53)

Utkud vama uopste ideja da zemlje trbaju da nama "pomazu" na konto prijateljstva, bratsva iste vere itd. Svaka zemlja gleda svoje interese i profit i tu se prica zavrsava. Mi zivimo u oblacima izgleda.

Pera

pre 9 godina

Kina:Dobar dan, mi smo Kina, mi smo Vaši prijatelji, hoćemo da Vam pomognemo. Kupicemo sve Vaše proizvode.
Naši političari: sjajno, bravo ,hvala Vama žuti ljudi. Ali mi se ne bavimo proizvodnjom. Jel imate nešto da nam date, a mi ćemo to Vama prodati? Ok?

oxen

pre 9 godina

Tipicno. Neumerena ocekivanja, planovi, a posle nista. Svet je postao selo, a Srbija udzerica i Titovi nesvrstani vam se nece vratiti. Niti ce vam iko dati ista samo zato sto ste tu gde ste.

bice bolje

pre 9 godina

Moramo da prestanemo da razmisljamo hladnoratovski, ako neko bude tako vodio drzavu ponovice se 99ta. Sama pomisao da neka zemlja iz azije postavi vojnu bazu u srcu NATO teritorije bi znacilo uvodjenje sankcija i otvoreni sukob sa EU, sam dolazak je povezan za neke infrastrukturne poslove, o kojima cemo cuti, mozda i cuveni kanal mada ne verujem, ali ima dosta ovde stvari koje treba obnoviti.

Milutin

pre 9 godina

Mene Kinezi u Srbiji fasciniraju lakocom kojom uce srpski. Mislim, verovatno to zapravo ni njima nije lako jer isto je Kinezima da nauce srpski kao i nama kineski. Ali komuniciraju sasvim dobro, naravno prvo nauce brojeve a onda i mnogo toga o robi koju prodaju a toga je mnogo, uzivam da popricam sa njima i stalno zamisljam sebe u svojoj radnji negde u Kini, na sta li bi to licilo pitam se :).

prijatelji, pa šta?

pre 9 godina

A ne pada nikome na pamet da i Kinezi imaju svoje favorite i da im je možda Srbija baš simpatična? Mi smo ljudi koji lako sklapaju neformalna prijateljstva i većinom se trudimo da izbacimo iz glave predrasude o dalekim narodima. Mi (prosečan građanin, ne komentatori ovde) smo jedni od retkih u svetu koji se Kineza ne plaše niti ih gledaju sa nekakve izmišljene visine, nego sa simpatijama i pozitivnom zavišću ("kad bi samo mi mogli tako!") gledamo na strahovito ubrzan razvoj kineskog društva u svega nekoliko decenija i pozitivan uticaj Kine u trećem svetu (investiranje u infrastrukturu za razvoj).

U tom slučaju, ova poseta ima više smisla na kineskom unutrašnjepolitičkom planu, jer povećava omiljenost njihovog vođe u narodu i pomaže da se osete povezanijim sa svetom, da projektuju sliku sveta koji nije samo blok "prvog sveta" sa kojim su odnosi često zategnuti.

Дража

pre 9 godina

Boško Jakšić je kod mene izgubio autoritet kada je uoči američkih predsedničkih izbora 2008. izjavio na televiziji (mislim STB) da Obama nema šanse da pobedi. Toliko o njegovim "procenama".
Što se tiče posete kineskog predsednika, on po svom protokolu želi da razgovara sa svojim srpskim pandanom, Tomom, ali izgleda da nije upućen u to ko ovde drži vlast, i da Toma služi samo za ukras. S tim u vezi, ako bude posvetio gro svog vremena u dogovaranje s Tomom, to je izgubljeno vreme i za njega i za nas - nema Toma šta da dogovara. Makar to Vučiću odgovara, da u očima zapada on ispada nevin - kao nema on veze sa Si Đinpingom, pitajte Tomu šta su se dogovarali, a da iza scene on ustvari bude glavni "pregovarač". Možda je to i dogovoreno s Kinezima. Verovatno nisu tolko naivni da misle da je Toma ovde isto što i Si Đinping u Kini - neprikosnoveni vladar.

Milanče

pre 9 godina

Œta traži?
Mislim da je čak i vrapcima na grani jasno da je ekonomski interes Kine krenuo joœ devedesetih godina u vreme sankcija, kada je Mira Marković (ne Sloba) pristala da uz dva tankera nafte "primi na konak" nekoliko desetina hiljada Kineza...
Drugo, jedan od stubova spoljne politike Kine je definitivno i œirenje njihove kulture i jezika, pa imamo situaciju da deca u œkolama već od II ili III razreda uče kineski jezik sa "originalnom" nastavnicom iz provincije Đangsi...

wiener

pre 9 godina

(trojanski konjusar, 16. jun 2016 22:17)

kina postoji vec milenijumima. nije bitno iz koje je etnicke grupe dolazila vladajuca klasa, kineska kultura i kineski jezik su simboli civilizacije u istocnoj aziji sce to vreme.

Zemljoradnik

pre 9 godina

Ako vidite svetsku mapu tu se na vaznim strateskim tackama pozicioniraju velike sile. Mi mozemo biti trojanski konj i zato smo u ovom trenutku važni.
(Mxyed, 16. jun 2016 19:09)
- Namigujemo Rusima i Kinezima i nadamo se ulozi trojanskog konja u srcu Evrope, potpuno okruženi NATO. Upravo zbog toga nas u zadnjih 25 godina i rasparčavaju sa svih strana. Ostale zemlje oko nas odavno su shvatile gde se nalaze. Ne moraju mnogo ni da se trude. Sede mirno, posmatraju naše genijalne geo-strateške poteze i čekaju šta će još od nas dobiti na tacni. Nestaćemo kako smo krenuli.