Četvrtak, 14.01.2016.

10:26

Hrvati stižu u Srbiju da zabrane tortu Pepa prase

Zemljotres koji ovih dana trese poslastičare u Hrvatskoj vrlo brzo će se proširiti i na Srbiju – neće više moći da prodaju torte sa crtanim junacima.

Izvor: B92

Hrvati stižu u Srbiju da zabrane tortu Pepa prase IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

118 Komentari

Sortiraj po:

lujo

pre 9 godina

Oni ne mogu sa licencom koju koriste u Hrvatskoj da imaju na trzistu Srbije. Morace da kupe dodatnu licencu. Drugo, sada svi mi koji nosimo odecu i obucu sa logoima proizvodjaca, da lepo odemo do istih i da trazimo novcanu nadoknadu za reklamiranje na ulici i domovima. Cak mozemo da trazimo pare i od ove kompanije, ako kupimo tortu, jer reklamiramo proizvod ove firme. Pa sad da vidimo, ko ce koga da zajebava.
(NoName, 14. januar 2016 16:44)

Ako ti je proizvođač prilikom prodaje odjeće obećao da će ti plaćati to što ga ti "reklamiraš",onda slobodno tuži ,ako nije onda nemaš osnovne za tužbu . Nitko te ne tjera da kupujes brendiranu odjeću ,to je tvoja osobna odluka.

Pozdrav iz Zg

pre 9 godina

Ta torta od te firme u Hrvatskoj dodje 154 kune (večeras baš bio u Konzumu ) to vam dodje oko 20 eura za pola kg torte pa vi vidite da li vam se isplati to kupovati.

deda miki

pre 9 godina

Nema problema. Nek osnuju firmu u Srbiji, nek plaćaju porez pa će da se uradi po njihovoj volji! Ovako, mogu da obrisu njihove likove!

jes

pre 9 godina

Svi vi koji mislite da je ovo bezveze,
da li znate kavi su zakoni doneti kod nas u zadnje 2 godine ?
Neznate? Pa vaznije vam je ko je koga u rijaliti programima,
a sta mislite za 30 000 evra po rodjendanu da nece da se nadje
dovoljno lesinara koji ce da bez problema saznaju
gde i kada je rodjendan i koja je torta?
I onda 2 svedoka, pretnja tuzbom
i za neku sumu ce roditelji sami da trce da plate.
Zivi bili pa videli. Pa i dalje roditelji verujte u bajke politicara,
i glasajte za klovnove.

pera detlić

pre 9 godina

@noname

Ti ćeš da tužiš npr. Levis zato što nosiš njihove farmerke i tako ih reklamiraš, a oni ti ne plaćaju?! Koji si ti kralj, ja ne verujem. Još ladno imaš 20 pluseva hahahaha...

Skupite se vas dvadeset i pravo za Strazbur, mislim da će raditi duže večeras, čekaju vas.

Lukas aus Agram

pre 9 godina

A kad ćemo mi Srbi da imamo bar 350 naših Srpskih firmi u Hrvatskoj?
(Џејмс 007Bond, 14. januar 2016 15:46)

Nikad, mi šta smo mislili prodati smo prodali, nema više hrvatskih firmi na prodaju, ali slobodno otvarajte nove firme u Hrvatskoj, ko vam brani?!
Vi ste svoje firme i fabrike prodavali a Todorić i ostali hrvatski biznismeni su ih kupovali, ko vam je kriv?!

Zoki

pre 9 godina

@NoName - grešiš, mogli su da kupe pravo za više zemalja ili za ceo region. Sa druge strane, njihova licenca ne može da spreči videoteku da iznajmljuje odgovarajući film po ceni torte i da uključi besplatnu tortu sa likovima iz filma kao promotivni materijal.

Nemanja

pre 9 godina

Dize se prevelika drama oko ovoga.Okej,nece moci JAVNO da se oglasava poslasticarnica da pravi torte sa crtanim likovima,ali jako veliki broj ljudi koji kupuje tortu za rodjendane i proslave mocice i dalje da od svog poslasticara naruci tortu kakvu zeli.Da nece neki inspektor ili policajac da presrece svaku osobu koja sa tortom izlazi iz poslasticarnice i zagleda joj u kesu? I dalje ce ih biti kao i do sad,jedino sto nece moci da se prodaju po supermarketima.A retko ko i kupi rodjendansku tortu u supermarketu za svoje dete.

pas

pre 9 godina

ne smije se donositi torta iz kucne radinosti jer kad neko pokupi salmonelu onda odgovara ustanova koja nekakvu proslavu organizira, zato se to ne smije nego samo s racunom pa da se zna odakle su kolaci ili torta pa da se zna ko eventualno odgovara, to je kod nasvec na snazi par godina

japaja

pre 9 godina

"Netko je dolje napisao da se u hr za proslave u vrtićima ne smije donostiti torta iz kućne radinosti.
To je istina. Zašto je to tako?" ...
(iR, 14. januar 2016 15:34)

Isti su propisi i kod nas.
Meni nešto drugo ovde smeta. Žigovi Disney, Nickelodeon, Universal su i ranije bili zaštićeni pa nikom u državi nije to smetalo, niti je radio na zaštiti njihovih prava.
Verovatno da je trebalo da se angazuje neki advokat koji ce pokretati sporove a gorepomenute velike firme jednostavno nisu imale neku racunicu za to... mali smo kao prvo a verovatno da su i sumnjali u neke efekte svega.
Tako su lepo svoja prava preneli na drugog koji ce se oprobati u naplati svojih prava (opravdanih i apsolutnih). Nisam siguran koliko dobro ce im to ici, sa srećom.
Vi što kukate... probudite se.
Ili smo banana država ili se zna neki red i poštuje se zakon.
Hoćeš da prodaješ tortu sa likom Paje Patka? Može, ne brani niko. Samo plati koliko košta to pravo i nema problema.
To je isto kao kada bi se sada prodavci piratskih diskova pobunili kako to vise ne mogu da rade...

NoName

pre 9 godina

Oni ne mogu sa licencom koju koriste u Hrvatskoj da imaju na trzistu Srbije. Morace da kupe dodatnu licencu. Drugo, sada svi mi koji nosimo odecu i obucu sa logoima proizvodjaca, da lepo odemo do istih i da trazimo novcanu nadoknadu za reklamiranje na ulici i domovima. Cak mozemo da trazimo pare i od ove kompanije, ako kupimo tortu, jer reklamiramo proizvod ove firme. Pa sad da vidimo, ko ce koga da zajebava.

Vladan

pre 9 godina

Ma samo vi dragi poslasti;ari dodjite u yemlju Srbiju , da vidite kako je nama divno i bajno.Ovo je bre zona sumraka , i bas se tangiram za diznijeve junake. Od ;ega ja da platim struju, to mene brine a za tortu cu se snaci.

čiča gliša

pre 9 godina

Što pre deci objasnite kako svet
funkcioniše
to će biti bolje i za roditelje a i za decu
i za budućnost svih nas. Objasnite deci da nema bajki, da su dizniji
plaćeni likovi, i
RAZVIJAJTE KREATIVNOST DECE da NAPRAVE SVOJE LIKOVE.
šta fali čiča gliši ?

Washington

pre 9 godina

Tesko je u Srbiji bilo kakav novi zakon sprovesti. Kad bi mogli da naucimo nase gradjane da ne bacaju smece po gradu i saraju zidove, to bi bilo cudo! Da ne unistavaju gradski prevoz, autobuse, vozove i slicno. Ali tako nesto u Srbiji da se desi treba jedno 1000 godina.

sve u 4 zida - slasticarska nanogica

pre 9 godina

"Dakle, doma možeš napraviti tortu kakvu god želiš, ukrasiti je likom kakav želiš i ama baš nitko ti ne može ni ne želi ništa!"

Tacno, ali takvu tortu ne mozes odneti u igraonicu, restoran itd... na javnu konzumaciju, nego je mozes potrositi kod kuce.

iR

pre 9 godina

I ja imam dvoje djece i meni to isto ne paše.
Ako budemo kupovali od tipa - dobit ćemo industrijske torte.
Bojim se - puno lošije kvalitete.
To šta je lik dobio licencu nema veze je li lik hrvat ili srbin. Tip je kupio licencu i kraj priče. Štiti svoj interes. Isto tako Ligu prvaka u nogometu (utorak) kupila je Arena - srpska televizija i ona mene sad blokira da je ne gledam na htv-u. Pa šta sad da radim??? Da krivim srbiju i srbe???

Netko je dolje napisao da se u hr za proslave u vrtićima ne smije donostiti torta iz kućne radinosti.
To je istina. Zašto je to tako?
Torte moraju imati dokaz o poštivanju higijenskih i zdravstvenih uvjeta što u kućnoj radinosti nije uvijek slučaj.
Čuli ste za salmonelu.
I šta kad ti se dijete razboli tuđom krivicom i uvališ se u probleme?
Ko je kriv? Ajmo ga tužit...

Ušli smo ili ulazimo u sustav gdje se sve i svakog tuži, a od države i inspekcija su kazne drakonske. Ima tu još i drugih stvari ali kad čovjek promisli - ima logike.
Svidjelo se nama ili ne....to je neminovnost.
Jedini bog kojemu se danas svi ljudi jednako mole jest - novac.
Ja osobno to prezirem ali ....šta da radimo

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 9 godina

Aman ljudi, možete kući da pravite šta hoćete. Uposlite ženu, svaju, šurnjaju da vam prave. A možete i da je kupite kod tih hrvata, ako vas mrzi da pravite. Ne razumem čemu drama...

Jedini pogođeni su poslastičari, ali verujem da ,uz određenu nadoknadu tim zastupnicima, i oni mogu praviti te torte.

Zemunka

pre 9 godina

Ukratko, ko bude imao para,taj će moći detetu da priušti tortu sa crtanim junacima.Tako je i sa firmiranom odećom i obuće,privatnim vrtićima,školama i univerzitetima,privatnim bolnicama.Elem,to vam je kapitalizam. Sirotinjo i Bogu si teška.

Damjan Vlahovic aka Igor

pre 9 godina

Ovde se radi o necem drugom.. Radi se o tuzbama i velikoj kolicini novca koje ce ova firma zaraditi od istih.. Boli njih uvo za torte i dizni, njima je bitno da pokrenu sto vise tuzbi i na taj nacin zarade sto vise novca.. Pronasli su foru na koju hocu da zarade novac i to je to..

vlad

pre 9 godina

Lepo staviš nacrtano prase da liči na Pepa pig a gospoda "autorska prava" neka dokažu da je to to... Nije svako prase pepa prase. A gospođa mame bi mogle od svojih mama - baka da nauče da prave domaće torte u obliku koji se sviđa njenom čedu, ili za to jadne, nemaju vremena. A ako nemaju vremena, tortu bi im trebalo naplatiti 1000 eura, bilo da je na njoj zaštićeni lik ili obični šlag

raja

pre 9 godina

Iako se radi o autorskim pravima, ja ovde ne bio ovo karakterisao kao nikakvu kradju. Za ono sto mozemo sami da pravimo, zar treba pustati firme iz inostranstva da to rade??? Zasto dati nekome iz hrvatske da mlati lovu na tortama u Srbiji? Ako imaju neku advanced tehnologiju da razvijaju ovde OK ali ovakve stvari NE!!!

bozza

pre 9 godina

boze koliko smo ograniceni a mislimo da smo najpametniji...
1. Ne treba nikom torta kao dokaz, pa je i nebitno da li je pojedena ili ne. Sigurno niko nece ici po rodjendanima i juriti dokaze koja je torta pojedena i sa kojim crtanim likom. Zabranjena je PRODAJA torte sa crtanim likovima a bez autorskih prava. Dokazi ce se juriti po sajtovima, reklamama i drugim vidovima oglasavanja ponude torti sa crtanim likovima
2. To sto je starija generacija odrasla na domacim tortama bez crtanih likiva, "beskinacno puta boljim" od ovih danasnjih, i pri tome "im nista ne fali", zaista je nebitno. Danas se torte sa crtanim likovima kupuju jer ih DECA traze, a traze ih jer su ih videla na reklamama i drugim rodjendanima. Torte se svakako ne kupuju da bi deca bila zdravija vec im se ispunjavaju zelje, na njihovu radost i veselje
3. Zastita autorskih prava je neminovnost i dolati najkasnije sa ulaskom u EU. Sto se pre naviknemo na jasna pravila i uredjen sistem, bolje po sve nas i nase zivote. Pametan covek gleda kako da sto vise zaradi posteno i sto jednostavnije, a ogranicen/siromasan kako da sto manje potrosi. Nemojte biti u ovoj drugoj grupi

Sajko

pre 9 godina

Ljudi ne shvataju suštinu. Ne može svako da svojata tuđ rad. Zato smo mi srbi tu gde jesmo. Dizni je uložio milijarde da bi vaše dete želeo elzu ili nekog drugog diznijevog junaka na torti, pernici, majici itd i žele da im se to uloženo vrati.zato prodaju licence po zemljama da prodaju u njihovo ime i zabranjuju u njihovo ime. Niko vam ne brani da napravite neki svoj lik na torti ( i ne, on ne može da bude "naradzasti sundjer bob" jer je zabranjena i sličnost sa originalnim likom) .ali dobićete plač i razočaranje vašeg deteta. Isto je i za Nikke,Dolce & Banana, Coco Dior,Uggg i ostale stvari koje se kod nas kupuju...a iste je sramota da nosi nesto "made in Arilje".E pa dragi srbi pre svega treba da cenimo i poštujemo sebe i svoj rad, pa onda i rad drugog, a ne da samo nalazimo fore da se provlacimo kroz život. Tek tada će nam svima biti bolje. Prijatno.

TTD

pre 9 godina

Cek malo, jos nije ni usao na trziste Srbije a vec odredjuje sta ce ko moci u Srbiji da radi?!
Cek malo, a drzava Srbija koja treba da mu da dozvolu da radi u Srbiji?
Da li on ima diznijevu licencu za ceo svet ili samo za Hrvatsku?
Zasto neko iz Srbije ne zatrazi istu licencu?

hm

pre 9 godina

Pa smjeti će i dalje PRODAVATI torte sa tim likovima, samo će prije toga morati kupiti licencu.

Pa evo neki dan kod mene u firmi carina kontrolirala kompjuterski softver, da li je sve šta koristimo licencirano. Nisu gledali baš svaki programčić, ali za sve ove veće i komercijalne su tražili licencu ili račun.

Privikavajte se polako na to, doći će i do vas...

deny

pre 9 godina

Vidim da mnogi ovdje uopće nisu shvatili poantu i uporno pričaju o stvarima koje nitko ni ne brani.
Dakle, doma možeš napraviti tortu kakvu god želiš, ukrasiti je likom kakav želiš i ama baš nitko ti ne može ni ne želi ništa!
Ono što ne možeš jest imati slastičarnu ili neku drugu trgovinu i prodavati torte sa takvim likovima. To je sve. Ne možeš naravno ni bazirati marketing, tj. oglašavanje na takvim likovima koji su zaštićeni licencom.
Naravno da svatko zna tamo neku "tetu" koja radi torte "na crno" i kao usputni posao -ali takve se ni ne reklamiraju nikad, a dokazati da je ona nešto napravila i naplatila je gotovo nemoguće i nitko to ni ne pokušava (iako je jasno da su te žene ionako strogo tehnički gledano u sukobu sa zakonom jer posluju na crno i ne plaćaju porez...).
U RH je slučaj bio takav da ti svaka slastičarnica (barem je do sada bio takav slučaj) sasvim legalno napravi tortu sa likom Elze i Ane, ili Pepe i sl. - i uredno i redovito dobiješ račun za tortu (barem u svim imalo boljim slastičarnicama, a i u ostalima većinom). Sada to više neće biti moguće jer su likovi zaštićeni i to je sve. Protiv tih slastičarna je uperena ova odluka i njima najviše šteti, a nema veze sa time što netko doma radi za sebe.
To da će ti netko dolaziti doma i gledati kakvu tortu imaš je totalna glupost i neistina i nema nikakve zabrane da svojem djetetu napraviš tortu sa likom kojeg želiš(tj. djete želi).

ana

pre 9 godina

@vlad

Cekaj, to sto ja uz dvoje sitne dece odrzavam celu kucu / svakodnevno, kuvam najmanje tri obroka dnevno, RADIM OD KUCE, igram se sa decom, citam im, kupam ih i idem iza njih kao djubretarski kamion skupljajuci ono sto pobacaju ili uniste i pritom zaista NEMAM KAD (a i ne umem) da sinu nacrtam ili izvajam omiljeni lik od fondana da ga obradujem za rodjendan, dakle sve to je po tebi dovoljan razlog da mi se ta torta naplati, kako kazes, 1000€?!
Sram te bilo.

Zorica

pre 9 godina

Diznijeva licenca podrazumeva samo diznijeve likove.
Znači maša i meda i pepa prase nespadaju u tu licencu.
A pitam se na koji način će zaustaviti nekog da napravi tortu sa dizni likom??
Kako će oni znati kakva je torta kod mog deteta na rođendanu (imam ženu koja pravi odlične torte sa svim crtanim likovima). To bi podrazumevalo da nju neko prijavi da pravi takve torte,ali to što bi neko tvrdio da neko pravi nedozvoljene torte,to treba i da dokaže.
Da pravite zabranjene torte. Ne ja nepravim nedozvoljene torte.
Njihova reč protiv njene. I?
Po meni je ovo glupost. Oni samo žele da zaplaše jer su sami svesni da nepostoji sistem da nekoga "uhvate" i dokažu da je pravio "zabranjenu tortu".

Đorđe

pre 9 godina

Konačno nešto lijepo donosi liberalni kapitalizam. Ništa sa više neukusa od torte igračke. Zaboravio sa ukus šlag pjene a današnji klinci nikada nisu imali priliku da je prodaju. Zbogom fondanu!!!

frox

pre 9 godina

Postoje i srpske firme koje uloze ozbiljan novac u saradnju sa Disney-em, udju u proizvodnju (skolski pribor, tekstil, posudje), pa im nasa drzava sabotira investiciju jer ne sprovodi sopstvene zakone o zastiti intelektualne svojine, na koju Disney partner-proizvodjac placa ozbiljan procenat Disney-u.
Ne moze se govoriti o monopolu, jer ako jos neko hoce da prodaje Disney torte, moze bez problema da ih uveze od nekog drugog (ko takodje ima licencu ) ili da i on plati Disney-ju licencno pravo.

nidza

pre 9 godina

мени је домаћа киндер торта омиљена посластица и баш ме брига да ли је на њој фигурица пепе прасета, коју нико ни не једе. ваљда је битније од којих је састојака торта прављена, а не да ли има пепу прасета на себи или не???

Igor Gavran

pre 9 godina

Aha, samo sto necete za zabranite. U Srbiji ne odgovaras za stetu ispod 100 evra, mozes nekome da odneses tockove sa auta i drzava te ne kaznjava za to. A gospoda kapitalisti multimilijarderi iz Diznija mogu blagoizvoleti da podnesu privatne tuzbe protiv srpske sirotinje na srpskom sudu, da plate advokate, sudske troskove ... a dokaz pojeden.

Ognjen

pre 9 godina

Gospoda is Fun Cake fabrike ne shvataju da su ovakvim svojim nastupom na tržištu i kroz ovakav publicitet sebi prilično zatvorili vrata profita. Svako, iole normalan, neće kupiti njihove bljizgavice od pene sa tehnički tačnim i po standardu urađenim 3D likovima, a deca će se adaptirati na novonastale "tržišne" uslove uz malo roditeljskog ubeđivanja. Gospodo želim Vam puno sreće u daljem "kratkom" poslovanju na ovim prostorima!

Alexa

pre 9 godina

Znaci ne pada mi na pamet da od ovog lika ikada porucim tortu. Nije stvar samo u liku vec u kvalitetu torte. U Beogradu ima dovoljno mesta gde mogu da se poruce kolaci i torte vrhunskog kvaliteta.
Ima mnogo lepih motiva koji ne mogu biti zabranjeni. A ovom liku iz Hrvatske zelim da sto pre orvori i jos brze zatvori biznis u Srbiji.

2+2=5

pre 9 godina

a zasto drzava ne zastiti pravo svojih dizajnera pa uvede da dizni i ostali uvozni dizajni za film muziku i ostalo moraju pisati na cirilici i na taj nacin uposle svoje gradjane umetnike. zasto se samo stranci stite zasto mi sami sebe ne zastitimo. sve firme i brendove tv reklame bildborde plakate na cirilici uposlimo narod.

Djuro

pre 9 godina

A jel Dizni kupio prava od braće Grim, tj. naslednika, Andersena i ostalih pisaca koji su pisali bajke? A jel može za džabe sa likom Draže?

Ivan

pre 9 godina

Ocigledno da Hrvati na nasem trzistu mogu da se izivljavaju i da postavljaju pravila, pa cak i da kaznjavaju. Lepo smo i dozvolili. Pitam se da li bi neka Srpska firma to mogla u lijepoj njihovoj? Ja sam za zastitu brendova ali da svaka zemlja to regulise sama a ne da na dolaze svakojaki i odredjuju sta smemo a sta ne.

skyfall

pre 9 godina

ako je domaćim snobovima torta sa figurom zaštićenom autorskim pravima "mast hev" ... ima da plate to ... i to u ovom slučaju hrvatima

antonio

pre 9 godina

a imam li ja prava detetu na papiru fa macrtam Sundjer Boba ili Miki Mausa, ili i za to mora da pisem Dizniju?
(jeronim, 14. januar 2016 12:59) # Link komentara

Da mozes, ali ne mozes da prodajes.

Pih

pre 9 godina

Resenje je ne dozvoliti rad ovoj firmi u Srbiji. Pa zar nemamo dosta nasih poslasticara.
(raja, 14. januar 2016 12:24)

Problem je u krsenju autorskih prava - kradji, a ne u tome da li je firma srpska, hrvatska ili pingvinska.
Kradja je zabranjena, nemoralna i kaznjiva, shvatite vec jednom tu prostu cinjenicu.

Goran

pre 9 godina

Pravicemo mi deci torte kao i do sad i crtacemo na njima sta god budu zelela.
U Srbiji se ni nasi zakoni ne sprovode a kamoli tamo neki izmisljeni pa jos iz Hrvatske.
Ajte molim vas!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Srbin Hud, 14. januar 2016 13:14)

Ne kapiras poentu ... niko ti ne brani da svom detetu napravis tortu sa bilo kojim crtanim likom. Jedino sto ti je zabranjeno je da pravis pare koristeci te crtane likove. Nije problem napraviti detetu tortu, ali napraviti gomilu takvih torti i prodavati ih, ili prodavati slike za tortu - e, to ne mozes.

Srbin Hud

pre 9 godina

Pravicemo mi deci torte kao i do sad i crtacemo na njima sta god budu zelela.
U Srbiji se ni nasi zakoni ne sprovode a kamoli tamo neki izmisljeni pa jos iz Hrvatske.
Ajte molim vas!

James Bond

pre 9 godina

@Matori Milan:
I na našaim svadbama (ne govorim o onim ispod šatora) je zabranjeno donositi privatne torte već isključivo uz pokazivanje računa. To nema veze sa autorskim pravima nego sa salmonelom, potencijalnim trovanjem i slično, što opet ima veze sa renomeom tog restorana u slučaju da se nešto desi.

zaki

pre 9 godina

Pravićemo sami torte. Sigurno nećemo da plaćamo toj firmi 10 puta skuplje zbog profita Diznija i Advokata koji ih zastupaju. Ako ime cene budu niske, i kvalitet vrhunski može...

pertinaks

pre 9 godina

Najgore sto se deci slika o tim likovima stvara bas preko tih torti i slicnih stvari , igracaka, svesaka i itd. Vecina ni ne razume te crtane filmove.

henk.mudi

pre 9 godina

Pre neki dan su svi podrzavali kad je izasao tekst da se ovo desava u Hrvatskoj. Danas kad je kod nas svi ce "da prave torte... ili nece vam proci... ili prokletnici"... Pa kako sada ne podrzavate autorska prava nego ste svi za pirateriju??? rekoh ja-mi smo najveci licemeri.

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Gosšodine Ljutiću ljutili se vi ili ne ove figure će se praviti i jesti, a vi, posle rođendana, dokažite da su postojale. Samo neće u poslastičarnicama, nego u kućnoj radinosti. Srećom, pa je YT pun tutorijala na tu temu.
(Ne može nam niko ništa ..., 14. januar 2016 11:05)

Niko ti ne brani da praviš to u kućnoj radinosti, niti je to zabranjeno. Zabranjeno je ostvarivanje komercijalne dobiti. Je l' moguće ljudi da ništa ne kontate, a komentarišete kao da sve znate pa ste kao nešto ogorčeni. Niko vam ne brani da pravite Šilju, Paju Patka, Supermena,...i to stavljate na tortu. Ali ne može neko to da prodaje i da zarađuje od prodaje likova koji su zaštićeni autorskim pravom.

GlasBrisela

pre 9 godina

Nakon zabrane, pocnite u Srbiji raditi omiljene 3D likove Vucica...Seselja....Vulina...Dacica...Nikolica itd.! Djeca i odrasli ce biti odusevljeni!!!

Ella enchanted

pre 9 godina

Evo kako mi radimo: napravimo devojcici cokoladnu tortu jer nju voli, krem preko toga je roze boje zato sto ona voli barbika tortu, a lutku dobro operem i smestim je na jestivu platformu povrh torte, mada sam vidjala da noge lutke zabodu u tortu. Ima raznih nacina, a 2D nije zabranjeno, tako da ce se i dalje praviti kompjuterske slike raznih junaka, pa onda preslikavati. Mi to radimo kuci, ali ima sjajnih poslasticarnica sa milion vrsta torti i sa razlicitim mogucnostima. Snanicemo se, to bar nije problem.

kurajber

pre 9 godina

Imam troje dece i nikad nismo kupili tortu za proslavu rođendana. Supruga uvek pravi po najanje 3 torte i to po izboru slavljenika. Taj ritual pravljenja torti ono lizanje fila sto preostane je neponovljiv. I nikad nisu postavljane te slike i figurice diznija jer supruga to na stari nacin ukrasi mnogo lepše a ponos dece sto mama pravi torte kakve oni žele je mnogo veci i lepši od pepe praseta. Kupovne torte ne kupujemo i iz razloga sto i ne znamo koliko ima emulgatora u njima i svih onih nezdravih sastojaka tako da gospodin Ljutic i ne mora dolaziti u Srbiju što se tice nas.

slavko

pre 9 godina

Onda proizvodite fekji fan kejke. I objasnite klincima kako su fejki jer je to u skladu sa propisima a za originale nema para. Ili pravite maša i medo kejke...

empty straw

pre 9 godina

Par predloga:
1.Napraviti cirilicno pepa prase i sundjer boba
2.Ne radjati decu, kako bismo napakostili Hrvatima
3.Drzati se "srpske bajadere"

Hrvat

pre 9 godina

Autorska prava u ovom slucaju je lako izbeci. Napravis tortu sa narandzastim Sundjer Bobom ili Elzom u roze haljini isl.
(Citizen X, 14. januar 2016 11:01)
Aj ti objasni djetetu da je bob narandzast ,a nije žut

Leo

pre 9 godina

Vala bas, sto neko rece odvratne su te torte. Moja sestra napravi 30 puta bolju tortu, al ne vredi. Deca hoce te vestacke i naslikane.. Najbolje su torte i kolaci iz pravih poslasticarnica. Tamo sam redovan gost..

ref

pre 9 godina

ako se ijedan cent drzavnih para da na inspekciju da li neko pravi torte sa crtanim junacima, dakle ne inspekcija kvaliteta sadrzaja vec likova iz crtaca kao ukrasa na torti, onda ce to biti poslednja kap u koktelu paradoksa koja ce zapoceti “torta revoluciju“

Who killed Bamby

pre 9 godina

Kad mi je dete bilo malo, na rođendanu kod drugara bila torta u obliku Nodija. Ali čitava figura. Na tacni stoji Nodi od pola metra. Kad je torta došla na red, organizatori doneli veliki nož. Pa, više mačetu nego nož.
A onda je Nodiju odrubljena glava.
Bilo je baš spooky.

Matori Milan

pre 9 godina

Ja pamtim da sam kao mali jeo najbolje torte koje su bile ukrasene samo sa polutkama oraha po obodu i raznim prelivima. Kasnije je doslo ukrasavanje slagom, pa onda fondan-mase, ali bez ikakvih crtanih likova, samo sa raznim cveticima, zvezdicama itd... Decu smo razmazili, ne razmisljamo o tome kako je ta kupovna torta sa crtanim junacima obicna margarin-secer papazjanija. A ima recepata za vrlo lepe torte koje nisu nemoguce za kucnu radinost i ne zahtevaju vrhunsko poslasticarsko umijece... Takva zaludjenost za crtanim likovima je pocela pre nekih 15 godina, secam se kako je mojoj prijateljici njena sestra "narucila" da joj za sinovljev rodjendan nadje neku Betmen posteljinu - u vreme kad toga nije bilo ovde. Naravno, posteljina nije nadjena i mali princ je bio grdno razocaran alternativnim poklonima. Neka se prave torte kao nekad, neka propadnu i Fan kejk faktori i ostali prodavci nicega.

P.S. bio sam na jednoj svadbi u Hrvatskoj i nijedna torta nije bila iz kucne radinosti! Rekli su mi da je zabranjeno "pustanje u promet" kucno izradjenih torti.

Buldogic

pre 9 godina

Kakav spin u naslovu, nema dalje. Drugo, i ja sam k'o klinac gledao crtaće i nikad nisam imao tortu sa omiljenim likovima pa nisam umro od tuge i sl.( tako se ovde predstavlja, kao da je katastrofa). Autorska prava ljudi, sta vam nije jasno?

Bora

pre 9 godina

Jao ljudi o čemu vi to tupite. Idite na internet, pogledajte koliko dobrih ideja ima da se ukrasi torta bez diznijevih junaka. Ako je vašoj deci već ispran mozak diznijevim glupostima kao stvarima koje apsolutno nemaju alternativu, onda ste stvarno i zaslužili da vas deru gde ko stigne.

daska

pre 9 godina

(Bilmez, 14. januar 2016 11:30) 

Haha cuj ovog dozvola za rad. Sta kod vas u Srbiji vlada jos komunizam pa ti trebaju dozvole da bi osnovao firmu??

Stanislav

pre 9 godina

Slažem se sa Borinim komentarom. Mom sinu se bliži peti rođendan i pitao sam ga da smisli sam kako želi da mu izgleda torta (nisam mu davao ideje tipa Pepa, Sundjer Bob i ostlao sto voli da gleda). Tražio je tortu u obliku Afrike sa nekoliko zivotinja! Odusevio sam se! Kakva Pepa, kakvi bakrači... :-)

grin men

pre 9 godina

Na stranu to da li volite pomenute crtaće ili ne, užasno je videti kako pokušavaju da oporezuju/kazne svuda gde mogu. Prokleti lovci na kopirajt , uništili su sve što mogu da unište. Moderni kapitalizam...

Bilmez

pre 9 godina

"To znači da će, kada dođe u Srbiju, biti jedini poslastičar koji će moći da prodaje torte sa popularnim animiranim likovima, odnosno da će ostali moći kada regulišu pitanje autorskih prava ali pod strogo određenim uslovima. "
Moja baka je imala obicaj da kaze: "Koja tica rano peva ukaka se u gnezdu". Ljuticu, Ljuticu, zaboravio si samo jedno .... ko kaze da ces doci u Srbiju. Moze ti se desiti da ne dobijes dozvolu za rad. Sta ces onda?

kobasicar

pre 9 godina

Pa dokle ste došli? Pa ja bih pre pojeo neku normalnu tortu, a ovo sto oni prave od neke pene se nemože ni jesti! To je neki otrov, bog zna od čega to prave!!!

Ne može nam niko ništa ...

pre 9 godina

Gosšodine Ljutiću ljutili se vi ili ne ove figure će se praviti i jesti, a vi, posle rođendana, dokažite da su postojale. Samo neće u poslastičarnicama, nego u kućnoj radinosti. Srećom, pa je YT pun tutorijala na tu temu. Evo primera:
https://www.youtube.com/watch?v=fsUHKnoE7KY

Botisa

pre 9 godina

Pravim roditeljima ovo ne treba da bude problem jer mogu naci vremena da svom detetu kuci naprave SAMI tortu kakvu dete zeli. Podrzavam zabranu, svima bi smetalo da neko koristi njihove stvari da kasnije profitira...

zoran

pre 9 godina

E hvala bogu da se vise ukine to grozno pomodarstvo sa bezukusnim, nejestivim a preskupim ukrasima za tortu.
U Srbiji su na tortu vazda isle samo - svecice, sve ostalo je iživljavanje prebogatih roditelja.

milan

pre 9 godina

kakava glupost...figurice sigurno nece biti zabranjene, a gdje ce ih neko spustiti...na policu...sto...ormar...tortu...to je njegov problem...nista od ove gluposti

beograđanin

pre 9 godina

'“Fan kejk fektori” ima ekskluzivne ugovore za distribuciju brandiranih 3D rođendanskih torti'
Tumačeći šta je pisac hteo da kaže (obzirom da torta može da bude samo 3D), razumeo sam da se 2D slike svih likova mogu koristiti na tortama.

Lukas aus Agram

pre 9 godina

Zadnji put kad sam bio u Beogradu, ne tako davno, na ulici su se prodavali piratski filmovi, javna prodaja piraterije u Hrvatskoj ne postoji već više od 20 godina. Tako da u teoriji će u Srbiji biti zabranjeno pravljenje torti sa likovima iz crtanih filmova, ali u praksi će to biti malo teže sprovesti!

Bora

pre 9 godina

Jao ljudi o čemu vi to tupite. Idite na internet, pogledajte koliko dobrih ideja ima da se ukrasi torta bez diznijevih junaka. Ako je vašoj deci već ispran mozak diznijevim glupostima kao stvarima koje apsolutno nemaju alternativu, onda ste stvarno i zaslužili da vas deru gde ko stigne.

Lukas aus Agram

pre 9 godina

Zadnji put kad sam bio u Beogradu, ne tako davno, na ulici su se prodavali piratski filmovi, javna prodaja piraterije u Hrvatskoj ne postoji već više od 20 godina. Tako da u teoriji će u Srbiji biti zabranjeno pravljenje torti sa likovima iz crtanih filmova, ali u praksi će to biti malo teže sprovesti!

Stanislav

pre 9 godina

Slažem se sa Borinim komentarom. Mom sinu se bliži peti rođendan i pitao sam ga da smisli sam kako želi da mu izgleda torta (nisam mu davao ideje tipa Pepa, Sundjer Bob i ostlao sto voli da gleda). Tražio je tortu u obliku Afrike sa nekoliko zivotinja! Odusevio sam se! Kakva Pepa, kakvi bakrači... :-)

Ne može nam niko ništa ...

pre 9 godina

Gosšodine Ljutiću ljutili se vi ili ne ove figure će se praviti i jesti, a vi, posle rođendana, dokažite da su postojale. Samo neće u poslastičarnicama, nego u kućnoj radinosti. Srećom, pa je YT pun tutorijala na tu temu. Evo primera:
https://www.youtube.com/watch?v=fsUHKnoE7KY

Bilmez

pre 9 godina

"To znači da će, kada dođe u Srbiju, biti jedini poslastičar koji će moći da prodaje torte sa popularnim animiranim likovima, odnosno da će ostali moći kada regulišu pitanje autorskih prava ali pod strogo određenim uslovima. "
Moja baka je imala obicaj da kaze: "Koja tica rano peva ukaka se u gnezdu". Ljuticu, Ljuticu, zaboravio si samo jedno .... ko kaze da ces doci u Srbiju. Moze ti se desiti da ne dobijes dozvolu za rad. Sta ces onda?

grin men

pre 9 godina

Na stranu to da li volite pomenute crtaće ili ne, užasno je videti kako pokušavaju da oporezuju/kazne svuda gde mogu. Prokleti lovci na kopirajt , uništili su sve što mogu da unište. Moderni kapitalizam...

kurajber

pre 9 godina

Imam troje dece i nikad nismo kupili tortu za proslavu rođendana. Supruga uvek pravi po najanje 3 torte i to po izboru slavljenika. Taj ritual pravljenja torti ono lizanje fila sto preostane je neponovljiv. I nikad nisu postavljane te slike i figurice diznija jer supruga to na stari nacin ukrasi mnogo lepše a ponos dece sto mama pravi torte kakve oni žele je mnogo veci i lepši od pepe praseta. Kupovne torte ne kupujemo i iz razloga sto i ne znamo koliko ima emulgatora u njima i svih onih nezdravih sastojaka tako da gospodin Ljutic i ne mora dolaziti u Srbiju što se tice nas.

zoran

pre 9 godina

E hvala bogu da se vise ukine to grozno pomodarstvo sa bezukusnim, nejestivim a preskupim ukrasima za tortu.
U Srbiji su na tortu vazda isle samo - svecice, sve ostalo je iživljavanje prebogatih roditelja.

kobasicar

pre 9 godina

Pa dokle ste došli? Pa ja bih pre pojeo neku normalnu tortu, a ovo sto oni prave od neke pene se nemože ni jesti! To je neki otrov, bog zna od čega to prave!!!

Matori Milan

pre 9 godina

Ja pamtim da sam kao mali jeo najbolje torte koje su bile ukrasene samo sa polutkama oraha po obodu i raznim prelivima. Kasnije je doslo ukrasavanje slagom, pa onda fondan-mase, ali bez ikakvih crtanih likova, samo sa raznim cveticima, zvezdicama itd... Decu smo razmazili, ne razmisljamo o tome kako je ta kupovna torta sa crtanim junacima obicna margarin-secer papazjanija. A ima recepata za vrlo lepe torte koje nisu nemoguce za kucnu radinost i ne zahtevaju vrhunsko poslasticarsko umijece... Takva zaludjenost za crtanim likovima je pocela pre nekih 15 godina, secam se kako je mojoj prijateljici njena sestra "narucila" da joj za sinovljev rodjendan nadje neku Betmen posteljinu - u vreme kad toga nije bilo ovde. Naravno, posteljina nije nadjena i mali princ je bio grdno razocaran alternativnim poklonima. Neka se prave torte kao nekad, neka propadnu i Fan kejk faktori i ostali prodavci nicega.

P.S. bio sam na jednoj svadbi u Hrvatskoj i nijedna torta nije bila iz kucne radinosti! Rekli su mi da je zabranjeno "pustanje u promet" kucno izradjenih torti.

Who killed Bamby

pre 9 godina

Kad mi je dete bilo malo, na rođendanu kod drugara bila torta u obliku Nodija. Ali čitava figura. Na tacni stoji Nodi od pola metra. Kad je torta došla na red, organizatori doneli veliki nož. Pa, više mačetu nego nož.
A onda je Nodiju odrubljena glava.
Bilo je baš spooky.

Buldogic

pre 9 godina

Kakav spin u naslovu, nema dalje. Drugo, i ja sam k'o klinac gledao crtaće i nikad nisam imao tortu sa omiljenim likovima pa nisam umro od tuge i sl.( tako se ovde predstavlja, kao da je katastrofa). Autorska prava ljudi, sta vam nije jasno?

GlasBrisela

pre 9 godina

Nakon zabrane, pocnite u Srbiji raditi omiljene 3D likove Vucica...Seselja....Vulina...Dacica...Nikolica itd.! Djeca i odrasli ce biti odusevljeni!!!

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Gosšodine Ljutiću ljutili se vi ili ne ove figure će se praviti i jesti, a vi, posle rođendana, dokažite da su postojale. Samo neće u poslastičarnicama, nego u kućnoj radinosti. Srećom, pa je YT pun tutorijala na tu temu.
(Ne može nam niko ništa ..., 14. januar 2016 11:05)

Niko ti ne brani da praviš to u kućnoj radinosti, niti je to zabranjeno. Zabranjeno je ostvarivanje komercijalne dobiti. Je l' moguće ljudi da ništa ne kontate, a komentarišete kao da sve znate pa ste kao nešto ogorčeni. Niko vam ne brani da pravite Šilju, Paju Patka, Supermena,...i to stavljate na tortu. Ali ne može neko to da prodaje i da zarađuje od prodaje likova koji su zaštićeni autorskim pravom.

beograđanin

pre 9 godina

'“Fan kejk fektori” ima ekskluzivne ugovore za distribuciju brandiranih 3D rođendanskih torti'
Tumačeći šta je pisac hteo da kaže (obzirom da torta može da bude samo 3D), razumeo sam da se 2D slike svih likova mogu koristiti na tortama.

zaki

pre 9 godina

Pravićemo sami torte. Sigurno nećemo da plaćamo toj firmi 10 puta skuplje zbog profita Diznija i Advokata koji ih zastupaju. Ako ime cene budu niske, i kvalitet vrhunski može...

Alexa

pre 9 godina

Znaci ne pada mi na pamet da od ovog lika ikada porucim tortu. Nije stvar samo u liku vec u kvalitetu torte. U Beogradu ima dovoljno mesta gde mogu da se poruce kolaci i torte vrhunskog kvaliteta.
Ima mnogo lepih motiva koji ne mogu biti zabranjeni. A ovom liku iz Hrvatske zelim da sto pre orvori i jos brze zatvori biznis u Srbiji.

milan

pre 9 godina

kakava glupost...figurice sigurno nece biti zabranjene, a gdje ce ih neko spustiti...na policu...sto...ormar...tortu...to je njegov problem...nista od ove gluposti

Botisa

pre 9 godina

Pravim roditeljima ovo ne treba da bude problem jer mogu naci vremena da svom detetu kuci naprave SAMI tortu kakvu dete zeli. Podrzavam zabranu, svima bi smetalo da neko koristi njihove stvari da kasnije profitira...

Hrvat

pre 9 godina

Autorska prava u ovom slucaju je lako izbeci. Napravis tortu sa narandzastim Sundjer Bobom ili Elzom u roze haljini isl.
(Citizen X, 14. januar 2016 11:01)
Aj ti objasni djetetu da je bob narandzast ,a nije žut

Igor Gavran

pre 9 godina

Aha, samo sto necete za zabranite. U Srbiji ne odgovaras za stetu ispod 100 evra, mozes nekome da odneses tockove sa auta i drzava te ne kaznjava za to. A gospoda kapitalisti multimilijarderi iz Diznija mogu blagoizvoleti da podnesu privatne tuzbe protiv srpske sirotinje na srpskom sudu, da plate advokate, sudske troskove ... a dokaz pojeden.

henk.mudi

pre 9 godina

Pre neki dan su svi podrzavali kad je izasao tekst da se ovo desava u Hrvatskoj. Danas kad je kod nas svi ce "da prave torte... ili nece vam proci... ili prokletnici"... Pa kako sada ne podrzavate autorska prava nego ste svi za pirateriju??? rekoh ja-mi smo najveci licemeri.

Ognjen

pre 9 godina

Gospoda is Fun Cake fabrike ne shvataju da su ovakvim svojim nastupom na tržištu i kroz ovakav publicitet sebi prilično zatvorili vrata profita. Svako, iole normalan, neće kupiti njihove bljizgavice od pene sa tehnički tačnim i po standardu urađenim 3D likovima, a deca će se adaptirati na novonastale "tržišne" uslove uz malo roditeljskog ubeđivanja. Gospodo želim Vam puno sreće u daljem "kratkom" poslovanju na ovim prostorima!

Srbin Hud

pre 9 godina

Pravicemo mi deci torte kao i do sad i crtacemo na njima sta god budu zelela.
U Srbiji se ni nasi zakoni ne sprovode a kamoli tamo neki izmisljeni pa jos iz Hrvatske.
Ajte molim vas!

empty straw

pre 9 godina

Par predloga:
1.Napraviti cirilicno pepa prase i sundjer boba
2.Ne radjati decu, kako bismo napakostili Hrvatima
3.Drzati se "srpske bajadere"

ref

pre 9 godina

ako se ijedan cent drzavnih para da na inspekciju da li neko pravi torte sa crtanim junacima, dakle ne inspekcija kvaliteta sadrzaja vec likova iz crtaca kao ukrasa na torti, onda ce to biti poslednja kap u koktelu paradoksa koja ce zapoceti “torta revoluciju“

Djuro

pre 9 godina

A jel Dizni kupio prava od braće Grim, tj. naslednika, Andersena i ostalih pisaca koji su pisali bajke? A jel može za džabe sa likom Draže?

Leo

pre 9 godina

Vala bas, sto neko rece odvratne su te torte. Moja sestra napravi 30 puta bolju tortu, al ne vredi. Deca hoce te vestacke i naslikane.. Najbolje su torte i kolaci iz pravih poslasticarnica. Tamo sam redovan gost..

antonio

pre 9 godina

a imam li ja prava detetu na papiru fa macrtam Sundjer Boba ili Miki Mausa, ili i za to mora da pisem Dizniju?
(jeronim, 14. januar 2016 12:59) # Link komentara

Da mozes, ali ne mozes da prodajes.

deny

pre 9 godina

Vidim da mnogi ovdje uopće nisu shvatili poantu i uporno pričaju o stvarima koje nitko ni ne brani.
Dakle, doma možeš napraviti tortu kakvu god želiš, ukrasiti je likom kakav želiš i ama baš nitko ti ne može ni ne želi ništa!
Ono što ne možeš jest imati slastičarnu ili neku drugu trgovinu i prodavati torte sa takvim likovima. To je sve. Ne možeš naravno ni bazirati marketing, tj. oglašavanje na takvim likovima koji su zaštićeni licencom.
Naravno da svatko zna tamo neku "tetu" koja radi torte "na crno" i kao usputni posao -ali takve se ni ne reklamiraju nikad, a dokazati da je ona nešto napravila i naplatila je gotovo nemoguće i nitko to ni ne pokušava (iako je jasno da su te žene ionako strogo tehnički gledano u sukobu sa zakonom jer posluju na crno i ne plaćaju porez...).
U RH je slučaj bio takav da ti svaka slastičarnica (barem je do sada bio takav slučaj) sasvim legalno napravi tortu sa likom Elze i Ane, ili Pepe i sl. - i uredno i redovito dobiješ račun za tortu (barem u svim imalo boljim slastičarnicama, a i u ostalima većinom). Sada to više neće biti moguće jer su likovi zaštićeni i to je sve. Protiv tih slastičarna je uperena ova odluka i njima najviše šteti, a nema veze sa time što netko doma radi za sebe.
To da će ti netko dolaziti doma i gledati kakvu tortu imaš je totalna glupost i neistina i nema nikakve zabrane da svojem djetetu napraviš tortu sa likom kojeg želiš(tj. djete želi).

Zemunka

pre 9 godina

Ukratko, ko bude imao para,taj će moći detetu da priušti tortu sa crtanim junacima.Tako je i sa firmiranom odećom i obuće,privatnim vrtićima,školama i univerzitetima,privatnim bolnicama.Elem,to vam je kapitalizam. Sirotinjo i Bogu si teška.

Pih

pre 9 godina

Resenje je ne dozvoliti rad ovoj firmi u Srbiji. Pa zar nemamo dosta nasih poslasticara.
(raja, 14. januar 2016 12:24)

Problem je u krsenju autorskih prava - kradji, a ne u tome da li je firma srpska, hrvatska ili pingvinska.
Kradja je zabranjena, nemoralna i kaznjiva, shvatite vec jednom tu prostu cinjenicu.

iR

pre 9 godina

I ja imam dvoje djece i meni to isto ne paše.
Ako budemo kupovali od tipa - dobit ćemo industrijske torte.
Bojim se - puno lošije kvalitete.
To šta je lik dobio licencu nema veze je li lik hrvat ili srbin. Tip je kupio licencu i kraj priče. Štiti svoj interes. Isto tako Ligu prvaka u nogometu (utorak) kupila je Arena - srpska televizija i ona mene sad blokira da je ne gledam na htv-u. Pa šta sad da radim??? Da krivim srbiju i srbe???

Netko je dolje napisao da se u hr za proslave u vrtićima ne smije donostiti torta iz kućne radinosti.
To je istina. Zašto je to tako?
Torte moraju imati dokaz o poštivanju higijenskih i zdravstvenih uvjeta što u kućnoj radinosti nije uvijek slučaj.
Čuli ste za salmonelu.
I šta kad ti se dijete razboli tuđom krivicom i uvališ se u probleme?
Ko je kriv? Ajmo ga tužit...

Ušli smo ili ulazimo u sustav gdje se sve i svakog tuži, a od države i inspekcija su kazne drakonske. Ima tu još i drugih stvari ali kad čovjek promisli - ima logike.
Svidjelo se nama ili ne....to je neminovnost.
Jedini bog kojemu se danas svi ljudi jednako mole jest - novac.
Ja osobno to prezirem ali ....šta da radimo

Ella enchanted

pre 9 godina

Evo kako mi radimo: napravimo devojcici cokoladnu tortu jer nju voli, krem preko toga je roze boje zato sto ona voli barbika tortu, a lutku dobro operem i smestim je na jestivu platformu povrh torte, mada sam vidjala da noge lutke zabodu u tortu. Ima raznih nacina, a 2D nije zabranjeno, tako da ce se i dalje praviti kompjuterske slike raznih junaka, pa onda preslikavati. Mi to radimo kuci, ali ima sjajnih poslasticarnica sa milion vrsta torti i sa razlicitim mogucnostima. Snanicemo se, to bar nije problem.

Sajko

pre 9 godina

Ljudi ne shvataju suštinu. Ne može svako da svojata tuđ rad. Zato smo mi srbi tu gde jesmo. Dizni je uložio milijarde da bi vaše dete želeo elzu ili nekog drugog diznijevog junaka na torti, pernici, majici itd i žele da im se to uloženo vrati.zato prodaju licence po zemljama da prodaju u njihovo ime i zabranjuju u njihovo ime. Niko vam ne brani da napravite neki svoj lik na torti ( i ne, on ne može da bude "naradzasti sundjer bob" jer je zabranjena i sličnost sa originalnim likom) .ali dobićete plač i razočaranje vašeg deteta. Isto je i za Nikke,Dolce & Banana, Coco Dior,Uggg i ostale stvari koje se kod nas kupuju...a iste je sramota da nosi nesto "made in Arilje".E pa dragi srbi pre svega treba da cenimo i poštujemo sebe i svoj rad, pa onda i rad drugog, a ne da samo nalazimo fore da se provlacimo kroz život. Tek tada će nam svima biti bolje. Prijatno.

Goran

pre 9 godina

Pravicemo mi deci torte kao i do sad i crtacemo na njima sta god budu zelela.
U Srbiji se ni nasi zakoni ne sprovode a kamoli tamo neki izmisljeni pa jos iz Hrvatske.
Ajte molim vas!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Srbin Hud, 14. januar 2016 13:14)

Ne kapiras poentu ... niko ti ne brani da svom detetu napravis tortu sa bilo kojim crtanim likom. Jedino sto ti je zabranjeno je da pravis pare koristeci te crtane likove. Nije problem napraviti detetu tortu, ali napraviti gomilu takvih torti i prodavati ih, ili prodavati slike za tortu - e, to ne mozes.

2+2=5

pre 9 godina

a zasto drzava ne zastiti pravo svojih dizajnera pa uvede da dizni i ostali uvozni dizajni za film muziku i ostalo moraju pisati na cirilici i na taj nacin uposle svoje gradjane umetnike. zasto se samo stranci stite zasto mi sami sebe ne zastitimo. sve firme i brendove tv reklame bildborde plakate na cirilici uposlimo narod.

čiča gliša

pre 9 godina

Što pre deci objasnite kako svet
funkcioniše
to će biti bolje i za roditelje a i za decu
i za budućnost svih nas. Objasnite deci da nema bajki, da su dizniji
plaćeni likovi, i
RAZVIJAJTE KREATIVNOST DECE da NAPRAVE SVOJE LIKOVE.
šta fali čiča gliši ?

James Bond

pre 9 godina

@Matori Milan:
I na našaim svadbama (ne govorim o onim ispod šatora) je zabranjeno donositi privatne torte već isključivo uz pokazivanje računa. To nema veze sa autorskim pravima nego sa salmonelom, potencijalnim trovanjem i slično, što opet ima veze sa renomeom tog restorana u slučaju da se nešto desi.

nidza

pre 9 godina

мени је домаћа киндер торта омиљена посластица и баш ме брига да ли је на њој фигурица пепе прасета, коју нико ни не једе. ваљда је битније од којих је састојака торта прављена, а не да ли има пепу прасета на себи или не???

Ivan

pre 9 godina

Ocigledno da Hrvati na nasem trzistu mogu da se izivljavaju i da postavljaju pravila, pa cak i da kaznjavaju. Lepo smo i dozvolili. Pitam se da li bi neka Srpska firma to mogla u lijepoj njihovoj? Ja sam za zastitu brendova ali da svaka zemlja to regulise sama a ne da na dolaze svakojaki i odredjuju sta smemo a sta ne.

Đorđe

pre 9 godina

Konačno nešto lijepo donosi liberalni kapitalizam. Ništa sa više neukusa od torte igračke. Zaboravio sa ukus šlag pjene a današnji klinci nikada nisu imali priliku da je prodaju. Zbogom fondanu!!!

Damjan Vlahovic aka Igor

pre 9 godina

Ovde se radi o necem drugom.. Radi se o tuzbama i velikoj kolicini novca koje ce ova firma zaraditi od istih.. Boli njih uvo za torte i dizni, njima je bitno da pokrenu sto vise tuzbi i na taj nacin zarade sto vise novca.. Pronasli su foru na koju hocu da zarade novac i to je to..

ana

pre 9 godina

@vlad

Cekaj, to sto ja uz dvoje sitne dece odrzavam celu kucu / svakodnevno, kuvam najmanje tri obroka dnevno, RADIM OD KUCE, igram se sa decom, citam im, kupam ih i idem iza njih kao djubretarski kamion skupljajuci ono sto pobacaju ili uniste i pritom zaista NEMAM KAD (a i ne umem) da sinu nacrtam ili izvajam omiljeni lik od fondana da ga obradujem za rodjendan, dakle sve to je po tebi dovoljan razlog da mi se ta torta naplati, kako kazes, 1000€?!
Sram te bilo.

Washington

pre 9 godina

Tesko je u Srbiji bilo kakav novi zakon sprovesti. Kad bi mogli da naucimo nase gradjane da ne bacaju smece po gradu i saraju zidove, to bi bilo cudo! Da ne unistavaju gradski prevoz, autobuse, vozove i slicno. Ali tako nesto u Srbiji da se desi treba jedno 1000 godina.

daska

pre 9 godina

(Bilmez, 14. januar 2016 11:30) 

Haha cuj ovog dozvola za rad. Sta kod vas u Srbiji vlada jos komunizam pa ti trebaju dozvole da bi osnovao firmu??

TTD

pre 9 godina

Cek malo, jos nije ni usao na trziste Srbije a vec odredjuje sta ce ko moci u Srbiji da radi?!
Cek malo, a drzava Srbija koja treba da mu da dozvolu da radi u Srbiji?
Da li on ima diznijevu licencu za ceo svet ili samo za Hrvatsku?
Zasto neko iz Srbije ne zatrazi istu licencu?

slavko

pre 9 godina

Onda proizvodite fekji fan kejke. I objasnite klincima kako su fejki jer je to u skladu sa propisima a za originale nema para. Ili pravite maša i medo kejke...

bozza

pre 9 godina

boze koliko smo ograniceni a mislimo da smo najpametniji...
1. Ne treba nikom torta kao dokaz, pa je i nebitno da li je pojedena ili ne. Sigurno niko nece ici po rodjendanima i juriti dokaze koja je torta pojedena i sa kojim crtanim likom. Zabranjena je PRODAJA torte sa crtanim likovima a bez autorskih prava. Dokazi ce se juriti po sajtovima, reklamama i drugim vidovima oglasavanja ponude torti sa crtanim likovima
2. To sto je starija generacija odrasla na domacim tortama bez crtanih likiva, "beskinacno puta boljim" od ovih danasnjih, i pri tome "im nista ne fali", zaista je nebitno. Danas se torte sa crtanim likovima kupuju jer ih DECA traze, a traze ih jer su ih videla na reklamama i drugim rodjendanima. Torte se svakako ne kupuju da bi deca bila zdravija vec im se ispunjavaju zelje, na njihovu radost i veselje
3. Zastita autorskih prava je neminovnost i dolati najkasnije sa ulaskom u EU. Sto se pre naviknemo na jasna pravila i uredjen sistem, bolje po sve nas i nase zivote. Pametan covek gleda kako da sto vise zaradi posteno i sto jednostavnije, a ogranicen/siromasan kako da sto manje potrosi. Nemojte biti u ovoj drugoj grupi

Vladan

pre 9 godina

Ma samo vi dragi poslasti;ari dodjite u yemlju Srbiju , da vidite kako je nama divno i bajno.Ovo je bre zona sumraka , i bas se tangiram za diznijeve junake. Od ;ega ja da platim struju, to mene brine a za tortu cu se snaci.

hm

pre 9 godina

Pa smjeti će i dalje PRODAVATI torte sa tim likovima, samo će prije toga morati kupiti licencu.

Pa evo neki dan kod mene u firmi carina kontrolirala kompjuterski softver, da li je sve šta koristimo licencirano. Nisu gledali baš svaki programčić, ali za sve ove veće i komercijalne su tražili licencu ili račun.

Privikavajte se polako na to, doći će i do vas...

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 9 godina

Aman ljudi, možete kući da pravite šta hoćete. Uposlite ženu, svaju, šurnjaju da vam prave. A možete i da je kupite kod tih hrvata, ako vas mrzi da pravite. Ne razumem čemu drama...

Jedini pogođeni su poslastičari, ali verujem da ,uz određenu nadoknadu tim zastupnicima, i oni mogu praviti te torte.

pertinaks

pre 9 godina

Najgore sto se deci slika o tim likovima stvara bas preko tih torti i slicnih stvari , igracaka, svesaka i itd. Vecina ni ne razume te crtane filmove.

Zorica

pre 9 godina

Diznijeva licenca podrazumeva samo diznijeve likove.
Znači maša i meda i pepa prase nespadaju u tu licencu.
A pitam se na koji način će zaustaviti nekog da napravi tortu sa dizni likom??
Kako će oni znati kakva je torta kod mog deteta na rođendanu (imam ženu koja pravi odlične torte sa svim crtanim likovima). To bi podrazumevalo da nju neko prijavi da pravi takve torte,ali to što bi neko tvrdio da neko pravi nedozvoljene torte,to treba i da dokaže.
Da pravite zabranjene torte. Ne ja nepravim nedozvoljene torte.
Njihova reč protiv njene. I?
Po meni je ovo glupost. Oni samo žele da zaplaše jer su sami svesni da nepostoji sistem da nekoga "uhvate" i dokažu da je pravio "zabranjenu tortu".

Lukas aus Agram

pre 9 godina

A kad ćemo mi Srbi da imamo bar 350 naših Srpskih firmi u Hrvatskoj?
(Џејмс 007Bond, 14. januar 2016 15:46)

Nikad, mi šta smo mislili prodati smo prodali, nema više hrvatskih firmi na prodaju, ali slobodno otvarajte nove firme u Hrvatskoj, ko vam brani?!
Vi ste svoje firme i fabrike prodavali a Todorić i ostali hrvatski biznismeni su ih kupovali, ko vam je kriv?!

frox

pre 9 godina

Postoje i srpske firme koje uloze ozbiljan novac u saradnju sa Disney-em, udju u proizvodnju (skolski pribor, tekstil, posudje), pa im nasa drzava sabotira investiciju jer ne sprovodi sopstvene zakone o zastiti intelektualne svojine, na koju Disney partner-proizvodjac placa ozbiljan procenat Disney-u.
Ne moze se govoriti o monopolu, jer ako jos neko hoce da prodaje Disney torte, moze bez problema da ih uveze od nekog drugog (ko takodje ima licencu ) ili da i on plati Disney-ju licencno pravo.

raja

pre 9 godina

Iako se radi o autorskim pravima, ja ovde ne bio ovo karakterisao kao nikakvu kradju. Za ono sto mozemo sami da pravimo, zar treba pustati firme iz inostranstva da to rade??? Zasto dati nekome iz hrvatske da mlati lovu na tortama u Srbiji? Ako imaju neku advanced tehnologiju da razvijaju ovde OK ali ovakve stvari NE!!!

NoName

pre 9 godina

Oni ne mogu sa licencom koju koriste u Hrvatskoj da imaju na trzistu Srbije. Morace da kupe dodatnu licencu. Drugo, sada svi mi koji nosimo odecu i obucu sa logoima proizvodjaca, da lepo odemo do istih i da trazimo novcanu nadoknadu za reklamiranje na ulici i domovima. Cak mozemo da trazimo pare i od ove kompanije, ako kupimo tortu, jer reklamiramo proizvod ove firme. Pa sad da vidimo, ko ce koga da zajebava.

sve u 4 zida - slasticarska nanogica

pre 9 godina

"Dakle, doma možeš napraviti tortu kakvu god želiš, ukrasiti je likom kakav želiš i ama baš nitko ti ne može ni ne želi ništa!"

Tacno, ali takvu tortu ne mozes odneti u igraonicu, restoran itd... na javnu konzumaciju, nego je mozes potrositi kod kuce.

skyfall

pre 9 godina

ako je domaćim snobovima torta sa figurom zaštićenom autorskim pravima "mast hev" ... ima da plate to ... i to u ovom slučaju hrvatima

jes

pre 9 godina

Svi vi koji mislite da je ovo bezveze,
da li znate kavi su zakoni doneti kod nas u zadnje 2 godine ?
Neznate? Pa vaznije vam je ko je koga u rijaliti programima,
a sta mislite za 30 000 evra po rodjendanu da nece da se nadje
dovoljno lesinara koji ce da bez problema saznaju
gde i kada je rodjendan i koja je torta?
I onda 2 svedoka, pretnja tuzbom
i za neku sumu ce roditelji sami da trce da plate.
Zivi bili pa videli. Pa i dalje roditelji verujte u bajke politicara,
i glasajte za klovnove.

vlad

pre 9 godina

Lepo staviš nacrtano prase da liči na Pepa pig a gospoda "autorska prava" neka dokažu da je to to... Nije svako prase pepa prase. A gospođa mame bi mogle od svojih mama - baka da nauče da prave domaće torte u obliku koji se sviđa njenom čedu, ili za to jadne, nemaju vremena. A ako nemaju vremena, tortu bi im trebalo naplatiti 1000 eura, bilo da je na njoj zaštićeni lik ili obični šlag

japaja

pre 9 godina

"Netko je dolje napisao da se u hr za proslave u vrtićima ne smije donostiti torta iz kućne radinosti.
To je istina. Zašto je to tako?" ...
(iR, 14. januar 2016 15:34)

Isti su propisi i kod nas.
Meni nešto drugo ovde smeta. Žigovi Disney, Nickelodeon, Universal su i ranije bili zaštićeni pa nikom u državi nije to smetalo, niti je radio na zaštiti njihovih prava.
Verovatno da je trebalo da se angazuje neki advokat koji ce pokretati sporove a gorepomenute velike firme jednostavno nisu imale neku racunicu za to... mali smo kao prvo a verovatno da su i sumnjali u neke efekte svega.
Tako su lepo svoja prava preneli na drugog koji ce se oprobati u naplati svojih prava (opravdanih i apsolutnih). Nisam siguran koliko dobro ce im to ici, sa srećom.
Vi što kukate... probudite se.
Ili smo banana država ili se zna neki red i poštuje se zakon.
Hoćeš da prodaješ tortu sa likom Paje Patka? Može, ne brani niko. Samo plati koliko košta to pravo i nema problema.
To je isto kao kada bi se sada prodavci piratskih diskova pobunili kako to vise ne mogu da rade...

pas

pre 9 godina

ne smije se donositi torta iz kucne radinosti jer kad neko pokupi salmonelu onda odgovara ustanova koja nekakvu proslavu organizira, zato se to ne smije nego samo s racunom pa da se zna odakle su kolaci ili torta pa da se zna ko eventualno odgovara, to je kod nasvec na snazi par godina

Nemanja

pre 9 godina

Dize se prevelika drama oko ovoga.Okej,nece moci JAVNO da se oglasava poslasticarnica da pravi torte sa crtanim likovima,ali jako veliki broj ljudi koji kupuje tortu za rodjendane i proslave mocice i dalje da od svog poslasticara naruci tortu kakvu zeli.Da nece neki inspektor ili policajac da presrece svaku osobu koja sa tortom izlazi iz poslasticarnice i zagleda joj u kesu? I dalje ce ih biti kao i do sad,jedino sto nece moci da se prodaju po supermarketima.A retko ko i kupi rodjendansku tortu u supermarketu za svoje dete.

pera detlić

pre 9 godina

@noname

Ti ćeš da tužiš npr. Levis zato što nosiš njihove farmerke i tako ih reklamiraš, a oni ti ne plaćaju?! Koji si ti kralj, ja ne verujem. Još ladno imaš 20 pluseva hahahaha...

Skupite se vas dvadeset i pravo za Strazbur, mislim da će raditi duže večeras, čekaju vas.

Zoki

pre 9 godina

@NoName - grešiš, mogli su da kupe pravo za više zemalja ili za ceo region. Sa druge strane, njihova licenca ne može da spreči videoteku da iznajmljuje odgovarajući film po ceni torte i da uključi besplatnu tortu sa likovima iz filma kao promotivni materijal.

deda miki

pre 9 godina

Nema problema. Nek osnuju firmu u Srbiji, nek plaćaju porez pa će da se uradi po njihovoj volji! Ovako, mogu da obrisu njihove likove!

Pozdrav iz Zg

pre 9 godina

Ta torta od te firme u Hrvatskoj dodje 154 kune (večeras baš bio u Konzumu ) to vam dodje oko 20 eura za pola kg torte pa vi vidite da li vam se isplati to kupovati.

lujo

pre 9 godina

Oni ne mogu sa licencom koju koriste u Hrvatskoj da imaju na trzistu Srbije. Morace da kupe dodatnu licencu. Drugo, sada svi mi koji nosimo odecu i obucu sa logoima proizvodjaca, da lepo odemo do istih i da trazimo novcanu nadoknadu za reklamiranje na ulici i domovima. Cak mozemo da trazimo pare i od ove kompanije, ako kupimo tortu, jer reklamiramo proizvod ove firme. Pa sad da vidimo, ko ce koga da zajebava.
(NoName, 14. januar 2016 16:44)

Ako ti je proizvođač prilikom prodaje odjeće obećao da će ti plaćati to što ga ti "reklamiraš",onda slobodno tuži ,ako nije onda nemaš osnovne za tužbu . Nitko te ne tjera da kupujes brendiranu odjeću ,to je tvoja osobna odluka.

daska

pre 9 godina

(Bilmez, 14. januar 2016 11:30) 

Haha cuj ovog dozvola za rad. Sta kod vas u Srbiji vlada jos komunizam pa ti trebaju dozvole da bi osnovao firmu??

Bora

pre 9 godina

Jao ljudi o čemu vi to tupite. Idite na internet, pogledajte koliko dobrih ideja ima da se ukrasi torta bez diznijevih junaka. Ako je vašoj deci već ispran mozak diznijevim glupostima kao stvarima koje apsolutno nemaju alternativu, onda ste stvarno i zaslužili da vas deru gde ko stigne.

Pih

pre 9 godina

Resenje je ne dozvoliti rad ovoj firmi u Srbiji. Pa zar nemamo dosta nasih poslasticara.
(raja, 14. januar 2016 12:24)

Problem je u krsenju autorskih prava - kradji, a ne u tome da li je firma srpska, hrvatska ili pingvinska.
Kradja je zabranjena, nemoralna i kaznjiva, shvatite vec jednom tu prostu cinjenicu.

zoran

pre 9 godina

E hvala bogu da se vise ukine to grozno pomodarstvo sa bezukusnim, nejestivim a preskupim ukrasima za tortu.
U Srbiji su na tortu vazda isle samo - svecice, sve ostalo je iživljavanje prebogatih roditelja.

Hrvat

pre 9 godina

Autorska prava u ovom slucaju je lako izbeci. Napravis tortu sa narandzastim Sundjer Bobom ili Elzom u roze haljini isl.
(Citizen X, 14. januar 2016 11:01)
Aj ti objasni djetetu da je bob narandzast ,a nije žut

Bilmez

pre 9 godina

"To znači da će, kada dođe u Srbiju, biti jedini poslastičar koji će moći da prodaje torte sa popularnim animiranim likovima, odnosno da će ostali moći kada regulišu pitanje autorskih prava ali pod strogo određenim uslovima. "
Moja baka je imala obicaj da kaze: "Koja tica rano peva ukaka se u gnezdu". Ljuticu, Ljuticu, zaboravio si samo jedno .... ko kaze da ces doci u Srbiju. Moze ti se desiti da ne dobijes dozvolu za rad. Sta ces onda?

Botisa

pre 9 godina

Pravim roditeljima ovo ne treba da bude problem jer mogu naci vremena da svom detetu kuci naprave SAMI tortu kakvu dete zeli. Podrzavam zabranu, svima bi smetalo da neko koristi njihove stvari da kasnije profitira...

Lukas aus Agram

pre 9 godina

Zadnji put kad sam bio u Beogradu, ne tako davno, na ulici su se prodavali piratski filmovi, javna prodaja piraterije u Hrvatskoj ne postoji već više od 20 godina. Tako da u teoriji će u Srbiji biti zabranjeno pravljenje torti sa likovima iz crtanih filmova, ali u praksi će to biti malo teže sprovesti!

empty straw

pre 9 godina

Par predloga:
1.Napraviti cirilicno pepa prase i sundjer boba
2.Ne radjati decu, kako bismo napakostili Hrvatima
3.Drzati se "srpske bajadere"

Buldogic

pre 9 godina

Kakav spin u naslovu, nema dalje. Drugo, i ja sam k'o klinac gledao crtaće i nikad nisam imao tortu sa omiljenim likovima pa nisam umro od tuge i sl.( tako se ovde predstavlja, kao da je katastrofa). Autorska prava ljudi, sta vam nije jasno?

Ivan

pre 9 godina

Ocigledno da Hrvati na nasem trzistu mogu da se izivljavaju i da postavljaju pravila, pa cak i da kaznjavaju. Lepo smo i dozvolili. Pitam se da li bi neka Srpska firma to mogla u lijepoj njihovoj? Ja sam za zastitu brendova ali da svaka zemlja to regulise sama a ne da na dolaze svakojaki i odredjuju sta smemo a sta ne.

vlad

pre 9 godina

Lepo staviš nacrtano prase da liči na Pepa pig a gospoda "autorska prava" neka dokažu da je to to... Nije svako prase pepa prase. A gospođa mame bi mogle od svojih mama - baka da nauče da prave domaće torte u obliku koji se sviđa njenom čedu, ili za to jadne, nemaju vremena. A ako nemaju vremena, tortu bi im trebalo naplatiti 1000 eura, bilo da je na njoj zaštićeni lik ili obični šlag

henk.mudi

pre 9 godina

Pre neki dan su svi podrzavali kad je izasao tekst da se ovo desava u Hrvatskoj. Danas kad je kod nas svi ce "da prave torte... ili nece vam proci... ili prokletnici"... Pa kako sada ne podrzavate autorska prava nego ste svi za pirateriju??? rekoh ja-mi smo najveci licemeri.

kurajber

pre 9 godina

Imam troje dece i nikad nismo kupili tortu za proslavu rođendana. Supruga uvek pravi po najanje 3 torte i to po izboru slavljenika. Taj ritual pravljenja torti ono lizanje fila sto preostane je neponovljiv. I nikad nisu postavljane te slike i figurice diznija jer supruga to na stari nacin ukrasi mnogo lepše a ponos dece sto mama pravi torte kakve oni žele je mnogo veci i lepši od pepe praseta. Kupovne torte ne kupujemo i iz razloga sto i ne znamo koliko ima emulgatora u njima i svih onih nezdravih sastojaka tako da gospodin Ljutic i ne mora dolaziti u Srbiju što se tice nas.

Sajko

pre 9 godina

Ljudi ne shvataju suštinu. Ne može svako da svojata tuđ rad. Zato smo mi srbi tu gde jesmo. Dizni je uložio milijarde da bi vaše dete želeo elzu ili nekog drugog diznijevog junaka na torti, pernici, majici itd i žele da im se to uloženo vrati.zato prodaju licence po zemljama da prodaju u njihovo ime i zabranjuju u njihovo ime. Niko vam ne brani da napravite neki svoj lik na torti ( i ne, on ne može da bude "naradzasti sundjer bob" jer je zabranjena i sličnost sa originalnim likom) .ali dobićete plač i razočaranje vašeg deteta. Isto je i za Nikke,Dolce & Banana, Coco Dior,Uggg i ostale stvari koje se kod nas kupuju...a iste je sramota da nosi nesto "made in Arilje".E pa dragi srbi pre svega treba da cenimo i poštujemo sebe i svoj rad, pa onda i rad drugog, a ne da samo nalazimo fore da se provlacimo kroz život. Tek tada će nam svima biti bolje. Prijatno.

Ne može nam niko ništa ...

pre 9 godina

Gosšodine Ljutiću ljutili se vi ili ne ove figure će se praviti i jesti, a vi, posle rođendana, dokažite da su postojale. Samo neće u poslastičarnicama, nego u kućnoj radinosti. Srećom, pa je YT pun tutorijala na tu temu. Evo primera:
https://www.youtube.com/watch?v=fsUHKnoE7KY

grin men

pre 9 godina

Na stranu to da li volite pomenute crtaće ili ne, užasno je videti kako pokušavaju da oporezuju/kazne svuda gde mogu. Prokleti lovci na kopirajt , uništili su sve što mogu da unište. Moderni kapitalizam...

Stanimir Branimir

pre 9 godina

Gosšodine Ljutiću ljutili se vi ili ne ove figure će se praviti i jesti, a vi, posle rođendana, dokažite da su postojale. Samo neće u poslastičarnicama, nego u kućnoj radinosti. Srećom, pa je YT pun tutorijala na tu temu.
(Ne može nam niko ništa ..., 14. januar 2016 11:05)

Niko ti ne brani da praviš to u kućnoj radinosti, niti je to zabranjeno. Zabranjeno je ostvarivanje komercijalne dobiti. Je l' moguće ljudi da ništa ne kontate, a komentarišete kao da sve znate pa ste kao nešto ogorčeni. Niko vam ne brani da pravite Šilju, Paju Patka, Supermena,...i to stavljate na tortu. Ali ne može neko to da prodaje i da zarađuje od prodaje likova koji su zaštićeni autorskim pravom.

Srbin Hud

pre 9 godina

Pravicemo mi deci torte kao i do sad i crtacemo na njima sta god budu zelela.
U Srbiji se ni nasi zakoni ne sprovode a kamoli tamo neki izmisljeni pa jos iz Hrvatske.
Ajte molim vas!

Matori Milan

pre 9 godina

Ja pamtim da sam kao mali jeo najbolje torte koje su bile ukrasene samo sa polutkama oraha po obodu i raznim prelivima. Kasnije je doslo ukrasavanje slagom, pa onda fondan-mase, ali bez ikakvih crtanih likova, samo sa raznim cveticima, zvezdicama itd... Decu smo razmazili, ne razmisljamo o tome kako je ta kupovna torta sa crtanim junacima obicna margarin-secer papazjanija. A ima recepata za vrlo lepe torte koje nisu nemoguce za kucnu radinost i ne zahtevaju vrhunsko poslasticarsko umijece... Takva zaludjenost za crtanim likovima je pocela pre nekih 15 godina, secam se kako je mojoj prijateljici njena sestra "narucila" da joj za sinovljev rodjendan nadje neku Betmen posteljinu - u vreme kad toga nije bilo ovde. Naravno, posteljina nije nadjena i mali princ je bio grdno razocaran alternativnim poklonima. Neka se prave torte kao nekad, neka propadnu i Fan kejk faktori i ostali prodavci nicega.

P.S. bio sam na jednoj svadbi u Hrvatskoj i nijedna torta nije bila iz kucne radinosti! Rekli su mi da je zabranjeno "pustanje u promet" kucno izradjenih torti.

kobasicar

pre 9 godina

Pa dokle ste došli? Pa ja bih pre pojeo neku normalnu tortu, a ovo sto oni prave od neke pene se nemože ni jesti! To je neki otrov, bog zna od čega to prave!!!

2+2=5

pre 9 godina

a zasto drzava ne zastiti pravo svojih dizajnera pa uvede da dizni i ostali uvozni dizajni za film muziku i ostalo moraju pisati na cirilici i na taj nacin uposle svoje gradjane umetnike. zasto se samo stranci stite zasto mi sami sebe ne zastitimo. sve firme i brendove tv reklame bildborde plakate na cirilici uposlimo narod.

ana

pre 9 godina

@vlad

Cekaj, to sto ja uz dvoje sitne dece odrzavam celu kucu / svakodnevno, kuvam najmanje tri obroka dnevno, RADIM OD KUCE, igram se sa decom, citam im, kupam ih i idem iza njih kao djubretarski kamion skupljajuci ono sto pobacaju ili uniste i pritom zaista NEMAM KAD (a i ne umem) da sinu nacrtam ili izvajam omiljeni lik od fondana da ga obradujem za rodjendan, dakle sve to je po tebi dovoljan razlog da mi se ta torta naplati, kako kazes, 1000€?!
Sram te bilo.

nidza

pre 9 godina

мени је домаћа киндер торта омиљена посластица и баш ме брига да ли је на њој фигурица пепе прасета, коју нико ни не једе. ваљда је битније од којих је састојака торта прављена, а не да ли има пепу прасета на себи или не???

GlasBrisela

pre 9 godina

Nakon zabrane, pocnite u Srbiji raditi omiljene 3D likove Vucica...Seselja....Vulina...Dacica...Nikolica itd.! Djeca i odrasli ce biti odusevljeni!!!

NoName

pre 9 godina

Oni ne mogu sa licencom koju koriste u Hrvatskoj da imaju na trzistu Srbije. Morace da kupe dodatnu licencu. Drugo, sada svi mi koji nosimo odecu i obucu sa logoima proizvodjaca, da lepo odemo do istih i da trazimo novcanu nadoknadu za reklamiranje na ulici i domovima. Cak mozemo da trazimo pare i od ove kompanije, ako kupimo tortu, jer reklamiramo proizvod ove firme. Pa sad da vidimo, ko ce koga da zajebava.

Alexa

pre 9 godina

Znaci ne pada mi na pamet da od ovog lika ikada porucim tortu. Nije stvar samo u liku vec u kvalitetu torte. U Beogradu ima dovoljno mesta gde mogu da se poruce kolaci i torte vrhunskog kvaliteta.
Ima mnogo lepih motiva koji ne mogu biti zabranjeni. A ovom liku iz Hrvatske zelim da sto pre orvori i jos brze zatvori biznis u Srbiji.

slavko

pre 9 godina

Onda proizvodite fekji fan kejke. I objasnite klincima kako su fejki jer je to u skladu sa propisima a za originale nema para. Ili pravite maša i medo kejke...

James Bond

pre 9 godina

@Matori Milan:
I na našaim svadbama (ne govorim o onim ispod šatora) je zabranjeno donositi privatne torte već isključivo uz pokazivanje računa. To nema veze sa autorskim pravima nego sa salmonelom, potencijalnim trovanjem i slično, što opet ima veze sa renomeom tog restorana u slučaju da se nešto desi.

Djuro

pre 9 godina

A jel Dizni kupio prava od braće Grim, tj. naslednika, Andersena i ostalih pisaca koji su pisali bajke? A jel može za džabe sa likom Draže?

japaja

pre 9 godina

"Netko je dolje napisao da se u hr za proslave u vrtićima ne smije donostiti torta iz kućne radinosti.
To je istina. Zašto je to tako?" ...
(iR, 14. januar 2016 15:34)

Isti su propisi i kod nas.
Meni nešto drugo ovde smeta. Žigovi Disney, Nickelodeon, Universal su i ranije bili zaštićeni pa nikom u državi nije to smetalo, niti je radio na zaštiti njihovih prava.
Verovatno da je trebalo da se angazuje neki advokat koji ce pokretati sporove a gorepomenute velike firme jednostavno nisu imale neku racunicu za to... mali smo kao prvo a verovatno da su i sumnjali u neke efekte svega.
Tako su lepo svoja prava preneli na drugog koji ce se oprobati u naplati svojih prava (opravdanih i apsolutnih). Nisam siguran koliko dobro ce im to ici, sa srećom.
Vi što kukate... probudite se.
Ili smo banana država ili se zna neki red i poštuje se zakon.
Hoćeš da prodaješ tortu sa likom Paje Patka? Može, ne brani niko. Samo plati koliko košta to pravo i nema problema.
To je isto kao kada bi se sada prodavci piratskih diskova pobunili kako to vise ne mogu da rade...

Lukas aus Agram

pre 9 godina

A kad ćemo mi Srbi da imamo bar 350 naših Srpskih firmi u Hrvatskoj?
(Џејмс 007Bond, 14. januar 2016 15:46)

Nikad, mi šta smo mislili prodati smo prodali, nema više hrvatskih firmi na prodaju, ali slobodno otvarajte nove firme u Hrvatskoj, ko vam brani?!
Vi ste svoje firme i fabrike prodavali a Todorić i ostali hrvatski biznismeni su ih kupovali, ko vam je kriv?!

bozza

pre 9 godina

boze koliko smo ograniceni a mislimo da smo najpametniji...
1. Ne treba nikom torta kao dokaz, pa je i nebitno da li je pojedena ili ne. Sigurno niko nece ici po rodjendanima i juriti dokaze koja je torta pojedena i sa kojim crtanim likom. Zabranjena je PRODAJA torte sa crtanim likovima a bez autorskih prava. Dokazi ce se juriti po sajtovima, reklamama i drugim vidovima oglasavanja ponude torti sa crtanim likovima
2. To sto je starija generacija odrasla na domacim tortama bez crtanih likiva, "beskinacno puta boljim" od ovih danasnjih, i pri tome "im nista ne fali", zaista je nebitno. Danas se torte sa crtanim likovima kupuju jer ih DECA traze, a traze ih jer su ih videla na reklamama i drugim rodjendanima. Torte se svakako ne kupuju da bi deca bila zdravija vec im se ispunjavaju zelje, na njihovu radost i veselje
3. Zastita autorskih prava je neminovnost i dolati najkasnije sa ulaskom u EU. Sto se pre naviknemo na jasna pravila i uredjen sistem, bolje po sve nas i nase zivote. Pametan covek gleda kako da sto vise zaradi posteno i sto jednostavnije, a ogranicen/siromasan kako da sto manje potrosi. Nemojte biti u ovoj drugoj grupi

TTD

pre 9 godina

Cek malo, jos nije ni usao na trziste Srbije a vec odredjuje sta ce ko moci u Srbiji da radi?!
Cek malo, a drzava Srbija koja treba da mu da dozvolu da radi u Srbiji?
Da li on ima diznijevu licencu za ceo svet ili samo za Hrvatsku?
Zasto neko iz Srbije ne zatrazi istu licencu?

milan

pre 9 godina

kakava glupost...figurice sigurno nece biti zabranjene, a gdje ce ih neko spustiti...na policu...sto...ormar...tortu...to je njegov problem...nista od ove gluposti

pertinaks

pre 9 godina

Najgore sto se deci slika o tim likovima stvara bas preko tih torti i slicnih stvari , igracaka, svesaka i itd. Vecina ni ne razume te crtane filmove.

Stanislav

pre 9 godina

Slažem se sa Borinim komentarom. Mom sinu se bliži peti rođendan i pitao sam ga da smisli sam kako želi da mu izgleda torta (nisam mu davao ideje tipa Pepa, Sundjer Bob i ostlao sto voli da gleda). Tražio je tortu u obliku Afrike sa nekoliko zivotinja! Odusevio sam se! Kakva Pepa, kakvi bakrači... :-)

zaki

pre 9 godina

Pravićemo sami torte. Sigurno nećemo da plaćamo toj firmi 10 puta skuplje zbog profita Diznija i Advokata koji ih zastupaju. Ako ime cene budu niske, i kvalitet vrhunski može...

Igor Gavran

pre 9 godina

Aha, samo sto necete za zabranite. U Srbiji ne odgovaras za stetu ispod 100 evra, mozes nekome da odneses tockove sa auta i drzava te ne kaznjava za to. A gospoda kapitalisti multimilijarderi iz Diznija mogu blagoizvoleti da podnesu privatne tuzbe protiv srpske sirotinje na srpskom sudu, da plate advokate, sudske troskove ... a dokaz pojeden.

Ognjen

pre 9 godina

Gospoda is Fun Cake fabrike ne shvataju da su ovakvim svojim nastupom na tržištu i kroz ovakav publicitet sebi prilično zatvorili vrata profita. Svako, iole normalan, neće kupiti njihove bljizgavice od pene sa tehnički tačnim i po standardu urađenim 3D likovima, a deca će se adaptirati na novonastale "tržišne" uslove uz malo roditeljskog ubeđivanja. Gospodo želim Vam puno sreće u daljem "kratkom" poslovanju na ovim prostorima!

iR

pre 9 godina

I ja imam dvoje djece i meni to isto ne paše.
Ako budemo kupovali od tipa - dobit ćemo industrijske torte.
Bojim se - puno lošije kvalitete.
To šta je lik dobio licencu nema veze je li lik hrvat ili srbin. Tip je kupio licencu i kraj priče. Štiti svoj interes. Isto tako Ligu prvaka u nogometu (utorak) kupila je Arena - srpska televizija i ona mene sad blokira da je ne gledam na htv-u. Pa šta sad da radim??? Da krivim srbiju i srbe???

Netko je dolje napisao da se u hr za proslave u vrtićima ne smije donostiti torta iz kućne radinosti.
To je istina. Zašto je to tako?
Torte moraju imati dokaz o poštivanju higijenskih i zdravstvenih uvjeta što u kućnoj radinosti nije uvijek slučaj.
Čuli ste za salmonelu.
I šta kad ti se dijete razboli tuđom krivicom i uvališ se u probleme?
Ko je kriv? Ajmo ga tužit...

Ušli smo ili ulazimo u sustav gdje se sve i svakog tuži, a od države i inspekcija su kazne drakonske. Ima tu još i drugih stvari ali kad čovjek promisli - ima logike.
Svidjelo se nama ili ne....to je neminovnost.
Jedini bog kojemu se danas svi ljudi jednako mole jest - novac.
Ja osobno to prezirem ali ....šta da radimo

pas

pre 9 godina

ne smije se donositi torta iz kucne radinosti jer kad neko pokupi salmonelu onda odgovara ustanova koja nekakvu proslavu organizira, zato se to ne smije nego samo s racunom pa da se zna odakle su kolaci ili torta pa da se zna ko eventualno odgovara, to je kod nasvec na snazi par godina

Ella enchanted

pre 9 godina

Evo kako mi radimo: napravimo devojcici cokoladnu tortu jer nju voli, krem preko toga je roze boje zato sto ona voli barbika tortu, a lutku dobro operem i smestim je na jestivu platformu povrh torte, mada sam vidjala da noge lutke zabodu u tortu. Ima raznih nacina, a 2D nije zabranjeno, tako da ce se i dalje praviti kompjuterske slike raznih junaka, pa onda preslikavati. Mi to radimo kuci, ali ima sjajnih poslasticarnica sa milion vrsta torti i sa razlicitim mogucnostima. Snanicemo se, to bar nije problem.

antonio

pre 9 godina

a imam li ja prava detetu na papiru fa macrtam Sundjer Boba ili Miki Mausa, ili i za to mora da pisem Dizniju?
(jeronim, 14. januar 2016 12:59) # Link komentara

Da mozes, ali ne mozes da prodajes.

Đorđe

pre 9 godina

Konačno nešto lijepo donosi liberalni kapitalizam. Ništa sa više neukusa od torte igračke. Zaboravio sa ukus šlag pjene a današnji klinci nikada nisu imali priliku da je prodaju. Zbogom fondanu!!!

skyfall

pre 9 godina

ako je domaćim snobovima torta sa figurom zaštićenom autorskim pravima "mast hev" ... ima da plate to ... i to u ovom slučaju hrvatima

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 9 godina

Aman ljudi, možete kući da pravite šta hoćete. Uposlite ženu, svaju, šurnjaju da vam prave. A možete i da je kupite kod tih hrvata, ako vas mrzi da pravite. Ne razumem čemu drama...

Jedini pogođeni su poslastičari, ali verujem da ,uz određenu nadoknadu tim zastupnicima, i oni mogu praviti te torte.

deny

pre 9 godina

Vidim da mnogi ovdje uopće nisu shvatili poantu i uporno pričaju o stvarima koje nitko ni ne brani.
Dakle, doma možeš napraviti tortu kakvu god želiš, ukrasiti je likom kakav želiš i ama baš nitko ti ne može ni ne želi ništa!
Ono što ne možeš jest imati slastičarnu ili neku drugu trgovinu i prodavati torte sa takvim likovima. To je sve. Ne možeš naravno ni bazirati marketing, tj. oglašavanje na takvim likovima koji su zaštićeni licencom.
Naravno da svatko zna tamo neku "tetu" koja radi torte "na crno" i kao usputni posao -ali takve se ni ne reklamiraju nikad, a dokazati da je ona nešto napravila i naplatila je gotovo nemoguće i nitko to ni ne pokušava (iako je jasno da su te žene ionako strogo tehnički gledano u sukobu sa zakonom jer posluju na crno i ne plaćaju porez...).
U RH je slučaj bio takav da ti svaka slastičarnica (barem je do sada bio takav slučaj) sasvim legalno napravi tortu sa likom Elze i Ane, ili Pepe i sl. - i uredno i redovito dobiješ račun za tortu (barem u svim imalo boljim slastičarnicama, a i u ostalima većinom). Sada to više neće biti moguće jer su likovi zaštićeni i to je sve. Protiv tih slastičarna je uperena ova odluka i njima najviše šteti, a nema veze sa time što netko doma radi za sebe.
To da će ti netko dolaziti doma i gledati kakvu tortu imaš je totalna glupost i neistina i nema nikakve zabrane da svojem djetetu napraviš tortu sa likom kojeg želiš(tj. djete želi).

beograđanin

pre 9 godina

'“Fan kejk fektori” ima ekskluzivne ugovore za distribuciju brandiranih 3D rođendanskih torti'
Tumačeći šta je pisac hteo da kaže (obzirom da torta može da bude samo 3D), razumeo sam da se 2D slike svih likova mogu koristiti na tortama.

Who killed Bamby

pre 9 godina

Kad mi je dete bilo malo, na rođendanu kod drugara bila torta u obliku Nodija. Ali čitava figura. Na tacni stoji Nodi od pola metra. Kad je torta došla na red, organizatori doneli veliki nož. Pa, više mačetu nego nož.
A onda je Nodiju odrubljena glava.
Bilo je baš spooky.

ref

pre 9 godina

ako se ijedan cent drzavnih para da na inspekciju da li neko pravi torte sa crtanim junacima, dakle ne inspekcija kvaliteta sadrzaja vec likova iz crtaca kao ukrasa na torti, onda ce to biti poslednja kap u koktelu paradoksa koja ce zapoceti “torta revoluciju“

Goran

pre 9 godina

Pravicemo mi deci torte kao i do sad i crtacemo na njima sta god budu zelela.
U Srbiji se ni nasi zakoni ne sprovode a kamoli tamo neki izmisljeni pa jos iz Hrvatske.
Ajte molim vas!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Srbin Hud, 14. januar 2016 13:14)

Ne kapiras poentu ... niko ti ne brani da svom detetu napravis tortu sa bilo kojim crtanim likom. Jedino sto ti je zabranjeno je da pravis pare koristeci te crtane likove. Nije problem napraviti detetu tortu, ali napraviti gomilu takvih torti i prodavati ih, ili prodavati slike za tortu - e, to ne mozes.

Zorica

pre 9 godina

Diznijeva licenca podrazumeva samo diznijeve likove.
Znači maša i meda i pepa prase nespadaju u tu licencu.
A pitam se na koji način će zaustaviti nekog da napravi tortu sa dizni likom??
Kako će oni znati kakva je torta kod mog deteta na rođendanu (imam ženu koja pravi odlične torte sa svim crtanim likovima). To bi podrazumevalo da nju neko prijavi da pravi takve torte,ali to što bi neko tvrdio da neko pravi nedozvoljene torte,to treba i da dokaže.
Da pravite zabranjene torte. Ne ja nepravim nedozvoljene torte.
Njihova reč protiv njene. I?
Po meni je ovo glupost. Oni samo žele da zaplaše jer su sami svesni da nepostoji sistem da nekoga "uhvate" i dokažu da je pravio "zabranjenu tortu".

hm

pre 9 godina

Pa smjeti će i dalje PRODAVATI torte sa tim likovima, samo će prije toga morati kupiti licencu.

Pa evo neki dan kod mene u firmi carina kontrolirala kompjuterski softver, da li je sve šta koristimo licencirano. Nisu gledali baš svaki programčić, ali za sve ove veće i komercijalne su tražili licencu ili račun.

Privikavajte se polako na to, doći će i do vas...

Vladan

pre 9 godina

Ma samo vi dragi poslasti;ari dodjite u yemlju Srbiju , da vidite kako je nama divno i bajno.Ovo je bre zona sumraka , i bas se tangiram za diznijeve junake. Od ;ega ja da platim struju, to mene brine a za tortu cu se snaci.

čiča gliša

pre 9 godina

Što pre deci objasnite kako svet
funkcioniše
to će biti bolje i za roditelje a i za decu
i za budućnost svih nas. Objasnite deci da nema bajki, da su dizniji
plaćeni likovi, i
RAZVIJAJTE KREATIVNOST DECE da NAPRAVE SVOJE LIKOVE.
šta fali čiča gliši ?

pera detlić

pre 9 godina

@noname

Ti ćeš da tužiš npr. Levis zato što nosiš njihove farmerke i tako ih reklamiraš, a oni ti ne plaćaju?! Koji si ti kralj, ja ne verujem. Još ladno imaš 20 pluseva hahahaha...

Skupite se vas dvadeset i pravo za Strazbur, mislim da će raditi duže večeras, čekaju vas.

Leo

pre 9 godina

Vala bas, sto neko rece odvratne su te torte. Moja sestra napravi 30 puta bolju tortu, al ne vredi. Deca hoce te vestacke i naslikane.. Najbolje su torte i kolaci iz pravih poslasticarnica. Tamo sam redovan gost..

frox

pre 9 godina

Postoje i srpske firme koje uloze ozbiljan novac u saradnju sa Disney-em, udju u proizvodnju (skolski pribor, tekstil, posudje), pa im nasa drzava sabotira investiciju jer ne sprovodi sopstvene zakone o zastiti intelektualne svojine, na koju Disney partner-proizvodjac placa ozbiljan procenat Disney-u.
Ne moze se govoriti o monopolu, jer ako jos neko hoce da prodaje Disney torte, moze bez problema da ih uveze od nekog drugog (ko takodje ima licencu ) ili da i on plati Disney-ju licencno pravo.

raja

pre 9 godina

Iako se radi o autorskim pravima, ja ovde ne bio ovo karakterisao kao nikakvu kradju. Za ono sto mozemo sami da pravimo, zar treba pustati firme iz inostranstva da to rade??? Zasto dati nekome iz hrvatske da mlati lovu na tortama u Srbiji? Ako imaju neku advanced tehnologiju da razvijaju ovde OK ali ovakve stvari NE!!!

Zemunka

pre 9 godina

Ukratko, ko bude imao para,taj će moći detetu da priušti tortu sa crtanim junacima.Tako je i sa firmiranom odećom i obuće,privatnim vrtićima,školama i univerzitetima,privatnim bolnicama.Elem,to vam je kapitalizam. Sirotinjo i Bogu si teška.

Washington

pre 9 godina

Tesko je u Srbiji bilo kakav novi zakon sprovesti. Kad bi mogli da naucimo nase gradjane da ne bacaju smece po gradu i saraju zidove, to bi bilo cudo! Da ne unistavaju gradski prevoz, autobuse, vozove i slicno. Ali tako nesto u Srbiji da se desi treba jedno 1000 godina.

Nemanja

pre 9 godina

Dize se prevelika drama oko ovoga.Okej,nece moci JAVNO da se oglasava poslasticarnica da pravi torte sa crtanim likovima,ali jako veliki broj ljudi koji kupuje tortu za rodjendane i proslave mocice i dalje da od svog poslasticara naruci tortu kakvu zeli.Da nece neki inspektor ili policajac da presrece svaku osobu koja sa tortom izlazi iz poslasticarnice i zagleda joj u kesu? I dalje ce ih biti kao i do sad,jedino sto nece moci da se prodaju po supermarketima.A retko ko i kupi rodjendansku tortu u supermarketu za svoje dete.

jes

pre 9 godina

Svi vi koji mislite da je ovo bezveze,
da li znate kavi su zakoni doneti kod nas u zadnje 2 godine ?
Neznate? Pa vaznije vam je ko je koga u rijaliti programima,
a sta mislite za 30 000 evra po rodjendanu da nece da se nadje
dovoljno lesinara koji ce da bez problema saznaju
gde i kada je rodjendan i koja je torta?
I onda 2 svedoka, pretnja tuzbom
i za neku sumu ce roditelji sami da trce da plate.
Zivi bili pa videli. Pa i dalje roditelji verujte u bajke politicara,
i glasajte za klovnove.

Damjan Vlahovic aka Igor

pre 9 godina

Ovde se radi o necem drugom.. Radi se o tuzbama i velikoj kolicini novca koje ce ova firma zaraditi od istih.. Boli njih uvo za torte i dizni, njima je bitno da pokrenu sto vise tuzbi i na taj nacin zarade sto vise novca.. Pronasli su foru na koju hocu da zarade novac i to je to..

sve u 4 zida - slasticarska nanogica

pre 9 godina

"Dakle, doma možeš napraviti tortu kakvu god želiš, ukrasiti je likom kakav želiš i ama baš nitko ti ne može ni ne želi ništa!"

Tacno, ali takvu tortu ne mozes odneti u igraonicu, restoran itd... na javnu konzumaciju, nego je mozes potrositi kod kuce.

Zoki

pre 9 godina

@NoName - grešiš, mogli su da kupe pravo za više zemalja ili za ceo region. Sa druge strane, njihova licenca ne može da spreči videoteku da iznajmljuje odgovarajući film po ceni torte i da uključi besplatnu tortu sa likovima iz filma kao promotivni materijal.

lujo

pre 9 godina

Oni ne mogu sa licencom koju koriste u Hrvatskoj da imaju na trzistu Srbije. Morace da kupe dodatnu licencu. Drugo, sada svi mi koji nosimo odecu i obucu sa logoima proizvodjaca, da lepo odemo do istih i da trazimo novcanu nadoknadu za reklamiranje na ulici i domovima. Cak mozemo da trazimo pare i od ove kompanije, ako kupimo tortu, jer reklamiramo proizvod ove firme. Pa sad da vidimo, ko ce koga da zajebava.
(NoName, 14. januar 2016 16:44)

Ako ti je proizvođač prilikom prodaje odjeće obećao da će ti plaćati to što ga ti "reklamiraš",onda slobodno tuži ,ako nije onda nemaš osnovne za tužbu . Nitko te ne tjera da kupujes brendiranu odjeću ,to je tvoja osobna odluka.

deda miki

pre 9 godina

Nema problema. Nek osnuju firmu u Srbiji, nek plaćaju porez pa će da se uradi po njihovoj volji! Ovako, mogu da obrisu njihove likove!

Pozdrav iz Zg

pre 9 godina

Ta torta od te firme u Hrvatskoj dodje 154 kune (večeras baš bio u Konzumu ) to vam dodje oko 20 eura za pola kg torte pa vi vidite da li vam se isplati to kupovati.