Nedelja, 27.12.2015.

17:20

Sadista i ubica: Staljin ga je zvao "Moj Himler"

Izvor: express.hr

Sadista i ubica: Staljin ga je zvao "Moj Himler" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

Ruslan

pre 9 godina

Veoma je tuzno citati misljenja nekih neupucenih osoba ili fasitoidnih elemenata, kako je Staljin najveci ubica ili kako je cak gori od Hitlera. Pobedivsi fasisticku Nemacku i Hitlera u uzasnom ratu, Staljin spasava Sovjetski Savez, Rusiju, Evropu i SAD od ropstva. On je najveci strateg i vojskovodja u istoriji covecanstva. Recimo, za vreme rata amerikanci su Staljina nazivali Uncle Joe, a Ruzvelt i Cercil su isli kod njega da mu se ulizuju. Kada je Zpad shvatio da je Staljin opasan za njih poceli su da pisu i govore gadosti o njemu.
U zapdnim izvorima takodje se moze naci da je Mao ubio 60 miliona, Staljin 50 a Nitler 30 miliona. Molim vas Hitler je ubio samo oko 30 miliona Sovjeta. Vidite, o Maou takodje ima mnogo netacnih informacija, ali Kinezima to ne smeta, Maova fotografija se nalazi na trgu Tientsin i svim novcanicama Yuana. Da li znate da je Mao bio ucenik Staljina, da Kina od ove godine zapocinje sa 13tom Staljinovom pyatiletkom (petogodisnji plan) i da je Kina od ove godine prva ekonomska sila, a Yankee (SAD) druga. Yankee nisu uspeli da uniste komunisticku Kinu, ali zbog pete kolone jesu unistili Sovjetski Savez. Dobro, zahvaljujuci Staljinu Rusija je danas prva vojna sila.

JJ

pre 10 godina

@EU Citizen
Vidi, gradjanine neke lopovske drzave koja opstaje na racun pljacke i to vekovima, tvoja EU, sa Amerikom je bombardovala i ubijala decu i civile, koji nikakve veze nemaju ni sa komunistima ni sa vama ekstremistima svih vrsta.
Srbiju su unistili takvi kao ti, koji mrze sve oko sebe, unistavaju sve i onda pobegnu glavom bez obzira.
Jedina greska komunista je sto seme takvih nisu zatrli jos '45 nego su vas ostavili da se razmnozavate i to nas je dovelo do ovoga sto imamo sada. Lopovske naci bande koje su se pojavile 90-ih i pocele da smrde na sve strane i lupetaju o velikoj Srbiji, komunjarama itd. su unistile Srbiju, pokrale sve sto se moglo pokrasti i odgovorne su za smrt stotina hiljada ljudi. Kosovo je izgubljeno '99, oteli su ga tvoji gospodari, a samo smrdljivi izdajnici se trude da ubede narod da ga je izgubio neko pre 40 godina.

EU Citizen

pre 10 godina

@JJ
Amerikanci i Englezi nisu bombardovali mene, već nacionalističko-komunistički ološ koji je pre toga pola veka uništavao Srbiju, opljačkao je do gola, pretvorio u ovo sadašnju trećesvetsku rupu i na kraju je doveo u sukob sa celim civilizovanim svetom, kome smo oduvek pripadali, uz svesrdnu pomoć iste te Rusije. A to Kosovo su isi ti komunisi i nacionalisti, orethodno najveći Brozovi poltroni, izgubili decenijama pre 1999. Ja anticivilizacijske štetočine poput vas, ne da ne smatram istim narodom, nego ste najveći neprijatelji koje je normalan deo ove zemlje ikada imao i neće biti sreće ni normalnog života u Srbiji dok vam se seme ne zatre.

perspektiva

pre 10 godina

@pakao na zemlji
I pored bombardovanja Srbije, otimanja Kosova, pored zverskih zlocina nad narodom Iraka, Avganistana, Libije, i dalje postoji dobar deo Srba koji voli i velica Zapad i Ameriku. Dokle tako? Zbog takvih nam je ovako, zbog kukavica koje lizu ruku gospodara, istu onu ruku koja ih bije i otima im sve sto imaju.
(JJ, 27. decembar 2015 23:50)

Sa jedne strane je mrzim zbog '99, dok sa druge strane je volim jer se tamo ceni rad i red. samo vi rintajte za 200€ i gledajte kako mafijasi dobijaju nanogice!

Verit

pre 10 godina

(JJ, 27. decembar 2015 23:50)

Nemoj da se uzbudjujes prijatelju, naravno da nijedan srbin ne moze US hegomoniji oprostiti onu nehumanu medijsku satanizaciju, otimacinu i bombardovanje. Te komantare sto citas ne pisu nasi vec oni koji nismo mi a od nas su otpali. Sve ce doci na svoje. Pozdrav

X

pre 10 godina

Brate ja do sad sve sto sam procitao u vikipediji je tacno, nisam naisao ni na jednu novu informaciju koja bi je opovrgla vec pola decenije. Ne citam mnogo, u glavnom biografije i po neke pojmove.

SchweizSuisseSvizzera

pre 10 godina

Kako vidim svaki put kad ovako nesto ispadne jao vest... U sovjetskom savezu sve neki gruzijci, ukrajinci, tatari... Vladali kao komunisti... Nigde rusa... Kao kod nas... Srbijom svako malo sefuju neki crnogorci... Bas smo braca sa rusima, bili glupi i jedni i drugi... Mada smo mi i dalje ostali glupi...

misko

pre 10 godina

A istorijski drugi vlastodržsci su kao drugačiji.Oduvek je bio neki Berija stim samo što se tehnologija umešala u smišljanje što perfidnijih likvidacija prijatelja i neprijatelja ili uopšte bilo koga.

NIkola

pre 10 godina

@Alex
A ti iz Srbije citajuci tekst koji pisan u Hrvatskoj smatras da bolje znas od onih koji tamo zive i nazivas ih bolesnicima..razmisli malo ako imas cime ..da je stvarno ubio milione to znaci da bi svaki Rus znao nekog koje ubijen..to je kao ona prica koji ovde mediji su provlacili dok bio Verko na vlasti U Kragujevcu (on i rodjeni unuk Draze Mihajlovica su bili precednici partije) kako da su partizani ubili hiljade kragujevcana posle 1945..a baba mi zivela u Krgujevcu i znala pola grada i niti ona niti bilo ko od njenih prijatalje koji su tad bili zivi nije znala nikog koga partizani streljali posle 1945 ovde ..ali to nije smetalo da u blicu bude feljton svake druge nedelje o tome ,koji svaki nedelju dana izlazio ,te kao nalaze stalno neke koste,pa neki svedoci bla bla ..gde bilo milion komentara na clanke kao partizani zlokovci bla bla ..a to sto su izmisli sve nikom nista.

Ivan M

pre 10 godina

Pa ako ne verujete Solženjicinu (a šta bi čovek znao, samo je proveo 10 godina u zatvoru, bio izgnan i istraživao godinama pre nego što je napisao knjigu) pročitajte i Danila Kiša ("Grobnica za Borisa Davidoviča"), koji je pisao na osnovu Karla Štajnera. Kod nas je ljudima izgleda do te mere ispran mozak o dobroti Putina i Rusije da se čak i Staljin i Berija brane. Neverovatno.

zoran1965

pre 10 godina

(JJ, 27. decembar 2015 23:50)
murzim ameriku i zapad, al zato volem njiove : dolare, evre, gedžete i ako imam para šoping i letovanje na zapadu (ne u sibiru ili krimu).
malao šizofreno ?

Homer

pre 10 godina

@alex: Pitali su ruse ako podrzavaju Putina ako počne nuklearni rat sa Amerikom i svi ljudi su šokirani reli ne.
U Americi kad su pitali ako podrzavaju Obamu ako Rusiju npapadne nuklearnim raketama oko 60% su rekli da, prema tome nemoj da lupetaš da Rusi podrzavaju Stalina kad je Amerima toliko ispran mozak oni misle da je ko u filmovima oni su dobri momci uvek.
Pa 40% Amerikanaca još uvek misle da su trebali da se bore u Iraku 2003 a ceo svet zna da su lagali da je Sadam imao oružje masovnog uništenja.

Mikan

pre 10 godina

Ne znam zasto poredimo Staljina i Beriju sa Rusima. Boljsevicka revolucija je namestaljka, uvezena iz Nemacke, sprovedena uz pomoc Jevreja! Staljin je bio Grizin... Klise kao kada se govori o Srbima kao komunistima. Komunizam su uveli i na srpskim ledjima zajahali drugi bratski narodi!

Tata spalio Đenku

pre 10 godina

Draga braćo rusofili! Da vam kaze nesto čika srbofil.. Ni Staljin, ni Berija nisu bili rusi! Staljin je bio gruzijac, a Berija jevrej. Takođe, jevrej je bio i vaš drug Lenjin. Morate da povučete granicu između rusa i sovjeta. To je nebo i zemlja. Sovjeti su Rusiju unazadili, proterali i pobili rusku elitu. Neko je ovde napisao da je Staljin preporodio Rusiju i ruska sela, poljoprivredu. Ruska sela se nisu uopšte promenila od 1917.g. Jedini napredak je nesto malo mehanizacije. Seljacima je zemlja oduzimana. Ostavljana im je 1/3. Po ceo dan su radili na kolhoznoj zemlji, a noću na svojoj. Sela iz daljine izgledaju lepo. Kada uđete u selo videcete drvene kućice u poluraspadnutom stanju. Ni jedna nema crep, već lim ili ter papir. To vam govorim kao neko ko godišnje odmore provodi u Rusiji i u ruskim selima u vikendicama svojih drugara. Danas kolhozi ne postoje, a tu zemlju niko ne obrađuje. Muškarci obično sede isped neke napuštene kuće, razvlače nekakvu malu harmonikicu i čekaju babe da im prodaju tzv. samagonku tj. razblazen špiritus.. E to su vam posledice Staljina i Berije. Cilj stvaranja SSSR-a je bilo uništenje Rusije, a vama rusofilima je bitno samo da cujete da nesto dolazi sa te teritorije i odmah je to super extra! Nije tako.. Ako želite i dalje da volite Rusiju, moj savet vam je da ne idete tamo. Ako odete, u Moskvi se ne zadržavaje. Posle Srbije, Rusiju volim najviše, ali ne zbog sovjeta, već zbog onoga što će se, nadam se, polako obnoviti u Rusiji..

kobni kraj XIX veka

pre 10 godina

najveci zlotvori se rodise krajem XIX veka. hitler, himler, staljin, mao ce dung, moze tu i tito da se uracuna, a i ovaj berija. koliki je zlobnik i kompleksas bio, trazio je od najboljih igraca spartaka da predji u njegov dinamo da bi potonji uzeli titulu. momci su odbili i zavrsili u gulagu.

Udba

pre 10 godina

Toliko o rusima u drugom svetskom ratu, a ni danas se nisu mnogo promenili....
(USA-EU, 27. decembar 2015 17:23)

Za tvoju informaciju neznalice jedna i Staljin i Berija su bi Gruzijci kao i 90% komunistickih vlastodrzaca za vrijeme SSSR.

Inace obojica su jevrejsko-hazarskih korijena.
Mrzili su vise Ruse od Britanaca i Amerikanaca zajedno.

- Reko da samo malo da te edukujem.

racunovodja

pre 10 godina

Ako su rusi bili losi onda su bili LOSI ZA SEBE...nisu van svoje granice zvezckali oruzjem sa osvajackim namerama kao Hitler i Napoleon, SAD...
(realno, 27. decembar 2015 20:45)

Da, nisu. Onoliku teritoriju su stekli dobrotvornim donacijama okolnih naroda.

Android Jelly Bean

pre 10 godina

Staljin je bio zlocinac podjednako koliko i Hitler!

Staljin nije bio Rus vec Gruzijac. Takodje ni Lenjin nije bio Rus samo se tako izjasnjavao kada je dolazio onim vozom u Rusiju da bi uspostavio komunizam.

Staljin i ovaj sef tajne milicije su vise mrzili Ruse i od samih Njemaca, a to kasnije potvrdjuju i ciste u kojima su stradali mahom iskljucivo sami Rusi tj preko 80%.
Staljin ima jevrejsko porijeklo, pripadnik hazarskog naroda.
Npr danasnji predsjednik Turske je iz iste grupacije.

Braniti Staljina je isto sto i braniti Hitlera, ISIS danas i sl.

Garant

pre 10 godina

A u USA za vreme WW2 nisu postojali koncentracioni logiri za japance... Ne, nikako nije to moguce u demokratskoj zemlji da tako pobiju desetine hiljada Japanaca svojih drzavljana...

USA nisu ubile stotine hiljada civila atomskim bombama u Japanu, to je Staljin uradio... demokrate nisu ni nad indijancima starosedeocina genicid izvrsili. Staljin je...

Kakva gomila gluposti i jeftine propagande.

Surovi

pre 10 godina

Zaista preterano. Kao i za onog debeljka iz S. Koreje koji ljude baca izgladnelim psima. Prizemna propaganda bez cilja ovog puta jer Berije odavno nema.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ned, 27. decembar 2015 18:10)`
Taj debeljko je raketnim bacacem ,navodno ubio strica,koji je kasnije pronadjen da negde van Koreje vodi neki veseraj....
Ako vec tvrdis da svoje protivnike baca psima,potrudi se da das barem neki relevantni dokaz,posto ovako samo zvucis glupo....

Staljin je vodio Rusiju kroz njen najtezi period i od jedne blatnjave zemlje,cija se poljoprivreda svodila na konja i drveno ralo,napravio svetsku silu ,koje se i dalje ceo svet boji i to sa punim pravom.
Osim sto se boje Rusije,takodje joj se i dive ,zato sto su dostignuca te zemlje veoma velika i bitna.Ona se odnose na svaku sferu zivota i nauke. To ne znaci da Amerika ima manje razloga za ponos,vec da i Rusija itekako moze da joj stane kao ravnopravna.
Mnogi zaboravljaju da nisu svi mrzeli komunizam,pa ni onaj ruski.Poznajem puno starih rusa ,koji tuguju za tim vremenom,bez obzira na sve ono cega su bili zeljni,zato sto su imali sigurnost,a to je ono sto u kapitalizmu ne postoji.
Ovo sto Putin radi danas,je prirodan proces,jer slaba Rusija nikome ne treba i veoma je opasna po ceo svet!

JJ

pre 10 godina

@pakao na zemlji
I pored bombardovanja Srbije, otimanja Kosova, pored zverskih zlocina nad narodom Iraka, Avganistana, Libije, i dalje postoji dobar deo Srba koji voli i velica Zapad i Ameriku. Dokle tako? Zbog takvih nam je ovako, zbog kukavica koje lizu ruku gospodara, istu onu ruku koja ih bije i otima im sve sto imaju.

pusti te sad to

pre 10 godina

Ma dal je moguce da su nam braca Rusi takvi.Pustite vi demokratiju i Amere nego gledajte vi svoju bracu.Kad god se nesto pojavi o Rusima a ovaj narod se odma hvata Amera...stace vam to?

...

pre 10 godina

Dok se za Staljina moze s pravom reci da je dosta uvelican stepen njegovih zlocina, odnosno surovosti, pre svega sa strane Zapada koji je tako hteo da umanji njegov odlucujuci doprinos slomu nacista, za Beriju dilema skoro da i ne postoji.
To je bio manijak, duboko poremecena osoba, u mnogim segmetnima veoma slican Himleru. Covek koji je pred velikim vodjom bio manji od makovog zrna, ali prema slabijima od sebe bio je surov do krajnosti. Budala koja je nocu kidnapovala zene radi silovanja. Idiot koji je posle Staljinove smrti smatrao da je pametno da izmislja kako ga je on otrovao!? Koliko glup trebas biti da shvatis da ce naslednici odmah hteti da te se rese, jer ako si bio dovoljno hrabar cak i da pomislis da ubijes Staljina, sta ces tek raditi Hruscovu ili nekom jos slabijem.
Staljin je bio veliki vodja, od zaostale drzave stvorio je svetsku supersilu, porazio je Hitlera i Rusiju industrijalizovao za 30 godina, dok je ostalim drzavama za taj proces trebalo po 150 godina. Zato mu se mnoge stvari i prastaju ili zaboravljaju. Beriji nikako. Taj civek nema nikakvih zasluga za narod, bio je obicni zlikovac, ubica i budala. Veoma, veoma slican Himleru.

Mile sa Liona

pre 10 godina

Miloš: Sine, sintagma "vikipedijski" označava takve kao ti i tebi slične koji "obrazovanje" stiču iz Vikipedije... a u njoj piše ko hoće sve što zna i što je negde načuo! To nije enciklopedija, tu si se zeznuo.

tacni tako

pre 10 godina

@realno
Rusi nisu zveckali oruzjem izvan svojih granica (ako se izuzmu Madjarska, Cehoslovacka, Avganistan) ali su zato zveckali i jos zveckaju pored svojih granica.

Prohorov

pre 10 godina

"Na kojoj planeti ti zivis?
Ovoliku kolicinu lupetanja odavno nisam procitao na portalu!"

Ovo je tipičan komentar onih koji zaista ništa ne znaju ili nisu pročitali nijednu relevantnu istorijsku knjigu. Nijedna činjenica, nijedan argument, kvalifikacija u stilu svih tvrdih birokratskih režima u koje je spadao i socijalistički sistem u SSSR-u, ali i veći deo zapadnog imperijalističkog sveta. Ta birokratija u bilo kom sistemu ili istorijskom periodu je bila zlo i treba je iskoreniti za dobrobit čoveka, pojedinca. Sada je paradigma tog sistema zapadni imperijalistički svet. Za istinu se treba boriti u svim vremenima i u svim sistemima. Ja sam živeo taj život i pročitao bar stotinu knjiga. Pročitajte i Vi bar jednu. Početak je uvek najteži. Pozdrav!

P.S. Pustite Solženjicina, on je živeo u SAD pa se još više razočarao i vratio u majčicu Rusiju. I pisao o "trećem putu". Kakav "treći put"? Sada se vidi da nema ništa od toga.

pakao na zemlji

pre 10 godina

I pored svega ovoga, i pored nase propasti, opet u Srbiji ima toliko mrzitelja demokratije i obozavaoca komunizma, Staljina, diktatora i ruskog kulta smrti.

I posle se pitamo zasto su nam se dogodile devedesete i trazimo krivce u drugima...

Zlatko Todorović

pre 10 godina

Postoje verzije po kojima je jedan od razloga oktobarske revolucije-Aljaska. Nije prodata nego ustupljena na 100 godina Americi. Došla oktobarska revolucija, spaljen zimski dvorac i uništen ugovor o tom ustupanju.

realno

pre 10 godina

@USA-EU
Ovo nisu Rusi nego Gruzijci, ali ok, i ja mesam USA, IS itd...
(HejDzo, 27. decembar 2015 17:39)

Ma, kako je mogla da nam promakne ta tako bitna činjenica?! Ali u čemu menja stvar to što su Gruzijci?

Nije valjda da su dva lukava i pokvarena Gruzijca uspela da prevare i nametnu se onolikim milionima veoma dobrih i duševnih, ali i suviše naivnih Rusa?! Teško bogami...

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.

Znam da vi rusofili uvek i u svakoj prilici pokušavate da operete i opravdate Ruse, a u poslednje vreme je moderno izbeljivati i Staljina, ali činjenice su činjenice. Problem s njima je to što ponekad, i za nekoga, mogu biti vrlo nezgodne.
(Lacerta, 27. decembar 2015 18:10)

Ako su rusi bili losi onda su bili LOSI ZA SEBE...nisu van svoje granice zvezckali oruzjem sa osvajackim namerama kao Hitler i Napoleon, SAD...

vasilije knezevic

pre 10 godina

Ne zelim da branim Beriju,Staljina ili bilo koga drugog iz te "bratije"jer ustvari ne
znam bilo sta o njima.Takodje i svi oni koji su izjasnili svoje misljenje ne znaju
ama bas nista o stvarima koje 'prosipaju",bez odgovornosti ,desno i lijevo da bi
tako zaradili u igri propagande.Prije svega SSSR,od svoga postanka,je bio u ratnom
stanju bilo da se radilo o Boljsevickoj revoluciji ili kasnije o Njemackoj invaziji i
ratu.Sve je to trajalo vise od trideset godina i spijunske misinformacije su tekle
desno i lijevo.Nije nikakvo cudo da je novi sovjetski sistem bio u opasnosti i da
su pravljene greske ali ne u tom obimu kakav zapadna propaganda zeli ustaliti.
Njihov cilj je da potpuno misinformisu covjecanstvo kako je neki revolucionarni
pokret bio kruel i nenarodni ,gdje je sacica ljudi klala i ubijala desno i lijevo da
bi zadovoljili svoje nehumane teznje.Mnoge novinske organizacije bestidno
prenose te lazi da bi zadovoljile svoje gospodare.U tom haosu najbestidnijih
lazi provlaci se i "demokratska misao"bez osnova i stida.Istina postoji i ona je
neunistiva ali je vrlo tesko da se probije na povrsinu. Sve dotle dokle postoji
materijalni ucinak,lazi ce se siriti nesmetano,nesto kao religija.Iako su ljudi
svjesni da je nesto izmisljeno nemaju hrabrosti to porijecati.Oni zive u izmaglici
i nadi i vjeruju u nesto sto je nevjerovatno.
vasilije knezevic 27 dec. 2015

S2

pre 10 godina

Zorane "Uživaj te i gledaj te", a ti uživaj učeći pravopis, možda ti se posreći da nešto i naučiš. Ispravno je "Uživajte i gledajte". Kladim se da i ne izgovaraš te reči odvojeno kako si ih napisao.

Alex

pre 10 godina

Koliko li je ruski narod nesrecan kada prema svim anketama i dalje vecina Rusa smatra da je Staljin pozitivna licnost i da je ponovo potreban Rusiji. Zamislite tu kolektivnu bolest... vole diktatora i ubicu. Pa nisu ni zasluzili nista bolje.

Prohorov

pre 10 godina

Staljin je inače po ocu bio Osetin. Severna Osetija je u Rusiji, a od 2008. i Južna Osetija, posle Putinove intervencije. Staljin je uveo i čuveni Peti paragraf, gde su ljudi morali u ličnim dokumentima da se izjasne koje su nacionalnosti. Inače, ona pretnja Beriji je proistekla iz sledećeg događaja. Berija je bio sklon mladim, zgodnim ženama, priča se da je mnoge od njih silovao. Tada je "naleteo" na drugaricu Staljinove ćerke Svetlane, a da sam to nije znao. Drugarica se požalila Svetlani, a ona je odmah prenela ocu. Staljin je pozvao Beriju... Sam naslov "Staljinov Himler" je nedostojan, jer Staljin je bio znatno stariji od Hitlera, a bio je prvi antifašista na planeti. Rusi, a i ostali narodi bivšeg SSSR-a sve više se "vraćaju" Staljinu i govore sa velikim poštovanjem. Ispunjava se još jedno Staljinovo proročanstvo "mnogo će đubreta biti bačeno na moj grob, ali sve će to razvejati vetar istorije". Upravo se događa "vetar istorije" i razvejava "đubre bačeno na Staljnov grob". Jer "činjenice su stvar tvrdoglava, ne biju u čelo nego posred oka", kako reče Josif Visarionovič Staljin. Pozdrav!

S' verom u motku

pre 10 godina

Rusi imaju Gruzijce, mi Srbi Crnogorce... pa jbg kad niko od nas ne voli da sluzi ni vojsku ni policiju, mora neko da popuni i ta radna mesta...

MiIos

pre 10 godina

Koja gomila koještarija. Ovde su u jedan koš strapane poznate činjenice zajedno sa gomilom izmišljotina nekog bolesnog uma! Berija, Ježov, Višinski i ostali iz Staljinovog sistema bezbednosti, tj. tajne policije jesu bili mnogo toga i radili strašne zločine, ali mašta autora ove "sage" otišla je mnogo daleko i mnogo vikipedijski...
(Mile sa Liona, 27. decembar 2015 18:00)

VIKIPEDIJSKI? Ujeee

Joc@

pre 10 godina

Svako ima svoju sramotu.
Neko lokalnu a neko internacionalnu...
Aušvice, Hirošime, Jasenovce, Srbiju...
Pa onda bolje nek ne gleda u tuđim očima brvno
pre nego što u svome vidi trn.
.

Lacerta

pre 10 godina

@USA-EU
Ovo nisu Rusi nego Gruzijci, ali ok, i ja mesam USA, IS itd...
(HejDzo, 27. decembar 2015 17:39)

Ma, kako je mogla da nam promakne ta tako bitna činjenica?! Ali u čemu menja stvar to što su Gruzijci?

Nije valjda da su dva lukava i pokvarena Gruzijca uspela da prevare i nametnu se onolikim milionima veoma dobrih i duševnih, ali i suviše naivnih Rusa?! Teško bogami...

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.

Znam da vi rusofili uvek i u svakoj prilici pokušavate da operete i opravdate Ruse, a u poslednje vreme je moderno izbeljivati i Staljina, ali činjenice su činjenice. Problem s njima je to što ponekad, i za nekoga, mogu biti vrlo nezgodne.

Prohorov

pre 10 godina

Jedina dobra stvar u ovom tekstu je što se "Zapad" još uvek boji Staljina kao "đavo krsta". Sve ostalo je uglavnom netačno. Berija se plašio Staljina, kao i svi ostali članovi Politbiroa. Zapad je "igrao" na kartu Žukova i Hruščova kao alternativu. Za "Golodomor" početkom 30-ih kriv je bio Hruščov, a Staljinu nije oprostio za sina, koji je nekoliko puta prekršio (kao oficir) pravila ponašanja. Zato je i Staljinov mlađi sin Vasilij verovatno ubijen (propaganda ga je proglasila pijandurom). Žukov i Hruščov su bili "tandem" iz rata, pa su i napravili dogovor o "reviziji". Ukrajinac Hruščov je Staljina "optužio za greške" od 1934.godine (a Golodomor se desio ranije). Za "kult ličnosti" glavni argument je bio taj "da je Staljin na ličnom primerku svoje biografske knjige ispred naslova dodao reč veliki" i nekakav Lenjinov testament koji niko nije video već su čuli "da Trocki treba da preuzme vlast, a da je Staljin opasan" i slične gluposti. Niko ne spominje da je Staljin spasao veliki broj Jermena, Rusa, Ukrajinaca, Gruzijaca i Jevreja (od turskog progona i ubijanja) još posle Oktobarske Revolucije početkom 20-ih. Kada je Berija na jednom sastanku Politbiroa počeo na narečju koji samo on i Staljin znaju, Staljin ga je upozorio da "svi mora da znaju o čemu se radi i da priča na ruskom", kao i često opominjanje "Druže Berija ti ne govoriš sa Staljinom nego sa Kobom itd." Brežnjev je kasno stigao. Pozdrav!

Zoran

pre 10 godina

Pricam sa Rusoim ovde u Americi, ima 60 godina. Predaje na fakultetu matematiku i otac mu bio vojno lice u SSSR-u.

Kazem mu u jednom trenutku da je Hruscov bio interesantan kad lupa cipelom o sto. Ona velida izgleda da je on bio izvrsilac Staljinovih (ne)dela, dok nije dosao na vlast.

Inace Amerikanac od jedno 70 godina mi kaze da zna Jugoslaviju, Tita, Tito je vozio trkacka kola. Ja ga gledam zbunjeno i pitam otkud to. On kaze pa to se zna.

only fools and horses

pre 10 godina

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.
@Lacerta

Naprotiv, velika većina tih Lenjinovih saradnika, koji su u Rusiju ušli sa čuvenim vozom punim zlata, nisu bili Rusi, već pripadnici jednog drugog naroda. A Lenjin se deklarisao kao Rus, iako mnogi to osporavaju.
A da samo glupi narodi to mogu sebi da dozvole, to je tačno. Kao što smo i mi, samo što smo mi, za razliku od Rusa previše mali da bi mogli da se oporavimo posle sopstvenih užasnih grešaka.

Klinkenstajn

pre 10 godina

Braniti Staljina i njegove saradnike je gotovo isto sto i braniti Hitlera i njegovu ekipu. To sto je SSSR pod Staljinom odigrao kljucnu ulogu u pobedi nad nacizmom nimalo ne umanjuje njegove zlocine. Na nesrecu, previse ljudi ovde je slabo na sve sto ima veze sa Rusijom, pa su cak spremni da opravdavaju i relativizuju tako strasne zlocine. Tuzno.

Dusan Stefanovic

pre 10 godina

Vecina Boljsevika u Oktobru 1917, ukljucujuci i Beriju, nisu bili Rusi. Duboko su mrzeli Rusiju, ukljucujuci i Lenjina. Proverite cinjenice.

ned

pre 10 godina

Zaista preterano. Kao i za onog debeljka iz S. Koreje koji ljude baca izgladnelim psima. Prizemna propaganda bez cilja ovog puta jer Berije odavno nema.

Mile sa Liona

pre 10 godina

Koja gomila koještarija. Ovde su u jedan koš strapane poznate činjenice zajedno sa gomilom izmišljotina nekog bolesnog uma! Berija, Ježov, Višinski i ostali iz Staljinovog sistema bezbednosti, tj. tajne policije jesu bili mnogo toga i radili strašne zločine, ali mašta autora ove "sage" otišla je mnogo daleko i mnogo vikipedijski...

Klinkenstajn

pre 10 godina

Braniti Staljina i njegove saradnike je gotovo isto sto i braniti Hitlera i njegovu ekipu. To sto je SSSR pod Staljinom odigrao kljucnu ulogu u pobedi nad nacizmom nimalo ne umanjuje njegove zlocine. Na nesrecu, previse ljudi ovde je slabo na sve sto ima veze sa Rusijom, pa su cak spremni da opravdavaju i relativizuju tako strasne zlocine. Tuzno.

only fools and horses

pre 10 godina

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.
@Lacerta

Naprotiv, velika većina tih Lenjinovih saradnika, koji su u Rusiju ušli sa čuvenim vozom punim zlata, nisu bili Rusi, već pripadnici jednog drugog naroda. A Lenjin se deklarisao kao Rus, iako mnogi to osporavaju.
A da samo glupi narodi to mogu sebi da dozvole, to je tačno. Kao što smo i mi, samo što smo mi, za razliku od Rusa previše mali da bi mogli da se oporavimo posle sopstvenih užasnih grešaka.

Alex

pre 10 godina

Koliko li je ruski narod nesrecan kada prema svim anketama i dalje vecina Rusa smatra da je Staljin pozitivna licnost i da je ponovo potreban Rusiji. Zamislite tu kolektivnu bolest... vole diktatora i ubicu. Pa nisu ni zasluzili nista bolje.

Dusan Stefanovic

pre 10 godina

Vecina Boljsevika u Oktobru 1917, ukljucujuci i Beriju, nisu bili Rusi. Duboko su mrzeli Rusiju, ukljucujuci i Lenjina. Proverite cinjenice.

Lacerta

pre 10 godina

@USA-EU
Ovo nisu Rusi nego Gruzijci, ali ok, i ja mesam USA, IS itd...
(HejDzo, 27. decembar 2015 17:39)

Ma, kako je mogla da nam promakne ta tako bitna činjenica?! Ali u čemu menja stvar to što su Gruzijci?

Nije valjda da su dva lukava i pokvarena Gruzijca uspela da prevare i nametnu se onolikim milionima veoma dobrih i duševnih, ali i suviše naivnih Rusa?! Teško bogami...

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.

Znam da vi rusofili uvek i u svakoj prilici pokušavate da operete i opravdate Ruse, a u poslednje vreme je moderno izbeljivati i Staljina, ali činjenice su činjenice. Problem s njima je to što ponekad, i za nekoga, mogu biti vrlo nezgodne.

pakao na zemlji

pre 10 godina

I pored svega ovoga, i pored nase propasti, opet u Srbiji ima toliko mrzitelja demokratije i obozavaoca komunizma, Staljina, diktatora i ruskog kulta smrti.

I posle se pitamo zasto su nam se dogodile devedesete i trazimo krivce u drugima...

S' verom u motku

pre 10 godina

Rusi imaju Gruzijce, mi Srbi Crnogorce... pa jbg kad niko od nas ne voli da sluzi ni vojsku ni policiju, mora neko da popuni i ta radna mesta...

MiIos

pre 10 godina

Koja gomila koještarija. Ovde su u jedan koš strapane poznate činjenice zajedno sa gomilom izmišljotina nekog bolesnog uma! Berija, Ježov, Višinski i ostali iz Staljinovog sistema bezbednosti, tj. tajne policije jesu bili mnogo toga i radili strašne zločine, ali mašta autora ove "sage" otišla je mnogo daleko i mnogo vikipedijski...
(Mile sa Liona, 27. decembar 2015 18:00)

VIKIPEDIJSKI? Ujeee

realno

pre 10 godina

@USA-EU
Ovo nisu Rusi nego Gruzijci, ali ok, i ja mesam USA, IS itd...
(HejDzo, 27. decembar 2015 17:39)

Ma, kako je mogla da nam promakne ta tako bitna činjenica?! Ali u čemu menja stvar to što su Gruzijci?

Nije valjda da su dva lukava i pokvarena Gruzijca uspela da prevare i nametnu se onolikim milionima veoma dobrih i duševnih, ali i suviše naivnih Rusa?! Teško bogami...

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.

Znam da vi rusofili uvek i u svakoj prilici pokušavate da operete i opravdate Ruse, a u poslednje vreme je moderno izbeljivati i Staljina, ali činjenice su činjenice. Problem s njima je to što ponekad, i za nekoga, mogu biti vrlo nezgodne.
(Lacerta, 27. decembar 2015 18:10)

Ako su rusi bili losi onda su bili LOSI ZA SEBE...nisu van svoje granice zvezckali oruzjem sa osvajackim namerama kao Hitler i Napoleon, SAD...

Mile sa Liona

pre 10 godina

Koja gomila koještarija. Ovde su u jedan koš strapane poznate činjenice zajedno sa gomilom izmišljotina nekog bolesnog uma! Berija, Ježov, Višinski i ostali iz Staljinovog sistema bezbednosti, tj. tajne policije jesu bili mnogo toga i radili strašne zločine, ali mašta autora ove "sage" otišla je mnogo daleko i mnogo vikipedijski...

S2

pre 10 godina

Zorane "Uživaj te i gledaj te", a ti uživaj učeći pravopis, možda ti se posreći da nešto i naučiš. Ispravno je "Uživajte i gledajte". Kladim se da i ne izgovaraš te reči odvojeno kako si ih napisao.

Joc@

pre 10 godina

Svako ima svoju sramotu.
Neko lokalnu a neko internacionalnu...
Aušvice, Hirošime, Jasenovce, Srbiju...
Pa onda bolje nek ne gleda u tuđim očima brvno
pre nego što u svome vidi trn.
.

Zoran

pre 10 godina

Pricam sa Rusoim ovde u Americi, ima 60 godina. Predaje na fakultetu matematiku i otac mu bio vojno lice u SSSR-u.

Kazem mu u jednom trenutku da je Hruscov bio interesantan kad lupa cipelom o sto. Ona velida izgleda da je on bio izvrsilac Staljinovih (ne)dela, dok nije dosao na vlast.

Inace Amerikanac od jedno 70 godina mi kaze da zna Jugoslaviju, Tita, Tito je vozio trkacka kola. Ja ga gledam zbunjeno i pitam otkud to. On kaze pa to se zna.

Prohorov

pre 10 godina

"Na kojoj planeti ti zivis?
Ovoliku kolicinu lupetanja odavno nisam procitao na portalu!"

Ovo je tipičan komentar onih koji zaista ništa ne znaju ili nisu pročitali nijednu relevantnu istorijsku knjigu. Nijedna činjenica, nijedan argument, kvalifikacija u stilu svih tvrdih birokratskih režima u koje je spadao i socijalistički sistem u SSSR-u, ali i veći deo zapadnog imperijalističkog sveta. Ta birokratija u bilo kom sistemu ili istorijskom periodu je bila zlo i treba je iskoreniti za dobrobit čoveka, pojedinca. Sada je paradigma tog sistema zapadni imperijalistički svet. Za istinu se treba boriti u svim vremenima i u svim sistemima. Ja sam živeo taj život i pročitao bar stotinu knjiga. Pročitajte i Vi bar jednu. Početak je uvek najteži. Pozdrav!

P.S. Pustite Solženjicina, on je živeo u SAD pa se još više razočarao i vratio u majčicu Rusiju. I pisao o "trećem putu". Kakav "treći put"? Sada se vidi da nema ništa od toga.

Prohorov

pre 10 godina

Jedina dobra stvar u ovom tekstu je što se "Zapad" još uvek boji Staljina kao "đavo krsta". Sve ostalo je uglavnom netačno. Berija se plašio Staljina, kao i svi ostali članovi Politbiroa. Zapad je "igrao" na kartu Žukova i Hruščova kao alternativu. Za "Golodomor" početkom 30-ih kriv je bio Hruščov, a Staljinu nije oprostio za sina, koji je nekoliko puta prekršio (kao oficir) pravila ponašanja. Zato je i Staljinov mlađi sin Vasilij verovatno ubijen (propaganda ga je proglasila pijandurom). Žukov i Hruščov su bili "tandem" iz rata, pa su i napravili dogovor o "reviziji". Ukrajinac Hruščov je Staljina "optužio za greške" od 1934.godine (a Golodomor se desio ranije). Za "kult ličnosti" glavni argument je bio taj "da je Staljin na ličnom primerku svoje biografske knjige ispred naslova dodao reč veliki" i nekakav Lenjinov testament koji niko nije video već su čuli "da Trocki treba da preuzme vlast, a da je Staljin opasan" i slične gluposti. Niko ne spominje da je Staljin spasao veliki broj Jermena, Rusa, Ukrajinaca, Gruzijaca i Jevreja (od turskog progona i ubijanja) još posle Oktobarske Revolucije početkom 20-ih. Kada je Berija na jednom sastanku Politbiroa počeo na narečju koji samo on i Staljin znaju, Staljin ga je upozorio da "svi mora da znaju o čemu se radi i da priča na ruskom", kao i često opominjanje "Druže Berija ti ne govoriš sa Staljinom nego sa Kobom itd." Brežnjev je kasno stigao. Pozdrav!

Surovi

pre 10 godina

Zaista preterano. Kao i za onog debeljka iz S. Koreje koji ljude baca izgladnelim psima. Prizemna propaganda bez cilja ovog puta jer Berije odavno nema.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ned, 27. decembar 2015 18:10)`
Taj debeljko je raketnim bacacem ,navodno ubio strica,koji je kasnije pronadjen da negde van Koreje vodi neki veseraj....
Ako vec tvrdis da svoje protivnike baca psima,potrudi se da das barem neki relevantni dokaz,posto ovako samo zvucis glupo....

Staljin je vodio Rusiju kroz njen najtezi period i od jedne blatnjave zemlje,cija se poljoprivreda svodila na konja i drveno ralo,napravio svetsku silu ,koje se i dalje ceo svet boji i to sa punim pravom.
Osim sto se boje Rusije,takodje joj se i dive ,zato sto su dostignuca te zemlje veoma velika i bitna.Ona se odnose na svaku sferu zivota i nauke. To ne znaci da Amerika ima manje razloga za ponos,vec da i Rusija itekako moze da joj stane kao ravnopravna.
Mnogi zaboravljaju da nisu svi mrzeli komunizam,pa ni onaj ruski.Poznajem puno starih rusa ,koji tuguju za tim vremenom,bez obzira na sve ono cega su bili zeljni,zato sto su imali sigurnost,a to je ono sto u kapitalizmu ne postoji.
Ovo sto Putin radi danas,je prirodan proces,jer slaba Rusija nikome ne treba i veoma je opasna po ceo svet!

Prohorov

pre 10 godina

Staljin je inače po ocu bio Osetin. Severna Osetija je u Rusiji, a od 2008. i Južna Osetija, posle Putinove intervencije. Staljin je uveo i čuveni Peti paragraf, gde su ljudi morali u ličnim dokumentima da se izjasne koje su nacionalnosti. Inače, ona pretnja Beriji je proistekla iz sledećeg događaja. Berija je bio sklon mladim, zgodnim ženama, priča se da je mnoge od njih silovao. Tada je "naleteo" na drugaricu Staljinove ćerke Svetlane, a da sam to nije znao. Drugarica se požalila Svetlani, a ona je odmah prenela ocu. Staljin je pozvao Beriju... Sam naslov "Staljinov Himler" je nedostojan, jer Staljin je bio znatno stariji od Hitlera, a bio je prvi antifašista na planeti. Rusi, a i ostali narodi bivšeg SSSR-a sve više se "vraćaju" Staljinu i govore sa velikim poštovanjem. Ispunjava se još jedno Staljinovo proročanstvo "mnogo će đubreta biti bačeno na moj grob, ali sve će to razvejati vetar istorije". Upravo se događa "vetar istorije" i razvejava "đubre bačeno na Staljnov grob". Jer "činjenice su stvar tvrdoglava, ne biju u čelo nego posred oka", kako reče Josif Visarionovič Staljin. Pozdrav!

ned

pre 10 godina

Zaista preterano. Kao i za onog debeljka iz S. Koreje koji ljude baca izgladnelim psima. Prizemna propaganda bez cilja ovog puta jer Berije odavno nema.

pusti te sad to

pre 10 godina

Ma dal je moguce da su nam braca Rusi takvi.Pustite vi demokratiju i Amere nego gledajte vi svoju bracu.Kad god se nesto pojavi o Rusima a ovaj narod se odma hvata Amera...stace vam to?

Mile sa Liona

pre 10 godina

Miloš: Sine, sintagma "vikipedijski" označava takve kao ti i tebi slične koji "obrazovanje" stiču iz Vikipedije... a u njoj piše ko hoće sve što zna i što je negde načuo! To nije enciklopedija, tu si se zeznuo.

Tata spalio Đenku

pre 10 godina

Draga braćo rusofili! Da vam kaze nesto čika srbofil.. Ni Staljin, ni Berija nisu bili rusi! Staljin je bio gruzijac, a Berija jevrej. Takođe, jevrej je bio i vaš drug Lenjin. Morate da povučete granicu između rusa i sovjeta. To je nebo i zemlja. Sovjeti su Rusiju unazadili, proterali i pobili rusku elitu. Neko je ovde napisao da je Staljin preporodio Rusiju i ruska sela, poljoprivredu. Ruska sela se nisu uopšte promenila od 1917.g. Jedini napredak je nesto malo mehanizacije. Seljacima je zemlja oduzimana. Ostavljana im je 1/3. Po ceo dan su radili na kolhoznoj zemlji, a noću na svojoj. Sela iz daljine izgledaju lepo. Kada uđete u selo videcete drvene kućice u poluraspadnutom stanju. Ni jedna nema crep, već lim ili ter papir. To vam govorim kao neko ko godišnje odmore provodi u Rusiji i u ruskim selima u vikendicama svojih drugara. Danas kolhozi ne postoje, a tu zemlju niko ne obrađuje. Muškarci obično sede isped neke napuštene kuće, razvlače nekakvu malu harmonikicu i čekaju babe da im prodaju tzv. samagonku tj. razblazen špiritus.. E to su vam posledice Staljina i Berije. Cilj stvaranja SSSR-a je bilo uništenje Rusije, a vama rusofilima je bitno samo da cujete da nesto dolazi sa te teritorije i odmah je to super extra! Nije tako.. Ako želite i dalje da volite Rusiju, moj savet vam je da ne idete tamo. Ako odete, u Moskvi se ne zadržavaje. Posle Srbije, Rusiju volim najviše, ali ne zbog sovjeta, već zbog onoga što će se, nadam se, polako obnoviti u Rusiji..

Mikan

pre 10 godina

Ne znam zasto poredimo Staljina i Beriju sa Rusima. Boljsevicka revolucija je namestaljka, uvezena iz Nemacke, sprovedena uz pomoc Jevreja! Staljin je bio Grizin... Klise kao kada se govori o Srbima kao komunistima. Komunizam su uveli i na srpskim ledjima zajahali drugi bratski narodi!

tacni tako

pre 10 godina

@realno
Rusi nisu zveckali oruzjem izvan svojih granica (ako se izuzmu Madjarska, Cehoslovacka, Avganistan) ali su zato zveckali i jos zveckaju pored svojih granica.

racunovodja

pre 10 godina

Ako su rusi bili losi onda su bili LOSI ZA SEBE...nisu van svoje granice zvezckali oruzjem sa osvajackim namerama kao Hitler i Napoleon, SAD...
(realno, 27. decembar 2015 20:45)

Da, nisu. Onoliku teritoriju su stekli dobrotvornim donacijama okolnih naroda.

Homer

pre 10 godina

@alex: Pitali su ruse ako podrzavaju Putina ako počne nuklearni rat sa Amerikom i svi ljudi su šokirani reli ne.
U Americi kad su pitali ako podrzavaju Obamu ako Rusiju npapadne nuklearnim raketama oko 60% su rekli da, prema tome nemoj da lupetaš da Rusi podrzavaju Stalina kad je Amerima toliko ispran mozak oni misle da je ko u filmovima oni su dobri momci uvek.
Pa 40% Amerikanaca još uvek misle da su trebali da se bore u Iraku 2003 a ceo svet zna da su lagali da je Sadam imao oružje masovnog uništenja.

Android Jelly Bean

pre 10 godina

Staljin je bio zlocinac podjednako koliko i Hitler!

Staljin nije bio Rus vec Gruzijac. Takodje ni Lenjin nije bio Rus samo se tako izjasnjavao kada je dolazio onim vozom u Rusiju da bi uspostavio komunizam.

Staljin i ovaj sef tajne milicije su vise mrzili Ruse i od samih Njemaca, a to kasnije potvrdjuju i ciste u kojima su stradali mahom iskljucivo sami Rusi tj preko 80%.
Staljin ima jevrejsko porijeklo, pripadnik hazarskog naroda.
Npr danasnji predsjednik Turske je iz iste grupacije.

Braniti Staljina je isto sto i braniti Hitlera, ISIS danas i sl.

Zlatko Todorović

pre 10 godina

Postoje verzije po kojima je jedan od razloga oktobarske revolucije-Aljaska. Nije prodata nego ustupljena na 100 godina Americi. Došla oktobarska revolucija, spaljen zimski dvorac i uništen ugovor o tom ustupanju.

Garant

pre 10 godina

A u USA za vreme WW2 nisu postojali koncentracioni logiri za japance... Ne, nikako nije to moguce u demokratskoj zemlji da tako pobiju desetine hiljada Japanaca svojih drzavljana...

USA nisu ubile stotine hiljada civila atomskim bombama u Japanu, to je Staljin uradio... demokrate nisu ni nad indijancima starosedeocina genicid izvrsili. Staljin je...

Kakva gomila gluposti i jeftine propagande.

kobni kraj XIX veka

pre 10 godina

najveci zlotvori se rodise krajem XIX veka. hitler, himler, staljin, mao ce dung, moze tu i tito da se uracuna, a i ovaj berija. koliki je zlobnik i kompleksas bio, trazio je od najboljih igraca spartaka da predji u njegov dinamo da bi potonji uzeli titulu. momci su odbili i zavrsili u gulagu.

vasilije knezevic

pre 10 godina

Ne zelim da branim Beriju,Staljina ili bilo koga drugog iz te "bratije"jer ustvari ne
znam bilo sta o njima.Takodje i svi oni koji su izjasnili svoje misljenje ne znaju
ama bas nista o stvarima koje 'prosipaju",bez odgovornosti ,desno i lijevo da bi
tako zaradili u igri propagande.Prije svega SSSR,od svoga postanka,je bio u ratnom
stanju bilo da se radilo o Boljsevickoj revoluciji ili kasnije o Njemackoj invaziji i
ratu.Sve je to trajalo vise od trideset godina i spijunske misinformacije su tekle
desno i lijevo.Nije nikakvo cudo da je novi sovjetski sistem bio u opasnosti i da
su pravljene greske ali ne u tom obimu kakav zapadna propaganda zeli ustaliti.
Njihov cilj je da potpuno misinformisu covjecanstvo kako je neki revolucionarni
pokret bio kruel i nenarodni ,gdje je sacica ljudi klala i ubijala desno i lijevo da
bi zadovoljili svoje nehumane teznje.Mnoge novinske organizacije bestidno
prenose te lazi da bi zadovoljile svoje gospodare.U tom haosu najbestidnijih
lazi provlaci se i "demokratska misao"bez osnova i stida.Istina postoji i ona je
neunistiva ali je vrlo tesko da se probije na povrsinu. Sve dotle dokle postoji
materijalni ucinak,lazi ce se siriti nesmetano,nesto kao religija.Iako su ljudi
svjesni da je nesto izmisljeno nemaju hrabrosti to porijecati.Oni zive u izmaglici
i nadi i vjeruju u nesto sto je nevjerovatno.
vasilije knezevic 27 dec. 2015

Udba

pre 10 godina

Toliko o rusima u drugom svetskom ratu, a ni danas se nisu mnogo promenili....
(USA-EU, 27. decembar 2015 17:23)

Za tvoju informaciju neznalice jedna i Staljin i Berija su bi Gruzijci kao i 90% komunistickih vlastodrzaca za vrijeme SSSR.

Inace obojica su jevrejsko-hazarskih korijena.
Mrzili su vise Ruse od Britanaca i Amerikanaca zajedno.

- Reko da samo malo da te edukujem.

JJ

pre 10 godina

@pakao na zemlji
I pored bombardovanja Srbije, otimanja Kosova, pored zverskih zlocina nad narodom Iraka, Avganistana, Libije, i dalje postoji dobar deo Srba koji voli i velica Zapad i Ameriku. Dokle tako? Zbog takvih nam je ovako, zbog kukavica koje lizu ruku gospodara, istu onu ruku koja ih bije i otima im sve sto imaju.

...

pre 10 godina

Dok se za Staljina moze s pravom reci da je dosta uvelican stepen njegovih zlocina, odnosno surovosti, pre svega sa strane Zapada koji je tako hteo da umanji njegov odlucujuci doprinos slomu nacista, za Beriju dilema skoro da i ne postoji.
To je bio manijak, duboko poremecena osoba, u mnogim segmetnima veoma slican Himleru. Covek koji je pred velikim vodjom bio manji od makovog zrna, ali prema slabijima od sebe bio je surov do krajnosti. Budala koja je nocu kidnapovala zene radi silovanja. Idiot koji je posle Staljinove smrti smatrao da je pametno da izmislja kako ga je on otrovao!? Koliko glup trebas biti da shvatis da ce naslednici odmah hteti da te se rese, jer ako si bio dovoljno hrabar cak i da pomislis da ubijes Staljina, sta ces tek raditi Hruscovu ili nekom jos slabijem.
Staljin je bio veliki vodja, od zaostale drzave stvorio je svetsku supersilu, porazio je Hitlera i Rusiju industrijalizovao za 30 godina, dok je ostalim drzavama za taj proces trebalo po 150 godina. Zato mu se mnoge stvari i prastaju ili zaboravljaju. Beriji nikako. Taj civek nema nikakvih zasluga za narod, bio je obicni zlikovac, ubica i budala. Veoma, veoma slican Himleru.

EU Citizen

pre 10 godina

@JJ
Amerikanci i Englezi nisu bombardovali mene, već nacionalističko-komunistički ološ koji je pre toga pola veka uništavao Srbiju, opljačkao je do gola, pretvorio u ovo sadašnju trećesvetsku rupu i na kraju je doveo u sukob sa celim civilizovanim svetom, kome smo oduvek pripadali, uz svesrdnu pomoć iste te Rusije. A to Kosovo su isi ti komunisi i nacionalisti, orethodno najveći Brozovi poltroni, izgubili decenijama pre 1999. Ja anticivilizacijske štetočine poput vas, ne da ne smatram istim narodom, nego ste najveći neprijatelji koje je normalan deo ove zemlje ikada imao i neće biti sreće ni normalnog života u Srbiji dok vam se seme ne zatre.

SchweizSuisseSvizzera

pre 10 godina

Kako vidim svaki put kad ovako nesto ispadne jao vest... U sovjetskom savezu sve neki gruzijci, ukrajinci, tatari... Vladali kao komunisti... Nigde rusa... Kao kod nas... Srbijom svako malo sefuju neki crnogorci... Bas smo braca sa rusima, bili glupi i jedni i drugi... Mada smo mi i dalje ostali glupi...

Ivan M

pre 10 godina

Pa ako ne verujete Solženjicinu (a šta bi čovek znao, samo je proveo 10 godina u zatvoru, bio izgnan i istraživao godinama pre nego što je napisao knjigu) pročitajte i Danila Kiša ("Grobnica za Borisa Davidoviča"), koji je pisao na osnovu Karla Štajnera. Kod nas je ljudima izgleda do te mere ispran mozak o dobroti Putina i Rusije da se čak i Staljin i Berija brane. Neverovatno.

zoran1965

pre 10 godina

(JJ, 27. decembar 2015 23:50)
murzim ameriku i zapad, al zato volem njiove : dolare, evre, gedžete i ako imam para šoping i letovanje na zapadu (ne u sibiru ili krimu).
malao šizofreno ?

perspektiva

pre 10 godina

@pakao na zemlji
I pored bombardovanja Srbije, otimanja Kosova, pored zverskih zlocina nad narodom Iraka, Avganistana, Libije, i dalje postoji dobar deo Srba koji voli i velica Zapad i Ameriku. Dokle tako? Zbog takvih nam je ovako, zbog kukavica koje lizu ruku gospodara, istu onu ruku koja ih bije i otima im sve sto imaju.
(JJ, 27. decembar 2015 23:50)

Sa jedne strane je mrzim zbog '99, dok sa druge strane je volim jer se tamo ceni rad i red. samo vi rintajte za 200€ i gledajte kako mafijasi dobijaju nanogice!

JJ

pre 10 godina

@EU Citizen
Vidi, gradjanine neke lopovske drzave koja opstaje na racun pljacke i to vekovima, tvoja EU, sa Amerikom je bombardovala i ubijala decu i civile, koji nikakve veze nemaju ni sa komunistima ni sa vama ekstremistima svih vrsta.
Srbiju su unistili takvi kao ti, koji mrze sve oko sebe, unistavaju sve i onda pobegnu glavom bez obzira.
Jedina greska komunista je sto seme takvih nisu zatrli jos '45 nego su vas ostavili da se razmnozavate i to nas je dovelo do ovoga sto imamo sada. Lopovske naci bande koje su se pojavile 90-ih i pocele da smrde na sve strane i lupetaju o velikoj Srbiji, komunjarama itd. su unistile Srbiju, pokrale sve sto se moglo pokrasti i odgovorne su za smrt stotina hiljada ljudi. Kosovo je izgubljeno '99, oteli su ga tvoji gospodari, a samo smrdljivi izdajnici se trude da ubede narod da ga je izgubio neko pre 40 godina.

Verit

pre 10 godina

(JJ, 27. decembar 2015 23:50)

Nemoj da se uzbudjujes prijatelju, naravno da nijedan srbin ne moze US hegomoniji oprostiti onu nehumanu medijsku satanizaciju, otimacinu i bombardovanje. Te komantare sto citas ne pisu nasi vec oni koji nismo mi a od nas su otpali. Sve ce doci na svoje. Pozdrav

NIkola

pre 10 godina

@Alex
A ti iz Srbije citajuci tekst koji pisan u Hrvatskoj smatras da bolje znas od onih koji tamo zive i nazivas ih bolesnicima..razmisli malo ako imas cime ..da je stvarno ubio milione to znaci da bi svaki Rus znao nekog koje ubijen..to je kao ona prica koji ovde mediji su provlacili dok bio Verko na vlasti U Kragujevcu (on i rodjeni unuk Draze Mihajlovica su bili precednici partije) kako da su partizani ubili hiljade kragujevcana posle 1945..a baba mi zivela u Krgujevcu i znala pola grada i niti ona niti bilo ko od njenih prijatalje koji su tad bili zivi nije znala nikog koga partizani streljali posle 1945 ovde ..ali to nije smetalo da u blicu bude feljton svake druge nedelje o tome ,koji svaki nedelju dana izlazio ,te kao nalaze stalno neke koste,pa neki svedoci bla bla ..gde bilo milion komentara na clanke kao partizani zlokovci bla bla ..a to sto su izmisli sve nikom nista.

misko

pre 10 godina

A istorijski drugi vlastodržsci su kao drugačiji.Oduvek je bio neki Berija stim samo što se tehnologija umešala u smišljanje što perfidnijih likvidacija prijatelja i neprijatelja ili uopšte bilo koga.

X

pre 10 godina

Brate ja do sad sve sto sam procitao u vikipediji je tacno, nisam naisao ni na jednu novu informaciju koja bi je opovrgla vec pola decenije. Ne citam mnogo, u glavnom biografije i po neke pojmove.

Ruslan

pre 9 godina

Veoma je tuzno citati misljenja nekih neupucenih osoba ili fasitoidnih elemenata, kako je Staljin najveci ubica ili kako je cak gori od Hitlera. Pobedivsi fasisticku Nemacku i Hitlera u uzasnom ratu, Staljin spasava Sovjetski Savez, Rusiju, Evropu i SAD od ropstva. On je najveci strateg i vojskovodja u istoriji covecanstva. Recimo, za vreme rata amerikanci su Staljina nazivali Uncle Joe, a Ruzvelt i Cercil su isli kod njega da mu se ulizuju. Kada je Zpad shvatio da je Staljin opasan za njih poceli su da pisu i govore gadosti o njemu.
U zapdnim izvorima takodje se moze naci da je Mao ubio 60 miliona, Staljin 50 a Nitler 30 miliona. Molim vas Hitler je ubio samo oko 30 miliona Sovjeta. Vidite, o Maou takodje ima mnogo netacnih informacija, ali Kinezima to ne smeta, Maova fotografija se nalazi na trgu Tientsin i svim novcanicama Yuana. Da li znate da je Mao bio ucenik Staljina, da Kina od ove godine zapocinje sa 13tom Staljinovom pyatiletkom (petogodisnji plan) i da je Kina od ove godine prva ekonomska sila, a Yankee (SAD) druga. Yankee nisu uspeli da uniste komunisticku Kinu, ali zbog pete kolone jesu unistili Sovjetski Savez. Dobro, zahvaljujuci Staljinu Rusija je danas prva vojna sila.

Prohorov

pre 10 godina

Staljin je inače po ocu bio Osetin. Severna Osetija je u Rusiji, a od 2008. i Južna Osetija, posle Putinove intervencije. Staljin je uveo i čuveni Peti paragraf, gde su ljudi morali u ličnim dokumentima da se izjasne koje su nacionalnosti. Inače, ona pretnja Beriji je proistekla iz sledećeg događaja. Berija je bio sklon mladim, zgodnim ženama, priča se da je mnoge od njih silovao. Tada je "naleteo" na drugaricu Staljinove ćerke Svetlane, a da sam to nije znao. Drugarica se požalila Svetlani, a ona je odmah prenela ocu. Staljin je pozvao Beriju... Sam naslov "Staljinov Himler" je nedostojan, jer Staljin je bio znatno stariji od Hitlera, a bio je prvi antifašista na planeti. Rusi, a i ostali narodi bivšeg SSSR-a sve više se "vraćaju" Staljinu i govore sa velikim poštovanjem. Ispunjava se još jedno Staljinovo proročanstvo "mnogo će đubreta biti bačeno na moj grob, ali sve će to razvejati vetar istorije". Upravo se događa "vetar istorije" i razvejava "đubre bačeno na Staljnov grob". Jer "činjenice su stvar tvrdoglava, ne biju u čelo nego posred oka", kako reče Josif Visarionovič Staljin. Pozdrav!

Mile sa Liona

pre 10 godina

Koja gomila koještarija. Ovde su u jedan koš strapane poznate činjenice zajedno sa gomilom izmišljotina nekog bolesnog uma! Berija, Ježov, Višinski i ostali iz Staljinovog sistema bezbednosti, tj. tajne policije jesu bili mnogo toga i radili strašne zločine, ali mašta autora ove "sage" otišla je mnogo daleko i mnogo vikipedijski...

ned

pre 10 godina

Zaista preterano. Kao i za onog debeljka iz S. Koreje koji ljude baca izgladnelim psima. Prizemna propaganda bez cilja ovog puta jer Berije odavno nema.

Lacerta

pre 10 godina

@USA-EU
Ovo nisu Rusi nego Gruzijci, ali ok, i ja mesam USA, IS itd...
(HejDzo, 27. decembar 2015 17:39)

Ma, kako je mogla da nam promakne ta tako bitna činjenica?! Ali u čemu menja stvar to što su Gruzijci?

Nije valjda da su dva lukava i pokvarena Gruzijca uspela da prevare i nametnu se onolikim milionima veoma dobrih i duševnih, ali i suviše naivnih Rusa?! Teško bogami...

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.

Znam da vi rusofili uvek i u svakoj prilici pokušavate da operete i opravdate Ruse, a u poslednje vreme je moderno izbeljivati i Staljina, ali činjenice su činjenice. Problem s njima je to što ponekad, i za nekoga, mogu biti vrlo nezgodne.

Surovi

pre 10 godina

Zaista preterano. Kao i za onog debeljka iz S. Koreje koji ljude baca izgladnelim psima. Prizemna propaganda bez cilja ovog puta jer Berije odavno nema.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (ned, 27. decembar 2015 18:10)`
Taj debeljko je raketnim bacacem ,navodno ubio strica,koji je kasnije pronadjen da negde van Koreje vodi neki veseraj....
Ako vec tvrdis da svoje protivnike baca psima,potrudi se da das barem neki relevantni dokaz,posto ovako samo zvucis glupo....

Staljin je vodio Rusiju kroz njen najtezi period i od jedne blatnjave zemlje,cija se poljoprivreda svodila na konja i drveno ralo,napravio svetsku silu ,koje se i dalje ceo svet boji i to sa punim pravom.
Osim sto se boje Rusije,takodje joj se i dive ,zato sto su dostignuca te zemlje veoma velika i bitna.Ona se odnose na svaku sferu zivota i nauke. To ne znaci da Amerika ima manje razloga za ponos,vec da i Rusija itekako moze da joj stane kao ravnopravna.
Mnogi zaboravljaju da nisu svi mrzeli komunizam,pa ni onaj ruski.Poznajem puno starih rusa ,koji tuguju za tim vremenom,bez obzira na sve ono cega su bili zeljni,zato sto su imali sigurnost,a to je ono sto u kapitalizmu ne postoji.
Ovo sto Putin radi danas,je prirodan proces,jer slaba Rusija nikome ne treba i veoma je opasna po ceo svet!

Alex

pre 10 godina

Koliko li je ruski narod nesrecan kada prema svim anketama i dalje vecina Rusa smatra da je Staljin pozitivna licnost i da je ponovo potreban Rusiji. Zamislite tu kolektivnu bolest... vole diktatora i ubicu. Pa nisu ni zasluzili nista bolje.

Prohorov

pre 10 godina

Jedina dobra stvar u ovom tekstu je što se "Zapad" još uvek boji Staljina kao "đavo krsta". Sve ostalo je uglavnom netačno. Berija se plašio Staljina, kao i svi ostali članovi Politbiroa. Zapad je "igrao" na kartu Žukova i Hruščova kao alternativu. Za "Golodomor" početkom 30-ih kriv je bio Hruščov, a Staljinu nije oprostio za sina, koji je nekoliko puta prekršio (kao oficir) pravila ponašanja. Zato je i Staljinov mlađi sin Vasilij verovatno ubijen (propaganda ga je proglasila pijandurom). Žukov i Hruščov su bili "tandem" iz rata, pa su i napravili dogovor o "reviziji". Ukrajinac Hruščov je Staljina "optužio za greške" od 1934.godine (a Golodomor se desio ranije). Za "kult ličnosti" glavni argument je bio taj "da je Staljin na ličnom primerku svoje biografske knjige ispred naslova dodao reč veliki" i nekakav Lenjinov testament koji niko nije video već su čuli "da Trocki treba da preuzme vlast, a da je Staljin opasan" i slične gluposti. Niko ne spominje da je Staljin spasao veliki broj Jermena, Rusa, Ukrajinaca, Gruzijaca i Jevreja (od turskog progona i ubijanja) još posle Oktobarske Revolucije početkom 20-ih. Kada je Berija na jednom sastanku Politbiroa počeo na narečju koji samo on i Staljin znaju, Staljin ga je upozorio da "svi mora da znaju o čemu se radi i da priča na ruskom", kao i često opominjanje "Druže Berija ti ne govoriš sa Staljinom nego sa Kobom itd." Brežnjev je kasno stigao. Pozdrav!

Zlatko Todorović

pre 10 godina

Postoje verzije po kojima je jedan od razloga oktobarske revolucije-Aljaska. Nije prodata nego ustupljena na 100 godina Americi. Došla oktobarska revolucija, spaljen zimski dvorac i uništen ugovor o tom ustupanju.

pakao na zemlji

pre 10 godina

I pored svega ovoga, i pored nase propasti, opet u Srbiji ima toliko mrzitelja demokratije i obozavaoca komunizma, Staljina, diktatora i ruskog kulta smrti.

I posle se pitamo zasto su nam se dogodile devedesete i trazimo krivce u drugima...

realno

pre 10 godina

@USA-EU
Ovo nisu Rusi nego Gruzijci, ali ok, i ja mesam USA, IS itd...
(HejDzo, 27. decembar 2015 17:39)

Ma, kako je mogla da nam promakne ta tako bitna činjenica?! Ali u čemu menja stvar to što su Gruzijci?

Nije valjda da su dva lukava i pokvarena Gruzijca uspela da prevare i nametnu se onolikim milionima veoma dobrih i duševnih, ali i suviše naivnih Rusa?! Teško bogami...

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.

Znam da vi rusofili uvek i u svakoj prilici pokušavate da operete i opravdate Ruse, a u poslednje vreme je moderno izbeljivati i Staljina, ali činjenice su činjenice. Problem s njima je to što ponekad, i za nekoga, mogu biti vrlo nezgodne.
(Lacerta, 27. decembar 2015 18:10)

Ako su rusi bili losi onda su bili LOSI ZA SEBE...nisu van svoje granice zvezckali oruzjem sa osvajackim namerama kao Hitler i Napoleon, SAD...

vasilije knezevic

pre 10 godina

Ne zelim da branim Beriju,Staljina ili bilo koga drugog iz te "bratije"jer ustvari ne
znam bilo sta o njima.Takodje i svi oni koji su izjasnili svoje misljenje ne znaju
ama bas nista o stvarima koje 'prosipaju",bez odgovornosti ,desno i lijevo da bi
tako zaradili u igri propagande.Prije svega SSSR,od svoga postanka,je bio u ratnom
stanju bilo da se radilo o Boljsevickoj revoluciji ili kasnije o Njemackoj invaziji i
ratu.Sve je to trajalo vise od trideset godina i spijunske misinformacije su tekle
desno i lijevo.Nije nikakvo cudo da je novi sovjetski sistem bio u opasnosti i da
su pravljene greske ali ne u tom obimu kakav zapadna propaganda zeli ustaliti.
Njihov cilj je da potpuno misinformisu covjecanstvo kako je neki revolucionarni
pokret bio kruel i nenarodni ,gdje je sacica ljudi klala i ubijala desno i lijevo da
bi zadovoljili svoje nehumane teznje.Mnoge novinske organizacije bestidno
prenose te lazi da bi zadovoljile svoje gospodare.U tom haosu najbestidnijih
lazi provlaci se i "demokratska misao"bez osnova i stida.Istina postoji i ona je
neunistiva ali je vrlo tesko da se probije na povrsinu. Sve dotle dokle postoji
materijalni ucinak,lazi ce se siriti nesmetano,nesto kao religija.Iako su ljudi
svjesni da je nesto izmisljeno nemaju hrabrosti to porijecati.Oni zive u izmaglici
i nadi i vjeruju u nesto sto je nevjerovatno.
vasilije knezevic 27 dec. 2015

Klinkenstajn

pre 10 godina

Braniti Staljina i njegove saradnike je gotovo isto sto i braniti Hitlera i njegovu ekipu. To sto je SSSR pod Staljinom odigrao kljucnu ulogu u pobedi nad nacizmom nimalo ne umanjuje njegove zlocine. Na nesrecu, previse ljudi ovde je slabo na sve sto ima veze sa Rusijom, pa su cak spremni da opravdavaju i relativizuju tako strasne zlocine. Tuzno.

Dusan Stefanovic

pre 10 godina

Vecina Boljsevika u Oktobru 1917, ukljucujuci i Beriju, nisu bili Rusi. Duboko su mrzeli Rusiju, ukljucujuci i Lenjina. Proverite cinjenice.

MiIos

pre 10 godina

Koja gomila koještarija. Ovde su u jedan koš strapane poznate činjenice zajedno sa gomilom izmišljotina nekog bolesnog uma! Berija, Ježov, Višinski i ostali iz Staljinovog sistema bezbednosti, tj. tajne policije jesu bili mnogo toga i radili strašne zločine, ali mašta autora ove "sage" otišla je mnogo daleko i mnogo vikipedijski...
(Mile sa Liona, 27. decembar 2015 18:00)

VIKIPEDIJSKI? Ujeee

pusti te sad to

pre 10 godina

Ma dal je moguce da su nam braca Rusi takvi.Pustite vi demokratiju i Amere nego gledajte vi svoju bracu.Kad god se nesto pojavi o Rusima a ovaj narod se odma hvata Amera...stace vam to?

tacni tako

pre 10 godina

@realno
Rusi nisu zveckali oruzjem izvan svojih granica (ako se izuzmu Madjarska, Cehoslovacka, Avganistan) ali su zato zveckali i jos zveckaju pored svojih granica.

only fools and horses

pre 10 godina

Tvorac i graditelj tog užasnog sovjetskog sistema koji je proizveo čudovišta kao što su Staljin i Berija i bez ikakve potrebe bukvalno samleo milione sasvim nedužnih Rusa nije nijedan Gruzijac, nego jedan Rus, V.I.Lenjin i njegovi najbliži saradnici, među kojima su velika većina bili čistokrvni Rusi.
@Lacerta

Naprotiv, velika većina tih Lenjinovih saradnika, koji su u Rusiju ušli sa čuvenim vozom punim zlata, nisu bili Rusi, već pripadnici jednog drugog naroda. A Lenjin se deklarisao kao Rus, iako mnogi to osporavaju.
A da samo glupi narodi to mogu sebi da dozvole, to je tačno. Kao što smo i mi, samo što smo mi, za razliku od Rusa previše mali da bi mogli da se oporavimo posle sopstvenih užasnih grešaka.

Joc@

pre 10 godina

Svako ima svoju sramotu.
Neko lokalnu a neko internacionalnu...
Aušvice, Hirošime, Jasenovce, Srbiju...
Pa onda bolje nek ne gleda u tuđim očima brvno
pre nego što u svome vidi trn.
.

Prohorov

pre 10 godina

"Na kojoj planeti ti zivis?
Ovoliku kolicinu lupetanja odavno nisam procitao na portalu!"

Ovo je tipičan komentar onih koji zaista ništa ne znaju ili nisu pročitali nijednu relevantnu istorijsku knjigu. Nijedna činjenica, nijedan argument, kvalifikacija u stilu svih tvrdih birokratskih režima u koje je spadao i socijalistički sistem u SSSR-u, ali i veći deo zapadnog imperijalističkog sveta. Ta birokratija u bilo kom sistemu ili istorijskom periodu je bila zlo i treba je iskoreniti za dobrobit čoveka, pojedinca. Sada je paradigma tog sistema zapadni imperijalistički svet. Za istinu se treba boriti u svim vremenima i u svim sistemima. Ja sam živeo taj život i pročitao bar stotinu knjiga. Pročitajte i Vi bar jednu. Početak je uvek najteži. Pozdrav!

P.S. Pustite Solženjicina, on je živeo u SAD pa se još više razočarao i vratio u majčicu Rusiju. I pisao o "trećem putu". Kakav "treći put"? Sada se vidi da nema ništa od toga.

Zoran

pre 10 godina

Pricam sa Rusoim ovde u Americi, ima 60 godina. Predaje na fakultetu matematiku i otac mu bio vojno lice u SSSR-u.

Kazem mu u jednom trenutku da je Hruscov bio interesantan kad lupa cipelom o sto. Ona velida izgleda da je on bio izvrsilac Staljinovih (ne)dela, dok nije dosao na vlast.

Inace Amerikanac od jedno 70 godina mi kaze da zna Jugoslaviju, Tita, Tito je vozio trkacka kola. Ja ga gledam zbunjeno i pitam otkud to. On kaze pa to se zna.

Mile sa Liona

pre 10 godina

Miloš: Sine, sintagma "vikipedijski" označava takve kao ti i tebi slične koji "obrazovanje" stiču iz Vikipedije... a u njoj piše ko hoće sve što zna i što je negde načuo! To nije enciklopedija, tu si se zeznuo.

Garant

pre 10 godina

A u USA za vreme WW2 nisu postojali koncentracioni logiri za japance... Ne, nikako nije to moguce u demokratskoj zemlji da tako pobiju desetine hiljada Japanaca svojih drzavljana...

USA nisu ubile stotine hiljada civila atomskim bombama u Japanu, to je Staljin uradio... demokrate nisu ni nad indijancima starosedeocina genicid izvrsili. Staljin je...

Kakva gomila gluposti i jeftine propagande.

Mikan

pre 10 godina

Ne znam zasto poredimo Staljina i Beriju sa Rusima. Boljsevicka revolucija je namestaljka, uvezena iz Nemacke, sprovedena uz pomoc Jevreja! Staljin je bio Grizin... Klise kao kada se govori o Srbima kao komunistima. Komunizam su uveli i na srpskim ledjima zajahali drugi bratski narodi!

S' verom u motku

pre 10 godina

Rusi imaju Gruzijce, mi Srbi Crnogorce... pa jbg kad niko od nas ne voli da sluzi ni vojsku ni policiju, mora neko da popuni i ta radna mesta...

JJ

pre 10 godina

@pakao na zemlji
I pored bombardovanja Srbije, otimanja Kosova, pored zverskih zlocina nad narodom Iraka, Avganistana, Libije, i dalje postoji dobar deo Srba koji voli i velica Zapad i Ameriku. Dokle tako? Zbog takvih nam je ovako, zbog kukavica koje lizu ruku gospodara, istu onu ruku koja ih bije i otima im sve sto imaju.

Homer

pre 10 godina

@alex: Pitali su ruse ako podrzavaju Putina ako počne nuklearni rat sa Amerikom i svi ljudi su šokirani reli ne.
U Americi kad su pitali ako podrzavaju Obamu ako Rusiju npapadne nuklearnim raketama oko 60% su rekli da, prema tome nemoj da lupetaš da Rusi podrzavaju Stalina kad je Amerima toliko ispran mozak oni misle da je ko u filmovima oni su dobri momci uvek.
Pa 40% Amerikanaca još uvek misle da su trebali da se bore u Iraku 2003 a ceo svet zna da su lagali da je Sadam imao oružje masovnog uništenja.

Udba

pre 10 godina

Toliko o rusima u drugom svetskom ratu, a ni danas se nisu mnogo promenili....
(USA-EU, 27. decembar 2015 17:23)

Za tvoju informaciju neznalice jedna i Staljin i Berija su bi Gruzijci kao i 90% komunistickih vlastodrzaca za vrijeme SSSR.

Inace obojica su jevrejsko-hazarskih korijena.
Mrzili su vise Ruse od Britanaca i Amerikanaca zajedno.

- Reko da samo malo da te edukujem.

Android Jelly Bean

pre 10 godina

Staljin je bio zlocinac podjednako koliko i Hitler!

Staljin nije bio Rus vec Gruzijac. Takodje ni Lenjin nije bio Rus samo se tako izjasnjavao kada je dolazio onim vozom u Rusiju da bi uspostavio komunizam.

Staljin i ovaj sef tajne milicije su vise mrzili Ruse i od samih Njemaca, a to kasnije potvrdjuju i ciste u kojima su stradali mahom iskljucivo sami Rusi tj preko 80%.
Staljin ima jevrejsko porijeklo, pripadnik hazarskog naroda.
Npr danasnji predsjednik Turske je iz iste grupacije.

Braniti Staljina je isto sto i braniti Hitlera, ISIS danas i sl.

racunovodja

pre 10 godina

Ako su rusi bili losi onda su bili LOSI ZA SEBE...nisu van svoje granice zvezckali oruzjem sa osvajackim namerama kao Hitler i Napoleon, SAD...
(realno, 27. decembar 2015 20:45)

Da, nisu. Onoliku teritoriju su stekli dobrotvornim donacijama okolnih naroda.

Tata spalio Đenku

pre 10 godina

Draga braćo rusofili! Da vam kaze nesto čika srbofil.. Ni Staljin, ni Berija nisu bili rusi! Staljin je bio gruzijac, a Berija jevrej. Takođe, jevrej je bio i vaš drug Lenjin. Morate da povučete granicu između rusa i sovjeta. To je nebo i zemlja. Sovjeti su Rusiju unazadili, proterali i pobili rusku elitu. Neko je ovde napisao da je Staljin preporodio Rusiju i ruska sela, poljoprivredu. Ruska sela se nisu uopšte promenila od 1917.g. Jedini napredak je nesto malo mehanizacije. Seljacima je zemlja oduzimana. Ostavljana im je 1/3. Po ceo dan su radili na kolhoznoj zemlji, a noću na svojoj. Sela iz daljine izgledaju lepo. Kada uđete u selo videcete drvene kućice u poluraspadnutom stanju. Ni jedna nema crep, već lim ili ter papir. To vam govorim kao neko ko godišnje odmore provodi u Rusiji i u ruskim selima u vikendicama svojih drugara. Danas kolhozi ne postoje, a tu zemlju niko ne obrađuje. Muškarci obično sede isped neke napuštene kuće, razvlače nekakvu malu harmonikicu i čekaju babe da im prodaju tzv. samagonku tj. razblazen špiritus.. E to su vam posledice Staljina i Berije. Cilj stvaranja SSSR-a je bilo uništenje Rusije, a vama rusofilima je bitno samo da cujete da nesto dolazi sa te teritorije i odmah je to super extra! Nije tako.. Ako želite i dalje da volite Rusiju, moj savet vam je da ne idete tamo. Ako odete, u Moskvi se ne zadržavaje. Posle Srbije, Rusiju volim najviše, ali ne zbog sovjeta, već zbog onoga što će se, nadam se, polako obnoviti u Rusiji..

EU Citizen

pre 10 godina

@JJ
Amerikanci i Englezi nisu bombardovali mene, već nacionalističko-komunistički ološ koji je pre toga pola veka uništavao Srbiju, opljačkao je do gola, pretvorio u ovo sadašnju trećesvetsku rupu i na kraju je doveo u sukob sa celim civilizovanim svetom, kome smo oduvek pripadali, uz svesrdnu pomoć iste te Rusije. A to Kosovo su isi ti komunisi i nacionalisti, orethodno najveći Brozovi poltroni, izgubili decenijama pre 1999. Ja anticivilizacijske štetočine poput vas, ne da ne smatram istim narodom, nego ste najveći neprijatelji koje je normalan deo ove zemlje ikada imao i neće biti sreće ni normalnog života u Srbiji dok vam se seme ne zatre.

S2

pre 10 godina

Zorane "Uživaj te i gledaj te", a ti uživaj učeći pravopis, možda ti se posreći da nešto i naučiš. Ispravno je "Uživajte i gledajte". Kladim se da i ne izgovaraš te reči odvojeno kako si ih napisao.

kobni kraj XIX veka

pre 10 godina

najveci zlotvori se rodise krajem XIX veka. hitler, himler, staljin, mao ce dung, moze tu i tito da se uracuna, a i ovaj berija. koliki je zlobnik i kompleksas bio, trazio je od najboljih igraca spartaka da predji u njegov dinamo da bi potonji uzeli titulu. momci su odbili i zavrsili u gulagu.

...

pre 10 godina

Dok se za Staljina moze s pravom reci da je dosta uvelican stepen njegovih zlocina, odnosno surovosti, pre svega sa strane Zapada koji je tako hteo da umanji njegov odlucujuci doprinos slomu nacista, za Beriju dilema skoro da i ne postoji.
To je bio manijak, duboko poremecena osoba, u mnogim segmetnima veoma slican Himleru. Covek koji je pred velikim vodjom bio manji od makovog zrna, ali prema slabijima od sebe bio je surov do krajnosti. Budala koja je nocu kidnapovala zene radi silovanja. Idiot koji je posle Staljinove smrti smatrao da je pametno da izmislja kako ga je on otrovao!? Koliko glup trebas biti da shvatis da ce naslednici odmah hteti da te se rese, jer ako si bio dovoljno hrabar cak i da pomislis da ubijes Staljina, sta ces tek raditi Hruscovu ili nekom jos slabijem.
Staljin je bio veliki vodja, od zaostale drzave stvorio je svetsku supersilu, porazio je Hitlera i Rusiju industrijalizovao za 30 godina, dok je ostalim drzavama za taj proces trebalo po 150 godina. Zato mu se mnoge stvari i prastaju ili zaboravljaju. Beriji nikako. Taj civek nema nikakvih zasluga za narod, bio je obicni zlikovac, ubica i budala. Veoma, veoma slican Himleru.

NIkola

pre 10 godina

@Alex
A ti iz Srbije citajuci tekst koji pisan u Hrvatskoj smatras da bolje znas od onih koji tamo zive i nazivas ih bolesnicima..razmisli malo ako imas cime ..da je stvarno ubio milione to znaci da bi svaki Rus znao nekog koje ubijen..to je kao ona prica koji ovde mediji su provlacili dok bio Verko na vlasti U Kragujevcu (on i rodjeni unuk Draze Mihajlovica su bili precednici partije) kako da su partizani ubili hiljade kragujevcana posle 1945..a baba mi zivela u Krgujevcu i znala pola grada i niti ona niti bilo ko od njenih prijatalje koji su tad bili zivi nije znala nikog koga partizani streljali posle 1945 ovde ..ali to nije smetalo da u blicu bude feljton svake druge nedelje o tome ,koji svaki nedelju dana izlazio ,te kao nalaze stalno neke koste,pa neki svedoci bla bla ..gde bilo milion komentara na clanke kao partizani zlokovci bla bla ..a to sto su izmisli sve nikom nista.

Verit

pre 10 godina

(JJ, 27. decembar 2015 23:50)

Nemoj da se uzbudjujes prijatelju, naravno da nijedan srbin ne moze US hegomoniji oprostiti onu nehumanu medijsku satanizaciju, otimacinu i bombardovanje. Te komantare sto citas ne pisu nasi vec oni koji nismo mi a od nas su otpali. Sve ce doci na svoje. Pozdrav

zoran1965

pre 10 godina

(JJ, 27. decembar 2015 23:50)
murzim ameriku i zapad, al zato volem njiove : dolare, evre, gedžete i ako imam para šoping i letovanje na zapadu (ne u sibiru ili krimu).
malao šizofreno ?

misko

pre 10 godina

A istorijski drugi vlastodržsci su kao drugačiji.Oduvek je bio neki Berija stim samo što se tehnologija umešala u smišljanje što perfidnijih likvidacija prijatelja i neprijatelja ili uopšte bilo koga.

SchweizSuisseSvizzera

pre 10 godina

Kako vidim svaki put kad ovako nesto ispadne jao vest... U sovjetskom savezu sve neki gruzijci, ukrajinci, tatari... Vladali kao komunisti... Nigde rusa... Kao kod nas... Srbijom svako malo sefuju neki crnogorci... Bas smo braca sa rusima, bili glupi i jedni i drugi... Mada smo mi i dalje ostali glupi...

perspektiva

pre 10 godina

@pakao na zemlji
I pored bombardovanja Srbije, otimanja Kosova, pored zverskih zlocina nad narodom Iraka, Avganistana, Libije, i dalje postoji dobar deo Srba koji voli i velica Zapad i Ameriku. Dokle tako? Zbog takvih nam je ovako, zbog kukavica koje lizu ruku gospodara, istu onu ruku koja ih bije i otima im sve sto imaju.
(JJ, 27. decembar 2015 23:50)

Sa jedne strane je mrzim zbog '99, dok sa druge strane je volim jer se tamo ceni rad i red. samo vi rintajte za 200€ i gledajte kako mafijasi dobijaju nanogice!

Ivan M

pre 10 godina

Pa ako ne verujete Solženjicinu (a šta bi čovek znao, samo je proveo 10 godina u zatvoru, bio izgnan i istraživao godinama pre nego što je napisao knjigu) pročitajte i Danila Kiša ("Grobnica za Borisa Davidoviča"), koji je pisao na osnovu Karla Štajnera. Kod nas je ljudima izgleda do te mere ispran mozak o dobroti Putina i Rusije da se čak i Staljin i Berija brane. Neverovatno.

X

pre 10 godina

Brate ja do sad sve sto sam procitao u vikipediji je tacno, nisam naisao ni na jednu novu informaciju koja bi je opovrgla vec pola decenije. Ne citam mnogo, u glavnom biografije i po neke pojmove.

JJ

pre 10 godina

@EU Citizen
Vidi, gradjanine neke lopovske drzave koja opstaje na racun pljacke i to vekovima, tvoja EU, sa Amerikom je bombardovala i ubijala decu i civile, koji nikakve veze nemaju ni sa komunistima ni sa vama ekstremistima svih vrsta.
Srbiju su unistili takvi kao ti, koji mrze sve oko sebe, unistavaju sve i onda pobegnu glavom bez obzira.
Jedina greska komunista je sto seme takvih nisu zatrli jos '45 nego su vas ostavili da se razmnozavate i to nas je dovelo do ovoga sto imamo sada. Lopovske naci bande koje su se pojavile 90-ih i pocele da smrde na sve strane i lupetaju o velikoj Srbiji, komunjarama itd. su unistile Srbiju, pokrale sve sto se moglo pokrasti i odgovorne su za smrt stotina hiljada ljudi. Kosovo je izgubljeno '99, oteli su ga tvoji gospodari, a samo smrdljivi izdajnici se trude da ubede narod da ga je izgubio neko pre 40 godina.

Ruslan

pre 9 godina

Veoma je tuzno citati misljenja nekih neupucenih osoba ili fasitoidnih elemenata, kako je Staljin najveci ubica ili kako je cak gori od Hitlera. Pobedivsi fasisticku Nemacku i Hitlera u uzasnom ratu, Staljin spasava Sovjetski Savez, Rusiju, Evropu i SAD od ropstva. On je najveci strateg i vojskovodja u istoriji covecanstva. Recimo, za vreme rata amerikanci su Staljina nazivali Uncle Joe, a Ruzvelt i Cercil su isli kod njega da mu se ulizuju. Kada je Zpad shvatio da je Staljin opasan za njih poceli su da pisu i govore gadosti o njemu.
U zapdnim izvorima takodje se moze naci da je Mao ubio 60 miliona, Staljin 50 a Nitler 30 miliona. Molim vas Hitler je ubio samo oko 30 miliona Sovjeta. Vidite, o Maou takodje ima mnogo netacnih informacija, ali Kinezima to ne smeta, Maova fotografija se nalazi na trgu Tientsin i svim novcanicama Yuana. Da li znate da je Mao bio ucenik Staljina, da Kina od ove godine zapocinje sa 13tom Staljinovom pyatiletkom (petogodisnji plan) i da je Kina od ove godine prva ekonomska sila, a Yankee (SAD) druga. Yankee nisu uspeli da uniste komunisticku Kinu, ali zbog pete kolone jesu unistili Sovjetski Savez. Dobro, zahvaljujuci Staljinu Rusija je danas prva vojna sila.