Ponedeljak, 14.12.2015.

13:00

Vesić Zagrebu: Gledajte kako to Vučić radi

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da Beograd i Zagreb odlično sarađuju, ističući pritom i da prestonice Srbije i Hrvatske mogu da uče jedna od druge.

Izvor: Tanjug

Vesiæ Zagrebu: Gledajte kako to Vuèiæ radi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

110 Komentari

Sortiraj po:

FOLKAO

pre 10 godina

Saradnja Beograda i Zagreba treba da s e pojačava i dobija nove elemente, niti smo daleko jedni od drugih, niti nam je dalek mentalitet, sve u svemu svi živimo u lošim vremenima i svaka ispomoć i saradnja mogu da nam poboljšaju kvalitet života.

Milan

pre 10 godina

Saradnja Beograda i Zagreba treba da s e pojačava i dobija nove elemente, niti smo daleko jedni od drugih, niti nam je dalek mentalitet, sve u svemu svi živimo u lošim vremenima i svaka ispomoć i saradnja mogu da nam poboljšaju kvalitet života.

XXX

pre 10 godina

@(Sirius, 14. decembar 2015 14:37): Vidis Sirius, ja koji isto zivim u inostranstvu ne solim pamet ljudima u Srbiji gde je najbolje da se zivi. Ti posto jedva cekas da odes (vratis se) u Srbiju, ucini to odmah. Sta cekas ako tu gde zivis nije dobro kao u Srbiji??? Muka mi je vise od takvih koji zive van Srbije I pricaju kako tamo gde su ne valja.

miki

pre 10 godina

Pa jes ti Vesicu video kako Zagreb izgleda?A jesi video njihove autobuse?A jesi video njihove zgrade i cistocu.Ajde sad u misiju rupu zajedno sa tim koga hvalis.

Keti S.

pre 10 godina

Zaista ste dosadni sa tim ustaljenim semama o "prljavom" Beogradu i kao "mleko cistom" Zagrebu,jer prosto svu tu "prljavstinu" vidite samo vi,te pojedina domaca "dzangrizala".Da se razumemo daleko od toga da je u jednom velikom gradu kao sto je Beograd sve "cakum-pakum",ali jer vi zaista mislite da su predgradja i periferni delovi velikih gradova "javna kupatila".Takodje infrastruktua je nesto sto je sukladno potrebama jednog grada,te podlozno stalnom razvoju i promenama, a da ne govorim o cinjenici da je infrastruktura Beograda daleko slozenija i zahtevnija za izgradnju od zagrebacke,kako zbog velicine,tako i zbog konfiguracije terena,te uopsteno daleko vece monumentalnosti Beograda.Zapravo Zagreb uopste nije monumentalan grad.Tipicna srednjoevropska "chocolatebox,gingerbread varosica" kakvih je Srednja Evropa prepuna."Haoticnost" Beograda je posedica njegovog velegradskog vibe-a,kakvog u Zagrebu nema ni u tragovima.Mirna,varoska atmosfera,koju leti "razbijaju" turisti na putu ka moru.Konacno,javni saobracaj,te drugi gradski servisi su opet odraz slozenosti i velicine grada.Sve u svemu,jedna obicna nebitna izjava beogradskog aparatcika,vas je navela da poredite dva potpuno razlicita grada,koji se zapravo uopste ne mogu porediti,takoreci ni po jednom parametru.Da ne govorim o povesti,kulturi,tradiciji,arhitektonskoj fizionomiji...prosto receno neuporedivo.Dakle,Beograd je "haotican"i "prljav" onoliko,koliko i svi drugi gradovi slicne velicine i opsega.

Uliks

pre 10 godina

Dobra je ideja da Zagreb, Ljubljana i Beograd zajedno apliciraju za poboljsanje javnog saobracaja u fondovima EU. Vucicev pristup privlacenja investicija daje rezultate, u pravu je Vesic.

Milomir

pre 10 godina

Pored svih istorijskih prepreka moramo premostiti ta ubeđenja i ugledati se jedni na druge te poći i put saradnje jer svi smo kao male celine manje zanimljivi ali kao veća udružena površina svakako da možemo lakše doçi do pažnje i sredstava. Kao što smo sa Mađarskom u saradnji za brze pruge, bilo bi lepo da se uspostavi i krak preko HR i SLO prema ITL. Nadajmo se da će rači gospodina Vesića biti dobro prihvaćene kako u HR tako i ovde.

Cvele

pre 10 godina

Bitno je da se ostvaruje saradnja i na nivou glavnih gradova Hrvatske i Srbije. I Hrvati mogu da nauce dosta iz iskustva Srbije u privacenju investicija.

Dorijan

pre 10 godina

Srbija je zaista znatno napredovala u odnosu na raniji period, u to nema sumnje. Nadam se da ćemo tako nastaviti i u narednom periodu.

Jiriki

pre 10 godina

Franko@
Slažem se, jedan od pokazatelja razvijenosti države je udio turizma u BDPu. Kaj je on veći država je nerazvijenija, a kod nas je 17%. Malo veća kriza i kvrcnuli bumo kakti lubenica.
Naravno da većina prihoda mora ostati tam gde je on i ostvaren. Ja jesam zagovaratelj decentralizacije. Zato sam i napisal da općine trebaju zadržati barem 50%. No ostatak mora ići županijama, nekim budućim regijama i državi da bi one mogle funkcionirati.
Namjerno naglasak stavljam na održive općine jer ovim prijedlozima regionalizacije samo zamjenjujemo centralizam Zagreba, centralizmom par većih gradova, odnosno središtima tih regija.
Ono kaj me zasmetalo u tvom prvom postu je kaj si rekel da većina novaca ide u Zagreb.
No ak pogledamo (a podaci su dostupni), da novac ide u Zg, ali u Državni proračun iz kojeg opet većinom odlazi na pokrivanje minusa tih malih neodrživih općina čiji je jedini smisao uhljebljivanje stranačkih poslušnika (neke općine čak 90% proračuna daju za plaće načelnika i ostalih…)
Te općine se nalaze i u Dalmaciji, Lici, Istri, okolici Zagreba te ostalim dijelovima HR, tak da nije istina da se tim novcima gradi Zagreb, već i od njega također otkidaju za istu svrhu.
Kad bi reformirali općine, onda ne bi ni trebal fond za pomoć nerazvijenim krajevima jer ih ne bi ni bilo, al to je u Hrvatskoj utopija.
Pozdrav Franko i naj mi kaj zamerit, a i isprika čitateljima za post nevezan uz temu.

Mare

pre 10 godina

Zagreb je isaran grafitima isto kao i BG, ima oronulih fasada, ali u BG ima vise jer je veci grad. Centar Zagreba je mali, dok BG ima veliki centar i mnogo veci potencijal od Zg, slazem se da BG treba doterati, renovirati fasade,Slaviju,Terazijsku padinu,podzemne prolaze. Zagreb je simpatican gradic, ali Bg je metropola za ZG.

laufer

pre 10 godina

Posle ratova i drugih finansiskih nepogoda,konacno laganim koracima grade se temelji polako ali uspesno,Beograd je i 80 bio najlepsi grada a i za desetak godina ce biti,jer posle svake kise dolazi sunce i blizimo se ciljevima

beki bekic

pre 10 godina

Treba slediti dobre primere komsija i jedni i drugi to da rade, da zaborave na sujetu, a naravno i saradnja medjusobna je dobrodosla.

Sale

pre 10 godina

Zagreb ima okrecene fasade, ali Beograd je centar Balkana i danas, a bio je centar i u proslosti dok je bio prestonica Jugoslavije. Nemojte se ljutiti komsije, ali 2 miliona su 2 miliona. Prava kosmopolitska metropola sa sopstvenim pecatom ogledanom u mentalitetu naroda, kulturi, istoriji, specificnoj muzici i td. Ma Beograd je svet za sebe.

zg232

pre 10 godina

Imam prijatelje u Beogradu i jedne godine se vidimo u Zagrebu, a druge u Beogradu. Nisam mogla odrediti koliko Zagreb napreduje unatrag 6 godina, dok nisam vidjela koliko Beograd propada. Nekako je Beograd zapušten, kao musavo siroče. Nitko ne popravlja asfalt, parkovi su zapušteni i neuredni, a izvan parkova nema travke, a drvoredi su mislena imenica, nema dovoljno koševa za otpatke, fasade stare. Grad je neizmjerno prljav s gomilom smeća i čoporima napuštenih pasa (njih posebno pamtim od prošle godine). Međutim. Beograd ima dušu, ali kao da se ona ne želi pokazati.U Beogradu su me vodili u klubove i kavane, pa i na splavove, ali to mi nije neka zabava, iako nemam 60 godina. Ima i Zagreb klubova, ali nema kavana sa pjevačima balkan-bluza, koji su kao promjena nešto čudno, nešto što sam vidjela samo u filmu. Muzeji u Beogradu su zatvoreni i nije bilo (prole godine u ovo doba) mnogo izložbi. Prijatelji su mi rekli da jedva čekaju doći u Zagreb, da vide kako normalni svijet živi u EU. Mislim da za početak, gradske vlasti Beograda trebale bi postaviti koševe za otpatke, pojačati čišćenje grada i pojačati edukaciju građana. Nadam se da će me sljedeće godine godine dočekati čišći grad s manje pasa lutalica.

Franko Split

pre 10 godina

Jiriki@, iako o turizmu nemam lijepo misljenje i imam zapravo prilicnu odbojnost prema tome da jedan Grad, regija ili drzava se treba oslanjati na turizam kao na glavnu gospodarsku djelatnost, ipak smatram da vecina novca zaradjenog u nekom podrucju tamo treba i ostati. Isto tako bi to podrazumijevalo da te jedinice lokalne samouprave preuzmu dio troskova za zdravstvo, skolstvo i druge javne djelatnosti. Takodjer imam jako pozitivno misljenje o Varazdinu, Cakovcu i Medjimurju kao djelovima koji su napredni kako u gospodarskom smislu, tako i u zastiti okolisa i opcenito kulturnoj cistoci. Kod vas nema neurednih fasada, rijetko zapustenih okucnica i slicno, i mozete sluziti za primjer mnogima na jugu. Istra je u pravu kad kaze da uplate 100 milijuna eura vise nego li dobiju od drzave. To je legitimno da svi pitamo a gdje su nasi novci ? A drzava treba oformiti fond u koji ce se uplacivati novac za manje razvijene dijelove drzave. Beograd pati isto kao i Zagreb o nekakvoj velicini, metropoli, liderstvu i slicnim djecjom bolestima. Niti jedan niti drugi Grad ne mogu biti nikakvi lideri, mozda samo na mikroplanu nasih sokaka. Zagreb je mnogo bogatiji Grad od Beograda, kao sto je i Bec od Zagreba. BG je izgubio to mjesto raspadom SFRJ i ratovima koji su se vodili iz njega. Sankcije su ucinile svoje. Nekada ste bili centar citavog Balkana i da je bilo pametne politike i danas bi zadrzali tu poziciju. Danas se spominje Bukurest, Budimpesta,Zagreb, cak i Sofija prije Beograda. JBG. Lp

Brze pruge 2

pre 10 godina

Prosto mi milo oko srca kad vidim kako SRS botovi lupaju minuse kad se pomene izmena Urbanistickog plana. Nazalost garant 90% Beogradjana nema pojma o tome, to su provukli na mala vrata kao i sve drugo. Kule ce da zaklone pogled na Sabornu Crkvu i Hram Svetog Save. Da li je iko o tome razmisljao i sta kaze struka? Demokratski, a?

herkules s

pre 10 godina

Cinjenica je da imamo bolju investicionu klimu za privlacenje stranih investicija. Kao prilog tome je dokaz da su Emirati radije ulozili u nasu nacionalnu aviokompaniju i ucinili je liderom u regionu .Hrvati nam na tome sigurno zavide.

Cedo

pre 10 godina

Beograd je ziv grad, al zato mnogo ruzan i prljav. Zagreb je sredjen grad al bez duse, 90% ljudi je preko vikenda u shopping centru pored autoputa. Meni su Split i Novi Sad pet puta lepsi. sve u svemu i jedan i drugi grad ruzni pored stockholm, london, paris, bec, barselona, milan, itd itd...

JoleBG

pre 10 godina

Nase drustvo je takvo, kada nesto mora da se promeni nailazi na veliki otpor. Mislim da bi trebali prestati tako da razmisljamo. Beograd na vodi je nasa buducnost i zato nemojmo pruzati otpor necemu novom i lepom u nasem gradu. Podrska gradskim vlastima u ostvarivanju projekta.

Sputnjikovci

pre 10 godina

Majtragicniji momenat je prelazak iz Hrvatske u Srbiju na prelazi Batrovci/Dobanovac gde auto prosto upadne u jednu rupu cim udjes u Srbiju, pa one granicne kucice, pa rupa do rupe na auto putu, bankine sve vijigave, put ne obelezen (zbog toga su izginuli mnogi u lancanom sudaru pre par godina u magli), vijadukti razvaljeni, putokazi i saobracajni znaci iskrivljeni i isarani ... Jeziv prvi utisak jedne razvaljene zemlje

realan

pre 10 godina

Nit je Zagreb mali Bec nit je Beograd velegrad
2 grada koja su zanimljiva onima koji nisu mrdnuli iz svojih sela
Cim krenes prema zapadu, znaci vec prvi na putu, ''obicni'' Trst, je vec zanimljiviji od Beograda makar bio 5 puta manji
a kako ides dalje prema zapadu tako ides u drugu galaksiju....

Uros

pre 10 godina

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da Beograd i Zagreb odlično sarađuju, ističući pritom i da prestonice Srbije i Hrvatske mogu da uče jedna od druge.

Renco Split

pre 10 godina

Bio sam prvi put u Beogradu 81 -e,zamene je to tada bio pravi velegrad,onda sam još bio dolazio u nekoliko navrata do početka rata,i nisam dolazio sve do ove godine kad sam posjetio Beograd , moram navesti da sam se neugodno iznenadio kako su nekad lijepe fasade sada oronule i zapuštane kako su ceste pone rupa i izlomljenog asfalta ,plastične vrećice po granama stabala,neuređeni parkovi,dio grada na konjarniku pun škovaca,a tako malo treba da bi se ti problemi uklonili,ipak vidimo se za Novu godinu na Ušću

Brze pruge

pre 10 godina

Bravo, brza pruga, Skoplje, Nis, Beograd, Zagreb, Ljubljana i juzno do Atine i Soluna kao i severozapadno od Ljubljane do prvog cvorista u EU. Eto to bi bio projekat. Beograd na vodi da, zasto ne ali ne na desnoj obali save dizati visokospratnice/tornjeve i zaklanjati vizuru na stari Beograd koja je i zastitni znak grada. To se nije smelo uraditi. Moglo se sve lepo prebaciti na levu obalu Save a na desnoj drzati se starog urbanistickog plana.

Jiriki

pre 10 godina

Franko, sam djelomično si u pravu. Viš, novac od turizma ne ide u proračun Grada Zagreba već se njime puni Državni proračun u koji Zagreb isto uplaćuje veliku lovicu. Zagreb svoj proračun puni od zagrebačkog turizma i drugih djelatnosti koje se odvijaju na njegovu području.
E sad, slažem se da nam je država centralizirana i da je to razlog zbog kojeg se puno više firmi otvara u Zagrebu neg u nekom drugom mjestu. Al opet gle, Varaždin i Čakovec koji su u gravitacijskom zagrljaju Zagreba, istodobno su jedni od najperspektivnijih gradova Hrvatske. Čakovec je jedini grad u HR u kojem je zaposleno više osoba neg kaj ima stanovnika. Znači bitna je i lokalna inicijativa, a ne sam tražit krivicu drugdje. Naravno da je decentralizacija potrebna (općine u bankrotu, pa i neke županije – fakat nema smisla), al ne decentralizacija tipa da u Rijeci, Splitu, Osijeku dobimo tri nova Zagreba. Pogledaj kak se razvl Zadar od 90-ih i Dubrovnik isto otkad više nisu pod Splitom. Ak ciljaš na neku regiju tipa bivše Zajednice općina Split mislim da se ovi gradovi nebi baš složili s tobom.
Dakle, najbitnije je da dobijemo veće samoodržive općine koje zadržavaju pola onog kaj zarade i problem riješen. No onda ovi uhljebi ne bi mogli „zaradit“ plaću. J ga.
Pozdrav preljepom Splitu.

Proki

pre 10 godina

Bilo bi smešno da nije tužno. Ovaj čovek ne zna da je Zagreb proglašen za najlepši adventski grad u Evropi. Link - http://www.zagreb.info/aktualno/zg/spektakularna-pobjeda-zagreb-dobio-titulu-najljepseg-adventskog-grada-foto/27739.

Beograd je proglašen za... ah, nemamo čime da konkurišemo ali zato imamo Vučića koji gradonačelniku mora da kaže "Mali, postavi osvetljenje da ne bih ja postavljao". Toliko o funkcionisanju Beograda, a i o Vesiću. Vesić čisti u tuđem dvorištu a sopstveno mu smrdi do neba.

Zg

pre 10 godina

Zagreb ima jednu ogromnu manu u odnosu na Beograd, a to je Sava. Ovdje je rijeka još uvijek mlada i divlja i vodostaj joj drastično varira - od toga da se ljeti vidi dno rijeke, do toga da bi i dalje svako proljeće poplavila pola grada da Drug Tito nije izgradio nasipe.

Sava je još uvijek i velika prepreka u razvoju grada, koja razdvaja umjesto da spaja, tako da se Zagreb gotovo uopće ne širi u smjeru sjever-jug, nego istok-zapad, pa je tako već dogurao na otprilike 30 kilometara širine naspram 10 kilometara visine.

Što se samog karaktera grada tiče, siguran sam da bi svaka mlađa osoba radije živjela u Beogradu, zbog zabave, a svaka starija u Zagrebu, zbog sređenosti okoline.

Pekshn

pre 10 godina

Bio sam u Zagrebu prošle godine, čisto, sređeno, a Beograd ruglo (generalno, ima lepih delova). Međutim, bolja je atmosfera u Beogradu, u Zagrebu neko mrtvilo, čudan osećaj. Kao neka napetost, za razliku od Rijeke, gde sam se osećao kao kod kuće.

Za

pre 10 godina

Ljudi,mi se ne mozemo uporedjivati sa drugima jer smo jednostavno najneuredniji narod.Prodjite malo Srbijom i videcete da smo stotinama godina iza evropskih zemalja u rangu Jemena.S pravom razocarani"srbin".

Jiriki

pre 10 godina

Neistina...
(uimemeni, 14. decembar 2015 15:31)

A zakaj lažeš.
U Zagrebu pravo na besplatni prijevoz imaju:
umirovljenici (primanja manja od 3200kn mj.), učenici i studenti (prihodi po članu domaćinstva manji od 2000kn), nezaposleni (manje od 2000kn po čl. dom.), osobe s invaliditetom, obitelji smrtno stradalog branitelja, darivatelji krvi.

pošteni

pre 10 godina

Mislim da nije bitna veličina grada, nego ono što pruža svojim građanima. ZG je neusporedivo uređeniji, čišći, boljom infrastrukturom, više svjetski nego BG. Bio sam u Bg 80-ih i prošle godine. neuporedivo je bio ljepši i čišći prije 30 god. Iz Bg smo išli do Makedonije i mogu reći da je Srbija treba puno krečiti da uhvati sadašnju urednost Hrvatske.

Pokondirena tikvica

pre 10 godina

Vesicu,pa vi bre rekonstruisete Cvetni trg 5 meseci,ne mozete 3 godine da sastavite Tosin Bunar kod ugla sa N.Dobrovica.Vi necete gradjanima zbog vase sujete da zavrsite pravac od mosta na Adi do T. Bunara nego su svaki dan guzve po NBGD i to zato sto je to predhodna vlast isplanorala.

unlimited

pre 10 godina

A kad ce se dogovorit o vozu/vlaku Ljubljana - Zagreb - Beograd,
onom brzom, poput Brisel- Pariz. .
@Sasha, 14. decembar 2015 17:14

U kakvom su stanju srpske pruge teško.
Često idem u Beograd vozom, na dijelu Beograd-Šid prije bi stigao biciklom, tek kad se pređe HR granica voz počne voziti punom brzinom.
Makar čitao sam na B92 neki dan da imate pruge gdje voz ide 120 na sat, gdje to?

Privrednik

pre 10 godina

Kaze Vesic da Vucic vodi privrednike predstavljajuci projekte. Koje projekte. Srbija placa penale za rezervisana sredstva jre nemamo projekte. Vucic ide po Evropi i prosjaci.Ubedjuje neke ljude da investiraju u Srbiju. Oni koji dodju dodju zatoi sto suplate na najnizem mogucem nivou.Postali smo Evropski Vijetnam

Далмаtinac

pre 10 godina

Bit cu iskren, jako je tuzno vidjeti metropolu kao sto je Beograd, s ogromnim potencijalom, u stanju u kojem je dan danas. Rado se sjecam 80-e godine kad sam kao klinac redovito bio u ovom nekad predivnom gradu, i zao mi je sto sam se vratio na kratko u posjetu prosle godine.

Franko Split

pre 10 godina

Ma kako je BG za ZG velegrad u smislu broja stanovnika ? Jedan ima 800.000 st a drugi 1.300.000 st. Dobro, razlika je poveca, ali nije 3 ili 5x. I pustite sad price o 1.600.000 ili 1.100.000 koliko se hvale i jedan i drugi grad, obzirom da se u to racuna okolica ili tkz. prsten. Nisam bio u BG da dajem konkretan sud, ali sam gledao po YT i na slikama, i ocigledan je debakl u odnosu na period SFRJ. S druge strane jedan gledatelj doli je pisao, kako je lako bilo BG u odnosu na ZG u SFRJ, jer je sva lova isla u BG pa je zato on tada bio Las Vegas za ZG. E, pa ja sad isto kazem tome Zagrepcancu, a danas sva lova od turizma ide u Zagreb. Meni je vise-manje svejedno da li moja lova gradi BG ili ZG. Vratite nam lovu !!! Pametna je ekipa iz Istre koja trazi decentralizaciju, pa cemo vidjeti kako ce ZG napredovati. Onda kada se sva sila ureda i drzavnih cinovnika preraspodijeli po HR ili ukinu bespotrebni i izmisljeni poslovi, a lova od raznih poreza, prireza i slicnih haraca u turizmu ne bude vise slivala u ZG, vec ostajala tamo gdje je i zaradjena onda ce svi imati koristi od toga, a ne centralizirana elita. Ja mogu kupiti Krasevu cokoladu ili bombonjeru, Dukat mlijeko ili Labud deterdzent, ali isto tako mogu umjesto istih kupiti i Stark Smoki, Najlepse zelje ili Jaffa kekse. Tko nam je kriv kad najzatucaniji ljudi zive u Dalmaciji, zato i je Istra korak bolja gotovo u svemu, a nema nikakve prednosti, bar ne one prirodne u odnosu na Dalmaciju. Nadam se decentralizaciji i Srbije. Lp.

as

pre 10 godina

zg i bg nikad ne mogu da se uporede ,cisto da stanem u odbranu bg ,bg je preko 35 puta rusen ,bombardovan ,spaljivan u svojoj istoriji zg nikad .ali to naravno ne znaci da treba da bude zapusten ,prljav i jos nesto ,87 u zg je bila univerzijada kada je zg narocito u infrastrukturi ,fasadama itd sredjen ,naravno novcem svih gradjana ex yu

mario

pre 10 godina

,87 u zg je bila univerzijada kada je zg narocito u infrastrukturi ,fasadama itd sredjen ,naravno novcem svih gradjana ex yu
(as, 14. decembar 2015 17:01)
A znaš li koliko je izgrađen Beograd za vrijeme ExYu naravno novcem svih građana ExYu, a ti zapeo za univerzijadu.

marko

pre 10 godina

necu komentarisati centar zagreba koji ima "smek" malog beca. ali ono sto me iznenadilo je novi zagreb. uredjene aleje ASFALTIRANE saobracajnice i povezanost periferije sa centrom. novi zagreb dosta lici na novi beograd sto se socijalisticke i brutalisticke arhitekture tice ali zamislite oni svoje socijalisticke rugobe odrzavaju tj izgledaju nekako "novo" dok novo beogradski blokovi podsecaju na cernobilj, raspadnute fasade, sivilo i tuga. tuzno je u sto se beograd pretvorio a mogu da zamislim na sta lici "nerazvijeni" deo srbije.

Zigzag

pre 10 godina

Bg je velegrad u smislu broja stanovnika i tu staje,zg je jaci u svim ostalim segmentima sto je i normalno s obzirom na financijske mogućnosti....

Laki

pre 10 godina

(Sirius, 14. decembar 2015 14:37)

A za mene i mnoge druge koji zive i rade u Zapadnoj Evropi Srbija je obican cirkus od drzave. Ako ti je tezak zivot, idi tamo gde ti je bolje, tj. vrati se u Srbiju. Ja sto sam duze napolju, sve mi manje nedostaje.

urbo strategija

pre 10 godina

Beograd može biti zabavan i šarmantan (klubovi, kafane, pozorošta...), ali je istodobno zapušten, kaotičan i santitarno problematičan (pločnici, javne površine, javni prevoz...). "Uvezene" poslovno-stambene kule o kojima se toliko priča ne će mu bitno popraviti rejting ukoliko se ne poduzmu neke druge (sveobuhvatnije) urbanotvorne akcije. Također, zapuštena lokacija uz obalu Save mogla se je "upristojiti" na više prihvatljivijih (manje pretencioznih) načina...
Ipak, bez obzira na stvarni rezultat ove posjete, dobro je da dva grada ikako komuniciraju.

што смо ми најгори

pre 10 godina

Хрвати, уведите комуналну полицију да и вас малтретирају и кажњавају као нас.

...

pre 10 godina

bio u zagrebu juce, grad prelep, okicen puno ljudi lepo uredno i cisto. tramvaji su spejs satlovi za ove nase iz "ko to tamo peva". i periferija zagreba je uredjena i cista. lepe kuce i zgrade trava posisana za razliku od bg periferije. bio sam u zg krajem 80-ih i danas. nebo i zemlja. mislim da beogradjani bi trebalo da uce od zagrebcana.

pox

pre 10 godina

Smesna su poredjenja. Zagreb je sredjeniji i cistiji, Beograd zivlji i zivopisniji. 99,99% Beogradjana ne bi zivelo u ZG i obratno. I oko cega se raspravljamo? Bio sam u ZG prvi put prosle godine i odusevio se. Slicne face, navike, nasetao sam se... i dosao kuci, bajis na Adu, i tu mi je dobro.

dorcol

pre 10 godina

samo par reci ,zivim na dorcolu u dusanovoj ,nikad prljavija i zapustenija da je to sramotno .rupa do rupe ,asfalt oko sina potpuno unisten ,pseci izmeti ,psi lutalice ko nosorozi haraju narocito nocu ,tramvaji se raspadaju ,neki auobusi na liniji 26 iz doba milosa obrenovica ,strasno ,kad je ovakva ulica u centru glavnog grada ,kako li je tek srbija zapuustena ,a ovi samo lazu ,lazu ... e moja blesava srbijo.

Džedaj iz Marinkove bare

pre 10 godina

Beograd je veći od Zagreba i nalazi se na boljoj geografskoj lokaciji.Do devedesetih Zagreb nije mogao da mu primiriše ni po uređenosti ni po izgledu i onda nastaje propadanje našeg grada koje i dalje traje jer ga 25 godina vode nesposobni ljudi,tj.vlast.Zato danas imamo propale fasade,grafite u samom centru grada,neoprane autobuse,trole i tramvaje,lošu infrastrukturu,itd.

Luis

pre 10 godina

Nisam nikada bio u Beogradu, ali čini mi se da je to jedan (barem u centru) grad s lijepim palačama, starim zgradama, u nekom balkanskom stilu (što ne mislim ništa negativno) i rado bih ga posjetio.

U Zagrebu živim, ZG je grad s malim centrom, tipičan austrougarski grad, ali s prelijepim Gornjim gradom.

Na žalost, Zagreb danas je sve više raspadajući autrougarski mauzolej, a u zagrebačkom okruženju Beč i Munchen su i dalje nedostižni pojmovi i jedini uzori.

Lukas aus Agram

pre 10 godina

@Džedaj iz Marinkove bare, 14. decembar 2015 16:05
U pravu si do 1990. Beograd je bio neusporedivo uređeniji od Zagreba, stalno se nešto novo gradilo i uređivalo...s parama od hrvatskog turizma, sve što smo mi zaradili s turizmom sve pare su išle u Beograd!

St

pre 10 godina

"u Zagrebu je prevoz besplatan za svakog ko je nezaposlen ili ima manje od 2000 kuna (32.000 dinara) po clanu porodice. pocnite da ucite Vesicu...
(St, 14. decembar 2015 15:02)

Neistina...
uimemeni, 14. decembar 2015 15:31)"

evo link
http://www.zet.hr/?id=344

John Johnson Dragon

pre 10 godina

Zagreb je duplo bogatiji grad s duplo manje stanovnika nego Beograd.
Zato je kod nas za razliku od Beograda sve čisto i uredno, pločnici i stepenice su čitave, dotjerani su parkovi i vrtovi, 80% tramvaja i autobusa nisu stariji od 5 godina, ima puno jeftinih podzemnih garaža, itd.

uimemeni

pre 10 godina

u Zagrebu je prevoz besplatan za svakog ko je nezaposlen ili ima manje od 2000 kuna (32.000 dinara) po clanu porodice. pocnite da ucite Vesicu...
(St, 14. decembar 2015 15:02)


Neistina...

mario

pre 10 godina

Ja ne mogu vjerovati on drži nama lekciju kako treba raditi,a Zagreb ima proračun koji Beograd može samo sanjati nadalje u Zagreb dođe više stranih turista nego u cijelu Srbiju.
I sada on govori kako bi Zagreb trebao se ugledati na Beograd.
Inače Zagreb je proglašen za
"ZAGREB JE NAJBOLJA BOŽIĆNA DESTINACIJA U EUROPI! Hrvatska metropola odnijela uvjerljivu pobjedu sa skoro trećinom svih glasova"
http://www.jutarnji.hr/zagreb-najbolja-bozicna-destinacija-u-europi--hrvatska-metropola-uzela-uvjerljivu-pobjedu-sa-skoro-trecinom-svih-glasova/1477295/

Djordje bg

pre 10 godina

Ne znam na koji način Vučić privlači investicije ali znam da ih nikada manje nije bilo!
To je sve naravno veoma lako proveriti.
Što znači-nemojte se hvaliti jer nemate čime.
Vaše učestalo samoreklamiranje i pojavljivanje u medijima je obrnuto proporcionalno prosperitetu koji ostvarujemo kao država.
A vreme prolazi i nećete stalno moći da se vadite na prethodnu vlast.

Cvetni trg

pre 10 godina

Pitanje za gradskog menadzera Vesica: sutra je najnoviji rok(2 meseca produzen prethodni rok) za zavrsetak radova na Cvetnom trgu. Video sam danas kako izgleda stanje na terenu pa je ocigledno da ce i ovaj rok biti probijen. Koje je objasnjenje?

Lukas aus Agram

pre 10 godina

Dosta često dolazim u Beograd, nema jedan čitavi ploöniki ili stepenica u öitavom gradu, da ne govorim kako je grad strašno prljav!

Srba

pre 10 godina

Zagreb i Hrvatska su u daleko boljem polozaju u odnosu na nas, tako da bi bilo pametno da se bar cuti i uci, a ne da se prosipa jetting demagogija za glasace snsa i slicnih partija.

madman

pre 10 godina

U Zagreb dolaze turisti jer osjećaju da ima dušu,šarm,ma ima ga i BG ali ga se nezna pokazat svijetu.Ne ide se u neki grad da bi se gledalo u nebodere...

krista

pre 10 godina

Zagrepčanka sam koja voli dolaziti u Beograd prvenstveno zbog zabave i provoda. U Zagrebu ne postoje toliko dobri klubovi kao što ih Beograd ima. No to je nažost jedino što Bg ima bolje i više no Zagreb koji je puno sređeniji i uredniji u svim ostalim segmentima. A o auto putu ne treba trošiti riječi, svatko tko je prošao dionicom BG-Zg zna i vidi razliku. Meni je smješno što se nigdje na svijetu na auto putu ne može vidjeti ono što se u Srbiji može, da ljudi hodaju tim auto putem, da autobusi uredno staju i kupe te iste ljude.... Nevjerovatno.

ма иди

pre 10 godina

Могли сте од тога што сте инкасирали да већ једном промените оне и богу више досадне лампе, Београд је убедљиво најгоре и најсиримашније окићен град европе.

bot92

pre 10 godina

Ja bas jurim majstora da mi ozida pregradni zid u jednoj sobi i ladno nema nijedan slobodan cela gradjevina angazovana za beograd na magli, nema veze sacekacu kad to zavrse pa cu ondak da pregradim. Sa toliko angazovanih radnika brzo ce oni to 1-2 godine.
Svaka cast Vucicu!

NBG21

pre 10 godina

Mene je sramota kad procitam da mi ucimo nekoga kako da radi bilo sta, a pogotovo da vodi drzavu ili grad... Imamo mi jos mnogo toga da naucimo, kako bi mogli nekome da pametujemo... Pa Djilas je za ove sada kralj univerzuma!

Boki

pre 10 godina

Haha, jeste isli kolima u Zg. gosp. Vesicu, jesi video kad sa dzombi i uzasnog autoputa u Srb. predjete na normalni autoput u Hr. (sasavim normalni), ali naravno Vas to nije briga jer vozite sluzbeni automobil...
Nemojte da smarate ljude tamo, prosipate demagogiju, vrati se u ovu nasu seljanu i propast i radi nesto pametno, posla imas preko glave.

bg -zg

pre 10 godina

U Zagrebu se za krucijalne projekte (a ulaskom u EU i za sve ostale) organiziraju međunarodni arhitektonski natječaji. Beograd na vodi je, međutim, projektantski nametnuti prijedlog, koji već iz zbog činjenice da nije odabran među najboljim rješenjima, ne može polučiti priželjkivani rezultat.

Sirius

pre 10 godina

Vidiš Boki ja koji živim izvan Srbije jedva čekam da se vratim u tu kako je sve vi ne nazivate Srbiju.
Daće bog vratiću se a tebi odmah prepuštam da odmah odeš negde vani i zarađuješ pare koje nikada nećeš videti
Za mene i mnoge koji na rade zapadu je Srbija još naj normalnija Država u Evropi,mislim po normalnom životu.

killa

pre 10 godina

Iako verujem da je zagrepcanima bilo smesno da slusaju ova preuvelicavanja, smatram da je ovo sjajna inicijativa za pomirenje. Medjutim, nejasno mi je poredjenje bgh2o sa shardom i ajfelovom kulom. Bgh2o je ipak trecerazredno delo arhitekture koje ne unosi nista novo, do nekih tipskih resenja iz gradova poput Dubaija, koja pokusava da nakalemi na ostatak bg, pritom ga tek dalje uprosecavajuci. A ako budemo poznati kao grad koji sadrzi arhitektonski prosek iz svakog doba, zbog cega onda da nas ljudi posecuju? Cime da se ponosi obican stanovnik grada? Ili smo i sami prosecni, te nam to ne smeta?

milan

pre 10 godina

Brojke o BG na vodi posebno one o radnim mestima (ne stalnim) se graniče sa fantastikom i ne govore o stvarnim rezultatima nego o političkim bajkama koje lako mogu da budu samo fatamorgana.

Zec

pre 10 godina

Gradonacelnik grada ciji je godisnji proracun vise nego duplo manji od Zagreba dosao nas uciti kako da...? Zagreb ne samo sto ima veci proracun, ima i vise turista i jace gospodarstvo. Ovo je kao da Palma ode u New York!

Boki

pre 10 godina

Haha, jeste isli kolima u Zg. gosp. Vesicu, jesi video kad sa dzombi i uzasnog autoputa u Srb. predjete na normalni autoput u Hr. (sasavim normalni), ali naravno Vas to nije briga jer vozite sluzbeni automobil...
Nemojte da smarate ljude tamo, prosipate demagogiju, vrati se u ovu nasu seljanu i propast i radi nesto pametno, posla imas preko glave.

Zec

pre 10 godina

Gradonacelnik grada ciji je godisnji proracun vise nego duplo manji od Zagreba dosao nas uciti kako da...? Zagreb ne samo sto ima veci proracun, ima i vise turista i jace gospodarstvo. Ovo je kao da Palma ode u New York!

krista

pre 10 godina

Zagrepčanka sam koja voli dolaziti u Beograd prvenstveno zbog zabave i provoda. U Zagrebu ne postoje toliko dobri klubovi kao što ih Beograd ima. No to je nažost jedino što Bg ima bolje i više no Zagreb koji je puno sređeniji i uredniji u svim ostalim segmentima. A o auto putu ne treba trošiti riječi, svatko tko je prošao dionicom BG-Zg zna i vidi razliku. Meni je smješno što se nigdje na svijetu na auto putu ne može vidjeti ono što se u Srbiji može, da ljudi hodaju tim auto putem, da autobusi uredno staju i kupe te iste ljude.... Nevjerovatno.

milan

pre 10 godina

Brojke o BG na vodi posebno one o radnim mestima (ne stalnim) se graniče sa fantastikom i ne govore o stvarnim rezultatima nego o političkim bajkama koje lako mogu da budu samo fatamorgana.

NBG21

pre 10 godina

Mene je sramota kad procitam da mi ucimo nekoga kako da radi bilo sta, a pogotovo da vodi drzavu ili grad... Imamo mi jos mnogo toga da naucimo, kako bi mogli nekome da pametujemo... Pa Djilas je za ove sada kralj univerzuma!

killa

pre 10 godina

Iako verujem da je zagrepcanima bilo smesno da slusaju ova preuvelicavanja, smatram da je ovo sjajna inicijativa za pomirenje. Medjutim, nejasno mi je poredjenje bgh2o sa shardom i ajfelovom kulom. Bgh2o je ipak trecerazredno delo arhitekture koje ne unosi nista novo, do nekih tipskih resenja iz gradova poput Dubaija, koja pokusava da nakalemi na ostatak bg, pritom ga tek dalje uprosecavajuci. A ako budemo poznati kao grad koji sadrzi arhitektonski prosek iz svakog doba, zbog cega onda da nas ljudi posecuju? Cime da se ponosi obican stanovnik grada? Ili smo i sami prosecni, te nam to ne smeta?

bg -zg

pre 10 godina

U Zagrebu se za krucijalne projekte (a ulaskom u EU i za sve ostale) organiziraju međunarodni arhitektonski natječaji. Beograd na vodi je, međutim, projektantski nametnuti prijedlog, koji već iz zbog činjenice da nije odabran među najboljim rješenjima, ne može polučiti priželjkivani rezultat.

Sirius

pre 10 godina

Vidiš Boki ja koji živim izvan Srbije jedva čekam da se vratim u tu kako je sve vi ne nazivate Srbiju.
Daće bog vratiću se a tebi odmah prepuštam da odmah odeš negde vani i zarađuješ pare koje nikada nećeš videti
Za mene i mnoge koji na rade zapadu je Srbija još naj normalnija Država u Evropi,mislim po normalnom životu.

Lukas aus Agram

pre 10 godina

Dosta često dolazim u Beograd, nema jedan čitavi ploöniki ili stepenica u öitavom gradu, da ne govorim kako je grad strašno prljav!

bot92

pre 10 godina

Ja bas jurim majstora da mi ozida pregradni zid u jednoj sobi i ladno nema nijedan slobodan cela gradjevina angazovana za beograd na magli, nema veze sacekacu kad to zavrse pa cu ondak da pregradim. Sa toliko angazovanih radnika brzo ce oni to 1-2 godine.
Svaka cast Vucicu!

ма иди

pre 10 godina

Могли сте од тога што сте инкасирали да већ једном промените оне и богу више досадне лампе, Београд је убедљиво најгоре и најсиримашније окићен град европе.

dorcol

pre 10 godina

samo par reci ,zivim na dorcolu u dusanovoj ,nikad prljavija i zapustenija da je to sramotno .rupa do rupe ,asfalt oko sina potpuno unisten ,pseci izmeti ,psi lutalice ko nosorozi haraju narocito nocu ,tramvaji se raspadaju ,neki auobusi na liniji 26 iz doba milosa obrenovica ,strasno ,kad je ovakva ulica u centru glavnog grada ,kako li je tek srbija zapuustena ,a ovi samo lazu ,lazu ... e moja blesava srbijo.

Djordje bg

pre 10 godina

Ne znam na koji način Vučić privlači investicije ali znam da ih nikada manje nije bilo!
To je sve naravno veoma lako proveriti.
Što znači-nemojte se hvaliti jer nemate čime.
Vaše učestalo samoreklamiranje i pojavljivanje u medijima je obrnuto proporcionalno prosperitetu koji ostvarujemo kao država.
A vreme prolazi i nećete stalno moći da se vadite na prethodnu vlast.

mario

pre 10 godina

Ja ne mogu vjerovati on drži nama lekciju kako treba raditi,a Zagreb ima proračun koji Beograd može samo sanjati nadalje u Zagreb dođe više stranih turista nego u cijelu Srbiju.
I sada on govori kako bi Zagreb trebao se ugledati na Beograd.
Inače Zagreb je proglašen za
"ZAGREB JE NAJBOLJA BOŽIĆNA DESTINACIJA U EUROPI! Hrvatska metropola odnijela uvjerljivu pobjedu sa skoro trećinom svih glasova"
http://www.jutarnji.hr/zagreb-najbolja-bozicna-destinacija-u-europi--hrvatska-metropola-uzela-uvjerljivu-pobjedu-sa-skoro-trecinom-svih-glasova/1477295/

as

pre 10 godina

zg i bg nikad ne mogu da se uporede ,cisto da stanem u odbranu bg ,bg je preko 35 puta rusen ,bombardovan ,spaljivan u svojoj istoriji zg nikad .ali to naravno ne znaci da treba da bude zapusten ,prljav i jos nesto ,87 u zg je bila univerzijada kada je zg narocito u infrastrukturi ,fasadama itd sredjen ,naravno novcem svih gradjana ex yu

...

pre 10 godina

bio u zagrebu juce, grad prelep, okicen puno ljudi lepo uredno i cisto. tramvaji su spejs satlovi za ove nase iz "ko to tamo peva". i periferija zagreba je uredjena i cista. lepe kuce i zgrade trava posisana za razliku od bg periferije. bio sam u zg krajem 80-ih i danas. nebo i zemlja. mislim da beogradjani bi trebalo da uce od zagrebcana.

Srba

pre 10 godina

Zagreb i Hrvatska su u daleko boljem polozaju u odnosu na nas, tako da bi bilo pametno da se bar cuti i uci, a ne da se prosipa jetting demagogija za glasace snsa i slicnih partija.

Pekshn

pre 10 godina

Bio sam u Zagrebu prošle godine, čisto, sređeno, a Beograd ruglo (generalno, ima lepih delova). Međutim, bolja je atmosfera u Beogradu, u Zagrebu neko mrtvilo, čudan osećaj. Kao neka napetost, za razliku od Rijeke, gde sam se osećao kao kod kuće.

madman

pre 10 godina

U Zagreb dolaze turisti jer osjećaju da ima dušu,šarm,ma ima ga i BG ali ga se nezna pokazat svijetu.Ne ide se u neki grad da bi se gledalo u nebodere...

Proki

pre 10 godina

Bilo bi smešno da nije tužno. Ovaj čovek ne zna da je Zagreb proglašen za najlepši adventski grad u Evropi. Link - http://www.zagreb.info/aktualno/zg/spektakularna-pobjeda-zagreb-dobio-titulu-najljepseg-adventskog-grada-foto/27739.

Beograd je proglašen za... ah, nemamo čime da konkurišemo ali zato imamo Vučića koji gradonačelniku mora da kaže "Mali, postavi osvetljenje da ne bih ja postavljao". Toliko o funkcionisanju Beograda, a i o Vesiću. Vesić čisti u tuđem dvorištu a sopstveno mu smrdi do neba.

pox

pre 10 godina

Smesna su poredjenja. Zagreb je sredjeniji i cistiji, Beograd zivlji i zivopisniji. 99,99% Beogradjana ne bi zivelo u ZG i obratno. I oko cega se raspravljamo? Bio sam u ZG prvi put prosle godine i odusevio se. Slicne face, navike, nasetao sam se... i dosao kuci, bajis na Adu, i tu mi je dobro.

што смо ми најгори

pre 10 godina

Хрвати, уведите комуналну полицију да и вас малтретирају и кажњавају као нас.

Luis

pre 10 godina

Nisam nikada bio u Beogradu, ali čini mi se da je to jedan (barem u centru) grad s lijepim palačama, starim zgradama, u nekom balkanskom stilu (što ne mislim ništa negativno) i rado bih ga posjetio.

U Zagrebu živim, ZG je grad s malim centrom, tipičan austrougarski grad, ali s prelijepim Gornjim gradom.

Na žalost, Zagreb danas je sve više raspadajući autrougarski mauzolej, a u zagrebačkom okruženju Beč i Munchen su i dalje nedostižni pojmovi i jedini uzori.

Далмаtinac

pre 10 godina

Bit cu iskren, jako je tuzno vidjeti metropolu kao sto je Beograd, s ogromnim potencijalom, u stanju u kojem je dan danas. Rado se sjecam 80-e godine kad sam kao klinac redovito bio u ovom nekad predivnom gradu, i zao mi je sto sam se vratio na kratko u posjetu prosle godine.

Cvetni trg

pre 10 godina

Pitanje za gradskog menadzera Vesica: sutra je najnoviji rok(2 meseca produzen prethodni rok) za zavrsetak radova na Cvetnom trgu. Video sam danas kako izgleda stanje na terenu pa je ocigledno da ce i ovaj rok biti probijen. Koje je objasnjenje?

Laki

pre 10 godina

(Sirius, 14. decembar 2015 14:37)

A za mene i mnoge druge koji zive i rade u Zapadnoj Evropi Srbija je obican cirkus od drzave. Ako ti je tezak zivot, idi tamo gde ti je bolje, tj. vrati se u Srbiju. Ja sto sam duze napolju, sve mi manje nedostaje.

Jiriki

pre 10 godina

Neistina...
(uimemeni, 14. decembar 2015 15:31)

A zakaj lažeš.
U Zagrebu pravo na besplatni prijevoz imaju:
umirovljenici (primanja manja od 3200kn mj.), učenici i studenti (prihodi po članu domaćinstva manji od 2000kn), nezaposleni (manje od 2000kn po čl. dom.), osobe s invaliditetom, obitelji smrtno stradalog branitelja, darivatelji krvi.

pošteni

pre 10 godina

Mislim da nije bitna veličina grada, nego ono što pruža svojim građanima. ZG je neusporedivo uređeniji, čišći, boljom infrastrukturom, više svjetski nego BG. Bio sam u Bg 80-ih i prošle godine. neuporedivo je bio ljepši i čišći prije 30 god. Iz Bg smo išli do Makedonije i mogu reći da je Srbija treba puno krečiti da uhvati sadašnju urednost Hrvatske.

John Johnson Dragon

pre 10 godina

Zagreb je duplo bogatiji grad s duplo manje stanovnika nego Beograd.
Zato je kod nas za razliku od Beograda sve čisto i uredno, pločnici i stepenice su čitave, dotjerani su parkovi i vrtovi, 80% tramvaja i autobusa nisu stariji od 5 godina, ima puno jeftinih podzemnih garaža, itd.

marko

pre 10 godina

necu komentarisati centar zagreba koji ima "smek" malog beca. ali ono sto me iznenadilo je novi zagreb. uredjene aleje ASFALTIRANE saobracajnice i povezanost periferije sa centrom. novi zagreb dosta lici na novi beograd sto se socijalisticke i brutalisticke arhitekture tice ali zamislite oni svoje socijalisticke rugobe odrzavaju tj izgledaju nekako "novo" dok novo beogradski blokovi podsecaju na cernobilj, raspadnute fasade, sivilo i tuga. tuzno je u sto se beograd pretvorio a mogu da zamislim na sta lici "nerazvijeni" deo srbije.

Zigzag

pre 10 godina

Bg je velegrad u smislu broja stanovnika i tu staje,zg je jaci u svim ostalim segmentima sto je i normalno s obzirom na financijske mogućnosti....

Za

pre 10 godina

Ljudi,mi se ne mozemo uporedjivati sa drugima jer smo jednostavno najneuredniji narod.Prodjite malo Srbijom i videcete da smo stotinama godina iza evropskih zemalja u rangu Jemena.S pravom razocarani"srbin".

Džedaj iz Marinkove bare

pre 10 godina

Beograd je veći od Zagreba i nalazi se na boljoj geografskoj lokaciji.Do devedesetih Zagreb nije mogao da mu primiriše ni po uređenosti ni po izgledu i onda nastaje propadanje našeg grada koje i dalje traje jer ga 25 godina vode nesposobni ljudi,tj.vlast.Zato danas imamo propale fasade,grafite u samom centru grada,neoprane autobuse,trole i tramvaje,lošu infrastrukturu,itd.

Pokondirena tikvica

pre 10 godina

Vesicu,pa vi bre rekonstruisete Cvetni trg 5 meseci,ne mozete 3 godine da sastavite Tosin Bunar kod ugla sa N.Dobrovica.Vi necete gradjanima zbog vase sujete da zavrsite pravac od mosta na Adi do T. Bunara nego su svaki dan guzve po NBGD i to zato sto je to predhodna vlast isplanorala.

herkules s

pre 10 godina

Cinjenica je da imamo bolju investicionu klimu za privlacenje stranih investicija. Kao prilog tome je dokaz da su Emirati radije ulozili u nasu nacionalnu aviokompaniju i ucinili je liderom u regionu .Hrvati nam na tome sigurno zavide.

unlimited

pre 10 godina

A kad ce se dogovorit o vozu/vlaku Ljubljana - Zagreb - Beograd,
onom brzom, poput Brisel- Pariz. .
@Sasha, 14. decembar 2015 17:14

U kakvom su stanju srpske pruge teško.
Često idem u Beograd vozom, na dijelu Beograd-Šid prije bi stigao biciklom, tek kad se pređe HR granica voz počne voziti punom brzinom.
Makar čitao sam na B92 neki dan da imate pruge gdje voz ide 120 na sat, gdje to?

Renco Split

pre 10 godina

Bio sam prvi put u Beogradu 81 -e,zamene je to tada bio pravi velegrad,onda sam još bio dolazio u nekoliko navrata do početka rata,i nisam dolazio sve do ove godine kad sam posjetio Beograd , moram navesti da sam se neugodno iznenadio kako su nekad lijepe fasade sada oronule i zapuštane kako su ceste pone rupa i izlomljenog asfalta ,plastične vrećice po granama stabala,neuređeni parkovi,dio grada na konjarniku pun škovaca,a tako malo treba da bi se ti problemi uklonili,ipak vidimo se za Novu godinu na Ušću

Uros

pre 10 godina

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da Beograd i Zagreb odlično sarađuju, ističući pritom i da prestonice Srbije i Hrvatske mogu da uče jedna od druge.

zg232

pre 10 godina

Imam prijatelje u Beogradu i jedne godine se vidimo u Zagrebu, a druge u Beogradu. Nisam mogla odrediti koliko Zagreb napreduje unatrag 6 godina, dok nisam vidjela koliko Beograd propada. Nekako je Beograd zapušten, kao musavo siroče. Nitko ne popravlja asfalt, parkovi su zapušteni i neuredni, a izvan parkova nema travke, a drvoredi su mislena imenica, nema dovoljno koševa za otpatke, fasade stare. Grad je neizmjerno prljav s gomilom smeća i čoporima napuštenih pasa (njih posebno pamtim od prošle godine). Međutim. Beograd ima dušu, ali kao da se ona ne želi pokazati.U Beogradu su me vodili u klubove i kavane, pa i na splavove, ali to mi nije neka zabava, iako nemam 60 godina. Ima i Zagreb klubova, ali nema kavana sa pjevačima balkan-bluza, koji su kao promjena nešto čudno, nešto što sam vidjela samo u filmu. Muzeji u Beogradu su zatvoreni i nije bilo (prole godine u ovo doba) mnogo izložbi. Prijatelji su mi rekli da jedva čekaju doći u Zagreb, da vide kako normalni svijet živi u EU. Mislim da za početak, gradske vlasti Beograda trebale bi postaviti koševe za otpatke, pojačati čišćenje grada i pojačati edukaciju građana. Nadam se da će me sljedeće godine godine dočekati čišći grad s manje pasa lutalica.

mario

pre 10 godina

,87 u zg je bila univerzijada kada je zg narocito u infrastrukturi ,fasadama itd sredjen ,naravno novcem svih gradjana ex yu
(as, 14. decembar 2015 17:01)
A znaš li koliko je izgrađen Beograd za vrijeme ExYu naravno novcem svih građana ExYu, a ti zapeo za univerzijadu.

JoleBG

pre 10 godina

Nase drustvo je takvo, kada nesto mora da se promeni nailazi na veliki otpor. Mislim da bi trebali prestati tako da razmisljamo. Beograd na vodi je nasa buducnost i zato nemojmo pruzati otpor necemu novom i lepom u nasem gradu. Podrska gradskim vlastima u ostvarivanju projekta.

urbo strategija

pre 10 godina

Beograd može biti zabavan i šarmantan (klubovi, kafane, pozorošta...), ali je istodobno zapušten, kaotičan i santitarno problematičan (pločnici, javne površine, javni prevoz...). "Uvezene" poslovno-stambene kule o kojima se toliko priča ne će mu bitno popraviti rejting ukoliko se ne poduzmu neke druge (sveobuhvatnije) urbanotvorne akcije. Također, zapuštena lokacija uz obalu Save mogla se je "upristojiti" na više prihvatljivijih (manje pretencioznih) načina...
Ipak, bez obzira na stvarni rezultat ove posjete, dobro je da dva grada ikako komuniciraju.

Franko Split

pre 10 godina

Ma kako je BG za ZG velegrad u smislu broja stanovnika ? Jedan ima 800.000 st a drugi 1.300.000 st. Dobro, razlika je poveca, ali nije 3 ili 5x. I pustite sad price o 1.600.000 ili 1.100.000 koliko se hvale i jedan i drugi grad, obzirom da se u to racuna okolica ili tkz. prsten. Nisam bio u BG da dajem konkretan sud, ali sam gledao po YT i na slikama, i ocigledan je debakl u odnosu na period SFRJ. S druge strane jedan gledatelj doli je pisao, kako je lako bilo BG u odnosu na ZG u SFRJ, jer je sva lova isla u BG pa je zato on tada bio Las Vegas za ZG. E, pa ja sad isto kazem tome Zagrepcancu, a danas sva lova od turizma ide u Zagreb. Meni je vise-manje svejedno da li moja lova gradi BG ili ZG. Vratite nam lovu !!! Pametna je ekipa iz Istre koja trazi decentralizaciju, pa cemo vidjeti kako ce ZG napredovati. Onda kada se sva sila ureda i drzavnih cinovnika preraspodijeli po HR ili ukinu bespotrebni i izmisljeni poslovi, a lova od raznih poreza, prireza i slicnih haraca u turizmu ne bude vise slivala u ZG, vec ostajala tamo gdje je i zaradjena onda ce svi imati koristi od toga, a ne centralizirana elita. Ja mogu kupiti Krasevu cokoladu ili bombonjeru, Dukat mlijeko ili Labud deterdzent, ali isto tako mogu umjesto istih kupiti i Stark Smoki, Najlepse zelje ili Jaffa kekse. Tko nam je kriv kad najzatucaniji ljudi zive u Dalmaciji, zato i je Istra korak bolja gotovo u svemu, a nema nikakve prednosti, bar ne one prirodne u odnosu na Dalmaciju. Nadam se decentralizaciji i Srbije. Lp.

Lukas aus Agram

pre 10 godina

@Džedaj iz Marinkove bare, 14. decembar 2015 16:05
U pravu si do 1990. Beograd je bio neusporedivo uređeniji od Zagreba, stalno se nešto novo gradilo i uređivalo...s parama od hrvatskog turizma, sve što smo mi zaradili s turizmom sve pare su išle u Beograd!

Privrednik

pre 10 godina

Kaze Vesic da Vucic vodi privrednike predstavljajuci projekte. Koje projekte. Srbija placa penale za rezervisana sredstva jre nemamo projekte. Vucic ide po Evropi i prosjaci.Ubedjuje neke ljude da investiraju u Srbiju. Oni koji dodju dodju zatoi sto suplate na najnizem mogucem nivou.Postali smo Evropski Vijetnam

Sputnjikovci

pre 10 godina

Majtragicniji momenat je prelazak iz Hrvatske u Srbiju na prelazi Batrovci/Dobanovac gde auto prosto upadne u jednu rupu cim udjes u Srbiju, pa one granicne kucice, pa rupa do rupe na auto putu, bankine sve vijigave, put ne obelezen (zbog toga su izginuli mnogi u lancanom sudaru pre par godina u magli), vijadukti razvaljeni, putokazi i saobracajni znaci iskrivljeni i isarani ... Jeziv prvi utisak jedne razvaljene zemlje

Zg

pre 10 godina

Zagreb ima jednu ogromnu manu u odnosu na Beograd, a to je Sava. Ovdje je rijeka još uvijek mlada i divlja i vodostaj joj drastično varira - od toga da se ljeti vidi dno rijeke, do toga da bi i dalje svako proljeće poplavila pola grada da Drug Tito nije izgradio nasipe.

Sava je još uvijek i velika prepreka u razvoju grada, koja razdvaja umjesto da spaja, tako da se Zagreb gotovo uopće ne širi u smjeru sjever-jug, nego istok-zapad, pa je tako već dogurao na otprilike 30 kilometara širine naspram 10 kilometara visine.

Što se samog karaktera grada tiče, siguran sam da bi svaka mlađa osoba radije živjela u Beogradu, zbog zabave, a svaka starija u Zagrebu, zbog sređenosti okoline.

Jiriki

pre 10 godina

Franko, sam djelomično si u pravu. Viš, novac od turizma ne ide u proračun Grada Zagreba već se njime puni Državni proračun u koji Zagreb isto uplaćuje veliku lovicu. Zagreb svoj proračun puni od zagrebačkog turizma i drugih djelatnosti koje se odvijaju na njegovu području.
E sad, slažem se da nam je država centralizirana i da je to razlog zbog kojeg se puno više firmi otvara u Zagrebu neg u nekom drugom mjestu. Al opet gle, Varaždin i Čakovec koji su u gravitacijskom zagrljaju Zagreba, istodobno su jedni od najperspektivnijih gradova Hrvatske. Čakovec je jedini grad u HR u kojem je zaposleno više osoba neg kaj ima stanovnika. Znači bitna je i lokalna inicijativa, a ne sam tražit krivicu drugdje. Naravno da je decentralizacija potrebna (općine u bankrotu, pa i neke županije – fakat nema smisla), al ne decentralizacija tipa da u Rijeci, Splitu, Osijeku dobimo tri nova Zagreba. Pogledaj kak se razvl Zadar od 90-ih i Dubrovnik isto otkad više nisu pod Splitom. Ak ciljaš na neku regiju tipa bivše Zajednice općina Split mislim da se ovi gradovi nebi baš složili s tobom.
Dakle, najbitnije je da dobijemo veće samoodržive općine koje zadržavaju pola onog kaj zarade i problem riješen. No onda ovi uhljebi ne bi mogli „zaradit“ plaću. J ga.
Pozdrav preljepom Splitu.

St

pre 10 godina

"u Zagrebu je prevoz besplatan za svakog ko je nezaposlen ili ima manje od 2000 kuna (32.000 dinara) po clanu porodice. pocnite da ucite Vesicu...
(St, 14. decembar 2015 15:02)

Neistina...
uimemeni, 14. decembar 2015 15:31)"

evo link
http://www.zet.hr/?id=344

Brze pruge 2

pre 10 godina

Prosto mi milo oko srca kad vidim kako SRS botovi lupaju minuse kad se pomene izmena Urbanistickog plana. Nazalost garant 90% Beogradjana nema pojma o tome, to su provukli na mala vrata kao i sve drugo. Kule ce da zaklone pogled na Sabornu Crkvu i Hram Svetog Save. Da li je iko o tome razmisljao i sta kaze struka? Demokratski, a?

realan

pre 10 godina

Nit je Zagreb mali Bec nit je Beograd velegrad
2 grada koja su zanimljiva onima koji nisu mrdnuli iz svojih sela
Cim krenes prema zapadu, znaci vec prvi na putu, ''obicni'' Trst, je vec zanimljiviji od Beograda makar bio 5 puta manji
a kako ides dalje prema zapadu tako ides u drugu galaksiju....

Cedo

pre 10 godina

Beograd je ziv grad, al zato mnogo ruzan i prljav. Zagreb je sredjen grad al bez duse, 90% ljudi je preko vikenda u shopping centru pored autoputa. Meni su Split i Novi Sad pet puta lepsi. sve u svemu i jedan i drugi grad ruzni pored stockholm, london, paris, bec, barselona, milan, itd itd...

Franko Split

pre 10 godina

Jiriki@, iako o turizmu nemam lijepo misljenje i imam zapravo prilicnu odbojnost prema tome da jedan Grad, regija ili drzava se treba oslanjati na turizam kao na glavnu gospodarsku djelatnost, ipak smatram da vecina novca zaradjenog u nekom podrucju tamo treba i ostati. Isto tako bi to podrazumijevalo da te jedinice lokalne samouprave preuzmu dio troskova za zdravstvo, skolstvo i druge javne djelatnosti. Takodjer imam jako pozitivno misljenje o Varazdinu, Cakovcu i Medjimurju kao djelovima koji su napredni kako u gospodarskom smislu, tako i u zastiti okolisa i opcenito kulturnoj cistoci. Kod vas nema neurednih fasada, rijetko zapustenih okucnica i slicno, i mozete sluziti za primjer mnogima na jugu. Istra je u pravu kad kaze da uplate 100 milijuna eura vise nego li dobiju od drzave. To je legitimno da svi pitamo a gdje su nasi novci ? A drzava treba oformiti fond u koji ce se uplacivati novac za manje razvijene dijelove drzave. Beograd pati isto kao i Zagreb o nekakvoj velicini, metropoli, liderstvu i slicnim djecjom bolestima. Niti jedan niti drugi Grad ne mogu biti nikakvi lideri, mozda samo na mikroplanu nasih sokaka. Zagreb je mnogo bogatiji Grad od Beograda, kao sto je i Bec od Zagreba. BG je izgubio to mjesto raspadom SFRJ i ratovima koji su se vodili iz njega. Sankcije su ucinile svoje. Nekada ste bili centar citavog Balkana i da je bilo pametne politike i danas bi zadrzali tu poziciju. Danas se spominje Bukurest, Budimpesta,Zagreb, cak i Sofija prije Beograda. JBG. Lp

Brze pruge

pre 10 godina

Bravo, brza pruga, Skoplje, Nis, Beograd, Zagreb, Ljubljana i juzno do Atine i Soluna kao i severozapadno od Ljubljane do prvog cvorista u EU. Eto to bi bio projekat. Beograd na vodi da, zasto ne ali ne na desnoj obali save dizati visokospratnice/tornjeve i zaklanjati vizuru na stari Beograd koja je i zastitni znak grada. To se nije smelo uraditi. Moglo se sve lepo prebaciti na levu obalu Save a na desnoj drzati se starog urbanistickog plana.

miki

pre 10 godina

Pa jes ti Vesicu video kako Zagreb izgleda?A jesi video njihove autobuse?A jesi video njihove zgrade i cistocu.Ajde sad u misiju rupu zajedno sa tim koga hvalis.

uimemeni

pre 10 godina

u Zagrebu je prevoz besplatan za svakog ko je nezaposlen ili ima manje od 2000 kuna (32.000 dinara) po clanu porodice. pocnite da ucite Vesicu...
(St, 14. decembar 2015 15:02)


Neistina...

XXX

pre 10 godina

@(Sirius, 14. decembar 2015 14:37): Vidis Sirius, ja koji isto zivim u inostranstvu ne solim pamet ljudima u Srbiji gde je najbolje da se zivi. Ti posto jedva cekas da odes (vratis se) u Srbiju, ucini to odmah. Sta cekas ako tu gde zivis nije dobro kao u Srbiji??? Muka mi je vise od takvih koji zive van Srbije I pricaju kako tamo gde su ne valja.

Milan

pre 10 godina

Saradnja Beograda i Zagreba treba da s e pojačava i dobija nove elemente, niti smo daleko jedni od drugih, niti nam je dalek mentalitet, sve u svemu svi živimo u lošim vremenima i svaka ispomoć i saradnja mogu da nam poboljšaju kvalitet života.

FOLKAO

pre 10 godina

Saradnja Beograda i Zagreba treba da s e pojačava i dobija nove elemente, niti smo daleko jedni od drugih, niti nam je dalek mentalitet, sve u svemu svi živimo u lošim vremenima i svaka ispomoć i saradnja mogu da nam poboljšaju kvalitet života.

Jiriki

pre 10 godina

Franko@
Slažem se, jedan od pokazatelja razvijenosti države je udio turizma u BDPu. Kaj je on veći država je nerazvijenija, a kod nas je 17%. Malo veća kriza i kvrcnuli bumo kakti lubenica.
Naravno da većina prihoda mora ostati tam gde je on i ostvaren. Ja jesam zagovaratelj decentralizacije. Zato sam i napisal da općine trebaju zadržati barem 50%. No ostatak mora ići županijama, nekim budućim regijama i državi da bi one mogle funkcionirati.
Namjerno naglasak stavljam na održive općine jer ovim prijedlozima regionalizacije samo zamjenjujemo centralizam Zagreba, centralizmom par većih gradova, odnosno središtima tih regija.
Ono kaj me zasmetalo u tvom prvom postu je kaj si rekel da većina novaca ide u Zagreb.
No ak pogledamo (a podaci su dostupni), da novac ide u Zg, ali u Državni proračun iz kojeg opet većinom odlazi na pokrivanje minusa tih malih neodrživih općina čiji je jedini smisao uhljebljivanje stranačkih poslušnika (neke općine čak 90% proračuna daju za plaće načelnika i ostalih…)
Te općine se nalaze i u Dalmaciji, Lici, Istri, okolici Zagreba te ostalim dijelovima HR, tak da nije istina da se tim novcima gradi Zagreb, već i od njega također otkidaju za istu svrhu.
Kad bi reformirali općine, onda ne bi ni trebal fond za pomoć nerazvijenim krajevima jer ih ne bi ni bilo, al to je u Hrvatskoj utopija.
Pozdrav Franko i naj mi kaj zamerit, a i isprika čitateljima za post nevezan uz temu.

Milomir

pre 10 godina

Pored svih istorijskih prepreka moramo premostiti ta ubeđenja i ugledati se jedni na druge te poći i put saradnje jer svi smo kao male celine manje zanimljivi ali kao veća udružena površina svakako da možemo lakše doçi do pažnje i sredstava. Kao što smo sa Mađarskom u saradnji za brze pruge, bilo bi lepo da se uspostavi i krak preko HR i SLO prema ITL. Nadajmo se da će rači gospodina Vesića biti dobro prihvaćene kako u HR tako i ovde.

Cvele

pre 10 godina

Bitno je da se ostvaruje saradnja i na nivou glavnih gradova Hrvatske i Srbije. I Hrvati mogu da nauce dosta iz iskustva Srbije u privacenju investicija.

Keti S.

pre 10 godina

Zaista ste dosadni sa tim ustaljenim semama o "prljavom" Beogradu i kao "mleko cistom" Zagrebu,jer prosto svu tu "prljavstinu" vidite samo vi,te pojedina domaca "dzangrizala".Da se razumemo daleko od toga da je u jednom velikom gradu kao sto je Beograd sve "cakum-pakum",ali jer vi zaista mislite da su predgradja i periferni delovi velikih gradova "javna kupatila".Takodje infrastruktua je nesto sto je sukladno potrebama jednog grada,te podlozno stalnom razvoju i promenama, a da ne govorim o cinjenici da je infrastruktura Beograda daleko slozenija i zahtevnija za izgradnju od zagrebacke,kako zbog velicine,tako i zbog konfiguracije terena,te uopsteno daleko vece monumentalnosti Beograda.Zapravo Zagreb uopste nije monumentalan grad.Tipicna srednjoevropska "chocolatebox,gingerbread varosica" kakvih je Srednja Evropa prepuna."Haoticnost" Beograda je posedica njegovog velegradskog vibe-a,kakvog u Zagrebu nema ni u tragovima.Mirna,varoska atmosfera,koju leti "razbijaju" turisti na putu ka moru.Konacno,javni saobracaj,te drugi gradski servisi su opet odraz slozenosti i velicine grada.Sve u svemu,jedna obicna nebitna izjava beogradskog aparatcika,vas je navela da poredite dva potpuno razlicita grada,koji se zapravo uopste ne mogu porediti,takoreci ni po jednom parametru.Da ne govorim o povesti,kulturi,tradiciji,arhitektonskoj fizionomiji...prosto receno neuporedivo.Dakle,Beograd je "haotican"i "prljav" onoliko,koliko i svi drugi gradovi slicne velicine i opsega.

Mare

pre 10 godina

Zagreb je isaran grafitima isto kao i BG, ima oronulih fasada, ali u BG ima vise jer je veci grad. Centar Zagreba je mali, dok BG ima veliki centar i mnogo veci potencijal od Zg, slazem se da BG treba doterati, renovirati fasade,Slaviju,Terazijsku padinu,podzemne prolaze. Zagreb je simpatican gradic, ali Bg je metropola za ZG.

Uliks

pre 10 godina

Dobra je ideja da Zagreb, Ljubljana i Beograd zajedno apliciraju za poboljsanje javnog saobracaja u fondovima EU. Vucicev pristup privlacenja investicija daje rezultate, u pravu je Vesic.

beki bekic

pre 10 godina

Treba slediti dobre primere komsija i jedni i drugi to da rade, da zaborave na sujetu, a naravno i saradnja medjusobna je dobrodosla.

Sale

pre 10 godina

Zagreb ima okrecene fasade, ali Beograd je centar Balkana i danas, a bio je centar i u proslosti dok je bio prestonica Jugoslavije. Nemojte se ljutiti komsije, ali 2 miliona su 2 miliona. Prava kosmopolitska metropola sa sopstvenim pecatom ogledanom u mentalitetu naroda, kulturi, istoriji, specificnoj muzici i td. Ma Beograd je svet za sebe.

laufer

pre 10 godina

Posle ratova i drugih finansiskih nepogoda,konacno laganim koracima grade se temelji polako ali uspesno,Beograd je i 80 bio najlepsi grada a i za desetak godina ce biti,jer posle svake kise dolazi sunce i blizimo se ciljevima

Dorijan

pre 10 godina

Srbija je zaista znatno napredovala u odnosu na raniji period, u to nema sumnje. Nadam se da ćemo tako nastaviti i u narednom periodu.

Zec

pre 10 godina

Gradonacelnik grada ciji je godisnji proracun vise nego duplo manji od Zagreba dosao nas uciti kako da...? Zagreb ne samo sto ima veci proracun, ima i vise turista i jace gospodarstvo. Ovo je kao da Palma ode u New York!

killa

pre 10 godina

Iako verujem da je zagrepcanima bilo smesno da slusaju ova preuvelicavanja, smatram da je ovo sjajna inicijativa za pomirenje. Medjutim, nejasno mi je poredjenje bgh2o sa shardom i ajfelovom kulom. Bgh2o je ipak trecerazredno delo arhitekture koje ne unosi nista novo, do nekih tipskih resenja iz gradova poput Dubaija, koja pokusava da nakalemi na ostatak bg, pritom ga tek dalje uprosecavajuci. A ako budemo poznati kao grad koji sadrzi arhitektonski prosek iz svakog doba, zbog cega onda da nas ljudi posecuju? Cime da se ponosi obican stanovnik grada? Ili smo i sami prosecni, te nam to ne smeta?

mario

pre 10 godina

Ja ne mogu vjerovati on drži nama lekciju kako treba raditi,a Zagreb ima proračun koji Beograd može samo sanjati nadalje u Zagreb dođe više stranih turista nego u cijelu Srbiju.
I sada on govori kako bi Zagreb trebao se ugledati na Beograd.
Inače Zagreb je proglašen za
"ZAGREB JE NAJBOLJA BOŽIĆNA DESTINACIJA U EUROPI! Hrvatska metropola odnijela uvjerljivu pobjedu sa skoro trećinom svih glasova"
http://www.jutarnji.hr/zagreb-najbolja-bozicna-destinacija-u-europi--hrvatska-metropola-uzela-uvjerljivu-pobjedu-sa-skoro-trecinom-svih-glasova/1477295/

milan

pre 10 godina

Brojke o BG na vodi posebno one o radnim mestima (ne stalnim) se graniče sa fantastikom i ne govore o stvarnim rezultatima nego o političkim bajkama koje lako mogu da budu samo fatamorgana.

ма иди

pre 10 godina

Могли сте од тога што сте инкасирали да већ једном промените оне и богу више досадне лампе, Београд је убедљиво најгоре и најсиримашније окићен град европе.

Boki

pre 10 godina

Haha, jeste isli kolima u Zg. gosp. Vesicu, jesi video kad sa dzombi i uzasnog autoputa u Srb. predjete na normalni autoput u Hr. (sasavim normalni), ali naravno Vas to nije briga jer vozite sluzbeni automobil...
Nemojte da smarate ljude tamo, prosipate demagogiju, vrati se u ovu nasu seljanu i propast i radi nesto pametno, posla imas preko glave.

Lukas aus Agram

pre 10 godina

Dosta često dolazim u Beograd, nema jedan čitavi ploöniki ili stepenica u öitavom gradu, da ne govorim kako je grad strašno prljav!

bg -zg

pre 10 godina

U Zagrebu se za krucijalne projekte (a ulaskom u EU i za sve ostale) organiziraju međunarodni arhitektonski natječaji. Beograd na vodi je, međutim, projektantski nametnuti prijedlog, koji već iz zbog činjenice da nije odabran među najboljim rješenjima, ne može polučiti priželjkivani rezultat.

krista

pre 10 godina

Zagrepčanka sam koja voli dolaziti u Beograd prvenstveno zbog zabave i provoda. U Zagrebu ne postoje toliko dobri klubovi kao što ih Beograd ima. No to je nažost jedino što Bg ima bolje i više no Zagreb koji je puno sređeniji i uredniji u svim ostalim segmentima. A o auto putu ne treba trošiti riječi, svatko tko je prošao dionicom BG-Zg zna i vidi razliku. Meni je smješno što se nigdje na svijetu na auto putu ne može vidjeti ono što se u Srbiji može, da ljudi hodaju tim auto putem, da autobusi uredno staju i kupe te iste ljude.... Nevjerovatno.

madman

pre 10 godina

U Zagreb dolaze turisti jer osjećaju da ima dušu,šarm,ma ima ga i BG ali ga se nezna pokazat svijetu.Ne ide se u neki grad da bi se gledalo u nebodere...

Jiriki

pre 10 godina

Neistina...
(uimemeni, 14. decembar 2015 15:31)

A zakaj lažeš.
U Zagrebu pravo na besplatni prijevoz imaju:
umirovljenici (primanja manja od 3200kn mj.), učenici i studenti (prihodi po članu domaćinstva manji od 2000kn), nezaposleni (manje od 2000kn po čl. dom.), osobe s invaliditetom, obitelji smrtno stradalog branitelja, darivatelji krvi.

Далмаtinac

pre 10 godina

Bit cu iskren, jako je tuzno vidjeti metropolu kao sto je Beograd, s ogromnim potencijalom, u stanju u kojem je dan danas. Rado se sjecam 80-e godine kad sam kao klinac redovito bio u ovom nekad predivnom gradu, i zao mi je sto sam se vratio na kratko u posjetu prosle godine.

NBG21

pre 10 godina

Mene je sramota kad procitam da mi ucimo nekoga kako da radi bilo sta, a pogotovo da vodi drzavu ili grad... Imamo mi jos mnogo toga da naucimo, kako bi mogli nekome da pametujemo... Pa Djilas je za ove sada kralj univerzuma!

...

pre 10 godina

bio u zagrebu juce, grad prelep, okicen puno ljudi lepo uredno i cisto. tramvaji su spejs satlovi za ove nase iz "ko to tamo peva". i periferija zagreba je uredjena i cista. lepe kuce i zgrade trava posisana za razliku od bg periferije. bio sam u zg krajem 80-ih i danas. nebo i zemlja. mislim da beogradjani bi trebalo da uce od zagrebcana.

dorcol

pre 10 godina

samo par reci ,zivim na dorcolu u dusanovoj ,nikad prljavija i zapustenija da je to sramotno .rupa do rupe ,asfalt oko sina potpuno unisten ,pseci izmeti ,psi lutalice ko nosorozi haraju narocito nocu ,tramvaji se raspadaju ,neki auobusi na liniji 26 iz doba milosa obrenovica ,strasno ,kad je ovakva ulica u centru glavnog grada ,kako li je tek srbija zapuustena ,a ovi samo lazu ,lazu ... e moja blesava srbijo.

Djordje bg

pre 10 godina

Ne znam na koji način Vučić privlači investicije ali znam da ih nikada manje nije bilo!
To je sve naravno veoma lako proveriti.
Što znači-nemojte se hvaliti jer nemate čime.
Vaše učestalo samoreklamiranje i pojavljivanje u medijima je obrnuto proporcionalno prosperitetu koji ostvarujemo kao država.
A vreme prolazi i nećete stalno moći da se vadite na prethodnu vlast.

bot92

pre 10 godina

Ja bas jurim majstora da mi ozida pregradni zid u jednoj sobi i ladno nema nijedan slobodan cela gradjevina angazovana za beograd na magli, nema veze sacekacu kad to zavrse pa cu ondak da pregradim. Sa toliko angazovanih radnika brzo ce oni to 1-2 godine.
Svaka cast Vucicu!

John Johnson Dragon

pre 10 godina

Zagreb je duplo bogatiji grad s duplo manje stanovnika nego Beograd.
Zato je kod nas za razliku od Beograda sve čisto i uredno, pločnici i stepenice su čitave, dotjerani su parkovi i vrtovi, 80% tramvaja i autobusa nisu stariji od 5 godina, ima puno jeftinih podzemnih garaža, itd.

marko

pre 10 godina

necu komentarisati centar zagreba koji ima "smek" malog beca. ali ono sto me iznenadilo je novi zagreb. uredjene aleje ASFALTIRANE saobracajnice i povezanost periferije sa centrom. novi zagreb dosta lici na novi beograd sto se socijalisticke i brutalisticke arhitekture tice ali zamislite oni svoje socijalisticke rugobe odrzavaju tj izgledaju nekako "novo" dok novo beogradski blokovi podsecaju na cernobilj, raspadnute fasade, sivilo i tuga. tuzno je u sto se beograd pretvorio a mogu da zamislim na sta lici "nerazvijeni" deo srbije.

unlimited

pre 10 godina

A kad ce se dogovorit o vozu/vlaku Ljubljana - Zagreb - Beograd,
onom brzom, poput Brisel- Pariz. .
@Sasha, 14. decembar 2015 17:14

U kakvom su stanju srpske pruge teško.
Često idem u Beograd vozom, na dijelu Beograd-Šid prije bi stigao biciklom, tek kad se pređe HR granica voz počne voziti punom brzinom.
Makar čitao sam na B92 neki dan da imate pruge gdje voz ide 120 na sat, gdje to?

Srba

pre 10 godina

Zagreb i Hrvatska su u daleko boljem polozaju u odnosu na nas, tako da bi bilo pametno da se bar cuti i uci, a ne da se prosipa jetting demagogija za glasace snsa i slicnih partija.

Džedaj iz Marinkove bare

pre 10 godina

Beograd je veći od Zagreba i nalazi se na boljoj geografskoj lokaciji.Do devedesetih Zagreb nije mogao da mu primiriše ni po uređenosti ni po izgledu i onda nastaje propadanje našeg grada koje i dalje traje jer ga 25 godina vode nesposobni ljudi,tj.vlast.Zato danas imamo propale fasade,grafite u samom centru grada,neoprane autobuse,trole i tramvaje,lošu infrastrukturu,itd.

mario

pre 10 godina

,87 u zg je bila univerzijada kada je zg narocito u infrastrukturi ,fasadama itd sredjen ,naravno novcem svih gradjana ex yu
(as, 14. decembar 2015 17:01)
A znaš li koliko je izgrađen Beograd za vrijeme ExYu naravno novcem svih građana ExYu, a ti zapeo za univerzijadu.

Laki

pre 10 godina

(Sirius, 14. decembar 2015 14:37)

A za mene i mnoge druge koji zive i rade u Zapadnoj Evropi Srbija je obican cirkus od drzave. Ako ti je tezak zivot, idi tamo gde ti je bolje, tj. vrati se u Srbiju. Ja sto sam duze napolju, sve mi manje nedostaje.

Franko Split

pre 10 godina

Ma kako je BG za ZG velegrad u smislu broja stanovnika ? Jedan ima 800.000 st a drugi 1.300.000 st. Dobro, razlika je poveca, ali nije 3 ili 5x. I pustite sad price o 1.600.000 ili 1.100.000 koliko se hvale i jedan i drugi grad, obzirom da se u to racuna okolica ili tkz. prsten. Nisam bio u BG da dajem konkretan sud, ali sam gledao po YT i na slikama, i ocigledan je debakl u odnosu na period SFRJ. S druge strane jedan gledatelj doli je pisao, kako je lako bilo BG u odnosu na ZG u SFRJ, jer je sva lova isla u BG pa je zato on tada bio Las Vegas za ZG. E, pa ja sad isto kazem tome Zagrepcancu, a danas sva lova od turizma ide u Zagreb. Meni je vise-manje svejedno da li moja lova gradi BG ili ZG. Vratite nam lovu !!! Pametna je ekipa iz Istre koja trazi decentralizaciju, pa cemo vidjeti kako ce ZG napredovati. Onda kada se sva sila ureda i drzavnih cinovnika preraspodijeli po HR ili ukinu bespotrebni i izmisljeni poslovi, a lova od raznih poreza, prireza i slicnih haraca u turizmu ne bude vise slivala u ZG, vec ostajala tamo gdje je i zaradjena onda ce svi imati koristi od toga, a ne centralizirana elita. Ja mogu kupiti Krasevu cokoladu ili bombonjeru, Dukat mlijeko ili Labud deterdzent, ali isto tako mogu umjesto istih kupiti i Stark Smoki, Najlepse zelje ili Jaffa kekse. Tko nam je kriv kad najzatucaniji ljudi zive u Dalmaciji, zato i je Istra korak bolja gotovo u svemu, a nema nikakve prednosti, bar ne one prirodne u odnosu na Dalmaciju. Nadam se decentralizaciji i Srbije. Lp.

Sirius

pre 10 godina

Vidiš Boki ja koji živim izvan Srbije jedva čekam da se vratim u tu kako je sve vi ne nazivate Srbiju.
Daće bog vratiću se a tebi odmah prepuštam da odmah odeš negde vani i zarađuješ pare koje nikada nećeš videti
Za mene i mnoge koji na rade zapadu je Srbija još naj normalnija Država u Evropi,mislim po normalnom životu.

Lukas aus Agram

pre 10 godina

@Džedaj iz Marinkove bare, 14. decembar 2015 16:05
U pravu si do 1990. Beograd je bio neusporedivo uređeniji od Zagreba, stalno se nešto novo gradilo i uređivalo...s parama od hrvatskog turizma, sve što smo mi zaradili s turizmom sve pare su išle u Beograd!

Privrednik

pre 10 godina

Kaze Vesic da Vucic vodi privrednike predstavljajuci projekte. Koje projekte. Srbija placa penale za rezervisana sredstva jre nemamo projekte. Vucic ide po Evropi i prosjaci.Ubedjuje neke ljude da investiraju u Srbiju. Oni koji dodju dodju zatoi sto suplate na najnizem mogucem nivou.Postali smo Evropski Vijetnam

Cvetni trg

pre 10 godina

Pitanje za gradskog menadzera Vesica: sutra je najnoviji rok(2 meseca produzen prethodni rok) za zavrsetak radova na Cvetnom trgu. Video sam danas kako izgleda stanje na terenu pa je ocigledno da ce i ovaj rok biti probijen. Koje je objasnjenje?

Zigzag

pre 10 godina

Bg je velegrad u smislu broja stanovnika i tu staje,zg je jaci u svim ostalim segmentima sto je i normalno s obzirom na financijske mogućnosti....

што смо ми најгори

pre 10 godina

Хрвати, уведите комуналну полицију да и вас малтретирају и кажњавају као нас.

urbo strategija

pre 10 godina

Beograd može biti zabavan i šarmantan (klubovi, kafane, pozorošta...), ali je istodobno zapušten, kaotičan i santitarno problematičan (pločnici, javne površine, javni prevoz...). "Uvezene" poslovno-stambene kule o kojima se toliko priča ne će mu bitno popraviti rejting ukoliko se ne poduzmu neke druge (sveobuhvatnije) urbanotvorne akcije. Također, zapuštena lokacija uz obalu Save mogla se je "upristojiti" na više prihvatljivijih (manje pretencioznih) načina...
Ipak, bez obzira na stvarni rezultat ove posjete, dobro je da dva grada ikako komuniciraju.

Za

pre 10 godina

Ljudi,mi se ne mozemo uporedjivati sa drugima jer smo jednostavno najneuredniji narod.Prodjite malo Srbijom i videcete da smo stotinama godina iza evropskih zemalja u rangu Jemena.S pravom razocarani"srbin".

Proki

pre 10 godina

Bilo bi smešno da nije tužno. Ovaj čovek ne zna da je Zagreb proglašen za najlepši adventski grad u Evropi. Link - http://www.zagreb.info/aktualno/zg/spektakularna-pobjeda-zagreb-dobio-titulu-najljepseg-adventskog-grada-foto/27739.

Beograd je proglašen za... ah, nemamo čime da konkurišemo ali zato imamo Vučića koji gradonačelniku mora da kaže "Mali, postavi osvetljenje da ne bih ja postavljao". Toliko o funkcionisanju Beograda, a i o Vesiću. Vesić čisti u tuđem dvorištu a sopstveno mu smrdi do neba.

Renco Split

pre 10 godina

Bio sam prvi put u Beogradu 81 -e,zamene je to tada bio pravi velegrad,onda sam još bio dolazio u nekoliko navrata do početka rata,i nisam dolazio sve do ove godine kad sam posjetio Beograd , moram navesti da sam se neugodno iznenadio kako su nekad lijepe fasade sada oronule i zapuštane kako su ceste pone rupa i izlomljenog asfalta ,plastične vrećice po granama stabala,neuređeni parkovi,dio grada na konjarniku pun škovaca,a tako malo treba da bi se ti problemi uklonili,ipak vidimo se za Novu godinu na Ušću

Jiriki

pre 10 godina

Franko, sam djelomično si u pravu. Viš, novac od turizma ne ide u proračun Grada Zagreba već se njime puni Državni proračun u koji Zagreb isto uplaćuje veliku lovicu. Zagreb svoj proračun puni od zagrebačkog turizma i drugih djelatnosti koje se odvijaju na njegovu području.
E sad, slažem se da nam je država centralizirana i da je to razlog zbog kojeg se puno više firmi otvara u Zagrebu neg u nekom drugom mjestu. Al opet gle, Varaždin i Čakovec koji su u gravitacijskom zagrljaju Zagreba, istodobno su jedni od najperspektivnijih gradova Hrvatske. Čakovec je jedini grad u HR u kojem je zaposleno više osoba neg kaj ima stanovnika. Znači bitna je i lokalna inicijativa, a ne sam tražit krivicu drugdje. Naravno da je decentralizacija potrebna (općine u bankrotu, pa i neke županije – fakat nema smisla), al ne decentralizacija tipa da u Rijeci, Splitu, Osijeku dobimo tri nova Zagreba. Pogledaj kak se razvl Zadar od 90-ih i Dubrovnik isto otkad više nisu pod Splitom. Ak ciljaš na neku regiju tipa bivše Zajednice općina Split mislim da se ovi gradovi nebi baš složili s tobom.
Dakle, najbitnije je da dobijemo veće samoodržive općine koje zadržavaju pola onog kaj zarade i problem riješen. No onda ovi uhljebi ne bi mogli „zaradit“ plaću. J ga.
Pozdrav preljepom Splitu.

St

pre 10 godina

"u Zagrebu je prevoz besplatan za svakog ko je nezaposlen ili ima manje od 2000 kuna (32.000 dinara) po clanu porodice. pocnite da ucite Vesicu...
(St, 14. decembar 2015 15:02)

Neistina...
uimemeni, 14. decembar 2015 15:31)"

evo link
http://www.zet.hr/?id=344

uimemeni

pre 10 godina

u Zagrebu je prevoz besplatan za svakog ko je nezaposlen ili ima manje od 2000 kuna (32.000 dinara) po clanu porodice. pocnite da ucite Vesicu...
(St, 14. decembar 2015 15:02)


Neistina...

Brze pruge

pre 10 godina

Bravo, brza pruga, Skoplje, Nis, Beograd, Zagreb, Ljubljana i juzno do Atine i Soluna kao i severozapadno od Ljubljane do prvog cvorista u EU. Eto to bi bio projekat. Beograd na vodi da, zasto ne ali ne na desnoj obali save dizati visokospratnice/tornjeve i zaklanjati vizuru na stari Beograd koja je i zastitni znak grada. To se nije smelo uraditi. Moglo se sve lepo prebaciti na levu obalu Save a na desnoj drzati se starog urbanistickog plana.

Zg

pre 10 godina

Zagreb ima jednu ogromnu manu u odnosu na Beograd, a to je Sava. Ovdje je rijeka još uvijek mlada i divlja i vodostaj joj drastično varira - od toga da se ljeti vidi dno rijeke, do toga da bi i dalje svako proljeće poplavila pola grada da Drug Tito nije izgradio nasipe.

Sava je još uvijek i velika prepreka u razvoju grada, koja razdvaja umjesto da spaja, tako da se Zagreb gotovo uopće ne širi u smjeru sjever-jug, nego istok-zapad, pa je tako već dogurao na otprilike 30 kilometara širine naspram 10 kilometara visine.

Što se samog karaktera grada tiče, siguran sam da bi svaka mlađa osoba radije živjela u Beogradu, zbog zabave, a svaka starija u Zagrebu, zbog sređenosti okoline.

Sputnjikovci

pre 10 godina

Majtragicniji momenat je prelazak iz Hrvatske u Srbiju na prelazi Batrovci/Dobanovac gde auto prosto upadne u jednu rupu cim udjes u Srbiju, pa one granicne kucice, pa rupa do rupe na auto putu, bankine sve vijigave, put ne obelezen (zbog toga su izginuli mnogi u lancanom sudaru pre par godina u magli), vijadukti razvaljeni, putokazi i saobracajni znaci iskrivljeni i isarani ... Jeziv prvi utisak jedne razvaljene zemlje

Cedo

pre 10 godina

Beograd je ziv grad, al zato mnogo ruzan i prljav. Zagreb je sredjen grad al bez duse, 90% ljudi je preko vikenda u shopping centru pored autoputa. Meni su Split i Novi Sad pet puta lepsi. sve u svemu i jedan i drugi grad ruzni pored stockholm, london, paris, bec, barselona, milan, itd itd...

pošteni

pre 10 godina

Mislim da nije bitna veličina grada, nego ono što pruža svojim građanima. ZG je neusporedivo uređeniji, čišći, boljom infrastrukturom, više svjetski nego BG. Bio sam u Bg 80-ih i prošle godine. neuporedivo je bio ljepši i čišći prije 30 god. Iz Bg smo išli do Makedonije i mogu reći da je Srbija treba puno krečiti da uhvati sadašnju urednost Hrvatske.

realan

pre 10 godina

Nit je Zagreb mali Bec nit je Beograd velegrad
2 grada koja su zanimljiva onima koji nisu mrdnuli iz svojih sela
Cim krenes prema zapadu, znaci vec prvi na putu, ''obicni'' Trst, je vec zanimljiviji od Beograda makar bio 5 puta manji
a kako ides dalje prema zapadu tako ides u drugu galaksiju....

Pokondirena tikvica

pre 10 godina

Vesicu,pa vi bre rekonstruisete Cvetni trg 5 meseci,ne mozete 3 godine da sastavite Tosin Bunar kod ugla sa N.Dobrovica.Vi necete gradjanima zbog vase sujete da zavrsite pravac od mosta na Adi do T. Bunara nego su svaki dan guzve po NBGD i to zato sto je to predhodna vlast isplanorala.

herkules s

pre 10 godina

Cinjenica je da imamo bolju investicionu klimu za privlacenje stranih investicija. Kao prilog tome je dokaz da su Emirati radije ulozili u nasu nacionalnu aviokompaniju i ucinili je liderom u regionu .Hrvati nam na tome sigurno zavide.

as

pre 10 godina

zg i bg nikad ne mogu da se uporede ,cisto da stanem u odbranu bg ,bg je preko 35 puta rusen ,bombardovan ,spaljivan u svojoj istoriji zg nikad .ali to naravno ne znaci da treba da bude zapusten ,prljav i jos nesto ,87 u zg je bila univerzijada kada je zg narocito u infrastrukturi ,fasadama itd sredjen ,naravno novcem svih gradjana ex yu

Keti S.

pre 10 godina

Zaista ste dosadni sa tim ustaljenim semama o "prljavom" Beogradu i kao "mleko cistom" Zagrebu,jer prosto svu tu "prljavstinu" vidite samo vi,te pojedina domaca "dzangrizala".Da se razumemo daleko od toga da je u jednom velikom gradu kao sto je Beograd sve "cakum-pakum",ali jer vi zaista mislite da su predgradja i periferni delovi velikih gradova "javna kupatila".Takodje infrastruktua je nesto sto je sukladno potrebama jednog grada,te podlozno stalnom razvoju i promenama, a da ne govorim o cinjenici da je infrastruktura Beograda daleko slozenija i zahtevnija za izgradnju od zagrebacke,kako zbog velicine,tako i zbog konfiguracije terena,te uopsteno daleko vece monumentalnosti Beograda.Zapravo Zagreb uopste nije monumentalan grad.Tipicna srednjoevropska "chocolatebox,gingerbread varosica" kakvih je Srednja Evropa prepuna."Haoticnost" Beograda je posedica njegovog velegradskog vibe-a,kakvog u Zagrebu nema ni u tragovima.Mirna,varoska atmosfera,koju leti "razbijaju" turisti na putu ka moru.Konacno,javni saobracaj,te drugi gradski servisi su opet odraz slozenosti i velicine grada.Sve u svemu,jedna obicna nebitna izjava beogradskog aparatcika,vas je navela da poredite dva potpuno razlicita grada,koji se zapravo uopste ne mogu porediti,takoreci ni po jednom parametru.Da ne govorim o povesti,kulturi,tradiciji,arhitektonskoj fizionomiji...prosto receno neuporedivo.Dakle,Beograd je "haotican"i "prljav" onoliko,koliko i svi drugi gradovi slicne velicine i opsega.

Mare

pre 10 godina

Zagreb je isaran grafitima isto kao i BG, ima oronulih fasada, ali u BG ima vise jer je veci grad. Centar Zagreba je mali, dok BG ima veliki centar i mnogo veci potencijal od Zg, slazem se da BG treba doterati, renovirati fasade,Slaviju,Terazijsku padinu,podzemne prolaze. Zagreb je simpatican gradic, ali Bg je metropola za ZG.

JoleBG

pre 10 godina

Nase drustvo je takvo, kada nesto mora da se promeni nailazi na veliki otpor. Mislim da bi trebali prestati tako da razmisljamo. Beograd na vodi je nasa buducnost i zato nemojmo pruzati otpor necemu novom i lepom u nasem gradu. Podrska gradskim vlastima u ostvarivanju projekta.

Sale

pre 10 godina

Zagreb ima okrecene fasade, ali Beograd je centar Balkana i danas, a bio je centar i u proslosti dok je bio prestonica Jugoslavije. Nemojte se ljutiti komsije, ali 2 miliona su 2 miliona. Prava kosmopolitska metropola sa sopstvenim pecatom ogledanom u mentalitetu naroda, kulturi, istoriji, specificnoj muzici i td. Ma Beograd je svet za sebe.

Uros

pre 10 godina

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da Beograd i Zagreb odlično sarađuju, ističući pritom i da prestonice Srbije i Hrvatske mogu da uče jedna od druge.

Cvele

pre 10 godina

Bitno je da se ostvaruje saradnja i na nivou glavnih gradova Hrvatske i Srbije. I Hrvati mogu da nauce dosta iz iskustva Srbije u privacenju investicija.

Luis

pre 10 godina

Nisam nikada bio u Beogradu, ali čini mi se da je to jedan (barem u centru) grad s lijepim palačama, starim zgradama, u nekom balkanskom stilu (što ne mislim ništa negativno) i rado bih ga posjetio.

U Zagrebu živim, ZG je grad s malim centrom, tipičan austrougarski grad, ali s prelijepim Gornjim gradom.

Na žalost, Zagreb danas je sve više raspadajući autrougarski mauzolej, a u zagrebačkom okruženju Beč i Munchen su i dalje nedostižni pojmovi i jedini uzori.

Uliks

pre 10 godina

Dobra je ideja da Zagreb, Ljubljana i Beograd zajedno apliciraju za poboljsanje javnog saobracaja u fondovima EU. Vucicev pristup privlacenja investicija daje rezultate, u pravu je Vesic.

laufer

pre 10 godina

Posle ratova i drugih finansiskih nepogoda,konacno laganim koracima grade se temelji polako ali uspesno,Beograd je i 80 bio najlepsi grada a i za desetak godina ce biti,jer posle svake kise dolazi sunce i blizimo se ciljevima

Dorijan

pre 10 godina

Srbija je zaista znatno napredovala u odnosu na raniji period, u to nema sumnje. Nadam se da ćemo tako nastaviti i u narednom periodu.

Milan

pre 10 godina

Saradnja Beograda i Zagreba treba da s e pojačava i dobija nove elemente, niti smo daleko jedni od drugih, niti nam je dalek mentalitet, sve u svemu svi živimo u lošim vremenima i svaka ispomoć i saradnja mogu da nam poboljšaju kvalitet života.

Pekshn

pre 10 godina

Bio sam u Zagrebu prošle godine, čisto, sređeno, a Beograd ruglo (generalno, ima lepih delova). Međutim, bolja je atmosfera u Beogradu, u Zagrebu neko mrtvilo, čudan osećaj. Kao neka napetost, za razliku od Rijeke, gde sam se osećao kao kod kuće.

Milomir

pre 10 godina

Pored svih istorijskih prepreka moramo premostiti ta ubeđenja i ugledati se jedni na druge te poći i put saradnje jer svi smo kao male celine manje zanimljivi ali kao veća udružena površina svakako da možemo lakše doçi do pažnje i sredstava. Kao što smo sa Mađarskom u saradnji za brze pruge, bilo bi lepo da se uspostavi i krak preko HR i SLO prema ITL. Nadajmo se da će rači gospodina Vesića biti dobro prihvaćene kako u HR tako i ovde.

FOLKAO

pre 10 godina

Saradnja Beograda i Zagreba treba da s e pojačava i dobija nove elemente, niti smo daleko jedni od drugih, niti nam je dalek mentalitet, sve u svemu svi živimo u lošim vremenima i svaka ispomoć i saradnja mogu da nam poboljšaju kvalitet života.

zg232

pre 10 godina

Imam prijatelje u Beogradu i jedne godine se vidimo u Zagrebu, a druge u Beogradu. Nisam mogla odrediti koliko Zagreb napreduje unatrag 6 godina, dok nisam vidjela koliko Beograd propada. Nekako je Beograd zapušten, kao musavo siroče. Nitko ne popravlja asfalt, parkovi su zapušteni i neuredni, a izvan parkova nema travke, a drvoredi su mislena imenica, nema dovoljno koševa za otpatke, fasade stare. Grad je neizmjerno prljav s gomilom smeća i čoporima napuštenih pasa (njih posebno pamtim od prošle godine). Međutim. Beograd ima dušu, ali kao da se ona ne želi pokazati.U Beogradu su me vodili u klubove i kavane, pa i na splavove, ali to mi nije neka zabava, iako nemam 60 godina. Ima i Zagreb klubova, ali nema kavana sa pjevačima balkan-bluza, koji su kao promjena nešto čudno, nešto što sam vidjela samo u filmu. Muzeji u Beogradu su zatvoreni i nije bilo (prole godine u ovo doba) mnogo izložbi. Prijatelji su mi rekli da jedva čekaju doći u Zagreb, da vide kako normalni svijet živi u EU. Mislim da za početak, gradske vlasti Beograda trebale bi postaviti koševe za otpatke, pojačati čišćenje grada i pojačati edukaciju građana. Nadam se da će me sljedeće godine godine dočekati čišći grad s manje pasa lutalica.

Franko Split

pre 10 godina

Jiriki@, iako o turizmu nemam lijepo misljenje i imam zapravo prilicnu odbojnost prema tome da jedan Grad, regija ili drzava se treba oslanjati na turizam kao na glavnu gospodarsku djelatnost, ipak smatram da vecina novca zaradjenog u nekom podrucju tamo treba i ostati. Isto tako bi to podrazumijevalo da te jedinice lokalne samouprave preuzmu dio troskova za zdravstvo, skolstvo i druge javne djelatnosti. Takodjer imam jako pozitivno misljenje o Varazdinu, Cakovcu i Medjimurju kao djelovima koji su napredni kako u gospodarskom smislu, tako i u zastiti okolisa i opcenito kulturnoj cistoci. Kod vas nema neurednih fasada, rijetko zapustenih okucnica i slicno, i mozete sluziti za primjer mnogima na jugu. Istra je u pravu kad kaze da uplate 100 milijuna eura vise nego li dobiju od drzave. To je legitimno da svi pitamo a gdje su nasi novci ? A drzava treba oformiti fond u koji ce se uplacivati novac za manje razvijene dijelove drzave. Beograd pati isto kao i Zagreb o nekakvoj velicini, metropoli, liderstvu i slicnim djecjom bolestima. Niti jedan niti drugi Grad ne mogu biti nikakvi lideri, mozda samo na mikroplanu nasih sokaka. Zagreb je mnogo bogatiji Grad od Beograda, kao sto je i Bec od Zagreba. BG je izgubio to mjesto raspadom SFRJ i ratovima koji su se vodili iz njega. Sankcije su ucinile svoje. Nekada ste bili centar citavog Balkana i da je bilo pametne politike i danas bi zadrzali tu poziciju. Danas se spominje Bukurest, Budimpesta,Zagreb, cak i Sofija prije Beograda. JBG. Lp

pox

pre 10 godina

Smesna su poredjenja. Zagreb je sredjeniji i cistiji, Beograd zivlji i zivopisniji. 99,99% Beogradjana ne bi zivelo u ZG i obratno. I oko cega se raspravljamo? Bio sam u ZG prvi put prosle godine i odusevio se. Slicne face, navike, nasetao sam se... i dosao kuci, bajis na Adu, i tu mi je dobro.

beki bekic

pre 10 godina

Treba slediti dobre primere komsija i jedni i drugi to da rade, da zaborave na sujetu, a naravno i saradnja medjusobna je dobrodosla.

Brze pruge 2

pre 10 godina

Prosto mi milo oko srca kad vidim kako SRS botovi lupaju minuse kad se pomene izmena Urbanistickog plana. Nazalost garant 90% Beogradjana nema pojma o tome, to su provukli na mala vrata kao i sve drugo. Kule ce da zaklone pogled na Sabornu Crkvu i Hram Svetog Save. Da li je iko o tome razmisljao i sta kaze struka? Demokratski, a?

Jiriki

pre 10 godina

Franko@
Slažem se, jedan od pokazatelja razvijenosti države je udio turizma u BDPu. Kaj je on veći država je nerazvijenija, a kod nas je 17%. Malo veća kriza i kvrcnuli bumo kakti lubenica.
Naravno da većina prihoda mora ostati tam gde je on i ostvaren. Ja jesam zagovaratelj decentralizacije. Zato sam i napisal da općine trebaju zadržati barem 50%. No ostatak mora ići županijama, nekim budućim regijama i državi da bi one mogle funkcionirati.
Namjerno naglasak stavljam na održive općine jer ovim prijedlozima regionalizacije samo zamjenjujemo centralizam Zagreba, centralizmom par većih gradova, odnosno središtima tih regija.
Ono kaj me zasmetalo u tvom prvom postu je kaj si rekel da većina novaca ide u Zagreb.
No ak pogledamo (a podaci su dostupni), da novac ide u Zg, ali u Državni proračun iz kojeg opet većinom odlazi na pokrivanje minusa tih malih neodrživih općina čiji je jedini smisao uhljebljivanje stranačkih poslušnika (neke općine čak 90% proračuna daju za plaće načelnika i ostalih…)
Te općine se nalaze i u Dalmaciji, Lici, Istri, okolici Zagreba te ostalim dijelovima HR, tak da nije istina da se tim novcima gradi Zagreb, već i od njega također otkidaju za istu svrhu.
Kad bi reformirali općine, onda ne bi ni trebal fond za pomoć nerazvijenim krajevima jer ih ne bi ni bilo, al to je u Hrvatskoj utopija.
Pozdrav Franko i naj mi kaj zamerit, a i isprika čitateljima za post nevezan uz temu.

XXX

pre 10 godina

@(Sirius, 14. decembar 2015 14:37): Vidis Sirius, ja koji isto zivim u inostranstvu ne solim pamet ljudima u Srbiji gde je najbolje da se zivi. Ti posto jedva cekas da odes (vratis se) u Srbiju, ucini to odmah. Sta cekas ako tu gde zivis nije dobro kao u Srbiji??? Muka mi je vise od takvih koji zive van Srbije I pricaju kako tamo gde su ne valja.

miki

pre 10 godina

Pa jes ti Vesicu video kako Zagreb izgleda?A jesi video njihove autobuse?A jesi video njihove zgrade i cistocu.Ajde sad u misiju rupu zajedno sa tim koga hvalis.