Sreda, 28.10.2015.

17:35

Čemu bogataši uče svoju decu, a drugi roditelji ne?

Izvor: Express

Èemu bogataši uèe svoju decu, a drugi roditelji ne? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Žena

pre 10 godina

U našem društvu ako ste ambiciozni graditelj koji stremi razvoju, morate to od drugih da krijete.

Ako ulažete u sebe, ako izadjete iz zone komfora da nešto promenite, smatraju vas budalom.

Godinama sam crna ovca i čudak, do te mere da me porodica bivšeg muža odbacila, pa i on sam.

U našem narodu vlada verovanje da je čovek isključivo prosperirao na pokvaren način, a žena preko kreveta.

Ja se ne obazirem na to, i plaćam ceh. Čak sam doživela osudu od visoko obrazovanih žena.
Isuviše je to duboko u našem narodu, mi mrzimo tudji uspeh, plašimo ga se ko djavo od krsta, i tako učimo decu da tapkaju u mestu.
Iako svaki roditelj voli da mu je dete uspešno, ali stavom prema uspešnom komšiji indirektno mu daje do znanja da to nije prihvatljivo.

Samo polako, para na paru

pre 10 godina

Licno ne poticem iz bogate porodice, cak sta vise, detinjstvo i mladost (do 23 godine) su mi protekli u siromastvu. Rano sam poceo da radim, sa 14 godina, fizicki, sa zidarima, na stovaristima, uvek leti, na raspustu. Sa 23 god. napustam Srbiju i da ne duzim...uspeo sam da se obogatim, ako pod bogatstvom podrazumevamo stambeni prostor od 300m2, dobar auto i solidnu ustedjevinu na banci. Uvek sam bio vredan, skroman, stedljiv. Luksuz me nikada nije interesovao...nikada nisam potrosio vise nego sto sam u datom momentu imao; cak sta vise, uvek sam gledao da potrosim manje, da nesto ostavim na stranu. Stara jevrejska (ko zna bolje sa parama od njih?) poslovica glasi-ako danas nisi zaradio dinar, nemoj ni da ga potrosis. Iste vrednosti prenosim i svojoj deci. Po meni su to vrednosti koje mogucnost da covek odjednom materijalno propadne, bankrotira, svode na minimum.

Filmofil

pre 10 godina

@saki

Kao dete iz siromasnije porodice koje je prihvatilo obrasce ponasanja bogatih (intuitivno ukapirala "algoritam") slazem se sa tobom. Uz dodatak da kad rusis obrasce svog okruzenja ti ih teras iz zone komfora i eto ddreke. Tako da ta deca tada malko piske uz vetar. Dole ih drze njihovi koji su odustali, ali i oni drugi koji im ne daju napred. Apsurd je sto bi upravo takva deca trebala da dobiju podstrek za kreativniji pristup zivotu.
Slazem se i sa ovim sto je mapisala Kalindi.

Sada i ovde, sve ostalo je psihijatrija

pre 10 godina

"Oj, čoveče pravedniče, jedan Božji službeniče, čini dobro za života, jer kad s’ ovog sveta pođeš, ništa s’ sobom ponet nećeš, već skrštene bele ruke i pravedna dela svoja"
(Komentator, 28. oktobar 2015 23:17)

Ma kad podjem zabole me i gde idem i sta sve ne mogu da ponesem sa sobom. A i da mogu nesto da ponesem gde cu sa tim u onoj rupi dva sa dva? Pa jedva ima mesta i za mene. Dok ne podjem hocu da zivim dobro. Zar je greh ziveti dobro i u izobilju? Nije brate, dok god neko drugi zbog toga ne pati. Jedan zivot imas i taj treba dobro da se prozivi. Price o onom svetu, o strasnom sudu, o zivotu poslu smrti su price za sirotinju, izmisljene kao uteha, po sistemu: "ovde si siromasan, ali ako budes pravedan i poslusan bices bogat na onom svetu", tj. kada budes mrtav.

Zdrav k'o dren, ali gladan

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.
(cuvajte zdravlje, 28. oktobar 2015 19:46)

Cuvajte zdravlje, budite siromasni posto samo bogatasi placu po cele noci nad bolesnom decom. Samo siromastvo garantuje zdravlje.

Da li sam dobro razumeo tvoj komentar?

mi

pre 10 godina

Komentar nekog pametnijeg i smesnijeg od mene... o dragoj nam ameriki, zemlji gde je sve moguce (preporucujem lutriju na kraju)

https://www.youtube.com/watch?v=LfgSEwjAeno

Kalindi

pre 10 godina

Deca bogatih ne moraju da se bakcu sa svakodnevnim sitnim problemima i obavezama koju deca onih drugih imaju (to oduzima mnogo vremena), pa su fokusiranija na neke krupnije stvari. Naravno, ne vazi za novokomponovane bogatase. Tim fokusiranjem na kompletnu sliku svega, automatski drugacije razmisljaju.

Milan

pre 10 godina

@znam da je tesko prihvatiti realnost

To se zaista desava u siromasnjim zemljama gde su se obogatili pojedinci na sumnjive nacine. Zato to bogatstvo i ne traje dugo, mozda par generacija. Naravno, uvek ima i losih primera u bogatijim zemljama, ali ipak u nekom proseku tamo bogatasi zaista uce svoju decu da se ne razbacuju, vec da donose jos vise novca u porodicnu kasu. Zato i traju toliko dugo. Znam da ce neki reci da su se i tamo obogatili na sumnjive nacine i u pravu su. Ali nisu svi. Neki su zaista stvorili dodatnu vrednost ili proizvode koje ljudi zele. A to da izravbljuju siromasne, to je uvek bilo i uvek ce biti u bilo kom sistemu.

we can do it

pre 10 godina

Dzaba sve to objavljujete. Vidi se po komentarima da nisu shvatili sustinu. Za ovo sto je covek naveo nije potreban novac .Nasa omladina nije samo materijalno siromasna nego I duhovno.Da bi bio bogat ne moras biti iz bogate porodice.Pre svega moras da budes radan I marljiv sto 90% nasih ljudi nije.U nasem narodu je od vajkada poznata " samo da ima 'leba I s' leba " Zato smo I tu gde jesmo.Kornjaca ima vecu ambiciju od prosecnog srbina.
(Koja, 28. oktobar 2015 23:10)

Bravo za komentar, potpuno se slazem sa vama!

mrmlj

pre 10 godina

sudeci po komentarima, vecina vas nije u zivotu ni videla bogatu osobu, osim na filmu ili tv-u. nisam bogat na nacin o kom se ovde prica, niti su moji tako bogati, ali zivim pristojno i po standardima zapadnih zemalja a ne samo srbije. tokom zivota sam isao u skolu sa decom izuzetno bogatih ljudi (na sumnjiv nacin steceno bogatstvo je bilo u pitanju), druzio se sa decom uspesnih gradjevinara (sto delimicno spada u istu kategoriju sa onim prvima) i sa ljudima koji su sami stekli svoje bogatstvo cisto kao suza. i znate sta? izmedju njih postoje ogromne razlike i ne smeju se generalizovati isto kao sto se ne sme reci npr. da su svi srbi huligani koji pale albanske zastave i biju albanske fudbalere na osnovu jedne odgledane fudbalske utakmice.

gauss

pre 10 godina

Djeca bogatih redovito nisu ni blizu uspjehu svojih roditelja. Vrlo rijetko bogatasi imaju nasljednika koji ce uvecati bogatstvo. Uglavnom djeca zive od onog sto su naslijedili, neki pristojno upravljajuci nasljedjenim a neki totalnim rasipanjem i osobnim propadanjem (alkohol, droga, promiskuitet). Nije lako ponoviti uspjeh najvecih i zato su njihova djeca pod stalnim pritiskom usporedbe, kako ponoviti uspjeh uz manjak motivacije i manjak talenta. Oni koji su napravili tektonske pomake u bilo cemu (znanost, umjetnost, filozofija, biznis, sport), uglavnom su poceli od nule i oni su istinski velikani. Njihove uspjehe je vrlo tesko ponoviti bilo kome pa i njihovoj djeci.

saki

pre 10 godina

Uče ih kako da napreduju i razvijaju se. Siromašni uče svoju decu da je svet nepravedan i da je bogatstvo greh i zato se obrasci ponašanja ponavljaju iz generacije u generaciju, bogati se bogate a siromašni ostaju siromašni.

we can do it

pre 10 godina

@Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.
(Mirko, 28. oktobar 2015 21:57)

Da potrebna je revolucija, ali u glavama Srpskog naroda.

Aleksandar

pre 10 godina

@Reziser

On se ne tesi, on je u pravu. Siromah nema sta da izgubi, a kada vidis bogatasa kako gubi, pa to je smejurija.

Postoje bogatasi koji su posteno zaradili i uglavnom to je nesto sitno u odnosu na ostale prodavace magle.

izbori

pre 10 godina

Ono što niko ne može da kupi je pamet. I sami ste svedoci kako je neko "do juče bio beda, a danas i svili i kadifi" , a ima dosta i obrnutih slucajeva, tata sve stekao, a sin rasturio.

Analist

pre 10 godina

"Naime, oni ih podučavaju da zarađuju rešavajući probleme i poboljšavajući kvalitet života drugih ljudi."

U ovoj recenici je trik jer ljudi lako prihvataju nesto sto ce im prividno ili stvarno poboljsati zivor ali to naravno, ima cenu koja je uvek velika. Materijalni kvalitet zivota zahteva konstantno odrzavanje a to zapravo (ne)presusni izvor bogacenja onih koji vam snabdevaju vase unapredjenje zivota. U tom odnosu ste uvek inferiorni i u finansijskom gubitku jer ste totalno zavisni (alcohol, droga kompjuteri, cigare, telefoni, internet, tehnika, lekovi, struja, automobili, slatkisi, uglavnom sve...).
U danasnjem Svetu i odnosima kakvi vladaju medju ljudima, da bi neko bio bogat, treba mnogo njih da bude na granici prezivljavanja.
O tome ovaj gospodin ne prica u knjizi jer to ne zvici dobro, a to je zapravo stvarni razlog stvaranja ogromnog viska novaca. Jos vaznije je reci da bogati nikako ne zele da promene takvu situaciju, sto je sa njihovog stanovista prirodno. Znajte da robovlasnistvo nikad nije ukinuto vac samo oblaci nova odela...

Bojan Ilić

pre 10 godina

"Prosečna porodica nesvesno prenosi ista ograničavajuća uverenja o novcu, s generacije na generaciju

"Samo sa svojih 10 prstiju",
"moja vrata su širom otvorena"....:-)

Ricard

pre 10 godina

Bespostedna jurnjava za materijalnim bogatstvom je posledica patoloskog straha:
da zivot nema smisla;
od osecaja inferiornosti i manje vrednosti;
od suocavanja sa prirodnim zakonima;
zbog manjka maste i kreativnosti;
zbog nepobitne cinjenice da sve stvari koje vrede ceo zivot ne kostaju nista.

Obogaljiti sebi sve druge aspekte zivota zarad materijalnog bogatstva koje je daleko vece od realnih potreba je psihoticni samodestruktivni poremecaj ciji je koren paranoja.

Da je ijedna osoba kome je sagradjen spomenik bilo gde na zemlji razmisljala ovako, ljudska rasa bi se razvila nikad, cak ni opstala. Takvo razmisljanje je degenerativni poremecaj jedinke u zajednici nekih organizama. Rak.

deda NS

pre 10 godina

Vidim vi ste vec odlucili da je bogatstvo samo materijalno. E pa nije, to sto neko ima novce, ne znaci da ima kulturu, vaspitanje, obrazovanje. I po tome cete znati da su do novca dosli preko noci. A dzabe im sve pare kada su u glavi nize i od prosjaka.

Natalija

pre 10 godina

citam sve ove komentare koji potenciraju da smo na kraju, pred bogom, svi isti i da nista necemo nositi sa sobom u grob.
Dakle to znaci da trebamo ceo zivot da zivimo bez para u bedi i mizeriji jer nas na kraju i onako ceka smrt?? Kakva je to luda filozofija?! Naravno da zelim da zivim punim plucima, da uzivam u parama i svemu onome sta mogu da kupim sa istim.

Ertz

pre 10 godina

Bogat postaneš kada pošteno upotrebiš ono što ti je dato, pravilnom upotrebom vremena i kada to podeliš sa drugima. Taj osećaj je najbogatije iskustvo koje može čovek da doživi u tom smislu. Nepošteno zaradjena bogatstva sa sobom nose crva koji rije, razgradjuje i onespokojava. To je nezgodan crv i teško ga je jasno prepoznati, ali osećaš itekako njegov rad. Onaj zli osećaj kad sve imaš i sve možeš, a osećaš da ti ništa ne treba i ništa ne želiš. Volja slabi, život gubi smisao. Crv te rastočio do truleži. Zato samo pošteno, optimistički i koliko god da je teško, zdravije je nego trulež.

QQLele

pre 10 godina

Čitam komentare i čudim se... Pre 15-ak godina smo jedva čekali da skinemo socijaliste sa vlasti i uvedemo kapitalizam (čak smo i simbolično skidali neke petokrake), a 80 i više procenata komentara bi neki socijalizam, ono kao isto za sve, da svi imaju...
Ne može. I kao što su neki već rekli, sad se može zaraditi na više načina od golog fizikalisanja po 16 sati, ali treba upotrebiti mozak... e, tu je problem!

skeledžija

pre 10 godina

Kad sam bio mali pitao sam tatu zašto naš komšija vozi bmw a mi juga. Tata mi je odgovorio: zato što je on privatnik sine. Od tog momenta sam znao da u životu želim da budem privatnik!

Ratko Jevtovic

pre 10 godina

kt7mpy, 28. oktobar 2015 20:53
U pravu si, malo rade...ali donese vazne odluke. Zato putuju avionima.
Pozdrav iz Perta, Australija

Zole

pre 10 godina

Citajuci komentare, Srbi mnogo pate za socijalizmom i jednakosti sviju. Srbi ne vole biti bogati. Ako je neko bogat, svi o njemu pričaju sve najgore. U Srbiji je stamota biti bogat. Svi kukaju kako su siromasni a nikome ne dopustaju da se obogati. Bogatvo se stiče jedan po jedan. Ako se nikome ne odobrava da bude bogat, kako misle da naprave bogato društvo?

Max

pre 10 godina

@petar
Koliko je ljudi zaradilo milione od softvera? To ti je "resenje"? Po istoj logici si mogao da kazes trenirajte kosarku, pa idite u NBA. Fudbal, pa u Real. Ili je lakse i jednostavno kreirati program koji svi hoce? Koliko je takvih programa i koliko ljudi/pojedinaca se obogatilo? Da li si ti jedan od njih? Hvala.

VC

pre 10 godina

Ma ne treba nista da radite, treba samo da se rodite i cekate da vam drustvo resi sve probleme, ili neki vodja koji ima beskonacnu vrecu para koje deli. Drzava treba samo da me zastiti da me ne gaze po mostovima i beze, a za ostalo cu se pobrinuti sam. Bas me briga sto neko vozi audi A8 ili leteci tanjir, to je njihov problem..

light

pre 10 godina

Pokazite mi coveka koji se posteno obogatio?Pokazite jednog od njih,ko je cist pred zakonom?Sve je u otimanju i profitu.Deca otimaca iz devedesetih su najbolje prosla prozivela izivela najela napila sada su gazde imaju svoje robove.

Igor

pre 10 godina

@Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.
(Mirko, 28. oktobar 2015 21:57)

Desila se Mirko revolucija pre 15 godina i sta? Nikom nista. Znaju to i ovi sada i zato se toga i ne plase.

Petar

pre 10 godina

@Aleksandar I: tehnologija je donela mnogo nacina da ljudi relativno lako zarade novac. Nas primitivni mentalitet misli da se novac jedino zaraduje teskim i napornim fizickim radom,pa onda ljudima nije kasno kako bi neko mogao da zaradi mnogo novca kada fizicki nije moguce raditi toliko. Kazes da je tako i u svetu? Kome je oteo ili koga prevario neko ko kreira software ili uslugu koju svi mi biramo da li cemo je koristiti? Npr ko je smislio paypal? Jel on kriminalac i lopov i oteo je nesto? Obogatili su se i drugi koji su napravili slicno. Ono sto se ovde ne shvata je da se intelektualni rad ceni vise nego fizicki jer vecina nas moze da obavlja fizicke poslove,a ovo prvo ne moze vecina.

Vladimir Rolovic

pre 10 godina

Prosto je neverovatno kako ljudi projektuju svoje vidjenje sveta na one koji imaju novac. Kako pod "bogati" podrazumevaju samo i iskljucivo neke imaginarne lopove (podrazumeva se da oni licno znaju da su svi ti bogatasi lopovi, verovatno su ih gledali kako kradu) a bogati su recimo i sportisti i glumci i pevaci i gomila ljudi za koje niko nikad nije cuo a koji zaradjuju desetine/stotine miliona pa i milijarde USD/EUR a koga su oni prevarili/opljackali. Sa nevidjenom lakocom to sto bi oni sami uradili (prevarili, ukrali) da zarade projektuju na druge i optuzuju ih da su ti drugi to isto uradili.

marko

pre 10 godina

Normalno, bogati roditelji od malih nogu decu pošalju na neki sport, jezike, sviranje instrumenata....Posle im plaćaju privatne časove, pa dobar fakultet, pa ide dobar posao... Ljudi ne znaju da im je put uglavnom trasiran od rodjenja i da nema tu mrdanja. Dete siromaha ne može ništa da uradi može biti talenotvan koliko hoće...Status u društvu se uglavnom nasleđuje. Nasleđuju se i dobri geni kako bi bio uspešan sa ženama kao i inteligencija...Ljudi misle da mogu da se obogate, to je kao američki san uspe jedan u 10.000, pa onda idu da slušaju nekog lajf kouča da im ispere mozak.

Komentator

pre 10 godina

"Oj, čoveče pravedniče, jedan Božji službeniče, čini dobro za života, jer kad s’ ovog sveta pođeš, ništa s’ sobom ponet nećeš, već skrštene bele ruke i pravedna dela svoja"

piško

pre 10 godina

Dali to hoćeš sa ovim "dok se jednom ne smrkne, drugom ne svane" hoćeš da kažeš da svima u proseku treba da bude nešto kao izmedju noći i dana, sumrak ili šta?

Koja

pre 10 godina

Dzaba sve to objavljujete. Vidi se po komentarima da nisu shvatili sustinu. Za ovo sto je covek naveo nije potreban novac .Nasa omladina nije samo materijalno siromasna nego I duhovno.Da bi bio bogat ne moras biti iz bogate porodice.Pre svega moras da budes radan I marljiv sto 90% nasih ljudi nije.U nasem narodu je od vajkada poznata " samo da ima 'leba I s' leba " Zato smo I tu gde jesmo.Kornjaca ima vecu ambiciju od prosecnog srbina.

neutralni felsh

pre 10 godina

a ko vama komentatorima brani da se obogatite? niko! bas niko i nista. ne vadite se na nomenklature iz vase blize i dalje okoline i stvarnosti. jedino vas sprecava vas vise mozak i manje vase mogucnosti! znate zasto niste bogati? zato sto ste potajni konformisti, jer ne smete da rizikujete :)

MArko

pre 10 godina

Ovaj clanak je promasio drzavu i portal gde je izasao. Govoriti Srbima kako zive bogatasi je isto kao u Sahari pricati plemenima da postoje cvetna polja. Deca bogatasa za razliku o nase sirotinje ne guslaju sa roditeljima o svetskim zaverama i da li neka africka zemlja treba da udje u Unesco ili ne. Ne gledaju dnevnike, ne bave se politikom, ne prate skupstinkse prenose, ne svadjaju se sa televizorom, ne prate rijalitije i ostalu jeftinu zabavu...ima i medju njima danguba koji ispijaju pica po kaficima, bance do jutra ali kad se tatama toliko doliva mora neko i da odlije. Mene vise fascinira ova nasa sirotinja ciji roditelji nisu jeli meso mesecima a sincici furaju najskupklje telefone, caste konobare, glume bogatase pred drugaricama a goli ko pistolji. Pogledajte paradoks- s jedne strane dede i babe jedva sastavljaju kraj sa krajem a sa druge strane unuke im se voze taksijem i ispijaju koktele ...

Mrle

pre 10 godina

Da se razumemo pare znace mnogo ali nisu sve u zivotu. Treba iskoristiti svaku priliku,juriti praviti kombinacije, mahinacije, ugradis se malo tamo, malo ovde ali da svi budu zadovoljni. Nije lova prokleta sve i nemoze sve da se kupi parama. Mogu jajare za malu lovu ozbiljan i posten covek nikada.

bole

pre 10 godina

Koliko sam shvatio uce ih da profitiraju u trenutnom stanju, umesto da ih uce da promene svet na bolje. Vrhunac ove priče je da ni incest nije toliko loš ako će se više obogatiti. Ograničiti bogatstvo na 10 mil € je rešenje, rešenje za budućnost!!!

Mirko

pre 10 godina

kod nas mogu da ih uce lopovluku i prevarama kako drugacije kad su tako dosli do enormnog bogatstva na ustrb napacenog naroda,muka mi je od njihovog izivljvanja.Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.

Emill

pre 10 godina

Lako im je decu uciti da budu bogati kad nasledjuju njihovu lovu.Posle u zivotu ima onih koji naprave jos vecu lovu ali mnogo je i onih koji to sve prokockaju,drogiraju se i izvrsavaju samoubojstva usprkos ili bas zahvaljujuci bogatstvu.

happy trolling

pre 10 godina

U normalnim zemljama decu uce da rade od malih nogu. Ne daju im dzeparce nego ih teraju da se sami snalaze. Tako oni stvaraju sebi zivot dok su mladi a ne ko mi u svrbiji gde covek gura dete na lazni faks ili u partiju da pise komentare i pije kafe iz neke oronule javne imovine i zamislja kako je to kad bogati ljudi vaspitavaju decu.

Zagor

pre 10 godina

@igor: ti druze ne razmisljas a kolko vidim i ne delas(posto kao i ja )ostavljas tup komentar na jos tuplji tekst. Kapiram da si uspeo da savladas kaludjera koji je nesto sa nekim ferarijem, pa si se naprasno prosvetlio. Da si bar malo razmisljao na tu temu(duh vs materija) i da si bar malo vremena posvetio citanju nekih velikih dela, ne bi ostavljao ovakav komentar i jos se svojim stavom dicio. A taj tvoj stav su odavno, nezavisni trgovci rodni i delboj unovcili.

ja bogat, vi govno

pre 10 godina

Istorija bogatih ljudi je istorija lopova, a vi slobodno i dalje zivite u diznilendu sa verovanjima da su bogati ljudi bolji ljudi od vas i da su upravo zato bogati. To sto danas ima vise postenih bogatasa nego ikad je nebitno, ti posteni su i dalje ogromna manjina. Nema nista gore nego soljenje pameti sirotinji da eto samo treba da promeni nacin razmisljanja i zivota pa ce i sirotinja da se obogati, klasicno americko neoliberalno proseravanje

Karatista tepach

pre 10 godina

Djeca doktora, hirurga, ekonomista, pravnika koji studiraju na Oxfordu, Harvardu nisu rodjena sa vecim potencijalom od djece ci su roditelji zavrsili srednju skolu. Isti smo svi samo sto se prvi spremaju da budu uspjesni citav zivot, njihove vrijednosti su potpuno drugacije(npr ne idu na kafu nego u muzej, izlozbe, knjiZevne veceri i slicna skulljanja) al dzaba kad ja odoh na kafu sutra i ne znam kako mi nije dosadno. Vidimo se!

Igor

pre 10 godina

@(stefan djokic, 28. oktobar 2015 17:54)

Ti druze spadas u grupu prosecnih, tj. pomirljivih sa svojom sudbinom. Nisam bogatas, ali se trudim da razmisljam slicno i u tom fazonu da para ima i da samo cekaju da ih bas ja pokupim. Realan sam i svestan da dok se tebi ne smrkne meni nece da svane i to me ne sprecava u tome da mi ne svanjuje. Ne zalim nesto preterano one kojima se smrkava. To sam mogao da budem i ja da tako razmisljam. Kad takve neke stvari rascistis sa sobom i kad sazaljenje ostavis sa strane mozes da ocekujes neki boljitak. I kao sto tekst kaze, deluje grubo i nehumano, ali je realno.

Petar

pre 10 godina

Tuzno je kada citma komentare,kako ljudi vide i kakva im je svest. Misle da se od nekoga otima da bi se imalo.Ali ih ne krivim ,jer zive u Srbistanu i to je verovatno dobrim delom tacno.

gile

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.
(cuvajte zdravlje, 28. oktobar 2015 19:46)

Znaci deca siromasnih nikada ne mogu da se razbole ? Taj bogat moze barem da pokusa da izleci dete i cista mu je savest jer je sve pokusao ali bog je hteo drugacije . Kod siromasnih nije to slucaj nego deca im umiru i od obicne prehlade . Onda kad nemaju ni 100 evra da cusnu doktoru pa im dete umre a da su imali tih 100 evra dete tim bednicima bilo zivo ( moje komsije) . Ne znam zasto se tesite sa tim da su bogati ruzni , da su im deca ali svima bolesna i da umiru ali svim bogatim ljudima na svetu su deca bolesna i umiru , da nisu srecni , da niko nema dece znaci bogati ljudi nemaju decu jer su po vama deca bogastvo (ali meni nije samo jasno kako su im deca bolesna kad ih nemaju ) i tako dalje .

Legionar

pre 10 godina

"Iako su mase zadovoljne s 'igranjem na sigurno', uživanjem u udobnosti i izbegavanjem boli, najveći među nama žive punim plućima i uče svoju decu da čcine to isto. Za njih, život je igra koju treba igrati odvažno i bez straha, pa oni uvek pružaju dobar primer malenima koji prate svaki njihov korak",
Da da,zato vi bogati u vama omiljnu igru zvanu rat saljete nas "siromasne"....bogati su samo beskrupulozniji od nas ostalih.

kt7mpy

pre 10 godina

Najveca laz - da svako moze biti bogat samo ako se potrudi - dolazi iz zemalja sa najmanjom 'upward mobility' - UK i USA. Ogromna vecina istinskih bogatasa dolazi iz bogatih familija pa su njihovi uspesi gotovo uvek bazirani na nepotizmu, finansijskoj podrsci i prilikama koje se nude njima ali ne i deci iz 'nizih klasa' (bez obzira na sposobnost). Lazi koje su prodali plebsu se nisu ostvarile vec stotinama godina (bogati su masovno sve bogatiji siromasni sve siromasniji) ali ta 'kanap i sargarepa' taktika je neverovatno delotvorna. Najmanje rade bogati ljudi. Sedati u kola iz kola na sastanak u avion u hotel sa pet zvezdica, rasterecivati se trosenjem godisnje plate prosecnog lekara, med. sestre, ucitelja (tu potrazite definiciju truda, teskog rada i pomoci drustvu) nije tezak rad, pogotovo kad pogledamo da se sav njihov rad vrti oko cuvanja bogatstva koje nikome nije u toj meri potrebno, stavise, gomilanje novca i resursaje duboko asocijalno ponasanje i parazitirane od tudjeg rada. U clanku se primecuje i kompleks superiornosti - da ljudi koji su nasledili ogroman novac imaju odgovornost da se 'brinu' o radnim ljudima milostinjom. Neka vrate pare i prestanu pljackati i ratovati da bi zastitili svoje nezasluzene privilegije, to je jedina pomoc koju trebaju da pruze. Sve drugo je lazno predstavljanje i umirivanje savesti mrvicama.

cuvajte zdravlje

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.

EU Citizen

pre 10 godina

Vidim da Srbi još uvek vide ekonomiju kao zero sum game :))) To i nije čudno, jer oni samo misle da žive u kapitalizmu, a u suštini ovo je jedna vrsta državno-mafijaškog feudalizma koja sa normalnim kapitalizmom i tržištem nema veze. Ono što je tužno je i što je veći deo EU vrlo sličan, mešavina feudalizma i socijalizma, u kojoj kapitalizma igra tek treću violinu, pa prema tome i "slave" uspehe, to jest, na ivici su bankrota :))

saMURAJ

pre 10 godina

Ovo sto je napisano je tacno ali je to samo jedna strana. Ovo je svesni deo ucenja.

Nesvesni deo ucenja bogatih roditelja svoju decu jeste po stilu zivota.

Njihovi auti, kuce, garderoba, pricanje u prolazu, misljenja za kaminom, letovanja po nekoliko puta i zimovanja, ostavljaju ne izbrisiv uticaj u podsvest dece dok su jos mala.

Znamo da smo kao deca svi veliki sundjeri.

Ako moj tata vozi mercedes odakle bi meni bila ideja da vozim jugo ili neki raspadnuti krs.

Tako isto i siromasan mladic od 20 godina, ako ga vidite da vozi keca,ladu ili juga, znajte da to isto vozi njegov otac.

Deca posmatraju i kopiraju ponasanje od roditelja.


Dakle, svodi se sve na svesno ( direktni saveti,ideje,privatne skole,oxford ) i nesvesno ( programiranje uma ( stil zivota )

Kasnije se odrzava ta strana zivota tokom samog zivota.

Onaj koji odluci da se se promeni iz jedne strane u drugu - e to je dragi moji prava umetnost i borba. Ali je moguce

znam da je tesko prihvatiti realnost

pre 10 godina

E da mi je da sretnem te bogatase o kojima vi napisaste ovaj clanak. Vi ste svesni da jedino sto deca srpskih bogatasa znaju jeste da bez nekih vecih trzavica zive zivot, sve po liniji kraceg otpora, bez obrazovanja, vaspitanja, galantnosti... svuda su gde je mito i korupcija, tudje zivote ne cene... Breee dete bogatasa, po psiholoskom profilu, ne bi selo da slozi puzzle, jer je naucen da to treba neko da uradi umesto njega.

mihajlo

pre 10 godina

Ppdsvestno ili ne, uce jih kako da zeznu drugoga i tu je kraj price, samo finese su u igri ili ide lepo ili grdo, rezultat se zna. Nema toga, koji ce reci da nije tako. Ako se ko dvoumljava u to, onda neka se pita, ko daje novac!? Svemirac ili covek. Od nekad je vazilo i vazi jos uvek: " Dok nekom ne smrkne, drugome ne moze da svane."!

saMURAJ

pre 10 godina

Ovo sto je napisano je tacno ali je to samo jedna strana. Ovo je svesni deo ucenja.

Nesvesni deo ucenja bogatih roditelja svoju decu jeste po stilu zivota.

Njihovi auti, kuce, garderoba, pricanje u prolazu, misljenja za kaminom, letovanja po nekoliko puta i zimovanja, ostavljaju ne izbrisiv uticaj u podsvest dece dok su jos mala.

Znamo da smo kao deca svi veliki sundjeri.

Ako moj tata vozi mercedes odakle bi meni bila ideja da vozim jugo ili neki raspadnuti krs.

Tako isto i siromasan mladic od 20 godina, ako ga vidite da vozi keca,ladu ili juga, znajte da to isto vozi njegov otac.

Deca posmatraju i kopiraju ponasanje od roditelja.


Dakle, svodi se sve na svesno ( direktni saveti,ideje,privatne skole,oxford ) i nesvesno ( programiranje uma ( stil zivota )

Kasnije se odrzava ta strana zivota tokom samog zivota.

Onaj koji odluci da se se promeni iz jedne strane u drugu - e to je dragi moji prava umetnost i borba. Ali je moguce

znam da je tesko prihvatiti realnost

pre 10 godina

E da mi je da sretnem te bogatase o kojima vi napisaste ovaj clanak. Vi ste svesni da jedino sto deca srpskih bogatasa znaju jeste da bez nekih vecih trzavica zive zivot, sve po liniji kraceg otpora, bez obrazovanja, vaspitanja, galantnosti... svuda su gde je mito i korupcija, tudje zivote ne cene... Breee dete bogatasa, po psiholoskom profilu, ne bi selo da slozi puzzle, jer je naucen da to treba neko da uradi umesto njega.

MArko

pre 10 godina

Ovaj clanak je promasio drzavu i portal gde je izasao. Govoriti Srbima kako zive bogatasi je isto kao u Sahari pricati plemenima da postoje cvetna polja. Deca bogatasa za razliku o nase sirotinje ne guslaju sa roditeljima o svetskim zaverama i da li neka africka zemlja treba da udje u Unesco ili ne. Ne gledaju dnevnike, ne bave se politikom, ne prate skupstinkse prenose, ne svadjaju se sa televizorom, ne prate rijalitije i ostalu jeftinu zabavu...ima i medju njima danguba koji ispijaju pica po kaficima, bance do jutra ali kad se tatama toliko doliva mora neko i da odlije. Mene vise fascinira ova nasa sirotinja ciji roditelji nisu jeli meso mesecima a sincici furaju najskupklje telefone, caste konobare, glume bogatase pred drugaricama a goli ko pistolji. Pogledajte paradoks- s jedne strane dede i babe jedva sastavljaju kraj sa krajem a sa druge strane unuke im se voze taksijem i ispijaju koktele ...

gile

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.
(cuvajte zdravlje, 28. oktobar 2015 19:46)

Znaci deca siromasnih nikada ne mogu da se razbole ? Taj bogat moze barem da pokusa da izleci dete i cista mu je savest jer je sve pokusao ali bog je hteo drugacije . Kod siromasnih nije to slucaj nego deca im umiru i od obicne prehlade . Onda kad nemaju ni 100 evra da cusnu doktoru pa im dete umre a da su imali tih 100 evra dete tim bednicima bilo zivo ( moje komsije) . Ne znam zasto se tesite sa tim da su bogati ruzni , da su im deca ali svima bolesna i da umiru ali svim bogatim ljudima na svetu su deca bolesna i umiru , da nisu srecni , da niko nema dece znaci bogati ljudi nemaju decu jer su po vama deca bogastvo (ali meni nije samo jasno kako su im deca bolesna kad ih nemaju ) i tako dalje .

ja bogat, vi govno

pre 10 godina

Istorija bogatih ljudi je istorija lopova, a vi slobodno i dalje zivite u diznilendu sa verovanjima da su bogati ljudi bolji ljudi od vas i da su upravo zato bogati. To sto danas ima vise postenih bogatasa nego ikad je nebitno, ti posteni su i dalje ogromna manjina. Nema nista gore nego soljenje pameti sirotinji da eto samo treba da promeni nacin razmisljanja i zivota pa ce i sirotinja da se obogati, klasicno americko neoliberalno proseravanje

Koja

pre 10 godina

Dzaba sve to objavljujete. Vidi se po komentarima da nisu shvatili sustinu. Za ovo sto je covek naveo nije potreban novac .Nasa omladina nije samo materijalno siromasna nego I duhovno.Da bi bio bogat ne moras biti iz bogate porodice.Pre svega moras da budes radan I marljiv sto 90% nasih ljudi nije.U nasem narodu je od vajkada poznata " samo da ima 'leba I s' leba " Zato smo I tu gde jesmo.Kornjaca ima vecu ambiciju od prosecnog srbina.

kt7mpy

pre 10 godina

Najveca laz - da svako moze biti bogat samo ako se potrudi - dolazi iz zemalja sa najmanjom 'upward mobility' - UK i USA. Ogromna vecina istinskih bogatasa dolazi iz bogatih familija pa su njihovi uspesi gotovo uvek bazirani na nepotizmu, finansijskoj podrsci i prilikama koje se nude njima ali ne i deci iz 'nizih klasa' (bez obzira na sposobnost). Lazi koje su prodali plebsu se nisu ostvarile vec stotinama godina (bogati su masovno sve bogatiji siromasni sve siromasniji) ali ta 'kanap i sargarepa' taktika je neverovatno delotvorna. Najmanje rade bogati ljudi. Sedati u kola iz kola na sastanak u avion u hotel sa pet zvezdica, rasterecivati se trosenjem godisnje plate prosecnog lekara, med. sestre, ucitelja (tu potrazite definiciju truda, teskog rada i pomoci drustvu) nije tezak rad, pogotovo kad pogledamo da se sav njihov rad vrti oko cuvanja bogatstva koje nikome nije u toj meri potrebno, stavise, gomilanje novca i resursaje duboko asocijalno ponasanje i parazitirane od tudjeg rada. U clanku se primecuje i kompleks superiornosti - da ljudi koji su nasledili ogroman novac imaju odgovornost da se 'brinu' o radnim ljudima milostinjom. Neka vrate pare i prestanu pljackati i ratovati da bi zastitili svoje nezasluzene privilegije, to je jedina pomoc koju trebaju da pruze. Sve drugo je lazno predstavljanje i umirivanje savesti mrvicama.

Petar

pre 10 godina

@Aleksandar I: tehnologija je donela mnogo nacina da ljudi relativno lako zarade novac. Nas primitivni mentalitet misli da se novac jedino zaraduje teskim i napornim fizickim radom,pa onda ljudima nije kasno kako bi neko mogao da zaradi mnogo novca kada fizicki nije moguce raditi toliko. Kazes da je tako i u svetu? Kome je oteo ili koga prevario neko ko kreira software ili uslugu koju svi mi biramo da li cemo je koristiti? Npr ko je smislio paypal? Jel on kriminalac i lopov i oteo je nesto? Obogatili su se i drugi koji su napravili slicno. Ono sto se ovde ne shvata je da se intelektualni rad ceni vise nego fizicki jer vecina nas moze da obavlja fizicke poslove,a ovo prvo ne moze vecina.

happy trolling

pre 10 godina

U normalnim zemljama decu uce da rade od malih nogu. Ne daju im dzeparce nego ih teraju da se sami snalaze. Tako oni stvaraju sebi zivot dok su mladi a ne ko mi u svrbiji gde covek gura dete na lazni faks ili u partiju da pise komentare i pije kafe iz neke oronule javne imovine i zamislja kako je to kad bogati ljudi vaspitavaju decu.

EU Citizen

pre 10 godina

Vidim da Srbi još uvek vide ekonomiju kao zero sum game :))) To i nije čudno, jer oni samo misle da žive u kapitalizmu, a u suštini ovo je jedna vrsta državno-mafijaškog feudalizma koja sa normalnim kapitalizmom i tržištem nema veze. Ono što je tužno je i što je veći deo EU vrlo sličan, mešavina feudalizma i socijalizma, u kojoj kapitalizma igra tek treću violinu, pa prema tome i "slave" uspehe, to jest, na ivici su bankrota :))

marko

pre 10 godina

Normalno, bogati roditelji od malih nogu decu pošalju na neki sport, jezike, sviranje instrumenata....Posle im plaćaju privatne časove, pa dobar fakultet, pa ide dobar posao... Ljudi ne znaju da im je put uglavnom trasiran od rodjenja i da nema tu mrdanja. Dete siromaha ne može ništa da uradi može biti talenotvan koliko hoće...Status u društvu se uglavnom nasleđuje. Nasleđuju se i dobri geni kako bi bio uspešan sa ženama kao i inteligencija...Ljudi misle da mogu da se obogate, to je kao američki san uspe jedan u 10.000, pa onda idu da slušaju nekog lajf kouča da im ispere mozak.

Petar

pre 10 godina

Tuzno je kada citma komentare,kako ljudi vide i kakva im je svest. Misle da se od nekoga otima da bi se imalo.Ali ih ne krivim ,jer zive u Srbistanu i to je verovatno dobrim delom tacno.

Karatista tepach

pre 10 godina

Djeca doktora, hirurga, ekonomista, pravnika koji studiraju na Oxfordu, Harvardu nisu rodjena sa vecim potencijalom od djece ci su roditelji zavrsili srednju skolu. Isti smo svi samo sto se prvi spremaju da budu uspjesni citav zivot, njihove vrijednosti su potpuno drugacije(npr ne idu na kafu nego u muzej, izlozbe, knjiZevne veceri i slicna skulljanja) al dzaba kad ja odoh na kafu sutra i ne znam kako mi nije dosadno. Vidimo se!

mihajlo

pre 10 godina

Ppdsvestno ili ne, uce jih kako da zeznu drugoga i tu je kraj price, samo finese su u igri ili ide lepo ili grdo, rezultat se zna. Nema toga, koji ce reci da nije tako. Ako se ko dvoumljava u to, onda neka se pita, ko daje novac!? Svemirac ili covek. Od nekad je vazilo i vazi jos uvek: " Dok nekom ne smrkne, drugome ne moze da svane."!

Igor

pre 10 godina

@(stefan djokic, 28. oktobar 2015 17:54)

Ti druze spadas u grupu prosecnih, tj. pomirljivih sa svojom sudbinom. Nisam bogatas, ali se trudim da razmisljam slicno i u tom fazonu da para ima i da samo cekaju da ih bas ja pokupim. Realan sam i svestan da dok se tebi ne smrkne meni nece da svane i to me ne sprecava u tome da mi ne svanjuje. Ne zalim nesto preterano one kojima se smrkava. To sam mogao da budem i ja da tako razmisljam. Kad takve neke stvari rascistis sa sobom i kad sazaljenje ostavis sa strane mozes da ocekujes neki boljitak. I kao sto tekst kaze, deluje grubo i nehumano, ali je realno.

Komentator

pre 10 godina

"Oj, čoveče pravedniče, jedan Božji službeniče, čini dobro za života, jer kad s’ ovog sveta pođeš, ništa s’ sobom ponet nećeš, već skrštene bele ruke i pravedna dela svoja"

Vladimir Rolovic

pre 10 godina

Prosto je neverovatno kako ljudi projektuju svoje vidjenje sveta na one koji imaju novac. Kako pod "bogati" podrazumevaju samo i iskljucivo neke imaginarne lopove (podrazumeva se da oni licno znaju da su svi ti bogatasi lopovi, verovatno su ih gledali kako kradu) a bogati su recimo i sportisti i glumci i pevaci i gomila ljudi za koje niko nikad nije cuo a koji zaradjuju desetine/stotine miliona pa i milijarde USD/EUR a koga su oni prevarili/opljackali. Sa nevidjenom lakocom to sto bi oni sami uradili (prevarili, ukrali) da zarade projektuju na druge i optuzuju ih da su ti drugi to isto uradili.

neutralni felsh

pre 10 godina

a ko vama komentatorima brani da se obogatite? niko! bas niko i nista. ne vadite se na nomenklature iz vase blize i dalje okoline i stvarnosti. jedino vas sprecava vas vise mozak i manje vase mogucnosti! znate zasto niste bogati? zato sto ste potajni konformisti, jer ne smete da rizikujete :)

Emill

pre 10 godina

Lako im je decu uciti da budu bogati kad nasledjuju njihovu lovu.Posle u zivotu ima onih koji naprave jos vecu lovu ali mnogo je i onih koji to sve prokockaju,drogiraju se i izvrsavaju samoubojstva usprkos ili bas zahvaljujuci bogatstvu.

Legionar

pre 10 godina

"Iako su mase zadovoljne s 'igranjem na sigurno', uživanjem u udobnosti i izbegavanjem boli, najveći među nama žive punim plućima i uče svoju decu da čcine to isto. Za njih, život je igra koju treba igrati odvažno i bez straha, pa oni uvek pružaju dobar primer malenima koji prate svaki njihov korak",
Da da,zato vi bogati u vama omiljnu igru zvanu rat saljete nas "siromasne"....bogati su samo beskrupulozniji od nas ostalih.

cuvajte zdravlje

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.

bole

pre 10 godina

Koliko sam shvatio uce ih da profitiraju u trenutnom stanju, umesto da ih uce da promene svet na bolje. Vrhunac ove priče je da ni incest nije toliko loš ako će se više obogatiti. Ograničiti bogatstvo na 10 mil € je rešenje, rešenje za budućnost!!!

Mirko

pre 10 godina

kod nas mogu da ih uce lopovluku i prevarama kako drugacije kad su tako dosli do enormnog bogatstva na ustrb napacenog naroda,muka mi je od njihovog izivljvanja.Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.

Mrle

pre 10 godina

Da se razumemo pare znace mnogo ali nisu sve u zivotu. Treba iskoristiti svaku priliku,juriti praviti kombinacije, mahinacije, ugradis se malo tamo, malo ovde ali da svi budu zadovoljni. Nije lova prokleta sve i nemoze sve da se kupi parama. Mogu jajare za malu lovu ozbiljan i posten covek nikada.

piško

pre 10 godina

Dali to hoćeš sa ovim "dok se jednom ne smrkne, drugom ne svane" hoćeš da kažeš da svima u proseku treba da bude nešto kao izmedju noći i dana, sumrak ili šta?

Zagor

pre 10 godina

@igor: ti druze ne razmisljas a kolko vidim i ne delas(posto kao i ja )ostavljas tup komentar na jos tuplji tekst. Kapiram da si uspeo da savladas kaludjera koji je nesto sa nekim ferarijem, pa si se naprasno prosvetlio. Da si bar malo razmisljao na tu temu(duh vs materija) i da si bar malo vremena posvetio citanju nekih velikih dela, ne bi ostavljao ovakav komentar i jos se svojim stavom dicio. A taj tvoj stav su odavno, nezavisni trgovci rodni i delboj unovcili.

mrmlj

pre 10 godina

sudeci po komentarima, vecina vas nije u zivotu ni videla bogatu osobu, osim na filmu ili tv-u. nisam bogat na nacin o kom se ovde prica, niti su moji tako bogati, ali zivim pristojno i po standardima zapadnih zemalja a ne samo srbije. tokom zivota sam isao u skolu sa decom izuzetno bogatih ljudi (na sumnjiv nacin steceno bogatstvo je bilo u pitanju), druzio se sa decom uspesnih gradjevinara (sto delimicno spada u istu kategoriju sa onim prvima) i sa ljudima koji su sami stekli svoje bogatstvo cisto kao suza. i znate sta? izmedju njih postoje ogromne razlike i ne smeju se generalizovati isto kao sto se ne sme reci npr. da su svi srbi huligani koji pale albanske zastave i biju albanske fudbalere na osnovu jedne odgledane fudbalske utakmice.

Zole

pre 10 godina

Citajuci komentare, Srbi mnogo pate za socijalizmom i jednakosti sviju. Srbi ne vole biti bogati. Ako je neko bogat, svi o njemu pričaju sve najgore. U Srbiji je stamota biti bogat. Svi kukaju kako su siromasni a nikome ne dopustaju da se obogati. Bogatvo se stiče jedan po jedan. Ako se nikome ne odobrava da bude bogat, kako misle da naprave bogato društvo?

skeledžija

pre 10 godina

Kad sam bio mali pitao sam tatu zašto naš komšija vozi bmw a mi juga. Tata mi je odgovorio: zato što je on privatnik sine. Od tog momenta sam znao da u životu želim da budem privatnik!

Natalija

pre 10 godina

citam sve ove komentare koji potenciraju da smo na kraju, pred bogom, svi isti i da nista necemo nositi sa sobom u grob.
Dakle to znaci da trebamo ceo zivot da zivimo bez para u bedi i mizeriji jer nas na kraju i onako ceka smrt?? Kakva je to luda filozofija?! Naravno da zelim da zivim punim plucima, da uzivam u parama i svemu onome sta mogu da kupim sa istim.

QQLele

pre 10 godina

Čitam komentare i čudim se... Pre 15-ak godina smo jedva čekali da skinemo socijaliste sa vlasti i uvedemo kapitalizam (čak smo i simbolično skidali neke petokrake), a 80 i više procenata komentara bi neki socijalizam, ono kao isto za sve, da svi imaju...
Ne može. I kao što su neki već rekli, sad se može zaraditi na više načina od golog fizikalisanja po 16 sati, ali treba upotrebiti mozak... e, tu je problem!

Analist

pre 10 godina

"Naime, oni ih podučavaju da zarađuju rešavajući probleme i poboljšavajući kvalitet života drugih ljudi."

U ovoj recenici je trik jer ljudi lako prihvataju nesto sto ce im prividno ili stvarno poboljsati zivor ali to naravno, ima cenu koja je uvek velika. Materijalni kvalitet zivota zahteva konstantno odrzavanje a to zapravo (ne)presusni izvor bogacenja onih koji vam snabdevaju vase unapredjenje zivota. U tom odnosu ste uvek inferiorni i u finansijskom gubitku jer ste totalno zavisni (alcohol, droga kompjuteri, cigare, telefoni, internet, tehnika, lekovi, struja, automobili, slatkisi, uglavnom sve...).
U danasnjem Svetu i odnosima kakvi vladaju medju ljudima, da bi neko bio bogat, treba mnogo njih da bude na granici prezivljavanja.
O tome ovaj gospodin ne prica u knjizi jer to ne zvici dobro, a to je zapravo stvarni razlog stvaranja ogromnog viska novaca. Jos vaznije je reci da bogati nikako ne zele da promene takvu situaciju, sto je sa njihovog stanovista prirodno. Znajte da robovlasnistvo nikad nije ukinuto vac samo oblaci nova odela...

izbori

pre 10 godina

Ono što niko ne može da kupi je pamet. I sami ste svedoci kako je neko "do juče bio beda, a danas i svili i kadifi" , a ima dosta i obrnutih slucajeva, tata sve stekao, a sin rasturio.

Samo polako, para na paru

pre 10 godina

Licno ne poticem iz bogate porodice, cak sta vise, detinjstvo i mladost (do 23 godine) su mi protekli u siromastvu. Rano sam poceo da radim, sa 14 godina, fizicki, sa zidarima, na stovaristima, uvek leti, na raspustu. Sa 23 god. napustam Srbiju i da ne duzim...uspeo sam da se obogatim, ako pod bogatstvom podrazumevamo stambeni prostor od 300m2, dobar auto i solidnu ustedjevinu na banci. Uvek sam bio vredan, skroman, stedljiv. Luksuz me nikada nije interesovao...nikada nisam potrosio vise nego sto sam u datom momentu imao; cak sta vise, uvek sam gledao da potrosim manje, da nesto ostavim na stranu. Stara jevrejska (ko zna bolje sa parama od njih?) poslovica glasi-ako danas nisi zaradio dinar, nemoj ni da ga potrosis. Iste vrednosti prenosim i svojoj deci. Po meni su to vrednosti koje mogucnost da covek odjednom materijalno propadne, bankrotira, svode na minimum.

gauss

pre 10 godina

Djeca bogatih redovito nisu ni blizu uspjehu svojih roditelja. Vrlo rijetko bogatasi imaju nasljednika koji ce uvecati bogatstvo. Uglavnom djeca zive od onog sto su naslijedili, neki pristojno upravljajuci nasljedjenim a neki totalnim rasipanjem i osobnim propadanjem (alkohol, droga, promiskuitet). Nije lako ponoviti uspjeh najvecih i zato su njihova djeca pod stalnim pritiskom usporedbe, kako ponoviti uspjeh uz manjak motivacije i manjak talenta. Oni koji su napravili tektonske pomake u bilo cemu (znanost, umjetnost, filozofija, biznis, sport), uglavnom su poceli od nule i oni su istinski velikani. Njihove uspjehe je vrlo tesko ponoviti bilo kome pa i njihovoj djeci.

Igor

pre 10 godina

@Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.
(Mirko, 28. oktobar 2015 21:57)

Desila se Mirko revolucija pre 15 godina i sta? Nikom nista. Znaju to i ovi sada i zato se toga i ne plase.

VC

pre 10 godina

Ma ne treba nista da radite, treba samo da se rodite i cekate da vam drustvo resi sve probleme, ili neki vodja koji ima beskonacnu vrecu para koje deli. Drzava treba samo da me zastiti da me ne gaze po mostovima i beze, a za ostalo cu se pobrinuti sam. Bas me briga sto neko vozi audi A8 ili leteci tanjir, to je njihov problem..

Aleksandar

pre 10 godina

@Reziser

On se ne tesi, on je u pravu. Siromah nema sta da izgubi, a kada vidis bogatasa kako gubi, pa to je smejurija.

Postoje bogatasi koji su posteno zaradili i uglavnom to je nesto sitno u odnosu na ostale prodavace magle.

saki

pre 10 godina

Uče ih kako da napreduju i razvijaju se. Siromašni uče svoju decu da je svet nepravedan i da je bogatstvo greh i zato se obrasci ponašanja ponavljaju iz generacije u generaciju, bogati se bogate a siromašni ostaju siromašni.

Max

pre 10 godina

@petar
Koliko je ljudi zaradilo milione od softvera? To ti je "resenje"? Po istoj logici si mogao da kazes trenirajte kosarku, pa idite u NBA. Fudbal, pa u Real. Ili je lakse i jednostavno kreirati program koji svi hoce? Koliko je takvih programa i koliko ljudi/pojedinaca se obogatilo? Da li si ti jedan od njih? Hvala.

Ertz

pre 10 godina

Bogat postaneš kada pošteno upotrebiš ono što ti je dato, pravilnom upotrebom vremena i kada to podeliš sa drugima. Taj osećaj je najbogatije iskustvo koje može čovek da doživi u tom smislu. Nepošteno zaradjena bogatstva sa sobom nose crva koji rije, razgradjuje i onespokojava. To je nezgodan crv i teško ga je jasno prepoznati, ali osećaš itekako njegov rad. Onaj zli osećaj kad sve imaš i sve možeš, a osećaš da ti ništa ne treba i ništa ne želiš. Volja slabi, život gubi smisao. Crv te rastočio do truleži. Zato samo pošteno, optimistički i koliko god da je teško, zdravije je nego trulež.

Zdrav k'o dren, ali gladan

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.
(cuvajte zdravlje, 28. oktobar 2015 19:46)

Cuvajte zdravlje, budite siromasni posto samo bogatasi placu po cele noci nad bolesnom decom. Samo siromastvo garantuje zdravlje.

Da li sam dobro razumeo tvoj komentar?

light

pre 10 godina

Pokazite mi coveka koji se posteno obogatio?Pokazite jednog od njih,ko je cist pred zakonom?Sve je u otimanju i profitu.Deca otimaca iz devedesetih su najbolje prosla prozivela izivela najela napila sada su gazde imaju svoje robove.

deda NS

pre 10 godina

Vidim vi ste vec odlucili da je bogatstvo samo materijalno. E pa nije, to sto neko ima novce, ne znaci da ima kulturu, vaspitanje, obrazovanje. I po tome cete znati da su do novca dosli preko noci. A dzabe im sve pare kada su u glavi nize i od prosjaka.

we can do it

pre 10 godina

@Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.
(Mirko, 28. oktobar 2015 21:57)

Da potrebna je revolucija, ali u glavama Srpskog naroda.

Sada i ovde, sve ostalo je psihijatrija

pre 10 godina

"Oj, čoveče pravedniče, jedan Božji službeniče, čini dobro za života, jer kad s’ ovog sveta pođeš, ništa s’ sobom ponet nećeš, već skrštene bele ruke i pravedna dela svoja"
(Komentator, 28. oktobar 2015 23:17)

Ma kad podjem zabole me i gde idem i sta sve ne mogu da ponesem sa sobom. A i da mogu nesto da ponesem gde cu sa tim u onoj rupi dva sa dva? Pa jedva ima mesta i za mene. Dok ne podjem hocu da zivim dobro. Zar je greh ziveti dobro i u izobilju? Nije brate, dok god neko drugi zbog toga ne pati. Jedan zivot imas i taj treba dobro da se prozivi. Price o onom svetu, o strasnom sudu, o zivotu poslu smrti su price za sirotinju, izmisljene kao uteha, po sistemu: "ovde si siromasan, ali ako budes pravedan i poslusan bices bogat na onom svetu", tj. kada budes mrtav.

Ratko Jevtovic

pre 10 godina

kt7mpy, 28. oktobar 2015 20:53
U pravu si, malo rade...ali donese vazne odluke. Zato putuju avionima.
Pozdrav iz Perta, Australija

Ricard

pre 10 godina

Bespostedna jurnjava za materijalnim bogatstvom je posledica patoloskog straha:
da zivot nema smisla;
od osecaja inferiornosti i manje vrednosti;
od suocavanja sa prirodnim zakonima;
zbog manjka maste i kreativnosti;
zbog nepobitne cinjenice da sve stvari koje vrede ceo zivot ne kostaju nista.

Obogaljiti sebi sve druge aspekte zivota zarad materijalnog bogatstva koje je daleko vece od realnih potreba je psihoticni samodestruktivni poremecaj ciji je koren paranoja.

Da je ijedna osoba kome je sagradjen spomenik bilo gde na zemlji razmisljala ovako, ljudska rasa bi se razvila nikad, cak ni opstala. Takvo razmisljanje je degenerativni poremecaj jedinke u zajednici nekih organizama. Rak.

Bojan Ilić

pre 10 godina

"Prosečna porodica nesvesno prenosi ista ograničavajuća uverenja o novcu, s generacije na generaciju

"Samo sa svojih 10 prstiju",
"moja vrata su širom otvorena"....:-)

Kalindi

pre 10 godina

Deca bogatih ne moraju da se bakcu sa svakodnevnim sitnim problemima i obavezama koju deca onih drugih imaju (to oduzima mnogo vremena), pa su fokusiranija na neke krupnije stvari. Naravno, ne vazi za novokomponovane bogatase. Tim fokusiranjem na kompletnu sliku svega, automatski drugacije razmisljaju.

we can do it

pre 10 godina

Dzaba sve to objavljujete. Vidi se po komentarima da nisu shvatili sustinu. Za ovo sto je covek naveo nije potreban novac .Nasa omladina nije samo materijalno siromasna nego I duhovno.Da bi bio bogat ne moras biti iz bogate porodice.Pre svega moras da budes radan I marljiv sto 90% nasih ljudi nije.U nasem narodu je od vajkada poznata " samo da ima 'leba I s' leba " Zato smo I tu gde jesmo.Kornjaca ima vecu ambiciju od prosecnog srbina.
(Koja, 28. oktobar 2015 23:10)

Bravo za komentar, potpuno se slazem sa vama!

Milan

pre 10 godina

@znam da je tesko prihvatiti realnost

To se zaista desava u siromasnjim zemljama gde su se obogatili pojedinci na sumnjive nacine. Zato to bogatstvo i ne traje dugo, mozda par generacija. Naravno, uvek ima i losih primera u bogatijim zemljama, ali ipak u nekom proseku tamo bogatasi zaista uce svoju decu da se ne razbacuju, vec da donose jos vise novca u porodicnu kasu. Zato i traju toliko dugo. Znam da ce neki reci da su se i tamo obogatili na sumnjive nacine i u pravu su. Ali nisu svi. Neki su zaista stvorili dodatnu vrednost ili proizvode koje ljudi zele. A to da izravbljuju siromasne, to je uvek bilo i uvek ce biti u bilo kom sistemu.

Filmofil

pre 10 godina

@saki

Kao dete iz siromasnije porodice koje je prihvatilo obrasce ponasanja bogatih (intuitivno ukapirala "algoritam") slazem se sa tobom. Uz dodatak da kad rusis obrasce svog okruzenja ti ih teras iz zone komfora i eto ddreke. Tako da ta deca tada malko piske uz vetar. Dole ih drze njihovi koji su odustali, ali i oni drugi koji im ne daju napred. Apsurd je sto bi upravo takva deca trebala da dobiju podstrek za kreativniji pristup zivotu.
Slazem se i sa ovim sto je mapisala Kalindi.

Žena

pre 10 godina

U našem društvu ako ste ambiciozni graditelj koji stremi razvoju, morate to od drugih da krijete.

Ako ulažete u sebe, ako izadjete iz zone komfora da nešto promenite, smatraju vas budalom.

Godinama sam crna ovca i čudak, do te mere da me porodica bivšeg muža odbacila, pa i on sam.

U našem narodu vlada verovanje da je čovek isključivo prosperirao na pokvaren način, a žena preko kreveta.

Ja se ne obazirem na to, i plaćam ceh. Čak sam doživela osudu od visoko obrazovanih žena.
Isuviše je to duboko u našem narodu, mi mrzimo tudji uspeh, plašimo ga se ko djavo od krsta, i tako učimo decu da tapkaju u mestu.
Iako svaki roditelj voli da mu je dete uspešno, ali stavom prema uspešnom komšiji indirektno mu daje do znanja da to nije prihvatljivo.

mi

pre 10 godina

Komentar nekog pametnijeg i smesnijeg od mene... o dragoj nam ameriki, zemlji gde je sve moguce (preporucujem lutriju na kraju)

https://www.youtube.com/watch?v=LfgSEwjAeno

cuvajte zdravlje

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.

mihajlo

pre 10 godina

Ppdsvestno ili ne, uce jih kako da zeznu drugoga i tu je kraj price, samo finese su u igri ili ide lepo ili grdo, rezultat se zna. Nema toga, koji ce reci da nije tako. Ako se ko dvoumljava u to, onda neka se pita, ko daje novac!? Svemirac ili covek. Od nekad je vazilo i vazi jos uvek: " Dok nekom ne smrkne, drugome ne moze da svane."!

Igor

pre 10 godina

@(stefan djokic, 28. oktobar 2015 17:54)

Ti druze spadas u grupu prosecnih, tj. pomirljivih sa svojom sudbinom. Nisam bogatas, ali se trudim da razmisljam slicno i u tom fazonu da para ima i da samo cekaju da ih bas ja pokupim. Realan sam i svestan da dok se tebi ne smrkne meni nece da svane i to me ne sprecava u tome da mi ne svanjuje. Ne zalim nesto preterano one kojima se smrkava. To sam mogao da budem i ja da tako razmisljam. Kad takve neke stvari rascistis sa sobom i kad sazaljenje ostavis sa strane mozes da ocekujes neki boljitak. I kao sto tekst kaze, deluje grubo i nehumano, ali je realno.

znam da je tesko prihvatiti realnost

pre 10 godina

E da mi je da sretnem te bogatase o kojima vi napisaste ovaj clanak. Vi ste svesni da jedino sto deca srpskih bogatasa znaju jeste da bez nekih vecih trzavica zive zivot, sve po liniji kraceg otpora, bez obrazovanja, vaspitanja, galantnosti... svuda su gde je mito i korupcija, tudje zivote ne cene... Breee dete bogatasa, po psiholoskom profilu, ne bi selo da slozi puzzle, jer je naucen da to treba neko da uradi umesto njega.

bole

pre 10 godina

Koliko sam shvatio uce ih da profitiraju u trenutnom stanju, umesto da ih uce da promene svet na bolje. Vrhunac ove priče je da ni incest nije toliko loš ako će se više obogatiti. Ograničiti bogatstvo na 10 mil € je rešenje, rešenje za budućnost!!!

ja bogat, vi govno

pre 10 godina

Istorija bogatih ljudi je istorija lopova, a vi slobodno i dalje zivite u diznilendu sa verovanjima da su bogati ljudi bolji ljudi od vas i da su upravo zato bogati. To sto danas ima vise postenih bogatasa nego ikad je nebitno, ti posteni su i dalje ogromna manjina. Nema nista gore nego soljenje pameti sirotinji da eto samo treba da promeni nacin razmisljanja i zivota pa ce i sirotinja da se obogati, klasicno americko neoliberalno proseravanje

Petar

pre 10 godina

Tuzno je kada citma komentare,kako ljudi vide i kakva im je svest. Misle da se od nekoga otima da bi se imalo.Ali ih ne krivim ,jer zive u Srbistanu i to je verovatno dobrim delom tacno.

marko

pre 10 godina

Normalno, bogati roditelji od malih nogu decu pošalju na neki sport, jezike, sviranje instrumenata....Posle im plaćaju privatne časove, pa dobar fakultet, pa ide dobar posao... Ljudi ne znaju da im je put uglavnom trasiran od rodjenja i da nema tu mrdanja. Dete siromaha ne može ništa da uradi može biti talenotvan koliko hoće...Status u društvu se uglavnom nasleđuje. Nasleđuju se i dobri geni kako bi bio uspešan sa ženama kao i inteligencija...Ljudi misle da mogu da se obogate, to je kao američki san uspe jedan u 10.000, pa onda idu da slušaju nekog lajf kouča da im ispere mozak.

neutralni felsh

pre 10 godina

a ko vama komentatorima brani da se obogatite? niko! bas niko i nista. ne vadite se na nomenklature iz vase blize i dalje okoline i stvarnosti. jedino vas sprecava vas vise mozak i manje vase mogucnosti! znate zasto niste bogati? zato sto ste potajni konformisti, jer ne smete da rizikujete :)

EU Citizen

pre 10 godina

Vidim da Srbi još uvek vide ekonomiju kao zero sum game :))) To i nije čudno, jer oni samo misle da žive u kapitalizmu, a u suštini ovo je jedna vrsta državno-mafijaškog feudalizma koja sa normalnim kapitalizmom i tržištem nema veze. Ono što je tužno je i što je veći deo EU vrlo sličan, mešavina feudalizma i socijalizma, u kojoj kapitalizma igra tek treću violinu, pa prema tome i "slave" uspehe, to jest, na ivici su bankrota :))

Koja

pre 10 godina

Dzaba sve to objavljujete. Vidi se po komentarima da nisu shvatili sustinu. Za ovo sto je covek naveo nije potreban novac .Nasa omladina nije samo materijalno siromasna nego I duhovno.Da bi bio bogat ne moras biti iz bogate porodice.Pre svega moras da budes radan I marljiv sto 90% nasih ljudi nije.U nasem narodu je od vajkada poznata " samo da ima 'leba I s' leba " Zato smo I tu gde jesmo.Kornjaca ima vecu ambiciju od prosecnog srbina.

gile

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.
(cuvajte zdravlje, 28. oktobar 2015 19:46)

Znaci deca siromasnih nikada ne mogu da se razbole ? Taj bogat moze barem da pokusa da izleci dete i cista mu je savest jer je sve pokusao ali bog je hteo drugacije . Kod siromasnih nije to slucaj nego deca im umiru i od obicne prehlade . Onda kad nemaju ni 100 evra da cusnu doktoru pa im dete umre a da su imali tih 100 evra dete tim bednicima bilo zivo ( moje komsije) . Ne znam zasto se tesite sa tim da su bogati ruzni , da su im deca ali svima bolesna i da umiru ali svim bogatim ljudima na svetu su deca bolesna i umiru , da nisu srecni , da niko nema dece znaci bogati ljudi nemaju decu jer su po vama deca bogastvo (ali meni nije samo jasno kako su im deca bolesna kad ih nemaju ) i tako dalje .

kt7mpy

pre 10 godina

Najveca laz - da svako moze biti bogat samo ako se potrudi - dolazi iz zemalja sa najmanjom 'upward mobility' - UK i USA. Ogromna vecina istinskih bogatasa dolazi iz bogatih familija pa su njihovi uspesi gotovo uvek bazirani na nepotizmu, finansijskoj podrsci i prilikama koje se nude njima ali ne i deci iz 'nizih klasa' (bez obzira na sposobnost). Lazi koje su prodali plebsu se nisu ostvarile vec stotinama godina (bogati su masovno sve bogatiji siromasni sve siromasniji) ali ta 'kanap i sargarepa' taktika je neverovatno delotvorna. Najmanje rade bogati ljudi. Sedati u kola iz kola na sastanak u avion u hotel sa pet zvezdica, rasterecivati se trosenjem godisnje plate prosecnog lekara, med. sestre, ucitelja (tu potrazite definiciju truda, teskog rada i pomoci drustvu) nije tezak rad, pogotovo kad pogledamo da se sav njihov rad vrti oko cuvanja bogatstva koje nikome nije u toj meri potrebno, stavise, gomilanje novca i resursaje duboko asocijalno ponasanje i parazitirane od tudjeg rada. U clanku se primecuje i kompleks superiornosti - da ljudi koji su nasledili ogroman novac imaju odgovornost da se 'brinu' o radnim ljudima milostinjom. Neka vrate pare i prestanu pljackati i ratovati da bi zastitili svoje nezasluzene privilegije, to je jedina pomoc koju trebaju da pruze. Sve drugo je lazno predstavljanje i umirivanje savesti mrvicama.

Komentator

pre 10 godina

"Oj, čoveče pravedniče, jedan Božji službeniče, čini dobro za života, jer kad s’ ovog sveta pođeš, ništa s’ sobom ponet nećeš, već skrštene bele ruke i pravedna dela svoja"

Karatista tepach

pre 10 godina

Djeca doktora, hirurga, ekonomista, pravnika koji studiraju na Oxfordu, Harvardu nisu rodjena sa vecim potencijalom od djece ci su roditelji zavrsili srednju skolu. Isti smo svi samo sto se prvi spremaju da budu uspjesni citav zivot, njihove vrijednosti su potpuno drugacije(npr ne idu na kafu nego u muzej, izlozbe, knjiZevne veceri i slicna skulljanja) al dzaba kad ja odoh na kafu sutra i ne znam kako mi nije dosadno. Vidimo se!

saMURAJ

pre 10 godina

Ovo sto je napisano je tacno ali je to samo jedna strana. Ovo je svesni deo ucenja.

Nesvesni deo ucenja bogatih roditelja svoju decu jeste po stilu zivota.

Njihovi auti, kuce, garderoba, pricanje u prolazu, misljenja za kaminom, letovanja po nekoliko puta i zimovanja, ostavljaju ne izbrisiv uticaj u podsvest dece dok su jos mala.

Znamo da smo kao deca svi veliki sundjeri.

Ako moj tata vozi mercedes odakle bi meni bila ideja da vozim jugo ili neki raspadnuti krs.

Tako isto i siromasan mladic od 20 godina, ako ga vidite da vozi keca,ladu ili juga, znajte da to isto vozi njegov otac.

Deca posmatraju i kopiraju ponasanje od roditelja.


Dakle, svodi se sve na svesno ( direktni saveti,ideje,privatne skole,oxford ) i nesvesno ( programiranje uma ( stil zivota )

Kasnije se odrzava ta strana zivota tokom samog zivota.

Onaj koji odluci da se se promeni iz jedne strane u drugu - e to je dragi moji prava umetnost i borba. Ali je moguce

Legionar

pre 10 godina

"Iako su mase zadovoljne s 'igranjem na sigurno', uživanjem u udobnosti i izbegavanjem boli, najveći među nama žive punim plućima i uče svoju decu da čcine to isto. Za njih, život je igra koju treba igrati odvažno i bez straha, pa oni uvek pružaju dobar primer malenima koji prate svaki njihov korak",
Da da,zato vi bogati u vama omiljnu igru zvanu rat saljete nas "siromasne"....bogati su samo beskrupulozniji od nas ostalih.

MArko

pre 10 godina

Ovaj clanak je promasio drzavu i portal gde je izasao. Govoriti Srbima kako zive bogatasi je isto kao u Sahari pricati plemenima da postoje cvetna polja. Deca bogatasa za razliku o nase sirotinje ne guslaju sa roditeljima o svetskim zaverama i da li neka africka zemlja treba da udje u Unesco ili ne. Ne gledaju dnevnike, ne bave se politikom, ne prate skupstinkse prenose, ne svadjaju se sa televizorom, ne prate rijalitije i ostalu jeftinu zabavu...ima i medju njima danguba koji ispijaju pica po kaficima, bance do jutra ali kad se tatama toliko doliva mora neko i da odlije. Mene vise fascinira ova nasa sirotinja ciji roditelji nisu jeli meso mesecima a sincici furaju najskupklje telefone, caste konobare, glume bogatase pred drugaricama a goli ko pistolji. Pogledajte paradoks- s jedne strane dede i babe jedva sastavljaju kraj sa krajem a sa druge strane unuke im se voze taksijem i ispijaju koktele ...

Zagor

pre 10 godina

@igor: ti druze ne razmisljas a kolko vidim i ne delas(posto kao i ja )ostavljas tup komentar na jos tuplji tekst. Kapiram da si uspeo da savladas kaludjera koji je nesto sa nekim ferarijem, pa si se naprasno prosvetlio. Da si bar malo razmisljao na tu temu(duh vs materija) i da si bar malo vremena posvetio citanju nekih velikih dela, ne bi ostavljao ovakav komentar i jos se svojim stavom dicio. A taj tvoj stav su odavno, nezavisni trgovci rodni i delboj unovcili.

Vladimir Rolovic

pre 10 godina

Prosto je neverovatno kako ljudi projektuju svoje vidjenje sveta na one koji imaju novac. Kako pod "bogati" podrazumevaju samo i iskljucivo neke imaginarne lopove (podrazumeva se da oni licno znaju da su svi ti bogatasi lopovi, verovatno su ih gledali kako kradu) a bogati su recimo i sportisti i glumci i pevaci i gomila ljudi za koje niko nikad nije cuo a koji zaradjuju desetine/stotine miliona pa i milijarde USD/EUR a koga su oni prevarili/opljackali. Sa nevidjenom lakocom to sto bi oni sami uradili (prevarili, ukrali) da zarade projektuju na druge i optuzuju ih da su ti drugi to isto uradili.

Emill

pre 10 godina

Lako im je decu uciti da budu bogati kad nasledjuju njihovu lovu.Posle u zivotu ima onih koji naprave jos vecu lovu ali mnogo je i onih koji to sve prokockaju,drogiraju se i izvrsavaju samoubojstva usprkos ili bas zahvaljujuci bogatstvu.

happy trolling

pre 10 godina

U normalnim zemljama decu uce da rade od malih nogu. Ne daju im dzeparce nego ih teraju da se sami snalaze. Tako oni stvaraju sebi zivot dok su mladi a ne ko mi u svrbiji gde covek gura dete na lazni faks ili u partiju da pise komentare i pije kafe iz neke oronule javne imovine i zamislja kako je to kad bogati ljudi vaspitavaju decu.

Mirko

pre 10 godina

kod nas mogu da ih uce lopovluku i prevarama kako drugacije kad su tako dosli do enormnog bogatstva na ustrb napacenog naroda,muka mi je od njihovog izivljvanja.Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.

Mrle

pre 10 godina

Da se razumemo pare znace mnogo ali nisu sve u zivotu. Treba iskoristiti svaku priliku,juriti praviti kombinacije, mahinacije, ugradis se malo tamo, malo ovde ali da svi budu zadovoljni. Nije lova prokleta sve i nemoze sve da se kupi parama. Mogu jajare za malu lovu ozbiljan i posten covek nikada.

Petar

pre 10 godina

@Aleksandar I: tehnologija je donela mnogo nacina da ljudi relativno lako zarade novac. Nas primitivni mentalitet misli da se novac jedino zaraduje teskim i napornim fizickim radom,pa onda ljudima nije kasno kako bi neko mogao da zaradi mnogo novca kada fizicki nije moguce raditi toliko. Kazes da je tako i u svetu? Kome je oteo ili koga prevario neko ko kreira software ili uslugu koju svi mi biramo da li cemo je koristiti? Npr ko je smislio paypal? Jel on kriminalac i lopov i oteo je nesto? Obogatili su se i drugi koji su napravili slicno. Ono sto se ovde ne shvata je da se intelektualni rad ceni vise nego fizicki jer vecina nas moze da obavlja fizicke poslove,a ovo prvo ne moze vecina.

light

pre 10 godina

Pokazite mi coveka koji se posteno obogatio?Pokazite jednog od njih,ko je cist pred zakonom?Sve je u otimanju i profitu.Deca otimaca iz devedesetih su najbolje prosla prozivela izivela najela napila sada su gazde imaju svoje robove.

piško

pre 10 godina

Dali to hoćeš sa ovim "dok se jednom ne smrkne, drugom ne svane" hoćeš da kažeš da svima u proseku treba da bude nešto kao izmedju noći i dana, sumrak ili šta?

Zole

pre 10 godina

Citajuci komentare, Srbi mnogo pate za socijalizmom i jednakosti sviju. Srbi ne vole biti bogati. Ako je neko bogat, svi o njemu pričaju sve najgore. U Srbiji je stamota biti bogat. Svi kukaju kako su siromasni a nikome ne dopustaju da se obogati. Bogatvo se stiče jedan po jedan. Ako se nikome ne odobrava da bude bogat, kako misle da naprave bogato društvo?

Ricard

pre 10 godina

Bespostedna jurnjava za materijalnim bogatstvom je posledica patoloskog straha:
da zivot nema smisla;
od osecaja inferiornosti i manje vrednosti;
od suocavanja sa prirodnim zakonima;
zbog manjka maste i kreativnosti;
zbog nepobitne cinjenice da sve stvari koje vrede ceo zivot ne kostaju nista.

Obogaljiti sebi sve druge aspekte zivota zarad materijalnog bogatstva koje je daleko vece od realnih potreba je psihoticni samodestruktivni poremecaj ciji je koren paranoja.

Da je ijedna osoba kome je sagradjen spomenik bilo gde na zemlji razmisljala ovako, ljudska rasa bi se razvila nikad, cak ni opstala. Takvo razmisljanje je degenerativni poremecaj jedinke u zajednici nekih organizama. Rak.

Aleksandar

pre 10 godina

@Reziser

On se ne tesi, on je u pravu. Siromah nema sta da izgubi, a kada vidis bogatasa kako gubi, pa to je smejurija.

Postoje bogatasi koji su posteno zaradili i uglavnom to je nesto sitno u odnosu na ostale prodavace magle.

gauss

pre 10 godina

Djeca bogatih redovito nisu ni blizu uspjehu svojih roditelja. Vrlo rijetko bogatasi imaju nasljednika koji ce uvecati bogatstvo. Uglavnom djeca zive od onog sto su naslijedili, neki pristojno upravljajuci nasljedjenim a neki totalnim rasipanjem i osobnim propadanjem (alkohol, droga, promiskuitet). Nije lako ponoviti uspjeh najvecih i zato su njihova djeca pod stalnim pritiskom usporedbe, kako ponoviti uspjeh uz manjak motivacije i manjak talenta. Oni koji su napravili tektonske pomake u bilo cemu (znanost, umjetnost, filozofija, biznis, sport), uglavnom su poceli od nule i oni su istinski velikani. Njihove uspjehe je vrlo tesko ponoviti bilo kome pa i njihovoj djeci.

we can do it

pre 10 godina

Dzaba sve to objavljujete. Vidi se po komentarima da nisu shvatili sustinu. Za ovo sto je covek naveo nije potreban novac .Nasa omladina nije samo materijalno siromasna nego I duhovno.Da bi bio bogat ne moras biti iz bogate porodice.Pre svega moras da budes radan I marljiv sto 90% nasih ljudi nije.U nasem narodu je od vajkada poznata " samo da ima 'leba I s' leba " Zato smo I tu gde jesmo.Kornjaca ima vecu ambiciju od prosecnog srbina.
(Koja, 28. oktobar 2015 23:10)

Bravo za komentar, potpuno se slazem sa vama!

Analist

pre 10 godina

"Naime, oni ih podučavaju da zarađuju rešavajući probleme i poboljšavajući kvalitet života drugih ljudi."

U ovoj recenici je trik jer ljudi lako prihvataju nesto sto ce im prividno ili stvarno poboljsati zivor ali to naravno, ima cenu koja je uvek velika. Materijalni kvalitet zivota zahteva konstantno odrzavanje a to zapravo (ne)presusni izvor bogacenja onih koji vam snabdevaju vase unapredjenje zivota. U tom odnosu ste uvek inferiorni i u finansijskom gubitku jer ste totalno zavisni (alcohol, droga kompjuteri, cigare, telefoni, internet, tehnika, lekovi, struja, automobili, slatkisi, uglavnom sve...).
U danasnjem Svetu i odnosima kakvi vladaju medju ljudima, da bi neko bio bogat, treba mnogo njih da bude na granici prezivljavanja.
O tome ovaj gospodin ne prica u knjizi jer to ne zvici dobro, a to je zapravo stvarni razlog stvaranja ogromnog viska novaca. Jos vaznije je reci da bogati nikako ne zele da promene takvu situaciju, sto je sa njihovog stanovista prirodno. Znajte da robovlasnistvo nikad nije ukinuto vac samo oblaci nova odela...

izbori

pre 10 godina

Ono što niko ne može da kupi je pamet. I sami ste svedoci kako je neko "do juče bio beda, a danas i svili i kadifi" , a ima dosta i obrnutih slucajeva, tata sve stekao, a sin rasturio.

QQLele

pre 10 godina

Čitam komentare i čudim se... Pre 15-ak godina smo jedva čekali da skinemo socijaliste sa vlasti i uvedemo kapitalizam (čak smo i simbolično skidali neke petokrake), a 80 i više procenata komentara bi neki socijalizam, ono kao isto za sve, da svi imaju...
Ne može. I kao što su neki već rekli, sad se može zaraditi na više načina od golog fizikalisanja po 16 sati, ali treba upotrebiti mozak... e, tu je problem!

Ertz

pre 10 godina

Bogat postaneš kada pošteno upotrebiš ono što ti je dato, pravilnom upotrebom vremena i kada to podeliš sa drugima. Taj osećaj je najbogatije iskustvo koje može čovek da doživi u tom smislu. Nepošteno zaradjena bogatstva sa sobom nose crva koji rije, razgradjuje i onespokojava. To je nezgodan crv i teško ga je jasno prepoznati, ali osećaš itekako njegov rad. Onaj zli osećaj kad sve imaš i sve možeš, a osećaš da ti ništa ne treba i ništa ne želiš. Volja slabi, život gubi smisao. Crv te rastočio do truleži. Zato samo pošteno, optimistički i koliko god da je teško, zdravije je nego trulež.

deda NS

pre 10 godina

Vidim vi ste vec odlucili da je bogatstvo samo materijalno. E pa nije, to sto neko ima novce, ne znaci da ima kulturu, vaspitanje, obrazovanje. I po tome cete znati da su do novca dosli preko noci. A dzabe im sve pare kada su u glavi nize i od prosjaka.

Samo polako, para na paru

pre 10 godina

Licno ne poticem iz bogate porodice, cak sta vise, detinjstvo i mladost (do 23 godine) su mi protekli u siromastvu. Rano sam poceo da radim, sa 14 godina, fizicki, sa zidarima, na stovaristima, uvek leti, na raspustu. Sa 23 god. napustam Srbiju i da ne duzim...uspeo sam da se obogatim, ako pod bogatstvom podrazumevamo stambeni prostor od 300m2, dobar auto i solidnu ustedjevinu na banci. Uvek sam bio vredan, skroman, stedljiv. Luksuz me nikada nije interesovao...nikada nisam potrosio vise nego sto sam u datom momentu imao; cak sta vise, uvek sam gledao da potrosim manje, da nesto ostavim na stranu. Stara jevrejska (ko zna bolje sa parama od njih?) poslovica glasi-ako danas nisi zaradio dinar, nemoj ni da ga potrosis. Iste vrednosti prenosim i svojoj deci. Po meni su to vrednosti koje mogucnost da covek odjednom materijalno propadne, bankrotira, svode na minimum.

VC

pre 10 godina

Ma ne treba nista da radite, treba samo da se rodite i cekate da vam drustvo resi sve probleme, ili neki vodja koji ima beskonacnu vrecu para koje deli. Drzava treba samo da me zastiti da me ne gaze po mostovima i beze, a za ostalo cu se pobrinuti sam. Bas me briga sto neko vozi audi A8 ili leteci tanjir, to je njihov problem..

Max

pre 10 godina

@petar
Koliko je ljudi zaradilo milione od softvera? To ti je "resenje"? Po istoj logici si mogao da kazes trenirajte kosarku, pa idite u NBA. Fudbal, pa u Real. Ili je lakse i jednostavno kreirati program koji svi hoce? Koliko je takvih programa i koliko ljudi/pojedinaca se obogatilo? Da li si ti jedan od njih? Hvala.

Ratko Jevtovic

pre 10 godina

kt7mpy, 28. oktobar 2015 20:53
U pravu si, malo rade...ali donese vazne odluke. Zato putuju avionima.
Pozdrav iz Perta, Australija

Natalija

pre 10 godina

citam sve ove komentare koji potenciraju da smo na kraju, pred bogom, svi isti i da nista necemo nositi sa sobom u grob.
Dakle to znaci da trebamo ceo zivot da zivimo bez para u bedi i mizeriji jer nas na kraju i onako ceka smrt?? Kakva je to luda filozofija?! Naravno da zelim da zivim punim plucima, da uzivam u parama i svemu onome sta mogu da kupim sa istim.

saki

pre 10 godina

Uče ih kako da napreduju i razvijaju se. Siromašni uče svoju decu da je svet nepravedan i da je bogatstvo greh i zato se obrasci ponašanja ponavljaju iz generacije u generaciju, bogati se bogate a siromašni ostaju siromašni.

Zdrav k'o dren, ali gladan

pre 10 godina

Nisu pare bogatstvo vec zdravlje. Ima tih bogatasa koji placu nocima jer su im deca bolesna. Sta njih mogu da nauce? Da je novac moc? Da ce im taj novac ublaziti muke dok gledaju u lekove i doktore ceo zivot? Ne zavaravajte se. Novac nije moc vec jedno idolno poverenje u parce papira.
(cuvajte zdravlje, 28. oktobar 2015 19:46)

Cuvajte zdravlje, budite siromasni posto samo bogatasi placu po cele noci nad bolesnom decom. Samo siromastvo garantuje zdravlje.

Da li sam dobro razumeo tvoj komentar?

Igor

pre 10 godina

@Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.
(Mirko, 28. oktobar 2015 21:57)

Desila se Mirko revolucija pre 15 godina i sta? Nikom nista. Znaju to i ovi sada i zato se toga i ne plase.

skeledžija

pre 10 godina

Kad sam bio mali pitao sam tatu zašto naš komšija vozi bmw a mi juga. Tata mi je odgovorio: zato što je on privatnik sine. Od tog momenta sam znao da u životu želim da budem privatnik!

mrmlj

pre 10 godina

sudeci po komentarima, vecina vas nije u zivotu ni videla bogatu osobu, osim na filmu ili tv-u. nisam bogat na nacin o kom se ovde prica, niti su moji tako bogati, ali zivim pristojno i po standardima zapadnih zemalja a ne samo srbije. tokom zivota sam isao u skolu sa decom izuzetno bogatih ljudi (na sumnjiv nacin steceno bogatstvo je bilo u pitanju), druzio se sa decom uspesnih gradjevinara (sto delimicno spada u istu kategoriju sa onim prvima) i sa ljudima koji su sami stekli svoje bogatstvo cisto kao suza. i znate sta? izmedju njih postoje ogromne razlike i ne smeju se generalizovati isto kao sto se ne sme reci npr. da su svi srbi huligani koji pale albanske zastave i biju albanske fudbalere na osnovu jedne odgledane fudbalske utakmice.

Milan

pre 10 godina

@znam da je tesko prihvatiti realnost

To se zaista desava u siromasnjim zemljama gde su se obogatili pojedinci na sumnjive nacine. Zato to bogatstvo i ne traje dugo, mozda par generacija. Naravno, uvek ima i losih primera u bogatijim zemljama, ali ipak u nekom proseku tamo bogatasi zaista uce svoju decu da se ne razbacuju, vec da donose jos vise novca u porodicnu kasu. Zato i traju toliko dugo. Znam da ce neki reci da su se i tamo obogatili na sumnjive nacine i u pravu su. Ali nisu svi. Neki su zaista stvorili dodatnu vrednost ili proizvode koje ljudi zele. A to da izravbljuju siromasne, to je uvek bilo i uvek ce biti u bilo kom sistemu.

Kalindi

pre 10 godina

Deca bogatih ne moraju da se bakcu sa svakodnevnim sitnim problemima i obavezama koju deca onih drugih imaju (to oduzima mnogo vremena), pa su fokusiranija na neke krupnije stvari. Naravno, ne vazi za novokomponovane bogatase. Tim fokusiranjem na kompletnu sliku svega, automatski drugacije razmisljaju.

Sada i ovde, sve ostalo je psihijatrija

pre 10 godina

"Oj, čoveče pravedniče, jedan Božji službeniče, čini dobro za života, jer kad s’ ovog sveta pođeš, ništa s’ sobom ponet nećeš, već skrštene bele ruke i pravedna dela svoja"
(Komentator, 28. oktobar 2015 23:17)

Ma kad podjem zabole me i gde idem i sta sve ne mogu da ponesem sa sobom. A i da mogu nesto da ponesem gde cu sa tim u onoj rupi dva sa dva? Pa jedva ima mesta i za mene. Dok ne podjem hocu da zivim dobro. Zar je greh ziveti dobro i u izobilju? Nije brate, dok god neko drugi zbog toga ne pati. Jedan zivot imas i taj treba dobro da se prozivi. Price o onom svetu, o strasnom sudu, o zivotu poslu smrti su price za sirotinju, izmisljene kao uteha, po sistemu: "ovde si siromasan, ali ako budes pravedan i poslusan bices bogat na onom svetu", tj. kada budes mrtav.

Filmofil

pre 10 godina

@saki

Kao dete iz siromasnije porodice koje je prihvatilo obrasce ponasanja bogatih (intuitivno ukapirala "algoritam") slazem se sa tobom. Uz dodatak da kad rusis obrasce svog okruzenja ti ih teras iz zone komfora i eto ddreke. Tako da ta deca tada malko piske uz vetar. Dole ih drze njihovi koji su odustali, ali i oni drugi koji im ne daju napred. Apsurd je sto bi upravo takva deca trebala da dobiju podstrek za kreativniji pristup zivotu.
Slazem se i sa ovim sto je mapisala Kalindi.

Žena

pre 10 godina

U našem društvu ako ste ambiciozni graditelj koji stremi razvoju, morate to od drugih da krijete.

Ako ulažete u sebe, ako izadjete iz zone komfora da nešto promenite, smatraju vas budalom.

Godinama sam crna ovca i čudak, do te mere da me porodica bivšeg muža odbacila, pa i on sam.

U našem narodu vlada verovanje da je čovek isključivo prosperirao na pokvaren način, a žena preko kreveta.

Ja se ne obazirem na to, i plaćam ceh. Čak sam doživela osudu od visoko obrazovanih žena.
Isuviše je to duboko u našem narodu, mi mrzimo tudji uspeh, plašimo ga se ko djavo od krsta, i tako učimo decu da tapkaju u mestu.
Iako svaki roditelj voli da mu je dete uspešno, ali stavom prema uspešnom komšiji indirektno mu daje do znanja da to nije prihvatljivo.

Bojan Ilić

pre 10 godina

"Prosečna porodica nesvesno prenosi ista ograničavajuća uverenja o novcu, s generacije na generaciju

"Samo sa svojih 10 prstiju",
"moja vrata su širom otvorena"....:-)

we can do it

pre 10 godina

@Potrebna je a nadam se da ce se desiti bunt i revolucija ovog naroda kad tad.
(Mirko, 28. oktobar 2015 21:57)

Da potrebna je revolucija, ali u glavama Srpskog naroda.

mi

pre 10 godina

Komentar nekog pametnijeg i smesnijeg od mene... o dragoj nam ameriki, zemlji gde je sve moguce (preporucujem lutriju na kraju)

https://www.youtube.com/watch?v=LfgSEwjAeno