Nedelja, 18.10.2015.

13:39

SANU: Reći narodu da Kosovo nije u našim rukama

Predsednik SANU dr Vladimir Kostić izjavio je da je u ovom trenutku jedina politička mudrost na koji način, sa elementima dostojanstva, napustiti Kosovo.

Izvor: RTS

SANU: Reæi narodu da Kosovo nije u našim rukama IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

105 Komentari

Sortiraj po:

Dunja

pre 8 godina

Već 1999.god. kada je Kosovo potpalo pod protektorat nama, političkim laicima, je bilo prilično izgledno da je taj deo srpske teritorije izgubljen.Verovatno su koreni mnogo dublji i, možda, sežu još od 1945.god. u tajnom dogovoru Tita i Envera Hodže.
Svi potonji napori da se oteto ( prodato) vrati bili su, pokazalo se, uzaludno gubljenje "nerava",energije i novca džave Srbije koja je,državu Srbiju, njene građane,dovela do do finansijskog kraha i ekonomskog posrnuća.
Verujem da je, konačno, došao trenutak da se, bar u aktuelnoj konstelaciji snaga,"pomirimo"sa činjenicama, ma kako, i ma koliko nas to bolelo.
U životu postoje i takve igre...

portos

pre 8 godina

Nema više dostojanstvenog izlaska...Dostojanstveni izlazak bi predstavljala podela teritorije i imovine, specijalni status za enklave, manastire, spomenike i groblja, odsteta porodicama nevino stradalih na obe strane i posle toga obostrano priznanje. Za to je bilo šansi do 2008, posebno do marta 2004. Sad više nema dostojanstvenog izlaska. Sad će uzeti sve. Članstvo u UNESCU pa na dalje. A Englezi i Nemci će nas terati da im aplaudiramo...Profesor je, naravno, rekao istinu. Ne treba prekidati EU integracije. Treba širiti kapacitete, unapređivati državu, čuvati sećanje, identitet i Republiku Srpsku."Dostojanstven izlazak" u ovoj situaciji? Nikad ga ne priznavati. Ići i do tog obavezujućeg sporazuma, ali ga formalno ne priznavati. Ne aplaudirati dok otimaju, ne odobravati nepravdu. Sad je to, na žalost, jedino sto je ostalo.

Dragan

pre 8 godina

Jos imam sliku- veliki sator britansjog generala na granici i nas general dolazi oborene glave sa koferom do satora- na drugom ekranu gledam opet satir britanskog generala ali iz 45 i u njega ulaze nemacki generali.Sta se u satoru 99 g dogodilo.Ima samo dve opcije-delimicna kapitulacija ili primirje.Nezabiravite da je posle rata postojala kopnena i vazdusna zabranjena zona za nas a van Kosova tako da je ono prvo verovatnije.

dragan

pre 8 godina

Potpuno tacno,to sto neodgovorni politicari jos zele da skupljaju politicke poene na Kosovu je druga stvar!Ako se nastavi ekonomska propast zemlje i odlazak najboljih Srbija nece moci da odbrani ni Sumadiju!

pojmanemam

pre 8 godina

Bravo profesore,cestitke na hrabrosti! Ovo moze da uradi samo neko sa velikim licnim integritetom.Hocu da verujem da je ovo pocetak javnog obracanja manjeg,obrazovanijeg,pristojnijeg i moralnijeg dela Srbije koji je dosada cutao.I to,ne samo o ovoj temi,vec i o svim ostalim u ovoj drzavi.
Neka neko od onih koji koji negiraju ovu cinjenicu navede makar jedan elemenat drzavnosti Srbije na Kosovu.
Kosovo je davno izgubljeno i treba reci vecini da niko NE TRAZI PRIZNANJE nezavisnosti Kosova,tj.ne treba niko od nasih da potpise takav dokument!Ali,nece nam biti dozvoljeno da opstruiramo pristup i uclanjenje Kosova u svim medjunarodnim organizacijama i da ima sve atribute nezavisne,medjunarodno priznate drzave.
Jos jednom,veliko postovanje na iskazanoj licnoj hrabrosti!

Marko

pre 8 godina

Kosovo je oteto, ukradeno, ratom uzeto, protivno pravu, pravdi, kako god hocete ali je sustina da je to sitacija na terenu. Svidjalo se nama ili ne...Ko je glavni krivac? Poklonio Tito, prodali ga Srbi, Sloba, oteo Nato...opet nevazno. Tuzna srpska istina, napao nas ceo svet da ga pokloni vecinskom islamskom, narodu koji vec ima svoju drzavu...nismo ga odbranili, niko ne bi mogao...nisu pomogli Kinezi, nisu Rusi, nece opet niko...Nemamo prijatelje, sami smo na svetu. Hocemo li glavu u pesak ili u nebo ili da se pogledamo u oci i priznamo... Ili cemo kao neki kad se napiju " ajmo onu o Lazaru i Milosu", a posle sa albancima trgovinu razrade na stetu svojih Srba. Zaboravio je samo da spomene ako je nase sto imamo granicu. Ako je nase sto postoji carina. Ako je nase kako onda neko drugi moze na nasoj teritoriji da naplacuje porez". Sto vecina ne govori nasim jezikom i ne kresti se sa tri prsta. Ako je Taci srbin, sto nije Tačić i sto ide Vučić sa Tačićem da prica u Briselu, nek pricaju u Visokim Dečanima. Sto Zvezda i Partizan ne igraju sa Pristinom, sto se ne skijamo na Brezovici. Mnogo je slicnih pitanja a jedan je odgovor.

Ruthless

pre 8 godina

Zbog ovih sto su najglasniji,Srbija je izgubila Kosovo(mada kad ga je pa imala) . I onda se nadje jedan Vulin da drzi slovo. Smejurija

Marko

pre 8 godina

Kakvi besmisleni komentqri. Nije čovek ni od koga tražio da prizna kosovo. To bi bio sasvim kontraproduktivan i besmislen korak. On samo hoće da svima bude jasno da:
1) Kosovo danas nije pod upravom Srbije
2) U ovom trenutku nije razumno ulaziti u oružani sukob zbog Kosova. Razbucali bi nas ameri ko svinja mrsan dzak.
Eto toliko. Sve ovo ostalo su imputacije bez osnova u njegovoj izjavi.

Realno

pre 8 godina

@Džedaj iz Marinkove bare
Pa niko ni ne kaze da treba da ga se odreknemo zauvek, nego za sada, jer realno nema sanse da ga vratimo u narednih bar 50 godina. S druge strane, ako nastavimo da vodimo izgubljene bitke i p**amo uz vetar, nece nam ni ovo malo drzave ostatii zivecemo u jos goroj bedi.

Ivana

pre 8 godina

Najteže u životu je suočiti se ili prihvatiti pravu istinu o stvarima koje su nam važne, a kamoli najvažnije.

Ako je Srbija prihvatila Memorandum SANU onda kad se rasturala Jugoslavija, u čemu je sad problem? Rekao vam je istinu čovek iz iste institucije kao i onda kad ste je odmah prihvatili. Zašto ste onda verovali akademiji nauka, a sad nećete? U ime naše dece i njihovog mirnog života prihvatite već jednom istinu ili će nam ratovati i deca a možda i unučad.

Govorio je i Arčibald Rajs istinu o Srbima pa većina nije ni pročitala njegovu knjigu, a kamoli poslušala dobronamerne savete ovog Švajcarca. E, da je bar!

Srba

pre 8 godina

Imate desetku od mene. Za razliku od predsednika "mastera" sa njegovim izrazima iz priručnika za frižider vi imate petlju da javno kažete istinu.... a predsednika pozivam da popijemo kaficu u centru srpskog Urosevca ako misli da akademik lupeta gluposti. Na kraju, koliko groteskno zvuči kada Toma Nikolić kritikuje jednog akademika.

Nina Bg

pre 8 godina

@Plavi 18.oktobar 2015. 18:35

Bravo Plavi!
Da li je moguce da tako malo ljudi ovde zivi u realnosti....
Ponavljaju kao mantru slogan iz Kostunicinog vremena "KOSOVO JE SRBIJA!!!"
Pa nije.....
Bilo je,ali vise nije....u ovom trenutku,to je tako!

Gospodo,saberite 2+2, i stavite tacku na tu pricu....za sada.

milkimile

pre 8 godina

nenad ,raxi i dragan šumadija
sve ste lepo rekli i tačno.
25 godina SANU ćuti al bukvalno a za to vreme ljudi u kasnim 60tim i 70tim odlucuju o našoj sudbini onako usput kad idu po hleb odu i na biracko mesto(s posebnim žarom)isti ti najveći deo života za vreme tita nisu ni mogli da glasaju.ovo je kritika i za mlade ljudi koji masovno neizlaze na izbora jer su zaludjeni pa i nabedjeni da će svi oni da žive neki LAGODAN ŽIVOT.
ovaj čovek se oglasio i konačno neko iz SANU je spreman da kaže svoje mišljenje slagali se mi s tim ili ne.sve moje postovanje gosn .Kosticu na hrabrosti jer mu očito nijedan bitan licni KOMFOR čemu je velik deo našeg naroda a pogotovo članova SANU vrlo sklon.ćuti ,netalasaj samo zarade vlastita guzice!

roki

pre 8 godina

...covek realno sagledava stvari...stanje je na terenu bas takvo...Kosovo je izgubljeno i pre 2000 god...i mnogo pre...drago mi je da jedna ovakva institucija iznese misljenje ...a predsednik Nikolic ,,trci zadnji krug,,pa mu to ne godi..prica nesto usta ni sam ne veruje..ali izbori su na pragu....prpa !!!!

Gile

pre 8 godina

Samo potpuno blesav covek moze da misli da cemo ikad vratiti Kosovo. Sa ovakvim natalitetom, ekonomijom i ovakvim politicarima ni Sumadija nam uskoro nece trebati!

alienware

pre 8 godina

Komentari tipa,da nije ni za vreme osmanskog carstva Srbija bila nasa,..da ce neka bolja generacija Srba da je vrati....zaboravljaju nesto.Stanovnistvo Kosova ne zeli da bude pod Beogradom,ne zeli da bude deo Srbije.Stanovnistvo Srbije pod carstvom je bio Srpsko,vidite logiku,stanovnistvo odlucuje .Albansko stanovnistvo koje se rodilo na Kosovu.Ratom ne mozete nista da uradite a Milosevic je zakucao zadnji ekser u sanduk sto se tice volje Albanaca da zive u Srpskoj drzavi pokusajem proterivanja Albanaca u Albaniju.Ono sto je najvaznije,da se od Srbije napravi moderna drzava sa postenim pravosudjem,politicarima,direktora,...socialnom politikom,zdravstvenom zastitom,razvoj zaostalih sela i manjih gradova,ulaganje u skolstvo i pruge,puteve...treba da bude prioritet a ne Kosovo.Ono je izgubljeno za uvek ,osim ako nekad u dalekoj buducnost stanovnistvo Kosova zeli da se pripoji Srbiji voljom Albanskog naroda .Mozda u zajednickoj dravi bez granica,kako je zamisljena EU u buducnost.

edin

pre 8 godina

@Vlada- kao sto ti je rekao ovaj momak iz vojvodine tako cu ti i ja iz sandzaka isto ponoviti. nece se sandzak otcijepiti od srbije iako sam pristalica muftije,a i on ne zeli to,al beograd sisati pare iz drzave a drugima nista e to nece moci,onda cemo autonomiju uspostaviti pa imati svoju skupstinu i svoj budzet. lako je vama iz bg pametovati kako je ljudima u vojvodini sumadiji sandzaku kosovu. vi iz bg fotelja ste mi najvece patriote i domoljubi

Kirito

pre 8 godina

Ne vidim da je ista pogresno rekao covek. On je samo rekao. Neko je uradio da do toga dodje. Ako je, nije problem, ali ne vidim da je ikome bolje, samo je jos gore. Opet su dzaba potpisivali (sem za svoje dzepove), a mogli su da kazu ne. I ovi sadasnji i oni prethodni. Komentatori ili botovi, na pogresna vrata kucate. 25 godina je proslo, birajte hocete li verovati u bajke ili realnost.

CATAPA

pre 8 godina

Lako je njemu da kaže istinu kad ne ide na izbore, kad o njegovoj fotelji ne odlučuju napaljene budale. Političar to nikada ne sme da uradi. Državnik da, ali državnika više nema nigde, ne samo u Srbiji.

Vojvođanin iz Ravangrada

pre 8 godina

Pre svega, Profesor Vladimir Vlada Kostić uvažava suštinu latinske mudrosti: "Amicus Plato, sed magis amicus veritas"/Prijatelj je Platon, ali je veći prijatelj ISTINA. Lično ga poznajem i imali smo prilike da dugo razgovaramo 1992. godine u dva navrata.

Bilo bi zaista lekovito kada bi pripadnici nacionalističke lažne elite pročitali i razumeli studiju dr. Latinke Perović "Dominantna i neželjena elita". Realna slika prošlosti novovekovne Srbije jeste borba za grupni interes i lično bogaćenje (Obrenovići vs. Karađorđevići, "Crna ruka", Apis, Sloba&Mira, Toma&Aca...)

bole

pre 8 godina

I šta ste svi vi sad kao iznenađeni? pa jeste nezavisno samo to narod misli da nije. trenutno su u toku pregovori kako da se narodu to saopšti a da deluje kao da smo ipak nešto dobili. jeste, nije naše. kraj.

Genc

pre 8 godina

Veoma jasno i glasno receno. Svi ste znali ali niste hteli da verujete. Bolje casno nego sramno. Izgubljene milijarde eura umesto da se investiraju u nesto pametnije. Kada profil predsednika Akademije to potvrdi onda tu nema sta da se doda.

TTD

pre 8 godina

Svaka cast na hrabrosti da se kaze istina!
KONACNO SANU RADI ONO ZA STA POSTOJI!
Daje narodu realnu sliku o svetu oko nas i savetuje nas sta je ispravno bez obzira na posledice po nju samu.

Kamo srece da je i ranije tako bilo.

Ferdinand Bardami

pre 8 godina

Nailazim često na komentare kako će i Vojvodina otići, a ti koji to prognoziraju očito ne znaju da ne može da ode Vojvodina kad u njoj živi 75 posto Srba. Kosovo je otišlo jer ga je naseljavalo 90 posto Albanaca. Znači, prizovite se pameti i ne odvajajte parče zemlje u kojoj je većinsko srpsko stanovništvo. Pa neće se Srbin od Srbina odvajati, a Mađari kojih ima 10 posto da dobiju još jednu državu. Ne odvajajte nešto što nema logike odvajati.

Vanja Petrovic

pre 8 godina

Meni lično ne nedostaje ni malo Kosovo sa dva miliona stranih ljudi. Da je Kosovo u Srbiji tih dva miliona bi posle masovnog izlaska na bilo koje izbore vladali ovom zemljom! A, ja nikako ne bih želela da Srbijom i mnome vladaju baš toliko direktno ne-Srbi, ljudi koji čak i ne govore moj maternji jezik. Plus, nekoliko decenija sam plaćala iz svog džepa za to nerazvijeo Kosovo. Od svake plate mi se odbijalo. Dosta je bre bilo!!

Nikako nisam rasista, samo pričam činjeničko stanje. Ne busam se u grudi kao neki što im je šatro stalo do Kosova iz ponosa, inata, muke, nepravde...
Godinama smo bez tog dela Srbije i svima nam je jasno da je to sada nečija tuđa zemlja. Tuđa zemlja, sa tuđim ljudima, tuđim jezikom, tuđom verom, tuđom kulturom i šačicom Srba...!!

Albert

pre 8 godina

Niko ne vrsi pritisak na Srbiju da prizna Kosovo. Srbija je ta koja vrsi pritisak da udje u EU, a priznanje Kosova je samo jedan od uslova za to.

glasac

pre 8 godina

Ko moze argumentovano, ali ne kao Toma the Master, da ovo opovrgne - samo napred! Dvadeset i pet j.....h godina zamajavate ovaj narod Kosovom, Karlobagom, Republikom Srpskom, Slobom, Seseljem.... Niko da izgovori cinjenicu da je Kosovo NEZAVISNO vec 16 godina. I to su ga (kao i Krajinu) prodali oni koji su sada na vlasti. Ne DS, ne Kostunica, ne Zivkovic ili Ceda vec Aleksandar Vucic (bio ministar tada), uz podrsku Dacica i Vulina! Ako im je tada smetalo sto Kosovo odlazi (a gde je otislo? Na istom je mestu.) zasto TADA nisu digli glas?! Zato sto (kao i sada) su im privilegije bile sladje. A gladnom narodu (cemu su isto krivi) u tanjir serviraju neku trtmrt spoljnu politiku i posle da se zaslade Beogradom na vodi.

Nina Bg

pre 8 godina

Pametno,logicno.... znate,kao u onoj bajci,samo se ceka dete da izjavi: "PA CAR JE GO!!!"

Ako neko ovde misli da je Kosovo jos uvek nase,a da je dokaz za to sto nam traze da i mi priznamo njegovu nezavisnost.......pa onda dobro....
Sto su tamo Siptari u vecini,sto imaju svoju vojsku, policiju, vladu,...to je l' da nema nikakve veze....Sto nasi ministri treba da traze dozvolu kad zele nekim poslom na Kosovo, kao da idu u posetu stranoj drzavi.......i to nema veze

Ako ovde neko ima potrebu da VERUJE kako je Kosovo jos uvek nase,. pa onda dobro....

CVETKO prvi

pre 8 godina

Na žalost , naš akademik je u pravu !
Pametnim Srbima je to jasno od 1999.god. a ostalima, koji možda to neće da vide , ne znam da li je jasno i oni mogu da se "čude izjavama akademika" tj. njihovim "kolegama" po "nadjenoj" diplomi.
Od 2000.god. svaka vlast je izbegavala da to faktičko stanje i ozvaniči , ali neko to mora da uradi tj. neka vlast a da li je to ova...videćemo! Naravno , ukoliko ne prebace taj problem narodu tj. na referendumsko izjašnjavanje ! Ali tu su Nemci , naši "osvedočeni prijatelji" a i našeg premijera av !

Vlada komunista

pre 8 godina

Pokrenuta je velika hajka na ovog čoveka. A čovek nije ništa drugo uradio već rekao istinu. Sada imamo još jednu šansu da se spasimo kao narod i država, ako ovu šansu u narednih 2 godine propustimo mislim da ćemo izgubiti mnogo više od države.
Ne treba sve prihvatati što nam se nudi ali treba biti realan pa sam uraditi nešto što će biti brana za neke mnogo gore stvari. A kad Srbija ojača onda treba što neko reče: kupiti Kosovo. Pamet klade valja.

Poštuje Sebe

pre 8 godina

Poštovani Akademiče,
Vašim stavom Vi otvoreno podržavate PRIMENU SILE I SILEDŽIJSKO NAMETANJE REŠENJA U MEĐUNARODNIM ODNOSIMA.
Da li Vi znate ZAŠTO i KAKO je razbijena Yuga. KAKO i ZAŠTO je otet KOSME, ZAŠTO je bombardovana Srbija bez saglasnosti UN.
Da li znate KOLIKO zemalja još nije priznalo Kosmet i da li znate KOLIKO zemalja je to UČINILO, ali pod ŽESTOKIM pritiskom i UCENJIVANJEM.
Kao akademik, morali bi da ste pročitalo bar dve američke knjige (a stalno im se broj uvećava): Globalizacija siromaštva i novi svetski poredak i Ekonomske ubice. Bile bi Vam mnoge stvari jasnije. Srbi dobro znaju da Kosmet (a ne Kosovo, kako ga Vi nazivate) nije u srpskim rukama, ali isto tako znaju da NIJE ni u tuđim rukama sve dok Srbija ne pristane.
Oni vrše pritisak jer i oni znaju da ništa nije gotovo bez Srbije, a to priznanje im je potrebno, ne zbog Kometa, već upravo zbog zemalja koje sam pomenuo.
Siledžije niko ne može sprečiti da ti nešto otmu. Ali im bar NE SMEŠ i tome POMAGATI.
U ovakvoj situaciji mi se možemo SAMO PRIVREMENO odreći Kosmeta. Jer sila boga ne moli.
Ali, NIČIJA NIJE GORELA DO ZORE.

Ali, svaki naredni dan

Pero

pre 8 godina

Znaci, priznavanje Kosova uskoro sledi. Prvo Markovic prica kako ga valja otkupiti, sad ovaj. Dakle za jedno 6 meseci Vucko i Toma potpisuju nezavisnost.

my way

pre 8 godina

Pustite vi narod, ovaj narod zna sve i da se narod u proslosti slusao druga bi se prica danas pricala. Ne bi se 1918. napravila tragicna greska u situaciji kad je Srbin mogao prvi put od Nemanjica da bude svoj na svome, prvi put zapravo da ima svoju nacionalnu drzavu na svom prostoru. Ne bi nam 45. zaseo na vlast ratni neprijatelj, agresor iz prvog svetskog rata da dovrsi ono sto ratom nije mogao, izmedju ostalog zabrani Srbima povratak na Kosovo. O nacionalistickom uredjenju i komadanju na 6 republika i 2 pokrajine, sve na srpsku stetu, da ne govorim. Zna ovaj narod danas da Kosovo nije pod nasom kontrolom, i? Sta se od nas trazi, sta mi onda treba da damo? Odgovor je jasan, nista, samo da kazemo dobro je sto ste nas ubijali, razarali, raskomadali, da zgazimo svoje apokalipticne zrtve, istoriju, pravdu, istinu... da im odamo priznanje sto su oslobodili Jugoslaviju od jugoslovenske vojske, srpska ognjista od Srba. To je, gospodo, ono sto ovaj narod nikad nece prihvatiti ni uraditi, bas kao sto nece prihvatiti da na svoju stetu, a za racun onih koji su mu zlo naneli, uvede sankcije Rusiji.

Dragan Sumadija

pre 8 godina

Gospodine Kosticu, hvala Vam na ovim recima.Pre neki dan zahvalio sam se Vuku Draskovicu na njegovim iskrenim recima o Kosovu, sada Vama, jer jedino ste vas dvojica poslednjih dana rekli ono sta svi znamo, ali, svi cutimo u strahu od galamdzija koji prete svima onima koji ljudima saopste pravo stanje stvari, a tice se KiM.
Tako je, kako je, trenutno tu nista promeniti ne mozemo, ali ne mozemo osuditi sve Srbe na kolektivno samoubistvo zbog toga sto je neko davno prodao i izgubio KiM.
Uza Srbija je prepuna Srba sa Kosova, jedini problem je sto oni dosli sa jadom i cemerom, izbeglicama posle NATO masakra nad Srbijom 1999.godine, nego krajem osadesetih godina proslog veka.Sada ti isti ili njihovi potmci su najglasniji u osudi onih koji narodu u Srbiji pricaju istinu.
Svi mi takvi smo "izdajnici i stranic placenici"..e, ako je tako, ja sam ponosim sto sam to, jer, ne mogu i necu da lazem samog sebe, odrasato sam na istini, roditelji su me takvog odgojili, drugacije ne mogu,ne znam, niti hocu.

lom

pre 8 godina

@Vlada evo kao autonomas iz vojvodine da izjavim kako necemo samostalnost od Srbije nego samo malo drugacije da se podelimo oko upravljanja i oko novaca. Ako to ne date, onda ide prica dovraga... nismo mi roblje Beograda da nam firme zatvarate i izmestate u Beograd

Nenad

pre 8 godina

Akademija je propustila milijardu puta da ukaže narodu na neznanje naših političara, i ovo je pozitivan presedan i ono što od akademije očekujemo. S druge strane, ogorčenost onih koji dobijaju novac na problemu Kosova je očigledna jer oni bi da nastave da naplaćuju problem Kosova a za to vreme svi da budemo njihovi taoci, imamo manje radnih mesta koja su oni popunili, imamo manje plate jer kao društvo ne napredujemo a zbog problema Kosova budemo na margini civilizovanog sveta. Ko želi na Kosovo, neka izvoli ali moram da kažem da su to mogli i pre ove izjave ali i dalje zauzimaju radna mesta građanima srpskih gradova i naplaćuju nesreću celokupnog naroda.. Ili možda ne mogu na oči onima koje su reketirali desetinama godina za vađenje ličnih karata, pasoša, saobraćajnih dozvola i usput prodavali imovinu kosovskim narkodilerima, pa sad najradije uživaju na štetu građana Srbije!?
Ja moju tarabu ne dam a vi vidite šta ćete i šta ste radili..
Podrška akademiku!

Plavi

pre 8 godina

Izjava predsednika SANU nije ni nebulozna ni nejasna, niti bi čoveka trebalo menjati sa funkcije zato što ovako govori. Izjava je zapravo analiza faktičkog stanja. Ako neko može da demantuje nešto što je rekao, samo napred. Naravno nekima se ne dopada, pozivaju se na neko fantomsko savezništvo sa Kinom a za Rusiju ne mogu da se odluče da li je to Rusija ili SSSR, ipak više od pola veka komunističke indoktrinacije ostavilo je katastrofalne posledice po mentalno zdravlje ovog naroda. Jednu od stvari je akademik lepo rekao a provlači se između redova, da smo na ovom svetu sami i da ako ne pomognemo sami sebi niko drugi neće. Drago mi je da se u srpskoj javnosti javio još neko ko sme javno reći istinu koja ne prija nacionalno ostrašćenom uvu na koje Moskva šapće razne bajke. Želje su jedno realnost nešto sasvim drugo, treba preživeti u ovoj Srbijici, treba zaustaviti odliv stanovništva, to je ovih dana vrhunski patriotizam. Srbija je postojala na Krfu za vreme Prvog rata i bez teritorije ali bez naroda ne može postojati nikako. Retki su političari koji ovo smeju reći javno ali ipak se nađe neko kome je istina draža od rejtinga a država preča od interesa.

Bane Banat

pre 8 godina

Nekada je SANU pisao memerandum koji je Zapad prozivao niz godina, a danas SANU trazi papir i hemijska da se prizna Kosovo. Znajte ljudi, one sekund kada se stavi potpis, a pre nego sto se mastilo osusi, krece prica o nezavisnoj Vojvodini i Sandzaku.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Vlada, 18. oktobar 2015 16:13)

Ne prijatelju, malo si pomešao događaje, uzroke i posledice. Vaš neprežaljeni Slobo je neustavno ukinuo autonomiju Vojvodine pod opravdanjem da će time sprečiti secesiju Kosova. Nije naravno, ali je ostalo da Vojvodina ispašta sve gluposti srpske politike proteklih decenija. E to će oterati Vojvodinu iz Srbije, ta šizofrenost i halucinacije beogradskih dahija.
I Crna Gora je pobegla od vas takvih, pa ništa naučili niste. Svako pametan bi da pobegne, a i Vojvodina će bez ikakve sumnje. Nisu ludi svi drugi nego vi.

Stanley

pre 8 godina

Akademici koji sede u SANU su bezbroj puta trebali reagovati za dobrobit srpskog naroda,A NISU.Razumete,zasto bi oni tako fino ususkani na pozicijama koje drze i sa finom apanazom uzburkavali to mirno more.Cast izuzecima.

Branko

pre 8 godina

Gospodine akademiče, sigurno znate razliku između seksualnog čina sa voljom i seksualnog čina protivno volji. Prvo je vođenje ljubavi a drugo je silovanje koje se kvalifikuje kao krivično delo. Da Aljasku nije ruski car prodao Amerikancima za "šaku dolara", Rusi bi polagali pravo na tu teritoriju i dan danas. Predato svojom voljom ili prodato je isto, ne polaže se pravo na to više nikada. Ko je taj što ima pravo da ono što su nam ostavili preci i ono što moramo ostaviti svojim potomcima, proda za nešto što je truležno i prolazno?

Aleksandar

pre 8 godina

Da li je on konsultovao skupštinu SANU. Kada je to baš tako pa zašto nije to Kosovo u UN. Neće nikada biti dok mi to ne priznamo. Zato oni nas teraju.
Kolo sreće i istorije se menja. Za 10 -20 godina karte mogu biti drugačije.

padjine969

pre 8 godina

Treba neko da nam kaže ono što i sami znamo .Mi uvek čekamo da nam voda dođe do grla pa onda reagujemo.Sada se samo smišlja način kako da vlastodržci to izgovore a da ostanu "patriote".Naterani smo da napustimo pokrajinu 1999 godine i da smenimo vlast u državi.Sve ove godine kao nismo znali da će glavni "uslov" biti priznanje.A svima nama kao stalo do "Kosova" a pola vlastodržaca i ovdašnjih i ondašnjih ne zna na karti da ga pokaže.

Petar

pre 8 godina

Problem sa ovom izjavom je to sto je ona nelogicna. Predsednik SANU se bori za Kosovo, a istovremeno predlaze castan izlaz sa njega. On ne odstupa od nacionalne politike i nju svodi na Republiku Srpsku. Istovremeno on je za Evropu, ali sa "povracanjem".
Ovo je tipican nebulozni stav iz SANU. Oni su za sve i Srbiju i Evropu, u skladu sa sopstvenim interesima. Njihove izjave samo zbunjuju javnost i ne doprinose nicemu.

Ferdinand Bardami

pre 8 godina

Alo, Kostiću, pa mi to znamo odavno, narod zna, pa ne moraš biti član SANU da bi to shvatio. Vi ntelektualci ste bre mnogo nadobudni. Zar smatrate da smo baš toliko glupi? Vi nas vređate. Pitanje je jeste li vi pametnjakovići shvatili da je Kosovo odavno izgubljeno?!

Doroteja

pre 8 godina

Nije narod glup, znamo mi jako dobro sve, ali isto tako znamo da ne možemo Srbe koji su ostali da žive na Kosovu, ostaviti na milost i nemilost Albancima. Jedini način da sačuvamo dostojanstvo je da iscrpimo sva diplomatska sredstva.

Vladimir Veliki

pre 8 godina

Predsednika Akademije treba smeniti jer ovako samo bruka Srbiju i SANU.Ocigledno je da on nije akademik a ni intelektualac jer da jeste ne bi tako pricao.On se opredelio za onoga ko je po njemu jaci,a to su po njemu sada Amerika i EU koje i jesu Albancima predale Kosovo tj oteli su ga Srbiji.Kosovo je oteto cisto iz razloga sto su albanski saveznici tada bili jaci.Albanci su cekali vekovima,docekali su da su zapadne sile jace od SSSR tj Rusije.Sada mi treba da cekamo nas momenat kada ce nasi saveznici tj Kina i Rusija imati tu snagu da nam pomognu da Kosovo vratimo.To se polako desava,danas su promene vrlo brze i vidimo da americka moc opada.
A predsednuku SANU ne sluzi na cast jer pravi rodoljub i akademik ne meri po tome ko je jaci vec meri po tobe sta je interes svoje domovine.
Albanci Kosovo nisu dobili silom zakona i prava vec silom Nato vojske 1999.Pa na zalost ono se nama i moze vratiti samo vojnom silom.Kad bude americka baza Bondstil iseljena sa Kosova,tada ce Kosovo biti nase a to ce se ostvariti uz rusku pomoc.
Albanci nemaju nikakva prava na Kosovo,ni istorijska a ni kulturna.Oni su Srbe vekovima iseljavali i tiranisali prvo uz podrsku Turaka,a kasnije uz podrsku zapadnih sila.Po turskom popisu iz 15.veka na Kosovu je zivelo tek preko 40 albanskih domacinstava a srpskih je bilo preko 12000.Krajem 19. na Kosovu je bilo oko 50% Srba.Britanija je Spaniji otela jednu stenu koja se zove Gibraltar,pa Spanija nece da se pomiri sa tim gubitkom.

Vlada

pre 8 godina

Nekada je SANU pisao memerandum koji je Zapad prozivao niz godina, a danas SANU trazi papir i hemijska da se prizna Kosovo. Znajte ljudi, one sekund kada se stavi potpis, a pre nego sto se mastilo osusi, krece prica o nezavisnoj Vojvodini i Sandzaku.

steva

pre 8 godina

kosovo je odavno otišlo, šta ima ko da mi kaže ... zbogom kosovo, sve najbolje u budućnosti ... a mi srbi, dok nas još ima, pošto nas je sve manje i manje, da poživimo ovo malo što nam je ostalo bar iole dostojanstveno ... ali neće biti tako ... udavićemo se u vlastitoj gluposti.

vESELI

pre 8 godina

Ovo je stav jedne bitange koja je uzela pare od neprijatelja Srpskog naroda, da bi "promovisala" njihove želje i sa ovako visokog položaja predsednika SANU. Pod hitno smena ovog smrada sa funkcije.

Zivka Sirićka

pre 8 godina

Ako je Kosovo i de yure nezavisno zasto EU i SAD vrse pritisak na Srbiji da ga ona prizna?Treba ostaviti buducim nadam se boljim generacija Srba i Crnogoraca da ga povrate.

Zoran P.

pre 8 godina

pa ni Srbija nije bila u nasim rukama, za vreme osmanske vladavine, pa se cekao povoljan trenutak skoro 500g. Okupacija je okupacija i zasto to nazivati drugim imenom. Ono sto mene brine je ne to sto KiM vise nije u nasim rukama, nego to sto su se nasi zapadni "prijatelji" postarali da ekonomski ne stanemo na noge i odrzavamo ovaj nivo sto duze. Valjda da bi bio "mir" u ovom delu Evrope.

lord

pre 8 godina

zna narod to odavno ali ne treba ga nikad priznavati, jer geopoliticka situacija se menja i zapad kosovo i albance koristi samo u geopolitickoj igri i mislim da su albanci za njih nebitni tako da u nekim ustupcima u toj geopolitickoj igri oni su prvi kojih ce se odreci i koje ce pustiti niz vodu... treba biti strpljiv... u eu sigurno necemo uci ni ako priznamo kosovo, jer ce traziti da priznamo da smo pocinili genocid i opet ce nesto novo da se smisli tako da treba misliti kako da se popravi ekonomska situacija a da se ne oslanja na eu ...

C i n i k

pre 8 godina

P.S.
Ovi sto urlaju da je nase Kosovo i zasto od nas traze da priznamo...
Ne trazi niko od nas da ih priznamo nego da saradjujemo i resimo neka sporna pitanja,zivot obicnih ljudi je najvazniji,biznis takodje.
Ali niko ne trazi, niti je ikada iko to trazio od nas,da ih priznamo.A i zasto bi?
Njima fali 10 ak glasova u Skupstini UN da bi postali punopravna clanica UN,nista ovde od nas ne zavisi i samo sebi pravimo problem.
Ujedno,sa Kosova beze i Albanci a kamoli Srbi....koji su i prodali za vrlo lepe pare to prokleto Kosovo!

misko

pre 8 godina

U pravu je...i trebna narodu reci da Kosovo i Metohije nije SRPSKO od 1945.god..od proglasenja "Titove zabrane"da se srbi vrate na Kosovo..to je bio dogovor Cercil-Tito potpisan 1944. god za koji sam nedavno sazano da posotoji u britanskoj biblioteci..i da Britanci posto-poto zele da sprovedu Austro-Ugarski plan iz 1878.god od stvaranju velike Albanije..ali sva carstva su propala pa ce i njohovo...mi treba da se borimo da uradimo sta se moze uraditi,zastititi ostatak Srba,kulturne spomenike mada i to sad hoce da nam oduzmu...

SANU kao savet staraca

pre 8 godina

A sto se vi iz SANU ne oglasiste prilikom zatrpavanja Bazilike kod Bele Palanke koja je "u nasim rukama"?Molim Moderatora da mi objavi komentar,ajde,Hrast,ok,ali Bazilika i ceo lokalitet iz 4-og veka?Sad se sprema kraj Pirotskog sela Stanicenje zatrpavanje novootkrivene NEKROPOLE iz 3000-e godine pre Hrista,ne verujem da ste vi u SAANU uopste i culi o tome,ponekad se pitam cemu uopste i sluzite(izgleda nicemu).

Džedaj iz Marinkove bare

pre 8 godina

Kosovo nije pod kontrolom Srbije,ali to nije bitno....bitan je princip.Nije ni Krim pod kontrolom Ukrajine,niti je Južna Osetija deo Gruzije pa tim državama ne pada na pamet to da priznaju ili prihvate.Kosovo je na silu odvojeno od Srbije,bombardovanjem mimo SB UN i to se ne sme ozakoniti njegovim priznanjem kao nezavisne države.Ne može se povratiti kontrola nad Kosovom u dogledno vreme,bar dok se ne promeni balans snaga u svetu ali to ne znači da ga se treba odreći.Ono nije bilo pod kontrolom Srbije od 1389 do 1912 pa smo ga vratili...samo je potrebno strpljenje i nepodleganje defetizmu.

Ljilja

pre 8 godina

Na zalost, ovaj covek je verovatno u pravu, ali ja skidam kapu vladi koja se i dalje bori i zeli da sacuva interese nasih ljudi ne samo ovde, vec i na KIM.

jedva cekam izbore ...

pre 8 godina

tacno, procitajte pazljivo Briselski sporazum!! Zajednica srpskih opstina je pevacko drustvo, srpske sudije sude po kosovskim propisima i postuju Ustav Kosova!! Velike sile su sve uradile i stvorile.nezavisnu drzavu Kosovo!!

petar

pre 8 godina

Narodu ne treba govoriti ono što narod vrlo dobro zna. Da nije u našim rukama već 16 godina to svi znaju, ali isto tako znamo da tu tvorevinu od nazovi države, nikada nećemo priznati, jer će se kad tad situacija okrenuti u našu korist.

analiticar amater

pre 8 godina

Kao privatna licnost moze da ima misljenje kakvo zeli, kao predsednik SANU mora da se bori za pravo, pravdu, interes drzave i sve ono sto joj pripada.
Zao mi je sto nije svestan da je ovo digitalno doba, da ce naredne generacje sa cudjenjem citati sta je jedan naslednih slavnih srpskih naucnika izjavio.
Zao mi je sto se srozao na jedan takav nivo da sluzi dnevnoj politici.
Nemojte da mi neko prica da je to realnost, ovo, ono. Srbja nije drzava od danas do sutra, ni sutra svet nije isti kao danas.
ALi kad se jednom odreknete necega, to je posle vrlo tesko vratiti. Pitajte ruse za aljasku.
Umesto sto daje ovakve, po meni, izdajnicke izjave, bole bi bilo da se posvetio teskom radu i prosvecenju srpskog naroda, da sutra imamo vise naucnika, bolje tehnologije, da nesto proizvedemo i izvezemo, a ne da siri defetizam i govori kako "nema druge opcije"
Sram te bilo, ostavka odmah, Srbiji ne trebaju vodje koje ce predavati, vec oni koji ce mudrom politikom sacuvati drzavu.

posteno

pre 8 godina

Posteno receno samo sa zakasnenjem.


P.S Kako ono rece otac nacije (Dobrica Cosic ) sam pred kraj njegove smrti,ne gubite vreme i truda oko Kosova !

dz

pre 8 godina

Predsednice srpske nauke, molio bih Vas da prvo resavate to sto fudbaleri, starlete i slicni doktoriraju kad plate negde par hiljada evra, kad starlete rade u SANU dok mladi i skolovani odlaze iz zemlje, kad srpsko zdravstvo tavori i stagnira, itd, itd... Batalite Kosovo, ne mesajte se u to, nije to Vasa briga, ostavite to politicarima, prvenstveno stranim, jer se oni jedini tu i pitaju...

glas razuma

pre 8 godina

Postovani g-dine Kosticu,
Izrazavam svo svoje postovanje za vas rad, vasu titulu akademika i sva naucna ostvarenja, ali isto tako izrazavam svoje duboko neslaganje sa vasim misljenjem. Branim i prihvatam da imate pravo na svoj stav, ali mislim i ubedjen sm da veoma veoma gresite. Ipak stvari nisu takve kako na prvi pogled izgledaju.

Ivan

pre 8 godina

I to nam je predsednik SANU...
Iz krajnosti u krajnost:prvo su nas bas iz SANU trovali nacionalizmom(Memorandum itd), a sad ova politicki nemudra izjava...

SANU: bavite se naukom ili idite na Kalemegdan i igrajte sah!

Ivan

glas razuma

pre 8 godina

Postovani g-dine Kosticu,
Izrazavam svo svoje postovanje za vas rad, vasu titulu akademika i sva naucna ostvarenja, ali isto tako izrazavam svoje duboko neslaganje sa vasim misljenjem. Branim i prihvatam da imate pravo na svoj stav, ali mislim i ubedjen sm da veoma veoma gresite. Ipak stvari nisu takve kako na prvi pogled izgledaju.

analiticar amater

pre 8 godina

Kao privatna licnost moze da ima misljenje kakvo zeli, kao predsednik SANU mora da se bori za pravo, pravdu, interes drzave i sve ono sto joj pripada.
Zao mi je sto nije svestan da je ovo digitalno doba, da ce naredne generacje sa cudjenjem citati sta je jedan naslednih slavnih srpskih naucnika izjavio.
Zao mi je sto se srozao na jedan takav nivo da sluzi dnevnoj politici.
Nemojte da mi neko prica da je to realnost, ovo, ono. Srbja nije drzava od danas do sutra, ni sutra svet nije isti kao danas.
ALi kad se jednom odreknete necega, to je posle vrlo tesko vratiti. Pitajte ruse za aljasku.
Umesto sto daje ovakve, po meni, izdajnicke izjave, bole bi bilo da se posvetio teskom radu i prosvecenju srpskog naroda, da sutra imamo vise naucnika, bolje tehnologije, da nesto proizvedemo i izvezemo, a ne da siri defetizam i govori kako "nema druge opcije"
Sram te bilo, ostavka odmah, Srbiji ne trebaju vodje koje ce predavati, vec oni koji ce mudrom politikom sacuvati drzavu.

Džedaj iz Marinkove bare

pre 8 godina

Kosovo nije pod kontrolom Srbije,ali to nije bitno....bitan je princip.Nije ni Krim pod kontrolom Ukrajine,niti je Južna Osetija deo Gruzije pa tim državama ne pada na pamet to da priznaju ili prihvate.Kosovo je na silu odvojeno od Srbije,bombardovanjem mimo SB UN i to se ne sme ozakoniti njegovim priznanjem kao nezavisne države.Ne može se povratiti kontrola nad Kosovom u dogledno vreme,bar dok se ne promeni balans snaga u svetu ali to ne znači da ga se treba odreći.Ono nije bilo pod kontrolom Srbije od 1389 do 1912 pa smo ga vratili...samo je potrebno strpljenje i nepodleganje defetizmu.

Plavi

pre 8 godina

Izjava predsednika SANU nije ni nebulozna ni nejasna, niti bi čoveka trebalo menjati sa funkcije zato što ovako govori. Izjava je zapravo analiza faktičkog stanja. Ako neko može da demantuje nešto što je rekao, samo napred. Naravno nekima se ne dopada, pozivaju se na neko fantomsko savezništvo sa Kinom a za Rusiju ne mogu da se odluče da li je to Rusija ili SSSR, ipak više od pola veka komunističke indoktrinacije ostavilo je katastrofalne posledice po mentalno zdravlje ovog naroda. Jednu od stvari je akademik lepo rekao a provlači se između redova, da smo na ovom svetu sami i da ako ne pomognemo sami sebi niko drugi neće. Drago mi je da se u srpskoj javnosti javio još neko ko sme javno reći istinu koja ne prija nacionalno ostrašćenom uvu na koje Moskva šapće razne bajke. Želje su jedno realnost nešto sasvim drugo, treba preživeti u ovoj Srbijici, treba zaustaviti odliv stanovništva, to je ovih dana vrhunski patriotizam. Srbija je postojala na Krfu za vreme Prvog rata i bez teritorije ali bez naroda ne može postojati nikako. Retki su političari koji ovo smeju reći javno ali ipak se nađe neko kome je istina draža od rejtinga a država preča od interesa.

Vlada

pre 8 godina

Nekada je SANU pisao memerandum koji je Zapad prozivao niz godina, a danas SANU trazi papir i hemijska da se prizna Kosovo. Znajte ljudi, one sekund kada se stavi potpis, a pre nego sto se mastilo osusi, krece prica o nezavisnoj Vojvodini i Sandzaku.

Zivka Sirićka

pre 8 godina

Ako je Kosovo i de yure nezavisno zasto EU i SAD vrse pritisak na Srbiji da ga ona prizna?Treba ostaviti buducim nadam se boljim generacija Srba i Crnogoraca da ga povrate.

dz

pre 8 godina

Predsednice srpske nauke, molio bih Vas da prvo resavate to sto fudbaleri, starlete i slicni doktoriraju kad plate negde par hiljada evra, kad starlete rade u SANU dok mladi i skolovani odlaze iz zemlje, kad srpsko zdravstvo tavori i stagnira, itd, itd... Batalite Kosovo, ne mesajte se u to, nije to Vasa briga, ostavite to politicarima, prvenstveno stranim, jer se oni jedini tu i pitaju...

Zoran P.

pre 8 godina

pa ni Srbija nije bila u nasim rukama, za vreme osmanske vladavine, pa se cekao povoljan trenutak skoro 500g. Okupacija je okupacija i zasto to nazivati drugim imenom. Ono sto mene brine je ne to sto KiM vise nije u nasim rukama, nego to sto su se nasi zapadni "prijatelji" postarali da ekonomski ne stanemo na noge i odrzavamo ovaj nivo sto duze. Valjda da bi bio "mir" u ovom delu Evrope.

my way

pre 8 godina

Pustite vi narod, ovaj narod zna sve i da se narod u proslosti slusao druga bi se prica danas pricala. Ne bi se 1918. napravila tragicna greska u situaciji kad je Srbin mogao prvi put od Nemanjica da bude svoj na svome, prvi put zapravo da ima svoju nacionalnu drzavu na svom prostoru. Ne bi nam 45. zaseo na vlast ratni neprijatelj, agresor iz prvog svetskog rata da dovrsi ono sto ratom nije mogao, izmedju ostalog zabrani Srbima povratak na Kosovo. O nacionalistickom uredjenju i komadanju na 6 republika i 2 pokrajine, sve na srpsku stetu, da ne govorim. Zna ovaj narod danas da Kosovo nije pod nasom kontrolom, i? Sta se od nas trazi, sta mi onda treba da damo? Odgovor je jasan, nista, samo da kazemo dobro je sto ste nas ubijali, razarali, raskomadali, da zgazimo svoje apokalipticne zrtve, istoriju, pravdu, istinu... da im odamo priznanje sto su oslobodili Jugoslaviju od jugoslovenske vojske, srpska ognjista od Srba. To je, gospodo, ono sto ovaj narod nikad nece prihvatiti ni uraditi, bas kao sto nece prihvatiti da na svoju stetu, a za racun onih koji su mu zlo naneli, uvede sankcije Rusiji.

Vladimir Veliki

pre 8 godina

Predsednika Akademije treba smeniti jer ovako samo bruka Srbiju i SANU.Ocigledno je da on nije akademik a ni intelektualac jer da jeste ne bi tako pricao.On se opredelio za onoga ko je po njemu jaci,a to su po njemu sada Amerika i EU koje i jesu Albancima predale Kosovo tj oteli su ga Srbiji.Kosovo je oteto cisto iz razloga sto su albanski saveznici tada bili jaci.Albanci su cekali vekovima,docekali su da su zapadne sile jace od SSSR tj Rusije.Sada mi treba da cekamo nas momenat kada ce nasi saveznici tj Kina i Rusija imati tu snagu da nam pomognu da Kosovo vratimo.To se polako desava,danas su promene vrlo brze i vidimo da americka moc opada.
A predsednuku SANU ne sluzi na cast jer pravi rodoljub i akademik ne meri po tome ko je jaci vec meri po tobe sta je interes svoje domovine.
Albanci Kosovo nisu dobili silom zakona i prava vec silom Nato vojske 1999.Pa na zalost ono se nama i moze vratiti samo vojnom silom.Kad bude americka baza Bondstil iseljena sa Kosova,tada ce Kosovo biti nase a to ce se ostvariti uz rusku pomoc.
Albanci nemaju nikakva prava na Kosovo,ni istorijska a ni kulturna.Oni su Srbe vekovima iseljavali i tiranisali prvo uz podrsku Turaka,a kasnije uz podrsku zapadnih sila.Po turskom popisu iz 15.veka na Kosovu je zivelo tek preko 40 albanskih domacinstava a srpskih je bilo preko 12000.Krajem 19. na Kosovu je bilo oko 50% Srba.Britanija je Spaniji otela jednu stenu koja se zove Gibraltar,pa Spanija nece da se pomiri sa tim gubitkom.

Ivan

pre 8 godina

I to nam je predsednik SANU...
Iz krajnosti u krajnost:prvo su nas bas iz SANU trovali nacionalizmom(Memorandum itd), a sad ova politicki nemudra izjava...

SANU: bavite se naukom ili idite na Kalemegdan i igrajte sah!

Ivan

Aleksandar

pre 8 godina

Da li je on konsultovao skupštinu SANU. Kada je to baš tako pa zašto nije to Kosovo u UN. Neće nikada biti dok mi to ne priznamo. Zato oni nas teraju.
Kolo sreće i istorije se menja. Za 10 -20 godina karte mogu biti drugačije.

Petar

pre 8 godina

Problem sa ovom izjavom je to sto je ona nelogicna. Predsednik SANU se bori za Kosovo, a istovremeno predlaze castan izlaz sa njega. On ne odstupa od nacionalne politike i nju svodi na Republiku Srpsku. Istovremeno on je za Evropu, ali sa "povracanjem".
Ovo je tipican nebulozni stav iz SANU. Oni su za sve i Srbiju i Evropu, u skladu sa sopstvenim interesima. Njihove izjave samo zbunjuju javnost i ne doprinose nicemu.

Ljilja

pre 8 godina

Na zalost, ovaj covek je verovatno u pravu, ali ja skidam kapu vladi koja se i dalje bori i zeli da sacuva interese nasih ljudi ne samo ovde, vec i na KIM.

Stanley

pre 8 godina

Akademici koji sede u SANU su bezbroj puta trebali reagovati za dobrobit srpskog naroda,A NISU.Razumete,zasto bi oni tako fino ususkani na pozicijama koje drze i sa finom apanazom uzburkavali to mirno more.Cast izuzecima.

jedva cekam izbore ...

pre 8 godina

tacno, procitajte pazljivo Briselski sporazum!! Zajednica srpskih opstina je pevacko drustvo, srpske sudije sude po kosovskim propisima i postuju Ustav Kosova!! Velike sile su sve uradile i stvorile.nezavisnu drzavu Kosovo!!

Doroteja

pre 8 godina

Nije narod glup, znamo mi jako dobro sve, ali isto tako znamo da ne možemo Srbe koji su ostali da žive na Kosovu, ostaviti na milost i nemilost Albancima. Jedini način da sačuvamo dostojanstvo je da iscrpimo sva diplomatska sredstva.

Gile

pre 8 godina

Samo potpuno blesav covek moze da misli da cemo ikad vratiti Kosovo. Sa ovakvim natalitetom, ekonomijom i ovakvim politicarima ni Sumadija nam uskoro nece trebati!

posteno

pre 8 godina

Posteno receno samo sa zakasnenjem.


P.S Kako ono rece otac nacije (Dobrica Cosic ) sam pred kraj njegove smrti,ne gubite vreme i truda oko Kosova !

lord

pre 8 godina

zna narod to odavno ali ne treba ga nikad priznavati, jer geopoliticka situacija se menja i zapad kosovo i albance koristi samo u geopolitickoj igri i mislim da su albanci za njih nebitni tako da u nekim ustupcima u toj geopolitickoj igri oni su prvi kojih ce se odreci i koje ce pustiti niz vodu... treba biti strpljiv... u eu sigurno necemo uci ni ako priznamo kosovo, jer ce traziti da priznamo da smo pocinili genocid i opet ce nesto novo da se smisli tako da treba misliti kako da se popravi ekonomska situacija a da se ne oslanja na eu ...

Albert

pre 8 godina

Niko ne vrsi pritisak na Srbiju da prizna Kosovo. Srbija je ta koja vrsi pritisak da udje u EU, a priznanje Kosova je samo jedan od uslova za to.

Branko

pre 8 godina

Gospodine akademiče, sigurno znate razliku između seksualnog čina sa voljom i seksualnog čina protivno volji. Prvo je vođenje ljubavi a drugo je silovanje koje se kvalifikuje kao krivično delo. Da Aljasku nije ruski car prodao Amerikancima za "šaku dolara", Rusi bi polagali pravo na tu teritoriju i dan danas. Predato svojom voljom ili prodato je isto, ne polaže se pravo na to više nikada. Ko je taj što ima pravo da ono što su nam ostavili preci i ono što moramo ostaviti svojim potomcima, proda za nešto što je truležno i prolazno?

C i n i k

pre 8 godina

P.S.
Ovi sto urlaju da je nase Kosovo i zasto od nas traze da priznamo...
Ne trazi niko od nas da ih priznamo nego da saradjujemo i resimo neka sporna pitanja,zivot obicnih ljudi je najvazniji,biznis takodje.
Ali niko ne trazi, niti je ikada iko to trazio od nas,da ih priznamo.A i zasto bi?
Njima fali 10 ak glasova u Skupstini UN da bi postali punopravna clanica UN,nista ovde od nas ne zavisi i samo sebi pravimo problem.
Ujedno,sa Kosova beze i Albanci a kamoli Srbi....koji su i prodali za vrlo lepe pare to prokleto Kosovo!

Kirito

pre 8 godina

Ne vidim da je ista pogresno rekao covek. On je samo rekao. Neko je uradio da do toga dodje. Ako je, nije problem, ali ne vidim da je ikome bolje, samo je jos gore. Opet su dzaba potpisivali (sem za svoje dzepove), a mogli su da kazu ne. I ovi sadasnji i oni prethodni. Komentatori ili botovi, na pogresna vrata kucate. 25 godina je proslo, birajte hocete li verovati u bajke ili realnost.

Poštuje Sebe

pre 8 godina

Poštovani Akademiče,
Vašim stavom Vi otvoreno podržavate PRIMENU SILE I SILEDŽIJSKO NAMETANJE REŠENJA U MEĐUNARODNIM ODNOSIMA.
Da li Vi znate ZAŠTO i KAKO je razbijena Yuga. KAKO i ZAŠTO je otet KOSME, ZAŠTO je bombardovana Srbija bez saglasnosti UN.
Da li znate KOLIKO zemalja još nije priznalo Kosmet i da li znate KOLIKO zemalja je to UČINILO, ali pod ŽESTOKIM pritiskom i UCENJIVANJEM.
Kao akademik, morali bi da ste pročitalo bar dve američke knjige (a stalno im se broj uvećava): Globalizacija siromaštva i novi svetski poredak i Ekonomske ubice. Bile bi Vam mnoge stvari jasnije. Srbi dobro znaju da Kosmet (a ne Kosovo, kako ga Vi nazivate) nije u srpskim rukama, ali isto tako znaju da NIJE ni u tuđim rukama sve dok Srbija ne pristane.
Oni vrše pritisak jer i oni znaju da ništa nije gotovo bez Srbije, a to priznanje im je potrebno, ne zbog Kometa, već upravo zbog zemalja koje sam pomenuo.
Siledžije niko ne može sprečiti da ti nešto otmu. Ali im bar NE SMEŠ i tome POMAGATI.
U ovakvoj situaciji mi se možemo SAMO PRIVREMENO odreći Kosmeta. Jer sila boga ne moli.
Ali, NIČIJA NIJE GORELA DO ZORE.

Ali, svaki naredni dan

Bane Banat

pre 8 godina

Nekada je SANU pisao memerandum koji je Zapad prozivao niz godina, a danas SANU trazi papir i hemijska da se prizna Kosovo. Znajte ljudi, one sekund kada se stavi potpis, a pre nego sto se mastilo osusi, krece prica o nezavisnoj Vojvodini i Sandzaku.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Vlada, 18. oktobar 2015 16:13)

Ne prijatelju, malo si pomešao događaje, uzroke i posledice. Vaš neprežaljeni Slobo je neustavno ukinuo autonomiju Vojvodine pod opravdanjem da će time sprečiti secesiju Kosova. Nije naravno, ali je ostalo da Vojvodina ispašta sve gluposti srpske politike proteklih decenija. E to će oterati Vojvodinu iz Srbije, ta šizofrenost i halucinacije beogradskih dahija.
I Crna Gora je pobegla od vas takvih, pa ništa naučili niste. Svako pametan bi da pobegne, a i Vojvodina će bez ikakve sumnje. Nisu ludi svi drugi nego vi.

steva

pre 8 godina

kosovo je odavno otišlo, šta ima ko da mi kaže ... zbogom kosovo, sve najbolje u budućnosti ... a mi srbi, dok nas još ima, pošto nas je sve manje i manje, da poživimo ovo malo što nam je ostalo bar iole dostojanstveno ... ali neće biti tako ... udavićemo se u vlastitoj gluposti.

vESELI

pre 8 godina

Ovo je stav jedne bitange koja je uzela pare od neprijatelja Srpskog naroda, da bi "promovisala" njihove želje i sa ovako visokog položaja predsednika SANU. Pod hitno smena ovog smrada sa funkcije.

Dragan Sumadija

pre 8 godina

Gospodine Kosticu, hvala Vam na ovim recima.Pre neki dan zahvalio sam se Vuku Draskovicu na njegovim iskrenim recima o Kosovu, sada Vama, jer jedino ste vas dvojica poslednjih dana rekli ono sta svi znamo, ali, svi cutimo u strahu od galamdzija koji prete svima onima koji ljudima saopste pravo stanje stvari, a tice se KiM.
Tako je, kako je, trenutno tu nista promeniti ne mozemo, ali ne mozemo osuditi sve Srbe na kolektivno samoubistvo zbog toga sto je neko davno prodao i izgubio KiM.
Uza Srbija je prepuna Srba sa Kosova, jedini problem je sto oni dosli sa jadom i cemerom, izbeglicama posle NATO masakra nad Srbijom 1999.godine, nego krajem osadesetih godina proslog veka.Sada ti isti ili njihovi potmci su najglasniji u osudi onih koji narodu u Srbiji pricaju istinu.
Svi mi takvi smo "izdajnici i stranic placenici"..e, ako je tako, ja sam ponosim sto sam to, jer, ne mogu i necu da lazem samog sebe, odrasato sam na istini, roditelji su me takvog odgojili, drugacije ne mogu,ne znam, niti hocu.

roki

pre 8 godina

...covek realno sagledava stvari...stanje je na terenu bas takvo...Kosovo je izgubljeno i pre 2000 god...i mnogo pre...drago mi je da jedna ovakva institucija iznese misljenje ...a predsednik Nikolic ,,trci zadnji krug,,pa mu to ne godi..prica nesto usta ni sam ne veruje..ali izbori su na pragu....prpa !!!!

petar

pre 8 godina

Narodu ne treba govoriti ono što narod vrlo dobro zna. Da nije u našim rukama već 16 godina to svi znaju, ali isto tako znamo da tu tvorevinu od nazovi države, nikada nećemo priznati, jer će se kad tad situacija okrenuti u našu korist.

Nenad

pre 8 godina

Akademija je propustila milijardu puta da ukaže narodu na neznanje naših političara, i ovo je pozitivan presedan i ono što od akademije očekujemo. S druge strane, ogorčenost onih koji dobijaju novac na problemu Kosova je očigledna jer oni bi da nastave da naplaćuju problem Kosova a za to vreme svi da budemo njihovi taoci, imamo manje radnih mesta koja su oni popunili, imamo manje plate jer kao društvo ne napredujemo a zbog problema Kosova budemo na margini civilizovanog sveta. Ko želi na Kosovo, neka izvoli ali moram da kažem da su to mogli i pre ove izjave ali i dalje zauzimaju radna mesta građanima srpskih gradova i naplaćuju nesreću celokupnog naroda.. Ili možda ne mogu na oči onima koje su reketirali desetinama godina za vađenje ličnih karata, pasoša, saobraćajnih dozvola i usput prodavali imovinu kosovskim narkodilerima, pa sad najradije uživaju na štetu građana Srbije!?
Ja moju tarabu ne dam a vi vidite šta ćete i šta ste radili..
Podrška akademiku!

SANU kao savet staraca

pre 8 godina

A sto se vi iz SANU ne oglasiste prilikom zatrpavanja Bazilike kod Bele Palanke koja je "u nasim rukama"?Molim Moderatora da mi objavi komentar,ajde,Hrast,ok,ali Bazilika i ceo lokalitet iz 4-og veka?Sad se sprema kraj Pirotskog sela Stanicenje zatrpavanje novootkrivene NEKROPOLE iz 3000-e godine pre Hrista,ne verujem da ste vi u SAANU uopste i culi o tome,ponekad se pitam cemu uopste i sluzite(izgleda nicemu).

lom

pre 8 godina

@Vlada evo kao autonomas iz vojvodine da izjavim kako necemo samostalnost od Srbije nego samo malo drugacije da se podelimo oko upravljanja i oko novaca. Ako to ne date, onda ide prica dovraga... nismo mi roblje Beograda da nam firme zatvarate i izmestate u Beograd

Pero

pre 8 godina

Znaci, priznavanje Kosova uskoro sledi. Prvo Markovic prica kako ga valja otkupiti, sad ovaj. Dakle za jedno 6 meseci Vucko i Toma potpisuju nezavisnost.

Nina Bg

pre 8 godina

@Plavi 18.oktobar 2015. 18:35

Bravo Plavi!
Da li je moguce da tako malo ljudi ovde zivi u realnosti....
Ponavljaju kao mantru slogan iz Kostunicinog vremena "KOSOVO JE SRBIJA!!!"
Pa nije.....
Bilo je,ali vise nije....u ovom trenutku,to je tako!

Gospodo,saberite 2+2, i stavite tacku na tu pricu....za sada.

misko

pre 8 godina

U pravu je...i trebna narodu reci da Kosovo i Metohije nije SRPSKO od 1945.god..od proglasenja "Titove zabrane"da se srbi vrate na Kosovo..to je bio dogovor Cercil-Tito potpisan 1944. god za koji sam nedavno sazano da posotoji u britanskoj biblioteci..i da Britanci posto-poto zele da sprovedu Austro-Ugarski plan iz 1878.god od stvaranju velike Albanije..ali sva carstva su propala pa ce i njohovo...mi treba da se borimo da uradimo sta se moze uraditi,zastititi ostatak Srba,kulturne spomenike mada i to sad hoce da nam oduzmu...

glasac

pre 8 godina

Ko moze argumentovano, ali ne kao Toma the Master, da ovo opovrgne - samo napred! Dvadeset i pet j.....h godina zamajavate ovaj narod Kosovom, Karlobagom, Republikom Srpskom, Slobom, Seseljem.... Niko da izgovori cinjenicu da je Kosovo NEZAVISNO vec 16 godina. I to su ga (kao i Krajinu) prodali oni koji su sada na vlasti. Ne DS, ne Kostunica, ne Zivkovic ili Ceda vec Aleksandar Vucic (bio ministar tada), uz podrsku Dacica i Vulina! Ako im je tada smetalo sto Kosovo odlazi (a gde je otislo? Na istom je mestu.) zasto TADA nisu digli glas?! Zato sto (kao i sada) su im privilegije bile sladje. A gladnom narodu (cemu su isto krivi) u tanjir serviraju neku trtmrt spoljnu politiku i posle da se zaslade Beogradom na vodi.

milkimile

pre 8 godina

nenad ,raxi i dragan šumadija
sve ste lepo rekli i tačno.
25 godina SANU ćuti al bukvalno a za to vreme ljudi u kasnim 60tim i 70tim odlucuju o našoj sudbini onako usput kad idu po hleb odu i na biracko mesto(s posebnim žarom)isti ti najveći deo života za vreme tita nisu ni mogli da glasaju.ovo je kritika i za mlade ljudi koji masovno neizlaze na izbora jer su zaludjeni pa i nabedjeni da će svi oni da žive neki LAGODAN ŽIVOT.
ovaj čovek se oglasio i konačno neko iz SANU je spreman da kaže svoje mišljenje slagali se mi s tim ili ne.sve moje postovanje gosn .Kosticu na hrabrosti jer mu očito nijedan bitan licni KOMFOR čemu je velik deo našeg naroda a pogotovo članova SANU vrlo sklon.ćuti ,netalasaj samo zarade vlastita guzice!

Ferdinand Bardami

pre 8 godina

Alo, Kostiću, pa mi to znamo odavno, narod zna, pa ne moraš biti član SANU da bi to shvatio. Vi ntelektualci ste bre mnogo nadobudni. Zar smatrate da smo baš toliko glupi? Vi nas vređate. Pitanje je jeste li vi pametnjakovići shvatili da je Kosovo odavno izgubljeno?!

Nina Bg

pre 8 godina

Pametno,logicno.... znate,kao u onoj bajci,samo se ceka dete da izjavi: "PA CAR JE GO!!!"

Ako neko ovde misli da je Kosovo jos uvek nase,a da je dokaz za to sto nam traze da i mi priznamo njegovu nezavisnost.......pa onda dobro....
Sto su tamo Siptari u vecini,sto imaju svoju vojsku, policiju, vladu,...to je l' da nema nikakve veze....Sto nasi ministri treba da traze dozvolu kad zele nekim poslom na Kosovo, kao da idu u posetu stranoj drzavi.......i to nema veze

Ako ovde neko ima potrebu da VERUJE kako je Kosovo jos uvek nase,. pa onda dobro....

Vojvođanin iz Ravangrada

pre 8 godina

Pre svega, Profesor Vladimir Vlada Kostić uvažava suštinu latinske mudrosti: "Amicus Plato, sed magis amicus veritas"/Prijatelj je Platon, ali je veći prijatelj ISTINA. Lično ga poznajem i imali smo prilike da dugo razgovaramo 1992. godine u dva navrata.

Bilo bi zaista lekovito kada bi pripadnici nacionalističke lažne elite pročitali i razumeli studiju dr. Latinke Perović "Dominantna i neželjena elita". Realna slika prošlosti novovekovne Srbije jeste borba za grupni interes i lično bogaćenje (Obrenovići vs. Karađorđevići, "Crna ruka", Apis, Sloba&Mira, Toma&Aca...)

CVETKO prvi

pre 8 godina

Na žalost , naš akademik je u pravu !
Pametnim Srbima je to jasno od 1999.god. a ostalima, koji možda to neće da vide , ne znam da li je jasno i oni mogu da se "čude izjavama akademika" tj. njihovim "kolegama" po "nadjenoj" diplomi.
Od 2000.god. svaka vlast je izbegavala da to faktičko stanje i ozvaniči , ali neko to mora da uradi tj. neka vlast a da li je to ova...videćemo! Naravno , ukoliko ne prebace taj problem narodu tj. na referendumsko izjašnjavanje ! Ali tu su Nemci , naši "osvedočeni prijatelji" a i našeg premijera av !

TTD

pre 8 godina

Svaka cast na hrabrosti da se kaze istina!
KONACNO SANU RADI ONO ZA STA POSTOJI!
Daje narodu realnu sliku o svetu oko nas i savetuje nas sta je ispravno bez obzira na posledice po nju samu.

Kamo srece da je i ranije tako bilo.

padjine969

pre 8 godina

Treba neko da nam kaže ono što i sami znamo .Mi uvek čekamo da nam voda dođe do grla pa onda reagujemo.Sada se samo smišlja način kako da vlastodržci to izgovore a da ostanu "patriote".Naterani smo da napustimo pokrajinu 1999 godine i da smenimo vlast u državi.Sve ove godine kao nismo znali da će glavni "uslov" biti priznanje.A svima nama kao stalo do "Kosova" a pola vlastodržaca i ovdašnjih i ondašnjih ne zna na karti da ga pokaže.

Vanja Petrovic

pre 8 godina

Meni lično ne nedostaje ni malo Kosovo sa dva miliona stranih ljudi. Da je Kosovo u Srbiji tih dva miliona bi posle masovnog izlaska na bilo koje izbore vladali ovom zemljom! A, ja nikako ne bih želela da Srbijom i mnome vladaju baš toliko direktno ne-Srbi, ljudi koji čak i ne govore moj maternji jezik. Plus, nekoliko decenija sam plaćala iz svog džepa za to nerazvijeo Kosovo. Od svake plate mi se odbijalo. Dosta je bre bilo!!

Nikako nisam rasista, samo pričam činjeničko stanje. Ne busam se u grudi kao neki što im je šatro stalo do Kosova iz ponosa, inata, muke, nepravde...
Godinama smo bez tog dela Srbije i svima nam je jasno da je to sada nečija tuđa zemlja. Tuđa zemlja, sa tuđim ljudima, tuđim jezikom, tuđom verom, tuđom kulturom i šačicom Srba...!!

Genc

pre 8 godina

Veoma jasno i glasno receno. Svi ste znali ali niste hteli da verujete. Bolje casno nego sramno. Izgubljene milijarde eura umesto da se investiraju u nesto pametnije. Kada profil predsednika Akademije to potvrdi onda tu nema sta da se doda.

Vlada komunista

pre 8 godina

Pokrenuta je velika hajka na ovog čoveka. A čovek nije ništa drugo uradio već rekao istinu. Sada imamo još jednu šansu da se spasimo kao narod i država, ako ovu šansu u narednih 2 godine propustimo mislim da ćemo izgubiti mnogo više od države.
Ne treba sve prihvatati što nam se nudi ali treba biti realan pa sam uraditi nešto što će biti brana za neke mnogo gore stvari. A kad Srbija ojača onda treba što neko reče: kupiti Kosovo. Pamet klade valja.

edin

pre 8 godina

@Vlada- kao sto ti je rekao ovaj momak iz vojvodine tako cu ti i ja iz sandzaka isto ponoviti. nece se sandzak otcijepiti od srbije iako sam pristalica muftije,a i on ne zeli to,al beograd sisati pare iz drzave a drugima nista e to nece moci,onda cemo autonomiju uspostaviti pa imati svoju skupstinu i svoj budzet. lako je vama iz bg pametovati kako je ljudima u vojvodini sumadiji sandzaku kosovu. vi iz bg fotelja ste mi najvece patriote i domoljubi

CATAPA

pre 8 godina

Lako je njemu da kaže istinu kad ne ide na izbore, kad o njegovoj fotelji ne odlučuju napaljene budale. Političar to nikada ne sme da uradi. Državnik da, ali državnika više nema nigde, ne samo u Srbiji.

Srba

pre 8 godina

Imate desetku od mene. Za razliku od predsednika "mastera" sa njegovim izrazima iz priručnika za frižider vi imate petlju da javno kažete istinu.... a predsednika pozivam da popijemo kaficu u centru srpskog Urosevca ako misli da akademik lupeta gluposti. Na kraju, koliko groteskno zvuči kada Toma Nikolić kritikuje jednog akademika.

bole

pre 8 godina

I šta ste svi vi sad kao iznenađeni? pa jeste nezavisno samo to narod misli da nije. trenutno su u toku pregovori kako da se narodu to saopšti a da deluje kao da smo ipak nešto dobili. jeste, nije naše. kraj.

pojmanemam

pre 8 godina

Bravo profesore,cestitke na hrabrosti! Ovo moze da uradi samo neko sa velikim licnim integritetom.Hocu da verujem da je ovo pocetak javnog obracanja manjeg,obrazovanijeg,pristojnijeg i moralnijeg dela Srbije koji je dosada cutao.I to,ne samo o ovoj temi,vec i o svim ostalim u ovoj drzavi.
Neka neko od onih koji koji negiraju ovu cinjenicu navede makar jedan elemenat drzavnosti Srbije na Kosovu.
Kosovo je davno izgubljeno i treba reci vecini da niko NE TRAZI PRIZNANJE nezavisnosti Kosova,tj.ne treba niko od nasih da potpise takav dokument!Ali,nece nam biti dozvoljeno da opstruiramo pristup i uclanjenje Kosova u svim medjunarodnim organizacijama i da ima sve atribute nezavisne,medjunarodno priznate drzave.
Jos jednom,veliko postovanje na iskazanoj licnoj hrabrosti!

Marko

pre 8 godina

Kosovo je oteto, ukradeno, ratom uzeto, protivno pravu, pravdi, kako god hocete ali je sustina da je to sitacija na terenu. Svidjalo se nama ili ne...Ko je glavni krivac? Poklonio Tito, prodali ga Srbi, Sloba, oteo Nato...opet nevazno. Tuzna srpska istina, napao nas ceo svet da ga pokloni vecinskom islamskom, narodu koji vec ima svoju drzavu...nismo ga odbranili, niko ne bi mogao...nisu pomogli Kinezi, nisu Rusi, nece opet niko...Nemamo prijatelje, sami smo na svetu. Hocemo li glavu u pesak ili u nebo ili da se pogledamo u oci i priznamo... Ili cemo kao neki kad se napiju " ajmo onu o Lazaru i Milosu", a posle sa albancima trgovinu razrade na stetu svojih Srba. Zaboravio je samo da spomene ako je nase sto imamo granicu. Ako je nase sto postoji carina. Ako je nase kako onda neko drugi moze na nasoj teritoriji da naplacuje porez". Sto vecina ne govori nasim jezikom i ne kresti se sa tri prsta. Ako je Taci srbin, sto nije Tačić i sto ide Vučić sa Tačićem da prica u Briselu, nek pricaju u Visokim Dečanima. Sto Zvezda i Partizan ne igraju sa Pristinom, sto se ne skijamo na Brezovici. Mnogo je slicnih pitanja a jedan je odgovor.

Ferdinand Bardami

pre 8 godina

Nailazim često na komentare kako će i Vojvodina otići, a ti koji to prognoziraju očito ne znaju da ne može da ode Vojvodina kad u njoj živi 75 posto Srba. Kosovo je otišlo jer ga je naseljavalo 90 posto Albanaca. Znači, prizovite se pameti i ne odvajajte parče zemlje u kojoj je većinsko srpsko stanovništvo. Pa neće se Srbin od Srbina odvajati, a Mađari kojih ima 10 posto da dobiju još jednu državu. Ne odvajajte nešto što nema logike odvajati.

dragan

pre 8 godina

Potpuno tacno,to sto neodgovorni politicari jos zele da skupljaju politicke poene na Kosovu je druga stvar!Ako se nastavi ekonomska propast zemlje i odlazak najboljih Srbija nece moci da odbrani ni Sumadiju!

Ivana

pre 8 godina

Najteže u životu je suočiti se ili prihvatiti pravu istinu o stvarima koje su nam važne, a kamoli najvažnije.

Ako je Srbija prihvatila Memorandum SANU onda kad se rasturala Jugoslavija, u čemu je sad problem? Rekao vam je istinu čovek iz iste institucije kao i onda kad ste je odmah prihvatili. Zašto ste onda verovali akademiji nauka, a sad nećete? U ime naše dece i njihovog mirnog života prihvatite već jednom istinu ili će nam ratovati i deca a možda i unučad.

Govorio je i Arčibald Rajs istinu o Srbima pa većina nije ni pročitala njegovu knjigu, a kamoli poslušala dobronamerne savete ovog Švajcarca. E, da je bar!

Realno

pre 8 godina

@Džedaj iz Marinkove bare
Pa niko ni ne kaze da treba da ga se odreknemo zauvek, nego za sada, jer realno nema sanse da ga vratimo u narednih bar 50 godina. S druge strane, ako nastavimo da vodimo izgubljene bitke i p**amo uz vetar, nece nam ni ovo malo drzave ostatii zivecemo u jos goroj bedi.

Ruthless

pre 8 godina

Zbog ovih sto su najglasniji,Srbija je izgubila Kosovo(mada kad ga je pa imala) . I onda se nadje jedan Vulin da drzi slovo. Smejurija

alienware

pre 8 godina

Komentari tipa,da nije ni za vreme osmanskog carstva Srbija bila nasa,..da ce neka bolja generacija Srba da je vrati....zaboravljaju nesto.Stanovnistvo Kosova ne zeli da bude pod Beogradom,ne zeli da bude deo Srbije.Stanovnistvo Srbije pod carstvom je bio Srpsko,vidite logiku,stanovnistvo odlucuje .Albansko stanovnistvo koje se rodilo na Kosovu.Ratom ne mozete nista da uradite a Milosevic je zakucao zadnji ekser u sanduk sto se tice volje Albanaca da zive u Srpskoj drzavi pokusajem proterivanja Albanaca u Albaniju.Ono sto je najvaznije,da se od Srbije napravi moderna drzava sa postenim pravosudjem,politicarima,direktora,...socialnom politikom,zdravstvenom zastitom,razvoj zaostalih sela i manjih gradova,ulaganje u skolstvo i pruge,puteve...treba da bude prioritet a ne Kosovo.Ono je izgubljeno za uvek ,osim ako nekad u dalekoj buducnost stanovnistvo Kosova zeli da se pripoji Srbiji voljom Albanskog naroda .Mozda u zajednickoj dravi bez granica,kako je zamisljena EU u buducnost.

Marko

pre 8 godina

Kakvi besmisleni komentqri. Nije čovek ni od koga tražio da prizna kosovo. To bi bio sasvim kontraproduktivan i besmislen korak. On samo hoće da svima bude jasno da:
1) Kosovo danas nije pod upravom Srbije
2) U ovom trenutku nije razumno ulaziti u oružani sukob zbog Kosova. Razbucali bi nas ameri ko svinja mrsan dzak.
Eto toliko. Sve ovo ostalo su imputacije bez osnova u njegovoj izjavi.

Dragan

pre 8 godina

Jos imam sliku- veliki sator britansjog generala na granici i nas general dolazi oborene glave sa koferom do satora- na drugom ekranu gledam opet satir britanskog generala ali iz 45 i u njega ulaze nemacki generali.Sta se u satoru 99 g dogodilo.Ima samo dve opcije-delimicna kapitulacija ili primirje.Nezabiravite da je posle rata postojala kopnena i vazdusna zabranjena zona za nas a van Kosova tako da je ono prvo verovatnije.

Dunja

pre 8 godina

Već 1999.god. kada je Kosovo potpalo pod protektorat nama, političkim laicima, je bilo prilično izgledno da je taj deo srpske teritorije izgubljen.Verovatno su koreni mnogo dublji i, možda, sežu još od 1945.god. u tajnom dogovoru Tita i Envera Hodže.
Svi potonji napori da se oteto ( prodato) vrati bili su, pokazalo se, uzaludno gubljenje "nerava",energije i novca džave Srbije koja je,državu Srbiju, njene građane,dovela do do finansijskog kraha i ekonomskog posrnuća.
Verujem da je, konačno, došao trenutak da se, bar u aktuelnoj konstelaciji snaga,"pomirimo"sa činjenicama, ma kako, i ma koliko nas to bolelo.
U životu postoje i takve igre...

portos

pre 8 godina

Nema više dostojanstvenog izlaska...Dostojanstveni izlazak bi predstavljala podela teritorije i imovine, specijalni status za enklave, manastire, spomenike i groblja, odsteta porodicama nevino stradalih na obe strane i posle toga obostrano priznanje. Za to je bilo šansi do 2008, posebno do marta 2004. Sad više nema dostojanstvenog izlaska. Sad će uzeti sve. Članstvo u UNESCU pa na dalje. A Englezi i Nemci će nas terati da im aplaudiramo...Profesor je, naravno, rekao istinu. Ne treba prekidati EU integracije. Treba širiti kapacitete, unapređivati državu, čuvati sećanje, identitet i Republiku Srpsku."Dostojanstven izlazak" u ovoj situaciji? Nikad ga ne priznavati. Ići i do tog obavezujućeg sporazuma, ali ga formalno ne priznavati. Ne aplaudirati dok otimaju, ne odobravati nepravdu. Sad je to, na žalost, jedino sto je ostalo.

dz

pre 8 godina

Predsednice srpske nauke, molio bih Vas da prvo resavate to sto fudbaleri, starlete i slicni doktoriraju kad plate negde par hiljada evra, kad starlete rade u SANU dok mladi i skolovani odlaze iz zemlje, kad srpsko zdravstvo tavori i stagnira, itd, itd... Batalite Kosovo, ne mesajte se u to, nije to Vasa briga, ostavite to politicarima, prvenstveno stranim, jer se oni jedini tu i pitaju...

Ivan

pre 8 godina

I to nam je predsednik SANU...
Iz krajnosti u krajnost:prvo su nas bas iz SANU trovali nacionalizmom(Memorandum itd), a sad ova politicki nemudra izjava...

SANU: bavite se naukom ili idite na Kalemegdan i igrajte sah!

Ivan

vESELI

pre 8 godina

Ovo je stav jedne bitange koja je uzela pare od neprijatelja Srpskog naroda, da bi "promovisala" njihove želje i sa ovako visokog položaja predsednika SANU. Pod hitno smena ovog smrada sa funkcije.

C i n i k

pre 8 godina

P.S.
Ovi sto urlaju da je nase Kosovo i zasto od nas traze da priznamo...
Ne trazi niko od nas da ih priznamo nego da saradjujemo i resimo neka sporna pitanja,zivot obicnih ljudi je najvazniji,biznis takodje.
Ali niko ne trazi, niti je ikada iko to trazio od nas,da ih priznamo.A i zasto bi?
Njima fali 10 ak glasova u Skupstini UN da bi postali punopravna clanica UN,nista ovde od nas ne zavisi i samo sebi pravimo problem.
Ujedno,sa Kosova beze i Albanci a kamoli Srbi....koji su i prodali za vrlo lepe pare to prokleto Kosovo!

posteno

pre 8 godina

Posteno receno samo sa zakasnenjem.


P.S Kako ono rece otac nacije (Dobrica Cosic ) sam pred kraj njegove smrti,ne gubite vreme i truda oko Kosova !

jedva cekam izbore ...

pre 8 godina

tacno, procitajte pazljivo Briselski sporazum!! Zajednica srpskih opstina je pevacko drustvo, srpske sudije sude po kosovskim propisima i postuju Ustav Kosova!! Velike sile su sve uradile i stvorile.nezavisnu drzavu Kosovo!!

Pero

pre 8 godina

Znaci, priznavanje Kosova uskoro sledi. Prvo Markovic prica kako ga valja otkupiti, sad ovaj. Dakle za jedno 6 meseci Vucko i Toma potpisuju nezavisnost.

steva

pre 8 godina

kosovo je odavno otišlo, šta ima ko da mi kaže ... zbogom kosovo, sve najbolje u budućnosti ... a mi srbi, dok nas još ima, pošto nas je sve manje i manje, da poživimo ovo malo što nam je ostalo bar iole dostojanstveno ... ali neće biti tako ... udavićemo se u vlastitoj gluposti.

glas razuma

pre 8 godina

Postovani g-dine Kosticu,
Izrazavam svo svoje postovanje za vas rad, vasu titulu akademika i sva naucna ostvarenja, ali isto tako izrazavam svoje duboko neslaganje sa vasim misljenjem. Branim i prihvatam da imate pravo na svoj stav, ali mislim i ubedjen sm da veoma veoma gresite. Ipak stvari nisu takve kako na prvi pogled izgledaju.

misko

pre 8 godina

U pravu je...i trebna narodu reci da Kosovo i Metohije nije SRPSKO od 1945.god..od proglasenja "Titove zabrane"da se srbi vrate na Kosovo..to je bio dogovor Cercil-Tito potpisan 1944. god za koji sam nedavno sazano da posotoji u britanskoj biblioteci..i da Britanci posto-poto zele da sprovedu Austro-Ugarski plan iz 1878.god od stvaranju velike Albanije..ali sva carstva su propala pa ce i njohovo...mi treba da se borimo da uradimo sta se moze uraditi,zastititi ostatak Srba,kulturne spomenike mada i to sad hoce da nam oduzmu...

padjine969

pre 8 godina

Treba neko da nam kaže ono što i sami znamo .Mi uvek čekamo da nam voda dođe do grla pa onda reagujemo.Sada se samo smišlja način kako da vlastodržci to izgovore a da ostanu "patriote".Naterani smo da napustimo pokrajinu 1999 godine i da smenimo vlast u državi.Sve ove godine kao nismo znali da će glavni "uslov" biti priznanje.A svima nama kao stalo do "Kosova" a pola vlastodržaca i ovdašnjih i ondašnjih ne zna na karti da ga pokaže.

Dragan Sumadija

pre 8 godina

Gospodine Kosticu, hvala Vam na ovim recima.Pre neki dan zahvalio sam se Vuku Draskovicu na njegovim iskrenim recima o Kosovu, sada Vama, jer jedino ste vas dvojica poslednjih dana rekli ono sta svi znamo, ali, svi cutimo u strahu od galamdzija koji prete svima onima koji ljudima saopste pravo stanje stvari, a tice se KiM.
Tako je, kako je, trenutno tu nista promeniti ne mozemo, ali ne mozemo osuditi sve Srbe na kolektivno samoubistvo zbog toga sto je neko davno prodao i izgubio KiM.
Uza Srbija je prepuna Srba sa Kosova, jedini problem je sto oni dosli sa jadom i cemerom, izbeglicama posle NATO masakra nad Srbijom 1999.godine, nego krajem osadesetih godina proslog veka.Sada ti isti ili njihovi potmci su najglasniji u osudi onih koji narodu u Srbiji pricaju istinu.
Svi mi takvi smo "izdajnici i stranic placenici"..e, ako je tako, ja sam ponosim sto sam to, jer, ne mogu i necu da lazem samog sebe, odrasato sam na istini, roditelji su me takvog odgojili, drugacije ne mogu,ne znam, niti hocu.

lom

pre 8 godina

@Vlada evo kao autonomas iz vojvodine da izjavim kako necemo samostalnost od Srbije nego samo malo drugacije da se podelimo oko upravljanja i oko novaca. Ako to ne date, onda ide prica dovraga... nismo mi roblje Beograda da nam firme zatvarate i izmestate u Beograd

Nenad

pre 8 godina

Akademija je propustila milijardu puta da ukaže narodu na neznanje naših političara, i ovo je pozitivan presedan i ono što od akademije očekujemo. S druge strane, ogorčenost onih koji dobijaju novac na problemu Kosova je očigledna jer oni bi da nastave da naplaćuju problem Kosova a za to vreme svi da budemo njihovi taoci, imamo manje radnih mesta koja su oni popunili, imamo manje plate jer kao društvo ne napredujemo a zbog problema Kosova budemo na margini civilizovanog sveta. Ko želi na Kosovo, neka izvoli ali moram da kažem da su to mogli i pre ove izjave ali i dalje zauzimaju radna mesta građanima srpskih gradova i naplaćuju nesreću celokupnog naroda.. Ili možda ne mogu na oči onima koje su reketirali desetinama godina za vađenje ličnih karata, pasoša, saobraćajnih dozvola i usput prodavali imovinu kosovskim narkodilerima, pa sad najradije uživaju na štetu građana Srbije!?
Ja moju tarabu ne dam a vi vidite šta ćete i šta ste radili..
Podrška akademiku!

Gile

pre 8 godina

Samo potpuno blesav covek moze da misli da cemo ikad vratiti Kosovo. Sa ovakvim natalitetom, ekonomijom i ovakvim politicarima ni Sumadija nam uskoro nece trebati!

petar

pre 8 godina

Narodu ne treba govoriti ono što narod vrlo dobro zna. Da nije u našim rukama već 16 godina to svi znaju, ali isto tako znamo da tu tvorevinu od nazovi države, nikada nećemo priznati, jer će se kad tad situacija okrenuti u našu korist.

Ferdinand Bardami

pre 8 godina

Alo, Kostiću, pa mi to znamo odavno, narod zna, pa ne moraš biti član SANU da bi to shvatio. Vi ntelektualci ste bre mnogo nadobudni. Zar smatrate da smo baš toliko glupi? Vi nas vređate. Pitanje je jeste li vi pametnjakovići shvatili da je Kosovo odavno izgubljeno?!

Vojvođanin iz Ravangrada

pre 8 godina

Pre svega, Profesor Vladimir Vlada Kostić uvažava suštinu latinske mudrosti: "Amicus Plato, sed magis amicus veritas"/Prijatelj je Platon, ali je veći prijatelj ISTINA. Lično ga poznajem i imali smo prilike da dugo razgovaramo 1992. godine u dva navrata.

Bilo bi zaista lekovito kada bi pripadnici nacionalističke lažne elite pročitali i razumeli studiju dr. Latinke Perović "Dominantna i neželjena elita". Realna slika prošlosti novovekovne Srbije jeste borba za grupni interes i lično bogaćenje (Obrenovići vs. Karađorđevići, "Crna ruka", Apis, Sloba&Mira, Toma&Aca...)

analiticar amater

pre 8 godina

Kao privatna licnost moze da ima misljenje kakvo zeli, kao predsednik SANU mora da se bori za pravo, pravdu, interes drzave i sve ono sto joj pripada.
Zao mi je sto nije svestan da je ovo digitalno doba, da ce naredne generacje sa cudjenjem citati sta je jedan naslednih slavnih srpskih naucnika izjavio.
Zao mi je sto se srozao na jedan takav nivo da sluzi dnevnoj politici.
Nemojte da mi neko prica da je to realnost, ovo, ono. Srbja nije drzava od danas do sutra, ni sutra svet nije isti kao danas.
ALi kad se jednom odreknete necega, to je posle vrlo tesko vratiti. Pitajte ruse za aljasku.
Umesto sto daje ovakve, po meni, izdajnicke izjave, bole bi bilo da se posvetio teskom radu i prosvecenju srpskog naroda, da sutra imamo vise naucnika, bolje tehnologije, da nesto proizvedemo i izvezemo, a ne da siri defetizam i govori kako "nema druge opcije"
Sram te bilo, ostavka odmah, Srbiji ne trebaju vodje koje ce predavati, vec oni koji ce mudrom politikom sacuvati drzavu.

Bane Banat

pre 8 godina

Nekada je SANU pisao memerandum koji je Zapad prozivao niz godina, a danas SANU trazi papir i hemijska da se prizna Kosovo. Znajte ljudi, one sekund kada se stavi potpis, a pre nego sto se mastilo osusi, krece prica o nezavisnoj Vojvodini i Sandzaku.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Vlada, 18. oktobar 2015 16:13)

Ne prijatelju, malo si pomešao događaje, uzroke i posledice. Vaš neprežaljeni Slobo je neustavno ukinuo autonomiju Vojvodine pod opravdanjem da će time sprečiti secesiju Kosova. Nije naravno, ali je ostalo da Vojvodina ispašta sve gluposti srpske politike proteklih decenija. E to će oterati Vojvodinu iz Srbije, ta šizofrenost i halucinacije beogradskih dahija.
I Crna Gora je pobegla od vas takvih, pa ništa naučili niste. Svako pametan bi da pobegne, a i Vojvodina će bez ikakve sumnje. Nisu ludi svi drugi nego vi.

SANU kao savet staraca

pre 8 godina

A sto se vi iz SANU ne oglasiste prilikom zatrpavanja Bazilike kod Bele Palanke koja je "u nasim rukama"?Molim Moderatora da mi objavi komentar,ajde,Hrast,ok,ali Bazilika i ceo lokalitet iz 4-og veka?Sad se sprema kraj Pirotskog sela Stanicenje zatrpavanje novootkrivene NEKROPOLE iz 3000-e godine pre Hrista,ne verujem da ste vi u SAANU uopste i culi o tome,ponekad se pitam cemu uopste i sluzite(izgleda nicemu).

CVETKO prvi

pre 8 godina

Na žalost , naš akademik je u pravu !
Pametnim Srbima je to jasno od 1999.god. a ostalima, koji možda to neće da vide , ne znam da li je jasno i oni mogu da se "čude izjavama akademika" tj. njihovim "kolegama" po "nadjenoj" diplomi.
Od 2000.god. svaka vlast je izbegavala da to faktičko stanje i ozvaniči , ali neko to mora da uradi tj. neka vlast a da li je to ova...videćemo! Naravno , ukoliko ne prebace taj problem narodu tj. na referendumsko izjašnjavanje ! Ali tu su Nemci , naši "osvedočeni prijatelji" a i našeg premijera av !

Nina Bg

pre 8 godina

@Plavi 18.oktobar 2015. 18:35

Bravo Plavi!
Da li je moguce da tako malo ljudi ovde zivi u realnosti....
Ponavljaju kao mantru slogan iz Kostunicinog vremena "KOSOVO JE SRBIJA!!!"
Pa nije.....
Bilo je,ali vise nije....u ovom trenutku,to je tako!

Gospodo,saberite 2+2, i stavite tacku na tu pricu....za sada.

roki

pre 8 godina

...covek realno sagledava stvari...stanje je na terenu bas takvo...Kosovo je izgubljeno i pre 2000 god...i mnogo pre...drago mi je da jedna ovakva institucija iznese misljenje ...a predsednik Nikolic ,,trci zadnji krug,,pa mu to ne godi..prica nesto usta ni sam ne veruje..ali izbori su na pragu....prpa !!!!

glasac

pre 8 godina

Ko moze argumentovano, ali ne kao Toma the Master, da ovo opovrgne - samo napred! Dvadeset i pet j.....h godina zamajavate ovaj narod Kosovom, Karlobagom, Republikom Srpskom, Slobom, Seseljem.... Niko da izgovori cinjenicu da je Kosovo NEZAVISNO vec 16 godina. I to su ga (kao i Krajinu) prodali oni koji su sada na vlasti. Ne DS, ne Kostunica, ne Zivkovic ili Ceda vec Aleksandar Vucic (bio ministar tada), uz podrsku Dacica i Vulina! Ako im je tada smetalo sto Kosovo odlazi (a gde je otislo? Na istom je mestu.) zasto TADA nisu digli glas?! Zato sto (kao i sada) su im privilegije bile sladje. A gladnom narodu (cemu su isto krivi) u tanjir serviraju neku trtmrt spoljnu politiku i posle da se zaslade Beogradom na vodi.

Kirito

pre 8 godina

Ne vidim da je ista pogresno rekao covek. On je samo rekao. Neko je uradio da do toga dodje. Ako je, nije problem, ali ne vidim da je ikome bolje, samo je jos gore. Opet su dzaba potpisivali (sem za svoje dzepove), a mogli su da kazu ne. I ovi sadasnji i oni prethodni. Komentatori ili botovi, na pogresna vrata kucate. 25 godina je proslo, birajte hocete li verovati u bajke ili realnost.

Ljilja

pre 8 godina

Na zalost, ovaj covek je verovatno u pravu, ali ja skidam kapu vladi koja se i dalje bori i zeli da sacuva interese nasih ljudi ne samo ovde, vec i na KIM.

Genc

pre 8 godina

Veoma jasno i glasno receno. Svi ste znali ali niste hteli da verujete. Bolje casno nego sramno. Izgubljene milijarde eura umesto da se investiraju u nesto pametnije. Kada profil predsednika Akademije to potvrdi onda tu nema sta da se doda.

TTD

pre 8 godina

Svaka cast na hrabrosti da se kaze istina!
KONACNO SANU RADI ONO ZA STA POSTOJI!
Daje narodu realnu sliku o svetu oko nas i savetuje nas sta je ispravno bez obzira na posledice po nju samu.

Kamo srece da je i ranije tako bilo.

Ferdinand Bardami

pre 8 godina

Nailazim često na komentare kako će i Vojvodina otići, a ti koji to prognoziraju očito ne znaju da ne može da ode Vojvodina kad u njoj živi 75 posto Srba. Kosovo je otišlo jer ga je naseljavalo 90 posto Albanaca. Znači, prizovite se pameti i ne odvajajte parče zemlje u kojoj je većinsko srpsko stanovništvo. Pa neće se Srbin od Srbina odvajati, a Mađari kojih ima 10 posto da dobiju još jednu državu. Ne odvajajte nešto što nema logike odvajati.

edin

pre 8 godina

@Vlada- kao sto ti je rekao ovaj momak iz vojvodine tako cu ti i ja iz sandzaka isto ponoviti. nece se sandzak otcijepiti od srbije iako sam pristalica muftije,a i on ne zeli to,al beograd sisati pare iz drzave a drugima nista e to nece moci,onda cemo autonomiju uspostaviti pa imati svoju skupstinu i svoj budzet. lako je vama iz bg pametovati kako je ljudima u vojvodini sumadiji sandzaku kosovu. vi iz bg fotelja ste mi najvece patriote i domoljubi

Nina Bg

pre 8 godina

Pametno,logicno.... znate,kao u onoj bajci,samo se ceka dete da izjavi: "PA CAR JE GO!!!"

Ako neko ovde misli da je Kosovo jos uvek nase,a da je dokaz za to sto nam traze da i mi priznamo njegovu nezavisnost.......pa onda dobro....
Sto su tamo Siptari u vecini,sto imaju svoju vojsku, policiju, vladu,...to je l' da nema nikakve veze....Sto nasi ministri treba da traze dozvolu kad zele nekim poslom na Kosovo, kao da idu u posetu stranoj drzavi.......i to nema veze

Ako ovde neko ima potrebu da VERUJE kako je Kosovo jos uvek nase,. pa onda dobro....

Vanja Petrovic

pre 8 godina

Meni lično ne nedostaje ni malo Kosovo sa dva miliona stranih ljudi. Da je Kosovo u Srbiji tih dva miliona bi posle masovnog izlaska na bilo koje izbore vladali ovom zemljom! A, ja nikako ne bih želela da Srbijom i mnome vladaju baš toliko direktno ne-Srbi, ljudi koji čak i ne govore moj maternji jezik. Plus, nekoliko decenija sam plaćala iz svog džepa za to nerazvijeo Kosovo. Od svake plate mi se odbijalo. Dosta je bre bilo!!

Nikako nisam rasista, samo pričam činjeničko stanje. Ne busam se u grudi kao neki što im je šatro stalo do Kosova iz ponosa, inata, muke, nepravde...
Godinama smo bez tog dela Srbije i svima nam je jasno da je to sada nečija tuđa zemlja. Tuđa zemlja, sa tuđim ljudima, tuđim jezikom, tuđom verom, tuđom kulturom i šačicom Srba...!!

Džedaj iz Marinkove bare

pre 8 godina

Kosovo nije pod kontrolom Srbije,ali to nije bitno....bitan je princip.Nije ni Krim pod kontrolom Ukrajine,niti je Južna Osetija deo Gruzije pa tim državama ne pada na pamet to da priznaju ili prihvate.Kosovo je na silu odvojeno od Srbije,bombardovanjem mimo SB UN i to se ne sme ozakoniti njegovim priznanjem kao nezavisne države.Ne može se povratiti kontrola nad Kosovom u dogledno vreme,bar dok se ne promeni balans snaga u svetu ali to ne znači da ga se treba odreći.Ono nije bilo pod kontrolom Srbije od 1389 do 1912 pa smo ga vratili...samo je potrebno strpljenje i nepodleganje defetizmu.

CATAPA

pre 8 godina

Lako je njemu da kaže istinu kad ne ide na izbore, kad o njegovoj fotelji ne odlučuju napaljene budale. Političar to nikada ne sme da uradi. Državnik da, ali državnika više nema nigde, ne samo u Srbiji.

Vlada komunista

pre 8 godina

Pokrenuta je velika hajka na ovog čoveka. A čovek nije ništa drugo uradio već rekao istinu. Sada imamo još jednu šansu da se spasimo kao narod i država, ako ovu šansu u narednih 2 godine propustimo mislim da ćemo izgubiti mnogo više od države.
Ne treba sve prihvatati što nam se nudi ali treba biti realan pa sam uraditi nešto što će biti brana za neke mnogo gore stvari. A kad Srbija ojača onda treba što neko reče: kupiti Kosovo. Pamet klade valja.

bole

pre 8 godina

I šta ste svi vi sad kao iznenađeni? pa jeste nezavisno samo to narod misli da nije. trenutno su u toku pregovori kako da se narodu to saopšti a da deluje kao da smo ipak nešto dobili. jeste, nije naše. kraj.

Vladimir Veliki

pre 8 godina

Predsednika Akademije treba smeniti jer ovako samo bruka Srbiju i SANU.Ocigledno je da on nije akademik a ni intelektualac jer da jeste ne bi tako pricao.On se opredelio za onoga ko je po njemu jaci,a to su po njemu sada Amerika i EU koje i jesu Albancima predale Kosovo tj oteli su ga Srbiji.Kosovo je oteto cisto iz razloga sto su albanski saveznici tada bili jaci.Albanci su cekali vekovima,docekali su da su zapadne sile jace od SSSR tj Rusije.Sada mi treba da cekamo nas momenat kada ce nasi saveznici tj Kina i Rusija imati tu snagu da nam pomognu da Kosovo vratimo.To se polako desava,danas su promene vrlo brze i vidimo da americka moc opada.
A predsednuku SANU ne sluzi na cast jer pravi rodoljub i akademik ne meri po tome ko je jaci vec meri po tobe sta je interes svoje domovine.
Albanci Kosovo nisu dobili silom zakona i prava vec silom Nato vojske 1999.Pa na zalost ono se nama i moze vratiti samo vojnom silom.Kad bude americka baza Bondstil iseljena sa Kosova,tada ce Kosovo biti nase a to ce se ostvariti uz rusku pomoc.
Albanci nemaju nikakva prava na Kosovo,ni istorijska a ni kulturna.Oni su Srbe vekovima iseljavali i tiranisali prvo uz podrsku Turaka,a kasnije uz podrsku zapadnih sila.Po turskom popisu iz 15.veka na Kosovu je zivelo tek preko 40 albanskih domacinstava a srpskih je bilo preko 12000.Krajem 19. na Kosovu je bilo oko 50% Srba.Britanija je Spaniji otela jednu stenu koja se zove Gibraltar,pa Spanija nece da se pomiri sa tim gubitkom.

milkimile

pre 8 godina

nenad ,raxi i dragan šumadija
sve ste lepo rekli i tačno.
25 godina SANU ćuti al bukvalno a za to vreme ljudi u kasnim 60tim i 70tim odlucuju o našoj sudbini onako usput kad idu po hleb odu i na biracko mesto(s posebnim žarom)isti ti najveći deo života za vreme tita nisu ni mogli da glasaju.ovo je kritika i za mlade ljudi koji masovno neizlaze na izbora jer su zaludjeni pa i nabedjeni da će svi oni da žive neki LAGODAN ŽIVOT.
ovaj čovek se oglasio i konačno neko iz SANU je spreman da kaže svoje mišljenje slagali se mi s tim ili ne.sve moje postovanje gosn .Kosticu na hrabrosti jer mu očito nijedan bitan licni KOMFOR čemu je velik deo našeg naroda a pogotovo članova SANU vrlo sklon.ćuti ,netalasaj samo zarade vlastita guzice!

Zivka Sirićka

pre 8 godina

Ako je Kosovo i de yure nezavisno zasto EU i SAD vrse pritisak na Srbiji da ga ona prizna?Treba ostaviti buducim nadam se boljim generacija Srba i Crnogoraca da ga povrate.

Vlada

pre 8 godina

Nekada je SANU pisao memerandum koji je Zapad prozivao niz godina, a danas SANU trazi papir i hemijska da se prizna Kosovo. Znajte ljudi, one sekund kada se stavi potpis, a pre nego sto se mastilo osusi, krece prica o nezavisnoj Vojvodini i Sandzaku.

my way

pre 8 godina

Pustite vi narod, ovaj narod zna sve i da se narod u proslosti slusao druga bi se prica danas pricala. Ne bi se 1918. napravila tragicna greska u situaciji kad je Srbin mogao prvi put od Nemanjica da bude svoj na svome, prvi put zapravo da ima svoju nacionalnu drzavu na svom prostoru. Ne bi nam 45. zaseo na vlast ratni neprijatelj, agresor iz prvog svetskog rata da dovrsi ono sto ratom nije mogao, izmedju ostalog zabrani Srbima povratak na Kosovo. O nacionalistickom uredjenju i komadanju na 6 republika i 2 pokrajine, sve na srpsku stetu, da ne govorim. Zna ovaj narod danas da Kosovo nije pod nasom kontrolom, i? Sta se od nas trazi, sta mi onda treba da damo? Odgovor je jasan, nista, samo da kazemo dobro je sto ste nas ubijali, razarali, raskomadali, da zgazimo svoje apokalipticne zrtve, istoriju, pravdu, istinu... da im odamo priznanje sto su oslobodili Jugoslaviju od jugoslovenske vojske, srpska ognjista od Srba. To je, gospodo, ono sto ovaj narod nikad nece prihvatiti ni uraditi, bas kao sto nece prihvatiti da na svoju stetu, a za racun onih koji su mu zlo naneli, uvede sankcije Rusiji.

Aleksandar

pre 8 godina

Da li je on konsultovao skupštinu SANU. Kada je to baš tako pa zašto nije to Kosovo u UN. Neće nikada biti dok mi to ne priznamo. Zato oni nas teraju.
Kolo sreće i istorije se menja. Za 10 -20 godina karte mogu biti drugačije.

Poštuje Sebe

pre 8 godina

Poštovani Akademiče,
Vašim stavom Vi otvoreno podržavate PRIMENU SILE I SILEDŽIJSKO NAMETANJE REŠENJA U MEĐUNARODNIM ODNOSIMA.
Da li Vi znate ZAŠTO i KAKO je razbijena Yuga. KAKO i ZAŠTO je otet KOSME, ZAŠTO je bombardovana Srbija bez saglasnosti UN.
Da li znate KOLIKO zemalja još nije priznalo Kosmet i da li znate KOLIKO zemalja je to UČINILO, ali pod ŽESTOKIM pritiskom i UCENJIVANJEM.
Kao akademik, morali bi da ste pročitalo bar dve američke knjige (a stalno im se broj uvećava): Globalizacija siromaštva i novi svetski poredak i Ekonomske ubice. Bile bi Vam mnoge stvari jasnije. Srbi dobro znaju da Kosmet (a ne Kosovo, kako ga Vi nazivate) nije u srpskim rukama, ali isto tako znaju da NIJE ni u tuđim rukama sve dok Srbija ne pristane.
Oni vrše pritisak jer i oni znaju da ništa nije gotovo bez Srbije, a to priznanje im je potrebno, ne zbog Kometa, već upravo zbog zemalja koje sam pomenuo.
Siledžije niko ne može sprečiti da ti nešto otmu. Ali im bar NE SMEŠ i tome POMAGATI.
U ovakvoj situaciji mi se možemo SAMO PRIVREMENO odreći Kosmeta. Jer sila boga ne moli.
Ali, NIČIJA NIJE GORELA DO ZORE.

Ali, svaki naredni dan

Petar

pre 8 godina

Problem sa ovom izjavom je to sto je ona nelogicna. Predsednik SANU se bori za Kosovo, a istovremeno predlaze castan izlaz sa njega. On ne odstupa od nacionalne politike i nju svodi na Republiku Srpsku. Istovremeno on je za Evropu, ali sa "povracanjem".
Ovo je tipican nebulozni stav iz SANU. Oni su za sve i Srbiju i Evropu, u skladu sa sopstvenim interesima. Njihove izjave samo zbunjuju javnost i ne doprinose nicemu.

Zoran P.

pre 8 godina

pa ni Srbija nije bila u nasim rukama, za vreme osmanske vladavine, pa se cekao povoljan trenutak skoro 500g. Okupacija je okupacija i zasto to nazivati drugim imenom. Ono sto mene brine je ne to sto KiM vise nije u nasim rukama, nego to sto su se nasi zapadni "prijatelji" postarali da ekonomski ne stanemo na noge i odrzavamo ovaj nivo sto duze. Valjda da bi bio "mir" u ovom delu Evrope.

Plavi

pre 8 godina

Izjava predsednika SANU nije ni nebulozna ni nejasna, niti bi čoveka trebalo menjati sa funkcije zato što ovako govori. Izjava je zapravo analiza faktičkog stanja. Ako neko može da demantuje nešto što je rekao, samo napred. Naravno nekima se ne dopada, pozivaju se na neko fantomsko savezništvo sa Kinom a za Rusiju ne mogu da se odluče da li je to Rusija ili SSSR, ipak više od pola veka komunističke indoktrinacije ostavilo je katastrofalne posledice po mentalno zdravlje ovog naroda. Jednu od stvari je akademik lepo rekao a provlači se između redova, da smo na ovom svetu sami i da ako ne pomognemo sami sebi niko drugi neće. Drago mi je da se u srpskoj javnosti javio još neko ko sme javno reći istinu koja ne prija nacionalno ostrašćenom uvu na koje Moskva šapće razne bajke. Želje su jedno realnost nešto sasvim drugo, treba preživeti u ovoj Srbijici, treba zaustaviti odliv stanovništva, to je ovih dana vrhunski patriotizam. Srbija je postojala na Krfu za vreme Prvog rata i bez teritorije ali bez naroda ne može postojati nikako. Retki su političari koji ovo smeju reći javno ali ipak se nađe neko kome je istina draža od rejtinga a država preča od interesa.

Branko

pre 8 godina

Gospodine akademiče, sigurno znate razliku između seksualnog čina sa voljom i seksualnog čina protivno volji. Prvo je vođenje ljubavi a drugo je silovanje koje se kvalifikuje kao krivično delo. Da Aljasku nije ruski car prodao Amerikancima za "šaku dolara", Rusi bi polagali pravo na tu teritoriju i dan danas. Predato svojom voljom ili prodato je isto, ne polaže se pravo na to više nikada. Ko je taj što ima pravo da ono što su nam ostavili preci i ono što moramo ostaviti svojim potomcima, proda za nešto što je truležno i prolazno?

lord

pre 8 godina

zna narod to odavno ali ne treba ga nikad priznavati, jer geopoliticka situacija se menja i zapad kosovo i albance koristi samo u geopolitickoj igri i mislim da su albanci za njih nebitni tako da u nekim ustupcima u toj geopolitickoj igri oni su prvi kojih ce se odreci i koje ce pustiti niz vodu... treba biti strpljiv... u eu sigurno necemo uci ni ako priznamo kosovo, jer ce traziti da priznamo da smo pocinili genocid i opet ce nesto novo da se smisli tako da treba misliti kako da se popravi ekonomska situacija a da se ne oslanja na eu ...

Doroteja

pre 8 godina

Nije narod glup, znamo mi jako dobro sve, ali isto tako znamo da ne možemo Srbe koji su ostali da žive na Kosovu, ostaviti na milost i nemilost Albancima. Jedini način da sačuvamo dostojanstvo je da iscrpimo sva diplomatska sredstva.

Stanley

pre 8 godina

Akademici koji sede u SANU su bezbroj puta trebali reagovati za dobrobit srpskog naroda,A NISU.Razumete,zasto bi oni tako fino ususkani na pozicijama koje drze i sa finom apanazom uzburkavali to mirno more.Cast izuzecima.

Albert

pre 8 godina

Niko ne vrsi pritisak na Srbiju da prizna Kosovo. Srbija je ta koja vrsi pritisak da udje u EU, a priznanje Kosova je samo jedan od uslova za to.

Marko

pre 8 godina

Kosovo je oteto, ukradeno, ratom uzeto, protivno pravu, pravdi, kako god hocete ali je sustina da je to sitacija na terenu. Svidjalo se nama ili ne...Ko je glavni krivac? Poklonio Tito, prodali ga Srbi, Sloba, oteo Nato...opet nevazno. Tuzna srpska istina, napao nas ceo svet da ga pokloni vecinskom islamskom, narodu koji vec ima svoju drzavu...nismo ga odbranili, niko ne bi mogao...nisu pomogli Kinezi, nisu Rusi, nece opet niko...Nemamo prijatelje, sami smo na svetu. Hocemo li glavu u pesak ili u nebo ili da se pogledamo u oci i priznamo... Ili cemo kao neki kad se napiju " ajmo onu o Lazaru i Milosu", a posle sa albancima trgovinu razrade na stetu svojih Srba. Zaboravio je samo da spomene ako je nase sto imamo granicu. Ako je nase sto postoji carina. Ako je nase kako onda neko drugi moze na nasoj teritoriji da naplacuje porez". Sto vecina ne govori nasim jezikom i ne kresti se sa tri prsta. Ako je Taci srbin, sto nije Tačić i sto ide Vučić sa Tačićem da prica u Briselu, nek pricaju u Visokim Dečanima. Sto Zvezda i Partizan ne igraju sa Pristinom, sto se ne skijamo na Brezovici. Mnogo je slicnih pitanja a jedan je odgovor.

Realno

pre 8 godina

@Džedaj iz Marinkove bare
Pa niko ni ne kaze da treba da ga se odreknemo zauvek, nego za sada, jer realno nema sanse da ga vratimo u narednih bar 50 godina. S druge strane, ako nastavimo da vodimo izgubljene bitke i p**amo uz vetar, nece nam ni ovo malo drzave ostatii zivecemo u jos goroj bedi.

alienware

pre 8 godina

Komentari tipa,da nije ni za vreme osmanskog carstva Srbija bila nasa,..da ce neka bolja generacija Srba da je vrati....zaboravljaju nesto.Stanovnistvo Kosova ne zeli da bude pod Beogradom,ne zeli da bude deo Srbije.Stanovnistvo Srbije pod carstvom je bio Srpsko,vidite logiku,stanovnistvo odlucuje .Albansko stanovnistvo koje se rodilo na Kosovu.Ratom ne mozete nista da uradite a Milosevic je zakucao zadnji ekser u sanduk sto se tice volje Albanaca da zive u Srpskoj drzavi pokusajem proterivanja Albanaca u Albaniju.Ono sto je najvaznije,da se od Srbije napravi moderna drzava sa postenim pravosudjem,politicarima,direktora,...socialnom politikom,zdravstvenom zastitom,razvoj zaostalih sela i manjih gradova,ulaganje u skolstvo i pruge,puteve...treba da bude prioritet a ne Kosovo.Ono je izgubljeno za uvek ,osim ako nekad u dalekoj buducnost stanovnistvo Kosova zeli da se pripoji Srbiji voljom Albanskog naroda .Mozda u zajednickoj dravi bez granica,kako je zamisljena EU u buducnost.

Ruthless

pre 8 godina

Zbog ovih sto su najglasniji,Srbija je izgubila Kosovo(mada kad ga je pa imala) . I onda se nadje jedan Vulin da drzi slovo. Smejurija

pojmanemam

pre 8 godina

Bravo profesore,cestitke na hrabrosti! Ovo moze da uradi samo neko sa velikim licnim integritetom.Hocu da verujem da je ovo pocetak javnog obracanja manjeg,obrazovanijeg,pristojnijeg i moralnijeg dela Srbije koji je dosada cutao.I to,ne samo o ovoj temi,vec i o svim ostalim u ovoj drzavi.
Neka neko od onih koji koji negiraju ovu cinjenicu navede makar jedan elemenat drzavnosti Srbije na Kosovu.
Kosovo je davno izgubljeno i treba reci vecini da niko NE TRAZI PRIZNANJE nezavisnosti Kosova,tj.ne treba niko od nasih da potpise takav dokument!Ali,nece nam biti dozvoljeno da opstruiramo pristup i uclanjenje Kosova u svim medjunarodnim organizacijama i da ima sve atribute nezavisne,medjunarodno priznate drzave.
Jos jednom,veliko postovanje na iskazanoj licnoj hrabrosti!

Ivana

pre 8 godina

Najteže u životu je suočiti se ili prihvatiti pravu istinu o stvarima koje su nam važne, a kamoli najvažnije.

Ako je Srbija prihvatila Memorandum SANU onda kad se rasturala Jugoslavija, u čemu je sad problem? Rekao vam je istinu čovek iz iste institucije kao i onda kad ste je odmah prihvatili. Zašto ste onda verovali akademiji nauka, a sad nećete? U ime naše dece i njihovog mirnog života prihvatite već jednom istinu ili će nam ratovati i deca a možda i unučad.

Govorio je i Arčibald Rajs istinu o Srbima pa većina nije ni pročitala njegovu knjigu, a kamoli poslušala dobronamerne savete ovog Švajcarca. E, da je bar!

Marko

pre 8 godina

Kakvi besmisleni komentqri. Nije čovek ni od koga tražio da prizna kosovo. To bi bio sasvim kontraproduktivan i besmislen korak. On samo hoće da svima bude jasno da:
1) Kosovo danas nije pod upravom Srbije
2) U ovom trenutku nije razumno ulaziti u oružani sukob zbog Kosova. Razbucali bi nas ameri ko svinja mrsan dzak.
Eto toliko. Sve ovo ostalo su imputacije bez osnova u njegovoj izjavi.

Srba

pre 8 godina

Imate desetku od mene. Za razliku od predsednika "mastera" sa njegovim izrazima iz priručnika za frižider vi imate petlju da javno kažete istinu.... a predsednika pozivam da popijemo kaficu u centru srpskog Urosevca ako misli da akademik lupeta gluposti. Na kraju, koliko groteskno zvuči kada Toma Nikolić kritikuje jednog akademika.

dragan

pre 8 godina

Potpuno tacno,to sto neodgovorni politicari jos zele da skupljaju politicke poene na Kosovu je druga stvar!Ako se nastavi ekonomska propast zemlje i odlazak najboljih Srbija nece moci da odbrani ni Sumadiju!

portos

pre 8 godina

Nema više dostojanstvenog izlaska...Dostojanstveni izlazak bi predstavljala podela teritorije i imovine, specijalni status za enklave, manastire, spomenike i groblja, odsteta porodicama nevino stradalih na obe strane i posle toga obostrano priznanje. Za to je bilo šansi do 2008, posebno do marta 2004. Sad više nema dostojanstvenog izlaska. Sad će uzeti sve. Članstvo u UNESCU pa na dalje. A Englezi i Nemci će nas terati da im aplaudiramo...Profesor je, naravno, rekao istinu. Ne treba prekidati EU integracije. Treba širiti kapacitete, unapređivati državu, čuvati sećanje, identitet i Republiku Srpsku."Dostojanstven izlazak" u ovoj situaciji? Nikad ga ne priznavati. Ići i do tog obavezujućeg sporazuma, ali ga formalno ne priznavati. Ne aplaudirati dok otimaju, ne odobravati nepravdu. Sad je to, na žalost, jedino sto je ostalo.

Dunja

pre 8 godina

Već 1999.god. kada je Kosovo potpalo pod protektorat nama, političkim laicima, je bilo prilično izgledno da je taj deo srpske teritorije izgubljen.Verovatno su koreni mnogo dublji i, možda, sežu još od 1945.god. u tajnom dogovoru Tita i Envera Hodže.
Svi potonji napori da se oteto ( prodato) vrati bili su, pokazalo se, uzaludno gubljenje "nerava",energije i novca džave Srbije koja je,državu Srbiju, njene građane,dovela do do finansijskog kraha i ekonomskog posrnuća.
Verujem da je, konačno, došao trenutak da se, bar u aktuelnoj konstelaciji snaga,"pomirimo"sa činjenicama, ma kako, i ma koliko nas to bolelo.
U životu postoje i takve igre...

Dragan

pre 8 godina

Jos imam sliku- veliki sator britansjog generala na granici i nas general dolazi oborene glave sa koferom do satora- na drugom ekranu gledam opet satir britanskog generala ali iz 45 i u njega ulaze nemacki generali.Sta se u satoru 99 g dogodilo.Ima samo dve opcije-delimicna kapitulacija ili primirje.Nezabiravite da je posle rata postojala kopnena i vazdusna zabranjena zona za nas a van Kosova tako da je ono prvo verovatnije.