Nedelja, 06.09.2015.

12:00

Koje nove tehnologije biste želeli u svom automobilu?

Koje nove tehnologije biste želeli u svom automobilu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

dukiVrs

pre 10 godina

Sto se tice solarnih panela, ako se ne varam to je webasto klima. Ko ga nudi osim svetog trojstva ne znam ali vredi kao doplata. Daljinski se namesti tajmer za paljenje klime i udje se u pripremljen auto, trosi oko 0.5l goriva na 1h.

hiavata

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS: 
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put. 
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Pomesali ste ABS i ESP. Ovaj prvi itekako skracuje kocioni put i po suvom tako sto sprecava da do proklizavanja tockova uopste i dodje. Evo i primer, pogledajte sta se desava sa trkackim automobilima koji imaju malu silu prijanjanja u odnosu na masu (GT3 npr) kada dodje do momenta da gume pocnu da priklizavaju. Otpor trenja se drasticno smanjuje pa se klizaju kao po ledu i po vise stotina metara. Ista fizicka pojava uzrokuje podupravljanje kod automobila sa pogonom na prednjim tockovima.

Nemanja

pre 10 godina

@ Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Nisam bas siguran da je zaustavni put bez ABS-a kraci po suvom... Koeficijent prijanjanja je veci od koeficijenta trenja, koji se javlja kada je proklizavanje 100%. A ABS radi tako sto cim primeti da se tocak blokirao (proklizavanje 100%) on popusti kocinu silu (ne pusti skroz vec samo smanji silu) i tako mnogo puta u sekundi. Zbog toga mi se cini da on dostize koeficijent prianjanja (oko 30% proklizavanja) pri svakom kocenju.
Cini mi se da tako radi i kontrola proklizavanja tockova, koja tacno primenjuje neophodnu kocionu silu da odrzi malo proklizavanja, kako bi se ostvario "najveci kontakt sa podlogom".
Ako ima neki masinski inzenjer na ovom portalu, bio bih mu jako zahvalan ako bi mogao da odgovori na ovo pitanje.

:/

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Da. Znam za sta sluzi ABS, ali ga i dalje zelim jer mozes izbeci eventualnu nesrecu iako ne bi zakocio ranije jer nekada ni ne mozes da stignes da se zaustavis.
Bio sam u NAVAKu i tamo sam probao da se kontrolisem da pumpam kocnicu da bih izbegao udes, ali je to extremno tesko u smisli da zahteva ogromnu samokontrolu!

Nemanja

pre 10 godina

@(mb, 7. septembar 2015 09:56)

Replay, ne moras da menjas potpis, znamo da si ti :) Slazem se, kakve nove tehnologije, eno ih Mercedesi na nebu vec, lete uveliko, a ovde ljudi pricaju o BLIS-u i ostalim glupostima.
Magic body control? Kome to treba jos, to je marketing, i Jaguar je pokazao sta misli o tome... A da znas da vecinu ovih sistema nije prvi primenio Mercedes, grdno bi se iznenadio... Postoji tu i Volvo, GM, Lexus, Ford, puno proizvodjaca koji su imali nove sisteme, koje je tek kasnije Mercedes ugradio. Al dobro, ipak je znak Mercedesa oznacava zemlju, vodu i vazduh, tako da ih mozes naci svuda.

mb

pre 10 godina

haha, nove tehnologije, neke su za mercedes standardne vise od 5 godina i dozivele su vise unapredjenja, npr. kamera za night vision, a kada ce jos neki auto imati magic body control, za par godina mozda...

ZokyNBGD

pre 10 godina

Hoću solarne panele pomoću kojih se skupi energija dovoljna za klimatizaciju automobila parkiranog na suncu, da ne sedam u rernu!
postoji ta opcija na Prijusu, zna li neko koliko to košta...

Ivan

pre 10 godina

Pitali prosecne amerikance, sto ne pitase prosecnog srbina, za vecinu nas tehnologija novog auta pa makar I fiata ili dacie je najpozeljnija I to klot maltene bez opreme.
Tuzno ali istinito.

yappy ns

pre 10 godina

Ja bi od sve opreme u vozilima najvolo pametnije i kulturnije vozace u drugim vozilima koji umeju da koriste zmigavce, koji smanjuju duga svetla kada im ides u susret, koji znaju da koriste desnu sporiju traku i levu za preticanja, koji koliko toliko postuju ogranicenja brzine (koja su 'rvati odavno podigli na 70/90 naselje/otvoren put a mi i smanjili ona iz doba ficja i jugica) ... sva oprema je u glavi, ostalo pride!

Pero

pre 10 godina

Osim ono stop start sve bih uzeo ali za kameru pozadi bih dodao OBAVEZE senzore. Jeste da ti prekokamere vidis sta je pozadi ali u slucaju mraka toide malo teze i imati senzore u takoj situaciji je vise nego pozeljno.

Realista

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.

jovo

pre 10 godina

Vozim S 350 i imam sve ove opcije i jos tonu drugih,jedino sto zaista koristim je klima,grejaci i hladjenje sedista i po nekad kada putujem duze ukljucim i masazer.Sve ostalo ne koristim.

PAL

pre 10 godina

I na kraju daj nesto za ogrebotine :-)
Kupujemo vozila deset godina stara,preko sto hiljada predjenih,sva ta elektronika postaje nepouzdana... Zamisli oslonis se da ti auto u magli peonadje pesaka

Jana

pre 10 godina

Neka opcija "MUTE" za osobu do mene i osobe iza mene i ono njihovo parkiraj se ovde sad, stani nekome na haubu, predji preko cveca, kakvih 50m, kakvi znaci za parkiranje, vozi brze, zaobidji kolonu, pa onda sta ja treba da radim sa svojim zivotom, pa sto nisam ovo, a sto sam ovo, pa kakvu ja to muziku slusam, pa ja hocu vodu, ja hocu sok, ja hocu kavijar, pazi znak, pazi ovaj iza tebe, pazi na brzinu, pazi u kojoj si brzini, "E, ajde ovde da svratmo." (a prosli smo objekat, a ujedno nema gde da se parkiram, niti se na vreme kaze gde treba da se ide;a citavih 15km, a i vise, ih pitam: "E, gde treba prvo da idete da se parkiram lepo i onda se istovarite svi lepo, natenane napolje, a ne da napravim zastoj.").

Samo mi to treba. Imam kasetu, imam gde da je ubacim, imam radio, lagana muzika i mogu da pratim saobracaj, a ne da mi neko grakce u kanti u kojoj odzvanja i da uz taj pritisak pratim saobracaj.

dukiVrs

pre 10 godina

BLIS sistem definitivno. kad prolazim pored nekog skupljeg auta vidim da mu blica lampica u uglu retrovizora. Mnogo dobra stvar.

obican covek

pre 10 godina

Pristojne kocnice,udona sedista,tisinu u kabini,dobar radio,abs,motor koji ne oseca klimu,dobra svetla,tempomat,prazi siber, i das iz das.

Mb yes , mb no

pre 10 godina

Farba koja je otporna na ogrebotine postoji. Gledao sam je u nekoj americkoj emisiji. Nisam verovao ali izgleda da funkcionise.

Mladen

pre 10 godina

Vozim Ford Sierru , od elektronike , nakomplikovaniji deo je radio . I to je jedino sto ikad crklo od elektronike na autu za 27 godina . Resto se porvljavlja cekicem , srafcigerom i kljucem 10 . Imam i moderniji auto , ali ovaj matori je za bezbriznu voznju mnogo laksi i sa mnogo manje nerviranja (dok ne sipam gorivo , alo to je druga prica) .

Dejan

pre 10 godina

Koristim Audijevu Adaptive Cruise Control i to mi je najbolji izum posle tocka. Sjajno je na auto-putu kada namestite brzinu na recimo 130, i bukvalno ne dodirnete kocnicu i gas 250 kilometara do pauze (uz stajanje na naplatnim rampama). Auto savrseno prati situaciju ispred sebe, usporava na vreme kada se neko sporo krece u vasoj traci (ili vam uleti iz desne), ubrzava kada date migavac da ga obidjete, drzi odstojanje... Mozda je cak jos i bolje na manjim putevima. Kad se ispred vas nadje neko ko vozi kako vam odgovara, samo podesite odstojanje, i auto ce ga sam pratiti, kociti u krivinama, ubrzavati na pravcima... Kada jednom shvatite da auto nikada ne gresi, opustite se i odmarate noge a koristite samo volan i migavac dok vozac ispred prakticno radi ceo posao za vas. Naravno, desna noga lezi na patosu ispred leve da poleti na kocnicu ako zatreba. Za ovih par godina fala Bogu, nije zatrebalo ni jednom.

Koristim i indikator mrtvog ugla ali se njemu desi da ponekad pokaze da nekog ima kada u stvari nema (dogadja se vrlo retko, i bolje da je tako nego obrnuto). Ipak, svaki put cu se okrenuti da vidim da li nekog stvarno ima ili nema, ne bih mogao da skrenem a da to ne uradim.

Pored toga, cuo sam mnoge da se kunu da im ne treba automatski menjaci i parking senzori. Ljudi, imam samo jednu stvar da kazem. Probajte... Pa recite posle mesec dana.

Glupan

pre 10 godina

Dobro provereni sistem, da mogu da stignem gde sam naumio, i da sistem ASS(ako stanem stanem), zamenim za normalan ABS, uz što je duže moguće ovo blagostanje bez stalnih dopunskih troškova popravke. Da mi je bar tri meseca ovih sistema, da se preporodim do neprepoznatljivosti.

bmw

pre 10 godina

Vozim bmw f10 ..i.reci cu vam samo ovo. Od sve opreme u autu, a ovaj auto je ima, klimu ne bih menjao za sve ostalo sto ima od raznih senzora, upozorenja, i ostalog.

:/

pre 10 godina

Meni od opreme u autu treba ABS za svaki slucaj, airbagovi na svim mogucim mestima (zlu ne trebalo), centralna brava na daljinski, moze i ne mora klima uredjaj i benzinski motor od minumum 100ks - to je to. Ostalo mi samo komplikuje zivot.

Kiza

pre 10 godina

Blind Spot Monitor je stvar koju jednom probate i od tada morate da je imate. Neverovatno dobra stvar. Nema više cimanja glavom niti brige.

bmw

pre 10 godina

Vozim bmw f10 ..i.reci cu vam samo ovo. Od sve opreme u autu, a ovaj auto je ima, klimu ne bih menjao za sve ostalo sto ima od raznih senzora, upozorenja, i ostalog.

Kiza

pre 10 godina

Blind Spot Monitor je stvar koju jednom probate i od tada morate da je imate. Neverovatno dobra stvar. Nema više cimanja glavom niti brige.

:/

pre 10 godina

Meni od opreme u autu treba ABS za svaki slucaj, airbagovi na svim mogucim mestima (zlu ne trebalo), centralna brava na daljinski, moze i ne mora klima uredjaj i benzinski motor od minumum 100ks - to je to. Ostalo mi samo komplikuje zivot.

yappy ns

pre 10 godina

Ja bi od sve opreme u vozilima najvolo pametnije i kulturnije vozace u drugim vozilima koji umeju da koriste zmigavce, koji smanjuju duga svetla kada im ides u susret, koji znaju da koriste desnu sporiju traku i levu za preticanja, koji koliko toliko postuju ogranicenja brzine (koja su 'rvati odavno podigli na 70/90 naselje/otvoren put a mi i smanjili ona iz doba ficja i jugica) ... sva oprema je u glavi, ostalo pride!

Glupan

pre 10 godina

Dobro provereni sistem, da mogu da stignem gde sam naumio, i da sistem ASS(ako stanem stanem), zamenim za normalan ABS, uz što je duže moguće ovo blagostanje bez stalnih dopunskih troškova popravke. Da mi je bar tri meseca ovih sistema, da se preporodim do neprepoznatljivosti.

Dejan

pre 10 godina

Koristim Audijevu Adaptive Cruise Control i to mi je najbolji izum posle tocka. Sjajno je na auto-putu kada namestite brzinu na recimo 130, i bukvalno ne dodirnete kocnicu i gas 250 kilometara do pauze (uz stajanje na naplatnim rampama). Auto savrseno prati situaciju ispred sebe, usporava na vreme kada se neko sporo krece u vasoj traci (ili vam uleti iz desne), ubrzava kada date migavac da ga obidjete, drzi odstojanje... Mozda je cak jos i bolje na manjim putevima. Kad se ispred vas nadje neko ko vozi kako vam odgovara, samo podesite odstojanje, i auto ce ga sam pratiti, kociti u krivinama, ubrzavati na pravcima... Kada jednom shvatite da auto nikada ne gresi, opustite se i odmarate noge a koristite samo volan i migavac dok vozac ispred prakticno radi ceo posao za vas. Naravno, desna noga lezi na patosu ispred leve da poleti na kocnicu ako zatreba. Za ovih par godina fala Bogu, nije zatrebalo ni jednom.

Koristim i indikator mrtvog ugla ali se njemu desi da ponekad pokaze da nekog ima kada u stvari nema (dogadja se vrlo retko, i bolje da je tako nego obrnuto). Ipak, svaki put cu se okrenuti da vidim da li nekog stvarno ima ili nema, ne bih mogao da skrenem a da to ne uradim.

Pored toga, cuo sam mnoge da se kunu da im ne treba automatski menjaci i parking senzori. Ljudi, imam samo jednu stvar da kazem. Probajte... Pa recite posle mesec dana.

ZokyNBGD

pre 10 godina

Hoću solarne panele pomoću kojih se skupi energija dovoljna za klimatizaciju automobila parkiranog na suncu, da ne sedam u rernu!
postoji ta opcija na Prijusu, zna li neko koliko to košta...

Ivan

pre 10 godina

Pitali prosecne amerikance, sto ne pitase prosecnog srbina, za vecinu nas tehnologija novog auta pa makar I fiata ili dacie je najpozeljnija I to klot maltene bez opreme.
Tuzno ali istinito.

jovo

pre 10 godina

Vozim S 350 i imam sve ove opcije i jos tonu drugih,jedino sto zaista koristim je klima,grejaci i hladjenje sedista i po nekad kada putujem duze ukljucim i masazer.Sve ostalo ne koristim.

Jana

pre 10 godina

Neka opcija "MUTE" za osobu do mene i osobe iza mene i ono njihovo parkiraj se ovde sad, stani nekome na haubu, predji preko cveca, kakvih 50m, kakvi znaci za parkiranje, vozi brze, zaobidji kolonu, pa onda sta ja treba da radim sa svojim zivotom, pa sto nisam ovo, a sto sam ovo, pa kakvu ja to muziku slusam, pa ja hocu vodu, ja hocu sok, ja hocu kavijar, pazi znak, pazi ovaj iza tebe, pazi na brzinu, pazi u kojoj si brzini, "E, ajde ovde da svratmo." (a prosli smo objekat, a ujedno nema gde da se parkiram, niti se na vreme kaze gde treba da se ide;a citavih 15km, a i vise, ih pitam: "E, gde treba prvo da idete da se parkiram lepo i onda se istovarite svi lepo, natenane napolje, a ne da napravim zastoj.").

Samo mi to treba. Imam kasetu, imam gde da je ubacim, imam radio, lagana muzika i mogu da pratim saobracaj, a ne da mi neko grakce u kanti u kojoj odzvanja i da uz taj pritisak pratim saobracaj.

Mladen

pre 10 godina

Vozim Ford Sierru , od elektronike , nakomplikovaniji deo je radio . I to je jedino sto ikad crklo od elektronike na autu za 27 godina . Resto se porvljavlja cekicem , srafcigerom i kljucem 10 . Imam i moderniji auto , ali ovaj matori je za bezbriznu voznju mnogo laksi i sa mnogo manje nerviranja (dok ne sipam gorivo , alo to je druga prica) .

:/

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Da. Znam za sta sluzi ABS, ali ga i dalje zelim jer mozes izbeci eventualnu nesrecu iako ne bi zakocio ranije jer nekada ni ne mozes da stignes da se zaustavis.
Bio sam u NAVAKu i tamo sam probao da se kontrolisem da pumpam kocnicu da bih izbegao udes, ali je to extremno tesko u smisli da zahteva ogromnu samokontrolu!

Nemanja

pre 10 godina

@ Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Nisam bas siguran da je zaustavni put bez ABS-a kraci po suvom... Koeficijent prijanjanja je veci od koeficijenta trenja, koji se javlja kada je proklizavanje 100%. A ABS radi tako sto cim primeti da se tocak blokirao (proklizavanje 100%) on popusti kocinu silu (ne pusti skroz vec samo smanji silu) i tako mnogo puta u sekundi. Zbog toga mi se cini da on dostize koeficijent prianjanja (oko 30% proklizavanja) pri svakom kocenju.
Cini mi se da tako radi i kontrola proklizavanja tockova, koja tacno primenjuje neophodnu kocionu silu da odrzi malo proklizavanja, kako bi se ostvario "najveci kontakt sa podlogom".
Ako ima neki masinski inzenjer na ovom portalu, bio bih mu jako zahvalan ako bi mogao da odgovori na ovo pitanje.

PAL

pre 10 godina

I na kraju daj nesto za ogrebotine :-)
Kupujemo vozila deset godina stara,preko sto hiljada predjenih,sva ta elektronika postaje nepouzdana... Zamisli oslonis se da ti auto u magli peonadje pesaka

Pero

pre 10 godina

Osim ono stop start sve bih uzeo ali za kameru pozadi bih dodao OBAVEZE senzore. Jeste da ti prekokamere vidis sta je pozadi ali u slucaju mraka toide malo teze i imati senzore u takoj situaciji je vise nego pozeljno.

obican covek

pre 10 godina

Pristojne kocnice,udona sedista,tisinu u kabini,dobar radio,abs,motor koji ne oseca klimu,dobra svetla,tempomat,prazi siber, i das iz das.

dukiVrs

pre 10 godina

BLIS sistem definitivno. kad prolazim pored nekog skupljeg auta vidim da mu blica lampica u uglu retrovizora. Mnogo dobra stvar.

Mb yes , mb no

pre 10 godina

Farba koja je otporna na ogrebotine postoji. Gledao sam je u nekoj americkoj emisiji. Nisam verovao ali izgleda da funkcionise.

Nemanja

pre 10 godina

@(mb, 7. septembar 2015 09:56)

Replay, ne moras da menjas potpis, znamo da si ti :) Slazem se, kakve nove tehnologije, eno ih Mercedesi na nebu vec, lete uveliko, a ovde ljudi pricaju o BLIS-u i ostalim glupostima.
Magic body control? Kome to treba jos, to je marketing, i Jaguar je pokazao sta misli o tome... A da znas da vecinu ovih sistema nije prvi primenio Mercedes, grdno bi se iznenadio... Postoji tu i Volvo, GM, Lexus, Ford, puno proizvodjaca koji su imali nove sisteme, koje je tek kasnije Mercedes ugradio. Al dobro, ipak je znak Mercedesa oznacava zemlju, vodu i vazduh, tako da ih mozes naci svuda.

mb

pre 10 godina

haha, nove tehnologije, neke su za mercedes standardne vise od 5 godina i dozivele su vise unapredjenja, npr. kamera za night vision, a kada ce jos neki auto imati magic body control, za par godina mozda...

hiavata

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS: 
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put. 
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Pomesali ste ABS i ESP. Ovaj prvi itekako skracuje kocioni put i po suvom tako sto sprecava da do proklizavanja tockova uopste i dodje. Evo i primer, pogledajte sta se desava sa trkackim automobilima koji imaju malu silu prijanjanja u odnosu na masu (GT3 npr) kada dodje do momenta da gume pocnu da priklizavaju. Otpor trenja se drasticno smanjuje pa se klizaju kao po ledu i po vise stotina metara. Ista fizicka pojava uzrokuje podupravljanje kod automobila sa pogonom na prednjim tockovima.

Realista

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.

dukiVrs

pre 10 godina

Sto se tice solarnih panela, ako se ne varam to je webasto klima. Ko ga nudi osim svetog trojstva ne znam ali vredi kao doplata. Daljinski se namesti tajmer za paljenje klime i udje se u pripremljen auto, trosi oko 0.5l goriva na 1h.

:/

pre 10 godina

Meni od opreme u autu treba ABS za svaki slucaj, airbagovi na svim mogucim mestima (zlu ne trebalo), centralna brava na daljinski, moze i ne mora klima uredjaj i benzinski motor od minumum 100ks - to je to. Ostalo mi samo komplikuje zivot.

Realista

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.

mb

pre 10 godina

haha, nove tehnologije, neke su za mercedes standardne vise od 5 godina i dozivele su vise unapredjenja, npr. kamera za night vision, a kada ce jos neki auto imati magic body control, za par godina mozda...

Kiza

pre 10 godina

Blind Spot Monitor je stvar koju jednom probate i od tada morate da je imate. Neverovatno dobra stvar. Nema više cimanja glavom niti brige.

bmw

pre 10 godina

Vozim bmw f10 ..i.reci cu vam samo ovo. Od sve opreme u autu, a ovaj auto je ima, klimu ne bih menjao za sve ostalo sto ima od raznih senzora, upozorenja, i ostalog.

Glupan

pre 10 godina

Dobro provereni sistem, da mogu da stignem gde sam naumio, i da sistem ASS(ako stanem stanem), zamenim za normalan ABS, uz što je duže moguće ovo blagostanje bez stalnih dopunskih troškova popravke. Da mi je bar tri meseca ovih sistema, da se preporodim do neprepoznatljivosti.

Pero

pre 10 godina

Osim ono stop start sve bih uzeo ali za kameru pozadi bih dodao OBAVEZE senzore. Jeste da ti prekokamere vidis sta je pozadi ali u slucaju mraka toide malo teze i imati senzore u takoj situaciji je vise nego pozeljno.

Nemanja

pre 10 godina

@(mb, 7. septembar 2015 09:56)

Replay, ne moras da menjas potpis, znamo da si ti :) Slazem se, kakve nove tehnologije, eno ih Mercedesi na nebu vec, lete uveliko, a ovde ljudi pricaju o BLIS-u i ostalim glupostima.
Magic body control? Kome to treba jos, to je marketing, i Jaguar je pokazao sta misli o tome... A da znas da vecinu ovih sistema nije prvi primenio Mercedes, grdno bi se iznenadio... Postoji tu i Volvo, GM, Lexus, Ford, puno proizvodjaca koji su imali nove sisteme, koje je tek kasnije Mercedes ugradio. Al dobro, ipak je znak Mercedesa oznacava zemlju, vodu i vazduh, tako da ih mozes naci svuda.

hiavata

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS: 
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put. 
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Pomesali ste ABS i ESP. Ovaj prvi itekako skracuje kocioni put i po suvom tako sto sprecava da do proklizavanja tockova uopste i dodje. Evo i primer, pogledajte sta se desava sa trkackim automobilima koji imaju malu silu prijanjanja u odnosu na masu (GT3 npr) kada dodje do momenta da gume pocnu da priklizavaju. Otpor trenja se drasticno smanjuje pa se klizaju kao po ledu i po vise stotina metara. Ista fizicka pojava uzrokuje podupravljanje kod automobila sa pogonom na prednjim tockovima.

dukiVrs

pre 10 godina

Sto se tice solarnih panela, ako se ne varam to je webasto klima. Ko ga nudi osim svetog trojstva ne znam ali vredi kao doplata. Daljinski se namesti tajmer za paljenje klime i udje se u pripremljen auto, trosi oko 0.5l goriva na 1h.

Dejan

pre 10 godina

Koristim Audijevu Adaptive Cruise Control i to mi je najbolji izum posle tocka. Sjajno je na auto-putu kada namestite brzinu na recimo 130, i bukvalno ne dodirnete kocnicu i gas 250 kilometara do pauze (uz stajanje na naplatnim rampama). Auto savrseno prati situaciju ispred sebe, usporava na vreme kada se neko sporo krece u vasoj traci (ili vam uleti iz desne), ubrzava kada date migavac da ga obidjete, drzi odstojanje... Mozda je cak jos i bolje na manjim putevima. Kad se ispred vas nadje neko ko vozi kako vam odgovara, samo podesite odstojanje, i auto ce ga sam pratiti, kociti u krivinama, ubrzavati na pravcima... Kada jednom shvatite da auto nikada ne gresi, opustite se i odmarate noge a koristite samo volan i migavac dok vozac ispred prakticno radi ceo posao za vas. Naravno, desna noga lezi na patosu ispred leve da poleti na kocnicu ako zatreba. Za ovih par godina fala Bogu, nije zatrebalo ni jednom.

Koristim i indikator mrtvog ugla ali se njemu desi da ponekad pokaze da nekog ima kada u stvari nema (dogadja se vrlo retko, i bolje da je tako nego obrnuto). Ipak, svaki put cu se okrenuti da vidim da li nekog stvarno ima ili nema, ne bih mogao da skrenem a da to ne uradim.

Pored toga, cuo sam mnoge da se kunu da im ne treba automatski menjaci i parking senzori. Ljudi, imam samo jednu stvar da kazem. Probajte... Pa recite posle mesec dana.

jovo

pre 10 godina

Vozim S 350 i imam sve ove opcije i jos tonu drugih,jedino sto zaista koristim je klima,grejaci i hladjenje sedista i po nekad kada putujem duze ukljucim i masazer.Sve ostalo ne koristim.

ZokyNBGD

pre 10 godina

Hoću solarne panele pomoću kojih se skupi energija dovoljna za klimatizaciju automobila parkiranog na suncu, da ne sedam u rernu!
postoji ta opcija na Prijusu, zna li neko koliko to košta...

:/

pre 10 godina

Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Da. Znam za sta sluzi ABS, ali ga i dalje zelim jer mozes izbeci eventualnu nesrecu iako ne bi zakocio ranije jer nekada ni ne mozes da stignes da se zaustavis.
Bio sam u NAVAKu i tamo sam probao da se kontrolisem da pumpam kocnicu da bih izbegao udes, ali je to extremno tesko u smisli da zahteva ogromnu samokontrolu!

Mladen

pre 10 godina

Vozim Ford Sierru , od elektronike , nakomplikovaniji deo je radio . I to je jedino sto ikad crklo od elektronike na autu za 27 godina . Resto se porvljavlja cekicem , srafcigerom i kljucem 10 . Imam i moderniji auto , ali ovaj matori je za bezbriznu voznju mnogo laksi i sa mnogo manje nerviranja (dok ne sipam gorivo , alo to je druga prica) .

Mb yes , mb no

pre 10 godina

Farba koja je otporna na ogrebotine postoji. Gledao sam je u nekoj americkoj emisiji. Nisam verovao ali izgleda da funkcionise.

PAL

pre 10 godina

I na kraju daj nesto za ogrebotine :-)
Kupujemo vozila deset godina stara,preko sto hiljada predjenih,sva ta elektronika postaje nepouzdana... Zamisli oslonis se da ti auto u magli peonadje pesaka

dukiVrs

pre 10 godina

BLIS sistem definitivno. kad prolazim pored nekog skupljeg auta vidim da mu blica lampica u uglu retrovizora. Mnogo dobra stvar.

Jana

pre 10 godina

Neka opcija "MUTE" za osobu do mene i osobe iza mene i ono njihovo parkiraj se ovde sad, stani nekome na haubu, predji preko cveca, kakvih 50m, kakvi znaci za parkiranje, vozi brze, zaobidji kolonu, pa onda sta ja treba da radim sa svojim zivotom, pa sto nisam ovo, a sto sam ovo, pa kakvu ja to muziku slusam, pa ja hocu vodu, ja hocu sok, ja hocu kavijar, pazi znak, pazi ovaj iza tebe, pazi na brzinu, pazi u kojoj si brzini, "E, ajde ovde da svratmo." (a prosli smo objekat, a ujedno nema gde da se parkiram, niti se na vreme kaze gde treba da se ide;a citavih 15km, a i vise, ih pitam: "E, gde treba prvo da idete da se parkiram lepo i onda se istovarite svi lepo, natenane napolje, a ne da napravim zastoj.").

Samo mi to treba. Imam kasetu, imam gde da je ubacim, imam radio, lagana muzika i mogu da pratim saobracaj, a ne da mi neko grakce u kanti u kojoj odzvanja i da uz taj pritisak pratim saobracaj.

Ivan

pre 10 godina

Pitali prosecne amerikance, sto ne pitase prosecnog srbina, za vecinu nas tehnologija novog auta pa makar I fiata ili dacie je najpozeljnija I to klot maltene bez opreme.
Tuzno ali istinito.

Nemanja

pre 10 godina

@ Za vozace koji zarko zele ABS:
ako nije led, kisa ili blato na putu - ABS je kontra produktivan jer PRODUZAVA kocioni put.
ABS sluzi da moze nastaviti da upravljate vozilom u trenutku kocenja a ne da bi brze zakocili - u suvim uslovima.
(Realista, 06. septembar 2015 22:23)

Nisam bas siguran da je zaustavni put bez ABS-a kraci po suvom... Koeficijent prijanjanja je veci od koeficijenta trenja, koji se javlja kada je proklizavanje 100%. A ABS radi tako sto cim primeti da se tocak blokirao (proklizavanje 100%) on popusti kocinu silu (ne pusti skroz vec samo smanji silu) i tako mnogo puta u sekundi. Zbog toga mi se cini da on dostize koeficijent prianjanja (oko 30% proklizavanja) pri svakom kocenju.
Cini mi se da tako radi i kontrola proklizavanja tockova, koja tacno primenjuje neophodnu kocionu silu da odrzi malo proklizavanja, kako bi se ostvario "najveci kontakt sa podlogom".
Ako ima neki masinski inzenjer na ovom portalu, bio bih mu jako zahvalan ako bi mogao da odgovori na ovo pitanje.

obican covek

pre 10 godina

Pristojne kocnice,udona sedista,tisinu u kabini,dobar radio,abs,motor koji ne oseca klimu,dobra svetla,tempomat,prazi siber, i das iz das.

yappy ns

pre 10 godina

Ja bi od sve opreme u vozilima najvolo pametnije i kulturnije vozace u drugim vozilima koji umeju da koriste zmigavce, koji smanjuju duga svetla kada im ides u susret, koji znaju da koriste desnu sporiju traku i levu za preticanja, koji koliko toliko postuju ogranicenja brzine (koja su 'rvati odavno podigli na 70/90 naselje/otvoren put a mi i smanjili ona iz doba ficja i jugica) ... sva oprema je u glavi, ostalo pride!