Ponedeljak, 17.08.2015.

14:21

30 godina kasnije - osvrt na Yugo iz američkog ugla

30 godina kasnije - osvrt na Yugo iz amerièkog ugla IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

92 Komentari

Sortiraj po:

Danilo

pre 10 godina

Yugo se pojavljuje i u dječijem crtanom filmu "Cars 2" pod imenom Aleksandar Hugo. :) prije 3 dana sam ga kupio sinu u razmjeri 1:55 strasno lijepo izgleda.

The Unforgiven

pre 10 godina

@Biker,
Ja ne vozim motore bas dugo koliko ti, ali ih vozim solidan broj godina. Poceo sam na Japancu (Suzuki) pre nego sto sam presao na Harley Davidson i nikad se vise nebi vratio na Japanca. Japanski motori su kao i njihovi auti - visokog kvaliteta, ali potpuno bezlicni. Postoji razlog zasto i 15-20 godina star Harley vredi vise nego 2-3 godine star Japanac. Postoji samo jedan motor sa kojim bi zamenio svoj Harley, a to je Indian Chief.

Djordje NS

pre 10 godina

Poboljšana verzija za Američko tržište izvožena i prodavana u "siromašnoj" Americi za 3.990 dolara a verzija "kakva meni plata takva tebi vrata" u "bogatoj" Srbiji za 9.000 valjda eura... Pa, više su potrošili na emitovanje ovih silnih reklama nego što su zaradili od prodaje ovog krša zbog kojeg nam se ceo svet smeje. A iz komentara vidim da ima još onih koji za njim plaču i to sve govori o našem mentalitetu i želji za napretkom.
Zastava je bila i ostala najveća rak rana srpske privrede i najbolje bi bilo da nikad nije ni postojala. Zbog nje su svi stanovnici okolnih zemalja vozili odlične Nemačke i Japanske polovnjake za sitne pare dok smo svi mi "štitili" svojim novčanicima domaću industriju. Brod ludaka!

Biker

pre 10 godina

Kada sam hteo da kupim Harley pre jedno 10 godina stariji kolega, Englez mi je rekao "nemoj da kupujes traktor, kada kupujes motor kupuj tehnologiju!" Poslusao sam ga i ostao veran japancima, inace vozim motore vise od 30 godina. Jugo jeste kasnio za vremenom ali mu je bar cena bila prikladna za razliku od pomenutog HD koga smatraju nekom "ikonom" a u stvari je obicno skupo s...nje! Oprezno sa stvarima Made in USA, obicno je samo pre-naduvana prica...

perax

pre 10 godina

@analiticar @bivsi vlasnik juga

Zahvalan auto. Moj firmin je presao oko 180000 kilometara, samo redovni servisi i nista vise. I slazem se sa ciframa.

nly

pre 10 godina

Inače zanimljiva je sudbina i rezervnih delova koji su izveženi zajedno sa automobilima. Stajali su decenijama konzervirani u magacinu u Nju Džersiju a onda su 2011-e prodati na aukciji na Wall Stretu i kupila ih je firma Sanel iz Kragujevca i vratila u Srbiju. Tako da ako nekome treba orginalna limarija za Yugo Ameriku, sedišta, šiberi, kompletni motori, menjači (uključujući i automatske) i toliko pominjane originalne klime za Yuga, neka ih kontaktira.

Hm

pre 10 godina

Dajte ljudi, ja sam se rodio 81.god, vec sa nekih 5 godina se secam koliko je to bio los auto. Mozda je bio dobar 70tih, ali vec 80tih je bio daleko od konkurencije. Posle toga smo presli na Mazdu 626 iz 84., i prosto je neuporedivo. Jugo je sluzio narodu za prevoz bas dobro (do relativno skoro) i nije bio skup, ali je bio los auto, hteli to mi da priznamo ili ne.

Zoran

pre 10 godina

Znate li koliko prodaje Juga Amer malo sverno do Atlante, ucestvovao na trkama, sedista povadjenja samo sipke?

8500 dolara. Na pitanje sto toliko, kaze on je bio na TV-u.

Moj otac i dalje vozi juga na gas.

A i ovoliko komentara govori da niko nije ravnodusan i nije siguran u sebe da li bi to bilo lose ili dobro u DANASNJE vreme.

Za 10-ak godina ce vam se reci samo.

Stojadin

pre 10 godina

@ Surovi
A gde si ti prijatelju kupovao delove i po kojoj ceni? Ja bih rekao najjeftinije moguće. Nema šanse da termoprekidač tako lako crkne. Ako je neko merodavan za zastavina vozila, onda sam to ja, naime prešao sam oko 600.000 km sa tri z – 101 na taksiju! Prva dva polovna, a treći nov bio, daleko je od dobrog vozila, ali je falš delova bilo na pretek i za to je kriva država. Ja sam stekao vremenom iskustva, i znao gde da nađem kvalitetne delove za njega, a većina je kupovala najjeftinije i onda su se žalili da im je jugo loš, a mnogi nisu ni menjali ulje. Ono što ne valja kod ovih vozila je limarija, a za američko tržište su stavljali daleko bolju zaštitu. Što se tiče motora, prelaze 350.000 uz redovnu zamenu ulja i čestu upotrebu (kad se dugo ne vozi propada) i ovo mi niko ne veruje, a kolege sa floridama su prelazile isto toliko. Ovaj auto je u svoje vreme bio odličan, kasnije ga je vreme pregazilo i pojavili su se bolji automobili, ali šta da se radi, koliko para toliko i muzike i to isto važi za amere, mogli su da kupe bolja kola a da više pčate, naravno. Što bi rekli blues brothers, what do you want for nothing, a rubber biscuit?

Analitičar

pre 10 godina

@aleksandar
''Yugo'' je kostao oko 5000 do 6000 evra i pri tome je bio jos i subvencionisan sa cinimi se sa 500 evra da bi mogao uopste da izadje iz fabrike....
Yugo Koral In - kupljen u januaru 2006.-e , salon kod Skadarlije, gde je sada ''Jeep'', i kad smo preračunali dinarsku cenu u eure ispalo 4450 EUR. Pošto je plaćen keš parama dobio ''na poklon'' : srebrnu metalik boju , spojler prednji sa maglenkama , zadnji sa trećim stop svetlom, digitalna tabla sa obrtomerom i zelenim led osvetljenjem,radio CD plejer sa USB portom, sigurnosne zavrtnje za točkove...Kao drugi auto u kući eno ga na 78.500 km i potpuno je ispravan iako to zvuči gotovo nemoguće.

The Unforgiven

pre 10 godina

@Vratite nam Zastavu (Yugo),
Znaci ti bi da se na Yugu popravi/zameni sve sta se treba popraviti/zameniti, ali da cena i dalje ostane kao kad je bio 40 godina stara kanta? Bas si realan ...

xyz koordinata

pre 10 godina

Vi koji se smejete Jugu i samoupravnom socijalistickom sistemu zaboravljate da ste radili na 10-20 minuta od mesta gde ste ziveli,nije vam trebao veci auto.
Sada vam treba veci auto zbog posla na koji putujete 2 sata ako ga uopste imate.Zivela demokratija i trzisna liberalna ekonomija.

Skandinavac

pre 10 godina

Da li ste primetili kako je naziv našeg jugića marketinški zgodan na engleskom jeziku JU (You - Ti/Vi) GO ( Go - Ideš/Idete). JUGO - Ti Ideš/Vi Idete? ;)

weliki wezir iznogud

pre 10 godina

kazu da su cuda svijeta,piramide africke... al nijedno cudo nije, bilo nalik onome,kad je stari uparkir'o,u bašču YUGO 45!

Veliki brat

pre 10 godina

Sećali se ko anegdote "kakva plata takva vrata"?

Navodno, čoveku na Zastavi 101 nije radio podizač na suvozačevim vratima pa skinuo tapacir da vidi u čemu je problem, kad ono mehanizma i nema (samo ručica), a stavljena letvica da drži staklo i kredom napisano na limariji "kakva plata takva vrata".


Pa pre nekoliko godina su radnici Škode protestovali, tražili povećanje plata sa 680 na 720 evra. Fabrika im nudila 705 evra, a oni nastavili da štrajkuju, ne znam šta je dalje bilo, ali sigurno nisu fušerili automobile i radili ono što su radili ovi u Zastavi.

Takođe, šta je postigao onaj kreten u FAS-u koji je šrafcigerom oštetio karoserije u noćnoj smeni? Ako mu se ne sviđa plata, radnu knjižicu u ruke pa neka traži gde ima bolje.

Jednostavno, naši radnici su na nivou radnika iz 19. veka (tada su na Zapadu lomili mašine tokom štrajka i sl.), pa nijedna normalna kompanija neće ni da dođe u Srbiju i otvori neki pogon.

Ono što naši radnici misle o sebi i realnost su dve potpuno suprotne stvari.

Kako je moguće da vam sa trake siđe falš proizvod, a da ne znate koji radnik je za to odgovoran?
Znači, nema ni kontrole kvaliteta niti postoji neko ko se time bavi u praksi - iako sigurno postoje oni koji primaju lepu platu za taj posao, koji ne rade!


I na kraju, jedna zanimljivost, čik da pogodite koliku platu u FAS ima osoba koja nabavlja kafu, šećer i sl. za kuhinju (jer su to partijski postavljeni ljudi, zato niko drugi i nije hteo da dođe u KG, već samo Fiat)?

Vratite nam Zastavu (Yugo)

pre 10 godina

Kada bi se sutra na trzistu pojavio neki novi Yugo sa starom cenom, ABS-om, ESP-om, zracnim jastucima, radiom i klimom kupio bih ga odmah. U Srbiji se danas proda 70000 auta godisnje od toga 50000 su polovnjaci. Neko je mislio da mozemo bez Yuga. Wrong!

PAL

pre 10 godina

Da se razumemo,za coveka koji ima platu 300 eura jedini izbor je jugo. Vozim auto nize klase za koga trebam izdvojiti 40000 dinara kako bih uradio veliki servis.... Za taj novac jugu se radi komplet generalna i pride par guma. Pardon,ko ima platu gore navedenu ne treba auto ni da ima,bicikla...

Paul Kersey

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan.
(Cionista, 17. avgust 2015 19:16) Osamdesetih su na američkom tržištu skoro svi drugi automobili imali klimu. U pravu si, yugo kada je izašao, je bio sasvim solidan. Jedini je problem što je izašao 1971. godine kao FIAT 127, a već početkom osamdesetih je bio prevaziđen po raznim kriterijumima. Kanta, bio i ostao.

Aca

pre 10 godina

Talijani su nam dali pelcer za autoindustriju al nije mogao da se primi i na kraju se osušio...Zamislite neki inženjeri su u zastavi decenijama primali platu bog će ga znati za šta....Šteta što za ovaj fijat 500 nemamo alat za linariju,kad nas Talijani napuste mogli bi sledećih 30 godina njega da štancujemo..Izbacimo klimu,servo,abs,podizače i ostale nepotrebne gluposti ,ubacimo neki rakovicin motor i teraj....

Kosmos-Štasmos

pre 10 godina

...prvi air-con u automobilu 1939...
...prvi električni prozori na automobilu 1940...
...oba dodatka počela sa ugradnjom u Americi...

...što se tiče Yuga, imao je i on "klimu" samo si morao da voziš po rupama i sve bi se klimalo...

...Yugo dobar auto, pa da li ste vi normalni?...za većinu vlasnika to je nužno zlo dok ne nabave bolji auto...

aleksandar

pre 10 godina

jugo je kostao oko 5000 do 6000 evra i pri tome je bio jos i subvencionisan sa cinimi se sa 500 evra da bi mogao uopste da izadje iz fabrike....toliko o tome da li bi ga trebalo ponovo prozvoditi a o kvalitetu tog auta ne treba trositi reci ....jugo kad je izasao pa do danas ostao je isti, da je pratio razvoj autoindustrije to bi danas bio pristojan auto ali bi i kostao mnogo vise....

Amfilohije

pre 10 godina

Dizajn nije problem, Yugo je ljepsi og golfa I (u isto vrijeme krece proizvodnja), problem je mehanika, podvozje i generalno kvalitet, pouzdanost... nedostatak dizel motora

Tony

pre 10 godina

Pa, nije bas najgori. U Yugu, bar, niko nije izgoreo, kao u Ford Pintu. To su bile americke krntije, koje su se samozapaljivale i gorele kao buktinja. Mislim, da je i zvanicno bio proglasen za najgori i najopasniji auto na svetu.

џангризалосаурус

pre 10 godina

Дан мрмота! Свако мало неки чланак о аутомобилу који пробуди огромну количину нездраве носталгије код појединих читалаца. Идеализује се производ којег више нема, никад унапређиван јер домаћи купци нису за боље.

Inženjer

pre 10 godina

neko: to nije tako lako kao što ti misliš. Auto nije nešto što neki dizajner nažvrlja za par dana ili nedelja pa mu platiš par hiljada evra i onda štancuješ. Auto treba osmisliti. To je posao na kojem rade čitavi timovi, traje godinama i košta milione.

Dalje, kome ćeš da ga prodaješ? Kolika misliš da je potražnja na Zapadu za jeftinom krntijom čija je jedina funkcija da čoveka što jeftinije preveze od tačke A do tačke B? Ne preterano velika. Tamo kada neko hoće jeftin auto kupi fiestu, eventualno polovnu od 3-4 godine za nekih 6.000 evra. Ili novu Daciu Sandero/Suzuki Swift. A naša jeftina radna snaga nije toliko konkurentna koliko misliš - svi proizvođači imaju pogone u zmeljama kao što su Srbija ili Turska.

Koji ćeš motor da staviš u njega? Ko u Srbiji, zemlji tašna-mašna industrije, zna da izprojektuje moderan motor? Niko.

Na posletku, gde ćeš da ga sklapaš? Mi nemamo fabriku automobila - imamo fabriku Fiata 500L. Ako hoćeš da praviš nešto drugo - moraš da praviš novi pogon koji košta desetine ili stotine miliona evra.

Da je tako lako napraviti automobil Indijci i Kinezi bi dominirali a zapadni proizvođači stavili katanac na fabrike.

laRS0n

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...

A sramote od komentara,mene sramota tudje sramote. Ajde reci u kom sportu smo mi to bolji od njih a da nije Vaterpolo i Rukomet, a ja cu ti za svaki sport koji ti nabrojis reci 3 u kojima su oni bolji. Cuj oni kompleksasi! Pa jel ima vecih kompleksasa na svetu od Srba i Hrvata???

M

pre 10 godina

Lako je sada biti pametan!Sjetite se Škode iz tog perioda,jesu li je izvozili u Ameriku!?Da nije bilo rata ne vjerujem da VW išao u Češku.

FR

pre 10 godina

@da da da - problem je samo sto je ta jedna dizajnerska greska namerno zataskana od strane Forda. Znaci znali su za gresku, a mi smo svesno mislili da je Jugo svetsko cudo. Inace, Pinto je vozen sredinom sedamdesetih, dosta godina pre americkog Juga.

Pomene neko kako ga Jugo nije ostavio na putu sa 60 hiljada predjenih kilometara. Prosecan Amerikanac napravio toliko kilometrazu (ili miljazu) za godinu i po do dve... u tome je problem.

Inace, nije pomenuto, ali ono sto je konacno "sahranilo" Jugo u Americi je nesreca u kojoj je jedna devojka poginula tako sto je njen Jugo "oduvan" sa mosta u drzavi Micigen (cini mi se da je u pitanju bio Mackinac most, moze se proveriti...). Bio jak vetar...

moja kravica

pre 10 godina

"komunistički mentalitet" - jedina istina u celom tekstu... nije Jugo najgori , ali ga je taj mentalitet sprečio da bude makar ako ništa drugo auto sa kojim neće neko terati shegu..

bivsi vlasnik juga

pre 10 godina

Jel bio najjeftiniji auto na svetu? Jeste. Jel dao puno za te pare? Vise nego jeste.

Ja sam mog 2005o prodao na 130.000 km, bez radjene generalne (kao sto svi pricaju da mora na 100k), bez ikakvih naznaka da ce biti potrebna. 5l/100km van grada, 20e mali servis (na 5000 doduse), 80e veliki. Nikad stao, nikad izdao.

Cao.

Luka_Laban

pre 10 godina

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)

Apsolutno DA bez razmisljanja!

Evo pravim poredjenje sa cuvenim Golfom, moze da se nadje cetvorka za te pare, majke mi vozila Baba do pijace i nazad, pogadjate ima 120000km, nije lupan a zazori na haubi nekako cudni itd, itd,...
Glupo je poredjenje sa Golfom, to je ozbiljan auto ako je bio odrzavan dobro, svakako moze da se vozi, ali zaboravljate jedno...
Zaboravljate da su neke nase male firmice proizvodile delove za Yuga, da skratim, privreda, pare ostaju u drzavi, rezervni delovi nasi, motori se prave kod nas, sve se pravi kod nas ili pravimo mi, a ne italijani ili neki treci...
Znam da ce mnogi reci, sta ovaj lupa Golf4 ili Yugo, ali danas Yugo za 3500E, a sutra nesto skuplje i ozbiljnije, korak po korak, setite se Hyundai-a ili Kia-e, ipak mi smo nacija koja se kupa vrelom vodom i hoce da vozi Aston Martin odmah, a onda za 3500E kupi Audi, odglumi Sumahera par puta na Ibarskoj, pa dize kredit kad ode na redovan servis!
Da, rado bi' kupio nov Srpski auto za 3500E!

Toto-ko-tunjo

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan. (Cionista, 17. avgust 2015 19:16)

Ma pusti bre, prijatelju, budalastina. Citam tekst, komentare... Cudi me da se Nemci ne podsmevaju predivnom "saputanju" svoje legendarne bube? Stavise, pricaju o tom drndavcu zbog kog mi komsija mlad ogluveo u krajnjem superlativu. A to o kutijastom obliku Juga je stvar ukusa. Meni je iskreno muka sto automobili u tom zaobljavanju toliko pocinju da lice jedni na druge i toliko su izgubili svoje ja da je to neverovatno. Juga bar mogu da prepoznam. Za vecinu novih modela srednje klase mogu samo da kazem "eno ga auto na putu". Nesto slicno je i sa dizajnom telefona, zato ne menjam svoj stari. Moje misljenje, naravno. Uzgred, 'bole me za tudje.

Marcus Agrippa

pre 10 godina

U pretposlednjem pasusu je lepo opisan razlog naseg ekonomskog nazadovanja! da su tako razmisljali u Samsungu, danas za njega ne bi cuo niko van J. Koreje.

Kinaski

pre 10 godina

Prokockana sansa. Imali smo dobru potporu za korenite reforme drzave i mislim da smo to uradili 80-ih ne bi doslo ni do prolivanja krvi i gurali bi smo nekako sa 3-4 x vecim platama ( Srbija ) ovako mucak.

boot bot

pre 10 godina

nije yugo najgori..najgora je fabrika, ljudi i rukovodstvo koje ga je pravilo.. od prvog do zadnjeg modela da nisu sasiju ni 1% promenili (samo plastike dodavali). na svu srecu da ta bruka ne postoji vise..udrite minuse do mile vodje..

sajber kurajber

pre 10 godina

da golf valja ne bi sada pravili 8. generaciju, mi smo napravili yuga iz prve da bude savrsen i sto bi posle nesto tu dirali. salu na stranu, djubre od auta, kao u ostalom i veliki broj americkih kola koji su imali takve inzenjerske promasaje da je to neverovatno. neko pomenu ford pinta ovde, imali su ameri problema i sa bravama na kolima i to je skoro nesto bilo, cini mi se da se volan zakljuca u voznji, dosta je ljudi izginulo.

are YoU go?

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Maljković Branislav, 17. avgust 2015 16:21)

Uh, pa tebi kompleksi izbijaju iz svakog razmaka teksta. Kao da si ti licno dizajnirao YUGO. Ovo je informativno-istorijsko-saljivi teks i tako ga treba doziveti. Pa sta mislis kad bi se svi proizvodjaci brecali na svoje proizvode od pre 30-40 godina? Jedna je cinjenica, onda smo bar imali industriju automobila, poljoprivrednih masina, cak i personalnih racunara... a danas? Svet je napredovao od Povratka u buducnost II i Imperija uzvraca udarac, a mi nemamo vise nista, osim dugova. Ako si vec toliko ozbiljno i ostrasceno shvatio tekst, barem izvuci neku pouku. Uci iz proslosti i posveti se buducnosti. Oni imaju preskupi f 35, a mi nemamo 2 aviona. Kad se pojavio IBM kompjuter i mi smo imali racunar domace proizvodnje, a gde smo sada? Malo manje samoljublja i kicenja tudjim medaljama i vise rada i bice svima bolje. Na zalost, ali tvoj nacin razmisljanja deli jako puno ljudi ovde.

Vozač

pre 10 godina

@ Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)
# Link komentara
Kada bih mogao, kupio bih Aleka sa Ladinim motorom za 8.000 evra, bez klime, abs-a, podizača,koji troši 1 litara benzina u gradu, ali troši samo gorivo i ništa više, za razliku od današnjih kola.

The Unforgiven

pre 10 godina

@da da da,
Taj Pinto koji je eksplodirao kao na filmu svaki put kad ga neko udari od pozadi je prodat u 3.2 miliona primeraka. Znas koliko je ljudi poginulo u njegovim pozarima? 27. "Samo" 27 na 3.2 miliona vozila. Ja ti garantujem da je vise ljudi poginulo u bilo kom daleko skupljem i vecem autu. Pinto je bio Mercedes za Yugo.
A inace, Pinto i Yugo se uopste nisu prodavali u istom periodu. Pinto se prodavao od 1971-1980 godine i bio je odavno penzionisan kad je Yugo stigao u Ameriku.

Ja

pre 10 godina

Oni koji su pratili auto vesti i citali najbolju YU auto reviju u ono doba dakle slovenacki automagazin secaju se poznatog auto novinara Martina Cesnja koji je prognozirao propad posla stoleca zbog:
1. zastarelog dizajna i performansi
2. katastrofalne kvalitete yugo/zastava vozila
Secam se i pisama citatelja koji su kasnije osporavali tog novinara jer on naravno nema pojma...za razliku od njih i gospoda u zastavi

slobodan032

pre 10 godina

Svi ovi koji kažu da je yugo dobar auto izgleda da ne znaju za bolje. Bio je zastareo i kada je izašao a sada je čak i opasan za vožnju.

Moca

pre 10 godina

@Dragan Bez uvrede, ali ako tvoj sin ne zna da dolije tecnost za stakla, nije problem u savremenom autu nego u tvom sinu. Nas je kao narod vreme zgazilo na svim poljima, patimo za automobilom koji je otisao na smetliste auto-industrije mnogo kasnije nego sto je zasluzio.

Predrag

pre 10 godina

U to vreme jedna delegacija iz "Zastave" ode u Japan kod jednog poznatog proizvodjaca automobila da se upozna kako da poboljsa kvalitet vozila. Izmedju ostalog pitali ih kako kontrolisu da li vrata na vozilu dobro "dihtuju"?
-Vrlo jednostavno-odgovorili Japanci.-Uvece stavimo jednu macku u vozilo, dobro zatvorimo vrata, pa ujutru, ako je macka mrtva (zbog nedostatka vazduha), onda je zaptivanje dobro.
Proslo neko vreme,eto Japanaca u Zastavi na uzvratnoj poseti i iz radoznalosti postavili isto pitanje zaposlenima u Zastavi.
-Isto kao vi-odgovorise iz Zastave. Stavimo macku uvece, zatvorimo vrata, pa ujutru, ako macka nije pobegla, dobro je dihtovanje.

tobiramaduke97

pre 10 godina

Auto je namenjen za siromasni sloj i ljudima kojima je bitno da dodju od tacke a do tacke b.U Americi je prosao kako je prosao zato sto nije dizajniran za trziste koje ima siroku paletu izbora.

eeeeee

pre 10 godina

Kad se setim bahacenja radnika zastave i rukovodioca, nisu hteli ni da cuju
bilo kakvu kritiku urade poboljsanje nista.
A sada doslo na naplatu pa deca tih radnika rade za tri puta manje para
nego bilo gde u svetu u auto industriji,
jos smo svi morali da platimo 10 000 evra po radniku da ih zaposle.
I jos cekaju u redu da budu zapadni robovi.
Ovo je prica o nasim srpskim mozgovima, sve smo imali SVEE.


Srpski samoubilacki metalitet.

mix

pre 10 godina

Sećam se kada je izašao YUGO strašno mi je bio ružan a svi su pričali o njemu kao da smo napravili BOING. Što se tiče FLORIDE direktor Zastave je izašao u javnost sa tvrdnjom kako je ona bolja od Golfa 2 (tada su bili kao rivali). Toliko o našim školovanim stručnjacima što nas unaprediše da ceo svet zna za nas.

Cionista

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan.

epp

pre 10 godina

ahahahaha YoU GO. Kakve su te reklame iz osamdesetih. Mada zanimljivo videti americke reklame iz tih godina. Neodoljivo podsecaju na sadasnje top-shop, kupovina iz fotelje i slicne, kojima nas i dan danas bombarduju na tv-u, svaki dan.

Jovan Mitrović

pre 10 godina

Najveći problem je bio što Zastava nije mogla da isporuči milion vozila godišnje koliko joj je traženo. Sa svim manama i ma koliko bio ružan i nekvalitetan, prodavao se odlično.

neko

pre 10 godina

kad bi drzava pomogla ovim u kragujevcu i kad bi mogli da plate nekog dizajnera da osmisli i napravi jugo 2 i da fabrika zazivi. da ima pristupacnu cenu i dizajn slican legendarnom golfu2 uz par savremenih dodataka mislim da bi se prodavao

da da da

pre 10 godina

SVAKOM amerikancu koji kaze da je YUGO najlosiji, odgovorite da su tada u
to vreme trebali umesto YUGA da kupe americki mali auto FORD PINTO.
Vlada amerike je kriminalno zataskala najvecu gresku u konstrukciji ford pinta. PRI MALO JACEM UDARCU OD POZADI FORD PINTO EKSPLODIRA !!!!!!!

Postoje sudski procesi desetina ovakvih slucajeva.
I sve zataskano da ford ne bi imao gubitke u prodaji.

Toliko o najlosijem autu u istoriji.

samo da primetim

pre 10 godina

U svakom slučaju, ako ništa drugo, Yugo je ostavio ogroman trag u američkoj popularnoj kulturi, što se ne može reći za neke mnogo bolje prodavane automobile.

Ајмо Ноле!!!!

pre 10 godina

Рекла му је: Или Југо или ја, и само је чула како му је искочио мењач из друге, док је додавао гас.
Југо ГВ најбољи ауто.

dzonikg

pre 10 godina

Radniku u toj zastavi 80tih je trebalo 5 plata ta kupi taj jugo koji proizvodi.. Danasnjem radniku u fiatu srbina treba 40 plata da bi kupio.. I to ako zaboravimo da radnil zastave je dobiao besplatan stan od firme dok radnik fiata u srbiji od plate nema ni za ratu kredita za stan.. Tu se za mene svaka prica pocinje i zavrsava.
Nije tacno da nisu radili nista.. Yugo florida se upravo tako zove jer su planirali njom da u americi zamene juga.. Ali je i tacno da se nisu mnogo trudili jer je prodaja stalno rasla pa tako zadnje godine pred raspad su prodali 230 000.. A u americi su mnogo gore prosle mnogo vece fabrike od zastave tipa svi francuski proizvodjaci

mile

pre 10 godina

Najbitnije je da je izvozna cijena bila 1,600 dolara, a nama su prodavali, uz plaćanje unaprijed, za 9,800 dolara. Da, mora se napomenuti da je za svaki jugo u izvozu išlo i skoro 4.000 dolara gubitka, to su svi građani SFRJ po ključu bratstva i jedinstva platili u saveznu kasu SIV-a u BG.

Yugic

pre 10 godina

Nikad necu zaboraviti moj prvi auto...beli Yugo 65 Koral.
Sad vozim najnovijeg 3-era od 40 soma, ali moj Yugic je veza za proslost i sve uspomene koje "vucem" iz ta cudna vremena.

П.

pre 10 godina

Tačno je da nije unapređivan decenijama i da je imao zastareli dizajn, ali smo se sa njim siti navozili i mnogo naučili o automobilima.

Jeste da smo u Jugu nosili alat, rezervne delove i pucval, ali smo znali da vozimo bez ABS-a, elektronske kontrole stabilnosti i drugog i da popravimo manje kvarove. Manje smo ginuli na putevima i u tako nebezbednom autu, jer smo znali da vozimo.
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)


1984. године у саобраћајним несрећама на територији СР Србије, уз мањи обим саобраћаја него данас, погинуло је око 1.700 људи...

Pera ložač

pre 10 godina

Moj Yugo proizveden je 1990.godine i do sada sam prešao sa njim preko 250 hiljada kilometara. Naravno da su skoro svi automobili bolji od njega ali nijedan nije nikada bio jeftiniji, i po ceni i za održavanje. Naravno da bih radije išao na Havaje nego u Grčku ili Crnu Goru na odmor, i naravno da bih radije vozio Mercedes ali meni i Yugo završava posao.

Jugoslav

pre 10 godina

Vozim juga 10 godina i zahvalan sam mu na svemu sto mi je pruzio. Nije se mnogo kvario, a pregazio je ovu zemlju i uzduz popreko. Za 60-ak hiljada nikad me nije ostavio, no nije da se nekad nije guralo. Istina je da je 80-ih, to bio skroman i simpatican automobilcic, a sve posle toga je jedna velika sramota. Obrukali smo se kao nacija i kao drzava. Da osim branika nista nismo mogli da unapredimo, ja to ne mogu da shvatim. Koji su to ljudi, inzinjeri radilu u tom Kragujevcu, i pobogu sta su radili. Odgovor je jedno veliko ogromno NIŠTA !! Znam da su devedesete bile teske, ali aman ljudi, pa bar nesto da je unapredjeno. Pozdrav od ponosnog vlasnika juga :)

Del piero

pre 10 godina

Moja porodica je imala crni Yugo Koral 60 i 10 godina nas je služio besprekorno. Kad je jedna žena pitala mog matorog da li hoće da ga proda on joj je rekao: "Taj auto nije za žene, taj auto je brz k'o metak!"

Dejan

pre 10 godina

Sjajan osvrt s kraja teksta. Dovoljno da objasni zasto smo danas evropska Indija. Doduse, bez njene perspektive rasta ekonomije; ili bar kulturne emancipacije.

Maljković Branislav

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...

Pametnjakovic Mladji

pre 10 godina

Moze da prica ko sta oce ali s jugom sam se navozio. Nikada nisam morao da razmisljam da li ce mi zahvaliti neki rezervni deo. A uzgred sam naucio da vozim na Jugu i zastavi. Jeste da su bili nestabilni malo ali sam tako naucio da ukrotim auto i sta znaci pravovremeno kocenje i kontrola brzine.

Surovi

pre 10 godina

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)

Ne,ne bih!
Ja sam vec odradio jednu deceniju na Jugu i ne bih nikada vise seo u njega!
Bio je dobar dok nisam imao bolje vozilo (preterano bi bilo nazvati ga autom).To ne znaci da je zaista valjao,vec da ja nisam imao za bolje.Kvario se mnogo,non stop mu je nesto falilo,a ispod njega sam proveo isto toliko vremena koliko sam ga i vozio.
Jugo je bio jeftin,ali nikako nije bio ekonomican.Po gradu ,nije mi se desilo da potrosnja bude ispod 9 litara,sto je premnogo za motorce od 1100 kubika,jadnik se vukao po putu,leti prokuvavao kad mu rikne termo davac (sto je bilo barem jednom mesecno),stalno mu je crkavala spojka na biracu brzina,na minusu je misaona imenica upaliti ga....
Dva puta sam mu menjao mali hladnjak,4 puta cesmicu za taj isti hladnjak.Leti je grejao,ali je zato zimi odlicno hladio.Lamelu sam mu menjao 4 puta za predjenih 100 000 km.
Skoro sam gledao njegovu knjizicu i iz zezanja sa majstorom racunao (po sadasnjim cenama),koliko me je kostalo odrzavanje i izaslo je dva puta skuplje nego na Pezo partneru koji vozim ,evo desetu godinu.Treba naglasiti da na pezou gotovo da nisam imao nijedan kvar,vec uglavnom samo redovne servise,male i velike i zamenu lamele.
Jugo je grozan auto i najezim se kada cujem i vidim na ulici,zbog trauma koje sam u njemu doziveo!

Dragan

pre 10 godina

Tačno je da nije unapređivan decenijama i da je imao zastareli dizajn, ali smo se sa njim siti navozili i mnogo naučili o automobilima.

Jeste da smo u Jugu nosili alat, rezervne delove i pucval, ali smo znali da vozimo bez ABS-a, elektronske kontrole stabilnosti i drugog i da popravimo manje kvarove. Manje smo ginuli na putevima i u tako nebezbednom autu, jer smo znali da vozimo. Moj sin danas ne zna ni tečnost za pranje stakla da sipa u auto ili da promeni sijalicu, a kamoli da popravi auto ako mu crkne na putu.

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?

Alter ego

pre 10 godina

Razumem sve sto kazu da je nepouzdan, da je i za tadasnje uslove bio siromasan dodatnom opremom pa cak i da nije atraktivan, ali mi nisu jasni ljudi koji tvrde da je ruzan toliko da cak postoje liste gde je on medju prvima. Objektivno ima toliko ruznijih.. Pa bar ti Amerikanci koji vecinom i prave te liste imaju niz marki koji nemaju skoro ni jedan model koji pristojno izgleda

Alan Ford

pre 10 godina

Važi i danas, i zato smo u sopstvenom glibu: "Kad imate veću potražnju od ponude, možete da prodate sve što poželite", zaključuje Malkolm Briklin.

Alter ego

pre 10 godina

Razumem sve sto kazu da je nepouzdan, da je i za tadasnje uslove bio siromasan dodatnom opremom pa cak i da nije atraktivan, ali mi nisu jasni ljudi koji tvrde da je ruzan toliko da cak postoje liste gde je on medju prvima. Objektivno ima toliko ruznijih.. Pa bar ti Amerikanci koji vecinom i prave te liste imaju niz marki koji nemaju skoro ni jedan model koji pristojno izgleda

eeeeee

pre 10 godina

Kad se setim bahacenja radnika zastave i rukovodioca, nisu hteli ni da cuju
bilo kakvu kritiku urade poboljsanje nista.
A sada doslo na naplatu pa deca tih radnika rade za tri puta manje para
nego bilo gde u svetu u auto industriji,
jos smo svi morali da platimo 10 000 evra po radniku da ih zaposle.
I jos cekaju u redu da budu zapadni robovi.
Ovo je prica o nasim srpskim mozgovima, sve smo imali SVEE.


Srpski samoubilacki metalitet.

Dragan

pre 10 godina

Tačno je da nije unapređivan decenijama i da je imao zastareli dizajn, ali smo se sa njim siti navozili i mnogo naučili o automobilima.

Jeste da smo u Jugu nosili alat, rezervne delove i pucval, ali smo znali da vozimo bez ABS-a, elektronske kontrole stabilnosti i drugog i da popravimo manje kvarove. Manje smo ginuli na putevima i u tako nebezbednom autu, jer smo znali da vozimo. Moj sin danas ne zna ni tečnost za pranje stakla da sipa u auto ili da promeni sijalicu, a kamoli da popravi auto ako mu crkne na putu.

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?

Alan Ford

pre 10 godina

Važi i danas, i zato smo u sopstvenom glibu: "Kad imate veću potražnju od ponude, možete da prodate sve što poželite", zaključuje Malkolm Briklin.

Cionista

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan.

Jugoslav

pre 10 godina

Vozim juga 10 godina i zahvalan sam mu na svemu sto mi je pruzio. Nije se mnogo kvario, a pregazio je ovu zemlju i uzduz popreko. Za 60-ak hiljada nikad me nije ostavio, no nije da se nekad nije guralo. Istina je da je 80-ih, to bio skroman i simpatican automobilcic, a sve posle toga je jedna velika sramota. Obrukali smo se kao nacija i kao drzava. Da osim branika nista nismo mogli da unapredimo, ja to ne mogu da shvatim. Koji su to ljudi, inzinjeri radilu u tom Kragujevcu, i pobogu sta su radili. Odgovor je jedno veliko ogromno NIŠTA !! Znam da su devedesete bile teske, ali aman ljudi, pa bar nesto da je unapredjeno. Pozdrav od ponosnog vlasnika juga :)

da da da

pre 10 godina

SVAKOM amerikancu koji kaze da je YUGO najlosiji, odgovorite da su tada u
to vreme trebali umesto YUGA da kupe americki mali auto FORD PINTO.
Vlada amerike je kriminalno zataskala najvecu gresku u konstrukciji ford pinta. PRI MALO JACEM UDARCU OD POZADI FORD PINTO EKSPLODIRA !!!!!!!

Postoje sudski procesi desetina ovakvih slucajeva.
I sve zataskano da ford ne bi imao gubitke u prodaji.

Toliko o najlosijem autu u istoriji.

Del piero

pre 10 godina

Moja porodica je imala crni Yugo Koral 60 i 10 godina nas je služio besprekorno. Kad je jedna žena pitala mog matorog da li hoće da ga proda on joj je rekao: "Taj auto nije za žene, taj auto je brz k'o metak!"

dzonikg

pre 10 godina

Radniku u toj zastavi 80tih je trebalo 5 plata ta kupi taj jugo koji proizvodi.. Danasnjem radniku u fiatu srbina treba 40 plata da bi kupio.. I to ako zaboravimo da radnil zastave je dobiao besplatan stan od firme dok radnik fiata u srbiji od plate nema ni za ratu kredita za stan.. Tu se za mene svaka prica pocinje i zavrsava.
Nije tacno da nisu radili nista.. Yugo florida se upravo tako zove jer su planirali njom da u americi zamene juga.. Ali je i tacno da se nisu mnogo trudili jer je prodaja stalno rasla pa tako zadnje godine pred raspad su prodali 230 000.. A u americi su mnogo gore prosle mnogo vece fabrike od zastave tipa svi francuski proizvodjaci

Surovi

pre 10 godina

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)

Ne,ne bih!
Ja sam vec odradio jednu deceniju na Jugu i ne bih nikada vise seo u njega!
Bio je dobar dok nisam imao bolje vozilo (preterano bi bilo nazvati ga autom).To ne znaci da je zaista valjao,vec da ja nisam imao za bolje.Kvario se mnogo,non stop mu je nesto falilo,a ispod njega sam proveo isto toliko vremena koliko sam ga i vozio.
Jugo je bio jeftin,ali nikako nije bio ekonomican.Po gradu ,nije mi se desilo da potrosnja bude ispod 9 litara,sto je premnogo za motorce od 1100 kubika,jadnik se vukao po putu,leti prokuvavao kad mu rikne termo davac (sto je bilo barem jednom mesecno),stalno mu je crkavala spojka na biracu brzina,na minusu je misaona imenica upaliti ga....
Dva puta sam mu menjao mali hladnjak,4 puta cesmicu za taj isti hladnjak.Leti je grejao,ali je zato zimi odlicno hladio.Lamelu sam mu menjao 4 puta za predjenih 100 000 km.
Skoro sam gledao njegovu knjizicu i iz zezanja sa majstorom racunao (po sadasnjim cenama),koliko me je kostalo odrzavanje i izaslo je dva puta skuplje nego na Pezo partneru koji vozim ,evo desetu godinu.Treba naglasiti da na pezou gotovo da nisam imao nijedan kvar,vec uglavnom samo redovne servise,male i velike i zamenu lamele.
Jugo je grozan auto i najezim se kada cujem i vidim na ulici,zbog trauma koje sam u njemu doziveo!

mile

pre 10 godina

Najbitnije je da je izvozna cijena bila 1,600 dolara, a nama su prodavali, uz plaćanje unaprijed, za 9,800 dolara. Da, mora se napomenuti da je za svaki jugo u izvozu išlo i skoro 4.000 dolara gubitka, to su svi građani SFRJ po ključu bratstva i jedinstva platili u saveznu kasu SIV-a u BG.

mix

pre 10 godina

Sećam se kada je izašao YUGO strašno mi je bio ružan a svi su pričali o njemu kao da smo napravili BOING. Što se tiče FLORIDE direktor Zastave je izašao u javnost sa tvrdnjom kako je ona bolja od Golfa 2 (tada su bili kao rivali). Toliko o našim školovanim stručnjacima što nas unaprediše da ceo svet zna za nas.

Pera ložač

pre 10 godina

Moj Yugo proizveden je 1990.godine i do sada sam prešao sa njim preko 250 hiljada kilometara. Naravno da su skoro svi automobili bolji od njega ali nijedan nije nikada bio jeftiniji, i po ceni i za održavanje. Naravno da bih radije išao na Havaje nego u Grčku ili Crnu Goru na odmor, i naravno da bih radije vozio Mercedes ali meni i Yugo završava posao.

Jovan Mitrović

pre 10 godina

Najveći problem je bio što Zastava nije mogla da isporuči milion vozila godišnje koliko joj je traženo. Sa svim manama i ma koliko bio ružan i nekvalitetan, prodavao se odlično.

samo da primetim

pre 10 godina

U svakom slučaju, ako ništa drugo, Yugo je ostavio ogroman trag u američkoj popularnoj kulturi, što se ne može reći za neke mnogo bolje prodavane automobile.

П.

pre 10 godina

Tačno je da nije unapređivan decenijama i da je imao zastareli dizajn, ali smo se sa njim siti navozili i mnogo naučili o automobilima.

Jeste da smo u Jugu nosili alat, rezervne delove i pucval, ali smo znali da vozimo bez ABS-a, elektronske kontrole stabilnosti i drugog i da popravimo manje kvarove. Manje smo ginuli na putevima i u tako nebezbednom autu, jer smo znali da vozimo.
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)


1984. године у саобраћајним несрећама на територији СР Србије, уз мањи обим саобраћаја него данас, погинуло је око 1.700 људи...

tobiramaduke97

pre 10 godina

Auto je namenjen za siromasni sloj i ljudima kojima je bitno da dodju od tacke a do tacke b.U Americi je prosao kako je prosao zato sto nije dizajniran za trziste koje ima siroku paletu izbora.

epp

pre 10 godina

ahahahaha YoU GO. Kakve su te reklame iz osamdesetih. Mada zanimljivo videti americke reklame iz tih godina. Neodoljivo podsecaju na sadasnje top-shop, kupovina iz fotelje i slicne, kojima nas i dan danas bombarduju na tv-u, svaki dan.

neko

pre 10 godina

kad bi drzava pomogla ovim u kragujevcu i kad bi mogli da plate nekog dizajnera da osmisli i napravi jugo 2 i da fabrika zazivi. da ima pristupacnu cenu i dizajn slican legendarnom golfu2 uz par savremenih dodataka mislim da bi se prodavao

Ајмо Ноле!!!!

pre 10 godina

Рекла му је: Или Југо или ја, и само је чула како му је искочио мењач из друге, док је додавао гас.
Југо ГВ најбољи ауто.

Dejan

pre 10 godina

Sjajan osvrt s kraja teksta. Dovoljno da objasni zasto smo danas evropska Indija. Doduse, bez njene perspektive rasta ekonomije; ili bar kulturne emancipacije.

Paul Kersey

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan.
(Cionista, 17. avgust 2015 19:16) Osamdesetih su na američkom tržištu skoro svi drugi automobili imali klimu. U pravu si, yugo kada je izašao, je bio sasvim solidan. Jedini je problem što je izašao 1971. godine kao FIAT 127, a već početkom osamdesetih je bio prevaziđen po raznim kriterijumima. Kanta, bio i ostao.

Yugic

pre 10 godina

Nikad necu zaboraviti moj prvi auto...beli Yugo 65 Koral.
Sad vozim najnovijeg 3-era od 40 soma, ali moj Yugic je veza za proslost i sve uspomene koje "vucem" iz ta cudna vremena.

Aca

pre 10 godina

Talijani su nam dali pelcer za autoindustriju al nije mogao da se primi i na kraju se osušio...Zamislite neki inženjeri su u zastavi decenijama primali platu bog će ga znati za šta....Šteta što za ovaj fijat 500 nemamo alat za linariju,kad nas Talijani napuste mogli bi sledećih 30 godina njega da štancujemo..Izbacimo klimu,servo,abs,podizače i ostale nepotrebne gluposti ,ubacimo neki rakovicin motor i teraj....

Kosmos-Štasmos

pre 10 godina

...prvi air-con u automobilu 1939...
...prvi električni prozori na automobilu 1940...
...oba dodatka počela sa ugradnjom u Americi...

...što se tiče Yuga, imao je i on "klimu" samo si morao da voziš po rupama i sve bi se klimalo...

...Yugo dobar auto, pa da li ste vi normalni?...za većinu vlasnika to je nužno zlo dok ne nabave bolji auto...

boot bot

pre 10 godina

nije yugo najgori..najgora je fabrika, ljudi i rukovodstvo koje ga je pravilo.. od prvog do zadnjeg modela da nisu sasiju ni 1% promenili (samo plastike dodavali). na svu srecu da ta bruka ne postoji vise..udrite minuse do mile vodje..

laRS0n

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...

A sramote od komentara,mene sramota tudje sramote. Ajde reci u kom sportu smo mi to bolji od njih a da nije Vaterpolo i Rukomet, a ja cu ti za svaki sport koji ti nabrojis reci 3 u kojima su oni bolji. Cuj oni kompleksasi! Pa jel ima vecih kompleksasa na svetu od Srba i Hrvata???

Pametnjakovic Mladji

pre 10 godina

Moze da prica ko sta oce ali s jugom sam se navozio. Nikada nisam morao da razmisljam da li ce mi zahvaliti neki rezervni deo. A uzgred sam naucio da vozim na Jugu i zastavi. Jeste da su bili nestabilni malo ali sam tako naucio da ukrotim auto i sta znaci pravovremeno kocenje i kontrola brzine.

weliki wezir iznogud

pre 10 godina

kazu da su cuda svijeta,piramide africke... al nijedno cudo nije, bilo nalik onome,kad je stari uparkir'o,u bašču YUGO 45!

Inženjer

pre 10 godina

neko: to nije tako lako kao što ti misliš. Auto nije nešto što neki dizajner nažvrlja za par dana ili nedelja pa mu platiš par hiljada evra i onda štancuješ. Auto treba osmisliti. To je posao na kojem rade čitavi timovi, traje godinama i košta milione.

Dalje, kome ćeš da ga prodaješ? Kolika misliš da je potražnja na Zapadu za jeftinom krntijom čija je jedina funkcija da čoveka što jeftinije preveze od tačke A do tačke B? Ne preterano velika. Tamo kada neko hoće jeftin auto kupi fiestu, eventualno polovnu od 3-4 godine za nekih 6.000 evra. Ili novu Daciu Sandero/Suzuki Swift. A naša jeftina radna snaga nije toliko konkurentna koliko misliš - svi proizvođači imaju pogone u zmeljama kao što su Srbija ili Turska.

Koji ćeš motor da staviš u njega? Ko u Srbiji, zemlji tašna-mašna industrije, zna da izprojektuje moderan motor? Niko.

Na posletku, gde ćeš da ga sklapaš? Mi nemamo fabriku automobila - imamo fabriku Fiata 500L. Ako hoćeš da praviš nešto drugo - moraš da praviš novi pogon koji košta desetine ili stotine miliona evra.

Da je tako lako napraviti automobil Indijci i Kinezi bi dominirali a zapadni proizvođači stavili katanac na fabrike.

Veliki brat

pre 10 godina

Sećali se ko anegdote "kakva plata takva vrata"?

Navodno, čoveku na Zastavi 101 nije radio podizač na suvozačevim vratima pa skinuo tapacir da vidi u čemu je problem, kad ono mehanizma i nema (samo ručica), a stavljena letvica da drži staklo i kredom napisano na limariji "kakva plata takva vrata".


Pa pre nekoliko godina su radnici Škode protestovali, tražili povećanje plata sa 680 na 720 evra. Fabrika im nudila 705 evra, a oni nastavili da štrajkuju, ne znam šta je dalje bilo, ali sigurno nisu fušerili automobile i radili ono što su radili ovi u Zastavi.

Takođe, šta je postigao onaj kreten u FAS-u koji je šrafcigerom oštetio karoserije u noćnoj smeni? Ako mu se ne sviđa plata, radnu knjižicu u ruke pa neka traži gde ima bolje.

Jednostavno, naši radnici su na nivou radnika iz 19. veka (tada su na Zapadu lomili mašine tokom štrajka i sl.), pa nijedna normalna kompanija neće ni da dođe u Srbiju i otvori neki pogon.

Ono što naši radnici misle o sebi i realnost su dve potpuno suprotne stvari.

Kako je moguće da vam sa trake siđe falš proizvod, a da ne znate koji radnik je za to odgovoran?
Znači, nema ni kontrole kvaliteta niti postoji neko ko se time bavi u praksi - iako sigurno postoje oni koji primaju lepu platu za taj posao, koji ne rade!


I na kraju, jedna zanimljivost, čik da pogodite koliku platu u FAS ima osoba koja nabavlja kafu, šećer i sl. za kuhinju (jer su to partijski postavljeni ljudi, zato niko drugi i nije hteo da dođe u KG, već samo Fiat)?

PAL

pre 10 godina

Da se razumemo,za coveka koji ima platu 300 eura jedini izbor je jugo. Vozim auto nize klase za koga trebam izdvojiti 40000 dinara kako bih uradio veliki servis.... Za taj novac jugu se radi komplet generalna i pride par guma. Pardon,ko ima platu gore navedenu ne treba auto ni da ima,bicikla...

Predrag

pre 10 godina

U to vreme jedna delegacija iz "Zastave" ode u Japan kod jednog poznatog proizvodjaca automobila da se upozna kako da poboljsa kvalitet vozila. Izmedju ostalog pitali ih kako kontrolisu da li vrata na vozilu dobro "dihtuju"?
-Vrlo jednostavno-odgovorili Japanci.-Uvece stavimo jednu macku u vozilo, dobro zatvorimo vrata, pa ujutru, ako je macka mrtva (zbog nedostatka vazduha), onda je zaptivanje dobro.
Proslo neko vreme,eto Japanaca u Zastavi na uzvratnoj poseti i iz radoznalosti postavili isto pitanje zaposlenima u Zastavi.
-Isto kao vi-odgovorise iz Zastave. Stavimo macku uvece, zatvorimo vrata, pa ujutru, ako macka nije pobegla, dobro je dihtovanje.

Luka_Laban

pre 10 godina

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)

Apsolutno DA bez razmisljanja!

Evo pravim poredjenje sa cuvenim Golfom, moze da se nadje cetvorka za te pare, majke mi vozila Baba do pijace i nazad, pogadjate ima 120000km, nije lupan a zazori na haubi nekako cudni itd, itd,...
Glupo je poredjenje sa Golfom, to je ozbiljan auto ako je bio odrzavan dobro, svakako moze da se vozi, ali zaboravljate jedno...
Zaboravljate da su neke nase male firmice proizvodile delove za Yuga, da skratim, privreda, pare ostaju u drzavi, rezervni delovi nasi, motori se prave kod nas, sve se pravi kod nas ili pravimo mi, a ne italijani ili neki treci...
Znam da ce mnogi reci, sta ovaj lupa Golf4 ili Yugo, ali danas Yugo za 3500E, a sutra nesto skuplje i ozbiljnije, korak po korak, setite se Hyundai-a ili Kia-e, ipak mi smo nacija koja se kupa vrelom vodom i hoce da vozi Aston Martin odmah, a onda za 3500E kupi Audi, odglumi Sumahera par puta na Ibarskoj, pa dize kredit kad ode na redovan servis!
Da, rado bi' kupio nov Srpski auto za 3500E!

Skandinavac

pre 10 godina

Da li ste primetili kako je naziv našeg jugića marketinški zgodan na engleskom jeziku JU (You - Ti/Vi) GO ( Go - Ideš/Idete). JUGO - Ti Ideš/Vi Idete? ;)

Amfilohije

pre 10 godina

Dizajn nije problem, Yugo je ljepsi og golfa I (u isto vrijeme krece proizvodnja), problem je mehanika, podvozje i generalno kvalitet, pouzdanost... nedostatak dizel motora

are YoU go?

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Maljković Branislav, 17. avgust 2015 16:21)

Uh, pa tebi kompleksi izbijaju iz svakog razmaka teksta. Kao da si ti licno dizajnirao YUGO. Ovo je informativno-istorijsko-saljivi teks i tako ga treba doziveti. Pa sta mislis kad bi se svi proizvodjaci brecali na svoje proizvode od pre 30-40 godina? Jedna je cinjenica, onda smo bar imali industriju automobila, poljoprivrednih masina, cak i personalnih racunara... a danas? Svet je napredovao od Povratka u buducnost II i Imperija uzvraca udarac, a mi nemamo vise nista, osim dugova. Ako si vec toliko ozbiljno i ostrasceno shvatio tekst, barem izvuci neku pouku. Uci iz proslosti i posveti se buducnosti. Oni imaju preskupi f 35, a mi nemamo 2 aviona. Kad se pojavio IBM kompjuter i mi smo imali racunar domace proizvodnje, a gde smo sada? Malo manje samoljublja i kicenja tudjim medaljama i vise rada i bice svima bolje. Na zalost, ali tvoj nacin razmisljanja deli jako puno ljudi ovde.

џангризалосаурус

pre 10 godina

Дан мрмота! Свако мало неки чланак о аутомобилу који пробуди огромну количину нездраве носталгије код појединих читалаца. Идеализује се производ којег више нема, никад унапређиван јер домаћи купци нису за боље.

xyz koordinata

pre 10 godina

Vi koji se smejete Jugu i samoupravnom socijalistickom sistemu zaboravljate da ste radili na 10-20 minuta od mesta gde ste ziveli,nije vam trebao veci auto.
Sada vam treba veci auto zbog posla na koji putujete 2 sata ako ga uopste imate.Zivela demokratija i trzisna liberalna ekonomija.

Maljković Branislav

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...

bivsi vlasnik juga

pre 10 godina

Jel bio najjeftiniji auto na svetu? Jeste. Jel dao puno za te pare? Vise nego jeste.

Ja sam mog 2005o prodao na 130.000 km, bez radjene generalne (kao sto svi pricaju da mora na 100k), bez ikakvih naznaka da ce biti potrebna. 5l/100km van grada, 20e mali servis (na 5000 doduse), 80e veliki. Nikad stao, nikad izdao.

Cao.

aleksandar

pre 10 godina

jugo je kostao oko 5000 do 6000 evra i pri tome je bio jos i subvencionisan sa cinimi se sa 500 evra da bi mogao uopste da izadje iz fabrike....toliko o tome da li bi ga trebalo ponovo prozvoditi a o kvalitetu tog auta ne treba trositi reci ....jugo kad je izasao pa do danas ostao je isti, da je pratio razvoj autoindustrije to bi danas bio pristojan auto ali bi i kostao mnogo vise....

Tony

pre 10 godina

Pa, nije bas najgori. U Yugu, bar, niko nije izgoreo, kao u Ford Pintu. To su bile americke krntije, koje su se samozapaljivale i gorele kao buktinja. Mislim, da je i zvanicno bio proglasen za najgori i najopasniji auto na svetu.

Ja

pre 10 godina

Oni koji su pratili auto vesti i citali najbolju YU auto reviju u ono doba dakle slovenacki automagazin secaju se poznatog auto novinara Martina Cesnja koji je prognozirao propad posla stoleca zbog:
1. zastarelog dizajna i performansi
2. katastrofalne kvalitete yugo/zastava vozila
Secam se i pisama citatelja koji su kasnije osporavali tog novinara jer on naravno nema pojma...za razliku od njih i gospoda u zastavi

moja kravica

pre 10 godina

"komunistički mentalitet" - jedina istina u celom tekstu... nije Jugo najgori , ali ga je taj mentalitet sprečio da bude makar ako ništa drugo auto sa kojim neće neko terati shegu..

Vratite nam Zastavu (Yugo)

pre 10 godina

Kada bi se sutra na trzistu pojavio neki novi Yugo sa starom cenom, ABS-om, ESP-om, zracnim jastucima, radiom i klimom kupio bih ga odmah. U Srbiji se danas proda 70000 auta godisnje od toga 50000 su polovnjaci. Neko je mislio da mozemo bez Yuga. Wrong!

sajber kurajber

pre 10 godina

da golf valja ne bi sada pravili 8. generaciju, mi smo napravili yuga iz prve da bude savrsen i sto bi posle nesto tu dirali. salu na stranu, djubre od auta, kao u ostalom i veliki broj americkih kola koji su imali takve inzenjerske promasaje da je to neverovatno. neko pomenu ford pinta ovde, imali su ameri problema i sa bravama na kolima i to je skoro nesto bilo, cini mi se da se volan zakljuca u voznji, dosta je ljudi izginulo.

Toto-ko-tunjo

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan. (Cionista, 17. avgust 2015 19:16)

Ma pusti bre, prijatelju, budalastina. Citam tekst, komentare... Cudi me da se Nemci ne podsmevaju predivnom "saputanju" svoje legendarne bube? Stavise, pricaju o tom drndavcu zbog kog mi komsija mlad ogluveo u krajnjem superlativu. A to o kutijastom obliku Juga je stvar ukusa. Meni je iskreno muka sto automobili u tom zaobljavanju toliko pocinju da lice jedni na druge i toliko su izgubili svoje ja da je to neverovatno. Juga bar mogu da prepoznam. Za vecinu novih modela srednje klase mogu samo da kazem "eno ga auto na putu". Nesto slicno je i sa dizajnom telefona, zato ne menjam svoj stari. Moje misljenje, naravno. Uzgred, 'bole me za tudje.

The Unforgiven

pre 10 godina

@Vratite nam Zastavu (Yugo),
Znaci ti bi da se na Yugu popravi/zameni sve sta se treba popraviti/zameniti, ali da cena i dalje ostane kao kad je bio 40 godina stara kanta? Bas si realan ...

Stojadin

pre 10 godina

@ Surovi
A gde si ti prijatelju kupovao delove i po kojoj ceni? Ja bih rekao najjeftinije moguće. Nema šanse da termoprekidač tako lako crkne. Ako je neko merodavan za zastavina vozila, onda sam to ja, naime prešao sam oko 600.000 km sa tri z – 101 na taksiju! Prva dva polovna, a treći nov bio, daleko je od dobrog vozila, ali je falš delova bilo na pretek i za to je kriva država. Ja sam stekao vremenom iskustva, i znao gde da nađem kvalitetne delove za njega, a većina je kupovala najjeftinije i onda su se žalili da im je jugo loš, a mnogi nisu ni menjali ulje. Ono što ne valja kod ovih vozila je limarija, a za američko tržište su stavljali daleko bolju zaštitu. Što se tiče motora, prelaze 350.000 uz redovnu zamenu ulja i čestu upotrebu (kad se dugo ne vozi propada) i ovo mi niko ne veruje, a kolege sa floridama su prelazile isto toliko. Ovaj auto je u svoje vreme bio odličan, kasnije ga je vreme pregazilo i pojavili su se bolji automobili, ali šta da se radi, koliko para toliko i muzike i to isto važi za amere, mogli su da kupe bolja kola a da više pčate, naravno. Što bi rekli blues brothers, what do you want for nothing, a rubber biscuit?

nly

pre 10 godina

Inače zanimljiva je sudbina i rezervnih delova koji su izveženi zajedno sa automobilima. Stajali su decenijama konzervirani u magacinu u Nju Džersiju a onda su 2011-e prodati na aukciji na Wall Stretu i kupila ih je firma Sanel iz Kragujevca i vratila u Srbiju. Tako da ako nekome treba orginalna limarija za Yugo Ameriku, sedišta, šiberi, kompletni motori, menjači (uključujući i automatske) i toliko pominjane originalne klime za Yuga, neka ih kontaktira.

Kinaski

pre 10 godina

Prokockana sansa. Imali smo dobru potporu za korenite reforme drzave i mislim da smo to uradili 80-ih ne bi doslo ni do prolivanja krvi i gurali bi smo nekako sa 3-4 x vecim platama ( Srbija ) ovako mucak.

Moca

pre 10 godina

@Dragan Bez uvrede, ali ako tvoj sin ne zna da dolije tecnost za stakla, nije problem u savremenom autu nego u tvom sinu. Nas je kao narod vreme zgazilo na svim poljima, patimo za automobilom koji je otisao na smetliste auto-industrije mnogo kasnije nego sto je zasluzio.

Djordje NS

pre 10 godina

Poboljšana verzija za Američko tržište izvožena i prodavana u "siromašnoj" Americi za 3.990 dolara a verzija "kakva meni plata takva tebi vrata" u "bogatoj" Srbiji za 9.000 valjda eura... Pa, više su potrošili na emitovanje ovih silnih reklama nego što su zaradili od prodaje ovog krša zbog kojeg nam se ceo svet smeje. A iz komentara vidim da ima još onih koji za njim plaču i to sve govori o našem mentalitetu i želji za napretkom.
Zastava je bila i ostala najveća rak rana srpske privrede i najbolje bi bilo da nikad nije ni postojala. Zbog nje su svi stanovnici okolnih zemalja vozili odlične Nemačke i Japanske polovnjake za sitne pare dok smo svi mi "štitili" svojim novčanicima domaću industriju. Brod ludaka!

Marcus Agrippa

pre 10 godina

U pretposlednjem pasusu je lepo opisan razlog naseg ekonomskog nazadovanja! da su tako razmisljali u Samsungu, danas za njega ne bi cuo niko van J. Koreje.

Analitičar

pre 10 godina

@aleksandar
''Yugo'' je kostao oko 5000 do 6000 evra i pri tome je bio jos i subvencionisan sa cinimi se sa 500 evra da bi mogao uopste da izadje iz fabrike....
Yugo Koral In - kupljen u januaru 2006.-e , salon kod Skadarlije, gde je sada ''Jeep'', i kad smo preračunali dinarsku cenu u eure ispalo 4450 EUR. Pošto je plaćen keš parama dobio ''na poklon'' : srebrnu metalik boju , spojler prednji sa maglenkama , zadnji sa trećim stop svetlom, digitalna tabla sa obrtomerom i zelenim led osvetljenjem,radio CD plejer sa USB portom, sigurnosne zavrtnje za točkove...Kao drugi auto u kući eno ga na 78.500 km i potpuno je ispravan iako to zvuči gotovo nemoguće.

FR

pre 10 godina

@da da da - problem je samo sto je ta jedna dizajnerska greska namerno zataskana od strane Forda. Znaci znali su za gresku, a mi smo svesno mislili da je Jugo svetsko cudo. Inace, Pinto je vozen sredinom sedamdesetih, dosta godina pre americkog Juga.

Pomene neko kako ga Jugo nije ostavio na putu sa 60 hiljada predjenih kilometara. Prosecan Amerikanac napravio toliko kilometrazu (ili miljazu) za godinu i po do dve... u tome je problem.

Inace, nije pomenuto, ali ono sto je konacno "sahranilo" Jugo u Americi je nesreca u kojoj je jedna devojka poginula tako sto je njen Jugo "oduvan" sa mosta u drzavi Micigen (cini mi se da je u pitanju bio Mackinac most, moze se proveriti...). Bio jak vetar...

The Unforgiven

pre 10 godina

@da da da,
Taj Pinto koji je eksplodirao kao na filmu svaki put kad ga neko udari od pozadi je prodat u 3.2 miliona primeraka. Znas koliko je ljudi poginulo u njegovim pozarima? 27. "Samo" 27 na 3.2 miliona vozila. Ja ti garantujem da je vise ljudi poginulo u bilo kom daleko skupljem i vecem autu. Pinto je bio Mercedes za Yugo.
A inace, Pinto i Yugo se uopste nisu prodavali u istom periodu. Pinto se prodavao od 1971-1980 godine i bio je odavno penzionisan kad je Yugo stigao u Ameriku.

slobodan032

pre 10 godina

Svi ovi koji kažu da je yugo dobar auto izgleda da ne znaju za bolje. Bio je zastareo i kada je izašao a sada je čak i opasan za vožnju.

M

pre 10 godina

Lako je sada biti pametan!Sjetite se Škode iz tog perioda,jesu li je izvozili u Ameriku!?Da nije bilo rata ne vjerujem da VW išao u Češku.

Hm

pre 10 godina

Dajte ljudi, ja sam se rodio 81.god, vec sa nekih 5 godina se secam koliko je to bio los auto. Mozda je bio dobar 70tih, ali vec 80tih je bio daleko od konkurencije. Posle toga smo presli na Mazdu 626 iz 84., i prosto je neuporedivo. Jugo je sluzio narodu za prevoz bas dobro (do relativno skoro) i nije bio skup, ali je bio los auto, hteli to mi da priznamo ili ne.

Zoran

pre 10 godina

Znate li koliko prodaje Juga Amer malo sverno do Atlante, ucestvovao na trkama, sedista povadjenja samo sipke?

8500 dolara. Na pitanje sto toliko, kaze on je bio na TV-u.

Moj otac i dalje vozi juga na gas.

A i ovoliko komentara govori da niko nije ravnodusan i nije siguran u sebe da li bi to bilo lose ili dobro u DANASNJE vreme.

Za 10-ak godina ce vam se reci samo.

Biker

pre 10 godina

Kada sam hteo da kupim Harley pre jedno 10 godina stariji kolega, Englez mi je rekao "nemoj da kupujes traktor, kada kupujes motor kupuj tehnologiju!" Poslusao sam ga i ostao veran japancima, inace vozim motore vise od 30 godina. Jugo jeste kasnio za vremenom ali mu je bar cena bila prikladna za razliku od pomenutog HD koga smatraju nekom "ikonom" a u stvari je obicno skupo s...nje! Oprezno sa stvarima Made in USA, obicno je samo pre-naduvana prica...

Vozač

pre 10 godina

@ Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)
# Link komentara
Kada bih mogao, kupio bih Aleka sa Ladinim motorom za 8.000 evra, bez klime, abs-a, podizača,koji troši 1 litara benzina u gradu, ali troši samo gorivo i ništa više, za razliku od današnjih kola.

perax

pre 10 godina

@analiticar @bivsi vlasnik juga

Zahvalan auto. Moj firmin je presao oko 180000 kilometara, samo redovni servisi i nista vise. I slazem se sa ciframa.

The Unforgiven

pre 10 godina

@Biker,
Ja ne vozim motore bas dugo koliko ti, ali ih vozim solidan broj godina. Poceo sam na Japancu (Suzuki) pre nego sto sam presao na Harley Davidson i nikad se vise nebi vratio na Japanca. Japanski motori su kao i njihovi auti - visokog kvaliteta, ali potpuno bezlicni. Postoji razlog zasto i 15-20 godina star Harley vredi vise nego 2-3 godine star Japanac. Postoji samo jedan motor sa kojim bi zamenio svoj Harley, a to je Indian Chief.

Danilo

pre 10 godina

Yugo se pojavljuje i u dječijem crtanom filmu "Cars 2" pod imenom Aleksandar Hugo. :) prije 3 dana sam ga kupio sinu u razmjeri 1:55 strasno lijepo izgleda.

Dragan

pre 10 godina

Tačno je da nije unapređivan decenijama i da je imao zastareli dizajn, ali smo se sa njim siti navozili i mnogo naučili o automobilima.

Jeste da smo u Jugu nosili alat, rezervne delove i pucval, ali smo znali da vozimo bez ABS-a, elektronske kontrole stabilnosti i drugog i da popravimo manje kvarove. Manje smo ginuli na putevima i u tako nebezbednom autu, jer smo znali da vozimo. Moj sin danas ne zna ni tečnost za pranje stakla da sipa u auto ili da promeni sijalicu, a kamoli da popravi auto ako mu crkne na putu.

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?

Maljković Branislav

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...

neko

pre 10 godina

kad bi drzava pomogla ovim u kragujevcu i kad bi mogli da plate nekog dizajnera da osmisli i napravi jugo 2 i da fabrika zazivi. da ima pristupacnu cenu i dizajn slican legendarnom golfu2 uz par savremenih dodataka mislim da bi se prodavao

Surovi

pre 10 godina

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)

Ne,ne bih!
Ja sam vec odradio jednu deceniju na Jugu i ne bih nikada vise seo u njega!
Bio je dobar dok nisam imao bolje vozilo (preterano bi bilo nazvati ga autom).To ne znaci da je zaista valjao,vec da ja nisam imao za bolje.Kvario se mnogo,non stop mu je nesto falilo,a ispod njega sam proveo isto toliko vremena koliko sam ga i vozio.
Jugo je bio jeftin,ali nikako nije bio ekonomican.Po gradu ,nije mi se desilo da potrosnja bude ispod 9 litara,sto je premnogo za motorce od 1100 kubika,jadnik se vukao po putu,leti prokuvavao kad mu rikne termo davac (sto je bilo barem jednom mesecno),stalno mu je crkavala spojka na biracu brzina,na minusu je misaona imenica upaliti ga....
Dva puta sam mu menjao mali hladnjak,4 puta cesmicu za taj isti hladnjak.Leti je grejao,ali je zato zimi odlicno hladio.Lamelu sam mu menjao 4 puta za predjenih 100 000 km.
Skoro sam gledao njegovu knjizicu i iz zezanja sa majstorom racunao (po sadasnjim cenama),koliko me je kostalo odrzavanje i izaslo je dva puta skuplje nego na Pezo partneru koji vozim ,evo desetu godinu.Treba naglasiti da na pezou gotovo da nisam imao nijedan kvar,vec uglavnom samo redovne servise,male i velike i zamenu lamele.
Jugo je grozan auto i najezim se kada cujem i vidim na ulici,zbog trauma koje sam u njemu doziveo!

Alter ego

pre 10 godina

Razumem sve sto kazu da je nepouzdan, da je i za tadasnje uslove bio siromasan dodatnom opremom pa cak i da nije atraktivan, ali mi nisu jasni ljudi koji tvrde da je ruzan toliko da cak postoje liste gde je on medju prvima. Objektivno ima toliko ruznijih.. Pa bar ti Amerikanci koji vecinom i prave te liste imaju niz marki koji nemaju skoro ni jedan model koji pristojno izgleda

Yugic

pre 10 godina

Nikad necu zaboraviti moj prvi auto...beli Yugo 65 Koral.
Sad vozim najnovijeg 3-era od 40 soma, ali moj Yugic je veza za proslost i sve uspomene koje "vucem" iz ta cudna vremena.

Cionista

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan.

da da da

pre 10 godina

SVAKOM amerikancu koji kaze da je YUGO najlosiji, odgovorite da su tada u
to vreme trebali umesto YUGA da kupe americki mali auto FORD PINTO.
Vlada amerike je kriminalno zataskala najvecu gresku u konstrukciji ford pinta. PRI MALO JACEM UDARCU OD POZADI FORD PINTO EKSPLODIRA !!!!!!!

Postoje sudski procesi desetina ovakvih slucajeva.
I sve zataskano da ford ne bi imao gubitke u prodaji.

Toliko o najlosijem autu u istoriji.

Pametnjakovic Mladji

pre 10 godina

Moze da prica ko sta oce ali s jugom sam se navozio. Nikada nisam morao da razmisljam da li ce mi zahvaliti neki rezervni deo. A uzgred sam naucio da vozim na Jugu i zastavi. Jeste da su bili nestabilni malo ali sam tako naucio da ukrotim auto i sta znaci pravovremeno kocenje i kontrola brzine.

dzonikg

pre 10 godina

Radniku u toj zastavi 80tih je trebalo 5 plata ta kupi taj jugo koji proizvodi.. Danasnjem radniku u fiatu srbina treba 40 plata da bi kupio.. I to ako zaboravimo da radnil zastave je dobiao besplatan stan od firme dok radnik fiata u srbiji od plate nema ni za ratu kredita za stan.. Tu se za mene svaka prica pocinje i zavrsava.
Nije tacno da nisu radili nista.. Yugo florida se upravo tako zove jer su planirali njom da u americi zamene juga.. Ali je i tacno da se nisu mnogo trudili jer je prodaja stalno rasla pa tako zadnje godine pred raspad su prodali 230 000.. A u americi su mnogo gore prosle mnogo vece fabrike od zastave tipa svi francuski proizvodjaci

mix

pre 10 godina

Sećam se kada je izašao YUGO strašno mi je bio ružan a svi su pričali o njemu kao da smo napravili BOING. Što se tiče FLORIDE direktor Zastave je izašao u javnost sa tvrdnjom kako je ona bolja od Golfa 2 (tada su bili kao rivali). Toliko o našim školovanim stručnjacima što nas unaprediše da ceo svet zna za nas.

xyz koordinata

pre 10 godina

Vi koji se smejete Jugu i samoupravnom socijalistickom sistemu zaboravljate da ste radili na 10-20 minuta od mesta gde ste ziveli,nije vam trebao veci auto.
Sada vam treba veci auto zbog posla na koji putujete 2 sata ako ga uopste imate.Zivela demokratija i trzisna liberalna ekonomija.

Kosmos-Štasmos

pre 10 godina

...prvi air-con u automobilu 1939...
...prvi električni prozori na automobilu 1940...
...oba dodatka počela sa ugradnjom u Americi...

...što se tiče Yuga, imao je i on "klimu" samo si morao da voziš po rupama i sve bi se klimalo...

...Yugo dobar auto, pa da li ste vi normalni?...za većinu vlasnika to je nužno zlo dok ne nabave bolji auto...

Jovan Mitrović

pre 10 godina

Najveći problem je bio što Zastava nije mogla da isporuči milion vozila godišnje koliko joj je traženo. Sa svim manama i ma koliko bio ružan i nekvalitetan, prodavao se odlično.

Amfilohije

pre 10 godina

Dizajn nije problem, Yugo je ljepsi og golfa I (u isto vrijeme krece proizvodnja), problem je mehanika, podvozje i generalno kvalitet, pouzdanost... nedostatak dizel motora

bivsi vlasnik juga

pre 10 godina

Jel bio najjeftiniji auto na svetu? Jeste. Jel dao puno za te pare? Vise nego jeste.

Ja sam mog 2005o prodao na 130.000 km, bez radjene generalne (kao sto svi pricaju da mora na 100k), bez ikakvih naznaka da ce biti potrebna. 5l/100km van grada, 20e mali servis (na 5000 doduse), 80e veliki. Nikad stao, nikad izdao.

Cao.

Vratite nam Zastavu (Yugo)

pre 10 godina

Kada bi se sutra na trzistu pojavio neki novi Yugo sa starom cenom, ABS-om, ESP-om, zracnim jastucima, radiom i klimom kupio bih ga odmah. U Srbiji se danas proda 70000 auta godisnje od toga 50000 su polovnjaci. Neko je mislio da mozemo bez Yuga. Wrong!

mile

pre 10 godina

Najbitnije je da je izvozna cijena bila 1,600 dolara, a nama su prodavali, uz plaćanje unaprijed, za 9,800 dolara. Da, mora se napomenuti da je za svaki jugo u izvozu išlo i skoro 4.000 dolara gubitka, to su svi građani SFRJ po ključu bratstva i jedinstva platili u saveznu kasu SIV-a u BG.

Pera ložač

pre 10 godina

Moj Yugo proizveden je 1990.godine i do sada sam prešao sa njim preko 250 hiljada kilometara. Naravno da su skoro svi automobili bolji od njega ali nijedan nije nikada bio jeftiniji, i po ceni i za održavanje. Naravno da bih radije išao na Havaje nego u Grčku ili Crnu Goru na odmor, i naravno da bih radije vozio Mercedes ali meni i Yugo završava posao.

Ајмо Ноле!!!!

pre 10 godina

Рекла му је: Или Југо или ја, и само је чула како му је искочио мењач из друге, док је додавао гас.
Југо ГВ најбољи ауто.

Del piero

pre 10 godina

Moja porodica je imala crni Yugo Koral 60 i 10 godina nas je služio besprekorno. Kad je jedna žena pitala mog matorog da li hoće da ga proda on joj je rekao: "Taj auto nije za žene, taj auto je brz k'o metak!"

Paul Kersey

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan.
(Cionista, 17. avgust 2015 19:16) Osamdesetih su na američkom tržištu skoro svi drugi automobili imali klimu. U pravu si, yugo kada je izašao, je bio sasvim solidan. Jedini je problem što je izašao 1971. godine kao FIAT 127, a već početkom osamdesetih je bio prevaziđen po raznim kriterijumima. Kanta, bio i ostao.

Vozač

pre 10 godina

@ Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)
# Link komentara
Kada bih mogao, kupio bih Aleka sa Ladinim motorom za 8.000 evra, bez klime, abs-a, podizača,koji troši 1 litara benzina u gradu, ali troši samo gorivo i ništa više, za razliku od današnjih kola.

Jugoslav

pre 10 godina

Vozim juga 10 godina i zahvalan sam mu na svemu sto mi je pruzio. Nije se mnogo kvario, a pregazio je ovu zemlju i uzduz popreko. Za 60-ak hiljada nikad me nije ostavio, no nije da se nekad nije guralo. Istina je da je 80-ih, to bio skroman i simpatican automobilcic, a sve posle toga je jedna velika sramota. Obrukali smo se kao nacija i kao drzava. Da osim branika nista nismo mogli da unapredimo, ja to ne mogu da shvatim. Koji su to ljudi, inzinjeri radilu u tom Kragujevcu, i pobogu sta su radili. Odgovor je jedno veliko ogromno NIŠTA !! Znam da su devedesete bile teske, ali aman ljudi, pa bar nesto da je unapredjeno. Pozdrav od ponosnog vlasnika juga :)

Tony

pre 10 godina

Pa, nije bas najgori. U Yugu, bar, niko nije izgoreo, kao u Ford Pintu. To su bile americke krntije, koje su se samozapaljivale i gorele kao buktinja. Mislim, da je i zvanicno bio proglasen za najgori i najopasniji auto na svetu.

Djordje NS

pre 10 godina

Poboljšana verzija za Američko tržište izvožena i prodavana u "siromašnoj" Americi za 3.990 dolara a verzija "kakva meni plata takva tebi vrata" u "bogatoj" Srbiji za 9.000 valjda eura... Pa, više su potrošili na emitovanje ovih silnih reklama nego što su zaradili od prodaje ovog krša zbog kojeg nam se ceo svet smeje. A iz komentara vidim da ima još onih koji za njim plaču i to sve govori o našem mentalitetu i želji za napretkom.
Zastava je bila i ostala najveća rak rana srpske privrede i najbolje bi bilo da nikad nije ni postojala. Zbog nje su svi stanovnici okolnih zemalja vozili odlične Nemačke i Japanske polovnjake za sitne pare dok smo svi mi "štitili" svojim novčanicima domaću industriju. Brod ludaka!

samo da primetim

pre 10 godina

U svakom slučaju, ako ništa drugo, Yugo je ostavio ogroman trag u američkoj popularnoj kulturi, što se ne može reći za neke mnogo bolje prodavane automobile.

laRS0n

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...

A sramote od komentara,mene sramota tudje sramote. Ajde reci u kom sportu smo mi to bolji od njih a da nije Vaterpolo i Rukomet, a ja cu ti za svaki sport koji ti nabrojis reci 3 u kojima su oni bolji. Cuj oni kompleksasi! Pa jel ima vecih kompleksasa na svetu od Srba i Hrvata???

џангризалосаурус

pre 10 godina

Дан мрмота! Свако мало неки чланак о аутомобилу који пробуди огромну количину нездраве носталгије код појединих читалаца. Идеализује се производ којег више нема, никад унапређиван јер домаћи купци нису за боље.

Luka_Laban

pre 10 godina

Da li bi ste i danas kupili Jugo za 3500 Evra i vozili ga 10 godina?
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)

Apsolutno DA bez razmisljanja!

Evo pravim poredjenje sa cuvenim Golfom, moze da se nadje cetvorka za te pare, majke mi vozila Baba do pijace i nazad, pogadjate ima 120000km, nije lupan a zazori na haubi nekako cudni itd, itd,...
Glupo je poredjenje sa Golfom, to je ozbiljan auto ako je bio odrzavan dobro, svakako moze da se vozi, ali zaboravljate jedno...
Zaboravljate da su neke nase male firmice proizvodile delove za Yuga, da skratim, privreda, pare ostaju u drzavi, rezervni delovi nasi, motori se prave kod nas, sve se pravi kod nas ili pravimo mi, a ne italijani ili neki treci...
Znam da ce mnogi reci, sta ovaj lupa Golf4 ili Yugo, ali danas Yugo za 3500E, a sutra nesto skuplje i ozbiljnije, korak po korak, setite se Hyundai-a ili Kia-e, ipak mi smo nacija koja se kupa vrelom vodom i hoce da vozi Aston Martin odmah, a onda za 3500E kupi Audi, odglumi Sumahera par puta na Ibarskoj, pa dize kredit kad ode na redovan servis!
Da, rado bi' kupio nov Srpski auto za 3500E!

aleksandar

pre 10 godina

jugo je kostao oko 5000 do 6000 evra i pri tome je bio jos i subvencionisan sa cinimi se sa 500 evra da bi mogao uopste da izadje iz fabrike....toliko o tome da li bi ga trebalo ponovo prozvoditi a o kvalitetu tog auta ne treba trositi reci ....jugo kad je izasao pa do danas ostao je isti, da je pratio razvoj autoindustrije to bi danas bio pristojan auto ali bi i kostao mnogo vise....

Veliki brat

pre 10 godina

Sećali se ko anegdote "kakva plata takva vrata"?

Navodno, čoveku na Zastavi 101 nije radio podizač na suvozačevim vratima pa skinuo tapacir da vidi u čemu je problem, kad ono mehanizma i nema (samo ručica), a stavljena letvica da drži staklo i kredom napisano na limariji "kakva plata takva vrata".


Pa pre nekoliko godina su radnici Škode protestovali, tražili povećanje plata sa 680 na 720 evra. Fabrika im nudila 705 evra, a oni nastavili da štrajkuju, ne znam šta je dalje bilo, ali sigurno nisu fušerili automobile i radili ono što su radili ovi u Zastavi.

Takođe, šta je postigao onaj kreten u FAS-u koji je šrafcigerom oštetio karoserije u noćnoj smeni? Ako mu se ne sviđa plata, radnu knjižicu u ruke pa neka traži gde ima bolje.

Jednostavno, naši radnici su na nivou radnika iz 19. veka (tada su na Zapadu lomili mašine tokom štrajka i sl.), pa nijedna normalna kompanija neće ni da dođe u Srbiju i otvori neki pogon.

Ono što naši radnici misle o sebi i realnost su dve potpuno suprotne stvari.

Kako je moguće da vam sa trake siđe falš proizvod, a da ne znate koji radnik je za to odgovoran?
Znači, nema ni kontrole kvaliteta niti postoji neko ko se time bavi u praksi - iako sigurno postoje oni koji primaju lepu platu za taj posao, koji ne rade!


I na kraju, jedna zanimljivost, čik da pogodite koliku platu u FAS ima osoba koja nabavlja kafu, šećer i sl. za kuhinju (jer su to partijski postavljeni ljudi, zato niko drugi i nije hteo da dođe u KG, već samo Fiat)?

П.

pre 10 godina

Tačno je da nije unapređivan decenijama i da je imao zastareli dizajn, ali smo se sa njim siti navozili i mnogo naučili o automobilima.

Jeste da smo u Jugu nosili alat, rezervne delove i pucval, ali smo znali da vozimo bez ABS-a, elektronske kontrole stabilnosti i drugog i da popravimo manje kvarove. Manje smo ginuli na putevima i u tako nebezbednom autu, jer smo znali da vozimo.
(Dragan, 17. avgust 2015 15:19)


1984. године у саобраћајним несрећама на територији СР Србије, уз мањи обим саобраћаја него данас, погинуло је око 1.700 људи...

eeeeee

pre 10 godina

Kad se setim bahacenja radnika zastave i rukovodioca, nisu hteli ni da cuju
bilo kakvu kritiku urade poboljsanje nista.
A sada doslo na naplatu pa deca tih radnika rade za tri puta manje para
nego bilo gde u svetu u auto industriji,
jos smo svi morali da platimo 10 000 evra po radniku da ih zaposle.
I jos cekaju u redu da budu zapadni robovi.
Ovo je prica o nasim srpskim mozgovima, sve smo imali SVEE.


Srpski samoubilacki metalitet.

slobodan032

pre 10 godina

Svi ovi koji kažu da je yugo dobar auto izgleda da ne znaju za bolje. Bio je zastareo i kada je izašao a sada je čak i opasan za vožnju.

The Unforgiven

pre 10 godina

@da da da,
Taj Pinto koji je eksplodirao kao na filmu svaki put kad ga neko udari od pozadi je prodat u 3.2 miliona primeraka. Znas koliko je ljudi poginulo u njegovim pozarima? 27. "Samo" 27 na 3.2 miliona vozila. Ja ti garantujem da je vise ljudi poginulo u bilo kom daleko skupljem i vecem autu. Pinto je bio Mercedes za Yugo.
A inace, Pinto i Yugo se uopste nisu prodavali u istom periodu. Pinto se prodavao od 1971-1980 godine i bio je odavno penzionisan kad je Yugo stigao u Ameriku.

The Unforgiven

pre 10 godina

@Vratite nam Zastavu (Yugo),
Znaci ti bi da se na Yugu popravi/zameni sve sta se treba popraviti/zameniti, ali da cena i dalje ostane kao kad je bio 40 godina stara kanta? Bas si realan ...

Skandinavac

pre 10 godina

Da li ste primetili kako je naziv našeg jugića marketinški zgodan na engleskom jeziku JU (You - Ti/Vi) GO ( Go - Ideš/Idete). JUGO - Ti Ideš/Vi Idete? ;)

tobiramaduke97

pre 10 godina

Auto je namenjen za siromasni sloj i ljudima kojima je bitno da dodju od tacke a do tacke b.U Americi je prosao kako je prosao zato sto nije dizajniran za trziste koje ima siroku paletu izbora.

boot bot

pre 10 godina

nije yugo najgori..najgora je fabrika, ljudi i rukovodstvo koje ga je pravilo.. od prvog do zadnjeg modela da nisu sasiju ni 1% promenili (samo plastike dodavali). na svu srecu da ta bruka ne postoji vise..udrite minuse do mile vodje..

Toto-ko-tunjo

pre 10 godina

koji auto je tada ima klimu ,vaz. jastuke itd, da nije mozda skoda ? dacija ? ajde molim vas, sasvim solidan auto u to vreme. kasnije nije unapredjen i postao je los. ali u to vreme kad je izasao je bio solidan. (Cionista, 17. avgust 2015 19:16)

Ma pusti bre, prijatelju, budalastina. Citam tekst, komentare... Cudi me da se Nemci ne podsmevaju predivnom "saputanju" svoje legendarne bube? Stavise, pricaju o tom drndavcu zbog kog mi komsija mlad ogluveo u krajnjem superlativu. A to o kutijastom obliku Juga je stvar ukusa. Meni je iskreno muka sto automobili u tom zaobljavanju toliko pocinju da lice jedni na druge i toliko su izgubili svoje ja da je to neverovatno. Juga bar mogu da prepoznam. Za vecinu novih modela srednje klase mogu samo da kazem "eno ga auto na putu". Nesto slicno je i sa dizajnom telefona, zato ne menjam svoj stari. Moje misljenje, naravno. Uzgred, 'bole me za tudje.

Dejan

pre 10 godina

Sjajan osvrt s kraja teksta. Dovoljno da objasni zasto smo danas evropska Indija. Doduse, bez njene perspektive rasta ekonomije; ili bar kulturne emancipacije.

M

pre 10 godina

Lako je sada biti pametan!Sjetite se Škode iz tog perioda,jesu li je izvozili u Ameriku!?Da nije bilo rata ne vjerujem da VW išao u Češku.

Hm

pre 10 godina

Dajte ljudi, ja sam se rodio 81.god, vec sa nekih 5 godina se secam koliko je to bio los auto. Mozda je bio dobar 70tih, ali vec 80tih je bio daleko od konkurencije. Posle toga smo presli na Mazdu 626 iz 84., i prosto je neuporedivo. Jugo je sluzio narodu za prevoz bas dobro (do relativno skoro) i nije bio skup, ali je bio los auto, hteli to mi da priznamo ili ne.

epp

pre 10 godina

ahahahaha YoU GO. Kakve su te reklame iz osamdesetih. Mada zanimljivo videti americke reklame iz tih godina. Neodoljivo podsecaju na sadasnje top-shop, kupovina iz fotelje i slicne, kojima nas i dan danas bombarduju na tv-u, svaki dan.

Moca

pre 10 godina

@Dragan Bez uvrede, ali ako tvoj sin ne zna da dolije tecnost za stakla, nije problem u savremenom autu nego u tvom sinu. Nas je kao narod vreme zgazilo na svim poljima, patimo za automobilom koji je otisao na smetliste auto-industrije mnogo kasnije nego sto je zasluzio.

Aca

pre 10 godina

Talijani su nam dali pelcer za autoindustriju al nije mogao da se primi i na kraju se osušio...Zamislite neki inženjeri su u zastavi decenijama primali platu bog će ga znati za šta....Šteta što za ovaj fijat 500 nemamo alat za linariju,kad nas Talijani napuste mogli bi sledećih 30 godina njega da štancujemo..Izbacimo klimu,servo,abs,podizače i ostale nepotrebne gluposti ,ubacimo neki rakovicin motor i teraj....

FR

pre 10 godina

@da da da - problem je samo sto je ta jedna dizajnerska greska namerno zataskana od strane Forda. Znaci znali su za gresku, a mi smo svesno mislili da je Jugo svetsko cudo. Inace, Pinto je vozen sredinom sedamdesetih, dosta godina pre americkog Juga.

Pomene neko kako ga Jugo nije ostavio na putu sa 60 hiljada predjenih kilometara. Prosecan Amerikanac napravio toliko kilometrazu (ili miljazu) za godinu i po do dve... u tome je problem.

Inace, nije pomenuto, ali ono sto je konacno "sahranilo" Jugo u Americi je nesreca u kojoj je jedna devojka poginula tako sto je njen Jugo "oduvan" sa mosta u drzavi Micigen (cini mi se da je u pitanju bio Mackinac most, moze se proveriti...). Bio jak vetar...

Analitičar

pre 10 godina

@aleksandar
''Yugo'' je kostao oko 5000 do 6000 evra i pri tome je bio jos i subvencionisan sa cinimi se sa 500 evra da bi mogao uopste da izadje iz fabrike....
Yugo Koral In - kupljen u januaru 2006.-e , salon kod Skadarlije, gde je sada ''Jeep'', i kad smo preračunali dinarsku cenu u eure ispalo 4450 EUR. Pošto je plaćen keš parama dobio ''na poklon'' : srebrnu metalik boju , spojler prednji sa maglenkama , zadnji sa trećim stop svetlom, digitalna tabla sa obrtomerom i zelenim led osvetljenjem,radio CD plejer sa USB portom, sigurnosne zavrtnje za točkove...Kao drugi auto u kući eno ga na 78.500 km i potpuno je ispravan iako to zvuči gotovo nemoguće.

Biker

pre 10 godina

Kada sam hteo da kupim Harley pre jedno 10 godina stariji kolega, Englez mi je rekao "nemoj da kupujes traktor, kada kupujes motor kupuj tehnologiju!" Poslusao sam ga i ostao veran japancima, inace vozim motore vise od 30 godina. Jugo jeste kasnio za vremenom ali mu je bar cena bila prikladna za razliku od pomenutog HD koga smatraju nekom "ikonom" a u stvari je obicno skupo s...nje! Oprezno sa stvarima Made in USA, obicno je samo pre-naduvana prica...

Alan Ford

pre 10 godina

Važi i danas, i zato smo u sopstvenom glibu: "Kad imate veću potražnju od ponude, možete da prodate sve što poželite", zaključuje Malkolm Briklin.

Inženjer

pre 10 godina

neko: to nije tako lako kao što ti misliš. Auto nije nešto što neki dizajner nažvrlja za par dana ili nedelja pa mu platiš par hiljada evra i onda štancuješ. Auto treba osmisliti. To je posao na kojem rade čitavi timovi, traje godinama i košta milione.

Dalje, kome ćeš da ga prodaješ? Kolika misliš da je potražnja na Zapadu za jeftinom krntijom čija je jedina funkcija da čoveka što jeftinije preveze od tačke A do tačke B? Ne preterano velika. Tamo kada neko hoće jeftin auto kupi fiestu, eventualno polovnu od 3-4 godine za nekih 6.000 evra. Ili novu Daciu Sandero/Suzuki Swift. A naša jeftina radna snaga nije toliko konkurentna koliko misliš - svi proizvođači imaju pogone u zmeljama kao što su Srbija ili Turska.

Koji ćeš motor da staviš u njega? Ko u Srbiji, zemlji tašna-mašna industrije, zna da izprojektuje moderan motor? Niko.

Na posletku, gde ćeš da ga sklapaš? Mi nemamo fabriku automobila - imamo fabriku Fiata 500L. Ako hoćeš da praviš nešto drugo - moraš da praviš novi pogon koji košta desetine ili stotine miliona evra.

Da je tako lako napraviti automobil Indijci i Kinezi bi dominirali a zapadni proizvođači stavili katanac na fabrike.

PAL

pre 10 godina

Da se razumemo,za coveka koji ima platu 300 eura jedini izbor je jugo. Vozim auto nize klase za koga trebam izdvojiti 40000 dinara kako bih uradio veliki servis.... Za taj novac jugu se radi komplet generalna i pride par guma. Pardon,ko ima platu gore navedenu ne treba auto ni da ima,bicikla...

Predrag

pre 10 godina

U to vreme jedna delegacija iz "Zastave" ode u Japan kod jednog poznatog proizvodjaca automobila da se upozna kako da poboljsa kvalitet vozila. Izmedju ostalog pitali ih kako kontrolisu da li vrata na vozilu dobro "dihtuju"?
-Vrlo jednostavno-odgovorili Japanci.-Uvece stavimo jednu macku u vozilo, dobro zatvorimo vrata, pa ujutru, ako je macka mrtva (zbog nedostatka vazduha), onda je zaptivanje dobro.
Proslo neko vreme,eto Japanaca u Zastavi na uzvratnoj poseti i iz radoznalosti postavili isto pitanje zaposlenima u Zastavi.
-Isto kao vi-odgovorise iz Zastave. Stavimo macku uvece, zatvorimo vrata, pa ujutru, ako macka nije pobegla, dobro je dihtovanje.

are YoU go?

pre 10 godina

Da. Vozio bih novog keca sa ugradjenim fabričkim plinom za 3500 evra?..yugo je bar bio jeftino prevozno sredstvo za razliku od njihovog promašenog i preskupog aviona f 35. Bolji smo od njih u mnogim sportovima, što nisu prihvatili da učestvuju u Rusiji na takmičenje sa tenkovima? Danas Rusija sutra u SAD vrlo bitno..znam samo da će ih naši pobediti 1 na 1. Oni se nama smeju kompleksaši...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Maljković Branislav, 17. avgust 2015 16:21)

Uh, pa tebi kompleksi izbijaju iz svakog razmaka teksta. Kao da si ti licno dizajnirao YUGO. Ovo je informativno-istorijsko-saljivi teks i tako ga treba doziveti. Pa sta mislis kad bi se svi proizvodjaci brecali na svoje proizvode od pre 30-40 godina? Jedna je cinjenica, onda smo bar imali industriju automobila, poljoprivrednih masina, cak i personalnih racunara... a danas? Svet je napredovao od Povratka u buducnost II i Imperija uzvraca udarac, a mi nemamo vise nista, osim dugova. Ako si vec toliko ozbiljno i ostrasceno shvatio tekst, barem izvuci neku pouku. Uci iz proslosti i posveti se buducnosti. Oni imaju preskupi f 35, a mi nemamo 2 aviona. Kad se pojavio IBM kompjuter i mi smo imali racunar domace proizvodnje, a gde smo sada? Malo manje samoljublja i kicenja tudjim medaljama i vise rada i bice svima bolje. Na zalost, ali tvoj nacin razmisljanja deli jako puno ljudi ovde.

perax

pre 10 godina

@analiticar @bivsi vlasnik juga

Zahvalan auto. Moj firmin je presao oko 180000 kilometara, samo redovni servisi i nista vise. I slazem se sa ciframa.

Ja

pre 10 godina

Oni koji su pratili auto vesti i citali najbolju YU auto reviju u ono doba dakle slovenacki automagazin secaju se poznatog auto novinara Martina Cesnja koji je prognozirao propad posla stoleca zbog:
1. zastarelog dizajna i performansi
2. katastrofalne kvalitete yugo/zastava vozila
Secam se i pisama citatelja koji su kasnije osporavali tog novinara jer on naravno nema pojma...za razliku od njih i gospoda u zastavi

sajber kurajber

pre 10 godina

da golf valja ne bi sada pravili 8. generaciju, mi smo napravili yuga iz prve da bude savrsen i sto bi posle nesto tu dirali. salu na stranu, djubre od auta, kao u ostalom i veliki broj americkih kola koji su imali takve inzenjerske promasaje da je to neverovatno. neko pomenu ford pinta ovde, imali su ameri problema i sa bravama na kolima i to je skoro nesto bilo, cini mi se da se volan zakljuca u voznji, dosta je ljudi izginulo.

Kinaski

pre 10 godina

Prokockana sansa. Imali smo dobru potporu za korenite reforme drzave i mislim da smo to uradili 80-ih ne bi doslo ni do prolivanja krvi i gurali bi smo nekako sa 3-4 x vecim platama ( Srbija ) ovako mucak.

moja kravica

pre 10 godina

"komunistički mentalitet" - jedina istina u celom tekstu... nije Jugo najgori , ali ga je taj mentalitet sprečio da bude makar ako ništa drugo auto sa kojim neće neko terati shegu..

weliki wezir iznogud

pre 10 godina

kazu da su cuda svijeta,piramide africke... al nijedno cudo nije, bilo nalik onome,kad je stari uparkir'o,u bašču YUGO 45!

Stojadin

pre 10 godina

@ Surovi
A gde si ti prijatelju kupovao delove i po kojoj ceni? Ja bih rekao najjeftinije moguće. Nema šanse da termoprekidač tako lako crkne. Ako je neko merodavan za zastavina vozila, onda sam to ja, naime prešao sam oko 600.000 km sa tri z – 101 na taksiju! Prva dva polovna, a treći nov bio, daleko je od dobrog vozila, ali je falš delova bilo na pretek i za to je kriva država. Ja sam stekao vremenom iskustva, i znao gde da nađem kvalitetne delove za njega, a većina je kupovala najjeftinije i onda su se žalili da im je jugo loš, a mnogi nisu ni menjali ulje. Ono što ne valja kod ovih vozila je limarija, a za američko tržište su stavljali daleko bolju zaštitu. Što se tiče motora, prelaze 350.000 uz redovnu zamenu ulja i čestu upotrebu (kad se dugo ne vozi propada) i ovo mi niko ne veruje, a kolege sa floridama su prelazile isto toliko. Ovaj auto je u svoje vreme bio odličan, kasnije ga je vreme pregazilo i pojavili su se bolji automobili, ali šta da se radi, koliko para toliko i muzike i to isto važi za amere, mogli su da kupe bolja kola a da više pčate, naravno. Što bi rekli blues brothers, what do you want for nothing, a rubber biscuit?

nly

pre 10 godina

Inače zanimljiva je sudbina i rezervnih delova koji su izveženi zajedno sa automobilima. Stajali su decenijama konzervirani u magacinu u Nju Džersiju a onda su 2011-e prodati na aukciji na Wall Stretu i kupila ih je firma Sanel iz Kragujevca i vratila u Srbiju. Tako da ako nekome treba orginalna limarija za Yugo Ameriku, sedišta, šiberi, kompletni motori, menjači (uključujući i automatske) i toliko pominjane originalne klime za Yuga, neka ih kontaktira.

Marcus Agrippa

pre 10 godina

U pretposlednjem pasusu je lepo opisan razlog naseg ekonomskog nazadovanja! da su tako razmisljali u Samsungu, danas za njega ne bi cuo niko van J. Koreje.

Zoran

pre 10 godina

Znate li koliko prodaje Juga Amer malo sverno do Atlante, ucestvovao na trkama, sedista povadjenja samo sipke?

8500 dolara. Na pitanje sto toliko, kaze on je bio na TV-u.

Moj otac i dalje vozi juga na gas.

A i ovoliko komentara govori da niko nije ravnodusan i nije siguran u sebe da li bi to bilo lose ili dobro u DANASNJE vreme.

Za 10-ak godina ce vam se reci samo.

The Unforgiven

pre 10 godina

@Biker,
Ja ne vozim motore bas dugo koliko ti, ali ih vozim solidan broj godina. Poceo sam na Japancu (Suzuki) pre nego sto sam presao na Harley Davidson i nikad se vise nebi vratio na Japanca. Japanski motori su kao i njihovi auti - visokog kvaliteta, ali potpuno bezlicni. Postoji razlog zasto i 15-20 godina star Harley vredi vise nego 2-3 godine star Japanac. Postoji samo jedan motor sa kojim bi zamenio svoj Harley, a to je Indian Chief.

Danilo

pre 10 godina

Yugo se pojavljuje i u dječijem crtanom filmu "Cars 2" pod imenom Aleksandar Hugo. :) prije 3 dana sam ga kupio sinu u razmjeri 1:55 strasno lijepo izgleda.