Nedelja, 12.07.2015.

19:50

Nacistički telegram koji je naterao Hitlera na samoubistvo

Izvor: Express/Zrinka Bertović Skračić

Nacistièki telegram koji je naterao Hitlera na samoubistvo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

Huntah

pre 10 godina

"Jedini izvor je samo jedna fotografija na kojoj moze biti bilo ko, ko nesto malo lici i price za malu decu. Istoriju pisu "pobednici", a u ovom slucaju Ameri, koji su finansirali taj rat. I to su finansirali obe strane. Tacnije, bankari.
(NoName, 13. jul 2015 08:24)"

Obrazuj se, bre. Postoje hiljade i hiljade izvora, od Sovjetske tajne sluzbe do svedocenja njegove licne sekretarice i gomile njegovih saradnika.

Aksiom zvani "istoriju pisu pobednici" je mozda vazio pre dve hiljade godina, kada bi jedno pleme unistilo drugo i uzelo sve device i asimiliralo u njihovo drustvo. Oko 65 miliona Nemaca je prezivelo rat. Ako si ikada ucio bilo sta o istoriji, kao sto nisi, znao bi da postoje primarni, sekundarni i tercijalni izvori. Imamo izvore Saveznika, Nemacke, Sovjetske, Japanske, pa one neutralne, npr. Svajcarska.

Tvoje teorije zavere su neproverljive, a nemas nijedan dokaz. Ostani na marginama drustva.

djm

pre 10 godina

@mdj
vidi se da si zavrsila neki fakultet, ali posle prve recenice ce te procitati samo najuporniji. Tacno je sto kazes i primer je upecatljiv, ali ako hoces da poucis narod moras govoriti njegovim jezikom.
Inace o najzanimljivijim pitanjima proslosti i sadasnjosti se ne pokrece nikakva rasprava na strucnom nivou, od Broza, Hitlera, Golog otoka, Djindjica, prodaje Telekoma' EPS-a... ili to ja nisam primetio...

majstor

pre 10 godina

naučno je dokazano:ja cito u knjigama i internetu (a tome se mora vjerovati) da se hitler nije ubio nego zivio u argentini do 53? 62? 73? 85? hmmm...nauka jos nije neke detalje pojasnila, tj razni iuvori pisu razno ali istina je istina. pa vi kako hocete!

nole

pre 10 godina

citam komentare i neverujem. Ako je neko napisao da se Hitler nije ubio verovatno veruje u to jer je procitao da.ima mnostvo dokaza za tako nesto. Sprdati se i reci da.igra karte.negde.ili sta vec je bzvz.....to sto ucimo u skoli istu istoriju 50 godina i sto se knjige ne menjaju je najveca glupost pre svega, drugo sto se tice hitlera ni jedan jedini dokaz.nije pronadjen da se on stavrno ubio, i ta lobanja nije njegova krajem.devedesetih je radjen DNK i to je potvrdjeno tako da toliko o nauci i cinjenicama.
ovde se ne radi o teorijama zavere prosto ni staljin ni cercil ni kompletna americka obav.sluzba nisu verovali da se hitler ubio i javno su govorili da tako.misle i da nema dokaza za to. e sad sto se to ne pominje u skolama kao deo istorije neka.mi neko odgovori na to ?????

Alo alo

pre 10 godina

alo zemljaci , hitler se nije ubio. naucno je dokazano da je pobegao u juznu ameriku gde je ziveo do svoje duboke starosti. prestanite siriti lazne informacije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jezuita, 13. jul 2015 01:11)
Mogao si da nam navedes bar jedan od tih "naucnih dokaza".

NoName

pre 10 godina

@Huntah

Jedini izvor je samo jedna fotografija na kojoj moze biti bilo ko, ko nesto malo lici i price za malu decu. Istoriju pisu "pobednici", a u ovom slucaju Ameri, koji su finansirali taj rat. I to su finansirali obe strane. Tacnije, bankari.

kikiriki & šampanjac

pre 10 godina

ma pustite hitlera, i to da li je, ili nije, završio kod maradone. mene više brine to što je ante pavelić bez imalo dvojbe, i bez ikakve teorije zavjere završio u argentini nekažnjen.

zagor

pre 10 godina

do koje mere amerikanci pokusavaju da marginalizuju ulogu sssr-a tj. rusije u borbi protiv treceg rajha, pa to je prosto bezocno.
treci rajh su slomili pre svega porazi na istocnom frontu, tj rusi. posle pobeda kod lenjingrada i staljingrada kraj se nazirao. uspesna kontraofanziva je to potvrdila. saveznicko iskrcavanje na normandiju je za cilj imalo da se spreci sssr da pokupi ceo ratni plen - evropu, a ne da se porazi hitler. on je vec bio porazen.
posle toga slede atomske bombe na japan, da bi japan sto pre kapitulirao pred usa umesto da dogovori islove predaje sa sssr-om...

kontekst je sve

pre 10 godina

Zar vi, teoreticari zavere, mislite da je kojim slucajem preziveo i odselio u argentinu, da ga mosad ne bi nasao?

Dalje, rece jedan od vas, da su rusi skoro objavili da je "analizom dnk utvrdjeno da nadjena lobanja nije njegova"... Ne znam koji su to rusi objavili i gde, posto je pre par godina objavljeno potpuno suprotno od navedene tvrdnje...

Mogu da razumem zasto ljudi izmisljaju svakakve gluposti, ali ne mogu da shvatim zato se to objavljuje...

Navijač Junajteda

pre 10 godina

Argentina bajo moj Argentina do 80 i neke...Zar toliko ulaganja u sve to i da se ubije ? On je porevise bio pametan i inteligentan,ne bi on nikad ucinio samoubistvo.

Jezuita

pre 10 godina

alo zemljaci , hitler se nije ubio. naucno je dokazano da je pobegao u juznu ameriku gde je ziveo do svoje duboke starosti. prestanite siriti lazne informacije.

Troxa

pre 10 godina

citao sam 1 I 2 deo od ian Kershaw "Hitler " - nemesis I hubris , Hitlers last days , izdanje BBC , od Alana Shierer - a " the rise and fall of third Reich " , Hitlers henchman od Guido Knoop-a I sl. brojne knjige od Antony Beevor - a ( Stalingrad , Berlin , secret life of olga chekova )i Max Hastingsa ( Armagedon , Retribution , das reich )i moje licno I za sad vrlo utemeljeno misljenje , je da Hitler nije izvrsio samoubistvo . niti mu je iskreno takva stvar uopste pala na pamet. Sivi Vuk mi je bio dosadan I delimicno relevantan.u svakom slucaju preziveo je 2 .svetski rat I proziveo ostatak zivota neproduktivno I nazalost nekaznjeno . ponavljam , ovo je iskljucivo moje skromno misljenje.
(Stole Brkljac, 12. jul 2015 21:41) Osobito me dojmio ovaj komentar. Izuzetno elegantan osvrt na turbulentne istorijske okolnosti o kojima i dan danas strasno polemisemo. Tako treba.

huntah

pre 10 godina

"Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
(boki, 12. jul 2015 20:15)"

Ne postoje dokazi i jedna knjiga nije dovoljan izvor. Sa druge strane imamo hiljade i hiljade izvora da se ubio. Ti navodis jednu knjigu i "dokaze", koje to dokaze?

Inace, ja bih voleo da je on pobegao. Kvalitet zivota koji bi imao u Argentini bi bio gori od smrti s obzirom u kakvom je nervnom stanju bio, drogu koju je uzimao i bolesti koje je imao. Dodajmo na to saznanje i realnost da je njegova fasisticka i nacionalisticka ideologija dozivela totalni krah, slom, sunovrat, da se Nemacka bezuslovno predala, sto je on mrzeo vise nego ista posle Prvog svetskog rata, da njegova uzvisena rasa pobedjena od strane Slovena, tj. da je Berlin osvojen od strane Slovena (naravno, danas je koncept rase zastareo). Ovako, zavrsio je sve u jednom trenutku.

Silver Surfer

pre 10 godina

Koliko je meni poznato Hitler se nije ubio, niti je uhvacen nakon II svetskog rata. On se skolnio u tajnu pecinu u koju su se kasnije sklonili Elvis Prisli i Brus Li.

neutralni posmatrac

pre 10 godina

@I mala deca znaju vec odavno da Hitler nije izvrsio samoubistvo vec je prebacen podmornicom uz pomoc engleza u Juznu Ameriku. Tamo je umro 1958.g. Ubijen je njegov dvojnik koji je, eto, imao najgoru sudbinu dvojnika na svetu. Telo je posle spaljeno da se nebi moglo demantovati da je to Hitler. U JA imate citave gradove koji su zidani u nemackom stilu. Tamo je i hotel u kom je ziveo Hića sa Evom do kraja zivota..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Slucajni prolaznik, 12. jul 2015

Sve je uglavnom tacno sto ste napisali, samo dve ispravke: nije ubijen nikakav "dvojnik" kako ste napisali, nego su sovjeti podmetnuli prvi les koji su nasli, zato su ga posle brze-bolje spalili da njihova laz ne bi bila otkrivena. Kasnije analize "Hitlerovog" skeleta ostalog posle spaljivanja pokazale su da je u pitanju bila tridesetdvogodisnja zena. Druga ispravka - nje prebacen u Argentinu uz pomoc "Engleza", oni sa tim nemaju nista, nego Katolicke Crkve i Frankove Spanije. Pilot koji ga je prevezao iz Nemacke u Spaniju bila je zena (trenutno ne mogu da se setim imena), a iz Spanije do Argentine putovao je podmornicom. I jos samo mala dopuna, Hitler je umro 1972-ge, a tokom zivota u Argentini dobio je i dve zdrave i prave cerkice. Puno pozdrava svim ljudima dobre volje!

Flash

pre 10 godina

Poznato je da su teorije o tome da je Hitler pobegao nastale bukvalno odmah nakon bitke za Berlin, maja '45. Staljin je bio u pocetku ubedjen da se Hitler nekako izvukao, ali je kasnije zanimanje za Hitlera izbledelo sa obe strane jer se zahuktavao hladni rat a Evropu je trebalo dici iz pepela upravo zavrsenog rata. Cinjenica je da su svi direktni ocevici samoubistva (oni koji su videli svojim ocima, i koji su se navodno pobrinuli za tela, a ne culi informaciju od nekog drugog da se ubio) poginuli ili se ubili tog i sledecih dana. Nisam pobornik teorija zavere, ali ko zna sta je istina, bilo kako draze bi mi bilo da se zaista ubio u tom hladnom bunkeru, dok mu je kroz glavu prolazila cinjenica da je sve za sta je ziveo sruseno, a posle te cinjenice i metak, nego da se izvukao i ostatak zivota proveo na nekoj vikendici u Argentini sa ideoloskim drugovima.

CURE

pre 10 godina

gresite Hitler je bio ludak i rasista i zlocinac kakvog svet nije zabelezio do tada ali je bio vrlo karakteran i odvazan i hrabar .Postoji milion zapisa o tome .Kao takav je zaista digao ruku na sebe kada je video da je njegova ideologija propala...........nije se uplasio i molio za oprostaj kao ovi danasnji lideri diktatori koji su u btrenutku kada je sve bilo gotovo molili sunza oprostaj kao Gadafi koji je klecao i molio pa je bio mucen i nabijen na kolac..........Sadam husein isto............za razlikunod njih on je hrabro digao na sebe .......nije njegov psiholoski profil da molinza oprostaj i da se preda.............bio je lud ali vrlo karakteran i hrabar

MM

pre 10 godina

Teoretičari zavere bi mogli prvo da se dogovore koje je godine umro. U međuvremenu pogledajte Untergang, najbolji dokumentarac svih vremena bez obzira dal ste ga gledali ranije.

lutavi

pre 10 godina

Ja sam cuo kroz komsiluk da je Hitler prvo zagrizao kapsulu cijanida, aktivirao C4 i istovremeno pucao sebi u usta da bi bila sigurica. :)

mdj

pre 10 godina

#čas logike onako usput
Znate to što vi tvrdite je fascinantno i možda zaista farmaceutska industrija truje a političari kuju svetske zavere, istoričari lažu a naučnici prikrivaju dokaze o vanzemaljcima samo postoji jedan problem koji i vi osećate ali ne umete da ga definišete. Naime sve te navodne činjenice čak i da stoje, nije moguće reprezentovati u okviru dominantnog tipa diskursa što je isto kao i da ne postoje. Ako nešto ne može biti reprezentovano u okviru jednog tipa diksursa to je isto kao i da ne postoji, rekao je Derida. Navešću vam još jedan primer stvari koju nije moguće reprezentovati u medijima:žaljenje na neurednost, zapuštenost i uništavanje imidža komšiluka od strane Roma ili imigranata. Možete vi da pišete tone najdobronamernijih pisama o tome kako Romi uništavaju i prljaju vaš komšiluk ali tu priču je nemoguće reprezentovati to jest u očima javnosti ćete uvek ispasti ili rasista ili ograničen čovek. Vaša logika je zdravorazumska i ona ne pomaže kad je u pitanju tip diskursa ili sistem reprezentovanja. Ja sam završila fakultet da bih predavala logiku pa znam.

cccc

pre 10 godina

knjigu Sivi Vuk sam procitao iz radoznalosti i samo jednog jedinog razloga...da bih saznao gde je sahranjen Adolf Hitler..odnosno gde mu je grob.Medjutim tog podatka nema u knjizi.i autor knjige se cak nije ni potrudio da nam objasni zbog cega se ne zna za Hitlerov grob.to upucuje na samo jednu stvar..DA JE KNJIGA CIST FALSIFIKAT..i da je jedini motiv knjige bio ZARADA NOVCA OD PRODAJE.

objective

pre 10 godina

Kada već pojedinci telale o zvaničnoj verziji zanima me da li je ikada javno objavljen jedan validan dokaz o Hitlerovom samoubistvu? Nacistička Nemačka je obaveštajno bilo toliko probušena da je bilo nemoguće sakriti podatke o suicidu Hitlera. Objavljene slike su dokazani falsifikati. Baš ništa nije sumnjivo?

Lazar

pre 10 godina

Pa Rusi su prvi priznali javno nakon DNK analize lobanje u bunkeru da nije Hitlerova. Na stotine visoko rangiranih nacista je izbeglo u Juznu Ameriku, a Hitler nije uspeo?! Svi bunkeri gde su se nacisti krili su precizno izgradjeni i imali su kilometre puteva spojenih sa ostalim bunkerima, a samo je Hitlerov bunker bio bez drugog izlaza?!

boki

pre 10 godina

Dole sam dobio milion minusa..Hitler je bio tolko mocan u ono vreme da bi na kraju izvrsio samoubisttvo ma daj..pa logicno da je imao neki plan b,c da pobegne itd...cak postoji snimak i o hitlerovom dvojniku uporedjenje snimaka gde je hitler sniman na pocetku rata i kasnije kada je dodeljivao ordenje deci koja su se borila za nemacku jasna objesnjenja ima da nije to taj covek !

Slucajni prolaznik

pre 10 godina

I mala deca znaju vec odavno da Hitler nije izvrsio samoubistvo vec je prebacen podmornicom uz pomoc engleza u Juznu Ameriku. Tamo je umro 1958.g. Ubijen je njegov dvojnik koji je, eto, imao najgoru sudbinu dvojnika na svetu. Telo je posle spaljeno da se nebi moglo demantovati da je to Hitler. U JA imate citave gradove koji su zidani u nemackom stilu. Tamo je i hotel u kom je ziveo Hića sa Evom do kraja zivota..

Berlinac

pre 10 godina

Zivim u Berlinu , od kako ste poceli da pucate jedni na druge . Citam ove komentare ,pa sve nesto mislim , dobro je da sam otisao . Stanje svesti na Balkanu je jos uvek u podrumu . Verujte mi , bas je lepo voleti svoju zemlju ovako, sa distance !
PS. Ubio se .

andreas kisser

pre 10 godina

fascinantni su mi svi komentari. znaci samo knjiga sivi vuk je istinita (inace gomila proizvoljnih nagadjanja i pravljenja paralela po principu ako je A=B, a B=C, sledi... istorija nije prirodna nauka i njena metodologija ne funkcionise po principu tautologija), a apsolutno sve sto je dosad napisano, istrazeno, ispisano, od strane stotina i stotina istoricara sa istoka i zapada su gluposti!??? poredjenja radi, samo na temu prvog svetskog rata je napisano dosad preko 20.000 radova (monografija, clanaka, eseja po zbornicima), a o WWII, nacizmu i hitleru otp. tri puta vise! i svi su lopovi, lazovi i placenici ... koga vec, dok se nije pijavio jedan jedini genijalac i napisao jednu knjigu u kojoj je demistifikovao svo znanje generacija istoricara!? dakle ljudi... ozbiljno pitanje: da li ste vi normalni!?

Bogdan

pre 10 godina

Kao prvo Hitler nije progutao cijanid nego je pucao sebi u usta to zna svaki osnovac koji je završio osmoljetku do negde sredine osamdesetih
(Berkut, 12. jul 2015 21:08)

Hitler je u isto vreme zagrizao kapsulu cijanida i pucao sebi u glavu kako bi bio siguran da ce se ubiti.

Stole Brkljac

pre 10 godina

citao sam 1 I 2 deo od ian Kershaw "Hitler " - nemesis I hubris , Hitlers last days , izdanje BBC , od Alana Shierer - a " the rise and fall of third Reich " , Hitlers henchman od Guido Knoop-a I sl. brojne knjige od Antony Beevor - a ( Stalingrad , Berlin , secret life of olga chekova )i Max Hastingsa ( Armagedon , Retribution , das reich )i moje licno I za sad vrlo utemeljeno misljenje , je da Hitler nije izvrsio samoubistvo . niti mu je iskreno takva stvar uopste pala na pamet. Sivi Vuk mi je bio dosadan I delimicno relevantan.u svakom slucaju preziveo je 2 .svetski rat I proziveo ostatak zivota neproduktivno I nazalost nekaznjeno . ponavljam , ovo je iskljucivo moje skromno misljenje.

Berkut

pre 10 godina

Kao prvo Hitler nije progutao cijanid nego je pucao sebi u usta to zna svaki osnovac koji je završio osmoljetku do negde sredine osamdesetih. Drugo, interpretacija ovog telegrama (ako je autentičan) je žalosno površna. Gering je pokušavao da ostvari nekakve kontakte sa saveznicima ne bi li spasao svoju kožu (slično je pokušavao i Himler) a povratni saglasni telegram koji bi eventualno dobio od Hitlera trebalo je da mu da legitimitet. Ideja je bila da se ratna dejstva zaustave a ono što je preostalo od Nemačke i vermahta (ostavši pod vođstvom nacista) bude oslonac u budućoj konfrontaciji sa sovjetima. Naravno da je Hitler poludeo kad je naslutio šta se događa i neposredno pred samoubistvo izbacio je iz partije i Geringa i Himlera da bi ih osramotio. Inače, saveznici (amerikanci) su naravno odbili svaki pokušaj sporazuma jer im je pobeda ionako bila na dohvat ruke.
Što se Sivog Vuka tiče, cela priča je konstruisana bez utemeljenja u bilo kakvom konkretnijem dokumentu, spisu ili fotografiji i zasniva se na iskazima sekundarnih svedoka. Ne kažem da nije moguća, ali jednostavno nema dovoljno jakih dokaza.

RistaAlfista

pre 10 godina

Kada smo kod knjiga...
Procitajte knjigu Berkut...
Holivud je do sada mogao da napravi najveci blokbaster svih vremena, nezabelezen u istoriji...

Kova

pre 10 godina

Umesto sto udarate minuseve citajte nesto...Knjiga Sivi vuk je vrhunsko objasnjenje moguce putanje Hitlerovog bega...to jeste teorija zavere bar za sada ali istorija je dinamicna i uz spoznaju novih cinjenica moze doci do njene revizije..

noje

pre 10 godina

Da li se ubio ili ne potpuno je irelevantno, posto svakako vise nije imao nikakvog uticaja na bilo sta cak i da je ostao ziv, sto mu je mozda i gora kazna. Ono sto je vazno vezano za ovaj tekst jete to da njegovo samoubistvo ili beg nisu uzrokovala nikakva pisma vec par miliona sovjetskih vojnika u Berlinu

Kako drugacije

pre 10 godina

Pre mislim da mu se skupilo sve, a i ko zna kakve je sve neproverene informacije dobijao u bunkeru...
Gering je bio samo jedan u nizu najblizih koji su ga "napustili" - dobio je pismo i od Himlera, Sper ga je takodje napustio pred sam kraj(doduse licno)...uglavnom jedini koji je ostao uz njega od visoko rangiranih nacista je bio Jozef Gebels.
PS. Ne citajte "Sivi vuk", knjigu napravljenu samo da zaradi novac, bez ijednog valjanog dokaza...
Simon Vizental je nasao i uhapsio Ajhmana, a nije nasao buljuk visoko rangiranih nacista koji se pominju u knjizi-nelogicno skroz!?
Hitlerova sekretarica je pre smrti 2002. sve detaljno opisala...na osnovu cega je i snimljen film: "Hitler, poslednji dani"

Vuk

pre 10 godina

Ja stvarno ne mogu da razumem da ljudi idalje veruju da se Hitler ubio.
Čovek je u Južnoj Americi doživeo divnu i duboku starost. Jeste on bio lud, ali ne toliko lud sam sebe da ubije...

cas logike na brzaka onako usput

pre 10 godina

""Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki, 12. jul 2015 20:15)""
Ne.
Zapravo je pobegao u Srbiju.
Njegovi potomci su do dan dans vođe teorija zavera.
(balkanijada seljanijada, 12. jul 2015 20:46)

Obicno ne odgovaram u tudje ime, ali pobogu... Zavere ne postoje, politicari ne lazu, industrijalci ne spijuniraju, tajne sluzne i spijuni postoje samo na filmovima, farmaceute zanima samo nase zdravlje i svi zajedno se gade na lazi, moc i pare. Najbolji nacin da se vlada naivnim stadom je da se ubede lakoverni da zavere ne postoje i da se naprave smesnima pa da ne ispituju i ne dovode u pitanje zvanicna saopstenja da ne bi ispali "glupi" pred gomilom automata tinejdzerskog uma koji sve uzimaju zdravo za gotovo,a sve ostalo ismevaju. Sva sreca ima i ljudi koji razmisljaju. A vas nick govori mnogo o vama, a nista o onom kome je poruka upucena.

Ilija

pre 10 godina

Hitler je ziveo do 1962 godine negde na granici Argentine i Cilea ili tako neke drzave sto granici sa Argentiniom. To se sada zna. Ubio ga je njegov licni doktor koji mu je ubrizgao smrtonosnu inekciju jer je Hitler vec bio potpuno lud i nije imao veze sa mozgom, Imao je jos troje dece . Ovo sto vi pisete ovde nema veze sa mozgom nikakve, danas se jasno zna da je vecina svetske istorije potpuna falsifikovana a u svrhu manipulacije sa sadasnoscu i buducnoscu. Mozete svo ovo procitati u istrazivanjima koja su zapisana u knjizi sivi vuk.Takodje znamo da svim medijima u svetu u krajnjoj istanci upravlja jedna ili dve porodice clanovi elite koja upravlja zapadnim svetom, tako da se ovakvim clancima produzava manipulacija sa istorijom a u svrhu lakze kontrole rulje.

Millennium

pre 10 godina

Nije njega slomio telegram Geringa, već izdaja Himlera. Najvernijeg od vernih. Tako je Hitler mislio o njemu. Kada je saznao da Himler pregovara sa Saveznicima pukao je do kraja. Šper mu je zakucao "poslednji ekser" kada je priznao da ne izvršava njegovu naredbu "spaljene zemlje". Tada je shvatio da su mu svi okrenuli leđa i uradio je jedino što mu je preostalo. Mada, nisam sklon teorijama zavere, ali Rusi su pre par godina dozvolili da se uradi DNK analiza lobanje koja je navodno pripadala Evi Braun i ustanovilo se da je to lobanja dosta mlađe žene. Rusi i dalje ne dozvoljavaju da se ispitaju ostaci Hitlera, a sam Staljin je tvrdio da je Hitler pobegao. Naravno, dok se ne pojavi neki konkretan dokaz, sve je stvar nagađanja, ali ne treba olako odbacivati razne mogućnosti.

balkanijada seljanijada

pre 10 godina

""Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki, 12. jul 2015 20:15)""
Ne.
Zapravo je pobegao u Srbiju.
Njegovi potomci su do dan dans vođe teorija zavera.

balkanijada seljanijada

pre 10 godina

""Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki, 12. jul 2015 20:15)""
Ne.
Zapravo je pobegao u Srbiju.
Njegovi potomci su do dan dans vođe teorija zavera.

Millennium

pre 10 godina

Nije njega slomio telegram Geringa, već izdaja Himlera. Najvernijeg od vernih. Tako je Hitler mislio o njemu. Kada je saznao da Himler pregovara sa Saveznicima pukao je do kraja. Šper mu je zakucao "poslednji ekser" kada je priznao da ne izvršava njegovu naredbu "spaljene zemlje". Tada je shvatio da su mu svi okrenuli leđa i uradio je jedino što mu je preostalo. Mada, nisam sklon teorijama zavere, ali Rusi su pre par godina dozvolili da se uradi DNK analiza lobanje koja je navodno pripadala Evi Braun i ustanovilo se da je to lobanja dosta mlađe žene. Rusi i dalje ne dozvoljavaju da se ispitaju ostaci Hitlera, a sam Staljin je tvrdio da je Hitler pobegao. Naravno, dok se ne pojavi neki konkretan dokaz, sve je stvar nagađanja, ali ne treba olako odbacivati razne mogućnosti.

andreas kisser

pre 10 godina

fascinantni su mi svi komentari. znaci samo knjiga sivi vuk je istinita (inace gomila proizvoljnih nagadjanja i pravljenja paralela po principu ako je A=B, a B=C, sledi... istorija nije prirodna nauka i njena metodologija ne funkcionise po principu tautologija), a apsolutno sve sto je dosad napisano, istrazeno, ispisano, od strane stotina i stotina istoricara sa istoka i zapada su gluposti!??? poredjenja radi, samo na temu prvog svetskog rata je napisano dosad preko 20.000 radova (monografija, clanaka, eseja po zbornicima), a o WWII, nacizmu i hitleru otp. tri puta vise! i svi su lopovi, lazovi i placenici ... koga vec, dok se nije pijavio jedan jedini genijalac i napisao jednu knjigu u kojoj je demistifikovao svo znanje generacija istoricara!? dakle ljudi... ozbiljno pitanje: da li ste vi normalni!?

noje

pre 10 godina

Da li se ubio ili ne potpuno je irelevantno, posto svakako vise nije imao nikakvog uticaja na bilo sta cak i da je ostao ziv, sto mu je mozda i gora kazna. Ono sto je vazno vezano za ovaj tekst jete to da njegovo samoubistvo ili beg nisu uzrokovala nikakva pisma vec par miliona sovjetskih vojnika u Berlinu

Bogdan

pre 10 godina

Kao prvo Hitler nije progutao cijanid nego je pucao sebi u usta to zna svaki osnovac koji je završio osmoljetku do negde sredine osamdesetih
(Berkut, 12. jul 2015 21:08)

Hitler je u isto vreme zagrizao kapsulu cijanida i pucao sebi u glavu kako bi bio siguran da ce se ubiti.

Berkut

pre 10 godina

Kao prvo Hitler nije progutao cijanid nego je pucao sebi u usta to zna svaki osnovac koji je završio osmoljetku do negde sredine osamdesetih. Drugo, interpretacija ovog telegrama (ako je autentičan) je žalosno površna. Gering je pokušavao da ostvari nekakve kontakte sa saveznicima ne bi li spasao svoju kožu (slično je pokušavao i Himler) a povratni saglasni telegram koji bi eventualno dobio od Hitlera trebalo je da mu da legitimitet. Ideja je bila da se ratna dejstva zaustave a ono što je preostalo od Nemačke i vermahta (ostavši pod vođstvom nacista) bude oslonac u budućoj konfrontaciji sa sovjetima. Naravno da je Hitler poludeo kad je naslutio šta se događa i neposredno pred samoubistvo izbacio je iz partije i Geringa i Himlera da bi ih osramotio. Inače, saveznici (amerikanci) su naravno odbili svaki pokušaj sporazuma jer im je pobeda ionako bila na dohvat ruke.
Što se Sivog Vuka tiče, cela priča je konstruisana bez utemeljenja u bilo kakvom konkretnijem dokumentu, spisu ili fotografiji i zasniva se na iskazima sekundarnih svedoka. Ne kažem da nije moguća, ali jednostavno nema dovoljno jakih dokaza.

Lazar

pre 10 godina

Pa Rusi su prvi priznali javno nakon DNK analize lobanje u bunkeru da nije Hitlerova. Na stotine visoko rangiranih nacista je izbeglo u Juznu Ameriku, a Hitler nije uspeo?! Svi bunkeri gde su se nacisti krili su precizno izgradjeni i imali su kilometre puteva spojenih sa ostalim bunkerima, a samo je Hitlerov bunker bio bez drugog izlaza?!

cas logike na brzaka onako usput

pre 10 godina

""Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki, 12. jul 2015 20:15)""
Ne.
Zapravo je pobegao u Srbiju.
Njegovi potomci su do dan dans vođe teorija zavera.
(balkanijada seljanijada, 12. jul 2015 20:46)

Obicno ne odgovaram u tudje ime, ali pobogu... Zavere ne postoje, politicari ne lazu, industrijalci ne spijuniraju, tajne sluzne i spijuni postoje samo na filmovima, farmaceute zanima samo nase zdravlje i svi zajedno se gade na lazi, moc i pare. Najbolji nacin da se vlada naivnim stadom je da se ubede lakoverni da zavere ne postoje i da se naprave smesnima pa da ne ispituju i ne dovode u pitanje zvanicna saopstenja da ne bi ispali "glupi" pred gomilom automata tinejdzerskog uma koji sve uzimaju zdravo za gotovo,a sve ostalo ismevaju. Sva sreca ima i ljudi koji razmisljaju. A vas nick govori mnogo o vama, a nista o onom kome je poruka upucena.

Kako drugacije

pre 10 godina

Pre mislim da mu se skupilo sve, a i ko zna kakve je sve neproverene informacije dobijao u bunkeru...
Gering je bio samo jedan u nizu najblizih koji su ga "napustili" - dobio je pismo i od Himlera, Sper ga je takodje napustio pred sam kraj(doduse licno)...uglavnom jedini koji je ostao uz njega od visoko rangiranih nacista je bio Jozef Gebels.
PS. Ne citajte "Sivi vuk", knjigu napravljenu samo da zaradi novac, bez ijednog valjanog dokaza...
Simon Vizental je nasao i uhapsio Ajhmana, a nije nasao buljuk visoko rangiranih nacista koji se pominju u knjizi-nelogicno skroz!?
Hitlerova sekretarica je pre smrti 2002. sve detaljno opisala...na osnovu cega je i snimljen film: "Hitler, poslednji dani"

Stole Brkljac

pre 10 godina

citao sam 1 I 2 deo od ian Kershaw "Hitler " - nemesis I hubris , Hitlers last days , izdanje BBC , od Alana Shierer - a " the rise and fall of third Reich " , Hitlers henchman od Guido Knoop-a I sl. brojne knjige od Antony Beevor - a ( Stalingrad , Berlin , secret life of olga chekova )i Max Hastingsa ( Armagedon , Retribution , das reich )i moje licno I za sad vrlo utemeljeno misljenje , je da Hitler nije izvrsio samoubistvo . niti mu je iskreno takva stvar uopste pala na pamet. Sivi Vuk mi je bio dosadan I delimicno relevantan.u svakom slucaju preziveo je 2 .svetski rat I proziveo ostatak zivota neproduktivno I nazalost nekaznjeno . ponavljam , ovo je iskljucivo moje skromno misljenje.

Vuk

pre 10 godina

Ja stvarno ne mogu da razumem da ljudi idalje veruju da se Hitler ubio.
Čovek je u Južnoj Americi doživeo divnu i duboku starost. Jeste on bio lud, ali ne toliko lud sam sebe da ubije...

objective

pre 10 godina

Kada već pojedinci telale o zvaničnoj verziji zanima me da li je ikada javno objavljen jedan validan dokaz o Hitlerovom samoubistvu? Nacistička Nemačka je obaveštajno bilo toliko probušena da je bilo nemoguće sakriti podatke o suicidu Hitlera. Objavljene slike su dokazani falsifikati. Baš ništa nije sumnjivo?

Slucajni prolaznik

pre 10 godina

I mala deca znaju vec odavno da Hitler nije izvrsio samoubistvo vec je prebacen podmornicom uz pomoc engleza u Juznu Ameriku. Tamo je umro 1958.g. Ubijen je njegov dvojnik koji je, eto, imao najgoru sudbinu dvojnika na svetu. Telo je posle spaljeno da se nebi moglo demantovati da je to Hitler. U JA imate citave gradove koji su zidani u nemackom stilu. Tamo je i hotel u kom je ziveo Hića sa Evom do kraja zivota..

Ilija

pre 10 godina

Hitler je ziveo do 1962 godine negde na granici Argentine i Cilea ili tako neke drzave sto granici sa Argentiniom. To se sada zna. Ubio ga je njegov licni doktor koji mu je ubrizgao smrtonosnu inekciju jer je Hitler vec bio potpuno lud i nije imao veze sa mozgom, Imao je jos troje dece . Ovo sto vi pisete ovde nema veze sa mozgom nikakve, danas se jasno zna da je vecina svetske istorije potpuna falsifikovana a u svrhu manipulacije sa sadasnoscu i buducnoscu. Mozete svo ovo procitati u istrazivanjima koja su zapisana u knjizi sivi vuk.Takodje znamo da svim medijima u svetu u krajnjoj istanci upravlja jedna ili dve porodice clanovi elite koja upravlja zapadnim svetom, tako da se ovakvim clancima produzava manipulacija sa istorijom a u svrhu lakze kontrole rulje.

RistaAlfista

pre 10 godina

Kada smo kod knjiga...
Procitajte knjigu Berkut...
Holivud je do sada mogao da napravi najveci blokbaster svih vremena, nezabelezen u istoriji...

Silver Surfer

pre 10 godina

Koliko je meni poznato Hitler se nije ubio, niti je uhvacen nakon II svetskog rata. On se skolnio u tajnu pecinu u koju su se kasnije sklonili Elvis Prisli i Brus Li.

Kova

pre 10 godina

Umesto sto udarate minuseve citajte nesto...Knjiga Sivi vuk je vrhunsko objasnjenje moguce putanje Hitlerovog bega...to jeste teorija zavere bar za sada ali istorija je dinamicna i uz spoznaju novih cinjenica moze doci do njene revizije..

huntah

pre 10 godina

"Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
(boki, 12. jul 2015 20:15)"

Ne postoje dokazi i jedna knjiga nije dovoljan izvor. Sa druge strane imamo hiljade i hiljade izvora da se ubio. Ti navodis jednu knjigu i "dokaze", koje to dokaze?

Inace, ja bih voleo da je on pobegao. Kvalitet zivota koji bi imao u Argentini bi bio gori od smrti s obzirom u kakvom je nervnom stanju bio, drogu koju je uzimao i bolesti koje je imao. Dodajmo na to saznanje i realnost da je njegova fasisticka i nacionalisticka ideologija dozivela totalni krah, slom, sunovrat, da se Nemacka bezuslovno predala, sto je on mrzeo vise nego ista posle Prvog svetskog rata, da njegova uzvisena rasa pobedjena od strane Slovena, tj. da je Berlin osvojen od strane Slovena (naravno, danas je koncept rase zastareo). Ovako, zavrsio je sve u jednom trenutku.

Navijač Junajteda

pre 10 godina

Argentina bajo moj Argentina do 80 i neke...Zar toliko ulaganja u sve to i da se ubije ? On je porevise bio pametan i inteligentan,ne bi on nikad ucinio samoubistvo.

cccc

pre 10 godina

knjigu Sivi Vuk sam procitao iz radoznalosti i samo jednog jedinog razloga...da bih saznao gde je sahranjen Adolf Hitler..odnosno gde mu je grob.Medjutim tog podatka nema u knjizi.i autor knjige se cak nije ni potrudio da nam objasni zbog cega se ne zna za Hitlerov grob.to upucuje na samo jednu stvar..DA JE KNJIGA CIST FALSIFIKAT..i da je jedini motiv knjige bio ZARADA NOVCA OD PRODAJE.

Berlinac

pre 10 godina

Zivim u Berlinu , od kako ste poceli da pucate jedni na druge . Citam ove komentare ,pa sve nesto mislim , dobro je da sam otisao . Stanje svesti na Balkanu je jos uvek u podrumu . Verujte mi , bas je lepo voleti svoju zemlju ovako, sa distance !
PS. Ubio se .

lutavi

pre 10 godina

Ja sam cuo kroz komsiluk da je Hitler prvo zagrizao kapsulu cijanida, aktivirao C4 i istovremeno pucao sebi u usta da bi bila sigurica. :)

Jezuita

pre 10 godina

alo zemljaci , hitler se nije ubio. naucno je dokazano da je pobegao u juznu ameriku gde je ziveo do svoje duboke starosti. prestanite siriti lazne informacije.

Flash

pre 10 godina

Poznato je da su teorije o tome da je Hitler pobegao nastale bukvalno odmah nakon bitke za Berlin, maja '45. Staljin je bio u pocetku ubedjen da se Hitler nekako izvukao, ali je kasnije zanimanje za Hitlera izbledelo sa obe strane jer se zahuktavao hladni rat a Evropu je trebalo dici iz pepela upravo zavrsenog rata. Cinjenica je da su svi direktni ocevici samoubistva (oni koji su videli svojim ocima, i koji su se navodno pobrinuli za tela, a ne culi informaciju od nekog drugog da se ubio) poginuli ili se ubili tog i sledecih dana. Nisam pobornik teorija zavere, ali ko zna sta je istina, bilo kako draze bi mi bilo da se zaista ubio u tom hladnom bunkeru, dok mu je kroz glavu prolazila cinjenica da je sve za sta je ziveo sruseno, a posle te cinjenice i metak, nego da se izvukao i ostatak zivota proveo na nekoj vikendici u Argentini sa ideoloskim drugovima.

Troxa

pre 10 godina

citao sam 1 I 2 deo od ian Kershaw "Hitler " - nemesis I hubris , Hitlers last days , izdanje BBC , od Alana Shierer - a " the rise and fall of third Reich " , Hitlers henchman od Guido Knoop-a I sl. brojne knjige od Antony Beevor - a ( Stalingrad , Berlin , secret life of olga chekova )i Max Hastingsa ( Armagedon , Retribution , das reich )i moje licno I za sad vrlo utemeljeno misljenje , je da Hitler nije izvrsio samoubistvo . niti mu je iskreno takva stvar uopste pala na pamet. Sivi Vuk mi je bio dosadan I delimicno relevantan.u svakom slucaju preziveo je 2 .svetski rat I proziveo ostatak zivota neproduktivno I nazalost nekaznjeno . ponavljam , ovo je iskljucivo moje skromno misljenje.
(Stole Brkljac, 12. jul 2015 21:41) Osobito me dojmio ovaj komentar. Izuzetno elegantan osvrt na turbulentne istorijske okolnosti o kojima i dan danas strasno polemisemo. Tako treba.

neutralni posmatrac

pre 10 godina

@I mala deca znaju vec odavno da Hitler nije izvrsio samoubistvo vec je prebacen podmornicom uz pomoc engleza u Juznu Ameriku. Tamo je umro 1958.g. Ubijen je njegov dvojnik koji je, eto, imao najgoru sudbinu dvojnika na svetu. Telo je posle spaljeno da se nebi moglo demantovati da je to Hitler. U JA imate citave gradove koji su zidani u nemackom stilu. Tamo je i hotel u kom je ziveo Hića sa Evom do kraja zivota..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Slucajni prolaznik, 12. jul 2015

Sve je uglavnom tacno sto ste napisali, samo dve ispravke: nije ubijen nikakav "dvojnik" kako ste napisali, nego su sovjeti podmetnuli prvi les koji su nasli, zato su ga posle brze-bolje spalili da njihova laz ne bi bila otkrivena. Kasnije analize "Hitlerovog" skeleta ostalog posle spaljivanja pokazale su da je u pitanju bila tridesetdvogodisnja zena. Druga ispravka - nje prebacen u Argentinu uz pomoc "Engleza", oni sa tim nemaju nista, nego Katolicke Crkve i Frankove Spanije. Pilot koji ga je prevezao iz Nemacke u Spaniju bila je zena (trenutno ne mogu da se setim imena), a iz Spanije do Argentine putovao je podmornicom. I jos samo mala dopuna, Hitler je umro 1972-ge, a tokom zivota u Argentini dobio je i dve zdrave i prave cerkice. Puno pozdrava svim ljudima dobre volje!

MM

pre 10 godina

Teoretičari zavere bi mogli prvo da se dogovore koje je godine umro. U međuvremenu pogledajte Untergang, najbolji dokumentarac svih vremena bez obzira dal ste ga gledali ranije.

CURE

pre 10 godina

gresite Hitler je bio ludak i rasista i zlocinac kakvog svet nije zabelezio do tada ali je bio vrlo karakteran i odvazan i hrabar .Postoji milion zapisa o tome .Kao takav je zaista digao ruku na sebe kada je video da je njegova ideologija propala...........nije se uplasio i molio za oprostaj kao ovi danasnji lideri diktatori koji su u btrenutku kada je sve bilo gotovo molili sunza oprostaj kao Gadafi koji je klecao i molio pa je bio mucen i nabijen na kolac..........Sadam husein isto............za razlikunod njih on je hrabro digao na sebe .......nije njegov psiholoski profil da molinza oprostaj i da se preda.............bio je lud ali vrlo karakteran i hrabar

mdj

pre 10 godina

#čas logike onako usput
Znate to što vi tvrdite je fascinantno i možda zaista farmaceutska industrija truje a političari kuju svetske zavere, istoričari lažu a naučnici prikrivaju dokaze o vanzemaljcima samo postoji jedan problem koji i vi osećate ali ne umete da ga definišete. Naime sve te navodne činjenice čak i da stoje, nije moguće reprezentovati u okviru dominantnog tipa diskursa što je isto kao i da ne postoje. Ako nešto ne može biti reprezentovano u okviru jednog tipa diksursa to je isto kao i da ne postoji, rekao je Derida. Navešću vam još jedan primer stvari koju nije moguće reprezentovati u medijima:žaljenje na neurednost, zapuštenost i uništavanje imidža komšiluka od strane Roma ili imigranata. Možete vi da pišete tone najdobronamernijih pisama o tome kako Romi uništavaju i prljaju vaš komšiluk ali tu priču je nemoguće reprezentovati to jest u očima javnosti ćete uvek ispasti ili rasista ili ograničen čovek. Vaša logika je zdravorazumska i ona ne pomaže kad je u pitanju tip diskursa ili sistem reprezentovanja. Ja sam završila fakultet da bih predavala logiku pa znam.

Alo alo

pre 10 godina

alo zemljaci , hitler se nije ubio. naucno je dokazano da je pobegao u juznu ameriku gde je ziveo do svoje duboke starosti. prestanite siriti lazne informacije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jezuita, 13. jul 2015 01:11)
Mogao si da nam navedes bar jedan od tih "naucnih dokaza".

kontekst je sve

pre 10 godina

Zar vi, teoreticari zavere, mislite da je kojim slucajem preziveo i odselio u argentinu, da ga mosad ne bi nasao?

Dalje, rece jedan od vas, da su rusi skoro objavili da je "analizom dnk utvrdjeno da nadjena lobanja nije njegova"... Ne znam koji su to rusi objavili i gde, posto je pre par godina objavljeno potpuno suprotno od navedene tvrdnje...

Mogu da razumem zasto ljudi izmisljaju svakakve gluposti, ali ne mogu da shvatim zato se to objavljuje...

kikiriki & šampanjac

pre 10 godina

ma pustite hitlera, i to da li je, ili nije, završio kod maradone. mene više brine to što je ante pavelić bez imalo dvojbe, i bez ikakve teorije zavjere završio u argentini nekažnjen.

NoName

pre 10 godina

@Huntah

Jedini izvor je samo jedna fotografija na kojoj moze biti bilo ko, ko nesto malo lici i price za malu decu. Istoriju pisu "pobednici", a u ovom slucaju Ameri, koji su finansirali taj rat. I to su finansirali obe strane. Tacnije, bankari.

boki

pre 10 godina

Dole sam dobio milion minusa..Hitler je bio tolko mocan u ono vreme da bi na kraju izvrsio samoubisttvo ma daj..pa logicno da je imao neki plan b,c da pobegne itd...cak postoji snimak i o hitlerovom dvojniku uporedjenje snimaka gde je hitler sniman na pocetku rata i kasnije kada je dodeljivao ordenje deci koja su se borila za nemacku jasna objesnjenja ima da nije to taj covek !

zagor

pre 10 godina

do koje mere amerikanci pokusavaju da marginalizuju ulogu sssr-a tj. rusije u borbi protiv treceg rajha, pa to je prosto bezocno.
treci rajh su slomili pre svega porazi na istocnom frontu, tj rusi. posle pobeda kod lenjingrada i staljingrada kraj se nazirao. uspesna kontraofanziva je to potvrdila. saveznicko iskrcavanje na normandiju je za cilj imalo da se spreci sssr da pokupi ceo ratni plen - evropu, a ne da se porazi hitler. on je vec bio porazen.
posle toga slede atomske bombe na japan, da bi japan sto pre kapitulirao pred usa umesto da dogovori islove predaje sa sssr-om...

Huntah

pre 10 godina

"Jedini izvor je samo jedna fotografija na kojoj moze biti bilo ko, ko nesto malo lici i price za malu decu. Istoriju pisu "pobednici", a u ovom slucaju Ameri, koji su finansirali taj rat. I to su finansirali obe strane. Tacnije, bankari.
(NoName, 13. jul 2015 08:24)"

Obrazuj se, bre. Postoje hiljade i hiljade izvora, od Sovjetske tajne sluzbe do svedocenja njegove licne sekretarice i gomile njegovih saradnika.

Aksiom zvani "istoriju pisu pobednici" je mozda vazio pre dve hiljade godina, kada bi jedno pleme unistilo drugo i uzelo sve device i asimiliralo u njihovo drustvo. Oko 65 miliona Nemaca je prezivelo rat. Ako si ikada ucio bilo sta o istoriji, kao sto nisi, znao bi da postoje primarni, sekundarni i tercijalni izvori. Imamo izvore Saveznika, Nemacke, Sovjetske, Japanske, pa one neutralne, npr. Svajcarska.

Tvoje teorije zavere su neproverljive, a nemas nijedan dokaz. Ostani na marginama drustva.

djm

pre 10 godina

@mdj
vidi se da si zavrsila neki fakultet, ali posle prve recenice ce te procitati samo najuporniji. Tacno je sto kazes i primer je upecatljiv, ali ako hoces da poucis narod moras govoriti njegovim jezikom.
Inace o najzanimljivijim pitanjima proslosti i sadasnjosti se ne pokrece nikakva rasprava na strucnom nivou, od Broza, Hitlera, Golog otoka, Djindjica, prodaje Telekoma' EPS-a... ili to ja nisam primetio...

nole

pre 10 godina

citam komentare i neverujem. Ako je neko napisao da se Hitler nije ubio verovatno veruje u to jer je procitao da.ima mnostvo dokaza za tako nesto. Sprdati se i reci da.igra karte.negde.ili sta vec je bzvz.....to sto ucimo u skoli istu istoriju 50 godina i sto se knjige ne menjaju je najveca glupost pre svega, drugo sto se tice hitlera ni jedan jedini dokaz.nije pronadjen da se on stavrno ubio, i ta lobanja nije njegova krajem.devedesetih je radjen DNK i to je potvrdjeno tako da toliko o nauci i cinjenicama.
ovde se ne radi o teorijama zavere prosto ni staljin ni cercil ni kompletna americka obav.sluzba nisu verovali da se hitler ubio i javno su govorili da tako.misle i da nema dokaza za to. e sad sto se to ne pominje u skolama kao deo istorije neka.mi neko odgovori na to ?????

majstor

pre 10 godina

naučno je dokazano:ja cito u knjigama i internetu (a tome se mora vjerovati) da se hitler nije ubio nego zivio u argentini do 53? 62? 73? 85? hmmm...nauka jos nije neke detalje pojasnila, tj razni iuvori pisu razno ali istina je istina. pa vi kako hocete!

Vuk

pre 10 godina

Ja stvarno ne mogu da razumem da ljudi idalje veruju da se Hitler ubio.
Čovek je u Južnoj Americi doživeo divnu i duboku starost. Jeste on bio lud, ali ne toliko lud sam sebe da ubije...

Slucajni prolaznik

pre 10 godina

I mala deca znaju vec odavno da Hitler nije izvrsio samoubistvo vec je prebacen podmornicom uz pomoc engleza u Juznu Ameriku. Tamo je umro 1958.g. Ubijen je njegov dvojnik koji je, eto, imao najgoru sudbinu dvojnika na svetu. Telo je posle spaljeno da se nebi moglo demantovati da je to Hitler. U JA imate citave gradove koji su zidani u nemackom stilu. Tamo je i hotel u kom je ziveo Hića sa Evom do kraja zivota..

Ilija

pre 10 godina

Hitler je ziveo do 1962 godine negde na granici Argentine i Cilea ili tako neke drzave sto granici sa Argentiniom. To se sada zna. Ubio ga je njegov licni doktor koji mu je ubrizgao smrtonosnu inekciju jer je Hitler vec bio potpuno lud i nije imao veze sa mozgom, Imao je jos troje dece . Ovo sto vi pisete ovde nema veze sa mozgom nikakve, danas se jasno zna da je vecina svetske istorije potpuna falsifikovana a u svrhu manipulacije sa sadasnoscu i buducnoscu. Mozete svo ovo procitati u istrazivanjima koja su zapisana u knjizi sivi vuk.Takodje znamo da svim medijima u svetu u krajnjoj istanci upravlja jedna ili dve porodice clanovi elite koja upravlja zapadnim svetom, tako da se ovakvim clancima produzava manipulacija sa istorijom a u svrhu lakze kontrole rulje.

balkanijada seljanijada

pre 10 godina

""Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki, 12. jul 2015 20:15)""
Ne.
Zapravo je pobegao u Srbiju.
Njegovi potomci su do dan dans vođe teorija zavera.

Kova

pre 10 godina

Umesto sto udarate minuseve citajte nesto...Knjiga Sivi vuk je vrhunsko objasnjenje moguce putanje Hitlerovog bega...to jeste teorija zavere bar za sada ali istorija je dinamicna i uz spoznaju novih cinjenica moze doci do njene revizije..

cas logike na brzaka onako usput

pre 10 godina

""Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki, 12. jul 2015 20:15)""
Ne.
Zapravo je pobegao u Srbiju.
Njegovi potomci su do dan dans vođe teorija zavera.
(balkanijada seljanijada, 12. jul 2015 20:46)

Obicno ne odgovaram u tudje ime, ali pobogu... Zavere ne postoje, politicari ne lazu, industrijalci ne spijuniraju, tajne sluzne i spijuni postoje samo na filmovima, farmaceute zanima samo nase zdravlje i svi zajedno se gade na lazi, moc i pare. Najbolji nacin da se vlada naivnim stadom je da se ubede lakoverni da zavere ne postoje i da se naprave smesnima pa da ne ispituju i ne dovode u pitanje zvanicna saopstenja da ne bi ispali "glupi" pred gomilom automata tinejdzerskog uma koji sve uzimaju zdravo za gotovo,a sve ostalo ismevaju. Sva sreca ima i ljudi koji razmisljaju. A vas nick govori mnogo o vama, a nista o onom kome je poruka upucena.

objective

pre 10 godina

Kada već pojedinci telale o zvaničnoj verziji zanima me da li je ikada javno objavljen jedan validan dokaz o Hitlerovom samoubistvu? Nacistička Nemačka je obaveštajno bilo toliko probušena da je bilo nemoguće sakriti podatke o suicidu Hitlera. Objavljene slike su dokazani falsifikati. Baš ništa nije sumnjivo?

Stole Brkljac

pre 10 godina

citao sam 1 I 2 deo od ian Kershaw "Hitler " - nemesis I hubris , Hitlers last days , izdanje BBC , od Alana Shierer - a " the rise and fall of third Reich " , Hitlers henchman od Guido Knoop-a I sl. brojne knjige od Antony Beevor - a ( Stalingrad , Berlin , secret life of olga chekova )i Max Hastingsa ( Armagedon , Retribution , das reich )i moje licno I za sad vrlo utemeljeno misljenje , je da Hitler nije izvrsio samoubistvo . niti mu je iskreno takva stvar uopste pala na pamet. Sivi Vuk mi je bio dosadan I delimicno relevantan.u svakom slucaju preziveo je 2 .svetski rat I proziveo ostatak zivota neproduktivno I nazalost nekaznjeno . ponavljam , ovo je iskljucivo moje skromno misljenje.

Jezuita

pre 10 godina

alo zemljaci , hitler se nije ubio. naucno je dokazano da je pobegao u juznu ameriku gde je ziveo do svoje duboke starosti. prestanite siriti lazne informacije.

Lazar

pre 10 godina

Pa Rusi su prvi priznali javno nakon DNK analize lobanje u bunkeru da nije Hitlerova. Na stotine visoko rangiranih nacista je izbeglo u Juznu Ameriku, a Hitler nije uspeo?! Svi bunkeri gde su se nacisti krili su precizno izgradjeni i imali su kilometre puteva spojenih sa ostalim bunkerima, a samo je Hitlerov bunker bio bez drugog izlaza?!

Berkut

pre 10 godina

Kao prvo Hitler nije progutao cijanid nego je pucao sebi u usta to zna svaki osnovac koji je završio osmoljetku do negde sredine osamdesetih. Drugo, interpretacija ovog telegrama (ako je autentičan) je žalosno površna. Gering je pokušavao da ostvari nekakve kontakte sa saveznicima ne bi li spasao svoju kožu (slično je pokušavao i Himler) a povratni saglasni telegram koji bi eventualno dobio od Hitlera trebalo je da mu da legitimitet. Ideja je bila da se ratna dejstva zaustave a ono što je preostalo od Nemačke i vermahta (ostavši pod vođstvom nacista) bude oslonac u budućoj konfrontaciji sa sovjetima. Naravno da je Hitler poludeo kad je naslutio šta se događa i neposredno pred samoubistvo izbacio je iz partije i Geringa i Himlera da bi ih osramotio. Inače, saveznici (amerikanci) su naravno odbili svaki pokušaj sporazuma jer im je pobeda ionako bila na dohvat ruke.
Što se Sivog Vuka tiče, cela priča je konstruisana bez utemeljenja u bilo kakvom konkretnijem dokumentu, spisu ili fotografiji i zasniva se na iskazima sekundarnih svedoka. Ne kažem da nije moguća, ali jednostavno nema dovoljno jakih dokaza.

andreas kisser

pre 10 godina

fascinantni su mi svi komentari. znaci samo knjiga sivi vuk je istinita (inace gomila proizvoljnih nagadjanja i pravljenja paralela po principu ako je A=B, a B=C, sledi... istorija nije prirodna nauka i njena metodologija ne funkcionise po principu tautologija), a apsolutno sve sto je dosad napisano, istrazeno, ispisano, od strane stotina i stotina istoricara sa istoka i zapada su gluposti!??? poredjenja radi, samo na temu prvog svetskog rata je napisano dosad preko 20.000 radova (monografija, clanaka, eseja po zbornicima), a o WWII, nacizmu i hitleru otp. tri puta vise! i svi su lopovi, lazovi i placenici ... koga vec, dok se nije pijavio jedan jedini genijalac i napisao jednu knjigu u kojoj je demistifikovao svo znanje generacija istoricara!? dakle ljudi... ozbiljno pitanje: da li ste vi normalni!?

Millennium

pre 10 godina

Nije njega slomio telegram Geringa, već izdaja Himlera. Najvernijeg od vernih. Tako je Hitler mislio o njemu. Kada je saznao da Himler pregovara sa Saveznicima pukao je do kraja. Šper mu je zakucao "poslednji ekser" kada je priznao da ne izvršava njegovu naredbu "spaljene zemlje". Tada je shvatio da su mu svi okrenuli leđa i uradio je jedino što mu je preostalo. Mada, nisam sklon teorijama zavere, ali Rusi su pre par godina dozvolili da se uradi DNK analiza lobanje koja je navodno pripadala Evi Braun i ustanovilo se da je to lobanja dosta mlađe žene. Rusi i dalje ne dozvoljavaju da se ispitaju ostaci Hitlera, a sam Staljin je tvrdio da je Hitler pobegao. Naravno, dok se ne pojavi neki konkretan dokaz, sve je stvar nagađanja, ali ne treba olako odbacivati razne mogućnosti.

Berlinac

pre 10 godina

Zivim u Berlinu , od kako ste poceli da pucate jedni na druge . Citam ove komentare ,pa sve nesto mislim , dobro je da sam otisao . Stanje svesti na Balkanu je jos uvek u podrumu . Verujte mi , bas je lepo voleti svoju zemlju ovako, sa distance !
PS. Ubio se .

CURE

pre 10 godina

gresite Hitler je bio ludak i rasista i zlocinac kakvog svet nije zabelezio do tada ali je bio vrlo karakteran i odvazan i hrabar .Postoji milion zapisa o tome .Kao takav je zaista digao ruku na sebe kada je video da je njegova ideologija propala...........nije se uplasio i molio za oprostaj kao ovi danasnji lideri diktatori koji su u btrenutku kada je sve bilo gotovo molili sunza oprostaj kao Gadafi koji je klecao i molio pa je bio mucen i nabijen na kolac..........Sadam husein isto............za razlikunod njih on je hrabro digao na sebe .......nije njegov psiholoski profil da molinza oprostaj i da se preda.............bio je lud ali vrlo karakteran i hrabar

neutralni posmatrac

pre 10 godina

@I mala deca znaju vec odavno da Hitler nije izvrsio samoubistvo vec je prebacen podmornicom uz pomoc engleza u Juznu Ameriku. Tamo je umro 1958.g. Ubijen je njegov dvojnik koji je, eto, imao najgoru sudbinu dvojnika na svetu. Telo je posle spaljeno da se nebi moglo demantovati da je to Hitler. U JA imate citave gradove koji su zidani u nemackom stilu. Tamo je i hotel u kom je ziveo Hića sa Evom do kraja zivota..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Slucajni prolaznik, 12. jul 2015

Sve je uglavnom tacno sto ste napisali, samo dve ispravke: nije ubijen nikakav "dvojnik" kako ste napisali, nego su sovjeti podmetnuli prvi les koji su nasli, zato su ga posle brze-bolje spalili da njihova laz ne bi bila otkrivena. Kasnije analize "Hitlerovog" skeleta ostalog posle spaljivanja pokazale su da je u pitanju bila tridesetdvogodisnja zena. Druga ispravka - nje prebacen u Argentinu uz pomoc "Engleza", oni sa tim nemaju nista, nego Katolicke Crkve i Frankove Spanije. Pilot koji ga je prevezao iz Nemacke u Spaniju bila je zena (trenutno ne mogu da se setim imena), a iz Spanije do Argentine putovao je podmornicom. I jos samo mala dopuna, Hitler je umro 1972-ge, a tokom zivota u Argentini dobio je i dve zdrave i prave cerkice. Puno pozdrava svim ljudima dobre volje!

mdj

pre 10 godina

#čas logike onako usput
Znate to što vi tvrdite je fascinantno i možda zaista farmaceutska industrija truje a političari kuju svetske zavere, istoričari lažu a naučnici prikrivaju dokaze o vanzemaljcima samo postoji jedan problem koji i vi osećate ali ne umete da ga definišete. Naime sve te navodne činjenice čak i da stoje, nije moguće reprezentovati u okviru dominantnog tipa diskursa što je isto kao i da ne postoje. Ako nešto ne može biti reprezentovano u okviru jednog tipa diksursa to je isto kao i da ne postoji, rekao je Derida. Navešću vam još jedan primer stvari koju nije moguće reprezentovati u medijima:žaljenje na neurednost, zapuštenost i uništavanje imidža komšiluka od strane Roma ili imigranata. Možete vi da pišete tone najdobronamernijih pisama o tome kako Romi uništavaju i prljaju vaš komšiluk ali tu priču je nemoguće reprezentovati to jest u očima javnosti ćete uvek ispasti ili rasista ili ograničen čovek. Vaša logika je zdravorazumska i ona ne pomaže kad je u pitanju tip diskursa ili sistem reprezentovanja. Ja sam završila fakultet da bih predavala logiku pa znam.

Navijač Junajteda

pre 10 godina

Argentina bajo moj Argentina do 80 i neke...Zar toliko ulaganja u sve to i da se ubije ? On je porevise bio pametan i inteligentan,ne bi on nikad ucinio samoubistvo.

boki

pre 10 godina

Dole sam dobio milion minusa..Hitler je bio tolko mocan u ono vreme da bi na kraju izvrsio samoubisttvo ma daj..pa logicno da je imao neki plan b,c da pobegne itd...cak postoji snimak i o hitlerovom dvojniku uporedjenje snimaka gde je hitler sniman na pocetku rata i kasnije kada je dodeljivao ordenje deci koja su se borila za nemacku jasna objesnjenja ima da nije to taj covek !

Bogdan

pre 10 godina

Kao prvo Hitler nije progutao cijanid nego je pucao sebi u usta to zna svaki osnovac koji je završio osmoljetku do negde sredine osamdesetih
(Berkut, 12. jul 2015 21:08)

Hitler je u isto vreme zagrizao kapsulu cijanida i pucao sebi u glavu kako bi bio siguran da ce se ubiti.

huntah

pre 10 godina

"Hitler nije izvrisio samoubistvo..Procitajte knjigi sivi vuk beg Adolfa Hitlera sve ce biti jasno..Postoje i dokazi da je prebegao u Argentinu .
(boki, 12. jul 2015 20:15)"

Ne postoje dokazi i jedna knjiga nije dovoljan izvor. Sa druge strane imamo hiljade i hiljade izvora da se ubio. Ti navodis jednu knjigu i "dokaze", koje to dokaze?

Inace, ja bih voleo da je on pobegao. Kvalitet zivota koji bi imao u Argentini bi bio gori od smrti s obzirom u kakvom je nervnom stanju bio, drogu koju je uzimao i bolesti koje je imao. Dodajmo na to saznanje i realnost da je njegova fasisticka i nacionalisticka ideologija dozivela totalni krah, slom, sunovrat, da se Nemacka bezuslovno predala, sto je on mrzeo vise nego ista posle Prvog svetskog rata, da njegova uzvisena rasa pobedjena od strane Slovena, tj. da je Berlin osvojen od strane Slovena (naravno, danas je koncept rase zastareo). Ovako, zavrsio je sve u jednom trenutku.

RistaAlfista

pre 10 godina

Kada smo kod knjiga...
Procitajte knjigu Berkut...
Holivud je do sada mogao da napravi najveci blokbaster svih vremena, nezabelezen u istoriji...

Troxa

pre 10 godina

citao sam 1 I 2 deo od ian Kershaw "Hitler " - nemesis I hubris , Hitlers last days , izdanje BBC , od Alana Shierer - a " the rise and fall of third Reich " , Hitlers henchman od Guido Knoop-a I sl. brojne knjige od Antony Beevor - a ( Stalingrad , Berlin , secret life of olga chekova )i Max Hastingsa ( Armagedon , Retribution , das reich )i moje licno I za sad vrlo utemeljeno misljenje , je da Hitler nije izvrsio samoubistvo . niti mu je iskreno takva stvar uopste pala na pamet. Sivi Vuk mi je bio dosadan I delimicno relevantan.u svakom slucaju preziveo je 2 .svetski rat I proziveo ostatak zivota neproduktivno I nazalost nekaznjeno . ponavljam , ovo je iskljucivo moje skromno misljenje.
(Stole Brkljac, 12. jul 2015 21:41) Osobito me dojmio ovaj komentar. Izuzetno elegantan osvrt na turbulentne istorijske okolnosti o kojima i dan danas strasno polemisemo. Tako treba.

noje

pre 10 godina

Da li se ubio ili ne potpuno je irelevantno, posto svakako vise nije imao nikakvog uticaja na bilo sta cak i da je ostao ziv, sto mu je mozda i gora kazna. Ono sto je vazno vezano za ovaj tekst jete to da njegovo samoubistvo ili beg nisu uzrokovala nikakva pisma vec par miliona sovjetskih vojnika u Berlinu

Kako drugacije

pre 10 godina

Pre mislim da mu se skupilo sve, a i ko zna kakve je sve neproverene informacije dobijao u bunkeru...
Gering je bio samo jedan u nizu najblizih koji su ga "napustili" - dobio je pismo i od Himlera, Sper ga je takodje napustio pred sam kraj(doduse licno)...uglavnom jedini koji je ostao uz njega od visoko rangiranih nacista je bio Jozef Gebels.
PS. Ne citajte "Sivi vuk", knjigu napravljenu samo da zaradi novac, bez ijednog valjanog dokaza...
Simon Vizental je nasao i uhapsio Ajhmana, a nije nasao buljuk visoko rangiranih nacista koji se pominju u knjizi-nelogicno skroz!?
Hitlerova sekretarica je pre smrti 2002. sve detaljno opisala...na osnovu cega je i snimljen film: "Hitler, poslednji dani"

Silver Surfer

pre 10 godina

Koliko je meni poznato Hitler se nije ubio, niti je uhvacen nakon II svetskog rata. On se skolnio u tajnu pecinu u koju su se kasnije sklonili Elvis Prisli i Brus Li.

NoName

pre 10 godina

@Huntah

Jedini izvor je samo jedna fotografija na kojoj moze biti bilo ko, ko nesto malo lici i price za malu decu. Istoriju pisu "pobednici", a u ovom slucaju Ameri, koji su finansirali taj rat. I to su finansirali obe strane. Tacnije, bankari.

MM

pre 10 godina

Teoretičari zavere bi mogli prvo da se dogovore koje je godine umro. U međuvremenu pogledajte Untergang, najbolji dokumentarac svih vremena bez obzira dal ste ga gledali ranije.

cccc

pre 10 godina

knjigu Sivi Vuk sam procitao iz radoznalosti i samo jednog jedinog razloga...da bih saznao gde je sahranjen Adolf Hitler..odnosno gde mu je grob.Medjutim tog podatka nema u knjizi.i autor knjige se cak nije ni potrudio da nam objasni zbog cega se ne zna za Hitlerov grob.to upucuje na samo jednu stvar..DA JE KNJIGA CIST FALSIFIKAT..i da je jedini motiv knjige bio ZARADA NOVCA OD PRODAJE.

majstor

pre 10 godina

naučno je dokazano:ja cito u knjigama i internetu (a tome se mora vjerovati) da se hitler nije ubio nego zivio u argentini do 53? 62? 73? 85? hmmm...nauka jos nije neke detalje pojasnila, tj razni iuvori pisu razno ali istina je istina. pa vi kako hocete!

lutavi

pre 10 godina

Ja sam cuo kroz komsiluk da je Hitler prvo zagrizao kapsulu cijanida, aktivirao C4 i istovremeno pucao sebi u usta da bi bila sigurica. :)

Flash

pre 10 godina

Poznato je da su teorije o tome da je Hitler pobegao nastale bukvalno odmah nakon bitke za Berlin, maja '45. Staljin je bio u pocetku ubedjen da se Hitler nekako izvukao, ali je kasnije zanimanje za Hitlera izbledelo sa obe strane jer se zahuktavao hladni rat a Evropu je trebalo dici iz pepela upravo zavrsenog rata. Cinjenica je da su svi direktni ocevici samoubistva (oni koji su videli svojim ocima, i koji su se navodno pobrinuli za tela, a ne culi informaciju od nekog drugog da se ubio) poginuli ili se ubili tog i sledecih dana. Nisam pobornik teorija zavere, ali ko zna sta je istina, bilo kako draze bi mi bilo da se zaista ubio u tom hladnom bunkeru, dok mu je kroz glavu prolazila cinjenica da je sve za sta je ziveo sruseno, a posle te cinjenice i metak, nego da se izvukao i ostatak zivota proveo na nekoj vikendici u Argentini sa ideoloskim drugovima.

zagor

pre 10 godina

do koje mere amerikanci pokusavaju da marginalizuju ulogu sssr-a tj. rusije u borbi protiv treceg rajha, pa to je prosto bezocno.
treci rajh su slomili pre svega porazi na istocnom frontu, tj rusi. posle pobeda kod lenjingrada i staljingrada kraj se nazirao. uspesna kontraofanziva je to potvrdila. saveznicko iskrcavanje na normandiju je za cilj imalo da se spreci sssr da pokupi ceo ratni plen - evropu, a ne da se porazi hitler. on je vec bio porazen.
posle toga slede atomske bombe na japan, da bi japan sto pre kapitulirao pred usa umesto da dogovori islove predaje sa sssr-om...

nole

pre 10 godina

citam komentare i neverujem. Ako je neko napisao da se Hitler nije ubio verovatno veruje u to jer je procitao da.ima mnostvo dokaza za tako nesto. Sprdati se i reci da.igra karte.negde.ili sta vec je bzvz.....to sto ucimo u skoli istu istoriju 50 godina i sto se knjige ne menjaju je najveca glupost pre svega, drugo sto se tice hitlera ni jedan jedini dokaz.nije pronadjen da se on stavrno ubio, i ta lobanja nije njegova krajem.devedesetih je radjen DNK i to je potvrdjeno tako da toliko o nauci i cinjenicama.
ovde se ne radi o teorijama zavere prosto ni staljin ni cercil ni kompletna americka obav.sluzba nisu verovali da se hitler ubio i javno su govorili da tako.misle i da nema dokaza za to. e sad sto se to ne pominje u skolama kao deo istorije neka.mi neko odgovori na to ?????

kontekst je sve

pre 10 godina

Zar vi, teoreticari zavere, mislite da je kojim slucajem preziveo i odselio u argentinu, da ga mosad ne bi nasao?

Dalje, rece jedan od vas, da su rusi skoro objavili da je "analizom dnk utvrdjeno da nadjena lobanja nije njegova"... Ne znam koji su to rusi objavili i gde, posto je pre par godina objavljeno potpuno suprotno od navedene tvrdnje...

Mogu da razumem zasto ljudi izmisljaju svakakve gluposti, ali ne mogu da shvatim zato se to objavljuje...

Alo alo

pre 10 godina

alo zemljaci , hitler se nije ubio. naucno je dokazano da je pobegao u juznu ameriku gde je ziveo do svoje duboke starosti. prestanite siriti lazne informacije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Jezuita, 13. jul 2015 01:11)
Mogao si da nam navedes bar jedan od tih "naucnih dokaza".

djm

pre 10 godina

@mdj
vidi se da si zavrsila neki fakultet, ali posle prve recenice ce te procitati samo najuporniji. Tacno je sto kazes i primer je upecatljiv, ali ako hoces da poucis narod moras govoriti njegovim jezikom.
Inace o najzanimljivijim pitanjima proslosti i sadasnjosti se ne pokrece nikakva rasprava na strucnom nivou, od Broza, Hitlera, Golog otoka, Djindjica, prodaje Telekoma' EPS-a... ili to ja nisam primetio...

Huntah

pre 10 godina

"Jedini izvor je samo jedna fotografija na kojoj moze biti bilo ko, ko nesto malo lici i price za malu decu. Istoriju pisu "pobednici", a u ovom slucaju Ameri, koji su finansirali taj rat. I to su finansirali obe strane. Tacnije, bankari.
(NoName, 13. jul 2015 08:24)"

Obrazuj se, bre. Postoje hiljade i hiljade izvora, od Sovjetske tajne sluzbe do svedocenja njegove licne sekretarice i gomile njegovih saradnika.

Aksiom zvani "istoriju pisu pobednici" je mozda vazio pre dve hiljade godina, kada bi jedno pleme unistilo drugo i uzelo sve device i asimiliralo u njihovo drustvo. Oko 65 miliona Nemaca je prezivelo rat. Ako si ikada ucio bilo sta o istoriji, kao sto nisi, znao bi da postoje primarni, sekundarni i tercijalni izvori. Imamo izvore Saveznika, Nemacke, Sovjetske, Japanske, pa one neutralne, npr. Svajcarska.

Tvoje teorije zavere su neproverljive, a nemas nijedan dokaz. Ostani na marginama drustva.

kikiriki & šampanjac

pre 10 godina

ma pustite hitlera, i to da li je, ili nije, završio kod maradone. mene više brine to što je ante pavelić bez imalo dvojbe, i bez ikakve teorije zavjere završio u argentini nekažnjen.