Ponedeljak, 22.06.2015.

12:22

"Bez 3.000 EUR mesečno nema života"

Vrednim radom i dobrim obrazovanjem nemoguće je biti finansijski nezavisan, tvrdi većina Austrijanaca u aktuelnoj studiji "Alianc" grupacije.

Izvor: Capital.ba

"Bez 3.000 EUR meseèno nema života" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

92 Komentari

Sortiraj po:

Milan

pre 10 godina

Kad bolje pogledamo, pola od tih stvari koje smatramo potrebama nam uopste nisu potrebne niti nas cine srecnim. Nije siromasan onaj koji malo ima, vec onaj kome puno treba. Ja sam ziveo pola zivota u instranstvu i ne mogu da smislim kupovinu u soping molovima, letovanje po risortima sa ostalim glupim turistima, ili kupovinu novog automobila na kredit. Pare treba trositi na licno usavrsavanje i na iskustva koja nas uce o zivotu. A najveci deo plate treba ustedeti da biste izasli iz ropstva i postali nezavisni. Sloboda je najlepsa stvar na svetu. I draza mi je moja kuca u malom gradicu u Srbiji sa velikom bastom nego neka precenjena kutija u zgradi u zagusljivom gradu. Ali to je samo moje misljenje..

Dusan

pre 10 godina

Dok citam neke komentare u kojima se pise o platama i hiljadama eura, pomislim da je puno botova, Pinokija ili komentatora iz EU. Pa u Srbiji ima milion nezaposlenih a vecina zaposlenih ima platu izmedju 300 i 400 eura i ne znam o cemu vi pricate?

Dejan

pre 10 godina

Za samca u Srbiji:
300e=bedan zivot
500e=mozes da prezivis, ali tesko i da nesto ustedis (osim ako zivis kod roditelja)
700e-800e=komotan zivot ali bez luksuziranja
1000e=moguc poneki luksuz

Za porodicu u Srbiji:
500e=bedan zivot
1000e=moze da se prezivi, ali tesko da se priusti (mozda more na kredit)
1500e=komotan zivot ali bez luksuziranja
2000e=moguc poneki luksuz


Za samca u Austriji:
1000e=bedan zivot
1500e=mozes da prezivis ali tesko da nesto ustedis
2000e=komotan zivot ali bez luksuziranja
3000e=moguc poneki luksuz

Za porodicu u Austriji:
2000e=bedan zivot
3000e=moze da se prezivi ali tesko da se ustedi za nesto
4000e=komotan zivot ali bez luksuziranja
5000e=moguc poneki luksuz


PS. Za Varioca koji je ostavio poruku da zaradjuje 10.000$ mesecno je zaboravio da napise da je to bruto.
Sto znaci da se od toga odbije jedno 40% pa kada se podeli na 12 meseci ne ostane vise od 5000$, sto je oko 4000e.
Pribliznu platu dobija iskusan programer, a da pritom sedi u klimatizovanom prostoru i ne gubi zdravlje ko varioc zbog isparenja i zracenja.

Gastos par ex­cel­lence

pre 10 godina

ja sam pokusao da sagledam neki troskove koje mi imamo, cetvorclana porodica dvoje odraslih + 2 maloletne dece
eve luksuza sa sve lavici

1000 stan sa toskovima struja voda grejanje
80 kucni tel internet + 2 x Mobilni
15 smece
120 osiguranje + porez za 2 xauto
80 osigurnja razna
40 prevoz vece dete
120 boravak manje dete
150 benzin za 2 automobila
200 godisnji (letovanje 7-10 more + 2 nedelje dolazak u domovinu)
150 rodjitelji srbija
150 tehnciki urdjaji u kuci tv, mobilni firizider,,, namestaj
350 servis, gume, tehnicki pregled. popravke za auto + amotizacija za
2 polovna automobila jedan tipa skoda fabia, jedan karavan
nista extra
300 jelo u firmi za dve osobe + 1 x skolski obrok
400 prodvnica i pekara
100 garderoba
100 izleti u lokalu , par dana zimovanja takodje u lokalu
50 deciji i ostali rodjendani

svi znosi su podeljanji na mescni prosek, mada ima jos ponekad restoran , ili neki drugi ne planirani trosak.

Da Vam skratim racunici ovo vam je 3405 evra

Ministarstvo za lobotomizaciju

pre 10 godina

3 soma dolara je generalno nista, kompjuter za editovanje video materijala sa dobrim komponentama i originalnim software-om ili osrednji polovni auto. E sad sto smo mi najgori u regionu pa je to misaona imenica to je nas problem.

Svi vi sto radite za 18 soma dinara, razmisljajte kako se neko bogati na racun vaseg zdravlja, dok vi radite svaki drugi vikend ceo.

@veseli

pre 10 godina

Zivim u inostranstvu i imam mesecne prihode od 8000e. Na zimovanju i letovanju nisam bio 10 godina. Zbog posla i obaveza ne mogu da sastavim 7 dana odmora. Nije sve u provodu, za to uvek ima vremena. Radi dok mozes a posle vidi kako ces.

Veseli

pre 10 godina

JeRemija,
Samo sam opisao život koji vodim sa svojom porodicom, i bukvalno se tako troši novac!
Supruga i ja zaradjujemo 2700, oboje inženjeri, ne IT, već mašinstva,i oboje radimo za stranog proizvođača u Srbiji + privatno što se ugrabi.
Pod luksuz bih dodao, skuplja letovanja i zimovanja, veća od 2000€ za četvoročlanu porodicu u trajanju od dve nedelje godišnje , skuplje auto od 15000,bolju privatnu školu za decu, usavršavanja u inostranstvu za sebe i suprugu, odlazak na koncerte, utakmice, SP, EP prvenstva, lige šampiona u inostranstvo.... i tako tome slično.
Da me neko pogrešno ne shvati, nisam ja nezadovoljan, ali normalno je želeti sebi i svojima što kvalitetniji ovaj jedini život koji imamo.
Pozdrav

Marko

pre 10 godina

Bez obzira na sve ove godine idem na more ali ne u smeštaj kao ranije , nasao novo resenje , planinski ranac , šator , oprema i pravac u moju Hrvatsku. I za sirotinju uvek ima resenja da ugodno zivi, samo se treba izvuci iz kuce pod svaku cenu.

Star

pre 10 godina

@jeremija Pa poenta je da se meriš sa onima koji te okružuju, a ne sa Bocvanom ili Palestinom. To je čista demagogija i mazanje očiju po principu "ćuti ima i gore nego ovde"... Zato nas i jašu političari jer smo priglupi, servilni i stalno se zqdovoljavamo malim. U Srbiji ti ne treba 3000e za život, ali ti treba 2000e i to da imaš dvoje male decr, da voziš Korsu, da ides na letovanje u Tursku u hotel sa 4* i ne ideš nikada na zimovanje. Ne jede se po restotanima a oblači se na rate. Jasno ti je, govorim iz ličnog iskustva. Svi kwžu Srbija jeftina. Šipak... Ajde probaj da oformiš domaćinstvo, kupiš osnovnu tehniku.. Morgen.... Grcaš godina dok to ne otplatiš... Tako da ne širi demagogiju i ti uživaj u mrvicama a ostale pusti da kažu istinu. I da, ne pozivaj se na mesta gde nisi ni googlom otišao, a znaš kako je tamo. Sasvim sam siguran da o Bocvani i Palestini i životu tamo znaš koliko i o tome koliko košta život u Srbiji

Amar

pre 10 godina

Zivim u Kopenhagenu, i za zivot 4-clane porodice mi treba najmanje 3000 eura. To je bez izlazaka, bez vanrednih troskova, bez odmora. Racunao sam da je Kopenhagen duplo skuplji od Beograda sto znaci da je u Bdg minimum 1500 eura za osnovne potrebe, ukoliko nemas stan u vlasnistvu.

W o j w o d i n a

pre 10 godina

Još nešto da dodam, zašto je u ovoj zemlji primanja mala.
U Srbiji najveći porez se plaća posle prijavljenog radnika.!!!
Nigde u okruženju a slobodno i hrabro ću reći nigde u Evropi, pa tako nigde ni u celom svetu, se ne plaća toliko puno posle prijavljenog radnika nego u Srbiji.!!!!!! A gledamo da su primili 350 novih tržišnih insprektora :) hahaha
U Srbiji posle radnika koji ima platu 30-35 hiljada cirka 130-150 hiljada terba se uplatiti državi posle prijavljenog radnika!
Ovaj porez drastično treba smanjiti.!!!!
Samim time bi se moglo odmah više radnika prijaviti i samim time više prihoda ako ne još veći bi porez bi se ubiralo.
Odmah bi poslodavci te pare što su do sada dali državi dalo bi se radnicima, radnik bi te pare trošio, pokrenula bi se privreda i sve živo.
Ali ja nisam ekonomista, nisam ni keramičar, nisam bio ni grobar, a nemam ni toliki staž (NULA) kao što ima .
Laku noć Srbijo!
PS. O registraciji motora od 49cc i 50cc i da ne govorimo da nema smisla naplaćivati pa nema govora da će krenuti i elektro skutere naplaćivati kroz registraciju.
Ne govoreći da bi mogli uvesti i plaćanje registraciju motorbicikla mesečno od do (aprila do septembra ili izabereš mesece koje želiš iako bi preskočio jedan mesec ili dva - jer si otišao na more itd. itd.). Ništa nije servilno u korist građanina, nego samo otimanje.! Da se razumemo, nema ni jedne države koji ti daje, nego samo uzima, ali bato, nemaš ni čist Wasser iz česme a pričamo o ostalim stvarima. Tuga Božija!

cvrčak

pre 10 godina

Iz ličnog iskustva - u Beogradu se standard života jedne porodice popravlja do mesečnih prihoda od 5 - 6 hiljada eura. To znači odličan stan, dobar auto, letovanja, zimovanja, restorane, vikende... Sledeći stepenik je dosta daleko, na oko 15 hiljada, a to je kuća u dobrom delu grada i jahta. Razlika u novcu je neuporedivo veća od razlike u dodatnoj vrednosti koju dobijaš... Preko pet hiljada mesečno veće je zadovoljstvo osećaj da pošteno i svojim radom zarađuješ dosta nego da trošiš.

Milun

pre 10 godina

@Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€. (Milun, 22. jun 2015 14:58) 

Slusaj ovog.. Pa ako tu je cale poslanik a majka direktor u Telekomu mozda i trosis 3 soma mesecno..
(navijac, 22. jun 2015 15:35)

Ne bre "navijac", inženjer sam elektrotehnike, radim dva posla, nemam vremena za navijanje... a i žena mi radi...

Xxxx

pre 10 godina

@ aleksandar: znaci, neurohirurg i tetkica na klinici za neurohirurgiju rade isto vredan posao? u stvari, kad bolje porazmislim i jeste to tako.

Bosanceros iz dijaspore

pre 10 godina

Zivim i radim u Austriji vec par godina, samac, zaposlen u solidnoj firmi (fizicki posao, ne pretezak), plata je oko 1500€, ako bas zapnes i odradis jos koju subotu naguras do 1550-1600€. Radi se sedmicu popodne i sedmicu dopodne. Ako radis samo dopodne plata je 1200-1300. Juna i decembra dobijes duplu platu, oko 3000 € (dupla plata/penzija je u Austriji svetinja). Zivim u manjem stanu posto sam samac, kirija + troskovi 370€, ostalo za hranu i gorivo. Moze se godisnje ustekati 10-15 K € godisnje.
Sad zamislite da rade dvoje, to je 3000€ mesecno, kad dodje dupla 6000€, nije bogatstvo al zivot je ok, bez stresa. Ide se i na more i na skijanje. Eto toliko iz prve ruke.

John Terry

pre 10 godina

@Grunf
Momce, svojim komentarom nisi nista pametno rekao. To sto postoji neko ko je gori od nas meni niti bilo kome drugome, nije nikakva uteha. Mi smo evropa i trebalo bi da visina primanja prati visinu cena, sto kod nas, slozices se, nije slucaj.
Normalan zivot, po meni, podrazumeva da cetvoroclana porodica ima dovoljno novca za kvalitenu ishranu, da svaki mesec obnovi po nesto od garderobe, da moze da ide na letovanje svake godine (po mogucstvu ne na olimpic beach :) ), i da na svakih 5-10 godina mogu da priuste nov auto. Za sve ovo, potrebno je, u Srbiji, izmedju 1500 i 2000 evra po porodici ukupnih primanja. Sto bi znacilo, ako dvoje rade (ovo pricam ako posto je i to retkost danas kod nas) da su plate oko 1000 evra. To znaci, da mi zivimo izmedju 2 i 3 puta gore od nekog civilizacijskog minimuma za evropske standarde. Naravno da ima gorih, ali sta to tebi i meni zapravo znaci? Treba teziti boljem, a ne biti zadovoljan jer pobogu, jos uvek ima gorih.

Milos

pre 10 godina

Da, ovo zvuci sasvim realno. Zivim u Srbiji, nemam svoju firmu, radim za privatnika, zaradjujem €1800 neto i ne, ne bahatim se. Otplacujem kredit za stan (60 kvm na periferiji BG), otplacujem kredit za auto (nov auto C segmenta, nikakav Audi ili Mercedes), sam spremam hranu, ponekad odem u restoran sa devojkom, ponekad bioskop ili pozoriste, jednom godisnje otputujemo nekuda (opet, nikakve bahanalije vec desetak dana negde po evropi i jos 1-2 vikend putovanja). Placam racune redovno, odrzavanje auta i gorivo, ne oblacim se u Hugo Boss-u, ponesto stavim na stednju... I, ode plata. Ok, znam da mnogi nemaju ni toliko, ne mogu reci ni da vbodim bas skroman zivot, ali ne vidim kako neko moze ovo nazvati brutalno velikim parama ili bahacenjem. Po meni je to, jednostavno, pristojan zivot. Ziveo sam i sa daleko manje, pa sam preziveo. Siguran sam da bih nasao nacin da zivim i sa vise.:)

toni bler,moj dobar drugar

pre 10 godina

@grunf...ali zasto vecito teziti necem gorem..ajde postavi tvoju ideju obrnuto, pa idi malo da zivis u Luksemburg pa da vidis koliko si nesrecan...

Little Rothshild

pre 10 godina

Pa mi ni tih 3000 evra ne mozemo da zaradimo za zivota i da kazemo detetu "Evo, sine, kupi Audi A3" tata cuvao od plate! Ejjjj... Srbijooo!
(MisterZ, 22. jun 2015 13:13)

Ma za takve kao sto si ti je i bolje da nikada ne naprave neke pare u zivotu. Ti bi stedeo celog zivota da bi ustedjevinu dao sinu da kupi Audi A3? Da kupi nesto sto ce od prvog dana samo da gubi na vrednosti. Eee moj Misteru, 99% Srba su takvi kao sto si ti. Sve bi spiskali na provod, luksuz, uzivanje, na zivot od danas do sutra. Zato cemo vecito biti siromasni i nikada nista necemo imati. Srecom nisam kao vi. Vise imam mentalitet jednog Rotsilda i to mi se vidi na kontu u banci.

Petar

pre 10 godina

@JeRemija: blago svakoj vlasti kada vladaju takvima kao sto si ti koji pristaju da se bespogovorno odreknu svega sto bi trebalo da imaju i jos misle kako je to prava stvar. E pa dragi jeremija, nismo svi isti,iako svi zivimo,a posotji razlika u kvalitetu zivota. Zivi i onaj u Indiji sa dolar dnevno,a nemam nameru da se tesim sa njime. Luksuzan nacin zivota znaci skupa auto (ili vise njih),skup hotel,skupe vecere, skupe skole za decu,skupa zdravstvena zasita,maksimalno osiguranje zivota i imovine, i jos mnogo toga. Luksuzno znaci da vozis auto od 100 k eur umesto do 20, da letujes u hotelu gde je noc 500 dolara a ne 10 puta manje, da ne veceras za 1000 dinara nego za 10 000 itd....to je luksuz, zajedno sa vilom sa bazenom i vrhunskim osiguranjem. To sto je vecina nas siromasna,pa misle da je odlazak u grcku, i polovan auto 15 godina star na kredit luxuz, to je samo posledica siromastva. Veseli je napisao realno ,ja bih dodao jos mnogo toga. Negiranje ne znaci da ces biti srecan ako ignorises sve stvari koje postoje. Ako ti vec neko nije ostavio nekretninu, a ne zelis da se preturas u 55 prosecnih jvadrata sa celom porodicom,onda ti itekako treba do 1000 eur mesecno za ratu za kredit s obzirom na nerazumne kamate i nestabilno trziste kod nas.

pg

pre 10 godina

plata 500 e, struja 80, cigari 60, internt i tv 20, voda i komunalije 15 e, treba platit hiljadu rata (reg. kola, kredit, tv, friz ...), gorivo, treba djecu u skolu spremit, potrosacka korpa minimalna 800 e....... e sad neka mi neko objasni okle meni patike od 150 eura

Petar

pre 10 godina

@Marko: zato smo tu i gde jesmo ,preporucujes mladim parovima da idu po kvantasu u bauljaju za najeftinije namirnice ,umesto da se zabavljaju, izadju uvece u poslasticarnicu, bioskop,pozoriste ili posete neki koncert ili galeriju.Kada se snalazis od jutra do mraka,ti to nadoknadjujes vremenom, (umesto novcem) a vremena nam je svima ograniceno. Rezultat toga je da umesto da se vozis svojim kolima sate provodis cekajuci prevoz (verovatno bacis nekoliko godina u toku zivotnog veka samo na cekanje), umesto da narucis hranu, vreme trosis po pijacama i medju ostlaim polusvetom, i slicno. primera je bezbroj,a kako provodimo vreme nas takodje definise. I tako iz godine u godinu,iz generacija u generaciju,ostajemo zatucnai,ograniceni i nesvesni napredka sveta. E odatle primitivizam koji nas definise na balkanu, i kojeg se groz eupravo u austriji i slicnim mestima. Na isti nacin kao sto se ti grozis ovih sto skupljaju sirovine ili kada bi ti dosao neko iz indije ko zivie sa jos manje nego mi.

Bogami, dobro je nama ovde

pre 10 godina

3000E bruto prima visoko obrazovana radna snaga, kakve je manjak u Asutriji. Obicna radna snaga je ispod 2500E bruto (1670E neto).
(Peja, 22. jun 2015 14:08)

Bogami, izgleda da mi koji radimo u Nemackoj mnogo bolje zaradjujemo nego vi u Austriji. Licno nisam visoko, nego samo srednje obrazovan. Bruto mi je u proseku oko 3.000€ od cega na ruke dobijem 1.980 do 2.300€. Radim kao med. tehnicar na dijalizi.

cika bane

pre 10 godina

da vam kaze deco cika bane... na zapadu ako imaas svoj stan ili kucu i zivis sa supruznikom recimo i imate dvoje dece sasvim je dovoljna ta prosecna plata "austrijska" od 1500€ to je tri mesecno, onda ide 13,14 plata po glavi to je (posto su 13 i 14 nesto manje ) oko 5000€ godisnje ... ali ako si pod kirijom u malo vecem gradu onda si ....

Vojkan

pre 10 godina

@Broj pluseva na komentar osobe koja se potpisuje kao Veseli, pokazuje da ostavljanje nekih smislenih komentara više uopšte nema svrhu. Čovek ladno napisa da je i u Srbiji za neki OBIČAN život potrebno takođe 3k evra, ili 360 000 dinara mesečno i dobi 400 pluseva?! Ako je tebi to običan život, sa sve letovanjima i zimovanjima kada ti se prohte, voleo bih da čujem koje je tvoje poimanje luksuznog života? Verovatno majbah u garaži i vila od 2000 kvadrata...Inače tih 3000 evra mesečno u svetu nema 95% ljudi ali sudeći po komentarima, u Srbiji je teže nego u Bocvani i Palestini. Ma sve bih vas ja poslao na po mesec dana u Aziju i Afriku i Južnu Ameriku pa da vam se malo otvore oči. Mnogi previše fantaziraju i kukumavče. (JeRemija, 22. jun 2015 15:38)

Ne fantaziraju nego vi mašite temu. Ovde se ne radi o tome koliko je teško zaraditi tih 3000 evra nego o tome da je s obzirom na naše cene (koje su slične kao i u evropi) manje više, realna suma novca koja je potrebna četvoročlanoj porodici da bi živela pristojno. Pod ovim ne mislim da se kupuje polovan auto, da se živi sa babom i dedom, da se preskaču letnji odmori i zimovanja jer "nema se para". Ovolika suma je realno potrebna kako bi porodica mogla svoje dnevno slobodno vreme da ne koristi ispred televizora zbog nedostatka novca.

navijac

pre 10 godina

@Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€. (Milun, 22. jun 2015 14:58)

Slusaj ovog.. Pa ako tu je cale poslanik a majka direktor u Telekomu mozda i trosis 3 soma mesecno..

NS

pre 10 godina

@ dole feudalizam

Po minusima vidis sta "siromasni" srbi misle o tvojoj ideji. Svi ljudi u svim drzavama samo kukaju i svi bi hteli tudje pare al svoje ne daju!

Aleksandar

pre 10 godina

@Veseli

Posao je posao. Ne postoji manje i vise vredan. Svakim poslom ti ubijas sebe ili postoji mogucnost da ubijes drugoga (hirurg).
Kada budete prestali da gledate na mnoge stvari, kako su vam usadjene u glavu, svet ce biti bolji. Dotle svi mazohisti.

Cekaj malo ...

pre 10 godina

"Da bi mogli dobro da žive Austrijanci žele prihode u visini od 3.000 evra mesečno, gotovo duplo od stvarnog prosečnog neto prihoda".

Mesate babe i zabe. Nije isto biti samac i izdrzavati porodicu. S jednom platom od 1500 evra samac moze da prezivi, cak i u Becu. Ne moze mozda da kupuje skupe stvari i ide na skupa putovanja, ali uz stanovanje dalje od centra, snabdevanje u Lidlu i oblacenje po autletima moze sasvim lepo da se zivi. Medjutim, od tih para porodica vec mnogo teze zivi. S druge strane, dve prosecne austrijske plate su 3000 evra, a od tih para PORODICA moze sasvim lepo da zivi, zar ne? I ako je tako, u cemu je onda problem?

Detalj koji niste pomenuli je da mlade nemacke i austrijske majke najcesce napuste posao da bi se bavile decom, jer je porodiljsko odustvo kratko. A firme retko daju neplaceno. Cast retkim izuzecima. Kada zena napusti posao porodica spadne na tih 1500 evra najmnaje godinu dana. A mozda i duze ako ona posle toga ne moze da nadje novi posao.

momak

pre 10 godina

nisam nikad živeo u austriji. ali mislim da malo preteruju. potrebno je 3000 e mesečno ako računaš da imaš decu i želiš da živiš malo opuštenije, da u supermarketu ne gledaš cenu svakom proizvodu i sl.
ali za onako "normalan" život je dovoljno manje.

ma ljudi na balkanu neki misle da se na zapadu zarađuju brutalno velike pare. možda negde da, kao ovaj lik na aljasci. ali da je tako, onda bi cela SAD otišao tamo na aljasku i vario.

ja sam došao u irsku da radim i živim. kad sam odlazio neki ljudi, inženjeri i sl su me pitali da li će mi plata biti perverzija. bahaćenje i sl. pitali su: koliko? 5-6 hiljada mesečno? a ja sam bio prvo zbunjen, mislio sam da me zezaju.

ovde je minimalac 1200 evra. ali je već prosečna oko 1500 e. jer je veliki broj ljudi na minimalcu i teško je dobiti veću platu. inženjeri imaju u početku 1700 evra. pa posle tokom godina raste.

da imam 3000 e mesečno kao ovi austrijanci, onda bi se bahatio ko pravi balkanac. :D

JeRemija

pre 10 godina

Broj pluseva na komentar osobe koja se potpisuje kao Veseli, pokazuje da ostavljanje nekih smislenih komentara više uopšte nema svrhu. Čovek ladno napisa da je i u Srbiji za neki OBIČAN život potrebno takođe 3k evra, ili 360 000 dinara mesečno i dobi 400 pluseva?! Ako je tebi to običan život, sa sve letovanjima i zimovanjima kada ti se prohte, voleo bih da čujem koje je tvoje poimanje luksuznog života? Verovatno majbah u garaži i vila od 2000 kvadrata...Inače tih 3000 evra mesečno u svetu nema 95% ljudi ali sudeći po komentarima, u Srbiji je teže nego u Bocvani i Palestini. Ma sve bih vas ja poslao na po mesec dana u Aziju i Afriku i Južnu Ameriku pa da vam se malo otvore oči. Mnogi previše fantaziraju i kukumavče.

Kalindi

pre 10 godina

@Lazar
Ne mozemo se porediti sa vremenom kad su harale zaraze (postoje i danasnje, ali neke druge). Tada nije bilo leka, sada ga ima. Danas neki takodje gladuju, samo se ne prica na sav glas. Bez tehnickih uredjaja se ne moze voditi zivot u korak sa ostalima. Bahacenje se razlikuje od stvarnih potreba.
Na kraju, nikako se ne mozemo porediti sa ranijim generacijama jer su oni imali NADU U BOLJE SUTRA. Trenutno smo u vremenu u kome toga nema (izuzetaka uvek ima).

Milun

pre 10 godina

без 1000 евра месечно , нема живота у србији
(ИБАРСКИ ВУК, 22. jun 2015 13:20)

Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€.

mmm

pre 10 godina

@Darko: Tacno je da u Austriji ogroman broj nema standard koji ljudi iz Srbije misle da imaju. Ne zive u izobilju, ali tesko da jedva sastavljaju kraj s krajem. Nihova minimalna neto plata je 1100e, npr. za posao cistaca ili prodavaca u supermarketu itd, a za sastavljanje kraja s krajem ti treba 800-900. Znam, posto ga sastavljam.

Na drugoj strani kad zavrsis fakultet, plate su znatno vise, kao i sa godinama radnog staza.

miloje

pre 10 godina

Istina je, živeo sam tamo, mogu da potvrdim. Isto tako u Srbiji bez 1500 evra mesečno nema života! Ima samo boljeg ili lošijeg preživljavanja. (Osim ako vam kupovina kola od 4-5 hiljada evra ne predstavlja vrhunac života i bahaćenja, u to mslučaju ste u BG i sa 1000 evra sami sebi grof.)

Lazar

pre 10 godina

Covek je vecito nezadovoljan. Mislim da nase zelje i ocekivanja rastu mnogo brzo i pomalo su nerealne, cak detinjaste. Ako razmislo svi mi zivimo mnogo bolje nego sto se zivelo pre dve-tri generacije, kada je gladovanje, da umres od neke zaraze itd. bile veoma realne opcije, cak i u Evropi. Medjutim trenutno ko ne vozi skupa kola, nema veliku kucu, ne putuje, nema najnoviju generaciju tehnickog uredaja itd. se smatra nesrecnikom i siromasnim. Zar nije materijalizam uzeo velikog maha?

srbin

pre 10 godina

ziva istina... licno iskustvo, zivim u Becu.... za stan za 4oroclanu porodicu od 80ak kad rata treba min 1100-1500 eur, nista luke uzeo, hrana uopste nije jeftine osim ako ne racun ate da svaki Dan idete Neko sme ce... primer pitacu koja je u Srbiji mnoopgo jeftine je ono sto pravi glavni razliku u hrani verovati ili ne.... ako imate auto samo da ga parkirati ispred grade kosta ce vas oko 100 EUR mesecno (osiguranje i registracija) a da ga niste upalili.... zato svi bicikliraju igraju koristi javni prevoz, voze trotinete...
prose an austrijanvi zivi vrlo skroz no ali stabling sto je glavni razliku u odnosu na Srbiju.... luksuz se zaobilai....
I ono sto je najbitnije Sve se placa ALI i Sve se naplacuje! takodjr Nema zivljenja mimo sops tvojih mogucnosti sto je u Srbiji inte kako pristno....
primanja u Srbiji su vam jedna ka minimum puta 3 u Austriji.

Zoran

pre 10 godina

Hocete da zaradite? Naucite cevno varenje za visoke pritiske, plus atest za Class A varioca. Dobice te posao odmah na Aljasci. Radim vec osmu godinu
i za sada mi je plata $9240.00 mesecno. Posle deset godina rada plata ide na $11000.00. Posle punih 15 godina rada mozete u penziju ($4500.00).
A da, hladno je!

strsljen

pre 10 godina

Prosecna plata u Aus je oko 1200e - 1600e, zavisno koji posao radite. Govorim iz iskustva jer se tamo nalazim. Jeste, za razliku od Srb primanja su veca, ali i rashod je mnogo veci. Stan je minimum 400e, a gde su ostale dadzbine... Tako da i tamo sa jednom platom tesko. Mora da se stedi. Imas za neki prosecan zivot nista vise. Dok su bile marke i silinzi druga prica je bila.

Petar

pre 10 godina

Ono sto vecina na balkanu ne shvata da civilizovan svet u ovakve stvari uracunava sve ono sto je neophgodno da bi se osecao kao covek u 21om veku. Dakle,krov nad glavom,prevozno sredstvo ,izbor ishrane,zabava, odvajanje za penziju,kulurne i medicinske potrebe i naravno,neplanirane rashode. I u Beogradu je za ovako nesto potrebno minimum 1500 EUR po osobi a optimalno bi bilo izmedju 2000 i 2500.

Peja

pre 10 godina

Iz prve ruke, mesecni troskovi:
stan za troclanu porodicu, kirija 720E
struja 70E
odnosenje smeca 10E (razni troskovi sabrani)
osiguranje za kola 110E (105 hp)
osiguranje za stan 12E
internet 25E
hrana za troclanu porodicu, oko 400E
garderoba u proseku mesecno 50E
gorivo mesecno 30E
dva mob.telefona 20E
jos po koje gluposti 50E
....
1500E za trosclanu porodicu

3000E BRUTO = 1900E NETO

3000E bruto prima visoko obrazovana radna snaga, kakve je manjak u Asutriji. Obicna radna snaga je ispod 2500E bruto (1670E neto). Ako radi samo jedan clan porodice, na ivici ste. Kod obicne radne snage, kakve je sve vise sa ovakvim troskovima stanje nije tako ruzicasto (ugovorima ste vezani da placate stan, struju, osiguranje za kola... ne moze da se NE plati)

srbin

pre 10 godina

ne mogu da verujem kako bi ja ziveo sa tim parama! pa ja zivim sa jos tri clana sa 3000eur godisnje. Srbijo...bolje nestani,kad nema nikog da nesto promeni,makar malo na bolje

Ivan

pre 10 godina

Evo koliko bi mojoj porodici trebalo za relativno normalan život u Srbiji:

Rata kredita za stan: 300 eur
Rata za auto: 200 eur
Računi: 150 eur
Mesečno odvajanje za letovanje: 100 eur
Gorivo, održavanje kola, registracija (mesečno): 150 eur
Hrana: 400 eur
Ostalo-razno: 200 eur
Mesečno odvajanje (ušteđevina): 100 eur

Rekao bih da je ovo najosnovnije (realno)
Ukupno: 1600 eur

Mi imamo sve ukupno zajedno: 900 eur.

Znači trenutno nema letovanja, ušteđevine, auta i svega što ide uz njega.

Realnost-tužna.
Oboje fa

Marko

pre 10 godina

Ne mozete se obogatiti radeci za druge nisko ili srednje kvalifikovane poslove. To ne postoji nigde na svetu. Zabluda je da tezak rad donosi velike pare.
@Veseli
1000 evra na kredit ne spada u "osnovne" potrebe, a 4-clana porodica moze da se zdravo prehrani sa 500 evra ako zna gde i kad sta da kupi. Npr. da povrce i voce kupuje na kvantaskim pijacama, a ne svaki dan po malo u skupim mini marketima. Ko ima kredit za nekretninu 1300 evra je sasvim dovoljno za prosecnu porodicu. Snalazljivi parovi mogu bez problema da zarade te pare i u Srbiji.

Dragan

pre 10 godina

Veseli
Letovanje i zimovanje je i te kako luksuz! Ako za tebe nije za vise od 60 % jeste! I za jos nesto bi rekao ali za ovo si odvalio lepo.

Aiii

pre 10 godina

Potvrda da je covjek vjecito nezadovoljan pa sve da ga zlatom pokrijes, opet nesto fali. Ja zaradjujem te pare, i malo jace, zadovoljan sam sa finansijama. Sa ostalim aspektima zivota nisam, jer sam ga zapostavio zaradjujuci pare -__-

stagnacija

pre 10 godina

Svuda na Zapadu je slična priča. Zadnjih 30 godina plate stagniraju, dok su troškovi života eksplodirali. Seli se proizbodnja u zemlje trećeg sveta, konstantan priliv emigranata koji spuštaju cenu rada, uvođenje automatizovanih mašina povećalo je nezaposlenost, mašinje zamenjuju ljude. Sve to utiče loše na radnika i njegova primanja.

RATM

pre 10 godina

Када Аустријанац каже да му је мала плата то значи да нема за кола која коштају 100к евра.
Када Србин каже да му је мала плата то често значи да нема ни за хлеба!

MisterZ

pre 10 godina

Pa mi ni tih 3000 evra ne mozemo da zaradimo za zivota i da kazemo detetu "Evo, sine, kupi Audi A3" tata cuvao od plate! Ejjjj... Srbijooo!

Nenad-EU

pre 10 godina

Isto kao što je za podjednako dobar život u Srbiji potrebno 2000 evra. Jedina je razlika što je neuporedivo lakše zaraditi 3000 u Austriji i što od radničkih plata za razliku od Srbije, može da se preživi.

mikan

pre 10 godina

A zamislite u Srbiji gde penzioneri i zaposleni od 80-90% njih zaradjuje izmedju 200-450 eura.
Cene su iste kao u Austriji a plate tri puta manje.
Ovde nije pitanje vise kako da se ustedi nego gde pobeci!
(Pera, 22. jun 2015 13:20)

Netacno, rodjace...
Kod nas 80-90 % zaposlenih i penzionera imaju manje od 200 evra, a prosek je takav kakav navode nadlezni, jer tu ulaze i raznorazni Bajatovici, Jorgovanke i slicni sa platama od 5-10.000 evra.
U Paracinu su plate u trgovinama 18.000 dinara, a radi se svakodnevno, slobodan dan je svake druge nedelje.
A Paracin je jos i bogat grad, kakvih ima po Srbiji

1200

pre 10 godina

ja dosao do cifre od 1200 eura za mene i suprugu kao podstanari za mesec dana mislim da je to ne bas minimum ali za normalan zivot masta to znacilo u srbiji

jova

pre 10 godina

U Austriji su cene kao u Bg,ne znam zasto kukaju.Ja zivim u Briselu,i ovde su cene nebu pod oblake a zarada malo veca nego u Austriji.Sa 1500€ mesecno u Briselu si socijalni slucaj(samac) a porodica moze da ide ispod mosta sa tim parama.Otprilike je odnos vrednosti novca 1500€ Brisel, 300€ Beograd.

Pera

pre 10 godina

A zamislite u Srbiji gde penzioneri i zaposleni od 80-90% njih zaradjuje izmedju 200-450 eura.
Cene su iste kao u Austriji a plate tri puta manje.
Ovde nije pitanje vise kako da se ustedi nego gde pobeci!

marko

pre 10 godina

Kuku majko, milion evra zarade tokom života. A gde smo mi u ovoj bednoj zemlji? Ovde se govori o platama u proseku oko 200-250 evra, ako ih uopšte i ima na vreme kod velikog broja ljudi. Ne da smo beda od zemlje nego nemam reči.

Darko

pre 10 godina

Svuda je u svetu tako, mozda je kod nas ekstremnije ali uglavnom svuda 80% ljudi jedva sastavlja kraj sa krajem, ima nesto malo bogatijih i nekoliko procenata ultra bogatih zbog kojih prvopomenuti jedva prezivljavaju.

Probao

pre 10 godina

Slazem se. Ispostavlja se da kvalitet zivota, u meri u kojoj zavisi od novca, ne raste bas proporcionalno porastu prihoda. Hocu da kazem da covek ne zivi bolje za 20 posto ako ima 3000 umesto 2500 mesecno, ali sasvim sigurno zivi grozno sa 350, a nazalost, gresi da ce ziveti mnogo bolje sa 600, 700 sto mu deluje kao misaona imenica u Srbiji (prosecna plata). Mnogo lose.

zoran

pre 10 godina

Resenje je porez na nasledstvo od 20-30%. To bi znacajno smanjilo cene nekretnina, a ljudi bi vise ulagali u svoja znanja a ne u betonske zidove.

Na zalost pre par nedelje je u Svajcarskoj propao referendum o jednom takvom porezu, ali tema ce biti sve vise i vise aktuelna. Ideja je dobro obrazovanje, sansa za sve, zivot od svog rada, dole feudalizam.

Lovac na botove

pre 10 godina

Prosek plate u Austriji je oko 1200 e za nase, i oko 1600 e za Austrijance,ali to za one koji ne rade poslove sa fakultetom, a takvih je vecina. Troskovi zivota u 1 Becu, nisu nista visi od troskova zivota u Bgd ! A u Bgd je neka prosecna plata 700-800 e ...pa vi vidite kolika je to razlika u korist Beca.

ivan

pre 10 godina

Gde su patriJote?
Austrija je raj, ovo neka greska?
Tamo svi leze i kad jave za kisu samo izbacis prazan dzak kroz prozor i on se napuni para?
Ovde niko nece da radi kao djubretar a tamo bi odmah prihvatili taj posao zato sto ih niko ne zna :)
Ili ovde na vestima svi pricaju lose o Srbiji a super od drugim drzavama samo zato sto je trend i da bi dobili koji + vise? :)

Veseli

pre 10 godina

I kod nas treba otprilike toliko mesečno za jednu porodicu (4-5 članova), za normalan život, bez luksuza!
1. Stan (kredit) + dažbine, auto (kredit) , nameštaj (kredit) -1000 €
2. Hrana , hemija, kozmetika, 1000€
3. Hobi,sekcije za decu, izlasci, garderoba, rata za letovanje, zimovanje 1000 €
Ovo sve nabrojano ne spada u luksuz,već u osnovne potrebe jedne porodice!

RATM

pre 10 godina

Када Аустријанац каже да му је мала плата то значи да нема за кола која коштају 100к евра.
Када Србин каже да му је мала плата то често значи да нема ни за хлеба!

Veseli

pre 10 godina

I kod nas treba otprilike toliko mesečno za jednu porodicu (4-5 članova), za normalan život, bez luksuza!
1. Stan (kredit) + dažbine, auto (kredit) , nameštaj (kredit) -1000 €
2. Hrana , hemija, kozmetika, 1000€
3. Hobi,sekcije za decu, izlasci, garderoba, rata za letovanje, zimovanje 1000 €
Ovo sve nabrojano ne spada u luksuz,već u osnovne potrebe jedne porodice!

Pera

pre 10 godina

A zamislite u Srbiji gde penzioneri i zaposleni od 80-90% njih zaradjuje izmedju 200-450 eura.
Cene su iste kao u Austriji a plate tri puta manje.
Ovde nije pitanje vise kako da se ustedi nego gde pobeci!

Nenad-EU

pre 10 godina

Isto kao što je za podjednako dobar život u Srbiji potrebno 2000 evra. Jedina je razlika što je neuporedivo lakše zaraditi 3000 u Austriji i što od radničkih plata za razliku od Srbije, može da se preživi.

stagnacija

pre 10 godina

Svuda na Zapadu je slična priča. Zadnjih 30 godina plate stagniraju, dok su troškovi života eksplodirali. Seli se proizbodnja u zemlje trećeg sveta, konstantan priliv emigranata koji spuštaju cenu rada, uvođenje automatizovanih mašina povećalo je nezaposlenost, mašinje zamenjuju ljude. Sve to utiče loše na radnika i njegova primanja.

Aiii

pre 10 godina

Potvrda da je covjek vjecito nezadovoljan pa sve da ga zlatom pokrijes, opet nesto fali. Ja zaradjujem te pare, i malo jace, zadovoljan sam sa finansijama. Sa ostalim aspektima zivota nisam, jer sam ga zapostavio zaradjujuci pare -__-

JeRemija

pre 10 godina

Broj pluseva na komentar osobe koja se potpisuje kao Veseli, pokazuje da ostavljanje nekih smislenih komentara više uopšte nema svrhu. Čovek ladno napisa da je i u Srbiji za neki OBIČAN život potrebno takođe 3k evra, ili 360 000 dinara mesečno i dobi 400 pluseva?! Ako je tebi to običan život, sa sve letovanjima i zimovanjima kada ti se prohte, voleo bih da čujem koje je tvoje poimanje luksuznog života? Verovatno majbah u garaži i vila od 2000 kvadrata...Inače tih 3000 evra mesečno u svetu nema 95% ljudi ali sudeći po komentarima, u Srbiji je teže nego u Bocvani i Palestini. Ma sve bih vas ja poslao na po mesec dana u Aziju i Afriku i Južnu Ameriku pa da vam se malo otvore oči. Mnogi previše fantaziraju i kukumavče.

marko

pre 10 godina

Kuku majko, milion evra zarade tokom života. A gde smo mi u ovoj bednoj zemlji? Ovde se govori o platama u proseku oko 200-250 evra, ako ih uopšte i ima na vreme kod velikog broja ljudi. Ne da smo beda od zemlje nego nemam reči.

Probao

pre 10 godina

Slazem se. Ispostavlja se da kvalitet zivota, u meri u kojoj zavisi od novca, ne raste bas proporcionalno porastu prihoda. Hocu da kazem da covek ne zivi bolje za 20 posto ako ima 3000 umesto 2500 mesecno, ali sasvim sigurno zivi grozno sa 350, a nazalost, gresi da ce ziveti mnogo bolje sa 600, 700 sto mu deluje kao misaona imenica u Srbiji (prosecna plata). Mnogo lose.

Zoran

pre 10 godina

Hocete da zaradite? Naucite cevno varenje za visoke pritiske, plus atest za Class A varioca. Dobice te posao odmah na Aljasci. Radim vec osmu godinu
i za sada mi je plata $9240.00 mesecno. Posle deset godina rada plata ide na $11000.00. Posle punih 15 godina rada mozete u penziju ($4500.00).
A da, hladno je!

navijac

pre 10 godina

@Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€. (Milun, 22. jun 2015 14:58)

Slusaj ovog.. Pa ako tu je cale poslanik a majka direktor u Telekomu mozda i trosis 3 soma mesecno..

MisterZ

pre 10 godina

Pa mi ni tih 3000 evra ne mozemo da zaradimo za zivota i da kazemo detetu "Evo, sine, kupi Audi A3" tata cuvao od plate! Ejjjj... Srbijooo!

Ivan

pre 10 godina

Evo koliko bi mojoj porodici trebalo za relativno normalan život u Srbiji:

Rata kredita za stan: 300 eur
Rata za auto: 200 eur
Računi: 150 eur
Mesečno odvajanje za letovanje: 100 eur
Gorivo, održavanje kola, registracija (mesečno): 150 eur
Hrana: 400 eur
Ostalo-razno: 200 eur
Mesečno odvajanje (ušteđevina): 100 eur

Rekao bih da je ovo najosnovnije (realno)
Ukupno: 1600 eur

Mi imamo sve ukupno zajedno: 900 eur.

Znači trenutno nema letovanja, ušteđevine, auta i svega što ide uz njega.

Realnost-tužna.
Oboje fa

Lovac na botove

pre 10 godina

Prosek plate u Austriji je oko 1200 e za nase, i oko 1600 e za Austrijance,ali to za one koji ne rade poslove sa fakultetom, a takvih je vecina. Troskovi zivota u 1 Becu, nisu nista visi od troskova zivota u Bgd ! A u Bgd je neka prosecna plata 700-800 e ...pa vi vidite kolika je to razlika u korist Beca.

momak

pre 10 godina

nisam nikad živeo u austriji. ali mislim da malo preteruju. potrebno je 3000 e mesečno ako računaš da imaš decu i želiš da živiš malo opuštenije, da u supermarketu ne gledaš cenu svakom proizvodu i sl.
ali za onako "normalan" život je dovoljno manje.

ma ljudi na balkanu neki misle da se na zapadu zarađuju brutalno velike pare. možda negde da, kao ovaj lik na aljasci. ali da je tako, onda bi cela SAD otišao tamo na aljasku i vario.

ja sam došao u irsku da radim i živim. kad sam odlazio neki ljudi, inženjeri i sl su me pitali da li će mi plata biti perverzija. bahaćenje i sl. pitali su: koliko? 5-6 hiljada mesečno? a ja sam bio prvo zbunjen, mislio sam da me zezaju.

ovde je minimalac 1200 evra. ali je već prosečna oko 1500 e. jer je veliki broj ljudi na minimalcu i teško je dobiti veću platu. inženjeri imaju u početku 1700 evra. pa posle tokom godina raste.

da imam 3000 e mesečno kao ovi austrijanci, onda bi se bahatio ko pravi balkanac. :D

Lazar

pre 10 godina

Covek je vecito nezadovoljan. Mislim da nase zelje i ocekivanja rastu mnogo brzo i pomalo su nerealne, cak detinjaste. Ako razmislo svi mi zivimo mnogo bolje nego sto se zivelo pre dve-tri generacije, kada je gladovanje, da umres od neke zaraze itd. bile veoma realne opcije, cak i u Evropi. Medjutim trenutno ko ne vozi skupa kola, nema veliku kucu, ne putuje, nema najnoviju generaciju tehnickog uredaja itd. se smatra nesrecnikom i siromasnim. Zar nije materijalizam uzeo velikog maha?

miloje

pre 10 godina

Istina je, živeo sam tamo, mogu da potvrdim. Isto tako u Srbiji bez 1500 evra mesečno nema života! Ima samo boljeg ili lošijeg preživljavanja. (Osim ako vam kupovina kola od 4-5 hiljada evra ne predstavlja vrhunac života i bahaćenja, u to mslučaju ste u BG i sa 1000 evra sami sebi grof.)

Petar

pre 10 godina

Ono sto vecina na balkanu ne shvata da civilizovan svet u ovakve stvari uracunava sve ono sto je neophgodno da bi se osecao kao covek u 21om veku. Dakle,krov nad glavom,prevozno sredstvo ,izbor ishrane,zabava, odvajanje za penziju,kulurne i medicinske potrebe i naravno,neplanirane rashode. I u Beogradu je za ovako nesto potrebno minimum 1500 EUR po osobi a optimalno bi bilo izmedju 2000 i 2500.

mikan

pre 10 godina

A zamislite u Srbiji gde penzioneri i zaposleni od 80-90% njih zaradjuje izmedju 200-450 eura.
Cene su iste kao u Austriji a plate tri puta manje.
Ovde nije pitanje vise kako da se ustedi nego gde pobeci!
(Pera, 22. jun 2015 13:20)

Netacno, rodjace...
Kod nas 80-90 % zaposlenih i penzionera imaju manje od 200 evra, a prosek je takav kakav navode nadlezni, jer tu ulaze i raznorazni Bajatovici, Jorgovanke i slicni sa platama od 5-10.000 evra.
U Paracinu su plate u trgovinama 18.000 dinara, a radi se svakodnevno, slobodan dan je svake druge nedelje.
A Paracin je jos i bogat grad, kakvih ima po Srbiji

Peja

pre 10 godina

Iz prve ruke, mesecni troskovi:
stan za troclanu porodicu, kirija 720E
struja 70E
odnosenje smeca 10E (razni troskovi sabrani)
osiguranje za kola 110E (105 hp)
osiguranje za stan 12E
internet 25E
hrana za troclanu porodicu, oko 400E
garderoba u proseku mesecno 50E
gorivo mesecno 30E
dva mob.telefona 20E
jos po koje gluposti 50E
....
1500E za trosclanu porodicu

3000E BRUTO = 1900E NETO

3000E bruto prima visoko obrazovana radna snaga, kakve je manjak u Asutriji. Obicna radna snaga je ispod 2500E bruto (1670E neto). Ako radi samo jedan clan porodice, na ivici ste. Kod obicne radne snage, kakve je sve vise sa ovakvim troskovima stanje nije tako ruzicasto (ugovorima ste vezani da placate stan, struju, osiguranje za kola... ne moze da se NE plati)

Darko

pre 10 godina

Svuda je u svetu tako, mozda je kod nas ekstremnije ali uglavnom svuda 80% ljudi jedva sastavlja kraj sa krajem, ima nesto malo bogatijih i nekoliko procenata ultra bogatih zbog kojih prvopomenuti jedva prezivljavaju.

mmm

pre 10 godina

@Darko: Tacno je da u Austriji ogroman broj nema standard koji ljudi iz Srbije misle da imaju. Ne zive u izobilju, ali tesko da jedva sastavljaju kraj s krajem. Nihova minimalna neto plata je 1100e, npr. za posao cistaca ili prodavaca u supermarketu itd, a za sastavljanje kraja s krajem ti treba 800-900. Znam, posto ga sastavljam.

Na drugoj strani kad zavrsis fakultet, plate su znatno vise, kao i sa godinama radnog staza.

Milos

pre 10 godina

Da, ovo zvuci sasvim realno. Zivim u Srbiji, nemam svoju firmu, radim za privatnika, zaradjujem €1800 neto i ne, ne bahatim se. Otplacujem kredit za stan (60 kvm na periferiji BG), otplacujem kredit za auto (nov auto C segmenta, nikakav Audi ili Mercedes), sam spremam hranu, ponekad odem u restoran sa devojkom, ponekad bioskop ili pozoriste, jednom godisnje otputujemo nekuda (opet, nikakve bahanalije vec desetak dana negde po evropi i jos 1-2 vikend putovanja). Placam racune redovno, odrzavanje auta i gorivo, ne oblacim se u Hugo Boss-u, ponesto stavim na stednju... I, ode plata. Ok, znam da mnogi nemaju ni toliko, ne mogu reci ni da vbodim bas skroman zivot, ali ne vidim kako neko moze ovo nazvati brutalno velikim parama ili bahacenjem. Po meni je to, jednostavno, pristojan zivot. Ziveo sam i sa daleko manje, pa sam preziveo. Siguran sam da bih nasao nacin da zivim i sa vise.:)

strsljen

pre 10 godina

Prosecna plata u Aus je oko 1200e - 1600e, zavisno koji posao radite. Govorim iz iskustva jer se tamo nalazim. Jeste, za razliku od Srb primanja su veca, ali i rashod je mnogo veci. Stan je minimum 400e, a gde su ostale dadzbine... Tako da i tamo sa jednom platom tesko. Mora da se stedi. Imas za neki prosecan zivot nista vise. Dok su bile marke i silinzi druga prica je bila.

Cekaj malo ...

pre 10 godina

"Da bi mogli dobro da žive Austrijanci žele prihode u visini od 3.000 evra mesečno, gotovo duplo od stvarnog prosečnog neto prihoda".

Mesate babe i zabe. Nije isto biti samac i izdrzavati porodicu. S jednom platom od 1500 evra samac moze da prezivi, cak i u Becu. Ne moze mozda da kupuje skupe stvari i ide na skupa putovanja, ali uz stanovanje dalje od centra, snabdevanje u Lidlu i oblacenje po autletima moze sasvim lepo da se zivi. Medjutim, od tih para porodica vec mnogo teze zivi. S druge strane, dve prosecne austrijske plate su 3000 evra, a od tih para PORODICA moze sasvim lepo da zivi, zar ne? I ako je tako, u cemu je onda problem?

Detalj koji niste pomenuli je da mlade nemacke i austrijske majke najcesce napuste posao da bi se bavile decom, jer je porodiljsko odustvo kratko. A firme retko daju neplaceno. Cast retkim izuzecima. Kada zena napusti posao porodica spadne na tih 1500 evra najmnaje godinu dana. A mozda i duze ako ona posle toga ne moze da nadje novi posao.

Bosanceros iz dijaspore

pre 10 godina

Zivim i radim u Austriji vec par godina, samac, zaposlen u solidnoj firmi (fizicki posao, ne pretezak), plata je oko 1500€, ako bas zapnes i odradis jos koju subotu naguras do 1550-1600€. Radi se sedmicu popodne i sedmicu dopodne. Ako radis samo dopodne plata je 1200-1300. Juna i decembra dobijes duplu platu, oko 3000 € (dupla plata/penzija je u Austriji svetinja). Zivim u manjem stanu posto sam samac, kirija + troskovi 370€, ostalo za hranu i gorivo. Moze se godisnje ustekati 10-15 K € godisnje.
Sad zamislite da rade dvoje, to je 3000€ mesecno, kad dodje dupla 6000€, nije bogatstvo al zivot je ok, bez stresa. Ide se i na more i na skijanje. Eto toliko iz prve ruke.

ivan

pre 10 godina

Gde su patriJote?
Austrija je raj, ovo neka greska?
Tamo svi leze i kad jave za kisu samo izbacis prazan dzak kroz prozor i on se napuni para?
Ovde niko nece da radi kao djubretar a tamo bi odmah prihvatili taj posao zato sto ih niko ne zna :)
Ili ovde na vestima svi pricaju lose o Srbiji a super od drugim drzavama samo zato sto je trend i da bi dobili koji + vise? :)

Veseli

pre 10 godina

JeRemija,
Samo sam opisao život koji vodim sa svojom porodicom, i bukvalno se tako troši novac!
Supruga i ja zaradjujemo 2700, oboje inženjeri, ne IT, već mašinstva,i oboje radimo za stranog proizvođača u Srbiji + privatno što se ugrabi.
Pod luksuz bih dodao, skuplja letovanja i zimovanja, veća od 2000€ za četvoročlanu porodicu u trajanju od dve nedelje godišnje , skuplje auto od 15000,bolju privatnu školu za decu, usavršavanja u inostranstvu za sebe i suprugu, odlazak na koncerte, utakmice, SP, EP prvenstva, lige šampiona u inostranstvo.... i tako tome slično.
Da me neko pogrešno ne shvati, nisam ja nezadovoljan, ali normalno je želeti sebi i svojima što kvalitetniji ovaj jedini život koji imamo.
Pozdrav

Amar

pre 10 godina

Zivim u Kopenhagenu, i za zivot 4-clane porodice mi treba najmanje 3000 eura. To je bez izlazaka, bez vanrednih troskova, bez odmora. Racunao sam da je Kopenhagen duplo skuplji od Beograda sto znaci da je u Bdg minimum 1500 eura za osnovne potrebe, ukoliko nemas stan u vlasnistvu.

jova

pre 10 godina

U Austriji su cene kao u Bg,ne znam zasto kukaju.Ja zivim u Briselu,i ovde su cene nebu pod oblake a zarada malo veca nego u Austriji.Sa 1500€ mesecno u Briselu si socijalni slucaj(samac) a porodica moze da ide ispod mosta sa tim parama.Otprilike je odnos vrednosti novca 1500€ Brisel, 300€ Beograd.

srbin

pre 10 godina

ne mogu da verujem kako bi ja ziveo sa tim parama! pa ja zivim sa jos tri clana sa 3000eur godisnje. Srbijo...bolje nestani,kad nema nikog da nesto promeni,makar malo na bolje

zoran

pre 10 godina

Resenje je porez na nasledstvo od 20-30%. To bi znacajno smanjilo cene nekretnina, a ljudi bi vise ulagali u svoja znanja a ne u betonske zidove.

Na zalost pre par nedelje je u Svajcarskoj propao referendum o jednom takvom porezu, ali tema ce biti sve vise i vise aktuelna. Ideja je dobro obrazovanje, sansa za sve, zivot od svog rada, dole feudalizam.

W o j w o d i n a

pre 10 godina

Još nešto da dodam, zašto je u ovoj zemlji primanja mala.
U Srbiji najveći porez se plaća posle prijavljenog radnika.!!!
Nigde u okruženju a slobodno i hrabro ću reći nigde u Evropi, pa tako nigde ni u celom svetu, se ne plaća toliko puno posle prijavljenog radnika nego u Srbiji.!!!!!! A gledamo da su primili 350 novih tržišnih insprektora :) hahaha
U Srbiji posle radnika koji ima platu 30-35 hiljada cirka 130-150 hiljada terba se uplatiti državi posle prijavljenog radnika!
Ovaj porez drastično treba smanjiti.!!!!
Samim time bi se moglo odmah više radnika prijaviti i samim time više prihoda ako ne još veći bi porez bi se ubiralo.
Odmah bi poslodavci te pare što su do sada dali državi dalo bi se radnicima, radnik bi te pare trošio, pokrenula bi se privreda i sve živo.
Ali ja nisam ekonomista, nisam ni keramičar, nisam bio ni grobar, a nemam ni toliki staž (NULA) kao što ima .
Laku noć Srbijo!
PS. O registraciji motora od 49cc i 50cc i da ne govorimo da nema smisla naplaćivati pa nema govora da će krenuti i elektro skutere naplaćivati kroz registraciju.
Ne govoreći da bi mogli uvesti i plaćanje registraciju motorbicikla mesečno od do (aprila do septembra ili izabereš mesece koje želiš iako bi preskočio jedan mesec ili dva - jer si otišao na more itd. itd.). Ništa nije servilno u korist građanina, nego samo otimanje.! Da se razumemo, nema ni jedne države koji ti daje, nego samo uzima, ali bato, nemaš ni čist Wasser iz česme a pričamo o ostalim stvarima. Tuga Božija!

Kalindi

pre 10 godina

@Lazar
Ne mozemo se porediti sa vremenom kad su harale zaraze (postoje i danasnje, ali neke druge). Tada nije bilo leka, sada ga ima. Danas neki takodje gladuju, samo se ne prica na sav glas. Bez tehnickih uredjaja se ne moze voditi zivot u korak sa ostalima. Bahacenje se razlikuje od stvarnih potreba.
Na kraju, nikako se ne mozemo porediti sa ranijim generacijama jer su oni imali NADU U BOLJE SUTRA. Trenutno smo u vremenu u kome toga nema (izuzetaka uvek ima).

John Terry

pre 10 godina

@Grunf
Momce, svojim komentarom nisi nista pametno rekao. To sto postoji neko ko je gori od nas meni niti bilo kome drugome, nije nikakva uteha. Mi smo evropa i trebalo bi da visina primanja prati visinu cena, sto kod nas, slozices se, nije slucaj.
Normalan zivot, po meni, podrazumeva da cetvoroclana porodica ima dovoljno novca za kvalitenu ishranu, da svaki mesec obnovi po nesto od garderobe, da moze da ide na letovanje svake godine (po mogucstvu ne na olimpic beach :) ), i da na svakih 5-10 godina mogu da priuste nov auto. Za sve ovo, potrebno je, u Srbiji, izmedju 1500 i 2000 evra po porodici ukupnih primanja. Sto bi znacilo, ako dvoje rade (ovo pricam ako posto je i to retkost danas kod nas) da su plate oko 1000 evra. To znaci, da mi zivimo izmedju 2 i 3 puta gore od nekog civilizacijskog minimuma za evropske standarde. Naravno da ima gorih, ali sta to tebi i meni zapravo znaci? Treba teziti boljem, a ne biti zadovoljan jer pobogu, jos uvek ima gorih.

Star

pre 10 godina

@jeremija Pa poenta je da se meriš sa onima koji te okružuju, a ne sa Bocvanom ili Palestinom. To je čista demagogija i mazanje očiju po principu "ćuti ima i gore nego ovde"... Zato nas i jašu političari jer smo priglupi, servilni i stalno se zqdovoljavamo malim. U Srbiji ti ne treba 3000e za život, ali ti treba 2000e i to da imaš dvoje male decr, da voziš Korsu, da ides na letovanje u Tursku u hotel sa 4* i ne ideš nikada na zimovanje. Ne jede se po restotanima a oblači se na rate. Jasno ti je, govorim iz ličnog iskustva. Svi kwžu Srbija jeftina. Šipak... Ajde probaj da oformiš domaćinstvo, kupiš osnovnu tehniku.. Morgen.... Grcaš godina dok to ne otplatiš... Tako da ne širi demagogiju i ti uživaj u mrvicama a ostale pusti da kažu istinu. I da, ne pozivaj se na mesta gde nisi ni googlom otišao, a znaš kako je tamo. Sasvim sam siguran da o Bocvani i Palestini i životu tamo znaš koliko i o tome koliko košta život u Srbiji

Aleksandar

pre 10 godina

@Veseli

Posao je posao. Ne postoji manje i vise vredan. Svakim poslom ti ubijas sebe ili postoji mogucnost da ubijes drugoga (hirurg).
Kada budete prestali da gledate na mnoge stvari, kako su vam usadjene u glavu, svet ce biti bolji. Dotle svi mazohisti.

1200

pre 10 godina

ja dosao do cifre od 1200 eura za mene i suprugu kao podstanari za mesec dana mislim da je to ne bas minimum ali za normalan zivot masta to znacilo u srbiji

Milun

pre 10 godina

без 1000 евра месечно , нема живота у србији
(ИБАРСКИ ВУК, 22. jun 2015 13:20)

Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€.

Marko

pre 10 godina

Ne mozete se obogatiti radeci za druge nisko ili srednje kvalifikovane poslove. To ne postoji nigde na svetu. Zabluda je da tezak rad donosi velike pare.
@Veseli
1000 evra na kredit ne spada u "osnovne" potrebe, a 4-clana porodica moze da se zdravo prehrani sa 500 evra ako zna gde i kad sta da kupi. Npr. da povrce i voce kupuje na kvantaskim pijacama, a ne svaki dan po malo u skupim mini marketima. Ko ima kredit za nekretninu 1300 evra je sasvim dovoljno za prosecnu porodicu. Snalazljivi parovi mogu bez problema da zarade te pare i u Srbiji.

Petar

pre 10 godina

@JeRemija: blago svakoj vlasti kada vladaju takvima kao sto si ti koji pristaju da se bespogovorno odreknu svega sto bi trebalo da imaju i jos misle kako je to prava stvar. E pa dragi jeremija, nismo svi isti,iako svi zivimo,a posotji razlika u kvalitetu zivota. Zivi i onaj u Indiji sa dolar dnevno,a nemam nameru da se tesim sa njime. Luksuzan nacin zivota znaci skupa auto (ili vise njih),skup hotel,skupe vecere, skupe skole za decu,skupa zdravstvena zasita,maksimalno osiguranje zivota i imovine, i jos mnogo toga. Luksuzno znaci da vozis auto od 100 k eur umesto do 20, da letujes u hotelu gde je noc 500 dolara a ne 10 puta manje, da ne veceras za 1000 dinara nego za 10 000 itd....to je luksuz, zajedno sa vilom sa bazenom i vrhunskim osiguranjem. To sto je vecina nas siromasna,pa misle da je odlazak u grcku, i polovan auto 15 godina star na kredit luxuz, to je samo posledica siromastva. Veseli je napisao realno ,ja bih dodao jos mnogo toga. Negiranje ne znaci da ces biti srecan ako ignorises sve stvari koje postoje. Ako ti vec neko nije ostavio nekretninu, a ne zelis da se preturas u 55 prosecnih jvadrata sa celom porodicom,onda ti itekako treba do 1000 eur mesecno za ratu za kredit s obzirom na nerazumne kamate i nestabilno trziste kod nas.

NS

pre 10 godina

@ dole feudalizam

Po minusima vidis sta "siromasni" srbi misle o tvojoj ideji. Svi ljudi u svim drzavama samo kukaju i svi bi hteli tudje pare al svoje ne daju!

Dragan

pre 10 godina

Veseli
Letovanje i zimovanje je i te kako luksuz! Ako za tebe nije za vise od 60 % jeste! I za jos nesto bi rekao ali za ovo si odvalio lepo.

Bogami, dobro je nama ovde

pre 10 godina

3000E bruto prima visoko obrazovana radna snaga, kakve je manjak u Asutriji. Obicna radna snaga je ispod 2500E bruto (1670E neto).
(Peja, 22. jun 2015 14:08)

Bogami, izgleda da mi koji radimo u Nemackoj mnogo bolje zaradjujemo nego vi u Austriji. Licno nisam visoko, nego samo srednje obrazovan. Bruto mi je u proseku oko 3.000€ od cega na ruke dobijem 1.980 do 2.300€. Radim kao med. tehnicar na dijalizi.

Vojkan

pre 10 godina

@Broj pluseva na komentar osobe koja se potpisuje kao Veseli, pokazuje da ostavljanje nekih smislenih komentara više uopšte nema svrhu. Čovek ladno napisa da je i u Srbiji za neki OBIČAN život potrebno takođe 3k evra, ili 360 000 dinara mesečno i dobi 400 pluseva?! Ako je tebi to običan život, sa sve letovanjima i zimovanjima kada ti se prohte, voleo bih da čujem koje je tvoje poimanje luksuznog života? Verovatno majbah u garaži i vila od 2000 kvadrata...Inače tih 3000 evra mesečno u svetu nema 95% ljudi ali sudeći po komentarima, u Srbiji je teže nego u Bocvani i Palestini. Ma sve bih vas ja poslao na po mesec dana u Aziju i Afriku i Južnu Ameriku pa da vam se malo otvore oči. Mnogi previše fantaziraju i kukumavče. (JeRemija, 22. jun 2015 15:38)

Ne fantaziraju nego vi mašite temu. Ovde se ne radi o tome koliko je teško zaraditi tih 3000 evra nego o tome da je s obzirom na naše cene (koje su slične kao i u evropi) manje više, realna suma novca koja je potrebna četvoročlanoj porodici da bi živela pristojno. Pod ovim ne mislim da se kupuje polovan auto, da se živi sa babom i dedom, da se preskaču letnji odmori i zimovanja jer "nema se para". Ovolika suma je realno potrebna kako bi porodica mogla svoje dnevno slobodno vreme da ne koristi ispred televizora zbog nedostatka novca.

Milun

pre 10 godina

@Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€. (Milun, 22. jun 2015 14:58) 

Slusaj ovog.. Pa ako tu je cale poslanik a majka direktor u Telekomu mozda i trosis 3 soma mesecno..
(navijac, 22. jun 2015 15:35)

Ne bre "navijac", inženjer sam elektrotehnike, radim dva posla, nemam vremena za navijanje... a i žena mi radi...

srbin

pre 10 godina

ziva istina... licno iskustvo, zivim u Becu.... za stan za 4oroclanu porodicu od 80ak kad rata treba min 1100-1500 eur, nista luke uzeo, hrana uopste nije jeftine osim ako ne racun ate da svaki Dan idete Neko sme ce... primer pitacu koja je u Srbiji mnoopgo jeftine je ono sto pravi glavni razliku u hrani verovati ili ne.... ako imate auto samo da ga parkirati ispred grade kosta ce vas oko 100 EUR mesecno (osiguranje i registracija) a da ga niste upalili.... zato svi bicikliraju igraju koristi javni prevoz, voze trotinete...
prose an austrijanvi zivi vrlo skroz no ali stabling sto je glavni razliku u odnosu na Srbiju.... luksuz se zaobilai....
I ono sto je najbitnije Sve se placa ALI i Sve se naplacuje! takodjr Nema zivljenja mimo sops tvojih mogucnosti sto je u Srbiji inte kako pristno....
primanja u Srbiji su vam jedna ka minimum puta 3 u Austriji.

pg

pre 10 godina

plata 500 e, struja 80, cigari 60, internt i tv 20, voda i komunalije 15 e, treba platit hiljadu rata (reg. kola, kredit, tv, friz ...), gorivo, treba djecu u skolu spremit, potrosacka korpa minimalna 800 e....... e sad neka mi neko objasni okle meni patike od 150 eura

Petar

pre 10 godina

@Marko: zato smo tu i gde jesmo ,preporucujes mladim parovima da idu po kvantasu u bauljaju za najeftinije namirnice ,umesto da se zabavljaju, izadju uvece u poslasticarnicu, bioskop,pozoriste ili posete neki koncert ili galeriju.Kada se snalazis od jutra do mraka,ti to nadoknadjujes vremenom, (umesto novcem) a vremena nam je svima ograniceno. Rezultat toga je da umesto da se vozis svojim kolima sate provodis cekajuci prevoz (verovatno bacis nekoliko godina u toku zivotnog veka samo na cekanje), umesto da narucis hranu, vreme trosis po pijacama i medju ostlaim polusvetom, i slicno. primera je bezbroj,a kako provodimo vreme nas takodje definise. I tako iz godine u godinu,iz generacija u generaciju,ostajemo zatucnai,ograniceni i nesvesni napredka sveta. E odatle primitivizam koji nas definise na balkanu, i kojeg se groz eupravo u austriji i slicnim mestima. Na isti nacin kao sto se ti grozis ovih sto skupljaju sirovine ili kada bi ti dosao neko iz indije ko zivie sa jos manje nego mi.

Marko

pre 10 godina

Bez obzira na sve ove godine idem na more ali ne u smeštaj kao ranije , nasao novo resenje , planinski ranac , šator , oprema i pravac u moju Hrvatsku. I za sirotinju uvek ima resenja da ugodno zivi, samo se treba izvuci iz kuce pod svaku cenu.

@veseli

pre 10 godina

Zivim u inostranstvu i imam mesecne prihode od 8000e. Na zimovanju i letovanju nisam bio 10 godina. Zbog posla i obaveza ne mogu da sastavim 7 dana odmora. Nije sve u provodu, za to uvek ima vremena. Radi dok mozes a posle vidi kako ces.

Little Rothshild

pre 10 godina

Pa mi ni tih 3000 evra ne mozemo da zaradimo za zivota i da kazemo detetu "Evo, sine, kupi Audi A3" tata cuvao od plate! Ejjjj... Srbijooo!
(MisterZ, 22. jun 2015 13:13)

Ma za takve kao sto si ti je i bolje da nikada ne naprave neke pare u zivotu. Ti bi stedeo celog zivota da bi ustedjevinu dao sinu da kupi Audi A3? Da kupi nesto sto ce od prvog dana samo da gubi na vrednosti. Eee moj Misteru, 99% Srba su takvi kao sto si ti. Sve bi spiskali na provod, luksuz, uzivanje, na zivot od danas do sutra. Zato cemo vecito biti siromasni i nikada nista necemo imati. Srecom nisam kao vi. Vise imam mentalitet jednog Rotsilda i to mi se vidi na kontu u banci.

cika bane

pre 10 godina

da vam kaze deco cika bane... na zapadu ako imaas svoj stan ili kucu i zivis sa supruznikom recimo i imate dvoje dece sasvim je dovoljna ta prosecna plata "austrijska" od 1500€ to je tri mesecno, onda ide 13,14 plata po glavi to je (posto su 13 i 14 nesto manje ) oko 5000€ godisnje ... ali ako si pod kirijom u malo vecem gradu onda si ....

Xxxx

pre 10 godina

@ aleksandar: znaci, neurohirurg i tetkica na klinici za neurohirurgiju rade isto vredan posao? u stvari, kad bolje porazmislim i jeste to tako.

Ministarstvo za lobotomizaciju

pre 10 godina

3 soma dolara je generalno nista, kompjuter za editovanje video materijala sa dobrim komponentama i originalnim software-om ili osrednji polovni auto. E sad sto smo mi najgori u regionu pa je to misaona imenica to je nas problem.

Svi vi sto radite za 18 soma dinara, razmisljajte kako se neko bogati na racun vaseg zdravlja, dok vi radite svaki drugi vikend ceo.

toni bler,moj dobar drugar

pre 10 godina

@grunf...ali zasto vecito teziti necem gorem..ajde postavi tvoju ideju obrnuto, pa idi malo da zivis u Luksemburg pa da vidis koliko si nesrecan...

cvrčak

pre 10 godina

Iz ličnog iskustva - u Beogradu se standard života jedne porodice popravlja do mesečnih prihoda od 5 - 6 hiljada eura. To znači odličan stan, dobar auto, letovanja, zimovanja, restorane, vikende... Sledeći stepenik je dosta daleko, na oko 15 hiljada, a to je kuća u dobrom delu grada i jahta. Razlika u novcu je neuporedivo veća od razlike u dodatnoj vrednosti koju dobijaš... Preko pet hiljada mesečno veće je zadovoljstvo osećaj da pošteno i svojim radom zarađuješ dosta nego da trošiš.

Milan

pre 10 godina

Kad bolje pogledamo, pola od tih stvari koje smatramo potrebama nam uopste nisu potrebne niti nas cine srecnim. Nije siromasan onaj koji malo ima, vec onaj kome puno treba. Ja sam ziveo pola zivota u instranstvu i ne mogu da smislim kupovinu u soping molovima, letovanje po risortima sa ostalim glupim turistima, ili kupovinu novog automobila na kredit. Pare treba trositi na licno usavrsavanje i na iskustva koja nas uce o zivotu. A najveci deo plate treba ustedeti da biste izasli iz ropstva i postali nezavisni. Sloboda je najlepsa stvar na svetu. I draza mi je moja kuca u malom gradicu u Srbiji sa velikom bastom nego neka precenjena kutija u zgradi u zagusljivom gradu. Ali to je samo moje misljenje..

Dejan

pre 10 godina

Za samca u Srbiji:
300e=bedan zivot
500e=mozes da prezivis, ali tesko i da nesto ustedis (osim ako zivis kod roditelja)
700e-800e=komotan zivot ali bez luksuziranja
1000e=moguc poneki luksuz

Za porodicu u Srbiji:
500e=bedan zivot
1000e=moze da se prezivi, ali tesko da se priusti (mozda more na kredit)
1500e=komotan zivot ali bez luksuziranja
2000e=moguc poneki luksuz


Za samca u Austriji:
1000e=bedan zivot
1500e=mozes da prezivis ali tesko da nesto ustedis
2000e=komotan zivot ali bez luksuziranja
3000e=moguc poneki luksuz

Za porodicu u Austriji:
2000e=bedan zivot
3000e=moze da se prezivi ali tesko da se ustedi za nesto
4000e=komotan zivot ali bez luksuziranja
5000e=moguc poneki luksuz


PS. Za Varioca koji je ostavio poruku da zaradjuje 10.000$ mesecno je zaboravio da napise da je to bruto.
Sto znaci da se od toga odbije jedno 40% pa kada se podeli na 12 meseci ne ostane vise od 5000$, sto je oko 4000e.
Pribliznu platu dobija iskusan programer, a da pritom sedi u klimatizovanom prostoru i ne gubi zdravlje ko varioc zbog isparenja i zracenja.

Dusan

pre 10 godina

Dok citam neke komentare u kojima se pise o platama i hiljadama eura, pomislim da je puno botova, Pinokija ili komentatora iz EU. Pa u Srbiji ima milion nezaposlenih a vecina zaposlenih ima platu izmedju 300 i 400 eura i ne znam o cemu vi pricate?

Gastos par ex­cel­lence

pre 10 godina

ja sam pokusao da sagledam neki troskove koje mi imamo, cetvorclana porodica dvoje odraslih + 2 maloletne dece
eve luksuza sa sve lavici

1000 stan sa toskovima struja voda grejanje
80 kucni tel internet + 2 x Mobilni
15 smece
120 osiguranje + porez za 2 xauto
80 osigurnja razna
40 prevoz vece dete
120 boravak manje dete
150 benzin za 2 automobila
200 godisnji (letovanje 7-10 more + 2 nedelje dolazak u domovinu)
150 rodjitelji srbija
150 tehnciki urdjaji u kuci tv, mobilni firizider,,, namestaj
350 servis, gume, tehnicki pregled. popravke za auto + amotizacija za
2 polovna automobila jedan tipa skoda fabia, jedan karavan
nista extra
300 jelo u firmi za dve osobe + 1 x skolski obrok
400 prodvnica i pekara
100 garderoba
100 izleti u lokalu , par dana zimovanja takodje u lokalu
50 deciji i ostali rodjendani

svi znosi su podeljanji na mescni prosek, mada ima jos ponekad restoran , ili neki drugi ne planirani trosak.

Da Vam skratim racunici ovo vam je 3405 evra

Veseli

pre 10 godina

I kod nas treba otprilike toliko mesečno za jednu porodicu (4-5 članova), za normalan život, bez luksuza!
1. Stan (kredit) + dažbine, auto (kredit) , nameštaj (kredit) -1000 €
2. Hrana , hemija, kozmetika, 1000€
3. Hobi,sekcije za decu, izlasci, garderoba, rata za letovanje, zimovanje 1000 €
Ovo sve nabrojano ne spada u luksuz,već u osnovne potrebe jedne porodice!

ivan

pre 10 godina

Gde su patriJote?
Austrija je raj, ovo neka greska?
Tamo svi leze i kad jave za kisu samo izbacis prazan dzak kroz prozor i on se napuni para?
Ovde niko nece da radi kao djubretar a tamo bi odmah prihvatili taj posao zato sto ih niko ne zna :)
Ili ovde na vestima svi pricaju lose o Srbiji a super od drugim drzavama samo zato sto je trend i da bi dobili koji + vise? :)

Milun

pre 10 godina

без 1000 евра месечно , нема живота у србији
(ИБАРСКИ ВУК, 22. jun 2015 13:20)

Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€.

Lovac na botove

pre 10 godina

Prosek plate u Austriji je oko 1200 e za nase, i oko 1600 e za Austrijance,ali to za one koji ne rade poslove sa fakultetom, a takvih je vecina. Troskovi zivota u 1 Becu, nisu nista visi od troskova zivota u Bgd ! A u Bgd je neka prosecna plata 700-800 e ...pa vi vidite kolika je to razlika u korist Beca.

JeRemija

pre 10 godina

Broj pluseva na komentar osobe koja se potpisuje kao Veseli, pokazuje da ostavljanje nekih smislenih komentara više uopšte nema svrhu. Čovek ladno napisa da je i u Srbiji za neki OBIČAN život potrebno takođe 3k evra, ili 360 000 dinara mesečno i dobi 400 pluseva?! Ako je tebi to običan život, sa sve letovanjima i zimovanjima kada ti se prohte, voleo bih da čujem koje je tvoje poimanje luksuznog života? Verovatno majbah u garaži i vila od 2000 kvadrata...Inače tih 3000 evra mesečno u svetu nema 95% ljudi ali sudeći po komentarima, u Srbiji je teže nego u Bocvani i Palestini. Ma sve bih vas ja poslao na po mesec dana u Aziju i Afriku i Južnu Ameriku pa da vam se malo otvore oči. Mnogi previše fantaziraju i kukumavče.

zoran

pre 10 godina

Resenje je porez na nasledstvo od 20-30%. To bi znacajno smanjilo cene nekretnina, a ljudi bi vise ulagali u svoja znanja a ne u betonske zidove.

Na zalost pre par nedelje je u Svajcarskoj propao referendum o jednom takvom porezu, ali tema ce biti sve vise i vise aktuelna. Ideja je dobro obrazovanje, sansa za sve, zivot od svog rada, dole feudalizam.

srbin

pre 10 godina

ziva istina... licno iskustvo, zivim u Becu.... za stan za 4oroclanu porodicu od 80ak kad rata treba min 1100-1500 eur, nista luke uzeo, hrana uopste nije jeftine osim ako ne racun ate da svaki Dan idete Neko sme ce... primer pitacu koja je u Srbiji mnoopgo jeftine je ono sto pravi glavni razliku u hrani verovati ili ne.... ako imate auto samo da ga parkirati ispred grade kosta ce vas oko 100 EUR mesecno (osiguranje i registracija) a da ga niste upalili.... zato svi bicikliraju igraju koristi javni prevoz, voze trotinete...
prose an austrijanvi zivi vrlo skroz no ali stabling sto je glavni razliku u odnosu na Srbiju.... luksuz se zaobilai....
I ono sto je najbitnije Sve se placa ALI i Sve se naplacuje! takodjr Nema zivljenja mimo sops tvojih mogucnosti sto je u Srbiji inte kako pristno....
primanja u Srbiji su vam jedna ka minimum puta 3 u Austriji.

Marko

pre 10 godina

Ne mozete se obogatiti radeci za druge nisko ili srednje kvalifikovane poslove. To ne postoji nigde na svetu. Zabluda je da tezak rad donosi velike pare.
@Veseli
1000 evra na kredit ne spada u "osnovne" potrebe, a 4-clana porodica moze da se zdravo prehrani sa 500 evra ako zna gde i kad sta da kupi. Npr. da povrce i voce kupuje na kvantaskim pijacama, a ne svaki dan po malo u skupim mini marketima. Ko ima kredit za nekretninu 1300 evra je sasvim dovoljno za prosecnu porodicu. Snalazljivi parovi mogu bez problema da zarade te pare i u Srbiji.

@veseli

pre 10 godina

Zivim u inostranstvu i imam mesecne prihode od 8000e. Na zimovanju i letovanju nisam bio 10 godina. Zbog posla i obaveza ne mogu da sastavim 7 dana odmora. Nije sve u provodu, za to uvek ima vremena. Radi dok mozes a posle vidi kako ces.

RATM

pre 10 godina

Када Аустријанац каже да му је мала плата то значи да нема за кола која коштају 100к евра.
Када Србин каже да му је мала плата то често значи да нема ни за хлеба!

Marko

pre 10 godina

Bez obzira na sve ove godine idem na more ali ne u smeštaj kao ranije , nasao novo resenje , planinski ranac , šator , oprema i pravac u moju Hrvatsku. I za sirotinju uvek ima resenja da ugodno zivi, samo se treba izvuci iz kuce pod svaku cenu.

Darko

pre 10 godina

Svuda je u svetu tako, mozda je kod nas ekstremnije ali uglavnom svuda 80% ljudi jedva sastavlja kraj sa krajem, ima nesto malo bogatijih i nekoliko procenata ultra bogatih zbog kojih prvopomenuti jedva prezivljavaju.

MisterZ

pre 10 godina

Pa mi ni tih 3000 evra ne mozemo da zaradimo za zivota i da kazemo detetu "Evo, sine, kupi Audi A3" tata cuvao od plate! Ejjjj... Srbijooo!

Dragan

pre 10 godina

Veseli
Letovanje i zimovanje je i te kako luksuz! Ako za tebe nije za vise od 60 % jeste! I za jos nesto bi rekao ali za ovo si odvalio lepo.

navijac

pre 10 godina

@Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€. (Milun, 22. jun 2015 14:58)

Slusaj ovog.. Pa ako tu je cale poslanik a majka direktor u Telekomu mozda i trosis 3 soma mesecno..

Veseli

pre 10 godina

JeRemija,
Samo sam opisao život koji vodim sa svojom porodicom, i bukvalno se tako troši novac!
Supruga i ja zaradjujemo 2700, oboje inženjeri, ne IT, već mašinstva,i oboje radimo za stranog proizvođača u Srbiji + privatno što se ugrabi.
Pod luksuz bih dodao, skuplja letovanja i zimovanja, veća od 2000€ za četvoročlanu porodicu u trajanju od dve nedelje godišnje , skuplje auto od 15000,bolju privatnu školu za decu, usavršavanja u inostranstvu za sebe i suprugu, odlazak na koncerte, utakmice, SP, EP prvenstva, lige šampiona u inostranstvo.... i tako tome slično.
Da me neko pogrešno ne shvati, nisam ja nezadovoljan, ali normalno je želeti sebi i svojima što kvalitetniji ovaj jedini život koji imamo.
Pozdrav

Aiii

pre 10 godina

Potvrda da je covjek vjecito nezadovoljan pa sve da ga zlatom pokrijes, opet nesto fali. Ja zaradjujem te pare, i malo jace, zadovoljan sam sa finansijama. Sa ostalim aspektima zivota nisam, jer sam ga zapostavio zaradjujuci pare -__-

Petar

pre 10 godina

Ono sto vecina na balkanu ne shvata da civilizovan svet u ovakve stvari uracunava sve ono sto je neophgodno da bi se osecao kao covek u 21om veku. Dakle,krov nad glavom,prevozno sredstvo ,izbor ishrane,zabava, odvajanje za penziju,kulurne i medicinske potrebe i naravno,neplanirane rashode. I u Beogradu je za ovako nesto potrebno minimum 1500 EUR po osobi a optimalno bi bilo izmedju 2000 i 2500.

Nenad-EU

pre 10 godina

Isto kao što je za podjednako dobar život u Srbiji potrebno 2000 evra. Jedina je razlika što je neuporedivo lakše zaraditi 3000 u Austriji i što od radničkih plata za razliku od Srbije, može da se preživi.

Ivan

pre 10 godina

Evo koliko bi mojoj porodici trebalo za relativno normalan život u Srbiji:

Rata kredita za stan: 300 eur
Rata za auto: 200 eur
Računi: 150 eur
Mesečno odvajanje za letovanje: 100 eur
Gorivo, održavanje kola, registracija (mesečno): 150 eur
Hrana: 400 eur
Ostalo-razno: 200 eur
Mesečno odvajanje (ušteđevina): 100 eur

Rekao bih da je ovo najosnovnije (realno)
Ukupno: 1600 eur

Mi imamo sve ukupno zajedno: 900 eur.

Znači trenutno nema letovanja, ušteđevine, auta i svega što ide uz njega.

Realnost-tužna.
Oboje fa

Lazar

pre 10 godina

Covek je vecito nezadovoljan. Mislim da nase zelje i ocekivanja rastu mnogo brzo i pomalo su nerealne, cak detinjaste. Ako razmislo svi mi zivimo mnogo bolje nego sto se zivelo pre dve-tri generacije, kada je gladovanje, da umres od neke zaraze itd. bile veoma realne opcije, cak i u Evropi. Medjutim trenutno ko ne vozi skupa kola, nema veliku kucu, ne putuje, nema najnoviju generaciju tehnickog uredaja itd. se smatra nesrecnikom i siromasnim. Zar nije materijalizam uzeo velikog maha?

Pera

pre 10 godina

A zamislite u Srbiji gde penzioneri i zaposleni od 80-90% njih zaradjuje izmedju 200-450 eura.
Cene su iste kao u Austriji a plate tri puta manje.
Ovde nije pitanje vise kako da se ustedi nego gde pobeci!

srbin

pre 10 godina

ne mogu da verujem kako bi ja ziveo sa tim parama! pa ja zivim sa jos tri clana sa 3000eur godisnje. Srbijo...bolje nestani,kad nema nikog da nesto promeni,makar malo na bolje

marko

pre 10 godina

Kuku majko, milion evra zarade tokom života. A gde smo mi u ovoj bednoj zemlji? Ovde se govori o platama u proseku oko 200-250 evra, ako ih uopšte i ima na vreme kod velikog broja ljudi. Ne da smo beda od zemlje nego nemam reči.

Star

pre 10 godina

@jeremija Pa poenta je da se meriš sa onima koji te okružuju, a ne sa Bocvanom ili Palestinom. To je čista demagogija i mazanje očiju po principu "ćuti ima i gore nego ovde"... Zato nas i jašu političari jer smo priglupi, servilni i stalno se zqdovoljavamo malim. U Srbiji ti ne treba 3000e za život, ali ti treba 2000e i to da imaš dvoje male decr, da voziš Korsu, da ides na letovanje u Tursku u hotel sa 4* i ne ideš nikada na zimovanje. Ne jede se po restotanima a oblači se na rate. Jasno ti je, govorim iz ličnog iskustva. Svi kwžu Srbija jeftina. Šipak... Ajde probaj da oformiš domaćinstvo, kupiš osnovnu tehniku.. Morgen.... Grcaš godina dok to ne otplatiš... Tako da ne širi demagogiju i ti uživaj u mrvicama a ostale pusti da kažu istinu. I da, ne pozivaj se na mesta gde nisi ni googlom otišao, a znaš kako je tamo. Sasvim sam siguran da o Bocvani i Palestini i životu tamo znaš koliko i o tome koliko košta život u Srbiji

Zoran

pre 10 godina

Hocete da zaradite? Naucite cevno varenje za visoke pritiske, plus atest za Class A varioca. Dobice te posao odmah na Aljasci. Radim vec osmu godinu
i za sada mi je plata $9240.00 mesecno. Posle deset godina rada plata ide na $11000.00. Posle punih 15 godina rada mozete u penziju ($4500.00).
A da, hladno je!

stagnacija

pre 10 godina

Svuda na Zapadu je slična priča. Zadnjih 30 godina plate stagniraju, dok su troškovi života eksplodirali. Seli se proizbodnja u zemlje trećeg sveta, konstantan priliv emigranata koji spuštaju cenu rada, uvođenje automatizovanih mašina povećalo je nezaposlenost, mašinje zamenjuju ljude. Sve to utiče loše na radnika i njegova primanja.

Little Rothshild

pre 10 godina

Pa mi ni tih 3000 evra ne mozemo da zaradimo za zivota i da kazemo detetu "Evo, sine, kupi Audi A3" tata cuvao od plate! Ejjjj... Srbijooo!
(MisterZ, 22. jun 2015 13:13)

Ma za takve kao sto si ti je i bolje da nikada ne naprave neke pare u zivotu. Ti bi stedeo celog zivota da bi ustedjevinu dao sinu da kupi Audi A3? Da kupi nesto sto ce od prvog dana samo da gubi na vrednosti. Eee moj Misteru, 99% Srba su takvi kao sto si ti. Sve bi spiskali na provod, luksuz, uzivanje, na zivot od danas do sutra. Zato cemo vecito biti siromasni i nikada nista necemo imati. Srecom nisam kao vi. Vise imam mentalitet jednog Rotsilda i to mi se vidi na kontu u banci.

cvrčak

pre 10 godina

Iz ličnog iskustva - u Beogradu se standard života jedne porodice popravlja do mesečnih prihoda od 5 - 6 hiljada eura. To znači odličan stan, dobar auto, letovanja, zimovanja, restorane, vikende... Sledeći stepenik je dosta daleko, na oko 15 hiljada, a to je kuća u dobrom delu grada i jahta. Razlika u novcu je neuporedivo veća od razlike u dodatnoj vrednosti koju dobijaš... Preko pet hiljada mesečno veće je zadovoljstvo osećaj da pošteno i svojim radom zarađuješ dosta nego da trošiš.

Petar

pre 10 godina

@Marko: zato smo tu i gde jesmo ,preporucujes mladim parovima da idu po kvantasu u bauljaju za najeftinije namirnice ,umesto da se zabavljaju, izadju uvece u poslasticarnicu, bioskop,pozoriste ili posete neki koncert ili galeriju.Kada se snalazis od jutra do mraka,ti to nadoknadjujes vremenom, (umesto novcem) a vremena nam je svima ograniceno. Rezultat toga je da umesto da se vozis svojim kolima sate provodis cekajuci prevoz (verovatno bacis nekoliko godina u toku zivotnog veka samo na cekanje), umesto da narucis hranu, vreme trosis po pijacama i medju ostlaim polusvetom, i slicno. primera je bezbroj,a kako provodimo vreme nas takodje definise. I tako iz godine u godinu,iz generacija u generaciju,ostajemo zatucnai,ograniceni i nesvesni napredka sveta. E odatle primitivizam koji nas definise na balkanu, i kojeg se groz eupravo u austriji i slicnim mestima. Na isti nacin kao sto se ti grozis ovih sto skupljaju sirovine ili kada bi ti dosao neko iz indije ko zivie sa jos manje nego mi.

Milun

pre 10 godina

@Kako ti ziviš sa 1000€, možda sam? Ne vidim po čemu je Srbistan povoljniji od Austrije, moja porodica triši oko 3000€. (Milun, 22. jun 2015 14:58) 

Slusaj ovog.. Pa ako tu je cale poslanik a majka direktor u Telekomu mozda i trosis 3 soma mesecno..
(navijac, 22. jun 2015 15:35)

Ne bre "navijac", inženjer sam elektrotehnike, radim dva posla, nemam vremena za navijanje... a i žena mi radi...

Petar

pre 10 godina

@JeRemija: blago svakoj vlasti kada vladaju takvima kao sto si ti koji pristaju da se bespogovorno odreknu svega sto bi trebalo da imaju i jos misle kako je to prava stvar. E pa dragi jeremija, nismo svi isti,iako svi zivimo,a posotji razlika u kvalitetu zivota. Zivi i onaj u Indiji sa dolar dnevno,a nemam nameru da se tesim sa njime. Luksuzan nacin zivota znaci skupa auto (ili vise njih),skup hotel,skupe vecere, skupe skole za decu,skupa zdravstvena zasita,maksimalno osiguranje zivota i imovine, i jos mnogo toga. Luksuzno znaci da vozis auto od 100 k eur umesto do 20, da letujes u hotelu gde je noc 500 dolara a ne 10 puta manje, da ne veceras za 1000 dinara nego za 10 000 itd....to je luksuz, zajedno sa vilom sa bazenom i vrhunskim osiguranjem. To sto je vecina nas siromasna,pa misle da je odlazak u grcku, i polovan auto 15 godina star na kredit luxuz, to je samo posledica siromastva. Veseli je napisao realno ,ja bih dodao jos mnogo toga. Negiranje ne znaci da ces biti srecan ako ignorises sve stvari koje postoje. Ako ti vec neko nije ostavio nekretninu, a ne zelis da se preturas u 55 prosecnih jvadrata sa celom porodicom,onda ti itekako treba do 1000 eur mesecno za ratu za kredit s obzirom na nerazumne kamate i nestabilno trziste kod nas.

Milos

pre 10 godina

Da, ovo zvuci sasvim realno. Zivim u Srbiji, nemam svoju firmu, radim za privatnika, zaradjujem €1800 neto i ne, ne bahatim se. Otplacujem kredit za stan (60 kvm na periferiji BG), otplacujem kredit za auto (nov auto C segmenta, nikakav Audi ili Mercedes), sam spremam hranu, ponekad odem u restoran sa devojkom, ponekad bioskop ili pozoriste, jednom godisnje otputujemo nekuda (opet, nikakve bahanalije vec desetak dana negde po evropi i jos 1-2 vikend putovanja). Placam racune redovno, odrzavanje auta i gorivo, ne oblacim se u Hugo Boss-u, ponesto stavim na stednju... I, ode plata. Ok, znam da mnogi nemaju ni toliko, ne mogu reci ni da vbodim bas skroman zivot, ali ne vidim kako neko moze ovo nazvati brutalno velikim parama ili bahacenjem. Po meni je to, jednostavno, pristojan zivot. Ziveo sam i sa daleko manje, pa sam preziveo. Siguran sam da bih nasao nacin da zivim i sa vise.:)

momak

pre 10 godina

nisam nikad živeo u austriji. ali mislim da malo preteruju. potrebno je 3000 e mesečno ako računaš da imaš decu i želiš da živiš malo opuštenije, da u supermarketu ne gledaš cenu svakom proizvodu i sl.
ali za onako "normalan" život je dovoljno manje.

ma ljudi na balkanu neki misle da se na zapadu zarađuju brutalno velike pare. možda negde da, kao ovaj lik na aljasci. ali da je tako, onda bi cela SAD otišao tamo na aljasku i vario.

ja sam došao u irsku da radim i živim. kad sam odlazio neki ljudi, inženjeri i sl su me pitali da li će mi plata biti perverzija. bahaćenje i sl. pitali su: koliko? 5-6 hiljada mesečno? a ja sam bio prvo zbunjen, mislio sam da me zezaju.

ovde je minimalac 1200 evra. ali je već prosečna oko 1500 e. jer je veliki broj ljudi na minimalcu i teško je dobiti veću platu. inženjeri imaju u početku 1700 evra. pa posle tokom godina raste.

da imam 3000 e mesečno kao ovi austrijanci, onda bi se bahatio ko pravi balkanac. :D

W o j w o d i n a

pre 10 godina

Još nešto da dodam, zašto je u ovoj zemlji primanja mala.
U Srbiji najveći porez se plaća posle prijavljenog radnika.!!!
Nigde u okruženju a slobodno i hrabro ću reći nigde u Evropi, pa tako nigde ni u celom svetu, se ne plaća toliko puno posle prijavljenog radnika nego u Srbiji.!!!!!! A gledamo da su primili 350 novih tržišnih insprektora :) hahaha
U Srbiji posle radnika koji ima platu 30-35 hiljada cirka 130-150 hiljada terba se uplatiti državi posle prijavljenog radnika!
Ovaj porez drastično treba smanjiti.!!!!
Samim time bi se moglo odmah više radnika prijaviti i samim time više prihoda ako ne još veći bi porez bi se ubiralo.
Odmah bi poslodavci te pare što su do sada dali državi dalo bi se radnicima, radnik bi te pare trošio, pokrenula bi se privreda i sve živo.
Ali ja nisam ekonomista, nisam ni keramičar, nisam bio ni grobar, a nemam ni toliki staž (NULA) kao što ima .
Laku noć Srbijo!
PS. O registraciji motora od 49cc i 50cc i da ne govorimo da nema smisla naplaćivati pa nema govora da će krenuti i elektro skutere naplaćivati kroz registraciju.
Ne govoreći da bi mogli uvesti i plaćanje registraciju motorbicikla mesečno od do (aprila do septembra ili izabereš mesece koje želiš iako bi preskočio jedan mesec ili dva - jer si otišao na more itd. itd.). Ništa nije servilno u korist građanina, nego samo otimanje.! Da se razumemo, nema ni jedne države koji ti daje, nego samo uzima, ali bato, nemaš ni čist Wasser iz česme a pričamo o ostalim stvarima. Tuga Božija!

Probao

pre 10 godina

Slazem se. Ispostavlja se da kvalitet zivota, u meri u kojoj zavisi od novca, ne raste bas proporcionalno porastu prihoda. Hocu da kazem da covek ne zivi bolje za 20 posto ako ima 3000 umesto 2500 mesecno, ali sasvim sigurno zivi grozno sa 350, a nazalost, gresi da ce ziveti mnogo bolje sa 600, 700 sto mu deluje kao misaona imenica u Srbiji (prosecna plata). Mnogo lose.

jova

pre 10 godina

U Austriji su cene kao u Bg,ne znam zasto kukaju.Ja zivim u Briselu,i ovde su cene nebu pod oblake a zarada malo veca nego u Austriji.Sa 1500€ mesecno u Briselu si socijalni slucaj(samac) a porodica moze da ide ispod mosta sa tim parama.Otprilike je odnos vrednosti novca 1500€ Brisel, 300€ Beograd.

miloje

pre 10 godina

Istina je, živeo sam tamo, mogu da potvrdim. Isto tako u Srbiji bez 1500 evra mesečno nema života! Ima samo boljeg ili lošijeg preživljavanja. (Osim ako vam kupovina kola od 4-5 hiljada evra ne predstavlja vrhunac života i bahaćenja, u to mslučaju ste u BG i sa 1000 evra sami sebi grof.)

mikan

pre 10 godina

A zamislite u Srbiji gde penzioneri i zaposleni od 80-90% njih zaradjuje izmedju 200-450 eura.
Cene su iste kao u Austriji a plate tri puta manje.
Ovde nije pitanje vise kako da se ustedi nego gde pobeci!
(Pera, 22. jun 2015 13:20)

Netacno, rodjace...
Kod nas 80-90 % zaposlenih i penzionera imaju manje od 200 evra, a prosek je takav kakav navode nadlezni, jer tu ulaze i raznorazni Bajatovici, Jorgovanke i slicni sa platama od 5-10.000 evra.
U Paracinu su plate u trgovinama 18.000 dinara, a radi se svakodnevno, slobodan dan je svake druge nedelje.
A Paracin je jos i bogat grad, kakvih ima po Srbiji

Aleksandar

pre 10 godina

@Veseli

Posao je posao. Ne postoji manje i vise vredan. Svakim poslom ti ubijas sebe ili postoji mogucnost da ubijes drugoga (hirurg).
Kada budete prestali da gledate na mnoge stvari, kako su vam usadjene u glavu, svet ce biti bolji. Dotle svi mazohisti.

Kalindi

pre 10 godina

@Lazar
Ne mozemo se porediti sa vremenom kad su harale zaraze (postoje i danasnje, ali neke druge). Tada nije bilo leka, sada ga ima. Danas neki takodje gladuju, samo se ne prica na sav glas. Bez tehnickih uredjaja se ne moze voditi zivot u korak sa ostalima. Bahacenje se razlikuje od stvarnih potreba.
Na kraju, nikako se ne mozemo porediti sa ranijim generacijama jer su oni imali NADU U BOLJE SUTRA. Trenutno smo u vremenu u kome toga nema (izuzetaka uvek ima).

Cekaj malo ...

pre 10 godina

"Da bi mogli dobro da žive Austrijanci žele prihode u visini od 3.000 evra mesečno, gotovo duplo od stvarnog prosečnog neto prihoda".

Mesate babe i zabe. Nije isto biti samac i izdrzavati porodicu. S jednom platom od 1500 evra samac moze da prezivi, cak i u Becu. Ne moze mozda da kupuje skupe stvari i ide na skupa putovanja, ali uz stanovanje dalje od centra, snabdevanje u Lidlu i oblacenje po autletima moze sasvim lepo da se zivi. Medjutim, od tih para porodica vec mnogo teze zivi. S druge strane, dve prosecne austrijske plate su 3000 evra, a od tih para PORODICA moze sasvim lepo da zivi, zar ne? I ako je tako, u cemu je onda problem?

Detalj koji niste pomenuli je da mlade nemacke i austrijske majke najcesce napuste posao da bi se bavile decom, jer je porodiljsko odustvo kratko. A firme retko daju neplaceno. Cast retkim izuzecima. Kada zena napusti posao porodica spadne na tih 1500 evra najmnaje godinu dana. A mozda i duze ako ona posle toga ne moze da nadje novi posao.

Vojkan

pre 10 godina

@Broj pluseva na komentar osobe koja se potpisuje kao Veseli, pokazuje da ostavljanje nekih smislenih komentara više uopšte nema svrhu. Čovek ladno napisa da je i u Srbiji za neki OBIČAN život potrebno takođe 3k evra, ili 360 000 dinara mesečno i dobi 400 pluseva?! Ako je tebi to običan život, sa sve letovanjima i zimovanjima kada ti se prohte, voleo bih da čujem koje je tvoje poimanje luksuznog života? Verovatno majbah u garaži i vila od 2000 kvadrata...Inače tih 3000 evra mesečno u svetu nema 95% ljudi ali sudeći po komentarima, u Srbiji je teže nego u Bocvani i Palestini. Ma sve bih vas ja poslao na po mesec dana u Aziju i Afriku i Južnu Ameriku pa da vam se malo otvore oči. Mnogi previše fantaziraju i kukumavče. (JeRemija, 22. jun 2015 15:38)

Ne fantaziraju nego vi mašite temu. Ovde se ne radi o tome koliko je teško zaraditi tih 3000 evra nego o tome da je s obzirom na naše cene (koje su slične kao i u evropi) manje više, realna suma novca koja je potrebna četvoročlanoj porodici da bi živela pristojno. Pod ovim ne mislim da se kupuje polovan auto, da se živi sa babom i dedom, da se preskaču letnji odmori i zimovanja jer "nema se para". Ovolika suma je realno potrebna kako bi porodica mogla svoje dnevno slobodno vreme da ne koristi ispred televizora zbog nedostatka novca.

strsljen

pre 10 godina

Prosecna plata u Aus je oko 1200e - 1600e, zavisno koji posao radite. Govorim iz iskustva jer se tamo nalazim. Jeste, za razliku od Srb primanja su veca, ali i rashod je mnogo veci. Stan je minimum 400e, a gde su ostale dadzbine... Tako da i tamo sa jednom platom tesko. Mora da se stedi. Imas za neki prosecan zivot nista vise. Dok su bile marke i silinzi druga prica je bila.

NS

pre 10 godina

@ dole feudalizam

Po minusima vidis sta "siromasni" srbi misle o tvojoj ideji. Svi ljudi u svim drzavama samo kukaju i svi bi hteli tudje pare al svoje ne daju!

Bosanceros iz dijaspore

pre 10 godina

Zivim i radim u Austriji vec par godina, samac, zaposlen u solidnoj firmi (fizicki posao, ne pretezak), plata je oko 1500€, ako bas zapnes i odradis jos koju subotu naguras do 1550-1600€. Radi se sedmicu popodne i sedmicu dopodne. Ako radis samo dopodne plata je 1200-1300. Juna i decembra dobijes duplu platu, oko 3000 € (dupla plata/penzija je u Austriji svetinja). Zivim u manjem stanu posto sam samac, kirija + troskovi 370€, ostalo za hranu i gorivo. Moze se godisnje ustekati 10-15 K € godisnje.
Sad zamislite da rade dvoje, to je 3000€ mesecno, kad dodje dupla 6000€, nije bogatstvo al zivot je ok, bez stresa. Ide se i na more i na skijanje. Eto toliko iz prve ruke.

Ministarstvo za lobotomizaciju

pre 10 godina

3 soma dolara je generalno nista, kompjuter za editovanje video materijala sa dobrim komponentama i originalnim software-om ili osrednji polovni auto. E sad sto smo mi najgori u regionu pa je to misaona imenica to je nas problem.

Svi vi sto radite za 18 soma dinara, razmisljajte kako se neko bogati na racun vaseg zdravlja, dok vi radite svaki drugi vikend ceo.

pg

pre 10 godina

plata 500 e, struja 80, cigari 60, internt i tv 20, voda i komunalije 15 e, treba platit hiljadu rata (reg. kola, kredit, tv, friz ...), gorivo, treba djecu u skolu spremit, potrosacka korpa minimalna 800 e....... e sad neka mi neko objasni okle meni patike od 150 eura

cika bane

pre 10 godina

da vam kaze deco cika bane... na zapadu ako imaas svoj stan ili kucu i zivis sa supruznikom recimo i imate dvoje dece sasvim je dovoljna ta prosecna plata "austrijska" od 1500€ to je tri mesecno, onda ide 13,14 plata po glavi to je (posto su 13 i 14 nesto manje ) oko 5000€ godisnje ... ali ako si pod kirijom u malo vecem gradu onda si ....

Bogami, dobro je nama ovde

pre 10 godina

3000E bruto prima visoko obrazovana radna snaga, kakve je manjak u Asutriji. Obicna radna snaga je ispod 2500E bruto (1670E neto).
(Peja, 22. jun 2015 14:08)

Bogami, izgleda da mi koji radimo u Nemackoj mnogo bolje zaradjujemo nego vi u Austriji. Licno nisam visoko, nego samo srednje obrazovan. Bruto mi je u proseku oko 3.000€ od cega na ruke dobijem 1.980 do 2.300€. Radim kao med. tehnicar na dijalizi.

toni bler,moj dobar drugar

pre 10 godina

@grunf...ali zasto vecito teziti necem gorem..ajde postavi tvoju ideju obrnuto, pa idi malo da zivis u Luksemburg pa da vidis koliko si nesrecan...

Amar

pre 10 godina

Zivim u Kopenhagenu, i za zivot 4-clane porodice mi treba najmanje 3000 eura. To je bez izlazaka, bez vanrednih troskova, bez odmora. Racunao sam da je Kopenhagen duplo skuplji od Beograda sto znaci da je u Bdg minimum 1500 eura za osnovne potrebe, ukoliko nemas stan u vlasnistvu.

1200

pre 10 godina

ja dosao do cifre od 1200 eura za mene i suprugu kao podstanari za mesec dana mislim da je to ne bas minimum ali za normalan zivot masta to znacilo u srbiji

Peja

pre 10 godina

Iz prve ruke, mesecni troskovi:
stan za troclanu porodicu, kirija 720E
struja 70E
odnosenje smeca 10E (razni troskovi sabrani)
osiguranje za kola 110E (105 hp)
osiguranje za stan 12E
internet 25E
hrana za troclanu porodicu, oko 400E
garderoba u proseku mesecno 50E
gorivo mesecno 30E
dva mob.telefona 20E
jos po koje gluposti 50E
....
1500E za trosclanu porodicu

3000E BRUTO = 1900E NETO

3000E bruto prima visoko obrazovana radna snaga, kakve je manjak u Asutriji. Obicna radna snaga je ispod 2500E bruto (1670E neto). Ako radi samo jedan clan porodice, na ivici ste. Kod obicne radne snage, kakve je sve vise sa ovakvim troskovima stanje nije tako ruzicasto (ugovorima ste vezani da placate stan, struju, osiguranje za kola... ne moze da se NE plati)

John Terry

pre 10 godina

@Grunf
Momce, svojim komentarom nisi nista pametno rekao. To sto postoji neko ko je gori od nas meni niti bilo kome drugome, nije nikakva uteha. Mi smo evropa i trebalo bi da visina primanja prati visinu cena, sto kod nas, slozices se, nije slucaj.
Normalan zivot, po meni, podrazumeva da cetvoroclana porodica ima dovoljno novca za kvalitenu ishranu, da svaki mesec obnovi po nesto od garderobe, da moze da ide na letovanje svake godine (po mogucstvu ne na olimpic beach :) ), i da na svakih 5-10 godina mogu da priuste nov auto. Za sve ovo, potrebno je, u Srbiji, izmedju 1500 i 2000 evra po porodici ukupnih primanja. Sto bi znacilo, ako dvoje rade (ovo pricam ako posto je i to retkost danas kod nas) da su plate oko 1000 evra. To znaci, da mi zivimo izmedju 2 i 3 puta gore od nekog civilizacijskog minimuma za evropske standarde. Naravno da ima gorih, ali sta to tebi i meni zapravo znaci? Treba teziti boljem, a ne biti zadovoljan jer pobogu, jos uvek ima gorih.

Milan

pre 10 godina

Kad bolje pogledamo, pola od tih stvari koje smatramo potrebama nam uopste nisu potrebne niti nas cine srecnim. Nije siromasan onaj koji malo ima, vec onaj kome puno treba. Ja sam ziveo pola zivota u instranstvu i ne mogu da smislim kupovinu u soping molovima, letovanje po risortima sa ostalim glupim turistima, ili kupovinu novog automobila na kredit. Pare treba trositi na licno usavrsavanje i na iskustva koja nas uce o zivotu. A najveci deo plate treba ustedeti da biste izasli iz ropstva i postali nezavisni. Sloboda je najlepsa stvar na svetu. I draza mi je moja kuca u malom gradicu u Srbiji sa velikom bastom nego neka precenjena kutija u zgradi u zagusljivom gradu. Ali to je samo moje misljenje..

mmm

pre 10 godina

@Darko: Tacno je da u Austriji ogroman broj nema standard koji ljudi iz Srbije misle da imaju. Ne zive u izobilju, ali tesko da jedva sastavljaju kraj s krajem. Nihova minimalna neto plata je 1100e, npr. za posao cistaca ili prodavaca u supermarketu itd, a za sastavljanje kraja s krajem ti treba 800-900. Znam, posto ga sastavljam.

Na drugoj strani kad zavrsis fakultet, plate su znatno vise, kao i sa godinama radnog staza.

Dusan

pre 10 godina

Dok citam neke komentare u kojima se pise o platama i hiljadama eura, pomislim da je puno botova, Pinokija ili komentatora iz EU. Pa u Srbiji ima milion nezaposlenih a vecina zaposlenih ima platu izmedju 300 i 400 eura i ne znam o cemu vi pricate?

Xxxx

pre 10 godina

@ aleksandar: znaci, neurohirurg i tetkica na klinici za neurohirurgiju rade isto vredan posao? u stvari, kad bolje porazmislim i jeste to tako.

Dejan

pre 10 godina

Za samca u Srbiji:
300e=bedan zivot
500e=mozes da prezivis, ali tesko i da nesto ustedis (osim ako zivis kod roditelja)
700e-800e=komotan zivot ali bez luksuziranja
1000e=moguc poneki luksuz

Za porodicu u Srbiji:
500e=bedan zivot
1000e=moze da se prezivi, ali tesko da se priusti (mozda more na kredit)
1500e=komotan zivot ali bez luksuziranja
2000e=moguc poneki luksuz


Za samca u Austriji:
1000e=bedan zivot
1500e=mozes da prezivis ali tesko da nesto ustedis
2000e=komotan zivot ali bez luksuziranja
3000e=moguc poneki luksuz

Za porodicu u Austriji:
2000e=bedan zivot
3000e=moze da se prezivi ali tesko da se ustedi za nesto
4000e=komotan zivot ali bez luksuziranja
5000e=moguc poneki luksuz


PS. Za Varioca koji je ostavio poruku da zaradjuje 10.000$ mesecno je zaboravio da napise da je to bruto.
Sto znaci da se od toga odbije jedno 40% pa kada se podeli na 12 meseci ne ostane vise od 5000$, sto je oko 4000e.
Pribliznu platu dobija iskusan programer, a da pritom sedi u klimatizovanom prostoru i ne gubi zdravlje ko varioc zbog isparenja i zracenja.

Gastos par ex­cel­lence

pre 10 godina

ja sam pokusao da sagledam neki troskove koje mi imamo, cetvorclana porodica dvoje odraslih + 2 maloletne dece
eve luksuza sa sve lavici

1000 stan sa toskovima struja voda grejanje
80 kucni tel internet + 2 x Mobilni
15 smece
120 osiguranje + porez za 2 xauto
80 osigurnja razna
40 prevoz vece dete
120 boravak manje dete
150 benzin za 2 automobila
200 godisnji (letovanje 7-10 more + 2 nedelje dolazak u domovinu)
150 rodjitelji srbija
150 tehnciki urdjaji u kuci tv, mobilni firizider,,, namestaj
350 servis, gume, tehnicki pregled. popravke za auto + amotizacija za
2 polovna automobila jedan tipa skoda fabia, jedan karavan
nista extra
300 jelo u firmi za dve osobe + 1 x skolski obrok
400 prodvnica i pekara
100 garderoba
100 izleti u lokalu , par dana zimovanja takodje u lokalu
50 deciji i ostali rodjendani

svi znosi su podeljanji na mescni prosek, mada ima jos ponekad restoran , ili neki drugi ne planirani trosak.

Da Vam skratim racunici ovo vam je 3405 evra