Zanimljivosti

Petak, 06.02.2015.

14:08

Uređaj koji otkriva da li koristite telefon u vožnji

Ureðaj koji otkriva da li koristite telefon u vožnji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Dakic

pre 10 godina

Malo ce teze sankcionisati upotrebu telefona kod vozaca na ovaj nacin! Da bi uspeli u tome, softwer koji je potreban je malo nemoguce napraviti zbog kompleksnosti situacije. Ja kao programer i elektronicar nemam na umu kako bi to moglo da bude izvodljivo. Oni trebaju bukvalno hakovati signal koji izlazi iz telefona, da provere da li je uparen sa nekim handsfree (bluetooth slusalicom) a zatim da utvrde da li je vozac ili suvozac. Softwer bi morao da hakuje i telefon i bluetooth slusalicu i da iz njihovih softwerskih jedinica izvuce status o uparivanju! Bluetooth slusalica ima ogranicen nivo pristupa, a telefoni nisu svi isti i ceo slucaj je neizvodljiv. Ovo ni u Sci-Fi filmovima nije izvodljivo po logici. Cak i da ga naprave, ovi bi sa druge strane moglo da bude krsenje zakona o privatnosti ucesnika u saobracaju, a i potencijalna zloupotreba neovlascenog javnog prisluskivanja. Investicija je preskupa jer bi za trazeni uredjaj i softwer drzava morala da plati milione za razvoj a isplativost u smislu otplacivanja ulozenih sredstava od kazni je na decenijskom nivu. Sve sto mogu je ono sto su naveli a to je da otkriju samo putujuce signale koje salje telefon u toku razgovora, a to vam je ono "C-cr, C-cr, C-cr, Crrrr, c-c-c-c" koje mozete otkriti i pokvarenim tranzistorom sa malim modifikacijama u anteni! Zaljucak: Ovo nikada nece zaziveti.

Radule Scepanovic

pre 10 godina

najgrdji su ovi što šalju sms dok voze.prije par godina u kanadskom gradiću u kom živim djevojka udarila 4 parkirana auta

sercan

pre 10 godina

@(Ne navijaj za telefoniranje, vec razmisljaj, 7. februar 2015 23:00)

Nikola Tesla, jos pre prvog svetskog rata. Culi ste za njega?

ajronik-supersonik

pre 10 godina

Juče videh saobraćajca da vozi i priča, dok sam izvukao telefon da ga slikam, pobeže mi...
(Vozač, 07. februar 2015 13:23)....a vozachi GSP spika mobilnim bez hendsfrija-ma ko dobardan!!.. u svakom treccem basu u koji udjem!..

Ne navijaj za telefoniranje, vec razmisljaj

pre 10 godina

@ "Razgovor u toku voznje je dozvoljen uz koristenje "hands-free" uredjaja i ne verujem da se to moze detektovati, osim ako ovi ne planiraju da zaustavljaju sve redom..."
(grinc, 7. februar 2015 08:49)

Jesi li 100% siguran da se to nece moci detektovati? Ja tvrdim da ce to biti reseno.

Ko je, npr. verovao da se moze glas prenositi "preko zica" i razgovarati "preko mora"? - Sada i "bez zica". Ko je verovao da mozes pismo poslati preko mora i da ga onaj kome je adresovano dobije za delic sekunde? Ko je verovao da fotku, pa i ceo film koji si snimio u kuci, posaljes "bez zice", ne komsiji preko puta, vec u "beli svet". Ili da to "okacis na sokocalo", a da ne ucinis skoro nikakav intelektualni (i fizicki) napor, pa da gledaju milioni. I to u realnom vremenu ili kad im odgovara.

Oni koji su odlucili da rese problem upotrebe NJ.V. telefona za vreme voznje, resice ga sigurno. Nece se obazirati na to sto (je)smo njegovi zavisnici.

mufljuz

pre 10 godina

"Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "
-----
Naprave uredjaj, potrose silno vreme i novac da vam objasne cemu to sluzi a onda u jednoj recenici kazu da ga mozes "okaciti macku o rep". Jedini nacin da rese ovaj problem je da u svaki auto "ubace" predstavnika zakona koji ce, uz neku manju prethodnu obuku, sa sigurnoscu moci da odgovori ko je i kako koristio mobilni telefon u toku voznje.

samo kažem

pre 10 godina

@Alex43 slažem se al samo u slučaju kad bi u toj opasnosti bio samo taj koj vozi i priča telefonom a ne i njegovi saputnici i okolni učesnici u saobraćaju.

tanka linija izmedju uredjaja korisnog za bezbednost i totalne kontrole.

grinc

pre 10 godina

Razgovor u toku voznje je dozvoljen uz koristenje "hands-free" uredjaja i ne verujem da se to moze detektovati, osim ako ovi ne planiraju da zaustavljaju sve redom...

joojle le kuku

pre 10 godina

Ako si na hands-free ne razumem kako mogu da te kazne "za korišćenje".
To je kao da zabrane da pričaš sa saputnicima u autu.

ima li koga?

pre 10 godina

Voleo bih da vidim ovaj sistem u BGu. Više od pola grada bi ostalo bez dozvole (prvo većina 'profesionalaca' iz gsp, koji se u slobodno vreme zaleću na građane po pešačkim prelazima) pa bi konačno moglo normalno da se vozi! Od saobraćajne policije u ovom slučaju nema koristi.

Draganova pra baba

pre 10 godina

Za 5 do 10 godina cemo imati glasovni poziv sa spikerfonom ugradjenim u auto kao standardnu opremu i potreba za telefonom na uvetu nece vise imati nikakvog smisla. To vec sada postoji

ŠTAZI

pre 10 godina

Alex tebrex glupost je što zboriš ti. Par sekundi gledanja u fon ti omete dovoljno pažnju da pregaziš dete ispred škole. Retko ginu krivci... Čitaj malo "crnu hroniku"....

Dule Astro

pre 10 godina

E baš da vidim kako će da razlikuje da li priča vozač ili neko od suvozača, ili da li vozač priča preko spikerfona, ili da li suvozač drži telefon pored uha vozača...

NEMOGUĆE bez snimka kamere!

Bee-Zon

pre 10 godina

(Alex43, 06. februar 2015 14:42) - nije problem ako pogine zbog upotrebe telefona. Problem je ako pri tom ubije i one iz drugog vozila

qwq

pre 10 godina

kako ce uredjaj da porepozna da li koristim slusaice ili kako ce da prepozna ako koristim telefon kao navigaciju?

sve u svemu jos jedna sarena zabava iz velike britanije, nepresusnog izvora medijskih bombi

boris

pre 10 godina

Briga mene za njih, nego što su ugroženi i ostali učesnici u saobraćaju.
Ljudi se osećaju usamljeni pa pričaju i mnogo rizikuju time. To je već stvar za psihijatriju.

mene izluđuju ovi koji telefoniraju, ali...

pre 10 godina

"Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "

Ovo nije nedostatak tehnologije, već govori da tehnologija ne postoji. Recimo kao da imate uređaj koji može da utvrdi da je neko od ljudi u automobilu pio, ali ne može da utvrdi ko. Pa još, ne može da razlikuje da li je pio alkohol (što je zabranjeno, kao i telefon u ruci) ili gazirane sokove (što je dozvoljeno, kao i handsfree).

Dakle, ne znamo ko je i kako telefonirao, ali... šta? Ništa. Dođite ponovo kad budete imali rešenje.

Surovi

pre 10 godina

Nisam drzao telefon na uvetu dok vozim,evo vec dosta godina.U kolima iskljucivo koristim handfri i to preko blututa na radiju.
Od svih resenja koje sam probao,ovo je najbolje i najelegantnije posto telefon ne mora da se vadi iz dzepa,lepo se cuje i nema neudobnih i idiotskih blutut sluski ,koje se uvek isprazne kada su ti najvise potrebne.
Jedina mana je kada ne zelis da svi slusaju razgovor koji vodis,a u tom slucaju obicno prekidam vezu.
Apsolutno nema razloga zasto bi neko laprdao na mobilni i drzao ga u ruci dok vozi,pored sjajnih resenja koja mu omogucavaju da to ne mora da radi.
Ne treba ni spominjati koliko je to opasno....

treba shvatiti

pre 10 godina

@Alex43
Nije problem sto ce poginuti onaj koji razgovara telefonom, vec sto ce sa sobom usmrtiti ko zna jos koliko ucesnika u saobracaju. On ne ugrozava samo sebe vec i sve druge.

VJ

pre 10 godina

@Alex43
Nje stvar da li taj neko `hoce da pogine` ili ne. Ljudi koji koriste telefon u toku voznje (drze ga rukom na uvetu dok razgovaraju ili kucaju poruke povremeno bacajuci pogled na put) su potencijalne ubice.
Kod nas to kao nije dozvoljeno, a svaki drugi, treci vozac to radi. Jeza me hvata.
Hoce li neko poceti da kaznjava???

Da li je ovo Einbahnstrasse?

pre 10 godina

" Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "

To je prvo što mi je palo na pamet. Dakle, kao kada bi policija utvrdila da je neko u kolima pio, ali ne zna ko, niti da li je pio alkohol (što je zabranjeno, kao i telefon u ruci) ili sok (što je dozvoljeno, kao i telefon sa handsfree dodatkom).

Dakle, sistem je besmislen dok ga ne unaprede, odnosno izmisle pošto je ovo što imaju - ništa.

Mare

pre 10 godina

Često vidim ljude koji voze skupa auta i drže telefon na uhu, tj. razgovaraju dok voze. Zar im je žao ili ih mrzi kupiti opremu za razgovor? Ja nemam skup auto, ali kupio sam autoCD sa Bluetoothom, i čim udjem u auto, automatski me spaja na njegov sistem, i ako me neko zovne pričam preko tog uredjaja. I puno ugodnije je, jer sagovornike čujem preko auto zvučnika, pa zaista imaš osećaj kao da sagovornik sedi pored tebe.

Pancevac

pre 10 godina

Licno ne poznajem nekog ko je napravio udes zbog mobilnog ali znam par njih koji su ga napravili dok su palili cigaru ili je trazili gde im je ispala.

mufljuz

pre 10 godina

"Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "
-----
Naprave uredjaj, potrose silno vreme i novac da vam objasne cemu to sluzi a onda u jednoj recenici kazu da ga mozes "okaciti macku o rep". Jedini nacin da rese ovaj problem je da u svaki auto "ubace" predstavnika zakona koji ce, uz neku manju prethodnu obuku, sa sigurnoscu moci da odgovori ko je i kako koristio mobilni telefon u toku voznje.

Bee-Zon

pre 10 godina

(Alex43, 06. februar 2015 14:42) - nije problem ako pogine zbog upotrebe telefona. Problem je ako pri tom ubije i one iz drugog vozila

ŠTAZI

pre 10 godina

Alex tebrex glupost je što zboriš ti. Par sekundi gledanja u fon ti omete dovoljno pažnju da pregaziš dete ispred škole. Retko ginu krivci... Čitaj malo "crnu hroniku"....

ima li koga?

pre 10 godina

Voleo bih da vidim ovaj sistem u BGu. Više od pola grada bi ostalo bez dozvole (prvo većina 'profesionalaca' iz gsp, koji se u slobodno vreme zaleću na građane po pešačkim prelazima) pa bi konačno moglo normalno da se vozi! Od saobraćajne policije u ovom slučaju nema koristi.

Surovi

pre 10 godina

Nisam drzao telefon na uvetu dok vozim,evo vec dosta godina.U kolima iskljucivo koristim handfri i to preko blututa na radiju.
Od svih resenja koje sam probao,ovo je najbolje i najelegantnije posto telefon ne mora da se vadi iz dzepa,lepo se cuje i nema neudobnih i idiotskih blutut sluski ,koje se uvek isprazne kada su ti najvise potrebne.
Jedina mana je kada ne zelis da svi slusaju razgovor koji vodis,a u tom slucaju obicno prekidam vezu.
Apsolutno nema razloga zasto bi neko laprdao na mobilni i drzao ga u ruci dok vozi,pored sjajnih resenja koja mu omogucavaju da to ne mora da radi.
Ne treba ni spominjati koliko je to opasno....

treba shvatiti

pre 10 godina

@Alex43
Nije problem sto ce poginuti onaj koji razgovara telefonom, vec sto ce sa sobom usmrtiti ko zna jos koliko ucesnika u saobracaju. On ne ugrozava samo sebe vec i sve druge.

joojle le kuku

pre 10 godina

Ako si na hands-free ne razumem kako mogu da te kazne "za korišćenje".
To je kao da zabrane da pričaš sa saputnicima u autu.

Mare

pre 10 godina

Često vidim ljude koji voze skupa auta i drže telefon na uhu, tj. razgovaraju dok voze. Zar im je žao ili ih mrzi kupiti opremu za razgovor? Ja nemam skup auto, ali kupio sam autoCD sa Bluetoothom, i čim udjem u auto, automatski me spaja na njegov sistem, i ako me neko zovne pričam preko tog uredjaja. I puno ugodnije je, jer sagovornike čujem preko auto zvučnika, pa zaista imaš osećaj kao da sagovornik sedi pored tebe.

Da li je ovo Einbahnstrasse?

pre 10 godina

" Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "

To je prvo što mi je palo na pamet. Dakle, kao kada bi policija utvrdila da je neko u kolima pio, ali ne zna ko, niti da li je pio alkohol (što je zabranjeno, kao i telefon u ruci) ili sok (što je dozvoljeno, kao i telefon sa handsfree dodatkom).

Dakle, sistem je besmislen dok ga ne unaprede, odnosno izmisle pošto je ovo što imaju - ništa.

grinc

pre 10 godina

Razgovor u toku voznje je dozvoljen uz koristenje "hands-free" uredjaja i ne verujem da se to moze detektovati, osim ako ovi ne planiraju da zaustavljaju sve redom...

Dule Astro

pre 10 godina

E baš da vidim kako će da razlikuje da li priča vozač ili neko od suvozača, ili da li vozač priča preko spikerfona, ili da li suvozač drži telefon pored uha vozača...

NEMOGUĆE bez snimka kamere!

VJ

pre 10 godina

@Alex43
Nje stvar da li taj neko `hoce da pogine` ili ne. Ljudi koji koriste telefon u toku voznje (drze ga rukom na uvetu dok razgovaraju ili kucaju poruke povremeno bacajuci pogled na put) su potencijalne ubice.
Kod nas to kao nije dozvoljeno, a svaki drugi, treci vozac to radi. Jeza me hvata.
Hoce li neko poceti da kaznjava???

qwq

pre 10 godina

kako ce uredjaj da porepozna da li koristim slusaice ili kako ce da prepozna ako koristim telefon kao navigaciju?

sve u svemu jos jedna sarena zabava iz velike britanije, nepresusnog izvora medijskih bombi

Pancevac

pre 10 godina

Licno ne poznajem nekog ko je napravio udes zbog mobilnog ali znam par njih koji su ga napravili dok su palili cigaru ili je trazili gde im je ispala.

samo kažem

pre 10 godina

@Alex43 slažem se al samo u slučaju kad bi u toj opasnosti bio samo taj koj vozi i priča telefonom a ne i njegovi saputnici i okolni učesnici u saobraćaju.

tanka linija izmedju uredjaja korisnog za bezbednost i totalne kontrole.

Ne navijaj za telefoniranje, vec razmisljaj

pre 10 godina

@ "Razgovor u toku voznje je dozvoljen uz koristenje "hands-free" uredjaja i ne verujem da se to moze detektovati, osim ako ovi ne planiraju da zaustavljaju sve redom..."
(grinc, 7. februar 2015 08:49)

Jesi li 100% siguran da se to nece moci detektovati? Ja tvrdim da ce to biti reseno.

Ko je, npr. verovao da se moze glas prenositi "preko zica" i razgovarati "preko mora"? - Sada i "bez zica". Ko je verovao da mozes pismo poslati preko mora i da ga onaj kome je adresovano dobije za delic sekunde? Ko je verovao da fotku, pa i ceo film koji si snimio u kuci, posaljes "bez zice", ne komsiji preko puta, vec u "beli svet". Ili da to "okacis na sokocalo", a da ne ucinis skoro nikakav intelektualni (i fizicki) napor, pa da gledaju milioni. I to u realnom vremenu ili kad im odgovara.

Oni koji su odlucili da rese problem upotrebe NJ.V. telefona za vreme voznje, resice ga sigurno. Nece se obazirati na to sto (je)smo njegovi zavisnici.

Draganova pra baba

pre 10 godina

Za 5 do 10 godina cemo imati glasovni poziv sa spikerfonom ugradjenim u auto kao standardnu opremu i potreba za telefonom na uvetu nece vise imati nikakvog smisla. To vec sada postoji

ajronik-supersonik

pre 10 godina

Juče videh saobraćajca da vozi i priča, dok sam izvukao telefon da ga slikam, pobeže mi...
(Vozač, 07. februar 2015 13:23)....a vozachi GSP spika mobilnim bez hendsfrija-ma ko dobardan!!.. u svakom treccem basu u koji udjem!..

boris

pre 10 godina

Briga mene za njih, nego što su ugroženi i ostali učesnici u saobraćaju.
Ljudi se osećaju usamljeni pa pričaju i mnogo rizikuju time. To je već stvar za psihijatriju.

mene izluđuju ovi koji telefoniraju, ali...

pre 10 godina

"Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "

Ovo nije nedostatak tehnologije, već govori da tehnologija ne postoji. Recimo kao da imate uređaj koji može da utvrdi da je neko od ljudi u automobilu pio, ali ne može da utvrdi ko. Pa još, ne može da razlikuje da li je pio alkohol (što je zabranjeno, kao i telefon u ruci) ili gazirane sokove (što je dozvoljeno, kao i handsfree).

Dakle, ne znamo ko je i kako telefonirao, ali... šta? Ništa. Dođite ponovo kad budete imali rešenje.

Radule Scepanovic

pre 10 godina

najgrdji su ovi što šalju sms dok voze.prije par godina u kanadskom gradiću u kom živim djevojka udarila 4 parkirana auta

sercan

pre 10 godina

@(Ne navijaj za telefoniranje, vec razmisljaj, 7. februar 2015 23:00)

Nikola Tesla, jos pre prvog svetskog rata. Culi ste za njega?

Dakic

pre 10 godina

Malo ce teze sankcionisati upotrebu telefona kod vozaca na ovaj nacin! Da bi uspeli u tome, softwer koji je potreban je malo nemoguce napraviti zbog kompleksnosti situacije. Ja kao programer i elektronicar nemam na umu kako bi to moglo da bude izvodljivo. Oni trebaju bukvalno hakovati signal koji izlazi iz telefona, da provere da li je uparen sa nekim handsfree (bluetooth slusalicom) a zatim da utvrde da li je vozac ili suvozac. Softwer bi morao da hakuje i telefon i bluetooth slusalicu i da iz njihovih softwerskih jedinica izvuce status o uparivanju! Bluetooth slusalica ima ogranicen nivo pristupa, a telefoni nisu svi isti i ceo slucaj je neizvodljiv. Ovo ni u Sci-Fi filmovima nije izvodljivo po logici. Cak i da ga naprave, ovi bi sa druge strane moglo da bude krsenje zakona o privatnosti ucesnika u saobracaju, a i potencijalna zloupotreba neovlascenog javnog prisluskivanja. Investicija je preskupa jer bi za trazeni uredjaj i softwer drzava morala da plati milione za razvoj a isplativost u smislu otplacivanja ulozenih sredstava od kazni je na decenijskom nivu. Sve sto mogu je ono sto su naveli a to je da otkriju samo putujuce signale koje salje telefon u toku razgovora, a to vam je ono "C-cr, C-cr, C-cr, Crrrr, c-c-c-c" koje mozete otkriti i pokvarenim tranzistorom sa malim modifikacijama u anteni! Zaljucak: Ovo nikada nece zaziveti.

Pancevac

pre 10 godina

Licno ne poznajem nekog ko je napravio udes zbog mobilnog ali znam par njih koji su ga napravili dok su palili cigaru ili je trazili gde im je ispala.

Dule Astro

pre 10 godina

E baš da vidim kako će da razlikuje da li priča vozač ili neko od suvozača, ili da li vozač priča preko spikerfona, ili da li suvozač drži telefon pored uha vozača...

NEMOGUĆE bez snimka kamere!

mufljuz

pre 10 godina

"Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "
-----
Naprave uredjaj, potrose silno vreme i novac da vam objasne cemu to sluzi a onda u jednoj recenici kazu da ga mozes "okaciti macku o rep". Jedini nacin da rese ovaj problem je da u svaki auto "ubace" predstavnika zakona koji ce, uz neku manju prethodnu obuku, sa sigurnoscu moci da odgovori ko je i kako koristio mobilni telefon u toku voznje.

grinc

pre 10 godina

Razgovor u toku voznje je dozvoljen uz koristenje "hands-free" uredjaja i ne verujem da se to moze detektovati, osim ako ovi ne planiraju da zaustavljaju sve redom...

mene izluđuju ovi koji telefoniraju, ali...

pre 10 godina

"Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "

Ovo nije nedostatak tehnologije, već govori da tehnologija ne postoji. Recimo kao da imate uređaj koji može da utvrdi da je neko od ljudi u automobilu pio, ali ne može da utvrdi ko. Pa još, ne može da razlikuje da li je pio alkohol (što je zabranjeno, kao i telefon u ruci) ili gazirane sokove (što je dozvoljeno, kao i handsfree).

Dakle, ne znamo ko je i kako telefonirao, ali... šta? Ništa. Dođite ponovo kad budete imali rešenje.

Ne navijaj za telefoniranje, vec razmisljaj

pre 10 godina

@ "Razgovor u toku voznje je dozvoljen uz koristenje "hands-free" uredjaja i ne verujem da se to moze detektovati, osim ako ovi ne planiraju da zaustavljaju sve redom..."
(grinc, 7. februar 2015 08:49)

Jesi li 100% siguran da se to nece moci detektovati? Ja tvrdim da ce to biti reseno.

Ko je, npr. verovao da se moze glas prenositi "preko zica" i razgovarati "preko mora"? - Sada i "bez zica". Ko je verovao da mozes pismo poslati preko mora i da ga onaj kome je adresovano dobije za delic sekunde? Ko je verovao da fotku, pa i ceo film koji si snimio u kuci, posaljes "bez zice", ne komsiji preko puta, vec u "beli svet". Ili da to "okacis na sokocalo", a da ne ucinis skoro nikakav intelektualni (i fizicki) napor, pa da gledaju milioni. I to u realnom vremenu ili kad im odgovara.

Oni koji su odlucili da rese problem upotrebe NJ.V. telefona za vreme voznje, resice ga sigurno. Nece se obazirati na to sto (je)smo njegovi zavisnici.

Da li je ovo Einbahnstrasse?

pre 10 godina

" Nedostatak tehnologije je u tome što uređaj još uvek ne može da razlikuje da li telefon koristi vozač ili neka druga osoba u automobilu, odnosno da li se razgovor obavlja preko "hands-free" sistema. "

To je prvo što mi je palo na pamet. Dakle, kao kada bi policija utvrdila da je neko u kolima pio, ali ne zna ko, niti da li je pio alkohol (što je zabranjeno, kao i telefon u ruci) ili sok (što je dozvoljeno, kao i telefon sa handsfree dodatkom).

Dakle, sistem je besmislen dok ga ne unaprede, odnosno izmisle pošto je ovo što imaju - ništa.

Mare

pre 10 godina

Često vidim ljude koji voze skupa auta i drže telefon na uhu, tj. razgovaraju dok voze. Zar im je žao ili ih mrzi kupiti opremu za razgovor? Ja nemam skup auto, ali kupio sam autoCD sa Bluetoothom, i čim udjem u auto, automatski me spaja na njegov sistem, i ako me neko zovne pričam preko tog uredjaja. I puno ugodnije je, jer sagovornike čujem preko auto zvučnika, pa zaista imaš osećaj kao da sagovornik sedi pored tebe.

VJ

pre 10 godina

@Alex43
Nje stvar da li taj neko `hoce da pogine` ili ne. Ljudi koji koriste telefon u toku voznje (drze ga rukom na uvetu dok razgovaraju ili kucaju poruke povremeno bacajuci pogled na put) su potencijalne ubice.
Kod nas to kao nije dozvoljeno, a svaki drugi, treci vozac to radi. Jeza me hvata.
Hoce li neko poceti da kaznjava???

qwq

pre 10 godina

kako ce uredjaj da porepozna da li koristim slusaice ili kako ce da prepozna ako koristim telefon kao navigaciju?

sve u svemu jos jedna sarena zabava iz velike britanije, nepresusnog izvora medijskih bombi

ima li koga?

pre 10 godina

Voleo bih da vidim ovaj sistem u BGu. Više od pola grada bi ostalo bez dozvole (prvo većina 'profesionalaca' iz gsp, koji se u slobodno vreme zaleću na građane po pešačkim prelazima) pa bi konačno moglo normalno da se vozi! Od saobraćajne policije u ovom slučaju nema koristi.

joojle le kuku

pre 10 godina

Ako si na hands-free ne razumem kako mogu da te kazne "za korišćenje".
To je kao da zabrane da pričaš sa saputnicima u autu.

Surovi

pre 10 godina

Nisam drzao telefon na uvetu dok vozim,evo vec dosta godina.U kolima iskljucivo koristim handfri i to preko blututa na radiju.
Od svih resenja koje sam probao,ovo je najbolje i najelegantnije posto telefon ne mora da se vadi iz dzepa,lepo se cuje i nema neudobnih i idiotskih blutut sluski ,koje se uvek isprazne kada su ti najvise potrebne.
Jedina mana je kada ne zelis da svi slusaju razgovor koji vodis,a u tom slucaju obicno prekidam vezu.
Apsolutno nema razloga zasto bi neko laprdao na mobilni i drzao ga u ruci dok vozi,pored sjajnih resenja koja mu omogucavaju da to ne mora da radi.
Ne treba ni spominjati koliko je to opasno....

treba shvatiti

pre 10 godina

@Alex43
Nije problem sto ce poginuti onaj koji razgovara telefonom, vec sto ce sa sobom usmrtiti ko zna jos koliko ucesnika u saobracaju. On ne ugrozava samo sebe vec i sve druge.

boris

pre 10 godina

Briga mene za njih, nego što su ugroženi i ostali učesnici u saobraćaju.
Ljudi se osećaju usamljeni pa pričaju i mnogo rizikuju time. To je već stvar za psihijatriju.

ŠTAZI

pre 10 godina

Alex tebrex glupost je što zboriš ti. Par sekundi gledanja u fon ti omete dovoljno pažnju da pregaziš dete ispred škole. Retko ginu krivci... Čitaj malo "crnu hroniku"....

Draganova pra baba

pre 10 godina

Za 5 do 10 godina cemo imati glasovni poziv sa spikerfonom ugradjenim u auto kao standardnu opremu i potreba za telefonom na uvetu nece vise imati nikakvog smisla. To vec sada postoji

samo kažem

pre 10 godina

@Alex43 slažem se al samo u slučaju kad bi u toj opasnosti bio samo taj koj vozi i priča telefonom a ne i njegovi saputnici i okolni učesnici u saobraćaju.

tanka linija izmedju uredjaja korisnog za bezbednost i totalne kontrole.

Bee-Zon

pre 10 godina

(Alex43, 06. februar 2015 14:42) - nije problem ako pogine zbog upotrebe telefona. Problem je ako pri tom ubije i one iz drugog vozila

ajronik-supersonik

pre 10 godina

Juče videh saobraćajca da vozi i priča, dok sam izvukao telefon da ga slikam, pobeže mi...
(Vozač, 07. februar 2015 13:23)....a vozachi GSP spika mobilnim bez hendsfrija-ma ko dobardan!!.. u svakom treccem basu u koji udjem!..

sercan

pre 10 godina

@(Ne navijaj za telefoniranje, vec razmisljaj, 7. februar 2015 23:00)

Nikola Tesla, jos pre prvog svetskog rata. Culi ste za njega?

Radule Scepanovic

pre 10 godina

najgrdji su ovi što šalju sms dok voze.prije par godina u kanadskom gradiću u kom živim djevojka udarila 4 parkirana auta

Dakic

pre 10 godina

Malo ce teze sankcionisati upotrebu telefona kod vozaca na ovaj nacin! Da bi uspeli u tome, softwer koji je potreban je malo nemoguce napraviti zbog kompleksnosti situacije. Ja kao programer i elektronicar nemam na umu kako bi to moglo da bude izvodljivo. Oni trebaju bukvalno hakovati signal koji izlazi iz telefona, da provere da li je uparen sa nekim handsfree (bluetooth slusalicom) a zatim da utvrde da li je vozac ili suvozac. Softwer bi morao da hakuje i telefon i bluetooth slusalicu i da iz njihovih softwerskih jedinica izvuce status o uparivanju! Bluetooth slusalica ima ogranicen nivo pristupa, a telefoni nisu svi isti i ceo slucaj je neizvodljiv. Ovo ni u Sci-Fi filmovima nije izvodljivo po logici. Cak i da ga naprave, ovi bi sa druge strane moglo da bude krsenje zakona o privatnosti ucesnika u saobracaju, a i potencijalna zloupotreba neovlascenog javnog prisluskivanja. Investicija je preskupa jer bi za trazeni uredjaj i softwer drzava morala da plati milione za razvoj a isplativost u smislu otplacivanja ulozenih sredstava od kazni je na decenijskom nivu. Sve sto mogu je ono sto su naveli a to je da otkriju samo putujuce signale koje salje telefon u toku razgovora, a to vam je ono "C-cr, C-cr, C-cr, Crrrr, c-c-c-c" koje mozete otkriti i pokvarenim tranzistorom sa malim modifikacijama u anteni! Zaljucak: Ovo nikada nece zaziveti.