Aktuelno

Ponedeljak, 06.01.2014.

10:15

Upola manji iznos kazne uz prekršajni nalog

Upola manji iznos kazne uz prekršajni nalog IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

OKnO

pre 11 godina

Veoma važna informacija, ali ako se posmatra sa kakvim takvim pamćenjem unazad....
Prvo je usvojen ZOBS, sa sumanutim iznosima za neke prekršaje, uz svakodnevnu protekciju i korupciju i dalje.
Zatim imamo izmene i dopune ZOBS-a od istih onih koji su omanuli u prvom pokušaju, i mnoge stavke ostavili nedorečene, ali upada u oči to da su propisi u Srbiji oštriji od svih koji važe za članice EU (dubina šare na letnjim gumama zimi bez snega, set prve pomoći stroži od bilo kog u EU...).
Opet sa druge strane ako ste sin nekog moćnika, ili bogataša (Željo Mitrović npr.), postoji način da se sve zaobiđe, ali to već nije oblast koju pokriva ZOBS....
I sada kada su shvatili, da narod nema odakle platiti kaznu za preticanje zaustavnom trakom ( a autoput blokiran, kako možete preticati vozilo koje stoji?) od tričavih 120 000.00 din, i da su preterali i sa granicom za alkohol, ograničenja brzine i..... umesto da se kompletna ekipa smeni po kretkom postupku, oni nas zamajavaju ovakvim glupostima.
Reda će biti kada svi poštovali zakon, do tada samo se mlati prazna slama.
Šta bi sa onim policajcem što je pucao na drugog vozača (ženu) jer je sporo vozio, u Nišu!?
Kako to po ZOBS-u?

realan

pre 11 godina

u makedoniji ovaj sistem funkcioniše već 5-6 god na pr za prolazak na crveno kazna 300 eura,sa nalogom 150,a najbolja stvar što ako policajac počne da piše kaznu nema cepanja kazne mozez samo na sud za prekršaje,a podmićivanje policije je veoma teško jer u slučaj da prijavis da si mu dao mito odma leti sa posla sa krivičnom u slučaj da imaš dokaz,pa zbog toga fala bogu izbjegavaju mito i odma prijavljuju pokušaj podmićivanja

Mile

pre 11 godina

Pa ovaj zakon ce da padne pred ustavnim sudom, jer u zemlji Srbiji jedino , ali jedino sud moze da kaznjava, i niko drugi. Zato su sve ostalo doplatne karte i sl. Znaci da ce policija davati priznanja po kojima Vi kao pocinilac prekrsaja priznajete isti i saglasni ste da ga platite.

vozac

pre 11 godina

a sta ako je npr. kazna zastarela? Hoce li me onda uslovljavati da platim nesto sto po zakonu nisam u obavezi, jer bez toga ne mogu registrovati vozilo? I zna li neko nesto o "fiktivnim" adresama?

Zoran

pre 11 godina

"Izgleda mi da suštinski razlog nije naveden- Čuh više puta; "ma idem u zatvor, više mi se isplati nego da platim 5000 din" -a"
-----------

Izgleda da da nije to, nego mito policajcima.

milan

pre 11 godina

Izgleda mi da suštinski razlog nije naveden- Čuh više puta; "ma idem u zatvor, više mi se isplati nego da platim 5000 din" -a onda u zatvorima nema mesta a novi su skupi a i zatvorenike treba hraniti
Ne radi se o tome da ne bi neko da plati kaznu već "čime" tj "realno je da su kazne nerealne" a i mesta za kažnjavanje- platih 5000din na izlasku iz naseljenog mesta jer mi 100m pre table brzina bila 58km -pa policija 90% prekoračenja brzine naplati na izlazu iz naseljenog mesta i na 4 trake sa ograničenjem 50- pa OČIGLEDNO da su kazne državi izvor prihoda a ne popravak saobraćajne kulture, bar meni je očigledno

Namera...

pre 11 godina

Namera je da se poveca naplata uz smanjenje sudskih troskova. Ljudi masovno izbegavaju sudske pozive, bespotrebno prolongiraju postupak, predmeti u radu se gomilaju a neretko dolazi i do zastarelosti. Kao sto jednom rece profesor krivicnog prava nije visina kazne ta koja odvraca potencijalne kriminalce od izvrsenja krivicnih dela vec je to verovatnoca da ce biti uhvaceni.

Veliki brat

pre 11 godina

Meni nije jasno zašto se kod nas i dalje za lična dokumenta (koja uključuju i vozačku i saobraćajnu dozvolu) zahtev podnosi u POLICIJI???

To dovoljno govori da smo i dalje policijska država.
Policiju treba odvojiti od "unutrašnjih poslova" koji se tiču ličnih dokumenata, jer se i ostali papiri koji su preduslov za lična dokumenta uzimaju u drugim ustanovama (uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih).

Ovde je problem u tome što policija ima sve moje podatke i može da ih zloupotrebljava, spreči me da produžim registraciju auta ako nisam platio neku kaznu (do sada ih nisam imao, tako da nije mišljenje zbog toga), a recimo moje pravo je da tvrdim da je policajac zloupotrebio položaj (što Zakon negira i tretira izjavu saobraćajca isto kao i snimak kamerom) a on neka osim reči priloži i neki drugi dokaz.

Treće, sprega sudstva i policije, a ogleda se u tome što vam poziv za sud donosi policija (mene su jednom ganjali sa nekom zamolnicom, valjda za davanje neke izjave, ali smo se mimoišli pa su me zvali telefonom od komšije koji je imao moj broj, i kad sam lepo otišao u sud gde su mi rekli da se javim, ispostavi se da je zahtev povučen 3 meseca ranije! Pa što se onda ja štrecam jer oni imaju bajate podatke?).


A da ne pominjem sudstvo... tužilac i sudija u istoj zgradi, i obavezno se viđaju pre svakog suđenja bez prisustva optuženog i dogovaraju strategiju.

Dakle, oni svi povezani k'o ovčja creva, ali ne da bi štitili naša prava...

Comfortably Numb

pre 11 godina

Koliko se secam, pre nekoliko godina, na Ustavnom sudu je doneta odluka da se zabranjuje uslovljavanje izdavanja dolumenata zbog bilo kakvih dugova, bilo da su u pitanju porez ili kazne. Sta je sad ovo???

Lik

pre 11 godina

Svaki narod ima državni aparat baš onakav kakav zaslužuje, ni više ni manje.
Pa kad mu to dosadi onda ga promeni. Nama još nije dosadio.

Np

pre 11 godina

Vec pet godina u Novom Pazaru ne mozete registrovati auto niti podici vozacku bez potvrde o izmirenim novcanim kaznama,eto za nas u NP su dosad vazila neka vanzakonska pravila.. a sto se tice popusta za placanje u privih osam dana sigurno je da ce to podici procenat naplate a kazne su drakonske i kad su prepolovljene ako uzmemo u obzir standard vecine stanovnistva.

justin

pre 11 godina

Čitam komentare I samo se dokazuje koliko nam je pamet kratka:
-Zaboravili ste gospodo kada ste kod registracije podnosili I papir iz Uprave prihoda o izmirenom porezu .
-Nego mi ovo da tužimo Strasburu ili da se uvedu Leteće Sudije zajedno sa Milicajcem sa sve sklopivim stolom I klupicom u gepeku..pa kad navataju,odmah na licu mesta rasklapaju sto,klupicu,vade pisaću mašinu...

FrancoSrb

pre 11 godina

@(Dragan Jovanovic, 6. januar 2014 11:06)

"Niste samo napisali u kojim je to drzavama EU praksa .Cisto da znamo. A ionako se sve nesto uskladjujemo sa njihovim propisima."

U Francuskoj je recimo pravilo da se za laksa prekoracenja brzine (do 50km/h od dozvoljene osim u naseljenom mestu), novcane kazne smanjuju za 50% ako se uplati u odredjenom roku. To znam iz licnog iskustva;

Vozač-advokat

pre 11 godina

"DNEVNA DOPLATNA PARKING KARTA" je jednostavno u suprotnosti sa "Zakonom o obligacionim odnosima", a "KAZNENA KARTA" sa Ustavom Srbije. Ustavni Sud Srbije je oborio ovu drugu, a sada bi trebalo da obori i ovu prvu! Zabrana registracije vozila, kao i produženja važenja vozačke dozvole je takođe protivustavna!!!

milos

pre 11 godina

U cemu je problem? Pa ova vrsta kaznjavanja kod nas postoji od vajkada. To zna svaki vozac koga je policija zaustavila u vreme za burek,koka kolu,pljeskavicu (00-24h).Neki od njih preferiraju i skuplju i egzoticniju kuhinju ali mogucnost zadovoljenja ovakvih gurmanskih poslastica zavisi iskljucivo od visine vaseg prekrsaja.

Igor Gavran

pre 11 godina

Pretpostavljam da je ovo samo prva faza. U drugoj fazi ce verovatno da duplo povecaju kazne, i na taj nacin ce uvesti kamate na prekrsaje.

U poslednje vreme policija kaznjava ljude za izmisljene prekrsaje. Policija otvoreno reketira ljude na putevima i niko im nista ne moze. Drzava tone u teror. Kad ce da uvedu obavezne dokaz na sudu? Kako je moguce da sud vise veruje na rec korumpiranom policajcu nego neosudivanom gradjaninu?

Kuvaju nas kao zabe u mlakoj vodi. PDV, akcize, kazne, porezi, kamate

rosko

pre 11 godina

Tegobno je čitati ovakav tekst , jer se zna da ima jedan privilegovani sloj koji nikada nije platio porez , račun za struju , doprinose za radnike , sudske troškove i nisu mu ništa uradili – niti mu imovinu zaplenili , niti kola oduzeli – on to na svom imenu ni nema.
Pa ovakve kazne za njega su potpuno nebitne.
Kazne samo mi siromašni plaćamo i sve ostalo.Mi nosimo na leđima sve.

Bob Rock

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, kazna za pojas u americi je u nekim drzavama 80 dolara( 6500 dinara) a prosecna plata 2000 dolara (170000 dinara) a u srbiji 5000 dinara a plata 20000 dinara
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (a, 6. januar 2014 11:08)

Nemoj da pravis prekrsaje pa neces da placas kazne!! Daj da stavimo 200 dinara za prolazak na crveno svetlo... To svako moze da plati.. Mislis da bi neko onda stajao na semaforu?

Vlada

pre 11 godina

Samo se dovijaju kako da izvuku pare od naroda!
Rezultt će biti isti, za godinu dana imaćemo masu neregistrovanih automobila i masu vozača bez produženih dozvola.
Narod nema para da plaća drakonske kazne i rađe ide u zatvor. U celom saobraćajnom sistemu Srbije jedino je evropski zakon.
Srbija je zemlja bez železnice, sav transport se odvija drumovima, drumovi su iz turskog vremena, vozila zastarela, jedino je zakon evropski, prepisan iz zemalja u kojima sve funkcioniše.
E zato smo tu gde jesmo

Sava Joja

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, (a, 6. januar 2014 11:08)

Ako su ti skupe kazne, a ti veži pojas.
Naravno, najlakše je praviti se pametan, neću vezati pojas, nego ću posle kukati kako me država pljačka sa kaznama. Poenta kažnjavanja bi trebalo da bude da te natera da ne praviš prekršaj, a ne da bude primerena tvom standardu.
Naravno, vi ste navikli da vas zabole ona stvar za propise, pa da platite neku simboličnu kaznu, jer ste, eto, siromašni. Rezultati takvog načina razmišljanja su vidljivi.
P.S. Koliko plaćate za net i mobilni, mesečno? 2000? 3000? 4000? Eto vidite, da kazne i nisu tako visoke. Mogle bi još malo da "poskupe".

vlada

pre 11 godina

Lepo!
Ali, neka neko objasni kako "celodnevna karta" za parkiranje koju naplaćujete kao kaznu može da ima iznos od 1870 dinara (mislim da je taj iznos), ako je sat, npr. 42 dinara? Dakle, računica je prosta, 42din. * 15 sati = 630 dinara!
Kako "dođomo" do ovije cifre od 1870 dinara????
I šta ako je neko parkirao u 19h i nije uplatio parking za naredni sat? Dakle, oni mu naplate "celodnevnu kartu" u vidu kazne od 1870 dinara!
Fer, ali pošteno, nema šta! To bih ja nazvao pljačkom!
A postoje mnogi koji kažu da ovaj postupak nema utemeljenje u zakonu!
Da li je to istina?
(Jovan, 6. januar 2014 11:13)

Upravo. Po zakonu smeju da naplaćuju doplatnu kartu, ne i kaznu, ali taj zakon nije u skladu sa Ustavom. Oni rade protivustavno. Mada nisu oni krivi za to jer nam je ustav takva smejurija da to nema nigde u svetu!
U suštini oni rade legitiman posao (nećeš da platiš parking - plati kaznu ko te šljivi), ali to nije legalno, i po ovom ustavu ne može ni biti. Jedino što meni lično jako smeta kod njih je što su počeli toliko da šire zone da će za par godina da počnu da naplaćuju parking u Barajevu! Zoniranje u Centru i ima smisla i više je nego neophodno, ali ovaj tempo kojim "šire" centar je neshvatljiv!

D

pre 11 godina

Zar nije svrha kaznjavanja uvodjenje reda a ne puko uzimanje novca od gradjana?? "...ukoliko se odlucite da kaznu zato sto ste bahati platite u roku od 8 dana dobijate neverovatni popust od 50%!!!" uskoro ce im poklanjati i pegle uz svaku placenu kaznu...

Bane NS

pre 11 godina

Ovo je čista navlakuša, kada god hoće da uvale nešto narodu uz što manje negodovanja oni to predstave kao da je narodu bolje. Prvo kazne su nerealne i ne treba mi da budemo srećni što ćemo eto platiti pola te kazne ako bez reči i pogovora odmah odjurimo da platimo sve što nam svaka šuša napiše i pripiše. Ni to nije problem ako smo zaista krivi, već meni više smeta ono ako u roku od 8 dana ne uložiš žalbu prekršajni nalog dobija status konačnosti, znači osuđeni ste bez suđenja. I to će vam stojati u sistemu do pamtiveka a vi nećete moći da registrujete auto niti da produžite vozačku dok to ne platite. Pa sve i da sam platio i izmirio sve ili da nemam nikakvih prekršaja ja ću verovatno morati da idem da vadim te potvrde iz suda da nemam neizmirenih prekršajnih kazni da čekam, plaćam takse i slično. Dalje, kada provale da uglavnom većina registruje auto na nekog ko ne vozi, tipa oca, majku....e onda će da uvedu da svi iz kuće moraju da imaju izmireno sve da bi taj auto mogao da se registruje. A onda kada shvate da zbog 5.000 dinara neko ne može da registruje auto i uplati državi 30.000 dinara shvatiće da se ni to ne isplati...pa onda tehnički pregledi kada se pobune. Ma, nema od toga ništa kao i za sve ostalo u ovoj državi. Putevi, obilaznice, mreže puteva, rasterećenje saobraćaja, savremena signalizacija, realna ograničenja su suština za bezbednost saobraćaja i revnosno sankcionisanje alkoholizma, bahatosti i tehničke neispravnosti voila (nemanje zimske opreme i sl.)

Vozač

pre 11 godina

Budalaština! Znači opet se nagrađuju oni koji krše zakon i stimulišete ih da ga lakše i češće krše! A ko će da gubi glavu zbog njih, mi "normalni" vozači i pešaci, koje nasilnici na putu udaraju i ubijaju!

Jovan

pre 11 godina

Lepo!
Ali, neka neko objasni kako "celodnevna karta" za parkiranje koju naplaćujete kao kaznu može da ima iznos od 1870 dinara (mislim da je taj iznos), ako je sat, npr. 42 dinara? Dakle, računica je prosta, 42din. * 15 sati = 630 dinara!
Kako "dođomo" do ovije cifre od 1870 dinara????
I šta ako je neko parkirao u 19h i nije uplatio parking za naredni sat? Dakle, oni mu naplate "celodnevnu kartu" u vidu kazne od 1870 dinara!
Fer, ali pošteno, nema šta! To bih ja nazvao pljačkom!
A postoje mnogi koji kažu da ovaj postupak nema utemeljenje u zakonu!
Da li je to istina?

ZLOBEX

pre 11 godina

..."Međutim, ukoliko se opredeli da angažuje državni aparat za takav prekršaj, kaznu će platiti u punom iznosu i to s kamatama..."

šta ovaj lu.. , kakve KAMATE? Gospode.

Dragan Jovanovic

pre 11 godina

TAKO JE!!!
Onima koji su kaznjeni, a nisu platili kazne treba zabraniti da disu punim plucima, vec samo onoliko da prezive, s tim da im se i to pravo uskracuje sa protekom vremena.
Kriminalcima i lopovima nikakva prava nece biti uskracena. A to pre svega zato sto oni to ne bi ni postovoli pa zasto onda drzava da se dovodi u poziciju da se s tim bakce.
Niste samo napisali u kojim je to drzavama EU praksa .Cisto da znamo. A ionako se sve nesto uskladjujemo sa njihovim propisima.
Trebalo bi i ustav da odnekud prepisemo. Jer odredba , da ne mogu da regisrtrujem vozilo, ili produzim vozacku , je uskracivanje osnovnih ljudskih prava, koja su nasim ustavom zagarantovana.
Ali u Stradiji je sve moguce!

Petar

pre 11 godina

Srerdjenvekovna logika koja sluzi za povecanje stepena korupcije.Vidimo se mi na sudu lepo, sa sve dokazima koje snimam kamerom. Bas takvog jednog cekam uskoro sa dokazom kako tendenciozno se postavljaju na mesta gde metar asfalta vas deli od prekrsaja sto naravno koriste kao poslednje kada vide da nista drugo ne mogu tj da sma vezan,legaln,ni promila alkohola. Ovo je blef i pokusaj da izvuku vise novca jer znaju da narod ne placa.nema sanse,auto cu prevesti na drugu osobu,a po potrebi i sebe na trecu lokaciju.

Neko iz publike

pre 11 godina

Da li sam ja dobro razumeo tekst? Ukoliko optuženi za prekršaj ne plati kaznu a ni ne pokrene postupak pred prekršajnim sudom, kazna postaje pravosnažna? Bez obzira što ju je doneo policajac u patroli???? Ja sam mislio da kaznu može da donese samo sudija, no ništa me ne čudi od ovi na vlasti. I dosad si od policajca dobio uplatnicu da platiš kaznu. Ukoliko to nisi uradio, policija je podnela prekršajnu prijavu ali je na kraju prekršajni sudija određivao kaznu. E Srbijo među šljivama, prazan budžet, pa to ti je ...

sale

pre 11 godina

nista ovo nece valjati. sada su za sitne prekršaje mogli ponekad da te puste uz usmenu opomenu a sada ce sigurno sve zivo kaznjavati jer eto kazna je upola ako brzo platis. ne valja.

Provaljeni ste

pre 11 godina

Sve je to u redu ali se jako bojim vodjenja evidencije uplata.Garantovano nas ceka sledeci scenario.Kada dodje vreme registracije uz gomilu druge papirologije,moracemo da imamo i potvrdu da nemamo neplacenih kazni.A ta potvrda se dobija posle cekanja u redu i gubitka jednog radnog dana i naravno uz taksu.Jos jedna drzavna smicalica za otimanje para.Opet cemo u stvari morati da dokazujemo da smo nevini jer je mentalni sklop drzavnog aparata potpuno naopak.

a

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, kazna za pojas u americi je u nekim drzavama 80 dolara( 6500 dinara) a prosecna plata 2000 dolara (170000 dinara) a u srbiji 5000 dinara a plata 20000 dinara

guja

pre 11 godina

Još kad bi ovaj zakon bio u skladu sa Ustavom, gde bi im kraj bio. Kakve veze ima neplaćeni saobraćajni prekršaj sa registracijom kola. Ne glupirajte se zakonodavci. Ne mešajte babe i žabe.

vladica

pre 11 godina

ovo je samo potvrda da kazne ne sluze bezbednosti, vec su samo namenjene punjenju budzeta, a od sada ako dopunite odmah, imate i popust. mozemo da ocekujemo uskoro i akcije tipa 'svaka peta besplatno' ili mozda pripejd kazne sa 75% popusta. dokle ce vise saobracajna policija da se bavi iskljucivo punjenjem budzeta kaznjavanjem beznacajnih prekrsaja, i pozabavi se onima koji ozbiljno ugrozavaju bezbednost... i to bez popusta

Provaljeni ste

pre 11 godina

Sve je to u redu ali se jako bojim vodjenja evidencije uplata.Garantovano nas ceka sledeci scenario.Kada dodje vreme registracije uz gomilu druge papirologije,moracemo da imamo i potvrdu da nemamo neplacenih kazni.A ta potvrda se dobija posle cekanja u redu i gubitka jednog radnog dana i naravno uz taksu.Jos jedna drzavna smicalica za otimanje para.Opet cemo u stvari morati da dokazujemo da smo nevini jer je mentalni sklop drzavnog aparata potpuno naopak.

vladica

pre 11 godina

ovo je samo potvrda da kazne ne sluze bezbednosti, vec su samo namenjene punjenju budzeta, a od sada ako dopunite odmah, imate i popust. mozemo da ocekujemo uskoro i akcije tipa 'svaka peta besplatno' ili mozda pripejd kazne sa 75% popusta. dokle ce vise saobracajna policija da se bavi iskljucivo punjenjem budzeta kaznjavanjem beznacajnih prekrsaja, i pozabavi se onima koji ozbiljno ugrozavaju bezbednost... i to bez popusta

Jovan

pre 11 godina

Lepo!
Ali, neka neko objasni kako "celodnevna karta" za parkiranje koju naplaćujete kao kaznu može da ima iznos od 1870 dinara (mislim da je taj iznos), ako je sat, npr. 42 dinara? Dakle, računica je prosta, 42din. * 15 sati = 630 dinara!
Kako "dođomo" do ovije cifre od 1870 dinara????
I šta ako je neko parkirao u 19h i nije uplatio parking za naredni sat? Dakle, oni mu naplate "celodnevnu kartu" u vidu kazne od 1870 dinara!
Fer, ali pošteno, nema šta! To bih ja nazvao pljačkom!
A postoje mnogi koji kažu da ovaj postupak nema utemeljenje u zakonu!
Da li je to istina?

Neko iz publike

pre 11 godina

Da li sam ja dobro razumeo tekst? Ukoliko optuženi za prekršaj ne plati kaznu a ni ne pokrene postupak pred prekršajnim sudom, kazna postaje pravosnažna? Bez obzira što ju je doneo policajac u patroli???? Ja sam mislio da kaznu može da donese samo sudija, no ništa me ne čudi od ovi na vlasti. I dosad si od policajca dobio uplatnicu da platiš kaznu. Ukoliko to nisi uradio, policija je podnela prekršajnu prijavu ali je na kraju prekršajni sudija određivao kaznu. E Srbijo među šljivama, prazan budžet, pa to ti je ...

vlada

pre 11 godina

Lepo!
Ali, neka neko objasni kako "celodnevna karta" za parkiranje koju naplaćujete kao kaznu može da ima iznos od 1870 dinara (mislim da je taj iznos), ako je sat, npr. 42 dinara? Dakle, računica je prosta, 42din. * 15 sati = 630 dinara!
Kako "dođomo" do ovije cifre od 1870 dinara????
I šta ako je neko parkirao u 19h i nije uplatio parking za naredni sat? Dakle, oni mu naplate "celodnevnu kartu" u vidu kazne od 1870 dinara!
Fer, ali pošteno, nema šta! To bih ja nazvao pljačkom!
A postoje mnogi koji kažu da ovaj postupak nema utemeljenje u zakonu!
Da li je to istina?
(Jovan, 6. januar 2014 11:13)

Upravo. Po zakonu smeju da naplaćuju doplatnu kartu, ne i kaznu, ali taj zakon nije u skladu sa Ustavom. Oni rade protivustavno. Mada nisu oni krivi za to jer nam je ustav takva smejurija da to nema nigde u svetu!
U suštini oni rade legitiman posao (nećeš da platiš parking - plati kaznu ko te šljivi), ali to nije legalno, i po ovom ustavu ne može ni biti. Jedino što meni lično jako smeta kod njih je što su počeli toliko da šire zone da će za par godina da počnu da naplaćuju parking u Barajevu! Zoniranje u Centru i ima smisla i više je nego neophodno, ali ovaj tempo kojim "šire" centar je neshvatljiv!

Vlada

pre 11 godina

Samo se dovijaju kako da izvuku pare od naroda!
Rezultt će biti isti, za godinu dana imaćemo masu neregistrovanih automobila i masu vozača bez produženih dozvola.
Narod nema para da plaća drakonske kazne i rađe ide u zatvor. U celom saobraćajnom sistemu Srbije jedino je evropski zakon.
Srbija je zemlja bez železnice, sav transport se odvija drumovima, drumovi su iz turskog vremena, vozila zastarela, jedino je zakon evropski, prepisan iz zemalja u kojima sve funkcioniše.
E zato smo tu gde jesmo

Bane NS

pre 11 godina

Ovo je čista navlakuša, kada god hoće da uvale nešto narodu uz što manje negodovanja oni to predstave kao da je narodu bolje. Prvo kazne su nerealne i ne treba mi da budemo srećni što ćemo eto platiti pola te kazne ako bez reči i pogovora odmah odjurimo da platimo sve što nam svaka šuša napiše i pripiše. Ni to nije problem ako smo zaista krivi, već meni više smeta ono ako u roku od 8 dana ne uložiš žalbu prekršajni nalog dobija status konačnosti, znači osuđeni ste bez suđenja. I to će vam stojati u sistemu do pamtiveka a vi nećete moći da registrujete auto niti da produžite vozačku dok to ne platite. Pa sve i da sam platio i izmirio sve ili da nemam nikakvih prekršaja ja ću verovatno morati da idem da vadim te potvrde iz suda da nemam neizmirenih prekršajnih kazni da čekam, plaćam takse i slično. Dalje, kada provale da uglavnom većina registruje auto na nekog ko ne vozi, tipa oca, majku....e onda će da uvedu da svi iz kuće moraju da imaju izmireno sve da bi taj auto mogao da se registruje. A onda kada shvate da zbog 5.000 dinara neko ne može da registruje auto i uplati državi 30.000 dinara shvatiće da se ni to ne isplati...pa onda tehnički pregledi kada se pobune. Ma, nema od toga ništa kao i za sve ostalo u ovoj državi. Putevi, obilaznice, mreže puteva, rasterećenje saobraćaja, savremena signalizacija, realna ograničenja su suština za bezbednost saobraćaja i revnosno sankcionisanje alkoholizma, bahatosti i tehničke neispravnosti voila (nemanje zimske opreme i sl.)

guja

pre 11 godina

Još kad bi ovaj zakon bio u skladu sa Ustavom, gde bi im kraj bio. Kakve veze ima neplaćeni saobraćajni prekršaj sa registracijom kola. Ne glupirajte se zakonodavci. Ne mešajte babe i žabe.

ZLOBEX

pre 11 godina

..."Međutim, ukoliko se opredeli da angažuje državni aparat za takav prekršaj, kaznu će platiti u punom iznosu i to s kamatama..."

šta ovaj lu.. , kakve KAMATE? Gospode.

Petar

pre 11 godina

Srerdjenvekovna logika koja sluzi za povecanje stepena korupcije.Vidimo se mi na sudu lepo, sa sve dokazima koje snimam kamerom. Bas takvog jednog cekam uskoro sa dokazom kako tendenciozno se postavljaju na mesta gde metar asfalta vas deli od prekrsaja sto naravno koriste kao poslednje kada vide da nista drugo ne mogu tj da sma vezan,legaln,ni promila alkohola. Ovo je blef i pokusaj da izvuku vise novca jer znaju da narod ne placa.nema sanse,auto cu prevesti na drugu osobu,a po potrebi i sebe na trecu lokaciju.

a

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, kazna za pojas u americi je u nekim drzavama 80 dolara( 6500 dinara) a prosecna plata 2000 dolara (170000 dinara) a u srbiji 5000 dinara a plata 20000 dinara

Dragan Jovanovic

pre 11 godina

TAKO JE!!!
Onima koji su kaznjeni, a nisu platili kazne treba zabraniti da disu punim plucima, vec samo onoliko da prezive, s tim da im se i to pravo uskracuje sa protekom vremena.
Kriminalcima i lopovima nikakva prava nece biti uskracena. A to pre svega zato sto oni to ne bi ni postovoli pa zasto onda drzava da se dovodi u poziciju da se s tim bakce.
Niste samo napisali u kojim je to drzavama EU praksa .Cisto da znamo. A ionako se sve nesto uskladjujemo sa njihovim propisima.
Trebalo bi i ustav da odnekud prepisemo. Jer odredba , da ne mogu da regisrtrujem vozilo, ili produzim vozacku , je uskracivanje osnovnih ljudskih prava, koja su nasim ustavom zagarantovana.
Ali u Stradiji je sve moguce!

rosko

pre 11 godina

Tegobno je čitati ovakav tekst , jer se zna da ima jedan privilegovani sloj koji nikada nije platio porez , račun za struju , doprinose za radnike , sudske troškove i nisu mu ništa uradili – niti mu imovinu zaplenili , niti kola oduzeli – on to na svom imenu ni nema.
Pa ovakve kazne za njega su potpuno nebitne.
Kazne samo mi siromašni plaćamo i sve ostalo.Mi nosimo na leđima sve.

Vozač-advokat

pre 11 godina

"DNEVNA DOPLATNA PARKING KARTA" je jednostavno u suprotnosti sa "Zakonom o obligacionim odnosima", a "KAZNENA KARTA" sa Ustavom Srbije. Ustavni Sud Srbije je oborio ovu drugu, a sada bi trebalo da obori i ovu prvu! Zabrana registracije vozila, kao i produženja važenja vozačke dozvole je takođe protivustavna!!!

Igor Gavran

pre 11 godina

Pretpostavljam da je ovo samo prva faza. U drugoj fazi ce verovatno da duplo povecaju kazne, i na taj nacin ce uvesti kamate na prekrsaje.

U poslednje vreme policija kaznjava ljude za izmisljene prekrsaje. Policija otvoreno reketira ljude na putevima i niko im nista ne moze. Drzava tone u teror. Kad ce da uvedu obavezne dokaz na sudu? Kako je moguce da sud vise veruje na rec korumpiranom policajcu nego neosudivanom gradjaninu?

Kuvaju nas kao zabe u mlakoj vodi. PDV, akcize, kazne, porezi, kamate

milan

pre 11 godina

Izgleda mi da suštinski razlog nije naveden- Čuh više puta; "ma idem u zatvor, više mi se isplati nego da platim 5000 din" -a onda u zatvorima nema mesta a novi su skupi a i zatvorenike treba hraniti
Ne radi se o tome da ne bi neko da plati kaznu već "čime" tj "realno je da su kazne nerealne" a i mesta za kažnjavanje- platih 5000din na izlasku iz naseljenog mesta jer mi 100m pre table brzina bila 58km -pa policija 90% prekoračenja brzine naplati na izlazu iz naseljenog mesta i na 4 trake sa ograničenjem 50- pa OČIGLEDNO da su kazne državi izvor prihoda a ne popravak saobraćajne kulture, bar meni je očigledno

Veliki brat

pre 11 godina

Meni nije jasno zašto se kod nas i dalje za lična dokumenta (koja uključuju i vozačku i saobraćajnu dozvolu) zahtev podnosi u POLICIJI???

To dovoljno govori da smo i dalje policijska država.
Policiju treba odvojiti od "unutrašnjih poslova" koji se tiču ličnih dokumenata, jer se i ostali papiri koji su preduslov za lična dokumenta uzimaju u drugim ustanovama (uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih).

Ovde je problem u tome što policija ima sve moje podatke i može da ih zloupotrebljava, spreči me da produžim registraciju auta ako nisam platio neku kaznu (do sada ih nisam imao, tako da nije mišljenje zbog toga), a recimo moje pravo je da tvrdim da je policajac zloupotrebio položaj (što Zakon negira i tretira izjavu saobraćajca isto kao i snimak kamerom) a on neka osim reči priloži i neki drugi dokaz.

Treće, sprega sudstva i policije, a ogleda se u tome što vam poziv za sud donosi policija (mene su jednom ganjali sa nekom zamolnicom, valjda za davanje neke izjave, ali smo se mimoišli pa su me zvali telefonom od komšije koji je imao moj broj, i kad sam lepo otišao u sud gde su mi rekli da se javim, ispostavi se da je zahtev povučen 3 meseca ranije! Pa što se onda ja štrecam jer oni imaju bajate podatke?).


A da ne pominjem sudstvo... tužilac i sudija u istoj zgradi, i obavezno se viđaju pre svakog suđenja bez prisustva optuženog i dogovaraju strategiju.

Dakle, oni svi povezani k'o ovčja creva, ali ne da bi štitili naša prava...

D

pre 11 godina

Zar nije svrha kaznjavanja uvodjenje reda a ne puko uzimanje novca od gradjana?? "...ukoliko se odlucite da kaznu zato sto ste bahati platite u roku od 8 dana dobijate neverovatni popust od 50%!!!" uskoro ce im poklanjati i pegle uz svaku placenu kaznu...

Bob Rock

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, kazna za pojas u americi je u nekim drzavama 80 dolara( 6500 dinara) a prosecna plata 2000 dolara (170000 dinara) a u srbiji 5000 dinara a plata 20000 dinara
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (a, 6. januar 2014 11:08)

Nemoj da pravis prekrsaje pa neces da placas kazne!! Daj da stavimo 200 dinara za prolazak na crveno svetlo... To svako moze da plati.. Mislis da bi neko onda stajao na semaforu?

sale

pre 11 godina

nista ovo nece valjati. sada su za sitne prekršaje mogli ponekad da te puste uz usmenu opomenu a sada ce sigurno sve zivo kaznjavati jer eto kazna je upola ako brzo platis. ne valja.

Lik

pre 11 godina

Svaki narod ima državni aparat baš onakav kakav zaslužuje, ni više ni manje.
Pa kad mu to dosadi onda ga promeni. Nama još nije dosadio.

Comfortably Numb

pre 11 godina

Koliko se secam, pre nekoliko godina, na Ustavnom sudu je doneta odluka da se zabranjuje uslovljavanje izdavanja dolumenata zbog bilo kakvih dugova, bilo da su u pitanju porez ili kazne. Sta je sad ovo???

Vozač

pre 11 godina

Budalaština! Znači opet se nagrađuju oni koji krše zakon i stimulišete ih da ga lakše i češće krše! A ko će da gubi glavu zbog njih, mi "normalni" vozači i pešaci, koje nasilnici na putu udaraju i ubijaju!

milos

pre 11 godina

U cemu je problem? Pa ova vrsta kaznjavanja kod nas postoji od vajkada. To zna svaki vozac koga je policija zaustavila u vreme za burek,koka kolu,pljeskavicu (00-24h).Neki od njih preferiraju i skuplju i egzoticniju kuhinju ali mogucnost zadovoljenja ovakvih gurmanskih poslastica zavisi iskljucivo od visine vaseg prekrsaja.

Np

pre 11 godina

Vec pet godina u Novom Pazaru ne mozete registrovati auto niti podici vozacku bez potvrde o izmirenim novcanim kaznama,eto za nas u NP su dosad vazila neka vanzakonska pravila.. a sto se tice popusta za placanje u privih osam dana sigurno je da ce to podici procenat naplate a kazne su drakonske i kad su prepolovljene ako uzmemo u obzir standard vecine stanovnistva.

Namera...

pre 11 godina

Namera je da se poveca naplata uz smanjenje sudskih troskova. Ljudi masovno izbegavaju sudske pozive, bespotrebno prolongiraju postupak, predmeti u radu se gomilaju a neretko dolazi i do zastarelosti. Kao sto jednom rece profesor krivicnog prava nije visina kazne ta koja odvraca potencijalne kriminalce od izvrsenja krivicnih dela vec je to verovatnoca da ce biti uhvaceni.

FrancoSrb

pre 11 godina

@(Dragan Jovanovic, 6. januar 2014 11:06)

"Niste samo napisali u kojim je to drzavama EU praksa .Cisto da znamo. A ionako se sve nesto uskladjujemo sa njihovim propisima."

U Francuskoj je recimo pravilo da se za laksa prekoracenja brzine (do 50km/h od dozvoljene osim u naseljenom mestu), novcane kazne smanjuju za 50% ako se uplati u odredjenom roku. To znam iz licnog iskustva;

Sava Joja

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, (a, 6. januar 2014 11:08)

Ako su ti skupe kazne, a ti veži pojas.
Naravno, najlakše je praviti se pametan, neću vezati pojas, nego ću posle kukati kako me država pljačka sa kaznama. Poenta kažnjavanja bi trebalo da bude da te natera da ne praviš prekršaj, a ne da bude primerena tvom standardu.
Naravno, vi ste navikli da vas zabole ona stvar za propise, pa da platite neku simboličnu kaznu, jer ste, eto, siromašni. Rezultati takvog načina razmišljanja su vidljivi.
P.S. Koliko plaćate za net i mobilni, mesečno? 2000? 3000? 4000? Eto vidite, da kazne i nisu tako visoke. Mogle bi još malo da "poskupe".

justin

pre 11 godina

Čitam komentare I samo se dokazuje koliko nam je pamet kratka:
-Zaboravili ste gospodo kada ste kod registracije podnosili I papir iz Uprave prihoda o izmirenom porezu .
-Nego mi ovo da tužimo Strasburu ili da se uvedu Leteće Sudije zajedno sa Milicajcem sa sve sklopivim stolom I klupicom u gepeku..pa kad navataju,odmah na licu mesta rasklapaju sto,klupicu,vade pisaću mašinu...

Mile

pre 11 godina

Pa ovaj zakon ce da padne pred ustavnim sudom, jer u zemlji Srbiji jedino , ali jedino sud moze da kaznjava, i niko drugi. Zato su sve ostalo doplatne karte i sl. Znaci da ce policija davati priznanja po kojima Vi kao pocinilac prekrsaja priznajete isti i saglasni ste da ga platite.

realan

pre 11 godina

u makedoniji ovaj sistem funkcioniše već 5-6 god na pr za prolazak na crveno kazna 300 eura,sa nalogom 150,a najbolja stvar što ako policajac počne da piše kaznu nema cepanja kazne mozez samo na sud za prekršaje,a podmićivanje policije je veoma teško jer u slučaj da prijavis da si mu dao mito odma leti sa posla sa krivičnom u slučaj da imaš dokaz,pa zbog toga fala bogu izbjegavaju mito i odma prijavljuju pokušaj podmićivanja

OKnO

pre 11 godina

Veoma važna informacija, ali ako se posmatra sa kakvim takvim pamćenjem unazad....
Prvo je usvojen ZOBS, sa sumanutim iznosima za neke prekršaje, uz svakodnevnu protekciju i korupciju i dalje.
Zatim imamo izmene i dopune ZOBS-a od istih onih koji su omanuli u prvom pokušaju, i mnoge stavke ostavili nedorečene, ali upada u oči to da su propisi u Srbiji oštriji od svih koji važe za članice EU (dubina šare na letnjim gumama zimi bez snega, set prve pomoći stroži od bilo kog u EU...).
Opet sa druge strane ako ste sin nekog moćnika, ili bogataša (Željo Mitrović npr.), postoji način da se sve zaobiđe, ali to već nije oblast koju pokriva ZOBS....
I sada kada su shvatili, da narod nema odakle platiti kaznu za preticanje zaustavnom trakom ( a autoput blokiran, kako možete preticati vozilo koje stoji?) od tričavih 120 000.00 din, i da su preterali i sa granicom za alkohol, ograničenja brzine i..... umesto da se kompletna ekipa smeni po kretkom postupku, oni nas zamajavaju ovakvim glupostima.
Reda će biti kada svi poštovali zakon, do tada samo se mlati prazna slama.
Šta bi sa onim policajcem što je pucao na drugog vozača (ženu) jer je sporo vozio, u Nišu!?
Kako to po ZOBS-u?

Zoran

pre 11 godina

"Izgleda mi da suštinski razlog nije naveden- Čuh više puta; "ma idem u zatvor, više mi se isplati nego da platim 5000 din" -a"
-----------

Izgleda da da nije to, nego mito policajcima.

vozac

pre 11 godina

a sta ako je npr. kazna zastarela? Hoce li me onda uslovljavati da platim nesto sto po zakonu nisam u obavezi, jer bez toga ne mogu registrovati vozilo? I zna li neko nesto o "fiktivnim" adresama?

Bob Rock

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, kazna za pojas u americi je u nekim drzavama 80 dolara( 6500 dinara) a prosecna plata 2000 dolara (170000 dinara) a u srbiji 5000 dinara a plata 20000 dinara
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (a, 6. januar 2014 11:08)

Nemoj da pravis prekrsaje pa neces da placas kazne!! Daj da stavimo 200 dinara za prolazak na crveno svetlo... To svako moze da plati.. Mislis da bi neko onda stajao na semaforu?

guja

pre 11 godina

Još kad bi ovaj zakon bio u skladu sa Ustavom, gde bi im kraj bio. Kakve veze ima neplaćeni saobraćajni prekršaj sa registracijom kola. Ne glupirajte se zakonodavci. Ne mešajte babe i žabe.

Dragan Jovanovic

pre 11 godina

TAKO JE!!!
Onima koji su kaznjeni, a nisu platili kazne treba zabraniti da disu punim plucima, vec samo onoliko da prezive, s tim da im se i to pravo uskracuje sa protekom vremena.
Kriminalcima i lopovima nikakva prava nece biti uskracena. A to pre svega zato sto oni to ne bi ni postovoli pa zasto onda drzava da se dovodi u poziciju da se s tim bakce.
Niste samo napisali u kojim je to drzavama EU praksa .Cisto da znamo. A ionako se sve nesto uskladjujemo sa njihovim propisima.
Trebalo bi i ustav da odnekud prepisemo. Jer odredba , da ne mogu da regisrtrujem vozilo, ili produzim vozacku , je uskracivanje osnovnih ljudskih prava, koja su nasim ustavom zagarantovana.
Ali u Stradiji je sve moguce!

a

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, kazna za pojas u americi je u nekim drzavama 80 dolara( 6500 dinara) a prosecna plata 2000 dolara (170000 dinara) a u srbiji 5000 dinara a plata 20000 dinara

Jovan

pre 11 godina

Lepo!
Ali, neka neko objasni kako "celodnevna karta" za parkiranje koju naplaćujete kao kaznu može da ima iznos od 1870 dinara (mislim da je taj iznos), ako je sat, npr. 42 dinara? Dakle, računica je prosta, 42din. * 15 sati = 630 dinara!
Kako "dođomo" do ovije cifre od 1870 dinara????
I šta ako je neko parkirao u 19h i nije uplatio parking za naredni sat? Dakle, oni mu naplate "celodnevnu kartu" u vidu kazne od 1870 dinara!
Fer, ali pošteno, nema šta! To bih ja nazvao pljačkom!
A postoje mnogi koji kažu da ovaj postupak nema utemeljenje u zakonu!
Da li je to istina?

Sava Joja

pre 11 godina

svaka cast za ovu odluku, jer ove sad kazne nisu realne za nas standard, (a, 6. januar 2014 11:08)

Ako su ti skupe kazne, a ti veži pojas.
Naravno, najlakše je praviti se pametan, neću vezati pojas, nego ću posle kukati kako me država pljačka sa kaznama. Poenta kažnjavanja bi trebalo da bude da te natera da ne praviš prekršaj, a ne da bude primerena tvom standardu.
Naravno, vi ste navikli da vas zabole ona stvar za propise, pa da platite neku simboličnu kaznu, jer ste, eto, siromašni. Rezultati takvog načina razmišljanja su vidljivi.
P.S. Koliko plaćate za net i mobilni, mesečno? 2000? 3000? 4000? Eto vidite, da kazne i nisu tako visoke. Mogle bi još malo da "poskupe".

Neko iz publike

pre 11 godina

Da li sam ja dobro razumeo tekst? Ukoliko optuženi za prekršaj ne plati kaznu a ni ne pokrene postupak pred prekršajnim sudom, kazna postaje pravosnažna? Bez obzira što ju je doneo policajac u patroli???? Ja sam mislio da kaznu može da donese samo sudija, no ništa me ne čudi od ovi na vlasti. I dosad si od policajca dobio uplatnicu da platiš kaznu. Ukoliko to nisi uradio, policija je podnela prekršajnu prijavu ali je na kraju prekršajni sudija određivao kaznu. E Srbijo među šljivama, prazan budžet, pa to ti je ...

vladica

pre 11 godina

ovo je samo potvrda da kazne ne sluze bezbednosti, vec su samo namenjene punjenju budzeta, a od sada ako dopunite odmah, imate i popust. mozemo da ocekujemo uskoro i akcije tipa 'svaka peta besplatno' ili mozda pripejd kazne sa 75% popusta. dokle ce vise saobracajna policija da se bavi iskljucivo punjenjem budzeta kaznjavanjem beznacajnih prekrsaja, i pozabavi se onima koji ozbiljno ugrozavaju bezbednost... i to bez popusta

Vozač

pre 11 godina

Budalaština! Znači opet se nagrađuju oni koji krše zakon i stimulišete ih da ga lakše i češće krše! A ko će da gubi glavu zbog njih, mi "normalni" vozači i pešaci, koje nasilnici na putu udaraju i ubijaju!

sale

pre 11 godina

nista ovo nece valjati. sada su za sitne prekršaje mogli ponekad da te puste uz usmenu opomenu a sada ce sigurno sve zivo kaznjavati jer eto kazna je upola ako brzo platis. ne valja.

Bane NS

pre 11 godina

Ovo je čista navlakuša, kada god hoće da uvale nešto narodu uz što manje negodovanja oni to predstave kao da je narodu bolje. Prvo kazne su nerealne i ne treba mi da budemo srećni što ćemo eto platiti pola te kazne ako bez reči i pogovora odmah odjurimo da platimo sve što nam svaka šuša napiše i pripiše. Ni to nije problem ako smo zaista krivi, već meni više smeta ono ako u roku od 8 dana ne uložiš žalbu prekršajni nalog dobija status konačnosti, znači osuđeni ste bez suđenja. I to će vam stojati u sistemu do pamtiveka a vi nećete moći da registrujete auto niti da produžite vozačku dok to ne platite. Pa sve i da sam platio i izmirio sve ili da nemam nikakvih prekršaja ja ću verovatno morati da idem da vadim te potvrde iz suda da nemam neizmirenih prekršajnih kazni da čekam, plaćam takse i slično. Dalje, kada provale da uglavnom većina registruje auto na nekog ko ne vozi, tipa oca, majku....e onda će da uvedu da svi iz kuće moraju da imaju izmireno sve da bi taj auto mogao da se registruje. A onda kada shvate da zbog 5.000 dinara neko ne može da registruje auto i uplati državi 30.000 dinara shvatiće da se ni to ne isplati...pa onda tehnički pregledi kada se pobune. Ma, nema od toga ništa kao i za sve ostalo u ovoj državi. Putevi, obilaznice, mreže puteva, rasterećenje saobraćaja, savremena signalizacija, realna ograničenja su suština za bezbednost saobraćaja i revnosno sankcionisanje alkoholizma, bahatosti i tehničke neispravnosti voila (nemanje zimske opreme i sl.)

Petar

pre 11 godina

Srerdjenvekovna logika koja sluzi za povecanje stepena korupcije.Vidimo se mi na sudu lepo, sa sve dokazima koje snimam kamerom. Bas takvog jednog cekam uskoro sa dokazom kako tendenciozno se postavljaju na mesta gde metar asfalta vas deli od prekrsaja sto naravno koriste kao poslednje kada vide da nista drugo ne mogu tj da sma vezan,legaln,ni promila alkohola. Ovo je blef i pokusaj da izvuku vise novca jer znaju da narod ne placa.nema sanse,auto cu prevesti na drugu osobu,a po potrebi i sebe na trecu lokaciju.

Provaljeni ste

pre 11 godina

Sve je to u redu ali se jako bojim vodjenja evidencije uplata.Garantovano nas ceka sledeci scenario.Kada dodje vreme registracije uz gomilu druge papirologije,moracemo da imamo i potvrdu da nemamo neplacenih kazni.A ta potvrda se dobija posle cekanja u redu i gubitka jednog radnog dana i naravno uz taksu.Jos jedna drzavna smicalica za otimanje para.Opet cemo u stvari morati da dokazujemo da smo nevini jer je mentalni sklop drzavnog aparata potpuno naopak.

ZLOBEX

pre 11 godina

..."Međutim, ukoliko se opredeli da angažuje državni aparat za takav prekršaj, kaznu će platiti u punom iznosu i to s kamatama..."

šta ovaj lu.. , kakve KAMATE? Gospode.

Vlada

pre 11 godina

Samo se dovijaju kako da izvuku pare od naroda!
Rezultt će biti isti, za godinu dana imaćemo masu neregistrovanih automobila i masu vozača bez produženih dozvola.
Narod nema para da plaća drakonske kazne i rađe ide u zatvor. U celom saobraćajnom sistemu Srbije jedino je evropski zakon.
Srbija je zemlja bez železnice, sav transport se odvija drumovima, drumovi su iz turskog vremena, vozila zastarela, jedino je zakon evropski, prepisan iz zemalja u kojima sve funkcioniše.
E zato smo tu gde jesmo

vlada

pre 11 godina

Lepo!
Ali, neka neko objasni kako "celodnevna karta" za parkiranje koju naplaćujete kao kaznu može da ima iznos od 1870 dinara (mislim da je taj iznos), ako je sat, npr. 42 dinara? Dakle, računica je prosta, 42din. * 15 sati = 630 dinara!
Kako "dođomo" do ovije cifre od 1870 dinara????
I šta ako je neko parkirao u 19h i nije uplatio parking za naredni sat? Dakle, oni mu naplate "celodnevnu kartu" u vidu kazne od 1870 dinara!
Fer, ali pošteno, nema šta! To bih ja nazvao pljačkom!
A postoje mnogi koji kažu da ovaj postupak nema utemeljenje u zakonu!
Da li je to istina?
(Jovan, 6. januar 2014 11:13)

Upravo. Po zakonu smeju da naplaćuju doplatnu kartu, ne i kaznu, ali taj zakon nije u skladu sa Ustavom. Oni rade protivustavno. Mada nisu oni krivi za to jer nam je ustav takva smejurija da to nema nigde u svetu!
U suštini oni rade legitiman posao (nećeš da platiš parking - plati kaznu ko te šljivi), ali to nije legalno, i po ovom ustavu ne može ni biti. Jedino što meni lično jako smeta kod njih je što su počeli toliko da šire zone da će za par godina da počnu da naplaćuju parking u Barajevu! Zoniranje u Centru i ima smisla i više je nego neophodno, ali ovaj tempo kojim "šire" centar je neshvatljiv!

D

pre 11 godina

Zar nije svrha kaznjavanja uvodjenje reda a ne puko uzimanje novca od gradjana?? "...ukoliko se odlucite da kaznu zato sto ste bahati platite u roku od 8 dana dobijate neverovatni popust od 50%!!!" uskoro ce im poklanjati i pegle uz svaku placenu kaznu...

FrancoSrb

pre 11 godina

@(Dragan Jovanovic, 6. januar 2014 11:06)

"Niste samo napisali u kojim je to drzavama EU praksa .Cisto da znamo. A ionako se sve nesto uskladjujemo sa njihovim propisima."

U Francuskoj je recimo pravilo da se za laksa prekoracenja brzine (do 50km/h od dozvoljene osim u naseljenom mestu), novcane kazne smanjuju za 50% ako se uplati u odredjenom roku. To znam iz licnog iskustva;

justin

pre 11 godina

Čitam komentare I samo se dokazuje koliko nam je pamet kratka:
-Zaboravili ste gospodo kada ste kod registracije podnosili I papir iz Uprave prihoda o izmirenom porezu .
-Nego mi ovo da tužimo Strasburu ili da se uvedu Leteće Sudije zajedno sa Milicajcem sa sve sklopivim stolom I klupicom u gepeku..pa kad navataju,odmah na licu mesta rasklapaju sto,klupicu,vade pisaću mašinu...

OKnO

pre 11 godina

Veoma važna informacija, ali ako se posmatra sa kakvim takvim pamćenjem unazad....
Prvo je usvojen ZOBS, sa sumanutim iznosima za neke prekršaje, uz svakodnevnu protekciju i korupciju i dalje.
Zatim imamo izmene i dopune ZOBS-a od istih onih koji su omanuli u prvom pokušaju, i mnoge stavke ostavili nedorečene, ali upada u oči to da su propisi u Srbiji oštriji od svih koji važe za članice EU (dubina šare na letnjim gumama zimi bez snega, set prve pomoći stroži od bilo kog u EU...).
Opet sa druge strane ako ste sin nekog moćnika, ili bogataša (Željo Mitrović npr.), postoji način da se sve zaobiđe, ali to već nije oblast koju pokriva ZOBS....
I sada kada su shvatili, da narod nema odakle platiti kaznu za preticanje zaustavnom trakom ( a autoput blokiran, kako možete preticati vozilo koje stoji?) od tričavih 120 000.00 din, i da su preterali i sa granicom za alkohol, ograničenja brzine i..... umesto da se kompletna ekipa smeni po kretkom postupku, oni nas zamajavaju ovakvim glupostima.
Reda će biti kada svi poštovali zakon, do tada samo se mlati prazna slama.
Šta bi sa onim policajcem što je pucao na drugog vozača (ženu) jer je sporo vozio, u Nišu!?
Kako to po ZOBS-u?

Vozač-advokat

pre 11 godina

"DNEVNA DOPLATNA PARKING KARTA" je jednostavno u suprotnosti sa "Zakonom o obligacionim odnosima", a "KAZNENA KARTA" sa Ustavom Srbije. Ustavni Sud Srbije je oborio ovu drugu, a sada bi trebalo da obori i ovu prvu! Zabrana registracije vozila, kao i produženja važenja vozačke dozvole je takođe protivustavna!!!

Igor Gavran

pre 11 godina

Pretpostavljam da je ovo samo prva faza. U drugoj fazi ce verovatno da duplo povecaju kazne, i na taj nacin ce uvesti kamate na prekrsaje.

U poslednje vreme policija kaznjava ljude za izmisljene prekrsaje. Policija otvoreno reketira ljude na putevima i niko im nista ne moze. Drzava tone u teror. Kad ce da uvedu obavezne dokaz na sudu? Kako je moguce da sud vise veruje na rec korumpiranom policajcu nego neosudivanom gradjaninu?

Kuvaju nas kao zabe u mlakoj vodi. PDV, akcize, kazne, porezi, kamate

Namera...

pre 11 godina

Namera je da se poveca naplata uz smanjenje sudskih troskova. Ljudi masovno izbegavaju sudske pozive, bespotrebno prolongiraju postupak, predmeti u radu se gomilaju a neretko dolazi i do zastarelosti. Kao sto jednom rece profesor krivicnog prava nije visina kazne ta koja odvraca potencijalne kriminalce od izvrsenja krivicnih dela vec je to verovatnoca da ce biti uhvaceni.

milan

pre 11 godina

Izgleda mi da suštinski razlog nije naveden- Čuh više puta; "ma idem u zatvor, više mi se isplati nego da platim 5000 din" -a onda u zatvorima nema mesta a novi su skupi a i zatvorenike treba hraniti
Ne radi se o tome da ne bi neko da plati kaznu već "čime" tj "realno je da su kazne nerealne" a i mesta za kažnjavanje- platih 5000din na izlasku iz naseljenog mesta jer mi 100m pre table brzina bila 58km -pa policija 90% prekoračenja brzine naplati na izlazu iz naseljenog mesta i na 4 trake sa ograničenjem 50- pa OČIGLEDNO da su kazne državi izvor prihoda a ne popravak saobraćajne kulture, bar meni je očigledno

rosko

pre 11 godina

Tegobno je čitati ovakav tekst , jer se zna da ima jedan privilegovani sloj koji nikada nije platio porez , račun za struju , doprinose za radnike , sudske troškove i nisu mu ništa uradili – niti mu imovinu zaplenili , niti kola oduzeli – on to na svom imenu ni nema.
Pa ovakve kazne za njega su potpuno nebitne.
Kazne samo mi siromašni plaćamo i sve ostalo.Mi nosimo na leđima sve.

milos

pre 11 godina

U cemu je problem? Pa ova vrsta kaznjavanja kod nas postoji od vajkada. To zna svaki vozac koga je policija zaustavila u vreme za burek,koka kolu,pljeskavicu (00-24h).Neki od njih preferiraju i skuplju i egzoticniju kuhinju ali mogucnost zadovoljenja ovakvih gurmanskih poslastica zavisi iskljucivo od visine vaseg prekrsaja.

Veliki brat

pre 11 godina

Meni nije jasno zašto se kod nas i dalje za lična dokumenta (koja uključuju i vozačku i saobraćajnu dozvolu) zahtev podnosi u POLICIJI???

To dovoljno govori da smo i dalje policijska država.
Policiju treba odvojiti od "unutrašnjih poslova" koji se tiču ličnih dokumenata, jer se i ostali papiri koji su preduslov za lična dokumenta uzimaju u drugim ustanovama (uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih).

Ovde je problem u tome što policija ima sve moje podatke i može da ih zloupotrebljava, spreči me da produžim registraciju auta ako nisam platio neku kaznu (do sada ih nisam imao, tako da nije mišljenje zbog toga), a recimo moje pravo je da tvrdim da je policajac zloupotrebio položaj (što Zakon negira i tretira izjavu saobraćajca isto kao i snimak kamerom) a on neka osim reči priloži i neki drugi dokaz.

Treće, sprega sudstva i policije, a ogleda se u tome što vam poziv za sud donosi policija (mene su jednom ganjali sa nekom zamolnicom, valjda za davanje neke izjave, ali smo se mimoišli pa su me zvali telefonom od komšije koji je imao moj broj, i kad sam lepo otišao u sud gde su mi rekli da se javim, ispostavi se da je zahtev povučen 3 meseca ranije! Pa što se onda ja štrecam jer oni imaju bajate podatke?).


A da ne pominjem sudstvo... tužilac i sudija u istoj zgradi, i obavezno se viđaju pre svakog suđenja bez prisustva optuženog i dogovaraju strategiju.

Dakle, oni svi povezani k'o ovčja creva, ali ne da bi štitili naša prava...

vozac

pre 11 godina

a sta ako je npr. kazna zastarela? Hoce li me onda uslovljavati da platim nesto sto po zakonu nisam u obavezi, jer bez toga ne mogu registrovati vozilo? I zna li neko nesto o "fiktivnim" adresama?

Np

pre 11 godina

Vec pet godina u Novom Pazaru ne mozete registrovati auto niti podici vozacku bez potvrde o izmirenim novcanim kaznama,eto za nas u NP su dosad vazila neka vanzakonska pravila.. a sto se tice popusta za placanje u privih osam dana sigurno je da ce to podici procenat naplate a kazne su drakonske i kad su prepolovljene ako uzmemo u obzir standard vecine stanovnistva.

Comfortably Numb

pre 11 godina

Koliko se secam, pre nekoliko godina, na Ustavnom sudu je doneta odluka da se zabranjuje uslovljavanje izdavanja dolumenata zbog bilo kakvih dugova, bilo da su u pitanju porez ili kazne. Sta je sad ovo???

Zoran

pre 11 godina

"Izgleda mi da suštinski razlog nije naveden- Čuh više puta; "ma idem u zatvor, više mi se isplati nego da platim 5000 din" -a"
-----------

Izgleda da da nije to, nego mito policajcima.

Mile

pre 11 godina

Pa ovaj zakon ce da padne pred ustavnim sudom, jer u zemlji Srbiji jedino , ali jedino sud moze da kaznjava, i niko drugi. Zato su sve ostalo doplatne karte i sl. Znaci da ce policija davati priznanja po kojima Vi kao pocinilac prekrsaja priznajete isti i saglasni ste da ga platite.

realan

pre 11 godina

u makedoniji ovaj sistem funkcioniše već 5-6 god na pr za prolazak na crveno kazna 300 eura,sa nalogom 150,a najbolja stvar što ako policajac počne da piše kaznu nema cepanja kazne mozez samo na sud za prekršaje,a podmićivanje policije je veoma teško jer u slučaj da prijavis da si mu dao mito odma leti sa posla sa krivičnom u slučaj da imaš dokaz,pa zbog toga fala bogu izbjegavaju mito i odma prijavljuju pokušaj podmićivanja

Lik

pre 11 godina

Svaki narod ima državni aparat baš onakav kakav zaslužuje, ni više ni manje.
Pa kad mu to dosadi onda ga promeni. Nama još nije dosadio.