Srđan
pre 12 godina
U rijetkim varijantama, Setra se najčešće pokretala Mercedesovim šestacima...
Nedelja, 26.05.2013.
12:18
IMAGE SOURCE
pre 12 godina
U rijetkim varijantama, Setra se najčešće pokretala Mercedesovim šestacima...
pre 12 godina
Srđan
Pa i V8 motori ugrađivali su se u turističke autobuse, pre 30 godina kada je bila norma emisije izduvnih gasova EURO 0 i bez turbine, i to masovno u SETRA. Tada je sprovođena zamisao saobraćajnih inženjera iz 70-tih da se protok teških drumskih vozila poveća, kroz povećanje srednje putne brzine kamiona i autobusa, a na uzbrdicama budu brži od putničkih vozila, što se i ostvarilo. Još su i brda probijali samo da nema uzbrdica. U MERCEDES bila je posebna linija za sklapanje motora samo za SETRA, sa posebnim zahtevima: snage, obrtnog momenta i trajnosti motora, kvalitetniji od ostalih mercedesovih motora ali i skuplji.
Posle je zbog EURO 1 počela ugradnja turbine, pa za EURO 2 ugradnja interkulera i elektronika hladnjaka, pa za EURO 3 nova vrsta ECU, pa za EURO 4 urea kako kod koga, itd. Zbog teških udesa autobusa, ograničili su im maks. brzinu na 100 km/h sa "cenzorom".
pre 12 godina
Radovan
Pa govorili smo o V8 motorima, koji se koriste u nešto zahtijevnijim "aplikacijama", a vi opet vraćate priču na autobuse gdje se inače koriste motori manjeg ranga (bilo MAN, Merc, Volovo, Scania)...
Pošto se pohvaliste boravkom u Americi, onda bi vam trebala biti poznata njihova čuvena uzrečica "There's no repalcement for (cubic) displacement", koje se teško odriču u Americi.
Cummins je specijalista za motore, pa valjda je i red da ih kvalitetno proizvodi. Usput kroz jedan prijašnji posao sam sarađivao sa Cumminsom, pa mi je vaš "PR" malo suvišan... Samo da ne prođu kao Perkins...
pre 12 godina
Srđan
Američki motori CUMMINS od 7 litara, ugrađuju se u autobuse od 12 metara.
Kada se god ljudima iz MAN-a spomene CUMMINS, kreće bujica žestokih komentara na njihov račun. Naravno jer CUMMINS potiskuje motore MAN.
Engleski proizvođač šasija DENIS ugrađuje motore CUMMINS. Motor se čuje kao benzinac, skoro bešuman i nema onog neprijatnog kreketanja.
pre 12 godina
Radovan
Pa šta čekate, pomozite ovom svijetu svojim "stručnim" rješenjima... Neka se automobilski V8 dizelski motori zapremine 4-5 litara počnu ugrađivati u drumske krstarice... Ma nemaju pojma o motorima tamo u MAN, Mercedesu, Scaniji, Volvou, pa ugrađuju V8 motore od 15-ak litara, koji troše preko 40 l/100km...
pre 12 godina
Srđan
Kod mene u fabrici, jedan V8 pogoni kompletan vazdušni sistem fabrike.
A mogu da se ugrade i u travo-kosačicu, one sa 4 velika noža.
pre 12 godina
Radovan
I opet okolo-naokolo, ništa konkretno kao odgovor osim vašeg daljeg razlaganja priče o evropskoj auto-industriji, Britancima i Formuli 1...
Može li konkretan odgovor da navedete 5-6 automobila američkih proizvođača, koji su tehnički napredniji od evrposkih/njemačkih?
Što se tiče teretnih vozila i "obrade" izduvnih gasova, dobro mi je poznato ko je razvijao koju tehniku i nema potrebe da mi to dalje objašnajvate (a naveo sam da "neki" proizvođači koriste AdBlue). Vaše znanje o motorima ste "apslovirali" u jednom drugom kometaru, napominjući kako se V8 motor namijenjen sportskom/lukuznom vozilu može ugraditi u teretno vozilo, što su dve totalno različite priče... Ako ste vi spremni učiniti takav poduhvat (uz garanciju na minimalno milion pređenih kilometara) "inžinjerska" elita cijelog svijeta će vam biti zahvalna na tome...
pre 12 godina
Srđan
Glavni nosioci razvoja Formule 1 su FERRARI i Englezi. U Engleskoj postoji gomila firmi koji za potrebe sadašnjih trkačkih firmi vrše istraživanje i razvoj Formule 1. Ono što se pronađe u Formuli 1, posle se koristi u auto-industriji, vojsci(materijali), itd.
Firma RICARDO iz Engleske je mnogim svetskim proizvođačima motora otac i majka motora. A austrijski AVL su stric i ujak.
A 2002. sam u Americi video uživo cilindarsku glavu automobila gde su ventili pogonjeni elektromagnetima, a upravljanje kompjuterom.
Hvala za predavanje o AdBlue, ugrađivao sam za VOLVO, CUMMINS, MB, MAN-u nije trebalo, kao i kompletno opremanje istih motora u šasijama.
pre 12 godina
Radovan
Istoriju američke auto-industrije smo "pretresli" u nekim prijašnjim komentarima, britanska nema veze sa temom (jer je dio prošlosti), a na kraju više nije važno ko je kome šta dao prije i poslije II svj. rata. Na ovo zadnje onda dođete do von Brauna i raketne tehnologije, odnosno odlaska na Mjesec.
Pošto ne živimo u prošlosti, iako možda vi živite? Američki novac je vezan sa kapitalom širom svijeta, naravno osim Rusije (mada i to nije jednostavna priča), pa ne treba čuditi za kruženje tehnike između ove dve zemlje. Tehnika će uvjek kružiti i tu vam je nabolji primjer Kina.
Ako može konkretan odgovor da nabrojite 5-6 američkih automobila, koji su trenutno u tehničkom pogledu napredniji od evropskih, tj. njemačkih, ili od japanskih (molim bez Tesle, jer je ta priča još u razovju)? Za emisiju izduvnih gasova nije važna samo glava motora, oblik klipa, sistem razvoda, već niz elemenata nakon što izduvni gasovi napuste cilindar motora. Bilo da je riječ o recirkulaciji izduvnih gasova ponovo u usis (EGR), njihovom tretiranju npr. AdBlue-om kod nekih kamiona, potom sistem katalizatora i filtera (kod dizela)... Mali turbo motori, velike snage su krajem 70-ih i 80-ih bili oličenje Formule 1 (opet Evropa i Japan), a biće i od iduće sezone, dok se u Americi trke voze na V8 motorima koji korijene vuku iz 60-ih godina. Ako je vama takvi motori ili recimo Hammer tehnički savršeni, svaka čast. Meni su ipak Formula 1, odnosno Mercedes GL ili Audi Q7, savršeniji...
pre 12 godina
Srđan, 27. maj 2013 23:11
- Od početka 70-tih pa do danas, svaki nemački diplomac tehničkih nauka gleda da se domogne američke autoindustrije. Nemačkoj danas nedostaje 200.000 inženjera
- Henri Ford je jedini stranac koji je dobio odlikovanje od Adolfa Hitlera. Dao im je automobile, kamione i tenkove, i organizaciju fabrike/industrije. Celokupna tadašnja nemačka auto-industrija išla je u Ameriku na obučavanje
- Prvi instrument za merenje emisije izduvnih gasova ili ti dijagnostika motora napravljen je 1937. u USA od strane firme SUN (danas vlasništvo Engleza)
- Engleska je najveći naučni centar za razvoj automobilizma, kako u teorijskom tako i u praktičnom smislu. Mnoge firme, u Engleskoj vrše razvoj svojih automobila i motora. Englezima ne treba fabrika/industrija automobila, prodaju drugima pamet. Inače, Engleska se opredelila i za druge veoma sofisticirane stvari(oružje svih vrsta, mobilni telefoni, nuklearna energija kako vojna tako i civilna), a drugi neka prave u velikim količinama i bakću se sindikatima.
- Da ponovim, ceo 20. vek, Kalifornija je prva donosila norme emisije izduvnih gasova, pa onda ostatak sveta. U Evropi rad na tim stvarima počeo je 1956, pod patronatom Ujedinjenih nacija, ECE pravilnici (homologacija), i komitet za sisteme napajanja motora gorivom vode Italijani. Nemci vode motor i još neki komitet. Danas za emisiju izduvnih gasova više nije problem blok i glava motora (odlivak) već sistem ubrizgavanja goriva u cilindar i njegovo upravljanje.
pre 12 godina
Radovan
Vjerovatno vam je poznato da Amerikanci tradicionalno "naginju" velikim vozilima, motora zapremine od 4-5 litara što je duplo više od onoga u Evropi, pa zamislite kada se u jutarnjem špicu njihove metropole napune emisijama štetnih gasova iz tolikih motora. Upravo je to glavni razlog strogih normi kod njih. Za razliku od toga sa druge strane "bare" prosjek zapremina motora duplo manji, a manji su i gradovi. Štedljivi Japanci i Evrpoljani su se na njihovom tržištu pojavljivali početkom 80-tih, kada su počeli razmišljati "ekonomičnije". Američku auto-industriju smatrate naprednom, a oni sami priznaju da su bitku počeli gubiti još 60-tih godina od Evropljana, potom od Japanaca. Najporavaniji automobil u Americi godinama je pick-up Ford F serije, tehnički potpuno zaostalo vozilo. Ako su za vas "glomazni" i ne pretjerano stabilni automobili, sa ogibljenjem koje je prevaziđeno prije 20 godina u Evropi i Japanu, te velikim motorima koji daju malu snagu i imaju veliku potrošnju (i bez puno elektronike) "napredna vozila", onda i previše govorite o svom poznavanju auto industrije. Mercedes SLS, SLR, Ferrari 458, Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador i još mnogi proizvodi evropske auto-indusrije su "svemirski brodovi" za Corvette, Camaro (uz poštovanje prema legendama). Formula 1 je najviše evropski auto-sport, jer je većina timova smještena u Evropi, slično je i sa WRC-om, a NASCAR i INDICAR su američki proizvodi koji se u tehničkom smiislu ne mogu mjeriti.
pre 12 godina
@ bre
A šta misliš da upališ taj šporet u nekoj dobro zadihtovanoj prostoriji, pa da onda pričamo na ovu temi ako uopšte budemo u prilici??? Ni voda nije otrovna, piješ je bez problema, ali ajde budi mangup pa diši pod vodom. Tako ti je i sa CO2.
Što se glavne teme tiče, podržavam smanjenje zagađenjagde god je to moguće, ali mislim da ima mnogo većih zagađivača nego što su to automobili. Što se mene tiče samo neka smanjuju,a li je pitanje koliko se isplati gasiti požar čašom vode? Treba se što pre okrenuti poboljšanju zaštite životne sredine u raznim industrijskim granama zabraniti izviz prljavih tehnologija zarad profita, a tek onda se skoncentrisati na finese da li će automobili učestvovati u zagađenju vazduha sa 10% ili 8%.
pre 12 godina
Ma sta bre 95gr. Nula, samo elektro automobili. Tesla je prodao vise modela za 5 meseci u Americi nego li BMW ili Audi u toj klasi, dakle?
pre 12 godina
- Standarde emisije izduvnih gasova određuju Amerikanci, a drugi to sprovode bez pogovora, ceo 20. vek. Prvo se objavi u Kaliforniji, pa onda u ostatku sveta
- Ako su Nemci tako napredni u auto-industriji (motori i šasija), a ne samo LED svetla i monotoni dizajn, neka primene "svoje znanje" u ispunjavanju normi
- Ako su Nemci tako napredni u auto-industriji, neka daju svoja nova rešenja, koja nema neko drugi
pre 12 godina
Slazem se sa tim da se smanji stetna emisija motora, ali ne verujem da ce bilo ko postici neke vece rezultate u toj inicijativi. Evo najveci primer kako korporacije kontrolisu sve, jer tu se radi o mnogo novca i radnih mesta. Covek iz Makedonije je pre vise od 10 godina razvio i napravio patent i ugradio u svoj auto, tako njemu vise nije trebala izduvna cev-auspuh. Njegov auto je imao 0 emisiju stetnih gasova. Bio na nekom samitu, osvojio prvu nagradu, i koliko se secam prodao patent BMW-u za nekih 100.000 dolara. Ali eto i dan danas nista se nije promenilo, taj patent je otisao na dnu podruma.
pre 12 godina
Mozda bi bilo korisno poslati vezu vlasničkih struktura naftnih kompanija i automobilske industrije Nemačke.
pre 12 godina
evo ja sam prešao na plin koji ne zagađuje ništa primera radi šporet gori i svi normalno sede sa zatvorenim prozorom,zagađenje 0 pa sam opet platio državi 100€ atest umesto da me nagrade za ekološku svest
pre 12 godina
A vi ostali sto vozite ispod 2 hiljade kubika da placate nama koji vozimo jace masine. Sto razbijamo automobile po ovim nasim fenomenalnim putevima! Mnogo si ti pametan decko..
pre 12 godina
Da, ti propisi će uništiti segment u kome dominiraju Mercedes džipovi sa ogromnim motorima, Audi sa motorima od 200+ konjskih snaga i BMW trkalice. Već sada Mercedes u svoju A klasu (najmanji model) ugrađuje Renoov dizel motor. Novi Pežoi su već u stanju da dostignu fantastično male potrošnje goriva a sve to je zato što su francuzi ulagali u taj segment. Nemci su ulagali u segment visokih performansi i sad imaju kola koja moraju da gase na semaforima da bi uopšte postigli norme u emisiji CO2. Primetan je trend da nemački automobili u svakoj novoj generaciji imaju sve više konja i obrtnog momenta sa sve većom potrošnjom. Paradoksalno je da mercedes A klase prve generacije troši manje goriva od mercedesa a klase druge generacije. Tačno je da u izduvnim gasovima ima nešto manje oksida azota ali CO2 je posledica bilo kakvog sagorevanja i proporcionalan je količini goriva koja je opet direktno proporcionalna snazi.
Neka nemci prave male automobile, hibride po mogućstvu koji će trošiti 2-3 litra goriva i koji neće imati više od 60 konjskih snaga i 800-900 kg pa će beležiti nezapamćene rezultate da će morati čak i da uvoze radnu snagu. Ali oni to ne žele jer nemaju socijalni sloj spreman na kupovinu takvog automobila. Oni automobil posmatraju kao konstatno tehničko unapređenje po pitanju performansi a ne kao "state of the art" transportno sredstvo koje se uklapa u životni stil vremena u kome se prodaje.
pre 12 godina
Izgleda da je birokratija slična svuda kada jednim potezom pera menja propise i zakone ne vodeći računa koliko je to ostvarljivo u praksi.Mislim da se ovde radi donekle o lažnoj brizi za čoveka i njegovu okolinu a da je mnogo važnije da se pooštre propisi o ishrani čovečanstva.Na jednoj strani se vodi briga o izduvnim gasovima,što nije u principu za osudu, a na drugoj trpamo u usta razne GMO i ostale hrane koje direktno utiču na zdravlje čoveka i tu se ništa ne preduzime jer je taj i farmaceutski lobi izgleda njkjači na svetu...
pre 12 godina
Mislim da je pre desetak godina audi trebao državi da plati velike pare za razliku poreza, reda veličine naš budžet za 3 godine. Audi je rekao ok ali onda moramo da otpustimo 10.000 i preselimo proizvodnju u drugu zemlju. Nemačka je naravno odustala od naplate duga...
pre 12 godina
Govoriti lose o nemackim automobilima moze samo ljubomorna, zavidna i neobrazovana osoba. Nemacki automobili su san vecine ljudi u svetu, pa ih tako kritike sacice Srba "vanzemaljskog" porekla, nece izbaciti iz ravnoteze. Nemojmo mi samo govoriti o ocuvanju zivotne sredine. Mi koji smo zagadili i otrovali nase reke, jezera, koji pravimo divlje deponije na svakom koraku, cije fabrike masovno truju stanovnistvo, a sto se tice automobila, 90% su ekstremni zagadjivaci, s obzirom na to kolika nam je prosecna starost auta.
pre 12 godina
Navikla burzoazija da se vozi u meckama od 5000 kubika, sad lepo svi na struju, da se ja pitamzabranio bi koriscenje benzina!
pre 12 godina
@Per
Ljudi kod nas skidaju katalizatore iz razloga što iste mogu da prodaju za i po 100 eura sakupljačima sekundarnih sirovina, cena katalizatora je takva jer u njemu ima PLATINE pa na neki način je ljudi dobijaju iz njih. A drugi razlog je poboljšanje performansi motora. Mada ja sam uvek za čipovanje jer time dobijete bolje sagorevanje i manje dimova. Moj TDI napr. nema dima nikakvog posle dobrog čipa. A što se tiče izduvnih gasova zašto niko ne pominje korišćenje sistema HHO koji poboljšava sagorevanje, performanse, smanjuje potrošnju a u isti mah čisti i čuva motor. Ali onda to ne bi odgovaralo NAFTNIM KARTELIMA. Tako da su svi povezani kao creva i priča o emisiji gasova je čista besmislica. Šta vredi što će EU da smanji emisiju kada AMERI koji su najveći po broju automobila neće a da ne pričam o AFRIČKIMi i azijskim siromašnim zemljama pa u krajnjem slučaju i našoj zemlji koja je uvela zabranu uvoza svega što nije euro 3 a dozvolila da se registruju domaći leševi koji troše više ulja nego goriva i iza kojih dobijete rak pluća čim udahnete izduvne gasove, da ne pominjem sada razne TAMIĆE, FAPOVE i RABE i ostale LEŠ kamione koji se i dan danas voze po SRBIJI a koji truju i ostavljaju oblake dima kao TENK kada pravi dimnu zavesu
pre 12 godina
Uf uf, c-c-c, razbesneli se, strasno strasno. Da li su se vise razbesneli nego proizvodjaci gramofonskih ploca kad se pojavio CD ili proizvodjaci konjskih zaprega kad su se pojavili automobili?
pre 12 godina
Haha...Nemci su opasni.Oni su uvek poostravali te eko propise (naravno preko EU) da bi unistili konkurenciju.Ali neko u EU izgleda ima i bolju tehnologiju.Videcemo uskoro ko. Pozz iz Nemacke
pre 12 godina
@(zoki, 27. maj 2013 01:03)
Kako to mogu Italijani i Francuzi a ne mogu Nemci?
Podržavamo Nemački mediokritet napram inovativnosti Francuskih, Italijanskih i Švedskih proizvodjača koji prednjače u motorima i bezbednosti. Jeste li vi videli kako su Nemci prošli na novim testovima bezbednosti u US? O čemu ovde pričamo? Ništa nisu ulagali u razvoj već samo u marketing i sad se trte. Nadam se da će ljudi progledati i konačno nagraditi rad i znanje i kupovati efektivne i bezbedne automobile.
pre 12 godina
i krajnje je vreme da tehnoloski egzibicionizam u vidu auta od 500, 600 ili 750KS postane retkost, a ne masovna pojava kako je to kod gotovo svih nemackih pa i ostalih svetskih (pre svega evropskih) proizvodjaca...
pre 12 godina
Nemojte mi reći da Tesla može da napravi vrhunsko auto na struju a tri njemačka giganta ne.(Mačak, 26. maj 2013 15:51)
Tesla može da napravi vrhunski auto na struju a tri nemačka giganta ne. Evo rekao sam ti.
pre 12 godina
Ne vidim u cemu je problem. Ako mogu Francuzi mogu i Nemci. Ovo nije problem tehnicke prirode nego finansijske - jednostavno nece da izdvoje dodatna sredstva na dalja istrazivanja.
Neka predju na elektro i nece da bude problema.
pre 12 godina
Jedno od resenja moze biti i sledece. Koliko sam razumeo jaki, citaj luksuzni automobili zagadjuju vise, e pa onda drzava lupi neki nenormalan porez na automobile koji zagadjuju preko dozvoljene granice. Takvih automobila je mozda 10-20%, ko to kupuje vec ima love pa neka i plati ali onda porez od tih automobila uloze u ekologiju i ocuvanje sredine, mozda im se i vise isplati.
pre 12 godina
nisam germanofil, ali po pitanji ovoga su apsolutno u pravu. Lako je birokratiji da zacrta neku meru, ali treba to realizovati. Sa druge strane zagadjenje vazbuha je globalna pojava, a neke velike ekonomije nisu potpisale protokol o amanjenju zagadjenja koji se odnosi na industriju
pre 12 godina
Krajnje je vreme da se mnogo vise vodi racuna o ekologiji! Krenite u jos intenzivniji razvoj hibridnih i elektro automobila pa cete videti kako moze da se smanji zagadjenje! Elektricna vozila su buducnost, mislim da se uveliko nalazimo na prekretnici kada je to u pitanju, samo neki i dalje tvrdoglavo odbijaju to da priznaju!
pre 12 godina
Tesko da ce se prihvatiti ta odluka, shodno tome da Nemci i drze EU u zivotu. Njihova je poslednja, svidelo se to nama ili ne.
pre 12 godina
Ali zato italijani prednjace po emisiji CO2 po kilometru..najmanje od svih proizvodjaca
pre 12 godina
Ako znamo da je prica o emisiji stetnih gasova koje emituju proizvodi iz auto industrije jedna velika sarena laza(obzirom da je emisija CO2 koje emituje Majka priroda mnogostruko veca), dolazimo do zakljucka da je upravo sama prica o smanjenju te emisije jedan od glavnih pokretaca auto industrije za proteklih desetak godina.
Kompletan program osiguranja i registacije automobila u Evropi se sveo na ekoloske kategorije, pa je tako potpuno normalno da registracija za neki novi auto na hibridni pogon nosi manje godisnje dazbine od nekog automobila proizvedenog pre desetak godina. To u osnovi i jeste pokretac kupovine novih automobila u svetu, uz naravno dizajn i bezbednost koja je sve bolja i bolja.
Ali ako vec pricamo o toj ekologiji, trebalo bi i da znamo da je uzrok kvarova na ogromnom broju motora savremenih automobila vezan upravo za ekologiju, razne EGR ventile,DPF,FAP i ostale filtere koji bitno skracuju radni vek savremenih motora.
Sa aspekta kupca kome je ukupna performansa automobila iznad vestacki napravljene frke oko ekologije(jer su danasnji automobili daleko "zeleniji" nego pre 10 godina), apsolutno se slazem sa ovim misljenjem Nemaca.
Potrebno je razvijati i ekolosku svest, ali su malo preterali i sa motorima od 900 kubika i dva cilindra ili 1200 kubika u automobilima cija masa nije nikada ispod 1200-1300kg.
pre 12 godina
Mnogo se trte ali znamo koliko oni imaju osećaja za "druge". Dok su ostali proizvodjači svoje profite ulagali u razvoj bezbednosti i motora oni su ulagali u marketing. Zato su danas ostali proizvodjači u slabijem položaju iako su bezbedniji i imaju čistije motore. Ali ljudi to ne cene nego samo da je Nemačko pa iako je falično. A sad se trte kao što se trte u US gde ih je Tesla prešišao u prodaji velikih limuzina.
pre 12 godina
kako toyota moze da pravi luksuzne automobile visokih performansi? lako, pomocu elektromotora, tj hibridnih pogona. za papir se lako nashtima cifra da auto od 250 konja troshi 4 litra goriva i ispod 100g co2... evo recimo novi leksus IS300h... zato je BMW pametno i na vreme stupio u saradnju sa toyotom za razvoj hibridnih pogona i ekonomichnih dizela i ko zna, mozda za koju godinu imamo super ekonomicni dizel potpomognut elektromotorom, sa nekih 130 konja i 3 litra potroshnje i manje od 90g co2 u limuzini velikoj i teshkoj tonu i po....
ako ne mozes da ga pobedis, pridruzi mu se.
pre 12 godina
U pravu su. Imam 2 "Nemca" jedan ima samo 105 co2,drugi 350. I za drugog me stane registracija 10x više. Ali v8 biturbo je nešto što vredi plaćati. I platiš na svakom koraku. Šta hoće više?
A dokazano je da je priča oko globalnog zagrevanja obmana.
pre 12 godina
Cime se mi bavimo?! A kod nas jedan autobus GSP-a izbaci vise CO2 nego desetine tih automobila. Kako se niko nije posvetio cinjenici da ljudi kod nas skidaju katalizatore? Ili tome da su autobusi kod nas u sramotno losem stanju?!
pre 12 godina
Pogresno ste skapirali nemce, posto su oni vodeca sila u auto industriji a u EU su najstroziji zakoni o izduvnim gasovima bune se vise zbog toga sto samo njih teraju da smanjuju Co2 dok USA, JAPAN, KINA i ostali imaju dosta labavije zakone po tom pitanju.
Traze jednakost, to je sasvim ok, ali realno recenje nije skupo, kod nas oko 300evra.
Ugraditi HHO Uuredjaj u automobile i resili ste se problema Co2.
pre 12 godina
Pa naravno. Auto industrija je bitnija od ljudskog zdravlja i vazduha koji dišemo. Kako je neko samo mogao pomisliti na smanjivanje zagađenja!
pre 12 godina
Tajna uspeha nemackih proizvodjaca - ulaganje u ekologiju 0 , ulaganje u dizajn 0 :)
pre 12 godina
Vreme je za elektromotore visokih performansi.
(Aleksandar, 26. maj 2013 13:12)
Mogu da prodju i turbo-benzinci, daleko manje zagadjuju od dizela
pre 12 godina
Renault & PSA !!! Gde su sada silni kriticari Francuza?!
pre 12 godina
Ko ziv,ko mrtav 2020 godine ! Do tada sva kola na Teslu !?
pre 12 godina
Od iduće sezone i F1 prelazi na 1.6 motore, pa neće ništa da fali Nemcima da i oni malo "smanje" motore.
pre 12 godina
Nemojte mi reći da Tesla može da napravi vrhunsko auto na struju a tri njemačka giganta ne.
Oni bi da s malom doradom istih motora da zarađuju isto.
Taman neka ih isforsiraju.
pre 12 godina
Nemci bi mogli da malo više ulažu u hibridna vozila.
Znam da ni to nije savršeno ali zašto BMW, Mercedes i Audi nemaju u ponudi hibridna vozila kao što imaju Toyota i Honda?
Mislim da bi Nemci uz svoje znanje i iskustvo mogli da naprave takve hibride da bi Prijus izgledao kao jugo među hibridima :)
pre 12 godina
Zanimljivo, bas sam citao o novom S63 AMG sa 590 ks i 900 Nm. :) Nemci zakon...
pre 12 godina
Pa sa razvojem industrije u prošlom veku danas imamo alarmantne podatke o tome da ovakvim pristupom gramzivih mega kompanija naša planeta neće doživeti novo stoleće a kamo li novi milenijum. Ako neko želi ½brzu vožnju½ i nema gde novac da potroši, neka putuje jedrilicama i avionima. Dosta su nam uvaljivali visokokvalitetne uništivače prirode zarad lakta na prozoru i skupljanje utisaka. Ovaj svet je postao rob stvarima i tzv. brendovima. Dovoljno je danas da zaviješ g.... i nalepiš prepoznatljivu etiketu pa da se odvališ od zarade. Ljudi su bili trezveniji u prvobitnoj zajednici.
Neka zaposle tih 60-tak % u agraru, jer želudac ½ne vari½ aluminijum i vetar u kosi.
Neka vide kako je to kad nema posla pa nek onda zgrću za sebe i ucenjuju sve ostale okolo.
pre 12 godina
Bicikli
pre 12 godina
Sta se ti Grci stalno bune, nikad im nista ne valja. Pa znaju li oni koliko im je ta EU pomogla, postali su rupa bez dna. Moraju da se dozovu pameti. Sta? Ah izvinite, pogresio sam, mislio sam da je ovo vest o lenjim grcima.
pre 12 godina
Odlicno! Samo tako ! Da se ja pitam spustio bih na 30 grama.
pre 12 godina
Goodbye my W12. :)
pre 12 godina
Vreme je za elektromotore visokih performansi.
pre 12 godina
Njemacku autoindustriju nesto pretjerano ne volim,ali ih postujem.Vozio sam ih,ali ih vise ne vozim kako sam otkrio neke druge proizvodjace.Ova bahatost i ovakav bezobrazan stav mi ide jako na zivce,narocito sto se tacnim potvrdjuju tvrdnje greenpeaca da mogu,ali nece da smanje nivo CO2.Znaci da svi ostali koji svoje ogromne profite ulazu u razvoj koji treba da doprinese zastiti planete su ludi,a Nijemci su pametni.Bolje im je da prihvate pravila igre i da se rijese imperijalizma u stavovima,jer ova informacija otkriva mnogo stosta.
pre 12 godina
Sada smo nadrljali,sada će ovi iz "agencije za bezbednost saobraćaja" da prepišu i ovaj standard i uvedu kod nas!
pre 12 godina
nemci se bune i kad im pivo poskupi 5 centi!
pre 12 godina
Dosta je bre Nemačkih prljavih dizela. Baš zanimljivo nisu prošlih godina ništa davali u razvoj bezbednosti (vidi rezultate u SAD) i u nove manje motore pa imaju kao ogromne profite. Svi ostali ih šišaju po motorima ali džabe to pričati onima koji kažu Nemačko najbolje....daleko od toga.
pre 12 godina
Sada smo nadrljali,sada će ovi iz "agencije za bezbednost saobraćaja" da prepišu i ovaj standard i uvedu kod nas!
pre 12 godina
Vreme je za elektromotore visokih performansi.
pre 12 godina
nemci se bune i kad im pivo poskupi 5 centi!
pre 12 godina
Njemacku autoindustriju nesto pretjerano ne volim,ali ih postujem.Vozio sam ih,ali ih vise ne vozim kako sam otkrio neke druge proizvodjace.Ova bahatost i ovakav bezobrazan stav mi ide jako na zivce,narocito sto se tacnim potvrdjuju tvrdnje greenpeaca da mogu,ali nece da smanje nivo CO2.Znaci da svi ostali koji svoje ogromne profite ulazu u razvoj koji treba da doprinese zastiti planete su ludi,a Nijemci su pametni.Bolje im je da prihvate pravila igre i da se rijese imperijalizma u stavovima,jer ova informacija otkriva mnogo stosta.
pre 12 godina
Sta se ti Grci stalno bune, nikad im nista ne valja. Pa znaju li oni koliko im je ta EU pomogla, postali su rupa bez dna. Moraju da se dozovu pameti. Sta? Ah izvinite, pogresio sam, mislio sam da je ovo vest o lenjim grcima.
pre 12 godina
Bicikli
pre 12 godina
Goodbye my W12. :)
pre 12 godina
Odlicno! Samo tako ! Da se ja pitam spustio bih na 30 grama.
pre 12 godina
Dosta je bre Nemačkih prljavih dizela. Baš zanimljivo nisu prošlih godina ništa davali u razvoj bezbednosti (vidi rezultate u SAD) i u nove manje motore pa imaju kao ogromne profite. Svi ostali ih šišaju po motorima ali džabe to pričati onima koji kažu Nemačko najbolje....daleko od toga.
pre 12 godina
Cime se mi bavimo?! A kod nas jedan autobus GSP-a izbaci vise CO2 nego desetine tih automobila. Kako se niko nije posvetio cinjenici da ljudi kod nas skidaju katalizatore? Ili tome da su autobusi kod nas u sramotno losem stanju?!
pre 12 godina
Tajna uspeha nemackih proizvodjaca - ulaganje u ekologiju 0 , ulaganje u dizajn 0 :)
pre 12 godina
Ako znamo da je prica o emisiji stetnih gasova koje emituju proizvodi iz auto industrije jedna velika sarena laza(obzirom da je emisija CO2 koje emituje Majka priroda mnogostruko veca), dolazimo do zakljucka da je upravo sama prica o smanjenju te emisije jedan od glavnih pokretaca auto industrije za proteklih desetak godina.
Kompletan program osiguranja i registacije automobila u Evropi se sveo na ekoloske kategorije, pa je tako potpuno normalno da registracija za neki novi auto na hibridni pogon nosi manje godisnje dazbine od nekog automobila proizvedenog pre desetak godina. To u osnovi i jeste pokretac kupovine novih automobila u svetu, uz naravno dizajn i bezbednost koja je sve bolja i bolja.
Ali ako vec pricamo o toj ekologiji, trebalo bi i da znamo da je uzrok kvarova na ogromnom broju motora savremenih automobila vezan upravo za ekologiju, razne EGR ventile,DPF,FAP i ostale filtere koji bitno skracuju radni vek savremenih motora.
Sa aspekta kupca kome je ukupna performansa automobila iznad vestacki napravljene frke oko ekologije(jer su danasnji automobili daleko "zeleniji" nego pre 10 godina), apsolutno se slazem sa ovim misljenjem Nemaca.
Potrebno je razvijati i ekolosku svest, ali su malo preterali i sa motorima od 900 kubika i dva cilindra ili 1200 kubika u automobilima cija masa nije nikada ispod 1200-1300kg.
pre 12 godina
Jedno od resenja moze biti i sledece. Koliko sam razumeo jaki, citaj luksuzni automobili zagadjuju vise, e pa onda drzava lupi neki nenormalan porez na automobile koji zagadjuju preko dozvoljene granice. Takvih automobila je mozda 10-20%, ko to kupuje vec ima love pa neka i plati ali onda porez od tih automobila uloze u ekologiju i ocuvanje sredine, mozda im se i vise isplati.
pre 12 godina
kako toyota moze da pravi luksuzne automobile visokih performansi? lako, pomocu elektromotora, tj hibridnih pogona. za papir se lako nashtima cifra da auto od 250 konja troshi 4 litra goriva i ispod 100g co2... evo recimo novi leksus IS300h... zato je BMW pametno i na vreme stupio u saradnju sa toyotom za razvoj hibridnih pogona i ekonomichnih dizela i ko zna, mozda za koju godinu imamo super ekonomicni dizel potpomognut elektromotorom, sa nekih 130 konja i 3 litra potroshnje i manje od 90g co2 u limuzini velikoj i teshkoj tonu i po....
ako ne mozes da ga pobedis, pridruzi mu se.
pre 12 godina
nisam germanofil, ali po pitanji ovoga su apsolutno u pravu. Lako je birokratiji da zacrta neku meru, ali treba to realizovati. Sa druge strane zagadjenje vazbuha je globalna pojava, a neke velike ekonomije nisu potpisale protokol o amanjenju zagadjenja koji se odnosi na industriju
pre 12 godina
Nemojte mi reći da Tesla može da napravi vrhunsko auto na struju a tri njemačka giganta ne.
Oni bi da s malom doradom istih motora da zarađuju isto.
Taman neka ih isforsiraju.
pre 12 godina
Mnogo se trte ali znamo koliko oni imaju osećaja za "druge". Dok su ostali proizvodjači svoje profite ulagali u razvoj bezbednosti i motora oni su ulagali u marketing. Zato su danas ostali proizvodjači u slabijem položaju iako su bezbedniji i imaju čistije motore. Ali ljudi to ne cene nego samo da je Nemačko pa iako je falično. A sad se trte kao što se trte u US gde ih je Tesla prešišao u prodaji velikih limuzina.
pre 12 godina
Od iduće sezone i F1 prelazi na 1.6 motore, pa neće ništa da fali Nemcima da i oni malo "smanje" motore.
pre 12 godina
Ali zato italijani prednjace po emisiji CO2 po kilometru..najmanje od svih proizvodjaca
pre 12 godina
Pa sa razvojem industrije u prošlom veku danas imamo alarmantne podatke o tome da ovakvim pristupom gramzivih mega kompanija naša planeta neće doživeti novo stoleće a kamo li novi milenijum. Ako neko želi ½brzu vožnju½ i nema gde novac da potroši, neka putuje jedrilicama i avionima. Dosta su nam uvaljivali visokokvalitetne uništivače prirode zarad lakta na prozoru i skupljanje utisaka. Ovaj svet je postao rob stvarima i tzv. brendovima. Dovoljno je danas da zaviješ g.... i nalepiš prepoznatljivu etiketu pa da se odvališ od zarade. Ljudi su bili trezveniji u prvobitnoj zajednici.
Neka zaposle tih 60-tak % u agraru, jer želudac ½ne vari½ aluminijum i vetar u kosi.
Neka vide kako je to kad nema posla pa nek onda zgrću za sebe i ucenjuju sve ostale okolo.
pre 12 godina
Pa naravno. Auto industrija je bitnija od ljudskog zdravlja i vazduha koji dišemo. Kako je neko samo mogao pomisliti na smanjivanje zagađenja!
pre 12 godina
Tesko da ce se prihvatiti ta odluka, shodno tome da Nemci i drze EU u zivotu. Njihova je poslednja, svidelo se to nama ili ne.
pre 12 godina
Krajnje je vreme da se mnogo vise vodi racuna o ekologiji! Krenite u jos intenzivniji razvoj hibridnih i elektro automobila pa cete videti kako moze da se smanji zagadjenje! Elektricna vozila su buducnost, mislim da se uveliko nalazimo na prekretnici kada je to u pitanju, samo neki i dalje tvrdoglavo odbijaju to da priznaju!
pre 12 godina
Govoriti lose o nemackim automobilima moze samo ljubomorna, zavidna i neobrazovana osoba. Nemacki automobili su san vecine ljudi u svetu, pa ih tako kritike sacice Srba "vanzemaljskog" porekla, nece izbaciti iz ravnoteze. Nemojmo mi samo govoriti o ocuvanju zivotne sredine. Mi koji smo zagadili i otrovali nase reke, jezera, koji pravimo divlje deponije na svakom koraku, cije fabrike masovno truju stanovnistvo, a sto se tice automobila, 90% su ekstremni zagadjivaci, s obzirom na to kolika nam je prosecna starost auta.
pre 12 godina
Da, ti propisi će uništiti segment u kome dominiraju Mercedes džipovi sa ogromnim motorima, Audi sa motorima od 200+ konjskih snaga i BMW trkalice. Već sada Mercedes u svoju A klasu (najmanji model) ugrađuje Renoov dizel motor. Novi Pežoi su već u stanju da dostignu fantastično male potrošnje goriva a sve to je zato što su francuzi ulagali u taj segment. Nemci su ulagali u segment visokih performansi i sad imaju kola koja moraju da gase na semaforima da bi uopšte postigli norme u emisiji CO2. Primetan je trend da nemački automobili u svakoj novoj generaciji imaju sve više konja i obrtnog momenta sa sve većom potrošnjom. Paradoksalno je da mercedes A klase prve generacije troši manje goriva od mercedesa a klase druge generacije. Tačno je da u izduvnim gasovima ima nešto manje oksida azota ali CO2 je posledica bilo kakvog sagorevanja i proporcionalan je količini goriva koja je opet direktno proporcionalna snazi.
Neka nemci prave male automobile, hibride po mogućstvu koji će trošiti 2-3 litra goriva i koji neće imati više od 60 konjskih snaga i 800-900 kg pa će beležiti nezapamćene rezultate da će morati čak i da uvoze radnu snagu. Ali oni to ne žele jer nemaju socijalni sloj spreman na kupovinu takvog automobila. Oni automobil posmatraju kao konstatno tehničko unapređenje po pitanju performansi a ne kao "state of the art" transportno sredstvo koje se uklapa u životni stil vremena u kome se prodaje.
pre 12 godina
Renault & PSA !!! Gde su sada silni kriticari Francuza?!
pre 12 godina
Vreme je za elektromotore visokih performansi.
(Aleksandar, 26. maj 2013 13:12)
Mogu da prodju i turbo-benzinci, daleko manje zagadjuju od dizela
pre 12 godina
evo ja sam prešao na plin koji ne zagađuje ništa primera radi šporet gori i svi normalno sede sa zatvorenim prozorom,zagađenje 0 pa sam opet platio državi 100€ atest umesto da me nagrade za ekološku svest
pre 12 godina
Ko ziv,ko mrtav 2020 godine ! Do tada sva kola na Teslu !?
pre 12 godina
@Per
Ljudi kod nas skidaju katalizatore iz razloga što iste mogu da prodaju za i po 100 eura sakupljačima sekundarnih sirovina, cena katalizatora je takva jer u njemu ima PLATINE pa na neki način je ljudi dobijaju iz njih. A drugi razlog je poboljšanje performansi motora. Mada ja sam uvek za čipovanje jer time dobijete bolje sagorevanje i manje dimova. Moj TDI napr. nema dima nikakvog posle dobrog čipa. A što se tiče izduvnih gasova zašto niko ne pominje korišćenje sistema HHO koji poboljšava sagorevanje, performanse, smanjuje potrošnju a u isti mah čisti i čuva motor. Ali onda to ne bi odgovaralo NAFTNIM KARTELIMA. Tako da su svi povezani kao creva i priča o emisiji gasova je čista besmislica. Šta vredi što će EU da smanji emisiju kada AMERI koji su najveći po broju automobila neće a da ne pričam o AFRIČKIMi i azijskim siromašnim zemljama pa u krajnjem slučaju i našoj zemlji koja je uvela zabranu uvoza svega što nije euro 3 a dozvolila da se registruju domaći leševi koji troše više ulja nego goriva i iza kojih dobijete rak pluća čim udahnete izduvne gasove, da ne pominjem sada razne TAMIĆE, FAPOVE i RABE i ostale LEŠ kamione koji se i dan danas voze po SRBIJI a koji truju i ostavljaju oblake dima kao TENK kada pravi dimnu zavesu
pre 12 godina
Nemojte mi reći da Tesla može da napravi vrhunsko auto na struju a tri njemačka giganta ne.(Mačak, 26. maj 2013 15:51)
Tesla može da napravi vrhunski auto na struju a tri nemačka giganta ne. Evo rekao sam ti.
pre 12 godina
Nemci bi mogli da malo više ulažu u hibridna vozila.
Znam da ni to nije savršeno ali zašto BMW, Mercedes i Audi nemaju u ponudi hibridna vozila kao što imaju Toyota i Honda?
Mislim da bi Nemci uz svoje znanje i iskustvo mogli da naprave takve hibride da bi Prijus izgledao kao jugo među hibridima :)
pre 12 godina
Zanimljivo, bas sam citao o novom S63 AMG sa 590 ks i 900 Nm. :) Nemci zakon...
pre 12 godina
U pravu su. Imam 2 "Nemca" jedan ima samo 105 co2,drugi 350. I za drugog me stane registracija 10x više. Ali v8 biturbo je nešto što vredi plaćati. I platiš na svakom koraku. Šta hoće više?
A dokazano je da je priča oko globalnog zagrevanja obmana.
pre 12 godina
Mislim da je pre desetak godina audi trebao državi da plati velike pare za razliku poreza, reda veličine naš budžet za 3 godine. Audi je rekao ok ali onda moramo da otpustimo 10.000 i preselimo proizvodnju u drugu zemlju. Nemačka je naravno odustala od naplate duga...
pre 12 godina
i krajnje je vreme da tehnoloski egzibicionizam u vidu auta od 500, 600 ili 750KS postane retkost, a ne masovna pojava kako je to kod gotovo svih nemackih pa i ostalih svetskih (pre svega evropskih) proizvodjaca...
pre 12 godina
Haha...Nemci su opasni.Oni su uvek poostravali te eko propise (naravno preko EU) da bi unistili konkurenciju.Ali neko u EU izgleda ima i bolju tehnologiju.Videcemo uskoro ko. Pozz iz Nemacke
pre 12 godina
Uf uf, c-c-c, razbesneli se, strasno strasno. Da li su se vise razbesneli nego proizvodjaci gramofonskih ploca kad se pojavio CD ili proizvodjaci konjskih zaprega kad su se pojavili automobili?
pre 12 godina
@(zoki, 27. maj 2013 01:03)
Kako to mogu Italijani i Francuzi a ne mogu Nemci?
Podržavamo Nemački mediokritet napram inovativnosti Francuskih, Italijanskih i Švedskih proizvodjača koji prednjače u motorima i bezbednosti. Jeste li vi videli kako su Nemci prošli na novim testovima bezbednosti u US? O čemu ovde pričamo? Ništa nisu ulagali u razvoj već samo u marketing i sad se trte. Nadam se da će ljudi progledati i konačno nagraditi rad i znanje i kupovati efektivne i bezbedne automobile.
pre 12 godina
Ne vidim u cemu je problem. Ako mogu Francuzi mogu i Nemci. Ovo nije problem tehnicke prirode nego finansijske - jednostavno nece da izdvoje dodatna sredstva na dalja istrazivanja.
Neka predju na elektro i nece da bude problema.
pre 12 godina
Pogresno ste skapirali nemce, posto su oni vodeca sila u auto industriji a u EU su najstroziji zakoni o izduvnim gasovima bune se vise zbog toga sto samo njih teraju da smanjuju Co2 dok USA, JAPAN, KINA i ostali imaju dosta labavije zakone po tom pitanju.
Traze jednakost, to je sasvim ok, ali realno recenje nije skupo, kod nas oko 300evra.
Ugraditi HHO Uuredjaj u automobile i resili ste se problema Co2.
pre 12 godina
- Standarde emisije izduvnih gasova određuju Amerikanci, a drugi to sprovode bez pogovora, ceo 20. vek. Prvo se objavi u Kaliforniji, pa onda u ostatku sveta
- Ako su Nemci tako napredni u auto-industriji (motori i šasija), a ne samo LED svetla i monotoni dizajn, neka primene "svoje znanje" u ispunjavanju normi
- Ako su Nemci tako napredni u auto-industriji, neka daju svoja nova rešenja, koja nema neko drugi
pre 12 godina
Navikla burzoazija da se vozi u meckama od 5000 kubika, sad lepo svi na struju, da se ja pitamzabranio bi koriscenje benzina!
pre 12 godina
Izgleda da je birokratija slična svuda kada jednim potezom pera menja propise i zakone ne vodeći računa koliko je to ostvarljivo u praksi.Mislim da se ovde radi donekle o lažnoj brizi za čoveka i njegovu okolinu a da je mnogo važnije da se pooštre propisi o ishrani čovečanstva.Na jednoj strani se vodi briga o izduvnim gasovima,što nije u principu za osudu, a na drugoj trpamo u usta razne GMO i ostale hrane koje direktno utiču na zdravlje čoveka i tu se ništa ne preduzime jer je taj i farmaceutski lobi izgleda njkjači na svetu...
pre 12 godina
Radovan
Vjerovatno vam je poznato da Amerikanci tradicionalno "naginju" velikim vozilima, motora zapremine od 4-5 litara što je duplo više od onoga u Evropi, pa zamislite kada se u jutarnjem špicu njihove metropole napune emisijama štetnih gasova iz tolikih motora. Upravo je to glavni razlog strogih normi kod njih. Za razliku od toga sa druge strane "bare" prosjek zapremina motora duplo manji, a manji su i gradovi. Štedljivi Japanci i Evrpoljani su se na njihovom tržištu pojavljivali početkom 80-tih, kada su počeli razmišljati "ekonomičnije". Američku auto-industriju smatrate naprednom, a oni sami priznaju da su bitku počeli gubiti još 60-tih godina od Evropljana, potom od Japanaca. Najporavaniji automobil u Americi godinama je pick-up Ford F serije, tehnički potpuno zaostalo vozilo. Ako su za vas "glomazni" i ne pretjerano stabilni automobili, sa ogibljenjem koje je prevaziđeno prije 20 godina u Evropi i Japanu, te velikim motorima koji daju malu snagu i imaju veliku potrošnju (i bez puno elektronike) "napredna vozila", onda i previše govorite o svom poznavanju auto industrije. Mercedes SLS, SLR, Ferrari 458, Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador i još mnogi proizvodi evropske auto-indusrije su "svemirski brodovi" za Corvette, Camaro (uz poštovanje prema legendama). Formula 1 je najviše evropski auto-sport, jer je većina timova smještena u Evropi, slično je i sa WRC-om, a NASCAR i INDICAR su američki proizvodi koji se u tehničkom smiislu ne mogu mjeriti.
pre 12 godina
@ bre
A šta misliš da upališ taj šporet u nekoj dobro zadihtovanoj prostoriji, pa da onda pričamo na ovu temi ako uopšte budemo u prilici??? Ni voda nije otrovna, piješ je bez problema, ali ajde budi mangup pa diši pod vodom. Tako ti je i sa CO2.
Što se glavne teme tiče, podržavam smanjenje zagađenjagde god je to moguće, ali mislim da ima mnogo većih zagađivača nego što su to automobili. Što se mene tiče samo neka smanjuju,a li je pitanje koliko se isplati gasiti požar čašom vode? Treba se što pre okrenuti poboljšanju zaštite životne sredine u raznim industrijskim granama zabraniti izviz prljavih tehnologija zarad profita, a tek onda se skoncentrisati na finese da li će automobili učestvovati u zagađenju vazduha sa 10% ili 8%.
pre 12 godina
Slazem se sa tim da se smanji stetna emisija motora, ali ne verujem da ce bilo ko postici neke vece rezultate u toj inicijativi. Evo najveci primer kako korporacije kontrolisu sve, jer tu se radi o mnogo novca i radnih mesta. Covek iz Makedonije je pre vise od 10 godina razvio i napravio patent i ugradio u svoj auto, tako njemu vise nije trebala izduvna cev-auspuh. Njegov auto je imao 0 emisiju stetnih gasova. Bio na nekom samitu, osvojio prvu nagradu, i koliko se secam prodao patent BMW-u za nekih 100.000 dolara. Ali eto i dan danas nista se nije promenilo, taj patent je otisao na dnu podruma.
pre 12 godina
A vi ostali sto vozite ispod 2 hiljade kubika da placate nama koji vozimo jace masine. Sto razbijamo automobile po ovim nasim fenomenalnim putevima! Mnogo si ti pametan decko..
pre 12 godina
Ma sta bre 95gr. Nula, samo elektro automobili. Tesla je prodao vise modela za 5 meseci u Americi nego li BMW ili Audi u toj klasi, dakle?
pre 12 godina
Mozda bi bilo korisno poslati vezu vlasničkih struktura naftnih kompanija i automobilske industrije Nemačke.
pre 12 godina
Srđan, 27. maj 2013 23:11
- Od početka 70-tih pa do danas, svaki nemački diplomac tehničkih nauka gleda da se domogne američke autoindustrije. Nemačkoj danas nedostaje 200.000 inženjera
- Henri Ford je jedini stranac koji je dobio odlikovanje od Adolfa Hitlera. Dao im je automobile, kamione i tenkove, i organizaciju fabrike/industrije. Celokupna tadašnja nemačka auto-industrija išla je u Ameriku na obučavanje
- Prvi instrument za merenje emisije izduvnih gasova ili ti dijagnostika motora napravljen je 1937. u USA od strane firme SUN (danas vlasništvo Engleza)
- Engleska je najveći naučni centar za razvoj automobilizma, kako u teorijskom tako i u praktičnom smislu. Mnoge firme, u Engleskoj vrše razvoj svojih automobila i motora. Englezima ne treba fabrika/industrija automobila, prodaju drugima pamet. Inače, Engleska se opredelila i za druge veoma sofisticirane stvari(oružje svih vrsta, mobilni telefoni, nuklearna energija kako vojna tako i civilna), a drugi neka prave u velikim količinama i bakću se sindikatima.
- Da ponovim, ceo 20. vek, Kalifornija je prva donosila norme emisije izduvnih gasova, pa onda ostatak sveta. U Evropi rad na tim stvarima počeo je 1956, pod patronatom Ujedinjenih nacija, ECE pravilnici (homologacija), i komitet za sisteme napajanja motora gorivom vode Italijani. Nemci vode motor i još neki komitet. Danas za emisiju izduvnih gasova više nije problem blok i glava motora (odlivak) već sistem ubrizgavanja goriva u cilindar i njegovo upravljanje.
pre 12 godina
Radovan
Istoriju američke auto-industrije smo "pretresli" u nekim prijašnjim komentarima, britanska nema veze sa temom (jer je dio prošlosti), a na kraju više nije važno ko je kome šta dao prije i poslije II svj. rata. Na ovo zadnje onda dođete do von Brauna i raketne tehnologije, odnosno odlaska na Mjesec.
Pošto ne živimo u prošlosti, iako možda vi živite? Američki novac je vezan sa kapitalom širom svijeta, naravno osim Rusije (mada i to nije jednostavna priča), pa ne treba čuditi za kruženje tehnike između ove dve zemlje. Tehnika će uvjek kružiti i tu vam je nabolji primjer Kina.
Ako može konkretan odgovor da nabrojite 5-6 američkih automobila, koji su trenutno u tehničkom pogledu napredniji od evropskih, tj. njemačkih, ili od japanskih (molim bez Tesle, jer je ta priča još u razovju)? Za emisiju izduvnih gasova nije važna samo glava motora, oblik klipa, sistem razvoda, već niz elemenata nakon što izduvni gasovi napuste cilindar motora. Bilo da je riječ o recirkulaciji izduvnih gasova ponovo u usis (EGR), njihovom tretiranju npr. AdBlue-om kod nekih kamiona, potom sistem katalizatora i filtera (kod dizela)... Mali turbo motori, velike snage su krajem 70-ih i 80-ih bili oličenje Formule 1 (opet Evropa i Japan), a biće i od iduće sezone, dok se u Americi trke voze na V8 motorima koji korijene vuku iz 60-ih godina. Ako je vama takvi motori ili recimo Hammer tehnički savršeni, svaka čast. Meni su ipak Formula 1, odnosno Mercedes GL ili Audi Q7, savršeniji...
pre 12 godina
Srđan
Glavni nosioci razvoja Formule 1 su FERRARI i Englezi. U Engleskoj postoji gomila firmi koji za potrebe sadašnjih trkačkih firmi vrše istraživanje i razvoj Formule 1. Ono što se pronađe u Formuli 1, posle se koristi u auto-industriji, vojsci(materijali), itd.
Firma RICARDO iz Engleske je mnogim svetskim proizvođačima motora otac i majka motora. A austrijski AVL su stric i ujak.
A 2002. sam u Americi video uživo cilindarsku glavu automobila gde su ventili pogonjeni elektromagnetima, a upravljanje kompjuterom.
Hvala za predavanje o AdBlue, ugrađivao sam za VOLVO, CUMMINS, MB, MAN-u nije trebalo, kao i kompletno opremanje istih motora u šasijama.
pre 12 godina
Radovan
I opet okolo-naokolo, ništa konkretno kao odgovor osim vašeg daljeg razlaganja priče o evropskoj auto-industriji, Britancima i Formuli 1...
Može li konkretan odgovor da navedete 5-6 automobila američkih proizvođača, koji su tehnički napredniji od evrposkih/njemačkih?
Što se tiče teretnih vozila i "obrade" izduvnih gasova, dobro mi je poznato ko je razvijao koju tehniku i nema potrebe da mi to dalje objašnajvate (a naveo sam da "neki" proizvođači koriste AdBlue). Vaše znanje o motorima ste "apslovirali" u jednom drugom kometaru, napominjući kako se V8 motor namijenjen sportskom/lukuznom vozilu može ugraditi u teretno vozilo, što su dve totalno različite priče... Ako ste vi spremni učiniti takav poduhvat (uz garanciju na minimalno milion pređenih kilometara) "inžinjerska" elita cijelog svijeta će vam biti zahvalna na tome...
pre 12 godina
Srđan
Kod mene u fabrici, jedan V8 pogoni kompletan vazdušni sistem fabrike.
A mogu da se ugrade i u travo-kosačicu, one sa 4 velika noža.
pre 12 godina
Radovan
Pa šta čekate, pomozite ovom svijetu svojim "stručnim" rješenjima... Neka se automobilski V8 dizelski motori zapremine 4-5 litara počnu ugrađivati u drumske krstarice... Ma nemaju pojma o motorima tamo u MAN, Mercedesu, Scaniji, Volvou, pa ugrađuju V8 motore od 15-ak litara, koji troše preko 40 l/100km...
pre 12 godina
Srđan
Američki motori CUMMINS od 7 litara, ugrađuju se u autobuse od 12 metara.
Kada se god ljudima iz MAN-a spomene CUMMINS, kreće bujica žestokih komentara na njihov račun. Naravno jer CUMMINS potiskuje motore MAN.
Engleski proizvođač šasija DENIS ugrađuje motore CUMMINS. Motor se čuje kao benzinac, skoro bešuman i nema onog neprijatnog kreketanja.
pre 12 godina
Radovan
Pa govorili smo o V8 motorima, koji se koriste u nešto zahtijevnijim "aplikacijama", a vi opet vraćate priču na autobuse gdje se inače koriste motori manjeg ranga (bilo MAN, Merc, Volovo, Scania)...
Pošto se pohvaliste boravkom u Americi, onda bi vam trebala biti poznata njihova čuvena uzrečica "There's no repalcement for (cubic) displacement", koje se teško odriču u Americi.
Cummins je specijalista za motore, pa valjda je i red da ih kvalitetno proizvodi. Usput kroz jedan prijašnji posao sam sarađivao sa Cumminsom, pa mi je vaš "PR" malo suvišan... Samo da ne prođu kao Perkins...
pre 12 godina
Srđan
Pa i V8 motori ugrađivali su se u turističke autobuse, pre 30 godina kada je bila norma emisije izduvnih gasova EURO 0 i bez turbine, i to masovno u SETRA. Tada je sprovođena zamisao saobraćajnih inženjera iz 70-tih da se protok teških drumskih vozila poveća, kroz povećanje srednje putne brzine kamiona i autobusa, a na uzbrdicama budu brži od putničkih vozila, što se i ostvarilo. Još su i brda probijali samo da nema uzbrdica. U MERCEDES bila je posebna linija za sklapanje motora samo za SETRA, sa posebnim zahtevima: snage, obrtnog momenta i trajnosti motora, kvalitetniji od ostalih mercedesovih motora ali i skuplji.
Posle je zbog EURO 1 počela ugradnja turbine, pa za EURO 2 ugradnja interkulera i elektronika hladnjaka, pa za EURO 3 nova vrsta ECU, pa za EURO 4 urea kako kod koga, itd. Zbog teških udesa autobusa, ograničili su im maks. brzinu na 100 km/h sa "cenzorom".
pre 12 godina
U rijetkim varijantama, Setra se najčešće pokretala Mercedesovim šestacima...
pre 12 godina
Dosta je bre Nemačkih prljavih dizela. Baš zanimljivo nisu prošlih godina ništa davali u razvoj bezbednosti (vidi rezultate u SAD) i u nove manje motore pa imaju kao ogromne profite. Svi ostali ih šišaju po motorima ali džabe to pričati onima koji kažu Nemačko najbolje....daleko od toga.
pre 12 godina
Odlicno! Samo tako ! Da se ja pitam spustio bih na 30 grama.
pre 12 godina
Njemacku autoindustriju nesto pretjerano ne volim,ali ih postujem.Vozio sam ih,ali ih vise ne vozim kako sam otkrio neke druge proizvodjace.Ova bahatost i ovakav bezobrazan stav mi ide jako na zivce,narocito sto se tacnim potvrdjuju tvrdnje greenpeaca da mogu,ali nece da smanje nivo CO2.Znaci da svi ostali koji svoje ogromne profite ulazu u razvoj koji treba da doprinese zastiti planete su ludi,a Nijemci su pametni.Bolje im je da prihvate pravila igre i da se rijese imperijalizma u stavovima,jer ova informacija otkriva mnogo stosta.
pre 12 godina
Sta se ti Grci stalno bune, nikad im nista ne valja. Pa znaju li oni koliko im je ta EU pomogla, postali su rupa bez dna. Moraju da se dozovu pameti. Sta? Ah izvinite, pogresio sam, mislio sam da je ovo vest o lenjim grcima.
pre 12 godina
Vreme je za elektromotore visokih performansi.
pre 12 godina
U pravu su. Imam 2 "Nemca" jedan ima samo 105 co2,drugi 350. I za drugog me stane registracija 10x više. Ali v8 biturbo je nešto što vredi plaćati. I platiš na svakom koraku. Šta hoće više?
A dokazano je da je priča oko globalnog zagrevanja obmana.
pre 12 godina
Goodbye my W12. :)
pre 12 godina
Pogresno ste skapirali nemce, posto su oni vodeca sila u auto industriji a u EU su najstroziji zakoni o izduvnim gasovima bune se vise zbog toga sto samo njih teraju da smanjuju Co2 dok USA, JAPAN, KINA i ostali imaju dosta labavije zakone po tom pitanju.
Traze jednakost, to je sasvim ok, ali realno recenje nije skupo, kod nas oko 300evra.
Ugraditi HHO Uuredjaj u automobile i resili ste se problema Co2.
pre 12 godina
Sada smo nadrljali,sada će ovi iz "agencije za bezbednost saobraćaja" da prepišu i ovaj standard i uvedu kod nas!
pre 12 godina
Zanimljivo, bas sam citao o novom S63 AMG sa 590 ks i 900 Nm. :) Nemci zakon...
pre 12 godina
nemci se bune i kad im pivo poskupi 5 centi!
pre 12 godina
Bicikli
pre 12 godina
nisam germanofil, ali po pitanji ovoga su apsolutno u pravu. Lako je birokratiji da zacrta neku meru, ali treba to realizovati. Sa druge strane zagadjenje vazbuha je globalna pojava, a neke velike ekonomije nisu potpisale protokol o amanjenju zagadjenja koji se odnosi na industriju
pre 12 godina
Tajna uspeha nemackih proizvodjaca - ulaganje u ekologiju 0 , ulaganje u dizajn 0 :)
pre 12 godina
Nemci bi mogli da malo više ulažu u hibridna vozila.
Znam da ni to nije savršeno ali zašto BMW, Mercedes i Audi nemaju u ponudi hibridna vozila kao što imaju Toyota i Honda?
Mislim da bi Nemci uz svoje znanje i iskustvo mogli da naprave takve hibride da bi Prijus izgledao kao jugo među hibridima :)
pre 12 godina
Ako znamo da je prica o emisiji stetnih gasova koje emituju proizvodi iz auto industrije jedna velika sarena laza(obzirom da je emisija CO2 koje emituje Majka priroda mnogostruko veca), dolazimo do zakljucka da je upravo sama prica o smanjenju te emisije jedan od glavnih pokretaca auto industrije za proteklih desetak godina.
Kompletan program osiguranja i registacije automobila u Evropi se sveo na ekoloske kategorije, pa je tako potpuno normalno da registracija za neki novi auto na hibridni pogon nosi manje godisnje dazbine od nekog automobila proizvedenog pre desetak godina. To u osnovi i jeste pokretac kupovine novih automobila u svetu, uz naravno dizajn i bezbednost koja je sve bolja i bolja.
Ali ako vec pricamo o toj ekologiji, trebalo bi i da znamo da je uzrok kvarova na ogromnom broju motora savremenih automobila vezan upravo za ekologiju, razne EGR ventile,DPF,FAP i ostale filtere koji bitno skracuju radni vek savremenih motora.
Sa aspekta kupca kome je ukupna performansa automobila iznad vestacki napravljene frke oko ekologije(jer su danasnji automobili daleko "zeleniji" nego pre 10 godina), apsolutno se slazem sa ovim misljenjem Nemaca.
Potrebno je razvijati i ekolosku svest, ali su malo preterali i sa motorima od 900 kubika i dva cilindra ili 1200 kubika u automobilima cija masa nije nikada ispod 1200-1300kg.
pre 12 godina
A vi ostali sto vozite ispod 2 hiljade kubika da placate nama koji vozimo jace masine. Sto razbijamo automobile po ovim nasim fenomenalnim putevima! Mnogo si ti pametan decko..
pre 12 godina
Govoriti lose o nemackim automobilima moze samo ljubomorna, zavidna i neobrazovana osoba. Nemacki automobili su san vecine ljudi u svetu, pa ih tako kritike sacice Srba "vanzemaljskog" porekla, nece izbaciti iz ravnoteze. Nemojmo mi samo govoriti o ocuvanju zivotne sredine. Mi koji smo zagadili i otrovali nase reke, jezera, koji pravimo divlje deponije na svakom koraku, cije fabrike masovno truju stanovnistvo, a sto se tice automobila, 90% su ekstremni zagadjivaci, s obzirom na to kolika nam je prosecna starost auta.
pre 12 godina
Renault & PSA !!! Gde su sada silni kriticari Francuza?!
pre 12 godina
Mnogo se trte ali znamo koliko oni imaju osećaja za "druge". Dok su ostali proizvodjači svoje profite ulagali u razvoj bezbednosti i motora oni su ulagali u marketing. Zato su danas ostali proizvodjači u slabijem položaju iako su bezbedniji i imaju čistije motore. Ali ljudi to ne cene nego samo da je Nemačko pa iako je falično. A sad se trte kao što se trte u US gde ih je Tesla prešišao u prodaji velikih limuzina.
pre 12 godina
Tesko da ce se prihvatiti ta odluka, shodno tome da Nemci i drze EU u zivotu. Njihova je poslednja, svidelo se to nama ili ne.
pre 12 godina
Krajnje je vreme da se mnogo vise vodi racuna o ekologiji! Krenite u jos intenzivniji razvoj hibridnih i elektro automobila pa cete videti kako moze da se smanji zagadjenje! Elektricna vozila su buducnost, mislim da se uveliko nalazimo na prekretnici kada je to u pitanju, samo neki i dalje tvrdoglavo odbijaju to da priznaju!
pre 12 godina
Jedno od resenja moze biti i sledece. Koliko sam razumeo jaki, citaj luksuzni automobili zagadjuju vise, e pa onda drzava lupi neki nenormalan porez na automobile koji zagadjuju preko dozvoljene granice. Takvih automobila je mozda 10-20%, ko to kupuje vec ima love pa neka i plati ali onda porez od tih automobila uloze u ekologiju i ocuvanje sredine, mozda im se i vise isplati.
pre 12 godina
Navikla burzoazija da se vozi u meckama od 5000 kubika, sad lepo svi na struju, da se ja pitamzabranio bi koriscenje benzina!
pre 12 godina
evo ja sam prešao na plin koji ne zagađuje ništa primera radi šporet gori i svi normalno sede sa zatvorenim prozorom,zagađenje 0 pa sam opet platio državi 100€ atest umesto da me nagrade za ekološku svest
pre 12 godina
- Standarde emisije izduvnih gasova određuju Amerikanci, a drugi to sprovode bez pogovora, ceo 20. vek. Prvo se objavi u Kaliforniji, pa onda u ostatku sveta
- Ako su Nemci tako napredni u auto-industriji (motori i šasija), a ne samo LED svetla i monotoni dizajn, neka primene "svoje znanje" u ispunjavanju normi
- Ako su Nemci tako napredni u auto-industriji, neka daju svoja nova rešenja, koja nema neko drugi
pre 12 godina
@Per
Ljudi kod nas skidaju katalizatore iz razloga što iste mogu da prodaju za i po 100 eura sakupljačima sekundarnih sirovina, cena katalizatora je takva jer u njemu ima PLATINE pa na neki način je ljudi dobijaju iz njih. A drugi razlog je poboljšanje performansi motora. Mada ja sam uvek za čipovanje jer time dobijete bolje sagorevanje i manje dimova. Moj TDI napr. nema dima nikakvog posle dobrog čipa. A što se tiče izduvnih gasova zašto niko ne pominje korišćenje sistema HHO koji poboljšava sagorevanje, performanse, smanjuje potrošnju a u isti mah čisti i čuva motor. Ali onda to ne bi odgovaralo NAFTNIM KARTELIMA. Tako da su svi povezani kao creva i priča o emisiji gasova je čista besmislica. Šta vredi što će EU da smanji emisiju kada AMERI koji su najveći po broju automobila neće a da ne pričam o AFRIČKIMi i azijskim siromašnim zemljama pa u krajnjem slučaju i našoj zemlji koja je uvela zabranu uvoza svega što nije euro 3 a dozvolila da se registruju domaći leševi koji troše više ulja nego goriva i iza kojih dobijete rak pluća čim udahnete izduvne gasove, da ne pominjem sada razne TAMIĆE, FAPOVE i RABE i ostale LEŠ kamione koji se i dan danas voze po SRBIJI a koji truju i ostavljaju oblake dima kao TENK kada pravi dimnu zavesu
pre 12 godina
Da, ti propisi će uništiti segment u kome dominiraju Mercedes džipovi sa ogromnim motorima, Audi sa motorima od 200+ konjskih snaga i BMW trkalice. Već sada Mercedes u svoju A klasu (najmanji model) ugrađuje Renoov dizel motor. Novi Pežoi su već u stanju da dostignu fantastično male potrošnje goriva a sve to je zato što su francuzi ulagali u taj segment. Nemci su ulagali u segment visokih performansi i sad imaju kola koja moraju da gase na semaforima da bi uopšte postigli norme u emisiji CO2. Primetan je trend da nemački automobili u svakoj novoj generaciji imaju sve više konja i obrtnog momenta sa sve većom potrošnjom. Paradoksalno je da mercedes A klase prve generacije troši manje goriva od mercedesa a klase druge generacije. Tačno je da u izduvnim gasovima ima nešto manje oksida azota ali CO2 je posledica bilo kakvog sagorevanja i proporcionalan je količini goriva koja je opet direktno proporcionalna snazi.
Neka nemci prave male automobile, hibride po mogućstvu koji će trošiti 2-3 litra goriva i koji neće imati više od 60 konjskih snaga i 800-900 kg pa će beležiti nezapamćene rezultate da će morati čak i da uvoze radnu snagu. Ali oni to ne žele jer nemaju socijalni sloj spreman na kupovinu takvog automobila. Oni automobil posmatraju kao konstatno tehničko unapređenje po pitanju performansi a ne kao "state of the art" transportno sredstvo koje se uklapa u životni stil vremena u kome se prodaje.
pre 12 godina
Ma sta bre 95gr. Nula, samo elektro automobili. Tesla je prodao vise modela za 5 meseci u Americi nego li BMW ili Audi u toj klasi, dakle?
pre 12 godina
Nemojte mi reći da Tesla može da napravi vrhunsko auto na struju a tri njemačka giganta ne.
Oni bi da s malom doradom istih motora da zarađuju isto.
Taman neka ih isforsiraju.
pre 12 godina
Nemojte mi reći da Tesla može da napravi vrhunsko auto na struju a tri njemačka giganta ne.(Mačak, 26. maj 2013 15:51)
Tesla može da napravi vrhunski auto na struju a tri nemačka giganta ne. Evo rekao sam ti.
pre 12 godina
Pa naravno. Auto industrija je bitnija od ljudskog zdravlja i vazduha koji dišemo. Kako je neko samo mogao pomisliti na smanjivanje zagađenja!
pre 12 godina
kako toyota moze da pravi luksuzne automobile visokih performansi? lako, pomocu elektromotora, tj hibridnih pogona. za papir se lako nashtima cifra da auto od 250 konja troshi 4 litra goriva i ispod 100g co2... evo recimo novi leksus IS300h... zato je BMW pametno i na vreme stupio u saradnju sa toyotom za razvoj hibridnih pogona i ekonomichnih dizela i ko zna, mozda za koju godinu imamo super ekonomicni dizel potpomognut elektromotorom, sa nekih 130 konja i 3 litra potroshnje i manje od 90g co2 u limuzini velikoj i teshkoj tonu i po....
ako ne mozes da ga pobedis, pridruzi mu se.
pre 12 godina
i krajnje je vreme da tehnoloski egzibicionizam u vidu auta od 500, 600 ili 750KS postane retkost, a ne masovna pojava kako je to kod gotovo svih nemackih pa i ostalih svetskih (pre svega evropskih) proizvodjaca...
pre 12 godina
Ali zato italijani prednjace po emisiji CO2 po kilometru..najmanje od svih proizvodjaca
pre 12 godina
Ne vidim u cemu je problem. Ako mogu Francuzi mogu i Nemci. Ovo nije problem tehnicke prirode nego finansijske - jednostavno nece da izdvoje dodatna sredstva na dalja istrazivanja.
Neka predju na elektro i nece da bude problema.
pre 12 godina
Od iduće sezone i F1 prelazi na 1.6 motore, pa neće ništa da fali Nemcima da i oni malo "smanje" motore.
pre 12 godina
Haha...Nemci su opasni.Oni su uvek poostravali te eko propise (naravno preko EU) da bi unistili konkurenciju.Ali neko u EU izgleda ima i bolju tehnologiju.Videcemo uskoro ko. Pozz iz Nemacke
pre 12 godina
@(zoki, 27. maj 2013 01:03)
Kako to mogu Italijani i Francuzi a ne mogu Nemci?
Podržavamo Nemački mediokritet napram inovativnosti Francuskih, Italijanskih i Švedskih proizvodjača koji prednjače u motorima i bezbednosti. Jeste li vi videli kako su Nemci prošli na novim testovima bezbednosti u US? O čemu ovde pričamo? Ništa nisu ulagali u razvoj već samo u marketing i sad se trte. Nadam se da će ljudi progledati i konačno nagraditi rad i znanje i kupovati efektivne i bezbedne automobile.
pre 12 godina
Izgleda da je birokratija slična svuda kada jednim potezom pera menja propise i zakone ne vodeći računa koliko je to ostvarljivo u praksi.Mislim da se ovde radi donekle o lažnoj brizi za čoveka i njegovu okolinu a da je mnogo važnije da se pooštre propisi o ishrani čovečanstva.Na jednoj strani se vodi briga o izduvnim gasovima,što nije u principu za osudu, a na drugoj trpamo u usta razne GMO i ostale hrane koje direktno utiču na zdravlje čoveka i tu se ništa ne preduzime jer je taj i farmaceutski lobi izgleda njkjači na svetu...
pre 12 godina
Pa sa razvojem industrije u prošlom veku danas imamo alarmantne podatke o tome da ovakvim pristupom gramzivih mega kompanija naša planeta neće doživeti novo stoleće a kamo li novi milenijum. Ako neko želi ½brzu vožnju½ i nema gde novac da potroši, neka putuje jedrilicama i avionima. Dosta su nam uvaljivali visokokvalitetne uništivače prirode zarad lakta na prozoru i skupljanje utisaka. Ovaj svet je postao rob stvarima i tzv. brendovima. Dovoljno je danas da zaviješ g.... i nalepiš prepoznatljivu etiketu pa da se odvališ od zarade. Ljudi su bili trezveniji u prvobitnoj zajednici.
Neka zaposle tih 60-tak % u agraru, jer želudac ½ne vari½ aluminijum i vetar u kosi.
Neka vide kako je to kad nema posla pa nek onda zgrću za sebe i ucenjuju sve ostale okolo.
pre 12 godina
Vreme je za elektromotore visokih performansi.
(Aleksandar, 26. maj 2013 13:12)
Mogu da prodju i turbo-benzinci, daleko manje zagadjuju od dizela
pre 12 godina
Cime se mi bavimo?! A kod nas jedan autobus GSP-a izbaci vise CO2 nego desetine tih automobila. Kako se niko nije posvetio cinjenici da ljudi kod nas skidaju katalizatore? Ili tome da su autobusi kod nas u sramotno losem stanju?!
pre 12 godina
Srđan, 27. maj 2013 23:11
- Od početka 70-tih pa do danas, svaki nemački diplomac tehničkih nauka gleda da se domogne američke autoindustrije. Nemačkoj danas nedostaje 200.000 inženjera
- Henri Ford je jedini stranac koji je dobio odlikovanje od Adolfa Hitlera. Dao im je automobile, kamione i tenkove, i organizaciju fabrike/industrije. Celokupna tadašnja nemačka auto-industrija išla je u Ameriku na obučavanje
- Prvi instrument za merenje emisije izduvnih gasova ili ti dijagnostika motora napravljen je 1937. u USA od strane firme SUN (danas vlasništvo Engleza)
- Engleska je najveći naučni centar za razvoj automobilizma, kako u teorijskom tako i u praktičnom smislu. Mnoge firme, u Engleskoj vrše razvoj svojih automobila i motora. Englezima ne treba fabrika/industrija automobila, prodaju drugima pamet. Inače, Engleska se opredelila i za druge veoma sofisticirane stvari(oružje svih vrsta, mobilni telefoni, nuklearna energija kako vojna tako i civilna), a drugi neka prave u velikim količinama i bakću se sindikatima.
- Da ponovim, ceo 20. vek, Kalifornija je prva donosila norme emisije izduvnih gasova, pa onda ostatak sveta. U Evropi rad na tim stvarima počeo je 1956, pod patronatom Ujedinjenih nacija, ECE pravilnici (homologacija), i komitet za sisteme napajanja motora gorivom vode Italijani. Nemci vode motor i još neki komitet. Danas za emisiju izduvnih gasova više nije problem blok i glava motora (odlivak) već sistem ubrizgavanja goriva u cilindar i njegovo upravljanje.
pre 12 godina
Ko ziv,ko mrtav 2020 godine ! Do tada sva kola na Teslu !?
pre 12 godina
Uf uf, c-c-c, razbesneli se, strasno strasno. Da li su se vise razbesneli nego proizvodjaci gramofonskih ploca kad se pojavio CD ili proizvodjaci konjskih zaprega kad su se pojavili automobili?
pre 12 godina
Mozda bi bilo korisno poslati vezu vlasničkih struktura naftnih kompanija i automobilske industrije Nemačke.
pre 12 godina
Radovan
Vjerovatno vam je poznato da Amerikanci tradicionalno "naginju" velikim vozilima, motora zapremine od 4-5 litara što je duplo više od onoga u Evropi, pa zamislite kada se u jutarnjem špicu njihove metropole napune emisijama štetnih gasova iz tolikih motora. Upravo je to glavni razlog strogih normi kod njih. Za razliku od toga sa druge strane "bare" prosjek zapremina motora duplo manji, a manji su i gradovi. Štedljivi Japanci i Evrpoljani su se na njihovom tržištu pojavljivali početkom 80-tih, kada su počeli razmišljati "ekonomičnije". Američku auto-industriju smatrate naprednom, a oni sami priznaju da su bitku počeli gubiti još 60-tih godina od Evropljana, potom od Japanaca. Najporavaniji automobil u Americi godinama je pick-up Ford F serije, tehnički potpuno zaostalo vozilo. Ako su za vas "glomazni" i ne pretjerano stabilni automobili, sa ogibljenjem koje je prevaziđeno prije 20 godina u Evropi i Japanu, te velikim motorima koji daju malu snagu i imaju veliku potrošnju (i bez puno elektronike) "napredna vozila", onda i previše govorite o svom poznavanju auto industrije. Mercedes SLS, SLR, Ferrari 458, Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador i još mnogi proizvodi evropske auto-indusrije su "svemirski brodovi" za Corvette, Camaro (uz poštovanje prema legendama). Formula 1 je najviše evropski auto-sport, jer je većina timova smještena u Evropi, slično je i sa WRC-om, a NASCAR i INDICAR su američki proizvodi koji se u tehničkom smiislu ne mogu mjeriti.
pre 12 godina
Mislim da je pre desetak godina audi trebao državi da plati velike pare za razliku poreza, reda veličine naš budžet za 3 godine. Audi je rekao ok ali onda moramo da otpustimo 10.000 i preselimo proizvodnju u drugu zemlju. Nemačka je naravno odustala od naplate duga...
pre 12 godina
Slazem se sa tim da se smanji stetna emisija motora, ali ne verujem da ce bilo ko postici neke vece rezultate u toj inicijativi. Evo najveci primer kako korporacije kontrolisu sve, jer tu se radi o mnogo novca i radnih mesta. Covek iz Makedonije je pre vise od 10 godina razvio i napravio patent i ugradio u svoj auto, tako njemu vise nije trebala izduvna cev-auspuh. Njegov auto je imao 0 emisiju stetnih gasova. Bio na nekom samitu, osvojio prvu nagradu, i koliko se secam prodao patent BMW-u za nekih 100.000 dolara. Ali eto i dan danas nista se nije promenilo, taj patent je otisao na dnu podruma.
pre 12 godina
Radovan
Istoriju američke auto-industrije smo "pretresli" u nekim prijašnjim komentarima, britanska nema veze sa temom (jer je dio prošlosti), a na kraju više nije važno ko je kome šta dao prije i poslije II svj. rata. Na ovo zadnje onda dođete do von Brauna i raketne tehnologije, odnosno odlaska na Mjesec.
Pošto ne živimo u prošlosti, iako možda vi živite? Američki novac je vezan sa kapitalom širom svijeta, naravno osim Rusije (mada i to nije jednostavna priča), pa ne treba čuditi za kruženje tehnike između ove dve zemlje. Tehnika će uvjek kružiti i tu vam je nabolji primjer Kina.
Ako može konkretan odgovor da nabrojite 5-6 američkih automobila, koji su trenutno u tehničkom pogledu napredniji od evropskih, tj. njemačkih, ili od japanskih (molim bez Tesle, jer je ta priča još u razovju)? Za emisiju izduvnih gasova nije važna samo glava motora, oblik klipa, sistem razvoda, već niz elemenata nakon što izduvni gasovi napuste cilindar motora. Bilo da je riječ o recirkulaciji izduvnih gasova ponovo u usis (EGR), njihovom tretiranju npr. AdBlue-om kod nekih kamiona, potom sistem katalizatora i filtera (kod dizela)... Mali turbo motori, velike snage su krajem 70-ih i 80-ih bili oličenje Formule 1 (opet Evropa i Japan), a biće i od iduće sezone, dok se u Americi trke voze na V8 motorima koji korijene vuku iz 60-ih godina. Ako je vama takvi motori ili recimo Hammer tehnički savršeni, svaka čast. Meni su ipak Formula 1, odnosno Mercedes GL ili Audi Q7, savršeniji...
pre 12 godina
@ bre
A šta misliš da upališ taj šporet u nekoj dobro zadihtovanoj prostoriji, pa da onda pričamo na ovu temi ako uopšte budemo u prilici??? Ni voda nije otrovna, piješ je bez problema, ali ajde budi mangup pa diši pod vodom. Tako ti je i sa CO2.
Što se glavne teme tiče, podržavam smanjenje zagađenjagde god je to moguće, ali mislim da ima mnogo većih zagađivača nego što su to automobili. Što se mene tiče samo neka smanjuju,a li je pitanje koliko se isplati gasiti požar čašom vode? Treba se što pre okrenuti poboljšanju zaštite životne sredine u raznim industrijskim granama zabraniti izviz prljavih tehnologija zarad profita, a tek onda se skoncentrisati na finese da li će automobili učestvovati u zagađenju vazduha sa 10% ili 8%.
pre 12 godina
Srđan
Glavni nosioci razvoja Formule 1 su FERRARI i Englezi. U Engleskoj postoji gomila firmi koji za potrebe sadašnjih trkačkih firmi vrše istraživanje i razvoj Formule 1. Ono što se pronađe u Formuli 1, posle se koristi u auto-industriji, vojsci(materijali), itd.
Firma RICARDO iz Engleske je mnogim svetskim proizvođačima motora otac i majka motora. A austrijski AVL su stric i ujak.
A 2002. sam u Americi video uživo cilindarsku glavu automobila gde su ventili pogonjeni elektromagnetima, a upravljanje kompjuterom.
Hvala za predavanje o AdBlue, ugrađivao sam za VOLVO, CUMMINS, MB, MAN-u nije trebalo, kao i kompletno opremanje istih motora u šasijama.
pre 12 godina
Radovan
I opet okolo-naokolo, ništa konkretno kao odgovor osim vašeg daljeg razlaganja priče o evropskoj auto-industriji, Britancima i Formuli 1...
Može li konkretan odgovor da navedete 5-6 automobila američkih proizvođača, koji su tehnički napredniji od evrposkih/njemačkih?
Što se tiče teretnih vozila i "obrade" izduvnih gasova, dobro mi je poznato ko je razvijao koju tehniku i nema potrebe da mi to dalje objašnajvate (a naveo sam da "neki" proizvođači koriste AdBlue). Vaše znanje o motorima ste "apslovirali" u jednom drugom kometaru, napominjući kako se V8 motor namijenjen sportskom/lukuznom vozilu može ugraditi u teretno vozilo, što su dve totalno različite priče... Ako ste vi spremni učiniti takav poduhvat (uz garanciju na minimalno milion pređenih kilometara) "inžinjerska" elita cijelog svijeta će vam biti zahvalna na tome...
pre 12 godina
Srđan
Kod mene u fabrici, jedan V8 pogoni kompletan vazdušni sistem fabrike.
A mogu da se ugrade i u travo-kosačicu, one sa 4 velika noža.
pre 12 godina
Radovan
Pa šta čekate, pomozite ovom svijetu svojim "stručnim" rješenjima... Neka se automobilski V8 dizelski motori zapremine 4-5 litara počnu ugrađivati u drumske krstarice... Ma nemaju pojma o motorima tamo u MAN, Mercedesu, Scaniji, Volvou, pa ugrađuju V8 motore od 15-ak litara, koji troše preko 40 l/100km...
pre 12 godina
Srđan
Američki motori CUMMINS od 7 litara, ugrađuju se u autobuse od 12 metara.
Kada se god ljudima iz MAN-a spomene CUMMINS, kreće bujica žestokih komentara na njihov račun. Naravno jer CUMMINS potiskuje motore MAN.
Engleski proizvođač šasija DENIS ugrađuje motore CUMMINS. Motor se čuje kao benzinac, skoro bešuman i nema onog neprijatnog kreketanja.
pre 12 godina
Radovan
Pa govorili smo o V8 motorima, koji se koriste u nešto zahtijevnijim "aplikacijama", a vi opet vraćate priču na autobuse gdje se inače koriste motori manjeg ranga (bilo MAN, Merc, Volovo, Scania)...
Pošto se pohvaliste boravkom u Americi, onda bi vam trebala biti poznata njihova čuvena uzrečica "There's no repalcement for (cubic) displacement", koje se teško odriču u Americi.
Cummins je specijalista za motore, pa valjda je i red da ih kvalitetno proizvodi. Usput kroz jedan prijašnji posao sam sarađivao sa Cumminsom, pa mi je vaš "PR" malo suvišan... Samo da ne prođu kao Perkins...
pre 12 godina
Srđan
Pa i V8 motori ugrađivali su se u turističke autobuse, pre 30 godina kada je bila norma emisije izduvnih gasova EURO 0 i bez turbine, i to masovno u SETRA. Tada je sprovođena zamisao saobraćajnih inženjera iz 70-tih da se protok teških drumskih vozila poveća, kroz povećanje srednje putne brzine kamiona i autobusa, a na uzbrdicama budu brži od putničkih vozila, što se i ostvarilo. Još su i brda probijali samo da nema uzbrdica. U MERCEDES bila je posebna linija za sklapanje motora samo za SETRA, sa posebnim zahtevima: snage, obrtnog momenta i trajnosti motora, kvalitetniji od ostalih mercedesovih motora ali i skuplji.
Posle je zbog EURO 1 počela ugradnja turbine, pa za EURO 2 ugradnja interkulera i elektronika hladnjaka, pa za EURO 3 nova vrsta ECU, pa za EURO 4 urea kako kod koga, itd. Zbog teških udesa autobusa, ograničili su im maks. brzinu na 100 km/h sa "cenzorom".
pre 12 godina
U rijetkim varijantama, Setra se najčešće pokretala Mercedesovim šestacima...
60 Komentari
Sortiraj po: