Zanimljivosti

Sreda, 21.09.2011.

10:06

Ne kačite se sa kamiondžijama

Ne kaèite se sa kamiondžijama IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Podunavac

pre 13 godina

@(mladen, 26. septembar 2011 09:08)

Nas zakon, a verujem i ruski i svi ostali zakoni, kazu: - "Zabranjeno je povecati brzinu kretanja ukoliko vas drugo vozilo obilazi".

Vozac automobila jer kriv. Veruj mi da je bio udes, a da sudija vidi snimak i njega bi osudio.

Znaci neka je kamiondzija usao prvi u prekrsaj i pretice te preko pune ti NE SMES da dodajes brzinu, jer pod 1. mozete svi nastradati, pod 2. ponavljam krsis ZAKON.

Ona osveta na kraju od strane kamiondzije je takodje krivicno delo.

Kobac

pre 14 godina

@ Milan

Prvi prolazi onaj koji je prvi stigao na raskrsnicu, za njim prvi sledeci itd... Dakle, ovde je kriterijum prolaska redosled dolaska na raskrsnicu

mladen

pre 14 godina

Ovde se ne radi o preticanju. Putnicki automobil nije preticao negose kretao sporom trakom a kamion se kretao u traci za brzo kretanje. Traka za brzo kretanje se spajala sa trakom za sporo kretanje i kamio je u svakom slucaju morao da propusti putnicki automobili koji je u ovom slucaju imao pravo prvenstva.

Cika Welja

pre 14 godina

Vozac sam kamiona koji takodje u putnicki auto stavi porodicu. Probleme prave vozaci koji nelogicno reaguju. Kamiondzija konta vozilo koje ga obilazi, dolazi do kabine i logicno nastavlja istom brzinom pa on po uslovima puta ulazi u traku pored svoje. E sad, zasto je ovaj iz auta dosao do kabine pa usporio zna samo on. Kamiondzija kapira da auto nije prosao ali kasno, moze samo da svira ali i ne da zaustavi kamion od nekoliko desetina tona. A da li je stao ili nije nikada necemo saznati

Kada provodite mnogo vremena za volanom naucite da citate po nacinu voznje sta ce neko vozilo da uradi i kako ce da se ponasa pa shodno tome se tako i vi ponasate. To je nesto kao vozacko sesto culo, nekakav instinkt koji mi je bezbroj puta pomogao kod situacija kada neko napravi ovakav nelogican potez.Ali to ne pomaze uvek. Opreznost i tolerancija su na prvom mestu. Zbog sebe ako ni zbog ceg drugog.

alex

pre 14 godina

e,pa kao sto napisa neki komentator...ovaj iz automobila je ispao los jer se vidi kako koci tu negde oko kabine kamiona.da je samo nastavio istom brzinom,izasao bi ispred kamiona i kamion bi bez problema usao u desnu.opet,ne opravdavam udaranje...

Sumadinka

pre 14 godina

Većina komentara je smešna, kao i ovaj nepotpuni snimak. Žena sam vozača šlepera, i 90% vremena sam sa njim na putu, po čitavoj Evropi. Ovde niko nije u pravu ( da ne govorim o mogućnosti da je vozač auta možda iscimao kamiondziju pa otud i ovo snimanje). Ono što znam sa evropskih puteva, nema šanse da auto prolazi kamion desnom trakom, ili će dodati gas i proći kamion, ili ako proceni da ne može da ga prodje propuste kamion, i naravno ubacuju se u levu traku da bi ga obišao.
Neko je spomenuo medjusobno preticanje izmedju kamiona, a nema pojma o čemu priča... ograničenje za kamione je 90h na sat (i većina imaju blokadu na toj brzini), i svi se vrte oko te brzine, razlike su u nijansama, u preticanju se to ne vidi, ali tokom vožnje sporiji kamion, pa makar i za taj 1km na sat, mnogo usporava brži kamion ( ali ovo je priča za nekoga ko se razume u vožnju kamiona).
U svakom slučaju, bezveze je da komentarišete delić neke priče, a ne znate šta se pre toga dešavalo. Nagledala sam se svakakvih bisera na putevima, što od bahatih vozača besnih automobila, vozača neznalica...

sare

pre 14 godina

Slično mi se desilo posle lakat krivine na Novosadskom auto putu kod Zemuna .kamion je bio u srednjoj traci a ja u krajnjoj desnoj . Vozeći pored šlepera u svojoj traci primećujem da se kabina savija prema mojoj traci , počinjem da sviram ali ništa dodajem gas i bože pomozi . Desno nisam mogao da skrenem nigde zbog raznih prepreka a kočenje je značilo gaženje od strane zadnjih točkova kamiona . Uspeo sam da se izvučem do same kabine gde me šleper kači pragovima za ulazak u kabinu i okreće me kao na video snimku . Vozač Litvanac sa najnovijim kamionom mislim da je Volvo bio i sa svim mogućim retrovizorima na sebi ali džaba sve da nisam reagovao u sekundi .Inače bio ovo sada pisao moj brat ili neko od familije .Policajac mu na uviđaju pokazuje na retrovizor koji pokazuje na stanje u traci do njega a on će na to " Ja kriv , ja njet video " .Dan danas kad prolazim pored šlepera naježim se i naravno ubrzam .

Alexandrius

pre 14 godina

PRVO: na snimku se NE VIDI da li je vozac automobila preticao kamion sa desne strane, vidi se da je VEC BIO u desnoj traci. A posto je vec bio u desnoj traci niko ne moze da mu zabrani da vozi brze od kamiona u levoj.


DRUGO: kada je automobil vec stigao do kabine kamiona, kamion je poceo prestrojavanje u desnu traku. S obzirom da imam dozvolu C kategorije vrlo dobro znam da kamiondzija ne samo da je mogao i MORAO da vidi automobil, vec je mogao i da baci pogled na dobre noge devojke u minicu na mestu suvozaca, ako se takva nalazila na tom mestu. (nadam se da ne moram da naglasavam da je ovo za devojku u minicu na mestu suvozaca bilo slikovito, i saljivo objasnjenje toga koliko je kamiondzija mogao da vidi). Takodje se vidi da je kamiondzija video autmobil jer je trubio da mu se automobil skloni, sto je prilicno bahato zato sto je on taj koji je duzan da uspori i saceka da se desna traka ocisti pa tek onda prestroji u nju.

TRECE: u nastavku snimka se vidi da je kamion malo usporio, a onda namerno silom sklonio auto sa puta. Posto mu je trubio znaci da je video automobil, a kada ga je video logicno je da je tacno znao gde se u tom trenutku automobil nalazio pa se jedino moze zakljuciti da ga je namerno izgurao sa puta kao poruku "veci sam, moras da me slusas" (sto je, naravno, ocigledni primer bahatosti).

felix

pre 14 godina

U pitanju je elementarna vozacka kultura i osecaj da se mogu ugroziti tudji zivoti. Licno sam imao mnogo puta priliku da vidim kako iskusne kamiondzije pomazu u saobracaju vozacima putnickih auta a mene licno je nocu izbacio sa puta kamiondzija pocetnik koji se pravdao da me nije video da ga preticem. (Par kilometara me je vukao iza sebe i kad sam krenuo da ga preticem dodao je gas)

xeno

pre 14 godina

izgleda da ljudi ne kapiraju ...
nije bitno ko je ``u pravu`` a ko je ``u krivu`` ...
kamion sve i da je u pravu, krenuo je na silu da sprovodi svoje pravo a to je sa tolikom tonazom i tom brzinom ravno pokushaju ubitstva...
gomila novih automobila ima kamere napred/nazad .. nekad i osiguranja to traze kad uzimash kasko da bi dobio popust.. nema ono ko je kriv sve se vidi ...
ovde je po vriski izgleda bila porodica u automobilu ... kao sto napisah pre ... znachi kad bi mi kamiondzija pao shaka, a pa bio, bile bi scene iz filmova gospodina tarantina ...

Dule

pre 14 godina

Kamiondzija je skroz u pravu!Vozac auta je vidio da se put suzava,imao je prostora da ga pretekne,ali ne,on se voza naspram kamiona ni nepomislja da kamion mora da skrene u njegovu traku!Kamion nije bicikli,vozaci ih moraju postivati i biti izuzetno oprezni u njihovoj blizini.

realista

pre 14 godina

Prvo je i mene ovo iznerviralo i mislio sam da krenem da objašnjavam kako ja vidim ovu situaciju ali istina je da zapravo niko ovde ne može tačno da kaže šta se zapravo desilo. Snimaj je jednostavno prekratak. Čak se ne može zaključiti ni da li se vozač kamiona koji je oduvao auto zaustavio ili je nastavio sa vožnjom i otišao, ako je otišao onda bi mu definitivno oduzeo vozačku...
Osvetnička vožnja i vožnja iz inata može jedino da dovede do nesreće i žrtava...

Zoki

pre 14 godina

U svakoj normalnoj zemlji bi bahata šoferčina izgubila dozvolu, jer je opasan po okolinu. Kao prvo, šta je sa kamionom radio u levoj traci, koja bi trebala da bude za brža vozila? Kao drugo, kod suženja se primenjuje princip rajfešlusa, ali onaj ko menja traku na suženju bi trebalo žmigavcem da pokaže da menja traku. Na snimku se ne primećuje da na kamionu radi desni žmigavac. Kao treće, u trenutku kada je kamion počeo da skreće u desnu traku, automobil se već nalazio u desnoj traci, pored njega. Konačno, ovde se ne radi o mrtvom uglu - vozač kamiona je trubio, znači da je video automobil.
Međutim, sve ovo se desilo u Rusiji, za koju nisam siguran koliko je normalna zemlja.

Byja

pre 14 godina

Iako mislim da je super ideja, koga znate da stalno snima vožnju iz automobila? Da li je postojao neki motiv da se uključi kamera, ili ova priča ima i neki uvod koji smo mi propustili?

Zoki SM

pre 14 godina

Evo pitanje za sve pametne (iz Bgda) ovde koji smatraju da kamion ima ikakve šanse pred licem pravde? Suženje kod Tošinog bunara iz pravca gazele idete desnom trakom auto puta. Pretiču vas sa leve i prilazite suženju, već na 50m od kompletnog zatvaranja leve trake vas i dalje isecaju sa leve strane i ne prestrojavaju se ranije.
pod a: kočite i rizikujete lančani sudar sa fatalni posledicama svih iza vas.
b. idete dalje i molite boga da postupe po pravilu i prestroje se u vašu traku na vreme, ako nisu se prestrojili prikoče i sačekaju vas da prođete.
c. naiđe kamionđija i sa punim pravom vas izgura iz vaše trake dole sa nadvožnjaka, pošto je jači.
Zapamtite svi, ko je jači mora da brine o slabijima, pa makar slabiji bio i bezobrazan. Što u ovom slučaju Auto nije, samo je spor pošto je žena za volanom. I naravno biti spor u nekim situacijama nije uopšte sigurna opcija, u odbranu onih koji su videli celu sliku, što opet ne opravdava kamionđžiju koji je izvšio pokušaj ubistva.

Robby

pre 14 godina

Nesto slicno sam licno doziveo pre par godina na Gazeli. Tip je vozio kamion Jelen piva levom trakom, dok sam ja isao iza njega. Iznenada je poceo da se prestrojava u desnu traku gde nije primetio neki svetlo plavi japanski auto ( ne secam se tacno modela). Covek nije imao gde da se skloni i pokusao je da koci ali ga je kamion udario u prednji kraj i zarotirao u moju levu traku, da sam se jedva zaustavio ispred njega, sreca te se on pri rotaciji odmah zaustavio pa smo stali hauba uz haubu. Onda je vozac iz kamiona izasao da bije onog iz auta?! Da ne kazem kakav je lancani sudar mogao biti jer smo svi bili u koloni zbog velike guzve skoro branik na branik.

boost@cbc.rs

pre 14 godina

ovakvih puteva u kombinaciji 1+2 trake je bilo pregrst po Svedskoj i cesto su nazivani putevi smrti. Naizmenicno su se menjale 1+2 na 2+1 trake i puno slucajeva gde su ljudi gubili glave u ovakvim situacijama je belezeno. Svaka traka za sebe ima svoju brzinu kretanja i ne postoji "preticanje". Izmene su napravljene gde je postavljena sajla za razdvajanje smerova i auto koji je izmanipulisan od strane kamiona ne moze u tom slucaju da bude bacen na suprotni saobracajni smer.

Jednostavno vozac kamiona ni u jednom momentu nije bio svestan auta, cak ni za vreme "dodira istog". Kresnuo ga je u zadnji kraj lagano i ovaj je otisao u spiralu oko njega. Postoje izvesni filmovi na Youtube gde se auto poprecke zaglavio ispred kamiona bez da je vozac i svestan da gura auto pred sobom. Mrtvi uglovi su opasna stvar racunajuci da vozaci kamiona provode sate za volanom nensalantno se i ponasaju vozeci kamione re ne traze po mrtvim uglovima da li ima ista u njima.

Pogledajte ovaj video pa ce vam biti jasno!

http://www.youtube.com/watch?v=z6nqEbu9nzU

Dobar film kao opomena neiskusnim mladjim vozacima jer i ovde vozac kamiona nije svestan sta ima ispod nosa!!

milos

pre 14 godina

Cija traka nestaje... odnosno sa koje strane dolazi do suzavanja?

Svi koji kazu da nije kamiondzija kriv, prosetajte do auto-skole, pa polazite ponovo testove i voznju.
Strasno je sto vi vozite ulicama Srbije!!! Neverovatno!

svako se danas pravi pametan

pre 14 godina

@hm
Pre nego sto izvredjas coveka, procitaj i sam clan zakona koji si naveo.
Lepo pise 'kada postoji kolona vozila', a posto ovde kolone nema, preticanje sa desne strane je nedozvoljeno...

hm

pre 14 godina

@Darko
@ (hm, 21. septembar 2011 15:18)

Ispred automobila se krece jedan kamion, i ispred kamiona u levoj traci je isao jos jedan kamion (koji je presao u desnu traku kada je naislo suzenje). Tako de ovde jeste situacija da su se kretale dve kolone jedna pored druge, s tim sto je nailazilo suzenje pa su morale da se spoje u jednu.

Bane NS

pre 14 godina

@ Milan

mislim kada već stoji znak stop svako kako se ko približava raskrsnici svakako mora da stane a onaj koji je prvi stigao na raskrsnicu ima prednost.

kole

pre 14 godina

Kamion je imao dosta mesta da se prestroji posle prolaska ovog vozila. Vidi se na snimku kad se ovaj okrenuo i stao da njegova traka još postoji, a on je već prešao u desnu.
Nije video vozilo samo ako nije hteo da ga vidi. To su kamionski retrovizori.
Zašto se ovaj auto okrenuo?
Veoma neiskusan vozač. Da nije počeo da koči od polovine kamiona sve bi prošlo mnogo bezbednije.

name

pre 14 godina

Koliko ja znam (ispravite me ako gresim) desna traka je za voznju leva je za preticanje. Znaci kamion koji nije preticao nego je vozio u levoj traci u kojoj ne bi trebao da vozi nego da pretice je izgurao auto koji takodje nije preticao(vozio je brze pa lici da ga je preticao sa desne strane a nije nego je jednostavno vozio tamo gde i treba da vozi) i odlucio da predje u levu. E onda je vozac kamiona ubrzao i izgurao auto na suprotnu traku. Znaci po mom misljenju vozac kamiona je bahat jer:
1.Vozi trakom koja nije za voznju nego za preticanje
2.Video je auto koji je ispred njega i koji mu je svirao i izgurao ga je namerno
Vozac automobila nije kriv a zamalo je nastradao

boost@cbc.rs

pre 14 godina

Mada, od kada vozim A4 quattro, svi se sklanjaju. :-) (jiggy, 21. septembar 2011 14:12)hahaha upisacu se lol2all, klasican mrtvi ugao!

Andreja

pre 14 godina

Vozim skuter od 50 kubika (često van grada). Kamiondžije me redovno isteruju sa puta prilikom preticanja. Zato sam prestao da vozim skroz desno, nego vozim bliže sredini saobraćajne trake.
Nisu svi vozači kamiona i autobusa krvoločni, ali zbog onih koji jesu, molim ostale vozače za razumevanje.

Janje Boric

pre 14 godina

Došlo je do suženja LEVE trake, jel tako? O tome su prethodno vozači bili upozoreni znakom. To je video vozač automobila, pa se lepo, pravilno prestrojio u desno!(kako bi svaki normalan vozač i uradio, da je video da se leva traka sužava...)NIJE PRETICAO SA DESNE! Ali, bahati kamiondžija je čekao poslednji momenat da se prestroji. Može mu se, jer ima 6 tona...

Toske

pre 14 godina

Ne vidim nista o cemu treba raspravljati. Sve jasno. Vozac automobila pravi dve ogromne greske. Prvo pretice sa desne strane sto uopste nije dozvoljeno na bilo kojoj kategoriji puta i ne zavisi od broja traka i druga sto nije ispostovao pravilo "patent zatvaraca" koje se obavezno koristi kod suzenja puta(morao je da pusti kamion da se ukljuci jer se vec jedan kamion nalazio ispred automobila tako da je sad bio red na drugi kamion tj. naizmenicno propustanje-ukljucivanje). Kamiondzija je pogresio samo u slucaju ako je mogao da izbegne kontakt a nije.

borislav

pre 14 godina

@jiggy
Vec ti je odgovoreno, a ja cu da dodam nesto , sto mozda mnogi ne znaju.
Put izmedju Novog Sada i Zrenjanina nije autoput, niti ima dve trake u jednom smeru. Najvise udesa izazivaju upravo oni koji se sklanjaju desno da puste nekog u Audiju, pa Audi krene, bez obzira sto s druge strane ide normalan saobracaj i sto sirina kolovoza nije dovoljna za bezbedno preticanje. Zato, kad idem ka ZR, rasirim se kao da sam otkrio ameriku i ako neko hoce i moze da me pretekne, MORA DA SACEKA da nema saobracaja iz drugog smera!
a ti nervozan, ablenduj koliko hoces, samo se smeskam u kabini

Kiki R.

pre 14 godina

U Boze koliko ljudi nema pojma sta je preticanje.

Kada vozite na putu koji ima vise od jedne trake u jednom pravcu vi ne preticete nikoga bili u levoj, srednjoj ili desnoj traci (postoji samo negde pisano a negde nepisano pravilo da sporiji saobracaj ostane u skroz desnoj traci). Tek kada predjete u traku suprotnog pravca da bi zaobisli automobil u vasoj traci u vasem pravcu onda je to preticanje.

Sto se tice kamiona put se suzavao u njegovj traci i on je trebao da propusti sve u desnoj traci pa tek onda da se prikljuci. Cisto kao suza.

Milos

pre 14 godina

Vozac automobila - kreten.
Pretice desnom trakom, pretpostavljam iznerviran sporim kamionom u levoj. Zatim, iako ima mesta da pridje kamionu ispred sebe u desnoj traci i tako ostavi dovoljno mesta kamiondziji u levoj traci da se ubaci iza njega, drnda kamiondziju i drzi odstojanje ispred sebe. Kamiondzija skrece desno na silu.
Kamiondzija - ubica. Vozi levom trakom i resava sukob na putu drasticno i odlazi.
Pa se cackaj opet sa kamiondzijama u Rusiji

Darko

pre 14 godina

@ (hm, 21. septembar 2011 15:18)
"Clan 53 stav 4 kaze:
Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su KOLONE vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem."

Sto znaci da obilazenje sa desne strane od pojedinacnog vozila JESTE preticanje.

"hm", bilo bi dobro da ako se vec pozivas na zakon da znas sta u njemu i pise!

lokal patriota

pre 14 godina

znachi, vid ovako ... mozda je jaci u ceonom sudaru ali nije brzzi!!! kad tad bi ga sustigao a onda bi posle visemesecnog oporavka u bolnici nosio oziljke do kraja zivota ...

p.s. za sve pametnjakovice i "odlicne vozace", nje dao zmigavac za prestrojavanje u desnu kolonu

Alfa

pre 14 godina

ovo uopste nije bilo preticanje za pocetak

vozac automobila je teska amatercina obzirom da je imao prostora da ubrza i da pretekne kamion

vozac kamiona je klasicna bahata sofercina koja je zasela u levu traku. takodje nema govora o "mrtvom uglu" sa kamionskim retrovizorima + sirenom putnickog vozila

Milan

pre 14 godina

Iz snimka se ne vidi da vozač pretiče kamion sa desne strane. vozi paralelno sa njim, u koloni koja ide brže (vide se kamioni ispred i iza). Na osnovu snimka kamiondžija je (u svim zemljama gde sam vozio) zakonski 100% kriv za ovo što se desilo. Njegova (leva) traka se završava što je jasno označeno na kolovozu. Čak i da se trake spajaju ravnopravno i nije dodatnom signalizacijom jasno označeno ko ima prednost, prednost ima desni dakle automobil. Ovo pravilo ne važi samo u raskrsnicama već u svim situacijama ako to nije signalizacijom drugačije definisano - trakama koje se sužavaju, kružnim tokovima,... Pravilo desne strane ne važi jedino ako se izlazi sa parkinga, nekategorisanih puteva ili ako vozilo s desna krši propise (npr. izlazi iz jednosmerne ulice u suprotnom smeru)... i naravno da nije u UK i ostalim levacima :)

Evo na kraju i jedan mali test za vas koji bi želeli da saznate neke interesantne propise iz drugih zemalja: vozite u nekoj vukojebini u Arizoni u mestu koje nema semafore i nailazite na raskrsnicu na kojoj sve četiri strane imaju znak STOP. Raskrsnici prilaze automobili iz sva četiri pravca, različitim brzinama kretanja. Ko ima prvenstvo?

hm

pre 14 godina

@jiggy i ostali

Clan 53 stav 4 kaze:

Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.

Sto znaci da tzv. preticanje sa desne strane i nije preticanje pa samim tim i nije zabranjeno.

Bilo bi dobro da ako se vec pozivas na zakon da znas sta u njemu i pise! Mada ako vozis audi mogu da pretpostavim kojim kapacitetima raspolazes.

Bane NS

pre 14 godina

Ovo je put sa dve trake u istom smeru, leva traka u tom slučaju služi isključivo za preticanje, znači pregledao sam snimak u par navrata i kamiondžija nije za vreme vožnje u levoj traci nikoga preticao, znači vozio je trakom koja služi isključivo za preticanje, sa druge strane vozač automobila nije smeo da krene u preticanje po desnoj strani, ispravna odluka bi bila da je ostao iza kamiona i svirao mu da se prestroji. Drugo automobil je prema snimku bio u takvoj fazi preticanja kada se naišlo na znak za suženje puta da je kamion imao dovoljno vremena da propusti automobil a zatim se prestroji iza njega, znači na snimku se vidi da je automobil došao do kabine kamiona koji je tada krenuo da mu zatvara put. Nakon toga se vidi da je automobil gotovo za dužinu haube pretekao kamion koji i dalje nije odustajao od svoje putanje dok vozilo nije izgurao sa puta uopšte se nezaustavivši. Mrtav ugao? Ne verujem, u momentu započinjanja preticanja na desnoj strani kamiona vide se tri retrovizora, onaj glavni širokougaoni koji ima zadatak da obuhvati ceo zadnji kraj prikolice, odnosno njen gornji i donji ćošak prilikom vožnje u rikverc, zatim donji manji koji pokriva kraj iza kabine kao kod automobila i onaj iznad suvozačevog prozora što gleda na dole i prikazuje prostor oko desnog točka kabine, tako da sumljam da mu je auto tek tako upao u mrtav ugao. Po svemu sudeći meni ovo deluje kao da je namerno.....a to je nivo svesti kao da hladnokrvno pogazite čoveka, iako ste mogli da ga propustite, ali niste jer ste procenili da se pravi pametan što na tom mestu prelazi ulicu a ne bi smeo.

Nikola

pre 14 godina

Moje licno misljenje, posto je pre suzenja puta sigurno stajao znak, onda je automobil morao da saceka da se kamion prestroji u desnu traku, a tek onda da izvrsi preticanje. Ja ne znam kako mu je palo na pamet da pretice sa desne strane kamion...

jiggy

pre 14 godina

@Spasic

Ti i tebi slicni, ste problem svaki put kada izlazim iz N.Sada prema Zrenjaninu (Autoputu). Zabarikadiraju se u levoj traci, voze 70-80km/h i ne pada im na pamet da se sklone. A jasno je u zakonu navedeno da je to traka za preticanje. I sta sad?! Ja treba tebe da obilazim sa desne strane, pandur nas vidi, zaustavi obojicu i obojicu kazni jer ti ne poznajes zakon, a ja ispadnem nervozan i ne strpljiv. Mada, od kada vozim A4 quattro, svi se sklanjaju. :-)

Darko

pre 14 godina

Kakvo preticanje sa desne strane, put ima dve trake sve do pokazatelja koji pokazuju prestrojavanje u jednu. U svakom slucaju svi ucesnici moraju da vode racuna o situaciji u samoj voznji i drgim ucesnicima u saobracaju. Ova devojka koja vozi je takodje trebala da primeti prestorjavanje u jednu traku i da doda gas kako bi omogucila kamionu da se prestroji. Sa druge strane kamio je morao da uspora ako je primetio da dolazi do suzenja kolovoza. Tako da je krivica u uvek na strani onoga ko vozi desnom trakom, osim ako se vozac automobila nije zavukao u desnu traku pre samog prestrojavanja i onemogucio kamion da se prestroji. Samo ovakva bezobzirnost jednih prema drugima je neverovatna. Slicna je situacija i na nasim putevima ako ne i gora. Plus mladi i neskusni vozaci koji se veoma brzo uspanice posle prve sirena kao sto je slucaj sa ovom damom.

Objektivno

pre 14 godina

Nista ne moze da me iznervira toliko kao kamion u "brzoj" traci! Najgore je kada na autoputu, jedan kamion krene da obilazi drugi, a krece se 1 km/h brze od ovog i onda to ume da potraje i po par minuta, dok brza vozila prave kolonu iza kamiona! Pod hitno, u Srbiji, kao i na zapadu, kamionima zabraniti kretanje krajnjom levom trakom (kao u zoni prolaska kroz Beograd, iako vidim da se to generalno ne postuje, kao ni ogranicenje od 80km/h)!

Dzoni

pre 14 godina

Sreca, pa niko nije naisao sa suprotne strane, inace?!
Malo mi je cudna reakcija vozaca automobila, moras ocekavti manevar u desno, ako ga vec obilazis sa desne strane.

spasic

pre 14 godina

Kakve veze ima sto vozac u desnoj traci vozi brze od onog u levoj, to su dve trake u jednom smeru?!!!?
Ovde jedini za kog se moze reci da obilazi je vozac kamiona jer on mora da se vrati u desnu traku.
O suzavanju puta i povratku na deonicu sa jednom trakom treba da vodi racuna samo ludak u kamionu a ne vozac automobila...svasta se ovde moze procitati...zatvor za kamiondziju

Milun

pre 14 godina

Preticanje sa desne strane c c ccccc ccc!!! Svakog dana hazardera koliko hoćeš čim vide fabiju odmah se zalete, nema veze što je unutra 2.0 20V i što obično procene na osnovu modela vozila a ne na osnovu brrzine kojom se vozila kreću. Dok sam vozi starog BMW-a manje su se zaletali potpisujem. E problem nastaje kada nalete na baju u kamionu!

Gonzo

pre 14 godina

Ne razumem neke komentare, šta je ta kamiončina uopšte tražila u desnoj traci? I da, ovo je ravno pokušaju ubistva, pogotovo što se idiot nije zaustavio...

nowave7

pre 14 godina

O kakvom preticanju sa leve strane vi pricate? Jasno se vidi da je u pitanju put koji ima dve trake u datom smeru. Automobil se krece krajnjom desnom trakom, kao i jos jedan kamion ispred njega. Takodje se vidi da dolazi do suzenja puta, tj. leva traka tog smera se "gubi", i zato je kamion krenuo da se prestrojava u trak u kojoj se nalazio automobil. Problem jeste sto kamiondzija uopste nije obratio paznju na automobil pri prestrojavanju, pa cak ni kada ga je gurnuo u traku za drugi smer!

Peđa

pre 14 godina

Pa nije baš sve tako kako je opisao novinar. Ovde se automobil nalazi u "mrtvom uglu" vozaču kamiona koji ga tu ne vidi. Da ne pričam o tome da pretiče sa desne strane.
Prava je istina da je vozač automobila ovde skrivio udes, i prava je sreća što je prošao kako je prošao.

mail

pre 14 godina

Svakom moze da se desi da ne vidi nekog sa desna, ili da se inzervira sto ga ovaj pretice pa da ga sece. Ali ne mogu da verujem, kada dodje do nezgode, da onda ladno nastavljaju dalje, tacno bi mogao, kada bi ga stigao, da pucam u njega (naravno da nemam pistolj, ali toliko bi pukao u datoj situaciji).

hm

pre 14 godina

@jiggy i ostali

Clan 53 stav 4 kaze:

Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.

Sto znaci da tzv. preticanje sa desne strane i nije preticanje pa samim tim i nije zabranjeno.

Bilo bi dobro da ako se vec pozivas na zakon da znas sta u njemu i pise! Mada ako vozis audi mogu da pretpostavim kojim kapacitetima raspolazes.

Objektivno

pre 14 godina

Nista ne moze da me iznervira toliko kao kamion u "brzoj" traci! Najgore je kada na autoputu, jedan kamion krene da obilazi drugi, a krece se 1 km/h brze od ovog i onda to ume da potraje i po par minuta, dok brza vozila prave kolonu iza kamiona! Pod hitno, u Srbiji, kao i na zapadu, kamionima zabraniti kretanje krajnjom levom trakom (kao u zoni prolaska kroz Beograd, iako vidim da se to generalno ne postuje, kao ni ogranicenje od 80km/h)!

Alfa

pre 14 godina

ovo uopste nije bilo preticanje za pocetak

vozac automobila je teska amatercina obzirom da je imao prostora da ubrza i da pretekne kamion

vozac kamiona je klasicna bahata sofercina koja je zasela u levu traku. takodje nema govora o "mrtvom uglu" sa kamionskim retrovizorima + sirenom putnickog vozila

nowave7

pre 14 godina

O kakvom preticanju sa leve strane vi pricate? Jasno se vidi da je u pitanju put koji ima dve trake u datom smeru. Automobil se krece krajnjom desnom trakom, kao i jos jedan kamion ispred njega. Takodje se vidi da dolazi do suzenja puta, tj. leva traka tog smera se "gubi", i zato je kamion krenuo da se prestrojava u trak u kojoj se nalazio automobil. Problem jeste sto kamiondzija uopste nije obratio paznju na automobil pri prestrojavanju, pa cak ni kada ga je gurnuo u traku za drugi smer!

spasic

pre 14 godina

Kakve veze ima sto vozac u desnoj traci vozi brze od onog u levoj, to su dve trake u jednom smeru?!!!?
Ovde jedini za kog se moze reci da obilazi je vozac kamiona jer on mora da se vrati u desnu traku.
O suzavanju puta i povratku na deonicu sa jednom trakom treba da vodi racuna samo ludak u kamionu a ne vozac automobila...svasta se ovde moze procitati...zatvor za kamiondziju

Peđa

pre 14 godina

Pa nije baš sve tako kako je opisao novinar. Ovde se automobil nalazi u "mrtvom uglu" vozaču kamiona koji ga tu ne vidi. Da ne pričam o tome da pretiče sa desne strane.
Prava je istina da je vozač automobila ovde skrivio udes, i prava je sreća što je prošao kako je prošao.

Bane NS

pre 14 godina

Ovo je put sa dve trake u istom smeru, leva traka u tom slučaju služi isključivo za preticanje, znači pregledao sam snimak u par navrata i kamiondžija nije za vreme vožnje u levoj traci nikoga preticao, znači vozio je trakom koja služi isključivo za preticanje, sa druge strane vozač automobila nije smeo da krene u preticanje po desnoj strani, ispravna odluka bi bila da je ostao iza kamiona i svirao mu da se prestroji. Drugo automobil je prema snimku bio u takvoj fazi preticanja kada se naišlo na znak za suženje puta da je kamion imao dovoljno vremena da propusti automobil a zatim se prestroji iza njega, znači na snimku se vidi da je automobil došao do kabine kamiona koji je tada krenuo da mu zatvara put. Nakon toga se vidi da je automobil gotovo za dužinu haube pretekao kamion koji i dalje nije odustajao od svoje putanje dok vozilo nije izgurao sa puta uopšte se nezaustavivši. Mrtav ugao? Ne verujem, u momentu započinjanja preticanja na desnoj strani kamiona vide se tri retrovizora, onaj glavni širokougaoni koji ima zadatak da obuhvati ceo zadnji kraj prikolice, odnosno njen gornji i donji ćošak prilikom vožnje u rikverc, zatim donji manji koji pokriva kraj iza kabine kao kod automobila i onaj iznad suvozačevog prozora što gleda na dole i prikazuje prostor oko desnog točka kabine, tako da sumljam da mu je auto tek tako upao u mrtav ugao. Po svemu sudeći meni ovo deluje kao da je namerno.....a to je nivo svesti kao da hladnokrvno pogazite čoveka, iako ste mogli da ga propustite, ali niste jer ste procenili da se pravi pametan što na tom mestu prelazi ulicu a ne bi smeo.

Gonzo

pre 14 godina

Ne razumem neke komentare, šta je ta kamiončina uopšte tražila u desnoj traci? I da, ovo je ravno pokušaju ubistva, pogotovo što se idiot nije zaustavio...

mail

pre 14 godina

Svakom moze da se desi da ne vidi nekog sa desna, ili da se inzervira sto ga ovaj pretice pa da ga sece. Ali ne mogu da verujem, kada dodje do nezgode, da onda ladno nastavljaju dalje, tacno bi mogao, kada bi ga stigao, da pucam u njega (naravno da nemam pistolj, ali toliko bi pukao u datoj situaciji).

milos

pre 14 godina

Cija traka nestaje... odnosno sa koje strane dolazi do suzavanja?

Svi koji kazu da nije kamiondzija kriv, prosetajte do auto-skole, pa polazite ponovo testove i voznju.
Strasno je sto vi vozite ulicama Srbije!!! Neverovatno!

borislav

pre 14 godina

@jiggy
Vec ti je odgovoreno, a ja cu da dodam nesto , sto mozda mnogi ne znaju.
Put izmedju Novog Sada i Zrenjanina nije autoput, niti ima dve trake u jednom smeru. Najvise udesa izazivaju upravo oni koji se sklanjaju desno da puste nekog u Audiju, pa Audi krene, bez obzira sto s druge strane ide normalan saobracaj i sto sirina kolovoza nije dovoljna za bezbedno preticanje. Zato, kad idem ka ZR, rasirim se kao da sam otkrio ameriku i ako neko hoce i moze da me pretekne, MORA DA SACEKA da nema saobracaja iz drugog smera!
a ti nervozan, ablenduj koliko hoces, samo se smeskam u kabini

Janje Boric

pre 14 godina

Došlo je do suženja LEVE trake, jel tako? O tome su prethodno vozači bili upozoreni znakom. To je video vozač automobila, pa se lepo, pravilno prestrojio u desno!(kako bi svaki normalan vozač i uradio, da je video da se leva traka sužava...)NIJE PRETICAO SA DESNE! Ali, bahati kamiondžija je čekao poslednji momenat da se prestroji. Može mu se, jer ima 6 tona...

Milun

pre 14 godina

Preticanje sa desne strane c c ccccc ccc!!! Svakog dana hazardera koliko hoćeš čim vide fabiju odmah se zalete, nema veze što je unutra 2.0 20V i što obično procene na osnovu modela vozila a ne na osnovu brrzine kojom se vozila kreću. Dok sam vozi starog BMW-a manje su se zaletali potpisujem. E problem nastaje kada nalete na baju u kamionu!

Zoki

pre 14 godina

U svakoj normalnoj zemlji bi bahata šoferčina izgubila dozvolu, jer je opasan po okolinu. Kao prvo, šta je sa kamionom radio u levoj traci, koja bi trebala da bude za brža vozila? Kao drugo, kod suženja se primenjuje princip rajfešlusa, ali onaj ko menja traku na suženju bi trebalo žmigavcem da pokaže da menja traku. Na snimku se ne primećuje da na kamionu radi desni žmigavac. Kao treće, u trenutku kada je kamion počeo da skreće u desnu traku, automobil se već nalazio u desnoj traci, pored njega. Konačno, ovde se ne radi o mrtvom uglu - vozač kamiona je trubio, znači da je video automobil.
Međutim, sve ovo se desilo u Rusiji, za koju nisam siguran koliko je normalna zemlja.

Andreja

pre 14 godina

Vozim skuter od 50 kubika (često van grada). Kamiondžije me redovno isteruju sa puta prilikom preticanja. Zato sam prestao da vozim skroz desno, nego vozim bliže sredini saobraćajne trake.
Nisu svi vozači kamiona i autobusa krvoločni, ali zbog onih koji jesu, molim ostale vozače za razumevanje.

name

pre 14 godina

Koliko ja znam (ispravite me ako gresim) desna traka je za voznju leva je za preticanje. Znaci kamion koji nije preticao nego je vozio u levoj traci u kojoj ne bi trebao da vozi nego da pretice je izgurao auto koji takodje nije preticao(vozio je brze pa lici da ga je preticao sa desne strane a nije nego je jednostavno vozio tamo gde i treba da vozi) i odlucio da predje u levu. E onda je vozac kamiona ubrzao i izgurao auto na suprotnu traku. Znaci po mom misljenju vozac kamiona je bahat jer:
1.Vozi trakom koja nije za voznju nego za preticanje
2.Video je auto koji je ispred njega i koji mu je svirao i izgurao ga je namerno
Vozac automobila nije kriv a zamalo je nastradao

Kiki R.

pre 14 godina

U Boze koliko ljudi nema pojma sta je preticanje.

Kada vozite na putu koji ima vise od jedne trake u jednom pravcu vi ne preticete nikoga bili u levoj, srednjoj ili desnoj traci (postoji samo negde pisano a negde nepisano pravilo da sporiji saobracaj ostane u skroz desnoj traci). Tek kada predjete u traku suprotnog pravca da bi zaobisli automobil u vasoj traci u vasem pravcu onda je to preticanje.

Sto se tice kamiona put se suzavao u njegovj traci i on je trebao da propusti sve u desnoj traci pa tek onda da se prikljuci. Cisto kao suza.

Robby

pre 14 godina

Nesto slicno sam licno doziveo pre par godina na Gazeli. Tip je vozio kamion Jelen piva levom trakom, dok sam ja isao iza njega. Iznenada je poceo da se prestrojava u desnu traku gde nije primetio neki svetlo plavi japanski auto ( ne secam se tacno modela). Covek nije imao gde da se skloni i pokusao je da koci ali ga je kamion udario u prednji kraj i zarotirao u moju levu traku, da sam se jedva zaustavio ispred njega, sreca te se on pri rotaciji odmah zaustavio pa smo stali hauba uz haubu. Onda je vozac iz kamiona izasao da bije onog iz auta?! Da ne kazem kakav je lancani sudar mogao biti jer smo svi bili u koloni zbog velike guzve skoro branik na branik.

Sumadinka

pre 14 godina

Većina komentara je smešna, kao i ovaj nepotpuni snimak. Žena sam vozača šlepera, i 90% vremena sam sa njim na putu, po čitavoj Evropi. Ovde niko nije u pravu ( da ne govorim o mogućnosti da je vozač auta možda iscimao kamiondziju pa otud i ovo snimanje). Ono što znam sa evropskih puteva, nema šanse da auto prolazi kamion desnom trakom, ili će dodati gas i proći kamion, ili ako proceni da ne može da ga prodje propuste kamion, i naravno ubacuju se u levu traku da bi ga obišao.
Neko je spomenuo medjusobno preticanje izmedju kamiona, a nema pojma o čemu priča... ograničenje za kamione je 90h na sat (i većina imaju blokadu na toj brzini), i svi se vrte oko te brzine, razlike su u nijansama, u preticanju se to ne vidi, ali tokom vožnje sporiji kamion, pa makar i za taj 1km na sat, mnogo usporava brži kamion ( ali ovo je priča za nekoga ko se razume u vožnju kamiona).
U svakom slučaju, bezveze je da komentarišete delić neke priče, a ne znate šta se pre toga dešavalo. Nagledala sam se svakakvih bisera na putevima, što od bahatih vozača besnih automobila, vozača neznalica...

Zoki SM

pre 14 godina

Evo pitanje za sve pametne (iz Bgda) ovde koji smatraju da kamion ima ikakve šanse pred licem pravde? Suženje kod Tošinog bunara iz pravca gazele idete desnom trakom auto puta. Pretiču vas sa leve i prilazite suženju, već na 50m od kompletnog zatvaranja leve trake vas i dalje isecaju sa leve strane i ne prestrojavaju se ranije.
pod a: kočite i rizikujete lančani sudar sa fatalni posledicama svih iza vas.
b. idete dalje i molite boga da postupe po pravilu i prestroje se u vašu traku na vreme, ako nisu se prestrojili prikoče i sačekaju vas da prođete.
c. naiđe kamionđija i sa punim pravom vas izgura iz vaše trake dole sa nadvožnjaka, pošto je jači.
Zapamtite svi, ko je jači mora da brine o slabijima, pa makar slabiji bio i bezobrazan. Što u ovom slučaju Auto nije, samo je spor pošto je žena za volanom. I naravno biti spor u nekim situacijama nije uopšte sigurna opcija, u odbranu onih koji su videli celu sliku, što opet ne opravdava kamionđžiju koji je izvšio pokušaj ubistva.

Nikola

pre 14 godina

Moje licno misljenje, posto je pre suzenja puta sigurno stajao znak, onda je automobil morao da saceka da se kamion prestroji u desnu traku, a tek onda da izvrsi preticanje. Ja ne znam kako mu je palo na pamet da pretice sa desne strane kamion...

Alexandrius

pre 14 godina

PRVO: na snimku se NE VIDI da li je vozac automobila preticao kamion sa desne strane, vidi se da je VEC BIO u desnoj traci. A posto je vec bio u desnoj traci niko ne moze da mu zabrani da vozi brze od kamiona u levoj.


DRUGO: kada je automobil vec stigao do kabine kamiona, kamion je poceo prestrojavanje u desnu traku. S obzirom da imam dozvolu C kategorije vrlo dobro znam da kamiondzija ne samo da je mogao i MORAO da vidi automobil, vec je mogao i da baci pogled na dobre noge devojke u minicu na mestu suvozaca, ako se takva nalazila na tom mestu. (nadam se da ne moram da naglasavam da je ovo za devojku u minicu na mestu suvozaca bilo slikovito, i saljivo objasnjenje toga koliko je kamiondzija mogao da vidi). Takodje se vidi da je kamiondzija video autmobil jer je trubio da mu se automobil skloni, sto je prilicno bahato zato sto je on taj koji je duzan da uspori i saceka da se desna traka ocisti pa tek onda prestroji u nju.

TRECE: u nastavku snimka se vidi da je kamion malo usporio, a onda namerno silom sklonio auto sa puta. Posto mu je trubio znaci da je video automobil, a kada ga je video logicno je da je tacno znao gde se u tom trenutku automobil nalazio pa se jedino moze zakljuciti da ga je namerno izgurao sa puta kao poruku "veci sam, moras da me slusas" (sto je, naravno, ocigledni primer bahatosti).

Dzoni

pre 14 godina

Sreca, pa niko nije naisao sa suprotne strane, inace?!
Malo mi je cudna reakcija vozaca automobila, moras ocekavti manevar u desno, ako ga vec obilazis sa desne strane.

jiggy

pre 14 godina

@Spasic

Ti i tebi slicni, ste problem svaki put kada izlazim iz N.Sada prema Zrenjaninu (Autoputu). Zabarikadiraju se u levoj traci, voze 70-80km/h i ne pada im na pamet da se sklone. A jasno je u zakonu navedeno da je to traka za preticanje. I sta sad?! Ja treba tebe da obilazim sa desne strane, pandur nas vidi, zaustavi obojicu i obojicu kazni jer ti ne poznajes zakon, a ja ispadnem nervozan i ne strpljiv. Mada, od kada vozim A4 quattro, svi se sklanjaju. :-)

xeno

pre 14 godina

izgleda da ljudi ne kapiraju ...
nije bitno ko je ``u pravu`` a ko je ``u krivu`` ...
kamion sve i da je u pravu, krenuo je na silu da sprovodi svoje pravo a to je sa tolikom tonazom i tom brzinom ravno pokushaju ubitstva...
gomila novih automobila ima kamere napred/nazad .. nekad i osiguranja to traze kad uzimash kasko da bi dobio popust.. nema ono ko je kriv sve se vidi ...
ovde je po vriski izgleda bila porodica u automobilu ... kao sto napisah pre ... znachi kad bi mi kamiondzija pao shaka, a pa bio, bile bi scene iz filmova gospodina tarantina ...

Darko

pre 14 godina

Kakvo preticanje sa desne strane, put ima dve trake sve do pokazatelja koji pokazuju prestrojavanje u jednu. U svakom slucaju svi ucesnici moraju da vode racuna o situaciji u samoj voznji i drgim ucesnicima u saobracaju. Ova devojka koja vozi je takodje trebala da primeti prestorjavanje u jednu traku i da doda gas kako bi omogucila kamionu da se prestroji. Sa druge strane kamio je morao da uspora ako je primetio da dolazi do suzenja kolovoza. Tako da je krivica u uvek na strani onoga ko vozi desnom trakom, osim ako se vozac automobila nije zavukao u desnu traku pre samog prestrojavanja i onemogucio kamion da se prestroji. Samo ovakva bezobzirnost jednih prema drugima je neverovatna. Slicna je situacija i na nasim putevima ako ne i gora. Plus mladi i neskusni vozaci koji se veoma brzo uspanice posle prve sirena kao sto je slucaj sa ovom damom.

lokal patriota

pre 14 godina

znachi, vid ovako ... mozda je jaci u ceonom sudaru ali nije brzzi!!! kad tad bi ga sustigao a onda bi posle visemesecnog oporavka u bolnici nosio oziljke do kraja zivota ...

p.s. za sve pametnjakovice i "odlicne vozace", nje dao zmigavac za prestrojavanje u desnu kolonu

kole

pre 14 godina

Kamion je imao dosta mesta da se prestroji posle prolaska ovog vozila. Vidi se na snimku kad se ovaj okrenuo i stao da njegova traka još postoji, a on je već prešao u desnu.
Nije video vozilo samo ako nije hteo da ga vidi. To su kamionski retrovizori.
Zašto se ovaj auto okrenuo?
Veoma neiskusan vozač. Da nije počeo da koči od polovine kamiona sve bi prošlo mnogo bezbednije.

mladen

pre 14 godina

Ovde se ne radi o preticanju. Putnicki automobil nije preticao negose kretao sporom trakom a kamion se kretao u traci za brzo kretanje. Traka za brzo kretanje se spajala sa trakom za sporo kretanje i kamio je u svakom slucaju morao da propusti putnicki automobili koji je u ovom slucaju imao pravo prvenstva.

sare

pre 14 godina

Slično mi se desilo posle lakat krivine na Novosadskom auto putu kod Zemuna .kamion je bio u srednjoj traci a ja u krajnjoj desnoj . Vozeći pored šlepera u svojoj traci primećujem da se kabina savija prema mojoj traci , počinjem da sviram ali ništa dodajem gas i bože pomozi . Desno nisam mogao da skrenem nigde zbog raznih prepreka a kočenje je značilo gaženje od strane zadnjih točkova kamiona . Uspeo sam da se izvučem do same kabine gde me šleper kači pragovima za ulazak u kabinu i okreće me kao na video snimku . Vozač Litvanac sa najnovijim kamionom mislim da je Volvo bio i sa svim mogućim retrovizorima na sebi ali džaba sve da nisam reagovao u sekundi .Inače bio ovo sada pisao moj brat ili neko od familije .Policajac mu na uviđaju pokazuje na retrovizor koji pokazuje na stanje u traci do njega a on će na to " Ja kriv , ja njet video " .Dan danas kad prolazim pored šlepera naježim se i naravno ubrzam .

Milan

pre 14 godina

Iz snimka se ne vidi da vozač pretiče kamion sa desne strane. vozi paralelno sa njim, u koloni koja ide brže (vide se kamioni ispred i iza). Na osnovu snimka kamiondžija je (u svim zemljama gde sam vozio) zakonski 100% kriv za ovo što se desilo. Njegova (leva) traka se završava što je jasno označeno na kolovozu. Čak i da se trake spajaju ravnopravno i nije dodatnom signalizacijom jasno označeno ko ima prednost, prednost ima desni dakle automobil. Ovo pravilo ne važi samo u raskrsnicama već u svim situacijama ako to nije signalizacijom drugačije definisano - trakama koje se sužavaju, kružnim tokovima,... Pravilo desne strane ne važi jedino ako se izlazi sa parkinga, nekategorisanih puteva ili ako vozilo s desna krši propise (npr. izlazi iz jednosmerne ulice u suprotnom smeru)... i naravno da nije u UK i ostalim levacima :)

Evo na kraju i jedan mali test za vas koji bi želeli da saznate neke interesantne propise iz drugih zemalja: vozite u nekoj vukojebini u Arizoni u mestu koje nema semafore i nailazite na raskrsnicu na kojoj sve četiri strane imaju znak STOP. Raskrsnici prilaze automobili iz sva četiri pravca, različitim brzinama kretanja. Ko ima prvenstvo?

Cika Welja

pre 14 godina

Vozac sam kamiona koji takodje u putnicki auto stavi porodicu. Probleme prave vozaci koji nelogicno reaguju. Kamiondzija konta vozilo koje ga obilazi, dolazi do kabine i logicno nastavlja istom brzinom pa on po uslovima puta ulazi u traku pored svoje. E sad, zasto je ovaj iz auta dosao do kabine pa usporio zna samo on. Kamiondzija kapira da auto nije prosao ali kasno, moze samo da svira ali i ne da zaustavi kamion od nekoliko desetina tona. A da li je stao ili nije nikada necemo saznati

Kada provodite mnogo vremena za volanom naucite da citate po nacinu voznje sta ce neko vozilo da uradi i kako ce da se ponasa pa shodno tome se tako i vi ponasate. To je nesto kao vozacko sesto culo, nekakav instinkt koji mi je bezbroj puta pomogao kod situacija kada neko napravi ovakav nelogican potez.Ali to ne pomaze uvek. Opreznost i tolerancija su na prvom mestu. Zbog sebe ako ni zbog ceg drugog.

svako se danas pravi pametan

pre 14 godina

@hm
Pre nego sto izvredjas coveka, procitaj i sam clan zakona koji si naveo.
Lepo pise 'kada postoji kolona vozila', a posto ovde kolone nema, preticanje sa desne strane je nedozvoljeno...

Dule

pre 14 godina

Kamiondzija je skroz u pravu!Vozac auta je vidio da se put suzava,imao je prostora da ga pretekne,ali ne,on se voza naspram kamiona ni nepomislja da kamion mora da skrene u njegovu traku!Kamion nije bicikli,vozaci ih moraju postivati i biti izuzetno oprezni u njihovoj blizini.

Milos

pre 14 godina

Vozac automobila - kreten.
Pretice desnom trakom, pretpostavljam iznerviran sporim kamionom u levoj. Zatim, iako ima mesta da pridje kamionu ispred sebe u desnoj traci i tako ostavi dovoljno mesta kamiondziji u levoj traci da se ubaci iza njega, drnda kamiondziju i drzi odstojanje ispred sebe. Kamiondzija skrece desno na silu.
Kamiondzija - ubica. Vozi levom trakom i resava sukob na putu drasticno i odlazi.
Pa se cackaj opet sa kamiondzijama u Rusiji

realista

pre 14 godina

Prvo je i mene ovo iznerviralo i mislio sam da krenem da objašnjavam kako ja vidim ovu situaciju ali istina je da zapravo niko ovde ne može tačno da kaže šta se zapravo desilo. Snimaj je jednostavno prekratak. Čak se ne može zaključiti ni da li se vozač kamiona koji je oduvao auto zaustavio ili je nastavio sa vožnjom i otišao, ako je otišao onda bi mu definitivno oduzeo vozačku...
Osvetnička vožnja i vožnja iz inata može jedino da dovede do nesreće i žrtava...

alex

pre 14 godina

e,pa kao sto napisa neki komentator...ovaj iz automobila je ispao los jer se vidi kako koci tu negde oko kabine kamiona.da je samo nastavio istom brzinom,izasao bi ispred kamiona i kamion bi bez problema usao u desnu.opet,ne opravdavam udaranje...

Toske

pre 14 godina

Ne vidim nista o cemu treba raspravljati. Sve jasno. Vozac automobila pravi dve ogromne greske. Prvo pretice sa desne strane sto uopste nije dozvoljeno na bilo kojoj kategoriji puta i ne zavisi od broja traka i druga sto nije ispostovao pravilo "patent zatvaraca" koje se obavezno koristi kod suzenja puta(morao je da pusti kamion da se ukljuci jer se vec jedan kamion nalazio ispred automobila tako da je sad bio red na drugi kamion tj. naizmenicno propustanje-ukljucivanje). Kamiondzija je pogresio samo u slucaju ako je mogao da izbegne kontakt a nije.

boost@cbc.rs

pre 14 godina

Mada, od kada vozim A4 quattro, svi se sklanjaju. :-) (jiggy, 21. septembar 2011 14:12)hahaha upisacu se lol2all, klasican mrtvi ugao!

Darko

pre 14 godina

@ (hm, 21. septembar 2011 15:18)
"Clan 53 stav 4 kaze:
Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su KOLONE vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem."

Sto znaci da obilazenje sa desne strane od pojedinacnog vozila JESTE preticanje.

"hm", bilo bi dobro da ako se vec pozivas na zakon da znas sta u njemu i pise!

Byja

pre 14 godina

Iako mislim da je super ideja, koga znate da stalno snima vožnju iz automobila? Da li je postojao neki motiv da se uključi kamera, ili ova priča ima i neki uvod koji smo mi propustili?

felix

pre 14 godina

U pitanju je elementarna vozacka kultura i osecaj da se mogu ugroziti tudji zivoti. Licno sam imao mnogo puta priliku da vidim kako iskusne kamiondzije pomazu u saobracaju vozacima putnickih auta a mene licno je nocu izbacio sa puta kamiondzija pocetnik koji se pravdao da me nije video da ga preticem. (Par kilometara me je vukao iza sebe i kad sam krenuo da ga preticem dodao je gas)

boost@cbc.rs

pre 14 godina

ovakvih puteva u kombinaciji 1+2 trake je bilo pregrst po Svedskoj i cesto su nazivani putevi smrti. Naizmenicno su se menjale 1+2 na 2+1 trake i puno slucajeva gde su ljudi gubili glave u ovakvim situacijama je belezeno. Svaka traka za sebe ima svoju brzinu kretanja i ne postoji "preticanje". Izmene su napravljene gde je postavljena sajla za razdvajanje smerova i auto koji je izmanipulisan od strane kamiona ne moze u tom slucaju da bude bacen na suprotni saobracajni smer.

Jednostavno vozac kamiona ni u jednom momentu nije bio svestan auta, cak ni za vreme "dodira istog". Kresnuo ga je u zadnji kraj lagano i ovaj je otisao u spiralu oko njega. Postoje izvesni filmovi na Youtube gde se auto poprecke zaglavio ispred kamiona bez da je vozac i svestan da gura auto pred sobom. Mrtvi uglovi su opasna stvar racunajuci da vozaci kamiona provode sate za volanom nensalantno se i ponasaju vozeci kamione re ne traze po mrtvim uglovima da li ima ista u njima.

Pogledajte ovaj video pa ce vam biti jasno!

http://www.youtube.com/watch?v=z6nqEbu9nzU

Dobar film kao opomena neiskusnim mladjim vozacima jer i ovde vozac kamiona nije svestan sta ima ispod nosa!!

Podunavac

pre 13 godina

@(mladen, 26. septembar 2011 09:08)

Nas zakon, a verujem i ruski i svi ostali zakoni, kazu: - "Zabranjeno je povecati brzinu kretanja ukoliko vas drugo vozilo obilazi".

Vozac automobila jer kriv. Veruj mi da je bio udes, a da sudija vidi snimak i njega bi osudio.

Znaci neka je kamiondzija usao prvi u prekrsaj i pretice te preko pune ti NE SMES da dodajes brzinu, jer pod 1. mozete svi nastradati, pod 2. ponavljam krsis ZAKON.

Ona osveta na kraju od strane kamiondzije je takodje krivicno delo.

Bane NS

pre 14 godina

@ Milan

mislim kada već stoji znak stop svako kako se ko približava raskrsnici svakako mora da stane a onaj koji je prvi stigao na raskrsnicu ima prednost.

hm

pre 14 godina

@Darko
@ (hm, 21. septembar 2011 15:18)

Ispred automobila se krece jedan kamion, i ispred kamiona u levoj traci je isao jos jedan kamion (koji je presao u desnu traku kada je naislo suzenje). Tako de ovde jeste situacija da su se kretale dve kolone jedna pored druge, s tim sto je nailazilo suzenje pa su morale da se spoje u jednu.

Kobac

pre 14 godina

@ Milan

Prvi prolazi onaj koji je prvi stigao na raskrsnicu, za njim prvi sledeci itd... Dakle, ovde je kriterijum prolaska redosled dolaska na raskrsnicu

jiggy

pre 14 godina

@Spasic

Ti i tebi slicni, ste problem svaki put kada izlazim iz N.Sada prema Zrenjaninu (Autoputu). Zabarikadiraju se u levoj traci, voze 70-80km/h i ne pada im na pamet da se sklone. A jasno je u zakonu navedeno da je to traka za preticanje. I sta sad?! Ja treba tebe da obilazim sa desne strane, pandur nas vidi, zaustavi obojicu i obojicu kazni jer ti ne poznajes zakon, a ja ispadnem nervozan i ne strpljiv. Mada, od kada vozim A4 quattro, svi se sklanjaju. :-)

Peđa

pre 14 godina

Pa nije baš sve tako kako je opisao novinar. Ovde se automobil nalazi u "mrtvom uglu" vozaču kamiona koji ga tu ne vidi. Da ne pričam o tome da pretiče sa desne strane.
Prava je istina da je vozač automobila ovde skrivio udes, i prava je sreća što je prošao kako je prošao.

Milun

pre 14 godina

Preticanje sa desne strane c c ccccc ccc!!! Svakog dana hazardera koliko hoćeš čim vide fabiju odmah se zalete, nema veze što je unutra 2.0 20V i što obično procene na osnovu modela vozila a ne na osnovu brrzine kojom se vozila kreću. Dok sam vozi starog BMW-a manje su se zaletali potpisujem. E problem nastaje kada nalete na baju u kamionu!

Nikola

pre 14 godina

Moje licno misljenje, posto je pre suzenja puta sigurno stajao znak, onda je automobil morao da saceka da se kamion prestroji u desnu traku, a tek onda da izvrsi preticanje. Ja ne znam kako mu je palo na pamet da pretice sa desne strane kamion...

Toske

pre 14 godina

Ne vidim nista o cemu treba raspravljati. Sve jasno. Vozac automobila pravi dve ogromne greske. Prvo pretice sa desne strane sto uopste nije dozvoljeno na bilo kojoj kategoriji puta i ne zavisi od broja traka i druga sto nije ispostovao pravilo "patent zatvaraca" koje se obavezno koristi kod suzenja puta(morao je da pusti kamion da se ukljuci jer se vec jedan kamion nalazio ispred automobila tako da je sad bio red na drugi kamion tj. naizmenicno propustanje-ukljucivanje). Kamiondzija je pogresio samo u slucaju ako je mogao da izbegne kontakt a nije.

Dule

pre 14 godina

Kamiondzija je skroz u pravu!Vozac auta je vidio da se put suzava,imao je prostora da ga pretekne,ali ne,on se voza naspram kamiona ni nepomislja da kamion mora da skrene u njegovu traku!Kamion nije bicikli,vozaci ih moraju postivati i biti izuzetno oprezni u njihovoj blizini.

Gonzo

pre 14 godina

Ne razumem neke komentare, šta je ta kamiončina uopšte tražila u desnoj traci? I da, ovo je ravno pokušaju ubistva, pogotovo što se idiot nije zaustavio...

Sumadinka

pre 14 godina

Većina komentara je smešna, kao i ovaj nepotpuni snimak. Žena sam vozača šlepera, i 90% vremena sam sa njim na putu, po čitavoj Evropi. Ovde niko nije u pravu ( da ne govorim o mogućnosti da je vozač auta možda iscimao kamiondziju pa otud i ovo snimanje). Ono što znam sa evropskih puteva, nema šanse da auto prolazi kamion desnom trakom, ili će dodati gas i proći kamion, ili ako proceni da ne može da ga prodje propuste kamion, i naravno ubacuju se u levu traku da bi ga obišao.
Neko je spomenuo medjusobno preticanje izmedju kamiona, a nema pojma o čemu priča... ograničenje za kamione je 90h na sat (i većina imaju blokadu na toj brzini), i svi se vrte oko te brzine, razlike su u nijansama, u preticanju se to ne vidi, ali tokom vožnje sporiji kamion, pa makar i za taj 1km na sat, mnogo usporava brži kamion ( ali ovo je priča za nekoga ko se razume u vožnju kamiona).
U svakom slučaju, bezveze je da komentarišete delić neke priče, a ne znate šta se pre toga dešavalo. Nagledala sam se svakakvih bisera na putevima, što od bahatih vozača besnih automobila, vozača neznalica...

spasic

pre 14 godina

Kakve veze ima sto vozac u desnoj traci vozi brze od onog u levoj, to su dve trake u jednom smeru?!!!?
Ovde jedini za kog se moze reci da obilazi je vozac kamiona jer on mora da se vrati u desnu traku.
O suzavanju puta i povratku na deonicu sa jednom trakom treba da vodi racuna samo ludak u kamionu a ne vozac automobila...svasta se ovde moze procitati...zatvor za kamiondziju

mail

pre 14 godina

Svakom moze da se desi da ne vidi nekog sa desna, ili da se inzervira sto ga ovaj pretice pa da ga sece. Ali ne mogu da verujem, kada dodje do nezgode, da onda ladno nastavljaju dalje, tacno bi mogao, kada bi ga stigao, da pucam u njega (naravno da nemam pistolj, ali toliko bi pukao u datoj situaciji).

Objektivno

pre 14 godina

Nista ne moze da me iznervira toliko kao kamion u "brzoj" traci! Najgore je kada na autoputu, jedan kamion krene da obilazi drugi, a krece se 1 km/h brze od ovog i onda to ume da potraje i po par minuta, dok brza vozila prave kolonu iza kamiona! Pod hitno, u Srbiji, kao i na zapadu, kamionima zabraniti kretanje krajnjom levom trakom (kao u zoni prolaska kroz Beograd, iako vidim da se to generalno ne postuje, kao ni ogranicenje od 80km/h)!

hm

pre 14 godina

@jiggy i ostali

Clan 53 stav 4 kaze:

Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.

Sto znaci da tzv. preticanje sa desne strane i nije preticanje pa samim tim i nije zabranjeno.

Bilo bi dobro da ako se vec pozivas na zakon da znas sta u njemu i pise! Mada ako vozis audi mogu da pretpostavim kojim kapacitetima raspolazes.

Darko

pre 14 godina

@ (hm, 21. septembar 2011 15:18)
"Clan 53 stav 4 kaze:
Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su KOLONE vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem."

Sto znaci da obilazenje sa desne strane od pojedinacnog vozila JESTE preticanje.

"hm", bilo bi dobro da ako se vec pozivas na zakon da znas sta u njemu i pise!

svako se danas pravi pametan

pre 14 godina

@hm
Pre nego sto izvredjas coveka, procitaj i sam clan zakona koji si naveo.
Lepo pise 'kada postoji kolona vozila', a posto ovde kolone nema, preticanje sa desne strane je nedozvoljeno...

Dzoni

pre 14 godina

Sreca, pa niko nije naisao sa suprotne strane, inace?!
Malo mi je cudna reakcija vozaca automobila, moras ocekavti manevar u desno, ako ga vec obilazis sa desne strane.

Milos

pre 14 godina

Vozac automobila - kreten.
Pretice desnom trakom, pretpostavljam iznerviran sporim kamionom u levoj. Zatim, iako ima mesta da pridje kamionu ispred sebe u desnoj traci i tako ostavi dovoljno mesta kamiondziji u levoj traci da se ubaci iza njega, drnda kamiondziju i drzi odstojanje ispred sebe. Kamiondzija skrece desno na silu.
Kamiondzija - ubica. Vozi levom trakom i resava sukob na putu drasticno i odlazi.
Pa se cackaj opet sa kamiondzijama u Rusiji

Byja

pre 14 godina

Iako mislim da je super ideja, koga znate da stalno snima vožnju iz automobila? Da li je postojao neki motiv da se uključi kamera, ili ova priča ima i neki uvod koji smo mi propustili?

boost@cbc.rs

pre 14 godina

Mada, od kada vozim A4 quattro, svi se sklanjaju. :-) (jiggy, 21. septembar 2011 14:12)hahaha upisacu se lol2all, klasican mrtvi ugao!

Alfa

pre 14 godina

ovo uopste nije bilo preticanje za pocetak

vozac automobila je teska amatercina obzirom da je imao prostora da ubrza i da pretekne kamion

vozac kamiona je klasicna bahata sofercina koja je zasela u levu traku. takodje nema govora o "mrtvom uglu" sa kamionskim retrovizorima + sirenom putnickog vozila

nowave7

pre 14 godina

O kakvom preticanju sa leve strane vi pricate? Jasno se vidi da je u pitanju put koji ima dve trake u datom smeru. Automobil se krece krajnjom desnom trakom, kao i jos jedan kamion ispred njega. Takodje se vidi da dolazi do suzenja puta, tj. leva traka tog smera se "gubi", i zato je kamion krenuo da se prestrojava u trak u kojoj se nalazio automobil. Problem jeste sto kamiondzija uopste nije obratio paznju na automobil pri prestrojavanju, pa cak ni kada ga je gurnuo u traku za drugi smer!

Kiki R.

pre 14 godina

U Boze koliko ljudi nema pojma sta je preticanje.

Kada vozite na putu koji ima vise od jedne trake u jednom pravcu vi ne preticete nikoga bili u levoj, srednjoj ili desnoj traci (postoji samo negde pisano a negde nepisano pravilo da sporiji saobracaj ostane u skroz desnoj traci). Tek kada predjete u traku suprotnog pravca da bi zaobisli automobil u vasoj traci u vasem pravcu onda je to preticanje.

Sto se tice kamiona put se suzavao u njegovj traci i on je trebao da propusti sve u desnoj traci pa tek onda da se prikljuci. Cisto kao suza.

Cika Welja

pre 14 godina

Vozac sam kamiona koji takodje u putnicki auto stavi porodicu. Probleme prave vozaci koji nelogicno reaguju. Kamiondzija konta vozilo koje ga obilazi, dolazi do kabine i logicno nastavlja istom brzinom pa on po uslovima puta ulazi u traku pored svoje. E sad, zasto je ovaj iz auta dosao do kabine pa usporio zna samo on. Kamiondzija kapira da auto nije prosao ali kasno, moze samo da svira ali i ne da zaustavi kamion od nekoliko desetina tona. A da li je stao ili nije nikada necemo saznati

Kada provodite mnogo vremena za volanom naucite da citate po nacinu voznje sta ce neko vozilo da uradi i kako ce da se ponasa pa shodno tome se tako i vi ponasate. To je nesto kao vozacko sesto culo, nekakav instinkt koji mi je bezbroj puta pomogao kod situacija kada neko napravi ovakav nelogican potez.Ali to ne pomaze uvek. Opreznost i tolerancija su na prvom mestu. Zbog sebe ako ni zbog ceg drugog.

Darko

pre 14 godina

Kakvo preticanje sa desne strane, put ima dve trake sve do pokazatelja koji pokazuju prestrojavanje u jednu. U svakom slucaju svi ucesnici moraju da vode racuna o situaciji u samoj voznji i drgim ucesnicima u saobracaju. Ova devojka koja vozi je takodje trebala da primeti prestorjavanje u jednu traku i da doda gas kako bi omogucila kamionu da se prestroji. Sa druge strane kamio je morao da uspora ako je primetio da dolazi do suzenja kolovoza. Tako da je krivica u uvek na strani onoga ko vozi desnom trakom, osim ako se vozac automobila nije zavukao u desnu traku pre samog prestrojavanja i onemogucio kamion da se prestroji. Samo ovakva bezobzirnost jednih prema drugima je neverovatna. Slicna je situacija i na nasim putevima ako ne i gora. Plus mladi i neskusni vozaci koji se veoma brzo uspanice posle prve sirena kao sto je slucaj sa ovom damom.

Zoki SM

pre 14 godina

Evo pitanje za sve pametne (iz Bgda) ovde koji smatraju da kamion ima ikakve šanse pred licem pravde? Suženje kod Tošinog bunara iz pravca gazele idete desnom trakom auto puta. Pretiču vas sa leve i prilazite suženju, već na 50m od kompletnog zatvaranja leve trake vas i dalje isecaju sa leve strane i ne prestrojavaju se ranije.
pod a: kočite i rizikujete lančani sudar sa fatalni posledicama svih iza vas.
b. idete dalje i molite boga da postupe po pravilu i prestroje se u vašu traku na vreme, ako nisu se prestrojili prikoče i sačekaju vas da prođete.
c. naiđe kamionđija i sa punim pravom vas izgura iz vaše trake dole sa nadvožnjaka, pošto je jači.
Zapamtite svi, ko je jači mora da brine o slabijima, pa makar slabiji bio i bezobrazan. Što u ovom slučaju Auto nije, samo je spor pošto je žena za volanom. I naravno biti spor u nekim situacijama nije uopšte sigurna opcija, u odbranu onih koji su videli celu sliku, što opet ne opravdava kamionđžiju koji je izvšio pokušaj ubistva.

Kobac

pre 14 godina

@ Milan

Prvi prolazi onaj koji je prvi stigao na raskrsnicu, za njim prvi sledeci itd... Dakle, ovde je kriterijum prolaska redosled dolaska na raskrsnicu

Bane NS

pre 14 godina

Ovo je put sa dve trake u istom smeru, leva traka u tom slučaju služi isključivo za preticanje, znači pregledao sam snimak u par navrata i kamiondžija nije za vreme vožnje u levoj traci nikoga preticao, znači vozio je trakom koja služi isključivo za preticanje, sa druge strane vozač automobila nije smeo da krene u preticanje po desnoj strani, ispravna odluka bi bila da je ostao iza kamiona i svirao mu da se prestroji. Drugo automobil je prema snimku bio u takvoj fazi preticanja kada se naišlo na znak za suženje puta da je kamion imao dovoljno vremena da propusti automobil a zatim se prestroji iza njega, znači na snimku se vidi da je automobil došao do kabine kamiona koji je tada krenuo da mu zatvara put. Nakon toga se vidi da je automobil gotovo za dužinu haube pretekao kamion koji i dalje nije odustajao od svoje putanje dok vozilo nije izgurao sa puta uopšte se nezaustavivši. Mrtav ugao? Ne verujem, u momentu započinjanja preticanja na desnoj strani kamiona vide se tri retrovizora, onaj glavni širokougaoni koji ima zadatak da obuhvati ceo zadnji kraj prikolice, odnosno njen gornji i donji ćošak prilikom vožnje u rikverc, zatim donji manji koji pokriva kraj iza kabine kao kod automobila i onaj iznad suvozačevog prozora što gleda na dole i prikazuje prostor oko desnog točka kabine, tako da sumljam da mu je auto tek tako upao u mrtav ugao. Po svemu sudeći meni ovo deluje kao da je namerno.....a to je nivo svesti kao da hladnokrvno pogazite čoveka, iako ste mogli da ga propustite, ali niste jer ste procenili da se pravi pametan što na tom mestu prelazi ulicu a ne bi smeo.

name

pre 14 godina

Koliko ja znam (ispravite me ako gresim) desna traka je za voznju leva je za preticanje. Znaci kamion koji nije preticao nego je vozio u levoj traci u kojoj ne bi trebao da vozi nego da pretice je izgurao auto koji takodje nije preticao(vozio je brze pa lici da ga je preticao sa desne strane a nije nego je jednostavno vozio tamo gde i treba da vozi) i odlucio da predje u levu. E onda je vozac kamiona ubrzao i izgurao auto na suprotnu traku. Znaci po mom misljenju vozac kamiona je bahat jer:
1.Vozi trakom koja nije za voznju nego za preticanje
2.Video je auto koji je ispred njega i koji mu je svirao i izgurao ga je namerno
Vozac automobila nije kriv a zamalo je nastradao

Zoki

pre 14 godina

U svakoj normalnoj zemlji bi bahata šoferčina izgubila dozvolu, jer je opasan po okolinu. Kao prvo, šta je sa kamionom radio u levoj traci, koja bi trebala da bude za brža vozila? Kao drugo, kod suženja se primenjuje princip rajfešlusa, ali onaj ko menja traku na suženju bi trebalo žmigavcem da pokaže da menja traku. Na snimku se ne primećuje da na kamionu radi desni žmigavac. Kao treće, u trenutku kada je kamion počeo da skreće u desnu traku, automobil se već nalazio u desnoj traci, pored njega. Konačno, ovde se ne radi o mrtvom uglu - vozač kamiona je trubio, znači da je video automobil.
Međutim, sve ovo se desilo u Rusiji, za koju nisam siguran koliko je normalna zemlja.

xeno

pre 14 godina

izgleda da ljudi ne kapiraju ...
nije bitno ko je ``u pravu`` a ko je ``u krivu`` ...
kamion sve i da je u pravu, krenuo je na silu da sprovodi svoje pravo a to je sa tolikom tonazom i tom brzinom ravno pokushaju ubitstva...
gomila novih automobila ima kamere napred/nazad .. nekad i osiguranja to traze kad uzimash kasko da bi dobio popust.. nema ono ko je kriv sve se vidi ...
ovde je po vriski izgleda bila porodica u automobilu ... kao sto napisah pre ... znachi kad bi mi kamiondzija pao shaka, a pa bio, bile bi scene iz filmova gospodina tarantina ...

Alexandrius

pre 14 godina

PRVO: na snimku se NE VIDI da li je vozac automobila preticao kamion sa desne strane, vidi se da je VEC BIO u desnoj traci. A posto je vec bio u desnoj traci niko ne moze da mu zabrani da vozi brze od kamiona u levoj.


DRUGO: kada je automobil vec stigao do kabine kamiona, kamion je poceo prestrojavanje u desnu traku. S obzirom da imam dozvolu C kategorije vrlo dobro znam da kamiondzija ne samo da je mogao i MORAO da vidi automobil, vec je mogao i da baci pogled na dobre noge devojke u minicu na mestu suvozaca, ako se takva nalazila na tom mestu. (nadam se da ne moram da naglasavam da je ovo za devojku u minicu na mestu suvozaca bilo slikovito, i saljivo objasnjenje toga koliko je kamiondzija mogao da vidi). Takodje se vidi da je kamiondzija video autmobil jer je trubio da mu se automobil skloni, sto je prilicno bahato zato sto je on taj koji je duzan da uspori i saceka da se desna traka ocisti pa tek onda prestroji u nju.

TRECE: u nastavku snimka se vidi da je kamion malo usporio, a onda namerno silom sklonio auto sa puta. Posto mu je trubio znaci da je video automobil, a kada ga je video logicno je da je tacno znao gde se u tom trenutku automobil nalazio pa se jedino moze zakljuciti da ga je namerno izgurao sa puta kao poruku "veci sam, moras da me slusas" (sto je, naravno, ocigledni primer bahatosti).

alex

pre 14 godina

e,pa kao sto napisa neki komentator...ovaj iz automobila je ispao los jer se vidi kako koci tu negde oko kabine kamiona.da je samo nastavio istom brzinom,izasao bi ispred kamiona i kamion bi bez problema usao u desnu.opet,ne opravdavam udaranje...

Milan

pre 14 godina

Iz snimka se ne vidi da vozač pretiče kamion sa desne strane. vozi paralelno sa njim, u koloni koja ide brže (vide se kamioni ispred i iza). Na osnovu snimka kamiondžija je (u svim zemljama gde sam vozio) zakonski 100% kriv za ovo što se desilo. Njegova (leva) traka se završava što je jasno označeno na kolovozu. Čak i da se trake spajaju ravnopravno i nije dodatnom signalizacijom jasno označeno ko ima prednost, prednost ima desni dakle automobil. Ovo pravilo ne važi samo u raskrsnicama već u svim situacijama ako to nije signalizacijom drugačije definisano - trakama koje se sužavaju, kružnim tokovima,... Pravilo desne strane ne važi jedino ako se izlazi sa parkinga, nekategorisanih puteva ili ako vozilo s desna krši propise (npr. izlazi iz jednosmerne ulice u suprotnom smeru)... i naravno da nije u UK i ostalim levacima :)

Evo na kraju i jedan mali test za vas koji bi želeli da saznate neke interesantne propise iz drugih zemalja: vozite u nekoj vukojebini u Arizoni u mestu koje nema semafore i nailazite na raskrsnicu na kojoj sve četiri strane imaju znak STOP. Raskrsnici prilaze automobili iz sva četiri pravca, različitim brzinama kretanja. Ko ima prvenstvo?

kole

pre 14 godina

Kamion je imao dosta mesta da se prestroji posle prolaska ovog vozila. Vidi se na snimku kad se ovaj okrenuo i stao da njegova traka još postoji, a on je već prešao u desnu.
Nije video vozilo samo ako nije hteo da ga vidi. To su kamionski retrovizori.
Zašto se ovaj auto okrenuo?
Veoma neiskusan vozač. Da nije počeo da koči od polovine kamiona sve bi prošlo mnogo bezbednije.

borislav

pre 14 godina

@jiggy
Vec ti je odgovoreno, a ja cu da dodam nesto , sto mozda mnogi ne znaju.
Put izmedju Novog Sada i Zrenjanina nije autoput, niti ima dve trake u jednom smeru. Najvise udesa izazivaju upravo oni koji se sklanjaju desno da puste nekog u Audiju, pa Audi krene, bez obzira sto s druge strane ide normalan saobracaj i sto sirina kolovoza nije dovoljna za bezbedno preticanje. Zato, kad idem ka ZR, rasirim se kao da sam otkrio ameriku i ako neko hoce i moze da me pretekne, MORA DA SACEKA da nema saobracaja iz drugog smera!
a ti nervozan, ablenduj koliko hoces, samo se smeskam u kabini

Janje Boric

pre 14 godina

Došlo je do suženja LEVE trake, jel tako? O tome su prethodno vozači bili upozoreni znakom. To je video vozač automobila, pa se lepo, pravilno prestrojio u desno!(kako bi svaki normalan vozač i uradio, da je video da se leva traka sužava...)NIJE PRETICAO SA DESNE! Ali, bahati kamiondžija je čekao poslednji momenat da se prestroji. Može mu se, jer ima 6 tona...

boost@cbc.rs

pre 14 godina

ovakvih puteva u kombinaciji 1+2 trake je bilo pregrst po Svedskoj i cesto su nazivani putevi smrti. Naizmenicno su se menjale 1+2 na 2+1 trake i puno slucajeva gde su ljudi gubili glave u ovakvim situacijama je belezeno. Svaka traka za sebe ima svoju brzinu kretanja i ne postoji "preticanje". Izmene su napravljene gde je postavljena sajla za razdvajanje smerova i auto koji je izmanipulisan od strane kamiona ne moze u tom slucaju da bude bacen na suprotni saobracajni smer.

Jednostavno vozac kamiona ni u jednom momentu nije bio svestan auta, cak ni za vreme "dodira istog". Kresnuo ga je u zadnji kraj lagano i ovaj je otisao u spiralu oko njega. Postoje izvesni filmovi na Youtube gde se auto poprecke zaglavio ispred kamiona bez da je vozac i svestan da gura auto pred sobom. Mrtvi uglovi su opasna stvar racunajuci da vozaci kamiona provode sate za volanom nensalantno se i ponasaju vozeci kamione re ne traze po mrtvim uglovima da li ima ista u njima.

Pogledajte ovaj video pa ce vam biti jasno!

http://www.youtube.com/watch?v=z6nqEbu9nzU

Dobar film kao opomena neiskusnim mladjim vozacima jer i ovde vozac kamiona nije svestan sta ima ispod nosa!!

milos

pre 14 godina

Cija traka nestaje... odnosno sa koje strane dolazi do suzavanja?

Svi koji kazu da nije kamiondzija kriv, prosetajte do auto-skole, pa polazite ponovo testove i voznju.
Strasno je sto vi vozite ulicama Srbije!!! Neverovatno!

Podunavac

pre 13 godina

@(mladen, 26. septembar 2011 09:08)

Nas zakon, a verujem i ruski i svi ostali zakoni, kazu: - "Zabranjeno je povecati brzinu kretanja ukoliko vas drugo vozilo obilazi".

Vozac automobila jer kriv. Veruj mi da je bio udes, a da sudija vidi snimak i njega bi osudio.

Znaci neka je kamiondzija usao prvi u prekrsaj i pretice te preko pune ti NE SMES da dodajes brzinu, jer pod 1. mozete svi nastradati, pod 2. ponavljam krsis ZAKON.

Ona osveta na kraju od strane kamiondzije je takodje krivicno delo.

lokal patriota

pre 14 godina

znachi, vid ovako ... mozda je jaci u ceonom sudaru ali nije brzzi!!! kad tad bi ga sustigao a onda bi posle visemesecnog oporavka u bolnici nosio oziljke do kraja zivota ...

p.s. za sve pametnjakovice i "odlicne vozace", nje dao zmigavac za prestrojavanje u desnu kolonu

Andreja

pre 14 godina

Vozim skuter od 50 kubika (često van grada). Kamiondžije me redovno isteruju sa puta prilikom preticanja. Zato sam prestao da vozim skroz desno, nego vozim bliže sredini saobraćajne trake.
Nisu svi vozači kamiona i autobusa krvoločni, ali zbog onih koji jesu, molim ostale vozače za razumevanje.

Bane NS

pre 14 godina

@ Milan

mislim kada već stoji znak stop svako kako se ko približava raskrsnici svakako mora da stane a onaj koji je prvi stigao na raskrsnicu ima prednost.

Robby

pre 14 godina

Nesto slicno sam licno doziveo pre par godina na Gazeli. Tip je vozio kamion Jelen piva levom trakom, dok sam ja isao iza njega. Iznenada je poceo da se prestrojava u desnu traku gde nije primetio neki svetlo plavi japanski auto ( ne secam se tacno modela). Covek nije imao gde da se skloni i pokusao je da koci ali ga je kamion udario u prednji kraj i zarotirao u moju levu traku, da sam se jedva zaustavio ispred njega, sreca te se on pri rotaciji odmah zaustavio pa smo stali hauba uz haubu. Onda je vozac iz kamiona izasao da bije onog iz auta?! Da ne kazem kakav je lancani sudar mogao biti jer smo svi bili u koloni zbog velike guzve skoro branik na branik.

realista

pre 14 godina

Prvo je i mene ovo iznerviralo i mislio sam da krenem da objašnjavam kako ja vidim ovu situaciju ali istina je da zapravo niko ovde ne može tačno da kaže šta se zapravo desilo. Snimaj je jednostavno prekratak. Čak se ne može zaključiti ni da li se vozač kamiona koji je oduvao auto zaustavio ili je nastavio sa vožnjom i otišao, ako je otišao onda bi mu definitivno oduzeo vozačku...
Osvetnička vožnja i vožnja iz inata može jedino da dovede do nesreće i žrtava...

mladen

pre 14 godina

Ovde se ne radi o preticanju. Putnicki automobil nije preticao negose kretao sporom trakom a kamion se kretao u traci za brzo kretanje. Traka za brzo kretanje se spajala sa trakom za sporo kretanje i kamio je u svakom slucaju morao da propusti putnicki automobili koji je u ovom slucaju imao pravo prvenstva.

hm

pre 14 godina

@Darko
@ (hm, 21. septembar 2011 15:18)

Ispred automobila se krece jedan kamion, i ispred kamiona u levoj traci je isao jos jedan kamion (koji je presao u desnu traku kada je naislo suzenje). Tako de ovde jeste situacija da su se kretale dve kolone jedna pored druge, s tim sto je nailazilo suzenje pa su morale da se spoje u jednu.

felix

pre 14 godina

U pitanju je elementarna vozacka kultura i osecaj da se mogu ugroziti tudji zivoti. Licno sam imao mnogo puta priliku da vidim kako iskusne kamiondzije pomazu u saobracaju vozacima putnickih auta a mene licno je nocu izbacio sa puta kamiondzija pocetnik koji se pravdao da me nije video da ga preticem. (Par kilometara me je vukao iza sebe i kad sam krenuo da ga preticem dodao je gas)

sare

pre 14 godina

Slično mi se desilo posle lakat krivine na Novosadskom auto putu kod Zemuna .kamion je bio u srednjoj traci a ja u krajnjoj desnoj . Vozeći pored šlepera u svojoj traci primećujem da se kabina savija prema mojoj traci , počinjem da sviram ali ništa dodajem gas i bože pomozi . Desno nisam mogao da skrenem nigde zbog raznih prepreka a kočenje je značilo gaženje od strane zadnjih točkova kamiona . Uspeo sam da se izvučem do same kabine gde me šleper kači pragovima za ulazak u kabinu i okreće me kao na video snimku . Vozač Litvanac sa najnovijim kamionom mislim da je Volvo bio i sa svim mogućim retrovizorima na sebi ali džaba sve da nisam reagovao u sekundi .Inače bio ovo sada pisao moj brat ili neko od familije .Policajac mu na uviđaju pokazuje na retrovizor koji pokazuje na stanje u traci do njega a on će na to " Ja kriv , ja njet video " .Dan danas kad prolazim pored šlepera naježim se i naravno ubrzam .