Testovi

Petak, 01.10.2010.

19:30

Ford Focus 1,4 Ambiente

Izvor: B92

Ford Focus 1,4 Ambiente IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

igor

pre 13 godina

@Obren
Na zalost, u NS, gde sam ja kupio vozilo, Aniversary paketa nije bilo. Postojao je ovaj od 1.4, i sledeci od 1.6 sa Trend paketom, koji bio skuplji nesto manje od 2000 evra.

Obren

pre 13 godina

@uros
Verzija sa 1.6 motorom je za 790 evra skuplja od verzije sa 1.4 motorom, za isti paket opreme. Doduse, rec je o anniversary paketu. Za ambiente paket vise nije dostupan motor od 1.6, vec samo od 1.4 litre. Izvor: www.ford.rs
Pozdrav

uros

pre 13 godina

strasno me iritiraju komentari tipa "za malu razliku u ceni moze da se kupi 1.6 motor koji je mnogo bolji"... Ta MALA razlika je 2000e, sto je nekim ljudima 3, 4 ili cak 5 plata! Za 9.990e nema sanse da se nadje bolji NOVI auto, iako je motor trom za karoseriju, osecaj u voznji i kvalitet izrade je na nivou vise od ostalih automobila za iste ulozene pare...

Maki

pre 13 godina

Suprug i ja obozavamo naseg novog Focusa 1.8 tdci u Titanium opremi! Pouzdan,brz,snazan,odlicna oprema...Najbolja kupovina u toj klasi nakon sto smo se dvoumili izmedju Aurisa,novog Megana i nove Astre.
Meni se licno nije svidjao samo njegov spoljasnji zadnji deo, ali sad, naravno,to vise nije tako.
Topla preporuka od nas za ovaj odlican auto!

Igor

pre 13 godina

Vlasnik sam ovakvog automobila od skoro. Ne bih da budem previse subjektivan i nisam poznavalac automobila (iako mi je ovo 3. auto u poslednje tri godine - Fiat i Citroen pre ovoga ) ali ovaj auto, uz ovu cenu, je odlicna kupovina automobila ove klase.
Udobnost i prostranost, ponasanje na putu, upravljivost, kao i ostale performanse su vrhunski. Menjac i prenos su odlicni, to je sve sto mogu reci o tome. Potrosnja goriva je prihvatljiva, mada bi nas covek verovatno voleo da vozi ovoliki auto, a da ga puni kao upaljac.
Tezina auta je 1150kg, nikako 1300 i nesto, kao sto je neko pomenuo, tako da je 80-85 konja sasvim dovoljno za lepu voznju i na obicnim, ali i na auto putevima, a preticanje ide savim normalno i nisam primetio da sam poslednji na auto putu dok pored mene prolecu mocne makine mocnih vlasnika i poznavaoca automobila, kao i i svega ostalog.
Ne znam kakva su ocekivanja ovdasnjih vozaca, uopste ne znam koliko njih u zemlji i vozi nove automobile, ali cemu ocekivanja da auto mora da ima milione konja, da ide 1000 na sat....? Ovaj auto ima sasvim dobar start, i sasvim je dovoljno brz za bezbednu voznju kojom cete stici od tacke A do tacke B, a da pri tom ne ugrozavate sebe i druge, lececi nervozu, komplekse, ljubavne ili slicne probleme.
Moja zamerka je dizajn zadnjeg dela, koji je npr. kod nove Fieste mnogo lepse uradjen (novi Focus je upravo takav).
Paket opreme je solidan u odnosu na cenu, a unutrasnjost je fino uradjena i jako lepo izgleda. Nije futuristicka, vise odaje utisak cvrstine i "muska" je, a za koriscenje vam ne treba uputstvo ili IT diploma. Prednja plastika je "mekana", silikonska i ostavlja odlican utisak, dok je ostatak normalna plastika, i daleko da deluje jeftino.
Generalna ocena, od 1 do 10 je izmedju 7-8, sto je potvrdjeno reviewima i testovima razlicitih auto portala (morate razumeti i citati engleski da bi ste dosli do ovih informacija), a auto je bio proglasen za auto godine, i u USA, i u Evropi, sto govori samo za sebe. Takodje, pogledajte globalne ocene korisnika.
Zaista sam zadovoljan, i nadam se da ce me lepo sluziti kao i do sada. Inace, ne prelazim vise od 10-15 hiljada godisnje, tako da mislim da ce i prodaja u odredjenom trenutku biti solidna, iako sada ni najmanje ne razmisljam o tome.

Srdacan pozdrav!

Obren

pre 13 godina

Licno sam bio u salonu da pogledam ovog fokusa i mogu da kazem da je, nazalost, prilicno "sklepan"... Izbor materijala deluje siromasno na pogled, a i na dodir. Imitacija aluminijuma deluje prilicno nezno, a gumene obloge deluju lose izlivene... Sve u svemu, nije bas reprezentativan. Za performanse ne mogu nista da kazem, jer ga nisam vozio. Auto sam gledao jer sam bio u prolazu - Privatno vozim Fokus 1.4 MK1 2004. godiste, kupljen u Beogradu, 2. sam vlasnik... Osim manuelne klime, ABS- a, servo upravljaca i fabrickog radija sa komandama pri upravljacu nema nista od "poznatije" opreme(Dakle, nema el. podizaca nigde, nema nikakve centralne brave, nema maglenke, nema bord kompjuter, alu felne itd.). Zaista penzionerski auto, moram priznati! xD Uzeo sam ga zbog simbolicne cene koja mi je ponudjena(ali sam dobio, moze se reci, macka u dzaku, ali dobro). Dosadasnja eksploatacija je pokazala sledece: kvar alternatora(zamena), katalizatora(zamena) i releja pri alternatoru. Kostalo je prilicno. Redovni servisi i Veliki servis, sve u Grand-u radjeno. Inace, od prvog dana se tu servisira. Sve to za samo 20.000 kilometara(Trenutno je presao 125000). Uprkos tome sto sam uzasno razocaran Grand motorsom(sve se ceka(25 dana sam cekao na zamenu alternatora i veliki servis, auto je bio kod njih celo vreme), a ja u GSP-u), sve je skupo,) i sto sam vlasnik prilicno "felericnog" primerka, mislim da je fokus dobar automobil i dobra kupovina. Moj utisak u voznji: Performanse u skladu sa tezinom/prenosnim odnosom/snagom/obrtnim momentom. Da, automobil nije za trke, ali za tacku A do tacke B je vise nego zadovoljavajuc. Potrosnja oko 8,5 litara benzina(ne preko 2500-3000RPM)... Upravljanje precizno, kocenje snazno, konfor dobar(tih motor, dobra zvucna izolacija, lepo podnosi neravnine).
Moja preporuka: Izbeci motor od 1.4 litara, ne zato sto je los(sta uopste znaci los? To sto je spor ne znaci da nije pouzdan i dugotrajan, naprotiv), vec zbog toga sto se za malu cenovnu razliku dobija agregat znatno boljih performansi uz minimalnu razliku u potrosnji. Pozdrav svim vozacima Fordovih automobila.

Miki

pre 13 godina

More kakav ford fokus. Pa ljudi moji znate li vi kakav je to auto? zgleda da ne. Pa to kod nas u USA je kao fica u Jugi. To je suplja kanta,plastika i nista drugo. Cuj od o-100 km za 14 sekundi. Pa kornjaca koja zivi u Americi je brza od tog forda. Moj GTI ubrzava od 0-100 km za 6 sekundi. Nemojte ljudi ko Boga vas molim da se palite na tog forda, ne vredi, nula i tacka.

Jole

pre 13 godina

Ja vozim Focusa 1.6, ali kada bih uzimao novi opredelio bih se za 1.4 model. Od kako su uveli ovaj novi zakon, nama koji uglavnom vozimo po gradu ne trebaju automobili ni preko 1.2...

ZNBg

pre 13 godina

- Prema podacima iz kataloga Focus 1,4 razvija 164 km/h, ubrzanje 14 sec.
- Focus 1,6 100KS razvija 180 km/h, ubrzanje 12 sec.
- Citroen C4 1,4 88KS razvija 182 km/h, ubrzanje 14,2 sec.

Ovo je dovoljno da se zakljuci kako su oba Fordova
motora zastarela. Uostalom, setite se da su se prakticno isti motori ugradjivali i u 1. generaciju Focusa. Doduse, pokazali su se kao prilicno pouzdani i izdrzljivi, ali vreme cini svoje. Cena Focusa u Srbiji je do skoro bila nerealno visoka, a sada kad stize novi model i kad je i konkurencija oborila cene, vise nemaju izbora.

Imao sam priliku da vozim Focusa 2,0 benzinca i 1,6 100 KS. Bio sam veoma zadovoljan prostranoscu, funkcionalnoscu, udobnoscu i ponasanjem u voznji. Verujem da Focus i danas moze da po mnogo cemu parira i nekim novim modelima. Ali motor 1,4 sa 80KS u Focusu zaista nikome ne bih preporucio bez obzira koliko sporo i oprezno vozi. Razlika u ceni u odnosu na 1,6 je mala, razlika u potrosnji ce samo u gradu biti par dcl u korist manjeg motora a na autoputu i magistr. putu ce biti obrnuto. Cak i motor 1,6 znaci vecu buku na autoputu preko 120 km/h.
Naravno, ako je neko prethodno vozio samo Yuga ili Stojadina njemu ce i
osnovni model biti kao BMW.

marjan

pre 13 godina

@ miloos

Posto nema detaljnijih komparacija evo povrsnih utisaka posto sam sedeo u kiji, fordu i citroenu.
Zbog visine preko dva metra prostor za vozaca mi je najbitnji, uspeo sam da se spakujem u sva tri automobila ali je ford bio daleko najkomforniji, imam utisak da je kabina nekako dosta sira. Prostor na zadnjim sedistima sa max pomerenim prednjim sedistem je otprilike isti u sva tri automobila. Utisak o kvalitetu unutrasnjosti je bio najbolji verovali ili ne u kiji mada se meni ipak najvise svidja futuristika citroena. Fordova plastika i lazni metal su mi delovali najjeftinije.
Prtljaznik je ubedljivo najveci kod forda, kijin i citroenov slicni.
Ford jedini ima multilink zadnje oslanjanje i svi hvale lezanje i volan.
Za motore ne znam posto ih nisam vozio dok cale koji je bio fordov automehanicar kaze da je stari 1.6 benzinac koji se ugradjivao jos u eskorta ubedljivo najpouzdaniji fordov motor. Po onome sto uspevam da nadjem izgleda da je najteza kia iako je ford najveci. Od ovih 1.4 Kijin motor je najmoderniji pa pretpostavljam da najmanje trosi.
Sve u svemu uzeo bih Citroena zbog fenomenalnog izgleda (pogotovo sa troje vrata) da nema njegove reputacije nepouzdanosti tako da je definitivni izbor Ford zato sto mi je nemerljivo lepsi od Kie. Isto vazi i kada se u konkurenciju ubaci i hjundai i30 koji je verovatno kia sa drugacijom karoserijom (kia i hjundai su ista firma) ali meni licno je jos bezlicniji od Kie.

sima

pre 13 godina

(ja, 24. oktobar 2010 15:33)
Moram da vam odgovorim iz razloga sto je na mom fokusu na nekih 110.000 km crkao GLAVNI bord kompijuter,za ne poverovati,a pre njega bonbina na motoru,a posle idite i vidite koliko kosta to zadovoljstvo i bice vam sve jasno,verujte da sam potpuno razocaran,a sve to da bi nabavili traze vam u napred uplatu i cekanje od 45 dana.

Vlasnica Fieste

pre 13 godina

Povodom vašeg članka zvala sam Grand motors, ali nažalost za 10,990 + 500 EUR nema Focusa "Aniversary". Ništa novo, kao i većina akcija koje oni organizuju, uglavnom su u pitanju poluinformacije ili dezinformacije. Za razliku od ostalih proizvođača i dilera, kod njih kao da je vreme stalo.

miloos

pre 13 godina

da li bi neko malo konkretnije i strucnije da objasni recimo razliku izmedju ovog automobila i citrena c4 ,kia ceed i hyundai i 30 koji imaju slicne motore a i slicnog su cenovnog ranga.pozdrav

Predrag Eror

pre 13 godina

FORD FOCUS je u svakom pogledu odlican auto,i u svojoj klasi sigurno najbolja vrednost za cenu kojom ga placate. Ja vozim Turbo Dizel i u svakom pogledu motor je odlican i ekonomican,samo ko i svi turbo motori,na malim obrtajima,nema dovoljno elasticnosti, dok turbo neproradi, tako da pri malim brzinama mora da se prebaci u prvu. Ali za te pare i netreba ocekivati bas sve da bude savrseno. Po pitanju prostora ,opreme i upravljanja sasvim solidan auto, jeftiniji od VW. Mislim da je benzinac 1.4 litra los kompromis, 1.6 je bolji i prikladniji karoseriji modela. Svakome bih preporucio da kupi Ford Focusa,ali motor da bude minimum 1.6 za bezince ili TD.

ja

pre 13 godina

@Sima evo moram da se javim, vas komentar lici na neke komentare sa testa Chery-a koji su dosli od servera: Chery.rs :)) osim sto vas nije sa Ford servera nego od nekog od konkurenata PS: Evo da napisete da je servis ocajan OK ali da je ocajna elektronika?, nema delova? haha..kojih delova pa ovo je novi model zar radite svake godine 100.000 km da su vam potrebni delovi?? na novom modelu? Ford je prema ADAC u vrhu po kvaliteti (debelo ispred VW) a vama je elektronika ocajna?

ZS

pre 13 godina

Prije devet godina kupio sam novog Ford focusa 1.6 i sa njim presao 135000 km. Do sada nisam imao skoro nikakvih problema. Svi troskovi su bili jedna balans stanga i redovni godisnji servisi.Na autu su jos uvijek orginalni fabricki akumulator i auspuh. Prezadovoljan sam autom. ZS

sima

pre 13 godina

Kao doskorasnji vlasnik istog ovakvog fokusa,moram reci da nisam ni malo zadovoljan ovim motorom i autom ,i ne savetujem ga nikome,jedino dizelas moze da dodje u obzir.Velika potrosnja,slaba mreza rezervnih delova,da ne kazem ocajna i skupa dosta ,losa elektronika,i verujte ima dosta stvari koje ga cini dosta daleko od konkurencije,prvenstveno u odnosu na golfa,astru..

marjan

pre 13 godina

Za komentatora koji pominje Aurisa 1.6 sa 132 KS. To je max snaga na 6500 obrtaja ili tako nesto. Ako uporedis snagu na nekim realnim obrtajima recimo od 2000 do 4500 videces da je razlika u odnosu na fokusov 1.6 100KS mnogo manja no sto taj podatak o max snazi nagovestava (snaga se racuna proizvodom obrtnog momenta na odredjenim obrtajima i tih obrtaja i jos neke konstante).
Ono gde Auris ima prednost je sto je motor mnogo novije konstrukcije pa trosi manje a i menjac ima sest brzina. Ali Auris je mnogo mnogo skuplji a sam auto (ponasanje na putu, upravljivost, prostor u kabini i prtljaznik) nije mnogo bolji.

Neko vas posmatra

pre 13 godina

Prema poslednjim podacima, prodaja Forda u EU u prvih devet meseci u 2010. godini je opala skoro 20% (podaci ACEA). Jedan od razloga su i akcije koje Grand motors organizuje gde popuste daju za modele koji su interesantni penzionerima i domaćicama. Focus sa 80 KS je potpuno neupotrebljiv na autoputu, a ako još uključite klimu imaćete osećaj da vozite pod ručnom. Drugo, ako odete u Grand motors, možda ćete se iznenaditi jer za 10,900 nećete dobiti Focus pošto mu je cena zapravo 11,500. I sve to sa 2 godine garancije.
A za to vreme na tržištu možete kupiti Hyundai i30 za 10,800 (109 KS, 5 godina garancije i besplatnog servisa + 4 zimske gume), novi Reno Megan za 11,500 (110 KS, 6 vazdušnih jastuka), Opel Astru za 11,000 (i 4 zimske gume), Kia Ceed za 10,800 (7 godina garancije)....
Mi, dosadašnji vlasnici Fordovih automobila očekujemo veće popuste i osećaj za realnost od Grand motorsa, a ove "akcije" ćemo preporučiti početnicima i gore pomenutim.

Nesa

pre 13 godina

Odlican auto i mnogo dobro lezi na putu,kao pegla! Voli krivine :)
Vozim Focusa prve generacije i prezadovoljan sam,pouzdan je kao neki japanac :)

Ja

pre 13 godina

Prigovorio bih Fordu samo to da Mazda 3 ("setrinski" model) ima više mesta za glavu nazad. Ali, za nešto malo više od 10000 evra, sve je oprošteno!

Playlife

pre 13 godina

Moje iskustvo sa Focusom 1.6b Trend: izuzetno upravljiv i udoban. Mana je suvise bucan motor na visim obrtajima i to bas zamara na duzim relacijama. Potrosnja je retko ispod 9l/100km, sa klimom na autoputu i veca. Servis je na zalost ocajan i sem filtera i sijalica koje su ocajne nemaju nista na lageru - iole ozbiljnija intervencija podrazumeva cekanje bar par nedelja. Nisam probao dizel ali verujem da je bolji izbor. Odlican auto ali ponaljam servis ce vas kostati i dosta zivaca....

Sale HH

pre 13 godina

Ja na ovom pdf dokumentu NE VIDEH nigde tu vasu pocetnu cenu od 10500€ :(

Redakcija:
To je trenutna akcijska cena vozila sa lagera, a cene iz pdf dokumenta su ukoliko narucujete.

BEOGRADJANIN

pre 13 godina

ovaj auto ako ima 1155kg ja sam kraljice engleske, jer da ima toliko kila i 80 konja ne bi bilo problema, ali s obzirom da ovaj auto ima preko 1350 kg i sa 80 konja je bas preslab, probao sam ga i to je bas slabano. poredjenja radi auris 1.33 vvti je toliko zivahniji i bolji auto a i daleko manji potrosac...
probao sam i jedan i drugi ali sam kupio treci...

Dusan

pre 13 godina

Ovde svi kao da voze BMW...
Evo ja vozim bas ovaj auto... Kupio ga u Grand motorsu letos i mogu reci da sam bas zadovoljan. Auto se lepo ponasa i u gradu i na autoputu... Zbog voznje po autoputu, bio bih srecniji da postoji i 6. brzina, ali i ovako je ok. Sve ostalo je za desetku, mada kad sam ja kupovao nije postojala varijanta doplate 500 za bolju opremu, sto mislim da je pravi pogodak. Za 11-11500 mozete recimo da kupite Yarisa, koji ne moze da se poredi sa focusom...
Ma, F je best buy u 2010, siguran sam...

Vukadin

pre 13 godina

pri kupovini novog (a polovnog automobila)pre par meseci,u konkurenciji izmedju Mazde3,Toyote Corolle,i Golfa 5,zbog manjka novca u dzepu sam ipak izabrao Ford Fokus 1.8tdci sedan verzija sa 4 vrata,2007god...
i svakog dana sam zadovoljniji isrecniji pravim izborom.odlican auto,u svakom pogledu.potrosnja smesna,upravljive karakteristike vise nego dobre,udobnost i polozaj vozaca odlican,mesta za prtljag koliko vam volja..Neplaniram da ga menjam sledecih 3-4 god,a sledeci auto ce svakako biti Ford Focus(ako ne,mondeo)..jedina zamerka je nizak kvalitet plastike u enterijeru,,ja srecom imam trend verziju,ali ovo u ambient verziji je stvarno zalosno smesno..Na tome bi Ford morao da poradi

Milan, neki treci :)

pre 13 godina

Optimalni prihvatljivi minimum za ovu klasu automobila je motor 1.6 od 115ks ili kako neko rece ako ima 1.4T koji su sad jaci i od ovog sto sam ga pomenuo 1.6, jer nude izmedju 130 i 150ks i igraju se sa ovom klasom, ali ako je obican 1.4 kao ovaj, onda je to katastrofa. Pa sad je Toyota izbacila najjaceg atmosferca na trziste 1.6 od sjajnih 132ks i ugradjuje se i u velikog Avensisa i pruza mu sjajne performanse od 0 do 100 za samo 10s, a max brzina tacno 200km/h. Sta mislite kako se taj motor sjajno ponasa u Aurisu, koji je klasa Fokusa, igra se sa njim. Ovo kazem jer je dobro imati dovoljno jak motor za sve situacije i da izbegnete nesrecu, jer ne odlucujete samo vi sta ce se desavati na putu, a jak motor vam moze spasiti glavu.

Markons

pre 13 godina

Slazem se zaista oko svega u tekstu. Imam Escorta, dakle pretecu Focusa, iz 96-te koji je presao vise od 400 000km i osim limarije je u perfektnom stanju i moram reci da sam pristrasan i volim Forda!
Usao sam pre mesec dana u Grand M u NS da se raspitam za Focus karavan i dobio odgovor da ga vise nema, tj da ga nema od proleca i da ga nece ni biti sve do izlaska novog modela!!!
Zasto takva firma uopste radi!?!?
To je glavni i jedini razlog zbog kojeg necu vise uci da pogledam novo Fordovo vozilo.

middle blocker

pre 13 godina

@zare: svakako da je 195 kmh nije brzina kojom treba da se voze kola, ali to je čisto bila konstatacija o snazi motora i maximalnoj brzini(koju sam ja jednom ili dva puta dostigao).A ja smatram da je opasnije voziti juga ili corsu od 50-ak ks-120kmh iaoko je to u okviru propisa, nego fokusa (ili neki drugi auto iz te klase)150 kmh na koliko ga ja inače vozim na auto putu. Suština moje priče je preporuka da se ne kupuje 1.4 motor za ovoliki auto. Upravo je dobar i elastičan motor mogućnost da se izbegnu neke neprijatnosti na putu, kao npr. loša procena kada se krene u preticanje što se svima može desiti. E tada će ti za Fokusa zatrebati barem 100 ks (ili tdci motor). Za tvoju Corsu je 75 ks dovoljno, ali za Fokusa nije.

vozač

pre 13 godina

Ja imam Ford Fusion i mislim da je bolji od Focusa. Praktičan je, malo troši. Proputovao sam sa njim pola Evrope, a zamenio sam samo metlice brisača.Uzeo sam ga na lizing preko Grand motorsa. Garancija je 2+2 za motor i menjač, ali mi nije jasno zašto su smanjili garanciju sad na samo 2 godine! Prtljažnik kod Fokusa je nezgodan za veće stvari.

Ivan

pre 13 godina

Ozbiljno razmisljam da ga kupim. S obzirom da nisam zahtevan vozac, tj. vozim umereno, bez nepotrebnih divljanja, snaga motora mi ne smeta. Moj otac ima fusion, i s obzirom kako se taj automobil pokazao u dosadasnjoj eksploataciji sa 1.4. tdci motorom, mislim da je i focus izuzetno respektibilan.

Zare

pre 13 godina

Kao i kod Citroena sa motorom slične snage moram da konstatujem da je ovo solidna ponuda ali da bi mogla biti i bolja.tj. cena bi mogla biti i nešto niža. Iako ovde mnogi potenciraju nekavu SLABOST ovog motora spram težine auta ja moram konstatovati da se moja Korsa koja je teška oko 1010kg sa motorom 1.2 i 75ks ponaša odlično i možete je naterati bez problema i agresivnije ako želite. Ovaj motor sa 5 ks (i oko 200 kubika) više i boljim obrtnim momentom se verujem može voziti slično kao i moja Korsa i to je za 80% korisnika više nego dovoljno! Do juče su se svi vozli automobila sa 40 do 60KS a sad naprasno im je auto sa 80 konja slabašan... Ograničenje po gradu je 50 a na auto putu 120 kma čas. Priča o tome kako neki auto ide 195 na auto putu je strašna i pokazuje da se medju nama stalno nalaze osobe koje svoje a naročito naše živote stavljaju na kocku da bi lečili neke frustracije i neiživljenosti koje nisu imali prilike da ispolje kao deca!

bakicar

pre 13 godina

Focus I je bio solidan a potpuno sam odusevljen Focusom II, pogotovo enterijer vrlo cvrsto i kvalitetno, potpisujem sve sto je napisano. Provozao sam malo td motor 1.6 sa 110ks povlaci kao od sale, osjeti se kako ima puno rezerve, dodje do 150km/h i ne primjetite. U mnogim elementima su dosegli i prestigli Golfa, vrlo dobro, moja preporuka za nov ili polovan.

Genije

pre 13 godina

Vrline: Solidan izgled, vrhunski enterijer, odlična oprema, konkurentna cena. Mane: snaga motora i dr. perfomanse nedostojne modela, garancija nekada bila 4 a sada samo 2 godine, servis preskup.
Dobro je zapažanje autora teksta u vezi sa doplatom za 1.6 motor...

Ja

pre 13 godina

Ponuda za matematicare dakle optimum za ulozen novac, dobro ribe bas ne padaju na ta kola ali ipak odlicna i racionalna ponuda. Potrosnja 9l za grad na testu i nije bas puno posto se na testiranju kola ne stede.

nenad

pre 13 godina

Drago mi je da postoji ovakva ponuda (iako je vec bila).
Jedino sto mi nije jasno da na zvanicnojweb prezentaciji Forda nema ni jedno slovo o ovim ponudama. Dakle, gde se moze dobiti kompletna informacija o konkretnoj ponudi?

Vladeta

pre 13 godina

"Nema sumnje da Ford Focus i posle mnogo godina na tržištu važi za sam vrh ponude automobila C segmenta, kada su u pitanju imidž, vozne karakteristike, komfor, pouzdanost, bezbednost i opšti kvalitet izrade i materijala."

Ford focus u samom vrhu IMIDŽ-A??? Dajte, nemojmo se saliti tako grubo... A da, 1.4 je definitivno suvise slab motor za takav auto. Zato ga i daju na akciji :)

midle blocker

pre 13 godina

S obzirom da već 3 godine vozim Focus 1,6 100ks slažem se sa autorom teksta u skoro svemu. Zaista je auto odličan.Jak, stabilan, dovoljno brz (do 195 kmh na auto putu), klimu ne oseća, prtljažnik odličan da kada idem na more u njega stanu kolica, krevetac i svi koferi. Što se tiče potrošnje, zavisi kako ga vozite. Ako poštujete ograničenja, biće na 7-8 l/100km, ali u gradu guta 11-12 l. Inače ko ima novca, mislim da je trenutno best buy 1.8 tdci oko 15.000. A nisam siguran da je ovaj 1.4 dobar izbor. Možda za nekoga ko ne želi da pretiče. Ipak je to auto od 1.250 kg.

Milan

pre 13 godina

Kazete ne zahteva previse saltanja jer je elastican i zivahan? Hahaha...kakva je to zivahnost kad mu do 100km/h treba CAK 14s? Skoro je i mozda jos ima slicnu ponudu i Citroen za C4 sa isto tim bednim motorom 1.4, koji je u rangu nekadasnjeg Yuga, po zadovoljstvu u voznji. Druga je stvar da je motor 1.4T kao sto ga sad ima novi Megan sa 130ks ili nova Astra sa 140ks, e to je nebo i zemlja u odnosu na ovog penzionera od smesnih 80ks za toliku karoseriju. Pa jaci motor treba ne da bi se ludovalo i da skripe gume na semaforu, nego u situacijama za ne daj Boze, kad treba da povuce, a ovaj je brz kao Magarac. Sto moj kum kaze, auto ispod 130ks nije auto.

Focus

pre 13 godina

Focus II (model pre restilizacije) sam vozio dve godine (kupljen nov u Grand motorsu). Verzija 1.6 benzin sa 100 ks. Bilo je 4 godine garancije ali ja stvarno nisam ni sijalicu promenio. Prednosti focusa u klasi su svakako prostranost, upravljivost (verovatno najbolja posle BMW serije 1), ležanje na putu, multilink ogibljenje na zadnoj osovini. Nedostaci su delimično loš kvalitet plastike, težina karoserije (1250kg) zahteva snažniji pogon, bezličan dizajn, nedostatak 6. brzine što donosi višu potrošnju na autoputu i buku. Zanimljivo je da su kočnice bile dobre i da na snažnim kočenjima auto zadržava kontrolu mada su na zadnjim točkovima bili doboši, mislim da to nije slučaj sa modelima za npr nemačko tržište. Originalne gume (prva ugradnja) su bile Pirelli P7000 koje sam menjam posle 30,000 km normalne vožnje, većinom autoputevima Evrope. Isto važi i za metlice brisača prve ugradnje. Sve u svemu, solidan auto i smatram, ravnopravan konkurent golfu osim što ne može da mu parira u kvalitetu enterijera ali mu je zato i cena niža.

Milan

pre 13 godina

Pozdravljam "cenovni rat" ali ovaj motor ipak nije za fokusa. Po potrošnji se vidi da je preslab za njegovu težinu. Ja ću sačekati još godinu i po dana, novi model će biti puno bolji i ekonomičniji. Ovu potrošnju će ostvarivati sa 160KS i 2,0l motorom.

s tim rolaj

pre 13 godina

Odličan auto, kvalitetan i pouzdan za umerene pare. Po rečima mog majstora treba samo izbegavati benzince sa najmanjom kubikažom (1.4 za Focus, 1.8 za Mondeo).

Zare

pre 13 godina

Kao i kod Citroena sa motorom slične snage moram da konstatujem da je ovo solidna ponuda ali da bi mogla biti i bolja.tj. cena bi mogla biti i nešto niža. Iako ovde mnogi potenciraju nekavu SLABOST ovog motora spram težine auta ja moram konstatovati da se moja Korsa koja je teška oko 1010kg sa motorom 1.2 i 75ks ponaša odlično i možete je naterati bez problema i agresivnije ako želite. Ovaj motor sa 5 ks (i oko 200 kubika) više i boljim obrtnim momentom se verujem može voziti slično kao i moja Korsa i to je za 80% korisnika više nego dovoljno! Do juče su se svi vozli automobila sa 40 do 60KS a sad naprasno im je auto sa 80 konja slabašan... Ograničenje po gradu je 50 a na auto putu 120 kma čas. Priča o tome kako neki auto ide 195 na auto putu je strašna i pokazuje da se medju nama stalno nalaze osobe koje svoje a naročito naše živote stavljaju na kocku da bi lečili neke frustracije i neiživljenosti koje nisu imali prilike da ispolje kao deca!

Focus

pre 13 godina

Focus II (model pre restilizacije) sam vozio dve godine (kupljen nov u Grand motorsu). Verzija 1.6 benzin sa 100 ks. Bilo je 4 godine garancije ali ja stvarno nisam ni sijalicu promenio. Prednosti focusa u klasi su svakako prostranost, upravljivost (verovatno najbolja posle BMW serije 1), ležanje na putu, multilink ogibljenje na zadnoj osovini. Nedostaci su delimično loš kvalitet plastike, težina karoserije (1250kg) zahteva snažniji pogon, bezličan dizajn, nedostatak 6. brzine što donosi višu potrošnju na autoputu i buku. Zanimljivo je da su kočnice bile dobre i da na snažnim kočenjima auto zadržava kontrolu mada su na zadnjim točkovima bili doboši, mislim da to nije slučaj sa modelima za npr nemačko tržište. Originalne gume (prva ugradnja) su bile Pirelli P7000 koje sam menjam posle 30,000 km normalne vožnje, većinom autoputevima Evrope. Isto važi i za metlice brisača prve ugradnje. Sve u svemu, solidan auto i smatram, ravnopravan konkurent golfu osim što ne može da mu parira u kvalitetu enterijera ali mu je zato i cena niža.

midle blocker

pre 13 godina

S obzirom da već 3 godine vozim Focus 1,6 100ks slažem se sa autorom teksta u skoro svemu. Zaista je auto odličan.Jak, stabilan, dovoljno brz (do 195 kmh na auto putu), klimu ne oseća, prtljažnik odličan da kada idem na more u njega stanu kolica, krevetac i svi koferi. Što se tiče potrošnje, zavisi kako ga vozite. Ako poštujete ograničenja, biće na 7-8 l/100km, ali u gradu guta 11-12 l. Inače ko ima novca, mislim da je trenutno best buy 1.8 tdci oko 15.000. A nisam siguran da je ovaj 1.4 dobar izbor. Možda za nekoga ko ne želi da pretiče. Ipak je to auto od 1.250 kg.

Neko vas posmatra

pre 13 godina

Prema poslednjim podacima, prodaja Forda u EU u prvih devet meseci u 2010. godini je opala skoro 20% (podaci ACEA). Jedan od razloga su i akcije koje Grand motors organizuje gde popuste daju za modele koji su interesantni penzionerima i domaćicama. Focus sa 80 KS je potpuno neupotrebljiv na autoputu, a ako još uključite klimu imaćete osećaj da vozite pod ručnom. Drugo, ako odete u Grand motors, možda ćete se iznenaditi jer za 10,900 nećete dobiti Focus pošto mu je cena zapravo 11,500. I sve to sa 2 godine garancije.
A za to vreme na tržištu možete kupiti Hyundai i30 za 10,800 (109 KS, 5 godina garancije i besplatnog servisa + 4 zimske gume), novi Reno Megan za 11,500 (110 KS, 6 vazdušnih jastuka), Opel Astru za 11,000 (i 4 zimske gume), Kia Ceed za 10,800 (7 godina garancije)....
Mi, dosadašnji vlasnici Fordovih automobila očekujemo veće popuste i osećaj za realnost od Grand motorsa, a ove "akcije" ćemo preporučiti početnicima i gore pomenutim.

s tim rolaj

pre 13 godina

Odličan auto, kvalitetan i pouzdan za umerene pare. Po rečima mog majstora treba samo izbegavati benzince sa najmanjom kubikažom (1.4 za Focus, 1.8 za Mondeo).

Dusan

pre 13 godina

Ovde svi kao da voze BMW...
Evo ja vozim bas ovaj auto... Kupio ga u Grand motorsu letos i mogu reci da sam bas zadovoljan. Auto se lepo ponasa i u gradu i na autoputu... Zbog voznje po autoputu, bio bih srecniji da postoji i 6. brzina, ali i ovako je ok. Sve ostalo je za desetku, mada kad sam ja kupovao nije postojala varijanta doplate 500 za bolju opremu, sto mislim da je pravi pogodak. Za 11-11500 mozete recimo da kupite Yarisa, koji ne moze da se poredi sa focusom...
Ma, F je best buy u 2010, siguran sam...

Vlasnica Fieste

pre 13 godina

Povodom vašeg članka zvala sam Grand motors, ali nažalost za 10,990 + 500 EUR nema Focusa "Aniversary". Ništa novo, kao i većina akcija koje oni organizuju, uglavnom su u pitanju poluinformacije ili dezinformacije. Za razliku od ostalih proizvođača i dilera, kod njih kao da je vreme stalo.

bakicar

pre 13 godina

Focus I je bio solidan a potpuno sam odusevljen Focusom II, pogotovo enterijer vrlo cvrsto i kvalitetno, potpisujem sve sto je napisano. Provozao sam malo td motor 1.6 sa 110ks povlaci kao od sale, osjeti se kako ima puno rezerve, dodje do 150km/h i ne primjetite. U mnogim elementima su dosegli i prestigli Golfa, vrlo dobro, moja preporuka za nov ili polovan.

middle blocker

pre 13 godina

@zare: svakako da je 195 kmh nije brzina kojom treba da se voze kola, ali to je čisto bila konstatacija o snazi motora i maximalnoj brzini(koju sam ja jednom ili dva puta dostigao).A ja smatram da je opasnije voziti juga ili corsu od 50-ak ks-120kmh iaoko je to u okviru propisa, nego fokusa (ili neki drugi auto iz te klase)150 kmh na koliko ga ja inače vozim na auto putu. Suština moje priče je preporuka da se ne kupuje 1.4 motor za ovoliki auto. Upravo je dobar i elastičan motor mogućnost da se izbegnu neke neprijatnosti na putu, kao npr. loša procena kada se krene u preticanje što se svima može desiti. E tada će ti za Fokusa zatrebati barem 100 ks (ili tdci motor). Za tvoju Corsu je 75 ks dovoljno, ali za Fokusa nije.

Milan

pre 13 godina

Pozdravljam "cenovni rat" ali ovaj motor ipak nije za fokusa. Po potrošnji se vidi da je preslab za njegovu težinu. Ja ću sačekati još godinu i po dana, novi model će biti puno bolji i ekonomičniji. Ovu potrošnju će ostvarivati sa 160KS i 2,0l motorom.

ZS

pre 13 godina

Prije devet godina kupio sam novog Ford focusa 1.6 i sa njim presao 135000 km. Do sada nisam imao skoro nikakvih problema. Svi troskovi su bili jedna balans stanga i redovni godisnji servisi.Na autu su jos uvijek orginalni fabricki akumulator i auspuh. Prezadovoljan sam autom. ZS

Genije

pre 13 godina

Vrline: Solidan izgled, vrhunski enterijer, odlična oprema, konkurentna cena. Mane: snaga motora i dr. perfomanse nedostojne modela, garancija nekada bila 4 a sada samo 2 godine, servis preskup.
Dobro je zapažanje autora teksta u vezi sa doplatom za 1.6 motor...

Vladeta

pre 13 godina

"Nema sumnje da Ford Focus i posle mnogo godina na tržištu važi za sam vrh ponude automobila C segmenta, kada su u pitanju imidž, vozne karakteristike, komfor, pouzdanost, bezbednost i opšti kvalitet izrade i materijala."

Ford focus u samom vrhu IMIDŽ-A??? Dajte, nemojmo se saliti tako grubo... A da, 1.4 je definitivno suvise slab motor za takav auto. Zato ga i daju na akciji :)

Milan, neki treci :)

pre 13 godina

Optimalni prihvatljivi minimum za ovu klasu automobila je motor 1.6 od 115ks ili kako neko rece ako ima 1.4T koji su sad jaci i od ovog sto sam ga pomenuo 1.6, jer nude izmedju 130 i 150ks i igraju se sa ovom klasom, ali ako je obican 1.4 kao ovaj, onda je to katastrofa. Pa sad je Toyota izbacila najjaceg atmosferca na trziste 1.6 od sjajnih 132ks i ugradjuje se i u velikog Avensisa i pruza mu sjajne performanse od 0 do 100 za samo 10s, a max brzina tacno 200km/h. Sta mislite kako se taj motor sjajno ponasa u Aurisu, koji je klasa Fokusa, igra se sa njim. Ovo kazem jer je dobro imati dovoljno jak motor za sve situacije i da izbegnete nesrecu, jer ne odlucujete samo vi sta ce se desavati na putu, a jak motor vam moze spasiti glavu.

Milan

pre 13 godina

Kazete ne zahteva previse saltanja jer je elastican i zivahan? Hahaha...kakva je to zivahnost kad mu do 100km/h treba CAK 14s? Skoro je i mozda jos ima slicnu ponudu i Citroen za C4 sa isto tim bednim motorom 1.4, koji je u rangu nekadasnjeg Yuga, po zadovoljstvu u voznji. Druga je stvar da je motor 1.4T kao sto ga sad ima novi Megan sa 130ks ili nova Astra sa 140ks, e to je nebo i zemlja u odnosu na ovog penzionera od smesnih 80ks za toliku karoseriju. Pa jaci motor treba ne da bi se ludovalo i da skripe gume na semaforu, nego u situacijama za ne daj Boze, kad treba da povuce, a ovaj je brz kao Magarac. Sto moj kum kaze, auto ispod 130ks nije auto.

Ja

pre 13 godina

Ponuda za matematicare dakle optimum za ulozen novac, dobro ribe bas ne padaju na ta kola ali ipak odlicna i racionalna ponuda. Potrosnja 9l za grad na testu i nije bas puno posto se na testiranju kola ne stede.

Nesa

pre 13 godina

Odlican auto i mnogo dobro lezi na putu,kao pegla! Voli krivine :)
Vozim Focusa prve generacije i prezadovoljan sam,pouzdan je kao neki japanac :)

Vukadin

pre 13 godina

pri kupovini novog (a polovnog automobila)pre par meseci,u konkurenciji izmedju Mazde3,Toyote Corolle,i Golfa 5,zbog manjka novca u dzepu sam ipak izabrao Ford Fokus 1.8tdci sedan verzija sa 4 vrata,2007god...
i svakog dana sam zadovoljniji isrecniji pravim izborom.odlican auto,u svakom pogledu.potrosnja smesna,upravljive karakteristike vise nego dobre,udobnost i polozaj vozaca odlican,mesta za prtljag koliko vam volja..Neplaniram da ga menjam sledecih 3-4 god,a sledeci auto ce svakako biti Ford Focus(ako ne,mondeo)..jedina zamerka je nizak kvalitet plastike u enterijeru,,ja srecom imam trend verziju,ali ovo u ambient verziji je stvarno zalosno smesno..Na tome bi Ford morao da poradi

ja

pre 13 godina

@Sima evo moram da se javim, vas komentar lici na neke komentare sa testa Chery-a koji su dosli od servera: Chery.rs :)) osim sto vas nije sa Ford servera nego od nekog od konkurenata PS: Evo da napisete da je servis ocajan OK ali da je ocajna elektronika?, nema delova? haha..kojih delova pa ovo je novi model zar radite svake godine 100.000 km da su vam potrebni delovi?? na novom modelu? Ford je prema ADAC u vrhu po kvaliteti (debelo ispred VW) a vama je elektronika ocajna?

Jole

pre 13 godina

Ja vozim Focusa 1.6, ali kada bih uzimao novi opredelio bih se za 1.4 model. Od kako su uveli ovaj novi zakon, nama koji uglavnom vozimo po gradu ne trebaju automobili ni preko 1.2...

Predrag Eror

pre 13 godina

FORD FOCUS je u svakom pogledu odlican auto,i u svojoj klasi sigurno najbolja vrednost za cenu kojom ga placate. Ja vozim Turbo Dizel i u svakom pogledu motor je odlican i ekonomican,samo ko i svi turbo motori,na malim obrtajima,nema dovoljno elasticnosti, dok turbo neproradi, tako da pri malim brzinama mora da se prebaci u prvu. Ali za te pare i netreba ocekivati bas sve da bude savrseno. Po pitanju prostora ,opreme i upravljanja sasvim solidan auto, jeftiniji od VW. Mislim da je benzinac 1.4 litra los kompromis, 1.6 je bolji i prikladniji karoseriji modela. Svakome bih preporucio da kupi Ford Focusa,ali motor da bude minimum 1.6 za bezince ili TD.

ZNBg

pre 13 godina

- Prema podacima iz kataloga Focus 1,4 razvija 164 km/h, ubrzanje 14 sec.
- Focus 1,6 100KS razvija 180 km/h, ubrzanje 12 sec.
- Citroen C4 1,4 88KS razvija 182 km/h, ubrzanje 14,2 sec.

Ovo je dovoljno da se zakljuci kako su oba Fordova
motora zastarela. Uostalom, setite se da su se prakticno isti motori ugradjivali i u 1. generaciju Focusa. Doduse, pokazali su se kao prilicno pouzdani i izdrzljivi, ali vreme cini svoje. Cena Focusa u Srbiji je do skoro bila nerealno visoka, a sada kad stize novi model i kad je i konkurencija oborila cene, vise nemaju izbora.

Imao sam priliku da vozim Focusa 2,0 benzinca i 1,6 100 KS. Bio sam veoma zadovoljan prostranoscu, funkcionalnoscu, udobnoscu i ponasanjem u voznji. Verujem da Focus i danas moze da po mnogo cemu parira i nekim novim modelima. Ali motor 1,4 sa 80KS u Focusu zaista nikome ne bih preporucio bez obzira koliko sporo i oprezno vozi. Razlika u ceni u odnosu na 1,6 je mala, razlika u potrosnji ce samo u gradu biti par dcl u korist manjeg motora a na autoputu i magistr. putu ce biti obrnuto. Cak i motor 1,6 znaci vecu buku na autoputu preko 120 km/h.
Naravno, ako je neko prethodno vozio samo Yuga ili Stojadina njemu ce i
osnovni model biti kao BMW.

BEOGRADJANIN

pre 13 godina

ovaj auto ako ima 1155kg ja sam kraljice engleske, jer da ima toliko kila i 80 konja ne bi bilo problema, ali s obzirom da ovaj auto ima preko 1350 kg i sa 80 konja je bas preslab, probao sam ga i to je bas slabano. poredjenja radi auris 1.33 vvti je toliko zivahniji i bolji auto a i daleko manji potrosac...
probao sam i jedan i drugi ali sam kupio treci...

Markons

pre 13 godina

Slazem se zaista oko svega u tekstu. Imam Escorta, dakle pretecu Focusa, iz 96-te koji je presao vise od 400 000km i osim limarije je u perfektnom stanju i moram reci da sam pristrasan i volim Forda!
Usao sam pre mesec dana u Grand M u NS da se raspitam za Focus karavan i dobio odgovor da ga vise nema, tj da ga nema od proleca i da ga nece ni biti sve do izlaska novog modela!!!
Zasto takva firma uopste radi!?!?
To je glavni i jedini razlog zbog kojeg necu vise uci da pogledam novo Fordovo vozilo.

Playlife

pre 13 godina

Moje iskustvo sa Focusom 1.6b Trend: izuzetno upravljiv i udoban. Mana je suvise bucan motor na visim obrtajima i to bas zamara na duzim relacijama. Potrosnja je retko ispod 9l/100km, sa klimom na autoputu i veca. Servis je na zalost ocajan i sem filtera i sijalica koje su ocajne nemaju nista na lageru - iole ozbiljnija intervencija podrazumeva cekanje bar par nedelja. Nisam probao dizel ali verujem da je bolji izbor. Odlican auto ali ponaljam servis ce vas kostati i dosta zivaca....

Ivan

pre 13 godina

Ozbiljno razmisljam da ga kupim. S obzirom da nisam zahtevan vozac, tj. vozim umereno, bez nepotrebnih divljanja, snaga motora mi ne smeta. Moj otac ima fusion, i s obzirom kako se taj automobil pokazao u dosadasnjoj eksploataciji sa 1.4. tdci motorom, mislim da je i focus izuzetno respektibilan.

sima

pre 13 godina

(ja, 24. oktobar 2010 15:33)
Moram da vam odgovorim iz razloga sto je na mom fokusu na nekih 110.000 km crkao GLAVNI bord kompijuter,za ne poverovati,a pre njega bonbina na motoru,a posle idite i vidite koliko kosta to zadovoljstvo i bice vam sve jasno,verujte da sam potpuno razocaran,a sve to da bi nabavili traze vam u napred uplatu i cekanje od 45 dana.

Igor

pre 13 godina

Vlasnik sam ovakvog automobila od skoro. Ne bih da budem previse subjektivan i nisam poznavalac automobila (iako mi je ovo 3. auto u poslednje tri godine - Fiat i Citroen pre ovoga ) ali ovaj auto, uz ovu cenu, je odlicna kupovina automobila ove klase.
Udobnost i prostranost, ponasanje na putu, upravljivost, kao i ostale performanse su vrhunski. Menjac i prenos su odlicni, to je sve sto mogu reci o tome. Potrosnja goriva je prihvatljiva, mada bi nas covek verovatno voleo da vozi ovoliki auto, a da ga puni kao upaljac.
Tezina auta je 1150kg, nikako 1300 i nesto, kao sto je neko pomenuo, tako da je 80-85 konja sasvim dovoljno za lepu voznju i na obicnim, ali i na auto putevima, a preticanje ide savim normalno i nisam primetio da sam poslednji na auto putu dok pored mene prolecu mocne makine mocnih vlasnika i poznavaoca automobila, kao i i svega ostalog.
Ne znam kakva su ocekivanja ovdasnjih vozaca, uopste ne znam koliko njih u zemlji i vozi nove automobile, ali cemu ocekivanja da auto mora da ima milione konja, da ide 1000 na sat....? Ovaj auto ima sasvim dobar start, i sasvim je dovoljno brz za bezbednu voznju kojom cete stici od tacke A do tacke B, a da pri tom ne ugrozavate sebe i druge, lececi nervozu, komplekse, ljubavne ili slicne probleme.
Moja zamerka je dizajn zadnjeg dela, koji je npr. kod nove Fieste mnogo lepse uradjen (novi Focus je upravo takav).
Paket opreme je solidan u odnosu na cenu, a unutrasnjost je fino uradjena i jako lepo izgleda. Nije futuristicka, vise odaje utisak cvrstine i "muska" je, a za koriscenje vam ne treba uputstvo ili IT diploma. Prednja plastika je "mekana", silikonska i ostavlja odlican utisak, dok je ostatak normalna plastika, i daleko da deluje jeftino.
Generalna ocena, od 1 do 10 je izmedju 7-8, sto je potvrdjeno reviewima i testovima razlicitih auto portala (morate razumeti i citati engleski da bi ste dosli do ovih informacija), a auto je bio proglasen za auto godine, i u USA, i u Evropi, sto govori samo za sebe. Takodje, pogledajte globalne ocene korisnika.
Zaista sam zadovoljan, i nadam se da ce me lepo sluziti kao i do sada. Inace, ne prelazim vise od 10-15 hiljada godisnje, tako da mislim da ce i prodaja u odredjenom trenutku biti solidna, iako sada ni najmanje ne razmisljam o tome.

Srdacan pozdrav!

sima

pre 13 godina

Kao doskorasnji vlasnik istog ovakvog fokusa,moram reci da nisam ni malo zadovoljan ovim motorom i autom ,i ne savetujem ga nikome,jedino dizelas moze da dodje u obzir.Velika potrosnja,slaba mreza rezervnih delova,da ne kazem ocajna i skupa dosta ,losa elektronika,i verujte ima dosta stvari koje ga cini dosta daleko od konkurencije,prvenstveno u odnosu na golfa,astru..

nenad

pre 13 godina

Drago mi je da postoji ovakva ponuda (iako je vec bila).
Jedino sto mi nije jasno da na zvanicnojweb prezentaciji Forda nema ni jedno slovo o ovim ponudama. Dakle, gde se moze dobiti kompletna informacija o konkretnoj ponudi?

marjan

pre 13 godina

@ miloos

Posto nema detaljnijih komparacija evo povrsnih utisaka posto sam sedeo u kiji, fordu i citroenu.
Zbog visine preko dva metra prostor za vozaca mi je najbitnji, uspeo sam da se spakujem u sva tri automobila ali je ford bio daleko najkomforniji, imam utisak da je kabina nekako dosta sira. Prostor na zadnjim sedistima sa max pomerenim prednjim sedistem je otprilike isti u sva tri automobila. Utisak o kvalitetu unutrasnjosti je bio najbolji verovali ili ne u kiji mada se meni ipak najvise svidja futuristika citroena. Fordova plastika i lazni metal su mi delovali najjeftinije.
Prtljaznik je ubedljivo najveci kod forda, kijin i citroenov slicni.
Ford jedini ima multilink zadnje oslanjanje i svi hvale lezanje i volan.
Za motore ne znam posto ih nisam vozio dok cale koji je bio fordov automehanicar kaze da je stari 1.6 benzinac koji se ugradjivao jos u eskorta ubedljivo najpouzdaniji fordov motor. Po onome sto uspevam da nadjem izgleda da je najteza kia iako je ford najveci. Od ovih 1.4 Kijin motor je najmoderniji pa pretpostavljam da najmanje trosi.
Sve u svemu uzeo bih Citroena zbog fenomenalnog izgleda (pogotovo sa troje vrata) da nema njegove reputacije nepouzdanosti tako da je definitivni izbor Ford zato sto mi je nemerljivo lepsi od Kie. Isto vazi i kada se u konkurenciju ubaci i hjundai i30 koji je verovatno kia sa drugacijom karoserijom (kia i hjundai su ista firma) ali meni licno je jos bezlicniji od Kie.

vozač

pre 13 godina

Ja imam Ford Fusion i mislim da je bolji od Focusa. Praktičan je, malo troši. Proputovao sam sa njim pola Evrope, a zamenio sam samo metlice brisača.Uzeo sam ga na lizing preko Grand motorsa. Garancija je 2+2 za motor i menjač, ali mi nije jasno zašto su smanjili garanciju sad na samo 2 godine! Prtljažnik kod Fokusa je nezgodan za veće stvari.

Ja

pre 13 godina

Prigovorio bih Fordu samo to da Mazda 3 ("setrinski" model) ima više mesta za glavu nazad. Ali, za nešto malo više od 10000 evra, sve je oprošteno!

marjan

pre 13 godina

Za komentatora koji pominje Aurisa 1.6 sa 132 KS. To je max snaga na 6500 obrtaja ili tako nesto. Ako uporedis snagu na nekim realnim obrtajima recimo od 2000 do 4500 videces da je razlika u odnosu na fokusov 1.6 100KS mnogo manja no sto taj podatak o max snazi nagovestava (snaga se racuna proizvodom obrtnog momenta na odredjenim obrtajima i tih obrtaja i jos neke konstante).
Ono gde Auris ima prednost je sto je motor mnogo novije konstrukcije pa trosi manje a i menjac ima sest brzina. Ali Auris je mnogo mnogo skuplji a sam auto (ponasanje na putu, upravljivost, prostor u kabini i prtljaznik) nije mnogo bolji.

Sale HH

pre 13 godina

Ja na ovom pdf dokumentu NE VIDEH nigde tu vasu pocetnu cenu od 10500€ :(

Redakcija:
To je trenutna akcijska cena vozila sa lagera, a cene iz pdf dokumenta su ukoliko narucujete.

miloos

pre 13 godina

da li bi neko malo konkretnije i strucnije da objasni recimo razliku izmedju ovog automobila i citrena c4 ,kia ceed i hyundai i 30 koji imaju slicne motore a i slicnog su cenovnog ranga.pozdrav

Maki

pre 13 godina

Suprug i ja obozavamo naseg novog Focusa 1.8 tdci u Titanium opremi! Pouzdan,brz,snazan,odlicna oprema...Najbolja kupovina u toj klasi nakon sto smo se dvoumili izmedju Aurisa,novog Megana i nove Astre.
Meni se licno nije svidjao samo njegov spoljasnji zadnji deo, ali sad, naravno,to vise nije tako.
Topla preporuka od nas za ovaj odlican auto!

Miki

pre 13 godina

More kakav ford fokus. Pa ljudi moji znate li vi kakav je to auto? zgleda da ne. Pa to kod nas u USA je kao fica u Jugi. To je suplja kanta,plastika i nista drugo. Cuj od o-100 km za 14 sekundi. Pa kornjaca koja zivi u Americi je brza od tog forda. Moj GTI ubrzava od 0-100 km za 6 sekundi. Nemojte ljudi ko Boga vas molim da se palite na tog forda, ne vredi, nula i tacka.

uros

pre 13 godina

strasno me iritiraju komentari tipa "za malu razliku u ceni moze da se kupi 1.6 motor koji je mnogo bolji"... Ta MALA razlika je 2000e, sto je nekim ljudima 3, 4 ili cak 5 plata! Za 9.990e nema sanse da se nadje bolji NOVI auto, iako je motor trom za karoseriju, osecaj u voznji i kvalitet izrade je na nivou vise od ostalih automobila za iste ulozene pare...

Obren

pre 13 godina

Licno sam bio u salonu da pogledam ovog fokusa i mogu da kazem da je, nazalost, prilicno "sklepan"... Izbor materijala deluje siromasno na pogled, a i na dodir. Imitacija aluminijuma deluje prilicno nezno, a gumene obloge deluju lose izlivene... Sve u svemu, nije bas reprezentativan. Za performanse ne mogu nista da kazem, jer ga nisam vozio. Auto sam gledao jer sam bio u prolazu - Privatno vozim Fokus 1.4 MK1 2004. godiste, kupljen u Beogradu, 2. sam vlasnik... Osim manuelne klime, ABS- a, servo upravljaca i fabrickog radija sa komandama pri upravljacu nema nista od "poznatije" opreme(Dakle, nema el. podizaca nigde, nema nikakve centralne brave, nema maglenke, nema bord kompjuter, alu felne itd.). Zaista penzionerski auto, moram priznati! xD Uzeo sam ga zbog simbolicne cene koja mi je ponudjena(ali sam dobio, moze se reci, macka u dzaku, ali dobro). Dosadasnja eksploatacija je pokazala sledece: kvar alternatora(zamena), katalizatora(zamena) i releja pri alternatoru. Kostalo je prilicno. Redovni servisi i Veliki servis, sve u Grand-u radjeno. Inace, od prvog dana se tu servisira. Sve to za samo 20.000 kilometara(Trenutno je presao 125000). Uprkos tome sto sam uzasno razocaran Grand motorsom(sve se ceka(25 dana sam cekao na zamenu alternatora i veliki servis, auto je bio kod njih celo vreme), a ja u GSP-u), sve je skupo,) i sto sam vlasnik prilicno "felericnog" primerka, mislim da je fokus dobar automobil i dobra kupovina. Moj utisak u voznji: Performanse u skladu sa tezinom/prenosnim odnosom/snagom/obrtnim momentom. Da, automobil nije za trke, ali za tacku A do tacke B je vise nego zadovoljavajuc. Potrosnja oko 8,5 litara benzina(ne preko 2500-3000RPM)... Upravljanje precizno, kocenje snazno, konfor dobar(tih motor, dobra zvucna izolacija, lepo podnosi neravnine).
Moja preporuka: Izbeci motor od 1.4 litara, ne zato sto je los(sta uopste znaci los? To sto je spor ne znaci da nije pouzdan i dugotrajan, naprotiv), vec zbog toga sto se za malu cenovnu razliku dobija agregat znatno boljih performansi uz minimalnu razliku u potrosnji. Pozdrav svim vozacima Fordovih automobila.

igor

pre 13 godina

@Obren
Na zalost, u NS, gde sam ja kupio vozilo, Aniversary paketa nije bilo. Postojao je ovaj od 1.4, i sledeci od 1.6 sa Trend paketom, koji bio skuplji nesto manje od 2000 evra.

Obren

pre 13 godina

@uros
Verzija sa 1.6 motorom je za 790 evra skuplja od verzije sa 1.4 motorom, za isti paket opreme. Doduse, rec je o anniversary paketu. Za ambiente paket vise nije dostupan motor od 1.6, vec samo od 1.4 litre. Izvor: www.ford.rs
Pozdrav

Miki

pre 13 godina

More kakav ford fokus. Pa ljudi moji znate li vi kakav je to auto? zgleda da ne. Pa to kod nas u USA je kao fica u Jugi. To je suplja kanta,plastika i nista drugo. Cuj od o-100 km za 14 sekundi. Pa kornjaca koja zivi u Americi je brza od tog forda. Moj GTI ubrzava od 0-100 km za 6 sekundi. Nemojte ljudi ko Boga vas molim da se palite na tog forda, ne vredi, nula i tacka.

Milan

pre 13 godina

Kazete ne zahteva previse saltanja jer je elastican i zivahan? Hahaha...kakva je to zivahnost kad mu do 100km/h treba CAK 14s? Skoro je i mozda jos ima slicnu ponudu i Citroen za C4 sa isto tim bednim motorom 1.4, koji je u rangu nekadasnjeg Yuga, po zadovoljstvu u voznji. Druga je stvar da je motor 1.4T kao sto ga sad ima novi Megan sa 130ks ili nova Astra sa 140ks, e to je nebo i zemlja u odnosu na ovog penzionera od smesnih 80ks za toliku karoseriju. Pa jaci motor treba ne da bi se ludovalo i da skripe gume na semaforu, nego u situacijama za ne daj Boze, kad treba da povuce, a ovaj je brz kao Magarac. Sto moj kum kaze, auto ispod 130ks nije auto.

sima

pre 13 godina

Kao doskorasnji vlasnik istog ovakvog fokusa,moram reci da nisam ni malo zadovoljan ovim motorom i autom ,i ne savetujem ga nikome,jedino dizelas moze da dodje u obzir.Velika potrosnja,slaba mreza rezervnih delova,da ne kazem ocajna i skupa dosta ,losa elektronika,i verujte ima dosta stvari koje ga cini dosta daleko od konkurencije,prvenstveno u odnosu na golfa,astru..

vozač

pre 13 godina

Ja imam Ford Fusion i mislim da je bolji od Focusa. Praktičan je, malo troši. Proputovao sam sa njim pola Evrope, a zamenio sam samo metlice brisača.Uzeo sam ga na lizing preko Grand motorsa. Garancija je 2+2 za motor i menjač, ali mi nije jasno zašto su smanjili garanciju sad na samo 2 godine! Prtljažnik kod Fokusa je nezgodan za veće stvari.

Zare

pre 13 godina

Kao i kod Citroena sa motorom slične snage moram da konstatujem da je ovo solidna ponuda ali da bi mogla biti i bolja.tj. cena bi mogla biti i nešto niža. Iako ovde mnogi potenciraju nekavu SLABOST ovog motora spram težine auta ja moram konstatovati da se moja Korsa koja je teška oko 1010kg sa motorom 1.2 i 75ks ponaša odlično i možete je naterati bez problema i agresivnije ako želite. Ovaj motor sa 5 ks (i oko 200 kubika) više i boljim obrtnim momentom se verujem može voziti slično kao i moja Korsa i to je za 80% korisnika više nego dovoljno! Do juče su se svi vozli automobila sa 40 do 60KS a sad naprasno im je auto sa 80 konja slabašan... Ograničenje po gradu je 50 a na auto putu 120 kma čas. Priča o tome kako neki auto ide 195 na auto putu je strašna i pokazuje da se medju nama stalno nalaze osobe koje svoje a naročito naše živote stavljaju na kocku da bi lečili neke frustracije i neiživljenosti koje nisu imali prilike da ispolje kao deca!

Vladeta

pre 13 godina

"Nema sumnje da Ford Focus i posle mnogo godina na tržištu važi za sam vrh ponude automobila C segmenta, kada su u pitanju imidž, vozne karakteristike, komfor, pouzdanost, bezbednost i opšti kvalitet izrade i materijala."

Ford focus u samom vrhu IMIDŽ-A??? Dajte, nemojmo se saliti tako grubo... A da, 1.4 je definitivno suvise slab motor za takav auto. Zato ga i daju na akciji :)

Markons

pre 13 godina

Slazem se zaista oko svega u tekstu. Imam Escorta, dakle pretecu Focusa, iz 96-te koji je presao vise od 400 000km i osim limarije je u perfektnom stanju i moram reci da sam pristrasan i volim Forda!
Usao sam pre mesec dana u Grand M u NS da se raspitam za Focus karavan i dobio odgovor da ga vise nema, tj da ga nema od proleca i da ga nece ni biti sve do izlaska novog modela!!!
Zasto takva firma uopste radi!?!?
To je glavni i jedini razlog zbog kojeg necu vise uci da pogledam novo Fordovo vozilo.

Dusan

pre 13 godina

Ovde svi kao da voze BMW...
Evo ja vozim bas ovaj auto... Kupio ga u Grand motorsu letos i mogu reci da sam bas zadovoljan. Auto se lepo ponasa i u gradu i na autoputu... Zbog voznje po autoputu, bio bih srecniji da postoji i 6. brzina, ali i ovako je ok. Sve ostalo je za desetku, mada kad sam ja kupovao nije postojala varijanta doplate 500 za bolju opremu, sto mislim da je pravi pogodak. Za 11-11500 mozete recimo da kupite Yarisa, koji ne moze da se poredi sa focusom...
Ma, F je best buy u 2010, siguran sam...

middle blocker

pre 13 godina

@zare: svakako da je 195 kmh nije brzina kojom treba da se voze kola, ali to je čisto bila konstatacija o snazi motora i maximalnoj brzini(koju sam ja jednom ili dva puta dostigao).A ja smatram da je opasnije voziti juga ili corsu od 50-ak ks-120kmh iaoko je to u okviru propisa, nego fokusa (ili neki drugi auto iz te klase)150 kmh na koliko ga ja inače vozim na auto putu. Suština moje priče je preporuka da se ne kupuje 1.4 motor za ovoliki auto. Upravo je dobar i elastičan motor mogućnost da se izbegnu neke neprijatnosti na putu, kao npr. loša procena kada se krene u preticanje što se svima može desiti. E tada će ti za Fokusa zatrebati barem 100 ks (ili tdci motor). Za tvoju Corsu je 75 ks dovoljno, ali za Fokusa nije.

ZNBg

pre 13 godina

- Prema podacima iz kataloga Focus 1,4 razvija 164 km/h, ubrzanje 14 sec.
- Focus 1,6 100KS razvija 180 km/h, ubrzanje 12 sec.
- Citroen C4 1,4 88KS razvija 182 km/h, ubrzanje 14,2 sec.

Ovo je dovoljno da se zakljuci kako su oba Fordova
motora zastarela. Uostalom, setite se da su se prakticno isti motori ugradjivali i u 1. generaciju Focusa. Doduse, pokazali su se kao prilicno pouzdani i izdrzljivi, ali vreme cini svoje. Cena Focusa u Srbiji je do skoro bila nerealno visoka, a sada kad stize novi model i kad je i konkurencija oborila cene, vise nemaju izbora.

Imao sam priliku da vozim Focusa 2,0 benzinca i 1,6 100 KS. Bio sam veoma zadovoljan prostranoscu, funkcionalnoscu, udobnoscu i ponasanjem u voznji. Verujem da Focus i danas moze da po mnogo cemu parira i nekim novim modelima. Ali motor 1,4 sa 80KS u Focusu zaista nikome ne bih preporucio bez obzira koliko sporo i oprezno vozi. Razlika u ceni u odnosu na 1,6 je mala, razlika u potrosnji ce samo u gradu biti par dcl u korist manjeg motora a na autoputu i magistr. putu ce biti obrnuto. Cak i motor 1,6 znaci vecu buku na autoputu preko 120 km/h.
Naravno, ako je neko prethodno vozio samo Yuga ili Stojadina njemu ce i
osnovni model biti kao BMW.

ja

pre 13 godina

@Sima evo moram da se javim, vas komentar lici na neke komentare sa testa Chery-a koji su dosli od servera: Chery.rs :)) osim sto vas nije sa Ford servera nego od nekog od konkurenata PS: Evo da napisete da je servis ocajan OK ali da je ocajna elektronika?, nema delova? haha..kojih delova pa ovo je novi model zar radite svake godine 100.000 km da su vam potrebni delovi?? na novom modelu? Ford je prema ADAC u vrhu po kvaliteti (debelo ispred VW) a vama je elektronika ocajna?

Milan, neki treci :)

pre 13 godina

Optimalni prihvatljivi minimum za ovu klasu automobila je motor 1.6 od 115ks ili kako neko rece ako ima 1.4T koji su sad jaci i od ovog sto sam ga pomenuo 1.6, jer nude izmedju 130 i 150ks i igraju se sa ovom klasom, ali ako je obican 1.4 kao ovaj, onda je to katastrofa. Pa sad je Toyota izbacila najjaceg atmosferca na trziste 1.6 od sjajnih 132ks i ugradjuje se i u velikog Avensisa i pruza mu sjajne performanse od 0 do 100 za samo 10s, a max brzina tacno 200km/h. Sta mislite kako se taj motor sjajno ponasa u Aurisu, koji je klasa Fokusa, igra se sa njim. Ovo kazem jer je dobro imati dovoljno jak motor za sve situacije i da izbegnete nesrecu, jer ne odlucujete samo vi sta ce se desavati na putu, a jak motor vam moze spasiti glavu.

Obren

pre 13 godina

Licno sam bio u salonu da pogledam ovog fokusa i mogu da kazem da je, nazalost, prilicno "sklepan"... Izbor materijala deluje siromasno na pogled, a i na dodir. Imitacija aluminijuma deluje prilicno nezno, a gumene obloge deluju lose izlivene... Sve u svemu, nije bas reprezentativan. Za performanse ne mogu nista da kazem, jer ga nisam vozio. Auto sam gledao jer sam bio u prolazu - Privatno vozim Fokus 1.4 MK1 2004. godiste, kupljen u Beogradu, 2. sam vlasnik... Osim manuelne klime, ABS- a, servo upravljaca i fabrickog radija sa komandama pri upravljacu nema nista od "poznatije" opreme(Dakle, nema el. podizaca nigde, nema nikakve centralne brave, nema maglenke, nema bord kompjuter, alu felne itd.). Zaista penzionerski auto, moram priznati! xD Uzeo sam ga zbog simbolicne cene koja mi je ponudjena(ali sam dobio, moze se reci, macka u dzaku, ali dobro). Dosadasnja eksploatacija je pokazala sledece: kvar alternatora(zamena), katalizatora(zamena) i releja pri alternatoru. Kostalo je prilicno. Redovni servisi i Veliki servis, sve u Grand-u radjeno. Inace, od prvog dana se tu servisira. Sve to za samo 20.000 kilometara(Trenutno je presao 125000). Uprkos tome sto sam uzasno razocaran Grand motorsom(sve se ceka(25 dana sam cekao na zamenu alternatora i veliki servis, auto je bio kod njih celo vreme), a ja u GSP-u), sve je skupo,) i sto sam vlasnik prilicno "felericnog" primerka, mislim da je fokus dobar automobil i dobra kupovina. Moj utisak u voznji: Performanse u skladu sa tezinom/prenosnim odnosom/snagom/obrtnim momentom. Da, automobil nije za trke, ali za tacku A do tacke B je vise nego zadovoljavajuc. Potrosnja oko 8,5 litara benzina(ne preko 2500-3000RPM)... Upravljanje precizno, kocenje snazno, konfor dobar(tih motor, dobra zvucna izolacija, lepo podnosi neravnine).
Moja preporuka: Izbeci motor od 1.4 litara, ne zato sto je los(sta uopste znaci los? To sto je spor ne znaci da nije pouzdan i dugotrajan, naprotiv), vec zbog toga sto se za malu cenovnu razliku dobija agregat znatno boljih performansi uz minimalnu razliku u potrosnji. Pozdrav svim vozacima Fordovih automobila.

bakicar

pre 13 godina

Focus I je bio solidan a potpuno sam odusevljen Focusom II, pogotovo enterijer vrlo cvrsto i kvalitetno, potpisujem sve sto je napisano. Provozao sam malo td motor 1.6 sa 110ks povlaci kao od sale, osjeti se kako ima puno rezerve, dodje do 150km/h i ne primjetite. U mnogim elementima su dosegli i prestigli Golfa, vrlo dobro, moja preporuka za nov ili polovan.

Milan

pre 13 godina

Pozdravljam "cenovni rat" ali ovaj motor ipak nije za fokusa. Po potrošnji se vidi da je preslab za njegovu težinu. Ja ću sačekati još godinu i po dana, novi model će biti puno bolji i ekonomičniji. Ovu potrošnju će ostvarivati sa 160KS i 2,0l motorom.

BEOGRADJANIN

pre 13 godina

ovaj auto ako ima 1155kg ja sam kraljice engleske, jer da ima toliko kila i 80 konja ne bi bilo problema, ali s obzirom da ovaj auto ima preko 1350 kg i sa 80 konja je bas preslab, probao sam ga i to je bas slabano. poredjenja radi auris 1.33 vvti je toliko zivahniji i bolji auto a i daleko manji potrosac...
probao sam i jedan i drugi ali sam kupio treci...

Ja

pre 13 godina

Ponuda za matematicare dakle optimum za ulozen novac, dobro ribe bas ne padaju na ta kola ali ipak odlicna i racionalna ponuda. Potrosnja 9l za grad na testu i nije bas puno posto se na testiranju kola ne stede.

midle blocker

pre 13 godina

S obzirom da već 3 godine vozim Focus 1,6 100ks slažem se sa autorom teksta u skoro svemu. Zaista je auto odličan.Jak, stabilan, dovoljno brz (do 195 kmh na auto putu), klimu ne oseća, prtljažnik odličan da kada idem na more u njega stanu kolica, krevetac i svi koferi. Što se tiče potrošnje, zavisi kako ga vozite. Ako poštujete ograničenja, biće na 7-8 l/100km, ali u gradu guta 11-12 l. Inače ko ima novca, mislim da je trenutno best buy 1.8 tdci oko 15.000. A nisam siguran da je ovaj 1.4 dobar izbor. Možda za nekoga ko ne želi da pretiče. Ipak je to auto od 1.250 kg.

Jole

pre 13 godina

Ja vozim Focusa 1.6, ali kada bih uzimao novi opredelio bih se za 1.4 model. Od kako su uveli ovaj novi zakon, nama koji uglavnom vozimo po gradu ne trebaju automobili ni preko 1.2...

Neko vas posmatra

pre 13 godina

Prema poslednjim podacima, prodaja Forda u EU u prvih devet meseci u 2010. godini je opala skoro 20% (podaci ACEA). Jedan od razloga su i akcije koje Grand motors organizuje gde popuste daju za modele koji su interesantni penzionerima i domaćicama. Focus sa 80 KS je potpuno neupotrebljiv na autoputu, a ako još uključite klimu imaćete osećaj da vozite pod ručnom. Drugo, ako odete u Grand motors, možda ćete se iznenaditi jer za 10,900 nećete dobiti Focus pošto mu je cena zapravo 11,500. I sve to sa 2 godine garancije.
A za to vreme na tržištu možete kupiti Hyundai i30 za 10,800 (109 KS, 5 godina garancije i besplatnog servisa + 4 zimske gume), novi Reno Megan za 11,500 (110 KS, 6 vazdušnih jastuka), Opel Astru za 11,000 (i 4 zimske gume), Kia Ceed za 10,800 (7 godina garancije)....
Mi, dosadašnji vlasnici Fordovih automobila očekujemo veće popuste i osećaj za realnost od Grand motorsa, a ove "akcije" ćemo preporučiti početnicima i gore pomenutim.

marjan

pre 13 godina

@ miloos

Posto nema detaljnijih komparacija evo povrsnih utisaka posto sam sedeo u kiji, fordu i citroenu.
Zbog visine preko dva metra prostor za vozaca mi je najbitnji, uspeo sam da se spakujem u sva tri automobila ali je ford bio daleko najkomforniji, imam utisak da je kabina nekako dosta sira. Prostor na zadnjim sedistima sa max pomerenim prednjim sedistem je otprilike isti u sva tri automobila. Utisak o kvalitetu unutrasnjosti je bio najbolji verovali ili ne u kiji mada se meni ipak najvise svidja futuristika citroena. Fordova plastika i lazni metal su mi delovali najjeftinije.
Prtljaznik je ubedljivo najveci kod forda, kijin i citroenov slicni.
Ford jedini ima multilink zadnje oslanjanje i svi hvale lezanje i volan.
Za motore ne znam posto ih nisam vozio dok cale koji je bio fordov automehanicar kaze da je stari 1.6 benzinac koji se ugradjivao jos u eskorta ubedljivo najpouzdaniji fordov motor. Po onome sto uspevam da nadjem izgleda da je najteza kia iako je ford najveci. Od ovih 1.4 Kijin motor je najmoderniji pa pretpostavljam da najmanje trosi.
Sve u svemu uzeo bih Citroena zbog fenomenalnog izgleda (pogotovo sa troje vrata) da nema njegove reputacije nepouzdanosti tako da je definitivni izbor Ford zato sto mi je nemerljivo lepsi od Kie. Isto vazi i kada se u konkurenciju ubaci i hjundai i30 koji je verovatno kia sa drugacijom karoserijom (kia i hjundai su ista firma) ali meni licno je jos bezlicniji od Kie.

Ivan

pre 13 godina

Ozbiljno razmisljam da ga kupim. S obzirom da nisam zahtevan vozac, tj. vozim umereno, bez nepotrebnih divljanja, snaga motora mi ne smeta. Moj otac ima fusion, i s obzirom kako se taj automobil pokazao u dosadasnjoj eksploataciji sa 1.4. tdci motorom, mislim da je i focus izuzetno respektibilan.

Nesa

pre 13 godina

Odlican auto i mnogo dobro lezi na putu,kao pegla! Voli krivine :)
Vozim Focusa prve generacije i prezadovoljan sam,pouzdan je kao neki japanac :)

ZS

pre 13 godina

Prije devet godina kupio sam novog Ford focusa 1.6 i sa njim presao 135000 km. Do sada nisam imao skoro nikakvih problema. Svi troskovi su bili jedna balans stanga i redovni godisnji servisi.Na autu su jos uvijek orginalni fabricki akumulator i auspuh. Prezadovoljan sam autom. ZS

Focus

pre 13 godina

Focus II (model pre restilizacije) sam vozio dve godine (kupljen nov u Grand motorsu). Verzija 1.6 benzin sa 100 ks. Bilo je 4 godine garancije ali ja stvarno nisam ni sijalicu promenio. Prednosti focusa u klasi su svakako prostranost, upravljivost (verovatno najbolja posle BMW serije 1), ležanje na putu, multilink ogibljenje na zadnoj osovini. Nedostaci su delimično loš kvalitet plastike, težina karoserije (1250kg) zahteva snažniji pogon, bezličan dizajn, nedostatak 6. brzine što donosi višu potrošnju na autoputu i buku. Zanimljivo je da su kočnice bile dobre i da na snažnim kočenjima auto zadržava kontrolu mada su na zadnjim točkovima bili doboši, mislim da to nije slučaj sa modelima za npr nemačko tržište. Originalne gume (prva ugradnja) su bile Pirelli P7000 koje sam menjam posle 30,000 km normalne vožnje, većinom autoputevima Evrope. Isto važi i za metlice brisača prve ugradnje. Sve u svemu, solidan auto i smatram, ravnopravan konkurent golfu osim što ne može da mu parira u kvalitetu enterijera ali mu je zato i cena niža.

nenad

pre 13 godina

Drago mi je da postoji ovakva ponuda (iako je vec bila).
Jedino sto mi nije jasno da na zvanicnojweb prezentaciji Forda nema ni jedno slovo o ovim ponudama. Dakle, gde se moze dobiti kompletna informacija o konkretnoj ponudi?

Vukadin

pre 13 godina

pri kupovini novog (a polovnog automobila)pre par meseci,u konkurenciji izmedju Mazde3,Toyote Corolle,i Golfa 5,zbog manjka novca u dzepu sam ipak izabrao Ford Fokus 1.8tdci sedan verzija sa 4 vrata,2007god...
i svakog dana sam zadovoljniji isrecniji pravim izborom.odlican auto,u svakom pogledu.potrosnja smesna,upravljive karakteristike vise nego dobre,udobnost i polozaj vozaca odlican,mesta za prtljag koliko vam volja..Neplaniram da ga menjam sledecih 3-4 god,a sledeci auto ce svakako biti Ford Focus(ako ne,mondeo)..jedina zamerka je nizak kvalitet plastike u enterijeru,,ja srecom imam trend verziju,ali ovo u ambient verziji je stvarno zalosno smesno..Na tome bi Ford morao da poradi

uros

pre 13 godina

strasno me iritiraju komentari tipa "za malu razliku u ceni moze da se kupi 1.6 motor koji je mnogo bolji"... Ta MALA razlika je 2000e, sto je nekim ljudima 3, 4 ili cak 5 plata! Za 9.990e nema sanse da se nadje bolji NOVI auto, iako je motor trom za karoseriju, osecaj u voznji i kvalitet izrade je na nivou vise od ostalih automobila za iste ulozene pare...

Playlife

pre 13 godina

Moje iskustvo sa Focusom 1.6b Trend: izuzetno upravljiv i udoban. Mana je suvise bucan motor na visim obrtajima i to bas zamara na duzim relacijama. Potrosnja je retko ispod 9l/100km, sa klimom na autoputu i veca. Servis je na zalost ocajan i sem filtera i sijalica koje su ocajne nemaju nista na lageru - iole ozbiljnija intervencija podrazumeva cekanje bar par nedelja. Nisam probao dizel ali verujem da je bolji izbor. Odlican auto ali ponaljam servis ce vas kostati i dosta zivaca....

Predrag Eror

pre 13 godina

FORD FOCUS je u svakom pogledu odlican auto,i u svojoj klasi sigurno najbolja vrednost za cenu kojom ga placate. Ja vozim Turbo Dizel i u svakom pogledu motor je odlican i ekonomican,samo ko i svi turbo motori,na malim obrtajima,nema dovoljno elasticnosti, dok turbo neproradi, tako da pri malim brzinama mora da se prebaci u prvu. Ali za te pare i netreba ocekivati bas sve da bude savrseno. Po pitanju prostora ,opreme i upravljanja sasvim solidan auto, jeftiniji od VW. Mislim da je benzinac 1.4 litra los kompromis, 1.6 je bolji i prikladniji karoseriji modela. Svakome bih preporucio da kupi Ford Focusa,ali motor da bude minimum 1.6 za bezince ili TD.

Genije

pre 13 godina

Vrline: Solidan izgled, vrhunski enterijer, odlična oprema, konkurentna cena. Mane: snaga motora i dr. perfomanse nedostojne modela, garancija nekada bila 4 a sada samo 2 godine, servis preskup.
Dobro je zapažanje autora teksta u vezi sa doplatom za 1.6 motor...

Sale HH

pre 13 godina

Ja na ovom pdf dokumentu NE VIDEH nigde tu vasu pocetnu cenu od 10500€ :(

Redakcija:
To je trenutna akcijska cena vozila sa lagera, a cene iz pdf dokumenta su ukoliko narucujete.

marjan

pre 13 godina

Za komentatora koji pominje Aurisa 1.6 sa 132 KS. To je max snaga na 6500 obrtaja ili tako nesto. Ako uporedis snagu na nekim realnim obrtajima recimo od 2000 do 4500 videces da je razlika u odnosu na fokusov 1.6 100KS mnogo manja no sto taj podatak o max snazi nagovestava (snaga se racuna proizvodom obrtnog momenta na odredjenim obrtajima i tih obrtaja i jos neke konstante).
Ono gde Auris ima prednost je sto je motor mnogo novije konstrukcije pa trosi manje a i menjac ima sest brzina. Ali Auris je mnogo mnogo skuplji a sam auto (ponasanje na putu, upravljivost, prostor u kabini i prtljaznik) nije mnogo bolji.

sima

pre 13 godina

(ja, 24. oktobar 2010 15:33)
Moram da vam odgovorim iz razloga sto je na mom fokusu na nekih 110.000 km crkao GLAVNI bord kompijuter,za ne poverovati,a pre njega bonbina na motoru,a posle idite i vidite koliko kosta to zadovoljstvo i bice vam sve jasno,verujte da sam potpuno razocaran,a sve to da bi nabavili traze vam u napred uplatu i cekanje od 45 dana.

Igor

pre 13 godina

Vlasnik sam ovakvog automobila od skoro. Ne bih da budem previse subjektivan i nisam poznavalac automobila (iako mi je ovo 3. auto u poslednje tri godine - Fiat i Citroen pre ovoga ) ali ovaj auto, uz ovu cenu, je odlicna kupovina automobila ove klase.
Udobnost i prostranost, ponasanje na putu, upravljivost, kao i ostale performanse su vrhunski. Menjac i prenos su odlicni, to je sve sto mogu reci o tome. Potrosnja goriva je prihvatljiva, mada bi nas covek verovatno voleo da vozi ovoliki auto, a da ga puni kao upaljac.
Tezina auta je 1150kg, nikako 1300 i nesto, kao sto je neko pomenuo, tako da je 80-85 konja sasvim dovoljno za lepu voznju i na obicnim, ali i na auto putevima, a preticanje ide savim normalno i nisam primetio da sam poslednji na auto putu dok pored mene prolecu mocne makine mocnih vlasnika i poznavaoca automobila, kao i i svega ostalog.
Ne znam kakva su ocekivanja ovdasnjih vozaca, uopste ne znam koliko njih u zemlji i vozi nove automobile, ali cemu ocekivanja da auto mora da ima milione konja, da ide 1000 na sat....? Ovaj auto ima sasvim dobar start, i sasvim je dovoljno brz za bezbednu voznju kojom cete stici od tacke A do tacke B, a da pri tom ne ugrozavate sebe i druge, lececi nervozu, komplekse, ljubavne ili slicne probleme.
Moja zamerka je dizajn zadnjeg dela, koji je npr. kod nove Fieste mnogo lepse uradjen (novi Focus je upravo takav).
Paket opreme je solidan u odnosu na cenu, a unutrasnjost je fino uradjena i jako lepo izgleda. Nije futuristicka, vise odaje utisak cvrstine i "muska" je, a za koriscenje vam ne treba uputstvo ili IT diploma. Prednja plastika je "mekana", silikonska i ostavlja odlican utisak, dok je ostatak normalna plastika, i daleko da deluje jeftino.
Generalna ocena, od 1 do 10 je izmedju 7-8, sto je potvrdjeno reviewima i testovima razlicitih auto portala (morate razumeti i citati engleski da bi ste dosli do ovih informacija), a auto je bio proglasen za auto godine, i u USA, i u Evropi, sto govori samo za sebe. Takodje, pogledajte globalne ocene korisnika.
Zaista sam zadovoljan, i nadam se da ce me lepo sluziti kao i do sada. Inace, ne prelazim vise od 10-15 hiljada godisnje, tako da mislim da ce i prodaja u odredjenom trenutku biti solidna, iako sada ni najmanje ne razmisljam o tome.

Srdacan pozdrav!

Ja

pre 13 godina

Prigovorio bih Fordu samo to da Mazda 3 ("setrinski" model) ima više mesta za glavu nazad. Ali, za nešto malo više od 10000 evra, sve je oprošteno!

s tim rolaj

pre 13 godina

Odličan auto, kvalitetan i pouzdan za umerene pare. Po rečima mog majstora treba samo izbegavati benzince sa najmanjom kubikažom (1.4 za Focus, 1.8 za Mondeo).

miloos

pre 13 godina

da li bi neko malo konkretnije i strucnije da objasni recimo razliku izmedju ovog automobila i citrena c4 ,kia ceed i hyundai i 30 koji imaju slicne motore a i slicnog su cenovnog ranga.pozdrav

Maki

pre 13 godina

Suprug i ja obozavamo naseg novog Focusa 1.8 tdci u Titanium opremi! Pouzdan,brz,snazan,odlicna oprema...Najbolja kupovina u toj klasi nakon sto smo se dvoumili izmedju Aurisa,novog Megana i nove Astre.
Meni se licno nije svidjao samo njegov spoljasnji zadnji deo, ali sad, naravno,to vise nije tako.
Topla preporuka od nas za ovaj odlican auto!

Obren

pre 13 godina

@uros
Verzija sa 1.6 motorom je za 790 evra skuplja od verzije sa 1.4 motorom, za isti paket opreme. Doduse, rec je o anniversary paketu. Za ambiente paket vise nije dostupan motor od 1.6, vec samo od 1.4 litre. Izvor: www.ford.rs
Pozdrav

Vlasnica Fieste

pre 13 godina

Povodom vašeg članka zvala sam Grand motors, ali nažalost za 10,990 + 500 EUR nema Focusa "Aniversary". Ništa novo, kao i većina akcija koje oni organizuju, uglavnom su u pitanju poluinformacije ili dezinformacije. Za razliku od ostalih proizvođača i dilera, kod njih kao da je vreme stalo.

igor

pre 13 godina

@Obren
Na zalost, u NS, gde sam ja kupio vozilo, Aniversary paketa nije bilo. Postojao je ovaj od 1.4, i sledeci od 1.6 sa Trend paketom, koji bio skuplji nesto manje od 2000 evra.