Testovi

Ponedeljak, 22.09.2008.

16:00

Fiat Bravo 1.4 Dynamic

Fiat Bravo 1.4 Dynamic IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

18 Komentari

Sortiraj po:

kole

pre 17 godina

Vazda je bilo da ako hoćeš živahan auto na 10kg treba 1ks za benzince. Ako mu je jedina mana slabašan motor to je super. U ponudi su dva jača benzinca T-jet od 120 i 150 KS i moja preporuka M-jet comon-rail dizeli iste snage.

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

@KidPoker

Resenje je T-jet od 120 ili 150 konja. Jednostavno ovaj od 90 konja nikako ne ide uz Bravo, suvise dobro izgleda da bi lose isao:)))

Igor

pre 17 godina

Auto je fantastican! Cak i ovoj verziji sa najslabijim motorom. Nije on uopste tako slab, kao sto se to cini iz ovog teksta, a ni ceo auto ne bih opisao kao prosecan, vec stvarno izuzetan u ovoj klasi. Sve je na ovom automobilu uradjeno sa mnogo paznje, i neosporno nadprosecno u tom segmentu, ako uporedite iste motore i iste pakete opreme sa konkurencijom, FIAT ovde obiluje i snagom i lepotom i opremom. Najbolji osecaj o tome se stekne ako probate vise automobila iz te klase u par dana, tj. ako krenete da obilazite salone i ako je moguce da probate test drive. Bravo je vrlo dobar za odrzavanje takodje, sa prilicno jeftinim servisom, za razliku od npr Opela, koji ima prilicno razumne cene za nova kola, ali uzasno skupe originalne delove.

KidPoker

pre 17 godina

Pa ljudi da li je moguce recimo da corsa nova 1.2 ima zivahniji motor od bravo 1.4 a iste su tezine automobili i plus bravo ima 10-tak konja vise?
Jako mi je bitno da neko odgovori jer planiram da kupim bravo koji je sada na popustu...........Pozz

////

pre 17 godina

Pa dobro svaki fiatov motor u osnovnoj opremi je slab i zato oni,izmedju ostalog,imaju nizu cenu. Evo grandeu su stavili motor od 65ks i 104nm a om ima 1100kg. Uf skoro 10 po gradu,ipak previse.

malisa

pre 17 godina

ja moram da kazem da sam prezadovoljan ovoim vozilom. uzeo sam verziju 1.4 sa 150ks dynamic(+jos dodatne opreme) i mogu vam reci da je to mnogo vise nego dovoljo. do (otprilike) 2.5-3 hiljade obrtaja motor vuce sasvim pristojno, kao i bilo koji drugi te kubikaze, a potom sledi zakucavanje u sediste! nisam neki lozac ali stvarno nisam odoleo da ga "nagazim" na autoputu. fenomenalan osecaj. nisam ni primetio kada sam stigao do 140km/h. zvucna izolacija dosta dobra, kao i zavrsna obrada a udobnost je svakako u proseku klase. da budem iskren nikada nisam mislio da cu voziti fijata (znajuci za probleme koje su imali vlasnici raznih fijata) ali ovaj automobil je vrlo dobar. znajuci da je fijatu (uz ficu i grande punta) bravo poslednja slamka pretpostavio sam da sebi nece dozvoliti da naprave losa vozila. nadam se da se nisam presao a vreme ce pokazati da li sam bio u prvu. jedina zamerka jeste (pre svega) preglednost u nazad ali uz parking senzore i prilicno velike retrovizore brzo sam se navikao. potrosnja: oko 8L kombinovano. i da - ima manje prostora za noge na zadnjem sedistu ali verujte mi nista dramaticno. btw. pri kupovini sam razmatrao i auris, leona, civica i fokusa. pobedio je dizajn, odnos cena/kolicina opreme i fenomenalni "downsized" t-jet motor.

Sasa Taskov

pre 17 godina

Ajde i ja da se pohvalim da sam imao prilike da probam ovaj auto:). Po meni nebo i zemlja sto se tice dizajna prethodnog modela i ovog. Preglednost mu je najblaze receno ocajna, mada kako sva vozila u zadnje vreme imaju ovaj problem mozda to treba poceti tretirati kao prednost:). Lagan menjac, sa vrlo osetljivim gasom i kocnicom koja na mali dodir, sa 60 km/h, zaustavlja skoro u mestu. Mada i ja sam imao utisak da slabo nekako vuze ali opet mozda sam i previse ocekivao od 1.4.

U odnosu na moj ford escort V iz 1991, svemirska letelica:). Zato moje misljenje uzmite sa rezervom.

Saša

pre 17 godina

Pa ne znam odakle da krenem,
mislim da ne ispada da kritikujem, ali neke stvari su napisane iz neznanja,..
a ne iz zle namere?
Kao inženjer, sa mnogo iskustvo, moram da vam napomenem da je svakom motoru potrebno bar 15.000 do 20.000 km da se u potpunosti razradi. Ako je auto na testu imao 20.000 km, onda je to razradjen motor, koji bas sada daje maksimum. Druga stvar, postoje spec.casopisi koji mere stvaru snagu nekog motora, i taj Fiatov motor ima realnu snagu od 94 KS! Zatim,
pre pisanja teksta, ako se vec nema dovoljno znjanja, a ako smem da primetim i iskustva, onda bi trebalo proverite neke stvari. Recimo, da li je autoru poznatno da je 50% kupaca u kompakt klasi kupilo Golf V i Astru H sa osnovnim motorom od 1.4 litra koji imaju 75 KS, odnosno 90 KS, koji je Twinport, i koji je manje živahan od Fiatovg motora.
Ono o gepeku, ne znam kako da prokomentarisem, jer je veliki propust napisati da ima prosecan gepek od 400l,
kada:
Leon ima 340l
Auris 354
Megane 330 l
Golf 350l
Kia Ceed 340 l
C4 314 l
Alfa 147 ima 280 l

Držite se brojeva, a ne subjektivnog misljenja, koje je daleko od objektivnog zbog nedostatka iskustva.Nadam se da sam bio od pomoci.

MARKO-VW

pre 17 godina

Sedeo sam u ovom automobilu prošle godine na Sajmu. Veoma prijatno iznenađenje! Spoljni dizajn ( posebno prednji deo ), ali unutrašnja završna obrada je pravo, prijatno iznenađenje! Sedišta su, takođe, udobna i dobro
" leže ". Ostaje da se vidi kako će se pokazati u daljoj eksploataciji . . .

Milan Kovacevic

pre 17 godina

@Milan - Ni ovaj put niste culi da je "City mod serva bezveze" - naveo sam da je nepotreban, jer je upravljanje u "standardnom" modu samo po sebi toliko lako da verovatno vecina vozaca (ukljucujuci i zene) nece osetiti potrebu za njegovom aktivacijom. Naravno da njegovo postojanje ne smeta, od viska glava ne boli.

To sto je volan mek i ne prenosi deo informacija o podlozi nije mana, vec prednost za porodicni automobil (povecava udobnost, tj. smanjenje nivoa vibracija smanjuje i zamor pri voznji).

Milan

pre 17 godina

Kao prvo nisam vozio bravo ali jesam automobile sličnih gabarita sa 1,4 motorom koji su deklarisani na nešto veću snagu i definitivno - motori su preslabi. Pravi izbor za ovakve gabarite je 1,6 16V, ali je najbolje odvojiti još malo para i kupiti dizel, pogotovo jer su FIAT-ovi JTD stekli zavidan renome.
Drugo: Molio bih autora da navede koji to predstavnici C segmenta imaju gepek sa više od 400l. Uglavnom je to 340-350 (golf, CEED, I30, auris..), mazda ima mizernih 300 a jedino civic nudi više zbog odsustva rezervnog točka.
Treće: Većina auomobila koju srećem na putu ima jednog ili nijednog putnika, a od manjine većina za drugog i trećeg putnika ima decu pa mi nije jasna ta opsednutost prostorom na zadnjoj klupi. Koliko često vozite košarkaše na zadnjem sedištu?
Četvrto: Bravo jeste ogroman iskorak za FIAT u odnosu na ranije modele ali sam razgledajući ga na sajmu uočio i da su malo brljali sa završnom obradom što baš i nisu morali s obzirom na cenu koja je na proseku klase.
Peto: Bilo bi lepo da država Srbija zbog ulaganja u Kragujevac skine carinu sa ovog modela iako se neće proizvoditi kod nas, a koji bi sa JTD od 120KS postao malo veći narodni automobil.
Šesto: Prvi put od nekog čujem da je city mod serva bezveze. Priznajem da više znači ženama ali ne vidim zašto bi ikome smetao.
Kad bih kupovao auto iz ovog segmenta sigurno bih ga provozao, o mnogim automobilima sam drastično promenio mišljenje nakon vožnje. Ovako bez vožnje čini mi se da bih dao prednost fokusu.

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

@Milan Kovacevic

Moja greska, u pitanju je Fifth Gear. :)))

A sto se tice Clarksona, njegove interpretacije su genijalne, mada ponekad preopsirne. Kod njega je auto zaista los tek kada ga pregazi tenkom i sl.
Pozdrav

Mirko_NS

pre 17 godina

Da, Milane deo o slabom motoru je jace "zazvecao" od svega ostalog - sto i nije cudno s'obzirom da je isti cak i u prologu...

Jednostavno, tekst je tako (ne)zgodno napisan da se ja posle citanja istog nikad ne bih odlucio za kupovinu Brava uopste, nezavisno od motora u njemu...

I nije mi jasno zasto se ne uradi test Brava sa motorom odgovarajuce snage za karoseriju te tezine, ovako se daju vrlo lose ocene za nesto je potpuno ocekivano kada se kupuje motor takve kubikaze i snage na karoseriju te tezine...

I, na kraju, ne bih da zvucim zlonamerno, ali kad se uporedi ovaj tekst za tekstom o Golfu 6, stvarno pocinjem da verujem da novinari namerno proteziraju VW.

Mihajlo Lukić

pre 17 godina

Fiat Bravo 1.4 16v 90CV dynamic, je odličan automobil, ali ne i dovoljno snažan. Na sreću inženjeri iz Fiat-a su ga uparili sa izuzetnim šestostepenim menjačem.
Dobro odmeren odnos stepena prenosa omogućava mu da se i pored relativno male snage za tu masu automobila, lako i lepo vozi,i lepo vuče u svim režimima rada motora.
Za preticanja, i žustriju vožnju motor ipak, treba držati u višim režimima. Imajte na umu da se maksimalni obrtni moment postiže na 4500 min-1, a maximu snage na 5500.
Tako, ako imate potrebu za brzim preticanjem, pre početka preticanja poželjno preći u niži stepen. Tada, ne gledajte u opciju trenutne potrošnje...Prevelika masa za ovaj motor, čemu dosta doprinosi i dosta opreme koja je ugrađena, potrošnju čine relativno velikom imajući u vidu radnu zapreminu.Po mojim merenjma :100% gradska vožnja=9,4l/100km, otvoreni put 5,6l/100km pri 120km/h, kombinovano 6,8l/100km.
Sam boravak u prostoru za putnike je priča za sebe, sva sedišta su izuzetno udobna, materijali su iznad proseka klase, ali ima premalo pregrada za odlaganje krupnijih stvari. Ukoliko ste pušač, obavezno kupite i pepeljaru jer se ne nalazi na spisku standarde opreme (upaljač je ugrađen).Što se prostora tiče, podešavanjem prednjih sedišta po visini (podizanje) može se dobiti još malo dodatnog prostora na zadnjij klupi, a zahvaljujući podešavanju upravljača po visini i dubini zaista nije problem da se pronađe idealan položaj za vožnju.
Velika zapremina prtljažnika dobijena je na štetu prostora na zadnjoj klupi. Po mom skromnom mišljenju zadnja klupa je mogla da ide 100mm unazad i nebi bilo problema.
Fenomenalan dizajn fiata bravo stvara i pomalo probleme sa preglednošću, naime kada pogled ide preko zadnjeg stuba , dijagonalno, preglednost je relativno loša. Prilikom vožnje unazad,tačnije parkiranja potrebno je malo vremena za sticanje osećaja. Ukoliko se odlučite za kupovinu, a u mogućnosti ste uz jaču verziju motora doplatite i za parking senzore .
Što se samog ugođaja prilikom vožnje tiče, apsolutno fenomenalno. Lako upravljane,udobno podešeno oslanjanje, lak menjač, pouzdane i britke kočnice, odličan blaupunkt cd/mp3 uređaj sa pravilno izabranim ozvučenjem (svi zvučni opsezi se odlično čuju)vući će vas da uporno sedite na vozačkom mestu. Posebno je korisno što se halogene lape za maglu pale pri upaljenim oborenim svetlima, kada aktivirate migavac pri brzini manjoj od 40km/h, ili ugao zakrenutosti uptravljače pređe određeni ugao (pri istoj brzini bez uljučivanja migavca). Tako da kada skrećete u mračnu ulicu dobijete dodatno osvetljenje puta koji je inače obično u senci.
Sve u svemu ako uživate da vozite, Fiat Bravo će u potpunosti zadovoljiti vaše apetite, verujte i vaši saputnici uživaće sa vama.
Ponosni sam vlasnik Fiat-a Bravo ali kada se podvuče crta , realno 4/5.

Milan Kovacevic

pre 17 godina

@ FoRzA_PxFxCx

Top Gear (Jeremy Clarkson) ga jeste preporucio, u tekstu pod nazivom "Call me stupid, but I like it" (http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article2642403.ece), ali se i njegova primedba odnosila upravo na snagu motora (zbog koje je "zakasnio da pokupi kcerku iz skole")

Automobil na testu je bio iznenadjujuce slab, tj. realna snaga motora je u voznji bila osetno ispod deklarisane (moguce i zato sto je ovaj Bravo konkretno bio u losem stanju, zbog dugog "testerskog" staza, kao sto sam u tekstu i naveo - nisam bio u prilici da isprobam drugo vozilo)

Inace, ne slazem se da se iz teksta ne vidi novi kvalitet Fiata - naveo sam, pored ostalog, da je Bravo predivno dizajniran i brizljivo izradjen, uporedivsi ga sa umetnickim remek-delom.

Zao mi je sto je deo o slabom motoru "zazvecao" jace nego ostatak teksta - to uopste nije bila poenta koju sam zeleo da iskazem. Poenta je da je ovo auto u kome se covek stvarno dobro oseca.

Car Lover

pre 17 godina

Ja sam ponosni vlasnik Fiata Bravo 1.4 16V sa 90 KS i mogu da tvrdim da je motor dovoljno jak za preticanja i visoke putne brzine. Da li autor teksta zna koliko su motori sa turbo punjacima skuplji za odrzavanje?

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

1.4 T-jet od 150 konjica je pravi izbor za Brava.
Nudi dosta zabave i korektan je sa potrosnjom. Za gepek ste pogresili, 350l je prosek klase, 400 je sam vrh za C segment.
Fiat sa novim znakom nudi i novi kvalitet sto se iz ovog teksta definitivno ne vidi.
A dizajn je posebna prica, remek delo. Dobro, ukusi su razliciti, ali ja se licno uzasavam konvencionalnih i vanvremenskih automobila.

P.S. Upravljac jeste nesto meksi, ali je stabilnost dosta dobra. Plus, Top Gear ga preporucuje, a oni ne hvale tek tako...

Saša

pre 17 godina

Pa ne znam odakle da krenem,
mislim da ne ispada da kritikujem, ali neke stvari su napisane iz neznanja,..
a ne iz zle namere?
Kao inženjer, sa mnogo iskustvo, moram da vam napomenem da je svakom motoru potrebno bar 15.000 do 20.000 km da se u potpunosti razradi. Ako je auto na testu imao 20.000 km, onda je to razradjen motor, koji bas sada daje maksimum. Druga stvar, postoje spec.casopisi koji mere stvaru snagu nekog motora, i taj Fiatov motor ima realnu snagu od 94 KS! Zatim,
pre pisanja teksta, ako se vec nema dovoljno znjanja, a ako smem da primetim i iskustva, onda bi trebalo proverite neke stvari. Recimo, da li je autoru poznatno da je 50% kupaca u kompakt klasi kupilo Golf V i Astru H sa osnovnim motorom od 1.4 litra koji imaju 75 KS, odnosno 90 KS, koji je Twinport, i koji je manje živahan od Fiatovg motora.
Ono o gepeku, ne znam kako da prokomentarisem, jer je veliki propust napisati da ima prosecan gepek od 400l,
kada:
Leon ima 340l
Auris 354
Megane 330 l
Golf 350l
Kia Ceed 340 l
C4 314 l
Alfa 147 ima 280 l

Držite se brojeva, a ne subjektivnog misljenja, koje je daleko od objektivnog zbog nedostatka iskustva.Nadam se da sam bio od pomoci.

Mirko_NS

pre 17 godina

Da, Milane deo o slabom motoru je jace "zazvecao" od svega ostalog - sto i nije cudno s'obzirom da je isti cak i u prologu...

Jednostavno, tekst je tako (ne)zgodno napisan da se ja posle citanja istog nikad ne bih odlucio za kupovinu Brava uopste, nezavisno od motora u njemu...

I nije mi jasno zasto se ne uradi test Brava sa motorom odgovarajuce snage za karoseriju te tezine, ovako se daju vrlo lose ocene za nesto je potpuno ocekivano kada se kupuje motor takve kubikaze i snage na karoseriju te tezine...

I, na kraju, ne bih da zvucim zlonamerno, ali kad se uporedi ovaj tekst za tekstom o Golfu 6, stvarno pocinjem da verujem da novinari namerno proteziraju VW.

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

1.4 T-jet od 150 konjica je pravi izbor za Brava.
Nudi dosta zabave i korektan je sa potrosnjom. Za gepek ste pogresili, 350l je prosek klase, 400 je sam vrh za C segment.
Fiat sa novim znakom nudi i novi kvalitet sto se iz ovog teksta definitivno ne vidi.
A dizajn je posebna prica, remek delo. Dobro, ukusi su razliciti, ali ja se licno uzasavam konvencionalnih i vanvremenskih automobila.

P.S. Upravljac jeste nesto meksi, ali je stabilnost dosta dobra. Plus, Top Gear ga preporucuje, a oni ne hvale tek tako...

Mihajlo Lukić

pre 17 godina

Fiat Bravo 1.4 16v 90CV dynamic, je odličan automobil, ali ne i dovoljno snažan. Na sreću inženjeri iz Fiat-a su ga uparili sa izuzetnim šestostepenim menjačem.
Dobro odmeren odnos stepena prenosa omogućava mu da se i pored relativno male snage za tu masu automobila, lako i lepo vozi,i lepo vuče u svim režimima rada motora.
Za preticanja, i žustriju vožnju motor ipak, treba držati u višim režimima. Imajte na umu da se maksimalni obrtni moment postiže na 4500 min-1, a maximu snage na 5500.
Tako, ako imate potrebu za brzim preticanjem, pre početka preticanja poželjno preći u niži stepen. Tada, ne gledajte u opciju trenutne potrošnje...Prevelika masa za ovaj motor, čemu dosta doprinosi i dosta opreme koja je ugrađena, potrošnju čine relativno velikom imajući u vidu radnu zapreminu.Po mojim merenjma :100% gradska vožnja=9,4l/100km, otvoreni put 5,6l/100km pri 120km/h, kombinovano 6,8l/100km.
Sam boravak u prostoru za putnike je priča za sebe, sva sedišta su izuzetno udobna, materijali su iznad proseka klase, ali ima premalo pregrada za odlaganje krupnijih stvari. Ukoliko ste pušač, obavezno kupite i pepeljaru jer se ne nalazi na spisku standarde opreme (upaljač je ugrađen).Što se prostora tiče, podešavanjem prednjih sedišta po visini (podizanje) može se dobiti još malo dodatnog prostora na zadnjij klupi, a zahvaljujući podešavanju upravljača po visini i dubini zaista nije problem da se pronađe idealan položaj za vožnju.
Velika zapremina prtljažnika dobijena je na štetu prostora na zadnjoj klupi. Po mom skromnom mišljenju zadnja klupa je mogla da ide 100mm unazad i nebi bilo problema.
Fenomenalan dizajn fiata bravo stvara i pomalo probleme sa preglednošću, naime kada pogled ide preko zadnjeg stuba , dijagonalno, preglednost je relativno loša. Prilikom vožnje unazad,tačnije parkiranja potrebno je malo vremena za sticanje osećaja. Ukoliko se odlučite za kupovinu, a u mogućnosti ste uz jaču verziju motora doplatite i za parking senzore .
Što se samog ugođaja prilikom vožnje tiče, apsolutno fenomenalno. Lako upravljane,udobno podešeno oslanjanje, lak menjač, pouzdane i britke kočnice, odličan blaupunkt cd/mp3 uređaj sa pravilno izabranim ozvučenjem (svi zvučni opsezi se odlično čuju)vući će vas da uporno sedite na vozačkom mestu. Posebno je korisno što se halogene lape za maglu pale pri upaljenim oborenim svetlima, kada aktivirate migavac pri brzini manjoj od 40km/h, ili ugao zakrenutosti uptravljače pređe određeni ugao (pri istoj brzini bez uljučivanja migavca). Tako da kada skrećete u mračnu ulicu dobijete dodatno osvetljenje puta koji je inače obično u senci.
Sve u svemu ako uživate da vozite, Fiat Bravo će u potpunosti zadovoljiti vaše apetite, verujte i vaši saputnici uživaće sa vama.
Ponosni sam vlasnik Fiat-a Bravo ali kada se podvuče crta , realno 4/5.

malisa

pre 17 godina

ja moram da kazem da sam prezadovoljan ovoim vozilom. uzeo sam verziju 1.4 sa 150ks dynamic(+jos dodatne opreme) i mogu vam reci da je to mnogo vise nego dovoljo. do (otprilike) 2.5-3 hiljade obrtaja motor vuce sasvim pristojno, kao i bilo koji drugi te kubikaze, a potom sledi zakucavanje u sediste! nisam neki lozac ali stvarno nisam odoleo da ga "nagazim" na autoputu. fenomenalan osecaj. nisam ni primetio kada sam stigao do 140km/h. zvucna izolacija dosta dobra, kao i zavrsna obrada a udobnost je svakako u proseku klase. da budem iskren nikada nisam mislio da cu voziti fijata (znajuci za probleme koje su imali vlasnici raznih fijata) ali ovaj automobil je vrlo dobar. znajuci da je fijatu (uz ficu i grande punta) bravo poslednja slamka pretpostavio sam da sebi nece dozvoliti da naprave losa vozila. nadam se da se nisam presao a vreme ce pokazati da li sam bio u prvu. jedina zamerka jeste (pre svega) preglednost u nazad ali uz parking senzore i prilicno velike retrovizore brzo sam se navikao. potrosnja: oko 8L kombinovano. i da - ima manje prostora za noge na zadnjem sedistu ali verujte mi nista dramaticno. btw. pri kupovini sam razmatrao i auris, leona, civica i fokusa. pobedio je dizajn, odnos cena/kolicina opreme i fenomenalni "downsized" t-jet motor.

Igor

pre 17 godina

Auto je fantastican! Cak i ovoj verziji sa najslabijim motorom. Nije on uopste tako slab, kao sto se to cini iz ovog teksta, a ni ceo auto ne bih opisao kao prosecan, vec stvarno izuzetan u ovoj klasi. Sve je na ovom automobilu uradjeno sa mnogo paznje, i neosporno nadprosecno u tom segmentu, ako uporedite iste motore i iste pakete opreme sa konkurencijom, FIAT ovde obiluje i snagom i lepotom i opremom. Najbolji osecaj o tome se stekne ako probate vise automobila iz te klase u par dana, tj. ako krenete da obilazite salone i ako je moguce da probate test drive. Bravo je vrlo dobar za odrzavanje takodje, sa prilicno jeftinim servisom, za razliku od npr Opela, koji ima prilicno razumne cene za nova kola, ali uzasno skupe originalne delove.

Car Lover

pre 17 godina

Ja sam ponosni vlasnik Fiata Bravo 1.4 16V sa 90 KS i mogu da tvrdim da je motor dovoljno jak za preticanja i visoke putne brzine. Da li autor teksta zna koliko su motori sa turbo punjacima skuplji za odrzavanje?

Milan Kovacevic

pre 17 godina

@ FoRzA_PxFxCx

Top Gear (Jeremy Clarkson) ga jeste preporucio, u tekstu pod nazivom "Call me stupid, but I like it" (http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article2642403.ece), ali se i njegova primedba odnosila upravo na snagu motora (zbog koje je "zakasnio da pokupi kcerku iz skole")

Automobil na testu je bio iznenadjujuce slab, tj. realna snaga motora je u voznji bila osetno ispod deklarisane (moguce i zato sto je ovaj Bravo konkretno bio u losem stanju, zbog dugog "testerskog" staza, kao sto sam u tekstu i naveo - nisam bio u prilici da isprobam drugo vozilo)

Inace, ne slazem se da se iz teksta ne vidi novi kvalitet Fiata - naveo sam, pored ostalog, da je Bravo predivno dizajniran i brizljivo izradjen, uporedivsi ga sa umetnickim remek-delom.

Zao mi je sto je deo o slabom motoru "zazvecao" jace nego ostatak teksta - to uopste nije bila poenta koju sam zeleo da iskazem. Poenta je da je ovo auto u kome se covek stvarno dobro oseca.

MARKO-VW

pre 17 godina

Sedeo sam u ovom automobilu prošle godine na Sajmu. Veoma prijatno iznenađenje! Spoljni dizajn ( posebno prednji deo ), ali unutrašnja završna obrada je pravo, prijatno iznenađenje! Sedišta su, takođe, udobna i dobro
" leže ". Ostaje da se vidi kako će se pokazati u daljoj eksploataciji . . .

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

@KidPoker

Resenje je T-jet od 120 ili 150 konja. Jednostavno ovaj od 90 konja nikako ne ide uz Bravo, suvise dobro izgleda da bi lose isao:)))

kole

pre 17 godina

Vazda je bilo da ako hoćeš živahan auto na 10kg treba 1ks za benzince. Ako mu je jedina mana slabašan motor to je super. U ponudi su dva jača benzinca T-jet od 120 i 150 KS i moja preporuka M-jet comon-rail dizeli iste snage.

Sasa Taskov

pre 17 godina

Ajde i ja da se pohvalim da sam imao prilike da probam ovaj auto:). Po meni nebo i zemlja sto se tice dizajna prethodnog modela i ovog. Preglednost mu je najblaze receno ocajna, mada kako sva vozila u zadnje vreme imaju ovaj problem mozda to treba poceti tretirati kao prednost:). Lagan menjac, sa vrlo osetljivim gasom i kocnicom koja na mali dodir, sa 60 km/h, zaustavlja skoro u mestu. Mada i ja sam imao utisak da slabo nekako vuze ali opet mozda sam i previse ocekivao od 1.4.

U odnosu na moj ford escort V iz 1991, svemirska letelica:). Zato moje misljenje uzmite sa rezervom.

KidPoker

pre 17 godina

Pa ljudi da li je moguce recimo da corsa nova 1.2 ima zivahniji motor od bravo 1.4 a iste su tezine automobili i plus bravo ima 10-tak konja vise?
Jako mi je bitno da neko odgovori jer planiram da kupim bravo koji je sada na popustu...........Pozz

Milan

pre 17 godina

Kao prvo nisam vozio bravo ali jesam automobile sličnih gabarita sa 1,4 motorom koji su deklarisani na nešto veću snagu i definitivno - motori su preslabi. Pravi izbor za ovakve gabarite je 1,6 16V, ali je najbolje odvojiti još malo para i kupiti dizel, pogotovo jer su FIAT-ovi JTD stekli zavidan renome.
Drugo: Molio bih autora da navede koji to predstavnici C segmenta imaju gepek sa više od 400l. Uglavnom je to 340-350 (golf, CEED, I30, auris..), mazda ima mizernih 300 a jedino civic nudi više zbog odsustva rezervnog točka.
Treće: Većina auomobila koju srećem na putu ima jednog ili nijednog putnika, a od manjine većina za drugog i trećeg putnika ima decu pa mi nije jasna ta opsednutost prostorom na zadnjoj klupi. Koliko često vozite košarkaše na zadnjem sedištu?
Četvrto: Bravo jeste ogroman iskorak za FIAT u odnosu na ranije modele ali sam razgledajući ga na sajmu uočio i da su malo brljali sa završnom obradom što baš i nisu morali s obzirom na cenu koja je na proseku klase.
Peto: Bilo bi lepo da država Srbija zbog ulaganja u Kragujevac skine carinu sa ovog modela iako se neće proizvoditi kod nas, a koji bi sa JTD od 120KS postao malo veći narodni automobil.
Šesto: Prvi put od nekog čujem da je city mod serva bezveze. Priznajem da više znači ženama ali ne vidim zašto bi ikome smetao.
Kad bih kupovao auto iz ovog segmenta sigurno bih ga provozao, o mnogim automobilima sam drastično promenio mišljenje nakon vožnje. Ovako bez vožnje čini mi se da bih dao prednost fokusu.

Milan Kovacevic

pre 17 godina

@Milan - Ni ovaj put niste culi da je "City mod serva bezveze" - naveo sam da je nepotreban, jer je upravljanje u "standardnom" modu samo po sebi toliko lako da verovatno vecina vozaca (ukljucujuci i zene) nece osetiti potrebu za njegovom aktivacijom. Naravno da njegovo postojanje ne smeta, od viska glava ne boli.

To sto je volan mek i ne prenosi deo informacija o podlozi nije mana, vec prednost za porodicni automobil (povecava udobnost, tj. smanjenje nivoa vibracija smanjuje i zamor pri voznji).

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

@Milan Kovacevic

Moja greska, u pitanju je Fifth Gear. :)))

A sto se tice Clarksona, njegove interpretacije su genijalne, mada ponekad preopsirne. Kod njega je auto zaista los tek kada ga pregazi tenkom i sl.
Pozdrav

////

pre 17 godina

Pa dobro svaki fiatov motor u osnovnoj opremi je slab i zato oni,izmedju ostalog,imaju nizu cenu. Evo grandeu su stavili motor od 65ks i 104nm a om ima 1100kg. Uf skoro 10 po gradu,ipak previse.

////

pre 17 godina

Pa dobro svaki fiatov motor u osnovnoj opremi je slab i zato oni,izmedju ostalog,imaju nizu cenu. Evo grandeu su stavili motor od 65ks i 104nm a om ima 1100kg. Uf skoro 10 po gradu,ipak previse.

KidPoker

pre 17 godina

Pa ljudi da li je moguce recimo da corsa nova 1.2 ima zivahniji motor od bravo 1.4 a iste su tezine automobili i plus bravo ima 10-tak konja vise?
Jako mi je bitno da neko odgovori jer planiram da kupim bravo koji je sada na popustu...........Pozz

Car Lover

pre 17 godina

Ja sam ponosni vlasnik Fiata Bravo 1.4 16V sa 90 KS i mogu da tvrdim da je motor dovoljno jak za preticanja i visoke putne brzine. Da li autor teksta zna koliko su motori sa turbo punjacima skuplji za odrzavanje?

Milan

pre 17 godina

Kao prvo nisam vozio bravo ali jesam automobile sličnih gabarita sa 1,4 motorom koji su deklarisani na nešto veću snagu i definitivno - motori su preslabi. Pravi izbor za ovakve gabarite je 1,6 16V, ali je najbolje odvojiti još malo para i kupiti dizel, pogotovo jer su FIAT-ovi JTD stekli zavidan renome.
Drugo: Molio bih autora da navede koji to predstavnici C segmenta imaju gepek sa više od 400l. Uglavnom je to 340-350 (golf, CEED, I30, auris..), mazda ima mizernih 300 a jedino civic nudi više zbog odsustva rezervnog točka.
Treće: Većina auomobila koju srećem na putu ima jednog ili nijednog putnika, a od manjine većina za drugog i trećeg putnika ima decu pa mi nije jasna ta opsednutost prostorom na zadnjoj klupi. Koliko često vozite košarkaše na zadnjem sedištu?
Četvrto: Bravo jeste ogroman iskorak za FIAT u odnosu na ranije modele ali sam razgledajući ga na sajmu uočio i da su malo brljali sa završnom obradom što baš i nisu morali s obzirom na cenu koja je na proseku klase.
Peto: Bilo bi lepo da država Srbija zbog ulaganja u Kragujevac skine carinu sa ovog modela iako se neće proizvoditi kod nas, a koji bi sa JTD od 120KS postao malo veći narodni automobil.
Šesto: Prvi put od nekog čujem da je city mod serva bezveze. Priznajem da više znači ženama ali ne vidim zašto bi ikome smetao.
Kad bih kupovao auto iz ovog segmenta sigurno bih ga provozao, o mnogim automobilima sam drastično promenio mišljenje nakon vožnje. Ovako bez vožnje čini mi se da bih dao prednost fokusu.

MARKO-VW

pre 17 godina

Sedeo sam u ovom automobilu prošle godine na Sajmu. Veoma prijatno iznenađenje! Spoljni dizajn ( posebno prednji deo ), ali unutrašnja završna obrada je pravo, prijatno iznenađenje! Sedišta su, takođe, udobna i dobro
" leže ". Ostaje da se vidi kako će se pokazati u daljoj eksploataciji . . .

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

1.4 T-jet od 150 konjica je pravi izbor za Brava.
Nudi dosta zabave i korektan je sa potrosnjom. Za gepek ste pogresili, 350l je prosek klase, 400 je sam vrh za C segment.
Fiat sa novim znakom nudi i novi kvalitet sto se iz ovog teksta definitivno ne vidi.
A dizajn je posebna prica, remek delo. Dobro, ukusi su razliciti, ali ja se licno uzasavam konvencionalnih i vanvremenskih automobila.

P.S. Upravljac jeste nesto meksi, ali je stabilnost dosta dobra. Plus, Top Gear ga preporucuje, a oni ne hvale tek tako...

Milan Kovacevic

pre 17 godina

@ FoRzA_PxFxCx

Top Gear (Jeremy Clarkson) ga jeste preporucio, u tekstu pod nazivom "Call me stupid, but I like it" (http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article2642403.ece), ali se i njegova primedba odnosila upravo na snagu motora (zbog koje je "zakasnio da pokupi kcerku iz skole")

Automobil na testu je bio iznenadjujuce slab, tj. realna snaga motora je u voznji bila osetno ispod deklarisane (moguce i zato sto je ovaj Bravo konkretno bio u losem stanju, zbog dugog "testerskog" staza, kao sto sam u tekstu i naveo - nisam bio u prilici da isprobam drugo vozilo)

Inace, ne slazem se da se iz teksta ne vidi novi kvalitet Fiata - naveo sam, pored ostalog, da je Bravo predivno dizajniran i brizljivo izradjen, uporedivsi ga sa umetnickim remek-delom.

Zao mi je sto je deo o slabom motoru "zazvecao" jace nego ostatak teksta - to uopste nije bila poenta koju sam zeleo da iskazem. Poenta je da je ovo auto u kome se covek stvarno dobro oseca.

Mirko_NS

pre 17 godina

Da, Milane deo o slabom motoru je jace "zazvecao" od svega ostalog - sto i nije cudno s'obzirom da je isti cak i u prologu...

Jednostavno, tekst je tako (ne)zgodno napisan da se ja posle citanja istog nikad ne bih odlucio za kupovinu Brava uopste, nezavisno od motora u njemu...

I nije mi jasno zasto se ne uradi test Brava sa motorom odgovarajuce snage za karoseriju te tezine, ovako se daju vrlo lose ocene za nesto je potpuno ocekivano kada se kupuje motor takve kubikaze i snage na karoseriju te tezine...

I, na kraju, ne bih da zvucim zlonamerno, ali kad se uporedi ovaj tekst za tekstom o Golfu 6, stvarno pocinjem da verujem da novinari namerno proteziraju VW.

Sasa Taskov

pre 17 godina

Ajde i ja da se pohvalim da sam imao prilike da probam ovaj auto:). Po meni nebo i zemlja sto se tice dizajna prethodnog modela i ovog. Preglednost mu je najblaze receno ocajna, mada kako sva vozila u zadnje vreme imaju ovaj problem mozda to treba poceti tretirati kao prednost:). Lagan menjac, sa vrlo osetljivim gasom i kocnicom koja na mali dodir, sa 60 km/h, zaustavlja skoro u mestu. Mada i ja sam imao utisak da slabo nekako vuze ali opet mozda sam i previse ocekivao od 1.4.

U odnosu na moj ford escort V iz 1991, svemirska letelica:). Zato moje misljenje uzmite sa rezervom.

malisa

pre 17 godina

ja moram da kazem da sam prezadovoljan ovoim vozilom. uzeo sam verziju 1.4 sa 150ks dynamic(+jos dodatne opreme) i mogu vam reci da je to mnogo vise nego dovoljo. do (otprilike) 2.5-3 hiljade obrtaja motor vuce sasvim pristojno, kao i bilo koji drugi te kubikaze, a potom sledi zakucavanje u sediste! nisam neki lozac ali stvarno nisam odoleo da ga "nagazim" na autoputu. fenomenalan osecaj. nisam ni primetio kada sam stigao do 140km/h. zvucna izolacija dosta dobra, kao i zavrsna obrada a udobnost je svakako u proseku klase. da budem iskren nikada nisam mislio da cu voziti fijata (znajuci za probleme koje su imali vlasnici raznih fijata) ali ovaj automobil je vrlo dobar. znajuci da je fijatu (uz ficu i grande punta) bravo poslednja slamka pretpostavio sam da sebi nece dozvoliti da naprave losa vozila. nadam se da se nisam presao a vreme ce pokazati da li sam bio u prvu. jedina zamerka jeste (pre svega) preglednost u nazad ali uz parking senzore i prilicno velike retrovizore brzo sam se navikao. potrosnja: oko 8L kombinovano. i da - ima manje prostora za noge na zadnjem sedistu ali verujte mi nista dramaticno. btw. pri kupovini sam razmatrao i auris, leona, civica i fokusa. pobedio je dizajn, odnos cena/kolicina opreme i fenomenalni "downsized" t-jet motor.

Milan Kovacevic

pre 17 godina

@Milan - Ni ovaj put niste culi da je "City mod serva bezveze" - naveo sam da je nepotreban, jer je upravljanje u "standardnom" modu samo po sebi toliko lako da verovatno vecina vozaca (ukljucujuci i zene) nece osetiti potrebu za njegovom aktivacijom. Naravno da njegovo postojanje ne smeta, od viska glava ne boli.

To sto je volan mek i ne prenosi deo informacija o podlozi nije mana, vec prednost za porodicni automobil (povecava udobnost, tj. smanjenje nivoa vibracija smanjuje i zamor pri voznji).

Saša

pre 17 godina

Pa ne znam odakle da krenem,
mislim da ne ispada da kritikujem, ali neke stvari su napisane iz neznanja,..
a ne iz zle namere?
Kao inženjer, sa mnogo iskustvo, moram da vam napomenem da je svakom motoru potrebno bar 15.000 do 20.000 km da se u potpunosti razradi. Ako je auto na testu imao 20.000 km, onda je to razradjen motor, koji bas sada daje maksimum. Druga stvar, postoje spec.casopisi koji mere stvaru snagu nekog motora, i taj Fiatov motor ima realnu snagu od 94 KS! Zatim,
pre pisanja teksta, ako se vec nema dovoljno znjanja, a ako smem da primetim i iskustva, onda bi trebalo proverite neke stvari. Recimo, da li je autoru poznatno da je 50% kupaca u kompakt klasi kupilo Golf V i Astru H sa osnovnim motorom od 1.4 litra koji imaju 75 KS, odnosno 90 KS, koji je Twinport, i koji je manje živahan od Fiatovg motora.
Ono o gepeku, ne znam kako da prokomentarisem, jer je veliki propust napisati da ima prosecan gepek od 400l,
kada:
Leon ima 340l
Auris 354
Megane 330 l
Golf 350l
Kia Ceed 340 l
C4 314 l
Alfa 147 ima 280 l

Držite se brojeva, a ne subjektivnog misljenja, koje je daleko od objektivnog zbog nedostatka iskustva.Nadam se da sam bio od pomoci.

Mihajlo Lukić

pre 17 godina

Fiat Bravo 1.4 16v 90CV dynamic, je odličan automobil, ali ne i dovoljno snažan. Na sreću inženjeri iz Fiat-a su ga uparili sa izuzetnim šestostepenim menjačem.
Dobro odmeren odnos stepena prenosa omogućava mu da se i pored relativno male snage za tu masu automobila, lako i lepo vozi,i lepo vuče u svim režimima rada motora.
Za preticanja, i žustriju vožnju motor ipak, treba držati u višim režimima. Imajte na umu da se maksimalni obrtni moment postiže na 4500 min-1, a maximu snage na 5500.
Tako, ako imate potrebu za brzim preticanjem, pre početka preticanja poželjno preći u niži stepen. Tada, ne gledajte u opciju trenutne potrošnje...Prevelika masa za ovaj motor, čemu dosta doprinosi i dosta opreme koja je ugrađena, potrošnju čine relativno velikom imajući u vidu radnu zapreminu.Po mojim merenjma :100% gradska vožnja=9,4l/100km, otvoreni put 5,6l/100km pri 120km/h, kombinovano 6,8l/100km.
Sam boravak u prostoru za putnike je priča za sebe, sva sedišta su izuzetno udobna, materijali su iznad proseka klase, ali ima premalo pregrada za odlaganje krupnijih stvari. Ukoliko ste pušač, obavezno kupite i pepeljaru jer se ne nalazi na spisku standarde opreme (upaljač je ugrađen).Što se prostora tiče, podešavanjem prednjih sedišta po visini (podizanje) može se dobiti još malo dodatnog prostora na zadnjij klupi, a zahvaljujući podešavanju upravljača po visini i dubini zaista nije problem da se pronađe idealan položaj za vožnju.
Velika zapremina prtljažnika dobijena je na štetu prostora na zadnjoj klupi. Po mom skromnom mišljenju zadnja klupa je mogla da ide 100mm unazad i nebi bilo problema.
Fenomenalan dizajn fiata bravo stvara i pomalo probleme sa preglednošću, naime kada pogled ide preko zadnjeg stuba , dijagonalno, preglednost je relativno loša. Prilikom vožnje unazad,tačnije parkiranja potrebno je malo vremena za sticanje osećaja. Ukoliko se odlučite za kupovinu, a u mogućnosti ste uz jaču verziju motora doplatite i za parking senzore .
Što se samog ugođaja prilikom vožnje tiče, apsolutno fenomenalno. Lako upravljane,udobno podešeno oslanjanje, lak menjač, pouzdane i britke kočnice, odličan blaupunkt cd/mp3 uređaj sa pravilno izabranim ozvučenjem (svi zvučni opsezi se odlično čuju)vući će vas da uporno sedite na vozačkom mestu. Posebno je korisno što se halogene lape za maglu pale pri upaljenim oborenim svetlima, kada aktivirate migavac pri brzini manjoj od 40km/h, ili ugao zakrenutosti uptravljače pređe određeni ugao (pri istoj brzini bez uljučivanja migavca). Tako da kada skrećete u mračnu ulicu dobijete dodatno osvetljenje puta koji je inače obično u senci.
Sve u svemu ako uživate da vozite, Fiat Bravo će u potpunosti zadovoljiti vaše apetite, verujte i vaši saputnici uživaće sa vama.
Ponosni sam vlasnik Fiat-a Bravo ali kada se podvuče crta , realno 4/5.

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

@Milan Kovacevic

Moja greska, u pitanju je Fifth Gear. :)))

A sto se tice Clarksona, njegove interpretacije su genijalne, mada ponekad preopsirne. Kod njega je auto zaista los tek kada ga pregazi tenkom i sl.
Pozdrav

Igor

pre 17 godina

Auto je fantastican! Cak i ovoj verziji sa najslabijim motorom. Nije on uopste tako slab, kao sto se to cini iz ovog teksta, a ni ceo auto ne bih opisao kao prosecan, vec stvarno izuzetan u ovoj klasi. Sve je na ovom automobilu uradjeno sa mnogo paznje, i neosporno nadprosecno u tom segmentu, ako uporedite iste motore i iste pakete opreme sa konkurencijom, FIAT ovde obiluje i snagom i lepotom i opremom. Najbolji osecaj o tome se stekne ako probate vise automobila iz te klase u par dana, tj. ako krenete da obilazite salone i ako je moguce da probate test drive. Bravo je vrlo dobar za odrzavanje takodje, sa prilicno jeftinim servisom, za razliku od npr Opela, koji ima prilicno razumne cene za nova kola, ali uzasno skupe originalne delove.

FoRzA_PxFxCx

pre 17 godina

@KidPoker

Resenje je T-jet od 120 ili 150 konja. Jednostavno ovaj od 90 konja nikako ne ide uz Bravo, suvise dobro izgleda da bi lose isao:)))

kole

pre 17 godina

Vazda je bilo da ako hoćeš živahan auto na 10kg treba 1ks za benzince. Ako mu je jedina mana slabašan motor to je super. U ponudi su dva jača benzinca T-jet od 120 i 150 KS i moja preporuka M-jet comon-rail dizeli iste snage.